[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 87 ... 264 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Rijden met caravan is volgens ook afhankelijk van de afstand tussen achterwielen en trekhaak.
Zo vond ik het rijden met mijn Volvo V70 niet echt super, wiebelde altijd wel wat (en alle zware dingen in auto en rest boven caravan as). De XC90 is veel zwaarder, dus dat compenseert, maar een auto met relatief korte achterkant is volgens mij fijner voor het rijden met caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:09:
[...]

Danste alle kanten op en trok voor geen meter. En dat met een caravan van 1050 kilo.
Met een kogeldruk van 60 kg voor de Estate en een trekgewicht van 900 kg wanneer de auto afgeladen is zou ik er ook niet teveel van verwachten.

Het vermogen is denk ik niet zo zeer het probleem gezien ik een weekendje een Kia Sportage had gehuurd met 163 pk uit een 2 liter blok maar nog steeds niet vooruit te branden. 100 haalde die niet en 80 moest in zijn 4. Wel een beetje teleurstellend gezien de caravan van 1500 kg nog 300 kg onder de max van de auto lag. Verder trouwens wel super stabiel.

Helaas mag er niets achter onze eGolf want los van de range trekt de elektrische aandrijflijn als een droom.

[ Voor 7% gewijzigd door Deveon op 09-06-2021 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
-tom-562 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:24:
Joh, Clio's zijn kleine auto's, niet echt trekauto's :P
Klein?

Je wordt goed in de maling genomen door het verschuiven van auto-segmenten. De huidige B-segment Clio Estate is net zo groot en zwaar als de destijds voor het C-segement ruime VW Golf III Variant. Niemand zou raar opgekeken wanneer je een behoorlijke caravan achter je Golf 1.8 hing met 75pk of in 16V uitvoering met 90pk zou hangen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ivow85 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Klein?

Je wordt goed in de maling genomen door het verschuiven van auto-segmenten. De huidige B-segment Clio Estate is net zo groot en zwaar als de destijds voor het C-segement ruime VW Golf III Variant. Niemand zou raar opgekeken wanneer je een behoorlijke caravan achter je Golf 1.8 hing met 75pk of in 16V uitvoering met 90pk zou hangen.
Caravans zijn ook gegroeid. (en die golf uit jouw voorbeeld had in zijn tijd ook moeite met de glooiende snelwegen in bijvoorbeeld Frankrijk)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
@Ankona De caravan waar @aReaRe mee rijdt achter zijn Clio is aardig bescheiden en nou niet echt een voorbeeld van 'caravans zijn ook gegroeid'. En ja, tuurlijk had die Golf met z'n voor anno 2021 bescheiden motorvermogen ook moeite met hellingen wanneer je 1000+kg aan de trekhaak hing.

Maar om de Clio klein en ongeschikt als trekauto te noemen gaat me wat ver.

Veel andere auto's zijn tegenwoordig gewoon ontzettend groot en door het langzaam opschuiven van de segmenten zijn we daar gewend aan geraakt.

@Deveon De afstand van de kogel tot de achteras is inderdaad een belangrijke factor in de stabiliteit tijdens het rijden. Wat dat betreft zou in het voorbeeld van de Clio de 20cm kortere (en iets lichtere) hatchback waarschijnlijk prettiger op de weg liggen dan de Estate.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ivow85 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:20:
@Ankona De caravan waar @aReaRe mee rijdt achter zijn Clio is aardig bescheiden en nou niet echt een voorbeeld van 'caravans zijn ook gegroeid'. En ja, tuurlijk had die Golf met z'n voor anno 2021 bescheiden motorvermogen ook moeite met hellingen wanneer je 1000+kg aan de trekhaak hing.
Ter vergelijking, in de jaren 80 reden wij met een Munsterland 360. Dat was toen een hele modale caravan en een Talbot Horizon 1.5 (84 pk) had het daar in Frankrijk best lastig mee.
Die bescheiden caravan van @aReaRe is leeg al 300 kg zwaarder en bijna een meter langer.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hoho, mijn sleurhut is 30 centimeter langer als het op opbouwlengte aankomt, totale lengte inclusief dissel is 570cm.
Caravan ligt stabiel achter de Clio Estate (ondanks iets grotere afstand tussen achteras <> koppeling) maar veel schilt het niet met de hatchback, en gebrek aan vermogen :P
Qua gewichten is er bijna geen verschil tussen Estate <> Hatchback.

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 09-06-2021 10:46 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:15
Wij zijn nu een aantal keer met de clio 1.5 zonder caravan op vakantie geweest. Zo'n estate is goed vol te krijgen met 2 personen, behoorlijke tent, en fiets spul. Dakkoffer is toch weer langs gekomen als gedachte, maar eigenlijk een beetje overdreven. Je kan ook stellen dat we dan gewoon teveel mee hebben.

Toch bleef hij prima rijden en nog behoorlijk zuinig ook, altijd rond de 1:20. Wat mij betreft is die dci een prima motor, en het is tot nu toe een betrouwbare renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

twowheeler schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:16:
Wij zijn nu een aantal keer met de clio 1.5 zonder caravan op vakantie geweest. Zo'n estate is goed vol te krijgen met 2 personen, behoorlijke tent, en fiets spul. Dakkoffer is toch weer langs gekomen als gedachte, maar eigenlijk een beetje overdreven. Je kan ook stellen dat we dan gewoon teveel mee hebben.

Toch bleef hij prima rijden en nog behoorlijk zuinig ook, altijd rond de 1:20. Wat mij betreft is die dci een prima motor, en het is tot nu toe een betrouwbare renault.
Mijn idee (y)

Camping Vinkenhof geboekt van 4-7 t/m 17-7 *O*

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 09-06-2021 21:59 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:11

Ankh

|true

Zo, vandaag onze Campooz Lazy Jack opgehaald van de verhuur *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrd0Zzwi3KowctMJaCsNDTkDZuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ut9mCrVXLkNHVDKSiNPoysBy.jpg?f=fotoalbum_large
Morgen rijden we naar de camping voor een lang weekend uitproberen d:)b

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:03
Ankh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:35:
Zo, vandaag onze Campooz Lazy Jack opgehaald van de verhuur *O*
[Afbeelding]
Morgen rijden we naar de camping voor een lang weekend uitproberen d:)b
Je had hem net zo goed meteen kunnen kopen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyMYS8Y_LmAFcn8E3Y_b78-yARo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rL8xs6JQB7iHOrNCMAbnv5hZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

FRANQ schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:46:
[...]

[Afbeelding]
Haha, dat had ik wel gewild maar mijn vrouw heeft al heel lang niet gekampeerd.. Dus eerst maar even een proefweekend ;-)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-07 09:17
FRANQ schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:46:
[...]

[Afbeelding]
@Ankh
Mwa gelijk kopen… vorig jaar deze ook 3 weken gehuurd, het is inderdaad een fijne vouwwagen, donkere slaapcabines, en qua ruimte en indeling is/was het echt wat voor ons. De afwerking vond ik bepaalde punten niet super. Ik mis toch ook wel een binnentent in de slaapcabine. Daarnaast lekte onze vouwwagen, kan vast opgelost worden, maar dat voelt niet lekker. De zijluifels zijn behoorlijke windvangers, en die luifel boven de zijkant kan je niet terug rollen bij slecht weer…
Ik vind het nog steeds een leuk ding om te zien en er zitten een hoop voordelen aan, maar ik ben toch gaan twijfelen of dit hem echt is voor ons. Heb de aart kok livingstone in het echt gezien (wel andere prijsklasse), en dat ziet er toch allemaal wat netter uit en heeft globaal een zelfde indeling. Ik vermoed dat deze wel wat windvaster is vanwege de uitsnede van het doek en minder losse luifeltjes etc.
Niet om de campooz af te kraken hoor, helemaal niet zelfs, maar ik bedoel te zeggen, dat een keer huren, geen kwaad kan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk84 op 11-06-2021 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Ankh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:47:
[...]

Haha, dat had ik wel gewild maar mijn vrouw heeft al heel lang niet gekampeerd.. Dus eerst maar even een proefweekend ;-)
Veel plezier :)
Wij vinden het een hele fijne tent.

@Luuk84
Was ook grappig bedoeld he ;)

De Livingstone is een klasse apart ja.
Mijn ouders hadden die, en dat is gewoon een hotelkamer op wielen.
Erg riant keukenblok en een gigantisch bed.
Hele fijne wagen.

Alle Campooz tenten lekken bij de eerste flinke bui.
Voor je op vakantie gaat flink water geven met de tuinslang verhelpt dat.

Met slecht weer wil je juist die zijluifels niet oprollen.
Gewoon goed vastzetten en in het midden afspannen naar de grond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P75vEE9jUxUbzhBWrplXcbAX7r4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MmQCL9J4J4pWOTwwR5hE9f8x.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door FRANQ op 11-06-2021 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
FRANQ schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:57:
[...]

Veel plezier :)
Wij vinden het een hele fijne tent.

@Luuk84
Was ook grappig bedoeld he ;)

De Livingstone is een klasse apart ja.
Mijn ouders hadden die, en dat is gewoon een hotelkamer op wielen.
Erg riant keukenblok en een gigantisch bed.
Hele fijne wagen.

Alle Campooz tenten lekken bij de eerste flinke bui.
Voor je op vakantie gaat flink water geven met de tuinslang verhelpt dat.

Met slecht weer wil je juist die zijluifels niet oprollen.
Gewoon goed vastzetten en in het midden afspannen naar de grond.

[Afbeelding]
Dat begrijp ik, ik wilde alleen wat nuance aanbrengen ;)
Ik doel, met slecht weer juist niet op de regen, maar juist op sterke wind, de wind kan er vervelend onder slaan heb ik ervaren. Uiteraard hadden we hem afgespannen op jouw manier om de regen weg te leiden van de luifel.
De regen loopt er dan prima vanaf.

De wagen was al 3x verhuurd, en had al meerdere buien gehad (volgens verhuurder). Wij hebben 4 dagen flinke hoosbuien gehad, en hij bleef flinke doorlekken op bepaalde plaatsen, en dat dakraam is dan geen pretje
;) Ik begrijp dat de naden zich na een eerst bui moeten zetten op alles waterdicht te krijgen, maar dat had na zoveel buien wel gebeurd moeten zijn. Misschien pech, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik mijn vrouw en mijn 2 jarige dochter zijn van plan te gaan kamperen en hebben enorm veel informatie ingewonnen en tenten bekeken. Ik twijfel heel erg tussen 2 of 1 tent . 1 kleine slaaptent voor met zijn drieen en een tent om in te leven of 1 grote tent inclusief slaapplaats. Is 2 tenten handig of zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
z0rk0l schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:46:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik mijn vrouw en mijn 2 jarige dochter zijn van plan te gaan kamperen en hebben enorm veel informatie ingewonnen en tenten bekeken. Ik twijfel heel erg tussen 2 of 1 tent . 1 kleine slaaptent voor met zijn drieen en een tent om in te leven of 1 grote tent inclusief slaapplaats. Is 2 tenten handig of zie ik iets over het hoofd.
Wat zijn je argumenten zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
groggy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:03:
[...]

Wat zijn je argumenten zelf?
ergens denk ik dat 2 tenten fijn is om te hebben zodat je 2 wat handzamere pakketten hebt om mee te nemen ip 1 groot ding. Daarnaast kan de slaaptent van katoen zijn en de "woontent"van een ander lichter materiaal zijn. je hebt het vuild van de dag niet in je slaaptent en als een van ons een keer alleen een weekend weg wil kan je alleen de slaaptent meenemen ipv een enorm ding. Dat is een beetje de gedachte erachter eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
z0rk0l schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:12:
[...]

ergens denk ik dat 2 tenten fijn is om te hebben zodat je 2 wat handzamere pakketten hebt om mee te nemen ip 1 groot ding. Daarnaast kan de slaaptent van katoen zijn en de "woontent"van een ander lichter materiaal zijn. je hebt het vuild van de dag niet in je slaaptent en als een van ons een keer alleen een weekend weg wil kan je alleen de slaaptent meenemen ipv een enorm ding. Dat is een beetje de gedachte erachter eigenlijk.
Je post alleen argumenten voor 2 tenten, als dat al je argumenten zijn, dan zal de keuze niet lastig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
groggy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:25:
[...]

Je post alleen argumenten voor 2 tenten, als dat al je argumenten zijn, dan zal de keuze niet lastig zijn...
zijn er nog nadelen te noemen aan 2 tenten. Zie ik grote nadelen over het hoofd misschien in mijn onervarenheid waardoor 1 tent beter zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Wat voor tenten heb je op het oog? Één tent lijkt mij sneller en makkelijker opzetten dan twee en je kan binnen in je onderbroek rondlopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik zou voor een 4-persoons tent gaan. Als je dochter wat groter wordt zet je haar apart in een klein slaaptentje.

(Zelf ook zo gedaan toen we nog een kind hadden van 14 maanden. Met zijn allen in een active leisure brixen 4, prima te doen. Alleen lag de auto wel erg vol dus toen die kleine man een jaar later er een broer bij had zijn we overgestapt op de vouwwagen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
z0rk0l schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:12:
[...]

Grote tenten zijn doorgaans in meerdere zakken verdeelt. Slaapcabines zijn meestal losse binnententen die achterin de tent hangen, daar loop je dus niet doorheen met je vieze poten. Sterker nog.... daar kom je alleen zonder schoenen aangezien je die in het woongedeelte al droog uit kunt doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
z0rk0l schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:32:
[...]

zijn er nog nadelen te noemen aan 2 tenten. Zie ik grote nadelen over het hoofd misschien in mijn onervarenheid waardoor 1 tent beter zou zijn.
Het is persoonlijk, maar als je met zijn allen in 1 tent slaapt, zou mijn voorkeur naar 1 tent gaan. Als kids wat groter zijn komt er misschien een tentje bij en met 2 tenten nu zit je al op 3 dan.

Meer tenten is meer spullen, meer werk om op te zetten, grotere plek nodig op de camping, meer opslag thuis.
Bedenk ook hoeveel tent je wilt hebben om te leven. Wij slapen er eigenlijk alleen maar in. Hoogstens als het echt slecht weer is een dagje binnen spelletjes doen. En wij kamperen ook op grote hoogten en voor/najaar, dus niet persé mooiweer kampeerders.

Waar je meer aan hebt is een grote, flexibele luifel (of tarp). Daar creëer je veel leefruimte mee, zeker as je er iets onder op de grond legt. Zowel bescherming tegen zon als regen.

Tot slot nog budget natuurlijk, voor het geld van twee tenten kun je ook 1 duurdere tent kopen. Vaak ben je er nog niet met de tent alleen, denk aan luifels, binnentent en hordeur. Je kunt ook tweedehands kijken en dan uitproberen en er een tent bijkopen of je tent weer verkopen als het niet bevalt.

[ Voor 12% gewijzigd door Erapaz op 13-06-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
thanks voor de adviezen allemaal het gaat 1 grote tent worden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 19:31
Of neem een koppel tent https://www.karstententen...UsLTPmCdoXthoCjcoQAvD_BwE 😀

Maar eens met reacties, ga voor 1 tent, slaapcabines, mooie luifel/tarp erbij.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:54
Lang geleden hebben we ook eens met 2 kleine koepeltentjes gekampeerd.
Er zijn campings waar je een vast bedrag per kampeermiddel betaalt. 2 kleine tentjes zijn 2 kampeermiddelen.

Dan krijg je dus de bizarre situatie dat je dan meer betaalt dan de buren met een mega-caravan met mega-voortent met mega-luifel en mega aanrits-zijtent voor de kinderen. 8)7 |:(
z0rk0l schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:04:
thanks voor de adviezen allemaal het gaat 1 grote tent worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 16:57
Iemand nog een leuke suggestie voor een camping ergens halverwege Frankrijk.
We willen toch wel (enige voor zover dat kan) garantie op mooi weer.
Voor de rest gaan de 2 kids mee (5 en 8) dus een zwembad met een glijbaantje zou leuk zijn of ander vertier. We hebben een ruimte tent van 7,5x4,5 bij ons, dus moet wel een redelijke staplaats zijn.

Voor de rest niet heel veel eisen, gewoon netjes en liever niet helemaal in het uiterste zuiden want wil het liefste wel in 1 dag terug rijden (heen doen we in 2x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
NL_Scratch schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:29:
Voor de rest gaan de 2 kids mee (5 en 8) dus een zwembad met een glijbaantje zou leuk zijn of ander vertier. We hebben een ruimte tent van 7,5x4,5 bij ons, dus moet wel een redelijke staplaats zijn.

Voor de rest niet heel veel eisen, gewoon netjes en liever niet helemaal in het uiterste zuiden want wil het liefste wel in 1 dag terug rijden (heen doen we in 2x)
https://www.moulindelaborde.fr/

Omgeving is een beetje saai (dwz, er is wel het een en ander maar je moet er flink voor rijden) Camping zelf is perfect zeker voor kinderen en vaak mooi weer. Geen georganiseerde animatie, wel een voetbalveldje, speelvijver, zwembad en genoeg andere (NL) gezinnen om samen voor genoeg leven te zorgen. Vriendelijke Nederlandse eigenaren dus dat kan ook wel zo makkelijk zijn als je wat wil vragen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Deveon schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:40:
Wat voor tenten heb je op het oog? Één tent lijkt mij sneller en makkelijker opzetten dan twee en je kan binnen in je onderbroek blote reet rondlopen :+
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Halverwege Frankrijk is nog steeds een ruim begrip, maar dan kan ik je https://www.grandetortue.com/nl/ in de Loire aanraden. Leuke overzichtelijke camping voor die leeftijden. Topregio als je van kastelen houdt. Vooral tijdens de heetste dagen een aanrader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Phony schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:01:
[...]

Halverwege Frankrijk is nog steeds een ruim begrip, maar dan kan ik je https://www.grandetortue.com/nl/ in de Loire aanraden. Leuke overzichtelijke camping voor die leeftijden. Topregio als je van kastelen houdt. Vooral tijdens de heetste dagen een aanrader ;)
Ah kijk ziet er zeker goed uit.
De vrouw zegt dat we toch zuidelijker moeten als we een beetje zekerheid willen op goed weer...

Zo rond de 10 uur rijden zou mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-07 07:30
We zijn ook aan het rondkijken voor een wat luxere camping,
Overwegen nu deze 2
https://www.rcn.nl/nl/cam...ee/rcn-la-ferme-du-latois in de Vendée regio
En aan de Ardèche
https://www.rcn.nl/nl/cam...rcn-la-bastide-en-ardeche

We keken ook even naar :
https://www.yellohvillage.nl/camping/le_soleil_vivarais
Maar die is me echt te massaal.
Weer dat de RCN campings ook geen kleine zijn, maar als je een beetje zwembad voor onze zoon wilt zit je automatisch aan de iets grotere camping s

Ik neig zelf meer naar de Vendée regio omdat ik het idee heb daar meer dagtrips te kunnen doen en omdat het aan zee meestal wel wat koeler is dan meer inlands. We zijn aantal jaren geleden ook aan zee geweest en toen dagtrips landinwaarts gemaakt maar dat was toch telkens weer fijn om op de camping te zijn wegens een stuk koeler dan aan de Ardèche

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Nu online

samo

yo/wassup

Mooie camping met vrije sta-plaatsen, veel NL'se maar ook ander-landige gezinnen, speelgoed, zwembadje, een riviertje: https://www.domainelesgandins.com/index.php/en/

Ben er nu 2x geweest en vind het een heerlijke camping

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 20:54
(jarig!)
lost95 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:34:
Of neem een koppel tent https://www.karstententen...UsLTPmCdoXthoCjcoQAvD_BwE 😀

Maar eens met reacties, ga voor 1 tent, slaapcabines, mooie luifel/tarp erbij.
Dat hebben wij ook, werkte vroeger toen ik met m'n ouders meeging prima.
Die tent wordt dit jaar overigens 20 jaartjes oud maar is kwalitatief nog echt heel goed _O_

Laatste jaren wat minder vaak gebruikt (ouders hebben een camper ondertussen dus wij gebruiken hem nu) maar dit jaar wel weer van plan om naar Frankrijk te gaan. Een 350 met alle mogelijke voorluifels erbij, dus we blijven ook maar op één plek :P

Echt heel tevreden met Karsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
harley schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:26:
...
Weer dat de RCN campings ook geen kleine zijn, maar als je een beetje zwembad voor onze zoon wilt zit je automatisch aan de iets grotere camping s
https://www.campinglescharmilles.eu in de Ardèche, relatief kleine camping, met zwembad, restaurantje, etc. Ik weet niet precies wat je onder 'luxe' verstaat? Ons is de camping bevallen in de ieder geval :-) In de regio kan je veel bezoeken, maar alles is een stukje rijden, niet zozeer vanwege de afstand, maar vooral vanwege het tempo (kleine weggetjes etc).

[ Voor 19% gewijzigd door Luuk84 op 15-06-2021 08:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Zo.. wij zijn ook weer terug:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wro7-UxbKaO2Ubn6pcXRFuOU24E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aT54NdRfwOGOOXzEHi61Os78.jpg?f=fotoalbum_large
Zijn op camping de roos geweest (hadden zondag nog een verjaardag in de regio).
Al met al, goed bevallen. De Campooz was gloednieuw, dus we hadden wat issues met opzetten.. De nachten waren redelijk koud en klam. Daarnaast was het even zoeken hoe je alles moest inpakken.

We gaan in ieder geval een dezer dagen langs Karsten tenten om eens te oriënteren (qua kosten). Was wel even wennen met autorijden met een aanhanger. M'n huidige auto is er niet echt voor gebouwd, maar goed het ging allemaal goed. Of ik met deze auto met aanhanger naar frankrijk zou willen rijden, weet ik nog net zo niet haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:42

-tom-562

Oliesjeik

Luuk84 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:54:
[...]

https://www.campinglescharmilles.eu in de Ardèche, relatief kleine camping, met zwembad, restaurantje, etc. Ik weet niet precies wat je onder 'luxe' verstaat? Ons is de camping bevallen in de ieder geval :-) In de regio kan je veel bezoeken, maar alles is een stukje rijden, niet zozeer vanwege de afstand, maar vooral vanwege het tempo (kleine weggetjes etc).
Deze heb ik ff opgeslagen, dit lijkt mij wel wat om volgend jaar te bezoeken (dit jaar gaan we voor het eerst kamperen met ons zoontje, van 2 jaar, in Nederland) 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
harley schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:26:
Overwegen nu deze 2
https://www.rcn.nl/nl/cam...ee/rcn-la-ferme-du-latois in de Vendée regio
En aan de Ardèche
https://www.rcn.nl/nl/cam...rcn-la-bastide-en-ardeche

We keken ook even naar :
https://www.yellohvillage.nl/camping/le_soleil_vivarais
Maar die is me echt te massaal.

Ik neig zelf meer naar de Vendée regio omdat ik het idee heb daar meer dagtrips te kunnen doen en omdat het aan zee meestal wel wat koeler is dan meer inlands. We zijn aantal jaren geleden ook aan zee geweest en toen dagtrips landinwaarts gemaakt maar dat was toch telkens weer fijn om op de camping te zijn wegens een stuk koeler dan aan de Ardèche
Je zit wel redelijk hoog en in het westen, verwacht toch wat minder zekerheid qua weer en je zonder te stoppen ook zeker een dikke 11 uur aan het rijden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Rijtijd maakt me niet zoveel uit, we gaan met de motor dus meestal bij dit soort afstanden eerste dag snelweg en dan een km of 700, motelletje onderweg en dan de dag erop lekker binnendoor laatste paar honderd km, al dan niet met tussenstops bij bezienswaardigheden.
Dan kom je ook niet halverwege de avond pas aan en heb je tijd genoeg om je tent op te zetten.

Voor de zomervakantie wil ik wel gewoon een nette camping en van deze tijd. Met luxe bedoel ik een camping met (verwarmd) zwembad evt glijbaan. En net schoon sanitair. Vorig jaar op een doorreis camping nog toilet zonder bril en douche zonder kleedruimte met tegeltjes uit het jaar 1900 als er al tegeltjes zaten.
Ook alleen maar huisjes met toevallig 5 tentplekken vind ik minder, maar dat lijkt wel de trend huisjes en stacaravans en nog enkele kampeerplekken .

[ Voor 24% gewijzigd door harley op 15-06-2021 13:41 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
harley schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:38:

Ook alleen maar huisjes met toevallig 5 tentplekken vind ik minder, maar dat lijkt wel de trend huisjes en stacaravans en nog enkele kampeerplekken .
Is idd een zorgelijke ontwikkeling. Blijkbaar is daar een grotere doelgroep voor en die huisjes zijn ook het hele jaar door te verhuren.

(En als het dan toch een camping is.... steeds meer huurtenten.... trekt ook vaak ander volk)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:18
Ik heb tijdens een fietstocht wel eens met mijn tentje in de voortuin van een huisje gestaan omdat de echte kampeerplekken vol waren en ik toch maar een nachtje bleef en het huisje niet bezet was. Een van mijn mindere kampeer ervaringen. Maar niet meer de puf om verder te fietsen.

Maar het wordt steeds moeilijker om echte tent/caravan kampeerterreinen te vinden. Gelukkig wel vaak een soort van tweedeling, linksaf voor de kampeerplekken, rechtsaf voor de huisjes. Gelukkig kampeer ik vaak buiten de schoolvakanties en wij staan vaak maar één nachtje op een camping dus minder druk, en veelal wat ouder volk (ik laat dan maar achterwege dat ik ook ouder aan het worden ben, maar zo voel ik me niet :-), en als het niks is is het toch maar voor een nachtje. Maar zie daardoor wel heeel veel campings.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 10:21
Wij hebben ook een voorkeur voor een tent die al is opgezet op een park ipv eigen tent meenemen of vouwwagen. We hebben dat een paar keer gedaan maar met 2 kleintjes (4 en 1) is het gemak van een 'klaarstaande tent' wel erg fijn. En het is een goede prijs/gemak verhouden in onze optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Himalaya schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:15:
Ik heb tijdens een fietstocht wel eens met mijn tentje in de voortuin van een huisje gestaan omdat de echte kampeerplekken vol waren en ik toch maar een nachtje bleef en het huisje niet bezet was. Een van mijn mindere kampeer ervaringen. Maar niet meer de puf om verder te fietsen.

Maar het wordt steeds moeilijker om echte tent/caravan kampeerterreinen te vinden. Gelukkig wel vaak een soort van tweedeling, linksaf voor de kampeerplekken, rechtsaf voor de huisjes. Gelukkig kampeer ik vaak buiten de schoolvakanties en wij staan vaak maar één nachtje op een camping dus minder druk, en veelal wat ouder volk (ik laat dan maar achterwege dat ik ook ouder aan het worden ben, maar zo voel ik me niet :-), en als het niks is is het toch maar voor een nachtje. Maar zie daardoor wel heeel veel campings.
Ik neig dan ook meer naar de kleinere/eenvoudige kampeervelden / natuurcampings etc. Echter, voor de kinderen is het wel lekker als er ook leven op een camping is met leeftijdsgenootjes (liever niet in de vorm van georganiseerde animatie consumeren. Dat is leuk dat ene uurtje, maar een camping zonder georganiseerde animatie leeft de hele dag)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:41
Ankona schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:18:
[...]

Is idd een zorgelijke ontwikkeling. Blijkbaar is daar een grotere doelgroep voor en die huisjes zijn ook het hele jaar door te verhuren.

(En als het dan toch een camping is.... steeds meer huurtenten.... trekt ook vaak ander volk)
is denk ik ook maar naar waar je zoekt: hoe meer faciliteiten (zwembaden, animatie etc) -> des te groter de kans op permanente huisjes/tenten etc. Heeft denk ik ook met de opkomst van het 'glamping' te maken.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
Ankona schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:35:
[...]

Ik neig dan ook meer naar de kleinere/eenvoudige kampeervelden / natuurcampings etc. Echter, voor de kinderen is het wel lekker als er ook leven op een camping is met leeftijdsgenootjes (liever niet in de vorm van georganiseerde animatie consumeren. Dat is leuk dat ene uurtje, maar een camping zonder georganiseerde animatie leeft de hele dag)
dit is dus precies waar wij ook tegenaan lopen.
De eenvoudige campings zijn vaak helemaal niet gericht op mensen met kinderen, en inderdaad die animatie kan me gestolen worden, die leeftijd is ie inmiddels ook wel voorbij. Maar wat leeftijdsgenootjes, wat hem betreft liefst ook nederlands sprekend, dan kan die zich goed vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
iemand nog een tip voor een mooie camping in zweden met het liefst nederlandse eigenaren (geen must) vanwege de taalbarrière.

Ik zoek een camping met een zwembad(je)
tot maximaal een plek of 100
en in een bos zou mooi zijn. (ik hou van de natuur/idyllische campings)

Zelf vind ik vooral veel campings georiënteerd op vissen met veel caravans op een open veld.

Meteen een bonus vraag.
Ik hoor altijd zweden en muggen in een zin, dit is vooral savonds neem ik aan?
Is een voortent een must-have? (we hebben een campooz lazy jack trekking)

[ Voor 9% gewijzigd door FRANQ op 15-06-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:29

Gallus

Cheesy

Luuk84 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:54:
[...]

Dank! Wij zijn ons nog aan het oriënteren op een camping voor volgende week en deze ziet er prima uit. (twee volwassenen, zoontje van twee). We vertrekken op de bonnefooi met onze tent. Zou wel lekker zijn als Frankrijk ook snel code geel krijgt... Vorig jaar hadden we net mazzel, op de dag dat Frankrijk naar geel ging reden wij de grens over.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
FRANQ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:48:

Hier de hele dag als je pech hebt. Muggen zijn vroeg dit jaar en al in grote getalen. Op de ene plek wel, 100 meter verderop weer niet. Gewoon accepteren dat ze er zijn, insmeren/spuiten en je kan de mooiste vakantie hebben.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Via de ANWB kun je updates krijgen m.b.t. corona maatregelen van een land waar je heen wilt.

Jammergenoeg lijkt het erop dat Zwitserland ook vindt dat je volledig gevaccineerd bent 2 weken na de laatste vaccinatie. We hebben namelijk onze laatste vaccinatie 3 dagen voor vertrek :+

Echter, als ik het schemaatje van de federal office of public health zo lees,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rKaEvVs4n4E9IosfcNkAf22sx8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LMCILsuVJBC6YIbsyhNe69VI.png?f=fotoalbum_large

dan lijkt het erop, net als vorig jaar, dat als Nederland 10 dagen voor vertrek van de FOPH list of risk countries is gehaald het geen probleem meer is om binnen te komen als je niet volledig gevaccineerd bent. Lees ik dit iets te optimistisch? Anders moeten we nog even wat PCR testjes gaan regelen voor vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Red devil schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:34:
Rijden met caravan is volgens ook afhankelijk van de afstand tussen achterwielen en trekhaak.
Zo vond ik het rijden met mijn Volvo V70 niet echt super, wiebelde altijd wel wat (en alle zware dingen in auto en rest boven caravan as). De XC90 is veel zwaarder, dus dat compenseert, maar een auto met relatief korte achterkant is volgens mij fijner voor het rijden met caravan.
Zo'n XC90 zuipt natuurlijk wel als een troubadour :X maar dat moet je op de koop toenemen.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07 22:10
FRANQ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:48:
iemand nog een tip voor een mooie camping in zweden met het liefst nederlandse eigenaren (geen must) vanwege de taalbarrière.

Ik zoek een camping met een zwembad(je)
tot maximaal een plek of 100
en in een bos zou mooi zijn. (ik hou van de natuur/idyllische campings)

Zelf vind ik vooral veel campings georiënteerd op vissen met veel caravans op een open veld.

Meteen een bonus vraag.
Is een voortent een must-have? (we hebben een campooz lazy jack trekking)
Bereid je voor op muggen, veel muggen. In de meest gunstige situatie valt het mee. Laat je Nederlandse deet thuis, dat kennen de Zweedse muggen niet. Het beste koop je een lokale versie, vaak wel verkrijgbaar in de supermarkt of op een camping zelf.

Mijn ervaring is dat bijna alle Zweden goed Engels spreken, al weet ik niet of dat juist de taalbarrière is waar je bang voor bent :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Anton2610 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:36:
[...]

Bereid je voor op muggen, veel muggen. In de meest gunstige situatie valt het mee. Laat je Nederlandse deet thuis, dat kennen de Zweedse muggen niet. Het beste koop je een lokale versie, vaak wel verkrijgbaar in de supermarkt of op een camping zelf.

Mijn ervaring is dat bijna alle Zweden goed Engels spreken, al weet ik niet of dat juist de taalbarrière is waar je bang voor bent :9
Moet je niet de Swedisch Chief uit de Kermits aantreffen als gesprekspartner :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
@ferdw @Anton2610

Ok, de muggen zijn dus wel aanwezig.

Nu vind ik dat zelf niet zo erg omdat ik toch zelden geprikt word.

Maar mijn vrouw en kinderen zitten vaak helemaal onder.
Ik ga op zoek naar een voortent met gaaswand.

Qua taalbarrière was ik er niet zeker van of zweden goed Engels spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 15:12
Ik moet zeggen dat ik de muggenverhalen ook wel ken maar toen ik zelf een paar jaar geleden (wel begin september, dat zal zeker gescheeld hebben) er een paar weken was, ben ik zelf niet bijzonder veel van die stekebeestjes tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
FRANQ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:30:
@ferdw @Anton2610

Ok, de muggen zijn dus wel aanwezig.

Nu vind ik dat zelf niet zo erg omdat ik toch zelden geprikt word.

Maar mijn vrouw en kinderen zitten vaak helemaal onder.
Ik ga op zoek naar een voortent met gaaswand.

Qua taalbarrière was ik er niet zeker van of zweden goed Engels spreken.
Zweden is een van de weinige landen waar niveau Engels hoger is dan in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Kleine update in de trekauto sinds vandaag: een Renault Clio 1.2 TCE EDC 120 pk in de uitvoering Zen.
8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIQFNbm-XtMvvRu8-OoAaTICg3U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Xn5jA6WR7TkCljYf7UtUAkjt.png?f=user_large

En wat een verschil die 1.2 TCE en de 0.9 TCE. Gezien de gretigheid aan het gas met automaat denk ik wel dat deze auto de caravan wel de Alpen over krijgt :P

[ Voor 21% gewijzigd door aReaRe op 18-06-2021 17:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Laatst online: 14-07 13:47

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

De kids hadden 3 studie dagen dus we waren er weer eens opuit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWAUrgkEIEKrXpSYID7zeTqQyL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8HCU3R0dQ4ckZAXzjEfUiSk.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig geen grote storm gehad dus was weer mooi in eigen land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

knutsel smurf schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:38:

[Afbeelding]

Ziet er goed uit (y)

* aReaRe telt de dagen af voor zijn vakantie op 4 juli in eigen land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Aangezien het kamperen goed is bevallen, zijn wij toch aan het kijken naar een "mini" zomervakantie in eigen land. Uiteraard zijn we relatief laat en zijn we ook redelijk flexibel. Maar zijn er hier mensen die een bepaalde camping kunnen aanraden? Wij zijn niet van de "megacampings", waar we hebben gestaan (camping de roos) was nog te doen. Via via kregen we de Berenkuil in Grollo door, maar dat wordt hem gewoon weg niet. We zijn vooral op zoek naar iets met water (rivier / strandje of gewoon zwembad), voetbalveld / speelweide voor de kinderen etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Ankh op 22-06-2021 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ankh schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:39:
Aangezien het kamperen goed is bevallen, zijn wij toch aan het kijken naar een "mini" zomervakantie in eigen land. Uiteraard zijn we relatief laat en zijn we ook redelijk flexibel. Maar zijn er hier mensen die een bepaalde camping kunnen aanraden? Wij zijn niet van de "megacampings", waar we hebben gestaan (camping de roos) was nog te doen. Via via kregen we de Berenkuil in Grollo door, maar dat wordt hem gewoon weg niet. We zijn vooral op zoek naar iets met water (rivier / strandje of gewoon zwembad), voetbalveld / speelweide voor de kinderen etc.
Wij hebben een paar jaar geleden een lang weekend gestaan op de Rammelbeek in Twente. Is ons toen goed bevallen, met twee kinders (pubers, dus over het algemeen veeleisender dan jongere kinderen ;) ). Geloof dat ze nog plek hebben, maar ligt er aan wanneer je wil gaan denk ik.

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:49
knutsel smurf schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:38:

[Afbeelding]

Is dat een Adria Altea?

Dit was die van ons 2 jaar (alweer) geleden onderweg naar Italië:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIGfm9yvJ6hipBKXxCpxgcd0vbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hb2iJFl1yO3sZccEGvTKnmn9.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07 21:06

Trebbors

Failure is no option!

Blackouts schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Is dat een Adria Altea?

[Afbeelding]
Nice. Welke doorreis camping is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Laatst online: 14-07 13:47

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Blackouts schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Is dat een Adria Altea?

[Afbeelding]
Jep dat is een Altea 542pk, lijkt het zelfde als die van jouw :)

Edit: Typfoutje idd

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:58
Hij staat weer! Mooie camping gevonden in Slovenië afgelopen weekend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPOgTC5T-YYr-IqNDHwyd2rRlwQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jPiNRpaXPnF3vuF6wrqaSju8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jdh1PS56ubcmD5PaVBBU2TFyWJY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/svSWYM2x9uC6I84u21hxUFwb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubkYZqniJSXX2qzd4XEnOZv8Xcw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G36v84ReekHnD8ri19MbLYEu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jmqg3Cizp8Rk0jdUVZUoUR5UUM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wo6C3yGpXH5Bs2NO9ClFdHC8.jpg?f=user_large

(Sandra zegt sorry dat ze chagareinig keek, dat was ze echt niet)

[ Voor 16% gewijzigd door Devian op 22-06-2021 20:04 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Trebbors schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:50:
[...]

Nice. Welke doorreis camping is dat?
Camping Reutte
https://maps.app.goo.gl/w3zFX3yVz9F8zCb86
knutsel smurf schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:26:
[...]

Jep dat is een Altea 452pk, lijkt het zelfde als die van jouw :)
Die van ons is de 542PK. Maak je een typefoutje of is die van ons 90cm langer? :)
Stapelbed achterin, treinzit in het midden en dwars Frans bed voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Devian schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:01:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een drukte daar zeg. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bra-Jo schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:18:
[...]

Wij hebben een paar jaar geleden een lang weekend gestaan op de Rammelbeek in Twente. Is ons toen goed bevallen, met twee kinders (pubers, dus over het algemeen veeleisender dan jongere kinderen ;) ). Geloof dat ze nog plek hebben, maar ligt er aan wanneer je wil gaan denk ik.
Bookmarked voor volgend jaar voor langere tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Zit op de camping in Frankrijk, heerlijk rustig. Nog wel een test voorafgaand gedaan, maar niemand die er om vraagt. :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie camping. Zoiets had ik ook in de Ardennen gevonden (wel iets kleinere bergen dus) maar die eigenaren zijn helaas gestopt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

[[]]
[[]]
[[]]

Mooie camping! Heb je een linkje?

Doe de groetjes aan Sandra, vind haar helemaal niet norsig kijken hoor! :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Een paar kilometer naar rechts en je staat op een mooie camping aan het meer:
https://www.google.com/ma...3d47.4742542!4d10.7855282

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Cheezus schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:23:
[...]

Een paar kilometer naar rechts en je staat op een mooie camping aan het meer:
https://www.google.com/ma...3d47.4742542!4d10.7855282
Opgeslagen voor een volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07 21:48

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mogen we alweer naar Slovenië?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
Ojjorz schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:09:
[...]

Mooie camping! Heb je een linkje?

Doe de groetjes aan Sandra, vind haar helemaal niet norsig kijken hoor! :w
Camp Vodenca, www.camp-vodenca.com.
Erg nette camping, word gerund door een familie. Vriendelijke mensen, spreken goed Engels en prachtige omgeving.

Tot nu toe is het super rustig hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
wowly schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 00:26:
[...]

Mogen we alweer naar Slovenië?
Wij zijn praktisch ingesteld... Wonen in de stad.. Onze vakanties zijn hike vakanties in de bergen. Rutte kan lullen wat hij wil maar hij kan mij niet wijsmaken dat wij in de bergen meer kansen lopen op het krijgen en verspreiden van Covid dan als we in de stad blijven ;-). We gaan hier straks een aantal meerdaagse berghutten tochten maken, zijn beide gevaccineerd (en volgens de Sloveense regels zelfs al volledig gevaccineerd).

Het is anders als je met zn allen all inclusive gaat...maar goed, die discussie is niet voor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07 21:48
Devian schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 07:48:
[...]

Wij zijn praktisch ingesteld... Wonen in de stad.. Onze vakanties zijn hike vakanties in de bergen. Rutte kan lullen wat hij wil maar hij kan mij niet wijsmaken dat wij in de bergen meer kansen lopen op het krijgen en verspreiden van Covid dan als we in de stad blijven ;-). We gaan hier straks een aantal meerdaagse berghutten tochten maken, zijn beide gevaccineerd (en volgens de Sloveense regels zelfs al volledig gevaccineerd).

Het is anders als je met zn allen all inclusive gaat...maar goed, die discussie is niet voor hier.
A ok. Wij zitten ook graag in de bergen van Slovenië in een huisje zonder iemand in de buurt. Werken allebei in de zorg en zin sinds maart al volledig gevaccineerd, de 3 kids nog niet. Omdat Slovenië nog oranje is hoopten we als deze naar groen gaat een last minute huisje te doen. Kan het voor het werk niet maken in quarantaine te moeten gaan.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07 21:06

Trebbors

Failure is no option!

Dat dacht ik al maar niet zeker.. zeker een jaar of 6 a 7 geleden daar geweest voor een nacht. Prachtige ervaring die is blijven hangen want de eigenaar is ons op het fietsje voor gegaan en we moesten exact parkeren op zijn aanwijzing. Niet bijzonder vreemd voor een overnachtingscamping maar de manier waarop is altijd bijgebleven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 23:01
Afgelopen week in Friesland op de camping gestaan, voor de 2de keer de voortent opgezet, stond best goed. Maar na 1 dag alweer afgebroken vanwege het verwachte / naderende onweer en stormen. Daarna ook maar niet meer opnieuw opgebouwd.

Ondertussen staat de voortent (maar 11 ;)) op marktplaats en hebben we een zakluifel besteld. Zeker als we hopelijk volgend jaar weer Europa in kunnen willen we wat meer gaan reizen en staan we geen weken meer op 1 camping is de bedoeling, dus een luifel gaat ons meer plezier opleveren dan een voortent.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
aerofreak schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:38:
Zit op de camping in Frankrijk, heerlijk rustig. Nog wel een test voorafgaand gedaan, maar niemand die er om vraagt. :)
Heerlijk.

Wij zitten te overwegen of we toch ook naar Frankrijk gaan. Grootste risico is dat we bij terugkomst in quarentaine moeten, dat vinden onze werkgevers niet zo leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 09:24
Begin er ook langzaamhand zin in te krijgen, alle seinen staan nu op groen wat betreft vaccinaties al moeten we vooralsnog wel een test doen voor we gaan aangezien we binnen de twee weken na de tweede vaccinatie gaan.

Camping in Losheim am See, ergens tussen de Moezel en de Saar in. Niet te ver weg, wel buitenlandgevoel. We zijn er zelf niet eerder geweest maar vrienden van ons wel en die vonden het een mooie, rustige camping, al waren zij er niet in het hoogseizoen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Geen zin in gedoe met testen of bewijzen (zoals Spanje, België, Duitsland, etc.) dan kun je ook voor Luxemburg kiezen. Daar mag je met de auto heen zonder 'gedoe'. Zie ook https://www.nederlandwere...xemburg/reizen/reisadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ga gewoon naar Frankrijk hoor en verwacht ook geen gedoe. Ook al is mijn tweede vaccinatie nog geen 2 weken geleden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ach, zo’n gedoe is het niet. Gele boekje aftekenen kan op onze vaccinatielocatie en mijn vrouw en ik hebben tussen ons tweeën al 10 tests gedaan, dus deze kan er nog wel bij. Het is meer gedoe een andere camping te vinden, hier hebben we een reservering om met twee andere gezinnen samen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Wij eerst naar Zwitserland en daarna door naar Frankrijk. Als Nederland eenmaal door Zwitersland van lijst van lijst of risk countries gehaald is kunnen we zonder iets te hoeven doen erheen. Anders met z'n 3en even testen.

Eigenlijk hetzelfde als vorig jaar (hoop ik), toen ging ook alles op laatste moment open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
Testen vind ik ook geen probleem, maar volgens mij maak dat voor terugreis naar NL niet uit (mocht Frankrijk naar Oranje gaan, moet je in quarantaine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:57:
Ach, zo’n gedoe is het niet. Gele boekje aftekenen kan op onze vaccinatielocatie en mijn vrouw en ik hebben tussen ons tweeën al 10 tests gedaan, dus deze kan er nog wel bij. Het is meer gedoe een andere camping te vinden, hier hebben we een reservering om met twee andere gezinnen samen te staan.
Gele boekje 4 weken geleden besteld, nu nog niet binnen. Probleempje bij leveren. Dus tja.
En test kost 90 euro zonder enig nut. Durf de gok wel aan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Cyberpope schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:43:
[...]

Gele boekje 4 weken geleden besteld, nu nog niet binnen. Probleempje bij leveren. Dus tja.
En test kost 90 euro zonder enig nut. Durf de gok wel aan.
Voor vakantiegangers in juli en augustus is het gratis van 1 juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wij hadden de boekjes al tien jaar in huis :)

En de test is gratis vanaf 30 juni. Geen idee wat de penalty is als ze je controleren maar het is wat mij betreft dermate weinig moeite dat ik deze bron van stress elimineer voor ik op vacantie ga.

https://www.rijksoverheid...-in-juli-en-augustus-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Deveon schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:56:
[...]

Voor vakantiegangers in juli en augustus is het gratis van 1 juli.
En dan dan is ook de QR code beschikbaar. Maar ik vertrek morgen.
Vandaar.

Anders had ik het wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Wij gaan naar Italië begin augustus. Ik zie door alle bomen het bos niet meer echt wat betreft eisen om te mogen reizen.

Vrouw en ik tegen die tijd beide volledig gevaccineerd, ook meer dan 14 dagen geleden. Duitsland en Zwitserland hebben geen regels voor doorreis. Met de vaccinatie en het groene vinkje zal het voor ons ook wel goed komen. Wat me niet duidelijk is, is wat de kinderen moeten (5 en 8 )
Moeten die nog getest worden vooraf?
Iemand een idee waar ik die informatie kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:44

The Legend

*Plop*

Zo ingewikkeld is het allemaal niet hoor ;)

https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies

https://www.nederlandwere...tenrijk/reizen/reisadvies

https://www.nederlandwere.../italie/reizen/reisadvies

https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus

Voor Italië moet je je kinderen dus laten testen. Voor Duitsland en Oostenrijk niet, maar dat maakt niet zoveel uit aangezien Italië wel om een test vraagt. Zwitserland heeft Nederland nog op de quarantainelijst staan, dus daar moet je in quarantaine, tenzij je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Ik zou lekker door Oostenrijk naar Italië gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door The Legend op 25-06-2021 17:20 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Cheesy schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:32:
Geen zin in gedoe met testen of bewijzen (zoals Spanje, België, Duitsland, etc.) dan kun je ook voor Luxemburg kiezen. Daar mag je met de auto heen zonder 'gedoe'. Zie ook https://www.nederlandwere...xemburg/reizen/reisadvies
Vorig jaar al gedaan. Heb echt naar mijn zin gehad daar. Berdorf, place to be.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Met al die eisen en testen en regeltjes blijven wij dit jaar gewoon lekker in NL, zien volgend jaar wel weer hoe her ervoor staat.
Maar mooi dat zoveel Nederlanders wel naar het buitenland gaan, is er meer plek op de campings in NL xD

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
Zo moeilijk is het allemaal niet hoor... Gewoon rijden en gaan... Deze week al 3x stuk door Italië genieten vanuit Slovenië en het is echt niet zo dat ze aan de grens staan iedereen tegen te houden.

Idem met Duitsland.

Wij hebben onze bewijzen en paspoorten continu bij ons maar er heeft nog geen haan naar gekraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TgR_KILLER schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:29:
Met al die eisen en testen en regeltjes blijven wij dit jaar gewoon lekker in NL, zien volgend jaar wel weer hoe her ervoor staat.
Dat is ook mijn idee, niet vrijwillig risico gebieden opzoeken.
Maar mooi dat zoveel Nederlanders wel naar het buitenland gaan, is er meer plek op de campings in NL xD
Niet alle campings, de camping waar ik volgende week heen ga is volledig volgeboekt de rest van de zomervakantie met Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Wij stonden afgelopen week in Friesland in een nagenoeg lege camping. Misschien max 15% bezetting.

Al hebben we eind juli een weekendje staan en die camping was al bijna vol geboekt toen wij boekten, en dat is al 2 maand geleden ofzo.

En in september nog een week maar dat is eind september, denk niet dat die vol komt te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Vanaf 4 juli 14 dagen vakantie met de caravan staan op een leuke camping de Vinkenhof in Schin op Geul, zin in oOo

Nieuwe (2e hands) trekker zal zich moeten bewijzen.

Verder leuke camping, middelgroot, café en restaurant aanwezig (paar restaurants op loop afstand in de omgeving aanwezig).
Eerder hier gekampeerd als tentkampeerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 07:27
Ik krijg overmorgen de tweede prik, dus dik op tijd voor onze vakantie. Vrouwlief werkt in de zorg dus die was begin dit jaar al volledig gevaccineerd. Kinderen 7 en 4. Dus wij gaan dit jaar voor de vakantie die we vorig jaar wilden. Dat hele reizen boeit nu ook geen flikker. Tenminste als gezin, dat in een tent zit en waar de kinderen wat samen spelen.
Was ik vorig jaar maar gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
lost95 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:01:
Testen vind ik ook geen probleem, maar volgens mij maak dat voor terugreis naar NL niet uit (mocht Frankrijk naar Oranje gaan, moet je in quarantaine.
Dat is allerminst zeker. Er zijn de laatste tijd zat oranje landen geweest waarvoor slechts een advies gold om in quarantaine te gaan (Italië, Frankrijk). De landen waarvoor verplichte quarantaine geldt, staan op een aparte zeer hoog risicolijst. De meeste Europese landen hebben daar nooit op gestaan, zelfs niet toen ze oranje kleurden.
Pagina: 1 ... 87 ... 264 Laatste