Kan iemand mij vertellen waarom ik een Bora Puru of X Puru moet kiezen ten opzichte van zo'n nieuwe Siemens/Bosch kookplaat met geintegreerd afzuigsysteem.
Ik heb het hele topic doorgezocht, en kom steeds 2 felle aanhangers van Bora tegen @
Kapitein Merijn en @
Barry|IA die heilig overtuigd zijn dat Bora superieur is.
Wat ik heb kunnen vinden is dat bij de Bora de filters verwisselen makkelijker is, maar dit zijn posts uit 2018-2019. Inmiddels hebben Siemens/Bosch hun apparaten geupdate en zijn de filters ook makkelijk te verwisselen(Bosch PXX895D66E).
Verder is volgens mij de afzuigcapaciteit gewoon vergelijkbaar.
Geluidsniveau boeit me niet heel veel.
Aftersales boeit me wel, Siemens/Bosch doen dit zelf, Bora besteed dit uit. Dat zegt verder niet zoveel, maar ik heb goede ervaringen met de Siemens/Bosch service.
De bediening valt over te twisten, alles went.
Het uiterlijk is smaak. De Bora X puru is iets mooier.
Kookoppervlakte is vergelijkbaar. De Bora X Puru heeft iets meer.
Functies zijn vergelijkbaar. De Siemens/Bosch heeft er volgens mij meer. Maar allebei voldoende.
Ik ben aangewezen op recirculatie, en vindt het niet erg om jaarlijks een koolstoffilter te vervangen. Plasma filters zijn voor mij niet goed genoeg bewezen.
(Bedacht door een slimme ondernemer zonder wetenschappelijke achtergrond in die materie, totaal niet wetenschappelijk onderbouwd.) En bovendien hoef ik geen ozon uitstoot uit mijn afzuigsysteem. Ik zet liever een goed luchtzuiveringsapparaat in de keuken die ook pollen en andere shit filtert. Die zijn overigens ook nog eens goedkoper. En van Bora mag je niet eens een plasmafilter installeren. Ik snap dat ze liever koolstoffilters verkopen, maar toch...