Hallo mede-forumleden!
Ook ik heb mij vandaag gewaand in het avontuur dat een keuken kopen heet.
Aangezien er een aanbouw komt, zouden wij ook gelijk de keuken naar een andere plek in het huis verplaatsen.
Nu hebben wij vandaag een schets laten maken en de offerte gehad. De tekening is als volgt:
De keuken bestaat uit (alleen greeploos):
6 x hoge kast 227,50 cm. Waarvan er 1 een hoge voorraad kast is (met zo systeem dat naar buiten komt bij openen) en 1 kast met 3 laden erin.Plinthoogte is `12,50 cm
Het eiland bestaat uit:
ene kant (60 cm diep):
1x spoelkast 120 cm
1x kast 120 cm voor kookplaat
1x vaatwasser 60 cm
Andere kant:
3x lade kast 100 cm met lades 46cm diep
Blad is voor nu een Dekker Greengridz 24mm kleur Eclipse.
Hier heb ik al wel een vraag over; dit blad is gekozen aan de hand van een keuken in de showroom. De verkoper had hier dus dit blad voor op de offerte gezet. Echter in een lade van de showroomkeuken lagen de tekeningen van de keuken, hier stond echter op: "Ceramics Basalt Black". Op de offerte staat nu: Dekker DTGPR25 Greengridz werkblad 24mm zonder randlijst kleur Eclipse.
Ik weet dat het lastig te zien zal zijn op de foto (misschien met de expertise hier wel..), maar dit was de showroom keuken:
Qua apparatuur zit in de keuken verwerkt:
Siemens KI81RSDE0
Siemens HM836GNB6
Siemens HM836GTB6
Siemens SX65Z800BE
Bora Puru
Quooker (alleen de kraan Fusion zwart, aangezien wij nog een Combi+ hebben)
In de offerte zijn de prijs niet genoteerd, maar hij kwam uit op het volgende:
Kasten 10.000
Apparaten 8.500
Blad 2.000
Plaatsen 2.500
Totaal dus 23.000 euro.
Nu vind ik het ontzettend lastig om te weten of dit wel een "juiste" prijs is. Hij vertelde dat hij maximaal 15% korting kon geven op de apparaten. Mocht iemand van jullie tijd en zin erin hebben, hoor ik graag jullie mening!
Weet iemand trouwens het verschil tussen de Siemens Studioline en de "normale" Siemens lijn?
De plattegrond van het huis:
Hierbij komt dan nog een uitbouw van 3 meter. De keuken staat nu in een L vorm waar die ook ingetekend staat. Tussen het eiland en de kasten/muur zit 100 cm en 96 cm