Wat houdt XFX's OC edition precies in? Is het al OC'ed? En heb ik daar wel wat aan, want mijn moederbord GA-H77-D3H ondersteund geloof ik geen OC'ing.
Adviesprijs van AMD (volgens Guru3d...Royalgamer06 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:14:
Kan ik hem het beste nu kopen, of nog 1-2 weken wachten? Zal de prijs nog dalen van 269 euro?
269 is zeker niet gek, maar wellicht levert het een tientje of twee op om te wachten.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ok, het heeft geen haast. Mijn Oculus komt pas in Augustus aanRichh schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:21:
[...]
Adviesprijs van AMD (volgens Guru3d...) staat op €259, en die zal voor de stock cooler wellicht nog verder dalen als er custom modellen op de markt zijn.
269 is zeker niet gek, maar wellicht levert het een tientje of twee op om te wachten.
Je moederbord ondersteunt enkel geen Processor overclocking.Royalgamer06 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:21:
Wat houdt XFX's OC edition precies in? Is het al OC'ed? En heb ik daar wel wat aan, want mijn moederbord GA-H77-D3H ondersteund geloof ik geen OC'ing.
Videokaart overclocken gaat altijd. Zeker bij een H77 bord. Daarvoor kan je bv. MSI Afterburner gebruiken.
Maar inderdaad, de clocks staan al hoger out of the box.
[ Voor 6% gewijzigd door SmokingCrop op 29-06-2016 16:26 ]
Dus... 350 euro voor de MSI Gaming volgens de FrontPage? Wat een geld voor een kaart met deze GPU
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Ah okSmokingCrop schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:24:
[...]
Je moederbord ondersteunt enkel geen Processor overclocking.
Videokaart overclocken gaat altijd. Zeker bij een H77 bord. Daarvoor kan je bv. MSI Afterburner gebruiken.
Maar inderdaad, de clocks staan al hoger out of the box.
OC Edition == Black Edition?
En is er een extra cooler nodig voor deze uitvoering?
Of wat zijn de minpunten eigenlijk? Prijs is hetzelfde dan een normale versie.
Ondertussen is de 4GB versie ook te vinden: https://www.alternate.be/...uct/1283376?tk=7&lk=13780
€ 250, maar de 8GB-versie kost daar € 320.
Voorraad blijft een vraagteken.
Yes, but no.
Dan zullen ze bij Azerty toch wel rond de 200 euro kosten.mieJas schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:35:
Ondertussen is de 4GB versie ook te vinden: https://www.alternate.be/...uct/1283376?tk=7&lk=13780
Toen ik dit schreef (40 minuten geleden) kosten deze vier kaarten respectievelijk €269, €279, €289 en €289. Nu is de kaart van €269 maar liefst €319 geworden, en zijn de drie andere überhaupt niet meer te krijgen! Dus of er wordt heel hard gekocht of er is toch niet zoveel voorraad.
Eerste 4G versie live op Azerty. Moet 219 gaan kosten.
https://azerty.nl/8-6932-...hire-radeon-rx480-4g.html
Azerty lijkt even uit de pricewatch verdwenen te zijn qua RX480, daar komen alleen nog maar meer 269-289 kaarten bij.Balance schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:40:
[...]
Toen ik dit schreef (40 minuten geleden) kosten deze vier kaarten respectievelijk €269, €279, €289 en €289. Nu is de kaart van €269 maar liefst €319 geworden, en zijn de drie andere überhaupt niet meer te krijgen! Dus of er wordt heel hard gekocht of er is toch niet zoveel voorraad.
https://azerty.nl/8-6932/radeon-rx-serie.html
Met zo weinig aanbod valt het op als er 1 webshop even niet zichtbaar is, feitelijk is er niets veranderd in die 40 minuten
[ Voor 15% gewijzigd door Urithar op 29-06-2016 16:47 ]
Ik zat met de 289 kostende kaart in de winkelmand, stopte voor de 269 kostende, wilde die gaan afrekenen, ging niet meer. En toen waren die voor 289 ook weg. 
Ik hoop dat m'n afstervende r9 270x het nog een paar dagen trekt.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Levertijd op Azerty lijkt nog steeds 2-3 werkdagen voor de 269 variant?Denizz schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:45:
Ik zat met de 289 kostende kaart in de winkelmand, stopte voor de 269 kostende, wilde die gaan afrekenen, ging niet meer. En toen waren die voor 289 ook weg.
Inmiddels op helaasmescie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:43:
ASUS: Radeon RX 480 ROG STRIX Coming Soon
http://videocardz.com/616...480-rog-strix-coming-soon
http://videocardz.com/616...480-rog-strix-coming-soon
Was deze al langsgekomen? Het schijnt dat iedere 4GB RX480 verscheept wordt met 8GB...
http://www.pcper.com/revi...80-Review-Polaris-PromiseAnother oddity – and one that may make enthusiast a bit more cheery – is that AMD only built a single reference design card for this release to cover both the 4GB and 8GB varieties. That means that the cards that go on sale today listed at 4GB models will actually have 8GB of memory on them! With half of the DRAM partially disabled, it seems likely that someone soon will find a way to share a VBIOS to enable the additional VRAM. In fact, AMD provided me with a 4GB and an 8GB VBIOS for testing purpose. It’s a cost saving measure on AMD’s part – this way they only have to validate and build a single PCB.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hogere clocks = hogere temperaturen = ofwel throttling (automatisch lagere clocks wanneer hij te warm wordt) ofwel de ventilator die luider/sneller wordt.Royalgamer06 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:27:
[...]
Ah ok
OC Edition == Black Edition?
En is er een extra cooler nodig voor deze uitvoering?
Of wat zijn de minpunten eigenlijk? Prijs is hetzelfde dan een normale versie.
Persoonlijk zou ik nooit de reference koeler kopen. Veel te luid en kan niet eens de standaard clocks behouden bij langere load. Dan heeft een OC versie niet veel nut.
https://nl.hardware.info/...duurtestnenige-throttling
"We zien dat hij slechts een zeer korte tijd zijn officiële boostklok van 1266 MHz vasthoudt. Hij zakt al heel snel terug naar een snelheid van iets rond de 1210 MHz. Op zich is dit geen ramp, het maakt minder dan 5% uit en je zou er daarom ook niet echt iets van merken. Het is echter wel jammer dat de referentiekoeler ondanks zijn nogal forse geluidsproductie niet koel genoeg kan houden om de officiële boostklok te kunnen halen."
Waarom meten ze daar de geluidsproductie op 10cm afstand van de kaart? zit toch niet op 10cm van de kaart af?
F*ck it! Kaart besteld bij Azerty en nog steeds ruim voorradig. Ben benieuwd!
Bestelde productenMorpheus2003 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:56:
F*ck it! Kaart besteld bij Azerty en nog steeds ruim voorradig. Ben benieuwd!
Product : Sapphire Radeon RX480 4G - Grafische kaart - Radeon RX 480 - 8 GB GDDR5 - PCI Express 3.0 - HDMI, 3 x DisplayPort
Stukprijs : 219,00 euro
Aantal : 1
ik mag iets langer wachten, want 4GB versie. Lach me dood als ze echt overal gewoon 8GB in hebben, en deze achteraf te unlocken is.
Al zal dat wel wishful thinking zijn
Gefeliciteerd met je aankoop! Ik lach me niet dood als dat zo blijkt te zijnWaah schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:00:
[...]
Bestelde producten
Product : Sapphire Radeon RX480 4G - Grafische kaart - Radeon RX 480 - 8 GB GDDR5 - PCI Express 3.0 - HDMI, 3 x DisplayPort
Stukprijs : 219,00 euro
Aantal : 1
ik mag iets langer wachten, want 4GB versie. Lach me dood als ze echt overal gewoon 8GB in hebben, en deze achteraf te unlocken is.
Al zal dat wel wishful thinking zijn
Wel een dikke fail. de Titel zegt 4G en de 'sub-titel' zegt Radeon RX 480 -8 GB GDDR55 - PCI Express 3.0 - HDMI, 3 x DisplayPort.mescie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:43:
De specs dan wel weer 4 gb
Kan altijd nog klagen dat ik niet de 8GB versie heb gekregenhoi3344 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:05:
[...]
Wel een dikke fail. de Titel zegt 4G en de 'sub-titel' zegt Radeon RX 480 -8 GB GDDR55 - PCI Express 3.0 - HDMI, 3 x DisplayPort.
maar 10+ werkdagen... als dat klopt kan ik altijd nog annuleren als er iets beters langs komt
tenzij de 4GB versie snel komt
ik zou voor de 8gb gaan. Dat is juist het grote onderscheid t.o.v. de 970 4gb. 8gb is meer future proofWaah schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:07:
[...]
Kan altijd nog klagen dat ik niet de 8GB versie heb gekregen![]()
maar 10+ werkdagen... als dat klopt kan ik altijd nog annuleren als er iets beters langs komteen custom versie of de gtx1060.
ik wacht nu al zo lang, paar weekjes extra kunnen dan ook wel....
tenzij de 4GB versie snel komtdan ben ik ook heel blij
SKU = 100406-4GLhoi3344 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:05:
[...]
Wel een dikke fail. de Titel zegt 4G en de 'sub-titel' zegt Radeon RX 480 -8 GB GDDR55 - PCI Express 3.0 - HDMI, 3 x DisplayPort.
Het is dus de 4GB
edit: Het is ondertussen al gefixed.
[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 29-06-2016 17:11 ]
Azerty lijkt beetje bij beetje nu kaarten toe te voegen aan de website, allemaal met 10+ werkdagen levertijd. De Powercolor versie lijkt nu ook toegevoegd te zijn. Ben benieuwd wanneer ze deze dan echt op voorraad krijgen.
319 op alternate en 269 euro op azerty wat een prijsverschillen en ook nergens te krijgen atm
https://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=943742mescie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:11:
Azerty lijkt beetje bij beetje nu kaarten toe te voegen aan de website, allemaal met 10+ werkdagen levertijd. De Powercolor versie lijkt nu ook toegevoegd te zijn. Ben benieuwd wanneer ze deze dan echt op voorraad krijgen.
Is nog ruim voorradig online. Ik heb deze gekocht en zie geen reden om een andere variant te kopen. Ik doe niet aan overclocken.
Tja gezien het aantal ROPS lijkt die 4GB extra niet heel veel extra te bieden. Daarnaast knal ik de textures dan wel wat omlaag. Scheelt toch meer dan 20% in de kosten namelijk.hoi3344 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:09:
[...]
ik zou voor de 8gb gaan. Dat is juist het grote onderscheid t.o.v. de 970 4gb. 8gb is meer future proof
Ik game nu op een GTX560Ti, alles op ultra-low en soms zelfs 720p op een 1080p beamer.
Dus het is al snel beter
Voorraad: 0Morpheus2003 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:12:
[...]
https://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=943742
Is nog ruim voorradig online. Ik heb deze gekocht en zie geen reden om een andere variant te kopen. Ik doe niet aan overclocken.
Raalte 0 stuks voorradigWaah schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:13:
[...]
Voorraad: 0
snel binnen te krijgen voor ze denk ik, maar niet voorradig dus
Online ruim voorradig
Ik bedoelde ook eigenlijk dat ze naast deze 2 voorradige kaarten nu 1 voor 1 wat extra kaarten aan het toevoegen zijn, maar die gelijk al op 10+ werkdagen levertijd staan.Morpheus2003 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:12:
[...]
https://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=943742
Informatique heeft ze ook: maar 309,-
http://www.informatique.nl/zoeken/?q=rx%20480&g=188
http://www.informatique.nl/zoeken/?q=rx%20480&g=188
[ Voor 10% gewijzigd door thomas1907 op 29-06-2016 17:16 ]
"online voorradig" betekend dus bij hun supplier. Vandaar ook 2 tot 3 werkdagen tot verzending, ipv morgen in huisthomas1907 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:14:
[...]
Raalte 0 stuks voorradig
Online ruim voorradig
Lezen
vandaag besteld, morgen in huis noem ik op voorraad
Nadenken (ipv lezen
Dit is toch wel opvallend ja:
"Another oddity – and one that may make enthusiast a bit more cheery – is that AMD only built a single reference design card for this release to cover both the 4GB and 8GB varieties. That means that the cards that go on sale today listed at 4GB models will actually have 8GB of memory on them! With half of the DRAM partially disabled, it seems likely that someone soon will find a way to share a VBIOS to enable the additional VRAM. In fact, AMD provided me with a 4GB and an 8GB VBIOS for testing purpose. It’s a cost saving measure on AMD’s part – this way they only have to validate and build a single PCB."
Hij kon dus de 4GB en 8GB testen met dezelfde kaart, enkel door de VBIOS te flashen lijkt het. Dus zodra er een 8GB VBIOS online verschijnt.....
Al denk ik toch dat het wel lastiger zal zijn dan dat
[ Voor 56% gewijzigd door Waah op 29-06-2016 17:18 ]
319 op informatique ik wacht wel tot de prijzen omlaag gaan
Wat anderen vinden hoeft nog niet iedereen te vinden. Online op voorraad zeggen veel online shops, en dan is het ook binnen 2-3 dagen binnen, dan is er toch gewoon voorraad?Waah schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:17:
[...]
"online voorradig" betekend dus bij hun supplier. Vandaar ook 2 tot 3 werkdagen tot verzending, ipv morgen in huis![]()
Nadenken (ipv lezen)

[ Voor 4% gewijzigd door thomas1907 op 29-06-2016 17:26 ]
Vergeten jullie ook de grote Reddit giveaway niet.
https://www.reddit.com/r/...me_has_come_to_ama_about/
https://www.reddit.com/r/...me_has_come_to_ama_about/
Op Reddit werd dit onderuit gehaald:Waah schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:17:
[...]
Hij kon dus de 4GB en 8GB testen met dezelfde kaart, enkel door de VBIOS te flashen lijkt het. Dus zodra er een 8GB VBIOS online verschijnt.....![]()
Ik vermoed dat de meeste reviewers hier niet correct van op de hoogte zijn gebrachtIn the market you will see a version with 8GB of physical memory, and a version of 4GB of physical memory. We sent reviewers an 8GB model with a BIOS that allows them to flash between 4GB and 8GB available memory so they could perform testing on both hardware configurations.
[ Voor 5% gewijzigd door Glodenox op 29-06-2016 18:01 ]
Coördinator van de Waze Belux Community
Onzin / wishful-thinking natuurlijk, reference boards zijn bijna altijd multi-purpose. Waarbij een "Big Memory" model aan beide zijdes van het PCB geheugenmodules heeft zitten, wat het kleinere model mist, of in andere gevallen is simpelweg het enige verschil dat ze geheugenmodules gebruiken met minder capaciteit.Richh schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:51:
Was deze al langsgekomen? Het schijnt dat iedere 4GB RX480 verscheept wordt met 8GB...
"AMD only built a single reference design card for this release to cover both the 4GB and 8GB varieties. That means that the cards that go on sale today listed at 4GB models will actually have 8GB of memory on them!"
Pentaxiaan
Ik heb me toch laten verleiden en een Sapphire RX 480 8GB besteld bij Azerty, waar hij weer leverbaar is voor 269 (2-3 dagen)
[ Voor 21% gewijzigd door Robolokotobo op 29-06-2016 18:52 ]
Dat klinkt een stuk logischer inderdaad 😁Glodenox schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:00:
[...]
Op Reddit werd dit onderuit gehaald:
[...]
Ik vermoed dat de meeste reviewers hier niet correct van op de hoogte zijn gebracht
Bedankt, had denk ik bij de verkeerde gekeken. Heb hem inmiddels besteld, had graag nog even op aftermarket koelers gewacht enzo maar ik vrees dat mn R9 270x het er een deze dagen mee op gaat houden, krijg ontelbare artifacten en corruptie in beeld bij het spelen.mescie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:48:
[...]
Levertijd op Azerty lijkt nog steeds 2-3 werkdagen voor de 269 variant?

Nu maar hopen dat hij vrijdag ofzo er is.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Ik heb hem geannuleerd. Toch maar wachten op custom kaarten met een 8 pins connector of twee keer 6 pins
Is dat door het niet schoonhouden, stof, hele hete zolder oid? Bij mij raken kaarten meestal gewoon te oud voordat ze stuk gaan ook met overklokken, R9 270 moet iets van 3 jaar oud zijn.Denizz schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:10:
[...]
Bedankt, had denk ik bij de verkeerde gekeken. Heb hem inmiddels besteld, had graag nog even op aftermarket koelers gewacht enzo maar ik vrees dat mn R9 270x het er een deze dagen mee op gaat houden, krijg ontelbare artifacten en corruptie in beeld bij het spelen.![]()
Nu maar hopen dat hij vrijdag ofzo er is.
Helemaal uitgestoft en dergelijken. Ook expres de ventilator op max gezet een keer om te kijken of het werkte, ook niet.Nature schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:16:
[...]
Is dat door het niet schoonhouden, stof, hele hete zolder oid? Bij mij raken kaarten meestal gewoon te oud voordat ze stuk gaan ook met overklokken, R9 270 moet iets van 3 jaar oud zijn.
Drivers ook meerdere malen volledig geherinstalleerd, met een driver clean up tool.
Tevens trekt mn R9 270x World of Tanks niet helemaal lekker in 4K
correct me if im wrong maar als de rx480 ong zelfde fps als r9 390x kan halen, is t dan niet niet gewoon b4b?
De OC versie heeft dus eigenlijk geen zin, zonder koeler. Throttling zorgt ervoor dat de snelheid heel snel terugvalt naar van iets rond de 1210 MHz. Tevens, een normale RX 480 zou ik eventueel ook zelf kunnen OC'en met MSI Afterburner?SmokingCrop schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:52:
[...]
Hogere clocks = hogere temperaturen = ofwel throttling (automatisch lagere clocks wanneer hij te warm wordt) ofwel de ventilator die luider/sneller wordt.
Persoonlijk zou ik nooit de reference koeler kopen. Veel te luid en kan niet eens de standaard clocks behouden bij langere load. Dan heeft een OC versie niet veel nut.
https://nl.hardware.info/...duurtestnenige-throttling
"We zien dat hij slechts een zeer korte tijd zijn officiële boostklok van 1266 MHz vasthoudt. Hij zakt al heel snel terug naar een snelheid van iets rond de 1210 MHz. Op zich is dit geen ramp, het maakt minder dan 5% uit en je zou er daarom ook niet echt iets van merken. Het is echter wel jammer dat de referentiekoeler ondanks zijn nogal forse geluidsproductie niet koel genoeg kan houden om de officiële boostklok te kunnen halen."
Weet jij wanneer de custom versies uitkomen? Zijn die duurder denk je? Hebben die over het algemeen betere koeling (en performance)?
zonder degelijke koeler heeft het inderdaad niet veel zin. Je kan gelijk welke RX 480 overclocken met MSI Afterburner. AMD heeft nu overigens een eigen overclock tool ervoor: Radeon Wattman.Royalgamer06 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:31:
[...]
De OC versie heeft dus eigenlijk geen zin, zonder koeler. Throttling zorgt ervoor dat de snelheid heel snel terugvalt naar van iets rond de 1210 MHz. Tevens, een normale RX 480 zou ik eventueel ook zelf kunnen OC'en met MSI Afterburner?
Weet jij wanneer de custom versies uitkomen? Zijn die duurder denk je? Hebben die over het algemeen betere koeling (en performance)?
Ik weet niet precies wanneer die customs er zullen komen, misschien binnen twee weken, misschien binnen vier? geen idee. Die zullen alleszins wel instaat zijn om deze kaart goed te koelen zonder luid te zijn. Die gaan wellicht wel een paar tientjes duur zijn naargelang de versie die je wilt.
[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 29-06-2016 20:50 ]
Knip
[ Voor 96% gewijzigd door Razor punk op 30-06-2016 00:28 ]
Enige info over de release datum van die Sapphire?
ik heb besloten te wachten todat er non reference kaarten uitkomen.
Er zijn in elk geval al mooi wat non reference kaarten aangekondigd of geteased. Met de MSI en Asus op de FrontPage en ik zag de Nitro van Sapphire ook alweer voorbij schieten op websites (deze was natuurlijk paar weken terug ook al gespot).
Er is hoop
Er is hoop
Misschien een domme vraag, maar wat is nou het verschil tussen de 'AMD Radeon RX 480 8GB' en de 'Sapphire Radeon RX480 8G' (en de andere merken) ?
Leuk al dat getease, maar waarom niet gewoon met een releasedatum komen? of in ieder geval een releasemaand
want nu weten we nog niks
De meeste zijn exact hetzelfde (met een andere sticker & doos).ThomasBerends schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:19:
Misschien een domme vraag, maar wat is nou het verschil tussen de 'AMD Radeon RX 480 8GB' en de 'Sapphire Radeon RX480 8G' (en de andere merken) ?
Sommige zijn ietsje anders, zo heeft XFX bv. overclocked versies die ook een backplate hebben.
Of het PCB overal hetzelfde is, weet ik eigenlijk niet.
De reference modellen zijn standaard kaarten met een stickertje en een ander doosje, voor zover ik weet zijn die intern allemaal volgens dezelfde PCB+opbouw
Waarom wachten mensen op non-reference, betere koelers en bij sommige modellen (dus niet allemaal!!!) ook custom PCB's
Waarom wachten mensen op non-reference, betere koelers en bij sommige modellen (dus niet allemaal!!!) ook custom PCB's
[ Voor 28% gewijzigd door Suicyder op 30-06-2016 09:33 ]
Ik ben toch maar gegaan voor een 4GB model. Die extra 4GB heb ik nog niet nodig en het prijsverschil van 50 euro vind ik niet gerechtvaardigd. Daarnaast zie ik meerdere verhalen verschijnen die melding maken van 8GB aanwezig op alle kaarten maar bij de 4GB kaarten is de helft uitgeschakeld.
Bij Azerty besteld maar wel een levertijd van 10+ dagen. Mocht daarvoor de non reference kaarten verschijnen dan cancel ik hem en ga ik voor een non reference puur vanwege de geluidsmindering.
Zal een mooie upgrade zijn van 7850 naar dit met een zeer schappelijke prijs.
Bij Azerty besteld maar wel een levertijd van 10+ dagen. Mocht daarvoor de non reference kaarten verschijnen dan cancel ik hem en ga ik voor een non reference puur vanwege de geluidsmindering.
Zal een mooie upgrade zijn van 7850 naar dit met een zeer schappelijke prijs.
[ Voor 15% gewijzigd door hellsau op 30-06-2016 10:34 ]
Jongens ik heb jullie veraden.
Zat zonder videokaart, en zag dat de rx480 ~280 euro op moet kosten.
Heb 2de hands een r9 fury voor 300euro en 16maanden garantie kunnen krijgen, dit was in mijn ogen een betere deal.
Heb 2de hands een r9 fury voor 300euro en 16maanden garantie kunnen krijgen, dit was in mijn ogen een betere deal.
Nee
Ik zit nu over hetzelfde na te denken aangezien de fury al rond de 350 euro zit zie post the Mask.John Doos schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:05:
Maar zal de 4gb VRAM geen bottleneck worden binnen nu en twee jaar?
http://hexus.net/tech/new...vr.it&utm_medium=facebook dit ziet er mooi uit, nog een twee weeken wachten
Ik hou mijn kaarten ongeveer een jaar, dus dan kan ik mooi upgraden naar Vega tegen die tijdPepperNutz schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:30:
[...]
Ik zit nu over hetzelfde na te denken aangezien de fury al rond de 350 euro zit zie post the Mask.
Maar zal de 4gb VRAM geen bottleneck worden binnen nu en twee jaar?
Nee
Mooie kaart voor een mooie deal .John Doos schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:05:
Heb zelf een nano loopt super .
Congrats
Dit stond nog op hwi
https://nl.hardware.info/...pci-express-specificaties
[ Voor 13% gewijzigd door Beaudog op 30-06-2016 11:14 ]
Ow ik had gehoord dat alleen de review modelen terug geschaald kunnen worden naar 4gb iets met dat het dan makkelijker te review is.hellsau schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:05:
Ik ben toch maar gegaan voor een 4GB model. Die extra 4GB heb ik nog niet nodig en het prijsverschil van 50 euro vind ik niet gerechtvaardigd. Daarnaast zie ik meerdere verhalen verschijnen die melding maken van 8GB aanwezig op alle kaarten maar bij de 4GB kaarten is de helft uitgeschakeld.
dat denk ik ook. Van de 4gb maakt amd zelf geen reference.... dus zal hun een worst wezen hoe de custom partners dat oplossen.mariowie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:46:
[...]
Ow ik had gehoord dat alleen de review modelen terug geschaald kunnen worden naar 4gb iets met dat het dan makkelijker te review is.
en 4GB zal vast goedkoper zijn dan 8GB
Nog zeker niets bekend qua levertijden wat betreft de AIBs?
Dat is niet verstandig geweest van AMD imo. Hadden ze better een 8 pin erop kunnen gooien of de 6 pin spec overschrijden.Beaudog schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:48:
[...]
Mooie kaart voor een mooie deal .
Heb zelf een nano loopt super .
Congrats
Dit stond nog op hwi
https://nl.hardware.info/...pci-express-specificaties
Voor aftermarket's dan maar minimaal zoeken naar een 8 pin of 2x 6 pin.
vond het zelf ook vrij bijzonder...jer123c schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:27:
[...]
Dat is niet verstandig geweest van AMD imo. Hadden ze better een 8 pin erop kunnen gooien of de 6 pin spec overschrijden.
Voor aftermarket's dan maar minimaal zoeken naar een 8 pin of 2x 6 pin.
misschien kwamen ze er vrij laat achter dat ze geen 970 performance in DX11 gingen halen, en dus maar hogere clocks/voltage?
Nice! First! op Foritain na danRecon24 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:36:
Ennnnn....hij is binnen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Doe je ook aan verzoekjes, ben eigenlijk wel benieuwd naar de resultaten van een Valley Benchmark op de extreme preset?Recon24 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:36:
Ennnnn....hij is binnen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[ Voor 62% gewijzigd door SAiN ONeZ op 30-06-2016 13:13 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Ja is prima! Heb mijn pc mee naar werk genomen. kaart zit erin en ben nu even bezig met de Crimsom driver.SAiN ONeZ schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:12:
[...]
Doe je ook aan verzoekjes, ben eigenlijk wel benieuwd naar de resultaten van een Valley Benchmark op de extreme preset?![]()
Zal het daarna even proberen te testen!
Beats takin' a Day Off!!
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Hahaha baas! Zo kan je het ook oplossen!Recon24 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:16:
[...]
Ja is prima! Heb mijn pc mee naar werk genomen.
Over de prijs/prestaties van de RX480 ben ik (afgaande op de vele reviews) zeker te spreken. Nu nog wachten op de custom kaarten (plus hun prijzen). Zou graag een factory OC kaart met 2x6 pins power pluggen en stille koeling willen, mits de prijs redelijk blijft!
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
Eerste benchmark had ik 51fps. Vreemd dat hij niet aangeeft dat je Windows 10 hebt?

[ Voor 24% gewijzigd door Recon24 op 30-06-2016 13:39 ]
Aaaand... it's goneDe HIS Radeon RX 480 Fan 8GB is vanaf nu beschikbaar voor € 269,-.
Edit:
Het zou wel mooi zijn als alle modelen een beschijving hadden in wat de verschillen precies zijn.
Neem HIS Radeon RX 480 Fan 8GB bijvoorbeeld, wat bedoelen ze met "Fan"? Heeft het een custom/extra fan?
Welk model is het beste?
[ Voor 62% gewijzigd door Royalgamer06 op 30-06-2016 14:42 ]
Zag in de Pricewatch een 480 4GB staan voor 220, bij Azerty (wel rode levertijd)
Trouwens, hoe hoog schatten jullie de prijs van AIB 480s met redelijke overklok (1450)? Vanwege evt CF mag ie max een 8 pins hebben, dus de echte beesten laat ik liggen. Maar zou zoiets over een maand voor 280 te krijgen zijn? Zo niet ga ik wss voor een ref 4GB, die zijn nu te vinden voor 220
Hoe ervaar jij het geluid tijdens de benchmark(s)?Recon24 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:38:
Eerste benchmark had ik 51fps.
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
Valt mij erg mee eigenlijk. Vanmiddag neem ik mijn PC weer mee naar huis dus dan zal ik het horen hoe het is in de werkkamer.Majin Buu schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:09:
[...]
Hoe ervaar jij het geluid tijdens de benchmark(s)?
Ben tot nu toe wel te spreken over het geluidsniveau.
Leuk, die van mij uit Duitsland komt waarschijnlijk volgende week 8 juli. De Sapphire van Azerty hopenlijk eerder.
Ben benieuwd wat ze in crossfire doen
.
Ben benieuwd wat ze in crossfire doen
[ Voor 16% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 30-06-2016 16:24 ]
Ben vooral ook benieuwd wat die VR Benchmark dan doet.Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:23:
Leuk, die van mij uit Duitsland komt waarschijnlijk volgende week 8 juli. De Sapphire van Azerty hopenlijk eerder.
Ben benieuwd wat ze in crossfire doen.
Hier de 4GB versie net binnen gekregen. 26 uur nadat ik hem besteld had in Duitsland.

Mag ik mijzelf dan First met een 4GB variant kronen ?
[ Voor 33% gewijzigd door Temujin op 30-06-2016 17:01 ]
Verwijderd
Waar had je hem besteld?Temujin schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:00:
Hier de 4GB versie net binnen gekregen. 26 uur nadat ik hem besteld had in Duitsland.
Zal hem draaien als ik de kaarten heb, maar denk dat andere mensen me voor zijnMuFFIN 007 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:56:
[...]
Ben vooral ook benieuwd wat die VR Benchmark dan doet.
Als dit echt zo is is het inderdaad raarWaah schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:17:
[...]
"online voorradig" betekend dus bij hun supplier. Vandaar ook 2 tot 3 werkdagen tot verzending, ipv morgen in huis![]()
Nadenken (ipv lezen)
Dit is toch wel opvallend ja:
"Another oddity – and one that may make enthusiast a bit more cheery – is that AMD only built a single reference design card for this release to cover both the 4GB and 8GB varieties. That means that the cards that go on sale today listed at 4GB models will actually have 8GB of memory on them! With half of the DRAM partially disabled, it seems likely that someone soon will find a way to share a VBIOS to enable the additional VRAM. In fact, AMD provided me with a 4GB and an 8GB VBIOS for testing purpose. It’s a cost saving measure on AMD’s part – this way they only have to validate and build a single PCB."
Hij kon dus de 4GB en 8GB testen met dezelfde kaart, enkel door de VBIOS te flashen lijkt het. Dus zodra er een 8GB VBIOS online verschijnt.....![]()

Deze staat er nu helemaal niet meer op alleen maar 8GB versies.Temujin schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:46:
Ik heb ook zojuist besteld bij mindfactory.de
de 4GB versie.. Stond op 3 dagen levertijd.. ben erg benieuwd. 220 euro voor de kaart + 20 euro verzendkosten.
[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 30-06-2016 17:17 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Kan het niet zijn dat de pcb inderdaad 'generiek' is maar dat er gewoon 2 ramchips minder op zitten.
Lijkt mij dat ram chips nog best wat kosten.
Nou benchmarks van die 4GB versie draaien maar! Ben heel benieuwd hoe de performance daarvan is, t.o.v. de 8GB versie. Vind € 50,- nog best een premium voor 4GB extra.
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
Net even gechecked en je hebt gelijk. De 4GB versies lijken verdwenen te zijn.Astennu schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:14:
Deze staat er nu helemaal niet meer op alleen maar 8GB versies.
Anandtech heeft zowel een 4GB als een 8GB gereviewed.adamvansanten schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:23:
Nou benchmarks van die 4GB versie draaien maar! Ben heel benieuwd hoe de performance daarvan is, t.o.v. de 8GB versie. Vind € 50,- nog best een premium voor 4GB extra.
Daar zijn wel enkele verschillen zichtbaar.
Ik heb zelf de komende dagen helaas geen tijd om hem uitvoerig te benchen.
[ Voor 47% gewijzigd door Temujin op 30-06-2016 17:24 ]
*dubbel post
[ Voor 94% gewijzigd door Temujin op 30-06-2016 17:24 ]
Kijk maar op anandtech. 8% winst maar meestal minder meer 1-3%. Dus de meerprijs is met de huidige games niet de moeite.adamvansanten schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:23:
Ja jammer.Temujin schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:24:
[...]
Anandtech heeft zowel een 4GB als een 8GB gereviewed.
Daar zijn wel enkele verschillen zichtbaar.
Even afwachten wanneer de 4GB versie bij Azerty komt. Staat op 10+ dagen. Dus kan even duren.
[ Voor 33% gewijzigd door Astennu op 30-06-2016 17:25 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik hoop die paar procenten terug te pakken door een lichte OC op het memory. Zal de resultaten daarvan hier (of in het algemene topic) plaatsen zodra ik ze heb.Astennu schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:24:
Kijk maar op anandtech. 8% winst maar meestal minder meer 1-3%. Dus de meerprijs is met de huidige games niet de moeite.
Kun je niet alvast even kijken wat voor geheugenchips erop zitten?Temujin schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:23:
[...]
Nee want dan zou je ook de bandbreedte halveren.Viper® schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:18:
Kan het niet zijn dat de pcb inderdaad 'generiek' is maar dat er gewoon 2 ramchips minder op zitten.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dan zijn het 4 x 1 GB mem chips ipv 4 x 2 GB ?
ooit in een ver verleden had ATI of nvidia dat ook met een bepaalde chipset.
Echter was dat niet het geheugen, maar je kon shaders unlocken via een bios flash of tool
ooit in een ver verleden had ATI of nvidia dat ook met een bepaalde chipset.
Echter was dat niet het geheugen, maar je kon shaders unlocken via een bios flash of tool
[ Voor 65% gewijzigd door Viper® op 30-06-2016 17:31 ]
Als in welk type chips ? of bedoel je checken dat er niet stiekem 8GB op zit waarvan 4 is uitgeschakeld ?-The_Mask- schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:28:
Kun je niet alvast even kijken wat voor geheugenchips erop zitten?
Alleen de eerste kaarten dus schijnbaar niet. Zijn trouwens 8 chips.Viper® schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:30:
Dan zijn het 4 x 1 GB mem chips ipv 4 x 2 GB ?
Bij AMD Radeon kaarten kun je nog steeds vaak genoeg unlocken, Fury was de laatste kaart waar je vaak genoeg meer streamprocessors kon inschakelen.ooit in een ver verleden had ATI of nvidia dat ook met een bepaalde chipset.
Echter was dat niet het geheugen, maar je kon shaders unlocken via een bios flash of to
Als je kunt kijken welke chips erop zitten weet je de hoeveelheid geheugen ook, zijn altijd 8 dezelfde chips.Temujin schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:31:
[...]
Als in welk type chips ? of bedoel je checken dat er niet stiekem 8GB op zit waarvan 4 is uitgeschakeld ?
[ Voor 24% gewijzigd door -The_Mask- op 30-06-2016 17:35 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dit is inderdaad heel interessant! Als het PCB exact hetzelfde is wil ik ook wel een 4 GB voor 220, als die softwarematig in een 8 GB te veranderen is. Kijk, dit is voor AMD het nadeel van het droppen van de X en non-X strategie waar de X daadwerkelijk meer CU's had. Toen kon zoiets niet.
Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.