Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:32
Kapitein Merijn schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:20:
[...]

Klopt, 15 liter handwarm water.
Edit: Spuit 11
15 liter 60 graden.
Handwarm (38 graden) zal nog een stuk meer zijn, hele gezin kan wel corona proof handen wassen.
Alleen als je dan gelijk ook nog een emmer wilt vullen of de afwas doen wordt het krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:43
mitsumark schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:40:
[...]
15 liter 60 graden.
Handwarm (38 graden) zal nog een stuk meer zijn, hele gezin kan wel corona proof handen wassen.
Alleen als je dan gelijk ook nog een emmer wilt vullen of de afwas doen wordt het krap.
Je hebt helemaal gelijk, handwarm is natuurlijk niet de juiste term.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:50

taz10

Party Animal

ouwefreaker schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:45:
[...]

Tip.
Als je een warm water leiding hebt in je keuken dan die altijd gebruiken.Dat moet ook (legionella)
Als het nieuwbouw , is, altijd warm naar je keuken laten leggen.
Bij verbouw en geen warm in de keuken aanwezig, dan is 15 liter de max.
Waarom altijd warm water gebruiken of warm water laten aanleggen ????
Ik denk da tje dit niet zo zwart wit kan stellen.

Ik heb zonnepanelen op mijn daken, wil van het gas af, dus de cv ketel wil ik zo min mogelijk laten draaien, dus verwijder ik de warmwaterleiding vanaf de cv en neem alleen de 7 lt combi.

Ik denk dat dit dus voor iedereen anders is. Zaak is dat als je dus de warmwater niet gebruikt, je hem moet verwijderen, dit ivm legionella en ook dat lose leidingen aangesloten laten afgeraden wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-08 13:22
Guus Leeuwis schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:45:
[...]

Hoi Alpeko, wil je de onderkant voor ons fotograferen? En hoe is dit rek zo blind aan de muur bevestigd? Mooi hoor, veel respect! :9~
Met 4 haken aan de muur en eerlijk is eerlijk veel kunde van mijn zwager. Hing in 1x goed.

Vanaf de onderkant. Keukenrol even weggehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7F8VHcnvciZSkxgJ3BUD-ZjZPew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPjhchqryj3gqewLTHEGQRsM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
siemenz schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:21:
[...]

zelf zelf of timmerman inhuur zelf?
We hebben een timmerman die met ons meehelpt in de verbouwing.
Morpheusk schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:31:
[...]

Heb je ook een tekening met afmetingen?
Zeker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YG4EfnIumx4rEsyYduanPCYb9-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PkAdM72FRv0FxiLB4t3hPCAL.png?f=fotoalbum_large

De muur links is gewoon open, maar je weet hoe dat gaat bij keukenboeren, die tekenen niet de volledige ruimte eromheen correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
@alpeko Ja, precisiewerk klus, tot in de puntjes mooi!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 20:14
taz10 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 00:28:
[...]

Waarom altijd warm water gebruiken of warm water laten aanleggen ????
Ik denk da tje dit niet zo zwart wit kan stellen.

Ik heb zonnepanelen op mijn daken, wil van het gas af, dus de cv ketel wil ik zo min mogelijk laten draaien, dus verwijder ik de warmwaterleiding vanaf de cv en neem alleen de 7 lt combi.

Ik denk dat dit dus voor iedereen anders is. Zaak is dat als je dus de warmwater niet gebruikt, je hem moet verwijderen, dit ivm legionella en ook dat lose leidingen aangesloten laten afgeraden wordt.
Omdat het wel zo comfortabel of luxe is ;) Maar dat is idd erg persoonlijk. Neem aan dat je de warmwaterleiding nog wel naar je badkamer laat gaan?
Denk zelf dat het gasverbruik voor de keuken warm water minimaal is douchen met 4 personen elke dag is de grootste verbruiker hier.
Mijn broertje heft geen warm waterleiding in zijn keuken en dus alleen een Combi hangen.
Werkt prima totdat je met veel mensen aan het koken, eten handen wassen bent en dan erna nog veel moet afwassen. Dan kan het zijn dat je even moet wachten. Maar dat komt niet vaak voor en dan laat je de vuile vaat maar even staan :9
Wij hebben nu een week of 2 de Combi+ en we merken wel dat het water beneden meteen warm/heet is. Ketel hangt op zolder dus warm water moet een meter of 10-15 overbruggen. Is het echt noodzakelijk nee en kun je zonder een Quooker? Ja maar het is wel makkelijk en dus luxe met snel warm water en je hebt meteen theewater en je eitjes,pasta etc. zijn een minuut of 10 eerder klaar. Nu kan ik meteen kokend water in de pan doen als iedereen thuis komt waar ik voorheen het water op het gas liet koken dan gas laag zetten en weer hoog als ik echt wilde koken. Owhja en de waterkoker kan in de kast blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Wij overwegen ook de combi +. Warm water alleen nog maar in badkamer (want kan niet zomaar zonder grote ingrepen anders), maar beneden (duuirt overigens ook behoorlijk lang voordat we beneden warm water hebben) kiezen we voor die combi +

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
Imo is een warmwaterleiding pure verspilling.
Je gooit de eerste liters water weg omdat het nog niet op temperatuur is (of je moet er een gieter onder zetten voor je plantjes), en vervolgens als je klaar bent zitten je leidingen vol met onnodig opgewarmd water...
Ik denk er zelfs over om in de badkamer ook een kleine boiler te zetten. Maar dan misschien meer voor het comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
mitsumark schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:09:
Imo is een warmwaterleiding pure verspilling.
Je gooit de eerste liters water weg omdat het nog niet op temperatuur is (of je moet er een gieter onder zetten voor je plantjes), en vervolgens als je klaar bent zitten je leidingen vol met onnodig opgewarmd water...
Ik denk er zelfs over om in de badkamer ook een kleine boiler te zetten. Maar dan misschien meer voor het comfort.
Precies.. Al is een boiler voor je douche wel een ding vind ik, qua comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55
OnsNieuweThuis schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:47:
Iemand ervaringen met WOW keukens in Waalwijk?
En iemand ervaring met keuken A, New Style 2585 Zera VER SY, Kleur sherwood Black

Om maar met de deur in huis te vallen. Zaterdag mondeling JA gezegd tegen koop van de keuken,
Bij WOW keukens. Zijn hele prettig en transparant geholpen. Nu ligt het koopcontract in de mail om te tekenen.
Ook bij DMG geweest maar dat was vreselijk. Ook bij Tielemans geweest; die boden een keller keuken aan met zelfde opties voor 10k meer.
Voordeel bij WOW vind ik dat de lange kasten uit 1 paneel kunnen (komt een spanner achter de deur) en Tielemans doet dat dan weer niet, bang voor kromtrekken.

Eigenlijk pas na zaterdag dit topic ontdekt. Zat al wel in topic projectmatige nieuwbouw.
Het duurt nog heel lang voor we de keuken nodig hebben, volgend jaar later pas maar de leidingen moeten voor maandag bij de bouwer bekend zijn. We willen deze direct met de bouw goed laten leggen en willen dus graag een keukentekening.
We vinden het prettig als de keuken"boer" dat zelf tekent en dus zelf alles goed kan plaatsen.
Toch ben ik er nu een beetje zenuwachtig over. Hebben we een goede prijs?

Tegen het volgende hebben we JA gezegd:

Het betreft volgens mij een vrij grote keuken. Achterwand en schiereiland:
In de achterwand in de hoge kast 3 korven
Een koffiecorner met lades en besteklade en erboven klepkastje met licht
Onder de appartuur lades met elk 2 korven
Nog 2 besteklade, 1 onder de bora en 1 boven de afvalbak
Aan de woonkamer zijde ook 3x1 meter 2x laden.

Ik begreep dat lades altijd duurder zijn dan kastjes, maar ik wil graag lades

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De volgende apparatuur:

CM876G0B6 Siemens combi oven
BI830CNB1 Siemens warmhoudlade
HS836GTB6 Siemens combi oven met stoomfunctie
Quooker flex combi+ zwart met cube
Bora Puxu
KI81RSDE0 Siemens koelkast
SN73H800BE Siemens vaatwasser

Een gun metal spoelbak
Een twist stopcontact
En een led lichtstrip onder het blad bij het eiland

Blad composiet 6 cm op het eiland groot met kitnaad ertussen (dat weten we, vinden we geen probleem) 3.68 bij 1.10 meter en ook bij de koffiecorner 90x60 meter.

Het wijnkastje in de tekening die hoort niet bij offerte omdat keuken"boer" deze niet kon leveren, die kopen we zelf en hun plaatsen hem wel.

Totaal 27.900k.

Hoor graag jullie reacties
De apparatuur schat ik zo in rond €11k
Laten we zeggen dat plaatsen 2k kost

Je hebt flink blad nodig, er zijn nogal verschillende prijzen voor blad ook. Laten we stellen dat je voor de spoelbak, kraangaten, stopcontact e.d. €450 kwijt bent. (Is aan de lage kant!) Het blad zelf misschien nog eens €3000? Kan ook zomaar 2k of >4k zijn, dus hier is wel een stevig vraagteken. Ik ga even uit van 4000 voor het blad voor het gemak.

Dan zou je uitkomen rond 28 - (11+2+4) = 28 - 17 = 11k voor je kasten, alle lades, plinten, klepsysteem, afvalsysteem, fronten en al die zaken. Je hebt flink wat kasten ook, zo op het eerste oog vind ik het niet duur. :)

FYI, ik kom momenteel voor onszelf uit op:
€7.250 apparatuur
€2.500 plaatsen
±€17k budget voor handgemaakte keuken (4x60 hoge kast, 3x1m eiland met dekton blad. Nogal veel lades, een nisje, afvalsysteem, stroom in blad)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Voor nieuwbouw heb je vaak erg vroeg in het stadium een leidingschema/technische tekening nodig. Die moeten we inderdaad binnenkort gaan aanleveren. Ik ben alleen niet iemand die me vooraf 100% wil vastleggen, ik wil opties hebben :P

Maar hoe flexibel ben je eigenlijk met die aansluitingen? Voor water aan- en afvoer ben je denk ik wel gebonden aan hoe je dat in eerste instantie bepaald. Of kan je zelfs dat later nog wel redelijk verplaatsen? En is het voor elektra wat makkelijker omdat het een kwestie van een snoertje verlengen is? Of denk ik nu te makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:12:
[...]
Precies.. Al is een boiler voor je douche wel een ding vind ik, qua comfort.
Ik bedoel voor de wasbak, voor de douche vind ik het wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Alic3 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:11:
Voor nieuwbouw heb je vaak erg vroeg in het stadium een leidingschema/technische tekening nodig. Die moeten we inderdaad binnenkort gaan aanleveren. Ik ben alleen niet iemand die me vooraf 100% wil vastleggen, ik wil opties hebben :P

Maar hoe flexibel ben je eigenlijk met die aansluitingen? Voor water aan- en afvoer ben je denk ik wel gebonden aan hoe je dat in eerste instantie bepaald. Of kan je zelfs dat later nog wel redelijk verplaatsen? En is het voor elektra wat makkelijker omdat het een kwestie van een snoertje verlengen is? Of denk ik nu te makkelijk?
Ja, daar denk je iets te makkelijk over. Achter een vaatwasser, inbouw koelkast of oven is vaak nauwelijks ruimt over dus daar kan geen leiding over de muur lopen en moet je inbouwdozen gebruiken. Daarnaast is er vaak een aparte groep voor combi-oven, vaatwasser etc. Dus je kan ook niet zomaar een willekeurig stopcontact gebruiken.

Verleggen is achteraf nog wel mogelijk, maar dan moet het uitgeslepen worden. Zou het dus maar liefst in 1 keer goed doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-10 13:23
Jay-v schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:32:
[...]

Ja, daar denk je iets te makkelijk over. Achter een vaatwasser, inbouw koelkast of oven is vaak nauwelijks ruimt over dus daar kan geen leiding over de muur lopen en moet je inbouwdozen gebruiken. Daarnaast is er vaak een aparte groep voor combi-oven, vaatwasser etc. Dus je kan ook niet zomaar een willekeurig stopcontact gebruiken.

Verleggen is achteraf nog wel mogelijk, maar dan moet het uitgeslepen worden. Zou het dus maar liefst in 1 keer goed doen :+
Mwa, hangt er vanaf hoe hoog je korpus/plint is.
Je kan makkelijk je elektra voor je apparatuur dmv kabels (!!dus niet draad!!) en opbouw WCDs op klossen. Maakt zowel het plaatsen als verwijderen gemakkelijker omdat je overlengte op je snoer creëert.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-10 15:20
Onder een eiland is doorgaans wel ruimte om zaken te verleggen. Dus de exacte locatie is iets minder van belang. Als je aan een muurzijde ruimte hebt voor een werkblad van 70cm diep, zou ik dat sowieso aanraden vanuit comfort. Maar dat geeft je ook extra ruimte achter kastjes om e.e.a. te verleggen indien nodig. Hierbij is elektra wel makkelijker dan waterleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
mitsumark schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:30:
[...]

Ik bedoel voor de wasbak, voor de douche vind ik het wel prima zo.
Ben het met je eens hoor dat het zonde is van dat water maar dat zijn de kosten dan niet, niet heel milieu vriendelijk i know.....Maar in een bestaand huis van 30/40 jaar oud is het wel een ingreep om dat aan te passen.
En het is wel en dure oplossing een boiler voor een wasbak. Ik heb er op elke kamer 1 dus dat zouden er dan 2 worden omdat ik geluk heb dat de kamers aan elkaar grenzen. Maar dan heb ik nog de leidingen in de muur liggen die ik er niet uit krijg zonder een te dure verbouwing.
Dus ik laat het maar zo, op de keuken na dan ;)
Alic3 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:11:

Electra kunnen ze wel wat flexivel aanleggen en dan idd op klossen of een houten plank. Ik heb plinten van 10CM en dat past dan net met de stekkers. Bedenk wel dat bepaalde stopcontacten niet zomaar door een oven/vaatwasser of kookplaat gebruikt kunnen worden. Die zitten bij ons op verschillende groepen en de kookplaat op een aparte kookgroep met een perilex stekker dus dat stopcontact kun je nergens anders voor gebruiken ;)
Water en afvoer is minder flexibel want mooiste is in de muur en dan het laatste stuk uit de muur omdat je daar bij de kranen wil kunnen ivm onderhoud, lekkage etc.
Op de foto zie je de leidingen op de muur ivm de Quooker en de afvoer voor vaatwasser ernaast. Maar die leidingen zitten dus in de spoelkast waar je ruimte hebt. In de andere kasten zou dit niet passen zonder de lades eruit te laten of de achterwand en planken te slopen......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVUhtM-XZG4XbXcjGj-KZLPD10w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d4miPAlm1efU67XvPsG7v6Q5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-10 13:23
xray79 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:02:
[...]

Ben het met je eens hoor dat het zonde is van dat water maar dat zijn de kosten dan niet, niet heel milieu vriendelijk i know.....Maar in een bestaand huis van 30/40 jaar oud is het wel een ingreep om dat aan te passen.
En het is wel en dure oplossing een boiler voor een wasbak. Ik heb er op elke kamer 1 dus dat zouden er dan 2 worden omdat ik geluk heb dat de kamers aan elkaar grenzen. Maar dan heb ik nog de leidingen in de muur liggen die ik er niet uit krijg zonder een te dure verbouwing.
Dus ik laat het maar zo, op de keuken na dan ;)

[...]

Electra kunnen ze wel wat flexivel aanleggen en dan idd op klossen of een houten plank. Ik heb plinten van 10CM en dat past dan net met de stekkers. Bedenk wel dat bepaalde stopcontacten niet zomaar door een oven/vaatwasser of kookplaat gebruikt kunnen worden. Die zitten bij ons op verschillende groepen en de kookplaat op een aparte kookgroep met een perilex stekker dus dat stopcontact kun je nergens anders voor gebruiken ;)
Water en afvoer is minder flexibel want mooiste is in de muur en dan het laatste stuk uit de muur omdat je daar bij de kranen wil kunnen ivm onderhoud, lekkage etc.
Op de foto zie je de leidingen op de muur ivm de Quooker en de afvoer voor vaatwasser ernaast. Maar die leidingen zitten dus in de spoelkast waar je ruimte hebt. In de andere kasten zou dit niet passen zonder de lades eruit te laten of de achterwand en planken te slopen......

[Afbeelding]
Het is sowieso verstandig om verschillende groepen in je keuken te hebben.
Ik heb 4 ( of eigenlijk 5) groepen in de keuken; 1; kookplaat (2 groep) 2; oven + 2 WCD, 3; Vaatwasser+ 3 WCD 4 koelkast + 2 WCD.
En dan de kookplaat en oven ook op gescheiden aardlek schakelaar. Dat mocht de één eruit vliegen/stukgaan tijdens het koken, kan je igg je maaltijd afronden.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 12:37
Flix20 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:09:
[...]

Ik heb 4 ( of eigenlijk 5) groepen in de keuken; 1; kookplaat (2 groep) 2; oven + 2 WCD, 3; Vaatwasser+ 3 WCD 4 koelkast + 2 WCD.
Let wel. De NEN 1010 norm specificeerd dat je apparaten van 2000 watt of meer een eigen groep moet geven. Daar mogen dan geen andere apparaten meer op aangesloten worden.

Dus als je oven en vaatwasser ieder meer dan 2000 watt zijn, dan mogen daar tegenwoordig geen WCD's bijgeplaatst worden.
En dan de kookplaat en oven ook op gescheiden aardlek schakelaar. Dat mocht de één eruit vliegen/stukgaan tijdens het koken, kan je igg je maaltijd afronden.
Dat lijkt mij een beetje een rare redenering. Iets dat op de kookplaat bereid wordt, kan lang niet altijd zomaar in de oven verder bereid worden, of vice versa.

[ Voor 32% gewijzigd door yamahabest op 01-04-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsNieuweThuis
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-10-2023
@alpeko
Ik zie op de foto dat je bora vlakbouw is?
Wij twijfel erg voor vlak of opbouw. Heb je een goede foto van de kitrand??

Wat vinden anderen vlakbouw of opbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vind vlakbouw mooier. Waarschijnlijk vindt iedereen vlakbouw mooier.

Maar dan zit je ook met een "inbouw" kitrand die gevoelig is voor warmte, tevens heeft een kitrand per definitie een levensduur van maximaal 5 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:53
Met opbouw zit je weer met de gevoeligheid voor stootschade, in het Bora-topic zijn toch wel wat voorbeelden voorbij gekomen van glas-scheurtjes door het botsen van een pan tegen de omhoogstaande rand. Dus beiden hebben zo hun nadelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:57
Guus Leeuwis schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:30:
Ik vind vlakbouw mooier. Waarschijnlijk vindt iedereen vlakbouw mooier.

Maar dan zit je ook met een "inbouw" kitrand die gevoelig is voor warmte, tevens heeft een kitrand per definitie een levensduur van maximaal 5 jaar?
Een kit rand kan je gewoon vervangen, dus die levensduur is dan toch niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricci_
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-11-2023
Onze adviseur gaf aan dat opbouw wel praktischer is qua vervanging van de kookplaat. De kookplaat gaat vaak minder lang mee dan de keuken zelf, dus dan moet je maar net treffen dat een volgende kookplaat dezelfde vlakbouwmaat heeft.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik vind vlakbouw namelijk wel mooier denk ik, maar als dat betekent dat het aanrechtblad vervangen moet worden als de kookplaat vervangen moet worden is dat wel extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
Ricci_ schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:26:
Onze adviseur gaf aan dat opbouw wel praktischer is qua vervanging van de kookplaat. De kookplaat gaat vaak minder lang mee dan de keuken zelf, dus dan moet je maar net treffen dat een volgende kookplaat dezelfde vlakbouwmaat heeft.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik vind vlakbouw namelijk wel mooier denk ik, maar als dat betekent dat het aanrechtblad vervangen moet worden als de kookplaat vervangen moet worden is dat wel extreem.
Vaak is een plaat met dergelijke afmetingen nog wel te krijgen en anders iets groter met opbouw dan ben je er ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 12:37
Linksom of rechtsom moet het maar net weer passen.
Bij opbouw is het gemaakte gat mogelijk ook te groot of te klein voor de volgende kookplaat.

Lijkt mij een beetje een drogreden dus.

Het enige is dat je inderdaad bij vervanging mogelijk van vlakbouw naar opbouw moet gaan.

Maar dan heb je al wel een aantal jaar genoten van je vlakbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricci_
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-11-2023
yamahabest schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:59:
Linksom of rechtsom moet het maar net weer passen.
Bij opbouw is het gemaakte gat mogelijk ook te groot of te klein voor de volgende kookplaat.

Lijkt mij een beetje een drogreden dus.

Het enige is dat je inderdaad bij vervanging mogelijk van vlakbouw naar opbouw moet gaan.

Maar dan heb je al wel een aantal jaar genoten van je vlakbouw.
Daar zat ik zelf ook al mee! Goed om te horen dat opbouw wat dat betreft ook niet zaligmakend is en nog afhankelijk is van de maatvoering. Toch weer een minpunt minder voor vlakbouw dan. Nu mijn wederhelft nog overtuigen dat de kitrand van vlakbouw minder lelijk is dan de algehele look van opbouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
OnsNieuweThuis schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:26:
@alpeko
Ik zie op de foto dat je bora vlakbouw is?
Wij twijfel erg voor vlak of opbouw. Heb je een goede foto van de kitrand??

Wat vinden anderen vlakbouw of opbouw?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BGBIFYwDii26cqrQTptiyLVq1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZZAtd9LZdXDXZi8DcoaGQKX.jpg?f=fotoalbum_large

Beter dan opbouw. Dat had ik hiervoor. Kitrand is niet super maar de monteur gaf al eerlijk aan: laat mij de rest van de keuken niet kitten. Schilder moet toch nog komen voor het kitwerk. Dus mss laat ik hem dat nog wel over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-08 09:41
Iemand hier ervaring met aeg stoomovens? Vandaag weer bij keukenzaak geweest ook offerte gehad voor de rest van de verbouwing... dus dit weekend is knopen doorhak tijd....
eigenlijk wil ik nu toch graag een stoomoven in de keuken, veel gelezen en als ware Miele dan heb ik die ook bekeken. Maar ik weet dus niet zeker of ik hem echt zo veel ga gebruiken.... Daar hadden ze AEG als voorstel, ook kwa meerprijs viel dat relatief mee (rond 600 euro meer dan de oven met pyrolyse die er nu in stond ook van AEG)
Keuken zou dan een hacker worden met composiet blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsNieuweThuis
@alpeko Tja ik vind het inderdaad niet zo mooi.....

(kan iemand mij trouwens uitleggen hoe ik in dit forum direct kan reageren op iemand zijn post. ik kan het niet ontdekken en doe het nu zo met een tag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-08 09:41
OnsNieuweThuis schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:02:

(kan iemand mij trouwens uitleggen hoe ik in dit forum direct kan reageren op iemand zijn post. ik kan het niet ontdekken en doe het nu zo met een tag).
Op quote drukken als je een reactie als deze wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OnsNieuweThuis
Inieminie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:02:
[...]

Op quote drukken als je een reactie als deze wil.
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Flix20 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:09:
[...]

Ja dat schreef ik ook, maar misschien niet zo duidelijk. Maar alle zware apparatuur zit hier ook op aparte groepen en de Bora op een dubbele (kookgroep) heb nu ook 3 aardlekschakelaars en 9 groepen in totaal.

Over de kookplaat discussie ;)
Wij hebben opbouw maar de monteur gaf aan dat vlakbouw kan afhankelijk van de dikte van het (composiet) blad.
Wel als nadeel de kitrand die sneller vies wordt en vervangen en weer netjes kitten is wel lastig maar wel te doen. Ook service en even de plaat eruit halen en vervangen is niet zomaar gedaan maarja hoe vaak zal je dat nu moeten doen? Bij opbouw kun je wat sjoemelen maar ook dat is minimaal.
Weet alleen niet hoe het zit met stootschade aan het blad als je pannen van de plaat het blad opschuift of als het heel heet wordt aan de zijkanten door de pannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
OnsNieuweThuis schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:02:

Wel functioneel. Opbouw is niet prettig schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
battler schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:50:
Wij hebben onze keuken bij Middelkoop besteld. Ik ben echt een hele lastige klant (qua onderhandelen, budget en ontwerp), dat is hier ook al eerder voorbij gekomen. Toch heb ik Middelkoop niet als vervelend ervaren (zij mij misschien wel:)). Ze voeren niet altijd direct uit wat je zegt, maar komen dan met een alternatief. Dan moet je ze weer terug naar de tekentafel sturen. Omdat wij van te voren vrij veel onderzoek hadden gedaan wist ik wat een soortgelijke keuken zou kosten. Je betaalt iets meer bij Middelkoop. Daarentegen hebben we 2 design sessies van een paar uur gehad en daarna nog zeker 3 keer keuze besprekingen en zeker ook nog 3 keer detail gesprekken. Dat die service iets kost vind ik logisch. Onze verkoper is vanaf het begin razend enthousiast geweest, altijd vrolijk en correct.
Wij zijn vanuit project ook bij Middelkoop geweest, 2x gesprek gehad en tussendoor nog wat gemaild. Uiteindelijk de keuken daar niet gekocht maar wel gewoon correct geholpen en rustig kunnen orienteren. De gebruikelijke ondoorzichtigheid van de prijs en latere korting vond ik vervelend, ook werd er een paar keer aan de projectdeadline gerefereerd. Het eindbod was best redelijk maar ik kreeg daardoor wel het gevoel dat als we later nog iets aan wilden passen we dan de catalogusprijzen voor onze kiezen zouden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-10 19:27
OnsNieuweThuis schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:47:
Iemand ervaringen met WOW keukens in Waalwijk?
En iemand ervaring met keuken A, New Style 2585 Zera VER SY, Kleur sherwood Black

Om maar met de deur in huis te vallen. Zaterdag mondeling JA gezegd tegen koop van de keuken,
Bij WOW keukens. Zijn hele prettig en transparant geholpen. Nu ligt het koopcontract in de mail om te tekenen.
Ook bij DMG geweest maar dat was vreselijk. Ook bij Tielemans geweest; die boden een keller keuken aan met zelfde opties voor 10k meer.
Voordeel bij WOW vind ik dat de lange kasten uit 1 paneel kunnen (komt een spanner achter de deur) en Tielemans doet dat dan weer niet, bang voor kromtrekken.

Eigenlijk pas na zaterdag dit topic ontdekt. Zat al wel in topic projectmatige nieuwbouw.
Het duurt nog heel lang voor we de keuken nodig hebben, volgend jaar later pas maar de leidingen moeten voor maandag bij de bouwer bekend zijn. We willen deze direct met de bouw goed laten leggen en willen dus graag een keukentekening.
We vinden het prettig als de keuken"boer" dat zelf tekent en dus zelf alles goed kan plaatsen.
Toch ben ik er nu een beetje zenuwachtig over. Hebben we een goede prijs?

Tegen het volgende hebben we JA gezegd:

Het betreft volgens mij een vrij grote keuken. Achterwand en schiereiland:
In de achterwand in de hoge kast 3 korven
Een koffiecorner met lades en besteklade en erboven klepkastje met licht
Onder de appartuur lades met elk 2 korven
Nog 2 besteklade, 1 onder de bora en 1 boven de afvalbak
Aan de woonkamer zijde ook 3x1 meter 2x laden.

Ik begreep dat lades altijd duurder zijn dan kastjes, maar ik wil graag lades

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De volgende apparatuur:

CM876G0B6 Siemens combi oven
BI830CNB1 Siemens warmhoudlade
HS836GTB6 Siemens combi oven met stoomfunctie
Quooker flex combi+ zwart met cube
Bora Puxu
KI81RSDE0 Siemens koelkast
SN73H800BE Siemens vaatwasser

Een gun metal spoelbak
Een twist stopcontact
En een led lichtstrip onder het blad bij het eiland

Blad composiet 6 cm op het eiland groot met kitnaad ertussen (dat weten we, vinden we geen probleem) 3.68 bij 1.10 meter en ook bij de koffiecorner 90x60 meter.

Het wijnkastje in de tekening die hoort niet bij offerte omdat keuken"boer" deze niet kon leveren, die kopen we zelf en hun plaatsen hem wel.

Totaal 27.900k.

Hoor graag jullie reacties
Dat lijkt mij een prima prijs. Wij hebben een zelfde soort keuken besteld (zelfde soort opstelling, kwaliteit en type apparatuur) en we betalen nagenoeg hetzelfde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedp
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09-2023
alpeko schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:37:
[...]

[Afbeelding]

Beter dan opbouw. Dat had ik hiervoor. Kitrand is niet super maar de monteur gaf al eerlijk aan: laat mij de rest van de keuken niet kitten. Schilder moet toch nog komen voor het kitwerk. Dus mss laat ik hem dat nog wel over doen.
Zit die kookplaat niet een stukje onder het werkblad? Kookplaat lijkt mij te laag te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedp
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09-2023
alpeko schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:37:
[...]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jdmDmFFB8r60ZCiUtKBdMB3Ngo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BbpPS8naOgTT6HTugHDZ6KHC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9XRG6TzHzSxxz00FSg31zD-Z_Fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ByJJm1Qe13gJL3qpeqUZW1T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:14
Ik gooi het eens over een andere boeg. 🤔

Wat denken jullie wat onderstaande keuken gaat kosten, inclusief installatie?

Zeer benieuwd wat de reacties gaan zijn.

😁

Aanrechtblad is gepolijst keramiek. Ja dat is helaas duur..

Aparatuur:

- BE411108 Belling 90cm inductie fornuis
- Quooker Flex RVS Combi+
- Siemens vriezer 211 liter GI81NACF0
- Siemens koelkast KI81RADE0
- Siemens afzuigkap LC97BCP50
- Siemens vaatwasser SX65ZX49CN

https://panorama.2020.net/view/mftrhlbwjkdmnrjddqm9a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Robbedp schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:37:
[...]
Zit die kookplaat niet een stukje onder het werkblad? Kookplaat lijkt mij te laag te zitten.
Lijkt me ook het best bij een werkblad dat niet gevoelig is voor zijdelings stoten. Zo kun je de gevoelige glasplaat ook niet stoten.
Anders zou ik hem ook 1mm hoger leggen, voor zover dat nauwkeurig kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Kwakkel schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:33:
[...]

Ben ik de enige die het raar vind dat de verkoopster
1) zegt dat Beka duurder is dan Systemat
2) toch een berekening maakt om dezelfde keuken in dat zogezegd duurdere merk aan te bieden, terwijl het zogezegd goedkopere merk al boven budget is
3) het duurdere merk dan effectief 1500 goedkoper blijkt te zijn dan het goedkopere merk

Ik veronderstel niet dat je gevraagd hebt waarom het duurdere merk bij jou goedkoper is? Want het kan natuurlijk zijn dat er iets speciaals is aan jou keuken wat in het goedkopere merk op een ingewikkelde en dure manier moet opgelost worden, wat in het duurdere merk eenvoudiger en goedkoper kan.
Maar, dan lijkt het me dat er in het goedkopere merk wellicht een andere oplossing voor moet zijn, die het goedkopere merk ook effectief goedkoper maakt.
De reden dat Systemat een stukje duurder uitpakt, komt omdat we de hoge kasten van fineer willen hebben. Bij Systemat is dit een duur front (pg8). Bij een meubelmaker als Beda valt het fineer front wat het meest op hetgeen lijkt wat we willen goedkoper uit (pg5). Omdat we 4 hoge kasten en twee kleine kastjes in fineer willen, zorgt dit er uiteindelijk voor dat de Beda goedkoper is. Zo is het ons in elk geval uitgelegd.

Onderstaand plaatje is de render van de Systemat opstelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHJ0SgamXg4kBua-3yUjQShLf8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZ6ftRBgOgMppQlKRnn3nqpU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:50

taz10

Party Animal

Vorige week bij Keukenloods om tafel gezeten.
Keuken besproken, ook een tekening erbij gedaan hoe het moet worden, krijg je een offerte met in plaats van een kookeiland van 300 x 120 een van 245 x 120 :) 8)7

1 INMETEN Klant is zelf verantwoordelijk voor een afspraak voor inmeten
1 KORPUS193 Kasten in kleur 193 Alpin Wit A
1 DIEPTE561 Keuken wordt geleverd met korpusdiepte 561mm A
1 PROFI+ Profi+ voluittrekbare laden/korven met demping A
1 SMOVE Sensys demper-systeem op alle draaideuren A
15 MP870 Meerprijs voor greeplijst 870/Zwart A
1 HDA30-1 Hoge apothekerskast 30cm h=1997 A
1 GMO-1 Hoge kast 60cm tbv 2/nis ???mm 1/korf NISMATEN VARIABEL:
MAAT OPGEVEN
h=1997 R A
1 U80D Onderkast 80cm doorgaande deuren h=720 A
1 UWA16K Stol 16mm/KUNSTSTOF/585dp KLEUR ZWS (SCHOEN): 010
Zwart/014 RVS-Look?
h=920 A
1 UWR16K Stol 16mm/KUNSTSTOF/250-1170dp KLEUR ZWS (SCHOEN):
010 Zwart/014 RVS-Look?
h=992 A
1 F60D Doorgaande frontdeur 60cm tbv vaatwasser h=717 A
1 SP60D Spoelkast 60cm doorgaande deur h=720 L A
1 UAIAI60 Onderkast 60cm 1/binnenlade 2/korf a. front h=720 A
1 BE60 Bestekindeling tbv lade 60cm A
1 SLIP60 Anti-slipmat tbv lade/korf 60cm A
1 SLIP60 Anti-slipmat tbv lade/korf 60cm A
1 NK2A90 Kookplaatkast 90cm 2/korf h=720 A
1 BE90 Bestekindeling tbv lade 90cm A
1 SLIP90 Anti-slipmat tbv lade/korf 90cm A
1 SLIP90 Anti-slipmat tbv lade/korf 90cm A
1 UAIAI30 Onderkast 30cm 1/binnenlade 2/korf a. front h=720 A

1 SLIP30 Anti-slipmat tbv lade/korf 30cm A
1 UWR16K Stol 16mm/KUNSTSTOF/250-1170dp KLEUR ZWS (SCHOEN):
010 Zwart/014 RVS-Look?
h=992 A
1 U60D Onderkast 60cm doorgaande deur h=720 A
1 WW25-1K Stol 25mm/KUNSTSTOF/374dp h=360 A
1 WK80-36 Klepbovenkast 80cm h=360 A
1 WW25-1K Stol 25mm/KUNSTSTOF/374dp h=360 A
1 W80-1 Bovenkast 80cm h=720 A
1 WW16-1K Stol 16mm/KUNSTSTOF/374dp h=720 A
80 NV52K Nisachterwand/16mm/KUNSTSTOF/h=518mm cm1 A
Nettoprijs meubelen € 5.949,00
Zwart € 1.568,00
1 ZPNBLK Quooker zeeppomp Kraangat 25mm Zwart € 293,00
1 ROZZPBLK Quooker rozet zeepdispenser Zwart € 34,00
1 CAGRPP50BKTU Caressi vierkante spoelbak 50cm/OPB-OB MIN. KASTMAAT
600mm
Zwart € 329,00
1 476601 McAlpine sifon/1 afvoer complete set € 22,00
1 PURU Bora inductiekookplaat/76cm/4p/afzuiger Uitsparing
740x495mm Aanslw. 7,6kWatt/RECIRCULATIE
Zwart € 2.892,00
1 PERISNOER2 Aansluitkabel perilex/200cm/5x1,5 € 20,00
INSTAL. Deze producten dienen te worden aangesloten door een ERKEND installateur ivm garantievoorwaarden.
1 GMX844MCKV LG SbS koelvries/280+143****ltr/A+ Aansluitwaarde
NNB/835x738x1790mm
Zwart € 2.299,00
B1D !DIT APPARAAT WORDT BEZORGD TOT DE EERSTE DREMPEL! (DUS NIET NAAR BINNEN)
1 HM876G0B6 Siemens combi-oven/900Watt/67ltr/Pyrolyse Nismaat 585mm
Aansluitwaarde 3,65kWatt
Zwart € 1.699,00
1 CS856GNB7 Siemens stoomoven+oven/incl.accessoires Nismaat 450mm
Aansluitwaarde 3,3kWatt
Zwart € 1.369,00
1 SN63HX30AE Siemens volgeintegreerde vaatwasser/44dB/A++AA
Aansluitwaarde 2,4kWatt/h=815-875mm
€ 649,00
1 LBN445 Le Chai wijnkoeler/60cm/134ltr/44 flessen/A Aansluitwaarde
NNB/h=820-850mm
Zwart € 1.549,00
1 WIJNGLAZENROOD Set van 6 wijnglazen/tbv rode wijn € 0,00
1 WIJNGLAZENWIT Set van 6 wijnglazen/tbv witte wijn € 0,00
1 008968 Bachmann Twist inbouw WCD/1xWCD+2xUSB Uitsparing
105mm
Zwart € 190,00
1 CAB60 Caressi onderbouwset tbv spoelkast/40-60cm € 46,00
Nettoprijs apparatuur € 13.044,00
BASIS20MM BOVENSTAANDE BLADDIKTE UIT BASISMATERIAAL 20mm
1 LSOS Lion Stone graniet en composiet onderhoudsset A € 39,00
80 LGSHX460 Werkblad/40mm/600dp A € 235,00
60 LGSRAHX4 Randafwerking HX4 40mm haaks L A € 44,00
245 LGSHX4120 Werkblad/40mm/1200dp A € 1.470,00

1 LGSUOS Uitsparing in werkblad tbv onderbouw spoelbak MERK+TYPE
SPOELBAK VERMELDEN!
A € 498,00
1 LGSKG Uitsparing in werkblad tbv kraan 35mm A € 29,00
LGSKGPOSITIE Positie gat t.o.v. spoelbak: MIDDEN
1 LGSUK Uitsparing in werkblad tbv kookplaat MAAT? A € 184,00
1 LGSUWCD Uitsparing tbv WCD A € 34,00
485 LGSRAHX4 Randafwerking HX4 40mm haaks + A € 359,00
Nettoprijs werkbaden € 2.892,00

Ja zo kan ik ook een scherpe offerte maken als je een kast van 60 cm weglaat.
Een spoelkast 80 een 60 offeren, geen 40 ladekast, geen 80 ladekast, extra bovenkasten mis en dan een kleiner granietenblad :)
En geen Puxu maar een Pura.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdcwDpncYgcJUrqcfSIC3QQQnBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjePB8W7GhJpjEHyvtwhO63l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:15

ChUcKiE

Dus........

synorluna schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:20:
[...]

Onderstaand plaatje is de render van de Systemat opstelling.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRkPyBU4JLWURgDlL2_-BPsETYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUHmPZWGS5qMqrenOA7mzgIW.jpg?f=fotoalbum_large

Die render vind ik ook geweldig voor onze keuken!!! Is dat de SLX uitvoering?
In bovenstaande plaatje volgens mij met Gaggenau ovens…

[ Voor 30% gewijzigd door ChUcKiE op 01-04-2021 22:40 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01:36
Noord27 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:01:

😁

Aparatuur:

Heee. wij hadden ook zo'n panorama2020 link bij onze keukenzaak. Dezelfde?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Eens kijken, dikke apparatuur, fornuis, keramiek, zijn dat eikenhouten kastjes? Ik denk dat je tussen de 30-35k uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
ChUcKiE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:36:
[...]

[Afbeelding]

De SLX is van Siematic (niet Hacker Systemat). Erg mooie keuken overigens die SLX. Stond ik ook bij te watertanden, maar viel niet binnen budget en heeft altijd witte korpus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

synorluna schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:57:
[...]

De SLX is van Siematic (niet Hacker Systemat). Erg mooie keuken overigens die SLX. Stond ik ook bij te watertanden, maar viel niet binnen budget en heeft altijd witte korpus.
Och ja witte korpus 😳 wij gaan ze binnenkort in het echt zien maar thanks voor de tip….
Dat is wel een beetje een afknapper ja….dan maar een ander premium merk gaan zoeken. Wij hebben een niet te grote keuken (haast dezelfde opstelling als de SLX foto uit mijn post) en vergelijkbare eisen qua apparatuur die hier bij iedereen voorbij komt en zeker 25k budget incl plaatsen dus dat zou moeten kunnen….maar dan maar meer richting Next25 ?

[ Voor 4% gewijzigd door ChUcKiE op 01-04-2021 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
896gerard schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:56:
[...]

Heee. wij hadden ook zo'n panorama2020 link bij onze keukenzaak. Dezelfde?

***members only***

Eens kijken, dikke apparatuur, fornuis, keramiek, zijn dat eikenhouten kastjes? Ik denk dat je tussen de 30-35k uitkomt.
30-35K?

Ik zeg nog even niets.. :X

Zaterdag kunnen we wellicht tekenen, als we de verkoopster nog eens lief 'aan kijken'. Ik ken de marges namelijk. Heb zelf terrazzo aanrechtbladen geïnstalleerd voor keukens. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-10 17:02
Wat is er zo op een witte corpus tegen? Is dat hier aangeleerd/napraat?

Als de kastdeurtjes en lades geheel kleur hebben, en de naadjes waar je doorkijkt ook, dan zie je nergens wit behalve als je de deur/lade open hebt. En dan is een witte binnenkant toch fijn juist? Je ziet meer want wit is simpelweg lichter, daarnaast wordt wit (i.t.t. wat je zou denken) minder snel vies.

[ Voor 4% gewijzigd door MacbookProx op 02-04-2021 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01:36
Noord27 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 00:02:
[...]

30-35K?

Ik zeg nog even niets.. :X

Zaterdag kunnen we wellicht tekenen, als we de verkoopster nog eens lief 'aan kijken'. Ik ken de marges namelijk. Heb zelf terrazzo aanrechtbladen geïnstalleerd voor keukens. >:)
Sja, ik wil je niet voor het hoofd stoten natuurlijk, maar je hebt inderdaad veel aanrechtblad, mogelijk van een speciale soort en ik weet daar niet zoveel van. Dus mijn guess is een beetje gebaseerd op ons eigen keramieken blad. Andersom ben ik ook benieuwd waar je dan wel op uitkomt hoor! Het merk keuken zou ook wel een richting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
MacbookProx schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 00:28:

Als de kastdeurtjes en lades geheel kleur hebben, en de naadjes waar je doorkijkt ook, dan zie je nergens wit behalve als je de deur/lade open hebt. En dan is een witte binnenkant toch fijn juist? Je ziet meer want wit is simpelweg lichter, daarnaast wordt wit (i.t.t. wat je zou denken) minder snel vies.
Iedereen moet dat ook zelf weten, maar ik vind het lelijk om een witte binnenkant te hebben als ik donkere fronts heb. Als je al een lichte keuken hebt zou het me niet zoveel uitmaken. Voelt voor mij in elk geval heel goedkoop.

Bij veel merken heb je de keuze om andere kleuren te kiezen voor de binnenkant. Ook bij Ikea is dit mogelijk. Als je vervolgens 35k betaalt voor een SLX met donkere fronts zou je die keuze toch op z’n minst willen kunnen maken. Dat vind ik in elk geval en heeft niet zo zeer te maken met wat men hier zegt, maar wat ik bij verschillende merken heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024

😁

Aparatuur:

Ik zal ook eens een gokje doen:
- Flinke rij kasten, merk en front onbekend, 12k?
- Aanrechtblad ook aardig wat meters, keramiek, 7k?
- Apparatuur niet opgezocht, even grofweg 4x1000, 1500 Quooker, 3000 fornuis: 8,5k?
- Installatie 2k?
Totaal 29,5K

Edit: formuis toch even gegoogled, staat voor 1700 te koop, dus kan wellicht nog 1300 af, kom je op 28-29K?

[ Voor 5% gewijzigd door Marinos83 op 02-04-2021 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

ChUcKiE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:36:
[...]

[Afbeelding]

dit is bij Ekelhoff toch?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:16

😁

Aparatuur:

Boven de 30k, meer zinnigs is daar niet over te zeggen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Tommie12 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:51:
[...]

Boven de 30k, meer zinnigs is daar niet over te zeggen.
Gaat waarschijnlijk 15 a 16K kosten. Eerste offerte zat rond 17K.

:Y

[ Voor 6% gewijzigd door Noord27 op 02-04-2021 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:26
siemenz schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:45:
[...]

dit is bij Ekelhoff toch?
Die stond daar ooit, maar toen wij eind vorig jaar daar zijn geweest was die weg :|
Kleur van deze keuken is Steengrijs.

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 02-04-2021 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
MacbookProx schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 00:28:

Precies zoals ik er over denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 13:40
Klopt het dat de Proform Y-lijn altijd komt met die sier-strip op de randen ?

Wij zijn bezig met een nieuwe keuken en zijn wel gecharmeerd van het ingefreesde hout bij de Y-lijn maar zijn niet echt enthousiast over die sier-strip. Zijn er merken waarbij de greep mooi wordt ingefreesd in de frontjes, bijv net zoals bij de Y-line ?

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
knights16 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:10:

Wij zijn bezig met een nieuwe keuken en zijn wel gecharmeerd van het ingefreesde hout bij de Y-lijn maar zijn niet echt enthousiast over die sier-strip. Zijn er merken waarbij de greep mooi wordt ingefreesd in de frontjes, bijv net zoals bij de Y-line ?
Ja, dat is ook de Y-line, maar dan de Y-PLM. Zie: https://www.pronorm.de/po...tieve-vormgeving/?lang=nl

Dit is echter niet in hout(look) te krijgen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
knights16 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:10:

Y-line bij Pronorm is inderdaad erg mooi maar die sierstrip is volgens mij enkel leverbaar in zilver en zwart.
Je zou kunnen kijken naar Siematic SLC of SLX lijn van Siematic. Die kunnen zo'n greep leveren in korpuskleur.

Edit: oh sorry ik was niet goed aan het lezen. Ingefreesd hout fronten bestaan niet bij Siematic.

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 02-04-2021 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
synorluna schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:57:
[...]

Ik zit nog in oriëntatie-fase, aan wat voor budget moet je denken bij een SLX in die opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Blik1984 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:17:
[...]

Ik zit nog in oriëntatie-fase, aan wat voor budget moet je denken bij een SLX in die opstelling?
Dat is heel erg afhankelijk van de keuzes die je maakt. Ik zou gewoon een afspraak gaan maken en eens gaan kijken en een keuken laten uitwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Blik1984 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:17:
[...]

Met deze apparatuur ergens tussen de 25 en 30k, afhankelijk van de materiaalkeuze.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:05
Noord27 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:56:
[...]

Gaat waarschijnlijk 15 a 16K kosten. Eerste offerte zat rond 17K.

:Y
ga weg joh, geloof er niks van xD

Dat is een mega keuken.....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
synorluna schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:25:
[...]

Dat is heel erg afhankelijk van de keuzes die je maakt. Ik zou gewoon een afspraak gaan maken en eens gaan kijken en een keuken laten uitwerken.
Snap ik, maar het is nu nog te vroeg om afspraken te maken, en in deze tijden ook iets ingewikkelder als je ook niet direct een intentie hebt om wat te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ja klopt dat was die van Ekelhof en juist ook die kleur vinden wij erg mooi!
Maar wel goed om te weten dat die er nu niet meer staat 😳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Blik1984 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:53:
[...]

Snap ik, maar het is nu nog te vroeg om afspraken te maken, en in deze tijden ook iets ingewikkelder als je ook niet direct een intentie hebt om wat te kopen
Heb even zitten rekenen obv eigen Siematic offerte.
Als dit SLC zou zijn (goodkoopste lijn), in materiaal uit prijsgroep 1 of 2 dan zit je met deze opstelling al snel aan 11 a 12k kastwerk.

SLX is de toplijn, ik heb er geen prijzen van, maar door de luxe greeplijsten verwacht ik dat je al snel 20% hoger zit. Daarnaast kun je nog flink uitpakken met verlichting onder het blad a 1500-2000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
ChUcKiE schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:57:
Ja klopt dat was die van Ekelhof en juist ook die kleur vinden wij erg mooi!
Maar wel goed om te weten dat die er nu niet meer staat 😳
Toen wij er eind vorig jaar waren stond er helemaal geen SLX lijn opstelling. Weet niet of ze inmiddels een nieuwe keuken hebben neergezet.

Begin dit jaar hebben ze bij Goergen in Stein een hele nieuwe Siematic showroom neergezet met vier super gave Siematic SLX opstellingen. Voor veel mensen een uithoek van het land; maar mocht je daar in de buurt wonen is die showroom wel een kijkje waard.
Link naar foto's van opstellingen
En hier nog meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Als je veel Siematic wil zien is Satink in Zwolle perfect. Hun hele bovenverdieping is Siematic. Grootste showroom van Europa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022

😁

Aparatuur:

Mijn tip m.b.t. het fornuis, doe dit niet. Dit soort apparatuur is goed vanaf zo'n 4- a 5000 euro en zelfs dan moet je goed zoeken. Voor 1700 euro haal je een hoop ergernis en plastic in huis.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noord27
Barry|IA schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:15:
[...]

Mijn tip m.b.t. het fornuis, doe dit niet. Dit soort apparatuur is goed vanaf zo'n 4- a 5000 euro en zelfs dan moet je goed zoeken. Voor 1700 euro haal je een hoop ergernis en plastic in huis.
Kwantiteit (hoeveelheid uitgedrukt in geld) gaat in de keukenbranche helaas niet tesamen met kwaliteit. Als voormalig keuken installateur/storingsmonteur weet ik toch redelijk wat wel en niet betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:47
Heeft iemand hier een idee of er een RAL-kleur is die in de buurt komt de frontjes van Häcker Systemat 2135 Kristalwit?

Misschien @Barry|IA @Kapitein Merijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Laatst online: 31-03-2022
Rogar schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:40:
Heeft iemand hier een idee of er een RAL-kleur is die in de buurt komt de frontjes van Häcker Systemat 2135 Kristalwit?

@Rogar als je het op Google opzoekt krijg je ral 9010

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Rogar schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:40:

9010 word geel naast Kristalwit. 9003 komt een stuk dichterbij al kan die iets grijzer uitvallen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z65-LPr6BDNyWYny8wNH-Etvx2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PUpzwspz9h4BQpbKH03FpIWQ.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn telefoon heeft het er helaas een beetje moeilijk mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Kapitein Merijn op 02-04-2021 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RiCk
  • Laatst online: 15-10 14:56
We bought ourselfs a kitchen :o

Hacker Systemat AV 2135
Mat zwart
Korpus lavagrijs
RVS spoelbak Franke Bolero Plus BXX

Bora Pure X
Siemens CN838GRB6 Oven/magnetron
Siemens CS858GRB7 Oven/stoom
Quooker Combi+ / Fusion Square
Vrij standaard koel/vries 183l/84l

nb we hebben te maken met een irritante koof van 37cm diep, 1 breed. Daarom is ervoor gekozen om tegen die wand een opstelling te maken van 60cm kast (80 breed) met koel/vries, 120 breed werkblad met daaronder nog enkele ondiepe kastjes, 2x 60 voor inbouw, en dan nog 120 laag werkblad.

Het blad (3 stukken) is https://www.caesarstone.com.au/colour/5000-london-grey
12mm

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LA-y8OlyYakCxRHhPAANsbthUmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fs11QSx4oNZo4DRNxHHWPoZz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzAEiVDm5H8kUWyAOvchKBeacyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6naj3sUmTjn6yV7GmppVdZs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-bjLhAd_UaMCwCqovkiY7lVu0Go=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TJzUFnFfRF4dqW6BiPQJNK7u.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:47
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:49:
[...]

9010 word geel naast Kristalwit. 9003 komt een stuk dichterbij al kan die iets grijzer uitvallen.
[Afbeelding]
Thanks man, zelfs hulp incl. foto van het front en de RAL-kleuren _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huizenzoeker
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Ik heb wel zo’n gekke ervaring opgedaan. Een tijdje geleden is er een zelfstandig keukenadviseur bij ons langs geweest. Hij had wat staaltjes mee, wij hebben onze wensen en budget aangegeven en hij heeft ter plekke een simpele schets gemaakt (alleen het bovenaanzicht uitgetekend). Het ging om een middenklasse Duits keukenmerk, Bosch apparaten, Bora en een Quooker. We hadden er achteraf een prima gevoel over. Serieuze kanshebber wat ons betreft, ook omdat we een zelfstandige als voordeel zagen qua service.

Aan het einde van het gesprek gaf hij nogmaals aan dat het eerste gesprek vrijblijvend was, en hij als we verder zouden willen voor een offerte en tekening een X bedrag vroeg wat je terugkrijgt bij aankoop. Op zich prima, maar wij wilden wel weten of onze wensen binnen het opgegeven budget zouden passen om in te schatten of een vervolgafspraak zin zou hebben. Ter plekke gaf hij aan van wel, misschien €1500 boven budget maar dat is wat ons betreft ok en hebben dat ook zo uitgesproken. We spraken af dat we nog een grove indicatie zouden krijgen als hij de apparatuur die wij wilden had bekeken etc.

Stuurt hij twee weken later een tikkie voor het maken van een offerte en tekening, terwijl wij hadden afgesproken eerst een indicatie te krijgen. Dus dat netjes aangegeven, kregen we een hele tirade terug inclusief emoji’s en op de man spelen: dat we niet willen betalen voor zijn tijd, dat hij dat al wel verwacht had, kaf van het koren scheiden, dat we maar naar de DMG groep moeten op Tweede Paasdag etc. Terwijl wij alleen netjes aangaven dat er wellicht een misverstand was ontstaan en ons beeld was dat we hadden afgesproken dat hij een prijs zou schatten om te zien of onze wensen realistisch zijn voor ons budget.

De boodschap is prima, blijkbaar is er geen match tussen zijn diensten en ons budget. Maar het is de toon die de muziek maakt, en we hebben ook aangegeven dat we zijn reactie onprofessioneel vinden. Vooral omdat hij ons er tijdens het bezoek thuis nog van verzekerde dat we wel uit zouden moeten komen met het budget en we vervolgens een tirade krijgen dat de inkoop en montage al boven ons budget zou uitkomen en we maar naar de meubelboulevard moeten. Waarom wil je dan überhaupt bedrag voor een vervolgafspraak, de offerte en de tekening als onze wensen bij jouw zaak blijkbaar onverenigbaar zijn met het budget?

Wij zoeken verder. Vandaag een afspraak gehad bij de DB groep. Wederom een positief gevoel en dezelfde boodschap dat er misschien €1500 bij moet maar we er dan wel komen qua budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
RiCk schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:55:
Nice

Wij zijn vorig jaar (voor alle lockdowns) bij Satink geweest en hadden soortgelijke keuken bedacht :)

Was de prijs nog goed onderhandelbaar ? Vroeg ik mij zo even af.. wij hadden toen het idee van niet .

Ben je nog mij Siematic boven geweest ? In november waren ze daar bezig en hebben we stukje kunnen zien , schijnt supermooi te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:23:
[...]

Nice

Wij zijn vorig jaar (voor alle lockdowns) bij Satink geweest en hadden soortgelijke keuken bedacht :)

Was de prijs nog goed onderhandelbaar ? Vroeg ik mij zo even af.. wij hadden toen het idee van niet .

Ben je nog mij Siematic boven geweest ? In november waren ze daar bezig en hebben we stukje kunnen zien , schijnt supermooi te zijn
Nauwelijks. Maar voelt ook goed. We hebben wel wat onderhandeling gehad. Uiteindelijk met de apparatuur wat gewisseld en bedrag goed afgerond. Maar verwacht dus 10% maximaal. Dit is geen keukenpiratenboer.

Boven is af en heel gaaf. Onze opstelling doet er niets aan onder overigens. Systemat en Siematic zijn naar elkaar toe gegroeid lijkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
RiCk schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:30:
[...]

Nauwelijks. Maar voelt ook goed. We hebben wel wat onderhandeling gehad. Uiteindelijk met de apparatuur wat gewisseld en bedrag goed afgerond. Maar verwacht dus 10% maximaal. Dit is geen keukenpiratenboer.

Boven is af en heel gaaf. Onze opstelling doet er niets aan onder overigens. Systemat en Siematic zijn naar elkaar toe gegroeid lijkt....
Nee dat ze geen goedkope zaak zijn wist ik wel. We zijn destijds niet zover gekomen om te onderhandelen en daarna kwam lockdown en zijn we nog niet verder gekomen met keuken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

RiCk schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:55:

Hacker Systemat AV 2135
Mat zwart
Korpus lavagrijs
RVS spoelbak Franke Bolero Plus BXX

Bora Pure X
Siemens CN838GRB6 Oven/magnetron
Siemens CS858GRB7 Oven/stoom
Quooker Combi+ / Fusion Square
Vrij standaard koel/vries 183l/84l

nb we hebben te maken met een irritante koof van 37cm diep, 1 breed. Daarom is ervoor gekozen om tegen die wand een opstelling te maken van 60cm kast (80 breed) met koel/vries, 120 breed werkblad met daaronder nog enkele ondiepe kastjes, 2x 60 voor inbouw, en dan nog 120 laag werkblad.

Het blad (3 stukken) is https://www.caesarstone.com.au/colour/5000-london-grey
12mm

***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie indeling hoor! Maar de tekening laat ook zien dat Systemat en Siematic nog naar elkaar toe gegroeid zijn. Die tussenplanken van 25 en 16mm heeft een Siematic keuken bijv. niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
JackBol schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:20:
[...]

Mooie indeling hoor! Maar de tekening laat ook zien dat Systemat en Siematic nog naar elkaar toe gegroeid zijn. Die tussenplanken van 25 en 16mm heeft een Siematic keuken bijv. niet nodig.
Wat bedoel je precies? Een Systemat kan ook geplaats worden zonder 16mm zijwanden. Sommige mensen vinden dit echter mooier en veel verkopers zijn vaak niet goed op de hoogte.

Een echte Siematic en een Systemat liggen echt nog mijlenver uit elkaar, niet te vergelijken. Kwalitatief doen ze niet veel voor elkaar onder maar qua design en extra's komt het niet in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Bschnitz schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:40:
[...]

ga weg joh, geloof er niks van xD

Dat is een mega keuken.....
Alles is relatief. Heb wel de nodige keukens gezien, die tot wel het 10-voudige kosten..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJntdBHRrTRtYTfMx0DuxfL-KGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7IL99MMY2lTekjCTFkyvTDJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Noord27 op 02-04-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:14:
[...]

Wat bedoel je precies? Een Systemat kan ook geplaats worden zonder 16mm zijwanden. Sommige mensen vinden dit echter mooier en veel verkopers zijn vaak niet goed op de hoogte.

Een echte Siematic en een Systemat liggen echt nog mijlenver uit elkaar, niet te vergelijken. Kwalitatief doen ze niet veel voor elkaar onder maar qua design en extra's komt het niet in de buurt.
Klopt. Zelfs overwogen en besproken. Maar we willen er ook een tafel tegenaan kunnen plaatsen en dan is het zonde.

Ik doel ook zeker op kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:14:
[...]

Ah ik wist niet dat dat opties waren. Een van de redenen van de Siematic voor mij was dat de 8 kasten samen 4800mm waren. Dat kwam voor mij goed uit met het plaatsen van de spots, die door de ruimte heen perfect uitgelijnd worden. (ik heb hier zelfs extra grote spotboxen in het beton laten plaatsen zodat ik tot 50mm speling heb voor de uiteindelijke plaatsing van de spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:16
Huizenzoeker schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:54:
Ik heb wel zo’n gekke ervaring opgedaan. Een tijdje geleden is er een zelfstandig keukenadviseur bij ons langs geweest. Hij had wat staaltjes mee, wij hebben onze wensen en budget aangegeven en hij heeft ter plekke een simpele schets gemaakt (alleen het bovenaanzicht uitgetekend). Het ging om een middenklasse Duits keukenmerk, Bosch apparaten, Bora en een Quooker. We hadden er achteraf een prima gevoel over. Serieuze kanshebber wat ons betreft, ook omdat we een zelfstandige als voordeel zagen qua service.

Aan het einde van het gesprek gaf hij nogmaals aan dat het eerste gesprek vrijblijvend was, en hij als we verder zouden willen voor een offerte en tekening een X bedrag vroeg wat je terugkrijgt bij aankoop. Op zich prima, maar wij wilden wel weten of onze wensen binnen het opgegeven budget zouden passen om in te schatten of een vervolgafspraak zin zou hebben. Ter plekke gaf hij aan van wel, misschien €1500 boven budget maar dat is wat ons betreft ok en hebben dat ook zo uitgesproken. We spraken af dat we nog een grove indicatie zouden krijgen als hij de apparatuur die wij wilden had bekeken etc.

Stuurt hij twee weken later een tikkie voor het maken van een offerte en tekening, terwijl wij hadden afgesproken eerst een indicatie te krijgen. Dus dat netjes aangegeven, kregen we een hele tirade terug inclusief emoji’s en op de man spelen: dat we niet willen betalen voor zijn tijd, dat hij dat al wel verwacht had, kaf van het koren scheiden, dat we maar naar de DMG groep moeten op Tweede Paasdag etc. Terwijl wij alleen netjes aangaven dat er wellicht een misverstand was ontstaan en ons beeld was dat we hadden afgesproken dat hij een prijs zou schatten om te zien of onze wensen realistisch zijn voor ons budget.

De boodschap is prima, blijkbaar is er geen match tussen zijn diensten en ons budget. Maar het is de toon die de muziek maakt, en we hebben ook aangegeven dat we zijn reactie onprofessioneel vinden. Vooral omdat hij ons er tijdens het bezoek thuis nog van verzekerde dat we wel uit zouden moeten komen met het budget en we vervolgens een tirade krijgen dat de inkoop en montage al boven ons budget zou uitkomen en we maar naar de meubelboulevard moeten. Waarom wil je dan überhaupt bedrag voor een vervolgafspraak, de offerte en de tekening als onze wensen bij jouw zaak blijkbaar onverenigbaar zijn met het budget?

Wij zoeken verder. Vandaag een afspraak gehad bij de DB groep. Wederom een positief gevoel en dezelfde boodschap dat er misschien €1500 bij moet maar we er dan wel komen qua budget.
Kansloze kerel....

Waarschijnlijk een ex verkoper bij een of andere keukenzaak die probeert wat commissies in te pikken.

Hij heeft de boel waarschijnlijk verder uitgetekend, en is dan bij een of andere keukenzaak offertes gaan vragen om te kijken of hij daar wat kan aan verdienen. Blijkbaar is dit niet gelukt, en dus probeert hij zijn verloren tijd van jou terug te krijgen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:05
Noord27 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:21:
[...]

Alles is relatief. Heb wel de nodige keukens gezien, die tot wel het 10-voudige kosten..

[Afbeelding]
Stuur mij maar een pm waar je dit kan kopen aub, zodra ik een nieuw huis heb weet ik wel waar ik mijn keuken ga kopen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Mag ook gewoon hier op het forum hoor….ik moet ook nog een nieuwe uitzoeken 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Niks ten nadele van de keuken van @Noord27 hoor, maar iedere keukenzaak kan een keuken in die afmetingen maken voor die prijs.
Zonder de exacte samenstelling te weten valt er niks zinnigs te zeggen over de prijs. Er staan niet eens maten bij.

De prijsopbouw die word geplaatst klopt ook van geen kant. De internetprijzen van de vermelde apparaten liggen gezamenlijk al ruim €1500 hoger dan de prijs in de offerte.

[ Voor 26% gewijzigd door Kapitein Merijn op 02-04-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:06:
Niks ten nadele van de keuken van @Noord27 hoor, maar iedere keukenzaak kan een keuken in die afmetingen maken voor die prijs.
Zonder de exacte samenstelling te weten valt er niks zinnigs te zeggen over de prijs. Er staan niet eens maten bij.

De prijsopbouw die word geplaatst klopt ook van geen kant. De internetprijzen van de vermelde apparaten liggen gezamenlijk al ruim €1500 hoger dan de prijs in de offerte.
Internet prijzen hebben ook nog aardig wat marge, ook al lijkt dat niet. Ik weet de inkoopprijzen, dat praat een stuk makkelijker tijdens onderhandelen. Ook zijn de marges op aanrechtbladen gigantisch. Hebben nu nog keramiek gepolijst op het oog. Kan nog wijzigen.

Keuken is een Schüller, via een normale NL keukenzaak. Dus midden tot midden-hoger segment. Oa Blum scharnieren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmssxqRvmI3W1Q0G1kmeNxaM0oY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JYCFBVMcS8Kzu7Gg6S98FXEh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Noord27 op 02-04-2021 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huizenzoeker
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Tommie12 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:37:
[...]

Kansloze kerel....

Waarschijnlijk een ex verkoper bij een of andere keukenzaak die probeert wat commissies in te pikken.
Ex-verkoper inderdaad. Was er in eerste instantie ook echt van geschrokken, je gaat toch aan jezelf twijfelen (zijn wij niet onfatsoenlijk geweest). Maar ook na reflectie vind ik het gewoon een droeftoeter 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Laatst online: 31-03-2022
Noord27 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:25:
[...]

Internet prijzen hebben ook nog aardig wat marge, ook al lijkt dat niet. Ik weet de inkoopprijzen, dat praat een stuk makkelijker tijdens onderhandelen. Ook zijn de marges op aanrechtbladen gigantisch.

Keuken is een Schüller, via een normale NL keukenzaak. Dus midden tot midden-hoger segment. Oa Blum scharnieren.

[Afbeelding]
@Noord27 schüller is wat Superkeukens verkoopt. Heb ik ook een offerte van gehad. Vind zelf Schüller vergelijkbaar met Nobilia. Geen mooie website en een beetje karig met opties. Wat zijn je afmetingen want daar ben ik wel benieuwd na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
@Jackpuyn Maattekening staat erbij in de posting die je quote.

Schüller wordt in NL verkocht oa door Superkeukens inderdaad, dat klopt. Ook door: Bemmel en Kroon, Ekelhof en Verdonk. Zullen er ongetwijfeld meer zijn geworden. Schema in de openingspost is niet meer aktueel in ieder geval. Ik weet 100% zeker dat Superkeukens ook Next125 in het assortiment heeft. Zelf nog geïnstalleerd vanuit hun. Sterker nog: Next125 is van Schüller..

https://www.schueller.de/nl/keukens

😁

[ Voor 8% gewijzigd door Noord27 op 02-04-2021 20:41 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Noord27 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:25:
[...]

Internet prijzen hebben ook nog aardig wat marge, ook al lijkt dat niet. Ik weet de inkoopprijzen, dat praat een stuk makkelijker tijdens onderhandelen. Ook zijn de marges op aanrechtbladen gigantisch. Hebben nu nog keramiek gepolijst op het oog. Kan nog wijzigen.

[Afbeelding]
Je hoeft mij niet vertellen wat apparaten inkoop kosten hoor. Ik zie nu ook op de tekening dat het fornuis niet bij de prijs inbegrepen is, was wellicht handig geweest om erbij te zetten.

Je keuken is groot maar bevat veel "lucht" doordat er relatief weinig lades inzitten en grote kasten zijn toegepast.

Nogmaals, niks ten nadele van jje keuken hoor maar ik probeer het alleen een beetje in perspectief te plaatsen voor andere members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:20
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:49:
[...]

[Afbeelding]
Is dat de opvolger van polarwit? Want dan kan ik bevestigen dat 9003 er het dichtst bij in de buurt komt. Andere optie zou nog 9016 kunnen zijn.

We hebben inmiddels zelf een HiMacs blad erbij besteld in 9003. Niet helemaal exact dezelfde kleur maar close enough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Rostares schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:03:
[...]

Is dat de opvolger van polarwit? Want dan kan ik bevestigen dat 9003 er het dichtst bij in de buurt komt. Andere optie zou nog 9016 kunnen zijn.

We hebben inmiddels zelf een HiMacs blad erbij besteld in 9003. Niet helemaal exact dezelfde kleur maar close enough.
Is een redelijk nieuwe kleur die tussen het gewoon wit en polarwit in zit.
Voor een wit Himacs blad is waarschijnlijk polarwit inderdaad de beste keuze, andere kleuren worden heel snel geel tov de witte solid surface bladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:20
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:10:
[...]

Is een redelijk nieuwe kleur die tussen het gewoon wit en polarwit in zit.
Voor een wit Himacs blad is waarschijnlijk polarwit inderdaad de beste keuze, andere kleuren worden heel snel geel tov de witte solid surface bladen.
Aha ok.. nog een paar weekjes geduld en dan wordt het blad geleverd. Ben wel erg benieuwd hoe het uiteindelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:57
ouwefreaker schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:54:
[...]

Kunnen verschillende redenen zijn.
Gaat de afvoer naar buiten of reciculatie.
Als deze naar buiten gaat, hoe lang is de slang(buis).
Zitten er bochten in, hoeveel.
Belangrijkste, wat is de diameter van de buis.
Moet altijd 150 mm zijn.
Andere stille kappen zijn Novy, Siemens ,Bosch, Neff.
Miele.
Rest zijn allemaal rammel bakken.
het is naar buiten. Ongeveer metertje naar boven en dan metertje naar links.
Diameter is nu 125mm en de kap kan je ook aansluiten op 125 of 150mm. Is 150 tegenwoordig standaard?

Groter is beter natuurlijk, maar het verbaast me dat ik de eerste zou zijn met dit probleem. Keukenleverancier vervangt veel keukens en kan me niet voorstellen dat overal 150mm in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 20:32
maxtrash schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:49:
[...]

het is naar buiten. Ongeveer metertje naar boven en dan metertje naar links.
Diameter is nu 125mm en de kap kan je ook aansluiten op 125 of 150mm. Is 150 tegenwoordig standaard?

Groter is beter natuurlijk, maar het verbaast me dat ik de eerste zou zijn met dit probleem. Keukenleverancier vervangt veel keukens en kan me niet voorstellen dat overal 150mm in zit?
Ja ,moet op 150, als je minder lawaai wil.
Daar zit zeker 50 % van lawaai in.
Haal je koker er maar af en maak de slang los. dan hoor je verschil.
Maar nogmaals het is een herrie kap , sowiso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:57
ouwefreaker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:40:
[...]

Ja ,moet op 150, als je minder lawaai wil.
Daar zit zeker 50 % van lawaai in.
Haal je koker er maar af en maak de slang los. dan hoor je verschil.
Maar nogmaals het is een herrie kap , sowiso.
dank. Zie nu ook dat ze de opvolger van de kap hebben geleverd (type 970 ipv 965). Die is echter 3 dB(A) luider dus zelfs als het met grotere 150mm beter zou zijn is mijn vertrouwen in deze kap weg. Je noemt een paar merken maar de specificaties zijn niet per definitie beter. Dan is het wel een beetje hit and miss als je een ander merk koopt.
Deze Siemens LC97BCP50 (Iq500) is zelfs wat goedkoper (nu ja eigenlijk vergelijkbaar want prijs van keukenfirma zit stukje montage in). Hij zuigt een stuk minder hard, maar gezien mijn afvoerkanaal zou het wel voldoende moeten zijn. Andere tips, misschien IQ700 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 20:32
maxtrash schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:02:
[...]

dank. Zie nu ook dat ze de opvolger van de kap hebben geleverd (type 970 ipv 965). Die is echter 3 dB(A) luider dus zelfs als het met grotere 150mm beter zou zijn is mijn vertrouwen in deze kap weg. Je noemt een paar merken maar de specificaties zijn niet per definitie beter. Dan is het wel een beetje hit and miss als je een ander merk koopt.
Deze Siemens LC97BCP50 (Iq500) is zelfs wat goedkoper (nu ja eigenlijk vergelijkbaar want prijs van keukenfirma zit stukje montage in). Hij zuigt een stuk minder hard, maar gezien mijn afvoerkanaal zou het wel voldoende moeten zijn. Andere tips, misschien IQ700 model?
Siemens is gewoon goed.
En als die op 125 mm aangesloten wordt is het lawaai nog goed te doen(spreek uit ervaring).
Pagina: 1 ... 218 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1