[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 88 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 15:38
The Legend schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:17:
Zo ingewikkeld is het allemaal niet hoor ;)

https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies

https://www.nederlandwere...tenrijk/reizen/reisadvies

https://www.nederlandwere.../italie/reizen/reisadvies

https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus

Voor Italië moet je je kinderen dus laten testen. Voor Duitsland en Oostenrijk niet, maar dat maakt niet zoveel uit aangezien Italië wel om een test vraagt. Zwitserland heeft Nederland nog op de quarantainelijst staan, dus daar moet je in quarantaine, tenzij je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Ik zou lekker door Oostenrijk naar Italië gaan.
Zo ingewikkeld is het dus wel, want de informatie die jij aandraagt is alweer achterhaald volgens mij.
Zwitserland op doorreis zijn er volgens mij geen eisen?
Kinderen laten testen vanaf? 2 jaar? 6 jaar? 16 jaar? Ik vind zoveel tegenstrijdige informatie.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 15:38
aReaRe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:20:
[...]

Dat is ook mijn idee, niet vrijwillig risico gebieden opzoeken.
Risicogebieden :?

Qua besmettingen is Nederland een groter risico gebied dan de meeste landen in Europa, dus wat noem je risico gebied?

Vorig jaar in juli in zuid Frankrijk geweest. Camping stond maar half vol. Ik vond het heerlijk.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:58
Blackouts schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 23:55:
[...]

Risicogebieden :?

Qua besmettingen is Nederland een groter risico gebied dan de meeste landen in Europa, dus wat noem je risico gebied?

Vorig jaar in juli in zuid Frankrijk geweest. Camping stond maar half vol. Ik vond het heerlijk.
Inderdaad, als ik straks met mijn caravan volgestouwd met aardappelen/kaas en hagelslag zelfvoorzienend op een camping sta in Zwitserland, en daar alleen maar bergwandelingen maak... heb ik niet echt het idee dat ik meer risico neem dan hier in NL (afgezien van de wandelingen) :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Blackouts schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 23:52:
[...]

Zo ingewikkeld is het dus wel, want de informatie die jij aandraagt is alweer achterhaald volgens mij.
Kinderen laten testen vanaf? 2 jaar? 6 jaar? 16 jaar? Ik vind zoveel tegenstrijdige informatie.
Zo ingewikkeld is het dus niet. Deze pagina's zijn de officiële pagina's met de reisadviezen van de landen en die zijn altijd accuraat en worden dagelijks waar nodig bijgewerkt door het ministerie.
Bijvoorbeeld Italie. Op de pagina van het reisadvies staat: "Kinderen jonger dan 2 jaar hoeven niet getest te worden." - Dus boven de 2 jaar .... wel een negatieve PCR test niet ouder dan 48 uur.

Verder is het nogal in beweging dus wellicht heeft het dagelijks kijken niet zo'n zin tot een week voor vertrek. Maak jezelf niet gek.
Dat is feitelijk waar wat je zegt op dit moment. Maar de reisadvies pagina's zijn zo geschreven vanuit de eisen van het land wat je gaat bezoeken. Die bepalen of reizigers uit NL een risico zijn en daar horen maatregelen bij en die worden op die pagina beschreven voor reizigers uit Nederland die dat land willen bezoeken.

Misschien nog een tip. Je kunt op je smartphone de "Reisapp" downloaden van het ministerie van buitenlandse zaken. Je kunt daarin pushberichten aangeven voor de landen waar je updates voor wilt hebben. In de reisapp staat dezelfde informatie als op de website van buza.

[ Voor 50% gewijzigd door Jochem op 26-06-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:43
Voor aanstaande vakantie (Corsica) toch maar besloten om een compacte compressor koelbox te halen. Een koude rakker is wel zo lekker. We zoeken zowel tweedehands als nieuw.

Momenteel hebben we de volgende modellen op het oog:
Mestic MCC 35 (€369)
Mobicool MCF 40 (€299)
Obelink Coolmove Drive 35 (€299)

De Mestic en Obelink box lijken mij het meest praktisch wat ontwerp betreft. Het model van Mestic en Obelink zijn beide geschikt voor 2L flessen, waar de mobicool weer net iets meer inhoud heeft (3L extra)

Iemand ervaringen met bovenstaande modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
Op FB zit ik in een vouwwagen groep (Lewe), hier zijn mensen die een nieuwe vouwwagen hebben gekocht, deze moet eerst ingeregend worden.
Deze mensen staan dus op een camping en de eerste nacht regent het gewoon binnen, is heel het slaapgedeelte zeiknat.

Zelf heb ik hier nog nooit van gehoord, maar als ik zo in de groep lees is het de normaalste zaak van de wereld. (Campooz, lewe) 🙈

Meer mensen die hier wel eens van gehoord hebben, zou mij wel weerhouden om een vouwwagen van 7k + te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

harryvos schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:15:
Op FB zit ik in een vouwwagen groep (Lewe), hier zijn mensen die een nieuwe vouwwagen hebben gekocht, deze moet eerst ingeregend worden.
Deze mensen staan dus op een camping en de eerste nacht regent het gewoon binnen, is heel het slaapgedeelte zeiknat.

Zelf heb ik hier nog nooit van gehoord, maar als ik zo in de groep lees is het de normaalste zaak van de wereld. (Campooz, lewe) 🙈

Meer mensen die hier wel eens van gehoord hebben, zou mij wel weerhouden om een vouwwagen van 7k + te kopen.
De katoenvezel is nog droog en compact als je hem koopt. Die zwelt op onder invloed van het eerste buitje dat er dus een beetje doorheen komt.

Bekende eigenschap. Op te lossen door hem even op te zetten en te besproeien voor je vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Blackouts schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:56:
Wij gaan naar Italië begin augustus. Ik zie door alle bomen het bos niet meer echt wat betreft eisen om te mogen reizen.

Vrouw en ik tegen die tijd beide volledig gevaccineerd, ook meer dan 14 dagen geleden. Duitsland en Zwitserland hebben geen regels voor doorreis. Met de vaccinatie en het groene vinkje zal het voor ons ook wel goed komen. Wat me niet duidelijk is, is wat de kinderen moeten (5 en 8 )
Moeten die nog getest worden vooraf?
Iemand een idee waar ik die informatie kan vinden?
Ik zou me daar nu nog niet druk om maken, de huidige regels/situatie zijn begin augustus vrijwel zeker niet meer van toepassing.

Gewoon tegen die tijd (zo kort mogelijk van tevoren) op de site van de ANWB en NederlandWereldwijd.nl kijken voor de meest recente reisadviezen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:21
ThijsM schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:09:
Voor aanstaande vakantie (Corsica) toch maar besloten om een compacte compressor koelbox te halen. Een koude rakker is wel zo lekker. We zoeken zowel tweedehands als nieuw.

Momenteel hebben we de volgende modellen op het oog:
Mestic MCC 35 (€369)
Mobicool MCF 40 (€299)
Obelink Coolmove Drive 35 (€299)

De Mestic en Obelink box lijken mij het meest praktisch wat ontwerp betreft. Het model van Mestic en Obelink zijn beide geschikt voor 2L flessen, waar de mobicool weer net iets meer inhoud heeft (3L extra)

Iemand ervaringen met bovenstaande modellen?
Zou je niet teveel laten leiden door de twee liter flessen - er is altijd wel een 1.5 liter alternatief :P Ik zou sowieso kiezen voor meer inhoud.

Geen ervaring met de MCF40, maar wel broertje MB40 - twee vingers in z'n neus tijdens een week 38 graden en elke dag heerlijk ijskoude biertjes (4 graden). :o

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
GermanPivo schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:40:
[...]

Zou je niet teveel laten leiden door de twee liter flessen - er is altijd wel een 1.5 liter alternatief :P Ik zou sowieso kiezen voor meer inhoud.

Geen ervaring met de MCF40, maar wel broertje MB40 - twee vingers in z'n neus tijdens een week 38 graden en elke dag heerlijk ijskoude biertjes (4 graden). :o
+1
Vorig jaar de mb40 voor 209 bij Obelink aangeschaft. Geen moment spijt van gehad. Slapen doen we er vlak naast, maar hij is heerlijk stil.

You can't be late until you show up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

De MCF40 vond ik qua pakmaat in de auto handiger dan de MB40, dat gaf voor ons de doorslag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATR35c6g-36658OjM0ht0D6qwA0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SYhnwgRRDSg7BnP01xcXlSxX.jpg?f=user_large

[ Voor 55% gewijzigd door vhal op 27-06-2021 10:26 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:11
vhal schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:24:
De MCF40 vond ik qua pakmaat in de auto handiger dan de MB40, dat gaf voor ons de doorslag.

[Afbeelding]
Hier nog een tevreden gebruiker van de MCF40, ookal zie ik dat deze bijna niet (meer) te verkrijgen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17

Bommes

Capo del formaggio

Ja zeker.. Ik wist niet dat hier ook een kampeer topic was

Sinds vorig jaar een oldtimer caravan, staat nu bij Triorep om nieuwe as rubbers te laten plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/06/1624825328-600-x-450px-IMG_20210622_104753.jpg

Al flink in geklust, hele binnenkant geverft, nieuwe kussenhoezen, vast bed gemaakt achterin, badkamertje er uit gesloopt, enz.
Nog wel flink wat werk te doen voordat het helemaal af is.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
vhal schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:24:

[Afbeelding]
Leuk ook, zo'n banaanvormige handgreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
We hebben besloten om de Mobicool MCF40 aan te schaffen. Hij is inmiddels besteld.

*Edit.
De MCF40 geannuleerd (Frank.nl) en een Amazon warehouse deal voor de FR40 voor 55eu goedkoper gescoord.
Het is de moeite waard om Amazon in de gaten te houden.

* Edit 2:
Het is de moeite waard om Amazon in de gaten te houden. Regelmatig Warehouse deals voor +-€220. Vandaag meerdere keren op voorraad gezien.

[ Voor 74% gewijzigd door ThijsM op 29-06-2021 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
Wilde ook de MCF40 maar ze lijken nergens op voorraad of echt de hoofdprijs. We hebben nog een aantal weken voordat we vertrekken richting de Vendeé.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Laatst online: 00:21
harley schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:09:
Wilde ook de MCF40 maar ze lijken nergens op voorraad of echt de hoofdprijs. We hebben nog een aantal weken voordat we vertrekken richting de Vendeé.
https://www.frank.nl/mobi...ompressor-koelbox/2240486? ....? Ik zie ze ook voor veel duurder, dus het ligt er maar net aan wat je de hoofdprijs vindt. :9

[ Voor 12% gewijzigd door GermanPivo op 28-06-2021 20:13 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Wij hebben zo'n MobiCool MB40 van toen we nog tent kampeerde, die was toen 225 en vond ik al duur haha, is nu nog veel duurder. Corona heeft echt alle prijzen enorm opgedreven. We gebruiken hem nu nooit meer met kamperen maar aangezien hij zelfs kan vriezen is het een perfect ding voor als we de vriezer eens moeten ontdooien :p

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Weet er iemand een goede site met gerechtjes die goed op de camping te koken zijn. bij voorkeur 1 pans gerechten of maximaal 2 pitten of zo. Niet te veel pannen en degelijke?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Laatst online: 17:24
Cyberpope schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:48:
Weet er iemand een goede site met gerechtjes die goed op de camping te koken zijn. bij voorkeur 1 pans gerechten of maximaal 2 pitten of zo. Niet te veel pannen en degelijke?
Is dit wat: https://www.kampeerclub.nl/pagina/eenpitter

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

www.thuisbezorgd.nl of het restaurant op de camping :+

Sorry, flauw :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
Vakantie geboekt, besloten om toch naar Frankrijk te gaan. Eerst paar dagen naar de Morvan. Dan ruime week naar de Dordogne en dan op de terug weg nog paar dagen onder Orleans op camping.

Hoop dat de nieuwe tent bevalt (heb hem al weekendje geprobeerd en denk dat dat goed komt). En toch maar een dakkoffer geregeld, nieuwe tent is *stukje* groter dan mijn oude :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsven
  • Laatst online: 18-09 14:29
Ik ben op zoek naar een slaapmat, ik ben de afgelopen paar keer met een luchtbed op vakantie geweest maar dat is natuurlijk een drama. Waar moet ik een beetje op letten bij een slaapmat? Ik wil wel een beetje comfortabel liggen, ik weeg ongeveer 70 kilo en ben 183cm.

Ik had zelf dit al gevonden, maar ik weet dus niet precies waar ik op moet letten.
https://www.klimwinkel.nl/therm-a-rest-trail-lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nielsven schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:03:
Ik ben op zoek naar een slaapmat, ik ben de afgelopen paar keer met een luchtbed op vakantie geweest maar dat is natuurlijk een drama. Waar moet ik een beetje op letten bij een slaapmat? Ik wil wel een beetje comfortabel liggen, ik weeg ongeveer 70 kilo en ben 183cm.

Ik had zelf dit al gevonden, maar ik weet dus niet precies waar ik op moet letten.
Dit is wel een interessant artikel:
https://www.kampeermeneer.nl/test-slaapmatten2/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13

1 echte mogelijkheid ; Exped. Kost wel wat, maar ligt als een tierelier.
Of je zou met rugzak willen trekken, dan wordt het een Thermarest Neoair.
Luchtbedden zijn idd gewoon prut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bommes schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:25:
[...]

Ja zeker.. Ik wist niet dat hier ook een kampeer topic was

Sinds vorig jaar een oldtimer caravan, staat nu bij Triorep om nieuwe as rubbers te laten plaatsen.

[Afbeelding]

Al flink in geklust, hele binnenkant geverft, nieuwe kussenhoezen, vast bed gemaakt achterin, badkamertje er uit gesloopt, enz.
Nog wel flink wat werk te doen voordat het helemaal af is.
Even wrapje over de caravan in dezelfde kleur als de auto zou niet misstaan 8) Oh en in dezelfde stijl wieldoppen natuurlijk! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 29-06-2021 11:18 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb die Redwood. Inmiddels wel de 2e onder garantie (werd poreus na 1 jaar). Dat schijnt een verbeterde versie te zijn. Het ligt super, alleen de pakmaat is best groot (wij hebben een tweepersoons). Eigenlijk te groot voor het mooie en het oprollen is ook best een werkje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

99% van ons koken doen we op open vuur. We hebben wel een Coleman benzinestoof bij als back-up, b.v. voor gebruik op een zeldzame camping of wanneer er (nog niet voorgekomen bij ons, maar stel) een ban op open vuur is. Dubbele pit, 4400w, halve liter benzinetank, ook handig als tentverwarming met een grote aardewerken pot erover die je warmstookt. Voor licht en een klein beetje warmte hebben we ook een Coleman benzinelamp. Dingen die ik aan/op het vuur heb gekookt, al dan niet met een gietijzeren pan of pot:

- Chili con Carne
- Stoofpot
- Roerbak
- Deconstructed Hutspot (ui, wortel en aardappel met veel boter en kruiden tot gaarheid roerbakken)
- Pannenkoeken
- Hot dogs
- Gewoon groente/vlees/aardappels
- Pasta (ja, ook die gedroogde variant, maar ook gewoon vers)
- Soep
- Wraps
- Tosti's
- Brood

en dan tel ik uiteraard geen dingen mee zoals een ei koken, koffie/thee/choco enzo, dat is evident.

Echt, de mogelijkheden zijn eindeloos. Je laat je gewoon leiden door wat er beschikbaar is aan voer. En in het bos smaakt alles sowieso 100% beter dus zolang je geen makreel met slagroom of pannekoek met augurk serveert loopt het meestal wel los.

Je kan ook gewoon wat vlees bakken/schroeien/verbranden (en dan de roet eraf schrapen, ik weet niet wat voor kok je bent) en er een salade naast mikken. Boterham met kaas? Even op de grill leggen boven de kolen -> voila, tosti. Pak een willekeurig brood (bv turks brood), opensnijden, kaas en rode uit ertussen - op de grill -> tosti DELUXE.

Worst in een pot of pan opwarmen - in een broodje - hot dog.
Worst op een stokje boven het vuur, in een getoast broodje met saus, zuurkool, gebakken ui (vers!) en je hebt een Hot Dog Extraordinaire.

Dus ja, recepten.... je gaat geen 5 gangen zaken op de tafel (grond) zetten bij het kamperen, je houd het wel behapbaar (:')) natuurlijk. Als je maar plaats voor één pan hebt: Rijst of Pasta kun je prima warm houden in een pan met deksel, handdoek erom en in de slaapzak leggen. Salade, rauwe groente erbij (zeker in de zomer) is een prima alternatief voor gebakken/gekookte groente. Je kunt zaken ook warmhouden náást het vuur. Het minimum aan kook 'gear' dat ik bij heb bij autokamperen met de tent:

- Potje kruiden (zo'n carousel is altijd handig)
- Fles olie
- Een pottenset (3 stuks alu met deksel)
- Grote (35cm o.i.d. uit mijn hoofd) gietijzeren koekenpan met extra lange steel, thuis ingebrand en geolied
- Tang
- Houten spatel (of ik snijd er ter plekke eentje uit een stammetje)
- Mes (heb zelf een Noorse Brusletto met schede)
- Zwitsers Zakmes

En dan het gewoonlijke aan bordjes/kommetjes/bekers etc. Alle keuken rotzooi exclusief voorraad en de gietijzeren pan hebben we in een boodschappenkrat zitten, inclusief afwasmiddel enzo.

Als je exclusief alleen op de camping staat, en je hebt zo'n coleman of vergelijkbare stoof bij, tja. Dan kun je eigenlijk gewoon bijna alles maken wat je thuis ook zou koken. Maar dat vind ik dan weer niet kamperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95

Wij hebben Nomad Dreamzone 7.5, voor backpacken niet geschikt, maar voor auto vakanties wel. Werkt perfect. Wel zorgen dat je ze "goed" opslaat (dus niet opgerold). Nu 3 jaar in gebruik en doen het perfect.

Waar je op moet letten:
-Dikte: Wat vind je prettig (gewoon even naar winkel en verschillende diktes proberen)
- Kan je ze makkelijk oprollen (hoe werken de ventielen die erop zitten)
- Reviews: Kan je gewoon reviews vinden zodat je beeld kan vormen over kwaliteit
- Formaat: Hoe groot zijn ze opgerold.

[ Voor 17% gewijzigd door lost95 op 29-06-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsven
Thanks voor de tips! Ik ga even kijken wat het beste in mijn budget past. Het gaat in ieder geval om een autovakantie dus het gewicht maakt niet zoveel uit, de pakruimte is wel fijn als die wat beperkt blijft maar dat zullen geen hele grote verschillen zijn denk ik. Ik neem nu een 2 persoons luchtbed mee dus die nemen ook een hoop ruimte in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
nielsven schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:47:
Thanks voor de tips! Ik ga even kijken wat het beste in mijn budget past. Het gaat in ieder geval om een autovakantie dus het gewicht maakt niet zoveel uit, de pakruimte is wel fijn als die wat beperkt blijft maar dat zullen geen hele grote verschillen zijn denk ik. Ik neem nu een 2 persoons luchtbed mee dus die nemen ook een hoop ruimte in beslag.
Let wel dat twee een persoons slaapmatten meer ruimte innemen dan een twee persoonsslaapmat.
(Ik zou zelf nog steeds wel kiezen voor twee een persoons, die zijn gecombineerd meestal wat breder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsven
Mijn vriendin heeft zelf al een slaapmat, dus er moet een losse 1 persoons bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 18-09 08:59
Falcon schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:17:
[...]
Even wrapje over de caravan in dezelfde kleur als de auto zou niet misstaan 8) Oh en in dezelfde stijl wieldoppen natuurlijk! :D
Over de auto in dezelfde kleur als de caravan bedoelde je natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bacchus schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:58:
[...]

Over de auto in dezelfde kleur als de caravan bedoelde je natuurlijk. ;)
Dat vind ik persoonlijk een niet al te aantrekkelijke kleur.. maar whatever floats his boat/caravan :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:22
nielsven schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:47:
Hier na jaren op een self inflatable van Therm-a-rest te hebben geslapen toch voor iets meer comfort gekozen en zijn beide op een Exped Synmat LW 7cm dik overgestapt. Nu paar jaar mee op de fiets en slaapt toch wel een stukje fijner. Is feitelijk ook een luchtbed maar dan met vulling voor extra isolatie. De kunst van het goed slapen is overigens om hem niet te hard op te pompen/blazen. Als je er op zit moet je net de grond raken. Te hard wordt het weer erg oncomfortabel voor je heupen en schouders.

Maar we hebben inderdaad twee losse matjes, zou niet een grote willen hebben, beweeg je steeds mee met je slaapgenoot.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsven
Thanks die ga ik ook eens googlen, ik ben de hele dag aan het sporten dus het is wel fijn om savonds een beetje chill te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik slaap zelf niet lekker op matten onder de 10cm. We hebben twee Thermarests van 7,5 en zelfs die zijn voor mij niet dik genoeg voor een goede nachtrust. Mat van 10cm gekocht en nu slaap ik prima.

Your mileage may vary maar ik kan wel zeggen dat even liggen in de winkel mij geen goede indicatie gaf; die Thermarests lagen prima in de winkel maar 's nacht in een tent is even anders.

Uiteraard maakt het uit of je met auto, fiets of benenwagen gaat maar als het de eerste is zou ik zeggen, better safe than sorry, ga voor 10cm.

Volgens mij heb ik deze:

https://www.kampeerhalrod...mat-happy-rhino-kruger-10

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-06-2021 12:29 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17

Bommes

Capo del formaggio

Himalaya schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:19:
[...]

Hier na jaren op een self inflatable van Therm-a-rest te hebben geslapen toch voor iets meer comfort gekozen en zijn beide op een Exped Synmat LW 7cm dik overgestapt. Nu paar jaar mee op de fiets en slaapt toch wel een stukje fijner. Is feitelijk ook een luchtbed maar dan met vulling voor extra isolatie. De kunst van het goed slapen is overigens om hem niet te hard op te pompen/blazen. Als je er op zit moet je net de grond raken. Te hard wordt het weer erg oncomfortabel voor je heupen en schouders.

Maar we hebben inderdaad twee losse matjes, zou niet een grote willen hebben, beweeg je steeds mee met je slaapgenoot.
Die heb ik ook pas gekocht voor tijdens mijn motor tripjes.
Voorheen een self-inflatable van de Decathlon.
Sliep ik ook wel aardig op maar na een paar nachten toch wel beurse schouders en heupen.
De pakmaat vond ik ook te groot van die dingen.
Nu dus een Exped LW 7, nog niet mee weg geweest, dus nog geen prartijk ervaring,.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Himalaya schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:19:
[...]
Er zijn ook tweepersoons matten (bijvoorbeeld die van exped ook) die uit twee aparte luchtkamers bestaan. Die kan je dus afzonderlijk op druk brengen en dan voel je neem ik aan ook een stuk minder van wat je slaapgenoot doet.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:22
Orion84 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Er zijn ook tweepersoons matten (bijvoorbeeld die van exped ook) die uit twee aparte luchtkamers bestaan. Die kan je dus afzonderlijk op druk brengen en dan voel je neem ik aan ook een stuk minder van wat je slaapgenoot doet.
Je heb ook een soort hoes waar je er twee in kunt doen, ben je gelijk van het geknisper af bij het omdraaien >:)

Ik vind de flexibiliteit van twee losse matjes toch wel fijn, en kleinere pakmaat, kun je ze mooi verdelen over je fietstassen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Himalaya schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:42:
[...]

Je heb ook een soort hoes waar je er twee in kunt doen, ben je gelijk van het geknisper af bij het omdraaien >:)

Ik vind de flexibiliteit van twee losse matjes toch wel fijn, en kleinere pakmaat, kun je ze mooi verdelen over je fietstassen.
O, zeker :) En het is met 2x SynMat LW ook wel een stukje breder dan 1 tweepersoons mat doorgaans. Dat is, mits je de ruimte in je tent er voor hebt, ook wel aangenaam.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Himalaya schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:42:
[...]

Dat niet alleen, maar je kunt je eigen matje ook op je eigen hardheid instellen.
Wij gebruiken voor onze neoairs een dekbedhoes. Zit perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:28:
Ik slaap zelf niet lekker op matten onder de 10cm. We hebben twee Thermarests van 7,5 en zelfs die zijn voor mij niet dik genoeg voor een goede nachtrust. Mat van 10cm gekocht en nu slaap ik prima.

Your mileage may vary maar ik kan wel zeggen dat even liggen in de winkel mij geen goede indicatie gaf; die Thermarests lagen prima in de winkel maar 's nacht in een tent is even anders.

Uiteraard maakt het uit of je met auto, fiets of benenwagen gaat maar als het de eerste is zou ik zeggen, better safe than sorry, ga voor 10cm.

Volgens mij heb ik deze:

https://www.kampeerhalrod...mat-happy-rhino-kruger-10
Het voornaamste nadeel van die matten (je hebt ze nu ook zelfs in 15cm uitvoering) is het opgerolde formaat en soms ook het gewicht. Maar dichterbij het comfort van een echt matras ben ik nog niet gekomen, ze slapen echt geweldig inderdaad. Beter dan elk ander 'matje' dat ik gehad heb.

Maarrrr als je lichtgewicht wilt reizen (zoals _niet_ met de auto) moet je wel erg veel opgeven om zo'n mat mee te kunnen nemen. Dan vind ik mijn Mountain Equipment Aerostat Down toch wel een briljant alternatief, ook al is het kleiner en dunner. Slaapt nog steeds beter dan op de grond ;).

Als alternatief kun je (in sommge situaties) een hangmat overwegen. Niet persé lichter dan een mat/slaapzak combo (omdat je vaak ook iets nodig hebt om de onderkant te isoleren tegen koudoorslag zoals een matje in de hangmat of een plaid eronder hangen) maar wel lichter en kleiner dan een dikke 10/15cm rolmat. Als je weet hoe een hangmat te gebruiken ligt zo'n ding prinsheerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
Probleem wat ik heb is, ik vind geen mat groter dan 140x200 ze lijken niet te bestaan. Wel langer maar niet breder. Had heel graag de EXPED MEGAMAT DUO 10 LW+ RUBY RED SLAAPMAT (copy title van website) in 180x200 gehad. Als iemand tips heeft

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

loewie1984 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:13:
Probleem wat ik heb is, ik vind geen mat groter dan 140x200 ze lijken niet te bestaan. Wel langer maar niet breder. Had heel graag de EXPED MEGAMAT DUO 10 LW+ RUBY RED SLAAPMAT (copy title van website) in 180x200 gehad. Als iemand tips heeft
Probeer anders even of Auping ook camping varianten maakt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:26:
[...]

Probeer anders even of Auping ook camping varianten maakt :+.
Ja haha, zou mooi zijn. Nee sorry maar ik kan niet op 140 liggen met mijn vrouw. Schuur er graag tegenaan maar het gevoel van bewegingsvrijheid in bed vind ik toch erg prettig.

We hebben het nu opgelost met 2 luchtbedden en die dan naast elkaar te leggen en ze een kwartslag te draaien. Dus 140+80 = 220 en die een kwartslag draaien zodat onze benen op het losse bedje liggen en ons bovenlichaam op 140 bij 200 breed. Maar had gewoon liever 1 mat van 180 gehad.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
aReaRe schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:58:
[...]

www.thuisbezorgd.nl of het restaurant op de camping :+

Sorry, flauw :P
Wat heb je aan thuisbezorgd.nl als je niet thuis maar op de camping bent? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
emil_406 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:49:
[...]

Wat heb je aan thuisbezorgd.nl als je niet thuis maar op de camping bent? ;)
Die lui leveren werkelijk op de camping. Maar ja campingbezorgd.nl bestaat nog niet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lost95
maartend schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:53:
[...]

Die lui leveren werkelijk op de camping. Maar ja campingbezorgd.nl bestaat nog niet
Ehhh, die bestaat schijnbaar wel...
Afbeeldingslocatie: https://campingbezorgd.nl/wp-content/uploads/2020/07/Logo-Los.png
Http://www.campingbezorgd.nl

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:29
maartend schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:53:
[...]

Zeker wel. De camping waar wij in het voorseizoen staan heeft een online shop waar je patat, snacks, pizza, pannenkoeken, gebraden kippen en dagschotels kan bestellen. Keurig bezorgd op je plek, niet duur en goede kwaliteit. Wij maken daar af en toe gebruik van :9

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
Mijn vriendin en ik (zonder kinderen) zijn op zoek naar een (liefst rustige) camping in de buurt van Villach (aan een meer. Wij willen hier met een tent ongeveer een weekje kamperen. Er zijn er genoeg, maar ik hoop dat iemand een goeie tip heeft voor ons.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

FRANQ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:30:
@ferdw @Anton2610

Ok, de muggen zijn dus wel aanwezig.

Nu vind ik dat zelf niet zo erg omdat ik toch zelden geprikt word.

Maar mijn vrouw en kinderen zitten vaak helemaal onder.
Ik ga op zoek naar een voortent met gaaswand.

Qua taalbarrière was ik er niet zeker van of zweden goed Engels spreken.
Ik heb 'MYGG', een waxstick met Deet erin. Dat spul helpt er goed tegen steekbeesten, maar (even uit mijn hoofd) niet onder de 12 jaar gebruikt worden (vrij hoge concentratie). Gewoon in de ICA of andere supermarkt te koop.

Ze spreken in de regel wel (een beetje) engels, maar zeker als je gaat kamperen zoek je vaak de wat lokalere dorpen/winkels/plekken op en daar kan het zeker minder zijn. Ik ben simpelweg Zweeds gaan leren (is echt niet moeilijk) en ik kan me overal redden :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
loewie1984 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:13:
De vraag is of je dat echt wil. Wij hebben die EXPED megamat duo in 140 en zijn daar niet tevreden over. Als de één draait, heeft de ander daar veel last van en kan er zelfs wakker van worden. Verder raakt het luchtbed erg makkelijk lek.

Bij ons slaapt een kind op de megamat bij mijn vrouw (dat gaat beter) en lig ik op mijn eigen thermarest Dreamtime (ligt sowieso beter dan die EXPED).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Blackouts schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 23:52:
[...]

Zwitserland heeft helemaal geen eisen meer. Je kunt travelcheck.ch doen, daar kun je zien dat je zonder tests of vaccinatiebewijs naar binnen kunt. Ook als je niet op doorreis bent maar gewoon blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Erapaz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:57:
[...]

Zwitserland heeft helemaal geen eisen meer. Je kunt travelcheck.ch doen, daar kun je zien dat je zonder tests of vaccinatiebewijs naar binnen kunt. Ook als je niet op doorreis bent maar gewoon blijft.
Klopt, hier een interactieve tool. ANWB reisadvies werd in het weekend niet geupdate, was daarom vanaf afgelopen vrijdag niet goed. Is nu wel geupdate.

Wij lopen alleen tegen het volgende aan. Vrouwlief en ik worden 2 en 3 dagen voor vertrek naar Zwiterserland voorzien van laatste prik. We blijven daar 9 dagen. Daarna gaan we naar Frankrijk... alleen zijn we dan nog niet volledig gevaccineerd (=nog niet 14 dagen na 2e prik).

Daaronder valt mijn oudste van 16 ook... dus of Frankrijk moet eisen versoepelen of we moeten in Zwitserland op zoek naar test locatie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Red devil schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Klopt, hier een interactieve tool. ANWB reisadvies werd in het weekend niet geupdate, was daarom vanaf afgelopen vrijdag niet goed. Is nu wel geupdate.

Wij lopen alleen tegen het volgende aan. Vrouwlief en ik worden 2 en 3 dagen voor vertrek naar Zwiterserland voorzien van laatste prik. We blijven daar 9 dagen. Daarna gaan we naar Frankrijk... alleen zijn we dan nog niet volledig gevaccineerd (=nog niet 14 dagen na 2e prik).

Daaronder valt mijn oudste van 16 ook... dus of Frankrijk moet eisen versoepelen of we moeten in Zwitserland op zoek naar test locatie....
Of Frankrijk een jaartje overslaan. Maar ik de k dat meer landen naar geen checks gaan in de zomer. Anders is een test locatie snel gevonden. Loopt alleen wel op als je ook je kids moet laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Erapaz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:41:
[...]

Of Frankrijk een jaartje overslaan. Maar ik de k dat meer landen naar geen checks gaan in de zomer. Anders is een test locatie snel gevonden. Loopt alleen wel op als je ook je kids moet laten testen.
Zou kunnen maar is al betaald. Ik ga nog proberen om paar dagen eerder 2e prik te krijgen. Dan zijn vrouwlief en ik volledig gevaccineerd. Dan hoeven we alleen maar een test voor mijn oudste te regelen, de andere kids zijn onder de 11. Is logistiek gezien makkelijker om even met 1 kind naar een locatie te gaan. We zouden ook nog kunnen proberen om 2 dagen langer in Zwitserland te blijven om hetzelfde effect te hebben, maar misschien is het testen wel zo makkelijk en snel (antigeen test dacht ik?) dat we alle 3 maar even snel een testje nemen en dan doorgaan naar Frankrijk.

#first_world_problems!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Red devil schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:47:
[...]

Zou kunnen maar is al betaald. Ik ga nog proberen om paar dagen eerder 2e prik te krijgen. Dan zijn vrouwlief en ik volledig gevaccineerd. Dan hoeven we alleen maar een test voor mijn oudste te regelen, de andere kids zijn onder de 11. Is logistiek gezien makkelijker om even met 1 kind naar een locatie te gaan. We zouden ook nog kunnen proberen om 2 dagen langer in Zwitserland te blijven om hetzelfde effect te hebben, maar misschien is het testen wel zo makkelijk en snel (antigeen test dacht ik?) dat we alle 3 maar even snel een testje nemen en dan doorgaan naar Frankrijk.

#first_world_problems!
Antigen test heb ik bij de grens Zweden/Denemarken gedaan. Stelt echt niks voor. Onderweg de slots in de gaten gehouden en wat geboekt na aankomsttijd, je mag altijd wel eerder aan de beurt namelijk. Test kost een paar minuten en je kan door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
Erapaz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:49:
[...]

Antigen test heb ik bij de grens Zweden/Denemarken gedaan. Stelt echt niks voor. Onderweg de slots in de gaten gehouden en wat geboekt na aankomsttijd, je mag altijd wel eerder aan de beurt namelijk. Test kost een paar minuten en je kan door.
Aan de grens die test doen? Dat is wel ideaal. Hoe hield je de slots in de gaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Red devil schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:57:
[...]

Aan de grens die test doen? Dat is wel ideaal. Hoe hield je de slots in de gaten?
Je kon daar online boeken. Wij keken gewoon hoeveel tijden er nog open waren voor een afspraak.

Ik heb het even opgezocht, helaas blijkt het wel wat drukker te zijn met tests in Zwitserland. De vroegste die ik kan boeken is 5 July. Misschien toch vast reserveren dan?

Er is een centrale website: https://about.onedoc.ch/e...le-to-book-online-onedoc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Erapaz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:09:
[...]

Je kon daar online boeken. Wij keken gewoon hoeveel tijden er nog open waren voor een afspraak.

Ik heb het even opgezocht, helaas blijkt het wel wat drukker te zijn met tests in Zwitserland. De vroegste die ik kan boeken is 5 July. Misschien toch vast reserveren dan?

Er is een centrale website: https://about.onedoc.ch/e...le-to-book-online-onedoc/
Thanks, ik ben ook wat gaan zoeken en vond deze site: https://www.bag.admin.ch/...ov/testen.html#-992029170

Plekje Sion is niet ver weg van onze camping. Prijzen zijn aardig fors, ik zie rond de 170 Chf voor PCR en 90 voor sneltest. Dan loont het wel voor ons om 2 dagen extra te blijven en/of eerder een prik te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Red devil schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:28:
[...]

Thanks, ik ben ook wat gaan zoeken en vond deze site: https://www.bag.admin.ch/...ov/testen.html#-992029170

Plekje Sion is niet ver weg van onze camping. Prijzen zijn aardig fors, ik zie rond de 170 Chf voor PCR en 90 voor sneltest. Dan loont het wel voor ons om 2 dagen extra te blijven en/of eerder een prik te halen.
Ja CH is echt duur geworden. Die 90 CHF was “vroeger” ongeveer 60 euro. Maar nu de CHF en Euro bijna 1 op 1 staan is alles daar 50% duurder voor ons.

Sion komen we vaak, is een winkelcentrum waar je ook nog redelijk pizza kunt eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
Erapaz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:37:
[...]

Ja CH is echt duur geworden. Die 90 CHF was “vroeger” ongeveer 60 euro. Maar nu de CHF en Euro bijna 1 op 1 staan is alles daar 50% duurder voor ons.

Sion komen we vaak, is een winkelcentrum waar je ook nog redelijk pizza kunt eten.
Klopt, ik reken 1 CHF als 1 euro, wel zo makkelijk. Heb nu in Sion een apotheek gevonden, heb ze maar even een mailtje gestuurd. Ben benieuwd. We zitten iets zuidelijker, op een camping onder Evolene.

[edit]
Ole, net mailtje teruggekregen. Kost maar 10 Chf per test en je krijgt een text message met daarin de uitslag die je kunt gebruiken om te reizen.

[ Voor 11% gewijzigd door Red devil op 02-07-2021 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 18-09 08:59
HTT-Thalan schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:48:
[...]
Ik ben simpelweg Zweeds gaan leren (is echt niet moeilijk) en ik kan me overal redden :).
Dit kan ik beamen. Nu kan ik maar een paar woorden maar Zweeds is misschien wel de makkelijkste vreemde taal die ik ooit ben tegengekomen. En je hebt er ook in Noorwegen en Denemarken nog wel wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bacchus schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:03:
[...]

Dit kan ik beamen. Nu kan ik maar een paar woorden maar Zweeds is misschien wel de makkelijkste vreemde taal die ik ooit ben tegengekomen. En je hebt er ook in Noorwegen en Denemarken nog wel wat aan.
Potverdorie, nu kan ik weer niet wachten tot we terug gaan :P. Deze zomer word hem niet (we hebben het vakantiegeld al voor andere dingen gebudgetteerd omdat we er niet op rekenden deze zomer al weg te kunnen) maar volgende zomer maken we weer een lange rondreis.

Vorige keer zijn we via de linkerkant omhoog gegaan, uiteindelijk via Karlstad richting Mora en als hoogtepunt de waterval bij Fulufjället. Daarna naar rechts (huisje van een oud collega bezocht) en uiteindelijk richting Gusum waar een camping zit van een Nederlands stel dat we kennen (dit was de 2e keer). Daar toch uiteindelijk een week gebleven gewoon omdat het gezellig was en de hele tijd rondtrekken ook vermoeiend is. We hebben Elanden geaaid, een Vikingendorp bezocht, Tomtenland bezocht (voor mij goed te volgen, de rest van de familie iets minder _O-) en zijn uiteindelijk na de camping bij Yxningen gewoon doorgereden naar huis (toen nog in Brabant).

Nu dat we in Drenthe wonen is dat weer 3 uur minder lang reizen (scheelt toch). Ik heb alvast maar een beetje voorpret gehad met plannen. Destijds hadden we als regel max 3 uur rijden per dag, dus we hebben veel stops gehad (bij vrienden over de grens in DLD, een camping in DLD, camping in Denemarken etc etc) maar nu willen we iets sneller door naar 'boven'.

Ik zit te denken om vanuit huis in één keer (samen afwisselend rijden uiteraard) naar Gusum te gaan (brug ipv boot denk ik), van daaruit naar Fulufjället, dan naar Orsa (huisje pakken en berenpark bezoeken) en van daaruit naar de 'High Coast'. Dan blijven de ritten in Sweden zelf beperkt tot 5/6 uur per dag, dat laat genoeg tijd over om kamp op te zetten voor de avond. We gaan daarna minder plaatsen bezoeken, en dan langer blijven per gebied/locatie. Meer rust, meer spelen in het bos/water etc. Deze keer gaat er ook een hond mee, dat scheelt ook dus we moeten iets meer stops inbouwen voor piesen/water etc.

Nog een jaartje :P. Moet ik wel uitzondering aanvragen om meer dan 4 weken vrij te hebben (dagen genoeg, maar moet wel in de agenda's passen). 5 weken vrij voor een rondtrip van 4 weken lijkt me voldoende, dan is er ruimte voor uitloop.

We hebben nu wel andere 'gear' geregeld. We hadden een grote familietent (6 personen, ~40kg) en alhoewel met de auto gewicht minder een ding is, was het formaat wel moeilijk te plaatsen in het wild. Nu dus een 3 en 2 persoons tent (de 3 persoons heeft een kleine vestibule voor de hond). Daarnaast een groot tarp (3x4 meter) voor een kookgedeelte en eventuele bescherming tegen regen/zon. Koken wederom op open vuur met een benzinestoof als backup, de hangmat gaat niet meer mee (slaapt prima, maar we moeten besparen op ruimte ivm te hond) en omdat het beest in een bench reist (achterin) moet er nu een dakkoffer komen.

Water filteren we nog steeds zelf waar nodig, en ik overweeg een dehydrator te halen om een voorraad een gedroogde maaltijden te maken voor we vertrekken. Het scheelt als je na een lange dag niet alsnog uitgebreid hoeft te koken.

Uiteraard gaat het houtsnij gereedschap weer mee, de e-reader en we hopen nu meer wilde dieren te kunnen gaan spotten. Nachtkijker hebben we daarvoor niet nodig, want zo hoog in Zweden word het vrijwel niet donker. Ik heb alleen geen idee bij hoe goed de mobiele dekking daar (nog) is. Ik overweeg alsnog een prepaid satelliet telefoon voor noodgevallen.

[ Voor 20% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-07-2021 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:54
@HTT-Thalan wellicht is een Inreach van Garmin dan een goedkoper alternatief dan een satelliet telefoon. Daar kan je volgens mij abonnementen voor bepaalde periodes dat je hem wil gebruiken voor afsluiten. Stuurt meteen je locatie door. Als je op de gebaande paden blijft wellicht een beetje overkill..

[ Voor 12% gewijzigd door Hopjesvla79 op 02-07-2021 11:12 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:56
DeBaroN schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:41:
Mijn vriendin en ik (zonder kinderen) zijn op zoek naar een (liefst rustige) camping in de buurt van Villach (aan een meer. Wij willen hier met een tent ongeveer een weekje kamperen. Er zijn er genoeg, maar ik hoop dat iemand een goeie tip heeft voor ons.
Camping Neubauer in Millstatt, aan de Millstatter See. Wij zijn er nu 4x geweest en het bevalt altijd goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DeBaroN schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:41:
Ongevraagd extra advies:
Wij hebben heel veel plezier gehad aan de Kärnten Card. Eigenlijk onmisbaar. Op die manier hadden we een voordelige vakantie met heeeel veel uitjes.

https://www.kaerntencard.at/sommer/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 18-09 15:17

Smurf

Detri

Wil nog even mijn 2 cent toevoegen in het slaapmatten verhaal: Wij hadden voorheen altijd die goedkope 2-persoons luchtbedden, al dan niet met ingebouwde pomp. Heb die dingen nooit wat gevonden, en eigenlijk hadden we elke zomer wel weer een andere omdat hij weer ergens in de loop van het jaar lek was gegaan. Niet echt lek-lek, maar zachtjes leeglopen over 2-3 dagen.

2 jaar terug wilde we dit eens goed oplossen. Exped matten leek wel wat, maar toch wel erg duur. We zijn toen voor de "Decathlon versie" gegaan. Hier hebben we zeker geen spijt van. Denk dat ik hem tijdens de zomer vakanties een keer heb moeten bijvullen (20 dagen op dezelfde camping) en dat gaat heel makkelijk door het ingebouwde pompje. Ook lig je veel minder te wiebelen als de partner zich een keer omdraait dan op de normale luchtbedden.
Qua pakmaat is het ook een fijn klein ding. Beter dan een self-inflatable.

Sinds dit jaar hebben we een caravan, en het is dat er al een (mooi, schoon!) matras in lag van de vorige eigenaar, anders had ik gerust deze mat blijven gebruiken als extra op de bank kussens. Nu liggen de kinderen er op.

Ik heb zelf nooit op een "echte" Exped geslapen, maar al met al is deze goedkopere versie me zo goed bevallen dat ik twijfel of deze de meerprijs mij wel waard is.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:10:
[...]

Het voornaamste nadeel van die matten (je hebt ze nu ook zelfs in 15cm uitvoering) is het opgerolde formaat en soms ook het gewicht. Maar dichterbij het comfort van een echt matras ben ik nog niet gekomen, ze slapen echt geweldig inderdaad. Beter dan elk ander 'matje' dat ik gehad heb.

Maarrrr als je lichtgewicht wilt reizen (zoals _niet_ met de auto) moet je wel erg veel opgeven om zo'n mat mee te kunnen nemen. Dan vind ik mijn Mountain Equipment Aerostat Down toch wel een briljant alternatief, ook al is het kleiner en dunner. Slaapt nog steeds beter dan op de grond ;).
Absoluut, ze zijn massive. Maar met de auto geen issue en wel het voor mij essentiële comfort.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
Mensen bekend met camping Sobec in Slovenië?
https://www.sobec.si/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 18:42

TradeMarkNL

Videoproducer
Smurf schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:44:
Wil nog even mijn 2 cent toevoegen in het slaapmatten verhaal: Wij hadden voorheen altijd die goedkope 2-persoons luchtbedden, al dan niet met ingebouwde pomp. Heb die dingen nooit wat gevonden, en eigenlijk hadden we elke zomer wel weer een andere omdat hij weer ergens in de loop van het jaar lek was gegaan. Niet echt lek-lek, maar zachtjes leeglopen over 2-3 dagen.

2 jaar terug wilde we dit eens goed oplossen. Exped matten leek wel wat, maar toch wel erg duur. We zijn toen voor de "Decathlon versie" gegaan. Hier hebben we zeker geen spijt van. Denk dat ik hem tijdens de zomer vakanties een keer heb moeten bijvullen (20 dagen op dezelfde camping) en dat gaat heel makkelijk door het ingebouwde pompje. Ook lig je veel minder te wiebelen als de partner zich een keer omdraait dan op de normale luchtbedden.
Qua pakmaat is het ook een fijn klein ding. Beter dan een self-inflatable.

Sinds dit jaar hebben we een caravan, en het is dat er al een (mooi, schoon!) matras in lag van de vorige eigenaar, anders had ik gerust deze mat blijven gebruiken als extra op de bank kussens. Nu liggen de kinderen er op.

Ik heb zelf nooit op een "echte" Exped geslapen, maar al met al is deze goedkopere versie me zo goed bevallen dat ik twijfel of deze de meerprijs mij wel waard is.
Ben als startend trekker/kampeerder ook al een tijdje op zoek naar een mat, maar nog niks gekocht. Uiteraard ook naar Decathlon gekeken. Maar bedoel je dan hun eigen merk Quechua?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

TradeMarkNL schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:24:
[...]

Ben als startend trekker ook al een tijdje op zoek naar een mat, maar nog niks gekocht. Uiteraard ook naar Decathlon gekeken. Maar bedoel je dan hun eigen merk Quechua?
Quechua heeft af en toe best aardige dingen, nette prijs en best goede kwaliteit. Maar volgens mij heel veel gemaakt in China (kinderhandjes wellicht? ik weet het niet) dus ik weet niet of ik daar weer zou kopen (tenzij ik zeker weet dat het ethisch verantwoord spul is). Er ligt hier nog e.e.a. van ze maar we stappen nu langzaam over (we vervangen wat stuk is) op 'echt' spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

@TradeMarkNL pff, loop ik die mat helemaal op te hemelen hebben ze gewoon de 2 persoons versie niet meer op de site staan :(
Is inderdaad Quechua.

De 1 persoons versie nog wel: https://www.decathlon.nl/...123768?mc=8382791&c=BLAUW

Hier hebben wij dus de dubbele van, zal wel Air Pump 140 heten.

@HTT-Thalan Wij doen wel een beetje hetzelfde. Het zijn vaak kwalitatief best ok producten, en zeker voor de prijs. Als wij merken dat een product bevalt dan vervangen we het vaak ook door de A-merk variant.
Ander voorbeeld is een klimgordel voor de oudste (7 jaar toen). We wisten niet of hij Via Ferrata wel leuk ging vinden, maar voor ~30 euro val je natuurlijk geen buil aan zo'n klimsetje. Vind hij het niks, dan is het pech. Bij de Zwerfkei beginnen die setjes pas vanaf het dubbele qua prijs.
Inmiddels weten we beter, en als hij uit deze gegroeid is mag de volgende best wat meer kosten.

Veiligheid is natuurlijk gewoon een harde eis, ook bij die goedkopere sets. Als ze onveilig waren hadden ze echt niet in het schap gelegen.

[ Voor 51% gewijzigd door Smurf op 02-07-2021 17:46 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:54
Smurf schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:26:
@TradeMarkNL pff, loop ik die mat helemaal op te hemelen hebben ze gewoon de 2 persoons versie niet meer op de site staan :(
Is inderdaad Quechua.

De 1 persoons versie nog wel: https://www.decathlon.nl/...123768?mc=8382791&c=BLAUW

Hier hebben wij dus de dubbele van, zal wel Air Pump 140 heten.

@HTT-Thalan Wij doen wel een beetje hetzelfde. Het zijn vaak kwalitatief best ok producten, en zeker voor de prijs. Als wij merken dat een product bevalt dan vervangen we het vaak ook door de A-merk variant.
Ander voorbeeld is een klimgordel voor de oudste (7 jaar toen). We wisten niet of hij Via Ferrata wel leuk ging vinden, maar voor ~30 euro val je natuurlijk geen buil aan zo'n klimsetje. Vind hij het niks, dan is het pech. Bij de Zwerfkei beginnen die setjes pas vanaf het dubbele qua prijs.
Inmiddels weten we beter, en als hij uit deze gegroeid is mag de volgende best wat meer kosten.

Veiligheid is natuurlijk gewoon een harde eis, ook bij die goedkopere sets. Als ze onveilig waren hadden ze echt niet in het schap gelegen.
Compleet OT maar let je wel op dat een Via Ferrata set vaak pas werkt vanaf 40 kilo? Kans op letsel is erg groot als het fout gaat en de set niet werkt, maar dat dit gewichtsafhankelijk is, is vaak niet bekend. Ook kindersetjes werken vaak pas vanaf 40 kilo. In ieder geval iets om in het achterhoofd te houden. Doch, have fun tijdens de tochten! :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46gQey5lusyWNtjxByEI933rzdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJnwluvxfqaohsvSo3QjABQE.jpg?f=fotoalbum_large

Oude tentje maar weer eens gebruikt. Blijft toch handig dingetje met genoeg ruimte voor 1 persoon maar vooral ook lang genoeg

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:17:
[...]

Compleet OT maar let je wel op dat een Via Ferrata set vaak pas werkt vanaf 40 kilo? Kans op letsel is erg groot als het fout gaat en de set niet werkt, maar dat dit gewichtsafhankelijk is, is vaak niet bekend. Ook kindersetjes werken vaak pas vanaf 40 kilo. In ieder geval iets om in het achterhoofd te houden. Doch, have fun tijdens de tochten! :)
Klopt inderdaad. En dat is ook een van de redenen waarom we voornamelijk in kletterparken bezig zijn en nog geen "echte" routes gedaan hebben. Hij mist nu sowieso ook nog de lengte die nodig is voor de meeste routes die daar "in het wild" te vinden zijn. Het is nog puur oefenen en hem bekend maken met het klimmen in het algemeen. We hebben een paar mooie locaties niet al te ver van de camping waar we meerdere keren per vakantie langs gaan. Die routes zijn voornamelijk horizontaal uitgezet (zeker die voor beginners) en dat beperkt natuurlijk ook de valafstand. Op de steilere stukken sta ik toch altijd achter hem om te helpen of aanwijzingen te geven. Voor mij common-sense, en zag later ook dat dit zelfs het advies van de NKBV is als nazekeren (touw aan vast punt) niet mogelijk is.

Tegen de tijd dat hij op gewicht is hebben we nog zat jaren voor het "echte" werk. :)

)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Vandaag de caravan terug opgehaald bij de dealer, eerste vochtmeting zit erop. Thuis even de nieuw aangeschafte Thule 1200 gemonteerd en uitgeprobeerd. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen en of we nou wat vaker buiten gaan zitten, de voortent stond bijna nooit. Op marktplaats krijg ik alleen biedingen van 30% van de nieuwprijs (is een jaar oud...) dus de voortent ligt nu op zolder en denk dat ie daar ook blijft. Mogelijk gebruiken we hem zelf nog eens of anders ruilen we hem ooit weer met de caravan in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMVu71Zd0INTrLu9gZwgYY_8RJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v0ZSG0jUkVVtSuPqakydzA8X.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
HTT-Thalan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:22:
Ik heb alleen geen idee bij hoe goed de mobiele dekking daar (nog) is. Ik overweeg alsnog een prepaid satelliet telefoon voor noodgevallen.
Best goed. En je komt op de rustigste plekken ook iedere 30 min wel iemand tegen.
In Botswana kun je een satteliettelefoon overwegen :+ maar ik vind het sowieso nogal een prepverhaal haha. Daarin zullen we wel wat verschillen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

Gisteren de vouwwagen (Cabanon Mercury, begin dit jaar nieuw gekocht) maar weer uit de stalling gehaald en op de oprit neergezet, binnenkort 3 weken in Twente (Mander).

Omdat mijn leaseauto voorzien is van een trekhaak (toch maar de Focus 2 jaar verlengd ipv Polestar 2/XC40 P8) scheelt het een hoop gedoe met de auto van mijn schoonouders, en hij hangt ook veel fijner achter mijn Focus dan achter die 308 (maar dat is ook gewoon niet mijn soort auto)...

En kwa kogeldruk ook iets meer ruimte, want het is wel een uitdaging om die balans goed te houden (rond de 75kg), die 308 mocht eigenlijk maar 68 hebben.

Straks zien, 2e vakantie met een vouwwagen, het weekje proefdraaien in Annen/Eext was hagel, harde wind en 2 nachten met wat vorst... Dus dat was een prima vuurdoop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5-Y6NnisPzGt7WjatVlFxXnk6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YQXf5IHLvriEQMoOnGRYB0O.jpg?f=fotoalbum_large

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En de boel staat klaar, morgen de boel omdraaien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pkc98XRxjJWkmCJ8tuCb8n0uf24=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TYEOo4H006G0sNvzSDF9Kclx.jpg?f=user_large

Vandaag een kleine 20km gereden met de nieuwe combi, wat een verschil van +1 cylinder, +30pk en een 6bak automaat.

[ Voor 17% gewijzigd door aReaRe op 03-07-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
djidee schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:42:
Gisteren de vouwwagen (Cabanon Mercury, begin dit jaar nieuw gekocht) maar weer uit de stalling gehaald en op de oprit neergezet, binnenkort 3 weken in Twente (Mander).

Omdat mijn leaseauto voorzien is van een trekhaak (toch maar de Focus 2 jaar verlengd ipv Polestar 2/XC40 P8) scheelt het een hoop gedoe met de auto van mijn schoonouders, en hij hangt ook veel fijner achter mijn Focus dan achter die 308 (maar dat is ook gewoon niet mijn soort auto)...

En kwa kogeldruk ook iets meer ruimte, want het is wel een uitdaging om die balans goed te houden (rond de 75kg), die 308 mocht eigenlijk maar 68 hebben.

Straks zien, 2e vakantie met een vouwwagen, het weekje proefdraaien in Annen/Eext was hagel, harde wind en 2 nachten met wat vorst... Dus dat was een prima vuurdoop
[Afbeelding]
Dat is een flink grote of lijkt dat maar zo?

Net even youtube gekeken, mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

lost95 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:26:
[...]
Dat is een flink grote of lijkt dat maar zo?

Net even youtube gekeken, mooi ding!
Hij staat op het kleine karretje van Cabanon, dus dat valt eigenlijk best mee (4m lang, 1.25m breed)

Maar uitgeklapt is hij fors en vooral lang. Zeker met de luifel er nog weer voor.
Ruim zat met ons 4en, bed is alleen smal, maar de jongens slapen onder de bak, dus wij liggen gewoon elk aan een kant. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLdHx-CIFMC4leXlBV6c4zVYvtQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYXkF7rgtNlKlrHImKq28m1g.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-S9awpw6e1H5FrHk4tz-Bipcrc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAMfaiO8yc0Kt3sFVGazI69H.jpg?f=fotoalbum_tile

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

djidee schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:42:

Kogeldruk zegt niet alles, ik mag officieel niet verder van Renault gaan tot 60kg (Estate), terwijl de hatchback gewoon 75kg mag.
Her en der rond gevraagd (ook de dealer) en ik rij gewoon met een kogeldruk van 75kg. Ervaringen mer 60kg was geen goede rijdende combi.

Ik ga het morgen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Het kan ook gewoon zijn wat je trekhaak aan kan, niet zozeer de auto. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:26:
Het kan ook gewoon zijn wat je trekhaak aan kan, niet zozeer de auto. ;)
Die mag ook 75kg en meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
aReaRe schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Kogeldruk zegt niet alles, ik mag officieel niet verder van Renault gaan tot 60kg (Estate), terwijl de hatchback gewoon 75kg mag.
Her en der rond gevraagd (ook de dealer) en ik rij gewoon met een kogeldruk van 75kg. Ervaringen mer 60kg was geen goede rijdende combi.

Ik ga het morgen zien.
Ik heb vanmorgen de kogeldruk gemeten (met zon huis ding met zo'n veer die je eronder kan zetten). Volgens dat ding 85 KG, dat was volgens de geïntegreerde kogeldruk meter in het neuswiel ook dus zal t wel ongeveer kloppen.

Nu mag de auto 130 KG aan de haak hebben, de caravan 100. Maar als deze auto eruit gaat komt er een auto terug waar waarschijnlijk maar 75KG aan mag hangen.. Dan moet ik wat kilo's kwijt raken xD.. Makkelijkste is denk ik om de luifel spullen van onder het bed naar de banken te verplaatsen. Dan gaat het van helemaal voorin naar helemaal achterin.
djidee schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:51:
[...]
Ruim zat met ons 4en, bed is alleen smal, maar de jongens slapen onder de bak, dus wij liggen gewoon elk aan een kant. :P
1.45 valt mee toch? Ons Frans bed in de caravan is ook maar 1.38 :P. Maar wij hebben thuis ook jaren een 1.40 bed gehad (nu 1.60 sinds 2 jaar oid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
aReaRe schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Ik ga het morgen zien.
De Estate is natuurlijk ook 30 cm langer. Persoonlijk zou ik als je buiten de voorgeschreven specificaties gaat zeker aanraden om betere(/hulp)veren te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:05
Sure… precies op de dag dat we de tent willen inpakken om verder te reizen… -O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FniwjRLeXpMpLlyfu4003t87luI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VabWG1lWPCZujdFAm5BHxfcB.jpg?f=fotoalbum_large

Wéken achter elkaar droog en 30°… en vandaag… Zou pas om 11:00 beginnen, maar werd om 6:00 wakker van de regen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:48
Cass Casey schreef op zondag 4 juli 2021 @ 08:12:

[Afbeelding]

Wéken achter elkaar droog en 30°… en vandaag… Zou pas om 11:00 beginnen, maar werd om 6:00 wakker van de regen.
Sterkte... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Cass Casey schreef op zondag 4 juli 2021 @ 08:12:

[Afbeelding]

Maakt op zich niet uit toch? Auto vol laden, tent nat erin en plankgas. Droogt wel weer bij aankomst. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:51
DeBaroN schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:09:
Wij hebben hier vorig jaar een paar dagen gestaan. Het is een best grote camping met een boel ongemarkeerde plekken, dus het was voor ons even zoeken naar een mooi plekje. Afhankelijk van waar je staat is het prima vertoeven, maar er zijn wel veel gezinnen, zeker in de buurt van het zwemmeertje (wij zijn met z'n 2en). Sanitair is prima (ook ruimschoots aanwezig als het druk is) en alle andere faciliteiten ook, prima restaurantje met mooi terras en klein winkeltje. Wel wat het vrij druk toen we aankwamen, dus inchecken duurde best lang.

Ook zijn andere dingen (zoals supermarkt) in de buurt en ook Bled is vlakbij. Vanuit daar zijn we ook naar Bohinj gereden. Wat ook leuk is, is het raften op de rivier. Het is niet spannend of heel heftig, maar wel erg verkoelend als het warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

TgR_KILLER schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:58:
[...]
Dan moet ik wat kilo's kwijt raken xD.. Makkelijkste is denk ik om de luifel spullen van onder het bed naar de banken te verplaatsen. Dan gaat het van helemaal voorin naar helemaal achterin.
Daar zou ik een beetje mee uitkijken.
Het bekende filmpje:

YouTube: Belading advies van uw caravan en auto van Triorep

Heb je geen zitje of opbergmogelijkheid boven de as?
Wij hebben de tent voorin, onder het bed en overige zware spullen onder de banken van de middenzit boven de as. Achterin (garage/opklapbaar stapelbed) alleen de kastjes voor de voortent en ander lichtgewicht spul.

60kg kogeldruk is trouwens met geen enkele combinatie aan te raden, behoudens misschien een tandemasser. Wij rijden met +/- 90 kg kogeldruk en dat is perfect. Minder en ik vind de combi iets onstabiel soms, en bij hogere druk gaat ie weg erg vervelend drukken en deinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Timmert schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:06:
[...]

Het bekende filmpje:

Wij hebben de tent voorin, onder het bed en overige zware spullen onder de banken van de middenzit boven de as. Achterin (garage/opklapbaar stapelbed) alleen de kastjes voor de voortent en ander lichtgewicht spul.

60kg kogeldruk is trouwens met geen enkele combinatie aan te raden, behoudens misschien een tandemasser. Wij rijden met +/- 90 kg kogeldruk en dat is perfect. Minder en ik vind de combi iets onstabiel soms, en bij hogere druk gaat ie weg erg vervelend drukken en deinen.
Ik had de vorige vakantie steeds 100 kg aangehouden maar hoorde van mijn caravan boer waar ik toen onderhoud deed dat zoiets niet aan te raden was. Daardoor zou het voorste stuk wat heen en weer kan extra snel slijten. Volgens hem was 75 aan te raden.... Denk ik dat jaar beetje tussen in ga zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Laatst online: 14-09 06:35

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Buiten de max kogeldruk van je auto heb je ook nog de max verticale druk van je koppeling. Bij de meeste AL-KO anti slinger koppelingen zit dit tussen de 150 en 250KG. Soms staat dit op het kenteken van je aanhanger. Maar let op als je dus niet zo'n koppeling hebt kan het verticale gewicht zo maar 50KG zijn, er zit veel verschil in de verschillende koppelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Timmert schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:06:
[...]

Het bekende filmpje:

De kachel aan de 1e kant met het kastje erboven (maar die is leeg.. daar kan ik ook de stoelen niet in kwijt xD) en aan de andere kant de keuken (ligt an vol). Dus als er zaken verschuiven zal het van voor naar achteren zijn.

Maar dat maakt niet uit toch? Als ik voor op 75KG moet komen kan ik enkele kilo's naar achteren brengen.. of veel meer kilo's naar het midden zien te verplaatsen. Als je maar gewoon op let hoeveel gewicht je waarheen verplaatst.

Ach hij is nu 85KG maar ik weeg hem bijna nooit.. Soms rijden we ook met de watertank zo goed als vol, en de boiler vol. En die zitten ook achterin (waren nu leeg). Dat is ook zo een 25/30 liter water die achterin ligt.. caravan heeft er allemaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Deveon schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:18:
[...]

De Estate is natuurlijk ook 30 cm langer. Persoonlijk zou ik als je buiten de voorgeschreven specificaties gaat zeker aanraden om betere(/hulp)veren te monteren.
Ik zit erover na te denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:30
DeBaroN schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:09:
Prima camping. Wel erg massaal (plaatsnummers/labels lopen in de honderdtallen) , mooie uitvalbasis in de buurt van Bled. Vriendelijk personeel (sommige spreken zelfs Nederlands). Hoe eerder je in het seizoen bent hoe rustiger het is. Het kan snel vol lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwKsW6AA2AI1wrHd5Vk5Zk4qrvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJZN27g2A130QMzuYukdsjxO.jpg?f=fotoalbum_large
Bij aankomst was het nog relatief rustig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mou6VaEWFVYzZRWTILexLpe6aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJwA8CyXZbXdXfgZJTaxwKGw.jpg?f=fotoalbum_large
Een week later stond het goed vol.

Dit is vrije plaatsen. Langs de rand zijn er ook privé plaatsen die meer kosten (en waarvoor reserveren wellicht handig is)

[ Voor 8% gewijzigd door LordSinclair op 05-07-2021 08:00 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Iemand ervaring met het vervangen van de fan op een mobicool fr40/mcf40?

We hebben de FR40 onlangs binnen gekregen (warehouse deal, aanrader!). Koelt fantastisch, wel vinden we de fan (als die aan staat) lawaaierig. Op internet lees ik dat diverse mensen de fan hebben vervangen.
Pagina: 1 ... 88 ... 277 Laatste