Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-05 21:51
BeaM-R schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:18:
[...]

Ik heb inmiddels mailcontact gehad met de fabrikant. Die vertellen mij dat ik type GUC1212 zou moeten hebben voor deze afzuigkap.
Als ik de specificaties bekijk is deze voor een afzuigcapaciteit tot 600m3 met afmetingen van het filter 195mm x ø180mm.
Die zou dan toch moeten passen?
Met een beetje geluk wel.
Maar er zit een verloop bij het filter.
Maar even passen en je weet het.
En als het echt niet past een grotere koker er op.

[ Voor 4% gewijzigd door ouwefreaker op 14-02-2022 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
We wonen nu 4,5 jaar in ons jaren-30 huis, wat we betrokken met een keuken die heel oud (1990?) was. Ondertussen goed kunnen ervaren wat we belangrijk vinden en nagedacht over de indeling. Na diverse zaken blijven we waarschijnlijk hangen bij Anovi (DB Keukens) door de positieve ervaringen tijdens het eerste gesprek.

Afgelopen 10 pagina's (x 100 posts ;)) doorgelezen en vooraf veel ingelezen over een optimaal ontwerp. Nu gaan we later deze week voor een 2e bezoek terug naar Anovi en hopelijk kunnen we daar de definitieve indeling gaan bepalen. Hopelijk vanuit hier nog tips / adviezen waardoor we het maximale eruit kunnen halen :) Let op dat alles nog concept en high level is, niet zo gedetailleerd met aanzichten en offertes, dat volgt binnenkort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLYOrLSMbIktStbA0Ml9Dd6wi8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyRmsNawpRJEba5TNgbQGOis.jpg?f=fotoalbum_large

De oorspronkelijke keuken is 2m x 3m met uitbouw aan achterzijde en opengebroken doorgang (plm 1,2m breed) tussen woonkamer/keuken. We gaan die doorbraak dusdanig verruimen dat het een totaal open geheel wordt. Een eiland zal dan iets de woonkamer in komen (30cm). Ivm constructielasten moet er nog wel een kolom blijven staan van de portaalconstructie, maar dat is een prima concessie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWGfVtjky8hCxzBXGkSIqMufWkE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pfipxJSAcnBQw6dPC7XGuJ0U.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NESFZ-TxAEmMQHaZi1IurFlScrg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJGyZpBj2DkyvE2xfdMest43.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ko4drZNwpZIxjSDiTR4EcO1Cdk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6vS7uBrywv1MVQsuhdtxWOWC.jpg?f=fotoalbum_tile

Wij hebben nagedacht over:
  1. Eiland voor kastruimte + aanrecht, maar geen kookfunctie
  2. Idealiter geen bovenkasten
  3. Indeling in drie "zones": bij koffiemachine kan je uitserveren, middendeel sta je te koken, rechterdeel kan je gebruiken voor afruimen
Tot nu toe hebben we na 1 gesprek een globaal ontwerp en een grove prijsindicatie. Eind deze week een 2e gesprek en dan gaan we meer de details in. In de hoge kasten komt in linkerdeel een koelvriescombinatie, afgewerkt tot aan het plafond. Rechts komt een 60cm brede, 40cm diepe kast. De uitbouw heeft een inspringende binnenmuur en hierdoor werk je dat volledig weg. Verder de uitbouw in staat een servieskast die we behouden.

Rondom de ovens: we willen graag naar 2 ovens toe, deze centreren we in het ontwerp. De kookplaat centreren we weer daar bovenop. Hierdoor ontstaat links & rechts eigenlijk weinig ruimte voor kasten: 22,5cm per deel. Op zich niet zo gek voor een set van snijplanken e.d., , maar wij komen niet tot een indeling waar we naar bijvoorbeeld een 45cm kast kunnen gaan, zonder concessie te doen op symmetrie of ergonomie. Wellicht dat hier nog interessante ideeën zijn?

In de korte kant van de L is een brede kast 70cm waarin we waarschijnlijk gaan voor dubbele la incl binnenlade. Maar binnenwerk is waarschijnlijk gespreksonderwerp voor aankomende keer.

In het eiland rekenen we nu met 80cm diep. Daarmee wordt de Quooker weggewerkt achterin en met een tussenwand zit er onder de gootsteen nog een ladeblok met minder diepe lades. Bij de andere meubeldelen in het eiland ontstaan er kastelementen aan de woonkamerkant. Het einde van het eiland bevat de vaatwasser.

Meubel
• Residentic maatwerklijn van DB Keukens
• Afwerking mat wit greeploos (push to open koelkast + vaatwasser)
• Bokmerk achterwand (hoogte nog ntb)
• Dekton Bromo 2cm blad

Apparatuur
• ATAG Free Area inductieplaat HI39671TF (onze wens, maar nog wel erg prijzig, alternatief is HI9271MV)
• ATAG oven ZX66121D
• ATAG stoomoven CS66121D
• ATAG koelvriescombi KD63194D
• ATAG vaatwasser VA6115HT
• Quooker combi+ flex zwarte kraan met cube
• Novy plafondafzuiging

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb nog wel wat vragen:
  1. In het algemeen, opmerkingen over indeling van de ruimte, tips die we mee kunnen nemen in ons volgende gesprek?
  2. Kostenopbouw: meubel + blad vind ik nog wel aan hoge kant als ik het vergelijk met aanbiedingen die eerder hier zijn gedeeld. Mijn verwachting was dat we in ordegrootte €25-€30k uit zouden komen eerlijk gezegd.
  3. We kiezen nu voor een oven + stoomoven, de combi-magnetron kiezen we niet omdat ze die niet op 60cm hoogte kunnen leveren. We hebben nu een magnetron, maar eigenlijk voor 3 dingen: regenereren (kan op stoom), ontdooien (kan in de nieuwe oven?) en sterilisatie van spenen/flessen (zal niet heel lang meer duren en kan mogelijk ook op 120° stoomoven ofzo?). Of gaan we hier ons in vergissen?
  4. Le Mans kast zie ik als enige goede optie om opslag in de hoek te verwerken zonder af te doen aan ergonomie, met lades heb je bruto meer m2 maar zal je ook niet alles benutten en kan je veel slechter bij 80% van je pannen. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
  5. We kwamen op de eerste afspraak aan met het idee van een 1,5 wasbak. Keukenboer raadde dit af en zou weinig worden verkocht. Ik zie het wel als handig voor bijv spoelen of wat water pakken tijdens een afwas (ja dat doen we nog steeds met veel kookspullen die de vaatwasser niet in gaan). Nu een grote ingetekend, wat denkt de Tweaker?
  6. Alle ATAG stoomovens hebben een los reservoir en geen vaste wateraansluiting, dit lijkt me wel een gemis door het continue bijvullen?
  7. Plafondafzuiging moet in plafond van plm 15-20cm komen, we moeten nog bespreken of de Compact serie wel geschikt is.
  8. Kennissen die bij DB Keukens hadden besteld, hadden vaak 15% aanbetaling en restant afbetalen dag voor levering. Ik wil eigenlijk 15-20% nabetalen na montage om een stok achter de deur te hebben voor mogelijke restpunten. Nu is bekend dat DB Keukens niet/nauwelijks onderhandelt over de prijs, iemand ervaring om betaalschema's wel te bespreken? Ik ga dit sowieso aankaarten in ons aankomend gesprek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09:54
mithras schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:23:
We wonen nu 4,5 jaar in ons jaren-30 huis, wat we betrokken met een keuken die heel oud (1990?) was. Ondertussen goed kunnen ervaren wat we belangrijk vinden en nagedacht over de indeling. Na diverse zaken blijven we waarschijnlijk hangen bij Anovi (DB Keukens) door de positieve ervaringen tijdens het eerste gesprek.

Afgelopen 10 pagina's (x 100 posts ;)) doorgelezen en vooraf veel ingelezen over een optimaal ontwerp. Nu gaan we later deze week voor een 2e bezoek terug naar Anovi en hopelijk kunnen we daar de definitieve indeling gaan bepalen. Hopelijk vanuit hier nog tips / adviezen waardoor we het maximale eruit kunnen halen :) Let op dat alles nog concept en high level is, niet zo gedetailleerd met aanzichten en offertes, dat volgt binnenkort.

[Afbeelding]

De oorspronkelijke keuken is 2m x 3m met uitbouw aan achterzijde en opengebroken doorgang (plm 1,2m breed) tussen woonkamer/keuken. We gaan die doorbraak dusdanig verruimen dat het een totaal open geheel wordt. Een eiland zal dan iets de woonkamer in komen (30cm). Ivm constructielasten moet er nog wel een kolom blijven staan van de portaalconstructie, maar dat is een prima concessie:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Wij hebben nagedacht over:
  1. Eiland voor kastruimte + aanrecht, maar geen kookfunctie
  2. Idealiter geen bovenkasten
  3. Indeling in drie "zones": bij koffiemachine kan je uitserveren, middendeel sta je te koken, rechterdeel kan je gebruiken voor afruimen
Tot nu toe hebben we na 1 gesprek een globaal ontwerp en een grove prijsindicatie. Eind deze week een 2e gesprek en dan gaan we meer de details in. In de hoge kasten komt in linkerdeel een koelvriescombinatie, afgewerkt tot aan het plafond. Rechts komt een 60cm brede, 40cm diepe kast. De uitbouw heeft een inspringende binnenmuur en hierdoor werk je dat volledig weg. Verder de uitbouw in staat een servieskast die we behouden.

Rondom de ovens: we willen graag naar 2 ovens toe, deze centreren we in het ontwerp. De kookplaat centreren we weer daar bovenop. Hierdoor ontstaat links & rechts eigenlijk weinig ruimte voor kasten: 22,5cm per deel. Op zich niet zo gek voor een set van snijplanken e.d., , maar wij komen niet tot een indeling waar we naar bijvoorbeeld een 45cm kast kunnen gaan, zonder concessie te doen op symmetrie of ergonomie. Wellicht dat hier nog interessante ideeën zijn?

In de korte kant van de L is een brede kast 70cm waarin we waarschijnlijk gaan voor dubbele la incl binnenlade. Maar binnenwerk is waarschijnlijk gespreksonderwerp voor aankomende keer.

In het eiland rekenen we nu met 80cm diep. Daarmee wordt de Quooker weggewerkt achterin en met een tussenwand zit er onder de gootsteen nog een ladeblok met minder diepe lades. Bij de andere meubeldelen in het eiland ontstaan er kastelementen aan de woonkamerkant. Het einde van het eiland bevat de vaatwasser.

Meubel
• Residentic maatwerklijn van DB Keukens
• Afwerking mat wit greeploos (push to open koelkast + vaatwasser)
• Bokmerk achterwand (hoogte nog ntb)
• Dekton Bromo 2cm blad

Apparatuur
• ATAG Free Area inductieplaat HI39671TF (onze wens, maar nog wel erg prijzig, alternatief is HI9271MV)
• ATAG oven ZX66121D
• ATAG stoomoven CS66121D
• ATAG koelvriescombi KD63194D
• ATAG vaatwasser VA6115HT
• Quooker combi+ flex zwarte kraan met cube
• Novy plafondafzuiging

***members only***

Ik heb nog wel wat vragen:
  1. In het algemeen, opmerkingen over indeling van de ruimte, tips die we mee kunnen nemen in ons volgende gesprek?
  2. Kostenopbouw: meubel + blad vind ik nog wel aan hoge kant als ik het vergelijk met aanbiedingen die eerder hier zijn gedeeld. Mijn verwachting was dat we in ordegrootte €25-€30k uit zouden komen eerlijk gezegd.
  3. We kiezen nu voor een oven + stoomoven, de combi-magnetron kiezen we niet omdat ze die niet op 60cm hoogte kunnen leveren. We hebben nu een magnetron, maar eigenlijk voor 3 dingen: regenereren (kan op stoom), ontdooien (kan in de nieuwe oven?) en sterilisatie van spenen/flessen (zal niet heel lang meer duren en kan mogelijk ook op 120° stoomoven ofzo?). Of gaan we hier ons in vergissen?
  4. Le Mans kast zie ik als enige goede optie om opslag in de hoek te verwerken zonder af te doen aan ergonomie, met lades heb je bruto meer m2 maar zal je ook niet alles benutten en kan je veel slechter bij 80% van je pannen. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
  5. We kwamen op de eerste afspraak aan met het idee van een 1,5 wasbak. Keukenboer raadde dit af en zou weinig worden verkocht. Ik zie het wel als handig voor bijv spoelen of wat water pakken tijdens een afwas (ja dat doen we nog steeds met veel kookspullen die de vaatwasser niet in gaan). Nu een grote ingetekend, wat denkt de Tweaker?
  6. Alle ATAG stoomovens hebben een los reservoir en geen vaste wateraansluiting, dit lijkt me wel een gemis door het continue bijvullen?
  7. Plafondafzuiging moet in plafond van plm 15-20cm komen, we moeten nog bespreken of de Compact serie wel geschikt is.
  8. Kennissen die bij DB Keukens hadden besteld, hadden vaak 15% aanbetaling en restant afbetalen dag voor levering. Ik wil eigenlijk 15-20% nabetalen na montage om een stok achter de deur te hebben voor mogelijke restpunten. Nu is bekend dat DB Keukens niet/nauwelijks onderhandelt over de prijs, iemand ervaring om betaalschema's wel te bespreken? Ik ga dit sowieso aankaarten in ons aankomend gesprek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zT83rdphhhJVuLrU9k8d6yInqEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SSiGpzBGHi8w9uF0FWl91yXC.jpg?f=fotoalbum_large
Extra hoge kast voor ovens, koffiezetter bij het water, 2 grote ladenblokken, dus geen le mans. Laden in midden van het eiland = inkorten laden?
Of dit? Mijns inziens beter dan idee keuken,leverancierAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ugki2vmWAIVzlxrbpfY0M8mjFt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIq8dsJ4M3yvLRmBIJIp4aj7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Ladypurple op 15-02-2022 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@mithras Kan dat eiland niet wat breder? 2 krukken aan 80cm is echt heel krap. Mijn keukentafel is 1m breed en daar zit je op de kop met 1 persoon prima. Ga je er met z'n tweën zitten dan zit je allebei op een hoek. Lijkt me niet een handig compromis. Ik zou zelf ook voor een grote spoelbak gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:42
Z___Z schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:53:
[...]

Hoge segment kopers kijken niet op een 1000 euro meer of minder en zullen niet zoveel prijs vergelijking doen, maar willen meer ontzorgd worden. Als ik in dat segment zou shoppen, zou ik een binnenhuisarchitect de keuken laten ontwerpen, net als de rest van m'n woonkamer.
Dat zou ik niet zomaar zeggen, daar wordt doorgaans ook goed onderhandeld.
Die mensen willen het beste, maar dan tegen een heel goede prijs.
Typisch is : heel veel offertes maken, veel wijzigingen, en dan af en toe een order binnen halen.
Zo makkelijk is dat segment niet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:43:
[...]

Dat zou ik niet zomaar zeggen, daar wordt doorgaans ook goed onderhandeld.
Die mensen willen het beste, maar dan tegen een heel goede prijs.
Typisch is : heel veel offertes maken, veel wijzigingen, en dan af en toe een order binnen halen.
Zo makkelijk is dat segment niet.
Het verschil is tussen een Mercedes S-klasse koper en een Rolls Royce koper. De laatste zal tijd boven geld kiezen, de eerste wellicht de harde onderhandelaar die jij noemt. Maar goed beide zouden in het topsegment kunnen shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Z___Z schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Het verschil is tussen een Mercedes S-klasse koper en een Rolls Royce koper. De laatste zal tijd boven geld kiezen, de eerste wellicht de harde onderhandelaar die jij noemt. Maar goed beide zouden in het topsegment kunnen shoppen.
OT: Peter Gillissen rijdt Rolls.... Die kijkt naar centen...

Als je als keukenverkoper gaat vissen in die wereld, dan heb je ook concurrentie. Het design moet eerst en vooral goed zitten, maar vergeet het om te denken dat je kan vragen wat je wil.
Soms zijn korte uitvoeringstermijnen ook doorslaggevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Tommie12 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:40:
[...]

OT: Peter Gillissen rijdt Rolls.... Die kijkt naar centen...
Het gaat niet altijd op he? Iedereen kent wel verhalen van mensen die heel veel minder geld hebben dan lijkt uit hun auto en (hopelijk ook) andersom: de auto zegt niet altijd alles. ;)
Vind mezelf niet mega welvarend, maar rijd ook in een autootje uit 2008 rond terwijl ik net voor 750k een huis heb gekocht :P

De kans is dat we allemaal wel een of meer miljonairs kennen, de een rijd een dure wagen, een ander wellicht niet. Persoonlijk trekken de minder opzichtige types mij meer aan: geen patserklokjes, niet de tonnen kostende auto's ;)
Als je als keukenverkoper gaat vissen in die wereld, dan heb je ook concurrentie. Het design moet eerst en vooral goed zitten, maar vergeet het om te denken dat je kan vragen wat je wil.
Soms zijn korte uitvoeringstermijnen ook doorslaggevend.
Als je high-end gaat, moet je high-end kunnen leveren. Zo simpel is het, in mijn optiek ligt de focus veel meer op materialen, op beleving, op de sfeer, het gevoel. Want de rest moet je daar op aanpassen, het is niet vorm over functie, maar functie die zich aanpast naar vorm.

Er zal vast ook een markt zijn voor 'haastkeukens' zoals ik ze graag noem: een keuken die binnen 4-6-8 weken moet staan. Maar gemiddeld zijn dat niet de keukens waar het budget gaat naar hoe fijn, slim, prettig en handig het moet worden. Meer naar 'wat kunnen we met de minimale specs leveren binnen het tijdbestek'. Prima voor flippers, minder prima als je bulkt van het geld IMO :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Floor-is schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:39:
[...]

Het gaat niet altijd op he? Iedereen kent wel verhalen van mensen die heel veel minder geld hebben dan lijkt uit hun auto en (hopelijk ook) andersom: de auto zegt niet altijd alles. ;)
Vind mezelf niet mega welvarend, maar rijd ook in een autootje uit 2008 rond terwijl ik net voor 750k een huis heb gekocht :P

De kans is dat we allemaal wel een of meer miljonairs kennen, de een rijd een dure wagen, een ander wellicht niet. Persoonlijk trekken de minder opzichtige types mij meer aan: geen patserklokjes, niet de tonnen kostende auto's ;)

[...]

Als je high-end gaat, moet je high-end kunnen leveren. Zo simpel is het, in mijn optiek ligt de focus veel meer op materialen, op beleving, op de sfeer, het gevoel. Want de rest moet je daar op aanpassen, het is niet vorm over functie, maar functie die zich aanpast naar vorm.

Er zal vast ook een markt zijn voor 'haastkeukens' zoals ik ze graag noem: een keuken die binnen 4-6-8 weken moet staan. Maar gemiddeld zijn dat niet de keukens waar het budget gaat naar hoe fijn, slim, prettig en handig het moet worden. Meer naar 'wat kunnen we met de minimale specs leveren binnen het tijdbestek'. Prima voor flippers, minder prima als je bulkt van het geld IMO :Y)
Het gaat dikwijls om én én.
Het moet perfect mooi zijn, en op korte termijn kunnen uitgevoerd worden.
Dan haal je orders binnen. Geduld en geld passen niet in dezelfde zin bij die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:50:
[...]

Het gaat dikwijls om én én.
Het moet perfect mooi zijn, en op korte termijn kunnen uitgevoerd worden.
Dan haal je orders binnen. Geduld en geld passen niet in dezelfde zin bij die mensen.
offtopic: Peter Gillis heeft net een jaar gewacht op zijn Ferrari 812 GTS

Denk dat het niet helemaal lukt om te generaliseren voor deze groep. Daarnaast bevinden die zich (vrijwel) niet in dit topic. Dus laten we het vooral over massa = kassa keukens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 20:58
LupinIII schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:11:
Hi, kan iemand checken of dit klopt voor de BORA Pure? Dit wordt aangeboden door de bouwer (nieuwbouw). Thanks alvast!

*LOZE LEIDING BEDRADEN OP APARTE GROEP 3 X 230 VOLT*
- Exclusief loze leiding
- Inclusief aanpassen meterkast met 3 fase hoofd- en aardlekschakelaar
- Vlakke montage in 1 inbouwdoos
- Ruimte: keuken
- 1x t.b.v. Bora [E3] | Hoogte: circa 300mm uit vloer
- Locatie volgens tekening
- Exclusief eventuele kosten van het energiebedrijf
- Advies om de meterkast door het energiebedrijf aan te sluiten met 3x25 Ampère
Bora kan volgens mij ook op een kookgroep, je hebt niet perse 3 fase nodig. Afhankelijk van wat de aannemer vraagt kan je misschien een keuze maken of je dit wilt.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Nu online
battler schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:58:
[...]

Bora kan volgens mij ook op een kookgroep, je hebt niet perse 3 fase nodig. Afhankelijk van wat de aannemer vraagt kan je misschien een keuze maken of je dit wilt.
Behalve dat je de groepenkast moet aanpassen zie ik werkelijk geen reden om niet voor krachtstroom in je huis te gaan. De netbeheerder zet (volgens mij) alles gratis om ook :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1980
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-11-2023
Vandaag is bij ons de keuken geleverd en morgen gaan ze beginnen met de installatie. De Bora, Quooker, Bosch vaatwasser en koelkast zijn geleverd. De 2 compacte Bosch ovens (magnetron combi en Stoom combi) niet. Alles is in september besteld. Keukenzaak had bericht gekregen dat de ovens vandaag zouden binnenkomen maar dat is nu voorlopig eind maart geworden. Maar zoals bekend niets is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-05 10:12
Loodgieter

Voor een nieuwe keuken heb ik een loodgieter nodig. Hij vraagt 350 Euro per dag en denkt twee dagen over de volgende klussen mee bezig te zijn.

- installeren van nieuwe HR ketel. Afvoer door dak. Condenspijpje mondt uit op mijn balkon.
- leidingwerk klein beetje omleggen van waterleidingen van mijn kraan. Van wand uiteindelijk door het werkblad
- infreezen van enkele zichtbare waterleidingen
- verwijderen van een radiator
- installeren voor afvoer voor afzuigkap. Een buis/schoorsteen is er al

Is zijn vraagprijs ok? De materialen komen er nog bij.
Ik weet niet hoeveel uur hij ermee bezig is. Behalve dat hij twee dagdelen denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noud schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:37:
Loodgieter

Voor een nieuwe keuken heb ik een loodgieter nodig. Hij vraagt 350 Euro per dag en denkt twee dagen over de volgende klussen mee bezig te zijn.

- installeren van nieuwe HR ketel. Afvoer door dak. Condenspijpje mondt uit op mijn balkon.
- leidingwerk klein beetje omleggen van waterleidingen van mijn kraan. Van wand uiteindelijk door het werkblad

Ik weet niet hoeveel uur hij ermee bezig is. Behalve dat hij twee dagdelen denkt.
In de eerste zin staat twee dagen, in de laatste zin twee dagdelen. (ofwel 1 dag). Wat is het?
Los daarvan weet ik niet of dit thuishoort in het keukentopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:16
Weet iemand of er van Pronorm ergens de indelingen/maten van de (hoge) kasten te vinden zijn?
Ik kan ze bijv. wel vinden van Häcker Systemat 3.0, maar aangezien de korpus maat al verschilt is het maar de vraag wat nog meer afwijkt :?

We willen de kasten tot aan het plafond hebben lopen, uiteraard iets er onder voor de warmte afvoer.
De verkoper kwam met onderstaande combi:
HG60-208-167 Hoge kast t.b.v. integreerbare koelkast/vriezer (2x)
HS60-208-616 Hoge kast t.b.v. inbouwapparatuur (45+60 onder elkaar) met lade en uittreklade.
Bovenop deze kasten komt dan 3x een 38cm hoge (ondiepe) kast met klepdeur, de O60-38-22 Bovenkast met klepdeur.

Maar nu ik daar beter over na denk is een klepkast die tot aan het plafond opengaat niet echt handig, je komt er niet meer bij! 8)7
Een 178cm hoog koelkast past ook in een 195cm kast (volgens thuiskeukens punt nl) en icm een 51cm hoge opzetkast (volledige diepte) kom je even hoog uit, heb je meer plek voor spullen die je minder vaak gebruikt en kan je nog normaal bij het deurtje komen.
Ja, om echt iets van de bovenste plank te pakken heb je een opstapje nodig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:08
mithras schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:23:
De oorspronkelijke keuken is 2m x 3m met uitbouw aan achterzijde en opengebroken doorgang (plm 1,2m breed) tussen woonkamer/keuken. We gaan die doorbraak dusdanig verruimen dat het een totaal open geheel wordt. Een eiland zal dan iets de woonkamer in komen (30cm). Ivm constructielasten moet er nog wel een kolom blijven staan van de portaalconstructie,
Ik weet niet zeker of ik je uitleg over het eiland goed begrijp (sorry als dat niet zo is), maar ik zou het eiland wat dieper maken, zodat je ook aan de zijde tegenover de spoelbak twee barkrukken kunt plaatsen. Dat is namelijk een logischer plek om aan te schuiven (dichter bij de kok). Daarnaast kun je ruimte creëren voor twee lage kasten.
De twee barkrukken naast elkaar rechts zitten erg dicht op elkaar, maar bovendien zit de pilaar in de zichtlijn naar het meer intensieve deel van de keuken. Ik zou de krukken daar aan weerszijden van het eiland plaatsen, dus tegenover elkaar. Dan is het ook een leuke plek voor snel ontbijt, knutselende kinderen of wacht-terwijl-je-kookt.

Verder denk ik dat je erg weinig bergruimte hebt, terwijl je wel genoeg ruimte hebt voor bijv twee hoge kasten tegen de muur rechtsboven (of is dat een raam)? Kan ik je aanraden want niks zo frustrerend als een mooie keuken met te weinig bergruimte. Je zou daar overigens ook een mooie ‘koffienis’ kunnen maken, dan heb je geen los apparaat op je werkblad. En het geeft de rechterkant van je keuken wat meer ‘body’. Want dat ziet er nu wat leeg en verloren uit.
• We kiezen nu voor een oven + stoomoven, de combi-magnetron kiezen we niet omdat ze die niet op 60cm hoogte kunnen leveren. We hebben nu een magnetron, maar eigenlijk voor 3 dingen: regenereren (kan op stoom), ontdooien (kan in de nieuwe oven?) en sterilisatie van spenen/flessen (zal niet heel lang meer duren en kan mogelijk ook op 120° stoomoven ofzo?). Of gaan we hier ons in vergissen?
Spenen/flessen kun je idd ook in stoomoven steriliseren, dus daar hoef je geen magnetron voor aan te schaffen. Ik heb inmiddels ruim een jaar een nieuwe keuken zonder (combi-)magnetron en ik mis ‘m geen moment. In de praktijk zijn er verschillende apparaten die die functie kunnen vervangen (waterkoker, melkschuimer, hetelucht- en conventionele oven). Ik zou dat geld investeren in goede ovens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rouske schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:01:
Weet iemand of er van Pronorm ergens de indelingen/maten van de (hoge) kasten te vinden zijn?
Ik kan ze bijv. wel vinden van Häcker Systemat 3.0, maar aangezien de korpus maat al verschilt is het maar de vraag wat nog meer afwijkt :?

We willen de kasten tot aan het plafond hebben lopen, uiteraard iets er onder voor de warmte afvoer.
HS60-208-616 Hoge kast t.b.v. inbouwapparatuur (45+60 onder elkaar) met lade en uittreklade.
Bovenop deze kasten komt dan 3x een 38cm hoge (ondiepe) kast met klepdeur, de O60-38-22 Bovenkast met klepdeur.

Maar nu ik daar beter over na denk is een klepkast die tot aan het plafond opengaat niet echt handig, je komt er niet meer bij! 8)7
Een 178cm hoog koelkast past ook in een 195cm kast (volgens thuiskeukens punt nl) en icm een 51cm hoge opzetkast (volledige diepte) kom je even hoog uit, heb je meer plek voor spullen die je minder vaak gebruikt en kan je nog normaal bij het deurtje komen.
Wat mij betreft een logische redenering. Er is geen catalogus beschikbaar voor consumenten met kasten van Pronorm. Ik zou het gewoon even bij de keukenzaak checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Loodgieter

Ik denk dat je snel moet tekenen, voor je het weet neemt hij een andere klus aan. Een goede €40,-/uur vragen de meeste technische lui tegenwoordig wel (misschien deels afhankelijk van de regio uiteraard). Gezien vraag en aanbod wel reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Vendetta_X schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:32:
[...]

Ik denk dat je snel moet tekenen, voor je het weet neemt hij een andere klus aan. Een goede €40,-/uur vragen de meeste technische lui tegenwoordig wel (misschien deels afhankelijk van de regio uiteraard). Gezien vraag en aanbod wel reëel.
Het hangt beetje af hoeveel uur hij ermee bezig is.
350,- / 8 uur = 43,- per uur = gemiddelde prijs voor een loodgieter. Volgens internet bronnen
Reken je 350 / 5 of 6 uurtjes dan kom je stuk hoger uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
noud schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:46:
[...]

350,- / 8 uur = 43,- per uur = gemiddelde prijs voor een loodgieter. Volgens internet bronnen
Spreek gewoon een uurtarief af dan? Een loodgieter zit niet verlegen om werk, dus als die 6 uurtjes nodig heeft, plant die voor de overige tijd gewoon ander werk in waar die ana kan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-05 22:24
Rouske schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:01:

Weet niet hoe hoog je plafond is, bij ons komt een kast van 220,8cm hoog van Pronorm. Met 9cm plint komt die op 229,8cm hoog dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:16
SquareOne schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:25:
Wat mij betreft een logische redenering. Er is geen catalogus beschikbaar voor consumenten met kasten van Pronorm. Ik zou het gewoon even bij de keukenzaak checken.
Jammer dat daar zo geheimzinnig over gedaan wordt.... :(
Dan inderdaad bij de keukenzaak even navragen, maar als wat ik voorstel ook kan, dan had ik eigenlijk wel verwacht dat een verkoper mij daar op zou wijzen.
remzor schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:20:
[...]
Weet niet hoe hoog je plafond is, bij ons komt een kast van 220,8cm hoog van Pronorm. Met 9cm plint komt die op 229,8cm hoog dus.
Als het goed is ~262cm (nieuwbouw, maar moet zeker nog nagemeten worden als we eindelijk eens binnen mogen kijken :( ), maar daar moet dan nog de tegel + lijm vanaf, ik ga nu uit van 260cm.
195 + 51 + 10 plint = 256 en hou je nog 4 cm over voor de afvoer van warmte.

[ Voor 32% gewijzigd door Rouske op 15-02-2022 20:45 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:25
Vandaag is mijn nieuwe keuken van Superkeukens (Breda) geplaatst. Ben erg content met het resultaat. Ik vond het wel erg spannend, want had alle apparatuur zelf gekocht. Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust. De kookplaat en afzuigkap werkt trouwens met hob2hood.. Dus de afzuigkap gaat automatisch aan als je er een pan op zet en ook harder draaien als er meer damp vrij komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ehCdpCtk1n1KtCGhP04uJ9Y_fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFVwAIxLm81Ehy6t37DHtmS0.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSIH5e9a4_4hqlxn2Xuo7ApSjOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fsom2B0tJT3bmaE7a48RzLTR.jpg?f=fotoalbum_large

En let niet op de verwilderde afvalbak, dat was work in progress :+

[ Voor 12% gewijzigd door doobieters op 15-02-2022 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ladypurple schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 00:01:
[...]

[Afbeelding]
Extra hoge kast voor ovens, koffiezetter bij het water, 2 grote ladenblokken, dus geen le mans. Laden in midden van het eiland = inkorten laden?
Of dit? Mijns inziens beter dan idee keuken,leverancier[Afbeelding]
Waarom zou je per se die hoek onbenut willen laten? In een grote keuken snap ik het; er is toch ruimte genoeg. In een keuken die oorspronkelijk 2x3 is, wil je toch wel die ruimte zo goed als mogelijk benutten?
Alic3 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:08:
@mithras Kan dat eiland niet wat breder? 2 krukken aan 80cm is echt heel krap. Mijn keukentafel is 1m breed en daar zit je op de kop met 1 persoon prima. Ga je er met z'n tweën zitten dan zit je allebei op een hoek. Lijkt me niet een handig compromis. Ik zou zelf ook voor een grote spoelbak gaan.
Ja twijfelgeval. We hadden het "bar" stuk eerst niet bedacht, maar ter plekke laten intekenen. DIe 80cm is aan die kant inderdaad krap om met 2 krukken te zitten.

Het eiland staat dicht bij onze eettafel, de woonkamer is lang, maar niet heel breed. Vandaar de keuze voor 80cm (of mogelijk zelfs dat we 75cm pakken) maar 90, 100 of zelfs breder is eigenlijk onwenselijk. Vandaag wel het idee gekregen om het rechterdeel van het eiland te verbreden, er komt sowieso een zaagsnede om de kolom heen, dus het rechterdeel kan ook breder zijn. Iets waar we even over gaan puzzelen. Om een idee te geven (groen tafel, afstand tot eiland klopt niet helemaal en rood aangepast aanrechtblad op eiland):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnAUhqeCRrvyOY7M2vdktuSsREQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IcxhxqC3fAe2ejrKK8CEhmYb.jpg?f=user_large
Toke_gt schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Ik weet niet zeker of ik je uitleg over het eiland goed begrijp (sorry als dat niet zo is), maar ik zou het eiland wat dieper maken, zodat je ook aan de zijde tegenover de spoelbak twee barkrukken kunt plaatsen. Dat is namelijk een logischer plek om aan te schuiven (dichter bij de kok). Daarnaast kun je ruimte creëren voor twee lage kasten.
De twee barkrukken naast elkaar rechts zitten erg dicht op elkaar, maar bovendien zit de pilaar in de zichtlijn naar het meer intensieve deel van de keuken. Ik zou de krukken daar aan weerszijden van het eiland plaatsen, dus tegenover elkaar. Dan is het ook een leuke plek voor snel ontbijt, knutselende kinderen of wacht-terwijl-je-kookt.
Ja zie ook mijn tekst hier boven :) Zit-deel was eigenlijk een keuze ter plekke, maar met 80cm diepte is dat gewoon niet altijd praktisch en kan je het wellicht beter weglaten. Of aanpassen zoals boven geschetst. Ivm plaats van eettafel is een bardeel aan de andere kant van het eiland ook helaas niet zo praktisch.

Om wat meer context te geven over de tekst die jij quote (op zich een valide opmerking wat je schrijft, maar ter verduidelijking van de constructie-aanpassing die gaat plaatsvinden):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wX9zADoF4hw9vjWKAI7wiLE6xc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wDzkI3wSAHr29xD0sBFdOU0o.png?f=fotoalbum_large

De kolom onderin (die pukkel) gaat de muur in en wordt dus visueel helemaal weggewerkt. De andere kant blijft een kolom dus altijd staan. Constructie zegt 100x100 staal, dus icm afbouw kom je uit op 150x150 buitenmaat.
Verder denk ik dat je erg weinig bergruimte hebt, terwijl je wel genoeg ruimte hebt voor bijv twee hoge kasten tegen de muur rechtsboven (of is dat een raam)? Kan ik je aanraden want niks zo frustrerend als een mooie keuken met te weinig bergruimte. Je zou daar overigens ook een mooie ‘koffienis’ kunnen maken, dan heb je geen los apparaat op je werkblad. En het geeft de rechterkant van je keuken wat meer ‘body’. Want dat ziet er nu wat leeg en verloren uit.
Nou is rechts en links een beetje lastig te interpreteren :) Wellicht wat meer uitleg/schets?

Sowieso staat die nespresso wel vrij lullig, maar we hebben een dik espresso apparaat wat (wij denken) juist op de hoek wel goed eruit komt. Dat ding is al 40 x 30 x 30.

Ik ben even gaan rekenen met de hoeveelheid kastruimte die we nu hebben: 1,059m3 (exclusief ovens, vaatwasser, koelkast etc). Daar hebben we momenteel echt last van. De nieuwe keuken ga ik nu even snel uit van 2,550 m3 (een factor 2,4x meer dus!). Let op dit zijn dan even bruto volumes, gewoon de maatvoering van de kasten bxhxd, dus dat zegt niets over efficiënt gebruik. En ik heb wat aannames gedaan bij de nieuwe keuken (een Le Mans geeft je 80% ruimte van het beschikbare volume itt planken, bijvoorbeeld).
Spenen/flessen kun je idd ook in stoomoven steriliseren, dus daar hoef je geen magnetron voor aan te schaffen. Ik heb inmiddels ruim een jaar een nieuwe keuken zonder (combi-)magnetron en ik mis ‘m geen moment. In de praktijk zijn er verschillende apparaten die die functie kunnen vervangen (waterkoker, melkschuimer, hetelucht- en conventionele oven). Ik zou dat geld investeren in goede ovens.
d:)b

Ik ben nog wel benieuwd naar ervaringen met gootstenen: we dachten dus eerst een 1,5 te willen hebben maar dat komt eigenlijk nergens terug in dit topic. Gewoon voor een enkele rechte gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
mithras schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:49:
[...]
Waarom zou je per se die hoek onbenut willen laten? In een grote keuken snap ik het; er is toch ruimte genoeg. In een keuken die oorspronkelijk 2x3 is, wil je toch wel die ruimte zo goed als mogelijk benutten?

[...]
Ja twijfelgeval. We hadden het "bar" stuk eerst niet bedacht, maar ter plekke laten intekenen. DIe 80cm is aan die kant inderdaad krap om met 2 krukken te zitten.

Het eiland staat dicht bij onze eettafel, de woonkamer is lang, maar niet heel breed. Vandaar de keuze voor 80cm (of mogelijk zelfs dat we 75cm pakken) maar 90, 100 of zelfs breder is eigenlijk onwenselijk. Vandaag wel het idee gekregen om het rechterdeel van het eiland te verbreden, er komt sowieso een zaagsnede om de kolom heen, dus het rechterdeel kan ook breder zijn. Iets waar we even over gaan puzzelen. Om een idee te geven (groen tafel, afstand tot eiland klopt niet helemaal en rood aangepast aanrechtblad op eiland):

[Afbeelding]

[...]
Ja zie ook mijn tekst hier boven :) Zit-deel was eigenlijk een keuze ter plekke, maar met 80cm diepte is dat gewoon niet altijd praktisch en kan je het wellicht beter weglaten. Of aanpassen zoals boven geschetst. Ivm plaats van eettafel is een bardeel aan de andere kant van het eiland ook helaas niet zo praktisch.

Om wat meer context te geven over de tekst die jij quote (op zich een valide opmerking wat je schrijft, maar ter verduidelijking van de constructie-aanpassing die gaat plaatsvinden):
[Afbeelding]

De kolom onderin (die pukkel) gaat de muur in en wordt dus visueel helemaal weggewerkt. De andere kant blijft een kolom dus altijd staan. Constructie zegt 100x100 staal, dus icm afbouw kom je uit op 150x150 buitenmaat.

[...]
Nou is rechts en links een beetje lastig te interpreteren :) Wellicht wat meer uitleg/schets?

Sowieso staat die nespresso wel vrij lullig, maar we hebben een dik espresso apparaat wat (wij denken) juist op de hoek wel goed eruit komt. Dat ding is al 40 x 30 x 30.

Ik ben even gaan rekenen met de hoeveelheid kastruimte die we nu hebben: 1,059m3 (exclusief ovens, vaatwasser, koelkast etc). Daar hebben we momenteel echt last van. De nieuwe keuken ga ik nu even snel uit van 2,550 m3 (een factor 2,4x meer dus!). Let op dit zijn dan even bruto volumes, gewoon de maatvoering van de kasten bxhxd, dus dat zegt niets over efficiënt gebruik. En ik heb wat aannames gedaan bij de nieuwe keuken (een Le Mans geeft je 80% ruimte van het beschikbare volume itt planken, bijvoorbeeld).

[...]
d:)b

Ik ben nog wel benieuwd naar ervaringen met gootstenen: we dachten dus eerst een 1,5 te willen hebben maar dat komt eigenlijk nergens terug in dit topic. Gewoon voor een enkele rechte gaan?
Gebruik de zoekfunctie le mans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
[...] Zit-deel was eigenlijk een keuze ter plekke, maar met 80cm diepte is dat gewoon niet altijd praktisch en kan je het wellicht beter weglaten. Of aanpassen zoals boven geschetst. Ivm plaats van eettafel is een bardeel aan de andere kant van het eiland ook helaas niet zo praktisch.
(….)
Ik heb een schetsje voor je gemaakt :) Waarbij ik meteen de info over je eettafel heb verwerkt. Want als die zo dicht op je eiland staat, zou ik eigenlijk willen aanraden om niet voor het eiland te kiezen. Het komt niet mooi tot zijn recht en je hebt snel een opgepropt gevoel in je kamer, terwijl je zoveel extra m2 hebt gecreëerd. Daarom heel andere suggestie, waarbij het barretje links aan keukenblok vastzit, met daarbij kookgedeelte. Spoelgedeelte tegen de nieuwe lange muur, met aan rechterkant in groen wat extra kasten (hoog). Ook handig voor niet-keukenspullen.
De eettafel is hier een slag gedraaid en staat tegen die pilaar aan. Zo creeer je meer ruimte in en om de keuken en om de eettafel.
Uiteraard weet ik niet hoe je verder met de ruimte uitkomt, maar het is om je een idee te geven hoe je de nieuwe ruimte goed kunt benutten. Maar misschien wil je per se een (schier)eiland?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJsVbCV8XOQiIJJbwfGNVRB9tZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3yDGtkPAX495agmieM3nPVA.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb een enkele, maar had bij nader inzien wel een 1,5 gewild in een mooie variant. Toch net ietsje praktischer. Geen halszaak, maar als je de keuze en de ruimte hebt: doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:23
@mithras Plattegrond van de hele verdieping? Het is lastig (betere) alternatieven te geven zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:36
Loodgieter

Inclusief of exclusief btw? Misschien goed om even na te vragen, dat gaat nogal eens mis. Ik spreek uit ervaring helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
@doobieters misschien leuk om te vermelden welke apparatuur erin zit ? En wat meer details , welke frontjes , werkblad , kosten ? Hoe groot is je keuken ? Ik kan lastig de maten inschatten. Ziet er op eerste oog prima uit. Ik hou zelf niet van grepen en boven kasten maar dat is persoonlijk ;-)

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
doobieters schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:27:
Vandaag is mijn nieuwe keuken van Superkeukens (Breda) geplaatst. Ben erg content met het resultaat. Ik vond het wel erg spannend, want had alle apparatuur zelf gekocht. Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust. De kookplaat en afzuigkap werkt trouwens met hob2hood.. Dus de afzuigkap gaat automatisch aan als je er een pan op zet en ook harder draaien als er meer damp vrij komt.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

En let niet op de verwilderde afvalbak, dat was work in progress :+
Alles is goed verlopen zoals ik het lees? Ook qua prijs, kwaliteit en levering? De reden dat ik het vraag is dat ik in de buurt woon van Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ladypurple schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:37:
[...]

Gebruik de zoekfunctie le mans
Ja ik wist dat we wel wat discussies over waren gevoerd :p Zie in dit topic vooral @Barry en jij met een aantal argumenten komen, veel anderen zijn positief. Voor mij een 50/50 verhaal, zeker omdat in een kleine keuken je er echt ruimte mee kan winnen.

En momenteel staan in onze keuken de meeste pannen in twee 45cm brede lades onder elkaar, met een 26cm koekenpan en 28cm hapjespan weer elders omdat die daar niet in passen. Mogelijk omdat niet alles in de huidige lade past en het gewoon een oude keuken is, hebben we ook wat subjectieve aversie tegen een pannenlade :X
Toke_gt schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:43:
[...]

Ik heb een schetsje voor je gemaakt :) Waarbij ik meteen de info over je eettafel hebt verwerkt. Want als die zo dicht op je eiland staat, zou ik eigenlijk willen aanraden om niet voor het eiland te kiezen. Het komt niet mooi tot zijn recht en je hebt snel een opgepropt gevoel in je kamer, terwijl je zoveel extra m2 hebt gecreëerd. Daarom heel andere suggestie, waarbij het barretje links aan keukenblok vastzit, met daarbij kookgedeelte. Spoelgedeelte tegen de nieuwe lange muur, met aan rechterkant in groen wat extra kasten (hoog). Ook handig voor niet-keukenspullen.
De eettafel is hier een slag gedraaid en staat tegen die pilaar aan. Zo creeer je meer ruimte in en om de keuken en om de eettafel.
Uiteraard weet ik niet hoe je verder met de ruimte uitkomt, maar het is om je een idee te geven hoe je de nieuwe ruimte goed kunt benutten. Maar misschien wil je per se een (schier)eiland?
[Afbeelding]

Ik vind het een leuk idee. Gooit wel het hele huidige beeld om, dus moet even schakelen en een nachtje nadenken, maar wel een mooi nieuw inzicht :)
Ik heb een enkele, maar had bij nader inzien wel een 1,5 gewild in een mooie variant. Toch net ietsje praktischer. Geen halszaak, maar als je de keuze en de ruimte hebt: doen.
(y)

Ja wellicht is het zelfs mogelijk een grote spoelbak te plaatsen en dat nog een 1,5 te maken. Donderdag even de catalogus bekijken dus :)
mitsumark schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:52:
@mithras Plattegrond van de hele verdieping? Het is lastig (betere) alternatieven te geven zo.
Dit plaatje komt uit constructierapport, klikbaar voor grote versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5CpWWjB6OjWIdKVFB1P36k3Ibg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/puMWWuQuK2zJ540GOxlteSWm.png?f=fotoalbum_large

(Ik zal er morgen wat maten inzetten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:37

Rzaan

Altijd zoekende

Toke_gt schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:43:
[...]

Ik heb een schetsje voor je gemaakt :)
Met welk programma heb je dit 'schetsje' gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
mithras schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 00:00:
[...]
Ja ik wist dat we wel wat discussies over waren gevoerd :p Zie in dit topic vooral @Barry en jij met een aantal argumenten komen, veel anderen zijn positief. Voor mij een 50/50 verhaal, zeker omdat in een kleine keuken je er echt ruimte mee kan winnen.

En momenteel staan in onze keuken de meeste pannen in twee 45cm brede lades onder elkaar, met een 26cm koekenpan en 28cm hapjespan weer elders omdat die daar niet in passen. Mogelijk omdat niet alles in de huidige lade past en het gewoon een oude keuken is, hebben we ook wat subjectieve aversie tegen een pannenlade :X

[...]

Ik vind het een leuk idee. Gooit wel het hele huidige beeld om, dus moet even schakelen en een nachtje nadenken, maar wel een mooi nieuw inzicht :)

[...]
(y)

Ja wellicht is het zelfs mogelijk een grote spoelbak te plaatsen en dat nog een 1,5 te maken. Donderdag even de catalogus bekijken dus :)

[...]
[Afbeelding]

Een le mans is een goede oplossing als er geen mogelijkheid is voor een 80/90 voor je pannen of als voor het aanzicht een deur beter past dan een lade.
In je opstelling heb je de le mans voor je pannen en een kastje van 70 voor opslag ( wat ga je daar in doen en is dat praktisch in een kast of komen er binnenlades) Verder een hoge kast 40 diep. Een spoelkast, een blok met ingekorte lades.(bestekbak?) De kast aan andere zijde eiland is zo ondiep.....Waar komt je bestek, messen, pollepels , vershoudfolie, zeven,raspen, kruiden, maatbeker, weegschaaltje, olie, azijn= kortom Alles wat je tijdens het koken binnen handbereik wil hebben.(inventariseer in je huidige keuken )
Als je een stuk werkblad opoffert voor een hoge kast, 60 lijkt veel, maar je hebt nu 25 rechts naast de plaat dat alleen een beetje afleg en bewegingsruimte is....en 2x 25 als lastige kastruimte of passtuk? Met wat plussen en minnen is het geen 60 meer. En daarnaast, sorry , onooglijke opstelling met 2 ovens >:) . Ook bedacht dat het heel onprettig is om daar te staan koken, terwijl het om je kruis waait?
Door de extra kast krijg je er veel Praktische opslag bij, waar je nu ovens gepland hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
[...]

[...]

[...]
(y)

[...]
[Afbeelding]

Dit verandert de zaak..... je wil de tafel evenwiidig aan het eiland zetten? En wat heb je gepland in de aanbouw. Maten er bij en je krijgt hier vast andere ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Rzaan schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:09:
[...]

Met welk programma heb je dit 'schetsje' gemaakt?
Ik doe dit gewoon op de ipad, waarbij ik de foto met plattegrond bewerk met het fotoprogramma van ipad zelf. Kan ook binnen app notities. Ben momenteel op ipad aangewezen door herstellende gezondheid. Tijd over, maar mogelijkheden beperkt. Maar werkt prima zolang het zich tot globale plattegrondjes beperkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
[...]

Wij hebben in onze huidige keuken een 1,5 spoelbak. We twijfelden om misschien toch voor een enkele te gaan.

Hij adviseerde om toch voor 1,5 te gaaan. Om de looks is een enkele mooier maar als je de ruimte hebt, altijd doen. Hij zei later, plak het bakje eens af in de huidige keuken en zie eens hoe vaak je dat 'bakje' toch stiekem gebruikt als je hem hebt. Dat hebben we gedaan. Kwamen er achter dat we die toch wel veel gebruikten.

Inmiddels gewoon een 1,5 spoelbak besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Insert12 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:55:
[...]

Inclusief of exclusief btw? Misschien goed om even na te vragen, dat gaat nogal eens mis. Ik spreek uit ervaring helaas :P
Ik stuur hem vandaag een berichtje. Hoe de kosten zijn opgebouwd.
En welke werkzaamheden hij daarvoor verricht.

Hoe is het gekomen dat het bij jou is mis gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
LupinIII schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:11:
Hi, kan iemand checken of dit klopt voor de BORA Pure? Dit wordt aangeboden door de bouwer (nieuwbouw). Thanks alvast!

*LOZE LEIDING BEDRADEN OP APARTE GROEP 3 X 230 VOLT*
- Exclusief loze leiding
- Inclusief aanpassen meterkast met 3 fase hoofd- en aardlekschakelaar
- Vlakke montage in 1 inbouwdoos
- Ruimte: keuken
- 1x t.b.v. Bora [E3] | Hoogte: circa 300mm uit vloer
- Locatie volgens tekening
- Exclusief eventuele kosten van het energiebedrijf
- Advies om de meterkast door het energiebedrijf aan te sluiten met 3x25 Ampère
prima zo.

Het laatste advies om de meterkast door het energiebedrijf aan te sluiten op 3x25 is gewoon een harde eis. anders werkt het gewoon niet. zie er wel op toe dat dit ook daadwerkelijk word gedaan. zoals het nu lijkt gaan hun niets regelen.

is niet erg, maar regel het dan wel zelf met de netbeheerder dat ze even langs komen

[ Voor 4% gewijzigd door joostbo op 16-02-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
[…]
Misschien vind je zoiets een stijlvollere oplossing? Is op drie niveaus, je kunt de snijplank ook boven de spoelbak leggen. Dit zou ik zelf ook wel willen. Toch eens kijken of dat past.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTD5llXkOlEzdil7ZvjmPM9fTUs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DYUWhgeIsg64P0JfxI54Xpjj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
[Afbeelding]
Oh haha, dat ziet er heel anders uit dan ik dacht. Ik begrijp dan eigenlijk niet goed waarom je de tafel parallel aan het eiland wilt. Die zou ik in de aanbouw zetten en dan heb je volop ruimte voor een eiland, of een U of L-opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:36
noud schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:24:
[...]

Ik stuur hem vandaag een berichtje. Hoe de kosten zijn opgebouwd.
En welke werkzaamheden hij daarvoor verricht.

Hoe is het gekomen dat het bij jou is mis gegaan?
Het ging bij ons mis met de installateur. Tijdens een van de eerste gesprekken met die we voerden voor de renovatie van ons huis kwam er een installateur langs die het tijdens z'n bezoek over prijzen had. Wij gingen toen nog uit van prijzen inclusief btw, bleek dus exclusief btw toen z'n offerte kwam. Uiteindelijk voor een andere installateur gegaan dus financieel heeft het geen consequenties gehad voor ons.

Onze keuken is zaterdag overigens ook geplaatst. Erg blij met het resultaat! Mooie foto's heb ik nog niet, het was een enorme bende nadat de monteur klaar was en dat staat bij op de foto's. Inmiddels wel alles opgeruimd en schoongemaakt, maar de keuken is ook alweer in folie ingepakt zodat we de ruimte kunnen schilderen. Dat moest nog ff gebeuren en kwamen we niet meer aan toe vooraf. Foto's komen dus nog :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Toke_gt schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:12:
[...]

Misschien vind je zoiets een stijlvollere oplossing? Is op drie niveaus, je kunt de snijplank ook boven de spoelbak leggen. Dit zou ik zelf ook wel willen. Toch eens kijken of dat past.
[Afbeelding]
Blanco etagon?

Opletten of bakplaat/rooster past
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIk3eGmZgsHtr7GGOMZ_ZhTMhVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwyUKuiiqZYqjCsDQmyRTnkb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:23
[Afbeelding]

Als ik die 3m10 neem als referentie is je huis ongeveer 5m breed en de uitbouw 2m25?
Hoe ik ook pas en meet, ik krijg er geen eiland en een tafel in... Hoe had je dat zelf in gedachten?

Ik zou kijken naar zoiets als Toke, met een schiereiland en/of een barretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Rare vraag .. leggen jullie iets van stucloper oid neer ? Mijn vloer is gloedjr nieuw en ik wil geen risico lopen dat het kan beschadigen

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:14:
Rare vraag .. leggen jullie iets van stucloper oid neer ? Mijn vloer is gloedjr nieuw en ik wil geen risico lopen dat het kan beschadigen
Wij hebben toen de keuken werd geplaatst overal stucloper neergelegd. Was ook het verzoek van de keukenverkoper, die hebben geen zin om een vloer te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Vraagje over luchtstroom rondom de koelkast. Ik zie hier veel kastenwanden langskomen waar alles ingebouwd zit. Waar blijft in die opstellingen de warme lucht van bijv. de koelkast? Wil zelf ook graag inbouwen, maar zonder een rooster aan de voorkant van de kast te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Ladypurple schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:16:
[...]

Blanco etagon?

Opletten of bakplaat/rooster past
[Afbeelding]
Plaatje is inderdaad van Blanco etagon. Kwam het tegen, heb er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-05 16:26
PindaUnited schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:32:
Wij zijn al een tijdje bezig met een nieuwe keuken (dank voor alle tips en info op dit forum _/-\o_ ) en nu wordt deze binnenkort eindelijk geplaatst.

Helaas (levertijd perikelen, schaarste etc etc) komt de bestelde koelkast op zijn vroegst pas over enkele maanden. We hebben de Liebherr Irbe5120 besteld.

Nu biedt de keukenzaak ons een direct te leveren alternatief. Namelijk de Liebherr IKB3560. Even Googlen doet me denken dat het qua specs een goed apparaat is. Echter is deze volgens mij in NL niet meer leverbaar en is het een type uit 2017…

Wat is nu wijsheid? Normaliter zou ik zeggen dat apparatuur van 5 jaar terug gewoon verouderd is, ongeacht de specs. Maar geldt dit ook (of juist??) voor koelkasten? Of valt dit enorm mee? :?
Ik werk bij de Liebherr importeur, dus deze kan ik wel voor je beantwoorden ;)

IKB 3560 is een model dat vorig jaar is opgevolgd door de huidige series. De IKB 3560 is een model uit de Premium-serie en daarmee luxer dan de IRBe 5120 uit de Plus-serie. Dus ja, hij is iets ouder, maar op gebied van energie en geluid gelijkwaardig. En door de luxere uitvoering heb je o.a. LED zijpanelen en laden met softclose. Ik zou voor de IKB kiezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vendetta_X schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:42:
Vraagje over luchtstroom rondom de koelkast. Ik zie hier veel kastenwanden langskomen waar alles ingebouwd zit. Waar blijft in die opstellingen de warme lucht van bijv. de koelkast? Wil zelf ook graag inbouwen, maar zonder een rooster aan de voorkant van de kast te krijgen.
1,5 a 2 cm open laten aan de bovenkant van de ombouw. Wel berekening daarvan even afstemmen met de keukenzaak. Alternatief is inderdaad een rooster in de ombouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 01-05 09:41

Griffin

Is mythical

Ik zit met een vraag, morgen word de keuken geleverd en vrijdag word deze geplaatst. Nu heb ik gister helaas een setback met de voorbereiding van een muur gehad. Resultaat, er kan niet behangen worden voordat de keuken geplaatst word. De schilder geeft aan dat om de keuken heen plakken en sausen geen probleem is maar het randje bij de spatrand word wat lastiger. Dus idee om de spatrand later te laten monteren. Heb ik de mandemakers klantenservice gebeld en die geven aan dat niet te doen.
In hoeverre is het verstandig om een klusjesman (of ikzelf met de juiste spullen (ik weet hoe ik moet kitten)) dit te laten doen. Of is dit niet verstandig ivm garantie oid?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:09
Nou, wij zijn er ook wel over uit hoe het moet worden, dit zijn de plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hv6CyW6zwOgD3zIrm4CfZk15I_Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CH2IK4iZOlEGInSmFctOcyDJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fU9VXIWzUN09i4AViqyggxHDzs0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uocbnuLxpFPclr3irTuDlcrm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qiMUPV4mYpxFX3Yh3AMRw2mfdCE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prlLR49i3j5osZDZAr2jZT8D.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXveAENQQex0UHxwzaLSSQ_7lCQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SlJUzpFA72LNKyulkbIvkDiB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWgfkBLMOA1lPhoQhaICjQQi2DQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b87iBbZfV1bM10q7tbU4PxTh.jpg?f=fotoalbum_tile

En dit de prijs, volgens mij niet heel schokkend:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Nu online
noud schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:46:
[...]

Vergeet de BTW niet :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Nu online
[...]

De situatie wordt anders, ik heb een U-vormige keuken waar LeMans kasten ons serieus minder ruimte zouden geven dan we nu gebruiken en echt nodig hebben.
[...]
[Afbeelding]

Oeh een goede plattegrond, nice. Ik ben een van die mensen die dat nodig heeft :)
Heb je er ook eentje mét afmetingen?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Griffin schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:27:

In hoeverre is het verstandig om een klusjesman (of ikzelf met de juiste spullen (ik weet hoe ik moet kitten)) dit te laten doen. Of is dit niet verstandig ivm garantie oid?
Uit welk materiaal bestaat de spatwand? Ik zou bij installatie keuken laten checken of maat en kleur etc kloppen. Niet bevestigen, of alleen bevestigen maar niet afkitten. Vervolgens wand laten afwerken en dan rand (plaatsen en) afkitten. Tenzij het heel specifiek materiaal is (glas) kun je dat volgens mij prima zelf doen, op voorwaarde dat het goed op maat is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowaldb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-03 12:34
Een koelkast moet kunnen ventileren, je kunt aan de voorzijde van de korpus 2 cm over 80% van de breedte verwijderen, dit is dan niet zichtbaar omdat de onderkant deur van de koelkast lager is dan de korpus hoogte van de bodemplaat.
Indien u een plafond blende gebruikt dient ook daarin een gelijke uitsparing net boven de kast te worden aangebracht.

(30 jaar ervaring in de keukenbranche)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowaldb
Rodpunkt, is een van de goedkoopste keuken meubel fabrikant in Duitsland! Wordt erg graag gebruikt bij o.a dmg group.
Uw kwaliteit inbouwapparatuur en keuze werkblad strookt niet echt met de meubel kwaliteit, is er geen dealer bij u in de buurt met bijvoorbeeld schuller of Next125, Nobilia ......
Zou met de door u gekozen kasten, niet veel meer kosten dan het bedrag wat nu is geoffreerd, kwalitatief scheelt het dag en nacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rowaldb schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:54:
Rodpunkt, is een van de goedkoopste keuken meubel fabrikant in Duitsland! Wordt erg graag gebruikt bij o.a dmg group.
Uw kwaliteit inbouwapparatuur en keuze werkblad strookt niet echt met de meubel kwaliteit, is er geen dealer bij u in de buurt met bijvoorbeeld schuller of Next125, Nobilia ......
Zou met de door u gekozen kasten, niet veel meer kosten dan het bedrag wat nu is geoffreerd, kwalitatief scheelt het dag en nacht!
Nobilia en Schueller zou ik niet echt onder Rotpunkt positioneren.
Op basis waarvan zie jij dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowaldb
Hpl ( high Pressure laminated) is het zelfde materiaal wat voor kunststof werkbladen wordt gebruikt, super sterk en redelijk krasvast, let wel dat de zijkanten van de fronten vaak worden afgewerkt met dikkanten!
Deze dikkanten kunnen in de verre toekomst problemen krijgen, denk aan de standaard projectbouw witte kastjes die vaak bij nieuwbouw worden gebruikt, voorzijde hpl, zijkanten (dikkanten) deze verkleurde vaak naar een gele kleur, ook laten deze dikkanten vaak los naast een afzuigsysteem door de warme damp.

PS Ik werk nu niet meer in de keukenbranche door ziekte (wia) en heb dus geen enkel belang bij dit stukje advies ( informatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowaldb
@SquareOne
Rodpunkt is echt een fabrikant die wordt gekozen om te concurreren op prijs, een leuk programma en scherpe prijzen, korpus persing matig ect.
Ook is het voordeel van rodtpunkt dat deze onder ieder eigen huis merk kan worden verkocht, de fabrikant past op aanvraag de naam, verkoop boeken, monsterstalen en scharnier logos aan.

Schuller kwam als eerste fabriek uit met een sublieme rastermaat (125) next 125, next was de eerste fabriek die zijn meubelen standaard uitrusten met blum Motion .........ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rowaldb schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:12:
@SquareOne
Rodpunkt is echt een fabrikant die wordt gekozen om te concurreren op prijs, een leuk programma en scherpe prijzen, korpus persing matig ect.
Ook is het voordeel van rodtpunkt dat deze onder ieder eigen huis merk kan worden verkocht, de fabrikant past op aanvraag de naam, verkoop boeken, monsterstalen en scharnier logos aan.

Schuller kwam als eerste fabriek uit met een sublieme rastermaat (125) next 125, next was de eerste fabriek die zijn meubelen standaard uitrusten met blum Motion .........ect.
Next125 ben ik het absoluut mee eens dat het een hoger segment is dat Rotpunkt.

Schueller is dezelfde fabrikant maar dit merk is bewust onder Next125 geplaatst qua prijsstelling maar ook qua uitrusting. Denk dat het gelijkwaardig is aan Rotpunkt.

Dat Rotpunkt hun product ook while label lever is inderdaad waar. Maar in dit topic is wel bekend dat het ook onder de merknaam Punto en Excellentic wordt verkocht.

Leuk overigens om iemand uit de branche erbij te hebben in het topic. Die inzichten zijn zeer waardevol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowaldb
@SquareOne
Ik wist niet eens dat deze topic bestaat , ik zit op tweakers omdat ik als hobby pc ben gaan bouwen.
Mocht men vragen hebben, dan mogen ze altijd een berichtje sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Toke_gt schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:23:
[...]

Uit welk materiaal bestaat de spatwand? Ik zou bij installatie keuken laten checken of maat en kleur etc kloppen. Niet bevestigen, of alleen bevestigen maar niet afkitten. Vervolgens wand laten afwerken en dan rand (plaatsen en) afkitten. Tenzij het heel specifiek materiaal is (glas) kun je dat volgens mij prima zelf doen, op voorwaarde dat het goed op maat is gemaakt.
Het is een composiet blad met achterwand. Deze is niet gepolijst maar gezoet/leather. Het monteren op de wand maak ik mij geen zorgen om. Maar afkitten tussen blad en spatrand moet gewoon erg strak zijn en dat is niet mijn sterkste kant (vooral omdat het geen glad blad is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Rowaldb schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:46:
@SquareOne
Ik wist niet eens dat deze topic bestaat , ik zit op tweakers omdat ik als hobby pc ben gaan bouwen.
Mocht men vragen hebben, dan mogen ze altijd een berichtje sturen
Hoe positioneer je Hacker Systemat tov de eerder genoemde (en/of andere) merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Griffin schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:46:
[...]
Het is een composiet blad met achterwand. Deze is niet gepolijst maar gezoet/leather. Het monteren op de wand maak ik mij geen zorgen om. Maar afkitten tussen blad en spatrand moet gewoon erg strak zijn en dat is niet mijn sterkste kant (vooral omdat het geen glad blad is)
Kan de schilder je daar misschien bij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
Rowaldb schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:54:
Onze keuken is nu 21 jaar oud en van Rotpunkt. Nog als nieuw! blad en apparatuur zie je de leeftijd wel aan maar de rest is gedateerd maar alles sluit mooi, loopt mooi en ziet er nog top uit.

Bij onze nieuwe keuken waren we niet specifiek naar dit merk maar toevalligerwijs kwam de keukenzaak (geen DMG zaak) hier mee aan, gaf gelijk vertrouwen. Top merk voor schanieren (grass), dikke achterwand, veel mogelijkheden. Zag er goed uit, voelde goed. We waren wel overtuigd.

Toen op internet research gedaan. in duitse fora word dit onder midden-hoog segment geplaatst en veel positieve ervaringen. Word zelfs vaak aangedragen. Ook hier op tweakers word dit geplaatst onder midden-hoog segment (zie openingspost pagina 1) met veel goede recensies van mensen.

Qua prijs is het overigens ook zeker niet de goedkoopste,

Dat het geen Siemaic is of Next 125, daar heb je gelijk in maar het word door alle 'expert' in de zelfde categorie als pronorm, systemat, etc. genoemd.

Maar ben dan wel verbaast dat jij dit (als eerste / enige) benoemd als een van de goedkoopste merken met lage kwaliteit. Terwijl dit niet alleen hier bij Tweakers op de fora maar in op de duiste dat door velen niet zo word gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door joostbo op 16-02-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c-nan schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:53:
[...]

Hoe positioneer je Hacker Systemat tov de eerder genoemde (en/of andere) merken?
Zie ook dit bericht
SquareOne in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Ik zou het gelijkwaardig of wellicht net iets hoger beoordelen dan Rotpunkt. Maar dat hangt ook af van de keuzes die je maakt.

Een Hacker Systemat is gewoon een uitstekende keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:07
niels132 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:03:
[...]

Ik werk bij de Liebherr importeur, dus deze kan ik wel voor je beantwoorden ;)

IKB 3560 is een model dat vorig jaar is opgevolgd door de huidige series. De IKB 3560 is een model uit de Premium-serie en daarmee luxer dan de IRBe 5120 uit de Plus-serie. Dus ja, hij is iets ouder, maar op gebied van energie en geluid gelijkwaardig. En door de luxere uitvoering heb je o.a. LED zijpanelen en laden met softclose. Ik zou voor de IKB kiezen!
Dank voor je toelichting! Wij zijn vandaag voor de IKB gegaan. Hebben we én direct een koelkast én nog eens een luxere uitvoering ook :D

*denkt na over goede signature*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rowaldb
Even voor alle duidelijkheid, tegenwoordig bestaan er geen slechte keuken fabrikanten, wel is er een aanzienlijk verschil in kwaliteit, net als auto’s ze rijden allemaal maar een lada is echt verschillend in kwaliteit T.o.v een Mercedes, met keukens is het precies zo!
Hacker systemat is groot geworden door ome Ben van DMG, die bijna volledig eigenaar is van die fabriek.

Dan over de opmerking,mijn keuken is 20 jaar oud en hij is nog als nieuw......dit heeft niets te maken met de gemiddelde kwaliteit van een keuken, maar met de manier hoe iemand omgaat met zijn keuken.

Ik heb bulthaup keukens gezien, die er naar 1 jaar niet meer uitzagen, de kinderen gebruikte de laden als springplank en er zaten zelfs scheuren in de 8mm rugwanden.

Slechte keukens bestaan niet meer, kwaliteits verschil echt wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowaldb
Hacker, systemat, pronorm, hebaform, bauformat, rotpunkt, burger, Nobilia en nog honderden anderen zitten allemaal in de zelfde kwaliteit/ prijs range, waarbij als uitzondering Nobilia dit is de grootste keuken fabrikant op de wereld en exporteert 70% naar o.a, China.....ja je leest het goed, zelfs in China weten ze dat concurreren tegen Nobilia zinloos is.

Omdat soort discussies te voorkomen, zal ik mij niet langer bemoeien met jullie keuken aankopen / offertes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-05 21:51
Griffin schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:46:
[...]

Tip , doe kit in de hoek, werkblad en muur en zet daar je smetrand op, geen kit in het zicht.
Zeker met matte bladen, kit glimt.
Hooguit soms wat kalk na een aantal maanden., maar even je nagel er over en het is weg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:07:
@doobieters misschien leuk om te vermelden welke apparatuur erin zit ? En wat meer details , welke frontjes , werkblad , kosten ? Hoe groot is je keuken ? Ik kan lastig de maten inschatten. Ziet er op eerste oog prima uit. Ik hou zelf niet van grepen en boven kasten maar dat is persoonlijk ;-)
Vaatwasser: Bosch SMV25AX05N (€359)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jl2Dx16zWdHPP5SAeBxBudMjM-M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZChtVs7UfNvsAtgxFUvYl1z3.jpg?f=user_large

Kookplaat: AEG Kookplaat IKB84401FB (€456)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bekKfcecC8uYVIuwm74rNKlPZ8c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LLtSlx7UWcIhrEw5DMIhme72.webp?f=user_large

Afzuigkap: AEG X79263MK10 (€349)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJ0KYbpraUWHDswTlS_UBXQPuSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9dZdEHkSa20a7rgugcIThua.jpg?f=fotoalbum_large

Combimagnetron: ETNA CM244RVS (€389)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Yo3VAVY3c4BiTpZtlDX9wtzOzE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1f91GwOZvdhEzZtYw25MgBhc.png?f=fotoalbum_large

Koelkastvriescombi: AEG / Juno JCU178E8S1
Kraan: Dekker Eenhendelkeukenmengkraan Lanesto Quadrato rvs
Werkblad: Dekker composietsteen 12 mm kleur: Nimba
Frontjes: A, Super+ UMA Migot Kristalwit mat
Grootte keuken: 3,67m

Kosten: totaal incl apparatuur (zelf besteld) zo'n €9.000,-

[ Voor 44% gewijzigd door doobieters op 16-02-2022 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
JackL89 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:15:
[...]

Alles is goed verlopen zoals ik het lees? Ook qua prijs, kwaliteit en levering? De reden dat ik het vraag is dat ik in de buurt woon van Breda.
Alls is zeker goed verlopen. Bij ons in de familie nu de vierde keuken bij Superkeukens Breda en eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. Ze zijn niet te duur, kwaliteit is degelijk, transparant in de prijs en doen niet moeilijk dat je apparatuur zelf online regelt en de monteur neemt het zonder problemen mee in de montage. Als je vraagt naar monteur Christiaan Verhagen, dan weet je zeker dat je een keuken krijgt die perfect wordt gezet.

De levering was wel wat uitgesteld, maar dat kwam door wisseling van personeel en daar heb ik wat extra korting voor gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 19:00

RMX

Rowaldb schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:29:
Hacker, systemat, pronorm, hebaform, bauformat, rotpunkt, burger, Nobilia en nog honderden anderen zitten allemaal in de zelfde kwaliteit/ prijs range, waarbij als uitzondering Nobilia dit is de grootste keuken fabrikant op de wereld en exporteert 70% naar o.a, China.....ja je leest het goed, zelfs in China weten ze dat concurreren tegen Nobilia zinloos is.

Omdat soort discussies te voorkomen, zal ik mij niet langer bemoeien met jullie keuken aankopen / offertes.
Vind je input wel waardevol.
Ik ben in de running voor een keuken.
En naar wat adviseer je om te gaan kijken? Vooral denkend aan prijs. Keuken vind ik zelf niet het belangrijkste van het nieuw te bouwen huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowaldb
@RMX bij een niet overdreven groot “familie”bedrijf zul je vaak beter geholpen worden, ook zijn ze vaak eerlijker over de prijs.
Bij grote tot zeer grote ketens daar is het enige wat telt dat zij hun opgelegde targets halen, het Moto daar is de klant gaat met een keuken naar huis of met ruzie, ook worden er verkoop truuks uit de kast gehaald om de klant toezeggingen te laten doen en dan onder “druk” te laten tekenen.

Bijvoorbeeld: u hoort al 2 uur lang dat uw keuken 17000,00 moet kosten en u geeft al die tijd aan dat u dat niet wil gaan uitgeven aan een keuken, nu zegt de verkoper in eens : stel dat ik hem kan leveren voor 10.000,00 zou u het dan doen
9 van de 10 klanten zeggen dan: ja dan wel ( ze verwachten dat dat niet mogenlijk is )
En de verkoper rijkt zijn hand uit, en zegt akkoord vandaag lever ik u de keuken voor 10000,00
Resultaat klant is overdonderd en wordt gehouden aan zijn eigen toezegging.....

90% gaat met een keuken naar huis.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowaldb
Er is geen 50% korting, er is geen gratis apparatuur en er is ook geen gratis montage.
In mijn jaren in de keukenbranche heb ik nooit een apparaten leverancier ontmoet waar wij gratis apparatuur konden bestellen, zelfde geld voor de monteur, volgens mijn zijn er geen die aan het einde van de maand hun loon niet hoeven, zodat ze fijn gratis kunnen monteren🤣

Vaak bereik je meer met duidelijkheid, zo van: u mag mij aan het eind van de offerte 1x een goede prijs noemen, is deze goed dan kunnen we zaken doen ( u zegt niet wanneer) is de prijs niet goed dan geef ik u geen 2e kans.

Succes....

• noud
@Insert12 @Vendetta_X @Floor-is

Even zo maar.

350 euro per dag 8 uurtjes. Exclusief BTW.

Volgens mij is dat dan 53 Euro per uur. Dat is aan de prijzige kant.
Het zijn niet de meest moeilijkste of smerigste klusjes. Voor een vrij eenvoudige keuken verbouwing.

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 15:16
In de categorie durf te vragen; We gaan een Metod keuken van ikea bestellen, maar de besteklades worden 80cm. Ikea heeft deze niet kant en klaar liggen, heeft iemand een tip waar je deze kan kopen?

• Floor-is
  • Nu online
noud schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 01:45:
@Insert12 @Vendetta_X @Floor-is

Even zo maar.

350 euro per dag 8 uurtjes. Exclusief BTW.

Volgens mij is dat dan 53 Euro per uur. Dat is aan de prijzige kant.
Het zijn niet de meest moeilijkste of smerigste klusjes. Voor een vrij eenvoudige keuken verbouwing.
Ik schrik er niet van :)

Bericht hierboven

• Floor-is
  • Nu online
Hetisookwat schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:03:
In de categorie durf te vragen; We gaan een Metod keuken van ikea bestellen, maar de besteklades worden 80cm. Ikea heeft deze niet kant en klaar liggen, heeft iemand een tip waar je deze kan kopen?
Euhm bol.com of bestelbak.nl al bekeken? ;)

Bericht hierboven

• Hetisookwat
Floor-is schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:14:
[...]

Euhm bol.com of bestelbak.nl al bekeken? ;)
Zeker, maar niet helemaal het resultaat weten te vinden wat ik zocht, het zou allemaal net niet netjes aansluiten ;).

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:28
Goedemorgen,

Onze woning heeft een grote woonkeuken op de begane grond en op de eerste verdieping de woonkamer.
Wij zijn op dit moment bezig om een pantry te nemen op deze verdieping. Wie heeft toevallig ervaring met een huis met een vergelijkbare indeling en wat is fijn om te hebben in de pantry?

Op dit moment zitten we te denken aan: een quooker, kleine koelkast en klimaatkast (optioneel).

We willen dit wellicht direct oppakken met de nieuwe keuken die geplaatst wordt. Onderstaande tekening is daarom ook al gemaakt - waarbij de koelkast helemaal links zit. Ik voeg ook de plattegrond toe (pantry komt linkersonderin bij de schacht met ramen tot aan de grond aan die kant van het huis).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeaG28slEHPaQGIPOkIYSbN07qc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ThoHQDMKUIyw8eJLcXTULXyF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIvLxS7yxmIJpIR4p-6F7fTtH-k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Lgf5Nr4ZxzNAzneQxnFvR5DE.png?f=fotoalbum_tile

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:45
Hetisookwat schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:20:
[...]

Zeker, maar niet helemaal het resultaat weten te vinden wat ik zocht, het zou allemaal net niet netjes aansluiten ;).
https://www.meubelbeslagonline.nl/bestekbakken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Hetisookwat schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:03:
Je kan daarin combineren.
Je heb standaard 50 brede inleg, die is voor de 60 breed lade. Daarnaast kan je de 20 breed leggen en past het ook precies in je 80 brede lade.
Bijvoorbeeld:
https://www.ikea.com/nl/n...ak-licht-bamboe-70433104/
en
https://www.ikea.com/nl/n...mboe-antraciet-s69432704/

PSN: Flix20-NL

• Hetisookwat
Flix20 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:27:
[...]

Je kan daarin combineren.
Je heb standaard 50 brede inleg, die is voor de 60 breed lade. Daarnaast kan je de 20 breed leggen en past het ook precies in je 80 brede lade.
Bijvoorbeeld:
https://www.ikea.com/nl/n...ak-licht-bamboe-70433104/
en
https://www.ikea.com/nl/n...mboe-antraciet-s69432704/
Fantastisch, dat ik dat niet gezien heb. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Nu online
Thomas19903 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:32:
Goedemorgen,

Onze woning heeft een grote woonkeuken op de begane grond en op de eerste verdieping de woonkamer.
Wij zijn op dit moment bezig om een pantry te nemen op deze verdieping. Wie heeft toevallig ervaring met een huis met een vergelijkbare indeling en wat is fijn om te hebben in de pantry?

Op dit moment zitten we te denken aan: een quooker, kleine koelkast en klimaatkast (optioneel).

We willen dit wellicht direct oppakken met de nieuwe keuken die geplaatst wordt. Onderstaande tekening is daarom ook al gemaakt - waarbij de koelkast helemaal links zit. Ik voeg ook de plattegrond toe (pantry komt linkersonderin bij de schacht met ramen tot aan de grond aan die kant van het huis).

[Afbeelding][Afbeelding]
Wat ga je in de pantry doen? Normaalgesproken is dat een soort keuken-light immers.

Omdat je specifiek pantry gebruikt en niet bijkeuken, zoek ik een beetje naar die uitleg.

Heb wel ervaring met bijkeukens, maar niet met pantries per se..

Bericht hierboven

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:37

Rzaan

Altijd zoekende

Wij hadden vroeger ook een pantry, en daar gebeurde alles wat in gewone keuken ook gebeurde.
Koken, afwassen, broodjes smeren.

Je zult eerst goed moeten omschrijven wat je met die pantry gaat doen, zoals Floor-is al zegt.
Ga je er mee de gasten in de tuin verzorgen, dan is een koelkast handig.
En een snijgedeelte.
Wil je er ook af en toe koken, dan een kookplaat.
Ga je er vooral wijn drinken, dan een wijnkoelkastje.
Zo kan ik nog wel effe doorgaan, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Lijkt me overigens een zeer geschikte ruimte voor een showroom keuken voor weinig.

• Griffin

Griffin

Is mythical

ouwefreaker schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:56:
[...]

Tip , doe kit in de hoek, werkblad en muur en zet daar je smetrand op, geen kit in het zicht.
Zeker met matte bladen, kit glimt.
Hooguit soms wat kalk na een aantal maanden., maar even je nagel er over en het is weg,
Das nog een goede... echter zorg voor de monteur straks. Want het stukwerk is dusdanig dun dat alles heel snel droogt. Eind van de dag gaat het behang erop dus geen gedoe met wanneer de spatrand gemonteerd moet worden.

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Thomas19903 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:32:
Goedemorgen,

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou het halletje groter maken in die richting.
Daar een wc plaatsen en dan tegen dat muurtje een kleine pantry.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 12:32
En? Goed gegaan?

Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door Hertog_Martin op 17-02-2022 19:29 ]

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Even een onnozele vraag, maar een waar ik (2 linker handen) niet het antwoord op heb. In onze nieuwe keuken zou ik graag werken met philips hue, net als in de rest van het huis.
De keukenfabricant maakt, in de keukenkastjes, standaard boorgaten van 6,8 cm voor spots. Past b.v. onderstaande spot daarin?

Hier is de aangegeven inbouwmat 7 cm. Is dat afronding of maken die 2mm een dusdanig verschil dat het niet past?

https://www.philips-hue.c...-inbouwspot/8719514342927

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Morgen wordt de keuken bezorgd. Maandag begint montage. I’ll keep you guys posted!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Source90
Strova schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:33:
Even een onnozele vraag, maar een waar ik (2 linker handen) niet het antwoord op heb. In onze nieuwe keuken zou ik graag werken met philips hue, net als in de rest van het huis.
De keukenfabricant maakt, in de keukenkastjes, standaard boorgaten van 6,8 cm voor spots. Past b.v. onderstaande spot daarin?

Hier is de aangegeven inbouwmat 7 cm. Is dat afronding of maken die 2mm een dusdanig verschil dat het niet past?

Hetgeen je rekening mee moet houden is dat die spotjes van HUE bizar hoog zijn. Steken een stuk meer uit dan standaard spotjes.
Als er niets boven zit, dan kan het, mocht je zoals bij jou, in de kastjes willen, gaat het hem niet worden.
Zoek maar eens op wat de hoogte van die krengen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Hertog_Martin schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:18:
[...]

En? Goed gegaan?

***members only***
Hier is de keuken in een uurtje of 7 door één monteur in elkaar gezet. Ziet er allemaal top uit.
Enkele apparaten moeten nog komen en wat overig spul:
Members only:

Ben benieuwd wanneer dat binnen zal komen.
@Hertog_Martin nog wel die 10% achtergehouden neem ik aan?

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
doobieters schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:25:
[...]

Alls is zeker goed verlopen. Bij ons in de familie nu de vierde keuken bij Superkeukens Breda en eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. Ze zijn niet te duur, kwaliteit is degelijk, transparant in de prijs en doen niet moeilijk dat je apparatuur zelf online regelt en de monteur neemt het zonder problemen mee in de montage. Als je vraagt naar monteur Christiaan Verhagen, dan weet je zeker dat je een keuken krijgt die perfect wordt gezet.

De levering was wel wat uitgesteld, maar dat kwam door wisseling van personeel en daar heb ik wat extra korting voor gekregen.
Bedankt voor de uitleg! Scheelde het veel om je apparatuur elders aan te schaffen? Ik zal het onthouden m.b.t de monteur, mocht ik mijn keuken daar aanschaffen.

• Bart0ving
  • Laatst online: 01-02 22:41
Source90 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:48:
[...]

Hetgeen je rekening mee moet houden is dat die spotjes van HUE bizar hoog zijn. Steken een stuk meer uit dan standaard spotjes.
Als er niets boven zit, dan kan het, mocht je zoals bij jou, in de kastjes willen, gaat het hem niet worden.
Bij het nieuwe type is dit niet meer het geval.

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Source90 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:48:
[...]

hmm ok, maar qua uitsparing zzout hett passen?
Bart0ving schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:11:
[...]

Bij het nieuwe type is dit niet meer het geval.
Zou tof zijn. Diegene die ik stuurde, zou dat werken :)?

• Bart0ving
  • Laatst online: 01-02 22:41
De vierde foto laat zien 10cm hoogte 9cm breedte, dus nee helaas.
Ik dacht even dat het puur om de GU10 lichtbron ging.. die is namelijk nu even groot als een normale GU10 spot.

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
Strova schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:33:

Wij hadden ook t idee om hue spots te laten inbouwen, maar vanwege de hoogte kregen we het advies om te kiezen voor de pescara spots van Dekker Zevenhuizen die werken met zigbee ook via de hue app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:49
doobieters schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:25:
[...]

Kijk dit soort berichten vind ik prettig om te lezen in mijn zoektocht naar keukens als Bredanaar. Weer een adresje extra om te kijken. Waarvoor dank! ;)

*sowieso

Pagina: 1 ... 320 ... 512 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1