Je keuken staat best tegen je zitgedeelte aan. Hoe ervaren jullie dat?HellBeast schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:32:
Mijn Hacker keuken is donderdag geplaatst in mijn nieuwbouwhuis, waar ik nu nog druk bezig ben met de laatste punten. Heel erg blij met de uitkomst. Ik mis alleen nog een oven/magnetron, maar als ik het zo lees hier en daar dan heb ik wel veel geluk. Voor de rest was alles compleet. Wat een opbergruimte ook, niet normaal.
[Afbeelding]
De kookplaat is 75cm. Rechts daarvan is 25cm. Links is het 1 meter en 15cm tot de spoelbak.macfocus schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 21:26:
Mooi!
Mag ik vragen hoe groot je eiland is, hoe breed je kookplaat, en hoeveel ruimte je hebt naast je kookplaat (beide kanten)?
Beauty is in the eye of the beerholder
Onze woonkamer is best groot. 12,4 meter lang en 7,5 breed. Als we de keuken op de plek hadden geplaatst waar die traditioneel gezien hoorde, dan hadden we geen eiland kunnen doen. En omdat we dan zo'n grote woonkamer hebben, zouden we met room dividers moeten werken. Dit is echt juist de perfecte benutting van de ruimte.Ferra schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:03:
[...]
Je keuken staat best tegen je zitgedeelte aan. Hoe ervaren jullie dat?
[ Voor 5% gewijzigd door HellBeast op 10-04-2022 10:37 ]
Ik denk dat een Next125 met Bora voor 20k, een Systemat met Bora voor 19k minstens net zo'n goede deal zijn als een Schuller met AEG kookplaat en losse afzuiging voor 15k.Uchiha1911 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:44:
[...]
Ik kwam bij Superkeukens uit op een afrondingskorting van net geen € 1.000. Mogelijk hebben ze het elders wel teruggepakt![]()
***members only***
Bij superkeukens had je direct al bijna 6k korting, maar dat mag ook wel met 13k voor de kasten...
Je zit nu op pakweg 33% korting op de bruto prijs, niet verkeerd, maar ik denk dat er meer in had gezeten.
Wat vinden jullie van deze offerte. We zijn bij een kleiner keukenstudio geweest in Eindhoven
Het gaat om een Schüller Biella.
Muurkant:
2 hoogte kasten
60cm ladekast
60cm spoelkast
100cm ladekast met 2 lades
2x bestek lades
Kookeiland:
200x120 met 3x 100cm lade kast (2lades per) en 1x 100cm deur
Apparatuur (Siemens)
oven HM876G0b6
eilandafzuigkap LF97BCP50
inductie EX877LVV5E
vriezer GL11ADE0
koelkast KL81RSDE0
vaatwasser: SX63E800BE + besteklade
Kran is van Damixa
Blad is composiet van Kemie Just Luxury 2cm diep
En rugwant van hetzelfde.
Helaas alleen totaal bedrag en geen uitsplitsing.
Totaal 21.800
Het gaat om een Schüller Biella.
Muurkant:
2 hoogte kasten
60cm ladekast
60cm spoelkast
100cm ladekast met 2 lades
2x bestek lades
Kookeiland:
200x120 met 3x 100cm lade kast (2lades per) en 1x 100cm deur
Apparatuur (Siemens)
oven HM876G0b6
eilandafzuigkap LF97BCP50
inductie EX877LVV5E
vriezer GL11ADE0
koelkast KL81RSDE0
vaatwasser: SX63E800BE + besteklade
Kran is van Damixa
Blad is composiet van Kemie Just Luxury 2cm diep
En rugwant van hetzelfde.
Helaas alleen totaal bedrag en geen uitsplitsing.
Totaal 21.800
Dank voor je reactie! Jammer dat er meer in had gezeten.. hopelijk hebben we niet veel te veel betaald.mitsumark schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:58:
[...]
Ik denk dat een Next125 met Bora voor 20k, een Systemat met Bora voor 19k minstens net zo'n goede deal zijn als een Schuller met AEG kookplaat en losse afzuiging voor 15k.
Bij superkeukens had je direct al bijna 6k korting, maar dat mag ook wel met 13k voor de kasten...
Je zit nu op pakweg 33% korting op de bruto prijs, niet verkeerd, maar ik denk dat er meer in had gezeten.
Bruynzeel was overigens geen Next125, maar regulier Bruynzeel kastwerk. Dit vond ik erg duur.
Hallo,
Begin dit jaar zijn wij ingeloot voor een nieuwbouwwoning. Zoals vele bekend hebben we te maken met strakke deadlines. Zo ook voor het aanleveren van een technische keukentekening. Eind april moeten wij de technische keukentekening aanleveren en zijn wij al snel begonnen met het opvragen van een aantal offertes. Oplevering van de woning staat echter gepland in q4 2023. Ons wens is om de keuken zover mogelijk rond te hebben en volgend jaar ergens een definitieve keuze voor kleur frontje en (nieuwere) lijn apparaten te maken.
Voor ons beiden is het een eerste keer dat wij keuken kopen en hebben hier veel info over kunnen vinden
. Wij hebben zowel keukenboeren in Nederland als in Duitsland bezocht. Een Schuller keuken in een Duitse zaak spreek ons het meeste aan. Ik ben benieuwd of de offerte qua prijs/kwaliteit in verhouding is. Het gaat om de volgende keuken:
Begin dit jaar zijn wij ingeloot voor een nieuwbouwwoning. Zoals vele bekend hebben we te maken met strakke deadlines. Zo ook voor het aanleveren van een technische keukentekening. Eind april moeten wij de technische keukentekening aanleveren en zijn wij al snel begonnen met het opvragen van een aantal offertes. Oplevering van de woning staat echter gepland in q4 2023. Ons wens is om de keuken zover mogelijk rond te hebben en volgend jaar ergens een definitieve keuze voor kleur frontje en (nieuwere) lijn apparaten te maken.
Voor ons beiden is het een eerste keer dat wij keuken kopen en hebben hier veel info over kunnen vinden
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 99% gewijzigd door DaVe9091 op 10-04-2022 15:06 . Reden: aanpassing niet goedlopende zinnen ]
Hallo allemaal!
Wij zijn bezig met een keuken (reformcph frame dark oak fronten, wit composiet blad en quooker messing patina), hierin willen we graag een witte spoelbak (onderbouw). Na wat googlen denk ik dat een composiet/graniet materiaal het meest geschikt is, maar hier zijn ook weer erg veel opties.
We zijn met name op zoek naar een spoelbak die niet té vlekgevoelig is (een beetje houd je toch wel neem ik aan, maar dat als er een vlek op zit dat die er wel relatief eenvoudig tijdens het schoonmaken vanaf gehaald kan worden).
Is er iemand die toevallig ervaring heeft met 1 van de volgende spoelbakken:
- Reginox Amsterdam 50 (materiaal: regi-graniet) https://keukenspoelbakwin...niet-onderbouw-of-opbouw/
- Caressi CAGRPP50WH-TU (materiaal: Quartz) https://www.spoelbakkensh...pp50wh-tu-1208921343.html (Bij deze zag ik in het forum een aantal mensen die deze gingen krijgen)
- Franke Kubus 110-50 (materiaal: Fragranit) https://www.spoelbakkensh...onderbouw-1250176650.html (bij deze ook een aantal mensen die deze gingen krijgen)
- Blanco Subline 500 U 523436 (materiaal: Silgranit) https://keukenspoelbakwin...lbak-silgranit-onderbouw/
- Of een hele andere natuurlijk
Wij zijn bezig met een keuken (reformcph frame dark oak fronten, wit composiet blad en quooker messing patina), hierin willen we graag een witte spoelbak (onderbouw). Na wat googlen denk ik dat een composiet/graniet materiaal het meest geschikt is, maar hier zijn ook weer erg veel opties.
We zijn met name op zoek naar een spoelbak die niet té vlekgevoelig is (een beetje houd je toch wel neem ik aan, maar dat als er een vlek op zit dat die er wel relatief eenvoudig tijdens het schoonmaken vanaf gehaald kan worden).
Is er iemand die toevallig ervaring heeft met 1 van de volgende spoelbakken:
- Reginox Amsterdam 50 (materiaal: regi-graniet) https://keukenspoelbakwin...niet-onderbouw-of-opbouw/
- Caressi CAGRPP50WH-TU (materiaal: Quartz) https://www.spoelbakkensh...pp50wh-tu-1208921343.html (Bij deze zag ik in het forum een aantal mensen die deze gingen krijgen)
- Franke Kubus 110-50 (materiaal: Fragranit) https://www.spoelbakkensh...onderbouw-1250176650.html (bij deze ook een aantal mensen die deze gingen krijgen)
- Blanco Subline 500 U 523436 (materiaal: Silgranit) https://keukenspoelbakwin...lbak-silgranit-onderbouw/
- Of een hele andere natuurlijk
@DaVe9091
Ik zie dat jij dezelfde spoelbak op het oog hebt als op ons lijstje staat. Ik ben wel benieuwd wat jullie keukenboer erover zei.
Mooie keuken trouwens verder!
Ik zie dat jij dezelfde spoelbak op het oog hebt als op ons lijstje staat. Ik ben wel benieuwd wat jullie keukenboer erover zei.
Helaas nog geen vaatwasser en zijn de tussen planken tussen de bovenkant de verkeerde kleur (hordt bruin te zijn ipv wit), maar well erg tevreden met wat er staat. Het werkblad, Corian Wit, is echt fantastisch.
:strip_exif()/f/image/db0guNaR6B3M3anY1imiWCDP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VaRlR5uJQ0FX1XQJOXlMKCq0.jpg?f=fotoalbum_large)
Je mag mijn ervaring rustig bij je verkoper neerleggen om een betere prijs of ervaring te krijgen met ASWA.
:strip_exif()/f/image/db0guNaR6B3M3anY1imiWCDP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VaRlR5uJQ0FX1XQJOXlMKCq0.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie vorige reacties van me. Ik was tevreden met het verkoop process maar ik ben echt ontevreden over het after sales process. Zeker met de provisie dat 100% van het bedrag (die voor mij €32.500 was) voor het plaatsen van de keuken op hun rekening moest staan. Ik weet niet of 90/10 een onderhandeling positie die je kan nemen, om ze iig eerlijk te houden als het fout gaat. Ik heb nu nul invloed en die aftersales kunnen een stuk minder en communiceren en stuk minder.Pascal1994 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:02:
[...]
Ging me ook meer om de algemene ervaring met onderhandelen bij ASWA, maar ik snap je punt.
Je mag mijn ervaring rustig bij je verkoper neerleggen om een betere prijs of ervaring te krijgen met ASWA.
Heb ook een offerte voor een Biella met vergelijkbare apparatuur.DaVe9091 schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:50:
Hallo,
Begin dit jaar zijn wij ingeloot voor een nieuwbouwwoning. Zoals vele bekend hebben we te maken met strakke deadlines. Zo ook voor het aanleveren van een technische keukentekening. Eind april moeten wij de technische keukentekening aanleveren en zijn wij al snel begonnen met het opvragen van een aantal offertes. Oplevering van de woning staat echter gepland in q4 2023. Ons wens is om de keuken zover mogelijk rond te hebben en volgend jaar ergens een definitieve keuze voor kleur frontje en (nieuwere) lijn apparaten te kiezen.
Voor ons beiden is het een eerste keer dat wij keuken kopen en hebben hier veel info over kunnen vinden. Wij hebben zowel keukenboeren in Nederland als in Duitsland bezocht. Een Schuller keuken in een Duitse zaak spreek ons het meeste aan. Ik ben benieuwd of de offerte qua prijs/kwaliteit in verhouding is. Het gaat om de volgende keuken:
***members only***
Wel iets grotere keuken maar iets minder apparatuur en zit ook rond dat bedrag.
Thanks voor je bericht! Zal het meenemen.TheMoonMan schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:54:
Zie vorige reacties van me. Ik was tevreden met het verkoop process maar ik ben echt ontevreden over het after sales process. Zeker met de provisie dat 100% van het bedrag (die voor mij €32.500 was) voor het plaatsen van de keuken op hun rekening moest staan. Ik weet niet of 90/10 een onderhandeling positie die je kan nemen, om ze iig eerlijk te houden als het fout gaat. Ik heb nu nul invloed en die aftersales kunnen een stuk minder en communiceren en stuk minder.
Naja, het gaat niet meer om duizenden euro's.Uchiha1911 schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:36:
[...]
Dank voor je reactie! Jammer dat er meer in had gezeten.. hopelijk hebben we niet veel te veel betaald.
Bruynzeel was overigens geen Next125, maar regulier Bruynzeel kastwerk. Dit vond ik erg duur.
Weet de details verder niet maar vaak kun je op 35-40% korting uitkomen.
Met regulier bedoel je dus niet de optima lijn? Dan lijkt het me inderdaad aan de prijzige kant.
Bedankt!san3193 schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:53:
@DaVe9091
Hij heeft er helaas niet veel over gezegd. Alleen dat het een prima combinatie is met een zwarte quooker. De spoelbak voelde degelijk aan, maar veel weet ik er ook niet van. Nogal een impulsief keuze bij het zien van een spoelbak. Bij ons gaat het om de BLANCO SUBLINE 500-U Spoelbak Graniet antraciet (vlakbouw)
Vanwege de kleur ben ik benieuwd of het vanwege krassen niet snel weer RVS spoelbak is en wat kalk voor effect heeft op de zwarte kraan/spoelbak. In Brabant lijkt het met kalk in het water mee te vallen?
Gaat het bij jou om een keukenboer in Nederland? Ik overweeg namelijk nog om de offerte bij Superkeukens neer te leggen voor een beter bodmatty___ schreef op zondag 10 april 2022 @ 14:01:
[...]
Heb ook een offerte voor een Biella met vergelijkbare apparatuur.
Wel iets grotere keuken maar iets minder apparatuur en zit ook rond dat bedrag.
Fraaie combinatie en originele opstellingTheMoonMan schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:54:
Helaas nog geen vaatwasser en zijn de tussen planken tussen de bovenkant de verkeerde kleur (hordt bruin te zijn ipv wit), maar well erg tevreden met wat er staat. Het werkblad, Corian Wit, is echt fantastisch.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Zie vorige reacties van me. Ik was tevreden met het verkoop process maar ik ben echt ontevreden over het after sales process. Zeker met de provisie dat 100% van het bedrag (die voor mij €32.500 was) voor het plaatsen van de keuken op hun rekening moest staan. Ik weet niet of 90/10 een onderhandeling positie die je kan nemen, om ze iig eerlijk te houden als het fout gaat. Ik heb nu nul invloed en die aftersales kunnen een stuk minder en communiceren en stuk minder.
Jammer van de vaatwasser, hopelijk maken ze dat snel in orde.
Hi allemaal,
Ik vroeg me af hoeveel gesprekken met een verkoper 'normaal' of 'gebruikelijk' zijn voordat je tot een overeenkomst komt. Ik krijg nu het idee dat na 2 afspraken, de 3e wel zo'n beetje het moment is om er een klap op te geven. Maar na elk gesprek, showroombezoek of na het lezen van dit forum, heb je toch weer nieuwe inspiratie, inzichten en ideeën om je ontwerp nog een beetje beter of mooier te maken. En je koopt tenslotte niet een nieuwe broek.
Wat is jullie ervaring?
Alvast bedankt! Groetjes Caroline
Ik vroeg me af hoeveel gesprekken met een verkoper 'normaal' of 'gebruikelijk' zijn voordat je tot een overeenkomst komt. Ik krijg nu het idee dat na 2 afspraken, de 3e wel zo'n beetje het moment is om er een klap op te geven. Maar na elk gesprek, showroombezoek of na het lezen van dit forum, heb je toch weer nieuwe inspiratie, inzichten en ideeën om je ontwerp nog een beetje beter of mooier te maken. En je koopt tenslotte niet een nieuwe broek.
Wat is jullie ervaring?
Ik denk dat de derde afspraak wel de verwachting is bij de keukenzaak. Maar vanuit mijn ervaring is dit heel verschillend.Caroline02 schreef op zondag 10 april 2022 @ 15:16:
Hi allemaal,
Wat is jullie ervaring?
Members only:
Inloggen
Bruynzeel had een Olympia (greeploos) uitgetekend, was inderdaad geen optima lijn.mitsumark schreef op zondag 10 april 2022 @ 14:25:
[...]
Naja, het gaat niet meer om duizenden euro's.
Weet de details verder niet maar vaak kun je op 35-40% korting uitkomen.
Met regulier bedoel je dus niet de optima lijn? Dan lijkt het me inderdaad aan de prijzige kant.
Ja. Kleine zaak in Eindhoven.DaVe9091 schreef op zondag 10 april 2022 @ 14:29:
[...]
Gaat het bij jou om een keukenboer in Nederland? Ik overweeg namelijk nog om de offerte bij Superkeukens neer te leggen voor een beter bod
Superkeukens is meer een zaak met dit is de prijs en weinig onderhandelingen.DaVe9091 schreef op zondag 10 april 2022 @ 14:29:
[...]
Gaat het bij jou om een keukenboer in Nederland? Ik overweeg namelijk nog om de offerte bij Superkeukens neer te leggen voor een beter bod
Dus of dat dan de juiste zaak is voor onderhandelingen vraag ik mij af?
Zo heb ik via dit forum het ook begrepen. Maar wellicht ligt de prijs al lager dan de offerte die ik nu heb liggen?Roos79 schreef op zondag 10 april 2022 @ 16:57:
[...]
Superkeukens is meer een zaak met dit is de prijs en weinig onderhandelingen.
Dus of dat dan de juiste zaak is voor onderhandelingen vraag ik mij af?
Dat is wel fair! Geldigheid van de offerte was bij ons verlopenFelixForte schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:13:
[...]
Bruynzeel vertelde mij dat er vorige week 6% bij de kastprijzen is gekomen, maar wij konden nog de 'oude prijs' krijgen. Geen idee of het waar was, kan ook een onderhandelingsstrategie zijn geweest. Levering van onze keuken is augustus/september.
Ik zou er zeker niet akkoord mee gaan als ze kort na een offerte de prijs verhogen. Prijsfluctuaties gedurende de levertijd van de keuken vind ik dat voor hun rekening moet komen, dat is nou eenmaal ondernemersrisico. Als ze dat risico niet willen dragen moeten ze maar versproducten gaan verkopen.
Grootste argument bij ons was dat ze waarschijnlijk voor levering Q3/Q4 2023 te maken hebben met 3 prijsstijgingen...
Andere mensen ook met dergelijke ervaringen? Wij gaan denk ik ook even verder informeren, het gaat om serieuze bedragen

Goedenavond,
Begin juni krijgen wij de sleutels van ons nieuwe huis. De keuken in dit huis is zeer verouderd en echt aan vervanging toe. Daarom dus bij verschillende keukenzaken langs geweest waarvan er voor ons nu 2 zijn overgebleven waaruit we willen kiezen. Maar we komen er tot nu toe echt niet uit welke we moeten kiezen dus advies is welkom. Hieronder de 2 opties.
Optie 1 is Keukenstunter met een keuken van het merk Nolte. Offerte van €11.550. Alle apparatuur van Etna. We laten de keuken zelf plaatsen maar keukenstunter komt wel inmeten.
Optie 2 is Superkeukens met een keuken van het merk Schuller. Met exact dezelfde apparatuur van Etna komen we dan uit op €11.100. Maar hier ook een offerte voor exact dezelfde keuken maar dan apparatuur van AEG voor €11.350. Hier zijn de kasten 78cm ipv de standaard hoogte bij Keukenstunter. Ook hier zouden we de keuken zelf laten plaatsen. Superkeukens komt ook niet inmeten. + de levertijd is bij Superkeukens 2 weken langer.
Verder qua opstelling bij beide partijen hetzelfde. Bij de een is de kleur alleen iets lichter (grijs) dan bij de ander.
Wat zouden jullie adviseren? Hoor het graag.
Begin juni krijgen wij de sleutels van ons nieuwe huis. De keuken in dit huis is zeer verouderd en echt aan vervanging toe. Daarom dus bij verschillende keukenzaken langs geweest waarvan er voor ons nu 2 zijn overgebleven waaruit we willen kiezen. Maar we komen er tot nu toe echt niet uit welke we moeten kiezen dus advies is welkom. Hieronder de 2 opties.
Optie 1 is Keukenstunter met een keuken van het merk Nolte. Offerte van €11.550. Alle apparatuur van Etna. We laten de keuken zelf plaatsen maar keukenstunter komt wel inmeten.
Optie 2 is Superkeukens met een keuken van het merk Schuller. Met exact dezelfde apparatuur van Etna komen we dan uit op €11.100. Maar hier ook een offerte voor exact dezelfde keuken maar dan apparatuur van AEG voor €11.350. Hier zijn de kasten 78cm ipv de standaard hoogte bij Keukenstunter. Ook hier zouden we de keuken zelf laten plaatsen. Superkeukens komt ook niet inmeten. + de levertijd is bij Superkeukens 2 weken langer.
Verder qua opstelling bij beide partijen hetzelfde. Bij de een is de kleur alleen iets lichter (grijs) dan bij de ander.
Keukenzaak waar wij onze keuken kopen gaf aan dat een ander merk dat zij leveren eind mei de prijzen 8% verhogen. Wij nemen een ander merk, die bleef vooralsnog gelijk.JWWhisky schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 16:43:
[...]
Ik quote wederom mijzelf even. Iemand al ervaring met prijsstijgingen? En hoe gaan jullie leveranciers hier mee om?
Wij zitten in de afrondende fase voor het zetten van de handtekening voor onze keuken. Maar kregen te horen dat we nog niet konden tekenen. Ze gaan de prijzen met XX% verhogen om zich in te dekken tegen de prijsstijgingen. Hoeveel de verhoging exact wordt horen wij binnenkort. Wij kijken naar levering Q3/Q4 2023.
Balen
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
We kopen de apparatuur elders, dus hij heeft geen belang verder bij 112 of 178cm.Floor-is schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:03:
[...]
Wat een shitverkoper
Als jij 122 of 140cm wilt, dan doe je dat. Het is aan hem/haar/het om dan je keuken alsnog prachtig te maken. En dat kan hij/zij/die doen door fronten te matchen. Ook als het achterliggende apparaat niet dezelfde hoogte heeft is dit absoluut mogelijk natuurlijk.
Qua lijnen is zowel vriezer als koelkast dezelfde hoogte het mooist (en mijn vrouw wilde toch een grote vriezer, ze denkt dat ie wel vol komt..).
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Wij hebben eerder een keuken bij superkeukens gekocht, dit was weliswaar een soort bijkeuken voor werkruimte, maar dik tevreden. Qua montage was het ook heel netjes. Apparatuur hadden we daarin voor koelkast en vriezer AEG, ook fijn in gebruik. Ik heb het idee dat Etna toch een slag minder is dan AEG, maar dat is puur mijn gevoel, ik het er geen verstand van. Succes met de keuzes!N_aooo schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:34:
Goedenavond,
Er is nog niet getekend door whisky, hij is enkel maanden bezig met een tekening maken en hoe hij dingen wilt hebben.FelixForte schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:13:
[...]
Bruynzeel vertelde mij dat er vorige week 6% bij de kastprijzen is gekomen, maar wij konden nog de 'oude prijs' krijgen. Geen idee of het waar was, kan ook een onderhandelingsstrategie zijn geweest. Levering van onze keuken is augustus/september.
Ik zou er zeker niet akkoord mee gaan als ze kort na een offerte de prijs verhogen. Prijsfluctuaties gedurende de levertijd van de keuken vind ik dat voor hun rekening moet komen, dat is nou eenmaal ondernemersrisico. Als ze dat risico niet willen dragen moeten ze maar versproducten gaan verkopen.
Maakt dat zulke dingen dus gewoon kunnen ben ik bang.
[ Voor 3% gewijzigd door Roos79 op 11-04-2022 09:21 ]
Mooi!! Volgens mij heb je verder ook een prachtig (jaren '30?) huis, ik zie schitterend glas in loodknights16 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:47:
Na een jaar hier rondgeneusd te hebben in dit topic zijn we 'soort van' klaar met onze verbouwing incl. keuken. Het wachten nog is op onze twee NEFF ovens, verlichting boven de eettafel en dat onze wandplank (iep hout, 280 breed x 25 cm diep x 3 cm dik met ingebouwde LED) boven het spoelgedeelte wordt geplaatst. Ik zal later nog een foto toevoegen aan deze post met het resultaat daarvan.
Het is altijd maar de vraag hoe hetgeen je hebt bedacht uitpakt. De kleur en de afmetingen waren vooral het spannend. Zeker omdat er hier wel geluiden zijn dat je minimaal 5,50 breed nodig hebt voor een spoeldeel+eiland+eet-gedeelte. Wij hebben een stuk minder. Ik zou zeggen dat je met 5.15m goed uit kunt, maar dit allemaal is natuurlijk heel persoonlijk. Wij zijn in ieder geval blij met onze keuken(indeling). De (jonge) kinderen ontbijten elke ochtend aan het eiland terwijl wij aan de andere kant staan de boel te organiseren : )
Merk: Hacker Systemat
Kleur: RAL6020 (oxidegroen)
Blad: Jetstone Calacutta Nuvo (moet ik nog ff verifiëren..)
Apparatuur: NEFF N90 spulleboel (koelvriescombi, stoomoven (60 cm), combi-oven (45 cm), NEFF vaatwasser) & Bora X-Pure afvoer naar buiten
Afmetingen: kookeiland 240 x 95 & spoeldeel 282 x 60
Afmetingen: doorloop eiland - spoel 95 cm & eiland eetkamerstoelen 120 cm (meer dan genoeg!)
Afmetingen: totale breedte (woon)keuken 5.15 cm
Kookeiland:
2x 120 cm lades kook-zijde
2x 50 cm kastdeuren voorzijde
Spoeldeel:
1x 100 cm lades
3 x 60 cm kastdeuren (spoeldeelkast/vaatwasser/geinteregreerde Hacker container unit)
Gekocht: Mobel Faber Duitsland
***members only***
Niet opgeruimde toestand btw:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Last notes:
We hebben bewust gekozen voor 1 merk keuken zodat we de twee offertes goed konden vergelijken. Pronorm overwogen maar daar konden we toen geen geschikte kleur vinden. Siematic leek ons boven ons budget uitkomen (niet onderzocht, overigens). Het enige jammere aan Hacker Systemat (greeploos) vind ik dat er geen ruimtere kastjes te krijgen zijn. Bij de non-greeploze variant kan dat wel, waardoor je 1) een kleinere plint hebt en 2) meer opbergruimte. Ik hoop dat Hacker dit ook (snel) krijgt voor de greeploze variant.
Laat je adviseren omtrent verlichting en maak je licht- en schakelplan. Verlichting is echt wel een vak en maakt je ruimte zoveel mooier/sfeervoller.
Allen dank voor jullie onderlinge discussies die mij weer verder hebben geholpen en leuk om te zien dat er meer groene keukens lijken te komen
Na dat we een aantal keukenzaken hebben bezocht hebben we afgelopen weekend een tweede bezoek aan Ekelhoff in Duitsland gebracht. Na de positieve ervaring van (mijn hele familie en divsere vrienden) gaan wij naar alle waarschijnlijkheid hier onze keuken bestellen. Wellicht hebben jullie nog kleine tips en of ideeen die we kunnen wijzigen. Koof boven de hoge kasten verzorgen we zelf. Zowel we bora zal vlakbouw worden en spoelbak onderbouw.
Members only:
Inloggen
ziet er goed uit! wat voor kastjes heb je aan de andere kant van het eiland?HellBeast schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:32:
Mijn Hacker keuken is donderdag geplaatst in mijn nieuwbouwhuis, waar ik nu nog druk bezig ben met de laatste punten. Heel erg blij met de uitkomst. Ik mis alleen nog een oven/magnetron, maar als ik het zo lees hier en daar dan heb ik wel veel geluk. Voor de rest was alles compleet. Wat een opbergruimte ook, niet normaal.
[Afbeelding]
Voorkant is 3x100cm?
Anoniem: 512943
@Agostino Neem aan dat je koelkast links(boven) komt. Kun je dan wel (makkelijk) bij de bovenste schappen in die koelkast?
Jammer dat die zwarte lijst niet doorloopt op de plaats van dat bruine schappen kastje.
Ik heb ook ooit een keuken met Etna gehad, maar dat doe ik nooit meer. Je merkt echt aan alles dat de kwaliteit minder is. Na een paar jaar gaan er toch dingetjes stuk, of maakt je koelkast meer geluid etc. Ook bedieningsgemak van de Etna oven die we hadden was waardeloos.N_aooo schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:34:
Goedenavond,
Ik weet niet precies hoe AEG zich tot Etna verhoudt, maar in elk geval zou ik toch niet te veel op apparatuur besparen. Als je het geld hebt, zou ik echt in elk geval een stapje omhoog doen tov Etna.
Ja, dat lukt nog wel. Gewoon daar de dingen neerzetten die je niet altijd nodig hebt. ;-)Anoniem: 512943 schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:52:
@Agostino Neem aan dat je koelkast links(boven) komt. Kun je dan wel (makkelijk) bij de bovenste schappen in die koelkast?
Ja, misschien laten we dat nog wel aanpassen. Aan de andere kant is dit ook wel juist een leuke speelse manier om de keuken een beetje te doorbreken. Anders gaat het ook wel heel strak worden en dat willen we juist niet.ChUcKiE schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:23:
Jammer dat die zwarte lijst niet doorloopt op de plaats van dat bruine schappen kastje.
Vandaag een onaangename verrassing vanuit keukenloods ontvangen. Factuur is ineens bijna 2000 euro duurder dan getekende offerte. Helaas nog niemand die kon uitleggen waarom dat is. Iemand ervaring mee?
Prima als niemand het uit kan leggen. Bedrag conform offerte overmaken.funkeey schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:52:
Vandaag een onaangename verrassing vanuit keukenloods ontvangen. Factuur is ineens bijna 2000 euro duurder dan getekende offerte. Helaas nog niemand die kon uitleggen waarom dat is. Iemand ervaring mee?
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
De voorkant is inderdaad 3x100cm. Aan de andere kant zitten 2 lades van 120cm. De rest is een vaatwasser (in het midden).LupinIII schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:46:
[...]
ziet er goed uit! wat voor kastjes heb je aan de andere kant van het eiland?
Voorkant is 3x100cm?
Zelfde geld voor de hoge middelste kastjes aan die kant, is dat handig zo hoog?Agostino schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:36:
[...]
Ja, dat lukt nog wel. Gewoon daar de dingen neerzetten die je niet altijd nodig hebt. ;-)
[...]
Ja, misschien laten we dat nog wel aanpassen. Aan de andere kant is dit ook wel juist een leuke speelse manier om de keuken een beetje te doorbreken. Anders gaat het ook wel heel strak worden en dat willen we juist niet.
Wij hebben ook zo'n wand, dus met een nis in het midden en in het midden dezelfde kastjes voor de glazen.
Verschil bij ons is echter dat de wand minder hoog is (ik gok +/- 2 meter), daarmee hangen de middelste kastjes wat minder hoog maar is deze wel goed praktisch bruikbaar.
Volgende probleem is dan dat je je hoofd stoot als je aan het werkblad staat, dus die kastjes zijn ook wat minder diep. Dat zorgt er voor dat het voor ons de ideale kastjes zijn voor glazen/bekers e.d.
Wij twijfelden uiteindelijk om deze kastjes weg te laten, want dat oogt ook prima maar zijn er inmiddels erg blij mee. Als het echter om kastjes gaat waar je zonder keukentrapje niet bij kunt dan zou ik er nog eens over nadenken.
Nadeel bij ons is dan overigens weer, met de kennis van nu, dat de Siemens koel/vries combi opzich qua inhoud groot genoeg is (in de bijkeuken staat immers ook nog een koel/vries combi) echter is de indeling niet handig. Sommige legplanken en de vakken in de deur kunnen net te vaak bepaalde producten net niet staan qua hoogte. Tsja, aandachtspuntje voor de volgende keuken/koelkast
Wij gaan voor het nieuwbouwproject waar we een huis in hebben gekocht aan de slag met Bruynzeel. Zij verzorgen een standaard keuken bij het project (in verkoopprijs), maar we hebben laatst met een vriendelijke adviseur wat dingen naar onze wens aangevuld. Doorslaggevend hierin is vooral dat het klaar is bij de bouw en ook kunnen leven met de uiteindelijke prijs (€12.000 bijbetalen). Kortom tevreden met het resultaat, al blijft het uitzoeken van de keukenapparatuur wel een flinke klus. Onze voorlopige setup:
Inductie: Bosch PIV851FC5E
Afzuigkap: ETNA AB690ZT
Combi: ETNA CM650TI + ETNA Warmhoudlade
Oven: ETNA OM670TI
Koel-Vries: AEG SCE818F6TS
Vaatwasser: ETNA VW844HM
Nu lees ik in dit topic dat ETNA nog wel eens te wensen over laat (service en kwaliteit) en dit maakt me huiverig. Ik neig daarom ergens om alles van AEG te nemen (behalve de kookplaat, want die Bosch is prima). Hoe kijken jullie hier tegenaan? en wat is een fijne middenmoot selectie qua apparatuur?
Nu lees ik in dit topic dat ETNA nog wel eens te wensen over laat (service en kwaliteit) en dit maakt me huiverig. Ik neig daarom ergens om alles van AEG te nemen (behalve de kookplaat, want die Bosch is prima). Hoe kijken jullie hier tegenaan? en wat is een fijne middenmoot selectie qua apparatuur?
Kastjes in het midden zijn juist een beetje opbergruimte die we niet dagelijks gebruiken en een beetje voorraad. We hebben niet echt plek in ons huis voor een voorraadkast. In de woonkamer komt nog ergens een kast voor de borden enz.B-Real schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:08:
[...]
Zelfde geld voor de hoge middelste kastjes aan die kant, is dat handig zo hoog?
Wij hebben ook zo'n wand, dus met een nis in het midden en in het midden dezelfde kastjes voor de glazen.
Verschil bij ons is echter dat de wand minder hoog is (ik gok +/- 2 meter), daarmee hangen de middelste kastjes wat minder hoog maar is deze wel goed praktisch bruikbaar.
Volgende probleem is dan dat je je hoofd stoot als je aan het werkblad staat, dus die kastjes zijn ook wat minder diep. Dat zorgt er voor dat het voor ons de ideale kastjes zijn voor glazen/bekers e.d.
Wij twijfelden uiteindelijk om deze kastjes weg te laten, want dat oogt ook prima maar zijn er inmiddels erg blij mee. Als het echter om kastjes gaat waar je zonder keukentrapje niet bij kunt dan zou ik er nog eens over nadenken.
Nadeel bij ons is dan overigens weer, met de kennis van nu, dat de Siemens koel/vries combi opzich qua inhoud groot genoeg is (in de bijkeuken staat immers ook nog een koel/vries combi) echter is de indeling niet handig. Sommige legplanken en de vakken in de deur kunnen net te vaak bepaalde producten net niet staan qua hoogte. Tsja, aandachtspuntje voor de volgende keuken/koelkast![]()
Fijn om te horen dat superkeukens goed bevallen is! Ik denk ook dat deze het uiteindelijk gaat worden omdat we hier voor minder geld betere apparatuur hebben (AEG ipv Etna).Huisje1 schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:00:
[...]
Wij hebben eerder een keuken bij superkeukens gekocht, dit was weliswaar een soort bijkeuken voor werkruimte, maar dik tevreden. Qua montage was het ook heel netjes. Apparatuur hadden we daarin voor koelkast en vriezer AEG, ook fijn in gebruik. Ik heb het idee dat Etna toch een slag minder is dan AEG, maar dat is puur mijn gevoel, ik het er geen verstand van. Succes met de keuzes!
Wij hebben onze keuken afgelopen zomer ook door Ekelhoff laten plaatsen.Agostino schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:29:
Na dat we een aantal keukenzaken hebben bezocht hebben we afgelopen weekend een tweede bezoek aan Ekelhoff in Duitsland gebracht. Na de positieve ervaring van (mijn hele familie en divsere vrienden) gaan wij naar alle waarschijnlijkheid hier onze keuken bestellen. Wellicht hebben jullie nog kleine tips en of ideeen die we kunnen wijzigen. Koof boven de hoge kasten verzorgen we zelf. Zowel we bora zal vlakbouw worden en spoelbak onderbouw.
***members only***
Echt heel goed over te spreken!!
Onze keuken wordt binnenkort besteld. De kleur van de keuken bestaat niet in 'anti fingerprint' afwerking. Zijn er wellicht tips om de keuken vingervlekkenvrij te houden of kan ik toch beter een kleur kiezen die wel anti fingerprint heeft?
Hoe groot is het werkblad precies? Het lijkt op 120-60-120-30-30 en dus 360 aan werkbladzijde? En de kastenzijde?Agostino schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:29:
***members only***
Members only:
Inloggen
[ Voor 27% gewijzigd door twi op 11-04-2022 18:20 ]
Bedankt voor het delen van je mening! Ondertussen neigen wij inderdaad meer naar de offerte van Superkeukens met de apparatuur van AEG. Alle type nummers van Etna en AEG ook online vergeleken en lijken daar inderdaad ook beter mee af te zijn. Superkeukens heeft afspraken met AEG waardoor het bij hun prijs technisch gezien interessant is.Burnd schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:26:
[...]
Ik heb ook ooit een keuken met Etna gehad, maar dat doe ik nooit meer. Je merkt echt aan alles dat de kwaliteit minder is. Na een paar jaar gaan er toch dingetjes stuk, of maakt je koelkast meer geluid etc. Ook bedieningsgemak van de Etna oven die we hadden was waardeloos.
Ik weet niet precies hoe AEG zich tot Etna verhoudt, maar in elk geval zou ik toch niet te veel op apparatuur besparen. Als je het geld hebt, zou ik echt in elk geval een stapje omhoog doen tov Etna.
Omdat wij de keuken zelf laten plaatsen door onze aannemer (welke ook de badkamer, toilet en vloerverwarming etcetera gaat doen) komt Superkeukens zelf de keuken niet inmeten. Dat is het enige "nadeel". Ben wel heel bang dat er dan misschien iets mis gaat. 🤷🏼♀️
Gewoon mailtje terug sturen met "factuur niet conform overeenkomst. graag corrigeren, groet, funkeey".funkeey schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:52:
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Overigens heb ik zojuist even dit topic doorgelezen en er lijkt wat onduidelijkheid te bestaan over Ekelhoff met Contur vs. Next, waarbij Contur een prima kwaliteitslijn van Schuller zou zijn, maar geen Next125. Nu zie ik in mijn offerte wel Contur staan bij een onderdeel (het houten paneel in de regaalkast), maar niet bij de individuele kastjes. Deze zijn "KA13"?
Weet iemand hier hoe ik kan herkennen of het om een (en misschien zeg ik wat raars) Contur keuken met Next125 fronten gaat, of juist gewoon om een Next125 keuken met een klein Contur element? Dat lijkt me nog wel van invloed op de prijs...
Weet iemand hier hoe ik kan herkennen of het om een (en misschien zeg ik wat raars) Contur keuken met Next125 fronten gaat, of juist gewoon om een Next125 keuken met een klein Contur element? Dat lijkt me nog wel van invloed op de prijs...
Members only:
Inloggen
Contur is m2 dus kijk naar kastwerk waar m2 voor staat.twi schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:13:
Overigens heb ik zojuist even dit topic doorgelezen en er lijkt wat onduidelijkheid te bestaan over Ekelhoff met Contur vs. Next, waarbij Contur een prima kwaliteitslijn van Schuller zou zijn, maar geen Next125. Nu zie ik in mijn offerte wel Contur staan bij een onderdeel (het houten paneel in de regaalkast), maar niet bij de individuele kastjes. Deze zijn "KA13"?
***members only***
Dus volgens mij gaat het om een next125 keuken met een aantal contur elementen in eiken uitgevoerd
Dit kan inderdaad kloppen, fijn! Uit mijn vorige post zie je een stukje van de regaalkast die aan de binnenzijde met houtlook kunststof is "bekleed". Ik dacht juist dat de Next line hier veel passende houtaccenten voor had, maar misschien hebben we een te specifieke tint uitgekozen die net niet beschikbaar was.SquareOne schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:23:
[...]
Contur is m2 dus kijk naar kastwerk waar m2 voor staat.
Dus volgens mij gaat het om een next125 keuken met een aantal contur elementen in eiken uitgevoerd
Ik stoor me wel een beetje aan de greeplijst die niet doorloopt in het lage deel.twi schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:33:
[...]
Dit kan inderdaad kloppen, fijn! Uit mijn vorige post zie je een stukje van de regaalkast die aan de binnenzijde met houtlook kunststof is "bekleed". Ik dacht juist dat de Next line hier veel passende houtaccenten voor had, maar misschien hebben we een te specifieke tint uitgekozen die net niet beschikbaar was.
Voor de vaatwasser kunnen ze een greeplijst ‘faken’. Weet niet of dat ook kan voor de spoelkast, anders overwegen daar ook een lade te kiezen?
Alternatief is vaatwasser aan buitenzijde. Ook wel praktisch, zit die nooit in de weg als die open staat.
[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 11-04-2022 19:44 ]
Dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door SquareOne op 11-04-2022 19:43 ]
Ik zie het niet als voordeel dat je keuken al bij oplevering geplaatst is.Vince_ schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:49:
Wij gaan voor het nieuwbouwproject waar we een huis in hebben gekocht aan de slag met Bruynzeel. Zij verzorgen een standaard keuken bij het project (in verkoopprijs), maar we hebben laatst met een vriendelijke adviseur wat dingen naar onze wens aangevuld. Doorslaggevend hierin is vooral dat het klaar is bij de bouw en ook kunnen leven met de uiteindelijke prijs (€12.000 bijbetalen). Kortom tevreden met het resultaat, al blijft het uitzoeken van de keukenapparatuur wel een flinke klus. Onze voorlopige setup:
Er moet nog zoveel na oplevering van je woning gebeuren dat de kans op beschadigingen aan je keuken groot is.
Daarnaast wil je waarsch je vloer onder je keuken door leggen? Geen verplichting hoor..
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Haha, ja ik heb hetzelfde. En de kastenzijde vind ik ook net iets minder fraai met de iets lagere grepen t.o.v. de ovens.SquareOne schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:40:
[...]
Ik stoor me wel een beetje aan de greeplijst die niet doorloopt in het lage deel.
Voor de vaatwasser kunnen ze een greeplijst ‘faken’. Weet niet of dat ook kan voor de spoelkast, anders overwegen daar ook een lade te kiezen?
Alternatief is de vaatwasser aan de raamkant en de spoelkast een lade laten maken. Dat eerste lijkt me iets minder praktisch (niet aan 2 kanten in kunnen laden) en dat tweede eigenlijk heeft geen nut als je het eerste niet doet.
Ik zal even navragen of ze er iets voor hebben, maar ik denk dat het met de donkere kleurstelling wel mee gaat vallen. Het is door de bredere greep ook niet zo "strak" als wanneer het een tip-on front zou zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door twi op 11-04-2022 19:48 ]
Nee, het is een 100-60-100-30-30 opstelling en de kast is vanuit de kant van het raam 60-45-45-30-60 en bovenin 60-80-80-60.twi schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:13:
[...]
Hoe groot is het werkblad precies? Het lijkt op 120-60-120-30-30 en dus 360 aan werkbladzijde? En de kastenzijde?
***members only***
Miele er is geen betere
Krijg hier even een rekening voor het bezoek van een servicemonteur. 122 EUR per 30 minuten excl BTW. Voor dat uurtarief kan ik een advocaat inhuren
Bijna 300 EUR/uur incl BTW is toch niet normaal hoop ik?
Krijg hier even een rekening voor het bezoek van een servicemonteur. 122 EUR per 30 minuten excl BTW. Voor dat uurtarief kan ik een advocaat inhuren

Inclusief €75 voorrijkosten niet zo gek.Joris748 schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:02:
Miele er is geen betere
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Wij vonden het toendertijd (24 jaar geleden) een hele grote luxe dat we een complete keuken in ons nieuwbouw huis hadden. Ja, je doet er voorzichtig mee. Maar handig en lekker! Pizza tijdens het klussen.siemenz schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:43:
[...]
Ik zie het niet als voordeel dat je keuken al bij oplevering geplaatst is.
Er moet nog zoveel na oplevering van je woning gebeuren dat de kans op beschadigingen aan je keuken groot is.
Daarnaast wil je waarsch je vloer onder je keuken door leggen? Geen verplichting hoor..
Soep, warme broodjes etc.
Dank. Wij hebben 22 cm naast de plaat van 90cm. Ruim nee, voldoende, denk het wel.HellBeast schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:33:
[...]
De kookplaat is 75cm. Rechts daarvan is 25cm. Links is het 1 meter en 15cm tot de spoelbak.
Verder zo’n beetje hetzelfde als jullie hebben.
Wordt geplaatst 3e week juli.
Ziet er nu zo uit:
:strip_exif()/f/image/ZdUc9R4sBZOrb162rrypV4fX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door macfocus op 12-04-2022 08:00 ]
Boretti kan er ook wat van, onderstaande prijzen exclusief materiaal:Joris748 schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:02:
Miele er is geen betere
Voorrijdkosten inclusief 20 minuten arbeidsloon: € 124,95
Extra arbeid per 10 minuten: € 16,-
Nog niet in de buurt van Miele, maar vind het ook fors
Waarvoor had je hem nodig?Joris748 schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:02:
Miele er is geen betere
Is dat niet inclusief materialen en inclusief voorrijkosten?
In mijn vorige woning en keuken 1x nodig gehad voor koffieautomaat maar toen hadden ze nog 10 jaar volle garantie en was het dus gratis.
[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 11-04-2022 22:45 ]
Goede vakmensen vragen een goed uurloon😜Joris748 schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:02:
Miele er is geen betere
Gelukkig heb ik ze in 13 jaar nog nooit nodig gehad en werkt alles nog. Voor de nieuwe keuken weer Miele gekozen maar alsnog blij dat ik nu 5 jaar garantie krijg op m’n nieuwe apparaten
Ook wij mogen binnenkort weer op keukenjacht, het is nog even wachten op de goedkeuring vanuit de hypotheek. Echter al wel aan het oriënteren.. Nu loop wij tegen het feit dat in de huidige opstelling het fornuis tegen de muur staat, die willen wij verhuizen naar het eiland.
Heeft iemand ervaring met een dergelijke exercitie? Er zit namelijk vloerverwarming en vroeg mij zodoende af hoe je de elektra zou moeten trekken. Aan de andere kant zit de vaatwasser al aan het eiland; er is dus al wel elektra. Zou je deze zelfde kabel kunnen gebruiken c.q. kabelgoot kunnen gebruiken om een dikkere kabel er doorheen te trekken voor de inductieplaat? Vaatwas zal ook weer in het eiland zitten.
Heeft iemand ervaring met een dergelijke exercitie? Er zit namelijk vloerverwarming en vroeg mij zodoende af hoe je de elektra zou moeten trekken. Aan de andere kant zit de vaatwasser al aan het eiland; er is dus al wel elektra. Zou je deze zelfde kabel kunnen gebruiken c.q. kabelgoot kunnen gebruiken om een dikkere kabel er doorheen te trekken voor de inductieplaat? Vaatwas zal ook weer in het eiland zitten.
/f/image/r6FMJTtb1yUxdyTvCgPBEcko.png?f=fotoalbum_large)
Wij hebben ook een eiland, vloerverwarming en wilden extra electra die kant op krijgen.beyazz06 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:17:
Ook wij mogen binnenkort weer op keukenjacht, het is nog even wachten op de goedkeuring vanuit de hypotheek. Echter al wel aan het oriënteren.. Nu loop wij tegen het feit dat in de huidige opstelling het fornuis tegen de muur staat, die willen wij verhuizen naar het eiland.
[Afbeelding]
We hebben 1 buis dus dat kan helaas niet omdat je volgens de norm maar 1 kabel per buis mag trekken.
Je kunt in de tegels een buis invrezen. Wij durfden dat risico niet aan.
Eea zal afhankelijk zijn van huidige situatie aldaar.beyazz06 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:17:
[Afbeelding]
Als er één pijpje loopt voor de vaatwasser zal je de vloer in moeten.
Is er een kruipruimte? Meestal ligt er onder je keuken geen v.v. dus dan zou je een gat kunnen boren en in de kruipruimte oppakken.
Als de vorige bewoners slim zijn geweest ligt er een mantelpijp naar het eiland, dan is bijtrekken mogelijk.
Maar wat als je de huidige kabel eruit trekt, een dikkere kabel voor de inductie doortrekt en deze vervolgens splitst? Mag/kan dat niet?matty___ schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:59:
[...]
Wij hebben ook een eiland, vloerverwarming en wilden extra electra die kant op krijgen.
We hebben 1 buis dus dat kan helaas niet omdat je volgens de norm maar 1 kabel per buis mag trekken.
Je kunt in de tegels een buis invrezen. Wij durfden dat risico niet aan.
Dat was exact waar ik ook aan dacht.. kruipruimte (die is er). Dat zou het alternatief moeten zijn, indien de huidige bewoners niet slim zijn geweestDrNizeGuy schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:10:
[...]
Eea zal afhankelijk zijn van huidige situatie aldaar.
Als er één pijpje loopt voor de vaatwasser zal je de vloer in moeten.
Is er een kruipruimte? Meestal ligt er onder je keuken geen v.v. dus dan zou je een gat kunnen boren en in de kruipruimte oppakken.
Als de vorige bewoners slim zijn geweest ligt er een mantelpijp naar het eiland, dan is bijtrekken mogelijk.
Je mag (officieel) niet van een perilex afsplitsen. Weet ook niet of je kookplaat a min 7,4kW en 2kW vaatwasser erop wilt hebben.beyazz06 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:16:
[...]
Maar wat als je de huidige kabel eruit trekt, een dikkere kabel voor de inductie doortrekt en deze vervolgens splitst? Mag/kan dat niet?
Tel daarbij op dat wij ook nog extra stopcontacten willen hebben.. Neeh, dat lijkt mij inderdaad geen strak planmatty___ schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:26:
[...]
Je mag (officieel) niet van een perilex afsplitsen. Weet ook niet of je kookplaat a min 7,4kW en 2kW vaatwasser erop wilt hebben.
Wij wilden ook stopcontacten maar ging hem helaas niet worden.beyazz06 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:29:
[...]
Tel daarbij op dat wij ook nog extra stopcontacten willen hebben.. Neeh, dat lijkt mij inderdaad geen strak planHet mogen duidelijk zijn dat ik weinig kaas heb gegeten van elektra =]
Je zou een kolom kunnen plaatsen waar de electra uit het plafond komt
Bij ons gaan we de kookplaat ook van plaats veranderen en hier ook vloerverwarming. Er is ons verteld dat ze dit gewoon kunnen doen, ze schijnen de leidingen op te sporen. En een lekkage in de vloerverwarming is balen natuurlijk maar ook weer te herstellen (ervaring 😜) We gaan het zien over twee weken….beyazz06 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:17:
[Afbeelding]
Dat 'gewoon kunnen doen' bedoel je dat ze de vloer gaan openbreken? If so, ben ik zeer benieuwd! Keep us postedHuisje1 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:55:
[...]
Bij ons gaan we de kookplaat ook van plaats veranderen en hier ook vloerverwarming. Er is ons verteld dat ze dit gewoon kunnen doen, ze schijnen de leidingen op te sporen. En een lekkage in de vloerverwarming is balen natuurlijk maar ook weer te herstellen (ervaring 😜) We gaan het zien over twee weken….

Ja ik ben ook erg benieuwd naar het proces. Keep us postedHuisje1 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:55:
[...]
Bij ons gaan we de kookplaat ook van plaats veranderen en hier ook vloerverwarming. Er is ons verteld dat ze dit gewoon kunnen doen, ze schijnen de leidingen op te sporen. En een lekkage in de vloerverwarming is balen natuurlijk maar ook weer te herstellen (ervaring 😜) We gaan het zien over twee weken….
Openbreken is niet nodig. Bij een recente lekkage is hier met detectie de exacte locatie van de warmwaterleiding in de vloer opgespoord, om te kunnen zien waar de koppeling zat. Kan me voorstellen dat ze op deze manier ook de lussen van de vloerverwarming kunnen opsporen en daaruit afgeleid een locatie waar je een gat kunt maken tbv nieuwe mantelbuis. Daar leid je vervolgens stroom voor inductie en stopcontacten doorheen. Aparte groepen, wel zo veilig en makkelijk.beyazz06 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:00:
[...]
Dat 'gewoon kunnen doen' bedoel je dat ze de vloer gaan openbreken? If so, ben ik zeer benieuwd! Keep us postedBedoel, leuk dat je leidingen kunt opsporen, maar vloerverwarming wordt in lussen gelegd..
:strip_exif()/f/image/2Hao86Uy3vdSdXlfwy57AP0k.jpg?f=fotoalbum_large)
Vloerverwarming als hoofdverwarming wordt tegenwoordig zo gelegd. H.o.h 10 cm.
Als het ouder is, dan is het wellicht 15 of 20cm hart op hart en is dan officieel bijverwarming.
Er zitten de lussen als het goed is geen koppelingen.
De goede installateurs zullen ongetwijfeld een manier kennen om te herkennen waar het loopt. Als is dat voor metalen en koperen leidingen simpel, vloerverwarming is kunststof, da’s lastiger.
Voor elektra heb je separate bekabeling nodig.
Max. 3600 watt per standaard groep. Zware apparaten ong. (2200 watt+) het liefst op een eigen groep
Afsplitsen van een kookgroep of krachtgroep mag dacht ik idd niet. Die zijn sowieso 7200 watt of zelf 11Kilowatt.
[ Voor 7% gewijzigd door macfocus op 12-04-2022 19:26 ]
Wat word gedaan is vloerverwarming aanzetten en dan kun je met warmtebeeldcamera de leidingen zien lopen.
Openbreken is denk ik niet het plan, als ik het goed heb begrepen kunnen ze echt nauwkeurig bepalen waar de leidingen lopen. Ze kunnen bij ons wel via de kruipruimte. Maar ik zal het laten wetenbeyazz06 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:00:
[...]
Dat 'gewoon kunnen doen' bedoel je dat ze de vloer gaan openbreken? If so, ben ik zeer benieuwd! Keep us postedBedoel, leuk dat je leidingen kunt opsporen, maar vloerverwarming wordt in lussen gelegd..
Is niet lastig hoor. Een leidingscanner vind ook kunstof leidingen. Daarmee kijken waar niks moet liggen, op die plek voorzichtig de dekvloer weg hakken zodat je zeker weet dat er niks ligt en dan pas door t beton boren.macfocus schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:23:
[Afbeelding]
Vloerverwarming als hoofdverwarming wordt tegenwoordig zo gelegd. H.o.h 10 cm.
Als het ouder is, dan is het wellicht 15 of 20cm hart op hart en is dan officieel bijverwarming.
Er zitten de lussen als het goed is geen koppelingen.
De goede installateurs zullen ongetwijfeld een manier kennen om te herkennen waar het loopt. Als is dat voor metalen en koperen leidingen simpel, vloerverwarming is kunststof, da’s lastiger.
Voor elektra heb je separate bekabeling nodig.
Max. 3600 watt per standaard groep. Zware apparaten ong. (2200 watt+) het liefst op een eigen groep
Afsplitsen van een kookgroep of krachtgroep mag dacht ik idd niet. Die zijn sowieso 7200 watt of zelf 11Kilowatt.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Wat zijn dezer dagen ongeveer de marges met betrekking tot onderhandelen van een prijs? Wij hebben een keuken die geoffreerd is voor 23500,- incl. montage (met betonnen werkblad en hout en inclusief apparatuur van Siemens) bij een winkel die niet tot een keten behoort.
Is het nog gangbaar om duizenden euro's lager in te zetten of wordt je dan weggelachen?
Is het nog gangbaar om duizenden euro's lager in te zetten of wordt je dan weggelachen?
Ligt er aan hoe je prijs nu al opgesteld is. Welke tarieven hanteren ze voor je apparatuur. Zit hier al er behoorlijke korting in?Japser schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:38:
Wat zijn dezer dagen ongeveer de marges met betrekking tot onderhandelen van een prijs? Wij hebben een keuken die geoffreerd is voor 23500,- incl. montage (met betonnen werkblad en hout en inclusief apparatuur van Siemens) bij een winkel die niet tot een keten behoort.
Ik zat vandaag bij de keukenboer waar wij in 2014 ook onze keuken hebben gekocht, destijds voor 10k en nu kwam er een offerte van 24k. Wel een andere opstelling.
Wanneer ik echter kijk wat ik toen aan korting kreeg en nu, dan zit er een behoorlijke verschil tussen. Zo zie ik op de offerte van destijds dat ik ruim 60% korting op de keukenkasten heb gekregen en 25% op het werkblad. Nu kwam de medewerker niet verder dan 15% in totaliteit.
Overigens geen idee in hoeverre ik de vergelijking kan maken, maar als ze destijds ruim 60% korting konden geven verwacht ik nu toch iets meer dan de 15%..
Wanneer ik echter kijk wat ik toen aan korting kreeg en nu, dan zit er een behoorlijke verschil tussen. Zo zie ik op de offerte van destijds dat ik ruim 60% korting op de keukenkasten heb gekregen en 25% op het werkblad. Nu kwam de medewerker niet verder dan 15% in totaliteit.
Overigens geen idee in hoeverre ik de vergelijking kan maken, maar als ze destijds ruim 60% korting konden geven verwacht ik nu toch iets meer dan de 15%..
@beyazz06 Misschien andere merken? En eigenlijk kan men hier weinig met deze te weinige info.
Merk keuken merk producten en vooral de hoeveelheid is handige info.
Mijn keuken in 2010 had ook meer korting dan de keuken vorige jaar
Wat zegt dat jouw?
Merk keuken merk producten en vooral de hoeveelheid is handige info.
Mijn keuken in 2010 had ook meer korting dan de keuken vorige jaar
Wat zegt dat jouw?
[ Voor 15% gewijzigd door Roos79 op 12-04-2022 21:56 ]
Ik durf het niet te zeggen. We hebben een soort van bruto offerte die totaal op 34k uitkomt en een wijziging van bedrag in de mail met een prijs van 23k. Ik vermoed dat die bruto offerte beetje verbloemd wat de echte prijzen zijn en hoe hun marges zijn. Apparatuur is bijvoorbeeld bruto al 11k.Agostino schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:40:
[...]
Ligt er aan hoe je prijs nu al opgesteld is. Welke tarieven hanteren ze voor je apparatuur. Zit hier al er behoorlijke korting in?
Dat klinkt idd als een goede werkwijze. Met beleidMakrolon schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:35:
[...]
Is niet lastig hoor. Een leidingscanner vind ook kunstof leidingen. Daarmee kijken waar niks moet liggen, op die plek voorzichtig de dekvloer weg hakken zodat je zeker weet dat er niks ligt en dan pas door t beton boren.
Alsnog shitverkoper, hij/zij/die kan de lijnen mooi maken. Lijkt er geen zin in te hebben als ik je verhaal lees.Sport_Life schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:54:
[...]
We kopen de apparatuur elders, dus hij heeft geen belang verder bij 112 of 178cm.
Qua lijnen is zowel vriezer als koelkast dezelfde hoogte het mooist (en mijn vrouw wilde toch een grote vriezer, ze denkt dat ie wel vol komt..).
Bericht hierboven
Als je een kruipruimte hebt is het makkelijk. Gat in je vloer naar de kruipruimte, raak je de vloerverwarming dan hak je die een stukje vrij en las je deze weer dicht.beyazz06 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:17:
[Afbeelding]
Geen kruipruimte? Dan moet je frezen en veel meer vloerverwarming repareren, heb je ook je (dek)vloer weer aan te vullen etc. Dat is niet per se een aanrader
Bericht hierboven
Wij hebben in 2013 onze keuken van ongeveer €22k ex plaatsen naar €9001 inclusief plaatsen kunnen onderhandelen.. Dat zit er echt niet meer in tegenwoordigbeyazz06 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:44:
Ik zat vandaag bij de keukenboer waar wij in 2014 ook onze keuken hebben gekocht, destijds voor 10k en nu kwam er een offerte van 24k. Wel een andere opstelling.
Ik heb nog één machine nodig om anderen aan te bieden maatwerk keukens te gaan maken; ga de mijne wel zelf doen. En niet met spaanplaat
Ben niet echt van plan een bouwblog bij te houden ofzo en ik ga pas over een poos beginnen ook. Plaatsing is afhankelijk van de apparatuur voornamelijk
Bericht hierboven
Wij zijn nog steeds niet helemaal uit over de keuken apparatuur, de laatste keukenboer heeft ons het volgende geadviseerd, wat vinden jullie hiervan?:
- Bora Puru
- Bosch CMG836NC1 Compacte combi oven
- Siemens IQ300 SN63E800BE Vaatwasser
- Siemens IQ500 KI82LSDE0 Koelkast met vriesvak: 251/34L Wij hebben geen plek voor een vriezer in de keuken, die moet naar de zolder of de geïsoleerde garage. Een klein vriesvak in een koelkast leek ons daarom wel handig, maar deze heeft dan weer geen nofrost en 35L is ook maar magertjes. Daarnaast is de plek van het vriesvak ook onhandig (bovenaan).
- Quooker PRO3 (3XRVS)
- Franke Bolero Plus R12 spoelbak
- Bora Puru
- Siemens IQ500 KI82LSDE0 Koelkast met vriesvak: 251/34L Wij hebben geen plek voor een vriezer in de keuken, die moet naar de zolder of de geïsoleerde garage. Een klein vriesvak in een koelkast leek ons daarom wel handig, maar deze heeft dan weer geen nofrost en 35L is ook maar magertjes. Daarnaast is de plek van het vriesvak ook onhandig (bovenaan).
- Quooker PRO3 (3XRVS)
BlaBlaBla
Ga je nou zelf keukens produceren?Floor-is schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:06:
Ik heb nog één machine nodig om anderen aan te bieden hun keukens te gaan maken; ga de mijne wel zelf doen. En niet met spaanplaat
Ben niet echt van plan een bouwblog bij te houden ofzo en ik ga pas over een poos beginnen ook. Plaatsing is afhankelijk van de apparatuur voornamelijk
O begrijp ik het verkeerd?
Wat voor machine heb je nog nodig?
De korting telt niet, het bedrag onder de streep wel.beyazz06 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:44:
De inflatie is er al 15 jaar, maar nu met met de energie en oorlog valt het mensen pas op. Al is het verschil met 2014 (8 jaar max) wel groot.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Maar de keukenboer voert zijn prijzen toch net zo hard mee als de leverancier dat doet, ofwel procentueel gezien zal de winst voor de keukenboer gelijk blijven of hij moet niet meegaan met de leverancier maar dat kan ik mij bijna niet voorstellen.franssie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:53:
[...]
De korting telt niet, het bedrag onder de streep wel.
De inflatie is er al 15 jaar, maar nu met met de energie en oorlog valt het mensen pas op. Al is het verschil met 2014 (8 jaar max) wel groot.
Uitgaande van bovenstaande (aanname), zegt dat mi iets over de ruimte die er nog is om te onderhandelen. Ofwel ik zeg niet dat ze weer die 60% kunnen aanbieden, maar meer dat 15% in verhouding nog ruimte zou moeten bieden.
Wij zijn erg tevreden over deze koelkast. De sluiting van het vriesvak is wat gammel en we missen het no frost. Maar het vriesvak is ideaal en de koelkast is lekker stil. De grote vriezer staat bij ons in de garage.Strider schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:31:
Wij zijn nog steeds niet helemaal uit over de keuken apparatuur, de laatste keukenboer heeft ons het volgende geadviseerd, wat vinden jullie hiervan?:
- Bora Puru
- Quooker PRO3 (3XRVS)
Zo'n kleine vriezer heb je toch zo ontdooid? No Frost lijkt me wat overdreven, vraag me af of no Frost überhaupt bestaat in een koelkast met vriesvak.Lize167 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:10:
[...]
Wij zijn erg tevreden over deze koelkast. De sluiting van het vriesvak is wat gammel en we missen het no frost. Maar het vriesvak is ideaal en de koelkast is lekker stil. De grote vriezer staat bij ons in de garage.
Klopt hoor, maar als het niet hoeft is het nog makkelijkerVendetta_X schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:30:
[...]
Zo'n kleine vriezer heb je toch zo ontdooid? No Frost lijkt me wat overdreven, vraag me af of no Frost überhaupt bestaat in een koelkast met vriesvak.
Je hebt ook een Liebherr met nagenoeg dezelfde adviesprijs (€1629/1649). Enige is dat je de effectieve ruimte zou moeten vergelijken met de Siemens. Bij de Liebherr is het vriesvak apart, waardoor er een aardige afscheiding in het midden zit // ruimteverlies.Strider schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:31:
- Bora Puru
- Quooker PRO3 (3XRVS)
Wat je zou kunnen doen is deze offerte uitonderhandelen en daarna van de domme houden met "Die koelkast zit me toch niet helemaal lekker, ik zie dat de Liebherr dezelfde prijs heeft, graag ruil ik hem om naar de Liebherr".
Dat over het algemeen op de Liebherr minder korting wordt gegeven had jij niet kunnen weten.
https://www.koelen.nl/inb...ter-deurmontagesysteem=or
[ Voor 10% gewijzigd door Source90 op 13-04-2022 10:46 ]
Wij hebben kort geleden een keuken gekocht en we zitten nu met een vraag waar wij onze keukenblad naden willen hebben. Wij hebben gekozen voor een composiet blad (2 cm dik) en ze mogen niet langer zijn dan 3 meter. De keukenindeling van onze keuken is een L. Nu heeft de keukenboer 3 stukken blad berekend van:
:strip_exif()/f/image/14sYHJC6vZ8PVa1y1P3Sbi7S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KGPsFQoxUjBqul4gzIbxakTn.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Alle tips, suggesties en ervaringen zijn welkom
Keuken kleiner maken is btw geen optie. Wij willen deze maten aanhouden
- Lengte 300 cm
- Lengte 37 cm
- Lengte 245 cm
:strip_exif()/f/image/14sYHJC6vZ8PVa1y1P3Sbi7S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KGPsFQoxUjBqul4gzIbxakTn.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Alle tips, suggesties en ervaringen zijn welkom
Keuken kleiner maken is btw geen optie. Wij willen deze maten aanhouden
Ik zou de naad laten aansluiten links van de kookplaat (strak ertegenaan). Dan zie je ‘m bijna niet. Midden onder de kookplaat valt ie weliswaar grotendeels weg, maar op een of andere manier zou me dat meer irriteren. Dus je krijgt dan een stuk van ongeveer 255 en een stuk van ongeveer 100 (of zoveel ruimte er nodig is tussen kookplaat en werkblad op de korte kant van L)ViTeX schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:42:
Met bovenstaande maten krijgen wij 2 naden. 1 onder kookplaat en 1 rechts van de kookplaat.
Belangrijker: wat vind je er zelf van?
[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 13-04-2022 12:50 ]
Iemand ervaring met de randafwerking van een keramieken werkblad. Verkoper gaf aan dat verstek niet handig was bij keramiek. Heb je bij 2 cm altijd zonder randafwerking? Op de offerte staat nu blad zonder randafwerking (facet).
Is er een alternatief voor het merk Topzero voor spoelbakken? Ik zoek een zwarte bak die naadloos aansluit op een keramieken blad (dus geen onderbouw, maar een soort vlakinbouw zonder rand)
Is er een alternatief voor het merk Topzero voor spoelbakken? Ik zoek een zwarte bak die naadloos aansluit op een keramieken blad (dus geen onderbouw, maar een soort vlakinbouw zonder rand)
Wij hebben een zwarte Blanco. Je zou ook bij Franke kunnen kijken voor door-en-door zwarte bakken.Vendetta_X schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:03:
Iemand ervaring met de randafwerking van een keramieken werkblad. Verkoper gaf aan dat verstek niet handig was bij keramiek. Heb je bij 2 cm altijd zonder randafwerking? Op de offerte staat nu blad zonder randafwerking (facet).
Leveren ze dan 2cm massieve bladen?Vendetta_X schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:03:
Wij krijgen een 12mm keramieken blad opgedikt tot 20mm.
Wat is er mis met de TopZero spoelbak?
[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 13-04-2022 13:08 ]
Wij hebben momenteel type nr IPE8453SFB kookplaat van AEG op de offerte staan. Met hierbij type nummer DBE5970R afzuigkap. Echter heeft de kookplaat een Hob2Hood functie en de afzuigkap niet. We zouden ook voor afzuigkap met type nummer DBE5981HR kunnen gaan. Tegen een meerprijs van €254,-
Iemand ervaring met deze 2 types? Wat is jullie mening en advies hierin?
Iemand ervaring met deze 2 types? Wat is jullie mening en advies hierin?
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1