• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06 20:16
Goed, onze keuken is dus te laag tov wat bij verkoop was besproken. 93cm ipv 96cm.

Nu blijkt het moeilijker dan besproken om de keuken op te hogen met de bestaande poten, ook 95cm gaat niet lukken. En daar werkblad al verkeerd was bij levering staat er al paar maanden nieuw werkblad voor ons klaar met zelfde hoogte als huidige. Dus om alsnog hoger werkblad te nemen en daar weer maanden op wachten hebben we ook niet echt trek in.

Als ze hele keuken uit elkaar halen en alle kastjes op de kop en adapter plaatsen, kunnen ze de keuken wel voldoende ophogen. Maar keuken voelt dan wat tweedehands aan, kans op beschadigingen aan keuken en vloer. Tevens moet loodgieterwerk ook nog met 2cm verlengd worden gok ik.

We twijfelen nu om de hoogte maar te laten voor wat het is. M'n vriendin kookt vooral en die is 1.73. Ik ben 1.83 maar snel last van m'n rug. Maar met m'n vriendin als uitgangspunt.. Is 93 wellicht beter dan 95?

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:43
Hertog_Martin schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:59:
Als ze hele keuken uit elkaar halen en alle kastjes op de kop en adapter plaatsen, kunnen ze de keuken wel voldoende ophogen. Maar keuken voelt dan wat tweedehands aan, kans op beschadigingen aan keuken en vloer. Tevens moet loodgieterwerk ook nog met 2cm verlengd worden gok ik.

We twijfelen nu om de hoogte maar te laten voor wat het is. M'n vriendin kookt vooral en die is 1.73. Ik ben 1.83 maar snel last van m'n rug. Maar met m'n vriendin als uitgangspunt.. Is 93 wellicht beter dan 95?
Ik denk dat dat uit elkaar halen wel meevalt. Bij mijn keuken was een fout gemaakt met de laden, en waar ik dacht dat ze dat herstelden met nieuwe laden, kwamen er compleet nieuwe kasten. Hele keuken ging dus weer uit elkaar, maar daar zie je echt helemaal niks van en het was ook zo gefixt.
Of 2 cm veel verschil maakt, kan ik niet voor je beoordelen. Ik ben 1.78 en zou 95 al te laag vinden. Misschien kun je dat bij vrienden of in een keukenshowroom uitproberen? En als 93 voor je partner prima is, kun jij misschien het hoogteverschil compenseren met een dikke werkplank?

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Huisje1 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:03:
[...]

Wij hadden ook t idee om hue spots te laten inbouwen, maar vanwege de hoogte kregen we het advies om te kiezen voor de pescara spots van Dekker Zevenhuizen die werken met zigbee ook via de hue app
Wij zoeken ook nog naar ondiepe spots die via hue bridge gestuurd kunnen worden. Alternatieven zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Bart0ving schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:41:
De vierde foto laat zien 10cm hoogte 9cm breedte, dus nee helaas.
Ik dacht even dat het puur om de GU10 lichtbron ging.. die is namelijk nu even groot als een normale GU10 spot.
oke, thanks!
Huisje1 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:03:
[...]

Wij hadden ook t idee om hue spots te laten inbouwen, maar vanwege de hoogte kregen we het advies om te kiezen voor de pescara spots van Dekker Zevenhuizen die werken met zigbee ook via de hue app
Jammer! Misschien nog een idee om GU10 spots van hue in een andere armatuur te verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:03
Hertog_Martin schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:59:
Goed, onze keuken is dus te laag tov wat bij verkoop was besproken. 93cm ipv 96cm.

Nu blijkt het moeilijker dan besproken om de keuken op te hogen met de bestaande poten, ook 95cm gaat niet lukken. En daar werkblad al verkeerd was bij levering staat er al paar maanden nieuw werkblad voor ons klaar met zelfde hoogte als huidige. Dus om alsnog hoger werkblad te nemen en daar weer maanden op wachten hebben we ook niet echt trek in.

Dit hoeft toch helemaal niet zo moelijk te zijn. Ze kunnen toch gewoon blokjes underlayment onder de poten plaatsen om tot een hogere hoogte te komen?

Loodgieterswerk zal waarschijnlijk wel meevallen, alleen de afvoer moet waarschijnlijk worden aangepast.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
Strova schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:55:
[...]

oke, thanks!

[...]

Jammer! Misschien nog een idee om GU10 spots van hue in een andere armatuur te verwerken?
Zijn ze niet mooi? Of wat is er zo jammer aan? Het verschil lijkt me alleen dat niet alle kleuren licht kunnen maar dat lijkt me in keuken niet zo heel erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
GermanPivo schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:04:
[...]

Dit hoeft toch helemaal niet zo moelijk te zijn. Ze kunnen toch gewoon blokjes underlayment onder de poten plaatsen om tot een hogere hoogte te komen?

Loodgieterswerk zal waarschijnlijk wel meevallen, alleen de afvoer moet waarschijnlijk worden aangepast.
Of platen ? Je hebt van die hele dikke bruine platen ? Huppeldepup plex Watervast en in diverse diktes en breedtes te krijgen. Ik zou niet akkoord gaan met verkeerde hoogte.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-06 20:25
mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:06:
[...]

Of platen ? Je hebt van die hele dikke bruine platen ? Huppeldepup plex Watervast en in diverse diktes en breedtes te krijgen. Ik zou niet akkoord gaan met verkeerde hoogte.
Je bedoelt Betonplex.
Dat is watervast en dus in dit geval een beter optie als underlayment. Blijft heel als je vaatwasser eens lekt en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 00:40

Rzaan

Altijd zoekende

Vendetta_X schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:25:
[...]

Wij zoeken ook nog naar ondiepe spots die via hue bridge gestuurd kunnen worden. Alternatieven zijn welkom.
Ik moet me nog verdiepen in dat Hue-systeem, maar zag het net ook voorbijkomen in de ING rentepuntenwinkel. 15% korting als je bij Philips bestelt.
Dikke kans dat je het elders voor minder krijgt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:27
[...]

https://www.ledstripkonin...mpatible-lampen-en-spots/

Deze zijn de helft van HUE formaat (45mm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-06 14:57

Griffin

Is mythical

De keuken word geplaatst maar ik blijf mijzelf verbazen. We hebben het blad op 94.5cm laten intekenen want wij gaan er vanuit dat dit dus is vanaf de betonnen bouwvloer. Nu zit het gros erin en zien we dus dat die hoogte nu ingesteld is vanaf de laminaatvloer.

Wat is hierin de standaard? Of is er geen standaard en hebben wij een verkeerde aanname gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:48
Griffin schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:27:
De keuken word geplaatst maar ik blijf mijzelf verbazen. We hebben het blad op 94.5cm laten intekenen want wij gaan er vanuit dat dit dus is vanaf de betonnen bouwvloer. Nu zit het gros erin en zien we dus dat die hoogte nu ingesteld is vanaf de laminaatvloer.

Wat is hierin de standaard? Of is er geen standaard en hebben wij een verkeerde aanname gedaan?
Hoogte wordt berekend vanaf de afwerkvloer. Maar met laminaat gaat het maar om 10mm ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 18-02-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

SquareOne schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:30:
[...]

Hoogte wordt berekend vanaf de afwerkvloer. Maar met laminaat gaat het maar om 10mm ofzo?
Nu hebben we een vloer van 8mm en een groene platen ondervloer van ong 5mm. De nieuwe vloer is ongeveer zelfde ondervloer en een laminaatvloer van 10mm (ja extra dik, maar we vonden de vloer gewoon mooi).

Maar dan heb ik dus een inschattingsfout gemaakt en word de keuken iets hoger (vooral vervelend voor mevr. Griffin want die is niet zo lang als dat ik ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Griffin schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:42:
[...]

Nu hebben we een vloer van 8mm en een groene platen ondervloer van ong 5mm. De nieuwe vloer is ongeveer zelfde ondervloer en een laminaatvloer van 10mm (ja extra dik, maar we vonden de vloer gewoon mooi).

Maar dan heb ik dus een inschattingsfout gemaakt en word de keuken iets hoger (vooral vervelend voor mevr. Griffin want die is niet zo lang als dat ik ben)
Niet doorvertellen, dan merkt ze er niks van :+
Als ze nog bezig zijn zou je kunnen overleggen of ze de pootjes nog wat in willen draaien?

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 18-02-2022 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Huisje1 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:09:
[...]

Zijn ze niet mooi? Of wat is er zo jammer aan? Het verschil lijkt me alleen dat niet alle kleuren licht kunnen maar dat lijkt me in keuken niet zo heel erg
??
Deze doen gewoon alle kleuren hoor, en passen in een GU10 fitting..
https://www.philips-hue.c...2-pack-gu10/8719514340084

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
ToolkiT schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:46:
[...]

??
Ik gok dat je de discussie deels gemist hebt. Het gaat erom dat die HUE dingen te groot zijn om in te bouwen in een nis, met daarboven een kast. Dan wil je niet hoger dan ~45mm hebben.

Die GU10 van HUE is alleen al 58mm hoog, daar moet nog een armatuur bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90

Apart wel, want de keukenleverancier weet doorgaans niet wat de dikte van de vloer is.
Wij hebben de werkhoogte doorgegeven.

Maar scheelt wellicht als de vloer niet doorgelegd wordt onder de keuken door. Bij ons komt de keuken op de vloer te staan. Sta zelf ook op die vloer, waardoor 95cm nog steeds 95cm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

SquareOne schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Niet doorvertellen, dan merkt ze er niks van :+
Als ze nog bezig zijn zou je kunnen overleggen of ze de pootjes nog wat in willen draaien?
De spatlat zit al vast gelijmd, dus die optie hebben we niet meer. Uiteindelijk maakt het niet veel uit maar is wel iets waar je geen rekening mee houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Bart0ving schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:11:
[...]

Bij het nieuwe type is dit niet meer het geval.
Klopt
Ik heb de nieuwe en die zijn significant minder diep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
macfocus schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:50:
[...]

Je bedoelt Betonplex.
Dat is watervast en dus in dit geval een beter optie als underlayment. Blijft heel als je vaatwasser eens lekt en zo.
Oja. Betonplex. Wij hebben er onze droger op staan en wasmachine. Super stevig. Wel prijzig maar werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt

Ik denk dat jullie een andere (niet per se verkeerde) aanname hebben gedaan dan de leverancier. Zij rekenen vanaf de vloer die er ligt. Dat kan heel goed de bouwvloer zijn, maar blijkbaar hebben jullie het laminaat tot onder de keuken doorgelegd (?) en is dat nu de hoogte van de vloer. Overigens begreep ik uit ander topic dat doorgelegd laminaat nog best problemen kan geven, vwb gewicht dat op het laminaat drukt. Misschien goed om dat te checken? Liever nieuwe spatwand en deel laminaat eruit, dan straks hele keuken eruit en een hele nieuwe vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Rzaan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:06:
[...]

Ik moet me nog verdiepen in dat Hue-systeem, maar zag het net ook voorbijkomen in de ING rentepuntenwinkel. 15% korting als je bij Philips bestelt.
Dikke kans dat je het elders voor minder krijgt natuurlijk.
Ja ! Coolblue heeft vaak mooie aanbiedingen (ik heb in de afgelopen periode veel hue gekocht ). Check ook pricewatch hier op tweakers en het topic over smarthome

Soms is het slim om meerdere starter sets te kopen en de bridge weer te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Toke_gt schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:53:
[...]

Ik denk dat jullie een andere (niet per se verkeerde) aanname hebben gedaan dan de leverancier. Zij rekenen vanaf de vloer die er ligt. Dat kan heel goed de bouwvloer zijn, maar blijkbaar hebben jullie het laminaat tot onder de keuken doorgelegd (?) en is dat nu de hoogte van de vloer. Overigens begreep ik uit ander topic dat doorgelegd laminaat nog best problemen kan geven, vwb gewicht dat op het laminaat drukt. Misschien goed om dat te checken? Liever nieuwe spatwand en deel laminaat eruit, dan straks hele keuken eruit en een hele nieuwe vloer.
Nee de vloer ligt niet onder de keuken, maar ik heb gerekend met de maat vanaf bouwvloer, dus 94.5cm en dan tegen de keuken aan een vloer van ong 1.5cm. Dus vanaf de afdekvloer (hoe het ook heet) zou ik op 93cm komen. Dat is nu dus gewoon 94.5cm. Geen grote ramp zoals gezegd, maar even vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
De hamvraag, wat is hiervoor een reële prijs?

Plaatje klopt niet exact met offerte, maar het idee is correct. Bovenaanzicht nog niet gehad helaas. Kleine details moeten we nog bespreken.

Afb1

Kastenwand Schuller:
Afb2

Afb3

Lage kasten next125:
Afb4

Afb5

Afb6

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door Vendetta_X op 18-02-2022 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Vendetta_X schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:37:
Plaatje klopt niet exact met offerte, maar het idee is correct. Bovenaanzicht nog niet gehad helaas. Kleine details moeten we nog bespreken.
Valt misshcien in de categorie kleine details, maar heb je nu de spoelbak en kookplaat direct naast elkaar? Waarom, als je zoveel werkblad hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Toke_gt schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:46:
[...]

Valt misshcien in de categorie kleine details, maar heb je nu de spoelbak en kookplaat direct naast elkaar? Waarom, als je zoveel werkblad hebt?
@Vendetta_X eens met @Toke_gt deze opstelling zou ik niet kiezen.
Je hebt m.i. mooiere voorstellen hier laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
Toke_gt schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:46:
[...]

Correct ;) Kookplaat moet naar rechts, zodat we 140cm tussen koken en spoelen creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Vendetta_X schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:55:
[...]

Correct ;) Kookplaat moet naar rechts, zodat we 140cm tussen koken en spoelen creëren.
Pfioe, gelukkig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

De keuken is geleverd! Maandag begint de montage.

koelkast (Liebherr), kookplaat (Gaggenau), wijnkoeler (Miele) en vaatwasser (Siemens) waren niet beschikbaar. We hebben tijdelijke modellen gekregen. Iets is beter dan niets.
Alleen jammer dat de koelkast vrijstaand is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tES7opyN3771T_PgfW3D4Pl__g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lyt20SK4OyaiOu1op8iHCoSe.png?f=fotoalbum_large

Nog een verrassing, een lompe boer heeft de afvoer voor de keuken afgebroken :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3e22y-QneXZ8RJZXPNU_GFtlZWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ivZ5EiV0saCl0OEA92bgoG4.jpg?f=fotoalbum_large

Na een beetje puzzelen lekker hobby bob opgelost. Doel was om het waterdicht te krijgen en er nooit meer naar om te hoeven kijken.

Ik heb het eerst met PVC lijm gelijmd. Hij was strak afgeknapt, dus dat ging eigenlijk best goed. Daarna een iets grotere PVC pijp omheen gezet en 2 van die pakken van dat mengel wat ook in ondergrondse gietmoffen gaat. Het enige doel van dat spul is alles waterdicht houden. Dus ik hoop dat ik er nooit meer iets van zie nadat de keuken staat 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FruaTxW-71C2W8sGSXrhM7VgoLQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6lQ5X8rwj3eitSWJBvFkVKcy.png?f=fotoalbum_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
JackBol schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:56:

of was de lompe boer de persoon die geen rubber heeft gebruikt maar een pijp wilde lijmen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door twain4me op 18-02-2022 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:45

franssie

Save the albatross

twain4me schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:06:
[...]

of was de lompe boer de persoon die geen rubber heeft gebruikt maar een pijp wilde lijmen ;)
Beide waren lomp. een rubber mof is te prefereren maar dan nog is een lijm mof op de vloer is inderdaad vragen om problemen. De pijp had hoe dan ook minimaal 30cm uit moeten steken boven de vloer. zagen doe je dan later.
Goed personeel is moeilijk te vinden momenteel ;-)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
JackBol schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:56:
De keuken is geleverd! Maandag begint de montage.

koelkast (Liebherr), kookplaat (Gaggenau), wijnkoeler (Miele) en vaatwasser (Siemens) waren niet beschikbaar. We hebben tijdelijke modellen gekregen. Iets is beter dan niets.
Alleen jammer dat de koelkast vrijstaand is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na een beetje puzzelen lekker hobby bob opgelost. Doel was om het waterdicht te krijgen en er nooit meer naar om te hoeven kijken.

Ik heb het eerst met PVC lijm gelijmd. Hij was strak afgeknapt, dus dat ging eigenlijk best goed. Daarna een iets grotere PVC pijp omheen gezet en 2 van die pakken van dat mengel wat ook in ondergrondse gietmoffen gaat. Het enige doel van dat spul is alles waterdicht houden. Dus ik hoop dat ik er nooit meer iets van zie nadat de keuken staat 🤣

[Afbeelding]
Hier ook geen Liebherr koelkast, wel de Liebherr vriezer ontvangen.
Ben benieuwd wanneer het geleverd wordt, wanneer is het bij jou besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
ToolkiT schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:46:
[...]

??
Sorry, denk dat ik het verkeerd begrijp. Ging er vanuit dat je bedoelde dat je het jammer vond om te kiezen voor de pescara spotjes, dus ik vroeg me af waarom aangezien we nog geen besluit hebben genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Source90 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:14:
[...]

Hier ook geen Liebherr koelkast, wel de Liebherr vriezer ontvangen.
Ben benieuwd wanneer het geleverd wordt, wanneer is het bij jou besteld?
Volgens de keuken boer 5 maanden geleden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

franssie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:10:
[...]

Beide waren lomp. een rubber mof is te prefereren maar dan nog is een lijm mof op de vloer is inderdaad vragen om problemen. De pijp had hoe dan ook minimaal 30cm uit moeten steken boven de vloer. zagen doe je dan later.
Goed personeel is moeilijk te vinden momenteel ;-)
Die pijp stak ook 50cm uit de vloer, totdat een Stucadoor/schilder/vloeren legger dat ding afbrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Bart0ving schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:39:
[...]

Zo. Vandaag getekend bij Satink in Zwolle voor uiteindelijk een SieMatic S2K met Onyx Oak fronten.
Iedereen hier dank voor de tips inzake het Hacker Systemat 1097 front!
We hebben de 2135 Mat Zwart even overwogen (mede naar aanleiding van de offerte vergelijker van Möbel Faber) maar nadat we het Onyx Oak front hadden gezien waren we toch echt over de streep.

Toen de prijs: uiteindelijk zijn we akkoord gegaan voor
***members only***

In combinatie met het Bianco Arabescato werkblad.
Uiteindelijk in de zijwand achter de oven een verticale dubbele wandcontactdoos (Bedankt @Kapitein Merijn):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog even de apparatuur:

Combi Magnetron: Siemens HM836GNB6
Oven: Siemens HB876G5B6
Vriezer: Siemens GI81NSCE0
Koelkast: Siemens KI81RSDE0 KI81RAD30 showroom model, om de deal rond te maken
Kookplaat: Siemens EX875LVB1E
Vaatwasser: Siemens SN63H800BE SX857X00PE showroom model
Afzuiging: Novy 6812 Zwart
Franke Bolero Plus BXX 210-50
Quooker Flex 3 liter combi+Zwart

En het vergelijk tussen beide fronten. Was in het echt een wereld van verschil!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vanmiddag eerste kijkmoment bij de bouw gehad en aansluitend bij Satink geweest om de laatste puntjes op de I te zetten.
Besloten toch voor een mat zwarte composiet spoelbak te gaan van franke. Geen onyx (met spikkeltjes) maar echt diep zwart.
Voor de rest in het lage gedeelte nog een binnenlade in de linker ladekast om extra rommeltjes voor in huis op te bergen.

Apparatuur:
Gelukkig hebben we een showroommodel koelkast & vaatwasser gekocht, dus daar zit geen vertraging op.
We hebben besloten om de ovens in bestelling te laten staan en pas te betalen zodra ze geleverd worden. Indien deze 6 maanden na oplevering (over +/- 10 maanden dus) niet geleverd worden betalen we het restant bedrag niet (€3050,-).
We plukken er tijdelijk wel eentje van marktplaats
& verkopen hem later weer.
Vriezer, kookplaat & afzuiging ‘loopt wel los’.

Nu maar afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

JackBol schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:14:
[...]

Die pijp stak ook 50cm uit de vloer, totdat een Stucadoor/schilder/vloeren legger dat ding afbrak.
Ik bedoelde ononderbroken pijp, ik lijk daar een lijmmof te zien, of had jij dier er na het breken opgezet? Als iemand een PVC pijp breekt dan heeft die serieus overgewicht, dat spul is echt taai. .

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azuiderw
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-05 22:52
[...]

Deze misschien? ZigBee en Hue compatibel, ook als RGB te krijgen, en hele lage inbouwhoogte van 45mm (30mm boven de plafond plaat zelf).

https://nl.paulmann.com/p...unable-white-satijn/93074

En ze hebben ook diverse armaturen waar deze coins in passen:
https://nl.paulmann.com/b...g/inbouwlampen/nova-plus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Bart0ving schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:23:
[...]

Vanmiddag eerste kijkmoment bij de bouw gehad en aansluitend bij Satink geweest om de laatste puntjes op de I te zetten.
Besloten toch voor een mat zwarte composiet spoelbak te gaan van franke. Geen onyx (met spikkeltjes) maar echt diep zwart.
Voor de rest in het lage gedeelte nog een binnenlade in de linker ladekast om extra rommeltjes voor in huis op te bergen.

Apparatuur:
Gelukkig hebben we een showroommodel koelkast & vaatwasser gekocht, dus daar zit geen vertraging op.
We hebben besloten om de ovens in bestelling te laten staan en pas te betalen zodra ze geleverd worden. Indien deze 6 maanden na oplevering (over +/- 10 maanden dus) niet geleverd worden betalen we het restant bedrag niet (€3050,-).
We plukken er tijdelijk wel eentje van marktplaats
& verkopen hem later weer.
Vriezer, kookplaat & afzuiging ‘loopt wel los’.

Nu maar afwachten!
Gewaagde stap van Satink!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
In welk opzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

franssie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:28:
[...]

Ik bedoelde ononderbroken pijp, ik lijk daar een lijmmof te zien, of had jij dier er na het breken opgezet? Als iemand een PVC pijp breekt dan heeft die serieus overgewicht, dat spul is echt taai. .
Klopt, er zitten twee 45 graden hoekjes net onder de dekvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
De meeste zaken verkopen gewoon geen apparatuur meer van BSH en laten jou juist tekenen voor onbekende levertijd als je het persé wilt bestellen.

Satink kan straks achter z’n centen aan, of heeft annuleringen op het laatste moment terwijl er wel al is ingekocht.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
Barry|IA schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:42:
[...]

De meeste zaken verkopen gewoon geen apparatuur meer van BSH en laten jou juist tekenen voor onbekende levertijd als je het persé wilt bestellen.

Satink kan straks achter z’n centen aan, of heeft annuleringen op het laatste moment terwijl er wel al is ingekocht.
Ik vond het een prettige uitkomst.
Op deze manier krijgen we toch wat we besteld hebben, zij het later dan gehoopt maar betalen we nog niet wat nog niet is geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 18-06 20:10
Barry|IA schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Waarschijnlijk schatten ze in dat de vraag niet zal verminderen en ze het bestelde ‘heus wel kwijtraken’. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• san3193
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-02-2023
Hoi allemaal!

Ik lees al een poosje mee, thanks voor alle goede tips tot zover! WIj zijn bezig met een ikea keuken, hierop gaan we vervolgens deurtjes van Reform doen. We hebben alleen nog twee vragen waar we online tot nu toe niet echt een antwoord op vinden. Hebben jullie een idee?
- Wij zouden graag een Bora PURU in de keuken willen. Op dit forum heb ik volgensmij al een aantal mensen gelezen die dit hebben gedaan, maar kun je die gewoon zomaar in de keuken installeren? Hoef je geen aanpassingen aan je kast te maken?
- Van reform zijn er ook plinten van 15 cm hoog, kun je de ikea keuken ook hoger maken dan met pootjes van 11 cm? Of ben je echt gebonden aan de pootjes van 8 of 11 cm die ze zelf aanbieden?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:39
Is een Liebherr koelkast (veel) beter dan Siemens? En in welk opzicht?

Hoe groot is het prijsverschil? Is een Liebherr bijvoorbeeld 10% duurder of eerder 50%?

Als ik hoor hoe slecht BSH leverbaar is moeten we misschien maar (voordat er besteld wordt) naar andere merken kijken.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
c-nan schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:54:

Hoe groot is het prijsverschil? Is een Liebherr bijvoorbeeld 10% duurder of eerder 50%?

Als ik hoor hoe slecht BSH leverbaar is moeten we misschien maar (voordat er besteld wordt) naar andere merken kijken.
Er wachten ook aardig wat mensen op Liebherr koelkasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 18-06 20:10
san3193 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:40:
Hoi allemaal!

Ik lees al een poosje mee, thanks voor alle goede tips tot zover! WIj zijn bezig met een ikea keuken, hierop gaan we vervolgens deurtjes van Reform doen. We hebben alleen nog twee vragen waar we online tot nu toe niet echt een antwoord op vinden. Hebben jullie een idee?
- Wij zouden graag een Bora PURU in de keuken willen. Op dit forum heb ik volgensmij al een aantal mensen gelezen die dit hebben gedaan, maar kun je die gewoon zomaar in de keuken installeren? Hoef je geen aanpassingen aan je kast te maken?
- Van reform zijn er ook plinten van 15 cm hoog, kun je de ikea keuken ook hoger maken dan met pootjes van 11 cm? Of ben je echt gebonden aan de pootjes van 8 of 11 cm die ze zelf aanbieden?

Alvast bedankt :)
Je hebt te maken met de afvoer van je Bora, daar moet je even goed over nadenken :)

Je kunt zelf gewoon pootjes kopen, meubelbeslagonline.nl is hier al meerdere keren genoemd en laten die ze nou net ook verkopen ;)
c-nan schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:54:

Ze zijn niet helemaal vergelijkbaar, maar reken op zo’n 25% hogere prijzen vooral.
Leverbaarheid is marginaal beter, dus of je er echt iets mee winnen zult..

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-06 22:05
Hoi allemaal,

Deze week zijn we bij een tweede keukenzaak geweest, dit keer van de DB keukengroep. Goede ervaring gehad met het bedrijf en de verkoper. Ook hebben wij meteen foto's, tekeningen en een offerte mee gekregen. Echter was de prijs wel een stukje hoger dan ik had verwacht (vooral weinig korting op apparatuur?). Zoals ik op dit forum lees zit er nauwelijks ruimte om te onderhandelen bij de DB Keukengroep. Ik ben voornamelijk benieuwd wat jullie van de prijs vinden en wellicht hebben jullie nog wat tips over iets dat je opvalt over het ontwerp.

De offerte is exclusief de ombouw, wat we dan door de aannemer zouden laten doen. Aan de rechterkant is een uitsparing gelaten zodat het gordijn daar kan. In de nissen van de hoge kasten komen een stoomoven van Neff en een wijnklimaatkast van Avintage.

Wellicht dat we nog de vriezer (tweede toren van links) met de klimaatkast omruilen (de meest rechter toren).

Over het werkblad zijn we nog niet helemaal uit of we donker of een lichte kleur willen. Op de foto heeft de verkoper beide kleuren gelaten ter indicatie. Maar in de prijs is de zwarte Topcore werkblad opgenomen voor beide werkbladen.

Werkblad hoogte willen we op 94-95 cm dus de plint word iets hoger dan op de offerte. De kasten komen op +- 262 cm, plafond is 295cm.

Tussen de muurkant en het eiland zit 105 cm. De kookzijde van het eiland heeft 6 lades, bovenste zijn met greep en de onderste met push to open systeem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8WvD8NHeghUGF7RRAuflIytxUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fE5tX74pdK90HGFvAesCKcjc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_caUwMdcv5cNSBf4KbC5on0J6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DfldkFyaklY8Pa4WOczYxNn8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ydz_TI5EXHci02idE9KNqECPOi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6rx2P7VoWgP6g07nb2D5W5BO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nmBpJClZhiEuEze3XwPMH3WB1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZwvBoE4MWVfDUeNTt2OUu6b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SraWziQzWkF_fl4kR3pZEW7c99k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0kuS8VYJTKQVMbG1p92mznaF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QkKYJX9DeFbPQgw9pDdt0Zq4cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJzP2Dn1SCnddtnv4Pfjk8Z0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPPS6et_3isrFj3On1dPvKO4zB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xu087qPf07NktJJst3tmEYhf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iS9eSOaCeozegqv6oyD6348cu1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k96yv6Uly55lT7wN81PNYXnq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tiwwm4GLHNWKef5kJFCOmAxnAWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sf3iMHFpVYVZtZ4UXwKdooF.jpg?f=fotoalbum_large

Wat mij ook verbaasde was dat de Neff apparaten voor ATAG omruilen maar een paar honderd euro goedkoper zou uitpakken. Volledig Siemens zou iets duurder zelfs uitpakken dacht hij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Angriebirdie zoals je hier diverse malen hebt kunnen lezen is 40% korting op Neff apparatuur (ik heb zelf 45% gekregen ) heel gangbaar. Dus in jouw offerte is de apparatuur erg prijzig.

[ Voor 3% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 19-02-2022 21:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rowaldb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-03 12:34
De opstelling is mooi symmetrisch opgebouwd, ik vind persoonlijk de prijs aan de hoge kant, waarschijnlijk zit er nog een behoorlijk stukje onderhandel ruimte ingebouwd in deze offerte, of de verkoper vermoed dat hij deze keuken wel krijgt door gedrukt voor dat bedrag.
Een second opinion kan de moeite waard zijn, stuur het bovenzicht eens naar een paar keukenbedrijven en laat hun komen met de uiterste prijs, ik weet dat superkeukens daar heel ver in gaat..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rowaldb
Ook valt mij op dat hij bij de hoge kasten, maar aan een zijde stollerwanden worden gebruikt, ( dit omdat de standaard korpuskleur afwijkt van de frontkleur) de zijdes tegen de muur kant hebben geen stollerwand, dat lijkt logisch maar......het zal de symmetrie een beetje te niet doen, dit gaat pas echt opvallen nadat de keuken is geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowaldb
@Angriebirdie het montage bedrag is trouwens extreem hoog! Als ik deze keuken zou moeten laten inplannen voor montage door een goede freelance monteur dan zou er 16 -20 uur voor staan inclusief aansluiten. (Zeker met een volkern blad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-06 09:09
Wij overwegen een koelkast in plaats van een koelvriescombinatie zodat we ladekasten kunnen plaatsen waar normaliter de vriezer zou zitten. Hierdoor kunnen we het lijnenspel in de keuken helemaal doortrekken. Een losstaande koelvriescombinatie kunnen we dan in de garage plaatsen. We verwachten een vriezer maximaal 1x per dag te gebruiken.

Zijn er mensen met ervaring (enkel koelkast, geen koelvriescombinatie)? Hoe bevalt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowaldb
@Uchiha1911 let wel op dat vriezers tegenwoordig een minimum temperatuur nodig hebben om te functioneren, bij mij staat een Siemens in de garage (niet verwarmd) die pas functioneert bij 14 tot 16 graden, dit omdat bij vriezers geen freon meer mag worden gebruikt, dus even checken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-06 20:00
Angriebirdie schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:30:
Hoi allemaal,

Deze week zijn we bij een tweede keukenzaak geweest, dit keer van de DB keukengroep. Goede ervaring gehad met het bedrijf en de verkoper. Ook hebben wij meteen foto's, tekeningen en een offerte mee gekregen. Echter was de prijs wel een stukje hoger dan ik had verwacht (vooral weinig korting op apparatuur?). Zoals ik op dit forum lees zit er nauwelijks ruimte om te onderhandelen bij de DB Keukengroep. Ik ben voornamelijk benieuwd wat jullie van de prijs vinden en wellicht hebben jullie nog wat tips over iets dat je opvalt over het ontwerp.

De offerte is exclusief de ombouw, wat we dan door de aannemer zouden laten doen. Aan de rechterkant is een uitsparing gelaten zodat het gordijn daar kan. In de nissen van de hoge kasten komen een stoomoven van Neff en een wijnklimaatkast van Avintage.

Wellicht dat we nog de vriezer (tweede toren van links) met de klimaatkast omruilen (de meest rechter toren).

Over het werkblad zijn we nog niet helemaal uit of we donker of een lichte kleur willen. Op de foto heeft de verkoper beide kleuren gelaten ter indicatie. Maar in de prijs is de zwarte Topcore werkblad opgenomen voor beide werkbladen.

Werkblad hoogte willen we op 94-95 cm dus de plint word iets hoger dan op de offerte. De kasten komen op +- 262 cm, plafond is 295cm.

Tussen de muurkant en het eiland zit 105 cm. De kookzijde van het eiland heeft 6 lades, bovenste zijn met greep en de onderste met push to open systeem.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat mij ook verbaasde was dat de Neff apparaten voor ATAG omruilen maar een paar honderd euro goedkoper zou uitpakken. Volledig Siemens zou iets duurder zelfs uitpakken dacht hij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVyp9L_PhBYmXFAyW8zFR182Ffk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGwg7RjUZUXC14ixtf9jJBde.jpg?f=fotoalbum_large

Waarvoor is deze uitsparing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 20:42

fmb

“Aan de rechterkant is een uitsparing gelaten zodat het gordijn daar kan.” ;)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskes2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-11-2024
Goedemorgen,

gisteren een offerte van Bemmel en kroon ontvangen voor onze nieuwe keuken. Nu lag ik vannacht alweer te piekeren over het blad🙄

We willen graag een houtlook blad maar geen echt hout. We zagen een mooi kunststof blad van Toplaminate. Iemand ervaring met dit product? Hoe is de randafwerking?

Daarnaast wilde ik graag een semi onderbouwspoelbak. Maar dit kan volgens B+K niet met dit blad. Hij kon dit niet selecteren in zijn bestelscherm. Volgens de site van leverancier Dekker kan dit wel. Ga ik komende week ook nog benaderen. Mochten jullie hier informatie over hebben, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Uchiha1911 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 23:29:
Wij overwegen een koelkast in plaats van een koelvriescombinatie zodat we ladekasten kunnen plaatsen waar normaliter de vriezer zou zitten. Hierdoor kunnen we het lijnenspel in de keuken helemaal doortrekken. Een losstaande koelvriescombinatie kunnen we dan in de garage plaatsen. We verwachten een vriezer maximaal 1x per dag te gebruiken.

Zijn er mensen met ervaring (enkel koelkast, geen koelvriescombinatie)? Hoe bevalt dit?
Ik heb al jaren alleen een koelkast in de keuken. Wij hebben een grote kast met lades in de garage staan. Onze vriezer kan ook in koude ruimte (liebherr ). Die combi’s zijn zo klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb dat sinds we de laatste keuken hebben gekocht ook. Aanvankelijk was ik bang dat het wandelingetje naar de bijkeuken erg irritant zou zijn. En hoewel een vriezer in de keuken gebruiksvriendelijker is valt het ongemak mij reuze mee.
Ik zou het zo weer doen. Zo ongelooflijk vaak gebruik je een vriezer nou ook weer niet. Bij ons voornamelijk voor het pakken van het brood en dan af en toe een ijsje of wat frites/groenten uit de vriezer.

Waar je ook voor zou kunnen kiezen is een koelkast met 1 zo'n klein vriesvakje waar je dan het meest gebruikte ingevroren spul in legt en dan een losse vriezer in de garage voor de rest.
Kost je echter wel weer best wat ruimte in je koelkast.

[ Voor 11% gewijzigd door PaT op 20-02-2022 10:17 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskes2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-11-2024

Wij willen dat ook in onze nieuwe keuken. We hebben wel een inpandige garage zodat we daar makkelijk alsnog een vriezer tafelmodel kunnen plaatsen. Hier ook de ervaring dat we amper in de vriezer hoeven te zijn.

Wij kozen echter voor een hele grote koelkast in plaats van nog een kastje.

Nog geen ervaring mee maar wel zelfde idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Specifieke vraag: kan de flexibele buis waar de perilex aan vast zit tussen twee eiland kasten in liggen op de grond bij Pronorm? Of moet de leiding echt ingekapt worden in de vloer willen die kasten netjes tegen elkaar aan kunnen staan?
@Barry|IA gaf al eens aan dat er bij Pronorm 3cm ruimte achter elke kast zit, geldt dit dus ook voor kasten van een eiland en over de volle breedte? Dus geen zijpanelen die toch tegen elkaar aan staan dan bedoel ik?

Morgen begint de elektriciën en vanuit de keukenleverancier zeggen ze eigenlijk: alle leidingen in de muur omdat nooit zeker is hoe of wat met die keukenkasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-06 20:33
Vraagje, wij hebben een offerte voor een schiereiland met composiet werkblad Ceasarstone Airy Concrete met een composiet stol aan een kant. We hadden al een blad van 2 cm en wilden deze dikte ook in de stol, voor onderstaand effect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkOCRWgNOttJz46GZUVzOh_4KT4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kbzfcBmXrcEDTEQdzCqWMsoV.png?f=user_large

Nu had de keukenboer echter een stol van 6 cm opgenomen met volgende reactie;

"Dit heb ik gedaan omdat de binnen/onderzijde van die composiet platen ruw zijn, onbewerkt. Je kan deze gaan polijsten/zoeten, maar dan zie je verschil in oppervlaktetussen de buiten- en binnenzijde.

Deze gladde/gezoete structuur zie je overigens ook op de rand van het blad van 2 cm dik, die wordt ook gezoet. En dus ook op de kop bij de stollenwand zie je 2 cm gezoet, en de stollenwand in Silk structuur. Want wij maken de stollenwanden en blad niet in verstek, dat is echt te kwetsbaar."

Ik snap niet helemaal wat hij bedoeld, is bij dit soort bladen de zijkant anders afgewerkt dan de bovenkant? Ik zie op internet veel voorbeelden van dit type blad met een stollenwand, waarbij ik geen verschillen in afwerking zie, of is dit op een foto niet te zien?

En is 2 cm te dun voor in verstek? Vanaf welke dikte zou dit wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Laatst online: 23-06 17:27

Wij hebben dit. Onze vorige keuken had een volledige koelkast, brood hadden we in de vriezer in de garage, 1 deur verder. Onze nieuwe keuken heeft een koelkast met vriesvak zodat we het brood bij de hand hebben. Dit bevalt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
RCreator schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:44:
Vraagje, wij hebben een offerte voor een schiereiland met composiet werkblad Ceasarstone Airy Concrete met een composiet stol aan een kant. We hadden al een blad van 2 cm en wilden deze dikte ook in de stol, voor onderstaand effect.

[Afbeelding]

Nu had de keukenboer echter een stol van 6 cm opgenomen met volgende reactie;

"Dit heb ik gedaan omdat de binnen/onderzijde van die composiet platen ruw zijn, onbewerkt. Je kan deze gaan polijsten/zoeten, maar dan zie je verschil in oppervlaktetussen de buiten- en binnenzijde.

Deze gladde/gezoete structuur zie je overigens ook op de rand van het blad van 2 cm dik, die wordt ook gezoet. En dus ook op de kop bij de stollenwand zie je 2 cm gezoet, en de stollenwand in Silk structuur. Want wij maken de stollenwanden en blad niet in verstek, dat is echt te kwetsbaar."

Ik snap niet helemaal wat hij bedoeld, is bij dit soort bladen de zijkant anders afgewerkt dan de bovenkant? Ik zie op internet veel voorbeelden van dit type blad met een stollenwand, waarbij ik geen verschillen in afwerking zie, of is dit op een foto niet te zien?

En is 2 cm te dun voor in verstek? Vanaf welke dikte zou dit wel kunnen?
Wij kiezen voor Silestone composiet 2 cm en deze wordt in verstek gemaakt. Was in de showroom ook te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt

Ik heb nu een koelvriescombi, in vorige keuken een koelkast met losse vriezer in niet geisoleerde schuur (geen succes, vandaar nu de combi), in vorig huis een koelkast met die vriezer op andere verdieping. Dat laatste beviel mij het beste.
Ik heb de keuken pas ruim een jaar, maar eigenlijk spijt van de keuze voor de combi, vanwege de toch wat beperkte ruimte in zowel vriezer als koelkast. Ga ik over niet al te lange tijd weer aanpassen, met dan een vriezer elders (op zolder waarschijnlijk). Dus als je ruimte hebt: kies voor een koelkast met vriesvak voor brood, ijsjes en dingen die maar kort in de vriezer hoeven. En elders een vriezer voor voorraad/invriezen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Toke_gt schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Ik heb nu een koelvriescombi, in vorige keuken een koelkast met losse vriezer in niet geisoleerde schuur (geen succes, vandaar nu de combi), in vorig huis een koelkast met die vriezer op andere verdieping. Dat laatste beviel mij het beste.
Je moet op het buitentemperatuurbereik letten bij witgoed.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
PcDealer schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:04:
[...]
Ja, dat heb ik helaas toen zo ervaren (=2008) |:( Was oude vriezer die van geïsoleerde binnenberging naar niet geïsoleerde buitenberging verhuisde, me niet realiserend dat dat enorm verschil maakt. Inmiddels wijzer.
Maar verschil tussen vriezer in huis of in schuur achterin de tuin vond ik ook onaangenaam groot. Vandaar nu de combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-05 15:01
Gezien een diepvries ook hoort bij een keuken, de volgende vraag:

In mijn keuken zal een frigo zitten (logisch). Ik heb geopteerd om geen vriesvak te voorzien. Met het idee dat ik dan een losstaande diepvries plaats in de garage.
Die garage ,is natuurlijk een garage, behalve de geisoleerde buitenmuren, is er daar geen extra isolatie voorzien.

In hoeverre is het slim om een losstaande frigo in een inpandige garage te plaatsen?
Ivm energie efficiëntie tov koeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Qinshi schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:41:
Gezien een diepvries ook hoort bij een keuken, de volgende vraag:

In mijn keuken zal een frigo zitten (logisch). Ik heb geopteerd om geen vriesvak te voorzien. Met het idee dat ik dan een losstaande diepvries plaats in de garage.
Die garage ,is natuurlijk een garage, behalve de geisoleerde buitenmuren, is er daar geen extra isolatie voorzien.

In hoeverre is het slim om een losstaande frigo in een inpandige garage te plaatsen?

Ivm energie efficiëntie tov koeling.
Liebherr heeft vriezers die in een koude berging kunnen. En er zijn er ook een paar van Beko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online

Doen!
In een keuken is de koelkast altijd de klein, zelfs al heb je een 180 cm model.

Hier is dus ook een 180cm koelkast ingebouwd, in de berging staat een grote vrieskast, en we hebben nog een kleine koelkast voor drank en zo.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:50

BeaM-R

Powerrrrr

Iemand enig idee waar er nog een Siemens HN878G4B6 of HM876G0B6 op voorraad staat?

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
BeaM-R schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:55:
Iemand enig idee waar er nog een Siemens HN878G4B6 of HM876G0B6 op voorraad staat?
Voorraad is er nergens volgens mij. Misschien is er nog ergens een showroom model te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCreator
Huisje1 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Wij kiezen voor Silestone composiet 2 cm en deze wordt in verstek gemaakt. Was in de showroom ook te zien
De stol in verstek of wordt het blad zelf van 12 mm naar 20 in verstek gemaakt?

En is dan ook de zijafwerking anders dan de top?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:10
Toke_gt schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Ik heb de keuken pas ruim een jaar, maar eigenlijk spijt van de keuze voor de combi, vanwege de toch wat beperkte ruimte in zowel vriezer als koelkast. Ga ik over niet al te lange tijd weer aanpassen, met dan een vriezer elders (op zolder waarschijnlijk). Dus als je ruimte hebt: kies voor een koelkast met vriesvak voor brood, ijsjes en dingen die maar kort in de vriezer hoeven. En elders een vriezer voor voorraad/invriezen etc.
Waarom was de vriezer in een niet geisoleerde schuur geen succes? Dat was ik namelijk van plan. Op zolder kan ook, maar dat is zo ver weg, zo onpraktisch. Zijn er inbouwkoelkasten met maar 1 diepvrieslade?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
RCreator schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:54:
[...]

De stol in verstek of wordt het blad zelf van 12 mm naar 20 in verstek gemaakt?

En is dan ook de zijafwerking anders dan de top?
Bij ons is het blad van het eiland en de zijwanden volgens mij allebei 2 cm. Deze wordt in verstek gemaakt. De randafwerking van de zijkanten lijkt me gewoon hetzelfde. Heb daar niet op gelet of naar gevraagd. Maar wij hebben geen overstekend bardeel, of terug liggende kasten. Nu ik het zo teruglees twijfel ik of ik je vraag wel helemaal begrijp 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
Strider schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:16:
[...]

Waarom was de vriezer in een niet geisoleerde schuur geen succes? Dat was ik namelijk van plan. Op zolder kan ook, maar dat is zo ver weg, zo onpraktisch. Zijn er inbouwkoelkasten met maar 1 diepvrieslade?
Dit staat vermeld op de site van liebherr:
Vriezers beschermd met FrostProtect: tot -15°C

Alle vrieskasten met SmartFrost en alle vrieskisten beschikken sinds januari 2017 over FrostProtect. Deze vriezers zijn geschikt voor omgevingstemperaturen vanaf -15°C en zijn de veilige keuze voor strenge winters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]

een warmtepomp werkt op basis van condenseren en verdampen. Niet alle moderne vloeistoffen verdampen op lage temperaturen en dan werkt het niet meer.
Wellicht ken je het van kamperen, butaan verdampt niet meer vanaf een graad of 6, daaronder heb je propaan nodig. Dus met een Campinggaz setje kan je in de winter niet koken, net zoals niet elke (de meeste) warmtepomp werkt in een koude schuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]
Hoog energieverbruik en enorme ijsvorming. Kan ook komen doordat ie inmiddels ca 8 was, maar in een jaar tijd was ie kapot. Had vlg mij meer met de hitte te maken dan met kou.
Bij mij is de zolder dichterbij dan de schuur. Een van de pubers bivakkeert op de zolderverdieping, dus die krijgt tzt per app instructies om iets mee te nemen :*)

Aanvulling: een vriezer kan dus wel in de niet geïsoleerde schuur, maar je hebt een daarvoor geschikt type nodig.

Je tweede vraag: ik ken geen koelkasten met 1 vriesla, wel met een vriesvak van 1 of 2 lagen bovenin.

[ Voor 18% gewijzigd door Toke_gt op 20-02-2022 21:40 . Reden: Aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Waarom was de vriezer in een niet geisoleerde schuur geen succes?
Daarom:
PcDealer schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:04:
[...]

Zijn er inbouwkoelkasten met maar 1 diepvrieslade?
https://www.aeg.nl/kitche...rs/built-in-refrigerator/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCreator
Huisje1 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:23:
[...]

Bij ons is het blad van het eiland en de zijwanden volgens mij allebei 2 cm. Deze wordt in verstek gemaakt. De randafwerking van de zijkanten lijkt me gewoon hetzelfde. Heb daar niet op gelet of naar gevraagd. Maar wij hebben geen overstekend bardeel, of terug liggende kasten. Nu ik het zo teruglees twijfel ik of ik je vraag wel helemaal begrijp 🤔
Volgens mij begrijp je het goed. Wij willen inderdaad een blad van 2 cm en een wand van 2 cm. Bij voorkeur in verstek (lijkt me het mooist). Echter heeft de keukenman aan dat de afwerking van de zijkanten en binnenkant van het blad anders is dan de bovenkant, dus dat dit minder mooi wordt een dat ze in verstek te kwetsbaar vinden.

Beiden lijkt me gek. Ik zie online heel veel voorbeelden van dunne bladen met wand in verstek en ik zou zeggen dat je de rand en onderzijde waar zichtbaar hetzelfde zou moeten kunnen afwerken als we bovenzijde.

Wij hebben ook geen bar trouwens. De onderzijde (achterzijde wand) zou alleen zichtbaar zijn bij plint die terugvalt en langs de lades en klein stuk indien open.

Mijn vragen zijn dus;

Kan composiet van 2 cm met zijwand in verstek of is dit inderdaad kwetsbaar?

Klopt het dat bij concrete afwerking de zijkanten een andere afdeling hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
RCreator schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:02:
[...]

Volgens mij begrijp je het goed. Wij willen inderdaad een blad van 2 cm en een wand van 2 cm. Bij voorkeur in verstek (lijkt me het mooist). Echter heeft de keukenman aan dat de afwerking van de zijkanten en binnenkant van het blad anders is dan de bovenkant, dus dat dit minder mooi wordt een dat ze in verstek te kwetsbaar vinden.

Beiden lijkt me gek. Ik zie online heel veel voorbeelden van dunne bladen met wand in verstek en ik zou zeggen dat je de rand en onderzijde waar zichtbaar hetzelfde zou moeten kunnen afwerken als we bovenzijde.

Wij hebben ook geen bar trouwens. De onderzijde (achterzijde wand) zou alleen zichtbaar zijn bij plint die terugvalt en langs de lades en klein stuk indien open.

Mijn vragen zijn dus;

Kan composiet van 2 cm met zijwand in verstek of is dit inderdaad kwetsbaar?

Klopt het dat bij concrete afwerking de zijkanten een andere afdeling hebben?
Misschien is het per keukenzaak weer anders of ze het wel of niet in verstek willen plaatsen. Wij hebben er iig wel voor kunnen kiezen. Het verschil in afwerking met onder en bovenzijde weet ik niet, bij ons wordt het een witte marmerlook, misschien is het per kleur ook nog weer anders. Het is me in de showroom niet opgevallen dat er verschil in zit. Anders zou je misschien de leverancier van het blad even kunnen bellen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dCl7SeFV5AbonNug2nkxRMFg9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXrJTpBXbl1MJaTJusvREMK7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bjt3pJiGXcF2XDbkDvi8U6fEX7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ov33EulGIMYML2aQ724T9cGQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_viB369c5pamhDP29vEA9ZQxBqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHoW5cwTzHmgc1RAXI5sktkt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gx5r75scnZZOJ780nVrPlREL1io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CEjduJNrtmiZExZJ9wGrkQvY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MQGGl0wsyA_PM-qJTOiKYgSUN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2yyW7AInN3mq1debOXHBawG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXnmZ0CZ0qglWhqkVGpvbxPHM2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HONF2oZqZOLhuEMVFL0UKVBh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtK7eon83P4H5YPzFhyr9UHrdO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q1e2zHBVYAv0pIgTGhh5DdNF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMmwlsslj6Y-H2NYgX3pCW3Jbv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NMnNfNW7JK0LIz3BuTgo5QGt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Gaaf hoor! Zijn ze klaar voor vandaag, of krijgen we eind van de dag het eindresultaat te zien :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Mooi hoor!

Knap werk ook van de monteurs dat ze met een oranje helm op die keuken zo mooi neergezet hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 00:40

Rzaan

Altijd zoekende

Ja, je keuken geplaatst door Daft Punkt Keukeninstallateurs.

Maar mooie keuken hoor. Stylish.
Wat komt er in de ronde uitsparingen boven de hoge kasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:14:
[...]

Gaaf hoor! Zijn ze klaar voor vandaag, of krijgen we eind van de dag het eindresultaat te zien :D
Klaar voor vandaag. Morgen verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Rzaan schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:39:
Ja, je keuken geplaatst door Daft Punkt Keukeninstallateurs.

Maar mooie keuken hoor. Stylish.
Wat komt er in de ronde uitsparingen boven de hoge kasten?
https://www.hifiklubben.n...ndluidspreker/bwccm684wh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

JWWhisky schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:06:
[...]

Fraai! Koof gemaakt van MDF?
Vurenhouten balken bevestigd aan het plafond met M8 bouten. Daarop MDF bevestigd en bekleed met gipsplaat.

Vervolgens afgestuct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeuomorf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-11-2023
Komende week wil ik een beslissing gaan nemen over de aanschaf van onze nieuwe keuken.
Er zullen nog een paar kleine zaken aangepast worden, maar qua opzet van de keuken zijn we wel tevreden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over onderstaande offerte.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Nette speakers hoor. Ga je gebruik maken van de koof als klankkast, of meet je het volume uit adv de parameters van B&W? Indien het eerste, zorg dan wel voor een goede constructie van de koof, demping en eventueel zelfs een reflex poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Laatst online: 10:09
Even een cross post van het 'keramisch parket' topic maar de vraag past hier ook goed en dit topic leeft ook wat meer

Ben wel benieuwd naar de meningen hier:

De keuken en de woonkamer zijn aparte kamers, de deur ertussen staat wel bijna altijd open.
In de woonkamer komt keramisch parket. We twijfelen over wat te doen met de keuken tegel.

In eerste instantie hadden we namelijk in gedachten om een echte houten vloer te nemen en dan dus een tegel in de keuken (omdat een echte houten vloer in de keuken voor ons gewoonweg geen optie is) en daarbij een keuken met houtfineer.

Maar nu voelt het een beetje gek om een houtlook tegel in de woonkamer te hebben en een andere tegel in de keuken...
Dus het voelt logischer om deze dan ook in de keuken door te leggen, maar daar past ons inziens geen houtfineer keuken bij...

Dus, of houtlook tegel ook in keuken en een andere kleur keuken dan we in gedachten hadden.
Of, over die kronkel in onze gedachten stappen en gewoon een andere tegel in de keuken leggen.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
louzy82 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:55:
Even een cross post van het 'keramisch parket' topic maar de vraag past hier ook goed en dit topic leeft ook wat meer

De keuken en de woonkamer zijn aparte kamers, de deur ertussen staat wel bijna altijd open.
In de woonkamer komt keramisch parket. We twijfelen over wat te doen met de keuken tegel.

In eerste instantie hadden we namelijk in gedachten om een echte houten vloer te nemen en dan dus een tegel in de keuken (omdat hout in de keuken gewoonweg niet te doen is) en daarbij een keuken met houtfineer.

Maar nu voelt het een beetje gek om een houtlook tegel in de woonkamer te hebben en een andere tegel in de keuken...
Dus het voelt logischer om deze dan ook in de keuken door te leggen, maar daar past ons inziens geen houtfineer keuken bij...

Dus, of houtlook tegel ook in keuken en een andere kleur keuken dan we in gedachten hadden.
Of, over die kronkel in onze gedachten stappen en gewoon een andere tegel in de keuken leggen.
Vloer doortrekken is denk ik het mooiste. Als dat bijvoorbeeld een 'naturel eiken' look vloer is zou ik inderdaad geen 'naturel eiken' fineer keuken adviseren. Maar je zou wel voor een zwart of ander donker eiken fineer front kunnen gaan.

VoorbeeldAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8AryziV0g1lxuwBoNbJmZ6M5qNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A3T29TZrueAP10t4WrExSftt.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1O394aC5fUfIOUk4y2a-I2wwa4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M11jp2rXHm8Z3X6mW5Vb09kd.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door SquareOne op 21-02-2022 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 23:16

siemenz

Koetje

In eerste instantie hadden we namelijk in gedachten om een echte houten vloer te nemen en dan dus een tegel in de keuken (omdat hout in de keuken gewoonweg niet te doen is) en daarbij een keuken met houtfineer.

Waarom is hout niet te doen in de keuken? Wij hebben nu ook hout in de keuken. Gaat prima. Je moet alleen geen goedkope rommel op de vloer hebben maar wij hebben bijvoorbeeld bauwerk quadrato. Top spul met 7 lagen zodat hij zelfs in de badkamer zou kunnen.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-06 20:25
Vandaag eindelijk de renders binnen...
Kwaliteit van de plaatjes. Oordeel zelf.
De koof boven het eiland is er "ff snel" ingezet. het verlichtingsplan is niet def ;)

En nu valt me op dat het eiland erg dicht tegen de wand aan is ingetekend. Daar gaan we nog eevn achteraan. Er is ruimte zat om het op te schuiven.
Uiteraard is al het hout dezelfde kleur.
We gaan er nog even over nadenken of de plint van de wand wit wordt of dat we er een zwarte plint (zoals op de render) voorzetten.

Keuken vandaag gemeld voor week 21 levering.

Zoals eerder gemeld; de witte deur wordt een zwarte alulook schuifdeur met daarnaast een identiek vast paneel
De witte wand op de ene render is een muur met heel veel grote hoge ramen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gyV9P2vcghATslDK9P9ovMXFyxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TmNlLnCT1u26VWFowAnAGjgz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qO4Djaag861PS-zj8vXuO7D7tcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t7Q5OaFGpYq8FqpIF4QCofif.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4EFLicbizZWk6RpHY1OhH_uHh9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qppt1BRdpwl4AKm89YGrJ4rc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4nYIUquI0X9wh4sSx3JJAK2gQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7yp8UPlVXmU6S4LVtlFfzeIy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNYDEU7mYSHUKciHiRAWCnAjy7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YUCnKovIeqHcjhi04UJa6D5X.jpg?f=fotoalbum_large

Kleurvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bq1efc8RpcySIojFomJo0d67f0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zm9V9kjTrsJwRFX4knzC8FSI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 09:04

In eerste instantie hadden we namelijk in gedachten om een echte houten vloer te nemen en dan dus een tegel in de keuken (omdat een echte houten vloer in de keuken voor ons gewoonweg geen optie is) en daarbij een keuken met houtfineer.

Gewoon hout in de keuken leggen. Is niet besmettelijker dan plavuizen. Ja het is uiteindelijk zachter. Dus als je pannen laat vallen heb je een putje. Bij tegels heb je kans op een barst.

Verder is het niet vies te krijgen. Als je deze goed afwerkt met bijvoorbeeld 4 lagen Skylt lak, is de afwerking slijtvast.

Eens in de week gaat de dweil door de keuken. En als ik heb gekookt met olie dat spetterde, haal ik even een doekje over de vloer rond de kookplaat. Maar dat zou ik bij ieder vloertype even doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Barry|IA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:48:
[...]

Nette speakers hoor. Ga je gebruik maken van de koof als klankkast, of meet je het volume uit adv de parameters van B&W? Indien het eerste, zorg dan wel voor een goede constructie van de koof, demping en eventueel zelfs een reflex poort.
Ik heb padded backboxen in die koof hangen. Niet al te beste foto maar ik denk dat je het idee wel door hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1JNnS41MFbqTSN4KtG0mmSwzxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MUqYDyDsjW2DmmdXQyIlIhZn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
macfocus schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:41:
Vandaag eindelijk de renders binnen...
Kwaliteit van de plaatjes. Oordeel zelf.
De koof boven het eiland is er "ff snel" ingezet. het verlichtingsplan is niet def ;)

En nu valt me op dat het eiland erg dicht tegen de wand aan is ingetekend. Daar gaan we nog eevn achteraan. Er is ruimte zat om het op te schuiven.
Uiteraard is al het hout dezelfde kleur.
We gaan er nog even over nadenken of de plint van de wand wit wordt of dat we er een zwarte plint (zoals op de render) voorzetten.

Keuken vandaag gemeld voor week 21 levering.

Zoals eerder gemeld; de witte deur wordt een zwarte alulook schuifdeur met daarnaast een identiek vast paneel
De witte wand op de ene render is een muur met heel veel grote hoge ramen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kleurvoorbeeld:
[Afbeelding]
Qua looks is het natuurlijk een kwestie van smaak. Het hout vind ik wel mooi maar het donkere helemaal niet.

In de huidige setting heb je weinig keuze maar ik zou echt gek worden van op zo de hoek koken, zeker als rechts handige en je dus weinig ruimte hebt om kookgerei rechts van je neer te leggen. Voor 2 jaar geleden hadden we een vakantiehuis die het ook had, Die had zo'n 15 cm over. na 2 weken wist ik het zeker, ik ga mij hier echt aan ergeren. Maar ook dit is een kwestie van smaak, er zullen vast mensen zijn die zich hier niet zo aan storen. Een 45cm zal voldoende zijn voor mij.
Pagina: 1 ... 321 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1