Zal het met het draag vlak te maken hebben wat dan te smal wordt?twi schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:57:
***members only***
Misschien een goede vraag voor @Barry|IA of hij hier hetzelfde over denkt?
Zal het met het draag vlak te maken hebben wat dan te smal wordt?twi schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:57:
***members only***
Gaat volgens hen om condensvorming die voor problemen zorgt wegens de krappe ruimte van het recirculatie systeem. Maargoed, wij hebben de huidige afzuigkap sowieso zelden aan. Als ze niet willen plaatsen gaan we gewoon op zoek naar een andere partij. Interessant is dat op 1 van de tekeningen die door de projectontwikkelaar via B&K zijn gedeeld de werkblad zijde 65cm breed kan worden. Raar dat wij ze daar op moeten wijzen terwijl de afstand op onze tekening niet is gespecificeerd. Mogelijk dus gezeik om niks. Wordt vervolgd.Roos79 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:08:
[...]
Zal het met het draag vlak te maken hebben wat dan te smal wordt?
[ Voor 3% gewijzigd door twi op 26-02-2022 21:21 ]
Volledige keuken zwart dan vrezen we dat ruimte te donker gaat worden.Barry|IA schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:36:
[...]
Keuken volledig zwart, nispaneel hout, alle kasten richting eetkamer hout
Ik weet niet waar het verder over gaat, maar Bora advies is gewoon 60cm, dus dat spreken we niet tegen.Roos79 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:08:
[...]
Zal het met het draag vlak te maken hebben wat dan te smal wordt?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Greengridz is HPL, dus net zo kras vast als laminaat op de vloer. Natuurlijk niet zo krasvast als steen, maar wel vrijwel onverwoestbaar.OBL2132 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:04:
Voor onze nieuwe keuken twijfelen wij nog over welk soort aanrechtblad.
Op de offerste staat nu Kunststof Greengridz van 24mm dik.
Echter gaat mijn voorkeur uit naar een steensoort. Met twee kids in huis wil ik het liefst een zo kras en stevig blad. Nu hoor ik veel goede verhalen over dekton, maar lees ik ook over Neolith en Lapitec. Daarnaast heb je nog de "gebruikelijke" materialen zoals composiet en graniet.
Kan iemand mij het verschil aangeven en wat nou de beste keus is?
Je geeft weinig details, wee combi's kunnen 1000 kosten, of 8000... Maar ik gok even niet op het laatste.JackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:28:
Na lang wikken en wegen is de kogel door de kerk! Dank voor de informatie hier, aangezien ik veel heb meegelezen over de zoektocht van anderen.
We hebben gekozen voor een mat zwarte keuken (anti fingerprint) van SK, in een u-vorm. Met aan de ene zijde een hoge kastenwand met 4 kasten, met daarin links een koelkast, daarna twee combi's naast elkaar en rechts een vriezer. Aan de korte zijde zit links de vaatwasser en in het midden de gunmetal spoelbak met gunmetal kraan van Selsiuz. Aan de rechterkant hebben we een lang stuk met daarin de Bora Pure en drie ladekasten (1m - 1,2m, 1m). Qua afwerking zit er een ledstrip onder het werkblad, twee planken met ledstrip en de vensterbank is ook van keramiek (beton look), net als het werkblad.
Wat zou dit mogen kosten ongeveer? Ik ben benieuwd!
[Afbeelding]
Waarom vervang je de huidige combi niet? De huidige combi ovens zijn sowieso groter van binnen dan de combi magnetron die je nu hebt.Diagonaal schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:10:
Goedemiddag Tweakers-vrienden,
Ik heb een vraag over uitbreiding van onze keuken. Wij zouden graag een nieuwe inbouwoven aanschaffen (nishoogte 60cm). Onze huidige magnetron/ovencombi is erg klein:
***members only***
Het is niet mogelijk om een ander kastje op te offeren voor een nieuwe oven. Daarom wil ik graag naast de huidige opstelling een nieuwe inbouwkast met oven plaatsen. Tussen de huidige opstelling en de deur aan de rechterkant is er nog ruimte van 68cm. Dit zou voldoende moeten zijn voor nog een inbouwkast ernaast.
Is het een optie dat ik zoiets aanschaf en vervolgens los een inbouwoven erbij koop?:
https://www.ikea.com/nl/n...ven-wit-20385474/#content
Of denk ik nou te simpel ?
Het allerliefst zouden we onder de oven de prullenbak willen houden, deze is geopend ongeveer 100cm hoog. Daarboven dan de oven. Of wordt dit dan weer meer maatwerk ?
Advies wordt ten zeerste geapprecieerd.
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Een kast ernaast kan natuurlijk, maar je hebt een paar uitdagingenDiagonaal schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:10:
Ik heb een vraag over uitbreiding van onze keuken. Wij zouden graag een nieuwe inbouwoven aanschaffen (nishoogte 60cm). Onze huidige magnetron/ovencombi is erg klein:
***members only***
Het is niet mogelijk om een ander kastje op te offeren voor een nieuwe oven. Daarom wil ik graag naast de huidige opstelling een nieuwe inbouwkast met oven plaatsen. Tussen de huidige opstelling en de deur aan de rechterkant is er nog ruimte van 68cm. Dit zou voldoende moeten zijn voor nog een inbouwkast ernaast.
Is het een optie dat ik zoiets aanschaf en vervolgens los een inbouwoven erbij koop?:
Het allerliefst zouden we onder de oven de prullenbak willen houden, deze is geopend ongeveer 100cm hoog. Daarboven dan de oven. Of wordt dit dan weer meer maatwerk ?
Bericht hierboven
Waarschijnlijk gaat je het €1500-1600 kosten binnen een jaar of 3JackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:28:
Na lang wikken en wegen is de kogel door de kerk! Dank voor de informatie hier, aangezien ik veel heb meegelezen over de zoektocht van anderen.
We hebben gekozen voor een mat zwarte keuken (anti fingerprint) van SK, in een u-vorm. Met aan de ene zijde een hoge kastenwand met 4 kasten, met daarin links een koelkast, daarna twee combi's naast elkaar en rechts een vriezer. Aan de korte zijde zit links de vaatwasser en in het midden de gunmetal spoelbak met gunmetal kraan van Selsiuz. Aan de rechterkant hebben we een lang stuk met daarin de Bora Pure en drie ladekasten (1m - 1,2m, 1m). Qua afwerking zit er een ledstrip onder het werkblad, twee planken met ledstrip en de vensterbank is ook van keramiek (beton look), net als het werkblad.
[Afbeelding]
Bericht hierboven
Ja? Vanwege het budget het ik het eigenlijk omgeruild. Past ook perfect bij de spoelbak en heeft een kinderslot. Geen goede ervaringen mee?Roos79 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:02:
@JackL89 De kokend water kraan zou ik vervangen voor een quooker.
Kwa prijs kan tussen de 15 en de 30 zijn 😉
De combi's zijn van AEG, 45cm, zonder stoomfunctie. Typenummer KMK768080T.mitsumark schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:42:
[...]
Je geeft weinig details, wee combi's kunnen 1000 kosten, of 8000... Maar ik gok even niet op het laatste.
15k? Maar kan net zo goed 20k zijn..
[ Voor 4% gewijzigd door JackL89 op 28-02-2022 08:51 ]
Ik begrijp dat er nu ook een IKEA keuken in zit?Diagonaal schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:10:
***members only***
PSN: Flix20-NL
Bedankt voor je reactie! Waar is je prijsindicatie op gebaseerd? Hierboven staan typenummers van de AEG combi's + vriezer + koelkast, de vaatwasser is de FSK53617Z van AEG. We hebben gekozen voor horizontale greeplijsten. Bewust niet gekozen voor push-to-open, gezien de wisselende ervaringen daarmee. Werkblad is Keramiek EC Smart, 3cm dikte, kleur Simento Light.Floor-is schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:50:
[...]
Waarschijnlijk gaat je het €1500-1600 kosten binnen een jaar of 3Is die Selsiuzzz kraan onwijs kapot en ga je die alsnog vervangen door een Quooker.
Je spoelbak is moeilijker te vervangen, maar zal naar alle waarschijnlijkheid ook een ergernis worden, want RVS met coating gaat altijd putjes krijgen waardoor je alsnog het RVS ziet; hoe hard je je best ook doet.
Ik zou je adviseren toch te gaan voor een Quooker kraan en (Franke) composiet spoelbak in het zwart.
Verder kunnen we weinig zeggen over de prijzen:
Wat is de fabrikant van de keuken?
zijn het houtfineer fronten die zwart gelakt/gebeitst zijn of is het plastic? Nog een ander materiaal?
Welke koelkast?
Welke ovens?
Welke vaatwasser?
Greeplijsten, waar, hoeveel?
Push-to-open voor je lades?
Zijn die bovenkasten met deuren of kleppen? En zijn die push-to-open?
Welk type werkblad? 'Keramiek' is nogal een catch-all, daarin zijn tot wel 15 prijsgroepen!
[ Voor 4% gewijzigd door JackL89 op 28-02-2022 09:01 ]
En doe aub geen gun metal wasbak. Dat gaat krassen als de pest. Zoek dan een fragranite of een tectonite bak uit.JackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:28:
[Afbeelding]
Nee? Daar heb ik echt wisselende verhalen over gehoord. Ik twijfelde tussen een zwarte spoelbak en een gunmetal spoelbak. In een zwarte bak zie je sneller krassen die door de laklaag gaan? Krassen in RVS is haast niet te voorkomen denk ik, dat zie ik ook in mijn huidige keuken nu.lonehitman schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:00:
[...]
En doe aub geen gun metal wasbak. Dat gaat krassen als de pest. Zoek dan een fragranite of een tectonite bak uit.
Hier een 21 jaar oude keuken. van alles zie je wel dat het goed gebruikt is. Bij de wasbak is het heveltje stuk om de afvoerplug er uit te wippen. Maar krassen in de RVS spoelbak? Nee, die ziet er gewoon nog als nieuw uit. Volgens mij zit er wel redelijk verschil in kwaliteit in spoelbakkenJackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:03:
[...]
Nee? Daar heb ik echt wisselende verhalen over gehoord. Ik twijfelde tussen een zwarte spoelbak en een gunmetal spoelbak. In een zwarte bak zie je sneller krassen die door de laklaag gaan? Krassen in RVS is haast niet te voorkomen denk ik, dat zie ik ook in mijn huidige keuken nu.
Gunmetal is geen RVS maar een coating. En coatings ga je geheid verliezen in een spoelbak.JackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:03:
[...]
Nee? Daar heb ik echt wisselende verhalen over gehoord. Ik twijfelde tussen een zwarte spoelbak en een gunmetal spoelbak. In een zwarte bak zie je sneller krassen die door de laklaag gaan? Krassen in RVS is haast niet te voorkomen denk ik, dat zie ik ook in mijn huidige keuken nu.
Potverdomme, en die kreeg ik net afgelopen weekend geadviseerd.lonehitman schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:00:
[...]
En doe aub geen gun metal wasbak. Dat gaat krassen als de pest. Zoek dan een fragranite of een tectonite bak uit.
Mag ik vragen wat voor prijs je hebt betaald? Dat praat wat makkelijker dan eromheen gaan gokken.JackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:50:
[...]
Ik ben benieuwd of de prijs die ik ervoor heb betaald markt conform is, aangezien het erg uiteen loopt. Ik ben bij Nuva Keukens, Piet Klerkx, i-Kook en SuperKeukens geweest.
Wij hebben onze Fragranite wasbak nu een jaar en er is geen kras te zien. Je mag hem zelfs schoonmaken met een schuurspons. Kijk maar eens op de website van Franke. Tektonite is ook redelijk hufterproof en die zijn er ook in het wit volgens mij.JackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:03:
[...]
Wij hebben wit op wit (CAGRPP50WH-TU spoelbak en gepolijst Noblesse White composiet werkblad), en het (lichte) kleurverschil stoort me totaal niet eigenlijk. Vlekgevoelig is het wel, dus je moet 'm regelmatig goed schoonmaken, maar that's it.Rzaan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:20:
[...]
Ik wil een wit blad en dacht ook een witte spoelbak te nemen.
Maar de werkbladenverkoper zei: Dat raden wij af, want ze zijn erg vlekgevoelig en je krijgt 2 soorten wit wat niet mooi is.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 2% gewijzigd door Roelaano op 28-02-2022 09:49 . Reden: vloekende vloer/barcombi toelichting ]
De keuken zat op € 24.390 euro. Dat lag ver boven ons budget. Nu hebben we Quooker vervangen voor Selsiuz en de Bora Pure i.p.v. de Pure X. Uiteindelijk uitgekomen op een prijs van € 20.000, zoals begroot in ons bouwdepot.twu schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:23:
[...]
Mag ik vragen wat voor prijs je hebt betaald? Dat praat wat makkelijker dan eromheen gaan gokken.
Daar ben ik uiteindelijk heel benieuwd naar.Roelaano schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:46:
Het "houten" bargedeelte maak ik uiteindelijk ook zelf en pas ik dan aan op de keuze van de vloer
Of neem spoelbakbekleding van hetzelfde materiaal.Rzaan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:20:
[...]
Potverdomme, en die kreeg ik net afgelopen weekend geadviseerd.
Maar de werkbladenverkoper zei: Dat raden wij af, want ze zijn erg vlekgevoelig en je krijgt 2 soorten wit wat niet mooi is.
Dus nu effe kijken wat we dan nemen. Misschien wordt het toch wel good old RVS.
Dat hebben ze dan handig gedaan in die zaak, je had ze waarschijnlijk verteld over het 20k bouwdepot en daar hebben ze duidelijk op gestuurd. Die Quooker en Bora switch samen zal max €1000 minder zijn, geen 4.3kJackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:52:
[...]
De keuken zat op € 24.390 euro. Dat lag ver boven ons budget. Nu hebben we Quooker vervangen voor Selsiuz en de Bora Pure i.p.v. de Pure X. Uiteindelijk uitgekomen op een prijs van € 20.000, zoals begroot in ons bouwdepot.
Die Selzius is geen goed idee, maar dat hadden anderen al gezegd. Verkeerde zuinigheid.JackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:52:
[...]
De keuken zat op € 24.390 euro. Dat lag ver boven ons budget. Nu hebben we Quooker vervangen voor Selsiuz en de Bora Pure i.p.v. de Pure X. Uiteindelijk uitgekomen op een prijs van € 20.000, zoals begroot in ons bouwdepot.
Volgens mij redelijke prijs. Alleen switch de kraan. Daar kan het toch niet op hangen qua budget , die paar honderd euro ? Je krijgt spijt van de Selzius kraan !JackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:52:
[...]
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Inderdaad, onze keukenzaak zei ook, ga daar gewoon echt niet op besparen. je wil dat gezeur niet. Het gaat jaren goed maar op den duur levert het vaak gezeur op. Onze keukenzaak wil niet eens iets anders leveren, ondanks het (als het stuk gaat) toch buiten de garantie is.mevrouwKees_1 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:12:
[...]
Volgens mij redelijke prijs. Alleen switch de kraan. Daar kan het toch niet op hangen qua budget , die paar honderd euro ? Je krijgt spijt van de Selzius kraan !
Die 1500-1600? Die is gebaseerd op het alsnog kopen van een Quooker en laten installerenJackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:57:
[...]
Bedankt voor je reactie! Waar is je prijsindicatie op gebaseerd? Hierboven staan typenummers van de AEG combi's + vriezer + koelkast, de vaatwasser is de FSK53617Z van AEG. We hebben gekozen voor horizontale greeplijsten. Bewust niet gekozen voor push-to-open, gezien de wisselende ervaringen daarmee. Werkblad is Keramiek EC Smart, 3cm dikte, kleur Simento Light.
Verder is het een Schuller keuken, uitvoering A, Super+ FMA Franchetti Mat. Frontkleur: Onyxzwart met AFP, lavazwart aan de binnenzijde.
Bericht hierboven
Kies er hier eentje van in combinatie met een zwarte Quooker:JackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:03:
[...]
Bericht hierboven
Ja het wijkt af, maar het is ook een spoelbak die onder je blad zit. Lichtval is anders enzo.Rzaan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:20:
[...]
Potverdomme, en die kreeg ik net afgelopen weekend geadviseerd.
Dus nu effe kijken wat we dan nemen. Misschien wordt het toch wel good old RVS.
Bericht hierboven
Stof tot nadenken, wellicht alsnog terugswitchen naar de Quooker.joostbo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:19:
[...]
Inderdaad, onze keukenzaak zei ook, ga daar gewoon echt niet op besparen. je wil dat gezeur niet. Het gaat jaren goed maar op den duur levert het vaak gezeur op. Onze keukenzaak wil niet eens iets anders leveren, ondanks het (als het stuk gaat) toch buiten de garantie is.
Ik zou dan eerder besparen op de Bora door een ander merk te kiezen als het echt om de paar paar honderd euro besparen gaat.
Ik ga er nog eens goed over nadenken, bedankt!mevrouwKees_1 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:12:
[...]
Volgens mij redelijke prijs. Alleen switch de kraan. Daar kan het toch niet op hangen qua budget , die paar honderd euro ? Je krijgt spijt van de Selzius kraan !
De prijs is niet aanbod gekomen, pas op het einde. Tot wij er zeker van waren wat de opstelling en indeling zou worden. Na zijn 'eindbod' heb ik pas mijn 'eindbod' genoemd en heeft hij water bij de wijn gedaan en heb ik nog een switch gemaakt in apparatuur (bora pure / pure pure x & selsiuz / quooker). AEG zit volgens mij in het midden-hoog segment, onder Siemens/Bosch/Miele volgens mij.remzor schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:05:
[...]
Dat hebben ze dan handig gedaan in die zaak, je had ze waarschijnlijk verteld over het 20k bouwdepot en daar hebben ze duidelijk op gestuurd. Die Quooker en Bora switch samen zal max €1000 minder zijn, geen 4.3k
Maar als je zo tevreden bent is het goed toch. Het is ook een best grote keuken hoor, dus ik denk niet dat je erg veel teveel hebt betaald maar daar hebben anderen hier meer kijk op. Heb ook niet echt weet van de AEG prijzen.
Ga ik dat toch nog eens overwegen! De aanschaf van vloeren en de badkamer is nu in volle gang, dus wellicht is er nog budget over (meestal nietStreamz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:06:
[...]
Die Selzius is geen goed idee, maar dat hadden anderen al gezegd. Verkeerde zuinigheid.
Verder kan niemand wat zeggen van prijzen, simpelweg omdat er veel te veel factoren zijn. Die plaatjes en info die je hebt gegeven geven echt geen uitsluiting. Dus of het 15 of 40k is, beide kan.
Kan je een spoelbak laten maken van Dekton? (in ons geval, want dat willen we)Streamz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:04:
[...]
Of neem spoelbakbekleding van hetzelfde materiaal.
Ipv RVS kun je die erin laten lassen. En kijk eens naar warmgewalst RVS. Erg fraai.
Zou jij dan apparatuur los aanschaffen? Ik moet zeggen dat het nu binnen mijn begroting past, mits de badkamer, vloeren en renovlies/sauswerk ook binnen het budget passen. Het werkblad zit op € 4.000 in totaal, met een lengte van 390cm (lange zijde), 304cm (korte zijde) en dan nog de koffiecorner. Afwerking van het blad etc. zit allemaal in de montage á € 1980.Floor-is schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:24:
[...]
Die 1500-1600? Die is gebaseerd op het alsnog kopen van een Quooker en laten installeren
De ovens vind ik online voor €775/st
Je koelkast voor €500
Je vriezer voor €770
Bora ergens tussen 2250 en 2850, afhankelijk van je leverancier en of ze daar of elders marge pakken
Quooker €1250
Spoelbak (maar dan een goede) €350-ish
Stopcontacten rond €50/st voor die enkele ronde (ik zou dan de Bora variant kiezen, mooier en zelfde prijs)
Verlichting afhankelijk van merk en kwaliteit ergens 75-150 per kastje
Greeplijst reken 200-300 per 3 meter of voor een verticale greeplijst
De rest is installatie en kastenwerk. Ik heb geen idee van de gebruikte fronten, dus de hoge kasten kunnen €600/st zijn, maar ook €1200. De lage kasten zonder lades ergens €400-800, met lades €600-1400 schat ik zo in.
Je werkblad kan €350/m2 zijn, maar ook €975.. En dan moet je de randafwerking nog en de gaten (kraan, spoelbak, inductie en eventuele andere gaten) oh en het verbinden, ondersteunen en het inlijmen van de spoelbak als dat niet bij de installatie inzit.. Wat kan.
Dus ja over de rest heb ik niet echt iets zinnigs te zeggen
Ik wil de spoelbak niet onder het blad.Floor-is schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:27:
[...]
Ja het wijkt af, maar het is ook een spoelbak die onder je blad zit. Lichtval is anders enzo.
Een spoelbak met coating zegt letterlijk elke adviseur die ik heb gesproken over dat ze het nooit zouden aanraden. En die ik heb gezien hebben allemaal schade in de coating..
Even snel-snel naar de afmetingen kijkende.Roelaano schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:46:
Na lang wachten afgelopen zaterdag een afspraak kunnen krijgen bij DB-keukens in Haarlem. Het gebruik van netto prijzen vond ik tijdens het gesprek erg aangenaam, omdat je weet dat er toch vrijwel niet te onderhandelen valt en daar dus geen 'druk' op zit.
We kwamen binnen met een redelijk duidelijk plan, (dachten we) maar met alle details om uit te zoeken liepen we uiteindelijk toch pas na 4 uur naar buiten met onderstaande offerte en renders.
![]()
De verkoper gaf meteen al aan dat ze qua planning nu al in eind oktober zaten en dat het met apparatuur ook lastig om zekerheid te krijgen over levertijden. Omdat ik zelf onze hele woning zelf bouw heb ik aangegeven dat de keuken in eigen beheer plaatsen, geen probleem zal zijn. De levertijd schoof toen naar voren en kwam op eind mei/begin juni te liggen, en dat zou mooi passen in de tijdQua apparatuur zal ik ook alles zelf aanschaffen zodat ik hopelijk alle gewenste apparaten tussen nu en levering van de keuken ergens op voorraad heb kunnen vinden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Offerte:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Totaal komen de meubels en het blad nu op net geen 18k uit. Dit klinkt in mijn ogen wel redelijk realistisch voor een Fenix keuken met composiet blad, maar misschien hebben andere forumleden hier een heel ander idee over....![]()
De indeling is wel naar wens, maar misschien dat jullie hier ook nog wat aandachtspunten hebben die ik over het hoofd heb gezien? Zo twijfel ik nog over een extra kast in het eiland, want we hebben ruimte genoeg in het huis. Alleen zit ik dan weer met een naad in het blad en dat wil ik liever voorkomen.
Wat me nog een beetje stoort nu is de greeplijst in het midden onder de kookplaat. Dit is nu het enige afwijkende front aan die kant van de keuken en dat is dan net jammer qua lijnenspel. Al is het wel lekker om 2 lades te hebben voor pannen onder de kookplaat.
Al met al wel erg tevreden over het gesprek en een zaak met netto prijzen. Dat praat toch net even wat lekkerder dan een filiaal van de DMG, waarbij je nooit zin hebt in het toneelstuk aan het eind van het gesprek
edit: De vloer in de render is niet de daadwerkelijke vloer. deze vergadering moet namelijk nog belegd wordenHet "houten" bargedeelte maak ik uiteindelijk ook zelf en pas ik dan aan op de keuze van de vloer
[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 28-02-2022 10:50 ]
Bericht hierboven
De Pure ipv Pure X zou niet echt meer dan €500-600 moeten schelen.JackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:52:
[...]
Bericht hierboven
Volgens mij scheelde het bij SuperKeukens bijna 1000 euro geloof ik. Die veelgebruikte truc is niet ingezet in onze situatie haha.Floor-is schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:53:
[...]
De Pure ipv Pure X zou niet echt meer dan €500-600 moeten schelen.
Die shitkraan ipv een goede kost je op termijn meer dan dat.
Hebben ze niet om tot die prijs te komen ook een ander kastje gekozen (met hogere plint)? Want dan kunnen de frontjes goedkoper en de kastjes ook.. Is een vrij veel gebruikte truuk
Je kunt los aanschaffen, maar de winkel wil dan vaak niet meer voor je plaatsenJackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:38:
[...]
Zou jij dan apparatuur los aanschaffen? Ik moet zeggen dat het nu binnen mijn begroting past, mits de badkamer, vloeren en renovlies/sauswerk ook binnen het budget passen. Het werkblad zit op € 4.000 in totaal, met een lengte van 390cm (lange zijde), 304cm (korte zijde) en dan nog de koffiecorner. Afwerking van het blad etc. zit allemaal in de montage á € 1980.
Hoge kasten zijn van Schuller, deze variant: https://www.schueller.de/nl/keukens/fino-matt (mat zwart)
Bedankt voor je inzichten!
[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 28-02-2022 11:01 ]
Bericht hierboven
Dat laat ik liever doen door vakmensen. Duidelijk verhaal zo alles bij elkaar. Ik was benieuwd of ik 'te veel' had betaald. Conclusie: ja, het kan (altijd) goedkoper. Maar voor hetgeen wat we willen (prijs-kwaliteit en grootte van de keuken) is het een nette prijs. En nu nog een jaar wachten... Q1 2023 is de oplevering.Floor-is schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:59:
[...]
Je kunt los aanschaffen, maar de winkel wil dan vaak niet meer voor je plaatsenDat is de afweging die je zelf moet maken.
Afwerking van het blad zit bij de kosten van het blad in, plaatsen bij de montage. (Ook materiaal voor ondersteuning, verlijmen, afkitten etc zit daar)
Hebben wij ook voor gekozen, die is door en door zwart. Begreep wel dat je wat eerder witte vlekken erop terugziet, merk je dat ook?lonehitman schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:26:
[...]
Wij hebben onze Fragranite wasbak nu een jaar en er is geen kras te zien. Je mag hem zelfs schoonmaken met een schuurspons. Kijk maar eens op de website van Franke. Tektonite is ook redelijk hufterproof en die zijn er ook in het wit volgens mij.
[ Voor 97% gewijzigd door JackL89 op 28-02-2022 11:15 ]
Bedankt! Prijzen lagen bij i-Kook en Piet Klerkx aanzienlijk hoger. Bij Piet Klerkx begon het bij het absurde bedrag van 40K en eindigde het op 27K. Bij i-Kook was het 27K, zonder eindonderhandeling. Qua prijs kwam SuperKeukens goed uit, met daarbij de goede adviezen en het uitwerken van diverse ontwerpen.SquareOne schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:07:
@JackL89 mooie keuken![]()
Ik denk dat de prijs niet heel gek is.
@Floor-is die fronten zijn welliswaar AFP maar géén Fenix!
Ik reken altijd met een netto verschil van zo'n 700 euro tussen PURU en PUXU. In meeste offertes van keukenzaken die ik heb gezien komen ze voor zo'n 2400 en 3100 euro voorbij. Bij een dozenschuiver wellicht wat goedkoper en is het verschil netto kleiner.
Over dat laatste kan ik alleen maar zeggen: LolJackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:11:
[...]
Bedankt! Bij andere zaken, zoals i-Kook en Piet Klerkx, kwam het sowieso duurder uit. Vooral de laatstgenoemde, die met een beginvoorstel kwam van 40K. Uiteindelijk eindigde op 27K.
Prima keuken voor deze ruimteZandah schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:17:
Wij gaan deze week tekenen voor een keuken voor onze nieuwbouwwoning.
Het was een hele zoektocht, maar uiteindelijk hebben we een keuze gemaakt.
***members only***
We overwegen nog om de deurtjes te vervangen door laden, zodat we alleen maar ladekasten hebben. Dat zou €1000 extra kosten.
Als iemand nog tips heeft over de opstelling hoor ik het graag.
Ik heb ontzettend veel gehad aan dit topic. Ik deel daarom ook graag meer info over ons koopproces, zodat anderen er hopelijk ook iets aan hebben.
***members only***
Ik zie je heel vaak de Franke spoelbak noemen, maar weet je misschien of dit kwalitatief veel scheelt met de Blanco bijv. Subline?Floor-is schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:25:
[...]
Kies er hier eentje van in combinatie met een zwarte Quooker:
Hopelijk werkt die deeplink
[ Voor 3% gewijzigd door joostbo op 28-02-2022 11:33 ]
Heb je nog onderhandeld over de eindprijs? Wij hebben in eerste instantie gekeken naar een parallel keuken. Oogt mooi en strak, maar dan wel met een raam tot aan de grond en dat is niet mogelijk. Daarom zijn wij voor een u-keuken gegaan, wat logischerwijs duurder is.Zandah schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:17:
***members only***
We overwegen nog om de deurtjes te vervangen door laden, zodat we alleen maar ladekasten hebben. Dat zou €1000 extra kosten.
Ik heb ontzettend veel gehad aan dit topic. Ik deel daarom ook graag meer info over ons koopproces, zodat anderen er hopelijk ook iets aan hebben.
***members only***
SquareOne schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:22:
@Zandah
Die 4x80cm met 40cm deurtjes oogt heel druk!
Veranderen naar 3x60cm, dat zou niet uit moeten maken voor de prijs. Sterker nog, ik denk dat het goedkoper wordt.
Of inderdaad 3x lades van 80cm.
Tnx allebei. Ik vond de lades ook behoorlijk druk ogen. Ik denk dat het de 1000 euro wel waard is om de deurtjes te vervangen door lades.joostbo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:22:
[...]
Prima keuken voor deze ruimte![]()
Prijs is volgens mij ook gewoon netjes. Prima apparatuur, en ja die kastjes/lades is iets pesoonlijks. Ik zou daar wel graag allemaal lades in willen hebben en de kastjes tot een minimum beperken. Maar je hebt een nieuwbouwhuis, 1000 euro is veel geld en je hebt het waarschijnlijk ook hard nodig op andere plekken
Over de prijs hebben we niet meer onderhandeld. Ik weet ook niet zeker of dit mogelijk is daar. In vergelijking met de andere zaken kwamen ze zelf al met een scherpe prijs natuurlijk.JackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:44:
[...]
Heb je nog onderhandeld over de eindprijs? Wij hebben in eerste instantie gekeken naar een parallel keuken. Oogt mooi en strak, maar dan wel met een raam tot aan de grond en dat is niet mogelijk. Daarom zijn wij voor een u-keuken gegaan, wat logischerwijs duurder is.
Heb je overwogen om een aan de ene kant een kastenwand te nemen en de andere kant te gebruiken voor spoelen én koken? Dat kan prima qua ruimte.
Oh daar kan ik me in vergissen en dat zou best wel een beetje jammer zijn.SquareOne schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:07:
@JackL89 mooie keuken![]()
Ik denk dat de prijs niet heel gek is.
@Floor-is die fronten zijn welliswaar AFP maar géén Fenix!
Ik reken altijd met een netto verschil van zo'n 700 euro tussen PURU en PUXU. In meeste offertes van keukenzaken die ik heb gezien komen ze voor zo'n 2400 en 3100 euro voorbij. Bij een dozenschuiver wellicht wat goedkoper en is het verschil netto kleiner.
Bericht hierboven
Denk dat je je iets te gek laat maken over hoe fragiel dekton is. Hoeveel tegels in je badkamer heb je al gesloopt? En in het toilet, de achterwand in je huidige keuken wellicht?Rzaan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:38:
[...]
Ik wil de spoelbak niet onder het blad.
Maar ik wil hem verzonken.
Ik ben nog al onoplettend en ben anders bang dat ik in no time de randen van het Dekton beschadig.
Bericht hierboven
Ik heb te weinig van Blanco gezien om hier een goede mening over te hebben. Het schijnen lichtere (gewicht) bakken te zijn.twu schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:23:
[...]
Ik zie je heel vaak de Franke spoelbak noemen, maar weet je misschien of dit kwalitatief veel scheelt met de Blanco bijv. Subline?
[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 28-02-2022 12:12 ]
Bericht hierboven
De hoekkasten zijn niet de meeste handige kasten inderdaad. Wij hebben echter 4 hoge kasten, met 4 bovenkastjes voor spullen die je niet vaak gebruikt en onder de combi's (die naast elkaar zitten) ook nog 2 kastjes. Aan de andere kant hebben we dan alleen de Bora Pure, met 3 lades. Genoeg ruimte denk ik!Zandah schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:54:
[...]
Over de prijs hebben we niet meer onderhandeld. Ik weet ook niet zeker of dit mogelijk is daar. In vergelijking met de andere zaken kwamen ze zelf al met een scherpe prijs natuurlijk.
Een U-keuken hebben wij ook overwogen, maar uiteindelijk niet voor gekozen omdat je dan 2 hoekkasten hebt wat we niet handig vonden. Je hebt met een U-keuken wel wat meer kastruimte, maar de parallelopstelling die we nu hebben is groot genoeg om alles in kwijt te kunnen. Met een raam tot de grond is het inderdaad nog mooier ja!
We hebben ook overwogen om aan 1 kant een kastenwand te plaatsen en de andere kant te gebruiken voor koken en spoelen. Dit zou dan aan de kant moeten waar de bovenkastjes zitten ivm een raam in de andere muur. Uiteindelijk gekozen om dit niet te doen omdat het minder ruimtelijk lijkt ivm onze kijkrichting vanaf de bank.
Ik denk dat AFP voor AnitFingerPrint staat.Floor-is schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:03:
[...]
Oh daar kan ik me in vergissen en dat zou best wel een beetje jammer zijn.
AFP staat niet altijd voor Arpa Fenix dus?
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Define ver weg?harley schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:22:
heb niet het hele topic doorgelezen maar ben eigenlijk op zoek naar een zaak welke alleen een keuken werkblad kan leveren op maat. Dit omdat ik 2 jaar geleden alle frontjes zelf al van massief eiken heb gemaakt, maar het werkblad nog steeds oud ( en versleten) is.
Gisteren voor de gein bij de ikea langs geweest ( want die is niet zo ver weg) maar die kunnen op dit moment geen composiet of keramische werkbladen op maat leveren. Daarnaast was het een per m² prijs van 349 of 449 ( composiet of natuursteen) en een bewerkingprijs van 90,- per bewerking ( 3 nodig volgens hun 1 voor de kookplaat 1 voor de gootsteen en 1 voor het verzinken van de gootsteen) Maar bovenop die prijs komen er nog €700,- opstartkosten bij. Totaalprijs voor een 262cm breed recht werkblad met 2 uitsparingen kwam dus uit op 1675,- Naast dat ik dat (vanwege de opstartkosten) een behoorlijke hoge prijs vind zijn ze ook niet leverbaar en ook niet bestelbaar want ze zijn over op een nieuwe leverancier die enorme achterstanden heeft.
Online wat zaken bekeken maar 1 allemaal ver weg van waar we wonen (vlakbij Eindhoven) en willen toch echt eerst het materiaal in het echt bekijken.
En meeste prijzen zijn niet makkelijk online in te zien. Ga vandeweek eens bij reddy keukens navragen of ze ook losse werkbladen leveren. Alle mandemakers zaken ga ik niet eens naar binnen.
Iemand nog tips waar je met een goede prijs/kwaliteit een werkblad op maat kunt laten maken ?
[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 28-02-2022 12:34 ]
Die prijs is voor een composiet of keramiek heel netjes bij Ikea. Verwacht elders niet veel goedkoper in ieder geval.harley schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:22:
Totaalprijs voor een 262cm breed recht werkblad met 2 uitsparingen kwam dus uit op 1675,- Naast dat ik dat (vanwege de opstartkosten) een behoorlijke hoge prijs vind zijn ze ook niet leverbaar en ook niet bestelbaar want ze zijn over op een nieuwe leverancier die enorme achterstanden heeft.
Hier? https://www.hawknatuursteen.nl/bladenharley schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:22:
Online wat zaken bekeken maar 1 allemaal ver weg van waar we wonen (vlakbij Eindhoven) en willen toch echt eerst het materiaal in het echt bekijken.
Iemand nog tips waar je met een goede prijs/kwaliteit een werkblad op maat kunt laten maken ?
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik was bij Cosentino, het moederbedrijf van Dekton volgens mij, en die gaven het ook aan.Floor-is schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:05:
[...]
Denk dat je je iets te gek laat maken over hoe fragiel dekton is. Hoeveel tegels in je badkamer heb je al gesloopt? En in het toilet, de achterwand in je huidige keuken wellicht?
123werkbladen heeft ook diresco. Wij hebben dat ook besteld (elders) en dat gaat tot 300cm uit 1 stukharley schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:00:
123 werkbladen had ik wel gezien, die hebben vanmorgen ook gebeld naar aanleiding van het invullen van het formulier op hun website gisterenavond. (Dus niet eerst een offerte via de mail) toch maar even gemaild met wat vragen.
Hawk natuursteen doet bij compostiet boven de 240cm uit 2 delen, dat willen we dus niet.
In principe: Steenproject 123werkbladenharley schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:22:
heb niet het hele topic doorgelezen maar ben eigenlijk op zoek naar een zaak welke alleen een keuken werkblad kan leveren op maat. Dit omdat ik 2 jaar geleden alle frontjes zelf al van massief eiken heb gemaakt, maar het werkblad nog steeds oud ( en versleten) is.
Gisteren voor de gein bij de ikea langs geweest ( want die is niet zo ver weg) maar die kunnen op dit moment geen composiet of keramische werkbladen op maat leveren. Daarnaast was het een per m² prijs van 349 of 449 ( composiet of natuursteen) en een bewerkingprijs van 90,- per bewerking ( 3 nodig volgens hun 1 voor de kookplaat 1 voor de gootsteen en 1 voor het verzinken van de gootsteen) Maar bovenop die prijs komen er nog €700,- opstartkosten bij. Totaalprijs voor een 262cm breed recht werkblad met 2 uitsparingen kwam dus uit op 1675,- Naast dat ik dat (vanwege de opstartkosten) een behoorlijke hoge prijs vind zijn ze ook niet leverbaar en ook niet bestelbaar want ze zijn over op een nieuwe leverancier die enorme achterstanden heeft.
En meeste prijzen zijn niet makkelijk online in te zien. Ga vandeweek eens bij reddy keukens navragen of ze ook losse werkbladen leveren. Alle mandemakers zaken ga ik niet eens naar binnen.
Bericht hierboven
Ze hebben inmiddels een offerte uitgebracht, en die ligt qua prijs tussen de 1062 en 1609 afhankelijk van de prijsgroep met alleen afwerking/uitsparingenjoostbo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:13:
[...]
123werkbladen heeft ook diresco. Wij hebben dat ook besteld (elders) en dat gaat tot 300cm uit 1 stuk
Ik zou er gewoon langs gaan, materialen zoeken en dan daar offerte laten maken en de mogelijkheden bespreken. Zeker in deze drukke tijden werkt dat tegenwoordig beter dan offertes via de mail vragen. Bovendien moet je er toch langs
Ja maar voorlopig niet, de nieuwe leverancier heeft enorme achterstanden en er worden geen nieuwe order aangenomen. Sterker nog gisteren stonden de keramische en composiet werkbladen nog op hun site ( alleen geen enkele opties om af te nemen, niet bezorgen, niet bestellen en niet in de winkel) maar nu zijn alle werkbladen zelfs van de site, alleen de spaanplaat met kunststof laag staan nog online.Floor-is schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:16:
[...]
In principe: Steenproject 123werkbladen
IKEA gaat keramiek leveren. Staan ook al online: https://www.ikea.com/nl/nl/cat/keramische-werkbladen-46460/
[ Voor 31% gewijzigd door harley op 28-02-2022 13:21 ]
Je kunt ze wel vinden op de site, onder andere Skararp is een van de namen die ze gebruiken.harley schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:19:
[...]
Ja maar voorlopig niet, de nieuwe leverancier heeft enorme achterstanden en er worden geen nieuwe order aangenomen. Sterker nog gisteren stonden de keramische en composiet werkbladen nog op hun site ( alleen geen enkele opties om af te nemen, niet bezorgen, niet bestellen en niet in de winkel) maar nu zijn alle werkbladen zelfs van de site, alleen de spaanplaat met kunststof laag staan nog online.
Bericht hierboven
Piet Klerkx heeft niet echt de naam om dergelijk high-end prijzen te hanteren, al helemaal niet met die apparatuur. Toedeloe!JackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:13:
[...]
Bedankt! Prijzen lagen bij i-Kook en Piet Klerkx aanzienlijk hoger. Bij Piet Klerkx begon het bij het absurde bedrag van 40K en eindigde het op 27K. Bij i-Kook was het 27K, zonder eindonderhandeling. Qua prijs kwam SuperKeukens goed uit, met daarbij de goede adviezen en het uitwerken van diverse ontwerpen.
Bericht hierboven
Die architect moet echt een oorvijg krijgen, zo kan je toch geen keuken plaatsen? Sjongejongejonge.Zandah schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:17:
***members only***
***members only***
Bericht hierboven
Keramiek gaat meestal tot 320joostbo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:13:
123werkbladen heeft ook diresco. Wij hebben dat ook besteld (elders) en dat gaat tot 300cm uit 1 stuk
Je bedoelt vanwege het raam?Floor-is schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:29:
[...]
Die architect moet echt een oorvijg krijgen, zo kan je toch geen keuken plaatsen? Sjongejongejonge.
Heb je een plattegrondje voor ons van de (begane grond van de) woning?
Ik was dus bij Consentino en die wisten van niks.[b]Floor-is schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:16:[/b
IKEA gaat keramiek leveren. Staan ook al online: https://www.ikea.com/nl/nl/cat/keramische-werkbladen-46460/
Klopt, wel beetje afhankelijk van leverancier. Of je nu natuurlsteen hebt , composiet of keramiek.
Wij hebben een waterontharder. Geen witte vlekkenBlik1984 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:11:
[...]
Hebben wij ook voor gekozen, die is door en door zwart. Begreep wel dat je wat eerder witte vlekken erop terugziet, merk je dat ook?
Ik kan even niet vinden van welk merk het is, maar er is een hele platte aansluitdoos die je zou kunnen gebruiken. Ik meen dat die maar 1cm diep is ofzo. Kan je niet met een stekker werken!joostbo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:30:
Iemand die hier technische ervaring heeft? Probeerde de keukenzaal al te bereiken, maar dat is blijkbaar lastig tegenwoordig met de drukte. maar misschien heeft hier iemand advies.
De keukenzaak heeft recht onder ons schiereiland een aansluitplek getekend voor stroom tbv de inductieplaat met werkbladafzuiging. Nu krijgen wij een nieuwe (PVC) vloer, alles word doorgelegd en wil eigenlijk geen stroomkabel zo uit de grond hebben steken. Is voor vloerleggers minder handig, ook niet met egaliseren. Ook omdat ons huis onderkelderd is en in de ruimte daaronder het ook niet lekker uit komt qua bedrading.
Ik wil het gewoon links in de muur frezen op plinthoogte en zo een inbouw perilex contactpunt maken. Heb 13cm ruimte, moet voldoende zijn. Ik heb een perilex aansluitsnoer van 2 meter. Er zit alleen nog een ladenkastje tussen van 45cm, dat mag toch geen probleem geven? Of zie ik nu iets over het hoofd.
[Afbeelding]
Bericht hierboven
Dat is volgens mij bij keramiek niet het geval.joostbo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:33:
Maar het spul van diresco is (kwarts)composiet. geen keramiek
Bij Diresco (denk andere leveranciers ook wel denk ik) kun je tegen forse meerprijs ook veel grotere stukken krijgen uit 1 stuk.
Maar dan moet ik nog steeds een gat in het midden van de vloer boren (en dus in de ruimte daaronder komt deze midden in het plafond naar beneden. Dat is niet wat ik wil. Voor vloerleggers ook niet handig.Floor-is schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:41:
[...]
Ik kan even niet vinden van welk merk het is, maar er is een hele platte aansluitdoos die je zou kunnen gebruiken. Ik meen dat die maar 1cm diep is ofzo. Kan je niet met een stekker werken!
Anders zijn er setjes zoals deze van Riechelt waar je eens naar zou kunnen kijken. Ik weet niet of 2m kabel genoeg is, cq wat de installateur daar van gaat vinden.
Ik zit niet zo in de keramiek. Ceramistone gaat tot 3.60 standaard lengte heb ik wel eens gelezen. Maar zullen ook nog wel anderen zijn die nog langer gaan. maar de keuze word beperkt en de prijzen fors denk ikRzaan schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:45:
[...]
Dat is volgens mij bij keramiek niet het geval.
Aantal leveranciers gevraagd en 320/322 was de max.
5 aderige YMVK kabel uit de muur laten komen en op een houten klos een opbouw perilex stopcontact maken. Die leg je onder je kasten achter de plint. Kom je naderhand ook nog makkelijk bij je stopcontact.joostbo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:30:
Iemand die hier technische ervaring heeft? Probeerde de keukenzaal al te bereiken, maar dat is blijkbaar lastig tegenwoordig met de drukte. maar misschien heeft hier iemand advies.
De keukenzaak heeft recht onder ons schiereiland een aansluitplek getekend voor stroom tbv de inductieplaat met werkbladafzuiging. Nu krijgen wij een nieuwe (PVC) vloer, alles word doorgelegd en wil eigenlijk geen stroomkabel zo uit de grond hebben steken. Is voor vloerleggers minder handig, ook niet met egaliseren. Ook omdat ons huis onderkelderd is en in de ruimte daaronder het ook niet lekker uit komt qua bedrading.
Ik wil het gewoon links in de muur frezen op plinthoogte en zo een inbouw perilex contactpunt maken. Heb 13cm ruimte, moet voldoende zijn. Ik heb een perilex aansluitsnoer van 2 meter. Er zit alleen nog een ladenkastje tussen van 45cm, dat mag toch geen probleem geven? Of zie ik nu iets over het hoofd.
[Afbeelding]
Ja at zal een optie kunnen zijn. het voelt een beetje als 'beunhaas' oplossing. Hoewel het technisch prima kan zonder gevaren natuurlijkFlix20 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:58:
[...]
5 aderige YMVK kabel uit de muur laten komen en op een houten klos een opbouw perilex stopcontact maken. Die leg je onder je kasten achter de plint. Kom je naderhand ook nog makkelijk bij je stopcontact.
Jah, ziet er van buiten leuk uit, maar een normale keuken plaatsen op de plek waar die is ingetekend is gewoonweg niet mogelijk.SquareOne schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:31:
[...]
Je bedoelt vanwege het raam?
Ik verbaas me daarover bij vrijwel elke 'standaard' nieuwbouwwoning.
Vrijwel nooit is er aan weerszijden van het raam 60cm beschikbaar, liefst 65cm.
Vaak wordt het raam dusdanig laag geplaatst zodat een U of een L keuken onmogelijk is.
Bericht hierboven
Dan moet je een gat in een kast zagen, of deze ver genoeg van de wand plaatsenjoostbo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:46:
[...]
Maar dan moet ik nog steeds een gat in het midden van de vloer boren (en dus in de ruimte daaronder komt deze midden in het plafond naar beneden. Dat is niet wat ik wil. Voor vloerleggers ook niet handig.
Ik wil juist een perilex doosje in de muur maken. Mooi inbouw, mooi strak. Muur word toch gedaan door stukadoor. Maar weet dus niet wat de installateur daar van gaat vinden
[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 28-02-2022 15:50 ]
Bericht hierboven
Ja zo had ik het dus in gedachten. zo'n stekkerdoos in de muur. ik dacht laat die keukenzaak maar een gat maken. Ik regel wel een rechte perilex stekker zoals deze https://www.sandervunderink.nl/perilex-stekker-recht.html en dan 2 meter snoer er aan. Maar of die 2 meter (die ik al heb) genoeg is...Floor-is schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:48:
[...]
Dan moet je een gat in een kast zagen, of deze ver genoeg van de wand plaatsen
Er zijn 16A en 25A, mooi rond ook :P Perilex inbouwoplossingen hoor. Wel even grotere inbouwdoos
Of zoals Flix20 aangeeft: lekker op de grond. Nadeel is wel die kabel uit de muur, maar daar staat je keuken toch voor
Of dus wel een kabel uit de muur laten komen, even afwerken met een kniedeksel hooguitjoostbo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:21:
[...]
Ja zo had ik het dus in gedachten. zo'n stekkerdoos in de muur. ik dacht laat die keukenzaak maar een gat maken. Ik regel wel een rechte perilex stekker zoals deze https://www.sandervunderink.nl/perilex-stekker-recht.html en dan 2 meter snoer er aan. Maar of die 2 meter (die ik al heb) genoeg is...
Misschien toch maar 3 meter snoer halen
Bericht hierboven
idd ook een optieFloor-is schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:36:
[...]
Of dus wel een kabel uit de muur laten komen, even afwerken met een kniedeksel hooguit
Sandervunderink vaak wel betere deals dan Elektramat
[ Voor 4% gewijzigd door joostbo op 28-02-2022 16:44 ]
Wij hebben ook ingebouwde afzuiging en het gaat daarvoor zit in de vloer, gat was met dop afgesloten. Onzevloerlegger vond het geen punt PVC ligt er netjes omheen. Snoer komt uit muur. Hebben jullie recirculatie ?joostbo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:30:
[Afbeelding]
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Ja recirculatie. Aanvankelijk wilde we het naar buiten afvoeren. Maar we hebben de garage, 2e woonkamer en bijkeuken onder het huis in de kelder. Plafond is daar al niet hoog dus wil daar geen dikke buizen over het plafond hebben lopen van de afvoer van de werkbladafzuiging. Dus nu gewoon voor recirculatie gekozen.mevrouwKees_1 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:57:
[...]
Wij hebben ook ingebouwde afzuiging en het gaat daarvoor zit in de vloer, gat was met dop afgesloten. Onzevloerlegger vond het geen punt PVC ligt er netjes omheen. Snoer komt uit muur. Hebben jullie recirculatie ?
Ik heb dit ook regelmatig op offertes gezien zonder dat er concreet over gesproken was.joostbo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:49:
[...]
Ja recirculatie. Aanvankelijk wilde we het naar buiten afvoeren. Maar we hebben de garage, 2e woonkamer en bijkeuken onder het huis in de kelder. Plafond is daar al niet hoog dus wil daar geen dikke buizen over het plafond hebben lopen van de afvoer van de werkbladafzuiging. Dus nu gewoon voor recirculatie gekozen.
Snoer wil ik dus ook niet uit de vloer laten komen want dat ziet er de verdieping daaronder niet uit zo midden in het plafond. Dus wil het gewoon uit de muur laten komen.
Had nog wel een andere vraag en twijfel nu; montage keuken is excl aansluiten van de inductieplaat, vaatwasser en quoocker zie ik nu op offerte staan. Dit kan in overleg wel meegenomen worden / geregeld worden. Ik weet eigenlijk niet meer of daar over gesproken is. Ik als leek ging er van uit dat zij dat gewoon allemaal regelden. Dat gevoel kreeg ik wel.
Is er bij anderen hier een apart installatiebedrijf langs gekomen voor de daadwerkelijke aansluiting van vaatwasser, quoocker en inductieplaat, etc ?
Misschien is er bij ons ook wel over gesproken maar het gesprek was echt met het idee dat hun alles regelden / ontzorgen. Vaatwasser aansluiten is 5 minuten werk en inductie plaat is gewoon stekker er in (ze moeten de bedrading bij het inleggen van plaat al aansluiten) en dan nog, ook dat is simpel eenvoudig klusje. Alleen de Quooker heb ik geen ervaring mee en misschien iets meer werk. Wil echt wel iets met betalen maar niet heel veel meer voor simpel aansluitwerk.remzor schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:04:
@joostbo Bij ons is daar wel over gesproken, het kon incl en excl. Incl was eens stuk duurder, dan komen er ervaren monteurs die dat ook kunnen/mogen. Leek ons wel zo fijn dus hebben we maar gedaan.
Gewoon lokale Nederlandse keukenzaak. (Geen keten)SquareOne schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:55:
[...]
Ik heb dit ook regelmatig op offertes gezien zonder dat er concreet over gesproken was.
Bij welke keukenzaak had je gekocht? Want Duitse monteurs doen dit nooit.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq