Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:10

Rzaan

Altijd zoekende

Ladypurple schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:47:
[...]
Maar bekijk eerst welke mogelijkheden de ruimte heeft en wat je wensen zijn.
Wat bedoel je met mogelijkheden in de ruimte?

De wensen voor de wand zijn redelijk duidelijk:
Een zeer grote koelkast, een koffienis voor het koffieapparaat, stopcontacten, en wat kopjes. Of we daar planken indoen, of iets terugliggende kastjes, weten we nog niet.
Een combimagnetron en nog een (stoom) oven. Beiden 60 cm hoog.
SquareOne schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:49:

Van alle opties heeft E mijn voorkeur. Maar je hebt een echt ontwerp nodig want het hangt er ook van af hoe je uit komt met greeplijsten. Ga je enkel voor horizontale greeplijsten? Verticale greeplijsten? Greepjes? Push to open?
Voor zover we nu denken, geen zichtbare grepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 06:14
Rzaan schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:57:
[...]

Wat bedoel je met mogelijkheden in de ruimte?

De wensen voor de wand zijn redelijk duidelijk:
Een zeer grote koelkast, een koffienis voor het koffieapparaat, stopcontacten, en wat kopjes. Of we daar planken indoen, of iets terugliggende kastjes, weten we nog niet.
Een combimagnetron en nog een (stoom) oven. Beiden 60 cm hoog.

[...]

Voor zover we nu denken, geen zichtbare grepen.
Hoe de ruimte er uit ziet met maten. Past er een kastenwand met eiland? Moet er ruimte zijn voor een tafel? Zijn er ramen en deuren waarmee rekening gehouden moet worden ivm looproutes of een werkblad dat onder een raam door gaat. Zijn er aansluitpunten die je kan of wil hergebruiken gas/water/licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ladypurple schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:06:
[...]

Hoe de ruimte er uit ziet met maten. Past er een kastenwand met eiland? Moet er ruimte zijn voor een tafel? Zijn er ramen en deuren waarmee rekening gehouden moet worden ivm looproutes of een werkblad dat onder een raam door gaat. Zijn er aansluitpunten die je kan of wil hergebruiken gas/water/licht
Ja, dat is allemaal in orde.
Of wordt in orde gemaakt.
We verplaatsen de keuken van de achterkant van het huis naar de voorkant.
De vloer gaat er sowieso uit voor nieuwe vloerverwarming en waarschijnlijk betere isolatie.

Wederom snel schets gemaakt.
De verhoudingen kloppen niet helemaal.
Breedte van het huis zal iets van 11 meter zijn en de diepte 9,5 a 10 meter (na de verbouwing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knaPCtdBLvYFdh1zdjsy7YtEjbo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u6vAUaMnSkKcReprgX607fFl.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Nog even over vaatwassers: iemand een idee wat nou hét verschil is tussen de IQ300 en IQ500 van Siemens?

Ik krijg het van de site niet echt gevonden, maar het valt me op dat de 500s een kilo of 8 zwaarder zijn, de programma's korter duren en bij de 300 staat expliciet een warmtewisselaar genoemd als droogtechniek. Zit in het drogen dan het meeste/grootste verschil?

Voor de volledigheid: er staat een SN63H800BE op de offerte, ik had zelf een SN65ZX49CN in gedachten, maar nu zie ik dat er ook nog een SN63E800BE is, een IQ300-serie met tijdsindicator en de extra kilo's van de IQ500 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:49
Stalensnuitje schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:48:
Nog even over vaatwassers: iemand een idee wat nou hét verschil is tussen de IQ300 en IQ500 van Siemens?

Ik krijg het van de site niet echt gevonden, maar het valt me op dat de 500s een kilo of 8 zwaarder zijn, de programma's korter duren en bij de 300 staat expliciet een warmtewisselaar genoemd als droogtechniek. Zit in het drogen dan het meeste/grootste verschil?

Voor de volledigheid: er staat een SN63H800BE op de offerte, ik had zelf een SN65ZX49CN in gedachten, maar nu zie ik dat er ook nog een SN63E800BE is, een IQ300-serie met tijdsindicator en de extra kilo's van de IQ500 :+
Beste om de pdf brochure even op te zoeken daar staan tabellen met de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
SquareOne schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:51:
[...]

Beste om de pdf brochure even op te zoeken daar staan tabellen met de verschillen.
Ah, das een goede, staat daar uitgebreidere info in dan wanner je op de site de specs vergelijkt?

Wat dat betreft de site van veel apparatuurleveranciers echt ruk, het lijkt wel een wedstrijdje te zijn om zo weinig mogelijk transparant tie te bieden vwb de onderlinge verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:49

BeaM-R

Powerrrrr

op de Siemens site kan je makkelijk vergelijken. Vink beiden aan en je krijgt een mooi lijstje met de verschillen. De 65 is sowieso een XXL versie en dus een hoger model.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Zeolith drogen en iets zuiniger. Verder redelijk identiek. Binnen de versies nog wat verschil in verlichting en varioscharnier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:38
Huisje1 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:24:
[...]

De “gewone” messing kleur zie ik ook voorbij komen, maar de kraan is van patina messing, dit is wel wat donkerder en minder glimmend, het verkleurd ook in de loop der tijd. Of bedoel je deze ook?
Wat ik al schreef, de kleur van spoelbak kwam aardig overeen met de Quooker kraan.
inderdaad niet echt messing maar ook wat donkerder zoals de kraan, Was wel afgelopen week nieuw geplaatst , dus weet natuurlijk niet hoe het er over een jaar uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Skeuomorf schreef op zondag 6 februari 2022 @ 08:45:
[...]

Daar heb je inderdaad wel een punt.
Wellicht dat 120 voor kookplaat en daarnaast 4x60 ook een goede optie is. En dan de spoelbak niet in het uiterste rechtse kastje.

Mag ik vragen welk merk keuken je hebt gekozen en hoe jouw offerte zich verhoudt tegenover die van mij?
Onze keukens zijn alleen op papier vergelijkbaar ben ik bang. :)

Ik ga voor een keuken van Beda, deze uitgevoerd met houtfineer en Arpa Fenix fronten, veel lades, greeplijsten rondom etc. De huidige geoffreerde prijs voor de kasten is staat een stukje terug, maar ligt boven de totaalprijs van jouw keuken :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
BeaM-R schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:57:
[...]

op de Siemens site kan je makkelijk vergelijken. Vink beiden aan en je krijgt een mooi lijstje met de verschillen. De 65 is sowieso een XXL versie en dus een hoger model.
Ja, zo'n n00b ben ik nu ook weer niet ;) Wat me alleen opviel is dat bij het vergelijken van deze 3 types bij de H800BE onder droogtechniek "Warmtewisselaar" stond en bij de anderen niks.

Overigens zijn het allemaal 815mm hoge apparaten, dus die 65 is niet per definitie een XXL ;)

All in all: het ging me er met name om wat nou het verschil is tussen de IQ300 en IQ500, als er ook IQ300-varianten zijn die dezelfde functies (verlichting, home connect, etc.) hebben. Maar de Zeolith-functie zal de grootste stap zijn dan idd.

[ Voor 17% gewijzigd door Stalensnuitje op 06-02-2022 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:17:
We gaan ijs en weder en prijzen dienende een nieuwe keuken bouwen in ons net aangekochte huis.

Het idee is eiland met een wand erachter.
Zo'n beetje hetzelfde als iedereen dus.

Nu begint de wand in een hoek en loopt door tot een glazen deur of verticaal raam van plafond tot vloer.
Er is ± 320 cm plek.
Dus wij dachten aan 5 hoge kasten naast elkaar.
2 ovens en een koffienis.
Mijn vrouw is niet de grootste maar wel de meest actieve in de keuken.

Ik heb nu 5 redelijk suffige schetjes gemaakt hoe we de wand zouden kunnen indelen.
Niet alle lijnen lopen even strak, maar dat ligt aan mijn skills.
Bij D echter liggen de ovens inderdaad een stuk lager.
Anders kan mijn vrouw er niet zo goed inkijken (denk ik)

Benieuwd welke jullie de beste, mooiste of meest praktische of wat dan ook vinden.

[Afbeelding]
Geen van allen :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_xxFI2LuajCF8LAi-D-03VVgMA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RUzgL2NFMm1oD6mVZqI7It0w.jpg?f=user_large

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
ouwefreaker schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:19:
[...]

Wat ik al schreef, de kleur van spoelbak kwam aardig overeen met de Quooker kraan.
inderdaad niet echt messing maar ook wat donkerder zoals de kraan, Was wel afgelopen week nieuw geplaatst , dus weet natuurlijk niet hoe het er over een jaar uitziet.
Ah sorry, dacht dat je er normale messing kleur bedoelde. Het is idd wel de vraag hoe mooi t zal blijven, misschien wit een iets veiligere keuze 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik denk toch dat E mooier is.
De lijn van het werkblad van de koffienis, die gelijk loopt met de onderkant van de ovens.
Dat lijkt me rustiger.

De andere kastjes, en hoe die precies komen, had ik nog niet ingetekend.
Daar heb ik wel mijn ideeën over.

Edit: Heb die van jou wel opgeslagen als F :)

Edit 2: @Floor-is Waarom vind je jouw ontwerp (F dus) beter of mooier?

[ Voor 12% gewijzigd door Rzaan op 07-02-2022 09:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:38
Hallo, we hebben onze eerste offerte voor een nieuwe keuken binnen. We realiseren ons dat we qua gekozen merk (Siematic) en apparatuur wat meer aan de bovenkant van het middensegment zitten. Hoor graag van jullie of dit enigszins een realistisch bedrag is, ik denk dat er nog wel wat af-onderhandeld kan worden trouwens, we zijn net begonnen met het traject, dit is de eerste offerte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcswIhqnP8vHkysJxCY_OLCkNR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7isgB54u3gqyvcdZ6wriFeiO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTCcX4XXjNjhzOCQ0FyObk_B_Zw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NkQEXWbrL5BPAFKZCpI64JcC.jpg?f=fotoalbum_large

Members only: offerte
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hoor graag jullie feedback! :) Bvd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
olafmol schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:30:
Hallo, we hebben onze eerste offerte voor een nieuwe keuken binnen. We realiseren ons dat we qua gekozen merk (Siematic) en apparatuur wat meer aan de bovenkant van het middensegment zitten. Hoor graag van jullie of dit enigszins een realistisch bedrag is, ik denk dat er nog wel wat af-onderhandeld kan worden trouwens, we zijn net begonnen met het traject, dit is de eerste offerte.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

SLX is heel fraai, maar komt niet heel goed tot z’n recht in een dergelijk opstelling. Vooral bij een eiland vind ik het heel erg mooi.

Die wijnkoeler zou ik niet doen. Onderbreekt de greeplijst van SLX en zou die ook ‘de hoek om’ door laten lopen tot aan de muur.

Is het hout op de renders eiken fineer? Lijkt meer op noten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
SquareOne schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:39:
[...]

SLX is heel fraai, maar komt niet heel goed tot z’n recht in een dergelijk opstelling. Vooral bij een eiland vind ik het heel erg mooi.

Die wijnkoeler zou ik niet doen. Onderbreekt de greeplijst van SLX en zou die ook ‘de hoek om’ door laten lopen tot aan de muur.

Is het hout op de renders eiken fineer? Lijkt meer op noten.
tnx voor je feedback! De render is idd nog van een eerder voorgesteld materiaal, iets matter/grijzer, scherp!

Wat vind je van het offerte bedrag?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Kun je een steelpan kwijt aan de rechterkant van je kookplaat nu? Ik zou daar meer ruimte willen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ladypurple

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

60vw- 80 spoel- 80 lade- 80 lade 80 kookplaat- 60 lade ? Je hebt weinig bewegingsruimte naast de kookplaat.
Geen binnenlade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@olafmol Het is dan wel Siematic, maar ik vind het heel veel geld voor een hele standaard opstelling. Zoals @SquareOne ook al zei, SLX zie ik er niet van af. Die gekke smalle wijnkast maakt in mijn ogen ook dat het er erg goedkoop uitziet.

Ik weet niet hoe gebrand je bent op per se een Siematic willen, maar ik denk dat je met een ander merk (Hacker Systemat) in dezelfde opstelling geld kunt besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Stalensnuitje schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:32:
[...]

Ja, zo'n n00b ben ik nu ook weer niet ;) Wat me alleen opviel is dat bij het vergelijken van deze 3 types bij de H800BE onder droogtechniek "Warmtewisselaar" stond en bij de anderen niks.

Overigens zijn het allemaal 815mm hoge apparaten, dus die 65 is niet per definitie een XXL ;)

All in all: het ging me er met name om wat nou het verschil is tussen de IQ300 en IQ500, als er ook IQ300-varianten zijn die dezelfde functies (verlichting, home connect, etc.) hebben. Maar de Zeolith-functie zal de grootste stap zijn dan idd.
Maar toch niet alle IQ500 hebben zeolith? Volgens mij is dat gewoon optioneel op een IQ500 (en volgens mij ook IQ700 optioneel)

het display ziet er wel iets anders uit dacht ik bij een IQ500 tov IQ300. Het is inderdaad vrij ondoorzichtig wat nu exact het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Vendetta_X schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:07:
[...]

Zeolith drogen en iets zuiniger. Verder redelijk identiek. Binnen de versies nog wat verschil in verlichting en varioscharnier
Er zit verschil in aantal programma's, geluid, energie verbruik en rekken. En de tijdsindicator op de vloer is bij goedkoopste model niet aanwezig. Er zit dus m.i.wel degelijk veel verschil in de machines. Het is maar net waar je belang aan hecht. Zeolith is echt heel fijn, ik had het in mijn oude machine en in mijn nieuwe komt het ook weer.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@olafmol zoals anderen ook al zeggen..Je ziet het er niet aan af dat het Siematic is.. Deze opstelling kan ieder ander merk zijn. Bovenkastjes doen ook afbreuk vind ik persoonlijk. En dat wijn ding.. why ? Koken op die plek lijkt me ook krap.

Is de ruimte een pijpenla qua indeling ? Of kan je nog een L maken oid ?

[ Voor 29% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 07-02-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
joostbo schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:14:
[...]

Maar toch niet alle IQ500 hebben zeolith? Volgens mij is dat gewoon optioneel op een IQ500 (en volgens mij ook IQ700 optioneel)

het display ziet er wel iets anders uit dacht ik bij een IQ500 tov IQ300. Het is inderdaad vrij ondoorzichtig wat nu exact het verschil is.
In de SN65ZX zijn de rekken ook anders,kan je volgens mij lade ook nog erin kwijt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
mevrouwKees_1 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:42:
[...]

In de SN65ZX zijn de rekken ook anders,kan je volgens mij lade ook nog erin kwijt
Bij IQ300 modellen kun je ook een besteklade kwijt bovenin (optioneel net als bij de iq500)

Wij hebben nu een IQ500 moeten kiezen ivm push to open, dat is niet beschikbaar op de IQ300 waar onze initiele keuze naar toe ging. ivm vaatwasser op hoogte geven wij ook niets om tijd indicatie.
We hebben nu een IQ500 vaatwasser die net als de IQ300 vaatwasser die we op het oog hadden binnenverlichting heeft, 3e besteklade (optioneel) home connect en andere functionaliteiten. Qua functionaliteiten vrijwel geen verschil. Zover als het nu lijkt hebben we alleen als extra de push-to-open, tijdindicatie op vloer (gebruiken we niet) en 2 extra programma's waarvan ik mij af vraag of ik die 2 extra echt ga gebruiken. verder lijken het qua specs vrijwel exact het zelfde maar heb niet naar energieverbruik/gewicht of andere technische zaken gekeken. Mogelijk zit daar inderdaad wel nog iets van verschil in.

In de adviesprijs zit wel 450 euro verschil in

En die 1 kw per 100 cyclus dat een IQ500 zuiniger is moet de vaatwasser meer dan 21.000x draaien om dat financieel rendabel te maken. Dus daar zit het hem ook niet in :P

[ Voor 13% gewijzigd door joostbo op 07-02-2022 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Bedankt voor de reacties, ik was al bang dat ik de Captain Obvious pet nog op had :+ Voor een paar tientjes extra (op de adviesprijs) wordt de SN63H800BE veranderd in een SN63E800BE en daarvoor krijg je dan een tijdsindicator op de vloer én auto-open op de deur na afloop van het programma. En dát levert dan weer een kortere programmatijd op, zal wel sneller drogen op die manier.

Ik heb de informatie trouwens opgedoken door de handleidingen te bestuderen, dus het punt v.w.b. ondoorzichtige informatie is bij dezen (anekdotisch) bewezen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Borioli
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Ik snap de reacties van anderen wel dat het siematic er niet vanaf spat. Ik zou hem alleen willen omdraaien. Los van die wijnkast, vind ik het wel een zeker klasse en rust uitstralen. Als je eenmaal die SLX greep gezien en geprobeerd hebt, valt al het andere wat tegen. Mijn ervaring dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:52

ChUcKiE

Dus........

Stalensnuitje schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:16:
Bedankt voor de reacties, ik was al bang dat ik de Captain Obvious pet nog op had :+ Voor een paar tientjes extra (op de adviesprijs) wordt de SN63H800BE veranderd in een SN63E800BE en daarvoor krijg je dan een tijdsindicator op de vloer én auto-open op de deur na afloop van het programma. En dát levert dan weer een kortere programmatijd op, zal wel sneller drogen op die manier.

Ik heb de informatie trouwens opgedoken door de handleidingen te bestuderen, dus het punt v.w.b. ondoorzichtige informatie is bij dezen (anekdotisch) bewezen ;)
Bij de keukenzaak waar wij de keuken van geleverd gaan krijgen werd juist afgeraden om een auto-open optie te doen, omdat het bovenliggende hout van de keukenkast er wellicht niet tegen die hete dampen kan.
Geen idee hoe ernstig het daadwerkelijk in de praktijk is hoor.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
ChUcKiE schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:30:
[...]

Bij de keukenzaak waar wij de keuken van geleverd gaan krijgen werd juist afgeraden om een auto-open optie te doen, omdat het bovenliggende hout van de keukenkast er wellicht niet tegen die hete dampen kan.
Ik heb dit ook wel eens gehoord/gelezen. Maar weet niet of dit nog uit de tijd kwam van loslatende folies en matige fineer. Mogelijk dat huidige keukenkasten/werkbladen daar geen problemen meer mee hebben. Ben wel benieuwd, wij hebben die functie ook straks. (is overigens softwarematig ook uit te zetten dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:42
louzy82 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:58:
[...]

Ik moest opzoeken wat een vacumeerlade was.... maar, klinkt wel interessant.
Vind je het een nuttige toevoeging aan je keuken?
Zeker. Voor sous vide garen ideaal. Niet goedkoop trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Borioli schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:26:
[...]

Ik snap de reacties van anderen wel dat het siematic er niet vanaf spat. Ik zou hem alleen willen omdraaien. Los van die wijnkast, vind ik het wel een zeker klasse en rust uitstralen. Als je eenmaal die SLX greep gezien en geprobeerd hebt, valt al het andere wat tegen. Mijn ervaring dan.
Serieuze vraag, ik heb ze niet allebei geprobeerd. Wat maakt het heel anders _in gebruik_ dan bijvoorbeeld Pronorm Y-line? Zo op de foto's afgaand vind ik het daar vrij veel gelijkenissen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
Streamz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:52:
[...]

Zeker. Voor sous vide garen ideaal. Niet goedkoop trouwens.
Ideaal inderdaad! In de horeca gebeurd dit zeer veel. Hier thuis gewoon een dingetje van de Lidl van 30 euro die het al jaren perfect doet bij wekelijks gebruik. Lang niet zo mooi en fijn als die van siemens bijvoorbeeld, maar die kost dan ook veel meer dan 2000 euro (na fikse korting) :P Het is wel een ultiem luxe dingetje.

Keukenzaak had nog nooit zo'n inbouw vacumeerlade verkocht, maar blijkbaar zijn er wel mensen die het kiezen :) Als ik een fors hoger budget had en voor de ultieme keuken ging, kwam dit er ook gewoon in

[ Voor 6% gewijzigd door joostbo op 07-02-2022 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borioli
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2024
Greebs schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:53:
[...]

Serieuze vraag, ik heb ze niet allebei geprobeerd. Wat maakt het heel anders _in gebruik_ dan bijvoorbeeld Pronorm Y-line? Zo op de foto's afgaand vind ik het daar vrij veel gelijkenissen mee hebben.
Ik heb meerdere geprobeerd wo ook de Y-line. SLX heeft schuine geribbelde greep. Werkt superfijn en natuurlijk zonder dat je vingers in t gedrang komen. De verlichting in/ achter de greep is subtiel maar ozo gaaf. Horizontaal dan; in verticale greep lijst vind ik t wat ordinair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
@Greebs Hier ben ik het eens met @Borioli, die SLX greeplijst is wel echt heel fijn. Al is het meer een 'marginaal' verschil dan een wereld van verschil in gebruik. In looks daarintegen, is het m.i. wel significant mooier, maar dat is een kwestie van smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
SquareOne schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:31:
@Greebs Hier ben ik het eens met @Borioli, die SLX greeplijst is wel echt heel fijn. Al is het meer een 'marginaal' verschil dan een wereld van verschil in gebruik. In looks daarintegen, is het m.i. wel significant mooier, maar dat is een kwestie van smaak.
SLX heeft hier ook (hoog) op de lijst gestaan. Greep is fijn, materialen zijn super. Het is net als met duurdere auto's, het zijn vele kleine details die het totaalplaatje wel echt het verschil maken. Ik zie wel waar de meerwaarde in zit en het is net of je dat waard vind of niet.

Voor ons was het prijsverschil ook een groot verschil, te groot voor ons. (duitsland) Ik vond het het uiteindelijk niet waard, hoe mooi het ook was. heb niet het idee dat het qua materialen en duurzaamheid zoveel beter is dan bijvoorbeeld een Hacker. Ergens is er een grens. Maar mooi is het zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Ladypurple schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:33:
[...]

60vw- 80 spoel- 80 lade- 80 lade 80 kookplaat- 60 lade ? Je hebt weinig bewegingsruimte naast de kookplaat.
Geen binnenlade?
ehh...ik probeer het te snappen :) Je bedoelt minder brede kasten/lades, maar dan wat meer?

Ja die kookplaat is een ding, er zit bij ons halverwege een stuk muur waar de oude buitenmuur zat en nu de uitbouw is aangebouwd, en we moeten daar om een stukje dat uitsteekt heenwerken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Alic3 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:08:
@olafmol Het is dan wel Siematic, maar ik vind het heel veel geld voor een hele standaard opstelling. Zoals @SquareOne ook al zei, SLX zie ik er niet van af. Die gekke smalle wijnkast maakt in mijn ogen ook dat het er erg goedkoop uitziet.

Ik weet niet hoe gebrand je bent op per se een Siematic willen, maar ik denk dat je met een ander merk (Hacker Systemat) in dezelfde opstelling geld kunt besparen.
We hebben andere merken "geprobeerd" en het is lastig uit te leggen, maar het gevoel en de details vonden we bij Siematic toch het beste "voelen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Aantal dingen die jammer zijn aan Siematic, waarmee ze m.i. zich nog wat meer kunnen onderscheiden:
  • Maatwerk korpushoogte; nu enkel een 78cm hoge korpus. Je krijgt dus vrijwel altijd een hoge plint
  • Korpuskleuren; nu altijd wit. Persoonlijk zou het voor mij geen dealbreaker zijn, maar voor een hoop mensen in dit topic is het dat wel
  • Materialen: ze hebben bijv. geen Fenix fronten en een relatief beperkt aantal kleuren. Al bieden ze tegenwoordig ook de optie aan om fronten in een kleur naar keuze te spuiten (met bijbehoren prijskaartje..)
Waarin ze wel onderscheidend zijn:
• SLX greeplijst
• Multimatic systeem en accessoires: heel veel fancy accessoires
• Afdichtrubbers: op de korpus zit bij elk front een rubber waardoor de deur en de kast heel mooi aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
olafmol schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:44:
[...]

ehh...ik probeer het te snappen :) Je bedoelt minder brede kasten/lades, maar dan wat meer?

Ja die kookplaat is een ding, er zit bij ons halverwege een stuk muur waar de oude buitenmuur zat en nu de uitbouw is aangebouwd, en we moeten daar om een stukje dat uitsteekt heenwerken...
Heb je de afmetingen van de ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
mevrouwKees_1 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:41:
@olafmol zoals anderen ook al zeggen..Je ziet het er niet aan af dat het Siematic is.. Deze opstelling kan ieder ander merk zijn. Bovenkastjes doen ook afbreuk vind ik persoonlijk. En dat wijn ding.. why ? Koken op die plek lijkt me ook krap.

Is de ruimte een pijpenla qua indeling ? Of kan je nog een L maken oid ?
Dat is precies onze uitdaging: geen ruimte, het is een jaren 30 huis waar een uitbouw is aangebouwd, en waar we "om" een stukje muur van de oude buitenmuur moeten heenwerken als we het keukenblad willen doortrekken. De huidige keuken is nu opgesplitst in een kookgedeelte met een Smeg gasfornuis/oven, spoelbak en koelvriescombi. Links daarvan is de uitbouw, met een "snijkeuken" met 2x 90cm brede kasten met 2 lades, en de afwasmachine. We willen deze 2deling dus nu vermijden en er 1 doorlopende keuken van maken, maar het is echt passen en meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Borioli schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:26:
[...]

Dat was ook onze ervaring. We hebben Kvik, Häcker, Systemat, Next 125 keukens "bevoeld", en het is lastig uit te leggen, maar bij Siematic hadden we direct het juiste gevoel waar we dat bij de andere merken niet hadden. Ik vermoed kwestie van focus op details oid. Is idd erg subjectief en lastig uit te leggen of te rationaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
SquareOne schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:47:
[...]

Heb je de afmetingen van de ruimte?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4zRCD22Cu0crLWbVtb67LhIDI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqQnV02r5QX2xAY7ctwXZcxP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Roept alleen maar meer vragen op :+ Binnematen?
  • Tussen buitenmuur en deur van hal ca 100cm?
  • Hoe ver tot de uitbouw begint vanaf muurtje bij WC?
  • Op je render lijkt er alleen een soort 'paal' te staan, maar op de plattegrond lijkt de hele muur van de aanbouw naar binnen te vallen?
  • Hoe breed en hoe diep is de paal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
olafmol schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:44:
[...]

Het ziet er gelikt uit die 120 laden, maar ik denk dat ze in het gebruik niet makkelijk zijn, gevuld te log. De eerste reden is het gebrek aan ruimte dat je naast de kookplaat hebt. Ook hoop niet dat dit het advies van de keukenzaak was...... daarom het idee om daar een 60 van te maken, net als de 60 aan het begin. Met zoveel ruimte zou ik niet tevreden zijn met 20.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trussardi99
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-08 20:34

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Leuk om de reacties op je post te lezen, wat ik vaak lees is dat de meeste Tweakers Siematic te duur vinden en de prijs niet in de uitstraling van de keuken terugzien.
Maar een foto kan nooit de werkelijke uitstraling weergeven, dat zie en voel je pas wanneer je de keuken ziet en aanraakt.
En ja dat is dus iets wat een ieder op een andere manier ervaart en dat bepaalt grotendeels of je een Siematic SLX de meerprijs waard vindt tov een ander merk.

Wat betreft de kasten prijzen:
Een 120 cm SLX kast in kunststof kost 1600,-
Dezelfde kast in 80cm. 1100,-
Greeplijst met verlichting iets van. 1600,-
Plint en zijpanelen. 1000,-
Totaal zit je voor het lage deel op rond de 8500,-

Dat betekent dat je hoge,kasten incl de fineerbekleding van de koof op 5k zit.
Dit komt vooral doordat fineer bij Siematic reteduur is, prijsgroep 7
Wanneer je naar kunststof houtblok zou gaan bespaar je je zo 2k maar fineer is natuurlijk wel veel mooier.

Mijn ervaring is dat naast de “normale” kortingen op de apparatuur 10% mogelijk is op de kasten.

Overigens:
-Geen vaatwasser?
-Ik zou het blad verdiepen naar 70 cm
-Die wijnkast; hmmm :(
-3x 120 is wel veel van het goede, 120 cm kan soms ook onhandig breed zijn.
Ik zou eens proberen dezelfde lengte in te delen met wat smallere kasten.
- ik zou de lage kasten upgraden naar Smartlaque, dit is prijsgroep 1 en kost je iets van 120 tot 150 per kast
Extra maar is de meerprijs waard kwa look en feel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Wij hebben op het moment (een goedkope keuken met) ook 120 lades, die nokvol zit met borden, ovenschalen e.d. je merkt er niks aan qua gewicht. Het enige is dat het niet praktisch is als 1 iemand aan het koken is en de ander de vaatwasser uitruimen. Vandaar dat we nu voor 2x 90 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 22:28
ChUcKiE schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:30:
[...]
Misschien afhankelijk van het materiaal dat je erboven hebt zitten, maar bij mij is er na ruim 1,5 jaar helemaal niets te zien van beschadiging/loslaten. Klep gaat dan ook wel ca 10-12 cm open, mogelijk dat dat in het verleden minder groot was. Hete lucht gaat er riant langs, en sowieso gaat de klep pas open nadat de machine al een tijdje klaar is. Dus geen stoomwolken die je wel hebt als je de machine zelf opent als programma is afgelopen. Denk dat dat ook een belangrijk verschil is.
Vaat komt ook kurkdroog uit de machine, dat is bij programma’s waar de auto-open is uitgeschakeld niet zo. Moet het dan ook altijd nog even aan de lucht drogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
SquareOne schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Roept alleen maar meer vragen op :+ Binnematen?
  • Tussen buitenmuur en deur van hal ca 100cm?
  • Hoe ver tot de uitbouw begint vanaf muurtje bij WC?
  • Op je render lijkt er alleen een soort 'paal' te staan, maar op de plattegrond lijkt de hele muur van de aanbouw naar binnen te vallen?
  • Hoe breed en hoe diep is de paal?
Ik ga straks even meten en kom erop terug, dank voor het meedenken alvast in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Ladypurple schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:09:
[...]

Het ziet er gelikt uit die 120 laden, maar ik denk dat ze in het gebruik niet makkelijk zijn, gevuld te log. De eerste reden is het gebrek aan ruimte dat je naast de kookplaat hebt. Ook hoop niet dat dit het advies van de keukenzaak was...... daarom het idee om daar een 60 van te maken, net als de 60 aan het begin. Met zoveel ruimte zou ik niet tevreden zijn met 20.
Is wel het advies van de keukenzaak...maar alles is natuurlijk aan te passen. Wat bedoel je met "tevreden met 20"?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pingu007
  • Laatst online: 17-09 11:34
Nou oa. @mevrouwKees_1 @SquareOne @Toke_gt @Barry|IA

Dit is het definitieve ontwerp, de 3D is niet top en de onderbouw wijnklimaatkast is beter afgewerkt in het echt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xINmTvrHCjTiCURPkSwBYcXa-zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEHYvn5cZ18RLBiMYbvxsLim.jpg?f=fotoalbum_large

Nobilia grafietzwart ultramat (961)
Werkblad Evora Ceramics Spectacle https://www.dekkerzevenhu...ectacle-_z1.206-spectacle
AEG Vaatwasser FSB53627P
AEG Full Steam Oven BSK798280T
AEG Koel/vries No Frost SCE819E5TS
Novy Easy Pro 1851 kookplaat
Wijnklimaatkast Exquisit (Maar ga ik zelf nog voor shoppen om die te vervangen en zelf aan te leveren)
Lanesto kraan/zeeppomp/spoelbak

Prijs 17.4k bij Superkeukens

Uiteindelijk zeer blij met het resultaat en toch gewoon alles zwart gedaan, icm dit (vrij extreme blad) geeft dat het mooiste resultaat!
Er veel zin in juli als de oplevering waarschijnlijk is!

Iedereen bedankt voor zin hulp en feedback :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
olafmol schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:29:
[...]

Is wel het advies van de keukenzaak...maar alles is natuurlijk aan te passen. Wat bedoel je met "tevreden met 20"?
Bij een 120 kast en 80 kooplaat houd je weerszijden 20 over, dat werkt gewoon niet lekker. Je wilt daar stelen kwijt, je eigen arm en wat neer kunnen leggen. Denk er aan dat je oven koelkast ook aan die kant zit. Ruimte om daar even wat neer te zetten als je wat in schenkt. Ik zet daar bijv even de ovenschaal neer als ie en en uit de oven gaat.
Ik heb nog een goed naar je render gekeken en snap nu de situatie als je kijkt naar de ‘diepte’ van de kolom. Ga je het werkblad aan de rechterzijde verdiepen.... o, ja daar had je ook de maten van gegeven. ( nog even kijken) Ik vind de bovenkast in combinatie met het accent op die kolom juist erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Trussardi99 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:42:
[...]

Leuk om de reacties op je post te lezen, wat ik vaak lees is dat de meeste Tweakers Siematic te duur vinden en de prijs niet in de uitstraling van de keuken terugzien.
Maar een foto kan nooit de werkelijke uitstraling weergeven, dat zie en voel je pas wanneer je de keuken ziet en aanraakt.
En ja dat is dus iets wat een ieder op een andere manier ervaart en dat bepaalt grotendeels of je een Siematic SLX de meerprijs waard vindt tov een ander merk.

Een 120 cm SLX kast in kunststof kost 1600,-
Dezelfde kast in 80cm. 1100,-
Greeplijst met verlichting iets van. 1600,-
Plint en zijpanelen. 1000,-
Totaal zit je voor het lage deel op rond de 8500,-

Dat betekent dat je hoge,kasten incl de fineerbekleding van de koof op 5k zit.
Dit komt vooral doordat fineer bij Siematic reteduur is, prijsgroep 7
Wanneer je naar kunststof houtblok zou gaan bespaar je je zo 2k maar fineer is natuurlijk wel veel mooier.

Mijn ervaring is dat naast de “normale” kortingen op de apparatuur 10% mogelijk is op de kasten.

Overigens:
-Geen vaatwasser?
-Ik zou het blad verdiepen naar 70 cm
-Die wijnkast; hmmm :(
-3x 120 is wel veel van het goede, 120 cm kan soms ook onhandig breed zijn.
Ik zou eens proberen dezelfde lengte in te delen met wat smallere kasten.
- ik zou de lage kasten upgraden naar Smartlaque, dit is prijsgroep 1 en kost je iets van 120 tot 150 per kast
Extra maar is de meerprijs waard kwa look en feel.
tnx!

Vaatwasser hadden we nog, 2 jaar geleden nieuwe gekocht.

Als we het blad verdiepen wordt het vrees ik wel erg krap in de breedte, lijkt me wel fijn als we nog met 2 personen achter elkaar langs kunnen lopen...

In hoeverre is smartlaque anders dan "lotuswit mat"? En bedoel je dan voor de kasten onder het werkblad of de kasten aan de muur boven? Is het niet te druk om verschillende materialen te gebruiken voor kastjes aan de muur en de ladekasten? Of bedoel je voor alles wat "wit" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Ladypurple schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Bij een 120 kast en 80 kooplaat houd je weerszijden 20 over, dat werkt gewoon niet lekker. Je wilt daar stelen kwijt, je eigen arm en wat neer kunnen leggen. Denk er aan dat je oven koelkast ook aan die kant zit. Ruimte om daar even wat neer te zetten als je wat in schenkt. Ik zet daar bijv even de ovenschaal neer als ie en en uit de oven gaat.
Ik heb nog een goed naar je render gekeken en snap nu de situatie als je kijkt naar de ‘diepte’ van de kolom. Ga je het werkblad aan de rechterzijde verdiepen.... o, ja daar had je ook de maten van gegeven. ( nog even kijken) Ik vind de bovenkast in combinatie met het accent op die kolom juist erg mooi.
De kookplaat is voor zover ik kan zien 90cm breed (52 x 91,2 x 5,1 cm). Onze huidige Smeg fornuis staat ook meer naar links, helemaal tegen die "muur-scheiding" aan. Maar omdat we nu ook een dubbele hoge kast hebben, komt er in de "rechterkant" van de keuken effectief minder ruimte. En als ik het goed begrijp hebben ze de kookplaat proberen uit te lijnen met de brede 120cm lade. Dan blijft er weinig optie over. Ik ben ook van mening dat die kookplaat echt meer naar links moet, vanwege de redenen die jullie aangeven (plek om spullen neer te zetten). Wat is daar minimaal gangbaar qua ruimte rechts van de kookplaat? Lijkt me dat je toch zeker wel 50cm wilt hebben om pannen ed neer te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
olafmol schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:37:
[...]

tnx!

Vaatwasser hadden we nog, 2 jaar geleden nieuwe gekocht.

Als we het blad verdiepen wordt het vrees ik wel erg krap in de breedte, lijkt me wel fijn als we nog met 2 personen achter elkaar langs kunnen lopen...

In hoeverre is smartlaque anders dan "lotuswit mat"? En bedoel je dan voor de kasten onder het werkblad of de kasten aan de muur boven? Is het niet te druk om verschillende materialen te gebruiken voor kastjes aan de muur en de ladekasten? Of bedoel je voor alles wat "wit" is?
Ik Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHU81Ig-c3WcLEhpEuADDcUVro4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvD2ebOyEHfdJZr95pV91TO3.jpg?f=fotoalbum_large
Nig even terug gelezen en snap het toch niet. De kolom is aan de rechterzijde dieper dan aan de linkerzijde. Als je het blad dan over de hele lengte op 63,5 zet dan past dat toch niet, want er is toch verschil tussen a en b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:56
Ik heb in november een nieuwe keuken gekregen. Helaas ging niet alles in één keer goed; kan gebeuren. Over drie dingen zou ik jullie mening/feedback waarderen. We zijn ruim in februari, maar nog niet alles is opgelost. Communiceren is moeizaam. Hij is niet onwelwillend, maar heeft het gewoon te druk. Maar dat is dan weer niet mijn probleem.

(1) Hoe kan ik hem onder druk zetten? Ik neem aan via een ingebrekestelling waarin ik nakoming van de overeenkomst vorder binnen redelijke termijn. Maar wat als hij zijn schouders ophaalt en zegt 'pech, ik regel het wanneer ik wil'. Dan houden mijn drukmiddelen wel op, denk ik zo. Klopt dat?

Uiteindelijk kan een rechter wel nakoming opleggen, maar dat wordt een lang proces en daar zit ik helemaal niet op te wachten. En dan nog, als hij dan zijn schouders ophaalt, dan heb ik nog niets. Ik lijd in principe ook geen schade. Heb alleen een keuken waar het nodige aan ontbreekt (denk aan: kastdeur, plinten, kitwerk).

(2) Een hele specifieke vraag over een oplossing die de keukenverkoper heeft voorgesteld:
We hebben van Nolte deze kast gekregen om onderin deze vriezer in te bouwen. Dat zou moeten kunnen, maar in de praktijk werkt dat dus niet. Het scheelt een paar milimeter maar de vriezer past er niet in. Volgens de keukenverkoper ligt het aan de kast (te klein) en niet aan de vriezer (oplossing kan dus niet zijn: andere vriezer). Boven de vriezer zit de oven. Nu stelt hij voor om de plank waar de oven op rust te verwijderen en de oven met L-profielen in de kast te monteren. Daardoor wint hij de dikte van de plank, wat voldoende is om de vriezer te monteren. Vervolgens werkt hij de kast zodanig af dat er niets meer te zien is van deze aanpassing. Ik hink op twee gedachten:
1. Boeie... als het stevig is en ik zie er niets van, dan maakt het mij niet uit
2. Doe ff normaal... je gaat toch niet in mijn nieuwe keuken zagen

(3) Bij het plaatsen van wangen tussen kast en keukenblad zijn de wangen beschadigd geraakt. Een enkele diepe kras en een paar lichtere krassen. Wat is hier een redelijke oplossing? Geld (wat is redelijk)? Een nieuwe wang (zie eerste punt: hoe lang gaat dat duren? Plus weer een hele keuken die gedemonteerd moet worden etc)? Iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Ladypurple schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:44:
[...]

Ik [Afbeelding]
Nig even terug gelezen en snap het toch niet. De kolom is aan de rechterzijde dieper dan aan de linkerzijde. Als je het blad dan over de hele lengte op 63,5 zet dan past dat toch niet, want er is toch verschil tussen a en b?
ah ik zie het al, op de bouwtekeningen staat nog een tussenmuur, we hebben de tussenmuur eruit laten halen, zodat het nu een open keuken is (het rechtergedeelte dus, a op jouw tekening). Het linkergedeelte (links van de muur, b op jouw tekening) is in een aanbouw, en daar heb je dus wel een muur/raam in je rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
olafmol schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:51:
[...]

ah ik zie het al, op de bouwtekeningen staat nog een tussenmuur, we hebben de tussenmuur eruit laten halen, zodat het nu een open keuken is (het rechtergedeelte dus, a op jouw tekening). Het linkergedeelte (links van de muur, b op jouw tekening) is in een aanbouw, en daar heb je dus wel een muur/raam in je rug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSJyP5Tt_F3Y7XEnOSs61gRo-ck=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zIvLnl7gGwC3dAfwXrRNrpvG.jpg?f=user_large
Dit is dus nu gelijk? En die 183 is de afstand vanaf de kasten tot de kolom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Ladypurple schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:03:
[...]

[Afbeelding]
Dit is dus nu gelijk? En die 183 is de afstand vanaf de kasten tot de kolom?
De achterwand in de uitbouw staat wat verder naar voren, dus in het voorstel is gesproken over de diepte van het werkblad daar wat minder diep te maken zodat ze "gelijk uitkomen".

De 183 is inderdaad de breedte vanaf de 2 hoge kasten helemaal rechts, tot de kolom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
olafmol schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:11:
[...]

De achterwand in de uitbouw staat wat verder naar voren, dus in het voorstel is gesproken over de diepte van het werkblad daar wat minder diep te maken zodat ze "gelijk uitkomen".

De 183 is inderdaad de breedte vanaf de 2 hoge kasten helemaal rechts, tot de kolom.
Die maten zijn in de gegevens die je gegevn hebt beide 63,5, houd daar goed vinger aan de pols!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Ladypurple schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:19:
[...]

Die maten zijn in de gegevens die je gegevn hebt beide 63,5, houd daar goed vinger aan de pols!
tnx! Ja gelukkig staat dit ook nog in de offerte:

2.55 Verandering bladdiepte
1.85 Verandering bladdiepte
1 Rechte koppeling
1 Kolomuitsparing
1 Extra randafwerking
1 Uitsparing VLAKINBOUW t.b.v. spoelbak 1 Uitsparing OPBOUW t.b.v. kraan
1 Uitsparing OPBOUW t.b.v. kookplaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
Even 2 vragen:
1. Kan een bora kookplaat (pura) bovenop 2 kasten? In het paneel tussen de kasten moet dus een sparing worden gemaakt.
2. Kan een Quooker in een ladekast? Volgens mij moet je dit niet willen i.v.m. ruimteverlies, maar de vraag is even of het uberhaupt mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Vendetta_X schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:27:
Even 2 vragen:
1. Kan een bora kookplaat (pura) bovenop 2 kasten? In het paneel tussen de kasten moet dus een sparing worden gemaakt.
2. Kan een Quooker in een ladekast? Volgens mij moet je dit niet willen i.v.m. ruimteverlies, maar de vraag is even of het uberhaupt mogelijk is.
Volgens mij moet je beide niet willen.
1) Theoretisch kan het als de keukenzaak zin heeft om deze uitsparing te maken tijdens het plaatsen. Maar het tast de stevigheid van de korpus aan, dus ik zou het niet aanraden. Daarnaast: zo verlies je de ruimte in de bovenste lades van 2 kasten... erg zonde.
2) Afhankelijk van het merk kun je de lades (laten) inkorten, dan past de quooker er achter. Maar zoals je zelf al aangeeft, zonde van de ruimte.

Plaats anders je plattegrond/renders/beoogde opstelling, dan kunnen mensen meedenken met oplossingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:04
Sleepoog schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:49:
Ik heb in november een nieuwe keuken gekregen. Helaas ging niet alles in één keer goed; kan gebeuren. Over drie dingen zou ik jullie mening/feedback waarderen. We zijn ruim in februari, maar nog niet alles is opgelost. Communiceren is moeizaam. Hij is niet onwelwillend, maar heeft het gewoon te druk. Maar dat is dan weer niet mijn probleem.

(1) Hoe kan ik hem onder druk zetten? Ik neem aan via een ingebrekestelling waarin ik nakoming van de overeenkomst vorder binnen redelijke termijn. Maar wat als hij zijn schouders ophaalt en zegt 'pech, ik regel het wanneer ik wil'. Dan houden mijn drukmiddelen wel op, denk ik zo. Klopt dat?

Uiteindelijk kan een rechter wel nakoming opleggen, maar dat wordt een lang proces en daar zit ik helemaal niet op te wachten. En dan nog, als hij dan zijn schouders ophaalt, dan heb ik nog niets. Ik lijd in principe ook geen schade. Heb alleen een keuken waar het nodige aan ontbreekt (denk aan: kastdeur, plinten, kitwerk).
Zoals je zelf hier al aangeeft kun je na een ingebrekestelling nog een brief sturen dat hij nu in verzuim is en je verdere juridische stappen gaat ondernemen. M.a.w.: dagvaarden. Dit is idd een heel gedoe en kost je tijd + geld, dus voor zoiets doe je dat niet snel. Het punt is dat elke keukenboer dit weet en dat ze er daarom niet zo bang voor zijn.
Been there done that overigens, niet met een keuken maar een geschil met een aannemer gehad tot aan de rechter uiteindelijk :+ Niet fijn nee..
(2) Een hele specifieke vraag over een oplossing die de keukenverkoper heeft voorgesteld:
We hebben van Nolte deze kast gekregen om onderin deze vriezer in te bouwen. Dat zou moeten kunnen, maar in de praktijk werkt dat dus niet. Het scheelt een paar milimeter maar de vriezer past er niet in. Volgens de keukenverkoper ligt het aan de kast (te klein) en niet aan de vriezer (oplossing kan dus niet zijn: andere vriezer). Boven de vriezer zit de oven. Nu stelt hij voor om de plank waar de oven op rust te verwijderen en de oven met L-profielen in de kast te monteren. Daardoor wint hij de dikte van de plank, wat voldoende is om de vriezer te monteren. Vervolgens werkt hij de kast zodanig af dat er niets meer te zien is van deze aanpassing. Ik hink op twee gedachten:
1. Boeie... als het stevig is en ik zie er niets van, dan maakt het mij niet uit
Als het op die manier netjes en degelijk opgelost kan worden zou ik er persoonlijk wel voor in zijn denk ik, aangezien het je ook het minst 'gedoe' geeft. Waar ik echter dan wel garantie op zou willen is de stevigheid en het feit dat je een oven en vriezer boven elkaar kan monteren zonder speciaal tussenschot. Er komt veel hitte van zo'n oven vrij dus weet niet of dat zo fijn/goed is..
(3) Bij het plaatsen van wangen tussen kast en keukenblad zijn de wangen beschadigd geraakt. Een enkele diepe kras en een paar lichtere krassen. Wat is hier een redelijke oplossing? Geld (wat is redelijk)? Een nieuwe wang (zie eerste punt: hoe lang gaat dat duren? Plus weer een hele keuken die gedemonteerd moet worden etc)? Iets anders?
Deze snap ik even niet. Kun je niet gewoon zo'n wang vervangen? Dat is toch een (extra) zijpaneel van een kast? Moet daar echt een keuken voor afgebroken worden? Als die vervangen kunnen worden zou ik daarvoor kiezen denk ik, wat heb je aan een paar tientjes met vervolgens voor de komende 20 jaar beschadigde kastdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
Vendetta_X schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:27:
Even 2 vragen:
- Kookplaat mt afzuiging boven 2 kasten is hier al vaker ter sprake gekomen. Alles kan, maar moet je niet willen. Denk dat de meeste keukenzaken dit ook afraden. Je gaat flink in de constructie zaken, kost veel tijd, kost stevigheid en je hebt in 2 kasten de beperking van de afzuiging.

- Quooker in ladenkast kan prima. Wij hebben het ook, fabrikanten hebben daar een speciale ladekast voor gemaakt zodat de beschikbare ruimte nog steeds vrijwel maximaal benut word. Dat ding zit er nu eenmaal, of het nu een kast of lade is. Het kost je sowieso ruimte. Maar ligt ook een beetje aan de rest van het design van de keuken of je dit wil of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:56
remzor schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:32:
[...]
Deze snap ik even niet. Kun je niet gewoon zo'n wang vervangen? Dat is toch een (extra) zijpaneel van een kast? Moet daar echt een keuken voor afgebroken worden?
De volgorde van links naar rechts is:
Hoge kast
Apothekerskast
Hoge kast met inbouwapparatuur
Wang
Lage kast met werkblad (koffiehoek)
Wang
Hoge kast met inbouwapparatuur
Apothekerskast
Hoge kast (met koel/vriescombi)

Ik heb me laten vertellen dat je de wang er niet 'zomaar' tussenuit haalt. En als alles er uit gehaald zou moeten worden dat het dan niet zo strak meer in elkaar gezet kan worden. Nu is dat enerzijds niet mijn probleem (immers, je levert maar wat je belooft), maar aan de andere kant heb ik eigenlijk geen zin om weer in de troep te zitten. Plus dat gezeur eromheen. Ik geef hier eigenlijk al antwoord op mijn eigen vraag, I know...

De garantie op oven/vriezer vraag ik uiteraard wel (eerst garanderen, dan zagen ;) ). Dank voor het aanstippen.

Alles bij elkaar een hoop negatieve energie en het neemt het plezier van een nieuwe keuken ook wel voor het grootste deel weg eerlijk gezegd. Dat was vooraf niet helemaal het idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:38
Huisje1 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:49:
[...]

Ah sorry, dacht dat je er normale messing kleur bedoelde. Het is idd wel de vraag hoe mooi t zal blijven, misschien wit een iets veiligere keuze 🤔
Wit wordt ook vies , ook daarin komt aanslag.
En met een stenen (composit bak) moet je weer uitkijken met een quooker dat je die niet te lang de kokende kraan laat lopen, want dan komen er toch echt scheuren in.ook graniet spoelbak kan dat niet hendelen
Tja wat blijft eigenlijk mooi , niets is zaligmakend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:01:
[...]

Ik denk toch dat E mooier is.
De lijn van het werkblad van de koffienis, die gelijk loopt met de onderkant van de ovens.
Dat lijkt me rustiger.

De andere kastjes, en hoe die precies komen, had ik nog niet ingetekend.
Daar heb ik wel mijn ideeën over.

Edit: Heb die van jou wel opgeslagen als F :)

Edit 2: @Floor-is Waarom vind je jouw ontwerp (F dus) beter of mooier?
1. E had ik nog niet gezien
2. Gemak in gebruik
3. Je maakt een hoge kast beschikbaar voor een vriezer of opslag of nog iets anders :)

Met jouw ruimte (10x11m toch?) kan je echt onwijs gave dingen doen. Mag ik vragen hoe je budget is en wat je nog meer in de ruimte wilt doen?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizeerik
  • Laatst online: 22:39
Wat zouden jullie doen:
- Wit marmerlook keramieken blad
- Bora PUXU kookplaat

Opbouw of inbouw met kitrand en als het inbouw is dan welke kleur kitrand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Sleepoog schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:49: Hij is niet onwelwillend, maar heeft het gewoon te druk. Maar dat is dan weer niet mijn probleem.
(1) Hoe kan ik hem onder druk zetten?
Als hij niet onwelwillend is, zou ik proberen toch met hem tot overeenstemming te komen. Als je met een ingebrekestelling komt, zet je hem onder onaangename druk en haakt hij mogelijk helemaal af. Of hij vergoedt jou een deel van de kosten en dan mag je het zelf uitzoeken. Als je keuken wel functioneert, zou ik een termijn afspreken waarbinnen hij het gefixt moet hebben. Bijvoorbeeld voor 1 april. En of hij dat dan in zes keer een uurtje doet of op een dag alles, boeit niet, als het maar binnen die termijn gefixt wordt. Doet hij dat niet, dan wel die ingebrekestelling (en ook wel nu aangeven dat dat de volgende stap is, maar dat je dat liever niet doet omdat je ook wel snapt, in deze markt, blablablabla)
(2) Een hele specifieke vraag over een oplossing die de keukenverkoper heeft voorgesteld: Ik hink op twee gedachten:
Zo herkenbaar die tweede gedachte! Maar toch. Als het een goede en veilige oplossing is, zou ik dat wel doen. Dan ben je namelijk van het probleem af, het zit achter een blind plaatje dus niemand ziet het, jij zelf ook niet. Maar het moet wel echt safe zijn. En anders een andere kast. (Waarom is dat niet de oplossing eigenlijk?)
Enige oplossing: nieuwe wangen. Dat is helemaal niet zo ingewikkeld en als de wangen bij plaatsing zijn beschadigd moet dat gewoon vervangen worden. Dat duurt misschien langer dan gewenst, maar liever wat langer wachten dan een paar tientjes en een keuken waar jij altijd die krassen blijft zien. Niet accepteren dus. Je hebt niet gekozen/betaald voor een keuken met krassen; dan was je wel naar Marktplaats gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:51:
[...]
1. E had ik nog niet gezien
2. Gemak in gebruik
3. Je maakt een hoge kast beschikbaar voor een vriezer of opslag of nog iets anders :)
E was gemaakt n.a.v. de opmerking van een mede-tweaker dat je ovens vooral op veilige hoogte moet hebben.
E is voor wat dat betreft een veilige en ook makkelijke lay-out.
Vriezer in de keuken zal - als deze in de keuken komt - een kleinere worden.
In de bijkeuken willen we wel een grote of een kleine plaatsen.
Floor-is schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:51:
Met jouw ruimte (10x11m toch?) kan je echt onwijs gave dingen doen. Mag ik vragen hoe je budget is en wat je nog meer in de ruimte wilt doen?
Budget voor de keuken hebben we niet. Tenminste niet in de zin van maximaal xxx.
We geven uit wat nodig is.
Maar ik ben wel van het speuren naar goede deals, en veel laten bouwen door meubelmakers.
Is vaak een stuk goedkoper.

In de keukenruimte komt dus een wand van 300.
En een kookeiland van 240-260.
Moet even kijken wat een beetje goed uitkomt qua looproute.

De keuken komt linksvoor (vanuit de straat gezien)
De eetkamer sluit daar links-achter op aan en krijgt schuifpui/deurennaar de tuin.
De zithoek komt rechtsachter en krijgt ook een schuifpui, deuren naar de tuin.
De zithoek en eetkamer zijn door een room-divider (tevens dragende muur) gedeeltelijk van elkaar gescheiden.
Voor rechts, aan de straatzijde komt nog een zitje, dat in direct contact staat met de keuken.
Vanuit de keuken zijn er zichtlijnen door bijna het hele huis, behalve een hoek die achter de room divider zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knaPCtdBLvYFdh1zdjsy7YtEjbo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u6vAUaMnSkKcReprgX607fFl.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:48
Rzaan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:42:
[...]

E was gemaakt n.a.v. de opmerking van een mede-tweaker dat je ovens vooral op veilige hoogte moet hebben.

[...]

Budget voor de keuken hebben we niet. Tenminste niet in de zin van maximaal xxx.
Maar ik ben wel van het speuren naar goede deals, en veel laten bouwen door meubelmakers.

De eetkamer sluit daar links-achter op aan en krijgt schuifpui/deurennaar de tuin.
De zithoek en eetkamer zijn door een room-divider (tevens dragende muur) gedeeltelijk van elkaar gescheiden.
Voor rechts, aan de straatzijde komt nog een zitje, dat in direct contact staat met de keuken.
Vanuit de keuken zijn er zichtlijnen door bijna het hele huis, behalve een hoek die achter de room divider zit.

[Afbeelding]
Dus we kijken vanaf de linkerkant, hele zaakje dus een kwartslag tegen de klok in draaien en dan klopt je verhaal?

Kun je het eiland niet een kwart slag draaien en dan het zitje daarop aanpassen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:03
Dizeerik schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:04:
Wat zouden jullie doen:
- Bora PUXU kookplaat

Ik heb hier een marmerlook composiet blad (noblesse white) met novy 1861 kookplaat. Deze is vlak ingebouwd en met zwarte kit afgewerkt. Ziet er superstrak uit en ben blij dat we het gedaan hebben want vind opbouw heel erg afdoen aan het geheel. Gebruik geen witte kit, want dat vergeelt na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

mitsumark schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:37:
[...]

Dus we kijken vanaf de linkerkant, hele zaakje dus een kwartslag tegen de klok in draaien en dan klopt je verhaal?

Kun je het eiland niet een kwart slag draaien en dan het zitje daarop aanpassen?
Ja, de foto moet je 1 kwart draaien om mijn links-rechts verhaal te kunnen volgen.

Wat zou het voordeel zijn van het eiland een kwart slag draaien?
Dan zou het deels in de ruimte van het zitje komen.
En je zou bij het koken met je rug naar het raam staan.
Of met je rug naar de gasten aan de eettafel.
Bovendien moet je dan veel verder lopen als je iets uit de koelkast wil pakken.
En we weten nog niet waar we de vaatwasser gaan plaatsen.
Voorkeur heeft kookeiland, maar mocht dat niet lekker uitkomen, dan bijvoorbeeld onder de koffienis.
Maar mocht hij in wand komen, dan moet je steeds van het kookeiland een paar stappen zetten naar de vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@olafmol wij hebben bij Satink een mooie Siematic keuken gezien. Hij was echt prachtig. Maar dat was een combo met eiland. En dat had me toch een uitstraling. Zo’n standaard opstelling dat vraagt dan om een spectaculaire keuken als je Siematic kiest. Dit oogt gewoon echt heel standaard. Dan zie je ook die mooie grepen er niet uitknallen

Verder vonden wij de accessoires erg duur en die rail aan binnenzijde deur niet fraai en dat witte korpus.
Wij zijn uiteindelijk bij Tristar uitgekomen en die heeft ook heel veel moois en is net wat vriendelijker qua prijs. Next 125 vonden we ook fraai. Daar kwamen we alleen met frontje niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Rzaan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:46:
[...]

Ja, de foto moet je 1 kwart draaien om mijn links-rechts verhaal te kunnen volgen.

Wat zou het voordeel zijn van het eiland een kwart slag draaien?
Dan zou het deels in de ruimte van het zitje komen.
En je zou bij het koken met je rug naar het raam staan.
Of met je rug naar de gasten aan de eettafel.
Bovendien moet je dan veel verder lopen als je iets uit de koelkast wil pakken.
En we weten nog niet waar we de vaatwasser gaan plaatsen.
Voorkeur heeft kookeiland, maar mocht dat niet lekker uitkomen, dan bijvoorbeeld onder de koffienis.
Maar mocht hij in wand komen, dan moet je steeds van het kookeiland een paar stappen zetten naar de vaatwasser.
Een eiland van 2m60 is te klein voor koken en spoelen, dan kun je aan de wand dus maximaal 2 hoge kasten kwijt.
Ik zou kijken naar een kastenwand van 4-5 hoog en een eiland van 3m60, dat hoort bij je grote benedenverdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

mitsumark schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:21:
[...]

Een eiland van 2m60 is te klein voor koken en spoelen, dan kun je aan de wand dus maximaal 2 hoge kasten kwijt.
Ik zou kijken naar een kastenwand van 4-5 hoog en een eiland van 3m60, dat hoort bij je grote benedenverdieping.
Zo groot is die verdieping niet hoor.
De oppervlakte van de benedenverdieping is 10 x 11. Daar zit hal, toiltet en bijkeuken bij. Maar keuken, eetkamer en zitgedeelte is maar iets van 8-8.5 x 10.
Dus echt niet megagroot.
Ik zou graag een langer eiland willen, maar als het niet past, dan past het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
[...]

Of koken op eiland en spoelen op je lange wand.. Zo doen wij het ook. Wij gaan schieren (want losstaand eiland werd te krap)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:41
Voor wie veel geld te besteden heeft...
Afgelopen weekend bij Houtmerk de Bora Professional 3.0 gezien.
Een hele mooie inductiekookplaat met fysieke knoppen; Advies prijs tussen de 5590 EUR en 8550 EUR...

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:30
Trussardi99 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:42:
....
Eens, we hebben allemaal verschillende eisen, wensen en portemonnees :)

Wat betreft die prijzen, heb je dar meer van...?

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Rzaan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:38:
[...]
De oppervlakte van de benedenverdieping is 10 x 11. Daar zit hal, toiltet en bijkeuken bij. Maar keuken, eetkamer en zitgedeelte is maar iets van 8 x 11.
Dus echt niet megagroot.
Ik zou graag een langer eiland willen, maar als het niet past, dan past het niet.
Ik weet niet wat je gewend bent, maar een "normaal" huis heeft een benedenverdieping van 60-70 vierkante meter (incl hal), jij hebt 50% meer (incl bijkeuken).
Maargoed, een kleiner eiland en een wand van 2 hoog en 3 laag kan natuurlijk ook, je hebt immers een bijkeuken voor een extra vriezer en voorraad/opslag.

Het blijft wel lastig zonder exacte maten en plaats van ramen etc.

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 07-02-2022 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conrado
Hallo, we hebben onze eerste offerte voor een nieuwe keuken binnen. We realiseren ons dat we qua gekozen merk (Siematic) en apparatuur wat meer aan de bovenkant van het middensegment zitten.
Complimenten voor je keuze, weer eens verademing na alle donkere keukens die hier voorbij komen :)

Ik ben het wel eens met de opmerkingen over SLX. Ik vind dat er op een eiland, of met de verlichte lichtlijsten bij een kastenwand echt uitspringen, alleen dat gaat niet in jouw geval. heb je ook naar de (standaard) greeploze S2 gekeken? Ook de opmerking over het fineer herken ik, de kunststof houtlook varianten zijn idd een stuk goedkoper en heel erg mooi. Echter, dat is er nou net niet in 'gerookt eiken'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Conrado schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:06:
[...]

Complimenten voor je keuze, weer eens verademing na alle donkere keukens die hier voorbij komen :)

Ik ben het wel eens met de opmerkingen over SLX. Ik vind dat er op een eiland, of met de verlichte lichtlijsten bij een kastenwand echt uitspringen, alleen dat gaat niet in jouw geval. heb je ook naar de (standaard) greeploze S2 gekeken? Ook de opmerking over het fineer herken ik, de kunststof houtlook varianten zijn idd een stuk goedkoper en heel erg mooi. Echter, dat is er nou net niet in 'gerookt eiken'...
We moeten roeien met de ruimte die we hebben. Helaas(?) geen eiland dus voor ons. We vonden dit fineer het mooiste, budget is voor ons ondergeschikt aan iets moois en goeds waar we de komende X jaren in koken en ook tegenaan moeten kijken :)

Greeploze S2 volgens mij wel gezien, maar mijn vrouw werd instant verliefd op de SLX verlichting.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

mitsumark schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:02:
[...]

Ik weet niet wat je gewend bent, maar een "normaal" huis heeft een benedenverdieping van 60-70 vierkante meter (incl hal), jij hebt 50% meer (incl bijkeuken).
We wonen nu al een paar jaar in een klein appartement. 80 of 85 M2 zoiets.
Maar daarvoor hadden we appartement wat een stuk groter was.

De keuken hoeft voor ons niet supergroot te zijn.
We zijn ook niet van die mensen die gezellig in de keuken gaan hangen, zoals je vaak hoort.
Wij zijn echt bankhangers. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
olafmol schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:33:
[...]

We moeten roeien met de ruimte die we hebben. Helaas(?) geen eiland dus voor ons. We vonden dit fineer het mooiste, budget is voor ons ondergeschikt aan iets moois en goeds waar we de komende X jaren in koken en ook tegenaan moeten kijken :)

Greeploze S2 volgens mij wel gezien, maar mijn vrouw werd instant verliefd op de SLX verlichting.....
Greeploos S2 is niet zo zinvol bij Siematic. Zo’n greep levert elke fabrikant en bijv. Next125 en Tristar leveren gelijke ladesystemen.

SLX is wel onderscheidend en krijg je nergens andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:57
Ik vind SLX ook heel mooi, paste helaas niet in het budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conrado
olafmol schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:33:
[...]

We vonden dit fineer het mooiste, budget is voor ons ondergeschikt aan iets moois en goeds waar we de komende X jaren in koken en ook tegenaan moeten kijken :)

Geweldig toch? Gewoon doen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedp
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09-2023
Oliesjeik1 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:49:
Een hele mooie inductiekookplaat met fysieke knoppen; Advies prijs tussen de 5590 EUR en 8550 EUR...

[YouTube: BORA Professional 3.0 effect]
Ik heb de 2.0 - Elke dag een plezier om op te koken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Dizeerik schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:04:
Wat zouden jullie doen:
- Bora PUXU kookplaat

Vlakbouw, kit liever zwart dan wit :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige keuken! Mooie combinatie.
Ik denk dat je wel ruimte genoeg hebt naast je kookplaat. Ik heb deels ook zoiets, en dat gaat echt wel goed. Ten eerste omdat het een brede kookplaat is, dus het is niet zo proppen als op een 4pits met grote of steelpannen. Ten tweede omdat je de kookplaat zelf ook kunt gebruiken om een ovenschotel of zoiets op te parkeren. Dus ja, handiger iets meer ruimte, maar zeker niet onoverkomelijk.
Kleine tip: de linkerkant eindigt nu wat ‘leeg’ bij het raam. Misschien heb je daar plannen mee, maar anders zou je daar het hout weer kunnen laten terugkomen in een heel ondiepe kast (net zoiets als de koof). Alleen voor kopjes en glazen. Lijkt me erg mooie finishing touch, bovendien zie je dan het hout ook vanuit de kamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Toke_gt schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:15:
[...]

Prachtige keuken! Mooie combinatie.
Ik denk dat je wel ruimte genoeg hebt naast je kookplaat. Ik heb deels ook zoiets, en dat gaat echt wel goed. Ten eerste omdat het een brede kookplaat is, dus het is niet zo proppen als op een 4pits met grote of steelpannen. Ten tweede omdat je de kookplaat zelf ook kunt gebruiken om een ovenschotel of zoiets op te parkeren. Dus ja, handiger iets meer ruimte, maar zeker niet onoverkomelijk.
Kleine tip: de linkerkant eindigt nu wat ‘leeg’ bij het raam. Misschien heb je daar plannen mee, maar anders zou je daar het hout weer kunnen laten terugkomen in een heel ondiepe kast (net zoiets als de koof). Alleen voor kopjes en glazen. Lijkt me erg mooie finishing touch, bovendien zie je dan het hout ook vanuit de kamer.
Tnx! :)
Aan het einde hebben we een grote verwarmings radiator aan de muur hangen, en staat ook een losse vuilnisbak, vandaar dat we daar ruimte houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:42:
[...]

E is prima, de ovens wil je ook op veilige hoogte!
[...]

[Afbeelding]
Heb je niks met maten? Dit is zo enorm gissen.. als je 10m breedte hebt is alles helemaal uit verhouding ingetekend..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cz3FJnJfS2KA65KxxaEIcFHhH2Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syBelHFxmm6wt3T59Vg8agb7.jpg?f=fotoalbum_medium

Je kunt juist iets als dit doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEIyhRKNZQlEAfMtV92R_8cbn48=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I07qKs5qVvXXW0lRWxhyl4Vw.jpg?f=fotoalbum_medium

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Eens :)

Zo’n grote ruimte vraagt om grotere meubelen. Zo iets bijvoorbeeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vd_XHG_ZjS8j76aSM3K5wPjXONQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2aOZdKkZ9axUZPpGCsY1fqfC.jpg?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door Floor-is op 07-02-2022 23:13 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:38:
[...]

De oppervlakte van de benedenverdieping is 10 x 11. Daar zit hal, toiltet en bijkeuken bij. Maar keuken, eetkamer en zitgedeelte is maar iets van 8-8.5 x 10.
Dus echt niet megagroot.
85m2 effectief is heel groot!
De Nederlander heeft gemiddeld een woonoppervlakte van 65 vierkante meter
Bron, CBS, via: https://www.beaufortmakel...d-65-m2-woonoppervlakte/#

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Oliesjeik1 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:49:

[YouTube: BORA Professional 3.0 effect]
Leuk dat je het ook ontdekt. Mooi spul hebben ze bij Bora, heb je de X BO al gezien? Of die prachtige MSU Warmhoudlades?
https://www.bora.com/int/en/flex-ovens/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:58:
[

Heb je niks met maten? Dit is zo enorm gissen.. als je 10m breedte hebt is alles helemaal uit verhouding ingetekend..
Ik zal wel eens een tekening maken met maten en waar de ramen zitten.
Maak ik 2 tekeningen: Bestaande toestand en zoals we denken dat we het willen.
Zitten her en der wat 'probleempjes'.
Dragende muren, ingang naar de kelder, ramen, dat soort dingen.

Grootte is relatief.
Het appartement waar we eerder woonden, maar 4 jaar geleden verkocht, had een veel grotere 1ste verdieping. Iets van 110 M2 inclusief hal, trap en toilet.
Dat was wel ok.
Het pand wat we nu gekocht hebben voelt juist op de 1ste etage heel groot en op zolder ook.
Maar de begane grond voelt minder groot.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons kan de keuken nu afgevinkt worden, dus ik ga een stuk minder in dit topic rondhangen. Om af te sluiten en iedereen te bedanken voor alle tips en trucs zal ik een foto posten van onze nieuwe keuken. :P

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 22:57
@Verwijderd erg mooi hoor, als ik dan toch kritiek moet leveren dan is het de uitlijning van je kast onder de oven met de lades links en die twee grepen op die kasten. Maar goed, een perfecte keuken bestaat niet :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:48
Korte vraag, wij krijgen net de installatietekening van de aannemer voor de keuken, lastige is dat wij de keuken nog niet gekocht hebben, indeling wel duidleijk maar we hebben nog geen installatietekening van de keukenleverancier ontvangen. Nu heb ik hier 2 vragen over.

Moet het stroompunt t.b.v. de vaatwasser niet in het midden acher de vaatwasser zitten? Vaatwasser komt in het zwarte vak.

Is een Perilex 2x 230V tot 7.3Kw voldoende voor een Bora kookplaat? Ja toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6cKvGAAdYQdHA5BJvfcX3LzlrA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n2xUF2l8Rtruh7Hkf6eCp2ds.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Agostino schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:39:
Korte vraag, wij krijgen net de installatietekening van de aannemer voor de keuken, lastige is dat wij de keuken nog niet gekocht hebben, indeling wel duidleijk maar we hebben nog geen installatietekening van de keukenleverancier ontvangen. Nu heb ik hier 2 vragen over.

Moet het stroompunt t.b.v. de vaatwasser niet in het midden acher de vaatwasser zitten? Vaatwasser komt in het zwarte vak.

Is een Perilex 2x 230V tot 7.3Kw voldoende voor een Bora kookplaat? Ja toch?

[Afbeelding]
Stopcontact nooit achter vaatwasser plaatsen. Als er iets met de vaatwasser is wil je de stekker er uit kunnen halen zonder de vaatwasser eerst te moeten demonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
GeeMoney schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:13:
@Verwijderd erg mooi hoor, als ik dan toch kritiek moet leveren dan is het de uitlijning van je kast onder de oven met de lades links en die twee grepen op die kasten. Maar goed, een perfecte keuken bestaat niet :P .
Onder de oven zit een verhoogde vaatwasser, goede plek gezien de ruimte :)

Bericht hierboven

Pagina: 1 ... 316 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1