[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 94 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:23
Wild Chocolate schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:48:
[...]

Op zich prima tips hoor, maar waarom zou je auto stuk gaan van op de cruisecontrol naar boven rijden? Als hij het niet trekt loopt je snelheid terug, maar daar kan je auto best tegen hoor. Inderdaad wel goed om gevoel te hebben met wat de combinatie doet, dus als je nog niet zoveel ervaring hebt beter eerst eens zonder cruisecontrol te rijden, daar ben ik het verder helemaal mee eens.

Zelf heb ik altijd de verbruiksmeter in de display staan, dan kan ik aan het brandstofverbruik ook zien hoeveel gas de auto (op cruisecontrol) geeft. Bij mijn huidige (Octavia 2013) kan ik ook terugschakelen zonder dat de cruisecontrol eraf gaat, dus dat scheelt weer.
Het is zeker slecht voor je motor en bijkomend nadeel is dat je ongemerkt tever terugloopt in snelheid. Met een beetje pech eindig je achter een vrachtwagen en krijg je het tempo er niet meer in.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 20:24
Ik rijd overal op CC.. de automaat is slim genoeg te schakelen wanneer het moet πŸ˜‡πŸ˜…. Rij al jaren geen handbak meer..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Drardollan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:41:
4. Let op met inhalen van vrachtwagens en geluidsschermen, zeker als het wat waait. Je combinatie kan aardige onverwachte klappen krijgen of last van zuiging. Soms kom je een vrachtwagen niet eens fatsoenlijk voorbij, neem dan iets gas terug en bij de 2e poging een paar kilometer per uur harder. Natuurlijk niet met 120 er voorbij ;)
Doe de rest een plezier en blijf er lekker achter, vrachtwagens rijden stiekem toch al dik meer dan tachtig dus zoveel scheelt het niet.
Tenzij je wel die 120 gaat halen uiteraard. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 12:53
Drardollan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:08:
[...]

Het is zeker slecht voor je motor en bijkomend nadeel is dat je ongemerkt tever terugloopt in snelheid. Met een beetje pech eindig je achter een vrachtwagen en krijg je het tempo er niet meer in.
Hoe loop je ongemerkt te ver terug in snelheid. Je zit toch in die auto achter het stuur en hoort de motor er moeite mee hebben. Verder zit er voor je neus een snelheidsmeter. Of wordt die niet gebruikt. Vind het een overbezorgd advies.

CC in een moderne auto is niets mis mee en kun je prima overal mee rijden en je motor gaat echt nooit stuk daardoor. Beetje broodje aap.

Ok queue een anekdote van een een sterk verhaal op een verjaardag van de vriend van iemand zijn oom waarbij het in zijn renault 25 wel is gebeurd.

[ Voor 9% gewijzigd door Jochem op 31-07-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TgR_KILLER schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:38:
Ik rijd overal op CC.. de automaat is slim genoeg te schakelen wanneer het moet πŸ˜‡πŸ˜…. Rij al jaren geen handbak meer..
Ik ook, maar om de automaat slim te noemen…. Meestal grijp ik zelf eerder in 8)7
In de sportstand doen de meeste automaten (als ze die hebben) wel een stukje beter.

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 31-07-2021 17:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Doe de rest een plezier en blijf er lekker achter, vrachtwagens rijden stiekem toch al dik meer dan tachtig dus zoveel scheelt het niet.
Tenzij je wel die 120 gaat halen uiteraard. ;)
Ik rijd niet graag achter vrachtwagens, ik wil vooruit kunnen kijken. Als je achter een vrachtwagen gaat hangen dan moet je er dicht opblijven, anders komen er constant mensen tussen. Ik heb liever meer ruimte en zicht voor mij zodat ik tijdig kan anticiperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Jochem schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:50:
[...]

Hoe loop je ongemerkt te ver terug in snelheid. Je zit toch in die auto achter het stuur en hoort de motor er moeite mee hebben. Verder zit er voor je neus een snelheidsmeter. Of wordt die niet gebruikt. Vind het een overbezorgd advies.
Tegenwoordig hoor je de motor steeds minder, zeker met langsrazend verkeer en kinderen op de achterbank. Ongemerkt gaan mensen langzamer rijden.
CC in een moderne auto is niets mis mee en kun je prima overal mee rijden en je motor gaat echt nooit stuk daardoor. Beetje broodje aap.

Ok queue een anekdote van een een sterk verhaal op een verjaardag van de vriend van iemand zijn oom waarbij het in zijn renault 25 wel is gebeurd.
Dat jij het niet weet, betekent niet dat het niet zo is. Hoge toeren is veel beter voor je blok. Dan krijgt de motor veel meer koeling en loopt ie niet zo snel warm. Met een auto zonder aanhanger is het allemaal wat minder spannend, maar met een volgeladen auto en 1500 kg aan de haak is het zeker een punt van aandacht. En natuurlijk is er ook verschil of je 7 procent omhoog gaat voor langere tijd of dat je de van Brienenoord neemt.

https://caravantrekker.nl/info/rijden_in_de_bergen.php
https://www.anwb.nl/kampe...eilig-rijden-in-de-bergen
https://www.kampeermagazi...-de-caravan-in-de-bergen/
https://www.caravaninform.../rijden-in-de-bergen.html

Zomaar wat bronnen om eens door te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Jochem schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:50:
[...]

In zijn 6 bergop met een caravan erachter sloop je gewoon je motor nog mee hoor. Je moet echt terugschakelen als je te weinig toeren maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 11:37
Erapaz schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:20:
[...]
In zijn 6 bergop met een caravan erachter sloop je gewoon je motor nog mee hoor. Je moet echt terugschakelen als je te weinig toeren maakt.
Klopt. Moet je ook gewoon niet doen. En bij 7% ben je dan ook gewoon rete traag en word je ingehaald door vrachtwagens. Dat wil je niet.

Deze vakantie op de heenweg naar Spanje de route langs Millau genomen (van dat viaduct) en dan rij ik bergop vaak in z'n 4, of zelfs eventjes 3. Zafira 2.2 uit 2008. Bergop en af gewoon vrachtwagens inhalen. Met beleid uiteraard.

En in Frankrijk rij ik 110 met de caravan. 80 is gewoon te langzaam. Dan rij je zelfs langzamer dan de vrachtwagens en dat is gewoon gevaarlijk. Beetje meestromen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:10:
Ik rijd niet graag achter vrachtwagens, ik wil vooruit kunnen kijken. Als je achter een vrachtwagen gaat hangen dan moet je er dicht opblijven, anders komen er constant mensen tussen. Ik heb liever meer ruimte en zicht voor mij zodat ik tijdig kan anticiperen.
Dan moet je dus elke paarhonderd meter weer gaan inhalen, want er rijdt altijd wel iets waar je niet doorheen kunt kijken. Dan hoop ik dat je dat daadwerkelijk vlot kunt doen en niet op een drukke tweestrooksweg gaat proberen.
Als je al moeite hebt om vrachtwagens voorbij te komen zoals je schrijft begin er dan alsjeblieft gewoon niet aan. Je bent echt elke actie weer een treintje en golf aan het creΓ«ren. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34

franssie

Save the albatross

Dat nieuwe rijden werkt inderdaad niet in de bergen. Klimmen doe je niet onder de 2000 RPM zonder aanhanger. Met varavan of iets dergelijks ga je al snel naar de 2200/2400 RPM. Als je gas geeft en er gebeurt niets tot weinig, dan rij je te weinig toeren en belast je je motor maximaal, wat niet goed is voor slijtage en koeling. Zelfde met dalen overigens, ook daar moet je motor het werk doen (en niet je remmen) dus ook op tijd terug schakelen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Naar beneden laad ik altijd de accu lekker bij. Hoewel dat met achterwielaandrijving toch wat minder gaat. Overigens ben ik wel benieuwd of dat regeneren nog zinvol is met een caravan erachter of dat de remmen dan oververhitten. Wat ik begrepen heb is dat je beste kortstondig hard kan remmen dan langdurig zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:56:
[...]

Dan moet je dus elke paarhonderd meter weer gaan inhalen, want er rijdt altijd wel iets waar je niet doorheen kunt kijken. Dan hoop ik dat je dat daadwerkelijk vlot kunt doen en niet op een drukke tweestrooksweg gaat proberen.
Als je al moeite hebt om vrachtwagens voorbij te komen zoals je schrijft begin er dan alsjeblieft gewoon niet aan. Je bent echt elke actie weer een treintje en golf aan het creΓ«ren. :)
Ik heb nergens moeite mee. Ik heb zoveel jaar ervaring dat een beetje wind of zuiging mij echt niet meer verrast. Als ik inhaal, dan gebeurd dat in 1 vloeiende beweging.

Dat er dan soms mensen even moet wachten, dan dat is niet mijn probleem. Ik houd mij netjes aan de verkeersregels, en als ik binnen die regels mag en kan inhalen dan haal ik in als ik dat nodig vind.

En soms moet je inderdaad veel inhalen, soms minder. Maar dat moet ik met enkel de auto ook geregeld, net als iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Deveon schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:22:
Naar beneden laad ik altijd de accu lekker bij. Hoewel dat met achterwielaandrijving toch wat minder gaat. Overigens ben ik wel benieuwd of dat regeneren nog zinvol is met een caravan erachter of dat de remmen dan oververhitten. Wat ik begrepen heb is dat je beste kortstondig hard kan remmen dan langdurig zacht.
In de bergen is kortstondig stevig remmen altijd beter / veiliger met conventionele remmen (schijf of trommel). Anders krijg je inderdaad oververhitting en kan je als je geluk hebt je auto beneden in de grindbak tot stoppen dwingen.

Een elektrische auto heeft een ander remsysteem, ik weet niet hoe dat gaat met een caravan en een daling. Maar gelukkig mogen de meesten nog net een dopje op de trekhaak hebben, het zal niet veel gebeuren ;)

Als je caravan gaat slingeren is stevig remmen ook de enige oplossing (wel blokkeren voorkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:30:
[...]

Een elektrische auto heeft een ander remsysteem, ik weet niet hoe dat gaat met een caravan en een daling. Maar gelukkig mogen de meesten nog net een dopje op de trekhaak hebben, het zal niet veel gebeuren ;)
Vergeet de PHEV’s met een trekgewicht tot 2000 kg niet. Z’n elektromotor trekt wel fenomenaal dus zijn wat dat betreft en het extra gewicht van de accu’s zijn het uitstekend trekauto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Deveon schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:05:
[...]

Vergeet de PHEV’s met een trekgewicht tot 2000 kg niet. Z’n elektromotor trekt wel fenomenaal dus zijn wat dat betreft en het extra gewicht van de accu’s zijn het uitstekend trekauto’s.
Die heb ik dan ook bewust niet genoemd ;)

Jammer genoeg heb je vrij weinig aan die elektromotor. Normaal kan je er al amper de stad mee uitkomen, met 1500 kg erachter is het helemaal dramatisch. Het is hooguit fijn bij het wegrijden. Voor de rest heb je er enkel nadeel van, kost je een goede klap extra geld aan benzine door het gewicht.

De PHEV was leuk in de lease dankzij grove fouten van onze overheid, maar na de lease gaan ze massaal op transport naar het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Die elektromotor hoeft niet continue te werken maar enkel dat extra duwtje om op gang te komen. Daarnaast heeft mijn Volvo op de weg naar Spanje meer stroom opgewekt in 3 uur dan er in de accu past (bij Millau). Die energie is allemaal weer hergebruikt om naar boven te komen, al had de viercilinder met 300 pk daar weinig moeite mee. Vorig jaar met een Passat GTE heb ik zelfs 250 van de 1500 km zonder emissie af kunnen leggen (elektrische rijden Γ©n afdalen). Beide alleen zonder caravan, vandaar de vraag wat er met je caravan’s remmen gebeurt bij het regeneren.

Die (hooguit) 200 kg van een accupakket ga je trouwens echt niets van merken in je verbruik tov een caravan van 1500 kg hoor. Daarnaast komt meer gewicht in trekkend voertuig de stabiliteit ten goede.

Edit: voor beide auto’s geld trouwens dat ze met een lege accu trouwens een stuk slechter rijden dan in β€œEV modus”. In EV modus merk je nauwelijks iets van het gewicht.

[ Voor 25% gewijzigd door Deveon op 31-07-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:23:
[...]

Ik heb nergens moeite mee. Ik heb zoveel jaar ervaring dat een beetje wind of zuiging mij echt niet meer verrast. Als ik inhaal, dan gebeurd dat in 1 vloeiende beweging.

Dat er dan soms mensen even moet wachten, dan dat is niet mijn probleem. Ik houd mij netjes aan de verkeersregels, en als ik binnen die regels mag en kan inhalen dan haal ik in als ik dat nodig vind.

En soms moet je inderdaad veel inhalen, soms minder. Maar dat moet ik met enkel de auto ook geregeld, net als iedereen.
Ik heb het niet over jou persoonlijk maar het scenario wat je schetst. Er zijn al veel mensen die met een caravan niet inzien wat ze veroorzaken dus als je dan schetst over moeite hebben met een vrachtwagen inhalen dan zou ik het gewoon niet doen.
Zoals ik ook al schreef, als je het wel vlot kan, niets aan de hand.

En verkeersregels, tja. Ik zie wel eens mensen kilometers doen over het inhalen van een vrachtwagen. Volgens de regels niet zwart/wit iets tegen, maar ik vind er wel iets van. :P

Nu we het toch half over auto's hebben, zijn hier nog mensen die met een elektrische auto naar de camping gaan? Dat lijkt mij ook nog niet altijd even makkelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:21:
[...]

Ik heb het niet over jou persoonlijk maar het scenario wat je schetst. Er zijn al veel mensen die met een caravan niet inzien wat ze veroorzaken dus als je dan schetst over moeite hebben met een vrachtwagen inhalen dan zou ik het gewoon niet doen.
Zoals ik ook al schreef, als je het wel vlot kan, niets aan de hand.
Ok, verkeerd begrepen sorry. :)

Maar daarom mijn tips om vooral niet direct op de CC te gaan, leer eerst de boel maar goed te besturen voor je dat soort dingen gaat doen :)
En verkeersregels, tja. Ik zie wel eens mensen kilometers doen over het inhalen van een vrachtwagen. Volgens de regels niet zwart/wit iets tegen, maar ik vind er wel iets van. :P
Ik vind van heel veel dingen iets, laten we daar maar niet aan beginnen haha.
Nu we het toch half over auto's hebben, zijn hier nog mensen die met een elektrische auto naar de camping gaan? Dat lijkt mij ook nog niet altijd even makkelijk.
Vorig jaar hadden we een Duitser op de camping die stiekem zijn elektrische auto ging opladen door hem onder zijn tent te verstoppen _O-

Het was zeer vermakelijk toen de campingbaas aankwam met de rekening van de extra stroom. Het op die manier misbruiken van de stroompaal was niet gewenst.

Overigens heb ik nog geen campings met laadpalen gezien, maar dat zal vast komen omdat ik slechts 2 of 3 campings per jaar zie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Toevallig is mijn huidige camping de eerste die ik zie met laadpaal. Maar nu zijn veel campings die ik kies autovrij dus toch al niet zo op auto's gericht.

Al moet ik zeggen dat ik beter 'autovrij' kan schrijven bij de huidige want het aantal asocialen wat toch nog meerdere keren per dag naar z'n plek rijdt is een stuk hoger dan ook graag zou zien.
Heb overwogen om eens een vriendelijk gesprekje aan te gaan maar ergens heb ik ook niet echt het gevoel dat daar nou iets bevredigends uit gaat komen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
Drardollan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:19:

[...]

Dat jij het niet weet, betekent niet dat het niet zo is. Hoge toeren is veel beter voor je blok. Dan krijgt de motor veel meer koeling en loopt ie niet zo snel warm. Met een auto zonder aanhanger is het allemaal wat minder spannend, maar met een volgeladen auto en 1500 kg aan de haak is het zeker een punt van aandacht. En natuurlijk is er ook verschil of je 7 procent omhoog gaat voor langere tijd of dat je de van Brienenoord neemt.

https://caravantrekker.nl/info/rijden_in_de_bergen.php
https://www.anwb.nl/kampe...eilig-rijden-in-de-bergen
https://www.kampeermagazi...-de-caravan-in-de-bergen/
https://www.caravaninform.../rijden-in-de-bergen.html

Zomaar wat bronnen om eens door te lezen.
We hadden het of cruise control je motor kapot kon maken. In je links wordt er met geen woord gerept over cruise control. Als je ongemerkt langzamer gaat rijden op je cruise control ben je in dezelfde situatie als waarin je versnelling het niet aankan. Terugschakelen is het devies zoals in al je links staan. Maar het probleem zit hem niet in het niet weten van de oplssing maar het feit dat dit ongemerkt gaat. Je bent dan niet aan het opletten op je snelheidsmeter of het gedrag van je auto. Dat kan onveilig zijn, maar heeft niets te maken met slecht voor je motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
Erapaz schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:20:
[...]

Hoezo sloop je de motor (of versnellingsbak). Je auto kan het koppel niet aan en slaat uiteindelijk af. Het is onveilig, want je zit dan in een situatie waar je te maken hebt met achteropkomend verkeer en wegrijdennuit stilstand. De motor is prima overgedimensioneerd en de electronica beschermd je motor.

Maar of we nu veiligheid of β€˜slecht voor de mechanische componenten’ wel of niet uit elkaar kunnen houden; we zijn het eens dat je in de bergen met een caravan of aanhanger (of zwaar beladen auto met fietsendrager en kist op het dak) moet rijden zoals je in de bergen moet rijden; zoals al enkele malen aamgehaald.

[ Voor 22% gewijzigd door Jochem op 31-07-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

Tellen huisjes op een camping ook mee want ik heb hier in Spanje voor het eerst een BMW iX3 gespot. Plus nog een aantal Tesla’s, maar geen laadpalen. De meeste laden bij een stopcontact bij maar weer niet of dat mag, gedoogd is of ze het gewoon doen. Zelf heb ik met een PHEV die stekker niet eens mee. Eerder dit jaar wel met de eGolf geladen op een camping nadat ik zag dat een ander met een PHEV het ook deed. Het was eenmalig en had er graag extra voor betaald, maar de volgende keer had toch maar een laadpaal opgezocht.

Op de grotere campings met veel vaste gasten heb ik trouwens wel vaker een laadpaal gespot en bij hotels in Frankrijk wordt je vaak naar een simpel stopcontact verwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnater
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:28
[...]
Ik rij zelf een slurpende benzine-auto, maar om dat te compenseren staan er momenteel 2 Enyaq’s en een Polestar 2 (alle drie met aanhanger c.q. vouwwagen) op de camping… Ze laden β€˜gewoon’ aan de campingstroom.

Dit in Zuid-Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31
Deveon schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:02:
[...]

Tellen huisjes op een camping ook mee want ik heb hier in Spanje voor het eerst een BMW iX3 gespot. Plus nog een aantal Tesla’s, maar geen laadpalen. De meeste laden bij een stopcontact bij maar weer niet of dat mag, gedoogd is of ze het gewoon doen. Zelf heb ik met een PHEV die stekker niet eens mee. Eerder dit jaar wel met de eGolf geladen op een camping nadat ik zag dat een ander met een PHEV het ook deed. Het was eenmalig en had er graag extra voor betaald, maar de volgende keer had toch maar een laadpaal opgezocht.

Op de grotere campings met veel vaste gasten heb ik trouwens wel vaker een laadpaal gespot en bij hotels in Frankrijk wordt je vaak naar een simpel stopcontact verwezen.
Vorig jaar stond ik op een camping waar per plek de kWh werd bijgehouden. Dus bij vertrek moest je nog de energie afrekenen. Misschien gaan we dat vaker zien.

Zie net dat die camping 40 cent per kWh rekent, dat is best fors.

[ Voor 3% gewijzigd door Kalentum op 31-07-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:02
Wij vragen altijd waar de dichtstbijzijnde laadpaal is (o.a. In Frankrijk) en soms is dat in het dorp zelf maar regelmatig mogen we toch gewoon op de camping zelf laden als we hem op Max 10A zetten. Gaat niet snel maar toch wel meer laden dan we nodig hebben voor de dagelijkse tripjes.

Stroom is overigens in Frankrijk erg goedkoop dus zal ze niet zo heel veel uitmaken, alle huisjes op de camping doen vaak toch alles al elektrisch van koken tot verwarmen. Maar niet elke camping heeft het zo goed voor elkaar dat je lange tijd 10A of meer kunt trekken.

En als het niet lukt maar ff een Supercharger aandoen onderweg :9

We hebben er in ieder geval nog nooit stress van gehad of ons beperkt gevoeld.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Kalentum schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:28:
[...]

Vorig jaar stond ik op een camping waar per plek de kWh werd bijgehouden. Dus bij vertrek moest je nog de energie afrekenen. Misschien gaan we dat vaker zien.
Wel zo eerlijk nu je ook steeds meer elektrische verwarming en airco’s ziet op de camping. Met Hemelvaart nog best wat black outs gehad vanwege deze verwarmingtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Deveon schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:32:
[...]

Wel zo eerlijk nu je ook steeds meer elektrische verwarming en airco’s ziet op de camping. Met Hemelvaart nog best wat black outs gehad vanwege deze verwarmingtjes.
Ja vond ik ook. En ze hebben ons niet laten betalen want ons verbruik vonden ze te laag om in rekening te brengen... Telefoon opladen en water koken, dat was het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Net terug vanuit zuid Frankrijk met een Tesla. Echt fluitje van een cent. Genoeg snelladers en soms even bijladen aan stopcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jochem schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:35:
[...]

We hadden het of cruise control je motor kapot kon maken. In je links wordt er met geen woord gerept over cruise control. Als je ongemerkt langzamer gaat rijden op je cruise control ben je in dezelfde situatie als waarin je versnelling het niet aankan. Terugschakelen is het devies zoals in al je links staan. Maar het probleem zit hem niet in het niet weten van de oplssing maar het feit dat dit ongemerkt gaat. Je bent dan niet aan het opletten op je snelheidsmeter of het gedrag van je auto. Dat kan onveilig zijn, maar heeft niets te maken met slecht voor je motor.
Nee, we hadden het erover dat ik adviseerde in de bergen geen CC te gebruiken omdat je ongemerkt de motor naar zijn max duwt omdat je te laat doorhebt dat je in een te hoge versnelling rijdt.

Cruise control ansich maakt je motor niet kapot en kan prima gebruikt worden met een caravan. Als je maar weet wat je doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Kalentum schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:28:
[...]

Zie net dat die camping 40 cent per kWh rekent, dat is best fors.
Wij betalen op de voorseizoenplek ook per kWh. Maar daar staan we dan ook minstens 3 maanden. Op diverse campings heb ik het ook al gezien in het hoogseizoen, en het wordt steeds meer.

Logisch ook, er komt steeds meer gekkigheid wat men meesleept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Sethro schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:39:
Net terug vanuit zuid Frankrijk met een Tesla. Echt fluitje van een cent. Genoeg snelladers en soms even bijladen aan stopcontact
Wat voor kampeer uitrusting had je mee? Met een gezin in een tent lijkt mij toch een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Sethro schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:39:
En we weten allemaal, het mooiste van een land zijn de ondergepieste achteraf veldjes waar laadpalen verstopt hebben waar je uren voor in de rij moet staan.

/s

Serieuzer, ik moet er niet aan denken dat ik in het hoogseizoen van laadpaal naar laadpaal moet rijden. Overal wachten wachten wachten. Geef mij maar lekker benzine of diesel, 5 minuutjes en kan er weer een paar honderd kilometer tegenaan. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben 100 procent anti elektrisch rijden zoals men dat nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
En dan in Luxemburg lekker een uur wachten in de rij voor goedkope peut πŸ˜‚

Laden gaat tegenwoordig met 1200km/u dus om in Zuid-Frankrijk te komen sta je in totaal minder dan een uur te laden. En dat is dan ook nog is te combineren met eet, drink en toilet pauzes. Oftewel een non-issue.

Ohja en die laadpalen staan meestal bij nette hotels.

[ Voor 72% gewijzigd door Sethro op 31-07-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Als ik een vrachtwagen ga inhalen rij ik meestal gewoon even 100 zodat ik er vlot voorbij kom. En dan hou ik helemaal niemand op want je mag maar 100. Ook al heeft iedereen de drang en het idee dat 'die caravan' ingehaald moet worden.

Ik kom overigens meer dan genoeg vrachtwagens tegen die maar 80 of net 2 of 3 km erboven rijden. Er zijn bedrijven die hun vrachtwagens daar gewoon op vast zetten. En aangezien mijn 90 op de teller ook 90 gps is rij ik sowieso een paar KM harder voor het gevoel. Ik heb juist regelmatig personenwagens die er eeuwen over doen die mij met 95 in gaan halen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zo'n PHEV waar vaak (terecht, vanwege de constructie) op afgegeven wordt lijkt mij fantastisch. Thuis rijd ik zelden meer dan 30km per dag, dan kan alles elektrisch. Moet de hele campingshizzle mee op langere afstand dan heb je gewoon nog een tank. Maar nu begint het werk erg op VV te lijken hier.

Ondertussen ga ik hier blij zijn als het weekend voorbij is. En camping die beweert rust te brengen heeft vooral herrie en met name in het weekend is dat altijd extra. Vanochtend vond ik ook al een immense hondenbolus voor de deur en bij de buren staat de auto nu nog steeds bij de tent. Op de 'autovrije' camping, ik ben hier echt in m'n nopjes af en toe. :')

Het is dat ik nergens Γ©cht last van heb en mij toch wel ontspan en vermaak, anders zou je je nog gaan ergeren. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Deveon schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:50:
[...]

Wat voor kampeer uitrusting had je mee? Met een gezin in een tent lijkt mij toch een uitdaging.
In een Model S of X heb je geen ruimte tekort.
In een Model S zit veel meer ruimte dan een grote station.

[ Voor 10% gewijzigd door Sethro op 31-07-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Sethro schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:06:
[...]

In een Model S of X heb je geen ruimte tekort.
In een Model S zit veel meer ruimte dan een grote station.
Dat staat of valt met wat je meeneemt. Wat zit er dan in die auto? Ben wel benieuwd, zag vandaag een Tesla met dakkoffer, niet gezien of de achterbank vol met kinderen zat... Dus ik ben benieuwd wat jij in zo'n auto kwijt kan. Ik rijd zelf een kleine station, Peugeot 207 SW. Met een tent, 1 kind en niet al te veel spullen mee zat die stampvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Gonadan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:04:
Ondertussen ga ik hier blij zijn als het weekend voorbij is. En camping die beweert rust te brengen heeft vooral herrie en met name in het weekend is dat altijd extra. Vanochtend vond ik ook al een immense hondenbolus voor de deur en bij de buren staat de auto nu nog steeds bij de tent. Op de 'autovrije' camping, ik ben hier echt in m'n nopjes af en toe. :')

Het is dat ik nergens Γ©cht last van heb en mij toch wel ontspan en vermaak, anders zou je je nog gaan ergeren. :P
Wat zit je dan? En de herrie, is dat muziek? Overdag of ook s' avonds laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 10:34
Drardollan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:43:
[...]

Fietsen gewoon achterop doen. Ik heb standaard een elektrische fiets (zonder accu) en een normale achterop staan. Ter compensatie doe ik dan de tentstokken van de bak achter naar de bak voor, kogeldruk hangt dan rond de 65 kg en de combinatie rijdt prima. Vind ze achterop veel fijner, ze hangen lekker uit de wind (itt voor op de dissel).

Weet niet waar je heen gaat, maar sommige landen vereisen een speciaal bord op de fietsendrager.
Van Drenthe naar Zeeland met fietsen achterop. We leven nog. Daredevils dat we zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
emil_406 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:49:
[...]

Van Drenthe naar Zeeland met fietsen achterop. We leven nog. Daredevils dat we zijn....
Je had het over een lange rit, niet een ritje waarbij geen eens een stop nodig is _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• emil_406
Drardollan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:52:
[...]

Je had het over een lange rit, niet een ritje waarbij geen eens een stop nodig is _O-
Mijn verste caravanrit tot gister was 30 km. Dit was 12x zover πŸ˜‚

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:03
Drardollan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:45:
[...]

Wij betalen op de voorseizoenplek ook per kWh. Maar daar staan we dan ook minstens 3 maanden. Op diverse campings heb ik het ook al gezien in het hoogseizoen, en het wordt steeds meer.

Logisch ook, er komt steeds meer gekkigheid wat men meesleept.
Met alleen een waterkoker en een telefoonoplader voelt het ook wel een beetje lullig om 3 euro per dag te moeten betalen en dan te zien hoe je buren elke dag de oven aanslingeren en bij het avondeten de frituur om de rest van de avond de boel lekker te verwarmen. En dat voor hetzelfde geld. Nee, doe mij maar betalen per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Kalentum schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:39:
[...]

Dat staat of valt met wat je meeneemt. Wat zit er dan in die auto? Ben wel benieuwd, zag vandaag een Tesla met dakkoffer, niet gezien of de achterbank vol met kinderen zat... Dus ik ben benieuwd wat jij in zo'n auto kwijt kan. Ik rijd zelf een kleine station, Peugeot 207 SW. Met een tent, 1 kind en niet al te veel spullen mee zat die stampvol.
In een model S heb je ongeveer 3x zoveel bagageruimte. wij zijn met 3-en dus klappen we de achterbank ook nog deels plat waardoor je ongeveer 5x de ruimte hebt die jij hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

ik gebruik mijn accu om de telefoon op te laden - koffie op gas (action buisjes). Accu bijladen door te rijden of een zonnepaneel. Omvormers .... zijn iet nodig .
Nu heb ik een zeilboot en een camper maar die zijn beiden helemaal ingericht om zoveel mogelijk los te zijn van 230V - het kan maar eigenlijk nooit nodig. Beiden met 12V compressorkoelkast en draagbaar zonnepaneel.
Als je met de auto campeert is het niet moeilijk om met een Victron Citrix een motor accu op te laden of gewoon met wat Anker USB laders en powerbanks de apparaten levend te houden.

Als er "gratis" stroom is, dan haak ik aan, is het er niet. dan ook prima. Als ik meer dan één kWh gebruik zou het mij verbazen, maar dan zit allles weer 100% vol

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Appelkoeken schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 23:56:
[...]

Met alleen een waterkoker en een telefoonoplader voelt het ook wel een beetje lullig om 3 euro per dag te moeten betalen en dan te zien hoe je buren elke dag de oven aanslingeren en bij het avondeten de frituur om de rest van de avond de boel lekker te verwarmen. En dat voor hetzelfde geld. Nee, doe mij maar betalen per kWh.
Ik zag al mensen hun auto opladen op de kampeerplek. Stroom inbegrepen, met je trekkerstenje op een kampeerplek en ondertussen je model x aan de lader...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:05

-tom-562

Oliesjeik

charrel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:25:
Ik zou persoonlijk niet de 600€ extra uitgeven voor de tc variant. Hij is wel beter afgewerkt dan de polyester variant en ik vind hem ook mooier dan de polyester versie. Maar in deze al totaal geen last van condens, de kids en vrouw slapen lachend tot 09:15 in de ochtend, de tent voelt door het fresh gedeelte echt ook fris. Ondanks gister 29Β° in de tent voelde het prima aan. Niet drukkend of wat dan ook. Nu was het wel gister hier maar 26Β° op de camping in Nederland. Eergisteren ook nog maar even de fresh tarp gehaald die erbij past.
Tent staat inderdaad zo, wij gingen kijken voor de 6 maar kwamen toch thuis met de 5. Dat paste al met de kids van 5 en 9 ook met eten binnen met de regen laatst.
Stevig is relatief, het staat goed maar mijn outwell Harrier L voelt een stukje steviger.
Zeker als je de luchtbuizen naar beneden trekt is dat bij de outwell amper te doen en bij de Decathlon tent relatief makkelijk.
Uiteindelijk gisteren de 6.3 F&B gekocht in polyester uitvoering :P We zijn naar de Decathlon gereden om ze nog een keer goed te vergelijken. Dat F&B materiaal voelt wel echt anders aan als normaal polyester. Ik heb er wel vertrouwen in :)
De polykatoenen versie staat wel mooier, maar ik denk niet dat ik 'm uiteindelijk het dubbele waard vindt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
We pakken juist vaak campings zonder stroom. Dat komt toch ander publiek wat ons betreft bevalt.
Koelkast draait op gas, dat scheelt. Een voor de telefoons hebben we power bank, zonnepaneeltje en een auto.
Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
Voor al diegenen die dit aangaat;

Maar om je gsm op te laden met je auto, rijden jullie dan zo vaak of staat de auto naast de tent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Grrr. Gisteren vouwwagen open geklapt om in te pakken. Zit helemaal onder de schimmel incl nieuwe topper.
Topper hopelijk nog te redden door in de wasmachine te doen.

Tent is met de bezem nog wel "af te stoffen" maar plekken zijn ook aan de binnenkant zichtbaar, dus vraag me af of hij nog wel waterdicht is.
Is zoiets nog op korte termijn te reinigen en impregneren en wat zou dat kosten.
Een andere 2e hands vouwwagen lijkt nu de snelste optie. Bedoeling was dinsdag te vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:55:
[...]

En we weten allemaal, het mooiste van een land zijn de ondergepieste achteraf veldjes waar laadpalen verstopt hebben waar je uren voor in de rij moet staan.

/s

Serieuzer, ik moet er niet aan denken dat ik in het hoogseizoen van laadpaal naar laadpaal moet rijden. Overal wachten wachten wachten. Geef mij maar lekker benzine of diesel, 5 minuutjes en kan er weer een paar honderd kilometer tegenaan. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben 100 procent anti elektrisch rijden zoals men dat nu doet.
Hier op benzine naar Spanje geweest maar elke stop was ruim een half uur hoor. Dat had elektrische niet meer hoeven zijn. Een Model S/X heeft vergelijkbare laadruimte als mijn kofferbak (V90) + dakkoffer. Enige verschil is dat ik elektrische geen 150 gereden had.

Zelfs al zie je de reis als een race dan ga je 5 minuten bij de pomp niet halen. Ik heb zelfs bij een tolpoortje al 5 minuten moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Deveon schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:59:
[...]

Hier op benzine naar Spanje geweest maar elke stop was ruim een half uur hoor. Dat had elektrische niet meer hoeven zijn. Een Model S/X heeft vergelijkbare laadruimte als mijn kofferbak (V90) + dakkoffer. Enige verschil is dat ik elektrische geen 150 gereden had.
Dan zoek je toch wel de verkeerde pompen of je combineert het sowieso met een stop.
Zelfs al zie je de reis als een race dan ga je 5 minuten bij de pomp niet halen. Ik heb zelfs bij een tolpoortje al 5 minuten moeten wachten.
De reis is geen race, en iedereen moet bij de tolpoortjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

Dan zoek je toch wel de verkeerde pompen of je combineert het sowieso met een stop.

[...]

De reis is geen race, en iedereen moet bij de tolpoortjes wachten.
Dat was mijn punt, je stopt niet alleen om te tanken. Het wachten bij de tolpoortjes was een indicatie van de drukte. Parkeerplaatsen bij de tankstations waren allemaal ook prop vol met rijen voor het parkeren aan toe. Al deze mensen stoppen dus al langer dan noodzakelijk en hun reis zal elektrische niet langer duren aangezien het laad netwerk meegroeit met het aantal elektrische auto’s. Zeker voor Tesla is er meestal ruim voldoende laadcapaciteit, uitgezonderd Thanksgiving-weekend in de VS en wintersport in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Jochem schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:40:
[...]

Hoezo sloop je de motor (of versnellingsbak). Je auto kan het koppel niet aan en slaat uiteindelijk af. Het is onveilig, want je zit dan in een situatie waar je te maken hebt met achteropkomend verkeer en wegrijdennuit stilstand. De motor is prima overgedimensioneerd en de electronica beschermd je motor.

Maar of we nu veiligheid of β€˜slecht voor de mechanische componenten’ wel of niet uit elkaar kunnen houden; we zijn het eens dat je in de bergen met een caravan of aanhanger (of zwaar beladen auto met fietsendrager en kist op het dak) moet rijden zoals je in de bergen moet rijden; zoals al enkele malen aamgehaald.
Je auto slaat niet af, je vraagt teveel koppel bij te weinig toeren. Daarmee heb je verhoogde slijtage, voornamelijk van de lagers. Ook wordt je motor te warm. Meeste motoren gaan stuk in de bergen. Je moet echt zorgen dat je voldoende toeren maakt als je kracht vraagt can je motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-10 13:35
maartend schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:24:
Voor al diegenen die dit aangaat;

Maar om je gsm op te laden met je auto, rijden jullie dan zo vaak of staat de auto naast de tent?
De tent ligt op de auto, in ons geval ;). In de auto staat een Goalzero Yeti om de koelbox van 12v te voorzien en waaraan we alles op kunnen laden. De Yeti laden we bij tijdens het rijden of met een 120W inklapbaar zonnepaneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
Anton2610 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:33:
[...]

De tent ligt op de auto, in ons geval ;). In de auto staat een Goalzero Yeti om de koelbox van 12v te voorzien en waaraan we alles op kunnen laden. De Yeti laden we bij tijdens het rijden of met een 120W inklapbaar zonnepaneel.
Stoer.

Ik snap het vanuit off-grid willen staan. Maar ik snap het niet vanuit kostenbesparing om geen 2.50 euro elektra/dag te willen betalen (maar ik denk ook niet dat dit jou overweging is). Ik rij nauwelijks tijdens de vakantie. Veelal met fiets of wandelend alles. Dus opladen tijdens rijden is voor mij geen optie. Want als we al rijden is het max 30-tal minuten.

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 01-08-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kalentum schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:47:
Wat zit je dan? En de herrie, is dat muziek? Overdag of ook s' avonds laat?
Camping Diever. Animatie die tot minimaal 21:00 met versterkt geluid en een koebel periodiek een rondje over de camping doet, muziek, hyperactieve honden, schreeuwende kinderen, bulderende bierkerels, mensen die autovrij niet snappen, intern verbouwen van de caravan naar wat ik zo ingeschat met een sloophamer. Er is genoeg. :D
Overdag boeit me weinig, dan ga ik meestal sowieso wel de hort op. Maar sommige ouders hebben openlijk de insteek dat de kinderen tot 22:30 nog gewoon mogen schreeuwen en daarna ietsje zachter moeten doen (niet dat het gebeurt) dan weet je het wel. Mijn dochter van dezelfde leeftijd ligt dan al zo'n twee uur in bed (en ja, dat is al heel veel later dan thuis).

Het is enkele jaren geleden overgenomen door nieuwe eigenaren en die hebben duidelijk en andere stijl. Ze adverteren nog met rust, vroeger was dat zo maar nu moet je daarvoor buiten het seizoen zijn gok ik.
Ik geef toe dat het contrast met de vorige camping vast ook mee speelt. Dat was een minicamping waar iedereen z'n kinderen gewoon op normale tijd naar bed deed en daarna gewoon in rust z'n eigen ding ging doen. Daar was het na 21:00 echt 100% stil, alleen de natuur en geluiden uit het boerenland.

Wat ik overigens ook nog denk te zien is een toename van het aantal kampeerders wat veel kampeeretiquette nog niet helemaal in de vingers heeft. Herkennen jullie dat? Alsof er door corona toch nog een hoop extra beginners zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-10 01:00
TgR_KILLER schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:02:
En dan hou ik helemaal niemand op want je mag maar 100.
Kromme denkwijze maar goed.
Ik kom overigens meer dan genoeg vrachtwagens tegen die maar 80 of net 2 of 3 km erboven rijden. Er zijn bedrijven die hun vrachtwagens daar gewoon op vast zetten.
Vrachtwagens hebben sinds 1995 verplicht een begrenzing in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:40:
Grrr. Gisteren vouwwagen open geklapt om in te pakken. Zit helemaal onder de schimmel incl nieuwe topper.
Topper hopelijk nog te redden door in de wasmachine te doen.

Tent is met de bezem nog wel "af te stoffen" maar plekken zijn ook aan de binnenkant zichtbaar, dus vraag me af of hij nog wel waterdicht is.
Is zoiets nog op korte termijn te reinigen en impregneren en wat zou dat kosten.
Een andere 2e hands vouwwagen lijkt nu de snelste optie. Bedoeling was dinsdag te vertrekken.
Dat is ronduit klote. Ik heb zelf ook wat last van weerplekken op een paar plaatsen in het doek en bij regen lekt het nu een beetje boven het uitgeklapte bed in de vouwwagen. Gelukkig merkte ik het op tijd en kon ik een opengeklapt vuilniszak op de slaapcabine leggen. Ach. Doek is 19 jaar oud, dus niet heel gek.

Met andere woorden: ik ben als de wiedeweerga gaan lezen over impregneren zodat ik de boel bij thuiskomst kan herstellen voordat ie weer de stalling in gaat.

Je kunt nu 2 dingen doen
- zoveel mogelijk afstoffen en direct Impregneren. Liefst niet de hele tent, maar alleen de geraakte stukken, en dan wel per vlak om kleurverschil te voorkomen. Dit is meer een lapmiddel. Misschien valt het ook wel mee en is ie nog voldoende waterdicht.
- Als je nog tijd hebt eerst de schimmel behandelen, dan de tent met tentreiniger schoonmaken en daarna pas opnieuw Impregneren. Kost wst meer tijd, maar wel de beste manier begrijp ik.

Misschien kun je wat producten aanschaffen en op vakantie besluiten wat je doet? Sommige kampeerwebshops hanteren meer dan de 14 dagen retourtermijn. Misschien kun je eens testen met flink wat water erover en valt het wel mee. Zo niet, dan heb je spullen bij je op vakantie.

Qua producten kom ik veel tegen van UltramarXL en 123 products (alpha en omega)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Erapaz schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:23:
[...]

Je auto slaat niet af, je vraagt teveel koppel bij te weinig toeren. Daarmee heb je verhoogde slijtage, voornamelijk van de lagers. Ook wordt je motor te warm. Meeste motoren gaan stuk in de bergen. Je moet echt zorgen dat je voldoende toeren maakt als je kracht vraagt can je motor.
Klopt ja, in veel handleidingen bij auto's staat ook dat je terug moet schakelen. Bij bijvoorbeeld Volvo staat gewoon dat je de automaat beter 1 versnelling lager kan zeggen, omdat je gewoon je automaat sloopt anders. Te weinig toeren maken en te veel vermogen vragen is echt killing voor een blok. Toeren maken is helemaal niet erg.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
Gonadan schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

Camping Diever. Animatie die tot minimaal 21:00 met versterkt geluid en een koebel periodiek een rondje over de camping doet, muziek, hyperactieve honden, schreeuwende kinderen, bulderende bierkerels, mensen die autovrij niet snappen, intern verbouwen van de caravan naar wat ik zo ingeschat met een sloophamer. Er is genoeg. :D
Overdag boeit me weinig, dan ga ik meestal sowieso wel de hort op. Maar sommige ouders hebben openlijk de insteek dat de kinderen tot 22:30 nog gewoon mogen schreeuwen en daarna ietsje zachter moeten doen (niet dat het gebeurt) dan weet je het wel. Mijn dochter van dezelfde leeftijd ligt dan al zo'n twee uur in bed (en ja, dat is al heel veel later dan thuis).

Het is enkele jaren geleden overgenomen door nieuwe eigenaren en die hebben duidelijk en andere stijl. Ze adverteren nog met rust, vroeger was dat zo maar nu moet je daarvoor buiten het seizoen zijn gok ik.
Ik geef toe dat het contrast met de vorige camping vast ook mee speelt. Dat was een minicamping waar iedereen z'n kinderen gewoon op normale tijd naar bed deed en daarna gewoon in rust z'n eigen ding ging doen. Daar was het na 21:00 echt 100% stil, alleen de natuur en geluiden uit het boerenland.

Wat ik overigens ook nog denk te zien is een toename van het aantal kampeerders wat veel kampeeretiquette nog niet helemaal in de vingers heeft. Herkennen jullie dat? Alsof er door corona toch nog een hoop extra beginners zijn.
Ik vind het ook erg onrustig, weet niet of het erger is geworden. Kleine campings zijn wat rustiger maar we gaan nu vaak naar grotere campings omdat dat voor onze dochter leuker is. Meer kans op contact. De deterministische factor lijkt de aanwezigheid van een zwembad te zijn. Ik mis wel eens de rust van het laagseizoen (begin juni): dat je dan een camping met zwembad hebt terwijl er misschien 3 plekken bezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10 09:25
Zit de afweging te maken welke tent we moeten nemen.

2 opties:

https://www.obelink.nl/ob...-easy-air-tunneltent.html

https://www.decathlon.nl/...n-1-leefruimte/_/R-p-4123

Is het de meerprijs waard? Zijn geen die hard kampeerders dus meer gewoon casual.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ambianz schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:01:
Zit de afweging te maken welke tent we moeten nemen.

2 opties:

https://www.obelink.nl/ob...-easy-air-tunneltent.html

https://www.decathlon.nl/...n-1-leefruimte/_/R-p-4123

Is het de meerprijs waard? Zijn geen die hard kampeerders dus meer gewoon casual.
Ik zou de gene kiezen die het beste ventileert. Die van de decathlon lijkt mij echt een typisch 'zweet' tentje, die van Obelink heeft een mooi ventilatie gaas aan de achterkant. Dat zou mijn voorkeur hebben.

Bij Decathlon zou ik eerder voor deze kiezen:
https://www.decathlon.nl/...=8492957&c=TURKOOIS_BLAUW

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Phony schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:46:
[...]

Dat is ronduit klote. Ik heb zelf ook wat last van weerplekken op een paar plaatsen in het doek en bij regen lekt het nu een beetje boven het uitgeklapte bed in de vouwwagen. Gelukkig merkte ik het op tijd en kon ik een opengeklapt vuilniszak op de slaapcabine leggen. Ach. Doek is 19 jaar oud, dus niet heel gek.

Met andere woorden: ik ben als de wiedeweerga gaan lezen over impregneren zodat ik de boel bij thuiskomst kan herstellen voordat ie weer de stalling in gaat.

Je kunt nu 2 dingen doen
- zoveel mogelijk afstoffen en direct Impregneren. Liefst niet de hele tent, maar alleen de geraakte stukken, en dan wel per vlak om kleurverschil te voorkomen. Dit is meer een lapmiddel. Misschien valt het ook wel mee en is ie nog voldoende waterdicht.
- Als je nog tijd hebt eerst de schimmel behandelen, dan de tent met tentreiniger schoonmaken en daarna pas opnieuw Impregneren. Kost wst meer tijd, maar wel de beste manier begrijp ik.

Misschien kun je wat producten aanschaffen en op vakantie besluiten wat je doet? Sommige kampeerwebshops hanteren meer dan de 14 dagen retourtermijn. Misschien kun je eens testen met flink wat water erover en valt het wel mee. Zo niet, dan heb je spullen bij je op vakantie.
Ko
Qua producten kom ik veel tegen van UltramarXL en 123 products (alpha en omega)
Inmiddels met het matras gemerkt dat het niet lukt om weg te krijgen, de vlekken dan.
Dus voorspelt niet veel goeds voor de tent. Dhz'en is een hoop werk, geen garantie op succes en ook geen tijd meer om dan nog een alternatief te vinden. Dus we gaan toch nu al voor een andere wagen wss. Wss een Trigano Odyssee net ietsje groter dan de Jametic vanwege de zijtent en uitgebreidere luifel.
Mss dat ik de huidige bij thuiskomst nog probeer op te knappen of in huidige staat voor heel weinig op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
PLAE schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:27:
[...]

Kromme denkwijze maar goed.

Vrachtwagens hebben sinds 1995 verplicht een begrenzing in Nederland.
Hoezo is dat krom? Als ik 100 rij waar je maar 100 mag hou je niemand op.

En vrachtwagens zijn niet allemaal op hetzelfde begrensd. Heb kennissen die vrachtwagen rijden die dat aan de lijve meemaken op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
Kalentum schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:40:
[...]

Ik vind het ook erg onrustig, weet niet of het erger is geworden. Kleine campings zijn wat rustiger maar we gaan nu vaak naar grotere campings omdat dat voor onze dochter leuker is. Meer kans op contact. De deterministische factor lijkt de aanwezigheid van een zwembad te zijn. Ik mis wel eens de rust van het laagseizoen (begin juni): dat je dan een camping met zwembad hebt terwijl er misschien 3 plekken bezet zijn.
Over rust gesproken... wij staan al een week op een camping in de Lot (Frankrijk) waar gemiddeld nog geen 20 van de 90 plekken bezet zijn. Heel bizar... helemaal niet vervelend tijdens het hoogseizoen _/-\o_ We hadden slechts een paar weken van tevoren geboekt en waren al lang blij dat er nog plek was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Inmiddels met het matras gemerkt dat het niet lukt om weg te krijgen, de vlekken dan.
Dus voorspelt niet veel goeds voor de tent. Dhz'en is een hoop werk, geen garantie op succes en ook geen tijd meer om dan nog een alternatief te vinden. Dus we gaan toch nu al voor een andere wagen wss. Wss een Trigano Odyssee net ietsje groter dan de Jametic vanwege de zijtent en uitgebreidere luifel.
Mss dat ik de huidige bij thuiskomst nog probeer op te knappen of in huidige staat voor heel weinig op MP.
Odyssee is een goede keuze! Die gebruiken wij nu ook een paar jaar naar volle tevredenheid. Let op dat de zijkant (gastencabine) er niet standaard bijzit. En qua luifel heb je ook meerdere modellen. Wij hebben er een die geen stok hoeft in het midden en dat is erg prettig. Een stok in het midden staat voor ons toch wel in de weg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-10 01:00
TgR_KILLER schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:11:
[...]

Hoezo is dat krom? Als ik 100 rij waar je maar 100 mag hou je niemand op.
Je houdt mensen op die harder willen rijden.
Je redenatie is van het niveau: ik druk je sigaret uit want je bent 15, dus daar heb je geen last van. Ik blokkeer het fietspad want je mag niet bezopen fietsen dus niks aan de hand. :+
En vrachtwagens zijn niet allemaal op hetzelfde begrensd. Heb kennissen die vrachtwagen rijden die dat aan de lijve meemaken op de weg.
Dat klopt, enerzijds verschillen de regels internationaal en een beetje sjoemelen levert je als groter bedrijf best wat op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TgR_KILLER
PLAE schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:39:
[...]

Je houdt mensen op die harder willen rijden.
Je redenatie is van het niveau: ik druk je sigaret uit want je bent 15, dus daar heb je geen last van. Ik blokkeer het fietspad want je mag niet bezopen fietsen dus niks aan de hand. :+
Ja maar dat heeft dan geen kloot meer met een caravan wel of niet trekken te maken. Met de auto haal ik ook gewoon met 100 in. Je mag immers niet harder.. Als mensen te hard willen rijden tja, lekker dan maar daar ga ik geen rekening mee houden |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hippiepaci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-10 22:10
[...]

Bij je eerste post vond ik het al herkenbaar klinken, maar leek het me wel heel toevallig...maar niks is minder waar. :w :w Ik sta met m'n gezin ook op camping Diever. Een aantal jaar geleden ook geweest en toen was het goed bevallen. De animatie bestond toen uit de eigenaar die rond 19 uur voorlas uit Pinkeltje en 2 ochtenden in de week een meisje dat kwam knutselen.
Dat is nu wel anders helaas. Wij gaan van de week nog naar een andere camping. Daar al geΓ―nformeerd of we eerder terecht kunnen maar die zitten helemaal vol dus dat ging niet.
Camping zelf is verder mooi tussen de bomen en vlakbij het bos. Maar de rust is niet meer hetzelfde. Ik ga hier niet meer terugkomen maar kan me de komende dagen nog prima vermaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:47:
[...]

Ja maar dat heeft dan geen kloot meer met een caravan wel of niet trekken te maken. Met de auto haal ik ook gewoon met 100 in. Je mag immers niet harder.. Als mensen te hard willen rijden tja, lekker dan maar daar ga ik geen rekening mee houden |:(
Succes daarmee in Frankrijk. Ik had ze met 150 nog op mijn bumper zitten om vervolgens daarna mij met een paar km/u verschil in te halen. Vreemd volk..

Zelf ben ik trouwens veel te lui om te drukken want dan moet de ACC uit en het is ieders goed recht om zich wel aan de snelheid te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 16-10 11:24
Sethro schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:21:
[...]

In een model S heb je ongeveer 3x zoveel bagageruimte. wij zijn met 3-en dus klappen we de achterbank ook nog deels plat waardoor je ongeveer 5x de ruimte hebt die jij hebt.
Tsja, het gaat er ook om wat je ermee compenseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
(Deleted)

[ Voor 98% gewijzigd door Jochem op 01-08-2021 20:42 . Reden: Verwijderd. Voegt niets mee toe. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
hippiepaci schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:51:
[...]

Bij je eerste post vond ik het al herkenbaar klinken, maar leek het me wel heel toevallig...maar niks is minder waar. :w :w Ik sta met m'n gezin ook op camping Diever. Een aantal jaar geleden ook geweest en toen was het goed bevallen. De animatie bestond toen uit de eigenaar die rond 19 uur voorlas uit Pinkeltje en 2 ochtenden in de week een meisje dat kwam knutselen.
Dat is nu wel anders helaas. Wij gaan van de week nog naar een andere camping. Daar al geΓ―nformeerd of we eerder terecht kunnen maar die zitten helemaal vol dus dat ging niet.
Camping zelf is verder mooi tussen de bomen en vlakbij het bos. Maar de rust is niet meer hetzelfde. Ik ga hier niet meer terugkomen maar kan me de komende dagen nog prima vermaken.
Haha dat is wel heel toevallig, nu ja, of toch eigenlijk niet. :D

Dan hoop ik voor je dat je nog in een rustige hoek staat. Wij zijn er nog tot donderdag (als ik niet weggestuurd word voor het opvoeden voor andermans kinderen) maar daarna denk ik niet snel weer. Precies wat jij beschrijft is daarom we hier vroeger wel met heel veel plezier gestaan hebben.
In recensies is dit verschil helaas nog niet terug te zien, anders hadden we het kunnen weten. Misschien maar even toekomstige teleurstellingen helpen voorkomen? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Deveon schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:52:
[...]

Succes daarmee in Frankrijk. Ik had ze met 150 nog op mijn bumper zitten om vervolgens daarna mij met een paar km/u verschil in te halen. Vreemd volk..
Ik heb geen last van mensen die op mijn bumper willen drukken. Die zie ik toch niet als ze vlak achter de caravan zitten xD

Vandaag nog 1 of ander wappie in een Mercedes die vlak achter de auto aan het drukken was toen we de caravan net naar de stalling hadden gebracht. Als ie denkt dat ie door de Land Cruiser heen kan wens ik hem veel succes, ik ga er niet harder van rijden.

In other news, wel een heerlijk weekendje weg geweest, Paar buien gehad tussendoor maar ach, die mochten de pret niet al te veel bederven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yB66-OSl0UX8xnfsFtFmWA7J7LY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PijnUqdJsF0QvLpE8c0q7niz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 16-10 11:24
Deveon schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:52:
[...]

Sterker nog, drukken en als je naar rechts gaat om ze voorbij te laten (heb toch kinderen in de auto) dan gaan ze ook gewoon naar rechts... Ja, dan ga ik 20 km langzamer rijden... Succes vriend!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:09
Haha, ik zie het allemaal gebeuren in mijn spiegel (of niet als de witte blokkendoos erachter hangt) en ik maak me er echt niet druk om. Als het druk is blijf ik wel eens achter een vrachtwagen of langzamer rijdende auto. Als het snelheidsverschil echt te groot is, wacht ik totdat er ruimte is om voldoende veilig en zo weinig mogelijk hinderend mensen in te halen. Maar als er dan toch mensen gaan knipperen, slingerend of op andere manieren aandacht trekken, vervolg ik gewoon mijn weg. Ik ga niet harder om ze sneller voorbij te laten (ja, heeel misschien in mijn auto zonder sleurhut). En ga netjes terug naar rechts als er plek is.

Ik rij niet super graag auto, maar vind het dan ook weer niet vervelend ofzo. Maar ga me zeker niet ergeren aan anderen. En al helemaal niet als ik op vakantie ben. Vanaf het moment dat achterin de eerste deuntjes van Frozen beginnen te klinken, ga ik in relax modus en is mijn vakantie begonnen. :-). En als ik me begin te storen aan de 12e keer "Let it go" van Anna en Elsa, wordt het tijd voor een kopje koffie en een broodje, of een overnachtingscamping. :-P

Ik hoop wel dat het weer nog wat beter wordt. Wij hebben dit jaar laat zomervakantie (week 34/35) en blijven dan in Nederland. Ik heb medelijden met collega's die nu iedere dag wel getrakteerd worden op een buitje in combinatie met de temperatuur die zo rond de 20 schommelt. Sinds lange tijd blijven we in NL, hopelijk wordt het een succes, anders wordt het komend jaar weer zuid frankrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wienesroa schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:05:

Ik hoop wel dat het weer nog wat beter wordt. Wij hebben dit jaar laat zomervakantie (week 34/35) en blijven dan in Nederland. Ik heb medelijden met collega's die nu iedere dag wel getrakteerd worden op een buitje in combinatie met de temperatuur die zo rond de 20 schommelt. Sinds lange tijd blijven we in NL, hopelijk wordt het een succes, anders wordt het komend jaar weer zuid frankrijk.
Enige waar ik ook bang voor ben. In week 34/35 zitten wij in Zeeland. Dit is voor mij de eerste keer sinds mijn jeugd dat ik in Nederland op vakantie ga (de laatste keer moet de zomer van 2000 zijn geweest :P).
Dit jaar voor het eerst met ons zoontje (2 jaar) kamperen. Als dat goed bevalt gaan we volgend jaar lekker naar het buitenland :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Hebben ze nog steeds de Witte Tent voor de animatie?

Je weet wat ze zeggen toch? β€˜Liever naar Diever en dan verder naar Vledder’.

Wel toevallig, ik zit nu voor mijn caravan aan de andere kant van het Dwingelerveld (Ruinen) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Appelkoeken schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 23:56:
[...]

Zo zit ik er ook in, maar dan wel met echte meters en normale tarieven. Ben al een paar keer genaaid door een camping die zei dat ik 7kW per dag gebruikt had a 45 cent de kW. Dat gebruikt mijn hele huis amper op een dag, dus mijn caravan zeer zeker niet.

Als ik een andere caravan koop, en dat is binnen nu en 3 jaar, dan ga ik een kWh meter inbouwen. Want de toekomst is ongetwijfeld betalen per kW, maar dan wil ik voorkomen dat ik de winstpakker van de dag wordt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:00:
[...]

Hebben ze nog steeds de Witte Tent voor de animatie?

Je weet wat ze zeggen toch? β€˜Liever naar Diever en dan verder naar Vledder’.

Wel toevallig, ik zit nu voor mijn caravan aan de andere kant van het Dwingelerveld (Ruinen) *O*
Geen idee wat ze zeggen maar het is een populaire hoek hier.

En geen koffie voor mij vanochtend, het gas is op. Nog altijd beter dan halverwege het grillen van je vlees maar de camping heeft de flessen ook niet op voorraad. Dat wordt de gasfinder in en een extra ritje vandaag. }:|

@Drardollan de gasboer in vledder is in ieder geval gesloten. :D

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 02-08-2021 10:30 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Is er nog iemand die een leuke camping voor tenten weet in Noord-Italie? Dan denk ik vooral aan de regio Trentino/Bolzano, liefst tegen de bergen aan of er net in.

Ik vind het moeilijk om een leuke camping te vinden. Veel is gericht op campers en caravans, bijvoorbeeld met gravelplekken. De tentkampeerders krijgen dan 30m2 in een rijtje zonder scheiding... Niet echt charmant.

De faciliteiten zijn niet echt belangrijk. Een meertje of zwembad is meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:03
wienesroa schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:05:

Afgelopen week op de Veluwe gestaan met een caravan, normaal tent kampeerders maar met een kleine van 8 maanden toch eens een caravan geleend. Moet zeggen dat het weer mij enorm meegevallen is, paar zware buien maar tussendoor ook veel zon. Alleen gisteren echt een slechtere dag met voornamelijk in de tent zitten.

Caravan is met een kleine wel lekker maar merk dat ik verder een tent toch wel meer het kampeergevoel vind geven. Toe aan een nieuwe, is het najaar aan te raden voor tenten in de actie aan het einde van het seizoen of valt dat tegen en kunnen we net zo goed wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Laatst online: 22:14
Zoiets?
http://www.campingsancristoforo.it/nl/
Ojjorz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:27:
Is er nog iemand die een leuke camping voor tenten weet in Noord-Italie? Dan denk ik vooral aan de regio Trentino/Bolzano, liefst tegen de bergen aan of er net in.

Ik vind het moeilijk om een leuke camping te vinden. Veel is gericht op campers en caravans, bijvoorbeeld met gravelplekken. De tentkampeerders krijgen dan 30m2 in een rijtje zonder scheiding... Niet echt charmant.

De faciliteiten zijn niet echt belangrijk. Een meertje of zwembad is meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Ja, ziet er niet verkeerd uit. Misschien iets te veel huur-faciliteiten tov staanplaatsen, maar verder lijkt het me wel wat. Gaat op het lijstje!

Nog meer tips zijn welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:03
Ojjorz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:54:
[...]

Ja, ziet er niet verkeerd uit. Misschien iets te veel huur-faciliteiten tov staanplaatsen, maar verder lijkt het me wel wat. Gaat op het lijstje!

Nog meer tips zijn welkom :)
https://www.waldcamping.com/nl.html

Drie jaar geleden gestaan met prima uitzicht, dit is nog net Bozen, maar misschien wat te ver noordwaards/de bergen in ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wij
  • Laatst online: 15-10 06:04

wij

Ojjorz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:27:

Ik ben zelf van plan om eind augustus naar Agriturismo Maso Lizzone te gaan ( https://www.masolizzone.com/en/hospitalty/camping ) in de regio Trentino. Lijkt me echt mooi voor tentkampeerders. Ben er nog nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

wij schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:02:
[...]

Ik ben zelf van plan om eind augustus naar Agriturismo Maso Lizzone te gaan ( https://www.masolizzone.com/en/hospitalty/camping ) in de regio Trentino. Lijkt me echt mooi voor tentkampeerders. Ben er nog nooit geweest.
"BIG SITE (ABOUT 30 M2)"
Wel voor kleine tent kampeerders, mijn tent past hier niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nou ja klein, laten we wel realistisch blijven. Een gewone gezinstent die gemaakt is voor vier personen past hier gewoon op.
Het nadeel is alleen dat men vaak kiest voor een slag groter want lekker ruim. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Thanks @wij en @nooberke voor de tips.

30m2 is klein maar afhankelijk van de ligging groot genoeg (tent is 16m2). Liever wil ik wel een ruimere plek ja, maar merk dat plekken in Italie dus sowieso wat krapper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:23:
[...]

Geen idee wat ze zeggen maar het is een populaire hoek hier.

En geen koffie voor mij vanochtend, het gas is op. Nog altijd beter dan halverwege het grillen van je vlees maar de camping heeft de flessen ook niet op voorraad. Dat wordt de gasfinder in en een extra ritje vandaag. }:|

@Drardollan de gasboer in vledder is in ieder geval gesloten. :D
Wellicht in Lhee iets te vinden? Anders zeker in Hoogeveen, daar zit een vrij uitgebreide campingwinkel en die hebben ongetwijfeld gas.

Tip: laat je fles elk jaar voor het seizoen vullen, zit je nooit zonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-10 13:35
Ojjorz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:19:

30m2 is klein maar afhankelijk van de ligging groot genoeg (tent is 16m2). Liever wil ik wel een ruimere plek ja, maar merk dat plekken in Italie dus sowieso wat krapper zijn.
Zal voor mezelf te kijken van het weekend en kwam https://www.camping-seiseralm.com/ tegen. Misschien is dit iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Anton2610 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:56:
[...]

Zal voor mezelf te kijken van het weekend en kwam https://www.camping-seiseralm.com/ tegen. Misschien is dit iets?
De plek is super, maar dit is precies zon camping waar ik het over had. Helemaal afgestemd op campers en caravans. Als tent krijg je daar een plekje in het weiland...

Die Waldcamping van @nooberke past dan beter bij ons, denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Ojjorz op 02-08-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:09
Appelkoeken schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:25:
[...]

Afgelopen week op de Veluwe gestaan met een caravan, normaal tent kampeerders maar met een kleine van 8 maanden toch eens een caravan geleend. Moet zeggen dat het weer mij enorm meegevallen is, paar zware buien maar tussendoor ook veel zon. Alleen gisteren echt een slechtere dag met voornamelijk in de tent zitten.

Caravan is met een kleine wel lekker maar merk dat ik verder een tent toch wel meer het kampeergevoel vind geven. Toe aan een nieuwe, is het najaar aan te raden voor tenten in de actie aan het einde van het seizoen of valt dat tegen en kunnen we net zo goed wachten?
Heel herkenbaar. Wij gingen van een tent, via een vouwwagen naar een caravan.
Zeker voor de kinderen (en al hun spulletjes) is het wel fijn. Met 4 vaste slaapplekken, heb je geen gehannus. Als je alleen onderweg bent met je partner, kan je je daar natuurlijk goed op instellen. Maar die 2 kiddo's kunnen dat minder goed. Voor hun is het dus fijn, dat in principe direct na aankomst hun bed al toegankelijk is.
Maar het grootste gedeelte van de tijd zijn wij ook in en rondom de (voor)tent te vinden. Caravan wordt gebruikt als slaapplek en kledingkast/voorraadhok. En als het echt frisjes is, hebben we de luxe om aan de veel te krappe treinzit te eten >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:54:
[...]

Wellicht in Lhee iets te vinden? Anders zeker in Hoogeveen, daar zit een vrij uitgebreide campingwinkel en die hebben ongetwijfeld gas.

Tip: laat je fles elk jaar voor het seizoen vullen, zit je nooit zonder ;)
Ik doe niet aan vullen, ik ruil om. :P

Maar had toch nog koffie vanochtend, de Gamma in Beilen had ze nog op voorraad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Laatst online: 22:14
Om die reden hebben we altijd 2 kleinere flessen bij ons. Dan zit je nooit zonder, je moet alleen wel 2x zo vaak omwisselen...
Dat kan je dan weer wel doen op het moment dat het jou uitkomt.
Gonadan schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:50:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het was maar een anekdote hè, ik weet gerust wel hoe je moet voorkomen dat je zonder gas komt te zitten. Dit was dan ook een bewust genomen risico. ;)

Onderstaand scenario wat ik eerder postte overweeg ik nog steeds, maar de kans bestaat ook dat dit de laatste keer met een tent was dus wellicht wordt het verhaal weer totaal anders.
Gonadan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:57:
Wij zijn van de groene propaan overgestapt op 904 vanwege het formaat en het feit dat we met zo'n groene fles echt jaren doen. Het verschil is nu dat je hem iets minder makkelijk preventief inruilt vanwege de gasprijs maar dat is eigenlijk gewoon Hollandse gierigheid. Ik overweeg nu een 901 als overbruggingfles mee te nemen, al dan niet in combinatie met een gaslamp opzetstuk of ander leuk excuus. Dan heb je altijd iets om je maaltijd af te maken en ter overbrugging tot je naar een winkel bent gereden om hem te vervangen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
Ojjorz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:19:

Het ligt er vooral aan, waar de volgende plek begint, als dat tegen elkaar aan ligt, is 30 m2 echt bizar klein. Normale plekken op terrassencampings zijn meestal 80-100 m2.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Appelkoeken schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:25:
[...]

Bij ons eerste kindje ook een weekje de caravan van mijn ouders geleend. Vond het qua slapen wel lekker (groot bed met zijn drieΓ«n). Maar voor de rest niet echt bevallen. Het was ook erg heet, en dan sta je binnen te koken. Daarna dus weer alles met de tent. Inmiddels met 3 kids. Wij hebben 2 jaar geleden een zeer mooie zeer kort gebruikte tweedehands de Waard van marktplaats gehaald. Maar dat is wel een kwestie van afwachten en geduld hebben.

Ik zie overigens veel van die Decathlon meuk (Quechua of zo). Ben eens wezen vragen bij mensen met zo’n tent en die gooien hem na een paar keer gewoon weg en dan halen ze een nieuwe, kan ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:50:
[...]

Goed bezig!

Vullen is zo fijn, betaal je enkel gebruik. En na 10 jaar koop je eens een nieuwe fles.
Maar moet er wel bijzeggen dat wij ook een voorseizoensplek hebben en daar gebruik ik relatief veel gas ivm verwarming.

Pagina: 1 ... 94 ... 277 Laatste