[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 98 ... 274 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08 19:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gonadan schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:05:
[...]

En in dat licht (:+) zit ik nu weer te denken aan een Biolite nu ik waarschijnlijk ruimte over heb in de vouwwagen. Deze blijf ik toch wel erg tof vinden: https://www.bioliteenergy.com/products/campstove-2-plus

@Orion84 had deze geloof ik, werkt dit ook een beetje als kampvuurtje of moet je dan die grotere hebben? Ben op zich wel benieuwd naar de levensduur van zoiets, je zit toch steeds een bak elektronica heet te stoken. :P
Als kampvuurtje? Mja, je krijgt er wat vlammetjes van en je kan er een marshmallow op roosteren, maar het gaat je niet warm houden, zeker niet als je er met een gezin in een kring omheen gaat zitten. Daarvoor is het echt veel te klein. Het is echt bedoeld als een alternatief voor een 1-pits gas/benzine brander. Met de bonus dat je er een grill op kan zetten. Als sfeervlammetje op tafel zou het kunnen, maar je zit dan dus wel ook de hele tijd naar de ventilator te luisteren, al valt dat op de laagste stand nog wel mee.

Die elektronica wordt niet heel heet, behalve de warme kant van de TEC natuurlijk, het gele deel kan je tijdens gebruik gewoon vastpakken. Dat hangt los van de dubbelwandige brander en daar blaast natuurlijk ook nog eens de lucht doorheen :)

Ik heb zowel de CampStove als de CampStove2 (dus niet die nieuwe 2+ die zo te zien een iets grotere accu heeft). Beide doen het nog prima, maar ik gebruik ze ook weer niet heel vaak.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 11-08-2021 12:37 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:45
streamnl schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:41:
[...]

Worteldoek komt van dit topic. Juist omdat het water doorlaat.
Ik zie inderdaad dat er meer 'schools of thought' zijn. Mijn vrouw zweert dat het ondoorlatend moet zijn maar ik zie zelfs dat dat op sommige campings verboden is.

Zit nu te denken en kan me eigenlijk niet een reden bedenken waarom ik GEEN worteldoek zou gebruiken; het water loopt weg en de modder komt er niet doorheen.

Toch eens met mijn dame overleggen :P

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Vaak noemen ze het eco grondzeil, maar dat lijkt verdacht veel op worteldoek dus velen gebruiken echt worteldoek. We blijven Hollanders hè. :P

Dicht plastic houdt je kuip beter schoon (en mag gewoon op campings), maar heeft als nadeel dat je het vaak maar één keer kunt gebruiken en er water op kan blijven staan waardoor je kuip niet echt droogt.
Zelf heb ik jaren plastic gebruikt, maar heb nu voor het eerst ecodoek gehaald. Ben benieuwd of het gaat bevallen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja, ik ben wel benieuwd naar wat feedback van mensen die het beiden hebben geprobeerd, met name in natte omstandigheden.

Wij stonden vorige maand langs een beek en na een paar forse buien zat er gewoon op veel plekken water tussen het zeil en de kuip; dat probeerden we te voorkomen natuurlijk maar als het echt hard regent lukt dat niet. En als het ertussen zit gaat het er niet meer tussenuit, tenzij je een week lang zomerhitte hebt.

Vraag me af of worteldoek in die situatie beter had gewerkt; je accepteert dan dat er altijd vocht onder je tent komt maar het zou dan ook weer sneller weg moeten zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:48
Gonadan schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:05:
[...]

En in dat licht (:+) zit ik nu weer te denken aan een Biolite nu ik waarschijnlijk ruimte over heb in de vouwwagen. Deze blijf ik toch wel erg tof vinden: https://www.bioliteenergy.com/products/campstove-2-plus

@Orion84 had deze geloof ik, werkt dit ook een beetje als kampvuurtje of moet je dan die grotere hebben? Ben op zich wel benieuwd naar de levensduur van zoiets, je zit toch steeds een bak elektronica heet te stoken. :P
Zo'n Solo Stove modelletje Ranger lijkt me wel wat )https://www.solostove.com/solo-stove-ranger/). Alleen lijkt het dat de verkopers in Nederland iets te enthousiast zijn met de omrekening van de prijs, van 200 dollar in de US naar 290 euro hier :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:09:
Vraag me af of worteldoek in die situatie beter had gewerkt; je accepteert dan dat er altijd vocht onder je tent komt maar het zou dan ook weer sneller weg moeten zakken.
Wij gebruiken beide in de voortent. Eerst (verstevigd) worteldoek, gevolgd door een grondzeil en daarop tenttapijt. Voor alleen de voortent twijfel ik nog om het grondzeil weg te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 08:39
@streamnl Ik vind het lastig om campings aan te raden. Er zijn er tientallen in de gebieden die je noemt en die waar ik geweest ben waren ok maar niet heel bijzonder.

Qua materiaal: bedenk even hoe je je ontbijt wil aanpakken. Ik ben redelijk minimalistisch maar zou een broodje (mes, bord, beleg) en een kopje koffie (mok, grove maling+Moka danwel Nespresso+pannetje/keteltje, gaspitje) op de kampeerplaats niet willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:53

ST10©DE

Dus.............

Wij kopen elk jaar deze :

https://www.totalflooring...e-kwaliteit-p240c136.html

Met 5 meter bij 4,20 meter precies goed voor onze vouwwagen. En voor dat geld gaat het daarna in de afvalcontainer, maar blijf ons grondzeil mooi schoon n is er hooguit wat condens.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Bacchus schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:12:
@streamnl Ik vind het lastig om campings aan te raden. Er zijn er tientallen in de gebieden die je noemt en die waar ik geweest ben waren ok maar niet heel bijzonder.

Qua materiaal: bedenk even hoe je je ontbijt wil aanpakken. Ik ben redelijk minimalistisch maar zou een broodje (mes, bord, beleg) en een kopje koffie (mok, grove maling+Moka danwel Nespresso+pannetje/keteltje, gaspitje) op de kampeerplaats niet willen missen.
Qua eten...normaal... lopen we altijd een dorp in en gaan we daar ergens eten.
We eten zelden bij onze slaapplek.

Ik vind het ook moeilijk om een mooi, rustige plek te zoeken in NL. Maar ja, ik heb nog even om te zoeken.
Als wij op bonnefooi rondtrekken (B&B's), dan komen we vaak op het laatste moment, de mooiste plekken tegen. Hopelijk werkt dat met campings ook zo :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
ST10©DE schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:31:
Wij kopen elk jaar deze :

https://www.totalflooring...e-kwaliteit-p240c136.html

Met 5 meter bij 4,20 meter precies goed voor onze vouwwagen. En voor dat geld gaat het daarna in de afvalcontainer, maar blijf ons grondzeil mooi schoon n is er hooguit wat condens.
Inmiddels gaat dat doek (link eerder geplaatst) bij ons al 3 jaar mee, prima spul. Ik ben juist blij dat we een alternatief hebben voor jaarlijkse weggooien van het plastic wat we eerst gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:03
Zoals al eerder gezegd, dit wordt een duur topic. Hier ook maar eens een 6x3.85mtr besteld, dan wel de tentzeil uitvoering. Begin dit jaar heb ik me ellendig geschrobt/karchert op de tenttapijten, die volledig onder de modder zaten. :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:37
Op de voorseizoen plek gebruik ik ook antiworteldoek wat ik ruim uit laat steken. Voorkomt een hoop opspattende modder. Maar daar ligt dan vervolgens nog een Isabella vloer + verhuisdekens + tenttapijt op. Warm en droog.
Maar na 1 seizoen kan het weg, goor en door de haringen op veel plekken kapot.

In de zomervakantie gebruik ik wegwerpplastic. Die enkele keer dat er iets water op blijft staan, die neem ik voor lief. Droogt eigenlijk altijd wel weer snel, en het is maar zelden dat het zoveel regent als dit jaar. Desnoods prik ik er wat gaatjes in als het echt blijft staan, even met een speld door de open ruimtes van het tenttapijt en klaar.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 13:34

Bommes

Capo del formaggio

Met de camper had ik altijd zo een tent kleed bij me, na de vakantie even goed afwassen en weer goed voor de volgende trip.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628691175-600-x-450px-IMG_20160518_184811.jpg

Met de caravan nu hebben we een open luifel met een klein kleedje onder de tafel en stoelen.
misschien dat ik toch dat grote groene kleed nog mee neem dit jaar.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628691322-600-x-450px-IMG-20200703-WA0013.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Jelte schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:11:
[...]
Hoewel aanlokkelijk, ga ik op de camping liever voor iets kant en klaars gemaakt voor de toepassing.
Dus jij bent het type-tje dat alles inclusief de gootsteen meeneemt ? 8) Niet erg hoor :) als het aan mijn vrouw ligt wij ook. (ps ik ook wel hoor)

Maar ja iets met 1 doel is erg beperkt in het gebruik ... en neemt "kostbare" ruimte in beslag..en iets wat je in elkaar plugt is dan niet "netjes" maar wel erg makkelijk in delen weg te proppen tussen de bagage

Stel je koopt een lamp .. die gaat 11 maanden minimaal in de opslag de accu en/of batterijen oxideren en lopen leeg gevolg .. je hebt er geen reet meer aan.

Terwijl de powerbank die als "start accu" voor je auto kan fungeren 12v voeding of met USB -x.y.z en noodlamp de perfecte bron is die je voor kleine/grote uitjes klaar hebt liggen ..

Maar het is ook de mentaliteit denk ik .. als je met een rugzak dagen moet wandelen ..dan word reduceren een 2de natuur :) vrouw lief en kids merken het langzaam dat je meer met minder kan doen,
- vrouwlief gooit wel wat was in de wasmachine ipv voor 3 weken kleding mee te sjouwen
- kids merken dat het ze minder afwas tijd kost als we minder keukengerei gebruiken (wij helpen ook mee)
- iedereen tilt zijn eigen meuk de auto/caravan in en uit ..

we "verliezen" steeds meer meuk elke vakantie die overbodig blijkt .. :+

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vso schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:19:
[...]

Dus jij bent het type-tje dat alles inclusief de gootsteen meeneemt ? 8) Niet erg hoor :) als het aan mijn vrouw ligt wij ook. (ps ik ook wel hoor)
Ah, ja trek het maar lekker tot in extremiteit door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-08 17:17

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

@streamnl als je een tarp neemt, ook even checken of je er scheerlijnen, haringen en evt stokken bij krijgt. Anders moet je die mss nog aanschaffen. Ik heb iig 2 stokken voor als ik niet genoeg bomen of andere punten heb en extra scheerlijnen om huidige te verlengen.

(Ben zelf wel fan van tarp meenemen. Extra droog of schaduw plekje voor als je kleine voortent hebt. Ligt er ook aan hoe vaak/lang je bij de tent gaat zitten mss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Jelte schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:26:
[...]
Ah, ja trek het maar lekker tot in extremiteit door.
pff als dat je take-away is van mijn post zou ik op een politieke thread gaan reageren oid ..

mijn punt was meer in de trant van "doe waar je je goed bij voelt"

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

kaassouffle schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:41:
@streamnl als je een tarp neemt, ook even checken of je er scheerlijnen, haringen en evt stokken bij krijgt. Anders moet je die mss nog aanschaffen. Ik heb iig 2 stokken voor als ik niet genoeg bomen of andere punten heb en extra scheerlijnen om huidige te verlengen.

(Ben zelf wel fan van tarp meenemen. Extra droog of schaduw plekje voor als je kleine voortent hebt. Ligt er ook aan hoe vaak/lang je bij de tent gaat zitten mss
stukje tentreparatie stof wat je erop strijkt en dan pas een paar zeil-ogen erin slaan :) ideaal om het passend te maken ..

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-08 17:17

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Jelte schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:43:
Wat gebruiken de andere kampeerders hier voor verlichting later op de avond? En dan op een oplaadbare accu. Liefst zo'n, maar dat is geen harde eis.
Wel harde eis is dat het een beetje gezellig licht is.

We hebben nu van die potlampjes en dat werkt prima om wat te vinden, maar gezellig is het niet.
Deze gekocht via Bol. Heeft een sfeerlicht stand (wat meer geel/oranje) en je kan hem dimmen.
Oplaadbaar met standaard usb-lader, hangen en staan. Erg content mee. Geeft ook gewoon een bak licht als t moet: 1000 lumen. Heb nog geen moment gehad dat dat moest trouwens ;-)

https://eurotrail.info/pr...n-1000-oplaadbaar-dimmer/

[ Voor 11% gewijzigd door kaassouffle op 11-08-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Dr. Strangelove schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:21:
Wij hebben Petzl LED hoofdlampjes. Topdingen, altijd je handen vrij. Zit ook een rode LED in als je mensen niet wil verblinden.

Voor sfeerverlichting hebben we een 30 jaar oude Colman benzinelamp :) Prachtig ding.
Ik heb zelf ook een Petzl Actik Core, die ik als enige lamp meeneem wanneer ik met de motor en tent ga kamperen. Het ding heeft ook een 6 lumen stand, die in veel gevallen al ruim voldoende is. Bijvoorbeeld om een boek te lezen.

Ik heb er een Noctlight hoesje, met het lampje daarin is hij ook als tafellamp of als hangend lampje in de tent te gebruiken.

Ik ben er erg blij mee. In de caravan neem ik ander licht mee (een accu-tafellamp en een gaslamp), maar dat neemt dan ook veel meer plek in.

De rode led is overigens niet zozeer tegen verblinding van anderen, maar om te voorkomen dat je ogen elke keer aan het donker moeten wennen wanneer je je lamp aan gehad hebt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Het zal geen topkwaliteit zijn, maar enkele spullen kunnen we al afvinken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwsBYgFvWMKV3ZXLCPHAo5alqp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6uqmEMhDZ9ODnjxsOXJ1ZEI.jpg?f=fotoalbum_large
Stoel, tafel en een usb lamp √
En natuurlijk mag badminton ook niet ontbreken. :')

Morgen even naar de gamma voor een worteldoek.
Er stond zo'n grote tent buiten van ongeveer 1200 euro maar dat is een soort tent wat wij wel zien zitten mocht kamperen iets voor ons zijn.
Indeling is goed en lekker ruim voor 2 man

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

* Orion84 had een tweetal exped megamat 15 matrassen besteld. Maar de container met Exped artikelen was ergens blijven hangen (stond die op de Evergiven wellicht?). Dus dat werd een beetje onzeker of dat er nog voor het vertrek zou zijn.

Uit voorzorg dus maar twee Bardani Summat 3D 15cm matten besteld, die wel op voorraad waren. Die zijn inmiddels binnen, even uitgeprobeerd en die liggen prima. Krijg ik vandaag bericht dat de exped bestelling ook verzonden is. Dus dat wordt zodra die binnen zijn even een vergelijkend warenonderzoek doen en besluiten welke we retourneren :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik had zaterdag nog een megamat mee, had je zo mogen proberen. :+

Die camping stove waar we het eerder over hadden heb ik toevallig vandaag in de kampeerwinkel zien staan waar ik was. Hij was inderdaad wel een tikkeltje kleiner dan ik in m'n hoofd had. Nog steeds een leuk ding maar ook qua sfeerhaard wellicht wat beperkt, zeker voor dat geld.
Heb dus maar nieuwe klapstoelen mee genomen, die moest ik toch hebben. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb voor op de motor en Exped 7LW matje.
Pas één nachtje op geslapen dus nog geen duurtest maar ik vond het na die ene nacht al een fijn ding.
Paar jaar met een self inflatable van de Decathlon gekampeerd tijdens mijn motor tripjes. Ook goed op geslapen maar met "maar" 3cm dikte kreeg ik als zijslaper na een paar nachten wel wat last van mijn heupen en schouders.
Grootste nadeel was/is wel het pakvolume van die matjes.
Zeker op de motor is het wel prettig om alles zo "klein" mogelijk te hebben.
Laatste tripje had ik 2 zadeltassen, de tent in zijn eigen zak (Coleman Darwin 3+) en een klein dag rugzakje met wat te drinken en eten bij me.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628711954-600-x-450px-IMG_20200908_120258604.jpg

Daarin had ik al mijn kampeer spulletjes bij. Inclusief een gasbrandertje en mokka koffie pruttel potje. Wat schone kleren, toilet spullen en een paar slippers voor onder de campingdouche.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628712406-600-x-450px-IMG_20200909_073856849.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32
vso schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:19:
[...]

we "verliezen" steeds meer meuk elke vakantie die overbodig blijkt .. :+
Ik merk dat ik juist telkens meer mee wil nemen. Het buitenleven waardeer ik enorm, maar de ongemakken ervan juist minder. Een goed mes, een fijne wok, een fatsoenlijke BBQ, genoeg (schone) kleren, etc.

Zouden ze niet ergens een all-in vakantie met glampingtenten aanbieden? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:04
Gonadan schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:59:
Vanavond maar even getest hoeveel ruimte ik voor de fietsendrager over houd bij maximale stuuruitslag, meer dan zat toch? :D

[Afbeelding]
Lurker in dit forum, maar volgens mij zag ik je rijden! De combinatie viel mij op en moest 2x nadenken over de reden waarom de fietsendrager zo gemonteerd was, vandaar dat ik het nog weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Anniedrew schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:26:
Lurker in dit forum, maar volgens mij zag ik je rijden! De combinatie viel mij op en moest 2x nadenken over de reden waarom de fietsendrager zo gemonteerd was, vandaar dat ik het nog weet.
Dat moet dan op de parkeerplaats geweest zijn, want ik heb de drager er op de weg niet op gehad. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:04
Gonadan schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:45:
[...]

Dat moet dan op de parkeerplaats geweest zijn, want ik heb de drager er op de weg niet op gehad. ;)
Op de rotonde (1 afslag gesloten vanwege nieuwe verkeerssituatie) waar ze de toplaag van gehaald hadden en die vandaag opnieuw geasfalteerd is. Al begin ik nu aan mijzelf te twijfelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

barrymossel schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:21:
[...]

Ik merk dat ik juist telkens meer mee wil nemen. Het buitenleven waardeer ik enorm, maar de ongemakken ervan juist minder. Een goed mes, een fijne wok, een fatsoenlijke BBQ, genoeg (schone) kleren, etc.

goed "gereedschap" is het halve werk dat wel ja .. goeie stoel, slaapplek .. etc.
maar ja de luxe van veel opbergplek in de caravan en overschot aan meuk dat is wel wat anders als je "start" of bij elkaar verzameld .. ik kan 50% weggeven aan 1 v.d kids zonder issues voor mezelf te hebben.
als ze zouden willen kamperen ..

Veel met tent(en), vouwwagens .. sinds enkele jaren een caravan .. de vouwwagen die ik wil word niet meer gemaakt normale "aanhanger" is 1,20 x 2m oid .. de gene die ik had was 2.20 x 5m daar kon ik zonder problemen een hele tuinset (opvouwbare stoelen) + tafel in duwen en had nog zat ruimte over.. (boheme maxi) .. een amerikaanse popup (eis hard deksel) is lastig aan te komen (te duur , schaars)

Caravan was een redelijk alternatief, tja daar heb je ook genoeg bergruimte ..
scheelt wel als je alleen een koelbox en gasfles in de auto hebt ..

een magnetron, frituurpan, senseo of tv+ sateliet schotel meeslepen op vakantie gaat me wel te ver eerlijk gezegd. voor de vrouwen is het fijn een eigen wc/douche mee te hebben .. vorig keer op beekse bergen was dat een uitkomst .. schoonmaak ploeg deed niks .. als je binnen stapte ging je zelf over je steiger heen. was daar ook snel weer weg ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32
vso schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:07:
[...]

een magnetron, frituurpan, senseo of tv+ sateliet schotel meeslepen op vakantie gaat me wel te ver eerlijk gezegd. voor de vrouwen is het fijn een eigen wc/douche mee te hebben .. vorig keer op beekse bergen was dat een uitkomst .. schoonmaak ploeg deed niks .. als je binnen stapte ging je zelf over je steiger heen. was daar ook snel weer weg ..
Inderdaad ieder z'n eigen ding(en). Ik wil zitten, slapen en lekker eten. Dat laatste is voor mij BBQ en restaurants. Kinderen willen dan weer speeltuintjes en zwembad.
En privé sanitair (oftewel in rust kunnen kakken), dat willen zowel m'n vrouw als ik eigenlijk.

Ik denk dat het volgend jaar een all-in of erg luxe glamping wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Anniedrew schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:51:
Op de rotonde (1 afslag gesloten vanwege nieuwe verkeerssituatie) waar ze de toplaag van gehaald hadden en die vandaag opnieuw geasfalteerd is. Al begin ik nu aan mijzelf te twijfelen.
Geen idee welke regio je het over hebt maar het klinkt niet bekend. Er zijn natuurlijk wel meer mensen met een kogel op de dissel. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Die Megamatten zijn lekker. Wij hebben twee keer de Duo LW+ naast elkaar liggen, in totaal 2.64 meter breed :P. Daarnaast nog een babybedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:08

Dennis1812

Amateur prutser

vso schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:07:
[...]

goed "gereedschap" is het halve werk dat wel ja .. goeie stoel, slaapplek .. etc.
maar ja de luxe van veel opbergplek in de caravan en overschot aan meuk dat is wel wat anders als je "start" of bij elkaar verzameld .. ik kan 50% weggeven aan 1 v.d kids zonder issues voor mezelf te hebben.
als ze zouden willen kamperen ..

Veel met tent(en), vouwwagens .. sinds enkele jaren een caravan .. de vouwwagen die ik wil word niet meer gemaakt normale "aanhanger" is 1,20 x 2m oid .. de gene die ik had was 2.20 x 5m daar kon ik zonder problemen een hele tuinset (opvouwbare stoelen) + tafel in duwen en had nog zat ruimte over.. (boheme maxi) .. een amerikaanse popup (eis hard deksel) is lastig aan te komen (te duur , schaars)

Caravan was een redelijk alternatief, tja daar heb je ook genoeg bergruimte ..
scheelt wel als je alleen een koelbox en gasfles in de auto hebt ..

Kun jij wakker worden zonder koffie? Knap.

Ik heb een compacte nespresso automaat + melkschuimer gekocht. Gaat altijd mee naar hotels/bungalows en vanaf volgend jaar dus ook mee camperen.

Ik heb hier al eerder gevraagd voor tips m.b.t caravan aanschaf e.d. dat leverde mij een hoop goede en fijne tips op.
Vraag van andere orde: heeft iemand hier ook ervaring met het huren van een caravan? Welke partij moet je hier voor hebben en welke moet je vermijden? Of heeft iedereen hier er 1 gekocht en gehoopt dat het bevalt? Keer proberen lijkt mij wel prettig eerlijk gezegd.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 20-08 18:48
streamnl schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:07:
Het zal geen topkwaliteit zijn, maar enkele spullen kunnen we al afvinken.

Morgen even naar de gamma voor een worteldoek.
Er stond zo'n grote tent buiten van ongeveer 1200 euro maar dat is een soort tent wat wij wel zien zitten mocht kamperen iets voor ons zijn.
Indeling is goed en lekker ruim voor 2 man
Kwaliteit is best ok hoor. Onze tafel gaat al 5 jaar mee ofzo, eerst met de tent en nu met de caravan mee. Hebben wel meer spul van de Decatlon wat we nog altijd gebruiken.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:08

Dennis1812

Amateur prutser

Mijn action klapstoel doet het ook al 6 jaar inmiddels. Wel de iets duurdere variant vd action genomen. Zit lekkerder en meer instel opties voor de rug.
Nummer 2 is overleden toen schoonvader plaatsnam. Met een maatje (of 3) meer dan gemiddeld wel.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Deveon
  • Niet online
Dennis1812 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:39:
[...]

Caffeine doet weinig op een uitgerust brein. Waarschijnlijk is het met name het ritueel of simpelweg een verslaving.
Ik heb hier al eerder gevraagd voor tips m.b.t caravan aanschaf e.d. dat leverde mij een hoop goede en fijne tips op.
Vraag van andere orde: heeft iemand hier ook ervaring met het huren van een caravan? Welke partij moet je hier voor hebben en welke moet je vermijden? Of heeft iedereen hier er 1 gekocht en gehoopt dat het bevalt? Keer proberen lijkt mij wel prettig eerlijk gezegd.
Zelf nooit gedaan, vond het erg prijzig en huur dan liever iets op locatie. Vaak ruimer, meer faciliteiten en je hoeft geen spullen van een ander meer te sleuren. Tenslotte is een groot onderdeel van kamperen toch je eigen spulletjes en weten wat waar komt te staan. Verhuur ook overwogen maar dan zit een ander weer in mijn systeem te vroeten en daar kom je pas achter wanneer je zelf de boel opzet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kan jij slapend koffie drinken? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[...]
Via marktplaats krijg ik best wel wat verhuur caravans voorbij in mijn MP startscherm. Dat zijn merendeel particulieren die hun caravan verhuren.
Andere optie:
https://www.camptoo.nl/aanbod/Nederland?touring_caravan=1#
Geen ervaring mee maar ook die komt regelmatig voorbij maar dan op het camperforum. Ze hebben echter ook veel caravans vermeld staan zag ik net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

[...]

Huur bij een caravan dealer aangesloten bij de BOVAG.

Zelf geen ervaring met caravan huren, ben vanuit de tent overgestapt in een caravan.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

eamelink schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:27:
Die Megamatten zijn lekker. Wij hebben twee keer de Duo LW+ naast elkaar liggen, in totaal 2.64 meter breed :P. Daarnaast nog een babybedje.
Dan moet ik eerst mijn tent gaan upgraden. Twee keer een single LXW vult de binnentent al bijna compleet :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:03
Tja, huren van een caravan, wij hebben er ook sterk over nagedacht. Wij komen van een tentje, daarna een (wegwerp = cheap-ass) vouwwagen gekocht en er 3 keer mee weggeweest. Eigenlijk als test of kamperen met kinderen ook beviel en om niet de romslomp van een tent te hebben.
Op de camping eens bij buren gevraagd of we eens mochten rondneuzen in hun caravan, in ruil voor een glaasje wijn/bier (uiteraard uitgelegd dat we ons aan het orienteren waren op caravan). Dat mocht. Toen bedacht om iets te huren. Dit was allemaal behoorlijk prijzig en ondertussen ook al meerdere caravans gaan bekijken en een heel reëel beeld gekregen van onze wensen. (zo weinig mogelijk gedoe met slaapplekken, dus 4 vaste bedden. Klein zitje om onderweg/op overnachtingscamping/extreem koude avond te eten of spelletje te doen, 2.30 breed, luifel/makkelijk op te zetten voortent).
Uiteindelijk tegen een hobby540 2012 aangelopen, 3x gaan kijken en gekocht. Stapje huren overgeslagen. In eerste instantie alleen met luifel, maar met veel spullen voor kindjes, blijkt dat minder praktisch, dus nu een grote kampa air ervoor en een bikeshelter XL ernaast om wat speelgoed/fietsen uit zicht te zetten.

Aangezien wij op een gegeven moment duidelijk wisten wat we vooral NIET wilden hebben, was huur ook niet heel relevant meer. Het enige waar ik over twijfelde was het rijden met de huidige combi (BE verplicht), gelukkig valt dat reuze mee en als ik nu (3jr) later bekijk wat wij hebben betaald en waarvoor de huidige wordt aangeboden/verkocht, zouden we hem zonder verlies kunnen doorverkopen. Wat we overigens niet gaan doen, want de kids (en wij) zijn vooralsnog dol op de stapelbedden, de vrijheid en het campingleven. Mochten zij ooit buiten de caravan willen slapen, zien we dan wel weer of we voor iets anders gaan :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:41
barrymossel schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:14:
[...]
Ik denk dat het volgend jaar een all-in of erg luxe glamping wordt...
Hier, even sparen en volgend jaar glamping op wielen.....
https://man-man.nl/peter-gillis-luxe-camper-te-koop/
Afbeeldingslocatie: https://www.niesmannbischoff.nl/files/fotos_cache/27161223-2_960x720.jpg
(zou die sticker aan de achterkant er makkelijk afgaan?)

Afgelopen vakantie een tijd naast zo'n Niesmann&Bischoff gestaan in de file, dat zijn echt vrachtwagens.....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-08 14:19
streamnl schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:08:
Thanks voor de tips!

@wouter3
Dat is ook het plan. Liever nu iets "missen", dan al te veel mee willen nemen.

@Chiron
Een hele mooie camping! Ik noteer hem in mijn lijstje.
(helaas minimaal 4 nachten. Vrouwlief moet maandag gewoon werken)
We willen de eerste keer zonder stroom proberen. Dan dwingen wij ons ook op de gsm niet constant te gebruiken als het even stil is.

@Hopjesvla79
:Y
Ik moest ook zoeken en ik meen dat dit de naam was.
Harskamperdennen is erg mooi, toevallig ruim 2 weken gestaan in juli.
De elektra plekken waren toen vol en er waren ook nauwelijks momenten dat een plek vrij was. Er waren in de hoek van de camping nog wel altijd wat tent plekken vrij zonder elektra en niet al te groot. Afhankelijk van de grootte van je tent prima. Mooie plekken waren dat ook. Via internet stond dat het vol is maar even bellen lukken die plekken misschien nog wel. Heb daar ook wel wat mensen voor 1 of 2 nachten langs zien komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Appelkoeken op 12-08-2021 10:19 ]

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:09
TheOmen schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:16:
[...]

[Afbeelding]

Afgelopen vakantie een tijd naast zo'n Niesmann&Bischoff gestaan in de file, dat zijn echt vrachtwagens.....
En even brood halen in het dorp in de ochtend. ;)

• Jochem
  • Laatst online: 22-08 17:09
In other news..

Wat ons erg opviel in de afgelopen vakantie is dat er zo weinig (vliegende) insecten waren (muggen, vliegen, etc).

We hebben gestaan in de Franse Champage-Ardennen nabij water en we hadden wel wat meer muggen verwacht. Verder op 2 plaatsen aan de Loire (Sancerre/Pouily en Gien). Daar hebben we vaker gestaan en in het verleden was het altijd feest savonds nabij verlichting. Dit jaar viels ons echt op dat we op geen enkele plek echt insecten zagen.

Is iemand dat ook opgevallen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
Jochem schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:50:
[...]

En even brood halen in het dorp in de ochtend. ;)
Ah ja, da's wel een dingetje. Jaar langer doorsparen en dan maar deze nemen?
https://www.niesmannbisch...530pk-september-leverbaar
Afbeeldingslocatie: https://www.niesmannbischoff.nl/files/fotos_cache/26779687-44_960x720.jpg

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:56
Bij hen heb ik ook al een paar keer gehuurd. Uitstekend geregeld allemaal, ook prima telefonische ondersteuning de eerste keer.
Bommes schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:50:
[...]

Via marktplaats krijg ik best wel wat verhuur caravans voorbij in mijn MP startscherm. Dat zijn merendeel particulieren die hun caravan verhuren.
Andere optie:
https://www.camptoo.nl/aanbod/Nederland?touring_caravan=1#
Geen ervaring mee maar ook die komt regelmatig voorbij maar dan op het camperforum. Ze hebben echter ook veel caravans vermeld staan zag ik net.

• knutsel smurf
  • Laatst online: 10-08 19:05

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Jochem schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:57:
In other news..

Wat ons erg opviel in de afgelopen vakantie is dat er zo weinig (vliegende) insecten waren (muggen, vliegen, etc).

We hebben gestaan in de Franse Champage-Ardennen nabij water en we hadden wel wat meer muggen verwacht. Verder op 2 plaatsen aan de Loire (Sancerre/Pouily en Gien). Daar hebben we vaker gestaan en in het verleden was het altijd feest savonds nabij verlichting. Dit jaar viels ons echt op dat we op geen enkele plek echt insecten zagen.

Dit is volgens mij een generiek dingetje, er zijn veel minder insecten dan een aantal jaar geleden. En dat zie je overal, vroeger als ik in de avond ergens heen reed was het altijd alsof je nooit voldoende ruitenwisser vloeistof bij je kon hebben. Zal ook wel met klimaatverandring te maken hebben.

• Deveon
  • Niet online
djiedjee schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:07:
Bij hen heb ik ook al een paar keer gehuurd. Uitstekend geregeld allemaal, ook prima telefonische ondersteuning de eerste keer.

[...]
Campoo is een platform voor particulieren om te verhuren. Had je contact met de verhuurder of met het platform?

• vso
  • Niet online

vso

tja...

[...]

Ik heb een compacte nespresso automaat + melkschuimer gekocht. Gaat altijd mee naar hotels/bungalows en vanaf volgend jaar dus ook mee camperen.
Dat maak jij ervan :) je hebt 101 manieren om koffie te zetten van een losse opzet filterhouder tot diverse camping apparaten .. al dan niet op gas ..

maar een senseo modden of ander geneuzel om de 6A / 10A perikelen te omzeilen gaat me te ver .. sure ik omvormer/ups achtig device erin mikken voor ander geneuzel .. maar koffie/thee is geen probleem.
of je nu een vouwwagen / caravan kiest .. de keuze is erg persoonlijk ...ook door de trekauto / rijbewijs B en/of E en budget maakt dit erg lastig om "het antwoord" te geven.

de 1ne is een trekker oftewel:
aankomen, luifel uitvouwen en stoelen + tafel naar buiten = klaar

de ander is een "bouwer"
aankomen, 2 uur bezig zijn met "opzetten" en blijft staan voor 1-2 weken oid..

ga je vroeg je nest in (lees naar binnen en tv kijken/ naar bed) ? of zit je tot laat onder de luifel ?

Dan heb je nog extreme vormen :) die laat ik lekker buiten beschouwing.

ik zou er 1 aanschaffen ipv huren .. 2de hands caravans gaan vaak op export bij dealers (oosterburen oid) ..met geluk + inventaris. zet wel de voortent op .. neem foto's hoe de eigenaar hem opbouwt/opruimt .en vooral waar alles ligt :)

Er zijn zoveel pimp mijn caravan of "handige" tips .. dat je verzuipt belangrijker is echter de belading & kogel druk (geen (zware) fietsen achterop bv) . alles laag en dicht bij de as ..

overal waar "camping" voorstaat = duur het is immers een seizoens ding .. de action/lidl is nooit ver weg .. voor basis behoefte(s) ..
Gezien mijn inventaris lijst op Google keep staat mag je me een DM sturen dan deel ik hem daar wel met mocht je intresse hebben ..

maar ter afsluiting .. je gewenste vakantie bestemming(en) zijn ook erg relevant .. in de keuze .. in zweden stel je een verwarming wellicht op prijs, terwijl aan de kust je meer hebt aan stormbanden en lange haringen :)

Tja vanalles

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Jochem schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:57:
In other news..

dat is tegenovergestelde wat ik hier in NL meemaakte ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:56
Met allebei.
Normaal gesproken alleen met de verhuurder. Alleen had ik de eerste keer nog wat vragen aan Camptoo over hoe e.e.a. precies in z'n werk ging.
Ging uitstekend.

Als je een regelmatig verhuurder hebt, is het zeker net zo vlot geregeld als bij een dealer. Alleen een stuk goedkoper.
Wij hebben voor een paar honderd euro per week hele mooie campers kunnen huren.

Daar dus de ervaring kunnen opdoen dat een vouwwagen/caravan voor ons een betere optie is. :)
Deveon schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:21:
[...]

Campoo is een platform voor particulieren om te verhuren. Had je contact met de verhuurder of met het platform?

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

TheOmen schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:16:
[...]

[Afbeelding]

Is toch een leuk aandenken die sticker :+

Poah dikke Massey.

• streamnl
  • Niet online
Appelkoeken schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:19:
[...]

Harskamperdennen is erg mooi, toevallig ruim 2 weken gestaan in juli.
De elektra plekken waren toen vol en er waren ook nauwelijks momenten dat een plek vrij was. Er waren in de hoek van de camping nog wel altijd wat tent plekken vrij zonder elektra en niet al te groot. Afhankelijk van de grootte van je tent prima. Mooie plekken waren dat ook. Via internet stond dat het vol is maar even bellen lukken die plekken misschien nog wel. Heb daar ook wel wat mensen voor 1 of 2 nachten langs zien komen.
Gebeld en helaas...
Inmiddels heb ik vandaag toch wel een stuk of 10 gebeld en tot nu toe alles vol.

last minute boeken is lastiger voor een leuke camping (met enkele wensen) dan een B&B.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 16:32
vso schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

Dat maak jij ervan :) je hebt 101 manieren om koffie te zetten van een losse opzet filterhouder tot diverse camping apparaten .. al dan niet op gas ..

maar een senseo modden of ander geneuzel om de 6A / 10A perikelen te omzeilen gaat me te ver .. sure ik omvormer/ups achtig device erin mikken voor ander geneuzel .. maar koffie/thee is geen probleem.

[...]

of je nu een vouwwagen / caravan kiest .. de keuze is erg persoonlijk ...ook door de trekauto / rijbewijs B en/of E en budget maakt dit erg lastig om "het antwoord" te geven.

de 1ne is een trekker oftewel:
aankomen, luifel uitvouwen en stoelen + tafel naar buiten = klaar

de ander is een "bouwer"
aankomen, 2 uur bezig zijn met "opzetten" en blijft staan voor 1-2 weken oid..

ga je vroeg je nest in (lees naar binnen en tv kijken/ naar bed) ? of zit je tot laat onder de luifel ?

Dan heb je nog extreme vormen :) die laat ik lekker buiten beschouwing.

ik zou er 1 aanschaffen ipv huren .. 2de hands caravans gaan vaak op export bij dealers (oosterburen oid) ..met geluk + inventaris. zet wel de voortent op .. neem foto's hoe de eigenaar hem opbouwt/opruimt .en vooral waar alles ligt :)

Er zijn zoveel pimp mijn caravan of "handige" tips .. dat je verzuipt belangrijker is echter de belading & kogel druk (geen (zware) fietsen achterop bv) . alles laag en dicht bij de as ..

overal waar "camping" voorstaat = duur het is immers een seizoens ding .. de action/lidl is nooit ver weg .. voor basis behoefte(s) ..
Gezien mijn inventaris lijst op Google keep staat mag je me een DM sturen dan deel ik hem daar wel met mocht je intresse hebben ..

maar ter afsluiting .. je gewenste vakantie bestemming(en) zijn ook erg relevant .. in de keuze .. in zweden stel je een verwarming wellicht op prijs, terwijl aan de kust je meer hebt aan stormbanden en lange haringen :)
Lol, een Senseo modden… buiten dat het niet te zuipen is, koop gewoon een Moka potje. Super simpel, super lekker en kost geen drol.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27P3pWnQBkLUYyhsUSMvEvdVkGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/61gXZMNSPxXHAGR5H4nQ6AyJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:36

Reinier

\o/

En nu heb ik een kleinere auto (Polestar 2 versus Ford Mondeo vijfdeurs). En een kind meer...

Past dus niet :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BjwYS9f5s0kbZJ07Jl4Dh7OECaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JFNb8WZD5hRTAw4O4dO2Mw5.jpg?f=fotoalbum_large

(Outwell-fanboy)

Oplossing dit jaar: vrouw, kinderen en allerlei spul gaan met auto 2.
En dan rijd ik een dag later nog heen en weer om twee extra fietsen op te halen. Idioot :D

Edit: de dakkoffer én frunk zitten ook vol. Inclusief een moka-potje.

[ Voor 3% gewijzigd door Reinier op 12-08-2021 14:31 ]

• Erapaz
barrymossel schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:21:
[...]

Dat bestaat zeker, Harskamperdennen heeft huur de Waard tenten bijvoorbeeld. Helemaal ingericht inclusief normaal bed. Maar je kan ook een stacaravan overwegen als je van buiten leven houdt? Daar kun je veel meuk kwijt.

Ik probeer juist zo min mogelijk mee te nemen. Paar schone onderbroeken en shirts. De korte broek doe ik gewoon aan. BBQ als dat echt moet koop je lokaal een weggooi. 2 scherpe mesjes, een met kartels en een zonder is voldoende. Bekers? We drinken meestal uit de fles/ het pak. Alleen direct uit de bialetti is wat oncomfortabel. Meestal zet ik s morgens koffie voordat ik wegrij, dan neem ik onderweg een mok mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Reinier schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:30:
[...]

En nu heb ik een kleinere auto (Polestar 2 versus Ford Mondeo vijfdeurs). En een kind meer...

[Afbeelding]

(Outwell-fanboy)

En dan rijd ik een dag later nog heen en weer om twee extra fietsen op te halen. Idioot :D

Hoezo heb je de Polestar niet tot boven de hoedenplank beladen zoals je wel in de Mondeo deed? Hier gaat de hoedenplank er standaard uit, zelfs bij de Volvo V90 zat die toch flink in de weg (opgerold).

Daarnaast heel benieuwd wat de dakkoffer met je bereik doet. Doe je daar nog een update van?;)

PS: Geen trekhaak op de Polestar?

[ Voor 5% gewijzigd door Deveon op 12-08-2021 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

[...]

[Afbeelding]

(Outwell-fanboy)

aanhanger in de vorm van https://muschu.com/shop/product/faltos-1 een idee ? ipv 10x heen en weer ?
hulp kogel erop en je fietsendrager is dan meteen ook een optie ..

moet je wel een trekhaak hebben :)

Tja vanalles

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:39
vso schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

aanhanger in de vorm van https://muschu.com/shop/product/faltos-1 een idee ? ipv 10x heen en weer ?

hey, dat is een geinig ding :) Geen idee hoe sterk het geheel is, maar wel praktisch op te ruimen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 01:36

Reinier

\o/

Deveon schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:41:
[...]

Hoezo heb je de Polestar niet tot boven de hoedenplank beladen zoals je wel in de Mondeo deed?
Ik wil graag vrij zicht achteruit hebben... en slechte reden nummer 2 is dat ik de hoedenplank er niet binnen 5 minuten uit kreeg (don't ask).
Daarnaast heel benieuwd wat de dakkoffer met je bereik doet. Doe je daar nog een update van?;)

PS: Geen trekhaak op de Polestar?
Ja, zal ik doen. Maar, er komen ook 3 fietsen achterop (trekhaak, inderdaad) en dat heeft volgens mij meer impact op het verbruik. Dat idee had ik een paar maanden terug met vakantie althans.
vso schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Wat een koningending. Ik stond op het punt om een Anssems GT bagagewagen te kopen, maar dan zit je met opslag/stalling. Wat leuk zo'n opvouwbare!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Erapaz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:33:
[...]

Dat bestaat zeker, Harskamperdennen heeft huur de Waard tenten bijvoorbeeld. Helemaal ingericht inclusief normaal bed. Maar je kan ook een stacaravan overwegen als je van buiten leven houdt? Daar kun je veel meuk kwijt.

Ik probeer juist zo min mogelijk mee te nemen. Paar schone onderbroeken en shirts. De korte broek doe ik gewoon aan. BBQ als dat echt moet koop je lokaal een weggooi. 2 scherpe mesjes, een met kartels en een zonder is voldoende. Bekers? We drinken meestal uit de fles/ het pak. Alleen direct uit de bialetti is wat oncomfortabel. Meestal zet ik s morgens koffie voordat ik wegrij, dan neem ik onderweg een mok mee.
Dat zijn wel 2 extreme uiterste variaties :)

btw als je echt mileu bewust / ruimte besparend wilt zijn.. ikea zakje met kolen + aanmaak meuk en een rvs pijpje + alu folie

je graaft een gat in de grond, pijpje schuin in de grond voor de lucht toevoer .. aanmaak meuk erin .. kolen erop .. alu folie tussen je voedsel/pan (minder afwas) .. en stenen dichtbij .. wanneer je klaar bent met koken stenen op de kolen .. aarde terug eroverheen .. in de avond je stenen opgraven die zullen lekker warm zijn :)
alu folie kan je gebruiken als makeshift "borstel" .. zakje --> hergebruik voor vuile was (eventueel met warm water en wasmiddel) ..

Zelf houd ik meer van wat luxe .. goed bed & stoel (hierom vouwwagen/caravan) zijn primair.

grootste probleem van kamperen is overgen niet zozeer de stuff die je meesleept .. maar de vuilnis die je produceert ..

vooraf zijn we paar dagen bezig met "herverpakken" en preppen .
- pannekoek mix (in een 2l container ..kant en klaar maar kan)
- pak(jes) sap in de vriezer (ipv koelelementen)
- rijst / pasta in zakjes ..
- beleg (hagel slag bv) in reiscontainers .. maar ook jam/pasta
- ham&kaas kopen we dan in her-afsluitbare verpakking ..
- groente & vlees vers op locatie

mixen waar we melk moeten toevoegen voegen we (m)elk van campina toe .. zodat het "just add water" en ei mix word..

S.A.S survival / scouting handboeken zijn dat betreft erg nuttig als je lightweight op reis wilt .

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Hopjesvla79 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:48:
[...]

hey, dat is een geinig ding :) Geen idee hoe sterk het geheel is, maar wel praktisch op te ruimen.
& @Reinier YouTube: Faltos - der faltbare Anhänger - Das Ding des Jahres (3 min in als je de intro wilt skippen)

sterk genoeg lijkt mij .. doe er een "dak" tent (zoiets als campooz heeft) erop
maar zoiets kan je in de hoek van je tuin in een nette opberg box neermikken ..
met 550kg laadvermogen

Maar ja voor kampeermiddel drager .moet je nog wel uitdraai steunen erop fabrieken ..

prijs is ook wel netjes 2500euro

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 12-08-2021 15:30 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
vso schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:22:
[...]

Dat zijn wel 2 extreme uiterste variaties :)

btw als je echt mileu bewust / ruimte besparend wilt zijn.. ikea zakje met kolen + aanmaak meuk en een rvs pijpje + alu folie

je graaft een gat in de grond, pijpje schuin in de grond voor de lucht toevoer .. aanmaak meuk erin .. kolen erop .. alu folie tussen je voedsel/pan (minder afwas) .. en stenen dichtbij .. wanneer je klaar bent met koken stenen op de kolen .. aarde terug eroverheen .. in de avond je stenen opgraven die zullen lekker warm zijn :)
alu folie kan je gebruiken als makeshift "borstel" .. zakje --> hergebruik voor vuile was (eventueel met warm water en wasmiddel) ..

Zelf houd ik meer van wat luxe .. goed bed & stoel (hierom vouwwagen/caravan) zijn primair.

grootste probleem van kamperen is overgen niet zozeer de stuff die je meesleept .. maar de vuilnis die je produceert ..

vooraf zijn we paar dagen bezig met "herverpakken" en preppen .
- pannekoek mix (in een 2l container ..kant en klaar maar kan)
- pak(jes) sap in de vriezer (ipv koelelementen)
- rijst / pasta in zakjes ..
- beleg (hagel slag bv) in reiscontainers .. maar ook jam/pasta
- ham&kaas kopen we dan in her-afsluitbare verpakking ..
- groente & vlees vers op locatie

mixen waar we melk moeten toevoegen voegen we (m)elk van campina toe .. zodat het "just add water" en ei mix word..

S.A.S survival / scouting handboeken zijn dat betreft erg nuttig als je lightweight op reis wilt .
Klinkt erg vermoeiend allemaal. We nemen gewoon een pot nutella en een pot pindakaas mee. Verder veel verse groente en fruit eten en overdag bak je worstjes of een eitje.

Pannenkoeken kan je ook maken met meel, bakpoeder en water, daar heb je geen eieren of melk voor nodig.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:24
Erapaz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:32:
[...]

Pannenkoeken kan je ook maken met meel, bakpoeder en water, daar heb je geen eieren of melk voor nodig.
Je hebt ook pannekoeken mix waar alleen water bij moet! Wij hadden dit jaar bijna 100 kg boodschappen mee :-).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
[...]

[Afbeelding]

(Outwell-fanboy)

Goed voor het milieu, zo'n elektrische auto :+

iRacing Profiel

• Rukapul
  • Laatst online: 23:36
Orion84 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:09:
[...]

Dan moet ik eerst mijn tent gaan upgraden. Twee keer een single LXW vult de binnentent al bijna compleet :P
Dat komt vanzelf :+

En daarna de auto :+

Om die reden hier slechts 2x een Synmat 9 LW. De Megamat krijg ik met goed fatsoen niet meer mee zonder een compromis met wat anders. De Focus is vol (tot dak, dakkoffer). De kinderstepjes zitten al op de fietsdrager :+

Eerste keer je koken op 2x Cadac Safari Chef 2 was een succes. Dat kan nog wel eens een blijvertje worden. Anders wordt het tafeltje + tweepitskooktoestel.

De plek op de camping in Normandië was een verrassing. Een strook van ca 25x5-7m waar de auto zich bij oprijden meteen al begroef in de zompige bodem. Met zeezicht, zonder zon na 1600. Het leven is een groot compromis :P

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 12-08-2021 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Red devil schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:41:
[...]

Je hebt ook pannekoeken mix waar alleen water bij moet! Wij hadden dit jaar bijna 100 kg boodschappen mee :-).
Ja, maar daar zit meestal ei in en we hebben kids met allergieën :)

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Erapaz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:32:
was meer ter voorbeeld.. :) ik voeg ook nog wat vezels toe .. anders heb je van die kant en klaar mixen maar die zijn minder gezond.
Klinkt erg vermoeiend allemaal. We nemen gewoon een pot nutella en een pot pindakaas mee. Verder veel verse groente en fruit eten en overdag bak je worstjes of een eitje.
Doen we bewust ..dieet/budget zou een reden kunnen zijn maar als gezin zijn we allemaal actief ermee bezig .

Maar de hoofdreden is dat sommige zaken gewoon weg teveel ruimte in nemen ..en je of te veel of te weinig meeneemt .. :

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
vso schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:05:
[...]

was meer ter voorbeeld.. :) ik voeg ook nog wat vezels toe .. anders heb je van die kant en klaar mixen maar die zijn minder gezond.

[...]

Doen we bewust ..dieet/budget zou een reden kunnen zijn maar als gezin zijn we allemaal actief ermee bezig .

Maar de hoofdreden is dat sommige zaken gewoon weg teveel ruimte in nemen ..en je of te veel of te weinig meeneemt .. :
Wij zitten ook met de ruimte. Dit jaar dus gezegd we nemen alleen eten mee voor onderweg, in de koelbox en 1 tas met broodjes en zo. De rest halen we daar wel.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Rukapul schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:03:
[...]

Dat komt vanzelf :+

En daarna de auto :+

Om die reden hier slechts 2x een Synmat 9 LW. De Megamat krijg ik met goed fatsoen niet meer mee zonder een compromis met wat anders. De Focus is vol (tot dak, dakkoffer). De kinderstepjes zitten al op de fietsdrager :+
Ik heb de volgorde omgedraaid. De auto is recent al geüpgrade en een dakkoffer had ik ook al :+

Ik denk dat ik op termijn vooral een compromis ga moeten sluiten op hoeveel BBQ speelgoed ik mee sleep :+

Maar zo lang er nog geen Orion84 jr's rondlopen gaat het allemaal nog wel passen :P

• vso
  • Niet online

vso

tja...

[...]

100kg boodschappen WHAT ?? the F .. ?

ik kom aan 5-10kg .. wat bevroren pakken sap(als koelelement) en limonade siroop was het meeste gewicht
Frisdrank halen we zoiezo niet .. en sap zijn we ook geen voorstander voor (wegens suiker gehalte) ..
Voor langer reizen zal het niet veel schelen alleen nemen we voor tijdens de rit wat extra's mee..

Nu moet ik wel zeggen dat het herverpakken een hoop scheelt .. maar ja dat moet je ook willen.

Tja vanalles

• Red devil
vso schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:16:
[...]

100kg boodschappen WHAT ?? the F .. ?
lol ja extreem he. Maar wij zijn met 6 man, en we gingen 3 weken kamperen. Van die 3 weken 9 dagen in Zwitserland, daar wil je geen boodschappen doen. Daarbij nog plek in de auto/caravan, dus geen reden om niet alvast veel boodschappen mee te nemen :-). Ideaal hoor, bijna geen boodschappen hoeven doen op vakantie, is echt zonde van je tijd.

• TheOmen
Red devil schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

lol ja extreem he. Maar wij zijn met 6 man, en we gingen 3 weken kamperen. Van die 3 weken 9 dagen in Zwitserland, daar wil je geen boodschappen doen. Daarbij nog plek in de auto/caravan, dus geen reden om niet alvast veel boodschappen mee te nemen :-). Ideaal hoor, bijna geen boodschappen hoeven doen op vakantie, is echt zonde van je tijd.
Een van de leuke dingen van op vakantie gaan is voor ons de lokale supermarkt inwandelen om te zien wat voor (on)smakelijks ze allemaal verkopen.
Caravankoelkast bevat eten voor de reisdag(en) + aankomst, verder lekker lokaal shoppen.
En het is maar hoe duur je het wilt maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:21

-tom-562

Oliesjeik

Erapaz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:27:
[...]

Lol, een Senseo modden… buiten dat het niet te zuipen is, koop gewoon een Moka potje. Super simpel, super lekker en kost geen drol.
[Afbeelding]
+1
Die zit standaard in mijn campinggear. Hoort echt bij mijn ritueel tijdens het kamperen. Voor het ontbijt en lekkere sterke bak koffie maken op mijn gaspitje. Grote mok vol (en na het ontbijt lekker kakken 8))

Vaak bu'j te bang!

• Red devil
TheOmen schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:25:
[...]

Een van de leuke dingen van op vakantie gaan is voor ons de lokale supermarkt inwandelen om te zien wat voor (on)smakelijks ze allemaal verkopen.
Caravankoelkast bevat eten voor de reisdag(en) + aankomst, verder lekker lokaal shoppen.
Ha, ja moet toegeven dat wij dat voor corona ook wel deden, is best vermakelijk. Maar als je wat hoger in de bergen zit moet je soms best wel eindje (bergje af/op) rijden voor een supermarkt, dat gaat snel vervelen. En als alles dan nog eens 3 a 4 keer zo duur is. In Frankrijk zijn we wel wezen shoppen.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Met de camper en dus ook nog met mijn ex vrouw namen we meestal best veel meer.
Hollandse oude kaas, wat pakken hagelslag, vruchtenhagel, paar blikken soep en een kastje compleet vol met paprika chips..
Het binnen onze vrienden groep befaamde "sneukel kastje" zeg maar.

Mijn huidige vrouw heeft een hekel aan dat soort zooi mee slepen en ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook wel om ben.
Voor onderweg wat broodjes en drinken mee, eventueel voor de eerste avond wat te eten en een paar koude biertjes. De rest komt onderweg/op locatie wel.

In onze huidige caravan hebben we sowieso minder ruimte dan in 7 meter camper maar buiten dat is het ook gewoon een mind set.
We vinden het juist super leuk om lokale markten of supermarkten af te struinen.

Koelkastje dat in onze caravan zit is een 230volt compressor ding, erg klein.
Veel meer dan wat drinken, een pakje boter en 1 maaltijd in onderdelen past er ook niet in.
En daarbij kan het ding niet aan onder het rijden.
Fles bevroren water er in een het blijft allemaal wel een dagje "fris".

Misschien dat ik ooit nog weer overstag moet als ons dochtertje van alles speciaals behoeft dat mee moet. Maar voorlopig krijgt die nog de borst en wat kleine groenten en of fruit hapjes. Die laatste verkopen ze ook in het buitenland wel.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

[...]

ja dat verklaart wel een hoop maar dan nog .. en boodschappen tja .. moet je toch doen vers meuk.
kan je beter duitsland ff kaufland inwippen onderweg & tijdens.. scheelt genoeg geld.

Soda stream als je prik wilt bv scheelt veel (berg) ruimte, kosten en gewicht .. wil je perse coca-cola koop je post-mix van hun .. daarnaast zijn die flessen herbruikbaar en niet zo groot .. ideaal
je hebt ook poeder vorm limonade (tang bv) ook ideaal (vaak te vinden in de grote supers in FR)

@-tom-562 sterke koffie is niet mijn ding .. maar starbucks (lees USA slootwater) ook niet beetje gemiddeld zeg maar maar iedereen zijn meug .. zolang de wc maar niet 5 minuten lopen is is alles goed.

Als ik door/in duitsland ga dan laat ik 90% al thuis .. belgie is ook niet goeiekoop

Tja vanalles

• Dr. Strangelove
TheOmen schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:25:
[...]

Dit. Als ik in het buitenland ben wil ik buitenlands eten. Naar de supermarkt gaan is voor mij een uitje.

Ga zeker niet voor drie weken eten meenemen, neem je dan alleen maar houdbare zaken mee ofzo?

Locale bakker, slager, supermarkt... heerlijk.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:21

-tom-562

Oliesjeik

Idd, in Frankrijk ga ik ook zo min mogelijk naar hypermarche's ofzo. Lekker naar de bakker en slager, of naar een markt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
vso schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:41:
[...]

ja dat verklaart wel een hoop maar dan nog .. en boodschappen tja .. moet je toch doen vers meuk.
kan je beter duitsland ff kaufland inwippen onderweg & tijdens.. scheelt genoeg geld.
Zwitserland is groot he :+, je kunt niet zomaar even Duitsland (of Italie/Frankrijk/Oostenrijk) inwippen voor boodschappen.
Dr. Strangelove schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:45:
[...]
Dit. Als ik in het buitenland ben wil ik buitenlands eten. Naar de supermarkt gaan is voor mij een uitje.
Ga zeker niet voor drie weken eten meenemen, neem je dan alleen maar houdbare zaken mee ofzo?
Vorig jaar mocht je maar met 1 persoon de supermarkten in. Plus het feit dat het een eind rijden is, plus erg duur. Dan neem je gewoon veel zaken mee. En idd, een hoop houdbare dingen maar uien/prei/appels etc blijven nog best lang goed. Daarbij, keertje naar supermarkt is 1 keer leuk maar met een heel gezin elke X dagen opnieuw naar supermarkt?

We haalden niet de 3 weken, maar dat was omdat we in Frankrijk wel paar keer zijn geweest. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar (bijna) iedereen die naar Zwitserland gaat (en de ruimte heeft), doet dit :). Wil wel eens iemand horen in dit topic die met groot gezin naar Zwitserland gaat/is geweest en daar reguliere boodschappen heeft gedaan :P .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb nog nooit in Zwitserland gewinkeld maar ik wil best geloven dat het duur is, en omdat ik het leuk vindt om te winkelen is dat een reden te meer voor mij om er niet heen te gaan. Oostenrijk, Italië en Duitsland hebben ook bergen dus het is voor mij niet echt een obvious vacantiebestemming.

• Erapaz
[...]

Dat boodschappen duur zijn in Zwitserland is echt een urban legend… Pak biologische kip van de Albert Heijn kost 7 euro, is in Zwitserland even duur. Vers fruit is veel goedkoper, groente even duur. Kaas misschien net duurder, maar wel veel lekkerder (Raclette en Guyere), koop je dezelfde kwaliteit hier dan betaal je meer. Een heel brood (kilo) kost in Amsterdam 7,5 euro (witte Grande Mere van het Vlaamsch brood Huys). In Zwitserland kost een Weiss Lang (ook een kilo) 5 CHF, das goedkoper :)

Stuk abrikozen taart is 2,50 CHF, hier betaal je daar ook meer voor.

Dus waarom je geen boodschappen wilt doen in Zwitserland is me een raadsel. Het fruit is daar veel beter, het brood lekkerder en het vlees kan met de topslagers mee. En als je het daarmee vergelijkt is het even duur.

• Red devil
Erapaz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:12:
[...]

Dat boodschappen duur zijn in Zwitserland is echt een urban legend… Pak biologische kip van de Albert Heijn kost 7 euro, is in Zwitserland even duur. Vers fruit is veel goedkoper, groente even duur. Kaas misschien net duurder, maar wel veel lekkerder (Raclette en Guyere), koop je dezelfde kwaliteit hier dan betaal je meer. Een heel brood (kilo) kost in Amsterdam 7,5 euro (witte Grande Mere van het Vlaamsch brood Huys). In Zwitserland kost een Weiss Lang (ook een kilo) 5 CHF, das goedkoper :)

Dus waarom je geen boodschappen wilt doen in Zwitserland is me een raadsel. Het fruit is daar veel beter, het brood lekkerder en het vlees kan met de topslagers mee. En als je het daarmee vergelijkt is het even duur.
Welke toko is dit? Want de supermarkten waar ik keek, waren een stuk duurder! Maar met vakantie zitten we niet dicht bij grote steden, dus dat zal ongetwijfeld schelen.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

-tom-562 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:55:
Idd, in Frankrijk ga ik ook zo min mogelijk naar hypermarche's ofzo. Lekker naar de bakker en slager, of naar een markt.
Hypermarche is voor kinderen wel een uitje op zich, die vermaken zich daar de hele middag :+

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Bommes schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:32:
Met de camper en dus ook nog met mijn ex vrouw namen we meestal best veel meer.
Hollandse oude kaas, wat pakken hagelslag, vruchtenhagel, paar blikken soep en een kastje compleet vol met paprika chips..
Het binnen onze vrienden groep befaamde "sneukel kastje" zeg maar.

Mijn huidige vrouw heeft een hekel aan dat soort zooi mee slepen en ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook wel om ben.
Voor onderweg wat broodjes en drinken mee, eventueel voor de eerste avond wat te eten en een paar koude biertjes. De rest komt onderweg/op locatie wel.

In onze huidige caravan hebben we sowieso minder ruimte dan in 7 meter camper maar buiten dat is het ook gewoon een mind set.
We vinden het juist super leuk om lokale markten of supermarkten af te struinen.

Koelkastje dat in onze caravan zit is een 230volt compressor ding, erg klein.
Veel meer dan wat drinken, een pakje boter en 1 maaltijd in onderdelen past er ook niet in.
En daarbij kan het ding niet aan onder het rijden.
Fles bevroren water er in een het blijft allemaal wel een dagje "fris".

Misschien dat ik ooit nog weer overstag moet als ons dochtertje van alles speciaals behoeft dat mee moet. Maar voorlopig krijgt die nog de borst en wat kleine groenten en of fruit hapjes. Die laatste verkopen ze ook in het buitenland wel.
gelukkig heb je een caravan .. met een vouwwagen een wandelwagen of andere babymeuk meenemen is een ramp :) of zelfs een kinder stoel..

Wij hebben zoiets aangeschaft https://www.kampeerdump.nl/bo-camp-kinderstoel-aluminium.htm (met tuigje) gebruiken we nu thuis .. ideaal .. (kan je alvast MP in de gaten houden)

Hoezo kan de koelkast niet aan onder het rijden .dat is gewoon een schakelaar omhalen toch :? als het goed is zit er een 230v-12/24V omvormer in je waar de stroom de caravan in gaat.. voor je caravan verlichting (die is wellicht 12-24v) die hebben vaak een accu aansluiting .. een losse accu (in een accubox) + 2(dikke) draadjes heb je noodstroom gefixed.
- voor je auto doe je een https://www.amazon.nl/Ond...HS/ref=asc_df_B07J1MSSHS/
11.8 is te laag 13.8 ? is volle accu .. stel je onderspannings beveiliging in op 12.8v oid .. deze zet je tussen de auto en de caravan (wellicht ook 1 tussen de omvormer en accu in de caravan)
- mocht je een mover hebben kan je die onderspannings beveiliging ook daar gebruiken .. :)

ps vooraf je koelkast terwijl hij bij huis staat op netstroom zetten en koelen scheelt bakken .. gelijk wat koel elementen erin proppen ..

Maar ik vind het wel fijn om een losse koelbox in de auto / onderweg te hebben ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Red devil schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:18:
[...]

Welke toko is dit? Want de supermarkten waar ik keek, waren een stuk duurder! Maar met vakantie zitten we niet dicht bij grote steden, dus dat zal ongetwijfeld schelen.
Migros, Coop en Manor. Brood bij de lokale bakker. In de bergen kan het duur zijn ja (5 euro voor een zak chips ;), wij halen dan beneden boodschappen voor we naar boven rijden.

• Red devil
Erapaz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:24:
[...]

Migros, Coop en Manor. Brood bij de lokale bakker. In de bergen kan het duur zijn ja (5 euro voor een zak chips ;), wij halen dan beneden boodschappen voor we naar boven rijden.
Zal de volgende keer eens kijken. We waren dit jaar 1 keer in grote stad, Sion, om een kasteel enzo te bezoeken. Daar was toen ook een Aldi, onze buren waren daar geweest. Gepeperde rekening (ze hadden hem speciaal voor me meegenomen :+ ) maar voor Zwitserse begrippen viel het nog mee. Maar moet zeggen dat ik er toen ook geen zin in had, ik doe liever een leuke wandeling of extra sight-seeing dan een winkel bezoeken.

• Erapaz
Red devil schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:41:
[...]

Zal de volgende keer eens kijken. We waren dit jaar 1 keer in grote stad, Sion, om een kasteel enzo te bezoeken. Daar was toen ook een Aldi, onze buren waren daar geweest. Gepeperde rekening (ze hadden hem speciaal voor me meegenomen :+ ) maar voor Zwitserse begrippen viel het nog mee. Maar moet zeggen dat ik er toen ook geen zin in had, ik doe liever een leuke wandeling of extra sight-seeing dan een winkel bezoeken.
Sion zitten wij vaak dichtbij. 1 dorp verder heb je een winkelcentrum met in de kelder een manor. Hebben ook lekkere salade’s en belegde broodjes (en ze hebben er brew dog). Lekkere dingen halen in de supermarkt en met het gezin buiten picknicken vind ik net zo leuk als sightseeing (dat kasteel in Sion ben ik al 3x op geweest). Als het alternatief is om Hollandse aardappels te eten elke dag, dan reis ik liever licht en eet ik lokaal. Zeker in Zwitserland is het eten erg lekker, dat hoort voor mij wel echt bij de vakantie.

Naar Aldi moet je ook niet gaan, in NL ook niet natuurlijk. Als je schraal gewend bent lijkt het misschien duur in Zwitserland, maar als je hier al kwaliteit koopt is het gewoon vergelijkbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Erapaz op 12-08-2021 17:50 ]

• Erapaz
vso schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:20:
[...]

gelukkig heb je een caravan .. met een vouwwagen een wandelwagen of andere babymeuk meenemen is een ramp :) of zelfs een kinder stoel..

Wij hebben zoiets aangeschaft https://www.kampeerdump.nl/bo-camp-kinderstoel-aluminium.htm (met tuigje) gebruiken we nu thuis .. ideaal .. (kan je alvast MP in de gaten houden)

Hoezo kan de koelkast niet aan onder het rijden .dat is gewoon een schakelaar omhalen toch :? als het goed is zit er een 230v-12/24V omvormer in je waar de stroom de caravan in gaat.. voor je caravan verlichting (die is wellicht 12-24v) die hebben vaak een accu aansluiting .. een losse accu (in een accubox) + 2(dikke) draadjes heb je noodstroom gefixed.
- voor je auto doe je een https://www.amazon.nl/Ond...HS/ref=asc_df_B07J1MSSHS/
11.8 is te laag 13.8 ? is volle accu .. stel je onderspannings beveiliging in op 12.8v oid .. deze zet je tussen de auto en de caravan (wellicht ook 1 tussen de omvormer en accu in de caravan)
- mocht je een mover hebben kan je die onderspannings beveiliging ook daar gebruiken .. :)

ps vooraf je koelkast terwijl hij bij huis staat op netstroom zetten en koelen scheelt bakken .. gelijk wat koel elementen erin proppen ..

Maar ik vind het wel fijn om een losse koelbox in de auto / onderweg te hebben ..
We hebben sinds dit jaar een compressor koelbox van dometic. Echt een top aankoop. Zit al een onderspanningsbeveiliging op. Inderdaad thuis aanzetten en koude spullen erin, maar die is zo koud en blijft op de camping ook heerlijk koel (kan tot -18). Kun je meteen meer lokaal vlees kopen :)

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Erapaz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:52:
[...]

We hebben sinds dit jaar een compressor koelbox van dometic. Echt een top aankoop. Zit al een onderspanningsbeveiliging op. Inderdaad thuis aanzetten en koude spullen erin, maar die is zo koud en blijft op de camping ook heerlijk koel (kan tot -18). Kun je meteen meer lokaal vlees kopen :)
ik heb er nog 1 van het jaar kruik .. werkt ook nog gewoon goed ... enige wat "stoort" is de uitstekende gas aansluiting . en dat hij niet door de caravan deur naar binnen geduwt kan worden ..

maar betreft koelkast(en van caravan/dometic) zijn degene die wij hebben gewoon vervelend klein en lastig.
en het helpt niet als die van de caravan boven het wiel zit .. ..

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Erapaz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:12:
[...]

Sorry, staat mijn sarcasmedetector uit?

7,5 euro voor een brood? Ik woon dan niet in de grachtengordel maar ik haal hier vers brood bij mijn bakker voor 2,50 en dat is fantastisch. En brood bij de supermarkt hier in NL kost veel minder en is ook gewoon prima eetbaar. Vacantieprijzen vergelijken met het beste van het beste dat je kan krijgen is een beetje apart, zeker in een kampeertopic. Het is geen haute cuisine doorgaans wat je dan consumeert.

En wat je zegt klopt verder toch echt niet met de prijzen op deze site:

https://www.wereld-prijzen.nl/zwitserland/prijzen-voedsel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:25
[...]
Wij hadden dit jaar bijna 100 kg boodschappen mee :-).
:D

Als het aan mijn vriendin ligt wij ook.
Ik beperk haar tot 1 vouwkrat.
Maar als het aan mij ligt neem ik niks mee.
Ze hebben daar ook supermarkten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
Ja, jullie houden er een iets andere levenstandaard op na :+
Dan zullen de prjzen wel meevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

vso schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:20:
[...]

Hoezo kan de koelkast niet aan onder het rijden .dat is gewoon een schakelaar omhalen toch :?
Er zit geen caravan koelkast meer in gebouwd.
Het is dus een huis tuin en keuken koelkast (formaat minibar hotelkamer ongeveer) op 230 volt en niet meer spannings mogelijkheden dan dat.

(foto van tijdens het klussen, zeiltje aan het leggen)
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628789619-300-x-400px-IMG-20200705-WA0010.jpg

Dat witte ding.. ;)

230 volt heb ik (nog) niet in de caravan tijden het rijden.
Constante spanning ook nog niet dus tijdens het rijden werkt er niets.
Is ook niet zo heel erg voor nu. Ik wil het graag fixen maar woon aan een doorgaande weg en kan de caravan niet voor de deur zetten.
Na 1 november wel na onze verhuizing.
Dan gaat heel de stroom rommel er uit en bouw ik het ff opnieuw op.
Het liefste dan met een 12 volt compressor koelkast, die dan ook tijdens het rijden aan kan.
Nieuwe omvormer 230 naar 12 volt er in, zit nu nog een ring kern trafo is van een goede 5 kilo denk ik.
Nieuwe bekabeling, zekeringen, enz.
En dat is wel nodig:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628789693-600-x-338px-IMG_20200315_153812387.jpg

Maar helaas dus voor nu nog even behelpen met half bakken oplossingen, baal daar wel van maar kan het ding hier echt nergens kwijt om er aan te klussen.

• Erapaz
Dr. Strangelove schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:06:
[...]

Sorry, staat mijn sarcasmedetector uit?

7,5 euro voor een brood? Ik woon dan niet in de grachtengordel maar ik haal hier vers brood bij mijn bakker voor 2,50 en dat is fantastisch. En brood bij de supermarkt hier in NL kost veel minder en is ook gewoon prima eetbaar. Vacantieprijzen vergelijken met het beste van het beste dat je kan krijgen is een beetje apart, zeker in een kampeertopic. Het is geen haute cuisine doorgaans wat je dan consumeert.

En wat je zegt klopt verder toch echt niet met de prijzen op deze site:

https://www.wereld-prijzen.nl/zwitserland/prijzen-voedsel
Op eten moet je nooit besparen, zeker niet in je vakantie. En kamperen is al lang niet meer alleen voor de supermarktbrood-eters hoor, als je ziet dat mensen hier zelfs hele ovens meeslepen en nespresso apparaten ombouwen :)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
De laatste keer dat ik pannenkoeken op de camping at waren het gewoon kant en klare, beetje opwarmen en klaar. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:01
Leuk hoor, wat iedereen meeneemt. Bij ons blijft het beperkt tot koffie, eten / drinken voor de eerste dag (biertje na tent opzetten is de beste), van die miniverpakkingen jam, een pot pindakaas (heel belangrijk) en chocopasta. En wat er toevallig thuis in de koelkast ligt en we anders moeten weggooien. 1 supermarktkratje zo ongeveer. We gaan elke dag wel even de camping af en als we terug gaan gaan we naar een supermarkt. Komt wel bij dat wij redelijk simpel kamperen en geen koeling meenemen.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Bommes schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:36:
[...]

Er zit geen caravan koelkast meer in gebouwd.
Het is dus een huis tuin en keuken koelkast (formaat minibar hotelkamer ongeveer) op 230 volt en niet meer spannings mogelijkheden dan dat.

(foto van tijdens het klussen, zeiltje aan het leggen)
[Afbeelding]

Dat witte ding.. ;)

230 volt heb ik (nog) niet in de caravan tijden het rijden.
Constante spanning ook nog niet dus tijdens het rijden werkt er niets.
Is ook niet zo heel erg voor nu. Ik wil het graag fixen maar woon aan een doorgaande weg en kan de caravan niet voor de deur zetten.
Na 1 november wel na onze verhuizing.
Dan gaat heel de stroom rommel er uit en bouw ik het ff opnieuw op.
Het liefste dan met een 12 volt compressor koelkast, die dan ook tijdens het rijden aan kan.
Nieuwe omvormer 230 naar 12 volt er in, zit nu nog een ring kern trafo is van een goede 5 kilo denk ik.
Nieuwe bekabeling, zekeringen, enz.
En dat is wel nodig:

[Afbeelding]

Maar helaas dus voor nu nog even behelpen met half bakken oplossingen, baal daar wel van maar kan het ding hier echt nergens kwijt om er aan te klussen.
ik heb het zelfde probleem geen klus ruimte ..

je hebt overgens best kans dat die koelkast(je) van jou .. 12v op de sticker staat oid .. of als je het printplaatje blootlegt dat je 12v ergens vandaan kan meten zoals hier https://www.circuitsonline.net/forum/view/145339 besproken word ..

ik zou graag een knaus deseo achtig ding bezitten (of op de usa tour "toy Hauler" ) maar wel met een "normale" caravan (voor)tent en luifel .. alleen de deseo is niet praktisch in gebruik ... max 200kg bed bv is toch wel iets wat me zorgen baart

Wat ik voor ogen heb is een opslag plek voor klus gereedschap oid ..overtollig schuur materiaal . gezien ik op vakantie dat toch niet nodig heb en niet in huis ben .. kan dat eruit en vakantie materiaal erin ..

Tja vanalles

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

vso schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:56:
je hebt overgens best kans dat die koelkast(je) van jou .. 12v op de sticker staat oid .. of als je het printplaatje blootlegt dat je 12v ergens vandaan kan meten zoals hier https://www.circuitsonline.net/forum/view/145339 besproken word ..
Nope is gewoon een huis koelkast, compressor er in zoals die in je keuken thuis.
Koelt dus altijd wel heel goed.
Oplossing kan ook zijn dat ik mijn 12 volt -> 230 volt omvormer in de auto inbouw. Een extra 230 volt connector van de auto naar de caravan verzin en dan kan deze koelkast gewoon aan tijdens het rijden.

Voor de aanstaande vakantie ga ik denk ik toch nog wel ff wat aan de stroom voorziening doen.
Wil ook nog een lade in het keuken kastje.
Nu is er 1 leg plank en dat is echt onhandig.

Pagina: 1 ... 98 ... 274 Laatste