Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DuOnline
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 15:34
OMX2000 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:18:
Er komen hier natuurlijk veel mooie keukens langs. Maar even een simpele vraag. Waar hangen jullie thee- en handdoeken?
Wij hebben ze aan de binnenkant van de spoelkast hangen. Uit het zicht, maar wel binnen handbereik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCkq1Bhazmiz4QmSv-M_8vwGUpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5NOXZJL7vrERZo8KNqihkUS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
Tehh schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:54:
[...]

Ik wilde in eerste instantie ook een RVS blad, vanwege de ook door jou genoemde voordelen en looks. De meeste standaard keukenzaken leveren echter RVS op hout, het RVS is dan 2 mm dik ofzo. Zou je dan een hete ovenschaal op je blad neer zetten dan heb je nog steeds kans dat er vervormingen optreden. 6 mm RVS (horecakwaliteit) konden de meesten simpelweg niet leveren. We zijn uiteindelijk voor keramiek gegaan, kan minder goed tegen puntbelasting maar gelukkig zijn onze pannen rond en is de kans dat we het blad beschadigen zeer klein ;-) Verder is het - m.u.v. de looks - wel vergelijkbaar met RVS. Makkelijk schoon te houden, niet poreus en kan goed tegen hitte.
Warmgewalst heb je in 4mm en 8mm massief dacht ik.
Streamz schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:08:
[...]

Alleen ervaringmet geborsteld RVS. Voor mijn huidige huis waswarmgewalst RVS mijn backup plan. Toch all Fenix geworden. Ben het hier tegengekomen, opstelling in Cuijk:

[Afbeelding]

Deze staat er nog steeds, voor als je het in het eggie wil zien.
Dank je, maar is wel een beetje ver vanaf Heerhugowaard.

Ik heb even gegoogled en kan alleen Dekker Zevenhuizen en ABK Innovent vinden als leveranciers van warmgewalste bladen. Ze leveren niet aan particulieren, dus ik moet bij hun dealers zijn. Ik heb wel een prijslijst gezien bij ABK, dat liegt er niet om zeg. Helemaal als dat B2B prijzen zijn, of zouden dat juist adviesprijzen zijn?

Iemand nog een goed adresje voor warmgewalste RVS bladen?

Moet idd nog wel even kijken of het uitkomt met de Bora plaat en de lade eronder, goed punt hierboven aangehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-06-2022
Wat handig dit forum. Ik kijk al even mee omdat wij op zoek zijn naar een nieuwe keuken.

Willen een zwarte keuken met composiet betonlook werkblad.
Twijfel alleen nog heel erg over wel of geen fornuis (Zwart stoves of falcon fornuis met gas). Vinden een fornuis gewoon erg mooi staan, maar verwachten zelf niet dat we meer dan 1 oven tegelijk zullen gebruiken. Dus een oven van 60 cm in de hoge kast zou voor ons ook voldoende zijn. (En dan op de plek van het fornuis lades)

Hier mensen ervaring met een fornuis en spijt van de aankoop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:53
Ada12 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:04:
Wat handig dit forum. Ik kijk al even mee omdat wij op zoek zijn naar een nieuwe keuken.

Twijfel alleen nog heel erg over wel of geen fornuis (Zwart stoves of falcon fornuis met gas). Vinden een fornuis gewoon erg mooi staan, maar verwachten zelf niet dat we meer dan 1 oven tegelijk zullen gebruiken. Dus een oven van 60 cm in de hoge kast zou voor ons ook voldoende zijn. (En dan op de plek van het fornuis lades)

Ik kan je iig Boretti met klem afraden. Het ziet er misschien leuk uit, maar ze zijn rampzalig met de service: niet bereikbaar, alleen per mail en komen vervolgens afspraken niet na. Nemen niet eens contact meer op. Leveren ook geen onderdelen zodat je zelf of iemand anders aan de slag kan. De afdeling verkoop is overigens wel telefonisch bereikbaar... Die kunnen echter niets zeggen over de afdeling service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:16
DuOnline schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:54:
[...]

Wij hebben ze aan de binnenkant van de spoelkast hangen. Uit het zicht, maar wel binnen handbereik.

[Afbeelding]
Maar moet je dan niet met je natte handen het kastje open doen? Ok, je kan het van tevoren open doen, maar 9 van de 10x vergeet ik zo iets.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuOnline
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 15:34
evleerdam schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:20:
[...]

Maar moet je dan niet met je natte handen het kastje open doen? Ok, je kan het van tevoren open doen, maar 9 van de 10x vergeet ik zo iets.
Hier moet je inderdaad even aan wennen. Het alternatief is dat je met natte handen naar de plek van de handdoek loopt en de handdoek/theedoek in het zicht hangt.

Voor mij was dit de mooiste en meest praktische oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:15
Joolee schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:48:
Ik lurk al een tijdje in dit topic om wat kennis op te doen. Omdat ik niet van dat kortingsgedoe hou, ben ik laatste maar eens naar Reddy keukens gegaan. Zij kwamen met het volgende ontwerp:
[Afbeelding]
De muren wilde niet renderen en ik zie dat we de kraan vergeten zijn maar het geeft een idee :+

[Afbeelding]
De keuken komt aan de wand van 366cm rechtsbovenaan de plattegrond. Ik heb nog nagedacht aan een L vorm maar om dat nuttig te maken komt hij zo ver de rest van de ruimte in dat er geen ruimte meer gaat zijn voor een eettafel.

Links van de keuken zit vanaf ~88cm een vensterbank met vanaf ~98cm een raam dus dat is wat onhandig met het ontwerpen. Daarom heb ik gekozen voor afzuiging naar onderen zodat die door een spouwmuurtje onder het raam door naar buiten kan.

Apparatuurlijst:
Pelgrim GVW910L Vaatwasser
Pelgrim IKR2083RVS kookplaat (met afzuiging)
Pelgrim MAG824RVS magnetron
Pelgrim OVS826RVS stoomoven

Totaalprijs excl installatie: €10.600

Voor deze prijs helaas geen hitte-bestendig blad ('62mm opgedikt multiplex'). Wel afzuiging naar onder, fatsoenlijke oven en een verdiept werkblad (75cm)

Begin augustus heb ik nog een afspraak gemaakt bij Küchenhaus in Nordhorn om te kijken waar zij mee komen.
Vind je dit niet wat klein (weinig werkruimte)? Lees wel waarom je geen L-vorm wilt, maar voor mijn gevoel past er meer in/zijn er meer opties. Verder vind ik hem erg druk ogen, met die kastjes en greepjes. Maar dat is een kwestie van smaak. Bewust voor Pelgrim gegaan?

[ Voor 3% gewijzigd door remzor op 14-07-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-09 03:43
Er komen hier natuurlijk veel mooie keukens langs. Maar even een simpele vraag. Waar hangen jullie thee- en handdoeken?
15cm breed apothekerskastje net naast de spoelbak. Je moet wel even de tijd nemen om de boel weer terug te hangen maar het hangt uit het zicht en binnen bereik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:06
Ada12 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:04:

Al eens gekeken naar Steel Cuicine fornuizen? Ook erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
Kanseleur schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:08:
[...]

Ik kan je iig Boretti met klem afraden. Het ziet er misschien leuk uit, maar ze zijn rampzalig met de service: niet bereikbaar, alleen per mail en komen vervolgens afspraken niet na. Nemen niet eens contact meer op. Leveren ook geen onderdelen zodat je zelf of iemand anders aan de slag kan. De afdeling verkoop is overigens wel telefonisch bereikbaar... Die kunnen echter niets zeggen over de afdeling service.
Boretti is me inderdaad door meer afgeraden. Zijn vooral Stoves en Falcon die aangeraden zijn. Zou goede prijs/kwaliteit zijn. Dus waren er wel over uit dat als er fornuis zou komen dat het dan een van deze 2 moet worden. Twijfel zit vooral in de keuze voor wel of geen fornuis. (Ik verwacht met combimagnetron + oven in de kastenwand evenveel te kunnen als met 3 kleine oventjes, of heb ik dat mis. Daarnaast kost fornuis mij een 90 cm lade in de onderkast tegen een oven in de bovenkanst. Dus eigenlijk moet ik afwegen of ik voor mooi of voor praktisch ga😌)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
ChrisM schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:24:
[...]

Ken ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
ChrisM schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:24:
[...]

Maar veel duurder zie ik nu net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinBo67
  • Laatst online: 15-07-2020
Als ik zo vrij mag zijn heb ik twee vragen waar iemand hier mij misschien wel een antwoord op kan geven;

Ben met een nieuwe keuken bezig en heb vandaag een goed gesprek gehad met een adviseur.
Ik ben niet zo'n keukenprins maar wilde eigenlijk toch ook voor een stoom oven gaan in combinatie met een gewone oven. Omdat ik geen plek heb voor 2 ovens en toch ook wel een combi magnentron wil werd mij de 3 in 1 van Pelgrim voorgesteld, de COS824.
Een aanrader of juist niet; iemand ervaring hiermee?

Tweede vraag is meer een praktische ten aanzien van het afbreken van mn oude keuken, Ook al is de keuken al wat jaartjes oud is hij denk ik best wel bruikbaar nog voor mensen met weinig (tot geen) budget. De koelkast bijvoorbeeld is net 2 jaar oud (AEG van Euro 700), de vaatwasser, combi oven en het gasfornuis doen het nog prima. Iemand hier ervaring mee, het verkopen (weg geven?!) van zijn oude keuken?

Alvast bedankt voor jullie reakties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
MartinBo67 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:45:
Als ik zo vrij mag zijn heb ik twee vragen waar iemand hier mij misschien wel een antwoord op kan geven;

Ben met een nieuwe keuken bezig en heb vandaag een goed gesprek gehad met een adviseur.
Ik ben niet zo'n keukenprins maar wilde eigenlijk toch ook voor een stoom oven gaan in combinatie met een gewone oven. Omdat ik geen plek heb voor 2 ovens en toch ook wel een combi magnentron wil werd mij de 3 in 1 van Pelgrim voorgesteld, de COS824.

Tweede vraag is meer een praktische ten aanzien van het afbreken van mn oude keuken, Ook al is de keuken al wat jaartjes oud is hij denk ik best wel bruikbaar nog voor mensen met weinig (tot geen) budget. De koelkast bijvoorbeeld is net 2 jaar oud (AEG van Euro 700), de vaatwasser, combi oven en het gasfornuis doen het nog prima. Iemand hier ervaring mee, het verkopen (weg geven?!) van zijn oude keuken?

Iemand ervaring met de keuken
Wij hebben onze vorige keuken via marktplaats verkocht. De koper heeft hem zelf gedemonteerd. Dit zou ik zo weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
evleerdam schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:20:
[...]

Ik heb zometeen een pto-deurtje, dus dan vind ik het best een goed idee. Maar misschien is het niet handig met kinderen, greeploze fronten etc.
Voor sommige dingen heb ik ook nog geen praktische oplossing (contactpunten, plek keukenmachine, dit soort haakjes, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Snel vraagje, ik haal aardig wat info van izaa.nl vandaan. Ze presenteren zichzelf als 'onafhankelijke partij gevormd door ex-keukenadviseurs', maar alle pijlen wijzen naar i-kook en het aanverwante keukensduitsland.nl aka Keukenplaats. Mijn 'onafhankelijke' offertevergelijker kwam ook uit bij... i-kook!

Iemand bekend met de 'onafhankelijkheid' van Izaa?

[ Voor 8% gewijzigd door Phyrro op 15-07-2020 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-08 15:51

leon0013

Ooit waren het er twaalf

@Phyrro

Onafhankelijkheid is niet te checken, ze laten niet echt in de boeken kijken wie ze nu zijn en waar ze bij horen... zo snel heb ik geen voorwaarden of contactgegevens gezien op de website. Dat is ongeveer het eerste waar ik tegenwoordig naar kijk.

Maar echt onafhankelijk bestaat sowieso niet. Ik denk dat ze heel erg afhankelijk zijn van wat hun adverteerders ze voeden. ( zowel qua financien als informatie)

Er staan wel op hun site diverse leveranciers waaronder diverse Mandemakers formules maar ook, IKEA en div. niet Mandemakers leveranciers.

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:07
Al ons beslag is van Dauby, onze handdoeken hang aan onderstaande stang. Past dus perfect qua stijl in de keuken.
Overigens lijkt onze keuken qua stijl ook heel erg op de foto. Eikenhout, kleur is nagenoeg hetzelfde, ook een donker granieten werkblad etc.

Prijs van alleen het stangetje was wel even slikken.

Afbeeldingslocatie: https://www.hoog.design/wp-content/uploads/2017/03/dauby-pure-plus-badkameraccessoires-10-1140x1518.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ada12
B-Real schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:31:
[...]

Al ons beslag is van Dauby, onze handdoeken hang aan onderstaande stang. Past dus perfect qua stijl in de keuken.
Overigens lijkt onze keuken qua stijl ook heel erg op de foto. Eikenhout, kleur is nagenoeg hetzelfde, ook een donker granieten werkblad etc.

[Afbeelding]
Prachtig bij deze stijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
B-Real schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:31:
[...]

[Afbeelding]
Zo’n stangetje heb je ook bij Ikea voor weinig ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 22:07
Martinusz schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:48:
[...]

Zo’n stangetje heb je ook bij Ikea voor weinig ;)
Dat zal, maar nu is alles van hetzelfde merk en type. De kosten van zo’n stangetje doen het hem ook niet meer op de totale kosten van de keuken.

Overigens was het beslag voor deurtjes en lades bij de prijs inbegrepen bij onze keukenleverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
leon0013 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:24:
@Phyrro

Onafhankelijkheid is niet te checken, ze laten niet echt in de boeken kijken wie ze nu zijn en waar ze bij horen... zo snel heb ik geen voorwaarden of contactgegevens gezien op de website. Dat is ongeveer het eerste waar ik tegenwoordig naar kijk.

Maar echt onafhankelijk bestaat sowieso niet. Ik denk dat ze heel erg afhankelijk zijn van wat hun adverteerders ze voeden. ( zowel qua financien als informatie)

Er staan wel op hun site diverse leveranciers waaronder diverse Mandemakers formules maar ook, IKEA en div. niet Mandemakers leveranciers.
Ik ben eerst bij een zogenaamde onafhankelijke keukenboer geweest. Hij vertelde me dat hij door Miele onder druk werd gezet om het contact met Gaggenau te verbreken, omdat die in hetzelfde segment zitten. Hij heeft dat toen gedaan, omdat hij van Miele meer apparaten verkoopt dan van Gaggenau en hij dus eigenlijk, financieel gezien, geen keuze had. Gaggenau is een luxe merk, maar er zijn simpelweg niet zoveel mensen die een koelkast/vaatwasser/etc kopen. Ikzelf ging toen voor Gaggenau en heb dat om andere redenen afgeblazen, maar dit vond ik wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:03

OMX2000

By any means necessary...

Kanseleur schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 00:27:
[...]

Ik ben eerst bij een zogenaamde onafhankelijke keukenboer geweest. Hij vertelde me dat hij door Miele onder druk werd gezet om het contact met Gaggenau te verbreken, omdat die in hetzelfde segment zitten. Hij heeft dat toen gedaan, omdat hij van Miele meer apparaten verkoopt dan van Gaggenau en hij dus eigenlijk, financieel gezien, geen keuze had. Gaggenau is een luxe merk, maar er zijn simpelweg niet zoveel mensen die een koelkast/vaatwasser/etc kopen. Ikzelf ging toen voor Gaggenau en heb dat om andere redenen afgeblazen, maar dit vond ik wel bijzonder.
Ik begreep dat er ook zoiest met Bulthaup keukens aan de hand was. Nu waren we daarvoor niet in de markt, maar was wel een beetje dubieus.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:38

Hier haak ik graag op in. Wij twijfelen tussen een stoomoven en een combioven. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen over stoomovens. Wij neigen er naar om deze te laten vallen ezien we vaak de magnetron gebruiken (flesjes, eten opwarmen etc.)

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
Eikkie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:57:
[...]

Hier haak ik graag op in. Wij twijfelen tussen een stoomoven en een combioven. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen over stoomovens. Wij neigen er naar om deze te laten vallen ezien we vaak de magnetron gebruiken (flesjes, eten opwarmen etc.)
Zat zelf ook even iets te zoeken,dit is een combinatie van stoom, magnetron en oven: HN878G4B6. Lijkt wel al een wat ouder apparaat. Nijg zelf toch naar twee apparaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:16

Er is al 1 en ander over gezegd. Ik ben van mening dat er nog geen fabrikant is die de 3 functies succesvol heeft weten te combineren. Er wordt altijd op 1 van de 3 functies ingeleverd. Overigens heb ik geen ervaring met dit specifieke apparaat en baseer mijn mening alleen na spreken met een aantal keukenzaken en fabrikant van Bosch/Siemens apparatuur.
SquareOne schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:40:
[...]

Zat zelf ook even iets te zoeken,dit is een combinatie van stoom, magnetron en oven: HN878G4B6. Lijkt wel al een wat ouder apparaat. Nijg zelf toch naar twee apparaten.
Er is mij dus verteld dat dit geen volledige stoomoven is. Er zit een verschil tussen Pulse Steam (dit apparaat) en Full Steam. Volledig bakken en opwarmen met stoom of slechts het toevoegen van stoom.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eens met @evleerdam .

Ben ook nog steeds benieuwd of die full steam nu ook echt een stoomoven betekent. Dus ook op lagere/hogere temperatuur inspuiten uit een extern reservoir.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 16-07-2020 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:55
Kanseleur schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 00:27:
[...]

Wij zijn bij een keukenboer geweest die hard inzette op Miele en bijna alle apparaten in de showroom waren Miele. De verkoper gaf aan dat ze ook andere merken konden verkopen en dat we naar ‘Inspiratiehuis 20|20’ moesten gaan voor Bosch/Neff/Gaggenau. Uiteindelijk zijn we daar heen gegaan en gekozen om voor de meeste apparaten over te stappen naar Neff.

Met de apparatuurlijst van Neff terug naar de keukenverkoper om een nieuwe offerte op te vragen. Ze gaven op de nieuwe offerte een korting van 3% op de Neff apparatuur. Op de vraag waarom ze zoveel marge nemen, terwijl we zelf extern informatie moeten opvragen kwamen een paar slappe excuusjes.

Gelukkig plaatsen we de keuken zelf dus uiteindelijk bij de keukenboer alle apparatuur van de offerte laten schrappen. Die bestellen we dan zelf wel. Paar offertes opgevraagd bij bedrijven die al vaker in dit topic langskomen en dan kun je al snel 40% korting krijgen op de adviesprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:10
Ook wij zijn voor een eerste ontwerp bij een keukenzaak geweest, Avanti, waar het volgende uitgekomen is:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50119051517_3f6b370e95_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50119051352_daf8bd62b5_b.jpg

Wat nu zelf al zie ik dat kast met de spoelbak en het smalle kastje rechts ernaast waarschijnlijk beter omgedraaid kunnen worden zodat de spoelbak niet zo strak tegen de verhoogde vaatwasser (links) aan zit. De verhoogde vaatwasser hebben we voor gekozen ivm rugproblemen.

Gaat hier een Excellentic (Rotpunkt) keuken met Jetstone composiet werkblad.
Apparatuur hebben we voor Pelgrim gekozen aangezien volgens de verkoper de kwaliteit van de apparaten tussen de merken niet direct verschilt, maar dat de verschillen vooral zitten in de hoeveelheid instellingen/programma's en gadgets. We zijn wel fan van fysieke knoppen en kwamen zodoende op de (hogere lijn van) Pelgrim uit.
We hebben voor een koelkast met een klein vriesvakje gekozen omdat we in de schuur nog een losse vriezer hebben.

De offerte:

Kasten: €8540
Apparatuur: €2230
- Oven: OVM536MAT
- Vaatwasser: GVW840L
- Afzuigkap: BSK961MAT
- Kookplaat:IK2084F
- Koelvries: PKVS25178
- Lanesto Forte Kraan
Werkbladen + spoelbak: €3820
Montage: €1500

Totaal: €16090

Wat vinden jullie hiervan qua indeling en prijs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:09
WhiskyPhreak schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:09:
Ook wij zijn voor een eerste ontwerp bij een keukenzaak geweest, Avanti, waar het volgende uitgekomen is:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat nu zelf al zie ik dat kast met de spoelbak en het smalle kastje rechts ernaast waarschijnlijk beter omgedraaid kunnen worden zodat de spoelbak niet zo strak tegen de verhoogde vaatwasser (links) aan zit. De verhoogde vaatwasser hebben we voor gekozen ivm rugproblemen.

Gaat hier een Rotpunkt keuken met Jetstone composiet werkblad.
Apparatuur hebben we voor Pelgrim gekozen aangezien volgens de verkoper de kwaliteit van de apparaten tussen de merken niet direct verschilt, maar dat de verschillen vooral zitten in de hoeveelheid instellingen/programma's en gadgets. We zijn wel fan van fysieke knoppen en kwamen zodoende op de (hogere lijn van) Pelgrim uit.
We hebben voor een koelkast met een klein vriesvakje gekozen omdat we in de schuur nog een losse vriezer hebben.

De offerte:

- Lanesto Forte Kraan

Qua indeling: de spoelbak is een erg belangrijke plek van de keuken. Een beetje ruimte daar omheen werkt prettig, ook met eventuele af te spoelen (dus vieze) dingen die vaak naast de spoelbak staan. De spoelbak net naast een wand lijkt mij inderdaad dus niet verstandig. Verder is de vaatwasser netjes opgehoogd, maar de oven niet? Als je veel bakt, ga je daar ook (veel) voor moeten bukken lijkt mij. Ik vind de afstand kookplaat/spoelbak ook vrij groot. Dat wordt lopen.. Is het geen idee om de verhoogde vaatwasser naast de koelkast te plaatsen (dan rechts dus 2 hoge kasten) en de rest onderkasten? Of kom je dan in de knel met de afvoer van de afzuigkap?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:12
@WhiskyPhreak
Als je die keuken gepresenteerd krijgt als 'definitief' ontwerp dan zou ik snel naar een andere zaak rennen.
Los van het feit dat die spoelbak daar zwaar onhandig is kan het technisch ook helemaal niet. De sparing voor de spoelbak is zo groot dat er veel te weinig werkblad materiaal over blijft.
Tevens is de rechter bovenkast ontoegankelijk en knalt het rechter deurtje tegen de afzuigkap aan.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Kapitein Merijn Weet jij hoe het inmiddels zit met de stoom performance van BSH apparaten? Al een inhaalslag gemaakt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Ten opzichte van de vorige generatie met het verwarmingselement onderin zeker. De stoom word nu ook buiten de ruimte opgewekt en de ovenruimte ingeblazen. Tevens is het mogelijk om de temperatuur te wijzigen voor vis bijvoorbeeld.

De meeste klanten zijn er zeer tevreden mee. De enige klacht die ik wel eens hoor is dat het relatief lang duurt voordat de (60cm) oven weer op temperatuur is na het openen van de deur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
WhiskyPhreak schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:09:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaat hier een Excellentic (Rotpunkt) keuken met Jetstone composiet werkblad.

De offerte:

- Lanesto Forte Kraan

Ben je geholpen door de schoonmaakster ofzo? Dit is tocch in alle opzichten helemaal fout.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een kraan en wasbak in de bijkeuken, wordt de hond ingezet........nog goede alternatieven voor deze producten? @Kapitein Merijn @Barry|IA

Spoelbak moet gewoon groot zijn. Kraan moet een spoeldouche hebben.

https://www.keukenloods.nl/r30905.html
https://www.ikea.com/nl/n...epolijst-metaal-20341692/

Functioneel vooral dus de prijs is leidend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Phyrro schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:36:
Na SuperKeukens nu ook de offerte van Kvik binnen. Beiden komen uit op ±€12.000, wat ik erg veel vind voor een relatief klein keukentje en geen exorbitante wensen. Alles mag basis, behalve het blad en de kookplaat. Het ontwerp van Kvik vind ik wat onrustiger met de verticale greeplijst bij de koelkast, en de ingefreesde handgrepen zijn ook minder strak.

Denken jullie dat dit (veel) goedkoper kan, of moet ik mijn wensen gaan bijstellen? Er staan nog tripjes naar i-kook en Bemmel&Kroon gepland, dan moet ik er toch uit kunnen komen zou je zeggen.

En stiekem hoop ik nog op een klein wondertje van @Barry|IA. O-)

***members only***

***members only***
En het volgende hoofdstuk van de saga: Bemmel&Kroon! Omdat de vorige offertes met dezelfde wensen op hetzelfde bedrag uitkwamen, zijn we nu bewust gaan snijden in de wensen.
- Geen maatwerk kasten tot het plafond meer
- Goedkoopste composiet blad ipv keramiek
- Gewone oven ipv combi.

Bemmel&Kroon kwam uit op ±€10K voor een Pronorm Y-line, dat komt al meer in de buurt. Wel is er ± 20% korting gegeven.

Members only: offerte in detail
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wmhdYCh2D1t3UejeE6_HH_HhdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8kQgYpUAOPyJm14mVEQQz5cY.jpg?f=fotoalbum_large

Qua maatvoering is er wel een ander veranderd. Doordat de lange kant 260cm breed is, houd je bij (vlnr) spoel-hoekkast (60cm), vaatwasser (60cm), koelkast (60cm) uiteindelijk een passtuk van >10cm over aan de koelkast-kant. Lelijk en zonde!

Als oplossing kwamen ze met 40cm hoekkast, 45cm spoelen, 45cm vaatwasser, 60cm koelkast. Past precies, maar wel een smalle vaatwasser. Hebben jullie hier ervaring mee? We wijn maar met z'n tweeën, dus dat zou toch moeten lukken in de dagelijkse praktijk. De bovenkasten worden dan ook 2x 90cm ipv 3x 60cm.

Ik ben benieuwd naar jullie opmerkingen bij de aanpassingen!

Tekening (klik voor groot)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tzzPNw8/20200717-110551.jpg

Tenslotte kwamen ze nog met de terechte opmerking dat we gaan wisselen van gas naar inductie, en dat dat extra kosten met zich mee gaat brengen. Dat was wel een kleine tegenvaller. Kan dat wel gewoon in een appartement uit 2011? Ik ga er vanuit dat we de meterkast dan aan moeten passen en een kabel moeten trekken naar de keuken oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Laatst online: 22:58
Phyrro schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:37:
[...]

En het volgende hoofdstuk van de saga: Bemmel&Kroon! Omdat de vorige offertes met dezelfde wensen op hetzelfde bedrag uitkwamen, zijn we nu bewust gaan snijden in de wensen.
- Gewone oven ipv combi.

Bemmel&Kroon kwam uit op ±€10K voor een Pronorm Y-line, dat komt al meer in de buurt. Wel is er ± 20% korting gegeven.

***members only***

[Afbeelding]

Qua maatvoering is er wel een ander veranderd. Doordat de lange kant 260cm breed is, houd je bij (vlnr) spoel-hoekkast (60cm), vaatwasser (60cm), koelkast (60cm) uiteindelijk een passtuk van >10cm over aan de koelkast-kant. Lelijk en zonde!

Als oplossing kwamen ze met 40cm hoekkast, 45cm spoelen, 45cm vaatwasser, 60cm koelkast. Past precies, maar wel een smalle vaatwasser. Hebben jullie hier ervaring mee? We wijn maar met z'n tweeën, dus dat zou toch moeten lukken in de dagelijkse praktijk. De bovenkasten worden dan ook 2x 90cm ipv 3x 60cm.

[Afbeelding]

Tenslotte kwamen ze nog met de terechte opmerking dat we gaan wisselen van gas naar inductie, en dat dat extra kosten met zich mee gaat brengen. Dat was wel een kleine tegenvaller. Kan dat wel gewoon in een appartement uit 2011? Ik ga er vanuit dat we de meterkast dan aan moeten passen en een kabel moeten trekken naar de keuken oid.
Mijn vriendin en ik hebben nu een smalle vaatwasser. Het gaat en het is zeker beter dan niets, maar het past vaak (net) niet. Zoals twee koekenpannen is eigenlijk niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 23:59
[...]

- Gewone oven ipv combi.

***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Paar keer smalle vaatwassers gehad in vakantiehuisjes, ik vind het heel onhandig, past vaak net niet... ergernis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 15:06
[...

Eerste check bij netbeheerder of je 3 fasig binnenkrijgt en of mogelijk is om je hoofdzekering te verhogen. Bij 1 fasig naar 3 fasig moet je nieuwe meter. Je kan ook eerst door elektricien checken (offerte vragen) wat er moet gebeuren. Als de netbeheerder iets moet doen nemen ze daar de tijd voor houd er Daar rekening mee.

Dan heb je bekabeling van meterkast naar keuken.

Er gaan verhalen dat je gaspannen niet kan gebruiken. Dat is niet waar. Als goede materiaal is kan het prima werken. Test het gewoon eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:36
@Phyrro Is dit inclusief installatiekosten? Bij mijn offerte bij Bemmel en Kroon was dat nog eens 1200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Zie altijd van die hele strakke mooie keukens hier. Heb zelf ook zo'n keuken en het ontbrak ons altijd aan een mooie prullenbak. Afgelopen maand deze gehaald en past er perfect bij. Niet goedkoop, 160e maar geld zeker waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYGyD4k6B6QZQELy8UKY4oBvplQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k8WxHfU4wXKJuc1hutiAaMi5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Laatst online: 23-08 19:11
ocrammarco schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:48:
[...]

Er gaan verhalen dat je gaspannen niet kan gebruiken. Dat is niet waar. Als goede materiaal is kan het prima werken. Test het gewoon eerst.
Check ook even of je pannen nog een vlakke bodem (of licht hol) hebben. Dit doe je heel simpel door een liniaal op de bodem te leggen. Kijk ook of er geen scherpe randjes of bramen aan je pan zitten. Daar heb je bij gas geen last van maar op een mooie glasplaat inductie kookplaat wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37
Wild_Snake schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 08:25:
[...]

Check ook even of je pannen nog een vlakke bodem (of licht hol) hebben. Dit doe je heel simpel door een liniaal op de bodem te leggen. Kijk ook of er geen scherpe randjes of bramen aan je pan zitten. Daar heb je bij gas geen last van maar op een mooie glasplaat inductie kookplaat wel....
Voor inductie is een vlakke bodem nu juist niet noodzakelijk. Daarom is die 'controle' onnodig.
Uiteraard zijn scherpe randjes wel slecht (maar zou ik ook bij gas niet willen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 06:32
ocrammarco schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:48:
[...]

Eerste check bij netbeheerder of je 3 fasig binnenkrijgt en of mogelijk is om je hoofdzekering te verhogen. Bij 1 fasig naar 3 fasig moet je nieuwe meter. Je kan ook eerst door elektricien checken (offerte vragen) wat er moet gebeuren. Als de netbeheerder iets moet doen nemen ze daar de tijd voor houd er Daar rekening mee.

Dan heb je bekabeling van meterkast naar keuken.
Je hebt geen 3 fase nodig voor deze kookplaat, kan prima op een 2x16a kookgroep. Zou als eerste met een elektricien contact op nemen wat er moet gebeuren. Die kan je adviseren of je 3 fase nodig hebt, zien of er nog ruimte is in je meterkast voor een kookgroep, en of het trekken van een kabel veel of weinig werk wordt.

Extra groepje met het trekken van een kabel zou een 100 / 150 euro mogen kosten, afhankelijk van hoe ingewikkeld de kabel route wordt.

Je netbeheerder heeft tijd nodig voor een aanpassing, maar die aanpassing moet het gevolg zijn van een advies, en niet het startpunt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:06:
[...]

Voor inductie is een vlakke bodem nu juist niet noodzakelijk. Daarom is die 'controle' onnodig.
Uiteraard zijn scherpe randjes wel slecht (maar zou ik ook bij gas niet willen).
Dit is echt onzin.
Een inductiekookplaat functioneert het beste als de bodem van de pan zoveel mogelijk aanraking heeft met het oppervlak.
Een goede pan is haast net zo belangrijk als een fatsoenlijke kookplaat. Zo heeft een goedkope pan bijvoorbeeld als gevolg dat de pan gaat fluiten/sissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wackmack schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 00:09:
Zie altijd van die hele strakke mooie keukens hier. Heb zelf ook zo'n keuken en het ontbrak ons altijd aan een mooie prullenbak. Afgelopen maand deze gehaald en past er perfect bij. Niet goedkoop, 160e maar geld zeker waard.

[Afbeelding]
Wellicht nuttig om dan ook te delen wat voor prullenbak het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de voordelen & nadelen van een vlak geintegreerde inductieplaat?
Ik vind het er vooral mooi uitzien, maar lees ook verhalen dat kitranden op ten duur lelijk & vies worden.

Het was eerst een absolute eis van mij, maar misschien is het helemaal niet zo ideaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:51:
Wat zijn de voordelen & nadelen van een vlak geintegreerde inductieplaat?
Ik vind het er vooral mooi uitzien, maar lees ook verhalen dat kitranden op ten duur lelijk & vies worden.

Het was eerst een absolute eis van mij, maar misschien is het helemaal niet zo ideaal?
Is al geregeld langs gekomen in dit topic. Heb er zelf achteraf een beetje spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:06:
[...]

Is al geregeld langs gekomen in dit topic. Heb er zelf achteraf een beetje spijt van.
Dan gebruikt iedereen er andere termen voor dan ik :P Ik kon er weinig over vinden. Waarom heb je er spijt van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:15
Wij hebben wel randen, dus niet vlak. Aluminium is het geloof ik. Fijn voor als er eens wat overkookt ofzo. T.o.v. een opstaand randje van glas zou dit ook beter bestand zijn tegen stoten van bijvoorbeeld pannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Napo schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:01:
[...]

Wellicht nuttig om dan ook te delen wat voor prullenbak het is?
Natuurlijk, https://www.coolblue.nl/p...60-liter-donkergrijs.html

Ideaal om te scheiden, groen, gft en papier doen wij erin. Verder prima luchtfilter en mooi design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Wackmack schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 00:09:

[Afbeelding]
Off-topic. Maar watvoor vloer is dat? Hout of keramisch parket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
KoeKk schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:46:
[...]

Je hebt geen 3 fase nodig voor deze kookplaat, kan prima op een 2x16a kookgroep. Zou als eerste met een elektricien contact op nemen wat er moet gebeuren. Die kan je adviseren of je 3 fase nodig hebt, zien of er nog ruimte is in je meterkast voor een kookgroep, en of het trekken van een kabel veel of weinig werk wordt.

Extra groepje met het trekken van een kabel zou een 100 / 150 euro mogen kosten, afhankelijk van hoe ingewikkeld de kabel route wordt.

Je netbeheerder heeft tijd nodig voor een aanpassing, maar die aanpassing moet het gevolg zijn van een advies, en niet het startpunt :)
Je hoofdzekering is of 1x of 3x X ampere. Grote kans dat je het met het vermogen op 1 fasig niet lukt dat staat los van hoe je de plaat aansluit. Er zijn veel aansluitingen die simpelweg 1 fasig afgezekerd is maar waar we 3 fasige kabel naar de hoofd aansluiting ligt. Dus vaak is het gewoon nieuwe zekering (en meter)

Periodieke kosten van tot 1x 40A en tot 3x 25A zijn gelijk. Je kan ook energie rekening checken daar staat het als het goed is ook op.

Advies (en aansluiten) door elektricien is altijd aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Dit is echt onzin.
Een inductiekookplaat functioneert het beste als de bodem van de pan zoveel mogelijk aanraking heeft met het oppervlak.
Een goede pan is haast net zo belangrijk als een fatsoenlijke kookplaat. Zo heeft een goedkope pan bijvoorbeeld als gevolg dat de pan gaat fluiten/sissen.
Dat is niet zo er vind geen primaire warmte geleiding plaats tussen plaat en pan, de warmte wordt IN de pan gecreeerd. Het is wellicht iets minder efficient maar materiaal is vele malen belangrijker.

Ter bescherming van je plaat is een bolle bodem of beschadingingen natuurlijk minder optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 10:07
OMX2000 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Waarom zou dat keramisch zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:07:
[...]

Dan gebruikt iedereen er andere termen voor dan ik :P Ik kon er weinig over vinden. Waarom heb je er spijt van?
Denk dat zoeken op opbouw of vlak wel helpt.

Probleem met verzonken inbouw is vooral dat het welhaast onmogelijk is om het recht te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
OMX2000 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Houten vloer, in de olie. Hier nog wat betere foto's :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjjoZd0v3jJB2J6kELlX2TOtkzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y3GTGjkYuiIsPddEfOEiPfkH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSnPay1wIidstlYB_4Mwd4F1AbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b12nZfYbEXqfWKX4r3OMXDXw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYyImvj1QBj7gxZIwdv4RdI-DAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/btRcQg4T2nLPX7alZrT8JF1b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAyRK1s2NybDnqNCSwAp8THrY0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1z3gAXTMuCf0c98U8ox3WIP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
Wackmack schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:23:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat voor blad is dit? Lijkt op foto erg mooi.

Wij zoeken een betonlook blad. Bij eerste keukenzaak een mooi composiet blad gevonden dat ons aanstond. Zou niet vlekgevoelig zijn. Kwamen vervolgens bij andere zaak en die raden ons alleen gepolijst composiet aan omdat andere erg vlekgevoelig zouden zijn. Maar gepolijst composiet glimt en vonden wij voor deze grijze kleur niet mooi.
Willen dus terug naar eerste keukenzaak om te horen wat voor composiet we daar nou gezien hebben en hoe het precies zit met vlekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Wackmack schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:23:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heeeeel mooi! Ik zou het ook graag willen. Maar durf er vanwege vloerverwarming niet aan. Maar een houten vissegraat vind ik super!!!

Waarom ik keramisch parket “riep” is omdat vrouwlief wen goed alternatief vind. Ik ben eigenlijk niet zo van de namaak materialen, maar tja concessies ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

OMX2000 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:16:
[...]

Heeeeel mooi! Ik zou het ook graag willen. Maar durf er vanwege vloerverwarming niet aan. Maar een houten vissegraat vind ik super!!!

Waarom ik keramisch parket “riep” is omdat vrouwlief wen goed alternatief vind. Ik ben eigenlijk niet zo van de namaak materialen, maar tja concessies ;)
Er is heel mooi pvc te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ada12 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:44:
[...]

Wat voor blad is dit? Lijkt op foto erg mooi.

Wij zoeken een betonlook blad. Bij eerste keukenzaak een mooi composiet blad gevonden dat ons aanstond. Zou niet vlekgevoelig zijn. Kwamen vervolgens bij andere zaak en die raden ons alleen gepolijst composiet aan omdat andere erg vlekgevoelig zouden zijn. Maar gepolijst composiet glimt en vonden wij voor deze grijze kleur niet mooi.
Willen dus terug naar eerste keukenzaak om te horen wat voor composiet we daar nou gezien hebben en hoe het precies zit met vlekken.
Het is inderdaad composiet en volgens geen vlekken na bijna 3 drie jaar. Wel op tijd schoonmaken.
[...]

Kan prima hoor, hoef je niet bang voor te zijn. Zie veel mensen met een houtenvloer en vloerverwarming en hoor nergens klachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Wackmack er valt wat voor te zeggen om het niet te doen. Het isoleert nogal, zeker met ondervloer en/of vlecht geïsoleerde kruipruimte.

Helemaal als je op lage temperatuur gaat verwarmen.

Redelijk offtopic though :P

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 18-07-2020 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53
Wackmack schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:35:
[...]

Het is inderdaad composiet en volgens geen vlekken na bijna 3 drie jaar. Wel op tijd schoonmaken.

[...]

Kan prima hoor, hoef je niet bang voor te zijn. Zie veel mensen met een houtenvloer en vloerverwarming en hoor nergens klachten!
Weet je ook nog het merk composiet en de exacte kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivonb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-08-2024
Is de loop afstand van de oven naar je aanrecht niet te lang? Zelf wil ik mijn hete ovenschaal dicht bij een aanrecht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Mijn keuken is ook bijna helemaal geïnstalleerd, gisteren de vaatwasmachine aangesloten en getest. Ik heb nu de auto-open functie uitgezet omdat ik bang bent dat de waterdamp niet goed zal zijn voor de keukenkastjes. Het (composiet) werkblad heb ik met alu folie ingeplakt dus daar verwacht ik geen probleem. De kastjes aan de zijkant zijn echter maar een heel klein beetje beschermd en zullen wel waterdamp krijgen te verduren als ik de vaatwasmachine automatisch open laat springen bij het drogen.

Wat denken jullie, zou het meevallen of kan ik het beter dicht laten? Het gaat om een Ikea metod keuken. Zal in het andere topic volgende week of zo wel even een foto plaatsen om te showen. Het eindresultaat kon, zeker gezien de prijs, minder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

offtopic:
Ik zou eerder terughoudend zijn met parket vanwege de kwetsbaarheid. In de keuken vanwege water en eten waar wel eens wat van kan vallen en daarnaast bij de openslaande deuren vanwege het binnenlopen van vuil/zand/steentjes. Ik heb jarenlang een houten vloer gehad en die ging er steeds 'doorleefder' uit zien. Voor sommige houten vloeren geen probleem, maar bij zulk mooi parket zou ik dat wel erg jammer vinden.

Bij het kijken naar alternatieven zagen wij dat er in het uiterlijk veel kwaliteitsverschil zit. Sommig keramisch parket of PVC ziet er ontzettend nep uit (best veel), maar ze er is ook wat er echt heel mooi uit ziet. Alleen is soms de prijs daar ook wel naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
ocrammarco schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:57:
[...]

Dat is niet zo er vind geen primaire warmte geleiding plaats tussen plaat en pan, de warmte wordt IN de pan gecreeerd. Het is wellicht iets minder efficient maar materiaal is vele malen belangrijker.

Ter bescherming van je plaat is een bolle bodem of beschadingingen natuurlijk minder optimaal.
Ik denk eerder dat een bolle of holle bodem een teken is dat het niet echt een dikke bodem is en dat er dan vaak ook weinig inductie-gevoelige laag in de bodem zit. Dus dat het bol of hol zijn niet het probleem is, maar dat de reden van het vervormd zijn (slechte bodem) het probleem is.
(Ik heb zelf ook een pan die in theorie op inductie kan, maar waar het water er wel twee keer zo lang over doet om te koken dan in mijn andere pannen. Wel met volledig vlakke bodem, maar blijkbaar toch geen ideale inductie bodem.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmbokhorst
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-11-2023
Goedemorgen,

Wij zijn ook op zoek naar een keuken voor een nieuw te bouwen woning(oplevering eind 2021), voor nu alleen bij de aan de bouw aangesloten keuken leverancier geweest. Heb het idee dat er opzich een nette keuken is getekend met goede apparatuur. Maar dat de prijs aan de (te) hoge kant is.

de ruimte is 5,3 - 5,8 aan 1 zijde zit alleen de deur naar de garage in de weg.

De keuken:
Greeploze L vormige Schuller c2 keuken 320-360 cm Met de volgende apparatuur:

Oven: HM836GNB6
vaatwasser: SN857X00PE
inductieplaat: EX877LYV5E
afzuigkap: novy rvs pureline
quooker 3in1 7L
- Blad: Dekton, ook aan zijkant lage kast.
- 3x 90cm dubbele lade
- lemans kast in de hoek
- kast onder de oven PTO
- plankje aan de muur met onderspotjes.
- koof voor afzuigkap kanaal inc spotjes

prijs 20.500 inc montage, ex koelkast en gat door de gevel.

Wat is jullie mening? iemand mischien advies voor een betere indeling?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3EvEpFAZYlQLgpl3RpnoF-VXJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVkvWJo5wtt6vEXPIUjFWzRQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YpIzKXDHaJL8WeG7f1sZs3QbL8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zTP7wroSY9JEM3M293uaINYy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Whrg5oAA_A2ptEOA1Bd88hdCKsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Um5N5ofE6DC7KgFgn91Tj0ID.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waarom ik een Bora Puru of X Puru moet kiezen ten opzichte van zo'n nieuwe Siemens/Bosch kookplaat met geintegreerd afzuigsysteem.

Ik heb het hele topic doorgezocht, en kom steeds 2 felle aanhangers van Bora tegen @Kapitein Merijn en @Barry|IA die heilig overtuigd zijn dat Bora superieur is.

Wat ik heb kunnen vinden is dat bij de Bora de filters verwisselen makkelijker is, maar dit zijn posts uit 2018-2019. Inmiddels hebben Siemens/Bosch hun apparaten geupdate en zijn de filters ook makkelijk te verwisselen(Bosch PXX895D66E).

Verder is volgens mij de afzuigcapaciteit gewoon vergelijkbaar.

Geluidsniveau boeit me niet heel veel.

Aftersales boeit me wel, Siemens/Bosch doen dit zelf, Bora besteed dit uit. Dat zegt verder niet zoveel, maar ik heb goede ervaringen met de Siemens/Bosch service.

De bediening valt over te twisten, alles went.

Het uiterlijk is smaak. De Bora X puru is iets mooier.

Kookoppervlakte is vergelijkbaar. De Bora X Puru heeft iets meer.

Functies zijn vergelijkbaar. De Siemens/Bosch heeft er volgens mij meer. Maar allebei voldoende.

Ik ben aangewezen op recirculatie, en vindt het niet erg om jaarlijks een koolstoffilter te vervangen. Plasma filters zijn voor mij niet goed genoeg bewezen. (Bedacht door een slimme ondernemer zonder wetenschappelijke achtergrond in die materie, totaal niet wetenschappelijk onderbouwd.) En bovendien hoef ik geen ozon uitstoot uit mijn afzuigsysteem. Ik zet liever een goed luchtzuiveringsapparaat in de keuken die ook pollen en andere shit filtert. Die zijn overigens ook nog eens goedkoper. En van Bora mag je niet eens een plasmafilter installeren. Ik snap dat ze liever koolstoffilters verkopen, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
tmbokhorst schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:58:
Lijkt mij in verhouding relatief weinig kastruimte. Maar misschien dat jullie (op termijn) aan de lange kant nog een losse servieskast oid zetten.

Verder zou ik meer ruimte naast de gootsteen willen (aan beide kanten) zodat je er echt iets naast kunt zetten. Dat zou ik echt dan missen, zowel bij het wassen van groente als bij het incidenteel afwassen van een pan (als de vieze spullen (vaat of groente) aan de ene kant staan, wil ik schuine spullen aan de andere kant zetten, maar daar is het geen ruimte voor.) Terwijl dat bij het koken minder noodzakelijk is. Daarom zou ik die twee hier hebben omgedraaid.

(En ik ben niet zo gecharmeerd van losse koelkasten, maar dat ligt meer aan mij :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmbokhorst
Rubbergrover1,

Klopt er komt een buffet/servies kast te staan tegen over de keuken. speel met het idee om de kookplaat en wasbak om te draaien. maar twijfel over de veiligheid. komt dan naast de hete pannen binnen. Had toch voor een grotere uitbouw moeten kiezen :| .... dan kon er nog een meter na de spoelbak..

De amerikaanse koelkast is ook een twijfel geval.. meer van altijd al gewild in nu kan het haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
ocrammarco schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:57:
[...]

Eigenlijk zeggen we hetzelfde. Als de pan geen goede geleiding heeft doordat de bodem krom is of een slechte legering heeft werkt het gewoon niet fatsoenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 19:16

Don Quijote

El Magnifico

Goedemorgen,

Wij zijn ook op zoek naar een keuken voor een nieuw te bouwen woning(oplevering eind 2021), voor nu alleen bij de aan de bouw aangesloten keuken leverancier geweest. Heb het idee dat er opzich een nette keuken is getekend met goede apparatuur. Maar dat de prijs aan de (te) hoge kant is.

De keuken:

quooker 3in1 7L
- 3x 90cm dubbele lade
- lemans kast in de hoek
- kast onder de oven PTO

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het in alle eerlijkheid een erg onrustige keuken. Nauwelijks doorlopende lijnen, waardoor het geheel heel druk oogt.

1) Laat alsjeblieft de horizontale greepijst doorlopen op de onderkastjes. Nu is het wel, niet, wel, niet, wel, niet.
2) Kan de Oven niet iets lager zodat deze mooi doorloopt vanaf het blad gezien. Hopelijk ligt het dan ook meer in lijn met de zwarte vlakken in je koelkast. Nu is dat ook allemaal aan het verspringen.
3) Deze is nog meer persoonlijk; maar zo’n losse koelkast, zonder ombouw, direct aan je keuken vind ik echt niet mooi. Ik zou desnoods voor voor een 45cm full-size inbouw vriezer en 45cm full-size koelkast gaan. Of beter nog, als je de ruimte niet echt nodig hebt, lekker op 60cm houden (koel vries combi) en je werkblad verlengen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:11:
Kan iemand mij vertellen waarom ik een Bora Puru of X Puru moet kiezen ten opzichte van zo'n nieuwe Siemens/Bosch kookplaat met geintegreerd afzuigsysteem.

Ik heb het hele topic doorgezocht, en kom steeds 2 felle aanhangers van Bora tegen @Kapitein Merijn en @Barry|IA die heilig overtuigd zijn dat Bora superieur is.
De kookzones van de Bora zijn zeker niet vergelijkbaar met het bsh apparaat. BSH roept zelf dat ze de grootse zones hebben in een kookplaat met afzuiging maar dit is gewoon een leugen. Gecombineerd heeft het BSH apparaat een diepte van 40cm terwijl dit bij Bora 46cm is doordat de bediening in het midden zit.
Tevens werkt BSH nog met 'broodjes' spoelen die ca. 1cm uit elkaar liggen waardoor de panbodem niet gelijkmatig verwarmt word.

De bediening is ook echt niet vergelijkbaar. De slider van Bora werkt echt alsof je je smartphone bedient waar het BSH model nog werkt met traditionele tiptoets bediening. Je moet dit echt eens proberen in een showroom.

Voor recirculatie is het belangrijk dat het koolfilter een zo groot mogelijk oppervlak heeft om te functioneren en zodat het langer meegaat. Dit heeft Bora ook beter voor elkaar doordat ze met een filter werken in een soort harmonica vorm.

Voor de consument niet heel belangrijk maar wel een mooi voorbeeld dat Bora betere engineers achter het product heeft zitten:
Recent hebben we 2 BSH kookplaten geïnstalleerd waarbij ik beide keren werd gebeld hoe ze de buizen voor de luchtafvoer moesten aansluiten. De rechthoekige buis word namelijk achterin het toestel geschoven maar klemt daar niet, er zit bijna 1cm speling op. Toen ik vervolgens met BSH belde om te vragen hoe ze het aan moesten sluiten werd vervolgens gezegd dat de monteur de buis moet aftapen om te zorgen dat hij wel klemde achterin het toestel :?
Dat staat nog even los van het feit dat ze een bepaalde aansluitset adviseren die vervolgens helemaal niet past en vervolgens weer uit het assortiment is genomen.

@tmbokhorst
Lees dit topic even door en trek je conclusies. 20k voor die opstelling is echt te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmbokhorst
@Kapitein Merijn ,

Bedankt voor je reactie, de verkoper had ook wel beetje de instelling van wij zijn aangesloten bij het project en meeste daarvan zullen hier toch wel kopen.
lastige is dat wij in eerste instantie niet ingeloot waren maar nu erg kort voor sluitingsdatum van de ruwbouw opties wel.
Heb van de week nog een afspraak bij een kleine lokale keukenboer, ben benieuwd wat daar uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:20

Tijntje

Hello?!

Voor onze nieuwbouw huis zijn we ook druk bezig om een keuken plan te ontwerpen.
Nu lijken we uit te komen op de volgende opstelling.

Eiland van 300 x 110
1 x ladekast 120
1 x vaatwasser 60
1 x spoelkast 120

Achterzijde eiland
3 x lade kast 100

Achter het eiland 2 x hangende lage kasten 100 van 37 diep

3 x hoge kasten
1 x koffie nis met 1 x ladekast er onder
Dit idee maar dan gespiegeld
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yEpzU2v.png

De doorloop tussen kasten en eiland is overal 1 meter en we houden op deze manier in de eetkamer 3.20 meter over voor de tafel en de stoelen.
(Weet dat de verhoudingen hier niet helemaal kloppen maar heb het even snel foto van de tekening in de bouwtekening gezet.)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aWFukXB.png

Apparatuur
  • Siemens Combi Stoom 60 (IQ700)
  • Siemens Combi Magnetron 60 (IQ700)
  • Siemens Vaatwasser IQ300
  • Siemens Koelkast (IQ500) 140 hoog
  • Bora Puxu
  • Quooker Combi+
  • Quooker Cube
Iemand nog briljantje andere ideeën?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 07:52
Goedemorgen,

De keuken:

quooker 3in1 7L
- 3x 90cm dubbele lade
- lemans kast in de hoek
- kast onder de oven PTO

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Persoonlijk zou ik hier geen koof nemen. Recirculatie en de koof kan dan weg. Geeft een rustigere blik
De belijning vind ik daarentegen wel aardig. Juist de onderbreking die je hebt. Koelkast past er niet bij. Veel te dominant voor een relatief kleine keuken. Moet de blikvanger zijn en is er nu bij gepropt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Dit is informatie waar ik wat aan heb :)

Weet iemand inmiddels al wat een Bora X Pur(u)e ongeveer moet kosten? Nergens te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Weet iemand inmiddels al wat een Bora X Pur(u)e ongeveer moet kosten? Nergens te vinden.
3890 uit mijn hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53
[...]

Bij mijn keukenzaak kost ie netto 3450
Gewone puru is 2.600 bij diezelfde keukenzaak

Ik twijfel nog. Weet iemand of de x-puru in een 80cm brede ladekast past? Ik krijg het idee van niet, maar kan het nergens echt goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:44
Goedemorgen,

De keuken:

...
Een witte novy plafondunit in een witte koof oogt rustiger.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 19:16

Don Quijote

El Magnifico

PascalJanssen schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:57:
[...]

Bij mijn keukenzaak kost ie netto 3450
Gewone puru is 2.600 bij diezelfde keukenzaak

Ik twijfel nog. Weet iemand of de x-puru in een 80cm brede ladekast past? Ik krijg het idee van niet, maar kan het nergens echt goed vinden.
Gisteren bij een netto keukenzaak geweest waar ze ook de PURU voor 2500 aanboden en de PUXU voor 3500.

Het hele traject van keukens kopen laat mij wel zien dat dit een van de weinige onderwerpen is waar op het Internet schrikbarend weinig over te vinden is. Volgens mij zit hier nog wel een kans...

Of ik nou een TV koop, een Auto, een versterker of wat om het even wat; ik lees altijd reviews op sites/blogs etc., kijk reviews en vergelijkend warenonderzoek op YouTube etc. Maar voor keukens en toebehoren werkt dat allemaal niet. Zelfs iets simpels als een review/vergelijkingsfilmpje over twee van de meest populaire kookplaten van het moment kan ik niet vinden (Bora PUXU vs PURU). Uitermate irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Dat komt denk ik voornamelijk door de omloopsnelheid. Hoe vaak koopt men een nieuwe TV en hoe vaak een nieuwe keuken? Verder ben ik het wel met je eens. Het is echt lastig goede gebruikersinfo of objectieve informatie te vinden. Vrijwel iedereen heeft een belang. Helaas in Nederland is dat belang vaak ook indirect van DMG. Maakt het nog irritanter. Gelukkig is er dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Er is (bijvoorbeeld) in dit topic toch al genoeg te vinden over de Bora kookplaten?

Offtopic: Gelieve mij geen orientatie DM's meer te sturen. Helpen met keuzes e.d., kleuren, merken, daar doe ik op het moment niet aan. Graag alleen een complete offerte insturen waarbij alle knopen al zijn doorgehakt. Ik krijg er nu zoveel binnen dat ik er ook niet eens meer op ga reageren.

Graag alle vragen dus binnen dit topic houden, zodat iedereen er wat aan heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Barry|IA op 19-07-2020 14:49 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Laatst online: 23:05
Gisteren ook voor het eerst naar keukens wezen kijken. Als totale leek met weinig affectie met dit onderwerp zag ik wat tegenop, maar goed ik moet daar toch knopen over gaan doorhakken. In een lokale keukenzaak een afspraak gemaakt, vooraf aangegeven dat het echt nog in de oriënterende fase zit. Desondanks ben ik netjes geholpen, 3 uur in de keukenzaak gezeten/gelopen met als resultaat de onderstaande tekening gebaseerd op een Nobila keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKaXWfa0dpwhGThHJIjzsHMlLow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OeezanTBwIj6qRTZapJ9AlT9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJqVOLPGbCAIbdwaOM3A2hcl14Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C3H6Oy4Bl4iiabIxzDrQaAhQ.jpg?f=fotoalbum_large

Zit overgens nog wel een stevige fout in, mijn keuken is ca 4,2m breed niet 3,6m zoals is ingetekend. Mijn eigen fout, zag het thuis pas.

Nog nauwelijks gesproken over apparatuur, wil eerst een goed beeld van de indeling en eventuele stijl hebben. Graag jullie op en aanmerkingen, zelf had ik al de volgende puntjes:
  • Zit de koelkast wel handig helemaal aan de zijkant? Misschien kan ik hem beter onder de oven/magnetron plaatsen, dan zit die ook wat meer op ooghoogte.
  • De getekende magnetron/oven vind ik zo lelijk, geheel in zwart lijkt me netter/strakker
  • Zijn mat gelakte frontjes niet heel gevoelig, of valt dit mee?
Voor een eventueel gevolggesprek wil ik mijzelf wat meer verdiepen in de apparatuur en materialen. Ik heb mbt apparatuur weinig specifieke eisen, maar een beetje degelijk en fatsoenlijke prijs kwaliteit staat me wel aan. Daarom de volgende vragen:
  • Er is een Elica Nikola Tesla Prime inductieplaat inclusief afzuiging voorgesteld. Zag er netjes uit maar ik kan er weinig ervaringen over vinden. Ik zag het merk ook hier wel eens genoemd is, iemand die dit type of merk ondertussen in gebruik heeft?
  • Men stelde een Selsiuz kokendwaterkraan voor, dit omdat deze ook in gunmetal verkrijgbaar is. Ik neig toch wat richting een quooker ivm de positieve ervaringen die ik terug hoor en lees. Is dit terecht?
  • Hebben jullie nog do and don'ts mbt de apparatuur. Ze hebben er voorlopig Pelgrim apparatuur ingetekend muv de afwasmachine omdat ze daar zelf niet weg van waren. Ik wil die apparatuur zelf nog wel wat beter gaan bekijken, maar is dit echt troep of gewoon heel redelijke basis apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Pelgrim apparatuur waar je zelf niet weg van bent, een Selsiuz kokendwater kraan, een Elica kookplaat...... heeft de verkoper überhaupt naar je wensen geluisterd?

Ik zou een andere zaak bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Laatst online: 23:05
@Barry|IA Pelgrim, daar had en heb ik nog helemaal geen mening over, vandaar mijn vraag hier. De keukenverkoper was niet weg van de pelgrim vaatwasser en stelde daarom daar een alternatief voor wat me redelijk lijkt. Wat betreft de Elica kookplaat, ik vond dat ding er prima uitzien, al heb er nog maar weinig tijd mee gespeeld in keukenzaak, laat staan op gekookt. Daarom dus ook hier de vraag om (eerstenhand) ervaringen en meningen om een eventuele keuze hiervoor of voor een alternatief beter te onderbouwen, jij bent er niet weg van begrijp ik?

Over de Selsiua kraan, die werd voorgesteld ivm de beschikbare kleur. Hier ben ik thuis op gaan googlen en vond wisselde ervaringen (zoals je waarschijnlijk bij alles wel gemixte ervaringen vind). Met Quooker heb ik iets meer feeling en ervaring vandaar mijn lichte voorkeur daarvoor. Maar als ik daarvoor kies wil ik dat wel onderbouwd doen, vandaar mijn vraag. Heb jij slechte ervaringen met dit merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
[...]

Bij Keukenloods lag die met prijskaartje erbij
- Bora PURU €2539
- Bora PUXA €3295
Kapitein Merijn schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:49:
[...]

De kookzones van de Bora zijn zeker niet vergelijkbaar met het bsh apparaat. BSH roept zelf dat ze de grootse zones hebben in een kookplaat met afzuiging maar dit is gewoon een leugen. Gecombineerd heeft het BSH apparaat een diepte van 40cm terwijl dit bij Bora 46cm is doordat de bediening in het midden zit.
Tevens werkt BSH nog met 'broodjes' spoelen die ca. 1cm uit elkaar liggen waardoor de panbodem niet gelijkmatig verwarmt word.

De bediening is ook echt niet vergelijkbaar. De slider van Bora werkt echt alsof je je smartphone bedient waar het BSH model nog werkt met traditionele tiptoets bediening. Je moet dit echt eens proberen in een showroom.

Voor recirculatie is het belangrijk dat het koolfilter een zo groot mogelijk oppervlak heeft om te functioneren en zodat het langer meegaat. Dit heeft Bora ook beter voor elkaar doordat ze met een filter werken in een soort harmonica vorm.

Voor de consument niet heel belangrijk maar wel een mooi voorbeeld dat Bora betere engineers achter het product heeft zitten:
Recent hebben we 2 BSH kookplaten geïnstalleerd waarbij ik beide keren werd gebeld hoe ze de buizen voor de luchtafvoer moesten aansluiten. De rechthoekige buis word namelijk achterin het toestel geschoven maar klemt daar niet, er zit bijna 1cm speling op. Toen ik vervolgens met BSH belde om te vragen hoe ze het aan moesten sluiten werd vervolgens gezegd dat de monteur de buis moet aftapen om te zorgen dat hij wel klemde achterin het toestel :?
Dat staat nog even los van het feit dat ze een bepaalde aansluitset adviseren die vervolgens helemaal niet past en vervolgens weer uit het assortiment is genomen.

@tmbokhorst
Lees dit topic even door en trek je conclusies. 20k voor die opstelling is echt te veel.
Dank voor dit inzicht. Mijn ouders hebben ook een Bora en dat werkt top - zou er graag een willen.

Helaas krijg ik mijn vriendin (nog) niet zo ver om voor een kookplaat met afzuiging te kiezen ivm het feit dat we beide niet de meest schone koks zijn :X . Er spettert wel eens wat in het rond of iets dat naast de pan beland.. met afzuiging in de kookplaat toch wat moeilijker schoon te maken.

Is er iets anders dat in de buurt komt van kookoppervlak, flex zones, en handige bediening dat in de buurt komt van een Bora?

[ Voor 78% gewijzigd door SquareOne op 19-07-2020 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@SquareOne
Loop een showroom in, trek de vetfilter uit een Bora en laat je vriendin haar hand erin steken. Ze zal voelen dat er geen scherpen randen in zitten en dat het toestel van binnen erg glad is waardoor het echt makkelijk schoon te houden is.
Laat haar hetzelfde doen bij een willekeurige wand kap... Wel even een doosje pleisters gereed houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Kapitein Merijn schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:03:
@SquareOne
Loop een showroom in, trek de vetfilter uit een Bora en laat je vriendin haar hand erin steken. Ze zal voelen dat er geen scherpen randen in zitten en dat het toestel van binnen erg glad is waardoor het echt makkelijk schoon te houden is.
Laat haar hetzelfde doen bij een willekeurige wand kap... Wel even een doosje pleisters gereed houden ;)
Dat geloof ik maar dat gaat dan over de afzuiging.

Het is meer dat je bij een vlakke plaat zonder gat/sleuf voor afzuiging er wat makkelijker een doekje eroverheen haalt ipv dat er ook spetters, kookvocht, etensresten in het gat komen wat toch wat meer moeite kost om schoon te maken. Daarnaast die ‘grid’ die bovenop heeft nogal wat hoekjes dat is best lastig schoonmaken verwacht ik.

Los daarvan, als het de Bora niet wordt. Welke fabrikant maakt de handigste bediening en best gebruik van oppervlak van kookplaat? Dan kan ik in ieder geval iets van guidance qua merk / type meegeven als ik een keer bij een keukenzaak om tafel ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:20:
[...]

Dat geloof ik maar dat gaat dan over de afzuiging.

Het is meer dat je bij een vlakke plaat zonder gat/sleuf voor afzuiging er wat makkelijker een doekje eroverheen haalt ipv dat er ook spetters, kookvocht, etensresten in het gat komen wat toch wat meer moeite kost om schoon te maken. Daarnaast die ‘grid’ die bovenop heeft nogal wat hoekjes dat is best lastig schoonmaken verwacht ik.

Los daarvan, als het de Bora niet wordt. Welke fabrikant maakt de handigste bediening en best gebruik van oppervlak van kookplaat? Dan kan ik in ieder geval iets van guidance qua merk / type meegeven als ik een keer bij een keukenzaak om tafel ga.
Het rooster en vetfilter kunnen gewoon in de vaatwasser dus ik zie het probleem niet zo. Tevens is het vetfilter een soort emmertje waar alle rotzooi in valt dus die kiep je zo leeg boven de vuilnisbak.

Zelf vind ik de twistpad van Neff erg fijn qua bediening. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar het 90cm model met de grote ronde zone in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
tmbokhorst schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:56:
@Kapitein Merijn ,

Bedankt voor je reactie, de verkoper had ook wel beetje de instelling van wij zijn aangesloten bij het project en meeste daarvan zullen hier toch wel kopen.
lastige is dat wij in eerste instantie niet ingeloot waren maar nu erg kort voor sluitingsdatum van de ruwbouw opties wel.
Heb van de week nog een afspraak bij een kleine lokale keukenboer, ben benieuwd wat daar uit komt.
Wij zaten in een vergelijkbare situatie. We kregen het huis een dikke 3 weken voor we de technische tekening van de keuken aan moesten leveren.
Bedenk je dat het puur om de opstelling gaat en waar je welke aansluitingen wilt hebben. Ga je dus nog niet teveel vast leggen op alle details, maar bedenk wat je waar wilt hebben en zorg voor de tekening.

Wij hebben afgelopen november de opstelling bedacht en de technische tekening laten maken door een keukenbouwer en hebben pas volgende maand de eerste afspraak staan voor een gedetailleerder ontwerp. (Oplevering van het huis is rond maart 2021)
Ook qua apparatuur heeft het echt geen zin om 1,5 jaar van te voren alles te kiezen aangezien er nog genoeg nieuws beschikbaar zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06 22:54
Goedemorgen,

De keuken:

quooker 3in1 7L
- 3x 90cm dubbele lade
- lemans kast in de hoek
- kast onder de oven PTO

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou rechts waar je spoelbak nu zit 3 hoge kasten doen, eventueel zoals al eerder gezegd 1 voor koelkast en 1 voor vriezer als je echt veel ruimte wilt. In het midden ervan de oven. Daarna de spoelbak en tegen de linkermuur koken.
Ik vind ook dat er weinig symmetrie nu in je keuken zit, elke keer wordt de rechte lijn onderbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
Don Quijote schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:09:
[...]

Het hele traject van keukens kopen laat mij wel zien dat dit een van de weinige onderwerpen is waar op het Internet schrikbarend weinig over te vinden is. Volgens mij zit hier nog wel een kans...

ik lees altijd reviews op sites/blogs etc., kijk reviews en vergelijkend warenonderzoek op YouTube etc. Maar voor keukens en toebehoren werkt dat allemaal niet. Uitermate irritant.
Klopt, dit vond en dit vind ik nog steeds heel raar. Omloopsnelheid of niet, van alles is een review te vinden, maar dure inbouwkeukenapparatuur...: helemaal niets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:08
Tijntje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:21:

Iemand nog briljantje andere ideeën?
wij krijgen (kopen) een huis met gelijksoortige afmetingen (keuken van 6,05m breed en 5,20m lang. In eerste instantie hadden wij ook een kookeiland bedacht. Totdat een keukenontwerper onderstaand design gemaakt heeft. We zijn om, en deze wordt het:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49207539013_292510da42_k.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49208022596_486446f1c5_k.jpg

Deze layout levert veel loopruimte en bergingsmogelijkheden op. Tevens houden we veel ruimte over voor het plaatsen van een tafel. Misschien het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 20:20

Tijntje

Hello?!

107mb schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:40:
[...]

wij krijgen (kopen) een huis met gelijksoortige afmetingen (keuken van 6,05m breed en 5,20m lang. In eerste instantie hadden wij ook een kookeiland bedacht. Totdat een keukenontwerper onderstaand design gemaakt heeft. We zijn om, en deze wordt het:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze layout levert veel loopruimte en bergingsmogelijkheden op. Tevens houden we veel ruimte over voor het plaatsen van een tafel. Misschien het overwegen waard.
Heb je ook een plattegrond hoe het er dan in zou staan?
Wij hadden namelijk ook eerst een U vorm met kasten langs de wand waar de deur zit (5 hoge kasten) en dan langs de korte wand een spoel gedeelte en dan een schiereiland :)
Probleem was dat we dan recht uitkwamen met de muur waardoor er voor de eettafel nog maar 2,7 meter over was.
Dat voelde wat krap.

Onze korte wand is 3 meter, de andere tot de deur ongeveer 4 meter.
Woning breedte is 5,7

[ Voor 4% gewijzigd door Tijntje op 20-07-2020 09:57 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31
@107mb je hebt toch altijd minder loopruimte dan dat je dat met een eiland zou hebben?
Je zit nu vast in je U en met een eiland kan je er vrij omheen.
Zelf heb ik een ergernis aan hoeken in een keuken en zeker met een nis/kleine hoek. De hoek naast je hoge kasten ga je namelijk nooit staan om te snijden bijvoorbeeld want die kasten rechts zitten er te dicht op zonder daar continu tegenaan te stoten. Je gaat daar dus spullen stallen :p een Koffieautomaat is bijvoorbeeld prima.
De hoekkasten zelf blijven natuurlijk ook altijd een compromis qua bruikbaarheid/prijs/ruimte.

Krijg je nu een oven van 1.20m breed?
En doe je nog iets met een smet plint bij je wasbak die muur gaat geheid nat en vies tenzij je je blad wat verdiept hebt?

Mijn vorige keuken was een U en daar komt mijn ergernis van zo'n hoek/nis vandaan en de hoekkasten :9 .

[ Voor 19% gewijzigd door GeeMoney op 20-07-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Goedemorgen,

De keuken:

quooker 3in1 7L
- 3x 90cm dubbele lade
- lemans kast in de hoek
- kast onder de oven PTO

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het lijkt me veel te duur. Ik heb al meer kastruimte in alleen m'n eiland, van Nolte, en 5 apparaten (Bora PUXU, Siemens StudioLine Stoomoven en Magnetron Oven, vaatwasser, koelkast, en heel veel werkblad) voor dat geld.
107mb schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:40:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wij hebben ook lang nagedacht over wel of niet een barretje aan het eiland. Aantal opmerkingen in het algemeen: eten doen we altijd aan tafel, nooit aan het barretje. Misschien als ik sta te koken, dat m'n kind(eren) aan het barretje zitten te wachten/kleuren/whatever.
Daarom twee opmerkingen over je ontwerp:
1. Heb je wel eens aan zo'n blad gezeten? Je blote armen op dat blad gelegd? Ik weet niet wat voor materiaal je werkblad nu is, maar lang zitten aan een stenen (of ander gelijkmatig kouden) werkblad zit echt voor geen meter. Dus als wij al een blad zouden nemen, zouden we een houten blad er op plaatsen. Dit kan altijd nog achteraf en elke meubel/houtboer kan dit doen.
2. Ik zou persoonlijk niet graag achter die bakplaat willen zitten als er gekookt wordt ivm vetspetters en lucht. Ook zou ik de tafel niet dekken voordat je klaar bent met eten koken; je moet de boel waarschijnlijk eerst schoonvegen voordat je het bord er neer gaat zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Booth op 20-07-2020 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

GeeMoney schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:00:
@107mbEn doe je nog iets met een smet plint bij je wasbak die muur gaat geheid nat en vies tenzij je je blad wat verdiept hebt?
Nergens voor nodig, gewoon goede schrobvaste muurverf kopen.
Ik zie ook vaak dat mensen zo'n glasplaat of achterwand hebben bij de kookplaat, maar mijn ervaring is dat je dat echt niet nodig hebt met de juiste verf. Ook rode spaghettisaus poets je er na 3 dagen nog met gemak van af.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31
Impry schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:11:
[...]

Nergens voor nodig, gewoon goede schrobvaste muurverf kopen.
Ik zie ook vaak dat mensen zo'n glasplaat of achterwand hebben bij de kookplaat, maar mijn ervaring is dat je dat echt niet nodig hebt met de juiste verf. Ook rode spaghettisaus poets je er na 3 dagen nog met gemak van af.
Met een kraan zou dat wellicht voldoende kunnen zijn, ik kookte aan de muur in mijn vorige woning en ondanks die Sigma handel uiteindelijk toch een glasplaat achter de kookplaat gezet.

@Booth Tot ook mijn eigen verbazing eten wij nu vaker aan onze bar dan aan de eettafel. Onze bar zit echter wel aan het einde van het eiland en aan beide zijden. (niet dicht bij het koken dus). We ontbijten hier, lunchen er en vaak ook zelfs avondeten. Alleen met avondeten gebruiken we wel een tafelkleed eroverheen.
Hij is trouwens van composiet bij ons.
Pagina: 1 ... 146 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1