Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:36
@Richard: volgens mij maakt het qua werking van de apparatuur niet uit of het SMV of SBV is. Dit heeft puur en alleen te maken met de inbouw maten. Omdat dus dus iets diepere kasten hebben pastte schijnbaar alleen de SBV-serie.

Ik heb bewist gekozen voor Time-Light en zou dit ook zeker weer doen! Wat een fijne functie is dat zeg. Je weet precies in welk fase de vaatwasser bezig is (spoelen, drogen, etc.) en je ziet uiteraard de resterende tijd. Je hoeft dus niet zelf te klokken of de deur open te trekken.

M.b.t. de maten die jij doorgeeft; daar zou ik me sowieso helemaal niet druk om maken. Kan prima imho! :) Voor ons geldt dat in de uitbouw van de woonkamer over de volle breedte een hoge raampartij zit (op het Westen) met veel lichtinval. In de ochtend komt de zon dus op in de keuken, waarbij er naar ons gevoel een groot genoeg stuk raam overblijft waar het licht door naar binnen valt.

Uiteraard had ik nog liever een grotere keuken gehad, maar goed, dan moesten we af aan de voorkant uitbouwen of een ander huis kopen. Dit vonden we nu dus een prima oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:00

Richard

Kuru Kuru Kururin

remzor schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:00:
@Richard: volgens mij maakt het qua werking van de apparatuur niet uit of het SMV of SBV is. Dit heeft puur en alleen te maken met de inbouw maten. Omdat dus dus iets diepere kasten hebben pastte schijnbaar alleen de SBV-serie.

Ik heb bewist gekozen voor Time-Light en zou dit ook zeker weer doen! Wat een fijne functie is dat zeg. Je weet precies in welk fase de vaatwasser bezig is (spoelen, drogen, etc.) en je ziet uiteraard de resterende tijd. Je hoeft dus niet zelf te klokken of de deur open te trekken.

M.b.t. de maten die jij doorgeeft; daar zou ik me sowieso helemaal niet druk om maken. Kan prima imho! :) Voor ons geldt dat in de uitbouw van de woonkamer over de volle breedte een hoge raampartij zit (op het Westen) met veel lichtinval. In de ochtend komt de zon dus op in de keuken, waarbij er naar ons gevoel een groot genoeg stuk raam overblijft waar het licht door naar binnen valt.

Uiteraard had ik nog liever een grotere keuken gehad, maar goed, dan moesten we af aan de voorkant uitbouwen of een ander huis kopen. Dit vonden we nu dus een prima oplossing ;)
Het is ook een prima oplossing!

Zonder TimeLight is bij ons inderdaad ook een nogo. Zal een SBV93M30NL worden; of anders een SBV86M50EU maar daar moet ik nog even induiken.

Bosh geeft zelf aan dat een SBV echt een grotere vaatwasser is (inhoud):
Extra hoog
Bij Bosch vindt u ook vaatwassers die juist iets hoger zijn dan een standaardmodel. Voor als u regelmatig een forse afwas doet: de hoge modellen geven u 10% extra ruimte. Dat scheelt!

De hoge vaatwassers herkent u aan het artikelnummer, dat begint met SB. Meer informatie vindt u in de tabel corpushoogte bij de maatschetsen.
Daar vind je dan inderdaad dat de corpus zowel SBV als SMV de standaard maten heeft (600breed x 550diep)
Echter is een SBV (in te stellen met pootjes) 865 - 925 hoog en de SMV 815 - 875 hoog.

Zonder dat je het zelf weet heb je dus 10% meer "wasruimte" :P

Wij gaan hier voor een 94CM hoge aanrecht (90cm + een cm blad); daarom de SBV keuze.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Nou, dat is dan mooi meegenomen he. Het verschil zal minimaal zijn, maar toch. Wij konden alleen kiezen uit dergelijke hogere types i.v.m. de kasten.

Tot op heden zeer tevreden met de vaatwasser en zijn functies. De programma's duren tegenwoordig allemaal wel vrij lang (2u 45 min standaard programma) maar je kunt ze eventueel inkorten met VarioSpeed. Bovendien is het een erg stil ding! Soms niet eens door dat ie aan staat als ik bezig ben of TV kijk ofzo, dat is ook wel eens anders :P

Minpuntje vinden wij de korven (bestek en glazen). Net wat minder handig dan bij onze vorige vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

remzor schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:01:
Minpuntje vinden wij de korven (bestek en glazen). Net wat minder handig dan bij onze vorige vaatwasser.
Er is inderdaad een beduidend verschil tussen:

Afbeeldingslocatie: https://iboodimage.cachefly.net/53397/large/bosch-sbv99m30nl-xl-inbouwvaatwasser.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.eleqtro.nl/media/catalog/product/cache/1/image/650x650/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/b/o/bosch_sbv86m50eu_binnenkant.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Product_Shots/500x500/MCSA00653199_A5_LR40A_AP40BO_SBV43M10EU_def.jpg

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:37
Is een bestek lade in je vaatwasser niet veel handiger?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:35
Cobb schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:12:
Helemaal mee eens. Eerst was ik niet overtuigd dat het handiger was omdat ik dacht dat je het bestekbakje eruit kan halen. Maar nu heb ik mijn keuken zo ontworpen/ingedeeld dat mijn gewone besteklade en de lade in de vaatwasser naast elkaar zitten! Super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Die bovenste (met rode accenten) heeft een besteklade (alleen dat zie je niet in mijn plaatjes)
chrisborst schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:41:
[...]

Helemaal mee eens. Eerst was ik niet overtuigd dat het handiger was omdat ik dacht dat je het bestekbakje eruit kan halen. Maar nu heb ik mijn keuken zo ontworpen/ingedeeld dat mijn gewone besteklade en de lade in de vaatwasser naast elkaar zitten! Super handig.
Verklaar je nader; mijn vrouw wil per-ti-nent geen besteklade (en daar ga ik dan in mee); maar we hebben er beiden ook werkelijk geen enkele ervaring mee. Als iedereen hier nu zweert bij een besteklade; dan wordt het voor mij qua keuze alleen maar gemakkelijker; want èn Bosch èn TimeLight èn SBV verhoogd model èn Besteklade zijn er niet zoveel opties meer :)

20*350ZO45°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
besteklade is keihandig, wordt beter schoon en qua in en uitruimen is het wat systematischer, daarnaast meer ruimte in je rekken voor borden/pannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:57

Onbekend

...

Het ligt eraan of je naar verhouding veel serviesgoed t.o. bestek hebt.

Eigenlijk is een besteklade een uitgerekt bestekbakje. Je levert iets aan hoogte in voor extra ruimte beneden.
Ik gebruik vaak de volledige hoogte van een vaatwasser (hoge pannen en borden), maar als je dat niet hebt is een besteklade misschien handiger.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-06 13:38
Ik heb vrijwel nooit ruimte tekort in de hoogte. Als er een bestekbakje in mijn vaatwasser zou zitten dan zou ik wel altijd ruimte te weinig hebben om zooi neer te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Richard schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:45:
Misschien en foto van je TimeLight? Want een "reclameplaatje" van de Bosch-Home site kennen we natuurlijk allemaal al :P
Bij dezen ;) :

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/2ivlba1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/2925g68.jpg

Foto's zojuist genomen, was vrij donker dus heb de flitser gebruikt. Bij dag- of kunstlicht is de TimeLight projectie nog steeds perfect af te lezen.
Hmm, klinkt ook best handig ja! Ik wist eigenlijk niet eens dat die dingen bestonden.. Heb me hier ook niet heel erg in verdiept moet ik zeggen. Voor mij ging het met name om: zuinig, stil, projectie, goede wasresultaten en voldoende couverts. Anders had ik dit wellicht ook wel meegenomen ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 16:27
okio schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:25:
Wat vinden jullie van het ontwerp en hebben jullie nog ideeën?
remzor schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:20:
[...]
Ik vind persoonlijk je kastjes niet zo mooi, ik houd niet van dat profiel / landelijke. Dat is smaak of course!
Om dan maar even een tegengeluid te laten horen @okio: ik vind het een erg mooie keuken. Wij gaan zelf ook voor een witte keuken met die profieltjes (ondanks dat je ondertussen besloten hebt om die te laten vervallen ;) ) met een donker (bij ons iets grijzer/antraciet) blad en een hout(kleurige) vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Wellicht kunnen jullie mij van wat commentaar voorzien. Situatie: Nieuwbouw project woning waarbij we de voorgevel misschien aan willen passen (meerwerk ~€1500). Het is een van nature donkere woning, langwerpig (11m) en de voorkant op het oosten dus vandaar het idee voor een groter raam. Probleem bij een groter raam is dat de kasten dan voor het raam komen te staan tenzij het raam smaller wordt gemaakt (wat dan weer ten koste gaat van het extra licht).

Verdere info: afmetingen open keuken 2,6x2,6m. Aanwezig een vaatwasser, losse koelkast, oven+kookplaat of gasfornuis van 90cm, 1x spoelbak met breedte 60cm. Bij voorkeur geen bovenkasten, alleen lades (of 1 met een deurtje voor evt een magnetron). Werkblad massief hout (40-50mm), houtsoort nader te bepalen (beuk/eik/berk of een mix van verschillende houtsoorten). Muren wit, vloer plavuizen (75x75 beton look).

Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/3tocv4ikf/Rendervergelijking.png

Linksboven het standaard raam. Render met sketchup & Vray.

mooi, lelijk, ik zou het anders doen, al het commentaar is welkom :+

[ Voor 5% gewijzigd door leecher op 08-11-2016 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57

vhal

ಠ_ಠ

Als je veel tijd kwijt wil zijn aan het een voor een neerleggen van je bestek wel ja... :P Liever een korf waar je alles in kan mikken. Het ene mes wat niet schoon is gaat de volgende ronde wel mee.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
leecher schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:19:
Wellicht kunnen jullie mij van wat commentaar voorzien. Situatie: Nieuwbouw project woning waarbij we de voorgevel misschien aan willen passen (meerwerk ~€1500). Het is een van nature donkere woning, langwerpig (11m) en de voorkant op het oosten dus vandaar het idee voor een groter raam. Probleem bij een groter raam is dat de kasten dan voor het raam komen te staan tenzij het raam smaller wordt gemaakt (wat dan weer ten koste gaat van het extra licht).

Verdere info: afmetingen open keuken 2,6x2,6m. Aanwezig een vaatwasser, losse koelkast, oven+kookplaat of gasfornuis van 90cm, 1x spoelbak met breedte 60cm. Bij voorkeur geen bovenkasten, alleen lades (of 1 met een deurtje voor evt een magnetron). Werkblad massief hout (40-50mm), houtsoort nader te bepalen (beuk/eik/berk of een mix van verschillende houtsoorten). Muren wit, vloer plavuizen (75x75 beton look).

[afbeelding]

Ik zou de kasten niet voor de ramen laten uitkomen, staat niet echt fraai. Verder geen opmerkingen over de indeling, ben zelf nog druk aan het worstelen met mijn eigen keuken. :P Maar je plaatst geen struiken o.i.d. voor de ramen straks? Want dan ben je de nieuw vervormen lichtinval meteen weer kwijt natuurlijk.
vhal schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:23:
[...]

Als je veel tijd kwijt wil zijn aan het een voor een neerleggen van je bestek wel ja... :P Liever een korf waar je alles in kan mikken. Het ene mes wat niet schoon is gaat de volgende ronde wel mee.
Zo denk ik er ook over en dat was ook het advies van de keukenboeradviseur (althans 2 van de 3 gaven dat zo aan, de derde heb ik het niet gevraagd).

[ Voor 22% gewijzigd door Bastien op 07-11-2016 20:51 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Bastien schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:49:
[...]
Maar je plaatst geen struiken o.i.d. voor de ramen straks? Want dan ben je de nieuw vervormen lichtinval meteen weer kwijt natuurlijk.
Nee we waren niet van plan de boel dicht te planten nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegeman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-02 22:56
@leecher, mooie afbeeldingen!

Ik vind zelf de plaatjes met de koelkast achterin het mooist maar dan niet iets voor het raam: laatste afbeelding:) hier is ook koud en warm duidelijk gescheiden.

Waarom heb je het kookgedeelte niet meer richting de woonkamer geplaatst zodat de kok meer in contact staat met de woonkamer tijdens het koken?
Heb je rekening gehouden met de hoogte tussen je kookapparaat en de afzuigkap?

[ Voor 8% gewijzigd door stegeman op 07-11-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
stegeman schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:53:
@leecher, mooie afbeeldingen!

Ik vind zelf de plaatjes met de koelkast achterin het mooist maar dan niet iets voor het raam: laatste afbeelding:) hier is ook koud en warm duidelijk gescheiden.

Waarom heb je het kookgedeelte niet meer richting de woonkamer geplaatst zodat de kok meer in contact staat met de woonkamer tijdens het koken?
Heb je rekening gehouden met de hoogte tussen je kookapparaat en de afzuigkap?
Het kookgedeelte zit in de hoek omdat we minimaal 1 groot stuk werkblad willen hebben. Vanwege deze leegte en een fraai werkblad mag deze ook iets de woonkamer in lopen. Dan hebben we 2,5m vrije ruimte op het werkblad en dat vinden we prachtig.

-edit
twee andere raam vormen toegevoegd aan de afbeelding.

[ Voor 3% gewijzigd door leecher op 08-11-2016 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06 17:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
leecher schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:19:

[afbeelding]

Ik zou persoonlijk gaan voor een optie waarbij het raam smaller is en er dus geen spullen voor de ramen staan. Hier ga je je ongetwijfeld een keer aan ergeren en niet meer goed krijgen.

Verder een ander puntje betreft het kookgedeelte en koelkast achterin, hoe zit het met de ruimte er omheen?
Heb zelf een tijdje fornuis tegen muur aan gehad en werd er helemaal gek van dat pannen met steel niet lekker konden staan en dat je eigenlijk niet om het fornuis heen kon werken zegmaar.
Houd er dus rekening mee dat je genoeg ruimte tussen kookgedeelte en muur hebt.

Zelfde geld voor de koelkast, welke kant gaat de deur op, bij richting muur kan hij helemaal open dwz meer dan 90 graden. (kan je bijvoorbeeld de planken er goed uit trekken zonder eerst de deur te moeten slopen.
En bij deur open richting keuken, ga je je niet storen aan het er omheen moeten lopen.

Zijn gewoon wat puntjes om even over na te denken O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

vhal schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:23:
[...]

Niet eens: het uitzoeken of iets al dan niet schoon is, is een pokkenklus. Bovendien koekt het vuil ook aan doordat het met de vaat mee droogt. Het inruimen kost bovendien ook niet zo veel tijd. Als je het goed doet, leg je het ook even op type, waardoor je sneller kunt inruimen. :P

Ik zou wel opteren voor de combinatie van een verhoogde vaatwasser en een besteklade. Zo heb je best of both worlds: en voldoende ruimte in de hoogte, en onderin voldoende ruimte voor borden en pannen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik krijg de siemens SN69M034NL en die heeft een bestekbakje en daar ben ik blij mee. Alles bij elkaar rapen in zo'n lade vind ik niets. In zo'n bakje druk je alle gelijke spul in 1 vak en dat trek je er in 1x uit en gooi je in de bestekla. Dat het bestek niets schoon is maak ik eigenlijk nooit mee. Zelfs niet in het oude kreng die nu dienst doet als vaatwasser.

smaken verschillen denk ik :)

Monteren keuken is uitgesteld :( stucadoor is nog niet klaar en er zit te veel vocht in de woning om er een keuken in te zetten. Duurt dus nog twee weken :(

[ Voor 3% gewijzigd door Kaasplank op 08-11-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Rubman schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:28:
[...]

Ik zou persoonlijk gaan voor een optie waarbij het raam smaller is en er dus geen spullen voor de ramen staan. Hier ga je je ongetwijfeld een keer aan ergeren en niet meer goed krijgen.

Verder een ander puntje betreft het kookgedeelte en koelkast achterin, hoe zit het met de ruimte er omheen?
Heb zelf een tijdje fornuis tegen muur aan gehad en werd er helemaal gek van dat pannen met steel niet lekker konden staan en dat je eigenlijk niet om het fornuis heen kon werken zegmaar.
Houd er dus rekening mee dat je genoeg ruimte tussen kookgedeelte en muur hebt.

Zelfde geld voor de koelkast, welke kant gaat de deur op, bij richting muur kan hij helemaal open dwz meer dan 90 graden. (kan je bijvoorbeeld de planken er goed uit trekken zonder eerst de deur te moeten slopen.
En bij deur open richting keuken, ga je je niet storen aan het er omheen moeten lopen.

Zijn gewoon wat puntjes om even over na te denken O-)
Kookplaat wordt een unit van 90cm breed met 20cm ruimte tot de muur. Ik verwacht geen problemen te krijgen met pannen die niet passen. De spoelbak zat echter idd teveel in de hoek dus deze heb ik omgewisseld met een ander kastje.

Ik vond het brede raam niet heel storend maar echt iedereen zegt dat het beter is om hem pas te maken tussen de kasten dus die conclusie zal ik overnemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
leecher schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:51:
[...]
Ik vond het brede raam niet heel storend maar echt iedereen zegt dat het beter is om hem pas te maken tussen de kasten dus die conclusie zal ik overnemen :P
In al je renders zit er ook een deel van het raam dat open kan. Is dat bewust/de werkelijkheid?
Voor zo'n raam zou ik het symmetrisch houden, en geen deel nemen dat open kan. Zou mij enorm storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Dirtbiter schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:03:
[...]

In al je renders zit er ook een deel van het raam dat open kan. Is dat bewust/de werkelijkheid?
Voor zo'n raam zou ik het symmetrisch houden, en geen deel nemen dat open kan. Zou mij enorm storen.
Was mijn eerste gedachte ook, geen deel dat open gaat = netjes en effectief meer glas. Aannemer raadde mij dat af want dan kan je geen raampje meer open zetten (doh :P). Na het virtueel gezien te hebben kwam ik tot de asymmetrie mij niet stoort en dat het raam open kan is toch wel lekker.
De onderste twee opties zijn dan weer een tussenweg, links heeft een uitzetraam en rechts een groot kiepraam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06 17:08
Kaasplank schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:11:
Monteren keuken is uitgesteld :( stucadoor is nog niet klaar en er zit te veel vocht in de woning om er een keuken in te zetten. Duurt dus nog twee weken :(
Vervelend :-(, maar teveel vocht voor een keuken? Waarom kan dat niet?

[ Voor 36% gewijzigd door Luuk84 op 08-11-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Luuk84 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:11:
[...]

Vervelend :-(, maar teveel vocht voor een keuken? Waarom kan dat niet?
Nou omdat de muren dan allemaal nog nat zijn, de luchtvochtigheid 100% is en het hout enorm gaat zetten als de muren helemaal droog zijn en de luchtvochtigheid weer een beetje normaal (30-65%) wordt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
JvS schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:41:
[...]

Nou omdat de muren dan allemaal nog nat zijn, de luchtvochtigheid 100% is en het hout enorm gaat zetten als de muren helemaal droog zijn en de luchtvochtigheid weer een beetje normaal (30-65%) wordt.
100% is wel erg veel ja :). Nog niet vaak gehoord dat het zo nat is dat de keuken niet geplaatst kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb je weleens een muur laten stucen? Dat spul gaat er zeiknat op en droogt langzaam op. Zolang het niet droog is, is de lucht gewoon vrij luchtvochtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Precies. Het water loopt hier langs de binnenkant langs de kozijnen. Bovendien moet de stucadoor ook plek hebben om te werken en dat zijn over het algemeen mensen die nergens naar kijken en je woning vrij smerig achterlaten :+

Ik stuc trouwens wanden en plafond. In zak knauf van 25kg gaat 16 liter water en er zijn nu al een zak of 8 doorgegaan en in ben op 1/3 van de wanden. Dat water is er zo snel nog niet uit.

keuken plaatsen kan vast wel maar ik durf het niet aan met zoveel vocht en een splinternieuwe keuken. Dan liever even wachten.

[ Voor 43% gewijzigd door Kaasplank op 08-11-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
remzor schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:20:
[...]

Entree keuken (lijkt iets kleiner dan dat ie is). Excuses voor het slechte licht.
[afbeelding]
Mooie keuken! Wij krijgen ongeveer dezelfde kleur vloer, zelfde kleur keukenkastjes, alleen een ander werkblad (eiken). Wel goed om deze combinatie te zien, al brengt het me weer iets aan het twijfelen :P

Waar ik nog wel benieuwd naar ben: hoe breed is die doorgang in centimeters?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Denman schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:48:
[...]

Mooie keuken! Wij krijgen ongeveer dezelfde kleur vloer, zelfde kleur keukenkastjes, alleen een ander werkblad (eiken). Wel goed om deze combinatie te zien, al brengt het me weer iets aan het twijfelen :P

Waar ik nog wel benieuwd naar ben: hoe breed is die doorgang in centimeters?
Thanks!
Wij vonden zelf een houten werkblad niet fijn qua onderhoud en dachten we ook niet zo mooi staan i.c.m. met een houten(look) vloer. Ik denk nu eigenlijk dat de combinatie prima kan en het dus ook mooi kan staan :)

Als je mijn posts daarna leest zie je de maten, apparatuur, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Wij hebben nu 5 kasten met in het midden een combi magnetron. Nu willen we een koffiezetapparaat in het midden en aan de zijkant een magnetron en oven. Is makkelijk met de kinderen. Ben alleen een beetje geschrokken van de koffieapparaten.

Wat hebben jullie betaald en hoe zijn jullie ervaringen? Morgen krijg ik wat offertes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
van de apparaten..of van de prijzen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Van een geïntegreerde koffiezetapparaat. Andere apparaten vind ik niet zo spannend. Online kon ik weinig vinden onder de €1000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Ik neem aan dat je dus bedoeld dat je geschrokken bent van de prijzen van ingebouwde koffiemachines.
Wil je persé inbouw? Geen ruimte voor los?
Inbouw staat strak, kost idd een stuk meer maar is ook moeilijker schoon te maken en te vervangen.

Ik heb een losse koffiemachine (Siemens EQ serie), maar had ook niet bepaald de ruimte voor inbouw moet ik toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Ik heb inderdaad voor inbouw gekeken, maar uiteindelijk vonden we het niet waard.
Dit is denk ik het topmodel om te hebben (zeker als je andere siemens apperatuur hebt):
SIEMENS CT636LES1

Drink je nespresso (zoals wij dat vaak doen):
CVA6431RV MIELE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
remzor schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:30:
[...]

Thanks!
Wij vonden zelf een houten werkblad niet fijn qua onderhoud en dachten we ook niet zo mooi staan i.c.m. met een houten(look) vloer. Ik denk nu eigenlijk dat de combinatie prima kan en het dus ook mooi kan staan :)

Als je mijn posts daarna leest zie je de maten, apparatuur, etc.
Ah, compleet overheen gelezen, sorry 8)7

Maar dit is wel een mooi vergelijk en neemt voor mij een zorg weg, want ik lees positieve ervaringen over je doorgang :)

Wij krijgen namelijk een kook(schier)eiland, waarbij er door een koof (mechanische ventilatie, afvoer WC boven etc) een doorgang ontstaat tussen koof en kookeiland van 83/84cm.
Ik had daar vooraf ook twijfels over, maar de installateur die de keuken kwam inmeten zei dat het voldoende was. Idealiter uiteraard 100cm minimaal, maar hier kon je prima doorheen lopen, ook met spullen in je hand. Alleen met 2 personen werd wat lastig, ja ok :P

Al met al blij om je ervaringen te lezen! Want dat betekent dat het voor ons normaal gesproken ook voldoende moet gaan zijn dan.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Aha, ik snap hem. Ik denk idd ook dat je safe zit hoor, dus no worries :)

Onze doorgang is als het ware de breedte van de deur die er voor wij er gingen wonen in zat. De ruimte is de keuken is veel groter en we kunnen er makkelijk met tweeën staan/koken/lopen. Bij ons gaat het dus echt alleen om de 'entree'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
remzor schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:27:
Ik neem aan dat je dus bedoeld dat je geschrokken bent van de prijzen van ingebouwde koffiemachines.
Wil je persé inbouw? Geen ruimte voor los?
Inbouw staat strak, kost idd een stuk meer maar is ook moeilijker schoon te maken en te vervangen.

Ik heb een losse koffiemachine (Siemens EQ serie), maar had ook niet bepaald de ruimte voor inbouw moet ik toegeven.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/t6ui9u.jpg

Genoeg ruimte. Krijg zo verschillende prijzen door van de winkel.
Kan deze thuis even rustig lezen en dan een keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:00
Wackmack schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:29:
[...]

[afbeelding]

Genoeg ruimte. Krijg zo verschillende prijzen door van de winkel.
Kan deze thuis even rustig lezen en dan een keuze maken.
Voor zo'n strakke keuken vind ik de achtertuin wel wat rommelig :+

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Iemand deze afzuigkap van siemens in real life gezien voor bij een kookeiland?
Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Product_Shots/435x515/MCSA01747290_STP_LF31IVP60_1185131_def.png

Ik vind hem wel chique staan eigenlijk en weer eens totaal wat anders!

http://www.siemens-home.b...andchimneyandceilinghoods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
hangt dat ding aan draden? Grappig en inderdaad eens wat anders. Ik stoot alleen altijd tegen de afzuigkap aan met mijn kop en bij zo'n ding slingert ie elke keer nog een paar minuten na lijkt me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Kaasplank schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:30:
hangt dat ding aan draden? Grappig en inderdaad eens wat anders. Ik stoot alleen altijd tegen de afzuigkap aan met mijn kop en bij zo'n ding slingert ie elke keer nog een paar minuten na lijkt me :D
Ga jij op je eiland zitten? :) Ik kan geen plaatjes vinden van hoe hij nou gemonteerd zit aan het plafond, maar inderdaad 4 draden (of staalkabels) en iets van een kap aan het plafond lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door bvbal79 op 09-11-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
bvbal79 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:38:
[...]

Ga jij op je eiland zitten? :) Ik kan geen plaatjes vinden van hoe hij nou gemonteerd zit aan het plafond, maar inderdaad 4 draden (of staalkabels) en iets van een kap aan het plafond lijkt me.
Nee je staat voor je eiland en afhankelijk van hoe hoog je deze afzuigkap moet hangen en je eigen lengte stoot je tegen de kap aan bij het vooroverbuigen. Of zit jouw kookplaat in het midden van een eiland van1,2 meter? Zo moeilijk is dat toch niet voor te stellen? Kijk maar eens op de voorbeeldfoto's van siemens hoe laag hij hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Malfunctions schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:45:
[...]

Voor zo'n strakke keuken vind ik de achtertuin wel wat rommelig :+
Het huis moet nog gebouwd worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
bvbal79 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:24:
Iemand deze afzuigkap van siemens in real life gezien voor bij een kookeiland?
[afbeelding]

Ik vind hem wel chique staan eigenlijk en weer eens totaal wat anders!

http://www.siemens-home.b...andchimneyandceilinghoods
Heeft ook wel wat weg van het idee van de novy zen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 10:04
JvS schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:49:
Ik ben ook in de race voor een keuken. Ik houd heel erg van de luxe uitstraling die stenen aanrechtbladen hebben. Het idee om onbezorgd ergens een pan neer te kunnen zetten is ook mooi. Dus ik neig naar een graniet of keramisch blad.

De keuken is 375 x 200 groot en ik heb eens zitten kijken of ik alles los wil kopen en laten installeren (heb het idee dat dat goedkoper is en meer controle). Dit is hoe ik het eruit wil laten zien:

[afbeelding]

[afbeelding]

Om een beetje een idee te krijgen van de keuken heb ik het volgende bij elkaar geklikt:
Grohe Duo kraan, Atat 5pits gas/glas kookplaat en siemens koelkast, combi oven en afzuigkap. Dat komt op 3400 euro (vaatwasser is 2 jaar oud en prima)
Als ik de (lade/uitschuif)kastjes bij elkaar klik op Ikea kom ik op 1800-2000 euro
En als ik bij natuursteenstunter kijk, kost een keramisch blad + spoelbak + plaatsen me 2600
Als ik dat van graniet doe is dat 1800
Als laatste moeten de kastjes ook geplaatst worden en apparatuur worden geïnstalleerd. Laat dat max 750 euro zijn (zonder blad dus en ook zonder loodgieters/tegenwerk)

Dan zou deze keuken 8000 (graniet) tot 8500 (keramisch) kosten. Zouden dat realistische richtprijzen zijn voor deze keuken? Of moet dat goedkoper kunnen bij de keukenwinkels?
Wij hebben een soortgelijke opstelling in gedachten en gaan binnenkort op pad voor een keuken. Ben jij nog verder gekomen voor het bovenstaande?

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 20:47
Luuk84 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:43:
[...]

Heeft ook wel wat weg van het idee van de novy zen
Mij verteld dat dit niet of nauwelijks werkt

• Luuk84
okio schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:36:
[...]

Mij verteld dat dit niet of nauwelijks werkt
Recirculatie is altijd minder. Een "normale" eilandkap is wel wat beter maar ook daar gaat veel langs. Het is maar net hoeveel stoort de gebruiker zich daaraan. Ik zit zelf niet met kookgeurtjes. Een ander misschien wel. Eilankappen werken ook alleen goed als er geen andere luchtstroom in de buurt zijn, deur in de buurt open? Veel trek en dan werkt zon kap sowieso al minder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 11:33
Iemand ervaring met downdraft afzuigkappen zoals bora o.i.d? Zelf zat ik te denken aan de novy one.

Afbeeldingslocatie: http://www.livios.be/files/562/Novy_15_sfeer_46-85286-80e6-4a43-8022-4da412aa8530.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er_Damn schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:36:
[...]

Wij hebben een soortgelijke opstelling in gedachten en gaan binnenkort op pad voor een keuken. Ben jij nog verder gekomen voor het bovenstaande?
Ik ben er nog niet echt helemaal uit. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de frontjes van van IKEA waar een greep op kan niet mooi genoeg vind. Dus zat te kijken naar losse frontjes van een andere leverancier. Maar dat vind ik weer gedoe en risico op wel/niet goed passen. Ik ben ook bij Grando en KVIK geweest.

Grando zien ze me niet meer terug. Ik werd daar helemaal een prijs in geluld en het kwam er op neer dat ik voor 1500 euro meer zonder installatie wel kon praten over een keuken met een composiet blad... Ik had echt het gevoel dat hij mij aan het oprekken was, terwijl ik wil dat zij hun best doen om mij uit te vragen op wensen in plaats van budget. Daarmee wil ik zo mooi mogelijk advies krijgen en een goede aanbieding.

KVIK erg relaxed. Kon er een prima keuken krijgen. Voldoet geheel aan de verwachting. Kreeg ook goed advies op rustige prettige manier. Het grappige is dat ze daar exact hetzelfde keramische blad hadden als die online toko. Ik vond het een mooie keuken, alleen op de offerte komt het blad in totaal (12mm dik inmeten, bezorgen, plaatsen, smeltplint, extra vensterbank) neer op 1000-1100 euro meer dan de online variant. :X Verder een erg prettig gesprek (A'dam west), goed advies.

De man van werkbladkopen.nl vond ik ook erg prettig (was langs geweest). Hun gun ik de deal ook :).

Ik heb nog geen knoop doorgehakt, maar ik neig naar Kvik kastjes, plint en frame met een blad van die online toko. En apparaten scoor ik lekker online.

Over apparaten gesproken. Ik zoek een prettige combi oven/magnetron die makkelijk bedient. Gek genoeg spreekt de IKEA Granslos me nu het meest aan. Twee draaiknoppen (van metaal), een deurtje dat goed aanvoelt en een (vind ik) lekker minimaal RVS design.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/granslos-combimagnetron-hetelucht__0364923_PE548511_S4.JPG

Iemand hier ervaring mee? Meestal kopen mensen een keuken zonder de ikea apparatuur :P. Ik neig voor de oven naar andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 10:04
Bedankt voor je reactie. Ik ben benieuwd of je daadwerkelijk veel meer gaat besparen (of het de moeite waard is) om alles zelf los te kopen.

KVIK staat ook op ons lijstje om langs te gaan.
Naar aanleiding van de laatste twee delen van deze topic, hebben wij de volgende routes gemaakt:

Route 1: Kvik, DKI, Superkeukens
Route 2: Axi, Ekelhoff, Boer Staphorst

Misschien gaan we ook nog naar andere Duitse keukenboeren wanneer we toch in Duitsland zijn. Suggesties zijn altijd welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben erg te spreken over Kvik in elk geval. Het scheelt natuurlijk per verkoper. En mijn hele familie heeft keukens bij Kvik gekocht :P. Maar mijn ervaring was goed.

De reden dat ik goedkoper uit ben heeft te maken met het blad. Keramisch is nieuw en dat is duur bij keukenwinkels. Dat scheelt bij mij vooral dus ruim 1000 euro. Bij Kvik was wel iets onderhandelingsruimte, maar dat is meer afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 13:29

lonkhuijzen

100% ADH

Hier een enorm prettige ervaring met superkeukens in capelle.

Ik heb echter nog een vraag over het kastje onder de spoelbak. Nu is het gewoon deurtje waarin een dubbele afvalemmer los is ingetekend. Ik zie echter ook een soort lades met een afvalsorteersysteem. Er is alleen een uitdaging :) er moet een quooker komen onder de spoelbak.

Onderstaande voorbeeld is getekend voor onze keuken:

afvalbak

En dit voorbeeld is een erg mooie oplossing die ik eigenlijk wel wil:

afvalsorteersyseem

iemand ervaring met zo'n afvallade systeem?

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
JvS schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:47:

Over apparaten gesproken. Ik zoek een prettige combi oven/magnetron die makkelijk bedient. Gek genoeg spreekt de IKEA Granslos me nu het meest aan. Twee draaiknoppen (van metaal), een deurtje dat goed aanvoelt en een (vind ik) lekker minimaal RVS design.

[afbeelding]

Iemand hier ervaring mee? Meestal kopen mensen een keuken zonder de ikea apparatuur :P. Ik neig voor de oven naar andersom.
Heb in een airbnb een ikea oven mogen gebruiken (Raffinerad denk ik). Deed het verbazingwekkend prima en dat zeg ik met ervaring met een 90cm oven van smeg met een prijskaartje van 2k.

De Granslos heb ik recent ook gezien bij de ikea en dat lijkt me echt een kutding. Best een groot apparaat maar de ruimte waar je je eten in moet zetten is echt minimaal. Ik denk dat je daar nooit een fatsoenlijke spreiding van warmte zal krijgen en daardoor bijv de bovenkant al 3x verbrand is voordat de binnenkant een beetje gaar is, dat werk.
lonkhuijzen schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:07:

Ik heb echter nog een vraag over het kastje onder de spoelbak. Nu is het gewoon deurtje waarin een dubbele afvalemmer los is ingetekend. Ik zie echter ook een soort lades met een afvalsorteersysteem. Er is alleen een uitdaging :) er moet een quooker komen onder de spoelbak.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zou de quooker toegankelijk maken via de zijkant van een kastje ernaast of gewoon ook gewoon in het kastje ernaast plaatsen. Zelf nog geen ervaring met een afvallade systeem maar dat gaat er 100% komen want dat lijkt me echt superhandig.

[ Voor 31% gewijzigd door leecher op 12-11-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Met zo'n kleine afvalemmer ben je bijna verplicht elke dag met je afval in de weer te zijn.
Wij hebben momenteel een afvalemmer in het keukenkastje voor het groenafval. Het deksel daarvan gaat automatisch dicht als de deur van het keukenkastje dichtgaat.
Voor het overige afval hebben we gekozen voor een vrijstaande leuk uitziende RVS prullenbak wat een gewone vuilniszak in kan.
Ook niet ideaal want ik had liever alles weggewerkt gehad maar dit was even het meest praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
nokiaan958GB schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:39:
Met zo'n kleine afvalemmer ben je bijna verplicht elke dag met je afval in de weer te zijn.
Dat is juist een van de redenen waarom ik een afvallade met kleine bakken mooi vind. Een zak in een grote prullenbak laat je langer zitten en het afval gaat dan ruiken naar... afval.
Een prullenbak open trekken in de keuken die dan naar goor afval ruikt vind ik erg vervelend. Liever een kleine bak met een kleine zak erin die ik 's avonds buiten in de bak gooi.
Verse producten zijn het best en dat geldt bij mij ook voor afval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 13:17
lonkhuijzen schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:07:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wij hebben die eerste variant in onze huidige keuken en hebben deze na circa 4 weken nooit meer gebruikt. Te snel vol, te klein, te veel gedoe met schoonmaken, en niet bepaald luchtdicht. Dit lijkt me ook bij de door jou genoemde 2e variant. In onze nieuwe keuken (nieuwbouw) zetten we wederom een losse afvalemmer neer (Brabantia).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Crash schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:47:
[...]

Wij hebben die eerste variant in onze huidige keuken en hebben deze na circa 4 weken nooit meer gebruikt. Te snel vol, te klein, te veel gedoe met schoonmaken, en niet bepaald luchtdicht. Dit lijkt me ook bij de door jou genoemde 2e variant. In onze nieuwe keuken (nieuwbouw) zetten we wederom een losse afvalemmer neer (Brabantia).
Dezelfde conclusie trok ik al in de showroom toen ik op zoek was voor een keuken tbv mijn nieuwbouw. Leuk idee maar dat is het dan ook wel. Voor mij ook gewoon een afvalbak in het nieuwe huis en de rest verdwijnt wel naar buiten elke dag.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hoppa, keuken is geregeld :)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2jdmcg3.jpg

5 grote kasten
1e kast is een grote koelkast
2 x combi oven/magetron+stoomfunctie
koffie apparaat geïntegreerd
Aardrechtsblad is 10cm dik
Afzuigkap in het plafond geïntegreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Wackmack schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:13:

[afbeelding]

5 grote kasten
Welke koffie apparaat is het geworden..en wat waren je totale kosten voor de keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Apparatuur is van Whirlpool
2 x AMW843IXL Combi oven/magnetron
1 x ACE102IXL Koffieapparaat

We moeten 11K betalen echter krijgen we 5K project korting omdat de aannemer deze keukenzaak heeft gekozen. Totaal 16K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Bouwdroger gehuurd en tijdelijk een radiator teruggeplaatst. Nu is het 19 graden en grotendeels droog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SGvwpdGfp8PbjFW50LFrQkLp/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LibGhzHENViFfOoXzknDaMlt/full.png

Volle bak :P Vrijdag maakt ie een begin met zetten. Gisteren nog druk geweest met het maken van Elektra en afvoeren voor de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 22:57

vhal

ಠ_ಠ

Wackmack schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:13:

[afbeelding]

5 grote kasten
Is zo'n plafondafzuigkap wel een beetje efficient? De standaard afzuigkappen staan al vrij laag tov de kookplaat om goed te kunnen werken, bij jou lijkt het al minimaal 160cm te zijn.

Strava

• Wackmack
vhal schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:51:
[...]

Is zo'n plafondafzuigkap wel een beetje efficient? De standaard afzuigkappen staan al vrij laag tov de kookplaat om goed te kunnen werken, bij jou lijkt het al minimaal 160cm te zijn.
Tja, geen idee, ga er wel vanuit. De hoogte van de keuken is 260cm. Dan moet het eiland er natuurlijk af en het plafond.

De afzuigkap is van Novy 6830 Pure Line + Recirculatie Uitblaasbox RVS
Prestaties
Aantal motoren1
Aantal snelheden3 + Powerstand
Luchthoeveelheid stand 1269 m3/u
Luchthoeveelheid stand 2447 m3/u
Luchthoeveelheid stand 3591 m3/u
Luchthoeveelheid intensiefstand707 m3/u
Zie, https://www.novynederland...ant/222-6830-pureline-rvs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
Wackmack schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:38:
[...]

Tja, geen idee, ga er wel vanuit. De hoogte van de keuken is 260cm. Dan moet het eiland er natuurlijk af en het plafond.

De afzuigkap is van Novy 6830 Pure Line + Recirculatie Uitblaasbox RVS

[...]

Zie, https://www.novynederland...ant/222-6830-pureline-rvs
Die prestaties worden door de opmaak wel een beetje onduidelijk B) :

Ik vond bijna 3600 m3 afzuigcapaciteit al zoveel... ;)

• Wackmack
Dirtbiter schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:03:
[...]

O, hehehe :+

Over een klein jaar kan ik een uitgebreide review geven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9j80I3BwEOz1u9etrGComS6P/full.png

Foto doet het geheel niet echt recht maar geen idee waar mijn goede camera is. Meeste staat. Alles moet nog aangesloten worden en de kookplaat is er nog niet maar het begin is er. Volgende week hopelijk gereed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 22:31
Hebben hier mensen ervaring met een vaatwasser op hoogte.

Wij willen graag een vaatwasser op hoogte, in een hoge kasten wand. Deze willen we dan greeploos hebben (met horizontale greeplijst). Ik heb al heel wat zitten googlen, maar kom er nergens een tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Ik heb inmiddels voor ons nieuwbouwproject een afspraak gepland om de keuken in te meten.
Aannemer heeft gemeld wanneer de muren staan en gezien de snelheid en accuraatheid waarmee ze werken zie ik daar geen problemen mee.

Zijn er echter nog dingen waar ik rekening mee moet houden of waar ik op moet letten als ze komen inmeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 13:29

lonkhuijzen

100% ADH

Maeslant schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:33:

Wij willen graag een vaatwasser op hoogte, in een hoge kasten wand. Deze willen we dan greeploos hebben (met horizontale greeplijst). Ik heb al heel wat zitten googlen, maar kom er nergens een tegen.
Superkeukens levert schueller keukens. Huismerk van de next 125 fabrikant. Deze heeft een hoge kast met vaatwasser die horizontaal greeploos is.

http://www.schueller.de/d...System-78-grifflos-NL.pdf

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Maeslant schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:33:

Bosch heeft vaatwassers met OpenAssist:

Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Feature_Icons/47x47/OPENASSIST_A01_de-DE.jpg
Rubman schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:16:
Ik heb inmiddels voor ons nieuwbouwproject een afspraak gepland om de keuken in te meten.
Aannemer heeft gemeld wanneer de muren staan en gezien de snelheid en accuraatheid waarmee ze werken zie ik daar geen problemen mee.

Zijn er echter nog dingen waar ik rekening mee moet houden of waar ik op moet letten als ze komen inmeten?
Ik had zo'n zelfde aannemer; "kom maar een keer langs wanneer de muren staan" en precies op dat moment ging de cementdekvloer er in ons huis op/in.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Richard schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:34:
[...]

Ik had zo'n zelfde aannemer; "kom maar een keer langs wanneer de muren staan" en precies op dat moment ging de cementdekvloer er in ons huis op/in.
Daar ben ik niet bang voor gezien de dekvloer er vandaag in gestort is bovenop de vloerverwarming en ze de rest van de week beginnen met de gibo binnenmuren en electra.
Dat mag dan 9 december wel klaar zijn lijkt mij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-06 22:29
Dirtbiter schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:03:
[...]

<tabel>

En vanaf welk punt is dit gemeten?
Het maakt namelijk heel veel uit of dit gemeten is 10 cm onder de afzuigkap of 1 meter.
Meestal hangt een afzuigkap tussen de 60 en 90 centimeter boven het fornuis.
Zo te zien is het recirculatie, dan heb je in ieder geval niet zo'n hoge drukval (tov afvoer naar buiten)

[ Voor 9% gewijzigd door CappieL op 21-11-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0cture
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 11:08
Hallo mede-Tweakers,

Met veel belangstelling de diverse berichten gelezen!

Op dit moment ben ik zelf ook bezig een nieuwe keuken aan te schaffen voor onze bestaande woning, en wellicht dat er nog zinvolle tips / opmerkingen vanuit jullie kant zijn!

Afgelopen zaterdag zijn we bij de Hornbach in Nieuwerkerk geweest (de keuken is van het merk Wellmann, en komt uit Duitsland)

De opstelling is als volgt:
Keuken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ldbZRHfM9yN8vSfJ6hZqaOKm/full.jpg

Betreft een 'standaard' front in een licht grijze tint en opgelegde RVS greep i.c.m. een composiet werkblad.
Spoelbak wordt ingefreesd (ik durf toch geen opbouw te doen i.v.m. de verhalen over afgebroken delen?).
Naast het spoel gedeelte (inclusief kokend waterkraan, zit niet in de prijs) een vaatwasser (Indesit, bestaand, 1 jaar oud).
Aan de rechterzijde en 90cm klepkast (inclusief ingefreese LED verlichting), inbouw oven (Pelgrim, slechts 1 jaar oud) en inductie kookplaat (90 cm) en 90cm wandschouwkap (AEG).
102cm koelkast (zonder vriezer, deze staat in de berging).
Daarnaast nog als 'details' een bar (links) gemaakt van hetzelfde composiet materiaal (15cm breed) en een 'vensterbank'.
Lades zijn voorzien van anti-slip matten + bestekinzet.
Daarnaast zit er rechts achteraan een le-mans hoekkast die volledig uittrekbaar is.

De prijs komt op €6669 (zonder montage, dit gaan we zelf doen).

Zijn er eventueel nog zaken waar we rekening mee kunnen houden, of die jullie inziens missen o.i.d.?

Ik hoor het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 07:59

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand een tip waar ik redelijk goedkoop een lang keukenblad kan kopen? Met googlen wordt ik of niet veel wijzer, of geen duidelijke prijzen, of stervensduur.

Huidige keuken in de woning waar ik nu 2 weken inzit is prima voor nu, maar heeft een losse vaatwasser half onder het blad staan. Ik heb al een inbouw vaatwasser, maar voordat ik die kan plaatsen moet er ook een langer blad op. Zoek een blad van +/- 333cm, glanzend materiaal. Hout/kunstof/composiet maakt me niet zoveel uit.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
NoFearCreations schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:05:
Iemand een tip waar ik redelijk goedkoop een lang keukenblad kan kopen? Met googlen wordt ik of niet veel wijzer, of geen duidelijke prijzen, of stervensduur.

Huidige keuken in de woning waar ik nu 2 weken inzit is prima voor nu, maar heeft een losse vaatwasser half onder het blad staan. Ik heb al een inbouw vaatwasser, maar voordat ik die kan plaatsen moet er ook een langer blad op. Zoek een blad van +/- 333cm, glanzend materiaal. Hout/kunstof/composiet maakt me niet zoveel uit.
Veel leveranciers die composietbladen maken, leveren deze niet langer als 300cm. Bij mijn weten is het dus lastig om blad te vinden van composiet dat groter is dan 300cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LxgOne
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01 21:24
Luuk84 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:16:
[...]

Veel leveranciers die composietbladen maken, leveren deze niet langer als 300cm. Bij mijn weten is het dus lastig om blad te vinden van composiet dat groter is dan 300cm.
Silestone heeft jumbo bladen van 325cm, groter dan dat ben ik ze nog niet tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Laatst online: 07-06 16:42
Wij zijn ook op jacht naar een keuken. Om offertes goed te kunnen vergelijken is bij alle leveranciers de keukenopstelling en apparatuur gelijk. De verschillen zitten dus alleen in het merk en type keuken. In principe zijn er twee gegadigde over:
Bruynzeel: gelakte keuken (15.000)
Next 125: melamine keuken (17.500)

Het verschil tussen beide keukens is ongeveer 2500 euro. Is een next125 die 2500 euro extra waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 07-06 21:45

Shunt

Boe

llpineapple schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:23:
Wij zijn ook op jacht naar een keuken. Om offertes goed te kunnen vergelijken is bij alle leveranciers de keukenopstelling en apparatuur gelijk. De verschillen zitten dus alleen in het merk en type keuken. In principe zijn er twee gegadigde over:

Het verschil tussen beide keukens is ongeveer 2500 euro. Is een next125 die 2500 euro extra waard?
Een tip zorg dat je ze een beetje uitspeelt tegen elkaar.
Kom er achter wat voor keuken merk de keuken zelf is.
Ik heb zelf verschrikkelijke ervaringen met bruynzeel (vroeger een fatsoenlijk merk) tegenwoordig oplichtende pusherige verkopertjes die je de goedkoopste rotzooi proberen te verkopen alsof het diamant is.

Ik zou eerst eens zeggen om te kunnen zeggen hoe de prijs is gooi hier eens neer wat je in de keuken gestopt hebt en hoe de opstelling er uit ziet? Dingen als afwerking niveau type blad en soort kast maken een groot verschil. En apparatuur daar boven op natuurlijk de apparatuur.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:50
llpineapple schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:23:

In dit geval kun je er ook voor kiezen de Next125 keuken ook nog bij een andere zaak te laten uitrekenen. Heb hetzelfde gedaan met de keuken die wijn gekozen hebben van het merk Leicht en dat scheelde behoorlijk wat geld.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 06:15
Om mezelf maar even te quoten.... Inmiddels is de keuken geplaatst en vandaag de finishing touch met de glazen achterwand.
robin222 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:52:
Gisteren een offerte gekregen voor de onderstaande keuken. De keukenboer heeft op basis van ons ontwerp de keuken helemaal uitgetekend en berekend en middels een open specificatie met ons doorgenomen.

De keuken word voor een groot deel opgebouwd uit standaard elementen van Schröder maar in het kookeiland zit behoorlijk veel maatwerk omdat dit geen product is wat standaard geleverd word. Dit word tijdens de montage ter plekke opgebouwd. Het keukenblok is 1.2mx2.2m en de achterwand 3.75m.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Het eind resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Huis3/Keuken-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Huis3/Keuken-10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Huis3/Keuken-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Huis3/Keuken-5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Huis3/Keuken-8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Huis3/Keuken-9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Huis3/Keuken-11.jpg

Er zijn nog 2 kleine dingetjes die door de keukenboer binnekort netjes worden opgelost maar al met al super tevreden en helemaal happy met het resultaat!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Stijlvolle keuken hoor.
Zijn die tussenstukken echt hout of is het een print?

• FreezingPixels
Rubman schreef op donderdag 24 november 2016 @ 18:18:
Stijlvolle keuken hoor.
Zijn die tussenstukken echt hout of is het een print?
Thanks! Het is helaas geen echt hout maar de print is wel heel netjes, zit ook een redelijk diep relief in. Kwa onderhoud is dit op langer termijn denk ik wel wat handiger dan hout.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb de knoop doorgehakt:

Kastjes van KVIK (geassembleerd)
12mm massief keramisch werkblad en spoelbak van werkbladkopen
120cm vensterbank van hetzelfde keramische materiaal
Apparatuur ben ik voor een mix gegaan:
IKEA Granlos Combi Oven
IKEA ISANDE Koelkast
Kookplaat Zanussi zgh78534xa
Bosch SMV90M00NL vaatwasser
Bosch DWB097A51 afzuigkap
Grohe Red Duo Combi kokend waterkraan
Grohe zeepdispencer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SpxbZr2Nwioc1wxRLYMHhxHz/full.png

Voor een strakke totaalprijs van 8500 inclusief inmeten en plaatsen van het werkblad. Ik ben er tevreden mee. Ik wilde al die luxe, het mooie moderne materiaal als werkblad en niet meer dan 9000 euro uitgeven. Dat is gelukt :).

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 24-11-2016 19:58 ]

• Wackmack
robin222 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:48:
Om mezelf maar even te quoten.... Inmiddels is de keuken geplaatst en vandaag de finishing touch met de glazen achterwand.

[...]

Het eind resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Er zijn nog 2 kleine dingetjes die door de keukenboer binnekort netjes worden opgelost maar al met al super tevreden en helemaal happy met het resultaat!
Mooie keuken. Wat is de reden dat je niet kookt op hrt kookeiland?

• FreezingPixels
Wackmack schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:20:
[...]

Mooie keuken. Wat is de reden dat je niet kookt op hrt kookeiland?
De afvoer van de afzuigkap zat al op deze plaats en het was niet mogelijk om een andere afvoer aan te leggen (huis uit 1630) maar als dit wel mogelijk zou zijn hadden we er nog steeds voor gekozen om deze op de achterwand te plaatsen omdat het plafond zo helemaal vrij blijft. Het is nu een spoeleiland geworden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:00

[...]

Hele mooie keuken, mag ik vragen waarom je de houten rand van het spoeleiland niet als tafelrand hebt laten maken? Dan had je er een paar krukken bij aan kunnen schuiven.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 22:31

[...]

Het eind resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Super gaaf man! Wij zijn ook op zoek, mag ik een paar vragen stellen?
-Waar heb je het gekocht? (En is de zaak bevallen?)
-Wat heeft het ongeveer gekost?
-Is het echt hout, fineer of een kunststof versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Malfunctions schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:44:
[...]

Hele mooie keuken, mag ik vragen waarom je de houten rand van het spoeleiland niet als tafelrand hebt laten maken? Dan had je er een paar krukken bij aan kunnen schuiven.
Yep dat is waar maar bewust niet gedaan omdat onze ervaring is dat wij dit niet zo snel zullen gebruiken en we gewoon aan tafel zitten. Uiteindelijk gekozen voor meer kast ruimte.
Maeslant schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:18:
[...]

Super gaaf man! Wij zijn ook op zoek, mag ik een paar vragen stellen?
-Waar heb je het gekocht? (En is de zaak bevallen?)
-Wat heeft het ongeveer gekost?
-Is het echt hout, fineer of een kunststof versie?
Thanks!! De keuken is gekocht bij een kleine lokale keukenzaak in Anna Paulowna. Wij hebben zelf het ontwerp gemaakt en samen met de keukenboer de keuken verder uitgewerkt. Uiteindelijk is het geen goedkoop geintje geworden (voor details stuur maar een PM/DM), dit komt grotendeels doordat ongeveer elke kast op maat is besteld en deels ter plekke op maat is gemaakt. De reden hiervoor is dat wij erg graag vast wilde houden aan het ontwerp en wij onze wensen en eisen hadden. Dit is wel naar alle tevredenheid verwerkt in goed overleg, iets van 4x een sessie van 2 uur gehad om het uit te werken. Ik ben zelf best kritisch :+ maar de keuken is echt super strak opgeleverd. De installateur is 3 en een halve dag bezig geweest met het plaatsen...

Zoals boven al staat is het een kunststof versie geworden, ben er happy mee en zou het niet anders willen.
De keuken is geheel mat en we waren eerst bang dat je overal vingers zou zien op het zwarte deel maar er zit een klein werkje in de kastjes waardoor dit nagenoeg helemaal weg valt. Bij een volgende keuken zou ik alleen toch een ander blad kiezen, het is een composiet matte werkblad en vlekken zie je erg snel. Je bent eigelijk wel verplicht om het goed schoon te houden want je ziet er alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
Wij gaan ook voor de nieuwe keuken. Bemmel en Kroon gaat een offerte maken voor een Schüller keuken met NEFF ovens en vaatwasser, ATAG inductie & wok kookplaat en Quooker. Koelen en vriezen zal ook wel van BSH komen. Ter vergelijk wil ik nog bij een lokale specialist langs gaan. Denk aan Bloksma in Leimuiden, daar hoorde ik een paar goede opmerkingen over.

Tips over voordelige adressen altijd welkom. :)

[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 28-11-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
zeef schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:07:
Wij gaan ook voor de nieuwe keuken. Bemmel en Kroon gaat een offerte maken voor een Schüller keuken met NEFF ovens en vaatwasser, ATAG inductie & wok kookplaat en Quooker. Koelen en vriezen zal ook wel van BSH komen. Ter vergelijk wil ik nog bij een lokale specialist langs gaan. Denk aan Bloksma in Leimuiden, daar hoorde ik een paar goede opmerkingen over.

Tips over voordelige adressen altijd welkom. :)
Als je al een beetje een duidelijk beeld hebt van wat je wilt en niet veel geeft om mega grote showrooms met tig keukens uitgestald. Kortom ben je tevreden met samples/stalen en een paar kamers waar je wat dingen kan zien.
Kan je hierop Ja! antwoorden kan ik Duitse Keukens in Hoofddorp aanraden die gaan voor ons de keuken verzorgen en wij ervaren het traject tot nu toe als zeer prettig (nieuwbouw dus duurt vrij lang, maar moesten wel snel het leidingplan e.d. aanleveren). Ze kunnen in principe alles leveren naar ik weet, alleen vragen ze dan soms zelf wat meer onderzoek te doen of even bij een inspiratiehuis langs te gaan ipv dat ze alles hebben staan.
https://www.dki.nl/
Voor meer info is een DM altijd welkom hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manarinth
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik heb wat pagina's gelezen.. Maar hoe doe je dat eigenlijk, een nieuwe keuken kopen? Ik wil gelijk de hele benedenverdieping onder handen laten nemen maar ik heb 0,0 ervaring met zulke dingen. Ga je eerst kijken voor vloeren e.d., en dan pas voor een keuken? Heeft het zin om misschien een soort aannemer te zoeken (via werkspot, of word of mouth?) die de verschillende leveranciers en werklui inplant? Ik wil bijvoorbeeld ook de keuken verbreden en de hal versmallen.

Kan het kwaad rond te kijken bij keukenboeren die zijn aangesloten bij DMG, of heb je daar niet veel aan omdat ze onduidelijk zijn over merkvoering? Sorry als de vraag nog wat vaag is, maar ik zit nog niet in de fase dat ik specifiekere vragen kan stellen. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Manarinth schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:56:
Ik heb wat pagina's gelezen.. Maar hoe doe je dat eigenlijk, een nieuwe keuken kopen? Ik wil gelijk de hele benedenverdieping onder handen laten nemen maar ik heb 0,0 ervaring met zulke dingen. Ga je eerst kijken voor vloeren e.d., en dan pas voor een keuken? Heeft het zin om misschien een soort aannemer te zoeken (via werkspot, of word of mouth?) die de verschillende leveranciers en werklui inplant? Ik wil bijvoorbeeld ook de keuken verbreden en de hal versmallen.

Kan het kwaad rond te kijken bij keukenboeren die zijn aangesloten bij DMG, of heb je daar niet veel aan omdat ze onduidelijk zijn over merkvoering? Sorry als de vraag nog wat vaag is, maar ik zit nog niet in de fase dat ik specifiekere vragen kan stellen. :o
Ligt er maar net aan wat je allemaal wil gaan doen.

Je wilt de hele benedenverdieping onder handen nemen lees ik. Je wilt verbouwen/muren eruit etc?
Dan zou ik persoonlijk eerst gaan kijken naar de verbouwing en wat mogelijk is, waar wil je op uit komen qua ruimte etc.
Op het moment dat je daar duidelijkheid in hebt en dus ook hoe de nieuwe ruimte er ongeveer uit komt te zien en waar je de keuken wilt hebben kan je gaan kijken bij keukenboeren. Waar laat ik even in het midden want dat is ook persoonlijk. Als je eenmaal weet wat je wilt qua keuken en dergelijken heb je een goede basis en kan je gaan vergelijken tussen keukenboeren, lijstjes opstellen met wat je precies in de keuken wilt etc. etc.
Dan offertes laten maken door keukenboeren (bij DMG groep wat lastiger zonder tekenen ;)) en kijken waar je het beste uitkomt/het beste gevoel bij hebt.

Op het gebied van vloeren vs keuken welke eerst zijn de meningen ook verdeeld.
Persoonlijk zeg ik eerst de keuken, daarna de vloer zodat de keuken op de ondervloer ligt en je eventueel de vloer eerder kan vervangen dan de keuken zonder daarover moeilijk te gaan doen wat betreft de keuken.

Wat betreft verbouwen zit je in het verkeerde topic en kan ik je ook niet helpen O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
Een tegelvloer zou ik eerder leggen dan de keuken. Een parketvloer dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manarinth
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Een duwtje in de goede richting is wat ik nodig had, bedankt. Nu weer verder met meelezen, hopelijk kan ik wat bijdragen over een tijdje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben begonnen met plattegrondjes tekenen en dan aan heel veel mensen input vragen. Daarna een installateur gevraagd een offerte te maken. En heb daarna hypotheek geregeld :P en alle zichtbare spullen gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hxGCBxlC3wwAHYhhCiuJ3zSG/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 16:52

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Voor onze nieuwbouwwoning hebben wij een nieuwe keuken, vloer en sanitair nodig. Is er een adres welke goed is en je alles in één keer kunt regelen tegen een leuke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Bigg Balls schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:24:
Voor onze nieuwbouwwoning hebben wij een nieuwe keuken, vloer en sanitair nodig. Is er een adres welke goed is en je alles in één keer kunt regelen tegen een leuke prijs?
En wat heb je zelf gevonden op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Bigg Balls schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:24:
Nee helaas dat bestaat niet, maar het klinkt als een gat in de markt :+
Pagina: 1 ... 3 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1