LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Nee.j0ppie schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:28:
Is er al iets bekend over voorraad in nederlandse shops? Ik haal hem liever in NL.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik had dus bij overclockers.co.uk besteld. Combo inclusief scherm. Hebben ze verkeerd behandeld. Resultaat, kan pas mee op de volgende zending eind augustus (aldus OC). Je hebt kans dat die zending ook voor NL is...Richh schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:04:
En Alternate.nl zelf dan? Of denken jullie dat zij geen voorraad krijgen vandaag?
Ik had die LE 64 LC voor 700 gezien.MrVegeta schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:24:
Die bundels heb ik ook niet gezien, maar ik had ook alleen interesse in de LE Vega 64.
Die LE Air waren blijkbaar dus 600. Misschien 550 zonder dat ik het door had
Ach ja wellicht komt er nog een LE op V&A voorbij. De Cube was toch alleen voor reviewers
Alleen dat dat de Benelux geen kaarten zou krijgen @ Launch. DE en UK wel. Maar die zijn nu ook veelal weg.j0ppie schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:28:
Is er al iets bekend over voorraad in nederlandse shops? Ik haal hem liever in NL.
Dus vrees dat je nog een paar weken geduld moet hebben als je hem in NL wilt kopen.
Mijn Air 64 is shipped komt woensdag. Helaas ben ik dan @ work ben benieuwd of hij donderdag ergens af te halen is.
[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 14-08-2017 18:47 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Hoe laat had je besteld?Astennu schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:46:
Mijn Air 64 is shipped komt woensdag. Helaas ben ik dan @ work ben benieuwd of hij donderdag ergens af te halen is.
Ik heb de liquid cooled om 15:12 besteld (en bevestigd gekregen) maar hij staat bij mij al sinds 15:22 op "Awaiting Picking".
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ditto hier! Maar dan sinds 15:23, ook bij scan.co.uk?Blaat schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:55:
[...]
Hoe laat had je besteld?
Ik heb de liquid cooled om 15:12 besteld (en bevestigd gekregen) maar hij staat bij mij al sinds 15:22 op "Awaiting Picking".
Yup!carlpls schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:56:
[...]
Ditto hier! Maar dan sinds 15:23, ook bij scan.co.uk?
Het exemplaar dat ik bij overclockers.co.uk heb besteld is al verzonden.
Mm, hopen dattie er toch nog door komt, ik heb maar 1 order uitstaanBlaat schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:58:
[...]
Yup!
Het exemplaar dat ik bij overclockers.co.uk heb besteld is al verzonden.
15:30 hier, voor de Sapphire LC. Live chat zei dat hij wel gewoon van de stock af was gegaan, en dat de status vandaag nog naar stap 3 zou moeten gaan.carlpls schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:56:
[...]
Ditto hier! Maar dan sinds 15:23, ook bij scan.co.uk?
carlpls schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:59:
[...]
Mm, hopen dattie er toch nog door komt, ik heb maar 1 order uitstaan
Te vroeg gesproken!Kiwi schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:04:
[...]
15:30 hier, voor de Sapphire LC. Live chat zei dat hij wel gewoon van de stock af was gegaan, en dat de status vandaag nog naar stap 3 zou moeten gaan.
Hij is zojuist naar "Picked" gegaan bij mij.
>Awaiting Despatch
Edit
Ook m'n gamekeys net binnen
[ Voor 41% gewijzigd door carlpls op 14-08-2017 19:13 ]
Ik ookcarlpls schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:05:
Oh oh!
>Awaiting Despatch
Edit
Ook m'n gamekeys net binnen
@Astennu
Degene met bundel zijn degene met game keys. Dus ik had alsnog een Ryzen erbij kunnen pakken denk ik.
Deze is van scan.co.uk.Stage 3 of 4 - Order Picked
The estimated delivery date of your order is 16 Aug 2017
Ziet er goed uit, helaas ben ik net donderdag de hele dag in Amstelveel voor werk

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Gelukkig is de 16de een woensdagMrVegeta schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:34:
[...]
Deze is van scan.co.uk.
Ziet er goed uit, helaas ben ik net donderdag de hele dag in Amstelveel voor werk
/me Neemt vrije dag
Laatste tijd zit ik overal net een dagje of windrichting naast... Waar heb je trouwens je gamekeys gevonden?
Uiteindelijk voldoet dit wel aan mijn verwachtingen, ~ 700 euro voor een GPU die rond de 1080 hangt maar hopelijk iets meer futureproof is. Scheelt ook dat ' ie Liquid is (voor mij iig) want anders had ik nog een paar honderd euro uitgegeven aan een custom loop.
De goedkoopste 1080 gaat voor 535 euro. Dat is wel een flink verschil

[ Voor 47% gewijzigd door MrVegeta op 14-08-2017 19:52 ]
Ben erg benieuwd, ik voel de trolls ergens
Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x
Bij mij nog niets helaas, maar hopelijk kan ik hierdoor straks een soortgelijk bericht plaatsen.Blaat schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:05:
[...]
[...]
Te vroeg gesproken!
Hij is zojuist naar "Picked" gegaan bij mij.
Mijn order is wel 20 minuten later, maar ik blijf hopen.
Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x
Dag mag sowieso! van mij dan henLr schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:28:
Misschien kan en mag @The Source hier iets meer over vertellen ?
UK - Scan
UK - OCUK
NO - Komplett
DE - Mindfactory
DE - Alternate
DE - Caseking
FR - LDLC
ES - PC componentes
RU - DNS
RU - Citilink
RS - WinWIn
PL - CEE
GR - Plaisio
Rest heeft helemaal geen stock.
OCUK cliamt 1000 stuks te hebben, ik heb met AMD gechecked en ze hebben maar 200 stuks. Dus 13 * 200 = 2600 stuks voor EU * 3 (APAC / NALA) = 7.5k beschikbaar gok ik. Als ik naar onze eigen aantallen kijk gok ik dat het daadwerkelijke aantal hoger ligt, of we hebben een groot share gekregen
Anyway shortage, shortage, shortage.
Gaat ook niet snel verbeteren... beter nog ik vrees dat volgende shipment nog even gaat duren. Meestal sparen dit soort bedrijven eerst paar weken / maanden productie op dat er 'genoeg' at launch beschikbaar is om goed in de reviews voor de dag te komen om weken daarna weinig uit te leveren.
NL nog niets bekend.
Dus als een NL shop ze heeft of verkoopt... je kunt ze pre-orderen want je zult ze als eerste van hun krijgen, ook als dat over 3 maanden is
De bundels van AMD lopen tot 30 Sept. Vanwege dit vermoed ik dat er voor die tijd niet veel voorraad is... dan is de schade beperkt
Nogmaals ik weet niets over NL dus speculatie...
[ Voor 15% gewijzigd door The Source op 14-08-2017 20:40 ]
whoopwhoop!
Bij mij helaas nog steeds geen statusverandering.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
zie laatste regels. Dit kan toch sneller zijn dan verwacht, en mogelijk krijgen we dan eindelijk in Nederland ook kaarten?!

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Hey het is een gok hé. Kan ook zijn dat ze dan alsnog maar naar een paar bedrijven verschepen
Als je dus een Vega-kaart wil, zal je over de grens moeten gaan kopen. Ook daar is succes niet gegarandeerd, want voor heel Duitsland zijn er naar verluidt slechts zo'n 800 kaarten beschikbaar. Dat is aanzienlijk minder dan gebruikelijk bij een lancering. Over anderhalve week moet de tweede batch Vega-kaarten uitgeleverd worden. Alternate hoopt dan wel een klein aantal kaarten te ontvangen, maar dat is nog niet bevestigd.
Hoe laat heb jij je order geplaatst? En hoe laat de status update gekregen?
Rond 5 uur Sapphire combo bij scan. Eh even zien picked 18:34, dispatched 22:10.Kiwi schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:47:
[...]
Hoe laat heb jij je order geplaatst? En hoe laat de status update gekregen?
>Your estimated delivery date is Wednesday, 16 August 2017, as requested we will deliver your parcel between 06:00 and 22:00
>15 Aug 2017 02:20 International Gateway Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands
Dat wordt een lange dag op kantoor, ik zie het al
Ergens zit ik nog ernstig te twijfelen om niet gewoon voor crossfire te gaan... maar met mijn huidige 2560x1080 144hz monitor is dat misschien dikke overkill...
Het zou wel passen in mijn pc, mijn x370 bord is er geschikt voor.
Begint crossfire niet een beetje 'out' te raken?Blaat schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:00:
Yup same here!
Ergens zit ik nog ernstig te twijfelen om niet gewoon voor crossfire te gaan... maar met mijn huidige 2560x1080 144hz monitor is dat misschien dikke overkill...
Het zou wel passen in mijn pc, mijn x370 bord is er geschikt voor.
Ander voordeel is wel dat je je CV de deur uit kan doen.
Ja best wel. Het schijnt officieel ook nog niet eens ondersteund de worden door de drivers.carlpls schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:14:
[...]
Begint crossfire niet een beetje 'out' te raken?
Ander voordeel is wel dat je je CV de deur uit kan doen.
Het zou dus puur voor de bragging rights zijn.
1545 maar hij is onderwegBlaat schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:55:
[...]
Hoe laat had je besteld?
Dit is bij elke videokaart release de afgelopen jaren vaste prik helaas. De release van de NVidia Pascal kaarten was bijvoorbeeld niet anders.AlxRoelofs schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:40:
Wellicht ben ik nu heel krom aan het denken of is dit normaal (ben niet zo van de gloednieuwe producten - is me vaak te duur / te overkill), maar ik vind het echt te triest voor woorden dat dit ''de terugkomst'' van AMD zou moeten zijn en dat ze (bijna) geen stock hebben.
Ditmaal is het nog even iets erger vanwege de mining gekte en omdat veel mensen heel lang op Vega hebben gewacht.
Dat soort dingen zijn niet nieuw is wel vaker gebeurd en was al lang bekend.AlxRoelofs schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:40:
Wellicht ben ik nu heel krom aan het denken of is dit normaal (ben niet zo van de gloednieuwe producten - is me vaak te duur / te overkill), maar ik vind het echt te triest voor woorden dat dit ''de terugkomst'' van AMD zou moeten zijn en dat ze (bijna) geen stock hebben.
Er zijn productie problemen met hbm2 er kan gewoon niet genoeg geleverd worden.
Over twee weken kan je Vega 56 halen die komt de 28e.
Astennu schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:57:
[...]
Dat soort dingen zijn niet nieuw is wel vaker gebeurd en was al lang bekend.
Er zijn productie problemen met hbm2 er kan gewoon niet genoeg geleverd worden.
Over twee weken kan je Vega 56 halen die komt de 28e.
Bedankt voor jullie reactie, dan begrijp ik het in ieder geval wel beter.Blaat schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:53:
[...]
Dit is bij elke videokaart release de afgelopen jaren vaste prik helaas. De release van de NVidia Pascal kaarten was bijvoorbeeld niet anders.
Ditmaal is het nog even iets erger vanwege de mining gekte en omdat veel mensen heel lang op Vega hebben gewacht.
Toch blijft het zonde, is een gemiste kans voor AMD. Ik snap het echter wel zo vlak na die mining gekte.
Tja ze zijn allemaal verkocht. Ik gok dat er best wat miners zo'n kaart gehaald hebben voor tests maar denk dat het nu nog mee valt. Mining performance is nu nog niet al te best.AlxRoelofs schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:15:
[...]
[...]
Bedankt voor jullie reactie, dan begrijp ik het in ieder geval wel beter.
Toch blijft het zonde, is een gemiste kans voor AMD. Ik snap het echter wel zo vlak na die mining gekte.
Hopelijk blijven er daardoor genoeg vega 56 kaarten voor gamers over de 28e.
De vega 56 zal wel €500+ worden hier niet waar?
Ik hoor zojuist dat de 2de batch VEGA al op uitlever schema staat. Zelfde aantallen dus niet spannend, wel gelukkig een 2de batch. Het kon ook zijn dat het weken / maand zou duren voor een 2de batch
Heb wel direct de order geannuleerd via schrift. Ook deze heb ik direct na gebeld en kreeg een andere jongen aan de lijn die me kon vertellen dat er wel degelijk voorraad is maar deze intern nog verwerkt moest worden, en na ontvangen betaling het direct verwerkt zou worden.
Inmiddels:
Hello Mr. van Melis,
thank you for your eMail. We will ship your order today. You will get a separate shipping confirmation later this day.
Mit freundlichem Gruß; Best Regards
Marcel Hirsch
Caseking Service
Caseking GmbH
Niet op voorraad.
http://www.gamersnexus.ne...om-crossfire-with-rx-vega
Door overbelasting van OC.uk's ordersysteem hebben ze veel meer orders geaccepteerd dan dat ze voorraad hadden.
Ik zit nu dus met een pre-order ipv. een pakketje onderweg en geloof dat ik niet de enige ben
In deeze zin staan drie fauten
Dat is niet wat ze zeggen.Dennism schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:40:
Als we de geruchten moeten geloven gaat AMD niet veel effort steken in Crossfire voor Vega qua optimalisaties e.d. Ik zou wat dat betreft goed oppassen en eerst wachten op reviews voordat je mogelijk een dure 2de kaart koopt als "miskoop". Al zul je deze gezien de schaarste gelukkig waarschijnlijk wel vrij makkelijk weer kunnen verkopen als je er pas achter komt na de WKOA termijn.
Ze zeggen dat Vega gewoon crossfire gaat ondersteunen maar dat ze minder budget gaan steken in driver optimalisatie. Minder /= 0.
Dat is toch precies wat ik zeg namelijk: minder effort, is inderdaad niet 0, maar het is wel een waarschuwing die ze afgeven... Ik zou er in ieder geval niet blij van worden als ik 2 kaarten zou kopen en dit blijkt in veel games mogelijk niet lekker te werken.Blaat schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:20:
[...]
Dat is niet wat ze zeggen.
Ze zeggen dat Vega gewoon crossfire gaat ondersteunen maar dat ze minder budget gaan steken in driver optimalisatie. Minder /= 0.
Het blijft even afwachten, maar ik hoop dat ze doelen op expl. multi adapter van dx12 en Vulkan, (de laatste heeft het bij de laatste update nu ook), welke voor CF in de plaats komt. Het komt dan wel op de devs aan, die het dan moeten implementeren i.pv. de GPU driverprogrammeurs. Multi GPU blijft du bestaan, maar hoe breed het ondersteund wordt blijft de vraag. Ik wel gelezen dat Microsoft het makkelijker gaat maken in een toekomstige dx-update, dus hopelijk krijgen iig de grote titels wel multi GPU.Dennism schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:40:
Als we de geruchten moeten geloven gaat AMD niet veel effort steken in Crossfire voor Vega qua optimalisaties e.d. Ik zou wat dat betreft goed oppassen en eerst wachten op reviews voordat je mogelijk een dure 2de kaart koopt als "miskoop". Al zul je deze gezien de schaarste gelukkig waarschijnlijk wel vrij makkelijk weer kunnen verkopen als je er pas achter komt na de WKOA termijn.
http://www.tweaktown.com/...provements-ema/index.html
Hopelijk krijgt Vega wel dezelfde dx9/10/11 CF functionaliteit als de bestaande AMD-gpu's.
Niet op voorraad.
Als de reeds uitgebrachte het nog maar doen CF, dan vermaak ik me nog wel even, anders denk ik dat er idd een probleempje is.Dennism schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:47:
[...]
Dat is toch precies wat ik zeg namelijk: minder effort, is inderdaad niet 0, maar het is wel een waarschuwing die ze afgeven... Ik zou er in ieder geval niet blij van worden als ik 2 kaarten zou kopen en dit blijkt in veel games mogelijk niet lekker te werken.
Niet op voorraad.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Spannend!

Wel slecht voor de productiviteit op kantoor zo'n GPS tracker
Maar goed dat PostNL er niet aan doet
Toch snap ik je keuze niet...edward2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:47:
[...]
Als de reeds uitgebrachte het nog maar doen CF, dan vermaak ik me nog wel even, anders denk ik dat er idd een probleempje is.
Zeg maar gerust -15% DX12 best case. -30% DX11 en dan kunnen de Nvidia varianten nog een stuk beter overklokken ook.edward2 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:39:
Wat denken jullie, ~TitanX(Pascal) perf. voor dx11 @ 4K voor de snelste Vega en +20-30% dx12 best case?
[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 16-08-2017 10:12 ]
Die van mij komt ook rond de middag. Nu hopen dat de buren thuis zijn.... Zo niet wordt het morgen
Ik ben reuze benieuwd! heb al wat dingen bedacht die ik wil gaan testen.
Nice!The Source schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:34:
Polaris blijft in shortage, blijft wel in productie maar gaat allemaal naar miners. Probleem met Polaris dat ze langzamer worden bij minen is opgelost, wachten op officiele BIOS update. Verwacht dat er rond OCT / NOV veel 4G 2de hands op de markt komt omdat die wel worden geimpact, echter de 8G versies niet.
Ik hoor zojuist dat de 2de batch VEGA al op uitlever schema staat. Zelfde aantallen dus niet spannend, wel gelukkig een 2de batch. Het kon ook zijn dat het weken / maand zou duren voor een 2de batch. Stock gaat nog steeds naar de launch partners, geen idee wanneer ook voor NL of andere resellers.
Komen die komende week al? of de 28e tegelijk met de Vega 56?
En hier zitten denk ik geen Limited Edition kaarten meer bij of wel?
[ Voor 57% gewijzigd door Astennu op 16-08-2017 10:22 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
MrVegeta schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:28:
Eens kijken hoeveel FPS ik haal in Hearthstone!
Mooi dat dat kanMrVegeta schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:28:
15:18-16:18 komt die van mij. Dus ik ga zo naar het kantoor en 3 uur weer naar huis ^^. Eens kijken hoeveel FPS ik haal in Hearthstone!
Ik ga als eerste eens overwatch testen vs mijn R9 295X2 kijken of ik genoeg FPS haal zodat die er uit kan. De RX480 en Fury Nano waren net niet snel genoeg voor mijn 2560x1440 144Hz scherm. Dan zaten ze regelmatig richting de 80 fps.
De R9 295x2 blijft veel meer rond de 120-144 (capped).
Test heel kort het verbruik stock en daar na meteen ga ik meteen aan de power settings sleutelen. Huidige doel is 1500 MHz maar dan zo efficient mogelijk wellicht stel ik dit bij naar 1400 MHz mocht dat veel winst opleveren.
https://techspot-static-x...bench/Overwatch_1440p.pngAstennu schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:37:
[...]
Mooi dat dat kan
Ik ga als eerste eens overwatch testen vs mijn R9 295X2 kijken of ik genoeg FPS haal zodat die er uit kan.
Zou wel moeten lukken toch?
[ Voor 34% gewijzigd door Paprika op 16-08-2017 10:40 ]
Prestaties tov de 580 vallen wel tegen in dat spel. De 1070 doet het daar echt extreem goed zeg. (of AMD extreem slecht)Paprika schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:40:
[...]
https://techspot-static-x...bench/Overwatch_1440p.png
Zou wel moeten lukken toch?
De R9 295x2 zal dan een heel stuk sneller blijven want de CF scaling is gewoon goed in dat spel. Dus dan heb je 180% van de prestaties van een RX580.
Vega 56 doet het in de hele review van Techspot niet echt lekker. Hij verbruikt daar wel minder dan een RX580 dus wellicht is dit de powersave stand geweest.
Nja ik ga het vanmiddag wel zien
[ Voor 34% gewijzigd door Astennu op 16-08-2017 10:59 ]
Dit is een RX Vega 56 he. De GTX 1070 en RX Vega 56 ontlopen elkaar ook niet heel erg (in DX11 en enkele DX12ers zoals RotTR), dus zo vreemd vind ik die resultaten niet.Astennu schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:53:
[...]
Prestaties tov de 580 vallen wel tegen in dat spel. De 1070 doet het daar echt extreem goed zeg. (of AMD extreem slecht)
[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 16-08-2017 11:00 ]
Heb genoeg reviews gevonden waar hij een voorsprong had op de 1070.Paprika schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:59:
[...]
Dit is een RX Vega 56 he. De GTX 1070 en RX Vega 56 ontlopen elkaar ook niet heel erg, dus zo vreemd vind ik die resultaten niet.
- Battlefield 1 (DX12, nogmaals gebruikt niemand): RX Vega 56
- Civilization VI: GTX 1070
- CoD: Infinite Warfare: RX Vega 56
- Dawn of War III: RX Vega 56
- Deus Ex: Mankind Divided: RX Vega 56
- Dishonored 2: GTX 1070
- Doom: RX Vega 56
- F1 2016: RX Vega 56
- Fallout 4: GTX 1070
- Ghost Recon Wildlands: RX Vega 56
- GTA 4: RX Vega 56
- Hitman: RX Vega 56
- Prey: RX Vega 56
- Rainbow Six Siege: RX Vega 56
- Resident Evil 7: RX Vega 56
- Rise of the Tomb Raider: RX Vega 56
- Sniper Elite 4: RX Vega 56
- Styx: Shards of Darkness: GTX 1070
- The Witcher 3: RX Vega 56
- Watch Dogs 2: GTX 1070
Op 1080p is het 97% vs 100% (oftewel 3% sneller)...
Neem je een aftermarket GTX 1070 review dan is het 93% vs 100% tussen de FE en de aftermarket. Typical gaming verbruik van de GTX 1070: 145W, aftermarket 180W. RX Vega 56: 229W.
Dan zijn ze al erg gelijk zelfs na handmatig undervolten en tweaken van de RX Vega 56. Denk ik dat de RX Vega 56 een goede kaart is? Ja. Denk ik dat je hem links moet laten liggen als ie een zelfde prijzenrotzooi krijgt van AMD als de RX Vega 64? Ja. Zou je spijt moeten hebben als je ruim een jaar hebt gewacht hiervoor i.p.v. een GTX 1070 aftermarket te hebben gekocht voor 350 euro (note: Duitsland en Frankrijk, maar je kunt toch geen Vega kopen in Nederland) maanden geleden? Ja.

There’s no such thing as a bad card, only bad prices.
[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 16-08-2017 11:26 ]
5K-scherm, met 1 red ik het niet.Paprika schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:11:
[...]
Toch snap ik je keuze niet...
[...]
Zeg maar gerust -15% DX12 best case. -30% DX11 en dan kunnen de Nvidia varianten nog een stuk beter overklokken ook.
We zullen zien of er nog verbetering komt. primitieve shader staat ook nog uit.
Voor de rest gewoon leuk om mee te spelen als GPU fetisjist
Niet op voorraad.
Alleen geen displayport -> hdmi/dvi kabels helaas, de kaart en 4 schroefjes, that's it.
Ik dacht dat er ook wel regelmatig adapters meegeleverd werden.MrVegeta schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:39:
Kabels zitten toch altijd bij het scherm en niet de kaart?
Maargoed, gelukkig hebben we 'tig displayport -> DVI adapters op kantoor liggen, woei!
Kabels wel, adapters zitten regelmatig bij de videokaarten.MrVegeta schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:39:
Tegenwoordig wordt dat al meer en meer kariger. Ik weet zeker dat er bij mijn HD5870 des tijds wel wat verloopjes bij zaten, ook bij het referentiemodel.carlpls schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:41:
[...]
Ik dacht dat er ook wel regelmatig adapters meegeleverd werden.
Maargoed, gelukkig hebben we 'tig displayport -> DVI adapters op kantoor liggen, woei!
Ik heb inderdaad dozen vol adapters van ouwe VGA > HDMI kaarten enzocarlpls schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:41:
[...]
Ik dacht dat er ook wel regelmatig adapters meegeleverd werden.
Mijn scherm werd alleen met een hdmi kabel geleverd, ondanks dat je displayport nodig hebt voor de freesync.MrVegeta schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:39:
Mechwarrior Online: Flapdrol

Foto's volgen.
Ik ben benieuwd of CF al werkt. Kan zijn dat het pas later wordt doorgevoerd gezien de driverstatus.
Niet op voorraad.
Het gaat sowieso wel iets doen...edward2 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:19:
[...]
Ik ben benieuwd of CF al werkt. Kan zijn dat het pas later wordt doorgevoerd gezien de driverstatus.
YouTube: AMD RX VEGA in Crossfire at the Computex event
Verder: http://www.3dmark.com/compare/fs/13366072/fs/13363836.
Onlangs hadden we nog een discussie over drivers die al sinds begin dit jaar weinig aan de perf. zou hebben veranderd met de loop van de tijd, volgende link laat het tegendeel zien:
http://www.3dmark.com/com...100/aot/224202/aot/217914
http://i.imgur.com/aesHyo8.jpg
Volgens mij komt er hier en daar nog best wat bij.
Allen via:
https://www.reddit.com/r/Amd/
Niet op voorraad.
Ik ga ook wat testjes proberen te doen vs een Fury Nano. En dan de Vega ook op 1000MHz draaien kijken wat er dan gebeurd of hij nog steeds trager is. (bij de FE was dat in ieder geval zo).
https://translate.google....-64-56-test%2F&edit-text=Astennu schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:33:
Als zaken zoals die primitive shaders nog niet werken zit er sowieso nog wel wat meer in het vat.
Ik ga ook wat testjes proberen te doen vs een Fury Nano. En dan de Vega ook op 1000MHz draaien kijken wat er dan gebeurd of hij nog steeds trager is. (bij de FE was dat in ieder geval zo).
Niet op voorraad.
That being said:
Order Picked 16TH AUG 2017 11:45
Date Despatched 16/08/2017 14:36
[ Voor 14% gewijzigd door winwiz op 16-08-2017 16:05 ]

Voor nu nog even 1 exemplaar. Niet alleen is mijn huidige voeding nog niet up to the task maar ook mijn behuizing komt er wat ruimte tekort voor.
Maar een crossfire test komt er sowieso.
https://twitter.com/Radeon/status/897820530065199104
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[ Voor 19% gewijzigd door tropicalbennie op 16-08-2017 23:20 ]
Ik hoop dat rond begin september de custom cooler versies van MSI en/of ASUS te koop zijn. (In Nederland)
Heb wel wat gezien van ASUS dat ze die in september een keer verkopen maar nog niks van andere fabrikanten, weet iemand hier meer over?
Mensen hebben heel lang kunnen sparen natuurlijkDaniëlWW2 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:45:
Nou dat gaat weer lekker...
https://twitter.com/Radeon/status/897820530065199104
Linkje:
https://www.alternate.nl/...l/product/1377926?lk=9364
Zzz...
Niet op voorraad.
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.