Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:38
sOid schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:29:
[...]

Augustus 2019 gekocht, maar feitelijk pas in gebruik genomen in juli 2020.
Vaak maakt dat niks uit en geld de aankoop datum als gebruiks datum.
Men zegt ook altijd probeer de artikelen even ook al ga je ze later gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:10

Rzaan

Altijd zoekende

sOid schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:29:
[...]

Hmm wordt die garantie na 2j dan niet overgedragen naar de fabrikant? Of blijft de verkoper daarna alsnog aanspreekpunt?

Augustus 2019 gekocht, maar feitelijk pas in gebruik genomen in juli 2020.
Elk apparaat of aankoop heeft een economische levensduur.
Als er in die periode iets stuk gaat en het ligt niet aan jezelf of aan gewone slijtage, dan is de verkoper (deels) verantwoordelijk.
Een afzuigkap, als je die goed onderhoudt en normaal gebruikt moet langer meegaan dan 2 jaar. Dus dan kun je nog steeds aan de verkoper vragen om op zijn minst een deel van de reparatiekosten of vervanginskosten op zich te nemen. Dat is geen coulance, dat is de wet.

De verkoper is verantwoordelijk. Niet de fabrikant. Je hebt geen contract afgesloten met de fabrikant maar met de verkoper. Een aankoop is in juridische zin een contract.
Sommige winkeliers zeggen nog wel eens 'tja, dan moet u bij de fabrikant zijn' of 'wij verkopen merk X niet meer, dus helaas', maar dat is toch echt zijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:06
macfocus schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:06:
Ik heb een eerste offerte binnen en de renders. Het zijn foto’s van printjes, want ik heb geen digitale.
Qua visuele set-up zijn we zeer aangenaam verrrast.
Prijsstelling is net niet in budget, maar ze plaatsen er wel de hele keuken voor inclusief de stollen en de plafondkoof. En ik moet natuurlijk nog even onderhandelen.

Pluspunten:
  • Mooi ontwerp (vinden we)
  • Koofverlichting geschakeld met afzuigkapverlichting
  • Lampjes in afzuigkap zien er veel beter uit dan bij Novy
  • Vetfilters veel groter dan bij Novy
Minpunten (waarvan een aantal wellicht gevoelsmatig)
  • Merk apparatuur (Pelgrim, de andere keukenboer levert topline AEG, lijkt mij beter)
  • Afzuigkap bediening niet via de kookplaat
  • Ik wil eigenlijk een 60 cm pyrolyse oven met kerntemp meter(nog liever een fornuis, maar dat krijg ik er niet door. Kosten ong. + 800
Wat wordt er nog aangepast t.o.v. De huidige offerte/renders:
  • Plafondkoof moet zeker tegen muur aan ivm buitenafzuiging (die ik overigns niet specifiek benoemd zie)
  • Zijwangen eiland worden 5cm
  • Blad 5 of 6 cm (plint wordt dan lager)
  • Blad + wangeneiland wordt in 2 typen blad gemaakt over de lengte (werkzijde zwart graniet/ raamzijde notenhout kunsstof) dit levert helaas wel een naad op in het houtmotief deel (want max 250 lang uit één stuk)
    Eigenlijk wilden we een stuk hout dwars over doen in het midden, maar we krijgen de uitlijning met de nis niet voor elkaar (budget)
  • Lampjes in nis worden 2 x 2
  • Laden eiland worden 60/120 ivm opschuiven kookplaat uit de rand)
  • Laden eiland worden smal/smal/ hoog (dus geen binnenladen)
  • Laden nis is wel binnenlade
Keuken :
Schmidt volution Arcos E130
Front AED BWK
Kleur front black work
Corpuskleur zwart
Greeploos
Koelkast/vriezer met greep
Plintkleur zwart
Plint 12 cm
Werkhoogte 95cm
Overstek blad Avanto (geen idee)
Bladdiepte 75/120 (nis/eiland)

Apparatuur

Koelkast
Pelgrim PKS25178 1299

Kookplaat
Pelgrim IKA6084ANT 1499

Afzuigunit
Wave motorloze plafondunit 8663.10 1295
Wave motor 666.04 300

Ovens
Pelgrim oven/mag MAC834MAT 1659
Pelgrim oven OVM834MAT 1259

Vriezer
Pelgrim PVS25178N 1449

Vaatwasser
Pelgrim GVW300L 1169

Accesoires
Spoelbak
Caressi RVS CA50R10
Onderbouwd

Quooker Pro3 RVS Square (“gratis”)

Afvalsyteem
Doeco Hailo 2x15 ltr

Verlichting
Doeco Fr55 kpled
Dekker wave set

Werkbladen
Graniet 2 cm, opgedikt tot max 6cm
Kleur Laurein leather
120x75
300x120

Nisblad,achterand en planken
Kleur Nogero (walnoot) in melamine

11.819,42 Kosten kasten
7.274,93 Kosten apparatuur (= 26,73% adviesprijs Pelgrim als ik het goed uitreken)
1.002,04 accesoires
4.708,10 Werkbladen
2.765,— Montage
- 1.670,49 Afrondingskorting
—————
25.899,00

Stollen worden wit gegrond opgeleverd, moeten we zelf (laten) aflakken.

Ik ben benieuwd wat jullie van het idee, de uitwerking en de kosten vinden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Variatie zonder tussen stollen. €750,- goedkoper, gaan we niet doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ff mezelf quoten, want ik hoop nog wat feedback van jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:07
Rzaan schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:55:
[...]

Elk apparaat of aankoop heeft een economische levensduur.
Als er in die periode iets stuk gaat en het ligt niet aan jezelf of aan gewone slijtage, dan is de verkoper (deels) verantwoordelijk.
Een afzuigkap, als je die goed onderhoudt en normaal gebruikt moet langer meegaan dan 2 jaar. Dus dan kun je nog steeds aan de verkoper vragen om op zijn minst een deel van de reparatiekosten of vervanginskosten op zich te nemen. Dat is geen coulance, dat is de wet.

De verkoper is verantwoordelijk. Niet de fabrikant. Je hebt geen contract afgesloten met de fabrikant maar met de verkoper. Een aankoop is in juridische zin een contract.
Sommige winkeliers zeggen nog wel eens 'tja, dan moet u bij de fabrikant zijn' of 'wij verkopen merk X niet meer, dus helaas', maar dat is toch echt zijn probleem.
Klopt, maar de verlengde garantie wordt meestal fabrieksgarantie genoemd, dat impliceert imo dat de verkoper er niks mee te maken heeft.
Registratie is ook bij de fabrikant, niet de verkoper.
Dat wil overigens niet zeggen dat de verkoper na 2 jaar geen plichten meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

mitsumark schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:02:
[...]
Klopt, maar de verlengde garantie wordt meestal fabrieksgarantie genoemd, dat impliceert imo dat de verkoper er niks mee te maken heeft.
Registratie is ook bij de fabrikant, niet de verkoper.
Dat wil overigens niet zeggen dat de verkoper na 2 jaar geen plichten meer heeft.
Maar hij heeft die verlengde garantie juist niet afgesloten.
Dus bij de fabrikant kon hij sowieso niet aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:15
Graag zou ik jullie mening willen hebben over apparaat keuze:

AEG/ATAG
Inductiekookplaat: Atag HIDD8471EV https://www.atag.nl/colle...n/000000000000736248_0001
Oven: AEG BPK535060B https://www.veiligkopen.nu/merken/aeg/bpk535060b-aeg/
Koelkast: AEG SKE818F1DS https://www.aeg.nl/kitche...-refrigerator/ske818f1ds/
Vriezer: AEG ABE818F6NS https://www.aeg.nl/kitche...lt-in-freezer/abe818f6ns/
Vaatwasser: AEG FSK63627P https://www.aeg.nl/kitche...in-dishwasher/fsk63627p2/

Totale prijs keuken: 18.000

VS

ATAG / Pelgrim
Inductiekookplaat: Atag HIDD8471EV https://www.atag.nl/colle...n/000000000000736248_0001
Oven: Atag OX66121D https://www.atag.nl/colle...n/000000000000735633_0001
Koelkast: Atag KD26178A https://www.atag.nl/colle...n/000000000000739966_0001
Vriezer: Pelgrim PVS25178N https://www.pelgrim.nl/ap...asten/vriezers/pvs25178n/
Vaatwasser: Atag VA8113QT https://www.atag.nl/colle...n/000000000000737020_0001

Totale prijs keuken 18.650

Wie kan mij hier in adviseren wat de beste keus is in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdoorn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-05 15:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qia6ufxeLc5FMd2_uZGLZ-Beef8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5Ag8pulULDSjcel65DbGjAl.jpg?f=fotoalbum_large

Keuken gaan we zelf maken.

- Mat zwart, Fronten van Egger u999PM.
- Ladesysteem Blum LEGRABOX in de kleur Oriongrijs.
- Alle ladeblokken met binnenlade.
- Greeploos (greeplijst op lage gedeelte, push to open bij de hoge kasten)
- Qua maatvoering kwam alles met 600mm en 1x 900mm onder de kookplaat het beste uit naar mijn idee.
- Blad is 700mm diep en het korte stukje om de hoek 500mm.

Wellicht zijn er hier nog wat extra ideeën / tips die ik mee kan nemen. Dingen waar ik zelf tegenaan liep:

1. Koelvriescombinatie greeploos openen.
  • Verticale greeplijst (niet mijn voorkeur)
  • 2 losse apparaten (qua kosten minder interessant volgens mij)
  • Blum SERVO-DRIVE systeem om te kunnen openen middels push to open (€500)
2. Het omdraaien van de koelvriescombinatie met de oven. (Dus de oven in de meest linker kast. Koelkast gaat natuurlijk vaker gebruikt worden dan de oven, dus links lijk mij het handigst.)

3. Wat te doen met de bovenste kasten boven de oven en de koelkast? Zat zelf te denken aan 2 klepkasten.

4. Onder de oven een hoge kastdeur. Kan dan altijd de keuze maken om hier of gewoon legborden in te plaatsen of bijvoorbeeld nog 3 binnenladen.

5. Oven staat nu een 450mm in getekend. Hier wil ik eigenlijk een 600mm combi stoomoven in plaatsen. (op ooghoogte)

Apparatuur het liefst van Miele, maar zit prijstechnisch toch naar Siemens te kijken.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 06:14
gdoorn schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:46:
[Afbeelding]

Keuken gaan we zelf maken.

- Mat zwart, Fronten van Egger u999PM.
- Ladesysteem Blum LEGRABOX in de kleur Oriongrijs.
- Alle ladeblokken met binnenlade.
- Greeploos (greeplijst op lage gedeelte, push to open bij de hoge kasten)
- Qua maatvoering kwam alles met 600mm en 1x 900mm onder de kookplaat het beste uit naar mijn idee.
- Blad is 700mm diep en het korte stukje om de hoek 500mm.

Wellicht zijn er hier nog wat extra ideeën / tips die ik mee kan nemen. Dingen waar ik zelf tegenaan liep:

1. Koelvriescombinatie greeploos openen.
  • Verticale greeplijst (niet mijn voorkeur)
  • 2 losse apparaten (qua kosten minder interessant volgens mij)
  • Blum SERVO-DRIVE systeem om te kunnen openen middels push to open (€500)
2. Het omdraaien van de koelvriescombinatie met de oven. (Dus de oven in de meest linker kast. Koelkast gaat natuurlijk vaker gebruikt worden dan de oven, dus links lijk mij het handigst.)

3. Wat te doen met de bovenste kasten boven de oven en de koelkast? Zat zelf te denken aan 2 klepkasten.

4. Onder de oven een hoge kastdeur. Kan dan altijd de keuze maken om hier of gewoon legborden in te plaatsen of bijvoorbeeld nog 3 binnenladen.

5. Oven staat nu een 450mm in getekend. Hier wil ik eigenlijk een 600mm combi stoomoven in plaatsen. (op ooghoogte)

Apparatuur het liefst van Miele, maar zit prijstechnisch toch naar Siemens te kijken.

Bedankt alvast!
Oven erg (te )hoog. Niet op ooghoogte , maar bovenkant deur ongeveer schouderhoogte. Onhandige indeling werkruimte.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Df3loFVmyfRyef_p9eY3iMMVuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6DILR8hLrSrxOo1T5AnL8qC.jpg?f=fotoalbum_large
Linkerkant dieper maken. Dit is een werkbare start.

[ Voor 10% gewijzigd door Ladypurple op 03-02-2022 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdoorn
Ladypurple schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:06:
[...]

Oven erg (te )hoog. Niet op ooghoogte , maar bovenkant deur ongeveer schouderhoogte. Onhandige indeling werkruimte.[Afbeelding]
Linkerkant dieper maken. Dit is een werkbare start.
Op die korte kant kan ik geen 3x 60 kwijt, dan kom ik voorbij de muur wat uiteraard geen gezicht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RZGcCfYALPgeucpjpD45p2GBe0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/30YHnby1SMbSn1taduSzZUpJ.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist gehoord dat met:
AEG ovens (9serie, zonder stoom)
AEG warmhoudlade
AEG full size koel en vrieskasten
Novy 90cm 5-pits kookplaat en novy 90cm plafondunit

Deze keuken 22.000 moet kosten.
Dat is dan wel zonder het bouwen van de plafond koof, maar aangezien er toch een volledig nieuw plafond in moet, is dat amper een issue.
Daar wordt ik best blij van denk ik.
Wel gaan we deze omvormen met stollen. Minstens om het totaal heen, wellicht ook ertussen (als we de ruimte hebben. En de ovens gaan denk ik naar één kant, dat is idd mooier. Symetrie door deze te breken :)
En de meeste kasten push to open behalve de Kk en Vriezer

Dan hebben we de apparatuur die we willen (geen pelgrim!), de kleuren die we willen, en de frisheid met witte stollen van ong. 12 cm.

[ Voor 7% gewijzigd door macfocus op 03-02-2022 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
gdoorn schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:41:
[...]

Op die korte kant kan ik geen 3x 60 kwijt, dan kom ik voorbij de muur wat uiteraard geen gezicht is.
2x 60 past dus wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdoorn
Heeft iemand hier wel eens HIMACS als werkblad gebruikt trouwens?

http://himacs.eu/

Verwacht persoonlijk dat dit niet echt heel slijtvast is...

[ Voor 26% gewijzigd door gdoorn op 03-02-2022 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-04 16:13
glider5 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:42:
De keuken in ons huidige huis komt van Superkeukens.

Voor het nieuwe huis dus nu orienteren. We gaan morgen naar Total Home Concepts in Lelystad (lijkt ons handig ook in combinatie met eventuele vloeraankoop)
Iemand ervaring met hen?

Verder denken we aan Kitchen4all (scoort goed op Qasa), Keukendepot (idem) en opnieuw misschien Superkeukens. Venijn zit hem soms ook in de montage. Wat weten jullie van deze winkels? Wat moet ik daarnaast zeker vragen?
Iemand? 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
macfocus schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:29:
[Afbeelding]

Zojuist gehoord dat met:
AEG ovens (9serie, zonder stoom)
AEG warmhoudlade
AEG full size koel en vrieskasten
Novy 90cm 5-pits kookplaat en novy 90cm plafondunit

Deze keuken 22.000 moet kosten.
Dat is dan wel zonder het bouwen van de plafond koof, maar aangezien er toch een volledig nieuw plafond in moet, is dat amper een issue.
Daar wordt ik best blij van denk ik.
Wel gaan we deze omvormen met stollen. Minstens om het totaal heen, wellicht ook ertussen (als we de ruimte hebben. En de ovens gaan denk ik naar één kant, dat is idd mooier. Symetrie door deze te breken :)
En de meeste kasten push to open behalve de Kk en Vriezer

Dan hebben we de apparatuur die we willen (geen pelgrim!), de kleuren die we willen, en de frisheid met witte stollen van ong. 12 cm.
Specificatie van de ovens?
Wel een nette prijs denk ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
Bart0ving schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:46:
[...]

Specificatie van de ovens?
Wel een nette prijs denk ik!
Ik heb geen offerte hier liggen, maar volgens mij zijn het deze:
BPK948330T (60cm, geen stoom, wel kerntempmeter)
KMK968000T (45 cm incl. Magnetron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackgold
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-05-2023
Zijn hier mensen met een Elica kookplaat? En hoe bevalt die? (Werkt de afzuiging goed en qua geluid niet storend hard?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Barry erg druk of zo? Heb hem al een paar dagen niet gezien meen ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwhnm89
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18-09 17:26
Wij zijn ook aan het kijken om eindelijk een keuken te bestellen.
Lange tijd terug(> 1 jaar) hebben we een ontwerp door een keukenzaak laten maken, maar gaan nu samenwerken met een lokaele
schrijnwerker.

Binnnenkort komt hij langs om op te meten en defenitief plan te maken.
We willen een groot eiland met 4 zitplaatsen (enkel om te ontbijten) en een eiland met grote kookplaat (75cm) & anderhalve spoelbak.

Werkblad wordt waarschijnlijk Dekton, in de nis zouden we het zelfde werkblad laten terugkomen.
De nis zou dienen als koffiehoek + extra werkblad aangezien we niet heel veel werkruimte op het eiland zullen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsjFHYMBW5lHAlaingFCKujnwJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1uHRfBZ8ykJbOIlGE93jgNxH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGVizFVfl3TvH9xZtomBhJr0d04=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F6jxPUxai4EnD8y39quKclDI.png?f=fotoalbum_large
Qua apparatuur dachten we aan het volgende:
Oven: Siemens HB578ABS0
Combi magnetron: Siemens CM585AMS0
Koelkast Liebherr IRF 5101-20
Afzuigkap (plafondunit): Novy Pure'line
Vaatwas met besteklade: Bosch serie6 SMV6ZCX49E
Kookplaat: Siemens EX875LVC1E

Onze twijfels is vooral nog de keuze voor een plafondunit vs downdraft en werkblad.
Wat is jullie mening van ons (voorlopige) ontwerp? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurtje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
@glider5 wij hebben bij THC vorig jaar onze keuken gekocht, zeer tevreden over.
Monteurs gingen zeer secuur aan het werk, weinig praten veel werken. Zeer nette oplevering.
Ovens kwamen paar weken later door de algehele leveringsproblemen (in ons geval Bosch).
Zijn naar mijn idee niet de goedkoopte, echter vertrouwen, service, aandacht en begeleiding zijn ook wat waard.
Ergens in het forum staan nog mijn foto’s van het eindresultaat. De planken hebben wij zelf geregeld, deze konden zij niet op deze wijze leveren. (deurtje1 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3")
Wij hebben bewust niet voor een eiland gekozen omdat wij een eettafel hebben van 3 meter welke regelmatig anders wordt neergezet (lengte of breedte).
Voorwerk (leidingen, koof, vloer heb ik zelf uitgevoerd).

[ Voor 5% gewijzigd door deurtje1 op 04-02-2022 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Blik1984 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:19:
[...]

Zitten de problemen bij BSH hem niet niet vooral in alles dat Home-Connect als functie heeft? Chiptekort is met name gerelateerd aan wifi-producten namelijk, dus ik kan me voorstellen dat de producten die geen home-connect hebben beter verkrijgbaar zijn
Daar wordt naar gehint, maar ik weet het niet. Zou niet gek zijn. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
Floor-is schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:57:
[...]

Daar wordt naar gehint, maar ik weet het niet. Zou niet gek zijn. :)
Heb het ook vaker gelezen, maar nog nooit van BSH zelf. Maar ook de modellen zonder home connect zijn soms lastig leverbaar. Terwijl andere modellen met home connect bij sommigen gewoon 'relatie snel' worden geleverd.
Bij miele Idem, mijn collega wacht al heel lang op een vaatwasser die maar niet geleverd word, terwijl een ander type wel gewoon leverbaar was maar kon niet in zjn keuken of iets.

het blijft gewoon vrij ondoorzichtig welke apparatuur wel binnen het redelijke leverbaar zijn en welke niet. Wel lijkt het zo dat de meer simpelere merken zoals eta/atag/pelgrm minder problemen hebben, maar het lijkt eerder niet zozeer merk specifiek te zijn, maar modelreeks/type specifiek al dan niet het inkoopkanaal van de leverancier.

Over 2 maandjes moet onze keuken komen met siemens IQ700 apparatuur, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wij hebben onze keuken in augustus 2021 gekocht, deze is begin december geplaatst maar we wachten nog steeds op de Bosch oven en vaatwasser. Beide hebben een onbekende levertijd. Gaat om een HMG8764C7 en SMD6ZB800E.

Update: Oven schijnt binnen te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-02-2022 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
Wij hebben onze keuken in augustus 2021 gekocht, deze is begin december geplaatst maar we wachten nog steeds op de Bosch oven en vaatwasser. Beide hebben een onbekende levertijd. Gaat om een HMG8764C7 en SMD6ZB800E.
Terwijl er best veel Bosch inbouw vaatwassers te koop staan, zoals deze series 6 met WiFi : SMT6EB800E https://www.bol.com/nl/nl...pWkFml7ot6S4aAtOCEALw_wcB

Nu besteld, volgende week in huis

dus waarom het ene model al zo lang backorder staat en de andere niet blijft opmerkelijk

[ Voor 203% gewijzigd door joostbo op 04-02-2022 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
macfocus schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 07:47:
Barry erg druk of zo? Heb hem al een paar dagen niet gezien meen ik?
Ben met 9 keukens bezig en een winkel die niet doet wat ik wil :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
iwhnm89 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:34:
Lange tijd terug(> 1 jaar) hebben we een ontwerp door een keukenzaak laten maken, maar gaan nu samenwerken met een lokaele
schrijnwerker.

We willen een groot eiland met 4 zitplaatsen (enkel om te ontbijten) en een eiland met grote kookplaat (75cm) & anderhalve spoelbak.

Werkblad wordt waarschijnlijk Dekton, in de nis zouden we het zelfde werkblad laten terugkomen.
De nis zou dienen als koffiehoek + extra werkblad aangezien we niet heel veel werkruimte op het eiland zullen hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Onze twijfels is vooral nog de keuze voor een plafondunit vs downdraft en werkblad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3V42KS1N6L9WkIp8mQXmB3rA1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2T6LGBG0kBnG2bJygEBjbTCX.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zou dit als startpunt nemen. Meer werkruimte, ruimere looproute. Onzinnig 4 zitplekken naast een eettafel. Gezellig Als je met 4 tegelijk gaat ontbijten en dan op een rijtje gaat zitten.
Denk nog over 1,5 spoelbak. Ik ben na wikken en wegen van 2 naar 1 gegaan en mis het niet. In de praktijk werd de 2e even gebruikt om snel wat afval in te leggen voor het de vuilnis in ging. Nu heb ik een klein afvalbakje ( mepal) op het blad en meer werkruimte.

[ Voor 5% gewijzigd door Ladypurple op 04-02-2022 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:38
iwhnm89 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:34:
schrijnwerker.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie opstelling! Ik zou het barretje persoonlijk weg laten en het eiland een kwartslag draaien. Het is maar een meter verder naar de tafel en om die reden vermoed ik dat je de barstoelen niet veel zult gebruiken. Het eiland een kwartslag draaien zorgt er voor dat je naar buiten kunt kijken tijdens het koken en nog in verbinding staat tot de tafel.

Mijn voorkeur gaat uit naar downdraft, maar een mooie plafondunit kan ook prima. Als die dan in een verlaagd plafond ofzo zit is er niks mis mee naar mijn mening. Over het algemeen zijn die volgens mij wel wat stiller dan downdraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

joostbo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:19:
[...]

Terwijl er best veel Bosch inbouw vaatwassers te koop staan, zoals deze series 6 met WiFi : SMT6EB800E https://www.bol.com/nl/nl...pWkFml7ot6S4aAtOCEALw_wcB

Nu besteld, volgende week in huis

dus waarom het ene model al zo lang backorder staat en de andere niet blijft opmerkelijk
Heb al even gezocht, maar ik kan bij geen enkele webshop een levertijd vinden. Idem voor de oven.

Op de website van ‘de witgoedpartner’ staat dit model trouwens niet, lijkt mij dan ook dat de info bij Bol.com niet klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:35
Insert12 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:05:
[...]Mijn voorkeur gaat uit naar downdraft, maar een mooie plafondunit kan ook prima. Als die dan in een verlaagd plafond ofzo zit is er niks mis mee naar mijn mening. Over het algemeen zijn die volgens mij wel wat stiller dan downdraft.
In de basis stiller omdat de unit verder van je gehoor af staat. Om hetzelfde resultaat te behalen zal hij echter harder moeten blazen.
Gemiddeld plafond is tegenwoordig 260cm, unit hangt ongeveer op 250cm dan.
Kookplaat zit op ongeveer 90-100cm.

Hij zal 150cm moeten aanzuigen/overbruggen. Voor damp en warmte geen probleem, dat stijgt op, vet daarintegen is een stuk zwaarder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:09:
[...]

Heb al even gezocht, maar ik kan bij geen enkele webshop een levertijd vinden. Idem voor de oven.

Op de website van ‘de witgoedpartner’ staat dit model trouwens niet, lijkt mij dan ook dat de info bij Bol.com niet klopt.
Dat type wat ik liet zien is een net iets ander type als wat jij hebt, maar wel met Wifi van series 6 van bosch. staan genoeg Bosch series 6 vaatwasser met wifi te koop:. https://www.coolblue.nl/p...shoogte-81-5-87-5-cm.html en zo nog vele webwinkels.

maar op een of andere manier zijn sommige types (wat jij hebt) lastig leverbaar terwijl andere types (BSH met Wifi) ) wel hier en daar met enkele dagen leverbaar zijn.

dat maakt het wel opmerkelijk waarom het ene type wel en andere type niet.

[ Voor 4% gewijzigd door joostbo op 04-02-2022 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:38
Source90 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:26:
[...]

In de basis stiller omdat de unit verder van je gehoor af staat. Om hetzelfde resultaat te behalen zal hij echter harder moeten blazen.
Gemiddeld plafond is tegenwoordig 260cm, unit hangt ongeveer op 250cm dan.
Kookplaat zit op ongeveer 90-100cm.

Hij zal 150cm moeten aanzuigen/overbruggen. Voor damp en warmte geen probleem, dat stijgt op, vet daarintegen is een stuk zwaarder.
Als je een Plafond unit doet, neem dan wel een Novy, want de rest maakt allemaal veel meer herrie.
En in 10 cm een plafond unit gaat niet lukken, minimaal 20 cm aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

ouwefreaker schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:14:
[...]

Als je een Plafond unit doet, neem dan wel een Novy, want de rest maakt allemaal veel meer herrie.
Zijn wel ongehoord duur, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
ouwefreaker schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:14:
[...]

Ach, 10cm meer of minder slaat ook geen deuk in mijn stelling. Over het algemeen is een kookeiland ook geen 100cm hoog.

Vet/vette lucht is veel zwaarder en moet nog steeds 150cm omhoog gezogen worden. I.t.t. een wandkap (die vaak veel dichter op de kookplaat hangt) zal een plafondunit veel vet niet kunnen afzuigen, indien hij niet op standje tornado staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
Rzaan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:22:
[...]

Zijn wel ongehoord duur, toch?
1100 ,00 Bij deze moet je ,mits je de motor er op laat 34 cm hoge koof hebben.
Eigenlijk ook als je de motor op afstand gaat plaatsen.
Wil je perse max 20 cm hoog, dan ga je naar de 2000, 00
Maar nogmaals , als je een stille wil.
En een die erg goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
Source90 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:32:
[...]

Ach, 10cm meer of minder slaat ook geen deuk in mijn stelling. Over het algemeen is een kookeiland ook geen 100cm hoog.

Vet/vette lucht is veel zwaarder en moet nog steeds 150cm omhoog gezogen worden. I.t.t. een wandkap (die vaak veel dichter op de kookplaat hangt) zal een plafondunit veel vet niet kunnen afzuigen, indien hij niet op standje tornado staat.
Afgelopen week iemand gesproken die de 6830 Novy al 5 jaar heeft, en zelfs met een koolstof filter unit.
En was nog heel erg blij er mee en werkt volgens haar echt goed.
Maar doe wat je wil en kan.
Hierboven zijn gewoon tips (uit ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:07
Source90 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:32:
[...]

Dat vet wat niet afgezogen wordt omdat het te zwaar is zal dan ook niet in de lucht blijven hangen, maakt voor de luchtkwaliteit dus niet uit.
Denk ook niet dat je opeens veel vaker met een doekje of dweil overal langs moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Zo, net ook nog weer even op bezoek geweest, 2 belangrijke punten ter overdenking:
- schiereiland iets groter gemaakt en heeft 180cm ruimte in de breedte (kookkant). Ik kreeg het advies om onder de kookplaat een 120cm lade te doen, zodat je rechts tussen de muur/kolom en kookplaat wat meer ruimte houdt. Oogt natuurlijk wel iets minder strak en je verliest meer opbergruimte in de lade. Wat zou jullie keuze zijn?
- Bovenkastjes: ik vind 2x80x52 met naar boven scharnierende deuren mooier, mijn vrouw heeft liever 3x78x45 (60cm breedt wordt te massief). Wat zouden jullie afwegingen hierin zijn?

We hebben de hoge kasten (koelkast en oven ernaast) nu op 213cm hoog, bovenkant dan gelijk met een evt 78cm bovenkast. Ik denk dat ik met 52cm bovenkasten de hoge kasten naar 231cm zou optrekken.

Any thoughts?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_HaJeEU-PrDGNmefICPJ2ImliQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yl9pn7Hqp5OP21ZYXxhelvBS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tv9BHHIqxIbvkyv_pBpmQpKRVwk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APLb8ospKpaGBkd9d01oJbmR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtUTx6rxPZadlK9UfBJM7XQlXUc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZozeymEACWtXC6gVG50U4pB.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26
gdoorn schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:04:
Heeft iemand hier wel eens HIMACS als werkblad gebruikt trouwens?

http://himacs.eu/

Verwacht persoonlijk dat dit niet echt heel slijtvast is...
Himac is volgens mij een merknaam van LG, een andere solid surface is Corian/Getacore/Acrylstone.

Het is sterk, ziet er mooi uit maar krast wel. Het voordeel van dit materiaal is echter dat je het kan polijsten met een beetje Cif en de groene kant van een schuurspons. Ik heb het hier als afwerking van een muurtje en bevalt goed. Één keer per jaar drupje Cif en schuren maar, wordt het weer als nieuw.

Toevallig kwam ik gister dit tegen tussen mijn paperassen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/reChUL7WvSROpV-JhWW_WkrsZLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjpYV0lbTqqeOOF09djJyfUw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

DrNizeGuy schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:59:
[...]

Himac is volgens mij een merknaam van LG, een andere solid surface is Corian/Getacore/Acrylstone.

Het is sterk, ziet er mooi uit maar krast wel. Het voordeel van dit materiaal is echter dat je het kan polijsten met een beetje Cif en de groene kant van een schuurspons. Ik heb het hier als afwerking van een muurtje en bevalt goed. Één keer per jaar drupje Cif en schuren maar, wordt het weer als nieuw.
Nu zul je tegen een muurtje niet snel koffievlekken o.d. hebben, maar ben wel benieuwd naar hoe Himac daar op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
mitsumark schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:44:
[...]

Dat vet wat niet afgezogen wordt omdat het te zwaar is zal dan ook niet in de lucht blijven hangen, maakt voor de luchtkwaliteit dus niet uit.
Denk ook niet dat je opeens veel vaker met een doekje of dweil overal langs moet.
Het gaat hier om de vergelijking tussen Downdraft en plafond unit.
Een downdraft zal zeker ook niet alles afzuigen, echter -in mijn overtuiging- een stuk meer zware elementen in vergelijking met een hood op 2,3 meter hoogte / 1,3 meter boven kookeiland.
Dat was de vergelijking, niet of je meer met een doekje rond moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Stalensnuitje schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:56:
Zo, net ook nog weer even op bezoek geweest, 2 belangrijke punten ter overdenking:
- schiereiland iets groter gemaakt en heeft 180cm ruimte in de breedte (kookkant). Ik kreeg het advies om onder de kookplaat een 120cm lade te doen, zodat je rechts tussen de muur/kolom en kookplaat wat meer ruimte houdt. Oogt natuurlijk wel iets minder strak en je verliest meer opbergruimte in de lade. Wat zou jullie keuze zijn?
- Bovenkastjes: ik vind 2x80x52 met naar boven scharnierende deuren mooier, mijn vrouw heeft liever 3x78x45 (60cm breedt wordt te massief). Wat zouden jullie afwegingen hierin zijn?

We hebben de hoge kasten (koelkast en oven ernaast) nu op 213cm hoog, bovenkant dan gelijk met een evt 78cm bovenkast. Ik denk dat ik met 52cm bovenkasten de hoge kasten naar 231cm zou optrekken.

Any thoughts?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou vaatwasser en spoel op het eiland doen. Je hebt nu 60 tussen kook en spoel, dan krijg je 90.... (+hoek) geen overmatig grote lade onder de kookplaat. ( ben je zelfs nog vrijer om voor kookplaatafzuiging of een ouderwets systeem te kiezen) koffiezetter naar de muurkant op het eiland bij de kraan. Aan de wandzijde 2x 90 lade met in de rechtse de kookplaat. Dan nog een keer bedenken of je die le mans nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:38
Ik kan wel wat hulp gebruiken, we zijn bezig met de offerte onderhandelingen voor een nieuwe keuken. Ik ben erg specifiek qua apparatuur, omdat het een open keuken in onze woonkamer is wil ik apparatuur die stil is, en ik kijk per apparaat welke producent daarin het meest gespecialiseerd is.

Ik heb daarom voor een NEFF B57CR22G0 combi oven gekozen, en een Liebherr ICNd 5123 Plus koel-vries combi.

Door de leveringsproblemen zijn bovenstaande 2 lastig te verkrijgen, en is de verkoper dus bezig met alternatieven zoals Pelgrim (that's a no-go) en ATAG. Ze stellen nu bv een ATAG OX66121D combi oven en ATAG KD63178D koelvries combi voor.

Wat is jullie ervaring met ATAG ovens en/of koelvries combi's? Als jullie mijn selectie zien, wat zou je dan als seocnd-best qua merk voor een combi oven en een koelvries combi adviseren?

bvd! Olaf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Source90 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:14:
[...]

Het gaat hier om de vergelijking tussen Downdraft en plafond unit.
Een downdraft zal zeker ook niet alles afzuigen, echter -in mijn overtuiging- een stuk meer zware elementen in vergelijking met een hood op 2,3 meter hoogte / 1,3 meter boven kookeiland.
Dat was de vergelijking, niet of je meer met een doekje rond moet..
Denk dat deze discussie beter in het Bora topic gevoerd kan worden, hoewel je daar vooral pro-downdraft mensen tegen zal komen. Plafond en downdraft zijn beide een compromis vergeleken met een hood op ~80-100 cm boven de kookplaat. Ik hoor van beide positieve verhalen. Maar ik heb het idee dat dit vooral komt omdat mensen van slechte afzuigkappen komt, omdat ventilatie voor veel mensen niet hoog op de wensenlijst staat, is de kans groot als je een bestaand huis koopt dat er een crappy afzuigkap in zat. Tweede belangrijke reden is dat de Hollandse pot niet veel eist aan afzuiging. Aardappel, vlees (in boter) en groente (in water), is wat anders dan Indiaase curry, vlees en vis in een grilpan of vlees in olie, wokken etc. Dat zijn de gerechten waar goede ventilatie zich uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:42
Hier Liebherr (koelen en vriezen) en Atag (overs en vacumeerlade).

Ik zou me qua geluid veel meer druk maken over afzuigkap en vaatwassers. Ovens maken weinig geluid en zijn monotoon. Koelkast idem, maken nog minder geluid dan ovens maar wel de hele dag door (met intervallen uiteraard).

Dus van deze apparaten kun je gewoon naar de specs kijken. Waarbij je even moet uitzoeken of Liebherr ook aan Atag levert. Dacht het wel, maar weet niet meer of dat nog steeds zo is. en welke modellen dat dan zijn.

Vaatwassers is een ander verhaal. Ik heb een Miele, en dat ding hoor je. Klinkt als een soort amechtige robot, space invaders achtig geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 13:42
Streamz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:09:
Ik moest opzoeken wat een vacumeerlade was.... maar, klinkt wel interessant.
Vind je het een nuttige toevoeging aan je keuken?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Ladypurple schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:21:
[...]

Ik zou vaatwasser en spoel op het eiland doen. Je hebt nu 60 tussen kook en spoel, dan krijg je 90.... (+hoek) geen overmatig grote lade onder de kookplaat. ( ben je zelfs nog vrijer om voor kookplaatafzuiging of een ouderwets systeem te kiezen) koffiezetter naar de muurkant op het eiland bij de kraan. Aan de wandzijde 2x 90 lade met in de rechtse de kookplaat. Dan nog een keer bedenken of je die le mans nodig hebt.
Bedankt voor 't meedenken, maar we waren er net uit dat we het koken niet tegen de muur aan gaan doen ;) Oh en we hadden in 't vorige huis ook een Le mans kast, wij zitten in het "Pro" kamp :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 22:28
Beetje off topic, maar @Floor-is , als beloofd. Creatieve uitspatting met grote keuken met lange wand en eetbar/tafel aan eiland. (ik had de maten niet, dus geen idee of het een beetje klopt). Maar grote switch zit in de trap. Als je die andersom laat draaien, kun je doorgang naar keuken creëren, vervolgens kan in de voormalige keuken je kantoor komen (is dan geen doorloopplek meer) en in de kamer heb je zowel een grote eettafel als een zithoek bij de haard. En in de serre een hangplek voor de jeugd en andere luilakken met tv en gamevoorzieningen.
(Ik weet, je levert nu kantoorruimte in)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZW3nFdanmd56GMo22ckCj10EAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cR3FGDoUuz7YYKyC0ya3D1es.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Stalensnuitje schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:28:
[...]

Bedankt voor 't meedenken, maar we waren er net uit dat we het koken niet tegen de muur aan gaan doen ;) Oh en we hadden in 't vorige huis ook een Le mans kast, wij zitten in het "Pro" kamp :+
Het kan handig zijn als je te weinig lade hebt voor je pannen. In deze opstelling heb je 120 voor pannen en 120 voor bestek , pollepels ed. 2 x60 voor?, dan kan je le mans gebruiken (ik kan mijn pannen kwijt in 2x 80 en het gietijzer staat in een gewone kast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Ladypurple schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:10:
[...]

Het kan handig zijn als je te weinig lade hebt voor je pannen. In deze opstelling heb je 120 voor pannen en 120 voor bestek , pollepels ed. 2 x60 voor?, dan kan je le mans gebruiken (ik kan mijn pannen kwijt in 2x 80 en het gietijzer staat in een gewone kast)
Fair enough, voorheen was het onze pannenkast idd. Maar dan zou je er een gewone kast van maken met een loze dan wel moeilijk bereikbare hoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Stalensnuitje schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:23:
[...]

Fair enough, voorheen was het onze pannenkast idd. Maar dan zou je er een gewone kast van maken met een loze dan wel moeilijk bereikbare hoek?
Dat is dus de vraag. ;) Maak een planning waar je de inhoud van je keuken gaat laten. Als je nu een le mans hebt , pak deze uit, kijk of je een 60 lade hebt of teken dat even uit op tafel en probeer wat je er in kwijt kan.In de showroom zijn de meeste laden onbeladen... een 120 met pannen.... :?
Dode hoeken zijn niet altijd slechte hoeken.
vandaar mijn 2x 90 laden. Meer lade, meer werkruimte.
In de geplande opstelling kan ik het me wel voorstellen. Vraag is of het de juiste hoek is De vaatwasser wil je wel eens open laten staan en blokkeert dan die deur....ik zou neigen naar de kookkant.
Heb je een quooker gepland? De spoel zou je nog naar rechts kunnen schuiven een quooker past dan in een hoek, nadeel is dan de vw tussen kook en spoel.
Ach, daar staat een kolom, deel over welke hoek slik ik in

En dat bekent dus dat je ook geen volledige hoek hebt.... je hebt voldoende werkblad, maar naar mijn idee niet goed ingedeeld.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdNpMLluIaUHCcbsoU-GR972o_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gqb05IgQ0li5JO45NsB8GMnK.jpg?f=fotoalbum_largeik heb de kookplaat naast een kolom. Op de rekening rechtsboven, de afstand tot de plaat 9 cm en 16 cm diep. Niet in een hoek, maar dat moet volgens mij geen verschil maken. Dit is voldoende ruimte om te bewegen met pannen en dingen neer te zetten. Je kolom is volgens mij iets dieper, kijk of je dat in de praktijk uit kunt proberen. Je zou dan ms terug kunnen naar een 80 en 100 kast :)

[ Voor 31% gewijzigd door Ladypurple op 04-02-2022 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:38
Streamz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:09:

Ik zou me qua geluid veel meer druk maken over afzuigkap en vaatwassers. Ovens maken weinig geluid en zijn monotoon. Koelkast idem, maken nog minder geluid dan ovens maar wel de hele dag door (met intervallen uiteraard).

Dus van deze apparaten kun je gewoon naar de specs kijken. Waarbij je even moet uitzoeken of Liebherr ook aan Atag levert. Dacht het wel, maar weet niet meer of dat nog steeds zo is. en welke modellen dat dan zijn.

Vaatwassers is een ander verhaal. Ik heb een Miele, en dat ding hoor je. Klinkt als een soort amechtige robot, space invaders achtig geluid.
tnx! Ik heb het denk ik niet helemaal goed beschreven: geluid een belangrijk aspect, maar qua merk-vergelijking bedoelde ik meer de overall kwaliteit. NEFF is gespecialiseerd in ovens, Liebherr in koeling etc. vandaar de keuze voor die merken. Bij Atag heb ik wat minder gevoel, ik zie dat ze oorspronkelijk uit de gasfornuizen hoek komen,,,dus ik kan me voorstellen dat een Atag combi oven wel kwalitatief mee kan doen met een NEFF, maar dat is dus de vraag: als NEFF geen optie is, wat is dan een second-best merk voor combi-ovens, en zelfde geldt voor koelvries combi's qua Liebherr..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:49
olafmol schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:25:
[...]

tnx! Ik heb het denk ik niet helemaal goed beschreven: geluid een belangrijk aspect, maar qua merk-vergelijking bedoelde ik meer de overall kwaliteit. NEFF is gespecialiseerd in ovens, Liebherr in koeling etc. vandaar de keuze voor die merken. Bij Atag heb ik wat minder gevoel, ik zie dat ze oorspronkelijk uit de gasfornuizen hoek komen,,,dus ik kan me voorstellen dat een Atag combi oven wel kwalitatief mee kan doen met een NEFF, maar dat is dus de vraag: als NEFF geen optie is, wat is dan een second-best merk voor combi-ovens, en zelfde geldt voor koelvries combi's qua Liebherr..
Als je vergelijkbare kwaliteit zoekt:
NEFF = BSH
BSH = Bosch, Siemens, Neff.
Dus een Bosch of een Siemens is een prima alternatief

Liebherr levert/fabriceert ook koelkasten voor Miele. Dus dan is Miele een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeuomorf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-08 11:26
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:52:
Beetje off topic, maar @Floor-is , als beloofd. Creatieve uitspatting met grote keuken met lange wand en eetbar/tafel aan eiland. (ik had de maten niet, dus geen idee of het een beetje klopt). Maar grote switch zit in de trap. Als je die andersom laat draaien, kun je doorgang naar keuken creëren, vervolgens kan in de voormalige keuken je kantoor komen (is dan geen doorloopplek meer) en in de kamer heb je zowel een grote eettafel als een zithoek bij de haard. En in de serre een hangplek voor de jeugd en andere luilakken met tv en gamevoorzieningen.
(Ik weet, je levert nu kantoorruimte in)
[Afbeelding]
Ha, thanks!

De trap omwerken kan in theorie, maar dat is wel een heftige man, een dure ook trouwens, niet overwogen nog.

Vind nu wel dat de tafel erg ver van de keuken staat en dat we in de 'woonkamer' heel veel lege ruimte hebben. Op zich de serre in TVKamer/speelkamer veranderen is wel een goede :)

Ik ga even nadenken of er iets inzit dat ik meenemen kan!

Afmetingen overigens hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8rJ0Oh4mwKeQmKuVydvZUXhgGOE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/sOElyuCdaKGU0CHY44WjyyMl.png?f=fotoalbum_medium

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Floor-is schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:11:
[...]

Ha, thanks!

De trap omwerken kan in theorie, maar dat is wel een heftige man, een dure ook trouwens, niet overwogen nog.

Vind nu wel dat de tafel erg ver van de keuken staat en dat we in de 'woonkamer' heel veel lege ruimte hebben. Op zich de serre in TVKamer/speelkamer veranderen is wel een goede :)

Ik ga even nadenken of er iets inzit dat ik meenemen kan!

Afmetingen overigens hier
[Afbeelding]
Ik heb ooit eens naar een huis gekeken met een onmogelijke trap erin voor mensen langer dan 1.75. |:( Voor ik een bod deed, heb ik laten uitrekenen wat een trapvernieuwing kostte. Dat viel reuze mee (3000 zag ik net) zolang de aansluitpunten op de bovenverdieping maar niet hoefden te veranderen.
Maar, dit was allemaal alleen te doen om een lange wand in de keuken te krijgen he. Ik vind jouw indeling met de megaleefkeuken een mooiere, maar hier is de flow door het huis beter (naar toilet bijv) en dat komt alleen maar door die trap. Zelf vind ik het ook heel stijlvol bij zo’n huis als je de hal binnenkomt en twee kanten op kan.
Tafel had ik trouwens niet zozeer bedacht als eettafel (dat zou je meer waarschijnlijk vaak aan het eiland doen met z’n drietjes). Meer als lees- en verblijftafel. Waar kinderen huiswerk kunt maken, knutselen, legokastelen bouwen of waar jullie met vrienden lekker aan de koffie thee/water/bier kunt zitten avonden lang. Heerlijk juist als je naast een eettafel zo’n tafel in huis kunt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Dat kan in veel gevallen zeker. Eventueel hier in [mo] je offerte uiteen zetten, dan zal je een redelijke indicatie kunnen krijgen wat er nog af zou kunnen, naar gelang jouw onderhandel skills.
Barry heeft al een en ander in de openingspost bijgewerkt qua tactiek/advies, had je dat al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Ladypurple schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:54:
[...]

Dat is dus de vraag. ;) Maak een planning waar je de inhoud van je keuken gaat laten. Als je nu een le mans hebt , pak deze uit, kijk of je een 60 lade hebt of teken dat even uit op tafel en probeer wat je er in kwijt kan.In de showroom zijn de meeste laden onbeladen... een 120 met pannen.... :?
Dode hoeken zijn niet altijd slechte hoeken.
vandaar mijn 2x 90 laden. Meer lade, meer werkruimte.
In de geplande opstelling kan ik het me wel voorstellen. Vraag is of het de juiste hoek is De vaatwasser wil je wel eens open laten staan en blokkeert dan die deur....ik zou neigen naar de kookkant.
Heb je een quooker gepland? De spoel zou je nog naar rechts kunnen schuiven een quooker past dan in een hoek, nadeel is dan de vw tussen kook en spoel.
Ach, daar staat een kolom, deel over welke hoek slik ik in

En dat bekent dus dat je ook geen volledige hoek hebt.... je hebt voldoende werkblad, maar naar mijn idee niet goed ingedeeld.[Afbeelding]ik heb de kookplaat naast een kolom. Op de rekening rechtsboven, de afstand tot de plaat 9 cm en 16 cm diep. Niet in een hoek, maar dat moet volgens mij geen verschil maken. Dit is voldoende ruimte om te bewegen met pannen en dingen neer te zetten. Je kolom is volgens mij iets dieper, kijk of je dat in de praktijk uit kunt proberen. Je zou dan ms terug kunnen naar een 80 en 100 kast :)
Thanks, net even met mijn eega overlegd, we gaan zo nog maar eens opmeten ;) Geen quooker trouwens, dat scheelt weer. Qua positie vd vw had ik een paar pagina's terug al wat gediscussieerd of die niet onder de oven zou kunnen, maar (behalve dat die dan weer stukken duurder wordt ivm knock2open oid) is ie dan eigenlijk ook te ver bij de spoelbak vandaan.

Bedankt voor je tekening trouwens, gaan we even mee aan de slag.

Ander onderwerp trouwens: ik dacht eerst aan spotjes onder de bovenkast, maar een LED strip is ook wel mooi egaal. Dan biedt de keukenboer natuurlijk alleen weer zo'n suf systeem met eigen afstandbediening aan, dat vind ik dan net niks. Iemand ervaring wat dat betreft met de MITTLED van Ikea of iets anders dat Zigbee/HA compatible is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lv11
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-11-2024
Hoi allemaal!

Met veel interesse en dankbaarheid dit topic gelezen omdat we de keuken in ons recent gekochte huis willen laten vervangen.

We hebben nu een goed idee van wat we willen en willen nu langs een aantal zaken om een offerte te laten maken. De winkels waar we (nogmaals) naar toe gaan zijn Reddy Keukens in Amsterdam, Marquardt Küchens in Amersfoort, NUVA Keukens in Tilburg, Total Home Concepts in Lelystad en voor het blad De Keukenbladenfabriek. Ik wilde nog langs ASWA in Hilversum, echter zeiden zij de aankomende weken geen plek meer te hebben.
Mochten we nog een goede zaak missen die we zouden moeten bezoeken, dan horen we het graag.
We hebben ook offertes opgevraagd via 123apparatuur en keukenkastjes (van Häcker Systemat) via Thuiskeukens.nl. Werkblad is bij 123werkbladen niet op te vragen, die zit niet in hun assortiment.

Van keukenzaak A ontvangen we volgende week de offerte,
van keukenzaak B kregen we een offerte van 23.453,-, echter was de verkoper de ijskast en diepvries vergeten op te nemen en wilden we toen nog Dekton ipv Kwartsiet. Tevens hebben zij greepjes opgenomen in de offerte, maar willen we toch overal gaan voor greeploos en staat er een zwarte i.p.v. een gouden Quooker in de offerte, maar willen we toch weer graag terug naar de gouden versie. Gaan hier volgende week weer langs om de offerte recht te trekken. We schrokken niet heel erg van hun prijs, echter denken we wel dat er nog iets van af zou moeten kunnen.

Voor het werkblad ontvingen we van de Keukenbladenfabriek een offerte van 5250,-. We vermoeden dat daar ook nog wel wat rek in zit.

Ik heb een goede schets opgenomen, daar is het eiland echter nog 200 cm ipv 210 en bestaat het eiland nog uit gelijke stukken kast.

Keuken:

Nobilia keuken
Keuken plus eiland in Easytouch (Laklaminaat): Grafietzwart ultramat 961.
3 Hoge kasten (60 cm) en 2 lage kasten onder het spoelgedeelte (van ca. 50 a 60 cm).
2 lage kasten (120 cm, 90 cm) achterkant vh eiland, 1 lage kast (90 cm) voorkant vh eiland met bar (120 cm).

Werkblad:

Werkblad van (circa) 100 x 60 cm in Kwartsiet ‘Taj Mahal’, 6 cm hoog. Tevens met kleine opstaande rand tegen de muur.

Werkblad van 210 x 120 cm in Kwartsiet ‘Taj Mahal’, 6 cm hoog. Tevens met kleine opstaande rand tegen de muur.

Apparatuur:

IJskast: Hoge ijskast 180 cm.
Zanussi ZRDN18FS2

Diepvries: +/- 1 meter
Zanussi ZUAN88ES

Vaatwasser: met besteklade bovenin
NEFF N 50 S355HCX29E

Stoomoven: Fullsteam oven 60 x 60 grafiet.
Neff N 90 Neff B47FS22G0

Combioven: Compacte oven met magnetron 60 x 45 grafiet.
Neff N 90 grafiet C17MS22G0

Opvullade: voor gelijktrekken vd ovens 60 x 14 cm.
Neff N 70 accessoirelade grafiet 17ZH10G0

Kookplaat: Inductiekookplaat 90 cm, flexinductie.
Neff N 90 Neff T68FS6RX2.

Kraan: Kokendwaterkraan goud
Quooker: Quooker Fusion Round combi goud 22+FRGLD

Afzuiging: momenteel zit er een goede afzuigkap in het verlaagde plafond. Die houden we en verplaatsen we naar de plek waar de kookplaat zal komen.

Dingen waar we zelf tegenaan zijn gelopen:

; Het liefst hadden we achter wat meer werkblad gehad, echter komen we dan kastruimte te kort dus daar hebben we een compromis moeten sluiten.

; Bij keukenzaak A gaven ze aan dat een wasbak van natuursteen niet mogelijk was.. Bij de bladenwinkel werd daar niets over gezegd. Weten jullie hier meer over?

; Bij keukenzaak A werd gesteld dat de vaatwasser niet mogelijk was op de hoogte zoals keukenzaak B deze had ingetekend. Zij opperden om de ovens boven elkaar te plaatsen en dan te gaan schuiven met de vaatwasser en de diepvries.

; We twijfelen nog wat over de indeling van de kasten. Ideeën en tips zijn van harte welkom.

; We hebben Nobilia laten intekenen, omdat dit merk overal beschikbaar is en we daarmee goed kunnen vergelijken, maar wellicht gaan we dit nog upgraden naar Häcker Systemat.

Graag jullie mening, alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDXVEC65ILh5_jNlpzZUc_OH1Hc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7vlui1W4NQLgauVAwZpotQW6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rkOtifOs--ftHTjCYnwStT-6l-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2b20woBnObVS30rmD01TDZnD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAugeu6s2nv2rOg6y5sz8Zv2deQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jN64qwR7c53JztXpp1BcpoH0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door lv11 op 04-02-2022 21:15 . Reden: plaatjes stonden boven ipv beneden. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Stalensnuitje schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:22:
[...]

Thanks, net even met mijn eega overlegd, we gaan zo nog maar eens opmeten ;) Geen quooker trouwens, dat scheelt weer. Qua positie vd vw had ik een paar pagina's terug al wat gediscussieerd of die niet onder de oven zou kunnen, maar (behalve dat die dan weer stukken duurder wordt ivm knock2open oid) is ie dan eigenlijk ook te ver bij de spoelbak vandaan.

Bedankt voor je tekening trouwens, gaan we even mee aan de slag.

Ander onderwerp trouwens: ik dacht eerst aan spotjes onder de bovenkast, maar een LED strip is ook wel mooi egaal. Dan biedt de keukenboer natuurlijk alleen weer zo'n suf systeem met eigen afstandbediening aan, dat vind ik dan net niks. Iemand ervaring wat dat betreft met de MITTLED van Ikea of iets anders dat Zigbee/HA compatible is?
Ahum,
De geboden verlichting van de keukenleverancier gaf te weinig licht als werkverlichting. Ledstrip is natuurlijk mooi als het ingefreesd is onder de kast, maar vervangbaar ? Dan maar iets minder strak, we hebben een profiel ingelegd met een ledstrip onder een 30 graden hoek onder de kast tegen de wand. Gelet op zoveel mogelijk leds en alleen in witkleur verstelbaar. Dit gekoppeld aan een zigbee controller die communiceert met een hue bridge. De bediening gaat via een schakelaar in de keuken. Ondanks dat er een melkwitte strip voor zit kan je bij 120 leds deze wel onderscheiden. Belangrijk ook de hoogte, dat je er niet in kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Vergeleken met een offerte die ik heb liggen for 4 hoge kanten + eiland van 300x120, incl 2 ovens en 2 fulltime KK/vriezer voor 25,800 inclusief gratie blad vindt ik het nogal duur. En daar zitten bij mij het bouwen van de stollen ronden en ertussenin ook nog bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
lv11 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:46:
Hoi allemaal!

Met veel interesse en dankbaarheid dit topic gelezen omdat we de keuken in ons recent gekochte huis willen laten vervangen.

We hebben nu een goed idee van wat we willen en willen nu langs een aantal zaken om een offerte te laten maken. De winkels waar we (nogmaals) naar toe gaan zijn Reddy Keukens in Amsterdam, Marquardt Küchens in Amersfoort, NUVA Keukens in Tilburg, Total Home Concepts in Lelystad en voor het blad De Keukenbladenfabriek. Ik wilde nog langs ASWA in Hilversum, echter zeiden zij de aankomende weken geen plek meer te hebben.
Mochten we nog een goede zaak missen die we zouden moeten bezoeken, dan horen we het graag.
We hebben ook offertes opgevraagd via 123apparatuur en keukenkastjes (van Häcker Systemat) via Thuiskeukens.nl. Werkblad is bij 123werkbladen niet op te vragen, die zit niet in hun assortiment.

van keukenzaak B kregen we een offerte van 23.453,-, echter was de verkoper de ijskast en diepvries vergeten op te nemen en wilden we toen nog Dekton ipv Kwartsiet. Tevens hebben zij greepjes opgenomen in de offerte, maar willen we toch overal gaan voor greeploos en staat er een zwarte i.p.v. een gouden Quooker in de offerte, maar willen we toch weer graag terug naar de gouden versie. Gaan hier volgende week weer langs om de offerte recht te trekken. We schrokken niet heel erg van hun prijs, echter denken we wel dat er nog iets van af zou moeten kunnen.

Voor het werkblad ontvingen we van de Keukenbladenfabriek een offerte van 5250,-. We vermoeden dat daar ook nog wel wat rek in zit.

Ik heb een goede schets opgenomen, daar is het eiland echter nog 200 cm ipv 210 en bestaat het eiland nog uit gelijke stukken kast.

Keuken:

Nobilia keuken
3 Hoge kasten (60 cm) en 2 lage kasten onder het spoelgedeelte (van ca. 50 a 60 cm).
2 lage kasten (120 cm, 90 cm) achterkant vh eiland, 1 lage kast (90 cm) voorkant vh eiland met bar (120 cm).

Werkblad:

Werkblad van (circa) 100 x 60 cm in Kwartsiet ‘Taj Mahal’, 6 cm hoog. Tevens met kleine opstaande rand tegen de muur.

Werkblad van 210 x 120 cm in Kwartsiet ‘Taj Mahal’, 6 cm hoog. Tevens met kleine opstaande rand tegen de muur.

Apparatuur:

Zanussi ZRDN18FS2

Zanussi ZUAN88ES

NEFF N 50 S355HCX29E

Neff N 90 Neff B47FS22G0

; Het liefst hadden we achter wat meer werkblad gehad, echter komen we dan kastruimte te kort dus daar hebben we een compromis moeten sluiten.

; Bij keukenzaak A gaven ze aan dat een wasbak van natuursteen niet mogelijk was.. Bij de bladenwinkel werd daar niets over gezegd. Weten jullie hier meer over?

; Bij keukenzaak A werd gesteld dat de vaatwasser niet mogelijk was op de hoogte zoals keukenzaak B deze had ingetekend. Zij opperden om de ovens boven elkaar te plaatsen en dan te gaan schuiven met de vaatwasser en de diepvries.

; We twijfelen nog wat over de indeling van de kasten. Ideeën en tips zijn van harte welkom.

; We hebben Nobilia laten intekenen, omdat dit merk overal beschikbaar is en we daarmee goed kunnen vergelijken, maar wellicht gaan we dit nog upgraden naar Häcker Systemat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ongezouten, ( sorry :/ )
Je wilt genoeg bergruimte en levert daarvoor werkruimte in ( bij de spoel is dit echt niets), maar je hebt wel een quooker combi, 2 ovens en een zitje ipv een kast en geen bovenkasten _/-\o_ ergens moet je concessies doen. Oh en waar is de afzuiging?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDKqHHA8ukbLITiAj-oxfd13J0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8IH0COZ1E92NW83KycZQPFo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Ladypurple op 04-02-2022 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-04 16:13
Hoi allemaal!

Keuken:

Nobilia keuken

Werkblad:

Apparatuur:

Zanussi ZRDN18FS2

Zanussi ZUAN88ES

NEFF N 50 S355HCX29E

Neff N 90 Neff B47FS22G0

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow langs 5 winkels in alle delen van Nederland. Ik vind 3 winkels in dezelfde stad al vervelend. Wil gewoon bij 1 goede winkel een scherpe prijs. Iemand ervaringen met THC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeuomorf
Source90 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:18:
[...]

Dat kan in veel gevallen zeker. Eventueel hier in [mo] je offerte uiteen zetten, dan zal je een redelijke indicatie kunnen krijgen wat er nog af zou kunnen, naar gelang jouw onderhandel skills.
Barry heeft al een en ander in de openingspost bijgewerkt qua tactiek/advies, had je dat al gezien?
Bedankt. Inderdaad de openingspost gezien, maar het zou me wel helpen als ik een indicatie heb waar ik op uit zou moeten kunnen komen.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lv11
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-11-2024
Ladypurple schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:24:
[...]

Ongezouten, ( sorry :/ )
Je wilt genoeg bergruimte en levert daarvoor werkruimte in ( bij de spoel is dit echt niets), maar je hebt wel een quooker combi, 2 ovens en een zitje ipv een kast en geen bovenkasten _/-\o_ ergens moet je concessies doen. Oh en waar is de afzuiging?
Jep! De apparatuur heeft voor ons de hoogste prio. We weten dat het spoelgedeelte smal wordt; dat is akkoord. Wat betreft bovenkastjes heb je een goed punt; echter zit links een raam die je blokkeert met een kast; waardoor er dan maar één boven kastje zou kunnen komen. Die hebben we dus maar weg gelaten. Mochten we echt ruimte te kort komen dan kan het zitje nog een brede kast worden, echter het lijkt te passen en hetgeen ik tot dusver het meest zin in heb is plaats nemen op mn barkrukje terwijl er wordt gekookt :)

Goed dat je de afzuiging benoemt, die heb ik vergeten te vermelden; bij het plaatsen van de huidige keuken is er een verlaagd plafond gecreëerd met een hele goede afzuiging er in en die blijft gewoon.
glider5 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:36:
[...]

Wow langs 5 winkels in alle delen van Nederland. Ik vind 3 winkels in dezelfde stad al vervelend. Wil gewoon bij 1 goede winkel een scherpe prijs. Iemand ervaringen met THC?
En dan zeggen ze dat Amsterdammers nooit buiten de ring komen ;)
Heb de keukenboeren geselecteerd door de goede ervaringen hier op Tweakers en als ik daar gewoon goed word geholpen dan is reistijd voor mij geen bezwaar.

[ Voor 6% gewijzigd door lv11 op 04-02-2022 21:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:24
Ik was vandaag voor Metod bovenkasten bij de Ikea. Ik wil graag een tv-meubel maken met de bovenkasten en was op zoek naar een plaat waarmee ook de bovenkant van de kast afwerken.

De medewerker kwam met een kar vol staaltjes aanrijden die net binnen waren gekomen. Het ging om keramiek vertelde ze. Met enige verbazing zag ik dat het ging om onder andere Dekton van Cosentino. Toen ik de merknaam Cosentino liet vallen, bevestigde de medewerker dat het keramiek van Cosentino is en en dat het uit Spanje komt.

Al met al met heb ik meegekregen dat vanaf 7 maart Ikea keramiekbladen (Dekton) van Cosentino gaat verkopen. Interessante ontwikkeling,

Ik heb voor de fun ons keukenblad laten narekenen. Dekton Kelya van het formaat 306x40 (2cm massief) voor het tv meubel kwam op 600 euro en 600 euro voor inmeten en andere dingen (totaal 1200 euro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Cagdas schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 00:35:
Ik was vandaag voor Metod bovenkasten bij de Ikea. Ik wil graag een tv-meubel maken met de bovenkasten en was op zoek naar een plaat waarmee ook de bovenkant van de kast afwerken.

De medewerker kwam met een kar vol staaltjes aanrijden die net binnen waren gekomen. Het ging om keramiek vertelde ze. Met enige verbazing zag ik dat het ging om onder andere Dekton van Cosentino. Toen ik de merknaam Cosentino liet vallen, bevestigde de medewerker dat het keramiek van Cosentino is en en dat het uit Spanje komt.

Al met al met heb ik meegekregen dat vanaf 7 maart Ikea keramiekbladen (Dekton) van Cosentino gaat verkopen. Interessante ontwikkeling,

Ik heb voor de fun ons keukenblad laten narekenen. Dekton Kelya van het formaat 306x40 (2cm massief) voor de tv meubel kwam op 600 euro en 600 euro voor inmeten en andere dingen (totaal 1200 euro).
Goed om te weten! Wij gaan hetzelfde maken met Metod bovenkastjes (80x40).
Bij 123werkbladen kwam ik op ongeveer 500 uit voor het blad (400 breedte)

Welke ikea is dit?

Source90 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:35:
[...]

Ik heb ooit eens naar een huis gekeken met een onmogelijke trap erin voor mensen langer dan 1.75. |:( Voor ik een bod deed, heb ik laten uitrekenen wat een trapvernieuwing kostte. Dat viel reuze mee (3000 zag ik net) zolang de aansluitpunten op de bovenverdieping maar niet hoefden te veranderen.
Maar, dit was allemaal alleen te doen om een lange wand in de keuken te krijgen he. Ik vind jouw indeling met de megaleefkeuken een mooiere, maar hier is de flow door het huis beter (naar toilet bijv) en dat komt alleen maar door die trap. Zelf vind ik het ook heel stijlvol bij zo’n huis als je de hal binnenkomt en twee kanten op kan.
Tafel had ik trouwens niet zozeer bedacht als eettafel (dat zou je meer waarschijnlijk vaak aan het eiland doen met z’n drietjes). Meer als lees- en verblijftafel. Waar kinderen huiswerk kunt maken, knutselen, legokastelen bouwen of waar jullie met vrienden lekker aan de koffie thee/water/bier kunt zitten avonden lang. Heerlijk juist als je naast een eettafel zo’n tafel in huis kunt hebben.
Als we die tafel zo doen, dan neemt zoonlief die in beslag voor z’n treinen en krijgen we die nooit meer terug ;)

Het idee van de trap is absoluut out of the box, maar vraagt teveel aanpassing ben ik bang. (Sluit niet aan boven, je komt dan net wel/niet in de knoop met de hoogte, iets met een traphek en vrij onlogische verkeersroute dan) En dan die deur naar de keuken, die moet door een draagmuur, dat is vrij prijzig :X

De opzet die we nu hebben biedt een grote woonkeuken, een zitkamer annex speelkamer, een kleine ruimte voor de TVkamer en een nogal heftig groot kantoor. Heb er nog wel over gedacht het kantoor naar de serre te verplaatsen, maar die lijkt ons beter voor als we bezoek hebben. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurtje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
glider5 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:36:
[...]

@glider5 vorige reactie gemist?
deurtje1 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cagdas
Source90 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 00:56:
[...]

Goed om te weten! Wij gaan hetzelfde maken met Metod bovenkastjes (80x40).
Bij 123werkbladen kwam ik op ongeveer 500 uit voor het blad (400 breedte)

Welke ikea is dit?

Source90 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Dit was bij de Ikea in Zwolle.

De werkbladen staat intussen op de website:

https://www.ikea.com/nl/nl/cat/keramische-werkbladen-46460/

[ Voor 11% gewijzigd door Cagdas op 05-02-2022 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Interessant van die Dekton bladen bij Ikea. Iemand al uitgezocht hoe de prijzen zicht verhouden tot bv keukenbladenfabriek of steenproject? Zijn andere randafwerkingen ook mogelijk bij Ikea?

Wel een vette deal voor Cosentino om in het assortiment van Ikea te zitten!
@Cagdas
Toevallig een offerte van datzelfde blad opgevraagd bij een van bovenstaande winkels?
Die €600 inmeten maakt het wel duur, maar is niet perse noodzakelijk om te laten doen, of is het verplicht?

[ Voor 28% gewijzigd door SquareOne op 05-02-2022 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cagdas
SquareOne schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:27:
Interessant van die Dekton bladen bij Ikea. Iemand al uitgezocht hoe de prijzen zicht verhouden tot bv keukenbladenfabriek of steenproject? Zijn andere randafwerkingen ook mogelijk bij Ikea?

Wel een vette deal voor Cosentino om in het assortiment van Ikea te zitten!
@Cagdas
Toevallig een offerte van datzelfde blad opgevraagd bij een van bovenstaande winkels?
Die €600 inmeten maakt het wel duur, maar is niet perse noodzakelijk om te laten doen, of is het verplicht?
Het lijkt voor nu een verplichting, maar het was allemaal erg vers.

Vind het ook een goede ontwikkeling. Keukenzaken die veel te dure werkbladen verkopen worden zo onder druk gezet. Ik heb bijv. waarschijnlijk veel te veel betaald voor de Dekton Kelya die volgende maand geplaatst gaat worden. Voordat mijn keuken van een speciaalzaak wordt geplaatst, is het werkblad voor een nettoprijs te koop bij de Ikea. Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden.

Verder valt het op dat de prijs van alle werkbladen gelijk zijn. Geen gezeik met prijsklasses.

[ Voor 26% gewijzigd door Cagdas op 05-02-2022 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Floor-is schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 00:57:
[...]

Als we die tafel zo doen, dan neemt zoonlief die in beslag voor z’n treinen en krijgen we die nooit meer terug ;)
Hahaha. Goh, je gunt hem ook niks.
Maar verder snap ik het helemaal hoor. Tekenen en out of the box denken is altijd leuk, tot rekenmachine en schatkist eraan te pas komen. Los daarvan vind ik de indeling die je nu hebt ook heel erg tof. Dus helaas gaat die lange keukenwand dan niet in je huis passen. Maar als dat het enige is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Cagdas schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:05:
[...]

Maar volgens mij nog niet te koop. Zowel niet online als in de winkel.
Maar zal een kwestie van tijd zijn.

Zou mooi zijn als ze alle varianten in hun assortiment hebben.

De inmeetkosten kon ik zo gauw niet vinden op de site van Ikea.
Ik weet ook niet hoeveel 123keukenbladen hier bijvoorbeeld voor vraagt.

Het zal de markt wel onder druk zetten.
Mooi zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Rzaan schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 12:29:
[...]

Maar volgens mij nog niet te koop. Zowel niet online als in de winkel.
Maar zal een kwestie van tijd zijn.

Zou mooi zijn als ze alle varianten in hun assortiment hebben.

De inmeetkosten kon ik zo gauw niet vinden op de site van Ikea.
Ik weet ook niet hoeveel 123keukenbladen hier bijvoorbeeld voor vraagt.

Het zal de markt wel onder druk zetten.
Mooi zo!
Net bij Ikea Zwolle geweest en keukenman gaf aan dat de bladen besteld kunnen worden. Ze zitten dus al in assortiment. En komen nog meer nieuwe dingen aan zei hij.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:54:
[...]

Hahaha. Goh, je gunt hem ook niks.
Maar verder snap ik het helemaal hoor. Tekenen en out of the box denken is altijd leuk, tot rekenmachine en schatkist eraan te pas komen. Los daarvan vind ik de indeling die je nu hebt ook heel erg tof. Dus helaas gaat die lange keukenwand dan niet in je huis passen. Maar als dat het enige is…
Hij krijgt dadelijk onder andere al de grootste slaapkamer 🤷‍♂️

Qua budget wil ik er helemaal niet meer over nadenken inmiddels. :|

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Floor-is schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:50:
[...]

Hij krijgt dadelijk onder andere al de grootste slaapkamer 🤷‍♂️

Qua budget wil ik er helemaal niet meer over nadenken inmiddels. :|
Had jij niet beter een kavel kunnen kopen en zelf een huis ontwerpen i.p.v. hele indeling omgooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Laatst online: 19:25
Nou, allemaal snel naar KeukenConcurrent, want blijkbaar geven ze daar nu 'gratis' Bora's weg bij een nieuwe keuken.... -_- /s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-5gUcLkRUbCtxbTkoVtNFkP3ek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dE3WAteGnBDLTxq6tGnQx3t3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Is dat niet die versie die ook verkrijgbaar is bij een nobilia keuken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Laatst online: 19:25
De Bora GP4? Zou me niets verbazen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:57

Ik heb voor de fun ons keukenblad laten narekenen. Dekton Kelya van het formaat 306x40 (2cm massief) voor het tv meubel kwam op 600 euro en 600 euro voor inmeten en andere dingen (totaal 1200 euro).
Wow, mijn blad zou inclusief inmeten <€2000 kosten. Ik betaal nu rond de 4.500…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Blik1984 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:00:
[...]

Wow, mijn blad zou inclusief inmeten <€2000 kosten. Ik betaal nu rond de 4.500…
Viel me ook op dat het om 2cm massief gaat. Bij veel andere partijen dikken ze 8mm of 12mm op tot 20mm

Ben je langs geweest in de winkel om de prijs op te vragen?

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 05-02-2022 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:53:
[...]

Had jij niet beter een kavel kunnen kopen en zelf een huis ontwerpen i.p.v. hele indeling omgooien :+
Beetje laat nu ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Dat zou echt een mega ding zijn. Maar echt MEGA.
Benieuwd of het dan ook beperkte kleuren en prints worden, speciaal voor IKEA. If not, dan is het bijna de moeite om een hele keuken te bestellen om zo het blad goedkoop te verkrijgen :X

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Hoi allemaal!

Je schrok NIET van de prijs? Hoezo niet!? We hebben het over 9 kasten, een minimale hoeveelheid werkblad en als je je compleet laat lichten alsnog <10k apparatuur.. En dan zijn ze alsnog die koelkast en vriezer vergeten?
kan je zelf snel zat uitrekenen bij Steenproject :)

Keuken:

Nobilia keuken

Werkblad:

Apparatuur:

Zanussi ZRDN18FS2

Zanussi ZUAN88ES

NEFF N 50 S355HCX29E

Neff N 90 Neff B47FS22G0

Afzuiging: momenteel zit er een goede afzuigkap in het verlaagde plafond. Die houden we en verplaatsen we naar de plek waar de kookplaat zal komen.
Zanussi, really?
En dan een N50 vaatwasser, maar 2xN90 oven/combi? En ook een N90 inductieplaat, maar wel de plafondwasem behouden? Hoe schakelt die trouwens?
Die Quooker wordt de Combi+ neem ik aan?

Dit ontwerp is op z’n vriendelijkst gezegd niet het beste. Je kunt meer werkruimte krijgen.
Natuursteen kan, maar men wil het niet in combinatie met de quooker. Er zijn prima composiet spoelbakken, bijvoorbeeld de Kubus serie van Franke.
Een vaatwasser onder een oven kan, maar gezien jullie twee overs willen én een full-size koelkast en vriezer, gaat dat echt niet werken in drie kasten.. Dan zit je tweede oven zo hoog dat hij onbruikbaar wordt, bovenzijde op 2m15 ofzo :D
Zo te zien eerst maar eens een betere indeling van de keuken, dan de kasten bekijken :)
Laat Häcker intekenen, prijsstelling gaat je echt positief meevallen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn mening is denk ik vrij helder zo :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Cagdas schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:05:
[...]

Oh dan kom ik wel op een stuk hogere prijs uit dan je aangaf.. Maar alsnog, de Skararp in mat ecru marmerpatroon keramiek lijkt een Calacatta Gold, maar dan voor minder. Zie wel wat gelijke prints en kleuren, maar het zou IKEA niet zijn als het allemaal net even anders is ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Skeuomorf schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:44:
[...]

Bedankt. Inderdaad de openingspost gezien, maar het zou me wel helpen als ik een indicatie heb waar ik op uit zou moeten kunnen komen.

***members only***
Hoewel ik een eiland >300 echt geweldig vind, vind ik je indeling erg vreemd. Je kookplaat zit erg op de rand, je spoelen in een kast waarin veel ruimte is.

Mag ik je ons eiland van 364cm voorstellen? Nu gaan wij voor een spoelbak van 72cm breed, 30cm uit de rand waaronder die nèt in een 100kast zou kunnen passen wellicht.. Heel heel misschien dat ik daardoor nog naar 120-80-60-100 ga met twee kopse kanten van 2cm dik. :) (Maar vier breedtes trekt m’n OCD niet denk ik, ook al is het geen zicht ;))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FT1JEoRjFFrEWzQZoD3p7f3SbU0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QSiNfWGBCFH6TnoseUUy9DM.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 14% gewijzigd door Floor-is op 06-02-2022 02:08 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeuomorf
Floor-is schreef op zondag 6 februari 2022 @ 02:04:
[...]

Hoewel ik een eiland >300 echt geweldig vind, vind ik je indeling erg vreemd. Je kookplaat zit erg op de rand, je spoelen in een kast waarin veel ruimte is.
Daar heb je inderdaad wel een punt.
Wellicht dat 120 voor kookplaat en daarnaast 4x60 ook een goede optie is. En dan de spoelbak niet in het uiterste rechtse kastje.

Mag ik vragen welk merk keuken je hebt gekozen en hoe jouw offerte zich verhoudt tegenover die van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op zondag 6 februari 2022 @ 01:20:
[...]

Dat zou echt een mega ding zijn. Maar echt MEGA.
Benieuwd of het dan ook beperkte kleuren en prints worden, speciaal voor IKEA. If not, dan is het bijna de moeite om een hele keuken te bestellen om zo het blad goedkoop te verkrijgen :X
Ik kan nog niet echt achterhalen op ze ook wit Dekton hebben.
Dus geen enkele tekening of motief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was gister inderdaad ook bij Ikea waar een tafeltje stond met, verrek, ons keukenblad; Dekton Kelya.
De overkant oogde wel anders dan de Dekton bladen die ik tot nu toe heb gezien, daar staat normaal Dekton / Cosentino onder, en is van een andere structuur. Maar dat zal Ikea wel uitonderhandeld hebben om brandless spul van Cosentino te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Rzaan schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:17:
[...]

Ik kan nog niet echt achterhalen op ze ook wit Dekton hebben.
Dus geen enkele tekening of motief.
Er was wel een soort zandkleurige variant maar geen wit

Marmerlook idem en beton achtig maar geen spierwit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
We hebben voor het blad gekozen voor de ethereal glow van silestone en voor de kraan de quooker fusion in patina messing. Nu de vraag welke spoelbak? Zelf denk ik toch aan wit composiet omdat het denk ik mooi ruim oogt doordat het minder contrast heeft in het blad en omdat ik nog geen spoelbak heb gevonden in dezelfde kleur als de kraan. Iemand een idee? Zie ook meestal een rvs korfplug ipv wit, ik weet het een klein detail en misschien is het overdreven, maar ik vind dat nou net niet mooi met de kraan 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
Huisje1 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:43:
We hebben voor het blad gekozen voor de ethereal glow van silestone en voor de kraan de quooker fusion in patina messing. Nu de vraag welke spoelbak? Zelf denk ik toch aan wit composiet omdat het denk ik mooi ruim oogt doordat het minder contrast heeft in het blad en omdat ik nog geen spoelbak heb gevonden in dezelfde kleur als de kraan. Iemand een idee? Zie ook meestal een rvs korfplug ipv wit, ik weet het een klein detail en misschien is het overdreven, maar ik vind dat nou net niet mooi met de kraan 🙈
Er zijn messing spoelbakken ergens verkrijgbaar , waar weet ik niet maar vrijdag een keuken gezien(bij klant ) waar er 1 in zit als onderbouw, ook de plug was messing, en kwam redelijk dicht bij de messing quooker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

mevrouwKees_1 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:16:
[...]

Er was wel een soort zandkleurige variant maar geen wit

Marmerlook idem en beton achtig maar geen spierwit.
Bummer, maar wellicht wijken hun prijzen niet veel af van die van 123werkbladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
ouwefreaker schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:13:
[...]

Er zijn messing spoelbakken ergens verkrijgbaar , waar weet ik niet maar vrijdag een keuken gezien(bij klant ) waar er 1 in zit als onderbouw, ook de plug was messing, en kwam redelijk dicht bij de messing quooker.
De “gewone” messing kleur zie ik ook voorbij komen, maar de kraan is van patina messing, dit is wel wat donkerder en minder glimmend, het verkleurd ook in de loop der tijd. Of bedoel je deze ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

We gaan ijs en weder en prijzen dienende een nieuwe keuken bouwen in ons net aangekochte huis.

Het idee is eiland met een wand erachter.
Zo'n beetje hetzelfde als iedereen dus.

Nu begint de wand in een hoek en loopt door tot een glazen deur of verticaal raam van plafond tot vloer.
Er is ± 320 cm plek.
Dus wij dachten aan 5 hoge kasten naast elkaar.
2 ovens en een koffienis.
Mijn vrouw is niet de grootste maar wel de meest actieve in de keuken.

Ik heb nu 5 redelijk suffige schetjes gemaakt hoe we de wand zouden kunnen indelen.
Niet alle lijnen lopen even strak, maar dat ligt aan mijn skills.
Bij D echter liggen de ovens inderdaad een stuk lager.
Anders kan mijn vrouw er niet zo goed inkijken (denk ik)

Benieuwd welke jullie de beste, mooiste of meest praktische of wat dan ook vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4gyjWzL7Xls-ATnPzSgMIW-GYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1iglRirS3nsgXqNSyw0S8ZIb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Rzaan op 06-02-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53
Rzaan schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:17:
We gaan ijs en weder en prijzen dienende een nieuwe keuken bouwen in ons net aangekochte huis.

Nu begint de wand in een hoek en loopt door tot een glazen deur of verticaal raam van plafond tot vloer.
Er is ± 320 cm plek.

Ik heb nu 5 redelijk suffige schetjes gemaakt hoe we de wand zouden kunnen indelen.

Benieuwd welke jullie de beste, mooiste of meest praktische of wat dan ook vinden.

[Afbeelding]
MIj lijkt D het mooiste en handigste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Rzaan schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:17:

Er is ± 320 cm plek.

[Afbeelding]
Je moet er niet in kunnen kijken, maar er veilig iets heets uitnemen. Bovenkant deur op schouderhoogte is ongeveer een richtlijn. Voor mij is dat op werkbladhoogte, dus nog jets lager dan D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ladypurple schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:29:
[...]

Je moet er niet in kunnen kijken, maar er veilig iets heets uitnemen.
Zo had ik het nog niet bekeken!
Dank voor dit inzicht.
Nu ik het zo lees, klinkt het inderdaad het meest logisch.

Nog snel wat proberen te tekenen, maar zoiets dus?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNxhHLz9RkFwWbYDK312e66-AdU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gLiEvAJpDyLAXbfwPqYVsj4z.png?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door Rzaan op 06-02-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Rzaan schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:25:
[...]

Dank voor dit inzicht.

[Afbeelding]
Bijv.....
Maar bekijk eerst welke mogelijkheden de ruimte heeft en wat je wensen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Rzaan schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:25:
[...]

Dank voor dit inzicht.

[Afbeelding]
Van alle opties heeft E mijn voorkeur. Maar je hebt een echt ontwerp nodig want het hangt er ook van af hoe je uit komt met greeplijsten. Ga je enkel voor horizontale greeplijsten? Verticale greeplijsten? Greepjes? Push to open?
Pagina: 1 ... 315 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1