Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

LemonC200 schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:28:
[...]

Ik zou voor Fenix NTA gaan dan heb je een hele mooie strakke rvs look afwerking die makkelijk schoonmaakt. Niet zo hufterproof als RVS of composiet, maar zeker wel stevig. Wat betreft de kosten ook goed te doen. Een blad als dit kosten denk ik rond de €2000.
Ja sorry maar een rvs-look blad gaat het niet worden. Doel meer op handige indeling ed.

Niet lullig bedoeld verder maar ik wil graag the real thing.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:37
buiter schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:16:
Wij zijn voor onze woning ook op keukenjacht.
We willen niet oneindig vaak/veel bij bedrijven zitten, deze topic geeft bij uitstek al veel ideeën.
Graag wil ik eens vragen wat jullie van onze eerste schets vinden:
[Afbeelding]

Kleur is nog niet relevant (zal wel iets worden met een groene tint)
Eiland (300x120cm) houden we bewust eenvoudig:
kookzijde zijn het 3 x 100cm laden
woonkamerzijde 5 x 60cm deuren

Een paar wensen:
- Greeploze keuken
- Vaatwasser op hoogte (zit nu direct naast de nis)
- Een normale oven 60cm hoge oven
- Oven met magnetron functie (45cm)
- Hoge koelkast (178cm)

Ik ben benieuwd naar het commentaar.
Ik zie dit wel eens vaker, een spoelbak uiterst rechts, maar ik ben bv rechts en wil zelf dan graag iets wat ik uit de spoelbak pak aan de rechterzijde leggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 10:32

twi

akatar schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:25:
[...]

Ik zie dit wel eens vaker, een spoelbak uiterst rechts, maar ik ben bv rechts en wil zelf dan graag iets wat ik uit de spoelbak pak aan de rechterzijde leggen.....
Dit, en zelfde voor de kookplaat. De Victory Boogy Woogy bij de kastenwand heeft wel wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 22:31

siemenz

Koetje

JackBol schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:42:
Klaar voor nu! Een beschadiging die ze gaan fixen of vervangen. Verder niet veel problemen.

Nu kijken wanneer de apparatuur na komt.

[Afbeelding]
Had je je Sonos amp trouwens niet in een kastje willen plaatsen ??

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-03 20:55
FelixForte schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:59:
Hoe verhouden de keukenkasten van Bruynzeel zich ten opzichte van die van Keller? Volgens mij zijn ze onderdeel van hetzelfde bedrijf, maar is er een kwaliteit verschil?
Iemand die hiervan op de hoogte is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:02
Peacefield78 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:20:
[...]

Vorig jaar deelde ik de eerste tekeningen voor onze keuken. Inmiddels is de keuken geplaatst. Het ontwerp is dus nog wat gewijzigd. Helemaal geen originele keuken, maar we zijn er heel blij mee.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Heel vet! Wat voor vloer hebben jullie liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:12
FelixForte schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:03:
[...]

Iemand die hiervan op de hoogte is?
Keller en Bruynzeel zit voor mij gevoelsmatig in dezelfde kwaliteitklasse (en prijsklasse) zo lang je soortgelijke fronten kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

siemenz schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:54:
[...]

Had je je Sonos amp trouwens niet in een kastje willen plaatsen ??
Sonos amp?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

NeverMind. Ik keek verkeerd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HTsgUaiC1nqY4y_s1ugBdOhUpY=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/i7z1o29Xspm0rAODtydCssey.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ah die zwarte doosjes. Dat zijn updown leds. Goedkope makelij, maar volgens de info wel dimbaar. Helaas gaan ze uit als je ze meer dan 25% dimt. Dus als iemand nog een tip heeft voor goed dimbare updowns, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:47
akatar schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:25:
[...]

Het komt een beetje voort uit onze oude keuken waar we iets te weinig ruimte hadden.
Dan plaats je automatisch de gootsteen uiterst naar links. (waar we nooit moeite mee hebben gehad)
De gootsteen mag misschien wel iets meer ruimte aan de rechterkant hebben.
twi schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:34:
[...]
Dit, en zelfde voor de kookplaat. De Victory Boogy Woogy bij de kastenwand heeft wel wat ;)
Hiervoor geldt hetzelfde als de gootsteen, exacte locatie kunnen we nog iets verschuiven.
En de kastenwand komt door de vaatwasser op hoogte.
Wellicht die wens laten vallen voor de looks:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdDgcrW6WAgFf1i8fUJ83aDrtgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CCoqhc5tI7YtBIDxPc8GryRt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:32
Jacco91 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 23:52:
Een tijd geleden heb ik dit topic een keuken gedeeld, waar we uiteindelijk niet voor zijn gegaan. Vandaag weer bij een keukenzaak geweest (een kleine onafhankelijke zaak in regio Den Haag). Mooie keuken getekend, maar ik wil toch eens jullie mening.

We zijn uitgekomen op een kastenwand met 4 hoge kasten (hoge koelkast, hoge vriezer, hoge kast met 45cm combioven + warmhoudlade en hoge kast met 60cm stoomoven) en 2 lage kasten met 2 bovenkasten (in de nis komt de keukenmachine met werkruimte). Daartegenover een eiland van 3m bij 1m met spoelen en koken en 2 zitplekken.

Keuken is van het merk(?) Selectiv PUR met kunstof fronten (lak kwam €3000 hoger uit en viel daarmee af).
Qua apparatuur Bosch serie 6 koelkast 178cm, Siemens IQ500 vriezer 178cm, Bosch 836 stoomoven 60cm, Bosch 836 combioven, Bosch 830 warmhoudlade, Bosch serie 6 vaatwasser en Bora Pure inductieplaat met recirculatie. -edit- Quooker nemen we mee, is daarom niet meegenomen.
Blad van Dekker composiet Evora Quarts in Polar Grey gepolijst.

***members only***

Ik heb het idee dat het toch wel aan de prijs is. Van de apparatuur hebben we de korting omhoog gekregen van 20 naar 25% en verder was er volgens hem niks meer mogelijk. Wat denken jullie?

***members only***
Gisteren nog even contact gehad met de keukenzaak en het gaat om een Keller keuken met kunstof ultramat fronten. Als ik de openingspost moet geloven is Keller een budgetmerk, maar dit lijkt me toch geen budgetprijs meer?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-04 09:10
Altijd leuk om beetje keukens mee te kijken hier. Zie toffe keukens.

Hier een foto van onze keuken die nu denk een jaar geleden is geplaatst. Gekocht bij Wooning in Rotterdam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jftZ2zqL-PEj5H2KIjynpAK8oSg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhlQZKXlyTQmDjAvPFjDFaRb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJxL-J-UZMtd5Mk-0-WUHWayCYU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hYiRbZf7lyJiJfp7JZDbAFI.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
GovertNL schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:19:
Altijd leuk om beetje keukens mee te kijken hier. Zie toffe keukens.

Hier een foto van onze keuken die nu denk een jaar geleden is geplaatst. Gekocht bij Wooning in Rotterdam.
[Afbeelding][Afbeelding]
Mooi zo met die verlichting! Ook een avondfoto beschikbaar?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GovertNL
Bart0ving schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:28:
[...]

Verlichting op maat laten maken en besteld via https://www.railspot.nl/
Die twee rails dan. Zijn we echt blij mee.

Boven de eettafel weet ik even niet meer want die heeft vriendin ergens gevonden.

Avondfoto zal ik van de week even schieten voor je! Niks op mobiel staan namelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door GovertNL op 03-04-2022 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Zie zojuist dat ik de zelfde speakers heb gekocht. Wist ik niet haha. Bevallen ze ? Ik heb ze nog niet aangesloten.

Deze werden me aangeraden vanwege de richtbare tweeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

siemenz schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:50:
[...]

Zie zojuist dat ik de zelfde speakers heb gekocht. Wist ik niet haha. Bevallen ze ? Ik heb ze nog niet aangesloten.

Deze werden me aangeraden vanwege de richtbare tweeter.
Ja helemaal prima. Het is een keuken geen disco, dus ik hoeft ze niet op 100 te zetten of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:11
@Peacefield78 dat muurtje kan helaas niet weg. het betreft een boerderij van 130 jaar oud, dus sommige dingen zijn gewoon niet (of alleen tegen hele hoge kosten) te realiseren....Anders had ik dat muurtje zeker weg laten halen.

@Mad Marty bedankt voor je input, ik ga nog eens kijken of er wat te schuiven is met de wasbak, maar die wil ik ook weer niet te ver van de kookplaat hebben. Er zit nu naast de kookplaat natuurlijk wat werkruimte (plaat is 90 centimeter, en blad is 2 meter).
Naast de wasbak is volgens mij zat werkruimte. Ik zal even vragen of er ook een plattegrond-tekening is bij de leverancier.

hier nog een plaatje van de werkruimte naast de wasbak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NkloyGa0YQVuf-9mPG8AwWUqz-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evWoeTiFi7xGyDbP04fHe5Vj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-04 09:05
flo-rist schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:27:

[Afbeelding]
Erg mooi ontwerp, ook mooi dat je een strakke wand hebt en een kookgedeelte waar je de kamer in kijkt! Waar komt de vaatwasser nu precies? Ik zou deze links zetten van de spoelbak, als daar iemand staalt kunnen anderen er ook nog makkelijk bij dat ruimt wel makkelijk op.

Verder zie ik dat je nu kastjes hebt onder spoelbak dat zou ik niet doen. Had ik hiervoor het is een vrij diepe kast en omdat er schoonmaak spullen liggen leg je er niet snel iets anders bij. Als je doekjes en andere dingen daar in gaat bewaren liggen die al snel verspreid in de kast.

Wanneer verwachten ze hem te kunnen leveren? Als je definitief akkoord geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:11
LemonC200 schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:18:
[...]
Verder zie ik dat je nu kastjes hebt onder spoelbak dat zou ik niet doen. Had ik hiervoor het is een vrij diepe kast en omdat er schoonmaak spullen liggen leg je er niet snel iets anders bij. Als je doekjes en andere dingen daar in gaat bewaren liggen die al snel verspreid in de kast.
Eens, laden zijn wat dat betreft veel handiger en overzichtelijker. Er gaat ook meer in mijn lades dan in het kastje dat ik daarvoor had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flo-rist
De vaatwasser komt inderdaad links van de spoelbak. ik zie nu dat het op de tekening lijkt alsof daar lades zitten, maar dat is dus niet zo.
Onder de twee kastjes onder de spoelbak links een afvalemmersysteem, en rechts staat de boiler. geen ruimte voor lades dus. wellicht dat ik die twee nog even omdraai, even bedenken wat het makkelijkst is als ik afval wil weggooien, de bak rechts of links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-04 09:05
flo-rist schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:31:
De vaatwasser komt inderdaad links van de spoelbak. ik zie nu dat het op de tekening lijkt alsof daar lades zitten, maar dat is dus niet zo.
Onder de twee kastjes onder de spoelbak links een afvalemmersysteem, en rechts staat de boiler. geen ruimte voor lades dus. wellicht dat ik die twee nog even omdraai, even bedenken wat het makkelijkst is als ik afval wil weggooien, de bak rechts of links.
Je hebt ook speciale afvalsystemen met een soort van binnenlade zoals deze van blanco. Lijkt het gelijk nog strakker omdat het een paneel is.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.blanco.com/media/01-bild/products/waste-bins/select-ll/select-ii-orga-60-3-g-526209-c-32-image-1600w-900h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-rist
dat ziet er mooi uit. het gaat bij mij om een Lanesto 2x21L afvalemmersysteem. zo een dus:https://www.keukenloods.nl/210241.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Afvalsysteem werkt IMHO alleen goed als het vlak onder het aanrecht zit, dus niet in de onderste lade. De afstand tussen waar je bezig bent en waar de opening van je afvalbak begint is dan te groot, waardoor je snel knoeit, of je moet elke keer netjes bukken en je afval echt in de afvalbak stoppen ipv het erin gooien.
Wij hebben in onze huidige keuken ook zo'n ding als @LemonC200 heeft gelinkt, maar gebruiken het niet en hebben een losse afvalbak staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
flo-rist schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:05:
dat ziet er mooi uit. het gaat bij mij om een Lanesto 2x21L afvalemmersysteem. zo een dus:https://www.keukenloods.nl/210241.html
Volgens mij ook je enige optie zo'n inbouw systeem i.v.m. je spoelkast van 90? Als je links nog 30cm over heb én je spoelbak in een 60 kast past, kun je voor een ladekast gaan + een extra 60kast. Nu heb je 2 handelingen nodig om afval weg te gooien. Voordeel van inbouw vind ik dat je zelf bepaalt wanneer je afvalbak 'open' is.
buiter schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:11:
[...]

Het komt een beetje voort uit onze oude keuken waar we iets te weinig ruimte hadden.
Dan plaats je automatisch de gootsteen uiterst naar links. (waar we nooit moeite mee hebben gehad)
De gootsteen mag misschien wel iets meer ruimte aan de rechterkant hebben.

[...]

Hiervoor geldt hetzelfde als de gootsteen, exacte locatie kunnen we nog iets verschuiven.
En de kastenwand komt door de vaatwasser op hoogte.
Wellicht die wens laten vallen voor de looks:

[Afbeelding]
Zou zelf vw altijd bij spoelbak houden. Als je spoelbak uiterst links wil houden, kan dat. Dan pak je daarnaast 2x 90cm lades. In je andere post zitten er wel erg veel lijnen in de kastenwand inderdaad. Kan zo snel niet iets bedenken waar een vw op hoogte is en de looks ok blijven ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Vendetta_X op 04-04-2022 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Bij mij zit de afvalbak zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGEZS6DqRdgdODHaE1tFB8rihMQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vlhZEF6H4FA4FT41r90FjWYq.jpg?f=user_large

En daar moest ik al wel een kortere 90 graden afvoerbocht voor gebruiken omdat anders de afvoer in de weg zit. De sifon zit helemaal achterin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Wij hebben ook een aantal offertes binnen, waaronder de onderstaande. Deze keuken (van een lokale zaak) vonden wij het meest interessant dankzij het keukenblad. Een KeukenConcurrent zat (na een soort vreemde onderhandelingsronde) op 8.000, met met andere merken en werkblad.

Ben benieuwd of deze prijzen wat realistisch zijn. En moet ik huiverig zijn voor Zanussi? Qua budget zit dit wel tegen onze max, hoewel we liever wat zouden zakken i.v.m. andere werkzaamheden aan de keuken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Djoster
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 08:12
Hallo,

Sinds een paar weken lees ik stiekem mee met dit forum. Recent zijn we zelf op pad gegaan voor een vervanger van onze 20-jaar oude keuken. Voor ons beide de eerste keer dat wij een keuken kopen en zodoende zijn we zoekende of het geen wat ons aangeboden is ook een goede prijs/kwaliteit verhouding is.

Als volgt:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMoonMan
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-12-2024
Weet iemand wat de grote kwaliteit verschillen zijn tussen de Siematic frontjes (Kunststof, SmartLaque, SimiLaque, SQ lak, Fineer, Fineer?). Ik zocht naar een "compare & contrast" maar tot nu toe heb niks gevonden.

[ Voor 22% gewijzigd door TheMoonMan op 04-04-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vetter
  • Laatst online: 07-02 08:51
Wij zijn ook aan het kijken voor een keuken en hebben net de offerte binnen. Valt me nog niet helemaal mee. Ondanks dat dit de derde keuken is die we kopen, blijven de prijzen me iedere keer weer tegenvallen.
De twee rechter hoge kasten zijn een doorgang naar een pantry(deze moet ook nog ingericht worden) en kunnen in de wand geschoven worden.
Zag online al wel dat er op de apparatuur 20-30% bespaard kan worden. We vonden een ander blad nog iets mooier, maar deze was nog 3000 duurder.

graag hoor ik jullie mening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFhGUsFagvq6mVmsPK0_Wc3IdcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCMhvM4iv7uugj6izgaVTPXc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnAa03RMvVP3NjbgWVyrfa4X5ZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gDkd65F4vuHcHmmqeSoOoOGl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmitp1MRpWA_4k0tQvOQ5WQuZdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lcd6ALarc3RdkgHNSYhwI0Cp.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VponDlfWzFg0cMVYI7zkF7cOzrg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/97Yzcum9vaHV86hdjvnwGNYE.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDHbQDMVy0DIqok69i8ihKFKDBc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SPEXvIzy7C2Oq9I3YuhhPtuh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3E_DZcdBug0xnmAP98NuDMeBxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kfk6DOuyV8SWVBAp8TGBtdjo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:21
Members only:

Net de stoomoven gemonteerd. Enkel nog de passtukken en het is klaar.
Zodra er opgeruimd is en de lampjes hangen zal ik de betere foto's maken :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GovertNL
Bart0ving schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:28:
[...]

Zoals beloofd!

Eerste 2 foto’s is alleen met de rails aan dus licht boven eettafel uit.
Derde foto is met alles aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFhN3Jqmo_l6NkX-WxEf8w34t_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AcX0x6CpTlSZR6C8jfzgcxTD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_i56g-DkMNZns_LS2pFVbEbC64=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ueSHvEtqqASfCfMNwJSj5qNE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trq3MU0joLF4WB2VUuBwK23zOGk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HzxNUBHlRXcOxFZwySlQo8kR.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Laatst online: 23-04 16:19
vetter schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:29:
Wij zijn ook aan het kijken voor een keuken en hebben net de offerte binnen. Valt me nog niet helemaal mee. Ondanks dat dit de derde keuken is die we kopen, blijven de prijzen me iedere keer weer tegenvallen.
De twee rechter hoge kasten zijn een doorgang naar een pantry(deze moet ook nog ingericht worden) en kunnen in de wand geschoven worden.
Zag online al wel dat er op de apparatuur 20-30% bespaard kan worden. We vonden een ander blad nog iets mooier, maar deze was nog 3000 duurder.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vind het vrij aan de prijs. Voor onze nieuwbouwwoning hebben wij net een zoektocht naar een keuken achter de rug. Na meerdere offertes hebben wij besloten de kasten, apparatuur en het blad zelf bij elkaar te zoeken. Wij verwachten daarmee voor een vergelijkbare keuken op iets meer de helft van dit bedrag uit te komen. Gaat om de keukenkasten van de Keukenkastenfabriek (KKF).

Het gaat om een keuken in een L vorm met 3 hoge kasten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDjur4OKaTLk_fNnp89xYf08LK8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VhSlP9gSZcb0Scjh70CDmUVT.png?f=user_large

Zo zien de renders via de website eruit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mjQysiLqJWnJoz23XMvYp2AycA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9bt13Vk4ICM8XsoOsqNqx14U.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tg3sbQ1NuM3u2rRORre05ofl0bA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dWt92BWGDIwrxbTzcT2ibpzG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzUD87tPOwKHrMKpTM3cYPf007Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/czZlbPww8OBYLg23eI03fE0h.png?f=fotoalbum_large

Front Magic grijs met microstructuurlak (prijsgroep 3 vd 5)

Lage kasten:
- 3 ladekasten van 100cm (2x met besteklade, en eentje voor werkbladafzuiging).
- 1 hoekkasten met lades
- 1 front voor vaatwasser
- 1 spoelkast
- 2x bovenkast 120cm met vouwklep

Onderste lades zijn push to open, waardoor de belijning wat strakker is.

Hoge kasten:
3 hoge kasten met doorlopende kastdeur. 3 opzegkasten van 39 cm.

De hoge kasten worden greeploos uitgevoerd. Push to open voor de gewone kastdeuren. Koeler 178cm en vriezer 88cm (komt onder de oven) worden met elektrische push (Servo drive) uitgevoerd.

Kasten € 7.500
Komt nog bij:
- Servo drive 2x € 600
- Montage (geschat) € 1.000
- Spoelbak Franke Fragranite € 400

Apparatuur (offerte van KL, totaal ~ € 8.500)
  • Miele G5260 SCVi. €1039,-
  • Bora Pure (recirculatie) €1995
  • Miele H 7464 BPX € 2019
  • Liebherr IRDe 5120-20 € 1209
  • Liebherr IGN 1624-21 € 845
  • Quooker Fusion Round Zwart Combi+ (22+FRBLK) € 1299,-
Werkblad
Caeserstone Fresh Concrete, 2cm massief met facet randafwerking. ~€ 3.500

1x Werkblad van 385x65 cm.
1x werkblad bargedeelte 197 x 95cm
1x stolwand 95 x 90.5cm

Dus totaal ongeveer € 21.500. Volgens mij voor een deel vergelijkbaar met jouw opstelling, behalve de frontjes. Bij KKF is houtfineer prijsgroep 5 en zou ongeveer € 1.500 duurder uitvallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trussardi99
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 28-04 22:28
TheMoonMan schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:23:
Weet iemand wat de grote kwaliteit verschillen zijn tussen de Siematic frontjes (Kunststof, SmartLaque, SimiLaque, SQ lak, Fineer, Fineer?). Ik zocht naar een "compare & contrast" maar tot nu toe heb niks gevonden.
Wanneer je zoekt op Siematic in dit forum en een pagina of 10, 15 terugleest dan lees je al een hoop hierover, maar in kort:

Kunststof = De basis, prijsgroep 0 en is idd, euhm kunststof…
Smartlaque= lak met zeromatic rand en AFP coating , prijsgroep 1 (zeromatic is een kunststof verstevigingsrand, versmolten met het lakwerk)
Similaque = kunststof toplaag met zeromatic en AFP,prijsgroep 2
SQlak = volledig gespoten ( en geen zeromatic) prijsgroep 4
Fineer= fineer :) prijsgroep 7

Smartlaque is wat je moet nemen, wanneer je wilt upgraden vanaf kunststof.
Goedkoper dan Simi en gladder en dieper van kleur (meer verzadiging)
SQ ziet er uit zoals Smart maar is drie prijsgroepen duurder, ik zou niet weten waarom je dat zou willen, vooral ook niet omdat SQ geen Zeromatic heeft en daarmee gevoeliger voor beschadigingen bij stoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Trussardi99 schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:09:
[...]

Wanneer je zoekt op Siematic in dit forum en een pagina of 10, 15 terugleest dan lees je al een hoop hierover, maar in kort:

Smartlaque= lak met zeromatic rand en AFP coating , prijsgroep 1 (zeromatic is een kunststof verstevigingsrand, versmolten met het lakwerk)

SQ ziet er uit zoals Smart maar is drie prijsgroepen duurder, ik zou niet weten waarom je dat zou willen, vooral ook niet omdat SQ geen Zeromatic heeft en daarmee gevoeliger voor beschadigingen bij stoten.
En SimiLaque is niet meer o.b.v. een eerder bericht van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi99
SquareOne schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:30:
[...]

En SimiLaque is niet meer o.b.v. een eerder bericht van jou?
Ja, dat schreef ik idd omdat mijn keukenboer dat zei.
Maar geloof me, er is geen reden om Simi, mocht dat er nog wel zijn of SQ te nemen.

Ik verbaasde mij erover dat de meeste Siematic verkopers mij niet (goed) konden uitleggen wat de verschillen tussen de verschillende (lak) mogelijkheden waren dus heb ik stukje bij beetje, mede dankzij dit forum mijn informatie vergaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Wij zijn ook aan het kijken voor een keuken en hebben net de offerte binnen. Valt me nog niet helemaal mee.

Klopt het dat er twee vaatwassers zijn ingetekend?
Ik zou verder zelf liever niet de oven hebben op het gedeelte waar ook het werkblad zit tussen spoel en koken. Dan sta je tegen de oven aan. Dus als het klopt van de vaatwasser, zou ik oven en vaatwasser omdraaien. Dan heb je er twee naast elkaar en de oven in de nis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vetter
Toke_gt schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:57:
[...]

Klopt het dat er twee vaatwassers zijn ingetekend?
Ik zou verder zelf liever niet de oven hebben op het gedeelte waar ik ook het werkblad zit tussen spoel en koken. Dan sta je tegen de oven aan. Dus als het klopt van de vaatwasser, zou ik oven en vaatwasser omdraaien. Dan heb je er twee naast elkaar en de oven in de nis.
Er zijn inderdaad 2 vaatwassers ingetekend. Dat van de oven is een goed punt! Misschien dat we het koken in de nis gaan doen. Dan spettert het tegen de achterwand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vetter
MintyDoerak schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:07:
[...]

Vind het vrij aan de prijs. Voor onze nieuwbouwwoning hebben wij net een zoektocht naar een keuken achter de rug. Na meerdere offertes hebben wij besloten de kasten, apparatuur en het blad zelf bij elkaar te zoeken. Wij verwachten daarmee voor een vergelijkbare keuken op iets meer de helft van dit bedrag uit te komen. Gaat om de keukenkasten van de Keukenkastenfabriek (KKF).

Het gaat om een keuken in een L vorm met 3 hoge kasten.

[Afbeelding]

Zo zien de renders via de website eruit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Front Magic grijs met microstructuurlak (prijsgroep 3 vd 5)

Lage kasten:
- 3 ladekasten van 100cm (2x met besteklade, en eentje voor werkbladafzuiging).
- 1 hoekkasten met lades
- 1 front voor vaatwasser
- 1 spoelkast
- 2x bovenkast 120cm met vouwklep

Onderste lades zijn push to open, waardoor de belijning wat strakker is.

Hoge kasten:
3 hoge kasten met doorlopende kastdeur. 3 opzegkasten van 39 cm.

De hoge kasten worden greeploos uitgevoerd. Push to open voor de gewone kastdeuren. Koeler 178cm en vriezer 88cm (komt onder de oven) worden met elektrische push (Servo drive) uitgevoerd.

Kasten € 7.500
Komt nog bij:
- Servo drive 2x € 600
- Montage (geschat) € 1.000
- Spoelbak Franke Fragranite € 400

Apparatuur (offerte van KL, totaal ~ € 8.500)
  • Miele G5260 SCVi. €1039,-
  • Bora Pure (recirculatie) €1995
  • Miele H 7464 BPX € 2019
  • Liebherr IRDe 5120-20 € 1209
  • Liebherr IGN 1624-21 € 845
  • Quooker Fusion Round Zwart Combi+ (22+FRBLK) € 1299,-
Werkblad
Caeserstone Fresh Concrete, 2cm massief met facet randafwerking. ~€ 3.500

1x Werkblad van 385x65 cm.
1x werkblad bargedeelte 197 x 95cm
1x stolwand 95 x 90.5cm

Dus totaal ongeveer € 21.500. Volgens mij voor een deel vergelijkbaar met jouw opstelling, behalve de frontjes. Bij KKF is houtfineer prijsgroep 5 en zou ongeveer € 1.500 duurder uitvallen.
Dit is wel een betere prijs. We gingen uit van 30.000 en dachten dat dat voldoende zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
Thomas19903 schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:16:
[...]

Heel vet! Wat voor vloer hebben jullie liggen?
Een gietvloer. Heerlijke vloer! Je ziet er veel op, maar hij is makkelijk schoon te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-03 12:13
[...]

Vorig jaar deelde ik de eerste tekeningen voor onze keuken. Inmiddels is de keuken geplaatst. Het ontwerp is dus nog wat gewijzigd. Helemaal geen originele keuken, maar we zijn er heel blij mee.
[Afbeelding]
Mooie keuken!

Hoe bevallen de stopcontacten aan de zijkant van het eiland? Wij overwegen dat ook, omdat we in het blad minder mooi vinden, maar is het net zo praktisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:16
GovertNL schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:33:
[...]

Zoals beloofd!

Eerste 2 foto’s is alleen met de rails aan dus licht boven eettafel uit.
Derde foto is met alles aan.
Mag ik vragen hoever je de rails van de muur hebt hangen en of je ook lastige slagschaduw ervaart tijdens het koken? Wij kijken ook naar een dergelijk systeem maar ik vind het lastig een goede plaatsing ten opzichte van de muur te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
jichem schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:42:
[...]

Mag ik vragen hoever je de rails van de muur hebt hangen en of je ook lastige slagschaduw ervaart tijdens het koken? Wij kijken ook naar een dergelijk systeem maar ik vind het lastig een goede plaatsing ten opzichte van de muur te bepalen.
@GovertNL hier ook een vraag over het railsysteem.
Toevallig ook deze overwogen: https://www.lampenlicht.n...-met-5-spots-1-fase-jeana
Scheelt nogal qua prijs. Benieuwd wat jou overwegingen waren om voor de 'RailSpot' te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
SquareOne schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:19:
[...]

Toevallig ook deze overwogen: https://www.lampenlicht.n...-met-5-spots-1-fase-jeana
Scheelt nogal qua prijs. Benieuwd wat jou overwegingen waren om voor de 'RailSpot' te gaan.
Wij kijken ook naar bovenstaande oplossing.

Waar ik nog benieuwd naar ben is of het aansluitpunt een beetje makkelijk is weg te werken bij een 'standaard' gespoten plafond. Heb m'n lichtpunt nu op 30cm uit de muur laten plaatsen (boven de keuken) en ben uitgegaan van voeding via het eindpunt. Aan de andere kant van de woning middenvoeding (ivm aansluitpunt), dus dan voldoet het systeem van lampenlicht niet dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Vendetta_X schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:03:
[...]

Waar ik nog benieuwd naar ben is of het aansluitpunt een beetje makkelijk is weg te werken bij een 'standaard' gespoten plafond. Heb m'n lichtpunt nu op 30cm uit de muur laten plaatsen (boven de keuken) en ben uitgegaan van voeding via het eindpunt. Aan de andere kant van de woning middenvoeding (ivm aansluitpunt), dus dan voldoet het systeem van lampenlicht niet dacht ik.
@Mollos_ heeft 'm volgens mi. Geen idee hoe die voeding werkt eigenlijk.
Ik had 2x 100cm lamp met koppelstuk op het oog maar moet vanuit het midden de voeding kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMoonMan
Trussardi99 schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:44:
[...]

Ja, dat schreef ik idd omdat mijn keukenboer dat zei.
Maar geloof me, er is geen reden om Simi, mocht dat er nog wel zijn of SQ te nemen.

Ik verbaasde mij erover dat de meeste Siematic verkopers mij niet (goed) konden uitleggen wat de verschillen tussen de verschillende (lak) mogelijkheden waren dus heb ik stukje bij beetje, mede dankzij dit forum mijn informatie vergaard.
Ontzettend bedankt voor je toelichting en samenvatting. Vorig jaar had ik mijn Siematic keuken besteld bij ASWA en die wordt vanaf morgen gemonteerd. We hebben een combinatie van Lotuswit SmartLaque en Lincoln walnut kunststof. Ik denk de enigste "fout" die we hebben gemaakt is dat de 'Natural walnut' in fineer misschien een hogere kwaliteit was geweest, maar ik gok dat dit redelijk klein is en niet voor de prijs waart is.

Ben blij om te horen dat SmartLaque "the way to go is" :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
TheMoonMan schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:20:
[...]

Ontzettend bedankt voor je toelichting en samenvatting. Vorig jaar had ik mijn Siematic keuken besteld bij ASWA en die wordt vanaf morgen gemonteerd. We hebben een combinatie van Lotuswit SmartLaque en Lincoln walnut kunststof. Ik denk de enigste "fout" die we hebben gemaakt is dat de 'Natural walnut' in fineer misschien een hogere kwaliteit was geweest, maar ik gok dat dit redelijk klein is en niet voor de prijs waart is.

Ben blij om te horen dat SmartLaque "the way to go is" :-).
Die prijs was significant hoger geweest en daarnaast is fineer ook véél gevoeliger voor stoten en licht.
Lincoln Walnut is erg mooi, heb je de keuken van @JackBol hier in het topic gezien?

Benieuwd naar jullie plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:16
[...]

naar die had ik inderdaad ook zitten kijken. Hoewel ik van railspot het bevestigingssysteem van de spots aan de rail wat minder massief vind lijken. Sowieso is de site van railspots 20x overzichtelijker, daar klik je alles zo bij elkaar. Helaas wel wat duurder, kom ik toch snel op 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 17:43
[...]

[Afbeelding]
Persoonlijk geen fan van het goud-contrast, maar zéér geslaagd!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
flo-rist schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:27:
@Peacefield78 dat muurtje kan helaas niet weg. het betreft een boerderij van 130 jaar oud, dus sommige dingen zijn gewoon niet (of alleen tegen hele hoge kosten) te realiseren....Anders had ik dat muurtje zeker weg laten halen.

@Mad Marty bedankt voor je input, ik ga nog eens kijken of er wat te schuiven is met de wasbak, maar die wil ik ook weer niet te ver van de kookplaat hebben. Er zit nu naast de kookplaat natuurlijk wat werkruimte (plaat is 90 centimeter, en blad is 2 meter).
Naast de wasbak is volgens mij zat werkruimte. Ik zal even vragen of er ook een plattegrond-tekening is bij de leverancier.

[Afbeelding]
Ja, nee sorry.

Je kookplaat kan niet in het midden boven kastjes tenzij je die zonder afzuiging kiest. En zelfs dan.. Ik zou het niet doen :)

Je hebt gewoonweg te weinig aaneengesloten werkruimte. Overal kleine stukjes klinkt leuk, maar werkt gewoon niet prettig.

Oplossing? Kookplaat naar een zijde schuiven, heb je ernaast ruimte. Spoelbak slim neerzetten, in een 90-120 kast en ernaast de vaatwasser. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-rist
de afzuiging zit dan ook niet in de kookplaat, maar erboven in de koof. Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-rist
-fout-

[ Voor 93% gewijzigd door flo-rist op 05-04-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMoonMan
SquareOne schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:00:
[...]

Die prijs was significant hoger geweest en daarnaast is fineer ook véél gevoeliger voor stoten en licht.
Lincoln Walnut is erg mooi, heb je de keuken van @JackBol hier in het topic gezien?

Benieuwd naar jullie plaatjes
Net gevonden (en zijn hele journey ook kunnen volgen). Na die fotos van @JackBol heb ik absoluut geen spijt in de keuze.

Morgen en overmorgen is de montage, ik ga zeker plaatjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-04 18:20
Trussardi99 schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:09:
[...]

Is smartlaque niet voor glans? Similaque mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi99
Resdogg schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:12:
[...]

Is smartlaque niet voor glans? Similaque mat.
Nope,

Smart is als mat en glans verkrijgbaar, prijs is gelijk

Simi alleen in mat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Laatst online: 28-04 21:27

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zit er al even niet meer in, maar wat een prijs voor een paar kastjes 8)7 . Bijna €18.500,- voor die paar kastjes. Er zit nog geen €3000,- aan materiaal in en dan is het ook nog eens heel ruim geteld. En in massaproductie is het nog eens een heel stuk goedkoper. Vooral daar zie ik problemen met deze keuken...
Voor de rest ziet het er wel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:52
Ook van mijn kant wat advies / second opinie benodigd. Het betreft een nieuwbouwwoning met de oplevering in 2024, maar de technische tekeningen moet helaas al zeer spoedig worden aangeleverd. Deze week een weer een offerte in ontvangst mogen nemen die qua indeling erg leuk is, maar qua prijs wel wat vraagtekens geeft.

Het betreft een eiland met de afmeting 300cm x 100cm en een kastenwand van 420cm. De kastenwand heeft bestaat uit een dubbele hoge kast, dan 3x laag met werk blad en een spoelbak in het midden om weer af te sluiten met een dubbele hoge kast. Een deel van het eiland is 'fake' (de laatste 60cm), wegens de plaatsing van een wijnklimaatkast aan de zijkant van het eiland, maar het geeft uiteraard wel werkblad ruimte. Alleen de laatste set kastjes van 60cm aan beide kanten van het eiland zullen hierdoor niet functioneel worden.

Members only:

Members only:

Wat zou (wel) een redelijke prijs zijn voor een opstelling als deze?
SquareOne schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 17:42:
[...]
1) Heb je een plattegrond van de woning? Is dit de meest logische plek voor de keuken? Dat is de meest fundamentele keuze die je moet maken.
Linkje (deur rechts wordt een schuifdeur)

Wat betreft prijs. Er ontbreekt behoorlijk wat info om daar iets zinnigs over te zeggen.
Bedankt, ik heb hem in de tussentijd uitgebreid met meer informatie. Helpt de post-edit versie iets meer?
2) Heb je een bovenaanzicht van de opstelling waar er kastjes met deurtes zijn toegepast en waar er lades zijn toegepast?
Helaas nog niet echt. Ik heb een schets die qua uitlijning 1:1 klopt, maar qua maatvoering wel.
Linkje
3) Wat is de adviesprijs van alle NEFF apparatuur bij elkaar opgeteld?
Volgens de NEFF site:
Kookplaat: 3.149
Afzuiging: 3099
Stoomoven: 3129
Combioven: 2519
Warmhoudlade: 759
Koelkast: 1639
Vriezer: 1619
Vaatwasser: 1339
Besteklade: 75
Wijnlimaatkast: 2109
Totaal: 19436 (exclusief de Quooker, spoelbak etc, dus "alleen" NEFF).

4) welke merk kasten is het? En wat voor type fronten? Kunststof, fenix, fineer? Zit veel prijsverschil in.
Zie edit.

5) Wat heb je voor blad gekozen?
Zie edit.

6) Is montage inclusief de ombouw.
Oplevering zoals op de afbeelding.

[ Voor 36% gewijzigd door Paprika op 05-04-2022 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Paprika schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 17:34:
Ook van mijn kant wat advies / second opinie benodigd. Het betreft een nieuwbouwwoning met de oplevering in 2024, maar de technische tekeningen moet helaas al zeer spoedig worden aangeleverd. Deze week een weer een offerte in ontvangst mogen nemen die qua indeling erg leuk is, maar qua prijs wel wat vraagtekens geeft.

Het betreft een eiland met de afmeting 300cm x 100cm en een kastenwand van 420cm. De kastenwand heeft bestaat uit een dubbele hoge kast, dan 3x laag met werk blad en een spoelbak in het midden om weer af te sluiten met een dubbele hoge kast. Een deel van het eiland is 'fake' (de laatste 60cm), wegens de plaatsing van een wijnklimaatkast aan de zijkant van het eiland, maar het geeft uiteraard wel werkblad ruimte. Alleen de laatste set kastjes van 60 cm aan beide kanten van het eiland zullen hierdoor niet functioneel worden.

***members only***

***members only***

Wat zou een redelijke prijs zijn voor een opstelling als deze?
1) Heb je een plattegrond van de woning? Is dit de meest logische plek voor de keuken? Dat is de meest fundamentele keuze die je moet maken.

Wat betreft prijs. Er ontbreekt behoorlijk wat info om daar iets zinnigs over te zeggen.

2) Heb je een bovenaanzicht van de opstelling waar er kastjes met deurtes zijn toegepast en waar er lades zijn toegepast?

3) Wat is de adviesprijs van alle NEFF apparatuur bij elkaar opgeteld?

4) welke merk kasten is het? En wat voor type fronten? Kunststof, fenix, fineer? Zit veel prijsverschil in.

5) Wat heb je voor blad gekozen?

6) Is montage inclusief de ombouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42
Djoster schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:38:
Hallo,

Sinds een paar weken lees ik stiekem mee met dit forum. Recent zijn we zelf op pad gegaan voor een vervanger van onze 20-jaar oude keuken. Voor ons beide de eerste keer dat wij een keuken kopen en zodoende zijn we zoekende of het geen wat ons aangeboden is ook een goede prijs/kwaliteit verhouding is.

Als volgt:

***members only***
Ik heb niet op alle vragen antwoord

Bauknecht, is zover ik weet en ervaren heb minder dan de andere merken die je noemde. Zeker geen A-merk in vergeljiking met BSH. Tevens is de service organisatie slechter, helaas te vaak zelf ondervonden in een huurhuis.

De koelkast / overcombi zou ik omdraaien. Ik vermoed dat de kk links scharnierend is. Dat betekend dat je er altijd omgeen loopt als je de deur open doet. Zou ik vervelend vinden. (koelkast rechts scharenierend zou raar zijn, denk ik)
Oven gaat naar voren open, zou niet erg zijn als die links staat.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:57
[...]

SquareOne schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:09:
[...]

@Mollos_ heeft 'm volgens mi. Geen idee hoe die voeding werkt eigenlijk.
Ik had 2x 100cm lamp met koppelstuk op het oog maar moet vanuit het midden de voeding kunnen aansluiten.
Heb deze inderdaad, alleen eindvoeding en je sluit de plus, min en aarde daar gewoon op aan, zit een zwart hard kunststof kapje overheen.

Wij moesten de wand waar de stroom nu uit komt voor de verlichting toch laten stucen en hebben dan ook de kabel in laten frezen en het centrale punt laten afdichten. Ze waren toch bezig en zo hebben we het centraal boven het eiland kunnen plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UywKaDQXFiuuqwoSwEc3dmaP2YU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIaxJB7iNHotgFKOkgSnWv2B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Mollos_ op 05-04-2022 18:11 ]

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
@Paprika ik heb je edits bekeken.
Paar opmerkingen vanuit mijn perspectief:
1) Dat blad is echt achterlijk duur aangeboden
2) Je hebt serieus veel apparatuur. Bruto 19,5k aan NEFF, dat is netto minimaal 11,6k tel daarbij zo'n 4500 euro op voor de rest, dan zie je dat die rubriek al minimaal op 16k uit komt.
3) Kastwerk betreft Rotpunkt zo te zien, zeker niet slecht, alleen had ik voor die prijs een 'luxer' merk verwacht.

Al met al denk ik dat er nog wel wat marge in moet zitten, maar dit is wel een keuken die al snel richting en over de 30k gaat voor mij gevoel.

Ik zou eens ergens anders langs gaan voor een offerte, liefst dan bij een partij die ook Rotpunkt in het assortiment heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 05-04-2022 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
SquareOne schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:15:
Al met al denk ik dat er nog wel wat marge in moet zitten, maar dit is wel een keuken die al snel richting en over de 30k gaat voor mij gevoel.

Ik zou eens ergens anders langs gaan voor een offerte, liefst dan bij een partij die ook Rotpunkt in het assortiment heeft.
Thanks voor je inzichten! Nu is de vraag welke toko nog op de korte termijn dit zou kunnen doen voor minder. Als ik jou zo hoor zou ditzelfde met volledig SieMatic ook moeten passen onder de 40K?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
Paprika schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:17:
[...]

Thanks voor je inzichten! Nu is de vraag welke toko nog op de korte termijn dit zou kunnen doen voor minder. Als ik jou zo hoor zou ditzelfde met volledig SieMatic ook moeten passen onder de 40K?
Mwuah... dat durf ik zo niet te zeggen. Welke regio zit je, wellicht dat andere nog aanbevelingen hebben over plekken waar je kunt gaan shoppen.

Los daarvan. Waarom Siematic?

Ik weet niet in hoeverre je het topic al hebt doorgenomen, maar wellicht is het een idee om te focussen op de opstelling zodat je de aansluitingen voor de aannemer kunt bepalen. Kun je daarna rustig verder shoppen. Zo heb ik dat hier ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
SquareOne schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:42:
[...]

Mwuah... dat durf ik zo niet te zeggen. Welke regio zit je, wellicht dat andere nog aanbevelingen hebben over plekken waar je kunt gaan shoppen.

Los daarvan. Waarom Siematic?
Meer omdat je duurdere kastjes had verwacht. Ik ben zelf erg merk neutraal ingesteld. Qua regio, vanaf Utrecht vind ik alles acceptabel voor een ritje of twee eigenlijk.
SquareOne schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:42:
[...]
Ik weet niet in hoeverre je het topic al hebt doorgenomen, maar wellicht is het een idee om te focussen op de opstelling zodat je de aansluitingen voor de aannemer kunt bepalen. Kun je daarna rustig verder shoppen. Zo heb ik dat hier ook gedaan.
Dit zou het meest slimme zijn, maar zelf ben ik niet handig genoeg. Eens zien hoe ik dit tewerk kan stellen, want eigenlijk zou een goede tekening voldoende zijn om daarna de tijd te kunnen nemen. Dat is wel een zeer goede opmerking. Ik zal het draadje eens doorspitten of iemand hier toevallig een goede partij voor heeft :+.

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 05-04-2022 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Paprika schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:47:
[...]

Meer omdat je duurdere kastjes had verwacht. Ik ben zelf erg merk neutraal ingesteld. Qua regio, vanaf Utrecht vind ik alles acceptabel voor een ritje of twee eigenlijk.

[...]

Dit zou het meest slimme zijn, maar zelf ben ik niet handig genoeg. Eens zien hoe ik dit tewerk kan stellen, want eigenlijk zou een goede tekening voldoende zijn om daarna de tijd te kunnen nemen. Dat is wel een zeer goede opmerking. Ik zal het draadje eens doorspitten of iemand hier toevallig een goede partij voor heeft :+.
Google op technische keukentekening en hij staat bovenaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Paprika schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:47:
Zeker omdat je de keuken pas in 2024 nodig hebt, zou ik niet nu al op een offerte ingaan. Tegen die tijd zijn er nieuwe modellen, nieuwe technieken, nieuwe trends. En wie weet is de gekte tegen die tijd gekalmeerd en kom je een stuk voordeliger uit (al kan het tegendeel ook blijken).
Technische tekening moet je je niet te veel van voorstellen. En in theorie kun je ook nog alles op de standaardplaats laten aanleggen en na oplevering door een aannemer laten aanpassen. Zo ingewikkeld is dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:21

fmb

Wat je nog zou kunnen doen is de aanschaf van de keuken loskoppelen van het maken van de technische tekeningen. Dan kun je je nu richten op het ontwerp, met als hoofddoel het bepalen van het aantal, type en de locatie van de aansluitingen. Vervolgens kun je met minder tijdsdruk meerdere offertes laten maken en vergelijken.

Uiteindelijk is het aanleveren van de specificaties voor de keuken nou niet echt moeilijk. Daar kunnen mensen je hier mee helpen of je schakelt er iemand voor in (ook dat komt hier af en toe voorbij).

Edit: oooops, spuit 11 (of 12) :)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djoster
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 08:12
Loft schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 17:56:
[...]

Ik heb niet op alle vragen antwoord

Bauknecht, is zover ik weet en ervaren heb minder dan de andere merken die je noemde. Zeker geen A-merk in vergeljiking met BSH. Tevens is de service organisatie slechter, helaas te vaak zelf ondervonden in een huurhuis.

De koelkast / overcombi zou ik omdraaien. Ik vermoed dat de kk links scharnierend is. Dat betekend dat je er altijd omgeen loopt als je de deur open doet. Zou ik vervelend vinden. (koelkast rechts scharenierend zou raar zijn, denk ik)
Oven gaat naar voren open, zou niet erg zijn als die links staat.
Dankjewel voor je reactie!
Verkoper wilde eerste whirlpool inzetten maar dat associeer ik persoonlijk meer met wasmachines dan keukenapparatuur. Bauknecht luxe A-merk in dit geval van deze merken-groep. Jouw bericht sluit wel aan op de algemene reviews en tendens in dit topic volgens mij. Weet niet of wij, hoewel vergeleken met nadere posters ene bescheiden budget, daar op zitten te wachten. Maar wellicht wle passend bij het budget... Wie weet?

Voor wat betreft de koelkast: klopt helemaal! Alleen zit er achter de kast onder de oven een serviceluik waar ik nu nog bij moet komen. Afhankelijk van de verdere verbouwing komt deze te vervallen. Hopen we deze week te horen.
Indien mogelijk gaan we ze omdraaien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-03 12:13
Djoster schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:17:
[...]

Dankjewel voor je reactie!
Verkoper wilde eerste whirlpool inzetten maar dat associeer ik persoonlijk meer met wasmachines dan keukenapparatuur. Bauknecht luxe A-merk in dit geval van deze merken-groep. Jouw bericht sluit wel aan op de algemene reviews en tendens in dit topic volgens mij. Weet niet of wij, hoewel vergeleken met nadere posters ene bescheiden budget, daar op zitten te wachten. Maar wellicht wle passend bij het budget... Wie weet?

Voor wat betreft de koelkast: klopt helemaal! Alleen zit er achter de kast onder de oven een serviceluik waar ik nu nog bij moet komen. Afhankelijk van de verdere verbouwing komt deze te vervallen. Hopen we deze week te horen.
Indien mogelijk gaan we ze omdraaien!
In onze huidige keuken hebben/hadden we alles Bauknecht. 10 jaar geleden de keuze hiervoor gemaakt ivm het budget, we wilde toen eigenlijk Siemens. Hadden we dat toen maar gedaan....

Heel veel ellende gehad, voor onze ovens is zo ontzettend vaak een monteur langs geweest. Iedere keer werden er onderdelen vervangen, maar problemen kwamen altijd terug. En na de (verlengde) garantie laten ze je zitten of je moet een vermogen betalen om diezelfde onderdelen weer te laten vervangen.
Vaatwasser heeft het 5-6 jaar uitgehouden en moest toen vervangen.

Ik zou echt geen Whirlpool of Bauknecht nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Het betreft een eiland met de afmeting 300cm x 100cm en een kastenwand van 420cm. De kastenwand heeft bestaat uit een dubbele hoge kast, dan 3x laag met werk blad en een spoelbak in het midden om weer af te sluiten met een dubbele hoge kast. Een deel van het eiland is 'fake' (de laatste 60cm), wegens de plaatsing van een wijnklimaatkast aan de zijkant van het eiland, maar het geeft uiteraard wel werkblad ruimte. Alleen de laatste set kastjes van 60cm aan beide kanten van het eiland zullen hierdoor niet functioneel worden.

***members only***

***members only***

[...]

Bedankt, ik heb hem in de tussentijd uitgebreid met meer informatie. Helpt de post-edit versie iets meer?

[...]

Helaas nog niet echt. Ik heb een schets die qua uitlijning 1:1 klopt, maar qua maatvoering wel.
Linkje

[...]

Volgens de NEFF site:

[...]
Paar dingen als ik mijn mening mag geven qua apparatuur ;).
Vaatwassers van Siemens (ipv Neff) hebben een tijdsprojectie op de grond, Neff is even duur als Siemens (IQ700) , maar heeft dat niet.. Als je dat eenmaal gewend bent wil je nooit meer zonder.

Verder waarom niet een combi stoomoven en combi magnetron? Dan heb je alles: 2 ovens , magnetron en stoomoven.

Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken, ook vandaag een prima offerte ontvangen. Wellicht binnenkort ook even hier posten.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 05-04-2022 20:32 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProTagger
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
Trussardi99 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:23:
[...]

Nope,

Smart is als mat en glans verkrijgbaar, prijs is gelijk

Simi alleen in mat
Similaque is wel degelijk in glans verkrijgbaar. Overigens komt Similaque qua looks behoorlijk dicht in de buurt van SQ lak. Vergeleken met Smartlaque is het echt de moeite waard om Similaque op zijn minst te overwegen als je budget het toe laat: de extra laag beschermt je lak wat beter tegen stoten en zorgt ervoor dat het langer duurt voordat een matte afwerking begint te vervagen door slijtage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Sport_Life schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:30:
[...]

Vaatwassers van Siemens (ipv Neff) hebben een tijdsprojectie op de grond, Neff is even duur als Siemens (IQ700) , maar heeft dat niet.. Als je dat eenmaal gewend bent wil je nooit meer zonder.

Verder waarom niet een combi stoomoven en combi magnetron? Dan heb je alles: 2 ovens , magnetron en stoomoven.

Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken, ook vandaag een prima offerte ontvangen. Wellicht binnenkort ook even hier posten.
S155HB800E doet dat ook.
https://www.neff-home.com...glebox=accessoriesOthers/

En een volledige stoomoven kan veel beter stomen dan een combiversie en ik wil echt kunnen stomen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Paprika schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:41:
[...]

S155HB800E doet dat ook.

En een volledige stoomoven kan veel beter stomen dan een combiversie en ik wil echt kunnen stomen en dus niet hoeven koken :+.
Heb je hier onderbouwing bij?

Of verwar je een volwaardige stoom-bak oven met een Added steam combi?

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 05-04-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Source90 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:42:
[...]
Heb je hier onderbouwing bij?

Of verwar je een volwaardige stoom-bak oven met een Added steam combi?
Meer dat laatste. In die zin is een B48FT68G0 ook een oven toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 05-04-2022 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Paprika schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:41:
[...]

S155HB800E doet dat ook.

En een volledige stoomoven kan veel beter stomen dan een combiversie en ik wil echt kunnen stomen :p.
Ah ik had een N90 vaatwasser gevonden die had dat niet en het equivalent van Siemens IQ700 wel. Er zijn ook zoveel verschillende versies :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Paprika schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:52:
[...]

Meer dat laatste. In die zin is een B48FT68G0 ook een oven toch?
Die jij aanhaalt is toch net zo goed en combi bak/stoom oven.

Enfin, wat betreft full steam en added kan je mijns inziens inderdaad beter voor full steam gaan.
Enige wat je dan mist is pyrolese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Toke_gt schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:06:
[...]

Zeker omdat je de keuken pas in 2024 nodig hebt, zou ik niet nu al op een offerte ingaan. Tegen die tijd zijn er nieuwe modellen, nieuwe technieken, nieuwe trends. En wie weet is de gekte tegen die tijd gekalmeerd en kom je een stuk voordeliger uit (al kan het tegendeel ook blijken).
Technische tekening moet je je niet te veel van voorstellen. En in theorie kun je ook nog alles op de standaardplaats laten aanleggen en na oplevering door een aannemer laten aanpassen. Zo ingewikkeld is dat niet.
Dat laatste betwijfel ik. Als je een mooie technische tekening van de keuken hebt zal de bouwer de vloerverwarming netjes om het eiland/keukenblok heenleggen. Bovendien is het ook lastig een kookgroep te verplaatsen wanneer er overal vloerverwarming ligt.

Wij hadden voor onze nieuwbouwwoning een goede keukenzaak gevonden die (na handtekening) alvast een technische tekening maakte met het ontwerp, achteraf hebben we de kastjes en blad ed uitgekozen. Maargoed moet je er wel op kunnen vertrouwen dat de prijs redelijk blijft na aanpassingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 05-04-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Source90 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:02:
[...]

Die jij aanhaalt is toch net zo goed en combi bak/stoom oven.

Enfin, wat betreft full steam en added kan je mijns inziens inderdaad beter voor full steam gaan.
Enige wat je dan mist is pyrolese.
Ja, dit bedoel ik. Ik denk dat ik de added steam ovens in mijn hoofd had en inderdaad geen pyrolese functie, maar goed, het full size formaat met het verdwijnende front is wel fijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 05-04-2022 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42
Qocel schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 07:49:
[...]

Mooie keuken!

Hoe bevallen de stopcontacten aan de zijkant van het eiland? Wij overwegen dat ook, omdat we in het blad minder mooi vinden, maar is het net zo praktisch?
Stopcontacten aan de zijkant, ALTIJD doen is onze ervaring.
Mijn vriendin vond het eerst niet echt nodig, omdat er ook stopcontacten aan de andere kant van ons L-vormige deel van de keuken zijn.. Toch doorgedrukt en nu wil ze niet zonder. Echt een aanrader en geen onderbreking op/door het blad.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treepata
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-04 22:17
vetter schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:13:
[...]

Dit is wel een betere prijs. We gingen uit van 30.000 en dachten dat dat voldoende zou zijn.
Ik vind die 37k ook wel vrij fors. Ben natuurlijk geen expert zoals sommige anderen hier, maar toch.. Het voelt als een fors bedrag voor wat je er krijgt. Is die Bora X Pure echt 3k? Misschien was het een ander model, maar in een van onze offertes zat een Bora Puru op de 2,4K.

Heb je al onderhandeld over de prijs? Misschien even naar 2 andere concurrenten gaan voor een goede vergelijking?

Modern technology owes nature an apology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-04 23:36
Hallo!

Wij zijn een nieuwe keuken aan t uitzoeken en voorlopig hebben we onderstaand voorstel binnen:

Afmeting: L-vorm 4,5m bij 2m
Indeling: 2 hoge kasten aan korte zijde, 4,5m lang blad met onderkasten, 3 bovenkasten 90x50x35cm en afzuigkap.
Merk: Leicht, gelakte fronten pk4 van 8
Apparatuur: Atag

koelkast kd26178A 1,8m
inductiekookplaat Hi8271s 80cm
Oven zx6611d
vaatwasser Va7114srt
Afzuigkap ws90211em
Quooker combi+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0B_hHhEEFA2bcv4taE4R2dsCq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJI0L9C0DbYvFuTQTXPv9hbA.jpg?f=fotoalbum_large

Apparatuur Atag vanwege garantie 8 jaar en levertijden die nog ok zijn (itt siemens bosch neff)

Nu heb ik een paar kleine vragen:
- afzuigkap: hoeveel Db is acceptabel bij normaal gebruik? Deze heeft 52db in stand 1 (300m3), maar dat lijkt erg luid ivglm siemens/bosch of novy?
- kwaliteit Atag apparatuur: vorige keer is dit goed bevallen maar wat zijn jullie ervaringen? Zijn er bepaalde afraders?
- iemand tips over deze indeling? andere optie voor indeling was 2 hoge kasten wisselen met kookplaat. Naast hoge kasten is nu een muur van 1,5m, opening naar kamer is midden tegenover werkblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vetter
Treepata schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:36:
[...]

Ik vind die 37k ook wel vrij fors. Ben natuurlijk geen expert zoals sommige anderen hier, maar toch.. Het voelt als een fors bedrag voor wat je er krijgt. Is die Bora X Pure echt 3k? Misschien was het een ander model, maar in een van onze offertes zat een Bora Puru op de 2,4K.

Heb je al onderhandeld over de prijs? Misschien even naar 2 andere concurrenten gaan voor een goede vergelijking?
We hebben nog niet onderhandeld. Wille wel de komende weken een paar andere offertes opvragen.
Mochten er suggesties zijn qua keukenverkopers in regio Apeldoorn/Zwolle, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:17
[...]

PUXU =/ PURU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treepata
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-04 22:17
vetter schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:51:
[...]

We hebben nog niet onderhandeld. Wille wel de komende weken een paar andere offertes opvragen.
Mochten er suggesties zijn qua keukenverkopers in regio Apeldoorn/Zwolle, dan hoor ik dat graag.
Je zou als een van de andere partijen Kvik of Bruynzeel kunnen overwegen, al is het alleen maar omdat die met vaste prijzen werken. Bij Kvik kan je zelfs gewoon alle prijzen (echter niet de apparatuur) vinden op hun website (moet je even bladeren, het is een boekje van 200+ pagina's).

Dit wil niet zeggen dat ze daarmee het goedkoopst zijn, maar ze zijn wel transparant. Bij onze vergelijking zaten ze (Kvik) qua prijs heel netjes en scherp, maar moesten we desondanks met een andere partij verder vanwege de kleurwensen.

Modern technology owes nature an apology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:10

***members only***

***members only***

[...]

[...]

Linkje

[...]

Volgens de NEFF site:

[...]
Ik snap dat het alweer 9 maanden geleden is maar dit is wel redelijk vergelijkbaar alleen met Next125 kasten ;) ik vind jou offerte aan de prijs als ik eerlijk ben ;)
Sander2289 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:49:
Na een lange tijd onderzoek, veel showroom bezoeken, offertes en veel raadplegen en lezen in dit topic zijn we uiteindelijk geslaagd.
Teun was de man die ons het beste gevoel gaf en mee dacht. Teun werkt voor Ihre Küche in Kranenburg. Het is een heel eind rijden uit Groningen, maar dit was het ritje zeker waard. Voordat we naar Teun zijn gereden hebben we eerst telefonisch contact gehad en via de mail duidelijk gemaakt wat onze wensen zijn. Door Covid konden we niet verder dan de regio op afspraak komen. In de regio kwamen we helaas niet verder.

Voordelen:
De levertijden waren geen probleem in tegenstelling tot NL.
De prijs was beter
De service is beter
De voorwaarden zijn beter
Dit is geen verkoop maar service en ontzorgen van de klant.

Na het kopen was het natuurlijk afwachten hoe de levering/plaatsing zou verlopen. We hebben verhalen gelezen dat de Duitsers niets (stroom+water) aansluiten. Ook hierin zijn we zeer goed geholpen en alle zorgen weggenomen. De twee monteurs waren zeer galant en gepassioneerd in hun werk. Ze hebben de kasten 4mm strak rondom van de ombouw geplaatst.

Door een corona gerelateerd probleem van de leverancier is de achterwand vertraagd geraakt, maar daar hebben wij geen moment last van gehad.

Ik schrijf dit expliciet op omdat dit mijn 3e nieuwe keuken is en ik heb dit nog niet eerder ervaren.

Hieronder een impressie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keuken NEXT125 (87,5cm + 5cm plint zwevend)
NX 510 Fluweelmat-lak-front
Kleur Onyxzwart

Apparatuur:
Bora X pure
Quooker Combi+
Miele G7565 scvi xxl autodos
Siemens HM876G2B6
Siemens HS858GXB6
Siemens KI81RADE0
Siemens GI81NACF0

Blad: Dekton Opera 3 cm, achterwand 8mm.
3 bij 1 meter op het eiland
Nis 1,8 bij 0,6 meter.

Accessoires:
Houder pannendeksels
Bakplaat houders boven elke oven
Houten invulling lades
Next 125 prullenbak systeem (3 bakken met 1 lade)
Lades in alle kasten (niet aan de achterzijde met ondiepe kasten)
Stopcontacten op het blad mat zwart
Caressi Black Line zwarte Quartz spoelbak 50cm vlakbouw

Vragen? Ik help je graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GovertNL
jichem schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:42:
[...]

Bij keukengedeelte tegen de muur hangen ze op 30 cm van de muur, zoals je ziet in één van de foto’s. Blad is trouwens 65 diep.

En wat betreft slagschaduw. In de foto van de zijkant kookeiland zie je dat je dat railspot niet in hart van de Bora plaat zit maar echt midden van eiland. Echt prima koken op deze manier.
[...]

Wij vonden de keuze qua spots wat “strakker”. En de hulp en service bij bellen en mailen van Railspots was zeer aangenaam. Dan betaal ik graag wat meer. Niet de beroerd om mee te denken en netjes uitgebreid te antwoorden.
Vendetta_X schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:03:
[...]

Zoals je in mijn eerste reactie ziet in dit bericht. Is 30 cm uit de muur precies wat ik ook heb aangehouden bij het monteren. Bij railspot kun je zelf samenstellen en voeding kan zowel in midden als einde worden gemaakt. Dus dit moet geen probleem zijn in jou geval! Wij hebben in beide gevallen voor middenvoeding gekozen.
jichem schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:05:
[...]
naar die had ik inderdaad ook zitten kijken. Hoewel ik van railspot het bevestigingssysteem van de spots aan de rail wat minder massief vind lijken. Sowieso is de site van railspots 20x overzichtelijker, daar klik je alles zo bij elkaar. Helaas wel wat duurder, kom ik toch snel op 600 euro.
Inderdaad het oogt wat strakker allemaal. En inderdaad het is wat aan de prijs. Maar een schitterende keuken die goed geld heeft gekost afwerken met belichting die het mogelijk net niet is, is wat mij betreft echt zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
GovertNL schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:27:
[...]

Bij keukengedeelte tegen de muur hangen ze op 30 cm van de muur, zoals je ziet in één van de foto’s. Blad is trouwens 65 diep.

En wat betreft slagschaduw. In de foto van de zijkant kookeiland zie je dat je dat railspot niet in hart van de Bora plaat zit maar echt midden van eiland. Echt prima koken op deze manier.

[...]

Wij vonden de keuze qua spots wat “strakker”. En de hulp en service bij bellen en mailen van Railspots was zeer aangenaam. Dan betaal ik graag wat meer. Niet de beroerd om mee te denken en netjes uitgebreid te antwoorden.

[...]

Zoals je in mijn eerste reactie ziet in dit bericht. Is 30 cm uit de muur precies wat ik ook heb aangehouden bij het monteren. Bij railspot kun je zelf samenstellen en voeding kan zowel in midden als einde worden gemaakt. Dus dit moet geen probleem zijn in jou geval! Wij hebben in beide gevallen voor middenvoeding gekozen.

[...]

Inderdaad het oogt wat strakker allemaal. En inderdaad het is wat aan de prijs. Maar een schitterende keuken die goed geld heeft gekost afwerken met belichting die het mogelijk net niet is, is wat mij betreft echt zonde!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QivRrSORNpsiNEkrOGxzQWSFRBM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qY53xfHPYFMsxIM9pmvFH74T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6_DRQqGMQSG9D-atk-x6xq_Ph8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTvvULs6Tlh6B0UBMAm26ZdR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_KuRfr7R5MJ3lOsZgKKkf3uhKU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9MXCJlnc0h0OFeZ6O6SkiF1o.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vetter
Sinny schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:22:
[...]

Ik snap dat het alweer 9 maanden geleden is maar dit is wel redelijk vergelijkbaar alleen met Next125 kasten ;) ik vind jou offerte aan de prijs als ik eerlijk ben ;)

[...]
Deze keuken is te vergelijken met degene die wij ook willen. Weet jij wat deze next125 kostte?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
vetter schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:35:
[...]

Deze keuken is te vergelijken met degene die wij ook willen. Weet jij wat deze next125 kostte?

mvg
Staat een paar berichten verderop. Net geen 30k.
Dat is volgens mij een hele goede prijs voor die keuken aangezien daar ook nog voor honderden euro’s aan accessoires in zit. Verder zijn die binnenlades ook prijzig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:56
Treepata schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:21:
[...]

Je zou als een van de andere partijen Kvik of Bruynzeel kunnen overwegen, al is het alleen maar omdat die met vaste prijzen werken. Bij Kvik kan je zelfs gewoon alle prijzen (echter niet de apparatuur) vinden op hun website (moet je even bladeren, het is een boekje van 200+ pagina's).

Dit wil niet zeggen dat ze daarmee het goedkoopst zijn, maar ze zijn wel transparant. Bij onze vergelijking zaten ze (Kvik) qua prijs heel netjes en scherp, maar moesten we desondanks met een andere partij verder vanwege de kleurwensen.
Ik heb nog een 4 tal digitale brochures van Kvik met apparatuur adviesprijs vs verkoopprijs voor Siemens, Neff, Bosch en AEG.

Is er een website waar ik die op kan zetten met een linkje die niet binnen een maand verlopen is? Dan kan ik ze hier even delen. Handige info is dat om te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Sport_Life schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:30:
[...]

Wij hebben nu een Bosch met timelight, maar voegt IMHO niet echt wat toe. Wij zetten ‘s avonds de vaatwasser aan en ruimen hem ‘s-ochtends uit en vrijwel altijd hetzelfde programma. Het is meer een leuke gadget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Z___Z schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 23:03:
[...]

Wij hebben nu een Bosch met timelight, maar voegt IMHO niet echt wat toe. Wij zetten ‘s avonds de vaatwasser aan en ruimen hem ‘s-ochtends uit en vrijwel altijd hetzelfde programma. Het is meer een leuke gadget.
Ja eens. Ik vind het ook over rated. Geef is een goede rede wanneer je exact wilt weten wanneer je vaat klaar is. Het is geen spoelkeuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Kunnen we dan heel Siemens niet beter afschaffen aangezien 99% Siemens wilt? Dit merk is gemaakt voor onzinnige gadgets.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Laat ik tegengas geven, het is 4m20 kastenwand en 3m eiland. 7 kasten brede kastenwand, dat is pittig. Ook met Rotpunkt niet goedkoop natuurlijk en die enorme berg apparatuur helpt ook niet. ;)

Een X Pure is rustig 3k, het is geen PURU :)

De kasten zijn “maar 14k”, dat valt mee (hoewel, Rotpunkt hè).. Nu vind ik 78cm korpus niet meer van deze tijd. Je krijgt dan stevig hoge plinten, dat hoort niet bij een moderne keuken; zeker niet voor de totaalprijs. Daar gaat wel de cube nog uit en ik zou die Caressi ook omruilen.

Het blad is te duur, maar dat gaat ook niet bepaald door de helft :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
Loft schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:16:
[...]

Stopcontacten aan de zijkant, ALTIJD doen is onze ervaring.
Mijn vriendin vond het eerst niet echt nodig, omdat er ook stopcontacten aan de andere kant van ons L-vormige deel van de keuken zijn.. Toch doorgedrukt en nu wil ze niet zonder. Echt een aanrader en geen onderbreking op/door het blad.
@Qocel Inderdaad, aanrader. Gebruiken ze vooral voor staafmixer, telefoon, laptop, speaker. Dan zitten ze gewoon op een handige plek, niet nodig om ze in het werkblad te hebben. Je kunt nog kijken naar stopcontacten die verzonken in de zijkant zitten, in plaats van dat ze iets uitsteken. Dat is wat strakker, maar wij vinden het prima zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:56
Geen idee hoelang de link beschikbaar blijft, maar hierbij de volgende brochures van Kvik (adviesprijs vs verkoopprijs apparatuur) van Siemens, Neff, AEG en Bosch. Ik heb de vraag nog uitstaan of deze prijzen nog actueel zijn.

https://we.tl/t-GW7YTmchGC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Barry schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 23:25:
Kunnen we dan heel Siemens niet beter afschaffen aangezien 99% Siemens wilt? Dit merk is gemaakt voor onzinnige gadgets.
Ook een beetje overdreven niet? Siemens apparatuur is naast deze gadgets ook gewoon degelijk (tenminste mijn 17 jaar oude oven van Siemens werkt nog prima), ik betwijfel ten zeerste of mijn nieuwe Miele apparatuur het zo lang gaat volhouden. Nieuwe Siemens apparatuur waarschijnlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Z___Z schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:54:
[...]

Ook een beetje overdreven niet? Siemens apparatuur is naast deze gadgets ook gewoon degelijk (tenminste mijn 17 jaar oude oven van Siemens werkt nog prima), ik betwijfel ten zeerste of mijn nieuwe Miele apparatuur het zo lang gaat volhouden. Nieuwe Siemens apparatuur waarschijnlijk ook niet.
Natuurlijk wel, misschien niet alle bells and whistles. Maar de basisfunctionaliteit blijft het wel doen hoor.
Over 10+ jaar zijn de apps die we gebruiken ongetwijfeld anders, dat deel begrijp ik dus ook niet zo goed van waarom mensen het allemaal zo graag willen hebben.

Leuk dat je vaatwasser via je connected home kan werken, maar wat is de meerwaarde? Want het nadeel is dat als er iets verandert in de manier waarop IOT werkt.. Is de kans groot dat je over een paar jaar die functionaliteit niet meer kunt gebruiken. Je maakt zelf de levensduur korter op die manier ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:41
Nu sta ik op het punt een IKEA keuken te bestellen met onder andere het volgende witgoed:
IKEA Rengora vaatwasser
IKEA Tinad koelkast

Snap dat het een discutabele vraag is maar iemand die iets zeggen kan over de kwaliteit van deze apparaten? Met name over de vaatwasser (die van Electrolux is) lees ik wisselende verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
rockerpoet schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:44:
Nu sta ik op het punt een IKEA keuken te bestellen met onder andere het volgende witgoed:
IKEA Rengora vaatwasser
IKEA Tinad koelkast

Snap dat het een discutabele vraag is maar iemand die iets zeggen kan over de kwaliteit van deze apparaten? Met name over de vaatwasser (die van Electrolux is) lees ik wisselende verhalen.
Is dat tegenwoordig geen Bosch meer? Ik dacht dat alle Ikea rebranded Bosch was.
Pagina: 1 ... 332 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1