Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
aschja schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:53:
[...]

Dat kan @Barry|IA een bult goedkoper.
Dat gaan we zien! De offerte is binnen. Erg prettig gesprek gehad met de verkoper van Superkeukens. Nam uitgebreid de tijd, nooit naar budget gevraagd, ging puur af op onze wensen. Basic lijn koelkast en vaatwasser onder de noemer; het moet koelen en wassen. Goed gevoel.

De keuken is een DKG keuken. Hij vertelde ook Nobilia en Schuller te verkopen, maar die konden niet voorzien in onze specifieke wensen: Hoge kasten tot het plafond. Dat kon DKG wel, dus zo kwamen we daar uit. Aanpassingen tov mijn wensen:
  • Blad aan kook-zijde verdiept naar 70cm ivm de kookplaat en diepere lades voor meer bergruimte.
  • Indeling aan kook-zijnde naar 50-60-50 ipv 40-60-40 ivm meer bergruimte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-j214TxVWCEJLAn8krBc0-5H6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ASPKM6CXn7xYz27zUvirOs33.jpg?f=fotoalbum_large

Voor bovenstaande keuken kwam de offerte ex montage op ± €12.000,-. Daar schrok ik wel een beetje van.
Ik snap dat maatwerk duurder is, maar dit is wel echt meer dan ik voor ogen had, en dan hebben we de Quooker al laten varen. Wat zijn hier de reacties op?

Members only: Details voor members
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 12:04
Phyrro schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:59:
[...]

Dat gaan we zien! De offerte is binnen. Erg prettig gesprek gehad met de verkoper van Superkeukens. Nam uitgebreid de tijd, nooit naar budget gevraagd, ging puur af op onze wensen. Basic lijn koelkast en vaatwasser onder de noemer; het moet koelen en wassen. Goed gevoel.

De keuken is een DKG keuken. Hij vertelde ook Nobilia en Schuller te verkopen, maar die konden niet voorzien in onze specifieke wensen: Hoge kasten tot het plafond. Dat kon DKG wel, dus zo kwamen we daar uit. Aanpassingen tov mijn wensen:
  • Blad aan kook-zijde verdiept naar 70cm ivm de kookplaat en diepere lades voor meer bergruimte.
  • Indeling aan kook-zijnde naar 50-60-50 ipv 40-60-40 ivm meer bergruimte.
[Afbeelding]

Voor bovenstaande keuken kwam de offerte ex montage op ± €12.000,-. Daar schrok ik wel een beetje van.
Ik snap dat maatwerk duurder is, maar dit is wel echt meer dan ik voor ogen had, en dan hebben we de Quooker al laten varen. Wat zijn hier de reacties op?

***members only***
Dat lijkt mij wat veel ja. Al heb ik weinig verstand of de keuken laag- midden- of hoogsegment is.
Wij hebben een Hacker Classic in mat wit uitgekozen in onderstaande opstelling. 270x340cm. Werkblad is Simacore 10mm.

Apparatuur:
Bora Puru
Bosch solo oven HBG856XC6
Bosch vaatwasser SMV46JX04N
Siemens koelvries KI86NVF30

Incl keuken, apparatuur en montage nog geen 11K. Dus ja, ik vind jouw offerte duur. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOW5A3XBLOBBhayQMVK0TqD57VM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3ioTpQ54EJKSxFsl3hislq0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17rBTHxmKiYHl4hQCnElF9Lb0iQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K20DkJmtTLgAyNi3pl9UsWb6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door aschja op 03-07-2020 18:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ewoudb
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-06 18:20
Ewoudb schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:46:
Ik heb een offerte ontvangen voor een rotpunkt keuken, ik ben benieuwd wat jullie van de prijs vinden.

Totaalprijs 17.000
Keuken: €7.469,-
4 onderkasten 1 meter breed met binnenlades.
3 bovenkasten 91 hoog
1 bovenkast afzuiging
2 hoge kasten, waarbij vaatwasser op hoogte
Composiet Werkblad incl achterwand: €2.615,-
Apparatuur: €4.784,-
Accessoires: €360,-
Montage: €1.940,-

Siemens, iQ500, Vol.int, Zeo, varioLadePro, openA, 8pr/6f,
Siemens, iQ500, combiInduction 80 cm, touchSlider, facet
Siemens, iQ300, koel-vries 177,5cm, A++
Siemens, iQ700, Oven met magn 60 cm, 15 syst, ecoClean, pyrolitisch
Siemens, iQ500, Afzuigunit 70 cm,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Enigste minpuntje is de lijn bij de afzuiging, maar dat was noodzakelijk ivm minimale hoogte afzuigkap en als we alle bovenkastje gelijk zouden trekken scheelde dat aardig opbergruimte.
Update, de eerdere opmerkingen meegenomen, wat andere schetsen laten maken.
Vandaag de keuken besteld bij superkeukens.
Merk Schuller

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Hw_g4L7H1NypX5FE1oYkNWMgf8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ssSL12s5l1CoLrFz4SCaHP6E.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7Aq2rIyJX4hVNjFf0HDXsmaa68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P7ceW1ChD8yxMRJN06kZXhf6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-06 21:23
Tegenover je kookplaat heb je ook een oven? Die staat niet in je apparatenlijst, dus die had je al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elja
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 17:29
aschja schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:19:
Apparatuur:
Bora Puru
Bosch solo oven HBG856XC6
Bosch vaatwasser SMV46JX04N
Siemens koelvries KI86NVF30

Incl keuken, apparatuur en montage nog geen 11K. Dus ja, ik vind jouw offerte duur. ;)
Ziet er netjes uit voor een mooie prijs.
Waar heb jij je keuken gehaald dan?

Photofacts; weblog over fotografie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Elja schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:01:
[...]

Ziet er netjes uit voor een mooie prijs.
Waar heb jij je keuken gehaald dan?
Bij @Barry|IA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elja
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 17:29
Aha.
Ik heb Barry al vaker genoemd zien worden, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het zit. :)
Hij werkt bij/heeft een keukenzaak en is hier actief op het forum?
Hoe regel ik een afspraak bij Barry? :)

Photofacts; weblog over fotografie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Elja schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:17:
[...]

Aha.
Ik heb Barry al vaker genoemd zien worden, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het zit. :)
Hij werkt bij/heeft een keukenzaak en is hier actief op het forum?
Hoe regel ik een afspraak bij Barry? :)
Barry is actief om dit forum inderdaad. Je zou een privé bericht kunnen sturen. Heb ik ook gedaan. Hij is wel heel druk, dus kan even duren voordat je een bericht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKP32
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 20:35
Even een semi keuken-gerelateerde vraag, maar weet iemand welk prijskaartje deze losse vitrinekast van Next125 ongeveer heeft? Kwam hem toevallig tegen en vond hem erg fraai. Zou dan naast een Systemat keuken komen te staan, dat wel ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Zm6pr0H/csm-next125-Interior-Design-Vitrine-d88b5823c7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 10:07
Ik ben ondertussen wat verder met de installatie van mijn Ikea keuken. Gaat langzaam maar ik heb geen haast. Het werkblad met de spoelbak erin was iets te lang (wanden liepen toch niet parallel en ze golven wat), dat heb ik opgelost met de Festool met geleiderail en een aluminium zaagblad. Ging langzaam maar kreeg een mooie zaagsnede en het blad past nu mooi.

Op dit moment twijfel ik erg aan de keuze van mijn frontjes. Het werkblad is wat beton look met zwarte elementen (wasbak, kookplaat, Quooker, etc) en de huidig gekozen greeploze frontjes zijn houtkleur maar ze ogen nogal grauw en saai. Als alternatief zou ik ze denk ik nog kunnen omruilen voor donker rood of blauw.

Vind het een lastige keuze, wat vinden jullie er van op basis van de foto's? (Vloer is zwart en wanden grijs aan 1 kant en wit op de rest)

Blad met huidig gekozen frontjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeQfef9tMVDautUl46yL5pKJA2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G744Wav1JEU3Rffs70rkKTfC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48GA4PrNJEuNw-X2SMHzr9xm3qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GUodNI2kKRfp6j96ZnjnVVLh.jpg?f=fotoalbum_large

Rode frontjes voorbeeld:
https://www.ikea.com/nl/n...durfde-keuken-pubef0201a0

Groene frontjes:
https://www.ikea.com/nl/n...189_PE753139_S5.JPG?f=xxl

[ Voor 39% gewijzigd door warcow op 05-07-2020 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:37
warcow schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:13:
Ik ben ondertussen wat verder met de installatie van mijn Ikea keuken. Gaat langzaam maar ik heb geen haast. Het werkblad met de spoelbak erin was iets te lang (wanden liepen toch niet parallel en ze golven wat), dat heb ik opgelost met de Festool met geleiderail en een aluminium zaagblad. Ging langzaam maar kreeg een mooie zaagsnede en het blad past nu mooi.

Op dit moment twijfel ik erg aan de keuze van mijn frontjes. Het werkblad is wat beton look met zwarte elementen (wasbak, kookplaat, Quooker, etc) en de huidig gekozen greeploze frontjes zijn houtkleur maar ze ogen nogal grauw en saai. Als alternatief zou ik ze denk ik nog kunnen omruilen voor donker rood of blauw.

Vind het een lastige keuze, wat vinden jullie er van op basis van de foto's? (Vloer is zwart en wanden grijs aan 1 kant en wit op de rest)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Rode frontjes voorbeeld:

Groene frontjes:
Hout!

Wat jij rood noemt, noem ik paars trouwens ;) . Al is het ook niet helemaal paars... rood zou ik het zeker niet noemen in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:45
warcow schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:13:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Rode frontjes voorbeeld:

Groene frontjes:
Hout, 100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:11

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Dat is duidelijk, dan blijf ik bij de frontjes die ik al heb liggen. :) Hopelijk kan ik de keuken in de loop van komende week afbouwen, heb nu al 3-4 jaar niks meer dan een paar gipsplaten op staanders met daarop een gaspitje en combi magnetron als keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06 15:44

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Is dit eigenlijk ook een topic voor keuken renovaties?

Vrouwlief (en ik) zijn enkele jaren geleden tot de conclusie gekomen dat onze keuken wel wat aanpassing kan gebruiken. Het is een vol houten keuken, gelakt. Nieuwstaat kan je het niet noemen. Maar het is absoluut onze stijl. Wij zouden het dus jammer vinden het volledige ding te moeten slopen omdat het wat aanpassingen kan gebruiken.

Wat moet aangepast worden. Wél, de hoogte van het werkblad is op de oude 90cm standaardhoogte. De afzuiging zit met een onderrand op 158cm van de grond. Ikzelf ben 188 cm. Koken is dus geen pretje voor me. Nieuwe spoelbak, is echt broodnodig.
Wat gaan we aanpassen:

- Het werkblad, er ligt een oud blad op met, hou je vast, tegeltjes. Het plan is om hier gewoon een nieuw werkblad van 4 cm op te leggen. Nieuwe werkhoogte 94cm dan. Houten werkplankje erop van 4 cm en ik heb een snijhoogte van 98 cm.
Iemand hier die een goeie winkel(Vlaanderen)/leverancier/webshop voor laminaat? Nadeel is dat het blad L-vorm heeft en de lange kant 270cm is. Meeste sites lijken maar 246 te leveren. Stalen opgestuurd zou handig zijn. Want kopen zonder eerst zien is geen optie. Een naad in het midden zou ik liever vermijden. Het hoekstuk moet ik ook nog uitvissen (advies is welkom)
.
- Afzuiging, verhoging van de huidige afzuiging. Deze zou ik demonteren en gewoon 25cm hoger terug monteren. Nadelen, de bovenlijn van de keuken zou minder strak worden. Nadeel, de afzuiging zou wel een extra bocht te verduren krijgen. Ik weet niet hoeveel bochten afzuiging te verduren mag krijgen. Maar ik zou in totaal 4 bochten hebben van +/-90°. Zou dat teveel van het goede zijn? Ik kan overschakelen naar circulatie, maar dit liever niet doen. Ik gebruik mijn dampkap vaak om het hele huis snel te verluchten. (volle bak aan, met ramen open)

- Nieuwe tegels, kleine 3m² (vrouwlief heeft deze al gekozen. Slijpen en plaatsen zal voor mij zijn...)

- Nieuwe stopcontacten en verlichting.

- Nieuwe spoelbak en kraan. Hier zien we momenteel wel even het bos door de bomen niet meer... Jeezus wat een aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@warcow hout zou ik zeker doen, maar misschien een iets warmere kleur? Lijkt me iets stijlvoller, maar vind het met kunstlicht lastig te bepalen zo.

[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 05-07-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
MikeyMan schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:39:
@warcow hout zou ik zeker doen, maar misschien een iets warmere kleur? Lijkt me iets stijlvoller, maar vind het met kunstlicht lastig te bepalen zo.
Het lijkt wel vrij koud en donker ja, ongeacht het licht. Had ook liever een wat warmere kleur maar de ikea heeft volgens mij niet zoveel keuze.

Dit zijn de opties, ik heb voxtorp walnoot:

https://www.ikea.com/nl/n...walnootpatroon-s39363995/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Nu online
Joindry schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:23:
Ik weet niet hoeveel bochten afzuiging te verduren mag krijgen. Maar ik zou in totaal 4 bochten hebben van +/-90°. Zou dat teveel van het goede zijn?
Elke bocht is er één te veel, geluid neemt toe en zuigkracht af. Nu ontkom je meestal niet aan 1 bocht (boven de afzuiger opzij), en een tweede zal misschien ook nog wel gaan, maar als je een nieuwe keuken voorstelt met 4 bochten voor de afzuiger denk ik dat een beetje verkoper dat je uit je hoofd zou praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 12:33
Mijn vriendin en ik hebben recentelijk ons eerste huis gekocht. De huidige keuken is de keuken vanuit de bouw en reeds 15 jaar oud. We hebben overwogen om de keuken te laten opknappen, maar gezien de aanwezige apparatuur toch besloten om een nieuwe te kopen.

Om ons budget te bepalen hebben we wat calculaties zitten maken via de site van Brugman. Deze mensen bleven ons dan ook telefonisch benaderen voor een afspraak en zodoende zijn we afgelopen vrijdag daar langs geweest. Ik was in eerste instantie bang voor agressieve verkooptechnieken op basis van ervaringen in dit forum. Gelukkig viel dit mee.

Wij (lees ik) heb een aantal eisen:
1. Géén Whirlpool en/of Bauknecht (slechte ervaringen mee vanuit thuis);
2. Geen zichtbaar geplakte afwerkranden (front/randjes kast)
3. Voorkeur voor dun stenen (composiet/graniet) blad;
4. Quooker

De verkoper van Brugman heeft de opties doorgenomen en ons gewezen op de mogelijkheid om een hoge kast te nemen (hij noemde dit een kast van 90 centimeter). Hierdoor wordt de plint veel kleiner en de kastruimte groter. Dit heeft onze voorkeur aangezien de keuken relatief klein is (waarover zo meer). Hij heeft voor ons de keuken getekend (met potloot) en een indicatie gegeven van de prijs, echter geen "echte" prijsopgave gedaan.
Members only:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81fJWWyUQrwKCmyNl-2fY56A2nI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVAqMc0MIRwha6cloRgAkcEc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGDgsvxC92-vhz4vG8CqwIFtmNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPvIzJ1egoJ0LKVuVoGYY5zK.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn de prijzen volgens jullie een beetje acceptabel of dient er nog onderhandeld te worden? :)

Huidige keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s6KVx-9IoQ67oXLYvTb7eWd2Fgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNjBB029kUUkAeNOV6jo47b3.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L44zz2HoAACxfdVfp4lpEoLeYMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FTzJwkYrFdpR7pgsm7kxcOUT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46KECdybwf78U7VxYyo4N9RNH8E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2G7kg2RcSPZW6wGRny5ORZ03.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-06 14:45
Ewoudb schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:52:
[...]

Update, de eerdere opmerkingen meegenomen, wat andere schetsen laten maken.
Vandaag de keuken besteld bij superkeukens.
Merk Schuller

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kostte dat nog steeds 17000? Vind het een aardig goeie prijs afhankelijk van het materiaal van je kastjes zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Pellicaantje schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:22:
Mijn vriendin en ik hebben recentelijk ons eerste huis gekocht. De huidige keuken is de keuken vanuit de bouw en reeds 15 jaar oud. We hebben overwogen om de keuken te laten opknappen, maar gezien de aanwezige apparatuur toch besloten om een nieuwe te kopen.

Om ons budget te bepalen hebben we wat calculaties zitten maken via de site van Brugman. Deze mensen bleven ons dan ook telefonisch benaderen voor een afspraak en zodoende zijn we afgelopen vrijdag daar langs geweest. Ik was in eerste instantie bang voor agressieve verkooptechnieken op basis van ervaringen in dit forum. Gelukkig viel dit mee.

4. Quooker

De verkoper van Brugman heeft de opties doorgenomen en ons gewezen op de mogelijkheid om een hoge kast te nemen (hij noemde dit een kast van 90 centimeter). Hierdoor wordt de plint veel kleiner en de kastruimte groter. Dit heeft onze voorkeur aangezien de keuken relatief klein is (waarover zo meer). Hij heeft voor ons de keuken getekend (met potloot) en een indicatie gegeven van de prijs, echter geen "echte" prijsopgave gedaan.
***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zijn de prijzen volgens jullie een beetje acceptabel of dient er nog onderhandeld te worden? :)

Huidige keuken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen mening over de keuken zelf, maar is het niet handiger ivm de vaak (gratis) verlengde garantie van 5 jaar voor minimaal 4 apparaten van dezelfde fabrikant te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
Flipswix schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:23:
[...]

Kostte dat nog steeds 17000? Vind het een aardig goeie prijs afhankelijk van het materiaal van je kastjes zeg!
Nee, 15.000 uiteindelijk met montage.
Kasten zijn van het merk Schuller, kunstof frontjes. Ik wou geen lak i.v.m. jonge kinderen.
ik heb de keuze van apparatuur naar AEG veranderd. Gezien er uiteindelijk ook nog een combi-oven bij kwam.
Werkblad is van composiet en 1,2 cm dik.

Het praktisch nut stond voorop bij het ontwerpen van de keuken. Het hoefde niet allemaal super precies, ontwerp komt uit eigen duim. Grote pre bij schuller was dat deze lijn bij de vaatwasser kon laten doorlopen in de lades.
Keuken adviseer dacht goed mee in de mogelijkheden/ onmogelijkheden. Bijv. is de lade onder de vaatwasser met druk bediening, hier kon geen greenlijst ivm een uitsparing die nodig is om de vaatwasser te kunnen openen.

Mogelijk komt er nog een smalle apothekerskast aan de smalle zijde.

Zelf vind ik het cube systeem van Next 125 wel mooi en praktisch, ik weet alleen niet op schuller iets soortgelijks levert?
https://www.next125.com/nl/ontdekken/opbergen-sorteren/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@Pellicaantje nogal een krappe keuken voor een best wel ruime woning. Imho is je nieuwe keuken niet echt een verbetering tov je oude keuken. Dus tenzij de kastjes uit elkaar aan het vallen zijn, zou ik het geen 10k investering waard vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

4. Quooker

***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Huidige keuken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Qua prijs kan ik er niet veel van zeggen, maar ik zou doorsparen totdat je ook bouwkundig wat kan laten doen. Je blijft op deze manier zitten met een (te) klein keuken. Door er een U-vorm van te maken is dit alleen maar erger.

Ik zou kijken naar een manier om een deel van de keukenwand onder de trap links te plaatsen. Dan krijg je een veel diepere nis en dus een stuk meer werkruimte. Als je de wand dan ook nog gelijk trekt, en dus een klein stukje van je woonkamer afsnoept, dan heb je een keuken die imo past bij het formaat huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

4. Quooker

***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Huidige keuken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat lijkt qua indeling echt als 2 druppels water op het huis waar een maatje van me woont! Je woont toevallig op de Groote Wielen in Rosmalen? ;)
Je zou een hoge kastenwand kunnen plaatsen waar op de foto die kast staat tegenover de keuken. Dan hou je alles in de keuken dezelfde hoogte en heb je daardoor meer werkblad en ruimtegevoel.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pellicaantje
SpongeRob schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:15:
[...]

Dat lijkt qua indeling echt als 2 druppels water op het huis waar een maatje van me woont! Je woont toevallig op de Groote Wielen in Rosmalen? ;)
Je zou een hoge kastenwand kunnen plaatsen waar op de foto die kast staat tegenover de keuken. Dan hou je alles in de keuken dezelfde hoogte en heb je daardoor meer werkblad en ruimtegevoel.
Daar gaan we inderdaad wonen, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
Ewoudb schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:00:
[...]

Kasten zijn van het merk Schuller, kunstof frontjes. Ik wou geen lak i.v.m. jonge kinderen.
ik heb de keuze van apparatuur naar AEG veranderd. Gezien er uiteindelijk ook nog een combi-oven bij kwam.

Het praktisch nut stond voorop bij het ontwerpen van de keuken. Het hoefde niet allemaal super precies, ontwerp komt uit eigen duim. Grote pre bij schuller was dat deze lijn bij de vaatwasser kon laten doorlopen in de lades.
Keuken adviseer dacht goed mee in de mogelijkheden/ onmogelijkheden. Bijv. is de lade onder de vaatwasser met druk bediening, hier kon geen greenlijst ivm een uitsparing die nodig is om de vaatwasser te kunnen openen.

Zelf vind ik het cube systeem van Next 125 wel mooi en praktisch, ik weet alleen niet op schuller iets soortgelijks levert?
Als ik dit vergelijk met mijn aanbod bij SuperKeukens is jouw deal een hele goede deal, of de mijne een hele slechte. Toch? Zo veel grotere keuken voor amper meer geld met vergelijkbaar blad en apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-06 09:58
Dag allen, ik heb een vraag over mijn nieuwe inductie kookplaat. Het viel me gisteren op dat hier al een kras in zit. Niet heel diep, maar ik voel het wel als ik er met mijn nagel langs ga.
Zijn dit normale gebruikssporen? Kun je het glas behandelen zodat het minder kras gevoelig is? Of moet ik gewoon voorzichtiger zijn en zorgen dat er geen zand/zout/poeder tussen de pan en de plaat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 22:27

Don Quijote

El Magnifico

Dit weekend dan voor het eerst daadwerkelijk gaan zitten om een tekening te laten maken. Op dit moment spreekt Cesar ons het meeste aan vanwege de deurtjes in 45 graden verstek. Welke je bijna naadloos kan laten aansluiten op je blad (zoals hieronder in het bovenste deel van het plaatje). Ofwel met een greep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDzFrVMp6Zk4l6EKF3JNsnYYhS0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Axh1MqSi9aEm8rKbRegmNmgx.png?f=user_large

Nu wil het dat het blad wat mij voor ogen hebben van Dekton is. De adviseur gaf aan dat Dekton niet aan te raden is wanneer je het blad moet verjongen (in verstek plaatsen), omdat de kans op stootschade op deze wijze wel heel groot wordt. De adviseur lijkt het dan ook verstandiger om voor een composiet blad te gaan. Uiteraard niet rampzalig maar qua eigenschappen (hittebestendigheid) en qua looks zijn we net wat meer gecharmeerd van het Dekton blad.

Nu ben ik uiteraard benieuwd of mensen hier ervaring hebben met een verjongd dekton blad? En hoe dit bevalt? Vallen hier inderdaad al snel stukken uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
Phyrro schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:51:
[...]

Als ik dit vergelijk met mijn aanbod bij SuperKeukens is jouw deal een hele goede deal, of de mijne een hele slechte. Toch? Zo veel grotere keuken voor amper meer geld met vergelijkbaar blad en apparatuur.
Geen idee, hierbij mij apparaat lijstje
FSE62700P AEG Vaatwasser
SCB51821LS AEG Koel-/vriescombinatie nish. 177,5 cm,
IKE8543SFB AEG Inductiekookplaat
DPE5950G AEG Afzuigunit
BPK742220M AEG Oven
KMK565000M AEG Combi oven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-06 21:23
[quote]Pellicaantje schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:22:{verhaal}
Mijn bescheiden en ongefundeerde mening: eigenlijk vind ik je huidige keuken mooier en handiger dan je beoogde keuken. Het aanrecht ziet er praktischer uit en ook je kookplaat en afzuigkap lijkt een betere positie te hebben. Wellicht moet je nog eens goed nadenken of het bedrag dat je wilt spenderen het resultaat waard is.

[ Voor 17% gewijzigd door Kanseleur op 05-07-2020 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 14:47
Het kan ook zijn dat @Pellicaantje de grote van de keuken prima vindt en hij alleen wat nieuwers wil. Als ik naar de huidige keuken kijk snap ik dat wel.

@Pellicaantje ik zou @Barry|IA een berichtje sturen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoviking
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06 23:57
Wij zijn sinds kort in de markt voor een nieuwe keuken (nieuwbouw woning) en hebben een optima keuken laten tekenen bij Bruynzeel (projectleverancier). Hebben jullie ervaring met het gebruik van offerte vergelijking bij bijvoorbeeld Bemmel en Kroon en vergelijken die ook optima keukens met next125 keukens?

Verder willen we voor een keramisch of dekton blad gaan (composiet is ook wel een optie maar keramisch of dekton heeft de voorkeur) maar hadden begrepen dat onderbouw wasbakken niet handig zijn bij deze bladen ivm de kans dat je met een pan het aanrechtblad beschadigd. Nu zaten we te kijken naar een Franke tectonite spoelbak omdat deze mooi kleurt bij het aanrechtblad. Tectonite werd ons afgeraden omdat je alle krassen zou zien in deze spoelbak. Hebben jullie ervaring met tectonite spoelbakken en klopt het dat je alle krassen goed ziet (RVS krast overigens ook maar dat ervaar ik niet als storend)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Don Quijote schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:21:
Dit weekend dan voor het eerst daadwerkelijk gaan zitten om een tekening te laten maken. Op dit moment spreekt Cesar ons het meeste aan vanwege de deurtjes in 45 graden verstek. Welke je bijna naadloos kan laten aansluiten op je blad (zoals hieronder in het bovenste deel van het plaatje). Ofwel met een greep.

[Afbeelding]

Nu wil het dat het blad wat mij voor ogen hebben van Dekton is. De adviseur gaf aan dat Dekton niet aan te raden is wanneer je het blad moet verjongen (in verstek plaatsen), omdat de kans op stootschade op deze wijze wel heel groot wordt. De adviseur lijkt het dan ook verstandiger om voor een composiet blad te gaan. Uiteraard niet rampzalig maar qua eigenschappen (hittebestendigheid) en qua looks zijn we net wat meer gecharmeerd van het Dekton blad.

Nu ben ik uiteraard benieuwd of mensen hier ervaring hebben met een verjongd dekton blad? En hoe dit bevalt? Vallen hier inderdaad al snel stukken uit?
Eind van de maand krijg ik een Dekton blad geplaatst met een wand ook uitgevoerd in Dekton. De keukenverkoper raadt verstek gewoon af ivm schade. Het kost meer en het ziet strakker uit, maar bij dit materiaal loop je meer risico op problemen. Wordt dus zo strak mogelijk op elkaar geplaatst.

@Teknoviking Hier komt een Franke Fragranite spoelbak in het zwart, zal wel laten weten hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.oldenburg
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09-2021
Hallo allemaal,

ik heb 2 vragen waarvan ik hoop dat jullie me van advies kunnen voorzien:

1.Wij willen graag een Quooker fusion square met een 3 liter reservoir. Daarnaast hebben we een gewonen warmwaterleiding naar de keuken. Volgens onze keukenboer kan deze Quooker niet op het warm water worden aangesloten. Ik lees van wel. Wat zijn jullie ervaringen?

2. Wat is in jullie ogen de beste manier om een inbouwkoelkast aan de froint deur te bevestigen? Wat zijn de voor en andelen van scharnieren bijvoorbeeld?

Hoor graag van jullie!

groetjes Monique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-06 22:04
m.oldenburg schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:31:
Hallo allemaal,

1.Wij willen graag een Quooker fusion square met een 3 liter reservoir. Daarnaast hebben we een gewonen warmwaterleiding naar de keuken. Volgens onze keukenboer kan deze Quooker niet op het warm water worden aangesloten. Ik lees van wel. Wat zijn jullie ervaringen?

2. Wat is in jullie ogen de beste manier om een inbouwkoelkast aan de froint deur te bevestigen? Wat zijn de voor en andelen van scharnieren bijvoorbeeld?

Hoor graag van jullie!

groetjes Monique
Wat is de afstand tot de cv ketel? als dit rederlijk ver is zou ik een 7 liter combi+ adviseren (tenzij het niet past in het kastje)
Ideaal om direct warm water te hebben.

Inbouwkoelkast zou ik altijd kiezen voor een deur op deur systeem, vind zelf de sleepdeur nooit zo mooi lopen en sluiten. Daarnaast is deze beter te "richten" mocht de deur wat gaan wijken/kromtrekken. Zeker in combinatie met een softclose koelkastscharnier is dit van meerwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.oldenburg
iWout schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:54:
[...]

Wat is de afstand tot de cv ketel? als dit rederlijk ver is zou ik een 7 liter combi+ adviseren (tenzij het niet past in het kastje)

Inbouwkoelkast zou ik altijd kiezen voor een deur op deur systeem, vind zelf de sleepdeur nooit zo mooi lopen en sluiten. Daarnaast is deze beter te "richten" mocht de deur wat gaan wijken/kromtrekken. Zeker in combinatie met een softclose koelkastscharnier is dit van meerwaarde
CV ketel staat op zolder, maar hebben nu totaal geen probleem met de snelheid van het hete water. Maar het is dus wel mogelijk met een 3 liter?

Deur op Deur leek ons ook beter, maar werd afgeraden door keukenzaak vanwege het feit dat juist bij deur op deur het zou kunnen kromtrekken en er meer gewicht is op de scharnieren. Kortom, we twijfelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
m.oldenburg schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:00:
[...]

CV ketel staat op zolder, maar hebben nu totaal geen probleem met de snelheid van het hete water. Maar het is dus wel mogelijk met een 3 liter?
Het nadeel is dat je ketel elke keer aanslaat en je alleen maar de leidingen aan het verwarmen bent omdat je direct water uit de Quooker hebt. Ik heb hem daarom direct op het koudewater aangesloten. Anders slaat elke keer bij elk beetje warm water de ketel aan en voegt niets toe (behalve dat het elke keer gas kost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15
Wij krijgen een 3 liter versie voor alleen kokend water.

Omdat ik een warmtepomp boiler in de garage heb staan, tappen we daar het warm water vanaf. Heb daarom ook binnen 3 sec warm water. Ook vond ik de 7 liter behoorlijk groot.

[ Voor 12% gewijzigd door Possible op 06-07-2020 12:21 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:38
m.oldenburg schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:31:
Hallo allemaal,

Hoor graag van jullie!

groetjes Monique
1. Quooker Fusion Square met een 3 liter reservoir, dus een Pro3. De quooker levert alleen kokend water. De kraan kan ook warm water leveren (via CV ketel). Jij hebt dus gelijk. De keukenleverancier heeft gelijk in de zin van dat de quooker alleen kokend water kan leveren en het warme water van de CV ketel niet direct op de Quooker is aangesloten.

2. Koelkast: helaas geen ervaring mee.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.oldenburg
Dank voor de reacties op de quooker! Fijn om te weten! Zijn er meer mensen die toch de 7 liter adviseren?

Qua koelkast, tja ik lees ook overal verschillende ervaringen! Lastig hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
m.oldenburg schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:10:
Dank voor de reacties op de quooker! Fijn om te weten! Zijn er meer mensen die toch de 7 liter adviseren?

Qua koelkast, tja ik lees ook overal verschillende ervaringen! Lastig hoor!
Het ligt aan je situatie natuurlijk.

Als je de 3 liter neemt en je wilt water, dan kan je kiezen: direct kokend, direct koud, wachten op warm.

Als je de 7 liter neemt en je wilt water, dan kan je kiezen: direct kokend, direct koud, direct warm.

Van de 7 liter heb je dan weer 2 versies, 1 geeft onbeperkt direct warm (want eerst via Quooker en dan via CV) en 2 geeft beperkt warm (alleen Quooker).

Er zijn redelijk wat mensen die de 7 liter nemen en dan niet aan laten sluiten aan de CV (dus beperkt warm). Dan ben je wat meer toekomstbestendig, omdat je niet afhankelijk bent van je CV. Daarnaast kan je voor de 7 liter kiezen omdat 3 liter natuurlijk eerder op is dan 7 liter. Daarnaast bij de 3 liter moet je altijd wachten op warm water, dat is niet direct.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow

4. Quooker

***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Huidige keuken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat de rest ook al zegt wordt het wat krap qua keuken. Vind zelf een wat meer open keuken/ruimte ook mooier. Zelf zou ik zoiets overwegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FW1HRuWUTqtUrpKnu-Lk_cFGZcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDXcqF5XylE0ctzBQIhO37Z2.jpg?f=fotoalbum_large

Geel wordt de eetruimte en blauw de keuken. Je keuken kan dan wat groter en krijgt wat meer licht. Door de wand die nu je keuken vormt weg te halen krijg je door de hele kamer wat meer licht.

Edit:
Wat betreft quooker heb ik zelf net een combi+ besteld (fusion round zwart). Mijn CV zal dan wat vaker aanslaan voor Jan lul maar ik heb dan direct en onbeperkt warm water. Duur was het toch al, 1400 euro kwijt voor de Quooker en dan nog eens 70 voor de ev3 om het met mijn vaatwasser op 1 groep aan te kunnen sluiten. Voordeel van die ev3 is dat ie echt slim regelt en je er in de praktijk vrijwel niks van zal maken.

[ Voor 5% gewijzigd door warcow op 06-07-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.oldenburg
evleerdam schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Er zijn redelijk wat mensen die de 7 liter nemen en dan niet aan laten sluiten aan de CV (dus beperkt warm). Dan ben je wat meer toekomstbestendig, omdat je niet afhankelijk bent van je CV.
Dit vind ik dan wel een goed argument!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
evleerdam schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:14:
[...]
Van de 7 liter heb je dan weer 2 versies, 1 geeft onbeperkt direct warm (want eerst via Quooker en dan via CV) en 2 geeft beperkt warm (alleen Quooker).
Dat is volgens mij niet helemaal waar. Ik heb dit eind vorig jaar nagevraagd bij Quooker en met een 7 liter versie die aangesloten is op je CV gaat hij ook direct warm water vragen van de ketel. Of ik heb het verkeerd begrepen, of zij mijn vraag :)
Er zijn redelijk wat mensen die de 7 liter nemen en dan niet aan laten sluiten aan de CV (dus beperkt warm). Dan ben je wat meer toekomstbestendig, omdat je niet afhankelijk bent van je CV. Daarnaast kan je voor de 7 liter kiezen omdat 3 liter natuurlijk eerder op is dan 7 liter. Daarnaast bij de 3 liter moet je altijd wachten op warm water, dat is niet direct.
Hier staat er dus een 7 liter Quooker Combi (geen +) in de kast. Op zich is een Combi en een Combi+ weinig anders, behalve het aansluiten. Ik had voorheen een 10 liter close-in boiler en daar heb ik in krap 5 jaar maar een paar keer echt "tekort" gehad aan warm water. De Quooker kan er 15 liter uit gooien, dus dat leek mij helemaal geen probleem. Elke keer een ketel die voor 1 liter water aanslaat is niet al te best voor zo'n apparaat en daarnaast verwarm ik (binnenkort weer) het water op met de stroom vanaf het dak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
warcow schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:31:
[...]

Wat de rest ook al zegt wordt het wat krap qua keuken. Vind zelf een wat meer open keuken/ruimte ook mooier. Zelf zou ik zoiets overwegen:

[Afbeelding]

Geel wordt de eetruimte en blauw de keuken. Je keuken kan dan wat groter en krijgt wat meer licht. Door de wand die nu je keuken vormt weg te halen krijg je door de hele kamer wat meer licht.

Edit:
Wat betreft quooker heb ik zelf net een combi+ besteld (fusion round zwart). Mijn CV zal dan wat vaker aanslaan voor Jan lul maar ik heb dan direct en onbeperkt warm water. Duur was het toch al, 1400 euro kwijt voor de Quooker en dan nog eens 70 voor de ev3 om het met mijn vaatwasser op 1 groep aan te kunnen sluiten. Voordeel van die ev3 is dat ie echt slim regelt en je er in de praktijk vrijwel niks van zal maken.
Dat zou ik ook doen. Alleen kan die paal in het midden niet weg, gezien de tekening, zit daar de koof voor de riolering van boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
J0YR1D3R schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:22:
[...]

Dat is volgens mij niet helemaal waar. Ik heb dit eind vorig jaar nagevraagd bij Quooker en met een 7 liter versie die aangesloten is op je CV gaat hij ook direct warm water vragen van de ketel. Of ik heb het verkeerd begrepen, of zij mijn vraag :)
Ja je hebt gelijk. Hij vraagt direct warm water van de ketel, maar omdat dat er nog niet is, wordt er eerst warm water geleverd van de Quooker. Tot het warme water van de ketel er is, dan neemt de ketel het over en is het dus onbeperkt.
J0YR1D3R schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:22:
[...]

[...]

Hier staat er dus een 7 liter Quooker Combi (geen +) in de kast. Op zich is een Combi en een Combi+ weinig anders, behalve het aansluiten. Ik had voorheen een 10 liter close-in boiler en daar heb ik in krap 5 jaar maar een paar keer echt "tekort" gehad aan warm water. De Quooker kan er 15 liter uit gooien, dus dat leek mij helemaal geen probleem. Elke keer een ketel die voor 1 liter water aanslaat is niet al te best voor zo'n apparaat en daarnaast verwarm ik (binnenkort weer) het water op met de stroom vanaf het dak.
Ja, dat is een beetje het argument wat ik eerder aanhaalde: je bent wat beter voorbereid op de toekomst. Geen CV meer nodig en je kan alles met electriciteit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 13:12
Wij zijn ook in de race voor een nieuwe keuken. We hebben veel inspiratie vanuit dit topic opgedaan.

Nu staan we op het punt te tekenen voor de NEXT125 NX240 Fenix Black.

Persoonlijk vinden we het Fenix werkblad erbij super mooi. Echter door alle verschillende negatieven verhalen, durven we het toch niet aan om ook het werkblad van Fenix te bestellen, als is er nog steeds een twijfel, omdat ik ook lees dat een hoop niet weten hoe ze het blad moeten schoonmaken. Op diverse fora`s las ik dat mensen die het eerst een drama vonden toch zeggen dat het nu wel te doen is, nu ze weten hoe ze het schoon moeten maken.

Voor nu heb ik maar een paar test-samples besteld, maar gevoelsmatig lijkt het me gewoon beter om niet voor de Fenix werkblad te gaan.

Als ik dit topic doorlees, weet ik dat ik niet de enige ben die voor dit dilemma staat.
Ik ben benieuwd wat andere forumleden nu als alternatief gekozen hebben?
Is er een blad wat het dichts bij in de buurt komt wat op de Fenix lijkt? Of iets wat qua looks goed past bij zwarte Fenix fronten? (liefst zwart op zwart)

Wij hebben afgelopen zaterdag bij een (hier vaak genoemde ) keukenzaak in Maarssen gestaan, maar na een uur na verschillende kleine werkbladen samples te hebben gekeken, kwamen we er gewoon nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoviking
Carlito schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:27:
Wij zijn ook in de race voor een nieuwe keuken. We hebben veel inspiratie vanuit dit topic opgedaan.

Nu staan we op het punt te tekenen voor de NEXT125 NX240 Fenix Black.

Persoonlijk vinden we het Fenix werkblad erbij super mooi. Echter door alle verschillende negatieven verhalen, durven we het toch niet aan om ook het werkblad van Fenix te bestellen, als is er nog steeds een twijfel, omdat ik ook lees dat een hoop niet weten hoe ze het blad moeten schoonmaken. Op diverse fora`s las ik dat mensen die het eerst een drama vonden toch zeggen dat het nu wel te doen is, nu ze weten hoe ze het schoon moeten maken.

Voor nu heb ik maar een paar test-samples besteld, maar gevoelsmatig lijkt het me gewoon beter om niet voor de Fenix werkblad te gaan.

Als ik dit topic doorlees, weet ik dat ik niet de enige ben die voor dit dilemma staat.
Ik ben benieuwd wat andere forumleden nu als alternatief gekozen hebben?
Is er een blad wat het dichts bij in de buurt komt wat op de Fenix lijkt? Of iets wat qua looks goed past bij zwarte Fenix fronten? (liefst zwart op zwart)

Wij hebben afgelopen zaterdag bij een (hier vaak genoemde ) keukenzaak in Maarssen gestaan, maar na een uur na verschillende kleine werkbladen samples te hebben gekeken, kwamen we er gewoon nog niet uit.
Wij zaten met dezelfde afweging. In de showroom stond een keuken met een Fenix werkblad maar het werkblad zag er niet heel fraai meer uit (en daar is niet eens op gekookt).

Mede daardoor uiteindelijk gekozen om Dekton op te laten nemen in de offerte, niet zo mat als Fenix maar dat gaat sowieso lastig worden. Wij hebben gekozen voor Dekton in de kleur Sirius, daar zit wel wat structuur in maar dat vonden wij wel mooi tegenover de matte Fenix deuren (smaak dingetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
Teknoviking schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:42:
[...]

Wij zaten met dezelfde afweging. In de showroom stond een keuken met een Fenix werkblad maar het werkblad zag er niet heel fraai meer uit (en daar is niet eens op gekookt).

Mede daardoor uiteindelijk gekozen om Dekton op te laten nemen in de offerte, niet zo mat als Fenix maar dat gaat sowieso lastig worden. Wij hebben gekozen voor Dekton in de kleur Sirius, daar zit wel wat structuur in maar dat vonden wij wel mooi tegenover de matte Fenix deuren (smaak dingetje).
Top! dank je wel, hier kan ik wat mee. Ik was zelf de Dekton Domoos en Sirius al tegen gekomen. Ik heb direct maar samples besteld om te kijken of dat wat is.
We hadden ook nog een werkblad van Topcore uitgekozen met structuur welke volgens mij erg veel lijkt op de Sirius, maar de keukenverkoper was niet heel enthousiast over Topcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoviking
Carlito schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:01:
[...]

Top! dank je wel, hier kan ik wat mee. Ik was zelf de Dekton Domoos en Sirius al tegen gekomen. Ik heb direct maar samples besteld om te kijken of dat wat is.
We hadden ook nog een werkblad van Topcore uitgekozen met structuur welke volgens mij erg veel lijkt op de Sirius, maar de keukenverkoper was niet heel enthousiast over Topcore.
Onze verkoper was wel enthousiast over Dekton maar misschien dat dat ook iets te maken heeft met de prijs die daarbij komt kijken ;) .

Dekton heeft wel als nadeel dat het niet lekker samengaat met een onderbouw spoelbak (vatbaar voor het afspatten van stukjes dekton als je er met een zware pan tegenaan komt). Wij zijn nu dus in de markt voor een zwarte vlakbouw spoelbak en keken daarom naar een Franke Tectonite spoelbak. Ik begreep van de keukenverkoper dat ze daar rekjes voor in de spoelbak bij adviseren omdat het snel krast. Verder kan ik weinig verhalen over Tectonite spoelbakken vinden.
Anoniem: 224360 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:21:
[...]

*knip*

@Teknoviking Hier komt een Franke Fragranite spoelbak in het zwart, zal wel laten weten hoe het bevalt.
Ik ben benieuwd, fragranite lijkt vrij kwestbaar daarom was ik zelf aan het kijken naar Tectonite maar ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Heeft de verkoper iets gezegd over het krassen van het materiaal en hoe zichtbaar dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Members only:

Wil nog naar de grote satan (Wooning, dus DMG) gaan voor een offerte, en een afspraak bij Tieleman staat ook ingepland. Denk dat hier de winst vooral te behalen valt op het werkblad? De rest is lastig vergelijken, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Jeoh schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:57:
***members only***

Wil nog naar de grote satan (Wooning, dus DMG) gaan voor een offerte, en een afspraak bij Tieleman staat ook ingepland. Denk dat hier de winst vooral te behalen valt op het werkblad? De rest is lastig vergelijken, eigenlijk.
9K voor een werkblad die binnen mum van tijd shined met krassen. Yikes. Snap het idee wel, maar man wat een geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
***members only***

Ziet er nogal claustrofobisch uit helemaal volgebouwd. Misschien valt het in de praktijk mee. Qua indeling, je kookt en spoelt in een hoek. Beide zou ik niet prettig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

aschja schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:16:
[...]

9K voor een werkblad die binnen mum van tijd shined met krassen. Yikes. Snap het idee wel, maar man wat een geld.
Het is richtingloos geschuurd, dus het effect van krassen valt mee.
Z___Z schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:45:
[...]

Ziet er nogal claustrofobisch uit helemaal volgebouwd. Misschien valt het in de praktijk mee. Qua indeling, je kookt en spoelt in een hoek. Beide zou ik niet prettig vinden.
Dat valt in de praktijk wel mee. Op dit moment heb ik geen werkblad aan de raamzijde. Ik wil vooral meer werkblad- en opslagruimte, en dat kan ik helaas niet bereiken door de keuken uit te breiden door de layout van mijn appartement.

Bovendien kom ik uit een appartement met een keuken van 2.7 x 1.5, dus ik ben wel wat gewend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jeoh schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:13:
[...]

Het is richtingloos geschuurd, dus het effect van krassen valt mee.

[...]

Dat valt in de praktijk wel mee. Op dit moment heb ik geen werkblad aan de raamzijde. Ik wil vooral meer werkblad- en opslagruimte, en dat kan ik helaas niet bereiken door de keuken uit te breiden door de layout van mijn appartement.

Bovendien kom ik uit een appartement met een keuken van 2.7 x 1.5, dus ik ben wel wat gewend :+
Rvs krast... De heviger gebruikte delen zie je dan ook gewoon zitten. Of je dat deel van de charme vindt of niet is een tweede. Ik ben erop afgehaakt, het effect na een paar jaar is leuk. Maar de eerst krassen zou ik slecht trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

***members only***

Plan bij Tieleman ruim in. We hebben daar geloof ik 3,5 uur gezeten voor een offerte voor een keuken die we qua layout al af hadden. Vervolgens was de offerte 30% hoger dan exact dezelfde keuken bij Keukenstudio Maassluis.

Als je dan ook nog hoort dat die 'Tieleman service' tegenwoordig ook te wensen over laat (ervaringen van buren), dan zou ik daar lekker wegblijven.

Ze hebben by far wel de mooiste keukenzaak die ik ook bezocht heb.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Teknoviking schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:15:
[...]

Onze verkoper was wel enthousiast over Dekton maar misschien dat dat ook iets te maken heeft met de prijs die daarbij komt kijken ;) .

Dekton heeft wel als nadeel dat het niet lekker samengaat met een onderbouw spoelbak (vatbaar voor het afspatten van stukjes dekton als je er met een zware pan tegenaan komt). Wij zijn nu dus in de markt voor een zwarte vlakbouw spoelbak en keken daarom naar een Franke Tectonite spoelbak. Ik begreep van de keukenverkoper dat ze daar rekjes voor in de spoelbak bij adviseren omdat het snel krast. Verder kan ik weinig verhalen over Tectonite spoelbakken vinden.

[...]

Ik ben benieuwd, fragranite lijkt vrij kwestbaar daarom was ik zelf aan het kijken naar Tectonite maar ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Heeft de verkoper iets gezegd over het krassen van het materiaal en hoe zichtbaar dat is?
Steen zal niet krassen, kunststof wel verwacht ik. Breuken ben ik niet bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
Z___Z schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:15:
@Pellicaantje nogal een krappe keuken voor een best wel ruime woning. Imho is je nieuwe keuken niet echt een verbetering tov je oude keuken. Dus tenzij de kastjes uit elkaar aan het vallen zijn, zou ik het geen 10k investering waard vinden.
Ojjorz schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:51:
[...]

Qua prijs kan ik er niet veel van zeggen, maar ik zou doorsparen totdat je ook bouwkundig wat kan laten doen. Je blijft op deze manier zitten met een (te) klein keuken. Door er een U-vorm van te maken is dit alleen maar erger.

Ik zou kijken naar een manier om een deel van de keukenwand onder de trap links te plaatsen. Dan krijg je een veel diepere nis en dus een stuk meer werkruimte. Als je de wand dan ook nog gelijk trekt, en dus een klein stukje van je woonkamer afsnoept, dan heb je een keuken die imo past bij het formaat huis.
Kanseleur schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:22:
[quote]Pellicaantje schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:22:{verhaal}
Mijn bescheiden en ongefundeerde mening: eigenlijk vind ik je huidige keuken mooier en handiger dan je beoogde keuken. Het aanrecht ziet er praktischer uit en ook je kookplaat en afzuigkap lijkt een betere positie te hebben. Wellicht moet je nog eens goed nadenken of het bedrag dat je wilt spenderen het resultaat waard is.
LuPo schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:11:
Het kan ook zijn dat @Pellicaantje de grote van de keuken prima vindt en hij alleen wat nieuwers wil. Als ik naar de huidige keuken kijk snap ik dat wel.

@Pellicaantje ik zou @Barry|IA een berichtje sturen. :)
Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad een relatief kleine keuken. Wij vinden de eetkamer juist leuk vanwege het uitzicht en daarnaast lopen de ramen aan de voorkant over de volledige hoogte van de verdieping. Daar een keuken voor plaatsen is geen m.i. geen gezicht. De vloer zal ook blijven liggen (met vloerverwarming) en het verleggen van de leidingen is dus niet 1,2,3 gedaan. Desondanks hebben we het wel overwogen, echter moeten we het budget wel dermate veel oprekken dat dat geen reële optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 00:40
Pellicaantje schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:48:
Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad een relatief kleine keuken. Wij vinden de eetkamer juist leuk vanwege het uitzicht en daarnaast lopen de ramen aan de voorkant over de volledige hoogte van de verdieping. Daar een keuken voor plaatsen is geen m.i. geen gezicht. De vloer zal ook blijven liggen (met vloerverwarming) en het verleggen van de leidingen is dus niet 1,2,3 gedaan. Desondanks hebben we het wel overwogen, echter moeten we het budget wel dermate veel oprekken dat dat geen reële optie.
Ik neem aan dat de "pilaar" moet blijven staan, maar het muurtje kan er wel uit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tX7guY_rHYzr0frPbe-ZIRuSmvY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/I32RAEbYYCQHQjTQuYX7otmK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnprFxf8b5qZcB1M4SHPfJm9qfE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7KASIvrGXLx3tAzKFPATrvol.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iq7HCBrthWBUcdEL8vwYAX0oUhU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Sbv9j40R7aJdZloV8joEVCON.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

PaT schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:46:
[...]

Plan bij Tieleman ruim in. We hebben daar geloof ik 3,5 uur gezeten voor een offerte voor een keuken die we qua layout al af hadden. Vervolgens was de offerte 30% hoger dan exact dezelfde keuken bij Keukenstudio Maassluis.

Als je dan ook nog hoort dat die 'Tieleman service' tegenwoordig ook te wensen over laat (ervaringen van buren), dan zou ik daar lekker wegblijven.

Thanks, Maassluis is vanaf hier ook goed te doen, dan gaan we daar ook langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jeoh schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:33:
[...]

Thanks, Maassluis is vanaf hier ook goed te doen, dan gaan we daar ook langs.
Kijk dan ook eens bij Huisman keukens in Alblasserdam. Absoluut geen fancy showroom, wel keurig geholpen voor een redelijke prijs. Ook goede service.Ik heb daar uiteindelijk mijn keuken gekocht (en mijn zwager en mijn moeder ook).

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 06-07-2020 22:38 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-06 15:31
Ewoudb schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:00:
[...]

Wat is je argument voor kinderen en geen lak? Ik zit in zelfde situatie met twee 1 jarige en ga volgend jaar de keuken laten vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Misschien interessant voor anderen die ook een Systemat overwegen. Ik heb nagevraagd of ze ook Fenix kleuren kunnen leveren aangezien wij de mat grijs groene kleuren mooi vinden. Helaas kunnen ze dat niet. Maar ze gaven wel aan dat vanaf week 40 'Perfect Sense' kleuren kunnen leveren, deze worden op de beurs in september gepresenteerd. Geen idee wat perfect sense voor iets is, maar neem aan een vergelijkbare matte lak zoals fenix. Hopelijk ook met vergelijkbare regeneratieve eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mitsumark schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:32:
[...]

Ik neem aan dat de "pilaar" moet blijven staan, maar het muurtje kan er wel uit?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En dan op een of andere manier nog keuken en eetkamer omdraaien voor een logischer flow ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Nu online
Kohnee schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:41:
Wat is je argument voor kinderen en geen lak? Ik zit in zelfde situatie met twee 1 jarige en ga volgend jaar de keuken laten vervangen
Kost meer maar beschadigt juist sneller en dat zie je dan ook beter. Ziet er misschien wel mooier uit. Zolang de kinderen het nog niet hebben gesloopt dan.

Even met dat mooie stalen autootje met zand tussen de wieltjes over de kastjes rijden, even die stoel voor de kraan "nee zelf doen" *klats* zo die staat. Aaaaand it's gone.

Gokje dat die van jou nog net niet lopen, nou berg je maar. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-06 10:05
iWout schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:54:
[...]

Precies. heb beide gehad, in mijn vorige keuken sleepdeur. Als je zelf inbouw doet is deur op deur ook gewoon makkelijker (vind ik), de rails voor sleepdeur monteer je al heel snel net iets scheef zodat hij aan gaan lopen. Ik kon zelf niet meer bij afstelling van mijn scharnieren dus dat is ook ruk. Bij deur op deur is het scharnier makkelijk te vervangen. Ik zou deur op deur kiezen.

Volgens mij zijn de koelkasten zelf ook netto gezien smaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-06 10:05
Wilke schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:18:
[...]

Kost meer maar beschadigt juist sneller en dat zie je dan ook beter. Ziet er misschien wel mooier uit. Zolang de kinderen het nog niet hebben gesloopt dan.

Even met dat mooie stalen autootje met zand tussen de wieltjes over de kastjes rijden, even die stoel voor de kraan "nee zelf doen" *klats* zo die staat. Aaaaand it's gone.

En de vieze handen niet te vergeten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlito
PaT schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:46:
[...]

Grappig dat iedereen andere ervaringen heeft bij winkels. Ik ben mede op advies uit dit topic ook bij Keukenstudio Maassluis geweest, maar ik vond het dus helemaal niks.

We kwamen voor om een keuken in de showroom te bekijken die op de website stond, maar die stond er dus niet, nou kan gebeuren.
Eenmaal zitten met de adviseur, is eerst 20 minuten voorwaarden doornemen.
Dan tussendoor nagemaakte humor tussen de verkopers onderling. ( onze zoon van 2,5 was mee en had een step meegenomen naar binnen, binnen mag hij uiteraard niet steppen, dus de step netjes neergezet, dus ene adviseur tegen de andere, Goh Coen ben je met de fiets vandaag... )

Daarna goed ons verhaal kunnen doen wat we wilde, ik moet zeggen daarin werd goed meegedacht.
Toen 3 weken later vervolg afspraak om te kijken wat er ontworpen was. Ondanks dat wij aangegeven hadden om voor U keuken te gaan, had de verkoper een schiereiland ontworpen.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat hij ons daarmee wel overtuigd had.

Uiteindelijk hadden we de keuze om te tekenen of niet.
Omdat het ontwerp anders was dan dat we opgegeven hadden, wilde ik dit rustig thuis een nameten en controleren of dat kon en hoe het zou staan. Gevraagd om een tekening en offerte mee naar huis te krijgen, dat kon alleen als ik zou tekenen voor de hele keuken/offerte of ik moest €1000,- euro betalen.
Ze vragen dit, zodat je niet met hun ontwerp naar andere keukenzaken gaat om te kijken of je hetzelfde ergens goedkoper kunt krijgen.
Het grappige is, dat je hun zelf wel een offerte van een andere keukenzaak kan mailen en dat ze daar zelf wel op ingaan.

Helaas, voor ons is dit hem dus niet geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 14:51
Carlito schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:42:
[...]

Uiteindelijk hadden we de keuze om te tekenen of niet.
Omdat het ontwerp anders was dan dat we opgegeven hadden, wilde ik dit rustig thuis een nameten en controleren of dat kon en hoe het zou staan. Gevraagd om een tekening en offerte mee naar huis te krijgen, dat kon alleen als ik zou tekenen voor de hele keuken/offerte of ik moest €1000,- euro betalen.
Ze vragen dit, zodat je niet met hun ontwerp naar andere keukenzaken gaat om te kijken of je hetzelfde ergens goedkoper kunt krijgen.
Het grappige is, dat je hun zelf wel een offerte van een andere keukenzaak kan mailen en dat ze daar zelf wel op ingaan.

Helaas, voor ons is dit hem dus niet geworden.
Ik begrijp het wel van de kant van de keukenzaak, en heb hetzelfde mee gemaakt met de keuken die we een paar weken geleden hebben besteld, maar ik ga nooit meer naar een zaak waar ik het ontwerp niet meer mee krijg. Het feit dat ik voor iedere scheet terug moest naar de winkel, alleen daar er over na kon denken en niet lekker rustig thuis op de bank, ging mij op een bepaald moment zo tegen staan, dat dit de relatie ernstig had aangetast. En ja, ik wist het van te voren, maar dacht dat het wel overkomelijk was. Maar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
Wilke schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:18:
[...]

Dat is een heel goede om over na te denken haha. Ik wilde juist gelakt, maar dan is folie misschien beter.

Ik ben alleen bekend met de oude type folie en dat was altijd een puinhoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
Marinos83 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:50:
Misschien interessant voor anderen die ook een Systemat overwegen. Ik heb nagevraagd of ze ook Fenix kleuren kunnen leveren aangezien wij de mat grijs groene kleuren mooi vinden. Helaas kunnen ze dat niet. Maar ze gaven wel aan dat vanaf week 40 'Perfect Sense' kleuren kunnen leveren, deze worden op de beurs in september gepresenteerd. Geen idee wat perfect sense voor iets is, maar neem aan een vergelijkbare matte lak zoals fenix. Hopelijk ook met vergelijkbare regeneratieve eigenschappen.
Van Next125 heb ik inmiddels ook reactie dat ze een nieuwe kobaltgroene fluweelmat lak hebben (L142M): https://www.next125.com/nl/ontdekken/materiaal-fronten/#c114
Deze zal vanaf eind september ook in de showroom te zien zijn.

Nu begrijp ik dat dit geen Fenix kleur is. Wel staat er AFP achter deze en verschillende andere fluweelmatte kleuren. Weet iemand waar AFP voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
Marinos83 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:50:
[...]

Van Next125 heb ik inmiddels ook reactie dat ze een nieuwe kobaltgroene fluweelmat lak hebben (L142M): https://www.next125.com/nl/ontdekken/materiaal-fronten/#c114

Nu begrijp ik dat dit geen Fenix kleur is. Wel staat er AFP achter deze en verschillende andere fluweelmatte kleuren. Weet iemand waar AFP voor staat?
AFP = Anti Finger Print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
Kohnee schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:47:
[...]

Dat is een heel goede om over na te denken haha. Ik wilde juist gelakt, maar dan is folie misschien beter.

Ik ben alleen bekend met de oude type folie en dat was altijd een puinhoop
Wij hebben kunststof frontjes gekozen. De redenen zijn al genoemd, speelgoed, krukje om bij aanrecht te kunnen, alle dingen die je niet verwacht zoals stiekem met rolschaatsen iets pakken, enz. Lak is mooi, maar gevoeliger.

[ Voor 21% gewijzigd door Ewoudb op 07-07-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:47

OMX2000

By any means necessary...

[...]

Niet per se on topic. Maar "in het verlengde". Het viel me op dat de NX 240 lijn nergens op de site en catalogus te zien is. Als in niet met plaatjes, maar wel in de Materiaal & Fronten pagina. Wij zijn gegaan voor NX 240 zwarte fenix frontjes. En ik begrijp nu dat dat laminaat frontjes zijn, en de NX 860/870 hebben een "massieve kern" aka Volkern. Ik weet dus niet wat het verschil is qua uiterlijk, maar de deurtjes zullen wat steviger aanvoelen.

Ik meen me te herinneren dat er ergens in dit topic een site langskwam voor de Next125 lade indelingen.

[ Voor 5% gewijzigd door OMX2000 op 07-07-2020 13:39 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
OMX2000 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:30:
[...]

Niet per se on topic. Maar "in het verlengde". Het viel me op dat de NX 240 lijn nergens op de site en catalogus te zien is. Als in niet met plaatjes, maar wel in de Materiaal & Fronten pagina. Wij zijn gegaan voor NX 240 zwarte fenix frontjes. En ik begrijp nu dat dat laminaat frontjes zijn, en de NX 860/870 hebben een "massieve kern" aka Volkern. Ik weet dus niet wat het verschil is qua uiterlijk, maar de deurtjes zullen wat steviger aanvoelen.
Kwa uiterlijk is er geen verschil. Ik dacht dat de NX240 een laagje fenix heeft van 1mm en de NX860/870 een laag van 7mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
Ewoudb schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:09:
[...]

Wij hebben kunststof frontjes gekozen. De redenen zijn al genoemd, speelgoed, krukje om bij aanrecht te kunnen, alle dingen die je niet verwacht zoals stiekem met rolschaatsen iets pakken, enz. Lak is mooi, maar gevoeliger.
Is kunststof t zelfde als folie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:29
[...]

Ik meen me te herinneren dat er ergens in dit topic een site langskwam voor de Next125 lade indelingen.
https://www.kuechen-geisl...r/next125-besteckeinsatz/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
[...]
... Wij zijn gegaan voor NX 240 zwarte fenix frontjes. En ik begrijp nu dat dat laminaat frontjes zijn, ...
Voor zover ik heb kunnen vinden heeft Next125 helemaal geen Fenix kleuren, maar wel diverse andere 'fluweelmat' kleuren, al dan niet met AFP.

Ik ga er vanuit dat Fenix een beschermd merk is, en dat verschillende fabrikanten daarom hun eigen variant er op hebben gemaakt? Zie ook: https://www.fenixforinteriors.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:47

OMX2000

By any means necessary...

Marinos83 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:53:
[...]

Voor zover ik heb kunnen vinden heeft Next125 helemaal geen Fenix kleuren, maar wel diverse andere 'fluweelmat' kleuren, al dan niet met AFP.

Ik ga er vanuit dat Fenix een beschermd merk is, en dat verschillende fabrikanten daarom hun eigen variant er op hebben gemaakt? Zie ook: https://www.fenixforinteriors.com/
Lijkt me bijzonder. Op de Next125 site staan toch echt Fenix frontjes met AFP.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.oldenburg
ocrammarco schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:46:
[...]

Precies. heb beide gehad, in mijn vorige keuken sleepdeur. Als je zelf inbouw doet is deur op deur ook gewoon makkelijker (vind ik), de rails voor sleepdeur monteer je al heel snel net iets scheef zodat hij aan gaan lopen. Ik kon zelf niet meer bij afstelling van mijn scharnieren dus dat is ook ruk. Bij deur op deur is het scharnier makkelijk te vervangen. Ik zou deur op deur kiezen.

Volgens mij zijn de koelkasten zelf ook netto gezien smaller.
Dank je! We gaan inderdaad kiezen voor deur op deur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:09
[...]

Interessant. Ik had de NX 505 Jaguargroen satijn op het oog, maar deze kleur is misschien iets rustiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Marinos83 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:53:
[...]

Fenix is een merknaam van Arpa, zij maken geen keukens maar puur het materiaal. Je kan dat als keukenfabrikant gewoon kopen en in je fabriek gebruiken voor de productie van je keukenkastjes. De reden dat (grote) keukenfabrikanten met een eigen alternatief komen is waarschijnlijk omdat Fenix niet de goedkoopste is.

Overigens lijken die twee nieuwe kleuren van Next125 erg veel op Fenix NTM kleuren. Dat kobaltgroen kan Verde Comodoro zijn en die Indisch rood lijkt nogal op Rosso Jaipur. Zou dus best kunnen dat Next125 Fenix gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:56
De producent van het Fenix materiaal is niet groot genoeg om de grote fabrikanten te kunnen bevoorraden. Dat is de reden dat een Nobillia en Häcker geen Fenix fronten in het assortiment hebben.

Het is inderdaad wel een beschermde merknaam. Er zijn in het begin dan ook wat fabrikanten op de vingers getikt omdat ze fronten de naam Fenix meegaven.

[ Voor 28% gewijzigd door Kapitein Merijn op 08-07-2020 15:19 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
Na SuperKeukens nu ook de offerte van Kvik binnen. Beiden komen uit op ±€12.000, wat ik erg veel vind voor een relatief klein keukentje en geen exorbitante wensen. Alles mag basis, behalve het blad en de kookplaat. Het ontwerp van Kvik vind ik wat onrustiger met de verticale greeplijst bij de koelkast, en de ingefreesde handgrepen zijn ook minder strak.

Denken jullie dat dit (veel) goedkoper kan, of moet ik mijn wensen gaan bijstellen? Er staan nog tripjes naar i-kook en Bemmel&Kroon gepland, dan moet ik er toch uit kunnen komen zou je zeggen.

En stiekem hoop ik nog op een klein wondertje van @Barry|IA. O-)

Members only: Kvik

Members only: Superkeukens

[ Voor 4% gewijzigd door Phyrro op 08-07-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Phyrro schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:36:
Na SuperKeukens nu ook de offerte van Kvik binnen. Beiden komen uit op ±€12.000, wat ik erg veel vind voor een relatief klein keukentje en geen exorbitante wensen. Alles mag basis, behalve het blad en de kookplaat. Het ontwerp van Kvik vind ik wat onrustiger met de verticale greeplijst bij de koelkast, en de ingefreesde handgrepen zijn ook minder strak.

Denken jullie dat dit (veel) goedkoper kan, of moet ik mijn wensen gaan bijstellen? Er staan nog tripjes naar i-kook en Bemmel&Kroon gepland, dan moet ik er toch uit kunnen komen zou je zeggen.

***members only***

***members only***
Damn, wat een geld. Ik had bij Barry heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel meer keuken dan dit voor minder dan die twee offertes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
aschja schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:52:
[...]

Damn, wat een geld. Ik had bij Barry heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel meer keuken dan dit voor minder dan die twee offertes.
Je begint een beetje in herhaling te vallen... Jou keuken is een (basic) Häcker Classic met een kunststof blad waardoor een vergelijking al redelijk zinloos is.

Neemt niet weg dat ik de keukens ook aardig aan de prijs vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb

***members only***

***members only***
Zijn beide ex. montage?
Zo ie zo wel aan prijzige kant allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
aschja schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:52:
[...]

Yup, ik heb Barry een bericht gestuurd en wacht rustig op antwoord. Hoop dat 'ie niet met vakantie is. :P
Kapitein Merijn schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:48:
[...]

Je begint een beetje in herhaling te vallen... Jou keuken is een (basic) Häcker Classic met een kunststof blad waardoor een vergelijking al redelijk zinloos is.

Ewoudb schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:55:
[...]

Zijn beide ex. montage?
Zo ie zo wel aan prijzige kant allebei.
Ja, dit is nog zonder montage. Montage was bij Kvik ook weer duurder dan Superkeukens.

Welk aspect van de keukens vinden jullie dan aan de prijs? Ik vind bv de apparaten van Kvik behoorlijk duur, en bij beiden de werkbladen ook nogal aan de prijs.

Wat zouden jullie doen om het betaalbaarder te maken? Ander blad? Andere apparatuur? Hoge kasten niet tot het plafond? Andere winkel? Ik zou bijvoorbeeld een Hacker Classic ook prima vinden (denk ik).

Dus tussen deze twee neig ik naar SK, maar ik hoop dat i-kook of Bemmel&Kroon iets concurrerends neer kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@Phyrro
Prijs van de bladen is redelijk hoor. De prijs van de apparatuur bij Superkeukens is inderdaad een stuk beter als bij Kvik maar daarentegen is de prijs van het kastwerk weer aan de hoge kant...
Als je bij Superkeukens er nog ca. € 1000,- af weten te krijgen heb je een nette prijs te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Kapitein Merijn schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:48:
[...]

Is ook. Maar is de kwaliteit van Superkeukens en Kvik nou zo veel beter dan een Hacker Classic keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:28
Denken jullie dat dit (veel) goedkoper kan, of moet ik mijn wensen gaan bijstellen?
Wat het nu duur maakt zijn vooral je eigen wensen lijkt me. Als je die wens voor kasten tot het plafond laat vallen, kom je waarschijnlijk al goedkoper uit. Zelfde geldt voor een ander materiaal blad. En al je apparaten van Siemens is ook niet de goedkoopste keuze. Keukenplaat met afzuiging is ook een stuk duurder dan 'traditioneel'.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
Onze keuken is geplaatst. Gekocht bij keukenloods in Utrecht. Betreft hacker systemat met gespoten frontjes.

Het blad moet nog vervangen worden (te dik) en het pas stukje bij de koelkast past niet meer door een over ijverige stukadoor. Gelukkig gaat de koelkast nog prima open.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/p3ltec94w4ixr.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/8myugd.jpeg

Voor de gene die interesse hebben in de nieuwe bora met recirculatie, deze werkt erg goed! Beter dan onze afzuigkap, maargoed die moest ook een dik 10 meter afleggen voor de buis buiten was. Het blijft de eerste dagen fascinerend om naar de luchtstroom te kijken. Die wordt echt bijna uit de pan gezogen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

aschja schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 05:46:
[...]

Is ook. Maar is de kwaliteit van Superkeukens en Kvik nou zo veel beter dan een Hacker Classic keuken?
Het gaat er om dat je appels met peren vergelijkt. Jij roept redelijk hard 'te duur voor X want ik heb Y voor minder'. Zo werkt het dus niet. Geef dan als advies dat hij ook eens naar Hacker Classic zou kunnen kijken met een kunstof blad. Of vergelijk de apparatuur met online prijzen en merk dan op dat Kvik daar veel winst pakt. Dat is feedback waar je wat mee kan als koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-06 19:09
koentjuh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:34:
Onze keuken is geplaatst. Gekocht bij keukenloods in Utrecht. Betreft hacker systemat met gespoten frontjes.

Het blad moet nog vervangen worden (te dik) en het pas stukje bij de koelkast past niet meer door een over ijverige stukadoor. Gelukkig gaat de koelkast nog prima open.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de gene die interesse hebben in de nieuwe bora met recirculatie, deze werkt erg goed! Beter dan onze afzuigkap, maargoed die moest ook een dik 10 meter afleggen voor de buis buiten was. Het blijft de eerste dagen fascinerend om naar de luchtstroom te kijken. Die wordt echt bijna uit de pan gezogen :-)
Ik vind een dik blad eigenlijk wel mooi ipv die dunne die je tegenwoordig veel ziet.
Ook de mooie vloer, bewust niet door gelegd in de keuken?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Morpheusk schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:58:
[...]

Ik vind een dik blad eigenlijk wel mooi ipv die dunne die je tegenwoordig veel ziet.
Ook de mooie vloer, bewust niet door gelegd in de keuken?
Ja bewust gedaan. Vaak is hout icm keuken na een paar jaar niet meer mooi. Zeker met onze knoei activiteiten leek een gietvloer slimmer.

Blad staat zeker niet verkeerd maar de keuken is nu wel net ff een paar centimeter te hoog. Plus dat we een dunner blad simpelweg mooier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Was dit van tevoren niet goed besproken dan? Of betaal je nu zelf een nieuw blad? Lijkt me sterk dat dit vergoed wordt door de keukenzaak?

En wat voor blad is het? kleur etc? Zijn zelf bezig met een composiet blad, kleur zo goed als vast maar twijfelen nog haha :)

[ Voor 31% gewijzigd door Bakema op 09-07-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Bakema schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:35:
Was dit van tevoren niet goed besproken dan? Of betaal je nu zelf een nieuw blad? Lijkt me sterk dat dit vergoed wordt door de keukenzaak?

En wat voor blad is het? kleur etc? Zijn zelf bezig met een composiet blad, kleur zo goed als vast maar twijfelen nog haha :)
Wordt vergoed door keuken zaak, want verkeerd geleverd. Het blad zelf is 13 mm dik maar ze hebben er een rand afwerking van 4 cm opgezet. Foutje bedankt en nieuwe wordt besteld want niet conform de offerte geleverd.

Het is een composiet blad, kleur is 4330p ginger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ojjorz schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:43:
[...]

Het gaat er om dat je appels met peren vergelijkt. Jij roept redelijk hard 'te duur voor X want ik heb Y voor minder'. Zo werkt het dus niet. Geef dan als advies dat hij ook eens naar Hacker Classic zou kunnen kijken met een kunstof blad. Of vergelijk de apparatuur met online prijzen en merk dan op dat Kvik daar veel winst pakt. Dat is feedback waar je wat mee kan als koper.
Ja deels waar en deels ook gewoon verkooppraat. Als Y zoveel goedkoper is dan moet de aanbieder van X uit kunnen leggen waar dat in zit in termen van kwaliteit en features. Is dat gelijkwaardig dan is er gewoon een valide punt, ik denk eerder dat de toonzetting veelal mensen stoort in deze discussies. En het idee dat je zelf teveel betaald hebt voor je plankjes, want een keuken is echt geen enorm innovatief product ofzo. Zeker de kastjes niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewoudb
Phyrro schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Yup, ik heb Barry een bericht gestuurd en wacht rustig op antwoord. Hoop dat 'ie niet met vakantie is. :P

[...]

[...]

Ja, dit is nog zonder montage. Montage was bij Kvik ook weer duurder dan Superkeukens.

Welk aspect van de keukens vinden jullie dan aan de prijs? Ik vind bv de apparaten van Kvik behoorlijk duur, en bij beiden de werkbladen ook nogal aan de prijs.

Wat zouden jullie doen om het betaalbaarder te maken? Ander blad? Andere apparatuur? Hoge kasten niet tot het plafond? Andere winkel? Ik zou bijvoorbeeld een Hacker Classic ook prima vinden (denk ik).

Dus tussen deze twee neig ik naar SK, maar ik hoop dat i-kook of Bemmel&Kroon iets concurrerends neer kan zetten.
Zelf heb ik twee hoge kasten tot het plafond (220). Een daarvan is een samengestelde kast ivm de vaatwasser op hoogte. Zelf heb ik best veel kastwerk.

Zelf heb ik gekozen voor composiet, 1.2 cm, dat valt volgens mij qua prijs er tussen in en vind ik beter en mooier als kunststof.

De kastjes die je hebt komt bij de fabrikant van keller vandaan, in de showroom heb ik deze vergeleken met schuller en vond de kwaliteit/afwerking zo op het oog minder.

Zelf heb ik alleen ervaring met Arma, Boer Staphorst, Superkeukens en keukenloods. Arna en Boer goed geholpen hier kwam ik op rotpunkt qua kastjes, bij keukenloods Almere had ik een offerte opgevraagd voor apparatuur en afspraak, hierbij ben ik niet verder gekomen dan een telefoontje. Offerte nooit ontvangen, wou mijn adres niet direct geven, hierna nooit meer iets gehoord. Hun website vindt ik ook niet transparant qua prijzen, erg geheimzinnig en weinig transparantie op de "duurdere" apparatuur. Deze viel dus af.

Superkeukens gewoon netjes geholpen en nette prijs, sommige apparatuur is "goedkoper" omdat deze via schuller meegeleverde worden.

Qua apparatuur zou je nog naar AEG kunnen kijken.

Bij superkeukens kan je nog enigszins onderhandelen, o.a. op montage.

Om de prijzen te vergelijken ben ik uitgeweken naar Duitse vergelijking sites.
Pagina: 1 ... 144 ... 518 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1