Gisteren een afspraak gehad bij Concordia Keuken en Bad in Meppel voor een nieuwe keuken, Naar mijn idee netjes geholpen. De verkoper dacht goed mee over de mogelijkheden, maakte direct een 3D tekening (zelfs de kamer welke in verbinding staat met de keuken werd in het model opgenomen

. Zie
hier het 3D model, er zijn verschillende kijkposities mogelijk, positie 2 geeft het beste overzicht (terwijl wij de kastjes en het blad aan het uitzoeken waren had de verkoper de kamer wat verder ingericht en de tuin aangelegd

. Het perspectief vertekend overigens flink: alles lijkt veel dieper / langer in de richting waarin je kijkt (de tafel is bv. 2.60m lang, het eiland 3m)
Qua kastjes werd Keller aangeraden (zou voordeliger zijn dan Beda terwijl het dezelfde kastjes zijn). We kwamen uit op gelakte kastjes (i.v.m. beperkte kleurkeus bij melanine). Ik begrijp echter dat Keller in het lage segment zit. Beda kom ik nog niet tegen in de topic start, maar als ik zoek op Beda kom ik uit op een
"eigen fabriek"? Op zicht vind ik de uitstraling van de melamine kastjes nog niet eens tegenvallen en is gezien het prijsverschil (ca € 3000,-) wat ons betreft zeker te overwegen (mits je wel de juiste kleur kunt vinden). Over de kleuren zijn we het onderling overigens nog niet eens...
Onderstaande prijzen ex. BTW (!)
Totaal voor hoekkeuken: € 8936,-
Totaal voor kookeiland: € 7357,-
Qua apparatuur kwamen we uit op:
- Inductiekookplaat: Elica NikolaTestla Switch F (incl afzuiging en recirculatie)
- Stoomoven: Siemens iQ700 CS858GR7 (47L)
- Combimagnetron: Siemens iQ700 CM876G06 (45L)
- Koelkast: Siemens IQ500 KI81RSDE0 (319L)
- Vriezer: Siemens IQ500 GI21VADE0 (97L)
- Vaatwasser: Siemens IQ300 SN37800E
- Quooker Combi
- 2 inbouw spotjes + dimmer (overige verlichting in keuken via aannemer)
Totaal apparatuur: € 10.394,-
Werkbladen: Bakker keramiek werkblad 7mm + rand 6cm
+ RVS spoelbak (LO50SPV)
Totaal € 6.043,-
Subtotaal: € 32.730
Afrondingskorting (

): 7296,-
Totaal gehele keuken:
25.434,- ex. BTW
30.775,- incl. BTW
Dan wel weer inclusief plaatsing.
Kortom: tevreden over kwaliteit van advies qua indeling en behulpzaamheid, wat minder over de prijs

(nog geen "extra" korting bedongen), ook is de kwaliteit van de keukenmeubelen maar zozo begrijp ik?
Alle suggesties qua indeling, apparaat en materiaalkeuze en genoemde prijzen zijn van harte welkom in dit keukenkijk weekend
[
Voor 3% gewijzigd door
Batilan op 17-04-2022 11:56
]