• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:34
Floor-is schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 01:13:
[...]

Ik wil ook zo’n wand, maar dan met 8 kasten op een rij! Misschien kan ik het hele huis verbouwen om dat voor elkaar te krijgen 😂
Serre? Kantoor met eigen koelkast en koffiecorner? :Y

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Source90 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 00:02:
[...]

Damnnnn. Niet te zuinig ook.

Bij mij op de Excel en nu op de site:

***members only***

Sommige producten zelfs 400€ verhoogd :o
Blij dat ik ze al besteld heb.

Liebherr heeft ook de prijzen verhoogd, al is het een stuk milder dan bij Miele.
Pff… inderdaad. Toen ik van het weekend keek was het nog een stuk lager.

H 7440 BMX ging van 1.999 naar 2.159
H 7440 BPX ging van 2.199 naar 2.429

Daar gaat mn enigszins goedkope ‘upgrade’ van m’n Siemens ovens…

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55
Toke_gt schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:58:
[...]

Serre? Kantoor met eigen koelkast en koffiecorner? :Y
Wij drinken dus geen koffie thuis :X Een extra koelkast in m'n kantoor/mancave staat heel stiekem wel op de wishlist, maar erg laag hoor :)

Er lag ooit een plan om het toilet te verplaatsen en dan het kantoor, de bijkeuken en de keuken bij elkaar te trekken om dan opnieuw in te delen..
Ik zal eens kijken of ik daar nog een plattegrondje van heb ergens ;)

Niet helemaal gevonden, dus beetje pielen later..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cleKV4DxG4qiaIzYjgjsaYiewY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/uOdulZJNvorDAuv0pN5FeP7o.png?f=fotoalbum_medium

Ding is dat het kantoor en de oude 'hal met toilet' zo groot zijn dat ik nu met een enorme woonkamer zit waar ik eigenlijk ook niet van weet wat ik er mee moet :D

[ Voor 48% gewijzigd door Floor-is op 02-02-2022 11:17 ]

Bericht hierboven

• louzy82
  • Laatst online: 13:49
Toke_gt schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:38:
[...]

Leuke optie, gezelliger en ruimtelijk ook! Het raam is nu een deur, meen ik me te herinneren. Je zou er een breder, maar minder laag raam van kunnen maken? Bank ziet er nu wel erg krapjes uit, terwijl je wel meer ruimte hebt. En ik heb medelijden met degene die in hoek zit |:(

Het ‘probleem’ met de koelkast kun je oplossen door een uitschuifbaar blad in een van de kasten te integreren (ook handig voor de oven) of uitklapbaar naast de kast. Daar is ook nog voldoende ruimte tot aan de kastdeur (kelder toch?). Of een los werkblok op wielen, dat is misschien ook handig als extra werkruimte bij je werkblad.
Inderdaad, dat is nu nog een deurkozijn.
Het breder maken van dat nieuwe raamkozijn is een goed idee, dan is het makkelijker om de tafel daar recht op uit te lijnen en het bankje wat minder krap te maken.

Het idee van een tafeltje (evt op wielen) naast de koelkast is ook een leuk idee, een leuk woodworking project voor mezelf 8)

Louzy#2475

• glider5
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-04 16:13
Goedemorgen allemaal!

Wij kopen een bestaand huis, helaas geen budget om een uitbouw te doen en daarmee helaas slechts beperkt ruimte voor een keuken. Hebben jullie nog tips, tricks of voorbeelden om dit zo goed mogelijk in te delen? We denken bijvoorbeeld dat een kookeiland niet mogelijk is ivm de doorloop naar de garage op links. De eettafel staat bij de huidige bewoners rechtsboven op de plattegrond.
En welke keukenboer moeten we écht even bezoeken? We wonen nu in Almere en verhuizen naar regio Zwolle. O-) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOvsXBSS3Jx-SdAdqkBkTgjegcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GrV0cNLc4flSnbU80qjo3fh.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szdztQcxxfZXzwg-GnxrcqYYOP8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crfWK9GbCArBT3pjiVTFpFoU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UScDH4QfJzEmfHFsAJGVhmdLlvA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsupkzKsThigvAMESRY10fC1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ublJtg_4ZZNV7BrQUpnnUCVk6R8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lf5WX4zXSJp5FOtaz7XDX1YN.jpg?f=fotoalbum_tile

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:45
glider5 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:18:
Goedemorgen allemaal!

Wij kopen een bestaand huis, helaas geen budget om een uitbouw te doen en daarmee helaas slechts beperkt ruimte voor een keuken. Hebben jullie nog tips, tricks of voorbeelden om dit zo goed mogelijk in te delen? We denken bijvoorbeeld dat een kookeiland niet mogelijk is ivm de doorloop naar de garage op links. De eettafel staat bij de huidige bewoners rechtsboven op de plattegrond.
En welke keukenboer moeten we écht even bezoeken? We wonen nu in Almere en verhuizen naar regio Zwolle. O-) [Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Is een nieuwe keuken überhaupt noodzakelijk? Ziet er prima uit. Wellicht eerst sparen voor een uitbouw en op een later moment een nieuwe keuken te plaatsen?

• glider5
SquareOne schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:28:
[...]

Is een nieuwe keuken überhaupt noodzakelijk? Ziet er prima uit. Wellicht eerst sparen voor een uitbouw en op een later moment een nieuwe keuken te plaatsen?
We missen een magnetron + willen liever niet de energieslurpende Amerikaanse koelkast overnemen. En we denken ook te weinig opbergruimte te hebben in deze keuken, maar misschien zijn we verwend. :P

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 14:00
Goedemorgen allemaal!

En welke keukenboer moeten we écht even bezoeken? We wonen nu in Almere en verhuizen naar regio Zwolle. O-) [Afbeelding]
Lijkt aardig op ons huis (in dezelfde regio ;)), behalve dat wij geen doorgang hadden naar de garage. Na de uitbouw (achtergevel gelijk getrokken met die van de garage) wel, dus dat levert nu extra ruimte op. Ik zou in jouw geval niet weten hoe je de opstelling anders zou moeten doen zonder het significant minder functioneel te maken.

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
Goedemorgen allemaal!

Is toch een prima keuken? Zo oud is die niet denk ik. Qua indeling vrijwel exact mijn ouders huis.

Koelkast kun je gewoon voor paar honderd euro een andere halen desnoods. Hoeft niet veel te kosten. Magnetron in de bijkeuken (hebben mijn ouders ook) hoevaak ga je die gebruiken? Hoe erg is het als deze om het hoekje staat? Of zoals wij hebben een losse magnetron in een bestaand keukenkastje gezet. :)

Veel meer ruimte ga je sowieso niet krijgen. En eiland kan niet. Maar een schiereiland zou misschien nog wel kunnen. (hoge kasten op plek van koelkast en schiereiland in het verlengde waar nu de oven zit. Of het handig/praktisch is en of je er echt op vooruit gaat qua ruimte vraag ik mij af. Terwijl je wel fors gaat investeren in een andere keuken.

Deze keuken lijkkt alsnog deze nog met gemak jaren mee te gaan. Intussen lekker sparen voor de uitbouw. Kun je gelijk een keuken met (schier) eiiland kiezen met inbouwmagnetron ;)

[ Voor 3% gewijzigd door joostbo op 02-02-2022 10:44 ]

• Floor-is
Goedemorgen allemaal!

Als je budget beperkt is zou ik de aanpassingen ook zoveel mogelijk beperken.

Amerikaanse koelkast eruit omdat je dat aangeeft.
Zo dicht mogelijk tegen de deur een hoge kast met koelkast hierin.
Aanrecht verlengen tot deze nieuwe kast en een onderkastje erbij.
Kast met oven uitbreiden naar oven+magnetron lekker laten.
Vriezer en magnetron in de garage :)

Een heel nieuwe opstelling gaat serieus geld kosten, het is mijns inziens nuttiger om dat in te zetten voor (de spaarpot voor) een uitbouw aan de achterzijde :)

Edit:
Hoeveel hoogte heb je onder de oven? Misschien past daar een 120-ish koelkast? Dan hoef je niet eens een hoge kast bij te plaatsen, zou je het aanrecht kunnen verlengen, hooguit nog een bovenkastje (liever plank denk ik) erbij.

Tijdens het sparen leer je ook of de vriezer (en magnetron en wat opslag als het echt moet) in de garage echt bloed irritant is, of eigenlijk wel went.

[ Voor 9% gewijzigd door Floor-is op 02-02-2022 10:45 ]

Bericht hierboven

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:52
Goedemorgen allemaal!

Ik ga mee met @SquareOne, ik zou overwegen de keuken zo te laten of minimaal aan te passen zoals @Floor-is aangeeft. Als ik zo je toekomstwensen hoor wil je uiteindelijk een uitbouw realiseren. Dan is nu een volledig nieuwe keuken kopen toch wel echt zonde van je geld, en komt de aanbouw pas weer veel later in zicht. Met de huidige opstelling ga je niet mega veel ruimte extra kunnen creëren. Voor keukens en verbouwingen betaal je nu de hoofdprijs, de kans is aanwezig dat dit over een paar jaar anders zit. In de tussentijd heb je kunnen sparen voor de aanbouw en kun je een veel mooiere en grotere keuken plaatsen die toekomstbestendiger is.

Daarnaast zou je wellicht wat in de hypotheek kunnen doen v.w.b. de aanbouw. Dat is wel een aantoonbare verbouwing die waarde creëert, dus daar werkt een bank wel vaak aan mee als het financieel mogelijk is. Is het niet nu, dan misschien wel op termijn als de financiën het toelaten.

• Floor-is
Even meedenkmodus voor wel een keuken.

In principe kan je tegen de wand van toilet/kapstok een kastenwand kwijt en dan een eiland op zeg 115cm van de garagemuur laten beginnen. Met 647cm breedte heb je dan ruimte voor ±210cm eiland als je er nog een tafel naast kwijt wilt. Gezien je er in wilt spoelen en koken is dat eigenlijk geen optie. Je hebt dan 50cm werkruimte en ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dat ooit afdoende gaat zijn..

Een andere optie is om de keuken naar de rechterwand te verplaatsen, daar een schiereiland tegenaan. Dan kan je rustig naar 270cm en een tafel kwijt waar nu de keuken staat. Zit je te klooien met je kastenwand én naar een boel extra kosten te kijken voor het verplaatsen van alle technische installaties.

In theorie kan je je tafel kwijt naast het 'blok van de hal', daar heb je immers 3m44 breedte beschikbaar. Dan kan je de gehele achterzijde gebruiken voor je keuken. Met (heel) veel geluk kan je dan een wand van 4 kasten kwijt tussen het toilet en de garagedeur. Dan kan je een eiland van 3m60 parkeren zelfs.
Als die locatie van de tafel geen probleem is, is dit denk ik wel een goede optie om een verbouwing te voorkomen. Afhankelijk van de apparatuur, kosten voor verplaatsen techniek en zonder eventuele problemen met de vloer (loopt die door onder de huidige keuken) en mogelijk vloerverwarming moet je dan ergens vanaf 20k rekenen voor relatief budget. Dat kan je laten oplopen naar 60k+ als je gek doet :P

Een schiereiland, uitlijnen met de muur van de hal zou kunnen. Kastenwand tegen de garage, eventueel een U van maken. Omdat je wel een verkeersroute hebt zou ik het schiereiland dan niet langer dan 2m50 maken.

Als je nog twijfelt over je uitbouw en/of de verbouw van de keuken zou ik je een andere overweging mee willen geven :)
Neem de koelkast over en de energiekosten een tijdje voor lief. Kijk hoe de keuken bevalt met een magnetron in de schuur, eventueel ook met opslag in diezelfde schuur. (Tosti ijzer, gourmetstel, vazen, schoonmaak spullen, bijzondere pannen, alles dat je weinig gebruikt uit de keuken halen.)

Als je met een bouwdepot werkt heb je grofweg 12 maanden om hier iets mee te doen, dan heb je minstens een half jaar ofzo om te kijken hoe dit bevalt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Floor-is op 02-02-2022 12:01 ]

Bericht hierboven

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-11 22:31
Goedemorgen allemaal!

Join club, wij gaan ook van Almere naar Regio Zwolle (Olst).
Ik heb in Juni evt. een moderne Japanse Amerikaanse koelkast voor je van 2 jaar oud of zo.
Prijs komen we uit.
Ik zou de tussendeur naar de garage eruit halen.
Lekker buitenom lopen. Nou gebruik ik mijn garage als oldtimer hobbyhok, dus je wilt toch niet zo die zooi inlopen.

In Zwolle kan je goed terecht bij Satink. Doen wij ook, en dat gaat tot nu toe naar wens. Niet de goedkoopste maar geen Mandemakers gelul. Gewoon nette prijzen heb ik het idee, maar dat weet ik volgende week zeker....

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
macfocus schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Ik heb in Juni evt. een moderne Japanse Amerikaanse koelkast voor je van 2 jaar oud of zo.
Prijs komen we uit.
Lekker buitenom lopen. Nou gebruik ik mijn garage als oldtimer hobbyhok, dus je wilt toch niet zo die zooi inlopen.

In Zwolle kan je goed terecht bij Satink. Doen wij ook, en dat gaat tot nu toe naar wens. Niet de goedkoopste maar geen Mandemakers gelul. Gewoon nette prijzen heb ik het idee, maar dat weet ik volgende week zeker....
Hij/zij kan de koelkast ook van de huidige bewoners overnemen ;) maar ze willen juist niet zo'n grote amerikaanse koelkast maar een normale die ook wat zuiniger is met de stroom.

De deur zou ik er niet zomaar uit halen, lang niet alle garages zijn met spouwmuur gemaakt, of goed geisoleerd (dak) . veel garages hebben een niet of zeer slecht geïsoleerde garagedeur en bij veel garages is de afwerking en zooi dermate dat je die liever niet vanuit de eettafel ziet. Het kan wel, dan moet je de garage gewoon goed en mooi gaan aanpakken echt gaan betrekken bij de keuken. maar dat kost ook wel wat geld als je het echt onderdeel van je huis wil laten zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door joostbo op 02-02-2022 11:30 ]

• Floor-is
joostbo schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:27:
[...]

8<8<

De deur zou ik er niet zomaar uit halen, lang niet alle garages zijn met spouwmuur gemaakt, of goed geisoleerd (dak) . veel garages hebben een niet of zeer slecht geïsoleerde garagedeur en bij veel garages is de afwerking en zooi dermate dat je die liever niet vanuit de eettafel ziet. Het kan wel, dan moet je de garage gewoon goed en mooi gaan aanpakken echt gaan betrekken bij de keuken. maar dat kost ook wel wat geld als je het echt onderdeel van je huis wil laten zijn.
Eens!
  • Een geïsoleerde garage is zeldzaam
  • De doorgang weghalen en buitenom gaan is echt een stap terug (ik vind het echt armoe om buitenom te lopen als je de mogelijkheid had om binnendoor te gaan)
  • Ik zou de garage zelf overigens niet gaan verbouwen, gewoon een deur zonder glas er in en de garage lekker gebruiken voor de hobby, fietsen etc.

Bericht hierboven

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:07
Goedemorgen allemaal!

Goeie regio d:)b

Denk dat de vraag vooral moet zijn, waarom wil je een eiland?

In principe past er best eentje middenin de ruimte waar de keuken nu staat, zeker als je een kortere eettafel hebt / die een kwartslag draait :+ het ziet er gaaf uit, maar praktisch wordt het denk ik niet.
Wij vonden een eiland vooral fijn zodat je als je in de keuken werkt, nog contact hebt met de mensen die aan de eettafel zitten. Je zou dat ook kunnen bereiken door de huidige L om te draaien, zodat je een soort schiereiland hebt. Maar ook dat kost eigenlijk best veel ruimte...
Zou het zelf misschien wel zo laten. Of misschien overwegen de keuken voor te bouwen :+ maar dan eindig je met hetzelfde probleem voor de tv.

Wij zijn uiteindelijk bij Superkeukens uitgekomen, die hanteren netto prijzen, en zijn daar zeer goed geholpen. Over Kvik heb ik ook wel goede dingen gehoord. Satink moet je zeker eens langs gaan trouwens, maar vonden wij veel te duur.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• aldjay
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-11 21:43
Bij alle keukenzaken kan je uiteindelijk nog best een hoop van de prijs laten zakken door te onderhandelen. Wij waren bij Bruynzeel en zij zeiden dat ze niet aan handjeklap doen en vaste prijzen hanteren.
Is dat ook de ervaring van andere mensen hier of...?

• Floor-is
aldjay schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:59:
Bij alle keukenzaken kan je uiteindelijk nog best een hoop van de prijs laten zakken door te onderhandelen. Wij waren bij Bruynzeel en zij zeiden dat ze niet aan handjeklap doen en vaste prijzen hanteren.
Is dat ook de ervaring van andere mensen hier of...?
Nu begrijp ik wel dat je weinig behoefte voelt om die 1250+ pagina's door te werken, maar dit is echt onwijs veel besproken. :)

Je hebt netto zaken: die geven een prijs en daarin zit weinig ruimte.
Je hebt onderhandelzaken: die dumpen een of andere bizarre prijs bij je en dan hangt het van jouw onderhandelskills af hoe goed de deal worden kan (moet je kijken hoeveel korting je krijgt!)
Je hebt maatwerk: prijsonderhandelen nagenoeg onmogelijk, maar wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld zelf de apparatuur of in sommige gevallen zelf het werkblad te regelen.

Bruynzeel hebben wij 8 jaar geleden onze huidige keuken gekocht en zwaar kunnen onderhandelen, maar dat lijkt nu niet meer het geval.

Bericht hierboven

• aldjay
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-11 21:43
Floor-is schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:04:
[...]

Nu begrijp ik wel dat je weinig behoefte voelt om die 1250+ pagina's door te werken, maar dit is echt onwijs veel besproken. :)

Bruynzeel hebben wij 8 jaar geleden onze huidige keuken gekocht en zwaar kunnen onderhandelen, maar dat lijkt nu niet meer het geval.
De zoekopdracht heb ik wel gebruikt hoor voordat ik mijn vraag postte, maar blijkbaar niet goed genoeg.
Ik ga nog eens verder kijken naar andere berichten hierover, dank alvast voor jouw reaktie.

• Blik1984
macfocus schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Prijs komen we uit.

Nee joh, nooit de tussendeur eruit halen. Voor het overgrote merendeel van de mensen is een directe doorgang van garage naar woongedeelte een groot pluspunt. Ideaal om als je thuiskomt met je fiets, de fiets in de garage te zetten, schoenen uit te trekken en direct naar de keuken te kunnen lopen. Als je kinderen hebt wordt dat voordeel alleen maar groter. Scheelt ook een heleboel troep in het woomgedeelte en/of de gang.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:54
Goedemorgen allemaal!

Volgens mij heb je plek zat om het anders te doen zonder uitbouw, als je dat zou willen.

Hoge kasten tegen de rechter wand, stuk of 5. Fors eiland van 3m60x1m20 of iets dergelijks, rondom 1m20+
Tafel tegenover de hal, eventueel met bankje (niet perse nodig, misschien wel prettig).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qE1hXRNmJZ6_8qHIaupmFBdfOBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEf0h8DhMA5arXDLgI6e8463.jpg?f=fotoalbum_large

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Hierbij onze laatste schets van onze keukenwand. Voor de geïnteresseerden..
We twijfelen nog over de ondiepe kastjes.
Leuk hoe veel tijd je in het ontwerp van een keuken kunt steken.

edit: dit is puur indeling, niet de kleur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9b9eGotZQHqhm3ilAS7eQK4UgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mLb2xqPTpo7y3GBGRpEZCx3B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Strova op 02-02-2022 12:26 ]

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:28
Strova schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:25:

[Afbeelding]
Mooi, voor het oog nog wel even een warmhoudlade onder de combi. O+

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Strova
Dacht ik ook aan, maar vanwege budget toch waarschijnlijk geen optie.
Hierbij de indeling van het eiland (3x1,20)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnMNeCem1uWDYb1kPXiHkUFvEQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJ0T59LtSr3J9PdqUIirgxCw.jpg?f=fotoalbum_large

• Floor-is
mitsumark schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:22:
[...]

Volgens mij heb je plek zat om het anders te doen zonder uitbouw, als je dat zou willen.

Hoge kasten tegen de rechter wand, stuk of 5. Fors eiland van 3m60x1m20 of iets dergelijks, rondom 1m20+
Tafel tegenover de hal, eventueel met bankje (niet perse nodig, misschien wel prettig).

[Afbeelding]
Ah mijn derde hier: Floor-is in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Links ±240 kastenwand, rechts ±360 trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yVo5CbmDS_9OCWQ8DkSZ9PsOK8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ICZgkNCsojozjflMkmBUZOn4.png?f=fotoalbum_medium

Bericht hierboven

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-11 22:32

Rzaan

Altijd zoekende

Jij hebt het ook druk op je werk, he ? :)

• macfocus
Morpheusk schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:33:
[...]

Mooi, voor het oog nog wel even een warmhoudlade onder de combi. O+
Ik weet niet voor welk merk apparatuur je gaat, maat AEG heeft een gewone lade in haar Pro Black line. (Helaas niet in de volgens mij goedkopere Matt black line, die kent alleen een warmhoudlade)

• Floor-is
Strova schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:25:

[Afbeelding]
Die dieper vallende bovenkastjes zou ik wat hoger boven het blad laten beginnen.

Ben zelf geen fan van 3 lades hoog, maakt ook dat je de 'truuk' voor uitlijning van oven+magnetron niet kunt doen. En dat is jammer, want dat zou het lijnenspel echt heel mooi kunnen maken.

Stel je voor:
2 ladefronten in de onderkasten.
Oven en magnetron beide 60 hoog, gestapeld.
Uitlijning onderzijde oven/magnetron op bovenzijde onderste lade.

Uitgaande van 95 bladhoogte en 10cm plint is de onderzijde van oven+magnetron dan op ±52cm hoogte. Dat maakt de bovenzijde ±172cm hoog. En dat is ook precies waar je die binnenvallende bovenkastjes op zou willen laten beginnen denk ik zomaar.
De hoge kasten dan 208 hoog inclusief plint. Heb je 46cm bovenkastjes (wat ik ergens als een standaard maat zag meen ik me terug te halen). En dan van 208-250 de boven-bovenkastjes. 0-10-15cm koof erboven om tot 250-260-265 hoog totaal te komen. :)

Bericht hierboven

• Floor-is
Strova schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:42:
Dacht ik ook aan, maar vanwege budget toch waarschijnlijk geen optie.
Hierbij de indeling van het eiland (3x1,20)

[Afbeelding]
Da's een andere vlakverdeling voor de lades dan in de wand :?

Bericht hierboven

• Floor-is
Rzaan schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:51:
Jij hebt het ook druk op je werk, he ? :)
Jahman, ik ben ook met een ding bezig waar ik zo gemotiveerd voor ben als maar kan zijn :P (En het is lunchpauze!)

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 02-02-2022 13:00 ]

Bericht hierboven

• interior
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-02 11:05
Hi all,

Nog even een vraagje over kasten. We hebben nu een aantal verschillende offertes ontvangen allemaal met kasten van Hacker. Zie op de offertes wel drie verschillende benamingen, enig idee wat het verschil is?

- Hacker Perfect Soft (Novitelli Pro PERSO)
- Hacker Concept 130 (PORTO)
- Hacker Concept 130 Laser soft (LASSO)

• Strova
macfocus schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:51:
[...]

Ik weet niet voor welk merk apparatuur je gaat, maat AEG heeft een gewone lade in haar Pro Black line. (Helaas niet in de volgens mij goedkopere Matt black line, die kent alleen een warmhoudlade)
Dank! ga ik naar kijken. Denk nu aan BOSCH ovens (8 series)
Floor-is schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:54:
[...]

Die dieper vallende bovenkastjes zou ik wat hoger boven het blad laten beginnen.

Ben zelf geen fan van 3 lades hoog, maakt ook dat je de 'truuk' voor uitlijning van oven+magnetron niet kunt doen. En dat is jammer, want dat zou het lijnenspel echt heel mooi kunnen maken.

Stel je voor:
2 ladefronten in de onderkasten.
Oven en magnetron beide 60 hoog, gestapeld.
Uitlijning onderzijde oven/magnetron op bovenzijde onderste lade.

Uitgaande van 95 bladhoogte en 10cm plint is de onderzijde van oven+magnetron dan op ±52cm hoogte. Dat maakt de bovenzijde ±172cm hoog. En dat is ook precies waar je die binnenvallende bovenkastjes op zou willen laten beginnen denk ik zomaar.
De hoge kasten dan 208 hoog inclusief plint. Heb je 46cm bovenkastjes (wat ik ergens als een standaard maat zag meen ik me terug te halen). En dan van 208-250 de boven-bovenkastjes. 0-10-15cm koof erboven om tot 250-260-265 hoog totaal te komen. :)
Thanks, ga ik meenemen in de tekeningen. 2 lades ipv 3. Ovens boven elkaar is qua uitlijning dan beter dan naast elkaar?

• Floor-is
Strova schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:09:
8<8<
[...]

Thanks, ga ik meenemen in de tekeningen. 2 lades ipv 3. Ovens boven elkaar is qua uitlijning dan beter dan naast elkaar?
Ik denk van wel. Een 60cm magnetron kan wel een heel eind duurder zijn trouwens, dus de optie warmhoudlade (er tussen) is wellicht niet eens een heel gek idee.

Ik weet niet waar je in tekent, dus niet hoe snel je dit kunt doen.. Maar ik denk dat als je dit hebt getekend, je snel genoeg kunt zien of je dit wat vindt of niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 02-02-2022 13:17 ]

Bericht hierboven

• macfocus
Strova schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:09:
[...]

Dank! ga ik naar kijken. Denk nu aan BOSCH ovens (8 series)
Satink geeft aan containers vol AEG ingekocht te hebben (9 serie = de meest luxe)) ze zeggen dat de prijzen echt goed zijn. Kan ik nog niet bevestigen, prijzen nog niet binnen.

• Strova
Is AEG qua ovens vergelijkbaar met Bosch? Indien mogelijk ga ik voor quooker, bora, leifherr koelkast, miele vaatwasser, XX ovens (wrs Bosch, AEG of ATAG)

• Toke_gt
Floor-is schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:00:
[...]

Wij drinken dus geen koffie thuis :X
Oh ja, dat is ook zo. Maar je drinkt vast wel iets anders. Dus bruisend waterkraan, sapcentrifuge, blender, quooker voor thee; ik kan wel een hoekje voor je inrichten hoor :*)
Er lag ooit een plan om het toilet te verplaatsen en dan het kantoor, de bijkeuken en de keuken bij elkaar te trekken om dan opnieuw in te delen..
(…)
Ding is dat het kantoor en de oude 'hal met toilet' zo groot zijn dat ik nu met een enorme woonkamer zit waar ik eigenlijk ook niet van weet wat ik er mee moet :D
Je huis is dus eigenlijk veel te groot :) . Mag ik er wat creativiteit op loslaten voor die grote keukenwand of doorkruis ik dan een volledige planning en besluitvorming binnen het gezin. En heb ik goed onthouden dat er ook een kind in het gezin is, of verwar ik je nu met iemand anders? Wil hij/zij een eigen plek binnen de woonkamer? Leeftijd? (Sorry als het te veel persoonlijke vragen zijn, maar een TE grote woonkamer, daar kun je natuurlijk alleen maar leuke dingen mee doen.) Overigens vind ik je huidige geplande indeling met de grote leefkeuken en tv-kamer wel heel cool. Alleen jammer van locatie bijkeuken/toilet etc. Die blokkeren veel leuke ideeën.

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:42
Floor-is schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 00:31:
[...]

Die voorraadkast en bijkeuken kan je eventueel uitbreiden om zo hoge kasten te minimaliseren. Daar kan je dan sowieso de vriezer kwijt en opslag van zaken die je minder gebruikt. Heb een grove schets gemaakt voor je.

Klikbaar:
[Afbeelding]

Heb het uitgetekend, was enthousiast geworden :P
Dit maakt het trouwens wel serieus prijzig én je zit nog met de box en speelruimte..

Klikbaar
[Afbeelding]
Daar hadden we nog niet over nagedacht :) Maar het prijskaartje wordt dan wel heel anders inderdaad. En aangezien de badkamer + toilet ook moet gebeuren loopt het al flink in de papieren. Maar we nemen de ideeën mee. Volgende week nog een of twee keukenzaken bezoeken, kijken of ze ook wat moois kunnen bedenken voor een goede prijs.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:44
Is het misschien handig om bij de topicstart ook een segmentenlijstje mbt keukenapparatuur merken? Ik zie regelmatig de vraag (ik doe er aan mee) of AEG beter is dan ATAG, of Bosch vergelijkbaar is met Samsung, etc.

• glider5
mitsumark schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:22:
[...]

[Afbeelding]
Wow, zelfs een tekening gemaakt - dankjewel!

• glider5
Heel helder zo, dankjewel!

• Stalensnuitje
offtopic:
@glider5 (en anderen): sorry voor het volslagen offtopic gaan, maar hoe splits je je post zo in twee of meer delen?

• Blik1984
Stalensnuitje schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:29:
offtopic:
@glider5 (en anderen): sorry voor het volslagen offtopic gaan, maar hoe splits je je post zo in twee of meer delen?
Gewoon 2 verschillende mensen achter elkaar quoten

• Blik1984
Basekid schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:13:
Is het misschien handig om bij de topicstart ook een segmentenlijstje mbt keukenapparatuur merken? Ik zie regelmatig de vraag (ik doe er aan mee) of AEG beter is dan ATAG, of Bosch vergelijkbaar is met Samsung, etc.
Zo dus ;)

@Basekid Goed idee, heb je een suggestie?

• SquareOne
Basekid schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:13:
Al vaker voorbij gekomen, maar dat is vrijwel niet te doen omdat elk merk ook weer verschillende series heeft. De meest Luxe Pelgrim zal echt niet onderdoen voor een basic Siemens, etc. Dus dan moet je het bijna per serie gaan doen. Maar als iemand een aanzet wilt maken en we ontstaat een soort van consensus wil ik ‘t er best inzetten.

• Floor-is
Toke_gt schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:55:
[...]

Oh ja, dat is ook zo. Maar je drinkt vast wel iets anders. Dus bruisend waterkraan, sapcentrifuge, blender, quooker voor thee; ik kan wel een hoekje voor je inrichten hoor :*)
Ik heb wel euhm bier? https://nerdbier.nl
Maar ik drink zelf ook niet echt, dus sjah om daar nou een wijnbierkoelkast voor neer te zetten. 8)7
[...]

Je huis is dus eigenlijk veel te groot :) . Mag ik er wat creativiteit op loslaten voor die grote keukenwand of doorkruis ik dan een volledige planning en besluitvorming binnen het gezin. En heb ik goed onthouden dat er ook een kind in het gezin is, of verwar ik je nu met iemand anders? Wil hij/zij een eigen plek binnen de woonkamer? Leeftijd? (Sorry als het te veel persoonlijke vragen zijn, maar een TE grote woonkamer, daar kun je natuurlijk alleen maar leuke dingen mee doen.) Overigens vind ik je huidige geplande indeling met de grote leefkeuken en tv-kamer wel heel cool. Alleen jammer van locatie bijkeuken/toilet etc. Die blokkeren veel leuke ideeën.
Oh je mag helemaal los hoor! Ik heb niet het account-type dat ik een export kan doen waar je iets mee kunt vanuit Floorplanner helaas en concepts weet ik niet of je gebruikt. Geef maar een seintje als ik je iets aanleveren kan dat je helpt. (Mag ook in DM natuurlijk)

Wat betreft verplaatsen van wanden enzo: de plek van het toilet is helaas redelijk vast, op de muur tussen toilet en deur naar de TVkamer zit de CV en de verdeler voor de (vloer)verwarming, dus dat is nogal een listige. We willen wel een nieuwe technische ruimte maken, maar die verdelers verplaatsen is pittig ingewikkeld..

We hebben een zoon van 8 die ruimte behoeft. Hij krijgt op de verdieping ook de grote kamer (5x6,75) zodat hij zijn eigen plekje kan maken. In de serre zullen we gemiddeld de banken ongeveer tegen elkaar schuiven zodat hij lekker veel ruimte heeft om te spelen ook.

Bericht hierboven

• Basekid
  • Laatst online: 13:44
SquareOne schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Al vaker voorbij gekomen, maar dat is vrijwel niet te doen omdat elk merk ook weer verschillende series heeft. De meest Luxe Pelgrim zal echt niet onderdoen voor een basic Siemens, etc. Dus dan moet je het bijna per serie gaan doen. Maar als iemand een aanzet wilt maken en we ontstaat een soort van consensus wil ik ‘t er best inzetten.
Oke, duidelijk. Ik dacht dat het relatief simpel was met bijv Miele, dan Siemens, Samsung, Bosch, dan AEG, dan Etna, etc..

Maar dat is dus mijn ongeleerde kijk erop, als het opsplitsbaar is qua serie dan wordt het wel een flinke opgave

• SquareOne
Basekid schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:36:
[...]

Oke, duidelijk. Ik dacht dat het relatief simpel was met bijv Miele, dan Siemens, Samsung, Bosch, dan AEG, dan Etna, etc..

Maar dat is dus mijn ongeleerde kijk erop, als het opsplitsbaar is qua serie dan wordt het wel een flinke opgave
Sowieso goed om te weten dat Bosch, Siemens en Neff eigenlijk allemaal hetzelfde is (BSH Groep) en kwalitatief gelijkwaardig zijn.

Siemens heeft bijvoorbeeld IQ300, IQ500, IQ700
Bosch 4 serie, 6 serie, 8 serie

Die apparaten binnen die series zijn in veel gevallen 1 op 1 vergelijkbaar op een ander uiterlijk en bediening na.

Atag Benelux daarentegen hanteert naar mijn idee (correct me if i'm wrong) een iets andere strategie.
Atag is het iets luxere merk, dan heb je Pelgrim, en daaronder Etna. Al heb ik geen idee of de meest luxe Etna weer gelijkwaardig is aan een wat simpelere atag.

Miele positioneert zich over het algemeen wat hoger dan de BSH groep, maar ook daar geldt. De aller duurste BSH oven, doet naar mijn idee weer niet onder voor de goedkoopste Miele.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:59
Basekid schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:36:
[...]

Samsung zit sowieso wat lager dan BSH in mijn ogen.

Dat is ook gewoon de valkuil, een lijstje moet objectief zijn en merkwaardering is subjectief.

Tijdje terug stond hier al een lijstje trouwens.

@Basekid : voila
Ruudje88 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 10% gewijzigd door Source90 op 02-02-2022 14:53 ]

• Floor-is
Helix schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:09:
[...]

Daar hadden we nog niet over nagedacht :) Maar het prijskaartje wordt dan wel heel anders inderdaad. En aangezien de badkamer + toilet ook moet gebeuren loopt het al flink in de papieren. Maar we nemen de ideeën mee. Volgende week nog een of twee keukenzaken bezoeken, kijken of ze ook wat moois kunnen bedenken voor een goede prijs.
Prijskaartje wordt zeker anders, ik probeer daar eigenlijk zo min mogelijk rekening mee te houden als ik tracht creatief te doen. Een tekening als dit kan je aan het denken zetten en dan kan je gewoon delen meepakken, of alles als je echt los gaat natuurlijk. :)

Ik heb nu allemaal hoge kasten en een koffiehoekje. Daar zou je een (pocket) schuifdeur kunnen doen en die hele kasten rambam de nieuwe bijkeuken in. Daar heb je als het goed is lekker ruimte :) En dan kan je de kids weer in de buurt ook :)

Bericht hierboven

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik krijg steeds vaker DM’s over vragen die in dit topic thuis horen.

Graag binnen het topic houden en geen DM’s sturen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:55:
[...]

Jahman, ik ben ook met een ding bezig waar ik zo gemotiveerd voor ben als maar kan zijn :P (En het is lunchpauze!)
Zeer herkenbaar.
Toen ik vele jaren geleden mijn keuken aan het bouwen was (laten bouwen en alles zelf ingekocht) was ik er ook de Godganse dag mee bezig.
Nu eigenijk ook, maar geen collega's die meekijken.

Gisteren bij Bemmel en Kroon geweest.
Next125 bekeken.
Waren ook meteen de mooiste keukens die ze hadden.
Vond ze zeer mooi, maar de keukenzaak had bijvoorbeeld niet alle deurtjes goed afgesteld.
Ook geen uitleg erbij welk blad of welke deurtjes in de showmodellen gebruikt werden.

• Floor-is
Rzaan schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:22:
[...]

Zeer herkenbaar.
Toen ik vele jaren geleden mijn keuken aan het bouwen was (laten bouwen en alles zelf ingekocht) was ik er ook de Godganse dag mee bezig.
Nu eigenijk ook, maar geen collega's die meekijken.
Ik heb hobbies en die hobbies mogen tijd kosten.
Ik heb werk en ik heb daar doelen. Als ik m'n doelen haal kan ik soms iets rustiger aan doen, als ik dat niet doe, moet er een versnelling bij. :)
Gisteren bij Bemmel en Kroon geweest.
Next125 bekeken.
Waren ook meteen de mooiste keukens die ze hadden.
Vond ze zeer mooi, maar de keukenzaak had bijvoorbeeld niet alle deurtjes goed afgesteld.
Ook geen uitleg erbij welk blad of welke deurtjes in de showmodellen gebruikt werden.
Huh, niet goed afgehangen? Hoe dan!?
Geen stickers op de binnenzijde van deuren en lades met specs van de fronten?
En geen toelichting over de werkbladen ergens?

Tegenvaller :/

Bericht hierboven

• Stalensnuitje
Source90 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:42:
[...]
Samsung zit sowieso wat lager dan BSH in mijn ogen.

Dat is ook gewoon de valkuil, een lijstje moet objectief zijn en merkwaardering is subjectief.

Tijdje terug stond hier al een lijstje trouwens.

@Basekid : voila
Ruudje88 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Het blijft ook lastig idd, want zelfs naast merken/series komen hier in het topic dan ook nog regelmatig tips langs in de trend van "vaatwassers moet je juist níet van AEG hebben, ovens wel" of iets dergelijks ;) Dus misschien kan Ruudje die post nog ff opsplitsen in soort apparaat :+

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:01:

Huh, niet goed afgehangen? Hoe dan!?
Geen stickers op de binnenzijde van deuren en lades met specs van de fronten?
En geen toelichting over de werkbladen ergens?

Tegenvaller :/
Of wij hebben ze gemist, maar nergens iets gezien.
Alleen overal een bordje NEXT125 en welk type, maar dat zegt niks over de kleur of het blad.
Verder wel een mooie zaak. Vriendelijk ook.
Mochten alleen niet zelf aan het koffie-apparaat zitten. Bummer.

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:24
Ik heb dit topic enigszins lurkend gevolgd de laatste tijd, maar wilde toch ook graag mijn ervaring delen. Ben ook vooral benieuwd naar hoe anderen op dit moment worden benaderd door de keukenverkopers.

Om te beginnen hebben we er dit keer voor gekozen om bij Pelma Keukens (onderdeel van de DBKeukengroep) ontwerp / realisatie te laten plaatsvinden. Enerzijds door onze enorm slechte ervaringen bij Brugman (dat nooit meer) en anderzijds door goede ervaringen van vrienden van ons, samen met de ook best goede ervaringen die ik overal kon vinden online. Het eerste contact en de ontwerpen gingen / gaan eigenlijk ook allemaal goed. Offerte onder voorbehoud van financiering kunnen tekenen etc. Inmiddels is voor ons alles rond, de nieuwe keuken is onderdeel van een veel grotere verbouwing waarvan alle stappen net allemaal gepland zijn, op basis van de afgesproken leverweek van de keuken. Keuken bestaat uit een prima selectie van materialen en we hebben gekozen voor Neff apparatuur vanwege de vele functionaliteiten en de juiste prijs.

Nu moesten nog wat laatste zaken worden doorgelopen, een paar kleine wensen en ook het vervolgproces. Immers: de offerte was getekend, het voorbehoud was inmiddels eraf omdat de financiering rond is. In de aanloop naar het gesprek al de disclaimer gekregen: ' er zijn wat ontwikkelingen tav de levertijden van apparatuur' . Nou dat klonk al erg onheilspellend en dat bleek tijdens ons gesprek ook wel.

DBKeukengroep heeft gezegd dit jaar géén apparatuur meer te bestellen bij de BSH groep. Voor ons betekende het concreet dat de producten nog gewoon te bestellen zijn, maar geen garantie meer wordt gegeven op tijdige (of uberhaupt) levering ervan. Ze vonden dit vervelend mede te delen en wilden een aantal opties doorspreken:
  • Gewoon vasthouden aan bestaande plan, en hopen dat de boel tijdig en compleet wordt geleverd
  • Alvast alternatieven voorbereiden
Natuurlijk, alternatieven voorbereiden vond ik een goed plan, met dien verstande dat dit géén negatieve financiële of functionele consequenties zou hebben. Ik heb immers getekend voor een bepaald type product en zij (en ik) hebben ons gecommiteerd aan nakoming van die overeenkomst. Ik kreeg tijdens dit gesprek geen enkel gevoel bij dat dit laatste aan de hand was. Er zou worden gezocht naar alternatieven, maar het prijsverschil bleef ter sprake komen.

Ik moet zeggen dat het initiele vertrouwen dat ik had in de club inmiddels behoorlijk is geschaad. Zelf ben ik voornemens ze per e-mail te benadrukken dat ik ze wil houden aan de overeenkomst, en ze gewoon tijdig de apparatuur dienen te leveren die functioneel en financieel gelijkaardig zijn.

Wellicht heb ik nu wat mensen gewaarschuwd die in het beslisproces zitten, maar ben ook vooral benieuwd naar jullie huidige ervaringen met levertijden van de genoemde BSH groep.

Dance with the stars

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
robbierzz schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:14:
Ik heb dit topic enigszins lurkend gevolgd de laatste tijd, maar wilde toch ook graag mijn ervaring delen. Ben ook vooral benieuwd naar hoe anderen op dit moment worden benaderd door de keukenverkopers.

Om te beginnen hebben we er dit keer voor gekozen om bij Pelma Keukens (onderdeel van de DBKeukengroep) ontwerp / realisatie te laten plaatsvinden. Enerzijds door onze enorm slechte ervaringen bij Brugman (dat nooit meer) en anderzijds door goede ervaringen van vrienden van ons, samen met de ook best goede ervaringen die ik overal kon vinden online. Het eerste contact en de ontwerpen gingen / gaan eigenlijk ook allemaal goed. Offerte onder voorbehoud van financiering kunnen tekenen etc. Inmiddels is voor ons alles rond, de nieuwe keuken is onderdeel van een veel grotere verbouwing waarvan alle stappen net allemaal gepland zijn, op basis van de afgesproken leverweek van de keuken. Keuken bestaat uit een prima selectie van materialen en we hebben gekozen voor Neff apparatuur vanwege de vele functionaliteiten en de juiste prijs.

Nu moesten nog wat laatste zaken worden doorgelopen, een paar kleine wensen en ook het vervolgproces. Immers: de offerte was getekend, het voorbehoud was inmiddels eraf omdat de financiering rond is. In de aanloop naar het gesprek al de disclaimer gekregen: ' er zijn wat ontwikkelingen tav de levertijden van apparatuur' . Nou dat klonk al erg onheilspellend en dat bleek tijdens ons gesprek ook wel.

DBKeukengroep heeft gezegd dit jaar géén apparatuur meer te bestellen bij de BSH groep. Voor ons betekende het concreet dat de producten nog gewoon te bestellen zijn, maar geen garantie meer wordt gegeven op tijdige (of uberhaupt) levering ervan. Ze vonden dit vervelend mede te delen en wilden een aantal opties doorspreken:
  • Gewoon vasthouden aan bestaande plan, en hopen dat de boel tijdig en compleet wordt geleverd
Natuurlijk, alternatieven voorbereiden vond ik een goed plan, met dien verstande dat dit géén negatieve financiële of functionele consequenties zou hebben. Ik heb immers getekend voor een bepaald type product en zij (en ik) hebben ons gecommiteerd aan nakoming van die overeenkomst. Ik kreeg tijdens dit gesprek geen enkel gevoel bij dat dit laatste aan de hand was. Er zou worden gezocht naar alternatieven, maar het prijsverschil bleef ter sprake komen.

Ik moet zeggen dat het initiele vertrouwen dat ik had in de club inmiddels behoorlijk is geschaad. Zelf ben ik voornemens ze per e-mail te benadrukken dat ik ze wil houden aan de overeenkomst, en ze gewoon tijdig de apparatuur dienen te leveren die functioneel en financieel gelijkaardig zijn.

Wellicht heb ik nu wat mensen gewaarschuwd die in het beslisproces zitten, maar ben ook vooral benieuwd naar jullie huidige ervaringen met levertijden van de genoemde BSH groep.
Klinkt bekend. Ze leveren geen bsh meer, behalve als je zelf tekent voor het begrijpen van consequenties (lees: wachten op spullen). DB heeft inmiddels flink ingekocht bij ATAG ik verwacht dat ze je die apparatuur gaan aanraden.

• robbierzz
Vendetta_X schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:36:
[...]

Klinkt bekend. Ze leveren geen bsh meer, behalve als je zelf tekent voor het begrijpen van consequenties (lees: wachten op spullen). DB heeft inmiddels flink ingekocht bij ATAG ik verwacht dat ze je die apparatuur gaan aanraden.
Klopt, er kwam een verhaal met Pelgrim/ATAG/ETNA dat deze leverancier wel kon leveren en zij eea konden garanderen. Ze hebben me nog niets anders laten ondertekenen over de 'consequenties', die zal ons ook niet aangeboden worden vermoed ik, aangezien we al een bindende overeenkomst hadden nog voordat deze 'problemen' gingen spelen.

Ik laat me graag verrassen door de uitkomst, hopelijk komt er een goed alternatief uit. Overigens had ik tijdens het gesprek al de opening gegeven dat we het over de financiele consequenties van de alternatieven gesproken kon worden, maar ik kreeg tijdens het hele gesprek niet het idee dat ze een 'passend' aanbod wilden doen, behalve het top-model ATAG voor het top-model NEFF inruilen.

Dance with the stars

• macfocus
Ik heb een eerste offerte binnen en de renders. Het zijn foto’s van printjes, want ik heb geen digitale.
Qua visuele set-up zijn we zeer aangenaam verrrast.
Prijsstelling is net niet in budget, maar ze plaatsen er wel de hele keuken voor inclusief de stollen en de plafondkoof. En ik moet natuurlijk nog even onderhandelen.

Pluspunten:
  • Mooi ontwerp (vinden we)
  • Koofverlichting geschakeld met afzuigkapverlichting
  • Lampjes in afzuigkap zien er veel beter uit dan bij Novy
  • Vetfilters veel groter dan bij Novy
Minpunten (waarvan een aantal wellicht gevoelsmatig)
  • Merk apparatuur (Pelgrim, de andere keukenboer levert topline AEG, lijkt mij beter)
  • Afzuigkap bediening niet via de kookplaat
  • Ik wil eigenlijk een 60 cm pyrolyse oven met kerntemp meter(nog liever een fornuis, maar dat krijg ik er niet door. Kosten ong. + 800
Wat wordt er nog aangepast t.o.v. De huidige offerte/renders:
  • Plafondkoof moet zeker tegen muur aan ivm buitenafzuiging (die ik overigns niet specifiek benoemd zie)
  • Zijwangen eiland worden 5cm
  • Blad 5 of 6 cm (plint wordt dan lager)
  • Blad + wangeneiland wordt in 2 typen blad gemaakt over de lengte (werkzijde zwart graniet/ raamzijde notenhout kunsstof) dit levert helaas wel een naad op in het houtmotief deel (want max 250 lang uit één stuk)
    Eigenlijk wilden we een stuk hout dwars over doen in het midden, maar we krijgen de uitlijning met de nis niet voor elkaar (budget)
  • Lampjes in nis worden 2 x 2
  • Laden eiland worden 60/120 ivm opschuiven kookplaat uit de rand)
  • Laden eiland worden smal/smal/ hoog (dus geen binnenladen)
  • Laden nis is wel binnenlade
Keuken :
Schmidt volution Arcos E130
Front AED BWK
Kleur front black work
Corpuskleur zwart
Greeploos
Koelkast/vriezer met greep
Plintkleur zwart
Plint 12 cm
Werkhoogte 95cm
Overstek blad Avanto (geen idee)
Bladdiepte 75/120 (nis/eiland)

Apparatuur

Koelkast
Pelgrim PKS25178 1299

Kookplaat
Pelgrim IKA6084ANT 1499

Afzuigunit
Wave motorloze plafondunit 8663.10 1295
Wave motor 666.04 300

Ovens
Pelgrim oven/mag MAC834MAT 1659
Pelgrim oven OVM834MAT 1259

Vriezer
Pelgrim PVS25178N 1449

Vaatwasser
Pelgrim GVW300L 1169

Accesoires
Spoelbak
Caressi RVS CA50R10
Onderbouwd

Quooker Pro3 RVS Square (“gratis”)

Afvalsyteem
Doeco Hailo 2x15 ltr

Verlichting
Doeco Fr55 kpled
Dekker wave set

Werkbladen
Graniet 2 cm, opgedikt tot max 6cm
Kleur Laurein leather
120x75
300x120

Nisblad,achterand en planken
Kleur Nogero (walnoot) in melamine

11.819,42 Kosten kasten
7.274,93 Kosten apparatuur (= 26,73% adviesprijs Pelgrim als ik het goed uitreken)
1.002,04 accesoires
4.708,10 Werkbladen
2.765,— Montage
- 1.670,49 Afrondingskorting
—————
25.899,00

Stollen worden wit gegrond opgeleverd, moeten we zelf (laten) aflakken.

Ik ben benieuwd wat jullie van het idee, de uitwerking en de kosten vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSQn7c_ctUiggQxYaHdDDw1WOKQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CRRr5Ag1dv0s9gugkiPfGxA8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7iAt4y-Ul8CJxRomtqFd19HoWB8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v9uKqdADhwbUQkBgKd37RcEZ.jpg?f=user_large
Variatie zonder tussen stollen. €750,- goedkoper, gaan we niet doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLhvh9EihdtwLAYHg4zGVRFBAys=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hU4Ni0cd9uieC7ppIeiDmJ0s.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6xSYWug__tMU89NgDpm0DMnkG0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a7narStkieJoG79rkrWfIFik.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCXop4OBV7NHbF7-bw6eLW0IdjI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q21oK1Dxge51AZkGxYjaa77K.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door macfocus op 03-02-2022 07:57 . Reden: Typo’s en kleine aanvullingen ]

• Liz
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-02-2022

Liz

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dat forum en door de zoekfunctie al veel informatie gevonden!

Wel even een eerste vraag:
Wij denken voor onze nieuwe keuken aan een matwit eiland met een matwit werkblad. Ik kan dit in geen enkele winkel terugvinden, dus ben bang dat het niet hele praktische keuze is, iemand ervaring of tips?

Groeten, Liz

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
[quote]macfocus schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:06:
Ik heb een eerste offerte binnen en de renders. Het zijn foto’s van printjes, want ik heb geen digitale.
Qua visuele set-up zijn we zeer aangenaam verrrast.
Prijsstelling is net niet in budget, maar ze plaatsen er wel de hele keuken voor inclusief de stollen en de plafondkoof. En ik moet natuurlijk nog even onderhandelen.

Pluspunten:
  • Mooi ontwerp (vinden we)
  • Koofverlichting geschakeld met afzuigkapverlichting
  • Lampjes in afzuigkap zien er veel beter uit dan bij Novy
  • Vetfilters veel groter dan bij Novy
Minpunten (waarvan een aantal wellicht gevoelsmatig)
  • Merk apparatuur (Pelgrim, de andere keukenboer levert topline AEG, lijkt mij beter)
  • Afzuigkap bediening niet via de kookplaat
  • Ik wil eigenlijk een 60 cm pyrolyse oven met kerntemp meter(nog liever een fornuis, maar dat krijg ik er niet door. Kosten ong. + 800
Wat wordt er nog aangepast t.o.v. De huidige offerte/renders:
  • Plafondkoof moet zeker tegen muur aan ivm buitenafzuiging (die ik overigns niet specifiek benoemd zie)
  • Zijwangen eiland worden 5cm
  • Blad 5 of 6 cm (plint wordt dan lager)
  • Blad + wangeneiland wordt in 2 typen blad gemaakt over de lengte (werkzijde zwart graniet/ raamzijde notenhout kunsstof) dit levert helaas wel een naad op in het houtmotief deel (want max 250 lang uit één stuk)
    Eigenlijk wilden we een stuk hout dwars over doen in het midden, maar we krijgen de uitlijning met de nis niet voor elkaar (budget)
  • Lampjes in nis worden 2 x 2
  • Laden eiland worden 60/120 ivm opschuiven kookplaat uit de rand)
  • Laden eiland worden smal/smal/ hoog (dus geen binnenladen)
  • Laden nis is wel binnenlade
Keuken :
Schmidt volution Arcos E130
Front AED BWK
Kleur front black work
Corpuskleur zwart
Greeploos
Koelkast/vriezer met greep
Plintkleur zwart
Plint 12 cm
Werkhoogte 95cm
Overstek blad Avanto (geen idee)
Bladdiepte 75/120 (nis/eiland)

Apparatuur

Koelkast
Pelgrim PKS25178 1299

Kookplaat
Pelgrim IKA6084ANT 1499

Afzuigunit
Wave motorloze plafondunit 8663.10 1295
Wave motor 666.04 300

Ovens
Pelgrim oven/mag MAC834MAT 1659
Pelgrim oven OVM834MAT 1259

Vriezer
Pelgrim PVS25178N 1449

Vaatwasser
Pelgrim GVW300L 1169

Accesoires
Spoelbak
Caressi RVS CA50R10
Onderbouwd

Quooker Pro3 RVS Square (“gratis”)

Afvalsyteem
Doeco Hailo 2x15 ltr

Verlichting
Doeco Fr55 kpled
Dekker wave set

Werkbladen
Graniet 2 cm, opgedikt tot max 6cm
Kleur Laurein leather
120x75
300x120

Nisblad,achterand en planken
Kleur Nogero (walnoot) in melamine

11.819,42 Kosten kasten
7.274,93 Kosten apparatuur
1.002,04 accesoires
4.708,10 Werkbladen
2.765,— Montage
- 1.670,49 Afrondingskorting
—————
25.899,00

Stollen worden wit gegrond opgeleverd, moeten we zelf (laten) aflakken.

Ik ben benieuwd wat jullie van het idee, de uitwerking en de kosten vinden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Variatie zonder tussen stollen. €750,- goedkoper, gaan we niet doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[/quo

Ik vind het er mooi uitzien, alleen de kleur van de greeplijsten wat minder, maar dat is uiteraard heel persoonlijk. Pelgrim zou ik zelf niet snel kiezen, maar ben zeker geen expert

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20

Wij zijn vandaag voor een eerste gesprek geweest (Avanti in Kesteren, ook DB) --> het werd wel direct aangegeven (mijn vragen volgen nog :P).

Je hebt natuurlijk gewoon de optie om je te houden aan het plan, wel eerder in dit topic al gelezen dat er flink wat problemen zijn qua levering vanuit de BSH groep. Ergens vind ik het juist goed dat DB er dan ook vanaf ziet om er verder mee te gaan omdat ze simpelweg geen levering kunnen garanderen. Het is toch juist transparant en eerlijk?

Genieten & genieten

• glider5
De keuken in ons huidige huis komt van Superkeukens.

Voor het nieuwe huis dus nu orienteren. We gaan morgen naar Total Home Concepts in Lelystad (lijkt ons handig ook in combinatie met eventuele vloeraankoop)
Iemand ervaring met hen?

Verder denken we aan Kitchen4all (scoort goed op Qasa), Keukendepot (idem) en opnieuw misschien Superkeukens. Venijn zit hem soms ook in de montage. Wat weten jullie van deze winkels? Wat moet ik daarnaast zeker vragen?

• macfocus
Huisje1 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:19:
[...]
Ik vind het er mooi uitzien, alleen de kleur van de greeplijsten wat minder, maar dat is uiteraard heel persoonlijk. Pelgrim zou ik zelf niet snel kiezen, maar ben zeker geen expert
Dank voor je opmerking over de greepljjsten.
Ik heb overal op zitten letten, behalve daarop.
Puntje vaan aandacht,

• louzy82
  • Laatst online: 13:49

De overeenkomst die je hebt is toch voor een specifiek merk & type apparaat, niet voor een lijstje van functies van het apparaat?

Stel ze komen op de proppen met een fookiwooki merk apparaat dat wel dezelfde functies heeft, ben je dan wel tevreden?

Louzy#2475

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-11 12:02
Hallo medetweakers,

Ik lees al een tijdje mee met dit topic en ben nu ook zelf aan de beurt voor een nieuwe keuken. Een korte introductie. Volgend jaar nemen wij betrekking in onze nieuwbouwwoning en daar hoort natuurlijk een nieuwe keuken bij.

Wij hebben nu twee offertes binnen en ik heb nog enige twijfel in de gebruikte materialen en apparatuur van de keuken.

Laten we met het leukste beginnen, omdat de aanpak van de keukenboeren verschillend waren is hierdoor de uitkomst van de keuken ook veranderd.

De ene keukenboer keek vooral naar dingen weglaten om dichter bij ons budget te komen, de andere keukenboer ging meer in de materialen zitten om zo onze complete opstelling in takt te houden.

Keukenboer 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5aOR-nRNg82LiCPu6bJBDTjZzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IC5PEhO9iVoXmh6P5vPrwQee.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THHISKFXGUpoV5tCnb00W1UATfs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/scSmR3NjFHpUBlrSCRfqXAQw.png?f=fotoalbum_large

Materialen:

Range: Zero FX (5225)
Fronttype: Kunststof mat/naadloze randafwerking (196)
Frontkleur 1: Fenix Green (223FX)
Kleur kopse kant front: Fenix Green (223FX)
Korpuscombinatie: Carbon finemat (730FM)
Kleur buitenzijde korpus: Carbon finemat (730FM)
Kleur binnenzijde korpus: Carbon finemat (730FM)
Kleur kopse kant korpus: Carbon finemat (730FM)
Type greep: Inzetprofiel Metall (afgerond) (XGA)
Kleur greep 1: Inzetprofiel Metall (afgerond) (XGA)
Greepcombinatie: Inzetprofiel Metall (afgerond) (XGA)
Uitvoering zijwand: Fenix (FX)
Kleur zijwand: Fenix Green (223FX)
Type lade: Zircon ZX950 Soft Stop (Z950)
Kleur lade: anthracite (ZIRCO)
Type inzetprofiel: Inzetprofiel Metall (afgerond) (XGA)
Inzetprofielkleur: Inox (IN)

Ik kon dit niet vertalen aan de hand van de OP welke segment materialen hier gebruikt worden. Hier zit dus van mijn kant nog twijfel in wat er exact gebruikt wordt en welk segment dit valt.

Apparatuur:

Quooker Quooker kraan Fusion Square inclusief PRO3-VAQ
Atag inductie(HIDD8471EV)
Atag Oven(OX6592C)
Atag koelkast(KS23178A)
Pelgrim vriezer (PVS25178N)
Atag vaatwasser (VA8113QT)

Totaal Keukenmeubelen : € 7.156,15 +
Totaal Apparatuur/Accessoires: € 6.764,73 +
Totaal Werkblad(en) : € 3.415,00 +
Subtotaal: € 17.335,88 +
Afrondingskorting: € 585,88 -
Subtotaal: € 16.750,00 +
Totaal montage: € 1.250,00 +
Totaal te betalen: € 18.000,00

In het kort mijn vragen zijn: Welk segment vallen de meubelen onder en doen we er goed aan om voor deze apparatuur te gaan.

Keuken 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3KTR7iSP3U_2huruubhCf0w9SI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRweLL11dDJFcVhPNxVcVhr0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet niet of ik dit mag noemen maar dit gaat om een bruynzeel keuken betekent dat dit meteen in het laagste segment zit?

Keukenmeubelen:
type: Olympia
Kasten buitenzijde: Leisteen
Lade uitvoering Tbox
Greeplijst: RVS

Werkblad: Composiet dikte 20mm

Apparatuur:

AEG Comboflex Bridge Inductie kookplaat (9AECCE8475SFB)
AEG AirDry Inbouwvaatwasser XXL (9AEFSK52637P)
AEG LowFrost Koelvrieskast (9AESCB618F3LF
AEG surroundcook Pyroluxe heteluchtoven (9AEBPE535120B)

Totaal prijs keuken: 17.350

Zoals ik eerder had gezegd. Werkwijze van de keukenboeren is anders waardoor bij bruynzeel een kast in de achterwand verdwenen en de koelkast en diepvries gecombineerd is in plaats van twee grote units.

Plattegrond begane grond:
https://tweakers.net/i/4D...wDn.png?f=fotoalbum_large

Ik kan jullie advies heel goed gebruiken alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Extrix op 03-02-2022 10:17 ]

• Alic3
  • Laatst online: 05-07-2024
Extrix schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:48:
Hallo medetweakers,

Ik lees al een tijdje mee met dit topic en ben nu ook zelf aan de beurt voor een nieuwe keuken. Een korte introductie. Volgend jaar nemen wij betrekking in onze nieuwbouwwoning en daar hoort natuurlijk een nieuwe keuken bij.

Wij hebben nu twee offertes binnen en ik heb nog enige twijfel in de gebruikte materialen en apparatuur van de keuken.

Laten we met het leukste beginnen, omdat de aanpak van de keukenboeren verschillend waren is hierdoor de uitkomst van de keuken ook veranderd.

De ene keukenboer keek vooral naar dingen weglaten om dichter bij ons budget te komen, de andere keukenboer ging meer in de materialen zitten om zo onze complete opstelling in takt te houden.

Keukenboer 1:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Materialen:

Ik kon dit niet vertalen aan de hand van de OP welke segment materialen hier gebruikt worden. Hier zit dus van mijn kant nog twijfel in wat er exact gebruikt wordt en welk segment dit valt.

Apparatuur:

Atag Oven(OX6592C)
Atag koelkast(KS23178A)

In het kort mijn vragen zijn: Welk segment vallen de meubelen onder en doen we er goed aan om voor deze apparatuur te gaan.

Keuken 2:
[Afbeelding]

Ik weet niet of ik dit mag noemen maar dit gaat om een bruynzeel keuken betekent dat dit meteen in het laagste segment zit?

Keukenmeubelen:
Lade uitvoering Tbox

Apparatuur:

Zoals ik eerder had gezegd. Werkwijze van de keukenboeren is anders waardoor bij bruynzeel een kast in de achterwand verdwenen en de koelkast en diepvries gecombineerd is in plaats van twee grote units.

Het eerste ontwerp is met Fenix, dat is wel echt mooi materiaal. Heb je wel genoeg aan de werkruimte op het eiland? Ik kan het niet goed zien, maar het lijkt 60cm. Dat is niet heel ruim.

Dat koffiehoekje kan leuker denk ik, het lijkt nu net een kastje met ordners op kantoor waar toevallig een koffiezetapparaat op staat :9

Hoe is de ruimte verder in huis? Heb je daar een plattegrond van? Waarom wil je graag een eiland?
Liz schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:12:
Hallo allemaal,

Wij denken voor onze nieuwe keuken aan een matwit eiland met een matwit werkblad. Ik kan dit in geen enkele winkel terugvinden, dus ben bang dat het niet hele praktische keuze is, iemand ervaring of tips?

Groeten, Liz
Bij een mat wit werkblad denk ik aan een satijn afwerking. Dat heb je in composiet (Jetstone) en keramiek (Neolith). En anders heb je Corian/Hi-mac-solid surface. Ik dacht dat er iemand was hier met zo'n werkblad, maar weet even niet meer wie.

[ Voor 7% gewijzigd door Alic3 op 03-02-2022 09:20 ]

• Extrix
Het eerste ontwerp is met Fenix, dat is wel echt mooi materiaal. Heb je wel genoeg aan de werkruimte op het eiland? Ik kan het niet goed zien, maar het lijkt 60cm. Dat is niet heel ruim.

Dat koffiehoekje kan leuker denk ik, het lijkt nu net een kastje met ordners op kantoor waar toevallig een koffiezetapparaat op staat :9

Hoe is de ruimte verder in huis? Heb je daar een plattegrond van? Waarom wil je graag een eiland?

[...]

@Alic3

Ik heb de afbeelding van keuken 1 aangepast; Wij kwamen op deze indeling onder andere uit dat onze kast mee gaat vanuit onze vorige huis. Waardoor wij op deze indeling uit kwamen.

Ik heb tevens een plattegrond toegevoegd van het huis. in het begin topic.

Koffiehoekje is misschien niet heel bijzonder maar het geld was op en we willen wel graag een hoekje voor de koffie. Nog suggesties hiervoor?

[ Voor 6% gewijzigd door Extrix op 03-02-2022 14:55 ]

• Trussardi99
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 26-10 18:50
Ik zie de laatste dagen veel keukenopstellingen voorbij komen met Atag of Pelgrim apparatuur.

Siemens lijkt wel uit beeld verdwenen sinds dit jaar.....

Ik heb afgelopen maandag mijn afrondend gesprek gehad en ben geswitched van Siemens naar Miele.
Financieel niet echt een fijne keuze omdat Miele nogal wat duurder is maar ik wil toch graag mijn keuken compleet geleverd krijgen juni aanstaande.
Volgens mijn verkoper gaat dat met Miele inbouwapparatuur lukken.... "Fingers Crossed"...

Ik heb mijn keuken bij een DMG winkel gekocht en daar vertelden ze mij dat Siemens voor di jaar niet meer te leveren is, op een enkele uitzondering na.
40% korting was normaal bij Siemens maar dat hebben ze terug gebracht naar 10, max 20 om zo de klant te sturen richting een ander merk.

Ik gok dat er een hoop keukens met Atag apparatuur in Nederland uitgeleverd worden dit jaar :)

• Extrix
Trussardi99 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:58:
Ik zie de laatste dagen veel keukenopstellingen voorbij komen met Atag of Pelgrim apparatuur.

Ik heb afgelopen maandag mijn afrondend gesprek gehad en ben geswitched van Siemens naar Miele.
Financieel niet echt een fijne keuze omdat Miele nogal wat duurder is maar ik wil toch graag mijn keuken compleet geleverd krijgen juni aanstaande.
Volgens mijn verkoper gaat dat met Miele inbouwapparatuur lukken.... "Fingers Crossed"...

Ik heb mijn keuken bij een DMG winkel gekocht en daar vertelden ze mij dat Siemens voor di jaar niet meer te leveren is, op een enkele uitzondering na.
40% korting was normaal bij Siemens maar dat hebben ze terug gebracht naar 10, max 20 om zo de klant te sturen richting een ander merk.

Ik gok dat er een hoop keukens met Atag apparatuur in Nederland uitgeleverd worden dit jaar :)
Klopt bij ons werd aangegeven dat ze bij Siemens Bosch niet kunnen garanderen dat het nog geleverd gaat worden in 2022 begin 2023

• robbierzz
ditani360 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:40:
[...]

Wij zijn vandaag voor een eerste gesprek geweest (Avanti in Kesteren, ook DB) --> het werd wel direct aangegeven (mijn vragen volgen nog :P).

Je hebt natuurlijk gewoon de optie om je te houden aan het plan, wel eerder in dit topic al gelezen dat er flink wat problemen zijn qua levering vanuit de BSH groep. Ergens vind ik het juist goed dat DB er dan ook vanaf ziet om er verder mee te gaan omdat ze simpelweg geen levering kunnen garanderen. Het is toch juist transparant en eerlijk?
Die transparantie vroegtijdig vind ik wel fijn inderdaad (en voor jou als nieuwe klant een must-have). Neemt niet weg dat het een behoorlijke teleurstelling is. De manier waarop nu een alternatief aangeboden niet: de financiele consequentie is voor de klant (dat is hoe het me gister is verteld). Vooropgesteld dat ons in november/december niets verteld is over leverproblemen met Neff en we in algemene zin ruim op tijd waren om alles geleverd te krijgen.

Wat me daarbij het meest steekt: vorige week heb ik gebeld om het vervolg door te spreken. De eerste vraag die de verkoper stelde was: kan het voorbehoud van financiering eraf. Waarop mijn antwoord ja was. Toen kwam het vervolg: we willen het vervolgproces even doorspreken, kan dat fysiek; ja geen probleem kom volgende week maar langs. Waarop verkoper zei 'ohja' we moeten het ook nog even over apparatuur hebben... er zijn wat leveringsproblemen. (Dus in die volgorde: eerst klant in bindende koopovereenkomst storten, dan aangeven dat je niet aan je leveringsverplichting kan voldoen). Dát is natuurlijk niet zo chique..
louzy82 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:43:
[...]

De overeenkomst die je hebt is toch voor een specifiek merk & type apparaat, niet voor een lijstje van functies van het apparaat?

Stel ze komen op de proppen met een fookiwooki merk apparaat dat wel dezelfde functies heeft, ben je dan wel tevreden?
Dat klopt inderdaad, er is een specifiek merk/apparaat gespecificeerd die bepaalde functionaliteiten, garantie (5 jaar verlengd door combinatie) en 'aanzien' levert voor een bepaalde prijs (die door combinatie van apparaten in de eindejaar interessant was). Fookiwooki zit ik inderdaad niet op te wachten, in dit geval dus eigenlijk ook geen ATAG / ETNA / Pelgrim.

En wat nu natuurlijk extra tegenvalt: in juni willen we de boel geregeld hebben. Naar een andere keukenpartij gaan om dat binnen die termijn te realiseren dat gaat óók niet lukken. Waarbij ook geldt: financiering voor de hele verbouwing is net rond, volgende week gaan we naar de notaris en daar is wel ruimte voor tegenvallers, maar die had ik op de keukenkasten/apparatuur niet als zodanig voorzien.

Ik laat me in eerste instantie nu maar even verrassen door de alternatieven die ze me gaan aanbieden.

Dance with the stars

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-11 09:40
Extrix schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:48:
Hallo medetweakers,

Keukenboer 1:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Materialen:

Apparatuur:

Atag Oven(OX6592C)
Atag koelkast(KS23178A)

Keuken 2:
[Afbeelding]

Keukenmeubelen:
Lade uitvoering Tbox

Apparatuur:

Totaal prijs keuken: 17.350

Plattegrond begane grond:
https://tweakers.net/i/4D...wDn.png?f=fotoalbum_large

Kijkend naar de plattegrond, komt de kastenwand voor het raam te staan if mis ik iets?

• Extrix
Ladypurple schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:28:
[...]

Kijkend naar de plattegrond, komt de kastenwand voor het raam te staan if mis ik iets?
Het raam komt in het midden van de ruimte. dit is in de plattegrond nog niet verwerkt door de aannemer.

• macfocus
robbierzz schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:20:
[...]

Die transparantie vroegtijdig vind ik wel fijn inderdaad (en voor jou als nieuwe klant een must-have). Neemt niet weg dat het een behoorlijke teleurstelling is. De manier waarop nu een alternatief aangeboden niet: de financiele consequentie is voor de klant (dat is hoe het me gister is verteld). Vooropgesteld dat ons in november/december niets verteld is over leverproblemen met Neff en we in algemene zin ruim op tijd waren om alles geleverd te krijgen.

Wat me daarbij het meest steekt: vorige week heb ik gebeld om het vervolg door te spreken. De eerste vraag die de verkoper stelde was: kan het voorbehoud van financiering eraf. Waarop mijn antwoord ja was. Toen kwam het vervolg: we willen het vervolgproces even doorspreken, kan dat fysiek; ja geen probleem kom volgende week maar langs. Waarop verkoper zei 'ohja' we moeten het ook nog even over apparatuur hebben... er zijn wat leveringsproblemen. (Dus in die volgorde: eerst klant in bindende koopovereenkomst storten, dan aangeven dat je niet aan je leveringsverplichting kan voldoen). Dát is natuurlijk niet zo chique..

[...]

Dat klopt inderdaad, er is een specifiek merk/apparaat gespecificeerd die bepaalde functionaliteiten, garantie (5 jaar verlengd door combinatie) en 'aanzien' levert voor een bepaalde prijs (die door combinatie van apparaten in de eindejaar interessant was). Fookiwooki zit ik inderdaad niet op te wachten, in dit geval dus eigenlijk ook geen ATAG / ETNA / Pelgrim.

En wat nu natuurlijk extra tegenvalt: in juni willen we de boel geregeld hebben. Naar een andere keukenpartij gaan om dat binnen die termijn te realiseren dat gaat óók niet lukken. Waarbij ook geldt: financiering voor de hele verbouwing is net rond, volgende week gaan we naar de notaris en daar is wel ruimte voor tegenvallers, maar die had ik op de keukenkasten/apparatuur niet als zodanig voorzien.

Ik laat me in eerste instantie nu maar even verrassen door de alternatieven die ze me gaan aanbieden.
Dat van die voorbehoud is gewoon een klote streek en daar zou ik eens even een stevig gesprek over aangaan. Ze hebben een leveringverplichting en hoewel er ongetwijfeld ergen sin de kleine lettertjes staat dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de leverdatum, heb je echt wel een punt in deze.

Ik denk dat je ATAG prima kunt nemen. Etna zou ik skippen en Pelgrim is een twijfelgeval.
En anders bv zelf apparatuur leveren en hun laten plaatsen. Niet ideaal, maar je moet iets.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Vraagje: is het normaal dat een keukenleverancier de adviesprijzen voor apparatuur 1 op 1 overneemt in de offerte? Met als argument: wij werken direct met de leveranciers, dus dat zijn voor ons de prijzen?

Dat kan nogal veel geld schelen, wij willen bv een Siemens IQ700 90cm inductie kookplaat (EX975LXC1E) in onze keuken, waarvan de adviesprijs 2579 euro is, maar de marktprijs rond de 1000 euro. Geen idee waarom, maar dat zijn wel verschillen in bedragen die ik niet elke dag in mijn portemonnee heb ;)

Iemand enig idee wat hier gangbaar is, en hoe dit eventueel te omzeilen? De leverancier heeft al aangegeven dat ze alles zelf gaan inkopen.

• Extrix
olafmol schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:38:
Vraagje: is het normaal dat een keukenleverancier de adviesprijzen voor apparatuur 1 op 1 overneemt in de offerte? Met als argument: wij werken direct met de leveranciers, dus dat zijn voor ons de prijzen?

Dat kan nogal veel geld schelen, wij willen bv een Siemens IQ700 90cm inductie kookplaat (EX975LXC1E) in onze keuken, waarvan de adviesprijs 2579 euro is, maar de marktprijs rond de 1000 euro. Geen idee waarom, maar dat zijn wel verschillen in bedragen die ik niet elke dag in mijn portemonnee heb ;)

Iemand enig idee wat hier gangbaar is, en hoe dit eventueel te omzeilen? De leverancier heeft al aangegeven dat ze alles zelf gaan inkopen.
ik zie dat vooral als ruimte om te onderhandelen want die is er wel. Wij vragen ook meestal offertes op bij keueken apparatuur bedrijven om te kijken of redelijk is wat ze vragen.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Extrix schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:40:
[...]

ik zie dat vooral als ruimte om te onderhandelen want die is er wel. Wij vragen ook meestal offertes op bij keueken apparatuur bedrijven om te kijken of redelijk is wat ze vragen.
Check. Ik vind het helemaal geen probleem om een beetje meer te betalen op apparatuur met het argument "5 jaar garantie en alles bij 1 loket", dat begrijp ik helemaal, maar als de verschillen per apparaat in de 500+ euro gaan komen tikt het wel aan.

• macfocus

Zoek even in dit topic op "marge". Er gaat denk ik een wereld voor je open.
Let wel de marges verschillen per merk.

Zo uit mijn hoofd, anderen zullen me vast wel corrigeren.

BSH (Bosch/Siemens/NEFF) 40%
Miele/Novy max 15% (als je het al krijgt)
Andere merken ergens daar tussenin?

En let op, uiteindelijk gaat het om de totale marge op je keuken. Waar die in de offerte zit is voor jou per saldo niet interessant.

En lees ook even terug over iemand die garantie van 8 jaar had, warbij de aardeafschrijving op basis van de adviesprijs werd berekend na een claim.
Kon ie alsnog een half nieuw apparaat betalen.....
Dus reken je vooral niet rijk, het is voor mij geen breekpunt als ik liever iets anders zou willen.
NL consumenten recht is heel sterk.
Nooit bijbetalen voor garantie is ons motto.

[ Voor 13% gewijzigd door macfocus op 03-02-2022 10:58 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Liz schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:12:
Hallo allemaal,

Groeten, Liz
Ik dacht dat Next125 dit in hun collectie had.
Wij hebben afgelopen de winkel van Bemmel & Kroon in Zoeterwoude-Rijndijk bezocht.
Daar staat een wit eiland met een wit blad. Geen idee of dat mat genoeg is voor je.

• Source90
macfocus schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Zoek even in dit topic op "marge". Er gaat denk ik een wereld voor je open.
Let wel de marges verschillen per merk.

Zo uit mijn hoofd, anderen zullen me vast wel corrigeren.

BSH (Bosch/Siemens/NEFF) 40%
Miele/Novy max 15% (als je het al krijgt)
Andere merken ergens daar tussenin?

En let op, uiteindelijk gaat het om de totale marge op je keuken. Waar die in de offerte zit is voor jou per saldo niet interessant.

En lees ook even terug over iemand die garantie van 8 jaar had, warbij de aardeafschrijving op basis van de adviesprijs werd berekend na een claim.
Kon ie alsnog een half nieuw apparaat betalen.....
Dus reken je vooral niet rijk, het is voor mij geen breekpunt als ik liever iets anders zou willen.
Zoals in het bericht hierboven al stond; de vraag is of je nu nog 40% krijgt up BSH, als verkopers het afhouden vanwege geen leveringen.

Miele kan trouwens ook naar 25% schieten, al thans bij Keukenloods.

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-11 19:51

Hier ook Pelgrim besteld. Deels omdat een merk als Pelgrim voor ons goed genoeg is en deels vanwege het budget. We hebben nog meer in huis te doen maar wilden toch graag een mooie keuken. Nu hebben we alsnog die inductie kookplaat met afzuiging en XL oven die m'n vriendin zo graag wilde. En alle apparaten zijn gewoon binnen gekomen!

Volgende week wordt onze keuken geplaatst! :9

• Floor-is

Zoveel korting op Miele heb ik nog nooit langs zien komen, tenzij die ergens anders in de order weer gecompenseerd kon worden wellicht. Lezen is een kunst Floris, die 40% geldt voor BSH, niet voor Miele.

Volgens mij zijn er een paar partijen (Miele, Bora, Novy oa) die echt apeshit gaan als ze zien dat er meer korting op hun producten wordt gegeven dan er marge op zit. (Denk even goed na over wat ik daar zeg ;) )

Alles van BSH is achterlijk moeilijk leverbaar, dit lijkt te komen door een aantal factoren:
  1. Er is veel vraag, meer dan ze gewend zijn
  2. Er is een chiptekort waardoor productie bemoeilijkt wordt (geen halffabrikaten? Geen product)
  3. Er schijnt een productielijn-change te zijn of aan te komen wat de productie ernstig vertragen zou A
A Ik kan dit niet helemaal bevestigd krijgen in mijn raadpleging van online bronnen. Wel dat ze productie van Griekenland naar Turkije hebben verplaatst.

Bericht hierboven

• Floor-is
Insert12 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:49:
[...]

Hier ook Pelgrim besteld. Deels omdat een merk als Pelgrim voor ons goed genoeg is en deels vanwege het budget. We hebben nog meer in huis te doen maar wilden toch graag een mooie keuken. Nu hebben we alsnog die inductie kookplaat met afzuiging en XL oven die m'n vriendin zo graag wilde. En alle apparaten zijn gewoon binnen gekomen!

Volgende week wordt onze keuken geplaatst! :9
Is een 60x60 oven nu een 'XL oven' of heb je een 90 brede?

Bericht hierboven

• Source90
Floor-is schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Zoveel korting op Miele heb ik nog nooit langs zien komen, tenzij die ergens anders in de order weer gecompenseerd kon worden wellicht. Volgens mij zijn er een paar partijen (Miele, Bora, Novy oa) die echt apeshit gaan als ze zien dat er meer korting op hun producten wordt gegeven dan er marge op zit. (Denk even goed na over wat ik daar zeg ;) )

Alles van BSH is achterlijk moeilijk leverbaar, dit lijkt te komen door een aantal factoren:
  2. Er is een chiptekort waardoor productie bemoeilijkt wordt (geen halffabrikaten? Geen product)
  3. Er schijnt een productielijn-change te zijn of aan te komen wat de productie ernstig vertragen zou A
A Ik kan dit niet helemaal bevestigd krijgen in mijn raadpleging van online bronnen. Wel dat ze productie van Griekenland naar Turkije hebben verplaatst.
Bij 123apparaten kreeg ik vorige jaar gemiddeld 21% korting op Miele. Enkel apparatuur, waarmee ze de prijs niet op een andere post verrekenen. Liebherr was wel maar 10%.
Warmhoudlade bij Miele was zelfs 30%..

• Insert12
Floor-is schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:05:
[...]

Is een 60x60 oven nu een 'XL oven' of heb je een 90 brede?
Gewoon 60x60 inderdaad, dat noemen ze nu XL bij Pelgrim. We komen van een kleinere nismaat. Deze krijgen we.

• Floor-is
Source90 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:15:
[...]
Bij 123apparaten kreeg ik vorige jaar gemiddeld 21% korting op Miele. Enkel apparatuur, waarmee ze de prijs niet op een andere post verrekenen. Liebherr was wel maar 10%.
Ik heb het gewoon verkeerd gelezen ook.

Op Miele heb ik ook wel 20% procent gezien en zelfs richting 30% voor specifieke items. Maar geen 40% en daar las ik verkeerd :)

Bericht hierboven

• Floor-is
Insert12 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:21:
[...]

Gewoon 60x60 inderdaad, dat noemen ze nu XL bij Pelgrim. We komen van een kleinere nismaat. Deze krijgen we.
Ah, thanks. Bij andere fabrikanten noemen ze dat full-size vaak :)

Persoonlijk (absoluut) geen fan van Pelgrim meer na ervaringen in onze huidige keuken, maar die zooi is inmiddels ook dik 8 jaar oud en in de tussentijd kan een hoop gebeuren :)

Letterlijk alles van Pelgrim is stuk gegaan. We hebben een afzuigkap en een fornuis van Pelgrim uit de destijds hogere series. De wasemkap is de motor van vervangen. Het fornuis is de oven van stuk geweest (elektra), heeft een gaslek gehad (heel veilig 8)7 ) en die f*cking vonkjes doen het niet meer. Ook is een scharnier van de deur kapotgegaan, maar dat kan een user-issue zijn.
Overigens is zijn beide scharnieren van de Siemens vaatwasser naar de kak én is dat 'niet openvallen' mechanisme een paar maanden terug vervangen. De Quooker mengkraan heeft een nieuw binnenwerk, het verwarmingselement in de boiler is stukgegaan (denk omdat wij dat ding niet schoonmaakten :X)
Eigenlijk is het enige waar we geen gedoe mee hebben van de hele keuken het melanine werkblad. Want ook de fronten delamineren, lades kwamen los uit het spaanplaat en die vasthoud-dingetjes voor de plint braken allemaal spontaan af..

[ Voor 21% gewijzigd door Floor-is op 03-02-2022 12:29 ]

Bericht hierboven

• macfocus
Floor-is schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:25:
[...]

Persoonlijk (absoluut) geen fan van Pelgrim meer na ervaringen in onze huidige keuken, maar die zooi is inmiddels ook dik 8 jaar oud en in de tussentijd kan een hoop gebeuren :)

Letterlijk alles van Pelgrim is stuk gegaan. We hebben een afzuigkap en een fornuis van Pelgrim uit de destijds hogere series. De wasemkap is de motor van vervangen. Het fornuis is de oven van stuk geweest (elektra), heeft een gaslek gehad (heel veilig 8)7 ) en die f*cking vonkjes doen het niet meer. Ook is een scharnier van de deur kapotgegaan, maar dat kan een user-issue zijn.
We hebben vroeger ook wat Pelgrim issues gehad, waar dan nog bijkwam dat ze toen ook de organisatie overhoop hadden gehaald (1998). Ik een aftersales mevrouw aan de lijn die niet niet zat te janken….

In mijn nieuwe keuken offerte (zie boven) is alles Pelgrim behalve de wasemkap. De verkoper zij letterlijk dat ook zij wel hoorden van slechte ervaringen. Maar toch aanbieden…..

Ben er niet echt blij mee. Rest van de keuken is wel heel gaaf,

• Floor-is
macfocus schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:31:
[...]

We hebben vroeger ook wat Pelgrim issues gehad, waar dan nog bijkwam dat ze toen ook de organisatie overhoop hadden gehaald (1998). Ik een aftersales mevrouw aan de lijn die niet niet zat te janken….

In mijn nieuwe keuken offerte (zie boven) is alles Pelgrim behalve de wasemkap. De verkoper zij letterlijk dat ook zij wel hoorden van slechte ervaringen. Maar toch aanbieden…..

Ben er niet echt blij mee. Rest van de keuken is wel heel gaaf,
Hoewel je bericht niet af..

Wat maakt dan dat je toch voor Pelgrim gaat? Budget, leverbaarheid? Bang-for-the buck wellicht?

Bericht hierboven

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Source90 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:15:
[...]
Liebherr heeft dan ook gewoon realistische adviesprijzen. Een Liebherr vergelijkbaar met een BSH koelkast heeft een adviesprijs die 30-40% lager is dan de vergelijkbare BSH koelkast.

Miele heeft z'n adviesprijs de afgelopen 6 maanden 2x verhoogd. die 20% korting kreeg ik ook op de prijzen na de eerste verhoging, maar dit waren dezelfde prijzen als ik kreeg voor de 1e verhoging. Dat was toen dus 15% korting. Maar goed Miele is gewoon duur en als je de feedback leest vraag ik me af of het wel de meerprijs ten opzichte van BSH waard is. Het is dat BSH geen stoomoven met vaste wateraansluiting heeft (ja Gaggenau, maar dat is nog duurder dan Miele en hanteert ook de BSH prijs strategie, waar eigenlijk dus 40% af moet, maar wat veel kopers dan niet meer interesseert. Dit merk wordt denk ik alleen verkocht aan mensen die geld hebben als water).

• macfocus
Floor-is schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:34:
[...]

Hoewel je bericht niet af..

Wat maakt dan dat je toch voor Pelgrim gaat? Budget, leverbaarheid? Bang-for-the buck wellicht?
We hebben 2 ijzers in het vuur. De beslissing moet volgende week gaan vallen.
Andere keuken is een combi van AEG en Novy plaat/ kap. Design van de keuken is denk ik minder.
En we kunnen natuurlijk altijd zeggen dat we iets anders willen, als ze dat leveren wordt het vast duurder…

Keuzes…..

[ Voor 11% gewijzigd door macfocus op 03-02-2022 12:40 ]

• Insert12
Floor-is schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:25:
[...]

Overigens is zijn beide scharnieren van de Siemens vaatwasser naar de kak én is dat 'niet openvallen' mechanisme een paar maanden terug vervangen. De Quooker mengkraan heeft een nieuw binnenwerk, het verwarmingselement in de boiler is stukgegaan (denk omdat wij dat ding niet schoonmaakten :X)
Eigenlijk is het enige waar we geen gedoe mee hebben van de hele keuken het melanine werkblad. Want ook de fronten delamineren, lades kwamen los uit het spaanplaat en die vasthoud-dingetjes voor de plint braken allemaal spontaan af..
Ben benieuwd wat ons te wachten staat :+

In onze omgeving hebben we wel wat rondvraag gedaan en kwam er niks geks uit. Via internet zagen we wel wat problemen langs komen idd. Nouja, we gaan het mee maken. Gelukkig krijgen we 8 jaar garantie op de Pelgrim apparaten.
macfocus schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:38:
[...]

We hebben 2 ijzers in het vuur. De beslissing moet volgende week gaan vallen.
Andere keuken is een combi van AEG en Novy plaat/ kap. Design van de keuken is denk ik minder.
En we kunnen natuurlijk altijd zeggen dat we iets anders willen, als ze dat leveren wordt het vast duurder…

Keuzes…..
Design van de één combineren met de apparatuur van de ander? Of wellcht dan zelf de apparatuur inkopen?

[ Voor 14% gewijzigd door Insert12 op 03-02-2022 12:58 ]

• Floor-is
Insert12 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:57:
[...]

Ben benieuwd wat ons te wachten staat :+

In onze omgeving hebben we wel wat rondvraag gedaan en kwam er niks geks uit. Via internet zagen we wel wat problemen langs komen idd. Nouja, we gaan het mee maken. Gelukkig krijgen we 8 jaar garantie op de Pelgrim apparaten.
Laat ik voorop stellen dat ik wens dat je die garantie nooit nodig zult hebben en daar aan toevoegen dat er in 8 jaar een heleboel kan veranderen :)

Bericht hierboven

• macfocus
Insert12 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:57:

Design van de één combineren met de apparatuur van de ander? Of wellicht dan zelf de apparatuur inkopen?
We hebben bij allebei nog een sessie (de 3e dus zullen allebei willen closen).
Dus ja, die opties zijn er.
Zelf apparatuur kopen heb ik weinig zin in, gedoe. Er moet al meer dan genoeg gebeuren.
Ben hele dagen kwijt met offertes voor van alles en nog wat (vloeren vervangen, vloerverwarming, uitbouwen, stuccen, keuken, warmtepomp etc.)
Ik denk dat ik op voorhand alvast ga mailen met wat vragen.
Eerst de vrouw des huizes maar een uithoren wat die wil.

• Blik1984
Floor-is schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Zoveel korting op Miele heb ik nog nooit langs zien komen, tenzij die ergens anders in de order weer gecompenseerd kon worden wellicht. Lezen is een kunst Floris, die 40% geldt voor BSH, niet voor Miele.

Volgens mij zijn er een paar partijen (Miele, Bora, Novy oa) die echt apeshit gaan als ze zien dat er meer korting op hun producten wordt gegeven dan er marge op zit. (Denk even goed na over wat ik daar zeg ;) )

Zitten de problemen bij BSH hem niet niet vooral in alles dat Home-Connect als functie heeft? Chiptekort is met name gerelateerd aan wifi-producten namelijk, dus ik kan me voorstellen dat de producten die geen home-connect hebben beter verkrijgbaar zijn

• Toke_gt
macfocus schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:56:
[...]..
Dit @Insert12 . De combinatieaanbieding van vier/vijf apparaten voor meer garantie is vooral een verleiding om jou een extra apparaat te laten kopen. Een warmhoudlade die je eigenlijk niet van plan was of een tweede oven, of alles van een merk, waar dat lang niet altijd nodig/wenselijk/handig is. Daardoor ben je duurder uit dan je had gewenst voor iets wat je zeer waarschijnlijk helemaal niet nodig hebt, of wat op het moment dat je het wél nodig hebt, toch anders in elkaar blijkt te zitten.
Wees daar dus kritisch op bij aanschaf keuken. Beperk je tot wat je echt graag wilt hebben en bedenk dat elke extra uitgave om garantie te krijgen/te verlengen eerst een investering vraagt.

• Insert12
Toke_gt schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:21:
[...]

Dit @Insert12 . De combinatieaanbieding van vier/vijf apparaten voor meer garantie is vooral een verleiding om jou een extra apparaat te laten kopen. Een warmhoudlade die je eigenlijk niet van plan was of een tweede oven, of alles van een merk, waar dat lang niet altijd nodig/wenselijk/handig is. Daardoor ben je duurder uit dan je had gewenst voor iets wat je zeer waarschijnlijk helemaal niet nodig hebt, of wat op het moment dat je het wél nodig hebt, toch anders in elkaar blijkt te zitten.
Wees daar dus kritisch op bij aanschaf keuken. Beperk je tot wat je echt graag wilt hebben en bedenk dat elke extra uitgave om garantie te krijgen/te verlengen eerst een investering vraagt.
Goed punt en wellicht een belangrijk punt om ook in de OP te benoemen. Veel anderen zullen ook op die manier verleid worden. In ons geval heeft het niet tot aanschaf van een extra apparaat geleid, wel tot de keuze van één merk. Als ik het me goed herinner zagen we ook wel prima AEG apparatuur maar hebben we vanwege de extra garantie voor Pelgrim gekozen.

• sOid
  • Niet online
In augustus 2019 heb ik 5 Siemens apparaten gekocht (koelvriescombinatie, vaatwasser, kookplaat, oven, afzuigkap), bij dezelfde winkel.

Door de aanschaf van 5 dezelfde apparaten kon ik de standaard fabrieksgarantie van 2 jaar gratis verlengen met 3 jaar, voor een totaal van 5 jaar garantie.

Echter... Dit moest ik blijkbaar registreren binnen 3 maanden na aanschaf. En je raadt het al; dat heb ik door verbouw- en verhuisperikelen verzuimd te doen.Nu heb ik geklooi met de afzuigkap, buiten de 2 jaar standaardgarantie.

Heeft iemand een idee hoe flexibel Siemens hiermee is? Gaan ze het me aanrekenen dat ik die apparaten niet heb geregistreerd? Ik vind het persoonlijk ontzettende onzin dat je het moet registreren (kan gewoon aantonen dat ik 5 apparaten tegelijk heb gekocht), maar goed.

Ik heb nog geen contact met Siemens gezocht, om geen 'slapende honden wakker te maken'.

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-11 14:56
sOid schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:44:
In augustus 2019 heb ik 5 Siemens apparaten gekocht (koelvriescombinatie, vaatwasser, kookplaat, oven, afzuigkap), bij dezelfde winkel.

Door de aanschaf van 5 dezelfde apparaten kon ik de standaard fabrieksgarantie van 2 jaar gratis verlengen met 3 jaar, voor een totaal van 5 jaar garantie.

Echter... Dit moest ik blijkbaar registreren binnen 3 maanden na aanschaf. En je raadt het al; dat heb ik door verbouw- en verhuisperikelen verzuimd te doen.Nu heb ik geklooi met de afzuigkap, buiten de 2 jaar standaardgarantie.

Heeft iemand een idee hoe flexibel Siemens hiermee is? Gaan ze het me aanrekenen dat ik die apparaten niet heb geregistreerd? Ik vind het persoonlijk ontzettende onzin dat je het moet registreren (kan gewoon aantonen dat ik 5 apparaten tegelijk heb gekocht), maar goed.

Ik heb nog geen contact met Siemens gezocht, om geen 'slapende honden wakker te maken'.
Ik zou eerst de verkopende partij eens benaderen, gewoon met een vriendelijke 'hoe denken jullie hierover'?

Nou weet ik niet hoe ver buiten de twee jaar termijn je inmiddels zit, maar die termijn is niet heilig. Een afzuigkap zou ook langer mee behoren te gaan dan twee jaar, zo'n kap hoeft maar één ding te kunnen - langer dan twee jaar.

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:41
Nee, natuurlijk niet, maar in een overspannen markt proberen verkopers maar wat.

Meestal krijg je een offerte in hoofdgroepen (meubels, apparatuur, bladen en montage), of je vraagt daarom. Dan kun je de internetprijzen er naast leggen en indien nodig laat je die ene hoofdgroep vervallen.

Mijn huis is slimmer dan ik...

• sOid
  • Niet online
Wanne-B88 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:21:
[...]

Ik zou eerst de verkopende partij eens benaderen, gewoon met een vriendelijke 'hoe denken jullie hierover'?

Nou weet ik niet hoe ver buiten de twee jaar termijn je inmiddels zit, maar die termijn is niet heilig. Een afzuigkap zou ook langer mee behoren te gaan dan twee jaar, zo'n kap hoeft maar één ding te kunnen - langer dan twee jaar.
Hmm wordt die garantie na 2j dan niet overgedragen naar de fabrikant? Of blijft de verkoper daarna alsnog aanspreekpunt?

Augustus 2019 gekocht, maar feitelijk pas in gebruik genomen in juli 2020.

Het afzuiggedeelte functioneert prima, maar de functietoetsen (tiptoetsen) doen zo nu en dan raar. Als ik de kap inschakel hoort hij op te starten op 2, maar gaat met enige regelmaat direct naar de boost-stand. Ik hoor dan ook een extra piepje, alsof ik een tweede toets aantik. Een enkele keer zie ik ook het tegenovergestelde; hij springt dan direct naar -1 (de naloopstand).
Pagina: 1 ... 314 ... 528 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1