Dat lijkt me sterk want casekings staat niet op de lijst van 5 shops en ik heb toevallig ook daar zitten F5'en.. neem dus aan dat je wellicht de 64 hebt besteld?
Alternate is DE only. caseking kwam ook shipping bij waardoor hij ook niet heel goedkoop was en wederom DE only. Dus ja dan valt de meer prijs mij nog wel mee. Heb je de kaart tenminste wel meteen deze week.GuardMoony schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:13:
Via search kwam alleen pre-order te zien. Hmmm is toch iets meer dan alternate. daar was het 408€ met verzending
Dat wordt een hele leuke upgrade!paragon schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:10:
Ben benieuwd bestelling geplaatst bij case kings. Iets na 3en. Ga van een 270X naar een Vega.
[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 28-08-2017 16:15 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Thx for the info
toch maar order geplaatst. Spijtig genoeg geen XFX daar
Zijn toch allemaal refferenced kaarten dus het maakt eigenlijk niet uit bij welk merk je besteld. Of je moet vanwege support de XFX willen hebben.GuardMoony schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:20:
Thx for the infotoch maar order geplaatst. Spijtig genoeg geen XFX daar
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Eigenlijk zou ik er nog wel eentje willen voor crossfire in de toekomst. Hopelijk gaan de prijzen niet sky high of is er tzt nog een aardige tweaker die niet de hoofdprijs wilt.
Verwijderd
Wanneer kunnen we de non-reference kaarten verwachten? Ik heb wel oor naar de Vega 56, maar ik hecht waarde aan de geluidsproductie. Ik zit momenteel helaas nog opgescheept met een 6780, dus een upgrade is zeer welkom.
Crossfire is stervende, daar zou ik niet al te veel op rekenen.radeondutch schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:23:
Eigenlijk zou ik er nog wel eentje willen voor crossfire in de toekomst. Hopelijk gaan de prijzen niet sky high of is er tzt nog een aardige tweaker die niet de hoofdprijs wilt.
Ik was nu volgens mij iets van 440 kwijt inc shipping en conversie en de rataplan.
Nu mijn RX 480 slijten
Ik heb er 1 om 15:04 besteld bij caseking. Mocht de order doorkomen, prima! Zoniet dan cancel ik.
Ik doe het ook alleen maar om een medetweaker blij te maken.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Eind september ten vroegsteVerwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:26:
Wanneer kunnen we de non-reference kaarten verwachten? Ik heb wel oor naar de Vega 56, maar ik hecht waarde aan de geluidsproductie. Ik zit momenteel helaas nog opgescheept met een 6780, dus een upgrade is zeer welkom.
Jammer, blijkbaar is mijn status nog pending payment omdat ik net te laat was bij OCUK. Nu meldt de support line dat ik zodra er nieuwe stock komt ik toch voor deze prijs de kaart zal krijgen. Kan dat wel? Want iemand zal dan toch moeten opdraaien voor het verschil in prijs tussen MSRP en de pre-order prijzen van +100USD?
@The Source weet jij misschien hoe dit werkt?
Medewerker wist me ook te vertellen dat het systeem ca. 60 orders in 1 keer kreeg voor de specifieke kaart en dat het systeem daardoor over de zeik ging.
Medewerker wist me ook te vertellen dat het systeem ca. 60 orders in 1 keer kreeg voor de specifieke kaart en dat het systeem daardoor over de zeik ging.
[ Voor 28% gewijzigd door Lord_Dain op 28-08-2017 16:54 ]
Kans is groot dat de MSRP nog niet afgelopen is. Had ergens gehoord tot eind september.Lord_Dain schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:52:
Jammer, blijkbaar is mijn status nog pending payment omdat ik net te laat was bij OCUK. Nu meldt de support line dat ik zodra er nieuwe stock komt ik toch voor deze prijs de kaart zal krijgen. Kan dat wel? Want iemand zal dan toch moeten opdraaien voor het verschil in prijs tussen MSRP en de 470+ prijzen?
Hmm ik heb 15:05 de kaart gekocht, met paypal, en er staat nog steeds Awating picking, bij Scan.
Doet OCUK het toch een stuk sneller hoor ik! (met uitleveren / verzenden)
[ Voor 9% gewijzigd door radeondutch op 28-08-2017 17:10 ]
Meh, had om 15:06 bij OCUK er een gekocht via credit card. Staat nu nog steeds op "Processing Clearance" (wat dat ook mag betekenen).radeondutch schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:10:
Hmm ik heb 15:05 de kaart gekocht, met paypal, en er staat nog steeds Awating picking, bij Scan.
Bij Scan een Vega 56 besteld voor €445,- inclusief paypal/verzendkosten. Verwachte levering donderdag.
Ze hebben een shitload orders binnen no-time binnengekregen, give em a breakradeondutch schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:10:
mijne staat op "Awaiting picking"
[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 28-08-2017 17:21 ]
Dat is dus helaas waarschijnlijk een order die is geactiveerd bij on stock en betaald toen de stock al op was. Zo is het mij in ieder geval uitgelegd... helaasQWieke schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:14:
[...]
Meh, had om 15:06 bij OCUK er een gekocht via credit card. Staat nu nog steeds op "Processing Clearance" (wat dat ook mag betekenen).
edit: lesson learnt; volgende keer met paypal betalen
[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 28-08-2017 17:19 ]
Bij Caseking heb ik de melding staan: order is being processed.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Schijnbaar heb ik hem wel goedkoop te pakken voor €425,99.
Fingers crossed dat hij snel binnen is.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Schijnbaar heb ik hem wel goedkoop te pakken voor €425,99.
Fingers crossed dat hij snel binnen is.
By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]
ha, een lotgenoot.Blaat schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:27:
Ik heb er 1 om 15:04 besteld bij caseking. Mocht de order doorkomen, prima! Zoniet dan cancel ik.
Doch:
Toch een keer gek gedaan (vgl. met mijn huidige prijspunt pricewatch: Sapphire Radeon HD 7750 1GB GDDR5 )Ihre Lieferung mit der Tracking-Nummer: VETGEHEIM wird durch DHL versendet.
Sie können ihre Lieferung über diesen Link verfolgen:
[ Voor 37% gewijzigd door foppe-jan op 28-08-2017 17:50 ]
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Estimated delivery Thursday 31st August 2017 via SCAN. (Vega56) Heb Sapphire aangeklikt, niet met een bijzondere reden. Ben erg tevreden over mijn huidge Sapphire 290, meer niet.
Ik ben benieuwd. Ik zou woensdag een XFX Vega 56 geleverd moeten krijgen van Alternate, voor een volgens mij schappelijke prijs (407 incl. verzending & paypal toeslag). Is familie in Duitsland hebben toch nog ergens goed voor.
Zal wel meevallen, anders kun je altijd cancellenLord_Dain schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:52:
Jammer, blijkbaar is mijn status nog pending payment omdat ik net te laat was bij OCUK. Nu meldt de support line dat ik zodra er nieuwe stock komt ik toch voor deze prijs de kaart zal krijgen. Kan dat wel? Want iemand zal dan toch moeten opdraaien voor het verschil in prijs tussen MSRP en de pre-order prijzen van +100USD?
Tjonge jonge, sommige mensen moeten gewoon werken overdag. In Duitsland is zeker ook niets meer te krijgen of wel.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik ga er vanuit dat Scan's voorraadstatus onjuist is. De andere sites waren binnen enkele minuten door hun voorraad heen. Overclockers.co.uk was zelfs enkele minuten onbereikbaar. Scan zou nu, ruim 3 uur later, nog steeds een voorraad hebben. Hier klopt iets niet.Astennu schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:57:
[...]
Of ze hebben er gewoon meer. was bij Vega 64 ook waar de goedkopere bij Overclockers weg waren had Scan ze nog wel en heb die van mij geleverd gekregen.
Deze bestelling zou aanstaande donderdag moeten komen. Ben benieuwd.
Lijkt me ook sterk.Capsaicin schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:19:
[...]
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik ga er vanuit dat Scan's voorraadstatus onjuist is. De andere sites waren binnen enkele minuten door hun voorraad heen. Overclockers.co.uk was zelfs enkele minuten onbereikbaar. Scan zou nu, ruim 3 uur later, nog steeds een voorraad hebben. Hier klopt iets niet.
Toch heb ik m'n order bij OCUK gecanceld en er een bij SCAN gezet. Best case scenario: ik heb donderdag een nieuwe videokaart. Worst case: ik moet ook bij SCAN een tijdje wachten. In beide gevallen heb ik in ieder geval een handigere leveringsoptie (ophalen bij een winkel in de buurt).
Maar gewoon een pre-order voor de Sapphire RX VEGA 56 bij Overclockers.co.uk gedaan, ik zie het wel met de levering. Goedkoper gaat het der toch niet meer op worden de komende tijd met die kaart. De R290 gaat in de verkoop en de VEGA 56 doe ik lekker undervolten en dan geloof ik het wel weer
[ Voor 16% gewijzigd door Apoca op 28-08-2017 18:52 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Mail gekregen dat die out of stock is, maar dat die wel geleverd wordt als er stock is. Nog steeds geen nieuwe kaart dus. Blijft leuk 1440P gamen met een 270X
En verzonden.Blaat schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:27:
Die gaat dus lekker op V&A als hij binnen is.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Jack in the box, stift!Blaat schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:12:
[...]
En verzonden.
Die gaat dus lekker op V&A als hij binnen is.
Eentje bij scan besteld, als dat lukt kan mijn RX 480 de deur uit.
Import van EVs
Gaat dat uberhaubt? alles op low/medium om toch nog 60 fps te halen?paragon schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:28:
Mail gekregen dat die out of stock is, maar dat die wel geleverd wordt als er stock is. Nog steeds geen free kaart dus. Blijft leuk 1440P gamen met een 270X
Voor wie nog een standalone MSI RX Vega 64 wil hebben voor 519,50 euro (incl. verzendkosten):
https://www.scan.co.uk/pr...z-boost-945mhz-hbm2-dp-hd
* Op het moment van posten is de kaart nog leverbaar
Had het straks ook al gepost maar niet niet de exacte link. Let wel op met Paypal en CC komt er nog wel wat extra bij voor de wisselkoers. Ik gok dat je rond de 530-540 euro komt maar nog steeds goed te doen voor een 64.Pascal1988 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:37:
Voor wie nog een standalone MSI RX Vega 64 wil hebben voor 519,50 euro (incl. verzendkosten):
Heb hem toch maar gecancelled. Mijn CX450M gaat het niet trekken gok ik. En ook nog eens 90 euro er achteraan voor een voeding is me te gek
Als je hem undervolt haal je het makkelijk. Ik trek met mijn Vega 64 max load nu iets van 380-400 watt uit het stopcontact en dat is voor de hele pc. En daar gaat nog 8-9% van af vanwegen de efficiëntie van de PSU.418O2 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:23:
Heb hem toch maar gecancelled. Mijn CX450M gaat het niet trekken gok ik. En ook nog eens 90 euro er achteraan voor een voeding is me te gek
[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 28-08-2017 20:34 ]
Ik ben toch een beetje bang voor het geluid en de throttling van de blower kaart.Astennu schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:09:
[...]
Had het straks ook al gepost maar niet niet de exacte link. Let wel op met Paypal en CC komt er nog wel wat extra bij voor de wisselkoers. Ik gok dat je rond de 530-540 euro komt maar nog steeds goed te doen voor een 64.
Jep voor mij hetzelfde, die 64 komt er niet in. 56 is nog t proberen waard. Als ik 1080 perf wil dan zou ik in dit geval voor 540€ ergens een 1080 scoren.
Ook hier weer als je een UV gebruikt kan ik met max 2200rpm gewoon op 1470MHz blijven draaien. Hij is veel stiller dan stock veel zuiniger dan stock en iets sneller dan stock. In het geval van een Vega 56 is het helemaal makkelijk om ook nog sneller te zijn aangezien die kaart stock slecht 1470 max boost doet.Pascal1988 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:34:
[...]
Ik ben toch een beetje bang voor het geluid en de throttling van de blower kaart.
Ik vind het niet zo'n relaxt idee dat ik dat moet doen om het werkend te houden. En wat als blijkt dat er kaarten zijn die niet lekker gaan op undervolten?Astennu schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:33:
[...]
Als je hem undervolt haal je het makkelijk. Ik trek met mijn Vega 64 max load nu iets van 380-400 watt uit het stopcontact en dat is voor de hele pc. En daar gaat nog 8-9% van af vanwegen de efficiëntie van de PSU.
Doorverkopen? Moet vast lukken in deze krappe markt418O2 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:51:
[...]
Ik vind het niet zo'n relaxt idee dat ik dat moet doen om het werkend te houden. En wat als blijkt dat er kaarten zijn die niet lekker gaan op undervolten?
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Nou valt best mee nog. Ik speel eigenlijk alleen Assetto Corsage, Project Cars en soms Tomb Raider(die uit 2013) Zijn niet echt zwaar. Wilde dan ook eigenlijk een 580 maar die is nu veel te duur.Astennu schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:34:
[...]
Gaat dat uberhaubt? alles op low/medium om toch nog 60 fps te halen?
Scan.co.uk meldt het volgende bij de Vega 56-advertenties: "Please note: This graphics card is expected to ship as soon as stock lands with us, later in the week. This is a PRE-ORDER."
Ook in de titel staat preorder. Tegelijkertijd claimt de site dat de videokaarten 'in stock' zijn. Lekker duidelijk...
Ook in de titel staat preorder. Tegelijkertijd claimt de site dat de videokaarten 'in stock' zijn. Lekker duidelijk...
Dat is om te zorgen dat ze jou geld niet mislopen.Capsaicin schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:39:
Scan.co.uk meldt het volgende bij de Vega 56-advertenties: "Please note: This graphics card is expected to ship as soon as stock lands with us, later in the week. This is a PRE-ORDER."
Der is toch niks mis met een pre-order tegen een "goede prijs" die backed is met een betaling. Natuurlijk het is een soort van lock-in bij de betreffende shop maar als je je dat goed realiseert zie ik het probleem niet. Zeker niet als je dat met een payment manier doet waarbij er altijd een soort van rollback mogelijk is dan loop je op dat gebied minimaal financieel risico in mijn ogen danThe Source schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:07:
[...]
Dat is om te zorgen dat ze jou geld niet mislopen.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Dan gebruik je de powersafe stand is zit er out of the box op werkt ook goed.418O2 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:51:
[...]
Ik vind het niet zo'n relaxt idee dat ik dat moet doen om het werkend te houden. En wat als blijkt dat er kaarten zijn die niet lekker gaan op undervolten?
Ik heb ze nog niet gezien. Tot nu toe heeft iedereen wel nette resultaten alleen de een komt wel 25-100 mhz verder dan de ander. Maar dat is bij nvidia niet anders.
580 met de huidige bedragen is zonder. Qua prestaties is Vega tegen msrp prijzen een veel betere deal.paragon schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:32:
[...]
Nou valt best mee nog. Ik speel eigenlijk alleen Assetto Corsage, Project Cars en soms Tomb Raider(die uit 2013) Zijn niet echt zwaar. Wilde dan ook eigenlijk een 580 maar die is nu veel te duur.
[ Voor 29% gewijzigd door Astennu op 28-08-2017 22:55 ]
In mijn order overzicht zie ik dat mijn bestelde kaart(LN84173) een "launch offer" @380 pond is. Ook staat er nu LN83954 in mijn overzicht tegen 0 pond, maar op de site staat voor 470 pond en met in begrip van Prey en Wolfenstein.
Op z'n minst apart te noemen.
Staat er bij mij ook zo raar inRazkin schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:15:
In mijn order overzicht zie ik dat mijn bestelde kaart(LN84173) een "launch offer" @380 pond is. Ook staat er nu LN83954 in mijn overzicht tegen 0 pond, maar op de site staat voor 470 pond en met in begrip van Prey en Wolfenstein.
Oja @Astennu bedankt voor je gezeur, ik heb mijn annulering geannuleerd
Haha your welcome xD418O2 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:40:
[...]
Staat er bij mij ook zo raar in
Oja @Astennu bedankt voor je gezeur, ik heb mijn annulering geannuleerd
Als je straks hulp nodig hebt feel free to send a dm
Mijn order wil niet opschieten. Payment is gelukt maar verder geen update. Wellicht omdat het meer dan 1 kaart is. Morgen maar eens informeren. Had er ook een voor mijn broer en voor een maat zodat die kunnen testen of ze het wat vinden. Hoping krijg ik zo nog of tenminste 1.(had van alle 3 de merken 1 besteld).
[ Voor 33% gewijzigd door Astennu op 28-08-2017 23:49 ]
Scan.co.uk biedt weer Vega64 voor MSRP aan.
Ook nog Vega56 te krijgen voor MSRP bij Scan.
Ook nog Vega56 te krijgen voor MSRP bij Scan.
Moet zeggen dat de MSRP prijs best redelijk stand blijft houden her en der voor de VEGA 56/64, ik zie echter wel steeds meer mining video's met de VEGA opduiken (en de ophemeling ervan) dus binnenkort zal het wel voorbij zijn en voor de mensen die niet nu gelijk hebben gekocht dan wel een early pre-order hebben gedaan is het achter het net vissen voor langere tijd ben ik bang

Helaas geen van de orders verzonden. Het aantal kaarten wat gisteren beschikbaar was is dus echt heel laag geweest. Ik zelf zat er letterlijk bovenop. Hopen dat in ieder geval 1 van de 2 orders nu als pre order snel verwerkt worden bij volgende batches..
Verwijderd
Het gaat over een Vega 56 toch? Dan kom je met jouw systeem i.c.m. met die kaart niet eens in de buurt van 450 watt tijdens zware belasting. Rond de 300 watt eerder (zonder undervolten) en dat kan een CX450M makkelijk418O2 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:23:
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2017 09:27 ]
We gaan het meemakenVerwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:26:
[...]
Het gaat over een Vega 56 toch? Dan kom je met jouw systeem i.c.m. met die kaart niet eens in de buurt van 450 watt tijdens zware belasting. Rond de 300 watt eerder (zonder undervolten) en dat kan een CX450M makkelijk.
spoiler:
Vermits ze bij Scan de Twitter DM lezen waarin in de annulering annuleer 
Wat een onzin..... kunnen ze niet maken producten op stock te laten staan.
Ik heb maar een GTX 1080 gekocht in duitsland met destiny 2. Nog goedkoper ook dan de vega 56 (door de D2 bundel).
De vega 56 kan ik dan wel weer kwijt op MP of V&A zonder verlies.
Edit: <---- Awaiting picking inderdaad.
Ik heb maar een GTX 1080 gekocht in duitsland met destiny 2. Nog goedkoper ook dan de vega 56 (door de D2 bundel).
[ Voor 11% gewijzigd door radeondutch op 29-08-2017 09:40 ]
Zijn er mensen die bij scan besteld hebben waarbij de order ook al verzonden is? of in ieder geval voorbij awaiting picking?
Een 1080 kost minimaal 505+ euro dus veel duurder dan een Vega 56. Ik heb ze nergens voor 420-440 gezien dat zijn 1070 prijzen. En al zit er een game bij dan nog zit je boven de 56 prijs. + ik heb niets aan games die ik toch niet speel dus wil gewoon card only. Daarnaast kun je games via andere sites vaak veel goedkoper bestellen dan in de normale winkel of bv steam.radeondutch schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:38:
[ Voor 84% gewijzigd door Astennu op 29-08-2017 09:42 ]
Hier ook bij scan.co.uk besteld : Awaiting Picking.
Verwachte leverdatum staat nog wel op komende donderdag.
Dus of de status is niet correct bijgewerkt, of ze hebben inderdaad meer verkocht dan voorraad.
Verwachte leverdatum staat nog wel op komende donderdag.
Dus of de status is niet correct bijgewerkt, of ze hebben inderdaad meer verkocht dan voorraad.
Same here! Die kaarten zijn er (nog lang) niet! Ik vind het ook dubieus hoor!radeondutch schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:38:
Waar heb jij die 1080 besteld overigens.. begint hier ook te jeuken
Overigens is Overclockers niet veel beter. Gisteren direct besteld zodra hij op de site stond. Daarna bleef mijn order op pending staan - blijkt na nabellen dat er op dat moment een bups orders doorheen is gegaan en i.c.m. vertraging inmiddels geen stock meer was. Maar het zou zogenaamd snel worden aangepast zodat er een heldere status zichtbaar zou zijn; nou niet dus! Helemaal niet duidelijk wat er nu aan de hand is met mijn bestelling daar.
Imo zou het niet payment pending moeten zijn maar ; preorder of order cancelled.
[ Voor 31% gewijzigd door Lord_Dain op 29-08-2017 10:09 ]
Die GTX 1080 heb ik bij amazon.de gekocht. Was voorheen 505,- met destiny 2. En die is al 60 euro. De bundle versie van nvidia is volgens mij nog een duurdere variant ook dan de uitgave van 60 euro want je krijgt er nog wat goodies bij in de vorm van digital extras.
De 1080 GTX doet het performance wise een stuk beter dan de Vega 56 en de KFA2 GTX 1080 Exoc die ik zojuist gekocht heb voor 524 euro (jaja prijzen stijgen) heeft betere koeling dan die standaard reference blower op de vega 56.
Een van de twee zal weer op MP/V&A komen te staan, welke dat zal zijn weet ik niet zeker, echter heb ik net mijn 1060 3g verkocht dus ben ik videokaartloos! Moet asap wat hebben voor +- 450 euro en dat is die kfa2 gtx 1080 of de vega 56
ps die destiny 2 actie is dus totaal persoonlijk of dat wel of niet interessant voor je is, en die actie loopt maar tot 5 september. Alleen met destiny 2 is de gtx 1080 een leuk alternatief.
De 1080 GTX doet het performance wise een stuk beter dan de Vega 56 en de KFA2 GTX 1080 Exoc die ik zojuist gekocht heb voor 524 euro (jaja prijzen stijgen) heeft betere koeling dan die standaard reference blower op de vega 56.
Een van de twee zal weer op MP/V&A komen te staan, welke dat zal zijn weet ik niet zeker, echter heb ik net mijn 1060 3g verkocht dus ben ik videokaartloos! Moet asap wat hebben voor +- 450 euro en dat is die kfa2 gtx 1080 of de vega 56
ps die destiny 2 actie is dus totaal persoonlijk of dat wel of niet interessant voor je is, en die actie loopt maar tot 5 september. Alleen met destiny 2 is de gtx 1080 een leuk alternatief.
[ Voor 11% gewijzigd door radeondutch op 29-08-2017 10:16 ]
Mmh, nog steeds awaiting picking
Import van EVs
Ik denk dat het een kwestie van wachten is tot ze weer voorraad hebben, hopelijk ergens deze week maar dat is alleen maar napraten wat ik eerder in dit topic heb gelezen, paar pagina's terug
Misschien handig om het geforce aankoop advies in het geforce topic te plaatsen.radeondutch schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:13:
Die GTX 1080 heb ik bij amazon.de gekocht. Was voorheen 505,- met destiny 2. En die is al 60 euro. De bundle versie van nvidia is volgens mij nog een duurdere variant ook dan de uitgave van 60 euro want je krijgt er nog wat goodies bij in de vorm van digital extras.
Volgens mij pas als er meer voorraad is. Kan nog wel aan aantal weken duren. Er is volgens mij nog geen datum bekend.Stravincy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:30:
Iemand enig idee wanneer de 56 in Nederlandse winkels beschikbaar is?
Lord_dain vroeg mij naar mijn redenatie om een 1080 te kopen. Naast de order die ik al heb staan voor de 56.
Zie '
Zie '
'Waar heb jij die 1080 besteld overigens.. begint hier ook te jeuken''
Ik lijk geluk te hebben gehad mijn 56 wordt morgen bezorgd. Toch nog een redelijke prijs 450 euro inclusief verzendkosten.Lord_Dain schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:06:
[...]
Overigens is Overclockers niet veel beter. Gisteren direct besteld zodra hij op de site stond. Daarna bleef mijn order op pending staan - blijkt na nabellen dat er op dat moment een bups orders doorheen is gegaan en i.c.m. vertraging inmiddels geen stock meer was. Maar het zou zogenaamd snel worden aangepast zodat er een heldere status zichtbaar zou zijn; nou niet dus! Helemaal niet duidelijk wat er nu aan de hand is met mijn bestelling daar.
Imo zou het niet payment pending moeten zijn maar ; preorder of order cancelled.
Was dit bij SCAN of bij OCUK? en indien het SCAN was, hoe laat had je de order geplaatst?Alfa Q4 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:58:
[...]
Ik lijk geluk te hebben gehad mijn 56 wordt morgen bezorgd. Toch nog een redelijke prijs 450 euro inclusief verzendkosten.
[ Voor 58% gewijzigd door radeondutch op 29-08-2017 11:12 ]
Dat zal SCAN geweest zijn, bij OCUK was er slechts 1 model (Sapphire) en daar was ik 431€ voor kwijt.
Niet gedaan dus. Laat het er maar bij en wacht de aib wel af.418O2 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:29:
[...]
We gaan het meemaken
spoiler:Vermits ze bij Scan de Twitter DM lezen waarin in de annulering annuleer
Net de mensen van SCAN op de chat gesproken. Er is nog wel stock maar niet van alle kaarten:
en
https://www.scan.co.uk/pr...hz-boost-800mhz-hbm2-dp-h
De andere waren al wel weg. Ik heb mijn bestelling laten veranderen naar de power color kaart. Website is inmiddels ook geupdate.
Sowieso had ik de kaarten ook voor andere prijzen 378,x , 387,x en later was de prijs iets hoger denk ook andere bestel nr's. Maar goed heb nu tenminste een extra Vega 64 en een 56 onderweg om te testen.
en
De andere waren al wel weg. Ik heb mijn bestelling laten veranderen naar de power color kaart. Website is inmiddels ook geupdate.
Sowieso had ik de kaarten ook voor andere prijzen 378,x , 387,x en later was de prijs iets hoger denk ook andere bestel nr's. Maar goed heb nu tenminste een extra Vega 64 en een 56 onderweg om te testen.
Hoe bedoel je normale versie?Stravincy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:34:
Die Powercolor, is die precies hetzelfde als de "normale" 56?
Ik kan er niks over vinden.
alles wat nu te koop is is refferenced dus allemaal hetzelfde. Enige verschil is nu card only of bundle maar dit zijn de card only versies.
Van de 56 is er volgens mij geen Limited.
Ah oke, met "normaal" bedoeld ik reference.
Ik denk toch dat ik dan liever wacht op een model met 3 fans.
Betere koeling en minder geluid is altijd welkom natuurlijk.
Rofl, nou ook maar de powercolor gekochtAstennu schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:32:
Net de mensen van SCAN op de chat gesproken. Er is nog wel stock maar niet van alle kaarten:
en
Thanks for de info
Als je gevoelig bent voor herrie kan je beter wachten. Maar die versie lijken wel een stuk duurder te worden dan deze refferenced kaarten.Stravincy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:45:
Ah oke, met "normaal" bedoeld ik reference.
En met tweaks zijn deze ook stil te krijgen.
Daarnaast duurt het nog wel even voor die 3rd party kaarten komen.
Hopelijk gaan ze vandaag de deur uit would be nice.radeondutch schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:53:
[...]
Rofl, nou ook maar de powercolor gekochtde eerste die hun pand verlaat zal ik houden, de andere cancel ik gelijk.
Thanks for de info
[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 29-08-2017 11:57 ]
Hi,
Thank you for your order from Scan.
Please regard this email as an active notification of a delay in your order, due to a temporary shortage in stock of the following item:
1. LN83954 - Sapphire AMD Radeon RX VEGA 56 8GB HBM2 Graphics Card
This product is still on pre-order. We expect to receive more stock on 01 September 2017.
Please regard this email as an active notification of a delay in your order, due to a temporary shortage in stock of the following item:
This product is still on pre-order. We expect to receive more stock on 01 September 2017.
Import van EVs
Dit was bij overclockers. De prijs is inclusief wisselkoers via PayPal.radeondutch schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:12:
[...]
Was dit bij SCAN of bij OCUK? en indien het SCAN was, hoe laat had je de order geplaatst?
Ach, who am I kidding.
Heb net de Powercolor besteld.
Als het goed is komt ie 31 augustus binnen.
Een upgrade werd ook wel hoog tijd.
Onlangs een 1440p scherm gekocht en daarop gamen met een Sapphire HD6950 is geen pretje.
Heb net de Powercolor besteld.
Onlangs een 1440p scherm gekocht en daarop gamen met een Sapphire HD6950 is geen pretje.
Klopt 1080 medium/high gaat nog wel 1440p is een ander verhaal.Stravincy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:06:
Ach, who am I kidding.
Heb net de Powercolor besteld.![]()
Ik heb nu de MSI besteld, 8pond verschil dus tussen die 2. Hmmmm..
Twijfel of ik wacht op de nieuwe stock (1 september zeggen ze) of nu switch.
Kan er helaas weinig mee dit weekend, allerlei sociale verplichtingen..blegh..
Toch maar even nagevraagd. Heel dubieus dit. Geen stock indicatie maar wel/niet voorraad? LOL

Dus toch maar even afwachten. Ook reactie van OCUK over de vertraging op de order status:
Toch maar even nagevraagd. Heel dubieus dit. Geen stock indicatie maar wel/niet voorraad? LOL

Dus toch maar even afwachten. Ook reactie van OCUK over de vertraging op de order status:
Mijn conclusie is dat deze launch slecht is voorbereid. Er is amper stock op de dag van de launch!Thank you for your webnote, I can confirm that the order has been placed and payment has been taken, we are just waiting for more stock arrive and we are waiting on an ETA on the stock, once we have some information we will get that information out to the customers, hope that explains it for you.
[ Voor 157% gewijzigd door Lord_Dain op 29-08-2017 12:30 ]
ik krijg dit net door van SCAN:
Wat een ruk webshop.....ga ik geen launch producten meer kopen, evar.
Chat support was wel goed trouwens.
De Sapphire heb ik gekocht om 15:06 en de Powercolor rond 12:15 vandaag. Beide ''IN STOCK''. Niet dus.----chat support-----
Me:
Can you check both orders please and let me know which one i should cancel if i dont want two cards delivered? Just the one which ships the earliest.
Jack:
The sapphire is due with us on the 1st, the Powercolor is due on the 14th
-------------------------
[ Voor 10% gewijzigd door radeondutch op 29-08-2017 12:35 ]
Ik wacht het af, is er over een week niets onderweg cancel ik alles.
MeLord_Dain schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:37:
Ik wacht het af, is er over een week niets onderweg cancel ik alles.
Ok. I can cancel the PowerColor just via the website and ill receive the money back?
Jack
You can cancel via ourselves on livechat or over the phone.
Moet je wel voor chatten of bellen Q_Q
Het was al weken voor de launch bekend dat er bijna geen stock zou zijn dus geen nieuwsLord_Dain schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:09:
Ik heb nu de MSI besteld, 8pond verschil dus tussen die 2. Hmmmm..
[afbeelding]
[...]
Mijn conclusie is dat deze launch slecht is voorbereid. Er is amper stock op de dag van de launch!
Heb mijn Vega 64 wel gewoon netjes op tijd gekregen twee weken terug. Ging super soepel netjes 3 dagen later binnen. Bij de 56 maken ze er een beetje een potje van.radeondutch schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:34:
ik krijg dit net door van SCAN:
[...]
De Sapphire heb ik gekocht om 15:06 en de Powercolor rond 12:15 vandaag. Beide ''IN STOCK''. Niet dus.
[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 29-08-2017 12:44 ]
Klinkt raar dat er veel stock aan zou komen *later* deze week. Dus er komt wel stock maar op maandag is er niets. Ook wel iets wat @The Source al meldde over kleine hoeveelheden. Maar toch.. of het is een zooitje / slecht voorbereid, of we worden nu nog voorgelogen over de aankomende stock om ons aan het lijntje te houden ie. ons geld binnen te houden.
Kan best dat ze de 1e wat krijgen maar wellicht zijn dat 4-10 kaarten.Lord_Dain schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:47:
Klinkt raar dat er veel stock aan zou komen *later* deze week. Dus er komt wel stock maar op maandag is er niets. Ook wel iets wat @The Source al meldde over kleine hoeveelheden. Maar toch.. of het is een zooitje / slecht voorbereid, of we worden nu nog voorgelogen over de aankomende stock om ons aan het lijntje te houden ie. ons geld binnen te houden.
Dus kan zijn dat je dan te ver achter op de wachtrij staat om er een uitgeleverd te krijgen.
Zou kunnen. Bij overclockers was ik echt net een paar minuten te laat blijkbaar dus daar heb ik nu mijn pijlen op gericht. SCAN plus het feit dat ik daar voor de MSI heb gekozen..geef ik weinig kans. We goan het zien.
Ziet er dus naar uit dat ik extreem veel geluk heb gehad met mijn order bij caseking. Die komt morgen binnen.
Tja het was gisteren een bank holiday in de UK. Lijkt alsof er daardoor toch e.e.a niet lekker is gelopen.
Damn you scan!
Re: Delayed Order Notification
Hi,
Should you require any further information or assistance, or wish to make any amendments to your order, please reply to this email or alternatively contact our Customer Support team on 01204 474747.
Rest assured your custom is greatly valued and your complete order will be automatically despatched as soon as stock is available. We will send you further emails to confirm the successful completion and despatch.
Best Regards,
The Scan Team
Daar lijkt het inderdaad wel opBlaat schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:03:
Ziet er dus naar uit dat ik extreem veel geluk heb gehad met mijn order bij caseking. Die komt morgen binnen.
Lijkt er op dat mijn broer nog wat langer moet gaan wachten op een Vega kaart.
Als ik later op de dag geen picked order heb ga ik er weer achteraan en denk de order helemaal annuleren houd er niet van om te wachten op stock te slechte ervaring mee gehad dat je dan weken aan het wachten bent op niets maar wel je geld kwijt bent tot dat je gaat annuleren.
Verwijderd
Ook een gelukkige meldt zichBlaat schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:03:
Ook bij Casekings.de gekocht en morgen binnen.
Ik heb ook nog een RX 580 in bestelling staan voor een redelijke prijs (€ 269), maar ik vermoed dat die winkel eerst uitlevert aan mensen die de huidige prijs betalen.
Dus maar besloten om bij de launch van de 56 meteen maar te bestellen als de prijs me aanstond en dat is dus gelukt.
Mogen webshop eigenlijk producten verkopen als deze niet in stock zijn? Moet dit dan niet als pre-order ofzo worden weergegeven ?
Helaas zitten een hoop mensen waaronder ik nou net in het schemergebied.. blijkbaar zit er op die sites een queue met vertraging waardoor de stock die wordt aangegeven niet altijd klopt = stel stock is 10+ maar er zijn op dat moment 30 man aan het bestellen. Hierdoor kom je op het punt dat wanneer jouw order aan de beurt is de stock op is. Je kan je dan afvragen of ze jouw order niet moeten annuleren en krediteren.. je wilde immers de stock kaart bestellen en niet pre orderen.
Vanuit $$$ oogpunt snap ik dat ze er dan voor kiezen je order te wijzigen in een preorder.
Gefeliciteerd bovenstaanden..deutsche grundligkeit
Vanuit $$$ oogpunt snap ik dat ze er dan voor kiezen je order te wijzigen in een preorder.
[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 29-08-2017 13:12 ]
"Hi,
1. LN84077 - PowerColor AMD Radeon RX VEGA 56 8GB HBM2 Graphics Card
This product is still on pre-order. We expect to receive more stock on 14 September 2017."
Bah..
1. LN84077 - PowerColor AMD Radeon RX VEGA 56 8GB HBM2 Graphics Card
This product is still on pre-order. We expect to receive more stock on 14 September 2017."
Bah..
Voor zo ver ik weet, zou het vanaf deze in een winkelkar zit als gereserveerd moeten zetten. En pas als er x min voorbij gaan terug als beschikbaar zetten. ( Zo werken toch goede webshops ).Lord_Dain schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:11:
Helaas zitten een hoop mensen waaronder ik nou net in het schemergebied.. blijkbaar zit er op die sites een queue met vertraging waardoor de stock die wordt aangegeven niet altijd klopt = stel stock is 10+ maar er zijn op dat moment 30 man aan het bestellen. Hierdoor kom je op het punt dat wanneer jouw order aan de beurt is de stock op is. Je kan je dan afvragen of ze jouw order niet moeten annuleren en krediteren.. je wilde immers de stock kaart bestellen en niet pre orderen.
Momenteel sterk aan twijfelen of ik order niet cancel en toch maar wacht op non-reference
[ Voor 4% gewijzigd door GuardMoony op 29-08-2017 13:18 ]
Met je eens, alleen heeft de rep van OCUK mij toegegeven dat er zoveel orders doorgingen dat er vetraging optrad in het proces. Dus er zal ergens een bottleneck zitten. Wel slecht overigens maar ja..
Ook apart dat ik nog géen mail heb gehad van SCAN. Ik heb de MSI besteld daar..
Overigens zijn er meerdere mensen in hetzelfde bootje bij OCUK.. bij bestellen 10+ stock.. maar niets..
https://forums.overclocke...nc-deals.18789696/page-60
Overigens zijn er meerdere mensen in hetzelfde bootje bij OCUK.. bij bestellen 10+ stock.. maar niets..
https://forums.overclocke...nc-deals.18789696/page-60
[ Voor 30% gewijzigd door Lord_Dain op 29-08-2017 13:25 ]
Heb je mss nog kans dat deze er door komt. Of ze zijn nog niet tot daar geraakt. Mail was van 12u53Lord_Dain schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:23:
Met je eens, alleen heeft de rep van OCUK mij toegegeven dat er zoveel orders doorgingen dat er vetraging optrad in het proces. Dus er zal ergens een bottleneck zitten. Wel slecht overigens maar ja..
Komt net binnen;
Hi,
1. LN84172 - MSI AMD Radeon RX VEGA 56 8GB HBM2 Graphics Card
This product is still on pre-order. We expect to receive more stock on 15 September 2017.
Die ga ik dus per direct cancellen.

edit: Done.
Hi,
1. LN84172 - MSI AMD Radeon RX VEGA 56 8GB HBM2 Graphics Card
This product is still on pre-order. We expect to receive more stock on 15 September 2017.
Die ga ik dus per direct cancellen.
edit: Done.
Wat ik er van begrepen heb is dat een deel meteen uitgeleverd is. En een deel tegen die lagere prijs besteld mag worden en dan in de komende weken geleverd mag worden.
In de titel staat ook dat het om een preorder gaat maar heb er overheen gelezen. Iets lager in de tekst staat het ook. Originele order kan ik nu helaas niet meer zien.
Niet echt handig dus
Ga er nog even over na denken of ik alleen die Vega 64 nog laat komen want die komt dan op 549 euro. Is nog te doen maar niet echt goedkoop meer.
In de titel staat ook dat het om een preorder gaat maar heb er overheen gelezen. Iets lager in de tekst staat het ook. Originele order kan ik nu helaas niet meer zien.
Niet echt handig dus
[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 29-08-2017 13:34 ]
@Astennu, nope is zeker niet goedkoop. Dan zou ik voor de concurrent in het groene kamp gaan
Tja ik niet heb dan nog steeds liever een RX Vega dan een 1080 FE van 600.Lord_Dain schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:35:
@Astennu, nope is zeker niet goedkoop. Dan zou ik voor de concurrent in het groene kamp gaan
1080 Ti FE zou eventueel nog wel interessant kunnen zijn al ben je dan al snel weer 750-800 kwijt.
Ik wil voor mijn MATX kast juist een blower dual en tripple fan werken niet lekker. H2O zoals de Fury X en Vega 64 LC hebben kan ook prima.
[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 29-08-2017 13:40 ]
Nou... Ik dacht ik wacht nog even tot er custom modelletjes aankwamen... Maar ik zag dat Mindfactory weer een Liquid had... Kon het toch niet laten...
Nu maar kijken wanneer ie komt en als ie niet bevalt kan ie altijd nog terug.
Nu maar kijken wanneer ie komt en als ie niet bevalt kan ie altijd nog terug.
Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.