Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:25
Ik vond de print van keramiek veel te dof, je ziet te goed dat de adering geprint is. Bij composiet is dat veel dieper van kleur omdat de adering gewoon door en door is. Je ziet hetzelfde bij bijvoorbeeld terrazzo-tegels. Leg de echte naast de keramieke tegels en je ziet hoe enorm contrastrijk de echte is.

Dus eens met @Barry t.a.v. keramiek als werkblad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RDHM
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11-2023
Barry schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:42:
[...]

Wat is dat toch met dat Dekton hier op Tweakers, lijkt wel de meest “vanzelfsprekende” keuze hier :D

Dekton is niks meer dan ordinair keramiek met een mooi “nasa nano techniek” sales praatje eromheen. Oke, er zit wat verschil in, maar dat weegt echt niet op tegen de gelijkenis in nadelen van dit materiaal. Dekton heeft in praktisch gebruik exact dezelfde kenmerken als keramiek, het is loei duur, qua print net zo nep als kunststof en het is m.i. een materiaal waar ik persoonlijk ver weg van zou blijven als keukenblad.

Stuiter eens een zware pan op een keramiek/Dekton werkblad. Het klinkt alsof ‘ie er dwars doorheen gaat. Randen zijn zeer kwetsbaar, hoekjes blijven nooit heel, vrijhangende delen (bargedeelte) is een gevaar voor breuk, etc.

In feite is het niks meer dan een badkamer tegel.

Zo, hoop dat we nu weer eens wat meer graniet en composiet gaan promoten :D

(Lees dit aub wel met een knipoog. Wil niemand afvallen met keuze voor Dekton natuurlijk).
100% gelijk Barry!
In eerste instantie werd bij ons ook Dekton aangeboden maar ben heel erg blij dat we uiteindelijk voor een granieten blad zijn gegaan!
Als je goed naar Dekton kijkt, lijkt het wel alsof je naar een foto van hele slechte resolutie zit te kijken en de pixels letterlijk kan tellen (beetje overdreven maar dat gevoel hield ik er aan over).
Met de ervaring in onze vorige keuken waar we ook een granieten blad hadden en deze na ruim 20 jaar koken (10 onder de vorige eigenaar en 12 jaar mishandeling door ons) nog in perfecte staat was en als je vervolgens in de keukenzaak een fotoprint gaat vergelijken met graniet, is de keuze (voor mij althans) niet moeilijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:30
Ook eens. Keramiek of Dekton als bewuste keuze is prima maar het heeft ook gewoon zijn nadelen.
Net als dat spul wat “gelast” kan worden. Ook staaltjes van binnen gehad maar die bleken boterzacht en bij een “gelast” blad is de naad ook gewoon zichtbaar.
Eigenlijk gek dat er nog niet 1 materiaal is wat alles biedt met de huidige technologieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 00:00
Is dat ook niet vooral het verschil tussen mat en glad?
Ik kan me goed voorstellen dat een mat natuursteen blad niet zoveel dieper lijkt dan keramiek, gepolijst natuurlijk wel.
Ik heb het nig niet naast elkaar gelegd, maar ik vind dat glimmende maar niks, en dan is er wellicht niet zoveel verschil meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:21

Rzaan

Altijd zoekende

Ik heb nog nooit Dekton in het echt gezien.
Maar ik zoek iets wat voor 95% op beton lijkt, maar wat niet de nadelen van beton heeft.
Beton is moeilijk vetvrij te houden.
En het is loeizwaar om te installeren.

Ik had gehoopt dat Dekton deze nadelen niet zou hebben, maar wel de looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Rzaan schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:35:
Maar ik zoek iets wat voor 95% op beton lijkt, maar wat niet de nadelen van beton heeft.

Belgisch hardsteen of wat Houtmerk Concreto noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Dekton heeft maar 1 nadeel; de breekbaarheid bij stoten of vallen van zware objecten. Verder geen nadelen.
Wij wilden eerst ook betonlook en kwamen uit op dekton kreta, erg mooie kleur. Uiteindelijk voor zwart gegaan (kelya).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:33
Hier ook keramiek.
Reden de looks: we willen graag een donker marmerlook blad. Die zijn er in composiet niet echt te vinden. Witte marmerlook bladen van composiet zijn wel fraai:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieksc
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:32
[...]

Wat is dat toch met dat Dekton hier op Tweakers, lijkt wel de meest “vanzelfsprekende” keuze hier :D

Dekton is niks meer dan ordinair keramiek met een mooi “nasa nano techniek” sales praatje eromheen. Oke, er zit wat verschil in, maar dat weegt echt niet op tegen de gelijkenis in nadelen van dit materiaal. Dekton heeft in praktisch gebruik exact dezelfde kenmerken als keramiek, het is loei duur, qua print net zo nep als kunststof en het is m.i. een materiaal waar ik persoonlijk ver weg van zou blijven als keukenblad.

Stuiter eens een zware pan op een keramiek/Dekton werkblad. Het klinkt alsof ‘ie er dwars doorheen gaat. Randen zijn zeer kwetsbaar, hoekjes blijven nooit heel, vrijhangende delen (bargedeelte) is een gevaar voor breuk, etc.

(Lees dit aub wel met een knipoog. Wil niemand afvallen met keuze voor Dekton natuurlijk).
De redenen waarom wij voor graniet zijn gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Anoniem: 36835 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Dekton heeft maar 1 nadeel; de breekbaarheid bij stoten of vallen van zware objecten. Verder geen nadelen.
Wij wilden eerst ook betonlook en kwamen uit op dekton kreta, erg mooie kleur. Uiteindelijk voor zwart gegaan (kelya).
Barry heeft het erover dat de randen sowieso gaan chippen (zoals bij een porseleinen bord)
En dat het er nep uitziet. Alsof het een foto-print is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Rzaan schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:03:
[...]

Barry heeft het erover dat de randen sowieso gaan chippen (zoals bij een porseleinen bord)
En dat het er nep uitziet. Alsof het een foto-print is.
Dat zei ik ook, zware objecten laten vallen of stoten resulteert in schade. Nep uitzien is een kwestie van smaak.

Ik weet dat Barry hier als een soort alwetende keukengod gezien wordt, maar composiet is ook niet alles. Composiet gaat "sowieso" vlekken, hoe goed je het ook elke keer schoonmaakt. Hoe donkerder hoe meer je ziet en een mat blad maakt het nog eens velen malen erger.

Composiet kan ook beschadigen, wel in een minder erge vorm, maar in de vorm van witte deukjes. Laat maar eens een mes van kleine hoogte op een staaltje vallen, met de punt naar beneden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik ga het binnenkort eens bekijken in het echie her en der.
Dan zie ik wel of ik het er nep vind uitzien.

De oplossing voor chippen.... geen zware dingen laten vallen. Tadaaaaa.
Het wordt natuurlijk vervelend als er al iets afbreekt als je er een keer met de stoel of een trappetje tegenaan stoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij hebben in onze huidige woning keramiek en gaan voor onze volgende woning waarschijnlijk voor composiet. Reden: 3 kinderen die weleens iets tegen het aanrecht stoten waardoor er nu al 2 butsen inzitten.

Als je niet heel onhandig bent en zonder kinderen zou ik weer voor keramiek gaan :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik weet voor de rest niets van de kenmerken van Concreto van Houtmerk (wat een ruknaam overigens als je gaat zoeken op Google)
Veel materialen moet je meteen bij zijn als je per ongeluk een schijfje citroen naast je snijplank terecht komt. Of wat druppels rode wijn of olie.

Op de foto die ik zag op de site van Houtmerk zie ik overigens wel een rare rand op de kopse kantAfbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0027/4582/7440/products/maatwerk_keuken_interieur_massief_houten_keukenfronten_dekpanelen_zijpanelen_betonlook_keukenblad_gouden_kraan_kookeiland_houtmerk_720x.jpg?v=1606327817.
Alsof het een folie is, die om een plaat gevouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:08
Wij zijn ook, net als in onze vorige keuken, voor composiet gegaan: Caesarstone Piatra Grey.
Beste materiaal voor ons want: massief, makkelijk te reinigen, sterk/stevig en mooi.

Keramiek viel voor ons vrijwel meteen af. Vonden we niet mooi en zelfs een beetje maar kunststof neigen. Ziet er iets te ‘nep’ uit naar onze smaak en zeker die opgedikte keramieke bladen klonken gewoon hol als we er op tikten. Vrienden van ons hebben dus zo’n 4 of 6 cm dik keramieke blad met van die stoot-proof randen enz. maar die randen lijken gewoon van kit of een plastic strip. En het blad klinkt hol en zeker niet massief. Maar ieder zijn ding natuurlijk (gelukkig maar :D).

Edit: wij vinden composiet gezoet trouwens mooier dan gepolijst in de meeste gevallen echter is gezoet een stuk vlek gevoeliger. Nadeeltje van composiet is dus: (bijtende) vloeistoffen niet laten liggen.
Nu wederom voor gepolijst gegaan door de betere eigenschappen.

[ Voor 16% gewijzigd door remzor op 23-01-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Sport_Life schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:30:
Als je niet heel onhandig bent en zonder kinderen zou ik weer voor keramiek gaan :).
Zoals Dekton?
(ik moet me alle termen en materialen nog eigen maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

remzor schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:32:
Keramiek viel voor ons vrijwel meteen af. Vonden we niet mooi en zelfs een beetje maar kunststof neigen. Ziet er iets te ‘nep’ uit naar onze smaak en zeker die opgedikte keramieke bladen klonken gewoon hol als we er op tikten. Vrienden van ons hebben dus zo’n 4 of 6 cm dik keramieke blad met van die stoot-proof randen enz. maar die randen lijken gewoon van kit of een plastic strip.
Misschien zit er verschil in welke soort keramiek?
Die randen, zijn dat dan losse elementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rzaan schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Zoals Dekton?
(ik moet me alle termen en materialen nog eigen maken)
Wij hebben Dekker Ceramics premium, zie onderstaande link. Onze kleur (marmer look) is niet meer beschikbaar zie ik

https://www.dekkerzevenhu...ken/keukenbladen/keramiek

Trouwens zonder randen, dat zou ik nooit doen.

edit; lees net dat composiet niet hittebestandig is? In dat geval nemen we het stoten maar voor lief, als je eenmaal gewend bent de pannen overal neer te zetten leer je dat nooit meer af.

[ Voor 40% gewijzigd door Sport_Life op 23-01-2022 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Rzaan schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:36:
[...]

Misschien zit er verschil in welke soort keramiek?
Die randen, zijn dat dan losse elementen?
Zal zeker verschil in zitten, ene soort keramiek zal mooier zijn dan de andere. We hebben het in een aantal winkels bekeken en het kon ons nooit echt bekoren.
Die randen ging specifiek over keramiek van Superkeukens met dus een ‘upgrade’ naar van die lelijke stootvaste randen :P (vanwege het chippen dus).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:02

orf

Ik had in de keuken die in dit huis zat een donker granieten blad. Daar waren wat stukken van de rand beschadigd en was het blad dof door schoonmaakmiddel.

In mij vorige huis heb ik zelf een keuken geplaatst met een wit composiet blad en hier bleef ik poetsen. Kalk was echt een probleem en sommige vlekken kon ik alleen met tandpasta wegpoetsen. Bij de vaarwasser had ik binnen een jaar een buts in de rand van een pan.

Nu dus keramiek (dekton Kelya) en echt blij met hoe ongevoelig het is voor wat dan ook. Hittebestendig vind ik ook echt fijn. Ik zal best balen als er een keer iets afbreekt op een rand. Al moet ik zeggen dat er al best wat tegen gestoten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@orf
Hoe lang heb je het al? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:02

orf

Sinds mei. Dus een maand of 7-8. Misschien nog niet lang genoeg voor de eerste beschadiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik had in ons vorige huis een aanrecht laten gieten van terazzo. Loeihard en kon je ook gewoon een pan opzetten. Moest wel een beetje opletten met vlekken (van currypoeder e.d.)
Maar in het ergste geval ga je er dan met een schuurschijf overheen (van grof naar korrel 6000) en ziet het er weer goed uit. Je moet het regelmatig impregneren, maar dat vergat ik een paar jaar.

Ik hoop dat ik met Dekton of Evora Ceramics van Dekker een blad krijg dat hitte-, kras- en vlekkenbestendig is.
En dat de look van beton heeft.
Dat chippen is klote, maar geen kids en een robotstofzuiger scheelt al veel.

@orf
Ik wil in winkels gaan kijken naar Dekton Kreta, Keon en Soke.
Kijken of ik het ervaar als een print of als beton.

[ Voor 9% gewijzigd door Rzaan op 23-01-2022 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rzaan schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:50:
Ik had in ons vorige huis een aanrecht laten gieten van terazzo. Loeihard en kon je ook gewoon een pan opzetten. Moest wel een beetje opletten met vlekken (van currypoeder e.d.)
Maar in het ergste geval ga je er dan met een schuurschijf overheen (van grof naar korrel 6000) en ziet het er weer goed uit. Je moet het regelmatig impregneren, maar dat vergat ik een paar jaar.

Ik hoop dat ik met Dekton of Evora Ceramics van Dekker een blad krijg dat hitte-, kras- en vlekkenbestendig is.
Wij krijgen wel vlekken/kringen op ons keramiek (wit/grijs) blad. Met name van thee/koffie/wijn kringen.
Maar we hebben het nooit echt grondig schoongemaakt, wellicht dat dat helpt.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 23-01-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Sport_Life schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:54:
[...]

Wij krijgen wel vlekken/kringen op ons keramiek (wit/grijs) blad.
Contact houden met Orf....
Hij weet vast meer over een paar maanden hoe het zit met vlekken en kringen op zijn keramieken Dekton blad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Rzaan schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:32:
Op de foto die ik zag op de site van Houtmerk zie ik overigens wel een rare rand op de kopse kant[Afbeelding].
Dat is gewoon de randafwerking, net als de lange zijde.
Gevalletje ongelukkige foto/belichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Rzaan schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:50:

@orf
Ik wil in winkels gaan kijken naar Dekton Kreta, Keon en Soke.
Kijken of ik het ervaar als een print of als beton.
Als je cosentino nederland mailt, met de vraag of je een staaltje mag van die kleuren, krijg je het binnen een week gratis thuisgestuurd ;) info.nl@cosentino.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Deze week bij een filiaal van DB keukens geweest, mooie l-vormige opstelling laten tekenen met schiereiland.
DB doet aan vaste prijzen, en staat bekend om hun service en 'afspraak-is-afspraak'-slogan.

Ze deden het voorstel voor Excellentic meubels, veel ladekasten, een wandopstelling met 3 hoge kasten voor o.a. solo-oven en koelvries combi. Zoiets dus (tekening + renders krijg ik nog).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZsTceskfBaBTrVsqlV_Nr1rghc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/11LjHZIJIHWVC7pHKTsdt0MW.jpg?f=user_large

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-08-2024
Hoi allemaal!

Van de week bij de eerste keukenzaak geweest. Redelijk overwhelmed door alle mogelijkheden, terwijl we dachten dat we al vrij precies wisten wat we wilden hebben haha. We zijn bij keukenmaxx geweest en hadden wel een goed gevoel erbij. Nog niet alles tot in detail kunnen uitwerken maar wel al een eerste offerte gekregen met de volgende details;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTnpMlF_Ksg6MXwV3mrNIOMb6os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ighHWM4OMnK6FDel9IJAZ8x2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBrH3bVcbP1y1Cj0ogxcrn1ku9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPqhk6p1sjnwATVv5RnfzI8J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOLVzBJBvVa9fRXPMugamW8BSBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yo76Ebexg6JlFNp1Db4ZGA62.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eIIo6b-4Q3ZcthopJA1CJC6fgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAC9pClVwT7Jpd5X4GJ4kXmX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3IX6GgghVuartnGIAHimSvuNng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iayylV31ohGVvhksuErKpW7w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yowJUnNWO-6nMfLkW3Q9Td9RMwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eadi847pjRWT98LjXmIR8J1a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QGWwivDjDo04FCWJc8be3i-_jA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2B0PEq9UDcMDc9Rj6YVLReO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dq43V9v-CiPRGTcgcSpgJjOhvD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U02iriklHycNTFviyUmX8Lgm.jpg?f=fotoalbum_large

Ze hebben een offerte gegeven van 25k. Ben even benieuwd of dit al een redelijke prijs is, of dat ze hoog hebben ingezet en dat er nog wel ruimte moet zijn om het (veel) omlaag te krijgen?

We hebben nog wel wat ruimte om dingen te upgraden waar nodig en we denken misschien nog na om een extra rij kastjes bovenop de muur opstelling te zetten, aangezien het plafond 295cm hoog is en in de huidige offerte komt de muur opstelling tot “maar” 237cm.

Tussen de muuropstelling en het eiland zit nu 105cm en het eiland is 100cm breed. Ik had initieel 100cm gangpad en 110cm eiland in gedachten. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

We hebben met deze offerte 307 cm over tussen het eiland en de muur. Wij willen hier een 100cm brede tafel neerzetten. Dan hebben we bijv. 122cm tussen eiland en tafel en 85 cm tussen tafel en muur. Ervaringen of dat voldoende ruimte is?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Anoniem: 36835 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Als je cosentino nederland mailt, met de vraag of je een staaltje mag van die kleuren, krijg je het binnen een week gratis thuisgestuurd ;) info.nl@cosentino.com
Is niet al te ver van mij vandaan. En ben vaak om de hoek van de Van Baerlestraat voor mijn werk.
Dus als Hugo Ernst de boel weer opengooit komende week, ga ik daar 's langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:52

codeneos

[...]

Angriebirdie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:15:
Hoi allemaal!

Van de week bij de eerste keukenzaak geweest. Redelijk overwhelmed door alle mogelijkheden, terwijl we dachten dat we al vrij precies wisten wat we wilden hebben haha. We zijn bij keukenmaxx geweest en hadden wel een goed gevoel erbij. Nog niet alles tot in detail kunnen uitwerken maar wel al een eerste offerte gekregen met de volgende details;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ze hebben een offerte gegeven van 25k. Ben even benieuwd of dit al een redelijke prijs is, of dat ze hoog hebben ingezet en dat er nog wel ruimte moet zijn om het (veel) omlaag te krijgen?

We hebben nog wel wat ruimte om dingen te upgraden waar nodig en we denken misschien nog na om een extra rij kastjes bovenop de muur opstelling te zetten, aangezien het plafond 295cm hoog is en in de huidige offerte komt de muur opstelling tot “maar” 237cm.

Tussen de muuropstelling en het eiland zit nu 105cm en het eiland is 100cm breed. Ik had initieel 100cm gangpad en 110cm eiland in gedachten. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

We hebben met deze offerte 307 cm over tussen het eiland en de muur. Wij willen hier een 100cm brede tafel neerzetten. Dan hebben we bijv. 122cm tussen eiland en tafel en 85 cm tussen tafel en muur. Ervaringen of dat voldoende ruimte is?

Bedankt!
Mooie opzet, maar zie ik het goed dat de vriezer op de hoogte van je werkblad begint? Dat lijkt mij uiterst onhandig voor een vriezer met lades. Om in de bovenste lades te gebruiken heb je vrijwel altijd een trapje nodig.

Wat mij verder opvalt is dat je toch een redelijk hoge plint hebt van 16.5cm, als er een mogelijkheid is zou ik kijken naar een lagere plint en een iets hogere corpus. Misschien dat je dan iets hoger uitkomt met het werkblad maar het voordeel is 1) meer kastruimte en 2) het oogt allemaal wat strakker.

Om wat over de prijs te kunnen zeggen zou het handig zijn als je uitsplitsing kan geven van de prijs voor de kastjes, het blad, de apparatuur en accessoires zoals spoelbak en kraan.

[ Voor 3% gewijzigd door codeneos op 23-01-2022 12:37 ]

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:34
Vraag, hoeveel wijn drink je?
En dan meteen maar de vervolgvraag, slobber je lekker of maak je er echt werk van en geeft je dus ook geld uit aan wijn?
Met beide is niks mis, maar in het eerste geval zou ik geen geld aan de wijkast uitgeven, of je moet het gewoon een mooi uitzicht vinden.

Het is net als met een stoomoven, als je het tocht niet gebruikt, koop het dan maar niet. Kan het ook niet stuk.
(Mijn mening, kan je gerust negeren 😇)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Anoniem: 36835 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Dat zei ik ook, zware objecten laten vallen of stoten resulteert in schade. Nep uitzien is een kwestie van smaak.

Ik weet dat Barry hier als een soort alwetende keukengod gezien wordt, maar composiet is ook niet alles. Composiet gaat "sowieso" vlekken, hoe goed je het ook elke keer schoonmaakt. Hoe donkerder hoe meer je ziet en een mat blad maakt het nog eens velen malen erger.

Composiet kan ook beschadigen, wel in een minder erge vorm, maar in de vorm van witte deukjes. Laat maar eens een mes van kleine hoogte op een staaltje vallen, met de punt naar beneden :).
Mijn oude keuken was composiet . Glanzend zwart met een glimmend dingetje erin. 11 jaar gehad en ik ben lomp. Was serieus als nieuw. Enige wat ik aan onderhoud doe was een spray voor natuursteen gebruiken als ik blad schoonmaakte. Geen vlekken. Geen dofheid. Geen vlekken niets. Viel zat op dat blad hoor en geen witte puntjes.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Rzaan schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Ik weet voor de rest niets van de kenmerken van Concreto van Houtmerk (wat een ruknaam overigens als je gaat zoeken op Google)
Veel materialen moet je meteen bij zijn als je per ongeluk een schijfje citroen naast je snijplank terecht komt. Of wat druppels rode wijn of olie.

Op de foto die ik zag op de site van Houtmerk zie ik overigens wel een rare rand op de kopse kant[Afbeelding].
Het blad is denk ik opgedikt en in verstek tegen elkaar gezet. Dan lijkt het omgevouwen, maar is het niet. Het is niet massief nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
codeneos schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:32:
[...]

Mooie opzet, maar zie ik het goed dat de vriezer op de hoogte van je werkblad begint? Dat lijkt mij uiterst onhandig voor een vriezer met lades. Om in de bovenste lades te gebruiken heb je vrijwel altijd een trapje nodig.

Wat mij verder opvalt is dat je toch een redelijk hoge plint hebt van 16.5cm, als er een mogelijkheid is zou ik kijken naar een lagere plint en een iets hogere corpus. Misschien dat je dan iets hoger uitkomt met het werkblad maar het voordeel is 1) meer kastruimte en 2) het oogt allemaal wat strakker.

Om wat over de prijs te kunnen zeggen zou het handig zijn als je uitsplitsing kan geven van de prijs voor de kastjes, het blad, de apparatuur en accessoires zoals spoelbak en kraan.
Bedankt voor je reactie. Goede tip mbt de vriezer! Hij begint indd ter hoogte van het keukenblad. Enige probleem is dat als de vriezer vanaf de grond begint tot aan het aanrechtblad, dat de inhoud dan net wat aan de krappe kant is.. Dus ik zou niet zo goed weten wat dan de beste oplossing is. Bij een volledige vriezer (zoals de koelkast nu gepland staat), zijn de bovenste lades ook te hoog toch?

Ik ga even navraag doen voor mogelijkheden mbt tot plint hoogtes.

De prijzen staan per groep (maar niet per product) gespecificeerd en zijn als volgt:
- Apparatuur 6615 eur
- Blad 3480 eur
- Accessoires 1649 eur
- Meubelen 10773 eur
- Montage en aansluiten 2712.50 eur
macfocus schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:45:
Vraag, hoeveel wijn drink je?
En dan meteen maar de vervolgvraag, slobber je lekker of maak je er echt werk van en geeft je dus ook geld uit aan wijn?
Met beide is niks mis, maar in het eerste geval zou ik geen geld aan de wijkast uitgeven, of je moet het gewoon een mooi uitzicht vinden.

Het is net als met een stoomoven, als je het tocht niet gebruikt, koop het dan maar niet. Kan het ook niet stuk.
(Mijn mening, kan je gerust negeren 😇)
Ik drink niet bijzonder veel wijn. Maar vind een goed wijntje op zijn tijd wel erg lekker. Is daar perse een klimaatkast voor nodig? Denk het niet.. maar vind het er wel cool uit zien! Dus voornamelijk de looks om de keuken meer af te maken denk ik. Daarom zit er ook een goedkoper merk in op dit moment, omdat het geen prioriteit is.. We wilde hem eerst op oog hoogte, maar dan werd hij dubbel zo duur. Dat vond ik het dan ook weer niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022

Dan zit je bij Balsa opzich goed, maar ik vind het wel een beetje neppig overkomen (voelt warm aan en als kunststof).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:44
Barry schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:42:
[...]

Dan zit je bij Balsa opzich goed, maar ik vind het wel een beetje neppig overkomen (voelt warm aan en als kunststof).
En qua krasgevoeligheid en vlekken? Is dat echt zo prima als ze zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codeneos
  • Laatst online: 00:52

codeneos

[...]

Angriebirdie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:42:
[...]

Bedankt voor je reactie. Goede tip mbt de vriezer! Hij begint indd ter hoogte van het keukenblad. Enige probleem is dat als de vriezer vanaf de grond begint tot aan het aanrechtblad, dat de inhoud dan net wat aan de krappe kant is.. Dus ik zou niet zo goed weten wat dan de beste oplossing is. Bij een volledige vriezer (zoals de koelkast nu gepland staat), zijn de bovenste lades ook te hoog toch?

Ik ga even navraag doen voor mogelijkheden mbt tot plint hoogtes.

De prijzen staan per groep (maar niet per product) gespecificeerd en zijn als volgt:
- Apparatuur 6615 eur
- Blad 3480 eur
- Accessoires 1649 eur
- Meubelen 10773 eur
- Montage en aansluiten 2712.50 eur

[...]

Ik drink niet bijzonder veel wijn. Maar vind een goed wijntje op zijn tijd wel erg lekker. Is daar perse een klimaatkast voor nodig? Denk het niet.. maar vind het er wel cool uit zien! Dus voornamelijk de looks om de keuken meer af te maken denk ik. Daarom zit er ook een goedkoper merk in op dit moment, omdat het geen prioriteit is.. We wilde hem eerst op oog hoogte, maar dan werd hij dubbel zo duur. Dat vond ik het dan ook weer niet waard.
Volgens mij zijn die prijzen redelijk oké als ik dat met onze eigen offerte vergelijk. Wel kan ik lastig uit de offerte opmaken wat voor merk keuken het nu precies is.

Wij hebben een zelfde soort opstelling qua blad maar dan in Dekton waarbij het blad in de nis tegen de achterwand doorloopt. Dat kost ons 7-8 duizend euro, als ik dat vergelijk met het TopCore blad in jou offerte is dat een stuk voordeliger. Nu kan ik alleen niet precies achterhalen hoe kras-, stoot- en vlekvast TopCore van Dekker is tegenover een keramisch blad. De site van Dekker vermeld alleen dat het uit karton is gemaakt wat onder hoge druk is samengeperst.

Wat betreft apparatuur zit je volgens mij redelijk goed, De Bora zal ergens tussen de 2k en 2.4k zitten wat betekend dat de rest van de apparaten je ongeveer 800-900 euro per stuk moeten kosten. Van wat ik begrepen heb is 40% korting van de advies prijs wat je ongeveer mag verwachten op apparatuur (m.u.v. de Bora), ik zou dat als uitgangspunt nemen om te bepalen of er nog onderhandelingsruimte is.

De enigste kostenpost die er wat mij betreft uitspringt zijn de montage en aansluitkosten van 2700 euro, die had ik eerder rond de 1700-2000 euro verwacht.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Anoniem: 36835 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Eens. Als er een perfect materiaal zou zijn, dan zouden alle andere soorten werkblad niet meer worden verkocht en uitsterven.

Dat composiet hoe dan ook vlekt, dat is niet waar. Hoe lichter het werkblad, hoe meer kans op vlekken (dat wel). Als de verbinding van composiet warm wordt door een hete pan, dan wordt de lijm vloeibaar en kleurt rood. Donkere werkbladen met blijvende vlekken is een prestatie, als je dat voor elkaar krijgt.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
codeneos schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Volgens mij zijn die prijzen redelijk oké als ik dat met onze eigen offerte vergelijk. Wel kan ik lastig uit de offerte opmaken wat voor merk keuken het nu precies is.

Wij hebben een zelfde soort opstelling qua blad maar dan in Dekton waarbij het blad in de nis tegen de achterwand doorloopt. Dat kost ons 7-8 duizend euro, als ik dat vergelijk met het TopCore blad in jou offerte is dat een stuk voordeliger. Nu kan ik alleen niet precies achterhalen hoe kras-, stoot- en vlekvast TopCore van Dekker is tegenover een keramisch blad. De site van Dekker vermeld alleen dat het uit karton is gemaakt wat onder hoge druk is samengeperst.

Wat betreft apparatuur zit je volgens mij redelijk goed, De Bora zal ergens tussen de 2k en 2.4k zitten wat betekend dat de rest van de apparaten je ongeveer 800-900 euro per stuk moeten kosten. Van wat ik begrepen heb is 40% korting van de advies prijs wat je ongeveer mag verwachten op apparatuur (m.u.v. de Bora), ik zou dat als uitgangspunt nemen om te bepalen of er nog onderhandelingsruimte is.

De enigste kostenpost die er wat mij betreft uitspringt zijn de montage en aansluitkosten van 2700 euro, die had ik eerder rond de 1700-2000 euro verwacht.
Heel erg bedankt voor je bericht. Ik geloof dat het keukenmerk hun eigen lijn is; xline. Ze hebben ook SieMatic, maar die word dat natuurlijk weer wat duurder. Ik weet verder niet hoe xline in de markt staat. Maar wat ik in de showroom zag was het niet verkeerd (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
X-Line staat voor traditioneel greeploos en is van Pronorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
Barry schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:28:
X-Line staat voor traditioneel greeploos en is van Pronorm.
Oke, en hoe staat dat over het algemeen bekend? Is het een beetje okee spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Angriebirdie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Oke, en hoe staat dat over het algemeen bekend? Is het een beetje okee spul?
Absoluut. Net zo goed als Siematic. Het is een smaakkwestie. Zelf heb ik ook Pronorm (Y-Line).

Hananto wijnkoeler moet je echt vervangen door een Kuppersbush of beter. Die blende ertussen moet er ook uit. Plintroosters weg, etc. Kan er van de week even aandachtig naar kijken, maar zo moet je ‘m niet bestellen hoor.

[ Voor 27% gewijzigd door Barry op 23-01-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Barry schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:42:
[...]

Is voor mij een nieuwe naam, maar een beetje Googlen leverde de 'uitvinder' op.
Wat ik betwijfel, maar dat doet er effe niet toe.
Het bedrijf heet in ieder geval Evolve en zit in Tynaarlo.

Beetje verder googlen en ik kom dit tegen op een klachtensite:
Vlekjes die zwart worden en nu weer vlekken die moeizaam te verwijderen zijn. Onlangs verkoper van Balsa beton/Evolve op bezoek gehad. Hij geeft aan dat beton een zacht materiaal is en dat dit gebruikssporen zijn die er bij horen.
Dat schept niet veel vertrouwen in het materiaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry
Angriebirdie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:15:
Hoi allemaal!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bedankt!
Heb even goed gekeken. Volgende punten:

- Vriezer (werd al genoemd). Zoek er een uit waarbij de bovenste lade(s) kleppen zijn.
- Plinthoogte 16,5cm is normaal hoor. Hogere korpus kan niet bij Pronorm. Neem dan Systemat (korpus 78cm ipv 76,8cm).
- Werkblad TopCore, really? Ik vind ‘t net plastic.
- Atag vaatwasser is rommel, liever een Whirlpool of Bauknecht.
- Hoge kasten staan tussen standbouw, waarom dan alsnog passtukken?
- Hananto wijnklimaatkast is slecht in kwaliteit en afwerking. Hier liever een wat luxer model.
- Job spoelbak vervangen door Franke of Caressi. Job bakken zijn niet mooi afgewerkt.
- Plintroosters zijn niet nodig. Liever een uitsparing in de plint of kasten met geïntegreerde ontluchting en aanzuiging.
- Prostyle lades zijn niet meer van deze tijd en horen niet thuis in een keuken van dit kaliber. Neem ProTech of kies voor Systemat (glazen zijwanden in korven).
- Prijs is 5% hoger dan de uiteindelijke deal die je kunt maken bij een zaak als Keukenmax, Brugman, Keukenkampioen, etc.
- Kleur wangschoenen, plinthoeken wordt niet genoemd. Dit moet zwart zijn en is standaard RVS kleurig bij elke luie verkoper.

HOLY MOLY! Ik zie ‘t nu pas..... Kunststof front.... Vraag voor de grap eens aan de verkoper of ‘ie veel offertes verzilverd op deze prijzen. Je betaald 15% teveel op je kastwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door Barry op 23-01-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Barry schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:46:
- Plinthoogte 16,5cm is normaal hoor. Hogere korpus kan niet bij Pronorm. Neem dan Systemat (korpus 78cm ipv 76,8cm).
Juist wel toch, upgrade naar de ‘plus’ met 83,2cm hoge korpus. Krijgen wij ook i.c.m. 9 cm plint. Of mis ik iets waardoor het bij hem niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
remzor schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:23:
[...]

Juist wel toch, upgrade naar de ‘plus’ met 83,2cm hoge korpus. Krijgen wij ook i.c.m. 9 cm plint. Of mis ik iets waardoor het bij hem niet kan?
Hij heeft de standaard X-Line nodig ivm de wijnkoeler onder de oven. Nu tekent de verkoper daar al een blende tussen, met een hogere korpus kan er een hele oven tussen :P

78cm is echt de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Barry schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:25:
[...]

Hij heeft de standaard X-Line nodig ivm de wijnkoeler onder de oven. Nu tekent de verkoper daar al een blende tussen, met een hogere korpus kan er een hele oven tussen :P

78cm is echt de max.
Aha, vandaar. Zoiets mis ik dan. Wist dat er iets moest zijn aangezien jij alle maten wel kent hehe :P
Ik vond persoonlijk de kunststof fronten niet verkeerd (zelfs mooi, zelf Superwit in mat gekozen). Voordeel was volgens meerdere verkopers dat het erg stevig en slijt/krasvast was.
Naja we gaan we zien in maart :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry
remzor schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Aha, vandaar. Zoiets mis ik dan. Wist dat er iets moest zijn aangezien jij alle maten wel kent hehe :P
Ik vond persoonlijk de kunststof fronten niet verkeerd (zelfs mooi, zelf Superwit in mat gekozen). Voordeel was volgens meerdere verkopers dat het erg stevig en slijt/krasvast was.
Naja we gaan we zien in maart :+
Is ook zo hoor. Havanazwart in kunststof vind ik mooier dan als laklaminaat front. Alleen mag de verkoper dan ook wel rekenen met index 86 ipv index 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Vraag: wij hebben nog niets bedacht voor de achterwand van onze keuken.. We spoelen daar alleen (koken op schier). De spatrand van aanrechtblad vonden we in eerste instantie te duur.. tegen de tijd dat we daaruit waren bleek blad al geleverd te zijn en gaf keukenzaak aan de de kans groot was op kleurverschil, dus afgeraden on alsnog een spatrand te bestellen van ons blad.

Tegels.. twijfel

Toen kwamen we Bokwerk tegen online .. dat sprak ons aan. Iemand een idee van de kosten van zoiets ?
We hebben 3 meter nodig.. hoogte vind ik wat lastig te bepalen.. 20 cm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

mevrouwKees_1 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:09:
Vraag: wij hebben nog niets bedacht voor de achterwand van onze keuken.. We spoelen daar alleen (koken op schier). De spatrand van aanrechtblad vonden we in eerste instantie te duur.. tegen de tijd dat we daaruit waren bleek blad al geleverd te zijn en gaf keukenzaak aan de de kans groot was op kleurverschil, dus afgeraden on alsnog een spatrand te bestellen van ons blad.

Tegels.. twijfel

Toen kwamen we Bokwerk tegen online .. dat sprak ons aan. Iemand een idee van de kosten van zoiets ?
We hebben 3 meter nodig.. hoogte vind ik wat lastig te bepalen.. 20 cm ?
Hier hetzelfde, keuken staat nu een klein halfjaar en ook geen wand achter de spoelbak en koffiehoek.
PR van vandaag staat op 38 cm hoog achter spoelbak. Nu heb ik wel Sigma afwasbare verf maar uiteindelijk gaat er wel een achterwand komen. Zit zelf te denken in matglas, wit.
Dat Bokwerk zal ik eens opzoeken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
Beiden doe eens een foto? Dan kunnen we creatief meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:08
Vraagje over kunststof werkblad; is er ook een site als 123werkbladen waar ze redelijk geprijsde bladen aanbieden?
Via Google twee websites een offerte laten opmaken, kom echter ruim 300€ duurder uit dan composiet of keramisch 🤷‍♂️

Idee is een stuk van 38,5cm diep en 248 breed en een stuk van 8cm diep en 15 'm breed.
Moeten op bovenkastjes van de Ikea keukenserie komen, dat als tv meubel gaat dienen.

Nu een offerte voor keramiek en composiet via 123. Vielen gevoelsmatig mee qua prijs, echter heb ook twijfels of het een geschikt materiaal is voor de beoogde toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

macfocus schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:48:
Zal ik doen, hoop morgen (nu aan het koken dus spul staat vol met meuk).

@mevrouwKees_1 Voor de grap op hun website een vrijblijvende prijsopgave gevraagd.
Achterwand van 360cm x 40cm zou een 550 kosten. Echter komt daar nog wel eenzelfde bedrag aan montage bij. Dus samen 1100 (incl btw) maar dat moet goedkoper kunnen lijkt mij.
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 23-01-2022 18:58 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
Source90 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:54:
Vraagje over kunststof werkblad; is er ook een site als 123werkbladen waar ze redelijk geprijsde bladen aanbieden?
Via Google twee websites een offerte laten opmaken, kom echter ruim 300€ duurder uit dan composiet of keramisch 🤷‍♂️

Idee is een stuk van 38,5cm diep en 248 breed en een stuk van 8cm diep en 15 'm breed.
Moeten op bovenkastjes van de Ikea keukenserie komen, dat als tv meubel gaat dienen.

Nu een offerte voor keramiek en composiet via 123. Vielen gevoelsmatig mee qua prijs, echter heb ook twijfels of het een geschikt materiaal is voor de beoogde toepassing.
Ik kan ‘m in 10 seconden uitrekenen. Ff checken, 8 cm bij 15 meter?? Echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
macfocus schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:48:
Mijn keuken staat nog niet (24/2 eindelijk plaatsen)..

Het is een zwarte houtlook keuken met 2 hoge kasten, de rest is laag.. blad is dus marmerlook (estuario ), schier eiland is antracietgrijs

qua tegel wellicht een grijzige tegel.. visgraat misschien.. maar wil het graag strak houden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_B1H8jOYTwFKpEHiiJlRwMB_FSs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CgCSHNVaquAloiVPkM8z7OsB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 23-01-2022 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
franssie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:56:
[...]

@mevrouwKees_1 Voor de grap op hun website een vrijblijvende prijsopgave gevraagd.
Achterwand van 360cm x 40cm zou een 550 kosten. Echter komt daar nog wel eenzelfde bedrag aan montage bij. Dus samen 1100 (incl btw) maar dat moet goedkoper kunnen lijkt mij.

***members only***
Holy Moly.. wat een geld zeg.. @Barry hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
mevrouwKees_1 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:42:
[...]

Holy Moly.. wat een geld zeg.. @Barry hier ervaring mee ?
Ja, prijzen worden kunstmatig hoog gehouden om de dealers te pleasen.

Kijk voor de grap eens hoeveel dealers er zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Barry schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:00:
[...]

Ik kan ‘m in 10 seconden uitrekenen. Ff checken, 8 cm bij 15 meter?? Echt?
Ah man, geen idee waarom hij 152 cm naar 'm corrigeerde :')

152x8 cm (smalle strook voor de haard)
248x38,5 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
mevrouwKees_1 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:42:
[...]

Mijn keuken staat nog niet (24/2 eindelijk plaatsen)..

Het is een zwarte houtlook keuken met 2 hoge kasten, de rest is laag.. blad is dus marmerlook (estuario ), schier eiland is antracietgrijs

qua tegel wellicht een grijzige tegel.. visgraat misschien.. maar wil het graag strak houden.[Afbeelding]
Dus die zeskantjes zijn een voorbeld neem ik aan.
Maar als je daar nou een eens volledige achterwand in een mooi contrasterend houtmotief inzet?
Zwart houtlook met een marmerlook blad (kleur?) en een antraciet eiland kan prima hout hebben mits je dat mooi vind. En hout kan je in alle kleuren krijgen en ook met veel of weinig tekening. (Rustiek eiken heeft knoesten en bv. Walnoot heeft een hele rustige tekening)
Willekeurig voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPScoiXkIibzw9HZyClIZ7LhVhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMlWq3tmmVNEn0t75Y7QFOVj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
Source90 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:56:
[...]

Ah man, geen idee waarom hij 152 cm naar 'm corrigeerde :')

152x8 cm (smalle strook voor de haard)
248x38,5 cm
125 euro
435 euro

Het eerste deel wordt berekend als 20cm diep.
Het tweede deel wordt berekend als 60cm diep.

Kern is spaanplaat. Mag ook, want geen uitsparingen.

Duur? Yep. Nadeel als je dit los besteld bij een keukenzaak.

[ Voor 7% gewijzigd door Barry op 23-01-2022 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
franssie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:56:
[...]

***members only***
Is montage verplicht?
Twee bussen Bison Poly Max High Tack ben je 20€ kwijt. Tientje voor kit.
Lijkt me geen rocket science om te monteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@macfocus we hebben geen bovenkasten.. onze vloer is houtlook (pvc) en visgraat patroon.. dus hout op de muurl lijkt me wat teveel..

blad is deze https://www.dekkerzevenhu...mposietsteen#&gid=1&pid=1

Ik vind nog veel meer mooi hoor.. maar ben bang dat het te druk wordt.. Het gaat maar om 3 meter qua lengte .. en hoogte.. 25 cm? we spoelen daar alleen maar zeker met iets als tomatensaus oid.. geen zin in die spetters ..

Zonder iets tegen de muur is de muur wel heel erg.. muur.. dus tegels mede om het vlak wat te verbreken.. Ook nog aan plank gedacht boven aanrecht..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcUJC4R3RdS3eOmjO7oqk4UleJo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RUsFLY77Pd49A920FClpfvRg.jpg?f=user_large Zoiets in een neutrale tint vind ik ook mooi..

[ Voor 5% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 23-01-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Source90 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:00:
[...]

Is montage verplicht?
Twee bussen Bison Poly Max High Tack ben je 20€ kwijt. Tientje voor kit.
Lijkt me geen rocket science om te monteren?
dat niet.. maar het uitsnijden (?) van de wandcontactdozen dan weer wel denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Barry schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:58:
[...]

125 euro
435 euro

Het eerste deel wordt berekend als 20cm diep.
Het tweede deel wordt berekend als 60cm diep.

Kern is spaanplaat. Mag ook, want geen uitsparingen.

Duur? Yep. Nadeel als je dit los besteld bij een keukenzaak.
Bedankt!
Ik kom op €500 uit excl bezorgen met composiet, keramisch zat daar ook in de buurt (PG1).

Geen idee of dat wenselijk materiaal is op een tv kast, kans op stoten is een stuk groter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FR0PSuUsbKsfsPoYd_Nom_XZhUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/59CgVLpLGEqIz2mfRJs8Oap1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Source90 op 23-01-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Source90 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:03:
[...]
Bedankt!
Ik kom op €500 uit excl bezorgen met composiet, keramisch zat daar ook in de buurt (PG1).

Geen idee of dat wenselijk materiaal is op een tv kast, kans op stoten is een stuk groter.

[Afbeelding]
Als het gewoon plain wit moet zijn zou ik voor composiet gaan. White Select is de voordeligste kleur in 12mm.

Bel eens een Keukenloods op voor een prijsopgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Barry schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:14:
[...]

Als het gewoon plain wit moet zijn zou ik voor composiet gaan. White Select is de voordeligste kleur in 12mm.

Bel eens een Keukenloods op voor een prijsopgave.
Top, ga ik doen! Benieuwd waar zij mee komen.
Inderdaad pure white of pure black. Nog even afhankelijk van de rest van het meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Waar kopen mensen hun keukenaccessoires zoals bestekindeling, werkbestekindeling, dekselhouders, etc?

Onze keukenleverancier verwees ons naar Orgalux, maar ik vind die prijzen wel erg hoog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
synorluna schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:24:
Waar kopen mensen hun keukenaccessoires zoals bestekindeling, werkbestekindeling, dekselhouders, etc?

Onze keukenleverancier verwees ons naar Orgalux, maar ik vind die prijzen wel erg hoog.
https://www.keukenlade.nl/ en die hebben diverse soorten inrichtingen

of

https://www.webwinkelsiematic.nl/ .. past ook in andere merken.

[ Voor 8% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 23-01-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
mevrouwKees_1 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:26:
[...]

https://www.keukenlade.nl/ en die hebben diverse soorten inrichtingen

of

https://www.webwinkelsiematic.nl/ .. past ook in andere merken.
Siematic heeft wel mooie spullen als ik het zo zie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interior
  • Laatst online: 09-02 11:05
Hi goodevening!

Ook ik zit al een tijdje mee te lezen en van de week een aantal zaken bezocht.
Heb dit weekend een offerte gekregen, ik vraag me af of dit redelijk is.

Het gaat om:
- Een achterwand van 3 meter.
- Een keukeneiland van 2,10m bij 1,10m

Members only:

Keukenmeubelen:
Pronorm X-OS kunststof greeploos (2 hoge kasten (2.6m) de rest lage kasten)
2 eiken planken met inbouwspots (2x 1.80)

Apparatuur:
- Bora PUXU (€ 3199 maar deze is i.v.m actieperiode gratis)
- Siemens multifunctionele oven met stoom en magnetronfunctie 60x60 (HN878G4B6, €2299)
- AEG Koelkast (SCE819E5TS, €1189)
- Spoelbak Caressi Composiet zwart (CAGRPP50BK-TU, € 265,77)
- AEG Vaatwasmachine (FSE63307P, €899)
- Quooker combi flex mat zwart (€ 1313,25)

Werkblad:
Composiet Evora quartz

Totaal Keukenmeubelen : € 13.455 +
Totaal Apparatuur/Accessoires: € 5.966,02 +
Totaal Werkblad(en) : € 4.071,86 +

Subtotaal: € 23.492,88 +
Montage: € 1678,55
Totaal: € 25.171,53

Ben benieuwd hoe jullie dit vinden klinken en of dit redelijk is of niet?

[ Voor 77% gewijzigd door interior op 24-01-2022 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
2 compleet andere keukens, ook qua merk.
Je offertes en tekeningen lezen ook niet echt prettig weg, dus kan er weinig van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
Barry schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:46:
[...]

Heb even goed gekeken. Volgende punten:

- Vriezer (werd al genoemd). Zoek er een uit waarbij de bovenste lade(s) kleppen zijn.
- Werkblad TopCore, really? Ik vind ‘t net plastic.
- Atag vaatwasser is rommel, liever een Whirlpool of Bauknecht.
- Hoge kasten staan tussen standbouw, waarom dan alsnog passtukken?
- Hananto wijnklimaatkast is slecht in kwaliteit en afwerking. Hier liever een wat luxer model.
- Job spoelbak vervangen door Franke of Caressi. Job bakken zijn niet mooi afgewerkt.
- Plintroosters zijn niet nodig. Liever een uitsparing in de plint of kasten met geïntegreerde ontluchting en aanzuiging.
- Prostyle lades zijn niet meer van deze tijd en horen niet thuis in een keuken van dit kaliber. Neem ProTech of kies voor Systemat (glazen zijwanden in korven).
- Prijs is 5% hoger dan de uiteindelijke deal die je kunt maken bij een zaak als Keukenmax, Brugman, Keukenkampioen, etc.
- Kleur wangschoenen, plinthoeken wordt niet genoemd. Dit moet zwart zijn en is standaard RVS kleurig bij elke luie verkoper.

HOLY MOLY! Ik zie ‘t nu pas..... Kunststof front.... Vraag voor de grap eens aan de verkoper of ‘ie veel offertes verzilverd op deze prijzen. Je betaald 15% teveel op je kastwerk.
Hey Barry, hier heb ik echt enorm veel aan. Bedankt!
- Zal even op zoek gaan naar een vriezer met bovenste vak als klep.
- Ik twijfel een beetje over die wijnklimaatkast. Wellicht dat ik uiteindelijk hem toch weg doe en dan zou een lagere plint met hogere korpus wel kunnen. Als we de klimaatkast wel houden dan zal ik even kijken naar die Kuppersbusch.
- Ik las indd al ergens op het forum dat die atag vaatwassers troep zijn, zal die wel gaan omruilen voor wat anders. Wellicht dat we dan meteen alles siemens nemen ipv atag.
- Wat bedoel je precies met standbouw? De passtukken zijn de zijkanten van de opstelling toch? De keuken staat tussen twee vaste muren in (van de achtergevel en de hal) en is 5.11m.
- zijn die spoelbakken veel prijziger dan de job? zal is in een showroom gaan kijken naar het verschil. We hebben nu een job in het huidige huis.
- Ik zal de uitsparing in de plint, protech lades en plinthoeken ook even gaan aankaarten. Thanks! Wat zijn wangschoenen precies? met google word ik niet heel veel wijzer :P
- Hij vertelde dat die laminaat gelakte front wat meer kras gevoelig zijn en daarom kwamen we uit op deze fronts. Is het wat als ze kunststof zijn? Als het 15% op het kastwerk teveel is, zou de gehele offerte ongeveer 1500-1600 euro lager moeten kunnen? Vind ik nog niet extreem overdreven toch voor een eerste offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:20
We zijn bijna in de laatste fase voor het beslissen van onze keuken in nieuwbouw woning (oplevering Q3-2023). De volledige begane grond is keuken, dus we hadden veel keuze waar we de keuken gingen plaatsen maar na veel wikken en wegen hebben we ons insziens de beste plek gevonden :-) - aan de voorkant van het huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHMUSMt32JSkj578hcfNDjL3aRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cflk7XU7iMqxHFqxidiSZEZs.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn de renders van de keuken. De hoge kasten zijn hoogglans, komt niet echt tot zijn recht op de foto maar in het echt zien het er mooi uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wt7iZerrOtqo_r7FigjwPu8kLN0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sQkkoLkPqDWmPZ3N5anb79d.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tdDIaoQQEbjnJXxEP6RK2X01b0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJftgF0S9Oo3EpmzmAQGmpLL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-z_cKSI8WRsHG90iejW3J4aY-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5tTmt54wGDcMoFnQRsfUmtV.jpg?f=fotoalbum_tile

We hebben de volgende specificaties voor de keuken:

Keukenmeubelen:
Schmidt Evolution kunststof greeploos
Apparatuur:
- Bora PUXU
- Miele Stoomoven 60x60 (DGC7460XOBSW)
- Liebherr integreerbare koelkast met biofresh
- Liebherr integreerbare vriezer
- Siemens vaatwasmachine IQ300 (SN63H800UE)
- Quooker combi+
Werkblad:
Arte keramiek - castelli

Totaal Keukenmeubelen : € 8.495,00 +
Totaal Apparatuur/Accessoires: € 12.989,00 +
Totaal Werkblad(en) : € 9.776,00 +

Subtotaal: € 31.260,00 +
Totale korting op uw keuken: € 3.255,00 -
Subtotaal: € 28.005,00

Montage: € 2660,00
Totaal: € 30.665

Flink bedrag! We willen het liefste rond de 25K uitkomen. We gaan daarom voorstellen om composiet blad te nemen ipv keramiek (scheelt al gauw 2-3k). Daarnaast is de Miele stoomoven ook een ovenkill ons insziens. Dit wordt dan een stoomoven van Siemens, of zelfs alleen een normale Siemens oven van 60x60. Door dit te veranderen hopen we rond de 25K uit te komen. Hebben jullie nog andere suggesties om op te besparen dan bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Thomas19903 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:15:
We zijn bijna in de laatste fase voor het beslissen van onze keuken in nieuwbouw woning (oplevering Q3-2023). De volledige begane grond is keuken, dus we hadden veel keuze waar we de keuken gingen plaatsen maar na veel wikken en wegen hebben we ons insziens de beste plek gevonden :-) - aan de voorkant van het huis.

[Afbeelding]

Dit zijn de renders van de keuken. De hoge kasten zijn hoogglans, komt niet echt tot zijn recht op de foto maar in het echt zien het er mooi uit.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

We hebben de volgende specificaties voor de keuken:

Keukenmeubelen:
Schmidt Evolution kunststof greeploos
Apparatuur:
- Bora PUXU
- Miele Stoomoven 60x60 (DGC7460XOBSW)
- Liebherr integreerbare koelkast met biofresh
- Liebherr integreerbare vriezer
- Siemens vaatwasmachine IQ300 (SN63H800UE)
- Quooker combi+
Werkblad:
Arte keramiek - castelli

Totaal Keukenmeubelen : € 8.495,00 +
Totaal Apparatuur/Accessoires: € 12.989,00 +
Totaal Werkblad(en) : € 9.776,00 +

Subtotaal: € 31.260,00 +
Totale korting op uw keuken: € 3.255,00 -
Subtotaal: € 28.005,00

Montage: € 2660,00
Totaal: € 30.665

Flink bedrag! We willen het liefste rond de 25K uitkomen. We gaan daarom voorstellen om composiet blad te nemen ipv keramiek (scheelt al gauw 2-3k). Daarnaast is de Miele stoomoven ook een ovenkill ons insziens. Dit wordt dan een stoomoven van Siemens, of zelfs alleen een normale Siemens oven van 60x60. Door dit te veranderen hopen we rond de 25K uit te komen. Hebben jullie nog andere suggesties om op te besparen dan bovenstaande?
Mooie opstelling. Tegen perfect aan!

Welke winkel is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
Angriebirdie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:14:
[...]

Hey Barry, hier heb ik echt enorm veel aan. Bedankt!
- Zal even op zoek gaan naar een vriezer met bovenste vak als klep.
- Ik twijfel een beetje over die wijnklimaatkast. Wellicht dat ik uiteindelijk hem toch weg doe en dan zou een lagere plint met hogere korpus wel kunnen. Als we de klimaatkast wel houden dan zal ik even kijken naar die Kuppersbusch.
- Ik las indd al ergens op het forum dat die atag vaatwassers troep zijn, zal die wel gaan omruilen voor wat anders. Wellicht dat we dan meteen alles siemens nemen ipv atag.
- Wat bedoel je precies met standbouw? De passtukken zijn de zijkanten van de opstelling toch? De keuken staat tussen twee vaste muren in (van de achtergevel en de hal) en is 5.11m.
- zijn die spoelbakken veel prijziger dan de job? zal is in een showroom gaan kijken naar het verschil. We hebben nu een job in het huidige huis.
- Ik zal de uitsparing in de plint, protech lades en plinthoeken ook even gaan aankaarten. Thanks! Wat zijn wangschoenen precies? met google word ik niet heel veel wijzer :P
- Hij vertelde dat die laminaat gelakte front wat meer kras gevoelig zijn en daarom kwamen we uit op deze fronts. Is het wat als ze kunststof zijn? Als het 15% op het kastwerk teveel is, zou de gehele offerte ongeveer 1500-1600 euro lager moeten kunnen? Vind ik nog niet extreem overdreven toch voor een eerste offerte?
Standbouw betekent dat jouw keuken strak tussen twee voorzetwanden staan. Als dit nu vaste muren zijn, laat dan een stukje bijbouwen en stucen zodat je geen passtukken nodig hebt.

Wangschoenen zijn stootstrips op de vloer bij staande panelen.

Prijs is mwah.... Typisch DMG natuurlijk. Veel sigaar uit eigen doos kunnen onderhandelen. Ik ben voorstander van een prijs die in 1 keer goed is, anders zou ik het idee krijgen dat je mij eerst probeert te lichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:20
Barry schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:18:
[...]

Mooie opstelling. Tegen perfect aan!

Welke winkel is dit?
Een kleine winkel in Zutphen - Boco keukens. We gaan ook zeker voor hun vanwege service niveau. Denken erg goed mee! Wat maakt de keuken wel perfect? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
Barry schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:20:
[...]

Standbouw betekent dat jouw keuken strak tussen twee voorzetwanden staan. Als dit nu vaste muren zijn, laat dan een stukje bijbouwen en stucen zodat je geen passtukken nodig hebt.

Wangschoenen zijn stootstrips op de vloer bij staande panelen.

Prijs is mwah.... Typisch DMG natuurlijk. Veel sigaar uit eigen doos kunnen onderhandelen. Ik ben voorstander van een prijs die in 1 keer goed is, anders zou ik het idee krijgen dat je mij eerst probeert te lichten :)
Oke tnx! We gaan in februari even bij Keurkeukens langs van de db keukens groep. Had daar wel goede verhalen over gehoord met eerlijke prijs. Ken jij deze keukenzaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Angriebirdie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:26:
[...]

Oke tnx! We gaan in februari even bij Keurkeukens langs van de db keukens groep. Had daar wel goede verhalen over gehoord met eerlijke prijs. Ken jij deze keukenzaken?
Keur keukens is een mooie zaak, zoals je zelf aangeeft onderdeel van DB groep.
Geven een mooie transaparante offerte en geen gedoe met onderhandelen.

Het is echter niet de goedkoopste zaak. Gemiddeld tussen de 10-20% duurder dan dezelfde keuken elders obv de ervaringen die ik hier in het topic heb gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
Thomas19903 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:25:
[...]

Een kleine winkel in Zutphen - Boco keukens. We gaan ook zeker voor hun vanwege service niveau. Denken erg goed mee! Wat maakt de keuken wel perfect? ;-)
Goede vraag, lastig te beantwoorden. Ik zou persoonlijk de lades onder de oven laden vervallen of voor binnenlades kiezen.

Maar praktisch nut speelt ook mee. Daarom vind ik deze keuken gewoon erg goed doordacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

mevrouwKees_1 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:02:
@macfocus we hebben geen bovenkasten.. onze vloer is houtlook (pvc) en visgraat patroon.. dus hout op de muurl lijkt me wat teveel..

blad is deze https://www.dekkerzevenhu...mposietsteen#&gid=1&pid=1

Ik vind nog veel meer mooi hoor.. maar ben bang dat het te druk wordt.. Het gaat maar om 3 meter qua lengte .. en hoogte.. 25 cm? we spoelen daar alleen maar zeker met iets als tomatensaus oid.. geen zin in die spetters ..

Zonder iets tegen de muur is de muur wel heel erg.. muur.. dus tegels mede om het vlak wat te verbreken.. Ook nog aan plank gedacht boven aanrecht..

[Afbeelding] Zoiets in een neutrale tint vind ik ook mooi..
Members only:

Wij hebben dezelfde tegels ook in onze badkamer en toilet en hebben dit ook in onze keuken laten terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interior
Barry schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:11:
2 compleet andere keukens, ook qua merk.
Je offertes en tekeningen lezen ook niet echt prettig weg, dus kan er weinig van maken.
Snap ik, valide punt! Heb de originele post aangepast....hoop dat ie nu wel wat duidelijker is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Dj-sannieboy nice :).. tot aan plafond gaan we niet doen iig, maar wel gaaf om te zien hoe een groot stuk eruit zal zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
interior schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Snap ik, valide punt! Heb de originele post aangepast....hoop dat ie nu wel wat duidelijker is
Ik zeg even heel voorzichtig dat ‘ie te duur is.
Weet natuurlijk niet exact hoe het eiland is ingedeeld.

Heb je geen tekeningen gehad?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blackgold
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-05-2023
@franssie @mevrouwKees_1 ik ben ook aan het nadenken wat te doen als achterwand bij m’n 60x120 nis van de kastenwand. Moet nog proefstaaltjes bestellen, maar dit ziet er goed uit https://www.benacci.com/wandpanelen/

Overigens update over mezelf. Ben bij keukenboer nr. 2 geweest dit weekend (had eerder deze week m’n schets hier gepost en de loopruimtes rondom mijn oh zo gedroomde eiland was nogal controversieel). Het antwoord van de keukenboer verraste me. Ik liet hem vooraf twee types opstellingen zien:
- soort T-vorm, waarbij de wandkast als een horizontale streep achter het eiland zou staan. Genoeg loopruimtes over in dat geval.
- Parallel eiland+wandkast, dit was de schets die ik in dit forum postte. Loopruimtes rondom eiland zouden dan 90cm en 80cm zijn. (Eventueel heb ik hier nog altijd de optie om de wand te verplaatsen en zo 20cm extra ruimte te winnen. Maar ivm lengte van mn verhaal laat ik dat even buiten beschouwing.)

Ik verwachtte dat hij de T vorm zou aanraden op basis van de ruimte, maar verrassend genoeg zei hij dat de parallel eiland+wandkast prima mogelijk was. Zelfs zonder verbreding van de ruimte. Dit is wat hij zei:
- met 90 cm zit je nog zeker goed qua loopruimte, al is dit wel het minimum op het spectrum van “safe loopruimte” zeg maar. Maar 90cm komt erg vaak voor.
- en 80 cm zit daar natuurlijk onder, dus dat is minder ideaal. Maar niet onwerkbaar. Mede omdat we aan die kant alleen een muur tegenover hebben.
- deze uitspraken/adviezen baseert hij ook op onze bouw. We zijn beiden slank en qua lengte ook lang niet gelijk aan het Nederlands gemiddelde (1.60 en 1.73).
- in de praktijk betekent dit dat we prima langs elkaar kunnen lopen. Iets dat we overigens al met een “echte” keuken zo hebben getest, want een kennis van me heeft ook 90 en 80 loopruimte om haar eiland. Samen koken gaat prima. Tenzij er tegelijk ook nog eens 2 lades open staan, maar dat is dan een persoonlijke overweging of we daarmee kunnen leven ;).

Ik heb even getwijfeld of ik dit wel zou posten, want wil geen weles nietes discussie opwekken. Maar aan de andere kant lijkt het mij ook goed om wat nuances aan te brengen ipv alleen een eenzijdig oordeel van “kan niet”, mocht iemand meelezen die ook soortgelijke ruimte en wens als ik heb. Betekent dit dan dat ik 90cm loopruimte aanraad? Nee, want snap dat er genoeg mensen zijn die het reuze irritant vinden als -om een concreet voorbeeld te noemen- er twee lades parallel aan elkaar voluit open staan en zij er niet meer doorheen kunnen lopen. Maar ik raad wel aan om het voor jezelf in de praktijk te testen en goed bewust te zijn van wat er niet kan. Wat voor een ander een dealbreaker is, hoeft voor jou niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interior
Barry schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Ik zeg even heel voorzichtig dat ‘ie te duur is.
Weet natuurlijk niet exact hoe het eiland is ingedeeld.

Heb je geen tekeningen gehad?
Een handgetekende en deze:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Die verdeling van kasten in het eiland is echt niet fraai.
Ik zou een eiland van 200cm nemen. Aan de kant van de kookplaat 60 (lade) - 80 (kookplaat - ladekast) - 60 (lade). Andere kant 4x deurtjes van 50cm.

En die verdeling van de fronten bij de hoge kasten lijkt ook een beetje gek maar kan ik niet heel goed zien.

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 23-01-2022 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
Idd, kookplaat niet helemaal aan de rand als het niet noodzakelijk is. Een cm of 30 minimaal ernaast is prettig. Ga ik ook op aansturen.

En een besteklade onder een downdraft. Die ligt dan effectief heel laag, voor ons een no-go.

[ Voor 26% gewijzigd door macfocus op 23-01-2022 22:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry
Verkoper naar een afkickkliniek en een biechtstoel sturen, tekeningen verbranden en helemaal opnieuw beginnen is mijn advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hoe is de erst van de kamer? Maar ik mis ook de logica van deze indeling, maar dta kan gebrek aan context zijn of wensen die je hebt uitgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interior
Barry schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:17:
[...]

Verkoper naar een afkickkliniek en een biechtstoel sturen, tekeningen verbranden en helemaal opnieuw beginnen is mijn advies.
Hahahahaha 3 uur voor niks gezeten in die toko :-( maar goed dat ik dit nu dan weet! Merci

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• interior
franssie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:22:
[...]

Hoe is de erst van de kamer? Maar ik mis ook de logica van deze indeling, maar dta kan gebrek aan context zijn of wensen die je hebt uitgesproken.
De ruimte ziet er zo uit, met de keuken en uitbouw door mij op amateuristische wijze even in getekend.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
SquareOne schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:09:
[...]
Die verdeling van kasten in het eiland is echt niet fraai.
Ik zou een eiland van 200cm nemen. Aan de kant van de kookplaat 60 (lade) - 80 (kookplaat - ladekast) - 60 (lade). Andere kant 4x deurtjes van 50cm.
Lijkt me ook nog niet ideaal, heb je nergens snijruimte groter dan 60cm.
Liever 2x 100 en de kookplaat iets richting het midden schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
interior schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:23:
[...]

Hahahahaha 3 uur voor niks gezeten in die toko :-( maar goed dat ik dit nu dan weet! Merci
Maar nu ik ook je plattegrond bekijk, hoeft de keuken toch ook niet zo klein te worden? Bedoel niet dat ik er nu een lel van een keuken in wil zetten, maar iets ruimer opzetten kan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

interior schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:25:
[...]

De ruimte ziet er zo uit, met de keuken en uitbouw door mij op amateuristische wijze even in getekend.

[Afbeelding]
Dan snap ik het ontwerp niet - er is veel meer ruimte om in ieder geval de kookplaat niet zo raar op de hoek te zetten. Keuken lijkt ook wel een meter verder de woonkamer in te kunnen of loop je dan vast met een bak oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interior
Barry schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:28:
[...]

Maar nu ik ook je plattegrond bekijk, hoeft de keuken toch ook niet zo klein te worden? Bedoel niet dat ik er nu een lel van een keuken in wil zetten, maar iets ruimer opzetten kan wel.
In het smalle gedeelte komt dan een ronde eetkamertafel met een diameter van 150. Wil de woonkamer wel ruim genoeg houden, had eerst in gedachte een achterwand van 4.20 en eiland van 230 maar beetje bang dat dat wellicht te groot is tov de ruimte?
franssie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:33:
[...]

Dan snap ik het ontwerp niet - er is veel meer ruimte om in ieder geval de kookplaat niet zo raar op de hoek te zetten. Keuken lijkt ook wel een meter verder de woonkamer in te kunnen of loop je dan vast met een bak oid
goed punt, nu kun je niet eens een spatel even tegen een pan zetten. De bank komt ongeveer midden in de kamer (hoekbank) en de tv aan de linker muur dus in principe zou idd de keuken nog wat verder de kamer in kunnen. Zo lastig inschatten vanaf een tekening, mega fijn om hier input en ervaringen op te krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry
Blackgold schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:02:
@franssie @mevrouwKees_1 ik ben ook aan het nadenken wat te doen als achterwand bij m’n 60x120 nis van de kastenwand. Moet nog proefstaaltjes bestellen, maar dit ziet er goed uit https://www.benacci.com/wandpanelen/

Overigens update over mezelf. Ben bij keukenboer nr. 2 geweest dit weekend (had eerder deze week m’n schets hier gepost en de loopruimtes rondom mijn oh zo gedroomde eiland was nogal controversieel). Het antwoord van de keukenboer verraste me. Ik liet hem vooraf twee types opstellingen zien:
- soort T-vorm, waarbij de wandkast als een horizontale streep achter het eiland zou staan. Genoeg loopruimtes over in dat geval.
- Parallel eiland+wandkast, dit was de schets die ik in dit forum postte. Loopruimtes rondom eiland zouden dan 90cm en 80cm zijn. (Eventueel heb ik hier nog altijd de optie om de wand te verplaatsen en zo 20cm extra ruimte te winnen. Maar ivm lengte van mn verhaal laat ik dat even buiten beschouwing.)

Ik verwachtte dat hij de T vorm zou aanraden op basis van de ruimte, maar verrassend genoeg zei hij dat de parallel eiland+wandkast prima mogelijk was. Zelfs zonder verbreding van de ruimte. Dit is wat hij zei:
- met 90 cm zit je nog zeker goed qua loopruimte, al is dit wel het minimum op het spectrum van “safe loopruimte” zeg maar. Maar 90cm komt erg vaak voor.
- en 80 cm zit daar natuurlijk onder, dus dat is minder ideaal. Maar niet onwerkbaar. Mede omdat we aan die kant alleen een muur tegenover hebben.
- deze uitspraken/adviezen baseert hij ook op onze bouw. We zijn beiden slank en qua lengte ook lang niet gelijk aan het Nederlands gemiddelde (1.60 en 1.73).
- in de praktijk betekent dit dat we prima langs elkaar kunnen lopen. Iets dat we overigens al met een “echte” keuken zo hebben getest, want een kennis van me heeft ook 90 en 80 loopruimte om haar eiland. Samen koken gaat prima. Tenzij er tegelijk ook nog eens 2 lades open staan, maar dat is dan een persoonlijke overweging of we daarmee kunnen leven ;).

Ik heb even getwijfeld of ik dit wel zou posten, want wil geen weles nietes discussie opwekken. Maar aan de andere kant lijkt het mij ook goed om wat nuances aan te brengen ipv alleen een eenzijdig oordeel van “kan niet”, mocht iemand meelezen die ook soortgelijke ruimte en wens als ik heb. Betekent dit dan dat ik 90cm loopruimte aanraad? Nee, want snap dat er genoeg mensen zijn die het reuze irritant vinden als -om een concreet voorbeeld te noemen- er twee lades parallel aan elkaar voluit open staan en zij er niet meer doorheen kunnen lopen. Maar ik raad wel aan om het voor jezelf in de praktijk te testen en goed bewust te zijn van wat er niet kan. Wat voor een ander een dealbreaker is, hoeft voor jou niet zo te zijn.
Hier wil ik ook even op inhaken. Je hebt namelijk 100% gelijk. Ik had het er laatst nog over met een andere tweaker, waarbij de doorloop 75cm zou worden. Als het niet anders kan en het is geen “storende krappe” doorloop, gewoon doen. Tussen 2 hoge muren zo’n doorloop is compleet anders qua ruimtelijke beleving dan wanneer je met je hele torso boven het eiland kunt bewegen tijdens het lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
interior schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:23:
[...]

Ik verbaas mij altijd dat je 3 uur zit voor zo'n keuken. Niet lullig bedoeld maar het is een vrij standaard opzet waarin , zoals gezegd, nogal bijzondere keuzes zijn gemaakt. Beetje keukenzaak tekent zoiets in een half uurtje weg. Dan nog wat voor apparatuur etc. En met een 1,5 uur moet je toch zo'n eerste opzet klaar moeten hebben lijkt mij. Vaak zit je later nog een keer op alle details nog te bespreken en/of wijzigen. (maar misschien ben ik wat makkelijker als het gaat om een eerste opzet)

Maargoed, ik zou nog eens kritisch kijken naar de indeling en andere keuzes. Ik zou ook voordat je er weer naar toe gaat (of andere zaak) eens goed kijken wat je zelf mooi vind/ handig vind/ graag zou willen. zoals groottte van eiland, indeling, kasten, etc. Je hebt nu genoeg info om ook zelf wat input te geven voor de keukenzaak om tot een goed gewenst eindresultaat te komen

[ Voor 7% gewijzigd door joostbo op 24-01-2022 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:25
Floor-is schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:03:
[...]

Fenix is fantastisch! Maar wel voor je fronten, niet voor je werkblad vind ik. De combinatie van de hardheid en de prijs is hier het probleem dat ik zie. Het is te kwetsbaar :)
Kwetsbaar? Is dat je eigen ervaring of onderbuikgevoel cq hear-say?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
[...]

Na wat research hebben wij uiteindelijk gekozen voor Diresco https://www.diresco.be/nl/ontdek-diresco-kwartscomposiet/

Composiet, Met look & feel van keramiek. nu hou ik niet zo van marmer en hebben wij dan ook voor een andere kleur gekozen. Maar ze hebben ook zeer veel marmer look. En hoewel onze focus daar niet op lag zag dat er ook zeer mooi uit. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor anticato afwerking. Prijzen vielen ook reuze mee.

Ik hoor of lees maar weinig over dit merk (word wel vermeld in de openingspost). Kennissen van ons hebben het een paar jaar geleden ook besteld. Andere kleur als wij hebben maar dat ziet er nog steeds heel mooi uit. Hebben ze een klein dealernetwerk? Is het onbekend bij het grote publiek / keukenzaak? Maargoed, voor de marmer liefhebbers een tip.
Pagina: 1 ... 307 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1