Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 22:44
Blik1984 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:21:
[...]

Is het hout nou verschillend per kant of logt het aan de render?
Denk dat dat aan de render ligt, zou aan beide kanten gelijk moeten zijn.

Is overigens een Sachsen keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 15:32
Dr. Donald schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:42:
Wat zijn de verschillen zijn tussen Systemat AV2065 en AV2135 (in wit)?
Wat ik vind is dat het beiden laminaat met kantenband is, maar dat AV2135 gelakt is (perfectsense) en van MDF is gemaakt. Deze lijkt beter dus waarom zou iemand voor AV2065 kiezen, vooral omdat deze in dezelfde prijsgroep zit?
Ook ik heb ben erg benieuwd hoe deze zich naast elkaar verhouden.

AV2065 vs AV2135
Kunstof HPL bekleed vs. Gelakt
Kunststof kant 45 gr vs. Kunststof kant

no clue :/

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
ik schrik wel wat van de lelijke deuren van de systemat eigenlijk.HIj stond bij mij hoog op de lijst, maar ik heb de deurtjes maar 1 x gezien en dat was al weer maanden terug.. Pff.. Ik sta nog , of eigenlijk weer, aan het begin van de keuze..Maar eens goed nadenken over de Systemat ..

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:33
Er mist een heleboel van de plattegrond.
Dus rechts zit een groot raam?
Linksonder een uitstekende muur?
Onderin een muur tot het eind? of tot halverwege?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:32
jeehaa schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:43:
[...]

Ook ik heb ben erg benieuwd hoe deze zich naast elkaar verhouden.

AV2065 vs AV2135
Kunstof HPL bekleed vs. Gelakt
Kunststof kant 45 gr vs. Kunststof kant

no clue :/
HPL vs gelakte folie. HPL is veel sterker dan laklaminaat.

Verder wil ik iedereen adviseren niet in de stress te schieten van 1 foto. Ik zal een paar foto's maken deze week van verschillende fronten van Systemat. Er word een witte laminaat deur vergeleken met een grijze (Fenix?) deur.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 02:32
@Kapitein Merijn Geen Fenix, dat komt er (blijkbaar) nog iets strakker uit te zien.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
mevrouwKees_1 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:28:
ik schrik wel wat van de lelijke deuren van de systemat eigenlijk.HIj stond bij mij hoog op de lijst, maar ik heb de deurtjes maar 1 x gezien en dat was al weer maanden terug.. Pff.. Ik sta nog , of eigenlijk weer, aan het begin van de keuze..Maar eens goed nadenken over de Systemat ..
Je laat je keuze nu beïnvloeden door wat je hier hoort over het front (wat uiteraard logisch is), maar je hebt ‘m al eens in het echt gezien toch? :) Toen was jou niks opgevallen?

Als ik een close up detailfoto maak van een willekeurig front, dan zul je ALTIJD zaken zien die wellicht niet zo mooi zijn.

Laklaminaat houdt in, scherpe randen. Er zal altijd een punt zijn waar voorkant in contact komt met de zijkant van het front. Dit zie je bij bepaalde fronten meer dan bij de ander. Dit hangt af van kleur, merk, manier van ABS rand inleggen, etc.

Systemat is een no-nonsense hoogwaardig keukenmerk. Die weten echt wel wat ze produceren.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Barry|IA schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:50:
[...]

Je laat je keuze nu beïnvloeden door wat je hier hoort over het front (wat uiteraard logisch is), maar je hebt ‘m al eens in het echt gezien toch? :) Toen was jou niks opgevallen?

Als ik een close up detailfoto maak van een willekeurig front, dan zul je ALTIJD zaken zien die wellicht niet zo mooi zijn.

Laklaminaat houdt in, scherpe randen. Er zal altijd een punt zijn waar voorkant in contact komt met de zijkant van het front. Dit zie je bij bepaalde fronten meer dan bij de ander. Dit hangt af van kleur, merk, manier van ABS rand inleggen, etc.

Systemat is een no-nonsense hoogwaardig keukenmerk. Die weten echt wel wat ze produceren.
Nee.. het front wat wij mooi vonden lag in de kast ;) en aangezien we nog terug zouden gaan voor definitieve keuze qua front heb ik er toen verder niet in detail naar gekeken. We zijn daar weggegaan met niets en kregen 1 week later ofzo een render met de keuken in de kleur zoals wij toen even snel bij elkaar hadden gezocht. DUs nee.. niet zo in detail bekeken.

Aangezien we terug naar de tekentafel gaan, zal ook de keuze voor fronten zowel kleur als materiaal weer gaan spelen.

Gelukkig maar want door het vele lezen en bekijken kom ik tot hele andere kleur ideeën .. Ik ga er vanuit dat het een goed keukenmerk is maar het is wel jammer dat die frontjes die hier voorbij kwamen niet zo fraai afgewerkt waren.

En ik ben ,als rasechte ADHR-er, altijd all over the place en is keuzes maken altijd een ding.

Zolang die keuze niet vast ligt kan ik er bij wijze van spreken nachten van wakker liggen.Wat dat aangaat is COVID voor mij wel een fikse beperking.. Heb afgelopen weekend zo goed als de vloer uitgezocht..keuken is hierna aan de beurt..

Heerlijk.. verbouwen ha ha.. zoveel keuzes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
mevrouwKees_1 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:06:
[...]

Nee.. het front wat wij mooi vonden lag in de kast ;) en aangezien we nog terug zouden gaan voor definitieve keuze qua front heb ik er toen verder niet in detail naar gekeken. We zijn daar weggegaan met niets en kregen 1 week later ofzo een render met de keuken in de kleur zoals wij toen even snel bij elkaar hadden gezocht. DUs nee.. niet zo in detail bekeken.

Aangezien we terug naar de tekentafel gaan, zal ook de keuze voor fronten zowel kleur als materiaal weer gaan spelen.

Gelukkig maar want door het vele lezen en bekijken kom ik tot hele andere kleur ideeën .. Ik ga er vanuit dat het een goed keukenmerk is maar het is wel jammer dat die frontjes die hier voorbij kwamen niet zo fraai afgewerkt waren.

En ik ben ,als rasechte ADHR-er, altijd all over the place en is keuzes maken altijd een ding.

Zolang die keuze niet vast ligt kan ik er bij wijze van spreken nachten van wakker liggen.Wat dat aangaat is COVID voor mij wel een fikse beperking.. Heb afgelopen weekend zo goed als de vloer uitgezocht..keuken is hierna aan de beurt..

Heerlijk.. verbouwen ha ha.. zoveel keuzes..
Kom anders alvast even langs om samen het ontwerp te maken en de frontkeuzes te bepalen.

Ik weet dat ik dit vooraf al zou doen, maar ik zie door de hoeveelheid bomen het bos even niet meer.

De AV2135 is gewoon mooi hoor. Ik heb eens detailfoto’s van klanten gehad dat ik bij mezelf dacht: mijn god, hoe kan ik dit geleverd hebben? En dan kom ik thuis kijken en dan is er niks aan de hand.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Barry|IA schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:17:
[...]

Kom anders alvast even langs om samen het ontwerp te maken en de frontkeuzes te bepalen.

Ik weet dat ik dit vooraf al zou doen, maar ik zie door de hoeveelheid bomen het bos even niet meer.

De AV2135 is gewoon mooi hoor. Ik heb eens detailfoto’s van klanten gehad dat ik bij mezelf dacht: mijn god, hoe kan ik dit geleverd hebben? En dan kom ik thuis kijken en dan is er niks aan de hand.
ik stuur je wel even appje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headbullet
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-05-2022
mitsumark schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:41:
[...]

Er mist een heleboel van de plattegrond.
Dus rechts zit een groot raam?
Linksonder een uitstekende muur?
Onderin een muur tot het eind? of tot halverwege?
De onderste lijn zit er inderdaad niet in - onderin is inderdaad een muur tot het einde :)
Rechts zit inderdaad een groot schuifraam (met zicht op terras).
Linksonder zit een inham (een kleine doorgang om van de living naar de keuken de stappen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headbullet
  • Laatst online: 31-05-2022
CarNaige schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:02:
[...]

Hier mijn ervaring met Prato van KVIK. De mogelijkheid tot XXL kasten/lades is zeker een plus. Ik heb destijds ook gekeken voor kasten tot aan plafondhoogte, maar kwam net tekort (245 cm plafond). Ze hebben namelijk losse modules van circa 30 cm hoog die je kunt combineren met de hoge kasten (220cm incl. plint) om op ong. 250 cm uit te komen.

De keuken bevalt verder heel goed, de afwerking van de prato frontjes zijn niet van het hoge segment waardoor je in het begin wat lijmrestjes bij de frontjes kant tegenkomen. Die zijn er echter makkelijk vanaf te poetsen/voorzichtig krabben. Verder erg blij met de Prato en de prijzen zijn scherp voor wat je krijgt. Ik heb vorig jaar de keuken aangeschaft tijdens de 2 jaarlijkse 20% kortingsactie op de gehele keuken (ik geloof in juni en december). Dit is de beste actie die ze hebben voor zover ik weet.

Verder is er weinig onderhandelruimte op kasten en werkblad vanwege de vaste prijzen. De kortingen op apparatuur is wel te onderhandelen tot de gangbare kortingen op de adviesprijzen. Ik heb gekozen voor Siemens, en de kortingen zaten rond 40-50% (tov catalogusprijs).

Bij vragen kun je mij een PM doen. :)
Bedankt @CarNaige om zo uitgebreid uit ervaring te antwoorden, deze helpt me zeker verder in het beslissingsproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:32
Leuke usb oplaadbare mini hakmixer
https://www.amazon.nl/ZHS...functionele/dp/B08PKZ3KCN

Dit heeft wel heel weinig te doen met een keuken kopen. Let daarop aub of het on-topic is.

[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 24-02-2021 15:23 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk97
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:57
synorluna schreef op zondag 21 februari 2021 @ 00:28:
Even een algemene vraag over fineer. Zit daar nog veel verschil in per merk? Wij zijn nu aan het kijken naar een Systemat keuken en overwegen daarbij de fineer fronten (AV5081). Ik ben benieuwd of het nog veel verschil maakt of je fineer neemt van Systemat tov bijvoorbeeld Next125 of Siematic.

Daarnaast vraag ik me af hoe gevoelig fineer is. Op dit moment hebben wij geen kinderen, maar wellicht dat dit in de toekomst gaat veranderen. Nu weet ik dat kunststof vrij hufter proof is, hoogglans erg gevoelig, maar hoe zit dat met fineer?
Ik hoop ook op reacties van mensen met kennis of ervaring met houtfineer.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 10:59
Luuk97 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:44:
[...]

Ik hoop ook op reacties van mensen met kennis of ervaring met houtfineer.
Iemand?
Ik eigenlijk ook. Ik hoor overal dat het vooral duurder is en misschien ook wel mooier maar vooral niet steviger en gevoeliger voor vlekken en krassen dan hun kunststof tegenhangers.
Bij 1 van onze voorstellen (Nolte) was het verschil tussen fineer en melamine bijna 6000 euro

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-05 19:45

Don Quijote

El Magnifico

severijns schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:52:
[...]

Ik eigenlijk ook. Ik hoor overal dat het vooral duurder is en misschien ook wel mooier maar vooral niet steviger en gevoeliger voor vlekken en krassen dan hun kunststof tegenhangers.
Bij 1 van onze voorstellen (Nolte) was het verschil tussen fineer en melamine bijna 6000 euro
Ik denk dat je conclusie in die zin wel klopt. Wij hebben de hele keuken met houtfineer . En dan vooral omdat we het echt veel mooier vinden dan de alternatieven. Maar daar hoort inderdaad een flink prijskaartje bij. Wat daarbij ook opviel was dat niet elke aanbieder perse hout fineer naar onze smaak had. Bijvoorbeeld Eggersman en Tristar hadden niet iets wat we mooi vonden. (Of misschien kwam het doordat na het fineer van Cesar te hebben gezien de rest gewoon tegen viel).

Qua vlekken heb ik nog geen problemen gehad en vette vingers etc zijn ook niet echt een issue. Wel is het door een nog steeds gaande verbouwing erg stoffig, en dat stof vindt het heel fijn om in de groeven van het fineer te gaan zitten. Dus daar haal ik nu elke paar dagen even een stofdoekje over. Ik hoop dat dit na de verbouwing minder het geval gaat zijn.

Dat stof zie je ook goed in bijvoorbeeld deze foto. Nu was dit wel de dag dat er echt in de keuken geklust werd; maar het laat wel zien dat het stof makkelijk aantrekt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqiLKBBT1ZCJ-AZi7ikhkLC9W8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qtDO3wmrbXXPwvCSXd7nbqCJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 22:45
Heeft er iemand ervaring met Clear Kitchen (en specifiek hun winkel in Amstelveen)? Lijkt nog niet eerder in deze topic te zijn langsgekomen.

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:10
Even mezelf quoten voor wie terug wil lezen waar bepaalde keuzes vandaan komen:
Anakha schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:16:
Vraagje aan de keukenexperts hier:

[...]
Samenvatting daarvan: keuken gaat intensief gebruikt worden door onhandige mensen, en uitstraling/looks vinden we van ondergeschikt belang. Praktisch nut en robuustheid staan voorop.

We zijn inmiddels mede dankzij de tips hier een stuk verder qua keukenontwerp. Dank jullie! We kijken nu naar het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzCeJ_cXjckmC2a87oMV6YhEKIw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yN9VVIWjg9uLVr84uqOPLP8T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ViHrYrKxFLBwn8z_TtXuSGsY7o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zoJbgFePxVRj18IV3Z7fKuAD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hAn_jSi1qWwqw6Oi_9I0rsCaPYE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lDYGxkHBAPdItr5f1yRnXvy.jpg?f=fotoalbum_tile

Het gaat om een Excellentic keuken van Avanti met toplaminaat werkblad, ongeveer 3,40 bij 3,20.
Een paar eigenaardigheden:
  • De hoogte van de kamer is 3,17m, vandaar de hoge bovenkastjes rechts.
  • Het raam begint op 80cm hoogte en daar kan niets aan veranderd worden, dus het onderste deel van het raam valt op deze manier achter het aanrecht. Als we dat vrij willen houden, verliezen we zo'n 2 meter werkblad, en dat is het ons eigenlijk niet waard.
  • we kiezen bewust voor een losse grote koelkast, die willen we niet inbouwen. Wordt niet per se deze, overigens.
Mijn vragen:
  • Heb je tips qua indeling of andere (zichtbare) keuzes?
  • Avanti raadt een plasmafilter aan in de afzuigkap. Prijzige aangelegenheid - is dat het waard?
  • De meerprijzen voor een Le Mans-indeling in de hoekkast links (~500 euro extra) en een apothekerskast of tandemkast-indeling voor de hoge kast rechts (~800 euro extra) vonden we nogal heftig. Zijn dat normale prijzen en in hoeverre is het dat waard voor jullie?
  • We hebben gekozen voor een 90cm inductiefornuis met draaiknoppen en een dubbele oven, omdat ons dat allebei erg prettig in gebruik lijkt. Tiptoetsen vinden we niet intuitief en draaiknoppen bovenop een inductiefornuis zijn weer lastiger schoon te maken. Een grote en kleine oven komen bij ons gebruik ook zeker van pas. Van zulke fornuizen zijn er echter niet veel, en ze zijn allemaal duur. De Boretti die er nu ingetekend staat komt op ~3250 euro, wat we nogal heftig vinden op ons totaalbudget voor de keuken. Is het mogelijk om daar wat bij te besparen zonder al te veel op functionaliteit of gebruiksgemak in te leveren?
  • Qua afwasmachine wordt een ouder showmodel aangeboden van Pelgrim voor de helft van de reguliere prijs online. Ik lees niet direct briljante reviews over dat merk - alternatieve optie die genoemd werd is van Neff, waar ik zelfs nog nooit van gehoord had, maar dat lijkt betere kwaliteit? Maar die kost dan ook ruim het dubbele voor in principe dezelfde specs. We hebben sowieso niet meerdere apparaten van hetzelfde merk, dus wat dat betreft geen voorkeur. Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:33
headbullet schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:46:
[...]

De onderste lijn zit er inderdaad niet in - onderin is inderdaad een muur tot het einde :)
Rechts zit inderdaad een groot schuifraam (met zicht op terras).
Linksonder zit een inham (een kleine doorgang om van de living naar de keuken de stappen)
Het is me nog niet helemaal duidelijk, hoe loopt het links onder precies, waar gaat die deur rechts onder naatoe?

Maar om het eens over een andere boeg te gooien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ufBazemlxeHJXnXdyhuXBMCm8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ap4ykNLBhg7VFMWk73itxksa.jpg?f=fotoalbum_large
Langs de hoge kasten zou ik dan de muur doortrekken.

Of.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6qICk50gEYZiw-dNG-ijjzvzBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJMldyajrtTBJMFaODe6zpV6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door mitsumark op 24-02-2021 23:36 ]

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05 22:29
Lastig in coronatijd. Al maanden probeer ik een afspraak te maken om te kijken naar een werkblad maar dat kan dus alleen digitaal. We hebben nu meerdere werkbladen in gedachten en ik vroeg mij af of iemand toevallig heeft gekozen voor: Marquina Black Keramiek of Nero van Jetstone of Negro Tebas Composiet Suede. Mocht diegene foto's hebben dan zou ik dat erg op prijs stellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:05
Flipswix schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:54:
Lastig in coronatijd. Al maanden probeer ik een afspraak te maken om te kijken naar een werkblad maar dat kan dus alleen digitaal. We hebben nu meerdere werkbladen in gedachten en ik vroeg mij af of iemand toevallig heeft gekozen voor: Marquina Black Keramiek of Nero van Jetstone of Negro Tebas Composiet Suede. Mocht diegene foto's hebben dan zou ik dat erg op prijs stellen!
Silestone Negro Tebas Suede heb ik voor je! :+
Groot staaltje gekregen van de keukenboer, zal een foto uploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Anakha schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:56:
Even mezelf quoten voor wie terug wil lezen waar bepaalde keuzes vandaan komen:

[...]

Samenvatting daarvan: keuken gaat intensief gebruikt worden door onhandige mensen, en uitstraling/looks vinden we van ondergeschikt belang. Praktisch nut en robuustheid staan voorop.

We zijn inmiddels mede dankzij de tips hier een stuk verder qua keukenontwerp. Dank jullie! We kijken nu naar het volgende:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Het gaat om een Excellentic keuken van Avanti met toplaminaat werkblad, ongeveer 3,40 bij 3,20.
Een paar eigenaardigheden:
  • De hoogte van de kamer is 3,17m, vandaar de hoge bovenkastjes rechts.
  • Het raam begint op 80cm hoogte en daar kan niets aan veranderd worden, dus het onderste deel van het raam valt op deze manier achter het aanrecht. Als we dat vrij willen houden, verliezen we zo'n 2 meter werkblad, en dat is het ons eigenlijk niet waard.
  • we kiezen bewust voor een losse grote koelkast, die willen we niet inbouwen. Wordt niet per se deze, overigens.
Mijn vragen:
  • Heb je tips qua indeling of andere (zichtbare) keuzes?
  • Avanti raadt een plasmafilter aan in de afzuigkap. Prijzige aangelegenheid - is dat het waard?
  • De meerprijzen voor een Le Mans-indeling in de hoekkast links (~500 euro extra) en een apothekerskast of tandemkast-indeling voor de hoge kast rechts (~800 euro extra) vonden we nogal heftig. Zijn dat normale prijzen en in hoeverre is het dat waard voor jullie?
  • We hebben gekozen voor een 90cm inductiefornuis met draaiknoppen en een dubbele oven, omdat ons dat allebei erg prettig in gebruik lijkt. Tiptoetsen vinden we niet intuitief en draaiknoppen bovenop een inductiefornuis zijn weer lastiger schoon te maken. Een grote en kleine oven komen bij ons gebruik ook zeker van pas. Van zulke fornuizen zijn er echter niet veel, en ze zijn allemaal duur. De Boretti die er nu ingetekend staat komt op ~3250 euro, wat we nogal heftig vinden op ons totaalbudget voor de keuken. Is het mogelijk om daar wat bij te besparen zonder al te veel op functionaliteit of gebruiksgemak in te leveren?
  • Qua afwasmachine wordt een ouder showmodel aangeboden van Pelgrim voor de helft van de reguliere prijs online. Ik lees niet direct briljante reviews over dat merk - alternatieve optie die genoemd werd is van Neff, waar ik zelfs nog nooit van gehoord had, maar dat lijkt betere kwaliteit? Maar die kost dan ook ruim het dubbele voor in principe dezelfde specs. We hebben sowieso niet meerdere apparaten van hetzelfde merk, dus wat dat betreft geen voorkeur. Wat is wijsheid?
“Ontwerp” ziet er niet naar uit. Wie heeft dit bedacht? Een functionele keuken kan ook mooi ontworpen zijn hoor.

Maakt het je echt niet uit hoe de keuken er uit ziet?

Inhoudelijk op je vragen:
De meerprijzen voor LeMans en apothekerskast is normaal.
Plasmafilter is duur en twijfelachtig hoe/of het werkt. Ik zou het niet doen.
Boretti is een plastic fantastic overhyped merk. Ik zou daar NIKS van in mijn keuken willen hebben.
Pelgrim maakt inderdaad geen beste vaatwassers.

Maar doe jezelf een lol, en ga naar een goede verkoper. Dit is toch geen gezicht.

• Anakha
Dank voor je reactie, @Barry|IA. Ik weet dat onze smaak wat afwijkt van wat op dit moment hip is, maar als je iets specifieker zou kunnen aangeven wat je hier niet mooi aan vindt en hoe jij dat binnen hetzelfde budget zou oplossen, zou me dat meer helpen dan alleen de constatering dat je het lelijk vindt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barry|IA
Anakha schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:17:
Dank voor je reactie, @Barry|IA. Ik weet dat onze smaak wat afwijkt van wat op dit moment hip is, maar als je iets specifieker zou kunnen aangeven wat je hier niet mooi aan vindt en hoe jij dat binnen hetzelfde budget zou oplossen, zou me dat meer helpen dan alleen de constatering dat je het lelijk vindt.
Ik vind het lastig om mijn kritiek te onderbouwen op een keuken die echt volledig verkeerd ontworpen is. Maar ik zal het proberen.

Een vrijstaand fornuis kan ontzettend mooi zijn, als de kasten links en rechts gelijk zijn. Dat is hier niet het geval en dus vind ik het niet mooi. De kast die je “nodig” hebt om het alsnog mooi te maken staat nota bene aan de overkant van de keuken.....

De afzuigkap hangt als een los element aan de wand. Dit soort afzuigkappen zijn daar niet voor gemaakt. Ik snap de wat klassiekere stijl, maar juist dan zou zo’n afzuigkap veel mooier staan met bovenkasten aan weerskanten.

De Amerikaanse koelkast heb je bewust zo neergezet. Maar waarom? Deze zou onderdeel kunnen zijn van het totale ontwerp, maar je kiest er nu bewust voor om deze volledig naast de keuken te zetten. Heb je gezien hoe de zij- en achterkant er uit ziet van zo’n koelkast? Daar kijk je nu namelijk permanent tegenaan.

De “gestapelde” hoge kasten zien er uit als... euh, gestapelde hoge kasten ;)

Heeft allemaal niks met hip of niet te maken. Als ik deze wensen van de klant als verkoper niet kan ombuigen, dan besluit ik zelf de keuken niet te verkopen.

Klinkt allemaal vrij onaardig, I know. Maar de keuken is nog niet aangekocht en ik wil je toch even laten schrikken van hoe slecht dit ontwerp is. Ik hoop dat je er je voordeel mee doet.

• Anakha
Dank je voor de toelichting, @Barry|IA, dat is heel behulpzaam!
Ter verdediging van de keukenverkoper: vrijwel alles wat je daar zegt heeft hij ook gezegd, waarna wij hebben gevraagd het tóch anders te tekenen. Of hij in plaats daarvan had moeten zeggen dat ie ons dan liever de keuken niet verkoopt, dat laat ik in het midden.
  • De verkoper had identieke kastjes naast het fornuis getekend, maar wij willen het kruidenkastje direct naast het fornuis, maakt ons niet uit of dat minder mooi staat - het is wel praktisch.
  • Afzuigkap: die linkerwand ligt vanuit de rest van de kamer in het zicht, de rechterwand niet. Daarom hebben we de hoge kastjes, koelkast etc. allemaal rechts. Maar de linkerwand is een buitenmuur, dus i.v.m. mogelijke afzuiging naar buiten staat het fornuis aan die kant. De keukenverkoper kwam met een kookplaat met geïntegreerde afzuiging en een helemaal lege wand, maar wij wilden zo nodig dat fornuis en dus een afzuigkap erboven. We kunnen alsnog bovenkastjes aan die wand toevoegen, wellicht?
  • De verkoper had de koelkast geïntegreerd in de keuken, wij hebben hem gevraagd dat toch anders te doen. Maar misschien lag dat aan de optie die hij had voorgesteld en die we niet mooi vonden - wat zou een goede manier zijn om die te integreren?

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:11
Mag ik jouw mening vragen @Barry|IA ?
Wat vind jij van zo'n kast met al die kleine lades zoals links van het fornuis?
Verlies je daarmee niet een puist ruimte en wat is het praktische nut van vele lage lades?
Twee hoge lades met een binnenlade lijkt mij in ieder opzicht een betere optie.

PSN: Flix20-NL

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-05 19:45

Don Quijote

El Magnifico

@Anakha gaan jullie ook een trap plaatsen bij de keuken? Want volgens mij ga je nooit bij de bovenste planken van je bovenkasten komen.

Verder, waarom kan je het kozijn van het raam niet verhogen? Dat hebben wij net ook gedaan in onze keuken. Dat is echt niet zo ingrijpend. Want je wilt toch niet vanaf buiten tegen de achterkant van een keukenkastjes aankijken?

Als je een grote koelkast wilt, waarom niet gewoon een full-size koelkast en een full-size vriezer (beide inbouw). Heb je net zoveel ruimte en kan je het gewoon netjes in je keuken verwerken. In plaats van zo’n moloch los naast je keuken.

[ Voor 63% gewijzigd door Don Quijote op 25-02-2021 11:41 ]

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:32
Flix20 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:30:
[...]

Verlies je daarmee niet een puist ruimte en wat is het praktische nut van vele lage lades?
Schuif met ontbijtmateriaal
Schuif met pollepels etc. dus alles voor in de kookpotten / pannen
Schuif met ovenwant en/onderleggers
Schuif kloppers, zeef etc.
Schuif met diversen dingen (flesopener, dierprikker, ...)

Ik zie er wel een nut in. En elke schuif apart zorgt voor minder 'overlast', want je laat zo'n dubbele schuif altijd langer open, moest je meerdere dingen nodig hebben, staan dan een enkele schuif.
En je hebt veeel sneller het stuk dat je nodig hebt.

Enige reden dat er wordt gewerkt met een binnenlade is voor het uitzicht/looks, aangezien elke keuken tegenwoordig 'symetrisch' moet zijn, en alle andere kasten / deuren groot zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
Flix20 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:30:
[...]

Ter verduidelijking, de bedoeling van dit kastje is gebruik als meerdere kruidenlades, dit idee: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y33c-SOuV5a1url22KoodQ0Xx_8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QxL2jHILK31LocxGaTwqeUYg.png?f=user_large

Bij een hoge lade met aparte binnenlades moet je 2 keer een lade opendoen om bij de juiste kruiden te komen, in plaats van 1. En dat is een handeling die we tijdens het koken zo vaak gebruiken, dat ons dit praktischer leek. Daarnaast inderdaad spatels etc.
Don Quijote schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:33:
@Anakha gaan jullie ook een trap plaatsen bij de keuken? Want volgens mij ga je nooit bij de bovenste planken van je bovenkasten komen.
Klopt, we zorgen voor een keukentrapje in de kast onder de trap. De bovenste planken zijn voor dingen die je sporadisch nodig hebt - specifieke bakvormen, gourmetstel, taartversiering, champagneglazen - dat soort dingen.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53
Anakha schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:39:
[...]

Bij een hoge lade met aparte binnenlades moet je 2 keer een lade opendoen om bij de juiste kruiden te komen, in plaats van 1.
Nou, niet per se. Wij hebben ook 1 grote lade met daarin een half-hoge lade bovenin. Die zit met een haak/drukknop vast aan de buitenste lade. Dus als je de grote lade opent, dan gaat gelijk de binnenlade mee. Mocht je dan wat eronder nodig hebben dan kan je de binnenlade losmaken. Bij het sluiten van de buitenste lade klikt de binnenste vanzelf weer vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 14:47

HellBeast

Oh My GoT!

Rogar schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:53:
[...]

Bij mij wordt de keuken (AV2135-GL matwit) afgeleverd en woensdag geïnstalleerd. Ik zal er eens goed naar gaan kijken als ‘ie staat.
Ben benieuwd naar je bevindingen. Ben je tevreden?

Beauty is in the eye of the beerholder

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:11
Anakha schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:39:
[...]

Ter verduidelijking, de bedoeling van dit kastje is gebruik als meerdere kruidenlades, dit idee: [Afbeelding]

Bij een hoge lade met aparte binnenlades moet je 2 keer een lade opendoen om bij de juiste kruiden te komen, in plaats van 1. En dat is een handeling die we tijdens het koken zo vaak gebruiken, dat ons dit praktischer leek. Daarnaast inderdaad spatels etc.
Dan mag je wel labels op je frontjes gaan plakken als het je toch alleen maar om functie boven looks gaat.
Anders ben je nog 3 lades aan het openen om toch ergens dat potje dragon te vinden.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anakha
Daan schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:03:
[...]

Nou, niet per se. Wij hebben ook 1 grote lade met daarin een half-hoge lade bovenin. Die zit met een haak/drukknop vast aan de buitenste lade. Dus als je de grote lade opent, dan gaat gelijk de binnenlade mee. Mocht je dan wat eronder nodig hebben dan kan je de binnenlade losmaken. Bij het sluiten van de buitenste lade klikt de binnenste vanzelf weer vast.
Dat klinkt me erg omslachtig in de oren - als dat wat je nodig hebt in de onderste binnenlade zit, moet je de bovenste dus eerst losklikken, dichtduwen, en de andere lade uittrekken? 4 handelingen i.p.v. 1 handeling?
Zit daar nog een praktisch voordeel aan buiten dat mensen het blijkbaar mooier vinden als er minder lades zichtbaar zijn van de buitenkant?
Flix20 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:09:
[...]

Dan mag je wel labels op je frontjes gaan plakken als het je toch alleen maar om functie boven looks gaat.
Anders ben je nog 3 lades aan het openen om toch ergens dat potje dragon te vinden.
Ik vermoed dat je dit wat sarcastisch bedoelt, maar dat zou ik inderdaad geen probleem vinden. Overigens verwacht ik niet dat het nodig is, omdat we een logische indeling hebben qua kruiden.

Nogmaals, ik weet dat ik wat afwijk - dat geldt voor wel meer dingen. Ik koop een auto om me van A naar B te brengen, niet om naar te kijken. Ik koop kleren omdat ze lekker zitten, niet om er mooi uit te zien. Ik koop een keuken om prettig in te koken, niet om naar te kijken. Ik weet dat mensen die uiterlijkheden wel belangrijk vinden me daarom veroordelen, en dat mag. Soms leer ik daar van dat ik voor hetzelfde geld iets kan krijgen dat zowel praktisch als mooi is, en dan is iedereen blij. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53
Anakha schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:19:
[...]

Dat klinkt me erg omslachtig in de oren - als dat wat je nodig hebt in de onderste binnenlade zit, moet je de bovenste dus eerst losklikken, dichtduwen, en de andere lade uittrekken? 4 handelingen i.p.v. 1 handeling?
Zit daar nog een praktisch voordeel aan buiten dat mensen het blijkbaar mooier vinden als er minder lades zichtbaar zijn van de buitenkant?
De insteek is dus dat je de dingen die je niet zo vaak nodig hebt onderin legt. Dat werkt voor ons prima.

In plaats van dat je het ziet als 4 losse handelingen gaat het zo'n beetje zo: buitenste la klein stukje open, ik druk op knopje om binnenste la te ontkoppelen en die geef ik tegelijkertijd een zetje zodat die helemaal naar binnen gaat, ondertussen trek ik de buitenste la helemaal open. Dat gaat zo snel en 1 vloeiende actie, daar merk je niks van.

Of het wel of niet voor jullie werkt kan alleen jij bepalen natuurlijk :)

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:22
HellBeast schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:05:
[...]

Ben benieuwd naar je bevindingen. Ben je tevreden?
Nou niet echt... De keuken is slecht ingemeten... Zit nu met een kier van 2cm links en helemaal rechts is de greeplijst 2cm te kort. Het passtuk in het midden van de L is ook te kort.

Ik zal nog eens naar de frontjes kijken of je het ziet, maar ik ben er ff klaar mee. Gaat weer minimaal 3 weken duren voor alles geleverd wordt en dan moet er nog een monteur ingepland worden. Er is zelfs nog een hoofd van het keukenmagazijn bij geweest en die liep alleen maar te zeuren dat de verkopers niet nadenken.

Al met al een beetje een baaldag. Gelukkig wordt het allemaal wel opgelost, maar gaat dus even duren.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 14:47

HellBeast

Oh My GoT!

Rogar schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:28:
[...]

Nou niet echt... De keuken is slecht ingemeten... Zit nu met een kier van 2cm links en helemaal rechts is de greeplijst 2cm te kort. Het passtuk in het midden van de L is ook te kort.

Ik zal nog eens naar de frontjes kijken of je het ziet, maar ik ben er ff klaar mee. Gaat weer minimaal 3 weken duren voor alles geleverd wordt en dan moet er nog een monteur ingepland worden. Er is zelfs nog een hoofd van het keukenmagazijn bij geweest en die liep alleen maar te zeuren dat de verkopers niet nadenken.

Al met al een beetje een baaldag. Gelukkig wordt het allemaal wel opgelost, maar gaat dus even duren.
Ai, dat is vervelend. Sterkte met de afhandeling.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:22
HellBeast schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:01:
[...]

Ai, dat is vervelend. Sterkte met de afhandeling.
Thanks, komt uiteindelijk wel goed denk ik. Er had ook nog niks tegen gezeten, dus je kon erop wachten dat er iets fout zou gaan nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik heb eerder al met jullie mijn keukenontwerp gedeeld en hier kreeg ik gelukkig positieve reacties op! Het lijkt er dus op dat ons ontwerp zelf goed in elkaar zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyG7I_pGt8pwqLXU9CzRDvisUbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mLYcc6BRg554usmSGnwXB6kL.png?f=fotoalbum_large

De volgende stap is apparatuur kiezen. Hierbij kom je in een doolhof die mogelijk nog ondoorzichtiger is dan die van het keukenmeubilair.
Voorbeeld: Siemens heeft verschillende lijnen in het leven geroepen. De IQ100 t/m IQ700. Perfect natuurlijk! SUper simpel om zo de lijn naar keuze te selecteren. FOUT! Siemens noemt volgens mij zo ongeveer alles IQ700. Binnen de 700 serie hebben ze dan ook de gewone lijn en de studio line. Behalve aand e voorkant het woordje 'studioline' staat en dat het metaal 'gun' metal kleur heeft, zie ik weinig verschil.

Heeft iemand wellicht een plek waar ik duidelijk kan vinden wat de verschillen in hoofdlijnen zijn, zonder dat ik 12 modellen moet vergelijken om te concluderen dat de ene 5 graden warmer kan dan de ander. Ik zoek toch wel naar de grote verschillen. Is de ene sneller warm? Heeft de ander meer programma's.

Wij denken nu aal onderstaand lijstje:

SIEMENS HB836GTB6 - Oven
SIEMENS CM836GNB6 - Combi
SIEMENS BI830CNB1 - Bordenwarmer

Zien jullie hierboven een apparaat die 'vreemd' is in het rijtje? Oven en combi zjin uit de Studioline, omdat het gunmetal ons zeer aanspreekt in een donkere keuken. Verder boeit mij de extra functionaliteit zeer weinig. Een oven moet snel warm worden de de combi moet mijn boterham kunnen ontdooien. Dat is zeg maar het niveau waar ik naar op zoek ben. De bordenwarmer is puur zodat beide apparaten netjes naast elkaar kunnen zitten in een kast zonder verschil in hoogte.

Edit/

1 extra vraag; Siemens heeft 2 warmhoudlades die allemaal precies hetzelfde eruit zien en precies hetzelfde vermogen hebben (810 watt). Wie weet wat het verschil is?
SIEMENS BI830CNB1 - circa 350 euro
SIEMENS BI630CNS1 - circa 400 euro

[ Voor 5% gewijzigd door t14wo op 25-02-2021 16:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Ik heb niet het antwoord op al je vragen, maar wat mij zelf heel erg geholpen heeft is de brochure van Siemens. Daar zijn alle verschillen, prijzen, etc. etc. heel wat duidelijker in te zien.

https://media3.bsh-group....e_2020-2021_totaal-LR.pdf

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 12:50
t14wo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:15:
SIEMENS BI830CNB1 - Bordenwarmer

De bordenwarmer is puur zodat beide apparaten netjes naast elkaar kunnen zitten in een kast zonder verschil in hoogte.

Edit/
'Out of the box'-gedachte: Als de borderwarmer puur iets is voor je zodat het netjes naast elkaar bij elkaar past zonder verschil in hoogte, zou het dan schelen als je alleen het frontje besteld via de Siemens spareparts/onderdelen website? Om die vervolgens op een lade te plaatsen?

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 15:32
t14wo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:15:
Ik heb eerder al met jullie mijn keukenontwerp gedeeld en hier kreeg ik gelukkig positieve reacties op! Het lijkt er dus op dat ons ontwerp zelf goed in elkaar zit.

[Afbeelding]

Edit/

1 extra vraag; Siemens heeft 2 warmhoudlades die allemaal precies hetzelfde eruit zien en precies hetzelfde vermogen hebben (810 watt). Wie weet wat het verschil is?
SIEMENS BI630CNS1 - circa 400 euro
830 is studioline en dus iets andere kleur. Volgens Siemens website zelf zijn er geen andere verschillen.

Verder zou ik de link van hierboven met de apparatuur flink doorspitten. Dit is de 20-21 lijn en geeft je een beeld van wat er mogelijk is met elk model. De website van Siemens zelf kan je ook gebruiken om producten te vergelijken en alleen de verschillen aan te geven.

                           

• Jackpuyn
  • Laatst online: 31-03-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJjZXit-THZk0AcrC2OGFKegCt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WkBNj5PqRiN29Fhl3NprpPUm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCwaDprdiBeOp-SCNde-VIvMiUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPJzNE8rthstZK3Dhr0Fei1h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpJyj3l0ec_CzuGNabGEps157jo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/omKEYdiGD2Oqzj8zSq7H2fUn.jpg?f=fotoalbum_large

Wat vinden jullie van dit ontwerp? Het zijn allemaal kasten behalve in het eiland zitten ladenkasten aan de keuken kant aan de kamer kant zitten 2 kasten met een deur. Apparatuur is van Aeg behalve de kookplaat dat is een bora pure.

• mark sp
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-08-2021
beste keukenkenners,

Zou iemand mij kunnen voorzien van een aantal afbeeldingen van de elektra aansluitingen onder een kookeiland.

Dit voor de plaatsing van alle benodigde wandcontactdozen.

De afmetingen (locaties) daarvan staan wel op het installatieschema die wij hebben gekregen van onze keukenleverancier maar het is mij onduidelijk of je de wcd's plaatst op de dekvloer, tegen het korpushout of deze gewoon laat zweven onder het eiland (plinthoogte 15cm).

Het betreft de aansluitingen voor een quooker, een bora kookplaat, inbouwstopcontacten aan de zijkant van het eiland en een vaatwasser.

Alvast bedankt

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 17:24
Jackpuyn schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:25:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat vinden jullie van dit ontwerp? Het zijn allemaal kasten behalve in het eiland zitten ladenkasten aan de keuken kant aan de kamer kant zitten 2 kasten met een deur. Apparatuur is van Aeg behalve de kookplaat dat is een bora pure.
Je had nog niet gereageerd op onderstaand bericht maar op deze renders is al wat meer te zien.
Prima opstelling naar mijn idee.
Vraag t.a.v. de apparaten die ingetekend zijn blijft staan: 2 verschillende looks lijkt me niet fraai. Verder wellicht wat lager beginnen met die onderste oven en dan een lade eronder.
SquareOne schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:05:
[...]

Kun je nog iets meer delen over de opstelling? Waar zitten lades, waar zitten kasten met deurtjes, zit er een lade onder de oven, etc.

Verder; wellicht ligt het aan de render, maar ik zou niet snel gaan voor 2 apparaten met verschillende uitstraling.

• Kapitein Merijn
Jackpuyn schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:25:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het zou mooier zijn als de hoge kasten juist tegen de buitengevel staan. Ik vind het verspringen van de werkbladen altijd erg onrustig. Daarnaast staat degene die staat te koken in de weg als je even een biertje wilt pakken :P

Het eiland zo koud tegen de muur plaatsen vind ik ook niet fraai. Door het aan de kamerzijde nog een stukje door te laten lopen ziet het er meteen veel fraaier uit.

Komt goed ;)

• ouwefreaker
  • Laatst online: 27-05 19:46
mark sp schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:30:
beste keukenkenners,

Zou iemand mij kunnen voorzien van een aantal afbeeldingen van de elektra aansluitingen onder een kookeiland.

Dit voor de plaatsing van alle benodigde wandcontactdozen.

De afmetingen (locaties) daarvan staan wel op het installatieschema die wij hebben gekregen van onze keukenleverancier maar het is mij onduidelijk of je de wcd's plaatst op de dekvloer, tegen het korpushout of deze gewoon laat zweven onder het eiland (plinthoogte 15cm).

Het betreft de aansluitingen voor een quooker, een bora kookplaat, inbouwstopcontacten aan de zijkant van het eiland en een vaatwasser.

Alvast bedankt
Los met flexpijp op een plankje opbouw wcd,s voldoende flex, om evt de stopcontacten in de spoelkast te plaatsen.
En voor de inbouw wcd,s los flex draad , voldoende lengte.

• Jackpuyn
Kapitein Merijn schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:34:
[...]

Het zou mooier zijn als de hoge kasten juist tegen de buitengevel staan. Ik vind het verspringen van de werkbladen altijd erg onrustig. Daarnaast staat degene die staat te koken in de weg als je even een biertje wilt pakken :P

Het eiland zo koud tegen de muur plaatsen vind ik ook niet fraai. Door het aan de kamerzijde nog een stukje door te laten lopen ziet het er meteen veel fraaier uit.

Komt goed ;)
Dat idee hadden we zelf ook. Wij wilde ook 3 kasten van 60 vanuit die hoge kasten maar volgens de verkoopster ging dat niet en waren er passtukken nodig om de kasten te kunnen openen.

• Jackpuyn
SquareOne schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:48:
[...]

Je had nog niet gereageerd op onderstaand bericht maar op deze renders is al wat meer te zien.
Prima opstelling naar mijn idee.
Vraag t.a.v. de apparaten die ingetekend zijn blijft staan: 2 verschillende looks lijkt me niet fraai. Verder wellicht wat lager beginnen met die onderste oven en dan een lade eronder.

[...]
Goed idee. Wij willen ook de apparatuur in dezelfde stijl alleen koste dat 400€ meer volgens de keukenzaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Jaer288 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:12:
[...]

'Out of the box'-gedachte: Als de borderwarmer puur iets is voor je zodat het netjes naast elkaar bij elkaar past zonder verschil in hoogte, zou het dan schelen als je alleen het frontje besteld via de Siemens spareparts/onderdelen website? Om die vervolgens op een lade te plaatsen?
Dat is inderdaad ook een optie. Nu moet ik zeggen dat ik wat kort door de bocht ga. Ik vind de bordenwarmer eigenlijk wel ook een leuk ding die me best van pas gaat komen. Dus een goeie smoes om het aan te schaffen is gauw bedacht.
jeehaa schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:15:
[...]

830 is studioline en dus iets andere kleur. Volgens Siemens website zelf zijn er geen andere verschillen.
Dat heb je idd goed gezien. Was me niet opgevallen van die kleur. Nu is het apparaat aan de voorkant geheel van zwart glas. Zou er dan ook iets van het niet-studioline te zien zijn? Volgens mij is het enkel een andere kleur als je de lade opent.

Ik heb de 630 bordenwarmer voor maar 235 euro gezien, tegenover 400 voor de 830. Als enkel het woordje studioline mist, dan is het dat niet waard. Maar ik zie zo niet dat het ook een andere kleur betreft vanaf gesloten vooraanzicht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barry|IA
Anakha schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:19:
[...]

[...]

Ik vermoed dat je dit wat sarcastisch bedoelt, maar dat zou ik inderdaad geen probleem vinden. Overigens verwacht ik niet dat het nodig is, omdat we een logische indeling hebben qua kruiden.

Nogmaals, ik weet dat ik wat afwijk - dat geldt voor wel meer dingen. Ik koop een auto om me van A naar B te brengen, niet om naar te kijken. Ik koop kleren omdat ze lekker zitten, niet om er mooi uit te zien. Ik koop een keuken om prettig in te koken, niet om naar te kijken. Ik weet dat mensen die uiterlijkheden wel belangrijk vinden me daarom veroordelen, en dat mag. Soms leer ik daar van dat ik voor hetzelfde geld iets kan krijgen dat zowel praktisch als mooi is, en dan is iedereen blij. :)
Weet je wat het is, ik begrijp jouw standpunten volledig en ben het na het lezen van verschillende argumenten ook helemaal eens met jouw indeling. Als dit is wat voor jou werkt, dan moet je dat zeker doen.

Ik probeer er altijd achter te komen wat iemand drijft om bepaalde keuzes te maken en dat is mij nu volledig duidelijk :)

Dan zou ik jou alleen nog willen adviseren om wellicht een muurtje naast je koelkast te plaatsen, zodat zij- en achterkant niet in zicht zitten.

Ik hou wel van eigenzinnigheid en mensen die niet meedoen aan groepsdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

In het Bora topic was het ook al gevraagd, maar misschien hier iemand met inside information :P

Weet iemand wat de Bora X BO is/gaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Wij hebben in onze nieuwe keuken een wijnklimaatkast (onderbouw) van het merk Candy. Toen we het kochten werd daar over gemeld dat dit een goed apparaat was, want twee zones etc. - zelf kende ik het merk niet, maar zag er goed uit (esthetisch) en waar de keuken zo'n kleine 30.000 euro was leek me dat Candy binnen die zelfde norm viel.

Alleen nu die er staat merken we dat die denk ik zo'n 3/4x per uur aanslaat. Dan maakt die het geluid van een server rack, maar dan echt hard geluid. Het is zelfs merkbaar in de aangrenzende eetkamer en luider dan onze oven, vaatwasser en vergelijkbaar met de afzuiging (Bora).

Ben terug gegaan naar de winkel en die wijzen eigenlijk meteen naar de fabrikant. Online vond ik ook een tweetal klachten en de fabrikant schijnt volgens de ervaringen die ik lees al snel op "dit is toelaatbaar" te gooien. Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Is er een acceptabele grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:53
@N1ckk
Candy wordt hier (B) aanzien als een C-merk...
Ik ken ze alleen van de goedkope koelkasten en wasmachines waar ik meestal in een grote boog omheen loop.
Ik vind het dan ook raar dat dit in een keuken van 30k terecht komt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Tommie12 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:11:
@N1ckk
Candy wordt hier (B) aanzien als een C-merk...
Ik ken ze alleen van de goedkope koelkasten en wasmachines waar ik meestal in een grote boog omheen loop.
Ik zou het niet eens C-merk noemen. Candy is gewoon troep.
Slechte zaak dat een verkoper een dergelijk apparaat in een keuken van 30k zet.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:52:
In het Bora topic was het ook al gevraagd, maar misschien hier iemand met inside information :P

Weet iemand wat de Bora X BO is/gaat zijn?
Waarschijnlijk word dit pas deze zomer duidelijk. Ze zijn er bij Bora erg goed in om dit zo lang mogelijk geheim te houden. Zelfs de introductie van de Pure en Classic 2.0 is tot het moment van onthullen geheim gehouden voor de vertegenwoordigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:34
N1ckk schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:50:
Wij hebben in onze nieuwe keuken een wijnklimaatkast (onderbouw) van het merk Candy. Toen we het kochten werd daar over gemeld dat dit een goed apparaat was, want twee zones etc. - zelf kende ik het merk niet, maar zag er goed uit (esthetisch) en waar de keuken zo'n kleine 30.000 euro was leek me dat Candy binnen die zelfde norm viel.

Alleen nu die er staat merken we dat die denk ik zo'n 3/4x per uur aanslaat. Dan maakt die het geluid van een server rack, maar dan echt hard geluid. Het is zelfs merkbaar in de aangrenzende eetkamer en luider dan onze oven, vaatwasser en vergelijkbaar met de afzuiging (Bora).

Ben terug gegaan naar de winkel en die wijzen eigenlijk meteen naar de fabrikant. Online vond ik ook een tweetal klachten en de fabrikant schijnt volgens de ervaringen die ik lees al snel op "dit is toelaatbaar" te gooien. Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Is er een acceptabele grens?
Je hebt met de winkel een overeenkomst gesloten met de koop en die zijn dat ook jou aanspreek punt mochten zij vinden dat het aan de fabrikant ligt moeten zij naar de fabrikant gaan of contact mee opnemen en het regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online

De vraag is vooral: wat kostte die klimaatkast. Daar valt of alles mee. Als die klimaatkast 500 euro kostte, denk ik niet dat je veel mag verwachten. Klimaatkasten zijn duur. En de onderkant van de markt wilt graag een koelkast met glazen deur om wijnflessen in te exposeren. Maar als je er 3000 euro voor moet betalen verdwijnt die wens vaak snel. En dat is wel wat een beetje tafelmodel klimaatkast kost.

Edit\
Ik zie dat zo'n Candy wijnkoeler 300 euro kost bij Bol.com. Ik ben bang dat je onderzoeksplicht hierbij dan tekort geschoten is. Dit kun je een winkel niet aanrekenen. Als jij in een 30k keuken in de showroom Etna apparatuur ziet, dan zou je zelf ook moeten onderzoeken of Etna dan inderdaad een mid-highend merk is. Om te concluderen dat het dat zéker niet is.

Tafelmodel klimaatkast van Liebherr kost je 2650 euro
Product op Expert Website

[ Voor 14% gewijzigd door t14wo op 26-02-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 20:56
Welk merk heeft wel een goede wijn klimaatkast met 2 zones en ongeveer 35 flessen ? de meesten zijn niet geschikt voor inbouw en maken een herrie, Haier, borettie, Siemens zou met een niew model komen maar staat nog niet op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
brutus26 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:17:
Welk merk heeft wel een goede wijn klimaatkast met 2 zones en ongeveer 35 flessen ? de meesten zijn niet geschikt voor inbouw en maken een herrie, Haier, borettie, Siemens zou met een niew model komen maar staat nog niet op de site
Kijk eens 1 post boven je. Liebherr is een gerespecteerd merk in geconditioneerde appartuur.
36 dB geluidsdruk is prima voor een apparaat die niet constant aanstaat. Zeker een wijnkoeler is toch de meeste van de tijd dicht i.t.t. een koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:26

Candy is een merk dat je tegenkomt in goedkopere vakantiewoningen en is echt de onderkant van de onderkant van het segment. Misschien geschikt voor in je garage maar zeker niet voor in je keuken van 30k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Wij hebben een hoover, wat volgens mij ook onder Candy valt. Geluid viel ook negatief op, maar blijkbaar zit er een stille modus op. Na die te hebben geactiveerd draaide de ventilator een stuk stiller. Wellicht zit dat ook op de Candy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Dunavox is het ‘huismerk’ van Leicht.
https://dunavox.com/en/product/dunavox-dab-2562dbto/

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barry|IA
De Candy wordt er vaak door mijn collega keukenverkopers in gezet als de nisbreedte 15- of 30cm is. Dan is de Candy de enige optie. Mijn optie is dan: geen wijnkoeler nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Voor degene die een wijnkoeler of klimaatkast willen kopen kijk eens op deze site.
https://www.oldjohn.nl/html/welkom.htm

Ik zelf drink geen wijn maar rook wel sigaren. En weet dat hier goed spul wordt verkocht voor een redelijke prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Barry|IA schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:32:
De Candy wordt er vaak door mijn collega keukenverkopers in gezet als de nisbreedte 15- of 30cm is. Dan is de Candy de enige optie. Mijn optie is dan: geen wijnkoeler nemen ;)
Misschien dan eens hier kijken Barry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackpuyn
Kijk hier maar eens Brutus. Weet niet of ze 2 zones hebben.

Voor de volgende keer: Je kunt andere gebruikers taggen met @ en dan de betreffende nick invoeren. Tevens is het mogelijk om meerdere quotes in 1 post te doen. Dat is overzichtelijker en hoef je niet de link 3 keer achter elkaar te plaatsen.

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 26-02-2021 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-05 14:07
Ik zal binnenkort wel wat foto's posten van ons keuken-project. We liggen zelfs voor op schema en dat ondanks best wel wat hoofdpijn-dossiers.

De oude "verkocht" voor een symbolisch bedrag en die is er heel vakkundig uitgehaald door de koper vorige week do. Daarna begin gemaakt met elektra. De ene muur te zacht en dun met als gevolg een gat naar de hal. De andere muur juist hard met betonwapening om de 15 cm.

Maandag stond een spannend klusje op het programma voor het uithakken van 2 (niet hele) vloertegels i.c.m. vloerwarming. Omdat de keuken korter is, moesten er 2 nieuwe tegels van volledige breedte in.

Loodgieterswerk leek me op voorhand het minst spannend maar dat was nog het meest improviseren. Leidingen in betonvloer. Via kruipruimte verleggen was geen optie (op afvoer na). Het leidingenplan in overleg hier en daar wat los gelaten. Ook wel erg stringent om geen leidingen op de muur achter kasten toe te staan als je een verdiept blad hebt. En inmiddels zitten er ook 3 opbouw i.p.v. inbouwdozen achter de plint op de betonmuur. Scheelt weer onnodig veel boren en hakken.

Morgen begint de stukadoor. Dan drogen, schilderen en dan wachten tot 15 maart. En tussendoor de elektra nog even afmonteren en aansluiten in de meterkast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 28-05 12:20
Laten we hopen dat die Old John apparaten beter zijn dan de website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Tommie12 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:11:
@N1ckk
Ik ben meestal wel redelijk op de hoogte, maar ik kende Kuppersbosch (oid) ook niet. Dacht wellicht een niche merk zoals Bora. Hij kost overigens zo rond de 800 euro zag ik, zijn twee deurtjes. Ik heb alleen alleen met totaalprijs gewerkt. Wij vinden het niet erg om meer te betalen voor goede spullen, we hebben de overige apparatuur in de "design line" genomen voor het esthetische - dat kun je als verkoper toch ook wel begrijpen dat we van mooie spullen houden? Onze barkrukken en lampen zijn samen... naja goed ;).

Dank voor de tip rond stille modus, ga ik meteen bekijken! En @t14wo onderzoeksplicht, wat is dat in hemelsnaam. Je koopt een keuken voor de prijs van een middenklasser, dan mag ik toch wel aannemen dat alle onderdelen van redelijke kwaliteit zijn als ik daar ook naar vraag.

[ Voor 12% gewijzigd door N1ckk op 26-02-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-05 14:07
Miele (maar die komt bij Liebher vandaan en dan betaal je meer voor de Miele@home connectiviteit). De keukenzaak waar ik eerder een offerte liet maken (Siematic filiaal) werkte samen met https://www.avintage-wijnkoelkasten.nl/ Kende het merk niet maar aangezien ze door die zaak in dure keukens werden gestopt, denk ik dat dat wel oke zit (al zijn er dus ook zaken die een Candy verkopen bij een 30k keuken). Wij hebben gekozen voor Miele en over een jaar ben ik vergeten dat die wens overdreven veel kostte ;) Dure gadget maar een die voor mij als wijnliefhebber het wel waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:53
N1ckk schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:08:
[...]
Je koopt een keuken voor de prijs van een middenklasser, dan mag ik toch wel aannemen dat alle onderdelen van redelijke kwaliteit zijn als ik daar ook naar vraag.
Ik zou me ook stevig genaaid voelen...
Kom je weer tot de conclusie dat er nog altijd verkopers zijn die je niet altijd kan vertrouwen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-05 19:21

ChUcKiE

Dus........

Wij willen ook een wijnkoelkast gaan gebruiken. wel twee zones, 1 voor rood +15 graden, en 1 voor rose/speciaal bier tussen de 7-10 graden. Hoeven gaan karrevrachten aan flessen in....
Zal bovenstaande linkjes eens bekijken

Hier nog een smalle ik denk tbv inbouw onder bijvoorbeeld een eiland: https://www.keukenloods.nl/lbn160.html

Niet te groot..

[ Voor 24% gewijzigd door ChUcKiE op 26-02-2021 14:35 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
N1ckk schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:08:
[...]

Ik ben meestal wel redelijk op de hoogte, maar ik kende Kuppersbosch (oid) ook niet. Dacht wellicht een niche merk zoals Bora. Hij kost overigens zo rond de 800 euro zag ik, zijn twee deurtjes. Ik heb alleen alleen met totaalprijs gewerkt. Wij vinden het niet erg om meer te betalen voor goede spullen, we hebben de overige apparatuur in de "design line" genomen voor het esthetische - dat kun je als verkoper toch ook wel begrijpen dat we van mooie spullen houden? Onze barkrukken en lampen zijn samen... naja goed ;).

Dank voor de tip rond stille modus, ga ik meteen bekijken! En @t14wo onderzoeksplicht, wat is dat in hemelsnaam. Je koopt een keuken voor de prijs van een middenklasser, dan mag ik toch wel aannemen dat alle onderdelen van redelijke kwaliteit zijn als ik daar ook naar vraag.
Kan je ook afvragen waarom jij dan niet even kijkt welk merk koelkast je koopt als je het niet herkent. Onderzoeksplicht is wat zwaar beladen wellicht. Maar je wilt toch wel weten wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-05 19:21

ChUcKiE

Dus........

t14wo schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:31:
[...]

Kan je ook afvragen waarom jij dan niet even kijkt welk merk koelkast je koopt als je het niet herkent. Onderzoeksplicht is wat zwaar beladen wellicht. Maar je wilt toch wel weten wat je koopt.
Ja ik haal bij dit soort dingen ook altijd even de merken + types door google heen om te bekijken wat het is, hoe ze aangeschreven worden en en welke features er op zitten.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

t14wo schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:31:
[...]

Ik vertrouwde op de verkoper op dit detail. Daarbij zag die er mooi uit en vond ik de alternatieven veel minder ogen. Dat die alleen zoveel herrie maakt vind ik richting een non conformiteit gaan. Zal jullie updaten wat de winkel doet. Tulp Keukens overigens, waar we verder redelijk over te spreken zijn hoor. 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
ChUcKiE schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:33:
[...]

Ja ik haal bij dit soort dingen ook altijd even de merken + types door google heen om te bekijken wat het is, hoe ze aangeschreven worden en en welke features er op zitten.
Ik merk dat het ook echt noodzakelijk is. Want er is een hoop troep op de markt qua apparatuur en specifieke modellen. Kijk maar naar koelkasten. Wat een hoop modellen die eigenlijk troep zijn, niet gelijkmatig koud worden, lawaaierig etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 512943

Anakha schreef op donderdag 25 februari 2021 @
• De verkoper had identieke kastjes naast het fornuis getekend, maar wij willen het kruidenkastje direct naast het fornuis, maakt ons niet uit of dat minder mooi staat - het is wel praktisch.
Snap ik helemaal. Wij hebben ook veel lades onder/naast de kookplaat. Bevalt heel goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxfbhHg8l_SWYXCbOGVRL0cJrZA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ejm2OWNMkhd0z7ME0blEBJPY.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 512943 op 26-02-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Even een vraagje moet bij een koel vries combinatie altijd een verticale greeplijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 28-05 12:20
Jackpuyn schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:54:
Even een vraagje moet bij een koel vries combinatie altijd een verticale greeplijst?
Nee, maar is meestal wel het fijnste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Nog een vraagje mag een bora in het midden van 2 kasten gebouwd worden? Hoor van de keukenzaken dat dat niet mag en mijn garantie dan vervalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
sNielz123 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:38:
[...]

Nee, maar is meestal wel het fijnste.
@sNielz123 bij mij zou ik dan een passtuk tussen de 2 hoge kasten moeten gebruiken en dan kan ik geen 3 kasten van 60 gebruiken. Dus vroeg ik me af of er geen horizontale lijst mogelijk zou zijn. Weet jij dat misschien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-05 09:18
Hierbij even een update van onze keuken.
We hebben een Tristar Deco Nero keuken welke greeploos is.
We hebben alleen de kastjes onder boven en onder de oven en de 500cm servies kast tip-on (vind dit eigelijk verschrikkelijk maar visueel wel het mooist)

We zitten qua details alleen nog te dubben over ruimte tussen spoelbak (met name vaatwasser) en eiland.
en eiland naar de wand zodat er ruimte is voor een tafel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8L4swmdIP5-Wvaan1H3QEqo_Fn8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PBr63rxXJdISwvd8NiOWJ101.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ou-AV90UAs8TNXLbtsocA220ACA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KbHALixAnE1SmlZz9sa5souR.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rznrOSUihCoFss6xNs_bggw9wYk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UMNcfP3X8RXv1rOQzqMYTusW.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbNeX2k9ZuK7RYk273_x1MdWk-8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9dOdmrM0vgmZjHdA4Wj2BIjJ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CsXyrGaOR61VEayp4InzgrH8WY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xL95joZSQTPvzjq4vLqAsXTV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKgYxm3AGU4Ikfz1TET6ZWy6IOk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Aq1JAXZOKGL7cBMqK9eVT5az.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Jackpuyn schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:03:
Nog een vraagje mag een bora in het midden van 2 kasten gebouwd worden? Hoor van de keukenzaken dat dat niet mag en mijn garantie dan vervalt
Niet mag? Hoe wil je dit überhaupt mogelijk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Jackpuyn schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:05:
[...]

@sNielz123 bij mij zou ik dan een passtuk tussen de 2 hoge kasten moeten gebruiken en dan kan ik geen 3 kasten van 60 gebruiken. Dus vroeg ik me af of er geen horizontale lijst mogelijk zou zijn. Weet jij dat misschien?
Welk keukenmerk? Met een losse koelkast en losse vriezer (boven elkaar) kun je met een horizontale greeplijst werken.

Andere optie is elektronisch openen (push to open), dan heb je helemaal geen greep(lijst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas22
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2024
@Jackpuyn
Horizontale greeplijst kan wel, scheelt je dat je dan geen cm’s verliest in breedte voor verticale lijst. Enige nadeel is dat veel minder keukenfabrikanten dat aanbieden (in ons geval als je 178cm koelkast wil).

Ik weet dat Valcucine, Linaequattro en Rational het aanbieden.

Of horizontaal of verticaal fijner is, is puur smaak. Beide werken prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Bas22 op 27-02-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
mr3000 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:10:
Hierbij even een update van onze keuken.
We hebben een Tristar Deco Nero keuken welke greeploos is.
We hebben alleen de kastjes onder boven en onder de oven en de 500cm servies kast tip-on (vind dit eigelijk verschrikkelijk maar visueel wel het mooist)

We zitten qua details alleen nog te dubben over ruimte tussen spoelbak (met name vaatwasser) en eiland.
en eiland naar de wand zodat er ruimte is voor een tafel.

80cm is wel erg krap. Is dat kastje van 40 in het eiland noodzakelijk? Je zou het eiland ook iets van 200cm kunnen maken 50-100-50 of 100-100?

Edit: of zoals @Barry|IA noemt 60-80-60 afhankelijk van je kookplaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Barry|IA schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:13:
[...]

Niet mag? Hoe wil je dit überhaupt mogelijk maken?
@barry ergens die in een normale kast zit toch ook een ruimte om de afzuiging weg te laten gaan. Zou gewoon een deel uit het midden van beide kasten halen is bij onze gootsteen ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-05 09:18
SquareOne schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:30:
[...]

80cm is wel erg krap. Is dat kastje van 40 in het eiland noodzakelijk? Je zou het eiland ook iets van 200cm kunnen maken 50-100-50 of 100-100?
We wilde graag het eiland wel groot genoeg houden om fijn te kunnen werken.
de 40 90 90 setup is gedaan zodat de bora niet op de hoek staat maar wel net off center zodat je een fijne werkplek hebt van een goede 100cm rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Barry|IA schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:15:
[...]

Welk keukenmerk? Met een losse koelkast en losse vriezer (boven elkaar) kun je met een horizontale greeplijst werken.

Andere optie is elektronisch openen (push to open), dan heb je helemaal geen greep(lijst).
Keukenmerk is systemat of hacker of pronorm. Het is een koelvries combinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Jackpuyn schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:32:
[...]

@barry ergens die in een normale kast zit toch ook een ruimte om de afzuiging weg te laten gaan. Zou gewoon een deel uit het midden van beide kasten halen is bij onze gootsteen ook gedaan.
Op het hart van 2 kasten zitten de zijkanten van de kast. Deze heb je natuurlijk nodig voor de stevigheid van de kast. Alles is te verbouwen, maar of ze dit gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Barry|IA schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:36:
[...]

Op het hart van 2 kasten zitten de zijkanten van de kast. Deze heb je natuurlijk nodig voor de stevigheid van de kast. Alles is te verbouwen, maar of ze dit gaan doen...
@Barry|IA het mag niet zeggen ze vanwege de garantie. Bora zegt dat de plaat alleen in het midden van 1 kast mag vanwege de garantie.
En zijn er keukenmerken waar de koel vries combinatie wel horizontale greeplijst heeft of is dit niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@t14wo Qua keukenapparaten hier ook volledig voor Siemens gekozen.

Een (virtueel) bezoekje aan het (Siemens) showroom in inspiratiehuis in Hoofddorp kunnen wij in ieder geval van harte aanbevelen voordat je naar een keukenleverancier gaat, zodat je zelf al een goed beeld hebt van wat je allemaal wilt en wat de mogelijkheden zijn.

Dezelfde dag nog een uitgebreide e-mail ontvangen met je voorkeuren, specificaties etc.

https://www.siemens-home....piratie/beleving/showroom

[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 27-02-2021 12:44 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Jackpuyn schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:40:
[...]

@Barry|IA het mag niet zeggen ze vanwege de garantie. Bora zegt dat de plaat alleen in het midden van 1 kast mag vanwege de garantie.
En zijn er keukenmerken waar de koel vries combinatie wel horizontale greeplijst heeft of is dit niet mogelijk
Ik snap dat je dus de Bora uit het midden van een enkele kast wilt plaatsen. Kan, als de ruimte maar voldoende is rondom de uitsparing.

Een horizontale greeplijst kan worden uitgefreesd uit het front. Met meerdere keukenmerken kun je dit doen, afhankelijk van het type en kleur front dat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Jackpuyn schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:32:
[...]

Gewoon niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
@SquareOne waarom niet? Anders krijg je een slecht ontwerp als ik een eiland van 200cm wil. Krijg 2 kasten van 50cm en 1 in het midden van 100 met daarin de bora. Vind dat niet echt mooi strak uit zien. Vandaar als het mogelijk is in het midden van 2 kasten van 100cm. Anders krijg je de plaat aan het uit einde waar door er tegen een steelpan aan gelopen kan worden. Dus wilde de keukenzaak dat ook niet maken. En de andere kant komt tegen de muur dus dat is ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Barry|IA schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:50:
[...]

Ik snap dat je dus de Bora uit het midden van een enkele kast wilt plaatsen. Kan, als de ruimte maar voldoende is rondom de uitsparing.

Een horizontale greeplijst kan worden uitgefreesd uit het front. Met meerdere keukenmerken kun je dit doen, afhankelijk van het type en kleur front dat je wilt.
@Barry|IA weet jij zo welke merken dat zijn? Kan het bij systemat of pronorm. Want volgens keukenconcurrent ging het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Jackpuyn schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:58:
[...]
@Barry|IA weet jij zo welke merken dat zijn? Kan het bij systemat of pronorm. Want volgens keukenconcurrent ging het niet
Je hebt het dan over een semi-greeploze keuken (of je doet alleen de koelkast op die manier en de rest greeploos). Dit kan bij Keukenconcurrent met het merk Inpuls (laag segment).

Bij Pronorm kan bijna alles. Dat heeft Keukenconcurrent ook, maar dat is niet hun mainstream keukenmerk, dus dan kun je beter naar een andere winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Jackpuyn schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:56:
[...]

@SquareOne waarom niet? Anders krijg je een slecht ontwerp als ik een eiland van 200cm wil. Krijg 2 kasten van 50cm en 1 in het midden van 100 met daarin de bora. Vind dat niet echt mooi strak uit zien. Vandaar als het mogelijk is in het midden van 2 kasten van 100cm. Anders krijg je de plaat aan het uit einde waar door er tegen een steelpan aan gelopen kan worden. Dus wilde de keukenzaak dat ook niet maken. En de andere kant komt tegen de muur dus dat is ook niks.
Je wilt dus echt de Bora op het hart van 2 kasten. Dit is niet mogelijk. Niet aan beginnen. Je verliest tevens op beiden kasten je bestekindeling als je dit al door zou willen zetten en als je een keukenzaak kan vinden die hier aan wil beginnen.

Mooiste oplossing is 60, 80 en 60cm aan ladekasten. Toch veel mooier dan 2 enorme ladekasten van een meter?

[ Voor 6% gewijzigd door Barry|IA op 27-02-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Jackpuyn schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:56:
[...]

Omdat de kasten daar niet voor zijn gemaakt.
Wij hebben overigens ook een eiland van 200cm en moet ook nog de definitieve keuze maken tussen 50-100-50 en 100-100.

De kant waar dit over gaat zou qua looks in jullie opstelling niet zoveel uit maken. Je kijk daar nooit echt tegenaan als je staat te koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@Jackpuyn
Het ontwerp wat er ligt is toch prima?
Realiseer je ook dat je het werkblad opdeelt in allemaal kleine vlakken als je de kookplaat in het midden legt.
Als het je echt stoort moet je misschien de Bora laten varen en kiezen voor een plafondunit.

@mr3000
Bij Tristar kan je de verticale greeplijst laten vallen, wat in jouw ontwerp veel mooier zou zijn.
Tristar kan een greeplijst of greepje in de zijkant van de deur frezen. Als je de keuken van @MikeyMan opzoekt kan je zien hoe dat eruit ziet.

[ Voor 33% gewijzigd door Kapitein Merijn op 27-02-2021 13:15 ]

Pagina: 1 ... 206 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1