Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:16
Phyrro schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Yup, ik heb Barry een bericht gestuurd en wacht rustig op antwoord. Hoop dat 'ie niet met vakantie is. :P

[...]

[...]

Ja, dit is nog zonder montage. Montage was bij Kvik ook weer duurder dan Superkeukens.

Welk aspect van de keukens vinden jullie dan aan de prijs? Ik vind bv de apparaten van Kvik behoorlijk duur, en bij beiden de werkbladen ook nogal aan de prijs.

Wat zouden jullie doen om het betaalbaarder te maken? Ander blad? Andere apparatuur? Hoge kasten niet tot het plafond? Andere winkel? Ik zou bijvoorbeeld een Hacker Classic ook prima vinden (denk ik).

Dus tussen deze twee neig ik naar SK, maar ik hoop dat i-kook of Bemmel&Kroon iets concurrerends neer kan zetten.
Kvik werkt met netto prijzen, maar er zijn wel wat trucjes om de prijs alsnog omlaag te krijgen:

- Er is elke maand een andere actie. Nu is dat 30% op werkbladen. Vorige maand was dat 20% op de gehele keuken (behalve montage). Dat zou ik in jouw geval al snel 1000 schelen (nu 1000 korting op werkblad, maar dat wordt dan 2400 korting op totaal). Je moet een beetje geluk hebben met de actie, want tijdens een actie kunnen ze geen andere actie aanbieden.

- Je kan zelf apparaten kopen en ze laten installeren door Kvik. Uit mijn hoofd kost dat 50 euro per apparaat. Mocht je dus dure apparaten hebben maar online goedkoper kunnen bestellen, kan dat best wat schelen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:22

giu

Wij hebben onlangs een huis gekocht, met hierin een redelijk gedateerde keuken. In ieder geval het keukenblad is direct aan vervanging toe.

Nu merk ik dat veel keukenzaken zich niet wagen aan het opmeten, leveren en monteren van een nieuw keukenblad voor een bestaande keuken.

Weet iemand nog een goede partij die dit doet, met een showroom in omgeving utrecht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:44
*DaMastX* schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:51:
Wij hebben onlangs een huis gekocht, met hierin een redelijk gedateerde keuken. In ieder geval het keukenblad is direct aan vervanging toe.

Nu merk ik dat veel keukenzaken zich niet wagen aan het opmeten, leveren en monteren van een nieuw keukenblad voor een bestaande keuken.

Weet iemand nog een goede partij die dit doet, met een showroom in omgeving utrecht? :)
https://www.123werkbladen.nl/ (zelf geen ervaring mee).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Ga eens kijken bij Stone Factory Natuursteen. https://www.thestonefactory.nl/ Toppers.

[ Voor 22% gewijzigd door Vitruvius op 09-07-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
Heeft iemand nog adviezen over winkels waar je veel opgestelde apparatuur kunt vinden van diverse merken?
Door de Corona maatregelen zijn er behoorlijk lange wachttijden om bij de showroom van bijvoorbeeld Siemens/Neff langs te gaan. Omdat we niet tot augustus willen wachten ben ik zoek naar alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:35
Carlito schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:38:
Heeft iemand nog adviezen over winkels waar je veel opgestelde apparatuur kunt vinden van diverse merken?
Door de Corona maatregelen zijn er behoorlijk lange wachttijden om bij de showroom van bijvoorbeeld Siemens/Neff langs te gaan. Omdat we niet tot augustus willen wachten ben ik zoek naar alternatieven.
Bij Keukenloods hebben ze veel in de winkel staan van verschillende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

Carlito schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:38:
Ben je bekend met het inspiratiehuis 2020 in Hoofddorp?
Staan heel veel apparaten van Bosch, Siemens, Gaggenau en NEFF.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:16
fmb schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:06:
[...]

Ben je bekend met het inspiratiehuis 2020 in Hoofddorp?
Staan heel veel apparaten van Bosch, Siemens, Gaggenau en NEFF.
Vanwege Corona moet je daar nu een afspraak maken om een gesprek in te plannen. Aantal weken wachttijd voor een afspraak. Daarnaast kan je er niet meer zomaar rond lopen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
evleerdam schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:16:
[...]

Vanwege Corona moet je daar nu een afspraak maken om een gesprek in te plannen. Aantal weken wachttijd voor een afspraak. Daarnaast kan je er niet meer zomaar rond lopen.
Ja dat bedoelde ik dus. Ik wilde graag naar het inspiratiehuis van AEG en Siemens. AEG kunnen we volgende week terecht, maar voor Neff is dat pas in Augustus. Beide idd op afspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:03

OMX2000

By any means necessary...

Dipsausje schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:44:
[...]

Fenix is een merknaam van Arpa, zij maken geen keukens maar puur het materiaal. Je kan dat als keukenfabrikant gewoon kopen en in je fabriek gebruiken voor de productie van je keukenkastjes. De reden dat (grote) keukenfabrikanten met een eigen alternatief komen is waarschijnlijk omdat Fenix niet de goedkoopste is.

Overigens lijken die twee nieuwe kleuren van Next125 erg veel op Fenix NTM kleuren. Dat kobaltgroen kan Verde Comodoro zijn en die Indisch rood lijkt nogal op Rosso Jaipur. Zou dus best kunnen dat Next125 Fenix gebruikt.
Ik heb twee vragen bij Next125 neergelegd. Wat het verschil is tussen NX 240 en NX 860/870 en of ze het echte Fenix gebruiken.

Antwoord hieronder:
FENIX komt alleen vanuit Arpa op de industriële markt, er zijn geen andere aanbieders van FENIX.
Het next125 model NX240 in FENIX is aan de achterzijde glad rondom voorzien van een ABS-afkanting.
--- Er zijn geen specifieke foto’s die dit verduidelijken.
Het next125 model NX860/870 is volkern FENIX aan de achterzijde voorzien van een kader met rondom een ALU-afkantprofiel.
Verdere vragen en productkenmerken kan uw next125 keukenzaak in hun showroom visualiseren.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

koentjuh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:33:
[...]

Ja bewust gedaan. Vaak is hout icm keuken na een paar jaar niet meer mooi. Zeker met onze knoei activiteiten leek een gietvloer slimmer.

Blad staat zeker niet verkeerd maar de keuken is nu wel net ff een paar centimeter te hoog. Plus dat we een dunner blad simpelweg mooier vinden.
Hoeveel cm is het blad nu dan in totaal bij de wastafel?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
beesting schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:23:
[...]

Bedankt voor al jullie feedback op ons idee over de indeling van onze nieuwbouwkeuken. Ook voor de alternatieven die jullie hebben laten zien, zoals zelfs het omdraaien van woonkamer vs keuken (hoewel ik bang ben dat de woonkamer/TV-hoek daarmee voor ons wel echt te klein zou worden). Echt erg fijn al die inzet! :)

Hoewel het natuurlijk wel tegen ons oorspronkelijke idee ingaat. Het brengt ons dan ook flink aan het twijfelen. We gaan op z'n minst nog een keer heel goed passen en meten, bij de keukenleverancier van het project kun je ook oa met een soort bouwblokken de ruimte+keuken ter plekke namaken, dus dat lijkt ons ook nog een goede optie om alle varianten en afwegingen eens in het echt te ervaren. En mocht er tóch iemand een soortgelijk idee hebben uitgevoerd, dan zijn we natuurlijk ook benieuwd. Hetzelfde geldt voor andere tips!
Inmiddels zijn we weer een stuk verder (drukke periode met zo'n nieuwbouwhuis, dus tussentijds niet meer gepost). Om ook nog even terug te komen op de vragen, zie dat ik sommige nog had gemist:
StevenPH schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:27:
@beesting wat voor plafondafzuiging heb je gepland (merk/type) en hoe ga je deze wegwerken in het plafond? Ik ben dit ook van plan maar ben op dit forum nog maar weinig voorbeelden hiervan tegengekomen.
Specifieke keuze hadden we nog niet gemaakt (keken oa naar Novy, Siemens, Samsung en AEG; verbinding tussen kookplaat en afzuigkap leek ons wel handig), maar nu toch geswitcht naar kookplaat met afzuiging naar buiten via de kruipruimte.
LuPo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:32:
[...]
Ik ben het met MikeyMan eens. Ik zou een parallel, U of een L-opstelling overwegen @beesting . Op de plattegrond lijkt dit een prima idee. In het echt wordt het heel krap op deze manier! Zowel in je keuken als de andere kant naar je zithoek. Ter vergelijk: bij ons is de open keuken 13m2 en de zithoek 37m2. Totaal 50m2. Ik vraag me overigens wel af of die 48m2 die op je plattegrond staat klopt. Onze keuken is onderin 3,05 meter breed. Totale breedte woning 5,4 meter (binnenmaat). Lengte van de woning is 11,5 meter. Hoe is dat bij jullie?
Binnenmaat is bij ons 11,8m x 5,1m en de woonkamer+keuken zo'n 48.5m2 als ik het even nareken. Dankjewel ook voor de waarschuwing, een van de redenen om de situatie helemaal na te bouwen. Overigens: de meubels voor de woonkamer hebben we nog niet, juist iets voor ons relatiefs groots ingetekend zodat het eerder meevalt dan tegenvalt.
GeeMoney schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 04:42:
[...]

Beetje laat waarschijnlijk maar die meterkast had eigenlijk op de plek van de “kast” in je hal moeten zitten en onder je trap had je dan een trapkast kunnen maken. Dan had je ruim 40/50cm in de breedte in je keuken erbij gehad. Dan waren er een stuk meer opties beter mogelijk. Ik heb een U-keuken gehad met als tussenruimte 1,85m (totale ruimte dus 3,05m) en dat was goed. Bij een U of parallel opstelling houd je maar 1,20m over in jouw geval en dat is denk ik wel wat krap als je met 2 personen in de keuken bent of een deur of lade open hebt staan. Door je hal is het echt een lange wat nauwe strook. Is het niet alsnog mogelijk om die hele wand alsnog terug te zetten en de meterkast dan maar als koof in je keuken te hebben? Wellicht kan je er nog iets omheen werken qua kasten of ombouw ofzo?
Ja, klopt, dat is net jammer. En ook al is het een flexibele bouwer, we kunnen veel muren verplaatsen, de meterkast verplaatsen zit er helaas niet in. Wat we nu dus nog wel gaan doen is de muur tussen de hal en keuken zo'n 10cm verplaatsen (maar dan niet de meterkast) en dus de keuken toch net een fractie beter maken. Nav ook de andere opmerkingen, gaf juist deze post ons dat idee, ook al is het maar ca. 10cm. Dus dankjewel! :)

Ook de andere nieuwe posts hebben we overigens gewaardeerd van iedereen, bedankt!

En zoals gezegd hadden jullie opmerkingen ons wel aan het denken gezet. Hoewel we wel enigszins bij het eerdere idee zijn gebleven hebben we daardoor nog wel wat getweakt in de opstelling en zijn we oa nav het namaken van de ruimte met bouwblokken extra zeker over de opstelling in het algemeen. We hebben zowel de keuken nagemaakt, ook in parallelopstelling (voelt ons toch net wat te smal), als in de nieuwe opstelling gekeken of we voldoende ruimte voor de woonkamer overhouden. Dat laatste gaf ons de bevestiging dat de bar met schiereiland voor ons gaat passen, maar dat we inderdaad moeten opletten het niet te groot te maken.

Vooral daarom (en ook iets omdat velen ons wel aanraden dat het leuker is om het schiereiland met koken te gebruiken) hebben we koken en spoelen omgedraaid. Want ivm de vaatwasser naast spoelen en ook een grote spoelbak werd het schiereiland anders te breed. Wel reden om het schiereiland ook iets dieper te maken. Verder willen we toch heel graag een Amerikaanse koelkast, dus de kastenwand met koffiecorner is ook iets veranderd. En zoals net gezegd de keuken grotendeels 10cm groter gemaakt van 248cm naar 258cm.

Maar voordat het een hele tekst wordt deel ik graag wat afbeeldingen met jullie. Gegeven deze opstelling zien jullie wellicht nog kleine verbeteringen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/We_MneycEfuyiNf409H0gH3t8b8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e1gzzYh6qXP4kLzWozQZA0iC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNKOojwh3DZNlseb9ipEVP79DhE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mFr3r5baJZOth7oVkKYG5vY3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4J7jcBBETCEkGY-LQOj8tTOJwf4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h9SqUidmvHLloz6XqCYFqBDX.png?f=fotoalbum_large

En evt tips voor de aansluitingen/leidingen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJfNaWau3s3FU3FkQliJvNQJnWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fAWkA3liLpmTkkSc8s1vkW0e.png?f=fotoalbum_large

Members only: Ontvangen offertes
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Beetje veel vragen in een keer wellicht, maar onze deadline nadert en we moeten keuzes maken en waarderen jullie hulp en inzichten echt ontzettend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoviking
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-08 21:05
Met enige regelmaat zie ik hier toch keukens tot aan het plafond voorbij komen. In ons ontwerp willen we ook tot aan het plafond gaan maar de keukenverkoper gaf aan dat dat niet kan i.v.m. luchtcirculatie van de apparatuur in die kasten (2x een oven en een koelkast in 2 hoge kasten). Heeft iemand van jullie dit eerder gehoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 22:14
Teknoviking schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:58:
Met enige regelmaat zie ik hier toch keukens tot aan het plafond voorbij komen. In ons ontwerp willen we ook tot aan het plafond gaan maar de keukenverkoper gaf aan dat dat niet kan i.v.m. luchtcirculatie van de apparatuur in die kasten (2x een oven en een koelkast in 2 hoge kasten). Heeft iemand van jullie dit eerder gehoord?
Je hebt inderdaad wat ruimte nodig boven je kasten. Maar in ons geval kon dat met een centimeter ruimte boven de kastdeuren. Wij hebben daarboven dan vervolgens nog wel een stol van 10 centimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoviking
Devilfish schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:01:
[...]

Je hebt inderdaad wat ruimte nodig boven je kasten. Maar in ons geval kon dat met een centimeter ruimte boven de kastdeuren. Wij hebben daarboven dan vervolgens nog wel een stol van 10 centimeter.
In ons ontwerp zit er nu een ruimte van 15cm, dat is bij jullie dan een stuk netter. Onze verkoper/ontwerper gaf aan dat er 5 centimeter nodig was maar dat het dan beter is om een grotere ruimte te nemen zodat je er ook evt kan schoonmaken op de kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inbouw ovens blazen over het algemeen aan de voorkant uit, niet aan de achterkant.

Voor koelkast/vriezer zit je aan 200cm2 aan beluchting per stuk. Ik heb zelf over de hele breedte van mijn kastenwand om en nabij een centimeter ruimte aan de bovenkant. Dus dat is al ongeveer 360cm2. Heb voor de zekerheid daarnaast een uitgang gemaakt naar het trapgat met een uitblaasventiel vanuit de koof boven de keuken. Zou ruim voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:38
ken schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:04:
[...]

Hoeveel cm is het blad nu dan in totaal bij de wastafel?
Door de gebruikte rand afwerking 4 cm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:22
Teknoviking schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:58:
Onze 4 hoge kasten met een vrieskast / koelkast /combi magnetron / combi stoom zijn semi-zwevend weggewerkt in de muur. Keukenboer heeft in de wand boven en onder 2 luchtroosters geplaatst. Zichtbaar, maar niet storend. Ik zal vanavond van onze opstelling een foto maken en hier plaatsen. Krijg je een beetje een idee. Ik zou, als ik jou was, me niet zo heel druk hier over maken ;)

- update -

@Verwijderd @Eikkie Ik lees het nu even terug, maar jullie willen dus kasten tot aan het plafond. Nu snap ik hem. Ik heb geen kasten tot aan het plafond (is ook 3 meter hoog, dus kom daar dan niet bij), dan is een nisje boven in denk ik wel onvermijdelijk :/ .

Maar goed foto's toch maar delen, misschien heb je er nog wat aan. Zoals je ziet hebben ze twee roosters boven geplaatst en dan twee roosters onder in de plint.:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTY6bjS_ZzMwAdtfQ_XM-rmq-Bw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4rFIJwiauFuJy4piZua7mbRf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jh5-SbAud0w6YnL1r6AmSxkruvA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VNq57fPGtwm9TJ2YSLR9vG53.jpg?f=user_large

En voor het totaal idee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eu2yOW5-O8oPtIAxmeo536qmVnQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IQ3yd66A1PP7GQARMLjUMPzk.jpg?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door righthand op 10-07-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoviking
righthand schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:36:
[...]

Onze 4 hoge kasten met een vrieskast / koelkast /combi magnetron / combi stoom zijn semi-zwevend weggewerkt in de muur. Keukenboer heeft in de wand boven en onder 2 luchtroosters geplaatst. Zichtbaar, maar niet storend. Ik zal vanavond van onze opstelling een foto maken en hier plaatsen. Krijg je een beetje een idee. Ik zou, als ik jou was, me niet zo heel druk hier over maken ;)
Het is helaas vooral de verkoper die zich er druk om maakt en dat wij daardoor boven onze keuken een nis van ±15cm hebben.

Wij zijn late kopers bij een project en hebben dus een hele strakke deadline. Voor nu alleen bij de projectleverancier geweest voor een offerte en wilde het ivm tijd daarbij laten. Misschien toch goed om ergens tijd vrij te maken voor een extra tekening en offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:38
[...]

Wij zijn hier erg benieuwd naar jouw foto. Ook bij ons worden de luchtroosters afgeraden. Daarnaast werd de adviseur niet enthousiast van een kast tot aan het plafond. Afwerken met een sierlijst/stucwerk leek mij wel een mooie optie, maar ook dat is afgeraden.

@righthand ziet er erg mooi uit qua afwerking. Wij houden het ws bij 4 cm open aan de bovenkant. Bedankt voor het delen.

[ Voor 7% gewijzigd door Eikkie op 10-07-2020 22:08 ]

It's me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Eikkie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:41:
[...]

Wij zijn hier erg benieuwd naar jouw foto. Ook bij ons worden de luchtroosters afgeraden. Daarnaast werd de adviseur niet enthousiast van een kast tot aan het plafond. Afwerken met een sierlijst/stucwerk leek mij wel een mooie optie, maar ook dat is afgeraden.
Interessante discussie. Kasten tot het plafond is ook onze wens ivm meer bergruimte. Maar dit maakt onze offerte wel flink duurder ivm maatwerk. Eigenlijk willen we gewoon hoge greeploze bovenkasten van 100cm, maar die worden door SuperKeukens iig niet aangeboden bij hun standaard merken (Schuller en Nobilia).

Een andere optie zou zijn om 'standaard' kasten te nemen en dan aftimmeren en stucen. Maar goed, als je 2K op je kastwerk bespaart en dan nog moet gaan timmeren, stucen en verven voor een sub-optimale oplossing is dat ook niet wat je wil.

Zelf gekluste impressie met standaard kasten en aftimmering:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htKhQgXJ88NzQdjC5SO2A816JRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jauSkMerCodaMdFkHNID4Guz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 10:07
Len020 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:08:
Prijs is aan de hoge kant volgens mij;

denk dat er nog wel 2k af kan eerlijk gezegd.

- tevens een keuken anno 2019 zonder quooker (of variant daarop); een quooker gebruik je niet alleen voor thee. ook paste , eitje koken, groente koken etc etc.
Hier ook geen quooker laten installeren. Vonden wij ook niet echt nodig. Daarnaast schrikbarend duur. De zonnepanelen op ons huis laten de inductie gratis het water koken of idd de waterkoker het werk doen. Dan maar even geduld.

Daarnaast is het voor thee/koffie voor de echte liefhebber een no-go. Theesoorten en koffiesoorten hebben allemaal een andere optimale temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Phyrro schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:52:
[...]

Interessante discussie. Kasten tot het plafond is ook onze wens ivm meer bergruimte. Maar dit maakt onze offerte wel flink duurder ivm maatwerk. Eigenlijk willen we gewoon hoge greeploze bovenkasten van 100cm, maar die worden door SuperKeukens iig niet aangeboden bij hun standaard merken (Schuller en Nobilia).

Een andere optie zou zijn om 'standaard' kasten te nemen en dan aftimmeren en stucen. Maar goed, als je 2K op je kastwerk bespaart en dan nog moet gaan timmeren, stucen en verven voor een sub-optimale oplossing is dat ook niet wat je wil.

[Afbeelding]
Weet niet hoe lang je bent, en hoe hoog je plafond is, maar met onze hoge kasten heb ik met 1m98 al een uitdaging op de bovenste planken. En dan heb ik nog een kleine 30cm koof erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:38
aschja schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:53:
[...]

Hier ook geen quooker laten installeren. Vonden wij ook niet echt nodig. Daarnaast schrikbarend duur. De zonnepanelen op ons huis laten de inductie gratis het water koken of idd de waterkoker het werk doen. Dan maar even geduld.

Daarnaast is het voor thee/koffie voor de echte liefhebber een no-go. Theesoorten en koffiesoorten hebben allemaal een andere optimale temperatuur.
Een Quooker is typisch zo'n ding waar je prima mee zonder kan, maar als je het eenmaal gewend bent niet meer zonder wil. Tuurlijk kun je de waterkoker zijn werk laten doen, maar juist de instant functie is waarom je je afvraagt hoe je in vredesnaam ooit zonder kon :)

edit: en natuurlijk ook direct warm water. Heerlijk!

[ Voor 3% gewijzigd door koentjuh op 10-07-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
MikeyMan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Weet niet hoe lang je bent, en hoe hoog je plafond is, maar met onze hoge kasten heb ik met 1m98 al een uitdaging op de bovenste planken. En dan heb ik nog een kleine 30cm koof erboven.
Ik ben 2,5 meter, dus geen probleem. :+

On a serious note, het huis is klein en opbergruimte is schaars, dus waarom niet maximaliseren als je de kans hebt? Ik pak wel een krukje als ik bij het gourmetstel, blender of wok moet. En het ziet er naar mijn mening ook strakker uit. Anders krijg je zoiets, toch een stukje onrustiger:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKT5qj7eUeR82ui5a1QeYXCjD3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlQoDJ7d3Io6xUtMAvEoUrYh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
Ik heb een offerte voor een Rotpunkt keuken en ik wil kijken ik die in Duitsland goedkoper kan krijgen. Weet iemand een keukenzaak waar ik m'n offerte naar toe kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Phyrro schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:03:
[...]

Ik ben 2,5 meter, dus geen probleem. :+

On a serious note, het huis is klein en opbergruimte is schaars, dus waarom niet maximaliseren als je de kans hebt? Ik pak wel een krukje als ik bij het gourmetstel, blender of wok moet. En het ziet er naar mijn mening ook strakker uit. Anders krijg je zoiets, toch een stukje onrustiger:

[Afbeelding]
Ja, helemaal eens uiteraard voor die hoge kast. Die is met een krukje nog wel bereikbaar. Maar vraag me vooral af hoe je de bovenste plank van de linker bovenkast gaat bereiken. Zelfs met krukje wordt dat denk ik op het aanrecht gaan staan?

M.b.t. Quooker; geen moment spijt van gehad. Gebruik het ding eigenlijk zelfs nog veel meer dan ik van tevoren had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
Phyrro schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:52:
[...]

[Afbeelding]
Vandaag ook eens langs wat keukenzaken geweest. Had gehoopt dat iemand in die winkel ter plekke had kunnen helpen met het bedenken van een indeling. Zonder afspraak had helaas niemand daar zin in...

Welke keukentool heb je gebruikt? Dan ga ik zelf maar eens klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
SquareOne schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:16:
[...]

Vandaag ook eens langs wat keukenzaken geweest. Had gehoopt dat iemand in die winkel ter plekke had kunnen helpen met het bedenken van een indeling. Zonder afspraak had helaas niemand daar zin in...

Welke keukentool heb je gebruikt? Dan ga ik zelf maar eens klussen.
Tsja, zo werkt het niet is ook mijn ervaring. Na vele tools gebruikt te hebben (Ikea, i-Kook, Floorplanner), vond ik de keukenplanner van Schuller het makkelijkst werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
Naar lang wikken en wegen over de inrichting, wel of niet uitbouwen en vorm van de keuken hebben we eindelijk een stap genomen en de lokale keukenzaak binnengestapt. Hieruit is onderstaand ontwerp voortgekomen.

De bijkeuken gaan we bij de keuken trekken door de huidige deur daar weg te halen en de opening te vergroten. Zelf zag ik graag een raam waar de kastenwand nu is ingetekend, maar mevrouw Eikkie ziet graag een kastenwand (volgens adviseur het liefst niet tot aan het plafond).
De L hebben we laag gehouden voor het ruimtelijke gevoel.

Betreft als verwacht een Häcker Systemat mat zwart en 4 cm. dik composiet werkblad. Siemens apparatuur

Ik ben erg benieuw naar jullie mening over het ontwerp. En ook niet onbelangrijk wat vinden jullie van de prijs?

Members only: title

[ Voor 8% gewijzigd door Eikkie op 10-07-2020 22:37 . Reden: Funda toegevoegd ]

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

koentjuh schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:16:
[...]

Door de gebruikte rand afwerking 4 cm.
Netjes, welke maat krijgen jullie uiteindelijk?

Mooie keuken

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 08:15
aschja schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:53:
[...]

Dat je budget het niet toelaat is prima. Een vaatwasser is ook niet nodig naar ik zou echt niet zelf willen afwassen. Maar als ik kook ben ik vaak blij met de quooker bijv bij pasta of groente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Len020 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:02:
[...]

Dat je budget het niet toelaat is prima. Een vaatwasser is ook niet nodig naar ik zou echt niet zelf willen afwassen. Maar als ik kook ben ik vaak blij met de quooker bijv bij pasta of groente
Nou, dat budget was het probleem niet. Dat heb ik nergens gezegd. En je vergelijking gaat nogal krom. Zelf omwassen of een vaatwasser gebruiken. De ene kost moeite, de ander niet. Een pan om de warmtebron zetten kost geen moeite, enkel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Eikkie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:41:
Naar lang wikken en wegen over de inrichting, wel of niet uitbouwen en vorm van de keuken hebben we eindelijk een stap genomen en de lokale keukenzaak binnengestapt. Hieruit is onderstaand ontwerp voortgekomen.

De bijkeuken gaan we bij de keuken trekken door de huidige deur daar weg te halen en de opening te vergroten. Zelf zag ik graag een raam waar de kastenwand nu is ingetekend, maar mevrouw Eikkie ziet graag een kastenwand (volgens adviseur het liefst niet tot aan het plafond).
De L hebben we laag gehouden voor het ruimtelijke gevoel.

Betreft als verwacht een Häcker Systemat mat zwart en 4 cm. dik composiet werkblad. Siemens apparatuur

Ik ben erg benieuw naar jullie mening over het ontwerp. En ook niet onbelangrijk wat vinden jullie van de prijs?

***members only***
Wat betreft de prijs geen idee. Maar ziet er mooi en fris uit. De ene kastje naast dat muurtje valt stoort me een beetje, maar in praktisch oogpunt snap ik dat deze daar zit. Mooie tekeningen ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geen magnetron nodig?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Len020
aschja schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:25:
[...]

Nou, dat budget was het probleem niet. Dat heb ik nergens gezegd. En je vergelijking gaat nogal krom. Zelf omwassen of een vaatwasser gebruiken. De ene kost moeite, de ander niet. Een pan om de warmtebron zetten kost geen moeite, enkel tijd.
Het vergelijk zit m in het gemak. Dan neem je geen quooker. Zal mij worst wezen. Als ik zie hoevaak ik m’n gebruik zou ik het niet willen missen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aschja
Len020 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:15:
[...]

Het vergelijk zit m in het gemak. Dan neem je geen quooker. Zal mij worst wezen. Als ik zie hoevaak ik m’n gebruik zou ik het niet willen missen.
Zal mij worst wezen. Doe eens minder lomp

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 13-07-2020 09:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Len020
aschja schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:25:
[...]

Zal mij worst wezen. <knip>
Haha. Jij reageert op mijn bericht van mei 2019 om je gram te halen.
Succes met de waterkoker.

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 13-07-2020 09:52 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
aschja schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:25:
[...]

Moeite en tijd is IMHO hetzelfde in dit geval. Als je pasta gaat koken door water koud in de pan te doen, moet je er op wachten tot het kookt. Het duurt niet lang genoeg om iets anders te doen, maar het duurt te lang dat je er wel op moet wachten. Het is niet alsof de vaat met de hand doen nou enorm inspannend werk is. De enige reden om een vaatwasser te nemen is de tijdbesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
aschja schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:30:
[...]

Wat betreft de prijs geen idee. Maar ziet er mooi en fris uit. De ene kastje naast dat muurtje valt stoort me een beetje, maar in praktisch oogpunt snap ik dat deze daar zit. Mooie tekeningen ook trouwens.
Bedankt. Dat frisse is ook onze bedoeling.
Dat kastje naast het muurtje is een idee van de adviseur. Het idee erachter is dat het blad doorloopt naar de ‘bijkeuken’, zodat het meer 1 geheel wordt. Twijfel zelf ook nog daarover ivm looppad.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:38:
[...]
Heb je geen magnetron nodig?
Wij dachten aan een losse magnetron verstopt in de hoge kast rechts.

It's me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:44
Eikkie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:44:
Dat kan in principe wel maar let even goed op de ruimte en ventilatie die magnetrons vereisen (in hun handleiding). Je kunt ze niet klem inbouwen, ventilatie is vereist. Ook niet in een dichte kast laten draaien dus, want dan heeft het ingebouwde fannetje natuurlijk ook al snel nul effect. Beetje jammer als de boel in de fik staat straks.

Oftewel check wel even goed of het echt kan/past, met een model dat je op het oog hebt (of al had staan).

[ Voor 9% gewijzigd door Wilke op 10-07-2020 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is blok 8 een draagmuur die er al staat? Ik vind het ook raar ogen dat kastje erachter.

Ik zou of blok 8 laten vervallen, of het kastje erachter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02:26
@Eikkie
Klopt de breedtemaat bij de tafel of is deze fictief? Is wel erg smal als je daar nog een tafel wilt plaatsen.

De prijs van het kastwerk is echt te hoog. Duidelijk weer een voorbeeld waar de apparatuur tegen (te lage) internet prijzen word aangeboden en prijs van de kasten omhoog word gejaagd.
De deuren uit 1 stuk bij Systemat zijn behoorlijk prijzig, ik zou deze opdelen zoals bij de middelste kast.
Verder zou ik dat kastje links van de muur laten vallen. Persoonlijk vind ik het geen porum om zo kort op een deur nog een kast te plannen. Tevens word de loop zo heel onnatuurlijk.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Eikkie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:44:
[...]

Bedankt. Dat frisse is ook onze bedoeling.
Dat kastje naast het muurtje is een idee van de adviseur. Het idee erachter is dat het blad doorloopt naar de ‘bijkeuken’, zodat het meer 1 geheel wordt. Twijfel zelf ook nog daarover ivm looppad.

[...]

Vind het geen gek idee hoor. Een waterkoker of een koffiezetapparaat kan je daar wel lekker kwijt. Dat het één geheel maakt. Tja, ik vind van niet. Ik vind juist die kastenwand alleen in die ruimte juist heel impressive. Wij hebben ook een kastenwand met 3 kasten en een solo oven in het midden. En een magnetron los daaroven. Werkt uitstekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Eikkie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:41:

***members only***
Heb je de eettafel daar nu ook staan?

Als ik het goed zie reken je nu 150 cm voor een eettafel incl stoelen aan beide kanten.
Dat zal vast passen als er niemand aan tafel zit, maar besef je wel dat als er mensen aan tafel zitten er echt niemand meer (fatsoenlijk) langs past...

In onze nieuwe keuken rekenen we nu met 3 m ruimte voor de eettafel. Bank tegen de muur, tafel, stoel, looppad en dan kookeiland (met kastjes die open moeten kunnen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
Len020 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:34:
[...]

Haha. Jij reageert op mijn bericht van mei 2019 om je gram te halen.
Succes met de waterkoker.
Mei 2019. Serieus? Hoe ben ik daar gekomen dan? Haha. My bad. Ik probeerde zeer zeker mijn gram niet te halen. Een Quooker is niet altijd nodig. Daar hebben wij een Fellow Corvo EKG voor. *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
aschja schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:24:
[...]

Vind het geen gek idee hoor. Een waterkoker of een koffiezetapparaat kan je daar wel lekker kwijt.
Waterkoker hoeft hij daar niet kwijt want Quooker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
@Farmerwood Ik denk dat het een tekenfout is. Ik heb de funda/brochure plattegrond toegevoegd aan m'n post hierboven. De ruimte tussen zijmuur en start keuken is 2.85 meter.
De bedoeling is idd om een bankje tegen de muur te plaatsen. Tevens komt er een verlaagd plafond van 5cm doorgetrokken vanaf de bijkeuken.

@aschja Als ik het goed begrijp zou volgens jou een kastenwand alleen (met magnetron boven de oven), krachtiger overkomen?

@Kapitein Merijn Bedankt voor je opmerking over de prijs. Ik begrijp nu waarom de offerte zo transparant is m.b.t. apparatuur. Ze geven trouwens aan dat de prijs naar beneden kan met verandering van keuzes. Geen onderhandelingen. Op zich prima insteek, als de prijs voor de HÄcker marktconform zou zijn..

Tja, inderdaad een Quooker. Vinden wij handig voor flesjes :P en thee... (gebruiksgemak)

Blok 8 is inderdaad een draagmuur. Deze kan er wel uit, alles is mogelijk. Wel dient er dan een draagbalk erin te komen (euro's). Ik vraag mij wel af, hoe het lijkt als de keuken opeens ophoudt zonder muur.
Het wordt trouwens wel een schuifdeur. Dat verandert de zaak misschien.

Kastje blijft twijfel. Prijs uiteraard ook.
Raam zijn we wel over uit denk ik ;w

[ Voor 3% gewijzigd door Eikkie op 10-07-2020 23:15 ]

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
.

[ Voor 99% gewijzigd door Eikkie op 10-07-2020 23:04 ]

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat losse kastje kun je achteraf nog wel toevoegen ook als je het te kort komt qua ruimte. Vind zelf oven en magnetron boven elkaar niet mooi. En apparaten in een kast sowieso een beetje een jammere oplossing bij een dure nieuwe keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weten jullie iets van Progress apparatuur?

Aanvankelijk heb ik een keuken samen laten stellen met AEG apparatuur. Dat kwam boven mijn budget. Volgens alle apparaten (koelvrieskast, vaatwasser, afzuigkap, kookplaat, oven) vervangen door exact hetzelfde apparaat maar dan van Progress. Volgens verkoper uit dezelfde fabriek. Ik heb de ovens kunnen vergelijken, en je ziet op het logo na geen verschil. Ik kan echter nergens reviews vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyart
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-07-2022
Zo, na lang loeren zijn we eindelijk in de positie om een nieuwe keuken uit te zoeken. Vanaf eind augustus krijgen we de sleutel van onze nieuwe huis en een van de grotere projecten is de keuken.

We zijn net bij Kvik geweest en hebben een offerte ontvangen voor de volgende opstelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cR7nhmE6EAGeTOaIfeXUmPUXFA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pEh84TrrCDfBC7pHZbIs2Ut6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baeAUV0qi_7rhUlIUBacHs2wEMg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uWhYjCdvnYZWID4HfLSlAiHK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrecU6AIvuss9BDJApH6OeuSiz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EL4HOcoAw4Vl0yXjTCfgAr6L.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ormrs_SWpW2k_Vda3Al68-oX0Cg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AqSgbEt2JixjxNUy6zKNj8II.png?f=fotoalbum_large

Type: Linea
Kastwerk: € 4.505,01
Blad (laminaat, incl 30% korting): € 760,76

Apparatuur totaal: € 4.381,95
Kookplaat: iQ500 ED777FQ25E € 1.949,00
Oven: HB457G0B0 - iQ500 € 720,00
Koelkast: KI34VV22FF - IQ100, € 729,00
Afwasmachine: SX836X02NE - iQ300 € 869,00

Kraan: € 224,30

Totaal inclusief montage: € 11.999,99

Het eerste idee was om het werkblad volledig voor het raam door te laten lopen. Maar toen zaten we te denken dat je dan 'gezellig' met je rug staat te koken voor gezelschap. Nu hebben we voor deze opstelling gekozen zodat je met je gezicht naar de woonkamer staat.

We zijn nogal newbies op dit gebied en zijn van plan om nog een aantal andere zaken te bezoeken, maar wat denken jullie van de prijs en opstelling? Tips en adviezen zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SvMp schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:20:
Weten jullie iets van Progress apparatuur?

Aanvankelijk heb ik een keuken samen laten stellen met AEG apparatuur. Dat kwam boven mijn budget. Volgens alle apparaten (koelvrieskast, vaatwasser, afzuigkap, kookplaat, oven) vervangen door exact hetzelfde apparaat maar dan van Progress. Volgens verkoper uit dezelfde fabriek. Ik heb de ovens kunnen vergelijken, en je ziet op het logo na geen verschil. Ik kan echter nergens reviews vinden.
Tsjah, ik zou niet zo snel voor iets onbekends gaan. Is puur een budget beslissing om niet voor AEG te gaan?

Vanmorgen is bij mij de motor van m'n Bora vervangen. Was nogal een klus omdat ik een classic heb, waar de motor in de vloer zit. Mannen van de keukenwinkel heb en de zijstol eraf gehaald, zodat de man van de bora service erbij kon.

Top service van beiden! Maar snap wel dat bora langzamerhand overstapt op motoren onder het blad. List price van de losse motor is overigens 1600 euro :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelfrink
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-11-2020
Na eerdere post in mei met plattegrond nu langs de Keukenloods in Zaandam geweest. Zeer goed geholpen. Geen @Barry|IA gezien.

Uitgekomen op het volgende:

Members only: title

Hoe zien jullie dat, nog tips?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
lazyart schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:27:
Het eerste idee was om het werkblad volledig voor het raam door te laten lopen. Maar toen zaten we te denken dat je dan 'gezellig' met je rug staat te koken voor gezelschap. Nu hebben we voor deze opstelling gekozen zodat je met je gezicht naar de woonkamer staat.
Wij hebben er in onze keuken juist expliciet voor gekozen om niet de kookplaat, maar het werkblad richting de keukentafel te richten. Over het algemeen ben je tenslotte meer tijd kwijt aan voorbereiden, dan dat je daadwerkelijk boven de pannen staat.
Komt nog bij dat je mensen toch al slecht(er) verstaat als je met je hoofd naast/boven pruttelende pannen staat.

En aangezien we ook een barretje voorzien hebben aan het kookeiland zit dat ook een stuk fijner, want dan spettert er niks heets naast je rond.

Plaatje van ons huidige ontwerp ter verduidelijking. Eettafel komt voorin op het plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBDL7AOZ6ZK_e5uMUweq1_V6Qjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wMWgfVJ29AmDBGcjMAwDv2QJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:06
Wij zijn ook bezig met een keuken in onze nieuwbouw woning. Wij gaan voor een wat klassiekere look en daarom zijn we uitgekomen bij Neptune keuken, de Suffolk lijn.

Wij willen graag veel licht in onze keuken, dus hebben veel ramen rondom, en daarom geen hoge kasten, behalve een koelkast.

Hierbij wat plaatjes. Eerst onze plattegrond, daarna wat indrukken van de keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPNiurcEdYwg3bru6_-4d_pAc1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fWfFHTSrZqoEWLeejJaB2hOP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgwLj4LjpECz7mtnN968Or_qFG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nycpNxzTdrPyGvfHwyio4NNY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kstuDGr58iO3fYvICNU2YPMy7_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpAxb8V7miLPpu0U4qprc372.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1a_FYzv_roqhO5IItpEuMKBPX9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rGWQMfWJYsEMeWM1P3pMQzAp.jpg?f=fotoalbum_large

We zijn de laatste details nog aan het finaliseren, de afmetingen moeten nog even worden afgestemd, maar dit gaat het wel ongeveer worden.

We gaan voor een wit solid surface (Himacs) werkblad, zonder naden. Quooker met Combi+. Miele vaatwasser G 7565 SCVi XXL AutoDos.
Ons plaatje (naast de look van de keuken kastjes) gaat het fornuis worden. In de afbeelding zie je een gasfornuis, maar dit wordt inductie. We gaan voor een Steel Cucine Genesi 100cm. Met daarboven een Wave afzuigkap in de koof, met afzuiging naar buiten.
Als koelkast gaan we voor de Smeg, waarschijnlijk in de witte variant.

De paal in onze keuken moet daar komen ivm constructieve redenen. Maar we maken er een mooie paal van, met gebinten enzo. De locatie van de keukentafel is ook nog niet zeker, maar genoeg ruimte om iets moois neer te zetten.

We zetten in de ruimte naast de trap ook nog een grote, vrijstaande kast van Neptune neer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lUzP2e6bSXu_9bk_yddiU-epKY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MaS6I28FvgbUSTMIfZASYgED.jpg?f=user_large

Verlichting moeten we nog over nadenken.. maar hebben nog wel even (huis is pas in maart af).

Ben benieuwd wat jullie van de indeling vinden!

[ Voor 198% gewijzigd door ChrisM op 11-07-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Zo, na lang loeren zijn we eindelijk in de positie om een nieuwe keuken uit te zoeken. Vanaf eind augustus krijgen we de sleutel van onze nieuwe huis en een van de grotere projecten is de keuken.

We zijn net bij Kvik geweest en hebben een offerte ontvangen voor de volgende opstelling.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

We zijn nogal newbies op dit gebied en zijn van plan om nog een aantal andere zaken te bezoeken, maar wat denken jullie van de prijs en opstelling? Tips en adviezen zijn altijd welkom!
Als de omvang van de keuken in verhouding staat tot de rest van het woning dan gaat het om een veel huis.

Geweldige ruimte maar dat heeft als nadeel dat je veel moet investeren in de inrichting van de woning ;)

Het keukenontwerp is niet verkeerd, maar voelt aan als een sluitpost.
Je keuken heeft relatief veel kasten met planken en weinig lades. In onze volgende keuken nemen wij bijna uitsluitend lades.
Die dingen zijn niet goedkoop maar planken werken niet bij ons.
Kan zijn dat jullie dat probleem niet hebben en dergelijke kasten wel
volop kunnen benutten.

In dit topic zijn er diverse posts geweest over de kwaliteit van KVIK kasten, lees die na.

Wat ik je wel mee wil geven is dat een werkblad van laminaat
een net-niet indruk geeft. Met een iets hoger budget kun je waarschijnlijk een kwalitatief betere keuken krijgen met betere frontjes, werkblad en apparatuur. succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyart
NNCi schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:04:
[...]

Als de omvang van de keuken in verhouding staat tot de rest van het woning dan gaat het om een veel huis.

Geweldige ruimte maar dat heeft als nadeel dat je veel moet investeren in de inrichting van de woning ;)

Het keukenontwerp is niet verkeerd, maar voelt aan als een sluitpost.
Je keuken heeft relatief veel kasten met planken en weinig lades. In onze volgende keuken nemen wij bijna uitsluitend lades.
Die dingen zijn niet goedkoop maar planken werken niet bij ons.
Kan zijn dat jullie dat probleem niet hebben en dergelijke kasten wel
volop kunnen benutten.

In dit topic zijn er diverse posts geweest over de kwaliteit van KVIK kasten, lees die na.

Wat ik je wel mee wil geven is dat een werkblad van laminaat
een net-niet indruk geeft. Met een iets hoger budget kun je waarschijnlijk een kwalitatief betere keuken krijgen met betere frontjes, werkblad en apparatuur. succes :)
De woonkamer met de open keuken is bijna 36m². Ik weet niet of je dat in verhouding vindt met de omvang van de keuken. Ons leek het wel redelijk in balans.

Maar nadat ons enthousiasme wat was gedaald en we er nog een paar keer goed over hebben nagedacht, zijn we erachter gekomen dat we wel heel makkelijk in de verkooppraatjes meegingen. En na het lezen over de ervaringen met betrekking tot prijzen etc gaan we toch maar even verder kijken O-).

En bedankt voor je tip over het werkblad. Dat zullen we zeker meenemen naar de volgende keukenboer.

We hebben weer wat geleerd. Spannend, zo'n proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@lazyart heb je een plaatje van de hele verdieping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyart
MikeyMan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:29:
@lazyart heb je een plaatje van de hele verdieping?
Zeker, dit is een plattegrond van de huidige woonkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebAvlO7cNx-3KN5TE5la77CcBOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ur3Dw59RFdUxxItPDopsSB7Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dan lijkt de opstelling me idd best prima passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
Wie heeft ervaring met warm gewalst RVS werkblad?
Hier op tweakers vind ik enkel @Artbij, wat is jouw ervaring?
Artbij schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:38:
Hier hetzelfde mbt de keuken. Veel lades, RVS warm gewalst blad. Glazen frontjes etc. Dat tikt gewoon aan en past gewoon in mijn woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:50
echthard schreef op zondag 12 juli 2020 @ 01:50:

[...]
Het is super! Schoonmaken is wel wat meer werk maar het is erg hygiënisch en het ziet er prachtig uit.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met deze opstelling moet je de eettafel wel een stuk verder de kamer in zetten dan als je een U bij het raam zou hebben. Zeker als je ook nog bij de kastjes in het eiland moet kunnen. Dat zou niet mijn voorkeur hebben. Ik zou daarom even voor beide situaties een schets maken van hoe je de hele benedenverdieping zou willen inrichten, om te kijken hoe het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
Artbij schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:47:
[...]

Het is super! Schoonmaken is wel wat meer werk maar het is erg hygiënisch en het ziet er prachtig uit.
Dank je, op dit antwoord zat ik te hopen :) Het lijkt mij ook echt prachtig, zoals hier te zien: https://vanvlijmenkeukens.nl/projecten/sint-michielsgestel/

Wij krijgen ook een fenix mat onyx zwarte keuken, met licht grijze gietvloer en dan past dit werkblad er mooi op vind ik.

Enige nadeel dat ik kende over RVS is dat het snel krast, maar dat is bij warm gewalst minder? Zou je een foto willen plaatsen van jouw blad? En hoe oud is dat inmiddels?

En waarom is het schoonmaken wat meer werk? Ik dacht dat RVS juist super makkelijk schoon te maken is. Komt dat door dat walsen, dat er dan hele kleine micro groeven in het blad zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:21
Als het meer schoonmaakwerk is, is het dan niet automatisch minder hygiënisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:50
Het werk zit hem erin dat je strepen achterlaat na het schoonmaken. Druppels water drogen op en laten kringen achter. Iets erger nog dan op glas. Overigens heb ik geen warmgewalst rvs. Maar gewoon geborsteld. Daardoor zie je de krassen ook minder.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:16

Don Quijote

El Magnifico

Toch nog een keer proberen :). Ondertussen hebben we redelijk scherp wat we willen. Voor het eiland hebben we een paar eisen qua corpus:
  1. Greeplijst doorlopen aan de zijkant
  2. Geen stollen.
  3. Zijkant en voor/achterkant zijn in 45 graden verstek aangesloten. Ik wil geen zijkanten van planken zien.
Dus dit idee:
Comprex:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHUGS_cXec7tUWWZdkKj2a3YzM0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KRCp9KbjWdvEzXUbIqUom37K.jpg?f=user_large

Eggersman:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bs7Mdfv47nvgdQZjDCCRx8CZvA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YCzCb91mdSLeFHqpfKRi6lqe.jpg?f=user_large

Cesar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0nGfncP58Xul8X20VHbJVhfx9w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/41Dp3K7tQRfn3QGLYSUAmZkq.jpg?f=user_large

We hebben nu een eerste gesprek gehad voor een Cesar keuken, en gaan ook nog een Comprex en Eggersman laten offreren.

Echter omdat ik bij alle drie de merken verwacht redelijk aan de max van ons budget te komen, ben ik even benieuwd of mensen hier bekend zijn met andere merken die dergelijke corpus afwerkingen kennen. En liever in een iets goedkoper segment :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Rotpunkt heeft die optie ook.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Impry schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:10:
Rotpunkt heeft die optie ook.
Thanks. Ik heb even door de website geklikt en de brochures en kan het niet helemaal vinden. Dit komt het dichtste in de buurt (van wat ik kon zien). Maar zijn de hoeken niet in verstek (je ziet een iets uit de hoek een duidelijk naad van de lade). Heb jij ergens een voorbeeld waar ze dit wel hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJQXDJVuiGzjztPU3TW9HnDWJAs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gaYGsWtAdgMgWJ5X59Hn9IWd.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdX1KPZNUZrYY0l0uHlEHA2W7rU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jDSeu7ksOs5jWDlKuBaE4AfH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Don Quijote schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:41:
Toch nog een keer proberen :). Ondertussen hebben we redelijk scherp wat we willen. Voor het eiland hebben we een paar eisen qua corpus:
  2. Geen stollen.
  3. Zijkant en voor/achterkant zijn in 45 graden verstek aangesloten. Ik wil geen zijkanten van planken zien.
...
Echter omdat ik bij alle drie de merken verwacht redelijk aan de max van ons budget te komen, ben ik even benieuwd of mensen hier bekend zijn met andere merken die dergelijke corpus afwerkingen kennen. En liever in een iets goedkoper segment :).
Dat is het nadeel van een uitgesproken smaak, dat je vaak niet bij de goedkopere merken terecht kunt. Ik kan ook wel genieten van de manier waarop deze keukens zijn afgewerkt, maar daar hangt dus wel een prijskaartje aan... Of je dat er voor over hebt of toch wat water bij de wijn wilt doen, zul je zelf moeten bepalen. (Al zou het best kunnen dat je ook bij een alternatieve keuken toch ook in het duurdere segment terecht zou komen en je dus net zo goed wel deze keuken kunt nemen...)
Je kunt nog op Canova googelen, maar ik denk niet dat het daar goedkoper van wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Rubbergrover1 op 13-07-2020 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
echthard schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:02:
[...]

Dank je, op dit antwoord zat ik te hopen :) Het lijkt mij ook echt prachtig, zoals hier te zien: https://vanvlijmenkeukens.nl/projecten/sint-michielsgestel/

Wij krijgen ook een fenix mat onyx zwarte keuken, met licht grijze gietvloer en dan past dit werkblad er mooi op vind ik.

Enige nadeel dat ik kende over RVS is dat het snel krast, maar dat is bij warm gewalst minder? Zou je een foto willen plaatsen van jouw blad? En hoe oud is dat inmiddels?

En waarom is het schoonmaken wat meer werk? Ik dacht dat RVS juist super makkelijk schoon te maken is. Komt dat door dat walsen, dat er dan hele kleine micro groeven in het blad zitten?
Ik wilde in eerste instantie ook een RVS blad, vanwege de ook door jou genoemde voordelen en looks. De meeste standaard keukenzaken leveren echter RVS op hout, het RVS is dan 2 mm dik ofzo. Zou je dan een hete ovenschaal op je blad neer zetten dan heb je nog steeds kans dat er vervormingen optreden. 6 mm RVS (horecakwaliteit) konden de meesten simpelweg niet leveren. We zijn uiteindelijk voor keramiek gegaan, kan minder goed tegen puntbelasting maar gelukkig zijn onze pannen rond en is de kans dat we het blad beschadigen zeer klein ;-) Verder is het - m.u.v. de looks - wel vergelijkbaar met RVS. Makkelijk schoon te houden, niet poreus en kan goed tegen hitte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tehh schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:54:
[...]

Ik wilde in eerste instantie ook een RVS blad, vanwege de ook door jou genoemde voordelen en looks. De meeste standaard keukenzaken leveren echter RVS op hout, het RVS is dan 2 mm dik ofzo. Zou je dan een hete ovenschaal op je blad neer zetten dan heb je nog steeds kans dat er vervormingen optreden. 6 mm RVS (horecakwaliteit) konden de meesten simpelweg niet leveren. We zijn uiteindelijk voor keramiek gegaan, kan minder goed tegen puntbelasting maar gelukkig zijn onze pannen rond en is de kans dat we het blad beschadigen zeer klein ;-) Verder is het - m.u.v. de looks - wel vergelijkbaar met RVS. Makkelijk schoon te houden, niet poreus en kan goed tegen hitte.
Het RVS in de horeca is ook altijd voorzien van een houten onderblad. Behalve als behuizing van apparatuur.

Ik weet niet of je een beeld hebt van 6mm (!) dik rvs of staal maar dat is echt idioot dik voor een plaat metaal wat je als werkblad wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:50
echthard schreef op zondag 12 juli 2020 @ 01:50:

[...]
Alleen ervaringmet geborsteld RVS. Voor mijn huidige huis waswarmgewalst RVS mijn backup plan. Toch all Fenix geworden. Ben het hier tegengekomen, opstelling in Cuijk:

Afbeeldingslocatie: https://www.bdutch.nl/wp-content/uploads/2020/03/Strakke-moderne-design-keuken-RVS-keukenblad-Fenix-zwart-houtfineer-kasten-laden-B-DUTCH-BDUTCH-1903X952-1.jpg

Deze staat er nog steeds, voor als je het in het eggie wil zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:50
  2. Geen stollen.
Dus dit idee:
Comprex:
[Afbeelding]

Eggersman:
[Afbeelding]

Cesar:
[Afbeelding]

We hebben nu een eerste gesprek gehad voor een Cesar keuken, en gaan ook nog een Comprex en Eggersman laten offreren.

Kijk ff uit met Comprex. Of beter, stel even de juiste vragen aan de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Streamz schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:14:
[...]

Kijk ff uit met Comprex. Of beter, stel even de juiste vragen aan de dealer.
Niet, of slecht, leverbaar vanwege Corona? Of zijn er andere problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DijkPhilip
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19:44
  2. Geen stollen.
Dus dit idee:
Comprex:
[Afbeelding]

Eggersman:
[Afbeelding]

Cesar:
[Afbeelding]

Leicht heeft deze optie ook zag ik.
https://s3.eu-central-1.a...ernStyle2020.html#page=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Don Quijote schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:50:
[...]

Thanks. Ik heb even door de website geklikt en de brochures en kan het niet helemaal vinden. Dit komt het dichtste in de buurt (van wat ik kon zien). Maar zijn de hoeken niet in verstek (je ziet een iets uit de hoek een duidelijk naad van de lade). Heb jij ergens een voorbeeld waar ze dit wel hebben?
Ik had het stukje over verstek gemist. Dat ga je bij Rotpunkt denk ik idd niet vinden.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31
@Don Quijote ook Linea Quattro kan het maar ook daar gaat je prijs niet van dalen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Er komen hier natuurlijk veel mooie keukens langs. Maar even een simpele vraag. Waar hangen jullie thee- en handdoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

Shunt

Boe

OMX2000 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:18:
Er komen hier natuurlijk veel mooie keukens langs. Maar even een simpele vraag. Waar hangen jullie thee- en handdoeken?
Ik heb brede handvaten dus die hang ik gewoon daar doorheen. Ik moet nog eens een mooi haakje maken op de wand zodat ze daar op kunnen hangen.

Mijn keuken moet gewoon gemakkelijk zijn in gebruik dus daar hangen de dingen gewoon binnen handbereik.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Zo dicht mogelijk bij de vaatwasser en spoelbak. Wat in ons geval betekend waarschijnlijk aan de rechter zijkant van de grote kastenwand. Vanaf de woonkamer dus niet zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17rBTHxmKiYHl4hQCnElF9Lb0iQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K20DkJmtTLgAyNi3pl9UsWb6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tussen de lade in geklemd :X

Nog geen goede oplossing voor gevonden eerlijk gezegd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt hier in het zicht tussen eiland en kastenwand, daar heb ik naast de kastenwand een stukje wand waar ik mooie houders plaats. Die dingen moeten gewoon snel gevonden kunnen worden zonder iets open te trekken was hier de conclusie na beraad....elk 'mooi' alternatief zou in onze opstelling niet praktisch zijn. Uiteraard meteen bij de spoelbak in de buurt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2020 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

MikeyMan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Tussen de lade in geklemd :X

Nog geen goede oplossing voor gevonden eerlijk gezegd :(
_O-

Ik heb op de kopse kant een mooie RVS houder zitten waar 2 handdoeken aan gehangen kunnen worden. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
https://www.naber.de/nl-h...greeploze-keukens-s13068/

Voor een greeploze keuken wellicht de mooiste oplossing. Oa. op Amazon te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Kapitein Merijn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:22:

Voor een greeploze keuken wellicht de mooiste oplossing. Oa. op Amazon te vinden.
Goede tip! Ik kende dit soort dingen niet. Het is nooit echt mooi, maar handdoekken en theedoeken moeten gewoon snel binnen handbereik hangen/liggen. Hier ff met de vrouw over hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 15:06
  2. Geen stollen.
Dus dit idee:
Comprex:
[Afbeelding]

Eggersman:
[Afbeelding]

Cesar:
[Afbeelding]

Klinkt wel as segment en smaak waar een meubelmaker wat betreft in de prijs best in de buurt komt. Al ergens langs geweest? In principe is de lade front breder aan 1 kant en is je kopse kant direct in dezelfde dikte als fronten aangebracht op de zijkant met opvulling voor de greep.

Ik ben wel benieuwd hoe ze het hebben opgelost aan de andere kant van de lades, zijn de fronten geheel symetrisch tov de lade? Want dan verspeel je best veel ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoviking
[...]

- update -

@Verwijderd @Eikkie Ik lees het nu even terug, maar jullie willen dus kasten tot aan het plafond. Nu snap ik hem. Ik heb geen kasten tot aan het plafond (is ook 3 meter hoog, dus kom daar dan niet bij), dan is een nisje boven in denk ik wel onvermijdelijk :/ .

*knip*
Ik had je update niet gezien maar ik snap inderdaad wat je bedoelt met de roosters. Ons plan was inderdaad om te gaan voor kasten tot het plafond maar hebben ons er maar bij neergelegd dat we een nisje aan de bovenkant overhouden.

We zijn wel nog even bij een andere Next125 dealer op bezoek geweest en daar liepen we tegen een ander probleem aan. Wij willen een bar maken aan ons eiland en daarvoor moet het dekton blad 140cm breedte (en ik denk 58cm diepte) overspannen. We hebben dus twee kastjes met daartussen een 140cm overspanning. De keukenontwerper gaf aan dat ze dit niet aandurven met 20mm dekton zonder het op te dikken. Daarbij werd wel meteen aangegeven dat andere verkopers dit wel uitleveren maar ze het niet aandurven. Iemand enig idee of het realistisch is dat 20mm dik dekton breekt bij een overspanning van 140cm, ook als er bijvoorbeeld iemand op leunt in het midden?

- Edit - Zelf het antwoord ondertussen al gevonden via Dekton maar zal het resultaat hier ook plaatsen, een overstek boven de 30cm met dekton moet ondersteund worden. Er zijn wat aanvullende mogelijkheden als het werkblad aan 2 kanten ondersteund is maar het zal absoluut de 140cm en 58cm diep niet halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Teknoviking op 13-07-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Geweldige vraag! Dat vraag ik me ook regelmatig af en ik heb zelf ook geen mooie oplossing. Bij ons hangen ze aan de ovendeur of het handvat van de vaatwasser, maar ik vind het eigenlijk geen kijk. Maar ik vind het ook zonde om iets in de zijkanten van het aanrecht of van de hoge kasten te schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5h_o36RIPUtmLO12192__gWumOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UlmlRusYsSsB1fXSMf0hRjGW.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de zijkant. Goede vraag, we wilden ook een nettere oplossing, maar dit was het meest praktisch.

[ Voor 14% gewijzigd door PaT op 13-07-2020 17:35 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53
PaT schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:34:
[...]

[Afbeelding]

Aan de zijkant. Goede vraag, we wilden ook een nettere oplossing, maar dit was het meest praktisch.
Mooi blad! Wat Voor merk, soort en kleur is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
n1ck schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:05:
Ik heb een offerte voor een Rotpunkt keuken en ik wil kijken ik die in Duitsland goedkoper kan krijgen. Weet iemand een keukenzaak waar ik m'n offerte naar toe kan sturen?
Heeft iemand hier toevallig nog een antwoord op? :)

Tevens nog een vraag:
Ik wil graag een werkblad van 2 cm dik maar mijn inductieplaat heeft een inbouwdiepte van ruim 5 cm. De kookplaat komt op twee ladenkasten te liggen met in beide kasten nog een extra binnenlade. Ik vraag me af of dit eigenlijk wel mogelijk is gezien het feit dat de twee zijkanten van de ladenkasten in het midden, al in de weg van de kookplaat komen te zitten. De keukenverkoper heeft hier verder niets over gezegd maar kan een blad van 2 cm dan überhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

PascalJanssen schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:40:
[...]

Mooi blad! Wat Voor merk, soort en kleur is het?
Dekton blad, naam van de kleur weet ik even niet meer. Misschien staat dat nog wel ergens in 1 van mijn reacties in dit topic.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-06 22:04
n1ck schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:30:
[...]

Heeft iemand hier toevallig nog een antwoord op? :)

Tevens nog een vraag:
Ik wil graag een werkblad van 2 cm dik maar mijn inductieplaat heeft een inbouwdiepte van ruim 5 cm. De kookplaat komt op twee ladenkasten te liggen met in beide kasten nog een extra binnenlade. Ik vraag me af of dit eigenlijk wel mogelijk is gezien het feit dat de twee zijkanten van de ladenkasten in het midden, al in de weg van de kookplaat komen te zitten. De keukenverkoper heeft hier verder niets over gezegd maar kan een blad van 2 cm dan überhaupt wel?
Bij greeploos met een greeplijst aan bovenzijde zeker, een keuken met grepen zou moeten lukken maar veel ruimte zal je niet hebben. Je hebt namelijk 2cm blad, 1,6 cm bovenregel(lat) dan kom je nog 1,4 cm te kort. Vaak heb je die ruimte wel tussen een lade en een bovenregel. Andere optie is om de binnenlade iets te laten zakken.
Zal dus geheel keukenmerk afhankelijk zijn of het gaat lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:35
Kapitein Merijn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:22:

Iemand een foto van doe zoiets er gemonteerd uit ziet? Kan het via google niet zo 123 vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
n1ck schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:30:
[...]

Lijkt mij geen probleem. Ik heb een blad van 1 cm en een inductieplaat 'tussen' de lades in (dus op de scheiding van 2 lades). Dat geeft geen enkel probleem, alleen kun je de lades natuurlijk niet helemaal tot de rand vol stoppen.

Maar volgens mij heb altijd een randje boven de lades, aan de voorkant van de kastjes, zoals op deze foto te zien, dus je zult dan ook niet de lades helemaal vol kunnen doen. Wellicht met de inductieplaat een iets hoger randje, maar zal niet heel veel uitmaken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9d-gMEOG2TqitWcomnBLho3HJ2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zXXGGSOrCeOiZ3Azr5bxhGSo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 07:13:
[...]

Lijkt mij geen probleem. Ik heb een blad van 1 cm en een inductieplaat 'tussen' de lades in (dus op de scheiding van 2 lades). Dat geeft geen enkel probleem, alleen kun je de lades natuurlijk niet helemaal tot de rand vol stoppen.

Maar volgens mij heb altijd een randje boven de lades, aan de voorkant van de kastjes, zoals op deze foto te zien, dus je zult dan ook niet de lades helemaal vol kunnen doen. Wellicht met de inductieplaat een iets hoger randje, maar zal niet heel veel uitmaken.
[Afbeelding]
Bij mij zit de binnenlade onder de inductieplaat iets lager dan bij de lade erlangs, merk je amper en zie je sowieso niet van buiten, maar werkt prima. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:32
PaT schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:34:
[...]

[Afbeelding]

Wij hebben dezelfde (HEMA) oplossing :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik lurk al een tijdje in dit topic om wat kennis op te doen. Omdat ik niet van dat kortingsgedoe hou, ben ik laatste maar eens naar Reddy keukens gegaan. Zij kwamen met het volgende ontwerp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipG2BPcKJsNChg5CrxmR45pzYLg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ztNkaJNmRlZqwVJQzRniAfat.png?f=fotoalbum_large
De muren wilde niet renderen en ik zie dat we de kraan vergeten zijn maar het geeft een idee :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jk5KtK2TI0RpHwkpvAGJYRWca38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DGvm3O2Jjat48sbhTxca8Lau.png?f=fotoalbum_large
De keuken komt aan de wand van 366cm rechtsbovenaan de plattegrond. Ik heb nog nagedacht aan een L vorm maar om dat nuttig te maken komt hij zo ver de rest van de ruimte in dat er geen ruimte meer gaat zijn voor een eettafel.

Links van de keuken zit vanaf ~88cm een vensterbank met vanaf ~98cm een raam dus dat is wat onhandig met het ontwerpen. Daarom heb ik gekozen voor afzuiging naar onderen zodat die door een spouwmuurtje onder het raam door naar buiten kan.

Apparatuurlijst:
Pelgrim GVW910L Vaatwasser
Pelgrim IKR2083RVS kookplaat (met afzuiging)
Pelgrim MAG824RVS magnetron
Pelgrim OVS826RVS stoomoven

Totaalprijs excl installatie: €10.600

Voor deze prijs helaas geen hitte-bestendig blad ('62mm opgedikt multiplex'). Wel afzuiging naar onder, fatsoenlijke oven en een verdiept werkblad (75cm)

Begin augustus heb ik nog een afspraak gemaakt bij Küchenhaus in Nordhorn om te kijken waar zij mee komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Joolee op 14-07-2020 13:51 ]

Pagina: 1 ... 145 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1