Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Beekforel schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:15:
Zo'n spoelbak hebben we nu en we hadden nou juist voor een groot formaat enkele gekozen zodat je in de spoelbak meer ruimte hebt. Maar inderdaad met zo'n bak zit de kraan uit het midden en lijkt het minder gek.

Een rondje plaatjes kijken op Google levert mij helaas geen voorbeeld op van zo'n situatie met een enkele bak.
Afbeeldingslocatie: https://data.sanitino.eu/PRODUCT-85087/e8972a6fc0eed7761baaef1b

Zo kan het natuurlijk ook. 8)7
Situatie is vergelijkbaar met hoe het bij ons zou moeten komen in elk geval. Maar Quooker heeft geen neerklapbare kraan, en ik twijfel ook of ik dat wel zo praktisch zou vinden.

Nog wat verder zoeken kwam ik deze afbeelding tegen:
Afbeeldingslocatie: https://www.vertommen.com/wp-content/uploads/2018/05/IMG_0690-1.jpg
en dat ziet er toch uit zoals ik het voor mij zie, weliswaar aan de verkeerde kant.

Ik hoop maar dat het gat nog niet in het blad zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-04 19:43
Als je steen heb gekozen wordt er voor gezaagd begreep ik.
Hout of wat er op lijkt gebeurd wel thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dekton, dus ik verwacht inderdaad dat dat voorgeboord wordt bij de productie.

M'n keukenboer is niet zo snel met reageren helaas dus ik weet het nog niet. De keuken wordt in juli geleverd én hij gaf aan dat hij nog een keer wat wilde opmeten dus ik vermoed dat het blad nog niet definitief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Hier komt de keuken half juli en het opmeten is twee weken terug gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:55
Greatsword schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:59:
[...]
Als ik het goed begrijp hoef ik bij de keuken/kook muur dus niet te sausen maar kan ik na het stuccen dus die speciale muurverf (op kleur laten maken) en direct laten aanbrengen.
Speciale verf zal vast beter zijn, maar kijk gewoon naar schrobbare verf.
Zelf hebben we de woonkamer en keuken geverfd met de Flexa Pure serie. Dat is krijtverf en toevallig ook schrobbaar. Is ook prima schoon te houden.

Een randje van 15cm gaat inderdaad weinig spetters tegenhouden is mijn ervaring. Het kan wel heel chique staan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mep75
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
m181087 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:22:
[...]

Speciale verf zal vast beter zijn, maar kijk gewoon naar schrobbare verf.
Zelf hebben we de woonkamer en keuken geverfd met de Flexa Pure serie. Dat is krijtverf en toevallig ook schrobbaar. Is ook prima schoon te houden.

Een randje van 15cm gaat inderdaad weinig spetters tegenhouden is mijn ervaring. Het kan wel heel chique staan.
Wij hebben een (geverfde) rand van 50 cm zelfs, voor ons eigenlijk niet eens nodig omdat we koken op het schiereiland. Denk wel dat je die hoogte aan moet houden qua spathoogte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjhrNW1HYdLfoo4w-g9pXvaUiR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43szcO8wYFuoJLW1qdoTRb28.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Mep75 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:27:
[...]

Wij hebben een (geverfde) rand van 50 cm zelfs, voor ons eigenlijk niet eens nodig omdat we koken op het schiereiland. Denk wel dat je die hoogte aan moet houden qua spathoogte.
[Afbeelding]
Ziet er tevens zeer fraai uit.
Het ligt er uiteraard ook aan wat je tegen de wand aan hebt staan. Zo zal een stuk muur achter een kookplaat of spoelbak meer last van spetters hebben dan als er alleen een koffiezetter tegenaan staat.

Maar goed, in het ergste geval moet je na een x aantal jaren een keer de muur opnieuw verven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-04 10:31
Hier gaan we ook de muur verven in een kleur aangezien de keuken wit wordt en het anders wel heel wit wordt. De kleur komt alleen achter de keuken. Als het niet bevalt dan later alsnog iets erachter laten zetten denk ik maar ga het eerst eens bekijken. Vond kleur kiezen wel lastig denk dat ik eruit ben maar heel anders dan wat ik van te voren bedacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
Nog steeds niet uit het ontwerp voor de keuken. Het eiland zijn we wel uit, maar de kastenwand nog niet. Zouden jullie mee willen kijken? Ik weet dat het heel persoonlijk is, maar hoor graag jullie mening. Overigens zijn de materialen nog suggesties; waarschijnlijk gaan we voor een notenhout met marmerlook, natuursteenlook of betonlook, en messing accenten.
En de wijnklimaatkast en ovens zijn op deze tekeningen niet even hoog (passtuk boven wijnklimaatkast), maar bij de uitgezochte apparatuur kan het zonder passtuk.
De balk links van de kastenwand is een eiken balk van 35 cm. Daarnaast start een glazen pui.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLz6b87DXNWOzFhGCJrlHf9MqUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8RxBK74eP4a3StwaTAQ5upZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Weet iemand of een werkblad op een zijpaneel kan leunen (next125). Diepte van de bar is 50 cm x 152, waar aan de kookkant op 30 cm een zijpaneel, of moet er een tafelpoot komen? Is er een mooiere oplossing dan een tafelpoot? Diepte reduceren naar 30 cm ipv 50 cm zou een oplossing zijn, maar ik vind dat er dan te weinig beenruimte is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwIOVQ6rnf7qjlEyNfibkwp5_YA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VjwFqQPjAuz4BDCZUE1ouge7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:34
Peacefield78 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:24:
Nog steeds niet uit het ontwerp voor de keuken. Het eiland zijn we wel uit, maar de kastenwand nog niet. Zouden jullie mee willen kijken? Ik weet dat het heel persoonlijk is, maar hoor graag jullie mening. Overigens zijn de materialen nog suggesties; waarschijnlijk gaan we voor een notenhout met marmerlook, natuursteenlook of betonlook, en messing accenten.
En de wijnklimaatkast en ovens zijn op deze tekeningen niet even hoog (passtuk boven wijnklimaatkast), maar bij de uitgezochte apparatuur kan het zonder passtuk.
De balk links van de kastenwand is een eiken balk van 35 cm. Daarnaast start een glazen pui.

[Afbeelding]
Als dit de keuzes zijn, zou ik 1 nemen.

Maar ik zou het luchtiger willen denk ik - kan de wijnkast niet onder de ovens? Dan wordt je nis wat ruimer, wat (voor mij!) zou helpen. Je verliest dan wel wat opbergruimte. O f een andere optie waarbij de nis van 940 (denk ik?) toch wat ruimer wordt, zeker als die 'opgelsoten' is tussen kolomkasten.
Maar, dat is zeer persoonlijk natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
@Kwakkel Je verwoordt precies wat ik mis. Ik noemde hier zelf optie 1 wat truttig, oubollig, maar jij omschrijft het beter: het moet wat luchtiger. Vandaar de alternatieven, maar is het nog niet helemaal.

Jouw suggestie van de wijnkast onder de ovens was ik zelf nog niet opgekomen, ga dat eens uitvragen op tekening. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 21:22
Weet iemand een keukenzaak in de omgeving van Breda/Tilburg waar ze zoveel mogelijk verschillende apparatuur hebben?

Wil o.a. even naar de Siemens studiolijn gaan kijken en ook de ATAG Matrix blacksteel. Of zouden zie die in elke zaak wel hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@Peacefield78 Mooie keuken! Met Miele apparatuur? En welk merk is de keuken zelf? Of is het maatwerk? Notenhout + marmer + messing is ook helemaal mijn smaak :9~

Ik ben voor 2, maar vind de grepen van de koelkast/vriezer van 5 erg mooi (die ga ik even in mijn ontwerp zetten). De open kasten van 4 + 5 vind ik erg rommelig en een beetje uit verhouding met de rest van het kastwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-02-2022
Weet iemand of je stalen kunt krijgen van je keukenfrontjes ? Dus niet de deurtjes meenemen van keukenzaak maar een staaltje ?

Onze interieur architect wil dat graag hebben ivm kleuren etc.

Het gaat in mijn geval om een Tristar keukenm
frontuitvoering 103 Fenix, kleur 804 londra en
frontuitvoering 102 deco frontkleur 604 nero.

[ Voor 11% gewijzigd door Meekster op 26-05-2021 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:21
Meekster schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:30:
Weet iemand of je stalen kunt krijgen van je keukenfrontjes ? Dus niet de deurtjes meenemen van keukenzaak maar een staaltje ?

Vraag het bij de keukenzaak even, kan me voorstellen dat wanneer je daar zojuist een order hebt geplaatst dat een kleurstaaltje er wel af moeten kunnen. Anders Tristar zelf mailen. Ze hebben ons laatst een staal opgestuurd.

Edit: bij ons ging het om deco Bruciato en Grigio Londra

De deco Bruciato lijkt van Decolegno vandaan te komen (s171 bruciato). Daar kun je ook stalen aanvragen.

[ Voor 11% gewijzigd door SquareOne op 26-05-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:25

orf

Meekster schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:30:

Bij https://www.baars-bloemhoff.nl/ kun je staaltjes van Fenix opvragen. Wellicht is de interieur architect daar al klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
  • Laatst online: 24-02-2022
thanks.. ik ga beide opties even navragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:11
Peacefield78 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:24:

[Afbeelding]
Als je voor een wijnkoeler en twee inbouw apparaten gaat zou ik eens bij Miele kijken. Die hebben hier vind ik toch wel de mooiste oplossing voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Blommie01 op 26-05-2021 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peacefield78
@Blommie01 en @Alic3 Ja, apparatuur hebben we al uitgezocht, idd Miele. Dat sluit mooi aan. Alleen nog de discussie hier of we weer voor greeploos gaan. Vind ik het mooiste, maar de man hier ergert zich aan de vertraging in het aan zetten van de apparatuur.
Hebben in huidige keuken vorig jaar mei nieuwe oven en koffieautomaat van Miele laten plaatsen, twee weken daarna kochten we onverwachts een kavel 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
J1981 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:03:
Hoi!

Wij hebben onlangs een keuken uit laten tekenen. Ben benieuwd of jullie wellicht nog tips of opmerkingen hebben over dingen die wij misschien over het hoofd hebben gezien? Of andere ideeën die een aanvulling op dit ontwerp kunnen zijn?

Apparatuur die erin komt:
Neff bakoven met pyrolyse C27CS22G0
Neff stoomoven C17FS22G0
Neff vaatwasser S297EB800E
met flex3 besteklade
Neff kookplaat met afzuiging T58TL6EN2
Neff Koelkast KI1513FF0
Liebherr diepvries SIGN2756-21
Quooker Flex Combi Zwart
Quooker nordic zeeppomp zwart
Spoelbak Doeco New York 5040 Jet black
Spoelbak Franke Tectonite Sirius (koffienis)
Kraan inventUm IMK601ZWA (koffienis)

Werkblad eiland en nis: Dekton Kelya 5 cm

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even een vraag over het blad: als ik je kastjes zo tel, dan lijkt het eiland 3,60 meter. Zou het dekton blad uit 1 stuk bestaan of komt er dan ergens een naad?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:49
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Wat is het voordeel van blauwe binnenverlichting in je vaatwasser?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
Marinos83 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:56:
}:O [off-topic, sarcastic mode on]
Je maakt de meest saaie job in huis zeer sexy.
En wees eerlijk, je wil dat toch niet in het rood, laat staan groen. Dat zou echt een totale no-go zijn voor mij.
}:O

[off-topic, sarcastic mode off]

Het is toch gewoon leuk, al gaat het tegen de calvinistische mindset in, maar dat moet kunnen toch.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peacefield78
Eens, blauwe binnenverlichting zou mij ook niet kunnen verleiden. Maar DISCO, dat lijkt me wel wat. Wellicht dat dat de kinderen ook zou verleiden tot zelf de vaatwasser in- en uitruimen *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:54
Blauw is uit.. We hebben RGB verlichting (die je met je app kan instellen) fantastisch!

Nee even zonder gekheid, verlichting in de vaatwasser leek mij compleet overbodig, maar moet zeggen dat ik het toch verrekte handig vindt, met name als het in de keuken vrij donker is.

Moet wel zeggen dat wij het kregen door een gratis upgrade van onze gekozen vaatwasser (die was niet leverbaar) anders hadden we het niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04 23:22
Rostares schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:22:
[...]

Blauw is uit.. We hebben RGB verlichting (die je met je app kan instellen) fantastisch!

Nee even zonder gekheid, verlichting in de vaatwasser leek mij compleet overbodig, maar moet zeggen dat ik het toch verrekte handig vindt, met name als het in de keuken vrij donker is.

Moet wel zeggen dat wij het kregen door een gratis upgrade van onze gekozen vaatwasser (die was niet leverbaar) anders hadden we het niet gedaan.
Eens. Wij zijn er ook blij mee. We kunnen wel kiezen uit meerdere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:36

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

N1ckk schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:51:
[...]

Overigens keurige service. Wordt kosteloos vervangen door een wijnklimaatkast van eentje uit een 2x hogere prijsklasse. Tulp Keukens _/-\o_
Helaas is de levertijd dus wel pas september. We hebben inmiddels de stekker uit de klimaatkast getrokken. Werd gek van de herrie. Geen enkele andere vorm van meedenken zoals een showmodel plaatsen was mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-04 12:55
Ziet er mooi uit! Klopt het dat de opstelling linkshandig is? En welke afwegingen (kastjes/lades en waar plaats je wat) speelden verder voor jou een bepalende rol in de keuze voor dit ontwerp? Stoomoven nog overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Ladypurple schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:41:
@mefjoew
Wat is er richting wand D, van daaruit kijk je tegen een diepe kastenwand. Kan de kastenwand niet tegen wand F
Ben nog even aan de slag gegaan met een eigen ontwerp. Wat vind je (en anderen hoor ik ook graag) hiervan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OA5FK6nDBHtguASVbQG43O-BgWo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YxvIbCCnoeDwI3QxjzhVvIAX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEcNlhQs-Ib6BNkB54apPlFhHhA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Kr6NAma9X0fZl4C8E566SdDR.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:58
xares schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:43:
Is het gebruikelijk om verschillende merken te gebruiken in een keuken?
Ben benieuwd naar jullie mening daarover.

Bijvoorbeeld Oven, Magentron en inductie van Siemens maar de wandschouwkap van ATAG.
Wij hebben een koelkast van Liebherr, een vaatwasser van Miele, een inductieplaat en wasemkap van Siemens en een oven en een magnetron van IKEA.
De vaatwasser en koelkast zijn helemaal geintegreerd, dus je ziet er niets van. De kookplaat is een zwarte plak glas, daar is vrij weinig vormgeving aan te pas gekomen. Past dus overal bij. Oven en wasemkap zijn beide van RVS en passen redelijk goed bij elkaar.
Maar met sommige modellen kan het verschil misschien wel lelijk zijn. Per geval bekijken dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04 12:22
Ondertussen heb ik een tijdje geleden ook de knoop door gehakt. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij @Barry / Grando Purmerend.

In tegenstelling tot alle mooie hoekkeukens, kookeilanden, schiereilanden en kastenwanden die in dit topic langs komen, past de keuken bij mij alleen weer op dezelfde plek als waar de oude keuken ook stond/staat.
Dus daar hebben we maar iets moois van gemaakt!

Impressie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZzRNv3reZAW9S27Vm8ekavtiM8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DjotcUqmopaWTZY9GxPYKdwz.png?f=fotoalbum_large

Type:
  • (Onder)kasten: Hacker Systemat AV2135 - wit
  • Bovenkasten: Hacker Systemat AV1097 - oude eiken-natuur
Meubels (vlnr):
  • 1x hoge kast, 2208mm hoog, met koelkast, oven en magnetron
  • 1x onderkast, 60cm, met binnenlade en 2 korven
  • 1x (spoel) onderkast, 60cm, met 2 korven
  • 1x (kook) onderkast, 100cm, met 2 korven
  • 2x bovenkast, 60cm, met 3 legplanken, dus 4 etages
  • 1x bovenkast met glasdeur, 60cm, met 3 legplanken, dus 4 etages
  • 1x bovenkast, 80cm, met 3 legplanken, dus 4 etages
  • Alles met greeplijst, M720, RVS geborsteld
Apparatuur:
  • Bora Pura, inclusief Bora (UEBR) doorvoer door de muur achter de keuken
  • Siemens Studioline iQ700 oven (HB875G5B1)
  • Siemens Studioline iQ700 magnetron (BF834LGB1)
  • Siemens iQ500 onderbouwkoelkast (KU15RADF0)
  • Caressi 1.5 spoelbak (CAPP3415R10)
Blad:
  • Type: Lion Stone composiet - 12mm - met 40 mm rand
  • Kleur: Molino Blue Stone Leather
  • 70cm diep
  • Bovenkant blad op 97cm
  • Met 15cm smetrand, door lopend onder vensterbank
  • Spoelbak en kookplaat als vlakbouw
Opmerkingen:
  • Aan de rechterkant van de hoge kast komt een nispaneel, die doorloopt tot de achtermuur. Hiermee wordt voorkomen dat je een lelijke overgang tussen de achterkant van de kast en de muur kan zien.
  • Links van de linker bovenkast komt een passtuk, zodat die deur gewoon naar links open kan.
    Datzelfde passtuk komt natuurlijk ook naast de onderkasten, zodat alles weer in lijn is.
  • Bovenkant van de bovenkast en de hoge kast wordt afgewerkt met een plafondlijst. Mede om een lelijke - afgedopte - afzuigaansluiting in het plafond te verbergen
  • Hiervoor komt er naast de rechter bovenkast ook een zijwandafdekpaneel.
  • Bewust gekozen voor geen vaatwasser, daarom ook de 1.5 spoelbak.
  • Verlichting door middel van Hue Led strip onder de bovenkasten, en een Hue Led spot in de glaskast (beide niet bij totaalprijs inbegrepen)
Totaalprijs incl. installatie: €15.788

Vooraanzicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Z9vRiZBPWNpEnx-Fi3vTSuAV7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8a6hSZ6emCQdcs7byP3gyD7V.png?f=fotoalbum_large

Bovenaanzicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtNC78cPMh1K7vfGG7JfI7QcH94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2lSu4RriE8TJvsHknqebbu9U.png?f=fotoalbum_large

Plaatsing is 9 juni al. Het hak-, breek- en opbouw-werk is ondertussen klaar. Morgen komt de stukadoor, daarna eind volgende week nog sauzen.
Ondertussen kan ik niet meer wachten totdat de keuken geplaatst wordt! Ik zal nog even een update geven met de daadwerkelijke foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
@yamahabest valt het mee kwa slopen en geen keuken? Hier beginnen ze over 2 weken en dan ook de wc erbij dus geen keuken stromend water beneden…. En aangezien er een rookkanaal uit moet elektra vernieuwd leidinggeeft vernieuw nieuw plafond stucen gaat de keuken er 2 juli in… zie er wel enigszins tegenop. (Maar goed nu durf ik amper water door de gootsteen te spoelen dus wat dat betreft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Staat er nog ergens anders een extra koelkast/vriezer trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
yamahabest schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:29:
Ondertussen heb ik een tijdje geleden ook de knoop door gehakt. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij @Barry / Grando Purmerend.

In tegenstelling tot alle mooie hoekkeukens, kookeilanden, schiereilanden en kastenwanden die in dit topic langs komen, past de keuken bij mij alleen weer op dezelfde plek als waar de oude keuken ook stond/staat.
Dus daar hebben we maar iets moois van gemaakt!

Impressie:
[Afbeelding]

Type:
  • (Onder)kasten: Hacker Systemat AV2135 - wit
  • Bovenkasten: Hacker Systemat AV1097 - oude eiken-natuur
Meubels (vlnr):
  • 1x hoge kast, 2208mm hoog, met koelkast, oven en magnetron
  • 1x onderkast, 60cm, met binnenlade en 2 korven
  • 1x (spoel) onderkast, 60cm, met 2 korven
  • 1x (kook) onderkast, 100cm, met 2 korven
  • 2x bovenkast, 60cm, met 3 legplanken, dus 4 etages
  • 1x bovenkast met glasdeur, 60cm, met 3 legplanken, dus 4 etages
  • 1x bovenkast, 80cm, met 3 legplanken, dus 4 etages
  • Alles met greeplijst, M720, RVS geborsteld
Apparatuur:
  • Bora Pura, inclusief Bora (UEBR) doorvoer door de muur achter de keuken
  • Siemens Studioline iQ700 oven (HB875G5B1)
  • Siemens Studioline iQ700 magnetron (BF834LGB1)
  • Siemens iQ500 onderbouwkoelkast (KU15RADF0)
  • Caressi 1.5 spoelbak (CAPP3415R10)
Blad:
  • Type: Lion Stone composiet - 12mm - met 40 mm rand
  • Kleur: Moline Blue Stone Leather
  • 70cm diep
  • Bovenkant blad op 97cm
  • Met 15cm smetrand
  • Spoelbak en kookplaat als vlakbouw
Opmerkingen:
  • Aan de rechterkant van de hoge kast komt een nispaneel, die doorloopt tot de achtermuur. Hiermee wordt voorkomen dat je een lelijke overgang tussen de achterkant van de kast en de muur kan zien.
  • Links van de linker bovenkast komt een passtuk, zodat die deur gewoon naar links open kan.
    Datzelfde passtuk komt natuurlijk ook naast de onderkasten, zodat alles weer in lijn is.
  • Bovenkant van de bovenkast en de hoge kast wordt afgewerkt met een plafondlijst. Mede om een lelijke - afgedopte - afzuigaansluiting in het plafond te verbergen
  • Hiervoor komt er naast de rechter bovenkast ook een zijwandafdekpaneel.
  • Bewust gekozen voor geen vaatwasser, daarom ook de 1.5 spoelbak.
  • Verlichting door middel van Hue Led strip onder de bovenkasten, en een Hue Led spot in de glaskast (beide niet bij totaalprijs inbegrepen)
Totaalprijs incl. installatie: €15.788

Vooraanzicht
[Afbeelding]

Bovenaanzicht
[Afbeelding]

Plaatsing is 9 juni al. Het hak-, breek- en opbouw-werk is ondertussen klaar. Morgen komt de stukadoor, daarna eind volgende week nog sauzen.
Ondertussen kan ik niet meer wachten totdat de keuken geplaatst wordt! Ik zal nog even een update geven met de daadwerkelijke foto's.
Vraag me wel af wat het voordeel is van een Bora in een keuken waar je direct erboven bovenkasten hebt. Dan kun je toch beter gewoon een afzuigkap pakken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yamahabest
Inieminie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:11:
@yamahabest valt het mee kwa slopen en geen keuken? Hier beginnen ze over 2 weken en dan ook de wc erbij dus geen keuken stromend water beneden…. En aangezien er een rookkanaal uit moet elektra vernieuwd leidinggeeft vernieuw nieuw plafond stucen gaat de keuken er 2 juli in… zie er wel enigszins tegenop. (Maar goed nu durf ik amper water door de gootsteen te spoelen dus wat dat betreft)
Nou.. het voordeel is uiteraard dat de keuken weer precies op dezelfde plek terug komt.
We hebben de oude keuken tijdelijk verplaatst naar de andere wand, zodat ik nog gewoon kan koken. Onder de gootsteen een grote emmer (legen in de wc). De perilex verlengt met een extra kabel. Kraan hangt momenteel op hobby-bob manier, zodat ik nog wel water kan tappen in de buurt van het aanrecht.

De bovenkasten zijn al opgehaald door de nieuwe eigenaars, de rest wordt opgehaald op een moment dat ik aangeef.

Verder was het in mijn geval voornamelijk het verplaatsen van de stopcontacten (boven en onder aanrecht), en het boren van het 180mm gat voor de Bora afvoer. En nu we toch bezig waren, ook gelijk maar een kraan en stopcontact aangelegd bij de voordeur.

Sfeerimpressie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBYA7NIa29-bwEC4qpu20V1lOmQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yljzNbWgUhGH3w1KVThYBSY0.png?f=fotoalbum_large
Inieminie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:12:
Staat er nog ergens anders een extra koelkast/vriezer trouwens?
Ik heb nog een tafelmodelletje vriezer boven staan. Ik heb niet zoveel ruimte nodig. In de oude keuken zat ook alleen een onderbouwkoelkast. Koelkast ligt vrijdag's relatief vol (na boodschappen doen), en is op vrijdagmorgen weer bijna compleet leeg.
t14wo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:20:
[...]

Vraag me wel af wat het voordeel is van een Bora in een keuken waar je direct erboven bovenkasten hebt. Dan kun je toch beter gewoon een afzuigkap pakken?
Goede vraag. Maar achter de keuken zit mijn hal, en rechts naast de keuken heb ik glas tot aan een plaat die buiten zit. Dus er zijn geen mogelijkheden om aan de bovenkant naar buiten te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZPeCL5mKGu2n1fKzAl9jUb-uw8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bj0GOfv0taZQolFHP3RLZhcm.png?f=fotoalbum_large

Er zit wel centrale afzuiging in de woning, maar als ik die harder zet, dan wordt de wc en badkamer ook harder afgezogen. Ik vraag mij af hoe goed dat zou kunnen werken. Recirculatie was geen optie voor mij.

Ik kom uit een situatie waarbij ik alleen maar een plafondrooster had. Dus überhaupt geen afzuigkap.

Ik verwacht, en hoop uiteraard, dat de Bora beter werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door yamahabest op 27-05-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Laatst online: 16:34
mefjoew schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:36:
[...]

Ben nog even aan de slag gegaan met een eigen ontwerp. Wat vind je (en anderen hoor ik ook graag) hiervan?

[Afbeelding][Afbeelding]
Heb je voor de bergruimte 3 hoge kasten nodig?
Als je voor het muurtje ondiepe kast plaats, ( daar kan dan geen apparatuur) en de spoel naar rechts en tegen de muur...dan wordt het werkblad aan de lange zijde wat langer en kan je , als je hoge kast weglaat, de kookplaat opschuiven waardoor je groter blad tussen spoel en kook krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Ladypurple schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:32:
[...]

Heb je voor de bergruimte 3 hoge kasten nodig?
Als je voor het muurtje ondiepe kast plaats, ( daar kan dan geen apparatuur) en de spoel naar rechts en tegen de muur...dan wordt het werkblad aan de lange zijde wat langer en kan je , als je hoge kast weglaat, de kookplaat opschuiven waardoor je groter blad tussen spoel en kook krijgt.
We gebruiken één hoge kast als servieskast. Daar is verder geen ruime voor. Must: nee; Wens: ja.
Wat betreft spoelen; bedoel je de wasbak in de hoek? Op de plek waar nu de carrousel zit? Dat is voor mijn vriendin een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
@yamahabest
O , jee. Dat staat me nog te wachten.
Als je zover bent, zou je de ervaringen met de ledstrips willen delen?
Aanleg, profielkeuze, plek onder de kast, lichtopbrengst?
Ik ga voor led, maar ben bang dat ik gezien mijn lengte en de hoogte van de bovenkast er in ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Ik kwam per toeval op Troostwijk (veiling site zoals BVA).
Staat allemaal nieuwe keukenapparatuur op:
https://www.troostwijkauc...vens-en-magnetrons/32030/

Zelf geen interesse om alles bij elkaar te zoeken, maar wellicht heeft iemand anders er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Ladypurple schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:15:
@yamahabest
O , jee. Dat staat me nog te wachten.
Als je zover bent, zou je de ervaringen met de ledstrips willen delen?
Aanleg, profielkeuze, plek onder de kast, lichtopbrengst?
Ik ga voor led, maar ben bang dat ik gezien mijn lengte en de hoogte van de bovenkast er in ga kijken.
Ik zal er aan proberen te denken. De keukenmonteur zal de montage doen daarvan.
Hoogte is voor mij geen enkel probleem (2.05m lang :) )

[ Voor 5% gewijzigd door yamahabest op 27-05-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024
synorluna schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:54:
[...]

Even een vraag over het blad: als ik je kastjes zo tel, dan lijkt het eiland 3,60 meter. Zou het dekton blad uit 1 stuk bestaan of komt er dan ergens een naad?
Nee, het blad wordt 3m10. Dekton gaat standaard tot max. 3m20. Daarboven krijg je een naad. Zijn we dus net onder gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Laatst online: 24-04 22:22
Kleurkastjes + werkblad bamboeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXazNs6mpQoBoxdgUG75gHg0yXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8ket6gP6LzoSmHI0gmX8jKI.jpg?f=fotoalbum_large

Hoi,

Ik wil mijn keuken door een vriend laten verbouwen en wil de keukenkastjes in een groene kleur hebben.
Bij de Gamma heb ik een test potje verf gekocht. Kleur: Geheim (zie foto rechthoek kleurvlak). Deze op 1 kastje geverfd. Het ging mij meer om het idee hoe het eruit zou kunnen zien. Ik ben denk ik nog niet heel tevreden over.

Op een internetplaatje heb ik ook deze twee andere kleuren gezien (zie foto).
Kunnen jullie zeggen welke kleur het dichtbij ligt?

Ik dacht zelf aan Gamma: Fotoalbum en Scriptie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• san3193
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-02-2023
Misschien 'iets tijm' uit de flexa mengkleuren? Sowieso aanrader om daar verschillende testers te kopen en die uit te proberen, met licht ziet het er toch altijd anders uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-04 17:39
@noud Kijk even naar RAL6019 (Witgroen) of Sikkens J4.18.75

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Mijn vrouw gebruikt zo'n grote stoof/braadpan van 32 cm diameter. Nu vroeg ik mij af of het wat uit maakt als die pan een stuk uitsteekt buiten je inductie-kookzone? Of zelfs een andere zone aanraakt?

Zelfs op zoiets zou dat niet passen?

https://www.bosch-home.nl...1852/Togglebox=288060324/

Nu hebben we een keramisch kookplaat, diameter van 24 cm maar hij staat dan ruim over de kookzone heen.

-edit-

Zou gewoon moeten kunnen volgens:
https://www.plezierindeke...okzone-inductiekookplaat/

[ Voor 10% gewijzigd door xares op 27-05-2021 21:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

Inieminie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:11:
Valt best mee hoor een verbouwing
😅
Onze keuken komt 2e week juli. Onze keuken is nu 0. Ehhhhh, magnetron en afhaal 😅😂,achter oranje zeil onze aanbouw, morgen dak erop kan ik daar tijdelijk ons oude gootsteen en vaatwasser neerzetten 😄Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0rsc309oB5ZQK5uLsFlW5KMNfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WlxZqCXeZX1moOE1HCeKJFte.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
Speciaal voor jou aangepast in mijn post. Nu tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Het was een oprechte vraag, was het nog niet tegengekomen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Marinos83 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:40:
Het was een oprechte vraag, was het nog niet tegengekomen :-)
Het voordeel is dat je wat ziet in de donkere vaatwasser. We hebben het nu ook in de droger (en niet in de wasmachine) en merken dat het in het dagelijks gebruik heel handig is.
Vaatwasser kost 800 euro dus dan vind ik het wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-04 20:44
Hmmm, “gelukkig” heeft onze aannemer aangegeven wat vertraging in de bouw te verwachten ivm langere levertijden van materialen (gelukkig (nog) geen opslag in de tarieven). Van de keukenzaak kreeg ik bericht dat keuken die begin deze week in order gezet is bij Tristar pas in week 40 geleverd wordt. 18 weken ipv de 12 waar in maart nog over gesproken werd tijdens eerste gesprek. Eens zien of de apparatuur er tegen die tijd ook is. Verwachting is week 33, maar met de slechtere verkrijgbaarheid zou het me niet verbazen als dat ook pas week 40 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:26

Don Quijote

El Magnifico

LuPo schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:48:
[...]

Het voordeel is dat je wat ziet in de donkere vaatwasser. We hebben het nu ook in de droger (en niet in de wasmachine) en merken dat het in het dagelijks gebruik heel handig is.
Vaatwasser kost 800 euro dus dan vind ik het wel leuk :)
Ik heb een Siemens die ook blauw licht heeft. Maar het is een nutteloze functie voor mij. Omdat hij alleen schijnt wanneer de vaatwasser aan staat. Niet, zoals bij een koelkast, direct als je hem open doet. In de praktijk betekent dat, dat ik de vaatwasser alsnog in het donker inruim gedurende de dag en alleen licht heb in die 3 seconde dat ik hem aanzet, programma uitkies en start.

Misschien mis ik ergens een setting…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
Don Quijote schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:50:
[...]

Ik heb een Siemens die ook blauw licht heeft. Maar het is een nutteloze functie voor mij. Omdat hij alleen schijnt wanneer de vaatwasser aan staat. Niet, zoals bij een koelkast, direct als je hem open doet. In de praktijk betekent dat, dat ik de vaatwasser alsnog in het donker inruim gedurende de dag en alleen licht heb in die 3 seconde dat ik hem aanzet, programma uitkies en start.

Bij ons is het een instelling. Licht aan bij het openen van de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38
Don Quijote schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:50:
[...]

Dit doet de mijne ook... Ik heb alle opties doorgelopen, maar ik kan het licht alleen aan en uit zetten als de vaatwasser aan staat.
Het zou makkelijker zijn inderdaad als het licht aan gaat als de deur open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Rogar schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:14:
[...]

Dit doet de mijne ook... Ik heb alle opties doorgelopen, maar ik kan het licht alleen aan en uit zetten als de vaatwasser aan staat.
Het zou makkelijker zijn inderdaad als het licht aan gaat als de deur open gaat.
Denk ik dan te simpel?
Klep open, vaatwasser aanzetten en dan inruimen? Dan heb je toch licht bij het inruimen?

Dat het niet handig is snap ik, maar dan heb je in ieder geval licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@ONWdolf Had de keuken winkel niet in de gaten gehouden of de levertijden opliepen?
Gelukkig maakt het voor jouw niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Laatst online: 22:38
m181087 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:18:
[...]

Denk ik dan te simpel?
Klep open, vaatwasser aanzetten en dan inruimen? Dan heb je toch licht bij het inruimen?

Dat het niet handig is snap ik, maar dan heb je in ieder geval licht.
Ja, zo simpel is het inderdaad. Daarbij ruimen we 9 vd 10x dat ding overdag in, dus het is sowieso niet echt een issue O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

ONWdolf schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:08:
Hmmm, “gelukkig” heeft onze aannemer aangegeven wat vertraging in de bouw te verwachten ivm langere levertijden van materialen (gelukkig (nog) geen opslag in de tarieven). Van de keukenzaak kreeg ik bericht dat keuken die begin deze week in order gezet is bij Tristar pas in week 40 geleverd wordt. 18 weken ipv de 12 waar in maart nog over gesproken werd tijdens eerste gesprek. Eens zien of de apparatuur er tegen die tijd ook is. Verwachting is week 33, maar met de slechtere verkrijgbaarheid zou het me niet verbazen als dat ook pas week 40 wordt.
Mijn Siemens ovens zijn nu al meer dan 16 weken vertraagd en de leverdatum is nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
orf schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:06:
[...]

Mijn Siemens ovens zijn nu al meer dan 16 weken vertraagd en de leverdatum is nog niet zeker.
Oei wat lang! Die van ons is op voorraad bij de leverancier gelukkig.

Weet iemand of Keukenloods je apparatuur apart zet zodra je een lever- en plaatsingsdatum hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
orf schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:06:
[...]
Ik weet niet of je perse vast zit aan dat model?
Mijn keukenleverancier had ook problemen om de Siemens oven geleverd te krijgen. Die heeft uiteindelijk telefonisch contact opgenomen met BSH om te vragen welke modellen nog wel op voorraad waren.
Zo ben ik uiteindelijk aan een Bosch oven gekomen, die vrijwel vergelijkbaar is. Maar wel weken eerder leverbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-04 20:44
Roos79 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:34:
@ONWdolf Had de keuken winkel niet in de gaten gehouden of de levertijden opliepen?
Gelukkig maakt het voor jouw niet echt uit.
Combinatie van de winkel die aangaf dat we tijd genoeg hadden om de keuze te maken en aan onze kant nog wat tijd nodig gehad voor de laatste keuzes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
LuPo schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:13:
[...]

Oei wat lang! Die van ons is op voorraad bij de leverancier gelukkig.

Weet iemand of Keukenloods je apparatuur apart zet zodra je een lever- en plaatsingsdatum hebt?
Voor jou reageer ik nog even in dit topic. Maar bij vragen kun je mij natuurlijk ook gewoon DM’en he :)

Keukenloods zal jouw apparatuur inderdaad al ver van te voren in opslag hebben.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

m181087 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:14:
[...]

Ik weet niet of je perse vast zit aan dat model?
Mijn keukenleverancier had ook problemen om de Siemens oven geleverd te krijgen. Die heeft uiteindelijk telefonisch contact opgenomen met BSH om te vragen welke modellen nog wel op voorraad waren.
Zo ben ik uiteindelijk aan een Bosch oven gekomen, die vrijwel vergelijkbaar is. Maar wel weken eerder leverbaar.
Dat is misschien wel een goeie ja. Ik heb nog wel een koelkast, vriezer en vaatwasser van Siemens Studioline en dat zorgt met de ovens volgens mij voor verlengde garantie. De vergelijkbare Bosch modellen zien er ook mooi uit. Ik heb al bij andere leveranciers gekeken, maar een stoomcombi en een combioven met hetzelfde uiterlijk en display is erg lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
orf schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:51:
[...]

Dat is misschien wel een goeie ja. Ik heb nog wel een koelkast, vriezer en vaatwasser van Siemens Studioline en dat zorgt met de ovens volgens mij voor verlengde garantie. De vergelijkbare Bosch modellen zien er ook mooi uit. Ik heb al bij andere leveranciers gekeken, maar een stoomcombi en een combioven met hetzelfde uiterlijk en display is erg lastig.
Zoals eerder in dit topic al aangegeven. Je kan Bosch en Siemens apparaten combineren voor de verlengde garantietermijn. Moet je alleen even bellen met de klantenservice aangezien de websites van Siemens en Bosch elkaars serienummer niet herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-04 19:49
m181087 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:25:
[...]

Zoals eerder in dit topic al aangegeven. Je kan Bosch en Siemens apparaten combineren voor de verlengde garantietermijn. Moet je alleen even bellen met de klantenservice aangezien de websites van Siemens en Bosch elkaars serienummer niet herkennen.
NEFF ook trouwens :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijdloos
  • Laatst online: 24-11-2023
lithoijen schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:33:
Ik ben ondertussen ook druk bezig met een keuken voor mijn nieuwbouwhuis dat ik bouw in eigen beheer. Ondertussen ben ik er wel achter dat ik het heel moeilijk vind om een keuken uit te zoeken. Ik voel me meer thuis in technische beslissingen dan smaak gerelateerde keuzes.

Desondanks heb ik nu een ontwerp liggen waar ik me wel prettig bij voel, wel hoop ik hier wat feedback te krijgen op het ontwerp en de prijs die gevraagd word.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verdere info:
ALGEMEEN:
Model: NK
Deurfronten: Vlakke deur Fenix en vlakke deur Shinokki
Kleur: Fenix mat zwart 0720 en Shinokki Desert Oak
Handgreep: Greeplijst mat zwart
Plint: 12 cm mat zwart
Zichtwanden: In kleur fronten
Aanrechthoogte: 96 cm
Korpus: Wit
Lades: Blum Antaro wit

INDELING KEUKEN:
• Stollenwand 60 mm dik aan muurzijde, uitgevoerd in Shinokki Desert Oak.
• Hoge kast 62 cm voor koel vries combinatie en bovenkast met legplank.
• Verticale greeplijst t.b.v. koel vries combinatie deur.
• Hoge kast 60 cm voor vaatwasser, ruimte voor oven en bovenkast met legplanken.
• Stollenwand 60 mm dik, uitgevoerd in Shinokki Desert Oak.
• Stollenwand 60 mm hoog op hoge kast als aansluiting plafond, uitgevoerd in Shinokki Desert Oak.
• Spoelkast 105 cm met 2 voorraadlades met ruimte voor Quooker en leidingen, lades 55 cm diep
• Onderkast 105 cm met 2 voorraadlades en 1 geintegreerde besteklade, lades 55 cm diep.
• Onderkast 105 cm met 2 voorraadlades, lades 55 cm diep.

• Onderkast ca. 60x85 cm met draaideur en 2 verstelbare legplanken.
• Blad op dressoir in Shinokki Desert Oak.
• 2 Stuks schap aan wand, ca. 180x25x5 cm.

INBOUWAPPARATEN:
• Bora inductie kookveld met afzuiging PURA vlak inleg
• Miele vaatwasser G5265 SCVI XXL
• Miele combi oven H7240 BM zwart
• Liebherr koel vries combinatie ICNf5103 Pure
• Quooker combi Fusion Square RvS
• Franke spoelbak Quadrant vlak inleg.

AANRECHTBLAD:
• Keramiek Basalt black 20 mm dik.
• Blad 70 cm diep.
• Achterwand tot 10 cm hoog.
• Vensterbank ca. 94x15 cm.

Offerteprijs voor dit alles: €.17.000,00

Dit alles in deze ruimte (keuken is ingetekend door de archtect ter indicatie en is niet bovenstaande keuken)
[Afbeelding]

Algemene vragen:
Zijn er zaken die jullie anders zouden doen en klopt de prijs enigzins julie inziens?
Specifieke vragen:
  • Ik ben voornemens de Bora afzuiging uit te laten blazen in mijn kruipruimte. Deze heeft voldoende ventilatie mogenlijkheden naar buiten om de lucht af te voeren. Zo hoef ik geen ontsierend rooster op mijn buitenmuur te plaatsen. Zien jullie hier bezwaren tegen?
  • De oven is uitgerust met wifi, zelf zie ik daar 0 voordeel in, mis ik iets? Zijn er magnetron/oven combinaties met een pyrolyse functie? Met een snelle google actue kwam ik ze bij Miele niet tegen. ik ben geen poets en dit leek me een daarmee een nuttige functie en ik zit ook niet vast aan Miele, moet ik kijken naar een alternatief?
  • Alle suggesties die jullie verder nog kwijt willen zijn uitermate welkom
combi-oven met pyrolyse bestaat zeker. Deze nemen wij: Siemens CM876G0B6.

Ten aanzien van de wifi gaf onze verkoper aan dat je op je werk alvast je oven kan voorverwarmen als je een pizza erin wilt doen oid. Of je moet de hond uitlaten en de oven moet nog 30 min bakken kun je onderweg de tijd in de gaten houden zodat je op tijd terug bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
En kun je dan ook de temperatuurmeter in je vlees aflezen en eventueel verhogen/verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
taz10 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:22:
[...]

Valt best mee hoor een verbouwing
😅
Onze keuken komt 2e week juli. Onze keuken is nu 0. Ehhhhh, magnetron en afhaal 😅😂,achter oranje zeil onze aanbouw, morgen dak erop kan ik daar tijdelijk ons oude gootsteen en vaatwasser neerzetten 😄
Vaatwasser is al 6 maanden buiten gebruik omdat op moment als de leiding niet doorloopt hij het water uit een overloop gooit…. Rechtstreeks stopcontact in en laat mijn cv nu op diezelfde groep zitten….
Wc gaat er ook uit dus geen stromend water en wc beneden dan…. Wordt bbq airfryer en afhaal… (met 3 kleine kinderen … 8)7 )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m181087
Er staat vandaag een artikel op nu.nul over het restylen van bestaande of goedkope keukens.
Voor veel van ons misschien niet interessant, maar wel een goede ontwikkeling denk ik mbt hergebruik.

@Inieminie sterkte daarmee. Zolang je de bbq maar buiten laat staan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door m181087 op 29-05-2021 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrid93
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-04 21:44
Na het aanschaffen van een woning op plan zijn we onlangs ook naar een keukenwinkel geweest na het topic toch al een enig tijdje gevolgd te hebben. We zijn verplicht onze keuken te nemen (natuurlijk mogelijk mits meerprijs) bij één zaak waardoor onze onderhandelingsmarge zo goed als onbestaande is. Na het hertekenen van het standaard ontwerp had Ixina volgende offerte voor ons. Als ik hier zo wat de voorgaande offertes/realisaties bekijken, lijkt me de prijs toch aan de vrij hoge kant voor wat we krijgen?

Daarnaast ben ik nu misschien ook aan het twijfelen als de frigo misschien niet te hoog geplaatst is - we zijn beide niet van de kleinste, maar toch...

Meubels vlnr:
Koelkast met hieronder 2x ladekasten van 60 x 30
Onder werkblad 4 keer 90 x 30 lade
Dan nog 4x ladekasten van 60 x 30 en boven de ovens gewoon kasten van 60
Alles met greeplijst alpine wit

Eiland aan kookzijde vlnr:
Spoelkast - wasmachine - kast
Aan de andere kant gewoon extra kastruimte

Toestellen:
Bosch series 8 inductie kookplaat (PXV875DVE) in combinatie met BOsch dampkap (DRC96AQ50)
Bosch series 8 oven (HBG676EB6)
Bosch series 8 combi-oven met magnetron (CMG633BB1) met hieronder een warmhoudlade
Bosch series 2 vaatwas (was volgens hun gratis)
Bosch series 6 koelkast (KIR41AFF0)
Dubbele spoelbak van Franke met afdruiprek

Blad:
Type: Kunstof
Kleur: Decor eiken virgina
Eiland is 250 x 116
Werkblad zelf is 185 x 65
Bovenkant blad en eiland op 96 cm

Totaalprijs incl. installatie: € 17.334Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWuB1v5wb69Yb5xr1gocsP5yG_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNALimgLDyFsmdsFJmtpvHM3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oF0yNF6RgYJqfsDs5XjF4J5_ckc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8fbm2gs2GrRN2dJaOuh83w79.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rOSoZUKKRRQY3FeeJckikqChzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3YeW21JJETB7Pcavn3Cj2rN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijdloos
Necrid93 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:33:
We zijn verplicht onze keuken te nemen (natuurlijk mogelijk mits meerprijs) bij één zaak waardoor onze onderhandelingsmarge zo goed als onbestaande is.
Vraag een concurrerende offerte voor precies dezelfde indeling ter vergelijking. Met deze offerte kun je vervolgens wel onderhandelen. Zelf met meerprijs was de externe leverancier bij ons goedkoper en hebben we uiteindelijk daar voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Necrid93 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:33:
Na het aanschaffen van een woning op plan zijn we onlangs ook naar een keukenwinkel geweest na het topic toch al een enig tijdje gevolgd te hebben. We zijn verplicht onze keuken te nemen (natuurlijk mogelijk mits meerprijs) bij één zaak waardoor onze onderhandelingsmarge zo goed als onbestaande is. Na het hertekenen van het standaard ontwerp had Ixina volgende offerte voor ons. Als ik hier zo wat de voorgaande offertes/realisaties bekijken, lijkt me de prijs toch aan de vrij hoge kant voor wat we krijgen?

Daarnaast ben ik nu misschien ook aan het twijfelen als de frigo misschien niet te hoog geplaatst is - we zijn beide niet van de kleinste, maar toch...

Meubels vlnr:
Koelkast met hieronder 2x ladekasten van 60 x 30
Onder werkblad 4 keer 90 x 30 lade
Dan nog 4x ladekasten van 60 x 30 en boven de ovens gewoon kasten van 60
Alles met greeplijst alpine wit

Eiland aan kookzijde vlnr:
Spoelkast - wasmachine - kast
Aan de andere kant gewoon extra kastruimte

Toestellen:
Bosch series 8 inductie kookplaat (PXV875DVE) in combinatie met BOsch dampkap (DRC96AQ50)
Bosch series 8 oven (HBG676EB6)
Bosch series 8 combi-oven met magnetron (CMG633BB1) met hieronder een warmhoudlade
Bosch series 2 vaatwas (was volgens hun gratis)
Bosch series 6 koelkast (KIR41AFF0)
Dubbele spoelbak van Franke met afdruiprek

Blad:
Type: Kunstof
Kleur: Decor eiken virgina
Eiland is 250 x 116
Werkblad zelf is 185 x 65
Bovenkant blad en eiland op 96 cm

Totaalprijs incl. installatie: € 17.334[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan je water in de nis tussen de hoge kasten? Dan zou ik dat doen en het koken in het eiland :) Kan je nog kiezen voor een wasemkap of afzuiging in het werkblad.

Zo te zien ga je naar een barretje van 90cm, dat is akelig krap voor 2 zitplaatsen. Zet eens twee man aan de kop van je tafel om het te testen.

Persoonlijk vind ik het weinig inspirerend, alles wit met een kunststof hout blad. Doet goedkoop aan helaas.

Andere vraag: als je lades 30 hoog zijn en je blad op 96, ga je met twee lades boven elkaar dan echt een plint van zo’n 30cm gebruiken? ;) (Of neem je de greep niet mee en wordt die fors? Echt 5cm per stuk minimaal dan?)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
We zijn aan het oriënteren op een nieuwe keuken n.a.v. aankoop van een nieuw huis, en willen de keuken ook graag verplaatsen naar de huidige woonkamer. We krijgen dan een redelijk vierkante ruimte van 4,48 x ~5,00, met als afscheiding naar de nieuwe woonkamer en-suite deuren.

Onderdeel van de blinde muur is een schoorsteen. Die kan wat ons betreft weg, maar of dat een optie is weet ik nog niet.

We zaten zelf te denken aan een kasten/apparatenwand aan de blinde muur, een eiland en parallel daaraan een flinke eettafel (gezin van 5, wat extra ruimte zou ook fijn zijn dus liefst wel een 8-persoons).

Maar qua breedte past dat niet:
60 cm diepte kastenwand
100 cm beweegruime
100 diepte eiland
100 cm beweegruimte
100 cm eettafel
80 cm beweegruimte
Totaal 540 cm. We hebben maar 4,48

We zouden wat cm kunnen beknibbelen hier en daar, maar geen meter.
De ramen zijn vrij laag (50 cm boven de vloer) dus daaronder kunnen we eigenlijk ook niets.
Wat ook zou kunnen is de boel omdraaien; van links naar rechts eettafel-eiland-kastenwand en dan het raam vrij houden. Maar het raam valt dan wel nogal weg tussen de kasten en de kamer blijft 4,48 breed. We zouden wel wat cm's kunnen winnen door tegen de muur een bank te doen ipv stoelen, maar ik vind dat zelf eigenlijk vooral irritant (je zal maar in het midden zitten). Daarnaast zitten mijn 3 kinderen voorlopig nog wel even op een verhoogde kinderstoel.

Alles een kwartslag draaien zou ook kunnen en het ruimteprobleem wellicht oplossen, maar dan worden de eettafel en het eiland van die barrières waar je echt zo omheen moet lopen. Lijkt me ook niet ideaal.

Ik zie dus nog even niet voor me hoe we alles praktisch kunnen indelen.
Wat zouden jullie doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDt2T0tf7vq6t7dva_s9Ryf9wAA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vpGn3lBVcIjwaiYXiGno9Fwo.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
In de beschikbare ruimte moet je denk ik afscheid nemen van het eiland-idee. Het eiland kost minimaal 3m ruimte. Als je nog een kastenwand erbij wilt, dan is er nog eens 60-65cm nodig.

Is het ondoenlijk om een L-vorm te gebruiken?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijdloos
Ik heb een vraag over de luchtafvoer van onze nieuwe siemens kookplaat met werkblad afzuiging.

Wij hebben gekozen voor de kookplaat op het kookeiland en kunnen kiezen om de lucht de kamer in te blazen of juist richting je voeten als je staat te koken. De verkoper plaatst het rooster liever richting de eettafel maar hierdoor kunnen we niet kiezen voor kastjes tot op de grond zoals hier Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lndRLwwmqGEflpNDpfZ8r0SQ2ko=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/esNGzLfu6hAcfDEDij9fpwPx.png?f=user_large.

Nu is mijn vraag waar hebben jullie het rooster voor de werkblad afzuiging? richting waar je staat te koken of er juist vanaf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Ik zou rondom, de plint 1-2 cm lager maken, dan is de luchtstroom niet zo hoog.
In ieder geval niet alleen een klein rooster waar je vaak staat, lijkt me irritant die lucht tegen je enkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijdloos
Daan schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:29:
Ik zou nog even de keuken laten zien zoals wij deze vorige week hebben gekocht bij Ekelhoff in Nordhorn (D).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Type: Next 125
Frontjes: NX240 Fenix feinmatt AFP
Korpus: Lavaschwartz 875mm
Plint: 50mm
Werkblad: Dekton Lunar 12mm (93,7cm werkhoogte)

Koelkast: Miele K 37273 iD (178cm, met N-drive push-to-open)
Combi-stoomoven: Miele DGC 7640 OBSW
Combi-magnetron: Miele H 7640 BM OBSW
Vaatwasser: Miele G 7378 SCVi XXL
Kookplaat: Bora X Pure (PUXU)
Kraan: Quooker Combi+ Flex 7L (met zeeppompje)
Spoelbak: Blanco Subline 500-F (silgranit zwart)

Totaalprijs: €30k (incl montage)

Paar opmerkingen alvast:
  • 50mm plint is niet veel nee, maar we hebben er geen last van gehad bij het uitproberen in de showroom (alle onderste lades zijn ook niet tip-on uitgevoerd wat per ongeluk openen onmogelijk maakt)
  • afweging NX240 vs NX870 was er wel maar vonden we de meerprijs uiteindelijk niet waard, dat stopten we liever in de apparatuur
  • prijs is incl. wat accessoires voor de besteklades (houten inlegdelen) en bijv. het plankje boven de koffienis van eiken met geintegreerde led-strip
  • vriezer staat in de bijkeuken en valt buiten de keukenofferte
  • hoge kast rechts heeft een uitschuiflade (voor een rijstkoker)
  • levering is na de bouwvak
@Daan Waar heb je het ventilatierooster bij je werkblad afzuiging zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46
Tijdloos schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:45:
[...]

@Daan Waar heb je het ventilatierooster bij je werkblad afzuiging zitten?
Goede vraag, we hebben dit nergens gespecificeerd staan. Ik vermoed dat er aan de bovenkant van de plint een uitsparing wordt gemaakt maar weet het niet zeker. Als ik mag kiezen zou dat aan de kopse kant van het eiland zijn (op de tekening rechts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Stefangrp schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:58:
We zijn aan het oriënteren op een nieuwe keuken n.a.v. aankoop van een nieuw huis, en willen de keuken ook graag verplaatsen naar de huidige woonkamer. We krijgen dan een redelijk vierkante ruimte van 4,48 x ~5,00, met als afscheiding naar de nieuwe woonkamer en-suite deuren.

Onderdeel van de blinde muur is een schoorsteen. Die kan wat ons betreft weg, maar of dat een optie is weet ik nog niet.

We zaten zelf te denken aan een kasten/apparatenwand aan de blinde muur, een eiland en parallel daaraan een flinke eettafel (gezin van 5, wat extra ruimte zou ook fijn zijn dus liefst wel een 8-persoons).

Maar qua breedte past dat niet:
60 cm diepte kastenwand
100 cm beweegruime
100 diepte eiland
100 cm beweegruimte
100 cm eettafel
80 cm beweegruimte
Totaal 540 cm. We hebben maar 4,48

We zouden wat cm kunnen beknibbelen hier en daar, maar geen meter.
De ramen zijn vrij laag (50 cm boven de vloer) dus daaronder kunnen we eigenlijk ook niets.
Wat ook zou kunnen is de boel omdraaien; van links naar rechts eettafel-eiland-kastenwand en dan het raam vrij houden. Maar het raam valt dan wel nogal weg tussen de kasten en de kamer blijft 4,48 breed. We zouden wel wat cm's kunnen winnen door tegen de muur een bank te doen ipv stoelen, maar ik vind dat zelf eigenlijk vooral irritant (je zal maar in het midden zitten). Daarnaast zitten mijn 3 kinderen voorlopig nog wel even op een verhoogde kinderstoel.

Alles een kwartslag draaien zou ook kunnen en het ruimteprobleem wellicht oplossen, maar dan worden de eettafel en het eiland van die barrières waar je echt zo omheen moet lopen. Lijkt me ook niet ideaal.

Ik zie dus nog even niet voor me hoe we alles praktisch kunnen indelen.
Wat zouden jullie doen?

[Afbeelding]
Ik weet niet hoe die ensuite deuren komen, maar zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGhqSaiR5o8j-4KSk477Eiq9C9I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fwo3zPkHmg2CI7gZlzo4KVDX.jpg?f=user_large

Eventueel zou je nog het schiereiland korter kunnen maken en dan tegen de rechter muur de hoge kasten ipv linksonder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8apie-dhXJ9xAIOOJCcRNtIEQo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mnhR7sLMDhULy6Idy8VT0r7E.jpg?f=user_large

Ik heb verder nog niet echt nagedacht over waar wat moet komen, qua gemak.
Je kunt bv nog spelen met 3 hoge kasten.

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 30-05-2021 21:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ladypurple
de laatste loodjes....de keuze van de afzuiging. Novy of iets uit de bsh groep, maar novy heeft ,ondanks de aantrekkelijke toeters en bellen van bsh , de voorkeur vanwege het geluid. Nu alleen nog de keuze tussen afzuiging met novy vision icm
Plasmamade of novy monoblock. Wie heeft ervaring met name plasmamade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Ladypurple schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:42:
de laatste loodjes....de keuze van de afzuiging. Novy of iets uit de bsh groep, maar novy heeft ,ondanks de aantrekkelijke toeters en bellen van bsh , de voorkeur vanwege het geluid. Nu alleen nog de keuze tussen afzuiging met novy vision icm
Plasmamade of novy monoblock. Wie heeft ervaring met name plasmamade?
Vanuit mijn vriendenkring hoor ik dat we vooral met plasmamade moeten uitvoeren, maar ik lees hier ook dat het onzin zou zijn; ik vraag het me daarom ook af eerlijk gezegd.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Floor-is schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:47:
[...]

Vanuit mijn vriendenkring hoor ik dat we vooral met plasmamade moeten uitvoeren, maar ik lees hier ook dat het onzin zou zijn; ik vraag het me daarom ook af eerlijk gezegd.
De techniek zou in horecakeukens gebruikt worden. In het maart nummer van de duitse consumentenbond is een afzuiger met plasmade getest en had het geen meerwaarde. Maar gemeten tov ? En in hoeverre is het geluid en de capaciteit meegewogen ? Bij recirculatie verlies je capaciteit en krijg je meer geluid doordat het door een filter gaat. Dit zou bijj plasma iets minder zijn? 30%, maar kan ik geen data of onderzoeken over vinden.Ik kan het artikel helaas vanuit het buitenland niet kopen. Over de ozon wel duidelijk, die werd na meting niet aangetoond.Het zou fijnzijn om een recensie te lezen van iemand die van koolstof naar plasma gegaan is met dezelfde kap. Het is een redelijk definitieve keuze omdat in geval van de vision je kiest voor een afvoer , waar het plasma achter komt,ipv recirculatiekap. We gokken , ondanks de prijs toch op plasma, want denken niet dat het slechter kan dan alleen alleen koolstof. :/Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xddEtHDvGNJyOZ7FaeTkWJlF3RM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OE7eWUlRVE6GAmJ92Xa9tJqU.jpg?f=fotoalbum_large

Het plasmafilter kon niet op dezelfde manier getest worden als de koolstoffilters. Plasma had een geurvermindering van 56% terwijl 80 % verwacht zou mogen worden. ‘ k weet niet zo goed wat ik met deze cijfers moet. Bij een goede vergelijkende test zijn de omstandigheden gelijk, dus gelijke kap, meetmethoden ed. Het ging hier ook niet om een vergelijk tussen de filtermethoden, maar het zoeken naar de beste kap. En dat bleken vooral gedateerde modellen te zijn.....Nogmaals, de rest van het artikel heb ik niet gelezen.

Ok, gegoogled. Koolstoffilter geur chemisch gemeten, plasmafilter door proefpersonen in een labo opstelling. _/-\o_ , dan had ik als redactie deze gegevens niet durven te publiceren.

[ Voor 31% gewijzigd door Ladypurple op 31-05-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinhuisje
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-08-2021
Wij willen graag onze kleine keuken renoveren. Momenteel hebben we een keuken wand van 2,80 lang. Wij lopen ertegenaan dat de koelkast van 1,20 te klein is voor onze voedingsmiddelen. De magnetron/oven is momenteel boven de koelkast geplaatst maar met mijn kleine lengte eigenlijk te hoog om gemakkelijk gerechten in en uit de oven te halen.

Nu is de volgende opstelling gecreëerd met een extra blok tegenover de huidige keukenwandAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldkd1NZtsMOKPcMCA47TEasDrl8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fe1GxiOg6dZVFFAeYaJuL4Ev.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzRqDFMw-jePKX0bdgIbl6wiOFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gs3MuiNHOp9xfO7OU5k0GxMy.jpg?f=fotoalbum_large.

Wat vinden jullie van de volgende opstelling? Wij willen liever geen afscheid nemen van onze eettafel. In het overige deel van de ruimte komt nog de bank, tv en salon tafel. Ervaringen met een eettafel plaatsen naast een keukenblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Eerste gedachte,
Ik heb nu tijdelijk een 60 cm siemens combi-oven onder de kookplaat staan en het stoort me dat deze koude lucht rond mn benen waait als ik daar sta te koken, ( de vorige was lekker warm ;)). De oven misschien in het blok? En dan onder de plaat 90 laden ( mooie bergruimte), en de spoel op 60

Denk dat het handig is om ook even in te tekenen waar wat komt in de rest van de ruimte, of er nog andere mogelijkheden zijn.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Vandaag was het eindelijk zo ver... Na een paar weken flink klussen is vandaag de keuken geplaatst. Nog niet af (combi stoomoven en warmhoudlade ontbreken nog), verlichting ophangen, ander kleur op de wand (viel toch tegen) etc etc etc, maar man wat zijn we blij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HM-ItWrmWqF6XHgNDFsi_bEW85E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOf5ADaHUSNmmHAF4zwt75xB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ormzwWn8J0iJZ6V8NL6XNLkUpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RH1WZa9WQ117jbNmYcStDiLW.jpg?f=fotoalbum_large

Later meer.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:21
herofruit schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:21:
Vandaag was het eindelijk zo ver... Na een paar weken flink klussen is vandaag de keuken geplaatst. Nog niet af (combi stoomoven en warmhoudlade ontbreken nog), verlichting ophangen, ander kleur op de wand (viel toch tegen) etc etc etc, maar man wat zijn we blij.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Later meer.
Prachtige keuken geworden!

Wellicht nog even je vorige post quoten / taggen met specificaties van de keuken :) herofruit in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Later meer.
Mooie keuken. Heb je NX240 of NX510 fronten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Z___Z schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:38:
[...]

Mooie keuken. Heb je NX240 of NX510 fronten?
Bedankt. NX240. De meerprijs voor NX510 vonden we het niet waard.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:45

[Afbeelding]

Later meer.
Wat ontzettend jammer van dat stukje blad in de kastenwand! Wat is de reden dat ze dit zo gemaakt hebben?
Is de nis van de kastenwand ook niet een beetje te groot? Vooral de opening aan de rechterzijde lijkt me niet heel wenselijk.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ufuktan89
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01-07-2023
Beste allen,

Inmiddels zijn wij ook bijna uit over onze keuken. Ik heb echter nog een vraag om een beetje een goede inschatting te kunnen maken voor prijsindicatie.
We hebben een eiland van 3.1 m en aan de muurzijde een kastenwand van in totaal 5.4 m breed met volgende opties:

Muurzijde:
3 hoge kasten 0.6m-0.6m-0.3m, nis van 2.4 m 3 hoge kasten 0.6m-0.6m-0.3m
Boven de hoge kasten komen nog maatwerk kasten helemaal tegen het plafond aan, de hoge kasten zelf hebben hoogte 1.92 m

Kastzijde:
Een eiland met kasten 0.6m-1.20m-0.6m met dus uitstekend blad aan beide zijden.

De frontjes zijn van kunststoflaminaat. Die kasten van 0.3 m hebben dus maatwerk nodig voor zowel de hoge kast als het kastje wat er boven op komt.

Mijn vraag is als volgt:
Stel wij willen de 0.3m kastjes (dus 2 hoge 0.3 m servieskasten, 2 0.3 m brede opzetkasten) laten vervallen en 1 van de 0.6 m hoge kasten verbreden naar 0.9 m, hoeveel zou dit ongeveer moeten schelen in prijs voor een keuken van segment Hacker Systemat?

En zou het veel moeten schelen in prijs als de kastjes van 0.6-1.2-0.6 3 kastjes worden van 0.9 m?

Alvast hartstikke bedankt voor de informatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Ufuktan89 op 31-05-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZomaarEven
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-11-2024
Ook ik heb pas geleden een keuken gekocht en heb een vraag over het infrezen van de inductieplaat in het aanrechtblad.

We hadden oorspronkelijk afgesproken dat we een vlakinbouw inductieplaat zouden willen, hier zijn ook de aanrechtblad freeskosten op afgestemd. Nu is het toch een opbouw inductieplaat geworden. De prijs van het aanrechtblad is echter niet veranderd. Klopt dit? Bij mijn weten is infrezen voor vlakinbouw duurder dan infrezen voor opbouw. Weten jullie misschien hoe hoog dit prijsverschil is? Dan kan ik daarmee terug naar de winkel.

Dank vast voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Later meer.
Hoe is de ventilatie van de kastenwand geregeld? Ik begreep dat je altijd een rooster bovenin nodig hebt zodat de apparaten hun warmte kwijt kunnen. Normaal had je bovenop de kasten ook een rooster die vrije lucht had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
Ufuktan89 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:15:
Beste allen,

Inmiddels zijn wij ook bijna uit over onze keuken. Ik heb echter nog een vraag om een beetje een goede inschatting te kunnen maken voor prijsindicatie.
We hebben een eiland van 3.1 m en aan de muurzijde een kastenwand van in totaal 5.4 m breed met volgende opties:

Muurzijde:
3 hoge kasten 0.6m-0.6m-0.3m, nis van 2.4 m 3 hoge kasten 0.6m-0.6m-0.3m
Boven de hoge kasten komen nog maatwerk kasten helemaal tegen het plafond aan, de hoge kasten zelf hebben hoogte 1.92 m

Kastzijde:
Een eiland met kasten 0.6m-1.20m-0.6m met dus uitstekend blad aan beide zijden.

De frontjes zijn van kunststoflaminaat. Die kasten van 0.3 m hebben dus maatwerk nodig voor zowel de hoge kast als het kastje wat er boven op komt.

Mijn vraag is als volgt:
Stel wij willen de 0.3m kastjes (dus 2 hoge 0.3 m servieskasten, 2 0.3 m brede opzetkasten) laten vervallen en 1 van de 0.6 m hoge kasten verbreden naar 0.9 m, hoeveel zou dit ongeveer moeten schelen in prijs voor een keuken van segment Hacker Systemat?

En zou het veel moeten schelen in prijs als de kastjes van 0.6-1.2-0.6 3 kastjes worden van 0.9 m?

Alvast hartstikke bedankt voor de informatie.
373,34€ moet dat worden. 8)7

Even serieus.... waarom stel je de vraag niet aan de winkel?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
t14wo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 07:06:
[...]

Hoe is de ventilatie van de kastenwand geregeld? Ik begreep dat je altijd een rooster bovenin nodig hebt zodat de apparaten hun warmte kwijt kunnen. Normaal had je bovenop de kasten ook een rooster die vrije lucht had.
2a3 cm vrij over de hele lengte moet ook voldoende zijn. Wij hebben de ventilatie naar de garage laten lopen om de kasten zo strak mogelijk in de nis te krijgen. Een rooster vind ik echt lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Laatst online: 12-07-2024
fisherman schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:59:
Volgens mij had ik trouwens ook nog geen eindresultaat foto gepost bedenk ik me. Bij deze:

[Afbeelding]
Mooi! Mag ik vragen wat deze keuken ongeveer gekost heeft? Wij zijn ook naar deze kleur Pronorm aan het kijken bij de Keukenloods.

Iemand verder nog winkels waar ze Pronorm verkopen (dichter bij Utrecht dan Bemmel&Kroon) om een vergelijking te kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
lonehitman schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:29:
[...]

2a3 cm vrij over de hele lengte moet ook voldoende zijn. Wij hebben de ventilatie naar de garage laten lopen om de kasten zo strak mogelijk in de nis te krijgen. Een rooster vind ik echt lelijk.
Ik vind een rooster ook echt afbreuk doen aan t geheel. Maar 2 cm vrij moet dus voldoende zijn. Krijg je dan niet sowieso een gleuf waar allemaal troep in komt met de tijd? Of alleen bovenaan 2cm vrij houden? Mijn idee is om de ombouw strak erlangs te zetten, en de naad dicht te kitten. Dan het het helemaal sluitend.

Andere optie: Misschien een paar gaatjes richting de spouw maken? Zou dat voldoende ventilatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
t14wo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:07:
[...]

Ik vind een rooster ook echt afbreuk doen aan t geheel. Maar 2 cm vrij moet dus voldoende zijn. Krijg je dan niet sowieso een gleuf waar allemaal troep in komt met de tijd? Of alleen bovenaan 2cm vrij houden? Mijn idee is om de ombouw strak erlangs te zetten, en de naad dicht te kitten. Dan het het helemaal sluitend.

Andere optie: Misschien een paar gaatjes richting de spouw maken? Zou dat voldoende ventilatie geven.
Wij zijn ook van plan om een ombouw te maken om de kastenwand. Ons idee is om de kastenwand 1/3 uit de ombouw te laten komen. Een uitsparring van bijvoorbeeld 2 cm komt dan niet in de directe zichtlijn. Ook vinden we het mooi dat de kasten dan een soort "zwevend" effect krijgen. Dus voor ons een win-win situatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lonehitman
t14wo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:07:
[...]

Hangt ook van de apparatuur af. Ovens blazen de warmte wel vooruit. Een koelkast en vriezer hebben wel redelijk veel lucht nodig? Maar als je de ruimte boven de kasten open laat dan is het al snel voldoende. Dus een voorzetwand maken van 10cm dik en de ruimte voor de rest open laten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPiSrZOCFVj5oJkFzNlpqIduzkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WwMOll8fcXx48uB5PwZ8YEEH.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lz3Mz1YdM5LY4oFS8HnHa5l3dRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AB45BnlebWqvuBKPnYr61Tbi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:19
DragonXZ schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:47:
[...]

Wij zijn ook van plan om een ombouw te maken om de kastenwand. Ons idee is om de kastenwand 1/3 uit de ombouw te laten komen. Een uitsparring van bijvoorbeeld 2 cm komt dan niet in de directe zichtlijn. Ook vinden we het mooi dat de kasten dan een soort "zwevend" effect krijgen. Dus voor ons een win-win situatie.
Met 1/3e krijg je je poten van je kasten vol in het zicht lijkt mij.
Het zwevend effect als ik bij mij kijk zou max zo’n 10cm kunnen zijn anders krijg je dus alsnog een plint beneden.

@t14wo En als je de wand vlak af wil hebben met je kasten kan je die onmogelijk kitten lijkt mij want je deuren hebben iets aan ruimte nodig voor het draaien.
Ook sluit je dan inderdaad je apparaten haast vacuüm op, dat lijkt mij ook niet lekker.

Bij mij zit er een rooster ivm de mechanische ventilatie en eigenlijk na een paar weken vind ik het zeker niet meer storend, als hij er voor jan l*l had gezeten wel natuurlijk maar het ding dient een doel bij mij en kon ook niet anders of mooier opgelost worden.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 01-06-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:52
Kapitein Merijn schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:38:
[...]

Wat ontzettend jammer van dat stukje blad in de kastenwand! Wat is de reden dat ze dit zo gemaakt hebben?
Is de nis van de kastenwand ook niet een beetje te groot? Vooral de opening aan de rechterzijde lijkt me niet heel wenselijk.
Volgens mij moet hier die combi-stoomoven nog in.
Pagina: 1 ... 237 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1