Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
t14wo schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:13:
[...]

Bora PURA kostte me in maart dit jaar €1900. PURU was 150 euro duurder.
Dat is absurd weinig, hebben ze ergens anders marge moeten pakken lijkt me.
Van wat ik zie is onder de 2700 al zeldzaam

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Z___Z schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:22:
[...]

Misschien is het wel defect, maar ja geen idee wat het te verwachten resultaat is, gezien dit m’n eerste vaatwasser is met Zeoliet. Wij zetten altijd de vaatwasser in de nacht aan dus de vaat staat er zeker een paar uur in nadat het programma afgelopen is. Plastic, maar ook mokken waar de bodem niet volledig plat is en het afschot er niet voor zorgt dat al het water eraf kan lopen blijft gewoon nat. Het is niet zo nat dat het stored is, maar gezien iedereen zegt dat zeoliet zo geweldig is, had ik misschien ook te hoge verwachtingen.

Het eind spoel programma bij Bosch is 55 graden terwijl die bij Miele 65 graden is. Dus ik hoop dat die extra warmte plus auto open samen beter droogt dan zeoliet.
Zeker dat je niet iets groots voor de in- en uitlaatopeningen hebt staan van het Zeoliet systeem? Bij onze SMD6ZB800E komt plastic er prima droog uit :) Inlaat ongeveer in het midden van de rechter wand, uitlaat rechts achter in de vaatwasser bij ons :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:54
Floor-is schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:56:
[...]

Dat is absurd weinig, hebben ze ergens anders marge moeten pakken lijkt me.
Van wat ik zie is onder de 2700 al zeldzaam
Nee hoor. Bij een dozenschuiver gekocht. Samen met een Siemens Studioline combi die ook erg scherp was. Prijzen zullen toen wel anders liggen. Verkrijgbaarheid was ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 15:51
[...]

Misschien is het wel defect, maar ja geen idee wat het te verwachten resultaat is, gezien dit m’n eerste vaatwasser is met Zeoliet. Wij zetten altijd de vaatwasser in de nacht aan dus de vaat staat er zeker een paar uur in nadat het programma afgelopen is. Plastic, maar ook mokken waar de bodem niet volledig plat is en het afschot er niet voor zorgt dat al het water eraf kan lopen blijft gewoon nat. Het is niet zo nat dat het stored is, maar gezien iedereen zegt dat zeoliet zo geweldig is, had ik misschien ook te hoge verwachtingen.

Het eind spoel programma bij Bosch is 55 graden terwijl die bij Miele 65 graden is. Dus ik hoop dat die extra warmte plus auto open samen beter droogt dan zeoliet.
Hier precies hetzelfde met de zeolite, vind het tegen vallen. Zelfs op heet wasprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Harmvdw schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:13:
[...]

Hier precies hetzelfde met de zeolite, vind het tegen vallen. Zelfs op heet wasprogramma.
Ik heb een siemens met zeolith en dat werkt feiloos. Mijn volgende vaatwasser in nieuwe keuken wederom met zeolith (als het ding tenminste geleverd wordt ;) )

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
yamahabest schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:42:
[...]

Ik gok dat je de 3700W over de 2 pitten per kant kan verdelen. Dus 1 pit kan mogelijk 3700W gebruiken, maar zodra beide pitten in gebruik worden genomen, kan dat niet meer.
De meeste kookplaten pulseren dan op beide zones maximaal vermogen. Dus elke seconde wordt er 50 keer heel snel geschakeld, pit 1 aan, pit 2 uit, etc.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

MK_ schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:59:
[...]

Zeker dat je niet iets groots voor de in- en uitlaatopeningen hebt staan van het Zeoliet systeem? Bij onze SMD6ZB800E komt plastic er prima droog uit :) Inlaat ongeveer in het midden van de rechter wand, uitlaat rechts achter in de vaatwasser bij ons :)
Goed om te weten, wij hebben deze vaatwasser namelijk ook besteld voor onze nieuwe keuken. Hebben nu tijdelijk een Zanussi tot de Bosch geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
funk-e schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:56:
[...]

Het zal voor iedereen anders zijn. Bij ons gaat elke avond de vaatwasser aan en elke ochtend wordt hij uitgepakt. Dus zie ik geen toegevoegde waarde. Op mijn wasmachine gebruik ik het wel, maar enkel voor de notificatie dat het programma klaar is. Zo vergeet ik niet dat de was nog opgehangen moet worden.

Voor mijn nieuwe oven denk ik dat ik het ook ga gebruiken. Lijkt me erg handig om op afstand de over voor te kunnen verwarmen. En een notificatie dat een gerecht klaar is lijkt me ook handig.
Ik heb een AEG oven met die functies.
De oven van op afstand aan zetten gaat niet, wel kan je de settings veranderen.
Wat je dan wel krijgt is dat je de (kern) temperatuur kan volgen, en oorspronkelijk ook de camera, maar sinds de update werkt die camera niet meer.
Ik hoop dat ze dat eens gaan fixen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Barry|IA schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:54:
[...]

De meeste kookplaten pulseren dan op beide zones maximaal vermogen. Dus elke seconde wordt er 50 keer heel snel geschakeld, pit 1 aan, pit 2 uit, etc.
Dit pendelen gebeurt inderdaad wanneer er meer energievraag dan aan bod is. Wat inhoud dat je effectief slechts de helft van het vermogen per pit hebt, omdat 1 watt overeenkomst met 1 joule per seconde. Dus 1 joule * 0,5sec = 0,5W.

Wil je dus twee pannen water aan de kook brengen, is het verstandig om ze in andere kookzones te zetten.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 16:30
Ik heb echt mijn twijfels over dat pulsen van de inductiekookplaat. Elke fase levert 3680W en als je de platen netjes over de fasen aansluit heb je bij twee fasen 7360W ter beschikking. Voldoende voor de meeste inductiekookplaten. Heb je meer vermogen nodig dan gebruik je de 3de fase. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat elke induktiekookplaat op een 3 fasen automaat aangesloten zit en nooit op een zogenaamde kookgroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

sunnybird schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:06:
Ik heb echt mijn twijfels over dat pulsen van de inductiekookplaat. Elke fase levert 3680W en als je de platen netjes over de fasen aansluit heb je bij twee fasen 7360W ter beschikking. Voldoende voor de meeste inductiekookplaten. Heb je meer vermogen nodig dan gebruik je de 3de fase. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat elke induktiekookplaat op een 3 fasen automaat aangesloten zit en nooit op een zogenaamde kookgroep.
Intern is zo'n kookplaat opgebouwd uit 2 (of 3) kookzones.
De linkerkant van de kookplaat is 1 fase en heeft twee 'pitten'. Deze twee pitten samen kunnen maximaal 3600W opnemen. Het maximum van 1 van de fases. Zelfde aan de rechterkant. Als je een 5e pit of kookplaat afzuiging hebt hebt zit die op de 3e fase. Deze kan dus ook maximaal 3600W aan.

Dus als je zo snel mogelijk twee pannen water aan de kook wilt krijgen, moet je ervoor zorgen dat 1 links en de 1 rechts staat, dan kunnen beide kookzones het volledige vermogen aanbieden zonder te pendelen. Als je twee pannen links zet, moeten ze dus delen met het vermogen dat beschikbaar is.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Tommie12 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:26:
[...]

Ik heb een AEG oven met die functies.
De oven van op afstand aan zetten gaat niet, wel kan je de settings veranderen.
Wat je dan wel krijgt is dat je de (kern) temperatuur kan volgen, en oorspronkelijk ook de camera, maar sinds de update werkt die camera niet meer.
Ik hoop dat ze dat eens gaan fixen.
camera?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Jep, mijn oven heeft een camera, dan kan je normaal op je GSM kijken of de pizza klaar is, of de broodjes mooi kleuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

Wij hebben hier zo'n Miele met auto open. Ik ben bang dat je weinig verschil zal merken. De situaties die je beschrijft zorgt bij mij ook voor nattig bestek/mokken.

Ik ruim hem maar uit met een theedoek in de hand voor die paar stukken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Tommie12 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:29:
[...]

Jep, mijn oven heeft een camera, dan kan je normaal op je GSM kijken of de pizza klaar is, of de broodjes mooi kleuren.
oh haha, vet. Nog nooit gezien (als het werkt) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door funk-e op 14-12-2021 13:33 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
funk-e schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:33:
[...]

oh haha, vet. Nog nooit gezien (als het werkt) ;)
De camera is leuk als gimmick.
Wat wel leuk en nuttiger is, dat zijn de notificaties als de tijd afgelopen is, of als je gewenste kerntemperatuur bereikt is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• [Maikel]
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-07 08:56
Ook ik lees al een tijdje mee in topic. Bedankt voor alle gedeelde info hier! Ik voeg bij deze graag onze keuken toe en hoop hier wellicht een ander weer mee te helpen.

Afgelopen mei zijn wij ingeloot in hetzelfde nieuwbouwproject als @HaikoW . Officieel een fase later, maar dat hebben ze nu mooi samengevoegd :-). Vanuit de bouw is er een projectleverancier voor de keuken, maar daar kwam we er helaas niet mee uit. In diezelfde periode kwamen we o.a. de Next125 keuken van @Sander2289 tegen in dit topic en we besloten direct een afspraak te maken bij Ihre Kuchen. Daar werden wij ook geholpen door Teun. Het mag dan wel een stukje rijden zijn naar Kranenburg, maar voor ons was dit het meer dan waard. We kijken uit naar de levering, al moeten we daar nog even op wachten. De verwachting is 1ste kwartaal 2023.

Het is een kastenwand van net geen 5 meter, met een nis van 2,4 meter, geworden. Het spoelgedeelte komt in de nis waardoor we het eiland vrij houden voor koken.

Kasten:
- Next 125 NX510 L187M Onyxzwart fluweelmat AFP

Werkbladen + achterwand:
- Dekton Opera 20mm - 240*60 & 270*110 (eiland)
- Dekton Opera 8mm achterwand

Apparatuur:
- Inductie: Bora PUXU

- Stoomoven: Siemens HS836GVB6
- Oven/magnetron: Siemens HM836GPB6*
- Koelkast: Siemens KI81RSDE0
- Vriezer: Siemens GI81NSCE0
- Vaatwasser: Siemens SX73H800BE

- Spoelbak: Caressi Black Line Quartz 50cm
- Kraan: Quooker Flex combi+ zwart

* Deze laten wij waarschijnlijk nog wijzigen in een volledige oven - Siemens HB876G8B6.

Niet op de tekeningen:
- Twee besteklades van hout
- Afvalsysteem in de spoelkast
- Twee stopcontacten aan de zijkant van het eiland
- Stopcontacten in de achterwand, links als rechts 1x2.
- Eén stopcontact in de van de afwerkplaat van de bora (in de lade, dank @MikeyMan)
- Lades in alles kasten in het eiland
- Lades achter de deur in de kastruimte onder de oven(s)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrplO5yIo2pxn4EjgmiQNkPHqfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzDA3VXtKpQLpDYhQTCMFHDe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mo8sBgPsuoqxsAq2i63TNxurH0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnrOuDj1UNbOjD34WgZl211N.jpg?f=fotoalbum_large

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@[Maikel] Toevallig precies op maat dan met de standaard maatvoering van Next?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
[Maikel] schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:52:
Ook ik lees al een tijdje mee in topic. Bedankt voor alle gedeelde info hier! Ik voeg bij deze graag onze keuken toe en hoop hier wellicht een ander weer mee te helpen.

Afgelopen mei zijn wij ingeloot in hetzelfde nieuwbouwproject als @HaikoW . Officieel een fase later, maar dat hebben ze nu mooi samengevoegd :-). Vanuit de bouw is er een projectleverancier voor de keuken, maar daar kwam we er helaas niet mee uit. In diezelfde periode kwamen we o.a. de Next125 keuken van @Sander2289 tegen in dit topic en we besloten direct een afspraak te maken bij Ihre Kuchen. Daar werden wij ook geholpen door Teun. Het mag dan wel een stukje rijden zijn naar Kranenburg, maar voor ons was dit het meer dan waard. We kijken uit naar de levering, al moeten we daar nog even op wachten. De verwachting is 1ste kwartaal 2023.

Het is een kastenwand van net geen 5 meter, met een nis van 2,4 meter, geworden. Het spoelgedeelte komt in de nis waardoor we het eiland vrij houden voor koken.

Kasten:

Werkbladen + achterwand:

Apparatuur:

* Deze laten wij waarschijnlijk nog wijzigen in een volledige oven - Siemens HB876G8B6.

Niet op de tekeningen:
- Eén stopcontact in de van de afwerkplaat van de bora (in de lade, dank @MikeyMan)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***
Fraaie opstelling! Wat ga je doen met al die bovenkastjes? Ik begrijp dat het mooi is voor de symmetrie, maar het zijn er wel erg veel.

Is de buitenzijde van de korpus van de hoge kasten die grenzen aan de nis ook uitgevoerd in Fenix?
Edit: is schijnbaar geen Fenix - maar punt is; is het hetzelfde materiaal als de fronten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Maikel]
MikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:59:
@[Maikel] Toevallig precies op maat dan met de standaard maatvoering van Next?
Het gaat vooral om het voorbeeld van het stopcontact. Dit hebben wij laten zien en dat konden zij maken. Het mooie is nu dat je geen stopcontact in het zicht hebt, maar wanneer je er toch één nodig zou hebben voor een staafmixer oid je toch iets hebt. Dat de lade dan iets open staat nemen wij voor lief.
SquareOne schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:59:
[...]
Fraaie opstelling! Wat ga je doen met al die bovenkastjes? Ik begrijp dat het mooi is voor de symmetrie, maar het zijn er wel erg veel.

Is de buitenzijde van de korpus van de hoge kasten die grenzen aan de nis ook uitgevoerd in Fenix?
Edit: is schijnbaar geen Fenix - maar punt is; is het hetzelfde materiaal als de fronten?
Volgens mij kan je nooit genoeg opbergruimte hebben :+. We hadden het natuurlijk ook dicht kunnen laten zetten, maar dan gaat de ruimte verloren en kost het ook geld. Nu kunnen we er spullen in zetten die we niet vaak gebruiken. Het staat toch op een hoogte.

Goed punt over die buitenzijde in de nis. Ik heb daar niet meteen een antwoord op. Ik zal het meenemen bij de afspraak voor de definitieve bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Vandaag even bij keuken zaak binnen gelopen om leverdatum aan te passen.

Mijn blad is al binnen. Mijn koelkast, vaatwasser en kookplaat ook. Oven nog niet maar verwacht dat deze ook snel geleverd gaat worden ;). Kortom. Ik maak me niet zo heel veel zorgen. Meubels worden in week 6 geleverd. Montage week 8 (dat proberen we naar voren te halen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03

Kasten:

Werkbladen + achterwand:

Apparatuur:

Niet op de tekeningen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***
Lekker man, mooie keuken. Wij zijn ook bij Teun geweest, moeten nog de puntjes op de i zetten en dan tekenen :)

Hoe hoog worden jouw kasten? Worden ze helemaal dichtgemaakt tot aan het plafond?

Wij hebben trouwens ook van die kasten bovenin. Heb jij boven je nis 4x40cm kasten of 2x80cm klepkasten? Wij hebben uiteindelijk voor de 2x80 gekozen, want 4x40 was wat te druk qua lijnen.

[ Voor 4% gewijzigd door hallom op 14-12-2021 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Kasten:

Werkbladen + achterwand:

Apparatuur:

Niet op de tekeningen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***
Oeh dat werkblad willen wij ook :)

Eenvoudig ontwerp, vrij symmetrisch. Ik snap wel dat @SquareOne zich afvraagt wat je met de bovenkastjes gaat doen, maar zonder is het ook weer zo gek tenzij je die hele wand bij wijze van 20cm optilt en dan een nogal forse koof bovenin doet; lijkt mij niet het beste idee.

Kan je me wel toelichten hoe je tot de keuze voor het frontmateriaal bent gekomen? Juist hier is een materiaal als Arpa Fenix immers echt van meerwaarde: mat én vingerafdrukken niet zien ;)
Wel veel kostbaarder denk ik, maar ik ken al die codes en bijbehorende kosten niet hoor.

Oh en hoe hoog worden die deuren van de koelkast en vriezer? Want die vallen over de plint lijkt me en het voelt als 200cm. Dan vraag ik me namelijk af hoe je dat gaat doen met een koelkast/vriezer van 117,5cm inbouwhoogte :)

Qua lades:
- 12x90cm voor je eiland
- 2x120cm voor onder spoelen toch?
- 4x60cm binnenlade onder de ovens
- twee binnenladen (kan alleen in 90cm lade aan de werkzijde van het eiland dan)
Hoop geld voor de lades zo, maar ik zou het niet anders willen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Alic3 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:28:
De Bora x BO blijkt een stoomoven en een warmhoudlade te zijn. De lancering is volgende week pas, maar er staat al genoeg online :9

De Bora X BO stoomoven
[Afbeelding]

De Bora MS 14 warmhoudlade
[Afbeelding]

http://magazin.bora.com/b...-2021-deutsch/65682539/10

En het promofilmpje op YouTube YouTube: BORA X BO: Die neue Leichtigkeit des Kochens

En nog wat afbeeldingen :9~
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerste indruk is dat het er erg strak uitziet, mooier dan de stoomovens van de bestaande merken. Eindelijk een glad display zonder inkepingen of knopjes.
Vanaf deze week schijnt er uitgeleverd te gaan worden. De adviesprijzen liggen wel echt een stuk hoger dan gehoopt..

Bora X BO stoomoven: Zl 30.000 / €6.475 (6.1kW trouwens, dus krachtstroom nodig!)
Bora MS14 warmhoudlade 14cm hoog: Zl 6.190 / €1.350
Bora MS29 warmhoudlade 29cm hoog: Zl 6.820 / €1.470

Omgerekend van Zlotti naar Euro, dus dat kan wat verschil opleveren. ;)
Wel voorraad in Polen trouwens, maar korting kan je vergeten 🙄

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
hallom schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:15:
[...]

Lekker man, mooie keuken. Wij zijn ook bij Teun geweest, moeten nog de puntjes op de i zetten en dan tekenen :)

Hoe hoog worden jouw kasten? Worden ze helemaal dichtgemaakt tot aan het plafond?

Wij hebben trouwens ook van die kasten bovenin. Heb jij boven je nis 4x40cm kasten of 2x80cm klepkasten? Wij hebben uiteindelijk voor de 2x80 gekozen, want 4x40 was wat te druk qua lijnen.
Het lijkt 4x60 als ik naar de render kijk. Volgens mij is de nis 240cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:35
Floor-is schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:47:
[...]
(6.1kW trouwens, dus perilex of krachtstroom nodig!)
Ik denk dat je een "kookgroep of krachtstroom" bedoeld?
Alles wat meer dan 1 fase gebruikt loopt al via een perilex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:33:
[...]

Eenvoudig ontwerp, vrij symmetrisch. Ik snap wel dat @SquareOne zich afvraagt wat je met de bovenkastjes gaat doen, maar zonder is het ook weer zo gek tenzij je die hele wand bij wijze van 20cm optilt en dan een nogal forse koof bovenin doet; lijkt mij niet het beste idee.

Kan je me wel toelichten hoe je tot de keuze voor het frontmateriaal bent gekomen? Juist hier is een materiaal als Arpa Fenix immers echt van meerwaarde: mat én vingerafdrukken niet zien ;)
Wel veel kostbaarder denk ik, maar ik ken al die codes en bijbehorende kosten niet hoor.

Oh en hoe hoog worden die deuren van de koelkast en vriezer? Want die vallen over de plint lijkt me en het voelt als 200cm. Dan vraag ik me namelijk af hoe je dat gaat doen met een koelkast/vriezer van 117,5cm inbouwhoogte :)

Qua lades:
- 12x90cm voor je eiland
- twee binnenladen (kan alleen in 90cm lade aan de werkzijde van het eiland dan)
Bij Next125 wordt vaak een 5cm plint toegepast. Denk dat het daarom lijkt alsof de fronten over de plint vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
yamahabest schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:57:
[...]

Ik denk dat je een "kookgroep of krachtstroom" bedoeld?
Alles wat meer dan 1 fase gebruikt loopt al via een perilex.
Ja, sorry, in mijn hoofd is Perilex gewoon een shitstekker waarin eigenlijk nooit alledrie de fasen worden aangesloten :P

Ben van de CEE zal ik maar zeggen

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 14-12-2021 22:10 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:58:
[...]

Bij Next125 wordt vaak een 5cm plint toegepast. Denk dat het daarom lijkt alsof de fronten over de plint vallen.
Pfoei, 5cm is blote voeten of met je schoenen vastzitten hoor ;)

Ik zou toch wel graag 8-10 willen hebben, maar dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Floor-is schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:47:
[...]

Vanaf deze week schijnt er uitgeleverd te gaan worden. De adviesprijzen liggen wel echt een stuk hoger dan gehoopt..

Bora X BO stoomoven: Zl 30.000 / €6.475 (6.1kW trouwens, dus perilex of krachtstroom nodig!)
Bora MS14 warmhoudlade 14cm hoog: Zl 6.190 / €1.350
Bora MS29 warmhoudlade 29cm hoog: Zl 6.820 / €1.470

Omgerekend van Zlotti naar Euro, dus dat kan wat verschil opleveren. ;)
Wel voorraad in Polen trouwens, maar korting kan je vergeten 🙄
Zo prijsjes hoor, ik weet niet of ik 6,5K over ga hebben voor die Bora stoomoven :'( Misschien maar beter dat ik er (nog) geen krachtstroom heb liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:07:
[...]

Pfoei, 5cm is blote voeten of met je schoenen vastzitten hoor ;)

Ik zou toch wel graag 8-10 willen hebben, maar dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk :)
Zo denk ik er ook over. En @MikeyMan heeft zulke lage plinten en aangegeven dat achteraf iets hogere plinten wel prettig zou zijn. Gelukkig is Tristar daar flexibel in, zeker icm maatwerk korpushoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Maikel]
hallom schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:15:
[...]

Dank! Gaat bij jullie vast goed komen met Teun!

In de bouwtekeningen/technische omschrijving wordt uitgegaan van een verdiepingshoogte van 264 centimeter. De kastenwand zoals deze nu is is 261,25cm -> 5cm plint, 206,25cm hoge kast en 50cm bovenkast. Er blijft dus een heel klein stukje over.

Bij ons zijn het gewone bovenkasten van 60cm breed en 50cm hoog, met scharnieren.
SquareOne schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:57:
[...]
Het lijkt 4x60 als ik naar de render kijk. Volgens mij is de nis 240cm.
4x60cm (breedte) inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paardenbloem
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-06 14:43
Hele mooie keukenopstelling en ziet er goed uit met de keukenkastjes die boven doorlopen. Genoeg 'troep' op te bergen wat maar 2x per jaar nodig is :)

Is het een bewuste keuze geweest om het spoelgedeelte in de nis onder te brengen en het kookgedeelte in het eiland?
Voor mij is het spoelgedeelte namelijk een veel meer gebruikt onderdeel van de keuken dan het kookgedeelte.

Ik heb graag genoeg pruttelende pannen op het vuur en met het kookgedeelte in het eiland ben ik bang dat er toch wat meer 'gevaar' is rondom een eiland. Rond het eiland is meer activiteit qua mensen/lopen. Ook met (kleine) kinderen ben ik daar wat banger voor dan in een wat meer weggestopt deel als het nisje.

Is geen kritiek hoor ;) Meer iets om in overweging te nemen, als dat al is gedaan.

Ik krijg, een soort van, zelfde idee qua keuken maar waar jij je nis hebt, krijg ik dan een vrijstaand fornuis tussen kasten en in het eiland het spoelgedeelte. Als wij geen los fornuis hadden gekozen, was de verdeling koken/spoelen ook zo ingevuld.

Vind jij je rendering trouwens recht toe doen aan het 'echte werk' qua type keuken en materialisatie e.d.?

Wij krijgen geen goedkope keuken en wat ik heb gezien aan keukens van deze leverancier is het echt práchtig qua keuken/materialen/afwerking e.d. maar de renderingen... 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Maikel]
Floor-is schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:33:
[...]

Qua lades:
- 12x90cm voor je eiland
Ik snap het punt van de bovenkastjes op zich ook wel. Bij de projectleverancier hadden wij een Rotpunkt keuken en daar kwamen wij anders mee uit. Door een hogere plint houd je dan minder ruimte aan de bovenkant over. Dan een klein bovenkastje en een deel dichtzetten. Nu kwam dit zo uit en hadden we zoiets van dit is eigenlijk ook wel strak zo. Gebruik je het bovenste plankje van het bovenkastje veel? Vast niet, maar we kunnen vast wel iets bedenken om er op te zetten wat niet veel gebruikt wordt. Het keukentrapje moet nog wel even besteld worden |:(

In de showroom hebben we twee soorten frontafwerking bekeken en uiteindelijk voor deze gekozen.

De kast van de koelkast / vriezer is 206,25cm. Deur is gelijk aan de kast. Er is een plint van 5cm, geen overhang.

Klopt helemaal wat betreft de lades. Ja, dat was wel even schrikken.. 8)7 We hebben nog even overwogen om de minder diepe zijde van het eiland gewoon scharnierdeuren te geven, maar uiteindelijk toch bij de lades gebleven. In onze huidige keuken merken we dat je dingen achter in de kast over het hoofd ziet en zo hopen we het wat makkelijker te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:53
Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt en heb ik mede dankzij de tip hier, een derde partij ingeschakeld die een technische tekening heeft gemaakt van mijn toekomstige keuken. Hierdoor behoud ik mijn onderhandelingspositie en kan ik rustig de keukenzaken vergelijken met elkaar (ik win nu ongeveer 6 tot 12 maanden).

De opstelling staat redelijk vast en heb de opstelling in Google Sketchup nagetekend, hierdoor kan ik het voor mijzelf makkelijker visualiseren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ucRghYJ6LKK-cZdNoVJcUY8xNCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxWi2Is1FCBfm1v3Zah1PGsq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gcst4gt-ly4b_i5vle-GDveoBE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXvO3vIoWupR7CK691hQV4oN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYsahCxVukV6PQcobm80F0XnfSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVMVDbAwVyilFVF3iTOTtNBI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WL8crkjoUnywLIdQr5nZLg8iroQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DAIsX7NNIKmw3GoCkYN4NLmY.jpg?f=fotoalbum_large

Apparatuurwand:
Ongeveer 4,20m breed. Nis is 1,60m. Met de tip van hier meer een koffiecorner van gemaakt ipv wasbak op die plek.
Puntje van aandacht is de 'hoogte' van de kasten. Huidige getekende plint is 15cm. Het liefst heb ik de dikte/breedte van de koof overal even breed. Dat wordt denk ik een op maat gemaakte kast voor de bovenste kasten.
Apparatuur aan deze wand:
  • Siemens HS836GTB6 (IQ700) Stoomoven
  • Siemens CM616GBS1 (IQ700) oven magnetron (compact)
  • Siemens BI630CNS1 (IQ700) serviesverwarmer
  • Siemens KI81RADE0 (IQ500) 177cm koelkast
  • Siemens GI81NSCE0 (IQ500) 177cm vriezer
Kookeiland
Totaal 3,50x1,20m. Blad natuursteen Bronze Fantasy glans. Circa 6cm dik.
Apparatuur:
- Bora PUXA
- Quooker 22+FSBLK Kraan
- Siemens SX87Y800BE (IQ700) Vaatwasser XXL
- Siemens KU21WAHG0 (IQ500) Wijnklimaatkast (kan nog wijzigen)

In de zomer van 2022 gaan we een definitieve keuze maken voor een keukenbedrijf. Hebben nu ruim de tijd om zonder druk van de projectbouwer een keus te maken.

Als er nog tips of ideeën zijn, zijn die zeer welkom!

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Alic3 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:08:
[...]

Zo prijsjes hoor, ik weet niet of ik 6,5K over ga hebben voor die Bora stoomoven :'( Misschien maar beter dat ik er (nog) geen krachtstroom heb liggen.
Zelfs met 25%, wat een beetje de max schijnt te zijn voor Bora momenteel, kom je dan aan zo’n €4.900. Voor dat geld verwacht ik een chef die ons privéles gaat geven een aantal avonden, inclusief de benodigde ingrediënten ;)

Die warmhoudlades zijn wel echt vet moet ik zeggen, kunnen tot 100C!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:56
Shwan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:23:
Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt en heb ik mede dankzij de tip hier, een derde partij ingeschakeld die een technische tekening heeft gemaakt van mijn toekomstige keuken. Hierdoor behoud ik mijn onderhandelingspositie en kan ik rustig de keukenzaken vergelijken met elkaar (ik win nu ongeveer 6 tot 12 maanden).

De opstelling staat redelijk vast en heb de opstelling in Google Sketchup nagetekend, hierdoor kan ik het voor mijzelf makkelijker visualiseren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuurwand:
Ongeveer 4,20m breed. Nis is 1,60m. Met de tip van hier meer een koffiecorner van gemaakt ipv wasbak op die plek.
Puntje van aandacht is de 'hoogte' van de kasten. Huidige getekende plint is 15cm. Het liefst heb ik de dikte/breedte van de koof overal even breed. Dat wordt denk ik een op maat gemaakte kast voor de bovenste kasten.
Apparatuur aan deze wand:
  • Siemens HS836GTB6 (IQ700) Stoomoven
  • Siemens CM616GBS1 (IQ700) oven magnetron (compact)
  • Siemens BI630CNS1 (IQ700) serviesverwarmer
  • Siemens KI81RADE0 (IQ500) 177cm koelkast
  • Siemens GI81NSCE0 (IQ500) 177cm vriezer
Kookeiland
Totaal 3,50x1,20m. Blad natuursteen Bronze Fantasy glans. Circa 6cm dik.
Apparatuur:
- Bora PUXA
- Quooker 22+FSBLK Kraan
- Siemens SX87Y800BE (IQ700) Vaatwasser XXL
- Siemens KU21WAHG0 (IQ500) Wijnklimaatkast (kan nog wijzigen)

In de zomer van 2022 gaan we een definitieve keuze maken voor een keukenbedrijf. Hebben nu ruim de tijd om zonder druk van de projectbouwer een keus te maken.

Als er nog tips of ideeën zijn, zijn die zeer welkom!

***members only***
Mooie keuken! Wij denken er ook aan een technische tekening te laten maken. Wat heb je daar precies voor nodig om te laten maken?
Opstelling, dient dit echt qua exacte afmetingen aangeleverd te worden Apparatuur? Nog iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Maikel]
Paardenbloem schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:19:
[...]

Hele mooie keukenopstelling en ziet er goed uit met de keukenkastjes die boven doorlopen. Genoeg 'troep' op te bergen wat maar 2x per jaar nodig is :)

Is het een bewuste keuze geweest om het spoelgedeelte in de nis onder te brengen en het kookgedeelte in het eiland?
Voor mij is het spoelgedeelte namelijk een veel meer gebruikt onderdeel van de keuken dan het kookgedeelte.

Ik heb graag genoeg pruttelende pannen op het vuur en met het kookgedeelte in het eiland ben ik bang dat er toch wat meer 'gevaar' is rondom een eiland. Rond het eiland is meer activiteit qua mensen/lopen. Ook met (kleine) kinderen ben ik daar wat banger voor dan in een wat meer weggestopt deel als het nisje.

Is geen kritiek hoor ;) Meer iets om in overweging te nemen, als dat al is gedaan.

Ik krijg, een soort van, zelfde idee qua keuken maar waar jij je nis hebt, krijg ik dan een vrijstaand fornuis tussen kasten en in het eiland het spoelgedeelte. Als wij geen los fornuis hadden gekozen, was de verdeling koken/spoelen ook zo ingevuld.

Vind jij je rendering trouwens recht toe doen aan het 'echte werk' qua type keuken en materialisatie e.d.?

Wij krijgen geen goedkope keuken en wat ik heb gezien aan keukens van deze leverancier is het echt práchtig qua keuken/materialen/afwerking e.d. maar de renderingen... 8)7 :D
Ik snap wat je aan haalt. Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Wij kunnen best wel wat tijd aan met koken een voorbereiden doorbrengen. Met dit in gedachte vinden wij het dan juist weer fijn om de ruimte in te koken in plaats van dat we met onze rug, maar dat is zoals ik zeg persoonlijk :) Wel hebben wij nog gekeken naar een opstelling waarbij we zowel het kook- als spoelgedeelte op het eiland hadden, maar daar is het eiland niet breed genoeg voor. Dit gaat dan ten kosten van het deel waar je wil voorbereiden etc.

De rendering zou inderdaad nog wat beter/scherper mogen. Ik heb nog wel gevraagd naar betere, maar dit was het maximale aan scherpte dat ze konden geven. Dan houd het op, als de keuken dan maar mooi is ;)
Ik heb nog wel een vraag bij Sander uit staan mbt zijn rendering. Die was een stuk mooier, maar ik denk dat die van een ander zaak was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
[Maikel] schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:22:
[...]

Ik snap het punt van de bovenkastjes op zich ook wel. Bij de projectleverancier hadden wij een Rotpunkt keuken en daar kwamen wij anders mee uit. Door een hogere plint houd je dan minder ruimte aan de bovenkant over. Dan een klein bovenkastje en een deel dichtzetten. Nu kwam dit zo uit en hadden we zoiets van dit is eigenlijk ook wel strak zo. Gebruik je het bovenste plankje van het bovenkastje veel? Vast niet, maar we kunnen vast wel iets bedenken om er op te zetten wat niet veel gebruikt wordt. Het keukentrapje moet nog wel even besteld worden |:(
50cm hoef je niet weer (overal) op te delen met een plankje natuurlijk. Vazen en andere grote dingen die je niet dagelijks of wekelijks nodig hebt kan je dan mooi daar kwijt, ruimte zat ;)
In de showroom hebben we twee soorten frontafwerking bekeken en uiteindelijk voor deze gekozen.
Superlogisch wel :)
De kast van de koelkast / vriezer is 206,25cm. Deur is gelijk aan de kast. Er is een plint van 5cm, geen overhang.
Je vriezer en koelkast zijn 177,5. Dus dan heb je een laag plankje erboven denk ik?
Klopt helemaal wat betreft de lades. Ja, dat was wel even schrikken.. 8)7 We hebben nog even overwogen om de minder diepe zijde van het eiland gewoon scharnierdeuren te geven, maar uiteindelijk toch bij de lades gebleven. In onze huidige keuken merken we dat je dingen achter in de kast over het hoofd ziet en zo hopen we het wat makkelijker te maken.
Lades zijn duur, dat merk je echt in de totaalprijs. Ik raad het aan hoor, maar de kosten zijn serieus.
Oh en minder door de knietjes om dingen te zoeken is altijd goed!

Ik snap het ontwerp, jullie insteek lijkt me ook goed. De apparatuur is persoonlijk en lijkt me over nagedacht ook :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:53
Patox schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:28:
[...]

Mooie keuken! Wij denken er ook aan een technische tekening te laten maken. Wat heb je daar precies voor nodig om te laten maken?
Opstelling, dient dit echt qua exacte afmetingen aangeleverd te worden Apparatuur? Nog iets anders?
Eigenlijk de exacte afmetingen van alles en een lijst van apparatuur ivm aansluitingen. Je geeft letterlijk door hoe je het wil hebben. Je bent daardoor qua opstelling wel beperkt als je een uiteindelijke keuze maakt, maar je kan dan wel weer heel gericht naar een keukenzaak van: zo moet het worden, wat kost het bij jullie etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Maikel]
Floor-is schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:32:
[...]
50cm hoef je niet weer (overal) op te delen met een plankje natuurlijk. Vazen en andere grote dingen die je niet dagelijks of wekelijks nodig hebt kan je dan mooi daar kwijt, ruimte zat ;)
[...]
Superlogisch wel :)
[...]
Je vriezer en koelkast zijn 177,5. Dus dan heb je een laag plankje erboven denk ik?
[...]
Lades zijn duur, dat merk je echt in de totaalprijs. Ik raad het aan hoor, maar de kosten zijn serieus.
Oh en minder door de knietjes om dingen te zoeken is altijd goed!

Ik snap het ontwerp, jullie insteek lijkt me ook goed. De apparatuur is persoonlijk en lijkt me over nagedacht ook :)
Dat plankje weg laten kan inderdaad prima :)

Boven de koelkast / vriezer zit een plankje met een kleine ruimte. Onder beide apparaten zit ook een kleine ruimte. Ik denk dat dit met koeling te maken heeft

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBGLUbbVpS-8cy40kKMdXhtvjvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/stg2iK5azm5yOx4iMH2qNNlt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Floor-is schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:23:
[...]

Zelfs met 25%, wat een beetje de max schijnt te zijn voor Bora momenteel, kom je dan aan zo’n €4.900. Voor dat geld verwacht ik een chef die ons privéles gaat geven een aantal avonden, inclusief de benodigde ingrediënten ;)

Die warmhoudlades zijn wel echt vet moet ik zeggen, kunnen tot 100C!
Duurder dan de duurste Miele stoomoven. Behalve dat mega grote touchscreen weet ik niet of dit wel beter is dan Miele of Gaggenau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Laatst online: 22:26
Vandaag bij Kitchen4all geweest, met deze tekening als uitkomst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOTsTlLe8LFCB96iefVqlBa_Cgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QR0nXMzOr4sVkDXnNqeerafI.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat dus om alle kasten in de achterwand en het kookeiland. Met een keramiek blad, quooker, bora met afzuiging naar buiten, Siemens oven, combi oven, vaatwasser en koelvries combinatie.

Nog geen gedetailleerde offerte gekregen, maar hij gaf aan dat deze keuken zo'n 15-16k zou moeten kisten, inclusief montage. Montage zou nog in de eerste week van maart kunnen gebeuren, wat voor ons heel handig zou zijn omdat we er op 7 maart definief intrekken.
Ik was verrast over de prijs, viel mij veel beter mee dan verwacht. Klopt het dat dit al best scherp is?

Kitchen4all werkt met Nobilia. Ik lees dat Nobilia degelijk is, maar ook niet meer dan dat. Waarin zit dat verschil in kwaliteit tov bv. Next125?

Vorige week zijn we bij Grando geweest. Daar gaf de verkoper aan dat we 25-26k kwijt zouden zijn voor onderstaande keuken, inclusief montage. Ook keramiek blad, quooker, bora en vergelijkbare Siemens apparatuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqyEAoZP9zRo7gi1VakQQSUyei0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQCCEm4hQS9V4HxuDszCZMsC.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mijn gevoel zit er bij Grando nog heel wat ruimte om te zakken.

Hebben jullie nog tips mbt de indeling?

[ Voor 4% gewijzigd door marvel27 op 15-12-2021 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
[Maikel] schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:30:
[...]

Wel hebben wij nog gekeken naar een opstelling waarbij we zowel het kook- als spoelgedeelte op het eiland hadden, maar daar is het eiland niet breed genoeg voor. Dit gaat dan ten kosten van het deel waar je wil voorbereiden etc.
Jouw eiland is 270 breed toch? Wij hebben een 300 breed eiland en doen wel koken en spoelen op het eiland. Wel ervoor gezorgd dat er zoveel mogelijk ruimte tussen spoel- en kookgedeelte zit. Het nisje gebruiken we dan als afzetruimte. Wij hebben overigens ook een schap met ledstrip in ons nisje en spots ook aan de onderkant van de bovenkasten
[Maikel] schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:12:
[...]

In de bouwtekeningen/technische omschrijving wordt uitgegaan van een verdiepingshoogte van 264 centimeter. De kastenwand zoals deze nu is is 261,25cm -> 5cm plint, 206,25cm hoge kast en 50cm bovenkast. Er blijft dus een heel klein stukje over.

Bij ons zijn het gewone bovenkasten van 60cm breed en 50cm hoog, met scharnieren.

[...]
Hmmm ons plafondhoogte is 262 cm, ik ga eens vragen of wij niet ook zo'n opstelling kunnen krijgen. Onze bovenkasten zijn nu namelijk 37,5 en het zijn klepkasten. En dan wordt het laatste deel afgetimmerd tot aan het plafond, dan is dit toch wel een stuk strakker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
marvel27 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 00:24:

[Afbeelding]

Het gaat dus om alle kasten in de achterwand en het kookeiland. Met een keramiek blad, quooker, bora met afzuiging naar buiten, Siemens oven, combi oven, vaatwasser en koelvries combinatie.

Nog geen gedetailleerde offerte gekregen, maar hij gaf aan dat deze keuken zo'n 15-16k zou moeten kisten, inclusief montage. Montage zou nog in de eerste week van maart kunnen gebeuren, wat voor ons heel handig zou zijn omdat we er op 7 maart definief intrekken.
Ik was verrast over de prijs, viel mij veel beter mee dan verwacht. Klopt het dat dit al best scherp is?

Kitchen4all werkt met Nobilia. Ik lees dat Nobilia degelijk is, maar ook niet meer dan dat. Waarin zit dat verschil in kwaliteit tov bv. Next125?

Vorige week zijn we bij Grando geweest. Daar gaf de verkoper aan dat we 25-26k kwijt zouden zijn voor onderstaande keuken, inclusief montage. Ook keramiek blad, quooker, bora en vergelijkbare Siemens apparatuur.

[Afbeelding]

Ik kan je gevoel over het kunnen zakken van de prijs bij Grando bevestigen.

Ik was bij een Grando vestiging waarbij er een prijsverschil was van 18k ten opzichte van Mobel Faber in Duitsland 8)7

Ik ben nooit meer met ze in gesprek gegaan hierover want ik was er klaar mee. Wat nou netto prijzen. Het zou kunnen dat ze een fout in hun calculatie hebben gemaakt. Al moet je je toch achter je oren krabben als je 42k offreert?

We deden ons wel voor als domme consumenten, dus ik kan mij voorstellen dat ze dachten een klant te hebben met een ruime marge :)

Vandaag en morgen wordt onze keuken geplaatst, zal binnenkort het resultaat delen.

[ Voor 3% gewijzigd door knights16 op 15-12-2021 08:56 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi99
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-08 20:34

[Afbeelding]

[Afbeelding]

15 tot 16 duizend lijkt mij goedkoop.
Wanneer je de nettoprijzen van je apparatuur optelt dan zit je al rond de 8k.
Dan nog 2 x een keramiek blad, ook snel 4k
Wanneer je dan 1,5k voor montage rekent dan zit je op 13,5 duizend.

Dat zou betekenen dat de kasten wel erg goedkoop worden aangeboden.....

Wanneer je dat vergelijkt met de eerste raming van Grando dan lijkt dat duur.

Het ontwerp van Grando is wel veel meer in balans.
-Door de twee hoge kasten links te plaatsen loopt het lage deel als het ware door van het ene deel naar het
andere deel, dit lijkt mooier.
- de ondiepe hoge kastjes links zou ik weghalen en daar een plankje laten monteren
- en dan de plankjes boven het rechter deel op gelijke hoogte plaatsen
- en de twee ovens rechts hoger plaatsen zodat de belijning rustiger is (misschien kiezen voor een 45 cm
inbouwoven?)

Het ontwerp van Grando is veel uitgebalanceerder en daarmee rustiger voor het oog.

Of 25k reel is voor een Grando? ik weet het niet, misschien zijn er tweakers die daar een mening of kennis over hebben....
Het ontwerp van Kitchen4all is matig, de prijs bijna te laag om waar te zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The RawHide
  • Laatst online: 04-09 16:09
We zijn vorige week bij Superkeukens geweest voor ons nieuwe huis, waar we circa augustus 2022 gaan intrekken (dus nog zeeeer ruim de tijd). Ook komt er nog een offerte onze kant op van Keukenkampioen.

In het ontwerp met uitvoering Sorrento Plus (SPL) staat nu getekend een diepvries links en koelkast rechts, een koof (ong. 31cm hoogte) boven het muurgedeelte met daarin spotjes, keramiek aanrechtblad (Simento Light), Kristalwit hoogglans frontjes, twist dubbelstopcontact aan beide zijde van Bora PURA, 1,60m bargedeelte, de rechtermuur bestaat overigens niet in het echt meer, dus die gaat direct over in de woonkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_g5cr2jAdVM7gL7oZfeskkZefL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXoGcAHB9RgV39XzRkLcRWBn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfjNejFBBJTA6s7vuK7vDwepd1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KOdbraLFFgKi301Z3hdCHYzO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZmXz1imQabKwMEQ80bEZI0gNG0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pRdepnptziuCJAKV6hJsPpH2.png?f=fotoalbum_large

De volgende apparatuur zit daarbij, waarbij we de voorkeur voor AEG hebben uitgesproken:
- Dekker 250434 (kraan)
- Bora PURA (kookplaat)
- Dekker 320876 (twist dubbelstopcontact, beide zijde naast kookplaat)
- AEG ABE812E6NF (diepvries links, 122,5cm)
- AEG KMK768080B (combimagnetron)
- AEG BSE792220B (stoomoven)
- Juno JCN122F0S1 (koelkast rechts, 122,5cm)
- Juno JGVX608E2 (vaatwasser)

Kostenoverzicht:
- Keukenmeubelen €11.671,00
- Apparatuur/Accessoires: €6.306,50
- Werkblad: €3.669,40
Subtotaal (met voordeel): €15.692,24
Totaal met montage: €17.219,74

Na het doorspitten van dit topic lijkt ons deze kosten ook nog wel op een redelijk niveau te zitten.

Nu hebben we een aantal puntjes (wat bij sommige punten niet helemaal mooi is uitgetekend op het ontwerp):
- Losstaande diepvrieskast (190cm) nemen we uit ons oude stekkie mee, die naast de keuken in de bijkeuken komt (deur links in het plaatje). De overweging is dan om de diepvries te schrappen voor een extra koelkast, aangezien we genoeg ruimte diepvriesruimte zullen hebben in de diepvrieskast.
- Ruimte links van raam is 61cm, dat betekent dat er maar net een koelkast dan in zou kunnen. Dan zou er ook maar een passtuk van 0,25cm kunnen komen, want dan zou de spoelbakkast precies in het midden uitlijnen van de twee ramen. Ik zou een dan een muurbuffertje willen plaatsen zodat de deur gewoon open kan gaan. De vraag is dus of er dan genoeg ruimte zou zijn om comfortabel de koelkast nog open te kunnen doen. Hierbij graag jullie mening.
- Graag jullie mening over de apparatuur en in het bijzonder de koelkast/vaatwasser van Juno (Duits huismerk van Superkeukens naar mijn weten)
- Quooker i.p.v. normale mengkraan lijkt ons toch verstandiger omdat we nogal theeleuten zijn. Uit anekdotes van o.a. werkgever vonden ze de smaak van thee wat minder, omdat er uit de Quooker minder dan 100 graden Celsius water komt. En de ander zegt dan weer dat bij de normale 100 graden Celsius uit de waterkoker er kans is om de theeblaadjes te verbranden. Natuurlijk nemen we deze anekdotes met een korreltje zout, maar graag jullie ervaringen hierover.
- Oorspronkelijk hadden we bovenkastjes bedacht, waar nu dus de koof zou komen. Deze zouden dan allen op maat moeten worden gemaakt en dat zou dus flink wat extra kosten met zich meebrengen. Ons idee is inderdaad ook dat ze wel hoog zouden komen (net onder het plafond van 2.5m) waarbij je dus al een krukje nodig zou hebben. Daar staat dan tegenover dat er genoeg kastruimte bij zou komen.
- Het bargedeelte is 1.6m breed. Nu had ik gelezen dat je ongeveer wel 60cm nodig hebt per barstoel om comfortabel te zitten, dus dan zouden er twee barstoelen komen met ieder 80cm ruimte. Denken jullie dat het ook gewoon prima is om 53cm ruimte daarvoor te hebben.
- Bora PURA op uitgekomen vanwege de afvoer via de kruipruimte naar buiten toe (richting van spoelbak). Uit verhalen gehoord dat de Bora PURU (recirculatievariant), dat die gehorig is, matig vocht wegwerkt, en bovendien het vocht soms in de kastjes uitblaast. Graag ook jullie mening over PURA vs PURU.

Tenslotte, graag nog de mening van de tweakers over het kostenplaatje. tl;dr HELP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik ben een nieuw ontwerpje aan het maken ter vervanging van onze super gare en gedateerde keuken;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTAuyNx9r6YZOWaqAt9ndfNTXZo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9VKfKW0y7PDxAzlGBqqnUAAm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIgUuBukK7cE0R8w3jY301ZBg24=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hO9nFMzHfkoMorjHBC42CYot.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1y2WVMLqUZtJ8XG20d-3WRjDDQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BxLdP8Khvem1M42ggQZutPmi.png?f=fotoalbum_large

We gaan wel terug in opbergruimte, aan de lange kant hadden we nu 2 hoge kasten en allemaal bovenkastjes. En ook aan de "korte" kant staan 2 hoge kasten. Maar nu zijn er ook best wat bovenkastjes gevuld met zooi. Lege flessen, schoonmaakmiddelen, allemaal dingen die ook in de hal kunnen.

Daarentegen hebben we wel 2 fatsoenlijke werkbladen zonder rare hoeken waar je tegenaan loopt. Waarbij machines lekker hun eigen gedeelte hebben, en gewoon veel meer open.
Ik heb een los eettafeltje aan de muur gekozen in de Ikea tool, maar liever heb ik daar een zithoekje waarvan het blad doorloopt aan het werkblad. Compact, bijv. 80x80cm met 2 krukken, voor de snelle hap, of gezellig kletsen tijdens het koken. Zal ik wel zelf moeten maken denk ik, geen probleem.

Waar ik o.a. nog over twijfel:
Magnetron+oven of een combi. Vroeger had ik een combi, en de pizza's en ovenschotels die daar uit kwamen smaakte net zo goed als uit de huidige oven. Stomen en dat soort dingen zijn niet echt aan ons besteed. De oven zat dus naast de koelkast, maar als ik weer 2 hoge kasten neem vind ik de hoeveelheid werkblad te weinig. Dus onder de kookplaat gezet.
En ik hoop dat er nog genoeg opbergruimte is. Met name voor lompe dingen zoals een airfyer.
De vaatwasser, die kan links van de wasbak of rechts, links is de afstand vaatwasser->opbergkasten wel groot, dus dan loop je met je kopjes heen en weer te hannesen. Met de huidige positie kun je voor de kookplaat gaan staan en eigenlijk alle kastjes bereiken waar je het servies kwijt kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
The RawHide schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:07:
- Losstaande diepvrieskast (190cm) nemen we uit ons oude stekkie mee, die naast de keuken in de bijkeuken komt (deur links in het plaatje). De overweging is dan om de diepvries te schrappen voor een extra koelkast, aangezien we genoeg ruimte diepvriesruimte zullen hebben in de diepvrieskast.
T.a.v. de een extra koelkast: lijkt me iets te veel van het goede in een keuken van dit formaat. Denk dat je meer baat hebt bij extra kastruimte of extra werkblad
- Ruimte links van raam is 61cm, dat betekent dat er maar net een koelkast dan in zou kunnen. Dan zou er ook maar een passtuk van 0,25cm kunnen komen, want dan zou de spoelbakkast precies in het midden uitlijnen van de twee ramen. Ik zou een dan een muurbuffertje willen plaatsen zodat de deur gewoon open kan gaan. De vraag is dus of er dan genoeg ruimte zou zijn om comfortabel de koelkast nog open te kunnen doen. Hierbij graag jullie mening.
Ik zie niet helemaal hoe dit gaat werken. Een kast is 60cm breed (als je er een koelkast of vriezer in wilt). Maar om de deur 90 graden open te krijgen heb je eigenlijk een passtuk van minimaal 2 cm nodig (daarnaast is een passtuk van kleiner dan 2 cm eigenlijk niet te doen)
Wat bedoel je met een muurbuffertje en waar zou die komen?
- Quooker i.p.v. normale mengkraan lijkt ons toch verstandiger omdat we nogal theeleuten zijn. Uit anekdotes van o.a. werkgever vonden ze de smaak van thee wat minder, omdat er uit de Quooker minder dan 100 graden Celsius water komt. En de ander zegt dan weer dat bij de normale 100 graden Celsius uit de waterkoker er kans is om de theeblaadjes te verbranden. Natuurlijk nemen we deze anekdotes met een korreltje zout, maar graag jullie ervaringen hierover.
Met een Quooker kun je prima thee zetten. Sterker nog; heb hier nu thuis thee staan die pas goed tot zijn recht komt bij ca. 85 graden. Als ik die in koken water gooi wordt het bitter. Thee zetten is uiteraard niet de enige use-case van een Quooker - het is ook handig om een pan water te vullen.
- Oorspronkelijk hadden we bovenkastjes bedacht, waar nu dus de koof zou komen. Deze zouden dan allen op maat moeten worden gemaakt en dat zou dus flink wat extra kosten met zich meebrengen. Ons idee is inderdaad ook dat ze wel hoog zouden komen (net onder het plafond van 2.5m) waarbij je dus al een krukje nodig zou hebben. Daar staat dan tegenover dat er genoeg kastruimte bij zou komen.
Hoe hoog is het plafond? Volgens mij hebben de meeste fabrikanten wel opzetkasten van ca. 40cm en hoge kasten van ca 195cm, met een plint (10cm?) zou je dan onder de <250 kunnen blijven. Hoe hoog zitten de ramen / kunnen daar kastjes boven langs?
- Het bargedeelte is 1.6m breed. Nu had ik gelezen dat je ongeveer wel 60cm nodig hebt per barstoel om comfortabel te zitten, dus dan zouden er twee barstoelen komen met ieder 80cm ruimte. Denken jullie dat het ook gewoon prima is om 53cm ruimte daarvoor te hebben.
Wat je eerder hebt gelezen klopt. Ik zou 60cm aanhouden. Ga maar eens aan een talel zitten / aan een bar staan. Je zit altijd met je ellebogen iets uit elkaar, voor een volwassenen is dat al snel 60cm. Met 53cm zit je echt tegen elkaar aan. Maar goed, hoe vaak ga je er met 3 man zitten?
- Bora PURA op uitgekomen vanwege de afvoer via de kruipruimte naar buiten toe (richting van spoelbak). Uit verhalen gehoord dat de Bora PURU (recirculatievariant), dat die gehorig is, matig vocht wegwerkt, en bovendien het vocht soms in de kastjes uitblaast. Graag ook jullie mening over PURA vs PURU.
Als het een nieuwbouwwoning is conform de laatste energienormen zou ik geen lucht naar buiten gaan blazezn en voor de PURU gaan. Maar hier zijn de meningen over verdeeld in het topic. Bij ons was afvoeren naar buiten geen optie met onze bouwer.
Tenslotte, graag nog de mening van de tweakers over het kostenplaatje. tl;dr HELP.
Ben niet bekend met hte type keuken en leverancier dus kan er weinig over zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Z___Z schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:52:
[...]

Duurder dan de duurste Miele stoomoven. Behalve dat mega grote touchscreen weet ik niet of dit wel beter is dan Miele of Gaggenau.
En toch heb ik een groot 'hebbuh hebbuh hebbuh!' gevoel..

Dat enorme touchscreen is leuk hoor, maar zou me minder moeten boeien dan dat het doet. Wel echt zo'n beetje over al die kleine dingetjes nagedacht waar anderen nèt een steekje laten vallen. Ik noem een no-touch close (Miele, let je op?) waardoor geen vingerafdrukken op je deur hebt. (Maar wel op het scherm, dus sjah :P)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The RawHide
  • Laatst online: 04-09 16:09
Ik zie niet helemaal hoe dit gaat werken. Een kast is 60cm breed (als je er een koelkast of vriezer in wilt). Maar om de deur 90 graden open te krijgen heb je eigenlijk een passtuk van minimaal 2 cm nodig (daarnaast is een passtuk van kleiner dan 2 cm eigenlijk niet te doen)
Wat bedoel je met een muurbuffertje en waar zou die komen?
Daar zaten we dus inderdaad mee in de knel. Eventueel geen groentelades, dachten we ermee uit te komen om de koelkast nog ten volste te gebruiken. De deur van de muur af te openen zou ook nog kunnen, maar dat brengt wat praktische redenen mee om dat niet te doen. Extra opslagruimte i.p.v. koelkast kan ook geen kwaad. Muurbuffertje was bedoelt als deurstopper, zodat de deur niet zou beschadigen tegen de muur.
Hoe hoog is het plafond? Volgens mij hebben de meeste fabrikanten wel opzetkasten van ca. 40cm en hoge kasten van ca 195cm, met een plint (10cm?) zou je dan onder de <250 kunnen blijven. Hoe hoog zitten de ramen / kunnen daar kastjes boven langs?
Het plafond is 250cm hoog. Hoogte van de ramen is 218.5cm, dus 31,5cm ruimte boven het raam. Dan zouden de opzetkasten, dus 8,5cm over de ramen hangen. Dus, we houden het dan maar bij een koof.
Wat je eerder hebt gelezen klopt. Ik zou 60cm aanhouden. Ga maar eens aan een talel zitten / aan een bar staan. Je zit altijd met je ellebogen iets uit elkaar, voor een volwassenen is dat al snel 60cm. Met 53cm zit je echt tegen elkaar aan. Maar goed, hoe vaak ga je er met 3 man zitten?
We gaan het op 2 barstoelen houden n.a.v. jouw reactie. Maar we overwegen nu wel om dan de kast van 60cm bij de bar, dan naar 100cm te maken. Blijft er precies 60cm over per barstoel. Zou je dat aanraden? Of krijg je dan te scheve verhoudingen.
Als het een nieuwbouwwoning is conform de laatste energienormen zou ik geen lucht naar buiten gaan blazezn en voor de PURU gaan. Maar hier zijn de meningen over verdeeld in het topic. Bij ons was afvoeren naar buiten geen optie met onze bouwer.
Het gaat om een huis uit 1996, waarbij we de ramen naar HR+++ willen tillen en de gevel heeft momenteel een R waarde van 2,5 door steenwol in de spouwmuur. Ik dacht d.m.v. een terugslapklep bij de koekoek/ventilatieschacht (in combinatie met de Ecotubes van Bora), dat we redelijk nog aan de energienormen zouden voldoen. Er is in ieder geval alle ruimte om dit te realiseren. We hoorden ook nog dat de PURU aardig veel lawaai nog maakt, waarbij een gesprek met het bezoek aan de bar moeilijk verstaanbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
lizard87 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:38:
[...]

Ik ook niet. Behalve dat auto-open alleen via de app in te stellen is blijkt, en dat is voor ons een hele handige functie. De app gebruik ik dus nooit, maar wel gebruikt om dat in te kunnen stellen.
Let op dat dit voor je keukenblad of kastje best een probleem kan zijn omdat de hete damp/lucht tegen je blad aanslaat die daardoor kan vervormen of als het hout is krom kan trekken!

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
The RawHide schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:30:
[...]

Daar zaten we dus inderdaad mee in de knel. Eventueel geen groentelades, dachten we ermee uit te komen om de koelkast nog ten volste te gebruiken. De deur van de muur af te openen zou ook nog kunnen, maar dat brengt wat praktische redenen mee om dat niet te doen. Extra opslagruimte i.p.v. koelkast kan ook geen kwaad. Muurbuffertje was bedoelt als deurstopper, zodat de deur niet zou beschadigen tegen de muur.

[...]

Het plafond is 250cm hoog. Hoogte van de ramen is 218.5cm, dus 31,5cm ruimte boven het raam. Dan zouden de opzetkasten, dus 8,5cm over de ramen hangen. Dus, we houden het dan maar bij een koof.

[...]

We gaan het op 2 barstoelen houden n.a.v. jouw reactie. Maar we overwegen nu wel om dan de kast van 60cm bij de bar, dan naar 100cm te maken. Blijft er precies 60cm over per barstoel. Zou je dat aanraden? Of krijg je dan te scheve verhoudingen.

[...]

Het gaat om een huis uit 1996, waarbij we de ramen naar HR+++ willen tillen en de gevel heeft momenteel een R waarde van 2,5 door steenwol in de spouwmuur. Ik dacht d.m.v. een terugslapklep bij de koekoek/ventilatieschacht (in combinatie met de Ecotubes van Bora), dat we redelijk nog aan de energienormen zouden voldoen. Er is in ieder geval alle ruimte om dit te realiseren. We hoorden ook nog dat de PURU aardig veel lawaai nog maakt, waarbij een gesprek met het bezoek aan de bar moeilijk verstaanbaar wordt.
First of all disclaimer: ik zou geen beslissingen nemen o.b.v. wat ik zeg. Er staat wel een titeltje 'topicstarter' bij mijn naam, maar zit niet in de keukenbranche! Ik probeer enkel te helpen met mijn mening en inzichten, maar dat is niet per definitie de waarheid :).

Alternatieven:
  1. Je zou eventueel de apparatuurkast naar de linkerkant van het raam kunnen doen?
    Al is 61cm wel heel weinig marge. Als je de kast direct tegen de muur zet, moet die muur haaks zijn als je de deuren van de ovens nog wilt openen. Je kunt een zijpaneel naast de hoge kast plaatsen maar die zijn bij de meeste fabrikanten pas verkrijgbaar vanaf 12 of 18mm, en daar kom jij niet mee uit.
  2. Werkblad doortrekken tot aan de muur, en 3 hoge kasten aan de rechterkant. Als je een ombouw mooi vind, kun je alsnog bijv 10cm links en rechts van de keuken plaatsen en dan doortrekken als 'koof' boven de keuken. Kun je mooi spotjes wegwerken boven het aanrecht.
  3. Andere optie is om van de kast links een 40cm kast te maken. Dat kunnen planken zijn, maar je zou ook lades kunnen plaatsen achter de deur.
  4. Hieronder voorbeeld met 2x60cm kast en 1x40cm kast
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlQvX-s4CsKxNQCjzpQ1jZDIa_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F7St8U0Fmd8rTpo1L4nBAIuo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 15-12-2021 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:23
[...]

Met de recirculatievariant houd je je sowieso aan de energienormen. Wel ga je meer vocht in huis krijgen, daarvoor is het wellicht verstandig om je mechanische ventilatiebox te vervangen voor bijv. deze met vocht en Co2 sensor. Verbeter je ook nog eens het binnenklimaat in je volledige woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Onze keuken was 16k voor alleen het rechterdeel met dezelfde apparatuur. Ik vind het erg goedkoop!

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
60 is al echt minimum imo, ik zou liever 70 pp aanhouden, tenzij je aan de zijkant vrij bent, maar jij hebt dat dicht.
We hoorden ook nog dat de PURU aardig veel lawaai nog maakt, waarbij een gesprek met het bezoek aan de bar moeilijk verstaanbaar wordt.
Ik zie niet helemaal voor me hoe het stiller wordt als je de lucht door een paar meter buis met bochten moet persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
PaT schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:32:
[...]

Wij hebben hier zo'n Miele met auto open. Ik ben bang dat je weinig verschil zal merken. De situaties die je beschrijft zorgt bij mij ook voor nattig bestek/mokken.

Ik ruim hem maar uit met een theedoek in de hand voor die paar stukken.
Alles samengevat zie ik dan niet echt een meerwaarde voor de Miele ten opzichte van de Bosch/Siemens vaatwassers. Helemaal omdat Miele met AutoOpen werkt en me dit ook nog wel een risico lijkt voor het fineer van de kasten. Dat risico had ik wellicht willen nemen als het resultaat veel beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 22:30

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

The RawHide schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:07:

Ik heb een paar pagina's terug ook een post gedaan over onze offerte bij Superkeukens. Ongeveer dezelfde prijs. Heb het idee dat we qua oppervlak gelijk zitten, maar dat jij veel meer keuken hebt voor dit geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Floor-is schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:24:
[...]

En toch heb ik een groot 'hebbuh hebbuh hebbuh!' gevoel..

Dat enorme touchscreen is leuk hoor, maar zou me minder moeten boeien dan dat het doet. Wel echt zo'n beetje over al die kleine dingetjes nagedacht waar anderen nèt een steekje laten vallen. Ik noem een no-touch close (Miele, let je op?) waardoor geen vingerafdrukken op je deur hebt. (Maar wel op het scherm, dus sjah :P)
Ik zie ook wel het hoge gadget gehalte. Wij nemen "gewoon" een oven met greep, daar zie je geen vingerafdrukken op. Miele heeft externe stoom generator en zegt dat dit beter is, Bora heeft in oven stoom generator en zegt dat dat beter is :p, dus vertel het maar.

De afzuiging in de Bora zal wel goed werken, gezien dat hun core business is. In ieder geval goed dat er merken bij komen die stoomovens met vaste wateraansluiting maken. Concurrentie zal leiden tot betere producten op de langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Trussardi99 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:01:
[...]

15 tot 16 duizend lijkt mij goedkoop.
Wanneer je de nettoprijzen van je apparatuur optelt dan zit je al rond de 8k.
Dan nog 2 x een keramiek blad, ook snel 4k
Wanneer je dan 1,5k voor montage rekent dan zit je op 13,5 duizend.

Dat zou betekenen dat de kasten wel erg goedkoop worden aangeboden.....

[...]
Het ontwerp van Kitchen4all is matig, de prijs bijna te laag om waar te zijn....
Het ontwerp is (tot nu toe) inderdaad erg matig. Maar we hadden te weinig tijd om het helemaal goed uit te werken. Dus dat zal zeker nog verbeterd worden.

De prijs lijkt inderdaad bijzonder laag te zijn. Zo laag dat ik ook begin te denken 'what's the catch' 8)7
Heeft Nobilia grote verschillen in kwaliteit tussen de verschillende lijnen ofzo, en rekent hij dan met de laagste kwaliteit?

Het Kitchen4all-filiaal is ook erg nieuw, ze bestaan pas een paar maanden. Zou hij misschien door de offerte scherp in te zetten goede recensies (en natuurlijk omzet) willen genereren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:56
marvel27 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:42:
[...]

Het ontwerp is (tot nu toe) inderdaad erg matig. Maar we hadden te weinig tijd om het helemaal goed uit te werken. Dus dat zal zeker nog verbeterd worden.

De prijs lijkt inderdaad bijzonder laag te zijn. Zo laag dat ik ook begin te denken 'what's the catch' 8)7
Heeft Nobilia grote verschillen in kwaliteit tussen de verschillende lijnen ofzo, en rekent hij dan met de laagste kwaliteit?

Het Kitchen4all-filiaal is ook erg nieuw, ze bestaan pas een paar maanden. Zou hij misschien door de offerte scherp in te zetten goede recensies (en natuurlijk omzet) willen genereren?
Ik denk eerder dat hij er nog geen lades e.d in heeft gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Goed punt, ik heb niet expliciet gecheckt of hij ook lades had ingetekend, of dat het enkel over kasten ging. Ga ik even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
8<8<

In onze huidige planning gaan wij voor ~176cm voor drie krukken, nèt een beetje krap, maar voor lunch/ontbijt moet het kunnen. (Helemaal omdat we niet verwachten om er vaak echt met drie te zitten)
[...]

Vandaag nog een PURU, PUXA, Professional 2.0 en 3.0, een Miele en een Novy getest. Vond de Miele erg stil, maar daar bleek geen filter in te zitten. 8)7

Tussen PURU en PUXU weinig verschil te horen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Patox schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:45:
[...]

Ik denk eerder dat hij er nog geen lades e.d in heeft gezet?
Oh damn, dan kan het hard gaan hoor!

Vergeet ook binnenlades en indeling hiervan niet! En een afvalsysteem (of anders losse vuilnisbakken), stopcontacten, eventueel dekselhouders, iets om de handdoek en theedoek op te hangen, een zeeppompje misschien of een nifty rek om de rekken/platen van je oven in op te bergen ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Floor-is schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:27:
[...]

Oh damn, dan kan het hard gaan hoor!

Vergeet ook binnenlades en indeling hiervan niet! En een afvalsysteem (of anders losse vuilnisbakken), stopcontacten, eventueel dekselhouders, iets om de handdoek en theedoek op te hangen, een zeeppompje misschien of een nifty rek om de rekken/platen van je oven in op te bergen ;)
Ik hoor het al, daar komt zomaar 5k bij ;) Wel goede tips inderdaad, goed om nu al rekening mee te houden.

• LaTiNo156
  • Laatst online: 15-09 18:19
Floor-is schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:16:

Vandaag nog een PURU, PUXA, Professional 2.0 en 3.0, een Miele en een Novy getest. Vond de Miele erg stil, maar daar bleek geen filter in te zitten. 8)7

Tussen PURU en PUXU weinig verschil te horen :)
Hoi, waar was dat? En welke Novy was het?

• jeroen606
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 19:46
Beste mensen,

Na al die tijd meelezen en kijken is het mijn tijd om onze mogelijke nieuwe keuken eens door jullie te laten bekijken. Eerst graag veel dank voor de mensen die bijdragen aan dit topic, ik heb er enorm veel aan gehad de afgelopen tijd.

Afgelopen september zijn we voor het eerst eens wezen kijken naar een nieuwe keuken en het idee is dat we komende zaterdag de laatste punten gaan bespreken en dan gaan tekenen voor onze keuken. Mijn vraag voor hier is, wat vinden jullie van ons ontwerp en hebben jullie nog dingen die we misschien beter kunnen doen? Eerst een 3D-plaatje van de keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3F6TlM9WA4PEj9XZiIbMc-cnNI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOIGiHcirJvRTfWSap0gDREJ.jpg?f=fotoalbum_medium

Het gaat om een DB-keukens Excellentic (/Rotpunkt) keuken. Het front is Sherwood Black vert.syn.Por met een carbonkleurige korpus (referentie op foto op site DB: https://www.dbkeukens.nl/...s/alle-prijsklassen/17708). Het is een greeploze keuken met metalen greeplijsten (zwart). In afwijking van de 3D hebben we de kant met hoge kasten iets ingekort en hebben we in plaats van kastjes onder het blad nu twee ladekasten van 80 cm geplaatst. Verder hebben we eigenlijk geen tekening gekregen (wel een gespecificeerde offerte), dus heb ik zelf even in AutoCAD heel simpel de keuken uitgeteken. De afzuigkap heb ik niet getekend maar zit er conform de 3D:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33Taf41aPsQorylNk89Vn3I7f5c=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/nTy76CsuZKWiHNNR0MwfIENw.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogKD1sWjuLwYHyRUathF5Nt7LN8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/F0LyEwkehXGmKBnoisIxwu7J.png?f=fotoalbum_medium

De ladekasten zijn trouwens geen push to open (zo heb ik ze wel wat getekend lijkt het), maar het gaat ook om kasten met metalen greeplijsten. Om de omschrijving even af te maken hebben we de volgende apparatuur:
  • Koelkast: Pelgrim PKS2122
  • Kookplaat: Pelgrim IK2084F
  • Afzuigkap: Pelgrim BSK962MAT
  • Oven: Pelgrim OVM836MAT
  • Vaatwassert: Pelgrim GVW300L
  • Quooker Flex Pro3 RVS
Daarnaast hebben we nu nog een 2 cm dikke composiet-werkblad in de kleur Eternal Statuario. Komende zaterdag willen we nog kijken of we met een goedkoper lichtgekleurd composietblad (kleuren moeten we nog bekijken) de kosten nog kunnen drukken. We zitten nu bijna 1,3k boven budget en dat zou incl. wat eindejaarsacties bij DB nog enigszins teruggeschroefd kunnen worden.

Members only:

Ik ben benieuwd wat jullie van het ontwerp vinden en of jullie nog op- of aanmerkingen hebben die het een logischer geheel maken?

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 06:14
jeroen606 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:57:
Beste mensen,

Na al die tijd meelezen en kijken is het mijn tijd om onze mogelijke nieuwe keuken eens door jullie te laten bekijken. Eerst graag veel dank voor de mensen die bijdragen aan dit topic, ik heb er enorm veel aan gehad de afgelopen tijd.

Afgelopen september zijn we voor het eerst eens wezen kijken naar een nieuwe keuken en het idee is dat we komende zaterdag de laatste punten gaan bespreken en dan gaan tekenen voor onze keuken. Mijn vraag voor hier is, wat vinden jullie van ons ontwerp en hebben jullie nog dingen die we misschien beter kunnen doen? Eerst een 3D-plaatje van de keuken:

[Afbeelding]

Het gaat om een DB-keukens Excellentic (/Rotpunkt) keuken. Het front is Sherwood Black vert.syn.Por met een carbonkleurige korpus (referentie op foto op site DB: https://www.dbkeukens.nl/...s/alle-prijsklassen/17708). Het is een greeploze keuken met metalen greeplijsten (zwart). In afwijking van de 3D hebben we de kant met hoge kasten iets ingekort en hebben we in plaats van kastjes onder het blad nu twee ladekasten van 80 cm geplaatst. Verder hebben we eigenlijk geen tekening gekregen (wel een gespecificeerde offerte), dus heb ik zelf even in AutoCAD heel simpel de keuken uitgeteken. De afzuigkap heb ik niet getekend maar zit er conform de 3D:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De ladekasten zijn trouwens geen push to open (zo heb ik ze wel wat getekend lijkt het), maar het gaat ook om kasten met metalen greeplijsten. Om de omschrijving even af te maken hebben we de volgende apparatuur:
  • Quooker Flex Pro3 RVS
Daarnaast hebben we nu nog een 2 cm dikke composiet-werkblad in de kleur Eternal Statuario. Komende zaterdag willen we nog kijken of we met een goedkoper lichtgekleurd composietblad (kleuren moeten we nog bekijken) de kosten nog kunnen drukken. We zitten nu bijna 1,3k boven budget en dat zou incl. wat eindejaarsacties bij DB nog enigszins teruggeschroefd kunnen worden.

***members only***

Ik ben benieuwd wat jullie van het ontwerp vinden en of jullie nog op- of aanmerkingen hebben die het een logischer geheel maken?
Volgens mij zit sherwood ook bij andere leveranciers in het assorti , maar als db bevalt....
Als geld belangrijk is zou ik meer uitgeven aan een goede afzuiging dan een quooker. Een quooker naleveren in je huidige opstelling is geen probleem en de voorbereiding voor een quooker kan je in de voorbereiding wel meenemen. Een slechte/ luidruchtige afzuiging geeft irritatie, een quooker alleen gemak.

• SquareOne
jeroen606 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:57:
Beste mensen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• Quooker Flex Pro3 RVS

***members only***

Waarom niet de opstelling spiegelen? :) Het deel dat half de woonkamer in steeks lijkt me niet heel praktisch in de praktijk.

Als het deze opstelling blijft. Kijk of je het spoel/kookdeel 5 a 10 cm kunt verlengen. Dan kun je 2 kastjs van 60 kwijt aan ipv 40+40+30. Denk ook dat een kast van 120 met 2x60 deuren ook marginaal goedkoper is dan 1x80 met 2 deuren 2n 1x30.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 16-12-2021 12:48 ]

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:00

Amiet01

Master_A

Wij gaan zo naar Keukenkampioen. Hun merk is Steinhaus, maar is dat niet gewoon een rebrand van Pronorm? Hoe is hun kwaliteit? Hoge lijn vergelijkbaar met Hacker Systemat?

Master_A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
LaTiNo156 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:06:
[...]

Hoi, waar was dat? En welke Novy was het?
Van Slageren in Schagen. Ik weet het type Novy niet, 4 pitten naast elkaar en ingebouwd systeem dat omhoog komt uit het blad. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Floor-is schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:01:
[...]

Van Slageren in Schagen. Ik weet het type Novy niet, 4 pitten naast elkaar en ingebouwd systeem dat omhoog komt uit het blad. :)
We gaan toevallig komende zaterdag naar Schagen, even iets eerder vertrekken en daar nog een kijkje nemen :)
Thx.

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 10:14
(jarig!)
Floor-is schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:01:
[...]

Zal dan wel de Panorama zijn van Novy.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

• mevrouwKees_1
@jeroen606 bij superkeukens hebben ze wel degelijk een zwart houtnerf front. Maar dat zal van andere leverancier zijn dan de jou uitgezochte keuken. In die grote wand vind je het frontje

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Amiet01 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:10:
Wij gaan zo naar Keukenkampioen. Hun merk is Steinhaus, maar is dat niet gewoon een rebrand van Pronorm? Hoe is hun kwaliteit? Hoge lijn vergelijkbaar met Hacker Systemat?
Steinhaus kan van alles wezen.
Bauformat, Hacker, Pronorm.
https://radar.avrotros.nl...eukenkampioen-t56301.html

• chefswitch
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-06-2023
Na een tijdje meelezen hier ben ik zelf nu ook aan het puzzelen met de indeling van onze woonkamer en keuken. De keuken zit nu aan de achterzijde van de woning, zoals aangegeven op de plattegrond. Ons idee is om deze naar voren te halen, en dan het woongedeelte naar de tuinzijde.
De keuken kan niet onder het raam, want dat is te laag. Daardoor kom ik op deze Lvormige keuken uit. Hebben jullie nog briljante andere ideeën?

Ik heb al heel wat zitten schuiven, maar kom niet verder dan onderstaande.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V608_Lo_YWo6Y9tGe7Y6GTWVzH8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t2jq6bn9M0XUkEucx9FRwNcE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lo4W4S9zUtbWr9gLcU99KtpN9ws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/noHLt3UJmCKKkF2AFd4e1TsT.jpg?f=fotoalbum_large

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39
Vandaag bij Van Wanrooij (en Superkeukens) geweest voor onze nieuwbouwkeuken. Goed geholpen al zeg ik het zelf en ben met het eindresultaat in ieder geval erg tevreden, nu de prijs nog ;)

Ik heb in een eerder stadium jullie mening gevraagd over hoe om te gaan met de paal in de keuken (Blik1984 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"). Uiteindelijk, na het kostenplaatje gezien te hebben voor een maatwerkkast rondom de paal er vooralsnog vanaf gezien om daar kastwerk te plaatsen. Kostenpost van dat specifieke hoekje ging snel richting de 7k-8k, uur voor kastenwerk en aanrechtblad.

Zie hier een render van hoe het eruit komt te zien. Het betreft een Pronorm keuken met organisch Stratusgrijs front, de nis is eikenhout. Gekozen om koken (Bora Puxu) en spoelen (Quooker Combi+) op het eiland te doen. De vaatwasser zit tussen de bora en de quooker in. De nis kan ook gebruikt worden voor snijwerk, aangezien daar de keuken machine en de messen komen te staan/hangen. Daar komen ook nog plankjes, maar die zijn nog niet ingetekend omdat we dat zelf gaan doen. Verder is van links naar rechts aan de kastenwand een grote koelkast, Stoomoven, nis, bakoven. Verder aan de voorzijde van het eiland links nog een Liebherr wijnklimaatkast. Specifiek voor de Liebherr gekozen omdat die ook greeploos is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WK2eGF1ZebV4IbayfWpgJTW8744=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IS3sswLOqTlkjRtLvfSHqvTR.jpg?f=fotoalbum_large

Apparatuur + aanrechtblad:
Blad: Dekton Entzo Satin 12 mm (120 x 60 cm + 264 x 120 cm)
Kraan: Patina Quooker Combi+ met 7 liter boiler + Franke RVS BXX 210.50
Kookplaat: Bora Puxu (aangesloten op krachtgroep)
Vaatwasser: Siemens IQ500 SN85E800BE
Stoomoven: Siemens IQ700 HS836GTB6
Bakoven: Siemens IQ700 HB836GTB6
Koelkast: Siemens KI81RSDE0
Wijnklimaatkast: Liebherr Vinidor

Members only:

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:12
Blik1984 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:21:
Vandaag bij Van Wanrooij (en Superkeukens) geweest voor onze nieuwbouwkeuken. Goed geholpen al zeg ik het zelf en ben met het eindresultaat in ieder geval erg tevreden, nu de prijs nog ;)

Ik heb in een eerder stadium jullie mening gevraagd over hoe om te gaan met de paal in de keuken (Blik1984 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"). Uiteindelijk, na het kostenplaatje gezien te hebben voor een maatwerkkast rondom de paal er vooralsnog vanaf gezien om daar kastwerk te plaatsen. Kostenpost van dat specifieke hoekje ging snel richting de 7k-8k, uur voor kastenwerk en aanrechtblad.

Zie hier een render van hoe het eruit komt te zien. Het betreft een Pronorm keuken met organisch Stratusgrijs front, de nis is eikenhout. Gekozen om koken (Bora Puxu) en spoelen (Quooker Combi+) op het eiland te doen. De vaatwasser zit tussen de bora en de quooker in. De nis kan ook gebruikt worden voor snijwerk, aangezien daar de keuken machine en de messen komen te staan/hangen. Verder is van links naar rechts aan de kastenwand een grote koelkast, Stoomoven, nis, bakoven. Verder aan de voorzijde van het eiland links nog een Liebherr wijnklimaatkast. Specifiek voor de Liebherr gekozen omdat die ook greeploos is.
[Afbeelding]

Apparatuur + aanrechtblad:
Blad: Dekton Entzo Satin 12 mm (120 x 60 cm + 264 x 120 cm)
Kraan: Patina Quooker Combi+ met 7 liter boiler + Franke RVS BXX 210.50
Kookplaat: Bora Puxu (aangesloten op krachtgroep)
Vaatwasser: Siemens IQ500 SN85E800BE
Stoomoven: Siemens IQ700 HS836GTB6
Bakoven: Siemens IQ700 HB836GTB6
Koelkast: Siemens KI81RSDE0
Wijnklimaatkast: Liebherr Vinidor

***members only***
Waarom zit er een vak aan de voorkant van eiland eigenlijk? Lijkt mij redelijk duur voor wat hier allemaal voorbij is gekomen maar ik ben geen expert.

• Blik1984
ppatrick schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:26:
[...]

Waarom zit er een vak aan de voorkant van eiland eigenlijk? Lijkt mij redelijk duur voor wat hier allemaal voorbij is gekomen maar ik ben geen expert.
Vonden we mooi om het op die manier iets speelser te maken, maar heb eigenlijk geen idee in hoeverre het heel veel extra geld kost. Dat kan ik niet uit de offerte opmaken

• HogRider
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02 10:06
Ik zou toch om een specificatie van kosten vragen, in ieder geval per categorie. Dan kun je er tenminste iets zinnigs over zeggen denk ik.

Vind het ook wel aan de dure kant namelijk. Zijn je frontjes van kunsstof of fineer?

• jeroen606
Bedankt voor de reacties:-)
Ladypurple schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:43:
[...]

Volgens mij zit sherwood ook bij andere leveranciers in het assorti , maar als db bevalt....
Als geld belangrijk is zou ik meer uitgeven aan een goede afzuiging dan een quooker. Een quooker naleveren in je huidige opstelling is geen probleem en de voorbereiding voor een quooker kan je in de voorbereiding wel meenemen. Een slechte/ luidruchtige afzuiging geeft irritatie, een quooker alleen gemak.
Tristar, Rotpunkt, Keller en Ballerina (https://gathering.tweaker...message/55413213#55413213);

We zijn wel redelijk gebrand op de Quooker. We drinken vaak en veel thee (helemaal met thuiswerken) en pleuren de waterkoker nu ook vaak vol om snel water aan de kook te krijgen, dus die weglaten is een concessie die we niet graag doen (dan liever een concessie op budget; die 16,5k is niet heilig - we moeten alleen wel ergens een grens trekken).

Het geluidniveau is inderdaad een ding. Qua vergelijking scoorde de nu gekozen Pelgrim niet het beste idd. Moet wel zeggen dat 'ie in de winkel (grote ruimte, weinig reflecties, dus vertekent wel) deze kap iig minder hard klonk dan het 20 jaar oude ding wat nu in de keuken hangt. Heb je / heeft iemand nog aanbevelingen voor een stille kap in het zwart?
SquareOne schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:44:
[...]

Waarom niet de opstelling spiegelen? :) Het deel dat half de woonkamer in steeks lijkt me niet heel praktisch in de praktijk.

Als het deze opstelling blijft. Kijk of je het spoel/kookdeel 5 a 10 cm kunt verlengen. Dan kun je 2 kastjs van 60 kwijt aan ipv 40+40+30. Denk ook dat een kast van 120 met 2x60 deuren ook marginaal goedkoper is dan 1x80 met 2 deuren 2n 1x30.
Spiegelen. Mm. We hebben het daar in den beginne over gehad en het ook in laten tekenen, maar met de 3D-renders vonden we dit mooier. Daarnaast is het voor ons niet zo'n obstakel gok ik. Op dit moment is nagenoeg het hele schiereiland nog een muurtje wat we gaan wegslopen, waardoor het naar ons idee al heel open wordt. Zie het rode streepje op het plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4_-QL04FLlQ0C6jWK5s-B2k6RE=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/EG1f2ULiQqvbPv7O2nS6JMM1.png?f=fotoalbum_small

Dat van die kasten heb je gelijk aan en gaan we nog meenemen. Met het nu gekozen blad konden we net aan het blad uit één stuk halen. Met een ander blad moeten we even kijken of we nog wel uit één stuk kunnen, als we toch moeten knippen, dan is jouw optie inderdaad beter.
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:51:
@jeroen606 bij superkeukens hebben ze wel degelijk een zwart houtnerf front. Maar dat zal van andere leverancier zijn dan de jou uitgezochte keuken. In die grote wand vind je het frontje
Ze hebben idd ook een houtnerf-front. Die van zowel Schueller als Nobilia vonden we (lees: vrouwlief) niet mooi (vandaar dat we bij SK zijn gaan rekenen met die matzwarte). Bij DB hebben we ze ook van Nobilia en Rotpunkt naast elkaar gehad en daar was de Rotpunkt clearly favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
jeroen606 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:37:
Bedankt voor de reacties:-)

[...]

Tristar, Rotpunkt, Keller en Ballerina (https://gathering.tweaker...message/55413213#55413213);

We zijn wel redelijk gebrand op de Quooker. We drinken vaak en veel thee (helemaal met thuiswerken) en pleuren de waterkoker nu ook vaak vol om snel water aan de kook te krijgen, dus die weglaten is een concessie die we niet graag doen (dan liever een concessie op budget; die 16,5k is niet heilig - we moeten alleen wel ergens een grens trekken).

Het geluidniveau is inderdaad een ding. Qua vergelijking scoorde de nu gekozen Pelgrim niet het beste idd. Moet wel zeggen dat 'ie in de winkel (grote ruimte, weinig reflecties, dus vertekent wel) deze kap iig minder hard klonk dan het 20 jaar oude ding wat nu in de keuken hangt. Heb je / heeft iemand nog aanbevelingen voor een stille kap in het zwart?

[...]

Spiegelen. Mm. We hebben het daar in den beginne over gehad en het ook in laten tekenen, maar met de 3D-renders vonden we dit mooier. Daarnaast is het voor ons niet zo'n obstakel gok ik. Op dit moment is nagenoeg het hele schiereiland nog een muurtje wat we gaan wegslopen, waardoor het naar ons idee al heel open wordt. Zie het rode streepje op het plaatje:

[Afbeelding]

Dat van die kasten heb je gelijk aan en gaan we nog meenemen. Met het nu gekozen blad konden we net aan het blad uit één stuk halen. Met een ander blad moeten we even kijken of we nog wel uit één stuk kunnen, als we toch moeten knippen, dan is jouw optie inderdaad beter.

[...]

Ze hebben idd ook een houtnerf-front. Die van zowel Schueller als Nobilia vonden we (lees: vrouwlief) niet mooi (vandaar dat we bij SK zijn gaan rekenen met die matzwarte). Bij DB hebben we ze ook van Nobilia en Rotpunkt naast elkaar gehad en daar was de Rotpunkt clearly favoriet.
https://www.novy.com/nl-n...damkappen/flat-line/7602/

Ik weet niet of je de afzuiging in recirculatie of afvoer nodig hebt. De vraag is dus ook wat je gehoord hebt? Met of zonder koolstoffilter er achter of vrijlopend zonder afvoerkanalen. Dit bepaalt voor groot gedeelte het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@jeroen606 tristar heeft mooi front. Zwart houtnerf. Die hebben wij gekozen. Dit is wel qua prijs hoger dan nobilia. Onze huidige keuken is nobilia en heeft zich verrassend goed gehouden. Maar was qua opties stukken minder dan de tristar Of de tristar ook zo goed is moeten we nog gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:25:
@jeroen606 tristar heeft mooi front. Zwart houtnerf. Die hebben wij gekozen. Dit is wel qua prijs hoger dan nobilia. Onze huidige keuken is nobilia en heeft zich verrassend goed gehouden. Maar was qua opties stukken minder dan de tristar Of de tristar ook zo goed is moeten we nog gaan zien.
Als toevoeging:

Hier is een (hele fraaie) keuken in Deco Nero te vinden :)
mr3000 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

@mr3000 na een tijdje in gebruik, hoe is het met de vlekgevoeligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
jeroen606 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:37:

[...]

We hebben in het begin ook gekeken naar mat zwarte frontjes MET houtnerf. We maakten ons alleen zorgen over hoe fingerprint proof deze zijn (of juist niet).
In tegenstelling tot Fenix zag je er echt alles op.

Heb je daar op gelet bij de verschillende merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:30

Esumontere

Floep, banaan.

Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht in Rosmalen en gaan daar ook een nieuwe keuken laten plaatsen. Na enkele keren overleg met keukenzaak Janssen in Wijchen hebben we het onderstaande ontwerp laten maken.

Apparatuur is allemaal AEG: inductieplaat met ingebouwde afzuiging, koelvriescombinatie, vaatwasser en bakoven met magnetron-functie. De vaatwasser bevindt zich direct naast de kraan. Een quooker wordt nog over nagedacht, staat momenteel niet in het ontwerp.

We hebben gekozen voor witte ("pearl white") greeploze lades en kasten met aluminium greeplijst, en een zwart composiet aanrechtblad (met marmering in enkele warme tinten). De plank boven het aanrecht aan de rechterkant wordt ook door de keukenzaak geleverd, en heeft ingefreesde spotjes voor de verlichting. Het merk van de keuken is het huismerk van de keukenzaak.

Members only:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ElW5mk7A_vpg092mHPNoK_PPSvc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Es10uM9n2aXgAHkt6affVhhM.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxHnppdbVHm21TGFmrWb8POYmTA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/He5lt5yNzEzz7VftA7opIJQ0.png?f=user_large

Nog 2 opmerkingen over de tekeningen:
- Bij de perspectief-tekening kijk je "door een muur", dus de plank en het aanrecht staan direct tegen de muur aan.
- Er ontbreekt een raampje op de tekeningen, direct naast de kastjes boven het aanrecht.

[ Voor 19% gewijzigd door Esumontere op 17-12-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
HogRider schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:32:
[...]

Ik zou toch om een specificatie van kosten vragen, in ieder geval per categorie. Dan kun je er tenminste iets zinnigs over zeggen denk ik.

Vind het ook wel aan de dure kant namelijk. Zijn je frontjes van kunsstof of fineer?
Heb vanochtend nog even gebeld. Specificatie willen ze niet geven op mail... Heb wel gisterenochtend de verdeling gezien dus ik denk grofweg als volgt:

Members only:

Frontjes zijn glasfront/lakfront ( verkoopster had het over hetzelfde materiaal als waarvan koplampen van gemaakt worden). Schijnt wel duurste front te zijn, dus daarin is nog wel wat mogelijk (ongeveer 2k). Ook werd er aanbevolen om een andere wijnklimaatkast te kiezen, door een Siemens wijnklimaatkast te kiezen besparen we ongeveer €1.500 totaal op de apaaratuur (combi lagere prijs siemens vs liebherr en combinatiekorting)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Blik1984 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:54:
[...]

Heb vanochtend nog even gebeld. Specificatie willen ze niet geven op mail... Heb wel gisterenochtend de verdeling gezien dus ik denk grofweg als volgt:

***members only***

Frontjes zijn glasfront/lakfront ( verkoopster had het over hetzelfde materiaal als waarvan koplampen van gemaakt worden). Schijnt wel duurste front te zijn, dus daarin is nog wel wat mogelijk (ongeveer 2k). Ook werd er aanbevolen om een andere wijnklimaatkast te kiezen, door een Siemens wijnklimaatkast te kiezen besparen we ongeveer €1.500 totaal op de apaaratuur (combi lagere prijs siemens vs liebherr en combinatiekorting)
Apparatuur ingeschat tegen aller-aller-laagste kosten die ik kan vinden: (je hebt wel 2x dezelfde oven staan trouwens en ik heb een NEFF koelkast aangehouden ipv jouw Siemens, maar is zelfde apparaat, met een andere sticker)

Members only:

Conclusie: je hebt niet de meest strakke deal voor apparatuur, maar op zich ook geen hele slechte. :)
Liebherr is duurder in koelkasten en vriezers, maar naar wat ik lees is dat voor sommigen hier wel de moeite.

Je blad heb ik ook even bekeken, daar maken ze wel serieus marge. :)

Members only:

Kastenwerk vind ik moeilijk, ik ken de prijzen van Pronorm helemaal niet. Maar de kosten voor de koof en plaatsing vind ik niet heel gek :)

Als je echt heel goed in onderhandelen bent zou je er nog wel iets af moeten kunnen krijgen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HogRider
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02 10:06
Je werkblad kan een stuk goedkoper iig, maar dan moet je dat ergens anders afnemen. Zijn sommige mensen het niet over eens. Bij Cosentino zelf bevelen ze bijvoorbeeld de werkbladenfabriek aan. Dan kost je Dekton blad 300/m2 plus een beetje voor uitsparingen etc.

Aparatuur is al paar keer getipt om het zelfde online te zoeken en prijzen te vergelijken. Meeste mensen komen niet ver boven de 8k uit, maar zn liebherr is idd wel duur volgens mij.

Kasten, tja, daarmee kun je het zo gek maken als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:49
[...]

***members only***

Ik zou absoluut voor de Liebherr Vinidor gaan, is echt een zeer goede wijnklimaatkast en daarnaast ook nog veel stller dan de gemiddelde wijnklimaatkast
Ga uit van ongeveer 2550 euro voor deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Floor-is schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:13:
[...]

Apparatuur ingeschat tegen aller-aller-laagste kosten die ik kan vinden: (je hebt wel 2x dezelfde oven staan trouwens en ik heb een NEFF koelkast aangehouden ipv jouw Siemens, maar is zelfde apparaat, met een andere sticker)

***members only***

Conclusie: je hebt niet de meest strakke deal voor apparatuur, maar op zich ook geen hele slechte. :)
Liebherr is duurder in koelkasten en vriezers, maar naar wat ik lees is dat voor sommigen hier wel de moeite.

Je blad heb ik ook even bekeken, daar maken ze wel serieus marge. :)

***members only***

Kastenwerk vind ik moeilijk, ik ken de prijzen van Pronorm helemaal niet. Maar de kosten voor de koof en plaatsing vind ik niet heel gek :)

Als je echt heel goed in onderhandelen bent zou je er nog wel iets af moeten kunnen krijgen.
Schijnen wel 2 verschillende ovens te zijn, namelijk een HS (stoom) en een HB (bak)versie. Moest ook 3x kijken op de offerte voordat ik het verschil zag.

Ik zou de apparaten eventueel ergens anders kunnen kopen en daarmee wat besparen. Vraag me alleen af hoeveel ik dan daar echt op bespaar vs het gemak dat je hebt door het in 1x af te nemen en geïnstalleerd te krijgen

Verder dank voor dit inzicht op het blad, dat had ik nog niet zo door dat die zo duur is t.o.v. andere partijen. Ook dank @HogRider. Ga ik het gesprek nog wel even over aan met ze volgende week.
sinovenator schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:19:
[...]

Ik zou absoluut voor de Liebherr Vinidor gaan, is echt een zeer goede wijnklimaatkast en daarnaast ook nog veel stller dan de gemiddelde wijnklimaatkast
Ga uit van ongeveer 2550 euro voor deze
Deze is wel ruim 1.000 euro duurder dan de Siemens. Verschil in Db is 35 voor de Liebherr vs. 38 voor de Siemens. Siemens heeft een greep terwijl we een greeploze keuken krijgen.

Aan de andere kant staat die wel prominent in het zicht, dus wil je wel dat die mooi is en bij de keuken past

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:49
Blik1984 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:31:
[...]

Schijnen wel 2 verschillende ovens te zijn, namelijk een HS (stoom) en een HB (bak)versie. Moest ook 3x kijken op de offerte voordat ik het verschil zag.

Ik zou de apparaten eventueel ergens anders kunnen kopen en daarmee wat besparen. Vraag me alleen af hoeveel ik dan daar echt op bespaar vs het gemak dat je hebt door het in 1x af te nemen en geïnstalleerd te krijgen

Verder dank voor dit inzicht op het blad, dat had ik nog niet zo door dat die zo duur is t.o.v. andere partijen. Ook dank @HogRider. Ga ik het gesprek nog wel even over aan met ze volgende week.

[...]

Deze is wel ruim 1.000 euro duurder dan de Siemens. Verschil in Db is 35 voor de Liebherr vs. 38 voor de Siemens. Siemens heeft een greep terwijl we een greeploze keuken krijgen.

Aan de andere kant staat die wel prominent in het zicht, dus wil je wel dat die mooi is en bij de keuken past
Je kan de Liebherr ook met een greep krijgen en dan is die ongeveer 800 euro goedkoper
Daarnaast biedt Liebherr 7 jaar garantie na registratie ipv de max 5 jaar als je genoeg Siemens produkten koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen606
Ladypurple schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 00:09:
[...]
https://www.novy.com/nl-n...damkappen/flat-line/7602/

Ik weet niet of je de afzuiging in recirculatie of afvoer nodig hebt. De vraag is dus ook wat je gehoord hebt? Met of zonder koolstoffilter er achter of vrijlopend zonder afvoerkanalen. Dit bepaalt voor groot gedeelte het geluid.
Dat is een hele mooie afzuigkap die je daar linkt. Over Novy had ik niet zo nagedacht (was in m'n hoofd altijd meer voor van die inbouwunits). Ik ga nog eens even bij hun kijken. Merci! Ik ga morgen in ieder geval nog even doorvragen op een stiller apparaat.

Bij ons gaat de afzuigkap zo ongeveer door de gevel naar buiten, dus we hebben niet heel veel leidingwerk en bochten. We hebben die Pelgrim daar zonder filter en vrijblazend gehoord idd. Blijft altijd lastig, zo'n showroomsituatie vs thuis.
mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:25:
Heb je dan toevallig hetzelfde front gekozen als de post die @SquareOne hieronder linkt? Zou ik, op basis van deze post: Kapitein Merijn in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" kunnen stellen dat jullie dan wellicht beide 'dezelfde' Sherwood black hebben als die van Rotpunkt (alleen dan wel onder een andere naam)? Zo ja, dan ben ik zeker benieuwd naar de ervaringen van @mr3000. Zou @Kapitein Merijn dat kunnen ophelderen wellicht? ('t is al wel een wat oudere post).
SquareOne schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:28:
[...]
Hier is een (hele fraaie) keuken in Deco Nero te vinden :)
mr3000 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

@mr3000 na een tijdje in gebruik, hoe is het met de vlekgevoeligheid?
Jaa, die is heel mooi inderdaad! Heeft ons mede doen overtuigen dat een zwart houtfront met licht blad mooi is.

Qua vlekgevoeligheid hebben we zeker gekeken, vooral ook bij de matzwarte en de nerfjes bij SK. Bij Arma hebben we dat ook gedaan, maar ik heb niet helemaal meer goed in m'n hoofd hoe storend (of niet) we dat vonden. Ergens hebben we er ons wel bij neergelegd dat je altijd wát gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 22:20
Members only:

Even een vraag over inductie met ingebouwde afzuiging. Kunnen deze altijd op 3 fase? (ik wil een krachtgroep aanleggen) Bij superkeukens hebben we nu een IQ700 ingetekend.

[ Voor 3% gewijzigd door jichem op 17-12-2021 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
[...]

***members only***

Pronorm organic? https://www.rehau.com/nl-nl/smart-glas-voor-uw-keuken
Zelfde materiaal als ballerina verkoopt onder de naam smart glas. Daar zit het in prijsgroep 4 (van 7?)Ik heb dit sinds kort in een lichte kleur mat en de eerste indrukken zijn goed. Heb online ervaringen gevraagd en ook een reactie van een tweaker die dit heeft in een donkere kleur MAT. Deze heeft de vingervlek gevoeligheid vergeleken met houtlook en houtfineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ladypurple schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:08:
[...]

Pronorm organic? https://www.rehau.com/nl-nl/smart-glas-voor-uw-keuken
Zelfde materiaal als ballerina verkoopt onder de naam smart glas. Daar zit het in prijsgroep 4 (van 7?)Ik heb dit sinds kort in een lichte kleur mat en de eerste indrukken zijn goed. Heb online ervaringen gevraagd en ook een reactie van een tweaker die dit heeft in een donkere kleur MAT. Deze heeft de vingervlek gevoeligheid vergeleken met houtlook en houtfineer.
Ja, denk wel dat dat het is. De naam is namelijk Organisch Stratus grijs met organisch glas. Voelde erg lekker aan en was ook de reden om ervoor te kiezen. Als we echter 2k kunnen besparen door een ander frontje te nemen dan is dat wel een optie om te overwegen, is namelijk ook nog wat meer hufterproof, en dat is met 3 kleine kinderen waarvan 1 nog met een loopfiets door de kamer heen dendert ook geen overbodige luxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 08:57
Vraag aan de ervaringsdeskundigen:

Heeft iemand spijt van een achterwand over de hele breedte van het aanrecht van 30cm hoog, omdat de kookspetters toch hoger kwamen en de muur vies maken? Een saus kan een keer te hard koken en BLUB.

Een extra plaat boven die 30cm ziet er (volgens ons) niet mooi uit.
En we willen liever ook niet de lage achterwand onderbreken achter de kookplaat met iets hogers en dan weer lager verdergaan.
Het antwoord kan worden dat we het niet willen maar dat het toch beter is om hoger te gaan, maar wellicht maken we ons druk om niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurtje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
WaterFire schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:00:

Heeft iemand spijt van een achterwand over de hele breedte van het aanrecht van 30cm hoog, omdat de kookspetters toch hoger kwamen en de muur vies maken? Een saus kan een keer te hard koken en BLUB.

En we willen liever ook niet de lage achterwand onderbreken achter de kookplaat met iets hogers en dan weer lager verdergaan.
Het antwoord kan worden dat we het niet willen maar dat het toch beter is om hoger te gaan, maar wellicht maken we ons druk om niets..
@WaterFire wij hebben maar een rand van 10 cm, de rest zit in de afneembare verf met 3 lagen matte coating er over. Zo af te nemen, geen enkel probleem tot op heden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:12

Waarom niet gewoon afwasbare latex op de muur van een A merk haal je de vlekken er zo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:16

Om die reden heb ik over de volle breedte van de keuken een glazen gekleurde achterwand van 65 hoog. Kleur loopt door in de gestucte muur erboven. Ik heb er - eerlijk gezegd - even aan moeten wennen, maar het ziet er superstrak uit en ik kan het makkelijk schoonhouden.
Bijkomend voordeel: het glas spiegelt iets en daardoor lijkt mijn bescheiden keuken veel groter.

(en Toke kan zo vanaf de bank om een hoekje kijken wie er aanbelt. Minor detail, toch fijn)
Pagina: 1 ... 290 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1