Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekster
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-02-2022
We zijn vandaag weer bij een keukenzaak geweest. Het is een Tristar keuken geworden (weer) omdat we een front kozen die Tristar in het assortiment had. We kregen nog niets mee naar huis. Dit sturen ze via de mail. Prijsindicatie gaven ze ook niet.

We hadden ook (wederom) de keuze tussen een Bora pure met afvoer buiten of Neff kookplaat met afzuiging
type T58TL6EN2 / T58PL6EX2 https://www.neff-home.com...uctiekookplaten/T58TL6EN2

Wij vonden de Neff mooi qua uiterlijk.Maar hoe vergelijk je nu de Bora en de Neff. Bora is volgens velen het merk maar deze keukenzaak had zelf geen voorkeur, het is wat wij zelf wilden. Wel gaf hij als tip dat de service van Bora omslachtiger was, dat het dus langer duurde bij reparaties. Is dat ook jullie ervaring?

Wie kan ons hier wat meer over vertellen ? Qua geluid ? En dat gaat het mij niet om de stand die je maar kort gebruikt bij wat stevig bakwerk (dat is altijd fiks lawaai) maar meer in de gemiddelde standen, hoe lawaaiig is dan de Neff tov de Bora.

En ik vroeg me af hoe gemakkelijk je ze schoonmaakt, vooral als er iets overkookt

[ Voor 4% gewijzigd door Meekster op 03-04-2021 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Wij zijn er bijna aan toe om de knoop door te hakken, waarschijnlijk gaat het de next125 worden. In de huidige offerte zit allemaal Miele apparatuur (ivm vergelijk met de andere offerte), daar zitten we nog wel even mee. We kunnen de keuken op afroep bestellen en dan na bezoek aan het experience center van Miele en Siemens/Bosch de keuze voor de apparatuur maken. Prima, maar ik wil dan wel graag vooraf afspreken hoe we dat gaan verrekenen.

Dat is gelukkig geen probleem, en wat mij betreft dus een prima wijze om het af te spreken, we kunnen uitgaan van een vast kortingspercentage op de brutoprijzen, 10% korting op Miele en 35% op Siemens/Bosch. Dat zullen andere percentages zijn dan wanneer ik het bij een dozenschuiver opvraag, maar dit lijkt me toch wat aan de lage kant. Ik dacht aan 15-20% voor Miele en 40% voor Siemens/Bosch.

Wat zijn reële percentages voor deze merken om het zo af te kunnen ronden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 12:30

taz10

Party Animal

Scuderia110 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:15:
Wij zijn er bijna aan toe om de knoop door te hakken, waarschijnlijk gaat het de next125 worden. In de huidige offerte zit allemaal Miele apparatuur (ivm vergelijk met de andere offerte), daar zitten we nog wel even mee. We kunnen de keuken op afroep bestellen en dan na bezoek aan het experience center van Miele en Siemens/Bosch de keuze voor de apparatuur maken. Prima, maar ik wil dan wel graag vooraf afspreken hoe we dat gaan verrekenen.

Dat is gelukkig geen probleem, en wat mij betreft dus een prima wijze om het af te spreken, we kunnen uitgaan van een vast kortingspercentage op de brutoprijzen, 10% korting op Miele en 35% op Siemens/Bosch. Dat zullen andere percentages zijn dan wanneer ik het bij een dozenschuiver opvraag, maar dit lijkt me toch wat aan de lage kant. Ik dacht aan 15-20% voor Miele en 40% voor Siemens/Bosch.

Misschien even teruglezen wat ik had gepost..
Als voorbeeld :
SN65Z800BE iQ500, Volledig geïntegreerde vaatwasser, 60 cm 1 € 879,00 21% € 879,00 (adviesprijs €1579,=)
HS836GTB6 iQ700, Oven met stoom 60 cm, 13 syst, ecoClean, 1 € 1.119,00 21% € 1.119,00 (adviesprijs €2339,=)
CM876G0B6 iQ700, Comp oven met magn, 13 syst, pyrolyse, HC 1 € 1.089,00 21% € 1.089,00 (adviesprijs €1969,=)

Das dus nog ff hoger dan jouw 40% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 17:10

Ghosty J

Asus

Waarom niet gekozen voor een sx vaatwasser?
Als je de keuze hebt waarom niet voor een grotere vaatwasser? Kost bijna niets extra's.

Meer dan 46 % is mogelijk op Siemens apparatuur.
taz10 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:49:
[...]

Als voorbeeld :
SN65Z800BE iQ500, Volledig geïntegreerde vaatwasser, 60 cm 1 € 879,00 21% € 879,00 (adviesprijs €1579,=)
HS836GTB6 iQ700, Oven met stoom 60 cm, 13 syst, ecoClean, 1 € 1.119,00 21% € 1.119,00 (adviesprijs €2339,=)
CM876G0B6 iQ700, Comp oven met magn, 13 syst, pyrolyse, HC 1 € 1.089,00 21% € 1.089,00 (adviesprijs €1969,=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Ghosty J schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:47:
Waarom niet gekozen voor een sx vaatwasser?
Als je de keuze hebt waarom niet voor een grotere vaatwasser? Kost bijna niets extra's.

Meer dan 46 % is mogelijk op Siemens apparatuur.

[...]
Geen idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Scuderia110 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:15:

Bij Miele krijg je praktisch geen korting. Die 10% is volgens mij al een keurig aanbod. Dat percentage heb ik ook gekregen.
BSH werkt wat dat betreft anders met 'kortingen' van meer dan 40%.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
@Meekster kan je niet bij de keukenzaak het apparaat uit proberen ? Soms staat een werkende variant. Anders even bij andere zaak kijken (even bellen en vragen of er 1 staat ). Neff heeft showroom. Je kan er op afspraak heen of via watsapp video bellen.

Ik vond het geluid van de Bora meevallen Bij Satink in Zwolle stond er 1 eind vorig jaar. Jullie kwamen toch uit Zeist ? Zwolle is dan wel aan te rijden.

Schoonmaken geen idee.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:42
Iemand die weet wat een Bora X Pure met korting ongeveer moet kosten? :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricci_
  • Laatst online: 27-11-2023
LuPo schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:08:
Bij ons staat de Bora PUXU momenteel op de offerte voor 3700 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:16
LuPo schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:08:
Bij keukenloods een keer zien liggen voor €3300

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
taz10 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:49:
[...]

Als voorbeeld :

Keurige prijzen! Maar realiseer wel dat de marge van de keukenzaak dan gewoon in de kasten en het blad is gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

SquareOne schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:34:
[...]

Keurige prijzen! Maar realiseer wel dat de marge van de keukenzaak dan gewoon in de kasten en het blad is gestopt.
Misschien heb jij hier ervaring mee maar dit kan je niet zomaar zeggen..
Als ik een offerte van een keuken krijg met deze apparatuur erin, vraag ik wat de apparatuur kost.
Elke prijs vergelijk ik met mijn prijs en als dit hoger is dan mijn prijs die ik heb van Veldkampkeukens, bespreek ik dit met de verkoper.
In het geval van Lubbering uit Duitsland gaf hij mij toen ook zelf het advies om de apparatuur zelf te bestellen.
Scheelde mij 700 euro . De apparaten die ik zelf bestel zet hij er dan ook kosteloos in.

Zo heb ik naar mijn idee een nette scherpe prijs voor mijn keuken en apparatuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Niet online
SquareOne schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:34:
[...]

Precies dat, daarom ben ik benieuwd naar reele kortingspercentages voor Miele en Siemens/Bosch zodat het achteraf fatsoenlijk verrekend kan worden. Misschien vraag ik het apparatenlijstje wel op bij zo'n internetclub om een beetje gevoel erbij te krijgen, die prijs +10% ofzo lijkt me dan schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Jay-v schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:32:
[...]

Ja, daar denk je iets te makkelijk over. Achter een vaatwasser, inbouw koelkast of oven is vaak nauwelijks ruimt over dus daar kan geen leiding over de muur lopen en moet je inbouwdozen gebruiken. Daarnaast is er vaak een aparte groep voor combi-oven, vaatwasser etc. Dus je kan ook niet zomaar een willekeurig stopcontact gebruiken.

Verleggen is achteraf nog wel mogelijk, maar dan moet het uitgeslepen worden. Zou het dus maar liefst in 1 keer goed doen :+
millerman_sf schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:54:
Onder een eiland is doorgaans wel ruimte om zaken te verleggen. Dus de exacte locatie is iets minder van belang. Als je aan een muurzijde ruimte hebt voor een werkblad van 70cm diep, zou ik dat sowieso aanraden vanuit comfort. Maar dat geeft je ook extra ruimte achter kastjes om e.e.a. te verleggen indien nodig. Hierbij is elektra wel makkelijker dan waterleidingen.
xray79 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:02:

[...]

Electra kunnen ze wel wat flexivel aanleggen en dan idd op klossen of een houten plank. Ik heb plinten van 10CM en dat past dan net met de stekkers. Bedenk wel dat bepaalde stopcontacten niet zomaar door een oven/vaatwasser of kookplaat gebruikt kunnen worden. Die zitten bij ons op verschillende groepen en de kookplaat op een aparte kookgroep met een perilex stekker dus dat stopcontact kun je nergens anders voor gebruiken ;)
Water en afvoer is minder flexibel want mooiste is in de muur en dan het laatste stuk uit de muur omdat je daar bij de kranen wil kunnen ivm onderhoud, lekkage etc.
Op de foto zie je de leidingen op de muur ivm de Quooker en de afvoer voor vaatwasser ernaast. Maar die leidingen zitten dus in de spoelkast waar je ruimte hebt. In de andere kasten zou dit niet passen zonder de lades eruit te laten of de achterwand en planken te slopen......

[Afbeelding]
Dank voor jullie reacties. Ik wil het inderdaad het liefst in 1x goed doen natuurlijk :P . Maar we zijn wel enigszins flexibel omdat we inderdaad een eiland willen waarbij we kunnen smokkelen en we ook wat speling hebben in de achterwand waar de oven/vriezer komen. En we gaan waarschijnlijk tzt voor maatwerk.

Ik heb wat leidingschema's in dit topic gevonden dus ik ga vandaag eens goed tekenen.

Geef je trouwens ook al aan wat de groepverdeling van de apparatuur moet worden? Of bedenkt de aannemer dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Alic3 schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:40:
[...]

[...]

[...]

Dank voor jullie reacties. Ik wil het inderdaad het liefst in 1x goed doen natuurlijk :P . Maar we zijn wel enigszins flexibel omdat we inderdaad een eiland willen waarbij we kunnen smokkelen en we ook wat speling hebben in de achterwand waar de oven/vriezer komen. En we gaan waarschijnlijk tzt voor maatwerk.

Ik heb wat leidingschema's in dit topic gevonden dus ik ga vandaag eens goed tekenen.

Geef je trouwens ook al aan wat de groepverdeling van de apparatuur moet worden? Of bedenkt de aannemer dit?
Zelf aangeven. Alle stopcontacten op een aparte groep hebben een eigen leiding naar de meterkast. De stopcontacten voor huishoudelijk gebruik hebben vaak maar een leiding naar de meterkast en zijn gewoon doorgelust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Scuderia110 schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:35:
[...]

Precies dat, daarom ben ik benieuwd naar reele kortingspercentages voor Miele en Siemens/Bosch zodat het achteraf fatsoenlijk verrekend kan worden. Misschien vraag ik het apparatenlijstje wel op bij zo'n internetclub om een beetje gevoel erbij te krijgen, die prijs +10% ofzo lijkt me dan schappelijk.
Heb je nu enkel een totaalprijs op de offerte of weet je wat de set aan Miele apparatuur kost op de offerte?

Zie ook onderstaande berichten:
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:27:
[...]

Ik zou rekenen met 10-15%, meer ga je niet krijgen. Of ze moeten het er ergens anders bij optellen ;)
Systemadmin schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:15:
[...]

Zeker, hieronder prijzen zoals in de offerte:

Miele oven H 7860 BPX € 3.226,38
Miele vaatwasser G 7960 SCVi AutoDos € 2.530,30
Miele koelkast K 37672 iD € 1.941,65
Miele vriezer FNS 37402 i € 1.898,00

[ Voor 36% gewijzigd door SquareOne op 04-04-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Niet online
Heb geen gespecificeerde totaalofferte maar er is nu met 10% gerekend over de adviesprijzen van alle miele apparatuur, dat heeft hij laten zien op zijn scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door Scuderia110 op 04-04-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 18:38
Mijn ouders zijn aan het oriënteren op een nieuwe keuken en ik probeer ze daarmee te helpen.
Ze hebben een zelfbouw twee-onder-een-kapwoning uit het jaar 2000 met een Solide Logo keuken van 21 jaar oud (destijds gekocht voor 15k gulden). De kinder zijn nu allemaal uit huis, dus tijd om de keuken onder handen te nemen.

Helaas bevindt de keuken zich in een lastig indeelbare ruimte waardoor volgens mij de opties beperkt zijn. Ik zit een beetje te puzzelen met indelingen, maar zou graag om jullie hulp willen vragen. :)

Huidige situatie & ruimte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgAYrxJQyJCkffb3O2TSh3KeO1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZM78pUWvLW9JhUAEeo8ImXP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNuXgQwr972DLmw4hzWRVXvd_6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AzGpTExnF1NXbBO70VDDqOkM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMOSHdiALQleOOa2FvitshoIu34=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nWDMx7Y4wfOVDA6hTpFjlC84.png?f=fotoalbum_large

Wensen:
  • Mogelijkheid om met 2 personen in de keuken te eten d.m.v. losse tafel of bar
    (Ze hebben nu 2 volwaardige eettafels)
  • Vaatwasser op hoogte.
  • Ze twijfelen over het wel of niet weghalen van het portaal met doorloop naar de garage.
  • Meer aanrechtblad t.o.v. nu.
  • Meer opbergruimte in de keuken zelf t.o.v. nu, zodat de losse servieskast weg kan.
  • Budget: tot €20k.
Er zijn een aantal zaken die het lastig maken: raam aan de zijkant, hoek tussen zijkant en erker aan de voorkant, locatie van de deur naar de garage, etc.

Na een eerste schets kom ik hierop uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfJCzQH0s_EMQxESGEpqZ4ysbhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60BlGK3rDamcO46T7UUYwqcc.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn er betere opties? Zou het mogelijk zijn om een schiereiland aan de kant van de deur naar de garage te doen? Is het aan te raden om het portaal weg te slopen?

Of is de huidige indeling eigenlijk het meest haalbare en het meest praktische voor deze ruimte?

Alvast veel dank voor het meedenken; dat waardeer ik zeer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Scuderia110 schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:35:
[...]

Ik heb mijn Miele apparaten ook opgevraagd bij Keukenloods. Nagenoeg dezelfde prijzen als bij de keukenleverancier.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
begin dit jaar heb ik Miele prijzen opgevraagd, dit zijn de prijzen van Keukenloods. Bij andere heb ik het niet meer opgevraagd omdat het proces nu even stil ligt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uv_74s73KQnHhxuCcNazXkF4z68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NjOcfYZfBOjtYMB3SoGMInsp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deroderidder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06 12:34
Wij zijn ondertussen ook aan het kijken voor een keuken en hebben al twee zaken bezocht. Ik heb hier al een stuk of 100 pagina's gelezen maar ga toch zelf eens plaatsen ;). de eerste keuken is niet 100% onze smaak qua kleur & kwaliteit, maar de indeling en prijzen lijken ons wel behoorlijk. bij de tweede keuken zijn we eigenlijk volledig verkocht, maar de toestellen lijken pokkeduur.

We zijn op bezoek geweest bij het Belgische Eggo & een kleine lokale keukenbouwer.

Opstelling:

2 x 60cm hoge kasten, 180 cm werkblad met wasbak tegen de wand
kookeiland 100 cm x 240 cm met kookgedeelte.

1) Eggo - Totaal = 14600€
  • Kasten & installatie : € 7200
  • Werkblad (witte composiet) : € 3646
  • Electro: € 3742
Kasten zijn van Nobilia. de hoge kasten worden nog afgewerkt met MDF zodat dit toe is tot boven

Vaatwas - AEG FSB53617FZ
Oven - AEG BPK435020M
Microgolf - AEG KMK525800M
koel/vries- AEG SCE618F3LS
Dampkap - AEG DCE5960HM
kookplaat - AEG IKE85431FB
Wasbak - CM 1834R12SL
Kraan - Grohe 32168 DC

2) Onafhankelijke keukenbouwer - Totaal = €15200
  • Kasten & installatie : € 5543
  • Werkblad (witte composiet) : € 2500 (geraamd)
  • Electro: € 6690
De kasten zijn hier volledig maatwerk, dus de hoge kasten worden tot boven afgewerkt. de twee hoge kasten zijn in eikfineer. ook komen er twee schapjes waar kruiden ed. op kunnen (ook eikfineer)

Vaatwas - Siemens SN63HX60CE
Oven - Siemens HB578BBS6
Microgolf - Geen
koel Siemens KI24RNSF3
Dampkap & kookplaat - Bora Basic
Wasbak - Franke ARK 160L1
Kraan - Grohe 32168 DC

We zijn echt volledig verkocht van van de tweede keuken, maar de prijs vinden wij vrij stevig. de kwaliteit van de kasten lijken ons beter en goedkoper, maar voor de toestellen wordt gewoon met de catalogusprijzen gewerkt. Dus met een kleinere frigo & zonder microgolf zit er 3000€ verschil op de toestellen. ik besef dat de Bora prijzig is, maar dan nog heb ik het gevoel dat de prijs van de toestellen zo 1500€ naar beneden kan.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themus
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-03-2024
Iemand nog een leuk adres voor een dekton werkblad 280cm bij 120 cm?

Of vergelijkbaar materiaal dat hitte bestendig is en krasvast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-06 14:07
Zoals al eerder in dit topic besproken krijgen wij een nieuwe keuken. De keuken gaat van de ene kant van het huis helemaal naar de andere kant. Nu zagen we met het verwijderen van de koof van de oude keuken dat er 2 roosters in zaten (aan de zijkant) Deze zijn voor de luchtcirculatie in de woning.

In ons huidige huis hebben we die ook in de keuken. Hoe erg is het als we op de andere plek dat dus niet hebben. We krijgen een bora met re-circulatie maar wil natuurlijk niet op termijn hier problemen mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
@Deroderidder : Zeker interieurbouwers staan er vaak wel voor open dat je de apparatuur elders bestelt. Ik zou wat offertes opvragen en dan hem de keuze geven of hij het voor dat bedrag (of om en nabij) kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:15
Net als velen met ons, zijn ook wij bezig met een nieuw huis + nieuwe keuken. De huidige keuken is nogal oud en totaal niet onze smaak, dus deze willen we dus ook gelijk gaan aanpakken (al gaat dat niet lukken voordat we erheen verhuizen ivm de levertijden van de keukenboeren verwacht ik).

De huidige situatie is momenteel als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUsuEDSlQRW26R5soK4REAE9G3E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RoSlnjLnUEx0QeZPGBpbd99T.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mToQ0VPxm5th5N0vVsePDXu6Fd4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4R4y125tS6a7S4UNbNBhGY3V.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik ga binnenkort nog een keer kijken tot hoever de vloer onder de keuken ligt, want wij zouden het liefste die schuine hoek gewoon als rechte hoek willen gebruiken.

Hieronder nog een plattegrondje van Funda om een idee te geven de afmetingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkVppdvnZrs6D8Mf80Ed9TuyrqY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/gYV24E6ZWs2jclilFfGkdlZl.png?f=fotoalbum_medium
Waarbij de deur rechtsonderin toegang geeft tot een doorgang naar de bijkeuken.

Anyway, afgelopen zaterdag langsgeweest bij de lokale Superkeukens vestiging, waar we goed en vriendelijk geholpen zijn. We hadden zelf in eerste instantie nog geen heel concreet beeld bij een nieuwe keuken, behalve dat we graag meedoen met de 'zwart-trend'. De beste man heeft vervolgens het volgende voor ons papier gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCWDvJyET1kaP9yAvGwe2mk5zJU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CKIaM5FRhe5XqH5fiiuEFuVW.png?f=user_large
(We zouden dan additioneel nog een plank of iets dergelijks boven de spoelbak en de rest van het werkblad willen hebben)

Schuller keuken Strato Matt L187U (Onyxzwart, mat, AFP)
Werkblad: 2 cm keramiek "Calcare"
Hoge kast: koelkast (AEG SKB588F1AS) + stoomoven (BSK999330T), waarbij de laatste ook matzwart is
Vaatwasser: AEG BSK999330T
Spoelkast + Quooker Combi+
Vervolgens 2 ladekasten (80cm breed)
Kookplaat: AEG IPE8457SFB
Afzuigkap: AEG DVB5860B

Dit alles voor 13k incl. montage. Wij hadden zelf een budget van 15k in ons hoofd, dus wat dat betreft is dit voor ons een nette prijs. Wel resten ons nog steeds een aantal vragen:
  • Is dit een "nette" prijs?
  • Zijn er andere mogelijkheden qua indeling? We gaan in principe niet "verbouwen", dus we willen het doen met de huidige ruimte. Ons huidige keuken is van vergelijkbaar formaat (wel met bovenkasten), maar daar hebben we geen bijkeuken + trapkast als extra opslag ruimte. Daarnaast willen we een servieskast in de woonkamer plaatsen.
  • We hebben nu een Jura koffiezetapparaat op het aanrecht staan en dat zou ik straks idealiter ook willen. Dat apparaat neemt alleen vrij veel ruimte in beslag en ik twijfel of we dat moeten willen. Ik zit nu te spelen met het idee om de radiator onder het keukenraam weg te halen en daar nog een lage kast te zetten, zodat we die kunnen gebruiken voor het koffiezetapparaat + toebehoren.
  • Voortbordurend op bovenstaande: we zouden ook de radiator + raam volledig weg kunnen halen en daar bijvoorbeeld 2 hoge kasten zetten. Dat geeft dan gelijk een stuk meer werkblad. Ik ben alleen erg bang dat het dan al gauw een vrij donker hol wordt. Is dit terecht?
  • Hoe handig is de kookplaat daar in de hoek? Mijn eerste gevoel zou zeggen dat het een krappe bedoening wordt.
Anyway, ik heb dus vooral nog veel "twijfels" over de indeling van de ruimte. Ik ben me er van bewust dat het een kleine ruimte is en er sowieso concessies aan vast zitten als we niet gaan verbouwen, maar mogelijk dat iemand hier ook nog wat (creatieve) input heeft.

n.a.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:28
arjen9551 schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:00:
Net als velen met ons, zijn ook wij bezig met een nieuw huis + nieuwe keuken. De huidige keuken is nogal oud en totaal niet onze smaak, dus deze willen we dus ook gelijk gaan aanpakken (al gaat dat niet lukken voordat we erheen verhuizen ivm de levertijden van de keukenboeren verwacht ik).

De huidige situatie is momenteel als volgt:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ga binnenkort nog een keer kijken tot hoever de vloer onder de keuken ligt, want wij zouden het liefste die schuine hoek gewoon als rechte hoek willen gebruiken.

Hieronder nog een plattegrondje van Funda om een idee te geven de afmetingen:
[Afbeelding]
Waarbij de deur rechtsonderin toegang geeft tot een doorgang naar de bijkeuken.

Anyway, afgelopen zaterdag langsgeweest bij de lokale Superkeukens vestiging, waar we goed en vriendelijk geholpen zijn. We hadden zelf in eerste instantie nog geen heel concreet beeld bij een nieuwe keuken, behalve dat we graag meedoen met de 'zwart-trend'. De beste man heeft vervolgens het volgende voor ons papier gezet:

[Afbeelding]
(We zouden dan additioneel nog een plank of iets dergelijks boven de spoelbak en de rest van het werkblad willen hebben)

Schuller keuken Strato Matt L187U (Onyxzwart, mat, AFP)
Werkblad: 2 cm keramiek "Calcare"
Hoge kast: koelkast (AEG SKB588F1AS) + stoomoven (BSK999330T), waarbij de laatste ook matzwart is
Vaatwasser: AEG BSK999330T
Spoelkast + Quooker Combi+
Vervolgens 2 ladekasten (80cm breed)
Kookplaat: AEG IPE8457SFB
Afzuigkap: AEG DVB5860B

Dit alles voor 13k incl. montage. Wij hadden zelf een budget van 15k in ons hoofd, dus wat dat betreft is dit voor ons een nette prijs. Wel resten ons nog steeds een aantal vragen:
  • Is dit een "nette" prijs?
  • Zijn er andere mogelijkheden qua indeling? We gaan in principe niet "verbouwen", dus we willen het doen met de huidige ruimte. Ons huidige keuken is van vergelijkbaar formaat (wel met bovenkasten), maar daar hebben we geen bijkeuken + trapkast als extra opslag ruimte. Daarnaast willen we een servieskast in de woonkamer plaatsen.
  • We hebben nu een Jura koffiezetapparaat op het aanrecht staan en dat zou ik straks idealiter ook willen. Dat apparaat neemt alleen vrij veel ruimte in beslag en ik twijfel of we dat moeten willen. Ik zit nu te spelen met het idee om de radiator onder het keukenraam weg te halen en daar nog een lage kast te zetten, zodat we die kunnen gebruiken voor het koffiezetapparaat + toebehoren.
  • Voortbordurend op bovenstaande: we zouden ook de radiator + raam volledig weg kunnen halen en daar bijvoorbeeld 2 hoge kasten zetten. Dat geeft dan gelijk een stuk meer werkblad. Ik ben alleen erg bang dat het dan al gauw een vrij donker hol wordt. Is dit terecht?
  • Hoe handig is de kookplaat daar in de hoek? Mijn eerste gevoel zou zeggen dat het een krappe bedoening wordt.
Anyway, ik heb dus vooral nog veel "twijfels" over de indeling van de ruimte. Ik ben me er van bewust dat het een kleine ruimte is en er sowieso concessies aan vast zitten als we niet gaan verbouwen, maar mogelijk dat iemand hier ook nog wat (creatieve) input heeft.
Stukje muur weghalen en dmv schiereiland verbinden met de woonkamer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yigBuISbVYBCdRpTmTNp8kP6DOM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ACokuQ2V21C9QUv01MbJvEKj.png?f=fotoalbum_large
Schiereiland getekend als ongeveer 2m, maar wellicht beter 1m80 tbv de grotere doorgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 14:40
mitsumark schreef op maandag 5 april 2021 @ 00:08:
[...]

[Afbeelding]
Schiereiland getekend als ongeveer 2m, maar wellicht beter 1m80 tbv de grotere doorgang.
Vooropgesteld dat ik dit echt een heel goed plan vind, het volgende:

Je zit wel met die 60x60 hoekkast aan de binnenkant van het schiereiland en aan de muurzijde. Daarin dan le mans kasten maar? Dan heb je minimaal 60+45cm nodig en tenzij je terug naar één hoge kast gaat moet dat aan de gangzijde. De andere kan eventueel in het schiereiland, maar dan zit je weer te klooien met je kookplaat wellicht.

Persoonlijk zou ik het volgende doen:

Gangzijde, van onder naar boven:
• 105cm le mans
• 30 of 45cm kast (met 60 kom je teveel in de kamer denk ik)
• 105cm le mans
Onderin, van links naar rechts: (wel krap bij de achterdeur, 90cm)
• 30cm, met werkblad
• 2x60cm hoge kast met koelkast en combi oven erin
Schiereiland:
• 90cm met hierin koken
• 30cm met lades
Diepte schiereiland: 100, dus 40cm overlap.

Dan heb je een U-vorm die denk ik niet al te krap aanvoelt. In de tekening ben ik uitgegaan van 45cm tussen de le mans kasten en 35cm 'oversteek' voor het zitgedeelte. In dat zitgedeelte zou ik overwegen op de kopse kanten 30m kastjes te plaatsen, maar dat laat ik liever aan jullie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gt1-M-s4onYWtNycxouXMj9e4sE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8WOZGmtfgcxxvjEjee2xNeDv.png?f=user_large

Ik heb inderdaad helemaal niet nagedacht over waar de spoelbak moet komen en of dat past ;) Ik teken even verder :P

Zo iets, koelvries in de hoge kast. Oven/combi onder de kookplaat. Dat is niet het allermooiste aanzicht, maar zie je niet vanuit de kamer. (Hoewel, je kunt een 90cm oven doen onder je kookplaat, maar dan heb je geen magnetron wellicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qZdJk5gXLwBtSMNR1YYLhMoodQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LbqONxtnMPw3GIEZs3y6yhFg.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDX_FwuAWZuhAZGuaEmWrKlT23g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NCPbsLEz0mHMopaGRtac8OJz.png?f=user_large

[ Voor 42% gewijzigd door Floor-is op 05-04-2021 11:20 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
mitsumark schreef op maandag 5 april 2021 @ 00:08:
[...]

[Afbeelding]
Floor-is schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:59:
[...]

Vooropgesteld dat ik dit echt een heel goed plan vind, het volgende:

Je zit wel met die 60x60 hoekkast aan de binnenkant van het schiereiland en aan de muurzijde. Daarin dan le mans kasten maar? Dan heb je minimaal 60+45cm nodig en tenzij je terug naar één hoge kast gaat moet dat aan de gangzijde. De andere kan eventueel in het schiereiland, maar dan zit je weer te klooien met je kookplaat wellicht.

Persoonlijk zou ik het volgende doen:

Gangzijde, van onder naar boven:
• 105cm le mans
• 30 of 45cm kast (met 60 kom je teveel in de kamer denk ik)
• 105cm le mans
Onderin, van links naar rechts: (wel krap bij de achterdeur, 90cm)
• 30cm, met werkblad
• 2x60cm hoge kast met koelkast en combi oven erin
Schiereiland:
• 90cm met hierin koken
• 30cm met lades
Diepte schiereiland: 100, dus 40cm overlap.

Dan heb je een U-vorm die denk ik niet al te krap aanvoelt. In de tekening ben ik uitgegaan van 45cm tussen de le mans kasten en 35cm 'oversteek' voor het zitgedeelte. In dat zitgedeelte zou ik overwegen op de kopse kanten 30m kastjes te plaatsen, maar dat laat ik liever aan jullie :)

[Afbeelding]

Ik heb inderdaad helemaal niet nagedacht over waar de spoelbak moet komen en of dat past ;) Ik teken even verder :P
Thanks beide voor de (vergelijkbare) input! Na de eerste suggestie van @mitsumark zagen wij ook de voordelen van een schiereiland, al zouden we het dan zelf zonder bargedeelte doen.

Het voorstel van @Floor-is sluit dan wat beter bij onze gedachten aan, ivm het kookgedeelte in het eiland.

De reden waarom ik zelf in eerste instantie niet over een schiereiland heb nagedacht is vanwege dat wandje wat daar zit. Ik ben geen bouwkundige, maar onze makelaars (zowel verkopend als aankopend) gaven aan dat we daar niet zomaar mee kunnen rommelen. Hieronder de situatie vanuit de keuken/achterdeur gezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbJckI7L9kBZ9CkmtXR4NVUtEbo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lD8O7waQ6MV4GNYq0gdCROKJ.jpg?f=user_large
In het verleden was deze wand dicht en kwam je via de hal in de keuken (ter hoogte van het huidige gasfornuis). Dus ik verwacht dat van het resterende stuk "wand" tussen woonkamer/keuken een draagconstructie is gemaakt.
Aankomende vrijdag ga ik nog een keer langs met een aannemer + de verkopende makelaar, dus ik ga het dan ook nog even voorleggen. Ik heb namelijk toch nog steeds het gevoel dat in de eerder geschetste hoekopstelling het krap gaat worden qua werkruimte. In ieder geval genoeg om over te (blijven) nadenken!

EDIT:
@Floor-is ik zie nu je 2e ontwerp, erg netjes! Welke software heb je hiervoor gebruikt?

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deroderidder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06 12:34
sNielz123 schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:50:
@Deroderidder : Zeker interieurbouwers staan er vaak wel voor open dat je de apparatuur elders bestelt. Ik zou wat offertes opvragen en dan hem de keuze geven of hij het voor dat bedrag (of om en nabij) kan leveren.
Dat idee had ik ook in het achterhoofd, maar vrees dat ze er niet voor gaan openstaan. Heb eens zitten rekenen en op dezelfde toestellen kan ik vlot € 2000 besparen door ze elders te kopen. We gaan sowieso de verkoper wat onder druk zetten, en proberen om ergens een vergelijkbaar ontwerp (voor een betere prijs?) te bemachtigen.

Momenteel zit er ook allemaal duur Studioline spul in, maar voor mij zou het niet geven als dat de IQ500 of IQ300 wordt. is er dan direct een merkbaar kwaliteitsverschil? Of is siemens gewoon kwaliteit, onafhankelijk van de reeks? onze huidige keuken in het huurhuis is allemaal (zeer matig) Ikea spul, dus we willen gewoon gerief dat werkt, zonder allemaal gekkigheidjes

[ Voor 16% gewijzigd door Deroderidder op 05-04-2021 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
arjen9551 schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:31:
[...]

[...]

Thanks beide voor de (vergelijkbare) input! Na de eerste suggestie van @mitsumark zagen wij ook de voordelen van een schiereiland, al zouden we het dan zelf zonder bargedeelte doen.

Het voorstel van @Floor-is sluit dan wat beter bij onze gedachten aan, ivm het kookgedeelte in het eiland.
Ik heb het idee van @mitsumark gepakt en ben er op doorgegaan, alle lof aan hem/haar hoor!
De reden waarom ik zelf in eerste instantie niet over een schiereiland heb nagedacht is vanwege dat wandje wat daar zit. Ik ben geen bouwkundige, maar onze makelaars (zowel verkopend als aankopend) gaven aan dat we daar niet zomaar mee kunnen rommelen. Hieronder de situatie vanuit de keuken/achterdeur gezien:
[Afbeelding]
In het verleden was deze wand dicht en kwam je via de hal in de keuken (ter hoogte van het huidige gasfornuis). Dus ik verwacht dat van het resterende stuk "wand" tussen woonkamer/keuken een draagconstructie is gemaakt.
Aankomende vrijdag ga ik nog een keer langs met een aannemer + de verkopende makelaar, dus ik ga het dan ook nog even voorleggen. Ik heb namelijk toch nog steeds het gevoel dat in de eerder geschetste hoekopstelling het krap gaat worden qua werkruimte. In ieder geval genoeg om over te (blijven) nadenken!
Je moet de constructie inderdaad zeker laten controleren, wat ik probeerde aan te geven is dat je soms even door de muren heen moet denken. Omdat je 4m10 breedte in de woonkamer hebt, is daar nog steeds genoeg ruimte voor een eettafel. Wij hebben een eettafel van 2,2mx1m en rekenen met een blok van 3m20x3m zodat er genoeg ruimte is om de tafel heen te lopen en om stoelen af/aan te schuiven zonder je ooit zorgen te maken. :)
EDIT:
@Floor-is ik zie nu je 2e ontwerp, erg netjes! Welke software heb je hiervoor gebruikt?
Floorplanner, wel registreren, maar geen zeurmails en verder gratis :) Bijna alle makelaars gebruiken het ook, als je veel op Funda rondklikt gaat het je vanzelf opvallen ;)
Sowieso een bijna ideale tool om mee te werken als je wilt gaan tekenen!

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
[...]

[...]

[Afbeelding]

EDIT:
Ik vermoed dat dat stukje muur wel dragend is, dan lopen de kosten wel op als dat anders moet.
Eventueel om het muurtje heen werken.

Heb nu wel onderin 2m40 gemaakt, dat maakt de doorgang naar de bijkeuken klein, maar dat is het nu ook en in het nieuwe ontwerp die je al hebt ook.. Geen probleem?
Met aan de bijkeuken kant de lage kasten valt het ook wel mee hoe krap dat voelt.
Dit kun je natuurlijk ook nog inkorten door met maar 1 hoge kast te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38lzix7oHzcYotoQkFky8vWv6W4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VaOORAFR31xNABUFw3E0H2jF.png?f=fotoalbum_large
Eventueel kookplaat naar links en dan het snijden rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe hoog de pronorm Y-line kasten kunnen? De verkoper heeft bij ons nu 208cm ingetekend, maar we zouden graag iets hoger en er een losse vriezer en koelkast boven elkaar plaatsen (72+140cm). Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Mijn eerste versie van mijn eigen gemaakte leidingschema 8) . Wat vinden jullie? Ontbreekt er iets? Staat er iets verkeerd of onduidelijk? Alle feedback is welkom! De keuken is 'fictief' en gebaseerd op dit ontwerp Alic3 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3quLsUrMLfWRe5CbY9Jf7YCE5o4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UXfLxxNstzQOj7o5jevywwbb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZkIRYnUIMcet7e1V14XahUINlw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gjp3lnfKddwjLvZ50oa1DZJs.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuczUTuy4TLR-KU64AwCKaH96sQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Jb5gwNF8G6BtBCR3hmvt5yio.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNKBj7NBbR0jD749LU86EmiFIRc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/u6SBjEp9zSkQ7jDCKG1qI45f.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLEKd9kQ_iA6pwnf-hgdvu57pLI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BFJP8uaI8xi8srtWzgvnUDAp.png?f=fotoalbum_tile

Nog een paar vragen:
  • We willen graag de Miele stoomoven DGC 7865 X met vaste wateraansluiting en afvoer. Dit heb ik hetzelfde weergegeven als de situatie bij de spoelbak/vaatwasser maar zonder de warmwaterleiding. Heb ik dat juist gedaan? Wat een een goede hoogte voor de wateraansluiting en afvoer voor deze specifieke situatie?
  • Hoe weet ik welke apparatuur er op een groep moet? En hoe schrijf ik dat duidelijk op? Best practices?
  • In de voorbeelden die ik zag zijn de wcd voor koelkast/vaatwasser etc of op plinthoogte of ergens op de muur. Op plinthoogte kan je zelf makkelijk bij. Dus dat heeft de voorkeur? Of is het in sommige gevallen handig om wel hoger/direct achter een apparaat te doen?
  • Wat is een beetje een goede hoogte voor de wcd bij je werkblad? Er komt waarschijnlijk nog een spatplint maar geen idee hoe hoog die gaat worden. En zou je dat achteraf makkelijk een klein stukje (10cm) kunnen verleggen?
  • Nog iets van loze leidingen bijtekenen voor flexibiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

[...]

[...]

[Afbeelding]

EDIT:
Je woonkamer 2 meter uitbouwen, heb je net eenzelfde grote woonkamer als wij krijgen over 2 maanden ;) , heb je mooie achterkamer van 5 x 6,4m :P , mooi groot kookeiland erin :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjen9551
taz10 schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:19:
[...]

Je woonkamer 2 meter uitbouwen, heb je net eenzelfde grote woonkamer als wij krijgen over 2 maanden ;) , heb je mooie achterkamer van 5 x 6,4m :P , mooi groot kookeiland erin :9~
Alhoewel een erg mooi idee, dat gaat sowieso ons budget te boven ;)
mitsumark schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:30:
[...]

Ik vermoed dat dat stukje muur wel dragend is, dan lopen de kosten wel op als dat anders moet.
Eventueel om het muurtje heen werken.

Heb nu wel onderin 2m40 gemaakt, dat maakt de doorgang naar de bijkeuken klein, maar dat is het nu ook en in het nieuwe ontwerp die je al hebt ook.. Geen probleem?
Met aan die kant de lage kasten valt het ook wel mee.
Dit kun je natuurlijk ook nog inkorten door met maar 1 hoge kast te werken.

[Afbeelding]
Eventueel kookplaat naar links en dan het snijden rechts.
Ik vind dit ook nog wel een aardig alternatief! Ik ga vanavond zelf ook nog eens knutselen in Floorplanner (thanks nog daarvoor @Floor-is!).

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Kan iemand mij zeggen wat het verschil is tussen de y-line en de x-line van pronorm. Misschien jij @Barry|IA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Jackpuyn schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:00:
Kan iemand mij zeggen wat het verschil is tussen de y-line en de x-line van pronorm. Misschien jij @Barry|IA ?
Zie brochure

https://megakeukendeal.nl...m_Katalog_2020_D-NL-F.pdf

Oa greeplijst is anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
@mevrouwKees_1 dankje. Klopt alleen de greeplijst is anders. Dacht misschien ook de lades of kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Noord27 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:05:
[...]

Kwantiteit (hoeveelheid uitgedrukt in geld) gaat in de keukenbranche helaas niet tesamen met kwaliteit. Als voormalig keuken installateur/storingsmonteur weet ik toch redelijk wat wel en niet betrouwbaar is.
Bij sommige apparatuur moet je je er gewoon bij neerleggen dat het troep is onder een bepaalde prijsklasse.

Noem een goed fornuis voor 1700 piek en je krijgt van mij een echte luchtgitaar.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Barry|IA schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:23:
[...]

Bij sommige apparatuur moet je je er gewoon bij neerleggen dat het troep is onder een bepaalde prijsklasse.

Noem een goed fornuis voor 1700 piek en je krijgt van mij een echte luchtgitaar.
Ligt een beetje aan je kookskills natuurlijk, maar een Smeg moet toch wel voldoen aan de meeste eisen van een hobby kok..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 22:39

siemenz

Koetje

mierenfokker schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:31:
[...]

Ligt een beetje aan je kookskills natuurlijk, maar een Smeg moet toch wel voldoen aan de meeste eisen van een hobby kok..
Vuur is vuur dus dat koken moet voor iedereen wel lukken.

Juist smeg is van belabberde kwaliteit. Plastic knoppen en goedkope materialen.

Het ziet er vaak mooi uit maar de kwaliteit is ruk

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:49
Barry|IA schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:23:
[...]

Gas maybe ja maar kom op? Inductie is toch echt een pot nat? Boost functies enzo kan je toch niet gebruiken zonder je pannen naar de klote te helpen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Jackpuyn schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:20:
[...]
@mevrouwKees_1 dankje. Klopt alleen de greeplijst is anders. Dacht misschien ook de lades of kasten.
Je kan verschillende versies kiezen. De duurste is eigenlijk een legra box. Er is recent nog discussie over geweest. Pro tech als ik goed heb. Dit zijn dus keuzes die je kunt maken. Een zal goedkoper zijn dan ander.

Hoe het zich verhoudt qua prijs weet ik niet. Ik heb alleen brochures verzamelt ;) nog geen offertes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
siemenz schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:34:
[...]

Vuur is vuur dus dat koken moet voor iedereen wel lukken.

Juist smeg is van belabberde kwaliteit. Plastic knoppen en goedkope materialen.

Het ziet er vaak mooi uit maar de kwaliteit is ruk
Ik wil nooit meer Smeg. Alles stuk na 5 jaar. Het fornuis is zo onnauwkeurig, soms moet ik er letterlijk een klap op geven dat ie het gaat doen. Afzuiging was na 2 jaar al stuk: had ineens alleen maar de hoogte stand. En de koelkast lekt. Echt nooit meer Smeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
“Voldoen” valt bij mij niet onder een kwaliteitsnorm.

Een camping kookplaatje voldoet ook aan mijn wensen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Bschnitz schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:35:
[...]

Gas maybe ja maar kom op? Inductie is toch echt een pot nat? Boost functies enzo kan je toch niet gebruiken zonder je pannen naar de klote te helpen.
Zou betere pannen kopen dan.
Gebruik de boost functie al jaren voor snel tot koken brengen van water. Nog geen enkel probleem of kromme bodem tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 13-06 19:40

Shunt

Boe

[...]

Ga jij maar eens lekker een eitje koken/bakken op een ultra cheapo inductieplaatje.
Dan piep je echt wel anders. Die krengen kunnen niet eens fatsoenlijk moduleren en gaan dus gewoon 5 seconden vol aan en dan 5 seconden uit 5 aan en dan gewoon weer uit. Leuk om dan een pannetje met wat er aan de kook te houden. 8)7

En pannen die kapot gaan van de boost functie moeten dan echt wel de allergoedkoopste rommel ooit zijn of het zijn productie fouten. Ik kook 5/6 jaar op inductie met dezelfde tefal pannen. Nog nooit maar dan ook echt nooit issues gehad.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karolijn
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09-2024
[...]

Ik zie dat juist precies andersom. Gas hoeft enkel een paar gaatjes te hebben en de gas toevoer meer of minder te knijpen. (ik heb nooit zelf gas gehad, alleen bij mijn ouders). Inductie is een heel hardware en software matig proces.
Wij hebben nu keramische platen (niet hetzelfde als inductie natuurlijk) in allerlei huurhuizen gehad, maar daar kan je ook de duurdere en de goedkope na een weekje uit elkaar houden.
Ik heb nu een plaat waar je kokend water op standje 9 (hoogste) hebt, er iets in gooit, en dan als je net op het uit standje staat, sta je 5-10 minuten te wachten tot het weer kookt, genoeg groente lekker taai laten worden hier in dit huis. Ook iets bakken gaat van pruttelen tot volledig stil vallen. Tuurlijk kan je dan met hele dikke pannen wat problemen opvangen, maar een gebakken eitje gaat bij ons in een goedkoop rot pannetje wat we daarna de vaatwasser in willen doen.
Merk zegt in z'n uppie niks, de beste keramische plaat die we langs hebben zien komen was zanussi en de huidige slechte is een van de grote merken (weet het even niet meer).

Keramisch is natuurlijk een ander soort techniek, maar een stukje software (moduleren) is soortgelijk. Ik zal zelf nooit meer een traag schakelende systeem willen hebben. Nu met inductie uitzoeken voor ons nieuwe huis ook heel bewust platen gekeken die een braadfunctie hebben, waarbij de temperatuur stabieler wordt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:54
Source90 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 00:19:
[...]

Zou betere pannen kopen dan.
Gebruik de boost functie al jaren voor snel tot koken brengen van water. Nog geen enkel probleem of kromme bodem tegengekomen.
Shunt schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 00:43:
[...]

Ga jij maar eens lekker een eitje koken/bakken op een ultra cheapo inductieplaatje.
Dan piep je echt wel anders. Die krengen kunnen niet eens fatsoenlijk moduleren en gaan dus gewoon 5 seconden vol aan en dan 5 seconden uit 5 aan en dan gewoon weer uit. Leuk om dan een pannetje met wat er aan de kook te houden. 8)7

En pannen die kapot gaan van de boost functie moeten dan echt wel de allergoedkoopste rommel ooit zijn of het zijn productie fouten. Ik kook 5/6 jaar op inductie met dezelfde tefal pannen. Nog nooit maar dan ook echt nooit issues gehad.
Advies wat ik kreeg bij het aanschaffen van de Demeyere pannen was toch ook echt om vooral niet de boost functie te gebruiken. "afplakken die knop" waren de letterlijke woorden.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

kort en goed. Goedkoop is duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-06 10:36

ChUcKiE

Dus........

Het valt me trouwens op dat een inbouw koffiemachine, bijvoorbeeld Siemens, hier nooit voorbij komt.
Vanuit het punt van symmetrie (5 hoge kasten en dan drie Miele/Siemens apparaten op 1 hoogte (Combi stoomoven, oven en een derde) en dan links en rechts een hoge kast) zou dat een invulling kunnen zijn.

Heeft iemand hier ervaring met dergelijke koffiezetapparaten? Volgens mij zijn ze in verhouding duur, maar het scheelt dan ook weer keukenblad oppervlakte en het staat best mooi denk ik dan maar.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 17:23
Flix20 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:41:
[...]

[...]

Advies wat ik kreeg bij het aanschaffen van de Demeyere pannen was toch ook echt om vooral niet de boost functie te gebruiken. "afplakken die knop" waren de letterlijke woorden.
Drama verkoper geweest dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 09:43
ChUcKiE schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:02:
Het valt me trouwens op dat een inbouw koffiemachine, bijvoorbeeld Siemens, hier nooit voorbij komt.
Vanuit het punt van symmetrie (5 hoge kasten en dan drie Miele/Siemens apparaten op 1 hoogte (Combi stoomoven, oven en een derde) en dan links en rechts een hoge kast) zou dat een invulling kunnen zijn.

Heeft iemand hier ervaring met dergelijke koffiezetapparaten? Volgens mij zijn ze in verhouding duur, maar het scheelt dan ook weer keukenblad oppervlakte en het staat best mooi denk ik dan maar.
het is idd mooi spul op het oog, maar de kwaliteit laat vaak te wensen over. Daarnaast heb je veel schoonmaakwerk aan volautomaten. Mij is dat met een Siemens volautomaat vies tegengevallen. Uiteindelijk teruggegaan naar the good old Nespresso met aparte Nespresso opschuimer.

Weet dat zo'n volautomaat de melk niet zal koelen en je dit bijvoorbeeld apart moet bijvullen en na gebruik moet schoonmaken. Daarnaast gaat bij een volautomaat koffie door het apparaat heen, waarbij er altijd e.e.a. blijft hangen wat op den duur gaat schimmelen. Je moet dus steevast iedere week het apparaat goed schoonmaken.

Kies er bij een ingebouwde automaat in ieder geval voor dat je er één met een wateraansluiting hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bubbels90
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-07-2021
Onlangs ook begonnen met te kijken voor een keuken voor een nieuwbouwappt.

Dit is de voorlopige impressie Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zr_DpO4sdgv5RxeeMmMea_TS__4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eIbuF9uGTFEIx28ss7rW6492.jpg?f=user_large

Materiaal is laminaat alsook het werkblad.

Apparaten zijn de volgende (excl. BTW) :
- oven zanussi pyrolyse 536
- Microgolf zanussi 454
- koelkast siemens 901
- vaatwas AEG 700
- Kookplaat Bora PURU basic 2390
- spoeltafel franke + kraan 1200

Prijs meubelen: 21000 (excl.)
Prijs apparaten: 6200 (excl.)

In totaal komt het neer op 26200 (na een zogezegde korting van 7000€). Ik vind het toch redelijk duur (zeker aangezien ik de apparaten online voor 2500€ goedkoper kan vinden en eventueel kan ik ze aan de aankoopprijs verkrijgen wat ongeveer op 3500 zou komen ipv 7500).

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
@bubbels90 Waar ben je geweest en wat is het merk van de keuken? Heb je lades? Wat zijn de exacte typenummers van de apparatuur? En heb je al een gedetailleerdere tekening? Zonder deze info is het lastig om iets over de prijs te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 09:43
bubbels90 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:17:
Onlangs ook begonnen met te kijken voor een keuken voor een nieuwbouwappt.

Dit is de voorlopige impressie [Afbeelding]

Materiaal is laminaat alsook het werkblad.

Apparaten zijn de volgende (excl. BTW) :
- oven zanussi pyrolyse 536
- Microgolf zanussi 454
- koelkast siemens 901
- vaatwas AEG 700
- Kookplaat Bora PURU basic 2390
- spoeltafel franke + kraan 1200

Prijs meubelen: 21000 (excl.)
Prijs apparaten: 6200 (excl.)

In totaal komt het neer op 26200 (na een zogezegde korting van 7000€). Ik vind het toch redelijk duur (zeker aangezien ik de apparaten online voor 2500€ goedkoper kan vinden en eventueel kan ik ze aan de aankoopprijs verkrijgen wat ongeveer op 3500 zou komen ipv 7500).

Wat denken jullie?
Wat opvalt:
- De keuze voor zanussi magnetron en oven vind ik wel schraal tegenover de rest van je apparatuur.
- Vermelding zonder btw (Wat vreemd is, want dat is een rare manier van communiceren naar consumenten)
- Apparatuur is erg duur als ik zo een paar prijzen check
- 21 duizend voor niet heel veel kasten vind ik veel. Maar ik weet niet welk merk kasten je gekozen hebt. Maar tegenover een oven en magnetron van totaal 1000 euro lijkt me dat veel.
- Spoelbak + kraan is ook duur. Volgens mij is dit geen kokendwatersysteem? In dat geval zou je spoelbak zo'n 300-400 euro moeten zijn. Sparing is afhankelijk van je gekozen blad rond de 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52

Wij krijgen volgende week de opstelling die jij schetst. Siemens stoomoven - Koffie - Oven. Zal zodra de keuken staat een foto maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-06 10:36

ChUcKiE

Dus........

lonehitman schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:09:
[...]

Wij krijgen volgende week de opstelling die jij schetst. Siemens stoomoven - Koffie - Oven. Zal zodra de keuken staat een foto maken!
Graag! Ben dan ook benieuwd naar jouw ervaringen, zowel qua onderhoud als kwaliteit van het apparaat/de koffie.
Ik weet dat je voor de prijs van het apparaat bijvoorbeeld heel wat Jura of zo kan kopen, maar goed wie weet is de kwaliteit vergelijkbaar.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Ik heb het ook overwogen.

Lost van wat hieronder is gezegd i.z. onderhoud ziet het er natuurlijk wel heel chique uit.

Toen ik zag dat de goedkoopste Siemens even duur is als de duurste Jura ben ik overstag gegaan. Koffiecorner met los apparaat it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52
siemenz schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:19:
[...]

Lost van wat hieronder is gezegd i.z. onderhoud ziet het er natuurlijk wel heel chique uit.

Toen ik zag dat de goedkoopste Siemens even duur is als de duurste Jura ben ik overstag gegaan. Koffiecorner met los apparaat it is.
Als je naar de adviesprijzen gaat kijken dan heb je een punt. Wij hebben voor de IQ700 CT836LEB6 nog geen € 1400 betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
siemenz schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:19:
[...]

Vind het persoonlijk prijs technisch ook echt niet te rechtvaardigen.
Daarnaast hadden de inbouw machines van Siemens, AEG, Whirlpool die ik gezien had allemaal hetzelfde Delongi binnenwerk wat ook niet bepaald vertrouwen wekte. En het verschil in prijs van die machines was al 1100-1600ish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

lonehitman schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:23:
[...]

Als je naar de adviesprijzen gaat kijken dan heb je een punt. Wij hebben voor de IQ700 CT836LEB6 nog geen € 1400 betaald.
Klopt, en dan is een apparaat als dit echt vele malen beter en goedkoper/handiger in onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Kort vraagje over werkblad:

We hebben een Silestone/Concertino/geef het een naam Calcatta Gold blad op het oog. 3m lang, 1.20 breed. Hierin uitsparing voor kraan, zeeppompje, twister WCD en vlakbouw inductiekookplaat. Bovendien twee 'zijwanden' van 94x120.
Huidig geoffreerde prijs voor alleen het blad sloeg ik stijl van achterover eerlijk gezegd: €7.106,-

Voor mijn gevoel is dat minstens €3.000,- teveel, of heb ik een waanbeeld?

[update]Beetje wel, je kijkt naar dekton ipv silestone dude

[ Voor 14% gewijzigd door Floor-is op 06-04-2021 19:05 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:59:
Kort vraagje over werkblad:

We hebben een Silestone/Concertino/geef het een naam Calcatta Gold blad op het oog. 3m lang, 1.20 breed. Hierin uitsparing voor kraan, zeeppompje, twister WCD en vlakbouw inductiekookplaat. Bovendien twee 'zijwanden' van 94x120.
Huidig geoffreerde prijs voor alleen het blad sloeg ik stijl van achterover eerlijk gezegd: €7.106,-

Voor mijn gevoel is dat minstens €3.000,- teveel, of heb ik een waanbeeld?
Calcatta Gold is volgens mij wel één van de hoogste prijsgroepen.
Daar ga ik weer maar check even op: https://keukenbladen.shop/ daar kun je het eenvoudig zelf berekenen

Die zijwanden, worden die in verstek gezet? Dat is volgens mij vrij lastig kan zijn dat daar een flinke premium voor wordt gevraagd.

Wij hebben ook ooit gekeken voor zijwangen. Daarbij werd toen aangegeven dat bij een terugvallende plint de 'binnenzijde' van het blad ook afgewerkt worden omdat je anders tegen de lelijke kant aan kijkt bij de plint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:07:
[...]

Calcatta Gold is volgens mij wel één van de hoogste prijsgroepen.
Daar ga ik weer maar check even op: https://keukenbladen.shop/ daar kun je het eenvoudig zelf berekenen

Die zijwanden, worden die in verstek gezet? Dat is volgens mij vrij lastig kan zijn dat daar een flinke premium voor wordt gevraagd.

Wij hebben ook ooit gekeken voor zijwangen. Daarbij werd toen aangegeven dat bij een terugvallende plint de 'binnenzijde' van het blad ook afgewerkt worden omdat je anders tegen de lelijke kant aan kijkt bij de plint.
€ 4,002.48

Blijkt dekton, niet silestone

[ Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 06-04-2021 19:03 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Lijkt me wat optimistisch? Zie onderstaande berekening.
Eventueel verwerken in verstek, en binnenkanten afwerken/polijsten aan binnenzijde bij plinten. Tel daar nog wat marge/overhead voor de keukenzaak bij en het komt al aardig in de buurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6GZZOSEQuJ32ZKhEPSLV1BRK54=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QMrazJ1UHckWyYog8Z1ab1Hc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door SquareOne op 06-04-2021 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
siemenz schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:12:
[...]

Klopt, en dan is een apparaat als dit echt vele malen beter en goedkoper/handiger in onderhoud.
Dat ziet er alleen zo gek uit naast een andere oven en boven je vriezer :9 .
Ik heb expres ook gekozen voor de Miele inbouw inclusief vaste aanvoer en automatische reiniging, dat doet die Jura ook niet :p.
Plus het smoelt lekker als je de ruimte hebt en andere ovens uit dezelfde serie pakt natuurlijk.

Het kost je dus plek in een hoge kast maar het bespaard je werkruimte op je blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:44:
[...]

Lijkt me wat optimistisch? Zie onderstaande berekening.
Eventueel verwerken in verstek, en binnenkanten afwerken/polijsten aan binnenzijde bij plinten. Tel daar nog wat marge/overhead voor de keukenzaak bij en het komt al aardig in de buurt.

[Afbeelding]
€5.582 zelfs

Ik had dekton van Neolith gekozen. ook in Calcatta Gold, maar dan 12mm dik blijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pugPNTJMFVywVl72LBRKvMMdt1Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nViuuR0t3JcwvqalLsZgeY2J.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 06-04-2021 18:58 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-06 11:57
We denken eraan om de Bora pura te bestellen. Met afvoer naar buiten dus. In ons geval zou 2m in de fundering gestort worden en daarna 2.8m omhoog. 2 bochten dus.
Weet iemand of de afzuiging dan naar behoren is of verlies je te veel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02:09
Lize167 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:32:
We denken eraan om de Bora pura te bestellen. Met afvoer naar buiten dus. In ons geval zou 2m in de fundering gestort worden en daarna 2.8m omhoog. 2 bochten dus.
Weet iemand of de afzuiging dan naar behoren is of verlies je te veel?
Beetje vuistregel is 6m + 6 bochten echter zonder de lucht omhoog te moeten stuwen.
Waarom zou je 2,8m omhoog gaan? Kan je niet ca. 30cm in de spouw omhoog?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:49:
[...]

Beetje vuistregel is 6m + 6 bochten echter zonder de lucht omhoog te moeten stuwen.
Waarom zou je 2,8m omhoog gaan? Kan je niet ca. 30cm in de spouw omhoog?
Die zag ik voorbij komen idd. Dan is het wel een hele krachtige plaat.
Dan is de afstand 6,5m, ook met 2 bochten.
De keuken wordt tegen de garage aangebouwd dus daar kan de buis hoog dachten we.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 23:44
Lize167 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:56:
[...]

De keuken wordt tegen de garage aangebouwd dus daar kan de buis hoog dachten we.
Neem de buis van Bora tot de vloer, (Heel belangrijk) ,en dan Spiralo buis rond 150,ook die bochten gebruiken.
Deze buis heeft de minste weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Lize167 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:56:
[...]

Het zijn gegarandeerd meer dan 2 bochten want de bocht aan de kookplaat telt ook mee. Eigenlijk zit je al aan 2 bochten als je in/onder de vloer zit.
Indien het inderdaad 6,5m is zou ik dit even op laten vragen door je keuken leverancier bij Bora. Als je namelijk boven de 6,5m heb je geen garantie op afzuigcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:02:
[...]

Het zijn gegarandeerd meer dan 2 bochten want de bocht aan de kookplaat telt ook mee. Eigenlijk zit je al aan 2 bochten als je in/onder de vloer zit.
Indien het inderdaad 6,5m is zou ik dit even op laten vragen door je keuken leverancier bij Bora. Als je namelijk boven de 6,5m heb je geen garantie op afzuigcapaciteit.
Vast niet voor niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
ouwefreaker schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:00:
[...]

Neem de buis van Bora tot de vloer, (Heel belangrijk) ,en dan Spiralo buis rond 150,ook die bochten gebruiken.
Deze buis heeft de minste weerstand.
Je zou dan in de fundering de spiralo buis rond storten en net boven de grond een koppelstuk naar de Bora buizen? Heb je ervaring in zo'n lengte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Daarom even op laten vragen bij Bora. Ik verwacht dat het geen probleem is maar dan staat het ook zwart op wit.

Gebruik ook gewoon de Buizen die Bora adviseert; de buizen van Bora zelf of de Compair flow buizen van Naber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:17:
[...]

Daarom even op laten vragen bij Bora. Ik verwacht dat het geen probleem is maar dan staat het ook zwart op wit.

Gebruik ook gewoon de Buizen die Bora adviseert; de buizen van Bora zelf of de Compair flow buizen van Naber.
Ga ik daar morgen even achteraan. Naber heeft buizen met staal. Dat lijkt me voor in de fundering wel ideaal.
We hebben de keuken via een interieurbouwer. En gezien de slechte planning hoop ik vrijdag die buizen binnen te hebben. Heb je een tip waar ik deze op zo korte termijn kan bestellen?

Ben sinds vanmiddag aan het Googlen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Lize167 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:27:
[...]

Ga ik daar morgen even achteraan. Naber heeft buizen met staal. Dat lijkt me voor in de fundering wel ideaal.
We hebben de keuken via een interieurbouwer. En gezien de slechte planning hoop ik vrijdag die buizen binnen te hebben. Heb je een tip waar ik deze op zo korte termijn kan bestellen?

Ben sinds vanmiddag aan het Googlen...
@Lize167 op Google zoeken een zaak in jouw buurt en dan vragen of je het daar kan ophalen. Veldkamp keukens kon snel leveren volgens de website. Weet niet of die in je buurt zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

GeeMoney schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:55:
[...]

Dat ziet er alleen zo gek uit naast een andere oven en boven je vriezer :9 .
Ik heb expres ook gekozen voor de Miele inbouw inclusief vaste aanvoer en automatische reiniging, dat doet die Jura ook niet :p.
Plus het smoelt lekker als je de ruimte hebt en andere ovens uit dezelfde serie pakt natuurlijk.

Het kost je dus plek in een hoge kast maar het bespaard je werkruimte op je blad.
Alleen die kost geen 1500 euro maar 3500 euro dus heeft niet zoveel met deze discussie te maken. Alles naar z’n waarde.

[ Voor 18% gewijzigd door siemenz op 06-04-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
Jackpuyn schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:59:
[...]
@Lize167 op Google zoeken een zaak in jouw buurt en dan vragen of je het daar kan ophalen. Veldkamp keukens kon snel leveren volgens de website. Weet niet of die in je buurt zitten
Bedankt voor de tip!
Dat is qua afstand nog te doen om op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizenzoeker
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:10
Wij zijn inmiddels een stapje verder. Het gaat om een Tristar keuken ivm maatwerk ivm muur van de uitbouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNoWfHMF90d16LptG8tOr_2wgFY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WvEgoMMGHsVt8kjoyDhNPLXC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_MTcdXMyYQ98JqvTmeu8W0lqMg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KyiWx4omeyQGdXMxwMi0xL3u.jpg?f=user_large

L is 3x2,7 en kastenwand 3x60
Blad 3cm dik composiet
Front matgrijs (kan materiaal niet vinden online)

Qua apparatuur
Oven: ATAG ZX66121D
Combimagnetron: ATAG CX46121D
Koelkast: Liebherr IRE510020
Vaatwasser: Bosch SBD6ZB800E
Bora PURU
Quooker Fusion Square Combi+ 7L

Prijs 16,5K
Apparatuur komt bij 123apparatuur op €6200 ex Quooker uit
Werkblad op ongeveer €2800.
Laat 7,5K over over Quooker, kastjes en montage.

Wat vinden jullie van de prijs? Het lijkt redelijk maar ik kan het niet goed inschatten (kan alleen vergelijken met offertes voor nobilia waar nog ‘lucht’ in zat)

[ Voor 34% gewijzigd door Huizenzoeker op 07-04-2021 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Flix20 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:27:
[...]

Vind het persoonlijk prijs technisch ook echt niet te rechtvaardigen.
Daarnaast hadden de inbouw machines van Siemens, AEG, Whirlpool die ik gezien had allemaal hetzelfde Delongi binnenwerk wat ook niet bepaald vertrouwen wekte. En het verschil in prijs van die machines was al 1100-1600ish.
Wat is er mis met Delonghi ? Wij hebben al ruim 6 jaar een Delonghi, koste 399 euro, nu nog te koop voor 299 euro, wordt van smorgen vroeg tot savonds laat gebruikt en functioneert nog steeds met een lekkere bak koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Heeft iemand een idee van prijzen van TriStar met volledig houten fronten? Ik zie wel met Fenix in dit topic, maar massief hout heb ik nog niet gespot. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-06 20:40
taz10 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:42:
[...]

Wat is er mis met Delonghi ? Wij hebben al ruim 6 jaar een Delonghi, koste 399 euro, nu nog te koop voor 299 euro, wordt van smorgen vroeg tot savonds laat gebruikt en functioneert nog steeds met een lekkere bak koffie.
Inderdaad, hier een Delonghi waar al 7500 koffies mee gemaakt werden.
Het grote voordeel van Delonghi is dat je zowat de hele machine in onderdeeltjes kan kopen, en dat je zowat overal videootjes van kan vinden hoe het in elkaar zit.
Tot hiertoe heb ik 2 herstellingen moeten doen.
Bij de eerste was er binnenin een nok gebroken, en dat heb ik laten doen. (delonghi vraagt een vaste prijs voor de herstelling, verplaatsing en onderdelen van 175€, no matter wat er kapot is, en je krijgt daarna terug 2 jaar garantie).
De tweede herstelling was een defect reedcontact voor het waterniveau. Kostte 7€ en heb ik zelf gedaan.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
taz10 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:42:
[...]

Ik zeg niet dat er iets mis is met Delonghi.
Ik stel alleen dat er een aanzienlijk prijsverschil in de 3 inbouw machines die ik gezien heb zit, waarvan het functionele deel, het binnenwerk, allemaal hetzelfde is.
Je betaald dus flink voor je frontje.
Van de kwaliteit van het binnenwerk kan ik niets zeggen, daar heb ik geen onderzoek naar gedaan.
Wel waren de functies zeer beperkt en zou ik, als ik 1500 voor een koffie machine ga uitgeven, een losstaande unit te halen met veel meer functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een "nieuwe keuken", echter, meer renovatie dan volledig nieuw. We willen een aantal dingen aan de huidige keuken behouden;
- de spoelbak
- de bladen
- de vaatwasser
- gasfornuis
- afzuiger

Nieuw:
- alle kasten + planken boven spoelbak
- koelkast
- vriezer
- combioven
- combikraan

Ons huidige keuken ziet er zo uit: (verkoopfoto's van de vorige eigenaren)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0Jc9afCm5_yZZzaL7H1NZfLr1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aknq55LC9vNrwiubcHXPhpUp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjV9wLHKX18Sw8Hd9bC-yIv7LCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vdip8ZXSW1ZzSgORbWsD7erm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjNpgT1XoUicZLf0pn4uGWq46Qk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BOovu13WnV23ruWpkloCsti1.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben iemand over de vloer gehad, die met de volgende schetsen kwam:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjtOnVZ3u321byzmS2Fz6mLEphM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BjCao58ocIqJNQh69Gcw9uz3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxFs2kwbv_45vjZSSxF6KRM6-OU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rol0LJnhjQesCVBPAYjUfEcM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPFva2paZJSjx0O6dBh0bvKyu8M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LE9md8uJOANxrtisux3Heke8.png?f=fotoalbum_large

De factuur is als volgt opgebouwd:
Apparatuur:
- Zanussi, 88 cm, elektronisch, schuiftechniek
- AEG, CombiQuick, 45 cm, multifunctioneel, magnetronfunctie, Smart Kitchen, Shuttle-draaiknop, Mat Zwart
- AEG, 178 cm, TouchControl, LongFresh, deur op deur, SoftClosing
- Dekker, Selsiuz kokendwaterset met ronde kraan, uitgevoerd met Combi extra boiler. De Combi extra boiler geeft zowel kokend water als (onbeperkt) warm water, aansluiting ook via de CV, kleur chroom

Totaal kasten+apparatuur: 16.400
Transport: 400
Montage: 2500
Totaal: 19.300

Nu is het best een hoop kastruimte, maar 20k voor een niet eens volledig nieuwe keuken vind ik een hoop geld. Wat is jullie idee hierbij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Wat is jullie idee hierbij?
Afscheid nemen van je werkblad en een betere opstelling laten tekenen.
Je bent nu te zeer gebonden qua opstelling terwijl er in die ruimte een vele fraaiere opstelling mogelijk is.

[ Voor 18% gewijzigd door Kapitein Merijn op 07-04-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
@valdi Waarom wil je al die dingen houden? Als je een andere look wil, kun je ook de kastjes schilderen of wrappen. Genoeg diy's te vinden op het internet.

Je hebt nu ook de kans om een nieuwe keuken te plaatsen die een stuk moderner is. De algemene mening in dit topic is om geen Selsiuz te nemen maar een Quooker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@valdi eerlijk gezegd vind ik de originele keuken veel mooier dan de render van je vernieuwde keuken. Ja de originele keuken ziet er wat gedateerd uit, maar ziet er op de foto's kwalitatief hoogwaardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Alic3 schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:57:
Mijn eerste versie van mijn eigen gemaakte leidingschema 8) . Wat vinden jullie? Ontbreekt er iets? Staat er iets verkeerd of onduidelijk? Alle feedback is welkom! De keuken is 'fictief' en gebaseerd op dit ontwerp Alic3 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Nog een paar vragen:
  • We willen graag de Miele stoomoven DGC 7865 X met vaste wateraansluiting en afvoer. Dit heb ik hetzelfde weergegeven als de situatie bij de spoelbak/vaatwasser maar zonder de warmwaterleiding. Heb ik dat juist gedaan? Wat een een goede hoogte voor de wateraansluiting en afvoer voor deze specifieke situatie?
  • Hoe weet ik welke apparatuur er op een groep moet? En hoe schrijf ik dat duidelijk op? Best practices?
  • In de voorbeelden die ik zag zijn de wcd voor koelkast/vaatwasser etc of op plinthoogte of ergens op de muur. Op plinthoogte kan je zelf makkelijk bij. Dus dat heeft de voorkeur? Of is het in sommige gevallen handig om wel hoger/direct achter een apparaat te doen?
  • Wat is een beetje een goede hoogte voor de wcd bij je werkblad? Er komt waarschijnlijk nog een spatplint maar geen idee hoe hoog die gaat worden. En zou je dat achteraf makkelijk een klein stukje (10cm) kunnen verleggen?
  • Nog iets van loze leidingen bijtekenen voor flexibiliteit?
Iemand trouwens nog tips voor zelf een leidingschema maken? O-) Het gaat me vooral om de wateraansluiting/afvoer van de Miele stoomoven of die juist is ingetekend nu.

Alle feedback is welkom en ben jullie dankbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
Het idee om voor renovatie ipv compleet nieuw te gaan was puur met kostenbesparing in het achterhoofd. Nu we zien dat zelfs voor dit idee al 20k uitgetrokken moet worden, vraag ik me af of een volledig nieuwe keuken echt veel duurder zal zijn. Qua andere indeling hebben we eigenlijk nog helemaal niet nagedacht, wel interessant dat daar gelijk feedback op komt in dit topic. @Kapitein Merijn als je tijd en zin hebt, zou je daar je gedachten eens over willen delen?

Edit; een van de redenen om deze indeling te houden was naast dat we het (dure) granieten blad zo kunnen hergebruiken ook dat we de vloer (die nu deels eiken, deels steen (in de keuken) is, niet hoeven te vervangen.

[ Voor 18% gewijzigd door valdi op 07-04-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
valdi schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:57:
Het idee om voor renovatie ipv compleet nieuw te gaan was puur met kostenbesparing in het achterhoofd. Nu we zien dat zelfs voor dit idee al 20k uitgetrokken moet worden, vraag ik me af of een volledig nieuwe keuken echt veel duurder zal zijn. Qua andere indeling hebben we eigenlijk nog helemaal niet nagedacht, wel interessant dat daar gelijk feedback op komt in dit topic. @Kapitein Merijn als je tijd en zin hebt, zou je daar je gedachten eens over willen delen?

Edit; een van de redenen om deze indeling te houden was naast dat we het (dure) granieten blad zo kunnen hergebruiken ook dat we de vloer (die nu deels eiken, deels steen (in de keuken) is, niet hoeven te vervangen.
Heb je een plattegrond van de hele ruimte/verdieping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
mitsumark schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:27:
[...]

Heb je een plattegrond van de hele ruimte/verdieping?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7tqc2VCIUoy9aMNUE20EA3sRAM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pTehHrZyLs7qGgJsLnuMsCdp.png?f=fotoalbum_large

Waarbij het blauwe gedeelte een stenen vloer is, de rest eiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@valdi voor dat dat geld zou ik niet gaan renoveren maar nieuw plaatsen. Keuken wordt er zo niet fraaier op iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
valdi schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:16:
[...]

[Afbeelding]

Waarbij het blauwe gedeelte een stenen vloer is, de rest eiken.
Ik zou een nieuwe laten plaatsen en de boel draaien. Kasten tegen de andere muur, eiland ervoor of schiereiland wellicht, maar ik weet niet hoever die paal van de muren af staat, dus is moeilijk in te schatten. (Maak eens een ruimer screenshot?)

[ Voor 10% gewijzigd door Floor-is op 07-04-2021 15:04 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meekster
Vandaag dan eindelijk de offerte gekregen

Het is een Tristar keuken geworden omdat we kozen voor Fenix deurtje
Prijs exclusief installatie 23.880, installatie is 1800. totaal dan 25680

Zelf vinden we de prijs wat aan hoge kant. Helaas is de offerte niet opgedeeld in onderdelen, we gaan nog even navragen wat de apparatuur, meubels en blad kost.

Wat vinden jullie van het ontwerp en prijs ?

Leverancier van keuken noem ik niet, is niet zo van belang. Is geen keten in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T5aFmcW.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbeMOQBq0HigMHh7zZ3kQa_3CO0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ux3W4VFfzjJvFjs87KUBX3UG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuO4Qm03d1FYYd5_0TDh7UBIK20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Y9MKBLNSPmMhWPi2VsU9loP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Meekster op 07-04-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
Grappig, die opmaak van je offerte is exact hoe mijn offerte er ook uit ziet. @Floor-is die paal staat vrijwel midden in de kamer (die 6 meter breed is), behoorlijk onhandig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Meekster schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:20:
Vandaag dan eindelijk de offerte gekregen

Het is een Tristar keuken geworden omdat we kozen voor Fenix deurtje
Prijs exclusief installatie 23.880, installatie is 1800. totaal dan 25680

Zelf vinden we de prijs wat aan hoge kant. Helaas is de offerte niet opgedeeld in onderdelen, we gaan nog even navragen wat de apparatuur, meubels en blad kost.

Wat vinden jullie van het ontwerp en prijs ?

Leverancier van keuken noem ik niet, is niet zo van belang. Is geen keten in ieder geval.

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Heb je ook een bovenaanzicht van de keuken?
Wellicht handig om nog even in je post te vermelden welke kasten je hebt, leest makkelijker dan de hele offerte door te nemen.

Opmaak van offerte heb ik ook eerder gezien met pronorm keukens. Lijkt standaard verkoop software voor keukens.

Heeft er iemand toevallig een overzicht van de fronten / kleuren die Tristar levert?
Ik heb een bericht naar Tristar gestuurd maar die geven aan geen overzicht te hebben (of te willen delen..)

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 07-04-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcqLqZuecUzwymrWxMXKzPDRW3s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NXdtd567dvSh5wpFvoLICdev.png?f=user_large

@SquareOne
merk is tristar

In het stuk met hoge kasten (227 hoog) zit:

2 x hoge kast (koelkast en oven)
2 x ladenkast van 90 waarvan onderste laden tip on zijn (1 x 2 korfladen 1 binnenladen en 1 x 2 korfladen
1 x spoelonderkast 1 deur met legplank
1 x vaatwasserfront

Voor het eiland (in fenix front)

2 x onderkast van 100 (1 x met 2 korfladen en binnenlade en1 x met 2 korfladen)
onderste lade is tip on

apparatuur
  • Koelkast KI1816DE0
  • vaatwasser S299YB800E
  • Oven B48FT78G0
  • Kookplaat Bora pure
  • Kraan Quooker combi +
Blad is Neolith Estatuario keramiek

Model : 61A Deco 61 A
Frontuitvoering : 102 Deco
Frontkleuren : 604 Nero
Diepte corpus : 575 mm
Randenkleuren front : 604 Nero
Corpusuitvoering : KU Kunststof
Corpuskleuren : 168 Legragrijs
Uitvoering zichtzijden : DE Deco
Kleur zichtzijden : 604 Nero
Uitv. corpus binnen v. glas : KU Kunststof
Corpuskleur binnen v. glas : 168 Legragrijs
Greepcombinatie : X Vrije greepkeus
Greep position : GKN Knopboring
Ladesystemen : 001 Legrabox grijs
Model greeploos : 61A Deco 61 A
Frontuitvoering : 102 Deco
Kleur greeplijst : GRLZ Zwart
Frontkleuren : 604 Nero
Randenkleuren front : 604 Nero
Corpusuitvoering : KU Kunststof
Corpuskleuren : 168 Legragrijs
Uitvoering zichtzijden : DE Deco
Kleur zichtzijden : 604 Nero
Uitv. corpus binnen v. glas : KU Kunststof
Corpuskleur binnen v. glas : 168 Legragrijs
Ladesystemen : 001 Legrabox grijs
Uitvoering greeplijst : GRL Greeplijst horizontaal

[ Voor 10% gewijzigd door Meekster op 07-04-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 10:59

De meeste inbouwmachines hebben maar 1 bonenreservoir, dat zou dus een serieuze stap terug betekenen. En je betaalt voor een inbouwtoestel vlot 1000 euro of meer extra ten opzichte van een kwalitatief even goed losstaand toestel. Voor een paar honderd 100 integreer je ergens in een kast een mooi uittrekbaar koffiehoekje met ruimte voor de tassen en/of koffie en zo.
Pagina: 1 ... 219 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1