Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 08:57
Bedankt weer @Toke_gt , @deurtje1 en @ppatrick .
De nieuwe keuken komt voor een langere muur die nu helemaal in kleur en gaaf is, en doorloopt naar de huiskamer. Vandaar dat we de (wasbare) extra lagen nog niet overwegen. Geen bovenkastjes.
Insta en Pinterest geven zat voorbeelden maar overtuigen nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door WaterFire op 17-12-2021 17:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deurtje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
WaterFire schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:14:
Bedankt weer @Toke_gt , @deurtje1 en @ppatrick .
De nieuwe keuken komt voor een langere muur die nu helemaal in kleur en gaaf is, en doorloopt naar de huiskamer. Vandaar dat we de (wasbare) extra lagen nog niet overwegen. Geen bovenkastjes.
Insta en Pinterest geven zat voorbeelden maar overtuigen nog niet.
@WaterFire Wij hebben een transparante coating waardoor wij geen kleurverschil hebben (TRAE LYX).
Ook achter het deel waar de kraan zit, geeft soms meer vuil / spetters dan koken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

deurtje1 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:35:
[...]

@WaterFire Wij hebben een transparante coating waardoor wij geen kleurverschil hebben (TRAE LYX).
Ook achter het deel waar de kraan zit, geeft soms meer vuil / spetters dan koken.
https://www.traelyx.nl/# laadt hier alsof het op een Raspberry Pi gehost wordt. Maar hoe is dat aangeracht en weet je welk product? Lijkt mij dat er altijd wel wat glansverschil is?

Ik heb geen achterplaat in mijn keuken maar wel afwasbare Sigma verf. Maar ik spat meer dan verwacht (bij de koffiegroepen en de wasbak) dus dat gaat ook niet het eeuwige leven houden. Dus zit zelf de denken aan een glazen plaat, wit.

EDIT: zonder de # loopt de website wel hier.
Dan kom ik uit op deze https://www.traelyx.nl/product/naturel-finish/

Dat is wellicht ook wel mooi spul om een wand in een gang waar iedereen tegenaan loopt te beschermen (niet echt krassen maar meer smutsch van jassen etc).

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 17-12-2021 17:49 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 06:14
Veer in m’n ..... op de vroege morgen. Wie het zelf ook had kunnen verzinnen slaat dit gewoon over.
Voor het leggen van snoeren voor de verlichting moesten de plinten er nog weer af. Navraag bij de monteur kreeg ik als antwoord dat dit lastig was en te beginnen bij de vaatwasser, want daar heb ik een uitsparing zodat ik er vat op kan krijgen. Zonder deze uitsparing zou ik niet weten hoe je het zou moeten doen. De plint zit geklemd onder een clipje dat je heel iets in kan drukken om ruimte te krijgen, maar je krijgt geen vat op de plint om het er onder vandaan te halen..... en de ruimte is werkelijk minimaal. Ik heb ergens wat ruimte kunnen maken, daar dubbel gevouwen stevig plastic, als bijv. Puinzak als lus om de plint geslagen. De vouw in de richting waar je heen schuift. Lus tot naast de clip, clip indrukken en rustig aan de lus trekken om de plint onder de clip vandaan te krijgen en dan opschuiven tot de volgende clip. Stuk plastic gaat in de reserveonderdelenbak als geheugensteun.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMplaHRM5qvp2XvY0r0Ib-CV1zY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2crz2x6GHtyX7483mdfk4N7c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6qMF44L89ZpeLSTJ-INH2vax_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4akO7ws5PJKHlOUGmAZvQ99.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
LaTiNo156 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:36:
[...]

We gaan toevallig komende zaterdag naar Schagen, even iets eerder vertrekken en daar nog een kijkje nemen :)
Thx.
En hoe was het? Mooie zaak vind ik wel, gloednieuw ook!

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Blik1984 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:31:
[...]

Schijnen wel 2 verschillende ovens te zijn, namelijk een HS (stoom) en een HB (bak)versie. Moest ook 3x kijken op de offerte voordat ik het verschil zag.

Ik zou de apparaten eventueel ergens anders kunnen kopen en daarmee wat besparen. Vraag me alleen af hoeveel ik dan daar echt op bespaar vs het gemak dat je hebt door het in 1x af te nemen en geïnstalleerd te krijgen

Verder dank voor dit inzicht op het blad, dat had ik nog niet zo door dat die zo duur is t.o.v. andere partijen. Ook dank @HogRider. Ga ik het gesprek nog wel even over aan met ze volgende week.

[...]

Deze is wel ruim 1.000 euro duurder dan de Siemens. Verschil in Db is 35 voor de Liebherr vs. 38 voor de Siemens. Siemens heeft een greep terwijl we een greeploze keuken krijgen.

Aan de andere kant staat die wel prominent in het zicht, dus wil je wel dat die mooi is en bij de keuken past
38 is twee keer zoveel herrie als 35, Decibellen gaan logaritmisch :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Kapitein Merijn schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:04:
[...]

Houd er rekening mee dat dit een idee is van Miele en niet van de verkoper. Een belangrijk verschil is dat Miele de wijnkoeler en de 2 45cm apparaten perfect op elkaar heeft afgestemd. De nis 45cm apparaten moet je zelfs anders monteren om ze uit te lijnen. Ik kan je nu al zeggen dat het met een koeler van Liebherr en 2 Siemens apparaten niet gaat lukken.
We hebben dit concept dus uiteindelijk gekozen.

Wijnkoeler: KWT6422ig (Obsidiaan)
Oven: H7860BPX (Obsidiaan)
Warmhoudlade: ESW20 (Obsidiaan)

Nu heb ik je hulp even nodig voor een dubbelcheck ;)

Die ESW20 is dus geoffreerd door onze keukenleverancier. Maar afgelopen week zijn we bij Miele in Vianen geweest en daar stond precies dit concept opgesteld (H7464 ipv H7860 maar dat moet volgens mij niet uit maken).

Probleem is dus dat die opstelling in de Miele Experience Center met een ESW30 is.
Het verschil is een paar cm. De ESW20 is 287mm en de ESW30 is 317mm.

Ik heb uiteraard de keukenleverancier gevraagd om te dubbelchecken dat ze de juiste warmhoudlade leveren, maar het is goed om het hier even te dubbelchecken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5DpygclKm7SWQO68dOPNHOZavY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TvJxAPibOOgkDNLctCkLfCzh.jpg?f=fotoalbum_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
Even wat anders, moet een wijnkoeler niet extra hard werken zodra je de oven aan zet?
Wij hebben in onze huidige keuken een keukenkast boven de ingebouwde combi-oven. Zodra de oven aan gaat heb je in ieder geval geen warmhoudlade. meer nodig, dan is al het servies in de kast boven de oven lekker warm. Lijkt mij dat een dergelijke wijnkoeler dan ook harder moet werken om te koelen naast een oven van 200 graden.
Mooie combinatie.. daar niet van.. maar of het logisch is.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 00:04

codeneos

[...]

Floor-is schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:14:
[...]

38 is twee keer zoveel herrie als 35, Decibellen gaan logaritmisch :)
Houdt er rekening mee dat het menselijk oor ook niet lineair schaalt. Je zal 38db niet als 2 keer zo veel herrie ervaren als 35.

De vraag is of je het überhaupt het verschil kan merken, er is meer dan alleen geluidssterkte wat invloed heeft op hoe wij geluid ervaren. Zo ervaren wij lage tonen zachter dan een hogere tonen. Dat ga je niet uit dat db cijfertje halen.

En dan is er nog de vraag is die 35db de piek, het het gemiddelde of misschien het geluidsniveau in de meest ideale omstandigheden. Ook heb je nog allerlei andere factoren die invloed kunnen hebben op het geluidsniveau en vooral onze ervaring van het geluid.

Last but not least kan je er ook vanuit gaan dat de metingen niet bij alle fabrikanten op de zelfde manier gedaan worden.

Kortom ik zou me niet blindstaren op de db in de specsheet van keuken apparatuur.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
DonJunior schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:52:
Even wat anders, moet een wijnkoeler niet extra hard werken zodra je de oven aan zet?
Wij hebben in onze huidige keuken een keukenkast boven de ingebouwde combi-oven. Zodra de oven aan gaat heb je in ieder geval geen warmhoudlade. meer nodig, dan is al het servies in de kast boven de oven lekker warm. Lijkt mij dat een dergelijke wijnkoeler dan ook harder moet werken om te koelen naast een oven van 200 graden.
Hoe oud is die oven? Moderne ovens zijn een pak beter geïsoleerd. De kast boven onze oven wordt amper warm.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 14:55
Toke_gt schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:09:
[...]

Om die reden heb ik over de volle breedte van de keuken een glazen gekleurde achterwand van 65 hoog. Kleur loopt door in de gestucte muur erboven. Ik heb er - eerlijk gezegd - even aan moeten wennen, maar het ziet er superstrak uit en ik kan het makkelijk schoonhouden.
Bijkomend voordeel: het glas spiegelt iets en daardoor lijkt mijn bescheiden keuken veel groter.

(en Toke kan zo vanaf de bank om een hoekje kijken wie er aanbelt. Minor detail, toch fijn)
@Toke_gt Klinkt mooi & strak inderdaad. Ik zou daar graag eens een foto van zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

DonJunior schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:52:
Vast wel, maar er zitten twee planken van 19mm tussen dus het zal wel enigszins los lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 08:57
deurtje1 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:35:
[...]

Bedoel je hier met 'geen kleurverschil' gezien over de hele muur? Bij ons zou dit 100x60cm zijn bij de kookplaat, de muur zelf is 12x2.7 meter.. Dus echt een stukje midden op de muur uiteindelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:16
Gody schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:03:
[...]

@Toke_gt Klinkt mooi & strak inderdaad. Ik zou daar graag eens een foto van zien.
Heb ik even niet paraat, maar zal straks bij thuiskomst eentje posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:07
Even een noob vraag;
Kunnen keuken leveranciers een Amerikaanse Side-by-side koelkast inbouwen? Of moet je dan zelf zorgen betimmering/koven etc.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Pingu007 schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:35:
Even een noob vraag;
Kunnen keuken leveranciers een Amerikaanse Side-by-side koelkast inbouwen? Of moet je dan zelf zorgen betimmering/koven etc.?
Dat zal van de keukenleverancier afhangen. De meesten zullen dit wel kunnen, maar ik kan mij best voorstellen dat er leveranciers zijn die daar geen zin in hebben.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
PaT schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:38:
[...]

Dat zal van de keukenleverancier afhangen. De meesten zullen dit wel kunnen, maar ik kan mij best voorstellen dat er leveranciers zijn die daar geen zin in hebben.
Thanks. Hopelijk heeft onze project leverancier er wel zin in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

Pingu007 schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:40:
[...]

Thanks. Hopelijk heeft onze project leverancier er wel zin in..
Met project leveranciers heb ik geen ervaring maar op zich is het een kwestie van zijpanelen en een passend bovenkastje. Dat laatste is erg afhankelijk van de hoogte van je keuken versus de hoogte van de koelkast.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:17
Wat zijn de mogelijkheden met keukenzaken bezoeken tijdens deze lockdown?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Even een noob vraag;
In zou niet het woord "inbouwen" gebruiken, aangezien zo'n side-by-side los op de vloer staat en ook niet van keukendeur zal worden voorzien. Je zal een nis van de juiste afmeting moeten laten maken waar je die koelkast vervolgens in schuift. Maar zorg wel dat er ventilatie aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Thomas19903 schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:29:
Wat zijn de mogelijkheden met keukenzaken bezoeken tijdens deze lockdown?
Virtueel of een keukenverkoper die met zijn laptop naar je huis komt.
Sommige winkels gaan wel stiekem open maar houden de lichten uit. Ik denk niet de grote zaken, maar als je ergens een kleinere zaak vindt, kan je best ff kijken of je een private shopping appointment kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:18
JackBol schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:21:
[...]

We hebben dit concept dus uiteindelijk gekozen.

Wijnkoeler: KWT6422ig (Obsidiaan)
Oven: H7860BPX (Obsidiaan)
Warmhoudlade: ESW20 (Obsidiaan)

Nu heb ik je hulp even nodig voor een dubbelcheck ;)

Die ESW20 is dus geoffreerd door onze keukenleverancier. Maar afgelopen week zijn we bij Miele in Vianen geweest en daar stond precies dit concept opgesteld (H7464 ipv H7860 maar dat moet volgens mij niet uit maken).

Probleem is dus dat die opstelling in de Miele Experience Center met een ESW30 is.
Het verschil is een paar cm. De ESW20 is 287mm en de ESW30 is 317mm.

Ik heb uiteraard de keukenleverancier gevraagd om te dubbelchecken dat ze de juiste warmhoudlade leveren, maar het is goed om het hier even te dubbelchecken.

[Afbeelding]
Miele heeft detailtekeningen van deze oplossing, zijn ook in de catalogus te vinden.
Als je me dinsdag even een DM stuurt kijk ik het voor je na.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Gody schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:03:
[...]

Zie hier. Bij daglicht is het effect wat sterker, er is dan vrijwel geen kleurverschil tussen glas en wand. Inmiddels weet ik dat er tientallen tinten lichtblauw zijn, afhankelijk van lichtinval, stand van de zon etc etc. Misschien maken we de muur toch weer net zo wit als de frontjes. (Ik maak morgen wel even een foto bij daglicht. Frontjes zijn bijvoorbeeld hartstikke wit, maar lijken nu wel beige)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8WUQ3jX-DbaGlmIZlbr4WwRIUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CavpamQu3wQkIRIh4XxvJjsj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Toke_gt op 19-12-2021 22:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-09 21:07
SquareOne schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:28:
[...]

Als toevoeging:

Hier is een (hele fraaie) keuken in Deco Nero te vinden :)
mr3000 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

@mr3000 na een tijdje in gebruik, hoe is het met de vlekgevoeligheid?
Sorry voor de late reactie.
Hij is wel wat vlek gevoelig. vooral vet maar zeer zeker niet zo erg als bijvoorbeeld de systemat keukens in vergelijkbare zwart eiken patroon.

Tevens super eenvoudig te verwijderen met 1 veeg.
doen dat 1x per dag / om de dag. even een snelle veeg bij de hoge kasten. De lades zien we het uberhaupt niet.

Wij hebben dit weekend eindelijk de achterwanden kunnen plaatsen. Was nog best een gedoe maar is goed gelukt. Hebben het nu transparant gekit weet nog niet zeker of ik dat het allermooiste vind. misschien dat ik er aan de kant van de wand nog overschilderbare kit op ga doen zodat het mooier bij de wand past.

alleen de kit rand tussen onder en bovenblad weet ik nog niet.

Verder zie je op deze foto's ook wel iets extreme de vlekkigheid. dat is op de foto erger dan in het echt. beetje afhankelijk van je ramen. denk dat als je een raam pal naar de hoge kasten hebt dat je het erger ziet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ev6XDc5weFqPgOBqfFesyf3XY40=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9AK0oNRpSo74gLH0viFi03a3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5l8hmF3ldMSm_trEWBZqyjXQKrQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpdxZJxDOfv5DlfaY2MTwA4S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lu5cm2Xxkd3rrbXJunEMsT7K5o4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/moHjmk9oYWcfNaL2MXLSKmQ3.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLfIIDx4uXgBENwosJrCxtq_9l0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7WGNWSCYzvXudHvLaeHj3ysI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GIXldlq835VxP8yVOTMzbFAiLms=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNrojRX3ub7R9FwxmHDInUwW.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 64% gewijzigd door mr3000 op 20-12-2021 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
mr3000 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:24:
[...]

Hij is wel wat vlek gevoelig. vooral vet maar zeer zeker niet zo erg als bijvoorbeeld de systemat keukens in vergelijkbare zwart eiken patroon.

doen dat 1x per dag / om de dag. even een snelle veeg bij de hoge kasten. De lades zien we het uberhaupt niet.
FYI
@jeroen606

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:19
Floor-is schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:10:
[...]

En hoe was het? Mooie zaak vind ik wel, gloednieuw ook!
Uiteindelijk niet gehaald! We waren er pas vlak voor 5u, dus hebben het maar overgeslagen :|

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024
J1981 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:03:
Hoi!

Wij hebben onlangs een keuken uit laten tekenen. Ben benieuwd of jullie wellicht nog tips of opmerkingen hebben over dingen die wij misschien over het hoofd hebben gezien? Of andere ideeën die een aanvulling op dit ontwerp kunnen zijn?

Apparatuur die erin komt:
Neff bakoven met pyrolyse C27CS22G0
Neff stoomoven C17FS22G0
Neff vaatwasser S297EB800E
met flex3 besteklade
Neff kookplaat met afzuiging T58TL6EN2
Neff Koelkast KI1513FF0
Liebherr diepvries SIGN2756-21
Quooker Flex Combi Zwart
Quooker nordic zeeppomp zwart
Spoelbak Doeco New York 5040 Jet black
Spoelbak Franke Tectonite Sirius (koffienis)
Kraan inventUm IMK601ZWA (koffienis)

Werkblad eiland en nis: Dekton Kelya 5 cm

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De keuken is enkele weken geleden geplaatst en inmiddels zijn ook alle apparaten binnen en geïnstalleerd. Tijd voor een resultaat plaatje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ucov8cXNaetOBQ08liqXGfXE080=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MkIkiVEInsRM9ntaypJgRI4H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYDwAM3OB8ZKyfttrfGwzFXCEEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3CHJkShb7zJgVzCM5AO9MFt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyFa0IaxkIGTb9D2U747Ya_ZKlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evxay7J1PWxE0vvIqVQZAmd4.jpg?f=fotoalbum_large

Super blij mee! 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaTiNo156
J1981 schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:31:
[...]

De keuken is enkele weken geleden geplaatst en inmiddels zijn ook alle apparaten binnen en geïnstalleerd. Tijd voor een resultaat plaatje!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Super blij mee! 😊
Erg mooi! Super dat je ook een kraantje hebt in de koffiecorner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:22
Heeft iemand ervaring met de combinatie van hoge kasten en een plafondhoogte van ca. 2,8m? Met name foto's zijn welkom. Wij twijfelen over vijf hoge kasten + plint (ca. 237 cm) en 5 hoge kasten + plint + kast van 37 cm (ca. 274cm). In beide gevallen zal er een ombouw gerealiseerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@J1981 Gaaf zeg, wij krijgen ook mat zwart greeploos met 5 cm kelya, dat belooft alvast mooi te worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Super blij mee! 😊
Mooie keuken! En inderdaad mooi gedaan met die losse kraan en spoelbak bij de koffiemachine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingu007
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Super blij mee! 😊
Mooi hoor, maar een koffiecorner vraagt natuurlijk wel om een manual espresso machine! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 18:57
mr3000 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:24:
[...]

Wij hebben dit weekend eindelijk de achterwanden kunnen plaatsen. Was nog best een gedoe maar is goed gelukt. Hebben het nu transparant gekit weet nog niet zeker of ik dat het allermooiste vind. misschien dat ik er aan de kant van de wand nog overschilderbare kit op ga doen zodat het mooier bij de wand past.

alleen de kit rand tussen onder en bovenblad weet ik nog niet.

Verder zie je op deze foto's ook wel iets extreme de vlekkigheid. dat is op de foto erger dan in het echt. beetje afhankelijk van je ramen. denk dat als je een raam pal naar de hoge kasten hebt dat je het erger ziet.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er heel tof uit! Ben je trouwens met die hangende kasten boven de kraan niet bang dat je je hoofd eraan gaat stoten? Ik vind zoals jij het hebt laten plaatsen mooier, maar elke toko raadt me af om hangende kasten met gelijke diepte als de overige kasten te nemen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-09 21:07
Megalo schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:43:
[...]

Ziet er heel tof uit! Ben je trouwens met die hangende kasten boven de kraan niet bang dat je je hoofd eraan gaat stoten? Ik vind zoals jij het hebt laten plaatsen mooier, maar elke toko raadt me af om hangende kasten met gelijke diepte als de overige kasten te nemen..
Klopt we hadden het in de winkel opgemeten dat ik (als langste persoon) er precies onder zou kunnen. Dat is niet geheel goed gegaan waardoor als ik uit kijk ik mn hoofd kan stoten. maar na dat 2x gedaan te hebben nooit meer last van.

zou wel het enige zijn wat ik zelf anders had gedaan en dan niet zonder kasten want die ruimte is echt nodig en handig. maar ik had ze dan iets hoger gehangen. (kortere kasten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiceGuyIT
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 20:26
MrNiceGuyIT schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:11:

A&A Keukens + Apparatuur

Model: Punto Poweo hoogglanzend
Werkblad : Composiet 40 mm
Apparatuur:
-KIR81AFEO Bosch serie 6 koelkast
-GUD15ADF0 Bosch vriezer
-SMVHB800E Bosch vaatwasser
-HB835GTB1 IQ700 Siemens oven
-CM876G0B6 IQ700 Combi oven
-Zefiro steel Senze nome afzuiger(plafon)
-Quooker flex COMBI 7L
Deze week is de levering van de keuken, een groot deel van onze apparatuur gaat later geleverd worden.

NIET:

WEL:
- Zefiro steel Senze nome afzuiger(plafon)
- Quooker flex COMBI 7L
- PIV975DC1E Bosch inductie

De leverancier kon geen levertijden geven helaas. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
MrNiceGuyIT schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:13:
[...]

Deze week is de levering van de keuken, een groot deel van onze apparatuur gaat later geleverd worden.

NIET:

WEL:
- Quooker flex COMBI 7L

Krijg je nog wel op zijn minst een leenkoelkast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J1981
Pingu007 schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:23:
[...]

Mooi hoor, maar een koffiecorner vraagt natuurlijk wel om een manual espresso machine! ;-)
Wij vinden deze Siemens volautomaat (EQ.6 plus s100 Sapphire black metallic) prima voor nu. Maar wie weet wat er in de toekomst nog komt te staan. :-)

Spoelbak met kraan op die plek is wel echt van grote meerwaarde. Even een kopje leeg gieten of spoelen, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiceGuyIT
LaTiNo156 schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:21:
[...]

Krijg je nog wel op zijn minst een leenkoelkast?
Ja, dat was ook mijn grootste zorg.
Hij had er nog één staan, die moest hij nog wel even schoonmaken. :')

Hij had het er over dat siemens/bosch momenteel geen levertijden geven en dat Mielle alleen Q2 aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figaro9
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-05 21:04
Wij zijn voor onze nieuwbouwwoning op 'jacht' naar een keuken en hebben nu 2 offertes.
1 offerte met Hacker Systemat 3.0 kasten
1 offerte met Rotpunkt kasten

De verkoper bij de keukenzaak met Rotpunkt geeft aan dat de 8mm achterwand is geschroefd en dat de kastenwand van 19mm dik materiaal is.
De Hacker Systemat 3.0 heeft volgens mij ook een 8mm achterwand, al weet ik niet hoe deze is vastgemaakt en 16mm dikke kastenwand.

Het lijkt er dus op dat Rotpunkt beter is dan Systemat, al heb ik in een eerdere post gezien dat Hacker Systemat in het segment Hoog is geplaatst en Rotpunkt in het middensegment.

Het nadeel is nu dat de winkels dicht zijn dus ik kan zelf niet terug om eea goed te bekijken. Weten jullie welke kasten beter zijn of dat er weinig verschil zit tussen deze merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:00

Amiet01

Master_A

Wij hebben zojuist een Teams meeting gehad met Bemmel & Kroon (helaas ipv een real life afspraak gisteren). Voor de keuken kwamen we bij hen uit op een mat zwarte Pronorm. Wij hebben laatst ook een afspraak gehad met Keukenkampioen en daar zouden wij een Hacker Systemat in de offerte opnemen.

Nou vroeg ik me af óf, en wat de verschillen zouden zijn tussen deze twee merken als ze rond hetzelfde prijsniveau uit zouden komen voor dezelfde opstelling? Zouden jullie eerder de Systemat aanraden, en zo ja, waarom?

Bij B&K zouden we heel misschien ook willen kiezen voor een Next125 keuken. Dat zou ons ongeveer 4-5k extra kosten. Wat krijg je daar dan uiteindelijk voor terug in kwaliteit? Ben een beetje aan het navragen hier, omdat ik niet precies weet waar je op moet letten en wat nou de extra kosten eventueel de moeite waard maakt.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Figaro9 schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:51:
Wij zijn voor onze nieuwbouwwoning op 'jacht' naar een keuken en hebben nu 2 offertes.
1 offerte met Hacker Systemat 3.0 kasten
1 offerte met Rotpunkt kasten

De verkoper bij de keukenzaak met Rotpunkt geeft aan dat de 8mm achterwand is geschroefd en dat de kastenwand van 19mm dik materiaal is.
De Hacker Systemat 3.0 heeft volgens mij ook een 8mm achterwand, al weet ik niet hoe deze is vastgemaakt en 16mm dikke kastenwand.

Het lijkt er dus op dat Rotpunkt beter is dan Systemat, al heb ik in een eerdere post gezien dat Hacker Systemat in het segment Hoog is geplaatst en Rotpunkt in het middensegment.

Het nadeel is nu dat de winkels dicht zijn dus ik kan zelf niet terug om eea goed te bekijken. Weten jullie welke kasten beter zijn of dat er weinig verschil zit tussen deze merken?
Ik heb een Rotpunkt Xerox keuken en heb nooit de vergelijking kunnen maken met Systemat. Maar mijn oude buurman heeft de keuken geleverd en geplaatst, hij is zelf Bulthaup leverancier. Ik ben op zijn advies uit gegaan van welk kwaliteit keuken ik moest hebben.

Ik ben wel onder de indruk van de kasten en kwaliteit. Erg diepe lades (heb ook een 80cm diep blad) en zelfs onder de Bora gewoon een volledig diepe lade. Achterwanden zijn inderdaad geschroeft en voelt allemaal ook steviger aan.

Alleen nog steeds een gapend gap omdat ik nog een stoom magnetron mis 8)7

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
MrNiceGuyIT schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:13:
[...]

NIET:

WEL:
- Quooker flex COMBI 7L

Wat een ellende, Bosch/Siemens schijnt zeer problematisch te zijn. Ben er zelf achteraan geweest, levering is over een mnd, besteld eind aug ongeveer. Siemens vaatwasser kansloos, ze kunnen als het goed is wel een Miele leveren. Miele stoomoven is als enige binnen, de rest zou tijdig moeten komen maar ze melden pas op het laatste moment als dat niet lukt.

Sterkte ermee, dit is wel heel karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Er komen weer een hoop vragen over welke is beter langs. Duurder is niet perse (veel) beter, maar er is vaak juist meer maatwerk mogelijk dan bij de 'goedkopere' keukens. Daar betaal je volgens mij grotendeels voor.

Ik heb nu ook een Rotpunkt keuken en dat is echt ongelooflijk degelijk en ziet er na 3 jaar gebruik nog als nieuw uit.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26

orf

PaT schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:14:
Er komen weer een hoop vragen over welke is beter langs. Duurder is niet perse (veel) beter, maar er is vaak juist meer maatwerk mogelijk dan bij de 'goedkopere' keukens. Daar betaal je volgens mij grotendeels voor.

Ik heb nu ook een Rotpunkt keuken en dat is echt ongelooflijk degelijk en ziet er na 3 jaar gebruik nog als nieuw uit.
M’n ouders hebben een Rotpunkt van ongeveer 10 jaar. Nog heel degelijk, maar de kanten van de kastrompen zijn enorm vergeeld. Dat is jammer bij een hoogglans witte keuken. Aan de andere kant is 10 jaar misschien ook wel een beetje de levensduur die je mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• channie82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-09-2024
Toke_gt schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:20:
[...]

Zie hier. Bij daglicht is het effect wat sterker, er is dan vrijwel geen kleurverschil tussen glas en wand. Inmiddels weet ik dat er tientallen tinten lichtblauw zijn, afhankelijk van lichtinval, stand van de zon etc etc. Misschien maken we de muur toch weer net zo wit als de frontjes. (Ik maak morgen wel even een foto bij daglicht. Frontjes zijn bijvoorbeeld hartstikke wit, maar lijken nu wel beige)

[Afbeelding]
Wat voor afzuiging heb jij bij dit fornuis? Ik wil graag een inductie met vaste oven eronder, zoals een boretti , maar voor zover ik weet zijn die er niet met geïntegreerde afzuiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
channie82 schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:26:
[...]

Wat voor afzuiging heb jij bij dit fornuis? Ik wil graag een inductie met vaste oven eronder, zoals een boretti , maar voor zover ik weet zijn die er niet met geïntegreerde afzuiging.
Dit is geen afzuiging helaas. Het voert alleen de warme lucht uit de ovens af. Dus er komt nog een afzuigkap boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Even een noob vraag;
Wij wisten de afmeting/type van onze nieuwe koelkast, de keukenleverancier (mobel Faber uit Nordhorn DE) , heeft dit zo berekend met alle kasten en perfect ingebouwd dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/womSJ2qt-0uQ2qA8UU5m-U7e878=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6rByQ3UQPVLDhn4HNvfBwQZ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tFBd5DhWfXhMK0Eb5CVDSHmbYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0SsRWzYpNMkE3lMl2iuEwY4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vxpr1hZeHJ3bpaToATER7zC_Yo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUGJDvg0k9YFSZvyFCebb5wU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZm9tHyyGhGreHoKAaAukMD5pak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGLV05Livqdd2dKvYKPARRKy.jpg?f=fotoalbum_large
Op verzoek nog 3 foto's toegevoegd.

[ Voor 42% gewijzigd door taz10 op 23-12-2021 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 14:11
Even een noob vraag;
Hangt ervanaf wat je bedoelt met inbouwen.
Echt met front dat het in de kasten ingebouwd is, ken ik persoonlijk niet. Weet niet van het bestaan.
Of bedoel je een uitsparing in de kastenwand en daar de koelkast tussen geplaatst, zoals hierboven te zien is.

Let er wel op dat de deuren van de meeste, zo niet alle, side-by-side koelkasten minstens > 90° open moet kunnen draaien zodat de lades eruit kunnen, en 180° de voorkeur heeft om volledig te benutten.
De meeste deuren van de SbS koelkasten zijn snel een goede 10cm dik dus zal je koelkast minstens 10cm buiten de omliggende kasten/muur moeten uitsteken.
Aan jezelf of dat esthetisch wenselijk is.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiceGuyIT
Scuderia110 schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:13:
[...]

Wat een ellende, Bosch/Siemens schijnt zeer problematisch te zijn. Ben er zelf achteraan geweest, levering is over een mnd, besteld eind aug ongeveer. Siemens vaatwasser kansloos, ze kunnen als het goed is wel een Miele leveren. Miele stoomoven is als enige binnen, de rest zou tijdig moeten komen maar ze melden pas op het laatste moment als dat niet lukt.

Sterkte ermee, dit is wel heel karig.
Wij hebben de keuken in Juni besteld, ruim van te voren dachten we.. ;)

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 14:20
Wij hebben afgelopen vrijdag het afroepgesprek (heet dat zo?) gehad voor onze keuken. We staan vooralsnog voor week 10 in 2022 in het systeem voor levering en montage. Maar we hebben wel meermaals moeten aanhoren dat op onze Siemens-oven (HM836GNB6) een zeer lange en niet nader te concretiseren levertijd zit. En of we niet toch wilde switchen naar een ATAG-variant..

Overigens: wij hebben er een jaar terug voor getekend om 100% bij levering betaald te hebben. Die was toentertijd aan mijn aandacht ontsnapt. Dat bracht ik ter sprake en daar was helaas niks meer mee mogelijk. Maar we werden wel gewezen op het recht om niet vooruit te betalen voor apparaten die niet tijdig geleverd gaan worden. Misschien een goede tip voor anderen! :)

[ Voor 34% gewijzigd door Wanne-B88 op 21-12-2021 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
MrNiceGuyIT schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:18:
[...]

Wij hebben de keuken in Juni besteld, ruim van te voren dachten we.. ;)

Bedankt.
Ding is een beetje dat als jij de keuken bestelt, dat wil niet garanderen dat de apparatuur ook is besteld op dat moment.

Tegelijkertijd sprak ik iemand bij Keukenloods die aangaf dat bij een klant in december 2020 een keuken is geplaatst en zij met de handen in het haar zitten omdat nog steeds niet alle apparatuur is geleverd. Het is gewoon gekkenhuis :|

Ik denk dat wij een bakoven kopen die op voorraad is en wellicht ook een vaatwasser, zodat we in ieder geval weten dat die niet voor problemen gaan zorgen. Dan maar hopen dat de koelkast, vriezer en (mocht ik het er door krijgen thuis) de warmhoudlade ook op tijd zullen zijn..
BORA schijnt wel langere levertijden te hebben, maar die lijken nog binnen de perken gehouden te worden.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Hmm ik ben benieuwd of bij mij alles geleverd gaat worden. Ik heb alleen melding gehad van een vaatwasser van Bosch die niet geleverd kon worden en daar is direct een alternatief aangeboden. Alles is pas in November besteld.

levering week 10

[ Voor 4% gewijzigd door funk-e op 21-12-2021 10:33 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
taz10 schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:33:
[...]

Wij wisten de afmeting/type van onze nieuwe koelkast, de keukenleverancier (mobel Faber uit Nordhorn DE) , heeft dit zo berekend met alle kasten en perfect ingebouwd dus.

[Afbeelding]
Schiet vandaag overdag ook even een foto, want dit is echt te donker man :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
funk-e schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:32:
Hmm ik ben benieuwd of bij mij alles geleverd gaat worden. Ik heb alleen melding gehad van een vaatwasser van Bosch die niet geleverd kon worden en daar is direct een alternatief aangeboden. Alles is pas in November besteld.

levering week 10
Als alleen de vaatwasser een probleem is volgens de leverancier, dan zal de leverancier dat toch wel goed hebben aangegeven? Denk dat je daar wel van uit mag gaan. En anders is het de telefoon even pakken, aangeven dat je je zorgen maakt gezien de verhalen die je hoort en dan kunnen ze je mooi gerust stellen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiceGuyIT
Floor-is schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:26:
[...]

Ding is een beetje dat als jij de keuken besteld, dat wil niet garanderen dat de apparatuur ook is besteld op dat moment.

Tegelijkertijd sprak ik iemand bij Keukenloods die aangaf dat bij een klant in december 2020 een keuken is geplaatst en zij met de handen in het haar zitten omdat nog steeds niet alle apparatuur is geleverd. Het is gewoon gekkenhuis :|

Ik denk dat wij een bakoven kopen die op voorraad is en wellicht ook een vaatwasser, zodat we in ieder geval weten dat die niet voor problemen gaan zorgen. Dan maar hopen dat de koelkast, vriezer en (mocht ik het er door krijgen thuis) de warmhoudlade ook op tijd zullen zijn..
BORA schijnt wel langere levertijden te hebben, maar die lijken nog binnen de perken gehouden te worden.
Ja, vrij apart eigenlijk. Wij kregen pas 2 weken van te voren te horen dat er iets zou missen, maar wat dat zou zijn konden ze toen ook nog niet zeggen, dat kreeg ik vrijdag pas te horen.

Achteraf had ik in Juni moeten vragen of ze de apparatuur alvast wilde bestellen en dat het al afgeleverd mocht worden bij mij, had het makkelijk zelf kunnen opslaan, mocht dat het probleem zijn. Vraag me af wanneer het bestel moment is voor de keukenleverancier. Mogelijk werken ze inmiddels met een een FIFO (first-in-first-out) systeem. :/

Zeuren / blijven bellen / boos worden heeft met dit soort problemen ook geen zin gok ik.. wachten maar. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:08

OMX2000

By any means necessary...

Hoe lang doen ze meestal over het plaatsen van een gemiddelde keuken? 1 of meerdere dagen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
MrNiceGuyIT schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:08:
[...]

Ja, vrij apart eigenlijk. Wij kregen pas 2 weken van te voren te horen dat er iets zou missen, maar wat dat zou zijn konden ze toen ook nog niet zeggen, dat kreeg ik vrijdag pas te horen.

Achteraf had ik in Juni moeten vragen of ze de apparatuur alvast wilde bestellen en dat het al afgeleverd mocht worden bij mij, had het makkelijk zelf kunnen opslaan, mocht dat het probleem zijn. Vraag me af wanneer het bestel moment is voor de keukenleverancier. Mogelijk werken ze inmiddels met een een FIFO (first-in-first-out) systeem. :/

Zeuren / blijven bellen / boos worden heeft met dit soort problemen ook geen zin gok ik.. wachten maar. :-(
Heb dit even terug ook voorgelegd aan KL, maar onze verkoper gaf aan daar geen voordeel in te zien. Prognose nu is februari inmeten en bestellen, eerst helft juli plaatsen. Het switchen naar andere apparatuur (fabrikant) zie ik niet zitten dus we zijn ons al aan het voorbereiden op een half jaartje met de hand afwassen :)

                           

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrNiceGuyIT
OMX2000 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:48:
Hoe lang doen ze meestal over het plaatsen van een gemiddelde keuken? 1 of meerdere dagen?
Ik weet niet wat gemiddeld is, maar bij ons komen ze 2 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 12:37

Griffin

Is mythical

Bij ons is het 1 dag leveren en de volgende dag plaatsen (parallel keuken van 2x 3meter (dus niet extreem groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HogRider
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02 10:06
jeehaa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:02:
[...]

Heb dit even terug ook voorgelegd aan KL, maar onze verkoper gaf aan daar geen voordeel in te zien. Prognose nu is februari inmeten en bestellen, eerst helft juli plaatsen. Het switchen naar andere apparatuur (fabrikant) zie ik niet zitten dus we zijn ons al aan het voorbereiden op een half jaartje met de hand afwassen :)
Een Leen-vaatwasser zou denk ik niet te veel gevraagd zijn als ze niet kunnen levered. Bij vrienden werd dit in ieder geval aangeboden. Als hij aan ging dacht je wel dat er een orkaan aanstaande was (Candy), maar beter dan met de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Hangt van wat factoren af natuurlijk. Hoe groot, hoe gecompliceerd, maar ook de mate van afwerking die bij de keuken hoort.

Grootte, vorm, soort blad, hoeveelheid lades en fronten, vlak/onderbouw spoelbak, vlak/opbouw inductie/gasplaat, soort afwaseming (kap, recirculatie/afvoer), greeplijst/grepen, plint of zwevend, kasten in nis of losstaand, hoeveelheid kasten ook. Dan apparatuur nog: een quooker (of vergelijkbaar) plaatsen kost relatief meer tijd, een stoomoven met vaste aansluiting ook, misschien een inbouw koffiemachine. En dan de accessoires natuurlijk nog: zeeppomp, stroompunten, handdoekrek, dekselhouders, afvalsystemen, wellicht wil je ook het licht laten doen..

Onze huidige U-vorm keuken werd in een dag geplaatst. Maar de keuken waar we nu mee bezig zijn verwacht ik niet dat in een dag gedaan kan zijn. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
jeehaa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:02:
[...]

Je kunt wellicht een model op marktplaats scoren voor de tijdelijk?

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
Een simpele keuken kan zeker op 1-2 dagen.
Maar als er bv een koof of een luifel moet voorzien worden, dan kan het wel iets langer duren.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieksc
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:17
Bij ons was de levering toen een dag voor het plaatsen van de keuken.
Daarna zijn er 3 monteurs 1,5/2 dagen bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Voor allen die een ombouw hebben bij de hoge kasten, wordt deze voor de plaatsing neergezet, tijdens, of altijd erna?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
LaTiNo156 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:39:
Voor allen die een ombouw hebben bij de hoge kasten, wordt deze voor de plaatsing neergezet, tijdens, of altijd erna?
Goede vraag, ik mik zelf op ervoor :)

Dat heeft er ook wel mee te maken dat in het huidige plan een muur verwijderd en weer opgebouwd moet worden. Een koof aan de bovenzijde moet dan gerealiseerd en het moet er op gaan lijken dat de kasten in een wand zitten, dus ook standbouw inclusief stucwerk en de hele boel. Oh en elektra moet opnieuw :)

[ Voor 37% gewijzigd door Floor-is op 21-12-2021 13:54 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Over het algemeen ervoor. Dus goed opletten met maatvoering. Je wilt niet dat je ombouw 2mm te smal is en de kasten er niet tussen passen als de monteurs er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J1981
Bij ons ervoor. Maar het maakt denk ik ook uit wat voor type ombouw je hebt/maakt/krijgt. Wij hebben de zij-muurtjes gemetseld met bakstenen, daar een latei op en daar bovenop weer verder gemetseld tot het plafond. En dat geheel laten stukadoren. (Ik wilde geen mdf-ombouw, want dat vind ik minder mooi).
De keukenbouwer is na het stuccen komen inmeten om de exacte maten te hebben. Wij hebben dan ook helemaal geen passtukken naast de kastenwand. Maar dat is natuurlijk maar net wat je koopt en afspreekt met je keukenleverancier.

[ Voor 4% gewijzigd door J1981 op 21-12-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
J1981 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:14:
[...]

Bij ons ervoor. Maar het maakt denk ik ook uit wat voor type ombouw je hebt/maakt/krijgt. Wij hebben de zij-muurtjes gemetseld met bakstenen, daar een latei op en daar bovenop weer verder gemetseld tot het plafond. En dat geheel laten stukadoren. (Ik wilde geen mdf-ombouw, want dat vind ik minder mooi).
De keukenbouwer is na het stuccen komen inmeten om de exacte maten te hebben. Wij hebben dan ook helemaal geen passtukken naast de kastenwand. Maar dat is natuurlijk maar net wat je koopt en afspreekt met je keukenleverancier.
Bij ons wordt het juist mdf op aanraden van de aannemer. Die beweert dat het qua look hetzelfde is, maar wel steviger en strakker in de hoeken (we krijgen aan 2 zijden nissen).

Waarom vond jij het minder mooi? Heb je het ergens IRL gezien of op foto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel-p
  • Laatst online: 15:12
Eind volgend jaar wordt als het meezit onze nieuwbouwwoning opgeleverd en zijn ook wij in de wondere wereld van de keukens en badkamers beland. Ik heb veel aan het forum gehad en inmiddels de eerste offerte ontvangen van Concordia Heerenveen met een Schuller C keuken, Fino matt met onyxzwart mat front. Eind van het jaar staat nog een afspraak bij Kuchenland gepland na eerdere fijne ervaringen daar.

Sfeerbeelden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRk5O87Bdb2PwI4i_qSkhYluxVg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f5Tuf0LImuIRZdGFg9EZ3KzU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVGkRWuPKm9ac4pxfso5Na2_b2w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GDlWsw1ecEKQVmN4FxgcFBF4.png?f=fotoalbum_large

Plaatsing in de ruimte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OuSY7FfUatgCqNQ1XY02uT1EsUI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Mpkbv0jLfhs2nYeWdQ4Qxbu6.png?f=user_large

Hoge kastenwand:
Ongeveer 3m breed. Nis is 1,20m. We twijfelen over het één of twee (stoom)ovens, in het huidige ontwerp nog uitgegaan van één combi stoomoven. Achterwand Bakker keramiek Noir Desir Silk volledige breedte/hoogte

Apparatuur aan deze wand:
Siemens HS836GTB6 (IQ700) Stoomoven
Siemans KI82LADF0 (IQ500) koelvries

Kookeiland
Totaal 2,4m x 1,20m. Bakker keramiek Noir Desir Silk. Circa 7cm dik.

Apparatuur:
- Bora PURU
- Dekker Lanesto Kraan (geen behoefte aan een Quooker)
- Composiet vlakinbouwspoelbak
- Siemens SX73H800BE (IQ300) vaatwasser

Spoelkant en naast het barretje is voorzien van laden, achter het barretje nog twee kasten van 30 diep weggewerkt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hoor graag jullie feedback en opmerkingen, wij zijn nog niet geheel tevreden en vinden de prijzen nog wel aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@Daniel-p Heb je genoeg werkruimte zo? Waarom geen schiereiland? Prijs is gevoelsmatig aan de hoge kant omdat je geen speciale/veel apparatuur hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel-p
  • Laatst online: 15:12
Alic3 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:29:
@Daniel-p Heb je genoeg werkruimte zo? Waarom geen schiereiland? Prijs is gevoelsmatig aan de hoge kant omdat je geen speciale/veel apparatuur hebt.
Geen schiereiland gekozen omdat aan die zijde een raam zit en er voor ons gevoel genoeg ruimte is op het eiland om aan te werken. We komen nu van een klein keukentje dus alles zal al ruim aanvoelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rachel24
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-05-2022
Een tijd geleden hier eens een keuken laten zien waar ik mee bezig ben geweest. Inmiddels bij een andere zaak uitgekomen en jeetje, wat een verschil in service en manier van communiceren v.s. het ''laag en midden'' segment...

Dit is de keuken waar ik nu voor in gesprek ben. De ''bruine'' kastjes moet het brons voorstellen van de laatste foto. De kasten worden niet zwart, maar heel donkerbruin. Het blad zoals op foto 4. Eigenlijk qua materialen en kleuren wordt alles zoals op foto 4, maar dan wat anders ingedeeld. Zo'n grote keuken heb ik helaas niet :) Hopelijk kom ik er met de keukenzaak uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHbAyQwwzHi4Tq5OV3VFKOT-P_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QNYjpid04Ao8GXlRqymOpdJB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHeMYppSQzQZBkNGqOPU6ZtxAfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kAV2UZIIhGJ0TJrdxdsBdnFC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVTvA4FdpXi_WnGFAbbOi_9ELB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZbBr1FL2q2HTZhat1Mxt5dZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiQ1l9SUDM3_kZyfp_8Lza0qRk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w7APVcBmdkou3kN7BkxAGpsh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:36
Rachel24 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:30:
Een tijd geleden hier eens een keuken laten zien waar ik mee bezig ben geweest. Inmiddels bij een andere zaak uitgekomen en jeetje, wat een verschil in service en manier van communiceren v.s. het ''laag en midden'' segment...

Dit is de keuken waar ik nu voor in gesprek ben. De ''bruine'' kastjes moet het brons voorstellen van de laatste foto. De kasten worden niet zwart, maar heel donkerbruin. Het blad zoals op foto 4. Eigenlijk qua materialen en kleuren wordt alles zoals op foto 4, maar dan wat anders ingedeeld. Zo'n grote keuken heb ik helaas niet :) Hopelijk kom ik er met de keukenzaak uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi! Zelfde blad als op de foto?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rachel24
Morpheusk schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:35:
[...]

Mooi! Zelfde blad als op de foto?
Yes! Exact hetzelfde blad. Ook die dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Rachel24 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:36:
[...]

Yes! Exact hetzelfde blad. Ook die dikte.
Ziet er goed uit. Gaan ook voor brons of koper kijken, maar dan wellicht hoogglans.
Welk blad is dat eigenlijk?

[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 21-12-2021 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J1981
LaTiNo156 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:22:
[...]

Bij ons wordt het juist mdf op aanraden van de aannemer. Die beweert dat het qua look hetzelfde is, maar wel steviger en strakker in de hoeken (we krijgen aan 2 zijden nissen).

Waarom vond jij het minder mooi? Heb je het ergens IRL gezien of op foto's?
Op foto’s zie je het bijna niet, maar in real life zie je vaak een naad tussen de platen mdf die horizontaal en verticaal op elkaar aansluiten. Met structuurverf kun je dat nog wel een beetje verdoezelen. Mijn muren zijn strak gespoten, dus dan zie je het echt wel. Maar goed, ieder z’n ding.

En dat de aannemer het aanraadt dat snap ik wel. Timmerwerk is makkelijker, sneller en dus ook goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
J1981 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:00:
[...]

Op foto’s zie je het bijna niet, maar in real life zie je vaak een naad tussen de platen mdf die horizontaal en verticaal op elkaar aansluiten. Met structuurverf kun je dat nog wel een beetje verdoezelen. Mijn muren zijn strak gespoten, dus dan zie je het echt wel. Maar goed, ieder z’n ding.

En dat de aannemer het aanraadt dat snap ik wel. Timmerwerk is makkelijker, sneller en dus ook goedkoper.
Ik zou er dan gipsplaten opzetten en die stucen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingu007
Vanmiddag gebeld door de keukenboer dat onze afspraak gewoon doorgaat, omdat ze de projectleverancier zijn en het daardoor als B-to-B gezien wordt :-) Dat is wel even een meevaller!

[ Voor 3% gewijzigd door Pingu007 op 21-12-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapieh123
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-04-2022
Pingu007 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:16:
Vanmiddag gebeld door de keukenboer dat onze afspraak gewoon doorgaat, omdat ze de projectleverancier zijn en het daardoor als B-to-B gezien wordt :-) Dat is wel even een meevaller!
Waar heb je je afspraak als ik vragen mag?

Ik had 2 afspraken staan, maar helaas beide gecanceld. De één (Ardi Keukens) bood een digitaal gesprek aan, maar zie ik zelf niet zitten. De ander (Superkeukens) bood aan om onze wensen op papier om te zetten in een 3d ontwerp + offerte. Dat gaan we nu doen en hopen na de lockdown wat concreter te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
aapieh123 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:36:
[...]

Waar heb je je afspraak als ik vragen mag?
In principe doet dat er niet echt toe aangezien de keukenboeren dus alleen een fysieke afspraak mogen maken met de nieuwbouw klanten waar zij de projectleverancier voor zijn.
Voor iedereen dus anders ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rachel24
Morpheusk schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:42:
[...]

Ziet er goed uit. Gaan ook voor brons of koper kijken, maar dan wellicht hoogglans.
Welk blad is dat eigenlijk?
Grillo Specials natuursteen. Bij R hijnart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rachel24
Pingu007 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:16:
Van Wanrooij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Helaas je gaat niet door voor de wasmachine..ehhh vaatwasser..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:48
Ik heb nu de ombouw gemaakt van stalen profielen, afgewerkt met (dubbel) gipsplaat. Dat doe ik de nieuwbouw weer. Daar komt echter achter de kastenwand een schuifdeur te lopen, dus komt alles 10 cm naar voren. Met behulp van die profielen maak ik ook ribben achter de kasten voor het afsteunen.

Groot voordeel is dat je op de mm nauwkeurig kunt werken. Ik reserveer naast de kasten ook voldoende ruimte voor de stuclaag.

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:26
We overwegen een Quooker Messing Patina te plaatsen in onze keuken. We hebben hotbath kranen in onze badkamer, en hotbath geeft op hun site duidelijk aan hoe het patina van hun kranen die niet met pvd zijn gecoat zich kan ontwikkelen. Zie bv de koperen kraan op deze pagina: smaak is subjectief, maar dat ziet er wat bij betreft niet erg mooi uit.

Mensen met een messing Quooker: hoe is de kleur van de kraan bij jullie geëvolueerd door de jaren heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 22:20
jichem schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:40:
Afgelopen zaterdag eindelijk de tijd gehad om eens serieus naar een nieuwe keuken te gaan kijken. Dit wordt onderdeel van een grote verbouwing van de begane grond.

Het was meteen een 2.5 uur durend gesprek bij superkeukens, waarbij echt goed geluisterd en meegedacht werd. De verkoper was vanaf punt 1 al bezig met een goede keuken neer te zetten in plaats van de duurste oplossingen.
Omdat dit ons eerste gesprek was hadden we nog echt een beeld van hoe we het hebben willen en ook nog niet van de kleur etc.

Onderstaande keuken is voor ons: (volgens mij een schuler keuken)
[Afbeelding]

volgorde van L naar R =
passtuk 5cm
Kastje 30cm (ivm de symmetrie ten opzichte van de hoekkast)
Lade 90cm met daarin AEG kookplaat met geïntegreerde afzuiging (IDE 84244IB)
Lade 60 cm met dubbele bestekla
Lade 90cm met spoelbak 60cm (met quooker combi+ en afvalsysteem)
Hoekkast met legplanken ivm Quooker boiler en vaatwasserkraan)
Hogekast (onder naar boven: Lade, vaatwasser FSK52637P XXL, kast met planken)
Hogekast (onder naar boven: Lade, Lade, combioven KMK968000T, kast met planken)
Hogekast (onder naar boven: Lade, Lade,Koffiemachine KKK994500T, kast met planken)
Hogekast (koelvriescombi: SCE818C5T5)

Blad: Keramiek Venice brown 4 cm met vlakinbouw RVS spoelbak. met smetplint rondom.
[Afbeelding]

***members only***

Wat vinden jullie van de indeling en de prijs?

Voor ons punten van twijfel:
Oven 60cm ipv 45, dat vinden we echt veel te laag.
Apparatuur twijfel ik nog over, ik vind de aeg kookplaat niet geweldig mooi. De oven en koffiemachine wel, die zijn matzwart.
Het blad is nu keramiek op aanraden verkoper omdat dit het minste onderhoudt vraagt en er hete pannen op kunnen. Is dit inderdaad de beste optie?

Punten die nog niet bedacht zijn:
Verlichting, misschien een koofje boven het werkblad over gehele breedte met inbouwspots? of is het dan mooier om ook boven de kasten langs te gaan?
Afvalsysteem willen we sowieso, maar mogelijk toch een losse prullenbak. (nog niet helemaal duidelijk hoe systeem in de lade werkt)
We weten nog niet of we boven het hoekgedeelte nog wat met de muur willen in de zin van plankjes oid.
Inmiddels zijn we ook bij 2 andere leveranciers geweest. Keukensale valt meteen af gezien de ervaring daar in de winkel.
Afgelopen week zijn we naar reddykeukens geweest en hebben we een heel prettig gesprek gehad. Dit eindigde in een aangepast ontwerp omdat we toch wel graag wat meer werkbladruimte willen.

Onderstaand het nieuwe plan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyFQYSXIE9xBi4ICHF0Si7x3q3U=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/ZC9F6XCDnJxkwIR7sUQrl6Re.png?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERbzONze-5SBtDfbZUETsgR-DiE=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/gkkucU888cJtTcSGVV5MGNlF.png?f=fotoalbum_small

Wat vinden jullie van het ontwerp?

Offerte met AEG apparatuur
- vaatwasser
- stoomoven
- koffieautomaat
- kookplaat met inbouw afzuiging

- Quooker
- bosch koelvries

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:49
jichem schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:52:
[...]

Inmiddels zijn we ook bij 2 andere leveranciers geweest. Keukensale valt meteen af gezien de ervaring daar in de winkel.
Afgelopen week zijn we naar reddykeukens geweest en hebben we een heel prettig gesprek gehad. Dit eindigde in een aangepast ontwerp omdat we toch wel graag wat meer werkbladruimte willen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- vaatwasser
- stoomoven
- koffieautomaat

- Quooker
- bosch koelvries

***members only***
Heb je zo niet erg weinig ruimte bij je spoelbak?
Lijkt mij niet ideaal. Verder prima, ben alleen geen fan van inbouw koffiemachines, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
sinovenator schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:12:
[...]

Lijkt mij niet ideaal. Verder prima, ben alleen geen fan van inbouw koffiemachines, maar dat is persoonlijk.
Ja, dat is wel wat krapper, aan de andere kant hebben we dit momenteel ook doordat onze koffieautomaat daar staat. (de we dan nu weer kwijt zijn) Hiervoor in de plaats komt dan wel de ruimte op het andere stuk.
Ik ben zelf bang dat we daarin een concessie moeten doen, en dat met de ruimte aan die muur (3.67) beide niet mogelijk is (werkruimte en ruimte rond spoelbak)
Overigens hebben we het thuis al even een beetje geprobeerd en we denken zelf niet echt tegen de kast aan te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
jichem schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:17:
[...]

Ja, dat is wel wat krapper, aan de andere kant hebben we dit momenteel ook doordat onze koffieautomaat daar staat. (de we dan nu weer kwijt zijn) Hiervoor in de plaats komt dan wel de ruimte op het andere stuk.
Ik ben zelf bang dat we daarin een concessie moeten doen, en dat met de ruimte aan die muur (3.67) beide niet mogelijk is (werkruimte en ruimte rond spoelbak)
Overigens hebben we het thuis al even een beetje geprobeerd en we denken zelf niet echt tegen de kast aan te komen)
Slim dat je het voor jezelf al hebt getest. Belangrijkste is natuurlijk dat je erzelf blij mee bent en het fijn vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 22:34
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- vaatwasser
- stoomoven
- koffieautomaat

- Quooker
- bosch koelvries

***members only***
Kan je koken en spoelen niet beiden kwijt op het lange stuk? Persoonlijk zou ik het niet fijn vinden zo in dat hoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
sinovenator schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:28:
[...]

Slim dat je het voor jezelf al hebt getest. Belangrijkste is natuurlijk dat je erzelf blij mee bent en het fijn vind werken.
Dat moet natuurlijk nog blijken, alleen zien we zelf (en de adviseur) niet echt een andere indeling die gaat werken als we zoveel mogelijk werkblad willen. We hebben in de huidige keuken een stuk van 60cm, een stuk van 30cm, een stuk van 60 en een deel van 100cm ruimte. Die laatste is vooral een verzamelplek voor zooi omdat dit deels onder de vensterbank ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
funkeey schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:30:
[...]

Kan je koken en spoelen niet beiden kwijt op het lange stuk? Persoonlijk zou ik het niet fijn vinden zo in dat hoekje.
Dit hebben we in de eerste indeling wel zo staan (in de quote) maar dan blijft er voor mijn gevoel zo weinig werkruimte over. Maar misschien denken jullie daar anders over, dus schiet er vooral op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:54

aap

sinovenator schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:12:
[
In onze keuken hebben we de spoelbak ook zo naast een hoge wand. Onze keuken is wat minder groot, dus dit was voor ons nodig om voldoende werkoppervlak aan de andere kant van de spoelbak te hebben.

Het gaat best prima. Ik kan niet goed zien waar de vaatwasser zit, maar als die in het hoge gedeelte zit (zoals bij ons), zorg dan dat er tussen de spoelbak en de hoge kast tenminste een pan-breedte over is.

Voor het "werken" in de spoelbak zelf, heb ik nog nooit de ruimte rondom beperkend gevonden.
Alleen als je regelmatig met de hand zou afwassen, dan is het wel prettig als je aan beide kanten wat vaatwerk kwijt kan, zodat je schone en vuile vaat gescheiden kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
aap schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:51:
[...]

In onze keuken hebben we de spoelbak ook zo naast een hoge wand. Onze keuken is wat minder groot, dus dit was voor ons nodig om voldoende werkoppervlak aan de andere kant van de spoelbak te hebben.

Het gaat best prima. Ik kan niet goed zien waar de vaatwasser zit, maar als die in het hoge gedeelte zit (zoals bij ons), zorg dan dat er tussen de spoelbak en de hoge kast tenminste een pan-breedte over is.

Voor het "werken" in de spoelbak zelf, heb ik nog nooit de ruimte rondom beperkend gevonden.
Alleen als je regelmatig met de hand zou afwassen, dan is het wel prettig als je aan beide kanten wat vaatwerk kwijt kan, zodat je schone en vuile vaat gescheiden kan houden.
De vaatwasser zit in de eerste hoge kast, de spoelbak zit 23cm van de kastenwand af.
Twijfel slaat steeds meer toe over de spoelbak, maar ik zie niet helemaal hoe ik het dan zou moeten indelen. Wil graag veel werkruimte houden, ook liefst een groter stuk aaneengesloten.

Wat misschien nog zou kunnen is de hoekkast andersom plaatsten en de wasbak in het andere 60cm stuk. Dan hou ik 90cm werkruimte naast de kookplaat en heb ik daar nog een stuk werkblad van ongeveer 1m naast de hoge kast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- vaatwasser
- stoomoven
- koffieautomaat

- Quooker
- bosch koelvries

***members only***
Zit je koelkast niet erg ver van het koken en spoelen vandaan? Ik ga er vanuit dat je koelkast in de hoge kast zit? Ik zou de koelkast wisselen met de koffiemachine. Verder ben ik het eens met de werkruimte langs de spoelbak, die heb je nu eigenlijk niet en de spoelbak kan volgens mij best aan de lange zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
jichem schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:07:
[...]

De vaatwasser zit in de eerste hoge kast, de spoelbak zit 23cm van de kastenwand af.
Twijfel slaat steeds meer toe over de spoelbak, maar ik zie niet helemaal hoe ik het dan zou moeten indelen. Wil graag veel werkruimte houden, ook liefst een groter stuk aaneengesloten.

Wat misschien nog zou kunnen is de hoekkast andersom plaatsten en de wasbak in het andere 60cm stuk. Dan hou ik 90cm werkruimte naast de kookplaat en heb ik daar nog een stuk werkblad van ongeveer 1m naast de hoge kast...
Ik zou 1 hogekast vervangen voor een lagekast en daarin je vaatwasser. Geen inbouw koffie machine. Een losse is veel smaller. Je hebt vaak aan 30 cm breedte genoeg hiervoor. Hou je 60 cm werkblad extra over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
sinovenator schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:16:
[...]

Ik zou 1 hogekast vervangen voor een lagekast en daarin je vaatwasser. Geen inbouw koffie machine. Een losse is veel smaller. Je hebt vaak aan 30 cm breedte genoeg hiervoor. Hou je 60 cm werkblad extra over.
Nog een hoge kast laten vervallen is geen optie voor ons, we hebben op deze manier krap aan genoeg opbergruimte. Dit wordt een probleem als we nog een lage kast kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Daniel-p schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:18:
Eind volgend jaar wordt als het meezit onze nieuwbouwwoning opgeleverd en zijn ook wij in de wondere wereld van de keukens en badkamers beland. Ik heb veel aan het forum gehad en inmiddels de eerste offerte ontvangen van Concordia Heerenveen met een Schuller C keuken, Fino matt met onyxzwart mat front. Eind van het jaar staat nog een afspraak bij Kuchenland gepland na eerdere fijne ervaringen daar.

Sfeerbeelden
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Plaatsing in de ruimte:
[Afbeelding]

Hoge kastenwand:
Ongeveer 3m breed. Nis is 1,20m. We twijfelen over het één of twee (stoom)ovens, in het huidige ontwerp nog uitgegaan van één combi stoomoven. Achterwand Bakker keramiek Noir Desir Silk volledige breedte/hoogte

Apparatuur aan deze wand:
Siemens HS836GTB6 (IQ700) Stoomoven
Siemans KI82LADF0 (IQ500) koelvries

Kookeiland
Totaal 2,4m x 1,20m. Bakker keramiek Noir Desir Silk. Circa 7cm dik.

Apparatuur:
- Bora PURU
- Dekker Lanesto Kraan (geen behoefte aan een Quooker)
- Composiet vlakinbouwspoelbak
- Siemens SX73H800BE (IQ300) vaatwasser

Spoelkant en naast het barretje is voorzien van laden, achter het barretje nog twee kasten van 30 diep weggewerkt.

***members only***

Hoor graag jullie feedback en opmerkingen, wij zijn nog niet geheel tevreden en vinden de prijzen nog wel aan de hoge kant.
Ik heb de andere reacties nog niet gelezen, maar ik zou overwegen om de spoelbak in die nis te plaatsen. Dan krijg je meer ruimte voor snijden en doen op het eiland. (Niet het koken, want dan sta je tijdens het koken met je rug naar de open ruimte en dat lijkt mij zonde)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Blik1984 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:14:
[...]

Zit je koelkast niet erg ver van het koken en spoelen vandaan? Ik ga er vanuit dat je koelkast in de hoge kast zit? Ik zou de koelkast wisselen met de koffiemachine. Verder ben ik het eens met de werkruimte langs de spoelbak, die heb je nu eigenlijk niet en de spoelbak kan volgens mij best aan de lange zijde.
Dat zou eventueel kunnen, maar vind ik persoonlijk qua symmetrie niet zo mooi.

Zou je dan de wasbak in de 60cm kast van de reddykeukens (op de hoek) indeling plaatsen of zoals de tekening van de superkeukens in de qoute?
Pagina: 1 ... 291 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1