Kapitein Merijn schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:25:
[...]
Wat me het meeste stoort zijn alle verschillende front maten, zowel in het eiland als in de kastenwand. Dit maakt het ontzettend onrustig en kan absoluut fraaier.
Daarnaast kloppen de verhoudingen gewoon niet. De kastenwand is veel te pompeus in verhouding tot de rest van de keuken.
Ik zou ook nooit de tafel vast maken aan het eiland in een keuken van die grote. Als wij bijvoorbeeld een keer een feestje hebben wil ik de tafel nog wel eens verplaatsen. Je bent op deze manier ook de komende 15 jaar gebonden aan deze opstelling. Een keer een andere tafel aanschaffen omdat de rest van het interieur verandert zit er zo niet in.
Denk ook nog eens goed na over de Amerikaan. Het kan heel fraai zijn om deze in te bouwen in een kastenwand maar nu is dat niet het geval. Waarom kies je bijvoorbeeld niet voor een 178 koeler en vriezer? Je zou bijvoorbeeld de vriezer van Liebherr kunnen nemen zodat je de ijsblokjes functie ook behoud.
Bedankt, we begrijpen het ene beetje qua verschillende fronten. Ook de kleuren is dit niet wat wij willen, dit was een voorstel van die beste man.
De koelkast hebben wij goed over nagedacht, wij hebben al 6 jaar een LG, gebruiken dagelijks het gekoelde water en ijsblokjes. En we zijn weg van de LG met knocknock en door in door, de ruimte erin. helemaal top.
De koelkast wordt de lg met matte black, dus zal de achterwand ook het beste die kleur krijgen.
De tafel eraan hebben we juist ook goed over nagedacht. Een bar gedeelte maakt e.e.a weer smal in de kamer. Wij hebben geen feestjes

, en ook hebben we nu al 18 jaar dezelfde tafel.
Kamer wordt 590 breed, das 60 achterwand - 100 ruimte - kookeiland 120 met een 90 brede tafel blijft er een goede meter over aan elke kant van de tafel, krijg je en een kookeiland in de lengte + een tafel ernaast. Dus qua ruimte blijft er veel meer ruimte over. Waarom dan niet de tafel los tegen het eiland zetten ? , dan zit je met als de kastjes bij de tafel open moeten je de tafel moet verplaatsen. Hier nog even een foto van onze de realiseren kamer
@
Scuderia110 , sorry, maar bij de een krijg je een totaalprijs, bij de ander weer met andere apparatuur, miscchien moet ik wat meer dan in de offertes alles uit elkaar trekken, zoals hier wordt aangegeven, en dat heb ik dus niet gedaan .dan krijg ik een beter beeld waarschijnlijk of ik niet teveel betaal.
@
Floor-is bedankt, je zo was ik nu ook aan een schifting aan het maken wat en welk merk we willen. Ook zo met de kookplaat, daar waren het snel over eens, Bora.
@
colvano En dat is denk het zelf zullen ervaren, maar als ik zie hoeveel mensen dit naast elkaar doen, en met onze nieuwe pvc vloer dan, genoeg ruimte erom heen, zal het denk wennen wezen.
En wat betreft de rommel, we hebben nog 1 zoon van 22 thuis wonen, dus de meeste rommel komt denk van hem of van mijzelf
En wat betreft de hoogte van de tafel, dit word toch na goed nadenken laag.
Onze huidige keuken zat al in ons huis, 22 jr oud, 19jr door ons gebruikt. Deze keuken word de keuken voor de rest van ons leven, en als ik nadenk over wellicht 10 jaar, dan ben ik 64 en zit ik denk lekkerder aan een tafel waar ik ook onderuit gezakt aan kan zitten dan aan een tafel waar ik met mijn voeten op een beugel of zo zit.
[
Voor 3% gewijzigd door
taz10 op 25-03-2021 07:16
]