Ik ben met mijn vriendin ook bezig om een nieuwe keuken uit te zoeken. Eergisteren een afspraak gehad met I-kook en gisteren bij Superkeukens. Qua opstelling is het een vrij gelijke keuken (beide Nobilia), maar qua kleuren frontjes/type blad verschilt het aardig. Ook de apparatuur is redelijk vergelijkbaar. Persoonlijk vonden we het gesprek met SK fijner dan dat bij I-kook. Bij SK kregen we veel meer de ruimte om te kijken wat we mooi vonden (de mooiere showroom hielp ook mee), waardoor we veel tevredener waren met het resultaat en meer vertrouwen kregen in SK. Ik zet toch nog even ter vergelijking beide offertes hier neer.
Offerte I-kook
Nobilia 317 Tortona Laklaminaat PFL Supermat Steengrijs
- 3 onderkasten 60cm breed (t.b.v. vriezer, spoelbak en vaatwasser)
- 3 bovenkasten
- 3 onderkasten 100 cm breed met 2 uittreklades (2 met een extra binnenlade, 1 voor kookplaat)
Nobilia 382 Stromboli Coating melamine eiken havana
- 2 hoge kasten 60cm breed, 200cm hoog (t.b.v. ovens en koelkast)
Werkblad
Composiet Royal stone black starlight 20mm, 60 cm diep
1x 183 cm
1x 302 cm
Spoelbak en kraan in RVS
Apparatuur
- Kookplaat met afzuiging: Elica Nikola Tesla
- Bakoven: 60cm Siemens iQ700 HB835GTB1
- Combi-oven: 45cm Siemens iQ700 - (model even niet bij de hand, deze nemen we mee uit onze huidige keuken)
- Vaatwasser: Siemens iQ300 SN65EX56CE
- Koelkast: 178cm hoog Etna KKS4178
- Vriezer: Etna VVO182
- Onderkastverlichting
Foto's
Panorama
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Offerte Superkeukens
Nobilia 317 Trent Laklaminaat PFL Supermat Schiefergrijs
- 3 onderkasten 60cm breed (t.b.v. vriezer, spoelbak en vaatwasser)
- 3 bovenkasten
- 3 onderkasten 100 cm breed met 2 uittreklades (2 met een extra binnenlade, 1 voor kookplaat)
Nobilia 382 Rodez Coating melamine Eiken San Remo
- 2 hoge kasten 60cm breed, 200cm hoog (t.b.v. ovens en koelkast)
Werkblad
Keramiek Ariadne White 40mm, 60 cm diep
1x 183 cm
1x 300 cm
Spoelbak en kraan in Gun Metal
Apparatuur
- Kookplaat met afzuiging: Bora GP4U
- Bakoven: 60cm Siemens iQ700 HB835GTB1
- Combi-oven: 45cm Siemens iQ700 - (model even niet bij de hand, deze nemen we mee uit onze huidige keuken)
- Vaatwasser: Pelgrim GVW300L
- Koelkast: 178cm hoog Etna KKS4178
- Vriezer: Zanussi ZYAN82FR
- Onderkastverlichting
Foto's
Panorama
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
We zijn erg benieuwd of jullie hier opmerkingen over hebben, of misschien tips wat nog mooier/beter kan

. Nog een paar opmerkingen/vragen van onze kant:
- De vloer gaan we ook aanpakken, We twijfelen nog of we houtlook PVC nemen of grijs(achtig) Marmoleum.
- De Elica Nikola Tesla kennen we niet zo goed, en ziet er qua looks wat minder mooi uit. Iemand die ons hierin kan overtuigen, of toch voor de Bora gaan?
- Ik merk dat in een Nobilia keuken alleen de Bora GP4U geleverd kan worden. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik vind hem er mooier uit zien dan de Bora Pure, verder zie ik technisch niet echt een groot verschil tussen beide. Weten jullie dat verschil?
- Superkeukens wilde een kookplaat met afzuiging niet inbouwen in een keramiek/composiet blad dunner dan 40mm.
- Bij beide werd meteen uitgegaan van een Nobilia keuken. I-kook lijkt alleen Nobilia te leveren, maar SK ook Dekker en Schüller. In dit topic wordt Nobilia voor zover ik zie als prima keukenmerk gezien. Wat zou een reden zijn om een ander keukenmerk te nemen? De SK-verkoper gaf aan dat Schüller iets dikkere planken levert en dat het verder redelijk gelijk aan elkaar is.
- Volgende week hebben we een gesprek met DB keukens in Nunspeet. We zijn benieuwd wat daar uit gaat komen.
[
Voor 1% gewijzigd door
Xghost op 21-03-2021 12:59
. Reden: Panorama-links toegevoegd ]