Ja klopt mag wel een boost stand hebben, als die er vanzelf af gaat. Dus die EU wetgeving is ook een beetje een wassen neus 🤡GermanPivo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:25:
[...]
Is dat zo? Onze Siemens doet 988 m3/uur in de intensief stand. Springt hij niet automatisch op, dus dan mag het zeker wel?
Gaat lekker hier...In juni de keuken besteld bij Grando Zaandam. Vervolgens bij de montage eind juli een luchtbel in het werkblad ontdekt door de monteur, waardoor de keuken niet kon worden afgemaakt (koffiecorner niet geïnstalleerd, niets afgekit).
Vervolgens bij de tweede poging wéér een luchtbel, nu in het andere werkblad. Monteur kon onverrichte zaken naar huis.
Derde poging: monteur komt niet opdagen.
Vierde poging eind december: monteur heeft geen idee wat hij moet doen, schrikt van de hoeveelheid werk. Vervolgens verzaagt hij het werkblad schots en scheef, waardoor de koffiecorner wéér niet kan worden geïnstalleerd. Terloops nog even het renovlies meegepakt
Al met al straks 8 maanden verder met opgestapelde keukenonderdelen in de woonkamer, zonder echt plezier te hebben van de keuken zoals hij zou moeten zijn. Jammer.
:strip_exif()/f/image/HPJKHO9mECCzP7gRbQOOFx8J.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7shcpy4RS40wEdyRSTv4fwAL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JPrSvDOa5QapG5YltzxQO2gX.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens bij de tweede poging wéér een luchtbel, nu in het andere werkblad. Monteur kon onverrichte zaken naar huis.
Vierde poging eind december: monteur heeft geen idee wat hij moet doen, schrikt van de hoeveelheid werk. Vervolgens verzaagt hij het werkblad schots en scheef, waardoor de koffiecorner wéér niet kan worden geïnstalleerd. Terloops nog even het renovlies meegepakt

Al met al straks 8 maanden verder met opgestapelde keukenonderdelen in de woonkamer, zonder echt plezier te hebben van de keuken zoals hij zou moeten zijn. Jammer.
:strip_exif()/f/image/HPJKHO9mECCzP7gRbQOOFx8J.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7shcpy4RS40wEdyRSTv4fwAL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JPrSvDOa5QapG5YltzxQO2gX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ugJE2bjGxfMvhznq8V5NigYN.jpg?f=fotoalbum_large)
Sh*t hee, dat meen je niet!goldmemberf1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:22:
Gaat lekker hier...In juni de keuken besteld bij Grando Zaandam. Vervolgens bij de montage eind juli een luchtbel in het werkblad ontdekt door de monteur, waardoor de keuken niet kon worden afgemaakt (koffiecorner niet geïnstalleerd, niets afgekit).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik bel morgen even voor je op en ga ik wat eisen stellen die jou ten goede komen, waaronder de eis dat Danny Peper naar jou toe komt rijden om de boel te vervangen. Of had jij Danny al als monteur (denk het niet, want hij is de beste).
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Oke, jammer. Dan ga ik nog even verder kijken. Heb niet echt het idee dat de keukenzaak begrijpt waar ze mee bezig zijn.Barry|IA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:11:
[...]
Jazeker houd je rekening met een marge en die neem ik altijd zeer minimaal. Ik wil alleen niet degeen zijn die jouw deze cijfertjes zomaar even aanlevert, aangezien ik daar normaal gesproken gewoon een technische tekening voor aanlever waar ook het hoekverloop in staat.
Doet jouw keukenzaak trouwens ook
De montage is uitbesteed aan DNKZ. Daar is bij ons het vertrouwen helemaal weg helaas. Maar goed, we hopen maar dat het de 4e keer wel goed komt..Barry|IA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:30:
[...]
Sh*t hee, dat meen je niet!
Ik bel morgen even voor je op en ga ik wat eisen stellen die jou ten goede komen, waaronder de eis dat Danny Peper naar jou toe komt rijden om de boel te vervangen. Of had jij Danny al als monteur (denk het niet, want hij is de beste).
Geldt dat voor meerdere zaken? Stuur mij even een DM met toelichting.synorluna schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:31:
[...]
Oke, jammer. Dan ga ik nog even verder kijken. Heb niet echt het idee dat de keukenzaak begrijpt waar ze mee bezig zijn.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Kun je ons DM gesprek eens heropenen door mij een bericht te sturen? Ik zit met 150 pagina’s waarin ik niet kan zoeken. Ik heb jouw NAW weer even nodig.goldmemberf1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:33:
[...]
De montage is uitbesteed aan DNKZ. Daar is bij ons het vertrouwen helemaal weg helaas. Maar goed, we hopen maar dat het de 4e keer wel goed komt..
Wat een prutser ... De horror. Een foutje maken kan altijd maar als ik dit zo zie heeft diegene echt geen idee waar hij mee bezig is. Je zit waarschijnlijk gebonden aan die zaak, maar die monteur zou ik nog geen stap meer in mjin huis willen hebben voordat er nog meer stuk raakt.goldmemberf1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geld voor bouwvakkers net zo, je bent altijd overgeleverd aan de kwaliteiten van de individu. zeker met de krapte op de arbeidsmarkt nu zijn goede werklui schaars en zie ik steeds vaker broddelwerk.
Wow, dat is echt schandalig slecht gedaan. Maar bovenal ongelofelijk rot voor jou/jullie.goldmemberf1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe dan ook zou ik hier echt niet akkoord mee gaan, hopelijk kan Barry je daar mee helpen en wordt het goed opgelost!
Ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden? Hoge kasten wand incl koelkast moet aan deze muur staan, in beide opstellingen. Met een barretje is dat minder handig, maar voor ons niet onoverkomelijk. De wens voor een barretje is heel groot. Tegelijkertijd vind ik de L opstelling ook heel mooi, ruimtelijker, maar tegelijkertijd ook traditioneel en zo 'gewoontjes'
:strip_exif()/f/image/XuU2OBWdQITu58YJIQ32dU5V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DSLhb6yiHr5VWoGVnOyAPq2C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/68TpB7xT69iwyoJmULAeRJw2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XuU2OBWdQITu58YJIQ32dU5V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DSLhb6yiHr5VWoGVnOyAPq2C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/68TpB7xT69iwyoJmULAeRJw2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tqfCqPJE8ioIZNASGuH9vHTQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi die L, veel mooier dan die net niet bar! Zie ik nou goed dat je wel 3 ovens hebt??channie82 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:30:
Ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden? Hoge kasten wand incl koelkast moet aan deze muur staan, in beide opstellingen. Met een barretje is dat minder handig, maar voor ons niet onoverkomelijk. De wens voor een barretje is heel groot. Tegelijkertijd vind ik de L opstelling ook heel mooi, ruimtelijker, maar tegelijkertijd ook traditioneel en zo 'gewoontjes'
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aan de bar staan nog wel krukjes links, niet goed zichtbaar op de foto.amboly schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:35:
[...]
Mooi die L, veel mooier dan die net niet bar! Zie ik nou goed dat je wel 3 ovens hebt??
De 3 apparaten naast elkaar zijn stoomoven, combi magentron en wijnkoeler.
Als we 2 apparaten naast elkaar doen (meer symmetrie) dan valt de wijnkoeler daar weg
Die L is wel mooi, lekker ruimtelijk ook.channie82 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier schiereiland is meer een sta-in-de-weg dan dat het echt iets toevoegt aan de keuken. bedenk hoe vaak je daar echt gaat zitten als er enkele meters verderop in de zelfde ruimte ook een tafel is. Zie veel mensen een barretje hebben maar uiteindelijk weinig gebruiken in zo'n situatie. Het is ook niet zo dat je aan de tafel zit waar gekookt word of iets. Het voegt mijn inziens weinig toe behalve dat het veel ruimte kost terwijl je juist zo'n mooie ruimte hebt.
En de ovens (3 stuks?) zo ver van het koken / spoelen / aanrecht zou ook niet mijn voorkeur hebben als het niet nodig is. Je hebt een zo op het oog een enorme ruimte die nu heel onpraktisch ingedeeld word zo lijkt het. Is dit door een keukenzaak getekend / bedacht ? Denk dat er een veel efficiëntere / praktischere indeling mogelijk is met zo'n ruimte.
Ik zit ook in team L. De bar heeft een 'omdat het moet en niet omdat het past' gehalte. Wel een beetje veel lichtpunten tegen de muur, of ligt dat aan mij?channie82 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
This is absolutely ridiculous
Idee kwam van de keukenzaak, maar wel nadat wij zeiden dat we die lange wand graag willen betrekken bij de keuken. Het is een lange wand, plus we kunnen maar 2 wanden gebruiken voor het keukendeel. We willen veel werkblad en als je aan de korte wand bijv een hoge kastenwand zet lever je veel werkblad in, en wij vinden zoveel mogelijk lage kastjes mooi.joostbo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:46:
[...]
Die L is wel mooi, lekker ruimtelijk ook.
Hier schiereiland is meer een sta-in-de-weg dan dat het echt iets toevoegt aan de keuken. bedenk hoe vaak je daar echt gaat zitten als er enkele meters verderop in de zelfde ruimte ook een tafel is. Zie veel mensen een barretje hebben maar uiteindelijk weinig gebruiken in zo'n situatie. Het is ook niet zo dat je aan de tafel zit waar gekookt word of iets. Het voegt mijn inziens weinig toe behalve dat het veel ruimte kost terwijl je juist zo'n mooie ruimte hebt.
En de ovens zo ver van het koken / spoelen / aanrecht zou ook niet mijn voorkeur hebben. Je hebt een zo op het oog een enorme ruimte die nu heel onpraktisch ingedeeld word zo lijkt het. Is dit door een keukenzaak getekend / bedacht ?
Ik zou niet weten waar we de ovens anders moeten plaatsen
Dat is voor nu zo getekend, maar meer om het plaatje compleet te maken. Die details komen later nog. We hebben wel veel licht nodig, omdat de ruimte an sich vrij donker isRidicuul schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:46:
[...]
Ik zit ook in team L. De bar heeft een 'omdat het moet en niet omdat het past' gehalte. Wel een beetje veel lichtpunten tegen de muur, of ligt dat aan mij?
En als je de hele keuken nu links maakt. Volledig in de lengte. Veel blad gevolgd met een paar hoge kasten en en zitten juist rechts daar waar nu de keuken is. Dan betrek je die hele wand. Heb je ook geen kast die verderop nog staan. En heb je mooi 1 ruimtelijk geheelchannie82 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:50:
[...]
Idee kwam van de keukenzaak, maar wel nadat wij zeiden dat we die lange wand graag willen betrekken bij de keuken. Het is een lange wand, plus we kunnen maar 2 wanden gebruiken voor het keukendeel. We willen veel werkblad en als je aan de korte wand bijv een hoge kastenwand zet lever je veel werkblad in, en wij vinden zoveel mogelijk lage kastjes mooi.
Ik zou niet weten waar we de ovens anders moeten plaatsen
[ Voor 7% gewijzigd door joostbo op 14-01-2022 11:53 ]
@channie82 ook hier voorkeur voor de L opstelling. Past volgens mij prachtig in deze ruimte.
Ontwerp klopt wat mij beterft ook.
2 ovens in de kastenwand en 1tje onder het fornuis lijkt me wat too much?
ja dat zou een optie kunnen zijn, dit is nog niet besproken met de keukenzaak. Hebben wij het zelf wel over gehad, het leek ons logischer om de keuken te plaatsen waar hij nu getekend is. De eettafel voor de ramen richting de tuin lijkt ons ook het mooist.joostbo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:52:
[...]
En als je de hele keuken nu links maakt. Volledig in de lengte. Veel blad gevolgd met een paar hoge kasten en en zitten juist rechts daar waar nu de keuken is
Bedoel je dan dat je de hoge kasten naast het lage rechte gedeelte zet? Dus eigenlijk 1 lang keukenblok + hoge kastenwand. MIjn 1e gevoel daarbij is juist dat je de ruimte dan op een vreemde manier benut
Het fornuis met oven vinden wij echt passen in deze stijl keuken, ik vind het prachtig. Eigenlijk staat die oven er misschien meer voor de showSquareOne schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:53:
@channie82 ook hier voorkeur voor de L opstelling. Past volgens mij prachtig in deze ruimte.
Ik wil wel graag een stoomoven en ook een magentron
Maar dan heb je toch ook nog een oven onder je kookplaat of ben ik gek?channie82 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:45:
[...]
Aan de bar staan nog wel krukjes links, niet goed zichtbaar op de foto.
De 3 apparaten naast elkaar zijn stoomoven, combi magentron en wijnkoeler.
Als we 2 apparaten naast elkaar doen (meer symmetrie) dan valt de wijnkoeler daar weg
Edit: ah ik lees net je reactie hierboven.
[ Voor 5% gewijzigd door amboly op 14-01-2022 12:12 ]
klopt, maar dit fornuis moet erin. En ik wil een stoomovenamboly schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:10:
[...]
Maar dan heb je toch ook nog een oven onder je kookplaat of ben ik gek?
De plattegronden nog even toegevoegd. De bar zal ik toelichten: ik heb al 20 jaar een L keuken aan de andere kant van het huis, die ruimte is kleiner dus we gaan het omdraaien (de oorspronkelijke staat, want achterkant van het huis zat ooit al een keuken) door de uitbouw is die ruimte groter.
Mijn droom was een eiland, in mijn hoofd had ik de hele keuken al uitgetekend, tot bleek dat een eiland helemaal niet past want de ruimte is te smal. Daar ben ik ziek van geweest, want ik wilde een eiland met krukjes, waar ik aan kan hangen (ik hou heel erg van dat hangen) en waar zowel mijn kinderen, visite, als ikzelf af en toe aan kunnen zitten. Naast een eettafel, want die moet in de keuken, een eiland/bar vind ik erg gezellig. Voor mij heeft een enorme meerwaarde, of dat op de lange termijn nog zo is weet ik niet.
De bar zoals nu getekend is voor mij de compromis voor het niet hebben van het gedroomde eiland. Tegelijkertijd ga ik niet koste wat het kost een bar plaatsen, het moet wel passen. Kortom, ik kan niet kiezen en dat komt ook omdat beide opstellingen afwijken van wat ik heel lang in mijn hoofd heb gehad. Elke keus nu voelt eigenlijk als een 2e keus, een minder goed alternatief. Alleen is dat wel wat het is
:strip_exif()/f/image/epQqOCeDbnK3234547GfRv72.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/myp8A71VP3hDq4QpiWFnEGEi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IECarURGEEz6yOthzFMSshOM.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn droom was een eiland, in mijn hoofd had ik de hele keuken al uitgetekend, tot bleek dat een eiland helemaal niet past want de ruimte is te smal. Daar ben ik ziek van geweest, want ik wilde een eiland met krukjes, waar ik aan kan hangen (ik hou heel erg van dat hangen) en waar zowel mijn kinderen, visite, als ikzelf af en toe aan kunnen zitten. Naast een eettafel, want die moet in de keuken, een eiland/bar vind ik erg gezellig. Voor mij heeft een enorme meerwaarde, of dat op de lange termijn nog zo is weet ik niet.
De bar zoals nu getekend is voor mij de compromis voor het niet hebben van het gedroomde eiland. Tegelijkertijd ga ik niet koste wat het kost een bar plaatsen, het moet wel passen. Kortom, ik kan niet kiezen en dat komt ook omdat beide opstellingen afwijken van wat ik heel lang in mijn hoofd heb gehad. Elke keus nu voelt eigenlijk als een 2e keus, een minder goed alternatief. Alleen is dat wel wat het is
:strip_exif()/f/image/epQqOCeDbnK3234547GfRv72.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/myp8A71VP3hDq4QpiWFnEGEi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IECarURGEEz6yOthzFMSshOM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EVMVQ4NwXbcwNSZrhUE4Y7lu.jpg?f=fotoalbum_large)
@channie82 Je hebt ook fornuizen met stoomoven. B.v. falcon nexus steam.channie82 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:11:
[...]
klopt, maar dit fornuis moet erin. En ik wil een stoomoven
Als je dit zo graag wilt denk ik dat de opstelling met schiereiland best kan. Het zal iets minder ruimtelijk aanvoelen maar zo te zien weegt het 'zitje' zwaarder voor jullie. De frontindeling van deze opstelling aan de kant met het fornuis vind ik wel nog wat minder mooi dan in de L keuken.channie82 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:18:
De plattegronden nog even toegevoegd. De bar zal ik toelichten: ik heb al 20 jaar een L keuken aan de andere kant van het huis, die ruimte is kleiner dus we gaan het omdraaien (de oorspronkelijke staat, want achterkant van het huis zat ooit al een keuken) door de uitbouw is die ruimte groter.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat zou jij anders doen in de opsteling met het fornuis? Tips zijn zeker welkomSquareOne schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:28:
[...]
Als je dit zo graag wilt denk ik dat de opstelling met schiereiland best kan. Het zal iets minder ruimtelijk aanvoelen maar zo te zien weegt het 'zitje' zwaarder voor jullie. De frontindeling van deze opstelling aan de kant met het fornuis vind ik wel nog wat minder mooi dan in de L keuken.
Het is nu een mix van 50 en 60 kastjes. Ben ik zelf niet zo'n fan van. Maar zie niet heel veel (betere) alternatieven, maar heb er zelf ook maar beperkt verstand van.channie82 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:30:
[...]
Wat zou jij anders doen in de opsteling met het fornuis? Tips zijn zeker welkom
Wellicht is het mogelijk de fronten van het spoelkastje en vaatwasser optisch te splitsen en ook halverwege een 2e greep (die dan niet echt een functie heeft) toe te voegen zodat alle fronten op dezelfde manier zijn uitgelijnd.
In de L-opstelling zie je dat de adviseur heel bewust heeft gekozen om in de ene hoek allemaal kastjes met 1 greep toe te passen, en op de andere hoeke allemaal lades met 2 grepen. Dat oogt rustiger dan een mix.
Ben je niet bang dat zo'n barretje zonder fornuis of spoelbak of verder echte functie niet een soort rommelplank wordt? Vol met oude kranten, post, tassen enz?channie82 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:18:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gewoon eens wat anders.channie82 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:30:
[...]
Wat zou jij anders doen in de opsteling met het fornuis? Tips zijn zeker welkom
:strip_exif()/f/image/IPYvqW5FGU303kcZ6HCEaNUK.jpg?f=fotoalbum_large)
Al denk ik ook dat het met fornuis wat landelijker is of zou moeten zjin, en dat een L dan wellicht mooier staat.
Jij hebt er een eiland van gemaakt, wow! Nooit aan deze opstelling gedacht. Als we het fornuis weg zouden denken, dan kook ik op het eiland? of wat heb je in het rechte gedeelte getekend?mitsumark schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:47:
[...]
Gewoon eens wat anders.
[Afbeelding]
Al denk ik ook dat het met fornuis wat landelijker is of zou moeten zjin, en dat een L dan wellicht mooier staat.
Ligt natuurlijk maar net aan het gebruik. Vrienden van ons hebben een barretje en die zitten er bijna dagelijks aan. Ik wilde eerst ook een barretje, maar aangezien de eettafel bij ons in dezelfde ruimte komt te staan hebben we uiteindelijk toch gekozen voor bergruimte ipv een zitplek.amboly schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:40:
[...]
Ben je niet bang dat zo'n barretje zonder fornuis of spoelbak of verder echte functie niet een soort rommelplank wordt? Vol met oude kranten, post, tassen enz?
inderdaad, ook mijn gedachteamboly schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:40:
[...]
Ben je niet bang dat zo'n barretje zonder fornuis of spoelbak of verder echte functie niet een soort rommelplank wordt? Vol met oude kranten, post, tassen enz?
Je wil graag een (schier)eiland. maar waarom wil je dat graag? Mensen willen altijd een eiland omdat ze dan gezicht naar de kamer staat, of praktische indeling in de ruimte, gezellig koken terwijl anderen er bij zitten, etc etc.
Maar dit schiereiland is niets meer of minder dan een bijzet tafel. Er word niet aan gekookt, niet aan gespoeld, je kijkt niet de kamer in, het is niet praktisch. Als het alleen maar is 'omdat je dat wil' . vraag je dan echt af of dit dan echt is wat je wil. Want zoals gezegd, het is nu gewoon een bijzet tafel. het voegt echt niets toe en heeft niets te maken met het idee van een eiland wat je waarschijnlijk eerder in de hoofd had.
kijk wel of dit lekker past. van de ruimte is 5.40. Voor een tafel met stoelen ben je al snel 3,50 meter kwijt als je niet wil proppen. dan heb je nog minder dan 2 meter over voor een eiland. 1 meter loopruimte. Word het een smal eiland van ongeveer 1 x 2 meter. waar geen ruimte meer is om echt aan te zitten. Maar het is te doen denk ik. Je kunt er ook nog voor kiezen om de tafel een kwartslag te draaien en tegen het eiland aan te zetten.channie82 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:51:
[...]
Jij hebt er een eiland van gemaakt, wow! Nooit aan deze opstelling gedacht. Als we het fornuis weg zouden denken, dan kook ik op het eiland? of wat heb je in het rechte gedeelte getekend?
Echt ruim word het allemaal niet maar het kan misschien wel, maar zou het wel eerst goed kijken
En je komt niet lekker weg met het fornuis. (afzuigkap). Omwille van ht licht en zicht zou ik hier gewoon voor een kookplaat met afzuiging gaan of iets.
[ Voor 15% gewijzigd door joostbo op 14-01-2022 12:59 ]
Ik ben fan van koken op het/een eiland (fornuis of plaat maakt niet zoveel uit), aan de linkerkant kun je 60-90-60 doen en of je dan een fornuis plaatst van 90 breed, of een ladekast met een kookplaat is om het even.channie82 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:51:
[...]
Jij hebt er een eiland van gemaakt, wow! Nooit aan deze opstelling gedacht. Als we het fornuis weg zouden denken, dan kook ik op het eiland? of wat heb je in het rechte gedeelte getekend?
Spoelen tegen de muur met 3 hoge kasten links boven.
5m40 is genoeg voor eiland, tafel en loopruimte, wordt wel erg krap als je tegen de linker muur ook kastjes wilt, maar bewust dus niet gedaan.
Tafel kan inderdaad eventueel een kwart slag gedraaid en dan tegen het eiland aan, wordt het imo niet echt beter van.
Van boven naar beneden krijg je dan:
60 kastjes, 105 doorloop, 210 eiland, 105 doorloop = 480
Van links naar rechts krijg je dan:
105 doorloop, 100 eiland, 120 doorloop + stoel, 95 tafel, 120 doorloop + stoel = 540
Kun je nog een beetje mee spelen natuurlijk.
Edit @channie82: met de tafel gedraaid en aan het eiland vast, heb je iets meer loopruimte "rond" de tafel.
Eventueel kun je zelfs de tafel op aanrechthoogte doen en werken met hogere stoelen/krukken/bankje, is ergens in de pins ook een voorbeeld van, ben er zelf geen groot fan van.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66830482
taz10 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
:strip_exif()/f/image/eci8WDOSQT2yr6xD2VIxo57v.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 61% gewijzigd door mitsumark op 14-01-2022 15:42 ]
Als iemand aan deze bar zit kijk je rechts naar de eettafel en je kijkt richting degene die kookt. Dan heb je interactie met die personen. Mijn kinderen zitten op de kruk, tijdens het koken moet ik wachten tot iets klaar is en in die tussentijd hang ik aan het eiland en help ik mijn kinderen met kleuren (ik noem maar wat haha)joostbo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:51:
[...]
inderdaad, ook mijn gedachte
Je wil graag een (schier)eiland. maar waarom wil je dat graag? Mensen willen altijd een eiland omdat ze dan gezicht naar de kamer staat, of praktische indeling in de ruimte, gezellig koken terwijl anderen er bij zitten, etc etc.
Maar dit schiereiland is niets meer of minder dan een bijzet tafel. Er word niet aan gekookt, niet aan gespoeld, je kijkt niet de kamer in, het is niet praktisch. Als het alleen maar is 'omdat je dat wil' . vraag je dan echt af of dit dan echt is wat je wil. Want zoals gezegd, het is nu gewoon een bijzet tafel. het voegt echt niets toe en heeft niets te maken met het idee van een eiland wat je waarschijnlijk eerder in de hoofd had.
Er komt een tv aan de muur. De woonkamer inkijken lukt nooit bij ons, want er zit nog een lange ruimte tussen keuken en woonkamer.
Als ik er een spoeleiland van maak dan, zou je er dan anders over denken? Ik snap je opmerking over een bijzettafel, zonder keuken functie is dat het ook, maar is dat erg? Er zitten wel ruime opberglades in (ik houd van opbergen).
Er is geen ruimte gerekend voor een kruk, je kan alleen hangen.channie82 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:05:
[...]
Als iemand aan deze bar zit kijk je rechts naar de eettafel en je kijkt richting degene die kookt. Dan heb je interactie met die personen. Mijn kinderen zitten op de kruk, tijdens het koken moet ik wachten tot iets klaar is en in die tussentijd hang ik aan het eiland en help ik mijn kinderen met kleuren (ik noem maar wat haha)
Er komt een tv aan de muur. De woonkamer inkijken lukt nooit bij ons, want er zit nog een lange ruimte tussen keuken en woonkamer.
Als ik er een spoeleiland van maak dan, zou je er dan anders over denken? Ik snap je opmerking over een bijzettafel, zonder keuken functie is dat het ook, maar is dat erg? Er zitten wel ruime opberglades in (ik houd van opbergen).
Ik geef alleen aan, er zijn veel goede redenen dat mensen voor een eiland (met barretje) kiezen (zie voorbeelden hierboven). Al die redenen zijn hier niet van toepassing. Ik kan gewoon niets bedenken waarom je zoiets zou willen. je hebt zo'n mooie ruimte en dan word dit een grote sta-in-de-weg. zeker met de ovens op die andere plek.channie82 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:05:
[...]
Als iemand aan deze bar zit kijk je rechts naar de eettafel en je kijkt richting degene die kookt. Dan heb je interactie met die personen. Mijn kinderen zitten op de kruk, tijdens het koken moet ik wachten tot iets klaar is en in die tussentijd hang ik aan het eiland en help ik mijn kinderen met kleuren (ik noem maar wat haha)
Ja het hangen aan een bar. Mijn zus heeft zo'n bar en daar zit je gewoon aan. net zoals je ook aan tafel zit. In de praktijk zitten haar kinderen gewoon liever aan tafel. Tenzij ze zelf aan het koken is (op het eiland) dan willen ze er nog wel eens bij zitten met de tablet in de hand. Maar koken die je daar ook niet. Waarom zouden ze daar uberhaupt zitten als er 2 meter verderop een mooie tafel en stoelen zijn bij openslaande deuren.
Ik zeg het wel vaker; een barretje + eiland is leuk, maar het moet wel echt passen in de ruimte en een toevoeging zijn aan het geheel. Bij een goed doordachte keuken (routing, layout, licht, apparatuur) kan het een enorme meerwaarde zijn. Als dat niet zo is, ga dan niet ten koste van alles dit toch in de ruimte proppen. Heb het nu 2x gezien bij mensen waar ze achteraf na plaatsing toch misschien andere keuzes hadden gemaakt.
Jawel, alleen de krukken zijn niet zichtbaar op de foto. Er staan krukken aan de bar waardoor je, als je daar zit, richting het keukenblok kijkt en achter je staat de hoge kastenwandLadypurple schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:19:
[...]
Er is geen ruimte gerekend voor een kruk, je kan alleen hangen.
Ik waardeer je eerlijkheid en uitgebreide antwoorden. Geeft zeker stof tot nadenken!joostbo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:23:
[...]
Ik geef alleen aan, er zijn veel goede redenen dat mensen voor een eiland (met barretje) kiezen (zie voorbeelden hierboven). Al die redenen zijn hier niet van toepassing. Ik kan gewoon niets bedenken waarom je zoiets zou willen. je hebt zo'n mooie ruimte en dan word dit een grote sta-in-de-weg. zeker met de ovens op die andere plek.
Ja het hangen aan een bar. Mijn zus heeft zo'n bar en daar zit je gewoon aan. net zoals je ook aan tafel zit. In de praktijk zitten haar kinderen gewoon liever aan tafel. Tenzij ze zelf aan het koken is (op het eiland) dan willen ze er nog wel eens bij zitten met de tablet in de hand. Maar koken die je daar ook niet. Waarom zouden ze daar uberhaupt zitten als er 2 meter verderop een mooie tafel en stoelen zijn bij openslaande deuren.
Ik zeg het wel vaker; een barretje + eiland is leuk, maar het moet wel echt passen in de ruimte en een toevoeging zijn aan het geheel. Bij een goed doordachte keuken (routing, layout, licht, apparatuur) kan het een enorme meerwaarde zijn. Als dat niet zo is, ga dan niet ten koste van alles dit toch in de ruimte proppen. Heb het nu 2x gezien bij mensen waar ze achteraf na plaatsing toch misschien andere keuzes hadden gemaakt.
Als ik vanavond thuis vertel dat er nog wel een eiland opstelling mogelijk is dan breekt de pleuris uit denk ik, haha grapje hoor. Stiekem word ik blij van jouw afmetingen, want het past. Die 4.80 die jij hebt bij het eiland kan naar 5 meter, want het eiland valt dan precies binnen de bestaande bouw wat 5 meter is. (De uitbouw is 4.80)mitsumark schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:55:
[...]
Ik ben fan van koken op het/een eiland (fornuis of plaat maakt niet zoveel uit), aan de linkerkant kun je 60-90-60 doen en of je dan een fornuis plaatst van 90 breed, of een ladekast met een kookplaat is om het even.
5m40 is genoeg voor eiland, tafel en loopruimte, wordt wel erg krap als je tegen de linker muur ook kastjes wilt, maar bewust dus niet gedaan.
Tafel kan inderdaad eventueel een kwart slag gedraaid en dan tegen het eiland aan, wordt het imo niet echt beter van.
105 doorloop, 100 eiland, 120 doorloop + stoel, 95 tafel, 120 doorloop + stoel = 540
Ik vraag me af of de ruimte niet té vol wordt t.o.v de L keuken en of de looproutes helemaal handig zijn....
[ Voor 6% gewijzigd door channie82 op 14-01-2022 13:32 ]
In de berekening van @mitsumarkchannie82 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:27:
[...]
Jawel, alleen de krukken zijn niet zichtbaar op de foto. Er staan krukken aan de bar waardoor je, als je daar zit, richting het keukenblok kijkt en achter je staat de hoge kastenwand
105 doorloop, 100 eiland, 120 doorloop + KRUK + stoel, 95 tafel, 120 doorloop + stoel = 540
Ik zou in deze opstelling zeker geen krukken aan het eiland doen, de tafel staat er naast.Ladypurple schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:34:
[...]
In de berekening van @mitsumark
105 doorloop, 100 eiland, 120 doorloop + KRUK + stoel, 95 tafel, 120 doorloop + stoel = 540
Als je dat echt wil, kan dat met een smallere tafel, smaller eiland en eventueel iets smallere doorloop, ideaal is het niet maar je zult de krukken en stoelen toch niet tegelijkertijd gebruiken.
Wat betreft looproutes lijkt me het vervelendste dat de openslaande deuren precies in het midden zitten.
Sorry voor de ninja edit
[ Voor 35% gewijzigd door mitsumark op 14-01-2022 13:41 ]
Ah ok! Ja klopt, ik snap dat het dan te krap wordt met een tafel erbijLadypurple schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:34:
[...]
In de berekening van @mitsumark
Nee, zeker niet, dacht dat de reactue van @channie82 was op jouw tekeningmitsumark schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:37:
[...]
Ik zou in deze opstelling zeker geen krukken aan het eiland doen, de tafel staat er naast.
Een suggestie aan jou, zouden we beide dingen niet kunnen combineren? Een L leuken met bar zodat er een U vorm ontstaat? Dan trek je de bar veel meer bij de rest van de keuken...joostbo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:23:
[...]
Ik geef alleen aan, er zijn veel goede redenen dat mensen voor een eiland (met barretje) kiezen (zie voorbeelden hierboven). Al die redenen zijn hier niet van toepassing. Ik kan gewoon niets bedenken waarom je zoiets zou willen. je hebt zo'n mooie ruimte en dan word dit een grote sta-in-de-weg. zeker met de ovens op die andere plek.
Dit is écht super gedaan @mitsumark . Heel creatief, mooi en absoluut goed te doen in deze ruimte.mitsumark schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:55:
[...]
Ik ben fan van koken op het/een eiland (fornuis of plaat maakt niet zoveel uit), aan de linkerkant kun je 60-90-60 doen en of je dan een fornuis plaatst van 90 breed, of een ladekast met een kookplaat is om het even.
Edit @channie82: met de tafel gedraaid en aan het eiland vast, heb je iets meer loopruimte "rond" de tafel.
Eventueel kun je zelfs de tafel op aanrechthoogte doen en werken met hogere stoelen/krukken/bankje, is ergens in de pins ook een voorbeeld van, ben er zelf geen groot fan van.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66830482
taz10 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
[Afbeelding]
Ik ben voor
Beste allemaal,
Ter voorbereiding van onze nieuwe keuken heb ik de afgelopen maand de laatste 400 pagina’s van dit topic doorgelezen. Veel geleerd!
Onze situatie:
Huis 1996. Coninx keuken. 25 jaar oud.
We gaan de hele begane grond strippen. Nieuwe vloer, wanden stucen, nieuwe keuken. Realisatie loop van dit jaar. Geen harde deadline.
Wensen:
We willen het goed doen binnen een budget voor de keuken van van 25K-30K
Apparatuur nog te bepalen. Geen hele spannende zaken. In ieder geval een Bora Puxa, afzuiging naar buiten.
Discussie oven(s) intern nog te voeren. Vooralsnog maar één apparaat. We gaan zeker kijken bij de diverse experience centers.
Niet te grote koelkast in een hoge kast, geen vriesgedeelte. Op zolder hebben we tamelijk nieuwe vrijstaande Liebherr vriezer en koelkast staan.
Quooker Combi (hebben we nu niet)
Brita filter (hebben we nu niet)
Inzake de opstelling:
Uitgangspunten:
Dubbele spoelbak. Op huidige positie. Vinden we fijn. Uitzicht over de straat.
Koffiehoek handhaven waar die nu ook staat. Rechts in de hoek. Dichtbij de spoelbak.
We koken nu op gas, plaat zit tegen de linker muur. Denken er nu aan om de Bora op het schiereiland te plaatsen. Nog niet zeker of dit optimaal is. Hoor graag jullie advies.
Best wat kastruimte nodig in de nieuwe keuken, zeker omdat de bovenkastjes verdwijnen. Bijkeuken hebben we niet. Trapkast zit vol…
Barretje zal wellicht nog geschrapt worden. Zoals velen in dit forum twijfel ik of we het echt gaan gebruiken…
Kleurstelling:
Nog te bepalen. Zeker geen zwart front.
We denken aan een lichtgrijze tegelvloer. Houtlook front, donker blad.
Opstelling nieuw:
Tafel verhuist naar de erker. Afscheidingsmuurtje in de keuken verdwijnt.
We hebben inmiddels al heel wat uitgetekend. Allerhande opstellingen bekeken. Bestaande ramen en beperkte afmetingen van de keuken maken het niet eenvoudig. Onderstaande indeling lijkt ons het meest praktisch.
Kunnen jullie hier op gaan schieten?
Ik verwerk alle feedback en kan dan gewapend met onze wensen en een goede schets bij een aantal zaken langsgaan. Aansluitend meld ik me weer met de renders en details zoals door de keukenwinkels voorgesteld.
Ter voorbereiding van onze nieuwe keuken heb ik de afgelopen maand de laatste 400 pagina’s van dit topic doorgelezen. Veel geleerd!
Onze situatie:
Huis 1996. Coninx keuken. 25 jaar oud.
We gaan de hele begane grond strippen. Nieuwe vloer, wanden stucen, nieuwe keuken. Realisatie loop van dit jaar. Geen harde deadline.
Wensen:
We willen het goed doen binnen een budget voor de keuken van van 25K-30K
Apparatuur nog te bepalen. Geen hele spannende zaken. In ieder geval een Bora Puxa, afzuiging naar buiten.
Discussie oven(s) intern nog te voeren. Vooralsnog maar één apparaat. We gaan zeker kijken bij de diverse experience centers.
Niet te grote koelkast in een hoge kast, geen vriesgedeelte. Op zolder hebben we tamelijk nieuwe vrijstaande Liebherr vriezer en koelkast staan.
Quooker Combi (hebben we nu niet)
Brita filter (hebben we nu niet)
Inzake de opstelling:
Uitgangspunten:
Dubbele spoelbak. Op huidige positie. Vinden we fijn. Uitzicht over de straat.
Koffiehoek handhaven waar die nu ook staat. Rechts in de hoek. Dichtbij de spoelbak.
We koken nu op gas, plaat zit tegen de linker muur. Denken er nu aan om de Bora op het schiereiland te plaatsen. Nog niet zeker of dit optimaal is. Hoor graag jullie advies.
Best wat kastruimte nodig in de nieuwe keuken, zeker omdat de bovenkastjes verdwijnen. Bijkeuken hebben we niet. Trapkast zit vol…
Barretje zal wellicht nog geschrapt worden. Zoals velen in dit forum twijfel ik of we het echt gaan gebruiken…
Kleurstelling:
Nog te bepalen. Zeker geen zwart front.
We denken aan een lichtgrijze tegelvloer. Houtlook front, donker blad.
Opstelling nieuw:
Tafel verhuist naar de erker. Afscheidingsmuurtje in de keuken verdwijnt.
We hebben inmiddels al heel wat uitgetekend. Allerhande opstellingen bekeken. Bestaande ramen en beperkte afmetingen van de keuken maken het niet eenvoudig. Onderstaande indeling lijkt ons het meest praktisch.
Kunnen jullie hier op gaan schieten?
Ik verwerk alle feedback en kan dan gewapend met onze wensen en een goede schets bij een aantal zaken langsgaan. Aansluitend meld ik me weer met de renders en details zoals door de keukenwinkels voorgesteld.
Veenendaal 9720 Wp OZO 45° met schaduw + 4860 Wp WNW 45°, Totaal 14.580 Wp, REC 405 Wp, Enphase IQ7+, Envoy-S Metered
Gave keuken die er nu staat
Ik denk toch nog even mee, al vraag ik me ook een beetje af of we niet terugschieten naar de ideeën uitwisseling in december. Daar zaten toch echt goede ideeën bij?channie82 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:47:
[...]
Een suggestie aan jou, zouden we beide dingen niet kunnen combineren? Een L leuken met bar zodat er een U vorm ontstaat? Dan trek je de bar veel meer bij de rest van de keuken...
Ik snap heel goed dat je een eiland/barretje wilt, dus denk dat je dat als prio overeind moet houden. Andere mensen vinden dat misschien niks of hebben andere ervaring, maar als dat jouw droom/wens is waar je ziek van wordt als dat niet doorgaat, zou ik er toch voorrang aan geven. Je kunt het altijd nog veranderen als je over een paar jaar tot de conclusie komt dat het niet is wat je ervan verwachtte. Doe je het barretje niet, blijf je altijd dromen over hoe het was geweest als…
Hieronder een poging met wat eerdere ideeën gecombineerd. Zo wordt het schiereiland met bar echt het centrum van je keuken en kom je ook nog je bank met tafel tegen (dat wilde je toch ook of verwar ik je nu met iemand anders?) Koel/vries en oven is wel terug naar lange wand, anders moet je steeds omlopen, dat gaat niet lekker werken. Maar op het eiland heb je zo ruimte genoeg om aan te werken en om de kinderen/gasten in je buurt te hebben.
:strip_exif()/f/image/Z3HrmgfZO6bAIlzi2lXF5uo3.jpg?f=fotoalbum_large)
Dag mede-tweakers,
ik heb onlangs een keuken overgenomen, het merk is schmidt.
De volgende hoekjes zitten achter de bovenkastjes:
:strip_exif()/f/image/zdM4HEhlko3s7NeGUxpgWgzv.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de twee schroefjes kun je van binnenuit dat grijze pinnetje verstellen in hoogte en draaien.
Heeft iemand een idee met welk systeem ik dit kan ophangen? Een rail met een opening erin o.i.d.?
:strip_exif()/f/image/zdM4HEhlko3s7NeGUxpgWgzv.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de twee schroefjes kun je van binnenuit dat grijze pinnetje verstellen in hoogte en draaien.
Heeft iemand een idee met welk systeem ik dit kan ophangen? Een rail met een opening erin o.i.d.?
Eigenlijk wel ja, maar na 25 jaar wel toe aan een verfrissend nieuwe uitstraling..
Veenendaal 9720 Wp OZO 45° met schaduw + 4860 Wp WNW 45°, Totaal 14.580 Wp, REC 405 Wp, Enphase IQ7+, Envoy-S Metered
ook ik mag me, na al een tijdje dit topic mee te lezen, hier melden
net voor de jaarwisseling een nieuw huis gekocht, waar o.a. de keuken vervangen zal gaan worden en we hebben al een beetje gebrainstormd over opzet/indeling.
Afbeelding is echt puur indicatief en maten/modellen van inrichting vooral op beschikbaarheid/vindbaarheid in floorplanner
:fill(white):strip_exif()/f/image/KhswBVdEc8ktACAbZC3C43hl.png?f=user_large)
Ons idee is nu het raam linksonder op te offeren. Onderkant van het huis is de straatkant, links en rechts buren, maar erfafscheiding is iets van een hoge beukenhaag, dus dat raam opofferen zorgt alleen voor wat minder licht in het huis zelf.
Ons idee is een hoge kastenwand, 4 á 5m lang met een kookeiland, ergens tussen de 3 en 4m lang en 1-1.50 diep.
Budget is ruim, als we een keuken naar wens en smaak van 20k kunnen kopen is het prima, als er het dubbele nodig is, is dat ook prima te overwegen.
Hebben jullie do's en dont's op basis van deze opzet?
En suggesties van keukenzaken in de regio tussen zwolle/amersfoort waar jullie goede ervaringen mee hebben? We hebben tot nu toe 1x bij Brugman een keuken gekocht en 1x bij Arma keukens. Bij Brugman de bekende onder-druk-gezet-ervaringen en nu tekenen, anders is morgen de korting weg, verder op zich wel tevreden. Arma tevreden over, maar die schijnen nu erg lange doorlooptijden/lever/plaatsingstijden te hebben.
net voor de jaarwisseling een nieuw huis gekocht, waar o.a. de keuken vervangen zal gaan worden en we hebben al een beetje gebrainstormd over opzet/indeling.
Afbeelding is echt puur indicatief en maten/modellen van inrichting vooral op beschikbaarheid/vindbaarheid in floorplanner
:fill(white):strip_exif()/f/image/KhswBVdEc8ktACAbZC3C43hl.png?f=user_large)
Ons idee is nu het raam linksonder op te offeren. Onderkant van het huis is de straatkant, links en rechts buren, maar erfafscheiding is iets van een hoge beukenhaag, dus dat raam opofferen zorgt alleen voor wat minder licht in het huis zelf.
Ons idee is een hoge kastenwand, 4 á 5m lang met een kookeiland, ergens tussen de 3 en 4m lang en 1-1.50 diep.
Budget is ruim, als we een keuken naar wens en smaak van 20k kunnen kopen is het prima, als er het dubbele nodig is, is dat ook prima te overwegen.
Hebben jullie do's en dont's op basis van deze opzet?
En suggesties van keukenzaken in de regio tussen zwolle/amersfoort waar jullie goede ervaringen mee hebben? We hebben tot nu toe 1x bij Brugman een keuken gekocht en 1x bij Arma keukens. Bij Brugman de bekende onder-druk-gezet-ervaringen en nu tekenen, anders is morgen de korting weg, verder op zich wel tevreden. Arma tevreden over, maar die schijnen nu erg lange doorlooptijden/lever/plaatsingstijden te hebben.
Wij gaan zo meteen voor de eerste afspraak naar Satink in Zwolle. Vrienden van ons hebben daar goede ervaring en het lijkt me een nette zaak.
Spotgoedkoop zal het niet zijn, maar duurder als bij een Mandemakers toko is vast niet noodzakelijk.
En ik weiger sowieso iets te kopen bij Mandemakers behalve een los stuk apparatuur bij de Keukenloods als er eens iets stuk was (vaatwasser/inductieplaat)
En we hebben ook een afspraak staan bij Velthuizen in Woudenberg. Lijkt me iets gelijkwaardigs aan Satink.
Spotgoedkoop zal het niet zijn, maar duurder als bij een Mandemakers toko is vast niet noodzakelijk.
En ik weiger sowieso iets te kopen bij Mandemakers behalve een los stuk apparatuur bij de Keukenloods als er eens iets stuk was (vaatwasser/inductieplaat)
En we hebben ook een afspraak staan bij Velthuizen in Woudenberg. Lijkt me iets gelijkwaardigs aan Satink.
Cannot be unseenfrietsje schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:01:
Dag mede-tweakers,
[Afbeelding]
Reinier in "Post hier je pareidolia"
Wij zijn ook bij Satink en Velthuizen geweest. Prima zaken, goed geholpen en bepaald niet pusherig. 20-40k uitgeven is bij beiden geen probleem …..macfocus schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 08:46:
Wij gaan zo meteen voor de eerste afspraak naar Satink in Zwolle. Vrienden van ons hebben daar goede ervaring en het lijkt me een nette zaak.
Zo iets?channie82 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:47:
[...]
Een suggestie aan jou, zouden we beide dingen niet kunnen combineren? Een L leuken met bar zodat er een U vorm ontstaat? Dan trek je de bar veel meer bij de rest van de keuken...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MbzVMVp47H3WIKqbJWPkHdi3.jpg?f=user_large)
Dit is een uitbreiding op dat eiland dat je eerder voorgeschoteld kreeg:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LOnMN3MMgUMEjhb6NTNrjq1C.jpg?f=user_large)
Bericht hierboven
Zijn speciale plaatjes die extra diep zijn waar de pal invalt, zijn plaatjes van ongeveer 10 cm breed.frietsje schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:01:
Dag mede-tweakers,
[Afbeelding]
Ik denk dat je even moet google waar ze bij jou in de buurt Smidt verkopen , en die benaderen met deze foto,
Of bij de persoon waar je m gehaald hebt , of die deze nog heeft.
*knip*
Dat hoeft niet in het topic aub.
Dat hoeft niet in het topic aub.
[ Voor 76% gewijzigd door tweakduke op 16-01-2022 10:56 ]
Euhm kunnen we dit uit het topic houden ajb?c-nan schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:41:
@Barry|IA zou je zodra je tijd hebt kunnen kijken naar mijn PM, thanks!
Wij gaan waarschijnlijk met KeukenLoods in zee. We zijn al een eind onderweg, maar het gaat wat moeizaam. Zal zo even achter m’n laptop kruipen en toelichten, vanaf m’n tablet is het echt te veel werk om uit te tikken
Bericht hierboven
Thanks, andere kant meer ruimte laten zal idd praktischer zijn.Greebs schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:00:
@Chriztiaan ik zou het eiland uitlijnen met de keukenkast naast de garagedeur. Dan krijg je 100 en 120cm doorloop als ik zo even snel reken. En juist die 120cm doorloop zal het meest gebruikt worden lijkt me (90cm daar zou ik echt te smal vinden). Als je de spoelbak wilt uitlijnen kan je die altijd nog centreren in een dubbele spoelkast. Sommigen vinden dat 'zonde van de ruimte' alsof je daarmee een hele kast aan ruimte weggooit, maar dat vul je echt wel.
Kleur geen ervaring mee. Ovens ATAG Matrix/Magna schijnen degelijk te zijn.
Volgende week ga ik erop letten! Op plaatjes lijkt de kleur lichter dan we zoeken, dus ben benieuwd hoe het in het echt is!SquareOne schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:02:
[...]
Bij DBkeukens (als je daar fysiek langs mag) gelijk de keuken bekijken waar je bij binnen komt. Betreft een Tristar in Verde Comodoro. Lijkt wel op de stijl die je zoekt.
Spoelbak wisselen gaan we over nadenken, vonden de ruimte aan beide kanten juist wel prettig. Kuppersbusch heeft idd wel een leuk wijnkastje voor prima prijs, nemen we mee.Barry|IA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:02:
[...]
Spoelbak zou ik een positie naar links doen, zodat je niet recht tegenover elkaar staat de koken/spoelen/handen wassen.
Voor donkergroen moet je even met @Floor-is babbelen. Daar ben ik nu bezig met een mooie Beda keuken.
Siemens vs Atag is persoonlijk, maar staan beiden net zo hoog aangeschreven. Alleen de vaatwassers van Atag zijn ruk.
Wijnklimaatkast Liebherr, Miele, of indien goedkoop maar prima, Kuppersbusch.
25k moet wel lukken, maar je moet slim zijn met onderhandelen. De meeste mensen bezwijken hier te snel in.
Op een half of heel kastje je eiland uitlijnen is overbodig, dit lijkt op een plattegrond belangrijk, maar is in real-life totaal overbodig.
Qua ontwerp is er altijd wel wat, maar in basis is deze goed. Details zijn in dit stadium ook nog niet zichtbaar, dus post ‘m nog maar een keer als die keukenboer ‘m gemaakt heeft.
Ben niet zo fan van een lade van 120, dat is zo'n groot gevaarte, dus verwacht dat het gewoon kastjes van 60 zullen worden.SquareOne schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:12:
@Chriztiaan nog paar toevoegingen:
Dit is de keuken die bij DBkeukens staat. Kleur vertekent heel erg op foto's dus deze kleur moet je echt in het echt zien. Laat je daarnaast niet afleiden door de eigen naampjes van merken/fronten die ze er bij DBkeukens opplakken. Refereer gewoon een Fenix Verdere Comodoro dan weten ze wat je zoekt.
T.a.v. de opmerking van @Barry|IA over de positie van de spoelbak. De huidige positie geeft je wel de mogelijkheid om een mooie grote lade te nemen links van de spoelbak, als je de vaatwasser verplaats naar het kastje naast de hoge kast. Die keuze hebben wij gemaakt bij een soortgelijke opstelling.
Al begrijp ik de 6x60cm in deze opstelling ook, geeft een mooi rustig beeld (als je niet voor al die losse lades e.d. gaat).
Hoewel we dit wel onder de kookplaat zullen doen, dan is het weer wel praktisch.. hmm tegenstrijdig dit.
Als ik Siemens apparatuur inwissel voor ATAG zou ik uit kunnen komen op het volgende:
Bora X Pure kookplaat
ATAG CS66121D oven groot met stoom
Atag CX46121D combi oven
Miele G 5260 SCVi vaatwasser
ATAG KD63194D koelvriescombi
ATAG WD1612D warmhoudlade
Quooker 22XBLK kraan
Quooker CUBE bruis
KUPPERSBUSCH FWKU18000S wijnkoelkast
Weet iemand hoeveel procent korting DBkeukens op ATAG geeft?
Inmiddels een eerste gesprek gehad bij een keukenzaak. We zijn op zich prima geholpen maar ben nog wel even benieuwd naar de meningen in dit topic.
Het is een Schüller keuken ("beter" dan Nobilia werd ons verteld ivm anti fingerprint op matzwarte frontjes) geworden met keramiek blad. Op de tekening hieronder zie je 1m30 ruimte tussen eiland en aanrecht aan de muurzijde, door inspringing van 15cm in de woonkamer. Dit wordt teruggebracht naar 1m15 zonder de inspringing bij de muur. 1m15 is voor ons ruim voldoende nadat we dit thuis even hebben vergeleken met de huidige keuken.
:strip_exif()/f/image/8oycXMudJkbBPPr0kQ6nf2Lh.jpg?f=fotoalbum_large)
De prijs die we voor deze keuken zouden betalen is 15.386, is dit een reële prijs? We hebben zelf het idee van wel maar wellicht zien we wat over het hoofd. Verder benieuwd of iemand nog tips heeft waar we niet aan hebben gedacht, of mogelijke upgrades die het geld waard zijn.
In tegenstelling tot @Chriztiaan hierboven hebben wij wel de voorkeur voor 2x 120cm lade aan de kookzijde. Aan de woonkamer zijde komen 4x 60 kasten met deur.
We spelen nog met het idee om een gestucte voorzetwand om de keuken te zetten, opstelling kan dan hetzelfde worden als nu, of 1 hoge kast, 3 lage, 1 hoge.
Specificaties:
Totaal kasten: 11.532
Totaal apparatuur: 4.861
Werkblad: 3.270
Subtotaal: 19.664
Korting: 5.608
Montage: 1331
Totaal: 15.386
Kasten
Schüller mat onyxzwart
Apparatuur
AEG Vaatwasser Airdry FSB32610Z
AEG Koel/vriescombinatie SCB819F8FS
Bora Pure PURU
Bora Pure filter
Quooker PRO3 3 L
Etna oven MO470ZT
Werkblad
Keramiek blad, rand in verstek 4cm
Het is een Schüller keuken ("beter" dan Nobilia werd ons verteld ivm anti fingerprint op matzwarte frontjes) geworden met keramiek blad. Op de tekening hieronder zie je 1m30 ruimte tussen eiland en aanrecht aan de muurzijde, door inspringing van 15cm in de woonkamer. Dit wordt teruggebracht naar 1m15 zonder de inspringing bij de muur. 1m15 is voor ons ruim voldoende nadat we dit thuis even hebben vergeleken met de huidige keuken.
:strip_exif()/f/image/8oycXMudJkbBPPr0kQ6nf2Lh.jpg?f=fotoalbum_large)
De prijs die we voor deze keuken zouden betalen is 15.386, is dit een reële prijs? We hebben zelf het idee van wel maar wellicht zien we wat over het hoofd. Verder benieuwd of iemand nog tips heeft waar we niet aan hebben gedacht, of mogelijke upgrades die het geld waard zijn.
In tegenstelling tot @Chriztiaan hierboven hebben wij wel de voorkeur voor 2x 120cm lade aan de kookzijde. Aan de woonkamer zijde komen 4x 60 kasten met deur.
We spelen nog met het idee om een gestucte voorzetwand om de keuken te zetten, opstelling kan dan hetzelfde worden als nu, of 1 hoge kast, 3 lage, 1 hoge.
Specificaties:
Kasten
Schüller mat onyxzwart
Apparatuur
Bora Pure PURU
Bora Pure filter
Quooker PRO3 3 L
Etna oven MO470ZT
Werkblad
We zijn vandaag bij Satin geweest voor een eerste gesprek.
Prima gesprek lekker los op een nette manier.
Eerste zelf even een rondje gemaakt door de showroom, daarna aan tafel.
"Even" afgetast wat we willen en al pratend een papieren schets maken.
Uitgangspunten:
- [ ] Eisen
- [ ] Eiland (koken)
- [ ] Grote koelkast
- [ ] Grote vrieskast
- [ ] Geen lade in lade voor bestek e.d.
- [ ] Grote enkele spoelbak
- [ ] Géén Quooker
- [ ] Hoge kraan
- [ ] Vaatwasser
- [ ] Magnetron (mag combi)
- [ ] Oven
- [ ] Afzuigkap met buitenafvoer
- [ ] Veel werkruimte
- [ ] Ruimte voor:
- [ ] Dolce Gusto
- [ ] Waterkoker
- [ ] Keukenmachine
- [ ] Veel opbergruimte
- [ ] Apparaten zoals air-fryer, tosti-ijzer broodbakmachine, frituurpan etc.
- [ ] Voorraad etenswaren (voorraadkast niet in directe omgeving keuken
- [ ] Afvalbakken tbv. Gft/plastic
- [ ] Moet lang mee kunnen qua design
- [ ] Praktisch, degelijk, betaalbaar
- [ ] Geen elektrisch openende kasten e.d. “onzin”
- [ ] Wensen
- [ ] Diep werkblad
- [ ] Groot fornuis met oven
- [ ] Inductie of gas is keuze
- [ ] Brede lage bovenkasten
- [ ] Open vakken (tbv kookboeken oid)
- [ ] Iets met hout(look)
Dat resulteert in onderstaand idee.
NOTE: de renders zijn van mij, we hebben de 27e een tweede afspraak en dan heeft hij alles in detail uitgewerkt + offerte.
Plattegrond bestaande situatie
Note: we kunnen de 24 pas in de woning en dan dus ook het eerder geconstateerd maatverschil oplossen.
Daarna kunnen we ook exact kijken of en hoe we het rare hoekje rechts in de muur kwijt kunnen. En waar we exact de hoge wand gaan plaatsen. Dat heeft dan ook weer impact op de max grootte van het eiland (300 of 260 (dit ivm doorloop). Overigens vonden ze 80cm geen echt probleem, lijkt mij wat weinig.
/f/image/r1xCg8GWkL66TUO6rxsxtz6Q.png?f=fotoalbum_large)
"render" eerste idee
:strip_exif()/f/image/ysO5eJyslp0SPmJFEmwNXE0m.jpg?f=fotoalbum_large)
Ramen en deuren zie plattegrond
De kleuren krijg ik er niet in dus dat wordt:
Fronten/blad: Antraciet beton kleur.
Glans willen we niet, mat moet je naar een anti-vingervlekken coating en dat wordt dan weer duur.
Dit schijnt zeer degelijk en onverwoestbaar te zijn en ook wel belangrijk, vinden we mooi.
Details: walnoten houtlook panelen
De volgende details worden houtkleur:
)
De wand met greep
Opbouw van de keuken
Achterwand 70 cm diep waarbij de kasten gewoon 60 cm blijven
Hoogte 221 (ruimte = ± 260)
vlnr:
vlnr:
Alleen nog globaal over gehad, maar men stuurt ligt op AEG ivm. levering en prijs/kwaliteit.
Andere merken kunnen ook (Siemens/ATAG, maar waarschijnlijk leveringproblemen.)
Vind AEG er wel goed uitzien en zoals in een andere post aangestipt, degelijke knoppen.
We willen geen fancy zaken, een kernthermometer vind ik al heeeel uitgebreid.
Warmhoud lade werd voorgesteld om de boel symmetrisch te krijgen.
Kan ik mee leven, denk niet dat we hem echt nodig hebben.
Kookplaat werd een Bora ondanks dat we dat in eerste instantie niet wilden.
Wederzijds uitgelegd waarom wel/niet, voorlopig overstag gegaan. word dan wel recirculatie....
Betreft de middelste versie. Kosten technisch interessant want geen constructie voor de eiland wasemkap nodig.
Kwaliteit AEG vaatwassers aangestipt (op basis gemaakt punt ergens in dit draadje(, was ie het niet (meer) mee eens.
Budget werd ergens tussen 20 en 25 K geschat, wat voor ons past, van beide zijden eerlijk over geweest.
Schiet maar op dit eerste concept als jullie willen.
Wat ik zelf nog een beetje mis is de planken voor kookboeken e.d. (zou op de bovenkast kunnen?)
En het fornuis, maar hij had in de gaten dan mijn vriendin dat niet wil, en zij kookt veruit het meeste....
Zou eventueel een losse 90 cm oven kunnen worden, maar dan breek je de symmetrie. In voor de kookplaat wil mijn vriendin niet meer (te warm).
Ander puntje is de besteklade onder de Bora. vind ik erg laag, omdat je een halve la lager zit.
We gaan ook nog naar Velthuizen, die mogen ook creatief uit de hoek komen.
Onderstand een voorbeeldkeuken in de kleuren die wel voorlopig gekozen hebben. En ja dat eiland is dus 300x120cm.
Prima gesprek lekker los op een nette manier.
Eerste zelf even een rondje gemaakt door de showroom, daarna aan tafel.
"Even" afgetast wat we willen en al pratend een papieren schets maken.
Uitgangspunten:
- [ ] Eisen
- [ ] Eiland (koken)
- [ ] Grote koelkast
- [ ] Grote vrieskast
- [ ] Geen lade in lade voor bestek e.d.
- [ ] Grote enkele spoelbak
- [ ] Géén Quooker
- [ ] Hoge kraan
- [ ] Vaatwasser
- [ ] Magnetron (mag combi)
- [ ] Oven
- [ ] Afzuigkap met buitenafvoer
- [ ] Veel werkruimte
- [ ] Ruimte voor:
- [ ] Dolce Gusto
- [ ] Waterkoker
- [ ] Keukenmachine
- [ ] Veel opbergruimte
- [ ] Apparaten zoals air-fryer, tosti-ijzer broodbakmachine, frituurpan etc.
- [ ] Voorraad etenswaren (voorraadkast niet in directe omgeving keuken
- [ ] Afvalbakken tbv. Gft/plastic
- [ ] Moet lang mee kunnen qua design
- [ ] Praktisch, degelijk, betaalbaar
- [ ] Geen elektrisch openende kasten e.d. “onzin”
- [ ] Wensen
- [ ] Diep werkblad
- [ ] Groot fornuis met oven
- [ ] Inductie of gas is keuze
- [ ] Brede lage bovenkasten
- [ ] Open vakken (tbv kookboeken oid)
- [ ] Iets met hout(look)
Dat resulteert in onderstaand idee.
NOTE: de renders zijn van mij, we hebben de 27e een tweede afspraak en dan heeft hij alles in detail uitgewerkt + offerte.
Plattegrond bestaande situatie
Note: we kunnen de 24 pas in de woning en dan dus ook het eerder geconstateerd maatverschil oplossen.
Daarna kunnen we ook exact kijken of en hoe we het rare hoekje rechts in de muur kwijt kunnen. En waar we exact de hoge wand gaan plaatsen. Dat heeft dan ook weer impact op de max grootte van het eiland (300 of 260 (dit ivm doorloop). Overigens vonden ze 80cm geen echt probleem, lijkt mij wat weinig.
/f/image/r1xCg8GWkL66TUO6rxsxtz6Q.png?f=fotoalbum_large)
"render" eerste idee
:strip_exif()/f/image/ysO5eJyslp0SPmJFEmwNXE0m.jpg?f=fotoalbum_large)
Ramen en deuren zie plattegrond
De kleuren krijg ik er niet in dus dat wordt:
Fronten/blad: Antraciet beton kleur.
Glans willen we niet, mat moet je naar een anti-vingervlekken coating en dat wordt dan weer duur.
Dit schijnt zeer degelijk en onverwoestbaar te zijn en ook wel belangrijk, vinden we mooi.
Details: walnoten houtlook panelen
De volgende details worden houtkleur:
- Achterwand koffienis
- Werkblad koffienis (dikte te bepalen, waarschijnlijk 4cm)
- Zijkanten eiland (± 4 cm)
- Middelste kast eiland (worden gewoon 2 plankjes, qua vorm
De wand met greep
Opbouw van de keuken
Achterwand 70 cm diep waarbij de kasten gewoon 60 cm blijven
Hoogte 221 (ruimte = ± 260)
vlnr:
- Grote koelkast
- Hoge kast met oven
- Ladenblok 120 cm met brede bovenkast tbv glaswerk e.d.
- Hoge kast met 2e oven (incl Magentron)
- Grote vriezer
vlnr:
- 4 cm zijwand in walnoot
- 120 cm laden met koken (medium Bora)
- Vaatwasser
- 120 laden met spoelbak
- Andere kant:
- 2 x 60 cm kast
- 60 cm open vak met 2 planken in walnoot
- 2 x 60 cm kast
- 4 cm zijwand in walnoot
Alleen nog globaal over gehad, maar men stuurt ligt op AEG ivm. levering en prijs/kwaliteit.
Andere merken kunnen ook (Siemens/ATAG, maar waarschijnlijk leveringproblemen.)
Vind AEG er wel goed uitzien en zoals in een andere post aangestipt, degelijke knoppen.
We willen geen fancy zaken, een kernthermometer vind ik al heeeel uitgebreid.
Warmhoud lade werd voorgesteld om de boel symmetrisch te krijgen.
Kan ik mee leven, denk niet dat we hem echt nodig hebben.
Kookplaat werd een Bora ondanks dat we dat in eerste instantie niet wilden.
Wederzijds uitgelegd waarom wel/niet, voorlopig overstag gegaan. word dan wel recirculatie....
Betreft de middelste versie. Kosten technisch interessant want geen constructie voor de eiland wasemkap nodig.
Kwaliteit AEG vaatwassers aangestipt (op basis gemaakt punt ergens in dit draadje(, was ie het niet (meer) mee eens.
Budget werd ergens tussen 20 en 25 K geschat, wat voor ons past, van beide zijden eerlijk over geweest.
Schiet maar op dit eerste concept als jullie willen.
Wat ik zelf nog een beetje mis is de planken voor kookboeken e.d. (zou op de bovenkast kunnen?)
En het fornuis, maar hij had in de gaten dan mijn vriendin dat niet wil, en zij kookt veruit het meeste....
Zou eventueel een losse 90 cm oven kunnen worden, maar dan breek je de symmetrie. In voor de kookplaat wil mijn vriendin niet meer (te warm).
Ander puntje is de besteklade onder de Bora. vind ik erg laag, omdat je een halve la lager zit.
We gaan ook nog naar Velthuizen, die mogen ook creatief uit de hoek komen.
Onderstand een voorbeeldkeuken in de kleuren die wel voorlopig gekozen hebben. En ja dat eiland is dus 300x120cm.
:strip_exif()/f/image/Qrq67kdUankgA6AtluAEHyVk.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb alleen even naar je indeling in de ruimte gekeken, omdat ik die niet zo in verhouding vind. Heb je plannen met de ruimte die hierop niet terugkomen?Ambianz schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:33:
Inmiddels een eerste gesprek gehad bij een keukenzaak. We zijn op zich prima geholpen maar ben nog wel even benieuwd naar de meningen in dit topic.
Het is een enorme ruimte, 620x530 maar daar benut je eigenlijk maar weinig ruimte van. Ik denk dat je de keuken én de ruimte beter tot hun recht kunt laten komen met een wat grotere opzet. Ik zou hier bijvoorbeeld juist wel voor een losstaand, langer eiland kiezen en meer kasten aan de wand.
Tafel in dit ontwerp is natuurlijk maar een schets, denk ik, maar ik zou hier echt een eyecatcher neerzetten van 3m of zo. Edit: dit is dus je ook je plan.
Op zich is het niet verkeerd en de prijs lijkt me redelijk.
Edit: toch maar even teruggezocht wat je hier zelf over hebt gezegd en toen herinnerde ik me je plannen voor de uitbouw weer. Opmerking is dus eigenlijk wat toen ook hier is gezegd: er zit veel loze ruimte in. Ideeën hier geopperd waren niet naar wens?
[ Voor 16% gewijzigd door Toke_gt op 15-01-2022 23:28 ]
Ik zou toch echt kijken naar een ander merk oven dan Etna. Als je kraan het dubbele van je oven kost, gaat er iets fout.Ambianz schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:33:
Apparatuur
Bora Pure PURU
Bora Pure filter
Quooker PRO3 3 L
Etna oven MO470ZT
Werkblad
@Ambianz zie ook deze post nog even voor de vaatwasser:
Barry|IA schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:09:
[...]
Zoals @Floor-is idd zegt, Miele
Mooi loopwerk, goede indeling, beste kwaliteit, deur sluit en opent mooi.
Samsung zou ik niet adviseren, puur vanwege minimale geregistreerde gebruikservaringen. Het merk staat in keukenland bekend om veel features voor weinig geld.
Als het goedkoop moet is Whirlpool en Bauknecht prima. Beter nog dan de topmodellen van AEG.
Etna en Atag zou ik echt niet aan beginnen. Het zijn in principe prima merken, maar kunnen (net als AEG) geen goede vaatwassers leveren.
De deur opent heel instabiel, alsof de scharnieren al kapot zijn (schijnt zo te horen) en de indeling voor de couverts slaat echt helemaal nergens op. Ook die halve besteklades lijken wel ontworpen te zijn om juist zo irritant mogelijk te zijn.
Okay daar gaan we 
Beginnen met de ruimte en indeling:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qsxe0fzkHAebjO09uUx13UkN.jpg?f=user_large)
Hoe dat in ons huis uitkomt zie je als je de thumbnail hieronder aanklikt (let op, 3300xx3200 pixels)
:strip_exif()/f/image/Ys6TdLovUMDON39alddlyHBS.jpg?f=fotoalbum_medium)
Algemeen:
We hebben optioneel een aantal upgrades opgenomen voor de apparatuur, meer geld en pijn, maar soms wil je iets. Ik denk niet dat we het gaan doen, maar misschien toch leuk om te melden
Een wand tegen de entree/hal met 240cm hoge deuren, hierin de koelkast en de vriezer. De andere is tegen de TVkamer en een iets ingewikkeldere.. Hier hebben we ervoor gekozen om de kasten in een nis te plaatsen die 'verzonken' is, zodat de deur in de wand niet 60cm achter de kasten zit. In de doorgang willen we nisjes maken en twee grote diepe lades onderin; dat valt buiten het hier besprokene rondom de keuken. (Ik maak die lades, de aannemer de nissen.)
Kastenwand met koeling, uitgevoerd met hoge deuren (tot 2m40):
Logischerwijs is de ruimte tussen koken en spoelen bedoeld voor het voorbereiden en nabewerken van het eten, we willen hier fijn samen kunnen staan. Daarom hebben we het eiland dan ook 3m60 gemaakt: dan hebben we ongeveer 1m50 ruimte.
De oven is ver van het koken, want dichterbij lukt niet. De koelkast en vriezer nog veel verder, dat is inderdaad niet ideaal en ik zou zelf ook adviseren om die in de wand bij de oven te plaatsen, maar omdat we juist die wand willen 'opbreken' gaat dat niet. Het opbreken, dat doen we om te kunnen spelen met de hoogte en het optisch effect van de nis, om te voorkomen dat die wand een groot donker geheel wordt achter de toch ook al donkere fronten van het eiland.
Wordt het dan niet irritant ver naar de koelkast en vriezer? Wellicht als je gewend bent dat je daar binnen 3-4 stappen bent wel, maar wij zijn gewend dat we nu 8-9m moeten afleggen, twee deuren door moeten naar de (niet geïsoleerde) schuur waar de koelkast en vriezer staan. We gaan er dus echt al heftig op vooruit, maar beseffen ons ook dat dit een sacrifice is dat we maken.
We willen graag een bar omdat we het prettig vinden bij elkaar te kunnen zijn als er gekookt wordt, maar ook omdat ik het prettig vind niet altijd m'n spulletjes voor ontbijt of lunch mee naar de tafel te moeten nemen. De hoop is natuurlijk dat we er veel gaan zitten, maar eerlijk is eerlijk: we hebben er geen ervaring mee en weten het dus niet precies.
Afmetingen en ruimte rondom, de afbeelding zit hier een klein beetje naast namelijk:
Moet wel gelijk zeggen dat deze nog niet correct zijn. De kleur van de fronten voor de wanden klopt niet, dat raam niet, de passtukken rondom de oven niet, de hoogte van de nis niet, de warmhoudlade mist, de diepte van het eiland klopt optisch niet op alle fotos, de plinthoogte is nog niet goed, het werkblad heeft minder tekening, de verstekverbinding is niet goed getekend, de kraan heeft wel de juiste positie (maar klopt niet qua hoogte), licht komt van het noorden en niet het zuiden en dus is de lichtval naar binnen complete onzin, de hoogte van de deur klopt niet, naast de wand met de koelkast is open en geen muur en zo nog wel wat zaken..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GxfrUaNrmQIeoWim8Vb3ul5y.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tS2sTtt7E2RpeXOn3bLKCb1V.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q84pm9pe9oA22657Kgv146Qq.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9szo1WtrAjwX6Xq9R66l8Xz1.jpg?f=user_large)
Offerte
Beginnen met de ruimte en indeling:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qsxe0fzkHAebjO09uUx13UkN.jpg?f=user_large)
Hoe dat in ons huis uitkomt zie je als je de thumbnail hieronder aanklikt (let op, 3300xx3200 pixels)
:strip_exif()/f/image/Ys6TdLovUMDON39alddlyHBS.jpg?f=fotoalbum_medium)
Algemeen:
- Hoogte van het werkblad is 96cm
- Hoogte van hoge kasten is 240cm (gelijk aan de deur)
- Hoogte plint nog onderwerp van discussie, ergens tussen 8 en 9,5cm
- Bovenste lades met greeplijst, ondersten push to open. Alles met softclose natuurlijk.
- Koelkast en vriezer met verticale greeplijst
- Fronten en zijwand kast in de kastenwanden in Amerikaans notenhout
- Fronten van het eiland in Verde Comodoro (Arpa Fenix)
- Werkblad in Calacatta Gold, 20mm.
- Achterwand nis niet in werkblad uitgevoerd, deze gaan we een andere kleur verven
- Fabrikant voor kastenwerk: BEDA
- Ingetekende tafel is verkocht, we hebben er eentje van 240x±100 op het oog nu
- Tussen de wand van de TVkamer en de serre is ±687,5cm
- Tussen de wand van de hal en de buitenmuur aan noordzijde is 390cm
- Lengte van de wand waarin de deur naar de hal ongeveer 350cm
- Vanaf binnenzijde nis kastenwand TVkamer naar begin erker ±315 uit m'n hoofd
- De vloer is een eiken parketvloer, 19,5cm brede planken 150-250 lang (naturel eiken), legrichting zuid-noord (dwars op eiland)
- Koelkast 177cm
- Vriezer
- Vaatwasser (#teambestekla)
- Oven met stoomfunctie
- Warmhoudlade (14cm)
- Bora puxu
- Quooker Combi+ Flex in RVS
- Franke Kubus 2 KNG 100-62 spoelbak, in wit. Hierin wordt ook de kraan geplaatst geplaatst, dus niet in het werkblad!
- Een aantal Bora USTE WCD's, in de nis en onder de inductieplaat, in de lade zoals het er naar uitziet
We hebben optioneel een aantal upgrades opgenomen voor de apparatuur, meer geld en pijn, maar soms wil je iets. Ik denk niet dat we het gaan doen, maar misschien toch leuk om te melden
- Liebherr IBRE512020 koelkast, meerprijs ±€200
- Liebherr SIGN3522421 vriezer, meerprijs ±€150
- Liebherr IRBD515020 koelkast, meerprijs ±€450
- Liebherr SIGN355622 vriezer, meerprijs ±€400
- BORA X BO oven, prijs onbekend. Adviesprijs schijnt ±€6k te zijn
- BORA warmhoudlade (MS140), prijs onbekend. Adviesprijs schijnt €1050-1100 te zijn
- Miele B7990 SCVi AutoDOS K2O vaatwasser, meerprijs ±€350
- Miele GGC 7460X Stoomoven, meerprijs €1000
Een wand tegen de entree/hal met 240cm hoge deuren, hierin de koelkast en de vriezer. De andere is tegen de TVkamer en een iets ingewikkeldere.. Hier hebben we ervoor gekozen om de kasten in een nis te plaatsen die 'verzonken' is, zodat de deur in de wand niet 60cm achter de kasten zit. In de doorgang willen we nisjes maken en twee grote diepe lades onderin; dat valt buiten het hier besprokene rondom de keuken. (Ik maak die lades, de aannemer de nissen.)
Kastenwand met koeling, uitgevoerd met hoge deuren (tot 2m40):
- Hoge koelombouw voor koelkast, verticale greeplijst links, totale hoogte 240cm.
- Hoge servieskast, uitgevoerd met planken. Verticale greeplijst links, totale hoogte 240cm.
- Hoge koelombouw voor vriezer, verticale greeplijst rechts, totale hoogte 240cm.
- Rechts een hoge kast met hierin oven, warmhoudlade en binnenlades onderin. Onderzijde warmhoudlade gelijk met bovenzijde werkblad (96cm).
- Nis is één lage ladekast van 120cm met binnenlade die optisch 2x60cm lijkt (kan eventueel 2x60 worden, maar liever niet)
- Bovenkastjes 60 breed, vanaf ±171 hoog, hierin aan onderzijde verlichting. Uitgevoerd met deurtjes, push-to-open.
- Stalen deur met glas en (waarschijnlijk) een taatsscharnier
- 80cm ladekast, 2 lades en binnenlade.
- 80cm ladekast, 2 lades en binnenlade.
- Bardeel binnenzijde: links geen stol (wand kast in frontkleur), achterwand op ±45cm diep. Rechterzijde nog onbesloten (stol of niet?). Ondersteuning bijna onzichtbaar verwerkt
- 120 spoelladekast. Hierin de Quooker en de Franke spoelbak. De spoelbak start op 30cm van de kopse kant van het eiland.
- 60cm tbv vaatwasser. Front lijkend op greeplijst plus lage lade.
- 60cm ladekast met binnenlade, onderin het afvalsysteem, binnenlade voor de kruiden
- 120 kookkast tbv Bora (tegenover bar)
Logischerwijs is de ruimte tussen koken en spoelen bedoeld voor het voorbereiden en nabewerken van het eten, we willen hier fijn samen kunnen staan. Daarom hebben we het eiland dan ook 3m60 gemaakt: dan hebben we ongeveer 1m50 ruimte.
De oven is ver van het koken, want dichterbij lukt niet. De koelkast en vriezer nog veel verder, dat is inderdaad niet ideaal en ik zou zelf ook adviseren om die in de wand bij de oven te plaatsen, maar omdat we juist die wand willen 'opbreken' gaat dat niet. Het opbreken, dat doen we om te kunnen spelen met de hoogte en het optisch effect van de nis, om te voorkomen dat die wand een groot donker geheel wordt achter de toch ook al donkere fronten van het eiland.
Wordt het dan niet irritant ver naar de koelkast en vriezer? Wellicht als je gewend bent dat je daar binnen 3-4 stappen bent wel, maar wij zijn gewend dat we nu 8-9m moeten afleggen, twee deuren door moeten naar de (niet geïsoleerde) schuur waar de koelkast en vriezer staan. We gaan er dus echt al heftig op vooruit, maar beseffen ons ook dat dit een sacrifice is dat we maken.
We willen graag een bar omdat we het prettig vinden bij elkaar te kunnen zijn als er gekookt wordt, maar ook omdat ik het prettig vind niet altijd m'n spulletjes voor ontbijt of lunch mee naar de tafel te moeten nemen. De hoop is natuurlijk dat we er veel gaan zitten, maar eerlijk is eerlijk: we hebben er geen ervaring mee en weten het dus niet precies.
Afmetingen en ruimte rondom, de afbeelding zit hier een klein beetje naast namelijk:
- Aan werkzijde ongeveer 95cm
- Tussen ovenwand en eiland 115cm
- Tussen koelwand en eiland ±135cm
- Tussen eiland en doorgang naar serre ±145cm
- Het eiland wordt ±108cm diep bij 364cm lang, hoogte 96cm
- Beide kastenwanden 180cm breed en 240cm hoog
- Bar ±198cm, genoeg ruimte voor 3 plekjes aan de bar
Moet wel gelijk zeggen dat deze nog niet correct zijn. De kleur van de fronten voor de wanden klopt niet, dat raam niet, de passtukken rondom de oven niet, de hoogte van de nis niet, de warmhoudlade mist, de diepte van het eiland klopt optisch niet op alle fotos, de plinthoogte is nog niet goed, het werkblad heeft minder tekening, de verstekverbinding is niet goed getekend, de kraan heeft wel de juiste positie (maar klopt niet qua hoogte), licht komt van het noorden en niet het zuiden en dus is de lichtval naar binnen complete onzin, de hoogte van de deur klopt niet, naast de wand met de koelkast is open en geen muur en zo nog wel wat zaken..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GxfrUaNrmQIeoWim8Vb3ul5y.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tS2sTtt7E2RpeXOn3bLKCb1V.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q84pm9pe9oA22657Kgv146Qq.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9szo1WtrAjwX6Xq9R66l8Xz1.jpg?f=user_large)
Offerte
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
edit:
We hebben uiteindelijk niet verder met Barry gewerkt, de keuken niet bij Keukenloods gekocht en hebben zowel in de kleuren als apparatuur nog flink geschoven. De keuken is gemaakt naar mijn eigen ontwerp en inmiddels gerealiseerd
We hebben uiteindelijk niet verder met Barry gewerkt, de keuken niet bij Keukenloods gekocht en hebben zowel in de kleuren als apparatuur nog flink geschoven. De keuken is gemaakt naar mijn eigen ontwerp en inmiddels gerealiseerd
[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 08-05-2023 14:39 ]
Bericht hierboven
Heb zeker naar de andere opzetjes gekeken. Echter zie ik nu dat ook de keukenzaak een cruciale fout heeft gemaakt. De lengte korte zijde is namelijk 2.21m en wordt in deze tekening op 2.5m gezet. Door die 2.21m is de deze muur niet bruikbaar als kasten wand of wand voor kasten en aanrecht.Toke_gt schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:23:
[...]
Ik heb alleen even naar je indeling in de ruimte gekeken, omdat ik die niet zo in verhouding vind. Heb je plannen met de ruimte die hierop niet terugkomen?
Het is een enorme ruimte, 620x530 maar daar benut je eigenlijk maar weinig ruimte van. Ik denk dat je de keuken én de ruimte beter tot hun recht kunt laten komen met een wat grotere opzet. Ik zou hier bijvoorbeeld juist wel voor een losstaand, langer eiland kiezen en meer kasten aan de wand.
Tafel in dit ontwerp is natuurlijk maar een schets, denk ik, maar ik zou hier echt een eyecatcher neerzetten van 3m of zo. Edit: dit is dus je ook je plan.
Op zich is het niet verkeerd en de prijs lijkt me redelijk.
Edit: toch maar even teruggezocht wat je hier zelf over hebt gezegd en toen herinnerde ik me je plannen voor de uitbouw weer. Opmerking is dus eigenlijk wat toen ook hier is gezegd: er zit veel loze ruimte in. Ideeën hier geopperd waren niet naar wens?
Betekent dus ook dat eiland a 95 + kast a 60 = 155. Er is dus 66 ruimte over wat te weinig is. Inspringen in de ruimte a 15cm zou 81cm betekenen. Twijfel of dat voldoende is of het eiland niet verder de ruimte in kan.
Oven ga ik nog even om alternatieven vragen. En begreep van de vaatwasser dat dit samen met de koelkast en kasten een soort combi deal was.
Daarnaast inderdaad het plan om een grote tafel van een meter of 3 te plaatsen met tegenover het eiland een grote buffet/servieskast.
Goedemorgen,
Wij hebben net voor kerst een huis gekocht en zijn ons aan het oriënteren op een leefkeuken. Ik heb digitaal een afspraak gehad met Arma Nunspeet aangezien onze vorige keuken hier ook vandaan kwam.
Wensen:
Kookeiland, quooker, kookplaat met afzuiging, stoomoven +oven.
We hebben nu een carbon mat kleur keuken en ik kwam in dit topic een mat groene keuken tegen en dit leek ons ook erg mooi.
We zijn in ongeveer 1,5 uur op onderstaande resultaat uitgekomen, links hiervan komt een grote eetkamertafel:
:strip_exif()/f/image/5drvzmCeBFBGpneUANv8keXq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AXF7TMLWOgFXnQTW3n0TZcdh.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor nu hebben we een grove schatting gekregen, kasten 10k, blad (composiet) 4k, installatie 2.5k, apparatuur 11k. We zijn voor apparatuur verder niet ingegaan op merken/types.
Vragen:
Wat vinden jullie van deze opstelling/indeling? Zijn de doorloopruimtes goed zo?
Apparatuur ideeën tips, we hebben op dit moment alles van Bosch wat goed bevalt maar we zijn niet merk gebonden:
Grote Koelkast en hoe zit dit dan in een hoge kast?
Stoomoven
Oven
Kookplaat incl afzuiging (Bora?)
Quooker
Vaatwasser
Prijs we hebben een prima budget maar ik zou idealiter uitkomen onder de 25k is dat realistisch?
Wij hebben net voor kerst een huis gekocht en zijn ons aan het oriënteren op een leefkeuken. Ik heb digitaal een afspraak gehad met Arma Nunspeet aangezien onze vorige keuken hier ook vandaan kwam.
Wensen:
We hebben nu een carbon mat kleur keuken en ik kwam in dit topic een mat groene keuken tegen en dit leek ons ook erg mooi.
We zijn in ongeveer 1,5 uur op onderstaande resultaat uitgekomen, links hiervan komt een grote eetkamertafel:
:strip_exif()/f/image/5drvzmCeBFBGpneUANv8keXq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AXF7TMLWOgFXnQTW3n0TZcdh.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor nu hebben we een grove schatting gekregen, kasten 10k, blad (composiet) 4k, installatie 2.5k, apparatuur 11k. We zijn voor apparatuur verder niet ingegaan op merken/types.
Vragen:
Wat vinden jullie van deze opstelling/indeling? Zijn de doorloopruimtes goed zo?
Apparatuur ideeën tips, we hebben op dit moment alles van Bosch wat goed bevalt maar we zijn niet merk gebonden:
Stoomoven
Oven
Quooker
Vaatwasser
Prijs we hebben een prima budget maar ik zou idealiter uitkomen onder de 25k is dat realistisch?
Dat lijkt qua vorm erg op wat wij gaan doen (zie een paar posts terug)
Ik zou zelf kijken of je die wand een beetje kunt breken. Zie ik rechts nog een laag kastje? Verplaats dan anders eens naar het midden?
Ik zou zelf kijken of je die wand een beetje kunt breken. Zie ik rechts nog een laag kastje? Verplaats dan anders eens naar het midden?
Mag ik vragen welke zaak dit was? Wat wij zoeken is sterk vergelijkbaar, maar de prijzen die wij gekregen hebben liggen een stuk hoger.Ambianz schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:33:
[Afbeelding]
Specificaties:
Kasten
Schüller mat onyxzwart
Apparatuur
Bora Pure PURU
Bora Pure filter
Quooker PRO3 3 L
Etna oven MO470ZT
Werkblad
Keukenzaak is SuperkeukensTompouce schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:11:
[...]
Mag ik vragen welke zaak dit was? Wat wij zoeken is sterk vergelijkbaar, maar de prijzen die wij gekregen hebben liggen een stuk hoger.
Dit wordt echt elke keer weer mooier. Complimenten, ook aan @Barry|IA . Slim ook om die doorgang te benutten voor bergruimte. Daar kun je niet genoeg van hebben.Floor-is schreef op zondag 16 januari 2022 @ 01:20:
We hebben twee kastenwanden ingetekend:
(Knip)
De oven is ver van het koken, want dichterbij lukt niet. De koelkast en vriezer nog veel verder, dat is inderdaad niet ideaal en ik zou zelf ook adviseren om die in de wand bij de oven te plaatsen, maar omdat we juist die wand willen 'opbreken' gaat dat niet.
(Knip)
Wordt het dan niet irritant ver naar de koelkast en vriezer?
Paar puntjes die me opvielen:
- vaatwasser zou ik aan andere kant spoelbak doen. Dan zit ie niet in de weg als ie tijdens het koken open staat en bij het uitruimen ben je dichter bij de kasten. OEPS: niet heel goed je plattegrond bekeken, spoelbak zit in 120 kast.
- ik zou de kastenwanden omdraaien. Ik snap wat je bedoelt met het openbreken, maar als je vanuit de kamer de keuken inkijkt, oogt het toch snel wat rommelig. Daar heb je geen last van als je ovenwand en koelwand omdraait. Dan heb je mooie neutrale achtergrond achter je eiland. Ik vind drie kasten met hoge deuren ook enorm stijlvol om op de kop van het eiland te hebben. Koffienis (?) is in andere wand ook prima, meer in doorloop en makkelijk bereikbaar uit alle hoeken van het huis.
- maar vooral: een koelkast gebruik je tijdens het werken in de keuken veel vaker dan de oven. Elke keer om het eiland lopen gaat volgens mij irriteren als je weet dat het ook anders kan. Dat je er nu ook 8-9 m voor moet lopen ben je dan allang weer vergeten. Dus ik zou echt goed naar de logistiek in je keuken kijken en dan bepalen wat voorrang heeft in jullie manier van werken.
- en nog iets heel anders: ik mis eigenlijk een deur van kantoor naar de hal met de trap. Kan dat niet? Stel je bent in kantoor en je hebt je telefoon boven laten liggen…
Uiteindelijk ook onze keuken definitief besteld. Door hier mee te lezen toch wel flink wat wijzer geworden. Met nog wat kleine aanpassingen is dit het geworden:
/f/image/jx0b4Dn5XySmafOaHHd87vCn.png?f=fotoalbum_large)
Blad: beton light (antraciet) 80mm
Frontjes: Fenix mat zwart (muurzijde) en grizzly (eiland)
Apparatuur/toebehoren:
- Gunmetal Reginox spoelbak (Lanesto)
- Cooker mat zwart met PRO3 boiler
- Inbouw dwcd in werkblad met afsluitsysteem
- Bora PURU
- Siemens IQ300 vaatwasser
- Siemens IQ700 oven
- Siemens IQ700 stoomoven
- Siemens IQ300 koel/vries
- JURA D-serie koffiemachine piano black
Bijzonderheden: keuken is greeploos en kasten zijn inclusief plint 243cm hoog (plafond 265).
Uiteindelijk wordt het zoiets (ombouw en koof boven eiland doen we zelf).
:fill(white):strip_exif()/f/image/6fC4znbxcdjbT3FhR1xXiAu0.png?f=user_large)
De deur in de rug van het eiland is een trappenkast (niet de ingang).
/f/image/jx0b4Dn5XySmafOaHHd87vCn.png?f=fotoalbum_large)
Blad: beton light (antraciet) 80mm
Frontjes: Fenix mat zwart (muurzijde) en grizzly (eiland)
Apparatuur/toebehoren:
- Gunmetal Reginox spoelbak (Lanesto)
- Cooker mat zwart met PRO3 boiler
- Inbouw dwcd in werkblad met afsluitsysteem
- Bora PURU
- Siemens IQ300 vaatwasser
- Siemens IQ700 oven
- Siemens IQ700 stoomoven
- Siemens IQ300 koel/vries
- JURA D-serie koffiemachine piano black
Bijzonderheden: keuken is greeploos en kasten zijn inclusief plint 243cm hoog (plafond 265).
Uiteindelijk wordt het zoiets (ombouw en koof boven eiland doen we zelf).
:fill(white):strip_exif()/f/image/6fC4znbxcdjbT3FhR1xXiAu0.png?f=user_large)
De deur in de rug van het eiland is een trappenkast (niet de ingang).
[ Voor 15% gewijzigd door besteller2019 op 16-01-2022 11:51 ]
Ziet er mooi uit. Mag ik vragen hoe je die "koof" boven het eiland gaat doen?
Ik vermoed een alu constructie?
Ik ben ook aan het denken hoe we o.a. de verlichting van ons eiland gaan doen.
"ff een lampje ophangen" boven 3 meter eiland gaat hem ook niet worden.....
Ik vermoed een alu constructie?
Ik ben ook aan het denken hoe we o.a. de verlichting van ons eiland gaan doen.
"ff een lampje ophangen" boven 3 meter eiland gaat hem ook niet worden.....
Waar zit je aarzeling om het eiland wat verder de ruimte in te laten springen? Je hebt daar meer dan voldoende doorloopruimte. Ik heb een schetsje voor je gemaakt met een grote tafel en het eiland wat verder de kamer in. Om de overgang tussen doorloop en inspringend eiland niet te groot te maken, zou je het blad met een laag kastje kunnen doortrekken de hoek om. Dan wordt het meer een geheel. (Ik kon hier niet zien waar je deur naar de hal zit; wel heb ik het muurtje ingekort tot 2.20)Ambianz schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:43:
[...]
Heb zeker naar de andere opzetjes gekeken. Echter zie ik nu dat ook de keukenzaak een cruciale fout heeft gemaakt. De lengte korte zijde is namelijk 2.21m en wordt in deze tekening op 2.5m gezet. Door die 2.21m is de deze muur niet bruikbaar als kasten wand of wand voor kasten en aanrecht.
Betekent dus ook dat eiland a 95 + kast a 60 = 155. Er is dus 66 ruimte over wat te weinig is. Inspringen in de ruimte a 15cm zou 81cm betekenen. Twijfel of dat voldoende is of het eiland niet verder de ruimte in kan.
Dit lijkt enorm op jouw eerste tekening van paar weken geleden. Zo zou het wel kunnen?
:strip_exif()/f/image/MNR25kofDphUluZieXiUJlzR.jpg?f=fotoalbum_large)
Thanks, we hebben nog meer bergruimte in de planning hoor, maar niet ingetekend. Van het kantoor wordt nog een stuk afgehaald voor een technische ruimte, daarin komen de wasmachine en droger ook, in de ‘bijkeuken’ komt dan een grote bergkast en in kantoor ook een kastenwandje van 240 breed en 240 hoog.Toke_gt schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:49:
[...]
Dit wordt echt elke keer weer mooier. Complimenten, ook aan @Barry|IA . Slim ook om die doorgang te benutten voor bergruimte. Daar kun je niet genoeg van hebben.
In de keuken bij de tafel kan nog een kast, in de serre wil ik ook nog wat doen.. Bergruimte te over
We hebben nu de vaatwasser rechts van spoelen, dadelijk links. Rechts heeft inzicht voorkeur, maar ik had in dit topic al eens een wat uitgebreidere vergelijking gezet tussen links en rechts plaatsen waaruit het verschil eigenlijk minimaal bleek.Paar puntjes die me opvielen:
- vaatwasser zou ik aan andere kant spoelbak doen. Dan zit ie niet in de weg als ie tijdens het koken open staat en bij het uitruimen ben je dichter bij de kasten. OEPS: niet heel goed je plattegrond bekeken, spoelbak zit in 120 kast.
Dat maakt voor de offerte gelukkig geen verschil. Ik snap je punt gezien koelkast/vriezer en “rommelig”, het wordt geen koffienis overigens, want wij drinken geen koffie 😅- ik zou de kastenwanden omdraaien. Ik snap wat je bedoelt met het openbreken, maar als je vanuit de kamer de keuken inkijkt, oogt het toch snel wat rommelig. Daar heb je geen last van als je ovenwand en koelwand omdraait. Dan heb je mooie neutrale achtergrond achter je eiland. Ik vind drie kasten met hoge deuren ook enorm stijlvol om op de kop van het eiland te hebben. Koffienis (?) is in andere wand ook prima, meer in doorloop en makkelijk bereikbaar uit alle hoeken van het huis.
Begrijp je punt, is echt meegenomen. Onze manier van werken is al zo ingericht dat je zo min mogelijk beweging naar de koeling hebt- maar vooral: een koelkast gebruik je tijdens het werken in de keuken veel vaker dan de oven. Elke keer om het eiland lopen gaat volgens mij irriteren als je weet dat het ook anders kan. Dat je er nu ook 8-9 m voor moet lopen ben je dan allang weer vergeten. Dus ik zou echt goed naar de logistiek in je keuken kijken en dan bepalen wat voorrang heeft in jullie manier van werken.
Dat kan niet- en nog iets heel anders: ik mis eigenlijk een deur van kantoor naar de hal met de trap. Kan dat niet? Stel je bent in kantoor en je hebt je telefoon boven laten liggen…
Het toilet waar het zit vinden we ook niet ideaal, maar veranderen gaat niet bepaald. Soms heb je dus gewoon nadelen waarmee je maar liet dealen.
Bericht hierboven
Ruimte genoeg om er meer mee te doen denk ik.terribleweak schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:49:
Goedemorgen,
Wensen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vragen:
Stoomoven
Oven
Quooker
Vaatwasser
Kan het eiland niet net wat groter en dan iets meer de kamer in? Je hebt nog ruimte zat voor een grote tafel? De doorloop rechts kan eventueel nog minder, daar loop je niet vaak langs denk ik, en al helemaal nooit met 2 mensen.
Denk aan 900-900-900 (2m70), of zelfs 900-600-600-900 (3m).
De hoge kasten zou ik uitlijnen met het eiland.
Koffiecorner wellicht aan de andere kant, de kamer in, lijkt me praktischer.
Hoge kasten kun je natuurlijk ook anders doen, zeker bij een eiland van 3m zou ik 5x60 doen.
Eventueel 4 hoge kasten met koffie nis in het midden (breedte maakt niet zoveel uit).
Plaatjes zeggen meer, maar er zijn legio mogelijkheden.
:strip_exif()/f/image/a0bgt8wWCvtLtKpEnYMp4x8z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vf01YU4tJYUCB6jYX2wmv2H1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6q6RYeJgxbmtCaH32IS1Dv83.jpg?f=fotoalbum_large)
Hallo mensen,
Gisteren een paar uur gezeten bij een keukenzaak om een eerste keer een keuken te laten tekenen. Wij zijn erg tevreden over het resultaat. Het is een Nobilia XL keuken met Pelgrim apparatuur en Dekker 40mm keramiek werkblad.
Mijn vraag
Nu heb ik specifiek een vraag over de apparatuur van Pelgrim. Ik heb al wel gelezen in dit topic dat Pelgrim gezien wordt als midden-laag segment. Wij willen een keuken waar we het liefst 10-15jaar geen omkijken naar zullen hebben. Het hoeft niet de creme-de-la-creme apparatuur zijn, maar we willen vooral degelijkheid. Naar welke merken/lijnen zouden we dan moeten kijken? Ik heb sowieso een beter gevoel bij Bosch dan bijv Atag.
Hier een lijstje met welke apparaten er nu op de offerte staan:
Extra info
Nog wat extra info over onze keukenkunsten. Ik sta 90% van de tijd in de keuken. Vind het vreselijk als het fornuis te klein is, vandaar de keuze voor 90cm. Verder gekozen voor een grote combi oven om veel ruimte te hebben in de oven voor bakken, maar toch de magnetron optie behouden voor ontdooien en dergelijke. Gekozen voor een 'gewone' afzuigkap omdat er al een gat naar buiten zit waar de huidige op aangesloten zit en ik ben niet zo'n fan van zo'n afzuiging in de kookplaat (wat gebeurt er als je pan overkookt of je knoeit in dat gat
).
Heb nog niet de plattegrond tekening (krijgen we dinsdag + de renders en video etc), we moeten het dus even doen met een foto van een slecht uitgeprinte afbeelding
:strip_exif()/f/image/V4Kgeio59NusuxtaQLWiNO9d.jpg?f=fotoalbum_large)
Keuken is ongeveer 330cm bij 300cm. De witte kastdeurtjes links van de kraan zijn doorzichtig glas (geeft de kwaliteit van deze afbeelding weer).
Gisteren een paar uur gezeten bij een keukenzaak om een eerste keer een keuken te laten tekenen. Wij zijn erg tevreden over het resultaat. Het is een Nobilia XL keuken met Pelgrim apparatuur en Dekker 40mm keramiek werkblad.
Mijn vraag
Nu heb ik specifiek een vraag over de apparatuur van Pelgrim. Ik heb al wel gelezen in dit topic dat Pelgrim gezien wordt als midden-laag segment. Wij willen een keuken waar we het liefst 10-15jaar geen omkijken naar zullen hebben. Het hoeft niet de creme-de-la-creme apparatuur zijn, maar we willen vooral degelijkheid. Naar welke merken/lijnen zouden we dan moeten kijken? Ik heb sowieso een beter gevoel bij Bosch dan bijv Atag.
Hier een lijstje met welke apparaten er nu op de offerte staan:
- Pelgrim COM316GLS Combi oven 60cm
- Pelgrim PCS24178L Koel- vriescombi
- Pelgrim BSK962MAT Schouwkap matzwart
- Pelgrim IDK893ONY Inductiekookplaat
Extra info
Nog wat extra info over onze keukenkunsten. Ik sta 90% van de tijd in de keuken. Vind het vreselijk als het fornuis te klein is, vandaar de keuze voor 90cm. Verder gekozen voor een grote combi oven om veel ruimte te hebben in de oven voor bakken, maar toch de magnetron optie behouden voor ontdooien en dergelijke. Gekozen voor een 'gewone' afzuigkap omdat er al een gat naar buiten zit waar de huidige op aangesloten zit en ik ben niet zo'n fan van zo'n afzuiging in de kookplaat (wat gebeurt er als je pan overkookt of je knoeit in dat gat
Heb nog niet de plattegrond tekening (krijgen we dinsdag + de renders en video etc), we moeten het dus even doen met een foto van een slecht uitgeprinte afbeelding

:strip_exif()/f/image/V4Kgeio59NusuxtaQLWiNO9d.jpg?f=fotoalbum_large)
Keuken is ongeveer 330cm bij 300cm. De witte kastdeurtjes links van de kraan zijn doorzichtig glas (geeft de kwaliteit van deze afbeelding weer).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Klopt, dat is meer persoonlijke voorkeur qua draairichting. Wat ik bedoelde is dat ik vaak tijdens het koken de vw open heb staan, zodat alles wat ik niet meer gebruik, meteen de afwasser in kan. Daarom zou ik het liefst de vw aan de buitenkant hebben en niet tussen koken en spoelen in. Maar ook dat is persoonlijke voorkeur en afhankelijk van je werkwijze.Floor-is schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:04:
[...]
We hebben nu de vaatwasser rechts van spoelen, dadelijk links. Rechts heeft inzicht voorkeur, maar ik had in dit topic al eens een wat uitgebreidere vergelijking gezet tussen links en rechts plaatsen waaruit het verschil eigenlijk minimaal bleek.
Dat is zo. Zou je het huis zelf ontwerpen, zou je het waarschijnlijk anders doen. Ik meende ruimte tussen trap en meterkast te zien, maar denk dat trap daar nog doorloopt. Tja, niet te vaak je telefoon laten liggen danDat kan nietEen doorgang onder de trap kan niet omdat hier te weinig ruimte is, verder zit ofwel de trap of de meterkast in de weg.
Het toilet waar het zit vinden we ook niet ideaal, maar veranderen gaat niet bepaald. Soms heb je dus gewoon nadelen waarmee je maar liet dealen.
@Leviathius ik zou de vaatwasser direct vervangen. Zelfs de simpelste van Siemens bosch miele etc is al beter. Of pelgrim 15 jaar meegaat ? Geen idee. Zelf zou ik het niet kopen iig.
Je koel vries combi is geen “no frost “ dat zou ik sowieso aanpassen
En over kokend water kranen is genoeg geschreven. Koop een quooker .
Je koel vries combi is geen “no frost “ dat zou ik sowieso aanpassen
En over kokend water kranen is genoeg geschreven. Koop een quooker .
[ Voor 28% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 16-01-2022 15:30 ]
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Wij krijgen een eiland en 3 hoge kasten… nu lopen we tegen het dilemma stopcontacten aan.
Hoe hebben jullie dat opgelost? Wij willen liever geen stopcontacten in het blad…
Hoe hebben jullie dat opgelost? Wij willen liever geen stopcontacten in het blad…
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ik heb geen goede ervaring met Pelgrim. Bij vorige keuken laten aansmeren door verkoopgerelateerde leverancier, maar alles is binnen 10 jaar gerepareerd (vaatwasser), vervangen (koelkast) of gedoogd niet optimaal te functioneren (inductie). Dus als je voor duurzaam gaat, zou ik hoger in het segment gaan zitten.Leviathius schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:22:
Nu heb ik specifiek een vraag over de apparatuur van Pelgrim.
(Knip)
Geen vaatwasser, want de vorige bewoner van ons huis had een net 6 maanden nieuwe Etna vaatwasser geplaatst. Dat zou zonde zijn.
Over je vaatwasser: die zou ik vergelijken met wat je op dit moment zelf zou willen kiezen aan bijv geluid, inrichting, programma’s etc. Komt het overeen, dan lekker laten zitten. Verschilt het, dan zou ik de Etna op marktplaats zetten en voor mijn eigen keuze gaan.
Wij hebben inmiddels de keuken gekocht. Nu had ik bij het tekenen van de offerte nog een vraag gesteld over het composieten aanrechtblad. We hebben een kookeiland van 110x300 en een stuk van (nu nog) 180x60 cm (hier is volgens mij nog een foutje gemaakt door de keukenboer want de diepte van de kasten + een stukje wand is 65cm ivm het opbouw verleggen van stopcontanten). Dit zag ik pas toen we weer naar huis waren gegaan.
Ik was in de veronderstelling dat het ging om een 20 mm massief composieten stuk dat was opgedikt tot 40 mm aan de randen. Nu bleek dat het ging om 12 mm en dan opgedikt tot 40 mm. Ik zei dat ik liever die dikkere variant had. De keukenboer zei dat het niet uit zou maken want het was even sterk. Ook maakte het qua prijs niet uit gaf die aan. Toen zei ik van nou dan doe maar die dikkere versie daar heb ik een beter gevoel bij. Dit was lastig want dan zou de offerte opnieuw moeten worden geaccordeerd.
Ben toen maar meegegaan in dat verhaaltje en heb getekend. Bleef er echter toch een gek gevoel bij houden. Voor mijn idee is 20 mm gewoon meer materiaal en zal dit dus sterker zijn (ook al worden beide bladen volledig ondersteund).
Ik moet nu toch nog even terug voor het stuk van 65 cm wat er nu als 60 cm opstaat en mijn idee was om dat meteen dit aan te laten passen.
Is mijn gevoel correct weet iemand hier iets over hoe dat zit met composieten bladen?
TLDR: wat is beter een 20 mm blad dat is opgedikt tot 40 mm of een 12 mm blad dat is opgedikt tot 40 mm. Wat is sterker? Of zit hier idd geen verschil in?
Ik was in de veronderstelling dat het ging om een 20 mm massief composieten stuk dat was opgedikt tot 40 mm aan de randen. Nu bleek dat het ging om 12 mm en dan opgedikt tot 40 mm. Ik zei dat ik liever die dikkere variant had. De keukenboer zei dat het niet uit zou maken want het was even sterk. Ook maakte het qua prijs niet uit gaf die aan. Toen zei ik van nou dan doe maar die dikkere versie daar heb ik een beter gevoel bij. Dit was lastig want dan zou de offerte opnieuw moeten worden geaccordeerd.
Ben toen maar meegegaan in dat verhaaltje en heb getekend. Bleef er echter toch een gek gevoel bij houden. Voor mijn idee is 20 mm gewoon meer materiaal en zal dit dus sterker zijn (ook al worden beide bladen volledig ondersteund).
Ik moet nu toch nog even terug voor het stuk van 65 cm wat er nu als 60 cm opstaat en mijn idee was om dat meteen dit aan te laten passen.
Is mijn gevoel correct weet iemand hier iets over hoe dat zit met composieten bladen?
TLDR: wat is beter een 20 mm blad dat is opgedikt tot 40 mm of een 12 mm blad dat is opgedikt tot 40 mm. Wat is sterker? Of zit hier idd geen verschil in?
Het is natuurlijk anekdotisch bewijs maar wij hebben nu 5 apparaten van Pelgrim. Deze zijn 1-6-2012 geplaatst dus zitten bijna aan jouw zorgeloze termijn. Alleen de oven voldoet hier niet aan. Deze vinden we ronduit slecht en ook de service waren we niet over te spreken. De magnetron werkt prima alleen als oven is die totaal ongeschikt ons inziens (broodjes zijn na de voorgeschreven tijd en zelfs langer nog wit). Oven zelf pretendeert dat hij gewoon voorverwarmd is maar volgens mij klopt dit niet. (Het apparaat doet het wel gewoon)Leviathius schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:22:
Mijn vraag
Andere oven (niet van Pelgrim) en de Airfryer doen het wel gewoon goed (knapperige bruine broodjes). Aantal keer geprobeerd maar steeds werd alles helemaal droog. We hebben dit proberen op te lossen met Pelgrim (binnen de garantietermijn) maar die gaven niet thuis. We kunnen natuurlijk ook gewoon pech hebben met deze oven want fornuis, koelkast, afzuigkap en vaatwasser doen het allemaal naar behoren en werken zonder panne (even afkloppen want we zitten nog niet op de 10 jaar) goed. Het zijn gewoon "domme" apparaten zonder hippe functies en wifi etc maar ik ben er erg tevreden mee.
[ Voor 7% gewijzigd door Siebolt op 18-02-2023 23:20 ]
Je kunt ze aan de zijkant verwerken, of in een lade. Net wat je voorkeur heeft.Toppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:30:
Wij krijgen een eiland en 3 hoge kasten… nu lopen we tegen het dilemma stopcontacten aan.
@Toppe check ff de pins in het topic. Ik heb ergens een keer een keuken gepind waar de stopcontacten in de blende bij de kookplaat zitten achter het lade front.Toke_gt schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:57:
[...]
Je kunt ze aan de zijkant verwerken, of in een lade. Net wat je voorkeur heeft.
Dank voor de reactie. Aarzeling zat er omdat het wat onlogisch lijkt maar ik ben wel overtuigd. De ruimte is inderdaad lekker om tussen eiland en wand te hebben en aan de andere kant is de ruimte meer dan genoeg.Toke_gt schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:33:
[...]
Waar zit je aarzeling om het eiland wat verder de ruimte in te laten springen? Je hebt daar meer dan voldoende doorloopruimte. Ik heb een schetsje voor je gemaakt met een grote tafel en het eiland wat verder de kamer in. Om de overgang tussen doorloop en inspringend eiland niet te groot te maken, zou je het blad met een laag kastje kunnen doortrekken de hoek om. Dan wordt het meer een geheel. (Ik kon hier niet zien waar je deur naar de hal zit; wel heb ik het muurtje ingekort tot 2.20)
Dit lijkt enorm op jouw eerste tekening van paar weken geleden. Zo zou het wel kunnen?
Kastje met stuk blad dat doorloopt is een topidee echter past dat niet. De deur zit al op een cm of 50.
Op het doorlopende blad na gaat dit hem worden verwacht ik! Dank.
Render is niet correct, staat er ook bovenMorpheusk schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:33:
@Floor-is komt je werkblad met de stollen niet in verstek of is de render niet correct?
Bericht hierboven
Graag gedaan. Je zou er nog een kastje van kunnen maken dat aan de zijkant open is en aan de barkant dicht. Hoeft het maar 20-30 cm breed te zijn aan de barkant.Ambianz schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:16:
[...]
Dank voor de reactie. Aarzeling zat er omdat het wat onlogisch lijkt maar ik ben wel overtuigd. De ruimte is inderdaad lekker om tussen eiland en wand te hebben en aan de andere kant is de ruimte meer dan genoeg.
Kastje met stuk blad dat doorloopt is een topidee echter past dat niet. De deur zit al op een cm of 50.
Op het doorlopende blad na gaat dit hem worden verwacht ik! Dank.
Het spijt me dat ik het zeg, maar ik vind het uitermate matig advies als ik het zo teruglees.Leviathius schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:22:
Hallo mensen,
Mijn vraag
Hier een lijstje met welke apparaten er nu op de offerte staan:Geen vaatwasser, want de vorige bewoner van ons huis had een net 6 maanden nieuwe Etna vaatwasser geplaatst. Dat zou zonde zijn om nu al te vervangen. Ook gaven wij aan dat we een Quooker wel zagen zitten. Dat kon wel zei ze, maar volgens mij had ze het over een Selsiuz kraan...
- Pelgrim COM316GLS Combi oven 60cm
- Pelgrim PCS24178L Koel- vriescombi
- Pelgrim BSK962MAT Schouwkap matzwart
- Pelgrim IDK893ONY Inductiekookplaat
Extra info
Nog wat extra info over onze keukenkunsten. Ik sta 90% van de tijd in de keuken. Vind het vreselijk als het fornuis te klein is, vandaar de keuze voor 90cm. Verder gekozen voor een grote combi oven om veel ruimte te hebben in de oven voor bakken, maar toch de magnetron optie behouden voor ontdooien en dergelijke. Gekozen voor een 'gewone' afzuigkap omdat er al een gat naar buiten zit waar de huidige op aangesloten zit en ik ben niet zo'n fan van zo'n afzuiging in de kookplaat (wat gebeurt er als je pan overkookt of je knoeit in dat gat![]()
).
Heb nog niet de plattegrond tekening (krijgen we dinsdag + de renders en video etc), we moeten het dus even doen met een foto van een slecht uitgeprinte afbeelding![]()
![]()
[Afbeelding]
***members only***
Die kraan wordt beschouwd als ‘net goedkoper, veel meer gezeik’, Etna is laag tot midden segment, de vaatwasser zal het heus prima doen hoor, maar herrie en minder zuinig en bouwkwaliteit enzo. Pelgrim heb ik nu een tweetal apparaten van en beide ben ik niet tevreden over. De afzuiger maakt echt takkeherrie, het fornuis doen de piëzo-elektrische elementen het al jaren niet meer van en opwarmen van de oven naar 200° duurt een whopping ACHTENTWINTIG minuten.
Overkoken of knoeien in een systeem met afzuiging in het werkblad levert pas bij meer dan een halve liter issues op. En een halve liter is echt echt heel veel. Bepaalde systemen kunnen nog meer hebben, maar overkoken is vaak niet eens 75ml
Afzuiging boven je werkblad is volgens een post niet al te lang geleden nog steeds het beste, maar het scheelt echt weinig meer. Bovendien is een systeem dat de lucht naar buiten perst vooral ook bezig met het uit je huis verwijderen van warmte
Bericht hierboven
Keuken apparaten op een accuToppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:30:
Zonder gekheid, er zijn oplossingen die in een lade weggewerkt kunnen worden maar daardoor verlies je dus veel ruimte in die lade want er komt een vast element aan de bovenzijde van je kast om stopcontacten te huisvesten.
Of je doet het in een zijwand van je 3 hoge kasten maar moet er dus altijd een deur open staan als je iets met stroom gaat gebruiken.
Of je doet het net zoals 90% van de keukenkopers toch met een voor jouw gevoel knapste versie van een stopcontact in je blad
Ik heb zelf in mijn bar gedeelte aan beide zijden nog een stopcontact laten maken en die zover mogelijk naar het midden van het eiland laten zetten zodat ze eigenlijk niet opvallen.
@Leviathius kookplaten met afzuiging hebben ook overkook detectie en schakelen dan automatisch de zone uit. Er zal dus relatief weinig water in je afzuiging terecht kunnen komen als het al gebeurd.
@Floor-is gevoelsmatig zou ik nooit 25k+ bij een keukenloods uitgeven maar dat is puur en alleen gebaseerd op gevoel
En ik bedoel het allebei niet vervelend en ik zet het wat gechargeerd neer maar niemand die dat deelt?
[ Voor 30% gewijzigd door GeeMoney op 26-02-2022 01:10 ]
We hebben het bij anderen getest en er ons niet aan geërgerd. Ik verzamel al m’n spul altijd tijdens het koken, op het aanrecht en vooral ook in de spoelbak. Met de vaatwasser daar zit die mooi onder de verzamelplaatsToke_gt schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:25:
[...]
Klopt, dat is meer persoonlijke voorkeur qua draairichting. Wat ik bedoelde is dat ik vaak tijdens het koken de vw open heb staan, zodat alles wat ik niet meer gebruik, meteen de afwasser in kan. Daarom zou ik het liefst de vw aan de buitenkant hebben en niet tussen koken en spoelen in. Maar ook dat is persoonlijke voorkeur en afhankelijk van je werkwijze.
Oh dat is wel wat ruimte, maar dat is hooguit 60cm.[...]
Dat is zo. Zou je het huis zelf ontwerpen, zou je het waarschijnlijk anders doen. Ik meende ruimte tussen trap en meterkast te zien, maar denk dat trap daar nog doorloopt. Tja, niet te vaak je telefoon laten liggen dan
Bericht hierboven
Vanavond even verder zoeken, ben hem niet tegen gekomen.SquareOne schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:13:
[...]
@Toppe check ff de pins in het topic. Ik heb ergens een keer een keuken gepind waar de stopcontacten in de blende bij de kookplaat zitten achter het lade front.
In de hoge wand gaat hem niet worden. Komen hoge koelkast, hoge vriezer en 2 ovens boven elkaar in.GeeMoney schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:36:
[...]
Keuken apparaten op een accu.
Zonder gekheid, er zijn oplossingen die in een lade weggewerkt kunnen worden maar daardoor verlies je dus veel ruimte in die lade want er komt een vast element aan de bovenzijde van je kast om stopcontacten te huisvesten.
Of je doet het in een zijwand van je 3 hoge kasten maar moet er dus altijd een deur open staan als je iets met stroom gaat gebruiken.
Of je doet het net zoals 90% van de keukenkopers toch met een voor jouw gevoel knapste versie van een stopcontact in je blad.
Onder de kook kast komt z’n sier strook, wellicht dat ik die Bora er nog even uitlaat (of niet vast zetten) zodat ik daar zelf nog een stopcontact onder kan maken.
Wij ook niet, dus komen er twee verwerkt in een ladeToppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:30:
In de nis kunnen we er niet echt veel aan doen, dus daar moeten we wel.
Bericht hierboven
Het nadeel van een lade oplossing is hetzelfde als die van verwerken in een kast.
Die lade moet open blijven om het stopcontact te kunnen gebruiken.
Hier toch vanuit praktisch oogpunt ook een bachman twist geplaatst.
Die lade moet open blijven om het stopcontact te kunnen gebruiken.
Hier toch vanuit praktisch oogpunt ook een bachman twist geplaatst.
[ Voor 19% gewijzigd door GeeMoney op 16-01-2022 16:45 ]
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1