AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Op sommige plekken nog wat vochtig en zeker uit het "schort" kwam een straaltje water lopen.
Gelukkig nergens nog schimmel en heeft even goed doorgewaaid.
Nog niet 100%, maar vrijdagochtend kan hij weer helemaal uit en dan laten we hem staan tot einde van de dag met alles open denk ik
Yep... daar hebben we dat 'luchtdoorlatend' zeil vandaan.. Hebben we al een jaartje of 4 of 5 nu. Tis goedkoop maar doet zijn ding.Sammy_tukker schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:49:
[...]
jep bij DW te S zeker. Dat zeiltje heb ik ook 1 keer gehad ik vond het ook fantastisch werken, maar kan het bij geen andere zaak vinden, terwijl het toch gewoon een merk zeiltje was en geen eigen merk.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Wel een mega-stank/kerosine-lucht gedurende een paar dagen.
twowheeler schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:14:
Iemand ervaring met 123 omega dry? Daarna weer afparelen van water?
[ Voor 11% gewijzigd door djiedjee op 27-05-2021 15:04 ]
Oei, qua lucht dus misschien niet tijdens de vakantie doendjiedjee schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:03:
Ja, dat werkte goed bij ons goed op een dikke katoenen tent.
Wel een mega-stank/kerosine-lucht gedurende een paar dagen.
[...]

Heeft iemand campings die hij/zij aanbeveelt?
Het wordt met een grote combinatie lastig wanneer:
- het krapper wordt
- het niet meer uitsluitend vooruit gaat
- er snel gehandeld moet worden, zoals bij een korte invoegstrook, uitwijken, onverwachte situatie etc.
Vooruit rijden heb je als het goed is wel geleerd bij het halen van het B-rijbewijs.
Maar gaat vast goed komen. Iedereen die ik ken met een BE, heeft aan een dagcursus voldoende gehad om het te halen.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
https://www.obelink.nl/me..._marseille-ecommerce.jpeg[
Ik zou hier graag een tentluifel voor willen hebben de volgende vakantie. Voorheen gebruikte ik gewoon een tarp, maar voorheen waren we ook maar met z'n 2'en
Nu zat ik te kijken naar de volgende oplossingen:
https://www.obelink.nl/me...p_sombrero-ecommerce.jpeg
https://www.obelink.nl/obelink-sombrero-tentluifel.html
https://www.obelink.nl/me...indow_afb1-ecommerce.jpeg
https://www.obelink.nl/ob...us-window-tentluifel.html
Voordeel van de eerste is, deze is van katoen, dat ademt lekker. De 2e is wat meer 'slecht weer proof' door de zijwanden, maar is van polyester. De 2e heb je overigens ook met dichte zijwanden (i.p.v. raampjes), dat scheelt 30 euro (mogelijk dat dat dan een betere optie is, aangezien die wanden alleen maar dicht zouden gaan bij slecht weer).
Mijn vraag is meer, krijg je zoiets echt netjes en strak afgespannen, en wat zijn de algemene ervaringen met tentluifels? Handig? Of beter gewoon een tarp? (wat wel minder netjes is op te zetten)
Edit:
Plaatjes embedden lukt niet
[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 28-05-2021 08:44 ]
Vaak bu'j te bang!
Achteruitrijden is een bonus maar niet moeilijk. Zeker niet met zo'n lange combinatie. (kortere aanhanger en een trekhaak korter op de achteras is een stuk lastiger)
alles kan off-topic
Wij hebben er 1 van katoen, erg prettig. Lekker droog onder de luifel met een (flinke)regenbui en toch niet benauwd. Vind het wel gedoe met alle stokken en scheerlijnen al helemaal als het s'nachts ineens gaat waaien. Met onze nieuwe tent hebben we daar geen last meer van, die heeft een vaste luifel.-tom-562 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:41:
Wat zijn de ervaringen van mensen met (losse) tentluifels? Wij hebben een Obelink Marseille
Ik zou hier graag een tentluifel voor willen hebben de volgende vakantie. Voorheen gebruikte ik gewoon een tarp, maar voorheen waren we ook maar met z'n 2'enAankomende vakantie zijn we met z'n 3'en, als het een keer regent is de binnenruimte (en een tarp) niet ideaal met een peuter van 2.
Voordeel van de eerste is, deze is van katoen, dat ademt lekker. De 2e is wat meer 'slecht weer proof' door de zijwanden, maar is van polyester. De 2e heb je overigens ook met dichte zijwanden (i.p.v. raampjes), dat scheelt 30 euro (mogelijk dat dat dan een betere optie is, aangezien die wanden alleen maar dicht zouden gaan bij slecht weer).
Mijn vraag is meer, krijg je zoiets echt netjes en strak afgespannen, en wat zijn de algemene ervaringen met tentluifels? Handig? Of beter gewoon een tarp? (wat wel minder netjes is op te zetten)
Edit:
Edit: wij hebben eigenlijk meer een tarp die we als luifel gebruiken.
Wij hebben gekozen voor alleen een luifel, wij kunnen hem strak neerzetten (tent is katoen/luifel is katoen). We hebben nog wel de optie om er later zijwanden aan te laten maken, maar gaan eerst proberen zonder (volgend weekend eerste keer met nieuwe tent kamperen). We hebben sowieoso altijd een tarp bij ons, die kunnen we gebruiken om 1 wand "dicht" te maken als nodig.-tom-562 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:41:
Wat zijn de ervaringen van mensen met (losse) tentluifels? Wij hebben een Obelink Marseille
Ik zou hier graag een tentluifel voor willen hebben de volgende vakantie. Voorheen gebruikte ik gewoon een tarp, maar voorheen waren we ook maar met z'n 2'enAankomende vakantie zijn we met z'n 3'en, als het een keer regent is de binnenruimte (en een tarp) niet ideaal met een peuter van 2.
Edit:
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Dat is op zich ook een idee. Ik heb zo'n 'cool' tarp van Decathlon (die merkbaar koeler/minder plakkerig is dan een goedkope polyester tarp), die kan ik ook gebruiken om de wand dicht te maken. Mocht het heftig regenen, de regen komt meestal vanuit 1 kant.lost95 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:38:
[...]
Wij hebben gekozen voor alleen een luifel, wij kunnen hem strak neerzetten (tent is katoen/luifel is katoen). We hebben nog wel de optie om er later zijwanden aan te laten maken, maar gaan eerst proberen zonder (volgend weekend eerste keer met nieuwe tent kamperen). We hebben sowieoso altijd een tarp bij ons, die kunnen we gebruiken om 1 wand "dicht" te maken als nodig.
Vaak bu'j te bang!
Wij hebben juist net zo'n goedkope tarp van Decathlon gekocht. Die gaat echt worden gebruikt als tarp/uitbreiding van de luifel. We hebben het gekocht als probeersel, voor 25 kan je daaraan geen buil vallen. Afgelopen week een beetje mee gestoeid, om een rond stuk trekken valt sowieso af. Ben benieuwd wat er allemaal mogelijk is met zo'n ding.-tom-562 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:04:
[...]
Dat is op zich ook een idee. Ik heb zo'n 'cool' tarp van Decathlon (die merkbaar koeler/minder plakkerig is dan een goedkope polyester tarp), die kan ik ook gebruiken om de wand dicht te maken. Mocht het heftig regenen, de regen komt meestal vanuit 1 kant.
Nuttig? Mwoah, je bent even 1 dag flink bezig en de dagen/weken na die dag kun je vast beter rijden met een dikke combinatie. Maar je rijdt te weinig met een caravan om dat goed te onderhouden. Het enige truukje wat ik heb onthouden is dat als je bij achteruit rijden de caravan naar 1 kant ziet gaan (en je wilt daarvoor corrigeren), je het stuur dezelfde kant op draaien.
Zie nog regelmatig filmpjes van rijdende caravans zonder auto ervoor door verkeerd aankoppelen.
Ben toch wel blij met mijn BE.
Met een max 2850 eigen gewicht moet je voor alles zwaarder dan 750 kg een BE hebben met onze auto 😅
Ja, als de basis niet goed is, dan is BE wel handig. Vraag me af waar ik het geleerd heb, misschien bij de caravan verkoper? Maar zoveel checks zijn er natuurlijk niet, maar als ze verkeerd doet kan het goed misgaan.TgR_KILLER schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:01:
Mwa ligt eraan hoeveel je met een caravan weg gaat. Wij gaan een keer of 8 of 10 per jaar. Ook de checks bij het aankoppelen etc. Heb ik wel wat aan gehad.
Ik wil trouwens wel stellen dat mijn nieuwe combinatie een stuk veiliger rijdt dan de vorige combinatie. Dus eigenlijk raar, in de oude situatie reed het redelijk goed maar had de auto (V70 - leeggewicht van 1500, beladen 2 ton ofzo) niet veel over op caravan. In nieuwe situatie, (XC90 beladen 2700 kg?) rijdt het veel stabieler en veiliger (ook zonder BE).
Je hebt een vouwwagen en denkt bij een nieuwe auto niet aan een trekhaak?Kalentum schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:14:
Vandaag de tent uit de motteballen gehaald en opgezet in de tuin. In de winter een andere auto gekocht en niet gedacht aan een trekhaak. Dus de vouwwagen is geen optie. Gelukkig is die tent nog prima dus deze zomer weer met de tent op stap. Ik vind het wel jammer dat campings behoorlijk geboekt worden nu, even spontaan besluiten ergens heen tegaan wordt wel lastig
Nee dat klopt. Het was nogal urgent. Maar tentkamperen is ook leukbarrymossel schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:29:
[...]
Je hebt een vouwwagen en denkt bij een nieuwe auto niet aan een trekhaak?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is niet raar toch? Hoe meer een auro overgewicht heeft op de caravan hoe stabilier de combi. Onze auto is beladen 2400 kg denk ik. De caravan 1500.Red devil schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:05:
[...]
Ik wil trouwens wel stellen dat mijn nieuwe combinatie een stuk veiliger rijdt dan de vorige combinatie. Dus eigenlijk raar, in de oude situatie reed het redelijk goed maar had de auto (V70 - leeggewicht van 1500, beladen 2 ton ofzo) niet veel over op caravan. In nieuwe situatie, (XC90 beladen 2700 kg?) rijdt het veel stabieler en veiliger (ook zonder BE).
Is zon XC90 zo enorm zwaar of zeulen jullie zoveel mee? Onze auto weegt met ons meegerekend ongeveer 2200 maar wij nemen echt niet meer dan 200 KG aan spullen mee in de auto.
Ja ik vind het niet raar dat de combinatie stabieler is, maar daarom voelde het halen van BE rijbewijs een beetje als onzin.TgR_KILLER schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:55:
[...]
Dat is niet raar toch? Hoe meer een auro overgewicht heeft op de caravan hoe stabilier de combi. Onze auto is beladen 2400 kg denk ik. De caravan 1500.
Is zon XC90 zo enorm zwaar of zeulen jullie zoveel mee? Onze auto weegt met ons meegerekend ongeveer 2200 maar wij nemen echt niet meer dan 200 KG aan spullen mee in de auto.
De XC90 heeft leeggewicht 2139 kg, kan 661 kg in en is dan zelfs 2800 kg. We zijn met z'n 6en, ik gok dat we in totaal 300 kg wegen. Ik gooi de voortent en alles wat nog maar in de auto past (behalve gasflessen) in de auto. Zelfs meerdere tassen met boodschappen (handig als je naar Zwitserland gaat). Dus ik gok inderdaad ongeveer 500 kg aan belading, en dan is hij 2650-2700 kg in totaal. Ik gok 1 op 6 gemiddeld qua verbruik
Achter heeft de auto gelukkig automatische niveauregeling, dus hij staat keurig recht.
Wij zijn vanmorgen weer thuis gekomen na een (kort) weekendje. Onze oude buurtjes stonden daar ook op de camping dus vrijdag en zaterdag avond lekker samen zitten praten en BBQ gehouden. Moesten al wel om 10 uur van de camping af, das vroeg! Vond het al zo gek dat ze bij de incheck meteen erbij vermelde dat we tegen betaling langer mochten staan. Gewoon mensen om 10 uur van de camping af jagen zodat ze langer bij kopen, vast effectief maar wij hadden meer te doen vandaag dus toch maar vertrokken.
nog 2.5 week. Dan gaan we een weekje naar Friesland
Heb zelf nog een lichtgewicht katoen tarp die heel licht is aangepast, nl met een paar ringen die precies op pinnen op de boogluifel van de tent zelf passen. Zo kan die links of rechts gemonteerd worden, en met de 2 stokken die bij de luifel zitten kan die ofover de hele breedte hoog of ( afhankelijk welke kan die zit) links of rechts naar beneden tegen inregenen/waaien.-tom-562 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:41:
Edit:
Dit was dus net voordat er een megaregenbui aankwam, en het al de hele dag behoorlijk hard waaide.
:strip_exif()/f/image/6pYiW3mAXZ1ktbBCMBqiJdlp.jpg?f=fotoalbum_large)
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Er zal waarschijnlijk weer wat ruimte komen als iedereen weer lekker naar het buitenland op vakantie mag
Verder ben ik benieuwd hoe groot de tent mag zijn. We hebben nu een tipi met een diameter van 5,5 meter.
Het is uiteindelijk de Middelpolle geworden op Ameland, weliswaar pas eind vorige week toen het weer beter werd. Mooie natuurcamping, allemaal eigen plekjes, afgesloten met wat groen. Verder lekker rustig, strand op 700 meter, Nes op 15 minuten wandelen. Prima.Bacchus schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:45:
[...]
't Wan-Tij in Oosterend. Dit verslag van Kampeermeneer geeft een goed beeld.
Het is een bescheiden rechthoekig veld met volleybalveld en kinderspeeltoestel in het midden. De +/- twintig plaatsen eromheen. Vriendelijke uitbater, alle plaatsen inclusief stroom en koffie in de morgen(!), warme broodjes, net sanitair, fietsverhuur, uitgesproken rustige omgeving, Boschplaat (nu niet toegankelijk) nabij, manege ernaast, leuke schapenboerderij nabij, avontuurlijk wandelen.
Hi Ha Hopjesvla
"Art. A.1.1. Toeristisch kamperen met beperkte uitrusting1. Clubleden:a. kamperen in tenten met een grondoppervlakte van maximaal 17m2."
Met 5,5 diameter zit je al op 23m², dus nee.
Natuurkampeerterreinen via het groene boekje?Daftz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:48:
Ik zou graag lid worden van de NTKC, maar daar is op dit moment een ledenstop. Zijn er NTKC leden onder ons die een beeld hebben wanneer dit evt. weer mogelijk is (is er bijv. een wachtlijst nu)?
Er zal waarschijnlijk weer wat ruimte komen als iedereen weer lekker naar het buitenland op vakantie mag
Verder ben ik benieuwd hoe groot de tent mag zijn. We hebben nu een tipi met een diameter van 5,5 meter.
Ja klopt, die hebben we ook al. Echter heeft NTKC nog wat kleinschaligere (en mooiere) terreintjes.
Helaas, zoals @Jelte me er net op attendeerde, heeft onze tent een te groot grondoppervlakte.
Veel campings hebben de laatste dag als wisseldag. Dan wordt het plekje dezelfde dag weer ingenomen.TgR_KILLER schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:58:
Ahhh ja wij zijn met zijn 2en, en hebben ook maar zooi voor met zijn 2en bij.. dat scheelt al een paar honderd kg denk ik haha.
Wij zijn vanmorgen weer thuis gekomen na een (kort) weekendje. Onze oude buurtjes stonden daar ook op de camping dus vrijdag en zaterdag avond lekker samen zitten praten en BBQ gehouden. Moesten al wel om 10 uur van de camping af, das vroeg! Vond het al zo gek dat ze bij de incheck meteen erbij vermelde dat we tegen betaling langer mochten staan. Gewoon mensen om 10 uur van de camping af jagen zodat ze langer bij kopen, vast effectief maar wij hadden meer te doen vandaag dus toch maar vertrokken.
Onlangs op een camping geweest die geen wisseldag heeft. Al ga je ‘s avonds pas naar huis, de nieuwe kampeerder komt toch pas de volgende dag. Heerlijk.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Dat lijkt me ideaal. Maar effectief is dat natuurlijk gewoon in het (dag)tarief verwerkt.Joris748 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:49:
[...]
Veel campings hebben de laatste dag als wisseldag. Dan wordt het plekje dezelfde dag weer ingenomen.
Onlangs op een camping geweest die geen wisseldag heeft. Al ga je ‘s avonds pas naar huis, de nieuwe kampeerder komt toch pas de volgende dag. Heerlijk.
Rond die tijd wilden wij ook. Hebben al een camping op het oog maar ik wilde even op safe spelen met het weer dus kort vantevoren boeken.TgR_KILLER schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:58:
Kijk ik nu, zitten sommige weken al (bijna) helemaal vol... Oops, vanavond dan toch maar boeken.
Waarschijnlijk een populaire camping, wordt ook aanbevolen op kampeermeneer.nl. Een aantal weken terug was nog voldoende plaats maar blijkbaar boekt iedereen nu massaal.
[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 31-05-2021 11:08 ]
In juni hebben we 1.5 week vrij en gaan we een week weg. En in september eigenlijk hetzelfde. Die hebben we ook al geboekt. Onze vakanties zijn al opgenomen dus we gaan dan weg. Weer of geen weer haha.
En eind augustus hebben we ook al een weekendje geboekt samen met mijn broer(tje
Ik kan je www.trekhaken.nl adviseren voor het plaatsen ervan. Dagelijkse kost voor het bedrijf en na 4 uur (gemiddeld) heb je een genotsknopje / analoge parkeersensor aan je autoKalentum schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:57:
[...]
Nee dat klopt. Het was nogal urgent. Maar tentkamperen is ook leuk
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Dat barrel van ons is het niet waard. Die trekhaak zou dan 15% van de waarde van de auto zijn. En we hebben al zoveel meerkosten dat ik verwacht dat er er niet vijf jaar in gaan rijden.aReaRe schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:28:
[...]
Ik kan je www.trekhaken.nl adviseren voor het plaatsen ervan. Dagelijkse kost voor het bedrijf en na 4 uur (gemiddeld) heb je een genotsknopje / analoge parkeersensor aan je auto
Nee hoor, de tent is compleet en we waren nog aardig op elkaar ingespeeld. We hebben ondertussen nog twee campings kunnen boeken, dat was ook wel een uitdaging. Zaterdag nog wat spullen kopen, om te koken, en dan kunnen we weer gewoon kamperen met de tent.
Dat had je niet gezegd in je eerste post waarop ik reageerdeKalentum schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:37:
[...]
Dat barrel van ons is het niet waard. Die trekhaak zou dan 15% van de waarde van de auto zijn. En we hebben al zoveel meerkosten dat ik verwacht dat er er niet vijf jaar in gaan rijden.
Nee hoor, de tent is compleet en we waren nog aardig op elkaar ingespeeld. We hebben ondertussen nog twee campings kunnen boeken, dat was ook wel een uitdaging. Zaterdag nog wat spullen kopen, om te koken, en dan kunnen we weer gewoon kamperen met de tent.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Wij willen, in de hoop dat de maatregelen het gaan toelaten, over enkele weken voor het eerst kamperen in Frankrijk. We hebben een redelijk luxe vier sterren camping op het oog. Maar nu zag ik op YouTube een filmpje erover waarin een foto zat van de toiletten. Die leken geen wc-bril te hebben. Is dat standaard in Frankrijk? Ik ken die vieze sta-toiletten wel langs de snelweg, maar zou op zo’n camping wel complete wc’s verwachten.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Geen bril is redelijk standaard, maar het is goede training voor je bovenbeenspieren om er boven te hangenCass Casey schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:04:
Kampeer-newbie met domme vraag…
Wij willen, in de hoop dat de maatregelen het gaan toelaten, over enkele weken voor het eerst kamperen in Frankrijk. We hebben een redelijk luxe vier sterren camping op het oog. Maar nu zag ik op YouTube een filmpje erover waarin een foto zat van de toiletten. Die leken geen wc-bril te hebben. Is dat standaard in Frankrijk? Ik ken die vieze sta-toiletten wel langs de snelweg, maar zou op zo’n camping wel complete wc’s verwachten.
In hun optiek is zonder bril beter omdat dat beter schoon te houden is (minder randjes) en er kan minder stuk. als je toch wil zitten (de potrand is rond) kan je uiteraard er gewoon wc-papier op de rand leggen. Ik ben wel eens op een camping geweest waar ik toch voor het hurk exemplaar ben gegaan, want daar durfde de rest van de camping niet op, dus de 'gewone' was zo smerig dat hurken ineens een uitkomst was, alleen zorg bij een hurk toilet dat je al bijna buiten staat als je doortrekt
De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk
Maar het is idd altijd maar afwachten, niet alleen in Frankrijk, wat je krijgt.
Persoonlijk ga ik liever voor de schone zonder, dan de volgeblafte met bril. En als je ooit op een Chinees exemplaar, type 1 meter hoge cubicle zonder deur maar met centrale open afvoergoot(tip: aan het begin van de goot zie je niets van wat je voorgangers produceren voorbij komen) bent geweest is alles prima
Maar nogmaals, het is niet alleen in Frankrijk gebruikelijk, dit kan je eigenlijk overal wel tegen komen. Charme van het kamperen zullen we maar zeggen.
Hi Ha Hopjesvla
Tsja, als je je grote boodschap staand doet, wordt een hurktoilet wel vies, ja, om over je eigen benen en kleding maar te zwijgen.Cass Casey schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:04:
[...] Is dat standaard in Frankrijk? Ik ken die vieze sta-toiletten wel langs de snelweg,
Het is voor elke camping zeker de moeite waard om eerst even wat reviews te lezen. Neem daarbij in je achterhoofd dat de 10% slechtste en 10% beste reviews doorgaans met een korrel zout genomen moeten worden.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Ik vind het niet zo'n probleem, een toilet zonder bril.. zolang hij maar schoon is.
Daarnaast, sinds vorig jaar een porta-potti, dus heb er eigenljik ook geen last meer vast
[ Voor 22% gewijzigd door Androo op 02-06-2021 08:40 ]
Nu gingen we altijd meer richting de anduze etc en reden we altijd via dyon/lyon. Nu dus via Parijs.
We komen uit noord-nederland en rijden met de vouwwagen
Nu wilden we iets verder dan Parijs rijden en kom je uit tussen Parijs en Orleans..
Iemand daar nog praktisch en leuke overnachtingsplek camping of hotel/B+B met afgesloten terrein?
Er zijn vast tweakers die vaker deze route rijden
"Want het komt als een vloedgolf over je heen. Ik liep een keer langs de tent van de buurman en die zei: 'u ziet al aardig bruin op de rug..." - Bert Visser.
Wij overnachten in het IBIS in Vierzon, maar dat zal een stuk te zuidelijk zijn denk ik.Tito129 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:58:
We hebben de gok genomen en een camping in de dordogne geboekt aan de rivier de dronne.
Nu gingen we altijd meer richting de anduze etc en reden we altijd via dyon/lyon. Nu dus via Parijs.
Nu wilden we iets verder dan Parijs rijden en kom je uit tussen Parijs en Orleans..
Iemand daar nog praktisch en leuke overnachtingsplek camping of hotel/B+B met afgesloten terrein?
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik weet niet wat je precies met afgesloten terrein bedoelt, maar wij hebben deze voor de heenreis geboekt: https://www.airbnb.nl/rooms/19840737Tito129 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:58:
We hebben de gok genomen en een camping in de dordogne geboekt aan de rivier de dronne.
Dan is het de volgende dag nog een uurtje of 4.
heb je toevallig nog tips voor een mooie camping in die (Anduze) omgeving: niet te groot, niet te duur (geen l'arche dus), wel een zwembad maar een bak water is al genoeg (2 kleine kinderen) en het mag aan de rivier liggen maar hoeft niet?Tito129 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:58:
De Waard Bosuil?harley schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:40:
[...]
Heb zelf nog een lichtgewicht katoen tarp die heel licht is aangepast, nl met een paar ringen die precies op pinnen op de boogluifel van de tent zelf passen. Zo kan die links of rechts gemonteerd worden, en met de 2 stokken die bij de luifel zitten kan die ofover de hele breedte hoog of ( afhankelijk welke kan die zit) links of rechts naar beneden tegen inregenen/waaien.
Dit was dus net voordat er een megaregenbui aankwam, en het al de hele dag behoorlijk hard waaide.
[Afbeelding]
Wij gebruiken nu een jaar of 2 een Redwood Aspen 320 TC. Als probeersel gekocht, en eigenlijk meteen een hoop geluk gehad. Hele fijne tent, dikke kuip en goede stof maar je merkt toch wel dat de stof geen Ten Cate is. Doorslaan bij regen enzo. Heb hem inmiddels geimpregneerd, en daarmee is alles weer mooi dicht. Enige nadeel is dat de ingang geen rechte deur is.
Toch zie ik zo'n Bosuil of een Falco Havik wel zitten. De waard piramide vind ik wat donker, zeker als je een tunnel gewend ben. Die Bosuil is echt heel mooi, zeker met het inritsbaar slaaptentje. Hebben we nu ook en scheelt enorm in warmte.
Toevallig ook een Tarp gekocht voor aan de luifel, beetje mee zitten klooien maar mooi wordt het niet. Nu ik dit topic zo lees moeten we hem ook anders gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door twowheeler op 02-06-2021 12:17 ]
Dit weekend de nieuwe opzetten (is onder garantie vervangen) en testen of alles nu in orde is.
We hebben er ook de slaapcabines bij(ook weer aangepast van 50/50 naar 66/33). En de luifel. En wil nog een afsluitwand op de luifel maken.
De tent zelf bevalt goed ruim genoeg en heerlijk stevig! Opzetten is ff handigheidje krijgen maar hij staat meestal binnen een half uur met alles erop en eraan
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Nou... Wij hebben ook een bosuil, en als jij die vanuit in de zakken naar opgezet krijgt in 30min dan nodig ik je uit om dat eens bij ons te demonstrerenharley schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:50:
@twowheeler klopt is een bosuil
Dit weekend de nieuwe opzetten (is onder garantie vervangen) en testen of alles nu in orde is.
We hebben er ook de slaapcabines bij(ook weer aangepast van 50/50 naar 66/33). En de luifel. En wil nog een afsluitwand op de luifel maken.
De tent zelf bevalt goed ruim genoeg en heerlijk stevig! Opzetten is ff handigheidje krijgen maar hij staat meestal binnen een half uur met alles erop en eraan
https://wren.co/join/Devian
Volgens mij heb ik dit langs zien komen op het De waard forum. Veel problemen met de impregnering lijkt het in een paar jaargangen. Die wijziging in de slaapcabines, doe je dat zelf? Wij gebruiken onze tweede slaapcabine enkel voor opslag van spullen.harley schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:50:
@twowheeler klopt is een bosuil
Opzetten lijkt me zeker met al die scheerlijntjes op de rok veel werk. Falco/baco doet dat sneller denk ik, maar die heeft weer een iets minder strakke slaaptent (geen isolatie door afgesloten gedeelte).
Wij staan doorgaans een kleine week op een plek, dan mag opzetten best eventjes duren.
Wij hebben dezelfde tent en gebruiken overdag de schuine kant als ingang (blijft dan gewoon open), 's nachts (of bij regen als we de luifel niet hebben staan) de zijkant. Dat werkt wat prettiger dan steeds het schuine deel afsluiten. Misschien voor jullie ooktwowheeler schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:14:
[...]
Wij gebruiken nu een jaar of 2 een Redwood Aspen 320 TC. Als probeersel gekocht, en eigenlijk meteen een hoop geluk gehad. Hele fijne tent, dikke kuip en goede stof maar je merkt toch wel dat de stof geen Ten Cate is. Doorslaan bij regen enzo. Heb hem inmiddels geimpregneerd, en daarmee is alles weer mooi dicht. Enige nadeel is dat de ingang geen rechte deur is.
Doorslaan bij regen, alleen bij hele harde regen een enkele keer minimaal gehad en dat was na een paar minuten al over.
Onze slaapcabine is altijd één geheel, die afscheiding is altijd opgerold. Onlangs wel inspiratie opgedaan bij een ander. Bij slecht weer de cabine losritsen en een beetje opschuiven. Kan aardig wat extra ruimte opleveren in de 'voortent' als je daar iets langer moet/wilt verblijven.
Top idee van die schuine kant! De zijkant gebruikten we amper, eigenlijk alleen bij mooi weer. Omdat de kuip aan de hordeur geritst zit hebben we vaak alles dicht ivm kou (als we in de kou kamperen).-MD- schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:32:
[...]
Wij hebben dezelfde tent en gebruiken overdag de schuine kant als ingang (blijft dan gewoon open), 's nachts (of bij regen als we de luifel niet hebben staan) de zijkant. Dat werkt wat prettiger dan steeds het schuine deel afsluiten. Misschien voor jullie ook.
Doorslaan bij regen, alleen bij hele harde regen een enkele keer minimaal gehad en dat was na een paar minuten al over.
Onze slaapcabine is altijd één geheel, die afscheiding is altijd opgerold. Onlangs wel inspiratie opgedaan bij een ander. Bij slecht weer de cabine losritsen en een beetje opschuiven. Kan aardig wat extra ruimte opleveren in de 'voortent' als je daar iets langer moet/wilt verblijven.
Bij ons is het tweede slaap gedeelte gepromoveerd naar opslagruimte. Scheelt een hoop ruimte wat zeker met slecht weer erg welkom is. In het andere gedeelte ligt alleen een bed.
Qua impregneren, ja geen idee of het écht nodig was. De tent is er echter niet slechter op geworden, en ESVO en Vrijbuiter raadde het ons aan het te doen. Bij ons bleef het doorslaan wel de gehele bui doorgaan, ook geen idee hoe de tent door de vorige eigenaren is gebruikt. Het was redelijk irritant om dan binnen te zitten, impregneren lijkt dat te hebben opgelost toen we deze maand mei op de veluwe zaten en enorme buien over kregen. Doek werd na verloop van tijd wel nat aan de buitenkant, maar binnen bleef het gewoon droog. Water afstotend is wel een stuk verminderd in de loop der jaren ten opzichte van de stof aan de binnenkant.
Enkel onze luifel heeft nog rare vegen die licht worden als het doek nat wordt, die krijgen mogelijk ook nog een laagje. Verder zijn we als ik ESVO en Vrijbuiter mag geloven nu weer klaar voor een aantal jaar wat betreft behandelen van het doek. Beetje gevalletje baad het niet dan schaadt het niet in dit geval.
[ Voor 4% gewijzigd door twowheeler op 02-06-2021 15:29 ]
Wat ik een nadeel vind aan opslag in de binnentent, is dat je iedere keer bij het openen van de binnentent het risico hebt op muggen die mee naar binnen gaan. Die krengen kunnen mij echt wakker houden... Maar als je dus de kleding etc tegen de achterzijde plaatst, kun je evt je bed 'opklappen' en een heel stuk van je binnentent naar achteren schuiven. Dan kun je zomaar dik een meter ruimte winnen in je voortent voor de regenachtige dagen/avonden. Zet de achterzijde van je klapstoel tegen je binnentent die als een hoopje in elkaar gezakt is (zodat je rugleuning over die binnentent heen staat) en je realiseert je dat je tent nog wel wat kleiner had gekund.
Krijg meteen weer zin om op pad te gaan.
zal het zaterdag een keer echt bijhouden hoeveel tijd het kost, ik laat overigens wel het grondzeil altijd vastzitten en aangezien ik nu een nieuwe heb zal die weer gemonteerd moeten wordenDevian schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:56:
[...]
Nou... Wij hebben ook een bosuil, en als jij die vanuit in de zakken naar opgezet krijgt in 30min dan nodig ik je uit om dat eens bij ons te demonstreren
De scheerlijnen/ rok is inderdaad wel ff wat werk, een stuk meer dan onze Karsten vroeger in ieder geval (slechts 2 per kant). De basistent van Karsten stond een stuk sneller (echt 10 minuten volledig) alleen alle extra's namen veel tijd in, en geen echte binnentent alleen scheidingswand op 1,75 dus te klein voor 2 slaapmatten van 198x78twowheeler schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:11:
[...]
Volgens mij heb ik dit langs zien komen op het De waard forum. Veel problemen met de impregnering lijkt het in een paar jaargangen. Die wijziging in de slaapcabines, doe je dat zelf? Wij gebruiken onze tweede slaapcabine enkel voor opslag van spullen.
Opzetten lijkt me zeker met al die scheerlijntjes op de rok veel werk. Falco/baco doet dat sneller denk ik, maar die heeft weer een iets minder strakke slaaptent (geen isolatie door afgesloten gedeelte).
Wij staan doorgaans een kleine week op een plek, dan mag opzetten best eventjes duren.
Van onze bosuil is de binnentent middenwand uitgehaald en we een stukje verder met een rits een nieuwe afscheidingswand erin gezet. Dit zodat we een grote slaapcabine voor onszelf en kleine voor onze zoon hebben.
Gisteren de Verona besteld, wordt geleverd week 44 ! (ja in november dus!). Volgens de verkoper kon je bijna nergens meer snel voortenten krijgen, echt gekkenwerk. Hopelijk zijn ze iets sneller en kan ik de boel tijdens herfstvakantie al gebruiken.Red devil schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:42:
[...]
Idd, ik zie nu dat die Verona standaard geleverd wordt met 2 zijwanden, die zijn 199 euro voor de Unico. Als je die erbij zou nemen, dan scheelt het maar 300 euro (Verona 1309 euro voor maat 13 en Unico rond de 1000 euro).
En de Unico is dan niet meer uit te breiden terwijl je nog helemaal los kunt gaan met die Verona.
Das vaak dus de volgende dag gewoon. Nu hebben we hem zondag al gebracht en nog steeds niet 'binnen'. Klantenservice van de week al gemaild en die reageren echt altijd binnen een paar uur, nu ook al paar dagen niet.
Is het gek dat ik mij zorgen maak ? xD.. Morgen middag als ik eraan denk maar is ff bellen ofzo.
Succes met je aanschafRed devil schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:19:
[...]
Gisteren de Verona besteld, wordt geleverd week 44 ! (ja in november dus!). Volgens de verkoper kon je bijna nergens meer snel voortenten krijgen, echt gekkenwerk. Hopelijk zijn ze iets sneller en kan ik de boel tijdens herfstvakantie al gebruiken.
Ik ga de Unico Verona XXL zatrerdag testen op de camping a.s. zaterdag (en de caravan)

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 03-06-2021 21:48 ]
Eigenlijk is alles tussen de 40cm en 50cm diep.
En anders mag ie dat bij onze Bosuil demonstreren. Het opzetten vindt ik eigenlijk wel meevallen maar het opvouwen van de Bosuil vindt ik wel een dingetje. Ik wil vooral geen vouwen in de ramen krijgen en de ramen mogen niet op elkaar liggen heb ik begrepen.Devian schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:56:
[...]
Nou... Wij hebben ook een bosuil, en als jij die vanuit in de zakken naar opgezet krijgt in 30min dan nodig ik je uit om dat eens bij ons te demonstreren
Nu op zoek naar een overnachtingsadres op ca. 2/3 of 3/4 van de reisafstand. Want om het in één keer te rijden én een grote tent op te zetten en in te richten, lijkt me niet relaxed. Dus tips zijn welkom, maar die zijn al eerder eens voorbij gekomen in dit topic geloof ik. Effe zoeken.
Hier plannen we vaak wel een stop voor de terugweg. 's Ochtends rustig aan, de tent de tijd geven goed droog te worden en schoonmaken. Dan is het prima om na de lunch te vertrekken en alvast de eerste kilometers te maken.
Wij vertrekken meestal rond 22.00... Rij vrijwel aan 1 stuk door, sochtends vroeg bij de camping...tent opzetten... Dan ga ik liggen en mn vriendin even voorraad inslaan bij de winkel.-MD- schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:49:
@Cass Casey Dat is gewoon de ultieme relatie test toch. Wij rijden meestal tot we geen zin meer hebben. Vaak zijn we dan alsnog op bestemming, we vertrekken dan ook erg vroeg. Maar een paar opties voor onderweg bekijken kan zeker geen kwaad. Genoeg plaatsen waar je de volle wagen gewoon kunt parkeren en fatsoenlijk kunt overnachten.
Hier plannen we vaak wel een stop voor de terugweg. 's Ochtends rustig aan, de tent de tijd geven goed droog te worden en schoonmaken. Dan is het prima om na de lunch te vertrekken en alvast de eerste kilometers te maken.
Blijf het zo doen zolang het goed voelt en ik fit en wakker blijf..
https://wren.co/join/Devian
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Hang er een caravan achter, het motortje moet zwaar presteren en zelfs het nemen van de Ketelbrug moest ik terug naar 3
Dit op een afstand van heen en terug van 155 km.
Caravan weegt net geen 950kg (weegbrug).
Afijn, ik ga morgen opzoek naar een Clio 1,2 Estate automaat (cilinder extra, 300cc en 30 paardjes meer)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die heb ik (en het neuswiel) extra gecontroleerd.Gonadan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:02:
Ik zou de handrem eraf eens proberen.
Of een automaat een goeie keus is weet ik niet, meestal heb je met een handbak meer controle. Zelf rijd ik met de caravan vaak ook liever in z’n 4 dan 5. Dat rijdt toch net wat soepeler.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
aReaRe schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:53:
Hoe krijg je een Renault Clio 0,9l 90 pk op een verbruik van 1:6![]()
![]()
![]()
Hang er een caravan achter, het motortje moet zwaar presteren en zelfs het nemen van de Ketelbrug moest ik terug naar 3![]()
Afijn, ik ga morgen opzoek naar een Clio 1,2 Estate automaat (cilinder extra, 300cc en 30 paardjes meer)
Dat de luchtweerstand een ding is weet ik wel. Alle bandjes waren allemaal op spanning (thuis gecontroleerd en de auto met 0,3 verhoogd conform handboek Renault).Deveon schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:20:
@aReaRe Waarschijnlijk is het met name de luchtweerstand die de das om doet. Als het gewicht eenmaal gaat dan gaat het wel, al kan het wel helpen om voor vertrek even alle bandjes op de juiste spanning te zitten waarbij je voor de auto in de deur met volle belading.
De automaat van Renault is een "DSG" zonder de nadelen van de importeur PONOf een automaat een goeie keus is weet ik niet, meestal heb je met een handbak meer controle. Zelf rijd ik met de caravan vaak ook liever in z’n 4 dan 5. Dat rijdt toch net wat soepeler.
Zoals gewoonlijk is recht hebben en recht krijgen geen automatisme van elkaar.Gonadan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:20:
Hoezo moeilijk doen, zijn kunnen toch gewoon niet bieden waar je om gevraagd hebt?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Nu op zoek naar een andere camping in de Provence. Iemand tips? We zoeken een camping met redelijk grote plekken, want onze tent is inclusief tarp zo’n 9 à 10 meter lang. En wat beschutting door bomen en wat afscheiding voor privacy. Eigen sanitair is een wens, maar geen must.
Eventueel wijken we uit naar de Bourgogne.
Ik zou gewoon iets van een Ibis (Budget) hotel boeken, niet heel duur en vaak goed bereikbaar, kinderen (of jijzelfsamo schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:07:
Wij zijn ook op zoek naar een overnachtingsadres. Vorig jaar had ik de vouwwagen uitgezet voor één nachtje maar dat is toch wel erg veel werk voor een vakantie. Dus kijken we naar hotels langs de route, in de buurt van Parijs. Maar we hebben 3 kinderen, en dat wordt bijna nergens aangeboden. Dus moet je (officiëel) meteen twee kamers boeken. Zijn hotels over het algemeen streng als we ons eigen kinderbedje meenemen en een 2-jarige meesmokkelen?
Wij zijn 3 jaar geleden naar deze camping geweest in de in de Cevennen/rand van de Provence:Cass Casey schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:56:
Camping deed inderdaad niet moeilijk.
Nu op zoek naar een andere camping in de Provence. Iemand tips? We zoeken een camping met redelijk grote plekken, want onze tent is inclusief tarp zo’n 9 à 10 meter lang. En wat beschutting door bomen en wat afscheiding voor privacy. Eigen sanitair is een wens, maar geen must.
Eventueel wijken we uit naar de Bourgogne.
https://camping-cevennes-provence.com/nl/
Ik heb nog nooit een camping meegemaakt waar het sanitair zo tip-top in orde was als daar
De camping ligt aan een riviertje waar je heerlijk in kunt zwemmen/chillen. Eventueel zelfs een stukje stroomafwaarts meegaan d.m.v. soort van canyoning
[ Voor 37% gewijzigd door -tom-562 op 06-06-2021 20:14 ]
Vaak bu'j te bang!
Een appartement zou een optie kunnen zijn, hoewel je die volgens mij vooral vindt in de stad zelf.samo schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:07:
Wij zijn ook op zoek naar een overnachtingsadres. Vorig jaar had ik de vouwwagen uitgezet voor één nachtje maar dat is toch wel erg veel werk voor een vakantie. Dus kijken we naar hotels langs de route, in de buurt van Parijs. Maar we hebben 3 kinderen, en dat wordt bijna nergens aangeboden. Dus moet je (officiëel) meteen twee kamers boeken. Zijn hotels over het algemeen streng als we ons eigen kinderbedje meenemen en een 2-jarige meesmokkelen?
Anders een B&B of Chambre d'Hautes?
Als ik bij Booking.com het volgende invul (ik had 2 volwassenen, maar zie nu dat ik bij het knipsel die maar op 1 heb staan...):
:fill(white):strip_exif()/f/image/j464ROcvUnnfOlEkIrerSukB.png?f=user_large)
Met als locatie Parijs (maar waarschijnlijk kies je beter een kleinere plaats langs je route, je wilt tenslotte waarschijnlijk niet in de stad zitten), dan vind ik o.a. dit hotel, ten zuiden van Parijs, langs de A6:
http://www.booking.com/Share-3fVajg
Die hebben 4 persoonskamer, waar in de omschrijving staat dat je één kinderbedje kan laten bijplaatsen voor 0-2 jaar. Zo zijn er vast meer, als je een betere locatie en de juiste datum invult.
[ Voor 3% gewijzigd door Wild Chocolate op 07-06-2021 01:09 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Je kan altijd even bellen, of mailen, maar volgens mij is het in de meeste hotels mogelijk om een kinderbedje bij te laten plaatsen op de kamer (en dan zal je gerust ook je eigen bedje mogen gebruiken). Dus als je 4 slaapplaatsen hebt, zal dat doorgaans geen probleem zijn. Ik zou het gewoon bij de reservering opgeven, desnoods in de opmerkingen.samo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:01:
Thanks voor de tips. We vinden kamers voor 2 volwassenen en 2 kinderen op slaapbank. Maar dan kunnen we rustig een campingbedje bijplaatsen.
Wij hebben dit jaar voor het eerst ook datzelfde probleem, en het verschilt per hotel. Wij hebben eerder overnacht in het IBIS in Vierzon. Prachtige familiekamers, feitelijk een klein apparatementje met 2 slaapkamers en een badkamer. Met z’n 4en was dat super relaxed, maar nu mogen we geen babybedje bijplaatsen, omdat (volgens de general manager van het hotel) de verzekering uitgaat van een maximaal aantal toegelaten personen aan de hand van het aantal bedden in de kamersamo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:01:
Thanks voor de tips. We vinden kamers voor 2 volwassenen en 2 kinderen op slaapbank. Maar dan kunnen we rustig een campingbedje bijplaatsen.

Ik ben toch malle pietje niet!
Ik verwacht pas na de zomer. En zoals al aangegeven mag de tent maximaal 17m2 zijn. Al mag je de eerste twee jaar (als je nog kandidaat lid bent) nog met een te grote tent kamperen. Dus dan heb je twee jaar om een andere (kleinere) tent te kopen.Daftz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:48:
Ik zou graag lid worden van de NTKC, maar daar is op dit moment een ledenstop. Zijn er NTKC leden onder ons die een beeld hebben wanneer dit evt. weer mogelijk is (is er bijv. een wachtlijst nu)?
De terreinen zijn door corona maatregelen ook enorm in capaciteit beperkt en moet er door corona gereserveerd worden. De populairste terreinen zitten al vol in de zomervakantieperiode.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik heb zelf ook een automaat en zet deze voor ritjes met de caravan in de sportstand. Dan kiest hij wat sneller een lagere versnelling indien nodig qua vermogen.Deveon schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:20:
@aReaRe Waarschijnlijk is het met name de luchtweerstand die de das om doet. Als het gewicht eenmaal gaat dan gaat het wel, al kan het wel helpen om voor vertrek even alle bandjes op de juiste spanning te zitten waarbij je voor de auto in de deur met volle belading.
Of een automaat een goeie keus is weet ik niet, meestal heb je met een handbak meer controle. Zelf rijd ik met de caravan vaak ook liever in z’n 4 dan 5. Dat rijdt toch net wat soepeler.
Ook met vertragen schakelt hij sneller terug, zodat hij bijvoorbeeld bij het wegrijden vanaf een rotonde niet eerst nog een tandje terug moet als je op het gas wil.
)
Ingeruild op huidige auto Renault Clio 0.9 Zen Estate omdat die met caravan zoop als een RusSmurf schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:06:
@aReaRe
[...]
Ik heb zelf ook een automaat en zet deze voor ritjes met de caravan in de sportstand. Dan kiest hij wat sneller een lagere versnelling indien nodig qua vermogen.
Ook met vertragen schakelt hij sneller terug, zodat hij bijvoorbeeld bij het wegrijden vanaf een rotonde niet eerst nog een tandje terug moet als je op het gas wil.
Renault Clio 1.2 TCE EDC Zen Estate, meer vermogen en automaat.
Inclusief lichtmetalen velgen, standaard trekhaak, Airco, DAB+
:fill(white):strip_exif()/f/image/SKsttuDnRWc0PEFzfLU2UeDK.png?f=user_large)
Nu je signature nog even aanpassenaReaRe schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:41:
[...]
Ingeruild op huidige auto Renault Clio 0.9 Zen Estate omdat die met caravan zoop als een Rus
Renault Clio 1.2 TCE EDC Zen Estate, meer vermogen en automaat.
Inclusief lichtmetalen velgen, standaard trekhaak, Airco, DAB+
[Afbeelding]
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Komt wel als de auto voor deur staat.
Werkt super dat downsizenaReaRe schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:53:
Hoe krijg je een Renault Clio 0,9l 90 pk op een verbruik van 1:6![]()
![]()
![]()
Hang er een caravan achter, het motortje moet zwaar presteren en zelfs het nemen van de Ketelbrug moest ik terug naar 3![]()

Zo'n 1.5dci is fijn, maar achterlijk duur in de belasting.
[ Voor 5% gewijzigd door pizzacabonara op 08-06-2021 15:54 ]
Poah dikke Massey.
Daarom de 1,2 TCE (benzine)pizzacabonara schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:52:
[...]
Werkt super dat downsizen
Binnenkort kan je de Model S Plaid met 1020pk krijgen, lekker goedkoop in de belastingpizzacabonara schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:52:
[...]
Mijn Clio 1.5dci was met stip de slechtste auto die ik voor mijn caravan heb gehadpizzacabonara schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:52:
[...]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Oops ik bedoel de 1.9!Drardollan schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:20:
[...]
Mijn Clio 1.5dci was met stip de slechtste auto die ik voor mijn caravan heb gehad
[ Voor 6% gewijzigd door pizzacabonara op 08-06-2021 22:17 ]
Poah dikke Massey.
Waarom dan?Drardollan schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:20:
[...]
Mijn Clio 1.5dci was met stip de slechtste auto die ik voor mijn caravan heb gehad
don't mind me
Danste alle kanten op en trok voor geen meter. En dat met een caravan van 1050 kilo.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Vaak bu'j te bang!
1200kg aan de haak mogen ze trekken, maar gebruik wel een fatsoenlijke motor (1,5DCI of 1,2 TCE)-tom-562 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:24:
Joh, Clio's zijn kleine auto's, niet echt trekauto's
Plaatjes van afgelopen weekend op camping de Kuilart in Koudum, nette camping:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3oMO9ITJAWjtADNxYKZwiwa8.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EjSoMMi5x8pRfdc6NQS22Bl9.jpg?f=user_large)
Het mag, maar dat wil nog niet zeggen dat ze er erg geschikt voor zijn. Vergeet ook niet dat een caravan van 1200 kg iets anders is dan een trailertje met zand van 1200 kg. Een caravan vangt ook een hoop wind.aReaRe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:28:
[...]
1200kg aan de haak mogen ze trekken, maar gebruik wel een fatsoenlijke motor (1,5DCI of 1,2 TCE)
alles kan off-topic
Daarom is mijn caravan bijna leeg (alleen voortent, 2 stoelen en tafel liggen erin, naast wat keukengerei en bestek).Ankona schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:33:
[...]
Het mag, maar dat wil nog niet zeggen dat ze er erg geschikt voor zijn. Vergeet ook niet dat een caravan van 1200 kg iets anders is dan een trailertje met zand van 1200 kg. Een caravan vangt ook een hoop wind.
Rest van de bagage gaat in de auto.