Is dat een 4GB stikker?Pandanl schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:23:
RX 480 Nitro 4GB is binnen gekomen, samen met een 144hz freesync monitor.
Hopelijk vanavond wat tijd om alles te testen.
Waar ik mij wel aan stoor is dat webshops producten, bijvoorbeeld de monitor die ik besteld heb niet netjes in een andere doos stoppen resultaat is dat de doos onder de krassen/deuken zit. Hopelijk werkt de monitor.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, ze hebben gewoon de 8GB doos gebruikt en daar inderdaad een 4GB sticker opgeplakt, de kaart heeft wel echt 4GB dus niet zoals bij de reference dat je een upgrade kan via bios flash.
bij caseking.de hebben ze de 4gb nitro op voorraad:)
Dinsdag de Nitro oc bij Overclockers besteld, vandaag al in huis!
Bedankt voor dit positieve bericht. Dan heb ik mijn hoop op morgen.naish123 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 18:58:
Dinsdag de Nitro oc bij Overclockers besteld, vandaag al in huis!
DPD?
Nice, ik ben benieuwd naar je ervaringen aangezien ik de 1440p freesync versie van die monitor heb. Ben met name benieuwd naar de geluidsproductie van de Nitro en vraag me sterk af of ik voor de RX 480 moet gaan icm freesync, of toch voor een 1070 aangezien ik dan vaker de 60fps zal aanraken @ 1440p.Pandanl schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:23:
RX 480 Nitro 4GB is binnen gekomen, samen met een 144hz freesync monitor.
Hopelijk vanavond wat tijd om alles te testen.
Waar ik mij wel aan stoor is dat webshops producten, bijvoorbeeld de monitor die ik besteld heb niet netjes in een andere doos stoppen resultaat is dat de doos onder de krassen/deuken zit. Hopelijk werkt de monitor.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit: toch maar vast overstag gegaan en de kaart gekocht. Zal zelf ook wat ervaringen posten, i.c.m. de Asus MG279Q (1440p Freesync). Van wat ik lees zou alles rond de 40/60fps erg smooth moeten aanvoelen ivm freesync, heb er tot nu toe nog geen ervaring mee.
[ Voor 12% gewijzigd door kellhus op 18-08-2016 19:44 ]
Graag gedaan.PmBb schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:19:
[...]
Bedankt voor dit positieve bericht. Dan heb ik mijn hoop op morgen.
DPD?
Heb 2 uurtjes gegamed met de RX 480 Nitro 4GB, Crysis 3, CS:GO en GTA5. Clock snelheid blijft netjes op 1306Mhz zonder drops.
Geluid niveau van fans vind ik zelf niet heel storend, maar mijn vorige kaart de R9 380X maakte dan ook meer herrie, dus dat is een positief punt. Zelf speel ik eigenlijk altijd met headset op dus dan valt het sowieso al minder op.
Overklokken heb ik nog niet gedaan, zal ik van de week is naar kijken. Wel probeerde ik via wattman te kijken hoeveel geluid de fans kunnen produceren om max snelheid, geen idee of het een bug in de software is maar de fans gingen juist uit, pas na een reboot begonnen ze weer te draaien.
Geluid niveau van fans vind ik zelf niet heel storend, maar mijn vorige kaart de R9 380X maakte dan ook meer herrie, dus dat is een positief punt. Zelf speel ik eigenlijk altijd met headset op dus dan valt het sowieso al minder op.
Overklokken heb ik nog niet gedaan, zal ik van de week is naar kijken. Wel probeerde ik via wattman te kijken hoeveel geluid de fans kunnen produceren om max snelheid, geen idee of het een bug in de software is maar de fans gingen juist uit, pas na een reboot begonnen ze weer te draaien.
pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC nu op voorraad bij megekko, 3 stuks. Sh1111ttt twijfel twijfel.
Had bedacht voor de MSI met TwinFrozr's te gaan maar nu deze op voorraad is brand het geld in mn zakken.
Had bedacht voor de MSI met TwinFrozr's te gaan maar nu deze op voorraad is brand het geld in mn zakken.
Dan kun je beter een Sapphire Fury Nitro kopen.FraGment schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:26:
pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC nu op voorraad bij megekko, 3 stuks. Sh1111ttt twijfel twijfel.
Gewoon doen. De MSI TwinFrozr is goed, maar niet zaligmakend. De Sapphire Nitro zal er echt niet voor onderdoen.FraGment schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:26:
Zie nu dat hij op tweakers als OC versie staat. De gene die ze op voorraad hebben is zonder OC er achter. Maakt dit veel uit?
ean is wel gelinkt aan de OC versie (4895106279926)
en 11260-01-20G ook
en 11260-01-20G ook
[ Voor 17% gewijzigd door hoi3344 op 19-08-2016 11:04 ]
Als het toch de non-OC versie is kan je m altijd nog zelf op die snelheden zetten...
Wel veel geld voor de versie die goedkoper zou moeten zijn dan de OC, dan. Sowieso, 60 euro meer dan de versie met 4GB (volgens geizhals.eu)? Fors verschil.
Wel veel geld voor de versie die goedkoper zou moeten zijn dan de OC, dan. Sowieso, 60 euro meer dan de versie met 4GB (volgens geizhals.eu)? Fors verschil.
[ Voor 3% gewijzigd door Twam op 19-08-2016 11:11 ]
Hij was gister ochtend nog € 250,- https://tweakers.net/pric...-radeon-rx-470-8g-d5.html @pricewatch
Supply and demand, stahp.
Supply and demand, stahp.
300+€ voor een RX480 is veel te duur en niet in verhouding tot de prestaties van de kaart .
Ik heb me net een Sapphire RX 470 4GB besteld voor 164€ . Dat is prijs/prestatiegewijs nog wel te verantwoorden .
Custom RX 480 kaarten zijn momenteel overal echt veel te duur geprijsd .
Ik heb me net een Sapphire RX 470 4GB besteld voor 164€ . Dat is prijs/prestatiegewijs nog wel te verantwoorden .
Custom RX 480 kaarten zijn momenteel overal echt veel te duur geprijsd .
164 euro? Dat is ver onder de MSRP en ook heel goedkoop.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
CrimInalA schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:43:
Ik heb me net een Sapphire RX 470 4GB besteld voor 164€
What sorcery is this!?
Iedereen heeft zijn CC al in de hand, F5 F5. Maar ik denk dat hij de 460 bedoelt?
De vraag is niet zozeer waar , maar hoe . Er komen bitcoins bij kijken , dus is niet meteen voor iedereen weggelegd .
Kaart komt uiteindelijk van amazon uk . Prijs is wel degelijk voor RX 470 4GB .
Kaart komt uiteindelijk van amazon uk . Prijs is wel degelijk voor RX 470 4GB .
Zojuist een e-mail gehad van Azerty dat de pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC nog niet binnen is en de levertijd nog altijd onbekend is, er komen wel kaarten van binnen maar niet de gewenste hoeveeldheid.
Ben benieuwd of ze eind Augustus halen of het zelfs wel begin September wordt, ik wacht in ieder geval lekker maar krijg toch wel neiging om een Fury Nitro te halen in de tussentijd.. Was volgens mij één van de eersten die de kaart heeft besteld op 22-07-2016.
Edit:
Fuck it.. ga zo'n Sapphire Fury Nitro halen bij Alternate, niet mijn keus wat winkel betreft maar daar ligt hij nou eenmaal voor een leuke prijs. Azerty is aan het kijken of ze toevallig ook zo'n Fury Nitro kunnen leveren voor een gelijke prijs maar anders laat ik daar lekker de RX480 doorlopen. Ga gewoon videokaarten sparen!
Ben benieuwd of ze eind Augustus halen of het zelfs wel begin September wordt, ik wacht in ieder geval lekker maar krijg toch wel neiging om een Fury Nitro te halen in de tussentijd.. Was volgens mij één van de eersten die de kaart heeft besteld op 22-07-2016.
Edit:
Fuck it.. ga zo'n Sapphire Fury Nitro halen bij Alternate, niet mijn keus wat winkel betreft maar daar ligt hij nou eenmaal voor een leuke prijs. Azerty is aan het kijken of ze toevallig ook zo'n Fury Nitro kunnen leveren voor een gelijke prijs maar anders laat ik daar lekker de RX480 doorlopen. Ga gewoon videokaarten sparen!
[ Voor 23% gewijzigd door Freaky Maus op 19-08-2016 13:07 ]
Zucht.... webshops
Vanochtend:
Beste *webshopnaam*,
Toen ik vanochtend in de pricewatch keek zag ik tot mijn verbazing dat jullie 3 stuks van de Sapphire RX480 Nitro 8G op voorraad hadden. Met hartslag 320 slingerde ik onmiddellijk mijn creditcard te voorschijn en bestelde de kaart via jullie site.
Korte tijd na mijn bestelling en ontvangstmailtje zag ik dat de voorraad indicator op 0 stond.
Mijn vraag is dan natuurlijk ook of ik de kaart geleverd krijgt? Ik begrijp namelijk dat er maar mondjesmaat voorraad binnen komt en wil graag weten waar ik aan toe ben
Bij voorbaat dank.
Reactie:
Beste *FraGment*,
Hartelijk dank voor je antwoord. Ik heb het een en ander voor je nagekeken en ik ga er vanuit dat er een foutje in het systeem is geslopen. Ik zie namelijk dat er meer bestellingen staan voor de kaart, maar dat de kaart tot op heden nog niet op voorraad is (geweest) in ons magazijn. Helaas moeten we dan ook afwachten tot 26-08, dan worden de kaarten verwacht. Onze excuses voor het ongemak.
Hopende u op deze manier naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
*mevrouw van de service afdeling*
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus voorlopig laat ik de bestelling staan (heb namelijk ook al betaald) mocht de kaart er de 26e dan niet zijn annuleer ik hem.
Vanochtend:
Beste *webshopnaam*,
Toen ik vanochtend in de pricewatch keek zag ik tot mijn verbazing dat jullie 3 stuks van de Sapphire RX480 Nitro 8G op voorraad hadden. Met hartslag 320 slingerde ik onmiddellijk mijn creditcard te voorschijn en bestelde de kaart via jullie site.
Korte tijd na mijn bestelling en ontvangstmailtje zag ik dat de voorraad indicator op 0 stond.
Mijn vraag is dan natuurlijk ook of ik de kaart geleverd krijgt? Ik begrijp namelijk dat er maar mondjesmaat voorraad binnen komt en wil graag weten waar ik aan toe ben
Bij voorbaat dank.
Reactie:
Beste *FraGment*,
Hartelijk dank voor je antwoord. Ik heb het een en ander voor je nagekeken en ik ga er vanuit dat er een foutje in het systeem is geslopen. Ik zie namelijk dat er meer bestellingen staan voor de kaart, maar dat de kaart tot op heden nog niet op voorraad is (geweest) in ons magazijn. Helaas moeten we dan ook afwachten tot 26-08, dan worden de kaarten verwacht. Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus voorlopig laat ik de bestelling staan (heb namelijk ook al betaald) mocht de kaart er de 26e dan niet zijn annuleer ik hem.
De custom MSI RX 480's zijn nu op voorraad bij de leverancier(s), weliswaar minimaal maar toch 
https://www.afuture.nl/pr...rx-480-gaming-x-8gb-gddr5
Overigens zijn de prijzen nog wel aardig aan de hoge kant maar mogelijk zakken deze de komende weken nu ook de 3GB GTX 1060 binnenkort leverbaar zal zijn.
https://www.afuture.nl/pr...rx-480-gaming-x-8gb-gddr5
Overigens zijn de prijzen nog wel aardig aan de hoge kant maar mogelijk zakken deze de komende weken nu ook de 3GB GTX 1060 binnenkort leverbaar zal zijn.
Eind van de midag mijn SAPPHIRE RADEON RX 480 NITRO+ OC 8gb in mijn nieuwe pc gezet. Kom ik erachter dat Freesync niet ondersteunt word via Hdmi. Dus 2 schermen werken met Freesync en 1 scherm met Hdmi en geen Freesync. Dat zie je toch.
Ik overweeg de kaart te koop te zetten en te zoeken naar 480 met 3 display poorten.
Dus als iemand interesse heeft, stuur maar een pm.
Ik overweeg de kaart te koop te zetten en te zoeken naar 480 met 3 display poorten.
[ Voor 8% gewijzigd door naish123 op 19-08-2016 21:42 ]
Ik wacht het allemaal af maar als ik nog veel langer moet wachten om mijn 280x te vervangen zeg ik fuck it en wacht ik wel op de jaarwisseling.
Overclockers shipped voor 1 of andere domme reden niet naar belgie, in duitsland bijna geen stock/hoge prijzen en in NL hetzelfde , 300-320 voor een 480 is teveel en 250 voor en 470 ook, denk dat ik mn geld hou en dan verdubbel op het einde van het jaar voor 1 vd Vega versies.
Overclockers shipped voor 1 of andere domme reden niet naar belgie, in duitsland bijna geen stock/hoge prijzen en in NL hetzelfde , 300-320 voor een 480 is teveel en 250 voor en 470 ook, denk dat ik mn geld hou en dan verdubbel op het einde van het jaar voor 1 vd Vega versies.
Die kant begin ik nu ook op te denken....... de prijzen zijn echt de waanzin gekroond at the momentKatmi schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:40:
Ik wacht het allemaal af maar als ik nog veel langer moet wachten om mijn 280x te vervangen zeg ik fuck it en wacht ik wel op de jaarwisseling.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Zeg je nou dat FreeSync niet via HDMI gaat?naish123 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:57:
Eind van de midag mijn SAPPHIRE RADEON RX 480 NITRO+ OC 8gb in mijn nieuwe pc gezet. Kom ik erachter dat Freesync niet ondersteunt word via Hdmi. Dus 2 schermen weraken met Freesync en 1 scherm met Hdmi en geen Freesync. Dat zie je toch.
Ik ben nu een pc aan het bouwen die geen Display Port aansluiting heeft op de moederbord...
klopt.. freesync gaat via display portHanzo_ schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:55:
[...]
Zeg je nou dat FreeSync niet via HDMI gaat?
Ik ben nu een pc aan het bouwen die geen Display Port aansluiting heeft op de moederbord...
Nee, ik wist het ook niet. Er zijn een paar monitoren die het wel hebben. Maar mijn AOC daadwerkelijk Freesync en Hdmi niet. Balen.Hanzo_ schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:55:
[...]
Zeg je nou dat FreeSync niet via HDMI gaat?
Als ik m niet verkoop gebruik 'm lekker maar ik koos voor een amd kaart vanwege Freesync
Blijkt dat mijn gekozen monitor alleen FreeSync ondersteund op Display Port (https://tweakers.net/pric...r-gb2488hsu-b2-zwart.html)naish123 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:02:
[...]
Nee, ik wist het ook niet. Er zijn een paar monitoren die het wel hebben. Maar mijn AOC daadwerkelijk Freesync en Hdmi niet. Balen.
Als ik m niet verkoop gebruik 'm lekker maar ik koos voor een amd kaart vanwege Freesync
Iemand een suggestie voor een één redelijke geprijsde moederbord die wel een Display Port aan sluiting heeft? Huidige moederbord (https://tweakers.net/pric...igabyte-ga-b150-hd3p.html)
EDIT: Vraag is

[ Voor 13% gewijzigd door Hanzo_ op 19-08-2016 20:45 ]
Ik snap je vraag niet.,
Om je monitor met Freesynch aan te sturen heb je een AMD videokaart nodig.
zie ook: http://support.amd.com/en-us/search/faq/219
Je moederboard ondersteunt wel gewoon in het PCI 3.0 slot zo een videokaart.
Er is mij geen moederboard bekent met geintregreerde video die Freesynch uitstuurt.
Dus als je Freesynch wilt dan kun je gewoon een geschikte AMD videokaart in dat slot duwen met een DP poort en dan kan jouw machine de monitor uitstekend met Freesynch aansturen
Er is mij geen moederboard bekent met geintregreerde video die Freesynch uitstuurt.
Dus als je Freesynch wilt dan kun je gewoon een geschikte AMD videokaart in dat slot duwen met een DP poort en dan kan jouw machine de monitor uitstekend met Freesynch aansturen
[ Voor 20% gewijzigd door killerbee1958 op 19-08-2016 20:20 ]
Intel ondersteunt ook freesync, of hebben het iig gebacked. Mij onbekend ofdat het ook daadwerkelijk werkt.
Hey je hebt, gelijk. Mijn excuses. Ik dacht aan iets heel anders en ik reageerde te snel uit wanhoop.killerbee1958 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:15:
Ik snap je vraag niet.,

Een AMD kaart met FreeSync ondersteuning + een DP kabel is inderdaad voldoende.
Bedankt voor jou reactie
Heeft er iemand een idee of deze vergelijkingsite en de Compuland webshop betrouwbaar zijn?
http://www.heise.de/preis...8318.html?hloc=at&hloc=de
Eén van de vermelde shops:
https://www.compuland.de/...x16--Retail-_1115772.html
Het zou in totaal €229 kosten voor de PowerColor RX 470 4GB, incl verzending naar België (219 + 6,99 verzendkosten + 1,9% PayPal fee)
Ik twijfel sterk of ik deze zou bestellen!
http://www.heise.de/preis...8318.html?hloc=at&hloc=de
Eén van de vermelde shops:
https://www.compuland.de/...x16--Retail-_1115772.html
Het zou in totaal €229 kosten voor de PowerColor RX 470 4GB, incl verzending naar België (219 + 6,99 verzendkosten + 1,9% PayPal fee)
Ik twijfel sterk of ik deze zou bestellen!
Battlenet: Cha0sMast4r#2452 - Origin: Cha0sMast4r
Gaat dit over afuture.nl?FraGment schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:23:
Zucht.... webshops
Vanochtend:
Beste *webshopnaam*,
Bij voorbaat dank.
Reactie:
Beste *FraGment*,
Met vriendelijke groet,
Heb met de vorige melding dat ze er hadden ook een kaart besteld. Nadien een mail gehad dat ze niet konden leveren. Ok, kan gebeuren.
Dus ik gisteren hoopvol: bestelling lopen + nieuwe kaarten binnen= kaart voor mij.
Vandaag een antwoord op men vraag voor bevestiging dat er wederom geen kaarten beschikbaar zijn.
Dus wetende dat je ze niet op vooraad hebt maar toch geld ontvangen.
Kwade mail gestuurd met de vraag hoe zo iets eigenlijk mogelijk is. Nog een kleine hoop op een positief antwoord maar anders geld terug vragen.
Vermoeiend allemaal...
EDIT: Het is blijkbaar ne no go. Zeggen hoeveel er bij de leverancier zitten, bestellingen ontvangen en dan zelf bestellen. Om dan te ontdekken dat alles weg is daar. Dat is geen manier van werken imo...
Hopelijk snel men geld terug...
[ Voor 5% gewijzigd door DrJos2 op 19-08-2016 21:46 ]
Zo'n grote winkels stellen zelf die prijzen / voorraad niet op voor al hun producten, dat is een automatisch systeem aan de hand van info van andere bedrijven. De fout ligt dan eerder bij de leverancier of nog ergens anders dan bij de winkel zelf.
Daarom dat je soms ook prijzen van 1200 euro voor een GTX 1060 ziet staan in het begin.
De productpagina-info is ook weer geleverd door een ander bedrijf.
Daarom dat je soms ook prijzen van 1200 euro voor een GTX 1060 ziet staan in het begin.
De productpagina-info is ook weer geleverd door een ander bedrijf.
[ Voor 48% gewijzigd door SmokingCrop op 19-08-2016 22:18 ]
Je zou eens kunnen kijken of je er eentje kunt daisychainen. Wel eens iets over zien langskomen, hier, 2-3 schermen op één aansluiting.naish123 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:02:
[...]
Nee, ik wist het ook niet. Er zijn een paar monitoren die het wel hebben. Maar mijn AOC daadwerkelijk Freesync en Hdmi niet. Balen.
480 msi gaming x 8gb , 4 op voorraad voor 329.
http://shop.sww.nl/msi-rx...c&utm_campaign=pricewatch
Best prijzig maar twijfel heel erg...
Wil graag een msi twin frozr wa t heb er goeie ervaring mee.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Met dit soort prijzen zou ik sterk een Fury overwegen.v8power67 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 23:33:
480 msi gaming x 8gb , 4 op voorraad voor 329.
Niet op voorraad.
Nee dit gaat over Megekko.nl. Ik heb juist bij hen direct besteld omdat ik de kaart dan snel zou hebben dacht ik. Nu ik de bovenstaande berichten lees, dat de gene die ik in eerste instantie wilde hebben, de MSI varient, wel leverbaar is. Ga ik proberen of ik mijn geld terug kan krijgen.DrJos2 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:37:
[...]
Gaat dit over afuture.nl?
Heb met de vorige melding dat ze er hadden ook een kaart besteld. Nadien een mail gehad dat ze niet konden leveren. Ok, kan gebeuren.
Dus ik gisteren hoopvol: bestelling lopen + nieuwe kaarten binnen= kaart voor mij.
Vandaag een antwoord op men vraag voor bevestiging dat er wederom geen kaarten beschikbaar zijn.
Dus wetende dat je ze niet op vooraad hebt maar toch geld ontvangen.![]()
Kwade mail gestuurd met de vraag hoe zo iets eigenlijk mogelijk is. Nog een kleine hoop op een positief antwoord maar anders geld terug vragen.
Vermoeiend allemaal...
EDIT: Het is blijkbaar ne no go. Zeggen hoeveel er bij de leverancier zitten, bestellingen ontvangen en dan zelf bestellen. Om dan te ontdekken dat alles weg is daar. Dat is geen manier van werken imo...
Hopelijk snel men geld terug...
Wat een praktijken zeg....
*edit: Taal, schijnbaar extra lastig na een nachtdienst.
Zo, mijn Sapphire 480 Nitro gaat terug naar Overclockers. Dat is het meest gunstig.
Dacht als iemand nou net zo'n kaart wil dan scheelt het weer inpakken, wegbrengen etc.
Zit al even te kijken wat ik dan moet gaan bestellen met 3 display poorten maar sommige kaarten zijn erg lang en de Sapphire maar 24cm. Langer dan 26-27 cm kan ik niet kwijt,
Dacht als iemand nou net zo'n kaart wil dan scheelt het weer inpakken, wegbrengen etc.
Zit al even te kijken wat ik dan moet gaan bestellen met 3 display poorten maar sommige kaarten zijn erg lang en de Sapphire maar 24cm. Langer dan 26-27 cm kan ik niet kwijt,
Ik zal een dezer dagen de topicstart een update geven. Ben net terug van vakantie, dus vandaar dat er geen updates geweest zijn
Verwijderd
Man man wat een prijzen. Volgens mij denken ze: supply laag dus lekker opschroeven die prijzen. Vergeten ze even dat de Nvidia 1060 ook bestaat die precies dezelfde mensen serveert. Blijkbaar zijn er dan ook mensen die ze opkopen voor deze prijzen. Jammer.
Ze moeten ook is echt de voorraad indicaties fixen. Denk je dat er iets op voorraad is, blijkt gewoon niet waar te zijn.
Ze moeten ook is echt de voorraad indicaties fixen. Denk je dat er iets op voorraad is, blijkt gewoon niet waar te zijn.
Inderdaad Bonobo,
Ik dacht dat de 480 4gb kaarten ongeveer 219 euro zouden gaan kosten, en voor die prijs zou het een goede deal zijn, maar 257 euro ga ik niet betalen voor een 4gb kaart terwijl de 8 gb kaart maar 2 tientjes duurder is...
Maar het volgende probleem voor AMD is inderdaad dat de gtx 1060 niet veel duurder is dan de prijzen van de rx 480 8gb bij diverse webshop....
Dan kies ik ook liever voor de 1060, omdat ik toch nog veel oudere games speel...
Al met al had AMD zijn verkopen kunnen verhogen door een maximale prijs aan zijn product te koppelen, bijvoorbeeld 250 euro voor de 8 gb versie...Dan had Nvidia echt het nakijken...
Nu zullen de verkoopcijfers alsnog tegenvallen in Nederland.
Ik dacht dat de 480 4gb kaarten ongeveer 219 euro zouden gaan kosten, en voor die prijs zou het een goede deal zijn, maar 257 euro ga ik niet betalen voor een 4gb kaart terwijl de 8 gb kaart maar 2 tientjes duurder is...
Maar het volgende probleem voor AMD is inderdaad dat de gtx 1060 niet veel duurder is dan de prijzen van de rx 480 8gb bij diverse webshop....
Dan kies ik ook liever voor de 1060, omdat ik toch nog veel oudere games speel...
Al met al had AMD zijn verkopen kunnen verhogen door een maximale prijs aan zijn product te koppelen, bijvoorbeeld 250 euro voor de 8 gb versie...Dan had Nvidia echt het nakijken...
Die verkoopcijfers zullen wel meevallen. Winkels pakken die extra marge juist omdat ze die kunnen vragen, de vraag is namelijk juist wel groter dan het aanbod, waardoor mensen (anderen dan jij en ik danDeArmeStudent schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 09:18:
Als AMD die maximumprijs had opgelegd, waren er toch niet echt veel meer verkocht (want niet genoeg supply) en hadden (tussen)handelaars geen graantje kunnen meepikken. Zie niet in waarom AMD daarvoor zou kiezen.
Vanaf dat mensen massaal de 1060 zouden verkiezen boven de 480, zou het het aanbod snel groter worden en gaat de 480 automatisch in prijs dalen om daaraan tegemoet te komen. Atm gebeurt dit dus nog niet.
[ Voor 11% gewijzigd door bertp1 op 21-08-2016 10:31 ]
Wat ik zo vreemd vind, is dat de XFX GTR wel gewoon leverbaar is.?
Gisteren is mijn Sapphire Nitro opgehaald dus ben op zoek naar een 480 met 3 display poorten vanwege Freesync.
Of gewoon een Reference kaart kopen.
Gisteren is mijn Sapphire Nitro opgehaald dus ben op zoek naar een 480 met 3 display poorten vanwege Freesync.
Of gewoon een Reference kaart kopen.
Wanneer mensen zien dat de prijs van een product systematisch te hoog is (en ook nog eens hoger dan wat hen "beloofd" is) , gaan ze veel sneller geneigd zijn bij de concurrentie shoppen .bertp1 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:29:
[...]
Als AMD die maximumprijs had opgelegd, waren er toch niet echt veel meer verkocht (want niet genoeg supply) en hadden (tussen)handelaars geen graantje kunnen meepikken. Zie niet in waarom AMD daarvoor zou kiezen.
Wanneer mensen echter zien dat de prijs wel goed is , maar er gewoon geen voorraden zijn , zijn ze bereid te wachten tot er terug voorraad is .
een van de voorwaarden hier is dat de prijs van de concurrent dan wel naar waarde is, maar die wordt ook gewoon hoog gehouden.CrimInalA schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:37:
[...]
Wanneer mensen zien dat de prijs van een product systematisch te hoog is (en ook nog eens hoger dan wat hen "beloofd" is) , gaan ze veel sneller geneigd zijn bij de concurrentie shoppen .
Wanneer mensen echter zien dat de prijs wel goed is , maar er gewoon geen voorraden zijn , zijn ze bereid te wachten tot er terug voorraad is .
Echt lachen dat mensen zo gek zijn om 300+ neer te leggen voor de RX 480 8gb. Wacht een maandje of koop een fury (snellere kaart voor bijna zelfde geld)
Ik ben ook in de running voor een upgrade, maar ik wacht nog 1-2 maanden.
Is een Fury echt een snellere kaart? Ze zijn alleen 30cm lang. Kan ik misschien net kwijt.Justin2000 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:10:
Echt lachen dat mensen zo gek zijn om 300+ neer te leggen voor de RX 480 8gb. Wacht een maandje of koop een fury (snellere kaart voor bijna zelfde geld)
Hij is behoorlijk sneller, de highend segment zeg maar, check maar es wat benchmarksnaish123 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:25:
[...]
Is een Fury echt een snellere kaart? Ze zijn alleen 30cm lang. Kan ik misschien net kwijt.
Ga eerst nog maar is wat meer lezen voordat je iets typt.Justin2000 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:10:
Als het echt zo is zoals jij het zegt hadden ze de 480 niet hoeven uit te brengen.
Op vele fronten is de 480 beter als de fury, zeker naar de toekomst gekeken.
Scan heeft de Gigabyte G1 Gaming op 24 augustus staan, ben benieuwd.
https://www.scan.co.uk/pr...-tbd-mhz-boost-2304-strea
https://www.scan.co.uk/pr...-tbd-mhz-boost-2304-strea
Stroomverbruik?AlexP36 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:14:
[...]
Ga eerst nog maar is wat meer lezen voordat je iets typt.
Als het echt zo is zoals jij het zegt hadden ze de 480 niet hoeven uit te brengen.
Die fury is ook dx 12 proof, alleen het geheugen kan misschien een bottleneck worden , maar ik kan niet in de toekomst kijken, jij wel?
Verwijderd
Sorry maar de Fury is echt een klasse hoger dan een 480. Dat zeg ik niet zo als mening maar als feit. Valt ook niks over te discussiëren.
Je kan ze al krijgen vanaf 350 euro. Enige probleem is dat ze zo lang zijn, anders had ik er al één gehaald en het gezeik met de 480 niet gehad.
Je kan ze al krijgen vanaf 350 euro. Enige probleem is dat ze zo lang zijn, anders had ik er al één gehaald en het gezeik met de 480 niet gehad.
AlexP36 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:14:
[...]
Ga eerst nog maar is wat meer lezen voordat je iets typt.
Met de custom kaarten die uitgebracht zijn zit de 480 overclocked over de 200 watt en dan verschilt het opeens niet meer zoveel.
De 480 is gewoon zwaar overpriced atm, op het moment kan je gewoon veel beter of een custom 470 halen en genoegen nemen met een paar fps minder, ongeduldig zijn en de fury halen of wachten tot vega.
Veel waar voor je geld is een fury halen
Ik ga over een maand naar de Verenigde Staten en daar koop ik een rx480. Gelukkig mag ik volgens de luchtmaatschappij een gpu meenemen in mijn handbaggage, belastingvrij.
Ik hou de huidige deals op pricewatch in de gaten totdat ik ga reizen. Wellicht krijg ik een betere deal...
Ik hou de huidige deals op pricewatch in de gaten totdat ik ga reizen. Wellicht krijg ik een betere deal...
De fury is inderdaad een goede kaart qua prestaties. De lengte is geen probleem voor in m'n kast, maar het stroomverbruik heeft me doen nadenken en uiteindelijk er toch maar niet voor gegaan. RX 480 150 watt vs Fury 275 watt.
http://hwbench.com/vgas/radeon-rx-480-vs-radeon-r9-fury
en nu van een goede reviewsite die specifiek het verbruik van enkel de kaart kan uitmeten:PoLo schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:02:
De fury is inderdaad een goede kaart qua prestaties. De lengte is geen probleem voor in m'n kast, maar het stroomverbruik heeft me doen nadenken en uiteindelijk er toch maar niet voor gegaan. RX 480 150 watt vs Fury 275 watt.
Gemiddelde bij Metro: Last Light:
Asus Strix RX 480 = 177W
Asus Strix R9 Fury = 200W
Piek-waarde bij Metro: Last Light:
Asus Strix RX 480 = 180W
Asus Strix R9 Fury = 226W
https://www.techpowerup.c...S/RX_480_STRIX_OC/21.html
https://www.techpowerup.c...SUS/R9_Fury_Strix/29.html
[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 21-08-2016 19:10 ]
De performance/watt voor de RX 480 en Fury is vrijwel gelijk. De GPU van de RX 480 is wel veel zuiniger, maar de Fury heeft HBM geheugen wat veel minder verbruikt dan het GDDR5 geheugen van de RX 480.
AMD Nieuwsdiscussie
Er kaart afhankelijk zo zit de MSI en waarschijnlijk de Sapphire een stukje hoger. Echter zijn er van de Nitro zover ik weet nog geen dergelijke test.SmokingCrop schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:07:
[...]
en nu van een goede reviewsite die specifiek het verbruik van enkel de kaart kan uitmeten:
Gemiddelde bij Metro: Last Light:
Asus Strix RX 480 = 177W
Asus Strix R9 Fury = 200W
Piek-waarde bij Metro: Last Light:
Asus Strix RX 480 = 180W
Asus Strix R9 Fury = 226W
https://www.techpowerup.c...S/RX_480_STRIX_OC/21.html
https://www.techpowerup.c...SUS/R9_Fury_Strix/29.html
Dan kun je beter 70 euro meer neerleggen voor een GTX 1070. Die kost € 419,-Justin2000 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:10:
Dat zou waar zijn als de fabrikanten de kaart zouden uitbrengen voor de adviesprijs, dat is echter nog steeds niet het geval en een GTX 1070 zit dan ook nog steeds dik boven de adviesprijs en ver boven de 419 euro.EXCalibur_EeK schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:39:
[...]
Dan kun je beter 70 euro meer neerleggen voor een GTX 1070. Die kost € 419,-
AMD Nieuwsdiscussie
Volgens DPD tracking is mijn RX480 binnen (22-08). Ik had hem afgelopen woensdag (17-08) besteld bij overclockers. Helaas kwam het weekend tussendoor. Ik kan niet wachten tot ik hem in mijn handen heb.
Goedkoopste custom 480 = 295,-EXCalibur_EeK schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:39:
[...]
Dan kun je beter 70 euro meer neerleggen voor een GTX 1070. Die kost € 419,-
Goedkoopste Fury = 349,-
Goedkoopste 1070 = 440,-
Ik weet niet, 125,- extra op een bedrag van 295,- vind ik met 42% echt wel vrij forse stijging. Daarmee kom je gewoon in een ander prijssegment, wat mij betreft. 295,- naar 349,- is met 55,- extra ook iets van 19% duurder, maar misschien nog te overzien.
Als je eigenlijk dacht zo'n 250,- uit te gaan geven aan je nieuwe kaart, wat volgens mij voor veel mensen geldt die een RX 480 wilden, kom je met de 1070 voor huidige prijzen zelfs zo'n 75% boven vooraf gestelde budget uit.
Je kan altijd net een stapje hoger gaan, dat hou je met computers gewoon... Laten we wel wezen, als je al 440-500 voor een 1070 gaat uitgeven, kan je net zo goed voor een 1080 gaan. Dat verschil is dan relatief ook niet zo groot meer
Mindfactory.de heeft er een paar leverbaar voor die prijs, maar daar komen er zoveel extra kosten bij dat je er net zo goed een in Nederland kan kopen voor 450. De prijs-/prestatieverhouding van een Fury is dan nog net iets beter dan een GTX 1070.-The_Mask- schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:27:
Dat zou waar zijn als de fabrikanten de kaart zouden uitbrengen voor de adviesprijs, dat is echter nog steeds niet het geval en een GTX 1070 zit dan ook nog steeds dik boven de adviesprijs en ver boven de 419 euro.
Als je op dit moment geld neertelt voor een spliksplinternieuwe kaart waar geen HDMI 2.0b en displayport 1.4 op zit , heb je toch een slechte deal gedaan vind ik . Fury is gewoon geen toekomstgerichte kaart daardoor . Tel daar bij nog eens de limiet van max 4gb geheugen op die kaarten .. .
Wat ben je met "een klasse hoger" van de vorige generatie als ie geen 60hz aankan op 8K (of 120hz 4K) , geen HDR heeft enz.
De Fury kaarten waren een tussenstapje naar de echte kaarten , waar je niet met een HBM limiet van 4GB gaat zitten , en niet met 30hz zit te sukkelen op hoge resoluties .
Wat ben je met "een klasse hoger" van de vorige generatie als ie geen 60hz aankan op 8K (of 120hz 4K) , geen HDR heeft enz.
De Fury kaarten waren een tussenstapje naar de echte kaarten , waar je niet met een HBM limiet van 4GB gaat zitten , en niet met 30hz zit te sukkelen op hoge resoluties .
HDMI 2.0b is ook zo belangrijk op een kaart die geen 4K trektCrimInalA schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:10:
Als je op dit moment geld neertelt voor een spliksplinternieuwe kaart waar geen HDMI 2.0b en displayport 1.4 op zit , heb je toch een slechte deal gedaan vind ik . Fury is gewoon geen toekomstgerichte kaart daardoor . Tel daar bij nog eens de limiet van max 4gb geheugen op die kaarten .. .
Voor genoeg mensen bied HDMI 2.0b en Displayport 1.4 geen meerwaarde, zeker voor de mid-range kaarten als de RX480/GTX 1060.
4K is nog niet eens ingeburgerd en je hebt het al over 8K? Niets mis met toekomstgericht aankopen doen, maar er is nu geen enkele grafische kaart op de markt die je in 2022 nog zou willen gebruiken.CrimInalA schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:10:
Tegen de tijd dat een 8K-scherm betaalbaar is wil je waarschijnlijk ook wel een grafische kaart die 20 keer zo krachtig is als een Fury.
[ Voor 7% gewijzigd door evEndzhar op 22-08-2016 18:41 ]
De fury de x en de nano zijn prima kaarten . ik gebruik zelf een nano met een displayport >naar hdmi 2.0 adapter.
1440p met 60 fps gaat prima .
De fury nitro van sapphire is nu 349 euro met een beetje geluk kan je hem unlocken .
En sommige hebben hem 1150 ghz laten lopen op de core dat is best aardig.
1440p met 60 fps gaat prima .
De fury nitro van sapphire is nu 349 euro met een beetje geluk kan je hem unlocken .
En sommige hebben hem 1150 ghz laten lopen op de core dat is best aardig.
Hij trekt dat zeker . RX 480 kan zelfs 8K weergeven aan 60hz per paneel (DP en HDMI poorten) . Mensen die 2 of meer displays gebruiken zijn er meer en meer . Zelfs op het werk gebruiken wij multi screen setups .Waah schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:23:
[...]
HDMI 2.0b is ook zo belangrijk op een kaart die geen 4K trekt![]()
Voor genoeg mensen bied HDMI 2.0b en Displayport 1.4 geen meerwaarde, zeker voor de mid-range kaarten als de RX480/GTX 1060.
4x 2560x1440 schermen in eyefinity , of gewoon 2x 4k schermen .. (zelfs mixed resolution is mogelijk sinds eyefinity 3.0 moest je willen)
Ook meer en meer mensen kopen 120hz of zelfs 144hz schermen .
Of , gebruiken AMD virtual super resolution om meer ruimte te creeren zonder geld uit te moeten geven .
Maw , er komen meer en meer scenarios waar je met de oude kaarten op een 30hz desktop zit te loeren heel de dag .
Desktop gebruik is al erg genoeg . Laat staan dat je een game zou willen spelen met vsync aan op 30fps max .
Ik snap echt niet wie dat wil als je net cash neergeteld hebt voor een nieuw kaart ?

Als je geld hebt voor een 4x eyefinity, of 2x 4K schermen en je wilt daar op gamen....CrimInalA schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:22:
[...]
Hij trekt dat zeker . RX 480 kan zelfs 8K weergeven aan 60hz per paneel (DP en HDMI poorten) . Mensen die 2 of meer displays gebruiken zijn er meer en meer . Zelfs op het werk gebruiken wij multi screen setups .
4x 2560x1440 schermen in eyefinity , of gewoon 2x 4k schermen .. (zelfs mixed resolution is mogelijk sinds eyefinity 3.0 moest je willen)
Ook meer en meer mensen kopen 120hz of zelfs 144hz schermen .
Of , gebruiken AMD virtual super resolution om meer ruimte te creeren zonder geld uit te moeten geven .
Maw , er komen meer en meer scenarios waar je met de oude kaarten op een 30hz desktop zit te loeren heel de dag .
Desktop gebruik is al erg genoeg . Laat staan dat je een game zou willen spelen met vsync aan op 30fps max .
Ik snap echt niet wie dat wil als je net cash neergeteld hebt voor een nieuw kaart ?
Dan ga je geen RX480 kaart kopen.
De RX480 is momenteel de ideale 1080p kaart voor high settings. Niet voor 1x 4K, laat staan 2x 4K. Idem voor de Fury-kaarten. 120/144 FPS ga je er ook niet uittrekken. En daar gaat niemand de kaart voor gebruiken. En met DisplayPort (wat elke monitor wel heeft die 4K ondersteund) ben je beter af dan HDMI. HDMI is voor tv's en beamers. Niet ideaal voor monitoren.
Voordat 4K als budget beschikbaar is, wil je echt geen RX480/Fury meer. Dan ben je al ver genoeg voor een nieuwe kaart.
Verwijderd
Heb toch maar een Nitro (8gb) gehaald, kaart doet het top. Alleen m'n pc wordt er een stukje warmer door... Cores temp van 42 naar 59 gemiddeld, en voel de warme lucht letterlijk onder m'n bureau vandaan komen.
Extra fan plaatsen?
Extra fan plaatsen?
Hangt er vanaf wat voor fans je nu hebt, in wat voor case en waar ze geinstalleerd zijn. Dat de Nitro een warm kreng is zie je in meer reviews terug, ben benieuwd als ik hem vanavond binnen heb..
Alternate.de heeft XFX RX480 4GB referentie ontwerp staan voor slecht 219,- (link). Ze hebben er nog een op voorraad.
De eerste aanbieder met een aanzienlijke lagere prijs.
Edit: And they are gone.
De eerste aanbieder met een aanzienlijke lagere prijs.
Edit: And they are gone.
[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Rawnar op 23-08-2016 11:57 ]
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE
Daar heb je gelijk in. 125 euro meer is een ander segment. Mij ging het meer om de stap van Fury naar de 1070. De 1070 stukken zuiniger dan de Fury wat je ook weer wat in de kosten bespaard per jaar. Afhankelijk van hoelang je van plan bent met een kaart te doen zijn uiteindelijk de kosten van 125 euro toch niet zoveel meer. Het is goed om voor jezelf een maximaal bedrag in te stellen. Daarom heb ik gekozen voor een rx 480 (kosten 229) en zit ik ruim onder de prijs van een custom kaart. Over 2 jaar (als ik de overstap maak naar een 4k scherm) dan koop ik een nieuwe kaart en kan ik wat meer uitgeven doordat ik nu wat minder heb uitgegeven.Twam schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:53:
[...]
Goedkoopste custom 480 = 295,-
Goedkoopste Fury = 349,-
Goedkoopste 1070 = 440,-
Ik weet niet, 125,- extra op een bedrag van 295,- vind ik met 42% echt wel vrij forse stijging. Daarmee kom je gewoon in een ander prijssegment, wat mij betreft. 295,- naar 349,- is met 55,- extra ook iets van 19% duurder, maar misschien nog te overzien.
Als je eigenlijk dacht zo'n 250,- uit te gaan geven aan je nieuwe kaart, wat volgens mij voor veel mensen geldt die een RX 480 wilden, kom je met de 1070 voor huidige prijzen zelfs zo'n 75% boven vooraf gestelde budget uit.
Je kan altijd net een stapje hoger gaan, dat hou je met computers gewoon... Laten we wel wezen, als je al 440-500 voor een 1070 gaat uitgeven, kan je net zo goed voor een 1080 gaan. Dat verschil is dan relatief ook niet zo groot meer
Tja als je een 1080 kan kopen dan zou je ook voor een Titan kunnen gaan
Naja, die kant begin ik zelf ook weer steeds meer op te neigen. Die zijn tenminste leverbaar, ook. Ik ben die HD530 van Intel inmiddels wel een beetje zatEXCalibur_EeK schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:34:
[...]
Daar heb je gelijk in. 125 euro meer is een ander segment. Mij ging het meer om de stap van Fury naar de 1070. De 1070 stukken zuiniger dan de Fury wat je ook weer wat in de kosten bespaard per jaar. Afhankelijk van hoelang je van plan bent met een kaart te doen zijn uiteindelijk de kosten van 125 euro toch niet zoveel meer. Het is goed om voor jezelf een maximaal bedrag in te stellen. Daarom heb ik gekozen voor een rx 480 (kosten 229) en zit ik ruim onder de prijs van een custom kaart. Over 2 jaar (als ik de overstap maak naar een 4k scherm) dan koop ik een nieuwe kaart en kan ik wat meer uitgeven doordat ik nu wat minder heb uitgegeven.
Ik kijk het nog heel even aan, met die beschikbaarheid. Las van het weekend van mensen die de Asus en MSI customs in hun systeem hadden, elders ter wereld, dus die bestaan inmiddels wel. Newegg heeft ook steeds vaker de customs XFX, Powercolor en Sapphire op voorraad (eventjes), dus het gaat wel de goeie kant op.
Hoe bevalt de reference qua geluid, bij normaal game-gebruik?
Maar puur als zoethoudertje tot die Crossfire Vega's, natuurlijkEXCalibur_EeK schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:34:
Tja als je een 1080 kan kopen dan zou je ook voor een Titan kunnen gaan
Gisteren om 4 uur de MSI RX 480 Gaming X gekocht bij sww.nl
Vandaag om 12 uur binnengekomen, wel voor 329,00 euro but who cares
Vandaag om 12 uur binnengekomen, wel voor 329,00 euro but who cares
Ik hoor hem niet boven de rest van mijn systeem uit. Moet ik erbij zeggen dat mijn case (Antec P190) mij wat teveel airflow laat horen. Maar tijdens gamen heb ik de kaart nog nooit horen blazen.Twam schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:53:
[...]
Ik heb een XFX RX480 XXX Edition, dus reference design met een backplate en een iets hogere clock dan de standaard versie.
Hoe is je setup, case/fans etc? Daarnaast kan het veel verschil maken of je bureau tegen de muur aan staat of net niet. De lucht die je door je case trekt moet ergens heen en warme lucht wil naar boven. Als dat vervolgens alleen langs de onderkant van het bureau naar voren kan komen voel je inderdaad airflow langs je benen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:21:
Heb toch maar een Nitro (8gb) gehaald, kaart doet het top. Alleen m'n pc wordt er een stukje warmer door... Cores temp van 42 naar 59 gemiddeld, en voel de warme lucht letterlijk onder m'n bureau vandaan komen.
Extra fan plaatsen?
[ Voor 40% gewijzigd door Suicyder op 23-08-2016 15:14 ]
haha, dan zitten we al in zomer 2017 met deze mate van beschikbaarheidTwam schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:53:
[...]
Naja, die kant begin ik zelf ook weer steeds meer op te neigen. Die zijn tenminste leverbaar, ook. Ik ben die HD530 van Intel inmiddels wel een beetje zat
Ik kijk het nog heel even aan, met die beschikbaarheid. Las van het weekend van mensen die de Asus en MSI customs in hun systeem hadden, elders ter wereld, dus die bestaan inmiddels wel. Newegg heeft ook steeds vaker de customs XFX, Powercolor en Sapphire op voorraad (eventjes), dus het gaat wel de goeie kant op.
[...]
Maar puur als zoethoudertje tot die Crossfire Vega's, natuurlijk
De reference kaart maakt bij mij niet veel geluid. Had em wat overgeklokt om te kijken wat de kaart deed. De temperatuur loopt dan naar de 90 graden toe en dan moet de cooler behoorlijk aan de bak. Dat hoor je heel goed. Maar bij normaal gebruik hoor ik em niet. Met headset op hoor je sowieso een stuk minder.
Nu ik em wat heb undervolt blijft de temperatuur normaal en dan gaat het echt prima. Ik ben tevreden. Volgende week BF1, ben benieuwd hoe die gaat lopen en of de DX12 implementatie erin zit.
Vandaag een RX460 2GB binnen gekregen. De 2GB op de doos is een sticker. Wie raad er wat daaronder staat :-)
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk was met atiflash etc om extra geheugen te unlocken op de RX 460? (net zoals de 480). Of is de 460 daar nog net te nieuw voor?
(het is leuk als het kan, anders helaas pindakaas)
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk was met atiflash etc om extra geheugen te unlocken op de RX 460? (net zoals de 480). Of is de 460 daar nog net te nieuw voor?
(het is leuk als het kan, anders helaas pindakaas)
[ Voor 8% gewijzigd door Frankyy op 23-08-2016 18:16 ]
Bij Overclockers hebben ze weer een lading binnen, waaronder ook de Powercolor Red Devil. https://www.overclockers....s-cards/amd/radeon-rx-480
Gisteren toch maar een nieuwe grafische kaart gekocht (zat op een Radeon HD7950) Doet het op zich nog wel aardig, maar begint zich toch wel steeds meer naar de minimale systeemeisen te verplaatsen.
Ik wilde wel een kortere kaart (mijn huidige is 285mm) want de stekkers voor mijn HDD/SSD's zitten wel heeeeeel erg krap.
Ben uiteindelijk voor de MSI reference kaart gegaan. Zat nog te twijfelen aan de XFX versie, maar die was gelijk weer bijna 20 euro duurder als ik hem vandaag wilde hebben..
Dit is volgens mij de eerste keer dat ik een grafische kaart koop die zo net uit is... Nooit geweten dat de beschikbaarheid zo slecht zou zijn voor grafische kaarten
Ik wilde wel een kortere kaart (mijn huidige is 285mm) want de stekkers voor mijn HDD/SSD's zitten wel heeeeeel erg krap.
Ben uiteindelijk voor de MSI reference kaart gegaan. Zat nog te twijfelen aan de XFX versie, maar die was gelijk weer bijna 20 euro duurder als ik hem vandaag wilde hebben..
Dit is volgens mij de eerste keer dat ik een grafische kaart koop die zo net uit is... Nooit geweten dat de beschikbaarheid zo slecht zou zijn voor grafische kaarten
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
@PoLo: Thanks voor de link maar Overclockers levert blijkbaar niet naar België!
Enkel naar NL.
Ik wou de 470 PowerColor bestellen maar helaas.
[ Voor 20% gewijzigd door mchaos op 24-08-2016 09:21 ]
Battlenet: Cha0sMast4r#2452 - Origin: Cha0sMast4r
Ik heb gister de Powercolor Red Devil bij Caseking besteld, viel wat goedkoper uit. Misschien kan je daar wel bestellen, ze hebben aardig wat kaarten in de verkoop en komen binnenkort binnen.mchaos schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:20:
@PoLo: Thanks voor de link maar Overclockers levert blijkbaar niet naar België!Enkel naar NL.
https://www.caseking.de/p...kkarten/amd/radeon-rx-480
Die Powercolor is precies wat ik zoek (3 display poorten) alleen is deze kaart 31cm..?
Ik ben er benieuwd wanneer de ASUS Strix versies van de 480 eens leverbaar worden. Dit zou midden augustus zijn, maar er is bij de Nederlandse shops nog geen voorraad te bekennen.
De prijs is inmiddels wel een beetje genormaliseerd; pricewatch: Asus ROG STRIX-RX480-O8G-GAMING, maar 340 euro is eigenlijk nog iets teveel voor deze kaart natuurlijk.
De prijs is inmiddels wel een beetje genormaliseerd; pricewatch: Asus ROG STRIX-RX480-O8G-GAMING, maar 340 euro is eigenlijk nog iets teveel voor deze kaart natuurlijk.
Mijn geduld raakte op. Ik heb afgelopen zaterdag de MSI Gaming X 480 8GB besteld bij SiComputers.nl met een levertijd van 2-3 werkdagen voor ~300 euro met verzendkosten. Het pakketje komt vanmiddag binnen tussen 12.00 en 17.00, dus netjes binnen 3 werkdagen.
Alhoewel ik er ook een graag zou hebben samen in combinate met een FreeSync scherm wacht ik wel nog even tot de prijzen wat gestabiliseerd zijn.
Ik heb momenteel een GTX 970 en die draait alles nog redelijk goed.
Ik heb momenteel een GTX 970 en die draait alles nog redelijk goed.
Informatique kan de Powercolor Red Devil binnen enkele dagen leveren. Als je een email stuurt of belt.
Voor mij is deze kaart net te lang.
Ik ga maar voor een XFX Radeon RX480 8GB GTR Black edition. Prijs vind ik wel aan de hoge kant. (€369)
Voor mij is deze kaart net te lang.
Ik ga maar voor een XFX Radeon RX480 8GB GTR Black edition. Prijs vind ik wel aan de hoge kant. (€369)
Heeft iemand een idee wanneer de Gigabyte RX 480's beschikbaar gaan komen? Ze hebben in de pricewatch nog niet eens een prijs. Door de beperkte breedte van mijn case kan ik geen MSI kaarten kwijt helaas.
De Sapphire Nitro geen optie?Steen447 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:29:
Heeft iemand een idee wanneer de Gigabyte RX 480's beschikbaar gaan komen? Ze hebben in de pricewatch nog niet eens een prijs. Door de beperkte breedte van mijn case kan ik geen MSI kaarten kwijt helaas.
Die snap ik even niet helemaal.Steen447 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:29:
Er zijn wel degelijk Gigabyte RX480's die wel een prijs hebben, welke heb je precies op het oog? Ik ben namelijk juist voor de MSI gegaan omdat die "klein" was..
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.