Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:10
Huisje1 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:52:
Helaas nog steeds bezig met onze keuken, inmiddels toch ook bij een andere partij en we zijn nu op deze twee keuzes geland. Hoor graag jullie voorkeur en tips. Het eiland wordt 240 x100 en is in beide ontwerpen gelijk. Verschil is eigenlijk alleen grotere spoeling of extra hoge kast. Het eerste lijkt ons ruimtelijker, het tweede zorgt misschien voor meer symmetrie. Ben benieuwd en vast bedankt voor het meedenken 😊[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is die meest linker kast nou minder diep vanwege het raam?
Weet niet of ik dat zou doen.
Gigantisch was zonder waardeoordeel. Kan heel erg gaaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
macfocus schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:59:
[...]

Hmm, “volgens de regels” is iets wat ik graag breek. :)
Maar is er een technische reden voor of “omdat het zo hoort”.
Ik wil ze zeker niet onder of boven elkaar. Al lost dat dan wel weer het probleem op met de warmhoudlade die we alleen maar nemen vanwege de visuele symmetrie (ding is volgens de verkoper echt reuze handig, ik vind het vooral een duur afdekplaatje)
Als ie een ladefrontje heeft in de kleur van het overglas vind ik het ook best.
Ik breek ook graag de regels en denk vrijwel nooit in de standaard. Maar als ovens de symmetrie gaan (mede) bepalen, dan wordt het ook een focuspunt in de keuken. Omdat je eigenlijk je ovens niet wilt inzetten als ontwerp richtlijn, zou het netter/subtieler staan als ze naast elkaar staan.

Technisch maakt het niks uit.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Source90 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Die zijn er ook. Althans , met het frontje van de warmhoudlade.
Heel erg dit :D

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:24
Even terug gebladerd en gelezen dat je AEG wilt:

https://www.aeg.be/nl-be/kitchen/cooking/storage-drawers/

Vind ze wel erg aan de prijs (bijna zelfde prijs als warmhoudlade). Geen idee waar deze Retail voor gaan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
Barry|IA schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Prachtige opstelling! Absoluut keuze 2.
Dit soort ontwerpen moeten wel tot in de kleinste details kloppen.
Ja het moet idd wel kloppen. Kan zijn dat het ontwerp 20/30 cm zou moeten ingekort. Dit afhankelijk van het ontwerp van de wand met (witte) stalen deuren die geplaatst wordt. Zou in dat geval de spoelkast een uittrekkast van 90/100 cm kunnen worden of is dat geen gezicht spoelbak kan dan wel weer in het midden. Vind je dat overigens niet storend in het huidige ontwerp , dat de spoelbak uit het midden is geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
macfocus schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Is die meest linker kast nou minder diep vanwege het raam?
Weet niet of ik dat zou doen.
Gigantisch was zonder waardeoordeel. Kan heel erg gaaf zijn.
Nee de diepte is gelijk. De kast steekt idd wel iets voor het raam of meer voor het kozijn, niet voor het glas. Dit vinden we zelf ook wel een minpunt. Maar verschillende dieptes nog storender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Huisje1 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:26:
[...]

Ja het moet idd wel kloppen. Kan zijn dat het ontwerp 20/30 cm zou moeten ingekort. Dit afhankelijk van het ontwerp van de wand met (witte) stalen deuren die geplaatst wordt. Zou in dat geval de spoelkast een uittrekkast van 90/100 cm kunnen worden of is dat geen gezicht spoelbak kan dan wel weer in het midden. Vind je dat overigens niet storend in het huidige ontwerp , dat de spoelbak uit het midden is geplaatst?
Dat vind ik juist mooi. Nu heb je ook echt een werkbare ruimte links van de kraan.

Net zoals in m’n voorgaande post, hoeft van mij een kraan niet persé uitgelijnd te worden voor perfecte symmetrie. Kasten wel, apparaten niet (altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Source90 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:14:
Even terug gebladerd en gelezen dat je AEG wilt:

https://www.aeg.be/nl-be/kitchen/cooking/storage-drawers/

Vind ze wel erg aan de prijs (bijna zelfde prijs als warmhoudlade). Geen idee waar deze Retail voor gaan..?
Dank.
Weet je wat de grap is?
Dit is de warmhoudlade zonder warmhoudlade zo te zien.
Die gaat bij de keukenboer voor ong. 500/600,-.
Dus ik vermoed dat we voor 300/400,- deze hebben.

Ik ga het eens in de groep gooien.

Was overigens wel lachen, de beste man gaf aan (prettige toon), dat ie zelden zoveel specifieke vragen had gehad… 😉 met dank aan dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:03

Zeeuw

5.6

Hoe worden leidingen over het algemeen weggewerkt?

Ik moet de waterleiding verplaatsen, moet ik sleuven in de muur slijpen of kan ik ze tegen de muur, onder de kast/achter de plint wegwerken?

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeeuw schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:49:

Ik moet de waterleiding verplaatsen, moet ik sleuven in de muur slijpen of kan ik ze tegen de muur, onder de kast/achter de plint wegwerken?
Als je voor standaard diepte van werkblad gaat (60cm) dan zou ik ze in de muur slijpen. Als je bijv een werkblad neemt van 65cm diepte kan het wellicht op de muur. Wel even overleggen met de keukenzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Barry|IA schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:04:
[...]

Ik breek ook graag de regels en denk vrijwel nooit in de standaard. Maar als ovens de symmetrie gaan (mede) bepalen, dan wordt het ook een focuspunt in de keuken. Omdat je eigenlijk je ovens niet wilt inzetten als ontwerp richtlijn, zou het netter/subtieler staan als ze naast elkaar staan.

Technisch maakt het niks uit.
Oven direct naast de muur is wellicht niet handig?
En nu ik er over nadenk. Koelkast (of vriezer) strak tegen de muur wellicht ook niet ivm openen deur/ greep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:03

Zeeuw

5.6

SquareOne schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:51:
[...]

Als je voor standaard diepte van werkblad gaat (60cm) dan zou ik ze in de muur slijpen. Als je bijv een werkblad neemt van 65cm diepte kan het wellicht op de muur. Wel even overleggen met de keukenzaak.
De keuken is nog niet besteld. Blad tegen de muur kan 70cm worden, daar moet de leiding voor de buitenkraan achterlangs/onder door.

Wij willen een watereiland, die leidingen slijp ik liever niet horizontaal in de muur want daar zit ook elektra van de huidige keuken.
Vroeg me af of het vreemd is als leidingen slechts 5 á 10 boven de vloer, tegen de muur bevestigd worden.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeeuw schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:59:
[...]

De keuken is nog niet besteld. Blad tegen de muur kan 70cm worden, daar moet de leiding voor de buitenkraan achterlangs/onder door.

Wij willen een watereiland, die leidingen slijp ik liever niet horizontaal in de muur want daar zit ook elektra van de huidige keuken.
Vroeg me af of het vreemd is als leidingen slechts 5 á 10 boven de vloer, tegen de muur bevestigd worden.
Ik zou de kraantjes wat hoger plaatsen. Je moet immers je kraan aansluiten, die hebben over het algemeen niet een hele lange aansluiting.

Maar weet niet of ik je vraag helemaal begrijp ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
macfocus schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:52:
[...]

En nu ik er over nadenk. Koelkast (of vriezer) strak tegen de muur wellicht ook niet ivm openen deur/ greep?
Bij koelkast in een hoek altijd iets van een passtuk plaatsen zodat je deur 90 graden open kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
macfocus schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:47:
[...]

Dank.
Weet je wat de grap is?
Dit is de warmhoudlade zonder warmhoudlade zo te zien.
Die gaat bij de keukenboer voor ong. 500/600,-.
Dus ik vermoed dat we voor 300/400,- deze hebben.

Ik ga het eens in de groep gooien.

Was overigens wel lachen, de beste man gaf aan (prettige toon), dat ie zelden zoveel specifieke vragen had gehad… 😉 met dank aan dit forum.
Ik sprak net een tweaker die vandaag bij een keukeboer geweest is en zelf heeft opgemerkt dat de verkoper de keuken aanbood op 36% marge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Zeeuw schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:49:

Van welk merk is de keuken? Hoe diep is je aanrechtblad? Kom je een vaatwasser “tegen” als je van punt A naar B gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
macfocus schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:52:
[...]

Er zal altijd een passtuk tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huisje1 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:52:
Helaas nog steeds bezig met onze keuken, inmiddels toch ook bij een andere partij en we zijn nu op deze twee keuzes geland. Hoor graag jullie voorkeur en tips. Het eiland wordt 240 x100 en is in beide ontwerpen gelijk. Verschil is eigenlijk alleen grotere spoeling of extra hoge kast. Het eerste lijkt ons ruimtelijker, het tweede zorgt misschien voor meer symmetrie. Ben benieuwd en vast bedankt voor het meedenken 😊[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie iteratie vanaf het originele ontwerp. Huisje1 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Welk merk en type fronten kiezen jullie nu?
Ik zou voor de spoelkant met 4 kastjes gaan. 180cm vind ik net te krap, je gaat heel makkelijk allemaal meuk links en rechts van de spoelbak stapelen terwijl je met 240 ook effectief werkbladruimte creëert. Je hebt de extra hoge kast in deze opstelling niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Barry|IA schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:02:
[...]

Ik sprak net een tweaker die vandaag bij een keukeboer geweest is en zelf heeft opgemerkt dat de verkoper de keuken aanbood op 36% marge :P
Passtuk koelkast zit er in als ik de render goed bekijken, dus dat is geen probleem.

Ik heb ff geen idee hoe het met de marges zit, geen of 36% goed of slecht is voor de koper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
macfocus schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:17:
[...]

Passtuk koelkast zit er in als ik de render goed bekijken, dus dat is geen probleem.

Ik heb ff geen idee hoe het met de marges zit, geen of 36% goed of slecht is voor de koper
Goed voor verkoper, 30% is normaal (netto zaken), 25% is een goede deal, 20% is extreem en 15% is winkeltje pesten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barry|IA schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:20:
[...]

Goed voor verkoper, 30% is normaal (netto zaken), 25% is een goede deal, 20% is extreem en 15% is winkeltje pesten...
En dan hebben we ‘t over een complete keuken neem ik aan?

Als in; apparatuur staat normaal gesproken niet met 30% marge op de offerte want anders volgt de discussie “maar bij <dozenschuiver> krijg ik het voor X minder”. Marge op kasten en blad wordt dan wat opgekrikt om op de 30% marge van de complete keuken uit te komen.

Even aanname dat montage over het algemeen niet echt een marge ding is.

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 29-01-2022 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
SquareOne schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:09:
[...]

Mooie iteratie vanaf het originele ontwerp. Huisje1 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Welk merk en type fronten kiezen jullie nu?
Ik zou voor de spoelkant met 4 kastjes gaan. 180cm vind ik net te krap, je gaat heel makkelijk allemaal meuk links en rechts van de spoelbak stapelen terwijl je met 240 ook effectief werkbladruimte creëert. Je hebt de extra hoge kast in deze opstelling niet nodig.
Thanks! De grotere spoelruimte spreekt ons ook het meest aan, voelt ook wat meer open. We zijn nog steeds bij het merk TriStar alleen front nu veranderd in een licht grijs/beige icm eikenhout wit geolied. Werkblad silestone etherial glow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:02
Stalensnuitje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Geen advies, sorry, maar wel een andere vraag n.a.v. jouw plaatjes: Ik moet mijn nieuwste renders nog krijgen, maar tijdens mijn gesprek afgelopen weekend kwamen we op de plaatsing van de oven + VW. Ik ging in eerste instantie uit van "gewoon" de vw op de grond met de oven daar strak boven, maar de verkoopster liet me nog wel een alternatieve optie zien van een lade eronder, dán de VW en daarboven weer de oven. Lekker de VW op hoogte lijkt me ook wel handig.

Maar toch nog wat twijfel:
- Hoe oogt het IRL qua lijn omdat de VW dan boven het blad uitsteekt?
- Komt een 60cm oven dan niet te hoog te hangen?
- Wat doe je met die lade en kast boven de oven? De koelkast staat ernaast met een verticale greeplijst, maar dat oogt bij deze dan misschien wat vreemd/kan niet eens?

Dit waren de voorbeelden, waarbij de blauwe lijn dan in ons geval het blad zou zijn:
[Afbeelding][Afbeelding]
Offerte laat nog even op zich wachten, maar ik heb van afgelopen weekend nu wel de renders gekregen. Ik twijfel eerlijk gezegd nu wel sterk over het op hoogte plaatsen van de vaatwasser, het oogt erg onrustig imho. Vaatwaser gewoon op de grond betekent denk ik dat je de horizontale greeplijst van de overige kastjes kunt doortrekken tot en met de vw. Dan de oven gewoon op bladhoogte.

Ze heeft het plafond ook 20cm te laag getekend en de muur met deur zit daar in het echt niet, maar soit:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wat jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
Stalensnuitje schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:03:
[...]

Offerte laat nog even op zich wachten, maar ik heb van afgelopen weekend nu wel de renders gekregen. Ik twijfel eerlijk gezegd nu wel sterk over het op hoogte plaatsen van de vaatwasser, het oogt erg onrustig imho. Vaatwaser gewoon op de grond betekent denk ik dat je de horizontale greeplijst van de overige kastjes kunt doortrekken tot en met de vw. Dan de oven gewoon op bladhoogte.

Ze heeft het plafond ook 20cm te laag getekend en de muur met deur zit daar in het echt niet, maar soit:

***members only***

Wat jullie?
Ik zou kiezen ervoor kiezen om de vw gewoon laag te plaatsen, vind ik echt veel mooier staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
[...]

***members only***

Wat jullie?
Die hoge kast ernaast, kan je daar niet ook een la/kast/kast van maken?
Of als het de koelkast is, er een driedelig front opzetten?

Verder kan ik niet zien wat de verdeling van je eiland is aan de buitenzijde? Ik meen 5 smallere kasten te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
SquareOne schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:32:
[...]

En dan hebben we ‘t over een complete keuken neem ik aan?

Als in; apparatuur staat normaal gesproken niet met 30% marge op de offerte want anders volgt de discussie “maar bij <dozenschuiver> krijg ik het voor X minder”. Marge op kasten en blad wordt dan wat opgekrikt om op de 30% marge van de complete keuken uit te komen.

Even aanname dat montage over het algemeen niet echt een marge ding is.
Klopt helemaal. Marge op apparatuur is ongeveer 10% bij internetprijzen. Meubelen 40-60% en werkbladen 20%. Keukenzaken gooien graag alles op een hoop om over het geheel de 30% te behalen.

Montage is vrijwel nooit onderhandelbaar. Wordt ook niet als marge berekend (sterker nog, het kost marge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
macfocus schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:14:
[...]

Die hoge kast ernaast, kan je daar niet ook een la/kast/kast van maken?
Of als het de koelkast is, er een driedelig front opzetten?
Dat is de koelkast idd, ze liet me in de showroom een volledige deur (221cm meen ik me te herinneren) zien i.c.m. een verticale greeplijst. Dat is dan alleen weer niet wat hier ingetekend is. Geen idee of je een soort "fake" lijst zou kunnen doen op een koelkast van 177 :?
Verder kan ik niet zien wat de verdeling van je eiland is aan de buitenzijde? Ik meen 5 smallere kasten te zien?
Die vraag heb ik ook al gesteld ;-) Ik mis nog ff de maattekening (ook al opgevraagd), maar het zal ongeveer 255 zijn, dus heeft ze denk ik 5x50 ingetekend. Ik zou alleen liever 4x60 zien, desnoods met een groter passtuk links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:22

Rzaan

Altijd zoekende

Barry|IA schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:19:
[...]

Klopt helemaal. Marge op apparatuur is ongeveer 10% bij internetprijzen. Meubelen 40-60% en werkbladen 20%. Keukenzaken gooien graag alles op een hoop om over het geheel de 30% te behalen.
Hierop voortbordurend...
Weet jij een bedrijf waar je voor niet al te veel geld keukenkastjes en inrichting kan kopen?
Dus zonder frontjes en apparatuur e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
[...]

***members only***

Wat jullie?
Vaatwasser omlaag (en dan naast de kraan).
Helaas kun je het doortrekken van de horizontale greeplijst vergeten. Dit kan wel, maar is geen gezicht omdat de aangrenzende koelkast een verticale greeplijst heeft. Verkoper heeft dat nu opgelost door er een stol naast te plaatsen, zodat beide greeplijsten niet met elkaar in contact komen en omdat je ‘m ook echt nodig hebt om de vaatwasser tussen te klemmen, maar ook dat is geen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Rzaan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:25:
[...]

Hierop voortbordurend...
Weet jij een bedrijf waar je voor niet al te veel geld keukenkastjes en inrichting kan kopen?
Dus zonder frontjes en apparatuur e.d.
Daar heb ik mij nooit echt in verdiept om eerlijk te zijn. Ik dacht dat Ikea altijd de goedkoopste was (zelfs met front), aangezien meubelmakers hier ook vaak voor kiezen.

Bouwmarkten kun je ook proberen. Betere kwaliteit dan Ikea, wel ietsjes duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Barry|IA schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:35:
[...]

Daar heb ik mij nooit echt in verdiept om eerlijk te zijn. Ik dacht dat Ikea altijd de goedkoopste was (zelfs met front), aangezien meubelmakers hier ook vaak voor kiezen.

Bouwmarkten kun je ook proberen. Betere kwaliteit dan Ikea, wel ietsjes duurder.
Ikea gaat met hun lades maar tot 80 cm breedte.
Ik zoek (vooralsnog) 90 cm en dan 2 boven elkaar en 3 naast elkaar voor een kookeiland.

Ik zoek ook het betere binnenwerk en lades.
Weet je of bouwmarkten dat ook hebben?
Ik heb eigenlijk nooit daar gekeken. Dacht dat ze alleen maar complete keukens verkochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Barry|IA schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:33:
[...]

Vaatwasser omlaag (en dan naast de kraan).
Dat zei "zaak 1" ook, maar het grote nadeel vind ik dan dat ik daarmee twee andere kasten blokkeer als ie open staat.
Helaas kun je het doortrekken van de horizontale greeplijst vergeten. Dit kan wel, maar is geen gezicht omdat de aangrenzende koelkast een verticale greeplijst heeft. Verkoper heeft dat nu opgelost door er een stol naast te plaatsen, zodat beide greeplijsten niet met elkaar in contact komen en omdat je ‘m ook echt nodig hebt om de vaatwasser tussen te klemmen, maar ook dat is geen gezicht.
Ik volg je uitleg, ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik het ook echt "geen gezicht" vind ;) En of de looks dan opwegen tegen het verminderde gebruiksgemak van die vw-plaatsing. Als we idd de vaatwasser verplaatsen, zou je dan 1 greeplijst tussen de twee hoge kasten krijgen? Of voor beiden eentje links?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Rzaan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Ikea gaat met hun lades maar tot 80 cm breedte.
Ik zoek (vooralsnog) 90 cm en dan 2 boven elkaar en 3 naast elkaar voor een kookeiland.

Ik zoek ook het betere binnenwerk en lades.
Weet je of bouwmarkten dat ook hebben?
Ik heb eigenlijk nooit daar gekeken. Dacht dat ze alleen maar complete keukens verkochten.
Je zou eens bij Kvik kunnen kijken, die gaan tot 90cm. Binnenwerk is wel gelijkwaardig aan Ikea.
Je hebt geloof ik ook iets van keukenkasten online (oid), zodat je zelf wat kunt samenstellen.

Bouwmarken verkopen ook losse kasten.
Lidl (Duitsland) verkoopt zelfs keukens :P

Je kunt Keukenloods eens proberen voor echte merk kasten, maar ben bang dat die het hier nu te druk voor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Stalensnuitje schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Dat zei "zaak 1" ook, maar het grote nadeel vind ik dan dat ik daarmee twee andere kasten blokkeer als ie open staat.

[/quote]Helaas kun je het doortrekken van de horizontale greeplijst vergeten. Dit kan wel, maar is geen gezicht omdat de aangrenzende koelkast een verticale greeplijst heeft. Verkoper heeft dat nu opgelost door er een stol naast te plaatsen, zodat beide greeplijsten niet met elkaar in contact komen en omdat je ‘m ook echt nodig hebt om de vaatwasser tussen te klemmen, maar ook dat is geen gezicht.[/quote]
Ik volg je uitleg, ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik het ook echt "geen gezicht" vind ;) En of de looks dan opwegen tegen het verminderde gebruiksgemak van die vw-plaatsing. Als we idd de vaatwasser verplaatsen, zou je dan 1 greeplijst tussen de twee hoge kasten krijgen? Of voor beiden eentje links?
Ik heb nog een oplossing.

Neem een vaatwasser met knock to open deur. Je hebt dan helemaal geen greeplijst nodig en dus straalt het geheel al meer rust uit.

Als je de vaatwasser verplaatst krijg je alleen de middelste verticale greeplijst en daarmee is de draairichting van de deuren dus al bepaald.

[ Voor 6% gewijzigd door Barry|IA op 29-01-2022 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Barry|IA schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:46:
[...]
Ik heb nog een oplossing.

Neem een vaatwasser met knock to open deur. Je hebt dan helemaal geen greeplijst nodig en dus straalt het geheel al meer rust uit.
Werkt dit echt fatsoenlijk en blijft het ook doen, jaar na jaar?
Ik was altijd onder de indruk dat dit meer een gimmick/gadget was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Rzaan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:52:
[...]

Werkt dit echt fatsoenlijk en blijft het ook doen, jaar na jaar?
Ik was altijd onder de indruk dat dit meer een gimmick/gadget was.
Waarom niet? De vaatwasser (pomp, sproeiers, etc) zal het zelf eerder begeven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Vandaag bewezen dat de duurste Miele ook kapot kan gaan na 5 jaar (keuken ouders).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUDZGj-zLyD6Czv9jqPlmnuIdZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwHUox0SZLGgz4r1cpvJXXcS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Barry|IA op 29-01-2022 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:24
Barry|IA schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:12:
Vandaag bewezen dat de duurste Miele ook kapot kan gaan na 5 jaar (keuken ouders).

[Afbeelding]
Reviews op Google van afgelopen maanden zijn ook niet best.. https://g.co/kgs/AVwja4

Hoop dat ik geen miskoop heb gedaan met bijna 14k aan Miele apparatuur 🙊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Source90 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:35:
[...]

Reviews op Google van afgelopen maanden zijn ook niet best.. https://g.co/kgs/AVwja4

Hoop dat ik geen miskoop heb gedaan met bijna 14k aan Miele apparatuur 🙊
Poeh, inderdaad. Die reviews zien er niet best uit…! Wij hebben ook best wat Miele apparatuur besteld, dus we gaan het beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
We zijn eruit! Het ontwerp met de grotere spoelruimte gaat het worden, mits het uitkomt met de maatvoering van de stalen wand, maar dat lijkt te gaan lukken. Nu nog een dingetje waar we tegenaan lopen….
De 2 kasten links zijn inschuifkasten en PTO , kastjes onder spoeldeel hebben een horizontale greeplijst, ook omdat onze huidige vaatwasser kan worden herplaatst. De hoge kast links van ovens is de koelkast. Daar zit nu “het probleem” moeten we daar nu kiezen voor een verticale greeplijst of een PTO systeem voor de koelkast. De keukenleverancier wil eigenlijk geen PTO (of zoiets) op de koelkast vanwege de servicegevoeligheid en omdat ie het onhandig vindt. Een gewone greep plaatsen vinden wij geen optie. Maar op het linker blok geen greeplijsten en op het blok met de ovens dan weer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddD7pFaZbC4icM1U0NFkopUVC7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFWmzhr72GFbjSsx0x2KwJdg.jpg?f=fotoalbum_largewel is misschien ook heel gek?? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRazj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 07:54
Wij gaan vanmiddag naar een keukenzaak, nu gaat onze voorkeur uit naar Siemens apparatuur. Ik vind het mooi en kwalitatief is het volgens mij prima. Maar nu lees ik dat er enorme leveringsproblemen zijn en kies ik liever voor zekerheid. Zijn er alternatieven, en waar moet ik op letten?

Ik vind kwaliteit en degelijkheid belangrijk. Ik zat aan ATAG of NEFF te denken, is dat een beetje leverbaar? Keuken wordt rond okt 2022 geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:07
kRazj schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:13:
Wij gaan vanmiddag naar een keukenzaak, nu gaat onze voorkeur uit naar Siemens apparatuur. Ik vind het mooi en kwalitatief is het volgens mij prima. Maar nu lees ik dat er enorme leveringsproblemen zijn en kies ik liever voor zekerheid. Zijn er alternatieven, en waar moet ik op letten?

Ik vind kwaliteit en degelijkheid belangrijk. Ik zat aan ATAG of NEFF te denken, is dat een beetje leverbaar? Keuken wordt rond okt 2022 geplaatst.
Neff is ook BSH, zal dezelfde leveringsproblemen geven.
Ik zou nu denk ik:
Atag ovens
Bora kookplaat
Miele vaatwasser
Liebherr koel/vries

Natuurlijk heb je dan geen verlengde garantie, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:41

ChUcKiE

Dus........

mitsumark schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:16:
[...]
Neff is ook BSH, zal dezelfde leveringsproblemen geven.
Ik zou nu denk ik:
Atag ovens
Bora kookplaat
Miele vaatwasser
Liebherr koel/vries

Natuurlijk heb je dan geen verlengde garantie, so be it.
Nou het scheelt dat Liebherr 7 jaar standaard garantie geeft, dat scheelt ook weer :)
Als je een wijnkoeler wilt, neem je die ook meteen van Liebherr.
Verder zoals aangegeven Bora kookplaat en de rest van Miele (ovens vaatwasser) en je bent er!
Dan heb je pas echt degelijk spul.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Miele ovens zijn wel errug duur.. Wel mooi spul.

Maar bij Atag gaat je garantie van 2 naar 8 jaar bij 4 producten, dat valt nog te overwegen.
Al heb je na 2 jaar ook nog wel bepaalde rechten, het is moeilijker om die daadwerkelijk te krijgen.

[ Voor 76% gewijzigd door mitsumark op 30-01-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borioli
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2024
Zijn er trouwens tweakers die 2 VW’s hebben of dit overwegen? Gezin met 5 en er worden laagdrempelig nieuwe glazen en borden gepakt. Heropvoeden kost waarschijnlijk meer energie dan een extra vaatwasser ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Wij zijn juist/ook super lui met het uitruimen waardoor vuile vaat op het aanrecht opstapelt, we overwegen ook twee vaatwassers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Borioli schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:25:
Zijn er trouwens tweakers die 2 VW’s hebben of dit overwegen? Gezin met 5 en er worden laagdrempelig nieuwe glazen en borden gepakt. Heropvoeden kost waarschijnlijk meer energie dan een extra vaatwasser ….
Wel overwogen, maar toch liever de ruimte benut voor extra lades. In de ochtend gelijk uitruimen en zodra ie weer vol is overdag een extra rondje draaien. Dat duurt zo lang niet, meestal alleen wat bordjes bekers en vooral glazen. Voor het koken dan weer uitruimen.
Heropvoeden is hier ook niet gelukt hoor ;-) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huisje1
mitsumark schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:49:
Wij zijn juist/ook super lui met het uitruimen waardoor vuile vaat op het aanrecht opstapelt, we overwegen ook twee vaatwassers.
Uiteindelijk moet het er toch uit en dan dubbel 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Huisje1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:55:
[...]

Wel overwogen, maar toch liever de ruimte benut voor extra lades. In de ochtend gelijk uitruimen en zodra ie weer vol is overdag een extra rondje draaien. Dat duurt zo lang niet, meestal alleen wat bordjes bekers en vooral glazen. Voor het koken dan weer uitruimen.
Heropvoeden is hier ook niet gelukt hoor ;-) .
Huisje1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Uiteindelijk moet het er toch uit en dan dubbel 🤣
Draait ie elke dag dan? Hier 3x per week ofzo, als ie vol is...
Het idee is dat je de schone spullen uit de vaatwasser gebruikt ipv uit de kast (scheelt ook kastruimte :)).
Tegen de tijd dat de tweede ook schone vaat bevat is de eerste al zo goed als leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
Die koters gaan vanzelf het huis uit.
En als alles vuil is hebben ze gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borioli
Draait minimaal 1x per dag hier. En dan stapelt het inmiddels ook weer op. Misschien nog strakker plannen, want ik vind het ook zonde om lades op te geven voor weer een apparaat.

Eerst maar eens het totale keuken ontwerp afronden en kijken wat de meest optimale plek is.

Heeft btw ervaring met keuken van Beeck? Een Duitse fabrikant. Ik was het nog niet eerder tegengekomen, maar waren in een kleine keukenzaak die alleen dit merk voerde. Fronten en kasten vond ik degelijk, lades wel wat wiebelig. Geen idee of daar nog upgrade mogelijkheden zijn. We hebben nog geen enkele prijs indicatie waaruit ik iets zou kunnen afleiden. Die offerte volgt later nog in de mail. Hij gaat nog uitzoeken of het mogelijk is hoogglans zwarte kast deuren ala Lodder te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
mitsumark schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:00:
[...]

[...]
Draait ie elke dag dan? Hier 3x per week ofzo, als ie vol is...
Het idee is dat je de schone spullen uit de vaatwasser gebruikt ipv uit de kast (scheelt ook kastruimte :)).
Tegen de tijd dat de tweede ook schone vaat bevat is de eerste al zo goed als leeg.
Ja hier draait ie zo goed als iedere dag en soms dus zelfs 2 keer 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 06:14
Ga kamperen en maak ze verantwoordelijk voor de afwas = goede leerschool. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:21
Ik zou dat alleen doen als je regelmatig etentjes met 5+ hebt, waarna de helft van de vaat moet wachten tot de machine met de eerste helft klaar is.
Als het gaat om te veel over een hele dag, dan inderdaad overdag een keer draaien, en ‘s avonds na het eten een lege machine inruimen.
Waar je dan naar kunt kijken is een vw die goede/korte programma’s heeft voor die halve of lichte vaat overdag.

Vervolgens natuurlijk een lijstje wie wanneer de vaat moet uitruimen.
(En wie glas/bord mee naar de kamer neemt, brengt het zelf weer naar beneden en zet het ook zelf in de vw. Bij voorkeur dezelfde dag. Dat laatste lukt hier nog niet goed. :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Voor het meenemen van spullen naar de vaatwasser is een liedje.

“aaaaals je toch naar de keuken gaat,
Neeeeeem wat mee!”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Huisje1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:08:
We zijn eruit! Het ontwerp met de grotere spoelruimte gaat het worden, mits het uitkomt met de maatvoering van de stalen wand, maar dat lijkt te gaan lukken. Nu nog een dingetje waar we tegenaan lopen….
De 2 kasten links zijn inschuifkasten en PTO , kastjes onder spoeldeel hebben een horizontale greeplijst, ook omdat onze huidige vaatwasser kan worden herplaatst. De hoge kast links van ovens is de koelkast. Daar zit nu “het probleem” moeten we daar nu kiezen voor een verticale greeplijst of een PTO systeem voor de koelkast. De keukenleverancier wil eigenlijk geen PTO (of zoiets) op de koelkast vanwege de servicegevoeligheid en omdat ie het onhandig vindt. Een gewone greep plaatsen vinden wij geen optie. Maar op het linker blok geen greeplijsten en op het blok met de ovens dan weer. [Afbeelding]wel is misschien ook heel gek?? Iemand een idee?
Verticale greeplijst of hele dikke vette verticale stang-grepen op de koelapparatuur kasten. Ik vind dat super mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borioli
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Verticale greeplijst of hele dikke vette verticale stang-grepen op de koelapparatuur kasten. Ik vind dat super mooi!
Voor die laatste optie gaan wij ook. Erg mooi die dikke rvs stanggrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Borioli schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:54:
[...]

Voor die laatste optie gaan wij ook. Erg mooi die dikke rvs stanggrepen.
Ik zou dat bij ons denk ik een beetje jammer vinden omdat we ook voor greeploze ovens hebben gekozen. Maar misschien heb ik daar wel een verkeerde voorstelling bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Dankjewel, voorkeur dan toch voor de greeplijst maar ga toch de grepen nog even bekijken hoewel ik het een beetje zonde vind icm greeploze apparatuur
Misschien domme vraag …maar heb je voor de kasten met greeplijst meer ruimte nodig? Of blijft dat gewoon 60 cm? Elke cm telt namelijk mee met het wel of niet uitkomen met de stalen wand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Huisje1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:00:
[...]

Ik zou dat bij ons denk ik een beetje jammer vinden omdat we ook voor greeploze ovens hebben gekozen. Maar misschien heb ik daar wel een verkeerde voorstelling bij.
Het is vooral persoonlijk. Maar anders heb je een gap tussen je 2 kasten dmv verticale greeplijst.

Vind jouw keuken echt prachtig en die stang grepen voegen m.i. wel wat sjieks toe in de zin dat je ziet “hee, daar staan de koelkasten”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Huisje1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:03:
[...]

Dankjewel, voorkeur dan toch voor de greeplijst maar ga toch de grepen nog even bekijken hoewel ik het een beetje zonde vind icm greeploze apparatuur
Misschien domme vraag …maar heb je voor de kasten met greeplijst meer ruimte nodig? Of blijft dat gewoon 60 cm? Elke cm telt namelijk mee met het wel of niet uitkomen met de stalen wand
Afhankelijk van keukenmerk moet je 25-36mm reserveren tussen de kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:05:
[...]

Afhankelijk van keukenmerk moet je 25-36mm reserveren tussen de kasten.
Dankjewel, ik ga toch eens even op zoek naar voorbeelden van die grepen. De max 72 mm extra is in ons geval wel jammer. Het push to open systeem op een koelkast is dat echt zo service gevoelig? Dan zou namelijk wel een mooie oplossing zijn voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Huisje1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:27:
[...]

Dankjewel, ik ga toch eens even op zoek naar voorbeelden van die grepen. De max 72 mm extra is in ons geval wel jammer. Het push to open systeem op een koelkast is dat echt zo service gevoelig? Dan zou namelijk wel een mooie oplossing zijn voor ons.
Welnee, prachtig systeem.
Wel 1000 euro meerprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:33:
[...]

Welnee, prachtig systeem.
Wel 1000 euro meerprijs
Serieus geld maar dat zou ik er wel voor over hebben. Is dat nog een speciaal merk? Dan ga ik proberen de keukenadviseur te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Huisje1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Serieus geld maar dat zou ik er wel voor over hebben. Is dat nog een speciaal merk? Dan ga ik proberen de keukenadviseur te overtuigen.
Welk merk keuken en welke winkel is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Welk merk keuken en welke winkel is het?
TriStar NDR keukens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Woops, zie nu pas dat de koelkast links van de oven zit (ik dacht helemaal links). Hier absoluut geen greep doen, maar ook GEEN greeplijst.

PTO dus (Blum / Hettich servo-drive). 1000 euro, met een marge gelijkwaardig aan de Tristar meubelen, dus je betaald uiteindelijk zo’n 5-600 euro.

NDR even bekeken, denk dat 5-600 euro iets te voorbarig was.

[ Voor 6% gewijzigd door Barry|IA op 30-01-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:43:
[...]

Woops, zie nu pas dat de koelkast links van de oven zit (ik dacht helemaal links). Hier absoluut geen greep doen, maar ook GEEN greeplijst.

PTO dus (Blum / Hettich servo-drive). 1000 euro, met een marge gelijkwaardig aan de Tristar meubelen, dus je betaald uiteindelijk zo’n 5-600 euro.

NDR even bekeken, denk dat 5-600 euro iets te voorbarig was.
Ik ga het voorleggen lijkt me zelf ook echt de mooiste oplossing. Maar je verwacht dus dat we duurder uit gaan zijn? Nou ja op 200 meer of minder laten we het ook niet afhangen. Tot nu toe fijne ervaring daar, behalve dan dat ie geen fan van de servo drive is en t eigenlijk niet wil plaatsen. Maar goed daar verwacht ik wel uit te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Huisje1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Ik ga het voorleggen lijkt me zelf ook echt de mooiste oplossing. Maar je verwacht dus dat we duurder uit gaan zijn? Nou ja op 200 meer of minder laten we het ook niet afhangen. Tot nu toe fijne ervaring daar, behalve dan dat ie geen fan van de servo drive is en t eigenlijk niet wil plaatsen. Maar goed daar verwacht ik wel uit te komen
Tristar heeft nog een optie en dat is het deels inzagen / frezen van het front. Nu zit jouw oven daar voor in de weg. Andere draairichting kiezen zou een optie zijn, waarbij je ook de voorzetwand inzaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Huisje1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:51:
[...] Tot nu toe fijne ervaring daar, behalve dan dat ie geen fan van de servo drive is en t eigenlijk niet wil plaatsen.
Klant is koning toch? Interessant dat hij er geen fan van is, maar het is jouw keuken en je betaalt er flink voor. Dus moet het tot in detail ook zijn wat jij wilt en niet wat een adviseur handig/mooi/praktischer vindt. Ik zou daar niet te veel in meebewegen, tenzij het echt heel valide argumenten zijn, maar dan is daar @Barry|IA gelukkig nog ter verificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• interior
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-02 11:05
Hi all,

ben ik weer..... heb nu twee offertes waarbij in ieder geval kastjes denk ik hetzelfde zijn tenzij Hacker concept130 ook weer verschillende gradaties heeft?

We hebben nu twee offertes waar wat kleine verschillen in zitten. Qua indeling (afmetingen) en opstelling nagenoeg hetzelfde. Grootste verschillen:

Offerte 1 één oven vs 2 ovens in offerte 2
Offerte 1 Bora Puxu vs Novy in offerte 2
Offerte 1 zonder ombouw vs offerte 2 met ombouw (die we wel willen, als we offerte 1 kiezen willen we zelf nog een ombouw maken)

Ben benieuwd welke jullie zouden kiezen en waarom?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 45% gewijzigd door interior op 30-01-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:56:
[...]

Tristar heeft nog een optie en dat is het deels inzagen / frezen van het front. Nu zit jouw oven daar voor in de weg. Andere draairichting kiezen zou een optie zijn, waarbij je ook de voorzetwand inzaagt.
Ja, dat heb ik hier een keer voorbij zien komen. Draairichting zou ik niet zo erg vinden, misschien zelfs wel handiger, maar het inzagen van het tussenwandje dan weer wel. Was anders wel een prima oplossing geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
interior schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:09:
Hi all,

ben ik weer..... heb nu twee offertes waarbij in ieder geval kastjes denk ik hetzelfde zijn tenzij Hacker concept130 ook weer verschillende gradaties heeft?

We hebben nu twee offertes waar wat kleine verschillen in zitten. Qua indeling en opstelling nagenoeg hetzelfde. Grootste verschillen:

Offerte 1 één oven vs 2 ovens in offerte 2
Offerte 1 Bora Puxu vs Novy in offerte 2
Offerte 1 zonder ombouw vs offerte 2 met ombouw (die we wel willen, als we offerte 1 kiezen willen we zelf nog een ombouw maken)

Ben benieuwd welke jullie zouden kiezen en waarom?

[Afbeelding]
Ik zou echt de hele offerte MET tekeningen moeten zien/doorspitten om er iets zinnigs over te zeggen.

Wat ik tot nu toe heb gezien is een te hoge prijs voor deze keuken (maar nog zonder eiland tekening gezien dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Hi allemaal,
Afgelopen week een tekening laten maken. Ben benieuwd of jullie tips hebben. Er staan nu 2 combiovens in, dit wordt 1 combi en 1 oven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVQMfjr58xHPKDURgujxm4CeVcA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uWyIyXV3xF34QK1pXSH8WOdr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khwfzCyejYxddba84fDyN6QSs40=/800x/filters:strip_exif()/f/image/njUJYF5YDTf2KvtJT1t2LoB8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFetW_kf1uYIoyiPxGDhXF01ByQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hPTHVjDKFo5bq1HOU94sGSho.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
Toke_gt schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Klant is koning toch? Interessant dat hij er geen fan van is, maar het is jouw keuken en je betaalt er flink voor. Dus moet het tot in detail ook zijn wat jij wilt en niet wat een adviseur handig/mooi/praktischer vindt. Ik zou daar niet te veel in meebewegen, tenzij het echt heel valide argumenten zijn, maar dan is daar @Barry|IA gelukkig nog ter verificatie.
Eens, daar heb je gelijk in. Maar kan me het anderszijds ook wel voorstellen dat als je het hebt geplaatst en al meerdere keren service op hebt moeten verlenen, je er niet op zit te wachten. Maar alsnog ….ik ga aangeven dat dit onze keus gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interior
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Ik zou echt de hele offerte MET tekeningen moeten zien/doorspitten om er iets zinnigs over te zeggen.

Wat ik tot nu toe heb gezien is een te hoge prijs voor deze keuken (maar nog zonder eiland tekening gezien dus).
Hmmm heb de tekeningen in de post gevoegd maar zie nu trouwens dat voor offerte 2 geen detailtekening is meegegeven (qua afmetingen), dat is niet zo handig. Ik ga ze opvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Strova schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:13:
Hi allemaal,
Afgelopen week een tekening laten maken. Ben benieuwd of jullie tips hebben. Er staan nu 2 combiovens in, dit wordt 1 combi en 1 oven.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Liever 80cm + 80cm in de nis. Dit is Tetris spelen met kasten tot de ruimte opgevuld is...

De verticale greeplijsten kunnen ook netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
interior schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:33:
[...]

Hmmm heb de tekeningen in de post gevoegd maar zie nu trouwens dat voor offerte 2 geen detailtekening is meegegeven (qua afmetingen), dat is niet zo handig. Ik ga ze opvragen
Ik vind ‘m al beter dan voorheen, maar heb nog steeds niet echt het gevoel van JA, dit is ‘m.

Ik ken jouw wensen en eisen verder natuurlijk niet echt. Maar weet dat het mooier kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interior
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Ik vind ‘m al beter dan voorheen, maar heb nog steeds niet echt het gevoel van JA, dit is ‘m.

Ik ken jouw wensen en eisen verder natuurlijk niet echt. Maar weet dat het mooier kan.
Dat gevoel hebben wij inderdaad ook nog niet.... ;( in ieder geval qua indeling niet.

Qua aparatuur en merk kasten etc...zijn de genoemde prijzen dan te hoog? In welke prijsrange zou jij dit lijstje aan apparaten en kasten inschatten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
interior schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Dat gevoel hebben wij inderdaad ook nog niet.... ;( in ieder geval qua indeling niet.

Qua aparatuur en merk kasten etc...zijn de genoemde prijzen dan te hoog? In welke prijsrange zou jij dit lijstje aan apparaten en kasten inschatten?
Ik ben laatst op m’n vingers getikt door een mod omdat ik iets te commercieel over kwam. Ik heb beloofd dat ik geen verwijzingen meer maak naar mijn prijzen.

Om jou toch een indruk te geven heb ik veel informatie toegevoegd aan de topicstart.

De afspraken die ik heb gemaakt met winkels is 5% onder de absolute bodemprijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Hi allemaal,
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even simpel aangepast met m’n te kleine iPhone en m’n te grote vingers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1SF39BnSjRrq_DDnZqXNDzGj8U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1RYt8oDSggelCRkh871uIlQ3.jpg?f=user_large

Waarbij blauw de belijning van zwart vervangt.

Mer de omcirkelde onderdelen bedoel ik dat je rechts wel een verticale greeplijst hebt en links niet. Doe ‘m links ook (al heeft ‘ie geen functie).

De klepkast rechts boven de koelkast zou ik vervangen, of links ook toevoegen (maar dan wel in lijn met de bovenkasten).

[ Voor 4% gewijzigd door Barry|IA op 30-01-2022 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazztardino
  • Laatst online: 18-09 18:53
We hebben een nieuwbouwwoning toegewezen gekregen welke over 1.5 jaar ong wordt opgeleverd. We zijn ons nu aan het oriënteren op een keuken voor de nieuwe woning. Koken is een grote hobby van mij, en we hechten veel waarde aan een mooie, maar ook praktische keuken.

In de nieuwe woning is een L-opstelling, zoals ook ingetekend op de bouwplattegrond, de meest praktische opstelling. Dit vinden we echter wat saai en standaard. De optie van een eiland spreekt ons wel erg aan. Bij Satink hebben we een eerste oriënterend gesprek gehad. We wisten zelf nog niet precies wat we willen qua opstelling, maar hebben daar de nodige inspiratie op kunnen doen. In dit gesprek zijn we op de volgende opstelling uitgekomen:

Het is een keuken van Häcker, concept 130.

- Kastenwand
o 3 Kasten van 60cm breed
 In 2 kasten een grote vriezer en grote koelkast.
 1 kast voor oven en opslag.
- Koffiecorner van 80cm breed met daaronder 2 lades.

- Eiland van 290x100
o 1x ladekast en 1x spoelkast100cm breed, 60cm diep
o Vaatwasser 60cm breed
o 2x onderkast 100cm breed, 30cm diep
o Onderkast 60cm breed, 30cm diep
o Overhang aanrecht 30cm als barretje.

- Apparatuur
o Koelkast AED SKE818E1DC
o Vriezer AEG ABE818E6NC
o AEG combimagnetron.
o Bora PURU kookplaat met recirculatie en
o Wasbak

Ruimte tussen kastwand en eiland is 100cm, ruimte tussen eiland en gang 130cm.

Kosten:
- Keukenkast: 6412
- Apparatuur: 7454
- Composiet werkblad: 5141
- Montage 2286
- Totaal: 19.508

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5magrvdcSU3zJ1JiwUamyb2-G_k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvz5cxfVEmxaGhRkaEWtDZdj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kc-34ty5tvrAb-QCq_YiaiJ1Qdw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXAp3VvVe4eOFVAx0I8l31xa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPpJzuNI-4hgvBuYdrnZMasrwHQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CWEz4nGZ8G1aCVn0Y5ZoOcHI.png?f=fotoalbum_tile

Na wat meer te hebben gelezen en goed nagedacht te hebben denk ik dat de opstelling die Satink heeft gemaakt wat weinig werkruimte heeft voor ons. De enige werkruimte die er is, is op het eiland waar ook kookplaat en wasbak zitten.

Zelf heb ik de volgende opties bedacht voor meer werkruimte icm een kookeiland. De exacte invulling qua kastjes en lades ben ik nog niet uit, het gaat mij nu echt op de opstelling in de ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihgWzfenFPtGtPWUZ7Zah1_9KhU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GEevUAKHlO5jipPyCfD6ESj6.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwO815Cfok9ERzpcNVNEM3QOLY0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5cT79FfJPPDdoNDab2svzHbW.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPx4U24czABHV0K7gRAG3CraMoE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4LfCVwxlgM0mYRqQweS7MkC.jpg?f=fotoalbum_tile

De uitbouw in onze woning is 2.40, totale lengte woning is dus 11.20m ipv 10.00m

Ik zit zelf met de volgende vragen.
- Graag feedback en tips over de zelf bedachte opstelling.
- Zijn er nog ideeën voor alternatieve opstellingen?
- Wat vinden jullie van de huidige prijsopgave van Satink?
- Koken en spoelen op het eiland, of kan dit beter op aparte werkbladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interior
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Ik ben laatst op m’n vingers getikt door een mod omdat ik iets te commercieel over kwam. Ik heb beloofd dat ik geen verwijzingen meer maak naar mijn prijzen.

Om jou toch een indruk te geven heb ik veel informatie toegevoegd aan de topicstart.

De afspraken die ik heb gemaakt met winkels is 5% onder de absolute bodemprijs.
Haha snap ik, heb het inderdaad op de voet gevolgd en zal zo nogmaals je topicstart goed doorlezen. We proberen te peilen of rond de 15k voor deze opzet en lijst aan apparaten haalbaar is of dat dit een ver-van-je- bed show zal worden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Bazztardino schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:02:
We hebben een nieuwbouwwoning toegewezen gekregen welke over 1.5 jaar ong wordt opgeleverd. We zijn ons nu aan het oriënteren op een keuken voor de nieuwe woning. Koken is een grote hobby van mij, en we hechten veel waarde aan een mooie, maar ook praktische keuken.

In de nieuwe woning is een L-opstelling, zoals ook ingetekend op de bouwplattegrond, de meest praktische opstelling. Dit vinden we echter wat saai en standaard. De optie van een eiland spreekt ons wel erg aan. Bij Satink hebben we een eerste oriënterend gesprek gehad. We wisten zelf nog niet precies wat we willen qua opstelling, maar hebben daar de nodige inspiratie op kunnen doen. In dit gesprek zijn we op de volgende opstelling uitgekomen:

Het is een keuken van Häcker, concept 130.

- Kastenwand
o 3 Kasten van 60cm breed
 In 2 kasten een grote vriezer en grote koelkast.
 1 kast voor oven en opslag.
- Koffiecorner van 80cm breed met daaronder 2 lades.

- Eiland van 290x100
o 1x ladekast en 1x spoelkast100cm breed, 60cm diep
o Vaatwasser 60cm breed
o 2x onderkast 100cm breed, 30cm diep
o Onderkast 60cm breed, 30cm diep
o Overhang aanrecht 30cm als barretje.

- Apparatuur
o Koelkast AED SKE818E1DC
o Vriezer AEG ABE818E6NC
o AEG combimagnetron.
o Bora PURU kookplaat met recirculatie en
o Wasbak

Ruimte tussen kastwand en eiland is 100cm, ruimte tussen eiland en gang 130cm.

Kosten:
- Keukenkast: 6412
- Apparatuur: 7454
- Composiet werkblad: 5141
- Montage 2286
- Totaal: 19.508

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Na wat meer te hebben gelezen en goed nagedacht te hebben denk ik dat de opstelling die Satink heeft gemaakt wat weinig werkruimte heeft voor ons. De enige werkruimte die er is, is op het eiland waar ook kookplaat en wasbak zitten.

Zelf heb ik de volgende opties bedacht voor meer werkruimte icm een kookeiland. De exacte invulling qua kastjes en lades ben ik nog niet uit, het gaat mij nu echt op de opstelling in de ruimte.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De uitbouw in onze woning is 2.40, totale lengte woning is dus 11.20m ipv 10.00m

- Wat vinden jullie van de huidige prijsopgave van Satink?
- Koken en spoelen op het eiland, of kan dit beter op aparte werkbladen?
Met jouw eigen alternatieven kom je al aardig in de buurt. Alleen staan de lage delen nu te schuin tegenover elkaar. Liever laag tussen 2 hoge kasten in dus. Koken op het eiland, spoelen in de ‘nis’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
interior schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:04:
[...]

Haha snap ik, heb het inderdaad op de voet gevolgd en zal zo nogmaals je topicstart goed doorlezen. We proberen te peilen of rond de 15k voor deze opzet en lijst aan apparaten haalbaar is of dat dit een ver-van-je- bed show zal worden......
Je hebt ‘t vast al eens gezegd, wat voor blad en keuken? Blad was kunststof toch? Apparatuur ATAG of AEG? Haal nu misschien wat keukens door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interior
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Je hebt ‘t vast al eens gezegd, wat voor blad en keuken? Blad was kunststof toch? Apparatuur ATAG of AEG? Haal nu misschien wat keukens door elkaar.
Nee, composiet blad 2cm. Merk kastjes Hacker concept130
We hebben een offerte met Siemens apparatuur en een met AEG :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hizgsTv-p-5MBZ2ooHBYEQnbVpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDy01Eav1ZAZfuuadlSS0pfR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:59:
[...]

Even simpel aangepast met m’n te kleine iPhone en m’n te grote vingers.

[Afbeelding]

Waarbij blauw de belijning van zwart vervangt.

Mer de omcirkelde onderdelen bedoel ik dat je rechts wel een verticale greeplijst hebt en links niet. Doe ‘m links ook (al heeft ‘ie geen functie).

De klepkast rechts boven de koelkast zou ik vervangen, of links ook toevoegen (maar dan wel in lijn met de bovenkasten).
Wow fijn, dank! Levert een oven direct naast een muur nog problemen? We twijfelen sowieso tussen oven/combi boven of naast elkaar.

Offerte is 25k (bora, AEG, composiet blad+achterwand)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Bazztardino schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:02:
Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Mooie ruimte voor je keuken en ik snap je wens voor een wat creatievere opstelling dan een L. Toch zou ik in deze woning dan niet voor een eiland gaan, ook al is de keukenruimte daar groot genoeg voor. Reden is dat zowel de entree als de trap dan recht tegenover het eiland staan. Het betekent dat je heel weinig ruimte hebt voor grote dingen die naar binnen moeten (bed, bank, maar denk ook aan een kinderwagen of een rolstoel). Je hebt een klein halletje waarin je een draai moet maken en eenmaal door de keukendeur moet je meteen weer draaien. Dat zou ik praktischer houden.
Met 11 meter heb je een mooie, diepe kamer, waar je bijvoorbeeld ook een schiereiland aan de L kunt verbinden. Dan kijk je vanaf het eiland de kamer in, ipv naar de deuren. En de barhangers hebben wat meer ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
interior schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:09:
[...]

Nee, composiet blad 2cm. Merk kastjes Hacker concept130
We hebben een offerte met Siemens apparatuur en een met AEG :

[Afbeelding]
15k wordt ‘m niet. Ik ga ook even niet uit van de getoonde opstelling, omdat dit niet is wat je wilt (hoop ik). Reserveer echt even 17-18k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Strova schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:23:
[...]

Wow fijn, dank! Levert een oven direct naast een muur nog problemen? We twijfelen sowieso tussen oven/combi boven of naast elkaar.

Offerte is 25k (bora, AEG, composiet blad+achterwand)
Oven kan prima naast de muur. Naast elkaar is mooier als het kan (en het kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borioli
Ladypurple schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:54:
[...]

Ga kamperen en maak ze verantwoordelijk voor de afwas = goede leerschool. _/-\o_
Ha goede tip. Alleen krijgen ze kamperen niet mee in de opvoeding….. Corvée herintroduceren maar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
@Borioli vuile vaat war niet opgeruimd wordt gaat hier in het bed van schuldige. Leren ze snel de zooi beneden te zetten

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
mevrouwKees_1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:07:
@Borioli vuile vaat war niet opgeruimd wordt gaat hier in het bed van schuldige. Leren ze snel de zooi beneden te zetten
Briljante tip. Dank. Dat ik daar nou zelf niet op ben gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
mevrouwKees_1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:07:
En wie doet het wasgoed? Dat is dan eigenlijk de belangrijkste vraag. Of gaat het beddengoed de vaatwasser in? :P

[ Voor 13% gewijzigd door Barry|IA op 30-01-2022 18:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:41:
[...]

En wie doet het wasgoed? Dat is dan eigenlijk de belangrijkste vraag. Of gaat het beddengoed de vaatwasser in? :P
Wat denk je ? de was en het opruimen daarvan doet ook de dader. Geloof mij maar. Zijn ze zo zat ;).

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:46
Chriztiaan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:41:
Wij mogen binnenkort ook langs de keukenzaken, volgende week zaterdag in ieder geval 2 afspraken staan, 1 bij DBKeukens in Utrecht en 1 bij een kleinere locale zaak.

....knip
Inmiddels bij beide zaken forse offertes gekregen, 34k (tristar) en 32k (pronorm). Viel een beetje tegen, maar beide dure zaken, dus wellicht elders lagere offertes te krijgen.

Maar plan lijkt te wijzigen, grote kans dat we wat groter gaan uitbouwen, waardoor de achtergevel 2 meter naar achteren gaat. Hierdoor is een veel grotere leefkeuken mogelijk, met andere keukenopstelling. De tafel voor de grote glazen pui lijkt ons heel gaaf!

We zijn nu in dubio wat te doen qua indeling. Eiland met spoel op de wand, of schiereiland met alles daarop. Schiereiland levert de meeste ruimte op denk ik, maar is minder toegankelijk. Eiland komt een stuk verder de kamer is, maar opzicht is de doorgang breed genoeg. Eiland zou ook korter kunnen (nu 240+40cm bar)

Plaatjes zijn alleen voorbeeld voor de ruimte, kasten zullen greeploos worden, met verticale greeplijst tussen de lange kasten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jj9QbEB3BOEIbG6Jc_hixDBZYzQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wTn4MH4PKlbT5pW3W5KiTeQz.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdeMwqXo0KlR5DmG_nOMNXcg8UI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OHykfV89jmbRkXp3PLaDLSWe.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNwz3uqPzGQiwu0tsr58V3gjFBY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/doZ2MEUTXVQB2cGIDJRabqLT.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52gOXuZh9feR28Z7ufSKdylPC6g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7fA80HPKJMcsPDuT09943SbM.png?f=fotoalbum_tile

Wat zouden jullie doen? Nog andere indelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Chriztiaan schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:42:
[...]

Inmiddels bij beide zaken forse offertes gekregen, 34k (tristar) en 32k (pronorm). Viel een beetje tegen, maar beide dure zaken, dus wellicht elders lagere offertes te krijgen.

Maar plan lijkt te wijzigen, grote kans dat we wat groter gaan uitbouwen, waardoor de achtergevel 2 meter naar achteren gaat. Hierdoor is een veel grotere leefkeuken mogelijk, met andere keukenopstelling. De tafel voor de grote glazen pui lijkt ons heel gaaf!

We zijn nu in dubio wat te doen qua indeling. Eiland met spoel op de wand, of schiereiland met alles daarop. Schiereiland levert de meeste ruimte op denk ik, maar is minder toegankelijk. Eiland komt een stuk verder de kamer is, maar opzicht is de doorgang breed genoeg. Eiland zou ook korter kunnen (nu 240+40cm bar)

Plaatjes zijn alleen voorbeeld voor de ruimte, kasten zullen greeploos worden, met verticale greeplijst tussen de lange kasten.

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Wat zouden jullie doen? Nog andere indelingen?
Eerst maar eens besluiten of je gaat uitbouwen. Anders is alle onderbouwing op dit ontwerp overbodig.

Prijs is trouwens VEEL te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:46
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Eerst maar eens besluiten of je gaat uitbouwen. Anders is alle onderbouwing op dit ontwerp overbodig.

Prijs is trouwens VEEL te hoog.
Uitbouw zal er gaan komen, we wachten nog op verdere uitwerking van de architect wat betreft steunpilaren etc, maar die zullen wat ons betreft aan de wanden komen ipv midden in de kamer.

Prijs te hoog vonden wij ook. Zeker apparatuur werd erg duur neergezet, bij beide zaken nagenoeg adviesprijs. Maar 12k voor de kasten ook erg veel.

[ Voor 14% gewijzigd door Chriztiaan op 30-01-2022 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Chriztiaan schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:57:
[...]

Uitbouw zal er gaan komen, we wachten nog op verdere uitwerking van de architect wat betreft steunpilaren etc, maar die zullen wat ons betreft aan de wanden komen ipv midden in de kamer.

Prijs te hoog vonden wij ook. Zeker apparatuur werd erg duur neergezet, bij beide zaken nagenoeg adviesprijs. Maar 12k voor de kasten ook erg veel.
Mochten die steunpilaren toch midden in de kamer komen, dan is het ook wel mooi om ‘m dwars door je eiland te laten lopen.

Prijs is hoog omdat ze het achterste van hun tong nog niet hebben laten zien. Waarschijnlijk was de druk op nu kopen ook laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
Hi allemaal,
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@Barry|IA wat vindt jij trouwens van een offerte van 25k voor deze keuken? Het zijn best wat componenten maar had lager geschat. 25k komt van superkeukens 'vaste prijs'.
BORA, AEG, composiet. (quooker zit nog niet in prijs)
Keukenmeubelen €9814
Apparatuur €6500
Werkbladen €7237
Montage €1944
Pagina: 1 ... 311 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1