Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:49

BeaM-R

Powerrrrr

Vandaag is onze keuken geleverd, die ze morgen komen plaatsen.
We hebben de volgende Siemens apparatuur besteld:

Kookplaat iQ700 EX877LVV5E (geleverd)
Afzuigkap iQ500 LC97FLR62S (geleverd)
Oven iQ700 HM876G0B6 (niet geleverd)
Koelkast iQ500 KI81RADE0 (niet geleverd)
Vriezer iQ500 GI81NSCE0 (niet geleverd)
Vaatwasser SX65Z800BE (niet geleverd)

Bij aankoop was me al verteld dat er lange levertijden op Siemens zat. Vorige week heeft de keukenleverancier ook nog gebeld dat alleen de kookplaat en afzuigkap geleverd zouden worden. Wanneer de rest kwam was niet bekend.

Nu zit ik even op de site te kijken van Siemens en valt me op dat de oven HM876G0B6 er niet meer op staat. Deze is alleen nog te vinden met de zoekfunctie op de site. Wel zie ik type HB876G5B6 staan.
Ik heb het vermoeden dat dit het nieuwe type is dus. Is er iemand die dit kan bevestigen? Wat me ook opvalt is het prijsverschil van 530 euro (adviesprijs) dat het (vermoedelijk) nieuwe type goedkoper is.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Rzaan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:50:
[...]

Veel dank voor de moeite.
Ik heb gisteren uren lopen klooien met 2 plattegronden en jij komt thuis van je werk en maakt dit effe.
Frustrerend.

Ik ga ze goed bestuderen.
Ik had die plattegrond in <5 minuten zelfs :X

Is echt een kwestie van oefenen, op een gegeven moment heb je het door :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
BeaM-R schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:06:

Bij aankoop was me al verteld dat er lange levertijden op Siemens zat. Vorige week heeft de keukenleverancier ook nog gebeld dat alleen de kookplaat en afzuigkap geleverd zouden worden. Wanneer de rest kwam was niet bekend.

Nu zit ik even op de site te kijken van Siemens en valt me op dat de oven HM876G0B6 er niet meer op staat. Deze is alleen nog te vinden met de zoekfunctie op de site. Wel zie ik type HB876G5B6 staan.
Ik heb het vermoeden dat dit het nieuwe type is dus. Is er iemand die dit kan bevestigen? Wat me ook opvalt is het prijsverschil van 530 euro (adviesprijs) dat het (vermoedelijk) nieuwe type goedkoper is.
Wanneer is de keuken besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

joostbo schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:10:
[...]

Wanneer is de keuken besteld?
Eind oktober alles op papier gezet en uitgezocht, 13 november getekend.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:10

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:22:
[...]

Ik had die plattegrond in <5 minuten zelfs :X

Is echt een kwestie van oefenen, op een gegeven moment heb je het door :)
De grootste moeite had ik om ruimtes op de juiste maten te krijgen.
Als ik de ene ruimte vergroot, dan werd de ander kleiner.
Op een gegeven moment trokken de wanden ook scheef.
Geen idee hoe het kwam, maar mega-irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:48
Rzaan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:41:
[...]

De grootste moeite had ik om ruimtes op de juiste maten te krijgen.
Als ik de ene ruimte vergroot, dan werd de ander kleiner.
Op een gegeven moment trokken de wanden ook scheef.
Geen idee hoe het kwam, maar mega-irritant.
Ik doe alles in paint of excel :D

3 variaties voor de keuken en de hangplek :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4IK_EJS5JtUMsl3EKpXkP-xG2g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3dxV8ybb6RmcHdEjSwh4lLhl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJ6yQHU2aOuoXBhUd8hmkZORfW4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j9d8OFKXRwvsTqo5ytow2Yfi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLTFeJzPr_iyKm7hmtILTn58Lko=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TODsc7nXgtLAYFNI8yAZWh4Q.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:21
Ik zou zoiets als het laatste doen, maar dan het eiland vet groot maken met een barretje aan de kant van de woonkamer.

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 16:10
BeaM-R schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:06:

De HM is met magnetron, de HB is enkel de bakoven.

Edit: ik zie jouw oven er gewoon tussen staan. Staat onder (combi)magnetrons -> bakovens met magnetron

[ Voor 3% gewijzigd door jeehaa op 10-02-2022 00:17 ]

                           

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
sNielz123 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 00:00:
Ik zou zoiets als het laatste doen, maar dan het eiland vet groot maken met een barretje aan de kant van de woonkamer.
Ding is een beetje dat die ruimte bijna 8m breed is. Om dat met een eiland en een wand een beetje mooi uit te vullen kijk je echt naar 4m25 eiland ongeveer en dat leek me echt te gortig :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:10
averroes1198 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:54:
Ook wij zitten in de aankoopproces van een nieuwbouwwoning.

Alleen willen we liever voor losse apparatuur gaan dan voor inbouw. Zodoende zitten we dan ook te denken aan een Falcon Infusion 90 inductie fornuis. Zijn er hier mensen die daarmee ervaring hebben?

[...]

Ervaringen met andere fornuizen delen wordt ook op prijs gesteld: denk aan Lacanche, Steel, AGA of La Cornue.

Afgevallen zijn al: Bertazzoni (La Germania), Boretti, Smeg e.d.
Wij kijken ook naar een fornuis van Falcon, en zijn ook benieuwd naar ervaringen van anderen met dat merk of de andere merken die je hierboven noemt. We gaan zelf volgende week kijken bij een importeur, dus tips waar je op moet letten bij een fornuis zijn ook welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 14:21
Floor-is schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 03:03:
[...]

Ding is een beetje dat die ruimte bijna 8m breed is. Om dat met een eiland en een wand een beetje mooi uit te vullen kijk je echt naar 4m25 eiland ongeveer en dat leek me echt te gortig :)
Als er op het einde een barretje is kan het wel. Gaaf juist!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@mitsumark @Floor-is @sNielz123

Ik blijf een beetje problemen houden met koken met je rug naar de ramen.
Maar jullie plannen dwingen wel tot kritisch nadenken

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-08 12:23
Anakha schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 06:30:
[...]

Wij kijken ook naar een fornuis van Falcon, en zijn ook benieuwd naar ervaringen van anderen met dat merk of de andere merken die je hierboven noemt. We gaan zelf volgende week kijken bij een importeur, dus tips waar je op moet letten bij een fornuis zijn ook welkom!
DeNardi in Barendrecht? Wij willen daar ook nog langs gaan!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 10:27
Floor-is schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:44:
[...]

Ik heb de boel omgegooid, want ik vind het eiland te klein. Hier wat voorbeelden.

304cm eiland, 308cm wand
[Afbeelding]

364cm eiland, ±4m20 wand in een nis. Servieskast tegen gangmuur
[Afbeelding]

364cm eiland, ±424cm wand in een nis. Lage kast onder de ramen
[Afbeelding]

En dan de laatste, die ook nog eens pittig ingewikkeld is. Ik had zin om eens een beetje tegendraads te doen. >:)

De dragende muur moet je deels weg zien te halen. Ook heb ik een tafel van 300cm ingetekend hier. Rechtsonder een ruimte voor de TV en een lekkere hangbank. Erachter een lage kast en dan linksonder speelruimte voor de kiddo(s) of misschien een werkplek ofzo.
Rechtsboven heb je nog een onwijze berg ruimte om iets te doen. :)

[Afbeelding]

Of zo, maar nu ben ik klaar hoor :)
[Afbeelding]
Waar heb je deze plattegrond mee gemaakt?

• Toke_gt
  • Laatst online: 22:28
Rzaan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:40:

Is het een kamerhoog raam dat daar zit? Of een halfhoog raam? Dat zou voor mijn gevoel al veel verschil maken. En nog een vraag: wil je de ruimte zo open houden, op de dragende muur na? Of is het ook een optie ergens een tweede wand te plaatsen, zonder alles in hokjes te verdelen?

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:49
MadDonkey schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:49:
[...]

Ziet er uit als floorplanner
@Rzaan ging het om een nieuwbouwwoning? Heb je geen plattegrond van de bouwer?

[ Voor 16% gewijzigd door SquareOne op 10-02-2022 08:59 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:57:
[...]

Ziet er uit als floorplanner
@Rzaan ging het om een nieuwbouwwoning? Heb je geen plattegrond van de bouwer?
Ik heb het met floorplanner gemaakt op aanraden van @Floor-is
Die doet alsof het appeltje eitje is :)

Het is een woning van 1980.
De verkopende makelaar had wel een plattegrond, maar in jpeg.
Het originele bestand hadden zij ook niet.
Toke_gt schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:56:
[...]

Is het een kamerhoog raam dat daar zit? Of een halfhoog raam? Dat zou voor mijn gevoel al veel verschil maken. En nog een vraag: wil je de ruimte zo open houden, op de dragende muur na? Of is het ook een optie ergens een tweede wand te plaatsen, zonder alles in hokjes te verdelen?
De ramen aan de voorzijde zijn zo goed als kamerhoog. Een lager ondermuurtje in ieder geval.

2de wand plaatsen is mogelijk, maar ik ben bang voor hokkerig inderdaad.
En om licht kwijt te raken.

Ik wil tegen niemand's schenen trappen, maar het is echt niet zo groot als je soms wel eens in woonmagazines ziet.
OK. Het wordt dan iets van 80 of 85 M2, maar dat is nou ook weer niet supergroot. Het is ruim, laten we het daar op houden.
Ik zou misschien mijn opstelling zoals ik hem had, houden, maar bij voorkeur met een iets groter kookeiland.
260-280-300 of zo. Maar dan wordt de doorloop tussen kookeiland en de roomdivider klein.
Die roomdivider kan niet kleiner omdat dat een dragende wand is, en wordt waarschijnlijk ook de steunpilaar van een dragende wand die ik wil verwijderen.
De kastenwand is nu 5 units breed en daar zou ik er graag 6 van maken (7 of 8 nog liever)
Maar dan is er geen ingang meer te maken vanuit de hal > eetkamer.

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:01
Ook wij zijn inmiddels op zoek naar een keuken voor onze nieuwbouwwoning. Wat een geweldig topic!

Vorige week zijn wij langs geweest bij Kvik. Direct gecharmeerd van de cima in light oak. We hebben hier (in concept) een keuken uit laten tekenen. Hier moet zeker nog wat aan gebeuren. Wij denken o.a. aan het volgende:

- Op dit moment te weinig ruimte tussen de hoge kast en de kookplaat. 60cm tussen hoge kast kookplaat?
- 80cm lage kast oogt vreemd en onnatuurlijk..
- Hoge kast moet greeploos worden (Mano of Linea)
- parallel gedeelte 2*80cm in plaats van 2*60cm. Ruimte raam tot deur hal is ~ 2m.
- witte plint in plaats van light oak.

Hebben jullie nog tips? Ook benieuwd hoe jullie kijken naar de prijs voor het kastwerk en het werkblad, ik vind het nogal aan de prijs.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 11% gewijzigd door Uchiha1911 op 10-02-2022 09:51 ]

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

@jeehaa Je hebt helemaal gelijk, niet goed gekeken.

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 16:10
BeaM-R schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:03:
@jeehaa Je hebt helemaal gelijk, niet goed gekeken.
Geen paniek :*)

Houdt ons op de hoogte over de leveringen van je overige apparatuur. Dat geeft iedereen een betere indicatie.
En waar heb je uiteindelijk je keuken en apparatuur besteld?

                           

• mitsumark

Wil je contact met de binnenwereld, of kook je als er verder niemand thuis is en kijk je liever naar buiten?

Laat er anders eens een echte expert naar kijken.
Een interieurarchitect kost misschien een paar honderd tot een paar duizend (afhankelijk van je wensen), maar daar krijg je echt iets waardevols voor terug.
Wij zijn maar een stel hobbieisten zonder enige relevante opleiding.

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 10-02-2022 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

jeehaa schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:06:
[...]

Geen paniek :*)

Houdt ons op de hoogte over de leveringen van je overige apparatuur. Dat geeft iedereen een betere indicatie.
En waar heb je uiteindelijk je keuken en apparatuur besteld?
Besteld bij
Members only: title
Een kleine zelfstandige keukenzaak.
bij 3 zaken een offerte laten maken, alle drie redelijk dicht bij elkaar met de prijs. Deze was niet de goedkoopste maar we hadden hier wel het beste gevoel bij. Keuken is een Häcker Systemat 3.0.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:46
Rzaan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:38:
[...]

[...]
Kijk eens bij de gemeente. Daar zijn vaak de originele bouwtekeningen aanwezig. Meestal ook wel in PDF.
Die kan je met wat pijn en moeite nog wel naar DWG krijgen.

PSN: Flix20-NL

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:10
averroes1198 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:44:
[...]

DeNardi in Barendrecht? Wij willen daar ook nog langs gaan!
Ja, inderdaad. Wel even afspraak maken van tevoren.

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:47
elw schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:31:

Tekening keuken toegevoegd. Wijnkoeler laten we er uit.

[Afbeelding]
Hoe breed zijn de werkruimtes op het eiland langs de spoelbak en de kookplaat? Lijkt iets van 30/30/60? Vraag me af of dat breed genoeg is om fijn aan te snijden. Of zou je dat aan de andere kant doen?

• Toke_gt
[...]

Ik wil tegen niemand's schenen trappen, maar het is echt niet zo groot als je soms wel eens in woonmagazines ziet.
Eh, nou, een ruimte van 8 bij 11 is net niet 2x zo groot als mijn hele benedenverdieping, dus voor mij klinkt het wel echt als een zee van ruimte. Maar alles is relatief natuurlijk O-) .
Waar je alert op moet zijn is het geluid. In een grote ruimte zonder scheidingen hoor je alles overal en dat kan heel storend worden, vooral als er ook kinderen spelen, of als iemand aan het koken is.
Vandaar mijn vraag voor een tweede muurtje. Daarmee kun je ook je bezwaar wegnemen om met de rug naar het raam te koken (dat bezwaar snap ik namelijk wel, zou ik ook zo voelen). Probleem met zo’n ruimte is ook dat je geneigd bent alles tegen de wanden te plaatsen, maar daarmee gebruik je de ruimte niet optimaal. Kunst is om zones te maken. Dat kan met zo’n extra muurtje.
Om je een indruk te geven wat het effect is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Meye4wO4IzgAJo1XGFJGHLMjB0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SzZjvbOKIS4aIFD1lxfeaqIJ.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de indeling hierboven heb ik de bijkeuken ietsje kleiner gemaakt en daar een gang en entree naar de kamer gemaakt. Zo heb je een mooie entree (dubbele deuren :*) ) maar vooral ook een langere wand in de keuken voor die kastenwand die je graag wilt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHIiQTB70B5iwene_pSWPcW17ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n21IX5FyiF1OQdBNyXJpfFds.jpg?f=fotoalbum_large

Indeling is hier meer conform je zelf in gedachten hebt voor bijkeuken/deur. Hier heb je los van de tafel aan het eiland ook een grote tafel in een apart gedeelte. Kan uiteraard ook speelzone kinderen zijn, of studiehoek, of atelier, of werkplek, anything.

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Wie kan me helpen met ervaringen met bedrijven die alleen keukenbladen inmeten en plaatsen? Onze keuken staat, maar de achterwand en vensterbank zou achteraf ingemeten worden, dit is gebeurd tijdens het plaatsen maar inmiddels 2,5 week radiostilte, ook na herinneringsberichten. Ik ga niet smeken of ze het willen leveren en plaatsen, en was toch al redelijk klaar met ze.

Het gaat alleen om 2 achterwanden en een vensterbank, Dekton blad. Er zijn genoeg internetboeren, heb er 1 benaderd maar die monteert niet, het liefst wil ik inmeten, leveren en monteren bij 1 bedrijf neerleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Scuderia110 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:38:
Wie kan me helpen met ervaringen met bedrijven die alleen keukenbladen inmeten en plaatsen? Onze keuken staat, maar de achterwand en vensterbank zou achteraf ingemeten worden, dit is gebeurd tijdens het plaatsen maar inmiddels 2,5 week radiostilte, ook na herinneringsberichten. Ik ga niet smeken of ze het willen leveren en plaatsen, en was toch al redelijk klaar met ze.

Het gaat alleen om 2 achterwanden en een vensterbank, Dekton blad. Er zijn genoeg internetboeren, heb er 1 benaderd maar die monteert niet, het liefst wil ik inmeten, leveren en monteren bij 1 bedrijf neerleggen.
123werkbladen?
dekeukenbladenfabriek?
Steenproject?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Ik denk dat het fijner is om de kamer in te kijken dan de tuin, omdat je dan gemakkelijker contact met elkaar houden kunt. :)

Je kunt ook zo iets overwegen, met een hoge kastenwand rechts onder, kan je een beetje gescheiden ruimte maken. :) (Heb nu spelen, maar kan ook werkplekje zijn oid natuurlijk)
Schuif die bank (en TV) een stuk naar beneden of boven en zet er nog eentje bij met een koffie/salontafel om er een zitplek van te maken waar je ook met visite kunt zitten eventueel. Je hebt echt alle ruimte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pA4T3eUEge5TUk3FRWwwiKUAZMA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XcQhUfWsfMhBa45mgsyG0OdH.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Floor-is op 10-02-2022 12:29 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
MadDonkey schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:49:
[...]

Floorplanner, is gratis mensen!

Bericht hierboven

• Floor-is
[...]

Als je het eenmaal onder de knie hebt is het makkelijk.

Je zet één muur neer, dan een tweede die hier 90º op staat. Dan de derde parallel aan de eerste, die zet je op de juiste afstand (binnenmaat). Vervolgens de vierde muur, weer op de juiste binnenmaat.
Dan met een muisklik een punt in de muur kiezen om een volgende muur te starten, daar is een icoontje voor. Trek muren, zet daarna op de juiste plek.
Vervolgens ramen en deuren toevoegen. :)
[...]

De ramen aan de voorzijde zijn zo goed als kamerhoog. Een lager ondermuurtje in ieder geval.
Ah, nieuwe informatie!
Heb je anders een Funda linkje ofzo? We hebben nog steeds best weinig weinig informatie om mee te werken namelijk.
Je hebt licht vanuit de openslaande deuren en het omliggende glas, maar ook van de tegenoverliggende zijde. Dat is, mits je de vloer, muren en plafond niet zwart maakt, op zich echt heel licht wat hoor! (Of zijn die openslaande deuren op het noorden en heb je vlak achter het pand hoogbouw ofzo?)
OK. Het wordt dan iets van 80 of 85 M2, maar dat is nou ook weer niet supergroot. Het is ruim, laten we het daar op houden.
Ik misgun je niks, dat is het niet. Een ruimte van ±8 bij 11,5 is gewoon niet mis. Het is juist leuk en fijn ook, want je hebt ruimte om grote meubels neer te zetten en als je ook de hoogte hebt, dan kan je echt onwijs vette dingen doen.

Ieders perceptie van groot is anders ook he :)
Ik zou misschien mijn opstelling zoals ik hem had, houden, maar bij voorkeur met een iets groter kookeiland.
260-280-300 of zo. Maar dan wordt de doorloop tussen kookeiland en de roomdivider klein.
Het is vooral dat het eiland voor de gangdeur komt, er altijd omheen moeten is gewoonweg een slecht plan. Daarom ofwel draaien als je echt in dat hoekje wilt blijven, of verplaatsen. :)
Die roomdivider kan niet kleiner omdat dat een dragende wand is, en wordt waarschijnlijk ook de steunpilaar van een dragende wand die ik wil verwijderen.
De kastenwand is nu 5 units breed en daar zou ik er graag 6 van maken (7 of 8 nog liever)
Maar dan is er geen ingang meer te maken vanuit de hal > eetkamer.
Die muur in de kamer is een gegeven, helder.

Als je de kastenwand breder wilt, moet je verplaatsen. Ja of je moet 30cm brede kasten willen hebben :D

Verplaatsen kan bijna alle kanten op, mits je de investering hiertoe kunt en wilt doen.

Ik heb al een aantal opties laten zien, je zit denk ik iets te vast aan de hoek die je gekozen had om aan je andere eisen en wensen te kunnen voldoen :)

Bericht hierboven

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:28:
[...]

Ik denk dat het fijner is om de kamer in te kijken dan de tuin, omdat je dan gemakkelijker contact met elkaar houden kunt. :)

Je kunt ook zo iets overwegen, met een hoge kastenwand rechts onder, kan je een beetje gescheiden ruimte maken. :) (Heb nu spelen, maar kan ook werkplekje zijn oid natuurlijk)
Schuif die bank (en TV) een stuk naar beneden of boven en zet er nog eentje bij met een koffie/salontafel om er een zitplek van te maken waar je ook met visite kunt zitten eventueel. Je hebt echt alle ruimte.
Het idee om de keuken aan de tuinzijde te zetten (De bovenzijde) spreekt me ook wel aan.
Of er meteen een kookeiland van 400 in moet, weet ik nog niet. :)

Ik moet ook eens met een architect snel overleggen wat mogelijk is.
Hoef nog geen definitieve tekening, maar als hij/zij maar aangeeft wat gesloopt mag worden, waar dan een balk zou komen. Dat soort dingen.

• Floor-is
Rzaan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:50:
[...]

Het idee om de keuken aan de tuinzijde te zetten (De bovenzijde) spreekt me ook wel aan.
Of er meteen een kookeiland van 400 in moet, weet ik nog niet. :)

Ik moet ook eens met een architect snel overleggen wat mogelijk is.
Hoef nog geen definitieve tekening, maar als hij/zij maar aangeeft wat gesloopt mag worden, waar dan een balk zou komen. Dat soort dingen.
Heb je geen architect voor nodig, maar een constructeur. Voordeel is dat die héél wat goedkoper zijn ook ;)

Bericht hierboven

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:51:
[...]

Heb je geen architect voor nodig, maar een constructeur. Voordeel is dat die héél wat goedkoper zijn ook ;)
Broer van een vriend van me is architect.
Die wil ik gewoon onder het genot van een paar pilsjes eens laten kijken.
Zodat hij alvast een inschatting kan maken.
Daarna met een constructeur, maar ook met een architect aan de slag.
Constructeurs kijken iets te veel naar wat bouwkundig kan of mag en niet naar looproutes e.d.
Daarom zijn ze ook constructeurs ws. :)

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 15:48
[...]

[Afbeelding]
Ik zou de muur aanpassen midden in de woonkamer, op de kopse kant 2 palen van maken en met een stalen balk er bovenop de constructie weer maken.. geeft veel meer licht en doorkijk. Dan met dit laatste plan als uitgangs punt verder gaan

• Floor-is
Uchiha1911 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:48:
Ook wij zijn inmiddels op zoek naar een keuken voor onze nieuwbouwwoning. Wat een geweldig topic!

Vorige week zijn wij langs geweest bij Kvik. Direct gecharmeerd van de cima in light oak. We hebben hier (in concept) een keuken uit laten tekenen. Hier moet zeker nog wat aan gebeuren. Wij denken o.a. aan het volgende:

- Op dit moment te weinig ruimte tussen de hoge kast en de kookplaat. 60cm tussen hoge kast kookplaat?
- Hoge kast moet greeploos worden (Mano of Linea)
- parallel gedeelte 2*80cm in plaats van 2*60cm. Ruimte raam tot deur hal is ~ 2m.
- witte plint in plaats van light oak.

Hebben jullie nog tips? Ook benieuwd hoe jullie kijken naar de prijs voor het kastwerk en het werkblad, ik vind het nogal aan de prijs.

***members only***
Quick-and-dirty antwoord:
  1. Als je kvik duur vindt, dan euhm zijn er weinig opties meer voor je vrees ik. Ligt denk ik wel aan het frontje dat je gekozen hebt trouwens, mooi maar prijzig.
  2. Die hoge kast in wit vind ik wel tof eigenlijk. Dat rooster eronder is wel echt superjammer.
  3. 30cm tussen hoog en koken is niet veel, maar zal in de praktijk wel okay zijn verwacht ik.
  4. Greeploos betekent ofwel een greeplijst (dan wordt het geheel een paar cm breder), of een push to open syteem en die laatste is waarschijnlijk te duur. (€500-1000 per kast)
  5. Als 80cm je niet zint, dan kies je toch 90, of 2x60 misschien :)
  6. Hoezo zijn die twee kastjes aan de overzijde laag? Omdat je aanrecht tekort komt?
  7. Witte plint zal het aanzicht enorm veranderen, even render laten maken voor je kiest :)
Algemeen:
Waar komt de tafel?
Binnenkomen in de keuken is niet onlogisch, maar ik denk dat je nu bij binnenkomst op de tafel stuiten zult. Waarom niet de keuken in het midden? Zitten dan in die 24m2 achter, tafel voorin; je hebt breedte genoeg.
Hoe lang is de wand vanaf die 'knik' tot de deur naar de technische ruimte?

Ik vind, zoals het nu staat, echt een klein keukentje. Deze gaat bijna wegvallen in de lengte (en breedte) van het huis. Waarom niet een schiereiland bijvoorbeeld? Je kunt eenvoudig naar 210m vanaf de muur naar de buren :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
mitsumark schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:24:
[...]
Wil je contact met de binnenwereld, of kook je als er verder niemand thuis is en kijk je liever naar buiten?

Laat er anders eens een echte expert naar kijken.
Een interieurarchitect kost misschien een paar honderd tot een paar duizend (afhankelijk van je wensen), maar daar krijg je echt iets waardevols voor terug.
Wij zijn maar een stel hobbieisten zonder enige relevante opleiding.
Hey spreek voor jezelf he ;)

Bericht hierboven

• Toke_gt
Rzaan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:54:
[...]
Broer van een vriend van me is architect.
Ik zou er een specifieke binnenhuisarchitect/stylist naar laten kijken. Het is namelijk echt wel een mooie, grote ruimte waar je heel veel mee kan doen. Maar daardoor juist ook moeilijk keuzes te maken en het zelf te bedenken. Bouwkundig is het volgens mij niet zo complex, ook met behoud van die dragende muur kun je een mooie indeling maken (ik zou zelf die muur niet weghalen, is een fijne divider). Maar hoe je er een geheel van maakt, waarin het fijn wonen is, dat is best lastig. Dus met een wensenlijstje in gesprek met iemand die kijkt naar de inrichting lijkt mij voor jou een goed plan van aanpak. Zo kun je vanuit dat geheel de afzonderlijke zones gaan inrichten en de indeling van het huis daar verder op afstemmen (waar de deur van hal/bijkeuken naar kamer etc). Het wordt er een stuk overzichtelijker mee.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Floor-is schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:05:
[...]
30cm tussen hoog en koken is niet veel, maar zal in de praktijk wel okay zijn verwacht ik.
Pff, nu maak je míj weer aan het twijfelen!

Ik zit nog steeds te dubben tussen 60+120 lades voor het koken (zoals de keukenzaak voorstelde), of toch 80+100 (het idee dat ik van @Ladypurple opdeed in dit topic), waarbij ik eigenlijk naar dat laatste neig voor de ruimteverdeling. En dan kom jij nou met nóg meer ruimte ernaast ;)

• Toke_gt
Uchiha1911 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:48:

Hebben jullie nog tips?
Als je deur vanuit de hal op een andere plek de kamer in laat draaien, heb je in de keuken ruimte voor een klein schiereiland. Dat kan je net de extra werkruimte geven die je volgens mij zoekt.

Bijvoorbeeld zo (even niet gekeken naar alle aansluitpunten):
Voordeel hiervan is ook dat je die wat gekke hoek langs de trap functioneler maakt.
Andere optie kan nog zijn keuken meer in het middengedeelte en de eettafel aan de voorzijde. Zou dat een optie voor je zijn? (Wil wel schetsje maken als je geïnteresseerd bent.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pm3E5iJjOQgopXRuBTOt0QpsAHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/alTb0c7kSfTt6VKctAZWQtdz.jpg?f=fotoalbum_large

• Scuderia110
  • Niet online
SquareOne schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:47:
[...]

123werkbladen?
dekeukenbladenfabriek?
Steenproject?
De 1e plaatst dus niet, de anderen heb ik idd gezien, maar hoop dat mensen (positieve) ervaringen hebben met zo'n bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
elw schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:31:
Mijn vriendin en ik zijn ook bezig met het uitzoeken van een keuken voor onze nieuwbouwwoning. Nu hebben we de volgende offerte liggen van de partij die is aangesloten bij het project. (Afbeeldingen van offerte ook in bijlage).

Het kookeiland is 280 x 110 en de kastenwand is 260 hoog en 380 breed.

Merk van de kastjes Pronorm X-MP
- Kastenwand €10.144,22
- Kookeiland €3.582,46
- Apparaatuur €9.340,45
- Werkblad composiet en spoelbak €2.918,14

Voor mijn gevoel zijn de kasten van Pronorm veel te hoog aan de prijs. Ik ben benieuwd of mensen hier nog tips hebben om de onderhandeling in te gaan en wat jullie mening is over deze prijzen. Alvast hartelijk bedankt.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Edit:

Tekening keuken toegevoegd. Wijnkoeler laten we er uit.

[Afbeelding]
Excuseer, ik had deze blijkbaar gemist.

Je hebt te weinig werkruimte :)
Kookplaat midden in de 120kast is echt prima, maar dan moet je alsnog ruimte hebben om iets te bereiden en tenzij je nu de bar gaat gebruiken.. Gaat dat eigenlijk niet.

Quick-and-dirty:
  1. Heb je een plattegrondje? Met meer dan alleen de keuken ook graag :)
  2. Lekker veel kastruimte! Leuk barretje ook.
  3. Helaas hef je met het barretje op deze manier wel kast- én werkruimte op. Ik neem aan dat jullie niet in de nis aan de slag gaan om je tomaatjes te snijden ;)
  4. Stollenwand links in je nis zou ik weglaten; dan staat dat nisje meer 'los' :)
  5. Wat ga je naar een hoge plint! (17-18cm zo te zien?)
  6. 2x 45cm oven/combi: waarom niet stapelen? Dan kan je die nis groter maken en daar je spoelbak heen wellicht.
  7. Als je een andere kleur kraan kiest bespaar je €700-900 :o
  8. Vaatwasser zou ik inruilen voor een ander merk :)
  9. Bladondersteuning is heftig duur, nu heb je ook wel een ingewikkelde constructie dus het zou kunnen, maar een 20x20mm koker van 120cm lang voor €132 is schandalig in mijn boekje
  10. Spoelbak wisselen naar deze, want composiet en niet een coating. (En een vierkant putje :P)
Tenzij jullie een 'opwarm en afhaal' gezin zijn, denk ik dat je heel ongelukkig gaat worden van de werkruimte. :)

Bericht hierboven

• SquareOne
Scuderia110 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:45:
[...]

De 1e plaatst dus niet, de anderen heb ik idd gezien, maar hoop dat mensen (positieve) ervaringen hebben met zo'n bedrijf.
Ik heb wel eens een offerte van ze gehad en daar stond in:
Meerprijs:
Bezorgen is 95 euro. *3
Bezorgen + standaardmontage (bladdelen + spoelbak) is 225 euro. *3
Demontage oud werkblad en aansluitwerkzaamheden a 60 euro per uur per monteur
*3 - Wij bezorgen en monteren niet op de Waddeneilanden
Dus bezorging en montage zou ca. 225 euro moeten zijn? Of woon je op de waddeneilanden?

• Floor-is
Stalensnuitje schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:24:
[...]

Pff, nu maak je míj weer aan het twijfelen!

Ik zit nog steeds te dubben tussen 60+120 lades voor het koken (zoals de keukenzaak voorstelde), of toch 80+100 (het idee dat ik van @Ladypurple opdeed in dit topic), waarbij ik eigenlijk naar dat laatste neig voor de ruimteverdeling. En dan kom jij nou met nóg meer ruimte ernaast ;)
Een 90+60 kan je ook overwegen natuurlijk >:)

BTW:
Ik snap nog steeds niet dat je een ruimte van ±230cm tussen de pui en de keuken aanhoudt. ;)

Je wilt met warm spul veilig zijn, dus ruimte tussen je koken en de rest.
Je wilt prettig ruimte om te bereiden, dus een beetje ruimte tussen spoelen en koken is ook fijn.
Spoelen en koken kort op elkaar en dan aan de andere zijde van één van de twee moeten werken is niet ideaal.
Persoonlijk vind ik dat je bijna nooit genoeg kastruimte hebt ;)
Ik vind ook dat je goed moet kijken naar de personen die koken en hoeveel ruimte die daadwerkelijk nodig hebben. Voor het ene gezin is 120cm tussen aanrecht en $anders nog niet genoeg, bij anderen is 90-95 voor het gevoel al ruim.

Bericht hierboven

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Toke_gt schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:15:
[...]

Ik zou er een specifieke binnenhuisarchitect/stylist naar laten kijken. Het is namelijk echt wel een mooie, grote ruimte waar je heel veel mee kan doen. Maar daardoor juist ook moeilijk keuzes te maken en het zelf te bedenken. Bouwkundig is het volgens mij niet zo complex, ook met behoud van die dragende muur kun je een mooie indeling maken (ik zou zelf die muur niet weghalen, is een fijne divider). Maar hoe je er een geheel van maakt, waarin het fijn wonen is, dat is best lastig. Dus met een wensenlijstje in gesprek met iemand die kijkt naar de inrichting lijkt mij voor jou een goed plan van aanpak. Zo kun je vanuit dat geheel de afzonderlijke zones gaan inrichten en de indeling van het huis daar verder op afstemmen (waar de deur van hal/bijkeuken naar kamer etc). Het wordt er een stuk overzichtelijker mee.
Ik wil ook niet een constructeur of architect laten bepalen hoe ons huis er uit komt te zien.
Maar ik wil vast informeren welke muren eventueel weg kunnen.
En als muur A weggaat, wat heeft dat voor consequenties voor muur B?
Dat soort dingen.
Dus als dan de binnenhuis-architect komt, ik meteen kan zeggen: Deze muur kan er gewoonweg niet uit.

Het is een 'zwaar' pand. In de zin van betonnen tussenvloer.
Er moeten ook grote lengtes overbrugd worden.
Dat brengt wel wat problemen met zich mee.
Daarnaast zit er soms naast een dragende muur alsnog een soort van vierkante pilaar (± 30 x 25) tegen diezelfde muur gebouwd.
En op de 1ste etage idem dito.
Wil graag van de architect horen of dat bijvoorbeeld niet wegkan of gecombineerd of wat dan ook.

• Floor-is
SquareOne schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:50:
[...]

[...]

Dus bezorging en montage zou ca. 225 euro moeten zijn? Of woon je op de waddeneilanden?
Ik heb ook zo iets in een offerte staan en ik woon toch echt een heel eind bij ze vandaan ;)

Bericht hierboven

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Floor-is schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:02:
[...]

BTW:
Ik snap nog steeds niet dat je een ruimte van ±230cm tussen de pui en de keuken aanhoudt. ;)
Jij zou het blad dieper maken denk ik? Het is wel een beetje de looproute van/naar de garage, dus ik ben bang dat het dan teveel een sta-in-de-weg wordt. Ik heb momenteel een kast neergezet op de plek zoals de tekening nu staat om vast een beetje aan het idee te kunnen wennen ;)
Je wilt met warm spul veilig zijn, dus ruimte tussen je koken en de rest.
Je wilt prettig ruimte om te bereiden, dus een beetje ruimte tussen spoelen en koken is ook fijn.
Spoelen en koken kort op elkaar en dan aan de andere zijde van één van de twee moeten werken is niet ideaal.
Persoonlijk vind ik dat je bijna nooit genoeg kastruimte hebt ;)
Ik vind ook dat je goed moet kijken naar de personen die koken en hoeveel ruimte die daadwerkelijk nodig hebben. Voor het ene gezin is 120cm tussen aanrecht en $anders nog niet genoeg, bij anderen is 90-95 voor het gevoel al ruim.
Mja, dan is het lekkerder om de plaat toch iets ruimer uit de kolom te plaatsen idd.

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Floor-is schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:02:
[...]

Kvik kan helaas geen 90cm :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Vandaag even langs keukenzaak geweest om even laatste dingen na te vragen voor plaatsing (de 24e). Al mijn apparatuur is binnen :-) (ben ik echt heel blij mee,soms heeft een nadeel (verbouwing 7 weken uitlopen)zo zijn voordeel,want mijn oven is pas deze week binnen gekomen. Mijn kasten stonden ook al in het magazijn evenals mijn werkblad.

Kortom.. we kunnen plaatsen !

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• Scuderia110
  • Niet online
SquareOne schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:50:
[...]

[...]

Nee woon gewoon op het vasteland, maar heb ze telefonisch gesproken en montage was geen optie.

• Uchiha1911
Floor-is schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:05:
[...]

Quick-and-dirty antwoord:
  1. Als je kvik duur vindt, dan euhm zijn er weinig opties meer voor je vrees ik. Ligt denk ik wel aan het frontje dat je gekozen hebt trouwens, mooi maar prijzig.
  2. Die hoge kast in wit vind ik wel tof eigenlijk. Dat rooster eronder is wel echt superjammer.
  3. 30cm tussen hoog en koken is niet veel, maar zal in de praktijk wel okay zijn verwacht ik.
  4. Greeploos betekent ofwel een greeplijst (dan wordt het geheel een paar cm breder), of een push to open syteem en die laatste is waarschijnlijk te duur. (€500-1000 per kast)
  5. Als 80cm je niet zint, dan kies je toch 90, of 2x60 misschien :)
  6. Hoezo zijn die twee kastjes aan de overzijde laag? Omdat je aanrecht tekort komt?
  7. Witte plint zal het aanzicht enorm veranderen, even render laten maken voor je kiest :)
Algemeen:
Waar komt de tafel?
Binnenkomen in de keuken is niet onlogisch, maar ik denk dat je nu bij binnenkomst op de tafel stuiten zult. Waarom niet de keuken in het midden? Zitten dan in die 24m2 achter, tafel voorin; je hebt breedte genoeg.
Hoe lang is de wand vanaf die 'knik' tot de deur naar de technische ruimte?

Ik vind, zoals het nu staat, echt een klein keukentje. Deze gaat bijna wegvallen in de lengte (en breedte) van het huis. Waarom niet een schiereiland bijvoorbeeld? Je kunt eenvoudig naar 210m vanaf de muur naar de buren :)
Dank voor de input! Op dit moment lijkt het er inderdaad op dat we wat aanrecht tekort komen.. vandaar de opmerking met betrekking tot verlengen van de kasten aan de overzijde.

Kort zijde horizontaal naast deur vanuit de gang is 55cm diep. Lange zijde verticaal richting trapkast is 190cm.

Het plan is nu om de tafel in het midden te zetten. Je loopt dan niet direct tegen de tafel aan vanuit de gang.

Idee zou inderdaad ook kunnen zijn om de keuken in het midden te plaatsen.. gevoelsmatig wordt het dan een hele lange keuken omdat de overzijde niet benut kan worden (want diepte 55cm)? Vraag is of we dan voldoende ruimte hebben voor (tafel) en achter (zithoek).
Waarom niet een schiereiland bijvoorbeeld? Je kunt eenvoudig naar 210m vanaf de muur naar de buren :)
Wat bedoel je hier precies mee? Deze kan ik niet helemaal volgen.

• Uchiha1911
Toke_gt schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:36:
[...]

Als je deur vanuit de hal op een andere plek de kamer in laat draaien, heb je in de keuken ruimte voor een klein schiereiland. Dat kan je net de extra werkruimte geven die je volgens mij zoekt.

Bijvoorbeeld zo (even niet gekeken naar alle aansluitpunten):
Voordeel hiervan is ook dat je die wat gekke hoek langs de trap functioneler maakt.
Andere optie kan nog zijn keuken meer in het middengedeelte en de eettafel aan de voorzijde. Zou dat een optie voor je zijn? (Wil wel schetsje maken als je geïnteresseerd bent.)

[Afbeelding]
Dank voor de input! Zeker een interessant idee.

Zonder meer benieuwd naar de schets. Op basis van hoe de deur naar de woonkamer standaard is ingetekend, lijkt het me juist lastig om de tafel aan de voorkant te plaatsen.. maar dat is misschien compleet verkeerd ingeschat.

• Floor-is
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:31:
Vandaag even langs keukenzaak geweest om even laatste dingen na te vragen voor plaatsing (de 24e). Al mijn apparatuur is binnen :-) (ben ik echt heel blij mee,soms heeft een nadeel (verbouwing 7 weken uitlopen)zo zijn voordeel,want mijn oven is pas deze week binnen gekomen. Mijn kasten stonden ook al in het magazijn evenals mijn werkblad.

Kortom.. we kunnen plaatsen !
Oh wat fijn zeg! Zeker dat nu alles binnen is. Ben heel erg benieuwd hoe het nu echt wordt :)

Bericht hierboven

• Toke_gt
Uchiha1911 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:43:
[...]

Dank voor de input! Zeker een interessant idee.

Zonder meer benieuwd naar de schets. Op basis van hoe de deur naar de woonkamer standaard is ingetekend, lijkt het me juist lastig om de tafel aan de voorkant te plaatsen.. maar dat is misschien compleet verkeerd ingeschat.
Verhouding is dan zoiets. Je kunt het nog creatiever maken met inbouw van de kasten in je trapkast en ingang trapkast aan bovenzijde, maar dat vraagt een en ander van je technische installatie, denk ik. Mocht je graag een volledig eiland willen in combinatie met de kastenwand bij de trap, dan heb je daar in het midden van de kamer ook de ruimte voor. Maakt het wat luchtiger dan opsluiting met een bar. Tegelijkertijd is die bar wel handig als je de tafel aan de voorzijde hebt.
Voor de ruimte van de tafel maakt het niet veel uit. Die kan tegen de muur, dwars op het raam of vrijstaand. Ik zou dan wel liever voor een schuifdeur kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJdwC92Ey-paxMkDqXCSz8MqQN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KMJ1PdRxKDkPDKdvoZZq8IjG.jpg?f=fotoalbum_large

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@Floor-is
Jij tekent wel fijn een kookeiland van 400 in mijn huis, maar ik wil Dekton en dat gaat maar tot 320.
Lekker dan. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uchiha1911
Toke_gt schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:54:
[...]

Verhouding is dan zoiets. Je kunt het nog creatiever maken met inbouw van de kasten in je trapkast en ingang trapkast aan bovenzijde, maar dat vraagt een en ander van je technische installatie, denk ik. Mocht je graag een volledig eiland willen in combinatie met de kastenwand bij de trap, dan heb je daar in het midden van de kamer ook de ruimte voor. Maakt het wat luchtiger dan opsluiting met een bar.tegelijkertijd is die bar wel handig als je tafel aan de voorzijde hebt.
Voor de ruimte van de tafel maakt het niet veel uit. Die kan tegen de muur, dwars op het raam of vrijstaand. Ik zou dan wel liever voor een schuifdeur kiezen.

[Afbeelding]
Deze opstelling vind ik zeker interessant, maakt meteen dat je een afscheiding hebt met de zithoek. Kastenwand met kv en oven aan de trapzijde. Maakt ook dat we geen natuurlijke lichtinval verliezen aan de voorzijde. Ik ga deze eens uittekenen en renderen, kijken hoe het er uit ziet. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Rzaan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:07:
[...]
Ik wil ook niet een constructeur of architect laten bepalen hoe ons huis er uit komt te zien.
Een architect bepaalt niks, maar zal aan de hand van vragen/antwoorden een advies geven.
Lijkt het advies nergens op, waren de vragen of antwoorden niet goed.
Het is aan jou wat je overneemt, en vaak kun je het idee in detail laten uitwerken of zelfs laten uitvoeren.

PS: je kunt gratis een uurtje bij Villa Arena terecht, krijg je interieur advies (geen architect) over indeling en kleuren en stijl (incl winkels om te gaan kijken ;))
Zit al wel een maand vol..

• Toke_gt
Uchiha1911 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:19:
[...]

Deze opstelling vind ik zeker interessant, maakt meteen dat je een afscheiding hebt met de zithoek. Kastenwand met kv en oven aan de trapzijde. Maakt ook dat we geen natuurlijke lichtinval verliezen aan de voorzijde. Ik ga deze eens uittekenen en renderen, kijken hoe het er uit ziet. Thanks!
Leuk dat het je enthousiast maakt. Hou er wel rekening mee dat dit meer budget vraagt. Dus wees creatief met apparatuur en niet al te dure kasten. Je kunt helemaal met standaardmaten werken en dat maakt het goedkoper.
Ook als je kiest voor kastjes ipv laden kun je de prijs goed drukken, mocht je dat wensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Rzaan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:10:
@Floor-is
Jij tekent wel fijn een kookeiland van 400 in mijn huis, maar ik wil Dekton en dat gaat maar tot 320.
Lekker dan.
Dan krijg je gewoon 2 plakken :).
Hier een eiland van 4.65m met composiet en stoor mij eigenlijk minder aan de naad dan ik had verwacht.
Alle alternatieven (die “gelast” kunnen worden) bekeken maar hadden ook weer hun eigen nadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Floor-is schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:31:
[...]

Oh wat fijn zeg! Zeker dat nu alles binnen is. Ben heel erg benieuwd hoe het nu echt wordt :)
Ik ook :). Vloer ligt er sinds dinsdag. Ook al heel fraai. Nu nog gezeur met stucwerk oplossen (en daarbij de schilder ) en dan hopelijk de 24e eindelijk alles klaar 🙃

• mevrouwKees_1
@Rzaan wij hebben een binnenhuisarchitect de boel laten inrichten. Dat was een heel fijn proces. Kost wel geld maar nu hebben we eindelijk een huis wat goed in elkaar steekt qua inrichting en kleur. Bouw technisch doet zij niets daar hadden we aannemer voor.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:04
Op onderstaande afbeelding zie ik 2x een koud water aansluitpunt/leiding, de nummers 2 en 3. Ik kan even zo snel niet vinden of dit echt nodig is? Wat ik (online) zie is dat één koudwaterleiding wordt opgesplitst: rechtstreeks naar de Quooker kraan en een deel richting de Quooker boiler om het reservoir aan te vullen.
Hoe zien jullie dit of hoe is dit bij jullie geïnstalleerd?

Nummers:
1 Warm water toevoer uitgevoerd met stop(filter)kraan
2 Koud water toevoer uitgevoerd met stop(filter)kraan
3 Aansluitpunt Quooker 15 mm haaks uit muur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vv7aDRt9yxax_1p9do-VqP--NA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EPw2YPDeLrQ5rAUpidqU1QKP.jpg?f=fotoalbum_large

En dan nog iets: wij verwijderen de traditionele afzuigkap met een gat door de muur. Deze komt uit in de garage en de “slurf” loopt dus door de keukenmuur de garage in en komt uit in een pijpje op het garage dak.
Ook verwijderen wij de huidige afvoerpijp 50mm van de gootsteen. Deze komt via de kruipruimte op een andere plek aangezien de gootsteen en vaatwasser tegen een andere muur komen.
Vraag: hoe dichten wij de gaten netjes af, wat is handig? Ik heb PUR schuim maar zouden jullie ook glaswol of iets van cement of whatever gebruiken? De muur wordt gestuct en op de vloer wordt een stuk houten parket door gelegd (het gat moet dus dicht). Ik wil uiteraard vochtproblemen voorkomen en het liefst het gat op een zo duurzaam mogelijke manier dichten.

@mevrouwKees_1 Wij verwachten foto’s op de 25e >:)

[ Voor 13% gewijzigd door remzor op 10-02-2022 20:48 ]

• mevrouwKees_1
@remzor wij hebben ook zo’n gat in de muur. Die hebben we dicht gemetseld met baksteen die er beetje op lijkt (zit toch in garage en aan de zichtzijde is er stuc

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:10:
@Floor-is
Lekker dan.
Ik ga voor 3m64 met een blad dat dat ook niet haalt. Je kunt een naad toepassen, is allemaal geen schande.

En ga je nu echt kribbig tegen mij doen nadat ik zoveel tijd in die tekeningen heb gestopt? Komaan dude

Edit: misverstand, Rzaan was gewoon een emoticon vergeten, no worries mensen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 11-02-2022 10:20 ]

Bericht hierboven

• remzor
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:12:
@remzor wij hebben ook zo’n gat in de muur. Die hebben we dicht gemetseld met baksteen die er beetje op lijkt (zit toch in garage en aan de zichtzijde is er stuc
Dus je hebt er een baksteen in gestopt en aan de zichtzijde gestuct over de baksteen heen?
Dacht zelf aan wat pur met daarvoor een blindplaat ofzo en daar overheen dan stuc.

• joostbo
remzor schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:49:
[...]

Dus je hebt er een baksteen in gestopt en aan de zichtzijde gestuct over de baksteen heen?
Dacht zelf aan wat pur met daarvoor een blindplaat ofzo en daar overheen dan stuc.
Blindplaat van wat? Stukadoor moet ook iets geschikts hebben om tegenaan te werken. Ik zou met pur ook oppassen. Dat is prima voor afdichten van kieren maar niet voor isoleren. Of je moet speciaal pur pakken wat daarvoor bedoeld is.

Verder gewoon baksteen er netjes in metselen. Kost amper iets en is goed zelf te doen.

Plaatje met pur is echt beunhaaswerk

Voor de vloer (gewoon betonplaat?) kan zoiets wel als het gat niet groot is. maar neem dan beton ipv cement

[ Voor 7% gewijzigd door joostbo op 10-02-2022 22:04 ]

• remzor
joostbo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:59:
[...]

Blindplaat van wat? Stukadoor moet ook iets geschikts hebben om tegenaan te werken. Ik zou met pur ook oppassen. Dat is prima voor afdichten van kieren maar niet voor isoleren. Of je moet speciaal pur pakken wat daarvoor bedoeld is.

Verder gewoon baksteen er netjes in metselen. Kost amper iets en is goed zelf te doen.

Plaatje met pur is echt beunhaaswerk
Ja snap ik op zich wel, maar het is dus een kalkzandsteen muur met daarin een gat en zo’n metalen buis dus waar de afzuigkap op is aangesloten. Bakstenen in een rond gat (diameter 15-20cm ofzo) zie ik ook niet helemaal voor me, in een muur van kalkzandsteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paardenbloem
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:53
Anakha schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 06:30:
[...]

Wij hebben een Steel all black EQ10FFF-5FI NF in bestelling staan. De de 3 type ovens hebben mij over de streep getrokken ipv een Aga. Pizza oven is gewoon leuk en ik wilde per se een conventionele oven. Tevens heb ik begrepen dat steel, als er service nodig is, goede service geeft.
Het fornuis voelde super degelijk en kwalitatief aan. Nu nog paar maanden wachten om echte ervaring te delen.

• joostbo
remzor schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:04:
[...]

Ja snap ik op zich wel, maar het is dus een kalkzandsteen muur met daarin een gat en zo’n metalen buis dus waar de afzuigkap op is aangesloten. Bakstenen in een rond gat (diameter 15-20cm ofzo) zie ik ook niet helemaal voor me, in een muur van kalkzandsteen.
Steen zoeken die zo goed mogelijk matched. Soms kun je gratis voorbeelden opvragen, genoeg vaak voor jou gaatje. Dan is het een kwestie van zo goed mogelijk de stenen aanpassen dat het mooi past of als je het echt mooi wil doen de bakstenen rondom het gat weghalen en vervangen door hele.

Binnenzijde maakt niet uit, word toch door stukadoor gedaan. Zolang mij maar wel een fatsoenlijke ondergrond heeft

• remzor
joostbo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:10:
[...]

Steen zoeken die zo goed mogelijk matched. Soms kun je gratis voorbeelden opvragen, genoeg vaak voor jou gaatje. Dan is het een kwestie van zo goed mogelijk de stenen aanpassen dat het mooi past of als je het echt mooi wil doen de bakstenen rondom het gat weghalen en vervangen door hele.

Binnenzijde maakt niet uit, word toch door stukadoor gedaan. Zolang mij maar wel een fatsoenlijke ondergrond heeft
Ah, volgens mij las je hem verkeerd: het gaat ook om de binnenzijde he. Het betreft een kalkzandsteen muur, dus geen baksteen. De andere zijde komt in de garage uit, met idd baksteen, maar dat boeit me oprecht niets aangezien onze garage ook echt als garage gebruikt wordt. Als het gat daar een keer wordt gedicht, op wat voor manier dan ook, vind ik het al best. Hoeft dus ook in de garage kant niet netjes maar het gaat me nu dus echt om de binnenzijde (keuken kant dus).

• Toke_gt
remzor schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:14:
[...]

Ah, volgens mij las je hem verkeerd: het gaat ook om de binnenzijde he. Het betreft een kalkzandsteen muur, dus geen baksteen. De andere zijde komt in de garage uit, met idd baksteen, maar dat boeit me oprecht niets aangezien onze garage ook echt als garage gebruikt wordt. Als het gat daar een keer wordt gedicht, op wat voor manier dan ook, vind ik het al best. Hoeft dus ook in de garage kant niet netjes maar het gaat me nu dus echt om de binnenzijde (keuken kant dus).
Maar dan haal je toch wat kalkzandstenen klinkers bij de bouwmarkt, die je op maat maakt en in het gat plaatst, vastgezet met bijhorende lijm? Kalkzandsteen laat zich best makkelijk bewerken.

• remzor
@Toke_gt @joostbo Ik zal daar eens voor kijken, bedankt voor het meedenken! :)

• mevrouwKees_1
remzor schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:49:
[...]

in de garage hebben we het netjes dichtgemetseld en in de keuken is het ook dichtgemetseld en eroverheen gestucd. Ik wilde het goed dichthebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
remzor schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:14:
[...]

Het maakt eigenlijk ook niet uit wat je gebruikt aan de binnenzijde. Word toch overheen gestuct toch? Zolang je maar een goede ondergrond hebt voor stucadoor. Maar dan haal je een kalkzandsteen een bewerk je die met een haakse slijper en maak je het mooi passend. Niet moeilijk en goedkoop klusje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:45:
[...]

Ik ga voor 3m64 met een blad dat dat ook niet haalt. Je kunt een naad toepassen, is allemaal geen schande.

En ga je nu echt kribbig tegen mij doen nadat ik zoveel tijd in die tekeningen heb gestopt? Komaan dude
Zat er geen smiley achter?
Dan ga ik die alsnog toevoegen, want ik waardeer juist enorm wat je voorstelt.
Heb gisteren met mijn vrouw al helemaal de situatie besproken met het grote kookeiland aan de achterzijde van het huis.
Je bijdragen zijn voor mij enorm waardevol, en zetten me echt aan het denken en bieden me alternatieven waar ik wat aan heb.
En ook de kastenwand wat verdiept is een verrassende oplossing.

Dus... het was zeker niet kribbig bedoeld, maar gewoon grappig.
Op schrift komt dat blijkbaar niet lekker over. Sorry daarvoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Rzaan op 11-02-2022 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]

[Afbeelding]
Mooie optie deze, met de kastenwand in de muur! Kleine tip toevoegend: kijk voor een bar of tafel aan het eiland, of ter hoogte van de zithoek. Met openslaande deuren aan tuinkant is het fijn om daar dichtbij te kunnen zitten/eten/kletsen/hobby’en.
(Of plaats eettafel in deel waar nu de zithoek is is, en de zithoek overdwars aan de voorzijde. (Daar kun je dan weer een haaks muurtje plaatsen om geluid te breken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
2 korte vragen waar ik tegenaan liep:
- Is onderhandelen bij een DB zaak mogelijk?
- Heeft iemand ervaringen met koken voor een raam? Dat je misschien iets vaker moet zemen snap ik, maar zijn er nog andere nadelen (of misschien juist voordelen, luchtcirculatie?)

Blad wordt 70 diep, dus we pakken wat afstand t.o.v. het raam. Koken kan 80 naar links, maar dan zit de werkruimte op een minder praktische plaats.

De situatie in IKEA software:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPiYpRm4-unChRoc2XT348mrJoE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3F19v8aT8BKawAjZEBuMlAkY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Vendetta_X schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:44:
2 korte vragen waar ik tegenaan liep:
- Is onderhandelen bij een DB zaak mogelijk?
- Heeft iemand ervaringen met koken voor een raam? Dat je misschien iets vaker moet zemen snap ik, maar zijn er nog andere nadelen (of misschien juist voordelen, luchtcirculatie?)

Blad wordt 70 diep, dus we pakken wat afstand t.o.v. het raam. Koken kan 80 naar links, maar dan zit de werkruimte op een minder praktische plaats.

De situatie in IKEA software:
[Afbeelding]
DBkeukens hanteert netto prijzen, dat is de reden dat zij een transparante offerte aanbieden. Dus verwacht niet te veel van onderhandelen. Wellicht krijg je er 200 af of wat accessoires bij, maar ik zou er van uitgaan dat de prijs de vaste prijs is.

Waarom maak je niet een L opstelling? Twee hoge kasten naast elkaar en dan de hoek om met een laag deel.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 11-02-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:17:
[...]

Zat er geen smiley achter?
Dan ga ik die alsnog toevoegen, want ik waardeer juist enorm wat je voorstelt.
Heb gisteren met mijn vrouw al helemaal de situatie besproken met het grote kookeiland aan de achterzijde van het huis.
Je bijdragen zijn voor mij enorm waardevol, en zetten me echt aan het denken en bieden me alternatieven waar ik wat aan heb.
En ook de kastenwand wat verdiept is een verrassende oplossing.

Dus... het was zeker niet kribbig bedoeld, maar gewoon grappig.
Op schrift komt dat blijkbaar niet lekker over. Sorry daarvoor.
👌

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
SquareOne schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:56:
[...]

DBkeukens hanteert netto prijzen, dat is de reden dat zij een transparante offerte aanbieden. Dus verwacht niet te veel van onderhandelen. Wellicht krijg je er 200 af of wat accessoires bij, maar ik zou er van uitgaan dat de prijs de vaste prijs is.

Waarom maak je niet een L opstelling? Twee hoge kasten naast elkaar en dan de hoek om met een laag deel.
Ok, dat is duidelijk. Daarom krijg je die offerte waarschijnlijk pas heel laat. Verkoper doet er nogal moeilijk over, tot nu toe alleen indicaties gekregen, geen complete uitdraai.

L kan wel, was meer dat we het idee van een hoge kast hadden i.c.m. een laag deel zodat we op basis daarvan de kleuren konden scheiden. Met een L zou ik alleen de hoge kasten zwart doen en de rest grijsgroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Vendetta_X schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:33:
[...]

Ok, dat is duidelijk. Daarom krijg je die offerte waarschijnlijk pas heel laat. Verkoper doet er nogal moeilijk over, tot nu toe alleen indicaties gekregen, geen complete uitdraai.

L kan wel, was meer dat we het idee van een hoge kast hadden i.c.m. een laag deel zodat we op basis daarvan de kleuren konden scheiden. Met een L zou ik alleen de hoge kasten zwart doen en de rest grijsgroen.
Toen ik bij DBkeukens was werd de offerte gelijk ter plekke uitgewerkt (kon meekijken op het scherm) en kreeg de volledig transparante offerte ook gewoon mee naar huis.

Deze opstelling kan ook, begrijp me niet verkeerd :) Als het maar een bewuste keuze is. Hoe is de verdeling van de kasten aan de lage kant? Welk type/merk kast heb je gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
SquareOne schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:36:
[...]

Toen ik bij DBkeukens was werd de offerte gelijk ter plekke uitgewerkt (kon meekijken op het scherm) en kreeg de volledig transparante offerte ook gewoon mee naar huis.

Deze opstelling kan ook, begrijp me niet verkeerd :) Als het maar een bewuste keuze is. Hoe is de verdeling van de kasten aan de lage kant? Welk type/merk kast heb je gekozen?
Verdeling: 40 - 60 spoel - 60 vw - 80 lade - 80 lade bora - 80 lade (nxt125)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Vendetta_X schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Verdeling: 40 - 60 spoel - 60 vw - 80 - 80 bora - 80 (nxt125)
Kan die eerste kast niet ook 60 worden? Oog waarschijnlijk een stukje rustiger.
DBkeukens heeft geen Next125 in het assortiment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:46
Ik zou de VW in de eerste kast zetten op de hoek zetten ipv zo in het midden.
Dat is vragen om je schenen te stoten.
Je gaat je servies etc in de hangende kasten plaatsen?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
SquareOne schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:44:
[...]

Kan die eerste kast niet ook 60 worden? Oog waarschijnlijk een stukje rustiger.
DBkeukens heeft geen Next125 in het assortiment?
Kan misschien net. Hebben 576 cm aan de voorkant. Nu 4m keuken plus 60 cm hoog geeft ertussen 1m. Die 40 is voornamelijk omdat ik ruimte wil aan beide kanten spoelen.

Klopt. Next bij een andere zaak gevonden (Image en Tieleman). Begreep van Floris dat Tristar evt ook de kleur heeft die we zoeken.

------------------------
Flix20 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:49:
Ik zou de VW in de eerste kast zetten op de hoek zetten ipv zo in het midden.
Dat is vragen om je schenen te stoten.
Je gaat je servies etc in de hangende kasten plaatsen?
Beiden rechtshandig ;) Hebben nu eenzelfde verdeling, schenen stoot je als VW openstaat neem ik aan? Nooit last van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Vendetta_X schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Kan misschien net. Hebben 576 cm aan de voorkant. Nu 4m keuken plus 60 cm hoog geeft ertussen 1m. Die 40 is voornamelijk omdat ik ruimte wil aan beide kanten spoelen.

Klopt. Next bij een andere zaak gevonden (Image en Tieleman). Begreep van Floris dat Tristar evt ook de kleur heeft die we zoeken.

------------------------

[...]

Beiden rechtshandig ;) Hebben nu eenzelfde verdeling, schenen stoot je als VW openstaat neem ik aan? Nooit last van eigenlijk.
Moest nog even schakelen, komen zo veel berichten voorbij.
Maar je originele ontwerp vond ik eerlijk gezegd wel fraaier... (en logischer gezien de ruimte).
Vendetta_X in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Edit: en ja Tristar heeft Fenix Verde Comodoro in het assortiment.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 11-02-2022 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:05
Kleine update over het aan ons vertelde over de levertijd van de bestelde Neff apparatuur (bij Pelma, DBKeukengroep), doe er jullie voordeel mee :) .

Nog wat achtergrondinfo: geplande levering is eind juni. Na ons laatste gesprek hebben we ze gevraagd wat nu eigenlijk het 'formele' standpunt is vwb de levertijd. Antwoord is dat ze geen formeel standpunt hebben ingenomen, maar dat de levertijd van de apparatuur vooralsnog onbekend is gezet door de toeleverancier. Er wordt wel apparatuur uitgeleverd, maar mondjesmaat. Bestellen apparatuur kunnen zij ook pas doen vanaf 15 weken voor de plaatsdatum, dat is dus nog enkele weken van nu. Enige opening in de terugkoppeling die is gegeven is dat ze willen en kunnen meedenken in een eventueel prijsverschil dat ontstaat door het wisselen van apparatuur die andere functionele / prijstechnische kenmerken heeft.

Navraag bij de rechtsbijstandverzekeraar leert ook dat ze eigenlijk pas in gebreke zijn als eind juni blijkt dat de boel niet compleet wordt geleverd. Dat maakt het natuurlijk lastig.

Nu een beetje het eerste stof is neergedaald na het gesprek en het besef indaalt dat het elders niet veel beter wordt in beleving houden we vooralsnog even vast aan het bestaande plan, maar werken we de komende weken ook alvast een alternatieve apparatuur combinatie uit. We beslissen dan op een later moment welke we definitief kiezen. Belangrijkste wat ik hoop te houden is een goed gevoel, we geven immers een fors bedrag uit en dat goede gevoel hou ik er graag aan over ;) .

Ik besef me dat ik nog niets had gedeeld van de opstelling / hoe het eruit komt te zien. We komen van een evenwijdige opstelling, er was nog een muur tussen de keuken/woonkamer, die gaat eruit, ter illustratie een plattegrondje van de woning. Keuken zit aan de 'onderkant' van het plaatje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcoRwjhesKjlv-UbAz9TZcOGbow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQ1mfIgSV7ool5lqqC8zfGkA.jpg?f=fotoalbum_large

We verplaatsen de kasten naar de linkermuur, en hebben daardoor een mooie open ruimte gecreeerd met ongeveer evenveel kastruimte. Ook de twee gescheiden ramen worden nog samengevoegd tot één raam, dus dat gaat er nog net wat anders uitzien :) . Blad wordt 5cm dieper dan de huidige keuken (65cm). Vaatwasser komt in de kast links naast de wasbak. Koelkast uiteraard in de hoge kast naast de ovens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmU4-n1xUgwBid5icXxpYx0OImg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1oB7dBL5qnfPoqpSVOCa0hT.jpg?f=fotoalbum_large

Om een idee te geven van de prijs, hieronder ons overzichtje. Heb de gegeven kortingen verrekend op de plaatsen waar deze op de offerte ook stonden (dus korting op apparatuur is op de apparatuur verrekend alsook korting op werkbladen),

OnderdeelPrijs
Kasten (Excellentic, fronten met de nieuwe antifingerprint coating) [/td}
€7325
Werkblad en wasbak Jetstone Raven gepolijst (4120), ook als plint in het kozijn onder het raam en korte plint omhoog tussen werkblad / plint in kozijn. €2.941
Apparatuur
Neff T58TL6EN2 €2.644
Neff B47CR22G0 (gewone oven 60cm) €1.119
Neff B47FS26G0 (stoomoven 60cm) €1.835
Neff KI1816DE0 (koelkast 319l) €1.229
Neff S157ZB800E (vaatwasser, met zeolith) €1.469
Quooker COMBI met flex RVS kraan €1.438
Montage €1.877
Totaal (ongeveer, wat afgerond hierboven) €21.877

Dance with the stars

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Eindelijk tijd om onze keuken hier ook te showen. Het gaat om een vrij grote (woon)keuken in ons nieuwbouwhuis, en we zijn goed geholpen door KapiteinMerijn (hier ook op het forum actief).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYODpGtKKyjSGlRZVsC0XHvV858=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eFCQioBAkuZ5PbqX708TmqF4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gy2wLRg9DeQelzyTYsGrG7wRrig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tx1M03dEEKR3kDVq6TADsFDx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nq_PKM3WsODfQ6Ju-dhl32ehxPo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ufz7h2IvTFFn2NS4VlxQ1Iji.png?f=fotoalbum_large

Gaat om een Tristar keuken met Fenix fronten (eiken voor de kastenwanden en fenix londra voor de onderbouw).

Het blad is Dekton Blanc Concrete:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77simF6rsj3lRcLUgdEmavEnio0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Th5KXmZwwOGlzsRtzcCeKQHq.webp?f=fotoalbum_large

Daarnaast zit er de volgende apparatuur in:

Kookplaat: Bora X Pure
Oven: Miele H7860BPCLST
Oven/Combi: H7840BMCLST
Warmhoudlade: ESW7010OBSW
Quooker: Quooker COMBI+ met Cube
Vaatwasser: Miele G7660SCVI
Koelkast: Liebherr IRBdi 5180 Peak
Vriezer: Liebherr SIGN 3576 Premium

Kortom, een vrij brede en uitgebreide keuken waar we erg blij mee zijn. Kosten zijn wat hoger dan we gedacht hadden (rond de 40k) maar uiteindelijk zijn we content met de service die Merijn leverde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
JohnStaakke schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:51:
Eindelijk tijd om onze keuken hier ook te showen. Het gaat om een vrij grote (woon)keuken in ons nieuwbouwhuis, en we zijn goed geholpen door KapiteinMerijn (hier ook op het forum actief).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaat om een Tristar keuken met Fenix fronten (eiken voor de kastenwanden en fenix londra voor de onderbouw).

[Afbeelding]

Kortom, een vrij brede en uitgebreide keuken waar we erg blij mee zijn. Kosten zijn wat hoger dan we gedacht hadden (rond de 40k) maar uiteindelijk zijn we content met de service die Merijn leverde :)
Vette keuken! Eens een keer iets anders dan een eiland in zo'n ruimte.
Goede keuze om die hoeken op te offeren.

Enige puntje waar ik over twijfel is een greeplijst in de ene wand, en grepen op de andere wand.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
SquareOne schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:54:
[...]

Vette keuken! Eens een keer iets anders dan een eiland in zo'n ruimte.
Goede keuze om die hoeken op te offeren.

Enige puntje waar ik over twijfel is een greeplijst in de ene wand, en grepen op de andere wand.

***members only***
Ja, dat was een uitdrukkelijk verzoek van de vrouw :P van mij hoefde het niet zo, maar ze stond erop.
In ruil daarvoor kreeg ik dan weer de warmhoudlade onder de combimagnetron :D

[ Voor 7% gewijzigd door JohnStaakke op 11-02-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:21
JohnStaakke schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Ja, dat was een uitdrukkelijk verzoek van de vrouw :P van mij hoefde het niet zo, maar ze stond erop.
Bang dat ze de koelkast/vriezer (?) anders niet open krijgt? Hier ook een greeplijst op de koelkast en vriendin heeft geen enkele moeite in ieder geval.

Maar ja, als dat een concessie is, kan je daar wel mee leven :+

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
JohnStaakke schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Nog een dingetje; de spoelkast lijkt in de render 50cm ipv 60cm zoals de kasten links ervan.
Is het een optie om de ladekasten een klein beetje te versmallen (maatwerk) en het passtuk links iets kleiner.

Op plattegrond zie ik dat het gewoon 60cm is

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 11-02-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
JohnStaakke schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:51:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eens met @SquareOne dat die hoeken zo mooi zijn opgelost, zie je eigenlijk weinig zo.

Je hebt een enorme ruimte, mag ik vragen waar de tafel gepland is?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandah
  • Registratie: Januari 2011
Wat is jullie ervaring met bovenkastjes boven een kookplaat met werkbladafzuiging? Dit werd door onze keukenverkoper getekend en kwam goed uit bij de keuken, maar ik heb m'n twijfels bij hoe praktisch het is.

We koken veel Aziatisch en vaak in olie, dus er wil nog wel eens iets opspatten. Ik ben bang dat je na elke kookbeurt de onderkant van de kastjes kan schoonmaken, maar ik ben benieuwd wat jullie ervaring hiermee is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:18
Gisteravond de keuken afgetikt. Enige jammere is dat we omdat het wat laat werd de renders niet hebben geprint en meegenomen.
Die komen dus nog.

Bijgaand nog maar even de oude renders die we dus tot één mooie keuken verwerkt hebben naar onze wensen.
Kleurstelling Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RZGcCfYALPgeucpjpD45p2GBe0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/30YHnby1SMbSn1taduSzZUpJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSQn7c_ctUiggQxYaHdDDw1WOKQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CRRr5Ag1dv0s9gugkiPfGxA8.jpg?f=user_large
Vorm

Wat is het geworden:
Häcker Concept 130
Hoge wand in 4 stollen
Graphite betonlook in kunststof
Hout kleur is walnoot (ook kunststof)
  • Stol
  • Wand van links naar rechts:
  • Hoge koelkast
  • Hoge vriezer (beide met volledige deur), die ook het overblijvende kastje erboven bedient
  • Stol
  • Nis van 120 in houtlook met ladekast (greeploos)
  • Stol
  • 2 x ovenkasten hoog, met links de 45 cm Magnetron oven/warmhoudlade) en rechts de 60 CM stoomoven
  • Stol
Alle kasten krijgen neen stevige Pronrom rvs greep, verticaal geplaatst (moet door de monteur, want ander merk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAXrC1XswYHGvYL6iMMr3r8tLGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUFuqvaTt4IvWPMdgjg5jAQq.jpg?f=fotoalbum_large

Eiland:
  • 310x120
  • Front in hetzelfde graphite beton
  • Blad en zijwanden in de walnoot houtlook
  • Greeploos in zwart
  • Werkzijde:
  • 120 kast met 50cm spoelbak en quooker square
  • Vaatwasser
  • 120 lade met binnenlade met 90 cm Novy 5-pits plaat erop
Andere zijde 120 kast
  • 60 kast
  • 120 kast
  • Ook greeploos zwart
Boven het eilamd:
  • Een koof voor de 120cm Novy afzuigplaat (rvs) en verlichting
Apparatuur:
Novy Plafondunit Pure'line Compact 6821
Novy Inductie Pro 1778
AEG BSK998230B (60cm, Stoom, kerntempmeter) (Wilden eigenlijk geen stoomoven, maar is in dit type/formaat geen keuze schijnt)
AEG KMK968090B (45 cm incl. Magnetron)
AEG SKE818E1DC (koelkast)
AEG ABE818E6NC (vriezer)
AEG KDE911424B (warmhoudlade)
AEG Fsk52637p (vaatwasser), moet nog verander worden want we willen een lade geen mandje deze keer)
Quooker Fusion square rvs 3 liter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-SHQzSARKjkAIs_sZ7ffZwx3gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FcFfgSfLKulba0mojeU2hgv1.jpg?f=fotoalbum_large
Voorbeeld werkzijde eiland, blad en wangen worden bij ons 4 cm houtkleur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHLy4BJ_7_kh5NP_ZZxwQvdtdG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kEPi1yAFY32tsk7VCMxOEEv3.jpg?f=fotoalbum_large
Novy inductie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RiHT9CLI78YyCrngjPEY3oc3f4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZONbbeR6l3ETEyDhLFFOCp5u.jpg?f=fotoalbum_large
Novy kap (de onze wordt rvs)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXH26mBDApEoroRUk0AmB8o8pLg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9bKJjwRuZaK7PuSSs72dow9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHtc45LlOXan34Y4uZ24Y95wO-Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ARP3SYh3mFEy4pFnwr8YBPuw.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbOeRPoaMx-1AHtLBrZS5fE-xQg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VoMfe7RjyMHxLYlWSCg1Jqur.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBJNXV5758tamZA7uLv7zQP-OC8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRHNLW2leyJ72ZotTwJP7rSq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6cDBt4Zj0YvvJk0-nfXEHNRHT0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nucZOvQIPTbWajECwmHbUJAQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0lw4NRIca__y-PF8PA22R83kI0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fCQNK90XEfZw5PJmwtqIMJBm.jpg?f=fotoalbum_tile

Na rijp beraad besloten dat we dingen die we op voorhand echt niet wilden, niet nodig vonden toch wel gaan doen.
Quooker (kan de lelijke waterkoker eruit)
Binnenlades, we wennen er wel aan denken we

De prijs afgetikt op 23,5k inc. montage ex. Bouwen van stollen en koof.
Is niet echt een issue aangezien er toch een nieuw plafond in komt. De man en tijd vinden om het te doen wordt wellicht wel een issue. Totaal netjes binnen ons budget, dus blij mee.

Er had wellicht nog wel 500 afgekund, maar we vonden het prima zo. Nu maar hopen dat we hem eind mei ook krijgen.
Apparatuur is op voorrad zegt me, dus dat mag geen probleem zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door macfocus op 11-02-2022 13:35 . Reden: Correcte foto geplaatst ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnStaakke
Floor-is schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:37:
[...]

Eens met @SquareOne dat die hoeken zo mooi zijn opgelost, zie je eigenlijk weinig zo.

Je hebt een enorme ruimte, mag ik vragen waar de tafel gepland is?
Aan de lange zijde zeg maar, dus ongeveer hier, 220cm lang en 100 cm breed, 6 stoelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6OGEDw3k7MprP3LLd8D4mX4gs8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ApydDI5Kob13UpbYiZKShV2q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

mevrouwKees_1 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:40:
@Rzaan wij hebben een binnenhuisarchitect de boel laten inrichten. Dat was een heel fijn proces. Kost wel geld maar nu hebben we eindelijk een huis wat goed in elkaar steekt qua inrichting en kleur. Bouw technisch doet zij niets daar hadden we aannemer voor.
Heeft zij jullie ook advies gegeven over wat voor soort keuken?

Wat was je er voor kwijt (als je dat wil vertellen natuurlijk) en wat kreeg je daarvoor?

Hoe ben je aan haar gekomen? Want ik kan de virtuele Gele Gids openslaan en dan zie ik ze voorbijkomen.
Maar hoe is je keuze op deze mevrouw gevallen? Portfolio? Advies van vrienden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Rzaan schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Wat was je er voor kwijt (als je dat wil vertellen natuurlijk) en wat kreeg je daarvoor?

Hoe ben je aan haar gekomen? Want ik kan de virtuele Gele Gids openslaan en dan zie ik ze voorbijkomen.
Ik zou vooral tijd investeren om online wat portfolio’s te bekijken, om zo iemand te vinden met een stijl die jullie aanspreekt. Dat is ontzettend subjectief en dus heel belangrijk om te zorgen dat het matcht. Elke binnenhuisarchitect kan in meerdere stijlen designen, maar heeft toch altijd een eigen signatuur. Die signatuur moet je aanspreken.
Net ff gekeken hoe je zou kunnen zoeken online, en dan kom ik bijvoorbeeld hier uit. Gewoon om eens wat verschillende stijlen en projecten te zien. Zo kom je vanzelf verder, maar neem er tijd voor.
Verder lijkt me een bha bij uitstek geschikt om te adviseren over de stijl van de keuken. Maar ga vooral ook zelf kijken in showrooms om een shortlist wel/echt niet te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Rzaan schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Ja ze heeft daar zeker over meegedacht. We hebben diverse opstellingen bekeken. Ze heeft meegedacht over kleur. Materiaal en de rest van onze inrichting.

Ik kreeg haar naam via via en komt uit mijn woonomgeving. Ik heb projecten van haar bekeken in real life en ze had een map met al haar gerealiseerde projecten.

Het koste in totaal 1500€. Daarvoor kreeg ik aantal gesprekken. Tekeningen. Kleuradvies. Een boekje met alle gemaakte keuzes die je mee kan nemen bij winkelen zodat je niets koopt wat niet past ;). En ze is 2 x meegeweest naar de winkel. En ik mag haar altijd benaderen voor vragen of meedenken met aankopen.

[ Voor 8% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 11-02-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Dat is een mooie prijs voor al dat werk!

Heeft ze ook een lichtplan gemaakt? Lees daar steeds meer over dat mensen dit laten doen.

Jij woont in de omgeving Urk toch, als ik her en der goed lees?
Pagina: 1 ... 318 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1