Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Prijs zal ongetwijfeld opgedreven worden door de 2 wijnklimaatkasten. Wilden jullie persé vasthouden aan de symmetrie van de bar? Anders had je ook 60cm wijnklimaatkast met 2-zones nemen en de bar naar de linker (of rechterkant) van het eiland verplaatsenplaatsen. En het lijkt me een Pronorm keuken? Niks mis mee, maar wel redelijk aan de prijs voor 26k i.c.m. composiet blad.

Verder mooie keuken!

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
s0larus schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:45:
@Floor-is welke tool hebben jullie gebruikt voor de tekening? Ik ga er ook mee aan de slag om een beetje goed te krijgen waar mijn lichtpunten moeten staan.
https://floorplanner.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:44
herofruit schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:17:
[...]

De indeling voelt al erg natuurlijk! Wat een bak ruimte man....

Misschien niet geheel wat jullie willen, maar, wat als je de woonkamer en keuken wisselt? Dan blijft deze een centrale rol in het huis vervullen. Door het verlengen van de wand tussen hal en keuken creeër je een langere zijde voor de kastenwand en behoud je 100% van de lichtinval van het raam links in de nieuwgetekende woonkamer. Eiland er tussen met een Tv aan de wand.

Woonkamer met een grote L bank + feauteul, openslaande deuren naar de tuin en een prachtige haard ernaast. De indeling van de banken moet natuurlijk anders (gedraaid) maar dat vogelen jullie wel uit.

Tot slot, zo'n mooie ruimte vraagt ook een mooie lange(re) eettafel. :)

Even wat gefrutseld:
[Afbeelding]
Tof!

We hebben deze variant ook bedacht, maar dan met behoud van een wand met schuifdeuren. In de opstelling die je doet moeten we wel een haard verwijderen, dat zie je in mijn tekeningen ook terug.
Omdat we de oude 'woonkamer' gaan gebruiken voor de keuken in deze opstelling, zijn vensterbanken en ramen het probleem: die zitten op 70cm ofzo en niet op 100 of meer. Daarom kunnen we die muur aan de onderzijde van de afbeelding niet gebruiken en moeten we de kasten daar een eindje van weghouden.

Ook willen we graag tijdens het koken (oog)contact kunnen hebben met de mensen aan tafel, vandaar de kastenwand 'rechts'. Onszelf kennende zullen we waarschijnlijk wel ergens een tablet neerzetten op het eiland, doen we in de huidige keuken ook :)

Op Funda staan foto's en 360º foto's enzo als je zelf wilt kijken.

Variant 1, A
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPFfQx60_da18qQaw8GuzMRiOzU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Bv3DsWbsW45otcbir6zArLZa.png?f=fotoalbum_medium

Variant 1, B
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhWylDuqLaxtiX8iOIIgmvv7yA8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/s6CdyBehwbBJxWWNGMVSNJsi.png?f=fotoalbum_medium

Variant 2, A
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXQrHPgt1km_OSaBnC5sxikZtgk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/WdDtdqDGdmr6098EWg8h1IS8.png?f=fotoalbum_medium

Variant 2, B
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0-9A8r3UrjEqJRMP0Lfn-vRtXk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ArEd5ebRXWQPP9XUvrdUajhN.png?f=fotoalbum_medium

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04 19:32
herofruit schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:46:
[...]

Prijs zal ongetwijfeld opgedreven worden door de 2 wijnklimaatkasten. Wilden jullie persé vasthouden aan de symmetrie van de bar? Anders had je ook 60cm wijnklimaatkast met 2-zones nemen en de bar naar de linker (of rechterkant) van het eiland verplaatsenplaatsen. En het lijkt me een Pronorm keuken? Niks mis mee, maar wel redelijk aan de prijs voor 26k i.c.m. composiet blad.

Verder mooie keuken!
Thanks!
Qua klimaatkasten: we wilde graag een klimaat kast maar dan wel met 2 zones (zodat zowel rood als wit 'koud' kan leggen en niet alsnog voor 1vd2 naar de koelkast of andere kast moet gaan (gaat nergens over, maar toch)). Een grootte klimaatkast past niet goed in de grote kast achter ivm werkbare hoogte van de ovens. Dus in eiland, dan vonden we idd dit mooier dan 1 kast links of rechts in het eiland.

Qua pronorm: geen idee eerlijk gezegd... Het is Silverline Pro voorzien van soft demping op alle lades, soft closing op alle scharnieren, metalen legbodem in de spoelkast en hogere maatvoering onderkasten. Ik heb er verder geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
Was gisteren Bij cosentino om de nieuwere kleur van silestone te bekijken. Omdat we er nog niet uit zijn of we de nissen van de keuken volledig, of tot de eerste plank willen bekleden met composiet, vroeg ik daar wat over. Het antwoord was dat het zeker mooier was maar dat we even moesten kijken hoe het zou uitkomen met de maat van de platen composiet. Dus of we daar dan nog een extra plaat voor moesten aanschaffen. Vervolgens helaas niet hierover doorgevraagd. Ik dacht namelijk dat je composiet gewoon per strekkende meter kocht en dan bijkomende kosten voor randafwerking, uitsparing, kraangaten en zo. Weet iemand hier hoe dat precies werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:08
LaTiNo156 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:33:
[...]

Uhm, wat is de logica daar achter? De zuinigheid wordt bepaald door de componenten waarmee de koelkast in elkaar is gezet. Het is niet de wifi, webcams of whatever wat de zuinigheid bepaald maar het koelsysteem. Idemdito voor het geluid dat de kk produceert.
Klopt, alle IQ100 zitten in klasse F, de IQ500 met wifi zit in klasse D...
Van de Siemens site geplukt
[...]
Het gaat om 293 Kwh vs 229 Kwh per jaar, en 39 vs 35 Db, of het je dat waard is is up to you.
Dan praat je toch al gauw 100+ euro verschil per jaar aan energie (en met de huidige prijzen 200 per jaar).
Gaat je koelkast (minimaal) 10 jaar mee, praat je over 1000-2000 euro extra aan energie, omdat je een paar honderd wilde besparen op de aanschaf :?

Edit: bovenstaande getallen kloppen niet, zal rond de 20 euro per jaar zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 02-11-2021 19:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• herofruit
mitsumark schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:42:
[...]
Klopt, alle IQ100 zitten in klasse F, de IQ500 met wifi zit in klasse D...

[...]

Dan praat je toch al gauw 100+ euro verschil per jaar aan energie (en met de huidige prijzen 200 per jaar).
Gaat je koelkast (minimaal) 10 jaar mee, praat je over 1000-2000 euro extra aan energie, omdat je een paar honderd wilde besparen op de aanschaf :?
€100?

293-229=64kWh
64 x €0,35 = €22,- per jaar.
10 jaar €220,-

Dat is een factor tien verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
@Huisje1 Die platen hebben een bepaalde afmeting (volgens mij ook terug te vinden op de site bij Silestone). Ik denk dat je per plaat koopt, en dan met toevoeging van bewerkingen als kraangaten en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Peacefield78 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:45:
@Huisje1 Die platen hebben een bepaalde afmeting (volgens mij ook terug te vinden op de site bij Silestone). Ik denk dat je per plaat koopt, en dan met toevoeging van bewerkingen als kraangaten en dergelijke.
Ah dankjewel, dan is even puzzelen hoe ‘t uitkomt idd de moeite wel waard. Ik had al wel gezien dat de platen natuurlijk een bepaalde afmeting hebben, maar ging er vanuit dat het werd omgerekend naar m2 of stekkende m prijs. Ook nog nooit gehoord dat iemand de restanten van een plaat dan ergens anders voor gebuikt, best vreemd toch, aangezien het vrij kostbaar materiaal is.

[ Voor 27% gewijzigd door Huisje1 op 02-11-2021 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

We laten onze keuken uitvoeren met Dekton Laurent. Vrijwel alle delen zijn 8mm, maar vanwege technische reden moet er 1 stuk van 4mm geplaatst worden.

Deze zit in het zicht, pal naast een stuk van 8mm.

Ga je verschil zien in het aanzicht van het materiaal? Aangezien deze stukken dus niet uit de zelfde plaat komen?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
JackBol schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:00:
We laten onze keuken uitvoeren met Dekton Laurent. Vrijwel alle delen zijn 8mm, maar vanwege technische reden moet er 1 stuk van 4mm geplaatst worden.

Deze zit in het zicht, pal naast een stuk van 8mm.

Ga je verschil zien in het aanzicht van het materiaal? Aangezien deze stukken dus niet uit de zelfde plaat komen?
Daarover vertelde hij het bij Dekton geen verschil zou maken, wel bij het composiet. De reden was dat bij Dekton het motief er op geprint wordt en dat dat er altijd hetzelfde uitziet.

[ Voor 8% gewijzigd door Huisje1 op 02-11-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:07
Weet iemand wat het verschil is tussen een onderbouw vriezer en inbouw?
Ik snap dat je een onderbouw nodig hebt als je die onder een werkblad kwijt wilt.
Maar in een hoge kast onder een oven, kun je dan gewoon een inbouw nemen of moet je een onderbouw nemen omdat die onderin tegen de grond aan zit? En krijg je dan dat lelijke rooster te zien aan de voorkant ipv je plint?

Onderbouw

vs

Inbouw

Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Product_Shots/300x300/MCSA025904_GU15DA40_def.webp

vs

Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Product_Shots/300x300/MCSA02666716_J2332_2018844_GI21VADE0_STP_open_def.webp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55

Reinier

\o/

Inbouw. Goed op de nismaat letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Reinier schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:20:
Inbouw. Goed op de nismaat letten.
Bedoel je de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vanuit mijn andere topic (marvel27 in "Scheuren/schotelen nieuwe vloer") kreeg ik de tip van @marvel27 om hier eens te gaan kijken. Kort gezegd zit ik met een probleem in mijn vloer en moet die worden vervangen (niet alleen de toplaag, maar de hele laag waar de vloerverwarming inzit). Hiervoor moet mijn keuken worden gedemonteerd, opgeslagen en weer worden teruggeplaatst. Dit alles moet wel schadeloos gebeuren. We hebben verschillende klusjesmannen gesproken, maar er hebben er maar weinig zin om dit aan te pakken. Komt voornamelijk omdat bijna iedereen denkt dat het blad stuk gaat en moet worden vervangen en/of er iets beschadigd. Nu kregen we dus de tip dat we niet moesten kijken naar klusjesmannen, maar naar interieurbouwers. Zijn er die jullie kunnen aanraden in de buurt van Breda? Of hebben jullie andere tips over hoe ik dit het beste kan doen?
Alternatief is een hele nieuwe keuken laten monteren met onze huidige apparatuur. Vindt het zonde van onze 4 jaar oude keuken, maar dat is beter dan met een beschadigde keuken zitten.

Kleine kanttekening. Het bedrijf dat onze vloer heeft gestort is ook aansprakelijk voor de gevolgschade (zoals de keuken), dus het zelf gaan doen met alle gevolgen van dien heeft niet mijn voorkeur.

Zou trouwens zo even een foto maken van de keuken. Dat geeft misschien een beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
herofruit schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:21:
[...]

€100?

293-229=64kWh
64 x €0,35 = €22,- per jaar.
10 jaar €220,-

Dat is een factor tien verschil.
Oeps, ik had ff in m'n hoofd elke Watt is 2 euro per jaar, maar was natuurlijk al omgerekend naar kWh.
Anyway, alsnog, als je wat langer doet met je koelkast heb je dus een (bijna) gratis upgrade naar het betere model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:40
Eppo © schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:33:
Vanuit mijn andere topic (marvel27 in "Scheuren/schotelen nieuwe vloer") kreeg ik de tip van @marvel27 om hier eens te gaan kijken. Kort gezegd zit ik met een probleem in mijn vloer en moet die worden vervangen (niet alleen de toplaag, maar de hele laag waar de vloerverwarming inzit). Hiervoor moet mijn keuken worden gedemonteerd, opgeslagen en weer worden teruggeplaatst. Dit alles moet wel schadeloos gebeuren. We hebben verschillende klusjesmannen gesproken, maar er hebben er maar weinig zin om dit aan te pakken. Komt voornamelijk omdat bijna iedereen denkt dat het blad stuk gaat en moet worden vervangen en/of er iets beschadigd. Nu kregen we dus de tip dat we niet moesten kijken naar klusjesmannen, maar naar interieurbouwers. Zijn er die jullie kunnen aanraden in de buurt van Breda? Of hebben jullie andere tips over hoe ik dit het beste kan doen?
Alternatief is een hele nieuwe keuken laten monteren met onze huidige apparatuur. Vindt het zonde van onze 4 jaar oude keuken, maar dat is beter dan met een beschadigde keuken zitten.

Kleine kanttekening. Het bedrijf dat onze vloer heeft gestort is ook aansprakelijk voor de gevolgschade (zoals de keuken), dus het zelf gaan doen met alle gevolgen van dien heeft niet mijn voorkeur.

Zou trouwens zo even een foto maken van de keuken. Dat geeft misschien een beter beeld.
Wellicht kijken of je zelf het blad met een paar man eraf krijgt? Kastjes hoeven kaal niet veel te kosten. Als je dezelfde keuken (/zelfde merk) gaat kopen, zou je ook alle deurtjes/scharnieren en lades eraf kunnen halen. Dat de kasten beschadigen maakt dan niet uit.

Hebben ze enkel nieuwe lege kasten te monteren. Lades en fronten zijn bij elkaar veelal duurder dan de lege kasten zelf.
Ofwel; kaal strippen en hergebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Soms ook diepte. Breedte is standaard.

Je wilt bovenal een front dat op de deur past :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Ik weet niet hoe meewerkend dat bedrijf is, maar in principe moeten zij dit dan toch bekostigen? En als ze een beetje de boel in de hand willen houden, dan zullen ze het proces ook willen begeleiden. Ergo: vraag hen of zij dit voor hun rekening willen nemen of dat ze akkoord gaan met kosten en aansprakelijkheid als jij het voor hen regelt.

Persoonlijk zou ik hen eerst de kans geven het voor je te doen en als ze (ook) daarin falen, dan kan jij altijd nog ingrijpen. Maar LEG HET ALLEMAAL VAST, onder geen beding wil je in een situatie terecht komen waarin zij naar jou kunnen wijzen.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Floor-is schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:51:
[...]

Ik weet niet hoe meewerkend dat bedrijf is, maar in principe moeten zij dit dan toch bekostigen? En als ze een beetje de boel in de hand willen houden, dan zullen ze het proces ook willen begeleiden. Ergo: vraag hen of zij dit voor hun rekening willen nemen of dat ze akkoord gaan met kosten en aansprakelijkheid als jij het voor hen regelt.

Persoonlijk zou ik hen eerst de kans geven het voor je te doen en als ze (ook) daarin falen, dan kan jij altijd nog ingrijpen. Maar LEG HET ALLEMAAL VAST, onder geen beding wil je in een situatie terecht komen waarin zij naar jou kunnen wijzen.
Nou, in eerste instantie niet echt meewerkend. Nu we zwart op wit hebben staan dat ze verantwoordelijk zijn, zijn ze wel iets bijgedraaid. De reden dat ik het demonteren zelf regel is dat het vloerenbedrijf niet in de buurt zit en het mij makkelijker leek als ik iemand uit de buurt kon regelen die de keuken demonteert en weer komt plaatsen (zelfde voor de gietvloer, stucwerk, schilderwerk en overige bijkomende klusjes). Nu is iemand daar voor vinden toch veel lastiger dan ik in eerste instantie had gedacht. Het zelf doen zie ik niet zitten want dan zit ik mijn eigen vrije tijd op te offeren omdat iemand anders schade heeft aangebracht. En daarnaast, als er iets beschadigd kan ik alleen maar naar mijzelf wijzen ipv naar een bedrijf dat we hebben ingehuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjdgr
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-04 09:55
virish01 schreef op maandag 1 november 2021 @ 23:12:
[...]

De offerte hebben we laten opstellen bij een DMG winkel (geel/zwarte logo).

Ik snap wat je bedoelt qua verschil in apparatuur (hoogste en laagste klasse), maar dit hebben we puur gedaan omdat we de meerwaarde niet zagen voor (volgens mij) 700 euro meer. Je krijgt bij de IQ500 home connect, noFrost ipv LowFrost en een betere groente/fruit la erbij. Het kan zijn dat we dit nog wel in de toekomst zullen veranderen. We zijn starters, dus voor ons een 1e keuken. Het is een nieuwbouwwoning dus het wordt een grote kostenpost :P.

In het eiland zijn de twee uiterste kasten 60cm, dit zijn dan de kasten. Dit geldt voor zowel de 'binnenzijde' als de 'buitenzijde'. Het middelste gedeelte zijn kasten van 90cm en dit worden dan aan beide zijden lades.
Op deze manier hebben we het dachten we symmetrisch aan elke kant gehouden.

Het is wel fijn om suggesties te krijgen omdat we op dit gebied niet heel ervaren zijn.
Ja home connect of fancy gadgets ben ik zelf ook minder van. Weet ook niet precies wat het verschil is tussen de 100 of 300 optie, maar viel gelijk op dat zichtapparatuur wel duurdere range was en niet zichtapparatuur niet. Als je zelf maar de opties erin hebt zitten die je graag wilt.

Voor eiland zou het voor mij persoonlijk niet uitmaken of de voor en achterkant symmetrisch zijn. Ik zal vooral nadenken over wat je erin wilt hebben en hoe vaak het gebruikt zal worden. In mijn geval kies ik dan voor lades aan de binnenkant van het eiland waar je werkt en aan de buitenzijde alleen kasten (ook ivm budget). Dit is natuurlijk ook weer persoonlijk maar helpt wel te visualiseren wat je in elk kast wilt hebben. Wij hebben nu een ikea keuken en hebben later nog van bepaalde kasten toch lades gemaakt, zelfs onder de spoelbak gedaan uiteindelijk want dat werkte voor ons het prettigste tussen eiland en wand in. Daarnaast ook handig om na te denken over plaats van de prullenbak (of dat je deze in een kastje wegwerkt). Als die bijvoorbeeld op het kop van het eiland wordt gezet, krijg je wel minder loopruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:16

H-W

Zijn er die jullie kunnen aanraden in de buurt van Breda? Of hebben jullie andere tips over hoe ik dit het beste kan doen?
Ik woon in Breda maar ken zo 1-2-3 geen interieurbouwer. Toevallig heb ik wel net een nieuwe keuken laten plaatsen, zou je niet beter op zoek gaan naar een bedrijf dat keukens plaatst? Die weten vast hoe je zoiets zonder schade uit elkaar haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Maakt ook nogal uit hoe diep de kastjes zijn, als je aan de andere (woonkamer/tafel) zijde geen 56 diep maar 36 hebt, dan zijn deurtjes weer logischer imo.
Bij 56 diep en deurtjes gebruik je de spullen van de achterste 20cm toch nooit..

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 02-11-2021 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:24
LaTiNo156 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:18:
Ik snap dat je een onderbouw nodig hebt als je die onder een werkblad kwijt wilt.
Maar in een hoge kast onder een oven, kun je dan gewoon een inbouw nemen of moet je een onderbouw nemen omdat die onderin tegen de grond aan zit? En krijg je dan dat lelijke rooster te zien aan de voorkant ipv je plint?

Onderbouw

vs

Inbouw

[Afbeelding]

vs

[Afbeelding]
Wij krijgen dat inbouwmodel in een kastje onder het werkblad. Blijkbaar kon die Siemens onderbouw niet met Pronorm plus kasten van 83,2cm hoog, had iets met de inbouwmaat te maken dacht ik. Daar dus goed op letten.

Edit: wel vaag eigenlijk want zou juist denken dat die onderbouw juist wel moeten kunnen. Wellicht door onze 9cm plint? Weet het niet zeker meer..

[ Voor 5% gewijzigd door remzor op 02-11-2021 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Iemand met een Quooker aangesloten op filterstopkraantjes? Aangezien onze keukenbouwer zelf geen loodgieterswerkzaamheden verricht ( 8)7 ) ben ik me alvast aan het oriënteren of ik zelf de Quooker kan aansluiten.

In de handleiding en video's van Quooker zelf gaan ze uit van een koperen waterleiding, maar bij ons is de aansluiting met filterstopkraantjes opgeleverd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdkcjvnsPALbqqCAwWYok-MK51Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwH45d2MhwKSc1qgbfGGzLG1.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand met hetzelfde en zou je dan een foto willen posten/dm'en met hoe de Quooker is aangesloten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-02 22:25
Wij gaan een composiet werkblad (Jetstone) bestellen, en twijfel bij de spoelbak nog tussen vlakbouw of onderbouw.
Ik ben bij onderbouw vooral een beetje bang dat het blad snel zal gaan beschadigen als we niet voorzichtig gaan zijn met pannen etc..

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 12:50
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 28% gewijzigd door Jaer288 op 03-11-2021 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Daikirai schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:02:
Wij gaan een composiet werkblad (Jetstone) bestellen, en twijfel bij de spoelbak nog tussen vlakbouw of onderbouw.
Ik ben bij onderbouw vooral een beetje bang dat het blad snel zal gaan beschadigen als we niet voorzichtig gaan zijn met pannen etc..

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Onze keuken heeft een composiet blad met onderbouw en is na 17 jaar nog onbeschadigd langs de rand van de spoelbak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:25

Tijntje

Hello?!

Wij hebben onze keuken laten maken door AvP, zit in Sprang Cappelle
https://www.avpinterieur.nl/
Misschien dat die je kan helpen, hij is wel razend druk.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:32
  • Plaatjes kijkt /leest makkelijk en levert meer reacties op
  • Wat is de adviesprijs van de Siemens apparatuur bij elkaar opgeteld?
  • Welk blad van Jetstone is het?
  • En heb je gekozen voor verlichting in de greeplijsten?
  • SLX lijn is gewoon super duur. Heb je nog gekozen voor luxere inzetten van de lades / Siematic Accessoires, die drijven de prijs ook flink op.
Edit:
@Jaer288 plaatje is nog niet klikbaar.
Hoe is de verdeling van kasten bij het eiland? Je geeft aan 6 ladekasten?
Wat voor kast zit er onder de nis? Een ladekast of kasten met een deur met planken?

[ Voor 48% gewijzigd door SquareOne op 03-11-2021 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Wij hebben uiteindelijk geen SLX gekozen, maar o.b.v. de offerte die wij hadden klinkt het bedrag niet raar, hoewel vergelijken lastig blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
Geen aanvullende tips/tricks en of mening over prijs? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Eppo © schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:08:
[...]

Nou, in eerste instantie niet echt meewerkend. Nu we zwart op wit hebben staan dat ze verantwoordelijk zijn, zijn ze wel iets bijgedraaid. De reden dat ik het demonteren zelf regel is dat het vloerenbedrijf niet in de buurt zit en het mij makkelijker leek als ik iemand uit de buurt kon regelen die de keuken demonteert en weer komt plaatsen (zelfde voor de gietvloer, stucwerk, schilderwerk en overige bijkomende klusjes). Nu is iemand daar voor vinden toch veel lastiger dan ik in eerste instantie had gedacht. Het zelf doen zie ik niet zitten want dan zit ik mijn eigen vrije tijd op te offeren omdat iemand anders schade heeft aangebracht. En daarnaast, als er iets beschadigd kan ik alleen maar naar mijzelf wijzen ipv naar een bedrijf dat we hebben ingehuurd.
Okay nu komen we op wat ik een slippery slope noem, want hier ligt mijn ervaring en kennis niet.

Mocht er een rechtsbijstandverzekering of andere partij betrokken zijn, zou ik proberen om overeen te komen dat er een derde partij wordt ingezet om het regelwerk te doen.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
PhrancK schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:16:
[...]

Geen aanvullende tips/tricks en of mening over prijs? :)
Wat voor werkblad in de nis, die mis ik.
Ga je in de nis het spoelen doen of ook op het eiland (dan is je eiland ernstig klein namelijk)

Het merk en type keuken is prijzig, je apparatuur niet het goedkoopste en als ik uitga van de gangbare (en dus duurdere) composiete werkbladen kan het op zich een redelijke prijs zijn.

Er zijn opties, namelijk kiezen voor een ander merk. Maar dan lever je in op een aantal zaken en daarover kan ik geen advies geven, want dat is te persoonlijk en juist daarvoor heb je een keukenbedrijf ingezet toch :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
Floor-is schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:42:
[...]

Wat voor werkblad in de nis, die mis ik.
Ga je in de nis het spoelen doen of ook op het eiland (dan is je eiland ernstig klein namelijk)

Het merk en type keuken is prijzig, je apparatuur niet het goedkoopste en als ik uitga van de gangbare (en dus duurdere) composiete werkbladen kan het op zich een redelijke prijs zijn.
Top, dank! Werkbladen zijn 2x het zelfde, zowel nis als eiland. Beiden Jetstone werkblad composiet 20 mm. 1 van 280 bij 65 en 1 van ong 225 bij 110.
Goed te horen dat ik niet >5k teveel betaal oid :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:46

Onderbouw

vs

Inbouw

[Afbeelding]

vs

[Afbeelding]
In jouw geval kun je inderdaad het beste voor inbouw gaan.

Onderbouw staat net als een vaatwasser op zichzelf op de vloer. Beluchting én ontluchting gaat via de plint. Deurpaneel valt denk ik over het rooster heen zodat de lucht er onderdoor kan.

Inbouw komt in een keukenkast en heeft warmteafvoer naar boven nodig. Is prima voor in kastenwand onder een oven. Als je deze onder een werkblad zet zou je dus boven de voorzijde of in je werkblad een ventilatierooster moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
PhrancK schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:08:
[...]

Top, dank! Werkbladen zijn 2x het zelfde, zowel nis als eiland. Beiden Jetstone werkblad composiet 20 mm. 1 van 280 bij 65 en 1 van ong 225 bij 110.
Je hebt dan ook nog composiet en composiet. Daar heb je verschillende prijsklassen in en dat kan ook flink aantikken.
En inderdaad, Siematic is niet goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-02 22:25
LaTiNo156 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:36:
[...]Onze keuken heeft een composiet blad met onderbouw en is na 17 jaar nog onbeschadigd langs de rand van de spoelbak :)
Goed om te horen! Dan gaat dat 'm worden, vind ik toch mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
PhrancK schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:08:
[...]

Voor dat merk denk ik dat je redelijk zit. Maar dat is uitgaande van een boel aannames en sjah.. Dat is juist het ding.

Als je dit vanuit een ander merk doet kan je ernstig besparen, maar dan heb je geen Siematic en niet diens accessoires en upgrades :) (En kwaliteit in sommige gevallen, want Siematic is niet bepaald laag segment)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:40
Floor-is schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:25:
[...]

Voor dat merk denk ik dat je redelijk zit. Maar dat is uitgaande van een boel aannames en sjah.. Dat is juist het ding.

Als je dit vanuit een ander merk doet kan je ernstig besparen, maar dan heb je geen Siematic en niet diens accessoires en upgrades :) (En kwaliteit in sommige gevallen, want Siematic is niet bepaald laag segment)
Is SilverLine Programma MP Siematic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
Source90 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:31:
[...]

Is SilverLine Programma MP Siematic?
Nee ik denk dat mijn post met die van Jaer is verward.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
@Jaer288 Dank voor de aanvullingen.
Ik begrijp nog steeds de opstelling van het eiland niet. Je geeft aan 6 kasten:
- 4x (60cm?) deur met legplank (ik ga er even vanuit dat die aan de achterkant van het eiland zitten - waar je in de render tegenaan kijkt) --> breedte 240cm
- 1x kookplaatkast (hoeveel CM?)met twee uittreklades - die kan ik wel plaatsen
- 1x vaatwasser kast (60cm)
- Dan mis ik de spoelkast (hoeveel CM?). Is dit een ladekast of ook een kast met deurtjes?

In de kastenwand:
- links koelvries
- apparatuurkast, is de onderste kast een lade of een deurtje? En is het deurtje boven de oven push to open?
- op de render lijkt de nis smaller dan 120cm (totaal zou 300cm moeten zijn en er zijn 3 kasten van 60cm). Betreft dit een ladekast van 120cm?
- zit er nog een stukje werkblad in de nis, of is dit van plaatmateriaal (houtlook)?
- kast rechts van de nis --> is dit een kast met enkel planken, of zitten hier nog lades in?

Edit lopen dingen door elkaar. Dit gaat over de keuken van @Jaer288

[ Voor 12% gewijzigd door SquareOne op 03-11-2021 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
PhrancK schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:37:
[...]

Excuus ging bij mij ook mis.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Deodaat
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-03 16:13
Zo na een paar maanden wachten is nu mijn keuken eindelijk klaar (en de rest van de beneden verdieping). Er is nog 1 uitdaging, 1 van de delen van het aanrechtblad is tekort (zie foto's), maar de leverancier is hier nu druk mee bezig.

Het gaat om een Next125 keuken gekocht bij de Bemmel & Kroon in Cruquius). Ik moet zeggen dat ik het hele proces tot op heden als zeer prettig heb ervaren en proactief. Geen idiote beloftes, geen gekke korting gesprekken gewoon rechtoe rechtaan, precies zoal de verkoper (Yorin) vooraf zei hoe het zou gaan.

Is de keuken perfect? vast niet gezien alle tips en trics die ik hier voorbij heb zien komen. Ben ik blij? zeker wel.

Het enige dat ik nog laat plaatsen is een glazen plaat over lengte tegen spetters. Echter kan dit pas als het aanrechtblad definitief afgerond is.

Kosten inclusief plaatsen uiteindelijk? 20.500 EUROAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0PJcqHFA-GVZ45FhQ3wz27GUbzY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z71HFcOcuohBSndutYLpgwH4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pibTAmHm8yzX0smO5l9nLOJRT-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VaamEbcD1nFJNcWUmbEHhoOv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9o8kwGCsvX2vT6s5LSrcyLLVCHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/31Cj0wtGK3SLcamRn6BiPoS3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhPYqCJWVCCVdtTLXFG5_L3Szwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W51tbHGRy9LZjDhu1bZORmvp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TpIjgUCxMB6P3lafaiaD8Uxv2I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNKmZteNqHUG2ftY5Z37OOZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conib00
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-03 10:10
Hallo een aantal jaren geleden een keuken op maat laten maken bij Plaatsman keukens.
Daar kon ik dus kastjes opmaat laten maken kastjes van 30, 40, 32,5 net wat er in mijn keuken paste zij maakten het. Ook het inbouwen verlichting of open hoekkast "alles" kon.
Helaas bestaat deze zaak niet meer.
Weet iemand hier een soortgelijke keuken leverancier die voor mij dit kan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Deodaat schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:47:
Zo na een paar maanden wachten is nu mijn keuken eindelijk klaar (en de rest van de beneden verdieping). Er is nog 1 uitdaging, 1 van de delen van het aanrechtblad is tekort (zie foto's), maar de leverancier is hier nu druk mee bezig.

Het gaat om een Next125 keuken gekocht bij de Bemmel & Kroon in Cruquius). Ik moet zeggen dat ik het hele proces tot op heden als zeer prettig heb ervaren en proactief. Geen idiote beloftes, geen gekke korting gesprekken gewoon rechtoe rechtaan, precies zoal de verkoper (Yorin) vooraf zei hoe het zou gaan.

Is de keuken perfect? vast niet gezien alle tips en trics die ik hier voorbij heb zien komen. Ben ik blij? zeker wel.

Het enige dat ik nog laat plaatsen is een glazen plaat over lengte tegen spetters. Echter kan dit pas als het aanrechtblad definitief afgerond is.

Kosten inclusief plaatsen uiteindelijk? 20.500 EURO[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heerlijke keuken hoor :), die bevalt mij wel ;)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
PhrancK schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:37:
[...]

Oh stom, ja.

Snel kijkend denk ik dat de opmerking over prijs blijft hoor. Lijkt okay 👍

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
conib00 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:49:
Hallo een aantal jaren geleden een keuken op maat laten maken bij Plaatsman keukens.
Daar kon ik dus kastjes opmaat laten maken kastjes van 30, 40, 32,5 net wat er in mijn keuken paste zij maakten het. Ook het inbouwen verlichting of open hoekkast "alles" kon.
Weet iemand hier een soortgelijke keuken leverancier die voor mij dit kan doen??
Regio? Budget?

TriStar kan bijna alles qua breedte en hoogte dat je verzinnen kunt. Maar wel beperkt qua hoogte, als je daar wat bijzonders wilt, let je met de plint gaan spelen of een ruimte tussen het kastje en het werkblad laten maken.

Ook BEDA, een andere Nederlandse fabrikant uit toevallig dezelfde plaats kan volledig op maat.

[ Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 19-01-2022 21:54 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Deodaat schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:47:

Kosten inclusief plaatsen uiteindelijk? 20.500 EURO[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken, mag ik vragen waar je die lamp vandaan hebt?

Ik zie dat je vrijwel geen plint hebt, hoe is dat met staan voor de kasten? Wij hebben ook Next125 besteld, maar met de "normale" 75 cm kasten en dus 15 cm plint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deodaat
Z___Z schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:14:
[...]

Mooie keuken, mag ik vragen waar je die lamp vandaan hebt?

Ik zie dat je vrijwel geen plint hebt, hoe is dat met staan voor de kasten? Wij hebben ook Next125 besteld, maar met de "normale" 75 cm kasten en dus 15 cm plint.
Hi dankjewel.

De lamp heb ik (een aantal jaar terug alweer) gekocht bij Goossens.

Met de plint is alleen met stofzuigen even wennen. Voor de rest echt nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Deodaat schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:19:
[...]

Hi dankjewel.

Met de plint is alleen met stofzuigen even wennen. Voor de rest echt nergens last van
Ohja nog een vraagje :) heb je de keuken geplaatst op de vloer of eerst de keuken, dan de vloer. Ik vraag me af hoe de zijwang van het schiereiland op de vloer gezet kan worden als je de keuken plaatst voordat de vloer gelegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Deodaat schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:19:
[...]

Hi dankjewel.

Wat voor verf heb je gebruikt voor de achterwand? Als dat afwasbare lak is dan zou een glazen plaat niet nodig hoeven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deodaat
LaTiNo156 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:22:
[...]

Wat voor verf heb je gebruikt voor de achterwand? Als dat afwasbare lak is dan zou een glazen plaat niet nodig hoeven zijn?
Het is wel goed wasbare verf, maar de schilder gaf aan dat het zijn ervaring is dat je na een jaar toch nog van alles gaat zien.

Ik durf het risico dan dus niet aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurtje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Deodaat schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:42:
[...]

Het is wel goed wasbare verf, maar de schilder gaf aan dat het zijn ervaring is dat je na een jaar toch nog van alles gaat zien.

Zelf vind ik glas niet mooi, wij zijn geadviseerd om over de afwasbare verf nog een 2 * 2 componenten laag aan te brengen. https://www.traelyx.nl/product/naturel-finish/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-04 19:53
@Deodaat Mooie keuken. Ik las dat een glaswand wil plaatsen voor spetters. Kijk ook eens naar een gecoate aluminium achterwand van de firma Bokwerk.nl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 10:31
conib00 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:49:
Even Googlen op "interieurbouwer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR21
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
Weet iemand of de Miele KMDA 7476 kookplaat met afzuiging ook te gebruiken is zonder het afvoerkanaal voor luchtcirculatie (DFKS-U)? De Bora Puxu kan bijvoorbeeld rechtstreeks achter de kast de lucht uitblazen maar ik weet niet of dit bij de Miele ook het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0larus
  • Laatst online: 24-04 13:11
Een salarisverhoging verder en nog een gesprekje met Eigenhuis Keukens: https://imgur.com/a/ZSfPyH1

Totaal bedrag 11.000. Zoals geadviseerd hier, de vaatwasser minimaal iQ300 als ik Siemens neem. Enige dat ik iQ100 liet is de afzuigkap. Twee ovens omdat het m'n droom is en ik vaak genoeg de extra ruimte kan gebruiken als ik veel kook. Dimbare LED strip onder de kasten. En als extra mooie toevoeging, een 'apothekerskast' naast de ovens :D

edit: Merk die geleverd wordt is Hacker

[ Voor 4% gewijzigd door s0larus op 03-11-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:55
JR21 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:31:
Weet iemand of de Miele KMDA 7476 kookplaat met afzuiging ook te gebruiken is zonder het afvoerkanaal voor luchtcirculatie (DFKS-U)? De Bora Puxu kan bijvoorbeeld rechtstreeks achter de kast de lucht uitblazen maar ik weet niet of dit bij de Miele ook het geval is.
Nee dat kan niet omdat het filter in de plint zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Even een vraag over de Puxu icm stopcontacten. Het lijkt erop dat wij aan de zijkant van het eiland geen stopcontact kunnen nemen door de Bora, tenzij het stopcontact heel laag komt te zitten (50cm vanaf de grond).

Ik vraag me af of dit echt zo is. Als ik kijk naar de tekening van de Puxu dan lijkt het alsof er ruimte zou zijn voor een stopcontact aan de linkerkant. Is er iemand die dit zou kunnen bevestigen/ontkrachten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEW_nFjKeSmhhJAOYHM5MVp0Gv0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w5NCExjnrAGVrXQqG8AzmEAq.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast ben ik ook erg benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met spoelgedeeltes op het eiland die op de hoek zitten. Dit geeft je de meeste werkruimte, maar twijfel of het praktisch is in gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SANBLykLQ1cxiZ8Xn9_Q1pMkqfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bORjv3jTKfiTCyhA6IB392YM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door synorluna op 04-11-2021 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
s0larus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:32:
Een salarisverhoging verder en nog een gesprekje met Eigenhuis Keukens: https://imgur.com/a/ZSfPyH1

Totaal bedrag 11.000. Zoals geadviseerd hier, de vaatwasser minimaal iQ300 als ik Siemens neem. Enige dat ik iQ100 liet is de afzuigkap. Twee ovens omdat het m'n droom is en ik vaak genoeg de extra ruimte kan gebruiken als ik veel kook. Dimbare LED strip onder de kasten. En als extra mooie toevoeging, een 'apothekerskast' naast de ovens :D

edit: Merk die geleverd wordt is Hacker
Aan welke kant staat de tafel dadelijk? Want je besteklade zit nu bij die dubbele openslaande deuren en dat lijkt me de route naar de tuin ipv de woon/eetkamer :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Floor-is schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:54:
[...]

Aan welke kant staat de tafel dadelijk? Want je besteklade zit nu bij die dubbele openslaande deuren en dat lijkt me de route naar de tuin ipv de woon/eetkamer :)
De dubbele deur gaat naar het balkon en daar zal ik niet al te vaak komen. Gelukkig openen ze naar buiten toe dus heb ik geen issue met de keuken zo.
Eettafel zou dan zo staan. Of rood maar kleiner of blauw tegen de muur en langer maar ik zal eerst maar eeen plattegrond tekenen in floorplanner om beter inzicht te krijgen in hoe en wat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFiS2y7RhlA_RV8uPc2HcIEgGE4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ozFPEgS8aLfCKZNv8hwnPNUn.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:15

orf

synorluna schreef op donderdag 4 november 2021 @ 00:30:
Even een vraag over de Puxu icm stopcontacten. Het lijkt erop dat wij aan de zijkant van het eiland geen stopcontact kunnen nemen door de Bora, tenzij het stopcontact heel laag komt te zitten (50cm vanaf de grond).

Ik vraag me af of dit echt zo is. Als ik kijk naar de tekening van de Puxu dan lijkt het alsof er ruimte zou zijn voor een stopcontact aan de linkerkant. Is er iemand die dit zou kunnen bevestigen/ontkrachten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNBCUmCTBq0fHtil5iToCvHXzxc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FEccr2rVo9XSHSNYJ4sD7KNW.jpg?f=user_large
[Afbeelding]

Daarnaast ben ik ook erg benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met spoelgedeeltes op het eiland die op de hoek zitten. Dit heeft je de meeste werkruimte, maar twijfel of het praktisch is in gebruik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNBCUmCTBq0fHtil5iToCvHXzxc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FEccr2rVo9XSHSNYJ4sD7KNW.jpg?f=user_large

Aan de linkerkant is inderdaad veel ruimte. Daar is de Bora maar iets van 5 cm dik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
synorluna schreef op donderdag 4 november 2021 @ 00:30:

[Afbeelding]
Ervaring nee, logica wel.
De PURU en PUXU hebben buiswerk voor de achterzijde van de kast, dat is niet net zo breed als de plaat zelf. Er is dus zeker ruimte die je kunt gebruiken voor een of meer WCDs.
De zijwanden van de kast is vaak lastig vanwege de gemonteerde lades, hoe deze lades in de kast zitten en hoe hoog de wanden van de lades zijn zal de locatie van WCDs beïnvloeden. :)
Daarnaast ben ik ook erg benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met spoelgedeeltes op het eiland die op de hoek zitten. Dit heeft je de meeste werkruimte, maar twijfel of het praktisch is in gebruik.

[Afbeelding]
Hier in het topic, en in de praktijk: niet doen! Legio redenen, waaronder spetteren, maar ook het afleggen of plaatsen van spullen/afwas. Persoonlijk vind ik het er ook mooier uitzien :)

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 04-11-2021 08:05 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
s0larus schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:00:
[...]

De dubbele deur gaat naar het balkon en daar zal ik niet al te vaak komen. Gelukkig openen ze naar buiten toe dus heb ik geen issue met de keuken zo.
Eettafel zou dan zo staan. Of rood maar kleiner of blauw tegen de muur en langer maar ik zal eerst maar eeen plattegrond tekenen in floorplanner om beter inzicht te krijgen in hoe en wat.

[Afbeelding]
In dat geval lijkt het me niet ideaal dat je bestek zo ver van de eettafel is :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Floor-is schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:02:
[...]

In dat geval lijkt het me niet ideaal dat je bestek zowel ver van de vaatwasser als de eettafel is :)
Goeie! Het is voor mij niet zo ver lopen en staat minder ver weg dan de keuken die ik hier nu heb. Ik zou ze onder de kookplaat kwijt kunnen als ik het iets dichterbij wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
s0larus schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:08:
[...]

Goeie! Het is voor mij niet zo ver lopen en staat minder ver weg dan de keuken die ik hier nu heb. Ik zou ze onder de kookplaat kwijt kunnen als ik het iets dichterbij wil
Vanaf de vaatwasser valt het wel mee, is maar één kastje. Onder de kookplaat lijkt me overigens een binnenlade heel fijn voor kruiden, spatels, messen etc. Dan heb je die niet op het aanrecht of verder verstopt :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Floor-is schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:01:

[...]

Hier in het topic, en in de praktijk: niet doen! Legio redenen, waaronder spetteren, maar ook het afleggen of plaatsen van spullen/afwas. Persoonlijk vind ik het er ook mooier uitzien :)
In ons geval hou je dan 90 cm werkruimte over. Is dat in de praktijk goed werkbaar? In het verleden hebben we altijd een kleine keuken gehad en dat was altijd gehannes, wat we nu echt niet meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:48
synorluna schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:37:
[...]

In ons geval hou je dan 90 cm werkruimte over. Is dat in de praktijk goed werkbaar? In het verleden hebben we altijd een kleine keuken gehad en dat was altijd gehannes, wat we nu echt niet meer willen.
Kun je het eiland nog 30cm verlengen? Dan kun je spoelbak en vaatwasser omdraaien (dat is sowieso aan te bevelen) en met 30 extra tussen kookplaat en spoelbak heb je dan wel genoeg ruimte. 90 kan ook, maar ga je waarschijnlijk wel als krap ervaren in verder zo’n grote keuken. De doorloop aan onderzijde is nu 131,5, dat kan wel naar 1m. Misschien heb je aan bovenzijde ook nog wat ruimte?

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 04-11-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Toke_gt schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:04:
[...]

Kun je het eiland nog 30cm verlengen? Dan kun je spoelbak en vaatwasser omdraaien (dat is sowieso aan te bevelen) en met 30 extra tussen kookplaat en spoelbak heb je dan wel genoeg ruimte. 90 kan ook, maar ga je waarschijnlijk wel als krap ervaren in verder zo’n grote keuken. De doorloop aan onderzijde is nu 131,5, dat kan wel naar 1m. Misschien heb je aan bovenzijde ook nog wat ruimte?
Nee, dat lukt helaas niet. Dit is echt de ruimte waar we het mee moeten doen. De afbeelding van de ruimte klopt trouwens niet helemaal. Het raam links aan de onderkant is een deur naar de hal. Hieronder even snel op m’n telefoon aangepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWLDg75_yx00KvJXnkp8y-zQSlk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WNo7ZoXN8uH3tqnrRVKuSZr6.jpg?f=fotoalbum_large

M.i. moeten we de keuze maken tussen spoelen op de hoek of werken met 90 cm werkruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
synorluna schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:23:
[...]
Nee, dat lukt helaas niet. Dit is echt de ruimte waar we het mee moeten doen.

M.i. moeten we de keuze maken tussen spoelen op de hoek of werken met 90 cm werkruimte.
Ah, ik snap het. Dan zou ik je alleen nog willen meegeven om locatie vw mee te nemen in je overweging. Het kan fijner zijn als die niet in je werkruimte zit, maar dat is persoonlijk. Zelf vind ik het fijn om vw tijdens het werken in de keuken open te hebben, zodat ik daar meteen alles in kwijt kan. Als ik dan eerst voorbij de vw moet om het even af te spoelen, werkt dat niet.
In die zin is opstelling kookplaat-werkruimte-spoelbak-werkruimte boven vw handiger. Bij mij is de spoelbak overigens niet de volledige 60 cm, dus je hebt iets meer dan 90 cm werkruimte. En ik gebruik kookplaat ook wel als werk/opslagruimte, zolang die niet volledig in gebruik is. Voor bakjes met gesneden groenten, beslagkom etc. Maar jouw werkblad is veel dieper dus mogelijk heb je dat niet nodig.
Heb je in de linkerwand nog ruimte? Of zijn dat alleen maar hoge kasten (kan ik even niet zo snel terugvinden in je post, sorry als ik eroverheen kijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
Toke_gt schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:52:
[...]

Ah, ik snap het. Dan zou ik je alleen nog willen meegeven om locatie vw mee te nemen in je overweging. Het kan fijner zijn als die niet in je werkruimte zit, maar dat is persoonlijk. Zelf vind ik het fijn om vw tijdens het werken in de keuken open te hebben, zodat ik daar meteen alles in kwijt kan. Als ik dan eerst voorbij de vw moet om het even af te spoelen, werkt dat niet.
In die zin is opstelling kookplaat-werkruimte-spoelbak-werkruimte boven vw handiger. Bij mij is de spoelbak overigens niet de volledige 60 cm, dus je hebt iets meer dan 90 cm werkruimte. En ik gebruik kookplaat ook wel als werk/opslagruimte, zolang die niet volledig in gebruik is. Voor bakjes met gesneden groenten, beslagkom etc. Maar jouw werkblad is veel dieper dus mogelijk heb je dat niet nodig.
Heb je in de linkerwand nog ruimte? Of zijn dat alleen maar hoge kasten (kan ik even niet zo snel terugvinden in je post, sorry als ik eroverheen kijk).
Thanks voor je uitgebreide reactie. Links hebben we een nis aan beide uiteinden van 87 cm. Ik begrijp wat je zegt over de indeling van werkruimte en tov van de vw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-12-2024

MRL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IubSuf28r2qVag4CS8uCQ3NwgD4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/reOUMtyYICyKKoZbnMhFGrDQ.jpg?f=user_large

Eerste bijdrage aan dit subforum. Heb hier al een aantal erg leuke ideeën langs zien komen maar ik blijf met het ontwerp van mijn eigen keuken in mijn maag zitten. Het is maar een kleintje, 3.13 bij 2.75m. Mijn partner en ik zijn absoluut geen keukenhelden, het liefst koken we met zo min mogelijk moeite meteen maar voor twee dagen.

Nu hebben we eigenlijk maar twee eisen: we willen graag een schiereiland (links onder, ter plaatse van de aanduiding 04) zodat we tenminste samen kunnen koken (gedeelte smart), én het hele geintje moet ons niet te belachelijk veel geld kosten.

Hij is onhandig, dus een composiet blad lijkt me vooralsnog de beste optie. We kunnen nog met de deur rechts schuiven las het moet. Zelf dacht ik dat het schiereiland best 1.80 lang mag worden, en dan dubbel breed, dan heb je nog 0.95m om langs te lopen naar de kamer. Een hoge kast voor glaswerk lijkt me ook wel handig om te hebben, en de oven mag wat mij betreft ook wel wat hoger (niet onmogelijk hoog omdat ik maar klein ben). Maar verder? Er hoeft maar één full sized oven in wat mij betreft, magnetron is niet nodig. Een groot deel van de voorraad kan ook in de geïsoleerde garage er direct naast.

Zouden jullie de deur verplaatsen om rechts boven in de hoek nog iets neer te zetten? Of laten zoals het is en gewoon een soort U-vormige keukenopstelling? En zo ja, hoe zouden jullie het indelen? Ik neig naar kookplaat + spoelen op het schiereiland, of spoelen op de oorspronkelijke locatie en enkel het koken op het schiereiland, zolang er maar voldoende ruimte is om daar ook het snijwerk etc. te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Nee, dat lukt helaas niet. Dit is echt de ruimte waar we het mee moeten doen. De afbeelding van de ruimte klopt trouwens niet helemaal. Het raam links aan de onderkant is een deur naar de hal. Hieronder even snel op m’n telefoon aangepast.

[Afbeelding]

Als het geen zicht is zijn er nog meer opties natuurlijk.
120 lades (minder effectieve lade zo wel), 30/60/30 of 30/90 om van de hoek af te komen bijvoorbeeld. :) Moet je wel je vaatwasser verplaatsen, wat weer z'n eigen issue zal zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 04-11-2021 10:27 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
MRL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:02:
[Afbeelding]

Eerste bijdrage aan dit subforum. Heb hier al een aantal erg leuke ideeën langs zien komen maar ik blijf met het ontwerp van mijn eigen keuken in mijn maag zitten. Het is maar een kleintje, 3.13 bij 2.75m.

Nu hebben we eigenlijk maar twee eisen: we willen graag een schiereiland (links onder, ter plaatse van de aanduiding 04) zodat we tenminste samen kunnen koken (gedeelte smart),
Gedeelde smart _/-\o_ wat een heerlijke benadering.
Vraagje: heb je op de een of andere manier mogelijkheid om een stukje de kamer in te gaan met het eiland? Of moet de kamerzijde van het eiland lijnen met de muur die er aan de onderkant haaks op staat? (Heb je eventueel plattegrondje van de volledige ruimte?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
MRL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:02:
[Afbeelding]

Eerste bijdrage aan dit subforum. Heb hier al een aantal erg leuke ideeën langs zien komen maar ik blijf met het ontwerp van mijn eigen keuken in mijn maag zitten. Het is maar een kleintje, 3.13 bij 2.75m. Mijn partner en ik zijn absoluut geen keukenhelden, het liefst koken we met zo min mogelijk moeite meteen maar voor twee dagen.

Nu hebben we eigenlijk maar twee eisen: we willen graag een schiereiland (links onder, ter plaatse van de aanduiding 04) zodat we tenminste samen kunnen koken (gedeelte smart), én het hele geintje moet ons niet te belachelijk veel geld kosten.

Hij is onhandig, dus een composiet blad lijkt me vooralsnog de beste optie. We kunnen nog met de deur rechts schuiven las het moet. Zelf dacht ik dat het schiereiland best 1.80 lang mag worden, en dan dubbel breed, dan heb je nog 0.95m om langs te lopen naar de kamer. Een hoge kast voor glaswerk lijkt me ook wel handig om te hebben, en de oven mag wat mij betreft ook wel wat hoger (niet onmogelijk hoog omdat ik maar klein ben). Maar verder? Er hoeft maar één full sized oven in wat mij betreft, magnetron is niet nodig. Een groot deel van de voorraad kan ook in de geïsoleerde garage er direct naast.

Zouden jullie de deur verplaatsen om rechts boven in de hoek nog iets neer te zetten? Of laten zoals het is en gewoon een soort U-vormige keukenopstelling? En zo ja, hoe zouden jullie het indelen? Ik neig naar kookplaat + spoelen op het schiereiland, of spoelen op de oorspronkelijke locatie en enkel het koken op het schiereiland, zolang er maar voldoende ruimte is om daar ook het snijwerk etc. te doen.
Heb je een afbeelding met meer overzicht van de ruimte? (Meer uitgezoomd zegmaar)

Dan kunnen we wellicht een beter idee vormen over wat er mogelijk is immers :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
Floor-is schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:11:
[...]

Vanaf de vaatwasser valt het wel mee, is maar één kastje. Onder de kookplaat lijkt me overigens een binnenlade heel fijn voor kruiden, spatels, messen etc. Dan heb je die niet op het aanrecht of verder verstopt :)
Voor de kruiden, specerijen, en olie heb ik de apothekerskast voor. Maar inderdaad, de lade onder de kookplaat zou ook prima kunnen voor bestek en dan is die hele lade bestemd voor alleen dat zodat de rest vrij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mothertrucker
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-11-2021
Goedemorgen allemaal,

Na lang en veel meelezen op het forum hebben we voor onze nog te bouwen nieuwbouwwoning een flink aantal zaken bezocht en offertes opgevraagd.

Op dit moment gaat het voor ons tussen een Keller keuken bij Budgetplan en een Schuller keuken bij Superkeukens.

De keuken wordt Mat zwart en voorzien van een Keramiek werkblad.
Verder bevat het de volgende componenten:

- Hoge kastenwand bestaande uit 5 kasten
- Kook-/spoeleiland van 300x120cm
- Siemens combi stoomoven 60cm IQ700
- Siemens 178cm koelkast IQ500
- Siemens 178cm Vriezer IQ500
- Siemens inductiekookplaat met flexzones en afzuiging IQ700
- Siemens Vaatwasser IQ500 met Zeolith
- Quooker flex 7 liter combi+

Totaalprijs inclusief montage komt voor de Keller uit op € 20.500 en voor de Schuller op € 22.000.
Verschil tussen allebei is dat Keller kunststof Mat frontjes heeft en de Schuller Mat UV Lak frontjes.

Wat vinden jullie van de prijzen en is een Schuller keuken met UV lak frontjes de meerprijs van €1.500 waard in jullie opzicht?

Tevens zijn we wat angstig voor de UV lak frontjes met betrekking tot schade omdat we 2 kleine kinderen onder de 3 jaar hebben. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en hier meer over kunnen vertellen?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wlcthsr5q_A0HGwcrwyTnu9v0GM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ATe9tKRrlscSbop5dzrhnKrZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4elJBFM7g6yUS2cv1Av2_yZZNF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c8FHu3CHHaUSC9kOpm4axW7e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icLozn46sa3L7W_SE5Q--xZKUkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfJ6rLy2Sq4pJhyQwj7r4CXM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAKZD9PQwytfEvzmYnNd2LteAzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j88iuv782F7KAW57ELxWlr1R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21:23
Deodaat schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:42:
[...]

@LaTiNo156

Wij hebben ook schrobbare verf van Drost achter de keuken en fornuis. Kost wat, maar na 2,5 jaar nog net zo wit als toen.

Grote voordeel: Je verwijdert elke spetter wel meteen, aangezien je het zo goed ziet. Mijn ouders hebben een donker natuurstenen achterwand en deze wordt dus bijna nooit schoon gemaakt, want je ziet niet dat die vuil is. Maar deze krijg je dan dus niet meer goed schoon.

[ Voor 3% gewijzigd door emot op 04-11-2021 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRL

MRL

Toke_gt schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:15:
[...]

Gedeelde smart _/-\o_ wat een heerlijke benadering.
Vraagje: heb je op de een of andere manier mogelijkheid om een stukje de kamer in te gaan met het eiland? Of moet de kamerzijde van het eiland lijnen met de muur die er aan de onderkant haaks op staat? (Heb je eventueel plattegrondje van de volledige ruimte?)
Oh het kan zeker de kamer in hoor, we hebben namelijk een breedte van 4,3m waar eigenlijk enkel een eettafel komt te staan (en die is maar 80cm breed), hooguit wil je daar een meter loopruimte omheen houden lijkt me. Hopelijk is het gelukt om vanuit de werkomgeving de rest van de kamer ook te tonen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TvH9stL1dkig5TzL3lKn9nNlhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1EUOfcrCd4lE4puFpQLTkAxB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-05 20:20
ChUcKiE schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:57:
[...]

Welk deel van het land? Wij zijn 1 keer bij janssens keukens in Wijchen geweest, prima winkel, maar nog niet echt een vergelijk qua prijzen. Binnenkort gaan we toch eerst eens in Duitsland kijkenof het verschil groot genoeg is om het daar te halen.
Heb jij uiteindelijk nog een indicatie hoe het qua prijsverschil uitviel tussen Janssen en bijvoorbeeld Ihre kuche? Dan weet ik misschien waar ik mij op kan voorbereiden zaterdag? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Is er iemand hier die ervaring heeft met metal stuc voor de wand boven het werkblad?

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

https://www.boncreations....t-metal-stuc-pakket-7-m2/

Dit lijkt ons ontzettend mooi, het kan afgewerkt worden met een deklaag die zelfs geschikt is voor badkamers.
Dus ook voor achter de kookplaat moet het kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:05
LaTiNo156 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:41:
Is er iemand hier die ervaring heeft met metal stuc voor de wand boven het werkblad?

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

https://www.boncreations....t-metal-stuc-pakket-7-m2/

Dit lijkt ons ontzettend mooi, het kan afgewerkt worden met een deklaag die zelfs geschikt is voor badkamers.
Dus ook voor achter de kookplaat moet het kunnen?
Wij overwegen dit ook, maar dan van Stone Age. Ik kwam onlangs een uitgebreide video op YouTube tegen over Oxidestuc. Een muurtje voor een badkamer zou hiermee wel moeten lukken. Natte ruimtes van een badkamer zou ik persoonlijk eerder betegelen.

link: YouTube: StoneAge | Live&Stuccing | Demo Oxidestuc

[ Voor 7% gewijzigd door Cagdas op 04-11-2021 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:45

ChUcKiE

Dus........

Sinny schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:28:
[...]

Heb jij uiteindelijk nog een indicatie hoe het qua prijsverschil uitviel tussen Janssen en bijvoorbeeld Ihre kuche? Dan weet ik misschien waar ik mij op kan voorbereiden zaterdag? :+
Wij zijn niet meer in Duitsland geweest, maar zijn geslaagd bij Vink in Molenhoek. Geen idee of er (nog) zo veel verschil zit tussen de Nederlandse en Duitse winkels.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRL

MRL

Floor-is schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:28:
[...]

Heb je een afbeelding met meer overzicht van de ruimte? (Meer uitgezoomd zegmaar)

Dan kunnen we wellicht een beter idee vormen over wat er mogelijk is immers :)
Zeker, zie hierboven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virish01
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-04 15:48
Hoi allemaal,

Inmiddels hebben we de keuken aangeschaft voor 17.000 uiteindelijk. We zijn van een IQ100 koelkast naar een IQ300 koelkast gegaan. We hebben een nieuwbouwwoning aangeschaft waarbij we moeten aangeven waar de leidingen naartoe verlegd moeten worden. Nu wilt de keukenboer niet aangeven hoeveel groepen er nodig zijn voor het apparatuur. Hij heeft me wel kunnen adviseren hierin maar durft geen zekerheid te geven. Omdat wij onze keuken niet bij Bruynzeel (vanuit projectontwikkelaar) hebben aangeschaft willen zij dat wij dit zelf moeten aangeven. Wel hebben wij een 0-tekening ontvangen waarop staat aangegeven welke aansluitingen er allemaal aanwezig zullen zijn in de keuken (die wij dus uiteindelijk zullen gaan moeten verleggen). Kunnen jullie met mij meekijken/meedenken óf en hoeveel extra groepen er nodig zijn? Zie de foto van de 0-tekening onderaan.

Wij hebben de volgende apparaten in onze keuken:
- Bora Pure (aansluitwaarde 7.600 W)
- Siemens IQ700 oven (aansluitwaarde 3.600 W)
- Siemens IQ700 magnetron (aansluitwaarde 1.220 W)
- Siemens IQ300 vaatwasser (aansluitwaarde 2.400 W)
- Siemens IQ300 koel/vries (aansluitwaarde 100 W)
- Quooker Flex 3 Liter

Alvast bedankt!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/As_6z2R7n3T4-r73NShtW1QzOIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vKgL2WZue7OFGHTvlrB2zQWX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
virish01 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:26:
Hoi allemaal,

Inmiddels hebben we de keuken aangeschaft voor 17.000 uiteindelijk. We zijn van een IQ100 koelkast naar een IQ300 koelkast gegaan. We hebben een nieuwbouwwoning aangeschaft waarbij we moeten aangeven waar de leidingen naartoe verlegd moeten worden. Nu wilt de keukenboer niet aangeven hoeveel groepen er nodig zijn voor het apparatuur. Hij heeft me wel kunnen adviseren hierin maar durft geen zekerheid te geven. Omdat wij onze keuken niet bij Bruynzeel (vanuit projectontwikkelaar) hebben aangeschaft willen zij dat wij dit zelf moeten aangeven. Wel hebben wij een 0-tekening ontvangen waarop staat aangegeven welke aansluitingen er allemaal aanwezig zullen zijn in de keuken (die wij dus uiteindelijk zullen gaan moeten verleggen). Kunnen jullie met mij meekijken/meedenken óf en hoeveel extra groepen er nodig zijn? Zie de foto van de 0-tekening onderaan.

Wij hebben de volgende apparaten in onze keuken:
- Bora Pure (aansluitwaarde 7.600 W)
- Siemens IQ700 oven (aansluitwaarde 3.600 W)
- Siemens IQ700 magnetron (aansluitwaarde 1.220 W)
- Siemens IQ300 (aansluitwaarde 2.400 W)
- Siemens IQ300 koel/vries (aansluitwaarde 100 W)

Alvast bedankt![Afbeelding]
Je kunt de aansluitingen toch tegen elkaar wegstrepen uit de nul-tekening?

- Bora Pure (aansluitwaarde 7.600 W) --> t.b.t. inductieplaat met afzuiging (05)
- Siemens IQ700 oven (aansluitwaarde 3.600 W) --> t.b.v. Combi-oven (04)
- Siemens IQ700 magnetron (aansluitwaarde 1.220 W) --> deze twijfel ik of die op aparte groep moet, maar die is niet voorzien
- Siemens IQ300 (aansluitwaarde 2.400 W) --> je bedoelt de vaatwasser? In dat geval reeds voorzien t.b.v. vaatwasser (06)
- Siemens IQ300 koel/vries (aansluitwaarde 100 W) --> t.b.v. koelkast (03)

Mogelijk dus nog één extra groep laten aanleggen voor de combi magnetron. En je krijgt geen quooker? Die zou ook een aparte groep nodig hebben.
Zoek ook even uit de of de woning een 3-fase meterkast krijgt. Dan moet je de 2-fase perilex laten upgraden naar 3-fase perilex.

De zaak waar je de keuken gekocht hebt kan toch gewoon een installatietekening maken met de aansluitingen die er nodig zijn? Als je een andere indeling van de keuken hebt, is die sowieso nodig om ervoor te zorgen dat alles op de goede plek zit. Dat bruynzeel die niet levert begrijp ik wel als je de keuken daar niet hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Mothertrucker schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:36:
Goedemorgen allemaal,

Na lang en veel meelezen op het forum hebben we voor onze nog te bouwen nieuwbouwwoning een flink aantal zaken bezocht en offertes opgevraagd.

Op dit moment gaat het voor ons tussen een Keller keuken bij Budgetplan en een Schuller keuken bij Superkeukens.

De keuken wordt Mat zwart en voorzien van een Keramiek werkblad.
Verder bevat het de volgende componenten:

- Hoge kastenwand bestaande uit 5 kasten
- Kook-/spoeleiland van 300x120cm
- Siemens combi stoomoven 60cm IQ700
- Siemens 178cm koelkast IQ500
- Siemens 178cm Vriezer IQ500
- Siemens inductiekookplaat met flexzones en afzuiging IQ700
- Siemens Vaatwasser IQ500 met Zeolith
- Quooker flex 7 liter combi+

Totaalprijs inclusief montage komt voor de Keller uit op € 20.500 en voor de Schuller op € 22.000.
Verschil tussen allebei is dat Keller kunststof Mat frontjes heeft en de Schuller Mat UV Lak frontjes.

Wat vinden jullie van de prijzen en is een Schuller keuken met UV lak frontjes de meerprijs van €1.500 waard in jullie opzicht?

Tevens zijn we wat angstig voor de UV lak frontjes met betrekking tot schade omdat we 2 kleine kinderen onder de 3 jaar hebben. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en hier meer over kunnen vertellen?

Alvast bedankt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt een beetje op onze keuken die wij in bestelling hebben staan. Wij hebben echter de spoelbak en de kookplaat omgewisseld. Spoelbak heb je vaker nodig, dus daarom is die bij ons centraal in de keuken. Ik denk dat je te weinig opslag hebt aan de kookkant, dus behalve de basisdingen die je nodig hebt bij het koken, moet je alles uit de kastenwand pakken.

Waar ben je van plan je koffiezetapparaat neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virish01
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-04 15:48
SquareOne schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:40:
[...]

Je kunt de aansluitingen toch tegen elkaar wegstrepen uit de nul-tekening?

- Bora Pure (aansluitwaarde 7.600 W) --> t.b.t. inductieplaat met afzuiging (05)
- Siemens IQ700 oven (aansluitwaarde 3.600 W) --> t.b.v. Combi-oven (04)
- Siemens IQ700 magnetron (aansluitwaarde 1.220 W) --> deze twijfel ik of die op aparte groep moet, maar die is niet voorzien
- Siemens IQ300 (aansluitwaarde 2.400 W) --> je bedoelt de vaatwasser? In dat geval reeds voorzien t.b.v. vaatwasser (06)
- Siemens IQ300 koel/vries (aansluitwaarde 100 W) --> t.b.v. koelkast (03)

Mogelijk dus nog één extra groep laten aanleggen voor de combi magnetron. En je krijgt geen quooker? Die zou ook een aparte groep nodig hebben.
Zoek ook even uit de of de woning een 3-fase meterkast krijgt. Dan moet je de 2-fase perilex laten upgraden naar 3-fase perilex.

De zaak waar je de keuken gekocht hebt kan toch gewoon een installatietekening maken met de aansluitingen die er nodig zijn? Als je een andere indeling van de keuken hebt, is die sowieso nodig om ervoor te zorgen dat alles op de goede plek zit. Dat bruynzeel die niet levert begrijp ik wel als je de keuken daar niet hebt gekocht.
Ja je hebt gelijk, maar omdat ik een leek ben wilde ik dit hier checken. Het klopt dat een Quooker ook erbij zit. Ik denk dat we uiteindelijk in totaal 5 groepen nodig zullen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
virish01 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:02:
[...]

Ja je hebt gelijk, maar omdat ik een leek ben wilde ik dit hier checken. Het klopt dat een Quooker ook erbij zit. Ik denk dat we uiteindelijk in totaal 5 groepen nodig zullen hebben?
Ik denk 4 groepen + een krachtgroep. Maar er zijn anderen die hier meer verstand van hebben.
Zou toch de keukenzaak vragen wat er nodig is, aangezien zij het geheel ook voor je aan gaan sluiten? Kan me niet voorstellen dat zij dit niet aan kunnen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
[...]

[Afbeelding]

Het is juist fijn om ook rechts van je spoelbak ook wat werkruimte te hebben. Een aaneengesloten werkruimte is leuk, maar alleen noodzakelijk als je pastaslierten van >100cm gaat maken.

Je merkt snel genoeg dat je verschillende ‘stations’ maakt waar je mis en place doet, borden opmaakt, vaat neerzet, etc.

Wij hadden ook een grof gebrek aan werkruimte in onze vorige keuken maar wij doen vrijwel alle mis en place op de 45cm links naast de Bora (als we er achter staan). Je kan ook lekker wat bordjes, schalen, potjes e.d. naar achteren schuiven op de bar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msf3-2LAz8ijgHdD8WmUbgVQqQU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tmrhKCirTyJMm2fPut6SVkkW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor

Onderbouw

vs

Inbouw

[Afbeelding]

vs

[Afbeelding]
Heb toch nog even gekeken naar bovenstaande, aangezien mijn keukenverkoper zei dat wij de GU15DADF0 niet kunnen nemen en daarom de GI11VADE0 krijgen. Dus inbouw i.p.v. onderbouw, maar dus wel ónder het blad. De onderbouw is groter en zou je juist verwachten onder het blad, niet waar?

Ziet iemand waarom onze verkoper dit zegt? Hij heeft het toen wel uitgelegd, dacht iets met de frontjes (greeploos) maar zie zelf even niet meer waarom de onderbouw vriezer niet zou passen.
Gaat om een ProNorm Y-line plus (83,2cm hoog) met een 9cm plint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
remzor schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:43:
[...]

Heb toch nog even gekeken naar bovenstaande, aangezien mijn keukenverkoper zei dat wij de GU15DADF0 niet kunnen nemen en daarom de GI11VADE0 krijgen. Dus inbouw i.p.v. onderbouw, maar dus wel ónder het blad. De onderbouw is groter en zou je juist verwachten onder het blad, niet waar?

Ziet iemand waarom onze verkoper dit zegt? Hij heeft het toen wel uitgelegd, dacht iets met de frontjes (greeploos) maar zie zelf even niet meer waarom de onderbouw vriezer niet zou passen.
Gaat om een ProNorm Y-line plus (83,2cm hoog) met een 9cm plint.
Wij hebben ook de inbouw in onze kastenwand verwerkt. Dan zit de ventilatie niet onder je plint, maar is deze netjes weggewerkt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
herofruit schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:51:
[...]

Wij hebben ook de inbouw in onze kastenwand verwerkt. Dan zit de ventilatie niet onder je plint, maar is deze netjes weggewerkt volgens mij.
Het gaat bij mij dus niet om een kastenwand he, maar onder het werkblad. Bovenin de kastenwand zit als het goed is ruimte voor de ventilatie, dat is onder het blad dus niet het geval. Komt wel naast een hoge kast dus er kan waarschijnlijk sowieso wel wat geventileerd worden.
Weet alleen niet meer waarom die onderbouw niet kan, mij lijkt dat daar ook gewoon een greeploos front op gezet kan worden. Scheelt wel wat liters aan vriesruimte geloof ik namelijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:42
remzor schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:15:
[...]

Het gaat bij mij dus niet om een kastenwand he, maar onder het werkblad. Bovenin de kastenwand zit als het goed is ruimte voor de ventilatie, dat is onder het blad dus niet het geval. Komt wel naast een hoge kast dus er kan waarschijnlijk sowieso wel wat geventileerd worden.
Weet alleen niet meer waarom die onderbouw niet kan, mij lijkt dat daar ook gewoon een greeploos front op gezet kan worden. Scheelt wel wat liters aan vriesruimte geloof ik namelijk..
Ik dacht altijd dat onderbouw betekent dat er geen front op komt en je dus de voorkant van het apparaat ziet. Het apparaat staat als het ware 'los' tussen de kastjes en onder het werkblad.

Bij inbouw komt er wel een frontje voor. En is het apparaat één geheel met de rest.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothertrucker
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-11-2021
Z___Z schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:01:
[...]

Lijkt een beetje op onze keuken die wij in bestelling hebben staan. Wij hebben echter de spoelbak en de kookplaat omgewisseld. Spoelbak heb je vaker nodig, dus daarom is die bij ons centraal in de keuken. Ik denk dat je te weinig opslag hebt aan de kookkant, dus behalve de basisdingen die je nodig hebt bij het koken, moet je alles uit de kastenwand pakken.

Waar ben je van plan je koffiezetapparaat neer te zetten?
De reden dat wij de kookplaat op deze plaats hebben zitten, is dat we vanaf dit punt de woonkamer in kunnen kijken. Met 2 kleine kinderen vinden we dat wel een vereiste, zodat we nog een beetje in de gaten hebben wat er gebeurd terwijl we staan te koken.

Een koffiezetapparaat is bij ons vrij gemakkelijk, wij drinken namelijk geen van beiden koffie…..Voor de visite hebben we een simpele Senseo die standaard in de kast staat. Dat doen we al 13 jaar zo en dat zullen we ook zo blijven doen ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
MRL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:18:
[...]

Oh het kan zeker de kamer in hoor, we hebben namelijk een breedte van 4,3m waar eigenlijk enkel een eettafel komt te staan (en die is maar 80cm breed), hooguit wil je daar een meter loopruimte omheen houden lijkt me. Hopelijk is het gelukt om vanuit de werkomgeving de rest van de kamer ook te tonen.

[Afbeelding]
Deur naar buiten verwijderen, je hebt al een mooie dubbele (schuif)deur.
Deur naar berging verplaatsen.
Bovenin hoge kasten met koelkast, vriezer, oven. Als je niet perse de opbergruimte nodig hebt dan wellicht niet al te hoog, en een lang raam erboven voor het licht?
Onderin lage kasten met spoelen en koken, en een hoekje van 35 diep de kamer in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ms0CZ0TEYzGV8pv82wPX1Z7OAZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Ak1LHrb7urzsUtZUqBdnvaH.jpg?f=fotoalbum_large
Kan natuurlijk ook met 4 hoge kasten, eventueel in een ombouw of iets dergelijks. Kan je prullenbak er ook nog naast staan.
Spoelen en koken kun je naar wens omdraaien.

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 04-11-2021 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Ridicuul schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:28:
[...]

Ik dacht altijd dat onderbouw betekent dat er geen front op komt en je dus de voorkant van het apparaat ziet. Het apparaat staat als het ware 'los' tussen de kastjes en onder het werkblad.

Bij inbouw komt er wel een frontje voor. En is het apparaat één geheel met de rest.
Nee, dat hoeft dus niet. Als je zoekt op het typenummer binnen dit topic zie je ook Tweakers die dat model onderbouw vriezer nemen voor in de keuken. Er kan een front op, net als bij de vaatwasser bijvoorbeeld: die staat ook gewoon (met pootjes) op de grond met ervoor een front en plint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
  • Laatst online: 21-04 12:22
Het voordeel van een onderbouwkoelkast/-vriezer is ook dat je geen ventilatie voor de warme lucht achterlangs hoeft te hebben, en dus ook geen "afvoer" aan de bovenkant van je kastenwand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
yamahabest schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:19:
Het voordeel van een onderbouwkoelkast/-vriezer is ook dat je geen ventilatie voor de warme lucht achterlangs hoeft te hebben, en dus ook geen "afvoer" aan de bovenkant van je kastenwand.
Daar zit dus wellicht ook een euvel bij het plaatsen van een inbouwvriezer onder een werkblad, zoals bij ons gaat gebeuren. Hoopte dat sommigen hier (misschien de keukenverkopers en/of ProNorm kenners) zouden weten waarom die onderbouw niet zou kunnen in ons geval.
Anders maar eens bellen naar de keukenzaak dit weekend.
Pagina: 1 ... 280 ... 513 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1