Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
Eindelijk kan ik ook mijn droom waarmaken om een volledige nieuwe keuken te kopen. Ik heb gekozen voor een IKEA keuken, maar met apart gekochte Siemens apparatuur. Keuken heeft ook een mooi 3.8cm kwartscomposiet aanrechtblad.

Ik zit nog te twijfelen tussen twee varianten. Bij deze variant zit er relatief veel ruimte naast de kookplaat en de gootsteen. Op die manier kun je er wat klein meuk (waterkoker, broodrooster, theedoek, etc kwijt. Ook is deze variant met VOXTORP keukenfrontjes. Prijs precies 7000

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgCfbL73IEfbtM-Ewf5CZ1MmyoQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZZUk0d3DPatypRMV8CikvEZJ.png?f=fotoalbum_large

Dan heb ik ook deze variant. Hier zit relatief weinig ruimte naast de kookplaat en wasbak, om zoveel mogelijk werkruimte in het midden te creeeren. Op die plek moet nu natuurlijk wel ook het broodrooster etc. Prijs hiervan is 8200.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMxmMX9tpmgr7fJvad8PLRBhXeQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sJnQxHZfphOJYm46mQDYOL5P.png?f=fotoalbum_large

Wat denken jullie dat handig is qua praktisch gebruik?

Verder was ik benieuwd of er nog mensen ervaring hebben met VOXTORP frontjes: het blijft natuurlijk spaanplaat met folie... Het alternatief is het massieve berkenhoud LERHYTTAN, maar die vind ik zelf minder mooi...

Qua appartuur heb ik trouwens voor dit gekozen:
Vaatwasser: AEG CD747MM
Oven: Siemens HB675GBS1
Magnetron: Siemens CF634AGS1
Kookplaat: Siemens EH675LFC1E
Koelkast/vriezer: Siemens KI86V5SF1
Afzuigkap: Siemens LC87KHM60

Totaal 4900 (nog geen korting oid aangevraagd).

Het zou allemaal moeten passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Basekid schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:45:

Verder was ik benieuwd of er nog mensen ervaring hebben met VOXTORP frontjes: het blijft natuurlijk spaanplaat met folie... Het alternatief is het massieve berkenhoud LERHYTTAN, maar die vind ik zelf minder mooi...
Je kan ook (voor iets meer geld) de frontjes elders halen. Zoals:
https://www.k14.nl/keukenfrontjes-voor-ikea-keuken/
https://houtmerk.nl/pages...rvangen-ikea-metod-keuken
https://keukenfronten.com/
Er zijn wel meer bedrijven die zich volledig op Ikea frontjes richten. Basis en indeling is geheel Ikea, enkel de frontjes haal je dan elders.
Qua appartuur heb ik trouwens voor dit gekozen:
Vaatwasser: AEG CD747MM
Oven: Siemens HB675GBS1
Magnetron: Siemens CF634AGS1
Kookplaat: Siemens EH675LFC1E
Koelkast/vriezer: Siemens KI86V5SF1
Afzuigkap: Siemens LC87KHM60

Totaal 4900 (nog geen korting oid aangevraagd).

Hoe gebruik je de keuken? Ofwel, wat zijn jouw wensen voor de keuken?

De magnetron is nu namelijk nagenoeg het duurste product in jouw hele keuken :+
Vaatwasser zou ik daarnaast niet van AEG nemen. Zie hiervoor ook de berichten van bijvoorbeeld Barry.
Koelkast/vriezer wellicht een tikje hoger voor no-frost i.p.v. low-frost.

Voor Siemens kan je ongeveer 35-40+% korting aanhouden op de adviesprijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 31-01-2022 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
@Barry|IA en andere uiteraard.
Paar pagina's terug ging het over wel/niet naast elkaar van de ovens.

Sinds je de elektra/leidingen ongeveer moet doorgeven voordat je überhaupt weet dat je een huis gaat kopen, hebben wij de standaard vriezer-oven-nis-nis-oven-koelkast opstelling gekozen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlj606NmvJaRutGv-P6JlJN4Ye8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y0z3sKbVZf0NJMlymcQ0A4zk.png?f=user_large

Waarbij de dubbele WCD voor koelkast/vriezer op de reguliere keukengroep zitten en de ovens beide een eigen aansluiting krijgen. De plek van de stoomoven staat vast, vanwege de kraan/afvoer.
Ik zou nog wel de oven (bakoven) naar de muur rechts kunnen verplaatsen en de koelkast naar links. Paar stappen verder vanaf het eiland.

Vraag is: als de koelkast naast de nis wordt geplaatst (en de vriezer/koelkast een Amerikaans-model idee krijgt); moet hier dan een aparte lijst voor gebruikt worden, of kan dit in dezelfde kast (uiteraard de planken verplaatst) als de oven, of is hier nog iets specifieks aan dat omwisselen niet kan?
Verlengsnoer van de oven zou ik bij Miele kunnen opvragen, dat is de issue niet. Eventueel nog de WCD via een leiding verleggen.

Ofwel; anders gesteld:
Als ik bovenstaande kastenwand wil veranderen naar onderstaand, is er dan ander materiaal/andere kasten nodig of is dit exact hetzelfde?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BOPcUEWyJMCMwSsxH_kefH7SzU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dAagdL0SNsT2cqmWrkoRg3No.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Source90 op 31-01-2022 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 23:06
Eindelijk kan ik ook mijn droom waarmaken om een volledige nieuwe keuken te kopen. Ik heb gekozen voor een IKEA keuken, maar met apart gekochte Siemens apparatuur. Keuken heeft ook een mooi 3.8cm kwartscomposiet aanrechtblad.

Ik zit nog te twijfelen tussen twee varianten. Bij deze variant zit er relatief veel ruimte naast de kookplaat en de gootsteen. Op die manier kun je er wat klein meuk (waterkoker, broodrooster, theedoek, etc kwijt. Ook is deze variant met VOXTORP keukenfrontjes. Prijs precies 7000

Leuk! Dat je nu die mogelijkheid hebt. Qua onderkasten zou ik kijken of je voor 80 cm kan gaan waar mogelijk dat oogt een stuk ruimer. De oven / magnetron zou ik naar helemaal naar links verplaatsen. Wat betreft de indeling je zou ook een U variant kunnen overwegen en minder bovenkasten nemen dan heb je nog meer werkblad. Apparatuur lijkt mij helemaal prima, de magnetron is wel wat duur. Zelf zou ik voor dit budget een mooie outlet vaatwasser pakken maar dat is een persoonlijke keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Oliesjeik1 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:24:
[...]

[...]

Ok, 20K moet ik dus uit m'n hoofd zetten. 30K vind ik persoonlijk dan weer erg veel. Ik ga in ieder geval eens de appartuur opzoeken zodat ik dat deel in ieder geval weet.
Wat betreft blad: Composiet of keramiek waarschijnlijk.
Composiet is duurder dan keramiek, wel mooier IMO. Minder “matige matrixprinter” uitstraling sowieso.
Dat gezegd hebbende: hier zit ook heftig prijsverschil. Ik zie van €400/m2 tot richting €1000/m2. En dan moet je nog je randafwerking, gaten etc.

20k red je denk ik eerlijk gezegd niet eens met een IKEA METHOD keuken met keukenfronten van Knoet/koak/k14 en een blad via steenproject of 123werkbladen, apparatuur via DMG/Veldhuis/whatever.. Je hebt teveel keuken nodig ;)
[...]

Zal binnenkort weer update doen. Heb voor nu enkel de kast links van het koffiecorner zelfde maat gegeven als de koelkast deur (plaatje onderaan de post)
Zet die koffiecorner eens naar de kamerzijde ;)
[...]

Wederom dank. Kun je wat verder uitlichten wat je precies niet zint aan het aanrecht waar de spoelbak zit? Mij lijkt uit het midden dan juist weer niet zo mooi?
Spoelbak en kookplaat tegenover elkaar is niet handig omdat je elkaar dan sneller in de weg staat, omdat als je je omdraait vanaf het fornuis je dit eigenlijk altijd in een stap doet en dan niet goed uitkomt ook. Symmetrie is leuk, maar kan het ook saai maken :)

Ik denk dat je je spoelen naar de kastenwand zou moeten brengen en je koken naar de buitenmuur. Maar dat ben ik :)
Wat betreft lijnen van de kastenwand moet ik nog eens verder nadenken. De bovenste oven wordt iets te hoog voor mijn vriendin ben ik bang. Ikzelf ben 1,95m dus geen probleem, maar m'n vriendin is 1,68m dus nogal lastig om er dan bij te kunnen (bovenkant oven zit op 178cm, zie plaatje hieronder). De onderste oven valt nu net niet lekker met de koffiecorner maar de nis omlaag halen gaat niet want dan wordt de nis te laag.
Je hoeft de nis niet omlaag te halen, je lijnt de onderste oven uit op de bovenzijde van een lade in de kast ernaast. Dan 60cm oven onder en de 45cm erop. Zit je waarschijnlijk ergens 145-155cm hoog aan de bovenzijde, beetje afhankelijk van hoe hoog die lade uitkomt ;)

Misschien is 2x60cm wel mooier, maar zal ook een pak duurder zijn!

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 31-01-2022 22:50 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Source90 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:30:
[...]
Je kan ook (voor iets meer geld) de frontjes elders halen. Zoals:
https://www.k14.nl/keukenfrontjes-voor-ikea-keuken/
https://houtmerk.nl/pages...rvangen-ikea-metod-keuken
https://keukenfronten.com/
Er zijn wel meer bedrijven die zich volledig op Ikea frontjes richten. Basis en indeling is geheel Ikea, enkel de frontjes haal je dan elders.

[...]

Hoe gebruik je de keuken? Ofwel, wat zijn jouw wensen voor de keuken?

De magnetron is nu namelijk nagenoeg het duurste product in jouw hele keuken :+
Vaatwasser zou ik daarnaast niet van AEG nemen. Zie hiervoor ook de berichten van bijvoorbeeld Barry.
Koelkast/vriezer wellicht een tikje hoger voor no-frost i.p.v. low-frost.

Voor Siemens kan je ongeveer 35-40+% korting aanhouden op de adviesprijs.
Goed idee van de frontjes. Even kijken wat het kost om greeploos te krijgen van iets betere qualiteit.
Die magnetron is idd erg duur... Wil graag iets wat past bij de oven, maar dan krijg je al snel een dure Siemens dus. Er is wel een stuk goedkopere magnetron die ook past (BF634LGS1), maar die is maar 21L, volgensmij is dat vrij klein.
LemonC200 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:43:
[...]

Leuk! Dat je nu die mogelijkheid hebt. Qua onderkasten zou ik kijken of je voor 80 cm kan gaan waar mogelijk dat oogt een stuk ruimer. De oven / magnetron zou ik naar helemaal naar links verplaatsen. Wat betreft de indeling je zou ook een U variant kunnen overwegen en minder bovenkasten nemen dan heb je nog meer werkblad. Apparatuur lijkt mij helemaal prima, de magnetron is wel wat duur. Zelf zou ik voor dit budget een mooie outlet vaatwasser pakken maar dat is een persoonlijke keuze :)
Mmm ik zal nog eens gaan passen en meten ;) Waarom de oven/magnetron helemaal links? Omdat je die het minst gebruikt? Ik zal eens gaan spelen met een U opstelling, en kijken naar een andere magnetron en vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Rzaan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:18:
[...]

Mijn Quooker is destijds zeg maar ontploft.
Kwam terug van vakantie.
Benedenbuurvrouw lekkage en de Quooker helemaal opengebarsten.
Nu was dit wel één van de eerste Quookers in Nederland geleverd.
Maar om aan te geven dat niets perfect is.
Maar had ze een warme douche, of was het water al afgekoeld? :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
macfocus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:13:
[...]

Je bedoelt dat de korting op een Novy feitelijk uit de andere marges komt?
Dus als ik bv. Reken met 15% korting op een Novy, dat ik die dan eigenlijk bij mijn kasten, andere apparatuur of werkblad weghaal? Of is er wel een korting mogelijk, maar zeker geen 40%?
Er is altijd korting mogelijk. Maar 40% zoals op BSH niet. Let wel: BSH wordt expres kunstmatig hoog gehouden in adviesprijs zodat het lijkt alsof het heel wat is. Miele, Liebherr en Novy doen hier niet aan. De standaard marge vanaf adviesprijs is op BSH dan ook hoger dan op de premium merken.

Soms LIJKT het wel alsof je 40%, what the hell.. wat mij betreft zelfs 80% korting hebt gehad op een premium apparaat, maar dan zit die korting boekhoud technisch echt wel ergens anders.

Net als dat je nergens een Quooker cadeau kunt krijgen. De grootste onzin. Ja, we maken de kasten ff 1200 euro duurder, dan lijkt de Quooker inderdaad gratis. Je zult ook NOOIT een Quooker voor 0 op de factuur zien staan. Wel zie je staan: Quooker 1200 euro. Korting: 1200 euro.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Basekid schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:55:
[...]

Goed idee van de frontjes. Even kijken wat het kost om greeploos te krijgen van iets betere qualiteit.
Die magnetron is idd erg duur... Wil graag iets wat past bij de oven, maar dan krijg je al snel een dure Siemens dus. Er is wel een stuk goedkopere magnetron die ook past (BF634LGS1), maar die is maar 21L, volgensmij is dat vrij klein.

[...]

Mmm ik zal nog eens gaan passen en meten ;) Waarom de oven/magnetron helemaal links? Omdat je die het minst gebruikt? Ik zal eens gaan spelen met een U opstelling, en kijken naar een andere magnetron en vaatwasser.
Terugkomend op mijn vraag; Hoe vaak gebruik je de magnetron nu? Als dat dagelijks is, zou je het zo kunnen laten. Je zou ook naar een bak/combi variant kunnen. Eventueel bak/stoom/magnetron combi sinds die bijna even duur is als deze 2 los.
Puur afhankelijk van jouw gebruik/wensen.

Andere optie, als je magnetron sporadisch gebruikt, is de grote bakoven zoals die nu is en daaronder een kastje met vrijstaande magnetron erin. Scheelt je zo'n 600€ netto die je dan ook in een BORA kan steken i.p.v. kookplaat+afzuiging.
Uiteraard ook weer afhankelijk van de vraag hoe jij/jullie kookt/koken. Als het fornuis ook zelden gebruikt wordt, is een upgrade daarin ook weinig zinvol.

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 31-01-2022 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Source90 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:11:
[...]

Terugkomend op mijn vraag; Hoe vaak gebruik je de magnetron nu? Als dat dagelijks is, zou je het zo kunnen laten. Je zou ook naar een bak/combi variant kunnen. Eventueel bak/stoom/magnetron combi sinds die bijna even duur is als deze 2 los.
Puur afhankelijk van jouw gebruik/wensen.

Andere optie, als je magnetron sporadisch gebruikt, is de grote bakoven zoals die nu is en daaronder een kastje met vrijstaande magnetron erin. Scheelt je zo'n 600€ netto die je dan ook in een BORA kan steken i.p.v. kookplaat+afzuiging.
Uiteraard ook weer afhankelijk van de vraag hoe jij/jullie kookt/koken. Als het fornuis ook zelden gebruikt wordt, is een upgrade daarin ook weinig zinvol.
Ik snap hem, ik ga ff nadenken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verder was ik benieuwd of er nog mensen ervaring hebben met VOXTORP frontjes: het blijft natuurlijk spaanplaat met folie...
Geen VOXTORP, maar VEDDINGE. Eigenlijk omdat wat wij wilden niet meer in het assortiment zat en we dan maar de goedkoopste witte frontjes hebben gekozen en dan later ergens anders mooiere fronten zouden bestellen, er was haast bij ;)

Nu anderhalf jaar later zijn we prima tevreden en denken we niet eens meer aan andere frontjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myradio
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-02-2022
Hoi mensen,

Wij zijn een buitenlander (italie) paar dat in nederland wonen. Wij zijn momenteel de "keuken kopen" tango dansen.
Wij hebben somige offerten maar wij ijn niet zeker over alles SCAM zijn. Zij willen ons een kopen document tekening.
Wij hebben deze offerte, maar ik weet niet zeker als dit goed is, kan iemand en beetjte ons helpen?

wij hebben en klein keuken, (2x2.1m) en dit offerte lijkt goed maar ik weet niet zeker. Total inclusief montage: 11000 E (na korting)

AEG 58cm Inductiekookplaat IKK6440SCB (7350 W)
AEG 45cm Multifunctionale oven met magnetron CMK56506MM
AEG 60 cm Blockschouw DBB4650M 69 dB
AEG vaatwasser MM536Z 60cm 42 dB
AEG koel-vriscombinatie SCB6183LS178 cm
CUBE2 + 3-in-1 kraan 3 L boiler + co2 water
Werkblad: composite molino clay 4 cm.
GL-SAARSTEIN245 1 17 polarwit mat
2 overkasten
1 lade inclusief bestek
1 hoek gegoten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGeZzY7UbmvxEOD4wr1h2LD2nJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mt6M1dQzRLkYeIMauWM1PoRp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDQfiw-gY2ejLpXRdHrqtRhoSe0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FnD3hm2Ccb2S6QluePEJ8nw4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 06:14
Myradio schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 05:15:
Hoi mensen,

Wij zijn een buitenlander (italie) paar dat in nederland wonen. Wij zijn momenteel de "keuken kopen" tango dansen.
Wij hebben somige offerten maar wij ijn niet zeker over alles SCAM zijn. Zij willen ons een kopen document tekening.
Wij hebben deze offerte, maar ik weet niet zeker als dit goed is, kan iemand en beetjte ons helpen?

wij hebben en klein keuken, (2x2.1m) en dit offerte lijkt goed maar ik weet niet zeker. Total inclusief montage: 11000 E (na korting)

AEG 58cm Inductiekookplaat IKK6440SCB (7350 W)
AEG 45cm Multifunctionale oven met magnetron CMK56506MM
AEG 60 cm Blockschouw DBB4650M 69 dB
AEG vaatwasser MM536Z 60cm 42 dB
AEG koel-vriscombinatie SCB6183LS178 cm
CUBE2 + 3-in-1 kraan 3 L boiler + co2 water
Werkblad: composite molino clay 4 cm.
GL-SAARSTEIN245 1 17 polarwit mat
2 overkasten
1 lade inclusief bestek
1 hoek gegoten

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je een plattegrond van de ruimte met maten?. Moet de afzuigkap op die plek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 12:25
Ha allen,

Hier ook bezig met nieuwe keuken voor nieuwbouwwoning. Dit is een eerste schets van keukenzaak, waar we vanmiddag vervolgafspraak hebben. Zelf dacht ik dat de ruimte klein is voor een eiland, maar adviseur dacht er echt anders over. Is 90cm voldoende?

Samenvatting opstelling:
- Eiland met van links naar rechts; afgeronde kast, spoelen, vaatwasser, inductie met afzuiging, lades, afgeronde kast (aan overkant enkel kasten)
- Kastwand met van links naar rechts, koelkast, oven/vriezer, servies, koffiehoekje met lades (staat nu nog optioneel wijnkoeler met kastje)

Vragen die ik heb:
- Is 90 cm voldoende ruimte rondom eiland?
- Vaatwasser open levert nog maar 30-50cm loopruimte op (bij raam iets meer ruimte) is dat niet te weinig?
- Moet het koffiehoekje iets terugvallen als nisje?

- Zelf had ik links een hoekopstelling bedacht en rechts wel precies dezelfde kastenwand. Maar reacties zijn dat je dan een veel te lege ruimte hebt, en dat kastenwand ver van de hoekkeuken afstaat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3vFM2_meVy_wCWSCpRcqB__bEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QricRCsVV0FV8R7jymQe8vs0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kv3LIf5qVkq7PEIKAYF6dr5k9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGgCVXajligAGQCQJvBMKsOW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door william89 op 01-02-2022 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
william89 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:16:
Ha allen,

Hier ook bezig met nieuwe keuken voor nieuwbouwwoning. Dit is een eerste schets van keukenzaak, waar we vanmiddag vervolgafspraak hebben. Zelf dacht ik dat de ruimte klein is voor een eiland, maar adviseur dacht er echt anders over. Is 90cm voldoende?

Samenvatting opstelling:
- Eiland met van links naar rechts; afgeronde kast, spoelen, vaatwasser, inductie met afzuiging, lades, afgeronde kast (aan overkant enkel kasten)
- Kastwand met van links naar rechts, koelkast, oven/vriezer, servies, koffiehoekje met lades (staat nu nog optioneel wijnkoeler met kastje)

Vragen die ik heb:
- Vaatwasser open levert nog maar 30-50cm loopruimte op (bij raam iets meer ruimte) is dat niet te weinig?

- Zelf had ik links een hoekopstelling bedacht en rechts wel precies dezelfde kastenwand. Maar reacties zijn dat je dan een veel te lege ruimte hebt, en dat kastenwand ver van de hoekkeuken afstaat?

[Afbeelding]
Ik zou nog maar eens om tafel gaan. In deze opstelling heb je tussen spoel en kook erg weinig werkruimte. En wat heb je liever? Een ruimte die volledig vol staat? Of meer bewegingsruimte. Hoe lopen de ramen?, kan je daar onderdoor met een blad, heb je een goede plattegrond met maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Ladypurple schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:26:
[...]

Ik zou nog maar eens om tafel gaan. In deze opstelling heb je tussen spoel en kook erg weinig werkruimte. En wat heb je liever? Een ruimte die volledig vol staat? Of meer bewegingsruimte. Hoe lopen de ramen?, kan je daar onderdoor met een blad, heb je een goede plattegrond met maten.
Plattegrond toegevoegd.

Ramen voorgevel (onderkant in tekening) zijn allemaal vanaf de grond. Raam aan de zijkant is op hoogte. Mijn idee was hoekopstelling zoals op tekening van aannemer en dan die kastenwand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:45
Basekid schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:55:
[...]
Die magnetron is idd erg duur... Wil graag iets wat past bij de oven, maar dan krijg je al snel een dure Siemens dus.
Bedoel je ook echt een aparte magnetron, of een combi oven/magnetron? Ik heb hier de magnetron niet meteen in de nieuwe keuken opgenomen, omdat ik me afvroeg of ik die wel echt nodig had. Blijkt 1,5 jaar later niet zo te zijn. Mogelijk geldt dit ook voor jou? Ik zou dan eerder een stoomoven plaatsen als je graag twee ovens wilt, of een kleine en grote oven. Dat laatste heb ik nu en dat vind ik echt handig. Kleine is veel sneller warm en handig voor opwarmen of bereiden kleine gerechten. Grote oven voor de pizza’s, taarten, ovenschotels etc.

Aanvulling: ook nog even gekeken naar je ontwerp. Ik zou voor de eerste variant gaan. Iets meer ruimte rond spoelbak en kookplaat is wel prettig. En zeker bij de oven(s) is het handig om een plek te hebben waar je iets kunt kwijt kunt. Al is het maar je ovenhandschoen :) . Alles op de uiteinde plaatsen betekent al het overige in het middenstuk en bij mij zou dat dan al snel rommelig worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Toke_gt op 01-02-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myradio
  • Laatst online: 26-02-2022
Ladypurple schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:48:
[...]

Heb je een plattegrond van de ruimte met maten?. Moet de afzuigkap op die plek?
ja, het is 2.1 x 2 m, ik heb momenteel geen plategrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
william89 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:16: Zelf dacht ik dat de ruimte klein is voor een eiland, maar adviseur dacht er echt anders over. Is 90cm voldoende?
De ruimte eromheen kan wel, maar ik vind dat je erg veel ruimte inlevert tbv het eiland. Plaats de elementen uit het eiland maar eens langs de wanden, dan zie je hoeveel m2 je nu nodig hebt voor loopruimte en hoe weinig kasten er in het eiland zelf zitten. Deze opstelling geeft je ook erg weinig ruimte op het werkblad en dat zou ik in een keuken van 16 m2 echt bedenkelijk vinden. Dat kan veel beter en vooral veel functioneler. Let dus op als je weer bij deze adviseur komt; die kijkt te veel naar design en te weinig naar functionaliteit.

Je zou een U opstelling kunnen overwegen waarbij korte poot van de U (1.6 m) een barretje is. Of je kiest de opstelling die voorzien is op de bouwtekening en plaatst de eettafel dichter bij het raam. Dat is sowieso fijner als je bij de huidige locatie geen raam hebt.
Wil je toch graag een eiland, maak het eiland dan daadwerkelijk 320 breed (zijn dat nu overhangende delen aan de zijkant?). Je hebt daarmee meer werk- en bergruimte. Aan de kant van de kamer kun je een overhangend deel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Toke_gt schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:11:
[...]

De ruimte eromheen kan wel, maar ik vind dat je erg veel ruimte inlevert tbv het eiland. Plaats de elementen uit het eiland maar eens langs de wanden, dan zie je hoeveel m2 je nu nodig hebt voor loopruimte en hoe weinig kasten er in het eiland zelf zitten. Deze opstelling geeft je ook erg weinig ruimte op het werkblad en dat zou ik in een keuken van 16 m2 echt bedenkelijk vinden. Dat kan veel beter en vooral veel functioneler. Let dus op als je weer bij deze adviseur komt; die kijkt te veel naar design en te weinig naar functionaliteit.

Je zou een U opstelling kunnen overwegen waarbij korte poot van de U (1.6 m) een barretje is. Of je kiest de opstelling die voorzien is op de bouwtekening en plaatst de eettafel dichter bij het raam. Dat is sowieso fijner als je bij de huidige locatie geen raam hebt.
Wil je toch graag een eiland, maak het eiland dan daadwerkelijk 320 breed (zijn dat nu overhangende delen aan de zijkant?). Je hebt daarmee meer werk- en bergruimte. Aan de kant van de kamer kun je een overhangend deel maken.
Precies dat. Ik wil praktisch en mag er design uit zien, maar adviseur vertrekt met design en gaat daarna het praktisch aspect rechtlullen :P ...

Probleem met de L en U is dat ik op de linkerwand geen 2 hoge kast naast elkaar kwijt kan door het raam. Dus vandaar dat ik al snel naar die kastenwand uitweek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Ha allen,

Samenvatting opstelling:

Vragen die ik heb:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt heel erg op de ruimte waar @Vendetta_X iets van probeert te maken. Maar jij hebt nèt de 38cm die daar tekort is om een eiland mogelijk te maken. Een krappe ruimte voor een eiland, maar het kan.

Dit is waar hij (zij?) op uit lijkt te komen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BS_8Q3E6gQJLjlA6EkfexoEGTqY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFEmtoLsLdgdqdJsTIMEqUif.jpg?f=fotoalbum_medium

En dan dus de tafel in de ruimte tussen rechter buitenmuur en het 'gangblok'.

Je kunt de tafel ook plaatsen waar het eiland nu getekend staat, lekker veel licht en raampartijen er omheen :)
Kan je aangeven welke ramen wel en niet tot de grond komen?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
@Floor-is Alle ramen in de voorgevel komen tot op de grond, dus dit gaat hem niet worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Ha allen,

Samenvatting opstelling:

Vragen die ik heb:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De afstand van de hoekopstelling naar de kastenwand is inderdaad wat groot, maar ik zie een groter probleem bij de tafel. Die is ingetekend op 3 mtr met een binnendraaiende deur. Ik zou de tafel naar beneden schuiven, een hoekopstelling met 2 hoge kasten en aan de lange wand tegenover de deur kan je altijd iets plaatsen voor extra bergruimte. Idee als bijv. ditAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cen1ZDBbnvYTOmO8KsaSQTfUyFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXHndizVvpAP87WGJc4821mK.jpg?f=fotoalbum_large

Zo heb je dan wel kookplaat deels voor het raam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Floor-is schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:44:
[...]

Composiet is duurder dan keramiek, wel mooier IMO.
Keramiek is in de regel toch duurder dan composiet, wanneer we het over keukenwerkbladen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
william89 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:20:
@Floor-is Alle ramen in de voorgevel komen tot op de grond, dus dit gaat hem niet worden ;-)
Dit heb je nu ongeveer laten tekenen right? (Maar dan ronde hoeken op het eiland en 100cm diep ipv 90)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tI4LSkDaPyRjV2plgPCvZqIXEs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YXaA6K43SOI0Y5t1aUg1RgHA.png?f=user_large

Het kan, maar die tafel daar... Nee man, niet doen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Greebs schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:27:
[...]

Keramiek is in de regel toch duurder dan composiet, wanneer we het over keukenwerkbladen hebben?
Hangt er echt enorm vanaf wat je kiest wel..

Een Silestone Calacatta Gold (PG6) is voor 300x100 bij Steenproject €2.700
Een Dekton Entzo is qua print vergelijkbaar en €2.268

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:40

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:33:
[...]

Dit heb je nu ongeveer laten tekenen right? (Maar dan ronde hoeken op het eiland en 100cm diep ipv 90)
Off topic: Waar heb je dit zo razendsnel mee getekend?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:36:
[...]

Off topic: Waar heb je dit zo razendsnel mee getekend?
Floorplanner, precies dezelfde tool als 90% van de makelaars (laten) gebruiken.

Er is een gratis variant die echt heel goed is en een betaalde variant die je wat meer opties geeft. (Je kunt ook los credits kopen in plaats van per maand, kost ongeveer €1,25/credit en dat is meer dan genoeg voor 2-3 projecten)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
@Floor-is Inderdaad dat is wat ik heb laten tekenen. Ik denk persoonlijk dat met een bankje de tafel veel verder naar de muur kan. Ook wellicht een schuifdeur i.p.v. draaideur. Of een taatsdeur die dus minder ver naar binnen komt.

Zie plaatje hieronder, hier is het 3,20 breed en ter hoogte van die koof 3,00. Oke, het is een hele smalle tafel, maar met een bankje i.p.v. stoelen aan de muurkant zou het moeten kunnen geloof ik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqE0SJlxSdPCXley9gJMDR3228Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Isj4J6Cokb98g0qfjJjbkEkF.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
Toke_gt schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:45:
[...]

Bedoel je ook echt een aparte magnetron, of een combi oven/magnetron? Ik heb hier de magnetron niet meteen in de nieuwe keuken opgenomen, omdat ik me afvroeg of ik die wel echt nodig had. Blijkt 1,5 jaar later niet zo te zijn. Mogelijk geldt dit ook voor jou? Ik zou dan eerder een stoomoven plaatsen als je graag twee ovens wilt, of een kleine en grote oven. Dat laatste heb ik nu en dat vind ik echt handig. Kleine is veel sneller warm en handig voor opwarmen of bereiden kleine gerechten. Grote oven voor de pizza’s, taarten, ovenschotels etc.

Aanvulling: ook nog even gekeken naar je ontwerp. Ik zou voor de eerste variant gaan. Iets meer ruimte rond spoelbak en kookplaat is wel prettig. En zeker bij de oven(s) is het handig om een plek te hebben waar je iets kunt kwijt kunt. Al is het maar je ovenhandschoen :) . Alles op de uiteinde plaatsen betekent al het overige in het middenstuk en bij mij zou dat dan al snel rommelig worden.
Dat met de indeling vind ik een goed punt, ik ga voor de extra ruimte aan beide kanten :)
Combi oven/magnetron kan ook, het blijft een beetje een mix tussen passende looks, formaat, kosten...

Of het nou een oven + combimagnetron, combioven, etc wordt, maakt me niet veel uit. Enige wat ik sws wil is qua functies magnetron en oven opties, en pyrolyse schoonmaken. Ik ga nog even doorspelen met de opties.. Misschien eens bij Samsung kijken qua apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
william89 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:30:
[...]

Precies dat. Ik wil praktisch en mag er design uit zien, maar adviseur vertrekt met design en gaat daarna het praktisch aspect rechtlullen :P ...

Probleem met de L en U is dat ik op de linkerwand geen 2 hoge kast naast elkaar kwijt kan door het raam. Dus vandaar dat ik al snel naar die kastenwand uitweek.
En zoiets? Je tafel staat meer in het licht (zeker bij die kamerhoge ramen) en vanachter het schiereiland heb je contact met mensen aan tafel. Door de lange wand te gebruiken voor de kasten heb je ruimte genoeg voor ovens, koelvries, vw en ruimte rond spoelbak. Zelfs nog voor nis voor bijv koffie/theehoek. Je kunt de kastenwand uiteraard nog veel verder doortrekken de woonkamer in, heerlijk veel bergruimte.
In de nis met de spoelbak heb ik ondiepe bovenkastjes getekend. Zag laatst ergens voorbeeld van ondiepe kastjes in nis, met daarboven kastjes net zo diep als de andere kasten. Zag er erg mooi uit, maar kan het 1-2-3 niet terugvinden. Als je kamer hoog is, is dat wel stijlvol.
(Ik realiseer me ook dat je raam bij het schiereiland ook kamerhoog is, maar dat lijkt me niet zo’n bezwaar. Eventueel zet je het eiland nog iets van de muur af, zodat je er wel kunt schoonmaken. Of je maakt het glas deels mat)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMDuFvn2-0Hdk-jtE-qOycO7joA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4aUUl2fYDJp1BKCt7OmuR7t.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Toke_gt op 01-02-2022 12:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
william89 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:39:
@Floor-is Inderdaad dat is wat ik heb laten tekenen. Ik denk persoonlijk dat met een bankje de tafel veel verder naar de muur kan. Ook wellicht een schuifdeur i.p.v. draaideur. Of een taatsdeur die dus minder ver naar binnen komt.
Een taatsscharnier zorgt voor 6-10cm minder verre 'uitslag' van de deur. Maar daardoor wordt de doorgang ook 6-10cm smaller (iets meer zelfs, maar reken hier even mee). De standaard dagmaat is nu 93cm, haal daar 6-10 af en bedenk je of je dan nog een prettige doorgang hebt (waar je met je boodschappen doorheen moet ook enzo).
Een schuifdeur zorgt voor geen 'uitslag', maar dan heb je alsnog bewegingsruimte nodig. Een schuifdeur die voor de wand valt kost je ongeveer 4cm plus de dikte van de deur. Zelfs een dunne glazen kost je dus zo'n 6-7cm als je de greep niet meetelt.
Een pocket schuifdeur maakt dat je de muur dikker maakt om de schuifdeur in te laten vallen. Dan moet je ook aan minstens 6cm denken en om dat een beetje mooi te maken moet je dan eigenlijk de gehele muur 6cm verder de kamer in brengen.

Ik wil niet te kritisch zijn, maar een deur die op een tafel uitkomt, daar heb je serieus ruimte nodig. Wij hebben dadelijk ook een deur die opent naar de tafel toe, houden hier ±150cm aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSWfKTdTpY382cRpLhWZGZ-CTtc=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/coTYJ8enk4HqbKPYOm9bvDmt.png?f=fotoalbum_medium
Zie plaatje hieronder, hier is het 3,20 breed en ter hoogte van die koof 3,00. Oke, het is een hele smalle tafel, maar met een bankje i.p.v. stoelen aan de muurkant zou het moeten kunnen geloof ik?

[Afbeelding]
Heb een mooi linkje voor je: https://www.flinders.nl/a...styling/de-ideale-eethoek

En dan moet je even bedenken dat ze hier een 90cm tafel gebruiken en het absolute minimum aangeven voor de maten. 2m70 is het absolute minimum aldus, zonder een deur en als er geen sprake is van een verkeersroute. Jij hebt die echter wel, daarom moet je rechtsonder kijken.
Gezien je 303cm hebt en het absolute minimum gesteld is op 315cm, zit je eigenlijk al te kort. Bij een 'verkeersroute' wil je echt liever meer dan te weinig ruimte, zéker als je ook nog een deur hebt die open moet.

De afbeelding in kwestie:
Afbeeldingslocatie: https://www.flndrs.nl/media/resized/wysiwyg/Magazine/1200x0_eettafel-opstellingen-4-5-6-personen.png

Bankje in plaats van stoelen?
Tenzij je in de McDonalds bent, is een bankje verre van ideaal:
  • Je hebt ruimte nodig om tussen bankje en tafel te bewegen (bij de McDonalds ben je altijd aan het klooien om op het bankje te gaan zitten, denk maar eens terug)
  • Het bankje kan je eigenlijk niet verplaatsen (zeker niet met meerdere mensen erop)
  • Een bankje is niet erg geschikt voor oudere mensen omdat die minder mobiel kunnen zijn
  • Een bankje is niet erg geschikt voor kinderen omdat die juist dicht op de tafel moeten zitten (en dan op het randje moeten gaan zitten)
  • Als je doel is ruimte te besparen moet je het zitvlak nog verder inkorten, dat zit niet prettig
Een bankje lijkt leuk, maar als je iemand met een bankje kent, vraag die eens of ze aan tafel liever op de stoel of het bankje zitten. En vraag het kritisch he? Niet zoals we dat doen met kinderen krijgen ;)
Stel nou dat je toch voor een bankje kiest, dan wil je eigenlijk minimaal een zitvlak bieden van 45cm, mag het bankje voor het comfort niet tegen de muur (koud, hard) en heb je toch al snel 25-30cm ruimte nodig tussen bankje en tafel. Zitvlak+bewegingsruimte+stukje van muur = 45 + 25 + 10 = 80cm -> Dat is een boel opofferen voor 10cm winst :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• william89
@Floor-is Enorm bedankt voor deze concrete onderbouwing. En bij de vrouw thuis hadden/hebben ze zo'n bankje en nu wil de vrouw hier dat dus ook ;-) ...

Ik ga me eens verdiepen in die info van jou.

@Toke_gt Kijk dat is nog eens een creatief idee! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door william89 op 01-02-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:09:
[...]

En zoiets? Je tafel staat meer in het licht (zeker bij die kamerhoge ramen) en vanachter het schiereiland heb je contact met mensen aan tafel. Door de lange wand te gebruiken voor de kasten heb je ruimte genoeg voor ovens, koelvries, vw en ruimte rond spoelbak. Zelfs nog voor nis voor bijv koffie/theehoek. Je kunt de kastenwand uiteraard nog veel verder doortrekken de woonkamer in, heerlijk veel bergruimte.
In de nis met de spoelbak heb ik ondiepe bovenkastjes getekend. Zag laatst ergens voorbeeld van ondiepe kastjes in nis, met daarboven kastjes net zo diep als de andere kasten. Zag er erg mooi uit, maar kan het 1-2-3 niet terugvinden. Als je kamer hoog is, is dat wel stijlvol.
(Ik realiseer me ook dat je raam bij het schiereiland ook kamerhoog is, maar dat lijkt me niet zo’n bezwaar. Eventueel zet je het eiland nog iets van de muur af, zodat je er wel kunt schoonmaken. Of je maakt het glas deels mat)

[Afbeelding]
Klikbaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SL525b_EOo84mjwvn5x5yyRAmsk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3njM5BlUHHikw3OnEin7Q8p.jpg?f=fotoalbum_medium

Hoogte nodig voor deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKkbR2Nfl3xa8drrUftEhMccZwo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFpYPoGClz1LtfSLbLfv28rj.jpg?f=fotoalbum_medium

Uit de render van onze keuken (deze wordt overigens hoger, staat nu op 60cm, wordt 75 of zelfs ±90), let even niet op de passtukken boven en onder de oven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oReHttDqc9jWJ7BR8TU-JYE5QsI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9szo1WtrAjwX6Xq9R66l8Xz1.jpg?f=fotoalbum_medium

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Basekid schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:06:
[...]
Dat met de indeling vind ik een goed punt, ik ga voor de extra ruimte aan beide kanten :)
Combi oven/magnetron kan ook, het blijft een beetje een mix tussen passende looks, formaat, kosten...

Of het nou een oven + combimagnetron, combioven, etc wordt, maakt me niet veel uit. Enige wat ik sws wil is qua functies magnetron en oven opties, en pyrolyse schoonmaken. Ik ga nog even doorspelen met de opties.. Misschien eens bij Samsung kijken qua apparatuur.
Dan zou ik voor een grote combimagnetron gaan en een kleine heteluchtoven. Staat mooi, is superhandig en je hebt daarmee alle functies die je opnoemt, inclusief het gemak van een apparaat dat snel warm is (en minder energie verbruikt). Ik lees niks over stoom, dus dat is blijkbaar geen prio. :) Maakt het alleen maar makkelijker. Combi oven/magnetron is dan wel aan te raden, omdat je die apart maar ook gecombineerd in één apparaat kunt/wilt gebruiken.
Blijft vervolgens over de keuze voor handige en leuke opties per apparaat. Dat is het leuke deel van keukens shoppen. Enjoy!

PS: (off topic) had jij nu het huis gekocht dat ook in een andere rubriek hier langskwam vanwege een piepkleine keuken? Leuk te zien wat het gaat worden. Dit lijkt toch fors groter. Flinke verbouwing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
william89 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:24:
@Floor-is Enorm bedankt voor deze concrete onderbouwing. En bij de vrouw thuis hadden/hebben ze zo'n bankje en nu wil de vrouw hier dat dus ook ;-) ...

Ik ga me eens verdiepen in die info van jou.

@Toke_gt Kijk dat is nog eens een creatief idee! _/-\o_
Kijk voor informatie over schuifdeuren eens bij Henderson, dat is ongeveer het meest gebruikt in de bouw. Hoeft niet per se duur te zijn ook.

Ik heb zelf een systeem van Henderson voor een schuifdeur van ±145x235cm in ons huidige huis. Loopt als een zonnetje. Is en 300cm systeem, kostte meen ik ongeveer €130

[ Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 01-02-2022 12:30 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Hm, ja, dat eerste plaatje lijkt erop, maar daar is het een gekleurd vlak. Ik zag het ergens met ondiepe kastjes (20/25 cm) met een afwijkend front. Daarboven dan inderdaad normale bovenkasten zoals op deze afbeelding.
Als ik het terugvind, drop ik het hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:22:
[

Heb een mooi linkje voor je: https://www.flinders.nl/a...styling/de-ideale-eethoek

En dan moet je even bedenken dat ze hier een 90cm tafel gebruiken en het absolute minimum aangeven voor de maten. 2m70 is het absolute minimum aldus, zonder een deur en als er geen sprake is van een verkeersroute. Jij hebt die echter wel, daarom moet je rechtsonder kijken.
Gezien je 303cm hebt en het absolute minimum gesteld is op 315cm, zit je eigenlijk al te kort. Bij een 'verkeersroute' wil je echt liever meer dan te weinig ruimte, zéker als je ook nog een deur hebt die open moet.
Ik heb gisteren met wat lakens e.d. de breedte van onze eetkamer gefabriceerd.
Tenminste, als de verbouwing kan zoals we hem willen.

De breedte wordt dan iets van 3.40.
Dat is niet heel breed als je daar bijvoorbeeld een ovalen tafel voor 8 personen inzet.
Zat al te denken hoe we dan eventueel nog een kastje tegen de muur krijgen.
Wordt zeker geen dressoir-achtig iets van 50 of 60 cm.

Dat nabouwen met stukken karton, lakens of weet ik veel wat, ziet er misschien kolderiek uit.
Maar boeie: Je krijgt er wel meteen goed inzicht mee.

In een keukencentrum bijvoorbeeld ontbreekt bijna altijd de 4de wand en soms ook de 3de.
En ze hebben hoogte genoeg. Dan lijkt alles ruim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:30:
[...]

Hm, ja, dat eerste plaatje lijkt erop, maar daar is het een gekleurd vlak. Ik zag het ergens met ondiepe kastjes (20/25 cm) met een afwijkend front. Daarboven dan inderdaad normale bovenkasten zoals op deze afbeelding.
Als ik het terugvind, drop ik het hier.
Afbeeldingslocatie: https://keukenhof-sliedrecht.nl/wp-content/uploads/2016/10/Moderne-keuken-in-Hardinxveld-Giessendam.jpg

FreezingPixels in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Of de nieuwe van FreezingPixels wellicht? FreezingPixels in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Niet contrasterend: RAFA in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Niet contrasterend: Farmerwood in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Niet contrasterend: Strider in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Vond ook het voorbeeld van @Source90 hier: Source90 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 01-02-2022 13:26 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Ladypurple schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:26:
[...]

De afstand van de hoekopstelling naar de kastenwand is inderdaad wat groot, maar ik zie een groter probleem bij de tafel. Die is ingetekend op 3 mtr met een binnendraaiende deur. Ik zou de tafel naar beneden schuiven, een hoekopstelling met 2 hoge kasten en aan de lange wand tegenover de deur kan je altijd iets plaatsen voor extra bergruimte. Idee als bijv. dit[Afbeelding]

Zo heb je dan wel kookplaat deels voor het raam
Nu teken je een tafel in, in een ruimte van ±200cm, dat past niet ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Heeft iemand kennis over de verschillende merken vwb apparatuur? Koelkast lees ik dat ik Liebherr moet hebben. Kookplaat wordt Bora. En dan; oven +combi oven. Ik vergelijk nu AEG, ATAG en BOSCH. Meer specifiek (in dit geval de oven);
AEG BPK742280T
ATAG OX66121D
BOSCH HBG8755C0

Welke moet ik hebben qua prijs/kwaliteit verhouding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:48:
[...]

Ik heb gisteren met wat lakens e.d. de breedte van onze eetkamer gefabriceerd.
Tenminste, als de verbouwing kan zoals we hem willen.

De breedte wordt dan iets van 3.40.
Dat is niet heel breed als je daar bijvoorbeeld een ovalen tafel voor 8 personen inzet.
Zat al te denken hoe we dan eventueel nog een kastje tegen de muur krijgen.
Wordt zeker geen dressoir-achtig iets van 50 of 60 cm.

Dat nabouwen met stukken karton, lakens of weet ik veel wat, ziet er misschien kolderiek uit.
Maar boeie: Je krijgt er wel meteen goed inzicht mee.

In een keukencentrum bijvoorbeeld ontbreekt bijna altijd de 4de wand en soms ook de 3de.
En ze hebben hoogte genoeg. Dan lijkt alles ruim.
Nabootsen met (verhuis)dozen en andere dingen is altijd een goed idee.

Ik heb een vrij grote werkplaats (5.1x5,7) in ons huidige huis, daar heb ik een kastenwand en een werkbank. Ik heb de werkbank verplaatst zodat deze op dezelfde afstand staat als het eiland dadelijk van de muur komt. Geeft echt een heel fijn inzicht :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Wij gaan - ijs en weder dienende - vanmiddag naar Bemmel & Kroon in Zoeterwoude.
Daar staat in de showroom deze keuken.

Afbeeldingslocatie: https://images.bemmelenkroon.nl/media/NX501-Kristalwit-Hoogglans-02.jpg?auto=format%2Ccompress&fit=crop&ixlib=react-9.3.0&w=289&h=190&dpr=1&q=75

Dat witte hoogglans eiland met wit blad, en met niet te lichte, houten achterwand met hoge kasten bevalt ons wel.
Het merk van de keuken is het Duitse (?) Next125.

Even kijken wat de maten zijn. Want ik had gehoopt dat ik een kookeiland van 300 of 270 lengte kon plaatsen.
Maar denk dat ik het toch moet doen met 240.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Dank allen voor meedenken, ik ga nog eens terug naar de tekentafel en de keukenboer.

Even heel wat anders. Op internet kun je alleen maar dB waardes vinden van inductie-met-afzuig-platen i.c.m. afvoer. Nergens wordt geadverteerd of, zoals bij Bora, niet eens waardes genoemd in het technisch document, enkel de waardes met afvoer. Nergens kan ik dB waardes vinden bij recirculatie..

Zoek ik niet goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:57:
Wij gaan - ijs en weder dienende - vanmiddag naar Bemmel & Kroon in Zoeterwoude.
Daar staat in de showroom deze keuken.

[Afbeelding]

Dat witte hoogglans eiland met wit blad, en met niet te lichte, houten achterwand met hoge kasten bevalt ons wel.
Het merk van de keuken is het Duitse (?) Next125.

Even kijken wat de maten zijn. Want ik had gehoopt dat ik een kookeiland van 300 of 270 lengte kon plaatsen.
Maar denk dat ik het toch moet doen met 240.
Next125 heeft een prachtige site ook, met goede uitleg over hoe hoog de kastjes zijn, verschillen in modellen etc.

Mooie keukens, niet goedkoop wel :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
william89 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:57:
Dank allen voor meedenken, ik ga nog eens terug naar de tekentafel en de keukenboer.

Even heel wat anders. Op internet kun je alleen maar dB waardes vinden van inductie-met-afzuig-platen i.c.m. afvoer. Nergens wordt geadverteerd of, zoals bij Bora, niet eens waardes genoemd in het technisch document, enkel de waardes met afvoer. Nergens kan ik dB waardes vinden bij recirculatie..

Zoek ik niet goed?
Hier is de PDF van de Puru.

Stand 1: 40,1dB
Stand 9 (maximaal): 65,8dB
Gemiddeld zal je waarschijnlijk niet boven stand 6 komen. En omdat de afzuiging in het kookveld zit, is de geluidsperceptie lager dan een afzuigkap op (ongeveer) hoofd/schouderhoogte :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Floor-is schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Hier is de PDF van de Puru.

Stand 1: 40,1dB
Stand 9 (maximaal): 65,8dB
Gemiddeld zal je waarschijnlijk niet boven stand 6 komen. En omdat de afzuiging in het kookveld zit, is de geluidsperceptie lager dan een afzuigkap op (ongeveer) hoofd/schouderhoogte :)
Het schitterende voorbeeld wat ik bedoel. De waardes die jij noemt op bladzijde 14 zijn van de PURA, dus met afvoer. PURU waardes zijn nergens te bekennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Toke_gt schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:26:
[...]

Dan zou ik voor een grote combimagnetron gaan en een kleine heteluchtoven. Staat mooi, is superhandig en je hebt daarmee alle functies die je opnoemt, inclusief het gemak van een apparaat dat snel warm is (en minder energie verbruikt). Ik lees niks over stoom, dus dat is blijkbaar geen prio. :) Maakt het alleen maar makkelijker. Combi oven/magnetron is dan wel aan te raden, omdat je die apart maar ook gecombineerd in één apparaat kunt/wilt gebruiken.
Blijft vervolgens over de keuze voor handige en leuke opties per apparaat. Dat is het leuke deel van keukens shoppen. Enjoy!

PS: (off topic) had jij nu het huis gekocht dat ook in een andere rubriek hier langskwam vanwege een piepkleine keuken? Leuk te zien wat het gaat worden. Dit lijkt toch fors groter. Flinke verbouwing!
Ja dat was ik! Gelukkig genoeg bouwdepot kunnen nemen om een uitbouw en keuken te kunnen betalen. Wordt echt een hele verbetering.

Een kleine ingebouwde heteluchtoven is nog vrij duur zie ik, ik ga doorpuzzelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
william89 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:16:
[...]

Het schitterende voorbeeld wat ik bedoel. De waardes die jij noemt op bladzijde 14 zijn van de PURA, dus met afvoer. PURU waardes zijn nergens te bekennen?
Voor zover mij bekend zijn die (zo goed als) hetzelfde. :)

Hier bij RDO zeggen ze 66dB.

[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 01-02-2022 13:25 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:04:
[...]

Next125 heeft een prachtige site ook, met goede uitleg over [

Mooie keukens, niet goedkoop wel :)
Heel benieuwd.
Hoeft niet per sé een keuken van Next125 te zijn.
Maar we zagen de foto en dachten: dit is precies wat we zoeken.

Houten kasten, wit eiland, hoogglans & mat.
Wit blad (waar ik eerst nog voor beton of betonlook ging)
Maar sinds ik wat filmpjes online van Dekton gezien heb, durf ik spierwit wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Ah dankjewel voor je speurtocht! Ik bedoelde inderdaad de nieuwe van FreezingPixels @william89 . Vind ik echt mooi in een keuken die zo nadrukkelijk deel uitmaakt van je woonkamer.

Hoewel hier dan toch niet de dubbele bovenkasten bij zitten. Dat heb ik toch ergens gezien (kijkend naar een voorbeeldoplossing voor degene met een keukenmuur van 6 meter hoog).

[ Voor 17% gewijzigd door Toke_gt op 01-02-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Floor-is schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:22:
[...]

Voor zover mij bekend zijn die (zo goed als) hetzelfde. :)

Hier bij RDO zeggen ze 66dB.
Ah ok, mij was verteld dat recirculatie meer herrie maakt dan afvoer... Kan natuurlijk zo zijn dat om het gewenste aantal kuub af te zuigen moet je op recirculatie waarschijnlijk op hoger standje dan zelfde aantal kuubs met afvoer, dus op die manier meer herrie. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:22:
[...]

Heel benieuwd.
Hoeft niet per sé een keuken van Next125 te zijn.
Maar we zagen de foto en dachten: dit is precies wat we zoeken.

Houten kasten, wit eiland, hoogglans & mat.
Wit blad (waar ik eerst nog voor beton of betonlook ging)
Maar sinds ik wat filmpjes online van Dekton gezien heb, durf ik spierwit wel aan.
Het ding voor mij met Next125 is dat ik zou moeten kiezen voor een plint van 6,5cm laag of eentje die ik te hoog vind (>12,5cm).

Houten kasten, wit eiland kan bijna elke fabrikant je leveren, het hangt dus zowel van je budget af als de haast die je hebt én de eisen en wensen die er verder zijn. :)
Het spierwitte blad kan je in keramiek doen, in composiet en er zijn nog wel wat mogelijkheden. Ik zou wel een klein beetje off-white gaan.

Op de site van Consentino kan je zelf fijn sorteren op kleur.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
william89 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:26:
[...]

Ah ok, mij was verteld dat recirculatie meer herrie maakt dan afvoer... Kan natuurlijk zo zijn dat om het gewenste aantal kuub af te zuigen moet je op recirculatie waarschijnlijk op hoger standje dan zelfde aantal kuubs met afvoer, dus op die manier meer herrie. 8)7
Hooguit heb je nog 'last' van het geluid van afvoer. Maar dat is minder dan de kookplaat zelf en zit verder weg natuurlijk. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:36:
[...]

Het ding voor mij met Next125 is dat ik zou moeten kiezen voor een plint van 6,5cm laag of eentje die ik te hoog vind (>12,5cm).

Houten kasten, wit eiland kan bijna elke fabrikant je leveren, het hangt dus zowel van je budget af als de haast die je hebt én de eisen en wensen die er verder zijn. :)
Het spierwitte blad kan je in keramiek doen, in composiet en er zijn nog wel wat mogelijkheden. Ik zou wel een klein beetje off-white gaan.

Op de site van Consentino kan je zelf fijn sorteren op kleur.
Ik ga vrijdag naar de Consentino winkel aan de Van Baerlestraat. Heel benieuwd of ze daar een mooi wit groot stuk hebben.
Zou ook het liefste een witte spoelbak hebben, maar die krijg ik zo gauw niet gevonden.
Tenminste niet in een moderne look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:39:
[...]

Ik ga vrijdag naar de Consentino winkel aan de Van Baerlestraat. Heel benieuwd of ze daar een mooi wit groot stuk hebben.
Zou ook het liefste een witte spoelbak hebben, maar die krijg ik zo gauw niet gevonden.
Tenminste niet in een moderne look.
Niet? Komaan!

Franke heeft de Kubus serie he? ;)

Kubus 2 110-50
Kubus 2 210-50, iets kleinere inbouwmaat
Kubus 2 110-52, met vierkant putje :)

Wij gaan voor de 110-62 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 01-02-2022 13:45 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Floor-is schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:33:
[...]

[Afbeelding]

Het kan, maar die tafel daar... Nee man, niet doen.
Grappig, wij hebben dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UI1AS6271St6hbv0t1SQVYB4iik=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AJv1xZRFIQ2YHvya92qXYsjg.png?f=fotoalbum_large
Waarbij onze eettafel dus linksonder komt te staan, in de verlengde van de keuken aan de linkerkant.

Links: hoge kasten met oven en 'koffiecorner'
Midden: kookeiland met inductie incl afzuiging
Rechts: koelkast met vriezer als hoge kast en de rest laag, zodat er nog meer werkbladruimte is, incl spoelbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Lelletje schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:44:
[...]

Grappig, wij hebben dit:
[Afbeelding]
Waarbij onze eettafel dus linksonder komt te staan, in de verlengde van de keuken aan de linkerkant.

Links: hoge kasten met oven en 'koffiecorner'
Midden: kookeiland met inductie incl afzuiging
Rechts: koelkast met vriezer als hoge kast en de rest laag, zodat er nog meer werkbladruimte is, incl spoelbak
83cm tussen eiland en de hoek als verkeersroute naar de spoelbak én barkrukjes daar? Ja, nee, zou ik niet adviseren :) Dan zou ik aan de warme zijde iets minder ruimte kiezen zodat je de doorloop groter maakt.

Trouwens wel mooie opstelling zo met die twee wanden, zie je niet vaak.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Floor-is schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:49:
[...]

83cm tussen eiland en de hoek als verkeersroute naar de spoelbak én barkrukjes daar? Ja, nee, zou ik niet adviseren :) Dan zou ik aan de warme zijde iets minder ruimte kiezen zodat je de doorloop groter maakt.

Trouwens wel mooie opstelling zo met die twee wanden, zie je niet vaak.
Op dit moment hebben we 90 cm tussen hoek en spoelbak en barkrukjes. Dit vinden wij al groot genoeg, maar dat is onze mening en ervaring :) Dit kan bij iedereen uiteraard anders vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Lelletje schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:52:
[...]

Op dit moment hebben we 90 cm tussen hoek en spoelbak en barkrukjes. Dit vinden wij al groot genoeg, maar dat is onze mening en ervaring :) Dit kan bij iedereen uiteraard anders vallen.
Die staat ingetekend als 83 toch? Dus dan heb je ofwel het eiland toch een stukje verplaatst of een andere truuk uitgehaald ;)

Zoals ik al meermaals heb aangegeven: ik geef mijn persoonlijke mening hier. Als iemand het anders wil of ziet, helemaal prima. Voor een verkeersroute houd ik aan dat je elkaar prettig moet kunnen passeren en een van de eenvoudigste stelregels hier is dat je meer ruimte wilt dan de dagmaat van een deur, die zijn 93cm tegenwoordig :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:44:
[...]

Niet? Komaan!

Franke heeft de Kubus serie he? ;)
Erg suf, want die heb ik voorbij zien komen en ik dacht die RVS waren. 8)7

Die jullie kiezen is vlakbouw, neem ik aan?

Ik vind onderbouw mooier, maar ik hoor wel dat mensen soms de randen van de Dekton of ander keramiek beschadigen. Juist bij de onderbouw-spoelbakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:58:
Voor een verkeersroute houd ik aan dat je elkaar prettig moet kunnen passeren en een van de eenvoudigste stelregels hier is dat je meer ruimte wilt dan de dagmaat van aan deur, die zijn 93cm tegenwoordig :)
De hoek van ons kookeiland zou tussen de 100-120 cm van de hoek van een muur komen. Dat vind ik ook al kiele kiele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:03:
[...]

Erg suf, want die heb ik voorbij zien komen en ik dacht die RVS waren. 8)7

Die jullie kiezen is vlakbouw, neem ik aan?

Ik vind onderbouw mooier, maar ik hoor wel dat mensen soms de randen van de Dekton of ander keramiek beschadigen. Juist bij de onderbouw-spoelbakken.
Onderbouw, wij plaatsen de kraan net als in de foto. Dekton is wel lastiger met onderbouw trouwens, omdat het niet een door-en-door keramisch geheel is. Wellicht dan toch composiet ook in je overweging meenemen?

Afbeeldingslocatie: https://data.sanitino.eu/PRODUCT-83998/a5fae359199a8a883d009cac?size=960&v=4c65ae12

[ Voor 14% gewijzigd door Floor-is op 01-02-2022 14:08 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik ben echt wereldkampioen Indiase kruiden knoeien, en rode wijn en olijfolie morsen.
Dekton lijkt me voor mijn karakter ideaal.

Ik dacht dat de 'binnenkant' van Dekton wit was..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
william89 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:26:
[...]

Recirculatie maakt meer geluid omdat de weerstand groter is, er wordt door een filter geblazen. Hie dichter/beter het filter , hoe hoger de weerstand. De db die meestal aangegeven wordt is vrijblazend, dus zonder weerstand van de afvoer die er achter zit.......de duitsers zijn scheutiger met informatie
https://www.degrotekeuken...veau-van-een-dampkap.htmlAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxxFGULEhPRwY9CufA8QrYo8Jvs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4MHsaQCWk5OwyaUBnRCFyvMS.png?f=fotoalbum_large
Zomaar voorbeeld van duitse siemens site. Vreemd dat abluft hier luidruchtuger is dan umluft

[ Voor 27% gewijzigd door Ladypurple op 01-02-2022 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:12:
Ik ben echt wereldkampioen Indiase kruiden knoeien, en rode wijn en olijfolie morsen.
Dekton lijkt me voor mijn karakter ideaal.

Ik dacht dat de 'binnenkant' van Dekton wit was..?
Binnenkant is volgens mij gelijk aan hoofdkleur zelfs.
De print is echter alleen op de buitenste laag zichtbaar.

Mijn vrouw snijdt haar citroen, limoen en gember (voor de thee) gewoon zo op het werkblad. Ook niet bepaald ideaal ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Floor-is op 01-02-2022 14:24 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallaght
  • Laatst online: 07-11-2022
Hallo en dank voor de vele helpende reacties in het grote keukenland.

Na vele uurtjes bij verschillende keuken zaken koffie gedronken te hebben uiteindelijk een tevreden lokale ondernemer gevonden waar wij een goed gevoel aan over hebben gehouden.

Gevoel wint het niet van prijs/kwaliteit en daarom de vraag van mij hier.

Is mijn keuken qua prijs/kwaliteit oké?
Zijn er onderdelen niet goed bedacht en zien wij bepaalde zaken over het hoofd.

Keukenmeubels 10500
Rotpunkt Zerox

Apparatuur/accessoires 12800
2x ovens (1x stoom) Bosch
Vaatwasser Bosch
Koel hoog Bosch
Vries hoog Bosch
Quooker
Wijnklimaatkast atag
Bora pure x
3led spots

Werkblad 7200
3 stukken met een randafwerking composiet

Montage 1900

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBbkjpRz7jbuisrAOFXvHro5E6A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1IxdsboJp7Zo14mdyUptMbtg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtaqAzlEnqWPHNgTgvoBzr4Gp90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A2XRl2hPwNabfV0RLC2bSvOT.jpg?f=fotoalbum_large

Wij hebben 25K begroot voor dit project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArJanE
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 14:14
Aangezien we binnenkort een uitbouw aan de achterzijde van onze woning gaan maken willen we direct de gehele beneden verdieping aanpakken wat betekent dat we ook direct voor een nieuwe keuken gaan. :*)

Nu zijn we bij diverse keukenzaken geweest en na een aantal aanpassingen hebben we inmiddels een zo goed als definitief ontwerp laten opmaken. d:)b Heel benieuwd wat jullie er van vinden, hints / tips zijn uiteraard welkom.

Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:09
ArJanE schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:52:
Aangezien we binnenkort een uitbouw aan de achterzijde van onze woning gaan maken willen we direct de gehele beneden verdieping aanpakken wat betekent dat we ook direct voor een nieuwe keuken gaan. :*)

Nu zijn we bij diverse keukenzaken geweest en na een aantal aanpassingen hebben we inmiddels een zo goed als definitief ontwerp laten opmaken. d:)b Heel benieuwd wat jullie er van vinden, hints / tips zijn uiteraard welkom.

***members only***
Je hebt een behoorlijk geprijsde keuken voor wat je krijgt. Geen topapparatuur en ook het aantal kasten is natuurlijk erg gering. Zeker als je kijkt dat je maar 4 lades hebt (die kaste duur maken), is het zeker een paar duizend euro te duur.

Ik zou dit eerder op 10-12k schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09 23:06
Tallaght schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:50:

Na vele uurtjes bij verschillende keuken zaken koffie gedronken te hebben uiteindelijk een tevreden lokale ondernemer gevonden waar wij een goed gevoel aan over hebben gehouden.

Keukenmeubels 10500
Rotpunkt Zerox

Vaatwasser Bosch
Koel hoog Bosch
Vries hoog Bosch
Quooker
Wijnklimaatkast atag
Bora pure x
3led spots

Werkblad 7200

Montage 1900

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb het gevoel dat de keukenboer er erg blij mee is…
Maar geen idee hoe duur Bosch netto is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple

***members only***
Ik zou aan de kookkant de le mans en 1 kast laten vervallen voor 2x 90 en 1x 50 ladekast. Je wint enorm aan werkruimte, want dat is nu krap. Stel je niet teveel voor van de ruimte van een le mans achter een 45 deur. Je levert 55x60 aan kast in ( de ruimte boven werkbladhoogte) maar krijgt er effectiever ladebreedte bij.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9PjF2XkhbKckTJg8lhfH8qO6sY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tkXNidqghotq1RDIdvYrnVT.jpg?f=fotoalbum_large
Eventueel kan je het 30 cm kastje naar links in de hoek verplaatsen en van de spoelkast een hoekspoelkast maken en in die hoek de quooker plaatsen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ladypurple op 01-02-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Strova schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:52:
Heeft iemand kennis over de verschillende merken vwb apparatuur? Koelkast lees ik dat ik Liebherr moet hebben. Kookplaat wordt Bora. En dan; oven +combi oven. Ik vergelijk nu AEG, ATAG en BOSCH. Meer specifiek (in dit geval de oven);
AEG BPK742280T
ATAG OX66121D
BOSCH HBG8755C0

Welke moet ik hebben qua prijs/kwaliteit verhouding?
Ik zie net een oudere post. begrijp ik het volgende goed?

Bosch ( 8 ) > ATAG > AEG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallaght schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:50:

Keukenmeubels 10500
Rotpunkt Zerox

Vaatwasser Bosch
Koel hoog Bosch
Vries hoog Bosch
Quooker
Wijnklimaatkast atag
Bora pure x
3led spots

Werkblad 7200

Montage 1900

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Welkom op het forum :)
Iets over prijzen zeggen is ontzettend ingewikkeld, maar om iets zinnigs te roepen zijn er in ieder geval nog iet meer details nodig.
1. Typenummers van de apparatuur. Het liefst zet je de adviesprijzen er gelijk bij
2. Zerox (het front) is volgens mij in verschillende prijsgroepen leverbaar, welk front heb je gekozen?
3. Zitten er enkel lades in het eiland? En zitten er nog binnenlades in?
4. Zit die ombouw er ook bij voor dat bedrag?
5. Welk werkblad is het (niet enkel het materiaal).

Los daarvan bekijk de laatste 20 pagina's eens, dan krijg je een aardig goede indruk van de prijzen :)

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 01-02-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

***members only***
Ik zou nog even verder shoppen! Waar ben je tot nu toe geweest?
Voor mijn gevoel moet dit eerder richting de 10k gaan dan de 15k.

Dit is een prijslijst, tel o.b.v. daarvan je kasten eens bij elkaar op en een paar 100 euro voor passtukken, etc.
https://www.keukendepot.n...rijslijst-keukendepot.pdf

Van apparatuur en werkblad kun je online ook een goed idee krijgen.
Tel dat eens allemaal bij elkaar op, waar kom je dan op uit :)?

[ Voor 19% gewijzigd door SquareOne op 01-02-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeerG
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-08 09:21
PeerG schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:37:
Gisteren een offerte ontvangen voor een Nobilia keuken met greeploze frontjes en XL kasten. Het werkblad is 20mm composiet. Apparatuur is allemaal van Bosch:

Koelvries KIV865SFO
Inductie PXV875DC1E
Afzuigkap DWB97JP50
Vaatwasser SMV4HB800E
Combi Magnetron HMG636BS1

Bij de kasten gaat het om 2 hoge kasten: 1 met combi magnetron en 1 met koelvries. 2 onderkasten met lades en een binnenlade, een Le Mans hoekkast, een spoelkast met deur, een vaatwasser en 2 bovenkastjes. Daarnaast hebben we nog 3 highboard kasten met een regal.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De offerte komt uit op €22.000. Dit is incl. montage. De offerte is helaas niet gespecificeerd, maar het bedrag lijkt ons erg hoog.

Als ik kijk naar de internetprijzen voor de apparatuur kom ik uit rond de €4500.

Wat vinden jullie van deze prijs?
We hebben deze week een gesprek over de offerte. Klopt ons idee dat de offerte aan de hoge kant is? We hadden zelf gehoopt onder de 15k uit te komen. Dan moeten we wellicht iets gaan schrappen. Want het verschil is wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeerG schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:54:
[...]

We hebben deze week een gesprek over de offerte. Klopt ons idee dat de offerte aan de hoge kant is? We hadden zelf gehoopt onder de 15k uit te komen. Dan moeten we wellicht iets gaan schrappen. Want het verschil is wel erg groot.
Onder de 15k week ik niet of gaat lukken. Maar 22k is zeker te veel.

Maar even t.a.v. het ontwerp, ik zou die verticale greeplijsten niet doen. Zo'n losse verticale gesplijst is echt niet fraai, daarnaast staan die zijpanelen nu tot op de grond waardoor de plint een aantal keer onderbroken wordt.

Hebben jullie ook bij een andere zaak een ontwerp laten maken, want volgens mij moet het optisch mooier kunnen. Heb je geen ruimte om 2 hoge kasten aan één kant van de keuken te plaatsen, want twee van die torens op het uiteinde oogt een beetje gek.

Plattegrond van de ruimte :)?

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 01-02-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-09 14:47

***members only***
Dit is echt 4-5k te hoog in mijn ogen. De uitlijning van de kasten is niet mooi gedaan en de hoge kast heeft een ietswat vreemde hoogte. Tevens geen A merk apparatuur. Ik zou je adviseren om nog 2-3 offtertes op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeerG
SquareOne schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:58:
[...]

Onder de 15k week ik niet of gaat lukken. Maar 22k is zeker te veel.

Maar even t.a.v. het ontwerp, ik zou die verticale greeplijsten niet doen. Zo'n losse verticale gesplijst is echt niet fraai, daarnaast staan die zijpanelen nu tot op de grond waardoor de plint een aantal keer onderbroken wordt.

Hebben jullie ook bij een andere zaak een ontwerp laten maken, want volgens mij moet het optisch mooier kunnen. Heb je geen ruimte om 2 hoge kasten aan één kant van de keuken te plaatsen, want twee van die torens op het uiteinde oogt een beetje gek.

Plattegrond van de ruimte :)?
De verticale greeplijst vonden we zelf idd. ook niet zo mooi staan hier. Zeker niet bij de plint.

We hebben in onze huidige keuken wel die 2 hoge kasten aan 1 kant van de keuken, maar in de nieuwe keuken hebben we net iets te weinig ruimte hiervoor volgens mij. Dan wordt de ruimte naast de spoelbak wat krap.

Plattgrond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKQoz639LGHzVKDdyV697UxFl8Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G6tlRtJB5UhOv3pCsNyIl9tv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeerG schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:16:
[...]

De verticale greeplijst vonden we zelf idd. ook niet zo mooi staan hier. Zeker niet bij de plint.

We hebben in onze huidige keuken wel die 2 hoge kasten aan 1 kant van de keuken, maar in de nieuwe keuken hebben we net iets te weinig ruimte hiervoor volgens mij. Dan wordt de ruimte naast de spoelbak wat krap.

Plattgrond:

[Afbeelding]
En er komt ook een tafel + die 4 middelhoge kasten in de ruimte?

Is het exact 320cm of heb je toevallig ergens 325cm? Dan zou je wellicht kunnen gaan voor: 2cm zijpaneel, 60 (hoog), 60 (hoog), 100cm laag met deurtjes of lade (daarin in het midden de spoelbak), paar cm hoekpasstuk en aan de andere kant allemaal laders met in de middelste de kookplaat.

[ Voor 16% gewijzigd door SquareOne op 01-02-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:19
Dag allen,

We zijn nog steeds aan het dubben over de indeling van de keuken en we hebben nu de volgende 2 opties in gedachte:

Optie A
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35vVyejIezZJNizWivXaCE8z_nE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xpSb0h8dCKvtfnr4reLnfsxW.jpg?f=user_large
Een L vorm met 1 hoge kast voor de koelkast, aan de andere zijde van de keuken een kastenwand met servies en 2 ovens (1 stoomoven en 1 reguliere oven).
Nadeel hiervan is dus dat iemand (ik :p) voor de wand met de ovens zit. Ik denk dat het vrij zelden voorkomt dat we aan tafel zitten en we nog iets uit de oven moeten halen maar ik begreep dat je een stoomoven tijdens het eten het beste open kunt laten staan zodat de stoom eruit kan.

Een ander nadeel is de doorgang. van de entree rechtsboven tot de woonkamer linksonder, je moet dan altijd in een soort van L lopen door de keuken te gaan. Dat zijn we nu trouwens al gewend en eigenlijk is het niet zo'n probleem.

Optie 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lp7pMVTU9zxyZhVO3V6hPr9xj9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ul1A00DXFVQTWb7OYmDr0tEj.jpg?f=fotoalbum_large
Door de deur van de entree rechts wat naar beneden te verplaatsen (we zijn toch grondig aan het verbouwen), wordt de doorloop van de entree naar de woonkamer makkelijker.
Een voordeel is dat de tafel nu voor het grote raam komt en dat lijkt me wel prettig. Het nadeel is dat er maar 40 cm is van de muur tot het raam rechtsboven. En het lijkt me dat je in zo'n opstelling de tafel wel echt voor het raam wilt centreren nietwaar?

De L vorm zijn allemaal lage kasten. Aan de onderzijde is dan een grote kastenwand met wederom de 2 ovens erin.
In deze opstelling staat de koelkast los van het werkblad, dat is wellicht onhandig met het vullen van de koelkast als je boodschappen hebt gedaan, of als je spullen moet pakken om te koken..?

Op- en aanmerkingen zijn zeer welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door louzy82 op 01-02-2022 16:20 ]

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!
louzy82 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:19:
Dag allen,

We zijn nog steeds aan het dubben over de indeling van de keuken en we hebben nu de volgende 2 opties in gedachte:

Optie A
[Afbeelding]
Een L vorm met 1 hoge kast voor de koelkast, aan de andere zijde van de keuken een kastenwand met servies en 2 ovens (1 stoomoven en 1 reguliere oven).
Nadeel hiervan is dus dat iemand (ik :p) voor de wand met de ovens zit. Ik denk dat het vrij zelden voorkomt dat we aan tafel zitten en we nog iets uit de oven moeten halen maar ik begreep dat je een stoomoven tijdens het eten het beste open kunt laten staan zodat de stoom eruit kan.

Een ander nadeel is de doorgang. van de entree rechtsboven tot de woonkamer linksonder, je moet dan altijd in een soort van L lopen door de keuken te gaan. Dat zijn we nu trouwens al gewend en eigenlijk is het niet zo'n probleem.

Optie 2
[Afbeelding]
Door de deur van de entree rechts wat naar beneden te verplaatsen (we zijn toch grondig aan het verbouwen), wordt de doorloop van de entree naar de woonkamer makkelijker.
Een voordeel is dat de tafel nu voor het grote raam komt en dat lijkt me wel prettig. Het nadeel is dat er maar 40 cm is van de muur tot het raam rechtsboven. En het lijkt me dat je in zo'n opstelling de tafel wel echt voor het raam wilt centreren nietwaar?

De L vorm zijn allemaal lage kasten. Aan de onderzijde is dan een grote kastenwand met wederom de 2 ovens erin.
In deze opstelling staat de koelkast los van het werkblad, dat is wellicht onhandig met het vullen van de koelkast als je boodschappen hebt gedaan, of als je spullen moet pakken om te koken..?

Op- en aanmerkingen zijn zeer welkom!
Volgens mij eerder ook voorgesteld. Is het een idee om dat raam rechtsboven te verhogen zodat je er een deel van de keuken kunt plaatsen. Volgens mij levert dat een veel handigere opstelling op. Jullie zijn immers toch aan het verbouwen dus wellicht behoort die ingreep dan ook tot de mogelijkheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wij hebben ook de knoop doorgehakt waarbij wij hebben gekozen voor een Next125 Sideboard in de zelfde kleurstelling als de bovenkast. Andere wijzigingen tov de laatste post: binnenlades in lavazwart, verhoogde corpus en XL vaatwasser. (#teamlade)

Hoofdkleur: Saharabeige fluweelmat AFP
Houten details: Eiken zijdegrijs.knoestig,geb. (fineer)
Greeplijst/bovenkast/sidetable: Lavazwart fluweelmat AFP

Apparatuur:
BORA PUXU
Siemens IQ700 combi CM876G0B6
Siemens IQ500 koelkast (vriezer in trapkast) KI31RAFF0
Siemens IQ300 XXL vaatwasser met lade SX73H800BE

Overig:
Franke kraan + spoelbak
Zeeppompje
Dekker composiet Calacatta Gold gepolijst 2cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3Id6VRe0ciNiwJBBZ7rbxnfrss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74ex9pJmf4CPdDwjIpSLWTtr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcQvh0uIF7ZQHyZpu5AOKQGyy98=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OWSBePYzAv2WDNlZMog1Lu9G.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXtoGInB9D7bs-xxg7ZB-_BwVNU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AJYD5D9xDmhsfmwaignNW2tW.png?f=fotoalbum_large

Members only:

[ Voor 48% gewijzigd door lebbe02 op 01-02-2022 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lebbe02 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:23:
Wij hebben ook de knoop doorgehakt waarbij wij hebben gekozen voor een Next125 Sidetable in de zelfde kleurstelling als de bovenkast. Andere wijzigingen tov de laatste post: binnenlades in lavazwart, verhoogde corpus en XL vaatwasser. (#teamlade)

[Afbeelding]

***members only***
Gefeliciteerd :)! Die Next125 sidetables (of vitrinekasten) zie je niet vaak, mooi dat je dit aandurft tegen de bijbehorende prijs.

Meer aanzichten beschikbaar en wellicht leuk om even een volledig overzicht van de specs te posten (Next125, front <insert>, welke apparatuur, welk blad, waar gekocht, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeerG
SquareOne schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:18:
[...]

En er komt ook een tafel + die 4 middelhoge kasten in de ruimte?

Is het exact 320cm of heb je toevallig ergens 325cm? Dan zou je wellicht kunnen gaan voor: 2cm zijpaneel, 60 (hoog), 60 (hoog), 100cm laag met deurtjes of lade (daarin in het midden de spoelbak), paar cm hoekpasstuk en aan de andere kant allemaal laders met in de middelste de kookplaat.
Ja inderdaad. De hoge kasten zouden dan aan de rechterkant komen en de tafel in het midden.

Het gaat om een nieuwbouwwoning die nog gebouwd moet worden, maar op de tekening is het idd. precies 320cm.

Wat je voorsteld zou op zich wel kunnen alleen hebben we dan niet een heel goede plek voor de vaatwasser. Die zou dan aan de linkermuur komen tussen de kookplaat en de hoek.

[ Voor 19% gewijzigd door PeerG op 01-02-2022 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:19
SquareOne schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:22:
[...]

Volgens mij eerder ook voorgesteld. Is het een idee om dat raam rechtsboven te verhogen zodat je er een deel van de keuken kunt plaatsen. Volgens mij levert dat een veel handigere opstelling op. Jullie zijn immers toch aan het verbouwen dus wellicht behoort die ingreep dan ook tot de mogelijkheden.
Dat is een optie, het is wellicht niet zo mooi aan de buitenzijde ivm een andere baksteen.

Ik zal je bericht nog eens terugzoeken om te kijken of er nog een andere reden was dat we daar niet verder naar gekeken hebben

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 14:14

***members only***
Wellicht iets om te overleggen met de keukenboer, een dieper aanrechtblad. Wij hebben bij de spoelbak 10cm extra diepte en dat geeft echt een enorme hoeveelheid extra (optische) ruimte.
Het is net een extra randje waar bijvoorbeeld een paar glazen of potjes staan.
Tevens geeft dit wat meer ruimte naast/achter de kraan (zeeppompje, afwasmiddel, afwasborstel, vaatdoekje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArJanE
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 14:14
Lieuwe15 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:55:
[...]

Wellicht iets om te overleggen met de keukenboer, een dieper aanrechtblad. Wij hebben bij de spoelbak 10cm extra diepte en dat geeft echt een enorme hoeveelheid extra (optische) ruimte.
Het is net een extra randje waar bijvoorbeeld een paar glazen of potjes staan.
Tevens geeft dit wat meer ruimte naast/achter de kraan (zeeppompje, afwasmiddel, afwasborstel, vaatdoekje).
Inderdaad vergeten te benoemen maar de lange zijde heeft op papier een blad diepte van 70cm en de korte zijde een blad diepte van 65cm. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallaght
  • Laatst online: 07-11-2022
Bedankt voor je reactie SquareOne

1. HSG836NC1 1659,- Bosch
HBG8755C0 1199,- Bosch
KIR81SDE0 1199,- Bosch
GIN81ACF0 1299,- Bosch
SMV4HB800E 849,- Bosch
KU8071K2 2199,- atag
Quooker combi 1845,-

2. Zerox 2815 MA (430MA)

3. Greeploos eiland met laden en binnenladen

4. Ombouw zit er niet bij

5. Dekker composiet 5100 vanille noir gepolijst.

Veel pagina’s gelezen en juist dan denk ik zelf aan de hoge kant te zitten.
Zit na te denken om apparatuur en blad zelf te regelen. Weet niet of ik daar aan moet beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
Ontdek net bij toeval op de site van Miele dat er een prijsverhoging is doorgevoerd. Beetje jammer, was al duur zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Door een aantal opmerking hier ben ik geintereseerd geraakt in een magnetron/oven, specifiek deze:
https://www.samsung.com/n...pact-oven-nq50j9530bm-ef/

Op het laatste plaatje staat dit model echter met een grotere 100% oven-variant. Weet iemand welk model dat is? Op de site van Samsung zelf kan ik hem niet vinden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
louzy82 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:19:

Optie 2
[Afbeelding]
Leuke optie, gezelliger en ruimtelijk ook! Het raam is nu een deur, meen ik me te herinneren. Je zou er een breder, maar minder laag raam van kunnen maken? Bank ziet er nu wel erg krapjes uit, terwijl je wel meer ruimte hebt. En ik heb medelijden met degene die in hoek zit |:(

Het ‘probleem’ met de koelkast kun je oplossen door een uitschuifbaar blad in een van de kasten te integreren (ook handig voor de oven) of uitklapbaar naast de kast. Daar is ook nog voldoende ruimte tot aan de kastdeur (kelder toch?). Of een los werkblok op wielen, dat is misschien ook handig als extra werkruimte bij je werkblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Huisje1 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:41:
Ontdek net bij toeval op de site van Miele dat er een prijsverhoging is doorgevoerd. Beetje jammer, was al duur zat ;)
Maar wel vaatwassers en ovens op voorraad binnen 1 week leverbaar. Dus als je niet kan wachten is het de meerprijs al snel waard boven BSH apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
Z___Z schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:02:
[...]

Maar wel vaatwassers en ovens op voorraad binnen 1 week leverbaar. Dus als je niet kan wachten is het de meerprijs al snel waard boven BSH apparatuur.
Dat is zeker waar!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toke_gt
Toke_gt schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:24:
[...]

Ah dankjewel voor je speurtocht! Ik bedoelde inderdaad de nieuwe van FreezingPixels @william89 . Vind ik echt mooi in een keuken die zo nadrukkelijk deel uitmaakt van je woonkamer.

Hoewel hier dan toch niet de dubbele bovenkasten bij zitten. Dat heb ik toch ergens gezien (kijkend naar een voorbeeldoplossing voor degene met een keukenmuur van 6 meter hoog).
Toch iets gevonden dat er nog meer op lijkt. Niet per se deze combi, maar dit idee met contrast en dubbele rij bovenkasten.
Dit bedoelde ik @william89 en @Floor-is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jaw_q4-baaarfQ1Vo6XLaEgqRG0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/stLdgLPCw057eV4dwOMCi9ch.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:38
Die eerste vind ik echt een mooi ontwerp. De hoek links tussen die deuren is nu echter de speelruimte van de kinderen, daar staan een paar ladenkasten met speelgoed etc en die zijn de komende 6 jaar nog wel nodig.. Misschien kunnen we hier nog wel wat van meenemen voor nieuw ontwerp bij keukenzaak. Er staat ook nog een box in de keuken, dus zomaar even die speelhoek verplaatsen is lastig.

De tweede is echt out-of-the-box inderdaad :D . Alleen vind ik het jammer om er weer een muur tussen te zetten. We hebben nu mooi vrij zicht op onze tuin vanuit de keuken. Dat nemen we dan weg.

Bedankt voor het meedenken sowieso!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Huisje1 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:41:
Damnnnn. Niet te zuinig ook.

Bij mij op de Excel en nu op de site:
Members only:

Sommige producten zelfs 400€ verhoogd :o
Blij dat ik ze al besteld heb.

Liebherr heeft ook de prijzen verhoogd, al is het een stuk milder dan bij Miele.

[ Voor 7% gewijzigd door Source90 op 02-02-2022 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Helix schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Die eerste vind ik echt een mooi ontwerp. De hoek links tussen die deuren is nu echter de speelruimte van de kinderen, daar staan een paar ladenkasten met speelgoed etc en die zijn de komende 6 jaar nog wel nodig.. Misschien kunnen we hier nog wel wat van meenemen voor nieuw ontwerp bij keukenzaak. Er staat ook nog een box in de keuken, dus zomaar even die speelhoek verplaatsen is lastig.

De tweede is echt out-of-the-box inderdaad :D . Alleen vind ik het jammer om er weer een muur tussen te zetten. We hebben nu mooi vrij zicht op onze tuin vanuit de keuken. Dat nemen we dan weg.

Bedankt voor het meedenken sowieso!
Die voorraadkast en bijkeuken kan je eventueel uitbreiden om zo hoge kasten te minimaliseren. Daar kan je dan sowieso de vriezer kwijt en opslag van zaken die je minder gebruikt. Heb een grove schets gemaakt voor je.

Klikbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MTzsr8vdZXWPpZmqR2fZ71x8Ks=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RpaLGm6LPJ7ggJRwxnyMZDXi.jpg?f=fotoalbum_medium

Heb het uitgetekend, was enthousiast geworden :P
Dit maakt het trouwens wel serieus prijzig én je zit nog met de box en speelruimte..

Klikbaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_Be3IOcRuooCY1y8yY1J2dk9u8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0S82bJG8dRGQMQBz5ZO74UhL.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 16% gewijzigd door Floor-is op 02-02-2022 01:05 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:54:
[...]

Toch iets gevonden dat er nog meer op lijkt. Niet per se deze combi, maar dit idee met contrast en dubbele rij bovenkasten.
Dit bedoelde ik @william89 en @Floor-is
[Afbeelding]
Ik wil ook zo’n wand, maar dan met 8 kasten op een rij! Misschien kan ik het hele huis verbouwen om dat voor elkaar te krijgen 😂

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 02-02-2022 01:14 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA

***members only***
Veel te duur en verkoper was in ‘kasje-lade-kastje-lade’ mood. Als je dit wilt, neem dan geen greeploos.

Pagina: 1 ... 313 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1