Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 19:32
Ghosty J schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:57:
Bedoel je de korpeshoogte?
Deze is bij Nobilia in de xl variant 792mm. Voor de kasten beneden.
(Dan heb je nog een plint hoogte ook nog de dikte van het blad.)

De maat die jij noemt bij nobilia zijn wandkasten.
Zoek je hoge wandkasten?

[. ..]
Nee ik bedoel Nobilia Maxi onderkasten 864mm. Dat schijnt ook uit die fabriek te rollen.

We willen beetje uitkomen op 970-980mm

Blad 38, plint 70, Nobilia 864 is een mooi totaal van 972
Blad 38, plint 50, Nolte 900 is net op 't randje 988

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4gglA41Css5j-rqNXLF1B_8tcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ytm05wwqTjQD7FcsXJGhRrRb.jpg?f=fotoalbum_large

Nolte 900, 18 top, 50 plint (onder)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZ_TDQcL8zZatkVfd4eVzFpEqAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u7l27EoMKDXTzNjZIrxOsI1F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door hjw-001 op 16-03-2021 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-04 22:09
Of 1 van onderstaande

CHATEAUDUN DUO WIJNKOELKAST WIJN

https://www.wijnklimaatka...-wijnbewaarkast&filter=15
GeeMoney schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:17:
[...]

Hij heeft een Miele en dat is naast die van Liebherr eigenlijk ook de enige twee die je zou willen hebben denk ik. Uit mijn hoofd kost die Miele ongeveer €2400,- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:20
alpeko schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:07:
Af is het nog niet maar gebruiksklaar zeker. Er moeten aan de linkerzijde nog wandplanken komen, rechts nog een wandrek met led-verlichting. Nog een vloertegel te voegen en 2 plinten tegen de muur. Plus nog kitwerk. En nog iets voor de ramen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specs van de keuken staan hier

Een ieder bedankt voor de nuttige bijdrages. Dit was een project met een aanloop van een jaar dus genoeg meegelezen. Iedereen die nog bezig is met een keuken wens ik veel succes. Bij ons is het allemaal redelijk vlekkeloos verlopen.
Mooie keuken! Wij hebben een beetje hetzelfde idee en hebben ook een kale muur. Kan je meer vertellen over het wandrek met led?

It's me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:41
Ik heb mij laten vertellen dat de Miele en Liebherr een beetje de enige betaalbare zijn met 2 zones die de temperatuur ook echt goed vast kunnen houden in die zones met een gering geluidsniveau en zonder 24x7 die compressor aan te hebben :p . Ik ben geen wijnliefhebber dus mij hoef je het niet te vragen verder ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:33
L201 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:00:
[...]

Door je omschrijving bij het filmpje ging ik ervan uit dat er een Bora en een Siemens in aanwezig waren, met een duidelijk pluspunt voor de Bora. Echter komt er zowel geen Siemens als geen Bora in voor, dus ik begrijp even niet waarom je door dit filmpje van Siemens afzag en voor een Bora ging?

Als je de Siemens afschrijft op basis van wat er van Bosch en AEG getoond wordt dan snap ik het nog steeds niet. Want die twee implementaties kan je ook niet doortrekken naar de Siemens want zij zijn ook al verschillend.
Ik zou toch zweren... Misschien dat het van de Duitse consumentenbond was, of een Engelse misschien?

Anyway, mea culpa, dat is sowieso geen up to date info!

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-05 11:30
Eikkie schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:33:
[...]

Mooie keuken! Wij hebben een beetje hetzelfde idee en hebben ook een kale muur. Kan je meer vertellen over het wandrek met led?
Jazeker! Er komt zoiets (niet onze uitvoering). Op maat laten maken. In ons geval 150 breed. Rechts keukenrolhouder. LED verlichting maakt mijn zwager, die elektricien is, er in. Kwestie van strip en profiel. Kan mooi worden weggewerkt achter het metalen frame.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZrJ3xQ70_8dfO3slNkupnN2_LM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jxgdKOh7ie8OJXheyjJ8xRv2.jpg?f=user_large

Zodra het hangt zal ik nog wel een foto posten. Desgewenst kan ik de gegevens van de meubelmaker geven. Mooie vent. Heeft ook onze vensterbank en wandplanken geleverd en kwam in die laatste als service nog extra montagegaten boren omdat ze precies gelijk vielen met leidingen in de muur. Woont voor ons niet in de buurt maar toeval wil dat hij is opgegroeid is mijn stadje en daar nog regelmatig komt ivm familie.

[ Voor 19% gewijzigd door alpeko op 17-03-2021 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Laatst online: 09:20
@alpeko Leuk idee. Geen last van een driver die niet weggewerkt kan worden?
Je mag de gegevens wel in een PM sturen. :)

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirty gertie
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-05-2021
Nooit gedacht dat ik 20 jaar na mijn eerste tweakers bezoek nog in een keukentopic zou belanden, maar toch.

Ik help mijn ouders (beiden iets over de 70) met het uitzoeken van een eenvoudige maar praktische keuken voor hun nieuwe huurappartement. Budget is beperkt, ongeveer EUR 10k maximaal inclusief leidingwerk en montage.

Onderstaand een idee van hoe het er nu uitziet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXFou7HyJZtGBj86O0rVSmkRTmw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chAq3uetxb5OOaBbHdlQnkYE.jpg?f=fotoalbum_large

De bedoeling is om het piepkleine keukentje uit onderstaande plattegrond weg te halen en te vervangen door een keuken in lijnopstelling aan de lange wand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbMwMosRCVALGE-A3UpE-3fCj0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WaimptfsBBST77DDkzQJ5ghT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben bij Keukenloods geweest voor een offerte voor een Nobila keuken en zij hebben de volgende tekening gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBsipWV0Iv0T-IuDnwSdoj2UzNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlC0U4thfCojw2568s59rNkg.jpg?f=fotoalbum_large

Bedoeling is naast de koelvries combinatie een verhoogde vaatwassser met daarboven opbergruimte te plaatsen, en daarnaast het werkblad met apparatuur. Rechts van de kookplaat staan nu twee kastjes ingetekend, het is nog even de vraag of we het werkblad helemaal laten doorlopen tot aan het raam of iets eerder laten ophouden. Werkhoogte is 93 cm, te realiseren obv een 72 cm hoge onderkast.

Bij KL netjes en rechttoe- rechtaan geholpen. Vooralsnog een nette offerte voor kastjes met kunststof werkblad en apparatuur. All-in iets boven de EUR 8k inclusief montage waarvan iets minder dan EUR 3k voor apparaten. Apparatuurprijs is scherp. Prijs van Nobilia kastjes en werkblad ligt wel wat boven de internetprijzen van bijvoorbeeld Wunschkueche maar daarvoor stelt KL het ook volledig samen en hoef ik niet meer naar extra lijsten en pas-stukken te kijken. Werkblad is standaard kunststof blad van Nobilia en gaat ongeveer EUR 600kosten, ik heb bij 123werkbladen gevraagd wat een blad in composiet kost en dat wordt snel een EUR 800 duurder, dus dat valt voorlopig af.

Ik heb een paar vragen:

- wat vinden jullie van het ontwerp / indeling en van het laten doorlopen van de keuken tot aan de raamzijde?
- wat vinden jullie van de kwaliteit van het Nobilia blad, en zou je hierbij een opstaande lijst tegen de achterwand moeten plaatsen?
- knelpunt qua levering / installatie wordt de montage. KL rekent een redelijk bedrag voor montage die zij vervolgens zelf uitbesteden, dit zou ik wellicht beter zelf kunnen uitbesteden aan de partij die ook het leidingwerk verlegd?
- voorlopige inschatting is overigens dat het verleggen van leidingwerk, installatie elektra, en slopen oude keuken nog redelijk gaat aantikken. Er moet een extra groep gemaakt worden tbv de vaatwasser en de Perilex aansluiting moet verlegd worden. Erste indicatie van kosten is tussen de EUR 3 en 4K, dus daar moet ik ook nog rekening mee houden. Hebben jullie nog suggesties hoe dit goedkoper kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
er zit wel veel verschil in breedte van kastjes, waardoor het wat onrustig oogt, ook de enorm hoge plint valt op ( geen maxxi line o.i.d. beschikbaar? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirty gertie
Goede tip qua plinthoogte, zal eens informeren of er nog een hogere kast is. Verschil in breedte van kastjes is ingegeven door werkblad overwegingen, ik denk dat het fijn is om in ieder geval 1 breder werkblad te hebben dan 60cm. Als ik de keuken laat doorlopen van muur tot muur dan is het rustiger om de 45cm kast te vervangen door een 60cm kast. Maar als ik dat niet zou doen, omdat ik toch ruim voor het raam wil eindigen met de keuken, dan zit ik met de extra breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maar je zit ook nog met de opstelruimte voor je gordijnen, daar is ook plek voor nodig. Dus compleet van muur tot muur komt ruimtelijk misschien een beetje raar uit.

Oja, en een klein praktisch puntje, ik zou op ieder eindstuk van het werkblad en halverwege een dubbel stopcontact nemen, dus 6 aansluitingen in totaal.

Als je nog een spatscherm, tegelwerk of stucwerk (filler en finisher) neemt, dan zou ik overwegen om links en rechts van je afzuigkap nog twee aansluitingen te maken voor LED-wandlampen. Gewoon voor licht en een beetje chique aankleding.

Edit: Wat vinden jullie van de kwaliteit van het Nobilia blad, en zou je hierbij een opstaande lijst tegen de achterwand moeten plaatsen? Ik vind een werkblad op de muur laten doorlopen nooit zo mooi. Liever bijvoorbeeld een paar handgebakken tegeltjes (om de strakheid een beetje te breken) of een mooi stucwerk met afschrobbare lak.

[ Voor 25% gewijzigd door Guus Leeuwis op 17-03-2021 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:38
@dirty gertie Nobilia heeft ook kasten van 79,2 (en 86,4); lagere plint, meer opbergruimte.
Of die (veel) duurder zijn weet ik niet.

Indeling lijkt me heel erg prima.
Misschien de vaatwasser net iets lager doen? Bovenste rek komt nu al behoorlijk hoog.

Montagekosten kunnen ook verwerkt zijn in de kortingen.
Bij mij stond er ook 2188 euro, maar toen ik het zelf wilde doen ging er maar 1200 van de offerte af.

Ik snap nog niet helemaal wat je bedoelt met "de lange wand" (links op de plattegrond, of gaat dat muurtje eruit?) en werkblad door laten lopen tot "het raam" (welk raam, en waarom zou je dat niet door laten lopen (boven de kastjes?)?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirty gertie
Dank. Het muurtje gaat er helemaal uit. Of we het aanrechtblad helemaal laten doorlopen van muur bij het CV hok tot aan de andere kant bij het raam is nog even de vraag. Het wordt met het gordijn inderdaad best krap, als je de rail eerder een bocht laat maken richting raamkozijn dan komt het gordijn als snel een stukje voor het raam te hangen. Dus wellicht de keuken toch eerder laten ophouden.

Stopcontacten en lichtpunten staan nog niet op deze tekening maar zijn wel ingepland.

Ik ga nog even navraag doen naar iets hogere onderkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
dirty gertie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:27:
Dank. Het muurtje gaat er helemaal uit. Of we het aanrechtblad helemaal laten doorlopen van muur bij het CV hok tot aan de andere kant bij het raam is nog even de vraag. Het wordt met het gordijn inderdaad best krap, als je de rail eerder een bocht laat maken richting raamkozijn dan komt het gordijn als snel een stukje voor het raam te hangen. Dus wellicht de keuken toch eerder laten ophouden.

Stopcontacten en lichtpunten staan nog niet op deze tekening maar zijn wel ingepland.

@dirty gertie of er een L van maken. Gewoon dat muurtje eruit en dan op dat zelfde punt de kamer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 09:00

Ghosty J

Asus

dirty gertie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:27:

Of de gordijnen eruit en plissé gordijnen er in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Kan er iemand mij vertellen of systemat en pronorm veel verschil hebben. Bv in kwaliteit of looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:42
Jackpuyn schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:45:
Kan er iemand mij vertellen of systemat en pronorm veel verschil hebben. Bv in kwaliteit of looks.
Die merken zitten redelijk dicht bij elkaar op basis van wat ik pre-corona in showrooms heb gezien. Ook qua prijs lijkt het elkaar niet heel veel te ontlopen. Beetje afhankelijk van welke prijsgroepen je kiest.

Daarnaast bieden beide merken best wel wat opties om het luxer te maken: bijv. luxere lades.
Ik zou gewoon kijken of een bepaald front of bepaalde featue van het merk je aanspreekt en daar de keuze op baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie1998
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-05 22:08
@dirty gertie hoe zit het met de toekomstige (im)mobiliteit?

Misschien is het prettig om de oven even hoog te hebben als het aanrechtblad, zodat er minder gebukt hoeft te worden.
Net als bijvoorbeeld de ruimte onder de spoelbak, mocht een helaas in de rolstoel komen.

Liever rekening mee gehouden, terwijl het niet nodig is dan achteraf spijt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirty gertie
@Ollie1998: ik probeer het zo praktisch te maken met het oog op mobiliteit in de toekomst. Vandaar de verhoogde vaatwasser die je eigenlijk iedere dag nodig hebt. Oven zou ik graag hoger willen, maar ik heb geen ruimte voor nog een hoge kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
Eikkie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:25:
@alpeko Leuk idee. Geen last van een driver die niet weggewerkt kan worden?
Je mag de gegevens wel in een PM sturen. :)
Platte driver gevonden die wegvalt onder het metalen frame. Betere optie is achter de dimmer in de lasdoos maar dat is prijzig. Ik stuur de gegevens van de meubelmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:03
Don Quijote schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:24:
[...]

Jazeker. De lamp boven het eiland is custom gemaakt door Bava vanuit die lamp worden ook drie Spider lampen gevoed van Studio Italia Design. Die zie je op deze foto( de drie bollen boven de stoel):

[Afbeelding]

De lampen aan de wand boven het spoel gedeelte zijn
“Dartling ZWART/GOUD“.

Naam van de lamp boven de eetkamer heb ik even niet. Zal ik nog proberen uit te vinden.
Zit meer naar je messen te kijken. Mooie set Japans staal. Tweede van links een Ryusen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Niet online
Jannick1 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:46:
[...]

Qua kosten durf ik het niet te zeggen. Had een grote boor gehuurd met 2 verschillende maten boorkoppen want heb ook 16 spotjes door de kanaal plaat geboord. Dus een dag huur van dat apparaat was een paar tientjes dacht ik! Maat die je moet hebben voor de afzuiging is 160mm.

En anders moet je een keer een beton boorder in je regio bellen. Die is met 10 minuten klaar dus ik denk dat de kosten ook niet heel hoog zijn!

Ps, zal deze week even een foto maken van hoe het totaal zicht er op de achtergevel uit ziet.
Kun je gaten voor spotjes in een kanaal plaat boren? Gaat de sterkte van je vloerconstructie dan niet aan de wandel? Als het kan, dan wil ik dat ook wel doen, zeg! Spotjes erin en die lelijke voegen op het plafond glad stuccen, zonder verlaagd plafond.

EDIT: Oh wacht, ik zie het op je foto's. Hoe trek je de bedrading van je spotjes naar je wandschakelaar? Door de plafondkanalen en dan...?

[ Voor 7% gewijzigd door Guus Leeuwis op 17-03-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:40
GeeMoney schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:38:
[...]

Ik heb mij laten vertellen dat de Miele en Liebherr een beetje de enige betaalbare zijn met 2 zones die de temperatuur ook echt goed vast kunnen houden in die zones met een gering geluidsniveau en zonder 24x7 die compressor aan te hebben :p . Ik ben geen wijnliefhebber dus mij hoef je het niet te vragen verder ;).
Ik ben dan altijd benieuwd hoe snel je de waarde van kast uit drinkt.
Met flesjes van 10€ duurt dat lang....

Als ik een fiets kocht dacht ik ook .... verdomme, om te zorgen dat die fiets goedkoper wordt dan mijn auto per km moet toch al wat gaan rijden...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:41
Tommie12 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:01:
[...]

Ik ben dan altijd benieuwd hoe snel je de waarde van kast uit drinkt.
Met flesjes van 10€ duurt dat lang....

Als ik een fiets kocht dacht ik ook .... verdomme, om te zorgen dat die fiets goedkoper wordt dan mijn auto per km moet toch al wat gaan rijden...
Soms is dat van ondergeschikt belang :9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:23
Het is alweer enige tijd geleden dat ik een offerte heb gepost. Omdat de keuken bestemd is voor een nieuwbouwwoning welke naar verwachting in q3 van 2020 of q1 van 2021 opgeleverd gaat worden, hebben we tijd om kleine wijzigingen aan te brengen. Zo zijn wij voornemens om de wand met kasten te voorzien met een extra hoge kast. Echter, hebben wij de vloerverwarmingsvrije zone al doorgegeven en volgens de kopersbegeleider kunnen hier geen wijzigingen meer in doorgebracht worden. Daarom wend ik me tot jullie expertise. Is het verstandig om een keukenkast te plaatsen om een stukje waar vloerverwarming loopt van niet meer dan 25 á 27 cm?

De plattegrond van de keuken wordt als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YV7RMknE6S5pOHJ0znz8UjnWIVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O7zTLBx2FsPB67u6cBrxv8gu.png?f=fotoalbum_large

De plattegrond met leidingvrije zone is als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vg5JRmT-yhP82H6Ob3aPgqhoOWY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0AF7Z4Fy4bhxDJDrPJ3NFXhT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-05 20:30

Don Quijote

El Magnifico

Streamz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:39:
[...]

Zit meer naar je messen te kijken. Mooie set Japans staal. Tweede van links een Ryusen toevallig?
Goede messen zijn een must wat mij betreft. En vind het zelf ook wel een leuke bezigheid om ze te slijpen etc. Lekker rustgevend op die wet Stones.

De tweede van rechts is een Shun premier. Jaren geleden mijn eerste aankoop. Achteraf niet de beste (shun is niet bepaald goed qua prijs/kwaliteit) maar heeft wel de vlam aangewakkerd. Ondertussen heb ik van alles. Maar heb nu deze vier hangen voor dagelijks gebruik.

Van links naar rechts:
  • Yamawaku Nakiri
  • Shun Premier Chef’s knife
  • Tojiro Broodmes
  • Takamura R2 Gyuto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:52
Dag, lees al een tijdje mee hier en nu zijn wij op zoek naar wat advies. We hebben de volgende indeling op de begane grond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMs9jFSpsnEGDspoOwgY3n63Y6s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UOLbxbsyeZuxrdWuYRRNf6Sz.png?f=fotoalbum_large

We hebben inmiddels een eerste ontwerp mogen ontvangen voor een nieuwe keuken. De hoge kastenwand staat dus in het midden van de ruimte (bovenkant van het tussenmuurtje zeg maar).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yn5NJJ2NvDHZYeYcUzu8EchaFd4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rvqoGlUPvfnyHJ117E2y5F8K.png?f=user_large

De ruimte tussen het tussenmuurtje en de wand met de 2 deuren is ~390cm. Met een kastenwand van 60cm, ruimte tussen het eiland van 105cm en een eiland van 100cm hebben we nog ~125cm tussen het eiland en de wand.

Plan is om de eethoek aan de rechterkant (oost-zijde) te doen, "onder" het kantoor.

Wat vinden jullie van deze indeling en de plaatsing van de keuken in de ruimte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-05 13:35

Greebs

inert

Cagdas schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:06:
Het is alweer enige tijd geleden dat ik een offerte heb gepost. Omdat de keuken bestemd is voor een nieuwbouwwoning welke naar verwachting in q3 van 2020 of q1 van 2021 opgeleverd gaat worden, hebben we tijd om kleine wijzigingen aan te brengen. Zo zijn wij voornemens om de wand met kasten te voorzien met een extra hoge kast. Echter, hebben wij de vloerverwarmingsvrije zone al doorgegeven en volgens de kopersbegeleider kunnen hier geen wijzigingen meer in doorgebracht worden. Daarom wend ik me tot jullie expertise. Is het verstandig om een keukenkast te plaatsen om een stukje waar vloerverwarming loopt van niet meer dan 25 á 27 cm?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zolang het LTV is maakt het helemaal niets uit voor zover ik weet. Je apparaten in die kastenwand geven dan al meer warmte af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Cagdas schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:06:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het lijkt me sterk als er in dat hoekje vloerverwarming ligt, stukje van de muur en met een bepaalde minimale radius zou wellicht net 1 lus mogelijk maken, maar waarom zou je...
Los daarvan, zoals gezegd, is het lage temperatuur tegenwoordig, kan geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:44
mitsumark schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:55:
[...]

Het lijkt me sterk als er in dat hoekje vloerverwarming ligt, stukje van de muur en met een bepaalde minimale radius zou wellicht net 1 lus mogelijk maken, maar waarom zou je...
Los daarvan, zoals gezegd, is het lage temperatuur tegenwoordig, kan geen kwaad.
LTV kan dus ook geen kwaad recht onder een eiland?

PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
knights16 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:41:
[...]

Krijgen wij ook. Maak me er niet zo’n zorgen over. Hagelslag gewoon niet in onderste kastje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:23
knights16 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:41:
[...]

De keukenboer wist mij te vertellen dat de combinatie LTV en kraanwater legionellagevaar met zich mee brengt. Veelal heb je bij eiland te maken met een vaatwasser en wasbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:46
Guus Leeuwis schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:28:
[...]

Kun je gaten voor spotjes in een kanaal plaat boren? Gaat de sterkte van je vloerconstructie dan niet aan de wandel? Als het kan, dan wil ik dat ook wel doen, zeg! Spotjes erin en die lelijke voegen op het plafond glad stuccen, zonder verlaagd plafond.

EDIT: Oh wacht, ik zie het op je foto's. Hoe trek je de bedrading van je spotjes naar je wandschakelaar? Door de plafondkanalen en dan...?
Niet helemaal in topic, maar ik heb het tijdens de bouw van ons huis gedaan, en overal staat constante spanning op, want ik heb hue gu10 overal in zitten.
Spanning komt van 2 wandschakelaars die doorgelust zijn.

Hebben tijdens de bouw aan de kanaalplaat boer opgegeven waar ik spotjes wilde. Helaas waren ze niet allemaal mogelijk op de plek waar ik ze wilde dus hebben we wat moeten schuiven. Uiteindelijk heeft het prima uitgepakt en heb ik op de gehele benedenverdieping (woonkamer en keuken) 14 spots in het plafond.

Als je nog meer vragen hebt stuur je maar even een pb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:13
Wat zijn jullie ervaringen met het bedingen van kortingen op offertes (bijv. bij B&K)? Is dat mogelijk, en zo ja, aan wat voor marges moet ik dan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iefkeuken
  • Laatst online: 24-07-2022
Hoe zit deze afzuiging kwa geluidsniveau in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Iefkeuken schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:02:
Hoe zit deze afzuiging kwa geluidsniveau in de praktijk?
Op wie reageer je?

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Daan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:53:
Dag, lees al een tijdje mee hier en nu zijn wij op zoek naar wat advies. We hebben de volgende indeling op de begane grond:

[Afbeelding]

We hebben inmiddels een eerste ontwerp mogen ontvangen voor een nieuwe keuken. De hoge kastenwand staat dus in het midden van de ruimte (bovenkant van het tussenmuurtje zeg maar).

[Afbeelding]

De ruimte tussen het tussenmuurtje en de wand met de 2 deuren is ~390cm. Met een kastenwand van 60cm, ruimte tussen het eiland van 105cm en een eiland van 100cm hebben we nog ~125cm tussen het eiland en de wand.

Plan is om de eethoek aan de rechterkant (oost-zijde) te doen, "onder" het kantoor.

Ik vind het wel geslaagd :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:40
Cagdas schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:51:
[...]

De keukenboer wist mij te vertellen dat de combinatie LTV en kraanwater legionellagevaar met zich mee brengt. Veelal heb je bij eiland te maken met een vaatwasser en wasbak.
Zelfs met een goede vloerverwarming ga je geen 25 graden halen in de kasten, en dat water stroomt regelmatig door.
Gevarenzone voor Legionella zit rond de 40 graden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas22
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2024
Hi iedereen,

Algemene vragen als je je bestaande keuken gaat vervangen:

- verkopen jullie je bestaande keuken en indien ja, halen jullie dan de keuken er zelf uit of laten jullie dat doen door de kopende partij? En als je het verkoopt, hoe heb je dan kopers gevonden (specifieke verkoopsite, marktplaats?)
- slopen, als je besluit de keuken niet te verkopen, slopen jullie dan zelf de keuken er uit of laat je dat de keukenverkoper doen? Als de keukenverkoper deze service verleent, wat is dan een indicatie wat dit zou kunnen kosten?

Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-05 09:31
snep schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:06:
Wat zijn jullie ervaringen met het bedingen van kortingen op offertes (bijv. bij B&K)? Is dat mogelijk, en zo ja, aan wat voor marges moet ik dan denken?
Offerte bij B&K gekregen met allemaal SUPERGEWELDIGE EENMALIGE CORONAKORTINGEN. Was niet echt ervan onder de indruk, we zijn niet verder gegaan met ze maar anders had ik alsnog wel onderhandeld over de prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:43
Bas22 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:33:
Hi iedereen,

- verkopen jullie je bestaande keuken en indien ja, halen jullie dan de keuken er zelf uit of laten jullie dat doen door de kopende partij? En als je het verkoopt, hoe heb je dan kopers gevonden (specifieke verkoopsite, marktplaats?)
- slopen, als je besluit de keuken niet te verkopen, slopen jullie dan zelf de keuken er uit of laat je dat de keukenverkoper doen? Als de keukenverkoper deze service verleent, wat is dan een indicatie wat dit zou kunnen kosten?

In geval van verkopen zou ik de aankopende partij de keuken eruit laten halen. Als er dan wat gesloopt wordt met het demonteren/verwijderen, dan is het hun pakkie aan, niet die van jou.

In geval van slopen zou ik het lekker zelf doen. Natuurlijk afhankelijk van hoe groot de keuken is, is dat zo gedaan. Pak het gestructureerd aan, schroef de kasten los en ga ze niet kapot slaan, dat levert alleen maar meer zooi op. De keukenleverancier zal hier al snel een dag arbeid voor rekenen. Dat x uurloon dus reken je winst maar uit.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan
Hi iedereen,

Bij ons in de stad zit een bedrijf dat tweedehands keukens verkoopt. Die heb ik langs laten komen. Uiteindelijk wilden ze hem toch niet hebben (net iets te oud denk ik, 20 jaar ongeveer). Toen heb ik hem op Marktplaats gezet en werd ik overspoeld met reacties en werd hij een paar dagen later uitgebouwd en meegenomen voor een mooi prijsje.

En idd: niet zelf uitbouwen. Eerst betalen en dan mogen ze hem zelf komen uitbouwen en meenemen.
Dank je, wij ook wel op wat kleine dingen na :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastmanstanding
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:17
Weer wat verder met tekeningen. Vooral over de uitstekende bar heb ik nog vragen, maar andere tips zijn altijd welkom. Het idee van de bar is niet voor eten of lang zitten, maar voor een kind die erbij wil zitten huiswerk doen of zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jC2u2WR6OjCPqolM1vrxrwBDcok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S1awp0VPU4Lu4QiRAOGByJLw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAQZhWc4xtMyzqPUJi1Zpg2IYjE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lQ1swilq4aBH06nzdW2tEgaT.jpg?f=user_large

De bar steekt zo een 60 cm uit van de muur. De keukenverkoper zegt dit erover:

Het bladdeel bij de krukjes steekt nu 60 cm over/door. Hieronder zullen wel ( praktisch onzichtbaar )steunen geplaatst moeten worden. Deze zal ik extern moeten laten maken.

Vinden jullie dit een kwetsbare constructie? Gaat het zorgen voor problemen?

Eigenlijk vinden we 60 cm aan de krappe kant maar ben bang om het verder uit te laten steken. Is het een idee om 10 cm erbij te doen? Moet er een paaltje komen? Of zo?

Wat denken jullie van dit opstellen?

ETA: Was vergetten de bladdetails erbij te zetten (bedankt al voor de feedback die we hebben gekregen): Dekker keramiek werkblad 60 mm

[ Voor 5% gewijzigd door Lastmanstanding op 18-03-2021 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:17
Het huiswerk van je kind gaat wellicht onder de spetters zitten?
En als de afmetingen wat kloppen, denk ik dat je je doorgang teveel gaat belemmeren als je er nog 10 cm bijplakt (en misschien zelfs nu al)

Ik zou het niet doen alleszins :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Lastmanstanding schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:46:
Weer wat verder met tekeningen. Vooral over de uitstekende bar heb ik nog vragen, maar andere tips zijn altijd welkom. Het idee van de bar is niet voor eten of lang zitten, maar voor een kind die erbij wil zitten huiswerk doen of zo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het bladdeel bij de krukjes steekt nu 60 cm over/door. Hieronder zullen wel ( praktisch onzichtbaar )steunen geplaatst moeten worden. Deze zal ik extern moeten laten maken.

Eigenlijk vinden we 60 cm aan de krappe kant maar ben bang om het verder uit te laten steken. Is het een idee om 10 cm erbij te doen? Moet er een paaltje komen? Of zo?

Zou persoonlijk het barretje helemaal weg doen. Je hebt nu een 90-110cm tussen je bar en je muur waardoor je ruime keuken heel krap kan lijken van buiten.
Ook leuk als je met je propvolle zware boodschappen tassen in beide armen je daar tussendoor moet wurmen. De eerste 10 keer als je keuken er net staat is het nog leuk en vnd je het niet zo erg, maar je gaat er 10-20 jaar mee doen.

Dan zit je wel met je kookplaat echt op de hoek, wat ook niet wenselijk is.
Dus dan zou ik de spoelbak een kast naar rechts opschuiven en de kookplaat ook. Die zal dan op de lange zijde komen.
Waar nu het barretje staat kan je dan een mooie design afvalbar neerzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Flix20 op 18-03-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastmanstanding
Flix20 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:20:
[...]

Zou persoonlijk het barretje helemaal weg doen. Je hebt nu een 90-110cm tussen je bar en je muur waardoor je ruime keuken heel krap kan lijken van buiten.
Ook leuk als je met je propvolle zware boodschappen tassen in beide armen je daar tussendoor moet wurmen. De eerste 10 keer als je keuken er net staat is het nog leuk en vnd je het niet zo erg, maar je gaat er 10-20 jaar mee doen.

Dan zit je wel met je kookplaat echt op de hoek, wat ook niet wenselijk is.
Dus dan zou ik de spoelbak een kast naar rechts opschuiven en de kookplaat ook. Die zal dan op de lange zijde komen.
Waar nu het barretje staat kan je dan een mooie design afvalbar neerzetten.
Dank je wel voor je commentaar. Inderdaad iets om over na te denken. We houden wel 1,20 m over met de huidige 60 cm barretje, maar dat is misschien nog te klein een doorgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Daan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:53:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb op basis van deze afbeeldingen het idee dat de doorgang tussen het eiland en de dichtstbijzijnde hoek van het kantoor wel eens (te) krap kan worden?

Verder zou ik het zelf een beetje jammer vinden om richting de hal/bijkeuken te staan koken als je toch voor een eiland gaat. Maar het ligt er natuurlijk aan wat je eigen overwegingen/eisen daarin zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastmanstanding
Greebs schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:57:
[...]

Ik heb op basis van deze afbeeldingen het idee dat de doorgang tussen het eiland en de dichtstbijzijnde hoek van het kantoor wel eens (te) krap kan worden?

Verder zou ik het zelf een beetje jammer vinden om richting de hal/bijkeuken te staan koken als je toch voor een eiland gaat. Maar het ligt er natuurlijk aan wat je eigen overwegingen/eisen daarin zijn.
Het koken is richting de eetkamer. Nog een foto ter duidelijkheid. Het leek ons juist leuk om dichterbij de eettafel te koken, maar misschien is het beter om daar de spoelbak te doen, ipv voor het raam?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CnLjaWp2jZOtCSbSE0rt4Go8cCI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NYXBLRbjeEeRCRbeoOtiIfJZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Lastmanstanding schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:46:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ETA: Was vergetten de bladdetails erbij te zetten (bedankt al voor de feedback die we hebben gekregen): Dekker keramiek werkblad 60 mm
Als je perse een bar wil, zou ik de kookplaat verhuizen naar naast de spoelbak en de spoelbak verder richting het raam zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Lastmanstanding schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:59:
[...]

Het koken is richting de eetkamer. Nog een foto ter duidelijkheid. Het leek ons juist leuk om dichterbij de eettafel te koken, maar misschien is het beter om daar de spoelbak te doen, ipv voor het raam?

[Afbeelding]
Ik reageerde op iemand anders ;)

Wat jouw verhaal betreft kan ik me vinden in de reacties die al gegeven zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan
Greebs schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:57:
[...]

Van puntje eiland tot puntje muur is het ongeveer 140cm, dus dat is prima denk ik. De keukenboer heeft de muren niet helemaal correct ingetekend en we kunnen iets schuiven met het eiland.
Ik snap die gedachte wel ja, hebben wij ook over nagedacht. Alleen dan zou je de kastenwand naar de andere kan moeten verplaatsen (wand van bijkeuken) en daar hebben we niet zoveel ruimte voor kasten. Bovendien komen dan beide deuren (hal en bijkeuken) uit in de ruimte tussen het eiland en kastenwand, wat ook niet ideaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastmanstanding
Greebs schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:04:
[...]

Ik reageerde op iemand anders ;)

Wat jouw verhaal betreft kan ik me vinden in de reacties die al gegeven zijn :)
Sorry, reageren en luisteren naar een werkvergadering is geen goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:44
[...]

[Afbeelding]
Kan die tussenmuur niet weg? Dat zou weer hele andere opties geven voor je keukeninrichting...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Requiem19 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:17:
[...]

Kan die tussenmuur niet weg? Dat zou weer hele andere opties geven voor je keukeninrichting...?
Zou dan niet eens helemaal weg hoeven.
Je zou er een 'raam' in kunnen maken tussen de keuken en woonkamer. Dat kan vaak wel in een draagmuur.
Dan je daar een mooi hout blad in en een bar te creëren.

Zoiets dus;
Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/userpix2/110908_e7fd61634c25b276128c5fc27e976b77_1.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Flix20 op 18-03-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

[Afbeelding]
Eigenlijk heb je de ruimte van het zithoekje nodig om lekker te kunnen koken. Out-of-the-box denkend, zou het wat zijn als je een nis maakt waar je een werkplekje maakt, dus een bureaublad tegen dat muurtje richting eetkamer, die opgesloten zit tussen 1 of 2 wandjes, afhankelijk hoe open je het wil houden. Dan scherm je je keuken wel wat meer af, maar heb je geen last van gespetter op je werkplek. Of je dat werkplekje dan aan de kant van de eettafel ook opsluit is dan uiteraard aan jou.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BB0fDSOOZ4PpU_SMgE-OAA_jeuc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9e90JBzMKTVLPb4IswKEHr3n.jpg?f=user_large

Ter plaatse van de blauwe streep dus de wand doortrekken Kan desnoods nog deels open zijn, hoeft niet helemaal tot aan het plafond en dan 90 graden gedraaid, ter plaatse van het bruine vlekje een bureaublad?

[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 18-03-2021 13:36 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
PaT schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:33:
[...]

Eigenlijk heb je de ruimte van het zithoekje nodig om lekker te kunnen koken. Out-of-the-box denkend, zou het wat zijn als je een nis maakt waar je een werkplekje maakt, dus een bureaublad tegen dat muurtje richting eetkamer, die opgesloten zit tussen 1 of 2 wandjes, afhankelijk hoe open je het wil houden. Dan scherm je je keuken wel wat meer af, maar heb je geen last van gespetter op je werkplek. Of je dat werkplekje dan aan de kant van de eettafel ook opsluit is dan uiteraard aan jou.

[Afbeelding]

Ter plaatse van de blauwe streep dus de wand doortrekken Kan desnoods nog deels open zijn, hoeft niet helemaal tot aan het plafond en dan 90 graden gedraaid, ter plaatse van het bruine vlekje een bureaublad?
Dat zou mij een beetje het gevoel van een strafbankje geven.
Als je de muur door zou trekken maak je de doorgang smaller en zou dat bureau dus meer bij de woonkamer horen dan de keuken.
Dan zit je voor je gevoel in een hoekje van de woonkamer weg gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Niet online
Het is niet on-topic, maar hoe zit het met standbouw? Doen keukenboeren dit?

Als je het zelf doet, hoe dan? Framewerk van grenen, en afdekken met gips-stucplaten? Of MDF? Of multiplex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Daan schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:05:
[...]

Bij ons in de stad zit een bedrijf dat tweedehands keukens verkoopt. Die heb ik langs laten komen. Uiteindelijk wilden ze hem toch niet hebben (net iets te oud denk ik, 20 jaar ongeveer). Toen heb ik hem op Marktplaats gezet en werd ik overspoeld met reacties en werd hij een paar dagen later uitgebouwd en meegenomen voor een mooi prijsje.

En idd: niet zelf uitbouwen. Eerst betalen en dan mogen ze hem zelf komen uitbouwen en meenemen.

[...]

Dank je, wij ook wel op wat kleine dingen na :Y)
Ja ik ken jullie eisen en wensen verder niet, maar zo op het eerste oog is de opzet zo wel mooi denk ik. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

[Afbeelding]
Ik vind het een gekunsteld barretje, zo met twee tegenover elkaar en dan eentje met een kookplaat onder de elleboog en de andere met de schouder tegen een muur?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:13
JohnStaakke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:40:
[...]

Offerte bij B&K gekregen met allemaal SUPERGEWELDIGE EENMALIGE CORONAKORTINGEN. Was niet echt ervan onder de indruk, we zijn niet verder gegaan met ze maar anders had ik alsnog wel onderhandeld over de prijs.
Op welke keukenboer is jullie keuze uiteindelijk gevallen?

Zijn er nog meer mensen hier met dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-01 13:22
Guus Leeuwis schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:47:

Als je het zelf doet, hoe dan? Framewerk van grenen, en afdekken met gips-stucplaten? Of MDF? Of multiplex?
waar ik voor werk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-01 13:22
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:52:
In het Bora topic was het ook al gevraagd, maar misschien hier iemand met inside information :P

Weet iemand wat de Bora X BO is/gaat zijn?
25juni staat de release gepland. Zou in juli/aug onze nieuwe keuken willen gaan plaatsen. Nu dus twijfelen om te wachten of toch maar de x-pure te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:49
iWout schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:52:
[...]

25juni staat de release gepland. Zou in juli/aug onze nieuwe keuken willen gaan plaatsen. Nu dus twijfelen om te wachten of toch maar de x-pure te houden.
Ik heb meer het idee dat het een buitenkeuken is ofzoiets dergelijks, het is toch helemaal geen gegeven dat het een kookplaat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Onderstaand de tekst van de bora site:

We willen je zoveel mogelijk kookplezier in de leefkeuken bezorgen en jou en iedereen inspireren. Onze belofte? Een nieuwe eenvoud in het koken. Benieuwd naar wat we daarmee bedoelen? Binnen enkele weken ontdek je het! Wees er als één van de eersten bij om het geheim van de X BO te onthullen. Abonneer je op de nieuwsbrief om geen nieuws te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Scuderia110 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:08:

We willen je zoveel mogelijk kookplezier in de leefkeuken bezorgen en jou en iedereen inspireren. Onze belofte? Een nieuwe eenvoud in het koken. Benieuwd naar wat we daarmee bedoelen? Binnen enkele weken ontdek je het! Wees er als één van de eersten bij om het geheim van de X BO te onthullen. Abonneer je op de nieuwsbrief om geen nieuws te missen.
Ik zeg buitenkeuken vanwege het plaatje op deze website

https://www.bora.com/nl/n...1i1AlKEAAYASAAEgI-9_D_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Een nieuwe eenvoud in het koken noemen ze het....leefkeuken... tja, gissen, ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Fornuis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Er ontbreekt op dit moment niks aan hun kookplaat range. De laatste modellen zijn nog vrij recent. Een fornuis is eerder voor de hand liggend ja, ook door het plaatje. Buitenkeuken? Het is geen weber :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Guus Leeuwis schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:47:

Metal stud (recht), steenworp (geluid absorberend), gipsplaat/stucplaat voor de afwerking?

Ik zit alleen nog even te kijken naar de maximale overspanning van het horizontale deel boven de kasten. Dat lijkt me dan weer makkelijker met hout op te lossen... Is het gebruikelijk om combinatie te maken van metal stud en hout voor de resp. zijwanden en bovenkant?
Scuderia110 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:08:

BO. Bora + Oven?

[ Voor 28% gewijzigd door herofruit op 19-03-2021 08:12 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
Hi iedereen,

Wij hebben hem verkocht maar hielden ook rekening met zelf demonteren en afvoeren in onze planning. Dat laatste is prima zelf te doen zeker als je niet heel voorzichtig hoeft te zijn. Bijkomend voordeel is dat je dan je gootsteenkastje kunt laten staan bijv. Heb je nog een tijdelijke keuken.

Zou de koper hem er altijd zelf uit laten halen. En eventueel afspreken dat bepaalde apparatuur later komt als je die mee verkoopt. Koelkast is wel handig natuurlijk. Wij hadden de keuken op Marktplaats gezet en op Marketplace van FB. Via die eerste vooral handelaren aangetrokken en mensen die van ver moesten komen. Had niet onze voorkeur. Via FB iemand uit de regio. Die kon eerst rustig komen kijken en vervolgens hebben wij bepaald wanneer de keuken er uit kon. Voor het geld deden we het niet. Sterker nog: koper dacht dat er iets mee mis moest zijn gezien de prijs. 200 euro vroegen wij. Incl vaatwasser en afzuigkap van 10 jr oud. Excl. andere apparatuur. Alternatief van zelf afvoeren zou ons geld hebben gekost en heel veel zweet. Na een paar weken kregen we de foto’s van hoe onze oude keuken er nu bij staat. Fijn om anderen blij te maken en wij waren blij met deze handige koper die wist wat ie deed.

Laten slopen zal je al snel tegen de 500 euro kosten maar dat heb je snel zelf verdiend. Net als dat het verpakkingsmateriaal afvoeren snel is verdiend. Keukenboer rekende 150 euro voor een ritje of 2 naar de milieustraat voor ons. Meeste (karton, piepschuim) is gratis af te voeren. Dat geldt in veel gemeentes niet voor je keuken afvoeren uiteraard. Dat kan best nog oplopen. Hier gaat ongesorteerd vuil voor 50 cent per kilo weg. Alleen het blad is dan al een aardig bedrag. Kortom: verkopen die keuken en begin daar vroeg mee. Maandje van tevoren zoiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-05 03:18

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Pellicaantje schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:17:
[...]

In onze net nieuwe keuken hebben we dit. Ik vind het niet ideaal. Ben toch nog best vaak zelf in de weer met de snelheid van de afzuiger en als je de kookplaat uitzet gaat de afzuiger ook uit, ook als je net behoorlijk hebt staan bakken. Dan moet je ‘m handmatig weer aanzetten en laten nalopen.
Ik volg met interesse. Zal even uitleggen waarom. zes jaar terug een keuken bij de keukenloods gekocht. Op wat hele kleine dingetjes geen problemen met de keuken gehad (apparatuur AEG was prima. In zes jaar alleen vocht in de deur van de oven en dit is zonder problemen en kosten opgelost vanuit AEG)

Nu zes jaar later, gaan we van een 2onder1kap naar een vrijstaande woning. Dus wederom allerlei uitzoek zaken. Weer een keuken en we zijn zes jaar verder dus zal er allerlei zaken zijn veranderd. We hebben reeds een afspraak met de keukenloods omdat dat vorige keer goed is bevallen. Uiteraard gaan we nog meer offertes opvragen. We hebben ook al een tekening maar nog geen offerte binnen van keukensale. Het ontwerp staat ons aan. Echter vraag ik me af of de kwaliteit van keukensale goed is. Zoals gezegd Keukenloods heeft een streepje voor ivm de goede ervaring.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGp0bsSTHBiHTflU3hoWYiJXepU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7WsTDGwAdvv4h4AJqxbSYFDs.jpg?f=user_large

Dit is wel een redelijk goede indruk van wat we willen. Het AEG systeem mbt de AEG Combohob lijkt ons ideaal. Echter als dat ding een eigen leven gaat leiden of er onmogelijkheden zijn dan is dat natuurlijk wel prettig om te weten. Waarom hebben jullie voor de AEG gekozen en niet voor de Bora of andere merken ?

Thanx alvast

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
herofruit schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:08:
[...]

Metal stud (recht), steenworp (geluid absorberend), gipsplaat/stucplaat voor de afwerking?

Ik zit alleen nog even te kijken naar de maximale overspanning van het horizontale deel boven de kasten. Dat lijkt me dan weer makkelijker met hout op te lossen... Is het gebruikelijk om combinatie te maken van metal stud en hout voor de resp. zijwanden en bovenkant?
Combinatie van materialen ga je denk ik altijd zien in de afwerking. Zou één type materiaal nemen.
Ik twijfel ook nog wat ik doe, zit zelf te denken aan MDF omdat het makkelijk te verwerken en af te werken is.

Probleem zit 'm bij de hoeken, ben bang dat een hoek in verstek makkelijk(er) beschadigd t.o.v. stucplaat met een hoekprofiel. Nadeel van stucplaat is dan weer dat je moet stucen, en dat kan ik niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Niet online
Ja, voor het stuccen vind ik wel iemand. Ik dacht zelf ook aan standbouw met framewerk en stucplaten vanwege de hoekprofielen. Dus dank hiervoor.

Mijn laatste twee vragen ten aanzien van een ombouw standbouw zijn:
1. Maken jullie een verwijderbare plint voor als je er later nog een keertje bij moet, of een volledig gesloten geheel?
2. Hoeft er boven een geintegreerde kastenwand (met oven en koelvries combinatie) geen ventilatieroostertje voor de warme lucht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Niet online
Wow mooi! Kun je het barretje nog laten uitlijnen met de inbouwapparatuur op de achtergrond? Bijvoorbeeld door de twee rechtse hoge kasten los te maken van de twee linkse hoge kasten?

Edit: de glazen wijn staan al klaar zie ik 🍷

[ Voor 13% gewijzigd door Guus Leeuwis op 19-03-2021 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Gri77ie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:42:
[...]

Ik volg met interesse. Zal even uitleggen waarom. zes jaar terug een keuken bij de keukenloods gekocht. Op wat hele kleine dingetjes geen problemen met de keuken gehad (apparatuur AEG was prima. In zes jaar alleen vocht in de deur van de oven en dit is zonder problemen en kosten opgelost vanuit AEG)

Nu zes jaar later, gaan we van een 2onder1kap naar een vrijstaande woning. Dus wederom allerlei uitzoek zaken. Weer een keuken en we zijn zes jaar verder dus zal er allerlei zaken zijn veranderd. We hebben reeds een afspraak met de keukenloods omdat dat vorige keer goed is bevallen. Uiteraard gaan we nog meer offertes opvragen. We hebben ook al een tekening maar nog geen offerte binnen van keukensale. Het ontwerp staat ons aan. Echter vraag ik me af of de kwaliteit van keukensale goed is. Zoals gezegd Keukenloods heeft een streepje voor ivm de goede ervaring.

[Afbeelding]

Dit is wel een redelijk goede indruk van wat we willen. Het AEG systeem mbt de AEG Combohob lijkt ons ideaal. Echter als dat ding een eigen leven gaat leiden of er onmogelijkheden zijn dan is dat natuurlijk wel prettig om te weten. Waarom hebben jullie voor de AEG gekozen en niet voor de Bora of andere merken ?

Thanx alvast
Geen ervaringen met de AEG.

Maar een mooie keuken. Ik zou bijna voor een eenzelfde soort indeling gaan, alleen dan nog een nis aan de rechterkant voor o.a. koffiecorner en wijnklimaatkast. Wil jij die ruimte open laten? Wordt misschien een beetje loze ruimte als je daar niks mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-05 03:18

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Blik1984 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:22:
[...]

Geen ervaringen met de AEG.

Maar een mooie keuken. Ik zou bijna voor een eenzelfde soort indeling gaan, alleen dan nog een nis aan de linkerkant voor o.a. koffiecorner en wijnklimaatkast. Wil jij die ruimte open laten? Wordt misschien een beetje loze ruimte als je daar niks mee doet.
Dit is puur het idee van de keuken qua indeling maar ook met een zwevend gedeelte van de inbouwoven en koffie-machine.

De hoge kasten komen namelijk met een pas-stuk tegen een muur in de hoek. Wijnklimaarkast komt in het eiland aan de muurzijde.

Heb even plattegrondje bijgevoegd. Praat makkelijker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8QYw5Q6QOf6V_QBTOzNqcT1L4M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pmC0DVZa6VnqHeC2DO9bBspN.jpg?f=user_large

Lange wand, tot de deur naar de hal is 3.35 M

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met CookConnect en ClimateControl sensor van Siemens?

Volgens de omschrijving werkt het als volgt:

Met cookConnect begrijpen uw kookplaat en afzuigkap elkaar. Met behulp van wifi activeert de afzuigkap zichzelf zodra u begint te koken op uw kookplaat. De climateControl sensor detecteert stoom en kookgeuren en past de afzuigkracht precies aan naar de benodigde stand. De afzuigkap schakelt automatisch weer uit wanneer de lucht weer schoon is

Dit klinkt wel ideaal, maar hoe werkt en bevalt het in de praktijk?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 10:59
Greatsword schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:58:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met CookConnect en ClimateControl sensor van Siemens?
Geen ervaring mee. Maar heb gekeken naar afzuigkappen bij Siemens en bij AEG (die hebben connect2hood of zoiets). En ten opzichte van een goede Novy dampkap vragen Siemens en AEG toch best wel een serieuze meerprijs voor een beetje meer comfort maar een (volgens de meeste verkopers) kwalitatief mindere afzuigkap. Maar bij een Novy zal je, in combinatie met een kookplaat van een ander merk, wel zelf even op het knopje van de afstandsbediening moeten klikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
severijns schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:53:
[...]

Geen ervaring mee. Maar heb gekeken naar afzuigkappen bij Siemens en bij AEG (die hebben connect2hood of zoiets). En ten opzichte van een goede Novy dampkap vragen Siemens en AEG toch best wel een serieuze meerprijs voor een beetje meer comfort maar een (volgens de meeste verkopers) kwalitatief mindere afzuigkap. Maar bij een Novy zal je, in combinatie met een kookplaat van een ander merk, wel zelf even op het knopje van de afstandsbediening moeten klikken...
Heeft denk ik alleen meerwaarde als je een plafondunit hebt. Elke andere vorm van aftuiging zit de bediening gewoon in handbereik. Zou in dat geval alleen meerwaarde hebben als je vaak vergeet hem aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 19:14
Z___Z schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:58:
[...]

Heeft denk ik alleen meerwaarde als je een plafondunit hebt. Elke andere vorm van aftuiging zit de bediening gewoon in handbereik. Zou in dat geval alleen meerwaarde hebben als je vaak vergeet hem aan te zetten.
Voor elke oplossing is wel een probleem te vinden zeg maar.
Daarbij weet ik niet of de afzuigkap nog even blijft nazuigen (altijd fijn!) als je de kookplaat uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Jerry1977 @Scr33x0r @Mep75 @googol101 @Kartoz83 @flipkipse

Ik zie dat ik niet de enige ben die is uitgekomen op de EX877LVV5E kookplaat van Siemens.

Hebben jullie deze inmiddels al in gebruik? Zo ja, hoe bevalt het in de praktijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:21
Mooi! Mag ik je vragen om eens een prijsindicatie te geven?

Wij zijn gisteren bij een keukenboer geweest. Satink in Zwolle. Werkt samen met project van nieuwbouw.
Verder op korte termijn erg lastig om ergens langs te gaan. Alles zit vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Laatst online: 17:09
MikTo schreef op zondag 15 november 2020 @ 00:09:
Sinds een paar weken zijn wij bezig met onze nieuwe keuken die in de aanbouw van onze nieuwe woning moet komen. We vinden echt hout(fineer) mooi voor de hoge kasten, het eiland zijn we nog niet helemaal uit qua kleuren. Wel dat we composiet blad willen (ivm onderbouw spoelbak) en een spoelbak van 80cm + Bora PURU (evt. Pure X als budget het toelaat). We zijn niet van de toeters en bellen, meer van degelijk goed werkende apparatuur.

Plattegrond van de benedenverdieping/keukenaanbouw
* de 40cm keukenkast komt te vervallen. Wordt krap + symetrie is weg.

Wat we nu hebben gezien vinden we greeploos (verticale greeprand) bij siematic mooi voor hoge kastenwand (zelfde bij Next125) en voor het eiland greeploos bovenrand en push-to-open voor onderlades (zodat je dunne naden hebt voor het zicht).

Kasten
• 4x hoge kasten ingebouwd (1x koelkast, 1x oven + kastjes, 2x servieskast, 40cm kast vervalt)
• 2x 60cm “koffiecorner” met 2x planken aan de muur voor nespresso, magimix, broodrooster etc.
• Kookeiland ongeveer 360cmx120 met bora pure + 80cm spoelbak
• Ladeindeling met vaatwasser, spoelbak, kookplaat etc. zijn we nog niet uit. Tips welkom!

Inmiddels bij Koolschijn in Delft geweest (Siematic) en Keukenmaxx in hoofddorp voor Siematic/Next125 te bekijken.

Koolschijn erg prettig geholpen. Richtprijs gekregen van 25-30k waarbij de 4x hoge kasten inbouw (210cm oid) van hun huismerk zouden worden met echt houtfineer kastdeuren (ze hadden helaas maar 1 eiken variant die erg flets/vlak is qua kleur), en het eiland Siematic (classic lijn?) hoogglans wit met zwart composiet blad van Caesarstone. Bovenlades met horizontale grijprand, onderlades push to open. Zie onderstaande schets.

Schets van Koolschijn

Keukenmaxx, tja we wisten dat we DMG binnen stapte. Ze hebben heel erg de tijd genomen voor ons, maar kwamen voor een Next125 met oud eiken (NX650 F805) voor hoge kasten en glas hoogglans (NX 901 G186) op in eerste instantie 40k. We zoeken naar een keuken voor rond de 30k (liefst onder) met houtfineer en degelijke apparatuur. Zeolyth voor vaatwasser is dat een must? lijkt mij dat vaatwasser en koelkast wel wat betere modellen mogelijk zijn. Tips welkom :)

Schets keukenmaxx voor de Next125

Apparatuur bij Keukenmaxx
• Bora PURU
• Siemens IQ500 koelkast Kl81RSDE0
• KitchenAid oven 60cm KOHSPB60604 (uiterlijk vinden we heel gaaf, kwaliteit tips?)
• Vaatwasser siemens IQ300 SN63HX30AE
• ABK 80cm spoelbak BAR80VI
• Quooker Flex COMBI+ 7L RVS
• 2x elektra punten 2-twist STCN0011RVS
Samen 7200€

Blad
Eiland (370x116) + op koffiecorner Caeserstone 5141P “Frosty Carrina” gepolijst (140x48)
€8900

Meubelen
4x hoge kasten NX650 F805
2x 60cm deurtjes koffie corner NX901 G186

Eiland in NX901 G186
2x 120cm lades
2x 100cm lades (bar zit zijde met binnenkant zitje in NX650 F805)
2x 60cm (1x vaatwasser, 1x deurtje voor afvalbak)
2x planken aan de muur boven koffie korner in oud eiken next 125 NX650 F805
€21.700

Totaal: 40k, na korting 36k en morgen beslissen 32,7k…

Tips voor indeling kast/ladebreedtes in het eiland en apparatuur zijn altijd welkom :) We hebben volgende week za nog een afspraak bij Asto keukens (r’dam). Oa om Leicht te bekijken. Nog andere merken met mooie houtfineers die we niet moeten missen?
Ben je uiteindelijk verder gegaan met Koolschijn?
Kwam hier ook een advertentie van tegen en zit bij mij om de hoek.
Geven zelf op de website aan de grootste Siematic dealer van Zuid Holland te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N30K
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04-2024

N30K

\m/

Hebben mensen ervaring met NEFF inductieplaten?
En dan met name de N90 Inductiekookplaat met afzuiging 80 cm T58TL6EN2. https://www.neff-home.com...tiekookplaten/T58TL6EN2#/
Ik heb twijfels of de fancy losse bedieningsknop maar het lijkt me verder een prima plaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mep75
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
Greatsword schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:51:

Ik zie dat ik niet de enige ben die is uitgekomen op de EX877LVV5E kookplaat van Siemens.

Hebben jullie deze inmiddels al in gebruik? Zo ja, hoe bevalt het in de praktijk?
Wij nemen 'm over twee weken in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-03 15:13

flipkipse

Google it

Ik ben uiteindelijk toch voor een andere kookplaat gegaan, die 90 cm is en wifi heeft. Als tweaker was dat laatste toch een latere wens. :)

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karolijn
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09-2024
N30K schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:04:
En dan met name de N90 Inductiekookplaat met afzuiging 80 cm T58TL6EN2. https://www.neff-home.com...tiekookplaten/T58TL6EN2#/
Ik heb twijfels of de fancy losse bedieningsknop maar het lijkt me verder een prima plaat...
Geen ervaring, maar na een bezoek aan inspiratiehuis willen we wel zo’n losse knop. Met vieze vingers nog te bedienen. Op lichtintensiteit maak je de keuze voor welke pit en het draaien werkt natuurlijk ook altijd. De plaat bij mijn schoonouders had aanraakknopjes, maar als alles een beetje vet was, was je 10x drukken verder voordat er iets reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:41
Z___Z schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:58:
[...]

Mijn vrouw vergeet hem bijna dagelijks.. dus ik vind het een leuke optie :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
  • Laatst online: 15-03 15:36

Ik heb hem nog niet in gebruik ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:22

Wij hebben nu iets meer dan een jaar de EX877LYV5E en het is een genot om je pannen niet meer op een vaste plek neer te zetten. Maar qua specs vergelijkbaar verder volgens mij: bedieningsgemak, koken en schoonhouden; bevalt goed en nog geen nadelen ontdekt. Ook goed schoon te houden trouwens. Wat kan je er meer over zeggen :)
Hangt via Wi-Fi aan Home Connect en afzuigkap+verlichting gaan vrijwel direct aan als de plaat aan gaat.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikTo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 09:21
Source90 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:58:
[...]

Ben je uiteindelijk verder gegaan met Koolschijn?
Kwam hier ook een advertentie van tegen en zit bij mij om de hoek.
Geven zelf op de website aan de grootste Siematic dealer van Zuid Holland te zijn.
Nee, maar was prima zaak hoor, alleen de keuken zelf was voor ons niet spannend genoeg. Uiteindelijk bij Asto in R’dam een Leicht gekocht. Dat was voor ons iets hipper en meer keuze dan bij Siematic omdat we wat met houtfineer wilde doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

flipkipse schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:07:
[...]

Ik ben uiteindelijk toch voor een andere kookplaat gegaan, die 90 cm is en wifi heeft. Als tweaker was dat laatste toch een latere wens. :)
Wat bedoel je met WiFi? Want HomeConnect heeft dit model ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-04 08:03
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:44:
[...]

De Reginox Texel is ook fraai en door en door gekleurd. Tevens ook geschikt om vlak in te bouwen net als de Franke.
Volgens onze keuken leverancier is reginox TEXEL pURE BLACK naast mooi ook 'practisch' doordat deze bij krassen geen zilver/RVS of iets vergelijkbaars zichtbaar gaat worden. Kan jij (of iemand anders) daar met hands on ervaring iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iefkeuken
  • Laatst online: 24-07-2022
Ik heb de laatste maanden flink meegelezen hier op dit forum. Hierdoor waren wij veel doelgerichter in wat we graag willen en wat een redelijke prijs zou moeten zijn. Waarvoor dank.

Uiteindelijk het resultaat waar wij bij uitkomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBqOZJDbaiu17Q_Tj-l7Bp2BCnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vU1VsiBKejusu9AOi3lXkhOI.jpg?f=fotoalbum_large

Pronorm x-line keuken
- volledig matlak stratus grey pearl
- door to floor aan werkblad (niet mogelijk op visualisatie)
- hoge kasten 4x60
- lage kasten 3x60 + 2x90 ladeblokken
- in totaal 10 laden
- beach white composiet blad
- inleg spoelbak / kookplaat

Apparatuur:
- Koelkast PKS25178 (Pelgrim)
- Vriezer PVS24088L (Pelgrim)
- Vaatwasser GVW280XL (Pelgrim)
- Oven/magnetron 2 maal MAC834MAT (Pelgrim)
- Inductie IDE84243IB combohob (AEG)

Prijs 13500

Uiteraard toch nog even benieuwd naar jullie meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 16:48
Iemand ervaring met een quooker COMBI+ 7liter boiiler in de loze hoek van een hoekkeuken?
Wij zijn in de race voor een hoek keuken, en het zou jammer zijn als het 7 liter vat onder de goot komt te staan.
De loze hoek is ongeveer 90cm tot 1m van de goot verwijderd.

Keuken word geplaats door familie van mij, dus eventueel aanpassingen aan kastjes etc is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 09:00

Ghosty J

Asus

Nest is gewoon Siemens, wij hebben onze afzuigkap in het siemenshuis in de nest versie bekeken. ;-)
N30K schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:04:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Dacuuu schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:15:
Iemand ervaring met een quooker COMBI+ 7liter boiiler in de loze hoek van een hoekkeuken?
Wij zijn in de race voor een hoek keuken, en het zou jammer zijn als het 7 liter vat onder de goot komt te staan.
De loze hoek is ongeveer 90cm tot 1m van de goot verwijderd.

Keuken word geplaats door familie van mij, dus eventueel aanpassingen aan kastjes etc is mogelijk.
Er zijn verlengingssets, dus het kan. Je krijgt wel wat drukverlies door de langere leidingen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da1roy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-04-2023
Ik wil wel feedback/mening geven als leek.

Ik vind de hoge kastenwand mooi en strak.
Wat betreft de kook/spoelkant is er volgens mij wel ruimte voor verbetering maar dit kan persoonlijk zijn.

Na mijn idee vinden de meeste werkzaamheden tussen het spoel en kook gedeelte plaats, dit is waar jij de minste ruimte hebt, ik zou daarom de indeling anders in elkaar puzzelen zodat hij wat meer naar rechts komt. (niet te ver i.v.m. spetters op de vloer) een meter ertussen is bij jou wel haalbaar denk ik. (tussen spoel en kook)

En wat ik mij afvroeg is of het wel lekker uitkomt met je vensterbank bij het raam?
Kan de deur wel goed open, ga je er niet tegenaan stoten etc., mogelijk heeft een professional daar betere ideeën over.

Ik vind het ook moeilijk inschatten omdat er geen plattegrond van de ruimte is.
Qua apparatuur heb ik er geen verstand van daarom heb ik daar geen mening/advies over.
Wij hebben de Siemens studioline gekozen omdat het heel gangbaar en degelijk lijkt en de 5 jaar garantie staat ons wel aan.

Verder een goede smaak ;) wij hebben net ook een Pronorm X line mat zwart besteld.
Iefkeuken schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:02:
Ik heb de laatste maanden flink meegelezen hier op dit forum. Hierdoor waren wij veel doelgerichter in wat we graag willen en wat een redelijke prijs zou moeten zijn. Waarvoor dank.

[Afbeelding]

Pronorm x-line keuken
- hoge kasten 4x60
- in totaal 10 laden

Apparatuur:

Prijs 13500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Ik zoek na wat goede ideeën wat zou matchen met mijn keuken. Wij willen graag tegels tegen de muren doen. Onze keuken heeft mat witte kasten en een composiet blad van jet Grey van jetstone. Iemand ideeën welke kleur tegels er goed bij zouden passen. Of misschien nog andere ideeën.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcxBwMQlqJA_pJtIdQdjoMW0mRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43E3ztzjBCfWTLEtvovFGPeu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3u9i70o9ikyDEkQVEMRuQDeRGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhAYQizSlnGpagtbfhzeeyvu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Iefkeuken schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:02:

[Afbeelding]

Pronorm x-line keuken
- hoge kasten 4x60
- in totaal 10 laden

Apparatuur:

Prijs 13500

Waarom 2x dezelfde oven/magnetron? Verwacht je ooit 2 magnetrons tegelijk nodig te hebben?

Zou daar voor een volwaardige oven danwel stoomoven kiezen
Pagina: 1 ... 213 ... 513 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1