Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:06
HellBeast schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:14:
[...]

Is het inmiddels al opgelost? Ben benieuwd naar het eindresultaat en wat je van de fronten vindt.
Het is nog niet opgelost, ik wacht nog op de mail dat alles binnen is. Inmiddels is de ombouw om de hoge kasten wel geschilderd.

Zal vandaag even foto’s proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 09:27
PaT schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 06:02:
[...]

Gaggenau zit toch zo'n beetje in hetzelfde segment als Miele? Ik zag daar laatst prijzen van voorbij komen waarbij ze er zelfs nog een beetje onder zaten.
Volgens mij ook, gaggenau is een opgepoetste Siemens, een vriend van mij heeft een keer voor elkaar gekregen om 52% korting te krijgen. 25k aan keuken en 20k (bruto) aan apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
PaT schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 06:02:
[...]

Gaggenau zit toch zo'n beetje in hetzelfde segment als Miele? Ik zag daar laatst prijzen van voorbij komen waarbij ze er zelfs nog een beetje onder zaten.
Ik meende dat ze , afhankelijk van welk apparaat, net wat duurder zijn dan Miele.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verkeerde topic!

[ Voor 83% gewijzigd door Barry|IA op 24-03-2021 13:27 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barry|IA schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:02:
Zwerft er ook nog ergens een old skool bodybuilding topic rond op tweakers?

Dit topic is m.i. veel te veelzijdig.
Ik denk dat je in het verkeerde topic bent beland @barry?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 19:37
Onlangs twee offertes laten opmaken bij bekende keukenwinkels in de regio Den Haag (meermaals genoemd in dit topic). Bij de een kom ik uit op EUR 17.050 (A, Crown) ex. montage ad EUR 1.230, bij de ander op EUR 20.400 (A, SmartCollection) ex. montage ad EUR 1.600.

Prijzen voor vrijwel identieke keukens (inc. blad, beiden Dekker) liggen nu ca. EUR 3.500 uit elkaar. Ik vraag me af waarom dit verschil zo groot is en overweeg ten zeerste om naar een 3e partij te stappen. Hebben jullie op basis van bijgevoegde informatie een idee?

Verschillen die ik qua apparatuur vooralsnog zie (links offerte 17k, rechts offerte 20k):

Inductie
Siemens ED877FQ25E (IQ500) vs. EX877LX67E (IQ700) - overweeg hier een Bora Pure te kiezen.

Ovens
Siemens HM636GNS1 (IQ700) vs. CM836GNB6 (IQ700) - oven met magnetronfunctie
Siemens CS636GBS2 (IQ700) vs. HB835GTB1 (IQ700) - oven met stoomfunctie

Koelkast
Siemens KI86NVFF0 (IQ300)(koel/vriescombinatie) vs. KI24RNFF1 (IQ100)(koelkas) + GI11VADE0 (IQ500)(vriezer)

Vaatwasser
Siemens SN63HX30AE (IQ300) vs. SN63H800BE (IQ300).

Zien jullie nog ergens ruimte om te besparen op bijv. apparatuur (met name vaatwasser/koelkast)? Qua kookplaat doe ik liever geen concessies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2qYJWqa3bOpNbGklSo1h8_0wTE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MbVLfPLnqD8BsqtUWwgmsdej.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUqcSmX05ZCGJuKdXMyT6bdvX2s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wW2DjnGPy3RkslttyXQkWMWV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHVmmoPDf2epnnL1v5IideZDRDw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YwMk2OasdOrMorm0OgCHfLMq.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsxJ7zC9mHlke-XF1DsuLI_Mqmc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/AiOAGOcA9E3nfL0RV6EKVTkm.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hd6HCEETyF0xE-UbWrcj11uGtz4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxEDc7DmBxIIdO9MpKbX0ASV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ifn_zc7yLwkjFq0qAPWXmkglRuk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPsPeFWwwhiHXAmV3SVIbFMT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQ-_0pIs5YsTqVz0z2DZKwaE8T0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/76PJ1wMYhCadIfGG3apt0AFk.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 54% gewijzigd door snep op 24-03-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55
snep schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:05:
Onlangs twee offertes laten opmaken bij bekende keukenwinkels in de regio Den Haag (meermaals genoemd in dit topic). Bij de een kom ik uit op EUR 17.050 (A, Crown) ex. montage ad EUR 1.230, bij de ander op EUR 20.400 (A, SmartCollection) ex. montage ad EUR 1.600.

Prijzen voor vrijwel identieke keukens (inc. blad, beiden Dekker) liggen nu ca. EUR 3.500 uit elkaar. Ik vraag me af waarom dit verschil zo groot is en overweeg ten zeerste om naar een 3e partij te stappen. Hebben jullie op basis van bijgevoegde informatie een idee?

Verschillen die ik qua apparatuur vooralsnog zie (links offerte 17k, rechts offerte 20k):

Inductie
Siemens ED877FQ25E (IQ500) vs. EX877LX67E (IQ700) - overweeg hier een Bora Pure te kiezen.

Ovens
Siemens HM636GNS1 (IQ700) vs. CM836GNB6 (IQ700) - oven met magnetronfunctie
Siemens CS636GBS2 (IQ700) vs. HB835GTB1 (IQ700) - oven met stoomfunctie

Koelkast
Siemens KI86NVFF0 (IQ300)(koel/vriescombinatie) vs. KI24RNFF1 (IQ100)(koelkas) + GI11VADE0 (IQ500)(vriezer)

Vaatwasser
Siemens SN63HX30AE (IQ300) vs. SN63H800BE (IQ300).

Zien jullie nog ergens ruimte om te besparen op bijv. apparatuur (met name vaatwasser/koelkast)? Qua kookplaat doe ik liever geen concessies.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Drie hoge kasten en een eiland. In hoeverre heb je de ruimte in de kasten nodig voor andere dingen dan de apparatuur? Want je keuze voor een koel/vries combinatie doen me denken dat je verlegen zit om die ruimte.

Ik vraag dit omdat ik persoonlijk niet uit zou komen met een kleine vriezer en koelkast. :)

Toevoeging: ik zou de spoelbak niet helemaal op de rand intekenen. En wat ik ook zou proberen is om de hoeveelheid ruimte tussen de spoelbak en de kookplaat zo groot mogelijk te maken, dit is zo te zien de enige ruimte die je hebt om voorbereiding te doen. Dan is de ruimte die je nu hebt staan heul heul krap.

Persoonlijk houd ik toch wel minimaal 1m20 aan voor bruikbaar bladruimte; wij gaan thuis voor ongeveer 1m40 :) (Maar ons eiland wordt ook 3m15 met de spoelbak op de kop)

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 24-03-2021 12:35 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:56
Floor-is schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:31:
[...]

Toevoeging: ik zou de spoelbak niet helemaal op de rand intekenen. En wat ik ook zou proberen is om de hoeveelheid ruimte tussen de spoelbak en de kookplaat zo groot mogelijk te maken, dit is zo te zien de enige ruimte die je hebt om voorbereiding te doen. Dan is de ruimte die je nu hebt staan heul heul krap.
Spoelbak zit toch niet in het eiland?

[ Voor 33% gewijzigd door loeberce op 24-03-2021 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
SquareOne schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Ik denk dat je in het verkeerde topic bent beland @barry?
8)7 8)7 8)7 :+

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 21:55
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:54:
Koelkast Liebherr IKBP 3560 OF Miele K37672ID
rusTboy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 02:25:
[...]

Liebherr en Miele komen uit 1 fabriek. In principe kom je al in aanmerking op 5jr garantie bij 4 of meer miele app
Miele bouwt zelf geen koelkasten inderdaad ;)

Voor Liebherr zou ik heel even wachten met beslissen. De IKBP 3560 is prachtig, maar vanaf 1 april wordt het nieuwe inbouwassortiment gepresenteerd en dat is het wachten wel waard.
Liebherr geeft overigens 7 jaar zekerheid (2+5 jaar) op alle apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
niels132 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:52:
[...]

[...]

Miele bouwt zelf geen koelkasten inderdaad ;)

Voor Liebherr zou ik heel even wachten met beslissen. De IKBP 3560 is prachtig, maar vanaf 1 april wordt het nieuwe inbouwassortiment gepresenteerd en dat is het wachten wel waard.
Liebherr geeft overigens 7 jaar zekerheid (2+5 jaar) op alle apparaten.
Ah. Oke. Vandaar dat die koeler overal niet op voorraad is.

Overigens miele offerte zit op ong 15-20% korting op apparatuur afhankelijk wel apparaat. (B&K offerte )

Viel me nog mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-10 21:55
Edit: foutje.

[ Voor 102% gewijzigd door Wanne-B88 op 24-03-2021 15:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Gaat lekker hier in het topic vandaag.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
Kreeg zojuist weer te horen dat ze bij Mandemakers geen vlak inbouw doen op Bora bij keramiek. Ze zeggen dan 12mm dik te dun is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
loeberce schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:41:
[...]

Spoelbak zit toch niet in het eiland?
Nee dat is een snijplank 😂Waar is m'n bril?

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 24-03-2021 19:35 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:50

taz10

Party Animal

taz10 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:20:
Bedankt, @Kimmie2000 en @BlowFish , vanmiddag ook maar even op een rijtje gezet wat wij mooi vinden en na iets meer dan 400 forumpaginas te hebben doorlopen de keuze gevallen op : Siemens Stoomoven HS836GTB6 en de Siemens Combimagnetron CM485AGB0 , nu nog een vaatwasser, ook Siemens maar denk en een wijnklimaatkast, KC en Tulip boden beide de Hananto aan,

Maar nu even onze keukenzoektocht delen.
Wij zijn vorig jaar zomer begonnen op de Arenaboulevard, een offerte van Ikea, hierna Mandemakers, Keukenconccurrent en Keukenkampioen, vervolgens in Nordhorn naar Ekelhoff.
We begonnen met een kookeiland met in het midden een bargedeelte, toen naar de hoe van het kookeiland, tot we bij Ekelhoff een eiland zagen met de eetkamertafel eraan, en daar borduren we nu verder op en moeten we gezien de verbouwing over 8 weken wel eerdaags gaan beslissen.
In Nordhorn een bezoek gebracht bij Marquant, Aehlen keukens, offerte van Kuchenstudio Lubbering, Meppens Kuchenstudio, Hoppe Keukens, tja en toen was daar elke keer die corona, dus dan maar met Tulp keukens contact, Luit Wind , en weer naar de keukenconcurrent, ook dan als laatste naar de keukenloods en die wist ons het verschil van de merken keukens te vertellen, dit waren wij ons niet echt bewust tijdens de zoektocht.
Het blijkt dus dat de keukenconcurrent de impuls keuken ons wilde verkopen wat zoals ik lees een mindere kwaliteit is. De duitse Lubbering had ons een offerte gegeven van een Nobilia keuken.
De offerte van de keukenloods is onderweg als ook een nieuwe offerte van Lubbering uit Nordhorn alwaar we volgende week nog langsgaan. Ook volgende week een afspraak bij Ekelhof en bij Hemmes in Weener.
Ekelhof daar hebben we heel hoge verwachtingen van gelezen de recenties.
ik probeer jullie op de hoogte te houden en ben benieuwd wat jullie van ons ontwerp vinden.
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Luebbering waar we maandag heen gaan heeft naast Nobilia ook Nolte keukens, Op de website van Nolte kwamen we dit tegen wat op zich ook een idee is. :)
Eetkamertafel op gewone hoogte in het eiland.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZtinqyK5cPxI2s9r4qWRlCDmMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6kfs7ZfwJ66wxPjrbkMVREle.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Floor-is schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 00:13:
[...]

Wat mij aanstaat is het gebrek aan opshmuck en die “slide&hide deur” voor de ovens :9
Dan maar verschillende merken in de keuken..

Nu nog een manshoge vriezer en koelkast ;)
Ja fuckit, mijn vrouw wil ook slide&hide. Nu alleen nog bepalen of ik variosteam wil, dus ofwel de B47VR22G0 of lekker simpel de B47CR22G0. (Groter scherm boeit me niet, pyrolyse ook niet :))

We hebben aldus al 2 apparaten uitgezocht, we komen er wel!

Koelkast en vaatwasser nog te gaan. Daarna nadenken of we echt geen magnetron willen :) (Ik denk van niet, wij hechten echt nul waarde aan een magnetron)

Denk dat ik me eerst maar eens op de koelkast ga richten nu :) (We hebben een 2m hoge vriezer op 5 stappen van de keuken, geen behoefte aan nog een vriezer :))

[ Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 24-03-2021 19:52 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:58

Pizzalucht

Snotneus.

Ik ben aan het kijken voor een inductiekookplaat, en denk aan de Bosch PIV851FC5E.
Qua maten kan het allemaal, Over het inbouwen boven een lade staat echter dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oq0TqYkk8ql8eHMJDLS7ZNhP8Yo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGeuH8q4FIZZJaOUguhrFsOx.jpg?f=fotoalbum_large

De ruimte bij ons is echter 6,1cm, hoe zwaar zouden jullie tillen aan dit advies? Kan die 0,4cm echt kwaad?
De inbouwdiepte zelf is 5,1cm dus blijft 1cm ruimte over boven de besteklade. Of toch op zoek naar een ander model dat minder diep is? Eventueel kan ik de besteklade nog aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenvraag123
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-05-2021
Bij de Hacker Systemat keuken kan je de ladekasten een upgrade geven naar een luxere variant SLD (Slim Line Drawer) met eventueel glas aan de zijkanten. Als je 4x 90 cm ladekasten hebt met hoeveel euro/ of % moet je rekening houden als meerprijs????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noel94
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-08 12:24
SquareOne schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:42:
[...]

Ik weet dat het niet exact zo werkt, en dat dit advies volgens de experts uit de keukenbranche geen stand houdt. Uiteindelijk gaat het er om dat je een goed gevoel hebt bij de totaalprijs. Maar omdat ik persoonlijk in onze zoektocht naar een keuken wat moeite had met het doorgronden van hoe de prijs van een keuken is opgebouwd, bereken het altijd op deze manier:
  • Apparatuur: Stel prijs apparatuur vast door 1) offerte via keukenloods, of 2) pak 60 a 65% van de adviesprijs (in geval van Siemens, Bosch)
  • Werkblad : hier kun je een prijs berekenen. Niet de goedkoopste op de markt (123werkbladen.nl is goedkoper) maar komt wel beter overeen met de prijzen bij keukenzaken waar de marge logischerwijs wat hoger is. Note, N=1 ervaring
  • Montage : Volgens een berekening van @Barry|IA 220 euro per strekkende meter keuken + prijs voor montage apparatuur (op site van keukenloods die ik 99 voor eerste apparaat en 65 voor elk volgend apparaat)
  • Kasten: totaal bedrag minus bovenstaande posten
Benieuwd waar je dan op uit komt :)
Bij de projectleverancier hebben we een aantal dingen van het scherm kunnen meelezen, maar niet alles. Daar was de verdeling ongeveer het volgende:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Vandaag bij Keukenloods geweest, opbouw van hun offerte als volgt (Ook Pronorm Y; dezelfde apparatuur en vergelijkbaar keramisch blad):
Members only:

Uiteindelijk nog verrast dat de prijs vanuit de projectleverancier dus best scherp is, al is dit N=2. Voor nu lijkt dat de meest logische keuze, ook omdat dat het proces een stuk makkelijker maakt. :)
Knutselsmurf schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:34:
[...]

Ik mis een vriezer? Of heb je ergens een losse vrieskist staan? Zo niet, dan zou ik die wijnkoeler wegdoen er daar een vriezer voor in de plaats doen.

Ook zou ik zelf de hoge kasten helemaal door laten lopen tot aan het plafond.
Klopt! We hebben een berging waar o.a. een aparte vriezer komt te staan. In het plafond komt een koof die we waarschijnlijk doortrekken richting de keuken. Daarom dat de kasten niet hoger zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-10 17:19
Keukenvraag123 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:02:
Bij de Hacker Systemat keuken kan je de ladekasten een upgrade geven naar een luxere variant SLD (Slim Line Drawer) met eventueel glas aan de zijkanten. Als je 4x 90 cm ladekasten hebt met hoeveel euro/ of % moet je rekening houden als meerprijs????
Je valt in de herhaling. Je kan het toch gewoon je leverancier vragen?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Een de verkoper van Kuchenstudio Lubbering is snel hoor.

Een keuken van het merk Nolte Designo Plus.

Siemens oven HS836GVB6
Siemens combi CM836GPB6
Weinklimaschrank AVU52SX
Bora Pura
Siemens SN63H800BE vaatwasser
Wasbak BLANCO SUBLINE 500-U SILGRANIT PuraDur anthrazit
Quooker COMBI+2.2 E/Fusion Square Edelstahl
Quooker zeeppompje
Dubbele stekkerdoos met usb
Granieten blad Nero Asseluto 3 cm
Kunstof tafelblad 120 x 250 ( zelfde kleur als achterwand , Nussbaum Royal)
Frontjes van het kookeiland in Articwit
De lg gmx844mckv Kan hij niet leveren , dus moeten we zelf kopen € 2250,=

Totaal prijs incl installatie € 23835,= met de koelkast totaal € 26085,=.

Is dit duur ? , ik heb werkelijk geeen idee O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXBjqlaYdlQGXpY2h0iHJdT6VFU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cy0sxL8k1awZgnIRbK6MvLgo.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1uvPPNhiHcs3ir8p4QWxRiWInU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8bJVBbrAwHYKcln4ULjrWb3U.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
taz10 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:15:
Een de verkoper van Kuchenstudio Lubbering is snel hoor.

Een keuken van het merk Nolte Designo Plus.

Siemens oven HS836GVB6
Siemens combi CM836GPB6
Weinklimaschrank AVU52SX
Bora Pura
Siemens SN63H800BE vaatwasser
Wasbak BLANCO SUBLINE 500-U SILGRANIT PuraDur anthrazit
Quooker COMBI+2.2 E/Fusion Square Edelstahl
Quooker zeeppompje
Dubbele stekkerdoos met usb
Granieten blad Nero Asseluto 3 cm
Kunstof tafelblad 120 x 250 ( zelfde kleur als achterwand , Nussbaum Royal)
Frontjes van het kookeiland in Articwit
De lg gmx844mckv Kan hij niet leveren , dus moeten we zelf kopen € 2250,=

Totaal prijs incl installatie € 23835,= met de koelkast totaal € 26085,=.

Is dit duur ? , ik heb werkelijk geeen idee O-)
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zeg het niet snel maar wat een lelijke keuken zeg. Als je niet had gezegd dat je in Duitsland was geweest had ik het wel gezien aan de render.
Voor de strakke keuken moet je in Nederland zijn en niet in Duitsland. Het is niet voor niets dat massa's Duitsers juist in Nederland de keuken komen kopen.

In Duitsland kopen kan natuurlijk prima maar zorg dan dat je een duidelijk beeld (en opstelling) hebt van wat je wilt en hoe de keuken eruit moet zien.

Genoeg voorbeelden in dit topic van prachtige keukens voor vergelijkbare bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Kapitein Merijn schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:25:
[...]

Ik zeg het niet snel maar wat een lelijke keuken zeg. Als je niet had gezegd dat je in Duitsland was geweest had ik het wel gezien aan de render.
Voor de strakke keuken moet je in Nederland zijn en niet in Duitsland. Het is niet voor niets dat massa's Duitsers juist in Nederland de keuken komen kopen.

In Duitsland kopen kan natuurlijk prima maar zorg dan dat je een duidelijk beeld (en opstelling) hebt van wat je wilt en hoe de keuken eruit moet zien.

Genoeg voorbeelden in dit topic van prachtige keukens voor vergelijkbare bedragen.
Hahahaha, nou, dit was ons eigen idee zo, de kleur is natuurlijk niet oke, maar wat is er verder mis en lelijk aan deze keuken ? , ik plaatste dezelfde keuken maar dan met een hogere tafel. Maar gezien het comfortabel aan tafel zitten leek dit idee ons beter.
Maar nogmaals, ik weet ff niet wat hier nu naast de kleur dan lelijk is
Dus hoop dat je dat ff kan uitleggen voor mij als leek die al een halfjaar op zoek is.
En een duidelijk beeld en opstelling van wat we willen en hoe het eruit moet zien ?, wisten we dat maar. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door taz10 op 24-03-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
taz10 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:13:
[...]

Hahahaha, nou, dit was ons eigen idee zo, de kleur is natuurlijk niet oke, maar wat is er verder mis en lelijk aan deze keuken ? , ik plaatste dezelfde keuken maar dan met een hogere tafel. Maar gezien het comfortabel aan tafel zitten leek dit idee ons beter.
Dus hoop dat je dat ff kan uitleggen voor mij als leek die al een halfjaar op zoek is.
En een duidelijk beeld en opstelling van wat we willen en hoe het eruit moet zien ?, wisten we dat maar. 8)7
Wat me het meeste stoort zijn alle verschillende front maten, zowel in het eiland als in de kastenwand. Dit maakt het ontzettend onrustig en kan absoluut fraaier.

Daarnaast kloppen de verhoudingen gewoon niet. De kastenwand is veel te pompeus in verhouding tot de rest van de keuken.

Ik zou ook nooit de tafel vast maken aan het eiland in een keuken van die grote. Als wij bijvoorbeeld een keer een feestje hebben wil ik de tafel nog wel eens verplaatsen. Je bent op deze manier ook de komende 15 jaar gebonden aan deze opstelling. Een keer een andere tafel aanschaffen omdat de rest van het interieur verandert zit er zo niet in.

Denk ook nog eens goed na over de Amerikaan. Het kan heel fraai zijn om deze in te bouwen in een kastenwand maar nu is dat niet het geval. Waarom kies je bijvoorbeeld niet voor een 178 koeler en vriezer? Je zou bijvoorbeeld de vriezer van Liebherr kunnen nemen zodat je de ijsblokjes functie ook behoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Ik snap @Kapitein Merijn wel, de vlakverdeling is niet ideaal. Combineer dat met het grote contrast en het gaat echt opvallen.

Meer eenheid in formaten, lijnen en een kleiner contrast qua kleurstelling maken het vriendelijker voor het oog.

Dat gezegd hebbende: de tafel vast aan je eiland vind ik ook geen slim idee. Zet dan een gewone tafel tegen het eiland aan, die kan je tenminste nog verplaatsen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
taz10 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:15:

Is dit duur ? , ik heb werkelijk geeen idee
Je bent compleet NL en DE afgeweest, je hebt nu toch wel een idee van de prijs? Ontwerp, als je goed na hebt gedacht over de opmerkingen vd experts en er nog steeds een goed gevoel bij hebt moet je het gewoon doen lijkt me. Anyway, succes met de keuze, in elk geval leuk dat je alles post, hebben anderen wellicht weer wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
taz10 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:38:
Ook wij zijn nu met een nieuwe keuken bezig en laten ons in de zoektocht een beetje misleiden door de apparatuur en elke keer dus andere merken.
De ene winkel wil je bauknecht verkopen, de andere AEG en de volgende Siemens.

Ik zal ook mijn zoektochten posten met offertes maar vroeg mij af hoe in vredesnaam jullie tot een merk en type komen ?
Want dan zeg ik ik wil een Siemens oven, maar dan heeft die winkel net weer niet dat type, of offreerd een andere type.

Onze zoektocht betreft een keuken met achterwand, hierin een Amerikaan, lg gmx844mckv daar zijn we het wel over eens :).
Maar waar we niet uitkomen is
- een stoomoven,
- magnetron of combimagnetron .
- kookplaat (BORA ? )
- vaatwasser

Dus enige hulp of ideeën hoe wij tot onze keuze zouden kunnen komen is van harte welkom.
Eerlijk gezegd heb ik de folders van de verschillende grote merken gedownload. Siemens, AEG, Bosch, NEFF, Kuppersbusch, Boretti etc. Ben gewoon gaan lezen, toen raakte ik de weg kwijt en ben ik gaan kijken: wat vind ik nu eigenlijk mooi? Op basis daarvan besloten een aantal merken niet meer mee te nemen. De overgebleven merken heb ik reviews van opgezocht, hier in het topic opgezocht, YouTube filmpjes over gekeken. En daarna nog eens gekeken wat wij nu echt vinden waar de merken verschillen.

En dan blijkt dat neff een systeem heeft waar de gehele deur in een ruimte onder de oven verdwijnt als je hem opent. Geen deur in de weg lijkt ons bloomin’ ideaal!

Dan zie je dat een aantal merken goede inductieplaten aanbieden, maar die met afzuiging in het blad is de consensus over dat Bora wel de toon zet. Dus ook daar: inlezen, filmpjes kijken. Vooral ook kijken waarom dan geen Siemens/Bosch/neff (die grotendeels hetzelfde zijn), waarom geen Kuppersbusch of AEG of smeg of novy.. Of waarom juist wel!

Ben nu met de koelkast bezig, of nouja ja we zijn er nog niet helemaal uit. We willen >175cm hoog, inbouw, zuinig en stil. Denk dat het een Bosch wordt :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10 17:52
taz10 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:13:
[...]

Ik vind het eigenlijk wel heel fraai en niet onrustig ogen. Ja er zijn wat verschillende maten front, nou en?

De tafel vast is iets om over na te denken. Echter heb ik een losse eettafel en deze nog nooit een centimeter verplaatst, dusja..

Het grootste nadeel lijkt mij hier persoonlijk koken en spoelen in het eiland. Iedere spetter kan vrij rondvliegen je als je rommel maakt staat het altijd zo pontificaal in het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Kapitein Merijn schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:25:
[...]

Wat me het meeste stoort zijn alle verschillende front maten, zowel in het eiland als in de kastenwand. Dit maakt het ontzettend onrustig en kan absoluut fraaier.

Daarnaast kloppen de verhoudingen gewoon niet. De kastenwand is veel te pompeus in verhouding tot de rest van de keuken.

Ik zou ook nooit de tafel vast maken aan het eiland in een keuken van die grote. Als wij bijvoorbeeld een keer een feestje hebben wil ik de tafel nog wel eens verplaatsen. Je bent op deze manier ook de komende 15 jaar gebonden aan deze opstelling. Een keer een andere tafel aanschaffen omdat de rest van het interieur verandert zit er zo niet in.

Denk ook nog eens goed na over de Amerikaan. Het kan heel fraai zijn om deze in te bouwen in een kastenwand maar nu is dat niet het geval. Waarom kies je bijvoorbeeld niet voor een 178 koeler en vriezer? Je zou bijvoorbeeld de vriezer van Liebherr kunnen nemen zodat je de ijsblokjes functie ook behoud.
Bedankt, we begrijpen het ene beetje qua verschillende fronten. Ook de kleuren is dit niet wat wij willen, dit was een voorstel van die beste man.
De koelkast hebben wij goed over nagedacht, wij hebben al 6 jaar een LG, gebruiken dagelijks het gekoelde water en ijsblokjes. En we zijn weg van de LG met knocknock en door in door, de ruimte erin. helemaal top.
De koelkast wordt de lg met matte black, dus zal de achterwand ook het beste die kleur krijgen.

De tafel eraan hebben we juist ook goed over nagedacht. Een bar gedeelte maakt e.e.a weer smal in de kamer. Wij hebben geen feestjes :) , en ook hebben we nu al 18 jaar dezelfde tafel.
Kamer wordt 590 breed, das 60 achterwand - 100 ruimte - kookeiland 120 met een 90 brede tafel blijft er een goede meter over aan elke kant van de tafel, krijg je en een kookeiland in de lengte + een tafel ernaast. Dus qua ruimte blijft er veel meer ruimte over. Waarom dan niet de tafel los tegen het eiland zetten ? , dan zit je met als de kastjes bij de tafel open moeten je de tafel moet verplaatsen. Hier nog even een foto van onze de realiseren kamer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjxlLmJXFlqagMwoFGrbg3X2ohM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EvUtQolKkqWvK8QjBNiUi6S5.jpg?f=user_large

@Scuderia110 , sorry, maar bij de een krijg je een totaalprijs, bij de ander weer met andere apparatuur, miscchien moet ik wat meer dan in de offertes alles uit elkaar trekken, zoals hier wordt aangegeven, en dat heb ik dus niet gedaan .dan krijg ik een beter beeld waarschijnlijk of ik niet teveel betaal.

@Floor-is bedankt, je zo was ik nu ook aan een schifting aan het maken wat en welk merk we willen. Ook zo met de kookplaat, daar waren het snel over eens, Bora.

@colvano En dat is denk het zelf zullen ervaren, maar als ik zie hoeveel mensen dit naast elkaar doen, en met onze nieuwe pvc vloer dan, genoeg ruimte erom heen, zal het denk wennen wezen.
En wat betreft de rommel, we hebben nog 1 zoon van 22 thuis wonen, dus de meeste rommel komt denk van hem of van mijzelf O-)

En wat betreft de hoogte van de tafel, dit word toch na goed nadenken laag.
Onze huidige keuken zat al in ons huis, 22 jr oud, 19jr door ons gebruikt. Deze keuken word de keuken voor de rest van ons leven, en als ik nadenk over wellicht 10 jaar, dan ben ik 64 en zit ik denk lekkerder aan een tafel waar ik ook onderuit gezakt aan kan zitten dan aan een tafel waar ik met mijn voeten op een beugel of zo zit.

[ Voor 3% gewijzigd door taz10 op 25-03-2021 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBBQ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-10 10:49
Hieronder een tekening van onze keuken. Zijn nu bezig met het opvragen van offertes. We willen toch wel graag een afzuigkap naar buiten (gat zit er al).

Members only:

Het blad is bij Superkeukens van Fenix. Dit zag er wel mooi uit, maar had er nog nooit van gehoord. Even gezocht en je hoort verschillende verhalen. Denk dat we toch voor keramiek gaan.

Qua kastjes vinden we de systemat mooier dan de kastjes van Superkeukens. Iemand ervaring met DKG?

In vuurst en vlam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@BramBBQ superkeukens verkoopt veel Nobilia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
PaT schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:16:
Dat moet je natuurlijk helemaal zelf bepalen, afhankelijk hoe blij je verder ben met deze leverancier. Nou is het aansluiten van dat spul niet al te moeilijk, dus je kan ook nog overwegen het zelf te doen.

Ik heb ooit zelf mijn Quooker moeten demonteren omdat er een slang verstopt zat. Met de handleiding erbij was dat best te doen.
Onze keukenboer heeft netjes mailtje gestuurd dat ze zelf elektra van kookplaat en loodgieterwerk (Quooker, spoelbak, vaatwasser) niet doen. Maar ze bieden wel aan om voor 350 Euro inc. BTW een installateur dit te laten doen.
Ik vind het best een groot bedrag maar geen idee in hoeverre dit redelijk is. En het is natuurlijk ook wel fijn dat je zelf niet moet shoppen voor beschikbare installateurs en - nog te bevestigen - dat er 1 aanspreekpunt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-10 17:02
Je kan 350e besparen door het zelf te doen? Vraag is of je dat kan en/of je die moeite wilt doen.

Ik vind het altijd wel mooi hoe zoiets dan weer veel goedkoper moet. Onderhandelen bij keukens is ook lastig, maar sommige kosten moet je gewoon nemen, of zelf beunen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
smesjz schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Onze keukenboer heeft netjes mailtje gestuurd dat ze zelf elektra van kookplaat en loodgieterwerk (Quooker, spoelbak, vaatwasser) niet doen. Maar ze bieden wel aan om voor 350 Euro inc. BTW een installateur dit te laten doen.
Ik vind het best een groot bedrag maar geen idee in hoeverre dit redelijk is. En het is natuurlijk ook wel fijn dat je zelf niet moet shoppen voor beschikbare installateurs en - nog te bevestigen - dat er 1 aanspreekpunt is.
Hou ook het garantieplaatje in je achterhoofd.
Als je zelf gaat installeren en je hebt over 2 jaar iets met je apparatuur dan is de kans aanwezig dat de leverancier zegt dat het komt door de installatie en zij daardoor niet aansprakelijk.

Vind het zelf altijd maar een beetje chantage. Het is letterlijk een paar draadjes en slangetjes aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
taz10 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:13:
8< 8<
Hier nog even een foto van onze de realiseren kamer
[Afbeelding]
Kan je je lage kasten aan de andere kant doen? Zodat je de keuken zegmaar als scheiding gebruikt naar de eettafel? Misschien is dat nog een optie waardoor je eigenlijk net meer ruimte kunt maken?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
BramBBQ schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:31:
8< 8<
Het blad is bij Superkeukens van Fenix. Dit zag er wel mooi uit, maar had er nog nooit van gehoord. Even gezocht en je hoort verschillende verhalen. Denk dat we toch voor keramiek gaan.
Fenix is niet bestand tegen hitte, daardoor hebben wij het van ons lijstje afgehaald.

Informatie onder andere hier: https://www.dekkerzevenhuizen.nl/keuken/keukenbladen/fenix

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Wij zijn net terug van een ochtendje Ekelhoff in Nordhorn voor een nieuwe keuken.

Wat mij opviel bij de lades en deurtjes is dat die van de Next125 keukens veel meer solide aanvoelden en stiller waren dan die van Siematic. Heeft iemand anders hier dezelfde ervaringen? Volgens mij maken ze allebei gebruik van Blum hang- en sluitwerk, maar waarom voelt het dan zo anders aan?

Wel jammer, want wij vonden een bepaald frontje van Siematic wel heel mooi waar Next dan geen vergelijkbaar frontje voor had. De witte korpus van Siematic was ook een beetje een afknapper vergeleken met Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 10:59
Floor-is schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:45:
[...]

Denk dat ik me eerst maar eens op de koelkast ga richten nu :) (We hebben een 2m hoge vriezer op 5 stappen van de keuken, geen behoefte aan nog een vriezer :))
Als je een oven van NEFF neemt zou ik voor een koelkast ook eens bij NEFF kijken.
Siemens/Bosh/Neff hebben een hoge frigo die qua indeling ons ideaal lijkt: KI1816DE0

Wij gaan ook voor onze toestellen voor NEFF gaan. Maar die ovens die jij aanhaalt, zijn dat geen oude modellen of zo? Ik kan die nergens vinden op de site van NEFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4m0n_46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 12:50
Dag allen,

Een tijdje geleden hebben mijn vriendin en ik een keuken besteld voor onze nieuwbouwwoning :)
Op het moment zijn we echter met wat anders bezig, het schilderen van onze binnenkozijnen.

Vandaar een vraag. Ik heb al veel zitten zoeken op het internet, gebeld met de keukenzaak, gezocht hier in het topic, maar kon geen antwoord vinden. Eventjes op bezoek met de keukenzaak zit er nu ook helaas niet in...

De keuken die we besteld hebben heeft onderkasten/frontjes in de kleur AV 2035 GL, mat zwart, van Hacker. We willen eigenlijk een bijpassende RAL kleur hebben voor onze kozijnen en deuren. Man van de keukenzaak gaf aan dit niet te weten omdat de kleuren door Hacker zelf zijn ontworpen, en dus niet een specifieke RAL kleur hebben.

Weten jullie wellicht welke RAL kleur bij benadering het dichts in de buurt komt van de AV 2035 GL? Het buitenschilderwerk bij ons wordt RAL 7021 (zwartgrijs), binnen twijfelen we of we toch niet een tikkeltje donkerder moeten gaan. Bijv. RAL 9011 / 9017.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
R4m0n_46 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:51:
Dag allen,

Een tijdje geleden hebben mijn vriendin en ik een keuken besteld voor onze nieuwbouwwoning :)
Op het moment zijn we echter met wat anders bezig, het schilderen van onze binnenkozijnen.

Vandaar een vraag. Ik heb al veel zitten zoeken op het internet, gebeld met de keukenzaak, gezocht hier in het topic, maar kon geen antwoord vinden. Eventjes op bezoek met de keukenzaak zit er nu ook helaas niet in...

De keuken die we besteld hebben heeft onderkasten/frontjes in de kleur AV 2035 GL, mat zwart, van Hacker. We willen eigenlijk een bijpassende RAL kleur hebben voor onze kozijnen en deuren. Man van de keukenzaak gaf aan dit niet te weten omdat de kleuren door Hacker zelf zijn ontworpen, en dus niet een specifieke RAL kleur hebben.

Weten jullie wellicht welke RAL kleur bij benadering het dichts in de buurt komt van de AV 2035 GL? Het buitenschilderwerk bij ons wordt RAL 7021 (zwartgrijs), binnen twijfelen we of we toch niet een tikkeltje donkerder moeten gaan. Bijv. RAL 9011 / 9017.
Wellicht is het mogelijk om een staaltje te bestellen/lenen.
Dan kan je naar de betere verfspeciaalzaak om de kleur te laten scannen. Die kunnen je dan precies vertellen welke kleur het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-06 13:12
Hoi Ik ben al een tijdje bezig met het ontwerp van de nieuwe keuken. Een ding is zeker, over smaak valt niet te twisten, wat de 1 mooi vindt, vind de ander lelijk, dat is wel duidelijk te lezen aan de diverse berichten over en weer. Daarbij is het ook heel persoonlijk hoe je de keuken gaat gebruiken en wat je daarbij wel of niet praktisch vindt.

De keuken zelf is van Beckermann, volgens mij is dat prima. Ook diverse gesprekken gehad met andere partijen maar die vielen allemaal af. Nu met nog 1 partij in gesprek, dat gaat allemaal langzaam maar de klik is er, ook niet onbelangrijk.

Verder bij Grillo geweest om een composiet aanrechtblad uit te zoeken. Marmer is en erg duur en ook te vlekgevoelig dus viel daardoor af. Keraniek is ook mooi maar ook wat kwestbaarder en de platen zijn erg dun, dat vind ik minder mooi. Je ziet dan aan de zijkant niet het patroon dat je aan bovenzijde ziet.
Een zijde wordt matzwart en andere zijde kunststof houtlook, daar waar lades kunnen komen die.

Verder ben ik nu het stadium waar ik bezig ben te bepalen welke apparatuur ik wil en dan met name van welk merk.

Wat er sws in komt is:
60cm stoomoven
60cm vaatwasser
80cm inductie kookplaat met flexsysteem
178cm koelkast
178cm vrieskast
qoocker matz wart (tja dat merk staat vast)

Heb nooit eerder van pelgrim gehoord, maar deze keukenboer is daar erg enthousiast over. Binnenkort heb ik ook een afspraak gepland bij ATAG nederland dan kan ik de diverse appartuur even zelf beoordelen en zien (pelgrim, atag en etna).
Vind zelf AEG een mooi en fijn merk (we zijn erg blij met onze droger en wasmachine van dat merk), maar is ook wel erg prijzig en daarmee lopen de kosten al snel fors op.

Dus kort, wie heeft ervaring met pelgrim en hoe bevalt dat?

reviews op trustpilot en qasa.nl zijn iet echt best over Pelgrim, had er ook nog nooit van gehoord terwijl het toch al ruim 100jaar bestaat,

[ Voor 27% gewijzigd door taurus0205 op 25-03-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 20:14
smesjz schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Moeten er ook water en afvoer leidingen aangepast worden of ligt alles al helemaal goed? Hier heeft de aannemer voor de keuken een dagje werk gehad om de leidingen aan te passen aan de Quooker Combi+ en de afvoer verlegd. Bij mij moest er dus een koud water naar de vaatwasser en leiding naar buiten voor de de buitenkraan en dan 1 naar de Quooker. Dan het warm water ook aftakken naar de kraan zelf en de Quooker in (dacht ik). Afvoer is ook wat meer nodig voor de overdruk van de Quooker/vaatwasser/overstort en wasbak zelf ;)
Electra voor kookplaat is afhankelijk van welke groepen je hebt en wat voor stekkers je hebt.
Als je moet verleggen is 350 euro wel een eerlijk bedrag imo.

Als alles al ligt is het zelf ook wel aan te sluiten met de boekjes erbij en denk dat garantie dan ook wel meevalt immers zien ze niet wie het heeft aangesloten :P
Electra is een ander punt dat heft de elektricien hier dus gedaan omdat de meterkast ook aangepast moest worden.
Bij de Bora aansluiten heeft de keuken plaatser wel even de draden losgemaakt zodat we de stekker door de kasten konden krijgen, en weer aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
xray79 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:11:
[...]

Als alles al ligt is het zelf ook wel aan te sluiten met de boekjes erbij en denk dat garantie dan ook wel meevalt immers zien ze niet wie het heeft aangesloten :P
Electra is een ander punt dat heft de elektricien hier dus gedaan omdat de meterkast ook aangepast moest worden.
Bij de Bora aansluiten heeft de keuken plaatser wel even de draden losgemaakt zodat we de stekker door de kasten konden krijgen, en weer aangesloten.
Het 'probleem' is niet dat ze niet zien wie het wel gedaan heeft. Het probleem is dat ze weten wie het niet gedaan heeft; zij zelf.
Dus dan zeggen ze dat de fout komt door het foutief installeren dus dat je bij je installateur moet aankloppen.

De inductiekooplaten die ik geïnstalleerd heb (al die 5 O-) ) kwamen allemaal zonder stekker dus aansluiten moet je dan sowieso doen.
Het is ook allemaal niet moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• massapeal
  • Laatst online: 08:21
massapeal schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:49:
Onze eerste offerte binnen voor onze nieuwbouw keuken. Het wordt een eiland opstelling met hoge kasten op de kopse kant. Qua werkblad zijn we voor nu uitgekomen op keramiek in verband met de eigenschappen en beschikbare kleuren/patronen.

Ben erg benieuwd wat anderen vinden van de prijs.

***members only***
Intussen hebben we ook de schetsen ontvangen. Volgend weekend ook op bezoek bij andere showrooms om offertes te kunnen vergelijken.

Members only: title

[ Voor 7% gewijzigd door massapeal op 25-03-2021 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
massapeal schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:17:
[...]

Intussen hebben we ook de schetsen ontvangen. Volgend weekend ook op bezoek bij andere showrooms om offertes te kunnen vergelijken.

***members only***
Mooi eiland! :)

Het lijkt alsof de ovens erg hoog zitten. Is dit met opzet? Handig wanneer je wilt kijken, maar extreem onhandig met iets er in of uit tillen... Ter vergelijk, bij onze keuken zit de onderkant van de oven op aanrechtblad hoogte. herofruit in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Dan oogt e.e.a. ook gelijk rustiger.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-10 20:18
Waarom niet een afzuigkap van Siemens?

Siemens heeft een soortgelijk model welke communiceert met de kookplaat
BramBBQ schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:31:
Hieronder een tekening van onze keuken. Zijn nu bezig met het opvragen van offertes. We willen toch wel graag een afzuigkap naar buiten (gat zit er al).

***members only***

Qua kastjes vinden we de systemat mooier dan de kastjes van Superkeukens. Iemand ervaring met DKG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
herofruit schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:29:
[...]

Mooi eiland! :)

Het lijkt alsof de ovens erg hoog zitten. Is dit met opzet? Handig wanneer je wilt kijken, maar extreem onhandig met iets er in of uit tillen... Ter vergelijk, bij onze keuken zit de onderkant van de oven op aanrechtblad hoogte. herofruit in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Dan oogt e.e.a. ook gelijk rustiger.
als je de ovens hoger hebt zit is dat wel een stuk ergonomischer. Anders moet je bukken om het erin te plaatsen. Ea is ook afhankelijk van hoe lang jezelf bent natuurlijk. Daarnaast hoef je dan ook niet steeds te bukken als je even checkt naar de status.

Trouwens zou je niet wat meer lades nemen in je keuken, met al die kasten moet je sws erg veel bukken en op je knieen werken om bij je spullen te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door taurus0205 op 25-03-2021 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
severijns schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:26:
[...]

Als je een oven van NEFF neemt zou ik voor een koelkast ook eens bij NEFF kijken.
Siemens/Bosh/Neff hebben een hoge frigo die qua indeling ons ideaal lijkt: KI1816DE0

Wij gaan ook voor onze toestellen voor NEFF gaan. Maar die ovens die jij aanhaalt, zijn dat geen oude modellen of zo? Ik kan die nergens vinden op de site van NEFF
Ze zijn antraciet, volgens mij heel nieuw. Ik haal de artikelnummers direct uit de folder van neff :)

Ik vind iig deze al wel https://www.bemmelenkroon...268A0IEAAYASAAEgKuQfD_BwE

[ Voor 9% gewijzigd door Floor-is op 25-03-2021 18:59 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 10:59
Floor-is schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:55:
[...]

Ze zijn antraciet, volgens mij heel nieuw. Ik haal de artikelnummers direct uit de folder van neff :)
De nieuwe lijn is idd antraciet en hebben G0 achteraan ipv H0.
Ik heb de folder hier ook liggen en de B47CR22 staat daar idd in. Buiten pyrolyse geen verschil met de B57CR22 dus wsl de meerprijs voor velen niet waard.
Maar de B47VR22G0 kan ik echt nergens terugvinden, niet op de site en niet in de nieuwe catalogus.
Tenzij het niet dezelfde catalogus is in Nederland en België.
De B57VS22 G0 wel, dat is een variosteamwel. Maar die kost met zijn 2040 euro slechts 50 euro minder dan de fullsteam B47FS22G0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Mensen, vraag over de Quooker keuzes. De website geeft niet een duidelijk antwoord.

Als je de Quooker neemt met warmwateraansluiting, wanneer vraagt de Quooker dan warmwater vraag van de CV? Zodra het kokende water in de Quooker op is?

We hebben nu een warm waterleiding liggen, is er dan een goede reden waarom je niet de warmwater aansluiting zou nemen?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:18
knights16 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:56:
Mensen, vraag over de Quooker keuzes. De website geeft niet een duidelijk antwoord.

Als je de Quooker neemt met warmwateraansluiting, wanneer vraagt de Quooker dan warmwater vraag van de CV? Zodra het kokende water in de Quooker op is?

We hebben nu een warm waterleiding liggen, is er dan een goede reden waarom je niet de warmwater aansluiting zou nemen?
Hij vult de boiler bij met water uit de warme leiding. Het idee is kokend water, meteen warm water en onbeperkt warm water.

Bijvullen vanuit de warm water leiding is natuurlijk ongunstig voor je gasverbruik ;-)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
knights16 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:56:

De Quooker geeft kokend water af als je warm water tapt totdat het warme water vanuit de CV warm genoeg is, meestal rond de 50-60 graden. Daarna gaat alles via de warmwaterleiding. De Quooker zelf wordt gevuld met koud leidingwater.
Reden om wel de warmwaterleiding te blijven gebruiken is omdat afstoppen vaak niet kan ivm legionella. Je mag eigenlijk geen loze warmwaterleiding laten zitten is ons verteld door verschillende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
xray79 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:25:
[...]

De Quooker geeft kokend water af als je warm water tapt totdat het warme water vanuit de CV warm genoeg is, meestal rond de 50-60 graden. Daarna gaat alles via de warmwaterleiding. De Quooker zelf wordt gevuld met koud leidingwater.
Reden om wel de warmwaterleiding te blijven gebruiken is omdat afstoppen vaak niet kan ivm legionella. Je mag eigenlijk geen loze warmwaterleiding laten zitten is ons verteld door verschillende mensen.
Now I am confused. :-)

Dus je Quooker geeft kokend water af bij NORMALE warmwatervraag totdat het aangeleverde water 50-60 graden is? Wat gebeurd er dan met het koude/lauwe water totdat dit 50-60 graden is ?

Dan de dubbel check en checkvraag: je kunt met een quooker de onderstaande type water tappen? : )
-koud water tappen
-warm water tappen
-kokend water tappen

Als je je Quooker kokend water vraagt dan is dit toch max 7 liter kokend water en heeft het toch niets te maken met de warmwaterkraan ?

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-10 09:48
taurus0205 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:05:
[...]

als je de ovens hoger hebt zit is dat wel een stuk ergonomischer. Anders moet je bukken om het erin te plaatsen. Ea is ook afhankelijk van hoe lang jezelf bent natuurlijk. Daarnaast hoef je dan ook niet steeds te bukken als je even checkt naar de status.

Trouwens zou je niet wat meer lades nemen in je keuken, met al die kasten moet je sws erg veel bukken en op je knieen werken om bij je spullen te komen.
Wij hebben in onze huidige keuken een oven op die hoogte, en zijn daar niet heel blij mee (168 en 178 lang) Je moet altijd net bovenhands iets uit de oven tillen en op een onhandige manier neerzetten omdat je het dan niet goed vast hebt. Ook moet je oppassen dat je met je armen niet tegen de deur aankomt. Voor een magnetron lijkt het ons wel prima, maar voor een oven niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-10 20:56
Hieronder de tekening van onze keuken. Hebben nu twee offertes liggen van twee verschillende keukenzaken waarbij de opstelling en apparaten precies hetzelfde zijn. Alleen het merk keukenkastjes verschilt.

Members only:

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
severijns schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:06:
[...]

De nieuwe lijn is idd antraciet en hebben G0 achteraan ipv H0.
Ik heb de folder hier ook liggen en de B47CR22 staat daar idd in. Buiten pyrolyse geen verschil met de B57CR22 dus wsl de meerprijs voor velen niet waard.
Maar de B47VR22G0 kan ik echt nergens terugvinden, niet op de site en niet in de nieuwe catalogus.
Tenzij het niet dezelfde catalogus is in Nederland en België.
De B57VS22 G0 wel, dat is een variosteamwel. Maar die kost met zijn 2040 euro slechts 50 euro minder dan de fullsteam B47FS22G0
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVmOizPLIp0R-Knmy246BW-tcew=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/hv4c3TgbkMdnLZRdsoBdFvGa.png?f=fotoalbum_medium

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
WybWyb schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:02:
Hieronder de tekening van onze keuken. Hebben nu twee offertes liggen van twee verschillende keukenzaken waarbij de opstelling en apparaten precies hetzelfde zijn. Alleen het merk keukenkastjes verschilt.

***members only***
Kelerig, je zit echt achterlijk dichtbij wat wij willen aan apparatuur. Wil je mij/ons vertellen wat je hieraan kwijt bent? Mag ook in DM als je dat fijner vindt natuurlijk.

Wij gaan voor nagenoeg of helemaal dezelfde oven, overwegen dezelfde koelkast, dezelfde vaatwasser en (liefst ook die) Bora. Oh en de quooker, hoewel zonder cube ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathaniel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06-2022
Hier iemand ervaring met AEG apparatuur? Hebben nu een mooie blackline serie. Hebben momenteel Siemens en zijn hier tevreden over, maar nu is het oog op AEG gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nathaniel schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:40:
Hier iemand ervaring met AEG apparatuur? Hebben nu een mooie blackline serie. Hebben momenteel Siemens en zijn hier tevreden over, maar nu is het oog op AEG gevallen.
Search functie al een keer gebruikt? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25
knights16 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:31:
[...]

Dus je Quooker geeft kokend water af bij NORMALE warmwatervraag totdat het aangeleverde water 50-60 graden is? Wat gebeurd er dan met het koude/lauwe water totdat dit 50-60 graden is ?
Bij normale warmwatervraag mengt hij het nog koude/lauwe water aan met kokend water tot 50-60 graden, en zal dit dus langzaam afbouwen.
Dan de dubbel check en checkvraag: je kunt met een quooker de onderstaande type water tappen? : )
-koud water tappen
-warm water tappen
-kokend water tappen
Inderdaad.
Als je je Quooker kokend water vraagt dan is dit toch max 7 liter kokend water en heeft het toch niets te maken met de warmwaterkraan ?
Klopt ook.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekster
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-02-2022
Na 500 pagina's doorgespit te hebben, een paar vragen/opmerkingen:

Pronorm:
zijn de binnenkanten van de kasten tegenwoordig nog steeds wit (ik heb morgen afspraak staan voor offerte), online kan ik niet vinden hoe de kasten zijn afgewerkt (X/Y line)

Grando:
Is dit een beetje een fijne partij ? Ik weet dat ze onderdeel zijn van DMG maar niet de DMG Praktijken hanteren, klopt dit ? Hoe verhouden ze zich prijstechnisch. Onderhandelbaar?

Kookplaat (inductie)

Twijfel over een Bora of " standaard".
Bora voordelen zijn duidelijk en kwaliteit idem.
Maar welk merk is het merk voor normale inductieplaat ? We zoeken een ruime plaat met logische bediening. Door alle corona perikelen zijn we nog steeds niet in 1 van de inspiratiehuizen etc geweest .

Idem afzuiging. Als we geen BORA kiezen, dan een plafond unit. Wederom. Welk merk is dan aan te raden. Wij houden van een "stevige" afzuiging, dwz kookluchtjes tot een minimum beperken.

Twijfel tussen bora of normaal is de koof die we dan moeten maken. We weten niet zeker of we dit mooi vinden. We hebben nu een normale afzuigkap. We gaan niet voor een keukeneiland maar een hoek keuken.

Zoals gezegd, komende weken aantal afspraken. Van te voren al online georienteerd qua merk en hier flink gelezen.

1 is bij Grando in midden van het land zij verkopen o.a. pronorm en systemat keuken
1 is bij een kleiner bedrijf idem midden van land verkopen Balerina en Tristar keukens , geen keten zaak.

en we overwegen naar Duitsland te gaan omdat we daar ook wel goede verhalen over horen.

We hebben nu het huismerk van Superkeukens (geen idee wat dat is, ik vermoed Nobbillia aldus dit forum ) maar ivm verhuizing nieuwe keuken. We verhuizen in september naar Zeist, op tijd denk ik om keuken te gaan kopen.

Nog tips mbt keuken merk ? We zijn op zich tevreden met onze keuken maar we vinden het jammer dat de binnenkanten wit zijn en de laden zijn ook niet erg sterk en zijn al meerdere keren stuk gegaan (de railsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Xghost schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:02:
[...]

Wij hebben in onze huidige keuken een oven op die hoogte, en zijn daar niet heel blij mee (168 en 178 lang) Je moet altijd net bovenhands iets uit de oven tillen en op een onhandige manier neerzetten omdat je het dan niet goed vast hebt. Ook moet je oppassen dat je met je armen niet tegen de deur aankomt. Voor een magnetron lijkt het ons wel prima, maar voor een oven niet echt.
We hebben in de huidige keuken die hoogte ( ik ben 1,86m, mijn vrouw is 1,70m) beide vinden we het erg fijn en willen het daarom ook in onze nieuwe keuken. Voorheen hadden we een oven op 1m hoogte. Je bent dan altijd aan het bukken omdat je ook niet goed kan zien als je recht staat hoe het erin gaat.
Zo een bak weegt max 2kg met eten, zelfs al is het iets meer dat weegt toch niks. Ja wij sporten beiden intensief al sje 200kg kan deadliften en je zou dan niet een ovenschaal in en uit de oven kunnen schuiven dan is er toch iets mis denk ik dan :P

Enfin, het is allemaal erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
is er nog iemand die op mijn ondergesneeuwd bericht kan ingaan? :)

Hoi Ik ben al een tijdje bezig met het ontwerp van de nieuwe keuken. Een ding is zeker, over smaak valt niet te twisten, wat de 1 mooi vindt, vind de ander lelijk, dat is wel duidelijk te lezen aan de diverse berichten over en weer. Daarbij is het ook heel persoonlijk hoe je de keuken gaat gebruiken en wat je daarbij wel of niet praktisch vindt.

De keuken zelf is van Beckermann, volgens mij is dat prima. Ook diverse gesprekken gehad met andere partijen maar die vielen allemaal af. Nu met nog 1 partij in gesprek, dat gaat allemaal langzaam maar de klik is er, ook niet onbelangrijk.

Verder bij Grillo geweest om een composiet aanrechtblad uit te zoeken. Marmer is en erg duur en ook te vlekgevoelig dus viel daardoor af. Keraniek is ook mooi maar ook wat kwestbaarder en de platen zijn erg dun, dat vind ik minder mooi. Je ziet dan aan de zijkant niet het patroon dat je aan bovenzijde ziet.
Een zijde wordt matzwart en andere zijde kunststof houtlook, daar waar lades kunnen komen die.

Verder ben ik nu het stadium waar ik bezig ben te bepalen welke apparatuur ik wil en dan met name van welk merk.

Wat er sws in komt is:
60cm stoomoven
60cm vaatwasser
80cm inductie kookplaat met flexsysteem
178cm koelkast
178cm vrieskast
qoocker matz wart (tja dat merk staat vast)

Heb nooit eerder van pelgrim gehoord, maar deze keukenboer is daar erg enthousiast over. Binnenkort heb ik ook een afspraak gepland bij ATAG nederland dan kan ik de diverse appartuur even zelf beoordelen en zien (pelgrim, atag en etna).
Vind zelf AEG een mooi en fijn merk (we zijn erg blij met onze droger en wasmachine van dat merk), maar is ook wel erg prijzig en daarmee lopen de kosten al snel fors op.
AEG levert alleen haar duurste modellen in mat zwart, maar wij hebben sou de vide niet nodig, dus zonde om daar extra voor te moeten betalen.

Dus kort, wie heeft ervaring met pelgrim en hoe bevalt dat?

reviews op trustpilot en qasa.nl zijn iet echt best over Pelgrim, had er ook nog nooit van gehoord terwijl het toch al ruim 100jaar bestaat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

taz10 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:20:
Bedankt, @Kimmie2000 en @BlowFish , vanmiddag ook maar even op een rijtje gezet wat wij mooi vinden en na iets meer dan 400 forumpaginas te hebben doorlopen de keuze gevallen op : Siemens Stoomoven HS836GTB6 en de Siemens Combimagnetron CM485AGB0 , nu nog een vaatwasser, ook Siemens maar denk en een wijnklimaatkast, KC en Tulip boden beide de Hananto aan,

Maar nu even onze keukenzoektocht delen.
Wij zijn vorig jaar zomer begonnen op de Arenaboulevard, een offerte van Ikea, hierna Mandemakers, Keukenconccurrent en Keukenkampioen, vervolgens in Nordhorn naar Ekelhoff.
We begonnen met een kookeiland met in het midden een bargedeelte, toen naar de hoe van het kookeiland, tot we bij Ekelhoff een eiland zagen met de eetkamertafel eraan, en daar borduren we nu verder op en moeten we gezien de verbouwing over 8 weken wel eerdaags gaan beslissen.
In Nordhorn een bezoek gebracht bij Marquant, Aehlen keukens, offerte van Kuchenstudio Lubbering, Meppens Kuchenstudio, Hoppe Keukens, tja en toen was daar elke keer die corona, dus dan maar met Tulp keukens contact, Luit Wind , en weer naar de keukenconcurrent, ook dan als laatste naar de keukenloods en die wist ons het verschil van de merken keukens te vertellen, dit waren wij ons niet echt bewust tijdens de zoektocht.
Het blijkt dus dat de keukenconcurrent de impuls keuken ons wilde verkopen wat zoals ik lees een mindere kwaliteit is. De duitse Lubbering had ons een offerte gegeven van een Nobilia keuken.
De offerte van de keukenloods is onderweg als ook een nieuwe offerte van Lubbering uit Nordhorn alwaar we volgende week nog langsgaan. Ook volgende week een afspraak bij Ekelhof en bij Hemmes in Weener.
Ekelhof daar hebben we heel hoge verwachtingen van gelezen de recenties.
ik probeer jullie op de hoogte te houden en ben benieuwd wat jullie van ons ontwerp vinden.
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb zelf ook bij ekelhof besteld maar nog geen oplever ervaring. Als je bij andere zaken in het nobilia segment zit dan gaat ekelhof je wel tegen vallen. Die zitten in een prijs categorie hoger.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da1roy
  • Laatst online: 11:23
Wij hebben een Pronorm X-line keuken besteld met de binnenkant in 3160 stratusgrijs pearl.
Dus korpus kleur is grijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mixRqt0zMKS5t4oDA7RtvB3FId8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KaGqoXyLYHzvCcJeC3thjoEG.png?f=fotoalbum_large
Meekster schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 23:38:
Na 500 pagina's doorgespit te hebben, een paar vragen/opmerkingen:

Pronorm:
zijn de binnenkanten van de kasten tegenwoordig nog steeds wit (ik heb morgen afspraak staan voor offerte), online kan ik niet vinden hoe de kasten zijn afgewerkt (X/Y line)

Grando:
Is dit een beetje een fijne partij ? Ik weet dat ze onderdeel zijn van DMG maar niet de DMG Praktijken hanteren, klopt dit ? Hoe verhouden ze zich prijstechnisch. Onderhandelbaar?

Kookplaat (inductie)

Twijfel over een Bora of " standaard".
Bora voordelen zijn duidelijk en kwaliteit idem.
Maar welk merk is het merk voor normale inductieplaat ? We zoeken een ruime plaat met logische bediening. Door alle corona perikelen zijn we nog steeds niet in 1 van de inspiratiehuizen etc geweest .

Idem afzuiging. Als we geen BORA kiezen, dan een plafond unit. Wederom. Welk merk is dan aan te raden. Wij houden van een "stevige" afzuiging, dwz kookluchtjes tot een minimum beperken.

Twijfel tussen bora of normaal is de koof die we dan moeten maken. We weten niet zeker of we dit mooi vinden. We hebben nu een normale afzuigkap. We gaan niet voor een keukeneiland maar een hoek keuken.

Zoals gezegd, komende weken aantal afspraken. Van te voren al online georienteerd qua merk en hier flink gelezen.

1 is bij Grando in midden van het land zij verkopen o.a. pronorm en systemat keuken
1 is bij een kleiner bedrijf idem midden van land verkopen Balerina en Tristar keukens , geen keten zaak.

en we overwegen naar Duitsland te gaan omdat we daar ook wel goede verhalen over horen.

We hebben nu het huismerk van Superkeukens (geen idee wat dat is, ik vermoed Nobbillia aldus dit forum ) maar ivm verhuizing nieuwe keuken. We verhuizen in september naar Zeist, op tijd denk ik om keuken te gaan kopen.

Nog tips mbt keuken merk ? We zijn op zich tevreden met onze keuken maar we vinden het jammer dat de binnenkanten wit zijn en de laden zijn ook niet erg sterk en zijn al meerdere keren stuk gegaan (de railsen).

[ Voor 7% gewijzigd door da1roy op 26-03-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Meekster heb je al op "grando" gezocht in dit forum. Hier lees ik , vooral bij de recente, wel redelijk goede ervaringen.

Duitsland hadden wij in eerste instantie ook als idee maar ik heb dan zelf mijn bedenkingen mbt service, dat zou mij tegenhouden.

Ik zou zelf voor een Bora gaan, geen lelijke koof boven je aanrecht. Welk merk bij geen Bora ; Siemens ? Miele ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:38
WybWyb schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:02:

***members only***
Wil je dat lage gedeelte laten eindigen tegen een raam?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

siemenz schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 07:36:
[...]

Ik heb zelf ook bij ekelhof besteld maar nog geen oplever ervaring. Als je bij andere zaken in het nobilia segment zit dan gaat ekelhof je wel tegen vallen. Die zitten in een prijs categorie hoger.
Ik heb even terug zitten zoeken en als ik het goed terug lees heb jij een next keuken gekocht ?
[quote]siemenz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:48:

Dan valt de hogere prijs toch wel mee als je het vergelijkt met onze offerte van +/- 23k ?

Ik kijk nu al uit dus naar volgende week vrijdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@Meekster Als je geen eiland neemt zou ik een plafond unit nemen, zeker als je vrijwel bij de buitenmuur je kookplaat hebt gepland. Je hebt meer aan kastruimte onder je kookplaat dan aan 30 cm meer lucht boven je kookplaat door het missen van een koof.

Maar goed vorm boven functie of functie boven vorm is natuurlijk een persoonlijke overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
knights16 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:31:
[...]

-koud water tappen
-warm water tappen
-kokend water tappen

@BartV heeft alles al beantwoord. En dit gaat dus op bij de Combi+ Quooker.
Mijn broertje heeft een gewone Quooker waar dus géén warm water leiding naartoe gaat omdat de CV niet naar de keuken loopt en ze de oude boiler weggedaan hebben. Daar mengt de Quooker het warme water meteen en gaat dat dus van je 7 liter kokend water af. Bij de Combi+ is dat minimaal omdat het kokend water maar even gemengde wordt met het warme water vanuit de CV.

Mijn leidingwerk is 1 groot netwerk van buizen geworden in de nieuwe keuken. Hier staan wat tekeningen die je laten zien hoe de buizen lopen.
https://www.google.com/se...1287#imgrc=YeQ8806HO84pXM

Maar eigenlijk is het simpel wil je de warm water leiding laten zitten in de keuken dan zul je de combi+ nemen en warm water tappen via de leiding waar de quooker alleen bij springt als het nodig is.

@Meekster wij gebruiken de Bora PURU (recirculatie) nu een weekje met plezier. Bediening is echt heel makkelijk en intuitief. Die van Siemens etc die we gezien hebben waren ok maar voordeel van bora is dat ze de bediening verticaal hebben.
Fijne van plaatafzuiging is dat de geuren en warmte bijna niet omhoog stijgen. Bij een normale kap is dat wel het geval.
Ruimt onder de plaat is wel iets kleiner maar wij hebben nog 3 diepe lades en 1 bestek la met een ondiepe la eronder voor snijplanken etc.
Plafondafzuiging was bij ons nooit goed gekomen omdat de buis diameter smal is en die gaat 3 verdiepingen omhoog dus zou allen maar meer herrie maken en toch nog geurtjes hebben in huis.
Bora kan ook met afzuiging naar buiten dan heb je het beste van 2 werelden, want als het kan is afzuiging naar buiten wel beter heb ik me laten vertellen.

[ Voor 19% gewijzigd door xray79 op 26-03-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-10 21:55
da1roy schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:19:
Wij hebben een Pronorm X-line keuken besteld met de binnenkant in 3160 stratusgrijs pearl.
Dus korpus kleur is grijs.

[Afbeelding]

[...]
Was die kleur voor de binnenzijde tegen een meerprijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da1roy
  • Laatst online: 11:23
Zover ik weet niet, echter heb ik gelijk aangegeven dat ik geen wit wilde. ik kan het daarom ook niet vergelijken.
Wanne-B88 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:30:
[...]

Was die kleur voor de binnenzijde tegen een meerprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBBQ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-10 10:49
k_ers schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:01:
Waarom niet een afzuigkap van Siemens?

Siemens heeft een soortgelijk model welke communiceert met de kookplaat

[...]
We hebben meer vertrouwen in de Novy kap (hebben we bij meerdere mensen gezien en die werkt als een trein). Inderdaad wel een dingetje dat je hem altijd met de afstandsbediening aan moet zetten.

In vuurst en vlam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

taz10 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:20:
[...]

Ik heb even terug zitten zoeken en als ik het goed terug lees heb jij een next keuken gekocht ?
[quote]siemenz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:48:

Dan valt de hogere prijs toch wel mee als je het vergelijkt met onze offerte van +/- 23k ?

Ik kijk nu al uit dus naar volgende week vrijdag ;)
Toen had ik je 23k nog niet gezien, die was daarna pas!

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
taurus0205 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:05:
[...]

Doel je op mijn keuken? Alle kasten in het schiereiland zijn lades met binnenlade (90+45+45), de rechterkast in de kastenwand heeft geloof ik 4 lades en de linkerkast naast de spoelbak idem.

Op dit moment heb ik 0 lades, dus we gaan er precies 300cm aan lades à ±80 cm hoog op vooruit ;-)

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:15
Nathaniel schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:40:
N=1, maar voor een vaatwasser bv ga ik echt nooit meer AEG kopen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:25
Ze waren een jaar of 2 geleden echter wel de enige die een stille vaatwasser hadden voor een redelijk lage prijs. Dus volgens mij is het maar net wat je zoekt :)

(Maar, ook wij nemen onze volgende vaatwasser die lang moet meegaan, geen AEG meer :) )

[ Voor 22% gewijzigd door Kwakkel op 26-03-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Zelf heb ik zeer slechte ervaringen met vaatwassers van AEG. Met name het sluit systeem en droogresultaat is ruk. Ovens van AEG vind ik wel goed. Koelkasten, kookplaten, idem dito. Ik snap niet dat ze zoveel moeite hebben met die vaatwassers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Ondertussen ook de offerte vergelijkend gekregen van Faber kuechen.
Maar dan in Hacker Systemat.
kookeiland 300 x 210 met granietenblad, usb stekkerdoos, Bora Pura, Quooker 7lt, zeeppompje en caressi spoelbak
Siemens, HS836GVB6
Siemens CM836GPB6
Siemens SN63H800BE.
Wijnklimaatkast UW622Z-200G

Prijs rond de € 21500

Komt voor ons zelf dan nog de LG koelkast bij van € 2200

Let op op de kleurstelling :+ want dit moet echt anders, ook de opstelling, na weer een nachtje slapen gaan we toch vermoedelijk voor een tafel OP het eiland met hoge barstoelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcTK2P2s7b869DdBX1SWmLUyNQM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pvWEo6sPyqBhIwHxfZQgxeHC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wF97ZN_qUkHoCymgr7RgMRj7RX4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pJ0ehBFzMfDmJLHQnE6jgJid.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Tommie12 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:25:
[...]

N=1, maar voor een vaatwasser bv ga ik echt nooit meer AEG kopen.
Het is dan wel >30 jaar geleden, maar we hebben ooit brand gehad in het huis waar ik ben opgegroeid. AEG vaatwasser was de boosdoener.. Daar word ik eigenlijk net aan herrinnerd, ik denk dat ik daarom onbewust niet serieus naar AEG heb gekeken voor onszelf.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Magnetron of niet?

Momenteel heb ik een oven en (solo)magnetron ingebouwd. Magnetron gebruik ik alleen maar voor popcorn en incidenteel iets vergeten te ontdooien. Nu sta ik weer voor de keuze met onze toekomstige keuken. Zouden jullie voor dit incidentele gebruik hem inbouwen of los in de bijkeuken zetten ? Ik gebruik de magnetron zeker niet dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:42:
Magnetron of niet?

Momenteel heb ik een oven en (solo)magnetron ingebouwd. Magnetron gebruik ik alleen maar voor popcorn en incidenteel iets vergeten te ontdooien. Nu sta ik weer voor de keuze met onze toekomstige keuken. Zouden jullie voor dit incidentele gebruik hem inbouwen of los in de bijkeuken zetten ? Ik gebruik de magnetron zeker niet dagelijks.
Die keuze ook al een paar keer moeten maken. Wij hebben geen bijkeuken, anders zou de magnetron daar belanden. In onze nieuwe keuken gaan we denk ik uit esthetische overwegingen voor een inbouw-exemplaar.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Barry|IA schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:12:
Zelf heb ik zeer slechte ervaringen met vaatwassers van AEG. Met name het sluit systeem en droogresultaat is ruk. Ovens van AEG vind ik wel goed. Koelkasten, kookplaten, idem dito. Ik snap niet dat ze zoveel moeite hebben met die vaatwassers...
Omdat het ene vak het andere niet is. Uit mijn vorige werk weet ik nog dat Miele briljant was in thermodesinfectors (een soort vaatwasmachine, maar dan heter) en uiteindelijk gestopt is met autoclaven (een soort stoomoven, maar dan medisch), omdat ze het niet zo goed kregen als de concurrentie.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
aschja schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:17:
[...]

Wil je dat lage gedeelte laten eindigen tegen een raam?? 8)7
Is helaas niet anders. Keuken zal een kleine 5 cm voor het raam komen. Zit nog wel een ruimte tussen, want het kozijn springt iets in. Maar of we er heel erg blij mee zijn... nee dat niet echt 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
Floor-is schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:35:
[...]

Kelerig, je zit echt achterlijk dichtbij wat wij willen aan apparatuur. Wil je mij/ons vertellen wat je hieraan kwijt bent? Mag ook in DM als je dat fijner vindt natuurlijk.

Wij gaan voor nagenoeg of helemaal dezelfde oven, overwegen dezelfde koelkast, dezelfde vaatwasser en (liefst ook die) Bora. Oh en de quooker, hoewel zonder cube ;)
De offertes zijn niet gespecificeerd. Heb alleen een totaalbedrag en die staat al in mijn bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:02

DropjesLover

Dit dus ->

Toch weer een wat algemene post van mij met een redelijk open vraag... Wie heeft goede ervaringen / aanraders aan keukenbedrijven omgeving Breda +- 1u rijden max?
We hebben geen bijzondere eisen realiseer ik me al hier lezend, maar zoeken wel een praktische, gezellige keuken waarbij we ofwel makkelijk de deurtjes kunnen vervangen later (jonge kinderen nu) en waarbij de afwerking domweg 15+ jaar mee gaat.
Onze huidige hoogglans-witte keuken van Keukenconcurrent (vorige eigenaar :/ ) was na 9 jaar al op kopse kanten de lak dermate aangevreten dat deze niet meer schoon te krijgen is en smutzig gelig is.
Een buurman heeft al het zelfde in zijn 7 jaar oude Keukenconcurrent-keuken...

Overigens willen we een 3m lange (niet-dragende) muur iets opschuiven voor meer ruimte in de keuken, en een eet-barretje.
Maar dat lijkt me niet zo bijzonder

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdev91
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-12-2021
DropjesLover schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:25:
Toch weer een wat algemene post van mij met een redelijk open vraag... Wie heeft goede ervaringen / aanraders aan keukenbedrijven omgeving Breda +- 1u rijden max?
We hebben geen bijzondere eisen realiseer ik me al hier lezend, maar zoeken wel een praktische, gezellige keuken waarbij we ofwel makkelijk de deurtjes kunnen vervangen later (jonge kinderen nu) en waarbij de afwerking domweg 15+ jaar mee gaat.
Onze huidige hoogglans-witte keuken van Keukenconcurrent (vorige eigenaar :/ ) was na 9 jaar al op kopse kanten de lak dermate aangevreten dat deze niet meer schoon te krijgen is en smutzig gelig is.

Overigens willen we een 3m lange (niet-dragende) muur iets opschuiven voor meer ruimte in de keuken, en een eet-barretje.
Wij zijn zelf geslaagd bij Marquardt in Breda.Hebben redelijk wat gesprekken gevoerd bij andere partijen, maar werden hier het beste geholpen. Installatie is nog niet gebeurd, dus daar kan ik nog weinig over zeggen. Ik zou in ieder geval even aanraden om een keertje binnen te lopen of een afspraak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Magnetron of niet?

Wij niet, we gebruiken de magnetron misschien nog wel minder dan jij denk ik.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
WybWyb schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:11:
[...]

De offertes zijn niet gespecificeerd. Heb alleen een totaalbedrag en die staat al in mijn bericht.
Okay, ik heb geen idee van de kosten van de rest van je keuken, dus dat helpt net niet ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:11
Magnetron of niet?

ik gebruik de magnetron op zich best vaak, maar voornamelijk voor het ontdooien van boterhammen. Ondanks dat zou ik echt prima zonder kunnen Ik ben dus niet van plan om een plek in de keuken daarvoor op te offeren. Wellicht dat ik een goedkoop exemplaar in de garage ga zetten, maar iig niet in de keuken

[ Voor 3% gewijzigd door Blik1984 op 26-03-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Thanks :). Geen magnetron dus :). Scheelt weer een apparaat :).

Als de boel thuis rustig is maar op jacht naar keuken meubels :). Apparatuur ben ik nu zo goed als uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Floor-is schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:20:
[...]

Okay, ik heb geen idee van de kosten van de rest van je keuken, dus dat helpt net niet ;)
De prijs van de apparatuur is juist het minst interessant zou ik denken? Dat kun je toch gewoon via B&K, of Keukenloods oid opvragen? Tel er iets bij op voor de extra marge die een keukenwinkel moet pakken ivm de overhead en je hebt een duidelijk beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Reveal! schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:28:
[...]

Heb nu een AEG FSE72610P gekozen, deze heeft de goede hoogte en inderdaad een vario scharnier.
Ben benieuwd hoe deze het doet, kan verder geen reviews er van vinden.
We zijn heel wat jaar verder en ik heb de AEG FSE63717P in mijn winkelmandje staan dus ook vroeg mij af hoe die van jou is bevallen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:35:
Thanks :). Geen magnetron dus :). Scheelt weer een apparaat :).

Als de boel thuis rustig is maar op jacht naar keuken meubels :). Apparatuur ben ik nu zo goed als uit.
Wij gebruiken ook nooit een magnetron momenteel. Maar schijnt wel enorm handig te zijn met kinderen. Vrijwel iedereen met kinderen die we kennen geeft aan vrijwel dagelijks de magnetron te gebruiken om flesjes op te warmen, eten op te warmen voor de baby/kinderen, etc. Het huis dat we gekocht hebben is op de groei dus wil daar wel op voorbereid zijn en niet achteraf nog een keuken in een berghok of trapkast moeten gaan zetten.

Als er geen kinderwens of die tijd al voorbij is, is het natuurlijk een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Laatst online: 12-10 18:52

Ghosty J

Asus

Mag ik jullie advies:

Ik twijfel tussen 2 partijen om mijn apparatuur te bestellen:
Veldkamp keuken & Keukenloods.

Heeft iemand ervaringen met Veldkamp keukens / Veldkamp witgoed & keukens ?

Lees reviews van Veldkamp dat ze soms niet leveren. Misschien is dat ook wel het geval bij keukenloods als een model eruit gaat bijv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rusTboy
SquareOne schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:06:
[...]

Wij gebruiken ook nooit een magnetron momenteel. Maar schijnt wel enorm handig te zijn met kinderen. Vrijwel iedereen met kinderen die we kennen geeft aan vrijwel dagelijks de magnetron te gebruiken om flesjes op te warmen, eten op te warmen voor de baby/kinderen, etc. Het huis dat we gekocht hebben is op de groei dus wil daar wel op voorbereid zijn en niet achteraf nog een keuken in een berghok of trapkast moeten gaan zetten.

Als er geen kinderwens of die tijd al voorbij is, is het natuurlijk een ander verhaal.
Wij hebben zelf gekozen om geen magnetron te nemen omdat magnetron alle voedingstoffen en vitamine kapot maken. We gaan onszelf dwingen om gezonder te leven ;-). Word gewoon elke dag Mac!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ghosty J schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:12:
Mag ik jullie advies:

Ik twijfel tussen 2 partijen om mijn apparatuur te bestellen:
Veldkamp keuken & Keukenloods.

Heeft iemand ervaringen met Veldkamp keukens / Veldkamp witgoed & keukens ?

Lees reviews van Veldkamp dat ze soms niet leveren. Misschien is dat ook wel het geval bij keukenloods als een model eruit gaat bijv.
123apparatuur kan ik ook aanraden.
Een oven die inmiddels outdated was bij levering werd kosteloos vervangen door het nieuwste model.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastmanstanding
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-10 11:08
SquareOne schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:06:
Maar schijnt wel enorm handig te zijn met kinderen. Vrijwel iedereen met kinderen die we kennen geeft aan vrijwel dagelijks de magnetron te gebruiken om flesjes op te warmen, eten op te warmen voor de baby/kinderen, etc.
Dit klopt helemaal. Zou echt niet zonder een magnetron kunnen als gezin met werkende ouders.
rusTboy schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:47:
Wij hebben zelf gekozen om geen magnetron te nemen omdat magnetron alle voedingstoffen en vitamine kapot maken.
Dit klopt echt voor geen meter. Hier in het Engels: (https://www.sciencefocus....%20higher%20temperatures.) . Waar het op neer komt is dat koken via de magnetron eigenlijk beter de voedingstoffen bewaart. Het lijkt onlogisch -- net als dat bevroren groenten meer vitaminen hebben -- maar wetenschap kan gewoon onlogisch zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-08 13:22
DropjesLover schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:25:

Als je weg wilt blijven van DMG dan is MHK wellicht een optie. Zit in Raamsdonksveer. Zelfstandige keukenzaak. Veel goede dingen over gehoord. Plaatsen zelf. Ben er zelf ook geweest maar uiteindelijk voor DMG gegaan vanwege familiaire banden. Volgens mij hebben de Schüller en Tristar keukens. Voor apparatuur werken ze vooral met AEG en Siemens.

En vanuit Breda is ASWA in Dordrecht ook prima bereikbaar natuurlijk.
Pagina: 1 ... 215 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1