Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:52

Rzaan

Altijd zoekende

t14wo schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:23:
[...]

Gewoon hout in de keuken leggen. Is niet besmettelijker dan plavuizen. Ja het is uiteindelijk zachter. Dus als je pannen laat vallen heb je een putje. Bij tegels heb je kans op een barst.

Verder is het niet vies te krijgen. Als je deze goed afwerkt met bijvoorbeeld 4 lagen Skylt lak, is de afwerking slijtvast.

Eens in de week gaat de dweil door de keuken. En als ik heb gekookt met olie dat spetterde, haal ik even een doekje over de vloer rond de kookplaat. Maar dat zou ik bij ieder vloertype even doen.
Ik had hout in de keuken - Amerikaans Eiken - en vond het niks.
De eerste jaren gaat het wel.
Dan ga je slijtplekken zien, vlekken, putten, krassen.
En je moet voorzichtig doen en geen spetter of druppel vergeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:16
Het wisselt ook nogal wat voor hout je neerlegt. Ga je voor een spiegelgladde parketvloer in uniforme kleur, dan zie je ieder butsje en vlekje. Wij hebben bewust gekozen voor geborsteld eiken, met veel afwisseling in structuur en kleurwisseling. Dan zie je amper iets, tenzij je er bovenop gaat staan. Je moet alleen in de keuken iets vaker een extra laagje olie aanbrengen, omdat je t.o.v. de rest van de kamer relatief veel beweegt op een kleiner oppervlak.

Het ergste waren wat druppels van de HG Ovenreiniger die we niet snel genoeg weg hadden gehaald naast de spoelbak. Dat spul ontvet ernstig hard. Maar de vloer leeft, dus dat geeft niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:59
Rzaan schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:08:
[...]

Ik had hout in de keuken - Amerikaans Eiken - en vond het niks.
De eerste jaren gaat het wel.
Dan ga je slijtplekken zien, vlekken, putten, krassen.
En je moet voorzichtig doen en geen spetter of druppel vergeten.
Hier exact dezelfde ervaring.25 jaar een Amerikaanse eiken vloer gehad, prachtig behalve in de keuken. Je loopt het vuil in de nerf en je voelt dat de messing en groef gaan wijken. Ook skylt lak slijt op de den duur.

[ Voor 15% gewijzigd door marsie030 op 22-02-2022 16:48 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Klaar voor nu! Een beschadiging die ze gaan fixen of vervangen. Verder niet veel problemen.

Nu kijken wanneer de apparatuur na komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvZ4ZaSQ1E-McFLndfOqQoBLtkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ufk1EGcDwJtX3rIcAZaad2IJ.jpg?f=fotoalbum_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNTah-yvSpfa23v8THihG1zrVVE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNhfV2PbaBc66sXXrZe4BVDj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y16up0Cs0BgrQy4R1yY9IEJ1oP4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2viU5Z4U4q4f1eCdLcOk1ZUR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V0kxlhSl_vrv7Ps8Yqsf811KvM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vzvuAb890w6ZlQkaO5DzOq3.jpg?f=fotoalbum_tile

Vandaag zijn mijn keuken meubels geleverd én alle apparatuur. Donderdag en vrijdag plaatsen :-)

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:06
JackBol schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:42:
Klaar voor nu! Een beschadiging die ze gaan fixen of vervangen. Verder niet veel problemen.

[Afbeelding]
Vet hoor! Heb je wat detail shots van de afwerking bij de nis. Hoe ziet dat er uit met (keramiek) lade open. En waar hoe zijn de grepen van de deuren aan weerskanten verwerkt? (al mist 1 deur nog zo te zien) ivm missen koelkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:03:
[...]

Vet hoor! Heb je wat detail shots van de afwerking bij de nis. Hoe ziet dat er uit met (keramiek) lade open. En waar hoe zijn de grepen van de deuren aan weerskanten verwerkt? (al mist 1 deur nog zo te zien) ivm missen koelkast.
Ik zal morgen wat detail foto’s maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:49
louzy82 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:55:
Even een cross post van het 'keramisch parket' topic maar de vraag past hier ook goed en dit topic leeft ook wat meer

Ben wel benieuwd naar de meningen hier:

De keuken en de woonkamer zijn aparte kamers, de deur ertussen staat wel bijna altijd open.
In de woonkamer komt keramisch parket. We twijfelen over wat te doen met de keuken tegel.

In eerste instantie hadden we namelijk in gedachten om een echte houten vloer te nemen en dan dus een tegel in de keuken (omdat een echte houten vloer in de keuken voor ons gewoonweg geen optie is) en daarbij een keuken met houtfineer.

Maar nu voelt het een beetje gek om een houtlook tegel in de woonkamer te hebben en een andere tegel in de keuken...
Dus het voelt logischer om deze dan ook in de keuken door te leggen, maar daar past ons inziens geen houtfineer keuken bij...

Dus, of houtlook tegel ook in keuken en een andere kleur keuken dan we in gedachten hadden.
Of, over die kronkel in onze gedachten stappen en gewoon een andere tegel in de keuken leggen.
Als je een paar weken wacht laat ik zien hoe het bij ons wordt, wij gaan wel voor een fineer keuken en keramisch parketvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:30
joostbo schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:57:
[...]

Qua looks is het natuurlijk een kwestie van smaak. Het hout vind ik wel mooi maar het donkere helemaal niet.

In de huidige setting heb je weinig keuze maar ik zou echt gek worden van op zo de hoek koken, zeker als rechts handige en je dus weinig ruimte hebt om kookgerei rechts van je neer te leggen. Voor 2 jaar geleden hadden we een vakantiehuis die het ook had, Die had zo'n 15 cm over. na 2 weken wist ik het zeker, ik ga mij hier echt aan ergeren. Maar ook dit is een kwestie van smaak, er zullen vast mensen zijn die zich hier niet zo aan storen. Een 45cm zal voldoende zijn voor mij.
Het donkere valt best mee, en we hebben een hele grote keuken met veel grote ramen (een wand van 7 meter met 85% hoge ramen èn nog een groot raam aan de zijwand. Dus dat durven we wel aan.
En voor de ruimte naast de kookplaat. Het is 22 cm of en dat moet genoeg zijn. Zeker omdat de kookplaat een hele grote is. Is over nagedacht. Snap je punt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:12
macfocus schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:06:
[...]
Het donkere valt best mee, en we hebben een hele grote keuken met veel grote ramen (een wand van 7 meter met 85% hoge ramen èn nog een groot raam aan de zijwand. Dus dat durven we wel aan.
En voor de ruimte naast de kookplaat. Het is 22 cm of en dat moet genoeg zijn. Zeker omdat de kookplaat een hele grote is. Is over nagedacht. Snap je punt wel.
22 cm lijkt mij genoeg voor een garde of kruidenpotjes. Voordeel van inductie boven gas/keramisch is ook dat je de plaat zelf ook best kunt gebruiken voor materialen waar je even geen ruimte meer voor hebt. Grote sterke zones zitten meestal links en in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

JackBol schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:57:
[...]

Vurenhouten balken bevestigd aan het plafond met M8 bouten. Daarop MDF bevestigd en bekleed met gipsplaat.

Vervolgens afgestuct.
Is er een reden waarom je de koof niet aan de linkerzijde van de hoge kasten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:01
Afgelopen weekend zijn we bij Superkeukens geweest om een parallel keuken uit te laten tekenen.

Uitgangspunten:

- Praktisch met voldoende werkruimte
- Greeploos
- Lichte kleuren

We hebben een Schüller keuken (A, Super+ SIE Savino lakfront) uit laten tekenen in een lichtgrijze tint. Op basis van eerdere opmerkingen in het topic hebben we de keuken iets verlengd (4m + 1,60m). Initieel was een verticale greeplijst ingetekend voor de koelvriescombinatie aan de rechterzijde. Dit hebben we laten aanpassen zodat we over de volle breedte een horizontale greeplijst hebben. We hebben overal lades ingetekend, behalve naast de spoelbak rechts (vaatwasser) en de onder de inductiekookplaat (oven).

Ik ben benieuwd naar jullie mening en op- en/of aanmerkingen! Onderstaand de renders (front komt niet echt goed tot z'n recht):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQDCSNvUmr9-o7a0whJbDWA4sR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2D6mINxrbfxOxxLeUviu3Qjg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7fbj_thk_0OCHBmIhR-uVDLbd8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VF3giyMTbz6CxJx9dLrmoWDc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Rzaan schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:31:
[...]

Is er een reden waarom je de koof niet aan de linkerzijde van de hoge kasten hebt?
Daar zit een deur :) Dat is een zwarte lijst met rookglas. Binnenin hebben we 6 glazen planken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
JackBol schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:42:

[Afbeelding]
Mooie combinatie qua kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perform93
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 10:48
Ik ben nieuw in deze topic, maar heb inmiddels heel wat reacties doorgenomen. Iemand hier nog positieve ervaringen gehad bij een keukenboer? Ik woon zelf in omgeving Rotterdam en heb hier en daar al wat afspraken staan. Ben vooral benieuwd wat andere ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
perform93 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:51:
Ik ben nieuw in deze topic, maar heb inmiddels heel wat reacties doorgenomen. Iemand hier nog positieve ervaringen gehad bij een keukenboer? Ik woon zelf in omgeving Rotterdam en heb hier en daar al wat afspraken staan. Ben vooral benieuwd wat andere ervaringen zijn.
Bij welke zaken heb je een afspraak staan, dan kunnen mensen daar feedback op geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perform93
SquareOne schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:54:
[...]

Bij welke zaken heb je een afspraak staan, dan kunnen mensen daar feedback op geven :)
- Mandemakers keukens (Barendrecht)
- Keukenloods
- Keukenmaxx
- Eigenhuis keukens
- Brugman keukens
- Bruynzeel keukens
- Keukenvision (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
perform93 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:59:
[...]

- Keukenloods
- Keukenmaxx
- Eigenhuis keukens
- Brugman keukens
- Bruynzeel keukens
En wat zoek je voor een keuken, is het nog vooral inspiratie op doen? Al een bepaald merk gezien?

Veel van de zaken die je plaatst zijn DMG en hanteren de bijbehorende verkooptactieken ben je daarvan bewust. Zij zullen proberen om je bij het eerste bezoek een keuken te verkopen onder het motto: “prijs alleen vandaag geldig”

Lees ook de startpost eens door, daar staan wat tips hoe je het beste om kun gaan met DMG.

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 22-02-2022 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perform93
SquareOne schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:06:
[...]

En wat zoek je voor een keuken, is het nog vooral inspiratie op doen? Al een bepaald merk gezien?

Veel van de zaken die je plaatst zijn DMG en hanteren de bijbehorende verkooptactieken ben je daarvan bewust. Zij zullen proberen om je bij het eerste bezoek een keuken te verkopen onder het motto: “prijs alleen vandaag geldig”

Lees ook de startpost eens door, daar staan wat tips hoe je het beste om kun gaan met DMG.
Een parallelle keuken. We hebben al een goed beeld van hoe we de keuken willen indelen en waar alles komt te staan. Qua apparatuur willen we liefst wel voor Siemens gaan, maar volgens mij is AEG ook een prima merk. Ben verder ook niet heel bekend wat voor apparatuur qua prijs/kwaliteit verhouding het beste is, dus misschien dat ik me nog meer over kan laten informeren.

Ik ben me bewust van de verkooptactieken en deze kunnen inderdaad best opdringerig zijn. We gaan daarom ook zeker niet tekenen bij de eerste afspraak. We zullen eerst de offertes vergelijken en kijken wat voor ons het meest aanspreekt.

Op Google reviews scoren deze zaken in ieder geval qua sterren niet heel slecht, maar zie dat sommige reviews wel echt 1 ster geven, vanwege dat bijv. keuken te laat opgeleverd was of niet goed in elkaar gezet.
SquareOne schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:06:
[...]

Yup, had die al een keer doorgenomen. Staan inderdaad wat goede tips in, al moet ik even zien wat voor mij een goede aanpak is qua onderhandelen. Ben zelf niet per se een vlotte babbelaar.

[ Voor 12% gewijzigd door perform93 op 22-02-2022 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
perform93 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:14:
[...]

Een parallelle keuken. We hebben al een goed beeld van hoe we de keuken willen indelen en waar alles komt te staan. Qua apparatuur willen we liefst wel voor Siemens gaan, maar volgens mij is AEG ook een prima merk. Ben verder ook niet heel bekend wat voor apparatuur qua prijs/kwaliteit verhouding het beste is, dus misschien dat ik me nog meer over kan laten informeren.

Ik ben me bewust van de verkooptactieken en deze kunnen inderdaad best opdringerig zijn. We gaan daarom ook zeker niet tekenen bij de eerste afspraak. We zullen eerst de offertes vergelijken en kijken wat voor ons het meest aanspreekt.

Op Google reviews scoren deze zaken in ieder geval qua sterren niet heel slecht, maar zie dat sommige reviews wel echt 1 ster geven, vanwege dat bijv. keuken te laat opgeleverd was of niet goed in elkaar gezet.

[...]

Yup, had die al een keer doorgenomen. Staan inderdaad wat goede tips in, al moet ik even zien wat voor mij een goede aanpak is qua onderhandelen. Ben zelf niet per se een vlotte babbelaar.
Je zou Superkeukens eens kunnen overwegen. Volgens mij krijg je daar gewoon een netto prijs.
Zorg er ook voor dat je zo veel mogelijk appels met appels vergelijkt, anders heeft het niet zo veel zin om naar al die zaken te gaan.

Als ze bij zaak A een front uit de hoogte prijsgroep met Siemens apparatuur, en in zaak B een goedkoop front en AEG apparatuur en kun je moeilijk vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 20:48

twu

[...]

- Keukenloods
- Keukenmaxx
- Eigenhuis keukens
- Brugman keukens
- Bruynzeel keukens
Onlangs nog langs de bovenstaande geweest. Meer dan helft van bovenstaande zijn (onderdeel) van DMG. Als ik jou was zou ik een dagje inplannen om zonder afspraak langs te gaan om inspiratie op te doen en achter te komen wat zij verkopen. Een adviesgesprek duurt normaliter al 2-3 uur tijd. Vond Keukenmaxx en Mandemakers Keukens veel op elkaar lijken met wat zij verkopen. KeukenVision en Bruynzeel (Barendrecht) hebben het te druk met projectbouw en zullen jou niet zo snel gaan helpen met een particuliere keuken.

Je zou KeukenStudio kunnen proberen (buren van KeukenVision) te Dordrecht. Goede ervaring met de klantenservice. En inderdaad Superkeukens/Eigenhuis Keukens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@JackBol
Jullie hebben een tafel vast zitten aan het kookeiland.
Aan de lange zijde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TB0anbR0bPC1nbowqISkr6BjUGc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0kmY0c5VIxW9KUvjSeUWOPR5.jpg?f=user_large

Wij willen wellicht ook een tafel, maar dan aan de kopse kant.
Ter breedte en hoogte van het kookeiland, en een centimeter of 50-70 diep.
Dit kan ik eigenlijk nergens vinden. Noch in een winkel noch online.
Heb jij (of anderen) dit ergens gezien?

En dan als volgt.
Dit is ongeveer het bovenaanzicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfA9vpBZXziMShINBqCxAws9Eno=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rqyo2p1sDPZ6KcFZQT67kH8U.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Rzaan schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:58:
@JackBol
Jullie hebben een tafel vast zitten aan het kookeiland.
Aan de lange zijde.

[Afbeelding]

Wij willen wellicht ook een tafel, maar dan aan de kopse kant.
Ter breedte en hoogte van het kookeiland, en een centimeter of 50-70 diep.
Dit kan ik eigenlijk nergens vinden. Noch in een winkel noch online.
Heb jij (of anderen) dit ergens gezien?

En dan als volgt.
Dit is ongeveer het bovenaanzicht.

[Afbeelding]
Van welk materiaal? Volledig overhangend, of met ondersteuning tot op de vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowaldb
  • Laatst online: 26-03 12:34
Een overstekend (doorlopend eiland blad) wordt veel gedaan, echter is de kans groot dat er een naad in het blad komt omdat de meeste materialen een maximale lengte kennen, dit ivm gewicht en transport.
Ook worden deze overstekende bladen meestal ondersteund door minimaal een poot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Het wordt hetzelfde hout als de hoge kasten (waarschijnlijk bamboe)
de tafel heeft een blad, zijwang links, zijwang rechts

Ben een beetje doorgeschoten met het perspectief....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHNsGj7CCIEWCcyOQY8ICC_d6DU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KVulNSjcfbfVO2NtBCPhBh24.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rowaldb
  • Laatst online: 26-03 12:34
@Rzaan Je zou het inderdaad zo kunnen doen, het wordt op deze manier alleen niet vaak toegepast, mede door het verlies van 2 zitplaatsen aan de kopse kanten, ook het bevestigen van de wangen is nog een dingetje omdat mooi en “onzichtbaar” voor elkaar te krijgen, ook zullen de wangen gezekerd moeten worden aan de vloer om te voorkomen dat zij uitbreken als iemand zijn stoel te hard en te ver naar de kopkanten duwt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@Rzaan je ziet het niet veel omdat het toch ook helemaal niet handig is?
Je verliest enorm veel ruimte op die manier en je hebt maximaal de breedte van je eiland als zitplek. Een goede zitplek is 60-70cm en de meeste eilanden zijn max 120cm dus max 2 plekken naast elkaar.
Als je er een T van laat maken dan kan je er met zijn 4-en aanzitten en is qua constructie ook beter uit te voeren verwacht ik.
Of gewoon 2 “poten” op de buitenhoeken en alleen een blad.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 23-02-2022 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
GeeMoney schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:55:
@Rzaan je ziet het niet veel omdat het toch ook helemaal niet handig is?
Je verlist enorm veel ruimte op die manier en je hebt maximaal de breedte van je eiland als zitplek. Een goede zitplek is 60-70cm en de meeste eilanden zijn max 120cm dus max 2 plekken naast elkaar.
Als je er een T van laat maken dan kan je er met zijn 4-en aanzitten en is qua constructie ook beter uit te voeren verwacht ik.
Of gewoon 2 “poten” op de buitenhoeken en alleen een blad.
Wij nemen inderdaad twee poten aan de buitenkant en een L-ophanging aan de andere kant.

Breedte is 130cm (zit gedeelte) en diepte is 100cm (eiland maat). Wij gaan het voor ontbijt en dergelijke gebruiken.

Morgen staat de tafel als het goed is, zal een foto maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swinta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-08-2024
@Rzaan

Kijk eens in het magazine van www.antduijnkeukens.nl Hierin zie je verschillende keukens met zitplekken aan een eiland. Ook datgene wat jij getekend hebt. Deze zelfstandige keukenzaak staat trouwens zeer goed aangeschreven en bevindt zich in Heerhugowaard. Ik ben nog niet in hun showroom geweest, weet dus niet of zij daar wat hebben staan wat jij zoekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 00:04

codeneos

[...]

Met dank aan de tips van @Floor-is en @SquareOne hebben we nu een aangepast ontwerp voor onze Keuken. Wat puntjes die we hebben laten aanpassen:
  1. Bora Pure ipv afzuiging in het plafond
  2. Geen verlaagd plafond meer
  3. 60cm hoge ovens ipv de compacte 45cm varianten
  4. Spoelnis met terugvallende kastje in een andere kleur; kan me herinneren dat iemand in dit topic het daar ook over had - dus bij deze een voorbeeld met render :)
  5. Praktischer (naar ons idee) indeling van het eiland met 2x100cm + 40cm ipv 1x120cm met 2x60cm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRcwTRRDaI0ScIPrn7xXOSHAAwQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zRfOXSESk9oEObsjNijB7ntj.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8EYBT3v6_SqGG6wPCIh6p_iKFvU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rkBgmFy7S6SbhlOYgt2q6S7z.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feLiujhkKnBc0LQ6fNt6S6DBq0U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JegVqh6Ab8Vx7v4TYLxK3gcc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mz6fQVb_slYaErJDB6SJJtDtCCs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wdfEzurAQJ6ZKwnP48wMCBjL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huLvIj1phw3JEUUS5q2_0Ir9Q7M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vg2en1n19BZv0wulSbrqZY8J.png?f=fotoalbum_tile

We zijn, overall, tevreden met het ontwerp en het laatste puntje waar we nog meer worstelen is de vriezer. We hebben op dit moment alleen een full-size koelkast opgenomen in het ontwerp met het idee dat de vriezer maar in de bijkeuken moet komen te staan. Maar dat voelt op een of andere manier toch als een minder ideale oplossing.

We hebben 3 mogelijk plaatsen voor de vriezer:
  1. Onderbouw vriezer in de spoelnis naast de koelkast
  2. Fullsize vriezer in de hoge kast aan het einde van de spoelnis
  3. Fullsize vriezer in de hoge kast aan het einde van de hogekastewand
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_i_ZohDXdsvif7OJNuPSYM36_bw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/asNYVbhaRAdBKWsmsZnO5AbT.png?f=user_large

Nadeel van de eerste optie is dat de vriezer redelijk klein wordt, c.a. 100l. Optie 2 heeft niet de voorkeur van vrouwlief, die wil in die kast graag kookspullen bewaren. Optie 3, tja er komt een. van 3 zeiden open openhaard, en gevoelsmatig werkt een vriezer naast de haard niet.

We drijven af op optie 1, maar dat voelt als een compromis. Dus suggestie zijn meer dan welkom :)

En last-but-not-least wat extra specificaties van de keuken
  • Merk: Ballerina
  • Kleur: DirectLack Grafietzwart mat (2646)
  • Plinthoogte: 7.5cm
  • Werkbladhoogte: 3cm
  • Werkhoogte: 95-96cm
  • Blad: Dekton Entzo of Tundra
Apparatuur:
  • Ovens: Siemens HM876G0B6 en Siemens HS836GTB6 (IQ700) 60cm
  • Kookplaat: Bora Pure
  • Koelkast: Siemens KI81RSDE0 (IQ500) 178cm
  • Vaatwasser: Siemens SN73H800BE (IQ300)
  • wijnklimaatkast: Vin Vinata onderbouw
Op- en/of aanmerkingen op de rest zijn natuurlijk ook meer dan welkom!

[ Voor 10% gewijzigd door codeneos op 23-02-2022 12:35 ]

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
codeneos schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:32:
Met dank aan de tips van @Floor-is en @SquareOne hebben we nu een aangepast ontwerp voor onze Keuken. Wat puntjes die we hebben laten aanpassen:
  4. Spoelnis met terugvallende kastje in een andere kleur; kan me herinneren dat iemand in dit topic het daar ook over had - dus bij deze een voorbeeld met render :)
  5. Praktischer (naar ons idee) indeling van het eiland met 2x100cm + 40cm ipv 1x120cm met 2x60cm
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

We zijn, overall, tevreden met het ontwerp en het laatste puntje waar we nog meer worstelen is de vriezer. We hebben op dit moment alleen een full-size koelkast opgenomen in het ontwerp met het idee dat de vriezer maar in de bijkeuken moet komen te staan. Maar dat voelt op een of andere manier toch als een minder ideale oplossing.

[Afbeelding]

Nadeel van de eerste optie is dat de vriezer redelijk klein wordt, c.a. 100l. Optie 2 heeft niet de voorkeur van vrouwlief, die wil in die kast graag kookspullen bewaren. Optie 3, tja er komt een. van 3 zeiden open openhaard, en gevoelsmatig werkt een vriezer naast de haard niet.

We drijven af op optie 1, maar dat voelt als een compromis. Dus suggestie zijn meer dan welkom :)

Apparatuur:
Mooi! Compromis zou m.i. niet nodig zijn in een keuken van dit formaat.
De kookspullen kunnen toch in die kast naast de haard?
Alternatief is nog de vriezer aan de andere kant van de ovens (optie 4).

Ik snap dat je de kookplaat hebt uitgelijnd met de spoelbak. Maar in de praktijk denk ik handiger als ze net een beetje schuin zitten t.o.v. elkaar Bijvoorbeeld door van de 40cm kast een 60cm kast te maken en van de andere twee stukken 90cm.
Je zou dit ook nog kunnen spiegelen, zodat je een groter deel werkblad hebt aan de kant van de koelkast. Als je met boodschappentassen binnen komt wil je die waarschijnlijk bovenop het eiland zetten en dan is 40cm een beetje krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 06:14
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:
Ik zou de spoelbak niet verdelen over 2 kasten, maar naar links schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perform93
SquareOne schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:51:
[...]

Je zou Superkeukens eens kunnen overwegen. Volgens mij krijg je daar gewoon een netto prijs.
Zorg er ook voor dat je zo veel mogelijk appels met appels vergelijkt, anders heeft het niet zo veel zin om naar al die zaken te gaan.

Als ze bij zaak A een front uit de hoogte prijsgroep met Siemens apparatuur, en in zaak B een goedkoop front en AEG apparatuur en kun je moeilijk vergelijken.
Dank voor de tips en adviezen! Superkeukens moet mij nog terugbellen voor een afspraak. :)
twu schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:08:
[...]

Onlangs nog langs de bovenstaande geweest. Meer dan helft van bovenstaande zijn (onderdeel) van DMG. Als ik jou was zou ik een dagje inplannen om zonder afspraak langs te gaan om inspiratie op te doen en achter te komen wat zij verkopen. Een adviesgesprek duurt normaliter al 2-3 uur tijd. Vond Keukenmaxx en Mandemakers Keukens veel op elkaar lijken met wat zij verkopen. KeukenVision en Bruynzeel (Barendrecht) hebben het te druk met projectbouw en zullen jou niet zo snel gaan helpen met een particuliere keuken.

Je zou KeukenStudio kunnen proberen (buren van KeukenVision) te Dordrecht. Goede ervaring met de klantenservice. En inderdaad Superkeukens/Eigenhuis Keukens.
Ook bedankt voor de tips en adviezen! Ik heb KeukenStudio ook toegevoegd aan het lijstje, ik kan daar volgende week langskomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:31
SquareOne schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:39:
[...]

Ik snap dat je de kookplaat hebt uitgelijnd met de spoelbak. Maar in de praktijk denk ik handiger als ze net een beetje schuin zitten t.o.v. elkaar Bijvoorbeeld door van de 40cm kast een 60cm kast te maken en van de andere twee stukken 90cm.
Je zou dit ook nog kunnen spiegelen, zodat je een groter deel werkblad hebt aan de kant van de koelkast. Als je met boodschappentassen binnen komt wil je die waarschijnlijk bovenop het eiland zetten en dan is 40cm een beetje krap.
@codeneos +1 voor optie 4, al zou ik zelf vrouwlief overtuigen dat optie 2 de beste is (aflegplek naast de vriezer is handig).
Wat voor kookspullen? Je hebt in je eiland toch lades voor bestek/gerei en pannen/schalen/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos

codeneos

[...]

SquareOne schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:39:
[...]

Wat betreft de spoelbak, dat dus was eigenlijk de bedoeling en ook de redenen dat we de kookplaat hebben opgeschoven maar omdat we de 30cm brede apothekerskast er ook uit hebben gehaald komen ze weer precies tegenover elkaar uit 8)7 .

Ik denk er nu aan om ipv de apothekerskast een 30cm kast met planken tussen de muur en de koelkast te zetten in dezelfde houtkleur als de terugvallende kasten in de nis. Maar ik vraag me af of dat er wel uit ziet,

Om in het eiland 2x90cm + 1x60cm te maken had ik nog niet aan gedacht. Interessante optie, ga ik even verder uitpluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos

codeneos

[...]

mitsumark schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:09:
[...]

@codeneos +1 voor optie 4, al zou ik zelf vrouwlief overtuigen dat optie 2 de beste is (aflegplek naast de vriezer is handig).
Wat voor kookspullen? Je hebt in je eiland toch lades voor bestek/gerei en pannen/schalen/etc.
Optie 2 heeft ook mijn voorkeur, maar dat kan ook zijn omdat dit de meest symmetrische optie is :+

Met optie 4 bedoelen jullie toch naast de ovens aan de kant van de koelkast, voor het gemak heb ik hem even gearceerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVQUgHlsf6aS-TCUgjxhozxQ30I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IfHqSZTwZQyBkTp61qcKKFa7.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos

codeneos

[...]

Ladypurple schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:45:
[...]

Ik zou de spoelbak niet verdelen over 2 kasten, maar naar links schuiven.
Dat hebben we nog niet overwogen, instinctief neig ik altijd naar de symmetrie en de spoelbak niet in het midden hebben we nog nooit aangedacht :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
[...]

- Keukenloods
- Keukenmaxx
- Eigenhuis keukens
- Brugman keukens
- Bruynzeel keukens
Minimaal 21 uur aan afspraken bij 7 winkels en slechts 1 winkel krijgt de opdracht. Als ik mijn uurtarief er bij zou pakken kost mij dit 2100 euro aan tijd. Wat denk je te bereiken met al deze afspraken?

Ik bedoel het niet rottig :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Barry|IA schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:24:
[...]

Minimaal 21 uur aan afspraken bij 7 winkels en slechts 1 winkel krijgt de opdracht. Als ik mijn uurtarief er bij zou pakken kost mij dit 2100 euro aan tijd. Wat denk je te bereiken met al deze afspraken?

Ik wel. Ik zou zelf niet eens de tijd hebben. Daarnaast zijn al die winkels min of meer het zelfde..

Wel eens aan Duitsland gedacht? Ik be bij Ekelhoff prima geslaagd en dat is echt een andere zaak met andere prijsopbouw en merken.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Laatst online: 20:32
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:
Prachtig ontwerp! Ik zou voor optie 2 gaan. Ik zie meer dan genoeg kastruimte en een compromis klinkt nooit goed.

Mag ik vragen wat de prijs is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
siemenz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:37:
[...]

Ik wel. Ik zou zelf niet eens de tijd hebben. Daarnaast zijn al die winkels min of meer het zelfde..

Wel eens aan Duitsland gedacht? Ik be bij Ekelhoff prima geslaagd en dat is echt een andere zaak met andere prijsopbouw en merken.
Wanneer komt jou keuken :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:01
@codeneos En die Siemens dingen zijn wel te leveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Wordt over 2 weken geplaatst. Ik heb de sleutels van mijn nieuwe huis 2 weken geleden gekregen dus ze zijn ready. Heb mn keuken nog wel iets gewijzigd. Zo is de kleur aangepast naar Kobalt Groen wat deze kleur is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISWANulVnczzXrr-5kgTzKumEi0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A1IQuf2qEfn8oQKUFYhl2GxX.jpg?f=user_large

NIeuw artist impression, waar de kleur niet helemaal de juiste is ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzkBGidmIkMO8qL8IWQFIOaINJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o1dAfzeDh3XS9HL6JAv26IIi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udmZ9RIg5sb5HmnMuZV-Aqi19V0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYnUMEBPublOZuinEN1uUwLf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door siemenz op 23-02-2022 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
siemenz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:50:
[...]

Wordt over 2 weken geplaatst. Ik heb de sleutels van mijn nieuwe huis 2 weken geleden gekregen dus ze zijn ready. Heb mn keuken nog wel iets gewijzigd. Zo is de kleur aangepast naar Kobalt Groen wat deze kleur is:

[Afbeelding]

NIeuw artist impression, waar de kleur niet helemaal de juiste is ziet er zo uit:

[Afbeelding]
Cool, ben benieuwd naar het eindresultaat :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codeneos

codeneos

[...]

JWWhisky schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:50:
[...]

Prachtig ontwerp! Ik zou voor optie 2 gaan. Ik zie meer dan genoeg kastruimte en een compromis klinkt nooit goed.

Mag ik vragen wat de prijs is?
Daar heb je een goed punt, voor mij voelt optie 2 ook als de beste optie.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos

codeneos

[...]

Roos79 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:50:
@codeneos En die Siemens dingen zijn wel te leveren?
Onze keuken wordt pas eind dit jaar geleverd dus we hopen dat het tegen die tijd weer wat beter gaat, maar goed het is afwachten. Maar de rest van de merken is niet veel beter en het zelf bij elkaar zoeken van de apparatuur halen we met onze offerte ook weinig voordeel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:
Mooi! Bij welke winkel komt deze vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos

codeneos

[...]

Angriebirdie schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:51:
[...]
Mooi! Bij welke winkel komt deze vandaan?
Bij Iemms uit vlaardingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

franssie

Save the albatross

siemenz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:50:
[...]

<>
Spannende kleur! Gaaf dat jullie voor eens iets niet 'standaards' gekozen hebben.
Nadeel is natuurlijk dat je alleen zwarte, gele of RVS/Chroom keukenapparatuur kan gebruiken omdat de rest vloekt :+

Zeker bij een vrij uitzicht vanuit de keuken lijkt me dat een mooie keuze.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Laatst online: 20:32
JWWhisky schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:40:
Hi, mijn eerste post op Tweakers! Ik lees al ruim 2 jaar mee op dit forum en met name de draadjes in bouwen en klussen. Veel inspiratie in onder andere dit topic opgedaan, waarvoor dank! En dan nu is het eindelijk gelukt om een nieuwbouwwoning te bemachtigen in deze roerige markt.

Wij krijgen een twee-onder-een-kap woning met een u-vorm. We gaan 2,4 meter uitbouwen en betrekken de garage bij de keuken om zo een grote leef keuken te maken.

Inmiddels zijn we druk bezig met het uitzoeken van een keuken en zouden wij graag jullie feedback willen horen op het ontwerp en de offerte.

Keukenmeubels:
  • Merk Sachsen houtfineer (SK130 volgens mij). Wat is jullie ervaring hiermee? Kan er zelf weinig over vinden.
  • Wildeiken geborsteld
  • Hoge kasten met greep (nog geen keuze gemaakt)
  • Lage kasten/lades greeploos of push-to-open (nog geen keuze gemaakt)
  • Plint tot plafond
Apparatuur:
  • Koelkast: AEG SCB618F3LS
  • Vaatwasser: AEG FSK63627P
  • Combi-magnetron: AEG KMK768080B
  • Kookplaat + afzuiging: AEG CCE8475SFB (goed of Bora veel beter?)
  • Kraan: Quooker Quooker PRO3 (kleur nog niet over uit)
  • Spoelbak: Franke Composiet spoelbak Kubus (kleur nog niet over uit)
Werkblad:
Arte werkblad keramiek massief, Castelli Mat en 1,2 CM dik (of dun).

***members only***

Wat kan er volgens jullie strakker, beter en mooier? Is de plaatsing van de apparaten logisch? Of hebben jullie tips over iets dat we niet moeten vergeten? Wat vinden jullie van de offerte? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Plaatjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Plattegrond:
Gespiegeld

[Afbeelding]
Ik quote mijzelf even. Naar aanleiding van jullie feedback zijn we verder gegaan en hebben we gekeken bij een andere leverancier. Opstelling nagenoeg hetzelfde.

Grote verschillen: van AEG naar Siemens apparatuur, extra oven, van houtfineer naar kunstof, toevoeging apothekerskast, eiland 1.20 (in plaatsvan 1.00) en voor ons heel belangrijk een plint van 10cm (bij de andere was dit 16,5cm). Ook is het lijnenspel strakker naar ons idee.

Keukenmeubels:
Merk: Keller
Kleur: Espresso eiken Verticaal
Korpus: Grafiet
Voornamelijk greeploos. Hoge kasten push-to-open

Apparatuur:
Koelkast: Siemens IQ500 KI31RSDF0
Vriezer: Siemens IQ500 GI11VADE0
Oven met stoom: Siemens IQ700 CS856GNB7
Oven met magnetron: Siemens IQ700 CM836GNB6
Vaatwasser: Siemens IQ300 SX73H800BE
Kookplaat: BORA PURE
Kraan: Quooker PRO3 messing patina

Werkblad:
Jetstone werkblad composiet 12 mm Cloudburst Concrete Satin (4011 Caesarstone)

Members only: offerte
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Al met al 3.3K duurder. Voor het gevoel wel 'meer' keuken. Wat vinden jullie van dit aangepaste ontwerp en de prijs :) ?

Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2K6BqESBGTIC3Q0I0ZuMuGI5jIg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0nhW5oeyNuQhY2kRPuDJhGj9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WDgEAdgjYgtuD-lToeJg9aO9_8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cOlEKr229BVPy7FcipHopoDo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YEPEmgvj8xtYlz9vZiZpggCDRY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4mKjBApwf9zdIG7xZQvYH7IO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OBL2132
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-04-2024
Hallo mede-forumleden!

Ook ik heb mij vandaag gewaand in het avontuur dat een keuken kopen heet.
Aangezien er een aanbouw komt, zouden wij ook gelijk de keuken naar een andere plek in het huis verplaatsen.

Nu hebben wij vandaag een schets laten maken en de offerte gehad. De tekening is als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8q3bOscDufTLzkgleg6ZclVedQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYmUUbOvPE5Tm2F4mjxTeAdB.jpg?f=fotoalbum_large

De keuken bestaat uit (alleen greeploos):

6 x hoge kast 227,50 cm. Waarvan er 1 een hoge voorraad kast is (met zo systeem dat naar buiten komt bij openen) en 1 kast met 3 laden erin.Plinthoogte is `12,50 cm

Het eiland bestaat uit:
ene kant (60 cm diep):
1x spoelkast 120 cm
1x kast 120 cm voor kookplaat
1x vaatwasser 60 cm
Andere kant:
3x lade kast 100 cm met lades 46cm diep

Blad is voor nu een Dekker Greengridz 24mm kleur Eclipse.
Hier heb ik al wel een vraag over; dit blad is gekozen aan de hand van een keuken in de showroom. De verkoper had hier dus dit blad voor op de offerte gezet. Echter in een lade van de showroomkeuken lagen de tekeningen van de keuken, hier stond echter op: "Ceramics Basalt Black". Op de offerte staat nu: Dekker DTGPR25 Greengridz werkblad 24mm zonder randlijst kleur Eclipse.

Ik weet dat het lastig te zien zal zijn op de foto (misschien met de expertise hier wel..), maar dit was de showroom keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lo_nA_wp7Ogo9Kbj7soTXfI2_H8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BqnhV5fhEzt0z9QO41mlbf5D.jpg?f=fotoalbum_large

Qua apparatuur zit in de keuken verwerkt:
Siemens KI81RSDE0
Siemens HM836GNB6
Siemens HM836GTB6
Siemens SX65Z800BE
Bora Puru
Quooker (alleen de kraan Fusion zwart, aangezien wij nog een Combi+ hebben)

In de offerte zijn de prijs niet genoteerd, maar hij kwam uit op het volgende:
Kasten 10.000
Apparaten 8.500
Blad 2.000
Plaatsen 2.500

Totaal dus 23.000 euro.

Nu vind ik het ontzettend lastig om te weten of dit wel een "juiste" prijs is. Hij vertelde dat hij maximaal 15% korting kon geven op de apparaten. Mocht iemand van jullie tijd en zin erin hebben, hoor ik graag jullie mening!

Weet iemand trouwens het verschil tussen de Siemens Studioline en de "normale" Siemens lijn?

De plattegrond van het huis:
Hierbij komt dan nog een uitbouw van 3 meter. De keuken staat nu in een L vorm waar die ook ingetekend staat. Tussen het eiland en de kasten/muur zit 100 cm en 96 cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTemXCoPKmHKyeFaabn_--zRGk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cGrbwC2Ul16n0mow4spTRy9l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

OBL2132 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:02:
Hallo mede-forumleden!

Ook ik heb mij vandaag gewaand in het avontuur dat een keuken kopen heet.
Aangezien er een aanbouw komt, zouden wij ook gelijk de keuken naar een andere plek in het huis verplaatsen.

Nu hebben wij vandaag een schets laten maken en de offerte gehad. De tekening is als volgt:

[Afbeelding]

De keuken bestaat uit (alleen greeploos):

6 x hoge kast 227,50 cm. Waarvan er 1 een hoge voorraad kast is (met zo systeem dat naar buiten komt bij openen) en 1 kast met 3 laden erin.Plinthoogte is `12,50 cm

Het eiland bestaat uit:
ene kant (60 cm diep):
1x spoelkast 120 cm
1x kast 120 cm voor kookplaat
1x vaatwasser 60 cm
Andere kant:
3x lade kast 100 cm met lades 46cm diep

Blad is voor nu een Dekker Greengridz 24mm kleur Eclipse.
Hier heb ik al wel een vraag over; dit blad is gekozen aan de hand van een keuken in de showroom. De verkoper had hier dus dit blad voor op de offerte gezet. Echter in een lade van de showroomkeuken lagen de tekeningen van de keuken, hier stond echter op: "Ceramics Basalt Black". Op de offerte staat nu: Dekker DTGPR25 Greengridz werkblad 24mm zonder randlijst kleur Eclipse.

Ik weet dat het lastig te zien zal zijn op de foto (misschien met de expertise hier wel..), maar dit was de showroom keuken:
[Afbeelding]

Qua apparatuur zit in de keuken verwerkt:
Siemens KI81RSDE0
Siemens HM836GNB6
Siemens HM836GTB6
Siemens SX65Z800BE
Bora Puru
Quooker (alleen de kraan Fusion zwart, aangezien wij nog een Combi+ hebben)

In de offerte zijn de prijs niet genoteerd, maar hij kwam uit op het volgende:
Kasten 10.000
Apparaten 8.500
Blad 2.000
Plaatsen 2.500

Totaal dus 23.000 euro.

Nu vind ik het ontzettend lastig om te weten of dit wel een "juiste" prijs is. Hij vertelde dat hij maximaal 15% korting kon geven op de apparaten. Mocht iemand van jullie tijd en zin erin hebben, hoor ik graag jullie mening!

Weet iemand trouwens het verschil tussen de Siemens Studioline en de "normale" Siemens lijn?

Hierbij komt dan nog een uitbouw van 3 meter. De keuken staat nu in een L vorm waar die ook ingetekend staat. Tussen het eiland en de kasten/muur zit 100 cm en 96 cm

[Afbeelding]
Oei. Weet je zeker dat je daar een eiland wilt ? Lijkt me vrij krap. Je kan niet eens achter de deuren/laden staan als ze uitgeklapt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Barry|IA schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:24:
[...]

Als je jouw denkwijze volgt, is er bijna niks meer wat een advocaat kan doen wat niet gelijk is aan luieren of hobby.
Die kan nog beter een peertje laten indraaien door een aannemer, want trapje pakken, doosje openmaken, trapje klimmen, lamp verwisselen, trapje terugzetten, testen kost hem al snel een dikke € 100.

Ik loop ook winkel in, winkel uit en lul met iedereen.
Kost veel tijd, dus geld, maar ik wil gewoon een mooie keuken/badkamer/serre/dakkapel/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Rowaldb schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:51:
@Rzaan Je zou het inderdaad zo kunnen doen, het wordt op deze manier alleen niet vaak toegepast, mede door het verlies van 2 zitplaatsen aan de kopse kanten, ook het bevestigen van de wangen is nog een dingetje omdat mooi en “onzichtbaar” voor elkaar te krijgen, ook zullen de wangen gezekerd moeten worden aan de vloer om te voorkomen dat zij uitbreken als iemand zijn stoel te hard en te ver naar de kopkanten duwt.
Klopt allemaal wat je (en @GeeMoney ) zegt.

In de praktijk zullen we er niet vaak zitten.
Ontbijten doen we nauwelijks (maar natuurlijk wel ooit)
We zijn met z'n 2-en.
Het leek me gewoon een leuke toevoeging.
Vooral ingegeven doordat ons eiland wellicht 400 lang wordt, maar keukenblad-materiaal meestal niet langer is dan 320.
Een naad met hetzelfde materiaal zien we niet zitten.
Ik heb nog nergens een naad gezien die goed gelukt is.
Dus dan denk je aan andere oplossingen.
En dit is een variant.

De constructie is inderdaad nog een dingetje, maar ik denk dat jet met bamboe van 4 of 5 cm dikte al een zeer stevige constructie hebt.
Hoe je die precies aan de vloer krijgt, zonder je vloer te vernaggelen is nog wel een dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
OBL2132 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:02:

[Afbeelding]
Het ziet er prachtig uit. Maar: realiseer je dat je in een keuken van 4,5 bij 3,6 een werkblad hebt van 15 (rest kp) + 60 (vw) + 25= 100 cm. Dat is op zich wel prima, maar ik vind het naar verhouding in de keuken krap. Vooral omdat er niet echt veel andere, praktische werk ruimte is.
- waar laat je de vaat tijdens het koken ( je werkt namelijk boven de vaatwasser)
- waar laat je vaat die niet in de vw past of mag
- als je wat uitgebreider kookt in meerdere gangen, waar laat je dat dan?
- hoe oogt dit eiland als het niet leeg is?
Verder vind ik het eigenlijk jammer om het eiland naar deze zijde te verplaatsen als je een uitbouw gaat doen. Met die uitbouw en de keuken op de oorspronkelijke plek komt het eiland veel mooier tot zijn recht. Hier is geen ruimte om aan te schuiven bij de kok; die staat in eenzaamheid naar de muur te kijken. Dus hoewel mooi, denk ik dat het in de praktijk erg gaat tegenvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Rzaan schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:22:
[...]
We zijn met z'n 2-en.
Het leek me gewoon een leuke toevoeging.
Is het ook. Maar ook al ben je met z’n tweeën, je hebt vast weleens vrienden/familie/kennissen over de vloer. En dan is zo’n hangplek echt fijn in de keukenzone, maar dan moet je er wel fatsoenlijk kunnen hangen. Dat kan hier niet met meer dan 1p. Dus ik zou de tafel/barzone overdwars doen, zodat je aan weerszijden ervan kunt zitten. Is fijn in je eentje, met z’n tweeën of met z’n vieren. Als je onder de tafel een scheiding van bamboe (of ander materiaal) maakt, heb je ook een mooi effect als er niemand aan tafel zit.
Andere suggestie is een tafel/bar die haaks op het eiland aansluit. Zou ik hier minder mooi vinden, maar is mogelijk meer in je straatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OBL2132
Toke_gt schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:24:
[...]

Het ziet er prachtig uit. Maar: realiseer je dat je in een keuken van 4,5 bij 3,6 een werkblad hebt van 15 (rest kp) + 60 (vw) + 25= 100 cm. Dat is op zich wel prima, maar ik vind het naar verhouding in de keuken krap. Vooral omdat er niet echt veel andere, praktische werk ruimte is.
- waar laat je de vaat tijdens het koken ( je werkt namelijk boven de vaatwasser)
- waar laat je vaat die niet in de vw past of mag
- als je wat uitgebreider kookt in meerdere gangen, waar laat je dat dan?
- hoe oogt dit eiland als het niet leeg is?
Verder vind ik het eigenlijk jammer om het eiland naar deze zijde te verplaatsen als je een uitbouw gaat doen. Met die uitbouw en de keuken op de oorspronkelijke plek komt het eiland veel mooier tot zijn recht. Hier is geen ruimte om aan te schuiven bij de kok; die staat in eenzaamheid naar de muur te kijken. Dus hoewel mooi, denk ik dat het in de praktijk erg gaat tegenvallen.
Bedankt voor je reactie!

Uiteindelijk hoe je een werkruimte over van 115 cm tussen het einde van de kookplaat en begin spoelbak. Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor. Maar nu hebben wij 90 cm werkruimte, en dat gaat tot nu toe ook nog prima!

Wij hebben nu in de ruimte een zithoek staan, echter is dit voor ons een beetje te krap. Wij vinden een grote zithoek fijn, dus vandaar dat wij deze naar de uitbouw wilde brengen... We hebben al de andere opties uitgetekend, maar dit kwam het beste tot zijn recht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Toke_gt schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:33:
[...]

Is het ook. Maar ook al ben je met z’n tweeën, je hebt vast weleens vrienden/familie/kennissen over de vloer. En dan is zo’n hangplek echt fijn in de keukenzone, maar dan moet je er wel fatsoenlijk kunnen hangen. Dat kan hier niet met meer dan 1p. Dus ik zou de tafel/barzone overdwars doen, zodat je aan weerszijden ervan kunt zitten. Is fijn in je eentje, met z’n tweeën of met z’n vieren. Als je onder de tafel een scheiding van bamboe (of ander materiaal) maakt, heb je ook een mooi effect als er niemand aan tafel zit.
Andere suggestie is een tafel/bar die haaks op het eiland aansluit. Zou ik hier minder mooi vinden, maar is mogelijk meer in je straatje?
Je bedoelt een soort van T, neem ik aan?
Dat is ook een oplossing, maar ik vind het juist visueel mooi als het eiland in z'n totaal doorloopt.

Het eiland wordt (vooralsnog) 400 x 120 (naar een idee van @Floor-is )
Dan vind ik het lekker als het ook echt een statement is.
Vandaar de dichte zijwangen.
Met 120 breedte kun je wel met 2 man/vrouw hangen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Rzaan schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:43:
[...]

Je bedoelt een soort van T, neem ik aan?
Dat is ook een oplossing, maar ik vind het juist visueel mooi als het eiland in z'n totaal doorloopt.

Het eiland wordt (vooralsnog) 400 x 120 (naar een idee van @Floor-is )
Dan vind ik het lekker als het ook echt een statement is.
Vandaar de dichte zijwangen.
Je wilt geen naad maar wel met twee verschillende materialen werken? (Wat dus ook een naad/overgang met zich meebrengt ;) ).
Ik heb een eiland van 4.65 en net als jij kon ik geen materiaal vinden waar ik echt tevreden was over de naad en heb uiteindelijk toch voor twee “plakken” compositet gekozen en tot op de dag van vandaag echt geen spijt van. De naad is helemaal niet zo aanwezig als ik had gedacht en heb nu wel een zee van ruimte en strak.

GeeMoney in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Maar goed, ik wil niets opdringen maar vaak zie je wel creatieve oplossingen bij de lokale speciaalzaken met showrooms. In Schagen zit mijn keukenboer en doet ook heel veel met hout op eilanden bijvoorbeeld. Weet niet welke regio je zit?

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 23-02-2022 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joycewb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-02-2022
perform93 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:51:
ALL INN Keukens uit Purmerend komt bij je thuis super fijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Rzaan schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:18:
[...]

Als je jouw denkwijze volgt, is er bijna niks meer wat een advocaat kan doen wat niet gelijk is aan luieren of hobby.
Die kan nog beter een peertje laten indraaien door een aannemer, want trapje pakken, doosje openmaken, trapje klimmen, lamp verwisselen, trapje terugzetten, testen kost hem al snel een dikke € 100.

Ik loop ook winkel in, winkel uit en lul met iedereen.
Kost veel tijd, dus geld, maar ik wil gewoon een mooie keuken/badkamer/serre/dakkapel/etc.
Ik snap je punt. Meeste mensen bezoeken erg veel winkels om een idee te krijgen van wat de juiste prijs is, of om winkel A tegen winkel B uit te kunnen spelen. Een afspraak maken en een verkoper reserveren voor een aantal uren en dat dan bij 7 winkels doen, dat vind ik op z’n zachtst gezegd niet heel sjiek, maar ergens wel weer logisch omdat er zo weinig transparantie is in deze markt.

Ik heb er zelf dus een dubbel gevoel over.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Barry|IA schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:08:
[...]

Ik snap je punt. Meeste mensen bezoeken erg veel winkels om een idee te krijgen van wat de juiste prijs is, of om winkel A tegen winkel B uit te kunnen spelen. Een afspraak maken en een verkoper reserveren voor een aantal uren en dat dan bij 7 winkels doen, dat vind ik op z’n zachtst gezegd niet heel sjiek, maar ergens wel weer logisch omdat er zo weinig transparantie is in deze markt.

Ik heb er zelf dus een dubbel gevoel over.
In mijn ogen komt een deel van het probleem door het werken op provisiebasis naast inderdaad het niet transparant werken/opstellen van offertes.
Wellicht voor een eigen topic geschikt :).
Kan jij vanuit je kennis wellicht iets zeggen over het werken met lengtes van 3.20m + en wat je dan veel ziet of adviseerd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:46
Oprechte vraag:

Waarom kiest vrijwel iedereen voor Siemens apparatuur en is het ook zo’n beetje de standaard?

Waarom ik het vraag is omdat we nu een klein jaar een siemens IQ700 studioline oven en magnetron hebben, maar het qua bediening echt dramatisch is.

Voorbeelden:
- magnetron start standaard op 1 functie (bij ons magnetron) als je dan de oven wilt gebruiken, kost het 2 klikken teveel om daar te komen.
- als jd de tijd instelt voor de magnetron als je al onder de 1 minuut zit, dan ben je als een debiel aan het draaien omdat hij met stapjes van 1 seconde gaat. Als je sneller draait, snapt dat apparaat niet dat hij dat in stapjes van 5 seconden mag gaan.
- de magnetronfunctie van de combi is ronduit waardeloos, je moet zelf het bord draaien halverwege en een bord eten staat er minimaal 6 minuten in.
- bonus: als de stroom eraf is geweest (ook een seconde), moet je alles handmatig instellen. Iets van een geheugen zou fijn zijn.

Dit kan ik zo even oprakelen, maar de bediening valt mij echt enorm tegen. Zeker voor iets wat als de ‘standaard’ wordt gezien.

Ben ik dan zo verwend met slimmigheidjes in de UI van mijn telefoon? Veel irritaties zijn vrij simpel op te lossen. Maar misschien ben ik gewoon een zeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@t14wo ik heb na 5min rommelen in een showroom besloten ook niet voor Siemens te gaan in 2012. Bij mijn huidige keuken had ik het weer een poging gegeven maar wederom bij Miele uitgekomen.
Het is net als Apple vs Android denk ik. Het een ligt je nu eenmaal beter dan het ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 21:38
t14wo schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:18:
Oprechte vraag:

Waarom kiest vrijwel iedereen voor Siemens apparatuur en is het ook zo’n beetje de standaard?

Waarom ik het vraag is omdat we nu een klein jaar een siemens IQ700 studioline oven en magnetron hebben, maar het qua bediening echt dramatisch is.

Voorbeelden:
- magnetron start standaard op 1 functie (bij ons magnetron) als je dan de oven wilt gebruiken, kost het 2 klikken teveel om daar te komen.
- als jd de tijd instelt voor de magnetron als je al onder de 1 minuut zit, dan ben je als een debiel aan het draaien omdat hij met stapjes van 1 seconde gaat. Als je sneller draait, snapt dat apparaat niet dat hij dat in stapjes van 5 seconden mag gaan.
- de magnetronfunctie van de combi is ronduit waardeloos, je moet zelf het bord draaien halverwege en een bord eten staat er minimaal 6 minuten in.
- bonus: als de stroom eraf is geweest (ook een seconde), moet je alles handmatig instellen. Iets van een geheugen zou fijn zijn.

Dit kan ik zo even oprakelen, maar het bediening valt mij echt enorm tegen. Zeker voor iets wat als de ‘standaard’ wordt gezien.

Ben ik dan zo verwend met slimmigheidjes in de UI van mijn telefoon? Veel irritaties zijn vrij simpel op te lossen. Maar misschien ben ik gewoon een zeur.
Daarom kiezen wij per apparaat voor het beste merk. Kwaliteit en gebruiksvriendelijk zijn key. Elke fabrikant heeft z’n unieke specialisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

olafmol schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:52:
Daarom kiezen wij per apparaat voor het beste merk. Kwaliteit en gebruiksvriendelijk zijn key. Elke fabrikant heeft z’n unieke specialisaties.
Heb je ook voorbeelden van apparatuur die je op het oog hebt? Vrijdag heb ik een afspraak voor een offerte , waarbij het zeker interessant is om wat ervaringen qua gebruiksgemak van apparatuur mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 20:33

franssie

Save the albatross

@t14wo Ik heb ook Siemens (en over hetzelfde hier ook geklaagd. Hun witgoed is uitstekend, vaatwassers etc ook prima. Mijn ovens doen het ook prima (ook de magnetron) maar het instellen van de timers is ook hier een rampm ik heb dus twee analoge keukenwekkers gekocht bij de Hema.
Oh ja - hier nog een irritatie over de Siemens vaatwasser, die moet je starten door op start te drukken in de deur ipv gewoon de deur dicht te doen na het kiezen van een programma 8)7

Verder is prijs/kwaliteit prima (net zoals Bosch uit dezelfde keten).

Met Miele had ik dan weer heel vervelende witgoed ervaringen 15 jaar geleden, dus dat merk nooit overwogen (maar misschien dat ik zowel een maandag model droger en wasmachine had ...)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Daarom ben ik naar de diverse showrooms gegaan. Miele en inspiratie huis hebben we bezocht. Wij dachten Siemens te gaan kopen. We zijn geëindigd met Neff. Miele vonden we toen niet wat we zochten qua uiterlijk en bekenden van ons ervaren heel veel ellenden met de keuken apparatuur.. wij hebben zelf ook gedoe met witgoed van miele. Dus miele viel af. Bosch vonden we die ronde knop vreselijk.

Aeg hebben we in keuken deel bekeken vonden we mwah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
twi schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:55:
[...]

Heb je ook voorbeelden van apparatuur die je op het oog hebt? Vrijdag heb ik een afspraak voor een offerte , waarbij het zeker interessant is om wat ervaringen qua gebruiksgemak van apparatuur mee te nemen.
Voor de combi oven NEFF. Koelvriescombi Liebherr. Kookplaat Siemens. Afzuigkap Novy. We hadden al een Siemens vaatwasmachine.

NB Ik kan me voorstellen als je meerdere apparaten bij elkaar in een kast/blok zet, je wel 1 merk wilt, vanwege uniforme uitstraling.

[ Voor 13% gewijzigd door olafmol op 23-02-2022 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

GeeMoney schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:55:
[...]
Je wilt geen naad maar wel met twee verschillende materialen werken? (Wat dus ook een naad/overgang met zich meebrengt ;) ).
Dat is natuurlijk ook een naad, maar met naad bedoel ik '2 gelijke platen tegen elkaar'.
Ik heb er nu al vele gezien.
Ook in de Consentino winkel (van Dekton) en ik vind het gewoon niet mooi.

Maar misschien het ik nog nooit een goede naad gezien.
Of wel, maar was ie zo goed dat ik hem niet bewust zag :P
GeeMoney schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:55:

Maar goed, ik wil niets opdringen maar vaak zie je wel creatieve oplossingen bij de lokale speciaalzaken met showrooms. In Schagen zit mijn keukenboer en doet ook heel veel met hout op eilanden bijvoorbeeld. Weet niet welke regio je zit?
We zitten nu nog regio Zaanstreek.
Dus Schagen valt nog mee.
Moet binnenkort toch naar Hoorn; misschien effe door langs Schagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Rzaan schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:43:
[...]
Eh ja, zeker wel. Dat had ik even niet scherp.
Hoewel ik om een hoekje zitten met twee gezelliger vind dan naast elkaar, maar dat is erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
siemenz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:11:
[...]
Oei. Weet je zeker dat je daar een eiland wilt ? Lijkt me vrij krap. Je kan niet eens achter de deuren/laden staan als ze uitgeklapt zijn
Een la van een 60cm diepe kast gaat ongeveer 45cm open, heb je nog 55cm over om te staan, meer dan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdoorn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-05 15:53
t14wo schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:18:
Oprechte vraag:

Voorbeelden:

Dit kan ik zo even oprakelen, maar het bediening valt mij echt enorm tegen. Zeker voor iets wat als de ‘standaard’ wordt gezien.

Ik ging in eerste instantie ook voor siemens apparatuur. Weet iemand toevallig of er tussen siemens en bosch veel verschil zit qua bediening? Of is dit vrijwel gelijk?

Neem bijvoorbeeld een combi stoomoven:
- Siemens (HS858GXB6)
https://www.siemens-home....ovens-met-stoom/HS858GXB6

- Bosch (HSG856XC7)
https://www.bosch-home.nl...glebox=accessoriesOthers/

Volgens mij vrijwel identieke apparaten (aan de specs, afmetingen en prijs te zien).
Enige verschil is het uiterlijk, en wellicht de bediening?

Bestel ik deze oven zakelijk gaat er van de bosch nog 100 euro extra korting af in vergelijking met de siemens.

Iemand die beide apparaten wel eens geprobeerd heeft en meer kan vertellen over de verschillen tussen bosch/siemens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:46
olafmol schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:52:
[...]

Maar wat is er dan qua usability echt beter dan Siemens? Het voelt namelijk heel erg alsof keukenapparatuur in de fase zit waar auto multimedia in zat een paar jaar terug: vrijwel alles was ruk, traag en moeilijk integreerbaar. Pas nadat een toetreder (Tesla) voor innovatie zorgde, kwam er beweging bij de gevestigde orde.

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:30
Ik heb zelf enkel ervaring met de vrijstaande apparatuur. Maar ik vind dat samsung tegenwoordig ook mooie inbouw koelkasten en ovens maakt. Het is dat mijn keuken leverancier het niet levert anders zou ik het serieus overwegen.

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57
Wat vet dat ik je een beetje heb kunnen helpen :)

Het plafond niet verlagen geeft echt een ander aanzicht, veel rustiger. Vind het de ruimte echt ten goede komen :)
Die terugvallende kastjes zo zijn vet hoor!
De verdeling in het eiland ga ik nog even bestuderen.
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

3 is een superplek voor een servieskast
1 is handig bij het koken
2 blijft over :P
Apparatuur:
Let op de levertijden van je apparatuur.

Passend bij je werkblad zou ik je deze spoelbak adviseren: https://www.franke.com/nl.../125-0512-506_detail.html

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:34:
[...]

Dat is natuurlijk ook een naad, maar met naad bedoel ik '2 gelijke platen tegen elkaar'.
Ik heb er nu al vele gezien.
Ook in de Consentino winkel (van Dekton) en ik vind het gewoon niet mooi.

Maar misschien het ik nog nooit een goede naad gezien.
Of wel, maar was ie zo goed dat ik hem niet bewust zag :P

[...]

We zitten nu nog regio Zaanstreek.
Dus Schagen valt nog mee.
Moet binnenkort toch naar Hoorn; misschien effe door langs Schagen.
Ik neem aan dat in Schagen van Slageren bedoeld wordt.

Mooie zaak, prettig personeel, puike voorlichting en denken goed mee.

Goedkoop, dat niet. Het werkblad en de apparatuur pakken ze echt grof marge op. (Werkblad bij ons €12k, online is dat €7.5k inclusief plaatsen. Apparatuur 25% duurder dan online. Al met al alleen daarop al 6-6.5k duurder dan elders). Kastenwerk waren ze niet (te) duur mee :)

Bericht hierboven

• Floor-is
mitsumark schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:17:
[...]

Een la van een 60cm diepe kast gaat ongeveer 45cm open, heb je nog 55cm over om te staan, meer dan zat.
In principe hoort zo'n lade 50cm te openen, maar kan ook 55. Dan ineens heb je 5-10cm minder ;)

Bericht hierboven

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Toke_gt schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:47:
[...]

Eh ja, zeker wel. Dat had ik even niet scherp.
Hoewel ik om een hoekje zitten met twee gezelliger vind dan naast elkaar, maar dat is erg persoonlijk.
Dat is ook gezelliger.

Wat we ook voor oplossing zullen kiezen, het zal waarschijnlijk een compromis worden tussen functionaliteit en mooiheid.
Ik sta open voor alle mogelijkheden.

Ik zag ook nog zoiets als dit:
een losse lade van een ander materiaal.
In mijn schets zou dan het zwarte deel bamboe zijn.
Zowel het blad, lade-front als zijwang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2EBfeyKSFY-rkc3BzOFEks9AgU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rqk4kS5isGcsMy4wJMLaVT0c.png?f=user_large

• olafmol
t14wo schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:38:
[...]

Maar wat is er dan qua usability echt beter dan Siemens? Het voelt namelijk heel erg alsof keukenapparatuur in de fase zit waar auto multimedia in zat een paar jaar terug: vrijwel alles was ruk, traag en moeilijk integreerbaar. Pas nadat een toetreder (Tesla) voor innovatie zorgde, kwam er beweging bij de gevestigde orde.
Voor ovens bv een NEFF. Ik wordt echt geïrriteerd als ik iets standaards wil instellen op een apparaat en ik moet honderd keer draaien of drukken. Als ik het zo lees hebben bv veel Siemens ovens last daarvan. NEFF niet.

• OBL2132
Heeft iemand hier trouwens ervaring met de Opera Nivel?

Daar waar ik graag kook, nu nog op een 5 pits gasfornuis van 90 cm, zou ik graag een zo groot mogelijk kook oppervlakte willen. Mij lijkt de overstap naar een Bora met 4 zones namelijk een stuk kleiner. Correct me if i'm wrong!!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:48
olafmol schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:27:
[...]

Voor ovens bv een NEFF. Ik wordt echt geïrriteerd als ik iets standaards wil instellen op een apparaat en ik moet honderd keer draaien of drukken. Als ik het zo lees hebben bv veel Siemens ovens last daarvan. NEFF niet.
Begrijp je punt, maar vergelijk je wel appels met appels? Want als ik naar bijvoorbeeld de Neff N90 kijk, krijg ik niet de indruk dat die sneller in te stellen is dan een Siemens IQ700. Heeft zelfs helemaal geen knoppen ;)
De lijn daaronder heeft inderdaad snellere instelmogelijkheden, maar Siemens heeft ook meer keuze dan wat je hier langs ziet komen.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:16
Wat hier boven al werd gezegd: bediening is echt heel persoonlijk. Ga naar Hoofddorp en naar Vianen en test de apparaten van Bosch/Neff/Siemens/Gaggenau/Miele zelf. Dat is echt de enige manier om goed te checken wat voor jou werkt.

Wij vonden Siemens ook maar omslachtig, Neff reageerde met het touch screen frustrerend traag. Bosch vonden we het prettigst en meest intuïtief. Toont het duidelijkst alle opties zonder te hoeven scrollen. Miele was nog prettiger en vloeiender. Maar allemaal persoonlijk, want anderen vinden Bosch verschrikkelijk en Neff prettig.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:48
millerman_sf schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:59:
Wat hier boven al werd gezegd: bediening is echt heel persoonlijk. Ga naar Hoofddorp en naar Vianen en test de apparaten van Bosch/Neff/Siemens/Gaggenau/Miele zelf. Dat is echt de enige manier om goed te checken wat voor jou werkt.

Wij vonden Siemens ook maar omslachtig, Neff reageerde met het touch screen frustrerend traag. Bosch vonden we het prettigst en meest intuïtief. Toont het duidelijkst alle opties zonder te hoeven scrollen. Miele was nog prettiger en vloeiender. Maar allemaal persoonlijk, want anderen vinden Bosch verschrikkelijk en Neff prettig.
Ja, en bij Bosch vond ik dan de bediening weer prettig, maar het uiterlijk kan me dan weer echt niet bekoren. Ze hadden best Bosch bediening in een Siemens mogen stoppen - toch beide BSH group :+

Maar inderdaad, zoveel mensen zoveel wensen :)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
OBL2132 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:38:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met de Opera Nivel?

Daar waar ik graag kook, nu nog op een 5 pits gasfornuis van 90 cm, zou ik graag een zo groot mogelijk kook oppervlakte willen. Mij lijkt de overstap naar een Bora met 4 zones namelijk een stuk kleiner. Correct me if i'm wrong!!
Geen ervaring met Opera, je zou ook kunnen
Kijken naar flexibele opties zoals deze:
https://www.bora.com/nl/n...men/bora-professional-30/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
Rzaan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:59:
[...]

Dat is ook gezelliger.

Wat we ook voor oplossing zullen kiezen, het zal waarschijnlijk een compromis worden tussen functionaliteit en mooiheid.
Ik sta open voor alle mogelijkheden.

Ik zag ook nog zoiets als dit:
een losse lade van een ander materiaal.
In mijn schets zou dan het zwarte deel bamboe zijn.
Zowel het blad, lade-front als zijwang.

[Afbeelding]
Nog wat inspiratie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsszIBnz0pGduZULZvrKZeXVAj8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJUc3GWgD0E5w47VOaa6hE1D.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PErpVgc0onvLEIuFjk-Js3Xyixc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCJqBk3iorWG2gumBwCqHWcD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEewzIkNjjtDhp8mgUnwGHCSdXY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FKpD8m9FLTcxrXDVP3upUwB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNGVEx3CwyoOAT1uu356lrNu8Rc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ban3IuhN5jaOvXLZKHSIlAoB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J42p-g3hw1BowZzMSvkFtoXauxM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFjTu1SPRYK0lyaOg5ZzyiE5.jpg?f=fotoalbum_tile

• mitsumark
Floor-is schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 00:56:
[...]
In principe hoort zo'n lade 50cm te openen, maar kan ook 55. Dan ineens heb je 5-10cm minder ;)
50 kan ik me nog een keer voorstellen, 55 niet, welk merk is dat?

Mijn pronorm la gaat letterlijk 45 open, meer heeft ook helemaal geen nut want dan gooi je alles erachter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TT9YK4ht9ha9QytV2yWjuSgs1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IsoCKiuIPwSZFtKzA9QPTvPL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/haqhAvj14EDdGD0Ai-nMFhwJtAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1zvolxYGroYkzBPJ7L4jNFU.jpg?f=fotoalbum_large

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Jouw eerste foto linksboven had ik gezien online.
die gaf me het idee voor mijn schetsje.
Kan wellicht ook mooi zijn, al moet ik alleen nog kijken hoe de lijnen dan gaan lopen.
Want ik wilde eigenlijk 2 laden boven elkaar van 120 breed en dan 3 naast elkaar = 360
Dan nog een 60 centimeter eraan, waarvan het blad 60 is.
De barfunctie zou dan vervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
mitsumark schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:29:
[...]

50 kan ik me nog een keer voorstellen, 55 niet, welk merk is dat?

Mijn pronorm la gaat letterlijk 45 open, meer heeft ook helemaal geen nut want dan gooi je alles erachter.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Blum, Grass en Hettich :P

Precies de merken waar de producenten inkopen. De 422mm diepe inbouw bestekbakken zijn standaard, maar er is ook 472 en 522mm verkrijgbaar bijvoorbeeld :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Rzaan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:40:
[...]

Jouw eerste foto linksboven had ik gezien online.
die gaf me het idee voor mijn schetsje.
Kan wellicht ook mooi zijn, al moet ik alleen nog kijken hoe de lijnen dan gaan lopen.
Want ik wilde eigenlijk 2 laden boven elkaar van 120 breed en dan 3 naast elkaar = 360
Dan nog een 60 centimeter eraan, waarvan het blad 60 is.
De barfunctie zou dan vervallen.
Himacs is naadloos aan elkaar te lijmen/lassen.
https://www.baars-bloemhoff.nl/merken/hi-macs (niet de himacs site, maar wel duidelijk info).

Als je toch al een naad hebt, kun je misschien ook spelen met verschillende diktes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVcea86kE4gmZFtOcSZxiV_xRPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PpQ1BPAwnPs096eVRmwXfQKG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind persoonlijk zo'n betonnen spoelbak wel gaaf, kun je ook overwegen. Afhankelijk van de layout wordt daar de lengte niet perse minder van..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GI5_ds53hmP3ZiOwFz0mwaacE0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rJbmkw5xujXTbboJ7Pbk7TKG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TllMyBmRLAin7i2Zm0c05l6GBA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vmlUoVySJCIhd8EIqETGxxre.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4mR2PnQzcpthJV_jIbiul17AzI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4G9AyqnIzgiHoXF5zbG67js4.jpg?f=user_large

• Floor-is
Die Concreto bakken van Houtmerk vind ik prachtig :)

Je zou ook kunnen overwegen om een verdeling als deze te maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rHjIpj3JhUl22cynBkfuzVPWJ8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LAmS6lHykOBzelpOgvP3BmEP.jpg?f=fotoalbum_medium

Bericht hierboven

• mitsumark
Floor-is schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:10:
[...]

Blum, Grass en Hettich :P

Precies de merken waar de producenten inkopen. De 422mm diepe inbouw bestekbakken zijn standaard, maar er is ook 472 en 522mm verkrijgbaar bijvoorbeeld :)
Voor zover ik weet heb ik een la van Blum.
Voorkant front tot achterkant lade is 52cm.
Bestekbak inleg pakweg 48cm.

Achterwand kast tot voorkant front is 55,x cm, dus zoveel meer kun je niet kwijt, hooguit 3cm.
Die 522 Bestekbak moet nog een lade omheen, zo'n grote la kan alleen als je de achterwand weglaat.
Maargoed, dan zou je er in mijn situatie 4-5cm bij kunnen tellen, geen 10.

Heb ook nog even voor de la gestaan en vanaf het front m'n bips gemeten, pakweg 85cm. Dat is dus bare minimum, met 100cm tussenruimte zit je dan prima imo.
Edit, als je voor de onderste la iets bukt cq door je knieën gaat is die 95-100cm wel aan te raden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhszH_0x5nr8jAGuNf_t55eRD9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWdvs4WPjHfAkBLYC5MEXjd7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 24-02-2022 10:30 ]

• SquareOne
mitsumark schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:10:
[...]

Himacs is naadloos aan elkaar te lijmen/lassen.
https://www.baars-bloemhoff.nl/merken/hi-macs (niet de himacs site, maar wel duidelijk info).

Als je toch al een naad hebt, kun je misschien ook spelen met verschillende diktes.
[Afbeelding]

Ik vind persoonlijk zo'n betonnen spoelbak wel gaaf, kun je ook overwegen. Afhankelijk van de layout wordt daar de lengte niet perse minder van..
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die Grigio Londra is zo mooi O+ Al komt die hier wat lichter over dan hij daadwerkelijk is.
Over een maand of 2 staat die kleur bij ons.

• OBL2132
mitsumark schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Voor zover ik weet heb ik een la van Blum.
Voorkant front tot achterkant lade is 52cm.
Bestekbak inleg pakweg 48cm.

Achterwand kast tot voorkant front is 55,x cm, dus zoveel meer kun je niet kwijt, hooguit 3cm.
Die 522 Bestekbak moet nog een lade omheen, zo'n grote la kan alleen als je de achterwand weglaat.
Maargoed, dan zou je er in mijn situatie 4-5cm bij kunnen tellen, geen 10.

Heb ook nog even voor de la gestaan en vanaf het front m'n bips gemeten, pakweg 85cm. Dat is dus bare minimum, met 100cm tussenruimte zit je dan prima imo.
Edit, als je voor de onderste la iets bukt cq door je knieën gaat is die 95-100cm wel aan te raden.

[Afbeelding]
Hoe de keuken nu is ingetekend zit er bij mij tussen de hoge kasten en begin eiland 100cm, dit is dus voldoende.

Tussen de andere kant van het eiland en de muur zit ongeveer 93 cm. Dit komt door een lade van 46cm diep en daarbij het greeploos front.

• OBL2132
Source90 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:22:
[...]

Geen ervaring met Opera, je zou ook kunnen
Kijken naar flexibele opties zoals deze:
https://www.bora.com/nl/n...men/bora-professional-30/
Als ik een beetje google, zie ik al bedragen langskomen tussen de 6 en 9 duizend euro...
Ik heb nu een offerte voor de Nivel, de DNI93C110 (fabrieksoplossing recirculatie) voor €3.050. Dit zal dus ongeveer net zo duur zijn als de Bora Puru. Vond de prijs echt meevallen, had hem eerder tussen de 4 en 5 duizend geschat. Offerte komt van Veldkamp Keukens.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:38:
[...]

Die Grigio Londra is zo mooi O+ Al komt die hier wat lichter over dan hij daadwerkelijk is.
@mitsumark Himacs ziet er inderdaad mooi uit.
Het is alleen niet zo goed bestand tegen vlekken en hete pannen als Dekton.

@Floor-is Dat kan ook een goede oplossing zijn!
In onze keuken denken we aan witte ladefronten en een wit Dekton blad voor het eiland.
Het bargedeelte is dan in bamboe.
Hou zouden bij jouw schets de zijkanten en kopse kanten van het kookeiland worden?

• SquareOne
JWWhisky schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:43:
[...]

Ik quote mijzelf even. Naar aanleiding van jullie feedback zijn we verder gegaan en hebben we gekeken bij een andere leverancier. Opstelling nagenoeg hetzelfde.

Grote verschillen: van AEG naar Siemens apparatuur, extra oven, van houtfineer naar kunstof, toevoeging apothekerskast, eiland 1.20 (in plaatsvan 1.00) en voor ons heel belangrijk een plint van 10cm (bij de andere was dit 16,5cm). Ook is het lijnenspel strakker naar ons idee.

Keukenmeubels:
Merk: Keller
Kleur: Espresso eiken Verticaal
Korpus: Grafiet
Voornamelijk greeploos. Hoge kasten push-to-open

Apparatuur:
Koelkast: Siemens IQ500 KI31RSDF0
Vriezer: Siemens IQ500 GI11VADE0
Oven met stoom: Siemens IQ700 CS856GNB7
Oven met magnetron: Siemens IQ700 CM836GNB6
Vaatwasser: Siemens IQ300 SX73H800BE
Kookplaat: BORA PURE
Kraan: Quooker PRO3 messing patina

Werkblad:
Jetstone werkblad composiet 12 mm Cloudburst Concrete Satin (4011 Caesarstone)

***members only***

Al met al 3.3K duurder. Voor het gevoel wel 'meer' keuken. Wat vinden jullie van dit aangepaste ontwerp en de prijs :) ?

Plaatjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wellicht heb ik het ergens gemist, maar waarom die ruimte naast de hoge kasten aan rechterkant?

De hoge kasten lijken nu net twee losse 'torentjes'.

Suggesties:
1) kasten iets lager, en een ombouw bovenlangs, en langs de zijkanten van de keuken.
2) iets van planken om de twee hoge kasten te verbinden.

• mevrouwKees_1
SquareOne schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:38:
[...]

I know :). As we speak wordt onze keuken opgebouwd ;)

• toorts
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 15:43
Is het mogelijk om bij Ikea (keukenplanner) een koelkast + combimagnetron combinatie in een hoog meubel te maken?

Heb over een aantal weken een afspraak staan maar wil zelf graag al het e.e.a. opgezet hebben.

Verder dan onderstaand kom ik op het moment niet..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuzO9Jvggo4WBjzztYz65Kif0AQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K8LaE3BaKZ5YjfV4oJTNpHVT.jpg?f=user_large

• SquareOne
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:10:
[...]

I know :). As we speak wordt onze keuken opgebouwd ;)
Ook Grigio Londra :o ?
Pagina: 1 ... 322 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1