Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 85 86 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 22:15
Rijden met caravan is volgens ook afhankelijk van de afstand tussen achterwielen en trekhaak.
Zo vond ik het rijden met mijn Volvo V70 niet echt super, wiebelde altijd wel wat (en alle zware dingen in auto en rest boven caravan as). De XC90 is veel zwaarder, dus dat compenseert, maar een auto met relatief korte achterkant is volgens mij fijner voor het rijden met caravan.

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:09:
[...]

Danste alle kanten op en trok voor geen meter. En dat met een caravan van 1050 kilo.
Met een kogeldruk van 60 kg voor de Estate en een trekgewicht van 900 kg wanneer de auto afgeladen is zou ik er ook niet teveel van verwachten.

Het vermogen is denk ik niet zo zeer het probleem gezien ik een weekendje een Kia Sportage had gehuurd met 163 pk uit een 2 liter blok maar nog steeds niet vooruit te branden. 100 haalde die niet en 80 moest in zijn 4. Wel een beetje teleurstellend gezien de caravan van 1500 kg nog 300 kg onder de max van de auto lag. Verder trouwens wel super stabiel.

Helaas mag er niets achter onze eGolf want los van de range trekt de elektrische aandrijflijn als een droom.

[Voor 7% gewijzigd door Deveon op 09-06-2021 09:45]

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 23:15
-tom-562 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:24:
Joh, Clio's zijn kleine auto's, niet echt trekauto's :P
Klein?

Je wordt goed in de maling genomen door het verschuiven van auto-segmenten. De huidige B-segment Clio Estate is net zo groot en zwaar als de destijds voor het C-segement ruime VW Golf III Variant. Niemand zou raar opgekeken wanneer je een behoorlijke caravan achter je Golf 1.8 hing met 75pk of in 16V uitvoering met 90pk zou hangen.

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 00:51
Ivow85 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Klein?

Je wordt goed in de maling genomen door het verschuiven van auto-segmenten. De huidige B-segment Clio Estate is net zo groot en zwaar als de destijds voor het C-segement ruime VW Golf III Variant. Niemand zou raar opgekeken wanneer je een behoorlijke caravan achter je Golf 1.8 hing met 75pk of in 16V uitvoering met 90pk zou hangen.
Caravans zijn ook gegroeid. (en die golf uit jouw voorbeeld had in zijn tijd ook moeite met de glooiende snelwegen in bijvoorbeeld Frankrijk)

alles kan off-topic

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 23:15
@Ankona De caravan waar @aReaRe mee rijdt achter zijn Clio is aardig bescheiden en nou niet echt een voorbeeld van 'caravans zijn ook gegroeid'. En ja, tuurlijk had die Golf met z'n voor anno 2021 bescheiden motorvermogen ook moeite met hellingen wanneer je 1000+kg aan de trekhaak hing.

Maar om de Clio klein en ongeschikt als trekauto te noemen gaat me wat ver.

Veel andere auto's zijn tegenwoordig gewoon ontzettend groot en door het langzaam opschuiven van de segmenten zijn we daar gewend aan geraakt.

@Deveon De afstand van de kogel tot de achteras is inderdaad een belangrijke factor in de stabiliteit tijdens het rijden. Wat dat betreft zou in het voorbeeld van de Clio de 20cm kortere (en iets lichtere) hatchback waarschijnlijk prettiger op de weg liggen dan de Estate.

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 00:51
Ivow85 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:20:
@Ankona De caravan waar @aReaRe mee rijdt achter zijn Clio is aardig bescheiden en nou niet echt een voorbeeld van 'caravans zijn ook gegroeid'. En ja, tuurlijk had die Golf met z'n voor anno 2021 bescheiden motorvermogen ook moeite met hellingen wanneer je 1000+kg aan de trekhaak hing.
Ter vergelijking, in de jaren 80 reden wij met een Munsterland 360. Dat was toen een hele modale caravan en een Talbot Horizon 1.5 (84 pk) had het daar in Frankrijk best lastig mee.
Die bescheiden caravan van @aReaRe is leeg al 300 kg zwaarder en bijna een meter langer.

alles kan off-topic

• aReaRe
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Corona meh

Hoho, mijn sleurhut is 30 centimeter langer als het op opbouwlengte aankomt, totale lengte inclusief dissel is 570cm.
Caravan ligt stabiel achter de Clio Estate (ondanks iets grotere afstand tussen achteras <> koppeling) maar veel schilt het niet met de hatchback, en gebrek aan vermogen :P
Qua gewichten is er bijna geen verschil tussen Estate <> Hatchback.

[Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 09-06-2021 10:46]

Renault Clio Estate 0.9 TCe 90pk Zen met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390

• twowheeler
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:51
Wij zijn nu een aantal keer met de clio 1.5 zonder caravan op vakantie geweest. Zo'n estate is goed vol te krijgen met 2 personen, behoorlijke tent, en fiets spul. Dakkoffer is toch weer langs gekomen als gedachte, maar eigenlijk een beetje overdreven. Je kan ook stellen dat we dan gewoon teveel mee hebben.

Toch bleef hij prima rijden en nog behoorlijk zuinig ook, altijd rond de 1:20. Wat mij betreft is die dci een prima motor, en het is tot nu toe een betrouwbare renault.

• aReaRe
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Corona meh

twowheeler schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:16:
Wij zijn nu een aantal keer met de clio 1.5 zonder caravan op vakantie geweest. Zo'n estate is goed vol te krijgen met 2 personen, behoorlijke tent, en fiets spul. Dakkoffer is toch weer langs gekomen als gedachte, maar eigenlijk een beetje overdreven. Je kan ook stellen dat we dan gewoon teveel mee hebben.

Toch bleef hij prima rijden en nog behoorlijk zuinig ook, altijd rond de 1:20. Wat mij betreft is die dci een prima motor, en het is tot nu toe een betrouwbare renault.
Mijn idee (y)

Camping Vinkenhof geboekt van 4-7 t/m 17-7 *O*

[Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 09-06-2021 21:59]

Renault Clio Estate 0.9 TCe 90pk Zen met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390

• Ankh
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 21:47

Ankh

|Proud dad of Bart

Zo, vandaag onze Campooz Lazy Jack opgehaald van de verhuur *O*

Morgen rijden we naar de camping voor een lang weekend uitproberen d:)b

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 00:12
Ankh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:35:
Zo, vandaag onze Campooz Lazy Jack opgehaald van de verhuur *O*
[Afbeelding]
Morgen rijden we naar de camping voor een lang weekend uitproberen d:)b
Je had hem net zo goed meteen kunnen kopen :+

• Ankh
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 21:47

Ankh

|Proud dad of Bart

FRANQ schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:46:
[...]

[Afbeelding]
Haha, dat had ik wel gewild maar mijn vrouw heeft al heel lang niet gekampeerd.. Dus eerst maar even een proefweekend ;-)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 12-06 19:39
FRANQ schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:46:
[...]

[Afbeelding]
@Ankh
Mwa gelijk kopen… vorig jaar deze ook 3 weken gehuurd, het is inderdaad een fijne vouwwagen, donkere slaapcabines, en qua ruimte en indeling is/was het echt wat voor ons. De afwerking vond ik bepaalde punten niet super. Ik mis toch ook wel een binnentent in de slaapcabine. Daarnaast lekte onze vouwwagen, kan vast opgelost worden, maar dat voelt niet lekker. De zijluifels zijn behoorlijke windvangers, en die luifel boven de zijkant kan je niet terug rollen bij slecht weer…
Ik vind het nog steeds een leuk ding om te zien en er zitten een hoop voordelen aan, maar ik ben toch gaan twijfelen of dit hem echt is voor ons. Heb de aart kok livingstone in het echt gezien (wel andere prijsklasse), en dat ziet er toch allemaal wat netter uit en heeft globaal een zelfde indeling. Ik vermoed dat deze wel wat windvaster is vanwege de uitsnede van het doek en minder losse luifeltjes etc.
Niet om de campooz af te kraken hoor, helemaal niet zelfs, maar ik bedoel te zeggen, dat een keer huren, geen kwaad kan :)

[Voor 4% gewijzigd door Luuk84 op 11-06-2021 00:01]

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 00:12
Ankh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:47:
[...]

Haha, dat had ik wel gewild maar mijn vrouw heeft al heel lang niet gekampeerd.. Dus eerst maar even een proefweekend ;-)
Veel plezier :)
Wij vinden het een hele fijne tent.

@Luuk84
Was ook grappig bedoeld he ;)

De Livingstone is een klasse apart ja.
Mijn ouders hadden die, en dat is gewoon een hotelkamer op wielen.
Erg riant keukenblok en een gigantisch bed.
Hele fijne wagen.

Alle Campooz tenten lekken bij de eerste flinke bui.
Voor je op vakantie gaat flink water geven met de tuinslang verhelpt dat.

Met slecht weer wil je juist die zijluifels niet oprollen.
Gewoon goed vastzetten en in het midden afspannen naar de grond.

[Voor 64% gewijzigd door FRANQ op 11-06-2021 00:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 12-06 19:39
FRANQ schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:57:
[...]

Veel plezier :)
Wij vinden het een hele fijne tent.

@Luuk84
Was ook grappig bedoeld he ;)

De Livingstone is een klasse apart ja.
Mijn ouders hadden die, en dat is gewoon een hotelkamer op wielen.
Erg riant keukenblok en een gigantisch bed.
Hele fijne wagen.

Alle Campooz tenten lekken bij de eerste flinke bui.
Voor je op vakantie gaat flink water geven met de tuinslang verhelpt dat.

Met slecht weer wil je juist die zijluifels niet oprollen.
Gewoon goed vastzetten en in het midden afspannen naar de grond.

[Afbeelding]
Dat begrijp ik, ik wilde alleen wat nuance aanbrengen ;)
Ik doel, met slecht weer juist niet op de regen, maar juist op sterke wind, de wind kan er vervelend onder slaan heb ik ervaren. Uiteraard hadden we hem afgespannen op jouw manier om de regen weg te leiden van de luifel.
De regen loopt er dan prima vanaf.

De wagen was al 3x verhuurd, en had al meerdere buien gehad (volgens verhuurder). Wij hebben 4 dagen flinke hoosbuien gehad, en hij bleef flinke doorlekken op bepaalde plaatsen, en dat dakraam is dan geen pretje
;) Ik begrijp dat de naden zich na een eerst bui moeten zetten op alles waterdicht te krijgen, maar dat had na zoveel buien wel gebeurd moeten zijn. Misschien pech, maar toch.
Pagina: 1 ... 85 86 87 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True