Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:36
rkvvkevin schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:41:
[...]

Verklaar je nader...
Ben momenteel ook op zoek naar een keuken en ben al bij een aantal zaken geweest!
Fouten gemaakt door de verkoper, wijzen we op de foutieve tekening: Oh dan moet je wel xxx meer betalen. Terwijl we zelf een voorbeeldtekening en foto's hebben aangeleverd van hoe we het exact wilden hebben.

Beloftes worden keer op keer gebroken (ja je kunt ook de meerprijs betalen als je die gratis vaatwasser (was een actie) niet wil). Week later: "oh willen jullie die andere vaatwasser, ja dan komt de gratis versie te vervallen en moet je gewoon de volle mep betalen".

Tijdens installeren (6 maanden na bestellen) de keuken gewoon niet compleet hebben, bij het plaatsen van ontbrekende kastje gewon met droge ogen een volledige beschadigd exemplaar ophangen en weggaan.

Etc etc etc. Ik heb een 4 pagina's lange brief met klachten. Reactie van Tinnemans:
'We gaan er van leren maar niet verder met u in discussie'.

Prachtig toch. Echt service en klantvriendelijkheid voor een keuken van ca. 15.000 euro. (en we hebben maar een kleine keuken)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 13:02

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Klinkt als een geval rechtsbijstand o.i.d. inschakelen.
Neem wel aan dat ze alle beschadigingen komen verhelpen en uiteindelijk zorgen dat de keuken in orde is?
En als het goed is heb je nog een bedrag achter de hand voor dit soort zaken. Wat wij doen is we betalen niet de volledige keuken maar houden ~1500 euro achter tot alles goed naar wens is geplaatst en werkt. Zo staat het ook op papier met keukenboer.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rubman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:28:
Klinkt als een geval rechtsbijstand o.i.d. inschakelen.
Neem wel aan dat ze alle beschadigingen komen verhelpen en uiteindelijk zorgen dat de keuken in orde is?
En als het goed is heb je nog een bedrag achter de hand voor dit soort zaken. Wat wij doen is we betalen niet de volledige keuken maar houden ~1500 euro achter tot alles goed naar wens is geplaatst en werkt. Zo staat het ook op papier met keukenboer.
Ze weigeren je een keuken te verkopen als je niet alles van te voren betaald... helaas zijn we daar ingetrapt.

Dus nee niks achter de hand, ben er ook helemaal klaar mee nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Phusebox schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:41:
[...]

Ze weigeren je een keuken te verkopen als je niet alles van te voren betaald... helaas zijn we daar ingetrapt.

Dus nee niks achter de hand, ben er ook helemaal klaar mee nu.
Dat is wel vervelend. Hier staat best wat informatie en hulp.

https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/vloer-keuken-meubel/ondeugdelijke-keuken-meubel
Ik zou contact opnemen maar sowieso een brief sturen met de klachten en oplos termijn. Dan voldoe je in ieder geval aan meldplicht binnen termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rubman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:28:
[...]

Dat is wel vervelend. Hier staat best wat informatie en hulp.

https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/vloer-keuken-meubel/ondeugdelijke-keuken-meubel
Ik zou contact opnemen maar sowieso een brief sturen met de klachten en oplos termijn. Dan voldoe je in ieder geval aan meldplicht binnen termijn.
Helaas is er voor ons niet veel eer meer te behalen. Inmiddels is alles geplaatst, al zou een kastje nog vervangen moeten worden naar mijn idee, maar ik heb er gewoon geen zin meer in.

Nu in ieder geval overal mijn recensie achterlaten en heb al een aantal mensen kunnen behoeden voor deze zaak.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 02-09-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Phusebox schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:35:
[...]

Helaas is er voor ons niet veel eer meer te behalen. Inmiddels is alles geplaatst, al zou een kastje nog vervangen moeten worden naar mijn idee, maar ik heb er gewoon geen zin meer in.

Nu in ieder geval overal mijn recensie achterlaten en heb al een aantal mensen kunnen behoeden voor deze zaak.
Heb miet het uiteraard zelf weten maar voor een aankoop van 15.000 euro zou ik echt op mijn achterste benen gaan staan om ervoor te zorgen dat ze het goed in orde maken.
Al moest ik langs gaan en flink stennis schoppen op hun kantoor.

Mag toch niet zo zijn dat ze je flink wat geld laten betalen en uiteindelijk broddelwerk afleveren. Hiervoor zijn juist zaken als een consumentenbond en dergelijken heel goed geschikt voor.
Een brief tikken, zeker met een voorbeeldbrieven die goed te vinden is, is zo gebeurd en geeft je gewoon veel meer rechten ga je er wel achteraan. Je stelt ze in ieder geval in gebreke.

Nogmaals je moet het zelf weten maar denk dat je uiteindelijk meer plezier hebt van een goede en afgewerkte keuken dan het zo op zijn beloop te laten, ook al kost het nu wat moeite en gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rubman schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:04:
[...]

Heb miet het uiteraard zelf weten maar voor een aankoop van 15.000 euro zou ik echt op mijn achterste benen gaan staan om ervoor te zorgen dat ze het goed in orde maken.
Al moest ik langs gaan en flink stennis schoppen op hun kantoor.

Mag toch niet zo zijn dat ze je flink wat geld laten betalen en uiteindelijk broddelwerk afleveren. Hiervoor zijn juist zaken als een consumentenbond en dergelijken heel goed geschikt voor.
Een brief tikken, zeker met een voorbeeldbrieven die goed te vinden is, is zo gebeurd en geeft je gewoon veel meer rechten ga je er wel achteraan. Je stelt ze in ieder geval in gebreke.

Nogmaals je moet het zelf weten maar denk dat je uiteindelijk meer plezier hebt van een goede en afgewerkte keuken dan het zo op zijn beloop te laten, ook al kost het nu wat moeite en gedoe.
Tja het is nu inmiddels acceptabel, 3 maanden na de oorspronkelijke plaatsing. Maar goed elke keer als ze komen om iets te repareren maken ze weer iets anders stuk. Dus al krijg ik gelijk na een lange procedure schiet ik er nog weinig mee op.

Wil nu gewoon niks meer te maken hebben met dat bedrijf, heeft me al genoeg ellende en stress opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
vanmiddag bellen dat we de keuken willen bestellen. nog eea aan lades toegevoegd en een prullenbaklade.

Zo komt ie te staan in de hele benedenverdieping:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Zro2BjD6UQrqHdiCZDpxevGf/full.jpg

levertijd maximaal 10 weken. Nu maar eens gaan terugrekenen wanneer ik moet gaan slopen en weer opbouwen van de hele benedenverdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 15:48

WNT

@Kaasplank, ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe hij er straks geplaatst en wel uit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Pfff, van het weekend weer bij 3 keukenboeren geweest voor een gesprek. Zeg maar het gesprek voor een eerste offerte. Ondanks dat we ondertussen goed in ons hoofd hebben hoe we de keuken willen, zijn er nog veel details te bespreken en bekijken.

Bijvoorbeeld de apparatuur. We hebben bedacht voor een Duits a-merk te willen gaan, dus Bosch of Siemens. Eigenlijk het liefst Miele, maar dat wordt waarschijnlijk een te groot prijsverschil. De meeste keukenboeren lijken van die 2 Siemens te hanteren, Bosch zie je niet zoveel.

Maar zelfs binnen Siemens is de keuze enorm. Voor een inductie kookplaat en een oven kom ik er nog wel uit, omdat daar features op zitten die voor mij iets van onderscheid maken. Maar bijvoorbeeld voor een koelkast of vaatwasser is het aanbod zo enorm (43 vaatwassers, 25 koel/vries combinaties), met voor mij weinig onderscheidende eigenschappen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dirtbiter schreef op maandag 05 september 2016 @ 07:56:
Pfff, van het weekend weer bij 3 keukenboeren geweest voor een gesprek. Zeg maar het gesprek voor een eerste offerte. Ondanks dat we ondertussen goed in ons hoofd hebben hoe we de keuken willen, zijn er nog veel details te bespreken en bekijken.

Bijvoorbeeld de apparatuur. We hebben bedacht voor een Duits a-merk te willen gaan, dus Bosch of Siemens. Eigenlijk het liefst Miele, maar dat wordt waarschijnlijk een te groot prijsverschil. De meeste keukenboeren lijken van die 2 Siemens te hanteren, Bosch zie je niet zoveel.

Maar zelfs binnen Siemens is de keuze enorm. Voor een inductie kookplaat en een oven kom ik er nog wel uit, omdat daar features op zitten die voor mij iets van onderscheid maken. Maar bijvoorbeeld voor een koelkast of vaatwasser is het aanbod zo enorm (43 vaatwassers, 25 koel/vries combinaties), met voor mij weinig onderscheidende eigenschappen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Hoe hebben jullie dat gedaan?
Van alles zo ongeveer de duurste of een na duurste genomen ;)
Kijk naar wat voor jou belangrijk is, bijvoorbeeld:

Vaatwasser: hoe stil moet ie zijn?
Koelkast: wil je een verslade? digitale temperatuurinstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:55
Phusebox schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:20:
[...]

Van alles zo ongeveer de duurste of een na duurste genomen ;)
Dat is ook nogal uh.. Rigoreus en niet echt nodig meestal lijkt me.

Kijk naar de features per product. Dit kun je vergemakkelijken door de producten op de site van Siemens/Bosch met elkaar te vergelijken.
Voor de vaatwasser wilde ik bijv. graag dat deze minimaal 13 couverts telde, stil was en een timelight projectie had (is tenslotte inbouw, dus zeer handig!). Dan vallen er dus al erg veel types af.
Koel vries wilde wij persé no-frost. Dan vallen er ook al ontzettend veel af.

Dat moet je voor jezelf dus gewoon even op een rijtje zetten. Ik heb er toen zelf ook nog wat reviews bij gepakt van bijv. Kieskeurig, die je misschien enigzins kunnen helpen maar waarop je je niet blind hoeft te staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Gewoon de MoSCoW-methode hanteren en filteren/uitzoeken maar! :P

Uiteindelijk zijn het kleine verschillen, bij de ovens zie je meer programmeerfuncties (die je toch zelden tot nooit gebruikt), de vaatwassers hebben weer een projectie op de vloer (lampje of echt een timer), etc etc.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 15:08

Shunt

Boe

Vergeet niet dat bij Siemens alle schermpjes in grote verschillen in de duurdere modellen. Daar hebben wij ons een paar dagen mee bezig gehouden want Siemens heeft ook nog eens de tick niet alle apparaten te willen verkopen op een plek.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Siemens heeft een studioline lijn die niet bij alle keukenboeren te krijgen is. Al onze apparatuur van ons is uit die lijn. Overigens wel allemaal in de lagere prijsklasse. Voor ons geavanceerd genoeg. Als je ziet wat die stoom en bakovens allemaal kunnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Kaasplank schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:07:
Siemens heeft een studioline lijn die niet bij alle keukenboeren te krijgen is. Al onze apparatuur van ons is uit die lijn. Overigens wel allemaal in de lagere prijsklasse. Voor ons geavanceerd genoeg. Als je ziet wat die stoom en bakovens allemaal kunnen 8)7
Die studioline lijkt volgens de website van Siemens zelf vaak maar 1 of 2 extra opties te hebben, en verder ook qua design identiek te zijn aan een ander model. Ik vind de verschillen dan zo klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dirtbiter schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:57:
[...]

Die studioline lijkt volgens de website van Siemens zelf vaak maar 1 of 2 extra opties te hebben, en verder ook qua design identiek te zijn aan een ander model. Ik vind de verschillen dan zo klein?
Qua design zijn ze vaak net even anders. Bij onze oven was bijvoorbeeld de greep van studioline van voren rechthoekig terwijl de normale ovens ronde grepen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Dirtbiter schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:57:
[...]

ik kon ook niet overal verschillen ontdekken. de studioline versie van onze afzuiging heeft bijvoorbeeld een glazen voorkant terwijl de standaard versie van rvs is. mijn keukenverkoper stelde dat studioline voor erkende dealers tegen een aantrekkelijke prijs om zo wat weerstand te hebben tegen dozenschuivers op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:17
Ik ga zeer waarschijnlijk morgen m'n akkoord geven voor de keuken. Zie hieronder voor details

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
darryl schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:33:
Ik ga zeer waarschijnlijk morgen m'n akkoord geven voor de keuken. Zie hieronder voor details
Welke andere twee zaken ben je geweest? En welke is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
darryl schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:33:

[heel verhaal]
Ziet er netjes uit. Mijn mond viel open toen ik las dat Bruynzeel hier 12k voor vroeg. Wij willen een soortgelijke keuken alleen dan met een blad van rvs. Totale afmeting is ongeveer gelijk, is alleen dan een L vorm. Geen gekke hoek kastjes of le mans dingen of wat dan ook. Slechts één hoge kast en AEG spul. Exclusief vaatwasser en koel/vries combi (die hebben we nog) vroegen ze daar 18k voor :+ (toegeven: inclusief montage)
Doei Bruynzeel...
Andere zaken van DMG konden geen prijs noemen voordat we onze handtekening hadden gezet en zij alles tot op de vierkante centimeter konden uittekenen, maar dat zou voor 8k wel moeten lukken.
Doei DMG...
Prijs lijkt mij keurig, beetje afhankelijk van de kwaliteit van je apparatuur nu. Ook bij AEG zit nog wel verschil tussen de ene oven en de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
Wij zijn in discussie met onze keukenboer....Wij willen eigenlijk een spoelbak als onderbouw zodat het blad echt het blad is en geen zilver randje. Maar die geeft aan dat het hygeinisch een slechte oplossing is omdat er veel vuil onder blijft zitten.

Wat is jullie ervaringen met een onderbouw spoelbak en oogt het voor jullie ook mooier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

bvbal79 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:16:
Wij zijn in discussie met onze keukenboer....Wij willen eigenlijk een spoelbak als onderbouw zodat het blad echt het blad is en geen zilver randje. Maar die geeft aan dat het hygeinisch een slechte oplossing is omdat er veel vuil onder blijft zitten.

Wat is jullie ervaringen met een onderbouw spoelbak en oogt het voor jullie ook mooier :)
De klant is Koning dacht ik, of jouw leverancier durft er niet aan. Van onder gelijmd was bij onze leverancier gebruikelijk, vooropgesteld dat je inderdaad dit bedoeld:

Spoelbak, klik voor full size

Detail van de rand:

Spoelbak detail rand

Daar blijft geen vuil zitten zoals je ziet.. Je moet er geen honderd kilo wegende voorwerpen in gooien natuurlijk, maar een goed verlijmde spoelbak hoort simpelweg het gewicht van de inhoud in water te kunnen dragen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• remzor

Voor ons behoorde dit ook tot de mogelijkheden, maar hebben hier bewust niet voor gekozen omdat we het niet mooier vonden. Ook hoorden we van verschillende mensen dat het wat kwetsbaarder zou zijn wanneer je er bijvoorbeeld onder tegenaan zou stoten (voor spoelbak en blad). Ik denk als je er normaal mee omgaat dit wel mee valt. Kies gewoon voor hetgeen je zelf het mooist vindt, het kan volgens mij overal gewoon op beide manieren hoor.

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Afhankelijk van het type blad kan het mooier ogen. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor vlakinbouw daar we een composiet werkblad krijgen. Persoonlijk vond ik het randje niet echt mooi en het ophopen van vuil en kalk is een ander argument. Wat ook wellicht mee kan spelen is dat het stoten van een gietijzeren pan tegen je werkblad kan resulteren in een beschadigde werkblad. Het ene werkbladtype is daar gevoeliger voor dan de andere.

* vhal is zo'n lomp figuur die letterlijk een pan in een gootsteen wil mieteren zonder zich zorgen te maken over beschadigingen :P

Strava

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Widow schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:21:
Mijn keukenproject is inmiddels afgerond, de keuken is enige tijd geleden geplaatst en sindsdien nog een stukadoor en tegelaar over de vloer gehad voor de afwerking. Van DKI heb ik echt niets meer gehoord, geen telefoontje met de vraag hoe het ging, niets. Ik zou het zelf anders doen als mensen voor vele duizenden euro's spullen bestellen, maargoed.

Als ik dit topic nu lees, vraag ik mij één ding af: waarom lijkt de keukenbranche zo totaal verneukt te zijn? Kijk hoeveel opdringerige verkoopverhalen hier rondgaan, en hoeveel afkeer mensen daar van hebben. Waarom zijn die toko's niet failliet gegaan?
Misschien een wat late vraag maar zou je eens wat 3D tekeningen en aftershots kunnen plaatsen? Ben puur benieuwd naar wat DKI zoal aanleverde aan dingen.

Hoe zijn ze bij jou omgegaan met het afvoeren van spullen en nazorg met betrekking tot dingen die mogelijk niet helemaal kloppen of naar wens waren.
Ook te denken aan afzuiging aansluiten en dergelijken.

Denk dat dit ook afhankelijk is van je materiaalkeuze van het blad, bij een vol stenen blad als graniet o.i.d. zoi het goed moeten kunnen maar bij geperst of samengesteld/gelaagd materiaal is het een stuk lastiger omdat je met de snijrand zit.
Bij keramisch kan het bijvoorbeeld al niet omdat je dan de lagen ziet zitten en het kwetsbaarder wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door Rubman op 10-09-2016 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 13:59
Correctie, bij Keramisch kan het wel maar dan moeten ze er een afwerkrand opzetten(zoals ook aan de voorzijde blad gebeurd). Echter is keramisch gevoelig voor puntbelasting en zul je al snel randjes van je keramisch blad afstoten in een gootsteen. Daarom heeft vlakmontage de voorkeur.

• bvbal79
DeBolle schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:12:
[...]

De klant is Koning dacht ik, of jouw leverancier durft er niet aan. Van onder gelijmd was bij onze leverancier gebruikelijk, vooropgesteld dat je inderdaad dit bedoeld:

[afbeelding]

Detail van de rand:

[afbeelding]

Daar blijft geen vuil zitten zoals je ziet.. Je moet er geen honderd kilo wegende voorwerpen in gooien natuurlijk, maar een goed verlijmde spoelbak hoort simpelweg het gewicht van de inhoud in water te kunnen dragen.
Inderdaad dat bedoel ik. Dan gaan we er toch voor, we zien het overal voorbij komen en we hebben gekozen voor een composiet blad en dan oogt het zo gewoon een stuk mooier en rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Bij composiet is het inderdaad geen heel groot probleem. Gewoon doen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Tehh schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:59:
[...]

Ziet er netjes uit. Mijn mond viel open toen ik las dat Bruynzeel hier 12k voor vroeg. Wij willen een soortgelijke keuken alleen dan met een blad van rvs. Totale afmeting is ongeveer gelijk, is alleen dan een L vorm. Geen gekke hoek kastjes of le mans dingen of wat dan ook. Slechts één hoge kast en AEG spul. Exclusief vaatwasser en koel/vries combi (die hebben we nog) vroegen ze daar 18k voor :+ (toegeven: inclusief montage)
Doei Bruynzeel...
Andere zaken van DMG konden geen prijs noemen voordat we onze handtekening hadden gezet en zij alles tot op de vierkante centimeter konden uittekenen, maar dat zou voor 8k wel moeten lukken.
Doei DMG...
Prijs lijkt mij keurig, beetje afhankelijk van de kwaliteit van je apparatuur nu. Ook bij AEG zit nog wel verschil tussen de ene oven en de andere.
Was respectievelijk bij Keukenloods en Keukensale geweest. De laatste gaat 't worden. Heb overigens nog niet getekend omdat ik dat pas wil doen als m'n hypotheek 100% rond is. Wel een aantal wijzigingen aangebracht. Ik kon een aantal apparaten upgraden voor een lagere prijs....

- AEG was-droog combinatie is verwijderd
- Zanussi vaatwasser is AEG geworden
- Kookplaat heeft een upgrade gekregen
- Zanussi koel-vries is AEG geworden

Omdat de was-droog weg is heb ik de vaatwasser naar de hoek naast de wasbak verplaatst (links naast wasbak). Daardoor is er aan de rechterkant hiervan ruimte voor een grote hoekkast (geen le mans).

Daarnaast heb ik 2x anti-slip mat gekregen voor de 120cm lades en een prullenbak (2x klein voor in een kast)

De nieuwe prijs hierdoor is: EUR 6.912 (oud EUR 7.628). Vind ik best redelijk, 1 apparaat minder, kast ruimte erbij en betere onderdelen.

Maar...:

De oven die ik had (met microwave functie) is: AEG KM4400001M. Na wat reviews te hebben gelezen ben ik blij dat ik niet heb getekend. de magnetron functie schijnt niet goed en consistent te werken.

Wat ik nu wil gaan doen is voor een solo AEG oven te gaan en daarboven een solo magnetron te gaan (allen inbouw). Jullie tips hiervoor?

Voor de magnetron zat ik te denken aan: BOSCH HMT75M654

Voor de oven twee opties van AEG:

1) AEG BE3013021M
2) AEG BE3013521M

Verschil weet ik niet zo goed tussen de ovens, behalve dat de tweede een soort stoom functie heeft... Nog tips voor welke oven van AEG ik kan kiezen?

Hier de rest v/d producten (alles van AEG):
Vaatwasser: F55334VI0 (kan deze niet online vinden...)
Koel-vries: SCS51800S1
Inductie plaat: HDM54108XB (kan deze niet op een NLse site vinden...)
Wandafzuigkap: X69263MD2

Ik denk zelf dat als ik dus een solo oven en een solo magnetron neem dat de prijs niet al te veel omhoog moet schieten. ik denk dat de nieuwe prijs dan +/- EUR 7.350 wordt.

Ik hoor graag jullie mening, ook als jullie andere dingen aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

darryl schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:28:
[...]
Wat ik nu wil gaan doen is voor een solo AEG oven te gaan en daarboven een solo magnetron te gaan (allen inbouw). Jullie tips hiervoor?
[ ... ]
Doen. Losse magnetron kan op eenzelfde/andere hoogte dan oven en is dan handiger in gebruik. Vervangen en defecten zijn een stuk eenvoudiger op te lossen dan een alles-in-een.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Wij dachten eindelijk nog een mooie keuze voor onze keuken er bij te hebben gekregen.
Afgelopen zaterdag hebben wij eventjes bij Nuva gezeten en daar een offerte laten opstellen.
De prijs was wat aan de hoge kant maar zij zouden mee gaan in de prijs van een andere offerte die we hadden van ASWA. Echter nu we eens goed zijn gaan kijken blijkt dat Nuva ook onderdeel is van de DMG.

Bah met eerdere ervaringen met de DMG winkels krijg ik dan toch weer een beetje een naar gevoel bij.
Blijven er nu dan ook nog maar echt een klein aantal winkels over die NIET tot de DMG horen?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ik heb nu ook een afspraak liggen bij een keukenzaak die bij de DMG groep zit. Eigenlijk geen last van gehad tot het tekenen, toen kwam er iets van een vraag of lichte druk hoe je het wilt noemen. Ene kant begrijpelijk, andere kant wel de bekende formule. Maar verder geen last van gehad.

Ben benieuwd dadelijk met plaatsing en levering en eventuele problemen. Ik ga sowieso niet vooruit het hele bedrag betalen. Aanbetaling eventueel, de rest als ze klaar zijn en het goed en netjes is.

Maar hopen dat het meevalt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
[...]

Was respectievelijk bij Keukenloods en Keukensale geweest. De laatste gaat 't worden. Heb overigens nog niet getekend omdat ik dat pas wil doen als m'n hypotheek 100% rond is. Wel een aantal wijzigingen aangebracht. Ik kon een aantal apparaten upgraden voor een lagere prijs....

- AEG was-droog combinatie is verwijderd
- Zanussi vaatwasser is AEG geworden
- Kookplaat heeft een upgrade gekregen
- Zanussi koel-vries is AEG geworden

Omdat de was-droog weg is heb ik de vaatwasser naar de hoek naast de wasbak verplaatst (links naast wasbak). Daardoor is er aan de rechterkant hiervan ruimte voor een grote hoekkast (geen le mans).

Daarnaast heb ik 2x anti-slip mat gekregen voor de 120cm lades en een prullenbak (2x klein voor in een kast)

De nieuwe prijs hierdoor is: EUR 6.912 (oud EUR 7.628). Vind ik best redelijk, 1 apparaat minder, kast ruimte erbij en betere onderdelen.

Maar...:

De oven die ik had (met microwave functie) is: AEG KM4400001M. Na wat reviews te hebben gelezen ben ik blij dat ik niet heb getekend. de magnetron functie schijnt niet goed en consistent te werken.

Voor de magnetron zat ik te denken aan: BOSCH HMT75M654

Voor de oven twee opties van AEG:

1) AEG BE3013021M
2) AEG BE3013521M

Verschil weet ik niet zo goed tussen de ovens, behalve dat de tweede een soort stoom functie heeft... Nog tips voor welke oven van AEG ik kan kiezen?

Hier de rest v/d producten (alles van AEG):
Vaatwasser: F55334VI0 (kan deze niet online vinden...)
Koel-vries: SCS51800S1
Inductie plaat: HDM54108XB (kan deze niet op een NLse site vinden...)
Wandafzuigkap: X69263MD2

Ik denk zelf dat als ik dus een solo oven en een solo magnetron neem dat de prijs niet al te veel omhoog moet schieten. ik denk dat de nieuwe prijs dan +/- EUR 7.350 wordt.

Nog een vraag. Ik moet 40% aanbetalen en de rest betalen 2dagen voor levering (Keukensale). Is dit normaal/redelijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
darryl schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:32:
[...]
Nog een vraag. Ik moet 40% aanbetalen en de rest betalen 2dagen voor levering (Keukensale). Is dit normaal/redelijk??
Die aanbetaling is gangbaar; let er wel op dat ze zijn aangesloten bij een waarborgfonds. En als het kan -> credit card ivm. verzekering. De rest heb ik betaald na levering en installatie (mobiel pin apparaat).

Ik zou sowieso nooit 100% betalen voordat het 100% geregeld is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Joopieboy schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:15:
Mja ik heb nu ook een afspraak liggen bij een keukenzaak die bij de DMG groep zit. Eigenlijk geen last van gehad tot het tekenen, toen kwam er iets van een vraag of lichte druk hoe je het wilt noemen. Ene kant begrijpelijk, andere kant wel de bekende formule. Maar verder geen last van gehad.

Ben benieuwd dadelijk met plaatsing en levering en eventuele problemen. Ik ga sowieso niet vooruit het hele bedrag betalen. Aanbetaling eventueel, de rest als ze klaar zijn en het goed en netjes is.

Maar hopen dat het meevalt. :)
Eigenlijk wil ik puur uit princiepen geen DMG spul kopen omdat het in het concept van het bedrijf gewoon gaat om oplichten van de klanten. Klanten die voor het vertrouwde / bekende merk langs komen voor de 2e 3e 4e keuken en er nu achter komen dat de winkel onder de DMG valt en nu doet aan vuile trucjes als liegen over wat je tekent (zeggen dat je voor een bepaalde actie tekent en stiekem teken je een uitgesteld koop contract).
Pushen / liegen over korting acties. Ba gewoon pure oplichting en het is een van de eerste lessen die de verkopers daar met de paplepel ingegoten krijgen.

Nuva hadden we een echt prettig gesprek tot dat het stukje ging over betalen / kopen vrij voorzichtig proberen om vandaag te laten tekenen. Het enige waarom zij nog aan tafel zitten is omdat ze graag willen concurreren met ASWA en al toegezegd hebben altijd onder die prijs te gaan zitten.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Liegen over acties of tekenen voor zaken, niet gehad. Prijs hebben we het niet eens over gehad tot we eigenlijk alles wel een beetje uitgedacht hadden en alle wensen op papier hadden staan.

Maar idd, heb die verhalen ook zat gezien en gelezen van de bekendere formules van hun. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Shunt schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:35:
Wij dachten eindelijk nog een mooie keuze voor onze keuken er bij te hebben gekregen.
Afgelopen zaterdag hebben wij eventjes bij Nuva gezeten en daar een offerte laten opstellen.
De prijs was wat aan de hoge kant maar zij zouden mee gaan in de prijs van een andere offerte die we hadden van ASWA. Echter nu we eens goed zijn gaan kijken blijkt dat Nuva ook onderdeel is van de DMG.

Bah met eerdere ervaringen met de DMG winkels krijg ik dan toch weer een beetje een naar gevoel bij.
Blijven er nu dan ook nog maar echt een klein aantal winkels over die NIET tot de DMG horen?
Ik ben ook bij Nuva bezig geweest, project keuken zou door hun geleverd worden. Ze ontkennen keihard dat het DMG is. Zelfs bij herhaaldelijk vragen.
Mij beviel de sfeer bij Nuva niet, ook kwam de verkoper mij iets te verkopend over, ipv als betrouwbare adviseur.

Uiteindelijk ook naar Aswa gegaan omdat een kennis daar werkt. En uiteindelijk daar getekend.

Ik weet trouwens niet werk merk keuken je bij Nuva, danwel Aswa hebt laten uittekenen. Maar hou er rekening meer dat het huismerk van Aswa(silverline) gewoon pronorm is.
En pronorm is sinds een aantal jaren onderdeel van DMG ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Magicw00b schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:50:
[...]

Ik ben ook bij Nuva bezig geweest, project keuken zou door hun geleverd worden. Ze ontkennen keihard dat het DMG is. Zelfs bij herhaaldelijk vragen.
Mij beviel de sfeer bij Nuva niet, ook kwam de verkoper mij iets te verkopend over, ipv als betrouwbare adviseur.

Uiteindelijk ook naar Aswa gegaan omdat een kennis daar werkt. En uiteindelijk daar getekend.

Ik weet trouwens niet werk merk keuken je bij Nuva, danwel Aswa hebt laten uittekenen. Maar hou er rekening meer dat het huismerk van Aswa(silverline) gewoon pronorm is.
Klopt het is bij alle twee een Pronorm keuken. Bij Reddy hebben we ook nog wat lopen maar daar willen ze X dagen voor het leveren 100% van het bedrag hebben excl het bedrag van zetten. Echter gaan wij daarom waarschijnlijk bij reddy passeren. Ik weiger te betalen voor iets wat ik nog niet heb of direct ontvang bij het overmaken van het geld. Te veel rotzooi gezien bedrijven hebben geen motivatie meer dingen echt goed / snel op te lossen als je al betaald hebt.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 20:59
[...]

Goeie keuze! Ik heb deze combi en ben niet blij met de werking. Kan er wel mee leven, maar het is niet zoals ik van alle andere magnetrons, dan wel combi's gewend ben.

Qua oven kan ik je niet adviseren, ik heb een andere :)

Weet je overigens 100% zeker dat je zelf gaat monteren? Ik weet niet hoe handig je bent, maar ik ben heeeeel blij dat ik het heb laten doen. Check ook even goed de garantie voorwaarden als je zelf monteert, want dit is lang niet overal hetzelfde. Daarnaast even goed checken of je niet je blad moet afslijpen om het passend te maken, want hier zal je dan speciale tools voor nodig hebben.

Over de spoelbakken discussie: Een spoelbak die 'op' het blad ligt is m.i. inderdaad lelijk en daar komt vuil tussen. Een bak die 'onder' het blad hangt is mooier, maar de rand van het blad is daar weer wat kwetsbaarder waardoor je nog wel eens ziet dat mensen een stuk van hun werkblad af meppen met een pan oid. Wij hebben een ingefreesde bak, die dus ook geen randje heeft zodat je rommel direct je spoelbak in veegt. :)

Afbeeldingslocatie: https://s1.whbo.nl/uploads/order/1811/d103017d6cbc7770612ab04c13fa66823929e0b4.jpg

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

^ Dat is idd een erg mooie oplossing, was ook mijn keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Maardiweb schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:06:
[...]

Goeie keuze! Ik heb deze combi en ben niet blij met de werking. Kan er wel mee leven, maar het is niet zoals ik van alle andere magnetrons, dan wel combi's gewend ben.

Qua oven kan ik je niet adviseren, ik heb een andere :)

Weet je overigens 100% zeker dat je zelf gaat monteren? Ik weet niet hoe handig je bent, maar ik ben heeeeel blij dat ik het heb laten doen. Check ook even goed de garantie voorwaarden als je zelf monteert, want dit is lang niet overal hetzelfde. Daarnaast even goed checken of je niet je blad moet afslijpen om het passend te maken, want hier zal je dan speciale tools voor nodig hebben.

Over de spoelbakken discussie: Een spoelbak die 'op' het blad ligt is m.i. inderdaad lelijk en daar komt vuil tussen. Een bak die 'onder' het blad hangt is mooier, maar de rand van het blad is daar weer wat kwetsbaarder waardoor je nog wel eens ziet dat mensen een stuk van hun werkblad af meppen met een pan oid. Wij hebben een ingefreesde bak, die dus ook geen randje heeft zodat je rommel direct je spoelbak in veegt. :)

[afbeelding]
hoe groot is het risico dat je met een pan een stukje van een een granieten blad eraf mept? Ik probeer een risico calculatie te maken. Ook ingefreesd vind ik het er niet zo mooi uitzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Hoe lomp ben je? En wat voor graniet. Iedere granietsoort heeft zijn eigen hardheid. Over het algemeen geldt, hoe donkerder hoe harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Magicw00b schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:26:
Hoe lomp ben je? En wat voor graniet. Iedere granietsoort heeft zijn eigen hardheid. Over het algemeen geldt, hoe donkerder hoe harder.
Pardon wat bedoel je met hoe lomp? De rest van je antwoord was voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

bvbal79 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:53:
[...]

Pardon wat bedoel je met hoe lomp? De rest van je antwoord was voldoende.
Hij zegt dat het risico samenhangt met hoe lomp je bent, hij zegt niet dat jij lomp bent ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
bvbal79 schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:20:
[...]

hoe groot is het risico dat je met een pan een stukje van een een granieten blad eraf mept? Ik probeer een risico calculatie te maken. Ook ingefreesd vind ik het er niet zo mooi uitzien :)
Ik zou mezelf niet lomp willen noemen, hooguit misschien soms wat direct qua verbale uitdrukking :+
Volgens de keukenboer gebeurt dit nog wel eens, dat risico loop ik zelf liever niet. Ik vind de ingefreesde bak zelf ook prima mooi, dus voor mij is het een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Allen,

veel dank voor de antwoorden. Kan je bedingen dat je niet alles vooraf wilt betalen? Ik vind het aan de deur pinnen prima, maar vooraf (ook al is dit maar 2dagen) vind ik wel lastig... (credit card gaat denk ik niet lukken, limiet is daarvoor te laag)

@Maardiweb: Ja ik ga het zelf installeren. Dank voor de tip over garantie hierbij, dit ga ik even navragen. m'n vader is vrij handig en kan gemakkelijk aan de juiste tools hiervoor komen. Bij m'n zus heft hij ook alles zelf gedaan (een keuken v/d ikea).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Rubman schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:57:
[...]
Hoe zijn ze bij jou omgegaan met het afvoeren van spullen en nazorg met betrekking tot dingen die mogelijk niet helemaal kloppen of naar wens waren.
Ook te denken aan afzuiging aansluiten en dergelijken.
De tekeningen waren behoorlijk accuraat, wel waren dingen als tegels en dergelijke niet meegenomen maar met een beetje fantasie kon je het model zo in het echt voorstellen.

Het afvoeren van spullen hebben ze niet gedaan bij mij. De jongens die op locatie de boel kwamen installeren, voldeden echt 100% aan het stereotype van bouwvakkers. Ze hebben goed werk afgeleverd en waren snel, en hebben gaandeweg ook dingen aangepast die niet op de planning stonden zoals een vensterbank waar een kraan tegenaan kwam. Maar de rest van de dag kon ik gebruiken om de bende op te ruimen. Er bleef veel verpakkingsmateriaal achter, dat heb ik zelf naar de gemeentewerf gebracht. Dat was karton, piepschuim, houten delen, plastic zakken, noem het maar op. Een complete V40 vol iig.

Ik heb tot op heden trouwens geen dingen gehad die niet kloppen of naar wens waren, dus ik heb DKI sindsdien niet meer gesproken.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:06
Magicw00b schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:50:
[...]

Maar in principe is er niks mis met een Pronorm keuken, toch? Dat het onderdeel is van de DMG groep wil naar mijn idee niet per definitie zeggen dat dit afbreuk doet aan de kwaliteit vd keuken?

Heb zelf ook een Pronorm X-line in bestelling staan ( niet besteld bij DMG, Aswa of Nuva) en vond de afwerking en mogelijkheden toch best in orde gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Klopt, ik heb ook een pronorm keuken besteld.
Maar er was een behoorlijke afkeer van de dmg groep. Vandaar dat ik waarschuwde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 15:37
Ik denk er aan om een Novy plafond-unit te kopen die d.m.v. een koof naar buiten afzuigd/blaast.
De verdiepingshoogte is 2.60m en de koof zal maximaal 20cm hoog worden (de novy hangt dus op ongeveer 2.40m).
Ik ben er echter bang voor dat deze niet alle geuren goed kan afzuigen omdat deze zo ver boven de kookplaat hangt. Daarnaast lijkt ook de koof niet optimaal (deel van de lucht hangt vlak onder het plafond en zweeft dus 'boven' de Novy).
Heeft iemand ervaring met dit systeem? Hoe goed werkt dit nu echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

_sepulnation_ schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:55:
Ik denk er aan om een Novy plafond-unit te kopen die d.m.v. een koof naar buiten afzuigd/blaast.
De verdiepingshoogte is 2.60m en de koof zal maximaal 20cm hoog worden (de novy hangt dus op ongeveer 2.40m).
Ik ben er echter bang voor dat deze niet alle geuren goed kan afzuigen omdat deze zo ver boven de kookplaat hangt. Daarnaast lijkt ook de koof niet optimaal (deel van de lucht hangt vlak onder het plafond en zweeft dus 'boven' de Novy).
Waar het bij een afzuigkap om draait is circulatie. De "standaard" afzuigkap is niet sterk genoeg om alle geurtjes weg te zuigen zodra je hem aan zet. Hij moet eigenlijk al een kwartiertje draaien voordat je gaat koken. Zodat de circulatie al loopt. Ik denk dat de afstand dan nog wel te bewerken valt. Zolang je maar een afzuigkap hebt die voldoende volume kan bewegen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
_sepulnation_ schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:55:
Mag ik weten hoe je dat met de motor gaat doen? Zit met een zelfde situatie. Maar bij ons komt de motor in de garage en dan pas naar buiten. Doe trouwens meteen het helenplafond 20cm omlaag. Dan kan ik ook aan de gang met spotjes etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 23:44
-

[ Voor 100% gewijzigd door koektrommeltje op 19-09-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
Magicw00b schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:10:
[...]

Mag ik weten hoe je dat met de motor gaat doen? Zit met een zelfde situatie. Maar bij ons komt de motor in de garage en dan pas naar buiten. Doe trouwens meteen het helenplafond 20cm omlaag. Dan kan ik ook aan de gang met spotjes etc
de motor komt in de garage aan de andere kant van de muur (hooguit 2m verderop), ik begreep dat hij dan lekker stil is.
Ik maak alleen een koof die net zo breed is als het keukeneiland zelf. Hier komen inderdaad enkele spotjes in. De rest komt in het normale plafond (nieuwbouw, dus de aannemer houdt een sparing vrij voor spotjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Ah heb je dan een schiereiland? zou niet weten hoe je anders in de garage uit gaat komen.
Wij kunnen ook spotdozen laten instorten. 165 euro per stuk....dan maar het hele plafond 20 cm omlaag. Voor mijn gevoel minder druk, en er kan geen kooklucht langs de novy ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:10
Hier eenzelfde uitdaging met de afzuiging. Ik Wij kiezen ervoor het gehele plafond in de keuken te verlagen met 20-25 cm. Betreft een plafondhoogte van 264cm. Vanuit de bouw wordt er een afzuigkanaal in de bodemplaat aangebracht. Vanaf de plafondunit willen we met een gevelmotor gaan werken. De adviezen die ik bij de diverse keukenzaken heb gekregen zijn tweeledig: (1) zorg voor zo min mogelijk hoeken en bochten in de afzuigroute en (2) zorg voor een krachtige afzuigmotor. Momenteel lijkt Wave wat krachtigere motoren te kunnen bieden binnen deze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
hutch schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:38:
(2) zorg voor een krachtige afzuigmotor. Momenteel lijkt Wave wat krachtigere motoren te kunnen bieden binnen deze oplossing.
Dit krijg ik ook overal te horen, echter hoe krachtig is krachtig? Mijn huidige (reguliere) afzuiging hangt 50cm boven de pannen maar de hele woonkamer ruikt alsnog extreem naar eten. Nu kan er wel een extreem krachtige motor op aangesloten worden maar deze trekt ook de halve woonkamer leeg van warmte lucht (niet echt duurzaam). Helaas vind ik niet echt (bruikbare) reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:10
_sepulnation_ schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:42:
[...]

Dit krijg ik ook overal te horen, echter hoe krachtig is krachtig? Mijn huidige (reguliere) afzuiging hangt 50cm boven de pannen maar de hele woonkamer ruikt alsnog extreem naar eten. Nu kan er wel een extreem krachtige motor op aangesloten worden maar deze trekt ook de halve woonkamer leeg van warmte lucht (niet echt duurzaam). Helaas vind ik niet echt (bruikbare) reviews.
Het eerder genoemde commentaar om je afzuigkap al aan te zetten voordat je gaat koken is hier zonder meer van toepassing. Voor een oppervlakte van 70m2 (betreft open keuken) lijkt nu de meest passende oplossing een afzuigcapaciteit van 1200m3 te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Na 2 jaar geleden enorm afgeknapt te zijn op enkele DMG zaken dicht in de buurt afgelopen weekend iets verder gereisd naar superkeukens. Ik was eigenlijk niet van plan om nog naar zo'n showroom keukenzaak te gaan maar op basis van reacties in dit topic toch maar gegaan. Eerlijk is eerlijk: ik had er geen zin in, ook niet toen ik daar binnen stond.
Na een half rondje door de zaak werden we aangesproken door iemand die daar zat te werken, gelijk maar verteld dat we aan het sfeer proeven waren en vervolgens rustig het rondje verder kunnen afmaken.
Na het volledige rondje door de zaak werden we alleen gevraagd hoe de sfeer beviel en of we nog vragen hadden. Die ongedwongenheid bevalt mij wel, en verder totaal niet moeilijk doen om inzage te geven in de prijzen van verschillende onderdelen. Hoewel we er dus nog niets gekocht hebben kan ik nu al wel vertellen dat de zaak me wel bevalt.

Vraag voor hier: we willen als we de keuken vernieuwen (zit in een aanbouw) ook gelijk plafond isoleren, nieuwe verlichting etc. Heeft het nut om daar dezelfde installateur voor te vragen (superkeukens werkt met vaste zelfstandige installateurs volgens die man) of beter een lokale installateur? M.a.w.: hoopt zo'n 'vaste zelfstandige' installateur dat je die extra dingen doet omdat hij daar dan de hoofdprijs voor kan vragen? Of zijn het écht zelfstandige installateurs die qua prijs verder niet (veel) afwijken van een lokale installateur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Rubman schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:40:
Daarnaast is het aanrechtblad volgens de brochure antibaterieel, antistatisch, hittebestendig en stoot-, kras- en schuurvast.
Antibacterieel.

OT: onze keukenjacht gaat zo zachtjesaan weer beginnen. DMG heb ik 2 jaar geleden gehad en een acute keuken-koop-allergie van opgelopen. Recentelijk bij SK geweest op aanraden van een heel aantal mensen uit deel 2. Sfeer beviel goed in elk geval. Afgelopen weekend hebben we ook een paar afbeeldingen gevonden die ons wel gaaf lijkt. Een RVS aanrechtblad (iets anders wil ik niet meer na een paar jaar horeca) in combinatie met mat zwarte kasten met lichte houtnerf. Of zonder als dat veel goedkoper is. Of wit, als dat veel goedkoper is. :-)
RVS maakt het waarschijnlijk wel wat prijziger, maar gaat dan ook erg lang mee.

• Maardiweb
Tehh schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:17:
Vraag voor hier: we willen als we de keuken vernieuwen (zit in een aanbouw) ook gelijk plafond isoleren, nieuwe verlichting etc. Heeft het nut om daar dezelfde installateur voor te vragen (superkeukens werkt met vaste zelfstandige installateurs volgens die man) of beter een lokale installateur? M.a.w.: hoopt zo'n 'vaste zelfstandige' installateur dat je die extra dingen doet omdat hij daar dan de hoofdprijs voor kan vragen? Of zijn het écht zelfstandige installateurs die qua prijs verder niet (veel) afwijken van een lokale installateur?
Ik heb de installateur van SuperKeukens (in mijn geval RS Montage) een offerte laten uitbrengen voor het verleggen van de leidingen in mijn keuken. Hij fungeert vooral als aannemer, want hij zou voor stuccen weer iemand anders laten komen dan voor het verleggen van de water- en gasleiding etc. Ik vond die prijs erg hoog, maar kan hem niet vergelijken met veel andere aannemers. Omdat mijn badkamer ook al gedaan werd door een bekende aannemer heb ik uiteindelijk de offerte van RS Montage afgeslagen en alles door een eigen aannemer laten doen.
Je kan prima om een offerte vragen dus. RS leverde vervolgens wel een leidingschema op, zodat mijn eigen aannemer alles op de juiste plek kon leggen.

• Kaasplank
  • Niet online
Onze nieuwe keuken komt week 44 in het magazijn aan *O*

Aankomend weekend de oude keuken deels richting garage verplaatsen zodat we tijdens de verbouwing iig nog kunnen koken :P

• Bastien
  • Niet online
Ik ben bezig met een keuken voor mijn nieuwbouwwoning. Laatst bij de door de aannemer geselecteerde keukenboer geweest, vziw geen onderdeel van een keten en ook niet al te groot. Eerst was ie vriendelijk, later wat geïrriteerd omdat ik doorvroeg, prijsvergelijkingen uitgewerkt wilde hebben etc.

Na tweede bezoek kreeg ik niet de tekeningen en offerte mee, dat kwam nog. Na een paar dagen geïnformeerd, kreeg ik een PDF met de onderdelen en de totaalprijs. Na nog anderhalve week eindelijk de tekening en in de mail dat de opdrachtbevestiging per post is verzonden. Ehrm... dat laatste dacht ik niet. Niets getekend, niets toegezegd behalve dat ik de tekening in de winkel in orde vond en ik rustig thuis alle prijzen en apparatuur wilde bekijken. Maar goed, na mijn ervaringen daar en de traagheid erna ben ik toch al klaar daar en zal ik na ontvangst van de opdrachtbevestiging zeggen dat ik niet met ze in zee ga.

Was ook al bij de oosterburen geweest (voordeel als je aan de grens woont) en daar een gelijkende keuken met nagenoeg dezelfde apparatuur, beter blad en betere kwaliteit afwerking voor 30% minder geld. Die is een grote kanshebber, nog niet eens om het geld maar wel over wat er aangeboden wordt en hoe men daar met de klant omgaat.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• Shunt

Shunt

Boe

Bastien schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:49:
Ik ben bezig met een keuken voor mijn nieuwbouwwoning. Laatst bij de door de aannemer geselecteerde keukenboer geweest, vziw geen onderdeel van een keten en ook niet al te groot. Eerst was ie vriendelijk, later wat geïrriteerd omdat ik doorvroeg, prijsvergelijkingen uitgewerkt wilde hebben etc.

Na tweede bezoek kreeg ik niet de tekeningen en offerte mee, dat kwam nog. Na een paar dagen geïnformeerd, kreeg ik een PDF met de onderdelen en de totaalprijs. Na nog anderhalve week eindelijk de tekening en in de mail dat de opdrachtbevestiging per post is verzonden. Ehrm... dat laatste dacht ik niet. Niets getekend, niets toegezegd behalve dat ik de tekening in de winkel in orde vond en ik rustig thuis alle prijzen en apparatuur wilde bekijken. Maar goed, na mijn ervaringen daar en de traagheid erna ben ik toch al klaar daar en zal ik na ontvangst van de opdrachtbevestiging zeggen dat ik niet met ze in zee ga.

Was ook al bij de oosterburen geweest (voordeel als je aan de grens woont) en daar een gelijkende keuken met nagenoeg dezelfde apparatuur, beter blad en betere kwaliteit afwerking voor 30% minder geld. Die is een grote kanshebber, nog niet eens om het geld maar wel over wat er aangeboden wordt en hoe men daar met de klant omgaat.
Onze ervaring is dat als je bij de duisters een mooie prijs krijg je alsnog genaaid wordt door de Nederlanders. De prijs die wij voor de huidige keuken hebben gehad kregen we ook bij de duisters er niet meer door heen. Ons viel Duitsland qua prijs heel erg tegen.

Dit is dus de opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TFD5hZWWkOlYeeWt80AjsnLg/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Um0gPuJUfUnnEv6LKhhI6aIW/full.png

Bij ons zijn we trouwens voor het volgende gegaan.
Gelakte kastjes in 2 kleuren (het hoge blok) in Onyx en het lage blok in Kristal.
Dit alles met een gezoet granieten blad met een 4cm hoog randje rondom en achter de kookplaat tot aan de afzuig kap een plaat bestaande uit het zelfde graniet als het top blad.

De prijs waar we uiteindelijk op uit zijn gekomen is 14200. De andere partijen wouden daar niet meer onder gaan zitten.

We hebben er voor gekozen om de ovens vrij laag in te zetten aangezien de vriendin anders nooit tot de achterkant van de oven kan komen om hem schoon te maken :D.

Apparatuur:
LC91BA572 90cm rand afzuiging afzuig kap.
EX977LXC1E 90cm
SX678X01TN hoge vaatwasser
KI81RAD30 177cm hoge koelkast.
CM638GRS1 45cm oven / magnetron combi
HS858GXS1 60cm stoom/oven combi.

[ Voor 32% gewijzigd door Shunt op 29-09-2016 21:56 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery02
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 14:54
Voor degene die niet van opdringerige verkopers houden:

Afgelopen weekend waren we aan het keuken shoppen bij KVIK, we werden vriendelijk geholpen en je hoeft (en kunt) niet te onderhandelen over de prijs. Ik ben nog niet heel ver in het keuken zoeken, maar de prijs leek me niet slecht voor wat je krijgt. Je hebt daar ook de mogelijkheid om zelf de apparatuur te kopen en eventueel kan je net zoals bij de ikea zelf de keuken plaatsen. Volledige montage kan natuurlijk ook.

De keukens in de showroom zagen er netjes uit, recensies over het plaatsen waren op internet wel wisselend omdat het een franchise-onderneming is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Mijn vrouw en ik hebben bij Kvik ook de keuken gekocht. Exact vanwege de redenen die je daar opnoemt.
24-10 wordt de keuken geplaatst en maar 2 dingetjes stoten me nu tegen de borst.
1. 4 dagen voordat de keuken geleverd/geplaatst wordt moet hij volledig betaald zijn.
2. Ze zijn prima bereikbaar maar om het leidingplan op tijd te krijgen hebben we toch flink moeten pushen. Zelfs tot annuleren van keuken aan toe. Maar dat kan bij een andere Kvik zaak natuurlijk anders zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Tha_T schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:02:
Mijn vrouw en ik hebben bij Kvik ook de keuken gekocht. Exact vanwege de redenen die je daar opnoemt.
24-10 wordt de keuken geplaatst en maar 2 dingetjes stoten me nu tegen de borst.
1. 4 dagen voordat de keuken geleverd/geplaatst wordt moet hij volledig betaald zijn.
2. Ze zijn prima bereikbaar maar om het leidingplan op tijd te krijgen hebben we toch flink moeten pushen. Zelfs tot annuleren van keuken aan toe. Maar dat kan bij een andere Kvik zaak natuurlijk anders zijn :)
Mystery02 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:53:
Voor degene die niet van opdringerige verkopers houden:

Afgelopen weekend waren we aan het keuken shoppen bij KVIK, we werden vriendelijk geholpen en je hoeft (en kunt) niet te onderhandelen over de prijs. Ik ben nog niet heel ver in het keuken zoeken, maar de prijs leek me niet slecht voor wat je krijgt. Je hebt daar ook de mogelijkheid om zelf de apparatuur te kopen en eventueel kan je net zoals bij de ikea zelf de keuken plaatsen. Volledige montage kan natuurlijk ook.

De keukens in de showroom zagen er netjes uit, recensies over het plaatsen waren op internet wel wisselend omdat het een franchise-onderneming is.
Bij dat hele KVIK kreeg ik toch echt een extreem ikea gevoel.
Ze waren wel heel eerlijk en open over de prijsvoering maar alleen al de binnen afwerking en zeer beperkte keuze in soorten buiten afwerking waren voor ons genoeg reden om verder te zoeken. Met name dat in ieder kastje de gaatjes niet af te dichten zijn aan de binnenkant tenzij je overal een stopje in gaat stoppen. En dat zijn nogal wat gaatjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 30-09-2016 09:27 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 14:55
Heeft iemand ervaring met plafondunits?

Zit te twijfelen tussen Wave en Novy.

Liefst met externe motor, anders extra platte motor.

Heb nu de d6830 op het oog (707 m3/h) of een Wave (970 m3/h)

Je ziet al een prijs verschil. Ik zit hierom echt te twijfelen. Wij hebben een open keuken van 3,6 x 3,6 hoogte 2,5m. Plafond is overal 2,5m. Dus geen koof, past tussen de balken.

(mijn berekening komt op het volgende neer; h x b x l keuken * 20 in moet in een uur kunnen worden afgezogen).

Iemand adviezen / ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/llit5.jpg

Bedoel je zoiets? Dit heb ik net uitgezocht bij een keukenzaak.
Het eiland is 3 meter lang en 1.2 meter breed. Kasten zijn even breed.
Ben vooral erg blij met het verlaagd plafond icm de spotjes.

De keuken is 6M x 3.5M

[ Voor 4% gewijzigd door Wackmack op 10-10-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Heeft er hier iemand ervaring met een mat zwarte keuken?

Wij hebben op het ogenblik de keuken in de kleur Truffelbruin in laten tekenen, maar op advies van een stylist die naar al onze ideeën wat betreft indeling en kleurgebruik heeft gekeken besloten om toch voor de wat gewaagdere kleur zwart te gaan. Deze wilde we zelf eigenlijk ook al, maar niet voor gegaan omdat we dachten dat is wat donker.

Voor de duidelijkheid we nemen een houten vloer waardoor de kleur bruin dus misschien teveel wordt, omdat er meer houten meubels e.d. in komen.

Kleur van het blad wordt licht beton (keramisch blad) en de grepen dachten wij RVS te houden.
We vinden zelf het kleurcontrast tussen dat hele donkere zwart en dan dat lichte beton erop heel erg mooi. We willen sowieso geen hoogglans ivm alles er op zien enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:01

Pater

Terry Tate

Ik heb voor een van mijn beleggingspanden (gericht op expats) een keuken geregeld. All-in prijs: EUR 7.200, gekocht bij Keukenconcurrent. Hoogglans wit, graniet opgedikt keukenblad, inductiekookplaat.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/066/584/327_grotere.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/066/584/315_grotere.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/066/584/316_grotere.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/066/584/317_grotere.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/066/584/321_grotere.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/066/584/325_grotere.jpg

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben ook in de race voor een keuken. Ik houd heel erg van de luxe uitstraling die stenen aanrechtbladen hebben. Het idee om onbezorgd ergens een pan neer te kunnen zetten is ook mooi. Dus ik neig naar een graniet of keramisch blad.

De keuken is 375 x 200 groot en ik heb eens zitten kijken of ik alles los wil kopen en laten installeren (heb het idee dat dat goedkoper is en meer controle). Dit is hoe ik het eruit wil laten zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TJ3twquzRvrackJaUNk0GT1c/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tbKN8jDi8VW8tTZ0W9QVmKzf/full.png

Om een beetje een idee te krijgen van de keuken heb ik het volgende bij elkaar geklikt:
Grohe Duo kraan, Atat 5pits gas/glas kookplaat en siemens koelkast, combi oven en afzuigkap. Dat komt op 3400 euro (vaatwasser is 2 jaar oud en prima)
Als ik de (lade/uitschuif)kastjes bij elkaar klik op Ikea kom ik op 1800-2000 euro
En als ik bij natuursteenstunter kijk, kost een keramisch blad + spoelbak + plaatsen me 2600
Als ik dat van graniet doe is dat 1800
Als laatste moeten de kastjes ook geplaatst worden en apparatuur worden geïnstalleerd. Laat dat max 750 euro zijn (zonder blad dus en ook zonder loodgieters/tegenwerk)

Dan zou deze keuken 8000 (graniet) tot 8500 (keramisch) kosten. Zouden dat realistische richtprijzen zijn voor deze keuken? Of moet dat goedkoper kunnen bij de keukenwinkels?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Wij zijn in dubio, voor 100 euro meer kunnen wij een pyrolyse oven erin zetten van Siemens ipv een met EcoClean systeem. Iemand ervaringen hiermee en kost het veel meer energie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
bvbal79 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:00:
Wij zijn in dubio, voor 100 euro meer kunnen wij een pyrolyse oven erin zetten van Siemens ipv een met EcoClean systeem. Iemand ervaringen hiermee en kost het veel meer energie?
Pyrolyse kost vrij veel energie ja, de oven wordt rond de 400 graden meen ik. We hebben het zelf ook maar gebruik het maar 1x per jaar, oven is dan wel echt weer als nieuw van binnen. Ik vind het super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:48
Wij staan op het punt om voor ons nieuwbouwhuis de keuken te gaan bestellen bij IKEA. Vorige keuken komt daar ook vandaan, en zeer tevreden over prijs en kwaliteit. Het gaat om een keuken met een kookeiland, kleur van de kastjes is hoogglans wit.
De keuken is ingetekend, keuken is ingemeten, en we hebben de offerte binnen. Ik twijfel alleen nog over 1 ding en dat is het werkblad.

In eerste instantie wilden we voor een stenen "look" gaan. Look inderdaad, want het betreft hier een laminaat werkblad.
Het feit dat het geen "echt" blad is stond me wat tegen en bovendien hou ik zelf van een wat warmere kleur. We hebben daarop besloten voor een eiken werkblad te gaan. Nu is het punt alleen dat we ook een eiken parketvloer gaan krijgen. Weliswaar in een andere kleur (dubbel gerookt wit), maar ik ben bang voor het scenario dat het uiteindelijk niet helemaal mooi bij elkaar gaat staan.

Zijn er hier mensen met een dergelijke ervaring? Is dit een no-go of kan dit ook goed uitpakken?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Denman schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:46:
Wij staan op het punt om voor ons nieuwbouwhuis de keuken te gaan bestellen bij IKEA. Vorige keuken komt daar ook vandaan, en zeer tevreden over prijs en kwaliteit. Het gaat om een keuken met een kookeiland, kleur van de kastjes is hoogglans wit.
De keuken is ingetekend, keuken is ingemeten, en we hebben de offerte binnen. Ik twijfel alleen nog over 1 ding en dat is het werkblad.

In eerste instantie wilden we voor een stenen "look" gaan. Look inderdaad, want het betreft hier een laminaat werkblad.
Het feit dat het geen "echt" blad is stond me wat tegen en bovendien hou ik zelf van een wat warmere kleur. We hebben daarop besloten voor een eiken werkblad te gaan. Nu is het punt alleen dat we ook een eiken parketvloer gaan krijgen. Weliswaar in een andere kleur (dubbel gerookt wit), maar ik ben bang voor het scenario dat het uiteindelijk niet helemaal mooi bij elkaar gaat staan.

Zijn er hier mensen met een dergelijke ervaring? Is dit een no-go of kan dit ook goed uitpakken?
Wij wilden voor een houten vloer gaan met truffelbruine kastjes en een stenen blad en dat werd al afgeraden door een stylist omdat het hout/bruin op bruin zou worden.
Dit ging dan echter wel om de kastjes en niet het blad, maar kan mij voorstellen dat het hout op hout gevoel gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:40
Ik heb hier een vuren parketvloer en een beuken werkblad, daar zit wel wat kleurverschil in maar dat is hier totaal niet storend. Kastjes zijn ook van de ikea (BODBYN heet het nu). Als de kastjes gewoon een andere kleur hebben dan maakt zoiets al snel niet meer uit.

Overigens wilden wij het blad toen ook bij de ikea bestellen maar die weigerden. Het is een hoekkeuken en ondanks dat ze in de catalogus de optie hoekverbinding hadden staan wilden ze geen massief houten blad leveren ivm werken en risico dat het gaat kieren bij die verbinding. Daarop heb ik ergens anders zelf een massief blad gehaald, de bovenfrees ter hand genomen en honderden euro's uitgespaard. Ik heb een stompe verbinding gemaakt en dat gaat al een paar jaar perfect.

Overigens zijn de niet-maatwerkbladen van ikea tegenwoordig ook nep, spaanplaat met een laagje echt hout erop geplakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

eerlijk gezegd zou ik voor composiet/graniet/keramisch werkblad gaan bij een andere partij die deze werkbladen op maat kan maken. Veel meer keus dan wat je bij de IKEA kan vinden.

www.granietshop.nl
http://www.natuursteenstunter.nl

zijn 2 sites waar wij niet zo lang geleden 2 offertes hebben laten uitbrengen voor een IKEA keuken. Uiteindelijk hebben wij de 3-trap-raket-methode (IKEA-inbouwapparatuursite+werkbladensite) maar gelaten voor wat het is en de gehele de keuken bij Ardi gekocht.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 22:43
Hallo allen,

Ik begeef mij inmiddels ook in het keukenoerwoud. Het eerste idee en tekening is er inmiddels, zie onderstaand.

De keukendeurtjes zijn van het merk Nolte, met een kader in de deuren. Met grepen. 4x een ladekast van 90cm, 1x carrousel (links). Verder geen bijzonderheden.
Het keukenblad van Graniet, zwart met een patroontje er in. Dit is i.v.m. de ruimte best wel een oppervlakte, dus dat zal ook het nodige kosten.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/a439s8.jpg

Hier zit dan de volgende inbouwapparatuur bij. Alles van Bosch, muv de koelkast van Siemens:

Inductiekookplaat 5 pits - 719 euro - https://www.123apparatuur...ctie-kookplaat/item/52425
Vaatwasser 514 - https://www.123apparatuur...rde-vaatwasser/item/58764
Inbouw Oven Bosch 519 - https://www.inbouwovensho...g635bs1-inbouw-oven-60-cm
Afzuigkap 678 - https://www.123apparatuur...houw-afzuigkap/item/52436
Koelkast (178cm) 684 - Siemens https://www.123apparatuur...EMENS-koelkast/item/33988

Al met al een kleine 3100 euro aan apparatuur.

Hier nog een 3d tekeningen van hoe het er ongeveer uit zou gaan zien:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2wbui4k.jpg

Wat vinden jullie van het ontwerp en hebben jullie nog ideeën? Het is natuurlijk wel wat basic is mijn opvatting maar goed.
Ik heb nu een offerte liggen van +/- 11k inclusief montage. Wat vinden we daarvan? Is dat wat redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

De koelkast is bewust zonder vriezer? En geen magnetron?

Ik heb nu voor 7600 mijn L vormige keuken bij elkaar met een keramisch werkblad, ingefreesde gas/glas kookplaat. Een grohe duo combi en een oven en magnetron los en een losse koelkast vriezer, apparatuur van Bosch / Siemens. Vaatwasser al in bezit. Kastjes can ikea, frontjes van de keuken gigant :).

Komt nog 1000 bij voor plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 30-10-2016 10:44 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Ja misschien nog goed om te melden, Koelkast inderdaad bewust zonder vriezer (die doen we los in de bijkeuken). Magnetron ook bewust niet en we willen ook bewust een normale Oven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:00

Richard

Kuru Kuru Kururin

okio schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:25:
De keukendeurtjes zijn van het merk Nolte, met een kader in de deuren. Met grepen. 4x een ladekast van 90cm, 1x carrousel (links). Verder geen bijzonderheden.
Ik heb exact dezelfde Nolte keuken gehad (Een Verona om precies te zijn); dus zowel deurtjes als corpus van Nolte met Bosch apparatuur.

Was voor mij een No-Brainer om dit keer weer voor een Nolte te gaan met Bosch Apparatuur. 10 jaar super tevreden over geweest!

Ik zie dat je wel 2x een UELAD getekend hebt staan; beter bekend als een "Le Mans" Carrousel. Een "reguliere" Carrousel als wij hadden (een UEK90) zou ik ten zeerste afraden omdat hij steeds uit zijn "kragenbusche" liep (een soort busje waar een staafje vrij in moest bewegen). Werd altijd netjes kostenloos toegezonden vanuit duitsland; maar ik werd het steeds beu om die dingen te vervangen.

Verder heb ik een keer (toen ik achter de plint moest wezen) een plint door midden getrokken; en voordeel als je merk en model weet is dat je gewoon simpel onderdelen na kan bestellen. Echt alle keukenwinkels waar ik kom, doen op zijn minst wazig welke front en corpus ze leveren (fabrikant, model, kwaliteit).

Schroom niet om vragen te stellen want ben inmiddels wel Nolte Expert.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:35

Onbekend

...

[afbeelding]

Wat vinden jullie van het ontwerp en hebben jullie nog ideeën? Het is natuurlijk wel wat basic is mijn opvatting maar goed.
Ik heb nu een offerte liggen van +/- 11k inclusief montage. Wat vinden we daarvan? Is dat wat redelijk?
Waar zit die vaatwasser precies? Als hij rechts naast de wasbak zit, is dat niet onhandig met inruimen?
Wat heb je tegen de muur? Tegels?
Zo'n carrousel vind ik zonde van de ongebruikte ruimte, maar anderen vinden de voordelen opwegen tegen de nadelen.
Klein puntje: Waar heb jij de lade met bestek erin?
Geen kokend waterkraan?

Het bedrag van 11k is nog wel wat hoog. Als je rekent op montagekosten van 1,5k, heb je dus 9,5k betaald voor de keuken zelf. Volgens mij kan er nog zeker 1k tot 1,5k er van af.

Ik heb trouwens mijn keuken bijna een jaar en heb ook een magnetron laten inbouwen, en ik mis hem ook helemaal niet. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Onbekend schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:13:
[...]

Het bedrag van 11k is nog wel wat hoog. Als je rekent op montagekosten van 1,5k, heb je dus 9,5k betaald voor de keuken zelf. Volgens mij kan er nog zeker 1k tot 1,5k er van af.

Ik heb trouwens mijn keuken bijna een jaar en heb ook een magnetron laten inbouwen, en ik mis hem ook helemaal niet. :)
okio is niet helemaal duidelijk of 11k nu in- of ex apparatuur is. Misschien heeft hij de lijst met "Internetstunters" puur opgenoemd om aan te geven welke waarde hij aan de apparatuur hangt (heb ik ook gedaan toen ik op keukenjacht ging).

Ik ben dus van een Magnetron naar niet-Magnetron keuken gegaan en merk dat "kliekjes" die ik bewaar na 2 dagen alsnog naar de "groene Kliko" gaan. Of dat ze nieteens meer in Tupperware bewaard worden :P

Maar de zwijgen over Verse Popcorn en Bakpao 8)7

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Dank voor alle reacties.

@Richard fijn te horen dat Nolte jou goed bevallen is, dank voor je advies. Overigens hebben wij alleen links een UELAD zitten, rechts is een normale kast. Dan lijkt dat wel een veilige keuze.

@Onbekend. Vaatwasser zit inderdaad rechtsonder, klopt het is niet 100% ideaal. Maar Ik zou ook niet weten waar hij anders moet. Links zou kunnen maar dan moet de carrousel kast naar de andere kant. Overigens vind ik zon kast wel handig voor de grote pannen, hadden we in ons oude huis ook. Besteklade moeten we nog even over nadenken, ik denk onder de inductie meest praktisch. Kun je het snel pakken.

Kokend water kraan is nog wel een goed idee, zou dan wel een Grohe Red oid willen.

@Richard, de prijs van 11k is inclusief apparatuur die benoemd is en montage.

@Onbekend Je redenatie voor prijs klopt ongeveer denk ik, ik heb het gevoel ook dat het wat aan de dure kant is. Aan de andere kant Nolte is niet heel goedkoop en het Graniet blad wat wij hadden uitgekozen was ook niet het goedkoopste.

Zou het gegeven deze ruimte nog een idee zijn om te werken met een hoge kastenwand en een eiland? Of kijk ik te veel keukenmagazines ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:35

Onbekend

...

Richard schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:23:
Ik ben dus van een Magnetron naar niet-Magnetron keuken gegaan en merk dat "kliekjes" die ik bewaar na 2 dagen alsnog naar de "groene Kliko" gaan. Of dat ze nieteens meer in Tupperware bewaard worden :P

Maar de zwijgen over Verse Popcorn en Bakpao 8)7
Eigenlijk heb ik daar geen last van dat kliekjes verdwijnen. Het gaat gewoon de vriezer in, of wordt soms als "tussendoortje" of lunch gewoon gegeten.
De popcorn moet inderdaad in een pannetje mét deksel ;) en ja, geen magnetronmaaltijden meer. :P
okio schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:27:
@Onbekend Je redenatie voor prijs klopt ongeveer denk ik, ik heb het gevoel ook dat het wat aan de dure kant is. Aan de andere kant Nolte is niet heel goedkoop en het Graniet blad wat wij hadden uitgekozen was ook niet het goedkoopste.

Zou het gegeven deze ruimte nog een idee zijn om te werken met een hoge kastenwand en een eiland? Of kijk ik te veel keukenmagazines ;)
Graniet is inderdaad weer wat duurder dan een standaard aanrechtblad, en hoeveel dat kost weet ik niet.
Een hoge kastenwand zou ik niet doen, tenzij je echt ruimte tekort komt. Hoe minder des te beter. Een eiland is erg smaakafhankelijk, en kost wel een berg ruimte in de keuken. Je moet er namelijk ook gemakkelijk omheen kunnen lopen.

Ter vergelijking, dit is mijn keuken: Onbekend in "Keuken kopen: verkopers, kwaliteit, prijs *deel 2*"
Totale kosten waren 9,5k waarvan 1,5k montagekosten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Hallo allen,

Ik begeef mij inmiddels ook in het keukenoerwoud. Het eerste idee en tekening is er inmiddels, zie onderstaand.

Het keukenblad van Graniet, zwart met een patroontje er in. Dit is i.v.m. de ruimte best wel een oppervlakte, dus dat zal ook het nodige kosten.

[afbeelding]

Hier zit dan de volgende inbouwapparatuur bij. Alles van Bosch, muv de koelkast van Siemens:

Inductiekookplaat 5 pits - 719 euro - https://www.123apparatuur...ctie-kookplaat/item/52425

Vaatwasser 514 - https://www.123apparatuur...rde-vaatwasser/item/58764
Inbouw Oven Bosch 519 - https://www.inbouwovensho...g635bs1-inbouw-oven-60-cm
Afzuigkap 678 - https://www.123apparatuur...houw-afzuigkap/item/52436
Koelkast (178cm) 684 - Siemens https://www.123apparatuur...EMENS-koelkast/item/33988

Al met al een kleine 3100 euro aan apparatuur.

[afbeelding]

Even kort door de bocht ik heb een stuk minder aanrecht blad maar wel een keuken met aan de lage kant overal lades. Met alle hoogste lijn spullen van siemens. En daar heb ik 14k voor betaald met een granieten blad en lak frontjes. Dus die 11k vind ik zeer hoog.

Even een tip ga naar 2 / 3 winkels toe waar ze de zelfde apparatuur / kasten verkopen en laat bij alle 3 een offerte maken en ga dan pas onderhandelen en maak vooral duidelijk dat jij al bij de directe concurrent hebt gezeten. Die gasten / bedrijven gunnen de concurrent het licht in de ogen nog niet.

(die van mij)
Shunt schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:29:
[...]

Onze ervaring is dat als je bij de duisters een mooie prijs krijg je alsnog genaaid wordt door de Nederlanders. De prijs die wij voor de huidige keuken hebben gehad kregen we ook bij de duisters er niet meer door heen. Ons viel Duitsland qua prijs heel erg tegen.

Dit is dus de opstelling:
[afbeelding]

[afbeelding]

Bij ons zijn we trouwens voor het volgende gegaan.
Gelakte kastjes in 2 kleuren (het hoge blok) in Onyx en het lage blok in Kristal.
Dit alles met een gezoet granieten blad met een 4cm hoog randje rondom en achter de kookplaat tot aan de afzuig kap een plaat bestaande uit het zelfde graniet als het top blad.

De prijs waar we uiteindelijk op uit zijn gekomen is 14200. De andere partijen wouden daar niet meer onder gaan zitten.

We hebben er voor gekozen om de ovens vrij laag in te zetten aangezien de vriendin anders nooit tot de achterkant van de oven kan komen om hem schoon te maken :D.

Apparatuur:
LC91BA572 90cm rand afzuiging afzuig kap.
EX977LXC1E 90cm
SX678X01TN hoge vaatwasser
KI81RAD30 177cm hoge koelkast.
CM638GRS1 45cm oven / magnetron combi
HS858GXS1 60cm stoom/oven combi.

[ Voor 31% gewijzigd door Shunt op 30-10-2016 12:07 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Mooie referentie, zou dat elkaar veel ontlopen? Denk dat jij qua apparatuur zon 3k duurder bent?
Graniet blad kost ook gauw 2,5k.

Dank voor de tip, wat jou betreft was Duitsland dus minder geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

okio schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:17:
Mooie referentie, zou dat elkaar veel ontlopen? Denk dat jij qua apparatuur zon 3k duurder bent?
Graniet blad kost ook gauw 2,5k.

Dank voor de tip, wat jou betreft was Duitsland dus minder geschikt.
Nope ik heb hem gekocht bij NUVA in de buurt bij Eindhoven. En als concurrent heb ik ASWA genomen omdat die 100% de zelfde keukens hebben staan. Pronorm volgens mij.

Qua apertuur moet je denken aan uit de catalogus ongeveer 8/9000 euro. In de praktijk is dat lastig te vergelijk en aangezien de studio line spullen niet direct online te vinden zijn.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Qua apparatuur komt het aardig overeen met wat ik zelf heb gekocht een paar weken terug. Ik ben wel voor de koel-vries combi gegaan van Bosch (met NoFrost) en voor een combi-oven-magnetron. Zeer tevreden over dat ding trouwens, veel mogelijkheden, blijft goed schoon, fijne telescopische rails erin etc. :)

Ik vind persoonlijk je kastjes niet zo mooi, ik houd niet van dat profiel / landelijke. Dat is smaak of course!

Wij hadden een beperkte ruimte waar we de keuken konden plaatsen. Stond voorheen ook een hoekkeuken maar zonden 'wandkast'. Door een 2 x 60 cm wandkast toe te voegen hebben we bladruimte gewonnen. Tevens extra diepe kasten en diep blad.
We hebben bij de 'entree' van de keuken een deurpost met zijraam en een kozijn met deur weggehaald. Zo hebben we toch een semi-open keuken richting de woonkamer, i.p.v. een helemaal gesloten keuken.

Brede lades (Oh zo fijn!) incl. ladeverlichting (sensor) en bamboe bestek inleg. Er links naast hebben we een apothekerskastje voor kruiden, sauzen, etc.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/9ussnm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2q3tait.jpg

Entree keuken (lijkt iets kleiner dan dat ie is). Excuses voor het slechte licht.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2chnaef.jpg

Bovenkasten van 60cm met LED-verlichting eronder; bergruimte zeker fijn!
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/bivta8.jpg

Wandkast 2x 60cm met koel-vries en oven-magnetron combi's.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/jv5fn5.jpg

Al met al best tevreden met de keuken incl. alle inbouw apparatuur.

[ Voor 30% gewijzigd door remzor op 31-10-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06 17:08
Wackmack schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:24:
[afbeelding]

Bedoel je zoiets? Dit heb ik net uitgezocht bij een keukenzaak.
Het eiland is 3 meter lang en 1.2 meter breed. Kasten zijn even breed.
Ben vooral erg blij met het verlaagd plafond icm de spotjes.

De keuken is 6M x 3.5M
Beetje late reply misschien maar als je eiland 1.2m diep is (wat het overigens niet lijkt op de artist impression), kom je met 3,5 meter toch wel ruimte tekort? kastjes 60cm diep + 100cm loopruimte + 120cm eiland = 280cm? dan heb je nog maar 70cm over voor je barkrukken?

Over een tijd krijgen we ook onze nieuwe keuken, ik ben zeer benieuwd en kan niet wachten. Toch altijd afwachten hoe het er "in het echt" uitziet :).

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk84 op 04-11-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Luuk84 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:31:
[...]

Beetje late reply misschien maar als je eiland 1.2m diep is (wat het overigens niet lijkt op de artist impression), kom je met 3,5 meter toch wel ruimte tekort? kastjes 60cm diep + 100cm loopruimte + 120cm eiland = 280cm? dan heb je nog maar 70cm over voor je barkrukken?

Over een tijd krijgen we ook onze nieuwe keuken, ik ben zeer benieuwd en kan niet wachten. Toch altijd afwachten hoe het er "in het echt" uitziet :).
waarom moet er 1 meter tussen zitten? Dat is het advies. Wij hebben ook nu wel 1 meter maar bij de Amerikaanse koelkast is dat nu maar 85 cm. En dat nemen we voor lief, want we staan toch nooit met 2 in de keuken.
Daarnaast heb je wel gelijk, dat eiland op de tekening is zeker geen 1,2 meter. Bij ons is hij 90 cm (60 cmkast aan de ene kant en 30 cm aan de andere kant waar de barkrukken) En wij doen het allemaal op een breedte van 3,2 meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
woensdag komt onze keuken en vrijdag / zaterdag de eerste twee dagen van het plaatsen. Na maanden van zoeken en plannen en na een maand lang verbouwen en er eigenlijk nog mee bezig te zijn heb ik er ontzettend zin in de eerste nieuwe delen van de benedenverdieping weer opgebouwd te zien worden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06 17:08
bvbal79 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:49:
[...]

waarom moet er 1 meter tussen zitten? Dat is het advies. Wij hebben ook nu wel 1 meter maar bij de Amerikaanse koelkast is dat nu maar 85 cm. En dat nemen we voor lief, want we staan toch nooit met 2 in de keuken.
Daarnaast heb je wel gelijk, dat eiland op de tekening is zeker geen 1,2 meter. Bij ons is hij 90 cm (60 cmkast aan de ene kant en 30 cm aan de andere kant waar de barkrukken) En wij doen het allemaal op een breedte van 3,2 meter :)
Niks moet natuurlijk, maar je "moet" ergens vanuit gaan. Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen iedereen mag dat natuurlijk voor zichzelf beslissen. Als het voor jullie wel werkt, top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Luuk84 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:31:
[...]

Heb een fout gemaakt, het eiland is 90cm diep.
Dit zijn de maten:

Kasten 60cm
Pad 90cm
Eiland 90cm
Pad 110cm

Keuken is inderdaad niet al te breed. Gelukkig is de rest lekker groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

remzor schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:20:
[...]

Qua apparatuur komt het aardig overeen met wat ik zelf heb gekocht een paar weken terug. Ik ben wel voor de koel-vries combi gegaan van Bosch (met NoFrost) en voor een combi-oven-magnetron. Zeer tevreden over dat ding trouwens, veel mogelijkheden, blijft goed schoon, fijne telescopische rails erin etc. :)
Kun je exact voor me nagaan welke je hebt? Want kan een CMG636xxx zijn maar ook een 656 676 of 836.
Ik vind persoonlijk je kastjes niet zo mooi, ik houd niet van dat profiel / landelijke. Dat is smaak of course!
10 jaar geleden was dat helemaal hot ja :P Zou er nu nooit meer voor kiezen; maar zelfde verhaal met spierwit vs. pergamon, RAL9010 vs RAL9001 en spierwit vs. vanille.
Wij hadden een beperkte ruimte waar we de keuken konden plaatsen. Stond voorheen ook een hoekkeuken maar zonden 'wandkast'. Door een 2 x 60 cm wandkast toe te voegen hebben we bladruimte gewonnen. Tevens extra diepe kasten en diep blad.
We hebben bij de 'entree' van de keuken een deurpost met zijraam en een kozijn met deur weggehaald. Zo hebben we toch een semi-open keuken richting de woonkamer, i.p.v. een helemaal gesloten keuken.

Brede lades (Oh zo fijn!) incl. ladeverlichting (sensor) en bamboe bestek inleg. Er links naast hebben we een apothekerskastje voor kruiden, sauzen, etc.
[afbeelding]
[afbeelding]

Entree keuken (lijkt iets kleiner dan dat ie is). Excuses voor het slechte licht.
[afbeelding]

Bovenkasten van 60cm met LED-verlichting eronder; bergruimte zeker fijn!
[afbeelding]

Wandkast 2x 60cm met koel-vries en oven-magnetron combi's.
[afbeelding]

Al met al best tevreden met de keuken incl. alle inbouw apparatuur.
Kun je eens een aantal dingen voor me nameten alsjeblieft? Je zou me er enorm mee helpen (qua eigen keuze)

Hoeveel is je doorgang van pedaalemmermuur naar aanrechtblad (kortste deel)
Hoeveel is je doorgang van 2x60cm kastenwand naar aanrechtblad (kortste deel)
Hoeveel cm zit er tussen je raam en 2x60cm kastenwand? (Is dat overigens niet verschrikkelijk dicht op elkaar en mis je daar geen lichtinval?)

Verder: Superleuke post; lekker informatief!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Richard schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 07:23:
Kun je exact voor me nagaan welke je hebt? Want kan een CMG636xxx zijn maar ook een 656 676 of 836.
Ja hoor. Dit is de volledige lijst van de apparatuur die wij hebben aangeschaft (5 stuks) van Bosch, incl. dus ook de extra lange garantie na registratie bij Bosch:
  • PIM845F27V/01 inductie kookplaat
  • DWB098E50/03 afzuigkap
  • SBV93M30NL/C9 vaatwasser
  • CMG836NS1/05 combi oven
  • KIN86VF30/02 koel/vries NoFrost
10 jaar geleden was dat helemaal hot ja :P Zou er nu nooit meer voor kiezen; maar zelfde verhaal met spierwit vs. pergamon, RAL9010 vs RAL9001 en spierwit vs. vanille.
Ja, dat begrijp ik. Ik reageerde dan ook eigenlijk op 'okio'. Hij vroeg om feedback en heeft de keuken op dit moment zo samen gesteld. Okio zelf reageert echter niet meer of heeft de keuken misschien al wel gekocht, haha :P
Kun je eens een aantal dingen voor me nameten alsjeblieft? Je zou me er enorm mee helpen (qua eigen keuze)

Hoeveel is je doorgang van pedaalemmermuur naar aanrechtblad (kortste deel)
Hoeveel is je doorgang van 2x60cm kastenwand naar aanrechtblad (kortste deel)
Hoeveel cm zit er tussen je raam en 2x60cm kastenwand? (Is dat overigens niet verschrikkelijk dicht op elkaar en mis je daar geen lichtinval?)

Verder: Superleuke post; lekker informatief!
Ik heb e.e.a. voor je opgemeten. De maten hieronder op volgorde van je vragen;
- 92 cm
- 71/72 cm
- 42 cm

De keuken is overigens 2.43m bij 2.10m + de wandkast van 1.25m.

De foto's geven een ietwat vertekend beeld, aangezien het lastig is in een dergelijke ruimte om goede, overzichtelijke foto's te maken. Voor we aan dit 'project' begonnen had ik namelijk ook mijn twijfels over de doorgang en de wandkast gedeeltelijk voor het raam. Na goed overleg met mijn vriendin, de keukenboer en foto's van soortgelijke opstellingen hebben we het toch gedaan. Ook hier in de straat zijn er mensen met een (kleine) wandkast opgesteld zoals wij deze ook hebben.
De keuze die we hadden was óf genoegen nemen met een afgesloten keuken met minder werkruimte, óf de deur(post) eruit slopen en plaatsen zoals we het nu gedaan hebben.

Nu, achteraf, hebben we absoluut geen moment spijt van onze keuze en ook niemand in onze (directe) omgeving heeft opmerkingen gemaakt over een 'te smalle doorgang'. Wij ervaren het ook absoluut niet zo :)
Dit komt ook doordat de wandkast schuin staat ten opzichte van het werkblad. Het ziet er namelijk ruimtelijker uit, je krijgt absoluut niet het gevoel je erdoor te moeten wringen o.i.d. (terwijl 72 cm toch vrij krap klinkt). Ik beweer niet dat het mega ruim is, maar de 72cm geldt voor het smalste punt. Nogmaals, voor ons en iedereen die hier is geweest is het goed te doen.

Qua lichtinval leveren we uiteraard iets in, het raam is wel bijna over de volle breedte van de keuken. Tevens hebben we houten lamellen (shutters?) laten monteren over de volle breedte. De vloer is een mFlor PVC vloer van de 25-05 serie.
De radiator die er nu hangt willen we wellicht ook nog eens vervangen voor een iets moderner, strakker type.

Om je een beeld te geven van hoe het was; zie de foto's hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/sl34vd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/4lmsys.jpg

De wandkast ten opzichte van het raam en de shutters nu:
Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/zukuw9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Hi all, keuken is nog niet in bestelling hoor. We gaan het toch weer anders doen met een eiland.
Wel met dezelfde apparatuur. Het kader in het deurtje gaat inderdaad ook vervallen, gaan nu wellicht combi wit met hout doen.

In dat kader :*) , wat zijn de ervaringen met downdraft afzuigkappen? Mijn gevoel zegt niet doen (mooi vs praktisch). Anders moet het maar een Siemens studioline eilandkap worden, dat ziet er nog een beetje uit.

Ook zitten wij er aan te denken om naar de nieuwe matrix 900 serie van Nolte te gaan, scheelt toch een bak in kastruimte. Ook omdat wij allebei vrij lang zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

remzor schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:44:
[...]

Ja hoor. Dit is de volledige lijst van de apparatuur die wij hebben aangeschaft (5 stuks) van Bosch, incl. dus ook de extra lange garantie na registratie bij Bosch:
  • PIM845F27V/01 inductie kookplaat
  • DWB098E50/03 afzuigkap
  • SBV93M30NL/C9 vaatwasser
  • CMG836NS1/05 combi oven
  • KIN86VF30/02 koel/vries NoFrost
Ik dacht wel dat je een 836 had wegens de opmerking die je maakte over een telescopische rails.

Je hebt voor een SBV gekozen; kun je aangeven hoe tevreden je daarover bent in tegenstelling tot een SMV? Twee lange mensen hier in huis; dus een het zal sowieso een SBV worden. Misschien en foto van je TimeLight? Want een "reclameplaatje" van de Bosch-Home site kennen we natuurlijk allemaal al :P
[...]

Ja, dat begrijp ik. Ik reageerde dan ook eigenlijk op 'okio'. Hij vroeg om feedback en heeft de keuken op dit moment zo samen gesteld. Okio zelf reageert echter niet meer of heeft de keuken misschien al wel gekocht, haha :P
Ik was me bewust dat je reageerde op de post van 'okio'.
[...]

Ik heb e.e.a. voor je opgemeten. De maten hieronder op volgorde van je vragen;
- 92 cm
- 71/72 cm
- 42 cm
Super! Om even in dezelfde volgorde te blijven wordt het bij ons:
  • 114 cm
  • 100 cm
  • 74 cm
Dat gaat dus helemaal goedkomen!
De keuken is overigens 2.43m bij 2.10m + de wandkast van 1.25m.

De foto's geven een ietwat vertekend beeld, aangezien het lastig is in een dergelijke ruimte om goede, overzichtelijke foto's te maken. Voor we aan dit 'project' begonnen had ik namelijk ook mijn twijfels over de doorgang en de wandkast gedeeltelijk voor het raam. Na goed overleg met mijn vriendin, de keukenboer en foto's van soortgelijke opstellingen hebben we het toch gedaan. Ook hier in de straat zijn er mensen met een (kleine) wandkast opgesteld zoals wij deze ook hebben.
De keuze die we hadden was óf genoegen nemen met een afgesloten keuken met minder werkruimte, óf de deur(post) eruit slopen en plaatsen zoals we het nu gedaan hebben.

Nu, achteraf, hebben we absoluut geen moment spijt van onze keuze en ook niemand in onze (directe) omgeving heeft opmerkingen gemaakt over een 'te smalle doorgang'. Wij ervaren het ook absoluut niet zo :)
Dit komt ook doordat de wandkast schuin staat ten opzichte van het werkblad. Het ziet er namelijk ruimtelijker uit, je krijgt absoluut niet het gevoel je erdoor te moeten wringen o.i.d. (terwijl 72 cm toch vrij krap klinkt). Ik beweer niet dat het mega ruim is, maar de 72cm geldt voor het smalste punt. Nogmaals, voor ons en iedereen die hier is geweest is het goed te doen.

Qua lichtinval leveren we uiteraard iets in, het raam is wel bijna over de volle breedte van de keuken. Tevens hebben we houten lamellen (shutters?) laten monteren over de volle breedte. De vloer is een mFlor PVC vloer van de 25-05 serie.
De radiator die er nu hangt willen we wellicht ook nog eens vervangen voor een iets moderner, strakker type.

Om je een beeld te geven van hoe het was; zie de foto's hieronder:
[afbeelding]

[afbeelding]

De wandkast ten opzichte van het raam en de shutters nu:
[afbeelding]
Tja; nu je je "before" en "after" foto's hebt gepost; begrijp ik je keuze van die hoge kast voor het raam ook beter. Hij staat zeker niet optimaal; maar zeker wel keurig tegen een vensterbankje; met ook nogeens licht uit dat zijraampje!

20*350ZO45°

Pagina: 1 2 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1