Hier een stille meelezer... (ook op bezig met een keuken) en ik heb dus geen magnetron (wel kinderen) en moet zeggen dat ik maar heel zelden denk nu mis ik hem... in nieuwe keuken komt ruimte technisch dus ook geen magnetron.... wel flessenwarmer gebruikt trouwens denk dat ik die niet had gebruikt als ik een magnetron had gehad maar goed daar is de ruimte niet naar.
ik heb wel kinderen maar die zijn al die leeftijd voorbij . Ik hoef niet meer op de groei te kopen, mijn oudste is huis al uitSquareOne schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:06:
[...]
Wij gebruiken ook nooit een magnetron momenteel. Maar schijnt wel enorm handig te zijn met kinderen. Vrijwel iedereen met kinderen die we kennen geeft aan vrijwel dagelijks de magnetron te gebruiken om flesjes op te warmen, eten op te warmen voor de baby/kinderen, etc. Het huis dat we gekocht hebben is op de groei dus wil daar wel op voorbereid zijn en niet achteraf nog een keuken in een berghok of trapkast moeten gaan zetten.
Als er geen kinderwens of die tijd al voorbij is, is het natuurlijk een ander verhaal.
En flesjes opwarmen deed ik destijds ook niet in de magnetron, daar had ik een flessenwarmer voor (#oud)
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Tot voor kort hadden we een AEG vaatwasser, nu alles van Siemens. Ik vond die AEG niet eens veel slechter. Was wel een oudje natuurlijk.Floor-is schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:36:
[...]
Het is dan wel >30 jaar geleden, maar we hebben ooit brand gehad in het huis waar ik ben opgegroeid. AEG vaatwasser was de boosdoener.. Daar word ik eigenlijk net aan herrinnerd, ik denk dat ik daarom onbewust niet serieus naar AEG heb gekeken voor onszelf.
Van Siemens vind ik het wel handig dat je een berichtje op je telefoon krijgt als hij klaar is of als het glansspoelmiddel bijgevuld moet worden, maar andere merken hebben dat vast ook tegenwoordig.
Hier ook kinderen van 6 en 10 en wij hebben al 10 plus jaar geen magnetron meer. Flessenwarmer en gewoon vers eten maken en in een pannetje opwarmen of
een kinder stoom apparaat gebruiken werkt prima.
Boterhammen leg ik los op het bord en die zijn dan zo ontdooid. Nu iets beter plannen en eten op tijd uit de vriezer halen
Wij Gebruikten de magnetron vaker toen we met z'n tweeën waren
Boterhammen leg ik los op het bord en die zijn dan zo ontdooid. Nu iets beter plannen en eten op tijd uit de vriezer halen
Iemand die hier nog iets over kan zeggen; verschillen tussen Next en Siematic?Daan schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:21:
Wij zijn net terug van een ochtendje Ekelhoff in Nordhorn voor een nieuwe keuken.
Wat mij opviel bij de lades en deurtjes is dat die van de Next125 keukens veel meer solide aanvoelden en stiller waren dan die van Siematic. Heeft iemand anders hier dezelfde ervaringen? Volgens mij maken ze allebei gebruik van Blum hang- en sluitwerk, maar waarom voelt het dan zo anders aan?
Wel jammer, want wij vonden een bepaald frontje van Siematic wel heel mooi waar Next dan geen vergelijkbaar frontje voor had. De witte korpus van Siematic was ook een beetje een afknapper vergeleken met Next.
Hier het zelfde. Ons zoontje is nu 1 jaar, maar nog geen moment de magnetron gemist. We hebben dan wel een Quooker, dat maakt flesjes maken wel een stuk makkelijker.xray79 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:16:
Hier ook kinderen van 6 en 10 en wij hebben al 10 plus jaar geen magnetron meer. Flessenwarmer en gewoon vers eten maken en in een pannetje opwarmen of
Boterhammen leg ik los op het bord en die zijn dan zo ontdooid. Nu iets beter plannen en eten op tijd uit de vriezer halen![]()
Uuuuhhhh, dat was de eerste boodschap van de kraamhulp, niet doen.....RegularJohn schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:38:
[...]
Hier het zelfde. Ons zoontje is nu 1 jaar, maar nog geen moment de magnetron gemist. We hebben dan wel een Quooker, dat maakt flesjes maken wel een stuk makkelijker.
https://www.naviva.nl/ant...s/flesvoeding/kraanwater/
Hey @taz10 de Quooker met 3 liter vat werkt ook prima. Raakt in de praktijk zelden op, en is desnoods ook in no-time weer vol en heet. En je plan B is om "gewoon warm tapwater" te gebruikentaz10 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:29:
Ondertussen ook de offerte vergelijkend gekregen van Faber kuechen.
Maar dan in Hacker Systemat.
kookeiland 300 x 210 met granietenblad, usb stekkerdoos, Bora Pura, Quooker 7lt, zeeppompje en caressi spoelbak
Siemens, HS836GVB6
Siemens CM836GPB6
Siemens SN63H800BE.
Wijnklimaatkast UW622Z-200G
Prijs rond de € 21500
Komt voor ons zelf dan nog de LG koelkast bij van € 2200
Let op op de kleurstellingwant dit moet echt anders, ook de opstelling, na weer een nachtje slapen gaan we toch vermoedelijk voor een tafel OP het eiland met hoge barstoelen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Super goed meegedacht, warm tapwater ga ik verwijderen vanaf de ketel, dit omdat ik anders weer gas gebruik en we hebben zonnepanelen, vandaar, maar dat 3 liter ook genoeg zou zijn voor warm water had ik ook al een vermoeden naar, alleen dan is de vraag waarom geen 7 liter, het prijsverschil ? , de grootte van de boiler schijnt wel mee te vallen, wij willen een 80 gootsteenkast waar ie in zou moeten dan.Guus Leeuwis schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:54:
[...]
Hey @taz10 de Quooker met 3 liter vat werkt ook prima. Raakt in de praktijk zelden op, en is desnoods ook in no-time weer vol en heet. En je plan B is om "gewoon warm tapwater" te gebruikenik wou je even met een advies helpen
Dat is waar, we gebruikte het water uit de Quooker om de borstvoeding/kunstvoeding op te warmen (au bain Marie). Het is niet zo snel als de magnetron, maar gaat prima.Linkser schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:10:
[...]
Uuuuhhhh, dat was de eerste boodschap van de kraamhulp, niet doen.....
https://www.naviva.nl/ant...s/flesvoeding/kraanwater/
Hmmjah, goed punt wel. Ik zal m'n lijstje eens compleet maken en ze een mailtje sturen.SquareOne schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:03:
[...]
De prijs van de apparatuur is juist het minst interessant zou ik denken? Dat kun je toch gewoon via B&K, of Keukenloods oid opvragen? Tel er iets bij op voor de extra marge die een keukenwinkel moet pakken ivm de overhead en je hebt een duidelijk beeld.
Bericht hierboven
Wij hebben onze keuken bij van Mook in Oosterhout gekocht. Een klein keukenbedrijf met 1 vestiging. Ben zeer goed geholpen. Ze hebben Bauformat als middenmoot en KH als topmerk. Die laatste heb ik gekocht en ben erg onder de indruk van de kwaliteit en flexibiliteit van dat merk. Veel is mogelijk in korpus hoogte, breedte en diepte. Zeker de moeite waard om een keer langs te gaan.DropjesLover schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:25:
Toch weer een wat algemene post van mij met een redelijk open vraag... Wie heeft goede ervaringen / aanraders aan keukenbedrijven omgeving Breda +- 1u rijden max?
We hebben geen bijzondere eisen realiseer ik me al hier lezend, maar zoeken wel een praktische, gezellige keuken waarbij we ofwel makkelijk de deurtjes kunnen vervangen later (jonge kinderen nu) en waarbij de afwerking domweg 15+ jaar mee gaat.
Onze huidige hoogglans-witte keuken van Keukenconcurrent (vorige eigenaar) was na 9 jaar al op kopse kanten de lak dermate aangevreten dat deze niet meer schoon te krijgen is en smutzig gelig is.
Een buurman heeft al het zelfde in zijn 7 jaar oude Keukenconcurrent-keuken...
Overigens willen we een 3m lange (niet-dragende) muur iets opschuiven voor meer ruimte in de keuken, en een eet-barretje.
Maar dat lijkt me niet zo bijzonder
Onze keuken gaan ze half augustus plaatsen. Daarna kan ik pas aangeven of ik ook daar tevreden over ben. Ik weet niet wat je planning/deadline is?
M'n vrouw heeft zojuist aangegeven dat de keuken pas volgend jaar wordtPascalJanssen schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:22:
[...]
Wij hebben onze keuken bij van Mook in Oosterhout gekocht. Een klein keukenbedrijf met 1 vestiging. Ben zeer goed geholpen. Ze hebben Bauformat als middenmoot en KH als topmerk. Die laatste heb ik gekocht en ben erg onder de indruk van de kwaliteit en flexibiliteit van dat merk. Veel is mogelijk in korpus hoogte, breedte en diepte. Zeker de moeite waard om een keer langs te gaan.
Onze keuken gaan ze half augustus plaatsen. Daarna kan ik pas aangeven of ik ook daar tevreden over ben. Ik weet niet wat je planning/deadline is?
We hebben de overwaarde in een bouwdepot gezet en gaan nu eerst de zolder afmaken (dakkapel, dakraam, isoleren, nieuwe muren, vloerverwarming) en kozijnen vervangen voor kunststof + HR+++.
En m'n vrouw is over 4 weken uitgerekend van #2
De plannen voor de benedenverdieping zijn ook niet alleen de keuken, maar ook alles strak stucken (nu granol

En aangezien we voor de keuken breder te maken ivm de bar-snelle-ontbijttafel (wederom, mijn vrouw wil die) een muurtje moeten verplaatsen, wat weer invloed heeft op de vloer en vloerverwarming... Het is nogal een cascade aan dingen die sequentieel moeten lopen

Welk merk/type weet ik nog echt niet.
Wel een Quooker (koud, warm, kokend) en een stoom-oven.
We hebben 2 jaar geleden de gasplaat vervangen voor inductie (Bosch 5-zone), dus die willen we houden. Een Bora (achtige) hoeft bij ons niet, het wordt gewoon een U-opstelling met zat ruimte voor een normale afzuiging.
Die moet ik niet aan mn vrouw, ouders of schoonbroer laten zienGuus Leeuwis schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:01:
Hoi allemaal, kent iemand deze wijnkoeler slash diepvries slash koelkast?
Het is de AEG S93200KDM0.
[Afbeelding]
Wij (1 kind, 2e op komst) doen best een hoop in de ping / magnetron eigenlijk.
Kliekjes opwarmen (in de pan opbakken brandt vaak iets aan / valt uit elkaar)
Melk voor pap / crusly opwarmen
Popcorn (ideale gezonde snack voor kinderen)
[ Voor 26% gewijzigd door DropjesLover op 26-03-2021 22:53 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Hier ook een stille meelezer. Mijn ouders gaan dit jaar verhuizen naar een kleine appartement. Vanwege het feit dat er zoveel aanbieders zijn, lijkt de service mij belangrijk. Wie kan mij een zaak aanraden? Klantgericht, goede communicatie, meedenkend etc. Budget is rond de 10k. Het betreft een simpele keuken van 4 meter lang. Het gaat mij vooral om de positieve ervaringen. Dank!
Uit persoonlijke ervaring: Bruynzeel in Zaanstad dan; wel hard onderhandelen over de prijzen daar helaas.
Bericht hierboven
Beetje onmogelijke vraag.Johndoe007 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:21:
Hier ook een stille meelezer. Mijn ouders gaan dit jaar verhuizen naar een kleine appartement. Vanwege het feit dat er zoveel aanbieders zijn, lijkt de service mij belangrijk. Wie kan mij een zaak aanraden? Klantgericht, goede communicatie, meedenkend etc. Budget is rond de 10k. Het betreft een simpele keuken van 4 meter lang. Het gaat mij vooral om de positieve ervaringen. Dank!
- Locatie?
- wat wil je hebben voor 10k? een keuken 2 meter of een keuken van 5 meter?
- wat voor apparatuur moet er in komen?
- kunststof, composiet, keramiek werkblad?
Lees heb topic eens goed door om een indruk te krijgen wat je ongeveer voor een bepaald bedrag kunt kopen.
Dank voor je reactie! Locatie is eigenlijk geen probleem. Zoals gezegd was ik meer benieuwd naar recente ervaringen waarmee je kunt thuiskomen. De klantenservice, het niet dwingen van personeel, en goede ervaringen met het plaatsen van de keuken.SquareOne schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:40:
[...]
Beetje onmogelijke vraag.
- Locatie?
- wat wil je hebben voor 10k? een keuken 2 meter of een keuken van 5 meter?
- wat voor apparatuur moet er in komen?
- kunststof, composiet, keramiek werkblad?
Lees heb topic eens goed door om een indruk te krijgen wat je ongeveer voor een bepaald bedrag kunt kopen.
Ik heb uiteraard al zitten zoeken op het internet en er zijn helaas schrijnende gevallen te vinden. Ook bij keukenboeren die over het algemeen goede beoordelingen hebben. Vandaar.
Zelf nog geen ervaring mee, maar ik hoor in dit topic erg goede verhalen over de DB groep.Johndoe007 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:45:
[...]
Dank voor je reactie! Locatie is eigenlijk geen probleem. Zoals gezegd was ik meer benieuwd naar recente ervaringen waarmee je kunt thuiskomen. De klantenservice, het niet dwingen van personeel, en goede ervaringen met het plaatsen van de keuken.
Ik heb uiteraard al zitten zoeken op het internet en er zijn helaas schrijnende gevallen te vinden. Ook bij keukenboeren die over het algemeen goede beoordelingen hebben. Vandaar.
https://www.dbkeukens.nl/
Ik ga zelf waarschijnlijk shoppen bij keur.
DBkeukens. Krijg je open en transparante offerte. Geen opdringerig gedoe. Eigen montage. Niet onderhandelen. Daar betaal je wel de prijs voor; ongeveer 15% duurder dan andere zaken (n=1)Johndoe007 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:45:
[...]
Dank voor je reactie! Locatie is eigenlijk geen probleem. Zoals gezegd was ik meer benieuwd naar recente ervaringen waarmee je kunt thuiskomen. De klantenservice, het niet dwingen van personeel, en goede ervaringen met het plaatsen van de keuken.
@Johndoe007 uit welke omgeving kom je?Johndoe007 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:21:
@Johndoe007 Superkeukens. Geeft ook een transparante offerte. Verder kan ook aswa aanbevelen. Of beerensroggel.nl ook goede prijs en service kan je @Kapitein Merijn anders vragen hier. Franssenkeukens.nl in Venray ook een goede zaak en service doet niet moeilijk over garantie maar vervangt het gewoonJohndoe007 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:21:
Heb je dat ergens onderbouwd gezien? Of komt het uit de Libelle?rusTboy schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:47:
[...]
Wij hebben zelf gekozen om geen magnetron te nemen omdat magnetron alle voedingstoffen en vitamine kapot maken.
Een ander fabeltje van vroeger was dat bij appels de vitaminen net onder de schil zaten, zodat kinderen ook leerden om appels met de schil op te eten..
Sony A7 iv en wat recycled glas
In ieder geval gaat de smaak enorm achteruit inderdaad. Daarom ook hier geen magnetron maar in plaats daarvan een combi stoom oven. Het duurt natuurlijk wel wat langer, maar dan blijft in ieder geval wel de smaak van het eten behouden nadat het is opgewarmd. De magnetron hebben wij hier nooit gemist.Wij hebben zelf gekozen om geen magnetron te nemen omdat magnetron alle voedingstoffen en vitamine kapot maken. We gaan onszelf dwingen om gezonder te leven ;-). Word gewoon elke dag Mac!!!
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Pagina of wat terug:Tommie12 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:58:
[...]
Heb je dat ergens onderbouwd gezien? Of komt het uit de Libelle?
Een ander fabeltje van vroeger was dat bij appels de vitaminen net onder de schil zaten, zodat kinderen ook leerden om appels met de schil op te eten..
Source90 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:16:
[...]
Dat kan een stoom oven ook.. Mèt behoud van vitamines..
Gebruik zelf de magnetron enkel voor opwarmen enkele vloeistoffen. Popcorn gewoon in de pan, met maïs. Smaakt nog beter ook.
Zie bijvoorbeeld:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/jsfa.1585
"Clear disadvantages were detected when broccoli was microwaved, namely high losses of flavonoids (97%), sinapic acid derivatives (74%) and caffeoyl‐quinic acid derivatives (87%). Conventional boiling led to a significant loss of flavonoids (66%) from fresh raw broccoli, while high‐pressure boiling caused considerable leaching (47%) of caffeoyl‐quinic acid derivatives into the cooking water. On the other hand, steaming had minimal effects, in terms of loss, on both flavonoid and hydroxycinnamoyl derivative contents."
En zo nog tal van studies. Doe mij maar stomen..
Vraag, volgende week weer keukenafspraak moet dan kijken voor alles. Kwa apparatuur komt en de bestaande vaatwasser in, vrijstaande koelvriescombinatie (net nieuw), quooker zodat ik en kokend water heb en een boiler had ik toch al nodig voor gewoon warm water. Kookplaat staat nu aeg met losse afzuigkap getekend maar ik neig zelf na nadenken toch naar een bora zodat ik die afzuiger niet deels voor een raam hoef te hangen (er hangen nu keukenkastjes voor het raam).
Bij recirculatie hoe vaak moet bij jullie het filter?
Dan moet er een oven komen, magnetron missen we weinig en ik heb beperkte ruimte, dus de keuze dat we liever bergruimte en voorraadruimte hebben dan magnetron die we nu ook niet hebben. Maar dan denk ik weer wat voor een oven, er moet iig een grote pan in kunnen om bv’s stoofschotel te maken en verder doen we nu pizza/taart soms vis dat soort dingen ermee. Dus zou dan gewone oven prima zijn of kun je een stoomoven bv combineren (of mis ik dan weer veel ruimte?).
Al die apparaten zijn mooi en is natuurlijk persoonlijk wat handig is maar ik blijf twijfelen.... dus ervaringen lezen kan geen kwaad.
Dan moet er een oven komen, magnetron missen we weinig en ik heb beperkte ruimte, dus de keuze dat we liever bergruimte en voorraadruimte hebben dan magnetron die we nu ook niet hebben. Maar dan denk ik weer wat voor een oven, er moet iig een grote pan in kunnen om bv’s stoofschotel te maken en verder doen we nu pizza/taart soms vis dat soort dingen ermee. Dus zou dan gewone oven prima zijn of kun je een stoomoven bv combineren (of mis ik dan weer veel ruimte?).
Al die apparaten zijn mooi en is natuurlijk persoonlijk wat handig is maar ik blijf twijfelen.... dus ervaringen lezen kan geen kwaad.
Er zitten nog wel andere voordelen aan een combi oven. Wij hebben gekozen voor 2 ovens van Siemens studioline. Een ervan is een 45 cm compacte combi oven. De andere is een full size 60 cm stoomoven.xray79 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:16:
Boterhammen leg ik los op het bord en die zijn dan zo ontdooid. Nu iets beter plannen en eten op tijd uit de vriezer halen![]()
De stoomoven kan je overigens ook gebruiken om eten op te warmen. Maar de stoomovens (althans die van Siemens studioline) hebben geen pyrolyse reiniging. De compacte combi oven van ons heeft wel de mogelijkheid om pyrolyse te reinigen. Dat is echt de beste uitvinding ooit. Ik noem het de crematiestand ;-). We gebruiken de magnetron mogelijkheid toch wel vrij regelmatig. Echt zonder zou ik denk ik niet willen.
Ik heb een siemens oven met magnetron functie bij in. Als je samen met stoom neemt mis je pyrolyse. Magnetron gebruik ik zo nu en dan voor snel dingen te ontdooien, ijs/boter tikje zachter maken of vloeistoffen opwarmen. Heb een vrijstaande stoomoven van Miele. Wij hebben het vanwege budget niet gedaan gezien we voorgaand apparaat al hadden, maar ik zou 2 inbouw ovens nemen. Eentje met combi magnetron andere met combi stoom. Voor mij is 45cm hoog ook prima, vriendin vindt het aan de kleine kant. Ik krijg er mijn 6liter ovale creuset pot in, dus dan is het groot genoeg wat mij betreft.Inieminie schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:20:
Vraag, volgende week weer keukenafspraak moet dan kijken voor alles. Kwa apparatuur komt en de bestaande vaatwasser in, vrijstaande koelvriescombinatie (net nieuw), quooker zodat ik en kokend water heb en een boiler had ik toch al nodig voor gewoon warm water. Kookplaat staat nu aeg met losse afzuigkap getekend maar ik neig zelf na nadenken toch naar een bora zodat ik die afzuiger niet deels voor een raam hoef te hangen (er hangen nu keukenkastjes voor het raam).
Met stoom is veel handiger dan magnetron, maar pyrolyse is een must vind ik met de hoeveelheid vogels en spattende groenten die hier in de oven gaan. Vroeger had ik Beko ovens in een huurwoning zonder zelfreiniging (althans, katalyse ofzo, maar dat is kansloos), gaf soms wel flink wat werk als bv een quiche uitliep of na braden van dingen.
[ Voor 8% gewijzigd door cedrix5 op 27-03-2021 15:29 ]
Er staat nu een aeg met pyrolyse in de offerte hebben nu alleen gewone oven (hete lucht functie is al jaartje of 5 stuk) en hij is idd wel vies inmiddels (ondanks schoonmaken). Maar ik heb de apparatuur nog niet enorm bestudeerd dus dat moet nog even snel voor de volgende afspraak, dus ik lees driftig mee (had serieus nog nooit van pyrolyse gehoordcedrix5 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:26:
[...]
Ik heb een siemens oven met magnetron functie bij in. Als je samen met stoom neemt mis je pyrolyse. Magnetron gebruik ik zo nu en dan voor snel dingen te ontdooien, ijs/boter tikje zachter maken of vloeistoffen opwarmen. Heb een vrijstaande stoomoven van Miele. Wij hebben het vanwege budget niet gedaan gezien we voorgaand apparaat al hadden, maar ik zou 2 inbouw ovens nemen. Eentje met combi magnetron andere met combi stoom.
Dat laatste is veel handiger dan magnetron, maar pyrolyse is een must vind ik met de hoeveelheid vogels en spattende groenten die hier in de oven gaan.
Aan de andere kant, een oven is een gebruiksvoorwerp, dus wat is precies het probleem van een paar gebruikssporen? Pyrolyse is heel hip, maar het daadwerkelijke nut ontgaat me.
Ik boen me wel suf als ik schoon wil maken als dat makkelijker gaat is meegenomen... maar dit valt voor mij in de categorie misschien handig maar geen absolute must.... ik zou me dus best voor kunnen stellen dat als stoom combineerbaar is met gewone oven functies ik daarvoor zou gaan. Voor mij geldt er is ruimte voor 1 oven.... anders gaat het ten koste van werkblad ruimte of kastruimte.... en nu redden we het ook prima met 1 oven. Kast en werkblad mis ik enorm. (Functioneel heb ik nu 4 smalle kasten die bruikbaar zijn waarvan 1 een lade achting systeem heeft waar alles uitvalt, en dat is echt veel te weinig met 5)Greebs schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:00:
Aan de andere kant, een oven is een gebruiksvoorwerp, dus wat is precies het probleem van een paar gebruikssporen? Pyrolyse is heel hip, maar het daadwerkelijke nut ontgaat me.
Anoniem: 36835
Ooit wel eens in werking gezien/zelf ervaren? Niks hip aan, super functioneel.Greebs schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:00:
Pyrolyse is heel hip, maar het daadwerkelijke nut ontgaat me.
Met hip bedoel ik dat het momenteel veel geprezen wordt en ook als selling point gebruikt wordt. Dat het werkt twijfel ik ook niet aan. Dan blijft de vraag, wat is het nut van het kunnen verwijderen van die laatste gebruikssporen, die met een normale schoonmaak niet te verwijderen zijn?Anoniem: 36835 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:14:
[...]
Ooit wel eens in werking gezien/zelf ervaren? Niks hip aan, super functioneel.
Het gaat niet om die laatste gebruikssporen, het gaat erom dat je niet meer hoeft te boenen en chemische middeltjes hoeft te gebruiken.
die stoomovens hebben ook een reinigings programma wat ook meer dan prima werkt aldus de produktadviseur van Siemens
Alleen even beseffen dat die op zondag gesloten zijn, dus mocht je hun site morgen willen bezoeken: pech.mitsumark schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:02:
[...]
Zelf nog geen ervaring mee, maar ik hoor in dit topic erg goede verhalen over de DB groep.
https://www.dbkeukens.nl/
Ik ga zelf waarschijnlijk shoppen bij keur.
Nog erger: mocht je een probleem krijgen op zondag, dan moet je ook tot maandag wachten. Zondag is immers rustdag, geen tijd voor jouw problemen!
Bericht hierboven
Anoniem: 36835
Dit dus; aanzetten, wachten, afkoelen, as wegvegen, oven als nieuw.mitsumark schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:38:
Het gaat niet om die laatste gebruikssporen, het gaat erom dat je niet meer hoeft te boenen en chemische middeltjes hoeft te gebruiken.
Het is inderdaad irritant dat de website op zondag niet te bezoeken is.Floor-is schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:17:
[...]
Alleen even beseffen dat die op zondag gesloten zijn, dus mocht je hun site morgen willen bezoeken: pech.
Nog erger: mocht je een probleem krijgen op zondag, dan moet je ook tot maandag wachten. Zondag is immers rustdag, geen tijd voor jouw problemen!
Maar service op zondag? Denk niet dat er veel zaken zijn waar de service afdeling op zondag bereikbaar is, laat staan een monteur sturen.
Ik denk juist dat dbkeukens een partij is die het op maandagochtend voor je oplost.
Dat is toch niet anders bij andere keuken zaken, sturen op zondag ook geen monteurs of iets dergelijks.Floor-is schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:17:
[...]
Alleen even beseffen dat die op zondag gesloten zijn, dus mocht je hun site morgen willen bezoeken: pech.
Of het moet een "probleem" zijn wat sowieso kan wachten.
Je kunt het natuurlijk wel melden op zondag ipv maandag ochtend, maar of dat nou echt nodig is.
Keukenloods is echt een keten door het hele land dat keukens verkoopt + apparatuur. Veldkamp is voor (bijna) alle merken geen officiële dealer. Krijgt zijn producten via andere dealers en verkoopt ze door. Ik zou er altijd iets meer voor over hebben om via keukenloods te kopen dan.Ghosty J schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:12:
Mag ik jullie advies:
Ik twijfel tussen 2 partijen om mijn apparatuur te bestellen:
Veldkamp keuken & Keukenloods.
Heeft iemand ervaringen met Veldkamp keukens / Veldkamp witgoed & keukens ?
Lees reviews van Veldkamp dat ze soms niet leveren. Misschien is dat ook wel het geval bij keukenloods als een model eruit gaat bijv.
Kan je misschien ook de type nummers vermelden van de Siemens combi oven en stoom oven ? even voor de volledigheid dan hebben we er iets aanfisherman schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:24:
[...]
Er zitten nog wel andere voordelen aan een combi oven. Wij hebben gekozen voor 2 ovens van Siemens studioline. Een ervan is een 45 cm compacte combi oven. De andere is een full size 60 cm stoomoven.
De stoomoven kan je overigens ook gebruiken om eten op te warmen. Maar de stoomovens (althans die van Siemens studioline) hebben geen pyrolyse reiniging. De compacte combi oven van ons heeft wel de mogelijkheid om pyrolyse te reinigen. Dat is echt de beste uitvinding ooit. Ik noem het de crematiestand ;-). We gebruiken de magnetron mogelijkheid toch wel vrij regelmatig. Echt zonder zou ik denk ik niet willen.
Hier 4 kinderen nu 3-6-8-10 maar voor de kinderen echt nooit een magnetron gebruikt. Enige keer dat wij hem gebruiken is als we restje uit de vriezer eten. Hier komt er dus geen magnetron in de keuken, maar staat er een simpele in de bijkeuken. Zou niet weten waarom je voor kinderen een magnetron nodig hebt.SquareOne schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:06:
[...]
Wij gebruiken ook nooit een magnetron momenteel. Maar schijnt wel enorm handig te zijn met kinderen. Vrijwel iedereen met kinderen die we kennen geeft aan vrijwel dagelijks de magnetron te gebruiken om flesjes op te warmen, eten op te warmen voor de baby/kinderen, etc. Het huis dat we gekocht hebben is op de groei dus wil daar wel op voorbereid zijn en niet achteraf nog een keuken in een berghok of trapkast moeten gaan zetten.
Als er geen kinderwens of die tijd al voorbij is, is het natuurlijk een ander verhaal.
Volgens mij had ik al een keer een lijstje gegeven met de apparatuur van onze nieuwe keuken:taz10 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:03:
[...]
Kan je misschien ook de type nummers vermelden van de Siemens combi oven en stoom oven ? even voor de volledigheid dan hebben we er iets aan
PETERI ZPNRVS
Quooker zeeppomp RVS
PETERI 22+FSRVS
Quooker
COMBI+22 E
Kraan Fusion Square RVS
SIEMENS EX875LVB1E
Siemens inductiekookplaat
80cm
5p
FlexZone Zwart
Siemens CM876G0B6,
Siemens Combi oven
SIEMENS HS836GTB6
Siemens combi-stoomoven
A+ Zwart
SIEMENS KI81RADE0
Siemens koeler
319ltr
A++
SIEMENS LC96BBM50
Siemens schouwkap
SIEMENS SN63HX30AE
Siemens volgeintegreerde vaatwasser
Er zit inderdaad wel een reinigingsprogramma op, maar dat is geen pyrolyse. Ik heb dat programma nog niet geprobeerd trouwens. Roosters en bakplaten van de stoomoven kunnen volgens mij ook gewoon tijdens pysolyse in de combi oven gereinigd worden.mevrouwKees_1 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:54:
die stoomovens hebben ook een reinigings programma wat ook meer dan prima werkt aldus de produktadviseur van Siemens
Bedankt hoor.fisherman schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:50:
[...]
Volgens mij had ik al een keer een lijstje gegeven met de apparatuur van onze nieuwe keuken:
PETERI ZPNRVS
Quooker zeeppomp RVS
PETERI 22+FSRVS
Quooker
COMBI+22 E
Kraan Fusion Square RVS
SIEMENS EX875LVB1E
Siemens inductiekookplaat
80cm
5p
FlexZone Zwart
Siemens CM876G0B6,
Siemens Combi oven
SIEMENS HS836GTB6
Siemens combi-stoomoven
A+ Zwart
SIEMENS KI81RADE0
Siemens koeler
319ltr
A++
SIEMENS LC96BBM50
Siemens schouwkap
SIEMENS SN63HX30AE
Siemens volgeintegreerde vaatwasser
Zojuist van Veldkamp een voorstel gekregen, dit scheelt echt nog wel.
Siemens HS836GTB6 iQ700, Oven met stoom 60 cm, 13 syst, ecoClean, € 1.119,00
Siemens CM836GNB6 iQ700, Comp oven met magn, 13 syst, ecoClean, € 919,00
Siemens vaatwasser SN657X01PN iQ500, Vol.Int., Zeo, 7pr/6f, 42dB € 699,00
FWKU18000S Kuppersbusch wijnkoelkast € 1.079,00
Offertebedrag € 3.775,00
Nu nog een keuken
De CM836GNB6 heeft geen pyrolyse reiniging zie ik. Je oven wordt echt weer helemaal als nieuw, zonder zelf te poetsen. Daar ga je spijt van krijgen denk ik.taz10 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:12:
[...]
Bedankt hoor.![]()
Zojuist van Veldkamp een voorstel gekregen, dit scheelt echt nog wel.
Siemens HS836GTB6 iQ700, Oven met stoom 60 cm, 13 syst, ecoClean, € 1.119,00
Siemens CM836GNB6 iQ700, Comp oven met magn, 13 syst, ecoClean, € 919,00
Siemens vaatwasser SN657X01PN iQ500, Vol.Int., Zeo, 7pr/6f, 42dB € 699,00
FWKU18000S Kuppersbusch wijnkoelkast € 1.079,00
Offertebedrag € 3.775,00
Nu nog een keuken
De vaatwasser heeft geen wifi mogelijkheid. Ik heb weliswaar een iq300, maar die kan je wel koppelen aan de app. Die heb je van de iq500 reeks natuurlijk ook. Bij aanschaf van de keuken niet op gelet overigens. Ik zag het pas bij de installatie dat deze voorzien was van home connect zoals de ovens.
Als ik op de website van siemens kijk zie ik wel dit : Geïntegreerd reinigingssysteem:fisherman schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:50:
[...]
De CM836GNB6 heeft geen pyrolyse reiniging zie ik. Je oven wordt echt weer helemaal als nieuw, zonder zelf te poetsen. Daar ga je spijt van krijgen denk ik.
De vaatwasser heeft geen wifi mogelijkheid. Ik heb weliswaar een iq300, maar die kan je wel koppelen aan de app. Die heb je van de iq500 reeks natuurlijk ook. Bij aanschaf van de keuken niet op gelet overigens. Ik zag het pas bij de installatie dat deze voorzien was van home connect zoals de ovens.
Gedeeltelijk katalytisch, Hydrolyse , of is dit weer iets anders ?
Ecoclean is een afneembare coating in de oven, Activeclean is pyrolise.
Mijn oven van 30 jaar oud heeft pyrolyse. Dus zo hip en van nu is het niet.Greebs schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:00:
Het nut is dat je gewoon eens in de zoveel tijd een gloed nieuwe schone oven hebt van binnen. Daar kan geen ovenreiniger tegenop. En het kost nauwelijks moeite (wel een paar kWh dus zeg 60 cent)
edit:/ SPUIT11 dus. Maar hoe dan ook komt in mijn nieuwe keuken een oven met pyrolyse.
[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 27-03-2021 23:14 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zijn er ook stoom combi’s met pyrolyse dan ?
Katalytisch betekent speciale wanden in de oven die de boel schoonhouden boven bepaalde temperaturen. Niet volledig vlekvrij en laat bijvoorbeeld ingebrande suikerresten zitten. Die wanden kunnen trouwens makkelijk beschadigd raken als je er niet zorgvuldig mee omgaat.taz10 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 23:04:
[...]
Als ik op de website van siemens kijk zie ik wel dit : Geïntegreerd reinigingssysteem:
Gedeeltelijk katalytisch, Hydrolyse , of is dit weer iets anders ?
Hydrolyse gebeurt met stoom en maakt harde aangebrande etensresten zacht. Deze kan je dan makkelijker met de hand naderhand verwijderen.
Pyrolyse verbrandt gewoon alle resten, vandaar dat ik het de crematiestand noem. Ook suiker resten worden opgeruimd en verandert in as.
Siemens heeft ze niet. Waarschijnlijk doordat je ze makkelijk op basis van hydrolyse kan reinigen.mevrouwKees_1 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 23:51:
Bedankt voor je uitleg, had net het Siemens magazine geraadpleegd en zag dus ook dat de stoomovens van Siemens dit niet hebben.fisherman schreef op zondag 28 maart 2021 @ 09:03:
[...]
Katalytisch betekent speciale wanden in de oven die de boel schoonhouden boven bepaalde temperaturen. Niet volledig vlekvrij en laat bijvoorbeeld ingebrande suikerresten zitten. Die wanden kunnen trouwens makkelijk beschadigd raken als je er niet zorgvuldig mee omgaat.
Hydrolyse gebeurt met stoom en maakt harde aangebrande etensresten zacht. Deze kan je dan makkelijker met de hand naderhand verwijderen.
Pyrolyse verbrandt gewoon alle resten, vandaar dat ik het de crematiestand noem. Ook suiker resten worden opgeruimd en verandert in as.
Ik heb nu dit rijtje gemaakt
Siemens Stoomoven HS836GTB6
Siemens combimagnetron met pyrolyse reiniging CM876G0B6
Siemens vaatwasser SN65Z800BE
wijnklimaatkast FWKU18000S
LG GMX844MCKV, als alternatief de siemens KA92DHXFP
De Bora wordt de X Pure en de Quooker 7lt, deze kopen we soiezo bij de keukenzaak waar we de keuken kopen, lijkt me toch beter ivm inbouwen in het granieten werkblad.
Andere apparatuur ligt aan de prijs natuurlijk
Toen wij vorig jaar in het inspiratiehuis waren werd ons gezegd dat dat niet te combineren was door de sluitstrips op de deur.mevrouwKees_1 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 23:51:
Even buiten pyrolyse om... stoom is dat wel te combineren met gewone oven functies? (Conventioneel grill etc?) ik vind al die beschrijvingen erg onduidelijk, en vergelijken al helemaal ;-)
Jazeker, en daar zit een grote meerwaarde. Als je brood of koekjes bakt, en je geeft er wt stoom bij, dan worden die krokanter.Inieminie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 09:41:
Even buiten pyrolyse om... stoom is dat wel te combineren met gewone oven functies? (Conventioneel grill etc?) ik vind al die beschrijvingen erg onduidelijk, en vergelijken al helemaal ;-)
Ook vlees of vis droogt minder uit.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Dan vind ik dat wel een overweging zijn er aan en afraders? Ik zoek wel fullsize oven trouwens aangezien we er maar 1 hebben wil ik wel dat alles er in past. Gaan donderdag kijken wat we willen en ik wil eigenlijk na Pasen de knoop doorhakken wat we doen... huidige keuken heb ik er liever gister uit dan morgen. Maar goed beschikbare budget hangt ook een beetje af van wat de offerte van de aannemer wordt (leidignwerk, breken, stucwerk, wc, meterkast).Tommie12 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:28:
[...]
Jazeker, en daar zit een grote meerwaarde. Als je brood of koekjes bakt, en je geeft er wt stoom bij, dan worden die krokanter.
Ook vlees of vis droogt minder uit.
Voor zover ik weet niet. Het beste wat ik vond was een studioline model dat stoom kon toevoegen aan bakcycli maar geen volledige stoomfunctie in combinatie met pyrolyse.mevrouwKees_1 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 23:51:
Als je bij bemmel en kroon gaat filteren op pyrolyse vallen alle full stoom ovens gelijk af, maar blijven wel een aantal "combi" stoom ovens over.
https://www.bemmelenkroon...=Combi%20stoomoven&page=1
https://www.bemmelenkroon...=Combi%20stoomoven&page=1
Yep, i.i.g. Neff heeft combi-ovens in het assortiment met "Variosteam" en pyrolysemevrouwKees_1 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 23:51:
edit: Mitsumark heeft gelijk, er zijn nog meer merken die het ook aanbieden.
[ Voor 13% gewijzigd door brkhof op 28-03-2021 11:26 ]
Dit zijn alleen geen volwaardige stoomovens. Met Variosteam kan je alleen stoom toevoegen aan het bakproces, geen groente stomen of iets dergelijks.brkhof schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:21:
[...]
Yep, i.i.g. Neff heeft combi-ovens in het assortiment met "Variosteam" en pyrolyse
edit: Mitsumark heeft gelijk, er zijn nog meer merken die het ook aanbieden.
Untappd: Kapitein_Merijn
De afsuiting is inderdaad heel anders dan bij de combi magnetron. Ook kinderslot sluit de klep niet af bij de stoomoven. De combi magnetron wordt wel vergrendeld met kinderslot. De deur daarvan is ook een heel stuk dikker. De deur van de stoomoven is slechts een enkele glazen plaat.Karolijn schreef op zondag 28 maart 2021 @ 09:25:
[...]
Toen wij vorig jaar in het inspiratiehuis waren werd ons gezegd dat dat niet te combineren was door de sluitstrips op de deur.
Houdt er rekening mee dat je als je geen dubbele oven zou nemen, maar alleen een stoomoven, dat eten opwarmen wel een stuk langer duurt.Inieminie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:36:
[...]
Dan vind ik dat wel een overweging zijn er aan en afraders? Ik zoek wel fullsize oven trouwens aangezien we er maar 1 hebben wil ik wel dat alles er in past. Gaan donderdag kijken wat we willen en ik wil eigenlijk na Pasen de knoop doorhakken wat we doen... huidige keuken heb ik er liever gister uit dan morgen. Maar goed beschikbare budget hangt ook een beetje af van wat de offerte van de aannemer wordt (leidignwerk, breken, stucwerk, wc, meterkast).
Het eten regenereren is overigens wel een heel stuk lekkerder dan uit de magnetron.
De voornaamste redenen voor een combi magnetron en daarnaast een stoomoven was voor ons met name dat je de magnetron niet kan gebruiken icm plastic bakjes, nadat je de oven gebruikt hebt. Ook het bakken van wat hogere baksels is in een compacte oven moeilijker. Maar goed, ook de combi magnetrons zijn in een full size te krijgen natuurlijk.
@fisherman wij hebben nu überhaupt alleen fullsize oven dus ik warm er eigenlijk nooit in op dat gaat in de pan.... denk dat ik de oven nu 1-2 keer per week gebruik kan me voorstellen met iets meer functies dat ik het sneller zou doen... broodjes etc gooi ik eigenlijk altijd in de airfryer ivm opwarmtijd
Zo ik kom me ook weer melden in dit topic
.
Achtergrondinfo
De zoektocht naar een keuken lag een tijd stil omdat we zó vroeg hadden getekend in het nieuwbouwproject dat we moesten wachten op de start van de bouw. Omdat we al in juni hebben getekend hebben we de hele zomer meerdere zaken bezocht, naar het Inspiratiehuis en het Miele Experience center geweest en heb ik dit hele topic gelezen. Daarna was het wachten op de (on)mogelijkheden van de aannemer en het grotere plan van de interieurontwerper. Inmiddels is de deadline voor de ruwbouw 21 april en moeten er keuzes worden gemaakt.
We begonnen met dit (best wel saaie) ontwerp in augustus.
Alic3 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Het plan
Daarna zelf nog wat opties bedacht maar het was het allemaal niet. De interieurontwerper heeft een indelingsplan voor de hele woning heeft gemaakt. In dat plan kan de keuken eigenlijk maar op 1 plek/manier: een gekke U-vorm met wel groot schiereiland. De hoogte van de ruimte gaan we ook een stuk beter benutten door een entresol in te bouwen. Het gaat dus (nog) niet over de gebruikte materialen en looks, dit is een suggestie
(ook al vinden we dit heel mooi).
Vraag
Wat vinden jullie van de indeling, afmetingen, afstanden en plek van de apparatuur?
Ten opzichte van de render hebben we wel wat dingen omgegooid, zo willen we graag ook spoelen in het eiland en hebben we de ovens meer naar achteren/in de nis gezet. Onze interieurontwerper kan zelf de technische tekening uitwerken zodat we niet aan een partij vastzitten en over 1,5 jaar een interieurbouwer kunnen zoeken die dit kan maken.
Render interieurontwerper :
/f/image/guOCQc7VrxxXL50hwPYvujBl.png?f=fotoalbum_large)
Zelf uitgewerkte plattegrond en indeling (het groene stukje is speling/ruimte over trouwens)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ra6Tf3qgcsxRC9Pot0qiqtcV.png?f=user_large)
Zelf uitgewerkte aanzichten en indeling
Achtergrondinfo
De zoektocht naar een keuken lag een tijd stil omdat we zó vroeg hadden getekend in het nieuwbouwproject dat we moesten wachten op de start van de bouw. Omdat we al in juni hebben getekend hebben we de hele zomer meerdere zaken bezocht, naar het Inspiratiehuis en het Miele Experience center geweest en heb ik dit hele topic gelezen. Daarna was het wachten op de (on)mogelijkheden van de aannemer en het grotere plan van de interieurontwerper. Inmiddels is de deadline voor de ruwbouw 21 april en moeten er keuzes worden gemaakt.
We begonnen met dit (best wel saaie) ontwerp in augustus.
Alic3 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Het plan
Daarna zelf nog wat opties bedacht maar het was het allemaal niet. De interieurontwerper heeft een indelingsplan voor de hele woning heeft gemaakt. In dat plan kan de keuken eigenlijk maar op 1 plek/manier: een gekke U-vorm met wel groot schiereiland. De hoogte van de ruimte gaan we ook een stuk beter benutten door een entresol in te bouwen. Het gaat dus (nog) niet over de gebruikte materialen en looks, dit is een suggestie
Vraag
Wat vinden jullie van de indeling, afmetingen, afstanden en plek van de apparatuur?
Ten opzichte van de render hebben we wel wat dingen omgegooid, zo willen we graag ook spoelen in het eiland en hebben we de ovens meer naar achteren/in de nis gezet. Onze interieurontwerper kan zelf de technische tekening uitwerken zodat we niet aan een partij vastzitten en over 1,5 jaar een interieurbouwer kunnen zoeken die dit kan maken.
Render interieurontwerper :
/f/image/guOCQc7VrxxXL50hwPYvujBl.png?f=fotoalbum_large)
Zelf uitgewerkte plattegrond en indeling (het groene stukje is speling/ruimte over trouwens)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ra6Tf3qgcsxRC9Pot0qiqtcV.png?f=user_large)
Zelf uitgewerkte aanzichten en indeling
/f/image/63hHZjHYEB9vHHHMKf63tAwR.png?f=fotoalbum_large)
Air fryer is inderdaad perfect voor broodjes. Ook een fijn apparaat is dat.Inieminie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:19:
@fisherman wij hebben nu überhaupt alleen fullsize oven dus ik warm er eigenlijk nooit in op dat gaat in de pan.... denk dat ik de oven nu 1-2 keer per week gebruik kan me voorstellen met iets meer functies dat ik het sneller zou doen... broodjes etc gooi ik eigenlijk altijd in de airfryer ivm opwarmtijd
@Alic3 zo spoelen in de hoek is dat niet vreselijk onhandig? 2 kanten waar je water op de vloer kunt knoeien en maar aan 1 kant ruimt om dingen neer te zetten. En als je aan dat barretje zit spat daar dan ook geen water heen? Maar dat zijn mijn overdenkingen heb zelf geen ervaring met zo’n opstelling en zelf veel minder ruimte ;-)
Goed punt wel hoor. Die spoelbak heb ik niet super nauwkeurig getekend maar ik zie best wat voorbeelden van eilanden waar je naast de spoelbak nog +/- 25cm naast hebt. Dat lijkt me voldoende. Sowieso is die ruimte er nog om op te schuiven.Inieminie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:11:
@Alic3 zo spoelen in de hoek is dat niet vreselijk onhandig? 2 kanten waar je water op de vloer kunt knoeien en maar aan 1 kant ruimt om dingen neer te zetten. En als je aan dat barretje zit spat daar dan ook geen water heen? Maar dat zijn mijn overdenkingen heb zelf geen ervaring met zo’n opstelling en zelf veel minder ruimte ;-)
Ik heb ook een "gekke U-vorm" keuken, maar ik had juist mijn kook gedeelte verplaatst naast naar gedeelte waar je origineel je spoelbak had geplaatst. Omdat je dan het gevaarlijke koken kan afschermen van kleine kinderen. Terwijl je wel wilt dat ze water kunnen pakken uit de kraan.Alic3 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:29:
[...]
Goed punt wel hoor. Die spoelbak heb ik niet super nauwkeurig getekend maar ik zie best wat voorbeelden van eilanden waar je naast de spoelbak nog +/- 25cm naast hebt. Dat lijkt me voldoende. Sowieso is die ruimte er nog om op te schuiven.
Overigens waar had je koelkast in gedachte? Als het in de kast in het verlengde van je eiland dan wil je zeker niet je spoelbak daar hebben. Omdat je graag je spullen die je uit de koelkast wil hebben graag ergens neer wil leggen zonder dat je steeds heen en weer moet lopen. Misschien zou je zelf je eiland moeten verlengen.
Ook wanneer je koelkast rechts van je originele plek van je spoelbak in gedachte had, gaat dit niet lekker werken. Als je aan het koken bent gaat er altijd iemand wel achter je langs om naar de koelkast te gaan.
Persoonlijk zou ik ovens naar de de 2 kasten rechts van je originele plek van je spoelbak. Maar beide op de juiste hoogte en dus niet boven elkaar. De open planken links in het midden gedeelte plaatsen en je koelkast in de kast plaatsen die dan ipv links rechts staat.
gister de offerte van onze eerste keukenzaak binnen gekregen, Bemel en kroon
Pronorm X line
Keuken van 300 * 450. L keuken
zwart ultra mat
Blad is composiet , 80 cm diep, 4 cm dik evora quartz orei
Prijs keukenmeubels 14000
Apparatuur 8800 (Siemens IQ700 serie, vaatwasser, oven , koelkast, inductieplaat, afzuigkap, kokend water kraan)
Installeren 1700
Totaal 24500
Tekening heb ik nog niet alleen maar offerte met kasten enzo tekening volgt (programma liep vast en na ons kwamen er al weer nieuwe mensen).
Is dit beetje een gangbare prijs ?
Pronorm X line
zwart ultra mat
Apparatuur 8800 (Siemens IQ700 serie, vaatwasser, oven , koelkast, inductieplaat, afzuigkap, kokend water kraan)
Installeren 1700
Totaal 24500
Tekening heb ik nog niet alleen maar offerte met kasten enzo tekening volgt (programma liep vast en na ons kwamen er al weer nieuwe mensen).
Zonder de exacte typenummers te weten, is dat moeilijk te zeggen. Vind het op het eerste gezicht in ieder geval aan de hoge kant.Meekster schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:20:
Ik zit bijvoorbeeld voor:
- Siemens IQ700: Bak/stoom oven (full-steam, 60cm), Combi (magnetron/oven/pulse steam +pyrolese, 45cm), Warmhoudlade
- Siemens IQ500: Vaatwasser, koelkast 176cm, vriezer 176cm
- BORA PURU
- Quooker Combi+ Square
Onder jouw prijs.
[ Voor 14% gewijzigd door Source90 op 28-03-2021 19:31 ]
apparatuur is misschien dan aan de dure kant, dit is wel via de keukenzaak, Dit kan ik dan misschien via internet kopen. Ik ben daar niet zo goed in thuis. Ik zal het forum hiervoor even moeten doorzoeken.Source90 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:28:
[...]
Zonder de exacte typenummers te weten, is dat moeilijk te zeggen. Vind het op het eerste gezicht in ieder geval aan de hoge kant.
Ik zit bijvoorbeeld voor:
- Siemens IQ700: Bak/stoom oven (full-steam, 60cm), Combi (magnetron/oven/pulse steam +pyrolese, 45cm), Warmhoudlade
- Siemens IQ500: Vaatwasser, koelkast 176cm, vriezer 176cm
- BORA PURU
- Quooker Combi+ Square
Onder jouw prijs.
Vraagje hoe wordt die led verlichting gevoed kwa stroom dan ?alpeko schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:43:
Zoals beloofd nog even het eindresultaat van de keuken inclusief het wandrek met led verlichting.
[Afbeelding]
Zie geen stopcontact ofzo
Van mij uiteraard ook via de keukenzaak. Keukenloods of 123apparaten was circa 500 euro duurder. Maar ach, keukenzaak moet ook een boterham verdienen.Meekster schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:43:
[...]
apparatuur is misschien dan aan de dure kant, dit is wel via de keukenzaak, Dit kan ik dan misschien via internet kopen. Ik ben daar niet zo goed in thuis. Ik zal het forum hiervoor even moeten doorzoeken.
Nou 500€. Afhankelijk van merk kan het wel meer als 1000€ schelen. En die keukenzaak verdient sowieso wel zijn/haar boterhamSource90 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:18:
[...]
Van mij uiteraard ook via de keukenzaak. Keukenloods of 123apparaten was circa 500 euro duurder. Maar ach, keukenzaak moet ook een boterham verdienen.
Ofwel; goed onderhandeld bij de keukenzaak. Of wat bedoel je precies?mevrouwKees_1 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:20:
[...]
Nou 500€. Afhankelijk van merk kan het wel meer als 1000€ schelen. En die keukenzaak verdient sowieso wel zijn/haar boterham
Scheelde slechts 500€ in mijn geval.
Marge van een kleine keukenzaak zal lager zijn dan Keukenloods, die 500x diezelfde oven inkoopt en als DMG ongetwijfeld een hardere inkoopformule hanteert.
[ Voor 18% gewijzigd door Source90 op 28-03-2021 20:24 ]
Pijpje met kabel uit de muur. Meteen meegenomen bij leidingwerk. Zit weggewerkt achter de keukenrolhouder. Net als de platte led driver. En verderop zit de led dimmer waarmee we hem aansturen.kalmma schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:53:
[...]
Vraagje hoe wordt die led verlichting gevoed kwa stroom dan ?
Zie geen stopcontact ofzo
Fors voor de meubelen. Wat voor kastenwerk? Hoeveel hoge, wat voor hoekkast? Wij hebben Y line van Pronorm met 3 hoge kasten, een dure Le Mans kast en oa 2x 90 brede lades. In U opstelling maar wel ongeveer evenveel meters. Tekening staat hier: alpeko in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"Meekster schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:20:
Pronorm X line
zwart ultra mat
Installeren 1700
Totaal 24500
Meubelen kwamen op 10353
Apparatuur zat op 10877
Blad (2 cm gezoet composiet) 2975
Accessoires 705
En als je dat dan optelde met de rekenmachine van een keukenverkoper dan kwam er 21750 uit incl montage
assassin85 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"Meekster schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:20:
Pronorm X line
zwart ultra mat
Installeren 1700
Totaal 24500
Wij hebben m ook bij BemmelKroon gekocht. Prijs incl montage was 24.050 eu
Volgens mij hebben we redelijk vergelijkbare appratuur, maar next125 is volgens mij n klasse hoger qua prijs vergeleken met pronorm, weet dat niet zeker maar er zijn vast kenners hier.
Ik bedoel dat het vaak meer scheelt. Kijk maar naar alle offertes die hier voorbij komen. Bijna standaard dat mensen elders apparatuur kopen ipv bij keukenboer zelf.Source90 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:22:
[...]
Ofwel; goed onderhandeld bij de keukenzaak. Of wat bedoel je precies?
Marge van een kleine keukenzaak zal lager zijn dan Keukenloods, die 500x diezelfde oven inkoopt en als DMG ongetwijfeld een hardere inkoopformule hanteert.
Absolute onzin dit. Die enkele tweaker die dat doet is echt een uitzondering.mevrouwKees_1 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:35:
[...]
Ik bedoel dat het vaak meer scheelt. Kijk maar naar alle offertes die hier voorbij komen. Bijna standaard dat mensen elders apparatuur kopen ipv bij keukenboer zelf.
In de 17 jaar dat ik in de keukens zit heb ik hooguit 2x een keuken geleverd zonder apparatuur.
Untappd: Kapitein_Merijn
Dan is mijn interpretatie fout. Ik lees toch echt veel over apparatuur bij keukenloods etc bestellen. Kopen mensen daar dan ook hun keuken ?Kapitein Merijn schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:53:
[...]
Absolute onzin dit. Die enkele tweaker die dat doet is echt een uitzondering.
In de 17 jaar dat ik in de keukens zit heb ik hooguit 2x een keuken geleverd zonder apparatuur.
Als ik straks keuken ga kopen ga ik ook kijken naar die prijzen . Of is dat ook nog eens onderhandelbaar bij de keukenzaak ? Mijn eerste keuken komt bij netto zaak vandaan en daar was nauwelijks nog ruimte voor onderhandeling. . Ik begreep juist dat apparatuur lastiger was te onderhandelen maar misschien lees ik dat verkeerd ? Ik weet niet bij welke zaak jij werkt @Kapitein Merijn (vast al ergens geschreven maar niet onthouden )
Die 14k is incl blad neem ik aan, want die staat verder niet vermeld.alpeko schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:18:
[...]
Fors voor de meubelen. Wat voor kastenwerk? Hoeveel hoge, wat voor hoekkast? Wij hebben Y line van Pronorm met 3 hoge kasten, een dure Le Mans kast en oa 2x 90 brede lades. In U opstelling maar wel ongeveer evenveel meters. Tekening staat hier: alpeko in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Nieuwste aanmelding
Ik ben al enige tijd bezig met de nieuwe keuken. Ik heb de opstelling en apparatuur nu wel duidelijk. Qua kastjes geland op een Siematic keuken, en werkblad van keramiek.
Apparatuur
Keukenkasten
3 hoge 60 cm - koelkast, oven & magnetron en servieskast (Mat Donkergrijs)
3 lage 90 cm - ladenkasten - kunststof houtlook
2 lage 60 cm - Vaatwasser & Wasbak - kunststof houtlook
Houten kast (maatwerk) - kunststof houtlook
Wasbak - Gunmetal
Werkblad
Keramiek Donkergrijs geaderd 12mm-15mm
Vraag
Ik heb nu al een aantal offertes gekregen. Tot dus ver lijk ik de keuken niet onder de 19 te kunnen krijgen. Laatste offertes
Nederland: 20.5k
Duitsland:19.0k
Wat vinden jullie van de huidige offertes. Heeft iemand wellicht nog aanbevelingen qua leveranciers om te benaderen?
:strip_exif()/f/image/en04v0XsbHKYXhMCjF1CSNDq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mJez8XPshxmC07fVsnG9gFfu.jpg?f=fotoalbum_large)
Note: Renders kloppen niet helemaal. Hoekkast gaat weg en kastjes waren hier 80cm. Ook zijn de spotjes niet nodig.
Ik ben al enige tijd bezig met de nieuwe keuken. Ik heb de opstelling en apparatuur nu wel duidelijk. Qua kastjes geland op een Siematic keuken, en werkblad van keramiek.
Apparatuur
Apparaat | Model | Type |
Koelkast Combi-Vries | IQ500 | KI86NADF0 No frost |
Oven | IQ700 | HB875G5B1 |
Magnetron | IQ700 | BF834LGB1 |
Kraan | Quooker | Flex PRO3 |
Inductieplaat | Bora Puru | Recirculatie |
Keukenkasten
3 hoge 60 cm - koelkast, oven & magnetron en servieskast (Mat Donkergrijs)
3 lage 90 cm - ladenkasten - kunststof houtlook
2 lage 60 cm - Vaatwasser & Wasbak - kunststof houtlook
Houten kast (maatwerk) - kunststof houtlook
Wasbak - Gunmetal
Werkblad
Keramiek Donkergrijs geaderd 12mm-15mm
Vraag
Ik heb nu al een aantal offertes gekregen. Tot dus ver lijk ik de keuken niet onder de 19 te kunnen krijgen. Laatste offertes
Nederland: 20.5k
Duitsland:19.0k
Wat vinden jullie van de huidige offertes. Heeft iemand wellicht nog aanbevelingen qua leveranciers om te benaderen?
:strip_exif()/f/image/en04v0XsbHKYXhMCjF1CSNDq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mJez8XPshxmC07fVsnG9gFfu.jpg?f=fotoalbum_large)
Note: Renders kloppen niet helemaal. Hoekkast gaat weg en kastjes waren hier 80cm. Ook zijn de spotjes niet nodig.
Goedemorgen! Wij hebben een leuke keuken samengesteld via de Ikea tool, bestaande uit 3 delen: lang deel langs de wand/raam, kookeiland en klein deel als koffiehoek. De kosten vallen me redelijk mee. Maar de plaatsingskosten daarentegen niet. Bijna €2500. Dat vind ik nogal wat! Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik ben zelf niet handig genoeg om het echt mooi te doen. En 'een mannetje' via Werkspot is ook weer een beetje tricky, want je kan lastig checken of iemand heel netjes werkt of het allemaal in elkaar knalt met dikke naden ertussen etc. Offff moet ik gewoon niet zo zuinig doen, geen risico nemen en het door Ikea laten plaatsen? :-D
Siematic keuken?MonkeyMan0 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:33:
Nieuwste aanmelding
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De kwaliteit is top, maar je betaald ook wat voor het merk (is mijn gevoel).
Wat zijn je prijzen voor apparatuur vs kastwerk?
Prijzen incl. montage/aansluiten?
Satink Zwolle levert ook Siematic, maar ook Hacker Systemat (Art).
Vergelijk daar ook eens de Siematic opstellingen met die van Hacker!
Hallo allemaal,
Afgelopen week zijn wij bezig geweest met de eerste opzet van onze nieuwe keuken in ons nieuwbouwhuis. Wij hebben nu de volgende opstelling (grofweg) gemaakt en ik vraag met af wat jullie daar van vinden en ook de prijs die we nu hebben gekregen van een kleine keukenleverancier in Gelderland.
Apparatuur:
- Kookplaat+Afzuiging: Bora X Pure
- Magnetron: Siemens CF634AGS1
- Oven: Siemens CB635GBS1 (IQ 700)
- Vaatwasser: Siemens SX736X03ME
- Koelvries Combinatie: Siemens KI81RADE0
- Spoelbak: FRANKE QAX210
- Grohe Spoelkraan
Kookeiland:
Formaat: 3,10 x 1,20
Eigenschappen:
- Koken en spoelbak in het kookeiland
- Op de hoek ruimte om met 2 of 4 personen te zitten
- Stopcontact in blad
Kastenwand:
- "Koffiecorner" formaat: 1,20 x 0,60 m inclusief plankje daarboven van 1,20 m x 0,40 m
- Inbouw Koelkast 1,78 x 0,60 m
- Apothekerskast 1,78 x 0,30 m (2x, links en rechts van koffiebar)
- Magnetron en Ovenwand 1,78 x 0,60 m (1 bovenkast en 1 onderkast)
Werkbladen (Kookeiland en Koffiecorner):
- Composiet, 60 MM dik
De prijs die nu is gemaakt (zonder onderhandelen) is 23.000 euro, incl. plaatsen, etc.
:strip_exif()/f/image/Ik3I1rzn2fjyiFgXdxdWPXrB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V7RVeqZNWIAbFTBK9xLd9skH.jpg?f=fotoalbum_large)
Afgelopen week zijn wij bezig geweest met de eerste opzet van onze nieuwe keuken in ons nieuwbouwhuis. Wij hebben nu de volgende opstelling (grofweg) gemaakt en ik vraag met af wat jullie daar van vinden en ook de prijs die we nu hebben gekregen van een kleine keukenleverancier in Gelderland.
Apparatuur:
- Kookplaat+Afzuiging: Bora X Pure
- Magnetron: Siemens CF634AGS1
- Oven: Siemens CB635GBS1 (IQ 700)
- Vaatwasser: Siemens SX736X03ME
- Koelvries Combinatie: Siemens KI81RADE0
- Spoelbak: FRANKE QAX210
- Grohe Spoelkraan
Kookeiland:
Formaat: 3,10 x 1,20
Eigenschappen:
- Koken en spoelbak in het kookeiland
- Op de hoek ruimte om met 2 of 4 personen te zitten
- Stopcontact in blad
Kastenwand:
- "Koffiecorner" formaat: 1,20 x 0,60 m inclusief plankje daarboven van 1,20 m x 0,40 m
- Inbouw Koelkast 1,78 x 0,60 m
- Apothekerskast 1,78 x 0,30 m (2x, links en rechts van koffiebar)
- Magnetron en Ovenwand 1,78 x 0,60 m (1 bovenkast en 1 onderkast)
Werkbladen (Kookeiland en Koffiecorner):
- Composiet, 60 MM dik
De prijs die nu is gemaakt (zonder onderhandelen) is 23.000 euro, incl. plaatsen, etc.
:strip_exif()/f/image/Ik3I1rzn2fjyiFgXdxdWPXrB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V7RVeqZNWIAbFTBK9xLd9skH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DLfqGGtDBHB1XuARM0MTuPX4.jpg?f=fotoalbum_large)
Bedankt! Ik ga Satink ook nog even proberen. (pakte net nog niet op.) Hacker systemat zal inderdaad wel wat goedkoper uitpakken. Alleen ik vond de afwerking iets minder, wellicht te maken met de modellen in de showroomsRiCk schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:43:
[...]
Siematic keuken?
De kwaliteit is top, maar je betaald ook wat voor het merk (is mijn gevoel).
Wat zijn je prijzen voor apparatuur vs kastwerk?
Prijzen incl. montage/aansluiten?
Satink Zwolle levert ook Siematic, maar ook Hacker Systemat (Art).
Vergelijk daar ook eens de Siematic opstellingen met die van Hacker!

Nice! Als je nu op 23k zit heb je nog best wat ruimte om korting te verkrijgen.Dutchylex schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:48:
Mooi voorstel
Je opstelling is mooi in balans zo. Héle mooie ruimte zo!
Valt mij op dat je een Pure X hebt, en je apparatuur (oven/magnetron) weer vrij "standaard" cq. kaal. Als dat zo is prima hoor, maar misschien kan je daar nog wat upgraden meenemen in de onderhandeling (toch heel veel marge op apparatuur)
Ik vind rond eiland wel wat krapjes worden, maar je hebt ook kastruimte nodig/blad (komt ook door 3d)
Scheelt dat je veel licht inval hebt waardoor het weer ruimt oogt.
Blad tussen gootsteen/puxu is je effectieve ruimte voor snijwerk, of?
Zit de oven/magentron combi niet laag zo? Voelt zo o.b.v. de tekening.
Zou goed kunnen, jungle met elk kastje die je ziet om te weten welk merk/type/systeem het is.MonkeyMan0 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:56:
[...]
Bedankt! Ik ga Satink ook nog even proberen. (pakte net nog niet op.) Hacker systemat zal inderdaad wel wat goedkoper uitpakken. Alleen ik vond de afwerking iets minder, wellicht te maken met de modellen in de showrooms
Je hebt bij Hacker dus Hacker Classic, Hacker Systemat en SystematArt.
Zie: https://thuiskeukens.nl/h.../systemat-of-classic.html
Dank voor je reactie!
Deze iSketch impressie heb ik zelf gemaakt en niet de keukenleverancier dus zaken kloppen niet helemaal (ken het programma pas net)
De magnetron en oven komen inderdaad een stuk hoger dan ik heb weergegeven.
Wij twijfelen nog of we een Quooker willen. Ook qua andere apparatuur moet het goed zijn (dus een A merk) maar wij geven totaal niets om extra functies etc. In ons huidige huis hebben we allemaal toeters en bellen op onze Siemens apparatuur en gebruiken het nooit.
De Bora hebben we genomen omdat het er wat strakker uitziet, we geen losse afzuigkap nodig hebben, en geen koof etc. hoeven te maken en ik koken wel leuk vindt
Ook de ruimte op het blad moeten we inderdaad nog wat finetunen t.a.v. het snij gedeelte etc.
De ruimte om het eiland twijfelde ik zelf ook een beetje. Er zit ruim overal 1 meter omheen maar twijfel of ik het zit gedeelte met krukken moet laten vervallen.
Deze iSketch impressie heb ik zelf gemaakt en niet de keukenleverancier dus zaken kloppen niet helemaal (ken het programma pas net)
Wij twijfelen nog of we een Quooker willen. Ook qua andere apparatuur moet het goed zijn (dus een A merk) maar wij geven totaal niets om extra functies etc. In ons huidige huis hebben we allemaal toeters en bellen op onze Siemens apparatuur en gebruiken het nooit.
De Bora hebben we genomen omdat het er wat strakker uitziet, we geen losse afzuigkap nodig hebben, en geen koof etc. hoeven te maken en ik koken wel leuk vindt
Ook de ruimte op het blad moeten we inderdaad nog wat finetunen t.a.v. het snij gedeelte etc.
De ruimte om het eiland twijfelde ik zelf ook een beetje. Er zit ruim overal 1 meter omheen maar twijfel of ik het zit gedeelte met krukken moet laten vervallen.
RiCk schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:56:
[...]
Nice! Als je nu op 23k zit heb je nog best wat ruimte om korting te verkrijgen.
Je opstelling is mooi in balans zo. Héle mooie ruimte zo!
Valt mij op dat je een Pure X hebt, en je apparatuur (oven/magnetron) weer vrij "standaard". Als dat zo is prima hoor, maar misschien kan je daar nog wat upgraden meenemen in de onderhandeling (toch heel veel marge op apparatuur)
Ik vind rond eiland wel wat krapjes worden, maar je hebt ook kastruimte nodig/blad (komt ook door 3d)
Scheelt dat je veel licht inval hebt waardoor het weer ruimt oogt.
Blad tussen gootsteen/puxu is je effectieve ruimte voor snijwerk, of?
Zit de oven/magentron combi niet laag zo? Voelt zo o.b.v. de tekening.
Dan heb je het al mooi gedaan :-).Dutchylex schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:06:
Dank voor je reactie!
Deze iSketch impressie heb ik zelf gemaakt en niet de keukenleverancier dus zaken kloppen niet helemaal (ken het programma pas net)De magnetron en oven komen inderdaad een stuk hoger dan ik heb weergegeven.
[...]
Misschien dan aan 1 kant een bar doen? Dan heb je wat minder 'blokkades'. Want het staat wel gaaf en praktisch zo om daar gezellig te zitten.
OK. Had je de Pure t.o.v. de Pure X overwogen?
Thx! Wij hebben eerder apothekerskasten gehad en vonden dat ideaal. Ook vonden we het op deze manier ook mooi qua aanzicht (symetrie) We verwachten dat de kasten voldoende moeten zijn onder het eiland en in de wand. We zullen daar inderdaad nog wel even kritisch naar kijken.Alic3 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:56:
@Dutchylex Ziet er leuk uit, maar waarom twee smalle apothekerskasten? Ik vind het eiland wel groot in verhouding tot de achterwand. En heb je wel genoeg kastruimte? Welk merk zijn je kasten eigenlijk?
Jouw opmerking over het formaat is inderdaad een twijfel punt bij ons.
Top, goeie suggestie, gelijk even met mijn vrouw over hebben. En we hebben de Pure X laten opnemen ivm grotere oppervlakte en wat kleine andere upgrades.RiCk schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:08:
[...]
Dan heb je het al mooi gedaan :-).
Misschien dan aan 1 kant een bar doen? Dan heb je wat minder 'blokkades'. Want het staat wel gaaf en praktisch zo om daar gezellig te zitten.
OK. Had je de Pure t.o.v. de Pure X overwogen?
@Dutchylex Goed dat je ervaring hebt met apothekerskasten, dan heb je ze voor je idee al zelf gevuld. Ik heb ze nooit gehad dus ik weet niet hoe ze zijn in de praktijk.
Die verhouding blijft altijd lastig, vind ik zelf ook. Je wil veel werkruimte en veel functies maar je bent ook gebonden aan de ruimte.
Die verhouding blijft altijd lastig, vind ik zelf ook. Je wil veel werkruimte en veel functies maar je bent ook gebonden aan de ruimte.
het zijn 3 hoge kasten, 2 x ladenblok van een meter, spoelkast, vaatwasserkast en een kast met uittrekelement (geen caroussel ben even naam vergeten van dat andere).
Blad zit in de prijs, kan zo niet zo snel vinden hoeveel het is. Het is een brij aan nummers en namen. Via prive bericht wil ik de offerte wel sturen, zolang ik nog niet gekozen heb ga ik hem niet hier neerzetten met naam en toenaam.
apparatuur is Siemens. Ik heb vanochtend een offerte aangevraagd bij Keukenloods en die is flink lager, ongeveer 1000 euro. Is dat nog uit te onderhandelen ? Morgen heb ik nog een gesprek bij een andere keukenwinkel. Ik ga voor exact dezelfde keuken indeling. Of zouden jullie de winkel een opstelling laten maken?
Die winkel verkoopt Tristar , Hacker en Next 125
En donderdag nog een afspraak (ook Pronorm) en dan wil ik een keuze maken. Dan heb ik 3 offertes dan moet ik wel uit zijn.
Mijn vrouw begon nog over een Bora (wij hebben nu een afzuigplaat boven de kookplaat laten intekenen). We zagen hem in de winkel, mooi ding, maar hoe goed zuigt hij af en hoe lawaaiig is hij? Hoeveel ruimte kost het in je keukenla ? En wat doe je dan boven je aanrecht ? In afzuigkap zit lampjes etc.
Blad zit in de prijs, kan zo niet zo snel vinden hoeveel het is. Het is een brij aan nummers en namen. Via prive bericht wil ik de offerte wel sturen, zolang ik nog niet gekozen heb ga ik hem niet hier neerzetten met naam en toenaam.
apparatuur is Siemens. Ik heb vanochtend een offerte aangevraagd bij Keukenloods en die is flink lager, ongeveer 1000 euro. Is dat nog uit te onderhandelen ? Morgen heb ik nog een gesprek bij een andere keukenwinkel. Ik ga voor exact dezelfde keuken indeling. Of zouden jullie de winkel een opstelling laten maken?
En donderdag nog een afspraak (ook Pronorm) en dan wil ik een keuze maken. Dan heb ik 3 offertes dan moet ik wel uit zijn.
Mijn vrouw begon nog over een Bora (wij hebben nu een afzuigplaat boven de kookplaat laten intekenen). We zagen hem in de winkel, mooi ding, maar hoe goed zuigt hij af en hoe lawaaiig is hij? Hoeveel ruimte kost het in je keukenla ? En wat doe je dan boven je aanrecht ? In afzuigkap zit lampjes etc.
mevrouwKees_1 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:20:
[...]
Nou 500€. Afhankelijk van merk kan het wel meer als 1000€ schelen. En die keukenzaak verdient sowieso wel zijn/haar boterham
En het scheelt dus echt wel een hoop geld. Ik zeg vraag eens een prijs op bij Veldkampkeukens.Source90 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:22:
[...]
Ofwel; goed onderhandeld bij de keukenzaak. Of wat bedoel je precies?
Voor kan tot nu toe niemand tippen aan hun prijs, vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan zeg ik maar
Voor mij nu een mooie, althans dat denk ik, offerte van Lubbering kuchens uit Papenburg, of Nordhorn.
NOLTE DESIGNO PLUS
uitgevoerd in PLE PremiumLINE Reling dus vingervlekvrij.
Zwevend kookeiland met de zijkanten dus ingekort.
binnenkant van de kasten in antraciet
Kleur achterwand Front-Kombination 262 Melaminharz, Basalt
Kleur kookeiland Arcticweiß
Blad voor het eiland en de nis > Granit Nero Asseluto 3 cm glänzend Spüle
Unterbau und Kochfeld flächenbündig
dubbelestekkerdoos in eilandblad.
afvalemmer in spoelkast.
PuraDur anthrazit spoelbak
Quooker 7lt + zeeppompje
Bora X Pure PUXA
compleet incl installatie € 16.500 (eigen apparatuur wordt ook kosteloos aangesloten.)
andere apparatuur adviseerde hij dan elders te kopen. scheelde 800 euro alleen voor de siemens oven en combioven.
Zo ook het tafelblad wat we in echt hout willen.
offerte van Veldkampkeukens :
Siemens stoomoven HS836GTB6 €1119,=
Siemens combiovern CM876G0B6 €1089,=
Siemens vaatwasser SN65Z800BE €879,=
Kuppersbusch wijnkoelkast FWKU18000S €1079.=
LG side by side koelkast GMX844MCKV €2215,=
Totaal : € 6380,=
Komt keuken totaal op € 22880,=
:strip_exif()/f/image/6lQEYdpGF7DIlm9WGQioxAWg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MjePB8W7GhJpjEHyvtwhO63l.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jr2xvZeXdUT23Z9yc4rsmn3I.jpg?f=fotoalbum_large)
moeten op de foto's alleen hoge krukken zijn natuurlijk

Je mag er niet zomaar van uitgaan dat je keukenzaak tegen dezelfde prijzen kan leveren als Keukenloods.Meekster schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:45:
het zijn 3 hoge kasten, 2 x ladenblok van een meter, spoelkast, vaatwasserkast en een kast met uittrekelement (geen caroussel ben even naam vergeten van dat andere).
Je kunt natuurlijk altijd zeggen dat je de prijs wat aan de hoge kant vindt en dat je het elders goedkoper hebt gezien.
Uiteindelijk moet de verkoper een bepaalde marge behalen op de verkoop van een keuken. Wanneer je zegt "laat de apparatuur maar achterwege", heb je kans dat de keukenzaak dan zegt: "prima, maar dan worden de kasten en het blad 1000 euro duurder".
Je kunt wel vooraf bij een keukenzaak melden dat je van plan bent om de apparatuur los aan te schaffen. Dan bouwen ze ook op die manier de offerte op.
Note: persoonlijk had ik hier in het begin van onze zoektocht naar een keuken ook problemen mee. Maar inmiddels, na bijna een jaar in dit topic weet ik dat het er in de praktijk vaak anders uit ziet. Er zijn uiteraard uitzonderingen.
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1