• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Strova schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:33:
[...]

@Barry|IA wat vindt jij trouwens van een offerte van 25k voor deze keuken? Het zijn best wat componenten maar had lager geschat. 25k komt van superkeukens 'vaste prijs'.
BORA, AEG, composiet. (quooker zit nog niet in prijs)
Keukenmeubelen €9814
Apparatuur €6500
Werkbladen €7237
Montage €1944
Nette prijs hoor. Maar je kunt het zelf ook zien aan de marge op het Simar scherm.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:37
[...]

@Barry|IA wat vindt jij trouwens van een offerte van 25k voor deze keuken? Het zijn best wat componenten maar had lager geschat. 25k komt van superkeukens 'vaste prijs'.
Keukenmeubelen €9814
Apparatuur €6500
Werkbladen €7237
Montage €1944
Gezien de hoeveelheid kasten vindt ik het ook een nette prijs.
Als je de quooker er bij kan krijgen en eventueel nog wat binnenlades etc mochten die er nog niet bij zitten.
Dan denk ik dat je een mooie deal hebt. :)

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Dank voor de reacties! Er was geen code zichtbaar :(

• Barry|IA
Strova schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:23:
Dank voor de reacties! Er was geen code zichtbaar :(
Moet wel. Of je hebt het hele prijzen scherm niet gezien (of hij draaide het scherm weg).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55
Borioli schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:25:
Zijn er trouwens tweakers die 2 VW’s hebben of dit overwegen? Gezin met 5 en er worden laagdrempelig nieuwe glazen en borden gepakt. Heropvoeden kost waarschijnlijk meer energie dan een extra vaatwasser ….
Wel twee mensen gesproken die dit doen.

Eentje heeft heel bewust dubbel bestek gekocht en meer servies. Pakken schoon uit de vaatwasser en niet de kast.. Die hebben er voor gekozen om zo kastruimte te besparen.

De ander had twee vaatwassers vanwege de grootte van het gezin, nu er twee het nest verlaten hebben redden ze het net aan met een XL :)

Bericht hierboven

• Floor-is
Bazztardino schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:02:
We hebben een nieuwbouwwoning toegewezen gekregen welke over 1.5 jaar ong wordt opgeleverd. We zijn ons nu aan het oriënteren op een keuken voor de nieuwe woning. Koken is een grote hobby van mij, en we hechten veel waarde aan een mooie, maar ook praktische keuken.

In de nieuwe woning is een L-opstelling, zoals ook ingetekend op de bouwplattegrond, de meest praktische opstelling. Dit vinden we echter wat saai en standaard. De optie van een eiland spreekt ons wel erg aan. Bij Satink hebben we een eerste oriënterend gesprek gehad. We wisten zelf nog niet precies wat we willen qua opstelling, maar hebben daar de nodige inspiratie op kunnen doen. In dit gesprek zijn we op de volgende opstelling uitgekomen:

Het is een keuken van Häcker, concept 130.

- Kastenwand
o 3 Kasten van 60cm breed
 In 2 kasten een grote vriezer en grote koelkast.
 1 kast voor oven en opslag.
- Koffiecorner van 80cm breed met daaronder 2 lades.

- Eiland van 290x100
o 1x ladekast en 1x spoelkast100cm breed, 60cm diep
o Vaatwasser 60cm breed
o 2x onderkast 100cm breed, 30cm diep
o Onderkast 60cm breed, 30cm diep
o Overhang aanrecht 30cm als barretje.

- Apparatuur
o Koelkast AED SKE818E1DC
o Vriezer AEG ABE818E6NC
o AEG combimagnetron.
o Bora PURU kookplaat met recirculatie en
o Wasbak

Ruimte tussen kastwand en eiland is 100cm, ruimte tussen eiland en gang 130cm.
Je eiland is 90, niet 100. Dus ja dat klopt, maar je tekst niet helemaal. ;)
Kosten:
- Keukenkast: 6412
- Apparatuur: 7454
- Composiet werkblad: 5141
- Montage 2286
- Totaal: 19.508

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Na wat meer te hebben gelezen en goed nagedacht te hebben denk ik dat de opstelling die Satink heeft gemaakt wat weinig werkruimte heeft voor ons. De enige werkruimte die er is, is op het eiland waar ook kookplaat en wasbak zitten.
Waarom altijd maar een kort eiland? Je hebt bergen ruimte..
Zelf heb ik de volgende opties bedacht voor meer werkruimte icm een kookeiland. De exacte invulling qua kastjes en lades ben ik nog niet uit, het gaat mij nu echt op de opstelling in de ruimte.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De uitbouw in onze woning is 2.40, totale lengte woning is dus 11.20m ipv 10.00m
Aan de linkerkant is zo’n 5m40 gebruikt zo te zien, dat staat wel karig aangegeven eerlijk gezegd.
Ik zit zelf met de volgende vragen.
- Graag feedback en tips over de zelf bedachte opstelling.
- Zijn er nog ideeën voor alternatieve opstellingen?
- Wat vinden jullie van de huidige prijsopgave van Satink?
- Koken en spoelen op het eiland, of kan dit beter op aparte werkbladen?
Opstelling kom ik zo met een standaard en twee wat wildere ideetjes mee ;)
<20k mag je niet over klagen, maar we weten niks over de frontjes, lades, mate van afwerking, accessoires etc :)

Je kunt prima koken en spoelen op een eiland of een aanrecht, zolang jij tevreden bent over de werkruimte maakt het geen iota uit wat anderen vinden ook. Maar ik denk dat je twijfelt en persoonlijk vind ik terecht, zeker omdat je eigenlijk wel wat meer uit de rand wilt blijven dan 15-20 cm met zowel je kookplaat als de spoelbak en je dan de vaatwasser eigenlijk niet meer kwijt kunt loopt het best stuk :/

Drie schetsen voor je.
Eiland, maar groter.
3m80 kastenwand met 180 cm nis.
70cm tussen eiland en raam, eiland dan 290-320

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbHqTjfqss9VRX-f02cBTReiHJ8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FbXC7Pc7NCOOI0Ynk872PYTF.jpg?f=fotoalbum_medium

Lang aanrecht en schiereiland. Deze vind ik zelf het leukste *D
Aanrecht tussen twee kasten, hierin spoelen, vaatwasser etc.
Schiereiland met koken en misschien een barretje ofzo?
Heb wel een bijzondere opstelling bedacht met het schiereiland aan kastenwand. Op eiland aan koude zijde een nis in de wand om het op te breken; hier een mooie keukenmachine of je koffie bijvoorbeeld met een lichtje erop en een contrasterende achterwand, kan echt gigantische eyecatcher zijn :) De servieskast kan je overwegen te laten openen naar de woonkamer toe, ook omdat je dit met de kast van de oven zou willen doen. Maar dat is aan jou natuurlijk.
Dat schiereiland moet even groter trouwens, dus dan houd je die 170 niet over. Ik denk dat je uit moet komen op een schiereiland van 240-248, afhankelijk van hoe je de kast en kopse kant van het eiland wilt doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8RZY-ArczIrBcubuVW1weRwFtg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dp5yOEMh6D6Ej0wCYv2ExpHs.jpg?f=fotoalbum_medium

Hier nog een out of the box voorbeeld
Een gespiegelde F opstelling. Wat clumsy op het eerste oog, maar ook wel weer spannend. :)
Vaatwasser onder het bereiden hier trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XJdQMrotgyUXDgC823O_0C03Cg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4n6E8nUcSt0UKhf0qiOgoTwW.jpg?f=fotoalbum_medium

Bericht hierboven

• Roelaano
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-10 13:10

Roelaano

vd Laan & co.

Na een hoop gelezen en geleerd te hebben hier, is het nu ook voor ons tijd om de keuken concreet te gaan maken. We zijn er gelukkig al aardig uit qua smaak, maar qua opstelling nog niet helemaal 7(8)7

De keuken gaat sowieso bestaan uit een hoge kastenwand en een eiland. De frontjes zullen uitgevoerd worden in de zwarte Fenix variant, en het blad zal composiet worden met een lichte marmerlook.

Qua opstelling hebben we 2 mogelijkheden bedacht, maar mocht iemand nog een ander goed idee hebben dan is dat natuurlijk van harte welkom. ;) Belangrijk om te weten is dat we graag het uitzicht op de weilanden goed tot z'n recht zouden willen laten komen en eventueel ook een bar gedeelte aan het eiland zouden willen hebben.

Optie 1:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVa-Qc_4Se_U4uSyu0EhR0ArMQA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ll3UW9oktunURVYGz16xjlNu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14A6g9OBoCW9Fzdw6KPpOgCGwRg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v2oxH4Kpm1hrrX3n6TUPwivL.png?f=fotoalbum_large

Optie 2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmqWgswRs7U3PLIpGuZ7Au1Qzmo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DTDhTNCux8x7JsF6CvTB0QNN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6EznbGmp7-cnwuPHPW_PC_xMcw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/POXlwHd8bbVKn0BCpbKIOpdq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeKcyjpmWHy-LQrdpH19dJJVvT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pa6QeZIR4Obodzn19q9N6G4D.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben benieuwd naar de inzichten/ervaringen hier. Zelf neig ik het meest naar optie 2, en de wederhelft daar optie 1... Hopelijk kan de "Tweakers VAR" duidelijkheid geven ;)

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Roelaano schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:06:
Na een hoop gelezen en geleerd te hebben hier, is het nu ook voor ons tijd om de keuken concreet te gaan maken. We zijn er gelukkig al aardig uit qua smaak, maar qua opstelling nog niet helemaal 7(8)7

De keuken gaat sowieso bestaan uit een hoge kastenwand en een eiland. De frontjes zullen uitgevoerd worden in de zwarte Fenix variant, en het blad zal composiet worden met een lichte marmerlook.

Qua opstelling hebben we 2 mogelijkheden bedacht, maar mocht iemand nog een ander goed idee hebben dan is dat natuurlijk van harte welkom. ;) Belangrijk om te weten is dat we graag het uitzicht op de weilanden goed tot z'n recht zouden willen laten komen en eventueel ook een bar gedeelte aan het eiland zouden willen hebben.

Optie 1:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Optie 2:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd naar de inzichten/ervaringen hier. Zelf neig ik het meest naar optie 2, en de wederhelft daar optie 1... Hopelijk kan de "Tweakers VAR" duidelijkheid geven ;)
Ik snap dat het geen definitief ontwerp is van je keukenopstelling, maar ik denk dat je met een eiland+bar van grofweg 3.5 meter weinig opslagruimte hebt en ook weinig werkoppervlak. Helemaal als je nog ergens een spoelgedeelte kwijt moet. Bij optie 1 moet je steeds om je eiland heen lopen om bij koelkast/oven te komen.

Heb je een parallelopstelling overwogen als uitgangspunt? Zoiets ofzo? De tafel blijft waar hij staat. Veel meer werkruimte en kan je je barkrukken ook nog kwijt. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zG8uJLC99xuJOImGHXKU423mnv0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l1w88LTmtH6jpBkYgpw3gBQ0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door GermanPivo op 31-01-2022 07:45 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:31
[...]

Keukenmeubelen €9814
Apparatuur €6500
Werkbladen €7237
Montage €1944
Welk merk keuken, welke fronten, welk werkblad?
Is Superkeukens Schueller?
Edit; I’m late to the party.

Zitten er nog lades acht de 60cm deurtjes of zijn het voornamelijk kastjes met planken?
Trouwens; eens met de suggestie van 80cm lades in de nis!

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 31-01-2022 07:58 ]

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Bazztardino schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:02:
We hebben een nieuwbouwwoning toegewezen gekregen welke over 1.5 jaar ong wordt opgeleverd. We zijn ons nu aan het oriënteren op een keuken voor de nieuwe woning. Koken is een grote hobby van mij, en we hechten veel waarde aan een mooie, maar ook praktische keuken.

In de nieuwe woning is een L-opstelling, zoals ook ingetekend op de bouwplattegrond, de meest praktische opstelling. Dit vinden we echter wat saai en standaard.
Vrijwel iedereen lijkt tegenwoordig een grote kastenwand met kookeiland te kiezen. juist een L opstelling is tegenwoordig heel bijzonder! :9 (en vaak ook heel praktisch)

maar als je de ruimte hebt en je een eiland hebt zou ik het zeker overwegen, maar juist dat is wel super standaard de laatste 5-10 jaar.

• joostbo
mitsumark schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:00:
[...]

[...]
Draait ie elke dag dan? Hier 3x per week ofzo, als ie vol is...
Het idee is dat je de schone spullen uit de vaatwasser gebruikt ipv uit de kast (scheelt ook kastruimte :)).
Tegen de tijd dat de tweede ook schone vaat bevat is de eerste al zo goed als leeg.
3x per week maar? En dan 2 vaatwassers overwegen :P

Hier draait de vaatwasser vaak 2x per dag ( !) nog nooit opgekomen om 2 vaatwassers te nemen

Je kunt ipv kasten ook gewoon 4 vaatwassers nemen. hoef je nooit uit te ruimten. spoel je gewoon eens in de zoveel tijd de 'kast' schoon ... :)

[ Voor 11% gewijzigd door joostbo op 31-01-2022 08:55 ]

• joostbo
mitsumark schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:16:
[...]
Neff is ook BSH, zal dezelfde leveringsproblemen geven.
Ik zou nu denk ik:
Atag ovens
Bora kookplaat
Miele vaatwasser
Liebherr koel/vries

Natuurlijk heb je dan geen verlengde garantie, so be it.
Vergis je ook niet in de levertijden van andere merken. Mijn collega wacht al maanden op zijn miele vaatwasser. Die heeft nu een tijdelijk ding van de keukenzaak er in. Juist de vaatwassers bij miele schijnt echt lastig te leveren zijn, bepaalde types. De miele oven was er ook niet bij oplevering keuken, maar die kwam er kort daarna.

• iwhnm89
  • Laatst online: 04-11 10:36
mitsumark schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:16:
[...]
Neff is ook BSH, zal dezelfde leveringsproblemen geven.
Ik zou nu denk ik:
Atag ovens
Bora kookplaat
Miele vaatwasser
Liebherr koel/vries

Natuurlijk heb je dan geen verlengde garantie, so be it.
Iemand een idee of je via Duitse winkels/webshops sneller aan Siemens/Bosch apparatuur geraakt? Ik wil liefst Siemens/Bosch maar wist niet dat de toestand zo slecht was. Onze keuken moet er nog voor de zomer staan (we werken met een lokale schrijnwerker en kopen zelf de apparatuur aan.)

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-11 09:40
Roelaano schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:06:

Optie 1:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Optie 2:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn eerste gedachten? Woningnood en pechgeneratie.

• joostbo
iwhnm89 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:55:
[...]

Iemand een idee of je via Duitse winkels/webshops sneller aan Siemens/Bosch apparatuur geraakt? Ik wil liefst Siemens/Bosch maar wist niet dat de toestand zo slecht was. Onze keuken moet er nog voor de zomer staan (we werken met een lokale schrijnwerker en kopen zelf de apparatuur aan.)
Als je zelf de apparatuur koopt is er een prima kans van slagen. Ook in Nederland wel. Uit demo keukens of andere verkoop. Toets voor de grap eens IQ500 of IQ700 in op marktplaats en je vind best wel wat ovens bijvoorbeeld. Soms nieuw, soms kort gebruikt met garantie. En ja, duitsland meenemen kan ook.

Als ik zo kijk staan er best veel verschillende nieuwe types siemens/bosch te koop op internet. Ook uit de duurdere series. Je moet er wel bovenop zitten, want die dingen staan natuurlijk niet weken lang te koop

[ Voor 13% gewijzigd door joostbo op 31-01-2022 09:05 ]

• Roelaano
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-10 13:10

Roelaano

vd Laan & co.

GermanPivo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:28:
[...]

Ik snap dat het geen definitief ontwerp is van je keukenopstelling, maar ik denk dat je met een eiland+bar van grofweg 3.5 meter weinig opslagruimte hebt en ook weinig werkoppervlak. Helemaal als je nog ergens een spoelgedeelte kwijt moet. Bij optie 1 moet je steeds om je eiland heen lopen om bij koelkast/oven te komen.

Heb je een parallelopstelling overwogen als uitgangspunt? Zoiets ofzo? De tafel blijft waar hij staat. Veel meer werkruimte en kan je je barkrukken ook nog kwijt. ;)
[Afbeelding]
Die opstelling was het eerste uitgangspunt, ook van de architect. Omdat wij echter allebei niet echt de grootste chefkoks zijn is het deel onder het raam eigenlijk komen te vervallen.

Het plan is om de spoelbak en de kookplaat in het eiland te plaatsen. Het eiland zal inderdaad 360cm lang en de hoge kastenwand zal uit 4 kasten van 60 bestaan. Eventueel zou ik het kozijn (naar de bijkeuken ernaast) nog kunnen opschuiven zodat er een 5e hoge kast naast kan komen.

Omdat de ruimte vrij groot is moet de keuken natuurlijk ook weer niet te klein uitvallen, waardoor de parallel opstelling wel interessant is.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:29
joostbo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:52:
[...]

3x per week maar? En dan 2 vaatwassers overwegen :P

Hier draait de vaatwasser vaak 2x per dag ( !) nog nooit opgekomen om 2 vaatwassers te nemen

Je kunt ipv kasten ook gewoon 4 vaatwassers nemen. hoef je nooit uit te ruimten. spoel je gewoon eens in de zoveel tijd de 'kast' schoon ... :)
Het gaat niet om zoveel mogelijk zo snel mogelijk kunnen wassen, het gaat erom dat de schone vaat niet altijd "direct" uitgeruimd wordt en dat het aanrecht vol komt te staan.
Een 3e erbij zou nog beter zijn ja, dan is de kans nihil dat er nog meer dan 3 schone dingen in zitten als het tijd is om weer te vullen.

• GermanPivo
  • Nu online
mitsumark schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:25:
[...]

Het gaat niet om zoveel mogelijk zo snel mogelijk kunnen wassen, het gaat erom dat de schone vaat niet altijd "direct" uitgeruimd wordt en dat het aanrecht vol komt te staan.
Een 3e erbij zou nog beter zijn ja, dan is de kans nihil dat er nog meer dan 3 schone dingen in zitten als het tijd is om weer te vullen.
Met drie stuks kan je wel ruimte besparen door je sevies gewoon in de vaatwasser te laten staan; scheelt weer kastruimte voor servies :+
joostbo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:52:
[...]

Ah spuit 11 :+

[ Voor 20% gewijzigd door GermanPivo op 31-01-2022 09:27 ]

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-11 14:20
Rzaan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Ikea gaat met hun lades maar tot 80 cm breedte.
Ik zoek (vooralsnog) 90 cm en dan 2 boven elkaar en 3 naast elkaar voor een kookeiland.

Ik zoek ook het betere binnenwerk en lades.
Weet je of bouwmarkten dat ook hebben?
Ik heb eigenlijk nooit daar gekeken. Dacht dat ze alleen maar complete keukens verkochten.
Meubelinterieur.nl

Doen elke maat (ook wat niet op hun site staat, gewoon even mailen of bellen). Lades, deuren, alles zelf te bepalen. En zijn simpele bouwpakketten, maar veel beter dan Ikea meuk.

• joostbo
mitsumark schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:25:
[...]

Dat begrijp ik wel, je wil geen vuile vaat op het aanrecht. Hier met 2x vaatwasser op een dag, 14x per week. met alle kinderen en thuiswerken gaat het servies er ook in razend tempo doorheen. Maar zodra die vol is gelijk aan. en zodra die klaar is (meestal voor avond eten voordat ik met koken begin) gelijk uitruimen. In tussentijd staat er inderdaad wel eens een paar glazen op het aanrecht als hij draait. so be it.

maar het is bij jullie dus slechts 3x per week. dus zo snel gaat het servies er ook niet doorheen. En dan even 5 minuten die vaatwasser uitruimen zodra deze klaar is. dan is het wel ultieme luxe om daarvoor een 2e vaatwasser te nemen. 8)

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
joostbo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:51:
[...]

Vrijwel iedereen lijkt tegenwoordig een grote kastenwand met kookeiland te kiezen. juist een L opstelling is tegenwoordig heel bijzonder! :9 (en vaak ook heel praktisch)

maar als je de ruimte hebt en je een eiland hebt zou ik het zeker overwegen, maar juist dat is wel super standaard de laatste 5-10 jaar.
Het is vooral standaard in dit topic. De meeste huizen in Nederland hebben geen ruimte voor een eiland en dus een standaard L vorm keuken.

Ik zie wel vaak een parallel opstelling hier in het topic, terwijl een L of U opstelling veel meer kastruimte en werkblad ruimte opleveren en dus veel handiger is. IMHO moet je alleen een parallel opstelling willen als het raam in de voorgevel onder de aanrechthoogte komt (ofwel slechte architectuur, tenzij het een deur is).

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-10 19:19
Wij hebben offerte van Kvik gekregen en vragen ons af hoeveel korting marktconform is. De totale offerte is 16K. We krijgen bij het eerste ontwerp 1950 korting (100% op plaatsen). Nu hebben ze een 20% op de keuken (excl apparatuur, maar komt heel erg op hetzelfde neer). Verkoper deed voorkomen alsof hij eigenlijk niets anders doet dan keukens in elkaar klikken en niks met prijs kon doen, maar dat betwijfel ik een beetje. Iemand ervaring mee?

Tweede vraag, we willen het '3e blokje' de eerste laatjes naast de hoge kasten toch vervangen voor een hoge maar smalle (40cm) kast. Maar dan zit hij wel gelijk naast het fornuis. Iemand hier ervaring mee? Is dat irritant?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVrZZRoQ6-oO7zoIDHSf6_yUdkg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U2LIpsIUOoCuPlgawTGUxPae.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0FULP5eKFLfKWOclk1N4NqaGXs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nyhe4QOkolQBmXduL18pmhcn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l20dvNijplw2bMO4z-H83_GZ5Cc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LCJtQIMrK4nujsB1QI0zjTJ6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILgQ686vu3FXmW0IszH9dX3JjQA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YtqTx9CJbsJtTAQNVE9BfS6z.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_5QYcpdh4iCzpc5ntsVWOkZl10=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6nw7fRzdmcp5Y2sM2Ouyzo9r.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqdcBvZ37hfGNVLwhClr_peLuxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B3qzd4NUk6HVceeC8sbfVRUm.png?f=fotoalbum_large

• Barry|IA
sjobiscity schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:04:
Wij hebben offerte van Kvik gekregen en vragen ons af hoeveel korting marktconform is. De totale offerte is 16K. We krijgen bij het eerste ontwerp 1950 korting (100% op plaatsen). Nu hebben ze een 20% op de keuken (excl apparatuur, maar komt heel erg op hetzelfde neer). Verkoper deed voorkomen alsof hij eigenlijk niets anders doet dan keukens in elkaar klikken en niks met prijs kon doen, maar dat betwijfel ik een beetje. Iemand ervaring mee?

Tweede vraag, we willen het '3e blokje' de eerste laatjes naast de hoge kasten toch vervangen voor een hoge maar smalle (40cm) kast. Maar dan zit hij wel gelijk naast het fornuis. Iemand hier ervaring mee? Is dat irritant?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij Kvik kun je, afhankelijk van hoe graag ze willen verkopen, maximaal 2,5% korting krijgen op de netto prijs.

Ontwerp is qua belijning niet veel soeps trouwens.

• joostbo
Z___Z schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:03:
[...]

Het is vooral standaard in dit topic. De meeste huizen in Nederland hebben geen ruimte voor een eiland en dus een standaard L vorm keuken.

Ik zie wel vaak een parallel opstelling hier in het topic, terwijl een L of U opstelling veel meer kastruimte en werkblad ruimte opleveren en dus veel handiger is. IMHO moet je alleen een parallel opstelling willen als het raam in de voorgevel onder de aanrechthoogte komt (ofwel slechte architectuur, tenzij het een deur is).
Klopt, parallel kom je hier ook veel tegen.

Ook in mijn omgeving is het bijna allemaal eiland, eiland, eiland. Bij sommigen ziet het er ook echt super mooi uit, goed doordacht. Bij 2 anderen is het gewoon heel onhandig en leent te ruimte veel meer voor een L-keuken. Maar er moest en zal een eiland komen.

Maar wat je zegt, bij sommige huizen is een L of U keuken zoveel praktischer en handiger. Maar als je minder van koken houd en praktisch nut minder belangrijk vind maar wel hoe de keuken staan kan zelfs een minder handig eiland nog prima werken.

maar bijvoorbeeld mijn Tante die ook semi-professioneel kookt. Die wil júist geen eiland (iig niet koken) om zo goed en geconcentreerd bezig te zijn op 'haar' plek en alles om zo praktisch mogelijk alles te hebben.

zo maakt iedereen andere keuzes.

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-10 19:19
Barry|IA schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:13:
[...]

Bij Kvik kun je, afhankelijk van hoe graag ze willen verkopen, maximaal 2,5% korting krijgen op de netto prijs.

Ontwerp is qua belijning niet veel soeps trouwens.
Thanks! Hoe zou je belijning anders doen? Hoekkastje moest volgens de verkoper zo, anders kregen op 'verkeerde' kant de naad van het aanrechtblad.

• Floor-is
sjobiscity schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:04:
8< 8<
Absolute afrader, als je geen ruimte naast je kookplaat hebt ga je die zijde minder gebruiken. Niet alleen omdat je dingen niet af kunt leggen, maar ook omdat je er gewoon niet fijn zult kunnen werken. :)

Bericht hierboven

• Strova
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:40:
[...]

Moet wel. Of je hebt het hele prijzen scherm niet gezien (of hij draaide het scherm weg).
We keken mee op een TV scherm. Volgens mij werd het scherm delen gestopt bij dat punt.
SquareOne schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:56:
[...]

Welk merk keuken, welke fronten, welk werkblad?
Is Superkeukens Schueller?
Edit; I’m late to the party.

Zitten er nog lades acht de 60cm deurtjes of zijn het voornamelijk kastjes met planken?
Trouwens; eens met de suggestie van 80cm lades in de nis!
Binnenwerk/lades hebben we nog niet eens besproken, dit duurde al 2,5 uur. M.b.t. de lades in de nis; ze zouden max 60 cm kunnen aanbieden, volgens verkoper.

Nog een vraag; Hoe en waar kan ik het beste apparatuur (zowel merk als type) vergelijken? Daar kreeg ik echt 0 informatie na 2x doorvragen.
"Daar heb ik geen verstand van''

• mitsumark
Z___Z schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:03:
[...]

Met een U ten opzichte van paralel win je eigenlijk weinig, tussenruimte is vaak 120-150cm die je aan kasten wint, maar je levert ook de 2 hoeken in, tenzij je daar weer dure le mans kasten in verwerkt.

Een L is doorgaans alleen beter als de eettafel er een soort van in past, dat is bij ruimtes smaller dan 3m vaak niet het geval.

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-10 09:23

twu

Strova schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:51:
[...]
Nog een vraag; Hoe en waar kan ik het beste apparatuur (zowel merk als type) vergelijken? Daar kreeg ik echt 0 informatie na 2x doorvragen.
Je kan de brochures erbij pakken en de verschillende modellen vergelijken of je kan een afspraak maken bij een inspiratiehuis. Voor BSH kan je bijvoorbeeld terecht in Hoofddorp, heb daar zelf een heel fijn gesprek gehad. Miele heeft er één in Vianen.

• SquareOne
Strova schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:51:
[...]

We keken mee op een TV scherm. Volgens mij werd het scherm delen gestopt bij dat punt.

[...]

Binnenwerk/lades hebben we nog niet eens besproken, dit duurde al 2,5 uur. M.b.t. de lades in de nis; ze zouden max 60 cm kunnen aanbieden, volgens verkoper.

Wat @twu ] zegt. Brochures van fabrikanten downloaden en vergelijken, anders is het niet te doen om verschillen te ontdekken.

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 14:34
Onderstaande opstelling hebben we uitgetekend. We zitten alleen nog te stoeien met de bestekla. Waar komt deze? Nu zit deze onder de kookplaat. Maar het is een kookplaat met downdraft afzuiging ingebouwd. Dus dat betekent dat de bestekla lager komt te liggen dan gebruikelijk is het geval is. Voor nu leek ons dat de beste consensus.

Opties die we al hebben overwogen:
-Afzuiging als plafondunit doen -> Heeft niet onze voorkeur
-Vaatwasser uit het kookeiland halen en verplaatsen naar de kastenwand links. Ook wat onhandig doordat er dan geen blad beschikbaar is tijdens het inpakken/uitpakken van de vaat. Is misschien het overwegen waard. Iemand die hier een ongezoute mening over heeft misschien?
-Bestekla in kastenwand? -> Zou kunnen maar voelt ook onlogisch

Wellicht heeft iemand van jullie hier nog een geniaal idee voor? Of ervaring met een lager liggende bestekla? Is dat echt irritant, of prima mee te leven?

Ik hoor graag jullie meningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWDmNLHHKvTLwzEzkWtHkMAmi-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kXOuPD01B4QripsQUuXjh6sQ.png?f=fotoalbum_large

• Barry|IA
sjobiscity schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Thanks! Hoe zou je belijning anders doen? Hoekkastje moest volgens de verkoper zo, anders kregen op 'verkeerde' kant de naad van het aanrechtblad.
Kastindeling heeft niks met het werkblad of waar de naad komt te maken.

Kijk even in eerdere posts hoe greeploze keukens worden uitgelijnd, of zoekwoorden ‘greeploos lijnenspel’.

• GermanPivo
  • Nu online
Roelaano schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:23:
[...]

Die opstelling was het eerste uitgangspunt, ook van de architect. Omdat wij echter allebei niet echt de grootste chefkoks zijn is het deel onder het raam eigenlijk komen te vervallen.

Het plan is om de spoelbak en de kookplaat in het eiland te plaatsen. Het eiland zal inderdaad 360cm lang en de hoge kastenwand zal uit 4 kasten van 60 bestaan. Eventueel zou ik het kozijn (naar de bijkeuken ernaast) nog kunnen opschuiven zodat er een 5e hoge kast naast kan komen.

Omdat de ruimte vrij groot is moet de keuken natuurlijk ook weer niet te klein uitvallen, waardoor de parallel opstelling wel interessant is.
Snap je punt, maar denk dat de architect het bij het rechte eind heeft. Ik denk dat niet alleen de keuken, maar ook de ruimte veel beter tot z'n recht komt met een parallelopstelling. Op de tekening oogt het imho al als een grote ruimte waar een eiland in staat en ik denk dat dat in het echt alleen maar erger is.

Je hoeft je keukenkasten natuurlijk niet te gebruiken als opslag voor keukenspullen; maak je van de lange wand allemaal kasten met deur (natuurlijk ook goedkoper dan lades) en heb je genoeg opslag in je woonkamer. ;)

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:05
Onze keuken is toe aan vervanging. We zijn bij een lokale keukenzaak geweest en daar goed geholpen. Helaas geen 3D ontwerp, maar wel tekeningen en duidelijke gespecificeerde offerte.

Graag hoor ik jullie feedback op de tekening en de offerte.
Ook ben ik benieuwd of er iemand nog keukenzaken weet in de regio Twente / Duitsland waar ze ook Schröder verkopen? Dan is het wat beter te vergelijken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:32

Rzaan

Altijd zoekende

synorluna schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:56:
[...]

Poeh, inderdaad. Die reviews zien er niet best uit…! Wij hebben ook best wat Miele apparatuur besteld, dus we gaan het beleven.
Let wel: Er is afgelopen jaren extra veel verkocht, dus ook meer reviews.

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-11 09:40
Helix schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:45:
Onze keuken is toe aan vervanging. We zijn bij een lokale keukenzaak geweest en daar goed geholpen. Helaas geen 3D ontwerp, maar wel tekeningen en duidelijke gespecificeerde offerte.

Ook ben ik benieuwd of er iemand nog keukenzaken weet in de regio Twente / Duitsland waar ze ook Schröder verkopen? Dan is het wat beter te vergelijken.

***members only***
Geen twente, achterhoek
https://keukencentrumdegraafschap.nl/merken/

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Streamz schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:35:
[...]

Meubelinterieur.nl

Doen elke maat (ook wat niet op hun site staat, gewoon even mailen of bellen). Lades, deuren, alles zelf te bepalen. En zijn simpele bouwpakketten, maar veel beter dan Ikea meuk.
Ze zitten niet heel ver van mij af en ze hebben ook een showroom.
Ga eens bij hen kijken en vragen wat ze allemaal kunnen maken.
Dan een optelsom maken voor wat je bijvoorbeeld allemaal nodig hebt voor een kookeiland en dan ergens een blad, spoelbak, inductieplaat en kranen bestellen.
Kijken of er een fiks verschil zit tussen wat het bij een keukenzaak kost.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
joostbo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Klopt, parallel kom je hier ook veel tegen.

Ook in mijn omgeving is het bijna allemaal eiland, eiland, eiland. Bij sommigen ziet het er ook echt super mooi uit, goed doordacht. Bij 2 anderen is het gewoon heel onhandig en leent te ruimte veel meer voor een L-keuken. Maar er moest en zal een eiland komen.

Maar wat je zegt, bij sommige huizen is een L of U keuken zoveel praktischer en handiger. Maar als je minder van koken houd en praktisch nut minder belangrijk vind maar wel hoe de keuken staan kan zelfs een minder handig eiland nog prima werken.

maar bijvoorbeeld mijn Tante die ook semi-professioneel kookt. Die wil júist geen eiland (iig niet koken) om zo goed en geconcentreerd bezig te zijn op 'haar' plek en alles om zo praktisch mogelijk alles te hebben.

zo maakt iedereen andere keuzes.
Juist. Ik heb samen met mijn vrouw ontzettend zitten puzzelen, wilden in eerste instantie graag een eiland omdat we de hele benedenverdieping (37 M2) als leefkeuken kunnen gebruiken. Maar door de vorm en toch wat weinig loopruimte, nu toch voor een parallelopstelling gekozen zonder eiland. Vrouw vindt het nu wel jammer maar wel praktischer.

Als er geen raam tot de vloer zou zitten, hadden we voor een U kunnen kiezen, maar dat is helaas niet anders. Hoewel.... je zou het raam kunnen dichtplakken of dichtzetten misschien.

• Z___Z
  • Niet online
mitsumark schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Met een U ten opzichte van paralel win je eigenlijk weinig, tussenruimte is vaak 120-150cm die je aan kasten wint, maar je levert ook de 2 hoeken in, tenzij je daar weer dure le mans kasten in verwerkt.

Een L is doorgaans alleen beter als de eettafel er een soort van in past, dat is bij ruimtes smaller dan 3m vaak niet het geval.
Met een U hoef je niet 2 hoeken te maken. Je kan tussen de 2e hoek en de hoge kasten loopruimte overlaten. Je wint bijna de hele voorgevel aan aanrechtruimte. Om dezelfde hoeveelheid aanrecht te hebben moet je zeker een meter dieper je kamer in met je keuken. Een L keuken is vooral handig voor smallere keukens (2,4 meter breed bijvoorbeeld). Je zou bij parallel maar 1,2 meter tussenruimte overhouden. Wat niet handig is als je met meer dan 1 persoon in de keuken staat. Bij een eiland kan dat beter, omdat je dan aan twee kanten de keuken kan verlaten.

• Strova
Wat betreft lijnenspel, het liefst zou ik in het eiland (kant die je ziet op de foto) enkel lades hebben. Is rustig voor het oog en praktisch. Maar.. het is (denk ik) de meest logische plek voor de vaatwasser. Dit is nu ook zo ingetekend.
Nog tips?

Eerdere tips over indeling van de wand neem ik mee maar is nog niet zichtbaar op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXONB-tKLOECRCK-pbp9SbJAN_c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yQgSrdeyhMEbe2LwUMTiD1e5.png?f=fotoalbum_large

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-11 22:31
Rubenus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:32:
Onderstaande opstelling hebben we uitgetekend. We zitten alleen nog te stoeien met de bestekla. Waar komt deze? Nu zit deze onder de kookplaat. Maar het is een kookplaat met downdraft afzuiging ingebouwd. Dus dat betekent dat de bestekla lager komt te liggen dan gebruikelijk is het geval is. Voor nu leek ons dat de beste consensus.

-Vaatwasser uit het kookeiland halen en verplaatsen naar de kastenwand links. Ook wat onhandig doordat er dan geen blad beschikbaar is tijdens het inpakken/uitpakken van de vaat. Is misschien het overwegen waard. Iemand die hier een ongezoute mening over heeft misschien?

Wellicht heeft iemand van jullie hier nog een geniaal idee voor? Of ervaring met een lager liggende bestekla? Is dat echt irritant, of prima mee te leven?

[Afbeelding]
Zoals eerder in dit topic te lezen zijn ook wij bezig. Wil eigenlijk geen bora (want willen eiland met buitenafzuiging en de kosten als de kookplaat stukgaat), werd toch geadviseerd. Na het zien van dr lage besteklade en een nachtje slapen gekozen voor een plafondunit in een verlaagd plafond.
Die lage lade irriteerde ik me bij het opendoen in de showroom al aan.

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:24

***members only***
Erg mooie keuken, neem wel een Quooker.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:24
ppatrick schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:32:
[...]

+ een Liebherr koelkast.. Nagenoeg dezelfde prijs.

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024
Strova schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:31:
Wat betreft lijnenspel, het liefst zou ik in het eiland (kant die je ziet op de foto) enkel lades hebben. Is rustig voor het oog en praktisch. Maar.. het is (denk ik) de meest logische plek voor de vaatwasser. Dit is nu ook zo ingetekend.
Nog tips?

Eerdere tips over indeling van de wand neem ik mee maar is nog niet zichtbaar op de foto.

[Afbeelding]
Ik wilde om exact die reden ook enkel lades in het eiland. Wij hebben de vaatwasser nu dan ook in de kastenwand (op hoogte) precies tegenover de spoelbak. Bevalt echt prima!

• joostbo
macfocus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:32:
[...]

Zoals eerder in dit topic te lezen zijn ook wij bezig. Wil eigenlijk geen bora (want willen eiland met buitenafzuiging en de kosten als de kookplaat stukgaat), werd toch geadviseerd. Na het zien van dr lage besteklade en een nachtje slapen gekozen voor een plafondunit in een verlaagd plafond.
Die lage lade irriteerde ik me bij het opendoen in de showroom al aan.
Eerder had ik ook deze gedachte, maar ben juist later alsnog gezwicht voor werkbladafzuiging (geen bora)

Toen ik hoorde wat een losse fatsoenlijke stille afzuigunit kost (novy: 2400 euro voor alleen unit) type weet ik zo niet meer. + mooie koof maken met afvoer + afwerking + mooie fatsoenlijke kookplaat. Daar kan ik ook 2x een kookplaat met afzuiging voor kopen en heb ik niet een verlaagd plafond. Toen bij 2 mensen even praktijkervaring op gedaan en toen toch maar switched naar werkbladafzuiging. Je hebt wel goedkope plafond inbouwunits maar die maken naar mij inziens echt een bak herrie. Het heeft heeft beide zo zijn voor en nadelen. Maar vergis je niet in de kosten

besteklade daaronder is niet handig inderdaad, die hebben wij in een andere lade

[ Voor 4% gewijzigd door joostbo op 31-01-2022 13:12 ]

• SquareOne
Oliesjeik1 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:06:
[...]

[...]

[...]

Hierbij een update van 3d sketchjes + dimensies:
- spoelkant ingekort (buitenkastjes 40 ipv 50cm) + iets meer ruimte schuifdeuren gegeven
- kastjes in eiland ipv lades (aan kant tafel)
- ovens onder elkaar ivm lijnen spel. Echter nog niet definitief aangezien bovenste oven nu te hoog wordt. Dus moet nog ff kijken hoe we dat allemaal gaan intekenen of dat we het toch op naast elkaar houden
- afstand 115 cm tussen eiland en spoelkant
- updownlights ...
- afstand iets groter tafel/muur

Design
De spoelkant lijken nu lades maar zijn kastjes. Weet iemand of het mogelijk is het wel te laten lijken op lades, of iig dat je die horizontale lijn ook hebt?

Kosten
Verder zijn we bij een eenmanszaak geweest; eerste inschatting die hij gaf was +30K... :X
Vervolg afspraak hebben we staan maar vraag me af of we elkaars tijd niet verdoen.. 30K is echt boven het budget.
Nu hebben we nog een afspraak staan bij superkeukens en nuva.
Maar vroeg me af, welke range zou deze keuken moeten zitten? Ik weet het hangt veel af van materiaal etc maar a la Nuva kwaliteit panelen?

Als ik fftjes optel aantal lades/kasten:
spoelkant:
- 2x40 cm kast
- 3x60 cm kast (waarvan 1 vaatwasser)

Eiland:
- 4x50 cm kast
- 2x60 cm lade
- 1x80 cm lade

Kastenwand:
- 2x120 cm lade
- 6x kast (afmetingen weet ik nog niet precies)
- 1x koelkast kast
- 2x ondiep kastjes koffiecorner

Apparatuur:
- combi stoom oven
- combi magnetron oven
- koelkast
- inductiekookplaat (BORA)
- qooker

Is zoiets haalbaar voor zeg 20K of ben ik dan toch echt te naïef?

(note: vriezer doen we apart in de bijkeuken, laat ik niet mee quoten)

Plaatjes

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee dit gaat niet lukken voor €20k
Je bent best actief in het topic, als je volgens mij de laatste 10 pagina’s bekijkt zie je vrij veel keukens voorbij komen die eerder op €25k zitten en qua omvang kleiner zijn.

Welk blad hebben jullie op het oog? En zorg even dat je de exacte typenummers van de apparatuur bepaalt. Dat rekent een stuk makkelijker :)

Let even op de uitlijning bij de nis en de hoge kast er naast. Die lijn loopt nu niet op dezelfde hoogte. Als je die nis 100cm maakt past het volgens mij net wat beter.

Edit: en onderste oven uitlijnen met bovenkant onderste lade van de nis

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 31-01-2022 13:31 ]

• joostbo
[...]

[...]

[...]

- spoelkant ingekort (buitenkastjes 40 ipv 50cm) + iets meer ruimte schuifdeuren gegeven
- ovens onder elkaar ivm lijnen spel. Echter nog niet definitief aangezien bovenste oven nu te hoog wordt. Dus moet nog ff kijken hoe we dat allemaal gaan intekenen of dat we het toch op naast elkaar houden
- updownlights ...

Design
De spoelkant lijken nu lades maar zijn kastjes. Weet iemand of het mogelijk is het wel te laten lijken op lades, of iig dat je die horizontale lijn ook hebt?

Kosten
Verder zijn we bij een eenmanszaak geweest; eerste inschatting die hij gaf was +30K... :X
Vervolg afspraak hebben we staan maar vraag me af of we elkaars tijd niet verdoen.. 30K is echt boven het budget.
Maar vroeg me af, welke range zou deze keuken moeten zitten? Ik weet het hangt veel af van materiaal etc maar a la Nuva kwaliteit panelen?

spoelkant:
- 2x40 cm kast

Eiland:
- 4x50 cm kast
- 2x60 cm lade
- 1x80 cm lade

Kastenwand:
- 2x120 cm lade
- 1x koelkast kast

Apparatuur:
- combi stoom oven
- combi magnetron oven
- koelkast
- qooker

Plaatjes

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
20K ga je echt niet redden. Met een kunststof werkblad, En wat goedkopere apparatuur merken kom je wel moet je wel aardig in de buurt kunnen komen. Als je de Bora al inruilt voor iets goedkopers en stoomoven en combioven van een AEG/pelgrim net als de koelkast . ik zou dan eens kijken waar je dan op uit gaat komen bij een keukenzaak en vanuit daar eventueel kijken naar mogelijkheden

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

[...]

Steeds wordt de Quooker genoemd.
Bedoel jij dan een kraan van het merk Quooker of een kraan die zowel gewoon als kokend water kan geven?
(Net zoals mensen alle horizontale jaloezieën Luxaflex noemen of een 4x4 een Jeep.

• SquareOne
Rzaan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Bedoel jij dan een kraan van het merk Quooker of een kraan die zowel gewoon als kokend water kan geven?
(Net zoals mensen alle horizontale jaloezieën Luxaflex noemen of een 4x4 een Jeep.
Quooker = Quooker.

Al die andere noem ik kokendwaterkraan. Iets anders dan een Quooker zou ik niet aanbevelen. Zoek maar eens op Selsiuz oid in dit topic.

• Source90
[...]

Het merk Quooker. Beter dan de goedkopere alternatieven, met name op genoeg duurzaamheid.

• Barry|IA
[...]

[...]

[...]

- updownlights ...

Design

Kosten

spoelkant:
- 2x40 cm kast

Eiland:
- 4x50 cm kast
- 2x60 cm lade
- 1x80 cm lade

Kastenwand:
- 2x120 cm lade
- 1x koelkast kast

Apparatuur:
- combi stoom oven
- combi magnetron oven
- koelkast
- qooker

Plaatjes

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@terribleweak ze gaan er met je eettafel vandoor! :D

• joostbo
[...]

Met een bora bedoelen mensen ook vaak een kookplaats met afzuiging. ongeacht of ze echt een bora willen of eentje van een ander merk ;)

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-10 09:23

twu

[...]

[...]

[...]

- updownlights ...

Design

Kosten

spoelkant:
- 2x40 cm kast

Eiland:
- 4x50 cm kast
- 2x60 cm lade
- 1x80 cm lade

Kastenwand:
- 2x120 cm lade
- 1x koelkast kast

Apparatuur:
- combi stoom oven
- combi magnetron oven
- koelkast
- qooker

Plaatjes

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben momenteel ook bezig met een keuken en qua formaat kom ik ook bijna in de buurt van wat jij hebt. 20k gaat je helaas denk ik niet lukken, tenzij je minder waarde hecht aan merk/kwaliteit van werkblad/kasten of apparatuur.

Je kan het beste een lijst maken van je gewenste apparatuur types en de adviesprijzen erachter zetten, dan merk je al snel dat je alleen met apparatuur al boven de 10k gaat zitten (adviesprijzen). Dan heb je nog een flinke werkblad nodig op zowel eiland, spoelkant en nis. Als je kwalitatief iets goeds wilt neerzetten kom je al gauw rond de 30k schat ik.

• Barry|IA
joostbo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:44:
[...]

Met een bora bedoelen mensen ook vaak een kookplaats met afzuiging. ongeacht of ze echt een bora willen of eentje van een ander merk ;)
Net als “ik wil wel een Quooker hoorrrrrr”.

*gaat naar huis met Selsiuz rommel waarvan de boiler op anabolen loopt om 95 graden te leveren.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Barry|IA schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Net als “ik wil wel een Quooker hoorrrrrr”.

*gaat naar huis met Selsiuz rommel waarvan de boiler op anabolen loopt om 95 graden te leveren.
En Grohe?
Want dat lijkt me toch wel een goed product.

• koelkast
  • Niet online
Help! Even weer een check over opstelling:

- benedenverdieping zonder woonkamer (die komt boven) van 37 m2
- gebruikt als kook/leefruimte
- vast raam tot onderaan aan de voorzijde
- veel licht door openslaande tuindeuren aan achterzijde
- behoefte om het één ruimte te laten zijn waarin je contact houdt tijdens het koken
- behoefte aan lekker wat opbergruimte

Ik heb even wat in de IKEA keukenplanner getekend, om onderscheid te maken tussen 2 varianten waar we (nog steeds) over aan het dubben zijn. De 2 varianten:

De kastenwand met eiland, zoals we hem in eerste instantie hadden:

- 2x60 kasten aan beide kanten voor oven en koel/vries, spoelnis van 120 cm met daarnaast vaatwasser
- kookeiland van 200x100 cm (in tekening wijkt het wat af)
- lekker wat opbergruimte
- contact met hele ruimte rondom tijdens koken
- redelijk ruimte er omheen (80 aan tuinkant cm tot 100 cm verder rondom)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjv7XqvEs40LXS1LB55Hq2BaYLE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5s3hkls8wfPBvK0dfE38CcAR.png?f=fotoalbum_large

Vragen:

- zou er voldoende spoelruimte zijn, of kan ik dan beter 180 cm daarvoor nemen?
- is een kookeiland van 200x100 groot genoeg?
- staat zo'n eiland in deze ruimte niet hopeloos in de weg, te krap zo?

parallelopstelling aan de voorzijde
- 2x60 kasten aan beide kanten voor oven en koel/vries, koffienis er tussen van 90 cm
- lang werkblad met lage kasten er tegenover voor werk/kook/spoel
- lekker veel opbergruimte door laden en kasten
- minder contact met rest van de ruimte tijdens het koken
- lekker veel ruimte er tussenin

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIUJPVm1BknVsiYEc7pqH6tNq3k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GSEuHwLkCaf622ApOxLaQCnO.png?f=fotoalbum_large

Vragen:

Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit voor de parallelopstelling (2e), eigenlijk 'voor de zekerheid'. Maar ...

- is dit niet wat saai zo'n parallelopstelling?
- wat zouden jullie doen?

• Barry|IA
Rzaan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:05:
[...]

En Grohe?
Same story. “Probleem” is dat de techniek van Quooker zwaar gepatenteerd is.

• Barry|IA
twu schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Ik ben momenteel ook bezig met een keuken en qua formaat kom ik ook bijna in de buurt van wat jij hebt. 20k gaat je helaas denk ik niet lukken, tenzij je minder waarde hecht aan merk/kwaliteit van werkblad/kasten of apparatuur.

Je kan het beste een lijst maken van je gewenste apparatuur types en de adviesprijzen erachter zetten, dan merk je al snel dat je alleen met apparatuur al boven de 10k gaat zitten (adviesprijzen). Dan heb je nog een flinke werkblad nodig op zowel eiland, spoelkant en nis. Als je kwalitatief iets goeds wilt neerzetten kom je al gauw rond de 30k schat ik.
100% mee eens.
Een eiland wordt rondom afgewerkt, een vormwand is duurder dan een stol, laklaminaat is duurder dan kunststof, composiet/steen is duurder dan kunststof, 2 ovens is duurder dan 1 oven, ladekasten zijn duurder dan kasten met legplanken.

20k KAN, maar dan bepaal “ik” de materialen en apparaten. Bij 30k kun je lekker losgaan met mooie spullen.

• Barry|IA
koelkast schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:08:

- behoefte om het één ruimte te laten zijn waarin je contact houdt tijdens het koken

Ik heb even wat in de IKEA keukenplanner getekend, om onderscheid te maken tussen 2 varianten waar we (nog steeds) over aan het dubben zijn. De 2 varianten:

- 2x60 kasten aan beide kanten voor oven en koel/vries, spoelnis van 120 cm met daarnaast vaatwasser

[Afbeelding]

Vragen:

- 2x60 kasten aan beide kanten voor oven en koel/vries, koffienis er tussen van 90 cm

[Afbeelding]

Vragen:

Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit voor de parallelopstelling (2e), eigenlijk 'voor de zekerheid'. Maar ...

Je beperkt jezelf nu in opties door 2 ontwerpen te noemen die beiden nergens op slaan in verhouding tot de ruimte.

Om het je wat makkelijker te maken zou ik parallel sowieso vergeten. Deze ruimte is bedoeld als kook- en eetruimte, dus dan mag dat best prominent aanwezig zijn.

Ga je voor een eiland, maak het eiland dan groter en bovenal, deel alles compleet anders in. 2 ‘torentjes’ met een klein spoeldeel in ‘t midden is geen gezicht.

Start over :)

• Floor-is
mitsumark schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Fixed that for you ;)

Kort door de bocht zie ik het als volgt:
  • L is goed voor in een hoek en als je de 'niet gebruikte ruimte' voor iets anders nuttigs kunt gebruiken.
  • U is goed voor in een ruimte die minimaal 240cm breed is, maar niet per se heel lang. (Ineffectief in de hoeken)
  • Parallel is goed voor ruimten die langwerpig zijn, waarbij je eigenlijk minimaal 240 breedte wilt, maar ook weer niet per se meer dan 350.
  • T is goed bij een ruimte vanaf ongeveer 300x300 waar je in de rest van het huis moeilijk en krap zit.
  • F is top als je juist heel veel ruimte hebt, denk minimaal 450cm breedte en bij voorkeur >320 diep.
  • Schiereiland: goed gebruik van de ruimte als je niet om alle zijden van het eiland heen *moet*
  • Eiland is een beetje de go-to oplossing voor ruimten vanaf 280x400.
Meer exotische vormen (wat een F eigenlijk ook is), kom je gewoon niet zo vaak tegen. We; variaties op eilanden: smal (65-75cm) tot vierkant (240x240), met versmalling/verbreding, met een hoek erin etc. Heel soms kom je wel eens een keuken tegen met een aanrecht dat schuin van een muur afloopt misschien. Nouja zo is er van alles te verzinnen ;)

Het hele verhaal over hoe wij bij onze opstelling zijn gekomen heb ik volgens mij al eens uit de doeken gedaan, dus laat ik dat niet nog eens doen :P

Bericht hierboven

• Floor-is
Rubenus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:32:

[Afbeelding]
Opdelen wellicht? Onder het koken de spullen die je voor koken gebruikt, aan de andere kant van het eiland nog een (of twee) binnenlades voor bestek dat je gebruikt bij het eten?

Heb je een plattegrondje van het plan? Ik zie 3 kasten, doorgang, 2 kasten?

Bericht hierboven

• Barry|IA
Floor-is schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:32:
[...]

Fixed that for you ;)

Kort door de bocht zie ik het als volgt:
  • L is goed voor in een hoek en als je de 'niet gebruikte ruimte' voor iets anders nuttigs kunt gebruiken.
  • U is goed voor in een ruimte die minimaal 240cm breed is, maar niet per se heel lang. (Ineffectief in de hoeken)
  • Parallel is goed voor ruimten die langwerpig zijn, waarbij je eigenlijk minimaal 240 breedte wilt, maar ook weer niet per se meer dan 350.
  • T is goed bij een ruimte vanaf ongeveer 300cm waar je in de rest van het huis moeilijk en krap zit.
  • F is top als je juist heel veel ruimte hebt, denk minimaal 450cm breedte en bij voorkeur >320 diep.
  • Schiereiland: goed gebruik van de ruimte als je niet om alle zijden van het eiland heen *moet*
  • Eiland is een beetje de go-to oplossing voor ruimten vanaf 280x400.
Meer exotische vormen (wat een F eigenlijk ook is), kom je gewoon niet zo vaak tegen. We; variaties op eilanden: smal (65-75cm) tot vierkant (240x240), met versmalling/verbreding, met een hoek erin etc. Heel soms kom je wel eens een keuken tegen met een aanrecht dat schuin van een muur afloopt misschien. Nouja zo is er van alles te verzinnen ;)

Het hele verhaal over hoe wij bij onze opstelling zijn gekomen heb ik volgens mij al eens uit de doeken gedaan, dus laat ik dat niet nog eens doen :P
Merk zelf ook heel veel terugkerende zelfde vragen, terwijl die dan 2 dagen terug al behandeld zijn.

Kan misschien ook komen omdat dit topic nog harder loopt dan de corona vaccins.

• macfocus
joostbo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Eerder had ik ook deze gedachte, maar ben juist later alsnog gezwicht voor werkbladafzuiging (geen bora)

Toen ik hoorde wat een losse fatsoenlijke stille afzuigunit kost (novy: 2400 euro voor alleen unit) type weet ik zo niet meer. + mooie koof maken met afvoer + afwerking + mooie fatsoenlijke kookplaat. Daar kan ik ook 2x een kookplaat met afzuiging voor kopen en heb ik niet een verlaagd plafond. Toen bij 2 mensen even praktijkervaring op gedaan en toen toch maar switched naar werkbladafzuiging. Je hebt wel goedkope plafond inbouwunits maar die maken naar mij inziens echt een bak herrie. Het heeft heeft beide zo zijn voor en nadelen. Maar vergis je niet in de kosten

besteklade daaronder is niet handig inderdaad, die hebben wij in een andere lade
Ik moet toch een volledig nieuw plafond maken in de keuken, dus dat scheelt idd wel.
Er komt bij ons idd een Novy in en dan ook meteen een 5 pits plaat. (Er vanuit gaande dat de keukenboer het allemaal in het budget gaat krijgen (moet kunnen afgaande op wat ik hier meekrijg en zijn eigen woorden)

• Z___Z
  • Niet online
joostbo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Novy werkt met de zelfde prijs strategie als BSH, dus je kan rustig 40% van de adviesprijs afhalen voor de retail prijs.

• koelkast
  • Niet online
Barry|IA schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Je beperkt jezelf nu in opties door 2 ontwerpen te noemen die beiden nergens op slaan in verhouding tot de ruimte.

Om het je wat makkelijker te maken zou ik parallel sowieso vergeten. Deze ruimte is bedoeld als kook- en eetruimte, dus dan mag dat best prominent aanwezig zijn.

Ga je voor een eiland, maak het eiland dan groter en bovenal, deel alles compleet anders in. 2 ‘torentjes’ met een klein spoeldeel in ‘t midden is geen gezicht.

Start over :)
Maar.. ik heb geen idee hoe je dit eiland groter zou kunnen maken zonder dat de loopruimte kleiner wordt dan 80-100 cm. Dwars zetten, zou dat een optie kunnen zijn? Dan staat het weet voor de tuindeuren...

Voor de kastenwand zou ik ook 180cm hoge kasten+180cm koffie/werkruimte kunnen maken.

• Floor-is

***members only***
  • Staat de tafel tussen eiland en die raampartij rechts? En hoeveel ruimte heb je daar dan voor?
  • Apparatuur kan online goedkoper: ik heb die koelkast voor €815, maar kijk vooral naar het totaalplaatje. Of ze nu marge op je kasten of je apparatuur maken.. Het eindplaatje moet okay zijn :)
  • Vriezer in bijkeuken neem ik aan?
  • Franke kokendwater kraan zien we hier niet vaak!
  • Granieten werkblad: kan zo mooi zijn in deze opstelling, nice!
  • Montage te geef trouwens zeg.

Bericht hierboven

• Barry|IA
koelkast schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:40:
[...]

Maar.. ik heb geen idee hoe je dit eiland groter zou kunnen maken zonder dat de loopruimte kleiner wordt dan 80-100 cm. Dwars zetten, zou dat een optie kunnen zijn? Dan staat het weet voor de tuindeuren...

Voor de kastenwand zou ik ook 180cm hoge kasten+180cm koffie/werkruimte kunnen maken.
Als je wilt kunnen we het eerdere gesprek best hervatten hoor :P

Dit soort ruimtes moeten perfect zijn. Ik weiger te denken in kastjes en blokjes van 60cm. Ik vergeet het liefst alles wat ik gezien heb en begin from scratch.

• Barry|IA
Z___Z schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:38:
[...]

Novy werkt met de zelfde prijs strategie als BSH, dus je kan rustig 40% van de adviesprijs afhalen voor de retail prijs.
Laat Novy ‘t maar niet horen. Net als bij Miele kan een winkel zijn premium reseller status op deze manier heel snel verliezen.

Ik vertel een hoop dingen die ‘net aan kunnen’, maar als ik over korting praat op Miele en Novy dan heb niet ik, maar de winkel straks een probleem.

Laten we ‘t er op houden dat je geen korting op Miele en Novy krijgt als er geen keuken omheen zit.

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Rzaan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:05:
[...]

En Grohe?
Nee ! Quooker en niets anders dan dit. Ga maar reviews lezen. Service plus hoe kraan werkt is quooker ongeëvenaard

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• Barry|IA
mevrouwKees_1 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:59:
[...]

Nee ! Quooker en niets anders dan dit. Ga maar reviews lezen. Service plus hoe kraan werkt is quooker ongeëvenaard
Plus dat alle andere boilers letterlijk gaan lekken. Lekker dan als je hele keuken bol staat van het water.

Ik snap echt niet dat die A merken zich überhaupt wagen aan dit soort producten.

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 14:34
Floor-is schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:35:
[...]

Opdelen wellicht? Onder het koken de spullen die je voor koken gebruikt, aan de andere kant van het eiland nog een (of twee) binnenlades voor bestek dat je gebruikt bij het eten?

Heb je een plattegrondje van het plan? Ik zie 3 kasten, doorgang, 2 kasten?
Goeie suggestie, dank! Gaan we absoluut over nadenken. Geen gek idee. Ik zal eens vragen bij onze leverancier wat de mogelijkheden zijn. Achterkant is wel minder diep dan de voorkant (40 cm kasten?). Heb je enig idee of dergelijke maten beschikbaar zijn?

Plattegrond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdbgmOBnqdpbW9fzZ1dHuRw94DM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/31cqmVF7wKlhuwV6jVY7zEVg.png?f=user_large

• mitsumark

[Afbeelding]

Vragen:

[Afbeelding]

Vragen:

En de maten van de ruimte?

Ik denk dat ik onderin hoge kasten zou doen, bovenin lage kasten en in het midden een soort vierkant eiland met lekker veel loopruimte rondom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWS7w6YD-tD4h0T4a8xS_fJwlAQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4RgJnsPxm8znTgfxOr1uBPYp.png?f=fotoalbum_large

Edit: ik zie in een eerdere post wel maten, maar daar zit de deur anders, had ik ook al eens een idee voor gegeven :9
Vierkante eiland kan zelfs 1m80 bij 1m80?

• koelkast
  • Niet online
mitsumark schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:38:
[...]

En de maten van de ruimte?

Ik denk dat ik onderin hoge kasten zou doen, bovenin lage kasten en in het midden een soort vierkant eiland met lekker veel loopruimte rondom.

[Afbeelding]

Edit: ik zie in een eerdere post wel maten, maar daar zit de deur anders, had ik ook al eens een idee voor gegeven :9
Vierkante eiland kan zelfs 1m80 bij 1m80?
Goede ideeën, opnieuw ;)
Je bedoelt dus de spoelbak in het lage deel aan de muur? Of net als koken ook in het eiland?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Barry|IA schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:03:
[...]

Plus dat alle andere boilers letterlijk gaan lekken. Lekker dan als je hele keuken bol staat van het water.

Ik snap echt niet dat die A merken zich überhaupt wagen aan dit soort producten.
Mijn Quooker is destijds zeg maar ontploft.
Kwam terug van vakantie.
Benedenbuurvrouw lekkage en de Quooker helemaal opengebarsten.
Nu was dit wel één van de eerste Quookers in Nederland geleverd.
Maar om aan te geven dat niets perfect is.

• Floor-is
[...]

[...]

[...]

- updownlights ...

Design

Kosten

spoelkant:
- 2x40 cm kast

Eiland:
- 4x50 cm kast
- 2x60 cm lade
- 1x80 cm lade

Kastenwand:
- 2x120 cm lade
- 1x koelkast kast

Apparatuur:
- combi stoom oven
- combi magnetron oven
- koelkast
- qooker

Plaatjes

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eerste reactie: nice

Paar puntjes:
  • Dat aanrecht zint me niet :P Is het een optie om 80-60-80 te doen en je spoelbak uit het midden te halen?
  • Lijnenspel in die kastenwand is nog niet helemaal fijn: die kast naast de oven iig niet. Eventueel kan je trouwens overwegen om je koffienis naar de kamerzijde te schuiven.
  • Prijs zal je, schat ik zo, bij moeten stellen met minimaal 7500, omhoog..

Bericht hierboven

• Floor-is
Barry|IA schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:36:
[...]

Merk zelf ook heel veel terugkerende zelfde vragen, terwijl die dan 2 dagen terug al behandeld zijn.

Kan misschien ook komen omdat dit topic nog harder loopt dan de corona vaccins.
Jah, ik vind dat niet zo erg moet ik zeggen hoor. Telkens weer leer ik ook wat bij namelijk, dus dan deel ik met alle liefde mijn (relatief beperkte) kennis en inzichten. :)

Bericht hierboven

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:05
Thanks, beetje uit de richting, maar is te doen (uurtje rijden).
[...]
Dankje, hebben we zelf ook al over nagedacht. Heb ook begrepen dat er met Franke meer issues zijn en dat je elk jaar een nieuw filter erin moet zetten á €80,-. We vonden de Franke wel wat mooier, maar als die steeds gedonder geeft hebben we er weinig aan.
Source90 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:41:
[...]
+ een Liebherr koelkast.. Nagenoeg dezelfde prijs.
Prijs is lastig vergelijken aangezien we ook korting krijgen op het totaal. En die korting zat vooral in de apparatuur. Maar waarom Liebherr > Neff? Is die veel beter?
Floor-is schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:44:
[...]
  • Staat de tafel tussen eiland en die raampartij rechts? En hoeveel ruimte heb je daar dan voor?
  • Apparatuur kan online goedkoper: ik heb die koelkast voor €815, maar kijk vooral naar het totaalplaatje. Of ze nu marge op je kasten of je apparatuur maken.. Het eindplaatje moet okay zijn :)
  • Vriezer in bijkeuken neem ik aan?
  • Franke kokendwater kraan zien we hier niet vaak!
  • Granieten werkblad: kan zo mooi zijn in deze opstelling, nice!
  • Montage te geef trouwens zeg.
Members only:

Ik ben vooral benieuwd of er nog iemand iets kan zeggen over het totaalplaatje en dan vooral de prijs. Het is zo lastig appels met peren vergelijken.. Volgens mij is het niet heel gek qua prijs, maar zou het ook goedkoper moeten kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Helix op 31-01-2022 17:03 ]

• Floor-is
Rubenus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Goeie suggestie, dank! Gaan we absoluut over nadenken. Geen gek idee. Ik zal eens vragen bij onze leverancier wat de mogelijkheden zijn. Achterkant is wel minder diep dan de voorkant (40 cm kasten?). Heb je enig idee of dergelijke maten beschikbaar zijn?

Plattegrond:

[Afbeelding]
Thanks voor het compliment :)

Ook in 40-diepe kastjes kan je binnenlades kwijt. Wel moet je er dan rekening mee houden dat de bestekindeling niet zomaar zal passen; wellicht moet je dus iets meer tijd steken in het vinden van hetgeen goed bij je past qua indeling van de binnenlades.

Nog even maten bij je plattegrondje? Dat maakt het gemakkelijker. En je wilt een tafel in die ruimte neem ik aan, hoe lang en voor hoeveel mensen?

Bericht hierboven

• Floor-is
Strova schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:31:
Nog tips?

[Afbeelding]
Het nadeel van een eiland is dat je rondom er omheen moet, waardoor je lengte inlevert ten opzichte van een schiereiland.

Als dit een schiereiland was, kon er 70-100cm bij en dan heb je de vraag over je vaatwasser niet echt. (Wel over hoe je dat met het blad moet doen, want de meeste bladen die hier langskomen kunnen niet langer dan 1m20 en dus krijg je een naad :))

Bericht hierboven

• Floor-is

[Afbeelding]

Vragen:

[Afbeelding]

Vragen:

Maak een account aan op floorplanner, teken daar de ruimte eens na. Op het stoeltje klikken in het menu links, keuken kiezen, basiseenheden: pak die, pas desnoods de maten aan om te laten overeenkomen met keukenkasten zoals wij die kennen.

Ik kan heel weinig zeggen over een ruimte waarvan ik de formaten niet kan inschatten. Heb sterk het idee dat je een paperclip in een lade aan het zoeken bent maar vergeten bent je bril op te zetten. :P

Bericht hierboven

• Floor-is
Helix schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:56:
8< 8<

[...]

Dankje, hebben we zelf ook al over nagedacht. Heb ook begrepen dat er met Franke meer issues zijn en dat je elk jaar een nieuw filter erin moet zetten á €80,-. We vonden de Franke wel wat mooier, maar als die steeds gedonder geeft hebben we er weinig aan.
Quooker, er is geen betere :P
[...]

Prijs is lastig vergelijken aangezien we ook korting krijgen op het totaal. En die korting zat vooral in de apparatuur. Maar waarom Liebherr > Neff? Is die veel beter?
NEFF is van BSH (Bosch Siemens Home appliances). Echt goed spul absoluut. Neff is uit deze serie meer gericht op de thuiskok: minder tierelantijntjes en gewoon goed.
Liebherr is een tree omhoog in kwaliteit, kost meer, je krijgt ongeveer dezelfde inhoud en het verbruikt ongeveer hetzelfde. Maar alles is net beter doordacht, zit net beter in elkaar en zaken als 'no frost' werken net even beter lijkt wel.
[...]

***members only***

Ik ben vooral benieuwd of er nog iemand iets kan zeggen over het totaalplaatje en dan vooral de prijs. Het is zo lastig appels met peren vergelijken.. Volgens mij is het niet heel gek qua prijs, maar zou het ook goedkoper moeten kunnen.
Afbeelding ga ik op terugkomen :)

Prijs moet je mij verder niet voor aankijken hoor.

Bericht hierboven

• Source90
Helix schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:56:
Ik ben uitgegaan van de prijs in jouw bericht:

Neff KI1816DE0 Koelkast 1124

De koelkast heeft een adviesprijs van €1.639 namelijk.

Voor die 1124 (als dat de netto prijs is), kan je nagenoeg ook een Liebherr voor krijgen:
https://www.koelen.nl/inb..._type_filter-nishoogte=or

Members only:

https://www.koelen.nl/inbouw/inbouw-koelkasten/irbe-5120-20/

• Floor-is
Source90 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:25:
[...]

Ik ben uitgegaan van de prijs in jouw bericht:

Neff KI1816DE0 Koelkast 1124

De koelkast heeft een adviesprijs van €1.639 namelijk.

Voor die 1124 (als dat de netto prijs is), kan je nagenoeg ook een Liebherr voor krijgen:
https://www.koelen.nl/inb..._type_filter-nishoogte=or

Deze krijg ik voor € 1.239. In mijn beleving wel een tree hoger qua kwaliteit en 7 jaar garantie. Voor de rest wat @Floor-is schrijft.
https://www.koelen.nl/inbouw/inbouw-koelkasten/irbe-5120-20/
Members only:

Bericht hierboven

• Source90
Dat is
Members only:
volgens mij erg netjes voor Liebherr.

Qua koelkast had ik het liefst nog de 5180 gehad :9
Hydrobreeze zoals in de appie Heijn, LED zijverlichting en "infinityspring" voor koud water.
https://www.koelen.nl/inb...koelkasten/irbdi-5180-20/

Helaas de wederhelft niet zover gekregen om een koelkast met een adviesprijs van 2899€ te nemen :+

[ Voor 42% gewijzigd door Source90 op 31-01-2022 17:48 ]

• mitsumark
koelkast schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:17:
[...]

Goede ideeën, opnieuw ;)
Je bedoelt dus de spoelbak in het lage deel aan de muur? Of net als koken ook in het eiland?
Ik zou in dit geval denk ik eerder spoelen op het eiland en koken aan de muur.
Flow van koelkast>snijden>spoelen>koken is dan logischer.

Maar het ging me eerder om het algemene idee.

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 31-01-2022 18:55 ]

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:05
Vind dat wel een nette prijs voor een 5150. Bruto prijs is €1999,-

Dacht dat op liebherr altijd maar 15% ipv 30% zat voor de klant.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Morpheusk
Source90 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:33:
[...]

Dat is
***members only***
volgens mij erg netjes voor Liebherr.

Qua koelkast had ik het liefst nog de 5180 gehad :9
Hydrobreeze zoals in de appie Heijn, LED zijverlichting en "infinityspring" voor koud water.
https://www.koelen.nl/inb...koelkasten/irbdi-5180-20/

Helaas de wederhelft niet zover gekregen om een koelkast met een adviesprijs van 2899€ te nemen :+
Het is 30% ipv 23% :)

Gaan hier denk voor de 5150 of de 5170 met open stage. De 5180 icm een Quooker cube heeft niet zoveel meerwaarde, daarnaast kan je dan ook jaarlijks weer filters gaan vervangen.

• Floor-is
Een gangbare en een wilde voor je ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4VTyZJZg4DYZc4hVCG0RpyxDUU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LddWNi79HM8yaErgdMfRrwAX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVVfsoyD0Gbx1oyStakIL_C2IfI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8lgfyRhXA989Y3iB6ayZpDHS.jpg?f=user_large

Bericht hierboven

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Morpheusk schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:40:
[...]

Vind dat wel een nette prijs voor een 5150. Bruto prijs is €1999,-
Wij hebben €1499,- betaald voor de 5150.

• macfocus
Barry|IA schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Laat Novy ‘t maar niet horen. Net als bij Miele kan een winkel zijn premium reseller status op deze manier heel snel verliezen.

Ik vertel een hoop dingen die ‘net aan kunnen’, maar als ik over korting praat op Miele en Novy dan heb niet ik, maar de winkel straks een probleem.

Laten we ‘t er op houden dat je geen korting op Miele en Novy krijgt als er geen keuken omheen zit.
Je bedoelt dat de korting op een Novy feitelijk uit de andere marges komt?
Dus als ik bv. Reken met 15% korting op een Novy, dat ik die dan eigenlijk bij mijn kasten, andere apparatuur of werkblad weghaal? Of is er wel een korting mogelijk, maar zeker geen 40%?

• Source90
Morpheusk schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:44:
[...]

Het is 30% ipv 23% :)

Gaan hier denk voor de 5150 of de 5170 met open stage. De 5180 icm een Quooker cube heeft niet zoveel meerwaarde, daarnaast kan je dan ook jaarlijks weer filters gaan vervangen.
Anderzijds, scheelt een 5180 weer een Cube (1000€?) en zitten daar geen filters in? Enkel bij gebruik van bruisend water heeft de Cube dan meerwaarde.

Dat nevel over groente schijnt wel de shelf-life te verhogen.

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 31-01-2022 20:21 ]

• Morpheusk
Source90 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:20:
[...]

Anderzijds, scheelt een 5180 weer een Cube (1000€?) en zitten daar geen filters in? Enkel bij gebruik van bruisend water heeft de Cube dan meerwaarde.

Klopt, bruisend is ook een vereiste. Een nieuwe versie van de cube zitten geen filters meer wat ik begreep. Daardoor iets van €100,- goedkoper dan voorheen meen ik.

In de nevel nooit echt verdiept, maar die 5150 en 5170 hebben ook biofresh maar dan zonder nevel. Dus wellicht komt dat laatste ook wel in de buurt?

• Z___Z
  • Niet online
Source90 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:20:
[...]

Je kan ook gewoon water uit de kraan pakken en daar ijsblokjes in doen als je dat niet koud genoeg vindt 😋

Wij hebben een 5120 in de bestelling staan. Heeft alle features die ik wil hebben. 5150 is wel mooier, maar mij geen 300 euro extra waard.

VitaFresh van Bosch werkt overigens ook prima en NoFrost van Bosch heeft bij mij ook nog nooit ijsvorming laten zien. Dus ik denk dat BSH ook gewoon prima koelkasten/vriezers maakt.

Members only:

• Source90
Morpheusk schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:49:
[...]

Klopt, bruisend is ook een vereiste. Een nieuwe versie van de cube zitten geen filters meer wat ik begreep. Daardoor iets van €100,- goedkoper dan voorheen meen ik.

In de nevel nooit echt verdiept, maar die 5150 en 5170 hebben ook biofresh maar dan zonder nevel. Dus wellicht komt dat laatste ook wel in de buurt?
De 5120 heeft ook Biofresh :)

Bij de 5180 heet het Biofresh Professional. Zie de vergelijking:
https://www.koelen.nl/producten-vergelijken/?compare=31159|31123|31197
Ook de enige waarbij Hydrofresh benoemt staat.

Achteraf gezien de 5150 ook een optie kunnen zijn, bij aankoop keuken wisten echter nog niet de bizarre verkoopprijs van onze huidige woning :+
En met deze tekorten ga ik nu geen switch meer maken.

Verschillen die ik zo snel zie tussen 5120 en 5150:
156 kWh vs 125 kWh /jaar
€ 36,- vs € 29,- /jaar
37 dB(A) vs 32 dB(A)
Kunststof wit vs Glas met edelstalen afwerking (Materiaal deurvakken)
LED plafondverlichting vs Lichtpaneel links en rechts (Verlichting koeldeel)
telescooprails vs SoftTelescopic
Kunststof vs Edelstaal met SmartSteel (Materiaal achterwand)
8 vs 7 (Aantal draagplateaus)
Tiptoets vs Touch & Swipe (Soort bedieningspaneel)

Ofwel; met name volledig verlicht vs bovenlicht en RVS achterkant en glazen deurvakken met een iets lager verbruik.

[ Voor 27% gewijzigd door Source90 op 31-01-2022 21:02 ]

• Source90
Members only:

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-11 23:51
Members only:

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-11 23:51
Haha ik ben ook heel benieuwd dan

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:26
SquareOne schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:10:
[...]
Nee dit gaat niet lukken voor €20k
Je bent best actief in het topic, als je volgens mij de laatste 10 pagina’s bekijkt zie je vrij veel keukens voorbij komen die eerder op €25k zitten en qua omvang kleiner zijn.

Welk blad hebben jullie op het oog? En zorg even dat je de exacte typenummers van de apparatuur bepaalt. Dat rekent een stuk makkelijker :)
twu schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Ok, 20K moet ik dus uit m'n hoofd zetten. 30K vind ik persoonlijk dan weer erg veel. Ik ga in ieder geval eens de appartuur opzoeken zodat ik dat deel in ieder geval weet.
Wat betreft blad: Composiet of keramiek waarschijnlijk.
SquareOne schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:10:
Let even op de uitlijning bij de nis en de hoge kast er naast. Die lijn loopt nu niet op dezelfde hoogte. Als je die nis 100cm maakt past het volgens mij net wat beter.

Edit: en onderste oven uitlijnen met bovenkant onderste lade van de nis
Zal binnenkort weer update doen. Heb voor nu enkel de kast links van het koffiecorner zelfde maat gegeven als de koelkast deur (plaatje onderaan de post)
Floor-is schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:53:
[...]
Eerste reactie: nice

Paar puntjes:
  • Dat aanrecht zint me niet :P Is het een optie om 80-60-80 te doen en je spoelbak uit het midden te halen?
  • Lijnenspel in die kastenwand is nog niet helemaal fijn: die kast naast de oven iig niet. Eventueel kan je trouwens overwegen om je koffienis naar de kamerzijde te schuiven.
  • Prijs zal je, schat ik zo, bij moeten stellen met minimaal 7500, omhoog..
Wederom dank. Kun je wat verder uitlichten wat je precies niet zint aan het aanrecht waar de spoelbak zit? Mij lijkt uit het midden dan juist weer niet zo mooi?

Wat betreft lijnen van de kastenwand moet ik nog eens verder nadenken. De bovenste oven wordt iets te hoog voor mijn vriendin ben ik bang. Ikzelf ben 1,95m dus geen probleem, maar m'n vriendin is 1,68m dus nogal lastig om er dan bij te kunnen (bovenkant oven zit op 178cm, zie plaatje hieronder). De onderste oven valt nu net niet lekker met de koffiecorner maar de nis omlaag halen gaat niet want dan wordt de nis te laag.
Barry|IA schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:36:
[...]
@terribleweak ze gaan er met je eettafel vandoor! :D
Haha, heb ik iemand z'n eettafel gejat van 3d warehouse?

Members only:

d'n oliesjeik

• SquareOne
Oliesjeik1 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:24:
[...]

[...]

Ok, 20K moet ik dus uit m'n hoofd zetten. 30K vind ik persoonlijk dan weer erg veel. Ik ga in ieder geval eens de appartuur opzoeken zodat ik dat deel in ieder geval weet.
Wat betreft blad: Composiet of keramiek waarschijnlijk.

[...]

Zal binnenkort weer update doen. Heb voor nu enkel de kast links van het koffiecorner zelfde maat gegeven als de koelkast deur (plaatje onderaan de post)

[...]

Wederom dank. Kun je wat verder uitlichten wat je precies niet zint aan het aanrecht waar de spoelbak zit? Mij lijkt uit het midden dan juist weer niet zo mooi?

Wat betreft lijnen van de kastenwand moet ik nog eens verder nadenken. De bovenste oven wordt iets te hoog voor mijn vriendin ben ik bang. Ikzelf ben 1,95m dus geen probleem, maar m'n vriendin is 1,68m dus nogal lastig om er dan bij te kunnen (bovenkant oven zit op 178cm, zie plaatje hieronder). De onderste oven valt nu net niet lekker met de koffiecorner maar de nis omlaag halen gaat niet want dan wordt de nis te laag.

[...]

Haha, heb ik iemand z'n eettafel gejat van 3d warehouse?

Kastenwand
[Afbeelding]
Grote oven beneden, kleine boven. (Edit, ze zijn volgens mij even groot, beetje moeilijk te zien op de telefoon).
Onderkant onderste oven uitlijnen met bovenkant lade in het lage deel. Zo zijn die kasten ook standaard gemaakt. Kastje boven de ovens proberen uit te lijnen met de kastjes in de nis.
De twee grote deuren gewoon enkele deur van maken (dus geen gesplitste fronten).

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 31-01-2022 21:29 ]

Pagina: 1 ... 312 ... 528 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1