olafmol schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:30:
Hallo, we hebben onze eerste offerte voor een nieuwe keuken binnen. We realiseren ons dat we qua gekozen merk (Siematic) en apparatuur wat meer aan de bovenkant van het middensegment zitten. Hoor graag van jullie of dit enigszins een realistisch bedrag is, ik denk dat er nog wel wat af-onderhandeld kan worden trouwens, we zijn net begonnen met het traject, dit is de eerste offerte.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
***members only***
Hoor graag jullie feedback!

Bvd!
Leuk om de reacties op je post te lezen, wat ik vaak lees is dat de meeste Tweakers Siematic te duur vinden en de prijs niet in de uitstraling van de keuken terugzien.
Maar een foto kan nooit de werkelijke uitstraling weergeven, dat zie en voel je pas wanneer je de keuken ziet en aanraakt.
En ja dat is dus iets wat een ieder op een andere manier ervaart en dat bepaalt grotendeels of je een Siematic SLX de meerprijs waard vindt tov een ander merk.
Wat betreft de kasten prijzen:
Een 120 cm SLX kast in kunststof kost 1600,-
Dezelfde kast in 80cm. 1100,-
Greeplijst met verlichting iets van. 1600,-
Plint en zijpanelen. 1000,-
Totaal zit je voor het lage deel op rond de 8500,-
Dat betekent dat je hoge,kasten incl de fineerbekleding van de koof op 5k zit.
Dit komt vooral doordat fineer bij Siematic reteduur is, prijsgroep 7
Wanneer je naar kunststof houtblok zou gaan bespaar je je zo 2k maar fineer is natuurlijk wel veel mooier.
Mijn ervaring is dat naast de “normale” kortingen op de apparatuur 10% mogelijk is op de kasten.
Overigens:
-Geen vaatwasser?
-Ik zou het blad verdiepen naar 70 cm
-Die wijnkast; hmmm

-3x 120 is wel veel van het goede, 120 cm kan soms ook onhandig breed zijn.
Ik zou eens proberen dezelfde lengte in te delen met wat smallere kasten.
- ik zou de lage kasten upgraden naar Smartlaque, dit is prijsgroep 1 en kost je iets van 120 tot 150 per kast
Extra maar is de meerprijs waard kwa look en feel.