Ja hoor. Dit is de volledige lijst van de apparatuur die wij hebben aangeschaft (5 stuks) van Bosch, incl. dus ook de extra lange garantie na registratie bij Bosch:
- PIM845F27V/01 inductie kookplaat
- DWB098E50/03 afzuigkap
- SBV93M30NL/C9 vaatwasser
- CMG836NS1/05 combi oven
- KIN86VF30/02 koel/vries NoFrost
10 jaar geleden was dat helemaal hot ja

Zou er nu nooit meer voor kiezen; maar zelfde verhaal met spierwit vs. pergamon, RAL9010 vs RAL9001 en spierwit vs. vanille.
Ja, dat begrijp ik. Ik reageerde dan ook eigenlijk op 'okio'. Hij vroeg om feedback en heeft de keuken
op dit moment zo samen gesteld. Okio zelf reageert echter niet meer of heeft de keuken misschien al wel gekocht, haha

Kun je eens een aantal dingen voor me nameten alsjeblieft? Je zou me er enorm mee helpen (qua eigen keuze)
Hoeveel is je doorgang van pedaalemmermuur naar aanrechtblad (kortste deel)
Hoeveel is je doorgang van 2x60cm kastenwand naar aanrechtblad (kortste deel)
Hoeveel cm zit er tussen je raam en 2x60cm kastenwand? (Is dat overigens niet verschrikkelijk dicht op elkaar en mis je daar geen lichtinval?)
Verder: Superleuke post; lekker informatief!
Ik heb e.e.a. voor je opgemeten. De maten hieronder op volgorde van je vragen;
- 92 cm
- 71/72 cm
- 42 cm
De keuken is overigens 2.43m bij 2.10m + de wandkast van 1.25m.
De foto's geven een ietwat vertekend beeld, aangezien het lastig is in een dergelijke ruimte om goede, overzichtelijke foto's te maken. Voor we aan dit 'project' begonnen had ik namelijk ook mijn twijfels over de doorgang en de wandkast gedeeltelijk voor het raam. Na goed overleg met mijn vriendin, de keukenboer en foto's van soortgelijke opstellingen hebben we het toch gedaan. Ook hier in de straat zijn er mensen met een (kleine) wandkast opgesteld zoals wij deze ook hebben.
De keuze die we hadden was óf genoegen nemen met een afgesloten keuken met minder werkruimte, óf de deur(post) eruit slopen en plaatsen zoals we het nu gedaan hebben.
Nu, achteraf, hebben we absoluut geen moment spijt van onze keuze en ook niemand in onze (directe) omgeving heeft opmerkingen gemaakt over een 'te smalle doorgang'. Wij ervaren het ook absoluut niet zo

Dit komt ook doordat de wandkast schuin staat ten opzichte van het werkblad. Het ziet er namelijk ruimtelijker uit, je krijgt absoluut niet het gevoel je erdoor te moeten wringen o.i.d. (terwijl 72 cm toch vrij krap klinkt). Ik beweer niet dat het mega ruim is, maar de 72cm geldt voor het smalste punt. Nogmaals, voor ons en iedereen die hier is geweest is het goed te doen.
Qua lichtinval leveren we uiteraard iets in, het raam is wel bijna over de volle breedte van de keuken. Tevens hebben we houten lamellen (shutters?) laten monteren over de volle breedte. De vloer is een mFlor PVC vloer van de 25-05 serie.
De radiator die er nu hangt willen we wellicht ook nog eens vervangen voor een iets moderner, strakker type.
Om je een beeld te geven van hoe het was; zie de foto's hieronder:
De wandkast ten opzichte van het raam en de shutters nu: