• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
SquareOne schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:08:
[...]

Leveren ze dan 2cm massieve bladen?
Wij krijgen een 12mm keramieken blad opgedikt tot 20mm.

Wat is er mis met de TopZero spoelbak?
Dekker ceramics, kan geen specs vinden over de massieve dikte.

Toch gevonden: Dikte: 3,5 - 6 mm

Geen idee of er iets mis mee is, maar kan geen zwarte bak vinden. Zag wel iets van mat zwart/platinum, maar dat lijkt meer grijs. Gaat denk ik niet mooi matchen met zwarte quooker.

[ Voor 3% gewijzigd door Vendetta_X op 13-04-2022 14:37 ]

• Vendetta_X
  • Niet online
Source90 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:07:
[...]
Wij hebben een zwarte Blanco. Je zou ook bij Franke kunnen kijken voor door-en-door zwarte bakken.
Leveren zij dezelfde afwerking als TopZero? Heb bij Franke alleen de standaardafwerkingen gezien.

[ Voor 45% gewijzigd door Vendetta_X op 13-04-2022 14:40 ]

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:03
Vendetta_X schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:35:
[...]

Leveren zij dezelfde afwerking als TopZero? Heb bij Franke alleen de standaardafwerkingen gezien.

[...]

Kan geen specs vinden bij Dekker. Mogelijk ook opgedikt, al doet facet afwerking meer denken aan massief.
Met TopZero niets mis, maar kan geen zwarte bak vinden die matcht met zwarte quooker. Mat zwart/platinum bak van hen, lijkt eerder grijs dan zwart.
Als het opgedikt is, is het ook afgewerkt volgens mij. Ze zetten dan 2cm in verstek ertegenaan zodat het massief lijkt.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:43
Vendetta_X schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:35:
[...]

Blanco heeft in ieder geval onderbouw.

• Vendetta_X
  • Niet online
Source90 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:59:
[...]

Blanco heeft in ieder geval onderbouw.
Onderbouw durf ik niet aan i.c.m. keramiek. Ik zoek zoiets als onderstaand (foto van TopZero). Redelijk naadloze aansluiting.
Afbeeldingslocatie: https://topzero.com/wp-content/uploads/2020/06/topzero-products-LYON-MATTE-BLACK-PLATiNUM-TZ-PRS787M-TZ-PRS787P-image-002-1024x1024.jpg

• severijns
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 10:59
Source90 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:02:
[...]

Die jij aanhaalt is toch net zo goed en combi bak/stoom oven.

Enfin, wat betreft full steam en added kan je mijns inziens inderdaad beter voor full steam gaan.
Enige wat je dan mist is pyrolese.
Tja, die B48FT68G0....
Wij bestelden onze keuken in april 2021 en kozen om ze begin september 2021 te laten installeren. In april was er amper sprake van zulke leveringsvertragingen. In september werd de keuken geïnstalleerd zonder vaatwasser en zonder de B48FT68G0. De vaatwasser kwam gelukkig een weekje of 3 later.
Op de B48FT68G0 wachten we nog steeds, ondertussen 7 maanden, zonder enig vooruitzicht.

• Tamegotchi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-11 14:37
Ik vind het echt belachelijk.

Onze keuken besteld in juni. Begin december geplaatst. Keuken werd geleverd zonder kookplaat, vaatwasser en stoomoven.

Inmiddels wel de vaatwasser gekregen maar gewoon nog steeds geen Kookplaat en stoomoven

Kookplaat : Siemens EH877BE15E
Oven : Siemens HS836GTB6

Met hoge uitzondering een "leen" kookplaat gekregen... Lekker joh, een kookplaat zonder afzuiging. Hele huis stinkt als we koken.

En status update....... Ho maar, dan worden ze boos. Krijg je te horen, ja je hebt de mail toch gezien? Wij weten ook niet wanneer het komt..... Lekker makkelijk. Maar wel het geld al hebben.

iRacing Profiel

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:33
Louwke schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:05:
[...]

Wij gaan voor ons huis kijken in Heesch bij de Hanegraaf in Oss aangezien ons huis ook gebouwd gaat worden in Heesch. Leek ons wel zo handig eventueel. Daarnaast ook bij de project ontwikkelaar zelf van Wanrooij krijgen daar een mooie korting ook. Maar we wilden wat opties hebben verder ook. Altis is dat niet op het meubelplein in Oss? Daar zit eventueel ook nog een andere keukenboer.
Ik ben daar laatst ook even binnen gelopen en heb daar geen slecht gevoel aan overgehouden. Prijs en ontwerp volgen nog op een tweede afspraak. Hoe was jullie indruk en zijn jullie daar uiteindelijk ook geslaagd?

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-11 19:48
lithoijen schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:54:
[...]

Ik ben daar laatst ook even binnen gelopen en heb daar geen slecht gevoel aan overgehouden. Prijs en ontwerp volgen nog op een tweede afspraak. Hoe was jullie indruk en zijn jullie daar uiteindelijk ook geslaagd?
Helaas zijn we er niet meer geweest bij Hanegraaf. Ze hadden een verbouwing in de week dat we rond aan het kijken waren en uit eindelijk gingen de winkels fysiek weer dicht. Dus hebben we het beperkt gehouden. Uiteindelijk gaf van Wanrooij ons een prijs waar we tevreden mee waren en hebben daar de keuken gekocht.

Untappd: Louwke80

• twi
  • Laatst online: 12-10 20:01

twi

We hebben bij Ekelhoff onze next125 opstelling aan laten passen naar de Schuller Contur. De kleur moeten we nog even in het echt zien, maar de 3500 euro die het scheelt kunnen we goed gebruiken voor andere dingen in het nieuwbouwhuis.

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10 15:40

siemenz

Koetje

Tamegotchi schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:42:
Ik vind het echt belachelijk.

Onze keuken besteld in juni. Begin december geplaatst. Keuken werd geleverd zonder kookplaat, vaatwasser en stoomoven.

Inmiddels wel de vaatwasser gekregen maar gewoon nog steeds geen Kookplaat en stoomoven

Kookplaat : Siemens EH877BE15E
Oven : Siemens HS836GTB6

Met hoge uitzondering een "leen" kookplaat gekregen... Lekker joh, een kookplaat zonder afzuiging. Hele huis stinkt als we koken.

En status update....... Ho maar, dan worden ze boos. Krijg je te horen, ja je hebt de mail toch gezien? Wij weten ook niet wanneer het komt..... Lekker makkelijk. Maar wel het geld al hebben.
Ik denk dat de winkel ook graag geleverd had aan je. Denk je niet ?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:00
severijns schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:24:
[...]

Tja, die B48FT68G0....
Wij bestelden onze keuken in april 2021 en kozen om ze begin september 2021 te laten installeren. In april was er amper sprake van zulke leveringsvertragingen. In september werd de keuken geïnstalleerd zonder vaatwasser en zonder de B48FT68G0. De vaatwasser kwam gelukkig een weekje of 3 later.
Op de B48FT68G0 wachten we nog steeds, ondertussen 7 maanden, zonder enig vooruitzicht.
Ja balen hè.

Wij wachten op twee NEFF ovens waaronder het model dat jij ook hebt besteld. Hier in juni besteld bij Mobel Faber in Nordhorn . Vraag mij af of ze dan ook direct de apparatuur bestellen. (Ze zeggen van wel).

Mensen hier die recent naleveringen hebben gehad met Siemens en NEFF ovens en zoja, wanneer had je besteld?

Je zou zeggen dat je dan misschien een trend ziet tussen maand besteld en maand uitlevering.

PS: @severijns : waarom de 68 en niet de 78 ? Hier omdat ze die in Duitsland niet leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door knights16 op 13-04-2022 18:17 ]

PVoutput

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-11 21:58
knights16 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:11:
[...]

Ja balen hè.

Wij wachten op twee NEFF ovens waaronder het model dat jij ook hebt besteld. Hier in juni besteld bij Mobel Faber in Nordhorn . Vraag mij af of ze dan ook direct de apparatuur bestellen. (Ze zeggen van wel).

Mensen hier die recent naleveringen hebben gehad met Siemens en NEFF ovens en zoja, wanneer had je besteld?

Je zou zeggen dat je dan misschien een trend ziet tussen maand besteld en maand uitlevering.

PS: @severijns : waarom de 68 en niet de 78 ? Hier omdat ze die in Duitsland niet leveren.
Hier keuken in augustus besteld. Eerste week van januari geplaatst zonder koelkast en combi oven van Neff. De koelkast kwam eind januari en de combi C17MS22G0 vorige week.

• Bode007
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-04-2022
Hallo,

Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht in Rotterdam en zijn opzoek naar een keukenleverancier die onze keuken voor een goede prijs kan leveren, iemand tips?

Het blad is gemaakt van composiet en heeft de afmetingen 275x120, 180x60, 110x60.

Voor de apparatuur is nu Bosch uitgekozen, maar mag ook Siemens zijn.
Koelkast KIR81SDE0
Vriezer GIN81ACF0
Vaatwasser SMV6ZB801E
Quooker FSRVS
Oven stoom HSG836NC1
Oven magentron HMG836NC6
Klimaat CAVISS CLEN246TBE4

De keuken opstelling ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mW45d5dAdEAQRXYBmRYhC5uO8Ng=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KAUqogpoXvoRgx2tda2LZQ4q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngxguCtfMXWSzxxC3BPisTg466I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NCaAbYZiMnLQaJAnCrrvCZFK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XlTz3jMZyvlzixfks6sJ9-HUjI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9ZsKTKZdgYy09HEi3MG6ZVS1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aB_bIW-mEPduWylsMwc6XpfNsGY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cm7mWF11SLGaGFRQO1viQWS0.png?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt voor de tips!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Ik zou de twee linker hoge kasten omruilen met de koffiehoek & kijken of de hoge kasten aan beide zijden wat hoger kunnen, dan krijgt de keuken wat meer body.

• siemenz

siemenz

Koetje

Bode007 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:01:
Hallo,

Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht in Rotterdam en zijn opzoek naar een keukenleverancier die onze keuken voor een goede prijs kan leveren, iemand tips?

Het blad is gemaakt van composiet en heeft de afmetingen 275x120, 180x60, 110x60.

Koelkast KIR81SDE0
Vriezer GIN81ACF0
Vaatwasser SMV6ZB801E
Quooker FSRVS
Oven stoom HSG836NC1
Oven magentron HMG836NC6

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En wat verwacht je voor de rest van de kwaliteit van de kastjes etc ?

Lijkt alsof je bij de eerste de beste keuken zaak een ontwerp hebt laten maken en dat nu wilt aanbesteden bij een andere keuken zaak ?

Ik zou eerst je ontweek wat finetunen eerlijk gezegd. Dit lijkt op een golfslagbad

• twi

twi

Over smaak valt niet te twisten maar is dit ook de handigste opstelling? Het geeft mij ook een onrustig gevoel. Misschien kun je de kastenwand wat meer een nis maken door boven kastjes toe te voegen (tot het plafond of met een koof) en het blokje aan de linkerkant te laten vervallen.

Ik had een prettig gevoel bij Keukenloods in Rotterdam, maar uiteindelijk gaat het toch een andere keuken zaak worden.

• siemenz

siemenz

Koetje

Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door siemenz op 13-04-2022 20:25 ]

• severijns
[...]
Omdat ten tijde van bestellen er geen 78 in de catalogus te vinden was. Nu nog steeds niet?
Wat is het verschil tussen 68 en 78?

• siemenz

siemenz

Koetje

severijns schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:48:
[...]

Omdat ten tijde van bestellen er geen 78 in de catalogus te vinden was. Nu nog steeds niet?
10

• Bode007
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-04-2022
twi schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:22:
Over smaak valt niet te twisten maar is dit ook de handigste opstelling? Het geeft mij ook een onrustig gevoel. Misschien kun je de kastenwand wat meer een nis maken door boven kastjes toe te voegen (tot het plafond of met een koof) en het blokje aan de linkerkant te laten vervallen.

Ik had een prettig gevoel bij Keukenloods in Rotterdam, maar uiteindelijk gaat het toch een andere keuken zaak worden.
We gaan inderdaad een kast toevoegen om er een soort nis van te maken, maar die moet op maat gemaakt worden. Tot het plafon gaan we geen kasten doen, want het plafon is 3,10 hoog.

Bij welke zaak ga jij het nu doen?

• twi

twi

Bode007 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:56:
[...]

We gaan inderdaad een kast toevoegen om er een soort nis van te maken, maar die moet op maat gemaakt worden. Tot het plafon gaan we geen kasten doen, want het plafon is 3,10 hoog.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• siemenz

siemenz

Koetje

Ja wij zijn ook te spreken over ekelhoff. Ook de installatie ging professioneel en de fout die ze gemaakt hebben met het verkeerde blad wordt zonder gesputter opgelost.

• knights16
severijns schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:48:
[...]

Iets met het self cleaning gebeuren, geloof dat bij de 78 de achterwand van hetzelfde materiaal is als de zijwanden. Easy clean iets, prachtige marketing termen :)

‘Op de achterwand van de oven is een speciale coating van ultrafijne keramische deeltjes aangebracht. Vetspatten die hier mee in aanraking komen breken vanzelf af door middel van oxidatie. De bodem en zijwanden reinig je gemakkelijk met EasyClean. Zo een schone oven zonder gedoe.’

Ik zal je taggen zodra ik de ovens krijg,

[ Voor 3% gewijzigd door knights16 op 14-04-2022 06:17 ]

PVoutput

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-11 14:20
Hallo,

Koelkast KIR81SDE0
Vriezer GIN81ACF0
Vaatwasser SMV6ZB801E
Quooker FSRVS
Oven stoom HSG836NC1
Oven magentron HMG836NC6

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er zit een Bulthaup winkel in Rotterdam, daar zou je eens langs kunnen gaan. Of Noctum voor een Molteni.. Modest ken ik verder niet, maar heeft ook Siemens zie ik.

Succes.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:54
Hallo,

Ik weet niet of je erg gehecht bent aan deze indeling, maar ik zou je willen adviseren om bij bezoek aan keukenzaak ook andere ideeën op tafel te laten leggen. Je kunt echt wel meer en betere indelingen creëren in deze ruimte. Dit ontwerp doet bijvoorbeeld niets om de hoogte mooi te laten uitkomen. Zou ik zonde vinden.

• severijns
knights16 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 06:16:
[...]

Iets met het self cleaning gebeuren, geloof dat bij de 78 de achterwand van hetzelfde materiaal is als de zijwanden. Easy clean iets, prachtige marketing termen :)

‘Op de achterwand van de oven is een speciale coating van ultrafijne keramische deeltjes aangebracht. Vetspatten die hier mee in aanraking komen breken vanzelf af door middel van oxidatie. De bodem en zijwanden reinig je gemakkelijk met EasyClean. Zo een schone oven zonder gedoe.’

Ik zal je taggen zodra ik de ovens krijg,
Jep, ondertussen ook gevonden.
De 68 heeft de EcoClean enkel op de achterwand, de 78 ook op de zijwanden.

• louzy82
  • Laatst online: 15:26
Hallo,

Koelkast KIR81SDE0
Vriezer GIN81ACF0
Vaatwasser SMV6ZB801E
Quooker FSRVS
Oven stoom HSG836NC1
Oven magentron HMG836NC6

Oven met magnetron misschien upgraden naar eentje met Pyrolyse?

Louzy#2475

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:26

Rzaan

Altijd zoekende

Hoeveel mensen hier hebben hun keuken laten bouwen door een meubelmaker?
Of hebben al onderzoek er naar gedaan?

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:12
Uchiha1911 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:44:
[...]

Ik kwam bij Superkeukens uit op een afrondingskorting van net geen € 1.000. Mogelijk hebben ze het elders wel teruggepakt :+

***members only***
Members only:

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:36
[...]

Ik denk dat dit lastig te bepalen is. Je weet namelijk niet wat er achter de schermen voor commerciele afspraken zijn gemaakt, wat van invloed kan zijn op de prioriteit van naleveringen.

• louzy82
Rzaan schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:38:
Hoeveel mensen hier hebben hun keuken laten bouwen door een meubelmaker?
Of hebben al onderzoek er naar gedaan?
Het is een beetje een loze vraag, 'hoeveel'
wat zegt het als je hier antwoord op krijgt? 5, 10, 15 mensen die 'ik' zeggen.
Je hebt vast een achterliggende reden/vraag, ik denk dat het makkelijker is als je die stelt.

Mijn keuken gaat gemaakt worden door een meubelmaker/interieurbouwer.

Louzy#2475

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
louzy82 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:16:
[...]

Je hebt vast een achterliggende reden/vraag, ik denk dat het makkelijker is als je die stelt.

Ik denk dat de vraag is wat de overwegingen zijn om naar een interieurbouwer te gaan, en wat de prijs- / kwaliteitsverschillen zijn met een high end keukenboerkeuken. En zo niet, dan ben ik daar in ieder geval wel benieuwd naar :)

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

louzy82 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:16:
[...]

Ik ben benieuwd naar de ervaringen, de redenen, de nadelen, de voordelen, de prijzen, dat soort zaken?

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:33
Rzaan schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:29:
[...]

Ik ben benieuwd naar de ervaringen, de redenen, de nadelen, de voordelen, de prijzen, dat soort zaken?
Rzaan

Altijd zoekende
Gezien je subtitel onder je avatar zou ik zeggen: "Wat heb je zelf al gevonden in dit topic (of de voorgaande 2)
Er zijn genoeg mensen die dit bij een meubelmaker hebben gedaan. Een deftige zoekactie in dit topic zou toch al een beetje van je vragen kunnen beantwoorden?
Want dit is wel heel erg met hagel schieten.

*sowieso

• louzy82
Cocytus schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:25:
[...]

Ik denk dat de vraag is wat de overwegingen zijn om naar een interieurbouwer te gaan, en wat de prijs- / kwaliteitsverschillen zijn met een high end keukenboerkeuken. En zo niet, dan ben ik daar in ieder geval wel benieuwd naar :)
[...]

Mijn opmerking was natuurlijk niet als sneer of lullig bedoelt maar als je wat zoekt in dit topic kom je denk ik al veel te weten.

Een paar weken terug heb ik mijn redenen en offertes al gedeeld.

Ik heb een allergie voor keukenzaken, waarschijnlijk voor een deel ongefundeerd.
Maar ik heb geen zin in pushy verkopers, onderhandelen over een prijs en dan nog niet weten of je een goede prijs hebt gekregen etc.

Daarnaast is het voordeel dat ik door hetzelfde bedrijf later ook een kast kan laten maken in de woonkamer van hetzelfde fineer bijv.

Ik heb bij 2 zaken een prijs opgevraagd.
Een is een bekende van me maar ze werken veelal in het 'high-end' segment, winnen nog weleens een prijs etc. de prijs viel me uiteindelijk niet tegen.

De andere had een keuken gemaakt van een vriend van me dus ik had ook hier een referentie over de kwaliteit, service en prijs. Uiteindelijk hebben we dit bedrijf de order gegeven.

Wellicht hadden we bij een keukenzaak voor een lagere prijs een keuken kunnen krijgen maar gezien de offertes van keukenzaken die ik hier voorbij heb zien komen denk ik dat ik een prima prijs heb.

Louzy#2475

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:03
Hier ook een interieurbouwer. Goede referenties, de prijs was amper meer dan van Hacker Systemat met een paar mogelijkheden die keukenwinkels niet konden leveren of tegen een hogere meerprijs. De concurrerende keukenzaak was overigens ook echt prima, kleine lokale speler met scherpe prijzen en goede service. Andere zaken waren erg slecht qua ervaring.

Inmiddels hebben we e.e.a. aan laten passen en komen we flink duurder uit, maar met houtfineer dat wij bij keukenzaken niet hebben gezien in die kwaliteit. Bovendien volledig naar keus qua kleur en behandeling. Door de kleine inkoop vermoed ik ook dat zij wat directer last hebben van prijsstijgingen in materiaal. Dat is dan het nadeel. En verder gaan ze ook vrijwel alle kasten in huis maken, dus ook bij ons is het een voordeel dat je makkelijk eenheid kunt creëren door materiaal terug te laten komen.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik heb vele jaren geleden ook een keuken laten maken en toen kwamen de kosten niet eens in de buurt van wat een keukenzaak zou vragen.
Ook zelf het terrazzo blad laten storten en zelf de apparatuur en kranen ingekocht.
ik denk dat een kwart tot een derde kwijt was.
Vandaar mijn vragen in meer algemene zin.

• Source90
Rzaan schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:46:
Ik heb vele jaren geleden ook een keuken laten maken en toen kwamen de kosten niet eens in de buurt van wat een keukenzaak zou vragen.
Ook zelf het terrazzo blad laten storten en zelf de apparatuur en kranen ingekocht.
ik denk dat een kwart tot een derde kwijt was.
Vandaar mijn vragen in meer algemene zin.
Vakmanschap is aan het uitsterven helaas. Steeds minder jeugdige gaan de kant van timmerman/houtbewerking/etc op, waardoor de uurtarieven mijns inziens niet meer te vergelijken zijn met jaren geleden.

Daarnaast materiaal wat duurder wordt of helemaal niet meer te krijgen (ik heb onlangs een werkbank laten maken, was Russisch hout wat nu niet meer leverbaar is) (wellicht had ik ook @Floor-is kunnen vragen :+).

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Source90 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:54:
[...]
Vakmanschap is aan het uitsterven helaas. Steeds minder jeugdige gaan de kant van timmerman/houtbewerking/etc op, waardoor de uurtarieven mijns inziens niet meer te vergelijken zijn met jaren geleden.

Daarnaast materiaal wat duurder wordt of helemaal niet meer te krijgen (ik heb onlangs een werkbank laten maken, was Russisch hout wat nu niet meer leverbaar is) (wellicht had ik ook @Floor-is kunnen vragen :+).
Ik wil de hoge kasten en een deel van het kookeiland laten maken van bamboe.
Daarom lijkt het me handiger om dit door een meubelmaker te laten doen, maar dan wel iemand die ook ervaring heeft met moderne ladegeleiders e.d.

Afbeeldingslocatie: https://www.keukenervaringen.nl/wp-content/uploads/2014/10/Kitchzen-bamboe-keuken.jpg

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
@Rzaan ik zou eens kijken bij houtmerk. Ze maken mooie keukens van hout. Uiteraard niet goedkoop.

• SquareOne
Safaci schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:16:
@Rzaan ik zou eens kijken bij houtmerk. Ze maken mooie keukens van hout. Uiteraard niet goedkoop.
Zoek ook even de ervaringen over die partij op hier in het topic.

Qua looks is het fantastisch wat ze maken. Qua service en kwaliteit valt wel mogelijk nog wel wat over te zeggen…

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:38:
[...]

Zoek ook even de ervaringen over die partij op hier in het topic.

Qua looks is het fantastisch wat ze maken. Qua service en kwaliteit valt wel mogelijk nog wel wat over te zeggen…
Bij voorkeur zou ik ook liever een kleine (of iets grotere) lokale partij zoeken.

Ik ken wel wat timmerlieden die handig zijn, maar die maken dan ook het liefst een lade met een gefreesde gleuf in de lade en een uitstekend latje. :)

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:31
Voor de mensen die op zoek zijn naar een Next125 keuken: over anderhalve week komt de nieuwe collectie.

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:54
Mryc schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:27:
Voor de mensen die op zoek zijn naar een Next125 keuken: over anderhalve week komt de nieuwe collectie.
Die valt samen met een leuke prijsverhoging? ;-)

• knights16
Jaer288 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:35:
[...]

Ik denk dat dit lastig te bepalen is. Je weet namelijk niet wat er achter de schermen voor commerciele afspraken zijn gemaakt, wat van invloed kan zijn op de prioriteit van naleveringen.
I know. Maar het geeft wat meer info dan maar niets horen van de keukenzaken of NEFF.

PVoutput

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Agostino schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:00:
[...]

Die valt samen met een leuke prijsverhoging? ;-)
Prijzen zijn toch al niet transparant, dus het is nog steeds wat de gek ervoor geeft.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

En weer een stapje verder.
Alleen nog ge Liebherr koelkast, en de kookplaat en vaatwasser omwisselen en dan is het af!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/557ah0_4mqxs3nlCgFYc6rGVjk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Qgkd4IRvOXmJXFFzjVKfhBf.jpg?f=fotoalbum_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Caroline02
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-10 17:45
Dus ik moet alvast zelf de apparatuur kopen voor zover dat kan en dan wachten tot de kastjes geleverd worden en het ingebouwd kan worden?
Ik was vandaag bij het Inspiratiehuis in Hoofddorp (Siemens, Bosch, Neff) en die meneer durfde echt niets te zeggen over de levertijd van apparatuur....

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-11 22:31
Nee, je moet momenteel gewoon geen Bosch, Siemens of Neff spullen kopen.
Die merken hebben de grootste leveringsproblemen. Zo erg dat niemand ook maar iets zinnings kan zeggen over wanneer je überhaupt iets geleverd krijgt. Ook niet voor 2023.

Voor mij de reden geweest om dat niet te overwegen. Ik had in 4 maanden een keuken nodig.

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 19:32
Rzaan schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:10:
[...]
Daarom lijkt het me handiger om dit door een meubelmaker te laten doen, maar dan wel iemand die ook ervaring heeft met moderne ladegeleiders e.d.
@Rzaan https://www.natuurkeukens.nl/

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

JackBol schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:12:
En weer een stapje verder.
Alleen nog ge Liebherr koelkast, en de kookplaat en vaatwasser omwisselen en dan is het af!!
Mooi hoor!

Welke apparatuur zit er allemaal in de linkerzijde van de kastenwand.
(een optisch mooi zwart vierkant)

• louzy82
Rzaan schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:40:
[...]

Bij voorkeur zou ik ook liever een kleine (of iets grotere) lokale partij zoeken.

Ik ken wel wat timmerlieden die handig zijn, maar die maken dan ook het liefst een lade met een gefreesde gleuf in de lade en een uitstekend latje. :)
Maar dat is dan ook het verschil tussen een timmerman en een meubelmaker/ interieurbouwer ;)

Louzy#2475

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

louzy82 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:53:
[...]

Maar dat is dan ook het verschil tussen een timmerman en een meubelmaker/ interieurbouwer ;)
Ik bedoelde ook meubelmakers.
Maar die ik ken (zijn er maar 2 :) ) gebruiken dan weer geen moderne scharnieren en zelfsluitende lades e.d.

• Floor-is
  • Laatst online: 13-10 18:55
Rzaan schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:39:
[...]

Ga je nou zelf keukens produceren?
O begrijp ik het verkeerd?

Wat voor machine heb je nog nodig?
Jah, ik maak al kasten, bedden, TV Meubels, hier en daar een werkbank en andersoortig meubels. Dus de stap naar een keuken is relatief heel klein :)

Machines heb je nooit genoeg, maar een formaatzaag is waar ik nu op doel. Dan kan ik nauwkeuriger werken en sneller ook, waardoor ik betere prijzen kan bieden. :)
Uiteindelijk wil ik ook een kantenbandmachine en m’n manier van rijboren verbeteren, maar dat hoeft niet meteen, wat ik heb kan dat ook. :)

Bericht hierboven

• Floor-is
Hallo,

Koelkast KIR81SDE0
Vriezer GIN81ACF0
Vaatwasser SMV6ZB801E
Quooker FSRVS
Oven stoom HSG836NC1
Oven magentron HMG836NC6

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sorry, vind het geen geslaagd ontwerp. :)

De kasten zijn te laag, de koffienis te gemaakt zo. Schuif die hoge kasten naar de uiteinden, of tegen elkaar. En qua hoogte tot 15-20cm van het plafond met een koof waarin ook je licht zit. Of geen koof en dan de kasten tot net onder het plafond.

Bericht hierboven

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
Rzaan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:56:
[...]

Ik bedoelde ook meubelmakers.
Maar die ik ken (zijn er maar 2 :) ) gebruiken dan weer geen moderne scharnieren en zelfsluitende lades e.d.
Ik zou kijken naar interieurbouwers die specifiek keukens maken. Wij hebben bij 3 offertes opgevraagd, allemaal gebruiken ze Blum. De lades worden Legrabox bij ons.

• Floor-is
Bode007 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:56:
[...]

Okay 3m10 is wel erg hoog ;)

Dan zou ik er iets langer over moeten denken, de tekening lijkt meer 2m65-2m70 met 225-235 hoge kasten :)

Bericht hierboven

• Floor-is
Source90 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:54:
[...]
Vakmanschap is aan het uitsterven helaas. Steeds minder jeugdigeN gaan de kant van timmerman/houtbewerking/etc op, waardoor de uurtarieven mijns inziens niet meer te vergelijken zijn met jaren geleden.

Had ik graag gedaan voor je hoor!

Ik maak het kastenwerk zoveel mogelijk zelf. Fronten zijn afhankelijk van wat de klant wil; ik werk met een spuiter voor gelakt, met een lamineerbedrijf voor houtfineer/plastics/Arpa Fenix e.d.
Lades kan ik maken, of we kiezen Blum/Grass/Hattich. Mijn voorkeur is Blum voor scharnieren, servo-drive etc.
Licht frees ik in als dat kan of we kiezen een ander (opbouw) systeem.

Het grote voordeel van een stuk maatwerk is dat de werkhoogte niet de hoogte van je plint bepaalt, dat je wèl een kastje van 68cm kunt krijgen en dat het gebruikte materiaal (heel) veel beter is. Geen spaanplaat, maar (watervast) multiplex, massief hout als je wilt of het nodig is. Maar ook zaken als een zij/onderkant van een kast in (front)kleur zonder een stol te gebruiken of een creatief weggewerkte Quooker zodat je minder kastruimte verliest. :)
Grepen, greeplijsten, fronten, overal heb je meer keuze: daar zit je niet vast aan wat de fabrikant heeft bepaald immers. Bijvoorbeeld een greeplijst kan gespoten of gepoedercoat in zo’n beetje alle kleuren van de regenboog, net als de fronten, plint én de binnenzijde van het kastenwerk. Ik heb al kasten gemaakt met een zwarte binnenzijde, een plint gemaakt van een spiegel, kasten met pootjes van 5mm en kasten met poten van 120mm.. Het hangt van de situatie af waarmee je te maken krijgt :)

Een van de dingen die ik leuk vind is om de tekening van hout te laten doorlopen, zeker in combinatie met hele kleine tussenruimte voor ladefronten. Heb deze voor mijn werkplaats gemaakt vorige week (240x90), hoewel hij nog moet gesteld geeft het wel een idee over wat ik bedoel :) Nadeel is helaas wel dat ik niet echt meer dan 300cm hoogte of breedte kan doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuvBur_gAKZinqjsKiDXRJxA2Lg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcrmdWC8ecPuy9Ulp5MVNMzt.jpg?f=fotoalbum_medium

Bericht hierboven

• Floor-is
Rzaan schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:10:
[...]

[Afbeelding]
Mooi spul, hebben wij ook overwogen voor de keuken! Voor ons wordt het hem waarschijnlijk niet vanwege het beperkte kleurverschil met de vloer. Machtig sterk en hard wel!

Moderne ladegeleiders mogen geen issue zijn toch? Een beetje meubelmaker kan met Blum, Hattich en/of Grass werken voor je. Hell ik ga voor m’n eigen keuken lades van Blum gebruiken omdat het zelf maken teveel tijd kost en ik die lades van TA’OR echt onwijs chique vind. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Floor-is op 15-04-2022 10:02 ]

Bericht hierboven

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-10 13:36
Lastig.
Schüller Biella voor 21.800 bij kleine keukenboer
Haecker Concept voor 22.700 bij Nuva

Verschil blad is Kemie bij Schüller en Jetstone bij de Haecker.

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:52
Vraagje voor de kenners, een Rotpunkt keuken met;

AEG koel/vries
AEG inductie met afzuiging CCE8475SFB
AEG oven BPB331061B
AEG vaatwasser
Qooker Flex zwart

Kasten betongrijs
HPL Kunststof eiken aanrechtblad
96cm werkhoogte
Apothekerskastje
Draaicaroussel
Verlichting
2x 21 liter afvalbak

Totaal apparatuur (€6700)
Inclusief plaatsen (€2100)

Totaal €16.500

Mijn inziens nog een te hoge prijs maar wel alles wat we willen.
Verder suggesties?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCHBoxiAsTmlkGk_azOLSJ7ER3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95AhOYLvcwFbhBZ8bVddkPVf.jpg?f=fotoalbum_large

4800Wp - 225° ZW - 12°

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:19

Toppe

Oké ✅

Vandaag is de keuken geleverd. Het blad (300x120x2, 2 sparingen) hebben we uiteindelijk met 6 man naar binnen getild omdat het niet normaal zwaar is.

Maandag komen ze de keuken plaatsen en dinsdag moet het blad er op.

De verkopende partij is er heilig van overtuigd dat je het wel met twee man op de kasten krijgt.

Iemand ervaring met z’n blad? Ik wil best een handje helpen maar om z’n gewicht eerst een meter de lucht in te tillen gaat mij wat te ver…

Net even de leverancier van het blad gebeld en die geeft aan rond de 170/180kg. Dat gaat je toch nooit lukken met 2 man?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/km1-J9OP-52ajovygLAJMIeygls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Dje5tkZJBFJ2PJHWDUCQja6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 15-04-2022 14:38 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Source90
Toppe schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:31:
Vandaag is de keuken geleverd. Het blad (300x120x2, 2 sparingen) hebben we uiteindelijk met 6 man naar binnen getild omdat het niet normaal zwaar is.

De verkopende partij is er heilig van overtuigd dat je het wel met twee man op de kasten krijgt.

Iemand ervaring met z’n blad? Ik wil best een handje helpen maar om z’n gewicht eerst een meter de lucht in te tillen gaat mij wat te ver…

Net even de leverancier van het blad gebeld en die geeft aan rond de 170/180kg. Dat gaat je toch nooit lukken met 2 man?!

[Afbeelding]
Ons blad weegt ook ongeveer 180kg, is 250x100.
Met drie man erop getild. Dagje sportschool minder die week 🥲

• siemenz

siemenz

Koetje

[Afbeelding]
Bij ons hebben ze dat gewoon met 2 man gedaan…. Superzwaar idd. Maar ik neem dat die gasten dat vaker doen :)

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:21:
[...]

Jah, ik maak al kasten, bedden, TV Meubels, hier en daar een werkbank en andersoortig meubels. Dus de stap naar een keuken is relatief heel klein :)

Machines heb je nooit genoeg, maar een formaatzaag is waar ik nu op doel. Dan kan ik nauwkeuriger werken en sneller ook, waardoor ik betere prijzen kan bieden. :)
Uiteindelijk wil ik ook een kantenbandmachine en m’n manier van rijboren verbeteren, maar dat hoeft niet meteen, wat ik heb kan dat ook. :)
Mooi zeg!
Ben benieuwd naar je producten.
Ik weet dat je ergens in kop van Noord Holland woont, maar zou toch graag een keer wat van je producten willen zien.
Heel nieuwsgierig.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:00:
[...]

Mooi spul, hebben wij ook overwogen voor de keuken! Voor ons wordt het hem waarschijnlijk niet vanwege het beperkte kleurverschil met de vloer. Machtig sterk en hard wel!

Moderne ladegeleiders mogen geen issue zijn toch? Een beetje meubelmaker kan met Blum, Hattich en/of Grass werken voor je. Hell ik ga voor m’n eigen keuken lades van Blum gebruiken omdat het zelf maken teveel tijd kost en ik die lades van TA’OR echt onwijs chique vind. :)
Dat TA'OR ga ik zo googlen.

Sommige keukenzaken stoppen met bamboe omdat het verkleurt na verloop van tijd.
Wij vinden dat niet erg, maar sommige klanten blijkbaar wel.
Het is inderdaad kneiterhard.
Ook vind er mooi aan dat je de kanten gewoon kunt laten zien. Hoeft geen band op.

Ik wil er hoge kasten van laten maken en het eetgedeelte van het kookeiland.

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-10 19:40
[...]

Ik heb zelf gebouwd, dus bij meubelmaker komen de uurtjes er nog bij. Arbeid is duur (en nu even op dit moment materiaal ook ;) ).

Het voordeel is wat mij betreft dat je het gewoon exact kan maken hoe je wilt en niet aan standaard maten gebonden bent. Ander voordeel is dat ik graag geld betaal aan vakmannen en niet aan winstuitkering van de CEO.

Het ligt wel beetje aan wat je gaat doen, als je redelijk standaard wilt zal de corpus vaak standaard ingekocht zijn, standaard kunnen veel soorten lades worden ingekocht bij bijvoorbeeld Blum of Hettich.

Nadelen vind maar een meubelmaker en een meubelmaker is niet perse een keukenmaker, veel word gedicteerd door standaard onderdelen (apparatuur, pootjes, inzetbakjes etc) daar moet diegene wel wat van weten. Vaak is een meubelmaker ook niet altijd instaat om goed te laten zien wat hij denkt dat jij bedoeld.

• ocrammarco
Floor-is schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:00:
[...]

Huh hoe zit dit precies? Blum heeft volgens mij ook massief/volledig fineer houten lades gehad (nu niet meer zag ik), TA'OR is eigen label van Van Hoecke die ook alle lades van Blum in elkaar zet? TA'OR heeft ook blum geleiders volgens mij.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Rzaan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:24:
[...]

Mooi hoor!

Welke apparatuur zit er allemaal in de linkerzijde van de kastenwand.
(een optisch mooi zwart vierkant)
Miele wijnkoeler
Miele oven
Miele warmhoudlade (30cm)

• Floor-is
Padje87 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:59:
Vraagje voor de kenners, een Rotpunkt keuken met;

AEG koel/vries
AEG inductie met afzuiging CCE8475SFB
AEG oven BPB331061B
AEG vaatwasser
Qooker Flex zwart

Kasten betongrijs
HPL Kunststof eiken aanrechtblad
96cm werkhoogte
Apothekerskastje
Draaicaroussel
Verlichting
2x 21 liter afvalbak

Totaal apparatuur (€6700)
Inclusief plaatsen (€2100)

Totaal €16.500

Mijn inziens nog een te hoge prijs maar wel alles wat we willen.
Verder suggesties?
[Afbeelding]
Afvalsysteem gewoon bij IKEA doen. Draaicarroussel is een Lemans in de hoek?
Apothekerskastje mag je toelichten, want daar zijn verschillende modellen van die nogal verschillende kosten kennen. :)

Persoonlijk denk ik dat je de fronten nu mooi vindt, maar over een paar jaar niet meer. Zou het zelf niet snel doen.

Bericht hierboven

• Floor-is
Rzaan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:18:
[...]

Mooi zeg!
Ben benieuwd naar je producten.
Ik weet dat je ergens in kop van Noord Holland woont, maar zou toch graag een keer wat van je producten willen zien.
Heel nieuwsgierig.
M’n DM staat open hoor. Ik verhuis komende week naar Den Helder ;)

Bericht hierboven

• Floor-is
Rzaan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:20:
[...]

Dat TA'OR ga ik zo googlen.

Sommige keukenzaken stoppen met bamboe omdat het verkleurt na verloop van tijd.
Wij vinden dat niet erg, maar sommige klanten blijkbaar wel.
Het is inderdaad kneiterhard.
Ook vind er mooi aan dat je de kanten gewoon kunt laten zien. Hoeft geen band op.

Ik wil er hoge kasten van laten maken en het eetgedeelte van het kookeiland.
Je kunt gewoon met Moso of Rubico een UV filterende laag maken. Kost wel extra moeite, maar moet kunnen!

Bericht hierboven

• Floor-is
ocrammarco schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:05:
[...]

Huh hoe zit dit precies? Blum heeft volgens mij ook massief/volledig fineer houten lades gehad (nu niet meer zag ik), TA'OR is eigen label van Van Hoecke die ook alle lades van Blum in elkaar zet? TA'OR heeft ook blum geleiders volgens mij.
Van Hoecke lijkt dit voor Blum te produceren, of minstens gebruik makend van de Blum naam. Kwaliteit schijnt top-notch te zijn.
Ik heb Blum Legrabox en Movento enzo, maar deze nog niet.

Ik wil ze ook hebben om aan klanten te laten zien, m’n eigen huis wordt eenvoudigweg een soort showroom. ;)

Bericht hierboven

• ocrammarco
Floor-is schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:38:
[...]

Van Hoecke lijkt dit voor Blum te produceren, of minstens gebruik makend van de Blum naam. Kwaliteit schijnt top-notch te zijn.

Ik wil ze ook hebben om aan klanten te laten zien, m’n eigen huis wordt eenvoudigweg een soort showroom. ;)
Ik heb zelf de legraboxen besteld inderdaad mooie lades :)

• ViTeX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10 14:29
Toke_gt schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:49:
[...]

Ik zou de naad laten aansluiten links van de kookplaat (strak ertegenaan). Dan zie je ‘m bijna niet. Midden onder de kookplaat valt ie weliswaar grotendeels weg, maar op een of andere manier zou me dat meer irriteren. Dus je krijgt dan een stuk van ongeveer 255 en een stuk van ongeveer 100 (of zoveel ruimte er nodig is tussen kookplaat en werkblad op de korte kant van L)

Belangrijker: wat vind je er zelf van?
Dat is inderaad wel een optie. Zelf vinden wij dat kleine stukje 37 cm niet mooi, dan zitten de naden erg dicht opelkaar. Een stuk van 100 cm is al mooier. We zaten te denken om eerst een stuk van 250 cm te doen (dan komt de naad links van de kookplaat en dan een stuk van 144. De korte kant van de L wordt dan 185.

• Source90
Floor-is schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:38:
[...]

Ik zie ze ook hier terug:
https://www.meubelbeslago...Q7sBD62al5aoaAuIwEALw_wcB

Zijn dat dezelfde dan?

--

Ik schiet binnenkort even een DM jouw kant op, heb nog wat ideeën/projecten staan 😅

[ Voor 7% gewijzigd door Source90 op 15-04-2022 23:34 ]

• Floor-is
Jup!
--

Ik schiet binnenkort even een DM jouw kant op, heb nog wat ideeën/projecten staan 😅
Sure! Ik heb een aantal weken alles afgehouden en er is net een opdracht afgezegd (gebeurt ook :( ), dus heb als het goed is met een paar weken wel tijd. :) Ben benieuwd!

Bericht hierboven

• JackBol
  • Niet online

JackBol

JackBol schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:20:
[...]

Miele wijnkoeler
Miele oven
Miele warmhoudlade (30cm)
Ik zie nu dat @Kapitein Merijn dit bericht een duimpje heeft gegeven. Merijn ik wil je bedanken voor de ideeën die je twee jaar geleden hebt gedeeld met ons. Die zijn echt van invloed geweest!

• Toke_gt
  • Laatst online: 16:54
ViTeX schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:27:
[...] We zaten te denken om eerst een stuk van 250 cm te doen (dan komt de naad links van de kookplaat en dan een stuk van 144. De korte kant van de L wordt dan 185.
Dat is zeker ook een optie. Mogelijk kan de naad diagonaal naar de hoek worden weggewerkt? Dan gaat ie niet dwars over je werkblad. Enige waar je wel naar moet kijken js van welk materiaal de naad wordt gemaakt en of dat in de buurt van kookplaat goed schoon te houden is.
Wilde creativiteit: heel andere optie is dat je het stuk rondom de kookplaat in afwijkende kleur uitvoert, aansluitend bij kookplaat zelf (zwart bijvoorbeeld). Geen idee of dat echt mooi uitkomt met de kleur die je nu voor het werkblad hebt, maar de naden zijn zo op een logische plek aangebracht en vallen daardoor visueel weg. Praktisch zijn ze er natuurlijk nog, dus schoonmaakpunt blijft.

• TheMoonMan
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-07 07:16
SquareOne schreef op zondag 10 april 2022 @ 14:47:
[...]

Fraaie combinatie en originele opstelling :)
Jammer van de vaatwasser, hopelijk maken ze dat snel in orde.
Dank voor de compliment!

Helaas met de vaatwasser situatie gaat het niet goed. Kreeg op donderdag te horen dat zie de kast op nieuw willen bestellen bij Siematic. Levertijd: 5-8 weken. Ik was ontzettend teleurgesteld in ASWA dat dit hun uitgangspunt is. Dat in de tussentijd hun klant met een vaatwasser in de huiskamer staat OK is. Ik heb daar op gereageerd en kreeg een voorstel om mijn oude vaatwasser (Bosch SBE68TX06E/29, Series 6 2017) in te ruilen voor een Siemens SN63H800BE (iQ300, veel minder functionaliteit). Daar op heb ik nee gezegd maar wel 4-5 modellen van Siemens doorgegeven die vergelijkbaar zijn. Daar op heb ik nog geen reactie terug gekregen.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-10 12:33
Wij zijn momenteel een verbouwing van de benedenverdieping aan het plannen, en zijn nu aan het rondkijken voor een keuken.

Members only:

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:58
Ik lees hier wel eens positieve ervaringen over ekelhof in Duitsland (Nordhorn). Hartstikke mooi natuurlijk! Maar als tip wil ik meegeven. Kijk ook verder dan Ekelhof!

In Duitsland is geen Duitser meer die daar zijn keuken koopt. Ze zijn volledig gericht op de NL markt en zodoende ook de prijzen…

Betekent niet dat je een voordelige koop kunt hebben. Maar voor de Duitse begrippen ben je (veel) te duur uit 😉

• twi

twi

barry86 schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:20:
Ik lees hier wel eens positieve ervaringen over ekelhof in Duitsland (Nordhorn). Hartstikke mooi natuurlijk! Maar als tip wil ik meegeven. Kijk ook verder dan Ekelhof!

In Duitsland is geen Duitser meer die daar zijn keuken koopt. Ze zijn volledig gericht op de NL markt en zodoende ook de prijzen…

Betekent niet dat je een voordelige koop kunt hebben. Maar voor de Duitse begrippen ben je (veel) te duur uit 😉
Ja, 95% die daar koopt is Nederlands zeiden ze. Voor de prijzen hoef je daar inderdaad niet echt naartoe. Een goede meedenkende partij in Nederland die niet in problemen denkt en geen DMG-praktijken er op na houdt zal qua prijs niet zoveel afwijken.

Helaas werden wij dan weer verliefd op een alleen door Duitse zaken geleverd werkblad. Heb onze keukendetails nog even naar een andere zaak die wel voornamelijk aan Duitsers lijkt te leveren gestuurd, benieuwd of dat nog wat scheelt.

Ach, voordeel dat Ekelhoff zoveel aan Nederlanders levert is ook dat ze voor servicevragen het geen probleem vinden om naar Nederland te komen als er wat mis is.

[ Voor 6% gewijzigd door twi op 17-04-2022 08:50 ]

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:47
Medio 2016/begin 2017 heb ik hier verschillende keren geschreven over de aanschaf van onze IKEA Voxtorp hoogglans keuken. Met IKEA apparatuur (m.u.v. stoomoven en koffiemachine) en een keramisch blad.
Het geheel hebben we indertijd laten plaatsen door een IKEA onderaannemer.

Het lijkt me aardig voor keukenkopers om hier nu na vijf jaar wat terug te geven over after sales en duurzaamheid.

Om met het laatste te beginnen: de keuken zelf is van topkwaliteit. We hebben de afgelopen 5 jaar geen problemen gehad, er zit geen krasje op, alles ‘loopt’ nog prima en het ziet er nog als nieuw uit.

We hebben wel problemen gehad met de vaatwasser en hier is tot 2x toe een monteur voor geweest. De pest is wel dat IKEA igv problemen met de apparatuur niets doet. Je moet zelf gaan klooien met apparaatnummers en daarmee op zoek naar het juiste servicebedrijf. Uiteindelijk komt het dan wel goed maar ik vind dat ruk service.

De kwaliteit van de apparatuur laat sowieso te wensen over. Zo maken zowel de afzuigkap als de inductiekookplaat veel geluid. Nou wisten we dat natuurlijk vooraf, we zijn hier vooraf ook in dit topic voor gewaarschuwd, maar de prijs is er ook naar en het klopt dus gewoon in ons geval.

Samenvattend: de keuken zelf is een absolute aanrader, prijstechnisch hebben we een topkeuken. We hebben in het verleden tot 2x toe een Siematic keuken laten plaatsen en qua kwaliteit kan de IKEA keuken de vergelijking moeiteloos doorstaan. De afwerking aan de binnenkant van de kastjes blijft weliswaar achter, je hebt hier en daar een zichtbaar voorgeboord gaatje, maar legitimeert dat een ca 25%-50% hogere aanschafprijs?

Denk vooraf goed na over de aanschaf van IKEA apparatuur. Hier komt de kwaliteit en service wel tot uitdrukking in de prijs.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Floor-is
Erkel schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 22:30:
Wij zijn momenteel een verbouwing van de benedenverdieping aan het plannen, en zijn nu aan het rondkijken voor een keuken.

***members only***
Paar vragen:
  • Werkhoogte 92cm, zijn jullie zo klein of hebben jullie héle lange armen?
  • Hoogte van het kastenwerk wordt 208+11,5=219,5cm. Hoe hoog is het plafond? Want daar wil je denk ik dichterbij komen dan je doet.
  • Twee kookplaatkasten? Waarom dat :?
  • Geen Quooker is prima hoor, maar kan je de keuze voor die kraan toelichten?
Je doet 30 hoog - Amerikaanse Koelkast - 30 hoog - 100 laag - 100 laag - 100 LeMans hoek - 60 spoel - vaatwasser en 2 losse hoge kasten van 60 breed voor servies en ovens. Die 30 brede zijn ongeveer net zo duur als 60 brede hoge kasten, LeMans is heel prijzig bovendien. De extra diepte maakt het ook kostbaarder, hoewel je die niet bij de spoelbak ook hebt doorgevoerd wat me verbaast. Ook onder de spoelbak geen lades, uit kostenoverwegingen?

Bij de wasemkap geen buis, geen afwerking. Geen merk spoelbak, “zwart RVS” is risico nemen, de kraan is ook niet bepaald de duurste optie.

Nee ik zie nog wel verbeterpunten.

Bericht hierboven

• siemenz

siemenz

Koetje

barry86 schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:20:

Klopt. Ekelhoff is niet de goedkoopste maar ook niet de duurste. Wij zijn er met name geslaagd omdat er heel veel betere merken naast elkaar te zien zijn.

Siematic, Next, Poggenpohl, Ballerina etc. Dat ben ik in NL niet tegen gekomen.

• Erkel
Dank voor de reactie.
Floor-is schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:56:
[...]

Paar vragen:
  • Werkhoogte 92cm, zijn jullie zo klein of hebben jullie héle lange armen?
  • Hoogte van het kastenwerk wordt 208+11,5=219,5cm. Hoe hoog is het plafond? Want daar wil je denk ik dichterbij komen dan je doet.
  • Twee kookplaatkasten? Waarom dat :?
  • Geen Quooker is prima hoor, maar kan je de keuze voor die kraan toelichten?
Je doet 30 hoog - Amerikaanse Koelkast - 30 hoog - 100 laag - 100 laag - 100 LeMans hoek - 60 spoel - vaatwasser en 2 losse hoge kasten van 60 breed voor servies en ovens. Die 30 brede zijn ongeveer net zo duur als 60 brede hoge kasten, LeMans is heel prijzig bovendien. De extra diepte maakt het ook kostbaarder, hoewel je die niet bij de spoelbak ook hebt doorgevoerd wat me verbaast. Ook onder de spoelbak geen lades, uit kostenoverwegingen?

Bij de wasemkap geen buis, geen afwerking. Geen merk spoelbak, “zwart RVS” is risico nemen, de kraan is ook niet bepaald de duurste optie.

Nee ik zie nog wel verbeterpunten.
  • Werkhoogte is wat we ju ook hebben. Dat bevalt eigenlijk prima. Mijn vrouw is ook niet grootste
  • Plafond is verlaagd in de keuken, dus ongeveer 230 hoog.
  • Ik denk dat er twee kookplaat kasten zijn omdat de kookplaat ik het midden van de twee komt, maar dat is ons niet specifiek verteld.
  • Keuze voor de kraan is gebaseerd op de twee zwarte kranen die ze hebben. Daar zitten we ook niet aan vast. Een quooker is voor ons niet nodig inderdaad.
Die diepte aan de kant van de spoelbak heb ik zelf ook voorgesteld omdat we tov de huidige situatie wat minder oppervlak hebben. Maar m'n vrouw vond dat niet nodig, dus dan ben je gauw klaar :+.

De wasemkap kan aangesloten worden op de bestaande buis.

Wbt de spoelbak, ik heb specifiek gevraagd of het materiaal door en door gekleurd is. Het verbaast me dat er dan een zwarte RVS op de offerte staat, aangezien dit vroeg of laat gaat krassen.

• Source90
Erkel schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:34:
Dank voor de reactie.

[...]
  • Werkhoogte is wat we ju ook hebben. Dat bevalt eigenlijk prima. Mijn vrouw is ook niet grootste
  • Plafond is verlaagd in de keuken, dus ongeveer 230 hoog.
  • Ik denk dat er twee kookplaat kasten zijn omdat de kookplaat ik het midden van de twee komt, maar dat is ons niet specifiek verteld.
  • Keuze voor de kraan is gebaseerd op de twee zwarte kranen die ze hebben. Daar zitten we ook niet aan vast. Een quooker is voor ons niet nodig inderdaad.
Die diepte aan de kant van de spoelbak heb ik zelf ook voorgesteld omdat we tov de huidige situatie wat minder oppervlak hebben. Maar m'n vrouw vond dat niet nodig, dus dan ben je gauw klaar :+.

De wasemkap kan aangesloten worden op de bestaande buis.

Wbt de spoelbak, ik heb specifiek gevraagd of het materiaal door en door gekleurd is. Het verbaast me dat er dan een zwarte RVS op de offerte staat, aangezien dit vroeg of laat gaat krassen.
ik zou toch echt overwegen om de kookplaat in een enkele kast te plaatsen. Zonde van alle ruimte die je anders in twee kasten moet opofferen.

• Ferra
  • Niet online
Wij hebben, zoals eerder aangegeven, gezeur met een koof van de WTW (woonkamer zit op 1e verdieping) van 90cm lang bij 50cm breed in onze woonkamer. Hij zit op een vrij ongelukkige plek op een lange muur. Nu zitten wij te puzzelen met onze keukenopstelling en ik ben benieuwd hoe jullie het zouden oplossen.

1. Dit is de plattegrond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xg-PmhrUdxbnV_Qg2hS4NyBYT20=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulgPg0RtbBwd7K1qNTMH6FnV.jpg?f=fotoalbum_large

Het muurtje onderaan bij het raam is rond de 40cm. De koof doortrekken tot einde muur als ombouw van de keuken lukt dus niet. Daarnaast krijg je dan een hele lange keuken. We willen de ramen ook graag vrij houden voor het licht, dus een schiereiland onderaan is ook geen optie. Een eiland in het midden van de woning zijn we wel over uit, maar dan moeten we dus nog wat met een kastenwand.

2. Opstelling met koof doorgetrokken als ombouw:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQQmYse3klAkC2AKNqHBa9l_Gv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2japzyOsUlYzGEPx7HjUvaEP.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je dus het onsymmetrische als je de koof doortrekt, maar aan de linkerkant 30cm brede koof gebruikt als ombouw. Je zou bijna zeggen om die ook 90cm te maken voor het aangezicht, alleen zijn dit dan flinke brede muren voor inbouw en lijkt ons ook raar. Je zou aan de linkerkant nog iets kunnen doen met plankjes, zoals hieronder, vraag is of dit het effect dempt van die brede koof en zorgt voor een symmetrisch aangezicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Np0U84X9dcfQU9psrl3MA7s8b0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUKaLAzdwmG5LqCj3nM0r9c6.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd of jullie nog goede ideeën hebben!

• SquareOne
Ferra schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:55:
Wij hebben, zoals eerder aangegeven, gezeur met een koof van de WTW (woonkamer zit op 1e verdieping) van 90cm lang bij 50cm breed in onze woonkamer. Hij zit op een vrij ongelukkige plek op een lange muur. Nu zitten wij te puzzelen met onze keukenopstelling en ik ben benieuwd hoe jullie het zouden oplossen.

[Afbeelding]

Het muurtje onderaan bij het raam is rond de 40cm. De koof doortrekken tot einde muur als ombouw van de keuken lukt dus niet. Daarnaast krijg je dan een hele lange keuken. We willen de ramen ook graag vrij houden voor het licht, dus een schiereiland onderaan is ook geen optie. Een eiland in het midden van de woning zijn we wel over uit, maar dan moeten we dus nog wat met een kastenwand.

[Afbeelding]

Hier zie je dus het onsymmetrische als je de koof doortrekt, maar aan de linkerkant 30cm brede koof gebruikt als ombouw. Je zou bijna zeggen om die ook 90cm te maken voor het aangezicht, alleen zijn dit dan flinke brede muren voor inbouw en lijkt ons ook raar. Je zou aan de linkerkant nog iets kunnen doen met plankjes, zoals hieronder, vraag is of dit het effect dempt van die brede koof en zorgt voor een symmetrisch aangezicht:

[Afbeelding]

Bekijk de keuken van @JackBol ook eens die heeft op de kopse kant een glazen kast laten maken. Ziet er ook fraai uit

• JWWhisky
Ferra schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:55:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Persoonlijk zou ik mij aan optie 2 niet aan storen. Erg fraai en strak geheel. Wellicht juist een mooie plek om iets met kunst te doen?

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:30
Gisteren een afspraak gehad bij Concordia Keuken en Bad in Meppel voor een nieuwe keuken, Naar mijn idee netjes geholpen. De verkoper dacht goed mee over de mogelijkheden, maakte direct een 3D tekening (zelfs de kamer welke in verbinding staat met de keuken werd in het model opgenomen :). Zie hier het 3D model, er zijn verschillende kijkposities mogelijk, positie 2 geeft het beste overzicht (terwijl wij de kastjes en het blad aan het uitzoeken waren had de verkoper de kamer wat verder ingericht en de tuin aangelegd :*). Het perspectief vertekend overigens flink: alles lijkt veel dieper / langer in de richting waarin je kijkt (de tafel is bv. 2.60m lang, het eiland 3m)

Qua kastjes werd Keller aangeraden (zou voordeliger zijn dan Beda terwijl het dezelfde kastjes zijn). We kwamen uit op gelakte kastjes (i.v.m. beperkte kleurkeus bij melanine). Ik begrijp echter dat Keller in het lage segment zit. Beda kom ik nog niet tegen in de topic start, maar als ik zoek op Beda kom ik uit op een "eigen fabriek"? Op zicht vind ik de uitstraling van de melamine kastjes nog niet eens tegenvallen en is gezien het prijsverschil (ca € 3000,-) wat ons betreft zeker te overwegen (mits je wel de juiste kleur kunt vinden). Over de kleuren zijn we het onderling overigens nog niet eens...

Onderstaande prijzen ex. BTW (!)

Totaal voor hoekkeuken: € 8936,-
Totaal voor kookeiland: € 7357,-

Qua apparatuur kwamen we uit op:
- Inductiekookplaat: Elica NikolaTestla Switch F (incl afzuiging en recirculatie)
- Stoomoven: Siemens iQ700 CS858GR7 (47L)
- Combimagnetron: Siemens iQ700 CM876G06 (45L)
- Koelkast: Siemens IQ500 KI81RSDE0 (319L)
- Vriezer: Siemens IQ500 GI21VADE0 (97L)
- Vaatwasser: Siemens IQ300 SN37800E
- Quooker Combi
- 2 inbouw spotjes + dimmer (overige verlichting in keuken via aannemer)

Totaal apparatuur: € 10.394,-

Werkbladen: Bakker keramiek werkblad 7mm + rand 6cm
+ RVS spoelbak (LO50SPV)
Totaal € 6.043,-

Subtotaal: € 32.730
Afrondingskorting ( :? ): 7296,-

Totaal gehele keuken:
25.434,- ex. BTW
30.775,- incl. BTW

Dan wel weer inclusief plaatsing.

Kortom: tevreden over kwaliteit van advies qua indeling en behulpzaamheid, wat minder over de prijs :$
(nog geen "extra" korting bedongen), ook is de kwaliteit van de keukenmeubelen maar zozo begrijp ik?

Alle suggesties qua indeling, apparaat en materiaalkeuze en genoemde prijzen zijn van harte welkom in dit keukenkijk weekend :)

[ Voor 3% gewijzigd door Batilan op 17-04-2022 11:56 ]

• SquareOne
Batilan schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:05:
Gisteren een afspraak gehad bij Concordia Keuken en Bad in Meppel voor een nieuwe keuken, Naar mijn idee netjes geholpen. De verkoper dacht goed mee over de mogelijkheden, maakte direct een 3D tekening (zelfs de kamer welke in verbinding staat met de keuken werd in het model opgenomen :). Zie hier het 3D model, er zijn verschillende kijkposities mogelijk (terwijl wij de kastjes en het blad aan het uitzoeken waren had de verkoper de kamer wat verder ingericht en de tuin aangelegd :*). Het perspectief vertekend overigens flink: alles lijkt veel dieper / langer in de richting waarin je kijkt (de tafel is bv. 2.60m lang, het eiland 3m)

Qua kastjes werd Keller aangeraden (zou voordeliger zijn dan Beda terwijl het dezelfde kastjes zijn). We kwamen uit op gelakte kastjes (i.v.m. beperkte kleurkeus bij melanine). Ik begrijp echter dat Keller in het lage segment zit. Beda kom ik nog niet tegen in de topic start, maar als ik zoek op Beda kom ik uit op een "eigen fabriek"? Op zicht vind ik de uitstraling van de melanine kastjes nog niet eens tegenvallen en is gezien het prijsverschil wat ons betreft zeker te overwegen (mits je wel de juiste kleur kunt vinden). Over de kleuren zijn we het onderling overigens nog niet eens...

- Inductiekookplaat: Elica NikolaTestla Switch F (incl afzuiging en recirculatie)
- Quooker Combi

+ RVS spoelbak (LO50SPV)
Totaal € 6.043,-

Totaal gehele keuken:
25.434,- ex. BTW
30.775,- incl. BTW

Kortom: tevreden over kwaliteit van advies qua indeling en behulpzaamheid, wat minder over de prijs :$
(nog geen "extra" korting bedongen), ook is de kwaliteit van de keukenmeubelen maar zozo begrijp ik?

Alle suggesties qua indeling, apparaat en materiaalkeuze en genoemde prijzen zijn van harte welkom in dit keukenkijk weekend :)
Beda is wel een (prijs)klasse hoger dan Keller. @Floor-is heeft zich verdiept in Beda.

Denk handig om je exclusief btw prijzen te veranderen naar inclusief btw prijzen. Dat maakt het makkelijker te vergelijken.

Waarom die Elica kookplaat? Zegt me eigenlijk vrij weinig. Waarom geen Bora?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

[Afbeelding]
Ik wens ze veel succes, hier een blad van dezelfde afmetingen met 4 man gedaan, vooral omdat het een onhandig formaat is om te manoeuvreren en je wil em netjes neervleien op de kasten.
Met 2 man had ook nog wel gekund qua gewicht maar gok dat t niet zo goed was afgelopen verder :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Oogje schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:16:
[...]

Ik wens ze veel succes, hier een blad van dezelfde afmetingen met 4 man gedaan, vooral omdat het een onhandig formaat is om te manoeuvreren en je wil em netjes neervleien op de kasten.
Met 2 man had ook nog wel gekund qua gewicht maar gok dat t niet zo goed was afgelopen verder :+
ik zou hulp standbye hebben.
better safe then sorry

• Erkel

[Afbeelding]
Als je dit met twee man al kan tillen zou het me verbazen. Ik zou me meer druk maken of het niet breekt of scheurt bij 1 van de uitsparingen. Dat is bij m'n ouders wel gebeurt, een aantal jaar geleden. Kon je weer weken wachten op een nieuw blad.

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Crescendo schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:56:
Dag allen!

Ik ben ook bezig met een nieuwe keuken uitzoeken voor een nieuwbouwwoning en zit nu in het laatste stadium. De apparatuur. Momenteel zit dit erin:

Vaatwasser: Pelgrim GVW220L; https://www.pelgrim.nl/ap...alle-vaatwassers/gvw220l/
Oven: AEG BPK742380B
Koelkast: Pelgrim PCS24178L Low frost: https://www.pelgrim.nl/ap...iescombinaties/pcs24178l/
Inductieplaat: AEG IPE7454SFB
Afzuigkap: AEG DVE5971HB
En dan nog een Quooker PRO3.

Zoals velen hier in het topic, twijfel ik over de Pelgrim apparatuur. Ik hoef niet alles van een high-end merk, maar wil ook niet vaat die niet goed droog wordt. Ik neig nu naar onderkant segment Siemens vaatwassers als alternatief voor de Pelgrim. Voor de koelkast wellicht een onderkant Liebherr. Zou dit de moeite zijn om dit door te voeren? Of wordt dat lood om oud ijzer. Ik zou er max 300€ extra voor over hebben om beide Pelgrims te upgraden naar iets beters. Iemand suggesties? No-frost koelkast zou top zijn, maar is denk ik prijstechnisch niet haalbaar.

En voor het topic: een paar kiekjes van de keuken:

Edit: je ziet nu twee verschillende greepjes op de onderstaande foto’s, daar ben ik nog niet over uit welke ik wil. ;) .

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afgelopen week weer teruggegaan naar de keukenzaak en met een offerte van Superkeukens de laatste gewenste aanpassingen doorgevoerd. De Pelgrims zijn vervangen door een AEG no frost koelkast en en een AEG vaatwasser. Meerprijs t.o.v. bovenstaande 200€. Loont dus wel om nog te proberen te onderhandelen. Zelfs in deze tijd :+ .

AEG vaatwasser: FSK53617Z: https://www.aeg.nl/kitche...-in-dishwasher/fsk53617z/
AEG no frost koelkast: SCE818F6TS: https://www.aeg.nl/kitche...ridge-freezer/sce818f6ts/

Vooral de koelkast is qua adviesprijs fors duurder dan de initiële Pelgrim low frost (700€). Vaatwasser niet de goedkoopste AEG uitgekozen maar ook zeker niet de duurste. Als iemand interesse heeft in de volledig gespecificeerde offerte dan laat maar weten. Totaalprijs bovenstaande keuken inclusief montage en aansluiten is nu 14.400€ geworden.

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-11 22:31

- Quooker Combi

+ RVS spoelbak (LO50SPV)
Totaal € 6.043,-
Ik begrijp echt niet waarom iedereen zo gek is op Siemens (of Bosch of Neff) terwijl het zo slecht leverbaar is.
En dan lees ik ook nog her en der, dat het momenteel eigenlijk een beetje “verouderd” is kwa model/ functionaliteit.
Er is echt wel wat anders te krijgen wat ook gewoon goed en degelijk is en dan ook nog eens niet duurder is.

• Floor-is

Qua kastjes werd Keller aangeraden (zou voordeliger zijn dan Beda terwijl het dezelfde kastjes zijn).
Helaas. Keller is een Duitse fabrikant, Beda een Nederlandse. Kwaliteit bij Beda is (een heel stuk) beter, er is meer detailwerk mogelijk ook. Dus dit klopt niet :)
We kwamen uit op gelakte kastjes (i.v.m. beperkte kleurkeus bij melanine). Ik begrijp echter dat Keller in het lage segment zit. Beda kom ik nog niet tegen in de topic start, maar als ik zoek op Beda kom ik uit op een "eigen fabriek"? Op zicht vind ik de uitstraling van de melamine kastjes nog niet eens tegenvallen en is gezien het prijsverschil (ca € 3000,-) wat ons betreft zeker te overwegen (mits je wel de juiste kleur kunt vinden). Over de kleuren zijn we het onderling overigens nog niet eens...
Gelakt is prima hoor, niks mis mee.
Levertijd van het kastenwerk bij Keller kan een stuk beter zijn dan van Beda (6-8 maanden momenteel) trouwens.

Dat is een lekkere berg munten; richting €20k inclusief BTW. Dat zijn bedragen waar ik met mijn maatwerk ook om de hoek kan komen kijken :)
- Quooker Combi

Ah geen haast met levering dus!
+ RVS spoelbak (LO50SPV)
Totaal € 6.043,-

Totaal gehele keuken:
25.434,- ex. BTW
30.775,- incl. BTW

Bakker is geen producent, dus dat blad kan je ook elders wel vinden. ;)

Vertel eens en laat wat schetsen zien van de meubelen, hoeveelheid lades, hoogte van werkblad, hoogte van hoge kasten etc?

We kunnen niet echt iets zeggen als we niets hebben om het op te baseren. ;)

Bericht hierboven

Pagina: 1 ... 335 ... 528 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1