Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:20
Ik heb nu een simpele oven en losse magnetron
En beide gebruik ik actief want even gauw wat opwarmen is de magnetron handig voor en pizza en bak gerechten in de oven.
In mijn nieuwe keuken heb ik een combi en een oven uitgekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-08 09:41
Ladypurple schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:50:
[...]

Juist, Ik kan me voorstellen dat het prettig is om te werken met een klant die zich al ingelezen heeft. Scheelt je tijd en uitleg en kan je dan gebruiken om te sparren en tot een goed ontwerp te komen. Ik zou als verkoper bij een afspraak niet alleen vragen om de maten mee te nemen, maar ook een vragenlijst te sturen zodat klanten al gedwongen worden om over dingen na te denken. Dat bespaart je een hoop tijd en voorkom je dat er last minute toch nog wijzigingen komen. ( ik mag van mijn wederhelft niet meer twijfelen, het is goed doordacht ,klaar nu :( ;) ) oh en als IK verkoper was.....
Ik ben op pad gegaan met foto’s, prioriteitenlijst, irritatielijst van huidige keuken en op aanraden van een tweaker de volgende keer ook een ‘for granded’ lijst.
Ik denk dat het ook ligt aan waar je vandaan komt. Ik denk dat ik een vrij makkelijke klant ben ;) huidige keuken irriteert alles me maar vooral opslagruimte dus ik wilde meer effectieve ruimte. Leidingwerk verstopt continu (zo erg dat ik nu sinds december de vaatwasser al niet meer gebruik, bij ontstoppen krijgen ze het amper weer lekdicht aangesloten) dus mijn prioriteiten was snel meer ruimte en betere leidingen. Dus ik ben bewust op zoek gegaan naar iemand die ook verbouwd. Kwa apparatuur weinig nodig (ik hoop dat mijn Miele vaatwasser nu niet roept na half jaar stil staan in kap ermee als hij er weer in zit). Had me wel verdiept in oven/kookplaten en heb beide aangepast.
Maar zag wel een extreme drukte in de keukenzaak en merkte het ook aan communicatie dat duurde wat langer, maar goed alles is aangepast aan onze wensen. En dan over 15-20 jaar kijken we wel weer verder indien nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Hier ook team geen magnetron… geen ruimte, nu bewust voor stoomoven gekozen, kan ik evt opwarmen (ja duurt langer maar niet langer dan hoe ik nu opwarm) maar kan ik ook groente en vis enzo gaan stomen en daarnaast natuurlijk gewone ovenfuncties. Hier een grote dus, ook echt geen ruimte verder. Als ik de ruimte echt gehad had had ik misschien een combi gedaan (denk ik nu maar goed het past echt niet dus nooit echt bedacht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 06:14
@Niwla
Mijn afweging. Ik had een kleine combi oven waarbij de magnetron ,in de tijd dat de kinderen van klein tot pubers met verschillende werk- en sporttijden ,heel erg veel gebruikt is.
De bakruimte is beperkt, daarom nu een 60 cm combi. We hebben een online workshop van bsh gezien van een stoomoven. De bewerkelijkheid en onderhoud van de stoomfunctie was voor ons een reden om daar niet voor te kiezen. Bedenk wat je zou doen als 1 van 2 vervangen moet worden en dan niet matchend is. Je zou ook de mogelijkheid open kunnen houden om een ‘niet inbouw’ magnetron achter een klepdeur te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Inieminie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:07:
[...]

Ik denk dat het ook ligt aan waar je vandaan komt. Ik denk dat ik een vrij makkelijke klant ben ;) huidige keuken irriteert alles me maar vooral opslagruimte dus ik wilde meer effectieve ruimte. Leidingwerk verstopt continu (zo erg dat ik nu sinds december de vaatwasser al niet meer gebruik, bij ontstoppen krijgen ze het amper weer lekdicht aangesloten) dus mijn prioriteiten was snel meer ruimte en betere leidingen. Dus ik ben bewust op zoek gegaan naar iemand die ook verbouwd. Kwa apparatuur weinig nodig (ik hoop dat mijn Miele vaatwasser nu niet roept na half jaar stil staan in kap ermee als hij er weer in zit). Had me wel verdiept in oven/kookplaten en heb beide aangepast.
Maar zag wel een extreme drukte in de keukenzaak en merkte het ook aan communicatie dat duurde wat langer, maar goed alles is aangepast aan onze wensen. En dan over 15-20 jaar kijken we wel weer verder indien nodig ;)
Is je nieuwe keuken dan een kopie van je oude?
Wij hadden afspraken in de lockdowntijd, dus helemaal geen drukte, behalve misschien wel wat tijdsdruk. De keukenleverancier gaf aan dat deze manier van werken voor hen ws wel standaard werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 09:05
We hebben gisteren e.e.a. geregeld bij onze keukenleverancier. Rechts naast de kookplaat nu een ruimte van plm. 40 cm. We hebben de meest rechtse kast (servieskast) namelijk 10cm ingekort. Tussen de kookplaat en de koelkast komt nu ook een kruidenlade van 30cm. Ideaal in mijn ogen. Verder gegaan voor een Liebherr-koelkast en een afzuigkap van Novy. Kookplaat, vaatwasser en combi-stoomoven zijn van Neff, kraan wordt een Quooker. Geen magnetron dus ook. Mochten we die missen, dan kopen we wel een losse voor in de bijkeuken. Nu wel een ingebouwde oven en magnetron, waarbij ik die laatste maar heel enkel gebruik (lees: als ik mijn brood te laat uit de diepvries heb gehaald).

Zal het definitieve keukenontwerp nog even delen als ik die ontvangen heb. Thanks voor alle input en het meedenken hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Ladypurple schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:02:
[...]

Is je nieuwe keuken dan een kopie van je oude?
Wij hadden afspraken in de lockdowntijd, dus helemaal geen drukte, behalve misschien wel wat tijdsdruk. De keukenleverancier gaf aan dat deze manier van werken voor hen ws wel standaard werd.
Ik ben heel beperkt in ruimte. Grote verschillen is dat we het rookkanaal wat er nog zit uitbreken in de hoek zodat we meer bovenkasten hebben. We hebben een vrijstaande koelkast (die net de Amerikaan had vervangen) dus die houden we voorlopig en komt op plek huidige fornuis. We krijgen wat meer werkruimte en vooral bergruimte waardoor ik mijn aanrecht leger kan houden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

We spoelen nu waar we gaan koken, en naast de deur rechts komt de vrijstaande koelkast. Ik heb nu 1 hoekkast onder en 2 45 kastjes en boven 2x 45 dicht en dan nog 90 die iets lager is met glazen deuren waar je dus continu alles ziet staan dus heel veel dingen niet in zet. Voor ons enorme vooruitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Lijnen van boven naar beneden lopen niet helemaal door maar nu zijn de deuren even groot. In huidige keuken zit er niets op 1 lijn dus dat was voor ons geen bezwaar. En naast de kookplaatzit een kleine vensterbank iets hoger en ook nog ramen, plank komt op hoogte van het kozijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Daarbij was meerdere afspraken voor ons ook lastig…. In lockdowntijd hadden we 3 kleine kinderen thuiszitten en moesten beide buiten de deur werken zonder recht op noodopvang. Ik heb om de reden dat mensen niet blij werden van je kinderen mee dus ook afspraken alleen gedaan. En man thuis met kinderen en dan bellen om dingen te overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
@mefjoew
Als ik je tekst omzet in beeld , Krijg je een 100 ladekast, 30 en dan koelkast. Kookplaat wordt dus meer gecentreerd op de kast. Denk dat dit een mooie oplossing is.
Hoe lang moet je wachten op levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Ladypurple schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:58:
@mefjoew
Als ik je tekst omzet in beeld , Krijg je een 100 ladekast, 30 en dan koelkast. Kookplaat wordt dus meer gecentreerd op de kast. Denk dat dit een mooie oplossing is.
Hoe lang moet je wachten op levering?
Klopt inderdaad! En leuk te lezen dat je ook positief bent.
We hebben aangegeven de apparatuur direct te bestellen. Zo nodig kunnen we apparaten wel opslaan thuis, in onze nieuwe woning of bij de aannemer (die ik goed ken). We proberen alles te realiseren vóór 4 september, omdat we dat weekend hopen te verhuizen. Daartoe gaat iedereen in elk geval z'n best doen. 'Spanning' ligt voornamelijk bij Neff, omdat bij de andere leveranciers geen problemen spelen momenteel. Fingers crossed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Inieminie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Ik ben heel beperkt in ruimte. Grote verschillen is dat we het rookkanaal wat er nog zit uitbreken in de hoek zodat we meer bovenkasten hebben. We hebben een vrijstaande koelkast (die net de Amerikaan had vervangen) dus die houden we voorlopig en komt op plek huidige fornuis. We krijgen wat meer werkruimte en vooral bergruimte waardoor ik mijn aanrecht leger kan houden.

***members only***

We spoelen nu waar we gaan koken, en naast de deur rechts komt de vrijstaande koelkast. Ik heb nu 1 hoekkast onder en 2 45 kastjes en boven 2x 45 dicht en dan nog 90 die iets lager is met glazen deuren waar je dus continu alles ziet staan dus heel veel dingen niet in zet. Voor ons enorme vooruitgang
@Inieminie Wij hebben nu ongeveer dezelfde opstelling. Maar wij gaan nu dat muurtje eruit halen. Weet niet of dat bij jouw mogelijk is. Dan kun je namelijk vanuit daar een schiereiland maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
mefjoew schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:01:
[...]

Klopt inderdaad! En leuk te lezen dat je ook positief bent.
We hebben aangegeven de apparatuur direct te bestellen. Zo nodig kunnen we apparaten wel opslaan thuis, in onze nieuwe woning of bij de aannemer (die ik goed ken). We proberen alles te realiseren vóór 4 september, omdat we dat weekend hopen te verhuizen. Daartoe gaat iedereen in elk geval z'n best doen. 'Spanning' ligt voornamelijk bij Neff, omdat bij de andere leveranciers geen problemen spelen momenteel. Fingers crossed dus.
Andere leveranciers geen problemen meer? Zou mooi zijn, ik verwacht liebherr, novy en bosch. En september is echt snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Jackpuyn schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:01:
[...]

@Inieminie Wij hebben nu ongeveer dezelfde opstelling. Maar wij gaan nu dat muurtje eruit halen. Weet niet of dat bij jouw mogelijk is. Dan kun je namelijk vanuit daar een schiereiland maken.
Aan de andere kant zit een schuifdeur aan dat muurtje naar de woonkamer dus als ik een schiereiland zou maken blokkeer ik mijn doorgang naar woonkamer ;) het zou vast nog wel anders kunnen maar dan moet ik de hele woonkamer meenemen in de verbouwing. We houden het nu bij keuken en wc. En ik denk dat het dragend is dus dat zou je ook moeten lossen, want dit is al een doorgebroken muur, vroeger liep die door en zat er een deur op de plek waar we gaan spoelen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:35
Keuken is net geleverd hier, voor plaatsing komende woensdag en donderdag.
Zowel de Siemens oven als Siemens magnetron zitten erbij, dus ik ben blij.

De kras op het aanrechtblad is dan weer wat minder. Maar dat lossen ze maar op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 11:56
Goedendag allemaal,

Gister voor de 3e keer langs Grando Purmerend geweest, en kwam van een koude kermis thuis.
Na twee positieve gesprekken en een mooi ontwerp kwam het gister aan op de apparatuur en de prijs.
We wisten ongeveer wat we kwijt zouden zijn aan de apparaten, dit was dus ook geen verrassing alleen wat er gevraagd werd voor de kastjes en het blad viel ons mond van open.
Het uiteindelijke bedrag kwam neer op 28.000€ waarvan 11.000 voor de electronica.
Wij vonden het ontwerp erg mooi maar zeker niet dit waard.
keuken inhoudelijk:
5x 1,50 kasten tegen de muur aan met daarin;
1 lieberr 140cm koelkast
1 lieberr 140cm vriezer
2 siemens IQ700 compact combi magnetron studio Line

Kookeiland van 2,40 x 0,95 met;
Quooker 7L cube combi RVS
AEG Vaatwasser met comfort lift
Bora puxu
en uiteraard een rvs wasbak.

Kasten zijn van systemat en het blad wat op het eiland ligt en op en rond de kasten zit is beton cire.
inmiddels Moebel Faber gemaild voor een vergelijkbare offerte.
Iemand anders nog tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgCUFjticfSyuJe6yIIZ007rSXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/997F9OTikb7gXbqpUNRDoyAS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWYpTP9GEd_jocsCTw7ATn1IaoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C38AnVLSocKnEZmNMjO6RvdO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKx8LdzzrwunrNzhMrqlHIyOlQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbFuRmr5h6s9LIoK5gQqpzA5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
yamahabest schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:14:
Keuken is net geleverd hier, voor plaatsing komende woensdag en donderdag.
Zowel de Siemens oven als Siemens magnetron zitten erbij, dus ik ben blij.

Conform planning? En wanneer had je de bestelling geplaatst? Benieuwd naar de foto's straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
mefjoew schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:12:
[...]

Conform planning? En wanneer had je de bestelling geplaatst? Benieuwd naar de foto's straks!
En voor mij graag info over de verlichting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
mefjoew schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:12:
[...]

26 februari besteld. En ja, de plaatsing stond bijna gelijk al op 09-06 gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@yamahabest Wel al de kras gemeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 16:40
Prom0 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:00:
Goedendag allemaal,

Gister voor de 3e keer langs Grando Purmerend geweest, en kwam van een koude kermis thuis.
Na twee positieve gesprekken en een mooi ontwerp kwam het gister aan op de apparatuur en de prijs.
We wisten ongeveer wat we kwijt zouden zijn aan de apparaten, dit was dus ook geen verrassing alleen wat er gevraagd werd voor de kastjes en het blad viel ons mond van open.
Het uiteindelijke bedrag kwam neer op 28.000€ waarvan 11.000 voor de electronica.
keuken inhoudelijk:
1 lieberr 140cm koelkast
1 lieberr 140cm vriezer

Bora puxu

Kasten zijn van systemat en het blad wat op het eiland ligt en op en rond de kasten zit is beton cire.
Iemand anders nog tips?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou je in deze ruimte niet een L overwegen? Je kunt de keuken volgens mij veel ruimtelijker opzetten als je een lang laag deel aan de kant met ramen doet waar je nu met je rug naartoe staat.

Die 'ombouw' in bladmateriaal om die hoge kasten vind ik ook wel leuk gedaan. Maar wellicht aan de rechtkant van het eiland op dezelfde manier doen. Nu loopt aan één kant van het eiland het blad door, en aan de andere kant niet.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 07-06-2021 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
Gelijk bij aflevering. Samen gecheckt op barsten in verband met de uitsparingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZnUEK2NhdtxfvUV0uJRUjajzUo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yVqmUaL7z3uUXKJEnk3ZnhRj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
@Prom0 Flink prijskaartje, maar je hebt ook wel redelijk wat duurdere opties erin zitten.
- 2 x Ombouw
- Beton ciré
- PUXU ipv PURU
- Grote koelkast, grote vriezer

Heb je al gevraagd aan de keukenverkoper waarom deze keuken duurder uitvalt dan jullie hadden verwacht? Ongetwijfeld kunnen jullie samen aan het ontwerp sleutelen en hetgeen binnen het budget laten vallen.

Overigens, Bora vlakinbouw vind ik een stuk mooier. En in zo'n keuken een zwarte bak en zwarte kraan. Maar goed, ik ben misschien en zwart-fan-boy.

@yamahabest Vervelend.. Zou dat bij het transport zijn gebeurd? Want deze kras moet toch opvallen bij de kwaliteitscontrole in de fabriek.

[ Voor 11% gewijzigd door herofruit op 07-06-2021 12:14 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Wij willen onze Bora naar buiten laten afvoeren en hebben gelezen dat er o.a. mooie Naber oplossingen zijn. Heeft er iemand ervaringen met schuimbeton i.c.m. deze Naber kunststof afvoer?

Onze kruipruimte wordt volgestort met schuimbeton en de aannemer vertelde dat schuimbeton bij het storten warm is, 40-50 graden en hij was wat huiverig voor de combinatie met de kunststof afvoerbuizen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Prom0 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:00:
Goedendag allemaal,

keuken inhoudelijk:
1 lieberr 140cm koelkast
1 lieberr 140cm vriezer

Bora puxu

Iemand anders nog tips?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even naar Marcel vragen en over voetbal beginnen 🤣, doe hem de groeten 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

knights16 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:18:
Wij willen onze Bora naar buiten laten afvoeren en hebben gelezen dat er o.a. mooie Naber oplossingen zijn. Heeft er iemand ervaringen met schuimbeton i.c.m. deze Naber kunststof afvoer?

Onze kruipruimte wordt volgestort met schuimbeton en de aannemer vertelde dat schuimbeton bij het storten warm is, 40-50 graden en hij was wat huiverig voor de combinatie met de kunststof afvoerbuizen.
Ik zou even bellen met Naber. Zij hebben ook buizen voor de Bora en kunnen je dit denk wel vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:21
Waarom gekozen voor keuken apparatuur van 5 verschillende merken?
Ik zou zelf, als je wensen dat toelaten, kiezen voor (minimaal) 4 apparaten van 1 merk(groep) ivm de verlengde garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
m181087 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Ik zou zelf, als je wensen dat toelaten, kiezen voor (minimaal) 4 apparaten van 1 merk(groep) ivm de verlengde garantie.
Idem, keuze voor novy, bosch, siemens en liebherr. Uitgezocht op kwaliteit en bedieningsgemak, daarvan 2 x achter een deur dus daar zie je niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
m181087 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Als je op kwaliteit kiest, dan kom je uit op Liebherr voor koelkast/vriezer en Bora voor de kookplaat. Houd je Vaatwasser en Oven over. Kom je maar op 3 apparaten, tenzij je een compromis wil maken. Liebherr geeft standaard al 5 jaar garantie, je zou de koelkast of vriezer vervangen voor iets van BSH. Ik zou dan de vriezer eventueel vervangen voor de verlengde garantie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Z___Z schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:45:
[...]

Als je op kwaliteit kiest, dan kom je uit op Liebherr voor koelkast/vriezer en Bora voor de kookplaat. Houd je Vaatwasser en Oven over. Kom je maar op 3 apparaten, tenzij je een compromis wil maken. Liebherr geeft standaard al 5 jaar garantie, je zou de koelkast of vriezer vervangen voor iets van BSH. Ik zou dan de vriezer eventueel vervangen voor de verlengde garantie.
Of je koopt aanvullend 5 jaar garantie : https://zorgeloospakket.nl/ voor circa 115 euro. Dekt de voorrijkosten (100 euro bij Siemens meen ik) , plus arbeid en eventuele onderdelen. Deze dienst vond ik op de website van Siemens overigens.

(overigens heb je als consument ook gewoon nog recht na 2 jaar op compensatie voor je reparatie, google maar eens op wet economische levensduur, echter is dat soms wat gedoe en moeilijk bij organisaties)

[ Voor 12% gewijzigd door knights16 op 07-06-2021 14:34 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:57
knights16 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:33:
[...]

(overigens heb je als consument ook gewoon nog recht na 2 jaar op compensatie voor je reparatie, google maar eens op wet economische levensduur, echter is dat soms wat gedoe en moeilijk bij organisaties)
Volgens mij wordt dan wel de bewijslast verlegd, je zult dus moeten aantonen dat het defect niet door eigen toedoen is gekomen (bv filters niet vervangen, onjuist gebruik, etc), dat is vaak moeilijk te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
SquareOne schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:01:
[...]

Zou je in deze ruimte niet een L overwegen? Je kunt de keuken volgens mij veel ruimtelijker opzetten als je een lang laag deel aan de kant met ramen doet waar je nu met je rug naartoe staat.

Die 'ombouw' in bladmateriaal om die hoge kasten vind ik ook wel leuk gedaan. Maar wellicht aan de rechtkant van het eiland op dezelfde manier doen. Nu loopt aan één kant van het eiland het blad door, en aan de andere kant niet.
Wel overwogen maar, wij willen koken richting de woonkamer. We hebben al een stuk muur verwijderd zodat er vanaf de keuken meer zicht op is.
herofruit schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:12:
@Prom0 Flink prijskaartje, maar je hebt ook wel redelijk wat duurdere opties erin zitten.
- 2 x Ombouw
- Beton ciré
- PUXU ipv PURU

Heb je al gevraagd aan de keukenverkoper waarom deze keuken duurder uitvalt dan jullie hadden verwacht? Ongetwijfeld kunnen jullie samen aan het ontwerp sleutelen en hetgeen binnen het budget laten vallen.

Overigens, Bora vlakinbouw vind ik een stuk mooier. En in zo'n keuken een zwarte bak en zwarte kraan. Maar goed, ik ben misschien en zwart-fan-boy.

@yamahabest Vervelend.. Zou dat bij het transport zijn gebeurd? Want deze kras moet toch opvallen bij de kwaliteitscontrole in de fabriek.
Vlakinbouw, die ga ik meenemen!
Kijk van de inbouw apparatuur ken ik de prijs ongeveer. maar 10k pakken op de standaard maatwerk kastjes en 6,5 voor het blad vind ik echt te veel. Komen ze vervolgens als ik het blad op de kast weghaal en zij dan nog wat "korting" geven kwamen we op 24. Maar dan valt het hele plaatje weg.
Z___Z schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:45:
[...]

Mee eens! Plus dat er maar handvol vriezers zijn van 140cm Mioele, Liebherr, bauwknecht en whirlpool. Ben wat autistisch maar dan wil ik de koelkast ook van het zelfde merk. De vaatwasser kan dan nog van Siemens worden, alleen vind ik de comfort lift wel prettig.
taz10 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:22:
[...]

Even naar Marcel vragen en over voetbal beginnen 🤣, doe hem de groeten 😄
Heb Marcel persoonlijk gemaild en op het blad na, kon hij alles regelen.
Nu is het blad Beton Cire en kan mijn stucadoor dit zelf ook maken. Hij houd het als optie bij de offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:18
Een aantal koelkasten/vriezers van andere merken zijn gewoon Liebherr. Dan kan je soms wel aan de 4 apparaten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
- 2 x Ombouw
- Beton ciré
- PUXU ipv PURU

Kweenie, maar er staat €11k voor apparatuur, dan kost de rest dus €17k en dat lijkt mij schromelijk overdreven :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:23
Voor ons nieuwbouwhuis zijn we aan het kijken wat een handige indeling is qua keuken.

We zijn bij een keukenzaak geweest en we kwamen daar tot onderstaande opstelling.
Tussen de kastenwand en het eiland zit slechts 90 cm. Ik twijfel enorm of dat voldoende is.

Probleem is dat we een grote zelfgemaakte tafel hebben, welke we graag mee willen verhuizen.
Gezien de ruimte kunnen we het denk ik maximaal verbreden naar 95 cm.
Is 90 cm te weinig?

Tekening bouwer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qca8NV7XhLNIW_qUEeIyYckpl9g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dgTwhpuQVE8av1K7PB6bsgRe.png?f=user_large

Keukenopstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ia0YgL4GHrdZamYp44X_ctI5NIk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Li9pZdjoITSVInb6cSVn70VL.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZB_JCHVRbJ0p7NV4HUJS284SjJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GT8n9MIyWo6W0X6jeBq4ZBV5.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cN5K0qDM5rrlKEGeDRTijTYtS4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HuO4WSo74P7q2Oi6nXDC4DOB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Als je tegen muur 2 een bankje zet kun je nog 25cm opschuiven, maar zelfs dan is het erg krap. Onder de 5, 5m breedte moet je zo'n opstelling eigenlijk niet doen.
90cm lijkt mij overigens nog net OK tussen eiland en lage kasten, maar die 90 tussen eiland en tafel is veel te krap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
FastForwardNL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:16:
Voor ons nieuwbouwhuis zijn we aan het kijken wat een handige indeling is qua keuken.

We zijn bij een keukenzaak geweest en we kwamen daar tot onderstaande opstelling.
Tussen de kastenwand en het eiland zit slechts 90 cm. Ik twijfel enorm of dat voldoende is.

Probleem is dat we een grote zelfgemaakte tafel hebben, welke we graag mee willen verhuizen.
Is 90 cm te weinig?

Tekening bouwer:
[Afbeelding]

Keukenopstelling:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, is te weinig. Je kan:
  • Alles draaien, 90° dus. Zowel het eiland als de tafel dwars op de kastenwand
  • Eiland nog smaller maken, 90cm?
  • Geen barretje doen, want eigenlijk heb je tussen de tafel en het eiland nog minder ruimte dan je tekening aangeeft..

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
Waarom wil perse iedereen een eiland?
Soms past een L vorm bijvoorbeeld beter en geeft meer ruimtelijk gevoel

De kleur is wel gaaf wat is dat?

[ Voor 14% gewijzigd door Roos79 op 07-06-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
Roos79 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:30:

We hoeven niet perse een eiland. Dit is het voorstel van de keukenboer voor deze ruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Ga voor een L dan :)

[ Voor 89% gewijzigd door Floor-is op 07-06-2021 20:34 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57

franssie

Save the albatross

Roos79 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:30:

Het kookt handig, mis en Palace achter je en koken op het eiland (of andersom?)
Maar als het in de plaats komt van een tafel zou ik kiezen voor de tafel. Wij hebben gekozen voor beide, smal maar even breed eiland als de grote eettafel die er dan parallel aan komt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:43
Beste medetweakers,

Ik heb geprobeerd het antwoord te vinden maar kom er niet helemaal uit. Wij hebben onlangs een nieuwe keuken laten plaatsen. Met een Bora kookplaat met recirculatie. Nu is mijn vraag.. moet de rand wel of niet afgekit worden?
Het lijkt er op dat de meningen hierover een beetje verdeeld zijn, maar bij ons is het niet gedaan.
De plaat is dus opbouw gemonteerd maar rust op de rubberen randjes.. ik vind het niet perse storend, maar ik vraag me af of dit normaal is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
NileZ_ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:39:
Beste medetweakers,

Ik heb geprobeerd het antwoord te vinden maar kom er niet helemaal uit. Wij hebben onlangs een nieuwe keuken laten plaatsen. Met een Bora kookplaat met recirculatie. Nu is mijn vraag.. moet de rand wel of niet afgekit worden?
Het lijkt er op dat de meningen hierover een beetje verdeeld zijn, maar bij ons is het niet gedaan.
De plaat is dus opbouw gemonteerd maar rust op de rubberen randjes.. ik vind het niet perse storend, maar ik vraag me af of dit normaal is?
Wèl, punt.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
FastForwardNL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:33:
[...]

We hoeven niet perse een eiland. Dit is het voorstel van de keukenboer voor deze ruimte.
Ik zou zelf het zien als een vol hok terwijl dat dus niet nodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Dat was een snelle reactie haha.
Ja iets zegt mij ook van wel, maar als ik internet een beetje afstruin zie ik dat er vaak gezegd wordt dat dit niet goed zou zijn.
De installateur moet nog terug komen, maar ik heb het idee dat ze dit bewust niet gedaan hebben. Het waren wel kundige lui met kennis van zaken, maar dit viel me dus eigenlijk pas later op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
mitsumark schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:29:
Als je tegen muur 2 een bankje zet kun je nog 25cm opschuiven, maar zelfs dan is het erg krap. Onder de 5m breedte moet je zo'n opstelling eigenlijk niet doen.
90cm lijkt mij overigens nog net OK tussen eiland en lage kasten, maar die 90 tussen eiland en tafel is veel te krap.
Bank tegen de muur zitten we ook aan te denken.
Floor-is schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:30:
[...]

Ja, is te weinig. Je kan:
  • Alles draaien, 90° dus. Zowel het eiland als de tafel dwars op de kastenwand
  • Eiland nog smaller maken, 90cm?
  • Geen barretje doen, want eigenlijk heb je tussen de tafel en het eiland nog minder ruimte dan je tekening aangeeft..
Kwartslag draaien vinden we geen optie. We hebben nu een schiereiland (vorige bewoners |:( ) en hebben een heel onlogische loop.

We hebben geen barretje. Dat stuk hebben we al smaller gemaakt.

Met een L-keuken zitten we een beetje met het raam, dus kunnen geen kastjes daar. Deze moet perse laag zijn van de welstand…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Is 90 cm te weinig?

Tekening bouwer:
[Afbeelding]

Keukenopstelling:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is het geen optie om de tafel meer naar boven te schuiven, daar waar je de kamer binnen komt uit de gang?

Zeker met een bank aan de muurzijde lijkt het mij dat je daar voldoende ruimte hebt. Ik kan alleen niet beoordelen of de lengte voldoende is.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt, in de montagehandleiding lijkt dit ook getekend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Onze 'grote' keuken wordt als het goed is nu hard aan gewerkt en over een kleine maand gemonteerd, resultaat zal ik hier wel delen.
Voor de bijkeuken wil ik een simpel keukenelementje plaatsen met een wasbakje en ruimte voor een wasmachine/droger. Ik wil de wasmachine/droger niet gestapeld hebben, dus dit wordt de indeling.
Ik kan er natuurlijk kastdeurtjes voor doen, maar die zullen dan vaak open staan ivm warmte ontwikkeling.
Zijn louvredeurtjes hiervoor een optie? Of hebben jullie andere ideeën? Meeste wastorens e.d. hebben geen afdichting voor het witgoed.
En zo ja, weten jullie een merk wat louvredeurtjes hanteert? Of kun je die makkelijk achteraf bij een IKEA keuken monteren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVSS5t0BMjsENLrysw_oSn2H0bc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8XaKiSqOSJZCAfXJf1sP65eg.png?f=fotoalbum_large

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
PaT schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:02:
[...]

Is het geen optie om de tafel meer naar boven te schuiven, daar waar je de kamer binnen komt uit de gang?

Zeker met een bank aan de muurzijde lijkt het mij dat je daar voldoende ruimte hebt. Ik kan alleen niet beoordelen of de lengte voldoende is.
Daar zitten we nu ook aan te denken. In het midden van de kamer wilden we eerst een “lounge” hoek, maar wellicht beter dit om te wisselen. Bank is ook een serieuze optie.

Bedankt allemaal voor de tips. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@FastForwardNL Welke kleur is het?

@Impry Hier ga ik een gedeelte van de oude keuken hergebruiken voor de wasmachine en droger en dan geen deurtjes voor de apparaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online

Is 90 cm te weinig?

Tekening bouwer:
[Afbeelding]

Keukenopstelling:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kan je niet de bijkeuken een halve meter verkleinen?

90 cm is genoeg als je nooit met meer dan 1 persoon tegelijk in de keuken bezig bent. Zeker als je de wasbak en de kookplaat tegenover elkaar zit. Met 90 cm kan je dan onmogelijk met z’n tweeën tegelij iets nuttigs doen in de keuken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastForwardNL
Roos79 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:08:
@FastForwardNL Welke kleur is het?

@Impry Hier ga ik een gedeelte van de oude keuken hergebruiken voor de wasmachine en droger en dan geen deurtjes voor de apparaten
Verde comodoro
Z___Z schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:17:
[...]

Kan je niet de bijkeuken een halve meter verkleinen?

90 cm is genoeg als je nooit met meer dan 1 persoon tegelijk in de keuken bezig bent. Zeker als je de wasbak en de kookplaat tegenover elkaar zit. Met 90 cm kan je dan onmogelijk met z’n tweeën tegelij iets nuttigs doen in de keuken.
Dat is ook nog een optie.

[ Voor 42% gewijzigd door FastForwardNL op 07-06-2021 21:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 20:39

Is 90 cm te weinig?

Tekening bouwer:
[Afbeelding]

Keukenopstelling:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb bijna dezelfde opstelling (alleen een schiereiland) en ben erg blij dat ik voor deze opstelling ben gegaan. Ja het is wel krap, maar daarom ook knus. De eettafel en het kookeiland zijn echt 1 geheel geworden.

Ben heel blij dat ik niet voor de standaard U ben gegaan. Maar kan mij voorstellen dat men hier anders over denkt.

Wij gaan er alleen nog wel een nieuwe tafel inzetten die wat smaller is 80 of 90 cm en een kerkbank die ook weer een cm of 20 a 30 oplevert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-o3tOVYJ6bMoMrQ5nAwuHsKQgk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6ZX0MkMCwl6QfiZWifE7QmKC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
Rostares schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:36:
[...]

Ik heb bijna dezelfde opstelling (alleen een schiereiland) en ben erg blij dat ik voor deze opstelling ben gegaan. Ja het is wel krap, maar daarom ook knus. De eettafel en het kookeiland zijn echt 1 geheel geworden.

Ben heel blij dat ik niet voor de standaard U ben gegaan. Maar kan mij voorstellen dat men hier anders over denkt.

Wij gaan er alleen nog wel een nieuwe tafel inzetten die wat smaller is 80 of 90 cm en een kerkbank die ook weer een cm of 20 a 30 oplevert.

[Afbeelding]
Kijk, hier was ik naar op zoek. Kun je wellicht foto sturen via de DM?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rostares
FastForwardNL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:40:
[...]

Kan uiteraard, alleen wordt op dit moment de vloer opnieuw gegoten, dus moet helaas nog een klein weekje wachten.

De tafel en bank moeten nog arriveren dus nu nog de oude meubels erin (vlag op modderschuit idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
Floor-is schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:10:
[...]

Kweenie, maar er staat €11k voor apparatuur, dan kost de rest dus €17k en dat lijkt mij schromelijk overdreven :)
Ik ben vanmiddag al gebeld door Grando, ze hadden overleg gehad en het zou nu 24,500€
Bij Thuiskeukens.nl ben ik 3,500€ kwijt voor alleen de kasten.

Vanmiddag telefoontje gehad van Moebelfaber, ben benieuwd waar zij mee komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
@Prom0 Misschien ook kijken naar levertijden als dat van belang is voor je en of alles zoals als je dat wilde ten minste plaatsen ook mee is berekend?
Thuiskeukens heeft beperkte merk keuze zie ik kwa appretuur maar ook het plaatsen is een dingetje

[ Voor 24% gewijzigd door Roos79 op 07-06-2021 22:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Prom0 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:15:
[...]

Ik ben vanmiddag al gebeld door Grando, ze hadden overleg gehad en het zou nu 24,500€
Bij Thuiskeukens.nl ben ik 3,500€ kwijt voor alleen de kasten.

Vanmiddag telefoontje gehad van Moebelfaber, ben benieuwd waar zij mee komen.
Vergeet bij thuiskeukens niet de zijpanelen, greeplijst, plinten, passtukken etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
FastForwardNL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:40:
[...]

Same! @Rostares
Hier zelfde vraagstuk, met +- 5,5m

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
Impry schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:05:
Onze 'grote' keuken wordt als het goed is nu hard aan gewerkt en over een kleine maand gemonteerd, resultaat zal ik hier wel delen.
Voor de bijkeuken wil ik een simpel keukenelementje plaatsen met een wasbakje en ruimte voor een wasmachine/droger. Ik wil de wasmachine/droger niet gestapeld hebben, dus dit wordt de indeling.
Ik kan er natuurlijk kastdeurtjes voor doen, maar die zullen dan vaak open staan ivm warmte ontwikkeling.
Zijn louvredeurtjes hiervoor een optie? Of hebben jullie andere ideeën? Meeste wastorens e.d. hebben geen afdichting voor het witgoed.
En zo ja, weten jullie een merk wat louvredeurtjes hanteert? Of kun je die makkelijk achteraf bij een IKEA keuken monteren?
[Afbeelding]
Is met google wel te vinden, bv https://www.janvangeloven.nl/Publish/fronten_louvre.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

knights16 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Dat is echt onzin. Dat heeft de branchevereniging Techniek Nederland verzonnen en heeft niets met de wettelijke garantie te maken.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
Floor-is schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:10:
[...]

Dat klopt, maar die 11k is eigenlijk niet van belang. Het gaat om de 28k totaal. Nog steeds te duur (zoals ik zei, flink prijskaartje) maar door andere keuzes te maken kan er veel vanaf. Ze waren immers wel blij met de leverancier, alleen niet met het prijskaartje.

Ik zou overigens ook een hele andere keuken neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
MacbookProx schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:50:
[...]

Same! @Rostares
Hier zelfde vraagstuk, met +- 5,5m
Ze zijn nog druk bezig hier deze week, maar kan volgende week denk ik wel een foto sturen van de huidige situatie. Meubels en werkblad moeten nog geleverd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:42
PcDealer schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 06:15:
[...]

Dat is echt onzin. Dat heeft de branchevereniging Techniek Nederland verzonnen en heeft niets met de wettelijke garantie te maken.
Als consument heb je gewoon wettelijk recht op een deugdelijk product.
Dat is voor een vriezer echt wel langer dan 2 jaar al zal je inderdaad na die eerste 2 jaar het "gevecht" wel even aan moeten gaan met de meeste bedrijven.

@Impry bij mij wordt morgen een kastenwand geplaatst voor de wasmachine en droger, strijkplank en stofzuiger en ik laat ze tevens op hoogte zetten.
Er komen geen deurtjes voor het witgoed ivm warmte ontwikkeling en ze staan hier met straks 3 kinderen toch continue aan en dus open. Ook nemen die deuren in de open stand vaak ruimte in tenzij je ze weg kan klappen inderdaad.
Houd er wel rekening mee dat standaard keukenkasten vaak niet gebruikt kunnen worden gezien de breedte van de meeste apparaten exact 60cm is en de meeste keukenkasten als buitenmaten 60cm hanteren.

Zo komt het er bij mij uit te zien:
Members only:

[ Voor 53% gewijzigd door GeeMoney op 08-06-2021 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ah dat is wel een mooie aanvulling, dankje. Waar hebben jullie deze kastenwand vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Ik heb werkelijk geen idee. Misschien is het ook wel een breuk, maar die zou ik meer in de hoek verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GeeMoney schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:21:
[...]

Als consument heb je gewoon wettelijk recht op een deugdelijk product.
Dat is voor een vriezer echt wel langer dan 2 jaar al zal je inderdaad na die eerste 2 jaar het "gevecht" wel even aan moeten gaan met de meeste bedrijven.

@Impry bij mij wordt morgen een kastenwand geplaatst voor de wasmachine en droger, strijkplank en stofzuiger en ik laat ze tevens op hoogte zetten.
Er komen geen deurtjes voor het witgoed ivm warmte ontwikkeling en ze staan hier met straks 3 kinderen toch continue aan en dus open. Ook nemen die deuren in de open stand vaak ruimte in tenzij je ze weg kan klappen inderdaad.
Houd er wel rekening mee dat standaard keukenkasten vaak niet gebruikt kunnen worden gezien de breedte van de meeste apparaten exact 60cm is en de meeste keukenkasten als buitenmaten 60cm hanteren.

Zo komt het er bij mij uit te zien:

***members only***
Netjes! Wij hebben iets vergelijkbaars, maar dan de apparaten boven elkaar. Dat gaat ook prima tot nu toe. Heb je goed gekeken naar de locatie van water en afvoeren? Niet achter je machine maken, maar in de kast ernaast.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
PaT schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:50:
[...]

Netjes! Wij hebben iets vergelijkbaars, maar dan de apparaten boven elkaar. Dat gaat ook prima tot nu toe. Heb je goed gekeken naar de locatie van water en afvoeren? Niet achter je machine maken, maar in de kast ernaast.
Die zitten inderdaad in de kast ernaast :) .
Ik gok dat als wij aan woningruil doen dat we ons prima thuis voelen :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
PaT schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:50:
[...]

Waarom in de kast ernaast :)?
Zodat het toegangkelijk is zonder de apparaten eerst weg te halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:45
SquareOne schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:17:
[...]

Waarom in de kast ernaast :)?
Zodat het toegangkelijk is zonder de apparaten eerst weg te halen?
Neem aan ook vanwege het strak tegen de muur (zover mogelijk) zetten.
Als daar nog een toeter van een kraan met opzetstuk achter zit, komt hij een stuk van de muur te staan.

En je hoeft geen 90kg naar voren te halen (van een verhoging) als je er bij moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
@SquareOne voornamelijk in geval van problemen inderdaad. Je kan dan veel makkelijker bij de kranen en afvoeren.
Qua diepte scheelt het ook iets maar alles wordt al iets dieper uitgevoerd in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
MikeyMan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:20:
[...]

Ziet er prima uit, maar alsjeblieft; denk er goed over na.
Ik heb een 6cm plinthoogte, en word echt helemaal gek van het telkens open tikken van de lades.
Even een vraag een ervaringsdeskundige. Als je opnieuw moest kiezen, denk je dat met 8cm plint wel weg zou komen of zou je nog hoger nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SquareOne schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:49:
[...]

Even een vraag een ervaringsdeskundige. Als je opnieuw moest kiezen, denk je dat met 8cm plint wel weg zou komen of zou je nog hoger nemen?
Denk dat je er met 8cm een heel stuk minder last van hebt. Voor de zekerheid misschien 9.
Drie centimeter extra hoogte had hier ook wel gekund :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
yamahabest schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:14:
Een nieuw blad staat al in bestelling ondertussen. Keuken wordt morgen en overmorgen wel gemonteerd. Blad wordt vervangen zodra de nieuwe binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Rostares schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:36:
[...]

[Afbeelding]
Heb je de opstelling al in gebruik? Ik ben wel benieuwd naar het resultaat en of je opstelling bevalt op de tekening of dat het daadwerkelijk in de praktijk bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Z___Z schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:49:
[...]

Heb je de opstelling al in gebruik? Ik ben wel benieuwd naar het resultaat en of je opstelling bevalt op de tekening of dat het daadwerkelijk in de praktijk bevalt.
Wij hadden een vergelijkbare uitdaging, zelfs met een binnenmaat van 540cm breed leek het ons te krap. Uiteindelijk voor de volgende opstelling gegaan, de eettafel past dan heel ruim: eventueel tegen de muur, of zelfs in het midden van de keuken. Verder naar links is nog een studeerkamer afgesloten met een glazen wand (woonkamer is een verdieping hoger). Aan het kookeiland is nog een zitje met krukjes en een wijnklimaatkast. De vakkenkast wordt voor een bestaande leidingkoof gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxpUfKFTRvOrpnvEZnePUrdOcnk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IMq8SAC4uznBT8GEtKkUXZgp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyuoXW2G_O2AMna9bYo-J2fm8AE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ezgtQpg4r48TNJa2E6qVg46o.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Jazzle op 08-06-2021 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rostares
Z___Z schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:49:
[...]

Zeker! Alweer enkele maanden.

Het valt me erg mee.

Wanneer we met gasten aan de tafel zitten dan is er toch weinig verkeer rondom de tafel en naar buiten. Dus daar hebben we niet zoveel last van.

Vindt het juist erg knus geworden dat je veel interactie hebt met de eettafel vanachter de Bora (wat ook meespeelt is dat die weinig herrie maakt)

Ruimte tussen het kookeiland en de vaste wand is voor ons ook voldoende. Maar moet wel zeggen dat dit mede door de praktische indeling weinig last geeft.

Nee geen moment spijt van deze keuze.

Hiervoor hadden we een U keuken (in dezelfde ruimte) en hoewel deze praktischer was qua opstelling, ben ik veel contenter met deze opstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
MikeyMan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:20:
[...]

Ziet er prima uit, maar alsjeblieft; denk er goed over na.
Ik heb een 6cm plinthoogte, en word echt helemaal gek van het telkens open tikken van de lades.
Mede om die reden hebben wij een greeplijst genomen voor de onderste ladekasten. Het staat echt prachtig trouwens, een lage plint. Met m’n Dr. Martens aan stond ik de eerste dagen soms wel vast onder de plint, maar inmiddels ook niet meer. Het went snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricci_
  • Laatst online: 27-11-2023
We hebben twee weken geleden getekend voor onze nieuwe keuken! Na alle berichten rondom problemen met levering van apparatuur die zowel hier als in de media voorbij kwamen wisten we dat dit een risico was.

Nu kregen we vandaag een mail van de adviseur dat onze Bora PUXU niet op tijd geleverd kon worden (planning is mid-oktober). Misschien goed om te weten voor mensen die daar nu naar aan het kijken zijn.

Gelukkig kwam hij wel meteen met een alternatief, de Bora Classic 2.0. Nu lijkt me dat op het eerste gezicht een goed alternatief, maar over de PUXU is aanzienlijk meer te vinden qua ervaringen dan over de Classic. Ik vroeg me dus af of mensen hier ervaring hebben met de Classic 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ricci_ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:23:
We hebben twee weken geleden getekend voor onze nieuwe keuken! Na alle berichten rondom problemen met levering van apparatuur die zowel hier als in de media voorbij kwamen wisten we dat dit een risico was.

Nu kregen we vandaag een mail van de adviseur dat onze Bora PUXU niet op tijd geleverd kon worden (planning is mid-oktober). Misschien goed om te weten voor mensen die daar nu naar aan het kijken zijn.

Gelukkig kwam hij wel meteen met een alternatief, de Bora Classic 2.0. Nu lijkt me dat op het eerste gezicht een goed alternatief, maar over de PUXU is aanzienlijk meer te vinden qua ervaringen dan over de Classic. Ik vroeg me dus af of mensen hier ervaring hebben met de Classic 2.0?
De Classic 2.0 is voor zover ik heb begrepen een luxer apparaat en daardoor ook duurder. Omdat die duurder is wordt deze vervolgens ook weer minder gekozen en zijn er minder ervaringen over te vinden. Als dat als alternatief (zonder meerprijs) wordt aangeboden zou ik akkoord gaan.

Mooie van die classic is het modulaire systeem waardoor je verschillende functies kunt combineren met dezelfde bediening. Al denk ik dat de meeste mensen alsnog voor 2x inductie gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 08-06-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
De classic 2.0 heeft wel veel meer richeltjes, naden en groeven die je moet poetsen :P En niet standaard flexzones al is die optie er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wat is nu het beste om te toen, eerst de keuken, en daarna de vloer egaliseren en verlijmde pvc er op, of eerst alles egaliseren/pvc leggen, ook onder de keuken, en daarna de keuken op de pvc? Het betreft een hoekkeuken, zonder kookeiland oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik zou eerst de vloer doen en de keuken erop zetten, mocht je (ooit) nog een andere vorm keuken willen is er een kans dat je de vloer kunt laten liggen, zeker met (verlijmd) PVC.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 08-06-2021 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:26

Tacoos

i am i

Impry schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:00:
Ah dat is wel een mooie aanvulling, dankje. Waar hebben jullie deze kastenwand vandaan?
Bij Superkeukens en bij Reddy hebben ze dit soort oplossingen.
Ziet er strak uit!
Bij Superkeukens iig waren de kasten dan ook gelijk 70cm diep geloof ik en zaten kranen etc ook ernaast
Goedkoop was het niet, dus wij gaan mogelijk zelf iets in elkaar knutselen.

Afbeeldingslocatie: https://www.superkeukens.nl/media/images/textblock/1/3/1302320_bijkeuken.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Tacoos op 08-06-2021 21:45 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:47
Wellicht dat jullie nog ideeën hebben. Wij zijn bezig met het kopen van een hoekwoning, contracten zijn getekend maar hypotheek nog niet rond.

We zijn wel inmiddels begonnen met het inrichten van ons toekomstige wonen, zo ook de keuken. Echter lopen we tegen wat uitdagingen aan, omdat het een hoekwoning is hebben we in de zijgevel ook een raam zitten waardoor je dat stukje niet kunt benutten.

Beide ramen beginnen ongeveer op 40cm vanaf de vloer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fUvK2IAFZIMhrqnmWWMI-knPeQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0T6lBGu20zih0sofBSpvjq2s.png?f=fotoalbum_large

De deur die je ziet is de deur vanaf de gang naar de woonkamer.
Rechthoekige vorm moet de eettafel voorstellen :)

Mijn vrouw wilt:
- veel keuken
- veel opbergruimte
- veel werkblad

Wij hebben twee ideeën, namelijk:

Idee 1
Een parallel keuken.

Links (vanaf de voorgevel richting de raam):
- Hoge kast met koelkast | 1x 60cm breed
- 3x (lade)kast met een kookplaat | 3x 60 cm breed

Rechts (vanaf de voorgevel richting de woonkamer toe):
- Kopie van de linkerkant, maar dan een spoelbak ipv een kookplaat en een combioven ipv een koelkast

Mijn broertje heeft voor ons een render gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ff4NSmxZf1sUTN9HB4xHJBi8B3Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7bRa8kms52lYQrwU1X5E7XZw.png?f=fotoalbum_large

Idee 2

Een zijde een L-keuken en de ander zijde 3 of 4 hoge kasten.

- 4x (lade)kasten met een spoelbak | 4x 60 cm breed
- Na de 4 kasten, ga je de hoek om en komt er een soort van eiland tegen de muur van 100 cm bij 150 cm met een kookplaat.

Rechts:
- 3 of 4 hoge kasten van 60cm breed met een koelkast, combioven en opbergruimte.

Zien jullie nog andere mogelijkheden?

Oh ja, en de vraag is eigenlijk, of de linkermuur tot aan de raam exact 240 cm. Misschien is het wel 235cm en kan je direct 4x 60cm afschrijven.

[ Voor 3% gewijzigd door c-nan op 08-06-2021 21:43 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
c-nan schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:41:
Wellicht dat jullie nog ideeën hebben. Wij zijn bezig met het kopen van een hoekwoning, contracten zijn getekend maar hypotheek nog niet rond.

We zijn wel inmiddels begonnen met het inrichten van ons toekomstige wonen, zo ook de keuken. Echter lopen we tegen wat uitdagingen aan, omdat het een hoekwoning is hebben we in de zijgevel ook een raam zitten waardoor je dat stukje niet kunt benutten.

[Afbeelding]

Mijn vrouw wilt:
- veel keuken
- veel opbergruimte
- veel werkblad

Idee 1
Een parallel keuken.

- Kopie van de linkerkant, maar dan een spoelbak ipv een kookplaat en een combioven ipv een koelkast

[Afbeelding]

Idee 2

- Na de 4 kasten, ga je de hoek om en komt er een soort van eiland tegen de muur van 100 cm bij 150 cm met een kookplaat.

Rechts:
- 3 of 4 hoge kasten van 60cm breed met een koelkast, combioven en opbergruimte.

Oh ja, en de vraag is eigenlijk, of de linkermuur tot aan de raam exact 240 cm. Misschien is het wel 235cm en kan je direct 4x 60cm afschrijven.
Mooie render. Van de voorgestelde oplossingen lijkt een parallel opstelling mij het mooiste/meest logisch.
Al is precies 240cm tot dat raam een beetje lullig. 4x60 is precies 240cm en er is dan geen ruimte voor een zijpaneel of passtuk om de deur van de hoge kast ook fatsoenlijk te kunnen openen.

Zijn de mogelijke opstellingen doorslaggevend voor de aankoop van de woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Wat een ontzettend mooie render (software?), en wat mij betreft ook gelijk de beste opstelling.
Schiereiland met kookplaat niet doen, is erg krap waardoor de kookplaat tegen de rand komt, samen met een doorloop van 1 meter levensgevaarlijk.

PS, spoelen en koelkast aan 1 kant, kookplaat en oven aan de andere kant.

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 08-06-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Tacoos schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:40:
[...]

Ziet er strak uit!
Bij Superkeukens iig waren de kasten dan ook gelijk 70cm diep geloof ik en zaten kranen etc ook ernaast

[Afbeelding]
Ziet er fantastisch uit ja! In ieder geval goed om wat op door te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Impry schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:20:
[...]

Ziet er fantastisch uit ja! In ieder geval goed om wat op door te zoeken.
Als toevoeging, waarschijnlijk is het bij Reddy uitgevoerd in Nobilia: https://www.nobilia.de/nl...chen/was-en-opbergruimte/

En bij Superkeukens in Schuller: https://www.schueller.de/nl/bijkeuken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slammer2016
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-02 00:13
Goedenavond allen!

Ik ben laatst langs een keuken zaak bij mij in de buurt geweest en hebben daar een keuken van Pronorm samen laten stellen. We hebben deze week een aantal zaken bij verschillende zaken staan om daar ook eens te kijken en misschien iets samen te stellen. Ik ben en blijf inmiddels een echte Tweaker ;). Dit was onze eerste opzet. Er is zoveel mogelijk qua opstellingen. We zijn gelukkig wel uit over het kleuren pallet alleen de opstelling nog niet helemaal. Hebben jullie doorgewinterde keukenexperts nog adviezen? Dit hebben wij laten samenstellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SauPOAC0X9N5j1SFSgJ5Zd9QUYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KToFevn1YyCN2ffsfejAPihr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpqCzvLoIgDS_czFdhhuke1_5pk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ssmGwipTJNxVJHUqJX8NSuEL.jpg?f=fotoalbum_large
Tuindeuren op tekening zijn gewoon schuifdeuren. Klein schoonheidsfoutje

Apparatuur
Oven:B 47FS22 G0
Kookplaat:T 59TS5R N0
Koelkast:KI 1416 DD0
Vaatwasser:S 155HB 800E
Afzuiging:I 95BCP2 N0

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:45
Tacoos schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:40:
[...]

Ziet er strak uit!

[Afbeelding]
Hæcker Systemat heeft hier ook een hele lijn van. Zie:
https://online.fliphtml5.com/ffkeb/zguy/ vanaf pagina 10.

@Impry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
c-nan schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:41:

[Afbeelding]

Mijn vrouw wilt:
- veel keuken
- veel opbergruimte
- veel werkblad

Idee 1
Een parallel keuken.

[Afbeelding]

Idee 2

Rechts:

Is er een reden voor 60 ladekasten?
Nieuwbouw of bestaand ivm de aansluitingen/ en de plek en mogelijkheden voor afzuiging. Hoe ga je koken/breedte, vaatwasser.
5cm kan hier al veel verschil in mogelijkheden geven, dus eigenlijk een keer meten en kijk of en hoe diep dat vensterbankje onder het raam de kamer in komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Slammer2016 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:29:
Goedenavond allen!

Ik ben laatst langs een keuken zaak bij mij in de buurt geweest en hebben daar een keuken van Pronorm samen laten stellen. We hebben deze week een aantal zaken bij verschillende zaken staan om daar ook eens te kijken en misschien iets samen te stellen. Ik ben en blijf inmiddels een echte Tweaker ;). Dit was onze eerste opzet. Er is zoveel mogelijk qua opstellingen. We zijn gelukkig wel uit over het kleuren pallet alleen de opstelling nog niet helemaal. Hebben jullie doorgewinterde keukenexperts nog adviezen? Dit hebben wij laten samenstellen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur
Oven:B 47FS22 G0
Kookplaat:T 59TS5R N0
Koelkast:KI 1416 DD0
Vaatwasser:S 155HB 800E
Afzuiging:I 95BCP2 N0

***members only***
Ik denk dat je in deze ruimte geen eiland moet plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ladypurple schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:13:
[...]

Ik denk dat je in deze ruimte geen eiland moet plaatsen
Waarbij dan eigenlijk alleen een L overblijft van 240 bij 320, erg veel op bergruimte/aanrecht heb je dan niet...
Als de loopruimte niet heel belangrijk is (waar gaat die deur naartoe?) kan het imo met een eiland, maar dan wellicht iets smaller (95-100cm).

Ik zou dan wel iets meer nadenken over de exacte indeling, op deze manier kun je niet bij de koelkast als iemand staat te koken.
Is het laatste deel bedoeld als tafel/bar? Hoe zie je dat voor je? Als er iemand aan staat/zit kun je er niet meer langs?

[ Voor 22% gewijzigd door mitsumark op 08-06-2021 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammer2016
mitsumark schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:34:
[...]

Waarbij dan eigenlijk alleen een L overblijft van 240 bij 320, erg veel op bergruimte/aanrecht heb je dan niet...
Als de loopruimte niet heel belangrijk is (waar gaat die deur naartoe?) kan het imo met een eiland, maar dan wellicht iets smaller (95-100cm).

Ik zou dan wel iets meer nadenken over de exacte indeling, op deze manier kun je niet bij de koelkast als iemand staat te koken.
Is het laatste deel bedoeld als tafel/bar? Hoe zie je dat voor je?
Deze deur gaat naar een garage en opent ook niet de ruimte in dus omgekeerd zoals in de tekening staat. Zoiets zaten wij ook al te denken om het iets smaller te doen de ruimte rondom is nu 90cm. Werkruimte vinden wij wel belangrijk daarom het grote eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
mitsumark schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:34:
[...]

Is het laatste deel bedoeld als tafel/bar? Hoe zie je dat voor je? Als er iemand aan staat/zit kun je er niet meer langs?
Van L naar U met een “blok” op de hoek voor kook/spoel en de andere kook/spoel aan de lange zijde. ??Ook afhankelijk van de overige ruimte.
90 rondom... hoe ver draaien de dubbele deuren de ruimte in. Het is werk- of bewegingsruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammer2016
Ladypurple schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:47:
[...]

Van L naar U met een “blok” op de hoek voor kook/spoel en de andere kook/spoel aan de lange zijde. ??Ook afhankelijk van de overige ruimte.
90 rondom... hoe ver draaien de dubbele deuren de ruimte in. Het is werk- of bewegingsruimte.
Tuindeuren op tekening zijn gewoon schuifdeuren. Deze komen niet de ruimte in anders is het inderdaad niet te doen. Klein schoonheidsfoutje van de keukentekenaar. Dat zou ook nog kunnen inderdaad, bedankt voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
Als beloofd de definitieve tekening van onze keuken. We zijn erg blij met het eindresultaat, mede dankzij alle tips hier. Enige twijfel nu nog is de achterwand (vandaar twee tekeningen), maar daarover mag mijn vriendin beslissen :+ Greeplijsten zijn overigens meer koper dan goud, maar het tekenprogramma van onze leverancier kent wat beperkingen. Kleuren kloppen al met al redelijk zo, denken we.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2RvBUu4QZKk_ib6IyPLr-FS6hs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oZL5m9yFmtqdBVvi6QCoHvso.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3Dushi3ocgs37LoIuuP-mzbIPI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NjZ3qxJkoRBcAdRlpS9VTG93.png?f=fotoalbum_tile

Keller-keuken (Melamine trend collectie) met 'Metallic copper' greeplijsten en Dekker Dekton 8mm werkblad in kleur 'Kelya Satin'. Werkbladhoogte 96cm. Werkbladdiepte voor het muurtje dat je ziet is plm. 60cm, voorbij het muurtje wordt dat 80cm. Andere zijde (waar de hoge kasten komen) wordt 70cm diep.
Opstelling en apparatuur van links naar rechts:
  • Vaatwasser Neff S155EB800E
  • Quooker combi plus in kleur 'Messing patina' met daaronder RVS vlakinbouwspoelbak
  • Ladekast 120 met twee uittrekladen en 1 binnenlade voor bestek
  • Hoekpasstuk
  • Ladekast 100 met twee uittrekladen en 1 binnenlade (rommel-la is onmisbaar O-) )
    Daarboven Neff T68FS6RX2 inductiekookplaat (voor deze gekozen i.v.m. grotere flexzones voor pannen 28cm
    Daarboven Novy Pureline plafondunit in zwart
  • Ladekast 300 met twee uittrekladen, waarvan de bovenste met binnenlade halverwege zodat hier kruiden in gezet kunnen worden
  • Koelkast Liebherr IRBe 5120 plus
  • Hoge kast met daarin Neff B47FS22G0 combi-stoomoven en daaronder twee lades met touch-systeem
  • Hoge servieskast 50cm breed
  • Passtuk van plm. 8cm breed
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

SquareOne schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:25:
Als toevoeging, waarschijnlijk is het bij Reddy uitgevoerd in Nobilia: https://www.nobilia.de/nl...chen/was-en-opbergruimte/

En bij Superkeukens in Schuller: https://www.schueller.de/nl/bijkeuken
Source90 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:49:
Hæcker Systemat heeft hier ook een hele lijn van. Zie:
https://online.fliphtml5.com/ffkeb/zguy/ vanaf pagina 10.
@Impry
Thanks beide. Maar wat me elke keer op valt is dat er dus nergens iets bedacht is om het witgoed uit zicht te houden. Ventileren louvredeurtjes niet voldoende?

Enige wat ik ben tegen gekomen is dit:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/c7MJsEc2ZwylUFsJCWd8VLlqidyCyv7UjmDUIurSG1QATHKnf3thuW1cQdywSQczg1t2Wvhlu9bYz0ZjQimyxPG0N8-WmF_QhQSSakYY8-v3x4e1US_oW9ECFUqpQIll-SuNTCRt

Pagina: 1 ... 239 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1