Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niene87
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-10-2024
Goedemorgen allemaal,
Wij hebben bij Ikea een keuken in de planner gemaakt.

(in ons huidige huis hebben we in 2019 een ikeak keuken geplaatst) Toen hebben we in de Ikea een afspraak gehad en die mevrouw heeft toen voor ons alles gelijk getrokken qua lijnenspel.

Nu wil ik dat ook in onze nieuwe keuken gaan doen. Weet iemand hoe ik dat kan doen in de keukenplanner?

Dus als de eerste kast 3 lades heeft wil ik dat lijnen spel in het hele stuk zo laten doorlopen. Nu heeft bijv de vaatwasser 1 deur en ik wil het optisch graag er uit laten zien als 3 lades.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:00:
[...]

Mooi, ik hou echt van zo'n keuken. Gewoon 1 lang recht stuk en een kastenwandwand in een grote ruimte. Alleen vind ik die schuine afzuigkappen afschuwelijk lelijk, maar dat is smaak. Ik zou een kookplaat met afzuiging nog nemen om het af te maken ;)
Goed om te horen! De ruimte heeft momenteel een super onhandige indeling; er staat een schouw midden in de keuken. Besloten om die er als eerste uit te halen. Een prettige indeling zou hiermee anders een 'uitdaging' gaan worden, maar denk dat het zo toch aardig gaat lukken.

Misschien grappig om de huidige staat nog even te laten zien.. :F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7ZWHubTaRaS4xq3dVgukzeVGR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNYV8RNr0RiBPOtW1pSrMzSL.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat we inderdaad voor werkbladafzuiging moeten gaan in deze. Volledig strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niene87
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-10-2024
Qocel schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:41:
In het verleden een keer mijn PC met behulp van Tweakers samengesteld, nooit gedacht dat dit ook met de keuken zou gebeuren :)

Kastenwand
Afmeting: Zo breed als nodig, de muur van 4800mm kan hiervoor gebruikt worden.
Apparatuur: beide ovens, koelkast, vriezer, vaatwasser en spoelen en een plek/nis voor een losse koffiemachine.

[/TABLE]
Onze grootste vraag is waar laten we de eettafel, zonder dat het te vol wordt en de keuken niet te klein wordt. Misschien zitten we ook wel te vast in het idee van de kastenwand en het eiland, maar veel werk- en opbergruimte vinden we heel belangrijk!

Uit het adviesgesprek zullen ongetwijfeld ook goede ideeën gaan komen, maar ik hoop dat jullie ons wat verder kunnen helpen in de goede richting, ik kijk uit naar de tips en goede ideeën!
Een vriendin heeft een gelijke indeling als jullie! echt prachtig! Alleen dan zonder de bovenkastjes tussen de hoge kasten. Persoonlijk zou ik die ook weg laten (maar is uiteraard jullie keuze)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

ChUcKiE

Dus........

Karp schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:05:
Even een praktische vraag. We hebben (wat mij betreft) een vrij mooi ontwerp voor een Nobilia-keuken. Maar nou moeten we op zoek voor een badkamer, een toilet, een vloer in huis, een vloer in de berging, een tegelrandje... ik zie er al weer tegenop dat er allemaal partijen bijkomen. Als het nodig is, dan is dat zo, maar..
kent iemand nog fijne partijen met Nobilia keukens, badkamers en vloeren/tegels?
Je zou eens bij Qoqon kunnen kijken, die hebben denk ik alles, ook zelfs nog binnendeuren.
Geen idee alleen welk merken keukens ze voeren.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:38
Daikirai schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:21:
Ook wij zijn voorzichtig aan het plannen voor de plaatsing van een keuken in onze kluswoning.

Hoor graag of jullie input hebben! Met name potentiele pijnpunten..
Wilde ideeën zijn ook zeker welkom, alles is eigenlijk nog mogelijk in de ruimte! :)
Wat een prachtige keuken! Ik heb ook een lange rechte keuken (4m) met aan een kant allen maar werkblad. Zo fijn werken!
Wat me opvalt in jouw ontwerp is dat kookplaat en spoelbak relatief dicht op elkaar zitten. Lijkt misschien zo op het plaatje, maar daar zou ik juist zoveel mogelijk werkruimte tussen willen hebben.
Volgorde lijkt me prima, je zou nog kunnen kijken of het handig is om helemaal te spiegelen, omdat je vaatwasser anders de deur naar bijkeuken blokkeert (?). Staat tegenover dat vaatwasser in de buurt van je kasten juist weer heel fijn is bij het uitruimen ervan.
Mocht je twijfelen over de bergruimte (?) dan zou je een lage kastenwand kunnen plaatsen waar je nu het losse wandkastje hebt. Met daarop je koffiemachine. Extra ruimte, servies dichtbij eettafel en zo’n aparte koffiehoek; ik kan het je echt aanraden.

Aanvulling: zo’n lang leeg aanrechtblad is voor pubers in the house wel een regelrechte aanmoediging om al het gehamsterde serviesgoed in een keer in de volle breedte te deponeren. #opvoeddiscipline
8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Toke_gt op 24-08-2021 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57
ChUcKiE schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:08:
[...]

Je zou eens bij Qoqon kunnen kijken, die hebben denk ik alles, ook zelfs nog binnendeuren.
Geen idee alleen welk merken keukens ze voeren.
Thanks. Volgens mij was ik Qoqon/Filippo ook al ergens tegen gekomen maar schrok ik van de eerste reviews die ik zag. Eens verder kijken. Wel mooi compleet aanbod!

Ik had ook al deze gevonden:
- https://www.armakeukensensanitair.nl/
- https://www.gijsbertsbv.nl/
- https://www.meyertotaal.nl/

De 1e heeft alleen geen PVC vloeren, waar we naar neigen. En in het algemeen zie ik weinig ervaringen met deze zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Karp schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:43:
[...]

Thanks. Volgens mij was ik Qoqon/Filippo ook al ergens tegen gekomen maar schrok ik van de eerste reviews die ik zag. Eens verder kijken. Wel mooi compleet aanbod!

Ik had ook al deze gevonden:
- https://www.armakeukensensanitair.nl/
- https://www.gijsbertsbv.nl/
- https://www.meyertotaal.nl/

De 1e heeft alleen geen PVC vloeren, waar we naar neigen. En in het algemeen zie ik weinig ervaringen met deze zaken.
Qoqon zat bij onze aannemer in het pakket voor de toiletruimten en badkamer. Dus we waren min of meer verplicht daar langs te gaan. We zijn in Nijmegen geweest en dat is erg goed bevallen. Heel goed meegedacht. Plaatsen van de spullen voert onze aannemer dan weer uit.
De prijzen zijn wel een stuk hoger dan internetprijzen, maar het is niet anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-07 17:23
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:48:
Eettafel op de plek waar nu het woord woonkamer-keuken staat?

In de keuken wordt het heel erg krap en je hebt dan geen looproute naar tuindeuren?
Hoe langer we er over nadenken, is dit toch wel een steeds serieuzere optie...
taz10 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:20:
Dan zeg ik , zoek mijn keuken even op, dan weet je waar je de eetkamer tafel laat. Nu 1,5 maand in ons bezit en geen seconde spijt van . DIT IS EEN LEEFKEUKEN >:) ;) [Afbeelding][Afbeelding]
Het is inderdaad wel een idee om haaks op het eiland een tafel te maken/zetten. Heb je daaronder wel gewoon kastjes? Ik kan me voorstellen dat het een echte leefkeuken is, ziet er gezellig uit! Voor wat wij voor ogen hebben vind ik het wel iets te druk.
remzor schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:31:
In die ruimte van 552cm breed zou deze opstelling kunnen. Dan zou je eigenlijk maar 100cm tussen spoelwand en eiland moeten laten i.p.v. 120cm. En het eiland 100cm diep i.p.v. 120cm.
Dan krijg je: 60 + 100 + 100 = einde eiland op 260 cm. Nog 290cm over voor je eettafel en stoelen, niet heel ruim maar wel mogelijk. Vergelijkbaar met wat ik straks heb.

Tafel/stoelen dan ong. 70cm van de muur af en aan de andere kant 120cm van het eiland af. Dan kun je de stoelen naar achter schuiven en heb je loopruimte. Een bank tegen de muur en de tafel dichter aanschuiven zou ook altijd nog kunnen.
Spoelen in het eiland zou nooit mijn voorkeur hebben. Wij zetten kopjes en vieze vaat (met visite bijvoorbeeld) ook wel eens in of naast de spoelbak. Dat zou ik dan niet graag op het eiland zetten maar juist in dat nisje waar je spoelbak zit. Maar dat is ook allemaal persoonlijk want sommigen vinden spoelen en koken naast elkaar juist fijn, waar ook wat voor te zeggen valt.

M.b.t. de keuken die wij willen gaan bestellen (Pronorm Y-line plus, frontkleur superwit) las ik in dit topic en vervolgens de brochure dat we de binnenkant van de kasten (korpus) ook kunnen laten uitvoeren in de kleur ‘stratusgrijs pearl’ i.p.v. standaard wit. Wij houden wel van wat contrast dus denken er over om dit dan ook te dien :) Voor zover ik kan lezen kost dit ook niets extra.
We nemen waarschijnlijk ook Protech (2.0?), al is dat wellicht wat prijzig met maar 2 ladekasten.
Zouden jullie stratusgrijs pearl nemen i.c.m. witte fronten? En zouden jullie protech 2.0 aanraden? Heeft dit echt meerwaarde voor het geld?
Zo hebben wij inderdaad ook gerekend, het lastige vinden we dat we dit keer echt geen concessies aan de keuken willen doen. We hebben een ruime kamer, dus vinden het ook zonde als we dan de keuken vol gaan zetten met passen en meten. Ik zal jouw keuken nog even opzoeken hier in het topic. Wanneer krijg je de keuken?
Wij willen op basis van berichten in dit topic ook voor Protech 2.0 gaan, maar ik denk dat we dit vooral moeten gaan ervaren in de winkel.
niene87 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:04:
Een vriendin heeft een gelijke indeling als jullie! echt prachtig! Alleen dan zonder de bovenkastjes tussen de hoge kasten. Persoonlijk zou ik die ook weg laten (maar is uiteraard jullie keuze)
De bovenkastjes zoals ze nu ingetekend staan gaan het ook zeker niet op deze manier worden. Was meer voor het idee. We zaten te denken wat we met die ruimte willen doen, minder diepe bovenkastjes, planken, lampjes,.... Daar zijn we nog niet uit in ieder geval.

[ Voor 1% gewijzigd door Qocel op 24-08-2021 12:34 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04-2024
Hallo allemaal,
Ik ben er in gestonken... Ik heb een Hacker Systemat keuken gekocht bij de keukenkampioen.

Wie zijn wij?
Een gezinnetje die gaat verhuizen naar een nieuwbouwwoning, waar dus nog een keuken (en al het andere) voor moet worden gekocht.

Waarom keukenkampioen?
Thuis hebben we nu ook een keukenkampioen keuken, maar of het nou een pronorm of hacker is weet ik niet. We zijn er in ieder geval wel tevreden mee. Vandaar ook weer deze trip naar de keukenkampioen (alleen toen wist ik nog niet dat je daar belazerd wordt).

Overigens werd ik ook nog eens opgejaagd door de aannemer en ik binnen een week een leidingsschema moest aanleveren. En de keukenkampioen (zo slim als ze zijn) wilde die niet geven zonder een handtekening (daar voel ik me dus best k*t over).

De Offerte
Enieweej, omdat we daar als familie al 6 keukens (voor 6 gezinnen) hebben gekocht kon de vestigingsmanager ons een goed aanbod doen. Namelijk op de gehele keuken ca. 45% korting.

Dit is de (getekende) offerte.

Front:
Kashmir Ultramat met grepen (gaan we zeer waarschijnlijk nog aanpassen)

Andere features:
* Beide uiteinden een wang tbv onderkast tot vloer
* 1x Le Mans hoekkast
* Meenemers voor binnenlades
* Lades met glas
* spoelbak (black line) 54 cm geintegreerd (inleg) (SPBK0009)
* bovenkast spotjes
* 36L afvalemmer

Apparatuur:
* Siemens IQ300 koelkast nis 178 cm (KI81RVFF0)
* Siemens IQ500 Vriezer nis 178 cm (GI81NACF0)
* Siemens IQ700 esspressomachine (CT836LEB6)
* Siemens IQ700 Oven (HB835GTB1)
* Bora Pure (PURU)
* Siemens IQ700 warmhoudlade (BI630CNS1)
* Siemens IQ300 vaatwasser (SNB836X00AE)
* Quooker Fusion 3in1 Zwart (3FRBLK)

Werkblad & achterwand:
* Composiet 40 mm Molino
* Achterwand 12 mm hoog=59cm (tot bovenkasten), volledig rondom keuken

Prijs: €22.221,00 (incl. montage)

Tekening:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqIJAI8JiztoQfART_BX8A5PXL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFUwWCTQejvMM3bQBKoQ0CLq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVy0kb4RlurXj0oCAkz_usCHKGs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uoBZwFIOKCeZBS70r8ac9MKu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWbGXwNT2cbnvo404vssEXI4Slo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HoRsGdfbA7qF0f8bXUB3ocmV.jpg?f=fotoalbum_large

Nogmaals, vooral omdat ik de afgelopen maand deze forum heb zitten lezen en er achter ben gekomen dat je in de maling genomen wordt bij de keukemkampioen (eigenlijk dus bij alle DMG winkels for that matter) vroeg ik me nu dus toch af of de prijs nu écht een hele grote tegenvaller is of meer een kleine tegenvaller :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:50
Nee hoor, niks mis met die prijs. geniet van je nieuwe keuken.

Leidingschema, neemt de bouwer daar genoegen mee of heb je ene betere versie gekregen dan deze tekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
Streamz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:35:
Leidingschema, neemt de bouwer daar genoegen mee of heb je ene betere versie gekregen dan deze tekening?
Yes die nam daar genoegen mee. De bouwer gaat daarmee dan de leidingen en elektra plaatsen zoals gevraagd door de KK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
cxsmike schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:27:
Hallo allemaal,
Ik ben er in gestonken... Ik heb een Hacker Systemat keuken gekocht bij de keukenkampioen.

Wie zijn wij?
Een gezinnetje die gaat verhuizen naar een nieuwbouwwoning, waar dus nog een keuken (en al het andere) voor moet worden gekocht.

Waarom keukenkampioen?
Thuis hebben we nu ook een keukenkampioen keuken, maar of het nou een pronorm of hacker is weet ik niet. We zijn er in ieder geval wel tevreden mee. Vandaar ook weer deze trip naar de keukenkampioen (alleen toen wist ik nog niet dat je daar belazerd wordt).

Overigens werd ik ook nog eens opgejaagd door de aannemer en ik binnen een week een leidingsschema moest aanleveren. En de keukenkampioen (zo slim als ze zijn) wilde die niet geven zonder een handtekening (daar voel ik me dus best k*t over).

De Offerte
Enieweej, omdat we daar als familie al 6 keukens (voor 6 gezinnen) hebben gekocht kon de vestigingsmanager ons een goed aanbod doen. Namelijk op de gehele keuken ca. 45% korting.

Dit is de (getekende) offerte.

Front:
Kashmir Ultramat met grepen (gaan we zeer waarschijnlijk nog aanpassen)

Andere features:
* Beide uiteinden een wang tbv onderkast tot vloer
* 1x Le Mans hoekkast
* Meenemers voor binnenlades
* Lades met glas
* spoelbak (black line) 54 cm geintegreerd (inleg) (SPBK0009)
* bovenkast spotjes
* 36L afvalemmer

Apparatuur:
* Siemens IQ300 koelkast nis 178 cm (KI81RVFF0)
* Siemens IQ500 Vriezer nis 178 cm (GI81NACF0)
* Siemens IQ700 esspressomachine (CT836LEB6)
* Siemens IQ700 Oven (HB835GTB1)
* Bora Pure (PURU)
* Siemens IQ700 warmhoudlade (BI630CNS1)
* Siemens IQ300 vaatwasser (SNB836X00AE)
* Quooker Fusion 3in1 Zwart (3FRBLK)

Werkblad & achterwand:
* Composiet 40 mm Molino
* Achterwand 12 mm hoog=59cm (tot bovenkasten), volledig rondom keuken

Prijs: €22.221,00 (incl. montage)

Tekening:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nogmaals, vooral omdat ik de afgelopen maand deze forum heb zitten lezen en er achter ben gekomen dat je in de maling genomen wordt bij de keukemkampioen (eigenlijk dus bij alle DMG winkels for that matter) vroeg ik me nu dus toch af of de prijs nu écht een hele grote tegenvaller is of meer een kleine tegenvaller :F
Herkenbaar dat aannemers druk zetten op het leidingschema. Wij hebben destijds gekozen om de opstelling al te bepalen en op basis daarvan zelf een leiding schema gemaakt (zijn ook wat onafhankelijke partijen die dat voor je kunnen doen tegen een voergoeding).

Voor nu niet meer heel relevant aangezien je al getekend hebt. Ik vind het wel een mooie grote opstelling zo :) Al zou ik wel nog vragen om een render en plattegrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:20
@cxsmike Voor wat het waard is, als je het nog gaat veranderen maakt het niet heel veel uit, maar volgens mij levert Hacker geen Kashmir meer. Begreep ik van iemand die recent een keuken heeft besteld in die kleur, die kregen dat terug.

Als je de front en grepen folder voor 2021 bekijkt staat deze er ook niet meer tussen: https://www.haecker-kuech..._griffe_systemat_2021.pdf

Goed, wat ze aankomende september dan weer aankondingen op de beurs, geen idee. Wij wilde deze kleur ook, maar dat zit er niet in vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
SquareOne schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:45:
[...]

Herkenbaar dat aannemers druk zetten op het leidingschema. Wij hebben destijds gekozen om de opstelling al te bepalen en op basis daarvan zelf een leiding schema gemaakt (zijn ook wat onafhankelijke partijen die dat voor je kunnen doen tegen een voergoeding).

Voor nu niet meer heel relevant aangezien je al getekend hebt. Ik vind het wel een mooie grote opstelling zo :) Al zou ik wel nog vragen om een render en plattegrond.
Zelf een leidingsschema maken.... Had ik het maar geweten. Zo moeilijk kan dat inderdaad niet zijn. Ik heb mn hele huis al ontworpen in sketchup. Een leidingsschema had er ook wel bij gekund. Wat bedoel je precies met een render? Bedoel je een 3d plaatje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:32
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door Source90 op 24-08-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
diabyte schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:48:
@cxsmike Voor wat het waard is, als je het nog gaat veranderen maakt het niet heel veel uit, maar volgens mij levert Hacker geen Kashmir meer. Begreep ik van iemand die recent een keuken heeft besteld in die kleur, die kregen dat terug.

Als je de front en grepen folder voor 2021 bekijkt staat deze er ook niet meer tussen: https://www.haecker-kuech..._griffe_systemat_2021.pdf

Goed, wat ze aankomende september dan weer aankondingen op de beurs, geen idee. Wij wilde deze kleur ook, maar dat zit er niet in vrees ik.
Oh die ook al niet meer. Wij overwogen de fineer mokka bruin met zaagruw, maar die schijnt ook niet meer leverbaar te zijn. Ook de keukenkampioen heeft het er inderdaad over dat er in september nieuwe fronten aan zitten te komen? Waar lezen we dat terug dat er zo een beurs is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
cxsmike schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:02:
[...]

Oh die ook al niet meer. Wij overwogen de fineer mokka bruin met zaagruw, maar die schijnt ook niet meer leverbaar te zijn. Ook de keukenkampioen heeft het er inderdaad over dat er in september nieuwe fronten aan zitten te komen? Waar lezen we dat terug dat er zo een beurs is?
https://www.km-kuechenmeile.de/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
cxsmike schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:58:
[...]

Zelf een leidingsschema maken.... Had ik het maar geweten. Zo moeilijk kan dat inderdaad niet zijn. Ik heb mn hele huis al ontworpen in sketchup. Een leidingsschema had er ook wel bij gekund. Wat bedoel je precies met een render? Bedoel je een 3d plaatje?
Ja. Maar als je het zelf in Sketchup maakt dan heb je waarschijnlijk al een goed idee :)
Mocht je er neit comfortabel bij zijn dat je al een handtekening hebt gezet kun je mogelijk nog gaan bakkeleien over het feit dat de frontkleur niet leverbaar is. Maar volgens mij is de prijs niet heel erg gek dus zou me niet te druk maken over een 'slechte' deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
cxsmike schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:02:
[...]

Over de prijs zelf durf ik geen uitspraak te doen.
Maar als je voor dat front getekend hebt, en niet voor een sluwe prijsgroep,dan zou dat je exit uit de overeenkomst zijn.
Zij kunnen tenslotte niet leveren waarvoor jij getekend hebt.
Als er op de overeenkomst enkel een prijsgroep staat, dan word dat wat lastiger.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
Flix20 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:07:
[...]

Over de prijs zelf durf ik geen uitspraak te doen.
Maar als je voor dat front getekend hebt, en niet voor een sluwe prijsgroep,dan zou dat je exit uit de overeenkomst zijn.
Zij kunnen tenslotte niet leveren waarvoor jij getekend hebt.
Als er op de overeenkomst enkel een prijsgroep staat, dan word dat wat lastiger.
Hmm... scherp. Phoe, je laat me denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
Thnx! En zijn die noviteiten dan gelijk leverbaar denk je in de winkel voor de consument?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
cxsmike schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:16:
[...]

Thnx! En zijn die noviteiten dan gelijk leverbaar denk je in de winkel voor de consument?
Lastig te zeggen natuurlijk, maar als voorbeeld, wij kochten in 2019 ook een keuken net voor de beurs toen Hacker met oneLine kwam. Dat konden wij toen vrijwel direct daarna in onze keuken laten verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
diabyte schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:22:
[...]

Lastig te zeggen natuurlijk, maar als voorbeeld, wij kochten in 2019 ook een keuken net voor de beurs toen Hacker met oneLine kwam. Dat konden wij toen vrijwel direct daarna in onze keuken laten verwerken.
Sounds promising. Wat is "oneLine" eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
cxsmike schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:24:
[...]

Sounds promising. Wat is "oneLine" eigenlijk?
Bij de greeploze (systemat/ART) kasten de onderste lade zonder greeplijst, maar met een push-to-open systeem.

Zoals deze foto: https://thuiskeukens.nl/m...n/online_keukenkasten.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
diabyte schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:26:
[...]

Bij de greeploze (systemat/ART) kasten de onderste lade zonder greeplijst, maar met een push-to-open systeem.

Ohw die ja. Ik wist niet dat dat ook kon bij Hacker. Dan nemen wij dat ook!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
diabyte schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:26:
[...]

Op basis van de tekening lijkt dat bij jouw ook toegepast. Maar met zo'n handschets kan het ook 'luiheid' zijn geweest. Ook om zeker te zijn van dat soort details is het wellicht goed dat je KeukenKampioen om een wat uitgebreide uitwerking vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:24
diabyte schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:22:
[...]

Welke beurs is dat eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diabyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

En een vraag extra, worden naast nieuwe modellen/kleuren/noviteiten van keukens ook nieuwe modellen van keukenapparatuur aangekondigd?
Dus geldt dit bijvoorbeeld ook voor Miele/Liebherr apparatuur? Daarmee is het wellicht nog wel de moeite waard om nog even te wachten (los van de mogelijke prijsstijgingen).

Edit: thanks voor de link @diabyte

[ Voor 8% gewijzigd door ChUcKiE op 24-08-2021 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diabyte
Wij waren twee weken terug vrijdag bij de Miele store/experience center/winkel in Amsterdam, en daar kregen wij geen fysieke catalogus meer mee (de laatste versie uit augustus) omdat er prijswijzigingen aan zaten te komen, en dus een nieuwe catalogus. Dus lijkt me een valide opmerking van 123.

[ Voor 3% gewijzigd door diabyte op 24-08-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Wij gaan komende vrijdag terug naar de keukenzaak voor een derde gesprek en dan komt de definitieve offerte. Dan denk dat ik toch maar eens ga kijken of we er voor 1 september uit kunnen komen. dan maar geen nieuwe modellen en prijswijzigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
ChUcKiE schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:43:
Wij gaan komende vrijdag terug naar de keukenzaak voor een derde gesprek en dan komt de definitieve offerte. Dan denk dat ik toch maar eens ga kijken of we er voor 1 september uit kunnen komen. dan maar geen nieuwe modellen en prijswijzigingen.
Bij ons was het voor Siemens apparatuur zo dat wij de huidige modellen (IQ-categorie en type) op de offerte hadden. Wanneer er nieuwe modellen zouden zijn bij levering, kregen wij de opvolger of soortgelijk/beter. Oude zal toch niet meer leverbaar zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 24-08-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
Source90 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:45:
[...]

Bij ons was het voor Siemens apparatuur zo dat wij de huidige modellen (IQ-categorie en type) op de offerte hadden. Wanneer er nieuwe modellen zouden zijn bij levering, kregen wij de opvolger of soortgelijk/beter. Oude zal toch niet meer leverbaar zijn :)
Dat is ons ook inderdaad wijs gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
SquareOne schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:33:
[...]

Op basis van de tekening lijkt dat bij jouw ook toegepast. Maar met zo'n handschets kan het ook 'luiheid' zijn geweest. Ook om zeker te zijn van dat soort details is het wellicht goed dat je KeukenKampioen om een wat uitgebreide uitwerking vraagt
Ik denk dat het inderdaad luiheid is. Wat ik heb begrepen is dat een schets puur voor het leidingwerk van toepassing is. De andere details staan op de andere bladen (nu niet gedeeld hier, ivm persoonsgegevens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

[...]

Aha kijk, dan vraag ik dat gewoon nog even na en dan kiezen we de huidig beschikbare modellen voor de huidige prijzen en zien we in Februari 2022 wel weer verder >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:20
ChUcKiE schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:43:
Wat betreft Miele deze hebben eens in de 7 jaar een grote ‘update’. Dit was in 2019/2020 naar de ‘7000’ series. Naast hier en daar een kleine update zou ik niet te veel verwachtten de komende maanden / jaren.. Bovendien zijn deze kleine updates al reeds in April/mei doorgevoerd (zover mij bekend: aangepast kookplaat met ingebouwde afvoer waarmee nu een groter kook oppervlak over is omdat de toetsen niet onderin maar in het midden zijn gecentreerd, nieuwe type nummers koel en vries maar geen wijzigingen in specs , wat nieuwe types in vaatwassers maar geen nieuwe specificaties..)

[ Voor 24% gewijzigd door BlowFish op 24-08-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
[...]

Dat is op zich prima, maar stel dat je net díe vaatwasser hebt uitgezocht nu die TimeLight én een besteklade heeft: zou lullig zijn als een ‘vergelijkbaar’ model dit dan mist. Want was is precies vergelijkbaar? Prijs? IQ-serie? De verkopers spitten in ieder geval niet alle functies en specs uit hoor, is mijn ervarin.

Mij is ergens verteld dat Siemens rond april 2022 met een geheel nieuwe lijn/facelift komt. Eens in de 7 jaar doen ze dat en dat zou dan aankomend jaar zijn blijkbaar. Ach ja, zo blijf je bezig. Want zijn die dan wel mooi, wat gaan de prijzen zijn, wanneer überhaupt leverbaar, enz.

@BlowFish Siemens dus ook blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:03
remzor schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:25:
[...]

Dat is op zich prima, maar stel dat je net díe vaatwasser hebt uitgezocht nu die TimeLight én een besteklade heeft: zou lullig zijn als een ‘vergelijkbaar’ model dit dan mist. Want was is precies vergelijkbaar? Prijs? IQ-serie? De verkopers spitten in ieder geval niet alle functies en specs uit hoor, is mijn ervarin.

Mij is ergens verteld dat Siemens rond april 2022 met een geheel nieuwe lijn/facelift komt. Eens in de 7 jaar doen ze dat en dat zou dan aankomend jaar zijn blijkbaar. Ach ja, zo blijf je bezig. Want zijn die dan wel mooi, wat gaan de prijzen zijn, wanneer überhaupt leverbaar, enz.

@BlowFish Siemens dus ook blijkbaar.
Ik hoorde laatst tijdens een geprek dat Siemens in oktober/november al met de nieuwe lijn komt. Maar het kan zijn dat ze dan slechts worden gepresenteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Iemand enige idee hoe het met Bosch zit? Onze keuken wordt in namelijk december geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:40:
Iemand enige idee hoe het met Bosch zit? Onze keuken wordt in namelijk december geleverd.
Siemens = Bosch (=Neff)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Neff heeft net vorige jaar de Graphite lijn gereleased
Bosch vrij recent de Carbon lijn (full black)

Siemens is al jaren hetzelfde, daar verwacht ik eerder een grote update?
@Dj-sannieboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
LaTiNo156 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:37:
[...]

Ik hoorde laatst tijdens een geprek dat Siemens in oktober/november al met de nieuwe lijn komt. Maar het kan zijn dat ze dan slechts worden gepresenteerd?
Ja, inderdaad. Dan zal die lijn waarschijnlijk gepresenteerd worden, maar voor april zul je hem dus ws niet in huis of in de showroom hebben. Ik vermoed dat de verkoper dat ook bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 22:27

johanm3

Het kan altijd slechter

Interessant topic wat ik de komende tijd zeker ga volgen.

Onze woning wordt opgeleverd in de zomer van volgend jaar. Dus we hebben nog wel even. Qua apparatuur ben ik er al helemaal uit.

AEG IDE84243IB Kookplaat met afzuiging
AEG KMK968000T Combimagnatron
AEG BSK999330T Stoomoven
Siemens SN87Y800BE Vaatwasser
LG GSX960NSVZ Amerikaanse koelkast

Ik zocht de AEG kitchen app op in de App Store en schrok een beetje van alle slechte reviews. De ene na de andere had het er over dat ze niet konden verbinden. Iemand hier ervaring mee icm een AEG apparaat? Ben een beetje een gadget-freak en ik wil vanaf de bank kunnen zien middels de camera in de oven hoe m'n pizza er bij ligt ;)

Wat betreft de LG koelkast is er in Januari 2021 een update aangekondigd. Helaas kan LG Nederland en LG Amerika mij niet vertellen wanneer deze daadwerkelijk uitkomt.
De update betreft een UV filter voor het water systeem.
Een groter glazenscherm ( instaview )
En naast de gewone ijsblokjes en het crunch ijs kun je ook Craft IJsballen tappen.

Omdat de koelkast geen inbouw is, kan ik gelukkig hier nog lang mee wachten voor ik deze bestel.

press release

[ Voor 14% gewijzigd door johanm3 op 24-08-2021 18:09 ]

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allcam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-08-2021
Hallo Keuken experts,

Mijn vriendin en ik zijn voor ons nieuwe huis in de wereld van de keukens belandt. We willen een vrij grote keuken met 4 hoge en 4 lage kasten tegen de wand en een kookeiland van zo'n 2.60m. Hiervoor hebben we bij Reddy een offerte gekregen van zo'n €22.000 (Nobilia) en bij Bemmel&Kroon van €27.000 (Pronorm). Koelkast, vriezer, vaatwasser en gasplaat zijn van Bosch, wijnkoelkast van Boretti, afzuiging een Novy Cloud en Quooker heetwaterkraan.

Het gevoel bij Bemmel&Kroon was iets beter, maar zit er tussen deze merken veel verschil? En zijn dit gekke bedragen voor een keuken als deze? Alvast bedankt voor alle hulp!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gBwQMx1Zj7WYYuiayrzF4sac1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gK5AIeBfiLg2Z7kyQPtvk27n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
johanm3 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:54:

Onze woning wordt opgeleverd in de zomer van volgend jaar. Dus we hebben nog wel even. Qua apparatuur ben ik er al helemaal uit.

AEG BSK999330T Stoomoven

Ik zocht de AEG kitchen app op in de App Store en schrok een beetje van alle slechte reviews. De ene na de andere had het er over dat ze niet konden verbinden. Iemand hier ervaring mee icm een AEG apparaat? Ben een beetje een gadget-freak en ik wil vanaf de bank kunnen zien middels de camera in de oven hoe m'n pizza er bij ligt ;)

Wat betreft de LG koelkast is er in Januari 2021 een update aangekondigd. Helaas kan LG Nederland en LG Amerika mij niet vertellen wanneer deze daadwerkelijk uitkomt.
En naast de gewone ijsblokjes en het crunch ijs kun je ook Craft IJsballen tappen.

Omdat de koelkast geen inbouw is, kan ik gelukkig hier nog lang mee wachten voor ik deze bestel.

press release
Ga je de ovens naast elkaar of onder elkaar plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3

johanm3

Het kan altijd slechter

Source90 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:10:
[...]
Ga je de ovens naast elkaar of onder elkaar plaatsen?
Ik denk naast elkaar. 4 september heb ik een dagje ingepland voor intekenen keukens.

Ben erg benieuwd wat hier uit komt. Vooral omdat ik al weet wat de apparatuur gaat kosten ( plus minus 7400,00 ) en de keuken boeren vast met adviesprijzen / kortingen gaan rond strooien. 😁

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
johanm3 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:45:
[...]

Ik denk naast elkaar. 4 september heb ik een dagje ingepland voor intekenen keukens.

Ben erg benieuwd wat hier uit komt. Vooral omdat ik al weet wat de apparatuur gaat kosten ( plus minus 7400,00 ) en de keuken boeren vast met adviesprijzen / kortingen gaan rond strooien. 😁
De ene is 45cm (combi) en de andere is 60cm (stoom) zo te zien. Ik zou er dan gelijk een warmhoudlade bij doen van AEG.

Het staat een stuk strakker én je krijgt 5 jaar garantie met 4 apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3

johanm3

Het kan altijd slechter

Source90 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:48:
[...]
De ene is 45cm (combi) en de andere is 60cm (stoom) zo te zien. Ik zou er dan gelijk een warmhoudlade bij doen van AEG.

Het staat een stuk strakker én je krijgt 5 jaar garantie met 4 apparaten.
Ja dat ben ik met je eens! Maar even kijken. Thanks voor de tip!!

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Wij zijn op dit moment met de laatste details van de keuken bezig. Een van de zaken waar ik nog over twijfel is hoe lang de overstek moet zijn van het eiland om als bar te fungeren. Zijn hier ervaringsdeskundigen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hADcxwB0-4AhRMtP9OnOY8nV1og=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T5V0G8tsNwIQM9SyRPqlTjod.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
allcam schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:08:
Hallo Keuken experts,

Mijn vriendin en ik zijn voor ons nieuwe huis in de wereld van de keukens belandt. We willen een vrij grote keuken met 4 hoge en 4 lage kasten tegen de wand en een kookeiland van zo'n 2.60m. Hiervoor hebben we bij Reddy een offerte gekregen van zo'n €22.000 (Nobilia) en bij Bemmel&Kroon van €27.000 (Pronorm). Koelkast, vriezer, vaatwasser en gasplaat zijn van Bosch, wijnkoelkast van Boretti, afzuiging een Novy Cloud en Quooker heetwaterkraan.

Het gevoel bij Bemmel&Kroon was iets beter, maar zit er tussen deze merken veel verschil? En zijn dit gekke bedragen voor een keuken als deze? Alvast bedankt voor alle hulp!

[Afbeelding]
27k voor een Pronorm vind ik wel veel, ik denk dat dit scherper moet kunnen. Het help als je alle prijzen onder elkaar uiteen kunt zetten (meubels, apparaten, werkblad, etc.) met de bijbehorende prijzen.

Daarnaast zou ik die Boretti vervangen voor een ander merk. Ik hoor veel slechte verhalen over dit merk.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SquareOne
Afgelopen week een beetje zitten knutselen in Sketchup and Vray. Met name die laatste tool heeft wel een vrij stijle leercurve. Maarrrrr... zo gaat onze keuken worden:
Members only:

[ Voor 41% gewijzigd door SquareOne op 24-08-2021 22:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• synorluna
SquareOne schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:57:
Afgelopen week een beetje zitten knutselen in Sketchup and Vray. Met name die laatste tool heeft wel een vrij stijle leercurve. Maarrrrr... zo gaat onze keuken worden:

***members only***
Mooie keuken! Gaaf getekend ook 👌🏻. Persoonlijk zou ik niet twee verschillende diktes qua werkblad nemen, dat is mij een doorn in het oog (is persoonlijk natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
synorluna schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:04:
[...]

Mooie keuken! Gaaf getekend ook 👌🏻. Persoonlijk zou ik niet twee verschillende diktes qua werkblad nemen, dat is mij een doorn in het oog (is persoonlijk natuurlijk).
Haha, smaak is inderdaad heel persoonlijk. Dat is voor ons echt bedoeld als 'eyecatcher' feature :+

Bracht wel een hoop complexiteit met zich mee want ik wilde perse werkhoogte en plinthoogte gelijk houden waardoor de korpussen allemaal op maat moeten. Hoge kasten zijn ook maatwerk om op de juiste hoogte uit te komen zodat de ombouw boven het raam langs kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:07
synorluna schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:26:
Wij zijn op dit moment met de laatste details van de keuken bezig. Een van de zaken waar ik nog over twijfel is hoe lang de overstek moet zijn van het eiland om als bar te fungeren. Zijn hier ervaringsdeskundigen?

[Afbeelding]
Als je niet de hele tijd met je knieën tegen de keuken wilt zitten minimaal 35-40cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben 34 cm en dat gaat prima. Veel minder moet je idd niet doen, heb nog 1-2 cm speling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:28

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

johanm3 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:54:

AEG BSK999330T Stoomoven

press release
De app is vrij karig. De bediening op afstand werkt alleen als je deze eerst op de oven activeert. Dat moet elke keer wanneer je het wilt gebruiken.

Melding dat er water in de stoomoven moet is wel handig. En ik vind de keuze van instellingen via de app soms wat makkelijker dan via de oven zelf.

Geen ervaring met de ovens die jij noemt (en niet met cookview).

Het grootste gemis vind ik dat de tijd niet netjes via ntp gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:49:
Wij hebben 34 cm en dat gaat prima. Veel minder moet je idd niet doen, heb nog 1-2 cm speling.
Eet je dan ook aan de bar of gebruik je hem enkel voor een borrel/om even te zitten? Ik kan me voorstellen dat je met eten wat meer aangeschoven zult zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabit_
  • Laatst online: 18-08 17:07
Hi allemaal! Wij zitten op dit moment ook in de ingewikkelde fase om een keuken(indeling) uit te zoeken!

Na het doorbreken van een dragende muur, zouden we globaal op een ruimte van 7,6m x 4,13m uitkomen waarin we de 'leefkeuken' willen maken.

Echter aangezien deze leefkeuken tevens als eetkamer dienst doet en centraal in het huis zit, is de indeling nog best wel een puzzel. Daar bovenop komt natuurlijk een niet aflatende hoeveelheid meningen (koken aan de wand, spoelen op het eiland / alles aan de wand). Op zich een luxe probleem, want ik denk dat er best wel veel optie's zijn.

Wat we zelf in gedachten hadden was een kookeiland van 2,4m x 1,1 met daaraan vast een 6 persoons eettafel van 2,2x1,1m. Op die manier heb je rondom het eiland overal 1,2m doorgang.

Verder zijn we nu uitgegaan van de kookplaat onder het raam en de spoelbak op het eiland.
De Liebherr side by side ijskast hebben we al; dus die willen we graag behouden. Daardoor hebben we feitelijk nog maar plek voor 1 hoge kast met daarin de ovens.

Qua kasten zijn we op dit moment aan het kijken naar Nolte / Keller, maar aangezien we de fronten van Nolte minder mooi vinden; gaat uiteindelijk de keuze op Keller vallen.

Voor de meubels, inhouwapparatuur (2x Miele oven, Bora kookplaat, Miele vaatwasser) en Silestone werkblad zitten nu op ca 29k qua prijs.

Ik ben benieuwd naar jullie idee qua indeling. (De hogekast + ijskast komen nog in een nis, dat ziet er nog niet erg fraai uit op de renders).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZA5JDDgKej4XCEZy73ClwVLf8A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WGNfnro52USPy16WHNWSPLZv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAMXH8ARr7WCZ8D_W1R90JO1Koc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HHC2dU1yF7knmv3EMUndzjhG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcS5PHCbRAL6nAUp1DpZk0xJcGE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2gLgS2CWeFEPKftIf2fPlv10.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
SquareOne schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:12:
[...]

Haha, smaak is inderdaad heel persoonlijk. Dat is voor ons echt bedoeld als 'eyecatcher' feature :+

Bracht wel een hoop complexiteit met zich mee want ik wilde perse werkhoogte en plinthoogte gelijk houden waardoor de korpussen allemaal op maat moeten. Hoge kasten zijn ook maatwerk om op de juiste hoogte uit te komen zodat de ombouw boven het raam langs kan.
Zou zelf ook kiezen voor de zelfde dikte in bladen. Daarmee wordt het mijn inziens meer een geheel. Zonde van de extra kosten..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SquareOne
lonehitman schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:57:
[...]

Zou zelf ook kiezen voor de zelfde dikte in bladen. Daarmee wordt het mijn inziens meer een geheel. Zonde van de extra kosten..
Dank, mening wordt gewaardeerd. Maar zoals gezegd kwestie van smaak. We willen juist iets anders dan een 'dertien in een dozijn' keuken en daarom een beetje spelen met een eyecatcher :)

Edit: daarmee bedoel ik niet dat je dit niet met andere elementen zou kunnen doen, maar wij hebben hier voor gekozen.

Aantal keukens gezien waar dit zo is uitgevoerd zie bijv:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dalIlTXiCjykIkgiBZ3WpyPi2XI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcDtkGEvguxbwLNvmtENQ3Tm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdAHVY2L6MBSKCW3iII8WbGuPAw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOVyHMCPUtODrs2t5yKg0Klk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akLovdlopJAW65-tDAfm8z80_oU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F7St8U0Fmd8rTpo1L4nBAIuo.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNZjdWuQuBNLwI2gbPUKp3Xkon8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e90bwIcdWSbRMBSTPinCSh8v.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 24-08-2021 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daikirai
Toke_gt schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

Wat een prachtige keuken! Ik heb ook een lange rechte keuken (4m) met aan een kant allen maar werkblad. Zo fijn werken!
Wat me opvalt in jouw ontwerp is dat kookplaat en spoelbak relatief dicht op elkaar zitten. Lijkt misschien zo op het plaatje, maar daar zou ik juist zoveel mogelijk werkruimte tussen willen hebben.
Volgorde lijkt me prima, je zou nog kunnen kijken of het handig is om helemaal te spiegelen, omdat je vaatwasser anders de deur naar bijkeuken blokkeert (?). Staat tegenover dat vaatwasser in de buurt van je kasten juist weer heel fijn is bij het uitruimen ervan.
Mocht je twijfelen over de bergruimte (?) dan zou je een lage kastenwand kunnen plaatsen waar je nu het losse wandkastje hebt. Met daarop je koffiemachine. Extra ruimte, servies dichtbij eettafel en zo’n aparte koffiehoek; ik kan het je echt aanraden.

Aanvulling: zo’n lang leeg aanrechtblad is voor pubers in the house wel een regelrechte aanmoediging om al het gehamsterde serviesgoed in een keer in de volle breedte te deponeren. #opvoeddiscipline
8)7
Dank voor je input!
Afstand kookplaat en spoelbak komt uit op zo'n 47cm, dat is uitgaande van een flinke spoelbak (72cm) en kookplaat (76cm bij Bora Pura). Is dit te krap denk je?

Zo staan beiden wel netjes gecentreerd voor het raam / muur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4oME0EtolwpU2CrpiIOpf-Ws2Z4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HgKUpucYTr2hGOmrmIkrLwIy.png?f=fotoalbum_large

Goed punt van de vaatwasser > hoge kast. Al lijkt me een lage kastenoplossing (voor het meest gebruikte servies) dicht bij de eettafel nog een beter plan. Vooral met ondiepe kastjes (37cm bij Ikea) zou dit wel erg praktisch zijn, en niet in de weg staan bij het lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xzQvvZ5FiKfXf2j5SD8Cl9ji0Jo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OotYvxt9LQCO0L0VWjtBXq3X.png?f=fotoalbum_large

Andere optie zou zijn 2 medium hoogte ondiepe kasten, al wordt het dan misschien weer wat claustrofobisch.. Ook omdat dit de hoofdingang is tot de woonkamer wil ik dit waarschijnlijk wat meer open houden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHhcTAtWrvtAooggh-Tx7Oxmzi4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AqNOA1dBCaWewduWDf9PP8eZ.png?f=fotoalbum_large

Wat betreft de pubers, die hebben we voorlopig nog even niet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:28
@Karp Waarom alles bij een vandaan?
Kans is dan wel aanwezig dat ze op een vlak net beter zijn dan op de andere vlakken?

@cxsmike Niet altijd hoeft een aankoop slecht te zijn
Keuken ziet er mooi uit hoor en de vorige keren waren jullie toch ook tevreden?
En een leiding schema krijg je over het algemeen niet zomaar.

@Streamz Veel geven zulke leiding schema’s wat had jij voor ogen dan?
Vaak is er ook een blaadje met wat de cijfers betekenen en wat meer info.

Wel grappig de ene zegt dat Siemens laatst nog een grote up date al gedaan heeft naar de 7000 serie en weer andere zeggen nee komt nog.

@SquareOne Twee verschillende diktes kwa blad?
Heb je dat al ergens kunnen bewonderen?
Ja dus via plaatjes, ik vind het niet super lelijk maar of ik ook echt zo’n dik blad zou willen?
Het is natuurlijk wat jij als persoon mooi vind 👍
Ziet er wel uit als een mooie ruimte voor een eiland keuken
Oogt niet zo overvol als bij sommige, vind het wel echt een mooi idee.

@mabit_ Komt voor die dragende muur een soort koof boven aan als steun?
Ben altijd benieuwd hoe mensen zulke dingen oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Roos79 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:40:

Wel grappig de ene zegt dat Siemens laatst nog een grote up date al gedaan heeft naar de 7000 serie en weer andere zeggen nee komt nog.
De 7000-serie is Miele.

Dit geeft Miele zelf ook aan als je ze belt; 7k is net nieuw, zal nog enkele jaren aanblijven tot de 8000.

[ Voor 16% gewijzigd door Source90 op 24-08-2021 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

synorluna schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:32:
[...]
Eet je dan ook aan de bar of gebruik je hem enkel voor een borrel/om even te zitten? Ik kan me voorstellen dat je met eten wat meer aangeschoven zult zitten.
Ontbijt of lunch soms. Vaker crypto met glas wijn alhoewel ik dan de neiging heb om gewoon aan de bar te gaan staan. Met name de kinderen gebruiken het vaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022

***members only***
Oei wat mooi. Niks op aan te merken.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Daikirai schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:38:
[...]
Afstand kookplaat en spoelbak komt uit op zo'n 47cm, dat is uitgaande van een flinke spoelbak (72cm) en kookplaat (76cm bij Bora Pura). Is dit te krap denk je?
Hm ja, ik zou dat te krap vinden, maar het hangt af van je manier van werken in de keuken. Je hebt nu de meeste werkruimte aan weerszijden van kookplaat en spoelbak, maar dat betekent dus dat je steeds aan het lopen bent. Ik vind het fijner om veel ruimte er tussenin te hebben en daarmee alles min of meer binnen handbereik. Heb mijn keuken precies op dat punt aangepast, en bij mij zat daar eerst ca 55 cm tussen.
Je zou kookplaat bij linkermuur kunnen doen en spoelbak bij rechterraam (of omgekeerd), als je de spoelbak graag voor het raam hebt. Ik zou zelf liever de werkruimte voor het raam hebben en de spoelbak bij het muurtje. Ik sta niet zo vaak achter de spoelbak (afwassen is reeds lang verleden tijd) maar juist wel bij die werkruimte. Dus daar goed daglicht is een pre.
Goed punt van de vaatwasser > hoge kast. Al lijkt me een lage kastenoplossing (voor het meest gebruikte servies) dicht bij de eettafel nog een beter plan. Vooral met ondiepe kastjes (37cm bij Ikea) zou dit wel erg praktisch zijn, en niet in de weg staan bij het lopen.
Klopt, en maakt je keuken ook tot een mooi groot geheel, zonder dat je inderdaad de ingang blokkeert. Heel stijlvol en ook handig, want het lijkt me vervelend als je zo’n mooie grote keuken hebt, om vervolgens tot de conclusie te komen dat je te weinig (berg)ruimte hebt. Overigens zou ik in dat geval de vaatwasser helemaal aan de linkerkant van het blad doen. Makkelijk bij afruimen eettafel/inruimen vw/uitruimen vw.

Aanvulling: ik heb een blok van 3x60/60/37 kastjes en 3x40/60/37 op elkaar als een halfhoge kast, met poten eronder. Daardoor is het wel in de stijl van de keuken, maar toch anders en meer een meubel dan keukenkasten. Misschien is dat wat voor je.

[ Voor 8% gewijzigd door Toke_gt op 24-08-2021 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
Roos79 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:40:
@Streamz Veel geven zulke leiding schema’s wat had jij voor ogen dan?
Vaak is er ook een blaadje met wat de cijfers betekenen en wat meer info.
Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
cxsmike schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:31:
[...]

Members only:

Dit was onze eerste tekening, laten doen.
Tuurlijk kan je het ook zelf doen als je er wat tijd voor neemt. Zolang je alle maten maar exact op schaal op de juiste plek in tekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:28
@Source90 Bij de mijne stonden die dingen gewoon op het volgende blad oogde minder chaotisch ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
wow, dat werkblad is prachtig. Keramiek maar gepolijst? Nice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-designz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 23:05
Hoi, ik heb hier inmiddels lang meegelezen en dat heeft me zeker geholpen met de aankoop van onze keuken, allen.. bedankt!

Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht van van wanrooij en hebben daarom nu bij van wanrooij de keuken uiteindelijk ook gekocht.

In de startpost hier heb ik gezien dat van wanrooij pronorm aanhoud als huismerk, om een 1 op 1 vergelijk te kunnen doen zijn we daarom bij Aswa en Nuva keukens geweest voor een offerte. Nuva keukens hebben wij het fijnste gesprek gehad van de 2.

We wisten al vrij goed wat we wilden, sowieso qua apparatuur, daarbij een parallel opstelling met 4 hoge kasten aan de ene kant, koken en spoelen aan de andere kant.

Qua apparatuur hebben we het volgende nu gekozen:

- Miele DGC7845 -> stoomoven
- Miele H7840BM -> combi magnetron
- Miele K7763E -> Koelkast
- Miele G7150SCVi -> vaatwasser
- Liebherr SIGN 3556-22 -> vriezer
- Bora x pure PUXU -> kookplaat

Voor deze apparatuur ben ik eerst online offertes op gaan vragen (keukenloods, bemmel en kroon en veldkamp witgoed). De uiteindelijke goedkoopste prijs voor dit lijstje was net iets onder de 12k.

Qua werkblad hebben we een composiet blad: Jetstone Piatra grey gepolijst (de ene kant ongeveer 3,3 meter lang en 70cm diep, de andere kant (naast de hoge kasten) ongeveer 1,25m lang en 60cm diep.

Dan het kastenwerkt van Pronorm: Voor de wand hebben we hier 4 hoge kasten met aan de zijkanten de koelkast en vriezer en in het midden de ovens.

Aan de andere kant hebben we 3x een ladekast (2 x 1m en 1 x 1,2m), hierbij hebben we in 2 lades een bestekbak.

Dit geheel ziet er dan als volgt ui (muurkleuren en rest van de ruimte is niet gelijk aan hoe het gaat worden)t:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asnqz8XK038zHjjpIm2BE85PT_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJP8KqSaBa7lSOGl3Bq5XFov.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cVjrbWu2dkPrg9jk-WHxXVSSvpM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEocxzKzszeb8fFwUyX6L0rP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7v5I4oVU2EJMfiwGSfl_BhLCx0Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpb1MlYiwbaubMAVjvgTNRdJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Koof en wandjes ga ik tzt zelf maken, dit zit dus niet in de uiteindelijke offerte.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
LaTiNo156 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

wow, dat werkblad is prachtig. Keramiek maar gepolijst? Nice.
Correct.
Al weet ik niet 100% zeker of dat het blad is. Ze hebben de bladen niet "branded" op hun website staan maar verkopen het als soort white label. Daarnaast hebben ze enkel een plaatje van het volledige blad en geen sfeerimpressies van keukens waar het blad beschikbaar is. En last but not least; ze hebben ook de kleuren van de plaatjes een klein beetje aangepast en gecropt wat het zoeken via google image search ook niet makkelijk maakt.

In mijn analyse ben ik uiteindelijk bij Sapienstone terecht gekomen, daar heb ik het plaatje vandaan. https://www.sapienstone.com/collections/pietra-grey

Daar heb ik o.b.v. de tekening van de bladen nog wel meer bladen kunnen matchen met die van Arte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxpQmOYAH1Gz-siDcrWpSs8EC48=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oegu4blEcSOOx5vCmRfaqD1x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Het is wel mooi dat je even langs de fabriek kunt gaan om te kijken hoe het er in het 'echie' uitziet.
Voor hetzelfde geld valt het tegen en kun je nog switchen naar iets anders dat ze hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
  • Laatst online: 10-09 11:35
mabit_ schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:47:
Hi allemaal! Wij zitten op dit moment ook in de ingewikkelde fase om een keuken(indeling) uit te zoeken!

Na het doorbreken van een dragende muur, zouden we globaal op een ruimte van 7,6m x 4,13m uitkomen waarin we de 'leefkeuken' willen maken.

Echter aangezien deze leefkeuken tevens als eetkamer dienst doet en centraal in het huis zit, is de indeling nog best wel een puzzel. Daar bovenop komt natuurlijk een niet aflatende hoeveelheid meningen (koken aan de wand, spoelen op het eiland / alles aan de wand). Op zich een luxe probleem, want ik denk dat er best wel veel optie's zijn.

Wat we zelf in gedachten hadden was een kookeiland van 2,4m x 1,1 met daaraan vast een 6 persoons eettafel van 2,2x1,1m. Op die manier heb je rondom het eiland overal 1,2m doorgang.

Verder zijn we nu uitgegaan van de kookplaat onder het raam en de spoelbak op het eiland.
De Liebherr side by side ijskast hebben we al; dus die willen we graag behouden. Daardoor hebben we feitelijk nog maar plek voor 1 hoge kast met daarin de ovens.

Qua kasten zijn we op dit moment aan het kijken naar Nolte / Keller, maar aangezien we de fronten van Nolte minder mooi vinden; gaat uiteindelijk de keuze op Keller vallen.

Voor de meubels, inhouwapparatuur (2x Miele oven, Bora kookplaat, Miele vaatwasser) en Silestone werkblad zitten nu op ca 29k qua prijs.

Ik ben benieuwd naar jullie idee qua indeling. (De hogekast + ijskast komen nog in een nis, dat ziet er nog niet erg fraai uit op de renders).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit alleen een paar dingen zou ik persoonlijk anders doen. Een spoelbak op je kookeiland is een optie, alleen heb je kans dat daar vaat opstapelt en daar zit je dan tegenaan te kijken. Tenzij je natuurlijk alles altijd direct netjes opruimt. (vaatwasser zit dan ook in het eiland neem ik aan)
Daarnaast sta je nu met je rug naar je gasten toe te koken. Wellicht een idee om het zo om te draaien dat je tijdens het koken ook een gesprek met je gasten kan voeren.

De hoge kast neemt nu best wat licht weg en je creeert een vreemd hoekje achter de kast. Is het een optie om je koelkast aan de linkerkant van het rechte stuk te verwerken en de overige hoge kasten te verplaatsen naar een andere plek? Dan krijg je al je licht binnen en kan je het raam (kiep/kantel?) nog normaal open doen.

Ook op het eiland creeer je een beetje een lastige werkruimte, door de krukken en de eettafel. Ik weet natuurlijk niet hoeveel tijd je in de keuken staat, maar met een leefkeuken verwacht ik iets meer dan gemiddeld ;) Daar zitten nu twee kastjes, maar je gaat daar denk ik niet je voorbereidingen staan doen, omdat je dan niet makkelijk bij de koelkast/kookplaat kan. De krukken vind ik, gezien je eettafel al tegen je eiland aan staat, niet heel veel toegevoegde waarde hebben. Dan zou ik het logischer vinden om je eiland en je eettafel van elkaar af te zetten. (zoals bijgevoegd plaatje)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvKAPw0LaeF_e4SLQYWXObH9JW0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n0qcj17h8bSaTMLYa7Plef0Q.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Berend- schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:03:
Daarnaast sta je nu met je rug naar je gasten toe te koken. Wellicht een idee om het zo om te draaien dat je tijdens het koken ook een gesprek met je gasten kan voeren.
Dit argument blijft regelmatig voorbij komen. Wij hebben juist met ditzelfde argument de kookplaat tegen de muur gezet i.p.v op het eiland.
Gisteren nog een mooi voorbeeld hoe fijn dat is. Vriendin van ons was op bezoek en bleef mee eten. Terwijl alle groente en vlees gesneden werden kun je lekker blijven kletsen en je kan elkaar aankijken.
Daarna moet het nog 'even' op het vuur. Terwijl de een dat doet dekt een ander de tafel en is iedereen even druk. Praten is sowieso lastiger boven een spetterende pan.
Wij zijn nog steeds erg blij met onze keuze. We hebben een lekker ruim eiland met veel werkruimte doordat we niet EN kookplaat EN kraan daar geplaatst hebben en de meeste tijd gaat juist op aan voorbereidingen en die doen we juist daar.
De krukken vind ik, gezien je eettafel al tegen je eiland aan staat, niet heel veel toegevoegde waarde hebben. Dan zou ik het logischer vinden om je eiland en je eettafel van elkaar af te zetten. (zoals bijgevoegd plaatje)
Wij hebben een vergelijkbare opstelling met barkrukken vlak naast de eettafel. In de praktijk maakt het toch echt wel verschil of je aan tafel gaat zitten of op een kruk direct naast degene die aan het koken is.
In de praktijk lunch ik ook vaak op de barkruk. Zeker als ik alleen thuis ben/werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
@SquareOne toch een dingetje: klopt het dat de zijpanelen van de keuken uitgevoerd zijn als wangen en niet als vormwanden? Is dit bewust zo gedaan?

Ik vind trouwens 2 soorten diktes werkblad erg mooi. Zeker als het in totaalhoogte uiteindelijk klopt zoals hier.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Barry|IA schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:35:
@SquareOne toch een dingetje: klopt het dat de zijpanelen van de keuken uitgevoerd zijn als wangen en niet als vormwanden? Is dit bewust zo gedaan?

Ik vind trouwens 2 soorten diktes werkblad erg mooi. Zeker als het in totaalhoogte uiteindelijk klopt zoals hier.
Ja bewuste keuze. Meerdere redenen:
  • Ik vind vormwanden persoonlijk niet echt mooi. Heb verschillende keukens gezien waar die greeplijsten in de hoek niet helemaal perfect afgewerkt zijn/aansluiten. bij Siematic SLX vond ik dit wel erg fraai gedaan, maar die waren niet zo flexibel in korpushoogtes, en fronten, + SLX was rete duur
  • Alle kasten hebben nu een zijpaneel van 18 of 19mm, daarmee komt dit element elke keer terug (bij hoge kasten, spoeldeel en eiland). Liefst had ik al die panelen 12mm gedaan, maar dat is bij Tristar niet leverbaar.
  • Significant duurder voor zover ik heb begrepen, en zitten al een stuk boven budget
Links Tristar, rechts Siematic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_yHh1mJyFwkeYqh9Yp-KSs8CJM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgB9S80dCEW5g1OaUcZNnq6k.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZjh_exNJ7mrVsiZ-HePMQG4_tk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9tQQdK6lmwcE0bCdXXUqyVS.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daikirai
Toke_gt schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:59:
[...]

Hm ja, ik zou dat te krap vinden, maar het hangt af van je manier van werken in de keuken. Je hebt nu de meeste werkruimte aan weerszijden van kookplaat en spoelbak, maar dat betekent dus dat je steeds aan het lopen bent. Ik vind het fijner om veel ruimte er tussenin te hebben en daarmee alles min of meer binnen handbereik. Heb mijn keuken precies op dat punt aangepast, en bij mij zat daar eerst ca 55 cm tussen.
Goeie punten wederom!

Tsja, mijn manier van werken.. Dat is de afgelopen jaren vooral behelpen geweest met een veeel te klein keukenblad. Vandaar wellicht ook dat ik nu de wijde wereld in wil ;)

Indien we dus gaan voor meer ruimte tussen spoelen-koken lijkt deze indeling me wel mooi, nadeel is hier beperkt zonlicht op de werkstukken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_t76HDYosViqsz662WxpMqemZc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VRRaiWgMT8F4hShEAronYKvq.jpg?f=user_large

Plaats ik de spoelbak ter hoogte van de linkermuur, dan spetter ik (voor m'n gevoel) continu de vloer nat.
Ook omgedraait, koken op een 'afgrond' lijkt me niet zo prettig.
Ik wil ook niet te ver uitbouwen naar links, dan kom ik weer in het looppad naar buiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWumxNoz4FIUV0oqP6Qbl7q8X84=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JsE9SUZ936w2KmfI5Cm1CWGm.jpg?f=user_large

Al vraag ik me nu wel af hoe het zit met spetters/knoeien van het koken op het raam, dat lijkt me tegen een spatwand toch wat prettiger schoonmaken (ik kook soms nogal wild :9 )

Zo zou ook kunnen, enige minpunt zou dan het gebrek van uitlijning spoelbak.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsHRDe_DnnUCmHI2T4pk9AnUbzQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m6XceQ37QaKXE49jV18ghomw.jpg?f=user_large
Toke_gt schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:59:
[...]
Aanvulling: ik heb een blok van 3x60/60/37 kastjes en 3x40/60/37 op elkaar als een halfhoge kast, met poten eronder. Daardoor is het wel in de stijl van de keuken, maar toch anders en meer een meubel dan keukenkasten. Misschien is dat wat voor je.
Heb je misschien een voorbeeld/afbeelding van jouw kastenblok? Vind het even lastig om me hier een voorstelling van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
  • Laatst online: 10-09 11:35
Farmerwood schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:56:
[...]

Dit argument blijft regelmatig voorbij komen. Wij hebben juist met ditzelfde argument de kookplaat tegen de muur gezet i.p.v op het eiland.
Gisteren nog een mooi voorbeeld hoe fijn dat is. Vriendin van ons was op bezoek en bleef mee eten. Terwijl alle groente en vlees gesneden werden kun je lekker blijven kletsen en je kan elkaar aankijken.
Daarna moet het nog 'even' op het vuur. Terwijl de een dat doet dekt een ander de tafel en is iedereen even druk. Praten is sowieso lastiger boven een spetterende pan.
Wij zijn nog steeds erg blij met onze keuze. We hebben een lekker ruim eiland met veel werkruimte doordat we niet EN kookplaat EN kraan daar geplaatst hebben en de meeste tijd gaat juist op aan voorbereidingen en die doen we juist daar.

[...]

Wij hebben een vergelijkbare opstelling met barkrukken vlak naast de eettafel. In de praktijk maakt het toch echt wel verschil of je aan tafel gaat zitten of op een kruk direct naast degene die aan het koken is.
In de praktijk lunch ik ook vaak op de barkruk. Zeker als ik alleen thuis ben/werk.
Ik heb zelf ook een andere opstelling en ga zelf mijn keukeneiland enkel als werkblad gebruiken. De kraan en kookplaat komen dan ook op het vaste deel. Voor mij voornamelijk om te voorkomen dat het eiland vol blijft staan met pannen en vaat, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn opruimtalent liggen. Het leek mij alleen zo overbodig om 1.20m naar je eettafel nog twee krukken neer te zetten, maar misschien zie ik dat verkeerd. Ik heb zelf onderstaande opstelling, alleen is de keuken bij mij geen aparte ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09WAZMW5vRFqHbCFmT7SJq3r4-Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yMGMrvCec28AFjXVx7T9hW2y.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Daikirai schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:13:
[...]
Tsja, mijn manier van werken.. Dat is de afgelopen jaren vooral behelpen geweest met een veeel te klein keukenblad. Vandaar wellicht ook dat ik nu de wijde wereld in wil ;)
Haha, zo enorm herkenbaar! Wat een feest zal dat zijn!
Zo zou ook kunnen, enige minpunt zou dan het gebrek van uitlijning spoelbak.. [Afbeelding]
Je kijkt nu naar uitlijning met ramen en spoelbak, maar je kunt ook kijken naar uitlijning met andere kant. Dus kasten en wat je ziet als je binnenkomt vanuit hal met voordeur. Dat geeft misschien meer mogelijkheden? Zal zo zelf even terugbladeren, maar dat viel me op bij de renders die je had gemaakt.
Heb je misschien een voorbeeld/afbeelding van jouw kastenblok? Vind het even lastig om me hier een voorstelling van te maken.
Heb ik. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_N7TfrIAnOp9Lj_opFnfSv5889w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6pyWkV4iKCugqKM1NdJXqNC.jpg?f=fotoalbum_large
Keuken rechterzijde (niet ikea) is wit hoogglans, zelfde kleur en vergelijkbare grepen. Werkblad daar is natuursteen zwart. Op deze kast ligt glazen plaat. Het was bedoeld als tijdelijke oplossing, maar ik vind het eigenlijk wel prima.
(En kijk ff niet naar uitlijnen deurtjes, dat was bij het maken van de foto nog niet gefixt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedp
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09-2023

***members only***
Lijkt qua opstelling wat op onze keuken. Behalve dat het eiland vierkant is (1m80*1m80 - fantastisch vind ik dit) en de keukenwand heeft een ontbijtkast dat rust op het werkblad.

Werkblad van het eiland opgedikt naar naar 8 cm, iron corten, en het werkblad van de keukenwand 2 cm wit composiet. Eiland komt zo perfect tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Robbedp schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:41:
[...]

Lijkt qua opstelling wat op onze keuken. Behalve dat het eiland vierkant is (1m80*1m80 - fantastisch vind ik dit) en de keukenwand heeft een ontbijtkast dat rust op het werkblad.

Werkblad van het eiland opgedikt naar naar 8 cm, iron corten, en het werkblad van de keukenwand 2 cm wit composiet. Eiland komt zo perfect tot zijn recht.
Ik zie in je post history wat detail foto’s van een aantal specifieke dingen maar geen overzicht. Care to share?
Kan natuurlijk met [mo] tags of via DM :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karp
[...]

Goeie punten wederom!

Indien we dus gaan voor meer ruimte tussen spoelen-koken lijkt deze indeling me wel mooi, nadeel is hier beperkt zonlicht op de werkstukken
[Afbeelding]

Plaats ik de spoelbak ter hoogte van de linkermuur, dan spetter ik (voor m'n gevoel) continu de vloer nat.
Ook omgedraait, koken op een 'afgrond' lijkt me niet zo prettig.
Ik wil ook niet te ver uitbouwen naar links, dan kom ik weer in het looppad naar buiten.
[Afbeelding]

Al vraag ik me nu wel af hoe het zit met spetters/knoeien van het koken op het raam, dat lijkt me tegen een spatwand toch wat prettiger schoonmaken (ik kook soms nogal wild :9 )

Zo zou ook kunnen, enige minpunt zou dan het gebrek van uitlijning spoelbak.. [Afbeelding]

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfa3mfwRZ3-mtFSP7PZj8JsW0UI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YtNLvAvbSShSWlfY1FkFOUY6.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien ter vergelijking, dit is onze geplande indeling nu.
Van link naar rechts: hoek, 60cm kast, 60cm kast met spoelbak, 60cm kast met vaatwasser, 80cm lades, 80cm lades en 80cm lades. Kookplaat in het midden van de laatst 2 ladekasten.
Effectief ongeveer hoek - 60cm - spoelbak - 180cm - kookplaat - 40cm

Het middelste deel (180cm) is voor ons het meest waardevol. Daar doe je het meeste qua snijden, mengen, roeren, etc.
Rechts (40cm) een beetje plek naast de kookplaat is erg praktisch. Daar zet je een ovenschaal neer als je die prepareert. Een plek voor je olie, kruiden, etc als je bakt.
Links (hoek + 60cm) is voor ons een plek voor apparaten. Niet heel spannend, wel handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjdgr
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 22:10
Berend- schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:25:
[...]

Ik heb zelf ook een andere opstelling en ga zelf mijn keukeneiland enkel als werkblad gebruiken. De kraan en kookplaat komen dan ook op het vaste deel. Voor mij voornamelijk om te voorkomen dat het eiland vol blijft staan met pannen en vaat, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn opruimtalent liggen. Het leek mij alleen zo overbodig om 1.20m naar je eettafel nog twee krukken neer te zetten, maar misschien zie ik dat verkeerd. Ik heb zelf onderstaande opstelling, alleen is de keuken bij mij geen aparte ruimte.

[Afbeelding]
Ik heb momenteel ook alleen een werkeiland. Wel heel handig in gebruik, lekker veel werkruimte. Enige minpunt is bij het wassen van groenten e.d. als ik deze dan naar de overkant breng waar mijn snijplank standaard ligt, dan spetter ik wel vaak mijn onderkastjes ook nat en zie je daar dan van die opgedroogde druppels op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Karp schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:54:
[...]
Misschien ter vergelijking, dit is onze geplande indeling nu.
Van link naar rechts: hoek, 60cm kast, 60cm kast met spoelbak, 60cm kast met vaatwasser, 80cm lades, 80cm lades en 80cm lades. Kookplaat in het midden van de laatst 2 ladekasten.
Effectief ongeveer hoek - 60cm - spoelbak - 180cm - kookplaat - 40cm
Dat is praktisch hetzelfde als wat wij hebben!
Wat hebben jullie in de hoekkast? Gewoon planken of een Lemans?

Waarom de kookplaats in het midden van de 2 ladekasten? Is dat bewust om die extra ruimte aan de rechterkant te creeren of om juist de ruimte tussen plaat en wasbak te maximaliseren?

Zit daar geen nadeel aan? Verlies je bijvoorbeeld niet over de hele breedte van die 2 80cm kasten de bovenste helft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mmp_nF5lBIzz_Q5p6hD6fckkSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H0uO5wG3NmyO0xXDSOlBdcQ4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
LaTiNo156 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:48:
[...]

Het is wel mooi dat je even langs de fabriek kunt gaan om te kijken hoe het er in het 'echie' uitziet.
Voor hetzelfde geld valt het tegen en kun je nog switchen naar iets anders dat ze hebben staan.
Wij hadden een reisje naar Italie in de planning staan om een stuk marmer uit te zoeken. Helaas, corona.....
Dus toen hier in NL een stuk uitgezocht (leverancier in Soesterberg). Werd in Amersfoort op de juiste maat gezaagd en we hebben daar dus ook aangegeven welk stuk we uit de plaat wilden hebben.
Ging om de achterwand trouwens.

Ofwel, dit is bij wel meer zaken gewoon mogelijk. Niet bij de meubelboulevard keukenzaken kan ik me zo voorstellen. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
cxsmike schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:31:
[...]

Leidingschema voor ons stonden de maten in mm op (lengte vanaf 0-punt, deels de hoogte) type aansluiting, waarde aansluiting en natuurlijk een legenda. Zou niet weten wat er nog meer op zou moeten staan.
Zoals Source90 laat zien dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
[...]

Met afstand de beste optie. Vergeet uitlijning. Als de kasten/lades maar uitgelijnd zijn.

(was bij ons aan de voorzijde van het eiland een puntje, ik dacht dat ik me daar wel overheen kon zetten. Maar sneuvelde direct toen we van leverancier wisselden. Dus nu kastjes van 69cm breed.... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:24
1 van de muren is bij ons helaas 235 cm, waardoor 4x 60 cm brede kasten niet kan.

Bestaan er inbouw koelvriescombinaties van 100-110 cm breed? Of een inbouw vriezer van 40-50 cm breed maar dan gewoon even hoog als een koelkast?

Dan kunnen we namelijk gaan voor 1x 60cm hoge kast (koelkast), 1x 50 cm hoge kast (vriezer), 1x 60 cm hoge kast (oven), 1x 60 cm hoge kast (servies).

Of
1x 100-110 cm hoge kast (koelvriescombinatie), 1x 60cm hoge kast (oven), 1x 60 cm hoge kast (servies).

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
c-nan schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:27:
1 van de muren is bij ons helaas 235 cm, waardoor 4x 60 cm brede kasten niet kan.

Bestaan er inbouw koelvriescombinaties van 100-110 cm breed? Of een inbouw vriezer van 40-50 cm breed maar dan gewoon even hoog als een koelkast?

Dan kunnen we namelijk gaan voor 1x 60cm hoge kast (koelkast), 1x 50 cm hoge kast (vriezer), 1x 60 cm hoge kast (oven), 1x 60 cm hoge kast (servies).

Of
1x 100-110 cm hoge kast (koelvriescombinatie), 1x 60cm hoge kast (oven), 1x 60 cm hoge kast (servies).
Als je zo lastig zit zou ik eens overwegen bij een interieurbouwer een offerte voor een keuken op te vragen. Wij waren ongeveer even duur uit als de offertes van de 'standaard keukenboeren' en kasten konden elke hoogte, breedte of diepte krijgen die we graag wilden hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
LaTiNo156 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:46:
[...]

Dat is praktisch hetzelfde als wat wij hebben!
Wat hebben jullie in de hoekkast? Gewoon planken of een Lemans?

Waarom de kookplaats in het midden van de 2 ladekasten? Is dat bewust om die extra ruimte aan de rechterkant te creeren of om juist de ruimte tussen plaat en wasbak te maximaliseren?

Zit daar geen nadeel aan? Verlies je bijvoorbeeld niet over de hele breedte van die 2 80cm kasten de bovenste helft?

[Afbeelding]
Het is ook gewoon heel slim natuurlijk 😉
Zo'n hoekkast staat inderdaad ingetekend, Lemans.

Meer dan 40cm leek ons niet nuttig. Dan liever meer ruimte in het midden.
En vrijwel niks.. is ook niks. Het zou geen kastruimte moeten kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
@LaTiNo156 Kleine toevoeging. Misschien kun je ook de horizontale lijn van de lades door laten lopen op de overige frontjes. Is voor ons ook nog een punt van verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Karp schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:18:
@LaTiNo156 Kleine toevoeging. Misschien kun je ook de horizontale lijn van de lades door laten lopen op de overige frontjes. Is voor ons ook nog een punt van verbetering.
Dat had ook mijn voorkeur, maar dat kon alleen op de vaatwasser, maar dat deurtje zou dan 800 euro kosten! En bij de hoek en die van de wasbak kon het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Karp schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:43:
[...]

Meer dan 40cm leek ons niet nuttig. Dan liever meer ruimte in het midden.
En vrijwel niks.. is ook niks. Het zou geen kastruimte moeten kosten!
Oh, ik zie nu dat je een afzuigkap hebt. In ons geval is het met afzuiging naar beneden, dus je bent in de lade onder de plaat zo'n 10cm kwijt aan wat er onder hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mabit_
  • Laatst online: 18-08 17:07
[...]

Ziet er netjes uit alleen een paar dingen zou ik persoonlijk anders doen. Een spoelbak op je kookeiland is een optie, alleen heb je kans dat daar vaat opstapelt en daar zit je dan tegenaan te kijken. Tenzij je natuurlijk alles altijd direct netjes opruimt. (vaatwasser zit dan ook in het eiland neem ik aan)

De hoge kast neemt nu best wat licht weg en je creeert een vreemd hoekje achter de kast. Is het een optie om je koelkast aan de linkerkant van het rechte stuk te verwerken en de overige hoge kasten te verplaatsen naar een andere plek? Dan krijg je al je licht binnen en kan je het raam (kiep/kantel?) nog normaal open doen.

Ook op het eiland creeer je een beetje een lastige werkruimte, door de krukken en de eettafel. Ik weet natuurlijk niet hoeveel tijd je in de keuken staat, maar met een leefkeuken verwacht ik iets meer dan gemiddeld ;) Daar zitten nu twee kastjes, maar je gaat daar denk ik niet je voorbereidingen staan doen, omdat je dan niet makkelijk bij de koelkast/kookplaat kan. De krukken vind ik, gezien je eettafel al tegen je eiland aan staat, niet heel veel toegevoegde waarde hebben. Dan zou ik het logischer vinden om je eiland en je eettafel van elkaar af te zetten. (zoals bijgevoegd plaatje)

[Afbeelding]
Thanks voor je uitgebreide reactie! Je hebt inderdaad aardig wat vraagtekens aangestipt die wij ook al hadden!

Ik heb in Floorplanner even een nieuwe render gemaakt; waarbij we eea verschoven hebben (ijskast, hoge kasten) en tevens het spoeleiland in een werkeiland omgetoverd!

Moet zeggen dat ik daar al een beter gevoel bij heb!
(Let even niet op de kleur / indeling van de hoge kasten, die kreeg ik helaas niet fatsoenlijk uit Floorplanner)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9Ly_N4BGOOGD4OLGAPPSl7npoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdeXvCgRaZdCwFIyf6MZoK6P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door mabit_ op 26-08-2021 10:44 . Reden: nieuwe render ]

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:58
Zo, eerste bezoekje zit erop. We hebben het eigenlijk alleen nog maar over opties, wensen en indelingen gehad, tekeningen, offerte etc. volgt allemaal nog. Maar aangezien hier ook altijd goed wordt meegedacht over de indeling ben ik ook wel beniewd naar jullie kijk op de mogelijkheden.

Voor de duidelijkheid: we hebben nu nog een hoekkeuken die we na het uitbouwen van de achtergevel (vandaar de stukjes draagmuur die nog naar binnen steken) nog even hebben laten staan om een beetje feeling te krijgen bij de ruimte.

Optie 1
In de basis nog steeds een hoek, maar met toevoeging van een "schiereiland" die dan voor koken gebruikt zou worden en een stukje bar aan het einde. Tegen de wand dan twee hoge kasten (1x hoge koelkast, 1x met oven):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xv5rlYuYNxTKS9AAQDaVnoERWrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSGZzAyu91Z4hbxdpt40cnxG.jpg?f=fotoalbum_large

Optie 2
Het verbindingsstuk weglaten en in plaats daarvan het deel tegen de muur als volledige kastenwand (4x hoog, wederom 1 met koelkast en 1 met oven). Barretje zou dan ws. tegenover het kookgedeelte komen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8C1yFNWLkOJcA-eypmBWS7lTOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLedMGlYAd1MATDN25IH9ZI4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was trouwens geneigd om het spoelen meer richting de bar te doen ipv het koken, gevoelsmatig sta ik daar vaker (al kan dat ook komen omdat ik vaker de afwas doe dan kook :+ )

Er was ook nog een optie 3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JS4fOKNsjRcKL2VEGxd21dToORU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URE2NnbW7UnArQOxLPkTqnor.jpg?f=fotoalbum_large
De hoek min of meer zo laten als 'ie nu is, maar dan in de uitbouw nog een stuk te maken dat als een soort koffiebar en extra opbergruimte zou kunnen dienen. Lekker out of the box, maar ik denk dat me dat toch een beetje te ver uit elkaar ligt.

Ik ben benieuwd welke indeling jullie zouden kiezen (of nog heel iets anders natuurlijk) en waarom ;)

• SquareOne
Stalensnuitje schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:31:
Zo, eerste bezoekje zit erop. We hebben het eigenlijk alleen nog maar over opties, wensen en indelingen gehad, tekeningen, offerte etc. volgt allemaal nog. Maar aangezien hier ook altijd goed wordt meegedacht over de indeling ben ik ook wel beniewd naar jullie kijk op de mogelijkheden.

Voor de duidelijkheid: we hebben nu nog een hoekkeuken die we na het uitbouwen van de achtergevel (vandaar de stukjes draagmuur die nog naar binnen steken) nog even hebben laten staan om een beetje feeling te krijgen bij de ruimte.

Optie 1
In de basis nog steeds een hoek, maar met toevoeging van een "schiereiland" die dan voor koken gebruikt zou worden en een stukje bar aan het einde. Tegen de wand dan twee hoge kasten (1x hoge koelkast, 1x met oven):
[Afbeelding]

Optie 2
Het verbindingsstuk weglaten en in plaats daarvan het deel tegen de muur als volledige kastenwand (4x hoog, wederom 1 met koelkast en 1 met oven). Barretje zou dan ws. tegenover het kookgedeelte komen:
[Afbeelding]

Ik was trouwens geneigd om het spoelen meer richting de bar te doen ipv het koken, gevoelsmatig sta ik daar vaker (al kan dat ook komen omdat ik vaker de afwas doe dan kook :+ )

Er was ook nog een optie 3:
[Afbeelding]
De hoek min of meer zo laten als 'ie nu is, maar dan in de uitbouw nog een stuk te maken dat als een soort koffiebar en extra opbergruimte zou kunnen dienen. Lekker out of the box, maar ik denk dat me dat toch een beetje te ver uit elkaar ligt.

Ik ben benieuwd welke indeling jullie zouden kiezen (of nog heel iets anders natuurlijk) en waarom ;)
Waar / hoe wil je eettafel plaatsen in de ruimte? En wat is het formaat van de tafel?

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:58
SquareOne schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:51:
[...]

Waar / hoe wil je eettafel plaatsen in de ruimte? En wat is het formaat van de tafel?
Oh ja, goede. Momenteel hebben we een 2x1m rechthoek staan, met de korte kant tegen de muur ongeveer bij maat "45".

Tegelijkertijd met de keuken zijn we overigens ook met een interieurstylist bezig, dus dat moet elkaar straks mooi gaan aanvullen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daikirai
Dank voor de input allen!
Ik denk dat dit 'm dan moet worden (de layout van de blokken althans).
Dan kan ik de komende tijd in ieder geval de leidingen etc al op de juiste plekken gaan aanbrengen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vxz6IHSnzC_tfkFA55zJfzSMD9g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mDncynCKtg7Yuezst5t709sJ.png?f=fotoalbum_large

Hier nog enkele ruwe renders voor de liefhebber (materiaalkeuze etc zijn nog niet bepaald!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZcpSttCwJEHD_-p-Ph1kj4iPxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xk6Zv6rv6p41SojJdWrhwKni.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFFtCMAIBbqW6LG3wBt9tGUpMj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDSZgIU37KnOKYKBadHbMmV8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDFZq-FRVpcBdoRG8xZB30vfbyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hwuLuokCHCFrYybe7VaxcYIz.jpg?f=fotoalbum_large

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:24
c-nan schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:27:

Of
Om hier op terug te komen, ik heb het bij de aannemer nagevraagd, de muur is om exact te zijn: 2393 mm.

Dus net 7 mm te kort (voor 240cm). Ookal zou het exact 2400 mm zijn, zou een keuken van 240 cm (4x 60 cm) nog steeds niet passen denk ik?

Als ze de raam 5 cm verplaatsen, dan zou het wel passen denk ik, of is een keuken van 240 cm bij een muur van 245 cm nog steeds niet ok?

EU DNS: 86.54.11.100

Pagina: 1 ... 263 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1