Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:22
Alternate denkt dat dat ze de MSI 8GB D5 RX 480 Gaming X 8G kunnen leveren, kennelijk.

Nu vind ik 359,- zelf redelijk aan de prijs, maar vooruit, het is de eerste webshop waar ik deze op leverbaar zie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik heb even met Alternate gebeld om te bevestigen dat de MSI idd op voorraad is en dat issie. Krijgt mijn neefje toch de 480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
DervishD schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:43:
Ik heb even met Alternate gebeld om te bevestigen dat de MSI idd op voorraad is en dat issie. Krijgt mijn neefje toch de 480.
Kijk, dat is goed om te horen!

Zal ie ongetwijfeld blij mee zijn - ik heb al op diverse plekken zien langskomen dat de MSI Gaming X waarschijnlijk de beste custom 480 is, wat betreft prestaties vs. geluid/temperaturen. Hij staat bij mij ook hoog op de kandidatenlijst - ik wil alleen nog even een goeie vergelijking met de Asus Strix (liefst met temp targets hetzelfde, enige reviews die ik voor de Strix heb gevonden zitten allemaal nog met driver issues, die inmiddels opgelost moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
360 euro :O
Voor nog geen 100 euro meer heb je een 1070 die echt een pak sneller is.

Ik wacht voor mijn neefje nog even tot de prijzen toch echt wat zakken. die moet toch hard sparen voor zijn centjes en "even" 100 euro premium voor de MSI versie is dan toch echt zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:44
Waarom dan niet de Sapphire Fury Nitro halen bij Alternate voor 350? Is op alle fronten een betere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:26
Waah schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:52:
360 euro :O
Voor nog geen 100 euro meer heb je een 1070 die echt een pak sneller is.

Ik wacht voor mijn neefje nog even tot de prijzen toch echt wat zakken. die moet toch hard sparen voor zijn centjes en "even" 100 euro premium voor de MSI versie is dan toch echt zonde.
Ik vind de prijzen echt absurd. Ik had precies hetzelfde, ook een neefje die zijn eerste game pc had gebouwd en alleen nog een kaart nodig had. Ik gaf hem het advies te wachten op de RX 480 en het liefst 1 met een aftermarket koeler. Hij maar wachten en wachten. De vakantie is alweer bijna voorbij, uiteindelijk uit Duitsland een (nog steeds te dure) MSI Gaming X 1060 gehaald, ook voor € 360. Veel te veel natuurlijk, maar binnenkort beginnen de scholen weer, dus ik snap het wel dat je het wachten uiteindelijk zat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
Freshnub schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:56:
[...]

Ik vind de prijzen echt absurd. Ik had precies hetzelfde, ook een neefje die zijn eerste game pc had gebouwd en alleen nog een kaart nodig had. Ik gaf hem het advies te wachten op de RX 480 en het liefst 1 met een aftermarket koeler. Hij maar wachten en wachten. De vakantie is alweer bijna voorbij, uiteindelijk uit Duitsland een (nog steeds te dure) MSI Gaming X 1060 gehaald, ook voor € 360. Veel te veel natuurlijk, maar binnenkort beginnen de scholen weer, dus ik snap het wel dat je het wachten uiteindelijk zat wordt.
Precies hetzelfde hier :+ ook eerste game-pc...
Hij had het geluk dat ik net mijn gtx1070 had besteld (nadat de RX 480 te lang duurde) en hij mijn oude GTX560ti kan gebruiken nu. Nu speelt die vooral garry's mod, en das gewoon half life :9 dus die draait prima.

Maar als die echt triple A games zou spelen, was die zeker de klos geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
In principe vind ik alles boven de 300 euro een slechte deal voor de 480 (of de 1060, trouwens), vergeleken met wat je uit de vorige generatie momenteel nog nieuw kan krijgen. Het zal mij benieuwen wat de prijzen komende weken gaan doen.

Voorlopig zit ik inderdaad zelf flink te azen op een deal op de Fury - zag berichten voorbijkomen dat er in de VS soms aanbiedingen voor 280-300 dollar voorkomen. Als ik op Amazon.de/.fr/.co.uk of Geizhals.eu zoiets langs zie komen is ie voor mij ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Pazienza schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:54:
Waarom dan niet de Sapphire Fury Nitro halen bij Alternate voor 350? Is op alle fronten een betere kaart.
Die kan hij niet in z'n kast kwijt (Antec One) en mijn broer en schoonzus moeten de elektriciteitsrekening betalen en de 480 is een stuk zuiniger.

De 1060 zit trouwens ook overal op dezelfde prijs en vaak nog wat duurder.

[ Voor 9% gewijzigd door DervishD op 15-08-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Waah schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:59:
[...]

Precies hetzelfde hier :+ ook eerste game-pc...
Hij had het geluk dat ik net mijn gtx1070 had besteld (nadat de RX 480 te lang duurde) en hij mijn oude GTX560ti kan gebruiken nu. Nu speelt die vooral garry's mod, en das gewoon half life :9 dus die draait prima.

Maar als die echt triple A games zou spelen, was die zeker de klos geweest.
Lol, die van mij heeft een maand op zijn IGPU gespeeld van zijn i5 6500, world of tanks, league of legends etc. Vond het best zielig, want hij had geld opzij gezet voor een 1070, maar aangezien hij toch 1080p speelt, vond ik dat overkill en had ik hem aangeraden om te wachten. Uiteindelijk wilde hij gewoon spelen in zijn vakantie en gaf hij groen licht om maar de beste 1060 te bestellen die op dat moment verkrijgbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
DervishD schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:01:
[...]

Die kan hij niet in z'n kast kwijt (Antec One) en mijn broer en schoonzus moeten de elektriciteitsrekening betalen en de 480 is een stuk zuiniger.
De 480 is niet veel zuiniger. De meeste Fury Nitro's kun je undervolten, dan gebruiken ze nog maar zo'n 210 Watt. ;) Dan is de kaart ook ontzettend koel en stil door de monsterlijke koeler die er op zit.

Maar hij moet idd wel passen haha. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 11:10
Ben zelf ook voor de Fury Nitro gegaan en ik heb deze flink zitten undervolten.

Ik moest wel van kast ruilen met mijn broertje want hij paste net niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
joepiesaus schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:09:
Ben zelf ook voor de Fury Nitro gegaan en ik heb deze flink zitten undervolten.

Ik moest wel van kast ruilen met mijn broertje want hij paste net niet :P
Heb hem zelf ook sinds vorige week. Heerlijke kaart, zeker op -96 mV in Afterburner en met een custom fanprofiel.

Zo ingesteld dat die onhoorbaar is en 65-70 graden blijft.

Op welke resolutie gebruik je hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 11:10
Ik zit nu op -72 mV op -96 mV stopte 3Dmark Firestrike bij de gecombineerde benchmark. Wat heel apart is want graphics only ging gewoon goed. Ik wil nog -78 mV proberen.

Hij is inderdaad lekker stil en koel. Alleen heb ik nog niet veel tijd gehad om te optimaliseren dus ook nog geen goede fanprofiel. Zal ik deze week nog wel doen.

Ik heb een een 1080p - 144Hz monitor.

[ Voor 11% gewijzigd door joepiesaus op 15-08-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twam schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:22:
Alternate denkt dat dat ze de MSI 8GB D5 RX 480 Gaming X 8G kunnen leveren, kennelijk.

Nu vind ik 359,- zelf redelijk aan de prijs, maar vooruit, het is de eerste webshop waar ik deze op leverbaar zie staan.
Dat was te verwachten, alle MSI Gaming X kaarten zijn niet interessant door de veel te hoge prijs.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
joepiesaus schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:19:
Ik zit nu op -72 mV op -96 mV stopte 3Dmark Firestrike bij de gecombineerde benchmark. Wat heel apart is want graphics only ging gewoon goed. Ik wil nog -78 mV proberen.

Hij is inderdaad lekker stil en koel. Alleen heb ik nog niet veel tijd gehad om te optimaliseren dus ook nog geen goede fanprofiel. Zal ik deze week nog wel doen.

Ik heb een een 1080p - 144Hz monitor.
3Dmark vind ik sowieso een klote programma dat er nogal een handje van heeft allerlei vreemde issues te vertonen.

Ik zal als ik thuis ben eens kijken naar mijn Fan profiel. Uit mijn hoofd zijn dit mijn waarden:

0 C - 0%
60 C - 40%
70 C - 50%

en daarna stijl omhoog. Fanspeed blijft op deze manier lekker laag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
-The_Mask- schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:20:
[...]

Dat was te verwachten, alle MSI Gaming X kaarten zijn niet interessant door de veel te hoge prijs.
Och, als je in de pricewatch kijkt is de laagste prijs 2 euro hoger dan de Sapphire Nitro en goedkoper dan de laagste huidige prijzen voor de vergelijkbare kaarten van Powercolor, XFX en Asus. Als je 'm voor die prijs bestelt is alleen de vraag wanneer je 'm krijgt...

Met je eens dat je er doorgaans nogal een premium voor betaalt hoor, maar met de prijzen zoals ze nu zijn, vind ik het nogal meevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
-The_Mask- schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:20:
[...]

De Sapphire Nitro en de XFX GTR zitten ook rond die prijs dus op een gegeven moment moet je toch wat als je niet langer wilt wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorklift
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09-2021
Zo langzamerhand wou ik dat ik niet aan Freesync vastzat, want dan was ik denk ik al voor een 1060 gegaan. Wat is verder nog een goede AMD kaart voor zo'n 300 euro? Maakt het verder nog uit dat ze vaak maar 4GB VRAM in plaats van 8GB hebben? Ik zou graag een aantal jaar met deze kaart vooruit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-08 08:43
nienque schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:33:
Zo langzamerhand wou ik dat ik niet aan Freesync vastzat, want dan was ik denk ik al voor een 1060 gegaan. Wat is verder nog een goede AMD kaart voor zo'n 300 euro? Maakt het verder nog uit dat ze vaak maar 4GB VRAM in plaats van 8GB hebben? Ik zou graag een aantal jaar met deze kaart vooruit kunnen.
all we can do is wait, three times...

1. release reference card
2. release aftermarket cards
3. affordable aftermarket cards

Begin me er wel een beetje aan te irriteren :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 14:11
nienque schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:33:
Maakt het verder nog uit dat ze vaak maar 4GB VRAM in plaats van 8GB hebben? Ik zou graag een aantal jaar met deze kaart vooruit kunnen.
Meerdere reviews hebben dit nader bekeken en de consensus is dat er weinig verschil tussen de 4GB en 8GB is. Tegen de tijd dat het wel (significant) gaat uitmaken, zijn de kaarten sowieso te langzaam voor ultra settings. Ik heb zelf een 4GB versie gekocht en ik ga gamen op 2560x1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorklift
FortyOne schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:12:
[...]

Meerdere reviews hebben dit nader bekeken en de consensus is dat er weinig verschil tussen de 4GB en 8GB is. Tegen de tijd dat het wel (significant) gaat uitmaken, zijn de kaarten sowieso te langzaam voor ultra settings. Ik heb zelf een 4GB versie gekocht en ik ga gamen op 2560x1080.
Hmm, dan ook nog maar even kijken hoe duur de 390 en de Fury zijn. Zou leuk zijn als ik voor het einde van de vakantie nog een beetje kon gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
De 8GB versie heeft bij de meeste games zo'n 2 tot 5 fps meer, en in bijvoorbeeld Doom heb je een optie voor nightmare qua etxtures, dit zal je niet kunnen selecteren met de 4GB kaart.

Zelf ben ik nog steeds aan het twijfelen tussen de 4 en de 8, ik zal op 1080 gaan gamen dus 8GB zal waarschijnlijk niet nodig zijn, maar aan de andere kant zal de kaart weer beter te verkopen zijn met 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Een vriend van me dacht ook de MSI 480 gaming bij alternate te bestellen maar hij is alweer uitverkocht. Ik vraag me af hoeveel van die kaart ze vandaag verkocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Pandanl schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:11:
De 8GB versie heeft bij de meeste games zo'n 2 tot 5 fps meer, en in bijvoorbeeld Doom heb je een optie voor nightmare qua etxtures, dit zal je niet kunnen selecteren met de 4GB kaart.

Zelf ben ik nog steeds aan het twijfelen tussen de 4 en de 8, ik zal op 1080 gaan gamen dus 8GB zal waarschijnlijk niet nodig zijn, maar aan de andere kant zal de kaart weer beter te verkopen zijn met 8GB.
Komt met name omdat het geheugen een stukje hoger draait. Als je zelf het geheugen overclocked tegen de 2ghz aan is het verschil te verwaarlozen. Zoals je zegt heb je bepaalde games met ultra ultra settings die meer dan 4gb nodig hebben, alleen is het verschil eigenlijk zoals bij Doom eigenlijk nauwelijks te zien. Andere voorbeelden zijn Mirror's Edge en waarschijnlijk ook de nieuwe Battlefield.

[ Voor 3% gewijzigd door bloodlynx op 15-08-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upschur
  • Laatst online: 05-08 20:35
DervishD schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:48:
Een vriend van me dacht ook de MSI 480 gaming bij alternate te bestellen maar hij is alweer uitverkocht. Ik vraag me af hoeveel van die kaart ze vandaag verkocht hebben.
de gaming x die ik er vandaag gehaald heb gaat morgen weer terug dus als je vriend de site goed in de gaten houd... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Ik dacht nog ff snel op tweakers kijken en dan naar bed en zo verschijnt je post. Mag ik vragen waarom je de kaart terug stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upschur
DervishD schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 01:25:
Ik dacht nog ff snel op tweakers kijken en dan naar bed en zo verschijnt je post. Mag ik vragen waarom je de kaart terug stuurt?
een veel betere deal via duitsland aangeboden gekregen door mn schoonvader

keuze was gauw gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
Knoop doorgehakt en toch maar voor de 4GB Nitro versie gegaan, de 40 euro die ik bespaar stop ik dan wel in een freesync monitor, zit nu namelijk nog op 1680x1050.

Hopelijk komt er vandaag weer voorraad binnen. https://forums.overclocke...p=29902467&postcount=2771

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorklift
Pandanl schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:35:
Knoop doorgehakt en toch maar voor de 4GB Nitro versie gegaan, de 40 euro die ik bespaar stop ik dan wel in een freesync monitor, zit nu namelijk nog op 1680x1050.

Hopelijk komt er vandaag weer voorraad binnen. https://forums.overclocke...p=29902467&postcount=2771
Heb je hem ook bij Overclockers besteld? Ik krijg de indruk dat de voorraad die deze kant op komt vooral naar Duitsland en Engeland gaat, dus ik ben gestopt met hun forum te F5'en aangezien ik alleen in Nederland wil betellen en buitenlandse bevoorrading dus niet zo veel zegt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
nienque schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:39:
[...]

Heb je hem ook bij Overclockers besteld? Ik krijg de indruk dat de voorraad die deze kant op komt vooral naar Duitsland en Engeland gaat, dus ik ben gestopt met hun forum te F5'en aangezien ik alleen in Nederland wil betellen en buitenlandse bevoorrading dus niet zo veel zegt :/
Ja, heb hem inderdaad bij Overclockers besteld. Aangezien Overclockers ook een world first had met de Nitro kaart heb ik inderdaad het idee dat hun voorang hebben qua voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub

Overclockers is niet eens echt goedkoop toch? Hoge verzendkosten (kosten voor Paypal?) Hoeveel ben je kwijt voor de 4GB nitro versie omgerekend naar euros inclusief verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
Freshnub schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:03:
[...]

Overclockers is niet eens echt goedkoop toch? Hoge verzendkosten (kosten voor Paypal?) Hoeveel ben je kwijt voor de 4GB nitro versie omgerekend naar euros inclusief verzenden?
Met betaling via creditcard en DHL Worldwide (optie die iets meer kost) was ik €269,96 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Pandanl schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:11:
[...]

Met betaling via creditcard en DHL Worldwide (optie die iets meer kost) was ik €269,96 kwijt.
Vind ik veel geld voor een 4gb kaart. Dit bedrag had ik als max uit te geven staan voor de 8gb versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
Freshnub schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:20:
[...]

Vind ik veel geld voor een 4gb kaart. Dit bedrag had ik als max uit te geven staan voor de 8gb versie
Dat is het ook, en dat komt vooral door de hoge verzendkosten. Maarja momenteel is de kaart hier geen eens verkrijgbaar en als die ergens opduikt dan vragen ze ook al gauw 330 tot 350 voor de 8GB.

En ik wil de kaart hebben voor de BF1 Beta 31 Augustus begint, heb mijn Nitro R9 380X verkocht en heb er momenteel een GT 730 in hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
Ik haal wel voor 150 euro een tweedehands 290x en wacht ik wel op vega. Die levertijden van de 480 duren me toch echt iets te lang nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
Nieuwe voorraad binnen gekomen bij Overclockers.co.uk 10+ op voorraad voor de 4GB Nitro versie https://www.overclockers....phics-card-gx-37d-sp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Zou je er veel van merken 4GB of 8GB?

Toch vreemd dat Nederlandse winkels blijkbaar slecht beleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
naish123 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:55:
Zou je er veel van merken 4GB of 8GB?

Toch vreemd dat Nederlandse winkels blijkbaar slecht beleverd worden.
Gebruik de zoekfunctie eens, hier is al zo veel over gepost met verschillende tests ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
bloodlynx schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:01:
[...]

Gebruik de zoekfunctie eens, hier is al zo veel over gepost met verschillende tests ect.
En, ik vind met de zoekfunctie niets dan de start van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
naish123 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:05:
[...]

En, ik vind met de zoekfunctie niets dan de start van dit topic.
Moet je "slim" zoeken, zoek je op het woordje "verschil" dan verschijnt opeens daar het antwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Thanks, gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne

:) Zelf ook uiteindelijk daar maar besteld. De prijzen blijven echt hoog in Nederland, valt me tegen.

Ik krijg die van mij hopelijk vanavond nog binnen. Volgens DHL is het 'bij koerier voor aflevering'. Ik kreeg vrijdag al een mail dat het verzonden was, maar uiteindelijk heeft DHL het gister pas opgehaald :/ Ik zaterdag die DHL website voor niks zitten spammen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
Als je snel bent, hier is nog 1x een 4GB reference kaart (=8GB) op voorraad!

:? Hier zelfs nog 9! Ik dacht dat die kaarten niet meer gemaakt werden...

[ Voor 42% gewijzigd door FortyOne op 16-08-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Toch wel irritant dat ze zo slecht leverbaar zijn.
Speel nu Assetto Corsa op mijn I6500 (wat nog verrassend goed gaat eigenlijk).
Maar wil straks ook F1 2016 gaan spelen en daar heb ik toch meer power voor nodig (ook de settings van AC moeten omhoog).
Zit te twijelen tussen de 1060 en de 480. Maar ben eigenlijk altijd een beetje ATI/AMD fan geweest.
Heb hem niet binnen een paar dagen nodig, Kan nog wel even wachten. Maar hoop toch snel dat ze in prijs wat dalen en beschikbaar komen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Is er nu al een definitief oordeel over de geluidsproductie van de Nitro? Lees mixed messages, van wat ik er uithaal is hij redelijk stil zolang je niet gaat OC'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorklift
Mijn droomkaart, vóór 22:30 besteld is morgen in huis!

Wel 45 euro te duur... 8)7

Hou me tegen! Hou me tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Hoe kunnen ze hier nu wel voorraad hebben.?Denk dat ik m ga bestellen. Prijs is wat te hoog maar verder is er niets te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Eerder 100€ te veel :+

Zou het kunnen dat AMD een nieuwe reference board heeft en dat iedereen moet omschakelen voor ze nieuwe core's krijgen?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinhduypham
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-07 22:28
Ik denk dat ik een van de eersten was die de rx 480 nitro+ oc bij Azerty bestelde. Azerty heeft geen idee wanneer de kaarten binnenkomen. Het is gewoon zo vreselijk frustrerend dat Nederland amper tot geen nitro kaarten binnenkrijgt.

Op overclockersUK zijn ze trouwens op voorraad tegen een prijs van 277,65 pond, wat ongeveer 320 euro is.
https://www.overclockers....phics-card-gx-37b-sp.html

Weet iemand meer over de beschikbaarheid rondom rx 480 nitro in Nederland, want ik krijg niets los van Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorklift
Damic schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:05:
[...]
Eerder 100€ te veel :+

Zou het kunnen dat AMD een nieuwe reference board heeft en dat iedereen moet omschakelen voor ze nieuwe core's krijgen?
In Duitsland gaan ze overal voor 299, dus ik denk dat dat de aanbevolen verkoopprijs is. Nog steeds een flink stuk meer dan de 269 voor de referencemodellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
dinhduypham schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:28:
Ik denk dat ik een van de eersten was die de rx 480 nitro+ oc bij Azerty bestelde. Azerty heeft geen idee wanneer de kaarten binnenkomen. Het is gewoon zo vreselijk frustrerend dat Nederland amper tot geen nitro kaarten binnenkrijgt.

Op overclockersUK zijn ze trouwens op voorraad tegen een prijs van 277,65 pond, wat ongeveer 320 euro is.

Weet iemand meer over de beschikbaarheid rondom rx 480 nitro in Nederland, want ik krijg niets los van Azerty.
Zo te zien hebben ze de prijs met 10 pond omhoog gegooid, vanochtend was dit namelijk nog 245,-

De 4GB Nitro die ik vanmiddag besteld heb bij Overclockers is al verzonden, zal overmorgen wel binnen komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pandanl op 16-08-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinhduypham
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-07 22:28
Pandanl schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:13:
[...]

Zo te zien hebben ze de prijs met 10 pond omhoog gegooid, vanochtend was dit namelijk nog 245,-

De 4GB Nitro die ik vanmiddag besteld heb bij Overclockers is al verzonden, zal overmorgen wel binnen komen.
Dat is zeker goed om te horen :)

Ik heb hem net besteld bij overclockers, dus fingers crossed dat die deze week binnen is.

[ Voor 1% gewijzigd door dinhduypham op 16-08-2016 23:19 . Reden: woordje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
dinhduypham schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:28:

Van de andere merken is het nou niet veel beter... Maar gelukkig beginnen MSI en XFX nu wat te leveren in Nederland, wat zeker zo'n goede alternatieven zijn volgens de reviews die ik tot nu toe heb gezien, zo niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraGment
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-03 16:39
Ben inderdaad ook al weken aan het wachten op de: https://tweakers.net/pric...n-rx-480-gaming-x-8g.html Mijn voorkeur gaat uit naar de MSI varient ivm de semi passive fan.

Om de eeuwige discussie nog maar eens op te rakelen; Mijn vermoede is dat met dx12 de 480 beter gaat presteren als de 1060, puur vanwege het feit dat hij meer cores heeft om te gebruiken en meer vram. Thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Ik heb ook maar de Radeon RX 480 Nitro+ OC bij Overclockers besteld. Je blijft anders maar staren naar levertijden.

"beter te duur dan niet te koop"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorklift
Verklaring voor de bizar hoge prijzen:

"Helaas is het voor ons ook de vraag wanneer er meer voorraad gaat komen. De kaarten zijn enorm slecht leverbaar waardoor leveranciers hoge inkoop prijzen hanteren waardoor ook wij geforceerd zijn hoge verkoopprijzen te hanteren.

Ook onze leveranciers krijgen de kaarten sporadisch binnen zonder enig duidelijkheid wanneer er een grote shipment gaat komen."

Helaas geen duidelijkheid over hoe lang dit nog gaat duren. Wel duidelijk dat Duitsland en Engeland beter bevoorraad worden, want daar worden wel normale prijzen gehanteerd (in ieder geval voor de custom XFX kaarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
Opvallend, voorraad bij leveranciers is 100+. Dat zie ik nu voor het eerst voor een RX480 kaart. Hoopvol! :)

Gisteren de Nitro OC 4GB ontvangen. Eerste indruk is goed. Zit stevig in elkaar. Wel veel groter dan ik had verwacht. Dit is toch een midrange kaart? Damn! :D

Ik heb 'm gisteravond alleen even met open kast kunnen testen. Uiteraard hoor je dan de fan wel onder volle load, maar zeker niks schokkend. Met dichte kast zal het prima zijn, denk ik. Het viel me wel op dat het een beetje een 'golvend' geluid is, dus niet constant maar het gaat een beetje op en af. Is dat normaal?

Oh ja, het kwam in een '8GB' doos met een sticker van 4GB. Dus ik was even hoopvol, maar er zit toch echt maar 4GB op ;)

[ Voor 6% gewijzigd door FortyOne op 17-08-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
FortyOne schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:28:
[...]

Gisteren de Nitro OC 4GB ontvangen. Eerste indruk is goed. Zit stevig in elkaar. Wel veel groter dan ik had verwacht. Dit is toch een midrange kaart? Damn! :D
Goed om te horen, wanneer kon jij je kaart tracken via DHL, bij mij geeft de DHL site nog steeds aan dat die de verzending niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Toch maar de knoop doorgehakt en eergister een XFX Radeon RX 480 GTR XXX Edition besteld bij overclockers.co.uk. €320 incl verzend is eigenlijk €50 meer dan ik een maand geledebn had gehoopt te betalen voor een custom RX480, maar mijn 560ti begint echt te overlijden en ik heb ook geen zin om nog 3 maand te wachten tot de prijzen zakken.
Postbode komt ergens de komende 2 uur, dus nog heel even geduld hebben. :P

Alleen jammer dat mijn 2e monitor alleen een VGA aansluiting heeft. Een DVI-D > VGA adapter kost al snel €20-€35, dus even marktplaats in de gaten houden voor een goedkope 20"+ monitor met DVI/HDMI aansluiting. Voorlopig laat ik mijn 560 maar even zitten puur alleen voor de 2e monitor. Als dat problemen geeft haal ik hem er wel uit en moet ik maar tijdelijk doen met 1 monitor :)
FraGment schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 02:10:
Om de eeuwige discussie nog maar eens op te rakelen; Mijn vermoede is dat met dx12 de 480 beter gaat presteren als de 1060, puur vanwege het feit dat hij meer cores heeft om te gebruiken en meer vram. Thoughts?
Dat is de reden dat ik voor de RX480 ben gegaan, ik ga er van uit dat met DX12 en async computing het de betere keus is tov de 1060. Maar uiteindelijk denk ik dat ze elkaar niet zo veel gaan ontlopen.

[ Voor 35% gewijzigd door StarLite op 17-08-2016 11:04 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:15
Dat golvende geluid zou wellicht kunnen komen doordat de fan zich uitschakeld wanneer de GPU idle is, en de temperatuur dan zachtjes aan oploopt tot boven zijn grenswaarde? Dit zou je handmatig aan kunnen passen met een fanprofiel lijkt me. Gewoon de kaart op z'n minimum laten draaien, of mogelijk de threshold wat hoger leggen.

De tip hierboven van de XFX reference kaart lijkt me ook mooi, maar ik ben dan toch wel weer bang betreffende de geluidsproductie, aangezien ik hem in idel gewoonweg niet wil horen, en het geluidsprofiel toch veelal als licht storend/turbulent werd ervaren. Is het overigens echt 100% zeker dat dergelijke kaarten zich tot 8GB laten flashen, of was dat werkelijk alleen de eerste batch? Reviews op Newegg stemmen me wel positief wat dat betreft :)

Daarnaast heb ik gelezen dat de RX480 in een dual monitor setup (niet-gekloond) significant meer gebruikt wanneer idle, dat zal de temperatuur en dus geluidsproductie ook niet ten goede komen.

De PowerColor Red Devil zie ik overigens voor 300€ leverbaar vanaf 26 augustus bij Casekings, op zich geen slechte deal indien je kast groot genoeg is om dat ding te kunnen huisvesten. Was dat voor mij het geval, dan had ik denk ik reeds een R9 Fury gekocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
Pandanl schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:53:
[...]

Goed om te horen, wanneer kon jij je kaart tracken via DHL, bij mij geeft de DHL site nog steeds aan dat die de verzending niet kan vinden.
Dan is het waarschijnlijk nog niet opgehaald. Ik had vorige week vrijdag al een verzendbevestiging van OCUK, maar kon het ook pas maandagavond tracken en zag toen dat het maandag ook pas opgehaald was. Het goede nieuws is wel dat het maar een dag duurt, de volgende (werk)dag heb je het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
Cid Highwind schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:05:
Dat golvende geluid zou wellicht kunnen komen doordat de fan zich uitschakeld wanneer de GPU idle is, en de temperatuur dan zachtjes aan oploopt tot boven zijn grenswaarde? Dit zou je handmatig aan kunnen passen met een fanprofiel lijkt me. Gewoon de kaart op z'n minimum laten draaien, of mogelijk de threshold wat hoger leggen.
Nee dat geluid hoor ik alleen onder (constante) full load, dus als de fans flink draaien. Beetje pulserend zeg maar.

Wat me trouwens wel tegenviel is dat hij stock, zonder enige aanpassingen, de boost speed van 1306 Mhz nét niet altijd kon vasthouden. Even de powerlimit verhogen en het was opgelost. Zal later kijken hoe hoog hij clockt, maar met een ASIC score van 77% ben ik niet zo hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
In duitsland komen de kaarten pas eind van de maand weer. Engeland heeft ze blijkbaar redelijk leverbaar... maar komop... de prijs... en iedereen is ook nog zo gek er een te kopen. Uiteindelijk zijn we zelf schuldig aan het hooghouden van de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De pricewatch heeft daarom deze hele mooie functie; de price alert. Zelf heb ik voor de sapphire nitro maar 280 over, en liever nog 270. Wanneer het zo ver is zie ik rechts boven mooi een waarschuwing. Over een maand of wellicht twee is die kaart nog net zo goed hoor. Heb in ieder geval geen zin iets in het buitenland te kopen want dat gaat me toch echt wat te ver voor iets wat hier vanzelf wel komt. Als ik door even te wachten 2/3 tientjes kan verdienen of nog meer als je de verzendkosten meerekent doe ik dat graag. En voor wie al wat ouder is zoals ik; dat geldbedrag (40E met de extra verzendkosten meegerekend) is ook ongeveer wat je per persoon per week minimaal kwijt bent aan boodschappen...

Op die manier bekeken doe ik het nog graag even met mijn oude kaart hoor, ben niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
Donderstraaltje schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:08:
De pricewatch heeft daarom deze hele mooie functie; de price alert. Zelf heb ik voor de sapphire nitro maar 280 over, en liever nog 270. Wanneer het zo ver is zie ik rechts boven mooi een waarschuwing. Over een maand of wellicht twee is die kaart nog net zo goed hoor. Heb in ieder geval geen zin iets in het buitenland te kopen want dat gaat me toch echt wat te ver voor iets wat hier vanzelf wel komt. Als ik door even te wachten 2/3 tientjes kan verdienen of nog meer als je de verzendkosten meerekent doe ik dat graag. En voor wie al wat ouder is zoals ik; dat geldbedrag (40E met de extra verzendkosten meegerekend) is ook ongeveer wat je per persoon per week minimaal kwijt bent aan boodschappen...

Op die manier bekeken doe ik het nog graag even met mijn oude kaart hoor, ben niet gek.
Dat klopt dus de komende week zal ik alleen maar water en droog brood eten :P , achja op een gegeven moment moet je een keuze maken en het dan maar zo snel mogelijk vergeten dat je een paar tientje meer kwijt bent.

Freesync monitor is ook in bestelling, dus dan ben ik helemaal klaar voor de BF1 Beta.

@FortyOne: Als het lukt om de kaart goed stabiel te krijgen op boost 1342 zoals de 8GB OC+ versie en het geheugen ook op 2000 dan ben ik tevreden, is dit jou al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo_
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-02-2022
Hoi tweakers,

Heeft iemand de MSI-Radeon RX480 https://tweakers.net/pric...n-rx-480-gaming-x-8g.html kunnen testen?

Ik weet ondertussen niet welke RX480 ik wil kopen. MSI of Sapphire of XFX.

Nederlandse leverancier zijn op het moment slecht. Waar anders kun je eentje bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenEx
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09 10:20
Hanzo_ schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:53:
Hoi tweakers,

Heeft iemand de MSI-Radeon RX480 https://tweakers.net/pric...n-rx-480-gaming-x-8g.html kunnen testen?

Nederlandse leverancier zijn op het moment slecht. Waar anders kun je eentje bestellen?
Zit een beetje met dezelfde vraag. :)
Plus, zit er een groot verschil tussen de AIB modellen van de 470 en 480? Is het 'dom' om dan voor een 470 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo_
MaartenEx schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:55:
[...]

Zit een beetje met dezelfde vraag. :)
Plus, zit er een groot verschil tussen de AIB modellen van de 470 en 480? Is het 'dom' om dan voor een 470 te gaan?
Met een 470 kun je netjes 1080p gamen wellicht niet alles op ultra en 60 fps. Dit geldt alleen voor zwaardere games netals Witcher3 en GTAV.

Voor een budget midrange PC kan de 470 netjes geparkeerd worden. Ik heb persoonlijk het gevoel dat ik met een rx480 meer 1080p gamen aankan. En als één rx480 niet genoeg is voor toekomstige games kan je altijd een tweede aanschaffen voor crossfire.

EDIT: RX470 Ondersteund ook AMD Crossfire. Dus misschien is dat wel een optie voor klanten op een budget.

[ Voor 7% gewijzigd door Hanzo_ op 17-08-2016 17:09 . Reden: Aanvullende info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodlynx
Hanzo_ schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:07:
[...]

Met een 470 kun je netjes 1080p gamen wellicht niet alles op ultra en 60 fps. Dit geldt alleen voor zwaardere games netals Witcher3 en GTAV.

Voor een budget midrange PC kan de 470 netjes geparkeerd worden. Ik heb persoonlijk het gevoel dat ik met een rx480 meer 1080p gamen aankan. En als één rx480 niet genoeg is voor toekomstige games kan je altijd een tweede aanschaffen voor crossfire.
Dat is echt onzin de 470 kan de meeste high-end games prima aan..
Met een goed aftermarket cooler en een beetje overclock is de 470 nauwelijks slechter dan de 480 reference het gaat vaak over een paar fps. Daarom snap ik ook echt niet waarom mensen nu dusdanige bedragen aan het betalen zijn voor een 480 rx van 4gb.. Hier een goede vergelijking, let wel dit is een vergelijk met de 8gb 480 rx. Imo komt de 470 dusdanig in de buurt dat als de prijs in Europa mee zit het zeker zo'n goede keuze is. In tegen stelling tot de 480 hoef je waarschijnlijk niet +2 maanden te wachten na de launch op een goede aftermarkt cooler.

[ Voor 34% gewijzigd door bloodlynx op 17-08-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo_
bloodlynx schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:30:

Dat is echt onzin de 470 kan de meeste high-end games prima aan..
Met een goed aftermarket cooler en een beetje overclock is de 470 nauwelijks slechter dan de 480 reference het gaat vaak over een paar fps. Daarom snap ik ook echt niet waarom mensen nu dusdanige bedragen aan het betalen zijn voor een 480 rx van 4gb.. Hier een goede vergelijking, let wel dit is een vergelijk met de 8gb 480 rx. Imo komt de 470 dusdanig in de buurt dat als de prijs in Europa mee zit het zeker zo'n goede keuze is. In tegen stelling tot de 480 hoef je waarschijnlijk niet +2 maanden te wachten na de launch op een goede aftermarkt cooler.
Wat was er nou mis met mijn stelling? Je zegt het zelf in jou reactie dat
rx470 kan de meeste high-end games prima aan kan.
En ik zeg
Met een 470 kun je netjes 1080p gamen wellicht niet alles op ultra en 60 fps
Jou link ondersteund mijn stelling.

Ik ben overigens met jou eens dat de after market rx470 en reference 480 dicht op elkaar zijn qua prestatie. En dat als de prijzen wat meevallen de rx470 een uitstekende kaart is voor 1080p gamen op een budget in vergelijking met dr rx480.

Als je gamet, videobewerkt en/of grafisch programmeert net als ik dan kan je de 8gb model overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodlynx
Hanzo_ schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:25:
Wat was er nou mis met mijn stelling?
Nou dat de 480rx ook gewoon niet steady 60fps draait op ultra. Daarnaast gaat het over je stelling dat je met de 480 rx meer 1080p gamen aankan, die paar fps doet echt geen wonderen.
[b][message=48006509,noline] Als je gamet, videobewerkt en/of grafisch programmeert net als ik dan kan je de 8gb model overwegen.
Iedereen die met regelmaat een spel speelt kan de 8gb versie overwegen maar de perfomance maakt weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo_
Nou dat de 480rx ook gewoon niet steady 60fps draait op ultra.
Daar ben ik het met je eens.
de 480 rx meer 1080p gamen aankan, die paar fps doet echt geen wonderen
Die extra frames doen inderdaad op een hoog niveau niet zoveel, maar ik kan me heus voorstellen dat
het een verschil maakt op 20fps range.

Dat maakt het ineens wel of niet speelbaar.

Ik vind het zonde als je een 8gb model koopt als je alleen een spel speelt. Een 4gb model is meer dan voldoende om dat aan te kunnen. Dat wil niet zeggen dat je niet kan gamen, editen etc. op een 4gb vram.

[ Voor 17% gewijzigd door Hanzo_ op 17-08-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Hanzo_ schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:13:
[...]

Daar ben ik het met je eens.

[...]

Die extra frames doen inderdaad op een hoog niveau niet zoveel, maar ik kan me heus voorstellen dat
het een verschil maakt op 20fps range.

Dat maakt het ineens wel of niet speelbaar.

Ik vind het zonde als je een 8gb model koopt als je alleen een spel speelt. Een 4gb model is meer dan voldoende om dat aan te kunnen. Dat wil niet zeggen dat je niet kan gamen, editen etc. op een 4gb vram.
Als je rond de 20FPS uitkomt, dan zit je sowieso al aan de verkeerde kant van lijn. Dan zijn beide kaarten gewoon tekortkomend, zo simpel is het :)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo_
Racing_Reporter schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:25:
[...]

Als je rond de 20FPS uitkomt, dan zit je sowieso al aan de verkeerde kant van lijn. Dan zijn beide kaarten gewoon tekortkomend, zo simpel is het :)
Uiteraard :)

Nostalgie dit! Vroeger toen ik net Counterstrike 1.6 op een speelbare fps kon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upschur
Hanzo_ schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:53:
Hoi tweakers,

heb ze alle twee hier staan

als je uit de buurt komt kom je maar testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Laatst online: 13-09 19:08
knoop is doorgehakt pricewatch: Sapphire Radeon NITRO R9 FURY 4G HBM with Back Plate (1050Mhz) gehaald komt morgen binnen deze gaan mijn 7870 in crossfire vervangen. 4k gaming here i come.

en SCicomputers moet lekker sterven en hun prijs lokkertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
cherrycoke schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:09:
knoop is doorgehakt pricewatch: Sapphire Radeon NITRO R9 FURY 4G HBM with Back Plate (1050Mhz) gehaald komt morgen binnen deze gaan mijn 7870 in crossfire vervangen. 4k gaming here i come.

en SCicomputers moet lekker sterven en hun prijs lokkertjes
Mooie keus! En ben het eens wat SIComputers betreft. Is er geen optie om ze eruit te filteren en uit mijn search te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDeelen
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-11-2023
Wat is precies mis met Sicomputers ik overwoog dezelfde kaart namelijk daar te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorklift
Freshnub schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:20:
[...]

Mooie keus! En ben het eens wat SIComputers betreft. Is er geen optie om ze eruit te filteren en uit mijn search te laten?
Wel bij bestelkosten berekenen, maar niet bij zoeken... Je zou een wishlist kunnen maken met alle kaarten die je interessant vindt en dan SiComputers eruit filteren? Kun je ook nog eens levertijd filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorklift
JimDeelen schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:23:
Wat is precies mis met Sicomputers ik overwoog dezelfde kaart namelijk daar te bestellen?
Ze bieden de kaarten aan voor de aanbevolen verkoopprijs (terwijl de concurrenten er steeds 30-50 euro boven zitten) maar ze hebben geen voorraad en hebben geen enkel idee wanneer ze voorraad zullen krijgen. Ondertussen wel koketteren met een levertijd van 2-3 werkdagen (zoals twee dagen geleden) maar dat betekent geen bal. Don't take me wrong, ik heb er een vrijblijvende reservering lopen (pinnen bij afhalen), want je weet maar nooit, maar ik ga er niet vanuit dat het wat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDeelen
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-11-2023
Ah okay, ik houd er rekening mee dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo_
upschur schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:07:
[...]

heb ze alle twee hier staan

als je uit de buurt komt kom je maar testen
En welke twee heb jij? MSI,Sapphire of XFX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorklift
JimDeelen schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:28:
Ah okay, ik houd er rekening mee dank je :)
Hmm, ik zie zojuist dat beide XFX GTR kaarten weer een (zogenaamde) levertijd van 2-3 dagen hebben en er van beide kaarten een voorraad zou zijn bij de leverancier. Ik kan nu dus elk moment een mailtje krijgen dat ik de kaarten die ik een week geleden heb gereserveerd kan komen ophalen, want als ze genoeg kaarten hebben om nieuwe klanten mee binnen te lokken, dan hebben ze er vast ook genoeg voor de lopende bestellingen, toch? Toch?! :9 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
Pandanl schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:45:
[...]
@FortyOne: Als het lukt om de kaart goed stabiel te krijgen op boost 1342 zoals de 8GB OC+ versie en het geheugen ook op 2000 dan ben ik tevreden, is dit jou al gelukt?
Net wat lopen testen, geheugen doet op stock voltage 1980 Mhz stabiel. 2000 MHz lukte me pas bij 1150 mV (+150 mV). Ik laat het voorlopig maar op 1950 staan.

In eerste instantie een crash bij 1340 Mhz op de core met stock voltage, dus toen heb ik het op 1335 Mhz getest (stabiel) en in stapjes weer omhoog. Nu zit ik op 1360 Mhz stabiel met stock voltage, mogelijk gaat het dus nog verder. Helaas heb ik geen tijd meer ;) Later meer.

Met stabiel bedoel ik trouwens 1x 3D Mark Firestrike en meteen daarna 1x Timespy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
FortyOne schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:04:
[...]

Net wat lopen testen, geheugen doet op stock voltage 1980 Mhz stabiel. 2000 MHz lukte me pas bij 1150 mV (+150 mV). Ik laat het voorlopig maar op 1950 staan.

In eerste instantie een crash bij 1340 Mhz op de core met stock voltage, dus toen heb ik het op 1335 Mhz getest (stabiel) en in stapjes weer omhoog. Nu zit ik op 1360 Mhz stabiel met stock voltage, mogelijk gaat het dus nog verder. Helaas heb ik geen tijd meer ;) Later meer.

Met stabiel bedoel ik trouwens 1x 3D Mark Firestrike en meteen daarna 1x Timespy.
Moest je het power limit omhoog zetten? En hoe zit het met de temps :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PmBb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 21:15
Ik heb zojuist de RX 480 Nitro+ 4096MB via overclockers.co.uk besteld voor € 262. Ik begin nu toch te twijfelen om een GTX 970 te halen voor €200. Ze lijken nagenoeg hetzelfde te presteren in zowel single als SLI/Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 10:32
PmBb schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:56:
Ik heb zojuist de RX 480 Nitro+ 4096MB via overclockers.co.uk besteld voor € 262. Ik begin nu toch te twijfelen om een GTX 970 te halen voor €200. Ze lijken nagenoeg hetzelfde te presteren in zowel single als SLI/Crossfire
Voor die prijs zeker een goed alternatief. Echter is die prijs van een winkel die zijn voorraad dumpt. Niet leverbaar betekent nooit meer leverbaar. Er zullen nog wel meer shops zijn die ze tegen lage prijzen gaan verkopen maar dan moet je geluk hebben want die zijn meestal in no-time weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 19:35
Ik zit ook al een tijdje te kijken naar een 470 of 480. Maar zie dat caseking een VTX3D Radeon R9 390 in de aanbieding heeft voor 230eu. Is dit misschien een betere koop qua prijs/prestatie verhouding?

• EXCalibur_EeK
  • Laatst online: 13-09 23:15

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Toch begrijp ik niet waarom mensen niet gewoon een 4GB reference (die 8GB is) kaart halen voor € 229,- .
Daar kan de 470 custom niet tegenop (met name als er meer dan 2 gb vram gevraagd wordt). En de winst die je haalt met een custom (OC) 480 is minimaal. Zeker als je kijkt naar het prijsverschil. Dan kun je beter die 50+ euro's besparen en over 2 a 3 jaar een nieuwe kaart halen.

• hoi3344
Zojuist ook maar de RX480 gepreorderd bij SiComputers met betalen bij afhalen :)
Just in case

• Cid Highwind
EXCalibur_EeK schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:25:
Toch begrijp ik niet waarom mensen niet gewoon een 4GB reference (die 8GB is) kaart halen voor € 229,- .
Daar kan de 470 custom niet tegenop (met name als er meer dan 2 gb vram gevraagd wordt). En de winst die je haalt met een custom (OC) 480 is minimaal. Zeker als je kijkt naar het prijsverschil. Dan kun je beter die 50+ euro's besparen en over 2 a 3 jaar een nieuwe kaart halen.
De vraag stellen is hem beantwoorden?

Het is een reference kaart. Ik kan me builds voorstellen waarbij het wenselijk is deze koeler er op te hebben, omdat het blower principe het gros van de hitte naar buiten werkt, zeker bij CrossFire. Maar persoonlijk heb ik meer op met een stille kaart, mijn casefans houden de temperatuur sowieso wel binnen de perken, doen ze ook eens wat zeg maar ;)

Als je dan voor 2 tientjes meer al een Sapphire Nitro + hebt, eveneens met 8GB, dan lever je wellicht 5fps in, maar je krijgt er wel een flink stillere kaart bij die zowaar compleet stil is bij idle gebruik. Wat dat betreft was de post van EXCalibur_EeK wel een eyeopener. Het liefste had ik ook een 8 GB RX 480 met de Sapphire Nitro koeler gehad voor max €265, maar die kans acht ik de komende tijd zeer gering. Als je dus perse aftermarket wil qua koeling, dan kom je sowieso al op de 250€ uit, en dan is het de vraag 4GB 480, of 8 GB 470. Met het oog op een eventuele CrossFire opstelling lijkt me dat laatste op den duur dan wel weer de betere keuze. Op het moment voldoen beide kaarten sowieso. (voor mij in ieder geval, komende van een 5850 :D )

• Falzer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 08:51
EXCalibur_EeK schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:25:
De 4GB reference kaarten zijn dan ook nergens meer verkrijgbaar, althans niet voor €229,00. Ik kan ze in ieder geval niet meer vinden :'(

• EXCalibur_EeK
  • Laatst online: 13-09 23:15

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Cid Highwind schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:57:
[...]

De vraag stellen is hem beantwoorden?

Het is een reference kaart. Ik kan me builds voorstellen waarbij het wenselijk is deze koeler er op te hebben, omdat het blower principe het gros van de hitte naar buiten werkt, zeker bij CrossFire. Maar persoonlijk heb ik meer op met een stille kaart, mijn casefans houden de temperatuur sowieso wel binnen de perken, doen ze ook eens wat zeg maar ;)

Als je dan voor 2 tientjes meer al een Sapphire Nitro + hebt, eveneens met 8GB, dan lever je wellicht 5fps in, maar je krijgt er wel een flink stillere kaart bij die zowaar compleet stil is bij idle gebruik. Wat dat betreft was de post van EXCalibur_EeK wel een eyeopener. Het liefste had ik ook een 8 GB RX 480 met de Sapphire Nitro koeler gehad voor max €265, maar die kans acht ik de komende tijd zeer gering. Als je dus perse aftermarket wil qua koeling, dan kom je sowieso al op de 250€ uit, en dan is het de vraag 4GB 480, of 8 GB 470. Met het oog op een eventuele CrossFire opstelling lijkt me dat laatste op den duur dan wel weer de betere keuze. Op het moment voldoen beide kaarten sowieso. (voor mij in ieder geval, komende van een 5850 :D )
Wat betreft Crossfire. Volgens mij is er met DX12 de mogelijkheid om het geheugen van beide kaarten bij elkaar op te tellen. Dan is 2x4 GB voldoende denk ik.

Mijn 480 draait 700 rpm idle. De temperatuur loopt dan wel tegen de 80 graden aan. Zag dat wattman 90 graden standaard als max heeft ingesteld. Moet er nog wat mee stoeien.

Het is jammer dat de prijzen momenteel iets te hoog zijn. Maar het is vraag en aanbod. Zolang de kaarten als warme broodjes over de toonbank vliegen dan zullen ze niet zo snel zakken. En de beperkte leverbaarheid helpt zeker niet mee.
Falzer schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:59:
[...]

De 4GB reference kaarten zijn dan ook nergens meer verkrijgbaar, althans niet voor €229,00. Ik kan ze in ieder geval niet meer vinden :'(
Inderdaad, nu zie ik ze ook niet meer. :'(

[ Voor 7% gewijzigd door EXCalibur_EeK op 18-08-2016 10:15 ]

• Cid Highwind
In dat geval wel ja, de vraag is natuurlijk in hoeverre dit ook daadwerkelijk in de games zo geprogrammeerd / geoptimaliseerd gaat worden, want die bal lag in het vervolg bij de ontwikkelaar, als ik het niet verkeerd begrepen heb? Als dat betekent dat wanneer die optimalisatie achterblijft, de default CrossFire implementatie dan alsnog op het concept van 2 gespiegelde geheugenpools blijft hangen, dan vrees ik dat de 4 GB wel een achilleshiel kan gaan vormen. Twee 470's hebben natuurlijk best een leuke dosis aan rekenkracht.

Maar dat zijn vragen waarop ik zelf nog het antwoord moet vinden, de komende week maar wat huiswerk doen op dat gebied. Heb een paar jaar aan techniek in te halen :)

Wat Wattman betreft, je kan daar meen ik 7 power states hanteren. Is er toevallig eentje die wordt ingelegd bij multi-monitor gebruik met verschillende resoluties / refresh rates? Daar scheen de 480 standaard namelijk van 15W idle naar 40W omhoog te schieten, omdat er dan een profiel met weliswaar een lage GPU clock, maar met de volle 2000 MHz op het geheugen te worden ingelegd.

• FortyOne
bloodlynx schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:17:
[...]

Moest je het power limit omhoog zetten? En hoe zit het met de temps :Y)
Ja, de power limit heb ik wel hoger gezet. Ik snap eigenlijk niet helemaal hoe dat zich verhoudt tot de voltages. Als je handmatig bepaalde voltages instelt, hoe kan de kaart dan meer vermogen pakken (via het verhogen van de power limit). Gooit het dan nog een schepje bovenop de ingestelde voltages, of gaat dan het amperage omhoog :? Sorry het is allemaal nieuw voor me.

Op stock voltage lijkt (voor mij) de max te liggen op 1370/1980. Ik heb het nu draaien op 1350/1950 met een kleine undervolt (1350 Mhz op 1100 mV). Dat is alleen stabiel als ik de powerlimit verhoog naar minstens +20. Het viel me op dat GPU-Z ook af en toe een Vcore geeft van 1125. Komt dat door het verhogen van de powerlimit?

Temperatuur is afhankelijk van de ingestelde target in Wattman, dus maar net wat je wil. Standaard staat het op een target van 75 graden, en dan gaat de fan tot zo'n 40-45% draaien geloof ik. Heb daar nog niet uitgebreid naar gekeken. Ik vind het geluid zeker niet storend, en dan staat het in een open kast op mijn bureau :) Ik snap dan ook niet dat sommige deze kaart zo luid vinden. Maargoed, ik heb jarenlang geen goede GPU gehad dus heb ook geen (recent) vergelijkingsmateriaal.

• Pandanl
RX 480 Nitro 4GB is binnen gekomen, samen met een 144hz freesync monitor.

Hopelijk vanavond wat tijd om alles te testen.

Waar ik mij wel aan stoor is dat webshops producten, bijvoorbeeld de monitor die ik besteld heb niet netjes in een andere doos stoppen resultaat is dat de doos onder de krassen/deuken zit :( . Hopelijk werkt de monitor.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/ej78tv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2195gld.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/34o7bxv.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Pandanl op 18-08-2016 14:44 ]

• PmBb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 21:15
Pandanl schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:23:
RX 480 Nitro 4GB is binnen gekomen, samen met een 144hz freesync monitor.

Hopelijk vanavond wat tijd om alles te testen.

Waar ik mij wel aan stoor is dat webshops producten, bijvoorbeeld de monitor die ik besteld heb niet netjes in een andere doos stoppen resultaat is dat de doos onder de krassen/deuken zit :( . Hopelijk werkt de monitor.
Waar heb je de monitor gekocht?

Veel plezier met je aankopen!

• Pandanl
PmBb schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:14:
[...]

Waar heb je de monitor gekocht?

Veel plezier met je aankopen!
De Asus MG248Q bij 4Launch

• hoi3344
Lekkah. veel plezier er van. geef nog even wat terugkoppeling morgen :)
Pagina: 1 ... 10 ... 29 Laatste

Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.