Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 10:59
N30K schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:04:
Hebben mensen ervaring met NEFF inductieplaten?
En dan met name de N90 Inductiekookplaat met afzuiging 80 cm T58TL6EN2. https://www.neff-home.com...tiekookplaten/T58TL6EN2#/
Ik heb twijfels of de fancy losse bedieningsknop maar het lijkt me verder een prima plaat...
1 van de keukenbouwers waar ik langs geweest ben met mijn lijstje van AEG beweerde dat ze AEG enkel leveren als we echt blijven aandringen. Ze raden het niemand aan wegens veel te veel problemen met de afterservice. Zij raden de mensen NEFF aan.
Bij de keukenbouwer waar we onze keuken gaan bestellen plaatsen ze NEFF naast AEG maar kwamen, door de Belgische batibouwcondities, de toestellen van NEFF bijna 1000 euro goedkoper.
Dit wordt onze lijst:
- kookplaat: NEFF T58PS21X0
- vaatwasser: NEFF S199YB800E + Z786RB04
- full steam oven: NEFF B48FT68G0
- combi oven: NEFF C17MS22G0
- Warmhoudlade: NEFF N17HH10N0
- koelkast: NEFF KI1816DE0
En daar nog een Quooker Flex Pro3 en een Dampkap van Novy bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
Blik1984 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:23:
[...]

Waarom 2x dezelfde oven/magnetron? Verwacht je ooit 2 magnetrons tegelijk nodig te hebben?

Zou daar voor een volwaardige oven danwel stoomoven kiezen
De MAC834MAT is een combi hetelucht/magnetron. Iets wat best veel mensen toch doen, niet?
En ja, er zijn mensen die als ze koken onmiddellijk voor 2 dagen koken. En als je de dag erna voor 4 mensen eten moet opwarmen, dan zijn 2 magnetrons best wel handig.

Of zoals hier... wij stomen onze aardappelen momenteel (wegens gebrek aan een inbouwstoomoven en te veel gesleur met de stomer voor enkel aardappelen) steeds in de microwave.
Dan kan het handig zijn om in de andere ondertussen de soep op te warmen.

Qua flexibiliteit dus top! Tenzij je idd liever een stoomoven er bij hebt... Dan moet je keuzes maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20
severijns schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:21:
[...]

De MAC834MAT is een combi hetelucht/magnetron. Iets wat best veel mensen toch doen, niet?
En ja, er zijn mensen die als ze koken onmiddellijk voor 2 dagen koken. En als je de dag erna voor 4 mensen eten moet opwarmen, dan zijn 2 magnetrons best wel handig.

Of zoals hier... wij stomen onze aardappelen momenteel (wegens gebrek aan een inbouwstoomoven en te veel gesleur met de stomer voor enkel aardappelen) steeds in de microwave.
Dan kan het handig zijn om in de andere ondertussen de soep op te warmen.

Qua flexibiliteit dus top! Tenzij je idd liever een stoomoven er bij hebt... Dan moet je keuzes maken
Ja, 1 combi snap ik wel, maar 2 om eerlijk te zijn niet

Ik zit er dus aan te denken om überhaupt geen enkele magnetron te nemen. Soep opwarmen doe ik een pan en verder gebruik ik alleen de magnetron om een boterham te ontdooien. Maar om eerlijk te zijn kan ik ook prima zonder magnetron.

Jammer wel van de popcorn uit de magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Iefkeuken schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:02:
Uiteraard toch nog even benieuwd naar jullie meningen.
Eerste indruk niet verkeerd. Heb je ook een plattegrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jackpuyn schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:54:
Ik zoek na wat goede ideeën wat zou matchen met mijn keuken. Wij willen graag tegels tegen de muren doen. Onze keuken heeft mat witte kasten en een composiet blad van jet Grey van jetstone. Iemand ideeën welke kleur tegels er goed bij zouden passen. Of misschien nog andere ideeën.
Persoonlijk ben ik niet zo van de witte fronten, omdat wit zo hard is. Ik zou iets donkerder gaan zitten, bijvoorbeeld muisgrijs (hoogglans?). En dan je werkblad mee nemen in het opschuiven van kleur. Qua tegeltjes zou ik handgebakken tegeltjes tegen de achterwand doen. Dat breekt de strakheid van je moderne keuken een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Blik1984 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Ik zit er dus aan te denken om überhaupt geen enkele magnetron te nemen. Soep opwarmen doe ik een pan en verder gebruik ik alleen de magnetron om een boterham te ontdooien. Maar om eerlijk te zijn kan ik ook prima zonder magnetron.

Popcorn werkt voor geen meter in mijn combi oven 60 cm hoogte. De helft blijft harde mais korrel. Dus ik dacht ik gooi het een keer in de pan. Zakje open, in de pan, pan op het vuur en voila na 2 minuten alle mais veranderd in popcorn 👍

Ik zit zelf te denken aan een 45 cm combi stoomoven van Miele, 60 cm solo oven en een losse magnetron (eventueel inbouw). Twijfel alleen of ik de 60 cm oven van Miele moet nemen. Is voor mijn gevoel het de meerprijs niet waard tov Siemens. De stoomoven wel. Dus of een dure oven van Miele of 2 merken kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenvraag123
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-05-2021
Wij zijn aan het kijken voor een matzwarte keuken van de Hacker Systemat serie en twijfelen over de fronten AV 2135 en de AV 6000. Wij hebben begrepen dat de 2135 serie een HPL (laminaat) front is met anti fingerprint en de 6000 serie rondom matlak is. We hebben beide fronten in de showroom kunnen zien en uiteraard oogt de 6000 serie mooier afgewerkt. Wel is de 6000 serie ongeveer 10-15% duurder dan de 2135. Heeft iemand ervaring met deze twee fronten en zo ja wat zijn de verschillen op het gebied van vingervlekken, kwetsbaarheid, kleurverschil en matheid enz. En zit er tussen beide series nog een verschil in kwaliteit in de afwerking van bijvoorbeeld de kasten en lades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenvraag123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-MGqF5oz1htjrFKx7su_vZs3q4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYHLej0VvX7xOYUMopBfI7Jd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnKfBC-IZ6Ub_3U66kIOR7HyEhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDhxduVYXHGUhCSu5CAQHfLv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYn9J4v7c1CHM0tiMW-eZbwXJG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DG1DIK1seyxRXDKKyn6WoRZk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oS45OXH_RTlC-4JgQqs-o13cHvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGv9xlXZhywG9fkJ9rDApETM.jpg?f=fotoalbum_large

Wij zijn bij een keukenzaak in Duitsland geweest en hebben een mooie keuken laten samenstellen. Wij zijn benieuwd of er een redelijke prijs wordt gevraagd door deze firma.

Zwevend spoel en kookgedeelte bestaande uit 4x 90 cm ladekasten.

Front: Hacker/Elementa Systemat AV 6000 (matlak zwart).
Corpus: lavagrijs
Werkblad: 4 cm dik quartzstein (composiet) Jetstone Noblesse White

4x 60 cm hoge kasten ingebouwd in een stucwand

Front: Hacker/Elementa Systemat AV 6000 (matlak zwart.
Details: 1x zwarte verticale greeplijst voor koelvriescombinatie de rest met tip-on te openen.

Apparaturen:

Vaatwasser: Siemens SN85E800BE IQ500(touch bediening + WIFI.
Combimagnetron/oven: Siemens CM836GPB6 IQ700
Stoomoven: Siemens CD834GAB0 IQ700
Koelvriescombinatie: Siemens KI86VVSE0 IQ300

- Bora X Pure Puxu recirculatie (inductieplaat met geïntegreerde afzuigkap), verzonken in aanrechtblad
- Blanco Etagon spoelbak (verzonken in aanrechtblad)
- Quooker Flex zwart

De prijs is inclusief gehele montage (ook stuc-omlijsting en zwevende kasten).

€20.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-05 16:01
Geen bizarre prijs lijkt mij. Zelf ben ik er nog niet uit of ik het zwevende element tof vind, of dat het daarmee juist op een badkamermeubel vind lijken..

[ Voor 10% gewijzigd door Wanne-B88 op 20-03-2021 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Keukenvraag123 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:48:
Wij zijn aan het kijken voor een matzwarte keuken van de Hacker Systemat serie en twijfelen over de fronten AV 2135 en de AV 6000. Wij hebben begrepen dat de 2135 serie een HPL (laminaat) front is met anti fingerprint en de 6000 serie rondom matlak is. We hebben beide fronten in de showroom kunnen zien en uiteraard oogt de 6000 serie mooier afgewerkt. Wel is de 6000 serie ongeveer 10-15% duurder dan de 2135. Heeft iemand ervaring met deze twee fronten en zo ja wat zijn de verschillen op het gebied van vingervlekken, kwetsbaarheid, kleurverschil en matheid enz. En zit er tussen beide series nog een verschil in kwaliteit in de afwerking van bijvoorbeeld de kasten en lades?
De AV6000 heeft geen anti-fingerprint coating, dat is wel iets om rekening mee te houden.
De vaatwasser zit in de kastenwand denk ik? Dat moet je eigenlijk niet willen als je de wand volledig inbouwt. Als je vaatwasser het begeeft kan je de ombouw afbreken als je hem moet vervangen. Ik denk ook dat Siemens zich omdraait als ze een reparatie moeten doen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
Hebben mensen hier ideeen over waar een naad in een blad het beste kan komen? We hebben een keukenblad wat langer is als de maximale lengte dus zal 2 delen moeten worden.
De naad dan het beste bij bijvoorbeeld het fornuis zodat hij zo kort mogelijk is? Of juist op een punt waar niets zit?

3,60m lang en max leverbare lengte in 2 deel is 2,90 meen ik

[ Voor 9% gewijzigd door MantaMaartuh op 20-03-2021 19:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• severijns
[...]
Maar om eerlijk te zijn kan ik ook prima zonder magnetron.
Ik begrijp dat je best zonder kan.
Maar een magnetron is thans een fantastisch toestel. Spijtig dat het bij velen enkel gebruikt wordt om restjes op te warmen.
Je kan perfect aardappelen, rijst of verse groenten bereiden in de microwave. Boter een beetje smelten om gemakkelijker te verwerken in gebak? Microwave. Snel verse chocoladesaus voor op ijs? Microwave. Suiker die een 1 grote harde blok geworden is? Microwave....
Oh en spek bakken, dat doe je gewoon in de microwave. Superkrokant! ....
Ik zou hem niet kunnen missen, dat is toch ook niet zo moeilijk om te begrijpen hé ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iefkeuken
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-07-2022
da1roy schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:33:
Ik wil wel feedback/mening geven als leek.

Ik vind de hoge kastenwand mooi en strak.
Wat betreft de kook/spoelkant is er volgens mij wel ruimte voor verbetering maar dit kan persoonlijk zijn.

Na mijn idee vinden de meeste werkzaamheden tussen het spoel en kook gedeelte plaats, dit is waar jij de minste ruimte hebt, ik zou daarom de indeling anders in elkaar puzzelen zodat hij wat meer naar rechts komt. (niet te ver i.v.m. spetters op de vloer) een meter ertussen is bij jou wel haalbaar denk ik. (tussen spoel en kook)

En wat ik mij afvroeg is of het wel lekker uitkomt met je vensterbank bij het raam?
Kan de deur wel goed open, ga je er niet tegenaan stoten etc., mogelijk heeft een professional daar betere ideeën over.

Ik vind het ook moeilijk inschatten omdat er geen plattegrond van de ruimte is.
Qua apparatuur heb ik er geen verstand van daarom heb ik daar geen mening/advies over.
Wij hebben de Siemens studioline gekozen omdat het heel gangbaar en degelijk lijkt en de 5 jaar garantie staat ons wel aan.

Verder een goede smaak ;) wij hebben net ook een Pronorm X line mat zwart besteld.

[...]
Bedankt, best prima die pronorm he;)

Tussen de kookplaat / spoelbak zit 65cm. Hij kon ook tussen twee ladeblokken; maar dan lever je 2 lades grotendeels in vanwege de afzuiging in de kookplaat. Vensterbank zit eerst een klein passtukje; en dat front komt als lade naar voren waar vervolgens nog 2 lades inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:13
severijns schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Maar een magnetron is thans een fantastisch toestel. Spijtig dat het bij velen enkel gebruikt wordt om restjes op te warmen.
Je kan perfect aardappelen, rijst of verse groenten bereiden in de microwave.
Dat kan een stoom oven ook.. Mèt behoud van vitamines..

Gebruik zelf de magnetron enkel voor opwarmen enkele vloeistoffen. Popcorn gewoon in de pan, met maïs. Smaakt nog beter ook.

Zie bijvoorbeeld:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/jsfa.1585

"Clear disadvantages were detected when broccoli was microwaved, namely high losses of flavonoids (97%), sinapic acid derivatives (74%) and caffeoyl‐quinic acid derivatives (87%). Conventional boiling led to a significant loss of flavonoids (66%) from fresh raw broccoli, while high‐pressure boiling caused considerable leaching (47%) of caffeoyl‐quinic acid derivatives into the cooking water. On the other hand, steaming had minimal effects, in terms of loss, on both flavonoid and hydroxycinnamoyl derivative contents."

En zo nog tal van studies. Doe mij maar stomen..

[ Voor 31% gewijzigd door Source90 op 20-03-2021 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iefkeuken
  • Laatst online: 24-07-2022
[...]

We wilden een oven en een magnetron; prijsverschil was vrij klein; dus waarom dan niet optimale flexibiliteit? Ook 2 apparaten omdat het strak uitziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:13
Iefkeuken schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:20:
[...]

We wilden een oven en een magnetron; prijsverschil was vrij klein; dus waarom dan niet optimale flexibiliteit? Ook 2 apparaten omdat het strak uitziet.
Waarom dan 2x dezelfde?
Zou hem zelf (en dat doen wij hier ook) combineren.
1x combi magnetron (met pulse-steam doen wij, dat wel).
1x bakoven met full-steam en sous vide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
[...]

Je kan perfect aardappelen, rijst of verse groenten bereiden in de microwave. Boter een beetje smelten om gemakkelijker te verwerken in gebak? Microwave. Snel verse chocoladesaus voor op ijs? Microwave. Suiker die een 1 grote harde blok geworden is? Microwave....
Ik zou hem niet kunnen missen, dat is toch ook niet zo moeilijk om te begrijpen hé ;-)
1 snap ik volledig, zoals ik al zeg. 2 exact dezelfde apparaten niet. Dan zou ik dus eerder 1 met stoomoven

[ Voor 4% gewijzigd door Blik1984 op 20-03-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:05
[...]

Zoveel mensen, zoveel voorkeuren. :)

Wij hebben er eentje en die gebruiken we gewoonweg niet. In de keuken willen we dadelijk 4 hoge kasten, van links naar rechts: vriezer/oven/magnetron/koelkast. Als die magnetron er uit valt.. Dan valt ook de symmetrie weg en dat is voor mij één van de redenen om het wel te doen (de andere is verkoopwaarde van de woning :P). Voor 80% echt zonde van de uitgave dus.

En bij jou is het een onmisbare machine :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Iefkeuken schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:20:
[...]

Ik ben nu ook aan het oriënteren, maar een solo oven+losse inbouw magnetron heeft een veel betere prijs dan 1 combi magnetron/oven. Het nadeel is dat je ruimte nodig hebt voor 2 apparaten en dat je niet magnetron kan gebruiken op je ovengerechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenvraag123
Wanne-B88 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:22:
Geen bizarre prijs lijkt mij. Zelf ben ik er nog niet uit of ik het zwevende element tof vind, of dat het daarmee juist op een badkamermeubel vind lijken..
Snap wat je bedoeld met de opmerking badkamermeubel.... we hebben eventueel ook nog een optie besproken om de plinten 30 cm naar achteren te plaatsen om zo toch een soort zwevend effect te creëren en hierdoor een beetje te spelen met de “ruimtelijke looks” (lijkt alsof de vloer onder de keuken loopt). Wat denk je van deze optie? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNW0ZOuuP_vrmFDRQGobSnUMvR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eiL74tsoJJRcy6mVU7aumnhJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenvraag123
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:24:
[...]

De AV6000 heeft geen anti-fingerprint coating, dat is wel iets om rekening mee te houden.
De vaatwasser zit in de kastenwand denk ik? Dat moet je eigenlijk niet willen als je de wand volledig inbouwt. Als je vaatwasser het begeeft kan je de ombouw afbreken als je hem moet vervangen. Ik denk ook dat Siemens zich omdraait als ze een reparatie moeten doen.
Dat betekent dus dat er sneller vingerafdrukken e.d. te zien zijn en dus vaker schoon gemaakt moet worden... mijn vraag is of dat dit opweegt tegen de mooiere afwerking van de fronten van de AV6000 ten opzichte van de AV2135? Klopt dat de vaatwasser in de kasten wand zit op hoogte. Dit is zo bedacht om in het lage kookgedeelte met 4x90 ladekasten te kunnen werken en zo dezelfde zichtlijnen te creëren. Met een vaatwasser zou je er een verticale lijn krijgen. Je bedoeld met ombouw afbreken de gestucte ombouw zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Nu online
Keukenvraag123 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:33:
[...]

Dat betekent dus dat er sneller vingerafdrukken e.d. te zien zijn en dus vaker schoon gemaakt moet worden... mijn vraag is of dat dit opweegt tegen de mooiere afwerking van de fronten van de AV6000 ten opzichte van de AV2135? Klopt dat de vaatwasser in de kasten wand zit op hoogte. Dit is zo bedacht om in het lage kookgedeelte met 4x90 ladekasten te kunnen werken en zo dezelfde zichtlijnen te creëren. Met een vaatwasser zou je er een verticale lijn krijgen. Je bedoeld met ombouw afbreken de gestucte ombouw zelf?
Ja. Uitgaande van de tekening staat de vaatwasser achter de gestucte plint. Wil je deze ooit vervangen zal die er dus uitgebroken moeten worden.

Een zwevende keuken vind ik wel fraai maar alleen als de kasten niet zo hoog zijn. In je huidige render vind ik het niks toevoegen.
Het zou pas echt fraai zijn als de kasten 52cm hoog zijn bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:26
Goedemorgen allemaal,
Wij willen binnenkort de beneden verdieping verbouwen, en daar hoort ook een nieuwe keuken bij! Keuken wordt zelf gemaakt (timmerman in de familie).
Nu ben ik al langere tijd aan het kijken hier in het forum en heb een lijst bij elkaar, zijn hier nog op of aanmerkingen op?
En de kookplaat is nog een twijfel (het is een prijsverschil van 665 euro) persoonlijk wil ik voor de EX878LYV5E gaan.

Combi:
-SIEMENS CM876G0B6
https://www.keukenloods.nl/cm876g0b6.html
Stoomoven:
-SIEMENS CS856GNB7
https://www.keukenloods.nl/cs856gnb7.html
Vaatwasser:
-SIEMENS SN65Z800BE
https://www.keukenloods.nl/sn65z800be.html
Inductie kookplaat: (Twijfel tussen deze)
-SIEMENS EX878LYV5E
https://www.keukenloods.nl/ex878lyv5e.html
-SIEMENS EX877LYV5E
https://www.keukenloods.nl/ex877lyv5e.html
Afzuigkap:
-SIEMENS LR97CAQ20
https://www.keukenloods.nl/lr97caq20.html
Koel/Vries
-SIEMENS KI87SSDE0
https://www.keukenloods.nl/ki87ssde0.html
Quooker:
-QUOOKER COMBI+ Fusion Round Black
https://www.keukenloods.nl/22frblk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-05 11:30
MantaMaartuh schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:41:
Hebben mensen hier ideeen over waar een naad in een blad het beste kan komen? We hebben een keukenblad wat langer is als de maximale lengte dus zal 2 delen moeten worden.
De naad dan het beste bij bijvoorbeeld het fornuis zodat hij zo kort mogelijk is? Of juist op een punt waar niets zit?

3,60m lang en max leverbare lengte in 2 deel is 2,90 meen ik
Zal ook afhangen van het materiaal. Vaak heeft de leverancier van het blad hier ook inspraak in. Kan me voorstellen dat het op een plek zal moeten waar niks. Wij hebben twee naden (u-opstelling) en een er van kwam anders te zitten dan vooraf gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:05
Weet er iemand toevallig waarin de verschillende Siemens apparatuurlijnen worden uitgelegd. Wat is bijvoorbeeld het eenduidige verschil tussen IQ100, IQ300, IQ500 & IQ700? En ook het verschil met "studioLine". Ik lees alleen maar over de black metal uitvoering :P

Ik ben namelijk mijn apparatuur aan het uitzoeken voor de keuken

[ Voor 11% gewijzigd door cacao70 op 21-03-2021 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:53
cacao70 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:24:
Weet er iemand toevallig waarin de verschillende Siemens apparatuurlijnen worden uitgelegd. Wat is bijvoorbeeld het eenduidige verschil tussen IQ100, IQ300, IQ500 & IQ700? En ook het verschil met "studioLine". Ik lees alleen maar over de black metal uitvoering :P

Ik ben namelijk mijn apparatuur aan het uitzoeken voor de keuken
Beste om even de brochure (pdf) van Siemens er bij te pakken. Daar staan de verschillen vrij duidelijk in.
https://media3.bsh-group....eBrochureTotaalPDF_LR.pdf
https://media3.bsh-group....20-2021_Totaal_PDF_LR.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massapeal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:28
Onze eerste offerte binnen voor onze nieuwbouw keuken. Het wordt een eiland opstelling met hoge kasten op de kopse kant. Qua werkblad zijn we voor nu uitgekomen op keramiek in verband met de eigenschappen en beschikbare kleuren/patronen.

Ben erg benieuwd wat anderen vinden van de prijs.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

RiCk schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:59:
[...]

Mooi! Mag ik je vragen om eens een prijsindicatie te geven?

Wij zijn gisteren bij een keukenboer geweest. Satink in Zwolle. Werkt samen met project van nieuwbouw.
Verder op korte termijn erg lastig om ergens langs te gaan. Alles zit vol.
Ja zodra ik de offerte heb wil ik die hier best delen, geen probleem.

Onze nieuwbouw start in juni en wordt volgens huidige prognose uiterlijk juni 2022 opgeleverd. Nog geen extreme haast dus. Alleen dat het leiding plan half april ingeleverd moet worden. Dan wordt het kosteloos verwerkt.

Mensen hier ervaring met koffiemachine op een vaste wsteraansluiting?

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-05 14:32
Ik ben met mijn vriendin ook bezig om een nieuwe keuken uit te zoeken. Eergisteren een afspraak gehad met I-kook en gisteren bij Superkeukens. Qua opstelling is het een vrij gelijke keuken (beide Nobilia), maar qua kleuren frontjes/type blad verschilt het aardig. Ook de apparatuur is redelijk vergelijkbaar. Persoonlijk vonden we het gesprek met SK fijner dan dat bij I-kook. Bij SK kregen we veel meer de ruimte om te kijken wat we mooi vonden (de mooiere showroom hielp ook mee), waardoor we veel tevredener waren met het resultaat en meer vertrouwen kregen in SK. Ik zet toch nog even ter vergelijking beide offertes hier neer.

Offerte I-kook

Nobilia 317 Tortona Laklaminaat PFL Supermat Steengrijs
  • 3 onderkasten 60cm breed (t.b.v. vriezer, spoelbak en vaatwasser)
  • 3 bovenkasten
  • 3 onderkasten 100 cm breed met 2 uittreklades (2 met een extra binnenlade, 1 voor kookplaat)
Nobilia 382 Stromboli Coating melamine eiken havana
  • 2 hoge kasten 60cm breed, 200cm hoog (t.b.v. ovens en koelkast)
Werkblad
Composiet Royal stone black starlight 20mm, 60 cm diep
1x 183 cm
1x 302 cm
Spoelbak en kraan in RVS

Apparatuur
- Kookplaat met afzuiging: Elica Nikola Tesla
- Bakoven: 60cm Siemens iQ700 HB835GTB1
- Combi-oven: 45cm Siemens iQ700 - (model even niet bij de hand, deze nemen we mee uit onze huidige keuken)
- Vaatwasser: Siemens iQ300 SN65EX56CE
- Koelkast: 178cm hoog Etna KKS4178
- Vriezer: Etna VVO182
- Onderkastverlichting

Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ltih-Q6hXJgECNRNqrCdV03q7m0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZolbSDi2Mak27cwrgOsZkuY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-w8DFgxt7UxaLraD__-d-B0sro=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKjX2I2IiczlF3L4klVp1O0s.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWAsuVAG5GAOo-Kz6WfmwFNzKVc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQf7e6L9JWU7CgCXmQeX62Nt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-07bMe-NPI75vLRKsYAHJx_TM8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDGmdnTcTqj1A17mpggGNYYA.jpg?f=fotoalbum_tile

Panorama

Members only:

Offerte Superkeukens

Nobilia 317 Trent Laklaminaat PFL Supermat Schiefergrijs
  • 3 bovenkasten
  • 3 onderkasten 100 cm breed met 2 uittreklades (2 met een extra binnenlade, 1 voor kookplaat)
Nobilia 382 Rodez Coating melamine Eiken San Remo
Werkblad
Keramiek Ariadne White 40mm, 60 cm diep
1x 183 cm
1x 300 cm
Spoelbak en kraan in Gun Metal

Apparatuur
- Kookplaat met afzuiging: Bora GP4U
- Combi-oven: 45cm Siemens iQ700 - (model even niet bij de hand, deze nemen we mee uit onze huidige keuken)
- Vaatwasser: Pelgrim GVW300L
- Vriezer: Zanussi ZYAN82FR
- Onderkastverlichting

Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Me8VnAV8SSM4_rc9Z7IEoDIoBFc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QMA6CNKkSA3tgl0Synsf68l0.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-XCg7IHkXHnGTQnrDNtdgW7Cl8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wStgbPZmvzJgd2Q4OWa1H1Ov.png?f=fotoalbum_tile

Panorama

Members only:

We zijn erg benieuwd of jullie hier opmerkingen over hebben, of misschien tips wat nog mooier/beter kan :). Nog een paar opmerkingen/vragen van onze kant:
- De vloer gaan we ook aanpakken, We twijfelen nog of we houtlook PVC nemen of grijs(achtig) Marmoleum.
- De Elica Nikola Tesla kennen we niet zo goed, en ziet er qua looks wat minder mooi uit. Iemand die ons hierin kan overtuigen, of toch voor de Bora gaan?
- Ik merk dat in een Nobilia keuken alleen de Bora GP4U geleverd kan worden. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik vind hem er mooier uit zien dan de Bora Pure, verder zie ik technisch niet echt een groot verschil tussen beide. Weten jullie dat verschil?
- Superkeukens wilde een kookplaat met afzuiging niet inbouwen in een keramiek/composiet blad dunner dan 40mm.
- Bij beide werd meteen uitgegaan van een Nobilia keuken. I-kook lijkt alleen Nobilia te leveren, maar SK ook Dekker en Schüller. In dit topic wordt Nobilia voor zover ik zie als prima keukenmerk gezien. Wat zou een reden zijn om een ander keukenmerk te nemen? De SK-verkoper gaf aan dat Schüller iets dikkere planken levert en dat het verder redelijk gelijk aan elkaar is.
- Volgende week hebben we een gesprek met DB keukens in Nunspeet. We zijn benieuwd wat daar uit gaat komen.

[ Voor 1% gewijzigd door Xghost op 21-03-2021 12:59 . Reden: Panorama-links toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Xghost schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:56:

We zijn erg benieuwd of jullie hier opmerkingen over hebben, of misschien tips wat nog mooier/beter kan :). Nog een paar opmerkingen/vragen van onze kant:

- De Elica Nikola Tesla kennen we niet zo goed, en ziet er qua looks wat minder mooi uit. Iemand die ons hierin kan overtuigen, of toch voor de Bora gaan?
- Ik merk dat in een Nobilia keuken alleen de Bora GP4U geleverd kan worden. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik vind hem er mooier uit zien dan de Bora Pure, verder zie ik technisch niet echt een groot verschil tussen beide. Weten jullie dat verschil?
Bora is het merk onder de inductieplaten met afzuiging, ik zou zeker geen vaag merk kiezen
Nobilia kan ieder merk apparatuur kwijt in zijn keuken. Maar Nobilia werkt met blokkorting en vaak in combi met bepaalde apparatuur, dit is dan voordelig. Of het jouw keuze zou moeten zijn in een 2e. Ik zou de apparatuur zelf los kopen elders .

Ik heb al 12 jaar een Nobilia keuken, kwaliteit/prijs verhouding is prima. Het is netjes maar zeker niet luxe. Wij kochten apparatuur destijds ook los. Er werd destijds echt wel b merk spul bij de keuken aangeboden.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
Dat idee kregen we ook een beetje inderdaad. De verkoper had het inderdaad ook over dat dit voordelig was. Goed om te horen dat Nobilia prima merk is. We willen liever niet de apparatuur los gaan kopen. We houden er niet zo van het risico te lopen dat bij problemen de apparatuurboer naar keukenboer gaat wijzen of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Xghost schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:52:
Dat idee kregen we ook een beetje inderdaad. De verkoper had het inderdaad ook over dat dit voordelig was. Goed om te horen dat Nobilia prima merk is. We willen liever niet de apparatuur los gaan kopen. We houden er niet zo van het risico te lopen dat bij problemen de apparatuurboer naar keukenboer gaat wijzen of andersom.
Je betaalt keukenboer voor plaatsen apparatuur. Garantie apparatuur gaat sowieso via merk

Ik zou zelf alles los kopen als ze niet aanbieden wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadcheck
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-12-2024
Goedemiddag iedereen,

Ik heb net samen met mijn vriendin onze eerste huis gekocht en we zijn momenteel bezig om onze ideeën op een rijtje te zetten.

Nu zal iedereen begrijpen dat we niet de mogelijkheid hadden om het perfecte huis te kopen, dus waar we in ons geval mee moeten dealen zijn wat rare hoekjes en schuine daken.

Wij proberen hier zo creatief als mogelijk mee om te gaan, alleen komen we in het geval van de keuken er niet helemaal uit. Ik heb een afbeelding toegevoegd.

Dit huis heeft een uitbouw aan de voorkant met twee deuren die naar binnen open gaan. Nu zitten we te kijken hoe we de ruimte in de "inham" goed en leuk kunnen gebruiken. Het gaat om een stuk van ongeveer 2x1 m. Momenteel staat aan de linkerkant het gasfornuis/oven etc en daartegenover de koelkast en de diepvries.

De keuken is nog goed, dus we willen niet alles overhoop halen of nieuw erin zetten. We zaten zelf al te denken of we de koelkast niet kunnen verplaatsen, maar dan steekt deze "uit" ten opzicht van het aanrecht. Dus dat is ook niet helemaal mooi.

Iemand eventueel een creatieve ingeving voor zoiets? Kruiden plek, pannen opslag, Bier koelkast. Alle ideeën zijn welkom.

Bedankt alvast voor het lezen van dit lange stuk tekst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcbquuYbY-WR_Gp0AvCuHnNmJIM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OzyFFejp9OXqaouVJiP22TAX.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:10

MLLL

Palm Treo 650

thejoker80 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:10:
[...]

Dit. Timmerman laten doen.
Aan die naar binnendraaiende deuren blijf je je ergeren zolang je er woont.

Met wat aanpassingen zou het mogelijk kunnen zijn om de bestaande deuren her te gebruiken.
Dat maakt het kostentechnisch interessanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

MLLL schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:18:
[...]

Aan die naar binnendraaiende deuren blijf je je ergeren zolang je er woont.

Met wat aanpassingen zou het mogelijk kunnen zijn om de bestaande deuren her te gebruiken.
Dat maakt het kostentechnisch interessanter
Daarom een timmerman inschakelen. Die kan de deur misschien zo aanpassen dat je geen nieuwe deuren hoeft te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Quadcheck schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:28:

Wij proberen hier zo creatief als mogelijk mee om te gaan, alleen komen we in het geval van de keuken er niet helemaal uit. Ik heb een afbeelding toegevoegd.

Dit huis heeft een uitbouw aan de voorkant met twee deuren die naar binnen open gaan.
Deuren naar buiten laten draaien, of misschien een schuifpui van laten maken, dan heb je veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadcheck
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb net gekeken en de deuren naar buiten laten draaien is geen optie vanwege bouw voorschrift. Voor de pui zit een stoep. Allemaal heel onpraktisch inderdaad, maar momenteel moeten we roeien met de riemen die we hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 11:00
En een schuifpui zoals @Scuderia110 schreef?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:10

MLLL

Palm Treo 650

Quadcheck schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:03:
Ik heb net gekeken en de deuren naar buiten laten draaien is geen optie vanwege bouw voorschrift. Voor de pui zit een stoep. Allemaal heel onpraktisch inderdaad, maar momenteel moeten we roeien met de riemen die we hebben.
Hoe vaak gaan die deuren dan open? Niet vaak gezien de omstandigheden.
Afgezien daarvan, zou er ooit een haan naar kraaien als je die deuren naar buiten laat draaien?
(wel de spreekwoordelijke haan, een echte haan kraait toch wel ,kukeleku)

[ Voor 6% gewijzigd door MLLL op 21-03-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:05
In cacao70 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" had ik de keukenopstelling geplaatst zoals deze standaard is aangeboden. Met de feedback die ik heb gehad heb ik een nieuwe ontwerp laten maken. Deze wilde ik graag even delen. De kleur in de 3D tekening komt overigens niet overeen. Dit moet Agaatgrijs zijn, echter kon dit niet gerenderd worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aa25lHK.jpg

Apparaten
  • Combi oven: hm876g0b6
  • Kookplaat: ex877lx67e
  • Vaatwasser: SN63E800BE
  • Quooker Fusion 3Liter RVS
Werkblad
  • Woodlands [6338]
Hieronder zie je de kleur wat beter, samen met het werkblad:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/orBR77I.jpg

--

Echter heb ik wat vraagjes:
  • Heeft er iemand ervaring met de ex877lx67e qua geluidsniveau?
  • Loont het om de Quooker zeeppompje te nemen, om 't geheel af te maken, of is het onhandig in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenvraag123
Bij de Hacker Systemat keuken kan je de ladekasten een upgrade geven naar een luxere variant SLD (Slim Line Drawer) met eventueel glas aan de zijkanten. Als je 4x 90 cm ladekasten hebt met hoeveel euro/ of % moet je rekening houden als meerprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Laatst online: 31-03-2022
Quadcheck schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:28:
Goedemiddag iedereen,

Ik heb net samen met mijn vriendin onze eerste huis gekocht en we zijn momenteel bezig om onze ideeën op een rijtje te zetten.

Nu zal iedereen begrijpen dat we niet de mogelijkheid hadden om het perfecte huis te kopen, dus waar we in ons geval mee moeten dealen zijn wat rare hoekjes en schuine daken.

Dit huis heeft een uitbouw aan de voorkant met twee deuren die naar binnen open gaan. Nu zitten we te kijken hoe we de ruimte in de "inham" goed en leuk kunnen gebruiken. Het gaat om een stuk van ongeveer 2x1 m. Momenteel staat aan de linkerkant het gasfornuis/oven etc en daartegenover de koelkast en de diepvries.

De keuken is nog goed, dus we willen niet alles overhoop halen of nieuw erin zetten. We zaten zelf al te denken of we de koelkast niet kunnen verplaatsen, maar dan steekt deze "uit" ten opzicht van het aanrecht. Dus dat is ook niet helemaal mooi.

Iemand eventueel een creatieve ingeving voor zoiets? Kruiden plek, pannen opslag, Bier koelkast. Alle ideeën zijn welkom.

Bedankt alvast voor het lezen van dit lange stuk tekst.

[Afbeelding]
@Quadcheck of je vervangt de deuren door ruiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Wij denken erover om een uitbouw aan onze woning te zetten. De bestaande keuken willen we dan gaan demonteren en in die nieuwe uitbouw gaan plaatsen. Maar we stoeien nog met de indeling. Is dat ook iets voor dit topic?

De ellende van een betrouwbare keukenleverancier vinden hebben wij in 2013 al gehad dus dat is niet van toepassing. Daar kunnen we hooguit tips over geven :) Er komt wel een nieuw blad in verband met de andere indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 22:34
Xghost schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:56:
Ik ben met mijn vriendin ook bezig om een nieuwe keuken uit te zoeken. Eergisteren een afspraak gehad met I-kook en gisteren bij Superkeukens. Qua opstelling is het een vrij gelijke keuken (beide Nobilia), maar qua kleuren frontjes/type blad verschilt het aardig. Ook de apparatuur is redelijk vergelijkbaar. Persoonlijk vonden we het gesprek met SK fijner dan dat bij I-kook. Bij SK kregen we veel meer de ruimte om te kijken wat we mooi vonden (de mooiere showroom hielp ook mee), waardoor we veel tevredener waren met het resultaat en meer vertrouwen kregen in SK. Ik zet toch nog even ter vergelijking beide offertes hier neer.

Offerte I-kook

Nobilia 317 Tortona Laklaminaat PFL Supermat Steengrijs
  • 3 bovenkasten
Nobilia 382 Stromboli Coating melamine eiken havana
Werkblad
Composiet Royal stone black starlight 20mm, 60 cm diep
1x 183 cm
1x 302 cm
Spoelbak en kraan in RVS

Apparatuur
- Kookplaat met afzuiging: Elica Nikola Tesla
- Vaatwasser: Siemens iQ300 SN65EX56CE
- Vriezer: Etna VVO182
- Onderkastverlichting

Foto's
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Panorama

***members only***

Offerte Superkeukens

Nobilia 317 Trent Laklaminaat PFL Supermat Schiefergrijs
  • 3 bovenkasten
Nobilia 382 Rodez Coating melamine Eiken San Remo
Werkblad
Keramiek Ariadne White 40mm, 60 cm diep
1x 183 cm
1x 300 cm
Spoelbak en kraan in Gun Metal

Apparatuur
- Kookplaat met afzuiging: Bora GP4U
- Vaatwasser: Pelgrim GVW300L
- Vriezer: Zanussi ZYAN82FR
- Onderkastverlichting

Foto's
[Afbeelding][Afbeelding]

Panorama

***members only***
Wil bij de gunmetal spoelbak toch even meegeven om hier goed je onderzoek naar te doen.
Heb hier zelf ook naar gekeken want de kleur is werkelijk prachtig. Maar het werd mij zeer door de verkoper ontraden. De kleur is vrij nieuw en daarmee ook het productie proces.
Het is momenteel nog een kleur coating. Dus wanneer (niet als) er krassen in je spoelbak gaan komen, dan ga je die coating verliezen.
Zelfde verhaal gaat op voor zwarte spoelbakken, maar die hebben ze tegenwoordig ook in een zwart composiet waardoor de kleur door en door zwart is. Dan maakt het niet uit wanneer er een kras in komt, dan blijft het zwart en zal de kras minder opvallen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rusTboy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
Ok vandaag keuken offerte ontvangen. 36K

Opstelling zie foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uS3ijOTjFtuuvsbKshlS9su48bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xrdXDEDQ1pDnbKGXqQKChuR.jpg?f=fotoalbum_large

Opstelling hoge kasten links > rechts
3 x hoge kaste met 4 binnenkorf
1 x hoge kast tbv 178cm vriezer
1 x hoge kast tbv 2 x 60cm oven
1 x hoge kast tbv 178cm koelkast
1 x koffie corner

Eiland 3,6m x 1,1m

Apparatuur en accessoires:
Miele 7000 series: vaatwasser autodos, koel, vries, combi stoom oven en oven
Bora Puxu
Quooker combi+ icm zeep pomp
Blanco puradur etagon spoelbak

Blad en eiland stoll:
Keramiek marmer look

Korpus kleur in grijs / antraciet icm zwart ultra mat deur.

Incl montage

[ Voor 7% gewijzigd door rusTboy op 22-03-2021 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel94
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-05 21:23
Net als vele anderen voor mij ben ik me aan het oriënteren op een keuken. Vrijwel dit gehele topic doorgelezen en daardoor veel nuttige info gekregen, waarvoor dank!

Onlangs een nieuwbouw appartement gekocht met oplevering eind 2022 / begin 2023. Dat duurt dus nog lange tijd. Echter is de sluitingsdatum al snel, dus moet ik in ieder geval de indeling gaan vaststellen. Ik heb nu een offerte binnen van de project leverancier. Gaat om het volgende:

Members only:

Ook zitten hier voor extra montagekosten à €1.500 inbegrepen t.o.v. de standaard keuken. Is dit gebruikelijk? In de stelpost van een iets kleinere keuken zat montage wel volledig inbegrepen.

Qua apparatuur nu voor AEG gekozen omdat ze daar een mooie combi hebben qua oven en klimaatkast. Omdat de oplevering pas over 1.5 tot 2 jaar is, kunnen we apparatuur nog altijd wisselen. Eigenlijk wilden we apparatuur van Siemens (daar hebben we nu een oven van, erg tevreden over), maar die hebben nog niet zo'n wijnklimaatkast die er naast past.

Iemand nog eventueel suggesties qua indeling en/of apparatuur? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Noel94 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:47:
Net als vele anderen voor mij ben ik me aan het oriënteren op een keuken. Vrijwel dit gehele topic doorgelezen en daardoor veel nuttige info gekregen, waarvoor dank!

Onlangs een nieuwbouw appartement gekocht met oplevering eind 2022 / begin 2023. Dat duurt dus nog lange tijd. Echter is de sluitingsdatum al snel, dus moet ik in ieder geval de indeling gaan vaststellen. Ik heb nu een offerte binnen van de project leverancier. Gaat om het volgende:

***members only***

Ook zitten hier voor extra montagekosten à €1.500 inbegrepen t.o.v. de standaard keuken. Is dit gebruikelijk? In de stelpost van een iets kleinere keuken zat montage wel volledig inbegrepen.

Qua apparatuur nu voor AEG gekozen omdat ze daar een mooie combi hebben qua oven en klimaatkast. Omdat de oplevering pas over 1.5 tot 2 jaar is, kunnen we apparatuur nog altijd wisselen. Eigenlijk wilden we apparatuur van Siemens (daar hebben we nu een oven van, erg tevreden over), maar die hebben nog niet zo'n wijnklimaatkast die er naast past.

€1.500 extra montagekosten t.o.v. de standaad klinkt wel aan de hoge kant. Ik zou de totale montagekosten namelijk al lager inschatten. Of betreft dit ook het wijzigen van leidingposities en extra groepen?

Hoe vast zit je aan de leverancier? Ik heb het gevoel dat je wellicht ook voor minder dan 16k elders kunt slagen. Dan zul je wel zelf het leidingschema aan moeten leveren op basis van de beoogde opstelling.

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 22-03-2021 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy

***members only***

Je zou inderdaad montage los kunnen koppelen en iemand anders laten doen. Wel vind ik dan weer vervelend over wie verantwoordelijk is voor welke schade dat veroorzaakt wordt tijdens montage.

Betreft Bora, ik twijfel vlakinbouw of opbouw. Ik hoorde van iedereen dat vlak inbouw niet altijd goed gaat

[ Voor 3% gewijzigd door rusTboy op 22-03-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

rusTboy schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:13:
[...]
Betreft Bora, ik twijfel vlakinbouw of opbouw. Ik hoorde van iedereen dat vlak inbouw niet altijd goed gaat
In dit topic zitten genoeg mensen met vlakinbouw kookplaten, dus wie is iedereen? En wat gaat er dan niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 20:09
ons werd vlakinbouw ook afgeraden, al weet ik niet meer precies waarom (ik meen dat het te maken had met de kitnaad die lelijk of slecht zou gaan worden na verloop van tijd?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Veel keukenboeren vinden het blijkbaar te ingewikkeld en raden het al snel af. Een beetje keukenzaak die oog heeft voor detail doet er niet moeilijk over.

Een vieze kitrand kun je schoonmaken(schoon houden is beter). Maar een opstaande rand van een kookplaat blijft altijd in het zicht ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 22-03-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
rusTboy schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:13:
[...]

Je zou inderdaad montage los kunnen koppelen en iemand anders laten doen. Wel vind ik dan weer vervelend over wie verantwoordelijk is voor welke schade dat veroorzaakt wordt tijdens montage.
Zeker NIET doen.
Zorg dat je zelf 1 aanspreekpartner hebt, anders kom je bij problemen terecht in een rondje zwartepieten.
Dat de verkoper een losse ZZPer inschakelt als installateur is jouw probleem niet. Dan blijf je de verkoper verantwoordelijk houden als er iets mis gaat.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-05 13:35

Greebs

inert

Lelijk is subjectief, daarnaast kunnen er ook nog andere overwegingen meespelen in de keuze opbouw/vlakinbouw kookplaat. Zolang het een weloverwogen keuze is denk ik niet dat er hier waardeoordelen over het een of het ander geveld hoeven te worden.

Ben het wel met je eens dat keukenzaken het makkelijk bij voorbaat af te lijken raden om wat voor reden dan ook. En dit zouden ze niet moeten doen als er geen overtuigend argument voor is in de betreffende situatie. Beter is: informeren en de klant laten kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Greebs schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:00:
Lelijk is subjectief, daarnaast kunnen er ook nog andere overwegingen meespelen in de keuze opbouw/vlakinbouw kookplaat. Zolang het een weloverwogen keuze is denk ik niet dat er hier waardeoordelen over het een of het ander geveld hoeven te worden.

Ben het wel met je eens dat keukenzaken het makkelijk bij voorbaat af te lijken raden om wat voor reden dan ook. En dit zouden ze niet moeten doen als er geen overtuigend argument voor is in de betreffende situatie. Beter is: informeren en de klant laten kiezen.
Wel eens met het eerste deel.
Tweede deel zou ik van maken: "een deel van de keukenzaken". De meeste zaken die ik gesproken heb adviseerden juist vlakinbouw vanwege de looks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedp
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09-2023
L201 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:35:
ons werd vlakinbouw ook afgeraden, al weet ik niet meer precies waarom (ik meen dat het te maken had met de kitnaad die lelijk of slecht zou gaan worden na verloop van tijd?)
Mijn keuken is klaar sinds zaterdag. Bora pro 2.0 vlakinbouw. De kitnaad is gebeurd met hittebestendige siliconen. Ik kan mij niet inbeelden dat dit in opbouw zou gebeurd zijn..; esthetisch een gigantisch verschil. Wordt die kitnaad ooit lelijk vervang je ze toch?

De uitleg die gegeven wordt door de keukenfirma's is volgens mij afhankelijk of ze het gewoon zijn om vlakinbouw te plaatsen of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
SquareOne schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:04:
[...]

Wel eens met het eerste deel.
Tweede deel zou ik van maken: "een deel van de keukenzaken". De meeste zaken die ik gesproken heb adviseerden juist vlakinbouw vanwege de looks
looks (vnl. strakker, één van de redenen denk ik om een Bora te nemen) en minder kans op stootschade. Kijk in het Bora-topic en je leest toch dat stootschade bij opbouw regelmatig voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Bij mij werd vlakbij afgeraden vanwege de grote kitnaad, lastiger als je ooit onderhoud er aan hebt en dat het blad kan verbranden als je er een warme plaat op schuift. Wij hebben een composiet blad uitgekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel94
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-05 21:23
SquareOne schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:56:
[...]

€1.500 extra montagekosten t.o.v. de standaad klinkt wel aan de hoge kant. Ik zou de totale montagekosten namelijk al lager inschatten. Of betreft dit ook het wijzigen van leidingposities en extra groepen?
Dat bedrag staat los van die aanpassingen. Zou puur zijn omdat de keuken groter is dan de standaard opstelling (hoge kast extra; geen kunststof blad; vrijwel overal lades etc.). Ik vond het ook aan de hoge kant inderdaad qua meerprijs..

Posities van leidingen/elektra aanpassen is kosteloos omdat we in dezelfde 'zone' blijven als de standaard keuken. Qua aansluitingen betalen we alleen een meerprijs voor de zwaardere perilex aansluiting van de Bora, maar ook dit valt daarbuiten.
SquareOne schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:56:
[...]
Hoe vast zit je aan de leverancier? Ik heb het gevoel dat je wellicht ook voor minder dan 16k elders kunt slagen. Dan zul je wel zelf het leidingschema aan moeten leveren op basis van de beoogde opstelling.
Als we afwijken van de projectleverancier, kost dat naar schatting zo'n €400 extra, dus dat is geen hele grote meerprijs. De stelpost kunnen we in z'n geheel meenemen, dus die zou dan effectief iets minder waard worden.

Verwacht je dat we met dezelfde opstelling/materialen/apparatuur nog fors onder de 16k kunnen duiken dan? Lijkt me niet heel makkelijk met wat er nu geoffreerd is, maar wie weet haha.
We hebben komende week ook afspraken elders staan ter vergelijking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 20:09
Jackpuyn schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:11:
Bij mij werd vlakbij afgeraden vanwege de grote kitnaad, lastiger als je ooit onderhoud er aan hebt en dat het blad kan verbranden als je er een warme plaat op schuift. Wij hebben een composiet blad uitgekozen.
ik benoemde deze 'discussie' net met mijn vrouw, en zij gaf inderdaad ook aan dat het vanwege de grote(re) en zichtbare kitnaad was. En zij is bang dat er meer vuil in gaat zitten. Met het idee dat je bij een opgelegde plaat het vet/de viezigheid eraf veegt, en bij een vlakinbouw dit sneller in de kitnaad zal vegen (want er zal altijd een licht kuiltje zijn of komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBBQ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 14:43
Nog best lastig zo'n nieuwe keuken uitzoeken. Al best wel wat aan de post hier gehad, dus ook maar even onze ervaringen tot nu toe delen.

Momenteel hebben we een hoek keuken en een losse Amerikaanse koelkast. We willen naar een U keuken. Maten grofweg 3x3x3.

De Amerikaanse koelkast zal sneuvelen, maar we vinden hem wel echt heel handig. Er moet dus een grote koelkast en (iets kleinere) vriezer in komen.

We zijn tot nu toe bij Brugman, Kvik en AllBouw (putten) geweest. Afspraak met Superkeukens staat nog. Idee is om na deze afspraken onze keuken samen te stellen en dan alle partijen te vragen naar een offerte.

Brugman:
Prima zaak, veel showroommodellen. De verkoper tekende een prima keuken en na het standaard verhaaltje van keuken is 33K maar nu voor 21K hebben we de spulletjes mee naar huis genomen. Goed geholpen en vriendelijk personeel.

AllBouw Putten
De Showroom is best rommelig, maar de verkoper is top. Snapt precies wat je wil (was een mannetje met ruitjesblouse en linaal in borstzak) en denkt mee. Wij kregen er een goed gevoel bij. Offerte volgt nog

Kvik Amersfoort
5 minuten binnen geweest. Jong kereltje vroeg of we een afspraak hadden (duh) en keek ons boos aan omdat het niet klopte volgens hem. klopte uiteraard wel. We kregen welgesteld 1 vraag: wat voor keuken zoek je..euh een zwarte. Hij wees naar 1 keuken en dat was het. vriendelijk bedankt en vermeld dat dit niet bij ons past. We hebben de filiaalmanager wel een mailtje met onze bevindingen gestuurd. Netjes reactie teruggekregen.

Persoonlijk vind ik het wel een behoorlijke puzzel welke apparaten we moeten nemen. Willen in ieder geval een platte novy afzuigkap (naar buiten) en 1 kleine oven met magnetronfunctie. Voor grote stukken heb ik meer dan genoeg BBQ's buiten staan.

Kleur van de keuken zal zwart worden en we hebben een keramisch blad gezien (ook zwart) die we mooi vonden.

Als we bij Superkeukens zijn geweest zal ik de opstelling en de prijzen posten.

In vuurst en vlam!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SquareOne
Noel94 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:42:
[...]

Dat bedrag staat los van die aanpassingen. Zou puur zijn omdat de keuken groter is dan de standaard opstelling (hoge kast extra; geen kunststof blad; vrijwel overal lades etc.). Ik vond het ook aan de hoge kant inderdaad qua meerprijs..

Posities van leidingen/elektra aanpassen is kosteloos omdat we in dezelfde 'zone' blijven als de standaard keuken. Qua aansluitingen betalen we alleen een meerprijs voor de zwaardere perilex aansluiting van de Bora, maar ook dit valt daarbuiten.
[...]
Ik weet dat het niet exact zo werkt, en dat dit advies volgens de experts uit de keukenbranche geen stand houdt. Uiteindelijk gaat het er om dat je een goed gevoel hebt bij de totaalprijs. Maar omdat ik persoonlijk in onze zoektocht naar een keuken wat moeite had met het doorgronden van hoe de prijs van een keuken is opgebouwd, bereken het altijd op deze manier:
  • Apparatuur: Stel prijs apparatuur vast door 1) offerte via keukenloods, of 2) pak 60 a 65% van de adviesprijs (in geval van Siemens, Bosch)
  • Werkblad : hier kun je een prijs berekenen. Niet de goedkoopste op de markt (123werkbladen.nl is goedkoper) maar komt wel beter overeen met de prijzen bij keukenzaken waar de marge logischerwijs wat hoger is. Note, N=1 ervaring
  • Montage : Volgens een berekening van @Barry 220 euro per strekkende meter keuken + prijs voor montage apparatuur (op site van keukenloods die ik 99 voor eerste apparaat en 65 voor elk volgend apparaat)
  • Kasten: totaal bedrag minus bovenstaande posten
Benieuwd waar je dan op uit komt :)

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 22-03-2021 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-01 13:22
Anoniem: 36835 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:47:
Veel keukenboeren vinden het blijkbaar te ingewikkeld en raden het al snel af. Een beetje keukenzaak die oog heeft voor detail doet er niet moeilijk over.

Een vieze kitrand kun je schoonmaken(schoon houden is beter). Maar een opstaande rand van een kookplaat blijft altijd in het zicht ;)
Til na een aantal jaar eens een opbouw kookplaat op... dan weet je ook niet wat je ziet.
Indien het blad(dikte) het toe laat zou ik altijd inbouwen, zeker een bora is vrij dik als opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
iWout schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:06:
[...]

Til na een aantal jaar eens een opbouw kookplaat op... dan weet je ook niet wat je ziet.
Indien het blad(dikte) het toe laat zou ik altijd inbouwen, zeker een bora is vrij dik als opbouw.
Waarom zou je 'm dan niet eens in de zoveel tijd uit z'n nisje tillen om eronder schoon te maken?

Is in de minderheid die opbouw juist mooier vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Nog even een vraagje. Is het normaal dat een keukenzaak de vaatwasser, Quooker en gootsteen niet aansluit. Bij ASWA zeggen ze dat alleen een loodgieter dat mag doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-01 13:22
Flix20 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:21:
[...]

Waarom zou je 'm dan niet eens in de zoveel tijd uit z'n nisje tillen om eronder schoon te maken?

Is in de minderheid die opbouw juist mooier vind
Ooit een downdraft kookplaat proberen op te tillen? Is vrij lastig met alle buizen eronder vast.
Een bora opbouw is overigens ook rondom af te kitten met een kleine kitrand, dit in tegenstelling tot andere kookplaten(fabrikanten) waar dit juist "verboden"wordt

Voor jouw zou dan dus opbouw, afgekit de ideale combinatie zijn. Moet zeggen dat sommige bladenfabrikanten ook wel een erge grote marge aanhouden voor de kitrand dan is het niet altijd een verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
iWout schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:25:
[...]

Ooit een downdraft kookplaat proberen op te tillen? Is vrij lastig met alle buizen eronder vast.
Een bora opbouw is overigens ook rondom af te kitten met een kleine kitrand, dit in tegenstelling tot andere kookplaten(fabrikanten) waar dit juist "verboden"wordt

Voor jouw zou dan dus opbouw, afgekit de ideale combinatie zijn. Moet zeggen dat sommige bladenfabrikanten ook wel een erge grote marge aanhouden voor de kitrand dan is het niet altijd een verbetering.
Daar heb ik niet bij stilgestaan dat een Bora optillen inderdaad wat anders zou zijn dan een 'normale' kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 15:43
Jackpuyn schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:21:
Nog even een vraagje. Is het normaal dat een keukenzaak de vaatwasser, Quooker en gootsteen niet aansluit. Bij ASWA zeggen ze dat alleen een loodgieter dat mag doen
Was bij mijn Duitse keukeninstallateur ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 15:43
L201 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:35:
Das echt gelul. Vlakinbouw gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:53

Knutselsmurf

LED's make things better

***members only***

Ik mis een vriezer? Of heb je ergens een losse vrieskist staan? Zo niet, dan zou ik die wijnkoeler wegdoen er daar een vriezer voor in de plaats doen.

Ook zou ik zelf de hoge kasten helemaal door laten lopen tot aan het plafond.

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
JohnStaakke schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:26:
[...]

Das echt gelul. Vlakinbouw gaat prima.
Het grootste nadeel wat ik van ‘onze’ keukenverkoper heb gehoord en waar ik ook wel wat in kan vinden is dat je bij reparatie zelf ervoor moet zorgen dat je de kitrand verwijdert en ‘ie weer netjes teruggekit wordt. Ook de grote kans dat je te maken krijgt met andere maten van een nieuwe kookplaat bij vervanging vind ik wel een flink nadeel. Dan zit je met óf een nieuw werkblad, óf een lelijke stalen rand om je nieuwe opbouwplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Nu online
Xghost schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:57:
[...]

Het grootste nadeel wat ik van ‘onze’ keukenverkoper heb gehoord en waar ik ook wel wat in kan vinden is dat je bij reparatie zelf ervoor moet zorgen dat je de kitrand verwijdert en ‘ie weer netjes teruggekit wordt. Ook de grote kans dat je te maken krijgt met andere maten van een nieuwe kookplaat bij vervanging vind ik wel een flink nadeel. Dan zit je met óf een nieuw werkblad, óf een lelijke stalen rand om je nieuwe opbouwplaat.
Bora (basic/pure) heeft al vanaf de introductie van de Basic dezelfde afmetingen. Tevens is het zelfs mogelijk de glasplaat in het blad te laten zitten en de complete unit van onderuit te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
SquareOne schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:42:
[...]

Ik weet dat het niet exact zo werkt, en dat dit advies volgens de experts uit de keukenbranche geen stand houdt. Uiteindelijk gaat het er om dat je een goed gevoel hebt bij de totaalprijs. Maar omdat ik persoonlijk in onze zoektocht naar een keuken wat moeite had met het doorgronden van hoe de prijs van een keuken is opgebouwd, bereken het altijd op deze manier:
  • Apparatuur: Stel prijs apparatuur vast door 1) offerte via keukenloods, of 2) pak 60 a 65% van de adviesprijs
  • Werkblad : hier kun je een prijs berekenen. Niet de goedkoopste op de markt (123werkbladen.nl is goedkoper) maar komt wel beter overeen met de prijzen bij keukenzaken waar de marge logischerwijs wat hoger is. Note, N=1 ervaring
  • Montage : Volgens een berekening van @Barry 220 euro per strekkende meter keuken + prijs voor montage apparatuur (op site van keukenloods die ik 99 voor eerste apparaat en 65 voor elk volgend apparaat)
  • Kasten: totaal bedrag minus bovenstaande posten
Benieuwd waar je dan op uit komt :)
Kortingspercentage geldt niet voor gaggenau en miele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
Wat raden jullie aan met spoelbakken?
opbouw of onderbouw op een keramiek blad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
rusTboy schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:20:
[...]

Kortingspercentage geldt niet voor gaggenau en miele
Agree (zal toevoegen in mijn post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
rusTboy schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:59:
Opbouw / vlakbouw
Onderbouw te veel risico op stootschade bij randen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
rusTboy schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:59:
Vlak inbouw.
Keramiek is erg stootgevoellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jackpuyn schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:21:
Wat een gelul zeg. Mijn keukenleverancier heeft dat allemaal netjes aangesloten.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
PaT schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:54:
[...]

Wat een gelul zeg. Mijn keukenleverancier heeft dat allemaal netjes aangesloten.
@PaT Wat adviseer je dan. Andere keukenboer zoeken of erbij onderhandelen dat ze alles aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat moet je natuurlijk helemaal zelf bepalen, afhankelijk hoe blij je verder ben met deze leverancier. Nou is het aansluiten van dat spul niet al te moeilijk, dus je kan ook nog overwegen het zelf te doen.

Ik heb ooit zelf mijn Quooker moeten demonteren omdat er een slang verstopt zat. Met de handleiding erbij was dat best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Ik heb toevallig ook net m’n quooker gerepareerd en als je een beetje handig bent en wat geduld kunt uitoefenen is het goed te doen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
ouwefreaker schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:50:
[...]

Vlak inbouw.
Keramiek is erg stootgevoellig.
Dan word het opbouw, de gekozen bak heeft geen vlak inbouw optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimmie2000
  • Laatst online: 30-09-2021
Hoelang zouden jullie inplannen tussen het stucwerk en het plaatsen van de keuken? In verband met droogtijd. Zou zijn in juni/juli.

disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
De droogtijd is afhankelijk van de dikte van het stucwerk, de luchtvochtigheid, de ventilatie en de temperatuur. In het algemeen geldt de stelregel: 1 dag droogtijd voor 1 millimeter stucwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Kimmie2000 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:35:
Hoelang zouden jullie inplannen tussen het stucwerk en het plaatsen van de keuken? In verband met droogtijd. Zou zijn in juni/juli.
Hoeveel tijd kan je je permitteren?
Neem voor je eigen bestwil een flinke marge. Je wil niet gaan zitten stressen dat je nog een natte muur hebt en over 2 dagen de keukenmonteurs voor de deur staan.
1 mm per 24u is de norm. Zoals hierboven aangegeven zijn er een aantal omstandigheden die het drogen beïnvloeden. In juni/juli zal het sneller drogen dan in de winter.
Ambetant temperatuur zal rond de 20 graden liggen dus lekker alles openzetten.

Dan hangt het er vanaf hoe dik de stuclaag zal zijn die ze gaan aanbrengen en dat hangt van je ondergrond af.
Is het een maanlandschap van afgebikte tegels, dan kan het maar zo 2CM zijn wat er erop moeten smeren.
Is het een kale betonnen muur welke al vlak is, dan kan 2mm genoeg zijn. Dan heb je het dus al over een periode die verschilt van 2 dagen, tot 20 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

Ook wij zijn nu met een nieuwe keuken bezig en laten ons in de zoektocht een beetje misleiden door de apparatuur en elke keer dus andere merken.
De ene winkel wil je bauknecht verkopen, de andere AEG en de volgende Siemens.

Ik zal ook mijn zoektochten posten met offertes maar vroeg mij af hoe in vredesnaam jullie tot een merk en type komen ?
Want dan zeg ik ik wil een Siemens oven, maar dan heeft die winkel net weer niet dat type, of offreerd een andere type.

Onze zoektocht betreft een keuken met achterwand, hierin een Amerikaan, lg gmx844mckv daar zijn we het wel over eens :).
Maar waar we niet uitkomen is
- een stoomoven,
- magnetron of combimagnetron .
- kookplaat (BORA ? )
- vaatwasser

Dus enige hulp of ideeën hoe wij tot onze keuze zouden kunnen komen is van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:28
taz10 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:38:
Ook wij zijn nu met een nieuwe keuken bezig en laten ons in de zoektocht een beetje misleiden door de apparatuur en elke keer dus andere merken.

Ik zal ook mijn zoektochten posten met offertes maar vroeg mij af hoe in vredesnaam jullie tot een merk en type komen ?
Want dan zeg ik ik wil een Siemens oven, maar dan heeft die winkel net weer niet dat type, of offreerd een andere type.

Onze zoektocht betreft een keuken met achterwand, hierin een Amerikaan, lg gmx844mckv daar zijn we het wel over eens :).
Maar waar we niet uitkomen is
- een stoomoven,
- magnetron of combimagnetron .
- kookplaat (BORA ? )
- vaatwasser

Dus enige hulp of ideeën hoe wij tot onze keuze zouden kunnen komen is van harte welkom.
Naar het Miele experience center gaan en de meest uitgebreide varianten kiezen dan hoef je niet meer te twijfelen dat je wat mist.. enke dat je misschien wat (te) veel betaald maar dat nemen we maar op de koop toe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimmie2000
  • Laatst online: 30-09-2021
Flix20 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:58:
[...]

Hoeveel tijd kan je je permitteren?
Neem voor je eigen bestwil een flinke marge. Je wil niet gaan zitten stressen dat je nog een natte muur hebt en over 2 dagen de keukenmonteurs voor de deur staan.
1 mm per 24u is de norm. Zoals hierboven aangegeven zijn er een aantal omstandigheden die het drogen beïnvloeden. In juni/juli zal het sneller drogen dan in de winter.
Ambetant temperatuur zal rond de 20 graden liggen dus lekker alles openzetten.

Dan hangt het er vanaf hoe dik de stuclaag zal zijn die ze gaan aanbrengen en dat hangt van je ondergrond af.
Is het een maanlandschap van afgebikte tegels, dan kan het maar zo 2CM zijn wat er erop moeten smeren.
Is het een kale betonnen muur welke al vlak is, dan kan 2mm genoeg zijn. Dan heb je het dus al over een periode die verschilt van 2 dagen, tot 20 dagen.
Super bedankt voor de uitgebreide reactie! Het gaat om een bestaand huis waar we een paar weken voor hebben om alles te regelen. Had de hoop om het in die drie weken voor elkaar te krijgen maar ben bang dat we erin moeten en nog even boven moeten bivakkeren tot de keuken komt.
taz10 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:38:
Wij hebben een avondje van een aantal merken de brochures gedownload en langsgelopen. Hier kan je goed zien welke functies erbij komen naar mate je luxer gaat kijken. Prijzen zeggen uiteraard niks, omdat je hier nog korting op gaat krijgen.
Daarnaast is dit topic uiteraard ook heel handig, gewoon merken opzoeken en je vindt zelf welke merken waarom wel of niet bekend staan. Soms gaat het ook gewoon alleen om de look van een apparaat (wil je bijv een oven met knoppen of touchscreen?)

[ Voor 25% gewijzigd door Kimmie2000 op 23-03-2021 16:56 ]

disclaimer: niet geboren in het jaar 2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Bedankt, @Kimmie2000 en @BlowFish , vanmiddag ook maar even op een rijtje gezet wat wij mooi vinden en na iets meer dan 400 forumpaginas te hebben doorlopen de keuze gevallen op : Siemens Stoomoven HS836GTB6 en de Siemens Combimagnetron CM485AGB0 , nu nog een vaatwasser, ook Siemens maar denk en een wijnklimaatkast, KC en Tulip boden beide de Hananto aan,

Maar nu even onze keukenzoektocht delen.
Wij zijn vorig jaar zomer begonnen op de Arenaboulevard, een offerte van Ikea, hierna Mandemakers, Keukenconccurrent en Keukenkampioen, vervolgens in Nordhorn naar Ekelhoff.
We begonnen met een kookeiland met in het midden een bargedeelte, toen naar de hoe van het kookeiland, tot we bij Ekelhoff een eiland zagen met de eetkamertafel eraan, en daar borduren we nu verder op en moeten we gezien de verbouwing over 8 weken wel eerdaags gaan beslissen.
In Nordhorn een bezoek gebracht bij Marquant, Aehlen keukens, offerte van Kuchenstudio Lubbering, Meppens Kuchenstudio, Hoppe Keukens, tja en toen was daar elke keer die corona, dus dan maar met Tulp keukens contact, Luit Wind , en weer naar de keukenconcurrent, ook dan als laatste naar de keukenloods en die wist ons het verschil van de merken keukens te vertellen, dit waren wij ons niet echt bewust tijdens de zoektocht.
Het blijkt dus dat de keukenconcurrent de impuls keuken ons wilde verkopen wat zoals ik lees een mindere kwaliteit is. De duitse Lubbering had ons een offerte gegeven van een Nobilia keuken.
De offerte van de keukenloods is onderweg als ook een nieuwe offerte van Lubbering uit Nordhorn alwaar we volgende week nog langsgaan. Ook volgende week een afspraak bij Ekelhof en bij Hemmes in Weener.
Ekelhof daar hebben we heel hoge verwachtingen van gelezen de recenties.
ik probeer jullie op de hoogte te houden en ben benieuwd wat jullie van ons ontwerp vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLgkfLunsVmoAdiBP8UWHjDwJzY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LuCRXxPnC0JzFsDCFE3bjQSm.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJDMxoJylIGXWgzzI2Q9fFfbPUA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EvUtQolKkqWvK8QjBNiUi6S5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ad1Ld7RBFGDCE10442YFFN-gYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hSEe0o2q8Wuvk8rjTvz89jFp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpTemzhkv2aNyBezl609WHaV2f8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zqgI8g4LASKerIW9gv26j7Xu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door taz10 op 23-03-2021 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@taz10 houd er rekening mee dat je dus die 4 kasten alleen maar kan/gaat gebruiken als je je stoelen wegschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

GeeMoney schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:31:
@taz10 houd er rekening mee dat je dus die 4 kasten alleen maar kan/gaat gebruiken als je je stoelen wegschuift.
:) , klopt helemaal, de wijnkast gaat toch helemaal naar links, en de rechtsekast wordt voor servies en de andere kasten voor spullen die weinig gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
kan ik stellen dat er op Miele zo tussen de 20 en 25 % van de adviesprijs af gaat? Ik kan voorlopig niet op keukenjacht maar kan wel online zoeken naar apparatuur ;) .

Via online demo van inspiratiehuis lijk ik af te stappen van Siemens en Bosch.. Ik vind de plaatjes van gerechten echt heel lelijk en bediening vind ik via online demo niet zo slim in elkaar te zitten.Plus de afwerking vind ik minder duurzaam over komen.

Neff is kanshebber maar twijfel door de afwerking bij inbouw. Miele daarentegen ziet er qua inbouw wel heel strak uit. We hopen in april in Vianen op bezoek te kunnen. Het is wel prijstechnisch een stijging maar goed, ik wil nu wel in 1 x goed kopen.

Ik zit nu te denken aan:

Oven H7660 BP
Oven/Magnetron H7640BM OF Magnetron/Stoom DGC7645
Vaatwasser: G7560SCVi
Koelkast Liebherr IKBP 3560 OF Miele K37672ID

Zou fijn zijn als er idd 20=25% af zou gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:54:
kan ik stellen dat er op Miele zo tussen de 20 en 25 % van de adviesprijs af gaat? Ik kan voorlopig niet op keukenjacht maar kan wel online zoeken naar apparatuur ;) .

Via online demo van inspiratiehuis lijk ik af te stappen van Siemens en Bosch.. Ik vind de plaatjes van gerechten echt heel lelijk en bediening vind ik via online demo niet zo slim in elkaar te zitten.Plus de afwerking vind ik minder duurzaam over komen.

Neff is kanshebber maar twijfel door de afwerking bij inbouw. Miele daarentegen ziet er qua inbouw wel heel strak uit. We hopen in april in Vianen op bezoek te kunnen. Het is wel prijstechnisch een stijging maar goed, ik wil nu wel in 1 x goed kopen.

Ik zit nu te denken aan:

Oven H7660 BP

Ik vind NEFF misschien wel het mooiste op het moment.. Okay heb gaggenau en dat prijssegment niet echt bekeken ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Nu online

Ik zit nu te denken aan:

Oven H7660 BP

Ik zou rekenen met 10-15%, meer ga je niet krijgen. Of ze moeten het er ergens anders bij optellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Floor-is schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:09:
[...]

Ik vind NEFF misschien wel het mooiste op het moment.. Okay heb gaggenau en dat segment niet echt bekeken ;)
Neff moeten we nog een keer bekijken

Gaggenau is vast mooi maar duuuuuuuur in kwadraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:31:
[...]

Wat mij aanstaat is het gebrek aan opshmuck en die “slide&hide deur” voor de ovens :9
Dan maar verschillende merken in de keuken..

Nu nog een manshoge vriezer en koelkast ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:27:
[...]

Ik zou rekenen met 10-15%, meer ga je niet krijgen. Of ze moeten het er ergens anders bij optellen ;)
True, ik kreeg 45% maar is vast ergens anders erbij opgeteld. Bruto waarde kwam ik uit op kleine 18K -19K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy

Ik zit nu te denken aan:

Oven H7660 BP

Liebherr en Miele komen uit 1 fabriek. In principe kom je al in aanmerking op 5jr garantie bij 4 of meer miele app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
taz10 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:20:
Bedankt, @Kimmie2000 en @BlowFish , vanmiddag ook maar even op een rijtje gezet wat wij mooi vinden en na iets meer dan 400 forumpaginas te hebben doorlopen de keuze gevallen op : Siemens Stoomoven HS836GTB6 en de Siemens Combimagnetron CM485AGB0 , nu nog een vaatwasser, ook Siemens maar denk en een wijnklimaatkast, KC en Tulip boden beide de Hananto aan,

Maar nu even onze keukenzoektocht delen.
Wij zijn vorig jaar zomer begonnen op de Arenaboulevard, een offerte van Ikea, hierna Mandemakers, Keukenconccurrent en Keukenkampioen, vervolgens in Nordhorn naar Ekelhoff.
We begonnen met een kookeiland met in het midden een bargedeelte, toen naar de hoe van het kookeiland, tot we bij Ekelhoff een eiland zagen met de eetkamertafel eraan, en daar borduren we nu verder op en moeten we gezien de verbouwing over 8 weken wel eerdaags gaan beslissen.
In Nordhorn een bezoek gebracht bij Marquant, Aehlen keukens, offerte van Kuchenstudio Lubbering, Meppens Kuchenstudio, Hoppe Keukens, tja en toen was daar elke keer die corona, dus dan maar met Tulp keukens contact, Luit Wind , en weer naar de keukenconcurrent, ook dan als laatste naar de keukenloods en die wist ons het verschil van de merken keukens te vertellen, dit waren wij ons niet echt bewust tijdens de zoektocht.
Het blijkt dus dat de keukenconcurrent de impuls keuken ons wilde verkopen wat zoals ik lees een mindere kwaliteit is. De duitse Lubbering had ons een offerte gegeven van een Nobilia keuken.
De offerte van de keukenloods is onderweg als ook een nieuwe offerte van Lubbering uit Nordhorn alwaar we volgende week nog langsgaan. Ook volgende week een afspraak bij Ekelhof en bij Hemmes in Weener.
Ekelhof daar hebben we heel hoge verwachtingen van gelezen de recenties.
ik probeer jullie op de hoogte te houden en ben benieuwd wat jullie van ons ontwerp vinden.
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken! Alleen vraag ik me af of je wel genoeg opbergruimte heb op ooghoogte? Alle opberg zitten boven de 170-180? Alleen bij de koffie corner heb je wat ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:31:
[...]

Gaggenau zit toch zo'n beetje in hetzelfde segment als Miele? Ik zag daar laatst prijzen van voorbij komen waarbij ze er zelfs nog een beetje onder zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:26

HellBeast

Oh My GoT!

Rogar schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:28:
[...]

Nou niet echt... De keuken is slecht ingemeten... Zit nu met een kier van 2cm links en helemaal rechts is de greeplijst 2cm te kort. Het passtuk in het midden van de L is ook te kort.

Ik zal nog eens naar de frontjes kijken of je het ziet, maar ik ben er ff klaar mee. Gaat weer minimaal 3 weken duren voor alles geleverd wordt en dan moet er nog een monteur ingepland worden. Er is zelfs nog een hoofd van het keukenmagazijn bij geweest en die liep alleen maar te zeuren dat de verkopers niet nadenken.

Al met al een beetje een baaldag. Gelukkig wordt het allemaal wel opgelost, maar gaat dus even duren.
Is het inmiddels al opgelost? Ben benieuwd naar het eindresultaat en wat je van de fronten vindt.

Beauty is in the eye of the beerholder

Pagina: 1 ... 214 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1