• Tjdgr
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 22:10
LaTiNo156 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:45:
[...]

Je hebt ook nog koelkasten en vriezers van 102cm, die zijn nog net ietsjes hogers (1 extra lade in vriezer bijv) en dan komt je oven nog op een hoogte die goed te doen is voor dwergen zoals ik.
😁 Dank ga ik naar kijken. Ik ben zelf ook maar 1,60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tjdgr schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Ik krijg het in het ikea programma niet voor elkaar maar is het ook niet raar om een oven in een lage kast naast een kookplaat te hebben?
Geen idee of het raar is, het werkt wel fijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxfbhHg8l_SWYXCbOGVRL0cJrZA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ejm2OWNMkhd0z7ME0blEBJPY.jpg?f=user_large

• Tjdgr
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:54:
[...]

Geen idee of het raar is, het werkt wel fijn.

[Afbeelding]
Denk dat het inderdaad prima kan werken, maar merk dat ik het "mooier" zou vinden als de oven onder kookplaat in het midden zit en evengrote kastjes aan beide kanten. Dit is geheel subjectief natuurlijk. Dank voor de foto toch altijd fijn om even een visueel beeld erbij te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geeft je inderdaad een beetje een idee. Ligt eraan hoe je werkt in de keuken denk ik. Wij hadden eerst een vrijstaand fornuis met oven eronder van 90cm.

Vind lades onder de kookplaat erg fijn (bestek, pannen) en oven is makkelijker bereikbaar zo. Dat waren onze overwegingen.

Ook handiger met 2 personen in de keuken.

• Tjdgr
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:07:
Dat geeft je inderdaad een beetje een idee. Ligt eraan hoe je werkt in de keuken denk ik. Wij hadden eerst een vrijstaand fornuis met oven eronder van 90cm.

Vind lades onder de kookplaat erg fijn (bestek, pannen) en oven is makkelijker bereikbaar zo. Dat waren onze overwegingen.

Ook handiger met 2 personen in de keuken.
Jazeker die wil je inde buurt hebben. Ik heb dat in het kastje ernaast nu Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbBgi0JQNxaZnS1cwsqCylOCDh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAczBpJC7CKMgIPPn23hWOXn.jpg?f=fotoalbum_large

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06:14
Tjdgr schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:51:
[...]

😁 Dank ga ik naar kijken. Ik ben zelf ook maar 1,60
Ik ben pakweg 167? Schouderhoogte 138 ( zonder schoen). Ik heb de bovenste richel van mijn siemens gemeten en die zit op ongeveer 37 vanaf onderzijde oven (60cm). De oven hoogte zou voor mij dus op 101 vanaf de grond. Ik heb het in de winkel geprobeerd en gevoelsmatig op 92 gezet ipv 13 raster hoger, maar dat had ook wel gekund.
Voor meer koelruimte wellicht een vries onder de oven? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2yzNMXC9JCPbiDOho8OvGC2syU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/523tWofSk7z8HAaP1MT7h4xC.jpg?f=fotoalbum_large
Die pinda in de hoek is een le mans , een duurdere hoekoplossing, een optie, omdat je niet veel laden hebt. Je ontkomt denk ik niet aan een kookplaat met afzuiging door de ramen.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:00
@Tjdgr Heb je aan beide zijden van je huis openslaande deuren? aan de bovenzijde zit je vast aan het gebrek aan ramen te zien. Waar is je tuin dan precies? of heb je twee tuinen?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:02
@Tjdgr Misschien totaal niet wat je wilt, maar ik denk ik ga eens buiten de box denken (een mooi eiland krijg ik er alsnog niet in).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWhVb6A5Pu--gogqzTB7W4EYCas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dTr5Ah7ZNoly9KACFZrrFc7Q.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 19-08-2021 16:54 ]

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:04
Heb even jullie input nodig.

Het linkerplaatje is zoals we het nu hebben uitgedokterd.
Hoge linkerkast heeft planken, rechterkast is een Tandemkast.
In het midden 2 lage plankenkasten van 80 cm hoog en daarboven een glazen servieskast en een wijnkoeler (beide 130cm hoog).

Nu leek het me OPTISCH mooier om de wijnkoeler/servieskast met 40cm te laten zakken zodat het mooi gecentreerd staat (plaatje rechts).
En dan onderin 2 ladenkastjes van 40cm, boven 2 klepkasten van 40cm.

Naast dat het optisch beter staat (vond ik zelf zo, mijn vrouw maakt het niet uit) zijn 2 ladenkastjes onderin een stuk handiger om flessen in te bewaren, anders moet je op je knietjes om een fles te pakken die ergens achterin staat. Ik zag laatst nog iemand zo moeilijk doen.
Ook zijn de glazen/flessen bovenin beter te bereiken voor de dwergen onder ons ;)

Wat vinden jullie ervan, zowel optisch als praktisch.

Klein maar niet onbelangrijk detail, de rechter variant zal zo'n 1500 euro (!) duurder uitvallen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1NriaSM_5C4OvLdFjDluqVRA3k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UJjlvU5hEcJERtG4D901pVjc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ds_wKuyIfLfM6W_Ien2u4_8fhHc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4148rCqM3aJW0K856hVWq9PA.png?f=fotoalbum_tile

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 22:17
LaTiNo156 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:54:

In het midden 2 lage plankenkasten van 80 cm hoog en daarboven een glazen servieskast en een wijnkoeler (beide 130cm hoog).

Nu leek het me OPTISCH mooier om de wijnkoeler/servieskast met 40cm te laten zakken zodat het mooi gecentreerd staat (plaatje rechts).

Naast dat het optisch beter staat (vond ik zelf zo, mijn vrouw maakt het niet uit) zijn 2 ladenkastjes onderin een stuk handiger om flessen in te bewaren, anders moet je op je knietjes om een fles te pakken die ergens achterin staat. Ik zag laatst nog iemand zo moeilijk doen.
Ook zijn de glazen/flessen bovenin beter te bereiken voor de dwergen onder ons ;)

Klein maar niet onbelangrijk detail, de rechter variant zal zo'n 1500 euro (!) duurder uitvallen!

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik mis vooral grepen / greeplijsten. Of alles push to open?

Optisch en praktisch zou ik ook voor 2 kiezen. Snap dat een kast met een lade iets duurder is dan eentje met een deur. Maar 1500 euro lijkt me wel een extreem verschil. Voor dat geld zou ik dan wellicht genoegen nemen met optie 1. Hoe ga je in optie 1 een fles wijn pakken uit het bovenste rek, lijkt me aan de hoge kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ook kiezen voor optie 2, maar is wel groot verschil qua kosten.

• LaTiNo156
SquareOne schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:06:
[...]

Ik mis vooral grepen / greeplijsten. Of alles push to open?

Optisch en praktisch zou ik ook voor 2 kiezen. Snap dat een kast met een lade iets duurder is dan eentje met een deur. Maar 1500 euro lijkt me wel een extreem verschil. Voor dat geld zou ik dan wellicht genoegen nemen met optie 1. Hoe ga je in optie 1 een fles wijn pakken uit het bovenste rek, lijkt me aan de hoge kant.
Deze kant van de keuken is idd push to open omdat de servieskast en wijnkoeler al push to open zijn.
En greeplijsten tussen de 2 hoge kasten en het middengedeelte leek niet mooi?

Wat me is voorgerekend is dat de 2 onderste ladenkastjes reteduur zijn (500 bruto per stuk, want er moeten andere kasten bovenop kunnen) en de bovenste klepkasten 300-400 per stuk).
Plus 4 montagepunten wat dat ook moge zijn.
Totaal 2000 euro bruto, minus de onderkasten die wegvallen a 238 euro per stuk.

Overigens, als je de 2 onderste plankenkasten van 80 zou vervangen door ladenkasten dan zou de prijs ook omhoog schieten, wat het verschil dan weer een stuk kleiner maakt?

[ Voor 7% gewijzigd door LaTiNo156 op 19-08-2021 17:22 ]

• Tjdgr
Ladypurple schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:34:
[...]

Ik ben pakweg 167? Schouderhoogte 138 ( zonder schoen). Ik heb de bovenste richel van mijn siemens gemeten en die zit op ongeveer 37 vanaf onderzijde oven (60cm). De oven hoogte zou voor mij dus op 101 vanaf de grond. Ik heb het in de winkel geprobeerd en gevoelsmatig op 92 gezet ipv 13 raster hoger, maar dat had ook wel gekund.
Voor meer koelruimte wellicht een vries onder de oven? [Afbeelding]
Die pinda in de hoek is een le mans , een duurdere hoekoplossing, een optie, omdat je niet veel laden hebt. Je ontkomt denk ik niet aan een kookplaat met afzuiging door de ramen.
Bedankt voor het nameten! Dan heb ik een idee hoeveel koel/vries ik daaronder nog kwijt kan.

Ik denk dat ik met een u of l vorm inderdaad wel een le mans moet nemen, omdat de keuken niet heel groot is. Ik ben nu op de camping maar zal deze optie van de week nog even nateken in de planner om 3d te zien.

Als de oven inderdaad in een andere kast gaat, dan is de optie er weer voor afzuiging in de kookplaat. Lijkt mij ook wel leuk zo koken voor het raam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjdgr
sNielz123 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:24:
@Tjdgr Heb je aan beide zijden van je huis openslaande deuren? aan de bovenzijde zit je vast aan het gebrek aan ramen te zien. Waar is je tuin dan precies? of heb je twee tuinen?
Ja aan beide kanten tuin. Al is het aan de keuken kant meer een klein strook (1,5 meter diep)

• Tjdgr
mitsumark schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:50:
@Tjdgr Misschien totaal niet wat je wilt, maar ik denk ik ga eens buiten de box denken (een mooi eiland krijg ik er alsnog niet in).
[Afbeelding]
Leuk out of the box! Ik weet niet of we de toilet verplaatst kunnen krijgen, maar dat bied dan opeens weer nieuwe mogelijkheden. Ben je bekend met het project? Zie dat je een plattegrond met de en suite deuren nu gebruikt.

• Tjdgr
LaTiNo156 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:54:

[Afbeelding][Afbeelding]
Vind beide opties mooi. Eerste optie is ook rustig doordat het minder kastjes heeft. De vraag is of jullie verder genoeg kastruimte hebben die gemakkelijk toegankelijk is. Als dan niet zo is kan je ook optie 1 laten berekenen met een lade kast. En als het wel zo is kan optie 2 ook een kastje zijn boven en onder, zonder een lade en een schuifsysteem kast. Dus wat wil je in deze kasten kwijt en hoe vaak doe je dat open. Vooral omdat je in de kast ernaast ook veel ruimte hebt op 'goede' hoogte.

• LaTiNo156
Tjdgr schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:50:
[...]

Vind beide opties mooi. Eerste optie is ook rustig doordat het minder kastjes heeft. De vraag is of jullie verder genoeg kastruimte hebben die gemakkelijk toegankelijk is. Als dan niet zo is kan je ook optie 1 laten berekenen met een lade kast. En als het wel zo is kan optie 2 ook een kastje zijn boven en onder, zonder een lade en een schuifsysteem kast. Dus wat wil je in deze kasten kwijt en hoe vaak doe je dat open. Vooral omdat je in de kast ernaast ook veel ruimte hebt op 'goede' hoogte.
Minder kastjes is idd rustiger. Daarnaast is er nog iets, aan die zijde komt ook de tafel te staan!
Dus dan zou een deel van de wijnkoeler en de servieskast achter de tafel komen te staan terwijl het juist blikvangers zouden moeten zijn....Hmmmm, misschien toch een betere keuze om idd optie 2 met een aantal lades daarin.

Wat is trouwens een schuifsysteem kast?

Die kasten onder zouden overigens alleen open hoeven als ik cocktails wil gaan maken, is ook niet elke dag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xxi06QAx-D9Z5vuzmtuijtWwrHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTaKGrwffemvYH3ZArc2cGVj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door LaTiNo156 op 19-08-2021 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjdgr
LaTiNo156 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:09:
[...]

Wat is trouwens een schuifsysteem kast?
Ik bedoelde daarmee die klepkasten van optie 2. Daar zou ook een gewoon deurtje kunnen, is ook weer goedkoper.
Maar met je aanvulling vd tafel die er voor komt ou ik voor de eerste optie gaan.

• Ykev
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-12-2024
Iemand die hier ervaring mee heeft of iets zinnigs over kan zeggen? Hoor het graag!
Ykev schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:08:
Klopt het dat keukendealers bij 5 apparaten een betere stuks prijs krijgen dan bij 4?

Wij hebben momenteel 5 Neff Apparaten waaronder de n70 kookplaat. Bij 4 stuks geeft Neff al een verlengde garantie dus ik vroeg de keukendealer naar een Bora kookplaat.

Hij gaf aan dat er dan ook voor de 4 overgebleven Neff apparaten een andere inkoopprijs geldt.. Is dat zo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sNielz123
Als de tafel ervoor staat zou ik ook optie 1 kiezen denk ik.

En hoezo maak je niet iedere dag cocktails? Wat is dat voor huishouden waar niet iedere dag plek is voor gezelligheid!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LaTiNo156
sNielz123 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:23:
Als de tafel ervoor staat zou ik ook optie 1 kiezen denk ik.

En hoezo maak je niet iedere dag cocktails? Wat is dat voor huishouden waar niet iedere dag plek is voor gezelligheid!
Eentje waar de wife vaak in de avond werkt en ik dan heel sneu in mijn eentje een Amaretto Sour op de bank opdrink 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:49
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@Ykev Lijkt me sterk, maar kan het je niet zeggen verder.

[ Voor 3% gewijzigd door remzor op 20-08-2021 00:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Ykev schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:23:
Iemand die hier ervaring mee heeft of iets zinnigs over kan zeggen? Hoor het graag!

[...]
Is dit wat je zoekt? Kapitein Merijn in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Ook paar Posts verder lezen.

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 20-08-2021 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vraagje: Ik ben momenteel druk bezig met het plannen van een keuken in de bijkeuken. Moet vrij simpel worden, dus wil op basis van een Ikea keuken plannen.
Paar kastjes, gootsteen, kraan, werkblad en aantal bovenkastjes.

Nu hebben ze echter niet precies wat ik zoek en ik zit erover te denken om zelf 1 van de kasten te maken. Moet een soort vakkenkast worden die vanaf beide zijden toegankelijk is.
Weet iemand waar ik platen kan kopen die (vrijwel) identiek zijn aan de standaard frames die ikea levert?
Een kast van de Ikea verbouw is een optie, maar die hebben eigenlijk altijd een duidelijke achterkant en liefst ga ik plafondhoog (260cm) en Ikea gaat niet hoger dan 240 cm.

Heb het huidige ontwerp met de METHOD gemaakt, maar zolang het (vrijwel) wit is sta ik open voor al hun keukens. Of zelfs een alternatief merk keukens.

[ Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 20-08-2021 08:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ladypurple
remzor schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 00:21:
***members only***

Ik kan het niet terug vinden, maar keukenloods en bemmel&kroon wel qua apparatuur. Iets met een smakelijk verhaal dat consument contact kreeg met de winkel waar het niet besteld was of zoiets....

Tja, een netto prijs is in mijn ogen de prijs waar niet over onderhandeld wordt. Dat hoeft niet de laagst verkrijgbare prijs te zijn, een leverancier is tenslotte niet verplicht om die te bieden en bepaalt z’n eigen marge. In een duits forum wordt bijv. ook de standplaats van de verkoper aangegeven, A1 locatie of niet :)
Je kan het niet vergelijken met zaken als ikea. Geen maatwerk, makkelijk te vergelijken, weinig energie in de verkoop. Totaal zinloos om daar verschillende prijzen te hanteren, want dan verdient er maar 1 wat ( of helemaal niet).
Over het aanvragen van een tweede offerte. Grote kans dat deze voordeliger is. Een ontwerp , met wellicht minimale aanpassing , even door het bestelprogramma gooien kost minder tijd dan tot een ontwerp komen. En dan is de eerste te duur 8)7 (tenzij het om heel veel geld gaat)
Ik heb gekozen voor een netto zaak, betaal ik dan te veel? Misschien wel, wordt de prijs bepaald naar aanziens des persoons... bij welke prijs haal ik deze klant binnen. Dat weet ik dus niet. Helemaal blind ben ik niet. Ik heb gekeken naar dezelfde kwaliteit, vergelijkbaar aantal kasten/laden, lengte blad en pakweg apparatuur en gunfactor. Zit ik dan goed? Nou in ieder geval beter dan dmg, daar voor mij geen 2e afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Btw: dat zogenaamde ‘netto’ prijs gelul, daar kan eigenlijk alleen IKEA (en Kvik?) mee pronken. Zij hebben de prijzen gewoon inzichtelijk en online staan, per kast, per plank. Iedereen kan wel zeggen netto te zijn, maar wat is netto? Dat je dus niet meer kan/mag onderhandelen… terwijl ze (weet je niet, want niet inzichtelijk) misschien wel net zoveel marge pakken als een zogenaamde ‘bruto’ zaak. Beetje als een makelaar in de huizenmarkt met ‘bieden vanaf prijs’, allemaal trucjes heb ik het idee maar het slaat aan blijkbaar.
Helemaal eens, maar mensen laten zichzelf vaak graag wat geloven voor het eigen gevoel. Zodra men geen DMG heeft, maar een 'netto' zaak dan voelt dat al als gewonnen. De ene methode is inderdaad niet anders dan marketing in reactie op de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Als je beetje sterk in je schoenen staat, precies weet wat je wil en wat je daar ongeveer voor wil betalen en ook nog een beetje kan onderhandelen (zie punt 1) dan vallen er prima deals te scoren bij een DMG zaak.
Denk dat het gros v/d mensen hier die hun apparatuur los bestellen, uiteindelijk ook bij een DMG zaak; Keukenloods, slagen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 11:54
Xghost schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:11:
[...]

Ik krijg de Novy Easy Pro 1861 kookplaat ook in m’n keuken die in oktober wordt geleverd. Gezien de Novy pas begin dit jaar is uitgebracht, zijn er nog weinig reviews van te vinden. Een objectief vergelijk met de Bora is dus lastig en als je zeker wilt zijn is de Bora dus misschien handig. Bij mij was de belangrijkste overweging het uiterlijk. Ik vind de Bora Pure niet echt mooi (de Pure X wel, maar die is een stuk duurder). De Novy is een stuk minimalistischer dan de Pure. Gezien we hem vlak laten inbouwen vonden we dat een belangrijke overweging. Verder staat Novy goed aangeschreven en was de prijs ook een stuk beter dan de Bora. Klein gokje dus, maar zal vast goed komen.

Overigens is het altijd lastig vergelijken omdat bijna niemand meer dan één kookplaat voor een langere tijd heeft gebruikt. Je kan moeilijk het verschil in afzuigvermogen in jouw keuken vergelijken bijvoorbeeld. Zolang de basis voor beide apparaten goed is, zal je in praktijk dus überhaupt niet weten of je iets mist (als de één tenminste daadwerkelijk beter is dan de ander).
Zou je tegen de tijd dat je de Novy hebt kunnen laten weten hoe de ervaringen zijn? Ik heb hem nu in bestelling staan om in december geleverd te krijgen namelijk :)

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ykev
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-12-2024
Mollos_ schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:06:
[...]

Zou je tegen de tijd dat je de Novy hebt kunnen laten weten hoe de ervaringen zijn? Ik heb hem nu in bestelling staan om in december geleverd te krijgen namelijk :)
Ik hoor tzt ook graag meer. Mijn keuken wordt pas eind volgend jaar een keer geleverd. Ik zal je in december ook nog even een pb sturen.

Verder iedereen bedankt weer voor alle inzichten & informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
***members only***

Wij moesten bij ons gesprek postcode en huisnummer opgeven waaronder de offerte werd gestald, dus ben er vrij zeker van dat iedere aangesloten zaak onze offerte kon inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Kun je niet gewoon eerlijk zijn dat je niet tevreden bent over de gang van zaken bij zaak X / verkoper Y, maar dat je wel graag verder wilt met het merk/ontwerp?
Worst case scenario wil deze verkoper/zaak je dan niet verder helpen, maar dan zijn er nog genoeg andere (DMG) winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
***members only***

Welk merk zoek je precies? Wellicht kun je ook terecht bij een niet DMG zaak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
Ladypurple schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:26:
Tja, een netto prijs is in mijn ogen de prijs waar niet over onderhandeld wordt. Dat hoeft niet de laagst verkrijgbare prijs te zijn, een leverancier is tenslotte niet verplicht om die te bieden en bepaalt z’n eigen marge. In een duits forum wordt bijv. ook de standplaats van de verkoper aangegeven, A1 locatie of niet :)
Je kan het niet vergelijken met zaken als ikea. Geen maatwerk, makkelijk te vergelijken, weinig energie in de verkoop. Totaal zinloos om daar verschillende prijzen te hanteren, want dan verdient er maar 1 wat ( of helemaal niet).
Nee snap ik, maar ik bedoel dus dat je een eigen interpretatie kan plakken op het woord 'netto'. Het is gewoon een holle marketingterm eigenlijk, letterlijk netto betekent toch heel wat anders?
Iedere winkel/keten mag natuurlijk zijn eigen prijzen bepalen, niets mis mee. Maar als de Keukenconcurrent en Keukenkampioen e.d. het vanaf nu 'netto prijzen' gaan noemen, geloof je het dan ook? Want dat betekent dus in de keukenbranche 'niet over te onderhandelen', o.i.d. Het is meer dat er nu enkele zaken in dat gat gesprongen zijn die een 'concept' hebben bedacht waarbij mensen denken dat een een niet onderhandelbare (bodem)prijs krijgen, die ze dan 'netto' noemen.
Vandaar mijn opmerking: transparant is het zeker niet, dat is een IKEA wel. Voor wat betreft maatwerk heb je deels gelijk, al is bij een standaard keukenzaak ook haast geen maatwerk mogelijk. In de catalogus staat gewoon welke maat kasten en lades ze kunnen leveren, welke fronten, welke plinthoogtes, etc. Hooguit is er wat meer keus dan bij een IKEA. In enkele gevallen kun je kastjes wat laten inkorten tegen meerprijs. Voor écht maatwerk komt je toch al snel bij een meubelmaker o.i.d. uit volgens mij.

Energie in de verkoop proef ik met name in het creëren van een gunfactor, koffie zetten, beetje chitchat, tekeningetje eerst op papier maken, etc. Strategie om je wat langer binnen te houden en emotioneel te binden zodat je bijna geen nee meer kunt zeggen tegen het spectaculaire aanbod. Niet overal gaat het zo, maar dat is wel zo'n beetje het concept van DMG volgens mij :P
Over het aanvragen van een tweede offerte. Grote kans dat deze voordeliger is. Een ontwerp , met wellicht minimale aanpassing , even door het bestelprogramma gooien kost minder tijd dan tot een ontwerp komen. En dan is de eerste te duur 8)7 (tenzij het om heel veel geld gaat)
Ik heb gekozen voor een netto zaak, betaal ik dan te veel? Misschien wel, wordt de prijs bepaald naar aanziens des persoons... bij welke prijs haal ik deze klant binnen. Dat weet ik dus niet. Helemaal blind ben ik niet. Ik heb gekeken naar dezelfde kwaliteit, vergelijkbaar aantal kasten/laden, lengte blad en pakweg apparatuur en gunfactor. Zit ik dan goed? Nou in ieder geval beter dan dmg, daar voor mij geen 2e afspraak.
Members only:
mitsumark schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:03:
Kun je niet gewoon eerlijk zijn dat je niet tevreden bent over de gang van zaken bij zaak X / verkoper Y, maar dat je wel graag verder wilt met het merk/ontwerp?
Worst case scenario wil deze verkoper/zaak je dan niet verder helpen, maar dan zijn er nog genoeg andere (DMG) winkels.
Members only:
SquareOne schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:06:
[...]

Welk merk zoek je precies? Wellicht kun je ook terecht bij een niet DMG zaak?
Members only:
JohnStaakke schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:11:
[...]

Wij moesten bij ons gesprek postcode en huisnummer opgeven waaronder de offerte werd gestald, dus ben er vrij zeker van dat iedere aangesloten zaak onze offerte kon inzien.
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door remzor op 20-08-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
remzor schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:20:
[...]

Nee snap ik, maar ik bedoel dus dat je een eigen interpretatie kan plakken op het woord 'netto'. Het is gewoon een holle marketingterm eigenlijk, letterlijk netto betekent toch heel wat anders?
Iedere winkel/keten mag natuurlijk zijn eigen prijzen bepalen, niets mis mee. Maar als de Keukenconcurrent en Keukenkampioen e.d. het vanaf nu 'netto prijzen' gaan noemen, geloof je het dan ook? Want dat betekent dus in de keukenbranche 'niet over te onderhandelen', o.i.d. Het is meer dat er nu enkele zaken in dat gat gesprongen zijn die een 'concept' hebben bedacht waarbij mensen denken dat een een niet onderhandelbare (bodem)prijs krijgen, die ze dan 'netto' noemen.
Vandaar mijn opmerking: transparant is het zeker niet, dat is een IKEA wel. Voor wat betreft maatwerk heb je deels gelijk, al is bij een standaard keukenzaak ook haast geen maatwerk mogelijk. In de catalogus staat gewoon welke maat kasten en lades ze kunnen leveren, welke fronten, welke plinthoogtes, etc. Hooguit is er wat meer keus dan bij een IKEA. In enkele gevallen kun je kastjes wat laten inkorten tegen meerprijs. Voor écht maatwerk komt je toch al snel bij een meubelmaker o.i.d. uit volgens mij.

Energie in de verkoop proef ik met name in het creëren van een gunfactor, koffie zetten, beetje chitchat, tekeningetje eerst op papier maken, etc. Strategie om je wat langer binnen te houden en emotioneel te binden zodat je bijna geen nee meer kunt zeggen tegen het spectaculaire aanbod. Niet overal gaat het zo, maar dat is wel zo'n beetje het concept van DMG volgens mij :P

[...]

***members only***

[...]

***members only***

[...]

***members only***

[...]

***members only***
Welk merk keuken en welke regio? Er zijn vast mensen die kunnen helpen om een niet DMG zaak te benoemen.

ASWA heeft Pronorm en Siematic in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Pronorm wordt ook vaak onder een huismerk gepresenteerd. Dit doet ASWA ook, maar bijvoorbeeld Van Wanrooij of Goergen ook. Zodra je de X-Line en Y-Line ziet, weet je wel dat het Pronorm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@SquareOne ProNorm dus ja, waar jij die mooie offerte van had :) Mooie referentie trouwens.
Overigens geeft SK gewoon een eerlijk verhaal, plus offerte, en deals qua apparatuur enzo. Los apparaten bestellen vonden zij geen probleem. Niks mis mee, fijne ervaring. Zou daar zo kopen. Alleen alles overwegende willen we liever ProNorm dan Schuller (o.a. hogere korpus/lagere plint en iets nettere greeplijsten).
Members only:

@millerman_sf Yup, ik weet het. Blijkbaar hebben veel zaken het onder een andere naam staan. De Grando waar we vanochtend waren voert wel gewoon de ‘echte’ namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
millerman_sf schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:46:
Pronorm wordt ook vaak onder een huismerk gepresenteerd. Dit doet ASWA ook, maar bijvoorbeeld Van Wanrooij of Goergen ook. Zodra je de X-Line en Y-Line ziet, weet je wel dat het Pronorm is.
Goergen is voor zover ik weet ook DMG.
ASWA inderdaad niet, maar die zijn sowieso niet de goedkoopste, beleving is wel prettiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
remzor schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:20:
[...]

[...]

***members only***

[...]

***members only***

[...]

***members only***

[...]

***members only***
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5_yDjJNpPybesMjX_DRUF3c6hM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/60JjDDzWSqqRekplAgZznQJv.png?f=fotoalbum_large

Volgens dit flimpje vanaf minuut 10, erger je niet aan genau :( levert ballerina sinds kort 84,5 in 2 greeploze varianten YouTube: Die NEUHEITEN von BALLERINA KÜCHEN für 2021 - Besuch beim Küchenhers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Aswa valt wel mee qua prijs hoor. Anders bij aswa zeggen dat je ook bij nuva gaat krijg je een betere prijs. Nuva heeft trouwens ook pronorm maar is wel dmg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .KoenR
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 22:35
remzor schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:02:
@SquareOne ProNorm dus ja, waar jij die mooie offerte van had :) Mooie referentie trouwens.
Overigens geeft SK gewoon een eerlijk verhaal, plus offerte, en deals qua apparatuur enzo. Los apparaten bestellen vonden zij geen probleem. Niks mis mee, fijne ervaring. Zou daar zo kopen. Alleen alles overwegende willen we liever ProNorm dan Schuller (o.a. hogere korpus/lagere plint en iets nettere greeplijsten).

***members only***

@millerman_sf Yup, ik weet het. Blijkbaar hebben veel zaken het onder een andere naam staan. De Grando waar we vanochtend waren voert wel gewoon de ‘echte’ namen.
Zowel bij Aswa (Dordrecht, Pronorm) als Budgetplan (Ridderkerk, Keller) een offerte gehad bij het eerste gesprek.
Mogelijk dat dit nog opties zijn. Wij hadden zelf ook al de indeling duidelijk en hebben aangegeven dat we hier graag een prijs bij wilde weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:31
Farmerwood schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:57:
Vraagje: Ik ben momenteel druk bezig met het plannen van een keuken in de bijkeuken. Moet vrij simpel worden, dus wil op basis van een Ikea keuken plannen.
Paar kastjes, gootsteen, kraan, werkblad en aantal bovenkastjes.

Nu hebben ze echter niet precies wat ik zoek en ik zit erover te denken om zelf 1 van de kasten te maken. Moet een soort vakkenkast worden die vanaf beide zijden toegankelijk is.
Weet iemand waar ik platen kan kopen die (vrijwel) identiek zijn aan de standaard frames die ikea levert?
Een kast van de Ikea verbouw is een optie, maar die hebben eigenlijk altijd een duidelijke achterkant en liefst ga ik plafondhoog (260cm) en Ikea gaat niet hoger dan 240 cm.

Heb het huidige ontwerp met de METHOD gemaakt, maar zolang het (vrijwel) wit is sta ik open voor al hun keukens. Of zelfs een alternatief merk keukens.
Zoek eens naar een goede houthandel, (dus niet de Hubo of Brico). Daar heb je wel wat keuze. En normaal kan je dan je platen ook laten verzagen op een paneelzaag, dan zijn de afmetingen ineens perfect in orde en is alles mooi haaks.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:38
mitsumark schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:54:
[...]

Goergen is voor zover ik weet ook DMG.
ASWA inderdaad niet, maar die zijn sowieso niet de goedkoopste, beleving is wel prettiger.
Is er, naast ASWA, überhaupt nog wel een Siematic dealer in Nederland dat niet van DMG is?

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaTiNo156
Conrado schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:37:
[...]

Is er, naast ASWA, überhaupt nog wel een Siematic dealer in Nederland dat niet van DMG is?
Keur keukens in Haarlem (DB groep)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01:51
[...]

Satink keukens in Zwolle heeft geen verband met DMG en spreekt over 'Ontdek de grootste SieMatic presentatie van Europa'. Wellicht kun je daar terecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Cagdas schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:57:
[...]

Satink keukens in Zwolle heeft geen verband met DMG en spreekt over 'Ontdek de grootste SieMatic presentatie van Europa'. Wellicht kun je daar terecht?
De flagship store in Amsterdam en volgens mij Siematic aan Ringveste in Houten ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:24

mollie

Ykev schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:23:

[...]
Vandaag hetzelfde meegemaakt bij een offerte met Siemens apparatuur.. bij 5 apparaten extra korting op de vaatwasser (800 voor 199). Staat ook gewoon los vermeld op de offerte looptijd TM 31dec.. soortgelijke actie bij andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 19:55
mollie schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:14:
[...]

Vandaag hetzelfde meegemaakt bij een offerte met Siemens apparatuur.. bij 5 apparaten extra korting op de vaatwasser (800 voor 199). Staat ook gewoon los vermeld op de offerte looptijd TM 31dec.. soortgelijke actie bij andere merken?
Die vaatwasser actie komt wel vaker langs, (Wanrooij bijv.) Maar uiteindelijk kan je er nog niks aan breien aangezien er totaal geen transparante offertes uitgegeven worden door keukenboeren. Zolang niet elke onderdeel apart gespecificeerd wordt zegt korting niks. Je moet dan je eigen referentiekader opbouwen door zelf offertes overal op te vragen. Maar je zult nooit weten of de korting daadwerkelijk verrekent wordt binnen je offerte, omdat je immers het geld gewoon kan terughalen op de kasten.

Laat je niet leiden door kortingsacties.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amp9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 15:53
[...]

Koolschijn in Delft? Is geen DMG voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Monkeydancer schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:52:
[...]

Laat je niet leiden door kortingsacties.
Niet helemaal waar denk ik. Als de actie vanuit de leverancier komt kan het zeker wel interessant zijn. Als die van de keukenboer zelf is dan is de kans groot dat de actie wel op een ander deel wordt terug gepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
SquareOne schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:28:
[...]

De flagship store in Amsterdam en volgens mij Siematic aan Ringveste in Houten ook niet
Wij zijn bij Siematic aan de Ringveste in Houten geweest. Puur om ideeën op te doen, want onze keuken wordt gemaakt door een interieurbouwer. Vond ze daar in Houten heel sympathiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 13:26
Hi all,

Ook wij zijn onszelf aan het oriënteren op een keuken voor onze nieuwbouwwoning. We zijn inmiddels bij een aantal zaken geweest en hebben voor onszelf de indeling helder. We zouden graag jullie input krijgen bij ons meest recente ontwerp.

Members only:

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de reden dat jullie kookeiland en eettafel niet een kwart gedraaid willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPeter
Dank voor je reactie! Beiden hadden we in eerste instantie gedraaid. Kookeiland hebben we voor nu haaks op de muur laten staan vanwege de looproute vanuit de woonkamer/trap en naar de buitendeur. Daarnaast vinden we het fijn om de optie te hebben om de keukentafel te laten aansluiten op het eiland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 08:30
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:38
@iPeter, vaak komen hier keuekens voorbij waar de ruimte de beperkende factor is. Dat heb je niet, en daar zou ik gebruik van maken.
Volgens mij blokkeer in je opstelling het eiland juist de deur naar buiten. Nu is de looproute tussen eiland en keukenwand door? Als je het eiland draait is dat m.i. opgelost en kijk je vanuit de woonkamer naar buiten zonder visuele barrière.

Als ik het goed zie ga je keuken aan de WK zijde, dus met de rug naar familie/kinderen toe. Tegelijkertijd moet je best een end bewegen vanaf de kookplaat naar de spoelbak. Als je het eiland draait is dat wat praktischer en kun je tijdens het komen contact houden met de WK en buiten.

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Afgelopen week onze ideeën en ervaringen hier al gedeeld en veel tips en hulp gekregen. Nogmaals dank! _/-\o_ We staan nu dus op het punt om knopen door te haken en op detailniveau verder invulling te geven aan de keuken. De opstelling, kleuren en apparaten zijn duidelijk. Zie deze post voor de 3D tekeningen, met als opmerking dat de zwevende bovenkast van 1.20m waarschijnlijk wordt vervangen voor 3x60 bovenkasten en dat de Bora aan de muurzijde zal komen te liggen.

We twijfelen nog of we de Bora in een 90 of 100 ladekast willen leggen en of hij helemaal uitgelijnd moet zijn in het midden van een ladekast of dat we hem wat opschuiven. Geen idee of dat storend zal zijn. Ander twijfelpuntje is of we opbouw willen van de plaat of vlak willen inbouwen. Nadeel bij vlak is geloof ik dat wanneer je de plaat wilt vervangen de uitsparing niet de goede maat heeft, maar zou dat niet net zo goed gelden voor opbouw?

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:08
In navolging van mijn bericht eerder deze week: https://gathering.tweaker...message/68418344#68418344

heb ik nu ook de offerte van Nolte binnen. Tendens van eerdere reacties was "duur" en "te weinig informatie om iets te kunnen zeggen over de prijs". Dus hierbij meer details. We gaan elders ook nog wel offertes opvragen. Hopelijk betekent dat weer 3 uur zitten |:(

Nog even kort;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfhqmhBp0EiJN8ZMtpr0pjqLV7w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFEbOnfseyqbq7qD7tgSNkpL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlczXnzoJ4hxQsOmtT7ewNmv_N4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Ze75zwKPA66YzMWskTLDcis.jpg?f=fotoalbum_tile

Beknopte specificaties:
Betonlook blad (kunststof)
Betonlook kasten (binnen en buiten)
Siemens IQ700 oven, combi oven en koffiemachine
Elica inductieplaat met afzuiging, type Nikola Tesla Switch. (Bora pas q2 2022 leverbaar)
Pelgrim koelkast (1.70), vriezer (1.70) en vaatwasser. Mogelijk switchen we nog naar Bauknecht
Qooker Fusion Round Combi +, kleur zwart
composiet spoelbak (betonlook kleur matchen)
Spoelbak en kookplaat infresen
greeploos, push to open
verlichting onder het werkblad (ontbreekt nog op de foto's)
1 Electra punt op het eiland (2 stekkers en usb)
Overige wanden van de ruimte worden wit, de vloer zwarte tegels (allen niet zichtbaar in de renders)

Details
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diK-lDrH2FLL9LbcEE2HbaR-XSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8FglQUSwYH6HiovdMdXqTf7B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWItviBHRVXoEAZ7OoGPDWLCbp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5UWXUonBtFW33rsnW6mzarVX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9G8XuIOZ79poG2tRl8RcHyKYojE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUcyCUJbeFECUpeVJ9b6dJ0S.jpg?f=fotoalbum_large

Prijs
Geoffreerd 27,8K voor de keuken. Daar zal nog wel 10-15% van af te praten zijn denk ik.
Montage € 1800.

Wat vinden jullie? Nog steeds duur he denk ik?

Qua design/ergonomie wil ik de vaatwasser nog naar uiterst rechts op het eiland verplaatsen, zodat de volgorde wordt: koken-werkruimte-spelen-vaatwassen. Struikelen we tenminste nog de hele tijd over de vaatwasser :)
En wat meer lades zou ook erg prettig zijn. In de huidige keuken in het nieuwe huis zijn weinig lades en dat is best wel irritant :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Monkeydancer
Stefangrp schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:54:
In navolging van mijn bericht eerder deze week: https://gathering.tweaker...message/68418344#68418344

heb ik nu ook de offerte van Nolte binnen. Tendens van eerdere reacties was "duur" en "te weinig informatie om iets te kunnen zeggen over de prijs". Dus hierbij meer details. We gaan elders ook nog wel offertes opvragen. Hopelijk betekent dat weer 3 uur zitten |:(

Nog even kort;
[Afbeelding][Afbeelding]

Beknopte specificaties:
Elica inductieplaat met afzuiging, type Nikola Tesla Switch. (Bora pas q2 2022 leverbaar)
Pelgrim koelkast (1.70), vriezer (1.70) en vaatwasser. Mogelijk switchen we nog naar Bauknecht
greeploos, push to open
Overige wanden van de ruimte worden wit, de vloer zwarte tegels (allen niet zichtbaar in de renders)

Details
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Prijs
Geoffreerd 27,8K voor de keuken. Daar zal nog wel 10-15% van af te praten zijn denk ik.
Montage € 1800.

Qua design/ergonomie wil ik de vaatwasser nog naar uiterst rechts op het eiland verplaatsen, zodat de volgorde wordt: koken-werkruimte-spelen-vaatwassen. Struikelen we tenminste nog de hele tijd over de vaatwasser :)
En wat meer lades zou ook erg prettig zijn. In de huidige keuken in het nieuwe huis zijn weinig lades en dat is best wel irritant :)
Dit is echt duur. Met deze prijs kan je een high-end keuken kopen. Ook als ik kijk naar de lijst wat je er nu voor krijgt. Zelfs als je 15% eraf kan praten vind ik de prijs nog niet goed. Als alles Miele was, dan was het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
remzor schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:56:
Afgelopen week onze ideeën en ervaringen hier al gedeeld en veel tips en hulp gekregen. Nogmaals dank! _/-\o_ We staan nu dus op het punt om knopen door te haken en op detailniveau verder invulling te geven aan de keuken. De opstelling, kleuren en apparaten zijn duidelijk. Zie deze post voor de 3D tekeningen, met als opmerking dat de zwevende bovenkast van 1.20m waarschijnlijk wordt vervangen voor 3x60 bovenkasten en dat de Bora aan de muurzijde zal komen te liggen.

We twijfelen nog of we de Bora in een 90 of 100 ladekast willen leggen en of hij helemaal uitgelijnd moet zijn in het midden van een ladekast of dat we hem wat opschuiven. Geen idee of dat storend zal zijn. Ander twijfelpuntje is of we opbouw willen van de plaat of vlak willen inbouwen. Nadeel bij vlak is geloof ik dat wanneer je de plaat wilt vervangen de uitsparing niet de goede maat heeft, maar zou dat niet net zo goed gelden voor opbouw?

***members only***
Kijk nog even naar de plek voor je bestekla. Onder de borakast moet je bukken, omdat deze dieper ligt. Wellicht in de 60 er naast of ook de 60 achter je.
De matten haal ik bij ikea oid, mijn keukenleverancier gaf aan dat dit meebestellen duur was.
Al nagedacht over de verlichting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Stefangrp schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:54:

Nog even kort;
[Afbeelding][Afbeelding]

Beknopte specificaties:
greeploos, push to open

Details
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Prijs
Montage € 1800.

Eerlijk, heel veel geld en dan uitgeven aan, in mijn ogen, niet de kwaliteit van de keuken, maar extra’ s die je kiest als je budget over hebt.. 2x elektrisch openen. Ik heb gegoogled en alleen het systeem kost 600, per stuk... een kunststof blad en om te matchen keramiek spoelbak, Verlichting in de greep of zoiets...of kost dat geen drol.
Dan 15 plint......
Push to open...... toevallig pas in een showroom geprobeerd. We werden er compleet sjachie van. Openen geen probleem , maar o wee als ie ook weer dicht moet. :( En heb je een front gekozen dat geschikt is om steeds met je vingers aan te zitten?, dat ziet er dan niet strak uit....
Verder je tekening is heel summier, zitten er geen deuren in de ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Ladypurple schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:14:
[...]

Kijk nog even naar de plek voor je bestekla. Onder de borakast moet je bukken, omdat deze dieper ligt. Wellicht in de 60 er naast of ook de 60 achter je.
De matten haal ik bij ikea oid, mijn keukenleverancier gaf aan dat dit meebestellen duur was.
Al nagedacht over de verlichting?
Bestek in de 60 lade is te klein, moet echt wel 90 of 100 zijn. Het bukken valt voor ons (1.71m) wel mee gelukkig vonden we :) Achter ons hebben we geen 60 kast met lade, want: koelkast, vriezer, spoelkast, vaatwasser.
Verlichting is wel een dingetje. Er hangt nu een Philips Hue Enis lamp met 2 spotjes, die zou dan een stuk verplaatst moeten worden op het plafond naar boven het eiland. Een nieuwe inbouwdoos maken met bijbehoren freeswerk is lastig volgens mij, maar wel strakker dan een afdekplaatje en een strip o.i.d.
Dacht ook nog een een koof vanaf de muur tot einde eiland voor wat spotjes of een hanglamp. Dat zouden we met de elektricien moeten bespreken, waar daarin de mogelijkheden zijn.
Edit: @Ladypurple onder de hangkasten dan gewoon spotjes, dat is vrij gemakkelijk met een trafo’tje en stopcontact achter de kastjes.

@Stefangrp Over de prijs kan ik niet veel zeggen, heb wat verstand van apparatuur maar niet van merk kasten en blad etc.
Maar push to open zou ik persoonlijk NOOIT nemen voor een keuken. Eens dat het strak oogt, maar ik zou me er mateloos aan gaan ergeren. Ik heb het dan over de toepassing in de keuken, voor een ander meubelstuk: prima. Overigens werd het ook echt door iedere verkoper die wij sprake afgeraden. Die zijn allemaal: "Lekker greepjes of greeploos pakken".

[ Voor 21% gewijzigd door remzor op 22-08-2021 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
remzor schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:58:
[...]

Bestek in de 60 lade is te klein, moet echt wel 90 of 100 zijn. Het bukken valt voor ons (1.71m) wel mee gelukkig vonden we :) Achter ons hebben we geen 60 kast met lade, want: koelkast, vriezer, spoelkast, vaatwasser.
Verlichting is wel een dingetje. Er hangt nu een Philips Hue Enis lamp met 2 spotjes, die zou dan een stuk verplaatst moeten worden op het plafond naar boven het eiland. Een nieuwe inbouwdoos maken met bijbehoren freeswerk is lastig volgens mij, maar wel strakker dan een afdekplaatje en een strip o.i.d.
Dacht ook nog een een koof vanaf de muur tot einde eiland voor wat spotjes of een hanglamp. Dat zouden we met de elektricien moeten bespreken, waar daarin de mogelijkheden zijn.

@Stefangrp Over de prijs kan ik niet veel zeggen, heb wat verstand van apparatuur maar niet van merk kasten en blad etc.
Maar push to open zou ik persoonlijk NOOIT nemen voor een keuken. Eens dat het strak oogt, maar ik zou me er mateloos aan gaan ergeren. Ik heb het dan over de toepassing in de keuken, voor een ander meubelstuk: prima. Overigens werd het ook echt door iedere verkoper die wij sprake afgeraden. Die zijn allemaal: "Lekker greepjes of greeploos pakken".
En verlichting onder de hangkasten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Stefangrp in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"Stefangrp schreef op zondag 22 augustus 2021 @

Nog even kort;
Ik zou beginnen om die ruimte wat anders in te delen, onder is veel te weinig plek voor een redelijke tafel met stoelen. Ik snap niet echt de toegevoegde waarde van een eiland keuken hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
iPeter schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:09:
Dank voor je reactie! Beiden hadden we in eerste instantie gedraaid. Kookeiland hebben we voor nu haaks op de muur laten staan vanwege de looproute vanuit de woonkamer/trap en naar de buitendeur. Daarnaast vinden we het fijn om de optie te hebben om de keukentafel te laten aansluiten op het eiland.
Mijn eerste gedachte toen ik die tekening zag was juist "Waarom blokkeer je nou je complete looproute naar buiten?"
Ik zou ze juist 90 graden draaien ten opzichte van wat je nu getekend hebt. Voordeel daarvan zou ook meteen zijn dat je tijdens het koken zicht hebt op zowel woonkamer, eettafel als je terras buiten.

Misschien ook een overweging om de kookplaat niet in het midden te plaatsen zodat je ook een lekker ruim werkblad hebt waar je wat mee kan.
Wij hebben nu een stuk vrije werkbladruimte van 150x110 cm op ons eiland en dat is echt heerlijk. Vooral mijn vrouw slaagt er vrijwel dagelijks in het helemaal te gebruiken. (En in ons vorige huis hadden we een stuk van 80x60 cm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:53:
[...]

Ik zou beginnen om die ruimte wat anders in te delen, onder is veel te weinig plek voor een redelijke tafel met stoelen. Ik snap niet echt de toegevoegde waarde van een eiland keuken hier.
we hebben maar 1 wand beschikbaar (rest heeft ramen of de ensuite deuren), en we hebben zo ruimte voor een eettafel van ~ 3x1m aan de 'onderkant' van de plattegrond.
Is allemaal niet ingetekend in de render overigens. Die afspraken duren al lang genoeg als ze niet het halve huis er omheen gaan tekenen.

Dank voor de feedback verder, we gaan ermee aan de slag.
En zoeken naar een andere keukenboer in het mid(+)segment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 12:56
Na wat wijzigingen door te hebben gevoerd de volgende offerte ontvangen voor onze keuken. Wat vinden jullie van de prijs?

Merk: Rotpunkt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxVqEcVYi9Oc53TD_X_LT5sBktM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bp8iQRZnfRCUC31sm8DMaIwu.jpg?f=fotoalbum_large

Kastenwand:

Zera Sherwood Black SY, zwarte corpusuitvoering binnen en buiten in kleur Black FM, greeploos met verticale en horizontale greeplijsten uitgevoerd in Black. Plinthoogte 13 cm, kasthoogte 221 cm, totale hoogte 234 cm. Plintkleur Sherwood SY Black.
Anti-slip matten in alle lades.

Eerste kast:

Twee binnenkorfladen, een binnenlade en een uittrekelement voor een koffiemachine.

Tweede kast:

Uitgevoerd met een vaatwasser op hoogte met daarboven een nis 45 combi bakoven. En onderlade.

Derde kast:

Vriezer nis 88 met de gelijke frontindeling als de tweede kast met daarboven een nis 45 stoom bakoven.

Vierde kast:

Uitgevoerd met een nis 178 koeler. Soft stop lades (Zircon ZX950).

1e en 4e kast draaien we waarschijnlijk om.

Eiland:

Uitgevoerd in Zera Extramat lak laminaat White XM, met een witte corpusuitvoering binnen en buiten in kleur White FM, greeploos met een horizontale greeplijst uitgevoerd in White, doorlopend in de beide vormwanden aan de uiteinden van het eiland, plinthoogte 13 cm, kasthoogte 78 cm, bladhoogte 1,2 cm, totale werkbladhoogte 92,2 cm.

Allemaal onderkasten in 80 cm breed, uitgevoerd met twee uittrekelementen en op 3 plekken voorzien van een binnenlade met bestekindeling. Enkele kasten zijn aangepast i.v.m. de spoelbak en de kookplaat met werkbladafzuiging.

Apparatuur:

Siemens compacte bakoven met magnetron (CM836GNB6)
Siemens ompacte bakoven met stoomfunctie (CS856GNB7)
Siemens inbouw vaatwasser (SN63H800BE)
Siemens vriezer nis 88 (GI21VADE0)
Siemens koeling nis 178 (KI81RSDE0)
Bora Pura
Quooker Fusion Square Black PRO3 waterkoker met boiler
Vlak ingebouwde zwarte cristadur spoelbak, bestaande uit 85% kwarts, met zwarte korfplug en luxe zwarte wandoverloop

Werkblad:

Dekker 12mm composiet werkblad Evora Quarts met facet, Easy White gepolijst. Met 6 metalen transversedragers t.b.v. versterving tegen doorbuiging (was niet nodig, maar wilden we wel).

Kosten:

Keuken: € 19.950,-
Montage: € 1.485,- (excl. ombouw kastenwand)

Totaal: € 21.435,-

[ Voor 7% gewijzigd door praliwi op 22-08-2021 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Beter dan mijn offerte haha. Waar ben je geweest? Mag in pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPeter
Conrado schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:27:
@iPeter, vaak komen hier keuekens voorbij waar de ruimte de beperkende factor is. Dat heb je niet, en daar zou ik gebruik van maken.
Volgens mij blokkeer in je opstelling het eiland juist de deur naar buiten. Nu is de looproute tussen eiland en keukenwand door? Als je het eiland draait is dat m.i. opgelost en kijk je vanuit de woonkamer naar buiten zonder visuele barrière.

Als ik het goed zie ga je keuken aan de WK zijde, dus met de rug naar familie/kinderen toe. Tegelijkertijd moet je best een end bewegen vanaf de kookplaat naar de spoelbak. Als je het eiland draait is dat wat praktischer en kun je tijdens het komen contact houden met de WK en buiten.
Farmerwood schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:38:
[...]

Mijn eerste gedachte toen ik die tekening zag was juist "Waarom blokkeer je nou je complete looproute naar buiten?"
Ik zou ze juist 90 graden draaien ten opzichte van wat je nu getekend hebt. Voordeel daarvan zou ook meteen zijn dat je tijdens het koken zicht hebt op zowel woonkamer, eettafel als je terras buiten.

Misschien ook een overweging om de kookplaat niet in het midden te plaatsen zodat je ook een lekker ruim werkblad hebt waar je wat mee kan.
Wij hebben nu een stuk vrije werkbladruimte van 150x110 cm op ons eiland en dat is echt heerlijk. Vooral mijn vrouw slaagt er vrijwel dagelijks in het helemaal te gebruiken. (En in ons vorige huis hadden we een stuk van 80x60 cm)
Dank voor de feedback! We twijfelen zelf ook nog over de ligging van het eiland: in de eerste ontwerpen hadden we het eiland 90 graden gedraaid, met een eiland van 240x120cm zorgt dat echter voor maar 60cm loopruimte bij het raam. Daarnaast begint de buitendeur op 280cm vanaf de muur. Dat betekent dat er ook maar 100cm ruimte is tussen het eiland en de buitenmuur. We willen liever geen concessies doen aan de grootte van het eiland i.v.m. werkruimte.

Ons idee was dat de huidige opstelling het mogelijk maakt om ofwel tussen de kastenwand en het eiland ofwel tussen het eiland en de tafel door te lopen richting de buitendeur. We zijn overigens nog de mogelijkheden voor het verplaatsen van de buitendeur aan het bespreken met de kopersbegeleider. Verplaatsen van de buitendeur naar de zijkant zou het probleem van de looprichting al verminderen..

Wat vinden jullie los van de plaatsing van het eiland van de prijs van de huidige offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefangrp schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:41:
[...]
we hebben maar 1 wand beschikbaar (rest heeft ramen of de ensuite deuren), en we hebben zo ruimte voor een eettafel van ~ 3x1m aan de 'onderkant' van de plattegrond.
Lopen die ramen door tot op de grond? Mooi, maar erg onpraktisch zoals je nu merkt met indelen.

Maar een tafel van 3x1m aan de onderkant lijkt me echt heel krap worden. Terwijl je best een prima ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:40
Stefangrp schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:13:
Pm van mij (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:34:
[...]

Lopen die ramen door tot op de grond? Mooi, maar erg onpraktisch zoals je nu merkt met indelen.

Maar een tafel van 3x1m aan de onderkant lijkt me echt heel krap worden. Terwijl je best een prima ruimte hebt.
ja tot 0,5m boven de grond. Lekker licht maar lastiger qua indelen ja. Gelukkig kunnen we de ruimte zonodig nog oprekken naar bijv 8 meter. Die ensuite deuren en wand staan er nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
Stefangrp schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:13:
Zie PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 11:22
Mijn partner en ik hebben dankbaar gebruik gemaakt van alle informatie die gedeeld werd en word in dit topic en het was een grote hulp bij het definitief maken van onze keuze voor een keuken.

Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Waarom allemaal zo geheimzinnig ??? 8)7 8)7 , daar is Tweakers toch niet voor ?
Gewoon ff delen waar je geweest bent zou ik zeggen, kan dit echt ff niet volgen :?
Zie bovenstaand . Ook onnodig om dit niet gewoon ff te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
taz10 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:39:
[...]

Gewoon ff delen waar je geweest bent zou ik zeggen, kan dit echt ff niet volgen :?
[...]

Die van mij staat paar pagina's terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefangrp schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:56:
[...]
ja tot 0,5m boven de grond. Lekker licht maar lastiger qua indelen ja. Gelukkig kunnen we de ruimte zonodig nog oprekken naar bijv 8 meter. Die ensuite deuren en wand staan er nog niet
Jammer. Gevalletje van architect die niet zo praktisch heeft nagedacht over gebruik van de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
@Stefangrp De verhoudingen in je plattegrond klopt denk ik niet, of het gaat heel krap worden met een tafel die maar 60cm breed is en slechts 60 cm ruimte rondom heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
sNielz123 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 00:04:
@Stefangrp De verhoudingen in je plattegrond klopt denk ik niet, of het gaat heel krap worden met een tafel die maar 60cm breed is en slechts 60 cm ruimte rondom heeft
Oh ja dat zou kunnen. Heb m zelf even snel in elkaar gezet in PowerPoint.
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:49:
[...]
Jammer. Gevalletje van architect die niet zo praktisch heeft nagedacht over gebruik van de ruimte.
Toekomstige keuken is nu nog de woonkamer :)
We zitten relatief kort op de straat (voor ons gevoel dan) en hebben een prachtige achtertuin, dus we gaan de boel omdraaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk. Wat je nog zou kunnen overwegen is om de hoge kastenwand om de raampartij voor heen te bouwen. En dan iets verder terug een (schier)eiland en daarboven de eettafel (die zit dan dichter bij woonkamer?).

Heb je de maten van de voorgevel met ramen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
taz10 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:39:
[...]

[...]

Heb je gelijk in hoor. Heb er wel een reden voor, en wil eerst tekenen, daarna post ik het met alle liefde.

Was eerst benieuwd of dit een nette prijs is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Xghost schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:11:
[...]

Ik krijg de Novy Easy Pro 1861 kookplaat ook in m’n keuken die in oktober wordt geleverd. Gezien de Novy pas begin dit jaar is uitgebracht, zijn er nog weinig reviews van te vinden. Een objectief vergelijk met de Bora is dus lastig en als je zeker wilt zijn is de Bora dus misschien handig. Bij mij was de belangrijkste overweging het uiterlijk. Ik vind de Bora Pure niet echt mooi (de Pure X wel, maar die is een stuk duurder). De Novy is een stuk minimalistischer dan de Pure. Gezien we hem vlak laten inbouwen vonden we dat een belangrijke overweging. Verder staat Novy goed aangeschreven en was de prijs ook een stuk beter dan de Bora. Klein gokje dus, maar zal vast goed komen.

Overigens is het altijd lastig vergelijken omdat bijna niemand meer dan één kookplaat voor een langere tijd heeft gebruikt. Je kan moeilijk het verschil in afzuigvermogen in jouw keuken vergelijken bijvoorbeeld. Zolang de basis voor beide apparaten goed is, zal je in praktijk dus überhaupt niet weten of je iets mist (als de één tenminste daadwerkelijk beter is dan de ander).
Mollos_ schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:06:
[...]

Ik heb de Novy Easy pro ook in bestelling staan! Word pas begin volgend jaar geleverd. kan nog tot december wijzigen. Ben benieuwd naar jou ervaringen.

Heb hem al wel in real life gezien en het is gewoon een hele mooi strakke plaat en doet gewoon heel degelijk aan. Daarnaast gewoon standaard al 5 jaar garantie en een gunstige prijs heeft de doorslag gegeven. Heb hem alleen niet werkend gezien. De keukenverkoper zei dat Novy een dermate goede naam heeft qua plaat e afzuiging dat het hem zal verbazen als dit niet goed zou zijn.

Heb bij vrienden wel een Bora Puru gezien, en dat was ook prima, maar was nou niet heel erg er van onder de indruk, in die zin; weinig verschil behalve de prijs en vind de novy plaat stiekem net iets mooier.

[ Voor 37% gewijzigd door joostbo op 23-08-2021 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:50
Farmerwood schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:30:
[...]

En als er bijvoorbeeld water langs een kastje naar beneden loopt. Blijf je dat zien of droogt het op zonder dat je het ziet? Dat zijn bij ons namelijk de meeste 'vlekken'. Vooral bij de vaatwasser en het kastje onder de kraan.

Note: We hebben sinds ruim een maand een waterontharder en dat maakt voor de watervlekken verder geen verschil.
Nope, geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:07
joostbo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:33:
[...]

[...]

Ik heb de Novy Easy pro ook in bestelling staan! Word pas begin volgend jaar geleverd. kan nog tot december wijzigen. Ben benieuwd naar jou ervaringen.

Heb hem al wel in real life gezien en het is gewoon een hele mooi strakke plaat en doet gewoon heel degelijk aan. Daarnaast gewoon standaard al 5 jaar garantie en een gunstige prijs heeft de doorslag gegeven. Heb hem alleen niet werkend gezien. De keukenverkoper zei dat Novy een dermate goede naam heeft qua plaat e afzuiging dat het hem zal verbazen als dit niet goed zou zijn.

Heb bij vrienden wel een Bora Puru gezien, en dat was ook prima, maar was nou niet heel erg er van onder de indruk, in die zin; weinig verschil behalve de prijs en vind de novy plaat stiekem net iets mooier.
Ik zal mijn ervaringen zeker gaan posten hier. Ik ga er wel vanuit dat ‘ie op tijd komt omdat ik er nog niks over gehoord heb. Bovendien hebben we in mei besteld, dus dat was al redelijk op tijd. Maar het zou natuurlijk alsnog kunnen dat de plaat er pas later inkomt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-07 17:23
In het verleden een keer mijn PC met behulp van Tweakers samengesteld, nooit gedacht dat dit ook met de keuken zou gebeuren :)
Ik ben al een tijd aan het meelezen en heb ook een hoop teruggelezen en heb veel inspiratie opgedaan.
Misschien wel teveel inspiratie zelfs, want we lopen een beetje vast met onze indeling.
We hebben in september de eerste afspraak staan voor een adviesgesprek, maar we willen graag vooraf al in grote lijnen duidelijk hebben wat we willen.

Onze gewenste indeling (of een variant daarop) komt genoeg langs in dit topic, alleen we zitten te stoeien met de ruimte die over blijft. We hadden daar de eettafel in gedachten, maar het lijkt erop dat dit toch wat te krap / te vol gebouwd wordt. Zet je daar geen eettafel neer, dan blijft er ineens weer een hele lege plek over.

Apparatuur
Dit is in ieder geval de gewenste apparatuur (we zijn bij Inspiratiehuis 20|20 geweest, aanrader! Hadden we ook uit dit topic):
Bosch HBG8769C7 - Serie | 8 Oven 60 x 60 cm Carbon black
Bosch HMG836NC6 - Serie | 8 Oven met magnetron 60 x 60 cm Carbon black
Bosch KIR81SDE0 - Serie | 6 Inbouw koelkast 177.5 x 56 cm
Bosch GIN41ACE0 - Serie | 6 Inbouw vriezer 122.1 x 55.8 cm
Bosch SBD6ZB800E - Serie | 6 Volledig geïntegreerde vaatwasser 60 cm XXL
Bora Pure PURU - BORA Pure inductiekookveld met ingebouwde kookveldafzuiging - Recirculatie
Quooker 22+FSBLK - QUOOKER COMBI+ Fusion Square Black

Bouwtekening begane grond (nieuwbouwwoning)
We hebben een eettafel van 200x100 cm die we nog steeds erg mooi vinden en het liefst ook in ons nieuwe huis gebruiken. De erker willen we bij voorkeur gebruiken voor een extra zithoekje en dus niet voor de eettafel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNI48TDvoRU7vYs-Kp8F7qiTDJY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTduOG3LbML7FmTxpLzg1KWZ.jpg?f=fotoalbum_large

Via de IKEA keukenplanner een opzetje gemaakt wat we ongeveer willen. Niet helemaal duidelijk doordat alles zwart is, maar ik hoop dat het ongeveer een beeld geeft. Indeling van kasten staat nog niet vast voor ons.

We hebben al wel wat keukenzaken bezocht en vinden de Pronorm Y-line in ultra mat zwart erg mooi.
Dat is ook waar we een advies voor gaan laten maken.

Kastenwand
Afmeting: Zo breed als nodig, de muur van 4800mm kan hiervoor gebruikt worden.
Apparatuur: beide ovens, koelkast, vriezer, vaatwasser en spoelen en een plek/nis voor een losse koffiemachine.

Eiland
Afmeting: Kan nog alle kanten op wat ons betreft, maar we denken aan iets in de range van 240-300cm lang en 100-120cm breed. Eventueel barkrukken aan het eiland, maar dit hangt van de plek van de eettafel af en ik vind het ook niet altijd even mooi staan.
Apparatuur: Alleen de Bora. Stopcontacten zoeken we ook nog een mooie oplossing voor. Spoelen en/of vaatwasser mogen eventueel ook in het eiland, maar het lijkt ons mooi om het eiland helemaal strak te houden, daarom spoelen vooralsnog in de wandopstelling.

Optie 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AywFAbfYhrNiilsy7SumccHrNso=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QBLRKKrJFkMFGzM0PSa2rny1.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pthe1OLIDR_rhKMFjhvojQXVyNM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Ev0egU0mNnMEkQXcWZZVhK7b.png?f=fotoalbum_tile

Optie 2 (was meer om wat anders te proberen, we vinden het zonde dat de tafel dan het zicht op de keuken wegneemt):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0STtSAghn7it67a4oAN2mDUX6d4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8cZb7WC9jrzz6rh05sk65MSs.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6IrzkZgAQi7ALE-peD9u4ls7gw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xT87s7bC74tjEao9kp79h1qN.png?f=fotoalbum_tile

Onze grootste vraag is waar laten we de eettafel, zonder dat het te vol wordt en de keuken niet te klein wordt. Misschien zitten we ook wel te vast in het idee van de kastenwand en het eiland, maar veel werk- en opbergruimte vinden we heel belangrijk!

Uit het adviesgesprek zullen ongetwijfeld ook goede ideeën gaan komen, maar ik hoop dat jullie ons wat verder kunnen helpen in de goede richting, ik kijk uit naar de tips en goede ideeën!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

ChUcKiE

Dus........

Qua keukenapparatuur zijn we er grotendeels uit. Ik twijfel alleen dus nog om voor een Miele DCG7665 stoomoven te gaan ip een Siemens HS858GXB6.

Daarnaast vraag ik me af of het zinvol is vwb eenheid en wellicht betere functionaliteiten om dan ook voor een Miele vaatwasser te gaan ipv een Siemens SX75Z800BE.

Heeft iemand hier nog ervaringen mee?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qocel schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:41:
We hadden daar de eettafel in gedachten, maar het lijkt erop dat dit toch wat te krap / te vol gebouwd wordt. Zet je daar geen eettafel neer, dan blijft er ineens weer een hele lege plek over.
Eettafel op de plek waar nu het woord woonkamer-keuken staat?

In de keuken wordt het heel erg krap en je hebt dan geen looproute naar tuindeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-07 17:23
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:48:
[...]

Eettafel op de plek waar nu het woord woonkamer-keuken staat?

In de keuken wordt het heel erg krap en je hebt dan geen looproute naar tuindeuren?
In de erker hebben we een zithoek in gedachten, het wordt dan denk ik erg vol, maar de ruimte inschatten is lastig. We gaan overigens de deur in de berging als ingang achterom gebruiken. Tuindeuren zullen dus niet gebruikt worden als in- en uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
ChUcKiE schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:44:
Qua keukenapparatuur zijn we er grotendeels uit. Ik twijfel alleen dus nog om voor een Miele DCG7665 stoomoven te gaan ip een Siemens HS858GXB6.

Daarnaast vraag ik me af of het zinvol is vwb eenheid en wellicht betere functionaliteiten om dan ook voor een Miele vaatwasser te gaan ipv een Siemens SX75Z800BE.

Heeft iemand hier nog ervaringen mee?
Wij zitten in de zelfde dubio.
Alleen dan het hele rijtje naar Miele. Vaatwasser wordt dan een 7150 SCVI.
De Siemens heeft wel veel meer gimmicks, maar zijn gimmicks, meer niet.

Grootste verschil is denk ik auto open (de Miele) vs ZeolitH.

Als Siemens hebben wij de SN67ZX01CE erop staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 23-08-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

ChUcKiE

Dus........

Source90 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:02:
[...]

Wij zitten in de zelfde dubio.
Alleen dan het hele rijtje naar Miele. Vaatwasser wordt dan een 7150 SCVI.
De Siemens heeft wel veel meer gimmicks, maar zijn gimmicks, meer niet.

Grootste verschil is denk ik auto open (de Miele) vs ZeolitH.

Als Siemens hebben wij de SN67ZX01CE erop staan.
De keukenzaak gaf aan dat auto open niet altijd even goed voor je keuken is, dagelijks die warme/hete dampen langs het hout en werkblad.
Autodosis is wellicht ook niet iets dat ik ga gebruiken.

Wij gaan voor een XXL uitvoering

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Onze grootste vraag is waar laten we de eettafel, zonder dat het te vol wordt en de keuken niet te klein wordt. Misschien zitten we ook wel te vast in het idee van de kastenwand en het eiland, maar veel werk- en opbergruimte vinden we heel belangrijk!

Uit het adviesgesprek zullen ongetwijfeld ook goede ideeën gaan komen, maar ik hoop dat jullie ons wat verder kunnen helpen in de goede richting, ik kijk uit naar de tips en goede ideeën!
Dan zeg ik , zoek mijn keuken even op, dan weet je waar je de eetkamer tafel laat. Nu 1,5 maand in ons bezit en geen seconde spijt van . DIT IS EEN LEEFKEUKEN >:) ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5TD1RjfxSlql7zFw9YlJVOHfyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KovHtWO7AfCVeea0EVgEzuR1.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3ZZMMmElItQz0MbgnZVTx8EYIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O25RRAfcuufD3ZLECwbaRnXx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
Ook wij zijn voorzichtig aan het plannen voor de plaatsing van een keuken in onze kluswoning.
Ik zeg voorzichtig omdat er nog een hoop geklust moet gaan worden voor we daar daadwerkelijk aan kunnen starten. Maar het is wel nodig om al een plan te maken voor het leggen van vloerverwarming, water, elektra etc.

Hieronder de ruimte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaH94Rirmq98SV9UBL_D9joFcNc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UXOewDge5beTLleG7IAR9Ahn.png?f=fotoalbum_large

Om en nabij de indeling zoals ik hem nu voor me zie (even Ikea planner gebruikt):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPvO00_pOHITUTEZNsEhu0xTeIc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZjTht6btSILp0FjazVKvZS3e.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iidf64qSdlYd5Tz3W0juIPwr9x8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UKCzpNB5D2VWiw8hQyX6irhM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dziJho64_Pz9l5jiKDF2CABajnQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YjaI9VIeF3FoF2CRw9J91vtT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovUKIOTPJ6By2OaHmT2s-k0tCYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l3ZOSquIiv4etuGoP872swto.png?f=fotoalbum_large

En nog enkele impressies van de ruimte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLx8FL6me8Hpi9ekBRj8CY8qj9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJQC3ERN021lPdZH6Wg5F05g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYoMwwZJVTjVFIOZAEku5ZTWdig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8XgPktEmjeYD1JxV9phjFoG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udzrP0xlETPI6mZ76Kf7P9AzKIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPsRUtbGEL9rJnNGDVtWGtOz.jpg?f=fotoalbum_large

Let vooral niet op de materialen, het gaat me er vooral even om of dit een logische indeling is voor de ruimte.
Hoge achterwand:
- Koelkast rechts (combi vries, en dan extra vriezer in de bijkeuken/kelder)
- Dan (1 van) de 2 middelste kasten voor oven/magnetron (is dit handiger naast of boven elkaar?) Of evt combi..
- Eventueel inbouw koffiezetapparaat (maar wellicht overbodig)
- Links opslag

Werkblad:
- Zal ergens tussen de 4.90-5.20m lang worden verwacht ik
- De spoelbak in het midden voor het raam leek mij wel mooi
- Direct links daarvan de vaatwasser
- Rechts van de spoelbak -midden tussen de ramen- een grote inductieplaat
- We weten nog niet of we voor een ingebouwde afzuiging willen gaan of 'traditionele' afzuigkap.. ik hoor gemenge ervaringen over inbouw (buiten het prijskaartje..)
Voor het aangezicht is ingebouwd wel veel mooier in deze ruimte, ik heb ook bewust voor geen hangende kastjes gekozen. Ik ben sowieso vrij lang en stoot mijn hoofd altijd tegen die ondingen, dus dan zou het al zo'n schuin model moeten worden.

Verder is koken wel een soort hobby van me, vandaar dat de keuken vrij veel plek in beslag mag nemen. Veel keukenblad ruimte vind ik belangrijk. Ook vraag ik me af of er zo voldoende opslagplek is in de kasten. Maar we hebben ook een kleine bijkeuken waar evt het een en ander kwijt kan.
Wij zijn overigens beiden rechtshandig.

Hoor graag of jullie input hebben! Met name potentiele pijnpunten..
Wilde ideeën zijn ook zeker welkom, alles is eigenlijk nog mogelijk in de ruimte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
ChUcKiE schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:15:
[...]

De keukenzaak gaf aan dat auto open niet altijd even goed voor je keuken is, dagelijks die warme/hete dampen langs het hout en werkblad.
Autodosis is wellicht ook niet iets dat ik ga gebruiken.

Wij gaan voor een XXL uitvoering
Heb hier eigenlijk nog heel weinig negatiefs over gehoord.
Alle Miele vaatwassers hebben volgens mij auto open. Model van 1000€ tot Modellen van 2800€.
Als het met de meest voorkomende materialen in een keuken mis zou gaan, zou die gekke lijn van Miele al lang geflopt zijn?

Wij nemen een greeploos front, volgens mij kan daar geen XXL in, anders waren wij daar ook voor gegaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
taz10 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:20:
[...]

Dan zeg ik , zoek mijn keuken even op, dan weet je waar je de eetkamer tafel laat. Nu 1,5 maand in ons bezit en geen seconde spijt van . DIT IS EEN LEEFKEUKEN >:) ;) [Afbeelding][Afbeelding]
Waar hebben jullie de keuken uiteindelijk gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53
Source90 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:25:
[...]

Heb hier eigenlijk nog heel weinig negatiefs over gehoord.
Alle Miele vaatwassers hebben volgens mij auto open. Model van 1000€ tot Modellen van 2800€.
Als het met de meest voorkomende materialen in een keuken mis zou gaan, zou die gekke lijn van Miele al lang geflopt zijn?

Wij nemen een greeploos front, volgens mij kan daar geen XXL in, anders waren wij daar ook voor gegaan .
Hier ook ruim tien jaar in onze vorige keuken auto-open gehad en geen moment spijt van. Droogt echt beter en geen problemen met stoom.

In onze nieuwe keuken (vandaag gestart met plaatsen) komt wel een XXL van Miele bij een greeploos front. Moesten we wel de korpus voor verhogen naar 82,6 in ons geval. Maar kan dus wel (tenzij morgen blijkt dat hij toch niet past :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Monkeydancer schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:48:
[...]

Waar hebben jullie de keuken uiteindelijk gekocht?
Mobel Faber , serieus, na meer dan 10 winkels serieus bezocht te hebben , oke in, het klinkt raar, 9 maanden >:) , ongeveer 7 offertes en zits aan tafel hier de keuken gekocht, 100% dezelfde keuken was in Nederland €4000 duurder, alleen het granietenblad koste al €2200 meer.
Dus meer dan de moeite waard om eens te bellen met Marcel Piesche of Uwe Faber ( spreken Nederlands )
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67997870

Wil iemand het resultaat live zien, Jullie zijn van harte welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
In het verleden een keer mijn PC met behulp van Tweakers samengesteld, nooit gedacht dat dit ook met de keuken zou gebeuren :)
Ik ben al een tijd aan het meelezen en heb ook een hoop teruggelezen en heb veel inspiratie opgedaan.
Misschien wel teveel inspiratie zelfs, want we lopen een beetje vast met onze indeling.
We hebben in september de eerste afspraak staan voor een adviesgesprek, maar we willen graag vooraf al in grote lijnen duidelijk hebben wat we willen.

Onze gewenste indeling (of een variant daarop) komt genoeg langs in dit topic, alleen we zitten te stoeien met de ruimte die over blijft. We hadden daar de eettafel in gedachten, maar het lijkt erop dat dit toch wat te krap / te vol gebouwd wordt. Zet je daar geen eettafel neer, dan blijft er ineens weer een hele lege plek over.

Apparatuur
Dit is in ieder geval de gewenste apparatuur (we zijn bij Inspiratiehuis 20|20 geweest, aanrader! Hadden we ook uit dit topic):
Bosch HBG8769C7 - Serie | 8 Oven 60 x 60 cm Carbon black
Bosch HMG836NC6 - Serie | 8 Oven met magnetron 60 x 60 cm Carbon black
Bosch KIR81SDE0 - Serie | 6 Inbouw koelkast 177.5 x 56 cm
Bosch GIN41ACE0 - Serie | 6 Inbouw vriezer 122.1 x 55.8 cm
Bosch SBD6ZB800E - Serie | 6 Volledig geïntegreerde vaatwasser 60 cm XXL
Bora Pure PURU - BORA Pure inductiekookveld met ingebouwde kookveldafzuiging - Recirculatie
Quooker 22+FSBLK - QUOOKER COMBI+ Fusion Square Black

Bouwtekening begane grond (nieuwbouwwoning)
We hebben een eettafel van 200x100 cm die we nog steeds erg mooi vinden en het liefst ook in ons nieuwe huis gebruiken. De erker willen we bij voorkeur gebruiken voor een extra zithoekje en dus niet voor de eettafel.
[Afbeelding]

Via de IKEA keukenplanner een opzetje gemaakt wat we ongeveer willen. Niet helemaal duidelijk doordat alles zwart is, maar ik hoop dat het ongeveer een beeld geeft. Indeling van kasten staat nog niet vast voor ons.

We hebben al wel wat keukenzaken bezocht en vinden de Pronorm Y-line in ultra mat zwart erg mooi.
Dat is ook waar we een advies voor gaan laten maken.

Kastenwand
Afmeting: Zo breed als nodig, de muur van 4800mm kan hiervoor gebruikt worden.
Apparatuur: beide ovens, koelkast, vriezer, vaatwasser en spoelen en een plek/nis voor een losse koffiemachine.

Eiland
Afmeting: Kan nog alle kanten op wat ons betreft, maar we denken aan iets in de range van 240-300cm lang en 100-120cm breed. Eventueel barkrukken aan het eiland, maar dit hangt van de plek van de eettafel af en ik vind het ook niet altijd even mooi staan.
Apparatuur: Alleen de Bora. Stopcontacten zoeken we ook nog een mooie oplossing voor. Spoelen en/of vaatwasser mogen eventueel ook in het eiland, maar het lijkt ons mooi om het eiland helemaal strak te houden, daarom spoelen vooralsnog in de wandopstelling.

Optie 1:
[Afbeelding][Afbeelding]

Optie 2 (was meer om wat anders te proberen, we vinden het zonde dat de tafel dan het zicht op de keuken wegneemt):
[Afbeelding][Afbeelding]

In die ruimte van 552cm breed zou deze opstelling kunnen. Dan zou je eigenlijk maar 100cm tussen spoelwand en eiland moeten laten i.p.v. 120cm. En het eiland 100cm diep i.p.v. 120cm.
Dan krijg je: 60 + 100 + 100 = einde eiland op 260 cm. Nog 290cm over voor je eettafel en stoelen, niet heel ruim maar wel mogelijk. Vergelijkbaar met wat ik straks heb.

Tafel/stoelen dan ong. 70cm van de muur af en aan de andere kant 120cm van het eiland af. Dan kun je de stoelen naar achter schuiven en heb je loopruimte. Een bank tegen de muur en de tafel dichter aanschuiven zou ook altijd nog kunnen.
Spoelen in het eiland zou nooit mijn voorkeur hebben. Wij zetten kopjes en vieze vaat (met visite bijvoorbeeld) ook wel eens in of naast de spoelbak. Dat zou ik dan niet graag op het eiland zetten maar juist in dat nisje waar je spoelbak zit. Maar dat is ook allemaal persoonlijk want sommigen vinden spoelen en koken naast elkaar juist fijn, waar ook wat voor te zeggen valt.

M.b.t. de keuken die wij willen gaan bestellen (Pronorm Y-line plus, frontkleur superwit) las ik in dit topic en vervolgens de brochure dat we de binnenkant van de kasten (korpus) ook kunnen laten uitvoeren in de kleur ‘stratusgrijs pearl’ i.p.v. standaard wit. Wij houden wel van wat contrast dus denken er over om dit dan ook te dien :) Voor zover ik kan lezen kost dit ook niets extra.
We nemen waarschijnlijk ook Protech (2.0?), al is dat wellicht wat prijzig met maar 2 ladekasten.
Zouden jullie stratusgrijs pearl nemen i.c.m. witte fronten? En zouden jullie protech 2.0 aanraden? Heeft dit echt meerwaarde voor het geld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daikirai schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:21:
Ook wij zijn voorzichtig aan het plannen voor de plaatsing van een keuken in onze kluswoning.
Ik zeg voorzichtig omdat er nog een hoop geklust moet gaan worden voor we daar daadwerkelijk aan kunnen starten. Maar het is wel nodig om al een plan te maken voor het leggen van vloerverwarming, water, elektra etc.

Hieronder de ruimte:
[Afbeelding]

Om en nabij de indeling zoals ik hem nu voor me zie (even Ikea planner gebruikt):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En nog enkele impressies van de ruimte:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Let vooral niet op de materialen, het gaat me er vooral even om of dit een logische indeling is voor de ruimte.
Hoge achterwand:
- Koelkast rechts (combi vries, en dan extra vriezer in de bijkeuken/kelder)
- Dan (1 van) de 2 middelste kasten voor oven/magnetron (is dit handiger naast of boven elkaar?) Of evt combi..
- Eventueel inbouw koffiezetapparaat (maar wellicht overbodig)
- Links opslag

Werkblad:
- Zal ergens tussen de 4.90-5.20m lang worden verwacht ik
- De spoelbak in het midden voor het raam leek mij wel mooi
- Direct links daarvan de vaatwasser
- Rechts van de spoelbak -midden tussen de ramen- een grote inductieplaat
- We weten nog niet of we voor een ingebouwde afzuiging willen gaan of 'traditionele' afzuigkap.. ik hoor gemenge ervaringen over inbouw (buiten het prijskaartje..)
Voor het aangezicht is ingebouwd wel veel mooier in deze ruimte, ik heb ook bewust voor geen hangende kastjes gekozen. Ik ben sowieso vrij lang en stoot mijn hoofd altijd tegen die ondingen, dus dan zou het al zo'n schuin model moeten worden.

Verder is koken wel een soort hobby van me, vandaar dat de keuken vrij veel plek in beslag mag nemen. Veel keukenblad ruimte vind ik belangrijk. Ook vraag ik me af of er zo voldoende opslagplek is in de kasten. Maar we hebben ook een kleine bijkeuken waar evt het een en ander kwijt kan.
Wij zijn overigens beiden rechtshandig.

Hoor graag of jullie input hebben! Met name potentiele pijnpunten..
Wilde ideeën zijn ook zeker welkom, alles is eigenlijk nog mogelijk in de ruimte! :)
Mooi, ik hou echt van zo'n keuken. Gewoon 1 lang recht stuk en een kastenwandwand in een grote ruimte. Alleen vind ik die schuine afzuigkappen afschuwelijk lelijk, maar dat is smaak. Ik zou een kookplaat met afzuiging nog nemen om het af te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
taz10 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:20:
[...]

Dan zeg ik , zoek mijn keuken even op, dan weet je waar je de eetkamer tafel laat. Nu 1,5 maand in ons bezit en geen seconde spijt van . DIT IS EEN LEEFKEUKEN >:) ;) [Afbeelding][Afbeelding]
@Qocel zei zonder dat het te vol lijkt :9

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 07:12
Even een praktische vraag. We hebben (wat mij betreft) een vrij mooi ontwerp voor een Nobilia-keuken. Maar nou moeten we op zoek voor een badkamer, een toilet, een vloer in huis, een vloer in de berging, een tegelrandje... ik zie er al weer tegenop dat er allemaal partijen bijkomen. Als het nodig is, dan is dat zo, maar..
kent iemand nog fijne partijen met Nobilia keukens, badkamers en vloeren/tegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Karp schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:05:
Even een praktische vraag. We hebben (wat mij betreft) een vrij mooi ontwerp voor een Nobilia-keuken. Maar nou moeten we op zoek voor een badkamer, een toilet, een vloer in huis, een vloer in de berging, een tegelrandje... ik zie er al weer tegenop dat er allemaal partijen bijkomen. Als het nodig is, dan is dat zo, maar..
kent iemand nog fijne partijen met Nobilia keukens, badkamers en vloeren/tegels?
Zaken die zowel keuken als badkamer doen zijn er wel te vinden (Grando bijvoorbeeld), alleen met Nobilia in het assortiment, durf ik niet te zeggen.

Ook nog vloeren erbij zal schaars worden. Is überhaupt een breed begrip: vloeren.
Wil je PVC/laminaat/tapijt/parket/keramisch/gietvloer/etc.

Zou vloeren lekker apart doen, is ook kijken wat je mooi vindt, prijs bespreken en tekenen. Niet zo spannend (ook qua onderhandelen) als keukens.
Pagina: 1 ... 262 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1