• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:47
mitsumark schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 00:43:
[...]

Vanuit de kruipruimte 2 meter doortrekken?
Ik krijg helaas geen kruipruimte.

BlaBlaBla

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Kelly schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 02:12:
[...]

Ik zag het zo een beetje voor me.. dat is toch niet zo gek veel groter? Ik weet dat krap is.. maar je kan er wel van 2 kanten langs (doorloop tussen keukeneiland rechts en links)..

[Afbeelding]
Dit is wel aanzienlijk groter dan jouw ruimte, helaas. Je hebt volgens de tekening 2,20 meter tussen eiland en muur. Zoals iemand anders al voorrekenende, bankje is al gauw >60cm diep, tafel 100cm, zit je aan 1,6 meter en heb je dus 60cm over voor stoelen en tussenruimte. Ik denk dat als je aangeschoven aan een stoel zit, je alsnog al snel 40cm diepte gebruikt. Dan heb ik het nog niet over tussenruimte om te gaan zitten, kastjes te gebruiken, etc.

Natuurlijk heb je wat opties (smalle tafel, ondiep bankje, eiland minder diep maken wellicht), maar dan wordt het een beetje een eiland met wat dingen eromheen geperst.

Ik zou het eens proberen uit te tekenen op de vloer (met tape die maten afplakken), dan krijg je wellicht een beter idee van de beschikbare ruimte. Als het mijn keuken was zou ik het eiland een kwartslag draaien en er een schiereiland van maken.

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:24
Een kleine update over de voortgang van onze keuken. Zoals eerder gedeeld hebben wij in december een keuken gekocht met apparatuur van Neff. Heeft de verkopende partij (Pelma, DB Keukens) in januari aangegeven dat er leverproblemen zijn en ze geen garanties meer kunnen geven op de levering van de apparatuur.
We hebben in de tussentijd gevraagd om een alternatief voorstel, dat kwam na lang aandringen met enkel apparatuur (dus nog geen prijs). Na een reactie daarop met onze bedenkingen daarbij en het verzoek om beide opties (financieel) uit te werken, is er nu eindelijk een compleet overzicht. Hetgeen ik al wel verwachtte is waar gebleken; de modellen van ATAG zijn allemaal significant duurder.

We hebben nu onderstaande opties nog als keuze en ben vooral benieuwd naar welke keuze nu de handigste is. Wat zijn jullie ideeën over de voorgestelde apparatuur, welke lijkt het beste te passen?

Originele voorstel
Kookplaat met afzuiging: Neff T58TL6EN2
Neff B47CR22G0 (gewone oven 60cm)
Neff B47FS26G0 (stoomoven 60cm)
Neff KI1816DE0 (koelkast 319l)
Neff S157ZB800E (vaatwasser, met zeolith)

Totaalprijs: €8295,-

Voorstel met ATAG ovens, met draaiknoppen
Kookplaat met afzuiging: Miele KMDA 7634 FR
Gewone oven: ATAG OX66121D
Stoomoven: ATAG CS66121D
Koelkast: ATAG KD26178A
Vaatwasser: ATAG VA7114RT
Totaalprijs €9107,-

Voorstel met ATAG ovens uit Magna lijn
Gewone oven: ATAG ZX6674M
Stoomoven: ATAG CS6674M
Totaalprijs €10.090

NB Op beide voorstellen is een coulancekorting gegeven. Het verschil is volgens hen voor 50% aan ons en 50% aan hen toegerekend.

Dance with the stars

• Strider
Strider schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:45:
Ik ben weer aan het kijken naar mijn keukentekening en ik denk dat ik spijt ga krijgen van het leidingplan wat ik bij de aannemer van mijn nieuwbouwhuis vorig jaar heb ingediend.

Hoe langer ik erover nadenk hoe logischer het mij lijkt als ik de vaatwasser onder de oven plaats, niet zoals nu in het eiland langs de kraan.

Voordelen:
1. Vaatwasser op hoogte
2. Meer plek voor brede lades in het eiland (90cm)
3. Lades in een kast is onpraktischer, eerst deurtje open, dan de lade open.

Nadelen:
1. Geen?

Alleen ik heb mijn leidingwerk al doorgegeven, wijzigen is echt onmogelijk ondanks dat de bouw nog niet gestart is. Misschien dat ik nog koudwater van de meterkast kan krijgen, maar dan zit ik nog steeds met de afvoer.
Nu vraag ik mij af hoe jullie als ervaringsdeskundigen hier tegenaan kijken. Klopt het dat de vaatwasser in mijn opstelling beter onder de oven geplaatst zou kunnen worden? Ik kom het overigens in keukenzaken niet heel vaak tegen, daar staat de vaatwasser bijna altijd langs de spoelbak gemonteerd.

Opstelling floorplanner
[Afbeelding]

Technische tekening
[Afbeelding]
Kan iemand met kennis over leidingwerk in een keuken eens kijken naar de technische keukentekening die BIM voor mij heeft gemaakt. Dat was overigens vorig jaar in december al.
Ik mis de koudwaterleiding + afvoer van de vaatwasser in deze tekening. Ik denk dat BIM er vanuit is gegaan dat je dit ook wel makkelijk kunt aftakken van de spoelbak WAK aansluiting. Maar in de originele tekening van de standaard keuken stond wel een aparte koudwaterleiding voor de vaatwasser ingetekend.

In de offerte voor het leidingplan heeft de aannemer (aan de hand van de technische tekening) ook geen kosten doorberekend voor het verplaatsen van de koudwaterleiding + afvoer van de vaatwasser.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/efsgdAZ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UiRdT26.png

Nu zou je denken dat dit misschien standaard is. Dit is een keuken voor een nieuwbouwhuis, ik ben vorig jaar ook bij de aangesloten keukenleverancier geweest, zij hebben ook een keuken getekend voor mij en in de offerte van het leidingplan hebben zij wel de verplaatsing van de koudwaterleiding en afvoer voor de vaatwasser meegenomen :?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l9IazWV.png

BlaBlaBla

• Kelly
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 24-05-2022
mitsumark schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 23:07:
[...]

2m35 lijkt mij veel te krap voor bankje, tafel, stoelen en loopruimte, 2m25 helemaal.
Een bankje is al gauw 60cm, soms 70 (incl leuning). Dan 10cm tussen bank en tafel om te bewegen.
Tafel van 2m40 lang is vaak 1m breed, 90cm kan ook, 80 breed is echt heel smal (kan mooi zijn).
Als je dan ook nog aan tafel zit is er geen loopruimte meer en kun je die kastjes niet open doen, lijkt me erg onhandig...
In dit topic houdt men vaak aan dat een ruimte 5m10 echt minimum is, 5m40 is OK, 5m70 comfortabel en 6m lekker ruim.
Jij wilt het met 4m25... Ik denk dat je een eiland uit je hoofd moet zetten.

Edit: je ruimte is 4m80 breed, maar dan nog... Wordt krap.
Mj2sL schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:15:
[...]

Dit is wel aanzienlijk groter dan jouw ruimte, helaas. Je hebt volgens de tekening 2,20 meter tussen eiland en muur. Zoals iemand anders al voorrekenende, bankje is al gauw >60cm diep, tafel 100cm, zit je aan 1,6 meter en heb je dus 60cm over voor stoelen en tussenruimte. Ik denk dat als je aangeschoven aan een stoel zit, je alsnog al snel 40cm diepte gebruikt. Dan heb ik het nog niet over tussenruimte om te gaan zitten, kastjes te gebruiken, etc.

Natuurlijk heb je wat opties (smalle tafel, ondiep bankje, eiland minder diep maken wellicht), maar dan wordt het een beetje een eiland met wat dingen eromheen geperst.

Ik zou het eens proberen uit te tekenen op de vloer (met tape die maten afplakken), dan krijg je wellicht een beter idee van de beschikbare ruimte. Als het mijn keuken was zou ik het eiland een kwartslag draaien en er een schiereiland van maken.
Waaruit blijkt dat dit veel groter is dan? Dat kookeiland lijkt me ook niet zo gek veel dieper dam 90 cm?

• Kelly
Rostares schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:52:
Ik heb precies zo'n opstelling. En het is krap. Wij vinden het niet (te) krap, maar kan mij heel goed voorstellen dat veel mensen dat wel vinden. Wij hebben een tafel van 200*90 en de ruimte tussen het (schiereiland) en de muur is 250cm.

We hebben bewust de ruimte tussen het spoelgedeelte en kookgedeelte (schiereiland) klein gehouden, zodat we wat meer ruimte aan de zitzijde overhielden. Daar hebben we geen spijt van. Maar wellicht is dat straks ook anders als de kinderen een stuk groter zijn. Nu bevalt het in ieder geval prima.
En met welke afmetingen dan? Heb je een foto?

Groet,

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-11 09:52
robbierzz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:15:
Een kleine update over de voortgang van onze keuken. Zoals eerder gedeeld hebben wij in december een keuken gekocht met apparatuur van Neff. Heeft de verkopende partij (Pelma, DB Keukens) in januari aangegeven dat er leverproblemen zijn en ze geen garanties meer kunnen geven op de levering van de apparatuur.
Wanneer is die geplande levering die ze niet meer kunnen garanderen? Wij hebben ook eind december Neff besteld voor montage in september 2022. Dus wel geinteresseerd.

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11 20:58
Kelly schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:59:
[...]

En met welke afmetingen dan? Heb je een foto?

Groet,
We hebben uiteindelijk de ruimte tussen kook en spoel 10 cm kleiner gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-o3tOVYJ6bMoMrQ5nAwuHsKQgk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6ZX0MkMCwl6QfiZWifE7QmKC.png?f=fotoalbum_large

Foto van hoe het er in het echt uitziet moet ik eventjes een momentje vinden dat het er een beetje toonbaar uit ziet ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door Rostares op 30-03-2022 14:26 ]

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-10 09:23

twu

Kelly schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:30:
[...]

Ok, ik ben benieuwd! Ja daar zit bij mij ook wel de twijfel... is er wel genoeg ruimte tussen t kookeiland en links om daar nog een tafel met stoelen en bank te plaatsen. Onze aanbouw moet nog komen in juni maar goed keuken moet nu onderhand wel besteld gaan worden. Waar hebben jullie de keuken van? Nog tips?
Jouw ruimte is echt niet breed genoeg voor een kastenwand + eiland + tafel/bank, zoals hiervoor benoemd is je minimale gewenste breedte echt 5,40-5,50m om comfortabel te zitten en langs te lopen. Je zou echt niet willen dat je aan tafel zit en met je rug tegen de eiland leunt. Dit ziet er naar mijn mening ook niet uit en is het zonde van je eiland. Misschien andere opstelling mogelijk?

• robbierzz
WaterFire schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:07:
[...]

Wanneer is die geplande levering die ze niet meer kunnen garanderen? Wij hebben ook eind december Neff besteld voor montage in september 2022. Dus wel geinteresseerd.
We hebben in december de offerte getekend voor levering in juni. Toen was er nog geen sprake van (structurele) leverproblemen. De leverproblemen werden pas half januari medegedeeld toen we het voorbehoud van de overeenkomst af hadden gehaald.

Overigens wordt formeel geen standpunt ingenomen door de verkopende partij. Ze zeggen enkel de klanten te informeren over de mogelijke vertraging van bepaalde delen van de keuken. Ze laten het dus vooral afhangen van het moment van levering en willen dan pas zaken oplossen lijkt het.

Dance with the stars

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Kelly schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:48:
Waaruit blijkt dat dit veel groter is dan? Dat kookeiland lijkt me ook niet zo gek veel dieper dam 90 cm?
Ik denk dat je gelijk heb, als dat 60x60 tegels zijn tel ik er ongeveer 3,5 tussen het eiland en de muur (+-210cm in dat geval). Dan zou het eiland ongeveer 90cm diep zijn. Ik blijf overigens wel van mening dat het te krap is, maar het 'past' wel als je een ondiep bankje en een ondiepe tafel neemt.

• WaterFire
robbierzz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:57:
[...]
Overigens wordt formeel geen standpunt ingenomen door de verkopende partij. Ze zeggen enkel de klanten te informeren over de mogelijke vertraging van bepaalde delen van de keuken. Ze laten het dus vooral afhangen van het moment van levering en willen dan pas zaken oplossen lijkt het.
Ik hoef ze niet te verdedigen, maar ik heb er wel een bepaald beeld bij.
Zij krijgen van Neff (en alle anderen) dezelfde vage informatie. Als ze je zouden kunnen melden dat 18 juni helaas 11 juli wordt, dan ben je een stuk minder gefrustreerd dan nu. Maar dat weten ze niet, dus wat kunnen ze dan beloven? Je 5 juli bellen dat het toch augustus wordt is misschien nog wel erger. Nu kan je nog ingrijpen.

Daarbij ben jij natuurlijk geen uitzondering die ze moeten informeren, ze moeten hun 'hele' orderbestand doorwerken. En als de logische alternatieven net zo hard op backorder staan.. Tja..

Of die 50-50 verdeling klopt kan je alleen maar toetsen met een normale order. Als je sowieso al 40% margekorting krijgt in je bestaande order op je apparaten dan klinkt 50-50 opeens een stuk minder.

Ik heb de marges goed kunnen berekenen door de adviesprijzen van de site gewoon te vergelijken met de offerte (ik had ze per apparaat). Toen ik een apparaat wisselde wist ik op voorhand wat de nieuwe prijs ging worden, toch wel makkelijk.

Voor myself: misschien kan ik niet meer doen dan hopen dat tijdens de vakanties in juli/augustus er minder gemonteerd wordt, maar wel vol geproduceerd. Beetje de backlog wegwerken daar.

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:42
Nog steeds al die mensen die persé een keukeneiland willen en zo weinig mensen die mijns inziens daadwerkelijk de juiste ruimte er voor hebben. Gek gemaakt door mooie plaatjes op Instagram en Pinterest? Status? Ik snap het niet 8)7

• WaterFire
VChunky schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:56:
Nog steeds al die mensen die persé een keukeneiland willen en zo weinig mensen die mijns inziens daadwerkelijk de juiste ruimte er voor hebben. Gek gemaakt door mooie plaatjes op Instagram en Pinterest? Status? Ik snap het niet 8)7
Da's niet zo gek toch? Ieder TV woonprogramma heeft een eiland, visgraat vloer en zwarte metalen deuren. Marketing werkt.. ;)

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:34
Een eiland ziet er vaak heel mooi uit, omdat het op foto’s en in showrooms in de ruimte staat. Het is vaak moeilijk voor te stellen hoe dat in je eigen ruimte oogt, zeker als je die ruimte alleen nog maar op de tekening van je nieuwbouwwoning hebt.
Dat geldt ook voor de hoeveel ruimte op je werkblad. Hoe vaak komt hier niet een keukendesign voorbij met werkelijk alle mogelijke apparatuur erin, hipperdepip afzuiginstallatie, quooker etc, en dan functionele werkruimte tussen spoelbak en kookplaat van net 60 cm. Dat het lastig/niet praktisch is, merk je pas als de keuken is geplaatst.
Dus tip die ik iedereen die nog zoekt zou meegeven: investeer in ruimte.

• Strider
Ik denk dat een schiereiland vaker de beste tussenweg is, ook bij mij, maarja ik krijg mijn vriendin hier niet overtuigd :+

Nu hebben we gewoon een kleine keuken in een aparte kleine ruimte met 90cm tussenruimte, geen eiland, geen quooker, geen duur composiet blad, 28L oven, 45cm vaatwasser, herrie afzuigkap en ik mis eigenlijk helemaal niets. We kunnen er prima koken.
Het is allemaal pure luxe wat je niet perse nodig hebt, maar het staat wel fancy, vooral in de showrooms.

[ Voor 27% gewijzigd door Strider op 30-03-2022 16:52 ]

BlaBlaBla

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10 15:40

siemenz

Koetje

Nou ladies and gentleman. We’ve got him!

Althans…. Bijna dan. Naast dat de stoomoven nog ontbreekt (wisten we. Geen probleem) Is er een verkeerd blad bij geleverd. Wel zwart maar niet de juiste afwerking. Fout is meteen erkend en wordt keurig vervangen en het huidige blad is dan het voorlopige noodblad haha.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vyFr5ffH7iPw2cbGhYSOlEjrhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6hHK75YduAptBYeckj736yn7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Q1wUIXyCLdWCYA2ZaNtF0jr914=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcHfDEj9nJZRrz7Lk4gExURb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoQnG_KBzNmbxOzXRdfdeMfBYdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uE2AKPV6syeA28sYpeXWu0XA.jpg?f=fotoalbum_large

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 20:01

twi

siemenz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:53:

Althans…. Bijna dan. Naast dat de stoomoven nog ontbreekt (wisten we. Geen probleem) Is er een verkeerd blad bij geleverd. Wel zwart maar niet de juiste afwerking. Fout is meteen erkend en wordt keurig vervangen en het huidige blad is dan het voorlopige noodblad haha.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow! Nice. Mag ik lui zijn en vragen welk type keuken en kleur front dit is?

/edit: NEXT125 Type NX240? Kleur zie ik je in posthistorie veel over twijfelen. Kobaltgroen?

[ Voor 3% gewijzigd door twi op 30-03-2022 20:18 ]

• Kelly
Rostares schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:25:
[...]

We hebben uiteindelijk de ruimte tussen kook en spoel 10 cm kleiner gemaakt.

[Afbeelding]

Foto van hoe het er in het echt uitziet moet ik eventjes een momentje vinden dat het er een beetje toonbaar uit ziet ;-)
Ben heel benieuwd naar een foto! Jou ruimte is nog wel wat breder.. maar... wij gaan ook nog kijken of we iets met de breedte kunnen doen

• siemenz

siemenz

Koetje

twi schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:01:
[...]

Wow! Nice. Mag ik lui zijn en vragen welk type keuken en kleur front dit is?

/edit: NEXT125 Type NX240? Kleur zie ik je in posthistorie veel over twijfelen. Kobaltgroen?
Next nx510 Kobalt Groen! Ben geswitcht van nx240 (zwart fenix) naar deze (lak) kleur

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
siemenz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:56:
[...]

Next nx510 Kobalt Groen! Ben geswitcht van nx240 (zwart fenix) naar deze (lak) kleur
Wat is de meerprijs van NX510 boven NX240? Wij hebben nu NX240 in de bestelling staan, maar dit ziet er echt heel mooi uit 👍

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:38
siemenz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:56:
[...]

In je nis heb je ongelijke stopcontacten :P >:) .

Ziet er strak uit! Gaat het goed met het opendraaien van je kasten? Ik heb uiteindelijk een extra millimeter moeten creëren omdat anders de koelkast deur aanliep. Nu zit ik op 3mm maar ook jouw wand lijkt erg krap.

• siemenz

siemenz

Koetje

Z___Z schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:02:
[...]

Wat is de meerprijs van NX510 boven NX240? Wij hebben nu NX240 in de bestelling staan, maar dit ziet er echt heel mooi uit 👍
Bij ons cq 1500

• siemenz

siemenz

Koetje

GeeMoney schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:03:
[...]

In je nis heb je ongelijke stopcontacten :P >:) .

Ziet er strak uit! Gaat het goed met het opendraaien van je kasten? Ik heb uiteindelijk een extra millimeter moeten creëren omdat anders de koelkast deur aanliep. Nu zit ik op 3mm maar ook jouw wand lijkt erg krap.
Nee afstand gaat goed ! Stopcontact kan iets gedraaid worden

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:38
siemenz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:10:
[...]

Nee afstand gaat goed ! Stopcontact kan iets gedraaid worden
Ik doelde meer op de aantallen :9 .
Links 3, rechts 2 :).

• Kelly
[...]

Bedoel je dus zoals de foto hier een paar posts boven van themoonman? Daar hebben wel aam gedacht.. pfoeh ik vind t lastig. Mijn vriend wilde t kookeiland niet alleen ik hou niet van open ruimtes en vind een kookeiland gezellig. Alleen ik vind het ook nutteloos een aanbouw te gaan realiseren als we vervolgens de eettafel alsnog in de woonkamer gaan zetten...

• siemenz

siemenz

Koetje

GeeMoney schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:13:
[...]

Ik doelde meer op de aantallen :9 .
Links 3, rechts 2 :).
Links is 2 stopcontacten en een schakelaar voor de spotjes (die uiteindelijk hue zijn geworden dus schakelaar niet nodig )

• Rostares
Kelly schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:16:
[...]

Ben heel benieuwd naar een foto! Jou ruimte is nog wel wat breder.. maar... wij gaan ook nog kijken of we iets met de breedte kunnen doen
Ik heb de foto's even via een DM gestuurd.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoi allemaal,

Ik zit ook nog even te dubben over wat ik moet met mijn keuken. Model merk en leverancier zijn bekend, indeling ook. Hardware zijn we grotendeels over uit, een aantal dingen laten we nog even open tot we weten wat de overwaarde van het huidige pand is (Die AdoraDish V6000 met Optilift is wel heel gaaf :P )

Punt is dat we zitten te dubben wat we moeten met het blad van het kookeiland. Dat eiland komt er zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjSpTA5mEfB8X8ZDfzeTZlxP04k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wlgnex6ZajuNY5VULXRTU720.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHYS3bAeMeTwPtpSpOVLxq21yD4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pjxKfr4yh9AfaYeIH1QMSCoY.png?f=fotoalbum_tile

Nu heeft het eiland 2 functies, koken aan de ene kant en alcohol consumeren aan de andere kant. Voor het eerste wil ik graag een RVS blad gewoon omdat het kookporno is zo fijn schoonmaakt en hufterproof is. Voor het tweede deel is RVS erg koud en willen we waarschijnlijk een houten Spekva blaadje of wat composiet.

Dat is best lastig omdat er hoogteverschil in zit. RVS kun je volgens mij niet oneindig opdikken, en hout kan niet enorm dun worden. Composiet kan dat volgens mij wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVraEv5H8YNaX1CV69Ynufyj4o8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5EBBWVlJljC40hQNtqCXgQaP.png?f=fotoalbum_large
Phear my paint skillzz. Groen = bardeel, waar dus geen kastjes onder staan.

Puur op basis van gebruik kom je op zoiets uit, de bar zit aan de halve kant van 1 kant van het eiland, en aan de zijkant. De hele kant bar maken is lastig omdat daar ijskasten onder komen. De zijkant is te kort voor 3 man, dus deze tussenoplossing moet het worden.

Nu vindt de keukenleverancier dit wel een beetje postzegeltjesgepruts en is hij bang dat de het linkerdeel van het plaatje door gaat hangen. Dat eerste argument snap ik wel maar zie ik niet hoe anders te doen, en het tweede deel vind ik ook wel spannend. Een pootje zetten lijkt me niet de bedoeling, een beugel of profieltje horizontaal onder het blad monteren dat afsteunt tegen de zijwand van het eiland moet volgens mij wel kunnen.

Qua strakheid overweeg ik eigenlijk om gewoon 50-50 te werken met RVS en hout/composiet. De achterste helft RVS, de voorste helft het andere materiaal. Dan heeft de derde bar-hanger een reden om een Jaeger extra te drinken maar is het wel stukken strakker ;).

Hoe zouden jullie dit doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 30-03-2022 22:17 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-11 23:37
robbierzz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:15:
We hebben in de tussentijd gevraagd om een alternatief voorstel, dat kwam na lang aandringen met enkel apparatuur (dus nog geen prijs). Na een reactie daarop met onze bedenkingen daarbij en het verzoek om beide opties (financieel) uit te werken, is er nu eindelijk een compleet overzicht. Hetgeen ik al wel verwachtte is waar gebleken; de modellen van ATAG zijn allemaal significant duurder.

We hebben nu onderstaande opties nog als keuze en ben vooral benieuwd naar welke keuze nu de handigste is. Wat zijn jullie ideeën over de voorgestelde apparatuur, welke lijkt het beste te passen?

Originele voorstel
Kookplaat met afzuiging: Neff T58TL6EN2
Neff B47CR22G0 (gewone oven 60cm)
Neff B47FS26G0 (stoomoven 60cm)
Neff KI1816DE0 (koelkast 319l)
Neff S157ZB800E (vaatwasser, met zeolith)

Totaalprijs: €8295,-

Voorstel met ATAG ovens, met draaiknoppen
Gewone oven: ATAG OX66121D
Stoomoven: ATAG CS66121D
Totaalprijs €9107,-

Voorstel met ATAG ovens uit Magna lijn
Gewone oven: ATAG ZX6674M
Stoomoven: ATAG CS6674M
Totaalprijs €10.090

NB Op beide voorstellen is een coulancekorting gegeven. Het verschil is volgens hen voor 50% aan ons en 50% aan hen toegerekend.
Het zijn mooie voorstellen ik heb niet het idee dat ATAG apparatuur veel onderdoet aan NEFF. Dat je bij vier apparaten acht jaar garantie kan krijgen geeft je ook zekerheid. Wat betreft de prijs mijn keukenboer rekende standaard 20% korting op de adviesprijs. Dat was zonder onderhandelen. Daarmee moet je met het tweede voorstel all aardig dicht bij de prijs van de apparatuur van NEFF komen. Ik zou aandringen om de prijs aan te passen. Anders de apparatuur ergens anders bestellen.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-11 22:36
Boudewijn schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:07:

Dat is best lastig omdat er hoogteverschil in zit. RVS kun je volgens mij niet oneindig opdikken, en hout kan niet enorm dun worden. Composiet kan dat volgens mij wel.

Nu geen RVS meer, maar in de 3 vorige huizen wel (wil weer terug;) naar RVS)
In alle gevallen zat er een watervast verlijmde multiplex plaat onder. RVS is van zichzelf niet stabiel, tenzij het erg dik wordt. Zover ik weet wordt dat altijd ondersteund door iets, in ons geval multiplex. Dan zou het zo dik moeten kunnen worden als jij wilt.

Tenzij je juist die smalle look wil. Overigens zou ik het dan niet erg vinden als RVS laag ligt en het hout 4 cm dik is. Dan heb je wel een mooi verschil.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Loft schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 00:07:
[...]

Nu geen RVS meer, maar in de 3 vorige huizen wel (wil weer terug;) naar RVS)
In alle gevallen zat er een watervast verlijmbe multiplex plaat onder. RVS is van zichzelf niet stabiel, tenzij het erg dik wordt. Zover ik weet wordt dat altijd ondersteund door iets, in ons geval multiplex. Dan zou het zo dik moeten kunnen worden als jij wilt.

Tenzij je juist die smalle look wil. Overigens zou ik het dan niet erg vinden als RVS laag ligt en het hout 4 cm dik is. Dan heb je wel een mooi verschil.
Check. Ja ik vermoedde al dat er wat onder zit, heel dik RVS is naast loodzwaar niet te betalen. Of je moet naar opgedikt gaan kijken.

Wij willen denk ik of beide hetzelfde (kun je makkelijk materiaal afzetten vanaf kook-kant naar niet-kook-kant) of juist een verschil. Geen 3mm oid, dan ziet het er uit als "ik wil wel maar kan niet". Persoonlijk grote voorkeur voor gewoon even hoog.

Qua RVS:Wat waren jouw beweegredenen? Mijn dame vindt het "niet zo mooi" maar duldt het geloof ik wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 31-03-2022 00:42 ]

• Loft
Boudewijn schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 00:41:
[...]

Check. Ja ik vermoedde al dat er wat onder zit, heel dik RVS is naast loodzwaar niet te betalen. Of je moet naar opgedikt gaan kijken.

Wij willen denk ik of beide hetzelfde (kun je makkelijk materiaal afzetten vanaf kook-kant naar niet-kook-kant) of juist een verschil. Geen 3mm oid, dan ziet het er uit als "ik wil wel maar kan niet". Persoonlijk grote voorkeur voor gewoon even hoog.

Qua RVS:Wat waren jouw beweegredenen? Mijn dame vindt het "niet zo mooi" maar duldt het geloof ik wel.
Eerste 2 huizen waren huurhuizen, daarin konden we niet kiezen. Het zat er gewoon in. In vorige (koop)huis bewust voor gekozen.
De eerste paar krassen denk je, oneeeee... En daarna boeit het niet meer omdat het een heel egaal beeld geeft. Belangrijkste redenen: Clean, onverwoestbaar, makkelijk schoon te houden, goedkoper en paste bij de look van het interieur.

Dat schoonmaken is zo verschrikkelijk fijn. Met hardsteen veel meer werk aan :/

• Loft
Boudewijn schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 00:41:
[...]

Met clean zowel het schoonmaak gemak, als ook de uitstraling.

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-11 15:49

Japser

Jeej!

Misschien een stomme vraag maar volgende situatie:

We hebben een keuken laten ontwerpen bij winkel A en een 3D tekening en offerte gekregen. Nu wil ik nog naar winkel B & C , kan ik dan gewoon die offerte bij hun neerleggen om te kijken of ze kunnen matchen of betere prijs kunnen maken?

Hoe werkt zoiets? Ik wil ook niet tijd verspillen door elke winkel 2-3 uur te gaan zitten om iets vanaf het begin te tekenen .

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-11 11:01

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
d:)b Weet ik ook weer wat ik kan verwachten, zelfde kleuren hier.

• Strider

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hele mooie keuken zeg.
Mag ik vragen waarom je hebt gekozen om je kookplaat in het blad te laten vallen? Dat ziet er wel strakker uit, maar de kitranden lopen denk ik wel snel vol met vuil.

Wat voor formaat eiland is dit eigenlijk, en hoe breed is je koffie corner? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Strider op 31-03-2022 11:12 ]

BlaBlaBla

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vette keuken! Jammer van het blad, maar mooi dat ze het gelijk erkennen en op gaan lossen.
Welke kleur heb je op de wanden?

• robbierzz
WaterFire schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:55:
[...]

Ik hoef ze niet te verdedigen, maar ik heb er wel een bepaald beeld bij.
Zij krijgen van Neff (en alle anderen) dezelfde vage informatie. Als ze je zouden kunnen melden dat 18 juni helaas 11 juli wordt, dan ben je een stuk minder gefrustreerd dan nu. Maar dat weten ze niet, dus wat kunnen ze dan beloven? Je 5 juli bellen dat het toch augustus wordt is misschien nog wel erger. Nu kan je nog ingrijpen.

Daarbij ben jij natuurlijk geen uitzondering die ze moeten informeren, ze moeten hun 'hele' orderbestand doorwerken. En als de logische alternatieven net zo hard op backorder staan.. Tja..

Of die 50-50 verdeling klopt kan je alleen maar toetsen met een normale order. Als je sowieso al 40% margekorting krijgt in je bestaande order op je apparaten dan klinkt 50-50 opeens een stuk minder.

Ik heb de marges goed kunnen berekenen door de adviesprijzen van de site gewoon te vergelijken met de offerte (ik had ze per apparaat). Toen ik een apparaat wisselde wist ik op voorhand wat de nieuwe prijs ging worden, toch wel makkelijk.

Voor myself: misschien kan ik niet meer doen dan hopen dat tijdens de vakanties in juli/augustus er minder gemonteerd wordt, maar wel vol geproduceerd. Beetje de backlog wegwerken daar.
Ik ben het wel met je eens dat het een marktomstandigheid is en het hen ook niet geheel toe te rekenen is. Toch vind ik het frappant dat we eind december nog ' gestuurd' werden richting NEFF met mooie korting en vervolgens twee weken later te horen krijgen dat de levering ervan op losse schroeven staat. Dit terwijl de overeenkomst gewoon 'vast ligt' .

Nu ingrijpen betekent blijkbaar per definitie meer uitgeven. Ja blijkbaar krijg ik nu wat extra korting tov nieuwe klanten die dezelfde producten kiezen, maar moet zeggen dat zelfs met die korting er zomaar 10% bij opgeteld wordt. En waarvoor? Zekerheid van levering? Is dat niet iets wat we hadden afgesproken in de overeenkomst en deze na moeten komen?

Ik ben niet tegen het merk ATAG, maar de deal lijkt me beperkt. Want inderdaad, de retailprijs online voor beide voorstellen ligt zondermeer 1000EUR lager. Nu vind ik het niet erg dat de keukenverkoper ook nog wat geld verdiend aan de order, maar niet op iets waarop zij grip hadden moeten hebben.

Overigens ligt de catalogusprijs van de hele set niet ver uit elkaar (50 eur meer voor de ATAG producten uit de Magna lijn).
LemonC200 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:27:
[...]

Het zijn mooie voorstellen ik heb niet het idee dat ATAG apparatuur veel onderdoet aan NEFF. Dat je bij vier apparaten acht jaar garantie kan krijgen geeft je ook zekerheid. Wat betreft de prijs mijn keukenboer rekende standaard 20% korting op de adviesprijs. Dat was zonder onderhandelen. Daarmee moet je met het tweede voorstel all aardig dicht bij de prijs van de apparatuur van NEFF komen. Ik zou aandringen om de prijs aan te passen. Anders de apparatuur ergens anders bestellen.
Thanks voor je bevestiging dat ATAG wellicht niet onderdoet voor NEFF. We gaan inderdaad nog in gesprek over het voorstel en de bijbehorende prijzen.. Hopelijk gaat daar dan iets uitkomen waar we onszelf 'senang' bij voelen.

Dance with the stars

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-11 20:52
Ook ik meld me maar eens in dit topic. Wellicht zijn er ervaringsdeskundigen die nog wat puntjes uit ontwerp of offerte halen voordat ik akkoord geef.

Ben bij meerdere zaken geweest (bewust geen DMG-leden), en uiteindelijk bij een lokale keukenleverancier (nabij Eindhoven) het beste gevoel.
Meerdere gesprekken, goed bereikbaar, nemen de tijd enzovoorts.
Nu dan het ontwerp;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ckPK9q5OnAA4b4DS0z_w5q5XFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/twOjMP0XM5A7kpMg65YdAMq4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddB2EaqqNFnJ2SOM8_GdYw1Gi0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7trWM3LLqwvDOT3gSaNfAZF2.jpg?f=fotoalbum_large

Noot: het muurtje aan het "eiland"kan niet weg, en de vloertegels zijn ook nader te bepalen (huidige vloer heeft marmeren tegeltjes en wordt vervangen door nieuwe tegels met vloerverwarming).

Aan inbouwapparatuur het volgende;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMXJRvoemIYP8EAkcXRZT1oqBf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ed0crMuIWAvgvGCSO2V3uYOt.jpg?f=fotoalbum_large

De Quooker + zeeppomp wordt uit de huidige keuken overgenomen (die zijn net 2 maanden oud)

een vriezer is niet nodig, die staat in de bergkast.
De afzuigkap krijgt een afzuiging naar buiten, een wens van mij.

Het blad is van Dekker, dekton kleur kelya (keramisch). Kleur van de kastjes is heel licht grijs.

verlichting onder de plank en onder de kastjes (Hue)

Nog tips die jullie hebben hierop?

alvast bedankt,
floris

de prijs van al dit moois? 20.000,- euro.

• siemenz

siemenz

Koetje

Strider schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:11:
[...]

Hele mooie keuken zeg.
Mag ik vragen waarom je hebt gekozen om je kookplaat in het blad te laten vallen? Dat ziet er wel strakker uit, maar de kitranden lopen denk ik wel snel vol met vuil.

Wij vonden inderdaad vlakbouw gewoon veel mooier, we gaan het zien met die kitranden! Geen idee

Formaat eiland is 3.10 x 1.10
Formaat Koffie Corner is 1.20

• siemenz

siemenz

Koetje

SquareOne schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:15:
[...]

Vette keuken! Jammer van het blad, maar mooi dat ze het gelijk erkennen en op gaan lossen.
Welke kleur heb je op de wanden?
Ja spijtig. Maar tis niet anders.

Ik heb 2 kleuren op de wand van een klein maar kwalitatief hoogwaardig merk genaamd Lab Paint

Spider Mum
Mist

Past perfect bij deze groene keuken

• franssie
  • Laatst online: 11:44

franssie

Save the albatross

@Maardiweb Leuk gedaan inderdaad met die uitsparing, inderdaad leuk 'custom shop' effect.
offtopic:
Ik zou er zelf wat strakkere wandcontactdozen gebruikt hebben of deze vervangen, je keuken verdient beter :+

EDIT: lol een post van 5 jaar oud - lekker wakker ben ik 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 31-03-2022 15:03 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:51
siemenz schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:53:
[...]

Wij vonden inderdaad vlakbouw gewoon veel mooier, we gaan het zien met die kitranden! Geen idee

Formaat eiland is 3.10 x 1.10
Formaat Koffie Corner is 1.20
Voor wat betreft die kitranden kunje nu dus mooi testen.. aangezien je toch een nieuw blad moet. Kun je dan meteen aangeven of je de kookplaat verzonken of toch erop gemonteerd wilt hebben.
Dus ja.. vervelend dat het blad verkeerd geleverd is.. maar een mooie bijkomstigheid om te testen zo ;)

*sowieso

• franssie

franssie

Save the albatross

@flo-rist Mooie keuken. En aan de loopkant van het muurtje (moeilijk in te schatten hoe breed dat is) zou je evt nog een trolley neer kunnen zetten met je fruit en/of drank.
Heb je lades aan beide kanten van je kookeiland? Heerlijk om alles wat je gebruikt om de tafel te dekken (bestek, glazen etc) aan die kant te hebben, scheelt gewoon lopen en als iemand de tafel dekt loopt die niet in de weg in de keuken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Rostares
Hier de Bora ook vlakbouw (eigenlijk 1,5 mm erboven, vanwege warmtegevoeligheid SS blad) en geen enkel probleem met vuil in de kitranden (nu een half jaar in gebruik) moet ook wel zeggen dat het een Pietje precies was die hem erin heeft gelegd.

• flo-rist
@franssie , dank je.
Helaas is er niet genoeg diepte om van twee zijdes lades toe te passen.
Aan de eetkamerzijde zijn de kasten slechts 35cm diep, genoeg voor borden en wat glazen en dergelijke.
Aan de keukenkant zijn er wel lades voor kookgerei en kruiden onder het kookeiland.
Onder het koffiezetapparaat zitten besteklades

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:39
Hier zojuist bericht gekregen dat de stoomoven er ook aankomt (volgende week) 🎉
Daarmee de keuken compleet.

• Treepata
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10 08:15
Japser schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:44:

We hebben een keuken laten ontwerpen bij winkel A en een 3D tekening en offerte gekregen. Nu wil ik nog naar winkel B & C , kan ik dan gewoon die offerte bij hun neerleggen om te kijken of ze kunnen matchen of betere prijs kunnen maken?

Hoe werkt zoiets? Ik wil ook niet tijd verspillen door elke winkel 2-3 uur te gaan zitten om iets vanaf het begin te tekenen .
Wij hebben wel de 3D tekening en plattegrond gedeeld (wel bedrijfsnaam even onzichtbaar gemaakt). Scheelt je toch een hoop werk en maakt het voor de gesprekken makkelijker - maar hou genoeg ruimte voor eventuele betere voorstellen van de keukenspecialist.

Het delen van de offerte hebben we niet gedaan, maar we hebben wel uitgesproken dat we gesprekken voeren met "andere partijen" en wat zij ongeveer met de prijs deden (en dan nog lager inzetten uiteraard. Dus niet zeggen dat de concurrent een offerte had van 17k, maar van 15k.) Altijd lastig te zeggen of dat helpt of niet, maar je daagt de bedrijven zo wel uit om meteen iets met de prijs te doen.

Modern technology owes nature an apology.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:34
Japser schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:44:

Geen stomme vraag :-). Het hangt van je wensen af. Ben je erg content met het ontwerp, maar wil je een prijsvergelijking, dan kun je inderdaad best de eerdere plattegrond op tafel leggen (zonder naam bedrijf) en aangeven dat je zoiets in gedachten had en wat zij voor je kunnen betekenen. Vervolgens ga je ze op de offertes vergelijken en probeer je er zo goed mogelijk uit te komen.
Anders is het als je ook graag wat andere ideeën wilt zien. Dan kun je beter blanco beginnen, of aangeven dat je wel/geen eiland/U-vorm etc wilt. Je geeft dan alleen een plattegrond van de beschikbare ruimte.
Nadeel van je eerdere offerte op tafel leggen is dat ze van daaruit gaan rekenen, waardoor jij misschien een creatieve/goedkopere optie misloopt.

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 05:32
Potverdorie wat een keuken
<3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMMJGoiq5ABoQHn8aissu0x2Zu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMSsdftkUsfiRRYswZ59tPIE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLtVp9BMA-_s_SPpn6p86FMZvZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oD1KMOZgZvrna9IgUxrRZ5RY.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even wachten op het inmeten van het blad, dan helemaal blij!

[ Voor 28% gewijzigd door DrNizeGuy op 31-03-2022 19:39 ]

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-11 15:57
praliwi schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:25:
[...]

Is hier al wat over bekend? Of Siemens nog met nieuwe apparatuur komt? Ik kan zelf zo niks vinden maar zoek wellicht niet goed.

Moet mijn apparatuur rond februari 2023 hebben, dus zou eventueel nog even kunnen wachten met bestellen.
In september 2021 heb ik gehoord dat de huidige lijn in maart 2022 uit de collectie gehaald zou worden. Ik heb nog niets nieuws gezien.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 19:01
cville schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:33:
[...]

In september 2021 heb ik gehoord dat de huidige lijn in maart 2022 uit de collectie gehaald zou worden. Ik heb nog niets nieuws gezien.
Zal wel met de chip tekorten etc. te maken hebben.
Ik heb de apparaten feb 2023 op z'n vroegst nodig. Wat zijn tegenwoordig ongeveer de levertijden? Misschien kan ik nog even wachten met bestellen, lastig.

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-11 15:57
praliwi schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:39:
[...]

Zal wel met de chip tekorten etc. te maken hebben.
Ik heb de apparaten feb 2023 op z'n vroegst nodig. Wat zijn tegenwoordig ongeveer de levertijden? Misschien kan ik nog even wachten met bestellen, lastig.
Levertijden voor Siemens ongeveer 6 maanden. Ik ben ergens geweest waar ze niet bereid waren een 90cm inductiekookplaat van Siemens voor mij te bestellen; alleen als ik een hele keuken afneem.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

• siemenz

siemenz

Koetje

cville schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:43:
[...]

Levertijden voor Siemens ongeveer 6 maanden. Ik ben ergens geweest waar ze niet bereid waren een 90cm inductiekookplaat van Siemens voor mij te bestellen; alleen als ik een hele keuken afneem.
Anders gezegd : wij leveren onze machines alleen aan onze eigen klanten dus

• franssie

franssie

Save the albatross

siemenz schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:54:
[...]

Anders gezegd : wij leveren onze machines alleen aan onze eigen klanten dus
Lijkt me ook logisch, niet te verantwoorden als iemand op een kookplaat wacht die een keuken bij je besteld heeft, en dan hoort dat hetzelfde bedrijf wel levert aan een ander.
Ik zou dan best boos zijn ;-)

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 19:01
cville schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:43:
[...]

Dan wacht ik nog eventjes, hopende dat er een nieuwe lijn wordt gelanceerd. Jammer dat daar niks over bekend is, maar dat zal wel zijn om te voorkomen dat iedereen gaat wachten.

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-11 09:40
flo-rist schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:54:
Ook ik meld me maar eens in dit topic. Wellicht zijn er ervaringsdeskundigen die nog wat puntjes uit ontwerp of offerte halen voordat ik akkoord geef.

Ben bij meerdere zaken geweest (bewust geen DMG-leden), en uiteindelijk bij een lokale keukenleverancier (nabij Eindhoven) het beste gevoel.
Nu dan het ontwerp;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Noot: het muurtje aan het "eiland"kan niet weg, en de vloertegels zijn ook nader te bepalen (huidige vloer heeft marmeren tegeltjes en wordt vervangen door nieuwe tegels met vloerverwarming).

[Afbeelding]

De Quooker + zeeppomp wordt uit de huidige keuken overgenomen (die zijn net 2 maanden oud)

Het blad is van Dekker, dekton kleur kelya (keramisch). Kleur van de kastjes is heel licht grijs.

alvast bedankt,
floris

Waarom koken en spoelen zo uit elkaar trekken? Gokkend naar afm. Tegel ( 90x90?) een flinke tippel tussen de 2 delen. (Denk aan werkdriehoek)Naast koelkast en oven wil je aflegruimte. Koffie bij een kraan. Een tekening geeft duidelijkheid.

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 22:02
franssie schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:02:
@Maardiweb Leuk gedaan inderdaad met die uitsparing, inderdaad leuk 'custom shop' effect.
offtopic:
Ik zou er zelf wat strakkere wandcontactdozen gebruikt hebben of deze vervangen, je keuken verdient beter :+

EDIT: lol een post van 5 jaar oud - lekker wakker ben ik 8)7
haha ben nu wel benieuwd welke post je aan refereert :P

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:54
Voor mijn nog te bestellen Ikea keuken twijfel ik tussen Veddinge en Voxtorp deuren. Ik neig naar Veddinge ivm het prijsverschil van ongeveer €500 op een keuken van +/- 6k. Ik vraag mij sterk af hoe het zit met duurzaamheid. Volgens een IKEA verkoper maakt het weinig uit, denkt iemand daar anders over? Beide overigens 25 jaar garantie.

Materialen van de deuren:
Veddinge: hardboard, Acrylverf, Polyesterverf
Voxtorp: spaanplaat, kunststof folie, kunststof rand folie.

• FelixForte
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-03 20:55
Vraagje, is bij Bruynzeel het onderhandelen meer beperkt (dus een gratis Quooker moet kunnen), of echt 0.0? Ik weet dat het een nettoprijszaak is, dus ze zitten niet belachelijk in de boom als DMG. Maar mijn vraag is of ik nog zo’n 1000 euro er af kan krijgen / een bora of quooker gratis.

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:23
Strider schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:11:
[...]

Hele mooie keuken zeg.

Er gaat geen troep in de kitrand zitten. Gewoon zorgen dat de sparing precies geoot genoeg is, en netjes laten afkitten. Bij ons (wit blad en zwarte plaat en kit) zie je niks van vuil ophoping. Ook geen kruimels die blijven plakken.

• t14wo
rockerpoet schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:44:
Voor mijn nog te bestellen Ikea keuken twijfel ik tussen Veddinge en Voxtorp deuren. Ik neig naar Veddinge ivm het prijsverschil van ongeveer €500 op een keuken van +/- 6k. Ik vraag mij sterk af hoe het zit met duurzaamheid. Volgens een IKEA verkoper maakt het weinig uit, denkt iemand daar anders over? Beide overigens 25 jaar garantie.

Materialen van de deuren:
Veddinge: hardboard, Acrylverf, Polyesterverf
Voxtorp: spaanplaat, kunststof folie, kunststof rand folie.
Bij de ene heb je handvatten nodig, terwijl de andere greeploos is. Dus lijkt mij dat je de keuze daarop moet baseren. Daarnaast, het is allebei geen topspul, maar ik heb niet echt verschil gezien tussen beide. Bij Voxtorp heb je goedkope (mat wit) tot duur (eiken).

• franssie

franssie

Save the albatross

Maardiweb schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:02:
[...]

haha ben nu wel benieuwd welke post je aan refereert :P
Oh dat is simpel, een keuken van deze eeuw met WCD's van de vorige (die Jung serie is echt oud) ;-)

• knights16
  • Laatst online: 09:46
Source90 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:49:
Hier zojuist bericht gekregen dat de stoomoven er ook aankomt (volgende week) 🎉
Daarmee de keuken compleet.
Welk merk ? :-)

Nice!

PVoutput

• Strider
t14wo schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:02:
[...]

Er gaat geen troep in de kitrand zitten. Gewoon zorgen dat de sparing precies geoot genoeg is, en netjes laten afkitten. Bij ons (wit blad en zwarte plaat en kit) zie je niks van vuil ophoping. Ook geen kruimels die blijven plakken.
Maar dat lukt bij een composiet blad vaak niet zo goed als bij een kunststof blad. Ik zie in de showrooms ook vaak een lelijke kitrand zitten.

BlaBlaBla

• knights16
  • Laatst online: 09:46
[...]

Eens visualiseren helpt

Wij hebben ook een bank en eiland ernaast. Tafel van 90 cm en bij een bankje schuif je de bank al snel 10 cm over de tafel om lekker te zitten. Daar pak je dan alweer 20 cm mee

Wij hebben 2,50m van eiland tot muur en dat is dikke prima. Doorloop nog van circa 1,20 met aangeschoven stoelen.

PVoutput

• t14wo
Strider schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:37:
[...]

Maar dat lukt bij een composiet blad vaak niet zo goed als bij een kunststof blad. Ik zie in de showrooms ook vaak een lelijke kitrand zitten.
Daarom moet je het ook laten doen door iemand die dat 5x per dag doet. Ik heb het laten doen door de kerel die het aanrecht gemonteerd heeft. En dat is echt heel netjes gedaan. Zou ook niet weten waarom het bij een composiet blad minder goed zou gaan dan bij een kunstof blad.

Als je niet verzonken, maar de kookplaat erop legt, dan moet je toch nog steeds afkitten? Alleen moet je dan een driehoekige kitrand maken, wat nog veel moeilijker mooi te krijgen is.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:39
Miele DGC 7845.

Ergens in december volgens mij definitief akkoord op gegeven en besteld door verkoper.

• Vendetta_X
  • Niet online
praliwi schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:30:
[...]

Dan wacht ik nog eventjes, hopende dat er een nieuwe lijn wordt gelanceerd. Jammer dat daar niks over bekend is, maar dat zal wel zijn om te voorkomen dat iedereen gaat wachten.
Bij de meeste zaken krijg je gratis een upgrade naar het nieuwe model

• Jacco91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-10 22:47
Een tijd geleden heb ik dit topic een keuken gedeeld, waar we uiteindelijk niet voor zijn gegaan. Vandaag weer bij een keukenzaak geweest (een kleine onafhankelijke zaak in regio Den Haag). Mooie keuken getekend, maar ik wil toch eens jullie mening.

We zijn uitgekomen op een kastenwand met 4 hoge kasten (hoge koelkast, hoge vriezer, hoge kast met 45cm combioven + warmhoudlade en hoge kast met 60cm stoomoven) en 2 lage kasten met 2 bovenkasten (in de nis komt de keukenmachine met werkruimte). Daartegenover een eiland van 3m bij 1m met spoelen en koken en 2 zitplekken.

Keuken is van het merk(?) Selectiv PUR met kunstof fronten (lak kwam €3000 hoger uit en viel daarmee af).
Qua apparatuur Bosch serie 6 koelkast 178cm, Siemens IQ500 vriezer 178cm, Bosch 836 stoomoven 60cm, Bosch 836 combioven, Bosch 830 warmhoudlade, Bosch serie 6 vaatwasser en Bora Pure inductieplaat met recirculatie. -edit- Quooker nemen we mee, is daarom niet meegenomen.
Blad van Dekker composiet Evora Quarts in Polar Grey gepolijst.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb het idee dat het toch wel aan de prijs is. Van de apparatuur hebben we de korting omhoog gekregen van 20 naar 25% en verder was er volgens hem niks meer mogelijk. Wat denken jullie?

Members only:

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-11 22:31
Ik heb ongeveer hetzelfde:
Wand met 2 x hoge kk/vriezer
Nis van 1,20 zonder bovenkasten, maar met greeploze lade
2 kasten met 2 ovenes en warmhoudlade.
Eiland van 310x120 met Novy 5-pits plaat en Novy plafondunit.
Basic Qooker
Vaatwasser
Franke spoelbak.
Alle apparatuur AEG, vrij luxe versie

23.500
Verlichting zit er niet bij evenals het maken van de diverse Stollenwanden en plafondkoof.

[ Voor 5% gewijzigd door macfocus op 01-04-2022 08:04 ]

• Loft
FelixForte schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:01:
Vraagje, is bij Bruynzeel het onderhandelen meer beperkt (dus een gratis Quooker moet kunnen), of echt 0.0? Ik weet dat het een nettoprijszaak is, dus ze zitten niet belachelijk in de boom als DMG. Maar mijn vraag is of ik nog zo’n 1000 euro er af kan krijgen / een bora of quooker gratis.
Hangt heel erg af van de totaal prijs. Uit eindelijk gaat het bij hen ook om marges.
Dus heb je een keuken van 7500, met een cooker van 1000, dan gaat dat het niet worden.
Hen je een van 20.000 dan moet het kunnen. Ik denk zelfs dat het bij een keuken van 15.000 ook moet kunnen.

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:37
FelixForte schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:01:
Ik heb onlangs een keuken gekocht bij Bruynzeel maar kreeg er niets vanaf.

• Ladypurple
macfocus schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:04:
Ik heb ongeveer hetzelfde:
Wand met 2 x hoge kk/vriezer
Nis van 1,20 zonder bovenkasten, maar met greeploze lade
2 kasten met 2 ovenes en warmhoudlade.
Eiland van 310x120 met Novy 5-pits plaat en Novy plafondunit.
Basic Qooker
Vaatwasser
Franke spoelbak.
Alle apparatuur AEG, vrij luxe versie

23.500
Verlichting zit er niet bij evenals het maken van de diverse Stollenwanden en plafondkoof.
@Jacco91
Geen appels met eventuele peren....
Ik gok dat het ballerina met front pur is. Laden bijv. verhogen de prijs

• flo-rist
@Ladypurple , de afstand tussen eilandwerkblad en muurwerkblad is tussen de bladen zo'n 1.60meter, dus dat lijkt me prima te doen toch als afstand tussen kookplaat en wasbak?
Die koffiemachine is standalone, dus die gaat niet daar waar hij nu ingetekend is, maar naar de hoek van het L-vormige werkblad.

• Vendetta_X
  • Niet online
Valkje schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:03:
[...]

Ik heb onlangs een keuken gekocht bij Bruynzeel maar kreeg er niets vanaf.
Ik denk dat we o.b.v. berichten op het forum kunnen constateren dat onderhandelen steeds lastiger is geworden/winkels een vaste prijs leveren.

Mogelijke oorzaken (even uit de dikke duim):
-Verwachte prijsstijgingen (kopen voor vaste prijs, zo niet dan hebben ze je liever niet als klant)
-Vraag is nog steeds hoog, als koper heb je geen sterke onderhandelingspositie.

De marges voor de winkels zijn redelijk onzeker, dus er zal vooraf niet teveel worden weggegeven om klanten te scoren.

• Strider
Vendetta_X schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:40:
[...]

Ik denk dat we o.b.v. berichten op het forum kunnen constateren dat onderhandelen steeds lastiger is geworden/winkels een vaste prijs leveren.

-Verwachte prijsstijgingen (kopen voor vaste prijs, zo niet dan hebben ze je liever niet als klant)

De marges voor de winkels zijn redelijk onzeker, dus er zal vooraf niet teveel worden weggegeven om klanten te scoren.
Bij Bruynzeel is dit onderdeel van hun concept, dat was vorig jaar niet anders.

BlaBlaBla

• Ladypurple
flo-rist schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:21:
@Ladypurple , de afstand tussen eilandwerkblad en muurwerkblad is tussen de bladen zo'n 1.60meter, dus dat lijkt me prima te doen toch als afstand tussen kookplaat en wasbak?
Die koffiemachine is standalone, dus die gaat niet daar waar hij nu ingetekend is, maar naar de hoek van het L-vormige werkblad.
Als er voldoende ruimte is tussen spoel een kook heeft dat altijd mijn voorkeur.... kan ik aan de hand van afbeelding niet beoordelen. 1.60 zou ik veel vinden

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11 12:50
Vendetta_X schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:40:
[...]

Als klant onderhandelen over kortingen op je nieuwe keuken is er bij Bruynzeel Keukens niet meer bij. Moederbedrijf DKG heeft de strategie radicaal omgegooid en werkt sinds 2018 met vaste prijzen. Daarbij hoort een andere manier van verkopen én een andere beloningsstructuur. Een interview met Caesar Kuipers.

https://www.bexerhamstra....uctuur-bruynzeel-keukens/

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
Vorig jaar deelde ik de eerste tekeningen voor onze keuken. Inmiddels is de keuken geplaatst. Het ontwerp is dus nog wat gewijzigd. Helemaal geen originele keuken, maar we zijn er heel blij mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEXsAcHQ1UJip-GMCXKXmQaviiI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DzNjEVk9a5yVw3p0q4i01rP6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fs4DxKR0TBjizFy3OumwR8ld9v4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYII2ibKBWR9gsCxsvgUrhFC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43UDqiFfI44GtOo8xx4vffQkG4I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vw07614AM1flC1o4I6zZeu7s.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XO2BwF3F14ZoLK2S-d7u-vm4Y_U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gU93h5bwwLhonTDtpoIIPP0.jpg?f=fotoalbum_tile

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-11 21:24
Peacefield78 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:20:
[...]

Vorig jaar deelde ik de eerste tekeningen voor onze keuken. Inmiddels is de keuken geplaatst. Het ontwerp is dus nog wat gewijzigd. Helemaal geen originele keuken, maar we zijn er heel blij mee.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Echt prachtig wil je er ook wat dingen over delen wat het allemaal is enz?

• Peacefield78
@ppatrick Ja hoor. Zijn er specifieke dingen die je wilt weten?

Het is eikenfineer, met messingkleurige grepen, een messingkleurige Quooker, een Bora met afvoer naar buiten, blad is Dekton Rem, apparatuur van Miele.

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
[...]

[Afbeelding]
Nou ik vind het best wel een originele keuken hoor :-) De combi met de messing greeplijst en de nis op deze manier in het midden, niet echt heel standaard. Ziet er mooi uit!
@Peacefield78 mooi om het resultaat te zien, absoluut geen 'standaard' keuken!

@Huisje1 hebben we jullie definitieve opstelling en renders al gezien :)
Beloofde een mooie keuken te worden!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-11 13:41

Nu dan het ontwerp;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

alvast bedankt,
floris

Nette keuken @flo-rist. Mijn ervaring met zo'n lokale keukenzaak was ook meer dan goed, de prijs direct oké, communicatie en offerteproces prettig en ze werkten ook met voor hun bekende installateurs en eigen monteurs. Waar ben jij terecht gekomen en hoe was jouw ervaring met het verkoopproces?

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

• Ladypurple
[...]

[Afbeelding]
Mooie kat, zo weg gelopen uit de reclame :)

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
SquareOne schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:19:
@Peacefield78 mooi om het resultaat te zien, absoluut geen 'standaard' keuken!

@Huisje1 hebben we jullie definitieve opstelling en renders al gezien :)
Beloofde een mooie keuken te worden!
We hebben vorige week eindelijk getekend en de keuken wordt half mei geplaatst. Niet echt een hele mooie render, maar dit gaat ‘m worden 🤗Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbTDho-2x81BY5j2aFIEeLWJQvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SgtBEMWTX0ybP6ayT8wZSAc5.jpg?f=fotoalbum_large

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:04

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Nu dan het ontwerp;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

alvast bedankt,
floris

Ik snap eerlijk gezegd dit hele ontwerp niet. Waar is je werkruimte? Volgens mij op het stuk tussen oven/koelkast en muur (waar nu de koffiezetter ingetekend is). Dan loop je dus de hele tijd heen-en-weer tussen dat stuk en je 'kookeiland'. Want rond je kookplaat heb je eigenlijk geen ruimte om wat substantieels kwijt te kunnen. Je kookplaat staat midden tussen de lades getekend. Hoe werkt dat?

Volgens mij kun je beter e.e.a. omgooien. Begin m.i. met het andere stukje ruimte tussen muurtje en oven/koelkast op te vullen. Dus de doorgang wordt waar nu je 'kookeiland' is (en dan bv aan de muur een mooie boekenkast/-planken voor je kookboeken. Dan zou ik de hoge kasten juist tegen de muur waar je nu spoelt plaatsen, en spoelen waar nu oven/koelkast zit of naastgelegen. Volgens mij creëer je dan een veel logischer werk/loop-route en -ruimte.

Rail Away!

• Peacefield78
@flo-rist Ik zou er heel veel voor over hebben om dat muurtje aan het eiland kwijt te raken. Constructief geen enkele mogelijkheid voor? Het blijft nu een beetje een gesloten keuken. Als je het leuk vindt om met grotere gezelschappen te koken en te eten, kan die doorgang wat beperkend voelen. Het fijne aan een ‘echt’ eiland is dan dat je verschillende looproutes hebt, en de ruimte voor kok, snijden en borrelen tegelijkertijd.

Zonder plattegrond is het lastig meekijken naar andere opties.

• LemonC200
Jacco91 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 23:52:

***members only***

Ik heb het idee dat het toch wel aan de prijs is. Van de apparatuur hebben we de korting omhoog gekregen van 20 naar 25% en verder was er volgens hem niks meer mogelijk. Wat denken jullie?

***members only***
Ik vind het meevallen als ik alle apparatuur bij elkaar op neem voor internetprijzen kom je ook rond de 9000 uit.
Het is best een grote keuken dus qua kasten valt het ook mee. Het kan veel goedkoper, maar dan word het al snel een half do-it yourself self project ;) Als in ik pak net nieuwe tweedehands apparatuur, de spoelbak bestel ik online. De kast inrichting monteer ik verder zelf.

Overigens zeker de moeite waard vooral als je niet eeuwig in je huis blijft wonen. Wat tenzij je 50 bent best aannemelijk is. Daarnaast hoef je niet heel veel moeite te doen om 4000 euro of nog meer te besparen.

• franssie

franssie

Save the albatross

@Peacefield78 Mooi gedaan dat doorlopende blad (waterfall noemen ze dan in de VS).
En die afwijken lijstkleur komt mooi uit, best origineel toch.

• locatielocatie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 05-11 13:33
Dag allemaal,

We zijn van plan de keukenkasten te kopen bij Ikea. Helaas het Ikea kwarts composiet aanrechtblad Oxsten hebben ze helaas niet meer op dit moment (de vorige leverancier failliet, en de nieuwe leverancier heeft grote vertraging).

Daarom zouden we een kwarts composiet aanrechtblad ergens anders willen kopen. Hebben jullie aanraders waar ik zo'n aanrechtblad kan kopen? Een gemiddelde kwaliteit is goed genoeg voor ons, en de prijs het liefst niet te hoog.

We zijn bij een paar keukenboeren geweest, sommige zeggen 1500 euro voor 3 meter lang 4cm dik, andere zeggen 1000 euro. Is het wellicht goedkoper in België of Duitsland?

Veel dank!

[ Voor 3% gewijzigd door locatielocatie op 02-04-2022 14:55 ]

• twi
  • Laatst online: 12-10 20:01

twi

Kut! Vandaag naar Duitsland gegaan en verder aan het tweaken geweest aan de keukensamenstelling. En helaas zijn we vandaag verliefd geworden.

Offerte 1
twi schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:27:
Vanmiddag bij Bemmel & Kroon geweest. Geschrokken van de offerte, en een beetje aan het zoeken waar we de mist in zijn gegaan.
Deze is later aangepast zodat de Bora Puru er toch in kon naar 21k

Offerte 2:
twi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:02:
Het Nobilia-equivalent van bovenstaande keuken. Wel met andere (en volgens mij prijzigere) apparatuur. En zonder gedraaide regaalkast, wat wel een prijzige toevoeging is.
Deze is later aangepast naar een Pronorm Y-Line variant van 20k

Members only:

• siemenz

siemenz

Koetje

twi schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:57:
Kut! Vandaag naar Duitsland gegaan en verder aan het tweaken geweest aan de keukensamenstelling. En helaas zijn we vandaag verliefd geworden.

Offerte 1

[...]

Deze is later aangepast zodat de Bora Puru er toch in kon naar 21k

Offerte 2:

[...]

Deze is later aangepast naar een Pronorm Y-Line variant van 20k

***members only***
Cool. Wij twijfelde uiteindelijk ook tussen Jaguar groen en Kobalt groen en zoals je wellicht gezien hebt zijn wij voor kobalt groen gegaan.

Ik vind de kwaliteit van de next keuken en het lakwerk van de nx510 serie echt heel mooi!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
siemenz schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:24:
[...]

Cool. Wij twijfelde uiteindelijk ook tussen Jaguar groen en Kobalt groen en zoals je wellicht gezien hebt zijn wij voor kobalt groen gegaan.

Ik vind de kwaliteit van de next keuken en het lakwerk van de nx510 serie echt heel mooi!
Naar aanleiding van jouw foto zijn wij ook gaan kijken voor kobaltgroen, ook in het echt een fraaie kleur die op geen moment hetzelfde lijkt! In de opstelling die ik zag met een blad in Calacatta Green. Stoere combi, maar iets te heftig voor ons ;)

vice versa en weer terug

• FelixForte
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-03 20:55
Hoe verhouden de keukenkasten van Bruynzeel zich ten opzichte van die van Keller? Volgens mij zijn ze onderdeel van hetzelfde bedrijf, maar is er een kwaliteit verschil?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Boudewijn schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:07:
Hoi allemaal,

Ik zit ook nog even te dubben over wat ik moet met mijn keuken. Model merk en leverancier zijn bekend, indeling ook. Hardware zijn we grotendeels over uit, een aantal dingen laten we nog even open tot we weten wat de overwaarde van het huidige pand is (Die AdoraDish V6000 met Optilift is wel heel gaaf :P )

Punt is dat we zitten te dubben wat we moeten met het blad van het kookeiland. Dat eiland komt er zo uit te zien:
[Afbeelding][Afbeelding]

Nu heeft het eiland 2 functies, koken aan de ene kant en alcohol consumeren aan de andere kant. Voor het eerste wil ik graag een RVS blad gewoon omdat het kookporno is zo fijn schoonmaakt en hufterproof is. Voor het tweede deel is RVS erg koud en willen we waarschijnlijk een houten Spekva blaadje of wat composiet.

[Afbeelding]
Phear my paint skillzz. Groen = bardeel, waar dus geen kastjes onder staan.

Puur op basis van gebruik kom je op zoiets uit, de bar zit aan de halve kant van 1 kant van het eiland, en aan de zijkant. De hele kant bar maken is lastig omdat daar ijskasten onder komen. De zijkant is te kort voor 3 man, dus deze tussenoplossing moet het worden.

Nu vindt de keukenleverancier dit wel een beetje postzegeltjesgepruts en is hij bang dat de het linkerdeel van het plaatje door gaat hangen. Dat eerste argument snap ik wel maar zie ik niet hoe anders te doen, en het tweede deel vind ik ook wel spannend. Een pootje zetten lijkt me niet de bedoeling, een beugel of profieltje horizontaal onder het blad monteren dat afsteunt tegen de zijwand van het eiland moet volgens mij wel kunnen.

Qua strakheid overweeg ik eigenlijk om gewoon 50-50 te werken met RVS en hout/composiet. De achterste helft RVS, de voorste helft het andere materiaal. Dan heeft de derde bar-hanger een reden om een Jaeger extra te drinken maar is het wel stukken strakker ;).

Iemand anders nog een leuk idee voor deze situatie?

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
Wij zijn voor onze woning ook op keukenjacht.
We willen niet oneindig vaak/veel bij bedrijven zitten, deze topic geeft bij uitstek al veel ideeën.
Graag wil ik eens vragen wat jullie van onze eerste schets vinden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMPHN_fpeJYeM8jT9FmjBFnC7wM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6hCdKinvrdR8dsZJarCnGRoF.png?f=fotoalbum_large

Kleur is nog niet relevant (zal wel iets worden met een groene tint)
Eiland (300x120cm) houden we bewust eenvoudig:
kookzijde zijn het 3 x 100cm laden
woonkamerzijde 5 x 60cm deuren

Een paar wensen:
- Greeploze keuken
- Vaatwasser op hoogte (zit nu direct naast de nis)
- Een normale oven 60cm hoge oven
- Oven met magnetron functie (45cm)
- Hoge koelkast (178cm)

Ik ben benieuwd naar het commentaar.

• LemonC200
Boudewijn schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:35:
[...]

Iemand anders nog een leuk idee voor deze situatie?
Ik zou voor Fenix NTA gaan dan heb je een hele mooie strakke rvs look afwerking die makkelijk schoonmaakt. Niet zo hufterproof als RVS of composiet, maar zeker wel stevig. Wat betreft de kosten ook goed te doen. Een blad als dit kosten denk ik rond de €2000.
Pagina: 1 ... 331 ... 528 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1