We hebben een nieuwbouwwoning toegewezen gekregen welke over 1.5 jaar ong wordt opgeleverd. We zijn ons nu aan het oriënteren op een keuken voor de nieuwe woning. Koken is een grote hobby van mij, en we hechten veel waarde aan een mooie, maar ook praktische keuken.
In de nieuwe woning is een L-opstelling, zoals ook ingetekend op de bouwplattegrond, de meest praktische opstelling. Dit vinden we echter wat saai en standaard. De optie van een eiland spreekt ons wel erg aan. Bij Satink hebben we een eerste oriënterend gesprek gehad. We wisten zelf nog niet precies wat we willen qua opstelling, maar hebben daar de nodige inspiratie op kunnen doen. In dit gesprek zijn we op de volgende opstelling uitgekomen:
Het is een keuken van Häcker, concept 130.
- Kastenwand
o 3 Kasten van 60cm breed
In 2 kasten een grote vriezer en grote koelkast.
1 kast voor oven en opslag.
- Koffiecorner van 80cm breed met daaronder 2 lades.
- Eiland van 290x100
o 1x ladekast en 1x spoelkast100cm breed, 60cm diep
o Vaatwasser 60cm breed
o 2x onderkast 100cm breed, 30cm diep
o Onderkast 60cm breed, 30cm diep
o Overhang aanrecht 30cm als barretje.
- Apparatuur
o Koelkast AED SKE818E1DC
o Vriezer AEG ABE818E6NC
o AEG combimagnetron.
o Bora PURU kookplaat met recirculatie en
o Wasbak
Ruimte tussen kastwand en eiland is 100cm, ruimte tussen eiland en gang 130cm.
Kosten:
- Keukenkast: 6412
- Apparatuur: 7454
- Composiet werkblad: 5141
- Montage 2286
- Totaal: 19.508
Na wat meer te hebben gelezen en goed nagedacht te hebben denk ik dat de opstelling die Satink heeft gemaakt wat weinig werkruimte heeft voor ons. De enige werkruimte die er is, is op het eiland waar ook kookplaat en wasbak zitten.
Zelf heb ik de volgende opties bedacht voor meer werkruimte icm een kookeiland. De exacte invulling qua kastjes en lades ben ik nog niet uit, het gaat mij nu echt op de opstelling in de ruimte.
De uitbouw in onze woning is 2.40, totale lengte woning is dus 11.20m ipv 10.00m
Ik zit zelf met de volgende vragen.
- Graag feedback en tips over de zelf bedachte opstelling.
- Zijn er nog ideeën voor alternatieve opstellingen?
- Wat vinden jullie van de huidige prijsopgave van Satink?
- Koken en spoelen op het eiland, of kan dit beter op aparte werkbladen?