Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38
Pingu007 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:00:
[...]

Mooi!! Past heel goed bijelkaar!
Wij hebben als laatste ontwerp deze 2:
[Afbeelding]

En dat kan dan ook gemixt uiteraard!

We willen wellicht wijnkast hoog en oven laag, weer wat anders..en zo kan onze dochter makkelijk meekijken in de oven wat ze graag wil ;-)
Los van het kleurgebruik. Heb je nu echt de wijnkoeler een belangrijkere plek gegeven dan je oven :X

Het ontwerp wordt er m.i. niet mooier op naar mate de iteraties vorderen. Deze waren veel mooier.
Pingu007 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 17% gewijzigd door SquareOne op 10-01-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
SquareOne schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:03:
[...]

Los van het kleurgebruik. Heb je nu echt de wijnkoeler een belangrijkere plek gegeven dan je oven :X
een wijnkoeler op ooghoogte zou ik echt nooit doen.. zo onpraktisch en , vind ik, erg lelijk zo ..

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
pietje63 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:45:
@remzor Bora bevalt perfect, en de vlakinbouw ook. Ik zag later pas dat het ook anders kan (waarbij hij een paar mm boven blad uitsteekt), maar dat vind ik minder mooi. Je moet de Bora wel elke dag na gebruik goed schoon en droogmaken, maar dat geldt volgens mij voor elke glazen kookplaat.

We hebben overigens de Bora Pure (of Pura, ik weet het nooit). Na het bestellen baalde ik even niet gekozen te hebben voor x Pure (met zones), maar het afgelopen 1.5 jaar eigenlijk functioneel niet gemist. Last minute (paar weken voor oplevering) gekozen voor afzuiging naar buiten (ipv recirculatie) want minder onderhoud.
wij hebben ook voor vlakinbouw gekozen. Koste slechts 100 euro extra dus dat was de overweging ook niet. maar de verkoper adviseerde wel opbouw met de reden; als het een keer stuk gaat na een jaar of 10-15 dan is de keuken die jullie hebben nog lang niet op. Je gaat dan nooit meer een kookplaat vinden die er exact in past aangezien ze vaak van maatvoering veranderen.

Maar gok er op, als dat al gebeurd, dat ik wel een oplossing vind en misschien hem er dan alsnog op leg als er niets iets te vinden is.

ik let er nu ook vaak op, en je ziet dat het merendeel van de platen opbouw is ipv inbouw. sterker nog; Ik zag bij de buren dat siemens heeft voor opbouw een mooi facetrandje in hun plaat. Voor inbouw heeft de verder identieke kookplaat dat facetrandje niet. Dat maakt opbouw weer wat mooier om te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 10:51
[...]

mevrouwKees_1 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:05:
[...]

een wijnkoeler op ooghoogte zou ik echt nooit doen.. zo onpraktisch en , vind ik, erg lelijk zo ..
Hahaha, die kan nog terug hoor! Was even om impressie te krijgen hoe dat staat.
Dat is een finetune detail >:)

Wat vinden jullie van de kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
[...]

Het ontwerp wordt er m.i. mooier op naar mate de iteraties vorderen. Deze waren veel mooier.
Je bedoelt NIET mooier denk ik? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
Pingu007 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:07:
[...]

[...]

die wijnkoeler zou ik echt ook nooit zo maken. ik zou hem juist uit het zicht willen hebben in het kookeiland of zo. En de oven juist wat hoger. Bij ons kijken ze gewoon mee op een krukje (met opstaande randjes zodat ze er niet vanaf stuiteren, Ikea krukje + ikea tafeltje op elkaar geschroefd)

Die kleuren is een kwestie van smaak. Eigenlijk doet het er niet toe toch? :) Ook zijn renders lastig te beoordelen, zeker deze.

Het is wat je heel veel ziet nu. de buren 2 deuren verder hebben vrijwel identiek zo qua indeling en kleuren. Mijn collega had ook een vergelijkbaar iets qua indeling en kleur. Het is niet origineel of heel bijzonder. maar wel gewoon netjes en van deze tijd. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Pingu007 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Je bedoelt NIET mooier denk ik? :?
Excuus, inderdaad typo.

Kleur is smaak. Maar ik vind de kleurcombinaties niet echt top. Het oogt niet echt als een eenheid.

In het witte ontwerp: prima basis. Witte keuken, wit blad, hout als accent, maar dan ook nog een zwarte greeplijst. Dat contrasteert te hard.

Het zwarte ontwerp. Zwarte keuken, wit blad, dat is al een behoorlijk hard contrast. Dan komt er nog hout bij als accent. Net iets too much.

Die render software is overigens ook echt waardeloos :P. Wellicht dat het er met andere software alweer een heel stuk beter uit ziet.

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 10-01-2022 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
Na het bestellen baalde ik even niet gekozen te hebben voor x Pure (met zones), maar het afgelopen 1.5 jaar eigenlijk functioneel niet gemist.
Same, maar inderdaad: een Creuset 30cm kan met gemak zonder geschakelde zones, dus helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:39
@remzor Bora bevalt perfect, en de vlakinbouw ook. Ik zag later pas dat het ook anders kan (waarbij hij een paar mm boven blad uitsteekt), maar dat vind ik minder mooi. Je moet de Bora wel elke dag na gebruik goed schoon en droogmaken, maar dat geldt volgens mij voor elke glazen kookplaat.

We hebben overigens de Bora Pure (of Pura, ik weet het nooit). Na het bestellen baalde ik even niet gekozen te hebben voor x Pure (met zones), maar het afgelopen 1.5 jaar eigenlijk functioneel niet gemist. Last minute (paar weken voor oplevering) gekozen voor afzuiging naar buiten (ipv recirculatie) want minder onderhoud.
Goed om te horen! Wij krijgen ook vlakinbouw (stond de keukenzaak min of meer op, deden ze altijd want strakker, onderhoudsvriendelijker en je stoot niet tegen de rand).
Wij krijgen de Puru, dus recirculatie. Bewust - na lang twijfelen - voor de puru gekozen aangezien we niet zoveel ruimte hebben op het blad. Scheelt toch een centimeter of 10. Vindt de puxu wel mooier, geen witte streepjes en blauwe verlichting. Maar de geschakelde zonde gebruiken wij eigenlijk niet. In onze vorige woning ook eens gehad op een Bosch kookplaat maar nooit gebruikt. Verkoper vond de puru fijner vanwege het feit dat ie ondanks zijn kleinere formaat toch in verhouding meer ruimte biedt doordat de zones wat schuin achter elkaar staan.
Maar je hebt hem alweer even dus, nog vele jaren plezier ervan gewenst! :)
joostbo schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:06:
[...]

wij hebben ook voor vlakinbouw gekozen. Koste slechts 100 euro extra dus dat was de overweging ook niet. maar de verkoper adviseerde wel opbouw met de reden; als het een keer stuk gaat na een jaar of 10-15 dan is de keuken die jullie hebben nog lang niet op. Je gaat dan nooit meer een kookplaat vinden die er exact in past aangezien ze vaak van maatvoering veranderen.

Maar gok er op, als dat al gebeurd, dat ik wel een oplossing vind en misschien hem er dan alsnog op leg als er niets iets te vinden is.
Dat was ook onze redenatie. Het lijkt mij ook dat als je over 10 jaar de Bora wilt vervangen en je er geen kunt vinden in dezelfde maar, je of:
  1. Het blad laat bewerken, dus het gat iets groter laat slijpen (in hoeverre dat gaat)
  2. Een kookplaat koopt die bijvoorbeeld net iets groter is en dan als opbouw kan dienen
Of zitten hier haken en ogen aan, anybody?
En zou Bora niet een merk zijn die wegens het vele inbouwen altijd wel een plaat houdt in een paar standaard maten? Of ja, altijd.. de komende +- 15 jaar dan? Of is dat wishful thinking :P

[ Voor 28% gewijzigd door remzor op 10-01-2022 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingu007
SquareOne schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:11:
[...]

Excuus, inderdaad typo.

Kleur is smaak. Maar ik vind de kleurcombinaties niet echt top. Het oogt niet echt als een eenheid.

In het witte ontwerp: prima basis. Witte keuken, wit blad, hout als accent, maar dan ook nog een zwarte greeplijst. Dat contrasteert te hard.

Het zwarte ontwerp. Zwarte keuken, wit blad, dat is al een behoorlijk hard contrast. Dan komt er nog hout bij als accent. Net iets too much.
De zwarte greeplijst in de witte keuken is opmaakfoutje van de verkoper.

Blad is idd nog dingetje als we voor hout gaan. Willen volgende week voor gaan kijken, als dat dan weer kan...

Edit: Overleg met de vrouw gehad en de wijnkoeler gaat naar linksonder terug en oven weer in 2de hoge kast van rechts! O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Pingu007 op 10-01-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
SquareOne schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:11:
[...]

Excuus, inderdaad typo.

Die render software is overigens ook echt waardeloos :P. Wellicht dat het er met andere software alweer een heel stuk beter uit ziet.
Eens met SQ1.

Je gaat momenteel echt alle kanten op ;) en de wijnkoeler idd weer naar beneden doen.

Sowieso.. een wijnkoeler, wijn klimaatkast zou ik alleen doen als ik een echte wijnliefhebber ben en diverse goede wijnen zou hebben die het nodig zouden hebben om in zo'n kast te liggen, anders zou ik hem er uithalen ( een fles wijn overleeft het heus wel als je hem gewoon in een kast schuift) , scheelt je toch zomaar 2K en dat geld dan steken je algemene budget of in apparatuur/kasten die je graag wil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingu007
mevrouwKees_1 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:22:
[...]

Eens met SQ1.

Je gaat momenteel echt alle kanten op ;) en de wijnkoeler idd weer naar beneden doen.

Sowieso.. een wijnkoeler, wijn klimaatkast zou ik alleen doen als ik een echte wijnliefhebber ben en diverse goede wijnen zou hebben die het nodig zouden hebben om in zo'n kast te liggen, anders zou ik hem er uithalen ( een fles wijn overleeft het heus wel als je hem gewoon in een kast schuift) , scheelt je toch zomaar 2K en dat geld dan steken je algemene budget of in apparatuur/kasten die je graag wil
We zijn echte wijnliefhebbers en de wijnklimaatkast is een must ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Pingu007 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:00:
[...]

Mooi!! Past heel goed bijelkaar!
Wij hebben als laatste ontwerp deze 2:
[Afbeelding]

En dat kan dan ook gemixt uiteraard!
(Kleine details kloppen nog niet helemaal 100% maar gaat even om de kleuren)

We willen wellicht wijnkast hoog en oven laag, weer wat anders..en zo kan onze dochter makkelijk meekijken in de oven wat ze graag wil ;-)
Ik hoop dat je dit zo niet laat uitleveren. Ik heb je opmerking over dat details niet kloppen gelezen, maar better safe than sorry....

- onderkast naast bardeel niet greeploos uitvoeren, maar PTO en front doortrekken tot de vloer.
- wijnklimaatkast laten uitlijnen met greeplijst (boven of onder).
- oven is persoonlijk, maar zou ik elders plaatsen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 11:11

pietje63

RTFM

@Pingu007, ik sluit me aan bij @SquareOne - alleen hij weet mijn gevoel beter onder woorden te brengen. Vind wel de kleuren van de muur en accenten aan muur een vooruitgang :)

Tav wijnklimaatkast; ik zou voor mezelf afvragen wat je wilt bereiken
- uitstralen van je liefde; dan vind de opstelling als in Pingu007 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" mooi
- toegang tot je liefde; dan kan ook de andere kant van je eiland

Oven onder aanrecht is minder praktisch; zelf even snel kijken of je gericht goed gaat moet je bukken. Als doel kleine kinderen is werkt een krukje idd goed (willen ze toch wel voor aanrecht). Als de kinderen echt klein zijn en je kiest voor laag, denk dan ook na over een slot (onze oude oven had een mechnisch kinderslot tegen openen; onze huidige oven enkel een kinderslot dat de toetsen blokkeert - maar door de hoogte krijgen ze die zelfs met kruk niet open)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Pingu007 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:07:
[...]

[...]

Ik vind de wijnklimaatkast op ooghoogte dan wel weer leuk! Misschien zelfs met de oven daaronder (let op materiaal en kleur overeenkomst).

De kleuren zijn niet heel fraai gecombineerd. Als je de rugwand al van hout(look) doet, laat dit dan elders ook terugkomen (bijvoorbeeld plint, greeplijst of bovendeuren hoge kasten).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Pingu007 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:23:
[...]

We zijn echte wijnliefhebbers en de wijnklimaatkast is een must ;-)
dat zei ik dus.. ben je echte liefhebber dan doen (en dan niet op ooghoogte) en anders dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
En je kunt er een hoop wijn in kwijt.

Wijn in kartonnen verpakking kun je stapelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Barry|IA schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:42:
En je kunt er een hoop wijn in kwijt.

Wijn in kartonnen verpakking kun je stapelen :D
of je flessen blijven niet lang genoeg ongeopend om ze in een klimaatkast te bewaren 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
De mensen die ik ken met zo’n ding drinken af en toe een wijn, maar had net zo goed in de koelkast kunnen staan. De mensen die meer drinken, maar er ook vooral iets mee doen hebben niet zo’n kast.

Was snelle afweging het hippe dure koelertje te laten voor wat het is 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borioli
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2024
pietje63 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:07:
@Borioli wij hebben ook de SLX van kunsstof, bewust voor kunsstof gekozen omdat het steviger is (en kleine kinderen in huis dus er valt wel eens iets tegen de kastjes aan). Erg blij met de keuze, het valt niemand op en er is nog geen kras op te zien.

Nog een tip (niet goed te zien op je foto's), wij hebben op (o.a.) de vaatwasser, maar ook op de hoge kasten de lijnen van de lades door laten trekken. Puur voor het oog (hoge kasten nog steeds één deur). Wordt hierdoor nog meer een geheel.

Qua apperatuur: het AEG argument zou ik echt wel even testen, als andere apparatuur bij andere leveranciers beter leverbaar is zou ik het niet accepeteren. Hoewel de meeste apparatuur natuurlijk na een aantal jaar relatief eenvoudig te vervangen is, doe je het liever meteen goed. Ook zou ik zelf een (extra) kraan overwegen in de koffiehoek. Heb dat zelf nu niet, maar is erg praktisch.
Wij hebben ook 3 kids en een hond rondlopen. Ik heb zelf ook een voorkeur voor kunststof. Dan gaan we alleen niet slagen bij siematic. Dat wordt te kostbaar en heel jammer want de SLX is verder echt top.

De tristar kunststof fronten vond ik schitterend. Misschien een SLX eiland in wit en de kasten van tristar.

Het doortrekken van de lades is een goede. Aan de andere kant vinden we die enorme deuren zoals lodder ook veel heeft schitterend. First world problems….

Qua apparatuur blijven we mikken op liebherr, Miele, Siemens. Vond de AEG apparatuur wat cheap ogen met veel hoogglans plastic.

Btw jullie keuken en totale plaatje is erg fraai. Vloer ook top. Wij zijn ook van plan visgraat te leggen. Schrokken ons alleen wezenloos van de offerte van de vloerenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06
Wat zijn de ervaringen over het gebruiksgemak van Bosch met hun cirkelvormige bediening? Is dit logischer dan Siemens? Qua prijzen ligt Siemens en Bosch voor een gelijkaardige featureset vrij dicht bij elkaar (is ook zelfde fabriek).

Ik heb bij de aankoop van de keuken, de oven en microgolf eruit gelaten zodat ik enige vrijheid had. Anders hadden we een verplichting bij ATAG/Pelgrim.

Ik ben aan het twijfelen of ik iets zou bestellen of gewoon iets uit voorraad zou nemen bij een online winkel. (9 maand tijd) Als ik de keukenbouwers hoor dan weten ze geen levertermijnen voor Bosch/Siemens, en het zou dikwijls uitlopen tot boven de 6 maand zonder enige garantie.

[ Voor 31% gewijzigd door beOnt op 10-01-2022 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
beOnt schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:14:
Wat zijn de ervaringen over het gebruiksgemak van Bosch met hun cirkelvormige bediening? Is dit logischer dan Siemens? Qua prijzen ligt Siemens en Bosch voor een gelijkaardige featureset vrij dicht bij elkaar (is ook zelfde fabriek).

Ik heb bij de aankoop van de keuken, de oven en microgolf eruit gelaten zodat ik enige vrijheid had. Anders hadden we een verplichting bij ATAG/Pelgrim. Ze hebben gewoon de catalogusprijs afgetrokken, dat is wel vrij eerlijk denk ik.

Ik ben aan het twijfelen of ik iets zou bestellen of gewoon iets uit voorraad zou nemen bij een online winkel. (9 maand tijd)
Bosch vs Siemens oven, dan wint Bosch het absoluut.

Bij Siemens heb je een draaiknop die is afgestemd op een bepaald aantal stappen per ‘draai’, ongeacht hoe snel jij aan die knop draait. Ik vind het bereik te langzaam, zoals eerder al genoemd zit je altijd te klooien met seconden en dan pas minuten. Maar ook in de algehele UI is de draaiknop van Bosch beter en sneller.

Tevens heb je bij Siemens geen zicht op waar het apparaat wilt dat jij op dat moment op drukt. Moet je nu op het touchscreen drukken, of op de fysieke knoppen? Dat moet je zien uit te vogelen (en ja, alles went).

Bij Bosch heb je 3 schermpjes en geen fysieke knoppen. De draaiknop werkt afhankelijk van hoe snel jij kan draaien. De functies die in een bepaald programma niet van toepassing zijn, zijn dan ook niet zichtbaar.

Ik roep het al jaren. Bosch wint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:01
Barry|IA schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:25:
[...]

Bosch vs Siemens oven, dan wint Bosch het absoluut.

Bij Siemens heb je een draaiknop die is afgestemd op een bepaald aantal stappen per ‘draai’, ongeacht hoe snel jij aan die knop draait. Ik vind het bereik te langzaam, zoals eerder al genoemd zit je altijd te klooien met seconden en dan pas minuten. Maar ook in de algehele UI is de draaiknop van Bosch beter en sneller.

Tevens heb je bij Siemens geen zicht op waar het apparaat wilt dat jij op dat moment op drukt. Moet je nu op het touchscreen drukken, of op de fysieke knoppen? Dat moet je zien uit te vogelen (en ja, alles went).

Bij Bosch heb je 3 schermpjes en geen fysieke knoppen. De draaiknop werkt afhankelijk van hoe snel jij kan draaien. De functies die in een bepaald programma niet van toepassing zijn, zijn dan ook niet zichtbaar.

Ik roep het al jaren. Bosch wint :)
Buiten deze vraag om:

Waar vind jij Neff en Miele staan qua gebruikerservaring / bedieningsgemak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Source90 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:31:
[...]
Buiten deze vraag om:

Waar vind jij Neff en Miele staan qua gebruikerservaring / bedieningsgemak?
Neff is goed, simpel maar doeltreffend. Dit is ook wat Neff wilt zijn (voor de thuiskok, niet voor de tech-geek).

Miele is zeer goed. Alsof je een iPhone bediend. Wel vind ik sommige functies te klein uitgebeeld in het scherm. Dan moet je echt even pielen als je grote klauwen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Barry|IA schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:56:
[...]

Ik vind de wijnklimaatkast op ooghoogte dan wel weer leuk! Misschien zelfs met de oven daaronder (let op materiaal en kleur overeenkomst).

De kleuren zijn niet heel fraai gecombineerd. Als je de rugwand al van hout(look) doet, laat dit dan elders ook terugkomen (bijvoorbeeld plint, greeplijst of bovendeuren hoge kasten).
Inspiratie komt beetje uit onderstaande ontwerpen van houtmerk. Ik weet het, stuk duurder...moet je niet willen namaken..maar neemt niet weg dat we die combinaties mooi vinden!
Het "nep" hout vinden we niet mooi genoeg als front, maar zo in de nis van de bar valt het niet zo op dat het kunststof is.
Het blad wat we nu hebben maakt het misschien allemaal wat rommeliger. Wellicht een effen kleur die het Hout en Zwart mooi laten matchen. Vloer wordt lichtgrijs dus vandaar niet gekozen voor die betonlook voor het blad.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8BiP8ZZ2-l_X-Rx-r1GI_tvVWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/24Qpu5uD6lFIU4m1B5Qzs4oM.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1OGwKqEnsPGGjZaRn-NSIYyBJE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DaMWSACgclHGjglTLLnRjLgI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Pingu007 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Inspiratie komt beetje uit onderstaand ontwerpen van houtmerk. Ik weet het, stuk duurder...moet je niet willen namaken..maar neemt niet weg dat we die combinaties mooi vinden!
Het "nep" hout vinden we niet mooi genoeg als front, maar zo in de nis van de bar valt het niet zo op dat het kunststof is.
Het blad wat we nu hebben maakt het misschien allemaal wat rommeliger. Wellicht een effen kleur die het Hout en Zwart mooi laten matchen. Vloer wordt lichtgrijs dus vandaar niet gekozen voor die betonlook voor het blad.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb het waarschijnlijk gemist, maar voor welk keukenmerk ga je? De nieuwe (o.a.) AV1098 lijn van Hacker Systemat heeft kuntstof fronten die bijna niet van houtfineer te onderscheiden zijn. Zelfs zonder zichtbare ABS kant. Echt heel fraai.

Ik zou de keuken in het geheel zwart, antraciet of grafiet maken, met als uitzondering het hout decor op de rugwand en de kasten boven de wijnkoeler (hier moet je dus nog wel wat doen aan de belijning).

Zo’n combinatie heb ik vaker uitgeleverd. Staan er wel een paar in dit topic geloof ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKrehFD0r1_yLG6f3mRCQy7S7Ks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d18dX5jqHYlduj0JYMfD2yKQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Barry|IA op 10-01-2022 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Barry|IA schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:40:
[...]

Neff is goed, simpel maar doeltreffend. Dit is ook wat Neff wilt zijn (voor de thuiskok, niet voor de tech-geek).

Miele is zeer goed. Alsof je een iPhone bediend. Wel vind ik sommige functies te klein uitgebeeld in het scherm. Dan moet je echt even pielen als je grote klauwen hebt.
Wat betreft Miele is het ook wel afhankelijk welke lijn je koopt. De minst dure heeft (had?) echt een mindere interface dan de duurste. Dat was in ieder geval 3 jaar terug zo toen ik ze alle drie bekeek in het experience center in Vianen.

Voor mij de reden om toch maar voor die duurste lijn te gaan. Geen seconden spijt van.
Ze zouden alleen hun automatische programma's een kritisch moeten bekijken... Rollade verwarmen tot een kerntemperatuur van 85 graden kan echt niet.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
PaT schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:07:
[...]

Wat betreft Miele is het ook wel afhankelijk welke lijn je koopt. De minst dure heeft (had?) echt een mindere interface dan de duurste. Dat was in ieder geval 3 jaar terug zo toen ik ze alle drie bekeek in het experience center in Vianen.

Voor mij de reden om toch maar voor die duurste lijn te gaan. Geen seconden spijt van.
Ze zouden alleen hun automatische programma's een kritisch moeten bekijken... Rollade verwarmen tot een kerntemperatuur van 85 graden kan echt niet.
Dat is idd nog steeds zo. De goedkoopste Miele oven doet zelfs een beetje aan Zanussi denken.
Wel prima hoor verder, want programma’s worden tenminste aangegeven in tekst en niet zoals bij Boretti, Smeg en Atag met symbolen.

Onderwarmte, bovenwarmte, en hetelucht symbolen begrijp ik nog wel, maar pizza stand, hete lucht met grill, etc. zien er bij elk merk anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Barry|IA schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Heb het waarschijnlijk gemist, maar voor welk keukenmerk ga je? De nieuwe (o.a.) AV1098 lijn van Hacker Systemat heeft kuntstof fronten die bijna niet van houtfineer te onderscheiden zijn. Zelfs zonder zichtbare ABS kant. Echt heel fraai.

Ik zou de keuken in het geheel zwart, antraciet of grafiet maken, met als uitzondering het hout decor op de rugwand en de kasten boven de wijnkoeler (hier moet je dus nog wel wat doen aan de belijning).

Zo’n combinatie heb ik vaker uitgeleverd. Staan er wel een paar in dit topic geloof ik.
Nobilia keuken, budget voor deze opstelling is 18k.
Denk dat ik datmet Hacker Systemat niet ga redden.

De rugwand bedoel je de barnis denk ik? Het kastje boven de wijnklimaatkast ook in "hout"?

Blad is wellicht ook niet de juiste keuze: https://www.kemie.nl/product/calacatta/
Vinden we ook erg moeilijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 00:24
Pingu007 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:53:
[...]
Inspiratie komt beetje uit onderstaande ontwerpen van houtmerk. Ik weet het, stuk duurder...moet je niet willen namaken..maar neemt niet weg dat we die combinaties mooi vinden!
Ik vind het laatste ontwerp met (nep)hout toegevoegd wel beter dan de eerdere ontwerpen met alleen zwart of alleen wit, maar ben wel met je eens dat het blad het wat rommelig maakt. In de afbeelding die je hier laat zien is het blad donker/zwart. Ik denk dat dat er meer een geheel van maakt?
Verder vraag ik me wel af of je met kunststof echt hetzelfde effect bereikt. Zou je dat niet zelf kunnen maken met kant en klare lamellen wandpanelen of met latten die je in een frame zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06 14:37
Ik heb een vraagje voor mensen met een Silestone Suède werkblad:

Hoe ziet bij jullie de randafwerking uit bij bijvoorbeeld een onderbouw spoelbak? Is de rand aan de binnenkant van de uitsparing van de spoelbak bijvoorbeeld ook suède afgewerkt?

Het zelfde geldt eigenlijk voor de randafwerking bij een blad van 2 cm dik (geen verstek dus, maar volledig massief).

Morgen wordt bij ons het werkblad opgemeten en ik heb in eerste instantie Silestone Ethereal Glow Suède besteld maar twijfel nu omdat ik mij niet meer kan herinneren hoe de zijkanten afgewerkt worden. Wanneer deze hoogglans gepolijst worden dan ziet dit (mijn mening) niet uit.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingu007
Toke_gt schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:33:
[...]

Ik vind het laatste ontwerp met (nep)hout toegevoegd wel beter dan de eerdere ontwerpen met alleen zwart of alleen wit, maar ben wel met je eens dat het blad het wat rommelig maakt. In de afbeelding die je hier laat zien is het blad donker/zwart. Ik denk dat dat er meer een geheel van maakt?
Verder vraag ik me wel af of je met kunststof echt hetzelfde effect bereikt. Zou je dat niet zelf kunnen maken met kant en klare lamellen wandpanelen of met latten die je in een frame zet?
Zelf maken goed idee inderdaad, twijfelen we ook al over.
Willen toch al met dit soort panelen gaan werken:
https://www.houtdirect.nl...rxSan2UedP7hoCPYQQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Pingu007 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:11:
[...]

Nobilia keuken, budget voor deze opstelling is 18k.
Denk dat ik datmet Hacker Systemat niet ga redden.

De rugwand bedoel je de barnis denk ik? Het kastje boven de wijnklimaatkast ook in "hout"?

Blad is wellicht ook niet de juiste keuze: https://www.kemie.nl/product/calacatta/
Vinden we ook erg moeilijk..
Ga je misschien wel redden hoor. Bij Nobilia kies je voor XL?

Ik zou besparen op werkblad. Ook aangezien je daar toch nog niet helemaal uit bent.

Rugwand is idd de bar nis. Fronten boven idd hout, of zelfs beide hoge kasten in hout.

[ Voor 7% gewijzigd door Barry|IA op 10-01-2022 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Barry|IA schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:26:
[...]

Ga je misschien wel redden hoor. Bij Nobilia kies je voor XL?

Ik zou besparen op werkblad. Ook aangezien je daar toch nog niet helemaal uit bent.
XL inderdaad.
Weet niet of ik nog een keukenzaak/merk aankan om dat weer allemaal uit te zoeken :z :z :z

Keramisch vinden we wel mooi en fijn!
Doordat we zo'n marmerlook blad zagen liggen in een matzwarte keuken in de showroom daarvoor gegaan, omdat we dachten dat iets met houtlook niet mogelijk/haalbaar zou zijn. Nu dat toch kan, andere opties weer open.
Een effen kleur wellicht wel wat voordeliger ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
@Pingu007
  • ik vind het idee van @Toke_gt om Akupanels te gebruiken wel een goeie! Zeker een alternatief voor standaard rugwand / plaatmateriaal. Moet je wel zelf zin en de skills hebben om het erin te zetten.
  • helemaal eens met @Barry|IA om het kastje aan de zichtzijde van het eiland PTO te maken en greeplijst daar te laten vervallen. Weet niet of de keukenfabrikant het kan, maar je zou zelfs kunnen overwegen om het front te verlengen tot op de vloer, dan wordt je eiland meer een meubelstuk.
  • Wat was ook alweer de reden dat je de wijnkoeler niet aan de zichtzijde van het eiland plaatst? Bij het intiele ontwerp zat je met een ongelijke verdeling van kasten, maar als er enkel een 60cm kastje over blijft zou die wijnkoeler best op die plek kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
SquareOne schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:45:
@Pingu007
  • ik vind het idee van @Toke_gt om Akupanels te gebruiken wel een goeie! Zeker een alternatief voor standaard rugwand / plaatmateriaal. Moet je wel zelf zin en de skills hebben om het erin te zetten.
  • helemaal eens met @Barry|IA om het kastje aan de zichtzijde van het eiland PTO te maken en greeplijst daar te laten vervallen. Weet niet of de keukenfabrikant het kan, maar je zou zelfs kunnen overwegen om het front te verlengen tot op de vloer, dan wordt je eiland meer een meubelstuk.
  • Wat was ook alweer de reden dat je de wijnkoeler niet aan de zichtzijde van het eiland plaatst? Bij het intiele ontwerp zat je met een ongelijke verdeling van kasten, maar als er enkel een 60cm kastje over blijft zou die wijnkoeler best op die plek kunnen?
- Akupanels is top idd
- PTO moet het inderdaad zijn, deze verkoper niet netjes gedaan..hopelijk de andere wel ;-)
- Het eiland is minder diep geworden ivm de ruimte, dus een ondiep 60cm breed kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Pingu007 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:54:
[...]

- Het eiland is minder diep geworden ivm de ruimte, dus een ondiep 60cm breed kastje.
Je zou nog kunnen overwegen om de kast tegenover de wijnkoeler dan minder diep te maken. Maar ook daarvan weet ik niet of dat zomaar kan bij alle fabrikanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Pingu007 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:30:
[...]

XL inderdaad.
Weet niet of ik nog een keukenzaak/merk aankan om dat weer allemaal uit te zoeken :z :z :z

Keramisch vinden we wel mooi en fijn!
Doordat we zo'n marmerlook blad zagen liggen in een matzwarte keuken in de showroom daarvoor gegaan, omdat we dachten dat iets met houtlook niet mogelijk/haalbaar zou zijn. Nu dat toch kan, andere opties weer open.
Een effen kleur wellicht wel wat voordeliger ook
Ik verkies zelf composiet boven keramiek. Behalve als je echt zo’n tekening in het blad wilt, die zijn meestal alleen beschikbaar in keramiek.

Stuur me maar even een DM voor wat tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
SquareOne schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:00:
[...]

Je zou nog kunnen overwegen om de kast tegenover de wijnkoeler dan minder diep te maken. Maar ook daarvan weet ik niet of dat zomaar kan bij alle fabrikanten.
Jep, kan wel bij Nobilia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
SquareOne schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:00:
[...]

Dan kom ik niet uit met mijn 2 ladekasten van 1m aan de achterkant ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Pingu007 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:11:
[...]

Dan kom ik niet uit met mijn 2 ladekasten van 1m aan de achterkant ;(
Dat was 60-80-60 toch? :P Kan de wijzigingen niet bijhouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingu007
SquareOne schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:12:
[...]

Dat was 60-80-60 toch? :P Kan de wijzigingen niet bijhouden
Haha ja klopt inderdaad.
100-100 van gemaakt om enerzijds iets voordeliger te maken en anderzijds de kookplaat iets weg van de barnis zeker nu het eiland wat minder diep is.

Kan het zelf ook allemaal niet meer bij houden...we zouden bijna nu zeggen gewoon alles matwit en we zien het wel weer als het er staat ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
SquareOne schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:45:
@Pingu007
Vooral zin, denk ik ;) Deze panels zijn echt supermakkelijk op maat te maken en te bevestigen. Je kunt ze met montagekit bevestigen of met schroeven die je door het zwarte vilt bevestigt. Dan zie je er niks meer van. Als achterkant kastje niet recht wordt afgewerkt kun je er nog een multiplex board tussen zetten, maar dat hoeft misschien niet eens.
Ik heb net gekeken hoe zoiets in elkaar zit, maar kies voor mijn object om het zelf te maken met latjes van de bouwmarkt en multiplex plaatje erachter. Lijkt me ook niet ingewikkeld, maar vraagt wel veel schilderwerk en precies werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Toke_gt schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:03:
[...]

Vooral zin, denk ik ;) Deze panels zijn echt supermakkelijk op maat te maken en te bevestigen. Je kunt ze met montagekit bevestigen of met schroeven die je door het zwarte vilt bevestigt. Dan zie je er niks meer van. Als achterkant kastje niet recht wordt afgewerkt kun je er nog een multiplex board tussen zetten, maar dat hoeft misschien niet eens.
Ik heb net gekeken hoe zoiets in elkaar zit, maar kies voor mijn object om het zelf te maken met latjes van de bouwmarkt en multiplex plaatje erachter. Lijkt me ook niet ingewikkeld, maar vraagt wel veel schilderwerk en precies werken.
Hartstikke leuk werk toch :) Kan ook bijna niet fout gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-06 20:31
Inmiddels zijn we druk in gesprek met een duitse keuken leverancier voor het leveren van onze nieuwe keuken. Her en der willen we nog even de puntjes op de i zetten.

De keuken wordt ongeveer in onderstaande uitvoering alleen wordt de wasbak naar de lange zijde in de hoek verplaatst zoals op de schets.
Hebben jullie hier nog op/aanmerkingen op?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXh83I4PQJdJBCNlJejxLAKY8UQ=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ZC9F6XCDnJxkwIR7sUQrl6Re.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39gdkzSeCC5DKRPMQVS5eBtgt9s=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/KZlNaGicGs1suwIeK3t7IjrB.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8Dp3rjdPX6W78YnVcPVR37XF88=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ragBplEfFkrdONjB4lDDesy2.png?f=fotoalbum_medium

Keuken wordt een Rational met mat zwarte front met antifingerprint.
Keramieken blad in roestbruin.
Kookplaat siemens EX877LX67E
Stoomoven siemens HS858GXB6
Koffie automaat siemens CT836LEB6
Warmhoudlade siemens studioline
Siemens koelkast met hyperfresh (type nog niet bekend)102cm
Siemens vriezer onder koelkast met no-frost
Vaatwasser siemens SN63HX36TN (dacht ik, wordt misschien nog geupgrade)
Quooker combi flex 7L mat zwart
Zwarte composiet wasbak

Bovenstaande voor een prijs van net geen 21K.

(render is niet van betreffende keukenzaak maar ter indicatie van de uitstraling, indeling van de wasbak klopt niet)

Hoe kijken jullie hier indelingtechnisch en prijstechnisch tegen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

@jichem Wat ik een beetje zou missen - maar wellicht relatief lastig te realiseren is - is een iets groter stuk werkblad, nu wat gefragmenteerd.
Wat is daarnaast de gedachte achter lades achter een deur? Lijkt mij minder praktisch (twee handelingen om bij de spullen te komen).

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
jichem schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:47:
Inmiddels zijn we druk in gesprek met een duitse keuken leverancier voor het leveren van onze nieuwe keuken. Her en der willen we nog even de puntjes op de i zetten.

De keuken wordt ongeveer in onderstaande uitvoering alleen wordt de wasbak naar de lange zijde in de hoek verplaatst zoals op de schets.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zwarte composiet wasbak

(render is niet van betreffende keukenzaak maar ter indicatie van de uitstraling, indeling van de wasbak klopt niet)

Prijstechnisch bewijst het maar weer dat je voor de prijs iig niet meer naar DLD hoeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
pietje63 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:16:
@jichem Wat ik een beetje zou missen - maar wellicht relatief lastig te realiseren is - is een iets groter stuk werkblad, nu wat gefragmenteerd.
Wat is daarnaast de gedachte achter lades achter een deur? Lijkt mij minder praktisch (twee handelingen om bij de spullen te komen).
Ja, dat is wat ons een beetje bezig houd. We hebben nu links van de kookplaat 70cm, dan tussen kook en wasbak 100cm en dan naast de wasbak (vanaf raam gerekend) tot aan de hoge kast (daar gaat de wasbak dus weg) zo'n 180cm. We hadden eerste de wasbak zoals op de render, maar dan worden we rond de spoelbak denk ik te veel beperkt in ruimte. Ohja, afmetingen van de keuken zijn 367cm onder het raam en 360cm aan de andere muur.

De lades achter de deur zorgt er voor dat het lijnen spel mooi blijft. Hier komen weinig gebruikte spullen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Barry|IA schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Prijstechnisch bewijst het maar weer dat je voor de prijs iig niet meer naar DLD hoeft :)
Dat vond ik juist wel, deze keuken was bij de superkeukens in schuler uitgevoerd met aeg apparatuur ruim 23k.
Oke, het zijn niet meer de verschillen in bedragen zoals vroeger misschien. Maar ik vind minder betalen voor hogere kwaliteit best aantrekkelijk.

(voor de kozijnen is het in dld veel ernstiger, die zijn duurder dan nederland en zitten tot 2023 vol)

Maar zou volgens jou deze keuken in die samenstelling voor die prijs ook in Nederland mogelijk moeten zijn? Zo ja ben ik heel benieuwd welke winkel, ik sta er namelijk dan serieus voor open!

[ Voor 14% gewijzigd door jichem op 11-01-2022 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Even een vraag met betrekking tot de levertijden. Onze keuken gaat in april geplaatst worden en de vraag is of we voor Siemens of Miele apparatuur zullen gaan.

Voor Siemens apparatuur (magnetron-combi, stoomoven, vaatwasser, koelkast en vriezer) zou het gaan om de IQ700 lijn of van Miele/Liebherr de een na duurste lijn.

Aangezien we al een jaar in een verbouwing zitten, willen we dat alles nu zo snel mogelijk klaar is en niet nog een hele lange tijd op apparatuur moeten wachten.

Zijn er mensen die inzicht hebben welk van deze twee merken over het algemeen sneller zou kunnen leveren? Onze keukenleverancier geeft aan hier niks over te kunnen zeggen, mede omdat Miele niet vaak verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
jichem schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Dat vond ik juist wel, deze keuken was bij de superkeukens in schuler uitgevoerd met aeg apparatuur ruim 23k.
Oke, het zijn niet meer de verschillen in bedragen zoals vroeger misschien. Maar ik vind minder betalen voor hogere kwaliteit best aantrekkelijk.

(voor de kozijnen is het in dld veel ernstiger, die zijn duurder dan nederland en zitten tot 2023 vol)

Maar zou volgens jou deze keuken in die samenstelling voor die prijs ook in Nederland mogelijk moeten zijn? Zo ja ben ik heel benieuwd welke winkel, ik sta er namelijk dan serieus voor open!
Kan voor die prijs ook in NL, met Rational of vergelijkbaar Systemat. Dat SK jou een te hoge prijs laat aftikken zegt natuurlijk niks. Elke winkel winkel wilt natuurlijk 30% marge, dat snap ik. Maar er is natuurlijk ook nog ruimte beneden die 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:39
jichem schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zwarte composiet wasbak

Geen inbouw koffieding, lees forum. 2 kasten, geen kookplaat voor het raam.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41XR0uGtMWnCYsxSFDOt1Ar0Vk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0amf0cHeAcnD7ekcBo2rvgyD.jpg?f=fotoalbum_large
Je hebt precies 360? Eindigt tegen muur?, je hebt iets meer nodig of smallere kast of maatwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Ladypurple schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:37:
[...]

Geen inbouw koffieding, lees forum. 2 kasten, geen kookplaat voor het raam.[Afbeelding]
Je hebt precies 360? Eindigt tegen muur?, je hebt iets meer nodig of smallere kast of maatwerk
Dankjewel voor het meedenken!

Inbouwkoffie, tsja daar kan ik moeilijk afscheid van nemen. Ik hou van opgeruimd en leeg :+
We hebben +/- 360 tot een deur met zijlicht, dat zijlicht hoeft niet perse te blijven...

Waarom zeg je zo stellig geen kookplaat voor het raam? Het leek me juist zo'n handige plek, lekker naar buiten kijken tijdens het koken. (kijken op een dicht begroeide groenstrook vol vogels uit.

de 120 markering rechts is een ladekast van 120 met daarin de kookplaat? en wat staat daarnaast getekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Barry|IA schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Kan voor die prijs ook in NL, met Rational of vergelijkbaar Systemat. Dat SK jou een te hoge prijs laat aftikken zegt natuurlijk niks. Elke winkel winkel wilt natuurlijk 30% marge, dat snap ik. Maar er is natuurlijk ook nog ruimte beneden die 30%.
hmm, voor zover het netto verhaal dus? (overigens ook aanbieding voor een nobilia met aeg op 21k)
Ik ga hier eens even over nadenken, het wordt dus toch onderhandelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
jichem schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Inbouwkoffie, tsja daar kan ik moeilijk afscheid van nemen. Ik hou van opgeruimd en leeg :+
We hebben +/- 360 tot een deur met zijlicht, dat zijlicht hoeft niet perse te blijven...

Waarom zeg je zo stellig geen kookplaat voor het raam? Het leek me juist zo'n handige plek, lekker naar buiten kijken tijdens het koken. (kijken op een dicht begroeide groenstrook vol vogels uit.

de 120 markering rechts is een ladekast van 120 met daarin de kookplaat? en wat staat daarnaast getekend?
Tegels/achterplaat neem je zo af met een doekje na het koken.
Om nou iedere keer de ramen te gaan lappen na het koken... Moet je maar net zin in hebben. Of een barbaar zijn en met al die vet spetters op je raam blijven zitten.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
Flix20 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Tegels/achterplaat neem je zo af met een doekje na het koken.
Om nou iedere keer de ramen te gaan lappen na het koken... Moet je maar net zin in hebben. Of een barbaar zijn en met al die vet spetters op je raam blijven zitten.
Haha, had ik over nagedacht inderdaad, maar een doekje met ruitenspray er over leek me best te doen.
(zijn er andere mensen hier die ook voor het raam koken en spijt als haren op hun hoofd hebben van die keuze? of juist niet natuurlijk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Kookplaat voor het raam zou ik niet erger maken dan het is, de voorste (grote) pitten spetteren het meest -> tot de achterste pitten. Die enkele keer dat het wel verder spettert kun je schoonmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
jichem schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Op basis van 2 hoge kasten..., maar je wil koffie, zou je 1.80 kastruimte overhouden. Je wil niet je kookplaat direct naast een hoge kast vanwege bewegingsruimte. Ik heb daar 40 en dat werkt prima. 1.80 zou je misschien kunnen verdelen over 2x 90, maar dan pas je 2 kasten aan voor de kookplaat. 1.20 zou ik eerlijk gezegd niet ideaal vinden. Ik heb 80 cm legrabox en dat is een fijne maat, loopt soepel. Ik vraag me af of vanaf een meter met bepakking niet lastiger te hanteren wordt. Je zou ook voor bijv. 50-80-50 kunnen gaan ( als de kookplaat in 80 past).
Rational heeft ook legrabox?. Ik heb er zo’n profiel ingeklemd voor de losliggende deksels en begrenzers op enkele deuren gezet.

Voor het raam als het echt niet anders kan idd Ivm schoonmaken. Daarnaast ben ik nogal rechtshandig georienteerd en krijg ik de kriebels als spoel en kook omgedraaid worden. ( het meeste werkblad rechts naast de spoel voelt al onnatuurlijker dan links naast de kookplaat :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Ladypurple schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:48:
[...]

Op basis van 2 hoge kasten..., maar je wil koffie, zou je 1.80 kastruimte overhouden. Je wil niet je kookplaat direct naast een hoge kast vanwege bewegingsruimte. Ik heb daar 40 en dat werkt prima. 1.80 zou je misschien kunnen verdelen over 2x 90, maar dan pas je 2 kasten aan voor de kookplaat. 1.20 zou ik eerlijk gezegd niet ideaal vinden. Ik heb 80 cm legrabox en dat is een fijne maat, loopt soepel. Ik vraag me af of vanaf een meter met bepakking niet lastiger te hanteren wordt. Je zou ook voor bijv. 50-80-50 kunnen gaan ( als de kookplaat in 80 past).
Rational heeft ook legrabox?. Ik heb er zo’n profiel ingeklemd voor de losliggende deksels en begrenzers op enkele deuren gezet.

Voor het raam als het echt niet anders kan idd Ivm schoonmaken. Daarnaast ben ik nogal rechtshandig georienteerd en krijg ik de kriebels als spoel en kook omgedraaid worden. ( het meeste werkblad rechts naast de spoel voelt al onnatuurlijker dan links naast de kookplaat :'( )
De rational is inderdaad ook met legrabox (aldus de verkoper).
Hoewel wij beide 100% rechts zijn vind ik veel ruimte rechts van de spoelbak wel belangrijk, dat hebben we nu amper en dat irriteert mij enorm.

In onze tekening hadden we overigens voor de 1.2m rechts van de spoelbak ook de "brood hoek" gepland.
Daar ligt bij ons standaard een snijplank van 70x40 waar we brood op smeren.
Opzich is de optie daar een kookplaat te doen best mooi alleen moet ik dan de afzuiging wel helemaal omleggen, nu gaat hij rechtstreeks door de muur naar buiten. Dan zou hij door de kruipruimte moeten, dat levert een extra gat 150mm op. (een koof boven het aanrecht is bij mij echt geen optie dus een bovenafzuiging valt af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
jichem schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:19:
[...]

De rational is inderdaad ook met legrabox (aldus de verkoper).
Hoewel wij beide 100% rechts zijn vind ik veel ruimte rechts van de spoelbak wel belangrijk, dat hebben we nu amper en dat irriteert mij enorm.

In onze tekening hadden we overigens voor de 1.2m rechts van de spoelbak ook de "brood hoek" gepland.
Daar ligt bij ons standaard een snijplank van 70x40 waar we brood op smeren.
Opzich is de optie daar een kookplaat te doen best mooi alleen moet ik dan de afzuiging wel helemaal omleggen, nu gaat hij rechtstreeks door de muur naar buiten. Dan zou hij door de kruipruimte moeten, dat levert een extra gat 150mm op. (een koof boven het aanrecht is bij mij echt geen optie dus een bovenafzuiging valt af)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpSSpx_-4qWlCGEawKMQm6rkyRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcOU7OxDiTsuv0nVArXpyRH1.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat ik bedoel, als er wat te kiezen valt optie 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q176xOY6Nh2zsGWq8_9ZK0KpdSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sKeuUzWv7fZszBAPdmRuwaHl.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is het profiel dat ik bedoel, à la ikea, werkt heel goed. Volgens mij 2 verschillende modellen, ik heb voor glaswand. Mijn blumscharnieren gaan 135 graden open en konden daarbij andere kast raken, dus zelf begrenzers op gezet. Dit na aflevering gedaan, maar misschien dat dit met bestelling meegenomen kan worden.

Grappig, dat brood op het aanrecht wou ik dus absoluut niet meer, ik heb een ontbijtla onder de broodsmeerplek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024
Over koken voor het raam;
Ik zou 100x liever voor het raam koken dan dat ik een spoelbak voor het raam zou doen.
Dat laatste heb ik in m’n garage (dus iets minder spannend) en die raam zit dus echt ALTIJD vol waterdruppels en zeepspetters. Zelfs 10 minuten na het schoonmaken alweer, omdat er gewoon heel vaak op een dag gebruik gemaakt wordt van de kraan/spoelbak.
Koken doe je vaak maar 1x per dag en dat spettert lang niet altijd. Al blijft het feit natuurlijk dat het meer inspanning vergt om een raam ge poetsen dan een tegeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Ladypurple schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:39:
[...]

[Afbeelding]

Dit is wat ik bedoel, als er wat te kiezen valt optie 1

[Afbeelding]
Dit is het profiel dat ik bedoel, à la ikea, werkt heel goed. Volgens mij 2 verschillende modellen, ik heb voor glaswand. Mijn blumscharnieren gaan 135 graden open en konden daarbij andere kast raken, dus zelf begrenzers op gezet. Dit na aflevering gedaan, maar misschien dat dit met bestelling meegenomen kan worden.

Grappig, dat brood op het aanrecht wou ik dus absoluut niet meer, ik heb een ontbijtla onder de broodsmeerplek.
Dankjewel voor met meedenken, dit ga ik vanavond is even uittekenen en goed bekijken!

De daadwerkelijk indeling van de lades, zover ben ik nog niet gekomen. Dat gaat nog aardig wat tijd kosten ben ik bang.
Dat systeem voor de deksels ziet er heel handig uit, ook om voor snijplanken te gebruiken. Bij ons liggen ze nu op elkaar, wat een hell.
Volgens mij hebben wij de gesloten zijkanten er nu in staan, maar wel de legra inderdaad.

Overigens is de broodplank het enige wat blijft liggen hoor, de rest gaat inderdaad in een la. (kruimels uiteraard van de plank af!)

[ Voor 4% gewijzigd door jichem op 11-01-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haraldstoll
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-06 19:07
Hi mede tweakers, na en tijdje lurken in deze topic ben ik ook aan de slag gegaan met onze keuken ontwerp.
Het gaat om een nieuwbouw woning dat october 2023 wordt opgeleverd. Wij hebben tot 17 januari om de leidingwerk & elektra schema te delen met de bouwer.

Wij krijgen 10k te besteden bij Bruynzeel, of 6.5k terug als wij voor casco kiezen :-(

Wij hebben met Bruynzeel gesproken maar vinden ze toch aan de dure kant voor wat ze leveren. Daarnaast vonden wij de verkoper niet zo behulpzaam.

Bij de ikea planner bezig geweest en de design (7.5k zonder apparatuur) ook besproken met een ikea adviseur. De apparaten hebben wij in onze huidige keuken (ook ikea) van AEG en bosch en zijn daar tevreden over. Nu denken wij weer aan AEG en daarbij bora kookplaat (die van onderen lucht aanzuigt) en een quoker kraan.

Wij willen graag veel werk en opslag ruimte. De ramen willen wij niet onderbouwen met kasten.
Het liefst hadden wij de kookplaat in de rechter hoek gehad, maar dan zit je te dicht bij de wand. Koken tegenover een raam klinkt leuk, maar ik heb de neiging om nogal veel te spetteren.

In de hoek rechts van de bar komt een kast.
In de linker achter hoek komen een aantal apparaten: air fryer, koffie machine, keuken machine, sodastream.

Negeer de kleuren combi, die staat nog niet vast. Tips zijn welkom. Wij vinden blauw en donkere hout mooi.

Graag jullie ongezouten mening en tips.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLuqMn7YIt9Ez4xKO6mYbuFqqXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9GCJTm8X72cwcAZkofy2Poy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-TL6tk_CTzPF8EMaESIirgwzxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBtETPJ5a7C70HUXowWAzYmd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxlHrfl727qk0zZKhiVZ5lGV-V4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3gml1UylGlrtpcWUyUSdYn8.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcCX1yiyf8JG_kj2X5BiOKAocNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8xQCJDSTM2u9hxAoa48QM7g.jpg?f=fotoalbum_large
Edit: tekening begane grond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46k9JD0QCEGGBO9CmHmgkNlzSnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cy7lydUzkKyEQ7f2XydTpd4W.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door haraldstoll op 11-01-2022 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
haraldstoll schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:56:
Hi mede tweakers, na en tijdje lurken in deze topic ben ik ook aan de slag gegaan met onze keuken ontwerp.
Het gaat om een nieuwbouw woning dat october 2023 wordt opgeleverd. Wij hebben tot 17 januari om de leidingwerk & elektra schema te delen met de bouwer.

Wij krijgen 10k te besteden bij Bruynzeel, of 6.5k terug als wij voor casco kiezen :-(

Wij hebben met Bruynzeel gesproken maar vinden ze toch aan de dure kant voor wat ze leveren. Daarnaast vonden wij de verkoper niet zo behulpzaam.

Bij de ikea planner bezig geweest en de design (7.5k zonder apparatuur) ook besproken met een ikea adviseur. De apparaten hebben wij in onze huidige keuken (ook ikea) van AEG en bosch en zijn daar tevreden over. Nu denken wij weer aan AEG en daarbij bora kookplaat (die van onderen lucht aanzuigt) en een quoker kraan.

Wij willen graag veel werk en opslag ruimte. De ramen willen wij niet onderbouwen met kasten.
Het liefst hadden wij de kookplaat in de rechter hoek gehad, maar dan zit je te dicht bij de wand. Koken tegenover een raam klinkt leuk, maar ik heb de neiging om nogal veel te spetteren.

In de linker achter hoek komen een aantal apparaten: air fryer, koffie machine, keuken machine, sodastream.

Negeer de kleuren combi, die staat nog niet vast. Tips zijn welkom. Wij vinden blauw en donkere hout mooi.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Heb je een betere afbeelding met de maatvoering van het keuken gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• channie82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5s64oMhe48TDV0VU53drgKkH8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rP9R9kSgGKJKxGYeLYtB8EOy.jpg?f=fotoalbum_large

Wat vinden jullie hiervan?
Een eiland kan niet, daarvoor is het te smal. De breedte van het huis is 5.00 (in de aanbouw 484m) en de lengte is 5.50. Dat is een fikse tegenvaller, maar het is wat het is. Mijn wens voor een barretje is zo groot dat ik elke mogelijke optie bekijk. Nu deze tekening gemaakt. Apparatuur en op welke plek is nog niet aan de orde, we zitten nog in de fase van wat past qua ruimte.
Het wordt een landelijke houten stijl, warm en we willen een gezellige ruimte creeren.Het barretje wil ik omdat ik graag ergens aan hang, de barkrukken zijn niet bedoeld als vaste zitplek, maar incidenteel en met name voor de kinderen. Tevens is het barretje voor mij een soort compromis, omdat ik eigenlijk alleen een eiland keuken wilde en al het andere 2e keus ;) Er komt een losse bank aan de muur. Van het barretje kijk ik op de openslaande tuindeuren.
Als het niet kan dan wordt het een L keuken zonder bar

[ Voor 11% gewijzigd door channie82 op 11-01-2022 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 16:30

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Misschien de layout veranderen naar zoiets? Niet helemaal zeker of je dat redt qua afstanden/ruimte?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XI78_AFGjaRTKEu_T2ZBGMwbI48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wm8kSBgdek7VcuYZobCdPE5Z.png?f=fotoalbum_large

edit: opent de wc-deur trouwens de kamer in ipv de hal? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
channie82 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:06:
[Afbeelding]

Wat vinden jullie hiervan?
Een eiland kan niet, daarvoor is het te smal. De breedte van het huis is 5.00 (in de aanbouw 484m) en de lengte is 5.50. Dat is een fikse tegenvaller, maar het is wat het is. Mijn wens voor een barretje is zo groot dat ik elke mogelijke optie bekijk. Nu deze tekening gemaakt. Apparatuur en op welke plek is nog niet aan de orde, we zitten nog in de fase van wat past qua ruimte.
Het wordt een landelijke houten stijl, warm en we willen een gezellige ruimte creeren.Het barretje wil ik omdat ik graag ergens aan hang, de barkrukken zijn niet bedoeld als vaste zitplek, maar incidenteel en met name voor de kinderen. Tevens is het barretje voor mij een soort compromis, omdat ik eigenlijk alleen een eiland keuken wilde en al het andere 2e keus ;) Er komt een losse bank aan de muur. Van het barretje kijk ik op de openslaande tuindeuren.
Als het niet kan dan wordt het een L keuken zonder bar
Ik stem voor L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• channie82
Het wordt te krap he met een bar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 17:49
synorluna schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:42:
Even een vraag met betrekking tot de levertijden. Onze keuken gaat in april geplaatst worden en de vraag is of we voor Siemens of Miele apparatuur zullen gaan.

Voor Siemens apparatuur (magnetron-combi, stoomoven, vaatwasser, koelkast en vriezer) zou het gaan om de IQ700 lijn of van Miele/Liebherr de een na duurste lijn.
Daar zit echt nog serieus verschil in!
Aangezien we al een jaar in een verbouwing zitten, willen we dat alles nu zo snel mogelijk klaar is en niet nog een hele lange tijd op apparatuur moeten wachten.

Zijn er mensen die inzicht hebben welk van deze twee merken over het algemeen sneller zou kunnen leveren? Onze keukenleverancier geeft aan hier niks over te kunnen zeggen, mede omdat Miele niet vaak verkocht wordt.
Miele/Liebherr is sneller lees ik in dit topic :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
channie82 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Het wordt te krap he met een bar?
85cm tot rugleuning met een niet compleet aangeschoven stoel? Dan stem ik voor een barretje, en die 10-20cm die je eigenlijk te kort komt neem ik voor lief. Als je zo graag iets wilt is dit compromis denk ik prima te behappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Sinny schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:16:
[...]

Misschien de layout veranderen naar zoiets? Niet helemaal zeker of je dat redt qua afstanden/ruimte?

[Afbeelding]
Dacht ik ook even over na, maar dan staat de tafel weer in het donker.. Het is kiezen of delen wat dat betreft.
edit: opent de wc-deur trouwens de kamer in ipv de hal? :o
Goed gespot, dat mag niet volgens bouwbesluit dus zal wel niet ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Smitovic schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:34:
[...]

85cm tot rugleuning met een niet compleet aangeschoven stoel? Dan stem ik voor een barretje, en die 10-20cm die je eigenlijk te kort komt neem ik voor lief. Als je zo graag iets wilt is dit compromis denk ik prima te behappen.
Nooit verwacht, maar ik ga hierin mee. Als je echt zo onwijs graag een barretje wilt.. Dan is dit een compromis waar je wellicht wel aan moet. 85 is optisch weinig, maar nog steeds ongeveer gelijk aan een deuropening hè :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• channie82
Smitovic schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Dit is idd ook zoals ik het beredeneer. Er waren grote plannen (eiland, want overtuigd dat we een grote ruimte hebben) en ineens bleek dat helemaal niet te kunnen. Al weken tob ik over de L keuken, en natuurlijk is dat ook heel mooi, maar het is en blijft iets wat ik eigenlijk niet wil. Tegelijkertijd zijn er veel ergere dingen in de wereld, I know, maar tja ik woon als het goed is nog jaren in dit huis en dan wil ik heel graag iets maken waar ik blij van word. Ik realiseer me ook dat er wel ruimte moet zijn, dus een te krappe opstelling zal ik niet doen. Ik zoek die compromis zodat alle partijen tevreden zijn.

De tafelrand tot aan de bar is 140m. De stoel op de tekening is idd niet aangeschoven, dus als je daar zit te eten kan er altijd iemand achter langs

[ Voor 7% gewijzigd door channie82 op 11-01-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
channie82 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:41:
[...]

Dit is idd ook zoals ik het beredeneer. Er waren grote plannen (eiland, want overtuigd dat we een grote ruimte hebben) en ineens bleek dat helemaal niet te kunnen. Al weken tob ik over de L keuken, en natuurlijk is dat ook heel mooi, maar het is en blijft iets wat ik eigenlijk niet wil. Tegelijkertijd zijn er veel ergere dingen in de wereld, I know, maar tja ik woon als het goed is nog jaren in dit huis en dan wil ik heel graag iets maken waar ik blij van word. Ik realiseer me ook dat er wel ruimte moet zijn, dus een te krappe opstelling zal ik niet doen. Ik zoek die compromis zodat alle partijen tevreden zijn.

De tafelrand tot aan de bar is 140m. De stoel op de tekening is idd niet aangeschoven, dus als je daar zit te eten kan er altijd iemand achter langs
Metertje verrekend.... je kan nog iets winnen door een 90 tafel... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
channie82 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:41:
[...]

Dit lijkt me prima kunnen. Alternatief zou nog kunnen zijn dat je de tafel een slag draait, zodat mensen makkelijker kunnen opstaan en je nooit te maken hebt met een te krappe doorloop. Als ik het goed heb, heb je naast de bar nog ca 3m ruimte? Dus zelfs met een tafel van 2 meter heb je daar nog een meter doorloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
Floor-is schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:36:
[...]

[...]

Moet je zelf ook niet willen lijkt mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• channie82
Ladypurple schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:01:
[...]

Metertje verrekend.... je kan nog iets winnen door een 90 tafel... _/-\o_
Heb ik een meter verrekend? Nee toch?
Ik ben niet zo handig met getallen ;)
Tafel is 95 cm op de foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
channie82 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:11:
[...]

Tafel is 90 cm op de foto
Nee, ik heb me verrekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
channie82 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:11:
[...]

Tafel is 90 cm op de foto
Ik denk dat de U met barretje wel kan als je het echt wilt :)
Dat de koelkast en ovens aan de andere kant van de ruimte staan vind ik storender. Kun je die niet kwijt tegen de muur van ca 250cm (hal?). Dan zou je die hoge kasten wellicht kunnen vervangen door een dressoir of wat minder diepe servieskast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• channie82
SquareOne schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:18:
[...]

Ik denk dat de U met barretje wel kan als je het echt wilt :)
Dat de koelkast en ovens aan de andere kant van de ruimte staan vind ik storender. Kun je die niet kwijt tegen de muur van ca 250cm (hal?). Dan zou je die hoge kasten wellicht kunnen vervangen door een dressoir of wat minder diepe servieskast.
Dat hebben we bedacht om zoveel mogelijk aanrechtblad te creëren. Een hoge kastenwand vinden we tevens mooi. Dit kan zeker tegen de korte muur (daarachter de hal idd) maar we vragen ons af of dat de ruimte juist niet heel erg verkleind. Mijn man is bang dat die kastenwand dan zo op je afkomt, plus je levert veel werkblad in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Sinny schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:03:
[...]

Moet je zelf ook niet willen lijkt mij :+
Heb het nu ook, we wonen op de bovenverdieping, een grote ruimte voor woonkamer en keuken. Het toilet komt in de keuken uit; wil je je handen wassen moet dat ook in de keuken. Ideaal is het niet ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Wat betreft koken voor het raam, doen!!

Wel even werkblad verdiepen naar minimaal 70cm en absoluut voor Bora gaan. Bij andere merken ontsnapt er teveel damp, maar nog belangrijker, vet spetters wordt niet goed opgezogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Floor-is schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Dat is al lang geleden dat dat niet mocht. Tegenwoordig mag je je porseleine troon nog net niet midden in je keuken zetten.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
PaT schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Dat is al lang geleden dat dat niet mocht. Tegenwoordig mag je je porseleine troon nog net niet midden in je keuken zetten.
Euhw, juck

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haraldstoll
@Sinny @PaT @Barry|IA Bedankt voor de reacties!

Zie hier onder alsnog de echte tekening.
Daar zie je de originele keuken layout ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46k9JD0QCEGGBO9CmHmgkNlzSnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cy7lydUzkKyEQ7f2XydTpd4W.jpg?f=fotoalbum_large

Zie hier ook het voorstel voor het koken aan de raam, gemaakt met de brugman app (bar ontbreekt).
Ik twijfel wel, krijg je dan ook geen tocht waardoor de Bora zijn werk niet goed kan doen?

Ik vindt dit best spannend allemaal, als ik een inschattingsfout maak zit ik de komende 10~15 jaar met de consequenties :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Edit: tekening begane grond
[Afbeelding]
Hoeveel vroeg Bruynzeel voor deze opstelling? Lijkt me dat je ook op zo’n 7,5k zonder apparatuur en blad uit moet komen? Als ze voor het blad 3,5k rekenen ben je net zo duur uit als IKEA, door de “projectkorting”.
Ik zou de keuken links zetten en dan de eettafel rechts. Mocht je te weinig ruimte hebben zou ik de trapkast laten vervallen. Kan je de keuken nog een meter langer maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haraldstoll
Z___Z schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:52:
[...]

Hoeveel vroeg Bruynzeel voor deze opstelling? Lijkt me dat je ook op zo’n 7,5k zonder apparatuur en blad uit moet komen? Als ze voor het blad 3,5k rekenen ben je net zo duur uit als IKEA, door de “projectkorting”.
Ik zou de keuken links zetten en dan de eettafel rechts. Mocht je te weinig ruimte hebben zou ik de trapkast laten vervallen. Kan je de keuken nog een meter langer maken.
16k incl apparatuur van ATAG,kookplaat van bora, blad van keramiek (3k nog wat gaf hij aan). Dit is de keuken wat je daar voor kreeg bij Bruynzeel: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgkk0n8BGAijcHy4sOnEdrOa6vg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6kiTMFUvoqAzPmm8PWfv3etk.png?f=fotoalbum_large

Bij ikea krijgen wij de keuken in mijn post voor 7,5k incl keramisch blad. Daar komt qua apparatuur nog wel 5~6k bij, en installatie kosten van 3.5k gok ik zo.

Eerlijk gezegd heb ik niet de indruk dat de kastjes van Bruynzeel superieur zijn aan die van Ikea. is ook nog eens 10 jaar vs 25 jaar garantie van Ikea.
Wij krijgen trouwens personeelskorting bij ikea van 15% (helaas maar tot 500 euro p/jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
haraldstoll schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:06:
[...]

16k incl apparatuur van ATAG,kookplaat van bora, blad van keramiek (3k nog wat gaf hij aan). Dit is de keuken wat je daar voor kreeg bij Bruynzeel: [Afbeelding]

Bij ikea krijgen wij de keuken in mijn post voor 7,5k incl keramisch blad. Daar komt qua apparatuur nog wel 5~6k bij, en installatie kosten van 3.5k gok ik zo.

Eerlijk gezegd heb ik niet de indruk dat de kastjes van Bruynzeel superieur zijn aan die van Ikea. is ook nog eens 10 jaar vs 25 jaar garantie van Ikea.
Wij krijgen trouwens personeelskorting bij ikea van 15% (helaas maar tot 500 euro p/jaar).
Bij Bruynzeel moet je de Optima kasten hebben, andere is het inderdaad niet veel soeps. De render ziet eruit als de standaard keuken? Wat maakt hem 6k duurder dan de standaard keuken?

Wij hebben in dezelfde ruimte (zonder erker) deze keuken besteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpO_UOxk1_eET3ygYHkQdUHzhoY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p4eVm3mARvhbctvvyIRWqTYT.png?f=fotoalbum_large

Past geen eettafel meer bij, maar er is wel plek voor 4 personen om te eten. Kasten waren 9k, overal lades behalve 1 hoge kast en spoelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Floor-is schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:24:
[...]

Daar zit echt nog serieus verschil in!
Je bedoelt verschil tussen de IQ700 modellen van Siemens onderling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
synorluna schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:26:
[...]

Je bedoelt verschil tussen de IQ700 modellen van Siemens onderling?
Nee Siemens vs Miele/Liebherr :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
@Barry|IA ik heb nog een vraag waar jij wellicht wel antwoord op weet. In onze keuken komen er twee nissen welke beiden tussen de muur en een gipswand worden geplaatst. Onze keukenleverancier bouwt deze wanden niet, dus de aannemer moet dit doen.

Het kastje waar het om gaat is 87 cm breed met aan beide zijden een stolp van 1,9 cm. Totaal dus 90,8 cm. Alle wanden worden ook gestuct. Houd je normaliter dan nog rekening met een marge van een aantal millimeter om zeker te zijn dat het past? Je wilt de kastjes natuurlijk zo strak mogelijk tussen de wanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOKZSJZuWMB7Imu72cNeioxYJI0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YDgXfeXmQF0ZZZ6mWtuAO7Ch.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
Floor-is schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:37:
[...]

Nee Siemens vs Miele/Liebherr :)
Ja, klopt. In totaal scheelt dit 3600 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
haraldstoll schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:13:
@Sinny @PaT @Barry|IA Bedankt voor de reacties!

Zie hier onder alsnog de echte tekening.
Daar zie je de originele keuken layout ook.

[Afbeelding]

Zie hier ook het voorstel voor het koken aan de raam, gemaakt met de brugman app (bar ontbreekt).
Ik twijfel wel, krijg je dan ook geen tocht waardoor de Bora zijn werk niet goed kan doen?

Ik vindt dit best spannend allemaal, als ik een inschattingsfout maak zit ik de komende 10~15 jaar met de consequenties :/
Tja keuzes keuzes :P het is maar wat je wilt. Ik heb mijn idee eens in sketchup gegooid dan krijg je een idee (met grofweg de afmetingen, had niet alle afstanden ;) )

Heb voor het gemak even de doorlopen minimaal 1 meter breed gehouden, tussen eiland en onderkasten 90cm (y)

edit: Oh en het eiland is nu 1m breed (of diep, net hoe je het wilt noemen) ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAuRCmdP7l83qM1n6u5U8gQ4L_M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/97UNb1Gudd31nBe5fXGrvoln.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTqsxPHPc0Nk9MD1xKpqGnKIUME=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oKyv0h1lCaDejGcYpY41YDt8.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
synorluna schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:43:
@Barry|IA ik heb nog een vraag waar jij wellicht wel antwoord op weet. In onze keuken komen er twee nissen welke beiden tussen de muur en een gipswand worden geplaatst. Onze keukenleverancier bouwt deze wanden niet, dus de aannemer moet dit doen.

Het kastje waar het om gaat is 87 cm breed met aan beide zijden een stolp van 1,9 cm. Totaal dus 90,8 cm. Alle wanden worden ook gestuct. Houd je normaliter dan nog rekening met een marge van een aantal millimeter om zeker te zijn dat het past? Je wilt de kastjes natuurlijk zo strak mogelijk tussen de wanden.

[Afbeelding]
Ja, moet je rekening mee houden. Een kast moet er ook ingeschoven kunnen worden hè ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
synorluna schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:43:

[Afbeelding]
Ik zou bij de keukenzaak opvragen welke binnenmaat ze willen hebben tussen de wandjes (dus kasten plus marge). En dat doorgeven aan je aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Floor-is schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:49:
[...]

Ja, moet je rekening mee houden. Een kast moet er ook ingeschoven kunnen worden hè ;)
Wat zou dan een beetje gangbaar zijn? 2 mm per kant, dus 4 mm totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
synorluna schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:20:
[...]

Wat zou dan een beetje gangbaar zijn? 2 mm per kant, dus 4 mm totaal?
Hang van de installateurs af, even bij de leverancier navragen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Floor-is schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:41:
[...]

Hang van de installateurs af, even bij de leverancier navragen :)
Leverancier zegt: dat is je eigen verantwoordelijkheid. In eerste instantie hadden ze niks gezegd en waren de wandjes al gebouwd. Nu moet het aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
synorluna schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:57:
[...]

Leverancier zegt: dat is je eigen verantwoordelijkheid. In eerste instantie hadden ze niks gezegd en waren de wandjes al gebouwd. Nu moet het aangepast worden.
Nou dat is mooi dan, je moet iets bouwen, maar welke specs je moet volgen maken ze niet helder?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Floor-is schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:35:
[...]

Nou dat is mooi dan, je moet iets bouwen, maar welke specs je moet volgen maken ze niet helder?
Nadat ik er gisteren naar vroeg, gaf men aan dat 2 mm per kant (dus 4 mm totaal) wel oké zou moeten zijn, maar wel onze verantwoordelijkheid. Aangezien het nu aangepast moet worden, wilde ik hier checken of anderen deze mening delen.
Pagina: 1 ... 300 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1