Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 10:51
Ik denk dat hij apparatuur merken bedoelt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:51
Pingu007 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:46:
[...]

Ik denk dat hij apparatuur merken bedoelt ;-)
Precies! In de topic start zijn het alleen de keukenmerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Thomas19903 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:00:
[...]

Precies! In de topic start zijn het alleen de keukenmerken
Denk dat het lastig wordt want het lijkt erop dat vooral het middensegment door iedereen anders wordt gezien.
Je hebt natuurlijk ook verschillende lijnen binnen een merk, en dan ook nog verschillen per product waarbij het ene merk bv. sterk is in ovens is het andere dat misschien weer met kookplaten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
@Pingu007 en @Thomas19903 qua apparatuur heeft ieder merk zo zijn top. Liebherr is de top onder de koelkasten. Miele is erg goed in vaatwassers , zelf ben ik erg weg van Siemens met zeolite en heb ik slechte ervaring met Miele. Miele heeft een hele mooie stoomoven met vaste water aansluiting.
In zijn algemeenheid schaar ik whirlpool , zanussi , constructa , pelgrim en elektrolux onder laag segment.

Atag en laagste lijnen van Bosch Siemens neff zou ik midden noemen.

Miele en liebherr hoog. Binnen Siemens bosch neff zitten ook wat simpele modellen (midden segment ) maar de toplijnen van die merken komen wel heel dicht bij top segment.

Dit gezegd hebbende. Wij deden 11 jaar met onze whirlpool apparatuur;). En dat viel toen ook al onder budget keuze. Ik ben wel een hobby kok en liep constant aan tegen de beperkingen. Maar ja. Toen geen budget :)

Verder. Als jij alleen maar dingen opwarmt en hooguit pizza in de oven schuift en 1 x per jaar een cake bakt is de noodzaak voor topsegment er niet. En kan je prima af met middenmoter.

Ook bediening speelt een rol. Ik vond Bosch niet fijn qua bediening maar Miele weer wel.

Dus kies binnen je budget en voorkeur.

En ga vooral eens naar de experience centers van de merken en bekijk daar alles. Je kan bijna alle modellen wel zien en bevoelen. Daar kan geen folder tegenop en volg na aanschaf waar mogelijk workshops van het merk en apparaat (ovens bijvoorbeeld). Dat zorgt voor beter gebruik ;)

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:19
Floor-is schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:33:
[...]

Luiheid siert de mens ;) Kom er nu niet meer onderuit echter.
  1. Je ziet ze zo weinig terwijl het echt onwijs mooi kan zijn
  2. Ah, top, mooie plek ook. Krijg je daar ook water en afvoer? (Eventueel smal spoelbakje met kraan? Ik zag dat ergens in dit topic en hoewel ik niet van de koffie ben erg fraai!)
  3. Spoelen en koken tegenover elkaar is elkaar wat vaker in de weg staan. Dat was het, met 120 heb je daar wel vrij weinig last van; alleen als (ook) de vaatwasser openstaat denk ik.
  4. Ja en symmetrie had je al doorbroken met de bar ook :)
  5. Als je, wat ik een beetje hoop, de spoelbak zou verplaatsen, dan kan de vaatwasser eventueel onder de oven, zit je minder vast aan die formaten kastjes. :)
  6. Een combi zou ook niet passend zijn in dit formaat IMO, kleine(re) vriezer en manshoge koelkast is een puike oplossing!
Heb weinig op- en aanmerkingen eigenlijk. Kleur is persoonlijk en het lijkt allemaal goed doordacht hoor!
sorry dat je toch moest typen ;-)
  1. :-)
  2. vooralsnog geen smal spoelbakje (heb de foto gezien waar je naar verwijst en inderdaad die is erg mooi. Wij krijgen echter een los apparaat op de water en afvoer en denk/hoop dat we dan geen bak nodig hebben.
  3. helder, gaan we nog even over nadenken
  4. :-)
  5. gaan we ook nog even over nadenken, thx
  6. thx, lekker grote koelkast lijkt me heerlijk
wat is jouw inschatting wat het geheel mag/kan kosten?

We komen nu zelf op het volgende als schatting;
- apparatuur/hardware; 10-11 k waarbij ik uitga van advies - 40%
- bladen; +- 4k waar ik uitga van 370 de meter
- kastjes (groot vraagteken...); 10-15k ??
- installatie en overig; 2,5k

totaal; 29k
Reeel of totaal niet?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:48
RoelsRules schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:19:
[...]

2. vooralsnog geen smal spoelbakje (heb de foto gezien waar je naar verwijst en inderdaad die is erg mooi. Wij krijgen echter een los apparaat op de water en afvoer en denk/hoop dat we dan geen bak nodig hebben.

totaal; 29k
Reeel of totaal niet?
T.a.v. de extra spoelbak:
Zou ik in dit geval ook doen. Altijd handig om even snel een kopje om te spoelen of een kopje leeg te gooien.

T.a.v. je inschatting aan prijzen.
Uitgaande van een luxe composiet of keramiek blad verwacht ik dat die prijs van het blad iets te ambitieus is.
Dat kun je compenseren met goedkopere kastjes. Een Nobilia met lage prijsgroep fronten zal denk ik in de buurt zitten van je ondergrens. Met een Tristar of Next125 met luxere fronten zit je eerder op de bovengrens en wellicht nog wel daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
SquareOne schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:29:
[...]

T.a.v. de extra spoelbak:
Zou ik in dit geval ook doen. Altijd handig om even snel een kopje om te spoelen of een kopje leeg te gooien.

T.a.v. je inschatting aan prijzen.
Uitgaande van een luxe composiet of keramiek blad verwacht ik dat die prijs van het blad iets te ambitieus is.
Dat kun je compenseren met goedkopere kastjes. Een Nobilia met lage prijsgroep fronten zal denk ik in de buurt zitten van je ondergrens. Met een Tristar of Next125 met luxere fronten zit je eerder op de bovengrens en wellicht nog wel daarboven.
thx. Spoelbak ga ik dan toch even over twijfelen haha, ga ik overleggen.
Qua blad gaan we nu uit van iets wat ze topcore noemen? Zag er prima uit en de eigenschappen leken ook prima.
Weet nu niet welk merk fronten/kasten ze gebruiken, ga ik kijken of ik dat kan achterhalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024
Eigenaar van kraan/spoelbakje bij koffiehoekje meldt zich, hoi! :-)

Wij gebruiken hem echt heel veel. Voornamelijk om kopjes leeg te gieten en/of om te spoelen idd. Echt heel blij mee dat we dat uiteindelijk gemaakt hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
J1981 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:39:
Eigenaar van kraan/spoelbakje bij koffiehoekje meldt zich, hoi! :-)

Wij gebruiken hem echt heel veel. Voornamelijk om kopjes leeg te gieten en/of om te spoelen idd. Echt heel blij mee dat we dat uiteindelijk gemaakt hebben!
haha, hoi!
zou je nog eens een specifieke foto van die hoek cq wasbak kunnen plaatsen? Het was een kleintje meen ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
RoelsRules schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:42:
[...]

haha, hoi!
zou je nog eens een specifieke foto van die hoek cq wasbak kunnen plaatsen? Het was een kleintje meen ik?
Check die pin van het topic even. Daar staan er meerdere.
@RoelsRules TopCore is volgens mij kunststof blad als ik de website van dekker bekijk. Wellicht lukt dat wel voor 4k. Ik vind het echter niet bij een keuken van 30k passen, daar zou ik voor composiet, keramiek of natuursteen gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door SquareOne op 06-01-2022 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:02:
@Pingu007 en @Thomas19903 qua apparatuur heeft ieder merk zo zijn top. Liebherr is de top onder de koelkasten. Miele is erg goed in vaatwassers , zelf ben ik erg weg van Siemens met zeolite en heb ik slechte ervaring met Miele. Miele heeft een hele mooie stoomoven met vaste water aansluiting.
In zijn algemeenheid schaar ik whirlpool , zanussi , constructa , pelgrim en elektrolux onder laag segment.

Atag en laagste lijnen van Bosch Siemens neff zou ik midden noemen.

Miele en liebherr hoog. Binnen Siemens bosch neff zitten ook wat simpele modellen (midden segment ) maar de toplijnen van die merken komen wel heel dicht bij top segment.
Waar zet jij AEG in dit overzicht? En dan vnl. op Stoom Oven gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
SquareOne schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:42:
[...]

Check die pin van het topic even. Daar staan er meerdere.
@RoelsRules TopCore is volgens mij kunststof blad als ik de website van dekker bekijk. Wellicht lukt dat wel voor 4k. Ik vind het echter niet bij een keuken van 30k passen, daar zou ik voor composiet, keramiek of natuursteen gaan.
thx, die pin helpt :-)
mbt blad, doel is/was om geen naad bij het grote blad te hebben, dat ging zo begreep ik niet lukken bij deze lengte (3,60). We wachten even de prijsopgave af en dan vanuit daar verder denken. Snap je opm wel namelijk...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024
RoelsRules schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:42:
[...]

haha, hoi!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYqsdHVewlufwIrSMGQwagJEafU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eBfY35CcfTGTWU8x5TcP2zcc.jpg?f=fotoalbum_large

Spoelbak is 40x17cm

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 15:43
Thomas19903 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:31:
In onze gesprekken met keukenverkopers hoor ik verschillende verhalen over of bepaalde merken beter zijn dan andere. Hebben we toevallig ergens in dit topic ook een lijst à la de keukenmerken met hoog-midden-laag segment maar dan voor apparatuur? Ik kon het zo snel niet vinden.
Even een lijstje gebouwd in welke segmenten welke apparatuur merken ongeveer meedoen.

Hoog O-)
Miele
Gaggenau
Liebherr
Pittcooking
Bora

Midden-hoog
Siemens (IQ700)
Bosch (Serie 8 )
Atag (Magna)
AEG
Novy
Bora
Neff

Midden
Siemens (IQ500)
Bosch (Serie 6)
Atag (Matrix)
AEG
Neff
Smeg
Boretti

Midden-laag
Siemens (IQ100/300)
Bosch (Serie 2/4)
Atag
AEG
Pelgrim
Bauknecht
Smeg
Boretti

laag
Pelgrim
Bauknecht
Whirlpool
Etna
Zanussi

Budget :)F
Etna
Candy
MSystem
Whirlpool
Zanussi

[ Voor 10% gewijzigd door Ruudje88 op 07-01-2022 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-05 17:40

codeneos

[...]

Floor-is schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:39:
[...]
96-(4+7,5)= 82,5 corpus. Als je naar 20mm blad gaat dan zakt je keuken, ga je dan ook de plint verhogen?
Ja, dan wordt de plint 10. Zo houden we ongeveer dezelfde werkhoogte en een plint van 10 of 7.5 is niet veel verschil.
[...]
IQ100 kookplaat, maar een IQ500 afzuigkap, die vervolgens in een verlaagd plafond moet worden gemaakt. Neem aan dat dat plafond nog niet zo is. Laten we stellen dat je dat nog eens €1500 kost. Kom je op dik €3.500 in totaal.
Waarom geen afzuiging in het werkblad als ik zo vrij mag zijn?

En dan twee IQ700 combimagnetrons, ik neem aan voor de looks? Want twee magnetrons tegelijk zal je niet vaak,gebruiken denk ik. Een combi en bakoven lijkt dan logischer toch?

Manshoge koelkast, top-range ook. Maar geen vriezer, dus die is in de bijkeuken?

IQ300 vaatwasser, kan prima voldoen. Maar je hebt nu IQ100/300/500 en 700 in je keuken, dat doet wat vreemd aan. :)

De wijnkoelkast kan ik niet :)
Goed opgemerkt, het is inderdaad een mix van verschillende IQ ranges maar wel grootendeels uit de studioline, zo zien ze er wel allemaal een beetje hetzelfde uit. Zo is het verschil tussen onze IQ100 en de IQ700 die we eerst hadden alleen de bridgezone, in de praktijk verwachten we niet dat we die gaan gebruiken dus daarom hebben we de goedkopere IQ100 gevraagd. Wel hebben we er op gelet dat zowel de kookplaat als de afzuiging cookconnect hebben zodat we afzuiging vanaf de kookplaat kunnen bedienen.

Siemens heeft alleen IQ500 en IQ700 plafond units, hier hebben we de goedkoopste gekozen en die is nog steeds in verhouding erg prijzig.

We hebben we bewust gekozen voor een afzuiging in het plafond omdat we afzuiging in de kookplaat er minder mooi uit vinden zien en deze ook marginaal slechter presteren. Wel iets waar we misschien nog even naar moeten kijken, we weten op dit moment niet precies hoeveel het kost om het plafond te verlagen. Maar omdat het nieuwbouw is laten we dit direct meenemen waardoor het hopelijk geen 1500 euro hoeft te kosten.
En dan twee IQ700 combimagnetrons, ik neem aan voor de looks? Want twee magnetrons tegelijk zal je niet vaak,gebruiken denk ik. Een combi en bakoven lijkt dan logischer toch?
Ja, dat is vooral voor de looks en de prijzen van een bak-oven en combi-oven ontlopen elkaar weinig dus dachten we laten we twee dezelfde nemen. Maar misschien is het inderdaad beter om een combi en back/steam oven te nemen. Bedankt voor de tip!
[...]
Manshoge koelkast, top-range ook. Maar geen vriezer, dus die is in de bijkeuken?
Klopt, de vriezen komt in de bijkeuken. We hebben ook een onderbouwvriezer overwogen maar willen eigenlijk gewoon een grote vriezer. Onze gedachtegang was, als we een koelvries-combi nemen dan hebben we uiteindelijk niet genoeg ruimte in de vriezer en uiteindelijk 2 vriezer, dat is onhandig en minder efficiënt in energie gebruik.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Pingu007 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:51:
[...]

Waar zet jij AEG in dit overzicht? En dan vnl. op Stoom Oven gebied?
Als ik de specs vergelijk met die van bijv Neff dan lijken ze niet gek te verschillen. Ik weet niet hoe ze in de praktijk verschillen. Ik heb ze wel in de showroom bekeken maar vond het toen niet wat ik zocht. Neff heeft die slide en hide deur.. _/-\o_ AEG is overigens, voor zover ik weet, geen slecht merk qua ovens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
codeneos schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:00:
[...]

Ja, dan wordt de plint 10. Zo houden we ongeveer dezelfde werkhoogte en een plint van 10 of 7.5 is niet veel verschil.

[...]

Goed opgemerkt, het is inderdaad een mix van verschillende IQ ranges maar wel grootendeels uit de studioline, zo zien ze er wel allemaal een beetje hetzelfde uit. Zo is het verschil tussen onze IQ100 en de IQ700 die we eerst hadden alleen de bridgezone, in de praktijk verwachten we niet dat we die gaan gebruiken dus daarom hebben we de goedkopere IQ100 gevraagd. Wel hebben we er op gelet dat zowel de kookplaat als de afzuiging cookconnect hebben zodat we afzuiging vanaf de kookplaat kunnen bedienen.

Siemens heeft alleen IQ500 en IQ700 plafond units, hier hebben we de goedkoopste gekozen en die is nog steeds in verhouding erg prijzig.

We hebben we bewust gekozen voor een afzuiging in het plafond omdat we afzuiging in de kookplaat er minder mooi uit vinden zien en deze ook marginaal slechter presteren. Wel iets waar we misschien nog even naar moeten kijken, we weten op dit moment niet precies hoeveel het kost om het plafond te verlagen. Maar omdat het nieuwbouw is laten we dit direct meenemen waardoor het hopelijk geen 1500 euro hoeft te kosten.

[...]

Ja, dat is vooral voor de looks en de prijzen van een bak-oven en combi-oven ontlopen elkaar weinig dus dachten we laten we twee dezelfde nemen. Maar misschien is het inderdaad beter om een combi en back/steam oven te nemen. Bedankt voor de tip!

[...]

Klopt, de vriezen komt in de bijkeuken. We hebben ook een onderbouwvriezer overwogen maar willen eigenlijk gewoon een grote vriezer. Onze gedachtegang was, als we een koelvries-combi nemen dan hebben we uiteindelijk niet genoeg ruimte in de vriezer en uiteindelijk 2 vriezer, dat is onhandig en minder efficiënt in energie gebruik.
M.i. klopt één van je aannames niet
We hebben we bewust gekozen voor een afzuiging in het plafond omdat we afzuiging in de kookplaat er minder mooi uit vinden zien en deze ook marginaal slechter presteren.
Ik denk dat een kookplaat met afzuiging beter presteert dan een afzuigkap in het plafond op 1,5m afstand.
Een afzuiging op ca 70-80cm hoogte zou wel beter kunnen werken dan een afzuigkap in de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:38
Ruudje88 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Even een lijstje gebouwd in welke segmenten welke apparatuur merken ongeveer meedoen.

Hoog O-)
Miele
Gaggenau
Liebherr
Pittcooking

Midden-hoog
Siemens
Bosch
Atag
AEG
Novy
Bora
Neff

Midden
Siemens
Bosch
Atag
AEG
Neff
Smeg
Boretti

Midden-laag
Siemens
Bosch
Atag
AEG
Pelgrim
Bauknecht
Smeg
Boretti

laag
Pelgrim
Bauknecht
Whirlpool
Etna
Zanussi

Etna
Candy
MSystem
Ik denk dat Whirlpool en vooral Zanussi ook wel apparaten heeft in de Budget(Etna) range :)

Misschien kunnen we series erbij zetten?
Bosch 2/4/6/8/9
Siemens IQ100/300/500(studio)/700(studio)
Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:47
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Als ik de specs vergelijk met die van bijv Neff dan lijken ze niet gek te verschillen. Ik weet niet hoe ze in de praktijk verschillen. Ik heb ze wel in de showroom bekeken maar vond het toen niet wat ik zocht. Neff heeft die slide en hide deur.. _/-\o_ AEG is overigens, voor zover ik weet, geen slecht merk qua ovens.
Wat mij betreft de nummer twee van de meest gimmicky en nutteloze features van keukenapparatuur. Nummer één is dat je een knopje in moet drukken om de ovendeur "automatisch" open te laten gaan, wat tergend lang duurt en waarbij er alsnog vingerafdrukken op de deur komen omdat je hem met de hand dicht moet doen :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:26

pietje63

RTFM

Kurma schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:41:
[...]

en waarbij er alsnog vingerafdrukken op de deur komen omdat je hem met de hand dicht moet doen :')
Heb je dan wel je ovenhandschoenen gebruikt O-)?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Kurma schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Wat mij betreft de nummer twee van de meest gimmicky en nutteloze features van keukenapparatuur. Nummer één is dat je een knopje in moet drukken om de ovendeur "automatisch" open te laten gaan, wat tergend lang duurt en waarbij er alsnog vingerafdrukken op de deur komen omdat je hem met de hand dicht moet doen :')
Knopje ? Nee .. je pakt gewoon de greep van de oven en de deur schuift eronder. Je bent in de
War met ander merk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
pietje63 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:03:
[...]

Heb je dan wel je ovenhandschoenen gebruikt O-)?
Ik dacht dat die handschoenen ergens anders voor waren!
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:09:
[...]

Knopje ? Nee .. je pakt gewoon de greep van de oven en de deur schuift eronder. Je bent in de
War met ander merk denk ik.
Nee, een ander apparaat. Ik bedoel dat geschuif met die deur bij de NEFF en de nutteloze "auto"-open bij Miele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kurma schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:14:
[...]

[...]

Nee, een ander apparaat. Ik bedoel dat geschuif met die deur bij de NEFF en de nutteloze "auto"-open bij Miele.
Tja vorm voor functie he, als je een greeploze oven hebt, moet je hem toch op een andere manier open kunnen krijgen.
Hide and slide is wel handig voor als je oven te hoog gemonteerd is, alleen als er vuil tussen komt, krijg je het er nooit meer uit.

Dus voor mij lossen ze beiden een probleem op wat er voor mij niet is: Oven gewoon met greep en oven gewoon op een hoogte monteren dat goed toegankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Hoog O-)
Miele
Gaggenau
Liebherr
Pittcooking

Midden-hoog
Siemens (IQ700)
Bosch (Serie 8 )
Atag (Magna)
AEG
Novy
Bora
Neff

Midden
Siemens (IQ500)
Bosch (Serie 6)
Atag (Matrix)
AEG
Neff
Smeg
Boretti

Midden-laag
Siemens (IQ100/300)
Bosch (Serie 2/4)
Atag
AEG
Pelgrim
Bauknecht
Smeg
Boretti

laag
Pelgrim
Bauknecht
Whirlpool
Etna
Zanussi

Etna
Candy
MSystem
Whirlpool
Zanussi
Miele publiceert tenminste nog prijzen die "normaal" zijn. Niet zoals BSH met keukenwereld prijzen. BSH niet studioline apparaten hebben vaak wel normale adviesprijzen.

Gaggenau wordt denk ik alleen verkocht aan mensen die helemaal niks geven om budget. Die zie je denk ik alleen in keukens van 50k+ waar 1000 meer of minder niet uit maakt.

De absolute instapmodellen van Miele heben toch wel plastic fantastic knoppen. Het is niet meer wat het is geweest. De oude Miele's met fysieke draaiknoppen hadden wel veel betere knoppen. Weet niet of de instap modellen zelf qua kwaliteit slechter zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Pingu007 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:48:
[...]

KL nu op 18.7 met AEG ipv Neff (en de wijnklimaatkast Hanano ipv Neff)
En keramiek blad ipv Topcore

Plaatselijke keukenboer komt op 19.3 met Atag apparatuur die vrij duur is, keukenmeubelen daar weer de helft van KL en DB.

Duidelijk te zien dat verschillende leveranciers op verschillende onderdelen hun marge pakken.
Nog even op Superkeukens wachten, finetunen en knoop doorhakken.

Huidige plan is nu zo:
[Afbeelding]

Waarbij het eiland waarschijnlijk mat wit wordt en waarschijnlijk klein zitje en 2 kastjes van 50cm.
Kleur blad ook nog niet uit.
Superkeukens ook tegen de 20k, kan nog wel wat lager met andere apparatuur.
Wilde AEG kookplaat pushen maar vind de Bora veel mooier, nwe offerte met Bora ipv AEG 800,- duurder..

Keukenloods is voordeligste tot nu toe, maar daar moet nog een kastje bij en duurdere wijnkoelkast.
Lijkt er toch op dat we voor een Nobilia keuken bijna 20k gaan betalen.
Wel met keramiek blad, full steam oven en wijnklimaatkast...maar toch :|

BTW: Kleur zijn we nog steeds niet uit...volledig matzwart, volledig matwit of half/half... het voelt alsof wij de enige zijn die twijfelen over zwart of wit...zit gevoelsmatig ver van elkaar vandaan, maar ook weer heel dichtbij 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Pingu007 op 06-01-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
[...]

[...]

Neff is letterlijk deur oven open doen en meer niet. Niets traags aan . Auto open duurt idd lang en dat muziekje ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
codeneos schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:00:
[...]

[...]

Plafondunits van Siemens zijn ruk. Aluminium is dun, scherpe randjes en resoneert. Afzuiging maakt een irritant geluid. Als je perse een plafondunit wilt, ga dan voor een Novy.

Een plafondunit is trouwens ALTIJD slechter qua afzuiging dan een kookplaat met geïntegreerde afzuiging.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Neff is letterlijk deur oven open doen en meer niet. Niets traags aan . Auto open duurt idd lang en dat muziekje ..
Muziekje kun je uitzetten :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Neff is letterlijk deur oven open doen en meer niet.
Precies. Deur open, meer niet. Waarom je dat ding dan nog weg kan schuiven is me een compleet raadsel, tenzij de oven zoals gezegd te hoog is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Kurma schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:54:
[...]

Precies. Deur open, meer niet. Waarom je dat ding dan nog weg kan schuiven is me een compleet raadsel, tenzij de oven zoals gezegd te hoog is geplaatst.
Bij ons zit de neff met slide & hide in het looppad tussen eiland en wandkast. Dat hij in kan sliden is wel handig want dan blijft er meer beweegruimte over. Ook als je nog even iets moet toevoegen of doen aan je ovengerecht is het wel handig. En sowieso met grote ovenschalen.

Het is niet zo dat er iets onhandigs aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
[...]

ik vind een deur soms onhandig , zeker met grote schalen is het feit als ik dichterbij de oven kan staan. Het is echt een fijne feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Barry schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:50:
[...]

Muziekje kun je uitzetten :)
I know :)

Er is ook een merk, ik meen ATAG de heeft een heel groot scherm met plaatjes bij de bediening.. vreselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:51
Wij zijn voornemens om binnenkort een aanbouw te zetten met daarin een nieuwe keuken. De keuken staat op dit moment in een L vorm opstelling in de bovenste ruimte.

Het idee is om een aanbouw te zetten van +- 3 meter en dit gedeelte te gebruiken als 'open eetkamer'. Hierin is ruimte voor een grote eettafel. Ik heb in floorplanner een opzetje gemaakt met een keuken hierin verwerkt, aan de linkerkant 2 hoge kasten met een aanrecht (280cm lengte). Rechts hiervan een schiereiland (2m lengte), schiereiland op dit moment 67cm breed maar dat zal eerder 90cm of 100cm worden. Aangezien ik veel suggesties in dit topic voorbij zie komen ben ik wel benieuwd of iemand nog andere/betere ideeën heeft dan onderstaande opzet?

Over 2 weken heb ik een afspraak bij een keukenzaak in Duitsland, ik wil graag wat beslagen ten ijs komen. Op dit moment druk bezig met ideeën op doen in dit topic maar ook via andere kanalen natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gheuTk5VSheki3nBgkMH0L9rZAA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89lHz5oKfjnTZRDzVTWeHcF5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jdx-Qvs4J5d9oCAo9F6cPuN8EFw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OAeAGXm42PvV4FIUtX5yJsFw.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door Ambianz op 06-01-2022 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
Ambianz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:41:
Wij zijn voornemens om binnenkort een aanbouw te zetten met daarin een nieuwe keuken. De keuken staat op dit moment in een L vorm opstelling in de bovenste ruimte.

Het idee is om een aanbouw te zetten van +- 3 meter en dit gedeelte te gebruiken als 'open eetkamer'. Hierin is ruimte voor een grote eettafel. Ik heb in floorplanner een opzetje gemaakt met een keuken hierin verwerkt, aan de linkerkant 2 hoge kasten met een aanrecht (280cm lengte). Rechts hiervan een schiereiland (2m lengte), schiereiland op dit moment 67cm breed maar dat zal eerder 90cm of 100cm worden. Aangezien ik veel suggesties in dit topic voorbij zie komen ben ik wel benieuwd of iemand nog andere/betere ideeën heeft dan onderstaande opzet?

Over 2 weken heb ik een afspraak bij een keukenzaak in Duitsland, ik wil graag wat beslagen ten ijs komen. Op dit moment druk bezig met ideeën op doen in dit topic maar ook via andere kanalen natuurlijk.

[Afbeelding][Afbeelding]
Tafel een kwartslag draaien en weer een L-vormige keuken op dezelfde plek misschien? Ik vind het zo wat krap ogen, en je zit met een heel stuk loze ruimte (tussen gang+schiereiland en de lange buitenmuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:26
quote]Luuk97 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:52:

[Afbeelding]

[/quote]

Mooi resultaat.
Welke spotjes en rails met spotjes hebben jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Laatst online: 11:51
Kurma schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:46:
[...]

Tafel een kwartslag draaien en weer een L-vormige keuken op dezelfde plek misschien? Ik vind het zo wat krap ogen, en je zit met een heel stuk loze ruimte (tussen gang+schiereiland en de lange buitenmuur).
Dank voor je reactie. Ook inderdaad naar gekeken maar heb het idee dat er dan juist nog wat meer loze ruimte ontstaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4w9h1PX3RWf4t-6ttWg_ZxRZnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAmqQ7ww2LzMwj42DbbAa5Ca.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:49
[...]

Hoog O-)
Miele
Gaggenau
Liebherr
Pittcooking

Midden-hoog
Siemens (IQ700)
Bosch (Serie 8 )
Atag (Magna)
AEG
Novy
Bora
Neff

Midden
Siemens (IQ500)
Bosch (Serie 6)
Atag (Matrix)
AEG
Neff
Smeg
Boretti

Midden-laag
Siemens (IQ100/300)
Bosch (Serie 2/4)
Atag
AEG
Pelgrim
Bauknecht
Smeg
Boretti

laag
Pelgrim
Bauknecht
Whirlpool
Etna
Zanussi

Etna
Candy
MSystem
Whirlpool
Zanussi
Mooi lijstje, zou een Bora niet eerder naar hoog moeten gaan? Schijnt toch wel de superieure inductie met ingebouwde afzuiging te hebben. En hun stoomoven lijkt ook het niveau (en prijs) van bijv. een Siemens IQ700-serie te ontstijgen

En wat maakt Gaggenau exact hoogsegment? Heb wel eens van een makelaar begrepen dat het eigenlijk een Siemens is in een ander duurder jasje. Nu mag je een makelaar nooit op zijn woord geloven, maar doet me wel afvragen of dat hoge segment met name op prijs afgestemd is of ook met betere hoogwaardige functies dan de andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
edegroot1973 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:05:
Wij zijn al een tijdje bezig met het ontwerp van onze nieuwe keuken. Hierover zijn we met twee leveranciers in gesprek, eentje in Duitsland en eentje in Nederland. Beide kunnen onze wensen realiseren en qua prijs zitten ze niet een zo heel erg veel van elkaar af bij de eerste offerte. Ik weet niet hoeveel daar in de onderhandelingen af kan.

In de afgelopen weken heb ik veel gelezen in dit forum en al veel tips opgedaan voor het ontwerp. Dus ondanks dat ik nog geen specifieke vragen heb gesteld: iedereen bedankt voor de grote hoeveelheid aan informatie en kennis die hier wordt uitgewisseld!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

We hebben de volgende opstelling: kastenwand met daarin over en warmhoudlade (op de foto heeft de oven RVS-kleur, wordt een zwarte). Onder de nis 2 lades van 120. In de nis komt koffiezetapparaat. In de bovenste la komt een besteklade. Rechterkast is een grote koelkast (178). Vriezer staat apart in de garage.

Het kookeiland heeft aan elke kant 4 lades van 120 breed. Eiland is 105 diep. Het spoelgedeelte heeft kastjes. Meeste linkse is vaatwasser, dan grote kast van 120 zodat de spoelbak beetje naar links kan en toch genoeg ruimte overblijft om links naast de spoelbak vieze vaat even neer te zetten. In de twee kastjes rechts komen lades. We twijffelen nog of we rechts van het spoelblad een half hoog muurtje neerzetten dat we meestucen. Daarmee zit het blad opgesloten en kijk je vanauit de eetkamer tegen het muurtje aan. Is nog een beslispunt.

Bij één leverancier hebben we de deuren van de kastjes dezelfde look gegeven als de lades op het kookeiland, dus met een witte onderbreking in het midden. We zijn er nog niet overuit wat onze voorkeur heeft. Brengt het juist rust omdat alle frontjes dezelfde look hebben, of wordt het teveel van hetzelfde? E'n levernacier gaf aan dat als hij het zo wil maken, er een extra dikke plaat op de deur van de vaatwasser komt en de veer van de deur daar niet op berekend is. En dus deze bijna altijd open zal vallen iov dat je deze op een kiertje kan zetten. Heeft iemand ervaringen daarmee?

Op het kookeiland willen we geen stopcontact in het werkblad. Ik zag een voorbeeld van een lbinde contactdoos achter het ladefront, op de afwerklijst van de kookplaat. Dat zou ik zeker mooi vinden voor die paar keer dat we stroom nodig hebben op het eiland.

Op de de losse plank boven het spoelgedeelte wil ik ledstrip aan boven en onderkant aanbrengen. Nog even zien hoe we dat mooi wegwerken. De muur moet nog gestucd worden, dus ik kan er nog wat leidingwerk in aanbrengen.

Apparatuur die aangeschaft wordt:
- Siemens koelkast 178 cm
- Bora Pure
- Warmhoudlade van Atag
- Quooker Combi+ Flex
Vaatwasser en oven hebben we al. Deze waren 3 jaar geleden vervangen in het huis dat we kochten. Hoeft voorlopig niet vervangen te worden en zijn prima (Atag + Miele)

Tips en trucs zijn van harte welkom. Ook licht ik de gemaakte keuzes graag toe als dat anderen weer helpt om hun ontwerp aan te scherpen.
Alvast bedankt!
Mooi ontwerp!
Wij zitten zelf ook te twijfelen dus alles wit, alles zwart of combinatie.
Zijn die houten fronten massief hout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:09
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Er is ook een merk, ik meen ATAG de heeft een heel groot scherm met plaatjes bij de bediening.. vreselijk.
Smaken verschillen, maar ik vind dat persoonlijk dus juist super gaaf.
Die plaatjes komen trouwens alleen naar voren (in het TFT display van 6") als je gebruik maakt van een automatisch programma je ziet dan het gerecht wat erbij hoort maar na het instellen is dat weer weg, wat trouwens perfect werkt. 8)
Bediening is trouwens met massief stalen draaiknoppen, dat zie je ook niet overal volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Linkser schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:40:
[...]

Smaken verschillen, maar ik vind dat persoonlijk dus juist super gaaf.
Die plaatjes komen trouwens alleen naar voren (in het TFT display van 6") als je gebruik maakt van een automatisch programma je ziet dan het gerecht wat erbij hoort maar na het instellen is dat weer weg, wat trouwens perfect werkt. 8)
Bediening is trouwens met massief stalen draaiknoppen, dat zie je ook niet overal volgens mij.
Ieder zijn ding :). Ik hou van rustig en maak zelf geen gebruik van dit soort programma’s over het algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-12-2024
Pingu007 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:14:
[...]

Mooi ontwerp!
Wij zitten zelf ook te twijfelen dus alles wit, alles zwart of combinatie.
Zijn die houten fronten massief hout?
Persoonlijk vind ik het nadeel van zwart met wit dat juist het contrast hoog is. Het zwarte lijkt extra donker en wit juist licht. Alles zwart of alles wit past vaak mooier in het geheel en vind ik minder zwart vind ogen in het geheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
Blik1984 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:13:
[...]

Mooi lijstje, zou een Bora niet eerder naar hoog moeten gaan? Schijnt toch wel de superieure inductie met ingebouwde afzuiging te hebben. En hun stoomoven lijkt ook het niveau (en prijs) van bijv. een Siemens IQ700-serie te ontstijgen

En wat maakt Gaggenau exact hoogsegment? Heb wel eens van een makelaar begrepen dat het eigenlijk een Siemens is in een ander duurder jasje. Nu mag je een makelaar nooit op zijn woord geloven, maar doet me wel afvragen of dat hoge segment met name op prijs afgestemd is of ook met betere hoogwaardige functies dan de andere merken.
Je moet niet teveel waarde hechten aan dit soort lijstjes. Het geeft een basis indruk, maar zegt lang niet alles. Ik ken een Etna oven die beter en duurder is dan een bepaald type Siemens oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:44:
[...]

Ieder zijn ding :). Ik hou van rustig en maak zelf geen gebruik van dit soort programma’s over het algemeen
Als je dat dus niet gebruikt zie je de plaatjes dus ook niet.....
Weet niet of het dan ATAG is waar je op doelt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:33
RoelsRules schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:19:
[...]

totaal; 29k
Reeel of totaal niet?
Je krijgt dus al een vaste aansluiting voor de machine, dan is zo'n smal bakje relatief makkelijk. Toch ook wel fijn dat je daar dingen kunt omspoelen denk ik. Maar kan me ook voorstellen dat die paar honderd € extra niet echt aanvoelt als 'jeuj, doen we' ;)

De rest: helder verhaal toch. Hoop dat het helpt :)

En wat betreft prijs:
Ik ben niet thuis in de prijzen van alle leveranciers en fabrikanten. Ik kijk een beetje grof naar materialen, hoeveelheid kasten, werkblad en apparatuur.

Ga je in delen bestelen? Als in: leverancier voor kastjes, voor werkblad, voor apparatuur en nog een ander voor de installatie? Dan kan je tot het uiterste gaan, met het risico dat een van hen zich niet aan de afspraak houdt en jij met de gebakken peren zit.
Vergeet hierbij levertijden niet trouwens, voor apparatuur kan dat inmiddels oplopen naar >6 maanden. En bij sommige keukenfabrikanten zelfs nog meer.

Apparatuur kan je niet klakkeloos 40% op zetten, hangt van het type apparaat af, de fabrikant, maar vooral jouw leverancier. Voor de zekerheid zou ik met BSH gaan zitten rond 35%, Miele/Liebherr/Bora rond 25%.

Het blad is online goedkoop, maar ook de winkel moet wat marge kunnen pakken. Bovendien reken je jezelf rijk als je alleen de prijs per m2 meeneemt. Er moeten immers gaten in gemaakt, de randen moeten afgewerkt, het moet verscheept worden, geplaatst, ondersteuning wellicht.. Effectief zit ons blad op bijna €900/m2, wat inclusief uitsparingen en randbewerkingen is, maar zonder plaatsen, extra ondersteuningsmateriaal, vervoer etc.

Kastenwerk is afhankelijk van zowel de hoeveelheid kasten als de gekozen materialen. Een plastic frontje heeft een nogal andere prijs dan Arpa Fenix of fineer bijvoorbeeld. Als ik zo snel tel heb je 4 hoge en 11 lage kasten, laten we aannemen dat je mooie frontjes wilt dan hebben we het zomaar over €1300/kast voor hoog en zeg €800/st voor laag. Dat is al 15k en dan moet je nog extra rekenen voor lades, grepen of greeplijsten, dit nog los van stollenwanden, plinten en dat soort spul.
Je hebt het, op basis van een beetje merk en mooie fronten dus zomaar over 15-18k..

Installatie 'en overig', met dat laatste bedoel je denk ik accessoires? Indelingen voor de lades, sifon en ander klein spul mag je met dit formaat denk ik minimaal op 750 zetten, installatie zelf ergens 1750-2500 gezien het formaat.

Ik denk dat je serieus laag zit in je inschatting, maar nogmaals: uitgaande van vrij hoog in het middensegment en mooie fronten ;) Je blad gaat pijn doen en die kasten ook, ik denk dat je minstens 7500 te laag zit obv bovenstaande.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Linkser schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:50:
[...]

Als je dat dus niet gebruikt zie je de plaatjes dus ook niet.....
Weet niet of het dan ATAG is waar je op doelt....
Het was in de showroom. Vrij groot vierkant kleuren scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:04:
[...]

[...]

Ik denk dat een kookplaat met afzuiging beter presteert dan een afzuigkap in het plafond op 1,5m afstand.
Een afzuiging op ca 70-80cm hoogte zou wel beter kunnen werken dan een afzuigkap in de plaat.
Eens!

@codeneos ik zou je toch adviseren om hier nog eens goed naar te kijken :)

Je hebt nu ±2100 staan voor de inductieplaat en afzuiger. Die afzuiger moet nog in een verlaagd plafond, daar moet je weer met de afvoer van lucht gaan klooien.. Vergis je niet over deze kosten hoor.
En gezien de afstand tussen de inductieplaat en de afzuiger kan je er donder op tegen zeggen dat die minder presteren zal dan een wasemkap én afzuiging in het werkblad.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Hoog O-)
Miele
Gaggenau
Liebherr
Pittcooking

Midden-hoog
Siemens (IQ700)
Bosch (Serie 8 )
Atag (Magna)
AEG
Novy
Bora
Neff

Midden
Siemens (IQ500)
Bosch (Serie 6)
Atag (Matrix)
AEG
Neff
Smeg
Boretti

Midden-laag
Siemens (IQ100/300)
Bosch (Serie 2/4)
Atag
AEG
Pelgrim
Bauknecht
Smeg
Boretti

laag
Pelgrim
Bauknecht
Whirlpool
Etna
Zanussi

Etna
Candy
MSystem
Whirlpool
Zanussi
Ik denk dat BORA ook wel in het hoge segment mag met bepaalde spullen eigenlijk: professional-serie voor koken, de oven, de warmhoudlades..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

[...]

M'n zus heeft zo'n auto-open van Miele. Maar sluiten doet hij niet 8)7

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-05 20:55
737freak schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:11:
Deze week afroepgesprek bij de project-keukenboer voor de keuken van mijn nieuwbouwappartement (samengesteld in Q1 2021, plaatsing Q2 2022). Inmeten is al gebeurd en er waren geen verrassingen; alles kan uitgevoerd worden zoals bedacht

Wat zijn zaken om tijdens het afroepgesprek te dubbelchecken of na te vragen? Hebben jullie nog tips?

Levertijd van de apparatuur staat al op mijn lijstje (gelukkig geen Siemens, Miele of Bosch gekozen, maar ATAG & Bora).

Alvast bedankt!
De keukenzaak (Eigenhuis Keukens/Satink) gaf aan dat ATAG apparatuur die ik vorig jaar heb gekozen (ATAG MATRIX Black Steel lijn ZX66121D & CX46121D + vaatwasser + koel/vries combi) gewoon uit voorraad leverbaar is bij hun inkooporganisatie ("heel magazijn vol"). Ook de Bora Puru was geen probleem en is nog steeds goed leverbaar voor mijn keuken die rond Week 13 geplaatst gaat worden.

Er werd ook verteld dat bepaalde specifieke modellen van Miele, Siemens & Bosch dit jaar helemaal niet meer uitgeleverd kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Z___Z schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Tja vorm voor functie he, als je een greeploze oven hebt, moet je hem toch op een andere manier open kunnen krijgen.
Hide and slide is wel handig voor als je oven te hoog gemonteerd is, alleen als er vuil tussen komt, krijg je het er nooit meer uit.

Dus voor mij lossen ze beiden een probleem op wat er voor mij niet is: Oven gewoon met greep en oven gewoon op een hoogte monteren dat goed toegankelijk is.
Euhm je kunt de deur er erg eenvoudig uithalen, dan kan je er onder schoonmaken. Die deur is bovendien heel eenvoudig te demonteren zodat je die ook (van binnen, dus tussen de glaslagen) kunt schoonmaken. Da's redelijk standaard ook tegenwoordig bij de wat betere merken ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Pingu007 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Superkeukens ook tegen de 20k, kan nog wel wat lager met andere apparatuur.
Wilde AEG kookplaat pushen maar vind de Bora veel mooier, nwe offerte met Bora ipv AEG 800,- duurder..

Keukenloods is voordeligste tot nu toe, maar daar moet nog een kastje bij en duurdere wijnkoelkast.
Lijkt er toch op dat we voor een Nobilia keuken bijna 20k gaan betalen.
Wel met keramiek blad, full steam oven en wijnklimaatkast...maar toch :|

BTW: Kleur zijn we nog steeds niet uit...volledig matzwart, volledig matwit of half/half... het voelt alsof wij de enige zijn die twijfelen over zwart of wit...zit gevoelsmatig ver van elkaar vandaan, maar ook weer heel dichtbij 8)7
20k is voor wat je wilt echt zo gek nog niet blijkt he? ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Dat jij het niet vat wil niet zeggen dat het geen nut heeft?

Als voorbeeld:
  • Je kunt, nu de deur weg is, een stuk makkelijker bij de inhoud van de oven om eens wat door te roeren
  • Sommige mensen zijn minder handig, die branden zich aan de deur: deur weg.. TADA!
  • Ik heb een zoontje van 8 die dingen bakken echt geweldig vindt, met de deur uit de weg wordt dat een stuk makkelijker voor hem :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
737freak schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:19:
[...]

De keukenzaak (Eigenhuis Keukens/Satink) gaf aan dat ATAG apparatuur die ik vorig jaar heb gekozen (ATAG MATRIX Black Steel lijn ZX66121D & CX46121D + vaatwasser + koel/vries combi) gewoon uit voorraad leverbaar is bij hun inkooporganisatie ("heel magazijn vol"). Ook de Bora Puru was geen probleem en is nog steeds goed leverbaar voor mijn keuken die rond Week 13 geplaatst gaat worden.

Er werd ook verteld dat bepaalde specifieke modellen van Miele, Siemens & Bosch dit jaar helemaal niet meer uitgeleverd kunnen worden.
Wij hebben exact dezelfde combinatie van ovens hier staan (met warmhoud-lade erbij), echt fantastisch!

Bij ons was bij een bezoekje van de keukenboer (door een onhandige monteur) de combi beschadigd, een nieuwe was met 3 weken binnen... dus zou goed kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Vrienden hebben een oudere generatie Miele met een groot kleurenscherm, vind het wel hip.

Ik kijk heel stiekem naar een oven met een megascherm, het is een leuke gimmick?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Kurma schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:46:
[...]

Je maakt zo toch alleen maar meer loze ruimte?

@Ambianz is een U met schiereiland een optie? Ik heb nog niet (goed) naar de afmetingen gekeken :)
Afmetingen bekeken: dat gaat niet passen :P

Als je je keuken naar die andere wand verplaatsen zou (kost €€), dan kan je een heule lange wand kwijt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Floor-is op 06-01-2022 21:30 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-05 20:55
Linkser schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:24:
[...]

Wij hebben exact dezelfde combinatie van ovens hier staan (met warmhoud-lade erbij), echt fantastisch!

Bij ons was bij een bezoekje van de keukenboer (door een onhandige monteur) de combi beschadigd, een nieuwe was met 3 weken binnen... dus zou goed kunnen kloppen.
Goed om te horen!

Naast elkaar zeker? Ja, dat is met warmhoud-lade onder de combi (en daarmee 2x 60cm hoog) perfect.
Als mijn ovens naast elkaar hadden gezeten dan had ik die er ook bij gedaan. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
Floor-is schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:08:
[...]

Apparatuur kan je niet klakkeloos 40% op zetten, hangt van het type apparaat af, de fabrikant, maar vooral jouw leverancier. Voor de zekerheid zou ik met BSH gaan zitten rond 35%, Miele/Liebherr/Bora rond 25%.
Ter indicatie: bij onze getekende offerte kwam ik op onze Siemens apparatuur tot 40% korting en 50% op de vaatwasser. Quooker en Bora kwam ik op 20% uit en de verkoopster gaf aan ook 20% op Miele te kunnen geven.

Natuurlijk geen absolute waarheid alsin dat het niet lager zou kunnen, maar wel een indicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
Floor-is schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:23:
[...]

Dat jij het niet vat wil niet zeggen dat het geen nut heeft?

Als voorbeeld:
  • Je kunt, nu de deur weg is, een stuk makkelijker bij de inhoud van de oven om eens wat door te roeren
  • Sommige mensen zijn minder handig, die branden zich aan de deur: deur weg.. TADA!
  • Ik heb een zoontje van 8 die dingen bakken echt geweldig vindt, met de deur uit de weg wordt dat een stuk makkelijker voor hem :)
Ik roer nooit in een oven, dat is echt vragen om brandwonden. De overige situaties zijn bij ons niet van toepassing. Ergo: nutteloos voor ons. Om dat dan af te serveren als "je snapt het niet" vind ik niet heel netjes, maar vooruit. Fijn dat jij er blij mee bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
737freak schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:19:
[...]

Lijkt me best voorbarig om dat nu al te kunnen zeggen. Het jaar is 6 dagen oud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Kurma schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Ik roer nooit in een oven, dat is echt vragen om brandwonden. De overige situaties zijn bij ons niet van toepassing. Ergo: nutteloos voor ons. Om dat dan af te serveren als "je snapt het niet" vind ik niet heel netjes, maar vooruit. Fijn dat jij er blij mee bent :+
Als ik groot stuk vlees in oven heb giet ik regelmatig vocht over het vlees. Handig dat die deur dan weg is :). Je haalt toch niet iedere keer het vlees uit de oven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurtje1
  • Laatst online: 12-09-2024
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:14:
[...]

Als ik groot stuk vlees in oven heb giet ik regelmatig vocht over het vlees. Handig dat die deur dan weg is :). Je haalt toch niet iedere keer het vlees uit de oven ?
Je hebt toch ook uitschuifroosters, kun je roeren, gieten, makkelijk er uit pakken zonder dat je in de oven zit. :*)
https://external-content....UHVJAHaGy%26pid%3DApi&f=1

[ Voor 14% gewijzigd door deurtje1 op 06-01-2022 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
deurtje1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:26:
[...]

Je hebt toch ook uitschuifroosters, kun je roeren, gieten, makkelijk er uit pakken zonder dat je in de oven zit. :*)
https://external-content....UHVJAHaGy%26pid%3DApi&f=1
Klopt :). Maar dan nog steeds vind ik die deur reuze handig zo. En dat mag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janvanderm.
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15-04-2023
Is er ook iemand die toevallig een installatietekening met een Bosch of Siemens kookplaat met afzuiging door de kruipruimte heeft?

Ben op zoek naar de positie van de buis die door de vloer gaat, binnenkort gaan de palen de grond in en vloer gelegd en hebben nog geen installatie tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Janvanderm. schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:14:
Is er ook iemand die toevallig een installatietekening met een Bosch of Siemens kookplaat met afzuiging door de kruipruimte heeft?

Ben op zoek naar de positie van de buis die door de vloer gaat, binnenkort gaan de palen de grond in en vloer gelegd en hebben nog geen installatie tekening.
Laat dit alsjeblieft leveren door jouw keukenboer. Je wilt hier echt zelf niet verantwoordelijk voor zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:55
Wij gaan in juli een nieuwe keuken laten plaatsen. Onze woning wordt nog uitgebouwd en tegen een schuurtje aangebouwd. Hierdoor weten we nog niet de exacte binnenmaten van het kook en spoel gedeelte, maar gaan we uit van +/-188cm. Hierdoor gaan we ook voor een kunststof blad ipv keramiek/composiet omdat dit nog "in het werk" op maat gemaakt kan worden.

Onze voorkeur was in eerste instantie Siemens apparatuur maar heb al van meerdere keukenzaken vernomen dat Siemens zeer slecht leverbaar is.

Uiteindelijk willen we een blauwe landelijke keuken, met goud/messing kleurige handgrepen en een wit gemarmerd blad.

Onze inspiratie is deze keuken maar dan zonder houtnerf. https://www.schueller.de/nl/keukens/finca
https://rotpunkt.dk/koekken/midnight-blue/
https://www.haecker-kuech...assic/bristol-velvet-blue

Hebben jullie nog tips qua apparatuur en wellicht voor de indeling? Haaks naast de hoge kasten zit een deur, die is alleen niet ingetekend.

Wij houden van netto zaken en ons lijstje is nu:
Superkeukens (schüller)
I-kook (hacker)
Lokale partij (rotpunkt)
Zitten deze qua kasten op hetzelfde niveau?
Ons doel is 12.500 inclusief montage (eerder 14.000 maar dat was met keramisch blad)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Murkmans op 06-01-2022 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Kurma schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Je legt me woorden in de mond hier hè ;)

Ik stel volgens mij eerder dat wat jij nutteloos vindt, niet door een ieder zo wordt ervaren als door jou. Maar hey als je er geluk in vindt om me zo weg te zetten: :w

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:01
Murkmans schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:52:
Wij gaan in juli een nieuwe keuken laten plaatsen. Onze woning wordt nog uitgebouwd en tegen een schuurtje aangebouwd. Hierdoor weten we nog niet de exacte binnenmaten van het kook en spoel gedeelte, maar gaan we uit van +/-188cm. Hierdoor gaan we ook voor een kunststof blad ipv keramiek/composiet omdat dit nog "in het werk" op maat gemaakt kan worden.

Onze voorkeur was in eerste instantie Siemens apparatuur maar heb al van meerdere keukenzaken vernomen dat Siemens zeer slecht leverbaar is.

Uiteindelijk willen we een blauwe landelijke keuken, met goud/messing kleurige handgrepen en een wit gemarmerd blad.

Onze inspiratie is deze keuken maar dan zonder houtnerf. https://www.schueller.de/nl/keukens/finca
https://rotpunkt.dk/koekken/midnight-blue/
https://www.haecker-kuech...assic/bristol-velvet-blue

Hebben jullie nog tips qua apparatuur en wellicht voor de indeling? Haaks naast de hoge kasten zit een deur, die is alleen niet ingetekend.

Wij houden van netto zaken en ons lijstje is nu:
Superkeukens (schüller)
I-kook (hacker)
Lokale partij (rotpunkt)
Zitten deze qua kasten op hetzelfde niveau?
Ons doel is 12.500 inclusief montage (eerder 14.000 maar dat was met keramisch blad)

***members only***
Zijn er andere opstellingen mogelijk? Duidelijke plattegrond met maten, plek voor eettafel en de aangrenzende ruimtes.
Ik zie door de muren weinig aaneengesloten werkblad. Een naar binnen draaiende deur naast een keukenkast , moet er niet onverwacht iemand binnenkomen als die kast net open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-05 17:40

codeneos

[...]

SquareOne schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:04:
[...]

[...]

Bedankt @SquareOne @Floor-is! Nu je het zo stelt begin in ook te twijfelen. We hebben de geïntegreerde optie best snel afgeschreven maar met deze input toch iets wat we moeten heroverwegen. Het enigste nadeel is dat we volgens mij de plint iets moeten verhogen en de besteklade onder de kookplaat verliezen.

@Barry bedankt voor de input _/-\o_ . Vanwege de integratie tussen de kookplaat en de afzuiging hebben we voor een siemens gegaan. We hebben wel even kort naar een Novy gekeken maar we dachten dat de kwaliteit vergelijkbaar was met Siemens.

Ik begin nu strek te twijfelen of we überhaupt wel voor een plafond unit moeten gaan toch voor afzuiging geïntegreerd in de kookplaat.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
codeneos schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:56:
[...]

Bedankt @SquareOne @Floor-is! Nu je het zo stelt begin in ook te twijfelen. We hebben de geïntegreerde optie best snel afgeschreven maar met deze input toch iets wat we moeten heroverwegen. Het enigste nadeel is dat we volgens mij de plint iets moeten verhogen en de besteklade onder de kookplaat verliezen.

@Barry bedankt voor de input _/-\o_ . Vanwege de integratie tussen de kookplaat en de afzuiging hebben we voor een siemens gegaan. We hebben wel even kort naar een Novy gekeken maar we dachten dat de kwaliteit vergelijkbaar was met Siemens.

Ik begin nu strek te twijfelen of we überhaupt wel voor een plafond unit moeten gaan toch voor afzuiging geïntegreerd in de kookplaat.
Waarom zou je een hogere plint moeten nemen? Kookplaatafzuiging kan prima met een plint van 5cm in bijv. een Next125 keuken. Zelf ga ik voor een Bora icm 8cm plint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Murkmans Dat wandje op de kop van je kookeiland, is dat een constructief wandje? Kan bij de uitbouw er geen constructieve balk geplaatst worden zodat dit wandje verdwijnt. Dat is een prijzige ingreep. Dat geeft je zoveel meer mogelijkheden om je keuken in te delen. Verder helemaal eens met wat @Floor-is zegt, die deur/kast is geen handige combinatie. Alleen al om die reden zou je de keuken verder van je achtergevel moeten kunnen plaatsen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Floor-is schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:21:
[...]

20k is voor wat je wilt echt zo gek nog niet blijkt he? ;)
Ondanks dat iedereen hier zie dat het teveel was voor een Nobilia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
@PaT @Ladypurple

Thanks voor de feedback. Het betreft een draagmuur en helaas een prijzige opgave dit te verwijderen. Misschien is het muurtje tussen de werkbladen nog in te korten, maar dat denk ik helaas niet. Meerdere huizen in dit plan hebben soortgelijke uitbouw geplaatst en bijna overal zijn deze muurtjes nog aanwezig. Misschien hebben jullie nog tips? Houten balken vloer etc gaat er nog uit dus aansluitingen kunnen in principe overal komen.

Het schuurtje/bijkeuken heeft nu nog geen deur naar de keuken. Deze is enkelsteens en 2.10meter hoog. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPRIviZh84I_za_wI2USmwGWzg8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mQUYpGyyP8TaU7P06lf1CVVo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Pingu007 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Dat ligt niet aan de Nobilia, maar voornamelijk aan de andere keuzes die je hebt gemaakt.
Volgens mij heb je nog geen enkele keer een appel met een appel vergeleken.

Als in: de offerte van DBkeukens 1:1 (zelf blad, zelfde apparatuur, zelfde kastjes en zelfde fronten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
codeneos schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:56:
[...]

Graag gedaan hoor, kost wat overreding, maar.. :P

Even @SquareOne napraten: hoezo hogere plint? :) Wij stevenen af op maximaal 10cm plint, met een inductieplaat met afzuiging in het werkblad.
En ja je gaat daar een binnenlade kwijtraken, jammer maar helaas.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat de hoogte van de (onder)kastjes en de gewenste hoogte van het totaal ingewikkeld is. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Pingu007 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:13:
[...]

We vinden met z'n allen dat het goedkoper moet, want je koop een bergje spaanplaat, scharnieren, ladegeleiders en fronten. (Okay en plinten)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Murkmans schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:22:
@PaT @Ladypurple

Thanks voor de feedback. Het betreft een draagmuur en helaas een prijzige opgave dit te verwijderen. Misschien is het muurtje tussen de werkbladen nog in te korten, maar dat denk ik helaas niet. Meerdere huizen in dit plan hebben soortgelijke uitbouw geplaatst en bijna overal zijn deze muurtjes nog aanwezig. Misschien hebben jullie nog tips? Houten balken vloer etc gaat er nog uit dus aansluitingen kunnen in principe overal komen.

Het schuurtje/bijkeuken heeft nu nog geen deur naar de keuken. Deze is enkelsteens en 2.10meter hoog. [Afbeelding]
Hoe oud zijn deze huizen? Als dat redelijk recent is, zeg vanaf eind jaren 90, geloof ik er weinig van dat dit een constructieve wand moet zijn. Ik begrijp dat het nu buitengevel is en op dat stukje zal best wel iets van gewicht rusten, maar dat is hooguit je gevel die er boven staat. Het zal ook wel iets aan stabiliteit verzorgen in het hele blok, maar ook dat is echt wel op te lossen. En je wint er zo ontzettend veel meer ruimte en vrijheid mee.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
SquareOne schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:23:
[...]

Dat ligt niet aan de Nobilia, maar voornamelijk aan de andere keuzes die je hebt gemaakt.
Volgens mij heb je nog geen enkele keer een appel met een appel vergeleken.

Als in: de offerte van DBkeukens 1:1 (zelf blad, zelfde apparatuur, zelfde kastjes en zelfde fronten).
Wel bijna, alleen de apparatuur van Neff wil niemand offreren ivm leverings issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Floor-is schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:35:
[...]

We vinden met z'n allen dat het goedkoper moet, want je koop een bergje spaanplaat, scharnieren, ladegeleiders en fronten. (Okay en plinten)
Heb dat stuk ook al voor bijna de helft geoffreerd gekregen bij plaatselijke partij, maar dan is de apparatuur weer stuk duurder..
Maar het lijkt er nu wel op dat ik incl keramiek blad ipv Topcore onder de 19k kan uitkomen, met top apparatuur. Dus dat is al dubbele winst in principe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Murkmans schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:22:
@PaT @Ladypurple

Het schuurtje/bijkeuken heeft nu nog geen deur naar de keuken. Deze is enkelsteens en 2.10meter hoog. [Afbeelding]
Is er een mogelijkheid om de deur vanuit de gang naar de woonruimte te verplaatsen naar de muur aan de woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
@PaT de houten balkenvloer rust er op, uit1957. Daarnaast zit er een hoeklijn boven het huidige raamkozijn in de woonkamer (de lange brede balk op de plattegrond).. Deze ligt in de buitenmuur rechts tot en met het muurtje waar het kookeiland tegen aan staat.

De huidige muur tussen keuken en woonkamer willen we wel doorbreken. Dit is constructief niet zo'n grote ingreep (hea180 balk).
@Ladypurple ons idee was juist de deur tussen woonkamer en gang dicht te metselen. Daar kan dan de bank staan. En dan die van keuken naar gang te behouden. Zie onder de huidige plattegrond. Op de plattegrond staat de schouw niet getekend, deze zit tegen de rechter buitenmuur, recht tegenover de gangdeur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6YkT8-Cl4BCnGlbrdkIUXtNFQI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q6ntEaD8m9HDu0lro9rPCovH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Murkmans schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:24:
@PaT de houten balkenvloer rust er op, uit1957. Daarnaast zit er een hoeklijn boven het huidige raamkozijn in de woonkamer (de lange brede balk op de plattegrond).. Deze ligt in de buitenmuur rechts tot en met het muurtje waar het kookeiland tegen aan staat.

De huidige muur tussen keuken en woonkamer willen we wel doorbreken. Dit is constructief niet zo'n grote ingreep (hea180 balk).
@Ladypurple ons idee was juist de deur tussen woonkamer en gang dicht te metselen. Daar kan dan de bank staan. En dan die van keuken naar gang te behouden. Zie onder de huidige plattegrond. Op de plattegrond staat de schouw niet getekend, deze zit tegen de rechter buitenmuur, recht tegenover de gangdeur.
[Afbeelding]
Een paar aannames.... ;) , wellicht zit ik er volledig naast..
Je wilt uitbreiden omdat er weinig ruimte is voor een eethoek, keuken te klein.. koel/vries ed in schuurtje? Loopt dus vaak daarvoor buitenom. En meer “ muur “ in de woonkamer ( kan ook de schouw er uit slopen).
In de gewenste oplossing loop je tegen botsende deuren.
Als je de keuken uitbreidt is de noodzaak voor een wandeling naar de ongeïsoleerde schuur veel kleiner, daarvoor zou ik geen doorgang maken. Het lijkt alsof je minder werkruimte hebt in voorgestelde L- opstelling, maar door aaneengesloten is het effectiever dan 4x een stukje naast kookplaat en spoelbak. Kastenwand met koffiehoek kn het 2,53 deel, koelkast dan wel naast het werkblad.
De ruimte voor de tafel is ongeveer 3mtr? Dat is voldoende om te zitten en schuiven, maar staat erg in je loop ( spreek uit ervaring), zet m andersom, 2 mtr tafel, 6 persoons en je houdt een mtr loopruimte over. ( met kerst kan je m zo weer omdraaien voor meer zitplek). Als het belangrijk is om een snelle toegang tot buiten te houden geen schuifpui , maar een loopdeur.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-aQN7BlOVDEqt808SErGpL7b9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mP10koXlGByqzKUpc2jTs6Xy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-05 20:20
Iemand een idee of ik deze passtukken kwijt kan raken door voor 2x 60cm oven te gaan... (wat ook nog eens goedkoper blijkt te zijn :+) Mail is al in de maak, maar misschien dat ik hier snel uitsluitsel over kan krijgen :P

Of is dit een gevalletje waar ik altijd mee te maken zal hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-ab5jkTkIY8oN2x-ORgvFQHogI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLc1lWbjsDvqjSbiF4eSnYQP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Sinny schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:21:
Iemand een idee of ik deze passtukken kwijt kan raken door voor 2x 60cm oven te gaan... (wat ook nog eens goedkoper blijkt te zijn :+) Mail is al in de maak, maar misschien dat ik hier snel uitsluitsel over kan krijgen :P

[Afbeelding]
verschil tussen een 60 en 45 oven is.... 15. gevoelsmatig zijn die passtukken vele malen kleiner dan 15cm. De keukenleverancier kan hier vast uitsluitsel over geven. En mogelijk ook nadenken over een andere oplossing. bijvoorbeeld een iets grotere lades onder of iets. Is beetje afhankelijk van merk en type keuken. ze hebben vast bewust voor passtukken gekozen, dit heeft nooit de voorkeur natuurlijk. maar altijd goed om hier eens na te vragen

[ Voor 6% gewijzigd door joostbo op 07-01-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
Ladypurple schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Een paar aannames.... ;) , wellicht zit ik er volledig naast..
Je wilt uitbreiden omdat er weinig ruimte is voor een eethoek, keuken te klein.. koel/vries ed in schuurtje? Loopt dus vaak daarvoor buitenom. En meer “ muur “ in de woonkamer ( kan ook de schouw er uit slopen).
In de gewenste oplossing loop je tegen botsende deuren.
Als je de keuken uitbreidt is de noodzaak voor een wandeling naar de ongeïsoleerde schuur veel kleiner, daarvoor zou ik geen doorgang maken. Het lijkt alsof je minder werkruimte hebt in voorgestelde L- opstelling, maar door aaneengesloten is het effectiever dan 4x een stukje naast kookplaat en spoelbak. Kastenwand met koffiehoek kn het 2,53 deel, koelkast dan wel naast het werkblad.
De ruimte voor de tafel is ongeveer 3mtr? Dat is voldoende om te zitten en schuiven, maar staat erg in je loop ( spreek uit ervaring), zet m andersom, 2 mtr tafel, 6 persoons en je houdt een mtr loopruimte over. ( met kerst kan je m zo weer omdraaien voor meer zitplek). Als het belangrijk is om een snelle toegang tot buiten te houden geen schuifpui , maar een loopdeur.[Afbeelding]
We krijgen in mei pas de sleutel en gaan verbouwen. Uit ervaring weten we dat we een achterom/bijkeuken/klompenhok fijn vinden. Een extra koelkast gebruiken we alleen voor bier, dus zo veel zouden we niet door de deur naar de bijkeuken gaan. We kunnen de deur tussen de bijkeuken en keuken ook andersom laten draaien, naar de bijkeuken toe.
Edit: we gebruiken de bijkeuken dus ook als "achter om" dat is hier gebruikelijk :)

De L-opstelling hadden we voorheen ook in ons appartement, de hoek geeft dan wel wat extra ruimte. Alleen als je in de l opstelling voor de wasbak staat, blokkeer je het stuk werkblad naast de kookplaat. Dat levert naar ons idee niet zoveel op. (En de vrouw wil een barretje :))

Waarom zou je de koelkast naast het werkblad doen? Meestal zie je bij meerdere hoge kasten de koelkast juist op het uiteinde zitten. Of is dat handig omdat je dan snel iets neer kan leggen op je werkblad? En bedoel je dan de hoge kasten rechts als je er voor staat van de wand van 2,53?

De ruimte voor de eettafel is in de breedte 3,15. Genoeg dus om te draaien en voor extra mogelijkheden door de uitbouw. Jouw geschetste idee is dan ook zeker een optie hiervoor.

En dan eigenlijk rest mijn vraag, is het een beetje goede prijs voor de geoffreerde keuken? En wat valt er te zeggen over Samsung apparatuur? Als ik kijk naar onderdelen van ATAG/AEG zie ik dat hier veel Samsung onderdelen in zitten.

[ Voor 1% gewijzigd door Murkmans op 07-01-2022 14:39 . Reden: Toevoeging reden deur bijkeuken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Murkmans schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:19:
[...]

We krijgen in mei pas de sleutel en gaan verbouwen. Uit ervaring weten we dat we een achterom/bijkeuken/klompenhok fijn vinden. Een extra koelkast gebruiken we alleen voor bier, dus zo veel zouden we niet door de deur naar de bijkeuken gaan. We kunnen de deur tussen de bijkeuken en keuken ook andersom laten draaien, naar de bijkeuken toe.

De L-opstelling hadden we voorheen ook in ons appartement, de hoek geeft dan wel wat extra ruimte. Alleen als je in de l opstelling voor de wasbak staat, blokkeer je het stuk werkblad naast de kookplaat. Dat levert naar ons idee niet zoveel op. (En de vrouw wil een barretje :))

Waarom zou je de koelkast naast het werkblad doen? Meestal zie je bij meerdere hoge kasten de koelkast juist op het uiteinde zitten. Of is dat handig omdat je dan snel iets neer kan leggen op je werkblad? En bedoel je dan de hoge kasten rechts als je er voor staat van de wand van 2,53?

De ruimte voor de eettafel is in de breedte 3,15. Genoeg dus om te draaien en voor extra mogelijkheden door de uitbouw. Jouw geschetste idee is dan ook zeker een optie hiervoor.

En dan eigenlijk rest mijn vraag, is het een beetje goede prijs voor de geoffreerde keuken? En wat valt er te zeggen over Samsung apparatuur? Als ik kijk naar onderdelen van ATAG/AEG zie ik dat hier veel Samsung onderdelen in zitten.
Met 1 mtr. Ruimte in een parallelopstelling loop je elkaar ook in de weg...
Op 3. 15 een tafel EN een barretje... dat gaat niet lukken. (Is toch ook onzinnig om op een kruk te gaan zitten terwijl binnen pakweg een halve meter een comfortabele stoel staat )Zet het uit op 3.15. Stoel, stoel, tafel stoel.....en nog loopruimte.... ook zo uitproberen dat als een stoel in gebruik is je op kan staan en er achterlangs lopen.
Koelkast idd. Vanwege afzetten en loopafstand. Gevoelsmatig zou ik het blad door laten lopen zoals nu getekend, maar praktisch js anders. Fiets even door dit topic, ziet ook veel opstellingen met diepvries, 1.20 koffiehoek, koelkast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk97
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:54
sinovenator schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:51:
quote]Luuk97 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:52:

[Afbeelding]

[/quote]

Mooi resultaat.
De losse spotjes zijn van Berla Lighting. Type BC0001BB.
Het zijn opbouw spotjes van zeer fraaie kwaliteit.

De rail is van SLV. 1-fase hoogvoltage. De spotjes zijn type Enola B.
Ze voelen wat minder degelijk aan als de Berla spots maar zijn ook een andere prijsklasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk97
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:54
sinovenator schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:51:

Mooi resultaat.
De losse spotjes zijn van Berla Lighting. Type BC0001BB.
Het zijn opbouw spotjes van zeer fraaie kwaliteit.

De rail is van SLV. 1-fase hoogvoltage. De spotjes zijn type Enola B.
Ze voelen wat minder degelijk aan als de Berla spots maar zijn ook een andere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
@Ladypurple
Als ik het nameet op de bouwtekeningen lijkt de tussenruimte 132cm te zijn tussen het ingetekende spoel en kookeiland.
Volgens mij wordt 1meter altijd als minimum gehanteerd.

Bedoel je de koffiehoek dan zo?
Optie 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uw8cyEXBKoOPLL6_54EX8hK9bSQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Dqzy9Xn3t81pGE7uyNPZolx3.png?f=fotoalbum_large
Optie 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XntNjwZbK9V5lJxdK-qvnNkO5do=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yJdbSLjIVEtbG6a0tBpjLkRs.png?f=fotoalbum_large

De tafel zouden we in eerste instantie onder het zijraam plaatsen. Daar hebben de huidige bewoners het nu ook en vinden we hetrest logische. Zoals je zelf al zei kan bij grote groepen de tafel een kwartslag gedraaid worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krbOZRwe4LwNWXm0n8T1PGwZ4WA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/50wBQxeWsCWCWmuFgMl9vgMv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne

[Afbeelding]
Mogelijk kunnen ze het ook met maatwerk oplossen door deurtjes aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Murkmans schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:06:
@Ladypurple
Als ik het nameet op de bouwtekeningen lijkt de tussenruimte 132cm te zijn tussen het ingetekende spoel en kookeiland.
Volgens mij wordt 1meter altijd als minimum gehanteerd.

Bedoel je de koffiehoek dan zo?
Optie 1
[Afbeelding]
Optie 2
[Afbeelding]

De tafel zouden we in eerste instantie onder het zijraam plaatsen. Daar hebben de huidige bewoners het nu ook en vinden we hetrest logische. Zoals je zelf al zei kan bij grote groepen de tafel een kwartslag gedraaid worden.
[Afbeelding]
Ja, 1 van die 2 opties. Zo zou je inderdaad de tafel kunnen plaatsen , maar vind je dat niet jammer vab de ruimte die je krijgt door de aanbouw. Ik word niet op de cm wijs uit de keukentekening, maar kan geen 1.32 vinden. Grofweg 5.54 - 60 spoelkant, 3.15 kamer, 100 eiland? = loopruimte..?
De deur naar de schuur staat er strak ingetekend, die zal geen 1.30 zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:14

[Afbeelding]
Zijn het echt passtukken of zijn het extra stukken om je greeplijst van de kastjes kwijt te kunnen.
Aan de buitenzijdes heb je vertikale greeplijsten, dat kan volgens mij daaronder niet door de ovens.
Bij ons werden daardoor automatisch horizontale greeplijsten onder en boven de oven geplaatst om een greeplijst kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Pingu007 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Heb dat stuk ook al voor bijna de helft geoffreerd gekregen bij plaatselijke partij, maar dan is de apparatuur weer stuk duurder..
Maar het lijkt er nu wel op dat ik incl keramiek blad ipv Topcore onder de 19k kan uitkomen, met top apparatuur. Dus dat is al dubbele winst in principe!
Minder marge op kasten, toch beetje vergelijkbare marge voor het totaal = meer marge ergens anders. Communicerende vaten ;)

Ga je echt een keramisch blad inruilen voor plastic? Nee toch, nee!

[ Voor 11% gewijzigd door Floor-is op 07-01-2022 17:06 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da1roy
  • Laatst online: 05-04-2023
Je zou eventueel in floorplanner nog kunnen kijken of het een idee is om de kastenwand tegen de korte muur te zetten als dat past. (moet dan wel minimaal 2,40m zijn voor 4 kasten liefst wat meer voor meer body.)
Dan kan je een flink keukeneiland kwijt in de lengte en dan de eettafel ook in de lengte. langs de lange muur.

Zo hebben wij dat opgelost in een iets kleinere ruimte. 5,35lentgte x5,10 diepte.
Ambianz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:41:

[Afbeelding][Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
da1roy schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:12:
Je zou eventueel in floorplanner nog kunnen kijken of het een idee is om de kastenwand tegen de korte muur te zetten als dat past. (moet dan wel minimaal 2,40m zijn voor 4 kasten liefst wat meer voor meer body.)
Dan kan je een flink keukeneiland kwijt in de lengte en dan de eettafel ook in de lengte. langs de lange muur.

Zo hebben wij dat opgelost in een iets kleinere ruimte. 5,35lentgte x5,10 diepte.

[...]
Sorry, maar met 240 red je het niet. Je zult echt minstens 3cm passtuk moeten plaatsen tussen de koelkast (of wat voor kast ook) en de muur die hier haaks op staat. Tenzij je een push to open deur doet, maar denk zomaar dat die niet in het budget zit nu. :)

Ik heb even kort zitten kijken naar wat je kunt doen hier, maar kom niet echt tot bijzondere dingen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Floor-is op 07-01-2022 17:15 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Murkmans schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:19:
[...]
De L-opstelling hadden we voorheen ook in ons appartement, de hoek geeft dan wel wat extra ruimte. Alleen als je in de l opstelling voor de wasbak staat, blokkeer je het stuk werkblad naast de kookplaat. Dat levert naar ons idee niet zoveel op. (En de vrouw wil een barretje :)
Sorry, ik weet niks van Samsung, in antwoord op je restvraag, maar heb nog wel even gekeken naar een alternatieve opstelling met meer contact met de woonkamer en meer bewegingsruimte in je keuken. Zie onder ter inspiratie :*).
Ook geen barretje, maar wel een tafel van 3 meter die haaks aan je eiland vastzit (of daar tegenaan staat). Zo heb je zelf een landplek vanuit de keuken en een plek voor gezelschap (vergelijkbaar met barretje) en aan de tafel zelf meer dan genoeg zitplaatsen. Omdat je ook nog een zijraam hebt, heb je er ook voldoende daglicht.
Over de muurtjes: als je ze niet kunt weghalen (is idd duur), dan zou ik ze integreren in het geheel. Op de lange muur zou ik de kasten In de muur laten wegvallen, waarbij dragend muurtje de rechterwand van je kast is. Rechts daarvan het spoelgedeelte in je keuken.
Tegen het andere muurtje heb ik een koffie/servieskast ingetekend. Dat is een leuke eyecatcher als je binnenkomt vanuit de gang, en handig zo dicht bij woonkamer en eettafel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJjf3U4EEYZPiMK0SVycDztpjNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ky5GmYign4ks0biwVeZMUWzD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
@Murkmans voortborduren op @Toke_gt

Zou er voldoende loopruimte blijven als je een kookeilandje à 1.20 aan de andere kant van het muurtje zet en de spoel tegen de 2.53 wand, daar heb je dan serieus werkruimte en complete kasten tegen de 1.88Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKCmDHCgh25ReEB2T2Zto9zmQxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GaYkOlO2KOqcuiomVZ0EpITQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:14
Gister een bezoekje gebracht aan wösten keukens in haren (dld).
Wat een bijzonder prettige winkel die ook nog eens een scherpe aanbieding wisten te doen. Een mooie rational keuken met siemens apparatuur (700) voor de prijs van schuller en aeg bij superkeukens (2.5k goedkoper zelfs)
Overigens ook een super aardige verkoper is Niels, spreekt prima nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Verlichtingsvraag voor de keuken in een nieuwbouwhuis. Ik heb nu nog de mogelijkheid om een lichtpunt te verplaatsen naar boven het kookeiland, maar ik heb eigenlijk nog geen flauw idee wat voor lamp ik in de keuken wil hebben. Hebben jullie suggesties voor hoe dit op te lossen? Gewoon een lichtpunt op een willekeurige plek maken in het midden vh eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Blik1984 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:29:
Verlichtingsvraag voor de keuken in een nieuwbouwhuis. Ik heb nu nog de mogelijkheid om een lichtpunt te verplaatsen naar boven het kookeiland, maar ik heb eigenlijk nog geen flauw idee wat voor lamp ik in de keuken wil hebben. Hebben jullie suggesties voor hoe dit op te lossen? Gewoon een lichtpunt op een willekeurige plek maken in het midden vh eiland?
Midden zou ik zeggen, gemiddeld de minste afstand als je niet het midden kiest :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingu007
Floor-is schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:05:
[...]

Ga je echt een keramisch blad inruilen voor plastic? Nee toch, nee!
Andersom ;-)
Pagina: 1 ... 298 ... 513 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1