Even het volgende verhaaltje.
Sinds 2011 heb ik door erg brede voeten en een ingegroeide nagel steunzolen gekregen van de podotherapeut.
Ik heb een bult lopen over de gehele breedte van de voet die zich achter de bal van mijn voet bevindt. Ik had 0,0 issues met deze zolen en kon ze vanaf dag 1 onmiddellijk dragen. Ik loop dagelijks gewoon op goeie sportschoenen die breed genoeg zijn, geen issues.
Nou komt het
Ik had 2 paar wandelschoenen:
1x Hanwag Banks GTX (Categorie A/B)
1x Hanwag Alaska GTX (Categorie B/C)
Met die eerste heb ik vanaf het begin 0,0 problemen. Inlopen was ook geen issue.
Bij die laatste heb ik vanaf het begin alleen maar problemen. Ik heb ze gekocht in Oktober 2013 en nog steeds last van beide voeten, maar rechts is erger. Ik heb deze schoenen uiteindelijk weggegeven aan mijn vader, omdat ik er maar niet aan kon wennen; het probleem kwam altijd terug. En deze schoen is redelijk smal voor mijn voet, dus ik heb nu Hanwag Tatra GTX WIDE gekocht, dus met brede leest, en terug naar B-categorie.
Ik ben deze nu ook een tijdje aan het inlopen, maar ik heb iedere dag opnieuw de eerste 20 minuten van de wandeling dezelfde pijnen, zowel links als rechts, maar rechts erger. Na 20 minuten wordt dit minder.
Het strikken van de veters boven mijn wreef heb ik al losser gedaan en om de enkel wat strakker. Mijn hiel komt niet los van de schoen, dus dat is goed. Het schuurt verder nergens en ik heb genoeg plaats in zowel lengte als breedte van de schoen.
Ik ben 2x terug geweest naar de podotherapeut en opnieuw metingen laten doen en nieuwe zooltjes, maar het helpt niet. Hij weet 't verder ook niet meer. Hij zegt wel dat ik de zooltjes ook in de wandelschoenen moet blijven dragen.
Dus het lijkt erop dat stijfheid van de zool i.c.m. mijn zooltjes het probleem veroorzaken.
Ik heb een brandende, zeer vermoeide pijn aan de onderkant (aan de meskant) van de voet, alsof het de korte buigspieren zijn. Ik heb geen uitstralingspijnen naar mijn tenen of dof gevoel. Wel soms wat uitstraling naar de zijkanten van mijn scheenbeen, maar niet altijd.
Op deze website staat een plaatje waarbij ik beter kan aangeven waar ik de pijn voel:
http://www.chiropractic-help.com/MORTONSE-NEURALGIE.html
Daar waar de woorden "deep branch" staat lijk ik de pijn te voelen, misschien iets verder naar de buitenkant:
Ik heb overigens nooit uitgelegd gekregen waaróm deze bult er was in mijn zooltjes.
Dit zijn trouwens de zooltjes:
Ik weet dat het hier geen doktersforum is, maar als iemand gelijke ervaringen heeft gehad, zou ik het fijn vinden wanneer deze gedeeld werd.