Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-06 15:36
@Toke_gt ik zie dit soort keukens wel in woningen voorbij komen en vind het dan ook wel mooi. Echter is het dan vaak greeploos wit/zwart en niet landelijk kader blauw wat we graag willen. Daar vind ik het nu minder bij passen.

@Ladypurple dan blijft er nog 133cm bewegingsruimte over. Dat lijkt mij wel voldoende. Ik vind alleen een kookplaat op 120cm werkblad erg krap.

Het heeft mij wel aan het denken gezet, we zouden ook de kookplaat en wasbak aan de lange zijde (in het 253cm stuk) kunnen plaatsen en het 120cm stuk alleen als bar uitvoeren. Geeft ook weer inzichten, dankjewel!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Murkmans schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:06:
@Toke_gt ik zie dit soort keukens wel in woningen voorbij komen en vind het dan ook wel mooi. Echter is het dan vaak greeploos wit/zwart en niet landelijk kader blauw wat we graag willen. Daar vind ik het nu minder bij passen.
Het klopt dat je het vaak in een strakke stijl uitgevoerd ziet. Of landelijk blauw kader niet past hangt volgens mij vooral van je overig interieur af, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Het is lastiger visualiseren.
Wat ik er vooral mee wilde aangeven is dat je ruimte in je keuken kunt creëren door niet alleen in de parallelopstelling te denken. Ik vind het er, met de twee muurtjes, snel propperig worden. Zonde om je te beperken tot 5 m2 inclusief doorloop, als je investeert in zo’n grote uitbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
Goedemorgen :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 13:39
Mooie keuken! Één item viel mij op: neem geen Selsiuz kraan. Die is echt van beduidend mindere kwaliteit dan een echte Quooker. Zoek even in dit topic, het is namelijk meerdere keren langs gekomen incl. ervaringen van mensen. Bij een keuken van dit kaliber hoort gewoon een Quooker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Hopelijk kan ik hier terecht voor wat advies met betrekking tot indeling.
Origineel zit er een rechte keuken rechtsonder op de plattegrond, op de muur van 2.93m lang. Deze is echter oud en versleten, en we willen wat meer werkruimte. Veel huishoudens met dezelfde woningindeling kiezen voor een hoekkeuken en vervangen het lage raam. Doordat de keuken op het zuiden staat, zijn wij ook open om de keuken te verplaatsen naar de achterkant van het huis, waardoor het zitgedeelte aan de zonnige kant komt. In ieder geval is het waarschijnlijk noodzakelijk om het korte muurtje + het toilet te verplaatsen om een goede keuken of woonkamer te realiseren.

Wij willen graag interactie tijdens het koken met gasten. In verband met het koken van veel Aziatische gerechten willen wij graag vasthouden aan in ieder geval een wokbrander. Het koken zal aan een wand moeten gebeuren ivm eventueel opspattende olie. Dat wil je niet op een eiland doen.

In het kort; wensen:
- Interactie met gasten (eiland?)
- Wokbrander op gas (ivm koken van Aziatische gerechten)
- (Combi) Oven
- Vaatwasser

Dit is de plattegrond van het huis, de trap is btw open aan de linkerkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELxddSQhzqOL7y9Bit8wgK_yQ9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ZHHunst7Hoamre51pWyIgnE.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is een van de ontwerpen zoals ik mij voor ogen heb.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuKCFz1skFBxuYMu2OWjlzx53ZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sa6Jg13dqxapwZ4KTG2sa4yj.jpg?f=fotoalbum_large
Spoeleiland met vaatwasser & bar

Aan de wand v.l.n.r.:
- Koelkast / vriezer
- Hoge kast met (combi)oven
- Ladekast
- Fornuis
- Ladekast
- Ladekast

Bovenstaand ontwerp valt misschien ook te realiseren aan de rechterkant van het huis, echter met een kast minder.

Ik ben er niet helemaal zeker van dat dit voldoende ruimte is om een eettafel naast het eiland te zetten. Wat denken jullie van deze indeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:23
Wat onze keukenboer vertelde was dat je voor een eet tafel uit moet gaan van 70cm stoel ruimte aan beide zijden te daarbij op de afstand van de tafel breedte zelf. Dan kom je snel uit op 2.4m met een tafel van 1m breed. Als je 70cm voor de krukjes mee neemt dan zit je al aan 3.1m zonder loopruimte eventueel tussen de krukjes en tafel. Met een ruimte van 2.45m zou ik daar dus niet snel aan beginnen eigenlijk. Zelfs een eiland zonder krukjes met een eettafel er naast is al aan de krappe kant lijkt me

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:24
Louwke schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:49:
Wat onze keukenboer vertelde was dat je voor een eet tafel uit moet gaan van 70cm stoel ruimte aan beide zijden te daarbij op de afstand van de tafel breedte zelf. Dan kom je snel uit op 2.4m met een tafel van 1m breed. Als je 70cm voor de krukjes mee neemt dan zit je al aan 3.1m zonder loopruimte eventueel tussen de krukjes en tafel. Met een ruimte van 2.45m zou ik daar dus niet snel aan beginnen eigenlijk. Zelfs een eiland zonder krukjes met een eettafel er naast is al aan de krappe kant lijkt me
70 cm is heel krap, probeer het maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Vinniiee schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:08:
Origineel zit er een rechte keuken rechtsonder op de plattegrond, op de muur van 2.93m lang. Deze is echter oud en versleten, en we willen wat meer werkruimte. Veel huishoudens met dezelfde woningindeling kiezen voor een hoekkeuken en vervangen het lage raam. Doordat de keuken op het zuiden staat, zijn wij ook open om de keuken te verplaatsen naar de achterkant van het huis, waardoor het zitgedeelte aan de zonnige kant komt. In ieder geval is het waarschijnlijk noodzakelijk om het korte muurtje + het toilet te verplaatsen om een goede keuken of woonkamer te realiseren.

Wij willen graag interactie tijdens het koken met gasten. In verband met het koken van veel Aziatische gerechten willen wij graag vasthouden aan in ieder geval een wokbrander. Het koken zal aan een wand moeten gebeuren ivm eventueel opspattende olie. Dat wil je niet op een eiland doen.

In het kort; wensen:
- (Combi) Oven
- Vaatwasser

[Afbeelding]

Dit is een van de ontwerpen zoals ik mij voor ogen heb.[Afbeelding]

Aan de wand v.l.n.r.:
- Koelkast / vriezer
- Ladekast
- Fornuis
- Ladekast
- Ladekast

Bovenstaand ontwerp valt misschien ook te realiseren aan de rechterkant van het huis, echter met een kast minder.

Ik ben er niet helemaal zeker van dat dit voldoende ruimte is om een eettafel naast het eiland te zetten. Wat denken jullie van deze indeling?
Deze ruimte is niet geschikt voor eiland. Mogelijk een L aan de zuidzijde, maar er zijn niet genoeg maten gegeven.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPnRpedSViwLXEmW27_aJrRm2KQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9hTa7JA77oTZnRKV2gwV6nw.jpg?f=fotoalbum_large

Bedenk dat bij aziatisch koken veel vocht, geur en fijnstof vrijkomt. Een goede afzuiging is daar extra belangrijk en indien mogelijk naar buiten. Welke mogelijkheden heb je daar?, dat zou voor mij de belangrijkste afweging zijn voor de kookplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi99
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 30-05 21:11

In het kort; wensen:
- (Combi) Oven
- Vaatwasser

[Afbeelding]

Dit is een van de ontwerpen zoals ik mij voor ogen heb.[Afbeelding]

Aan de wand v.l.n.r.:
- Koelkast / vriezer
- Ladekast
- Fornuis
- Ladekast
- Ladekast

Ik denk dat 485 cm woningbreedte niet voldoende is voor een keukenblok, kookeiland, barretje en dan nog een eetkamertafel.
70 cm ruimte voor een eetkamerstoel ga je als veel te weinig ervaren, om prettig aan en van tafel te gaan heb je minimaal een meter nodig.

Ik zou je lage keukendeel een stuk "om de hoek" laten lopen bij de trap, bijvoorbeeld met 3x60 lage kastjes.
Dan heb je toch een voldoende groot keukenblok en hou je een mooie ruimte over om een grote eetkamertafel te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmmmarc
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18:29
Voor een nieuwbouwwoning ben ik op zoek naar een nieuwe keuken. Na bij Eigen Huis geweest te zijn, hebben we door goede verhalen gisteren een bezoek gebracht aan Ekelhoff in Duitsland. Die kwamen met de volgende offerte:

Impressie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPyOVEwrLpPgco0loVZ1f40NAZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9merGRE8s2YY6KLntSQksH6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gipMiCr3Wm3MeBYjQJ4fcQmu_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LYh6kAOz6WLY0favKG5SK2rV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNV7TtUEukv0HimOESKTURG5tPs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ckk3vwezmzFLsaLkRg70oTiW.png?f=fotoalbum_large

Links in de hoek komt de vriezer (178 cm), rechts onder de spoelbak de vaatwasser en waarschijnlijk helemaal rechts in de hoek de koelkast. De hoge kasten zijn 2,30 hoog (plafond is 2,60), waarvan 2 voorzien van (binnen)lades. De rest zijn legplanken.

De achterwand is 5,64 breed, met dus 9 kasten waarvan 4 hoge. Het eiland is 3,00 x 1,20. In het eiland zitten aan de ene kant 3x lades van 1 meter, aan de andere kant deurtjes met planken.

(Werk)bladen
De werkbladen zijn van kunststof, met betonlook. De frontjes op de achterwand zijn gefineerd zwart met houtnerf, op het eiland mat wit. Aan de achterwand komen twee (kunststof) planken, en aan de bar een 40 cm diep massief eikenhouten boomstamblad.

De kasten zijn van het merk Schuller.

Apparatuur
Kookplaat: Bora Pure (PURU)
Kraan: Quooker Combi+ flex.
Oven: Siemens 60 cm combi, HM836GPB6
Koelkast: Siemens 178 cm, KI81RADE0
Vriezer: Siemens 178 cm, GI81NACF0
Vaatwasser: Siemens met tijdprojectie, SN63E800BE
Overig: 5x led spots, 3 stopcontacten in het eiland

Prijs
Totaal: ongeveer € 29000 (incl. montage)

Is dit een reële prijs? Tips over de opstelling zijn uiteraard ook welkom :)

Ekelhoff leek overigens amper / niet goedkoper te zijn dan de Nederlandse concullega's.

Alvast bedankt :)

[ Voor 7% gewijzigd door mmmmarc op 08-01-2022 21:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Sinny schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:21:
Iemand een idee of ik deze passtukken kwijt kan raken door voor 2x 60cm oven te gaan... (wat ook nog eens goedkoper blijkt te zijn :+) Mail is al in de maak, maar misschien dat ik hier snel uitsluitsel over kan krijgen :P

Of is dit een gevalletje waar ik altijd mee te maken zal hebben?

[Afbeelding]
Ik ga even heel brutaal zijn door te zeggen dat er maar 1 antwoord de juiste is en dat is het volgende.

Ja, je kunt de passtukken (blendes) kwijtraken en nee je hoeft hier geen andere ovens voor te nemen (kan natuurlijk wel). Gewoon aangeven dat je de fronten op maat geleverd wilt hebben (uitvulfronten, zo noem je dit).

Neem aub geen genoegen met andere oplossingen. Dat keukenzaken dit standaard niet aanbieden is puur uit desinteresse en luiheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Barry|IA op 08-01-2022 15:57 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
mmmmarc schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:49:
Voor een nieuwbouwwoning ben ik op zoek naar een nieuwe keuken. Na bij Eigen Huis geweest te zijn, hebben we door goede verhalen gisteren een bezoek gebracht aan Ekelhoff in Duitsland. Die kwamen met de volgende offerte:

Impressie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Links in de hoek komt de vriezer (178 cm), rechts onder de spoelbak de vaatwasser en waarschijnlijk helemaal rechts in de hoek de koelkast. De hoge kasten zijn 2,30 hoog (plafond is 2,60), waarvan 2 voorzien van (binnen)lades. De rest zijn legplanken.

De achterwand is 5,64 breed, met dus 9 kasten waarvan 4 hoge. Het eiland is 3,00 x 1,20. In het eiland zitten aan de ene kant 3x lades van 1 meter, aan de andere kant deurtjes met planken.

(Werk)bladen
De werkbladen zijn van kunststof, met betonlook. De frontjes op de achterwand zijn gefineerd zwart met houtnerf, op het eiland mat wit. Aan de achterwand komen twee (kunststof) planken, en aan de bar een 40 cm diep massief eikenhouten boomstamblad.

Apparatuur
Vaatwasser: Siemens met tijdprojectie, SN73E800BE

Prijs

Ekelhoff leek overigens amper / niet goedkoper te zijn dan de Nederlandse concullega's.

Ik zou de koelkast zo dicht mogelijk bij het werkblad willen hebben.

En verder... het is niet te zien hoe de keuken zich verhoudt tot de woning... plattegrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Mooie basis.

Paar dingen die mij gelijk opvallen:
- Neem Quooker ipv Selsiuz.
- Neem NOOIT een Atag vaatwasser, kijk echt even naar een Siemens/Bosch/Miele indien voorradig.
- de Opera is zeker niet de RR onder de kookplaten. Neem hier gewoon de Bora. Je hebt de inbouwdiepte van 8cm ook helemaal niet nodig ivm naastliggende ladekasten.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA

Impressie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

(Werk)bladen

Apparatuur

Prijs

Je betaald teveel voor deze keuken. Ik vind het in basis trouwens wel een mooie keuken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
Louwke schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:49:
Ladypurple schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:29:
[...]

Deze ruimte is niet geschikt voor eiland. Mogelijk een L aan de zuidzijde, maar er zijn niet genoeg maten gegeven.[Afbeelding]

Bedenk dat bij aziatisch koken veel vocht, geur en fijnstof vrijkomt. Een goede afzuiging is daar extra belangrijk en indien mogelijk naar buiten. Welke mogelijkheden heb je daar?, dat zou voor mij de belangrijkste afweging zijn voor de kookplek.
Het is een jaren 80 woning met mechanische afzuiging die niet geweldig is.
Het beste is dus om een opening naar buiten te maken, welke aan de zuidkant (links op de plattegrond) wel vrij eenvoudig te realiseren is.
Trussardi99 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Ik denk dat 485 cm woningbreedte niet voldoende is voor een keukenblok, kookeiland, barretje en dan nog een eetkamertafel.
70 cm ruimte voor een eetkamerstoel ga je als veel te weinig ervaren, om prettig aan en van tafel te gaan heb je minimaal een meter nodig.

Ik zou je lage keukendeel een stuk "om de hoek" laten lopen bij de trap, bijvoorbeeld met 3x60 lage kastjes.
Dan heb je toch een voldoende groot keukenblok en hou je een mooie ruimte over om een grote eetkamertafel te plaatsen.
Bedankt voor jullie feedback. Dan ga ik dat plan maar uit mijn hoofd zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Vinniiee op 08-01-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmarc
Ladypurple schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Ik zou de koelkast zo dicht mogelijk bij het werkblad willen hebben.

En verder... het is niet te zien hoe de keuken zich verhoudt tot de woning... plattegrond?
De koelkast zijn de meningen hier intern over verdeeld ;) Ik zou hem persoonlijk ook liever links van het koffieapparaat hebben.

Ik heb een plattegrond toegevoegd. De kamer is 12,5 meter lang, en de keuken is best fors. Het idee is om de keuken wat over te laten vloeien in de woonkamer, vandaar die nis aan de rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi99

Impressie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(Werk)bladen

Apparatuur

Prijs

Siemens inbouw apparaten incl 40% korting 4000,=
Quooker 1250,=
Bora 2400,=
-------------
7650,=
Kasten: 12000,=
Montage 2000,=
Boomstam, spotjes, plankjes 1500,=
---------------
23150,=

Dan blijft er 6k over voor het blad.
Maar dat is van kunststof....
Voor 29k moet het mogelijk zijn een Dekton of Silestone blad te krijgen, dit zijn merken die Ekelhoff levert.

In deze configuratie lijkt mij 25k wel de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmarc
Barry|IA schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:13:
[...]

Je betaald teveel voor deze keuken. Ik vind het in basis trouwens wel een mooie keuken :)
Dank je :) Wat zou je wel een realistische prijs vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
mmmmarc schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Dank je :) Wat zou je wel een realistische prijs vinden?
Maximaal 25k. Als je écht je best doet krijg je ‘m misschien wel iets onder de 25 zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmarc
Trussardi99 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:31:
[...]

Quooker 1250,=
Bora 2400,=
-------------
7650,=
Montage 2000,=
---------------
23150,=

Voor 29k moet het mogelijk zijn een Dekton of Silestone blad te krijgen, dit zijn merken die Ekelhoff levert.

Dank je. Dat gevoel heb ik ook. Ik kreeg bij Ekelhoff helaas alleen een totaalprijs, en die beperkte transparantie hou ik ook niet van.

[ Voor 3% gewijzigd door mmmmarc op 08-01-2022 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
mmmmarc schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:30:
[...]

De koelkast zijn de meningen hier intern over verdeeld ;) Ik zou hem persoonlijk ook liever links van het koffieapparaat hebben.

Ik heb een plattegrond toegevoegd. De kamer is 12,5 meter lang, en de keuken is best fors. Het idee is om de keuken wat over te laten vloeien in de woonkamer, vandaar die nis aan de rechterkant.
Nou, moet passen toch ;)
Hang een post- it aan je koelkast met een potloodje en vink af hoe vaak je m open doet. Nu Het Dichtst bij het koffiezetapparaat en de woonkamer, maar ver van je werkplek. Tenzij je m het vaakst opent voor de cappucino zou ik m naast de werkplek zetten. Je hebt daar dan ook de meeste ruimte voor het wegzetten van boodschappen. Eigenlijk hetzelfde voor de vaatwasser. Je wandelt vaker naar de koelkast dan naar de vrieskast of oven. Deze zou ik dus links plaatsen. ( heb links en rechts gehad en geef als rechtshandige voorkeur aan links..)

Op het Z-W lekker, denk aan zonwering. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
@Smitovic ik zou zeker bij Superkeukens gaan kijken, die hebben vergelijkbare keuken in de meeste van hun showrooms staan, https://www.superkeukens.nl/keukens/schuman-savino
Superkeukens heeft sinds 2022 ook ATAG. Siemens raden ze ten zeerste af wegens leveringsproblemen. Dit vermelden ze ook op de offerte als je Siemens kiest.

Ik heb ook viavia gehoord dat Siemens dit jaar met een nieuwe lijn zou komen in q2. Hierdoor is de productie van de bestaande producten teruggeschroefd. Echter wordt de nieuwe lijn ook uitgesteld.

@Barry|IA zijn er nog andere merken apparatuur die je aanraadt qua vaatwassers?
Bij ons werd er Samsung aangeboden voor de vaatwasser en oven. Wordt wat voordeliger in de markt gezet als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21
Ladypurple schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:29:
[...]

Deze ruimte is niet geschikt voor eiland. Mogelijk een L aan de zuidzijde, maar er zijn niet genoeg maten gegeven.[Afbeelding]

Hier :) Maar dan denk ik dat ze de achterdeur ook moeten verplaatsen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVaLtUwIwyuG5ncNilNJG_hQAeE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/54KYnyQQKgqHGewZlu7f2qPW.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 08-01-2022 18:03 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Impressie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Rechts naast de spoelbak denk ik, eronder is geen ruimte natuurlijk ;)

Je gaat 30cm koof doen boven 230 kasten? Dat is best flink. Of zijn het 230 kasten, bovenop de plint? Dan kom je immers rond 240 uit en daarmee ~20cm koof, wat echt lekkerder oogt IMO.
Lekker ruimte voor die wand, prachtig.

Je eiland krijgt geen stollen op de zijdes? Dus je kijkt tegen de kastjes aan zonder opschmuck? Als wel: 300cm plus stollen en dus waarschijnlijk nog bijna 4cm.
En je gaat extra diepe kastjes gebruiken of je blad laten oversteken? Kastjes zijn 56 diep, fronten waarschijnlijk 19, dus je komt op 115,8 :)

Van legplanken ga je denk ik spijt krijgen; telkens door de knietjes als je iets wilt pakken of zoeken is niet ideaal :)
(Werk)bladen
Waarom kunststof als ik vragen mag? Kostenaspect? Of ga je voor het moddervette HiMacs?

Apparatuur
Apparatuur uit de toplijn van Siemens zo te zien, hoewel ik die vaatwasser niet ken en Google ook niet trouwens ;)
Prijs

Ik heb geen idee wat Schüller kost. Dat zwarte houtfineer, is dat echt hout of plastic? En die mat witte fronten plastic of gespoten?

Je apparaten schat ik zo snel in rond 9k
Dus dan is de rest 20; ik denk dat je in totaal 4 hoog, 16 laag en 2 bovenkasten hebt?

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:21

franssie

Save the albatross

Hopelijk kan ik hier terecht voor wat advies met betrekking tot indeling.<>
Ik heb een vergelijkbare opstelling en het kan MAAR: dan zonder bar aan het kookeiland.
Dwarssnede afmetingen van muur tot muur:
0-muur
60 cm werkblad
105 cm loopruimte
75 cm kookeiland
75 cm stoelruimte
90 cm tafel
75 cm stoelruimte
0-muur

Dus van muur tot muur ca 480 cm.

Dat houdt al niet over maar het kan net wel. Stop je daar een barretje tussen wat ook niet nodig is (want vanaf de eettafel overzijde heb je al zicht in de keuken) dan gaat het niet.
edit: ik weet niet in welke regio je woont? Anders mag je wel eens een fles wijn langsbrengen om te kijken hoe dat uitpakt :+

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 08-01-2022 18:38 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Trussardi99 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:31:
[...]

Quooker 1250,=
Bora 2400,=
-------------
7650,=
Montage 2000,=
---------------
23150,=

Zoveel korting krijg je niet op Bora op zich ;)
En die laatste post lijkt me ook te laag trouwens, tenzij je lichtpunten er al zijn en je (serieus) goedkope spotjes pakt én alles zelf gaat doen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Murkmans schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:37:
@Smitovic 8<8<

Bij ons werd er Samsung aangeboden voor de vaatwasser en oven. Wordt wat voordeliger in de markt gezet als ik het zo zie.
Denk zomaar dat Barry Miele gaat zeggen ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
franssie schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Ik heb een vergelijkbare opstelling en het kan MAAR: dan zonder bar aan het kookeiland.
Dwarssnede afmetingen van muur tot muur:
0-muur
60 cm werkblad
105 cm loopruimte
75 cm kookeiland
75 cm stoelruimte
90 cm tafel
75 cm stoelruimte
0-muur

Dus van muur tot muur ca 480 cm.

Dat houdt al niet over maar het kan net wel. Stop je daar een barretje tussen wat ook niet nodig is (want vanaf de eettafel overzijde heb je al zicht in de keuken) dan gaat het niet.
edit: ik weet niet in welke regio je woont? Anders mag je wel eens een fles wijn langsbrengen om te kijken hoe dat uitpakt :+
Dat is natuurlijk wel een goed punt, een bar is niet echt noodzakelijk met zo'n afstand er tussen.

Dat is een mooi aanbod :) Ik kom uit regio Arnhem/Apeldoorn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA

Zoals @Floor-is idd zegt, Miele :)
Mooi loopwerk, goede indeling, beste kwaliteit, deur sluit en opent mooi.

Samsung zou ik niet adviseren, puur vanwege minimale geregistreerde gebruikservaringen. Het merk staat in keukenland bekend om veel features voor weinig geld.

Als het goedkoop moet is Whirlpool en Bauknecht prima. Beter nog dan de topmodellen van AEG.

Etna en Atag zou ik echt niet aan beginnen. Het zijn in principe prima merken, maar kunnen (net als AEG) geen goede vaatwassers leveren.
De deur opent heel instabiel, alsof de scharnieren al kapot zijn (schijnt zo te horen) en de indeling voor de couverts slaat echt helemaal nergens op. Ook die halve besteklades lijken wel ontworpen te zijn om juist zo irritant mogelijk te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Barry|IA op 08-01-2022 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:21

franssie

Save the albatross

even een kleine "Rant" van mij maar ik heb dus nu een aantal maanden twee Siemens ovens en ... ook twee Hema kookwekkers.
Waarom? Omdat het instellen van de kooktimer op een Siemens oven tot de eerste minuut per seconde gaat, dan per minuut etc etc.
Alle andere ovens die ik had werkten met minuten en na longpress veelvouden daarvan (welke gek zet een timer voor bijvoorbeeld 23 seconden? echt?). Software heeft wel meer van die Aliexpress achtige functies die erin zitten omdat het kan.
Vaatwasser wil dat je op start drukt als je de deur dichtdoet nadat je programma hebt gekozen - WTF waarom, zodat je 'm via WIFI kan aanzetten?
Voor de rest werkt het goed maar dit zijn wel irritatiepunten die ik van een merk als Siemens niet had verwacht, ondoordacht en geen user experience test gedaan blijkbaar. Heel on-Duits.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
737freak schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:10:
Mooie keuken! Één item viel mij op: neem geen Selsiuz kraan. Die is echt van beduidend mindere kwaliteit dan een echte Quooker. Zoek even in dit topic, het is namelijk meerdere keren langs gekomen incl. ervaringen van mensen. Bij een keuken van dit kaliber hoort gewoon een Quooker.
Quooker v Selsiuz is natuurlijk altijd een hot topic. Om mij heen zijn de ervaringen in het voordeel van Selsiuz, maar ik neem de opmerking mee ;)
Barry|IA schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Mooie basis.

Paar dingen die mij gelijk opvallen:
- Neem Quooker ipv Selsiuz.
- Neem NOOIT een Atag vaatwasser, kijk echt even naar een Siemens/Bosch/Miele indien voorradig.
- de Opera is zeker niet de RR onder de kookplaten. Neem hier gewoon de Bora. Je hebt de inbouwdiepte van 8cm ook helemaal niet nodig ivm naastliggende ladekasten.
Interessant, thanks. Zelf nooit van Opera gehoord, maar onze keukenman is erg fan. Hij is dan weer niet van Bora. Atag vaatwasser ga ik verder over op zoek.
@Smitovic ik zou zeker bij Superkeukens gaan kijken, die hebben vergelijkbare keuken in de meeste van hun showrooms staan, https://www.superkeukens.nl/keukens/schuman-savino
Superkeukens heeft sinds 2022 ook ATAG. Siemens raden ze ten zeerste af wegens leveringsproblemen. Dit vermelden ze ook op de offerte als je Siemens kiest.

Ik heb ook viavia gehoord dat Siemens dit jaar met een nieuwe lijn zou komen in q2. Hierdoor is de productie van de bestaande producten teruggeschroefd. Echter wordt de nieuwe lijn ook uitgesteld.

Superkeukens belt eind van de week weer, ben benieuwd wat ze kunnen. Hadden leuk gesprek over de telefoon over Siemens ed, hij vond het grappig te horen dat klanten eerder beginnen over de leveringsproblemen dan zijzelf. Zij verwachten dat Siemens binnenkort met apparaten zonder WiFi komen, daar schijnen de problemen te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Smitovic schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:29:
[...]

Quooker v Selsiuz is natuurlijk altijd een hot topic. Om mij heen zijn de ervaringen in het voordeel van Selsiuz, maar ik neem de opmerking mee ;)
Ken twee (kleinere, onafhankelijke) keukenzaken die geen Selsiuz meer verkopen omdat beide aangaven dat de kans op garantieclaims binnen 3 jaar de 100% nadert.. De man van Grohe die ik sprak buiten een van de winkels zei ook “Quooker is in principe het beste en marktleider, wij hopen net zulke kwaliteit te gaan leveren en met afstand de nummer 2 in Nederland te pakken”. Daaruit deduceer ik dat ook Grohe moet toegeven die kwaliteit niet te behalen..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
Barry|IA schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:09:
[...]

Zoals @Floor-is idd zegt, Miele :)
Mooi loopwerk, goede indeling, beste kwaliteit, deur sluit en opent mooi.

Samsung zou ik niet adviseren, puur vanwege minimale geregistreerde gebruikservaringen. Het merk staat in keukenland bekend om veel features voor weinig geld.

Als het goedkoop moet is Whirlpool en Bauknecht prima. Beter nog dan de topmodellen van AEG.

Etna en Atag zou ik echt niet aan beginnen. Het zijn in principe prima merken, maar kunnen (net als AEG) geen goede vaatwassers leveren.
De deur opent heel instabiel, alsof de scharnieren al kapot zijn (schijnt zo te horen) en de indeling voor de couverts slaat echt helemaal nergens op. Ook die halve besteklades lijken wel ontworpen te zijn om juist zo irritant mogelijk te zijn.
AEG vaatwasser ben ik ook niet weg van. Kennissen van ons hebben dat en alleen al qua openen is het een wereld van verschil met Siemens vond ik. Slappe hap in ieder geval.

Miele is vanaf 899euro een vaatwasser. Maar alles bij elkaar wordt dat prijzig. Ik hoopte op één apparatenmerk uit te komen (ook ivm garantie) maar helaas is er geen een die prijs/kwaliteit-verhouding in de buurt kan komen van Bosch/Siemens/neff lijkt het.

Al zijn er natuurlijk ook merken die standaard 5 jaar geven (ATAG etc)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:42

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb niet eens een ander merk overwogen dan Quooker, de keukenzaak waar wij de keuken kochten wil ook alleen Quooker verkopen. Quooker bestaat al 50 jaar dus die zullen wel weten waar ze mee bezig zijn :)

De Quooker in onze vorige keuken heeft 9 jaar prima gewerkt toen draaide ik een koppeling van een slang kapot toen ik het filter wou vervangen. Maar een binnenwerk is via Quooker te bestellen en zelf prima te vervangen. Ook ging na 9 jaar de hendel van de kraan lekken door verkalking in het binnenwerk. Maar ook deze was via quooker te bestellen en zelf vervangen. Beide zaken zijn normaal gezien de leeftijd en vallen onder normaal onderhoud.

Deze week is onze Nobilia N-line keuken en bijkeuken geplaatst, erg mooi geworden! Ik zal binnenkort eens fatsoenlijke foto's maken. Helaas is op het laatste moment de koelkast die deze week geleverd zou worden uitgesteld naar week 3. Ook is de Bosch combi oven er nog niet maar dat was al van te voren bekend.

En wat betreft de eerdere discussie over bestekbakje of besteklade in de vaatwasser ik ben nu na 2 dagen gebruik al van kamp besteklade :+ Het plaatsen van het bestek kost geen extra tijd/handelingen, het bestek wordt beter schoon en je hebt onderin meer ruimte.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 08-01-2022 21:33 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmarc
Floor-is schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:22:
[...]

In de kast rechts naast de spoelbak inderdaad, eronder is uiteraard geen ruimte :)

Je gaat 30cm koof doen boven 230 kasten? Dat is best flink. Of zijn het 230 kasten, bovenop de plint? Dan kom je immers rond 240 uit en daarmee ~20cm koof, wat echt lekkerder oogt IMO.
In de kast rechtsonder de spoelbak inderdaad :)

Het idee is inderdaad om een koof te doen. Als ik mag kiezen zou 240 ook de voorkeur hebben, zodat die koof kleiner is. Die kasten zijn standaard echter totaal 230.
[...]

Lekker ruimte voor die wand, prachtig.

Je eiland krijgt geen stollen op de zijdes? Dus je kijkt tegen de kastjes aan zonder opschmuck? Als wel: 300cm plus stollen en dus waarschijnlijk nog bijna 4cm.
En je gaat extra diepe kastjes gebruiken of je blad laten oversteken? Kastjes zijn 56 diep, fronten waarschijnlijk 19, dus je komt op 115,8 :)

Van legplanken ga je denk ik spijt krijgen; telkens door de knietjes als je iets wilt pakken of zoeken is niet ideaal :)
De zijkanten van het eiland worden afgewerkt met een volledige plaat van werkblad tot vloer. Er zijn dus geen zichtbare randjes vanaf de zijkant.

Aan de op de foto zichtbare kant van het eiland komen planken. Dat is "cold storage", bedoeld als opslag voor woonkamer meuk. Lades zijn wat overkill / prijzig daar. Aan de andere kant van het eiland komen uiteraard wel lades. Links onder de spoelbak komt de Quooker, dus daar kan helaas ook geen lade.

[...]

Waarom kunststof als ik vragen mag? Kostenaspect? Of ga je voor het moddervette HiMacs?
Ik vind het fijn als het blad niet zo koud aanvoelt. Kunststof leek ons verder prima praktisch en ook het kostenaspect is een groot voordeel.

[...]

Apparatuur uit de toplijn van Siemens zo te zien, hoewel ik die vaatwasser niet ken en Google ook niet trouwens ;)
In de vaatwasser zat nog een typo. Ik vind het niet de moeite waard om een paar honderd euro te bezuinigen per apparaat, dat is het gedurende de levensduur niet waard. Een simpel Zanussi vaatwasser met rammelende laden zou ik mij bijvoorbeeld iedere dag weer aan ergeren. Een oven met een mooi grafisch schermpje kan ik ook wel waarderen :) Ik probeer wel basis apparaten van Siemens te kiezen, zonder verdere marketing onzin.

De koelkast en vriezer hadden wat mij betreft wel een Bauknecht oid kunnen zijn, die zie en merk je toch niet. Zo lang ze stil hun werk doen, de vriezer no-frost heeft en de koelkast op meerdere plekken verlichting heeft vind ik het best.

[...]

Ik heb geen idee wat Schüller kost. Dat zwarte houtfineer, is dat echt hout of plastic? En die mat witte fronten plastic of gespoten?
Beiden zijn volgens mij plastic. Schuller schijnt gewoon prima middenmoot te zijn. Ik zoek vooral een goede prijs/kwaliteit verhouding, dus volgens mij zit Schüller daarmee in het juiste segment.

Je apparaten schat ik zo snel in rond 9k
Dus dan is de rest 20; ik denk dat je in totaal 4 hoog, 16 laag en 2 bovenkasten hebt?
Als ik de apparaten bij de wat grotere Duitse webshops bekijk kom ik op ongeveer:
Kookplaat: Bora Pure (PURU): € 3100
Kraan: Quooker Combi+ flex: € 1270
Oven: Siemens 60 cm combi, HM836GPB6: € 1700
Koelkast: Siemens 178 cm, KI81RADE0: € 850
Vriezer: Siemens 178 cm, GI81NACF0: € 1000
Vaatwasser: Siemens met tijdprojectie, SN63E800BE: € 900
Totaal: € 8820

De kasten kloppen inderdaad aardig.

Dank voor het meedenken, aan iedereen trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmarc
Ladypurple schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:18:
[...]

Nou, moet passen toch ;)
Hang een post- it aan je koelkast met een potloodje en vink af hoe vaak je m open doet. Nu Het Dichtst bij het koffiezetapparaat en de woonkamer, maar ver van je werkplek. Tenzij je m het vaakst opent voor de cappucino zou ik m naast de werkplek zetten. Je hebt daar dan ook de meeste ruimte voor het wegzetten van boodschappen. Eigenlijk hetzelfde voor de vaatwasser. Je wandelt vaker naar de koelkast dan naar de vrieskast of oven. Deze zou ik dus links plaatsen. ( heb links en rechts gehad en geef als rechtshandige voorkeur aan links..)

Op het Z-W lekker, denk aan zonwering. >:)
Helemaal eens over de positie van de koelkast. De afweging zit hem in aan welke kant het scharnier komt, er een extra greeplijst nodig is en de greeplijsten daarmee minder symmetrisch worden. Het praktische gaat wat mij betreft voor.

Ik ben ook rechtshandig en heb mijn huidige vaatwasser ook rechtsonder de spoelbak zitten. In de winkel hebben we de discussie gevoerd en ervaren, maar rechts lijkt me toch echt handiger. Dan kan je er met je rechterhand meer in. Misschien is het omdat we het zo gewend zijn, maar ik stem voor rechts :)

De elektra richting het raam voor de screens zijn inderdaad aangevraagd. Dat is inderdaad hard nodig, bij een raam van 3x2,6 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:01
Mijn partner is 1.64m en ik ben 1.86m, ik zou graag een hoog aanrechtblad willen (100cm), zij liefst zo laag mogelijk (93cm). Hoe zijn jullie hieruit gekomen?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:50
Strider schreef op zondag 9 januari 2022 @ 00:24:
Mijn partner is 1.64m en ik ben 1.86m, ik zou graag een hoog aanrechtblad willen (100cm), zij liefst zo laag mogelijk (93cm). Hoe zijn jullie hieruit gekomen?
Wie staat er het meest in de keuken? Je kan wel overtuigen om een hogere maat te nemen, als zij daarna voornamelijk in de keuken staat, heeft ze er niets aan (en krijgt zij juist last van werken boven haar ideale werkhoogte). Ik zou 92/93cm nemen en voor jou een forse snijplank van 7-10 cm dik.

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 09-01-2022 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
mmmmarc schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:06:
[...]

In de kast rechtsonder de spoelbak inderdaad :)

Het idee is inderdaad om een koof te doen. Als ik mag kiezen zou 240 ook de voorkeur hebben, zodat die koof kleiner is. Die kasten zijn standaard echter totaal 230.
Daarin zit dan een beetje het verschil met nog iets hoger dat segment in gaan denk ik. Wij gaan voor 240 inclusief plint, ons plafond is ~265, maar hebben een balkenplafond dat zo’n 15 later komt. :)
[...]

De zijkanten van het eiland worden afgewerkt met een volledige plaat van werkblad tot vloer. Er zijn dus geen zichtbare randjes vanaf de zijkant.

Aan de op de foto zichtbare kant van het eiland komen planken. Dat is "cold storage", bedoeld als opslag voor woonkamer meuk. Lades zijn wat overkill / prijzig daar. Aan de andere kant van het eiland komen uiteraard wel lades. Links onder de spoelbak komt de Quooker, dus daar kan helaas ook geen lade.
Ik was een klein beetje aan het nitpicken, de eiland wordt dus ~304 bij ~116 :)
Cold storage: got it.

Je kunt wel een quooker achter lades kwijt, die lades worden alleen flink kleiner en dan snap ik de overweging wel :)
[...]

Ik vind het fijn als het blad niet zo koud aanvoelt. Kunststof leek ons verder prima praktisch en ook het kostenaspect is een groot voordeel.
Kosten: gotcha. Het warm aanvoelen ook nog wel een beetje, maar verder.. Ik zie vooral nadelen :)

Heb zelf HiMacs best wel lang overwogen, maar besloten dat een dergelijk groot ‘puur wit’ vlak toch wel een beetje te wordt. HiMacs is overigens ook kunststof mocht je dat niet weten, maar dan zonder laminaat of geperst papieren kern waardoor je vrij eenvoudig delen kunt vervangen :)
[...]

In de vaatwasser zat nog een typo. Ik vind het niet de moeite waard om een paar honderd euro te bezuinigen per apparaat, dat is het gedurende de levensduur niet waard. Een simpel Zanussi vaatwasser met rammelende laden zou ik mij bijvoorbeeld iedere dag weer aan ergeren. Een oven met een mooi grafisch schermpje kan ik ook wel waarderen :) Ik probeer wel basis apparaten van Siemens te kiezen, zonder verdere marketing onzin.

De koelkast en vriezer hadden wat mij betreft wel een Bauknecht oid kunnen zijn, die zie en merk je toch niet. Zo lang ze stil hun werk doen, de vriezer no-frost heeft en de koelkast op meerdere plekken verlichting heeft vind ik het best.
Hey ik dacht afgelopen maart nog een mix van i300/500/700 te doen, maar ga nu best wel top of the line, i got you. Okay, qua koelkast en vriezer niet, want ik wil betere (bouw)kwaliteit en de stilte.
[...]

Beiden zijn volgens mij plastic. Schuller schijnt gewoon prima middenmoot te zijn. Ik zoek vooral een goede prijs/kwaliteit verhouding, dus volgens mij zit Schüller daarmee in het juiste segment.
Deze fronten zijn lang niet zo duur als je kunt krijgen dus, dat scheelt nogal. ;)
[...]

Als ik de apparaten bij de wat grotere Duitse webshops bekijk kom ik op ongeveer:
Kookplaat: Bora Pure (PURU): € 3100
Kraan: Quooker Combi+ flex: € 1270
Oven: Siemens 60 cm combi, HM836GPB6: € 1700
Koelkast: Siemens 178 cm, KI81RADE0: € 850
Vriezer: Siemens 178 cm, GI81NACF0: € 1000
Vaatwasser: Siemens met tijdprojectie, SN63E800BE: € 900
Totaal: € 8820

De kasten kloppen inderdaad aardig.

Dank voor het meedenken, aan iedereen trouwens :)
Vanuit je totaal terug redenerend kwam ik na die 9k daar op uit ja ;)

Geen probleem trouwens, vind het leuk om te doen!

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
100 is wel héél hoog; ik ben weliswaar een hele 8cm korter, maar voor mij zou 96 ideaal zijn. Mijn partner is 1m74 en voor haar is 94,5 ideaal. De keuken in ons huidige huis is 96 hoog, we blijven op 96 zoals het er naar uitziet :)

Ik heb wel eens een keuken op twee hoogtes gezien, maar da’s echt geen gezicht, denk dat je inderdaad met een dikke snijplank het beste uit bent :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Ga niet hoger dan 96cm. Serieus. Ik ben zelf 188cm en 96cm is ECHT de max. Bedenk dat als je gaat snijden, er ook nog een snijplank van 4 tot 5cm op je werkblad ligt.

Hoe partner overtuigen? Kookte jullie nu/voorheen op gas? De gasbranders zetten de pan ook al zo’n 5cm hoger op het werkblad. Nu ga je op inductie koken, dus 0,0 verhoging. En dus mag jij nu een hoger werkblad ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:51
franssie schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:19:
Voor de rest werkt het goed maar dit zijn wel irritatiepunten die ik van een merk als Siemens niet had verwacht, ondoordacht en geen user experience test gedaan blijkbaar. Heel on-Duits.
Dat is juist super Duits en enorm Siemens. De gebruiker boeit niet, het wordt door en voor ingenieurs bedacht allemaal. Veel functies, maar niet gebruiksvriendelijk. Vanuit werkervaring kan ik je vertellen dat het bij hun industriële hard- en software vaak niet anders is helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swinta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik ben ook 1.64 m lang en mijn aanrecht is 100 cm hoog. Ik vind dat heerlijk werken. Ik kan overal goed bij, sta rechtop mijn groentes te snijden. Geen probleem met mijn rug oid. Vroeger heb ik ook een lagere werkhoogte gehad, maar ik vond dat niet fijn. Ik zou echt niet meer lager willen dan 1 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:07
Barry|IA schreef op zondag 9 januari 2022 @ 01:43:

Ga niet hoger dan 96cm. Serieus. Ik ben zelf 188cm en 96cm is ECHT de max. Bedenk dat als je gaat snijden, er ook nog een snijplank van 4 tot 5cm op je werkblad ligt.
Een snijplank van 5cm? De mijne is 5mm.
Heb ook nog wel een houten plank van 2cm, maar die vind ik al een behoorlijke sta in de weg.
Ik snap dat een 5cm dikke snijplank een oplossing is, maar niet dat iedereen die standaard heeft liggen en gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
[...]
Ik zou dit echt eerst gaan uitproberen. Een te laag werkblad is echt rampzalig voor je rug, een snijplank verhoogt maar een stukje van het werkblad.
In mijn vorige keuken zat het blad op 1.03, dat was weliswaar aan de hoge kant, maar ik vond het wel heerlijk werken (kookgedeelte zat op 92). Nu zit alles op 98 en dat is voor mij (178) prima, maar ik zou niet lager willen.
Het gaat naast lengte dus ook om je persoonlijke voorkeur.
Overigens zou ik een keuken met een deel hoog en een deel laag ook een goede oplossing vinden, zolang die niet naast elkaar of in elkaars verlengde zijn geplaatst. Zeker als je het kookgedeelte lager maakt, met daarnaast een deel werkblad op diezelfde hoogte en elders een hoger werkblad, kan dat prima. Het gaat er uiteindelijk om dat je allebei goed in de keuken kunt werken, zonder rugklachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
mitsumark schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Heb ook nog wel een houten plank van 2cm, maar die vind ik al een behoorlijke sta in de weg.
Ik snap dat een 5cm dikke snijplank een oplossing is, maar niet dat iedereen die standaard heeft liggen en gebruikt.
Dus omdat je een snijplank van 2cm al teveel in de weg vindt staan, laat staan 5cm.. Moet de ander maar wijken en een te hoog aanrecht accepteren? We moeten ons aan elkaar aanpassen me dunkt ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:07
Floor-is schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Dus omdat je een snijplank van 2cm al teveel in de weg vindt staan, laat staan 5cm.. Moet de ander maar wijken en een te hoog aanrecht accepteren? We moeten ons aan elkaar aanpassen me dunkt ;)
Nee, dat zeg ik niet.
Het ging mij erom dat de reactie van Barry erop leek alsof iedereen sowieso een snijplank van 4-5cm gebruikt, dat is niet zo en is ook niet overal gewenst.
Om die reden een te laag ontwerp neerzetten lijkt me ook niet verstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 21:01
even een kleine "Rant" van mij maar ik heb dus nu een aantal maanden twee Siemens ovens en ... ook twee Hema kookwekkers.
Waarom? Omdat het instellen van de kooktimer op een Siemens oven tot de eerste minuut per seconde gaat, dan per minuut etc etc.
Alle andere ovens die ik had werkten met minuten en na longpress veelvouden daarvan (welke gek zet een timer voor bijvoorbeeld 23 seconden? echt?). Software heeft wel meer van die Aliexpress achtige functies die erin zitten omdat het kan.
Vaatwasser wil dat je op start drukt als je de deur dichtdoet nadat je programma hebt gekozen - WTF waarom, zodat je 'm via WIFI kan aanzetten?
Ik heb ook zo'n studioline van Siemens en had dit al eens eerder gelezen maar merk bij mezelf dat ik me daar helemaal niet aan stoor. Dat terwijl ik wel een zeikerd kan zijn wat dat aangaat.

Vandaag zal ik er nog eens extra op letten.

Misschien heeft het te maken met het apparaat wat je gewend bent want hiervoor had ik ook een Siemens, alhoewel ik echt niet weet hoe het bij dat 14 jaar oude apparaat ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
mitsumark schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:55:
[...]
Nee, dat zeg ik niet.
Het ging mij erom dat de reactie van Barry erop leek alsof iedereen sowieso een snijplank van 4-5cm gebruikt, dat is niet zo en is ook niet overal gewenst.
Om die reden een te laag ontwerp neerzetten lijkt me ook niet verstandig.
Ah, nee het is heel persoonlijk. Als je onmeunig korte armpjes hebt is hoger fijner ook.

Maar uiteindelijk moet je de hoogte tot je ellebogen meten en daar onder uitkomen. Een goede werkhouding is essentieel ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:55
Floor-is schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:15:
[...]

Ah, nee het is heel,persoonlijk. Als je onmeunig korte armpjes hebt is hoger fijner ook.

Maar uiteindelijk moet je de hoogte tot je ellebogen meten en daar onder uitkomen. Een goede werkhouding is essentieel ;)
Heb wel eens de richtlijn gezien:
- recht voor het aanrecht staan
- onderarm 90 graden vooruit
- onderkant elleboog tot aanrecht ca 15cm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Onze nieuwe keuken is 98cm hoog, vorige keuken was iets lager maar dit vinden we beide fijner werken. Dikste snijplank die we gebruiken is misschien 2cm. Ik ben 1m95 en mijn vrouw 1m82.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:42
prima om af en toe eens zo'n rant te lezen 😂 Ik heb met de ovens van Siemens geen probleem, de kooktimers zijn we aan gewend. Mag ik vragen om welke vaatwasser het gaat?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289532

Ik vind Siemens ovens ook altijd bijzonder onintuitief werken. Niet mijn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 01-06 21:01
Het is ook wel gewenning denk ik. Na een weekje ben je gewend en kun je 14 jaar vooruit.
Beetje zoals het dashboard van een auto, autojournalisten klagen daar dan ook over terwijl je na 10 jaar heus niet meer naar knopjes zit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
[...]

Hoe partner overtuigen? Kookte jullie nu/voorheen op gas? De gasbranders zetten de pan ook al zo’n 5cm hoger op het werkblad. Nu ga je op inductie koken, dus 0,0 verhoging. En dus mag jij nu een hoger werkblad ;)
Snijplank is hier echt niet hoger dan 2cm, een snijplank van 4-5cm vind ik ook aardig lomp en niet praktisch om snel schoon te maken. Dat is trouwens ook de 'oplossing' waar ze in de keukenwinkel mee kwamen, werkblad op 93cm voor mijn vriendin, en ik dan maar een hele hoge snijplank...

Ik denk dat ik een compromis op 95cm probeer te gaan sluiten.
mitsumark schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Als het een kunststof plank is zou ik overwegen om die toch te vervangen voor een houten, ik heb liever wat houtresten tussen mijn eten dan plastic.

[ Voor 23% gewijzigd door Strider op 09-01-2022 17:44 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ladypurple
Strider schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:41:
[...]

Snijplank is hier echt niet hoger dan 2cm, een snijplank van 4-5cm vind ik ook aardig lomp en niet praktisch om snel schoon te maken. Dat is trouwens ook de 'oplossing' waar ze in de keukenwinkel mee kwamen, werkblad op 93cm voor mijn vriendin, en ik dan maar een hele hoge snijplank...

Ik denk dat ik een compromis op 95cm probeer te gaan sluiten.

[...]

Als het een kunststof plank is zou ik overwegen om die toch te vervangen voor een houten, ik heb liever wat houtresten tussen mijn eten dan plastic.
https://wnl.tv/2021/03/18/dragons-den-rechterop-staan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
En zagen ze het zitten? De conclusie zit er niet bij… met andere woorden, is het probleem dat de dame in kwestie ziet ook echt een probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
Wat een gedrocht van een apparaat, lijkt mij helemaal niets.
Floor-is schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:48:
[...]

Tegenvoorstel ;)

Een eiland van 90 diep, dat zal even wennen zijn qua idee wellicht, ook met 92,5cm erachter. Maar ben ervan overtuigd dat dit meer plezier zal brengen :) 280cm lang eiland is lekker ruim, heb 2 hoge kasten en 150cm voor spoelen en vaatwasser.

Als je nog een hoge kast wilt kan je vaatwasser ook moven naar de overkant, eventueel mèt de spoelbak en dan maak je daar ergens een nis voor je koffiemachine :)

[Afbeelding]
Net nog eens gekeken in floorplanner hoe het staat met een schiereiland met een blad van 300x90, ondanks dat die extra 50cm echt welkom is, ziet het er door de tafel + stoelen wel een beetje opgesloten uit.
Ik heb overigens de technische tekening van de keuken al bij de aannemer ingeleverd, inclusief de lichtpunten. Gaat denk ik een hele klus worden om daar nog een wijziging in plaats te laten vinden :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pE2dtxK.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SgRY45k.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dehvtTS.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Strider op 09-01-2022 18:27 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
SquareOne schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:59:
[...]

En zagen ze het zitten? De conclusie zit er niet bij… met andere woorden, is het probleem dat de dame in kwestie ziet ook echt een probleem?
Dat weet ik niet meer en heb het nu ook niet terug gekeken.....maar kan me voorstellen dat het niet gezond voor je is als je zoveel uur op verkeerde hoogte werkt, niet vergelijkbaar met een thuissituatie natuurlijk. Ik zou het niveau houden op de grootste gebruiker en bedenken dat een keuken met hulpmiddelen te verhogen is, maar moeilijker te verlagen. Bij te hoog ga je met opgetrokken schouders staan. Je staat altijd wat gebogen, in ieder geval je hoofd omdat je kort voor je kijkt.ik bedoel natuurlijk niet de grootste gebruiker in lengte, maar due het meest gebruikt

[ Voor 5% gewijzigd door Ladypurple op 09-01-2022 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 11:42

codeneos

[...]

SquareOne schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:44:
[...]
  • Heb je een plattegrond van de opstelling inclusief toelichting op kasjes; welke zijn lades, waar zitten binnenlades, andere opties/accessoires die zijn gekozen
[...]
Gisteren hebben we plattegrond van de keukenzaak ontvangen, op dit moment zijn alle kasten in het eiland lades en de rest van de keuken planken m.u.v. de apothekerskast.

Ik ben nog niet helemaal tevreden over de indeling van de kasten aan beide wanden en dan vooral de hoogte waarop het bovenste deurtje begint. Naar mijn idee zou dat iets hoger moeten, hogerkasten op ~220 en daarboven op een kleine kasjes van 30cm hoog voor het opbergen van weinig gebruikte keuken dingen zoals bijvoorbeeld een gourmet set. Maar of dat nou de meeste ideale indeling is vraag ik me af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRlYzjTFzfLfPZuxb4ghicZO6_w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/l07BDvRClTbZLTnwrW4dwUAv.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iiDwX4ekyrpyZ7mM3DhvFxOKuLc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pJCbbsxzZFazXTQoFmJ97ePo.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFn8AG7jmhAhxCwgRdt0UkG64Mk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bBYmEK8T71ReHtK3lZFM8XwD.png?f=fotoalbum_tile

@Barry|IA @Floor-is [@SquareOne naar aanleiding van jullie tips ook aan het kijken naar een kookplaat met geïntegreerde afzuiging, en zag op de site van Siemens een Glassdraft systeem wat achter een normale kookplaat geplaatst wordt. Omdat we toch een loze ruimte hebben achter de kookplaat ivm ondiep schap in het eiland lijkt dit wat betreft gebruik van ruimte ideaal. Enige idee hoe dit zich zou verhouden tussen een afzuiging in het plafond of in de kookplaat?

[ Voor 7% gewijzigd door codeneos op 09-01-2022 19:08 ]

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
@Strider

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxWAPaWyZiQ-erz9e5hyS9aNEsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3h2RkmAu5uJh83nkZobIIVZ.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ter referentie mijn vergelijkbare situatie. Net nagemeten met de Zamo.

Totale breedte van de ruimte is 537cm. Het keukenblok is 60cm, pad 108cm, schiereilandblad 100cm breed.

Dus vanaf het eiland nog 269cm over voor tafel en stoelen. Was eerst bang dat dat (mede na lezen hier) inderdaad krap zou zijn: absoluut niet het geval. Sterker nog, mooi in verhouding allemaal.

Voor de volledigheid over de lengte van eilandblad: 200cm kastjes + 30cm overhang. Doorloop einde eiland is 109cm. Daar staan nu twee Hay krukken onder. Ook dat kon niet beter.

In sketch programma’s zijn die tafels/stoelen altijd ‘lomper’ dan IRL is mijn ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ladypurple
Anoniem: 289532 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:40:
Ik vind Siemens ovens ook altijd bijzonder onintuitief werken. Niet mijn ding
3/4 jaar en moet nog steeds nadenken dat kiezen van temperatuur en drukken op de knop snel voorverwarmen niet betekent dat ie ook aan gaat.... je moet ook nog op start drukken >:) . Hoe vaak ik in het begin niet voor dat ding gestaan heb en me afgevraagd heb of ie het nou doet of niet... er is uitwendig niet veel warmte en je hoort ook niet veel .
Dat omslachtig tijd instellen herken ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• channie82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-09-2024
MacbookProx schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:15:
@Strider

[Afbeelding]

Totale breedte van de ruimte is 537cm. Het keukenblok is 60cm, pad 108cm, schiereilandblad 100cm breed.

Dus vanaf het eiland nog 269cm over voor tafel en stoelen. Was eerst bang dat dat (mede na lezen hier) inderdaad krap zou zijn: absoluut niet het geval. Sterker nog, mooi in verhouding allemaal.

Voor de volledigheid over de lengte van eilandblad: 200cm kastjes + 30cm overhang. Doorloop einde eiland is 109cm. Daar staan nu twee Hay krukken onder. Ook dat kon niet beter.

In sketch programma’s zijn die tafels/stoelen altijd ‘lomper’ dan IRL is mijn ervaring.
Bijzonder om te lezen dat jij het mooi in verhouding vind. Ik heb een breedte van 550 en heb hier continu gehoord dat de ruimte voor een eiland en tafel +stoelen te klein is. Nu ga ik weer twijfelen! Ik wil zo graag een eiland, maar omdat ik zo bang ben voor een te krappe ruimte gaan we nu voor een L keuken.
Heb je wellicht nog meer foto's van je ruimte?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borioli
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2024
Ook even een update van mijn kant. We hebben zaterdag 2x een offerte ontvangen; een obv Siematic en de ander op gebaseerd op Rotpunkt. Beiden kwamen uit op 39-40k incl. installatie, maar iedere zaak had zijn eigen ontwerp. Dus 1-op-1 vergelijken is niet mogelijk. 

De Siematic SLX offerte was opgebouwd uit 17,8k voor de kasten, 12k aan AEG apparatuur, een Bora PUXU en Quooker, en 8k voor de composiet werkbladen. Installatiekosten bedragen 2k. De gedetailleerde offerte kreeg ik niet mee, wel het ontwerp. De andere zaak gaf wel een gedetailleerde offerte mee. Zoals gezegd gebaseerd op Rotpunkt kasten (17,5k), Miele en Liebherr apparatuur, en een Quooker (15,9k) en keramiek blad (5,2k). Installatiekosten bedragen 3,8k. Korting 2,5k. 

Ontwerp Siematic SLX is op zich mooi als basis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xryh4dZgU8CT7bSeN13QXCo9mY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OOdZWvkAjN1L8AptgsXczim.jpg?f=fotoalbum_large

Door een enkele set hoge kasten, weet ik niet of er voldoende opbergruimte is. In de nis komt de koffiecorner met daaronder een vaatwasser. Op het eiland nog een vaatwasser (optioneel), een afvalvoorziening, 1,5 spoelbak met Quooker, en de Bora. Andere kant van het eiland alleen lades. Geintegreerde verlichting alleen op het eiland. Front is houtlook kunststof in antraciet, maar die vielen niet in de smaak bij de misses. Dus dat is een no go. Alleen de fronten met echt houtfineer vond ze top. Maar met echt hout wordt het te kostbaar. De ovens in de wand zijn te klein en zullen aangepast worden naar 60 cm. Keuze voor AEG door verkoper is ivm beschikbaarheid apparatuur. Op zich begrijpelijk, maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit. 

Op jacht naar een mooier front viel ons oog op een front van Pronorm. Wel weer hout. Long story short keuken wordt opnieuw berekend obv Pronorm Y-line met die fronten. Vermoeden was dat dit niet goedkoper ging worden. 

Op naar de Rotpunkt keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cIAFUKT6f6Z6sCgnD-10Da1JQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x6Sb2QqvlBQjzyCp0BExCLP1.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi ontwerp wel met plenty opbergruimte door 2 sets hoge kasten. Eiland is 1,50 breed en 2,40 lang. Die zou ik liever 2,70 hebben en 1,20 breed. Ook de wand in de nis vind ik nu wat te aanwezig. Suggestie is om de bovenkasten weg te laten, de kasten iets hoger te maken en boven een gestucte rand te maken. De andere kastenwand zal in dezelfde stijl worden gedaan. Ik vind de vleugels aan de kasten fraai en ruimte voor mijn espressomachine en maler. Ook hier niet kapot van de fronten. Mooier front vond ik van Tristar (Deco in heel donkerbruin houtlook). Apparatuur: Inductieplaat Miele (KMDA7476FL), Miele combi-oven (H7440BMOBSW), Miele oven (H7476BPOBSW), Liebherr kk (IRE5100) en vriezer (SIGN3524), Miele vw (G7161SCVI), en Quooker combi+.

Ik ben benieuwd hoe jullie tegen de prijsstelling van beiden aankijken. De AEG apparatuur lijkt me stevig geprijsd en daar zou ruimte in moeten zitten. Idem voor het werkblad. Mocht het van Siematic toch naar Pronomr Y-lijn kantelen dan zou hier wellicht ook meer mogelijk kunnen zijn dan bij Siematic. De nu Rotpunkt keuken wordt aangepast qua ontwerp en ook naar Tristar. Benieuwd hoe dat ontwerp er uit gaat zien en wat dat doet met de prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ladypurple
channie82 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:46:
[...]

Bijzonder om te lezen dat jij het mooi in verhouding vind. Ik heb een breedte van 550 en heb hier continu gehoord dat de ruimte voor een eiland en tafel +stoelen te klein is. Nu ga ik weer twijfelen! Ik wil zo graag een eiland, maar omdat ik zo bang ben voor een te krappe ruimte gaan we nu voor een L keuken.
Heb je wellicht nog meer foto's van je ruimte?
Ik heb geen eiland en geen doorloop langs de tafel, maar om een idee te geven...
1 stoel staat met de rug naar een kast, dit had ook een muur kunnen zijn.
Rood 96 tot tafel
Blauw 71 vanaf rugleuning tot tafel geschoven alsof er iemand is opgestaan terwijl er op de stoel er naast iemand zit.
Groen 40 tot tafel alsof iemand er zit... ik, en ik ben niet groot en dit zijn slanke sledestoelen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onsAYJLuqGBT1W_Vag25V_BPbfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jsi5JI7P6iq3j1qELbDerHkV.jpg?f=fotoalbum_large De grootste afstand aan de muurkant lijkt kleiner te kunnen, maar je hebt al gauw 35 nodig om achter stoelen langs te gaan en je wilt niet steeds de muur beschadigen.
Dus reken afstand van muur tot stoelen waarop iemand zit om langs te kunnen 75- tafel 90- stoel waarop iemand zit 40- looproute (90-100?) eiland100- ruimte tussen eiland en kastenwand100- kastenwand 60= 5.55
Dit is minder dan op de foto, trek je conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:44
Borioli schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:57:
Ontwerp Siematic SLX is op zich mooi als basis..
....
Alleen de fronten met echt houtfineer vond ze top. Maar met echt hout wordt het te kostbaar.
Mooi ontwerp, zitten er in de hoge kasten ook lades? Heb je een indruk hoe kostbaar echt hout zou zijn?

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borioli
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2024
Conrado schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:46:
[...]

Mooi ontwerp, zitten er in de hoge kasten ook lades? Heb je een indruk hoe kostbaar echt hout zou zijn?
Ja zeker fraai ontwerp. Hij heeft de kasten recht tegen de schuine achterwand gezet. Dus een schuine opstelling. Dat zou ik liever gecorrigeerd zien in het eind-ontwerp.

Mbt tot de meerprijs werd wat vaag gedaan. Ik dacht te begrijpen dat dit 30-50% duurder zou zijn. Bij de andere zaak waar ik was voor de Rotpunkt werd gezegd 3x zo duur....... Dat lijkt me sterk tenzij massief hout ipv laagje fineer.

Wel/ geen lades in de hoge kast kan ik me niet meer herinneren |:( Zou wel praktisch zijn om onder ovens lades te hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Borioli op 09-01-2022 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 11:47
MacbookProx schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:15:
@Strider

[Afbeelding]

Heb je misschien een foto die je wilt delen? Van die 269cm? Ik twijfel nog over ons eiland waarnaast 265cm overblijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
Borioli schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:05:
[...]

Mbt tot de meerprijs werd wat vaag gedaan. Ik dacht te begrijpen dat dit 30-50% duurder zou zijn.
,,,,
Wel/ geen lades in de hoge kast kan ik me niet meer herinneren
Vreemd dat daar vaag over gedaan wordt, zoveel werk moet dat nog niet voor ze zijn?
Ik vond je ontwerp al mooi omdat je (in het eiland) al veel lades hebt. Vaak zie je hier ontwerpen voorbij komen waar vooral deurtjes in toegepast zijn. Onder de ovens zou ik ook lades willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
Waarom specifiek onder de ovens lades?

(Vraag ik me af, omdat ik daar gewoon een kastje heb. Wel op andere plekken lades)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
Wij gebruiken de ovens heel veel en dan is het makkelijk om je 'gereedschap' snel te kunnen pakken. Met zo'n wand/eiland combinatie ben je anders relatief ver van de gewone lades verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
  • Nu online
Momenteel zijn we onze keuken aan het ontwerpen. Zie je problemen in de huidige lay-out?

Hoofdvragen zijn:
1. Is het oké om de spoelbak tegenover de kookplaat te hebben? Loopt er niet teveel van de ene naar de andere kant? Onhandig om te koken? Traditioneel zeggen ze dat de driehoek het beste werkt in de keuken.
2. Wilt u de spoelbak naar rechts verplaatsen (vraagteken), zodat het eerste deel van het werkblad 1.20m wordt (ipv 60cm)? Zou het praktischer zijn? Maar dan worden de afstanden nog groter.

Aan de rechterkant is er een heel groot raam, bijna de hele muur, als het er toe doet.
Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCIsITgXR3q8J3O9YMDg5Hfs-7o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6Iaiin4ixNLOPWyzbL9XOZMG.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• channie82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-09-2024
Ladypurple schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:46:
[...]

Ik heb geen eiland en geen doorloop langs de tafel, maar om een idee te geven...
1 stoel staat met de rug naar een kast, dit had ook een muur kunnen zijn.
Rood 96 tot tafel
Blauw 71 vanaf rugleuning tot tafel geschoven alsof er iemand is opgestaan terwijl er op de stoel er naast iemand zit.
Groen 40 tot tafel alsof iemand er zit... ik, en ik ben niet groot en dit zijn slanke sledestoelen. [Afbeelding] De grootste afstand aan de muurkant lijkt kleiner te kunnen, maar je hebt al gauw 35 nodig om achter stoelen langs te gaan en je wilt niet steeds de muur beschadigen.
Dus reken afstand van muur tot stoelen waarop iemand zit om langs te kunnen 75- tafel 90- stoel waarop iemand zit 40- looproute (90-100?) eiland100- ruimte tussen eiland en kastenwand100- kastenwand 60= 5.55
Dit is minder dan op de foto, trek je conclusie
Ja op basis hiervan heb je gelijk en is het te smal. De wens is zo groot dat ik bij elk bericht over "het past" enthousiast wordt. Maar ik weet ook dat we et spijt van gaan krijgen. Wij zijn namelijk allemaal wel groot plus de tafel komt in een doorgang naar de andere ruimtes. Bedankt voor je toelichting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
PM gestuurd naar diegenen die vroegen.

Kan wel eens een algehele post maken. Die 537cm die wij hebben is echt ruimer dan verwacht en meer dan prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
codeneos schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:08:
[...]

@Barry|IA @Floor-is [@SquareOne naar aanleiding van jullie tips ook aan het kijken naar een kookplaat met geïntegreerde afzuiging, en zag op de site van Siemens een Glassdraft systeem wat achter een normale kookplaat geplaatst wordt. Omdat we toch een loze ruimte hebben achter de kookplaat ivm ondiep schap in het eiland lijkt dit wat betreft gebruik van ruimte ideaal. Enige idee hoe dit zich zou verhouden tussen een afzuiging in het plafond of in de kookplaat?
Heb er zelf weinig ervaring mee, vrienden hebben een novy en zijn er zeer over te spreken :) Kost kastruimte, flink ook trouwens, want dat hele ding moet de kast in hè :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
codeneos schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:08:
[...]

Heb er ook ingelezen in het glassdraft van Siemens. Je hebt het oude en vorig jaar volgens mij een nieuw model gepresenteerd.

Er staan hier en daar best uitgebreide testen. De oude was men niet heel positief over, zag er allemaal mooi uit en zo maar de beloofde afzuiging liet in de praktijk te wensen over.

De nieuwe hebben ze dat aangepakt en ook dat schijnt echt heel goed te werken nu. misschien nog wel beter dan een downdraft omdat er meer afgezogen word op iets hoogte. Ook wat stiller en het moet je smaak zijn maar ook de stijl was men heel erg over te spreken.

Voor ons afgevallen omdat het qua ruimte niet lekker uit kwam. Maar werd wel enthousiast over het lezen van de verhalen. Je moet alleen dus wel goed kijken of je een test leest van de huidige versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:16

pietje63

RTFM

@Borioli wij hebben ook de SLX van kunsstof, bewust voor kunsstof gekozen omdat het steviger is (en kleine kinderen in huis dus er valt wel eens iets tegen de kastjes aan). Erg blij met de keuze, het valt niemand op en er is nog geen kras op te zien.

Nog een tip (niet goed te zien op je foto's), wij hebben op (o.a.) de vaatwasser, maar ook op de hoge kasten de lijnen van de lades door laten trekken. Puur voor het oog (hoge kasten nog steeds één deur). Wordt hierdoor nog meer een geheel.

Qua apperatuur: het AEG argument zou ik echt wel even testen, als andere apparatuur bij andere leveranciers beter leverbaar is zou ik het niet accepeteren. Hoewel de meeste apparatuur natuurlijk na een aantal jaar relatief eenvoudig te vervangen is, doe je het liever meteen goed. Ook zou ik zelf een (extra) kraan overwegen in de koffiehoek. Heb dat zelf nu niet, maar is erg praktisch.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
pietje63 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:07:
@Borioli wij hebben ook de SLX van kunsstof, bewust voor kunsstof gekozen omdat het steviger is (en kleine kinderen in huis dus er valt wel eens iets tegen de kastjes aan). Erg blij met de keuze, het valt niemand op en er is nog geen kras op te zien.
Foto's van? Welk decor hebben jullie voor gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Jazzy schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:00:
Vandaag bij Kitchen4all in Harderwijk geweest, prima ervaring. Mooie keuken op basis van Nobilia opgezet waarbij goed geluisterd werd naar onze voorkeuren. Geen enkele druk ervaren op welk vlak dan ook, geen push voor Selzius (raadde Quooker aan) of een bepaald merk inbouwapparatuur. Verkoper dacht goed mee over de indeling van lades en kasten en de plaatsing van appratuur, hielp echt goed mee om ons globale idee uit te werken.

In verband met leverperikelen overweeg ik om de apparatuur de komende weken her en der bij elkaar te sprokkelen. Daar werd totaal niet negatief op gereageerd behalve dan dat ze het niet in gaan bouwen. Had er mee rekening gehouden dat ze daar moeilijk over zouden doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
We zijn zaterdag nog even terug geweest om de boel af te tikken. Eén van de hoge kasten hebben we gevuld met lades ipv. planken, apparatuur gewijzigd in Miele XXL vaatwasser, Atag no-frost koel/vriescombinatie, Atag 5-pits inductieplaat, een Junker oven en combi-magnetron en de Quooker Combi+. Het ging ons met name om de koelkast en vaatwasser, die hebben we nu precies zoals we hem willen, en hebben de ovens gewijzigd van Bosch naar Junker vanwege de prijs en het feit dat we daar geen bijzondere eisen aan stellen. Dat betekent ook dat we alle apparatuur nu bij de keuken meebestellen.

De keuken zelf is dus opgebouwd uit Nobilia XL kasten met een Dekker Evora Quartz composietblad. Qua indeling hebben we niet echt concessies gedaan, dus glazen zijpanelen voor de lades, diverse bestekbakken, lampjes onder de bovenkastjes, ingebouwde prullebakken, etc. Inmiddels zijn we vrijdag ook nog even in de woning geweest en goed naar de plavuizenvloer kunnen kijken. De keuken wordt iets donkerder dan het op de rendering lijkt en we denken dat dit goed bij de vloer past.

Qua prijs kwamen we in eerste instantie iets boven de 21k uit, uiteindelijk een deal kunnen maken voor 18k inclusief plaatsen. Volgens de verkoper hebben we voor hun doen uitzonderlijk veel korting kunnen bedingen maar, sceptisch als ik ben, hou ik er rekening mee dat ze dat tegen iedereen zeggen. :) Zelf zijn we heel tevreden, we krijgen een dikke keuken die precies is zoals we willen voor een redelijke prijs.

De levering moet natuurlijk nog plaatsvinden, maar onze ervaringen met Kitchen4all in hun nieuwe filiaal in Harderwijk zijn tot nu toe uitstekend. Geen moment het gevoel gehad dat we ergens naartoe gestuurd werden, open communicatie en een stijl die erg aansloot bij de onze.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Bart0ving schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:39:
[...]

Foto's van? Welk decor hebben jullie voor gekozen?
Zie foto's hieronder. Onderste foto's is met (in geel) aangegeven waar de lijnen enkel voor het oog zijn doorgetrokken, verder vrijwel allemaal lades. Enige plek waar we niet konder doortrekken was bij ovens, maar hoger niet praktisch.
Kleuren niet zo spannend; lotuswit mat en steengrijs mat. Blad is cloudburst concrete.

keuken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVUkzNl-LxO8it1yLGCBre5kdHA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nF6gSZy7tLbzTq8G2wpAlhHR.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UZY7O4ffqWcoNFFzB18-N4uRmU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kz9q6rrG3G6FMXPjdHwWzBbY.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-TikykKeMcfXox-aee6g4D30AM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e5n3Xdvje1wQXMSQnKnfXaGR.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEUJM3-gepEiyoV-B4htgvNeMWE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obbHqIQMUgr4UqYOI3bnZiT1.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhtf4dMZD6-Nrtkyy-R6k42NRDg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3inltmk5nRuekBbfvtiDV32.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QOikNOoL3CPT8bWSGQFFaUQRRU=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/kiXemW3fNoYBN4wi97tTQFeH.png?f=fotoalbum_small

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
pietje63 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:08:
[...]

Zie foto's hieronder. Onderste foto's is met (in geel) aangegeven waar de lijnen enkel voor het oog zijn doorgetrokken, verder vrijwel allemaal lades. Enige plek waar we niet konder doortrekken was bij ovens, maar hoger niet praktisch.
Kleuren niet zo spannend; lotuswit mat en steengrijs mat. Blad is cloudburst concrete.

keuken
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
@Pingu007 hier een combinatie van wit/antraciet :). Je twijfelde nog over kleurencombi toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:47
Wij gaan ons voorzichtig oriënteren op een nieuwe keuken. Onze huidige keuken is opgesteld in de hoek, maar we willen meer werkblad ruimte (en een mooie keuken 8)7 ). De enige optie is dan om de hoge kast (koelkast) weg te halen uit de hoek zodat we het aanrecht kunnen doortrekken denk ik.

Huidige keuken (ugh):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9X7WQJwLPccH12b78xq5FPJVSIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyD5HUtKw6IPxgzH0WkqnRrl.jpg?f=fotoalbum_large

De woning is ooit verbouwd voordat wij er in kwamen, waarmee de keuken naar de voorkant is gehaald. Op zich leuk, maar de bestaande ramen zorgen voor enorme beperkingen in de keukenopstelling.

- We hebben een eettafel van 230x100 die we graag willen behouden
- onder de huidige keuken ligt de pvc vloer niet (is eventueel vast op te lossen, maar liever niet)

Zelf kwamen we op dit idee, wellicht hebben jullie geniale ingevingen. Graag jullie creativiteit en advies! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6Wv0sjR0dCgcxr9ksAVtRBMFmM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iI71H8mO60gvpS0zXbckKBsi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcYi4sw3uZSjHmbl_Nu3hHiqG7k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zvkwOcX60LH4KdCQ4es7SDbk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XqO5-xTz15PAWFy284RTLShSdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NFMtCuf9Lcgis0O0GkkNHojW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zk1g3vWNxNOvvOLzoot412iEv2c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M8F9ZtD6YdQMCxrEdh3SAcd5.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trussardi99
[...]

keuken
Prachtige keuken!
Hoewel ik begrijp dat je voor kunststof hebt gekozen ben ik het niet met je eens dat je geen verschil ziet.
Lak (smartlaque) is gladder en de kleur lijkt verzadigder. Het voelt ook gladder en daarmee fijner aan.

Wanneer je voor houtdecor kiest (onyx zwart bijv.) dan is kunststof prima, vooral ook omdat echt fineer bij Siematic niet te betalen is.
Bij lak ga je 1 prijsgroep hoger, (van 0 naar 1) verschil in prijs is tussen de 100e en 150 e voor een lage kast, afhankelijk van de breedte en 200 voor een hoge kast.

Cloudburst Concrete; erg mooi, hoe bevalt je dit blad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Trussardi99 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:52:
[...]

Prachtige keuken!
Hoewel ik begrijp dat je voor kunststof hebt gekozen ben ik het niet met je eens dat je geen verschil ziet.
Lak (smartlaque) is gladder en de kleur lijkt verzadigder. Het voelt ook gladder en daarmee fijner aan.

Wanneer je voor houtdecor kiest (onyx zwart bijv.) dan is kunststof prima, vooral ook omdat echt fineer bij Siematic niet te betalen is.
Bij lak ga je 1 prijsgroep hoger, (van 0 naar 1) verschil in prijs is tussen de 100e en 150 e voor een lage kast, afhankelijk van de breedte en 200 voor een hoge kast.

Meen laatst gelezen te hebben dan ofwel similaque ofwel smartlaque verdwijnt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVbSqufBBp3A0PlC3MoHn8Pt8A8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gh9CKUyHDbSbpGMOj8vQxmaF.png?f=user_large

Edit: oh dat heb ik gelezen o.b.v. een post van jou :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi99
SquareOne schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Meen laatst gelezen te hebben dan ofwel similaque ofwel smartlaque verdwijnt:
[Afbeelding]
Similaque is niet meer.

Keuze is nu kunststof, Smarlaque of SQ lak

Smartlak is lak met kunststof rand,.
SQ is volledig gespoten.
Bij SQ ga je naar Prijsgroep 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 11:49
[...]

keuken
Ziet er strak uit. Heb je uitgebouwd? Leuk die en-suite trouwens die kasten. Hier met een vergelijkbaar project bezig. Volgende maand zal ik foto's delen.

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Trussardi99 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:52:
[...]

OK, geen verschil is wat overdreven. Verschil was voor ons klein genoeg, ook gezien de kleuren (en zeker als je de opties niet naast elkaar houdt).
Blad bevalt goed, precious de look die we zochten. Omdat het wat poreus is, is het wel gevoelig voor vlekken.
knights16 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Ziet er strak uit. Heb je uitgebouwd? Leuk die en-suite trouwens die kasten. Hier met een vergelijkbaar project bezig. Volgende maand zal ik foto's delen.
kleine uitbouw. Te zien op eerste foto (inkeping op muur). Was nodig om er een open keuken van te kunnen maken. En-suite is wel origineel (maar kasten vernieuwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 13:39
[...]

keuken
Mooie keuken! Welke vloer is dit (kleur/type nr.)? Erg strakke combinatie namelijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

737freak schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:20:
[...]

Mooie keuken! Welke vloer is dit (kleur/type nr.)? Erg strakke combinatie namelijk :)
Cabbani visgraat 14P eiken Rustic Mix ca.14x92x610mm 4V geborsteld & geolied Pure (destijds gekocht via Van Manen parket)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
timadriaans schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:50:
Wij gaan ons voorzichtig oriënteren op een nieuwe keuken. Onze huidige keuken is opgesteld in de hoek, maar we willen meer werkblad ruimte (en een mooie keuken 8)7 ). De enige optie is dan om de hoge kast (koelkast) weg te halen uit de hoek zodat we het aanrecht kunnen doortrekken denk ik.

Huidige keuken (ugh):
[Afbeelding]

De woning is ooit verbouwd voordat wij er in kwamen, waarmee de keuken naar de voorkant is gehaald. Op zich leuk, maar de bestaande ramen zorgen voor enorme beperkingen in de keukenopstelling.

- We hebben een eettafel van 230x100 die we graag willen behouden
- onder de huidige keuken ligt de pvc vloer niet (is eventueel vast op te lossen, maar liever niet)

Zelf kwamen we op dit idee, wellicht hebben jullie geniale ingevingen. Graag jullie creativiteit en advies! :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt grofweg 390x390 beschikbaar. Aan de rechterzijde op de afbeelding 2m90 over door de deur, aan de onderzijde hooguit een stuk tussen de buitendeur en een raam. Links alle ruimte, boven ongeveer 2m18.

Je hebt 390 in de 'diepte' gebruikt, van boven naar beneden dus.
Daar gaat 60 af voor de koelkast
Daar gaat 90-100 af voor de tafel
Daar gaat ~60 af voor het aanrecht
Dan heb je over: 180 rondom de tafel waar aan beide zijden een drukke doorloop is?

Dat is krap hoor! Zeker voor een doorloopsituatie.

Dit is ook niet 100% ideaal wellicht, maar wel leuk omgedacht al zeg ik het zelf :P
Je kunt een langwerpige tafel tegen de muur zetten net 'boven' de deur, of een ovale meer in het midden bijvoorbeeld; op deze manier heb je wel meer ruimte voor een tafel iig.

Als je het okay vind zou je zelfs die linkerwand kunnen verlengen de woonkamer in, maar dat leek me voor de tekening niet zo mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtQdJOywa6zTRpB8D8Mx623aqhU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CF1n0SInMXPBB1PhE9k0GHwx.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 17% gewijzigd door Floor-is op 10-01-2022 13:26 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:52
pietje63 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:49:
[...]

Cabbani visgraat 14P eiken Rustic Mix ca.14x92x610mm 4V geborsteld & geolied Pure (destijds gekocht via Van Manen parket)
Mooie vloer inderdaad maar ben je niet bang dat een houten vloer in de keuken erg snel slijt? (je loopt in een keuken veel meer en je draait veel)

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Graag even geen aanmeldingen meer tot februari.

[ Voor 18% gewijzigd door Barry|IA op 10-01-2022 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
louzy82 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:31:
[...]

Mooie vloer inderdaad maar ben je niet bang dat een houten vloer in de keuken erg snel slijt? (je loopt in een keuken veel meer en je draait veel)
Een goede houten vloer slijt juist helemaal niet snel. Bij mijn broer ligt er al 50 jaar een houten vloer in de keuken. Ja om de zoveel jaar word deze in de olie gezet en ook al eens laten schuren, en ja je ziet ook dat er geleefd word in het huis en keuken. (en dat is juist ook wel mooi) maar het ziet er nog steeds mooi warm uit. Maar je moet het dus wel eens in de zoveel tijd bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
louzy82 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:31:
[...]

Ik vind een houten vloer voornamelijk rondom een eettafel wat lastiger, vrij snel kans op krassen. Maar in de keuken rondom koelkast, fornuis en oven ondervind ik er helemaal geen last van. Huidige woning ligt nu 14 jaar een houten vloer in de keuken. Is tussentijds 1x behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:20
[...]

keuken
Erg mooi! Wij krijgen in maart ook een blad van 2.40m om zo'n muurtje heen, brede 1m kookkant is bij ons 1.50m en hij loopt dan om het muurtje 90 cm door als ware een dressoir in de kamer (met doorgetrokken fronten tot vlak boven de grond).

Erg strakke keuken en mooie kleuren. Wij hebben eveneens 'simpel' wist genomen met een donkergrijs blad met lichte marmerstructuur, benieuwd hoe dat er uit komt te zijn. Als ik dit zie misschien wel een beetje spijt van het feitje dat we geen combi hebben genomen; tegen de wand wit en schiereiland grijs ofzo :P
Maar we waren toch te bangen en willen gaan combineren middels kleuren verf, meubels en accessoires :+

Bevalt de Bora vlakinbouw goed trouwens @pietje63 ? Zou je dit achteraf weer zo inbouwen? En de Bora in zijn algemeenheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

@remzor Bora bevalt perfect, en de vlakinbouw ook. Ik zag later pas dat het ook anders kan (waarbij hij een paar mm boven blad uitsteekt), maar dat vind ik minder mooi. Je moet de Bora wel elke dag na gebruik goed schoon en droogmaken, maar dat geldt volgens mij voor elke glazen kookplaat.

We hebben overigens de Bora Pure (of Pura, ik weet het nooit). Na het bestellen baalde ik even niet gekozen te hebben voor x Pure (met zones), maar het afgelopen 1.5 jaar eigenlijk functioneel niet gemist. Last minute (paar weken voor oplevering) gekozen voor afzuiging naar buiten (ipv recirculatie) want minder onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Jazzy schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:03:
[...]
We zijn zaterdag nog even terug geweest om de boel af te tikken. Eén van de hoge kasten hebben we gevuld met lades ipv. planken, apparatuur gewijzigd in Miele XXL vaatwasser, Atag no-frost koel/vriescombinatie, Atag 5-pits inductieplaat, een Junker oven en combi-magnetron en de Quooker Combi+. Het ging ons met name om de koelkast en vaatwasser, die hebben we nu precies zoals we hem willen, en hebben de ovens gewijzigd van Bosch naar Junker vanwege de prijs en het feit dat we daar geen bijzondere eisen aan stellen. Dat betekent ook dat we alle apparatuur nu bij de keuken meebestellen.

De keuken zelf is dus opgebouwd uit Nobilia XL kasten met een Dekker Evora Quartz composietblad. Qua indeling hebben we niet echt concessies gedaan, dus glazen zijpanelen voor de lades, diverse bestekbakken, lampjes onder de bovenkastjes, ingebouwde prullebakken, etc. Inmiddels zijn we vrijdag ook nog even in de woning geweest en goed naar de plavuizenvloer kunnen kijken. De keuken wordt iets donkerder dan het op de rendering lijkt en we denken dat dit goed bij de vloer past.

Qua prijs kwamen we in eerste instantie iets boven de 21k uit, uiteindelijk een deal kunnen maken voor 18k inclusief plaatsen. Volgens de verkoper hebben we voor hun doen uitzonderlijk veel korting kunnen bedingen maar, sceptisch als ik ben, hou ik er rekening mee dat ze dat tegen iedereen zeggen. :) Zelf zijn we heel tevreden, we krijgen een dikke keuken die precies is zoals we willen voor een redelijke prijs.

De levering moet natuurlijk nog plaatsvinden, maar onze ervaringen met Kitchen4all in hun nieuwe filiaal in Harderwijk zijn tot nu toe uitstekend. Geen moment het gevoel gehad dat we ergens naartoe gestuurd werden, open communicatie en een stijl die erg aansloot bij de onze.
Laat even definitieve tekeningen zien. Dit soort keukens kunnen snel fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
pietje63 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:45:
@remzor Bora bevalt perfect, en de vlakinbouw ook. Ik zag later pas dat het ook anders kan (waarbij hij een paar mm boven blad uitsteekt), maar dat vind ik minder mooi. Je moet de Bora wel elke dag na gebruik goed schoon en droogmaken, maar dat geldt volgens mij voor elke glazen kookplaat.

We hebben overigens de Bora Pure (of Pura, ik weet het nooit). Na het bestellen baalde ik even niet gekozen te hebben voor x Pure (met zones), maar het afgelopen 1.5 jaar eigenlijk functioneel niet gemist. Last minute (paar weken voor oplevering) gekozen voor afzuiging naar buiten (ipv recirculatie) want minder onderhoud.
Jij hebt de Pura.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:27
pietje63 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:45:
@remzor
We hebben overigens de Bora Pure (of Pura, ik weet het nooit).
Bora Pure is de serie, PURU is de Pure met recirculatie. PURA is de Pure met afzuiging naar buiten.
PUXU is de X Pure met recirculatie en PUXA is de X Pure met afzuiging naar buiten. ;)

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingu007
  • Laatst online: 08-05 10:51
SquareOne schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:48:
[...]

@Pingu007 hier een combinatie van wit/antraciet :). Je twijfelde nog over kleurencombi toch?
Mooi!! Past heel goed bijelkaar!
Wij hebben als laatste ontwerp deze 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xupqZEMUzD082861TcKKX1X6eRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwi62nt4DSvzKndQYRaGWXPZ.jpg?f=fotoalbum_large

En dat kan dan ook gemixt uiteraard!
(Kleine details kloppen nog niet helemaal 100% maar gaat even om de kleuren)

We willen wellicht wijnkast hoog en oven laag, weer wat anders..en zo kan onze dochter makkelijk meekijken in de oven wat ze graag wil ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door Pingu007 op 10-01-2022 16:02 ]

Pagina: 1 ... 299 ... 515 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1